Krajina po volbách: Vládní koalice v ohrožení

17. 10. 2010 | 08:56
Přečteno 16268 krát
Je pravděpodobné, že první reakcí vládních stran na neúspěch v komunálních a prvním kole senátních voleb, bude výsledky voleb bagatelizovat. Koneckonců nic jiného jim nezbývá, protože jinak by se vládní koalice mohla velmi brzy rozpadnout.

Ve volbách de facto neuspěly všechny vládní strany. Z nich z voleb nejlépe vyšla TOP 09, která v podobě úspěchu v Praze, ovšem na úkor koaliční ODS, potvrdila přinejmenším to, že se s ní musí jako se stranou počítat i do budoucna. Že to tedy není strana „na jedno použití“. Odhlédneme-li ale od úspěchu v Praze, nejsou volební výsledky TOP 09 (ani v komunálních, ani v senátních volbách) nikterak oslnivé.

ODS je na tom ještě hůř. Ztratila většinu radnic statutárních měst, porážku z rukou ČSSD utrpěla i ve městech menších.

V senátních volbách sice postoupili kandidáti ODS do druhého kola v 19 obvodech, ale podíváme-li se na jednotlivé volební obvody podrobněji, má ČSSD, jejíž kandidáti postoupili do 2. kola v dvaadvaceti obvodech, mnohem lepší šance než ODS uspět a získat absolutní většinu křesel v Senátu. Na třetích a čtvrtých místech se totiž v řadě obvodů umístili kandidáti stran (KSČM, zelení, lidovci, nezávislí), jejichž voliči, pokud půjdou volit, budou spíše sympatizovat s kandidátem ČSSD.

ODS navíc nejspíš čekají další porážky. Za prvé se ji budou v některých městech snažit vyšachovat z vedení radnic i její koaliční partneři z vlády, kteří raději půjdou do koalic s různými sdruženími nebo dokonce ČSSD. Důvod je prostý: nevalná pověst ODS ve většině měst, kde vládla, často sama. Pokud si například TOP 09 nebude chtít uškodit ve městech, kde má šanci (spolu)vládnout, jen těžko si může dovolit nabídnout koalici ODS obtížené kmotry a dalšími podivnými vazbami.

ODS také nejspíš ztratí pozici předsedy Senátu. Ať už totiž ČSSD získá sama absolutní většinu křesel nebo ne, bude mít s největší pravděpodobností dost síly na to, aby spolu s nezávislými senátory prosadila do funkce předsedy Senátu někoho jiného než Přemysla Sobotku.

Zatímco pro ODS jsou výsledky voleb porážkou, pro Věci veřejné jsou katastrofou. Strana nepotvrdila, že by měla být trvalou součástí české politické scény. Prohrála na všech úrovních.

To vyvolá silné pnutí jak ve straně, tak ve vládní koalici. Véčkaři si prostě budou muset odpovědět na otázku, zda coby protestní, údajně středová strana, bojující proti politickým dinosaurům, udělali dobře, když šli do pravicové vlády s dinosaury. Odpověď zní, že nikoliv.

Pokud jde o vztahy uvnitř politických stran, výsledky voleb ovšem neotřesou jen vedením VV. Jsou nebezpečím i pro postavení Petra Nečase v ODS. Ten byl v čele strany potvrzen po květnových volbách do Poslanecké sněmovny, v nichž ODS výrazně ztratila, ale nakonec byla zásluhou povolební aritmetiky schopna sestavit vládu.

Květnová porážka ODS pod vedením Nečase, který před volbami narychlo nahradil Mirka Topolánka, se tak změnila ve „vítězství“, jenže to bylo třeba nyní potvrdit. Nestalo se, což může mít dva protichůdné dopady.

Paradoxně může vymetení ODS z řady radnic posílit Nečase v boji s různými kmotry, kteří byli na radnice vedené ODS navázáni. Mohl by tak stranu možná snadněji očistit. Potíž je v tom, že toto „čištění“ se neobejde bez konfliktů a praní špinavého prádla, což může ODS dále oslabit.

Realističtější je ale scénář, že se v ODS, do níž jsou nejrůznější ekonomická bratrstva pevně vrostlá, objeví hlasy, že volba Nečase do čela strany, nebyla nejlepším řešením. Ve straně tak může dojít k novému neklidu.

Je samozřejmě možné, že lídři koaličních stran neúspěchy v komunálních a senátních volbách ustojí, ale politika má, naneštěstí pro ně, i symbolickou rovinu. Koalice s většinou 118 hlasů se tak po těchto volbách bude jevit slabší, než by se mohlo ve světle oněch 118 hlasů zdát.

Každé radikálnější vládní opatření bude vyvolávat koaliční spory mnohem snadněji, než by tomu bylo, kdyby koaliční strany ve volbách uspěly. A zejména VV budou hledat cestu, jak v koalici být a zároveň nebýt, popřípadě z ní úplně odejít.



Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Honza napsal(a):

stručné, jasné, objektivní = děkuji
17. 10. 2010 | 09:17

vic mackie napsal(a):

těšil jsem se na váš blog, pane pehe, a doufám, že není na dané téma poslední. situace si totiž zaslouží hlubší analýzu. pro mě osobně, ať si koalice bude říkat cokoliv, tak určitý vzkaz od voličů to tedy je. i když samozřejmě přetřásat celorepubliková témata u komunálek je trochu mimo. a myslím, že ten vzkaz šel i od těch alibistických (studenti, rádobypodnikatelé), kteří si v květnu mysleli, jak jnejsou chytřejší než zbytek republiky, když dobrovolně volí škrty v sociálním státě s výsledkem nulovým (peníze vesele padají jinam, což ostatní čekali). a světe div se, opravdu tito lidé chytřejší nebyli, což to ostatní samozřejmě viděli už v květnu;)

vv situaci ze srdce přeji, mafiánským radnicím v čele s ods taky.

panu knížeti přeju, ať si užije své hlášky o výsledku v praze jakožto o důsledku vzdělanosti a koncentrace "lepších" obyvatel. haha, pan kníže by měl odstoupit, dokud jej ještě někdo bere vážně. podle stejné logiky je v praze i nejvyšší počet nevzdělaných a taky kriminálníků, podvodníků, zlodějů, politiků, prezidentů etc.

závěrem napíšu, že vůbec nesouhlasím s vítězstvím čssd, rozhodně jej ale přijmu raději, než ods či top 09, nedejbože vv.
17. 10. 2010 | 09:18

JenTak napsal(a):

Fundovaný blog. Konečně tak jako obvykle. Kdo umí, ten umí.
17. 10. 2010 | 09:28

jarpor napsal(a):

Tak krajina je po volbách... a z textu autora je naprosto jasné, jakou politickou orientací "trpí" jeho nezávislé politologování...

Ještě chybí napsat - jde Vám do druhého kola 19 kandidátů do senátu, kdežto opoziční ČSSD postupuje 22, pane Nečasi, tak podejte demisi...

Úvahy pana autora vychází z jeho úhlu pohledu...
jen skromně za sebe dodám, že na to, jakou "aroganci moci" předvedla ODS v nedávné minulosti, lépe jistí její představitelé, je výsledek těchto voleb překvapením... očekával se daleko horší.
Žádné deklarované válcování oranžovými se nekoná...
počkám si na koalice v těch "prohraných" městech ...

Znám dost tzv. nezávislých kandidátů v zastupitelstvech ve svém okolí. Převážná většina má blíže k "pravici". Oranžových mezi nimi moc není... to jen jako doplněk k Vašim postřehům dělat účet drhuhého kola bez hostinského...

Hezký den
17. 10. 2010 | 09:29

Alf napsal(a):

Vzpomínáte jak nás aktualne.cz masírovalo že všechno pobere ODS?
17. 10. 2010 | 09:29

Cech napsal(a):

JP
Žádné ukvapené závěry ono to nebude zase tak růžové.
Nezapomínejme,že regenerace politiků je mnohonásobně vyšší než u hydry.Není možné v žádném případě podceňovat efekt "APACHE" pokud se to týká udržení moci.Cesta k rovnováze ve společnosti je ještě dlouhá.
17. 10. 2010 | 09:31

Tupelo napsal(a):

S vysledkami voleb zatim spokojenost - na komunalni urovni. Ukazuje se, ze analyzi o tom, ze cesi jsou vic levicovy nez pravicovy narod jsou pravdive: ODS + TOP09 maji plus minus (ted tedy spis minus) to same co mivala ODS v doba sve nekdejsi slavy. Ze se k nim na vladni urovni pridaly VV je prusvih teto strany, ktera nasadila kurz minulych zelenych do ztracena o hodne driv, nez jsem myslel. Preji ji to, protoze ti co volili tuto stranu musi byt nutne zklamani - John sice bude koalicne verny, ale neverny svym volicum. Pozlatko nove strany, ktera chce zmenit pomery a bojovat proti dinosaurum padl par dni po volbach - oc lepsi vyhlidky by tato strana mela, pokud by treba podporila vladu ODS TOP09 a pak ad hoc podporovala vsechny zakony (z levice, pravice a vlastni), ktere odpovidaly tomu co ve volbach slibovala (podpora neoliberalismu to urcite nebyla, viz prusum ze vetsinu jejich volicu tvorili volici CSSD).

Takze propadak VV muze pomoci treba navratu zelenych a lidovcu, kteri se snad ze sveho koalovani s ceskou pravici poucily.

TOP09 nema smysl komentovat, Kalousek je v politice dostatecne dlouho (1984) aby vedel co a jak. S vyjimkou Prahy (a Zlina, kde maji zakladnu Starostove) nic moc vysledek, vylov hlasu z rad ODS ma sve limity. ODS dostala nakladacku, v nasem meste to doufam povede k tomu ze si na radnici dlouho neskrtne (a s litosti rikam ze budu rad kdyz to nebude i CSSD).

Pozitivni rovnez je ze se Necas vyjadril o dulezitosti voleb do senatu, ze uznal ze je dulezity. Snad i mnozi pravicovy volici budou volit kandidaty CSSD tak aby byla zakonodarna moc v CR vyrovnana, aby se zabranilo prijimat ustavnich zmen podle potreb vladnouci triady. Straseni volbou prezidenta je passe, za prve i dnesni koalice deklarovala ze ma (stejne jako CSSD) zajem na prime volbe a za druhe, i kdyby ziskala CSSD vsech 22 senatoru, nemela by nejspis prevahu prosadit sveho kandidata. Rovnez je dobrou zpravou pro stredove volice ze po uspechu CSSD ve volbach se zmensuji sance na navrat demonizovaneho Paroubka.
17. 10. 2010 | 09:43

Drzá zrzka napsal(a):

Květnové volby do PSP taky vyhrála ČSSD, ale vládne někdo úplně jiný. :o)
17. 10. 2010 | 09:47

MirekS napsal(a):

Pane Pehe,
dobrý článek. Jen si ale nedělejte iluze o "úspěchu ČSSD". Nemusí to totiž být tím, jak její kandidáti jsou vynikající. Může to být i snahou o jakési "politické vyváženosti", pro níž voličům skutečně nezbyla jiná varianta. V této souvislosti je třeba si klást otázku: Není už čas mechanismus voleb "vyladit" ke skutečným potřebám občanů tohoto státu, kteří by chtěli zaznamenat jeho pozitivní vývoj (až do úrovně mezinárodního srovnání)?

Zdraví

MirekS
17. 10. 2010 | 09:48

Sims. napsal(a):

Volby dopadly k plné spokojenosti běžného občana. Stojaté vody obdařil nový pramen naděje, že vše bude jinak.......a snad lépe. Někdy mi připadalo, že hůř již být v této kotlině nemůže být.
17. 10. 2010 | 09:51

Jan napsal(a):

Ten výsledek signál, když si představím neobjektivitu médií.
To by mohlo znamenat jediné,lidé začínají přemýšlet a už nedají na bilboardy a prázdné řeči o řecké cestě.
17. 10. 2010 | 09:52

jj napsal(a):

Kdo vlastně vyhrál volby, to uvidíme, až se na radnicích udělají koalice a proběhne druhé kolo senátních voleb. Od politologa bych čekal méně nadšení (z porážky ODS) a větší vhled.
17. 10. 2010 | 09:58

míla napsal(a):

No jo,tak bude zase chvíli krást na radnicích ČSD,však Ráth jim poradí.
17. 10. 2010 | 10:01

Vilém napsal(a):

Pane Pehe,
tyto volby sice neskončily špatně, ale psát nekrolog vládní koalici v očekávání závažných problémů je velmi předčasné. Snad VV by mohly poněkud změnit kurz, ale pozicí majitele té politické firmy Bárty nemůže otřást nic, což ukazuje na další podstatnou nevýhodu podnikatelských stran ve srovnání s občanskými. A podobně jako Bursík si může i Bárta uchovat neotřesitelné přesvědčení, že vede stranu správným směrem, jen "špatně komunikuje".

Dalším rizikem je sama ČSSD, která se volbami opět dostala do pozice alternativní vládní strany, aniž ve skutečnosti má sílu takové ambice splnit. Především nemá program, přestože má samozřejmě dokumenty, které tak nazývá, ale ty obsahují neslučitelné cíle a nereálné sliby a stejně ho ani nepoužívá. Jestliže opět začne třeštit a blouznit o politické hegemonii místo práce na alternativách, nedokáže ani oponovat pravicové politice a po případném sestavení vlády v budoucnosti nebude schopna změnit napáchaná opatření. Teď po volbách totiž pravice vytáhne z hnojiště všechny plány, které občany znechutily už předem, přestože byly dosud prezentovány v polovičaté podobě. Zakrátko budou tyto volby úplnou minulostí a středem sporů se stane průběh reforem, půjde o daleko vážnější věcí než o místo pro politický důchod Škromacha a podobných existencí.
17. 10. 2010 | 10:02

Colt napsal(a):

pane Pehe

dobré, bylo to vcelku předvídatelné.
Jen k VV dodávám, že VV prohrály zejména proto, že jako hlavní bod programu měly boj s korupcí. Tento cíl se jim ale zmizel do mlhy.
Okamžité neprosazení protikorupčních opatření a ve spojení s teatrálním kecalem Johnem je dokonáno. Asi by to vyžadovalo silnějšího vůdce aby se tato protikorupční opatření prosadila ve smrtelném objetí korupční ODS (která by musela bojovat sama proti sobě)

Pokud se rychle nevzpamatují, tak budou následovat Zelené. Jinak aby vydrželi na svých parlamentních židlích budou muset tancovat s ODS do konce.
17. 10. 2010 | 10:02

Gott napsal(a):

Komunální volby jsou podstatně k ničemu.Socani s ods a komoušemy vytvořily koalici a menší nepolitické strany k ničemu nepustily.Tak to prostě je a pan Pehe to ví.Je to jen hra o diváka-voliče.Jestli bude ten či onen na radnici je nepodstatný.
17. 10. 2010 | 10:03

aaa napsal(a):

oranžové Pehe, toto nebyly parlamentní volby. Radujete se předčasně.
17. 10. 2010 | 10:03

Rada napsal(a):

Nevím, co je na článku p.Pehe tak úchvatného, jak čtu z komentářů. Že ČSSD vyhraje, bylo jasné předem, opět nasadila svoje přitroublé a stupidní plakáty se ženou a dítětem, kteří pláčou nad tím, jak jim pravicoví zlosyni berou mateřskou, byť by byla sebevyšší.Tuto stranu může volit jenom blb a těch je v této zemi neúrekom.
17. 10. 2010 | 10:07

otokar napsal(a):

K nečasovi:
Pane Pehe, vaše komentáře jsou pravdivé, proto vypadají jako levicové. Napravo pravdu nenajdeš,tím nemyslím klasické tradiční pravo, nýbrž bolševické pseudopravo, které zamořuje český životní prostor.(quo usque...)
s. Nečas je měkkýš, který byl kmotry vybrán, aby nekladl odpor.To ostatně vidíme k dennímu pořádku(vesecká,ekozakázka,tunelling).
Proto nelze očekávat, že bude s někým válčit, maximálně s dluhoslavem sobotkou a pouze na pysku, jak se zde ve Slezsku říká.
17. 10. 2010 | 10:07

petr napsal(a):

Logicky vzato, jiný výsledek se ani nedal čekat. Projděte si výsledky v malých obcí, kde si prozíraví politici založili nezávislé strany a za poslední troje komunální volby jsou již ve třetí straně ( to nejsou ojedinelé případy ), k tomu přidejte hesla o bezohledné vládě a výsledek byl předem dán. Pokud nebudou občané důsledně kontrolovat zastupitelstva a pokud je nebudou i v průběhu volebního období odvolávat, pokud nebude zrušena imunita poslanců a pokud nebudou muset představitelé obcí a poslanci prokazovat původ majetku, tak to bylo vše znovu o ničem
17. 10. 2010 | 10:09

Bc Martin napsal(a):

Věrný sluha ČSSD se ozval.
Tak koalice v senátních volbách prohrála? Z ODS postupuje jen o 3 méně než ČSSD takže to není prohra. A když sečtete počet kandidátu koalice kteří ve volbách propadli a počet kandidátů levice kteří uspěli tak vám výjde výraz víc u vládní kolalice. Stejně tak v městech, kde se akorát rozdělily hlasy na ODS a TOP 09. Tak nekecejte blbosti
17. 10. 2010 | 10:09

Pepa napsal(a):

Je to zajímavý pohled na věc. Podle mne má pan Pehe pravdu, lidi se prostě rozhodli volit jinak, protože stávající "vedení" měst stálo za starou bačkoru. Cokoliv jiného byla volba, tedy i ČSSD. Uvidíme, jak se s tím ČSSD popere. Ale když vezmeme jako příklad Otrokovice u Zlína, tak tam ČSSD vládne již leta, a lidi by jinak nevolili, prostě proto, že na jejich radnici se krade méně a pro lidi dělá více než snad kdekoliv ve státě. A to je na zamyšlení - politici - kraďte méně, a pro lidi dělejte více, a bude na radnicích déle :)
17. 10. 2010 | 10:09

Colt napsal(a):

jarpor

odhoďte už tu ideologii.
Vždyť je i bez ní jasné, že pokud mají lidé šetřit, musí se okamžitě a rázně zatočit s korupcí a klientismem (viz nyní přešlapování okolo solárů).

Celkově věc spěje k tomu, že lidé se konečně probudili a už nechtějí dělat věrchušce hlupáky k oškubání.
17. 10. 2010 | 10:10

Drzá zrzka napsal(a):

P.S. Ještě bych dodala, že vítězem komunálních voleb, jsou nezávislí kandidáti. Z toho usuzuji, že ve společnosti dál přetrvává nechuť volit "známé velké strany".
17. 10. 2010 | 10:13

JC napsal(a):

Pehe, krajina po volbách vypadá následovně :
http://aktualne.centrum.cz/...
Není oranžová ani modrá, je šedivá a to značně. Možná byste mohl "dát blog" co by to mohlo signalizovat.
Stranická pozornost na velká města je pochopitelná, tam cinkají zlatáčky pro partajní pokladny. Co si vezmou od blbců z "horní dolní ?"
Jinak jak psal Mr.Jarpor, počkáme si na koalice a potom budeme chytřejší.
P.S. Ohledně TOP 09, nebyl jste to náhodou vy, kdo tu tvrdil, že pro nový subjekt není na scéně místo ?
P.S. Jen se ptám ?
17. 10. 2010 | 10:14

Bc Martin napsal(a):

"Na třetích a čtvrtých místech se totiž v řadě obvodů umístili kandidáti stran (KSČM, zelení, lidovci, nezávislí), jejichž voliči, pokud půjdou volit, budou spíše sympatizovat s kandidátem ČSSD".

Zapoměl jste dodat že na třetích místech je především TOP 09, která bude volit spíš ODS. KSČM je asi v 1 nebo 2 obvodech a pochybuju že Zelení a KDU-ČSL budou volit ČSSD, když byly ve vládě a ČSSD jim házela klacky pod nohy takže ti budou spíš volit ODS.

Ve výhodnější pozici je spíš ODS protože TOP 09 (zvlášní jak se pan Pehe vehementě snaží tuto stranu ignorovat,KDU-ČSL i Zelení budou volit spíš ODS a ČSSD má jen jediného spojence KSČM
17. 10. 2010 | 10:17

Průměr napsal(a):

A opět zvítězilo buranství nad rozumem!Opět se bude bourat dobré a prosazovat rozhazovačnost.Za nesplnitelnou iluzi oranžrudého blahobytu(z čeho???)čecháček znovu a znovu dokazuje,že někdo odvedl v r.48 až 89.skvělou práci.I Vám všem na levo,čest práci!!!
17. 10. 2010 | 10:19

ld napsal(a):

Byl to očekávatelný výsledek. Čechy jsou víc vpravo, Morava vlevo.

Zklamání však existují. Těžko pochopitelná je účast ve druhém kole senátních voleb u Štětiny, politického chameleona a prostinkého antikomunisty. Druhé zklamání je Julínka, poslední volební účast.

Velká města? Že Praha není hodna komentáře je jasné. Koneckonců je tam největší výskyt tunelářů a hochštaplerů. Jinak je vidět, že v regionech má levice "dorost", který může začít naskakovat do prvního týmu.
17. 10. 2010 | 10:19

PDG napsal(a):

Snahu o vyrovnání neúměrné převahy pravice nad levicí může pomoci ovládnutí Senátu levě,což ovšem neznamená příliš mnoho pro sociálno při souč.skladbě Parlamentu.Je nutné vydržet a skóre upravit v pozdějších volbách,ale předtím nevzdat obsazení Senátu.Všichni sociálně deptaní by si měli uvědomit,že musí za týden volit pro sebe,jinak se nesmí nikdo divit následné katastrofě v sociálním, pracovním,ale i občanském právu.Takže,občané,měnit stav lze z části u volebních uren,nikoliv v hospodách,ale nejlépe by bylo, kdyby do politiky nastoupili lidé poctiví a pracovití,nejen pro sebe, ale pro všechny.
17. 10. 2010 | 10:20

Tupelo napsal(a):

Nektere prispevky pravicaku zde pripominaji situaci VV po techto volbach: zatimco John hovoril vcera o uspechu (pres 200 novych zastupitelu), volebni manazer Barta diky tomu 'uspechu' zvazuje podani rezignace. :)
17. 10. 2010 | 10:22

Kryštof napsal(a):

V prostředí "národa", lterý si za svoji duchovní elitu sám a dobrovolně dovedl vyvolit hospodského příživníka a udavače Paroubka , právě tak jako bolševického adolescentního hulváta Topolánka , je úplně jedno , kdo a jaké volby vyhrál . Tento "národ" je mravně zdegenerován do té míry , že aspoň dvě stávající generace prostě musí vymřít , má-li být naděje , že se stav poněkud zlepší . Pro čecháčky je samostatný stát , který si mimochodem sami stachanovským , údernickým tempem rozkradli , prostě nadměrným luxusem , na který nemají ani morálně ani ekonomicky , což každodenně předvádějí svým konáním nesvéprávných a nezodpovědných zbabělců ve všech oblastech bytí .
17. 10. 2010 | 10:27

Bc Martin napsal(a):

Váš blog je jednostraný a naprosto neobjektivní. Na to vám dobrý usudek zatemňuje vaše fanatická víra ve vaší neomarxisticou ideologii

1)Komunální volby totiž nejsou o souhlasu s vládou nýbrž o souhlasu s vedením radnice

2) Senátní volby ještě nejsou u konce a nakonec to může dopadnout tak že většinu senátorů získá ODS a ČSSD získá jen pár senátorů na Moravě
17. 10. 2010 | 10:27

Bc Martin napsal(a):

haider:

Přesně tak Pehe není žádný politolog ale ideologický demagog. Politologii ani nestudoval tak nevím proč o něm Aktuálně.cz říká že je politolog
17. 10. 2010 | 10:29

hanah napsal(a):

Pehe

Čím to, že mám při čtení vašeho blogu pocit, jako byste si tak nějak pomlaskával ? :-)

Hm, nezávislý politolog. Nepochybně vašim studentům i podobně přednášíte :-(
17. 10. 2010 | 10:37

Baba Jaga napsal(a):

Krajina po volbách, paní Vesecká na svém místečku a VV z vlády? Ani nápad - a jak by to od nich bylo charakterní. Holt se jim na ministerstvech daří dobře, hůře už těm, na kterých se učí metodou zkouška - omyl.
17. 10. 2010 | 10:38

Ford napsal(a):

Pehe a v o kterém státě to píšete? Nejvíc hlasů dostali nezávislí a potom ODS. A že ve městech plných darmožrotů má víc hlasu ČSSD neznamená že tam bude vládnout. Viz volby do sněmovny.
17. 10. 2010 | 10:39

Pepa z depa napsal(a):

Dobrý den, občané ČR, doufám, že jste si všimli kdo je vítězem komunálních voleb a to přes 62% získali mandáty Vaši kandidáti, kteří reprezentují Vás v obcích a městech.4.odboj Vám tleská, protože jste dali KO politikaření a zjistili jste, že je lepší spolupracovat s pracujícím lidem, jako tvůrcem hodnot a né s těmi, co Vás o vše jen obírají a to néjen o peníze ale i o důstojnost. Ještě jednou Tleskáme a jen tak dále, jiné produktivní cesty a metody proti ZLU zatím neznáme /mimo revoluce/ a zatím pro Nás jiná cesta není. Vláda v komunálních volbách čili MOC přešla do Tvých rukou LIDÉ ČR. Hezkou budoucnost přeje Pepa z depa.
17. 10. 2010 | 10:40

queribus napsal(a):

V případě hodnocení voleb do senátu chválíte (soc-demácký) den před večerem, resp. týden před sobotou. Uvidíme, co budete psát za týden. Sobotkových "chtěných" 12 soc.dem. senátorů zůstane nenaplněným přáním, i když bude žebrat u komunistů o každý hlas pro své adepty. Komunisté ostatně opět významně poklesli, takže Filip to nebude mít mezi svými soudruhy snadné. Reálně to pro soc.dem.nevypadá ani na polovinu z těch 12, spíše tak na třetinu. Takže to nic oslňujícího nebude. Na to, abych trochu reálně posoudil výsledky, přitom nemusím být politolog.
17. 10. 2010 | 10:42

Kamil napsal(a):

Pan Pehe jistě ví, že celkově vyhráli nezávislí kandidáti, mluví tady o signálech, které volby vyslaly. Zejména pokud jde o VV, má naprostou pravdu. VV vznikly jako pražská strana, a právě v Praze naprosto vybouchly. Klidně si to samozřejmě můžou vyhodnotit tak, že se nic moce neděje, jenže ono se děje. Ukáže se to nejspíš už v příštím celostáním průzkumu, v dalším propadu VV.
17. 10. 2010 | 10:47

pumprlidentlich napsal(a):

Stále stejný peheblábol, kterých tu jsou už stovky. Pehe tohle dokáže vyplodit i několikrát během jednoho dne. Trapný multinick, chválící v diskuzi Pehe je důkazem.

Žádná socialistická revoluce se naštěstí nekoná. Ve volbách se zadařilo nezávislým, kteří se nebudou paktovat se socialistickým panoptikem. V senátních volbách se taky žádný oranžový omyl nekoná.

Ve volbách obvykle vítězí strany, které nejsou ve vládě. Je to znakem vyspělé demokracie a zdravým pokrokem od dob vlády jedné strany. Vládní koalice ve volbách uspěla a socialisti na magistrátech jí pomohou v dalších volbách.

Dokáže někdo vysvětlit, kdy europehe zaplatí eurem eurobiomasu, eurofotovoltaiku atd., jejichž dotace zavedla špidlova vláda? Místní socialistické všediskuzní panoptikum nedokáže odpovědět.

A příští Pehe bude zcela nový paroubkovo příběh, jak za to může Klaus.
Nikdo zřejmě nemá pro Pehe uplatnění.
17. 10. 2010 | 10:49

ld napsal(a):

Tupelo,

jeden pravicový ideolog, vzděláním bakalář, svátkem v listopadu, to vidí jinak.

V bodě 1 je možná námitka, že obrázek v zrcadle není vždy týž, jako čumil před ním.

U bodu 2 je z něj zase Libuše v modré košili, nebo aspoň tangách.

Tak mě napadá. Když včera Bárta pózoval s tím talířem a čočkou, to je přece zřejmý symbol; střídmost v jídle a chodoba, jakož potom důsledky po požití oné čočky. Takže lze uznat, že to VV skoro vyhrály. Až na pár maličkostí...
17. 10. 2010 | 10:49

zk napsal(a):

Hanah napsala:
"Hm, nezávislý politolog. Nepochybně vašim studentům i podobně přednášíte :-("

V čem je problém? VŠ studenti jsou snad dospělí lidé, kteří si umějí udělat vlastní názor. Pan Pehe přece neučí šesťáky.
Podle mých zkušeností je cca 90% českých politologů pravicově orientovaných, to Vám nevadí?
17. 10. 2010 | 10:52

Kamil napsal(a):

QUERIBUS

Docela vám doporučuji, ať se zpetně podíváte na Peheho analýzu pod názvem Proč ODS prhraje i druhé kolo senátních voleb, kterou publikoval den po prvním kole senátních voleb v roce 2008.

http://blog.aktualne.centru...

Předpověděl to naprosto přesně, myslím, že i teď má pravdu, ČSSD má k těm 12 křeslům hodně blízko. Sice s ehodně argumentuje, že ČSSD doplatí na nízkou účast anedisciplinované voliče, jenže pro jejich kandidáty půjdou volit disciplinovaní voliči KSČM a lidovců. ODS na druhou stranu vůbe cnemá záruku, že dokáže motivovat lidi, co volili pro kanidáty VV a TOP 09, aby ji podpořili. Jsou to nestálé, mladé strany.
17. 10. 2010 | 10:52

hoven napsal(a):

tak pokud by se ODS hodnotila výsledek voleb jako paroubek nebo např. soudruh pehe, tak by začala tvrdit, že volby vlastně vyhrála. veřím že na uroven soudruha pehe ODS neklesne a přizná si porážku. paradoxně jí to může pomoct, zlatokopové utečou k TOP09 a v ODS zustanou lidi, kteří chtějí dělat solidní dlouhodobou pravicovou politiku. to, že v době nepopulárních reforem můžou bolševický populisti z čssd jenom sedět s rukama v klíně a vykřikovat jejich primitivní hesla a budou posilovat mi bylo jasný dávno před komunálníma volbama. je nutné nepolevit v reformní snaze a protáhnout zemi nutnýma leč bolestivýma reformama. příští volby zřejmě vyhraje oranžový bolševik, ale pokud budou reformy hotové, nedovolí si na ně šáhnout stejně jako fico na slovesnku.
17. 10. 2010 | 10:53

Gott napsal(a):

Jen doplním p. Peheho,protože jako vždy neříká plnou pravdu,ale jen částečnou.ODS včetně mandátů, které má v kandidujících koalicích, získala 5 181 mandátů. Jako druhá strana se umístila ČSSD, která získala 4 633 mandátů.
17. 10. 2010 | 10:57

Walter napsal(a):

Je nezbytně nutné aby se Moravské regiony jak politicky tak administrativně oddělily od neproduktivní části státu.Který svojí nenávistnou politikou vůči Moravanům popírá naši identitu,národnost,vlajku,hymnu a stále okrádá naše svaté území s kterým jsme vstoupili do nevýhodného svazku s Pražany.Od roku 1945 se semkli Komunisté a ČSSD v Národní frontu a pod vlivem Gottwalda stále útočí na celistvost Moravského národa pod různými záminkami.Protože do dnešního dne nedošlo k nápravě křivd na Moravě a Slezku.A současné vedení státu pokračuje v útocích ,lhaní,hanobení Moravy za účasti médijí a tím zpracovájí a vychovávají jen českou národní skupinu v neprospěch nás Moravamů.Trváme na autonomiji respektive na vypořádání se jak v území která nám patří,a jsou neprávem okupována čechy,v majetku ,zlatě,.Požadujeme audit a celkovou náhradu za okrádání naší země.
17. 10. 2010 | 10:58

hanah napsal(a):

zk

Mně nevadí jak je kdo orientovaný.
Mně vadí, když svá moudra není schopen oprostit od své orientace a svého zbožného přání a říká si politolog. To není profesionál, že ?
Jistě, ať si píše kdo chce co chce. Ať se ale potom nazývá pravým jménem. Levicový ideolog. Není zač se stydět, jen to přiznat.
17. 10. 2010 | 10:59

Pepa z depa napsal(a):

Milý Bc Martine, My jsme si samožřejmě vědomi, že to není souhlas s vládou, ale také víme, že jen dobrá a přijatelná vláda musí míti podporu veřejnosti a o to vládní koalice právě přišla, je ti to jasné? A jest-li si to nevezme k srdci a nebude prozačátek hezky česky čistit složení vlády od nechtěných, tak se dočká doopravdy jepičího života a přijde to samozřejmně asi coby dup. Toto jsem viděl v kávové sedlině poté, co jsem vypil dopolední kávičku a spravil si náladu tím, že jsem si ještě jednou poslechl a viděl nečase jak neví kam s očima a jak nám vyhrožuje, že když nebudeme dělat co on a strana chce, tak máme na krku bankrot a já ještě nevím co, no prostě mluvil s cesty a chytal se stébla jako tonoucí. Jsem zvědav kdo mu podá ruku a vytáhne ho s toho marastu, co po nich tady zbyl. Dobrou chuť přeje 4. odboj a Pepa z depa. Nenechte si zkazit nedělní náladu, zítra je také den, že? Pepa z depa.
17. 10. 2010 | 11:03

hoven napsal(a):

Walter
žadná morava neexistuje. to už muže rovnou začít vyhlašovat nezávislost chánov a tvdit, aby jim češi všechno vrátili. to je to samý.
17. 10. 2010 | 11:04

ld napsal(a):

hoven,

že jste erudovaný v zeměpise se hned pozná. Takže třeba Baskicko je totéž co třeba Vsetín?
17. 10. 2010 | 11:08

hoven napsal(a):

Id,
zase chce někdo rozehrávat moravskou kartu?? neznám nic stupidnějšího.
17. 10. 2010 | 11:13

stejskal napsal(a):

Dobrý den,

smazal jsem dva příspěvky, které neměly nic společného se záměrem našich stránek, tedy poskytovat prostor pro věcnou a korektní debatu.

Děkuji za pochopení.

Libor Stejskal, editor blogů
17. 10. 2010 | 11:13

zk napsal(a):

Hanah:
Nedovedu si představit, že by někdo psal smysluplné politické komentáře a oprostil se přitom od svých vlastních názorů. To by bylo tak trochu contradictio in adjecto. Podstatné je, aby mu tyto názory nezatemnily úsudek. Nezdá se mi, že by se to panu Pehemu dnes stalo. Ano, taky mám pocit, že mu výsledky voleb udělaly radost, ale na kvalitu jeho analýzy to podle mě nemá vliv. Kažodpádně, pozastavoval jsem se spíše nad Vaší obavou o Peheho studenty; já si myslím, že kvalitní VŠ nepotřebuje tzv. "objektivní" odborníky, ale daleko spíše názorovou pluralitu.
Btw, celá řada významných politologů je jednoznačně politicky orientovaná. Byl třeba Robert Nozick pravicový ideolog?
17. 10. 2010 | 11:14

krajan napsal(a):

Ovšem: Včera večer zjevně nervózní Nečas zaútočil a našel nového nepřítele: oranžový Senát. Když už strašení komunisty panem Topolánkem vyšlo poněkud z módy, náš Petřík si vymyslel inovovaného bubáka.Tak hrrr na něj!
17. 10. 2010 | 11:14

Marty napsal(a):

Zajímavé to bude na brněnské radnici, osobně jsem velmi zvědav jak se zachovají lidovci. Lidé jim v komunální politice opět dali důvěru, nyní se ukáže, zda v Brně znovu nepotvrdí svoji starou dobrou "úhoří" pověst. Myslím že by to byla škoda...
17. 10. 2010 | 11:14

Carlos V. napsal(a):

Prohra ODS na radnicich muze byt za jistych okolosti dobrou zpravou.

Politici pochazeji casto z komunalni politiky a jsou primo napojeni na obchodni podhoubi obci. A priznejme, ze velka cast "obchodnich" styku politiku se vine po stranicke linii - i kdyz ti nejzdatnejsi "obchodnici" maji pratele vsude.

Pro vrcholne politiky by tak mohlo byt mene bolestne nastavit zakonem pravidla, podle kterych se utraci penize.

Nejde zdaleka jen o cenu a zpusob vyberu pri vyberovych rizeni. Snad jeste vice jde o urceni ucelu.

Vzdyt kolik propagacnich akci, personalnich skoleni, nakupu software ci studii na tema budoucnost obce atd.. bylo vybrano zcela radne - a stejne slo je o vyhozene penize.

A ze sly penize pratelum ? Jiste, nektere sluzby zadna rozumna spolecnost ani nenabizi, protoze je nikdo normalni nechce.

Je to mozna jen iluze, ale snad nenavist zvitezi nad lzi ...
17. 10. 2010 | 11:14

hoven napsal(a):

ID,
ps. jako moravák bych všechny moravský nacionalisty naložil na lod a nechal potopit v tichym oceánu.
17. 10. 2010 | 11:16

arlon napsal(a):

Pehe,
nemyslím, že máte ve všech bodech vašeho referátu pravdu. Je však nutno si takový pohled nezakrývat a chápat problematické body, vedoucí k jeho vzniku.
Všem pěkný den a editorovi zvlášť.
17. 10. 2010 | 11:18

JCHJ napsal(a):

Pane Pehe,
jste zarputily levicak,ale to uz z vasich komentaru zname,obcas si snazim nenamlouvat,ze vase komentare trochu zlomyslne nastinuji,ze cim hure,tim lepe.ALE,tentokrate mne vsechny komentare a nejenom vase k volbam prekvapuji.Ac volic pravice,ziji mezi obycejnymi lidmi a strach z reforem, zdrazovani,narust dani,nezamestnanost,krize...To preci bylo jasne,ze to budu velice tezke volby a podle mne,pro vladu,ktera nezastira,ze nas ceka tezke obdobi,je pripravena zavest nepopularni kroky,tak jsem asi optimista,ale nezda se mi,ze by volby dopadly nejak katastrofalne.Podstatne je,ze sila 118 ti hlasu ve vlade je.Je mozne,ze se vse protahne,senat bude veci vracet a parlament je opetne schvalovat,i tak to jde...
17. 10. 2010 | 11:19

ld napsal(a):

hoven,

já jen, že Morava není jen song do krematoria.
17. 10. 2010 | 11:20

trevel napsal(a):

Pehe , je nechutnej socialista , demagog. Jak jeho můžete vydávat za nezávislého sociologa. Je to zapřísáhlej antiklausovec a je to člověk, kterej celej život jen plácá nesmysly.
17. 10. 2010 | 11:20

S u c h e c napsal(a):

ODS má 15,55 procent hlasů a 3985 zastupitelů. Sociální demokraté získali 15,62 procent hlasů a 3644 mandáty. Lidovci mají 6,53 procent hlasů a 3478 mandátů. KSČM 9,72 procent hlasů a 2772 mandátů. Starostové a nezávislí mají 1,46 procent hlasů a 1211 zastupitelů. TOP 09, která se Starosty spolupracuje, má sama 5,37 procent voličů a 1001 mandátů. Věci veřejné mají 1,46 procenta hlasů a 228 zastupitelů, spolu se SNK ED celkem 1,48 procent hlasů a 508 zastupitelů. Volební účast byla 48,4 procenta.

Těch 5000 zastupitelů ODS nikde nevidím. :-)))
17. 10. 2010 | 11:23

hoven napsal(a):

ID,
nepotřebuju slovo morava ke svýmu životu. jsem občan české republiky.
17. 10. 2010 | 11:25

abasus napsal(a):

Jsem pravicový volič a naopak mám radost , z toho , jak volby zatím dopadly. Není nic lepšího do budoucnosti aby každý politik měl sebereflexi, a tyto volby ukazují , že voliči začínají po 20-ti letech už opravdu rozhodovat na základě , života a programů.To že ODS ztratila je pro ní v konečném důsledku to nejlepší co se mohlo stát . Vliv kmotrů zeslábne a pomalu se začnou orientovat na "čistou " ČSSD. / HIHI / . takže , pravicoví politici v ODS ,: nezbývá než začít makat na sobě znovu a hezky od spoda , zahodit aroganci a být zas trochu normální... to je moje čtení těhle voleb ...
17. 10. 2010 | 11:27

ld napsal(a):

Suchec,

to není možné! Počítal jste Kvapila a Novotného?
17. 10. 2010 | 11:28

Dalimír napsal(a):

Dobrý den ! Do roka polovina členů ODS přeleze do Top -09 ! Jsou to všechno životaschopní a všehoschopní koumáci, něco jako pan Kalousek !!! Pan Sobotka už dávno neměl v senátu co dělat , nikdy tam nic nevyřešil ve prospěhch občanů tehle země a zrovna je mi tak nesympatický jako pan Langer ! At si zvolí v senátu za předsedu Zdenu Škromacha ,to je jiný borec ! Dalimír.
17. 10. 2010 | 11:30

ld napsal(a):

hoven,

nebuďte sobec. Někdo to nemusí nutně vidět stejně jako vy. To topení v Pacifiku by pak mohlo být oboustranné.
17. 10. 2010 | 11:30

Rumcajs napsal(a):

Jo to když dali voliči vzkaz ČSSD naprostým vítězstvím pravice,ať jdou někam, tak si to moudré Pehe vysvětlilo mediální masáží.

Nyní žádné vysvětlení nehledá,nyní si Pehe tak nějak pobrukuje.

Politolog jak vyšitý.
17. 10. 2010 | 11:30

Demik napsal(a):

To chce klid a nechat voliče TOP trochu zakalit v jejich reformách vyhovujích jen jedné skupině obyvatel. Až to poznají sami na sobě budou cvakat úplně jinak. Mají totiž jednu chybnou vlastnost - potřebují vše zažít na vlastní zkušenost.Jestli si někdo myslí, že do 2. kola voleb lidi nepůjdou, tak já půjdu a ještě přesvědčím další lidi, aby šli.
17. 10. 2010 | 11:31

Rumcajs napsal(a):

Dalimír:

Nebo do ČSSD případně obráceně.
17. 10. 2010 | 11:31

hoven napsal(a):

dalimír,
ano výborně, štíhlej, pracovitej a chytrej zdenek, to je skvělá volba.
17. 10. 2010 | 11:32

Dalimír napsal(a):

Pane Pehe píšete čím dál lépe ! Rozhodně prospíváte veřejnému blahu lépe jako většina vašich kolegů ! To je můj názor ! Dalimír.
17. 10. 2010 | 11:35

jarpor napsal(a):

Colt

O jaké ideologii hovoříte ? Vážený, životní postoj není ideologie...

Suchec

Dovolím si poradit, kde je uvidíte : http://www.volby.cz, vemte obec od "a" do "z" a počítejte...
Nejsou jen "velká" města...

Hezký den
a pozdrav "trollům"...
17. 10. 2010 | 11:36

Grimpo napsal(a):

Co dodat? Příjde mi,že většina národa nechápe,že nepopulistická řešení současné vlády jsou nevyhnutelná a tudíž se rozhodli v komunálních volbách ihned nafackovat vládní koalici. Konecně,jsme na tuto situaci zvvklí,takže nic nového. Pravdou zůstává také to,že na všech urovních,ať je to komunální sféra nebo parlament, existují vazby napojené na různé podnikatelské skupiny. Nejsem tedy výsledkem příliš překvapen. Otázkou tedy zůstává co se tedy změní...
17. 10. 2010 | 11:36

Tupelo napsal(a):

Id: je to tak, ja se dezorientaci zdejsich pravicovych prilis nedivim, predstavte si ty vyroky, kdyby pravice ve volbach uspela, znely by asi: "Volici v CR potvrdili podporu proreforme orientovane vlade." Nastesti se nic takoveho neukazuje, naopak vetsina medii se pravdepodobne vice blizi realite, kdyz pise o propadu VV, neuspechu ODS a neprilis dobrem vysledku TOP (s vyjimkou Prahy a Zlina).

Druha vec realny zisk CSSD v druhem kole senatnich voleb, ackoliv nejsem prilis velky optimista co se tyce zisku 12 kresel, CSSD ma sanci i na vyssi zisk, pokud oslovi co nejsirsi pocet obyvatel. Ti by si meli uvedomit, ze stoji za to chodit k volbam i kdyby (kdyz to prezenu) byly kazdeho ctvrt roku a obetovat jednou za cas (kdyz to prezenu) jednou hodinu. Vyplati se to vic nez nadavat v hospodach. Zde jde o to zabranit bakalove triade mit ustavni vetsinu v senatu.
17. 10. 2010 | 11:39

hoven napsal(a):

ID,
a co vlastně chceš? chudou nezávislou agrární moravu s bolševikama na radnicích??? něco jako moldavsko.
17. 10. 2010 | 11:39

marv napsal(a):

Koalice v těhle volbách především doufala v nízkou účast, která tradičně nahrává stranám se skalními fanatickými voliči /hlavně ODS/. Pokud by to dopadlo, tak by pak výsledek používali jako zelenou od voličů pro svoje škrtání. Jenže ono to jaksi nedopadlo...:)
17. 10. 2010 | 11:40

Smutný napsal(a):

Pane Pehe nevím, jestli je vaše prognóza dalšího směřování VV spíše Vaším příním. Nedovedu si představit, že by šly VV do spolupráce s ČSSD za podpory komunistů. Že ODS dopadla jak dopadla? Platí jen za to, že za celá léta vedle sebe nesnesla jinou pravicovou stranu, například Unii Svobody. Ne každý ODS miluje tak, aby ji volil. Dvě pravocové strany by se o pravicové voliče dávno podělily a konkurence by ODS jen prospěla. ČSSD v senátních volbách nevyhraje, o tom jsem přesvědčen. Nemá přítažlivý program, nemá charismatické vedení. Pan SObotka jím jistě není.
17. 10. 2010 | 11:41

ld napsal(a):

hoven,

v těch replikách se obracíte ke mě?
17. 10. 2010 | 11:43

hoven napsal(a):

ID,
ne, na tvojeho dědu.
17. 10. 2010 | 11:44

ld napsal(a):

Tupelo,

moc by se mi líbilo, kdyby porazil Eichler toho nadutce Sobotku. Ale bojím se, že vyplavení lidé nemají tolik času courat k volbám co víkend.

Máte pravdu, zatím jsou média korektní. Uvidíme za chvíli v OVM. To bývá taková startovací čára, přesněji řečeno korouhev ve větru.
17. 10. 2010 | 11:46

ld napsal(a):

hoven,

víte co? Běžte do p...řístavu a jeďte do Pacifiku.
17. 10. 2010 | 11:48

Michal napsal(a):

Nejsem si jist zda se podaří zmobilizovat ČSSD voliče na druhé kolo. V blízkosti je řada lidí, kteří na koalici nadávají, ale k volbám jít nechtějí (snad z pohodlnosti, prý si stejně udělají co chtějí).
Sobotka má pravdu v tom, že je třeba nějaká malá rovnováha, aby reformy nebyly jednostranné a hlavně ne jen na úkor střední třídy či chudých.
17. 10. 2010 | 11:48

hanah napsal(a):

zk

No vidíte. A já si zase myslím, že autorovi blogu zatěmňuje jeho ideologie mozek téměř vždy.
17. 10. 2010 | 11:50

Drzá zrzka napsal(a):

Bude to zajímavý týden pozorování, která strana, ODS nebo ČSSD, se víc trefí do nálad voličů kandidátů do Senátu, kteří neuspěli a přetáhne je na svou stranu.
17. 10. 2010 | 11:51

arlon napsal(a):

Pane Dalimíre,
s tím vaším Škromachem - to je krásné, opravdu dobrý vtip. Myslím, že místní vlk by byl určitě lepší, má alespoň použitelný mozek. To je věc, kterou Škromach postrádá, jak jste na tom vy se neodvažuji spekulovat.
17. 10. 2010 | 11:52

Tupelo napsal(a):

Id: par dni zpet zde liberecky insider GH psala, ze Eichler udelal hodne behem povodni, coz by mu mohlo pomoct. Ty lide co vysouseji barak (ale nejen ti, v podstate vsichni) by si meli udelat cas na volby, jde jen o tu jednu hodinku a neopakuje se kazdy mesic. A vyvazit silne pravicovou snemovnu levicovejsim senatem by melo byt prinosne pro vsechny obyvatele. Senat by se nyni mohl stat opravdovou pojistkou (predposledni instanci, pred ustavnim soudem) pro mozne ucelove meneni ustavy pravicovou vladnouci koalici.
17. 10. 2010 | 12:00

Tenco napsal(a):

Zvítězili "nezávislí".
Nezávislost v průhledných lokalitách je možná nezávislostí.
Na Zámcích je fikcí a předvolebním tahákem - pojmem, symbolem.
/nejkomičtější figurkou je v této souvislosti"Ta naša Liana".

Nečas je dinosaurus. Neposkvrněný, ale tak maximálně svou optikou. A pasoval se sám do role Kalouskova pohůnka.
Žádné překvapení tedy.

Švarctop jako reinkarnace Tradice, Odpovědnosti a Prosperity do osoby pana Schwarzenberga je alternativou pro slušné lidi , kteří dosud volili ODS.

ČSSD hrála na sociální strunu, což má svou logiku ve volbách do Spolku Trafikantů avšak via komunální politika je to jen ohlupování - strašení davu.
Jsem zvědav kde všude utvoří po volbách opět účelové socodesácké spolky či spolky staronové - švarcsockové.

KSČM komentovat nebudu. Živnostníci v globalizivaném světě nemají žádný vliv.

VV ? Boj s korupcí ?
No, on ten John to moc lehké nemá.
Vytýkyt nu tak nějaké jízdy s majáčkem apod. - je blbost.
Je ale dobře, že ten šťouch do žeber dostaly. Tedy VV.
Buď jim to vyrazí dech anebo se seberou , zapomenou na zmanipulovaná vnitrostranická referenda, kamarádčofty s dinosaury a začnou dělat politiku, kterou slibovali lidem - svým voličům při volbě do Dolní Seznamky.

Obecně si myslím, že někde snad vyhrál rozum.
Ale převážně vyhrály znovu lokální mafie.
17. 10. 2010 | 12:01

arlon napsal(a):

vlk
měl byste se zamyslet nad tím blogováním zde. Rozhodně by to byl krok kupředu zde pro všechny. Řekl bych, že by to přispělo k lepšímu vzájemnému chápání nejen osobních pocitů, ale i dalších životních postojů, názorů atd.

Vlku, máte na to, měl byste do toho jít a pomoci tak zkulturnit diskusi nejen editorovi, ale i všem, kteří v to stále jen doufají a přitom stojí na odlišných koncích politické stupnice.

Tak co?
17. 10. 2010 | 12:01

hoven napsal(a):

"multikulturalismus " totálně selhal, prohlásila Merkelová....čekám, že si soudruzi zaorálek a pehe kleknou před Klausem na kolena a omluví se, pak si přiloží k hlavě pistoli na porážení prasat a zmačnou spoušť. protože jim to velí čest, kterou sice nemají, ale měli by mít.
17. 10. 2010 | 12:02

Radek napsal(a):

Kdo má zájem o to, aby ČSSD v senátu dostali co nejmiň nových zástupců ? Určitě strany koalice a snad i KDU.
Kdo bude fakticky vládnout v obcích? V mnoha obcích strany koalice všechno přehlasují.
Těžkou úlohu bude mít starsta socialista.
Naštěstí ale druhé kolo do senatu nevolí strany, ale voliči, z nichž mnozí rozmrzelí, už na druhé kolo nepůjdou. Určitou roli ve všem budou hrát nezávislí.
Takže nechme se převapit.
17. 10. 2010 | 12:04

ld napsal(a):

Tupelo,

kéž by tam šli a Eichlerovi pomohli. A nejen jemu. Já měl spíš na mysli i to, že 2.kolo bude mít bídnou účast voličů. To hraje do karet ODS, která má voliče kované stejně jako komanči.
17. 10. 2010 | 12:11

BARICH napsal(a):

Pane Grimpo, mám pro Vás radu: jako bohatý člověk si vyberte skupinku těch nejlepších z nás (Bakala, Pittr, a pod.) a posílejte jim pětistovku ze svého platu, ať tou krizí tolik netrpí. Já to dělat nebudu. Domnívám se, že "nepopulistická řešení současné vlády" jsou především špatná a potvrzují ekonomický pád naší země. A především se domnívám, že oni nejlepší z nás nijak neutrpí, když se budou na nákladech, jejíž jsou (oni a jim podobní v zahraničí) příčinou, budou po zásluze podílet.
17. 10. 2010 | 12:16

Rumcajs napsal(a):

Id:

Fanatičnoast jde na ruku hlouposti.

Tedy na nízké účasti může vydělat jedině levice.

Podívej se na sebe. Ty určitě půjdeš volit Sobotku, i kdyby padaly kroupy a z nebe sršely blesky.

Že mám pravdu ?

A Tupelo se Sladkým ti budou držet deštník.
17. 10. 2010 | 12:16

Bc Martin napsal(a):

ld:
Myslete si co chcete. Já jsem s touto vládou spokojen. Upřímě bych jí doporučoval ignorovat nezodpovědnou levicovou opozici ať dopadnou jakkoliv.

Ano vládní koalice mohla udělat to že by rozdávala všude kam by se podívala (jak navrhuje KS_ČSSD) a senátní i komunální volby by vyhrála, ale to umí každý d_bil. Hlavní není v politice zajistit za každou cenu náklonost lidí i za cenu uplácení různým 13.důchody, přidávání dávek na děti, ale zajistit ekonomickou prospertu. Což nejde když vám stále narůstají povinné výdaje.
17. 10. 2010 | 12:20

almost glossed™ napsal(a):

Nesdílím spokojenost některých stoupenců levice v této diskusi. Většina ze známých, kteří jsou rozhořčeni současnou situací zůstala doma.

Pár dodatků k výše řečenému:

1. Šíření představy, "že jsou všichni stejní", "volbou si nijak nepomůžeme" a "horší už to být nemůže", se stále skvěle vyplácí. V tomto ohledu propaganda funguje na výbornou. Doma zůstali i lidé, kteří si totéž říkali před sněmovními volbami a pak s pláčem pozorovali následky.

2. Stále platí, že volič ODS a TOP09 přijde k volbám vždy. Kdysi se totéž říkalo o voličích komunistů. Jde tedy o stejné voličské typy. Slušně řečeno "pevné voličské jádro", méně korektně sektáři a fanatici. Volby nerozhodují oni, ale poměr stoupenců opozice, kteří přijdou k volbám a těch, kteří zůstanou doma. I současné době je bohužel nepříznivý. Vítězem obecních voleb je stále ODS.

3. Není vůbec jisté, jestli kandidáti na senátory z řad ČSSD ve druhém kole uspějí. Stoupenci opozice jsou z velké části proti existenci senátu obecně. K jakékoliv aktivitě ve prospěch senátu je pro volič ČSSD při neustávající mediální masáži potřeba mnohem více motivace.

4. Zpravodajství ČT24 bylo opět ostudné. Hosté s hlavním slovem, volně fabulující a vybráni opět podle klíče 4 proslulí nenávistí vůči ČSSD + pro "vyváženost" 1 středopravicový s výraznými výhradami vůči téže straně. Hlavní a průběžné téma - kydání špíny vůči ČSSD. Nikoliv vůči levici obecně či KSČM + ČSSD. Doba se změnila. Není co skrývat.

5. Objevil se nový fenomén. Odrazování voličů od účasti zkreslováním počtu voličů. Ještě kolem poledne včerejšího druhého dne voleb hlásila i veřejnoprávní média podstatně nižší procento účasti někdy s vysloveným, jindy podprahovým sdělením, že o nic nejde, nemá smysl jít volit s tím, že většina lidí "to nedělá". Média, která přitom nechtěla být přímo obviněna z falšování údajů alespoň uváděla velmi staré údaje o účasti z předchozího večera. To je samozřejmě nenapadnutelné, i když v daném okamžiku silně manipulativní.
17. 10. 2010 | 12:20

Drzá zrzka napsal(a):

pro ID
Občané, kteří půjdou volit ODS v druhém kole jsou fanatici nebo jsou to ti, kterým o něco jde, a proto nejsou líní přijít k urnám znova?
17. 10. 2010 | 12:21

stále rebel napsal(a):

Pro ODS to nedopadlo příliš dobře, ale Nečas dal pravověrným do druhého kola přesný jízdní řád a tak mají ještě šanci to trochu napravit.

Nečasúv projev dále odhalil jeho pochybné zeměpisné znalosti. Brusel je podle něj patrně periférie Evropy a Řecko bude asi střed Evropy. Čím více se nás ODS snaží udělat konkurenceschopnými, tím více se tomuto hodnocení vzdalujeme.
17. 10. 2010 | 12:21

Bc Martin napsal(a):

Zajmaví příklad Brno:
Onderka (vyznačuje se tím že postavil na náměstí svobody v Brně hodiny ze kterých nezjistíte nic) okamžitě po volbách zjistil že by mohl přijít o koryto tak narychlo dělá velkou koalići s úhlavním nepřítelem z ODS.
17. 10. 2010 | 12:23

ld napsal(a):

Rumcajs,

já Sobotku volit nepůjdu. On kandiduje v Čechách. Já jsem z Moravy.

Ale kdyby prosazoval, aby podnikatelé neparazitovali na zbytku společnosti co do placení daní, fandil bych mu. Takže co se týče toho držáku na deštník, mohli by jej dělat garážníci. Aspoň by k něčemu byli potřební.
17. 10. 2010 | 12:27

ld napsal(a):

zrzka,

můžete mi tu otázku položit znovu? To předchozí souvětí je opravdu nesrozumitelné.
17. 10. 2010 | 12:29

Dalimír napsal(a):

Arione co si myslíte o mne je mi šumafuk ale na našeho moravského šohaja Zdenu Škromacha nám nesahejte ! Srovnejte ho sám se sebou ,kam se dostal on a kam Vy !!! Dal.@
17. 10. 2010 | 12:30

Drzá zrzka napsal(a):

pro ID
Nemohu. To je takový překladatelský oříšek, jestli mi lidé rozumějí. Nerozumějí, proto mohu s připraveným žaludkem a klidným svědomím vstoupit do světa politiky. :o)
17. 10. 2010 | 12:37

ld napsal(a):

zrzka,

tak vám přeju dobrou chuť.
17. 10. 2010 | 12:42

Drzá Zrzka napsal(a):

Pro Id
Děkuji. Je to milé povzbuzení k nevábné, ale chuťově zajímavé krmi. :o)
17. 10. 2010 | 12:50

stejskal napsal(a):

Dobrý den,

smazal jsem jeden text obsahující hanlivé komolení nicku, neboť tyto jsou v rozporu se záměrem našich stránek, tedy poskytovat prostor pro věcnou a korektní debatu.

Děkuji za pochopení.

Libor Stejskal, editor blogů
17. 10. 2010 | 12:50

arlon napsal(a):

Dalimíre
šak sa nic nestalo a co slépky?
17. 10. 2010 | 12:51

jarpor napsal(a):

Jo, pan Škromach... to je "morál"... před květnovými volbami do PS sliboval ve zlínském kraji, jak bude ta,ější zastupovat v PS... dnes to slibuje ve volebním okrsku Hodonín... Když uspěje, se sliby těm zlínským si asi hlavu lámat nebude, protoře už v PS nebude... no "morál"... pane Dalimíre...

Hezký den
17. 10. 2010 | 13:06

Tenco napsal(a):

almost glossed
Ten šum médií jsem tam taky zaslechl.

Koukám teď na Čaj o dvanácté /OVM/ :

Nečas je nervozní a John je jak flašinet, který se zasek před několika měsíci.

Myslím si, že dostane od Bárty kartáč.

Anebo dostanou oba kartáč v dalších volbách do Dolní Seznamky.
Tedy takový, že budou muset zase koupit tu ABL.
Aby bylo na chleba. :))

Radši bych byl pro ten první kartáč.

A další kartáč v podobě opozičního Senátu.
Konstruktivního - bez ironie.

Systém , který je dobrý : Vláda s mandátem/no, ty VV a jejich předvolební řeči...ale dobře/ a reálná opozice.
17. 10. 2010 | 13:06

almost glossed™ napsal(a):

Tenco:

Ano, líbí se mi, jak Moravec hájí v roli advokáta Nečase a Johna a dokonce odpovídá Sobotkovi za ně. Nejspíše, aby neměli horší argumenty než ty, které si připravil sám. Za Nečase a Johna tak špinavou práci demagogie vzal na svá bedra Moravec a ti dva zůstávají jen úúúúžasně pozitivní.

A se Schwarzenberkem vtipkují, jedna radost. Jsou očividně na jedné vlně a užívají si vzájemných sympatií...

Tak to má být. Jeden obtížný otloukánek, který kazí tu pohodu, tak je hned okřiknut a jinak dobrá parta správných chlapů "co spolu mluví".

Sobotka však je obdivuhodně věcný. Uvidíme, jak dlouho mu to vydrží. Sám bych to v tuto chvíli a s takto neférovým aranžmá pořadu už nevydržel.
17. 10. 2010 | 13:28

Belgičan napsal(a):

Já su z Olomouce a zde není pouze ODS mafie, ale ODS-ČSSD mafie. Malá kosmetická změna. A podvodník č. II hned po Langrovi je Tesařík(momentálně hejtman) z ČSSD. Je úplně jedno, kdo to tady na radnici z těch dvou stran vede. Tunelovat se bude dál.

Příznačné pro "férovost" voleb bylo rozdělení Olomouce do pěti volebních obvodů, spoustě lidem nedošly volební jístky, v některých volebních místnostech volební lístky do senátních voleb byly trochu stranou a kdo se nedožadoval, do senátu nevolil, a kdo se dožadoval byl docela nakvašeně upozorněn, že lístky leží viditelně támhle v rohu, nebo "omylem" na nich ležel voličský seznam.
17. 10. 2010 | 13:35

silspok napsal(a):

Bohuzel se domnivam, ze VV se soucasnym vedenim stahnou do diry kazdou vetsi stranu ci koalici. Je jedno, zda budou pusobit vlevo ci vpravo ... uprimne, kdo byl za posledni mesice videt a o kterych krocich se hovorilo nejvice? Jednoznacne kraluje John, kteremu zdatne sekunduje Barta ... a dvojka je to spise nez do seriozni a fundovane politiky, zrala do serialu Ano pane ministre! A to si myslim, ze stoji za neuspechem ODS a TOP09 ... ostatne nikomu z mych pratel a znamych nevadi ODS nebo TOP09, ale jakmile dojde rec na VV ...
17. 10. 2010 | 13:43

hoven napsal(a):

už slaveček slíbil komunistum místa v příští vládě za podporu senátních kandidátů čssd???
17. 10. 2010 | 14:03

Bc Martin napsal(a):

Rumcajs:

Máte pravdu že pan Pehe neříká pravdu ale jen to v co doufá. Kdyby voly dopadly drtivím vítěztvím ODS tak pan Pehe by zase říkal ty svoje kecy o mediální masáži a o zaujadosti českých médií.
Nesmíte zapomenout že pan Pehe pracouje pro Lidový dům a hlásá jen jejich propagandu. Rozhodně není politolog ani sociolog
17. 10. 2010 | 14:25

ficesse having napsal(a):

Lokajové trojkoalice hýkají. Je to dobré. Pane Pehe děláte svou práci dobře. Vaše úvahy mám rád, ale z dnešního trošku čiší přání jako otec myšlenky, neřekl bych , že je zatím důvod k většímu optimismu, ale můžu se mýlit. Já říkám ,že nejlepší levcovou propagandou budou kroky trojkoalice. Až plně dopadnou .To bude tóčo..
17. 10. 2010 | 14:27

Kmet napsal(a):

Proč Pehe lže? Udělal jsem si přehled výsledků senátních voleb. 4 okrsky mají ve druhém kole jen zastupce "pravice" resp. koalice; 9 pak zástupce ČSSD a "pravice" s třetí silnou pozicí pravicové strany; u 6 okrsků je tomu naopak (v druhém kole ČSSD a "pravice" s třetí silnou levicovou stranou); ve 3 okrscích postupuje jen levice. Zbývá Tábor, kde má Eybert (ODS) okolo 40 procent, takže druhé a třetí pozice levicové strany je zřejmě nedůležitá a ve 4 okrscích se jedná o souboj ČSSD a KDU, resp. "pravice" versus ČSSD s třetí silnou KDU. Netuším, kde (a) pan Pehe bere tu jistotu, že KDU podpoří ČSSD a (c) kde vidí tu převahu levice ... Když už lžu, pane Pehe, tak se u toho alespoň netvářím nezávisle.
17. 10. 2010 | 14:31

hoven napsal(a):

je jasný, že se v druhem kole senátnícvh voleb svorně zhoufujou vyžírky v čele s odborama , které si zbvykli jenom dojit státní rozpočet a pujdou podpořit oranžové komunisty. takže všichni normální lidi, kteří pracujou a platí daně by měli přijít podpořit kandidáty z ODS. jde o osud reforem. když to začli, měli by to dotáhnout.-
17. 10. 2010 | 14:33

Dalimír napsal(a):

Arione konečně od Vás správná otázka do diskuse ! Slépky snášijo zatím dobře ale zima se blíží ,bude horší ! Já mít pane Vaše starosti a peníze ,to by bylo něco ! Vy pokud jste pražák tak se více zajímejte koho tam zvolíte do svého zastupičelstva ! Pokud to bude pan Boh. Svoboda tak nevím nevím??? Dal.
17. 10. 2010 | 14:40

s... napsal(a):

hoven:
Nebuďte drzý. Svou omezenou představu světa můžete ventilovat i pomocí hloupých argumentů a ne jenom urážkami.
17. 10. 2010 | 14:45

Kelt napsal(a):

Pan "Čistý"svedl prohru v komunálních volbách na místní kmotry ODS.Pchybuji o tom,že by mu za to tleskali,leda na tváře.
Strach z vítězství levice v sénátu dává do souvislosti s likvidací modernizace Česka-co to je?
Zatím,jak se to jeví že jde o návrat Česka do časů Anglie 19.století soustavnou likvidací sociálního státu.
VV se dali trajektorií Zelených před čtyřmi lety a již na to dojeli-chtěl bych být mouchou na lustru při příštím sezení K 9-to bude zcela určitě výživné.
Závěrem jenom dodávám,že převaha levice v Senátu umožní Nečasovi splnit slib,že bude o zásadních otázkách jednat s opozicí.
17. 10. 2010 | 14:48

Oldřich Král napsal(a):

Dobrý den, pane Pehe.Často s Vámi nesouhlasím, v nepodstatných drobnostech i zde. Ale líbí se mi klidná a věcná rozvaha Vašich textů. Přeji pěkný den.
17. 10. 2010 | 14:57

re napsal(a):

pravičáci, dopadlo to pro Vás super...hurá ! :)
17. 10. 2010 | 15:17

george napsal(a):

Že je Pehe socan (možná duší komouš) lze vyčíst z každého jeho článku. Přistoupím na jeho zbožné přání, aby všechny radnice, úřady, vláda z oranžověly do ruda. A co bude potom? Úředníci nebudou demostrovat, doktoři, hasiči, policisti nebudou remcat. Zavládne celonárodní spokojenost, peněženky budou plné. Jen mě zůstává záhadou, proč to již nenastalo za dob 8 letého vládnutí socialistů, kdy v době recese byla vyšší nezaměstnanost než nyní a kdy byla zatnuta pěkná sekera do futer. Věřte mě, přál bych jim to, aby se definitivně s Filipem ujali vlády a pro obyčejný lid měli vždy dost peněz na výplaty a nám důchodcům aby pořád přidávali. To bude ráj na zemi, po nás potopa, dluhy se přece platit nemusejí, že pane Paroubku? Odbory a Sobotka s Pehem určitě ví, jak to zařídí, když to slibují.
17. 10. 2010 | 15:17

Tencokida Hnuj napsal(a):

hoven
je jasný, že se v druhem kole senátnícvh voleb svorně zhoufujou supervyžírky v čele s kmotrama , které si zbvykli jenom dojit státní rozpočet a pujdou podpořit modré bolševiky. takže všichni normální lidi, kteří pracujou a platí daně by měli přijít podpořit kandidáty z ČSSD. jde o osud fungování demokratického způsobu vládnutí když to začli, měli by to dotáhnout.-

Je to i s chybama Pána hoven. Já jen glosoval, nic víc.
17. 10. 2010 | 15:30

Michal napsal(a):

Známý socialistický demagog pan Pehe mě opět nezklamal a naservíroval nám tu další z jeho velmi ,,intelektualnich,, a hlavně velmi ,,objektivnich,, referátů v Paroubkovském stylu. Pane Pehe, Nelákalo by Vás dělat přímo mluvčího ČSSD ? Průpravu na to máte idealní.
17. 10. 2010 | 15:31

jo napsal(a):

Mám pocit, že spíše UKrajina po volbách. :-))
17. 10. 2010 | 15:31

zita napsal(a):

Děkuji, pane Pehe, souhlasím. A rozesmálo mě, jak pan Nečas zdůvodnil špatný výsledek ODS: nespokojenost občanů s prací zastupitelů ODS v obcích.
17. 10. 2010 | 15:38

Sladký napsal(a):

George,(ale nejen vy) napadlo vás,že Pehe vůbec nemusí být socan, o "komunistickém srdci" ani nemluvě, ale že závěry,k nimž dospívá jsou prostě výsledkem objektivní,nepředpojaté analýzy?
17. 10. 2010 | 15:39

Sladký napsal(a):

George II zrovna se mi dostalo podpůrného argumentu vedle typicky (post)bolševicky bojovné filipiky pana Michala. Čím více se tito lidé distancují od komunistických praktik,tím více se jim jejich vlastní praktiky podobají.
17. 10. 2010 | 15:43

Sladký napsal(a):

ne vedle ale v podobě typicky...
17. 10. 2010 | 15:44

Zmatený napsal(a):

Težko říct, pane hovene,
jediný, kdo poslední dobou sliboval vládu s podporou komunistů, byl šetřivý M. Kalousek:)
17. 10. 2010 | 15:53

JC napsal(a):

re,
Ne, opět jste slavně zvítězily, ornžády a opět vám je to prd platné:-)))))
17. 10. 2010 | 15:54

JC napsal(a):

jo,
Ano ? To jsem zvědav co si s tím vítězstvím počnete ?
Mohli byste třeba začít tančit v kruhu.:-))
17. 10. 2010 | 15:58

BM napsal(a):

Pan Pehe, jak jinak, pokračuje ve svém levičáckém lhaní a překrucování. Nehledě na to, že ODS získala pořád víc mandátů než socialisté, připočteme-li k nim mandáty TOPky, tak pravice významně vítězila. A TOP09 přece 90 procent (nejen zdejších) levičáků považuje za "odnož" ODS.
17. 10. 2010 | 16:30

Vlado napsal(a):

Proti pravicové Poslanecké sněmovně je třeba příští víkend postavit levicovější Senát. Jen tak bude nucena pravicová vláda v čele s panem "Čistým" Nečasem jednat o důležitých zákonech také s levicí. Je to v zájmu většiny a proto by to také většina měla vzít ve 2.kole senátních voleb do svých rukou.
Za objektivní rozklad současné povolební situace na naší politické scéně panu Pehemu děkuji. Ostatní masmédia jen stále "kvičí" pro pravici.
17. 10. 2010 | 16:31

BM napsal(a):

Michal:
Také jsou to soudruhovi Pehemu chtěl poradit, předešel jste mne.
17. 10. 2010 | 16:32

Občan K. napsal(a):

PANE PEHE,

napsal jste: "Vymetení ODS z řady radnic může posílit Nečase v boji s různými kmotry, kteří byli na radnice vedené ODS navázáni."

Myslím, že je málo pravděpodobné, že by Nečas začal bojovat s kmotry. Vždyť za celých 20 let v politice nebojoval nikdy s nikým. v ODS se vždy nechal jenom unášet proudem.

A nyní by se měl postavit do čela šiku svých věrných a neohroženě cválat do kruté a krvavé bitvy? Bitvy s kmotry a korupcí?
17. 10. 2010 | 16:34

BM napsal(a):

Vlado:
Tenhle blábol jste slyšel od s. Sobotky, že? Takže kdyby zvítězila a sestavila vládu ČSSD, bylo by třeba proti ní postavit pravicový senát? Aby jí znemožnil reformy?
17. 10. 2010 | 16:36

Vico napsal(a):

Pravičáci zhýčkáni v modro-termálních pramenech, kde od božího rána do pozdního večera mohou poslouchat své pravicové komentátory musí zákonitě dostat psotník, když se setkají s komentářem, který není pravotočivě nevyvážený. A tak se třeba dozvím, že Respekt je extrémně levicový týdeník :-), Obama americký komunista a pan Pehe kryptokomunista, který svůj stalinismus skrývá pod oranžovým socanským nátěrem :-)))

Od hlavního proudu našich poblitologů jsme se tak dozvěděli po posledních květnových volbách, že se jimi naplnila dlouhodobá tendence postupného úpadku ČSSD kráčející do postupné marginálnosti. Ještě den předtím se však všichni třásli jak ratlíci, kterým spadla zimní dečka, v očekávání drtivého vítězství levice. Teorie o dlouhodobé tendenci byla "objevena" až po překvapivém volebním výsledku.
Co se tedy za těch několik málo měsíců změnilo, že teorie našich poblitologů se nepotvrdila?

- Tentokrát tu chyběla ona pověstná "Paroubkova bradavice",jak trefně uvedl Vlk, o které se nyní nehlasovalo. Jinak řečeno mediální Kojzaři nemohli do volebního klání vnést tolik iracionality, jako před parlamentními volbami. Udělat kruhový hon na jednoho celorepublikového socanského lídra Kojzaři svedou, ale v komunálkách je těch cílů strašně moc. Tolik zajíců a tak málo honců. Až teď se ukazuje, jak bylo dobře, že Paroubek odešel do ústraní, i když se stále najde nějaký diskuzní blboň, který bude strašit Paroubkem na Hradě a bude tímto dělat hlavní téma druhého kola voleb do Senátu.

Další fata morganou našich většinových poblitologů je premisa, že v květnu zvítězila pravice. Ve skutečnosti je u nás pravicí ODS a TOP09 a ti v součtu rozhodně nedosáhli ani nadpoloviční většiny. Pravice v posledních dvou volbách dosáhla na remízu a posléze na drtivé vítězství jen díky známé hokejové taktice "falešného levého křídla". V prvním případě to byli Zelení a v druhém případě Věci veřejné. Počítám, že před dalšími parlamentními volbami se objeví další podobný politický subjekt - dejme tomu Občanská sociální strana, která před volbami opět vystartuje jako falešné levé křídlo. To, že VV tak brzy spadli na hubu, je logické. Dopustili se podvodu na voličích v ještě okatější formě než Bursík.

Jestli tu je ve vztahu k ČSSD nějaká dlouhodobá tendence, tak její posilování v regionální a komunální úrovni. Ještě za Zemana to byla strana s velkým nedostatkem opravdu schopných politiků, kteří by se dokázali vyrovnat manažersky mnohem schopnějším politikům ODS,Lidovcům ale i komunistům. Mezi centrem a regiony zela obrovská propast. ČSSD jako parta strejců je však už minulostí. Dnes zástupci socanů ovládli kraje, statutární a okresní města. Místo rychlokvašek a blondýn budou moci za pár let nabídnout ty z četných regionálních politiků, kteří uspěli a získali si u svých voličů respekt.Bude na ČSSD, aby nedopustila to, co se stalo v ODS - vládu nikoliv solidních regionálních politiků ale mafiánských kmotrů.

Jinak je dobré k druhému kolu voleb do Senátu přistupovat jako k příležitosti poněkud otupit tlak drtivé 118ky. I ti, kterým bije srdce/obrazně/vpravo by si měli přát, aby těch "dvanáct oranžových měsíčků" se do Senátu dostalo. Jejich tolik milovanou vládu to nepoloží, ale donutí více o svých krocích přemýšlet. Arogance Čistého, prvního premiéra, který vítězí tím, že prohraje, už byla na hranici snesitelnosti.
17. 10. 2010 | 16:38

Ladic napsal(a):

Pane Sladký...pro názornost:

http://www.pehe.cz/zapisnik...

Licoměrná štvanice na Paroubka — Jiří Pehe
http://blog.aktualne.centru...

01.02.2010: Démonizování Paroubka je trapné
Autor: Jiří Pehe

http://www.parlamentnilisty...
Pehe: Paroubkovi se nelze divit, že některá média bojkotuje

http://www.tyden.cz/rubriky...

Paroubek chystá webový magazín, už má i logo

"Připravujeme jeho spuštění. Nejen já, ale například i Václav Bělohradský či Jiří Pehe ……….
17. 10. 2010 | 16:46

michal napsal(a):

Ač pravičák (a to bytostný), s výsledkem voleb jsem vcelku spokojen. Přeju "kartáč" ODS v některých pražských obvodech, stejně tak jsem přál vítězství Juraji Thomovi v ČB nebo Jaroslavu Kuberovi v Teplicích a hlavně Tomáši Chalupovi na Praze 6; až ten bude předsedou ODS, vstoupím do ní. Doufám však, že primátorem Prahy celé bude Tůma.

Pro zde píšící levicové nadšence (včetně "politologa" autora, jemuž zaujatost čest nedělá) - levice nezískala více hlasů. Součet ČSSD + KSČM je v podstatě stále stejný. Stejně tak součet ODS + TOP09 + regionální odštěpky poctivých (Thoma v Budějovicích, Rödl v Plzni, atd.). Občané ukázali, že hlavním problémem není nesouhlas s reformami, ale bordel v ODS a na řadě magistrátů ODS ovládaných; a v tom naprosto souhlasím. Vymést Augiášův chlív.

Co se senátních voleb týče, trošku nemile mě překvapilo málo hlasů pro TOP09. Nicméně; můj odhad je, že se současné pořadí kandidátů příliš nezmění ani v druhém kole (voliči TOP09, VV a jistě i KDU budou spíše hlasovat pro kandidáta ODS, komunistických voličů je méně), 3 lidovečtí kandidáti jsou vesměs velmi rozumní, paní Liana Janáčková je rozumná velmi. Do jisté míry se opakuje situace, v níž byla ODS tuším v předminulých senátních volbách, kdy druhé kolo bylo - všichni proti ODS, tentokrát však v neprospěch ČSSD. Takže věštím cca 8-9 křesel pro senátory ČSSD, nicméně nechme se překvapit.

Co se týče stížností na moderátory - těžko být více "pro ČSSD", když ČSSD nic nenabízí. Její kampaň se již od doby Paroubka nese pouze v duchu negace. Nechceme. Nedopustíme. Vrátíme. Odmítáme. Dunění prázdného sudu; a podprahově to tak vnímají jak moderátoři, tak někteří nerozhodnutí voliči.
17. 10. 2010 | 16:49

Průměr napsal(a):

Keci,keci kecičky!Levice spasí svět!Kdo viděl u Moravce bacaláře Sobotku,musí mít ještě nyní husinu jak pralinky.Kdo viděl projevy Gebelse,Hitlera či Géringa,dá mi za pravdu.Patologická nenávist,nic víc.Od kdy holopr--lníci dají lidem to co slibují?Jedině znárodněním a to tu už bylo.Proč je i dnes tolik -itomců???Kdo mi dá práci,vyšší plat,zdarma lékaře a nižší daně??Co nic nemá,nic neumí a má jen hubu a chuť vše dobré bourat??Budíček mozku je nutný.
17. 10. 2010 | 16:49

ld napsal(a):

Vico,

dobře napsáno. Zejména to o omladině v regionech.

Nevíte, kde je Pepa Řepa? Viděl jsem, že kandidovalo uskupení Za svobodné Řepy. Tak jestli se už nenechává oddávat na vlně slávy a moci...
17. 10. 2010 | 16:52

Ondra napsal(a):

Pehe,

přání otcem myšlenky, že ano ?
17. 10. 2010 | 17:06

Vlado napsal(a):

BM :
Ano, platilo by to i opačně. Současné zkušenosti se 100-denní vládou pana "Čistého" totiž jasně ukazují, že chtějí prosazovat své představy,o dalším směrování této země, silou svých 118 hlasů v PS, aniž by se vůbec bavili s opozicí. ODS bude jednat s ostatními pouze pod "tíhou" silnější pozice ČSSD v Senátu.

Vico :
Naprostý souhlas, není prakticky co dodat.
17. 10. 2010 | 17:07

Jiří napsal(a):

Pan Pehe opravdu nepřekvapí.Jeho sympatie k levici a nenávist k pravici a ODSzvláště jsou dlouhodobě známé a zjevné z každého jeho nezávislého politologického hodnocení.Jeho odhad výsledků senátních voleb po prvním kole je ovšem i na něj poněkud předčasný.Tak to dopadá,když to člověk nemůže týden vydržet protože se na to tak těšil...
17. 10. 2010 | 17:15

Vico napsal(a):

Id, Vlado : díky za květiny :-)
17. 10. 2010 | 17:22

K.Kunovski napsal(a):

Važený pane Pehe,měl by jste jako zkušený politický pracovník vědět,že zajíci se počítají až po honu.A ani ODS a vámi ctěná ČSSD nic moc a veškerá politika se dělá v Praze,a tam jste to soudruzi tvrdě projeli.Jinak ODS získalo 5112 zástupců a ČSSD 4584 zástupců.A já se ptám kdo vyhrál?Takže kupředu levá s panem Pehem a nikdy jinak
17. 10. 2010 | 17:25

Bc Martin napsal(a):

Pan Pehe není schopen udělat ani jeden seriózní a objektivní článek. Stále někoho napadá, stále vykládá ty samé demagogické lži
17. 10. 2010 | 17:27

Naštvaný napsal(a):

"Odpověď zní, že nikoliv" hodotí Pehe správnost vstupu VV do vlády. Co k tomu dodat? Ten člověk se opět hrubě mýlí. O dalších nesmyslných cintech v jeho textu nemluvě.
17. 10. 2010 | 17:30

michal napsal(a):

Vlado a Vico, vláda je od toho, aby realizovala svůj program, pro který byla zvolena. Během politického patu jsme žehrali právě na to, že není možné udělat nic.
17. 10. 2010 | 17:32

BARICH napsal(a):

Pane Bc. Martine:
Skvělé, tak to má být, výborně jste to tomu Pehemu nandal, tak nějak pravicově kvalifikovaně!
17. 10. 2010 | 17:35

Jiří Sládeček napsal(a):

Objektivní.
17. 10. 2010 | 17:36

BARICH napsal(a):

Naštvaný:

Souhlas!
VV splnily úkol. Voliči spolkli návnadu i s navijákem. Na příští volby již bude připravena návnada jiná...
17. 10. 2010 | 17:39

george napsal(a):

Sladký to : Je zajímavé, jak se i příznivci socialistů a jejich pisálkům přizpůsobili tak, že se úzkostlivě vyhýbají odpovědi na to, kde na ty sliby vezmou a mlží tím, že diskutují jen o tom, zda Pehe je socan, nebo komouš.
17. 10. 2010 | 17:53

honza napsal(a):

Přesto, že voliči KSČM budou chtít pomoct ČSSD, ČSSD půjde příští víkend do kopru a s ní už snad i vy, soudruhu PEHE.
17. 10. 2010 | 17:54

BARICH napsal(a):

Honzo, máte recht! Pryč s demokracií! Dál už bude PRAVÁ demokracie, jednotná kandidátka Pravé Fronty...
17. 10. 2010 | 17:57

matěj napsal(a):

přání je otcem... nadpisu článku. Bruhahaha
17. 10. 2010 | 18:01

ld napsal(a):

honza,

když jsem si přečetl váš příspěvěk, nemohl jsem se ubránit dojmu, že před vaším nickem chybí přívlastek. Takový pohádkový...
17. 10. 2010 | 18:16

BARICH napsal(a):

almost glossed™
Vaše analýza nemá chybu, bezvýhradný souhlas.
Práce médií je skvělá.
=== Takhle za chvíli skutečně budeme rýt držkou v zemi a myslet si, že je to jediné možné. - (Teď už by nám nepomohla ani svobodná evropa.) - A vzhledem k úpadku vzdělanosti - např schopnosti číst a pochopit, o čem se ve čteném píše - nehrozí, že by se situace zlepšila. Spíše naopak... Národ, který není schopen rozlišit propagandu od faktů si skutečně nic jiného nezaslouží.
Čím dál tím více se utvrzuji v tom, že despekt, který k nám po staletí měli (a dodnes mají) naši po staletí (rakouští - i ti "naši" - de facto říští) Němci měl a má reálné opodstatnění.
17. 10. 2010 | 18:21

Alice napsal(a):

Ad michal 17.10.v 16.49.31 - To se Vám určitě bude hodit:
http://www.youtube.com/watc... Je opravdu obdivuhodný :-)
17. 10. 2010 | 18:37

hoven napsal(a):

socani nesmí dostat v senátu nadpoloviční většinu. byli by jako utržení ze řetězu.
17. 10. 2010 | 18:38

Sladký napsal(a):

George 17.53 Musím přiznat pane,že váš příspěvek je pro mne (téměř) nesrozumitelný.Co jste tím chtěl říct?
17. 10. 2010 | 18:43

michal napsal(a):

Alice, patřičný a otevřený projev. Je na něm něco špatného?
17. 10. 2010 | 18:51

Olina napsal(a):

Váženej Ide,

proč ztrácite čas oponencí k Hovnovi? Co jednou zesmrádlo, smrdět bude stále.
17. 10. 2010 | 19:01

Karel napsal(a):

Vládní koalice v ohrožení? Míra cynismu těchto zločinců nezná mezí! Po dvacetiletém rozkradení této země mají drzost posílat nevinným slušným lidem složenky na zaplacení SVÉHO dluhu! V této zmonopolizované zemi již nelze slušným způsobem podnikat ani sehnat zaměstnání v závislé činnosti. Lidem bez peněz stát vůbec nepomůže - různé podpory jsou jen almužny, dobré jen k alibismu těch, kteří ovládli tuto zem! Lidé, otevřme oči a zopakujme devětaosmdesátý, ale tentokrát poctivě!!!
17. 10. 2010 | 19:07

S.Š. napsal(a):

Autorovi : Ano, velmi slušný a objektivní komentář.

Výsledek voleb (byť v Senátu je zatím jen průběžný) rozhodně nelze považovat za vítězství ODS. Volby do malých radnic vyhrála jednoznačně a s obrovským náskokem před velkými stranami nejrůznější sdružení spolu s nezávislými kandidáty (pan prezident nebyl vyslyšen). Volby do statutárních měst vyhrála ČSSD. 1. kolo voleb do Senátu vyhrála ČSSD. Volby v Praze vyhrála TOP09.
P. Nečas na včerejším večerním brífinku vyzdvihoval práci těch pražských částí, kde ODS dokázala vyhrát. Nu ano, jenže jejich volební zisk (s výjimkou T. Chalupy) byl často poloviční oproti roku 2006. A tam, kde byla ODS arogantní a válcovala jakokoliv opozici, najednou jak Fénix z popela vystoupila občanská sdružení, jejichž existenci ODS odmítaloa brát na vědomí a dělala VŠECHNO proto, aby jejich existenci zabránila. Pokud takový stav chce P. Nečas vydávat za úspěch, prosím ... :-) Výsledek voleb se - pochopitelně - promítne i do "velké" politiky a úvahy autora s tím související lze považovat za logické.

To pokud se týká ODS a VV. Pan Pehe se nikterak nevěnuje TOP09. Nad výsledkem strany jistě M. Kalousek nejásá. TOP009 ale teprve před rokem vznikla, místní sdružení se teprve budou etablovat, osobností typu p. Tůmy není nazbyt. Před TOP09 teď stojí usilovná, vpravdě mravenčí každodenní práce. O tom, zda jí strana bude schopna a zda ji vůbec bude chtít postoupit, teprve uslyšíme.

P.S.: P. Nečas - m.j. - vyzval, opakovaně a jmenovitě - k podpoře Liany Janáčkové ve 2. kole senátních voleb. Tak to je chucpe. A nevydání Janáčkové k tresnímu stíhání zůstává trvalou ostudou Senátu Parlamentu České republiky.
17. 10. 2010 | 19:08

Elena napsal(a):

S.Š. ,

možno pišete o autorovi dobre, ale zrejme ste nečital jeho jačanije po parlamentných volbach, pisal blog za blogom, skoro zošalel, tak jasná vec, že terazky je spokojný , trochu, spokojný.
17. 10. 2010 | 19:12

ld napsal(a):

Olina,

to nestálo za řeč. Já totiž neberu roli rohožky na lehkou váhu.
17. 10. 2010 | 19:18

george napsal(a):

Sladký to: Můj příspěvek sleduje především to, že je zde snaha socialistů uchopit se moci tím, že za každou cenu negují snahu vlády o nápravu šíleného stavu veřejných financí, aniž by představili veřejnosti, jak by to bez dalších dluhů a šëtření sami provedli. Pokud nabídnou lidem jasnou cestu zvládnout finance státu a dluhy a nesáhnout jim přitom do kapes, budu první, co jim dá hlas. Hrát na strunu závisti, že zatočí daněmi s bohatými stejně nestačí ani na úroky z dluhů. A co mají dál pánové Škromach, Sobotka, Zavadil, Štech a další ochránci "obyčejných" lidí?
17. 10. 2010 | 19:31

Elena napsal(a):

p. Pehe, s čoho sa tešite,

pripomeniem Vám baseň Krylova, Lebed, rak i ščuka,

tak tu baseň mne prípominaju vaše voľby, ale aj slovenske,

Lebed, rak i ščuka, toľko sa naťahovali o voz=telegu, že je nyne tam.
17. 10. 2010 | 19:35

Expert napsal(a):

Zdá se, že průběh těchto voleb měl pozitivní vliv i na výskyt idiotů ve zdejší diskusi.
Ještě nedávno jich tady exhibovali desítky a dnes se zdá, že jich tu zbylo jen pár.
Je ale pravdou, že ti tři, čtyři co tady zůstali, tedy např.,hoven, travel, případně Rumcajs, jsou naopak výstavní exempláře a snaží se dřívější vyšší výskyt vynahradit nevšední aktivitou.
17. 10. 2010 | 19:38

west napsal(a):

Jeden z mála novinářů v Čechách, kdo dokáže objektivně zhodnotit situaci.
17. 10. 2010 | 19:42

rejpal napsal(a):

Já nevím, proč se tady vůbec někomu zvedá hladina adrenalinu. Tyhle volby vyhráli přece všichni: nezávislí - mají nejvíc mandátů, ODS - čekala, že to bude daleko horší,a má ze stran nejvíc mandátů, ČSSD - má nejvíc želízek v Senátu a dosáhla nejlepšího výsledku v komunálních volbách, TOP 09 - vyhrála v Praze, VV - mají šedesátinásobek mandátů,čímž jsou faktickými vítězi voleb (no, jeden zbloudilý funkcinář si to tak úplně nemyslí), KSČM - zase si nepohoršila si (jen ten senát...), levicoví voliči - levice vyhrála volby ve většině větších měst, pravicoví voliči - sice pravice formálně nevyhrála, ale v řadě měst bude vládnout dál v koalici druhých a třetích, mafiosové - ti to mají posichrované u každého, kdo má nějaký vliv, profláknuté osobnosti - až na výjimky jsou na radnicích dál, a tak dále. Každý může otevřít šampaňské a radovat se, jak to krásně dopadlo. A že se může ohýbat volební zákon nebo kupčit s hlasy voličů - je to přece legální a státotvorný soud každou žalobu zamítne. A kromě postižených stran to nikoho nezajímá.
17. 10. 2010 | 19:52

MIke napsal(a):

Kam se pro tyto volby poděla neozisková organizace "Člověk v tísni" se svou politickou masáží doručenou až přímo ke školním lavicím? Nepochází ten průšvih také od trestuhodného "podcenění" nebezpečí od této organizace?
17. 10. 2010 | 19:56

Kritický Petr napsal(a):

Pan Pehe (nevím proč při reakci na jeho článek většina autorů zapomíná to slovíčko pan, jsme stále v socialismu?) napsal jednu z prvních analýz voleb (žádnou rychlejší jsem neviděl). Kdo to kdy dělal, ví, jak je obtížné v té rychlosti a víru všech možných úvah a reflexí, prakticky za horka vyhmátnout to podstatné, nezapomenout na žádný důležitější aspekt a být stručný. To vše se panu Pehe naprosto povedlo, klobouk dolů. Nikdo z těch, kdo na jeho text reagovali kriticky, neodvedl podobnou práci, každý měl nějakou dílčí myšlenku, kterou jen reagoval na původní Peheho text. Je škoda, že i při tak důležité události, jako jsou volby, je v reakcích blogerů tolik osobní zášti a nenávisti. Doporučil bych editorovi, aby uveřejňoval jen reakce na věcnou stránku textu pana Pehe a vymazával všechny útoky na jeho osobu (jakož i na všechny další autory blogů Aktuálně 24, samozřejmě). A to nejen vulgarismy (viz třeba Franta z pastoušky :"Milý péhéí, jako obvykle jsi blbééé" - copak to je nějaký názor?), ale prostě útoky ad personam. Skutečná debata se vede o věci, ne útokem na autora (jako třeba co studoval či nestudoval...). Jinak moc díky Aktuálně 24 za tento druh výměny pohledů, děláte to skvěle.
Kritický Petr
17. 10. 2010 | 19:57

almost glossed™ napsal(a):

west: To bude tím, že není novinář :-).
17. 10. 2010 | 20:02

almost glossed™ napsal(a):

MIke: Třeba je Člověk v tísni dobře připraven před 2.kolem voleb do senátu a čeká už jen na povel.

"A to je domluvený, jak takhle mávnu, tak..."
17. 10. 2010 | 20:04

MIke napsal(a):

Člověk v tísni by měl rychle vyrazit zpátky do škol. Asi to protentokrát Člověk podcenil a připustil, že k volbám přišli lidé a nikoliv ptáčata.
17. 10. 2010 | 20:13

MirekS napsal(a):

Pane Pehe,
help, nedalo by se něco udělat s panem Sobotkou? Vždyť on tak nějak neumí překročit svůj stín! Pozor, aby samotné socdem nezačal škodit...

Zdraví

MirekS
17. 10. 2010 | 20:27

stejskal napsal(a):

Dobrý den,

smazal jsem dva hrubě urážlivý a nadávky obsahující texty, neboť tyto jsou v rozporu se záměrem našich stránek, tedy poskytovat prostor pro věcnou a korektní debatu.

Děkuji za pochopení.

Libor Stejskal, editor blogů
17. 10. 2010 | 20:34

kormoran napsal(a):

..kapka historie....http://www.youtube.com/watc...
17. 10. 2010 | 20:49

rufo napsal(a):

chybka nejspíše vznikla, že po snaze odříznout od rozpočtu množství malých pijavic, vláda neudělala ani náznak odříznout také pár velkých tučných, smějících se pijavic.
17. 10. 2010 | 20:55

arlon napsal(a):

Dalimíre
máte hezké starosti, to mně těší. Zkuste vyjít se svými penězi a být na slépky více vstřícný, lépe ponesou a budou vám vděčny. Jistě jste dobrý kohout.

Jen pozor na lišku a vlka, to nejsou pro kohouta dobří hospodáři.
17. 10. 2010 | 21:02

Otoman a lesní panna napsal(a):

Mike
Zkuste se podívat do mateřských školek, jestli nějaký člověk v tísni nenacvičuje s dětmi volby nanečisto.
17. 10. 2010 | 22:05

r.m. napsal(a):

Právě proto byl senát tak trochu vytvořen. Aby korigoval šílenosti jednobarevné sněmovní smečky.
Pokud v něm ČSSD bude mít většinu a v poslanecké sněmovně zase modráci je vlastně "více demokracie" pro běžné normální občany.
17. 10. 2010 | 23:11

Levandule napsal(a):

Dávám za pravdu autorovi, ale nijak zvlášť nadšená nejsem. Ani jedna strana nesplňuje mé představy o politickém vládnutí. Snad ten mišmaš nastolí rovnováhu, či alespoň znesnadní jedné straně si hrát na svém písečku. Uvidíme. Osobně preferuji ideje evropských demokratů a zelených, ale jak předpovídal p. Bělohradský, k nim musíme teprve dozrát a ony dvě strany zdokonalit.
17. 10. 2010 | 23:14

Skeptik napsal(a):

Ať chceme nebo ne, krajské (ty více) i komunální volby jsou do značné míry plebiscitem o oblíbeností vládních stran a komunální politici tak do značné míry za své jednání ztrácí odpovědnost. Naplatí to stoprocentně a letos to mnohdy v těch nejkřiklavější případech neplatilo úplně, celkově to však rozhodující vliv má.

Je to s nešvar, za který do značné míry mohou média (a to nejen u nás), které vždy výsledky voleb v této rovině akcentují (viz letošní "... porážka ODS v krajských městech ..." atd.)

Přístup ke komunálním volbám pak lze shrnou slovy jednoho mého přítele, volícího jednu nejmenovanou stanu v menším městě na jižní Moravě: "... byť mě ti lidi ser.u, jdou je volit, nemíním po volbách poslouchat, že lidi podporují kroky současné vládní koalice ..."

Co dodat ...
17. 10. 2010 | 23:34

Mike napsal(a):

Klasik by řekl, "Musíte se příště více snažit, pane Člověče".
18. 10. 2010 | 04:07

MIke napsal(a):

Pravdou je, že jsem o "Člověku v tísni" od doby posledních voleb už neslyšel. Možná, že by si ted´ mohli změnit název na "Strana v tísni" a vyrazit do škol, školek a jeslí, na dětská hřiště a píškoviště, zkrátka všude tam, kam to táhne také ty, co mají až podetzřele vřelý vztah k dětem, tak říkajíc pedo...
18. 10. 2010 | 04:27

jardaS napsal(a):

Není demokracie v zemi,kde ti co prohráli volby, tři vejlupci, se smluví a ujmou se vládnutí, a po tu dobu rychle devastují tu nejchudší vrstvu obyvatel.V takové zemi lze kašlat na demokratické snažení takovou vládu svrhnout a nastupuje legální možnost svrhnout ji revolucí,nebo převratem.
18. 10. 2010 | 06:43

češka napsal(a):

Pan Pehe nikdy nenapsal nic,co by se tak opravdu stalo...Nic hrozného se přece nestalo.Malá volební účast svědčí o tom,že politici občany tolik neoslovují,soc.dem.voliči tentokrát přišli,přišli také voliči Ods,ale čistili kandidátky preferencemi a nakonec,úspěch sdružení je pro obce to nejlepší,co potřebují.A velká města?Tam jsou vždy velké veřejné zakázky a je potřeba zatřást především ved.odborů,kterých se významné zakázky týkají.Ti totiž připravují kritéria na míru jistým firmám.....
18. 10. 2010 | 07:25

Otyla Socka napsal(a):

"Ah, Ca Ira" A ne pouze pro oplzlého Karla.
18. 10. 2010 | 08:06

Tribun napsal(a):

Čte se to dobře, což o to, ale obávám, že Pehe je poněkud větší optimista, než by odpovídalo české realitě. Za prvé ignoruje skutečnost, že v komunálních volbách absolutně zvítězili nezávislí (lepší by asi bylo neorganizovaní) kandidáti, jednak podceňuje mobilizační potenciál pravice. Tohle "hop" si mohl Pehe odpustit, ještě jsme nepřeskočili.
18. 10. 2010 | 09:27

blue jay napsal(a):

Mew jen zajima jak Pehe (Paroubkuv levicovej politilog) bude vysvetlovat velkou koalici CSSD a ODS v Brne.
Abychom si uvědomili, kam Jiří Pehe skutečně směřuje, nesmíme se nechat mást jeho vlastním označováním za politologa.
Jiří Pehe není politolog, on je zvláštním neukojenym druhem levicoveho politika za bukem a jako aktivní politik má svoje vlastní politické zájmy, které sleduje.
18. 10. 2010 | 10:34

rejpal napsal(a):

blue jay
Jak se projevuje aktivní politická činnost pana Pehe? On působí v nějaké straně nebo někam kandidoval?
18. 10. 2010 | 10:36

blue jay napsal(a):

rejpale,

A koho tu Pehe representuje? Co si myslis? Kritizoval tu nekdy Pehe levici a jejich kmotry? Pokud ano tak se omlouvam.
18. 10. 2010 | 10:41

rejpal napsal(a):

blue jay
Reprezentuje sebe, píše tu pod vlastním jménem. Z čeho plyne, že to dělá ve službách nějaké strany? Jsou to jiní blogeři, kteří filozofují z pravicových pozic a někteří také píší za sebe. Mně pluralita názorů nevadí.
18. 10. 2010 | 11:03

Paťa napsal(a):

Pan Pehe nepřekvapil,tak jako vždy.Samozřejmě,že socky nevyhrály komunální volby,ale byly to celkově takzvaný nezávislý a z politických stran to byla ODS to za prvé.Za druhé,pan Pehe začal okamžitě po volbách dělat takzvaný účet bez hostinského,jako by dopředu věděl,jak dopadnou povolební vyjednávání,takže ani s těma takzveně velkýma městama to zdaleka nemusí být tak ,jak napovídají volební výsledky(např.Jihlava,Brno atd.).Za třetí a to je podstatné,socky nevyhrály ve velkých městech proto,že jsou nějakou lepší alternativou,ale proto,že skoro 20ti leté vládnutí ODS bylo již příliš a občané zatoužili po změně,což je logické a velmi užitečné a potřebné a tak by to mělo být.Koneckonců uvidimé ty zázračné socky ,jak dopadnou za dva roky u krajských voleb (a to budou u vesel pouhý 4 roky) a jak dopadnou za 4 roky u senátních voleb,kde už se jich to bude bytostně dotýkat.Apropo senát.Tam se doposud vždy volilo v protikladu sněmovny.Takže opět nic světoborného,jen pouhé potvrzení doposud zavedeného pravidla.Naopak,socky mají nůž na krku.V případě ,že v senátu nezískají po druhém kole senátních voleb nadpoloviční většinu,tak to bude pro ně znamenat debakl.ODS se to vždy,když vládly socky povedlo.Jinak pane Pehe,pokud snad vyvozujete z voleb do obecných zastupitelstev nějaké snad náznaky nespokojenosti občanů s vládní politikou tak vězte,že v těchto volbách z celkového počtu mandátů do obcí a měst zcela jasně zvítězila z politických stran ODS i když poměrně o dost mandátů přišla,ale přesto to na socky stačí a pokud si budeme hrát na pravici a levici ,tak i v tomto případě pravice (ODS,TOP 09,VV) zcela jasně přehrála levici.Máte pravdu snad jen v tom,že TOP 09 kromě Prahy a Zlína a VV moc pravici ve vítězství nepomohly.Pane Pehe,přeji Vám příjemný a hezký den a těším se zase na Váš nějaký brzký blábol a úlet
18. 10. 2010 | 11:22

bape napsal(a):

blue jay

Nevoněj Vám názory Pana Pehe, že? No, tak ať! Mně zase nevoněj ty Vaše. Tak to halt chodí v demokracii. Pehe je politolog a jeho postřehy jsou velmi dobré, na rozdíl od těch Vašich, pravicově podjatých až zaujatých.
18. 10. 2010 | 11:31

bape napsal(a):

Paťa

Voni neuměj počítat, že? ODS silně ztratila a ČSSD silně získala! Tak to bylo ve volbách. Vaše řeči o mandátech jsou jen demagogickým mlžením.
18. 10. 2010 | 11:34

Alice napsal(a):

Paťa 18.10. v 11.22 - celk.zisk/ztráta hlasů proti 2006 v procentech :
ODS - 17,42
ČSSD + 3,05
SNK + 3,27
Nezávislí + 0,11
KDU-ČSL - 0,30
KSČM - 1,23
VV + 2,69
TOP 9,46
18. 10. 2010 | 12:35

Paťa napsal(a):

Pro všechny,jako je blue jay,bape a Alice.Nevím o co vám jde.Zcela jasně jsem napsal,že je dobře,že po 18 či 20 letech se věci mění na radnicích a OÚ.Jen na můj vkus to trvalo poměrně dlouhou dobu.Trvám však na tom,že tato změna nenastala z důvodu lepší politiky socek,ale z důvodu toho,že Ti co 18 či 20 let držely otěže v obcích ,ztratily soudnost a rozum a tudíž se citily nepostradatelnými.Jen jsem zvědav,zda socky v těch úřadech vydrží rovněž 18 či 20 let.Dále trvám na tom,a to jsem rovněž zmínil,že ačkoliv ODS ztratila poměrně dost mandátů -okolo 2 až 2,5 tisíce,že pořád získala nejvíce mandátů ze všech politických stran,to je fakt,to nejsou procenta!Dále trvám na tom,že celkově při dělění pravice a levice,vyhrála pravice.Rovněž trvám na tom,že ačkoliv socky zvítězily ve velkým městech,neznamená ,že socky tyto města skutečně ovládnou a budou je řídit.Prozatím to vypada na většinu pravicových koalic a to nejenom ve velkých městech.Ale tak to bohužel chodí,s tím se nedá nic dělat.A mimochodem,takto se v předešlých letech chovaly i socky,kteří sice nevyhrály,ale nakonec ovládly některá radnice.A v neposlední řadě trvám na tom,že v případě pokud socky nezískají většinu v senátu,tak vlastně prohrají i když získají nejvíce senátorů ze všech!!Volič doposud vždy vyvažoval senát oproti sněmovně.Nevím,co je na tomto podjatého,nevyváženého,zaujatého či demagogického.To jsou jen podle mého fakta,které tak já chápu na rozdíl od příspěvku pana Peheo,o kterém by se dalo polemizovat.A proto jsem tak učinil svým názorem.Samozřejmě,že vám nebrání nic v tom,aby jste se "byly" v prsa,že socky vyhrály.Nezakrývám,že socky a komanče nemám rád,nakonec ani vy nezakrýváte, že nemáte rády pravici.V tom jsme si vážení kvit a to včetně i pana Peheo.
18. 10. 2010 | 14:06

Paťa napsal(a):

Moc se omlouvám panu blue jay,tomu samozřejmě můj druhý příspěvek (odpověď) nepatří.Překoukl jsem se.Moje odpověď patřila bapemu a Alici.
18. 10. 2010 | 14:15

stále rebel napsal(a):

Koalice by nyní většinu ve Sněmovně neměla, ukázal průzkum
„Nejsilnější ČSSD by obsadila 74 křesel. ODS by podle průzkumu získala 44 mandátů, TOP 09 by měla 35 poslanců. Komunisté by obsadili 31 křesel a Věci veřejné by měly ve Sněmovně 16 zástupců.“
http://www.pojisteno.cz/pov...
18. 10. 2010 | 14:25

Pierrot napsal(a):

MIke

Nevim, co pro ostatni lidi delate vy, ale je zrejme, ze naprosto netusite, co dela Clovek v tisni pro socialne slabe. Vy jste zrejme socialni demokrat a CvT nesnasite kvuli studentskym volbam (tuto kauzu znate bohuzel asi jen z medii; mimochodem, studentske volby mely podporu i p.Peheho). CvT nicmene svedl tezky boj s Rapkovou v Chomutove a podobne jedna i jinde. V terenu ma desitky socialnich pracovniku, kteri pomahaji lidem v nejkrizovejsich zivotnich situacich. To neni zrovna znamka nejake velke pravicovosti.
Bohuzel jsem si nedavno uvedomil jeden fakt: socialni demokracie je u nas zamerena jen na "obycejneho cloveka". Predevsim o nej se ma starat socialni stat. To by mi tolik nevadilo. Horsi je, ze ke skutecne socialne potrebnym ma CSSD a jeji volici stejne macessky vztah jako ODS a jine pravicove strany. To se pekne ukazalo nedavno v Moste ci na Praze 5. Je strasne, ze socialne demokrate projevuji tolik socialni nenavisti. Aby nahodou neubylo neco piva a zradla z lednicky a nedostal to nejakej neprizpusobivej flakac nebo snad dokonce cikan...
18. 10. 2010 | 14:47

stále rebel napsal(a):

Koho bude volit ODS již víme

Ostravská ODS proti Nečasovi: Raději ČSSD než "lumpa" Janáčkovou

http://www.novinky.cz/domac...
18. 10. 2010 | 17:09

S.Š. napsal(a):

Stále rebel : Ano, rasistka Janáčková, která vládla na radnici v Mariánských Horách s komunisty, zatímco v Senátu byla v klubu ODS (jistě tam o spojení s KSČM nikdo nevěděl), dostala opakovanou podporu předsedy ODS a též předsedkyně Senátu PS. Je dobré to vědět. Teď čekám, kdy ji ještě podpoří Klaus.
18. 10. 2010 | 18:48

Josef Burián napsal(a):

Náš pan levý Pehe opět zcela mimo mísu.Dělá účet bez hostinského.Počkejme,kolik těch "ČSSD vítězných" radnic zůstane oproti pravicovým koalicím (Olomouc,Brno,Pardubice a j.)a rovněž kolik senátorů.
Podle nejoptimističtějších odhadů skutečných analytiků a politologů má ČSSD šanci nejvíce na 9-10 senátorských křesel.
Pan Pehe potom po anglicku zmizí,neboť jeho prognózy jsou očividně "levicová přání otcem myšlenek..."
U něj nic neobvyklého.Jak snadné je být politologem v Česku.
18. 10. 2010 | 21:48

Jaroslav Pleskot napsal(a):

Počkám si na příští komentář p. Peheho k této problematice až bude po senátních volbách a budou ustaveny městské rady.Rád jeho blogy čtu i poslouchám jeho komentáře.
19. 10. 2010 | 11:13

bape napsal(a):

Paťa

Já myslel, že pravověrní mají dobré vzdělání, o čemž Váš příspěvek nijak nesvědčí. Asi jste moc rozrušen svými fakty, že dostává na frak čeština! Pravicoví dinosauři a účelové straničky, včetně VV,které zcela uhnulo od svého programu.si počínají zcela pragmaticky. Však všeho jen dočasu. Jen tak dál!
19. 10. 2010 | 17:51

Kamca napsal(a):

Ja bych to tak cerne nevidel.. amm pocit, ze pan pehe obcas tepe do vlady trochu apriori..;)
19. 10. 2010 | 18:37

Moon napsal(a):

Komouš Pehe chce zase na Hrad,jako za toho pitomce Havla.Ať se zastaví v ulici Politických vězňů,tam mu daji rozřešení,ovšem jestli ho rovnou nepošlou do paláce,který sídlí hned na kraji této ulice a má již přes šedesát let velké úspěchy.
20. 10. 2010 | 15:26

klukrekvlk napsal(a):

K nečasovi:
Pane Pehe, vaše komentáře jsou pravdivé, proto vypadají jako levicové. Napravo pravdu nenajdeš,tím nemyslím klasické tradiční pravo, nýbrž moudrobolševické pseudopravo, které zamořuje český životní prostor a dělá z našeho státu .... .
m. Nečas je měkkýš, který byl kmotry vybrán, aby nekladl odpor.To ostatně vidíme na případech vesecká, nově i čunek,
a začalo to Koženým a českými příštipkáři jeho ražení (mnohdy dodnes úspěšnými herci), Motoinvestem, UNION bankou atd.
Ať žije spor mezi prázdným Tupolánkem a ještě prázdnějším PAPÁ T.
23. 10. 2010 | 00:19

Jindra napsal(a):

Komoušové z ODS převlékli kabáty a změnili se v antikomouše a jejich fanatičtí obdivovatelé vyměnili ruské nicky za anglické. Pan Pehe na ně platí, proto tolik prskají.
23. 10. 2010 | 12:57

MayerCarmela32 napsal(a):

freelance writer
27. 07. 2011 | 06:53

michigan auto insurance quotes napsal(a):

I haven’t checked in here for some time since I thought it was getting boring, but the last several posts are good quality so I guess I’ll add you back to my everyday bloglist. You deserve it my friend :) <a href="http://michigancarautoinsurance.com/">michigan auto insurance quotes</a>
29. 07. 2011 | 15:09

compare car insurance rates napsal(a):

It’s actually a nice and helpful piece of information. I’m happy that you shared this helpful information with us. Please keep us informed like this. Thanks for sharing. <a href="http://topautoinsurancerates.net/">auto insurance rates</a>
17. 10. 2011 | 12:19

personal loans napsal(a):

Set your own life time easier get the personal loans and everything you want.
20. 10. 2011 | 14:55

nmoWZZaMcJ napsal(a):

<a href=http://www.acworth.org/google/buysomaonline/#2415>buy soma online</a> soma half ironman - soma drug usa
10. 02. 2013 | 10:18

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartošová Ela · Bavlšíková Adéla · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Blažek Kamil · Bobek Miroslav · Boehmová Tereza · Brenna Yngvar · Bureš Radim · Bůžek Lukáš · Byčkov Semjon C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Davis Magdalena · Dienstbier Jiří · Dlabajová Martina · Dolejš Jiří · Dostál Ondřej · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Fendrych Martin · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gargulák Karel · Geislerová Ester · Girsa Václav · Glanc Tomáš · Gregorová Markéta · Groman Martin H Halík Tomáš · Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hapala Jiří · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holmerová Iva · Honzák Radkin · Horáková Adéla · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hradilková Jana · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hülle Tomáš · Hušek Radek · Hvížďala Karel CH Charanzová Dita · Chlup Radek · Chromý Heřman · Chýla Jiří · Chytil Ondřej J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jelínková Michaela Mlíčková · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kňapová Kateřina · Kohoutová Růžena · Kolaja Marcel · Kolínská Petra · Kolovratník Martin · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Koutská Petra Schwarz · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kučerová Karolína · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kupka Martin · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Maláčová Jana · Málková Ivana · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Mrkvička Jan · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Návrat Petr · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Nouzová Pavlína · Nováčková Jana · Novák Aleš · Novotný Martin · Novotný Vít O Obluk Karel · Oláh Michal · Ouhel Tomáš · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Pavel Petr · Pavelka Zdenko · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Peksa Mikuláš · Pelda Zdeněk · Petrák Milán · Petříček Tomáš · Pfeiler Tomáš · Pilip Ivan · Pitek Daniel · Pixová Michaela · Plaček Jan · Podzimek Jan · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rakušan Vít · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Reiner Martin · Richterová Olga · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Řebíková Barbora · Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schneider Ondřej · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobíšek Pavel · Sokačová Linda · Soukal Josef · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Strmiska Jan · Stulík David · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Sýkora Filip · Syrovátka Jonáš Š Šebek Tomáš · Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špinka Filip · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Titěrová Kristýna · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomek Prokop · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Václav Petr · Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Vavruška Dalibor · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Vhrsti · Vích Tomáš · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojtěch Adam · Vojtková Michaela Trtíková · Výborný Marek · Vyskočil František W Walek Czeslaw · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zima Tomáš · Zlatuška Jiří Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy