Kéž by byl prezident "šedá myš"

14. 02. 2012 | 08:58
Přečteno 6392 krát
Schválení přímé volby prezidenta vyvolalo dva druhy varovných reakcí. Někteří komentátoři a analytici už vidí v důsledku přímé volby na Hradě nějakého populistu či autoritáře, který zneužije svého silného mandátu od „lidu“ k půtkám s vládou či přímo transformování současné parlamentní demokracie v poloprezidentský systém.

Co na tom, že v žádné z dvanácti zemí Evropské unie, kde prezidenta volí přímo, k ničemu podobnému nedošlo. Francie má poloprezidentský systém z ústavy, ostatních jedenáct zůstává navzdory přímé volbě parlamentními demokraciemi, přičemž v žádné z nich nebyl do funkce prezidenta nikdy zvolen nebezpečný populista , zbohatlík, nebo hvězda populární zábavy. Evidentně jsme v EU buď výjimeční i v tomto směru, anebo se prostě rádi strašíme, jak správně připomněl bývalý premiér Jan Fischer.

Zmínit jeho jméno je namístě, protože druhá skupina varování ohledně přímé volby s ním trochu souvisí. Hrozí prý totiž nebezpečí, že si do úřadu prezidenta zvolíme „šedou myš“, což je podle některých právě Fischer. Coby premiér prý nic neudělal, a tím nic nepokazil, i proto je tak populární.

Tvrzení o Fischerově „nicnedělání“ je samozřejmě nesmysl. Docela kompetentně dovedl ke konci české předsednictví EU, které zpackali politici, a dokázal nakonec přimět prezidenta Václava Klause k ratifikaci Lisabonské smlouvy, jakkoliv bohužel nevyužil Klausových obstrukcí či jeho nesmyslné výjimky z Lisabonu k tomu, aby ho pohnal k Ústavnímu soudu. Zatlačil také do defenzivy pravicové extremisty. To není málo.

Ale budiž. Připusťme, že Fischer je svým založením především úředník, který neoslňuje politickými iniciativami. Není to ale přesně ten profil, který by měl mít prezident?
Je totiž možné argumentovat, že ať už zvolíme na Hrad kohokoliv, zdaleka nejlepší by byla právě „šedá myš“. Tedy člověk, který funkci prezidenta kvalitně zúřaduje, přičemž se bude držet minimalistického výkladu svých kompetencí, a nebude se pouštět do bitev s vládou, soudcovským stavem i občanskou společností.

Dvaadvacet let po pádu komunismu Česká republika nepotřebuje na Hradě ani postavu ověnčenou revoluční gloriolou, ani politika se zbytnělým egem, snažícího se vyčnívat za každou cenu nad vládou a parlamentními politiky, ačkoliv právě oni mají podle Ústavy na starosti chod země.

Pro zklidnění politického provozu u nás by bylo naprosto zásadní, kdyby český prezident sám sebe viděl jako nejvyššího úředníka, spíše než jako politického supermana, který nejen nepřístojně zasahuje do politiky doma, ale vidí se navíc jako mesiáš na mezinárodní scéně.

Potřebujeme opravdu znovu prezidenta, který jezdí po světě trousit moudra o globálním neoteplování a z osobního přesvědčení hází písek do soukolí evropské integrace?

Paradoxně právě dvoukolová přímá volba, která ve druhém kole obvykle pomůže umírněnějšímu kandidátovi, který dokáže oslovit voliče napravo i nalevo od středu, může vygenerovat „šedou myš“ mnohem lépe, než zákulisní čachry při volbě parlamentem. Pokud se tak stane, bude to největší přínos tohoto způsobu volby.

Právo, 14.2.2012


Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Dan napsal(a):

Dobře, tak bude šedá myš, ale o kom pak bude pan Pehe neustále psát? Vždyť ztratí smysl života.
14. 02. 2012 | 09:08

sonny napsal(a):

Correct!!!
14. 02. 2012 | 09:14

Sladký napsal(a):

Pehe- hehe, že pravicoví vysokoškoláci? Dan - už několikrát jsem zde uvedl procentuálně podíl témat o nichž pan Pehe píše. Články o Klausovi tvoří naprosté minimum.Víte, není nad to používat vlastní hlavu, neopakovat bez ověření nesmysly jen proto, že se vám líbí.:o))
14. 02. 2012 | 09:16

pepa napsal(a):

Fischer nechal ukrást Bartáka 10,7 miliard Kč a něco nechal bokem na kampaň presidentskou, tak to máme perspektivu dobrého zametače!!!

Obříznutý zločin pod garancí Fischera nás rozkrade na kost!!!

Co dělat jak se bránit? Vašetřit podvody za Fischerova vládnutí a potrestat jej také za spolupachatelství, drzýho kandidáta všech zlodějů!!!
14. 02. 2012 | 09:16

Koplkop napsal(a):

Já chci prezidenta! Ne šedou myš. Nějakého kejvacího blba, co přitakává na každou kravinu většímu, silnějšímu, hlasitějšímu, toho nechci.
p.s. Fisher mně jako šedá myš nepřipadá, i když jeho bych nevolil.
14. 02. 2012 | 09:18

vasja napsal(a):

Sim Vás snažně.
Běží tu asi třistapadesátádruhá petice, tentokrát se menuje Ano pro Evropu a už jí podepsal Pehe aj Kocáb.
Tak se připojte, ať nejsme na okraji. Jo. Dík.

http://www.anoproevropu.cz/download/tisk_zpr_Evropa.pdf
14. 02. 2012 | 09:19

Koplkop napsal(a):

Sladký
Vsadím se s Vámi o kilo, že minimálně v 90% článků pana Peha je narážka na Klause. Co v 90 řekněme v 95%. Pokud chcvete používat vlastní hlavu, tak ji zapojte a jděte to spočítat. :-)
14. 02. 2012 | 09:21

Luba napsal(a):

Koneckonců,
Franz Josef byl především pedantický úředník, trpící nespavostí.
14. 02. 2012 | 09:25

buldatra napsal(a):

Ta šedá myš, kterou by pan Pehe na Hradě rád je zas o krok blíž k sádrovému trpaslíkovi.
Jen tak dál pane Pehe, jen houšť.
Popusťte uzdu fantazie.
14. 02. 2012 | 09:26

TomášL napsal(a):

Dobrý den autore!

Osobně bych chtěl mít prezidenta bez náboženské příslušnosti, ještě bych snesl s křesťanským vyznáním. Avšak Žid nebo něco jiného je pro mě nepřijatelné, neboť nereflektuje zdejší sociální a kulturní prostředí a obyvatelstvo.
14. 02. 2012 | 09:26

Koplkop napsal(a):

vasja
Četl jste tu evropskou smlouvu o rozpočtové disciplíně? Odpovězte prosím po pravdě. Četl? Nebo se rozhodujete jen na základě, že to podepsal někdo? Pokud bych se já měl připojit k nějaké výzvě, tak potřebuji vědět proč? Očekával bych tedy ve výzvě rozbor té smlouvy a jejího dopadu na ČR. Místo toho jsou tam jen bláboly, kdo to už podepsal.
14. 02. 2012 | 09:28

Koplkop napsal(a):

TomášL
Vy jste rasista? Já budu volit podle osobnosti, ne podle vyznání, barvi pleti.
14. 02. 2012 | 09:31

Kefír napsal(a):

tito pisálci mají za úkol motat kebule a brzdit paniku,
která by vznikla přesně v den, kdy by všichni jasně řek datum,
k němuž…např. .................Řecko končí.
Ne že bych byl pamětníkem, ale prý v roce 1953 ještě den před měnovou reformou vysoký politický představitel ujišťoval, že nic takového se nechystá.

A správný názor? No bude jistě lepší, když nás budou okrádat zvenčí lidé, orgány a instituce, na které ani nedohlédneme, než naši domácí zloději, které máme přece jen jakž takž možnost občas z jejich křesel vypráskat.
Tím to bude jednou pro vždy dané a přestaneme se trápit nějakými nadějemi.
Budeme pochodovat pěkně v jednom šiku. Levá pravá levá pravá.
Konečně se jednou pro vždy zbavíme té obtížné možnosti volby. S Bruselem na věčné časy a nikdy jinak! Lépe se s Bruselem v houfum mýlit, než mít s kýmkoliv jiným pravdu.
německý úředník bude určitě rozhodovat lépe, než neschopný a zkorumpovaný úředník český... V tom se shodne s knížetem... Doporučuje 10 z devíti lékařů! Češi si přece sami vládnout neumějí, musej přijít Němci, aby tu zavedli zákon a pořádek. A EU, to jsou přece dnes už jenom Němci!
14. 02. 2012 | 09:34

TomášL napsal(a):

Koplkop

Co je rasistického na mém příspěvku? Nějak nechápu.
14. 02. 2012 | 09:35

vasja napsal(a):

Kaplkop.
Co je od Brusele, to je od..........(čerta)
V tom se přece jeden nemusí ani přehrabovat. Po těch letech.
14. 02. 2012 | 09:44

roman napsal(a):

Jsme malá země, tudíž lehce ovladatelná. To si dle mého současní aktéři politického dění velmi dobře uvědomují. Ukazuje to úřad prezidenta Klause, ukazují to novináři a média, která pohybují veřejným míněním lehčeji, než kdekoliv v Evropě. A také mám pocit, že u nás ani tak nejde už o čistou politiku, která by měla sloužit ku prospěchu většiny národa, ale o byznys ve všech oblastech lidského soužití, o udržení si pozic a moci, kterou právě peníze představují. Mám obavu, že tyto boje o pozice budou zneužity i při přímé volbě prezidenta. S předváděním trapností našich vrcholných politiků se dnes už nikdo netrápí, jsou brány jako normální standard. Dokážu si již nyní představit, jak se spřádají plány, jak "velké" téma je pro tzv. kmotry volba prezidenta.
Je den po odhlasování ve sněmovně a novináři mi už jako návnadu předkládají jasné prezidentské kandidáty. Co si o tom mám myslet? Snad jenom to, že je to dobré téma, které vydrží dost dlouho a že opět odvede pozornost od témat mnohem důležitějších. Totiž od neustálého reformování, zbavování se odpovědnosti cíleným rozkladem a privatizováním státu.
14. 02. 2012 | 09:44

karel napsal(a):

Kolik % je ve společnosti židů? Jaké zastávají pozice? Je jich cca do 4%, ale u politických koryt v ČR přes 70%.

Hluboký úpadek ČR výrazně spoluzavinili. Dokonce i organizovali.

Jejich přitozená chamtivost a nenažranost se projevila u Fischera např. tím, že vstupuje do KSČ, i když je většině jasné, že režim padne již od r. 1986.

Tzv. politický tupec a loutka zřejmě chamtivé ženy! Možná své!Turec by nás neměl zastupovat jako president! To bude lepší LIVIE s Vaškem!!!
14. 02. 2012 | 09:46

Sladký napsal(a):

Koplkop- za období prosinec-leden napsal pan Pehe 18 článků. 2 z nich jsou věnovány Klausovi (11%). V dalších dvou příspěvcích je Klaus zmíněn JEDNOU VĚTOU.:O))) Výhru po vás nechci,nebylo by to z mé strany fér..Víte, než něco takového napíšu, ověřím si, jaká je skutečnost.Zde je to velmi snadné.
14. 02. 2012 | 09:46

vasja napsal(a):

Když se Fischer zaváže, že nenechá z Hradu odstranit křesťanské symboly, nebude nutit místo Ježíška čekat Mojžíška.....tak možná. Ale musí to říct nahlas.
14. 02. 2012 | 09:47

vasja napsal(a):

A taky musí jasně říct, kdo bude První dáma.
Jestli milenka z paneláku, nebo paní Fischerová.
Nebo budou obě První?
Ať se poradí s Rathem.
14. 02. 2012 | 09:56

Inci napsal(a):

Povinností nového presidenta bude zásadně destabilizovat zdejší stabilizovanej zakonzervovanej bordel (politickej systém ) . Je to poslední možnost jak zachránit naší mladou demokracii .

President nesmí připustit , aby k němu naklusal nějakej Nečas se seznamem ministrů jimž vévodí desetkrát policií stíhaný chemický finanční amatér a nákupčí mizernejch padáků Kalousek společně s defraudantem státních financí Vondrou . President musí trvat na odbornosti a morální bezúhonnosti všech členů vlády .

Trváním na morálních zásadách může rozvrátit zdejší klientsko- korupční systém z vážnosti svého úřadu už jen president ... Je to poslední možnost při zjevné nefunkčnosti parlamentních voleb kde sliby jsou jen chyby a volič je neustále podváděn . ÚS po schválení protiústavních zdravotních poplatků a protiústavním zrušením voleb tuto autoritu nemá ! Tlachy Rychetského a jiných nadlidí , že jenom oni mohou rozhodovat , se každému slušnému demokraticky smýšlejícímu člověku ve světle událostí posledních let hnusí .
14. 02. 2012 | 10:04

gogo napsal(a):

Prima volba je siditko pro hlupacky. A nic nevyresi
je ale pravda ze president aby vyhral musi mit populisticky protivladni program. Kdyz bude mit hodne volicu, je to mándat bojovát proti vlade a statu
14. 02. 2012 | 10:05

Pompeius Magnus napsal(a):

Myslím pane Pehe, že tímhle článkem jste vlastně ukázal, kde stojíte. Prezident Fišer budu pokorným eurohujerem, europřikyvovačem, prostě eurovyžírkou. Všechny ty vypečené Evropské dohody, eurovaly, euroústavy a eurohymny bude tupě schvalovat a podepisovat. Státní prezident Hácha by byl v porovnání s Fišerem bojovný a intelektuálně výbojný vlastenec. Co Vás vede k myšlence, že Němci (Evropa už je dnes jen Německo a eurovyžírkové a europaraziti z Brusele)to s Evropou myslí dobře? Němci se drží Eura jenom proto, že jim umožňuje dobře prodávat jistě precizní, nicméně drahé výrobky. Fišer nás přivede hlouběji do područí anonymních (německých) euroúředníků.
Myslím, že je snad jediným českým politikem, který postavil svoji kariéru na příslušenství k nějakému náboženskému vyznání - ani bratří a sestry z KDU - ČSL tak neotravovali svým pambíčkářstvím, jako Fišer svým židovstvím. Zlatý Okamura....
14. 02. 2012 | 10:07

veverka napsal(a):

Tak především by prezidentem neměl být Žid(Fischer) ani žádný jejich slouha(Švejnar) a to prostě proto,že drtivá většina občanů Židé nejsou.Zcela tak souhlasím s názorem Karla a TomášeL výše.Bohužel media vlastněná opět Židy propagují jen příslušníky této nenažrané bandy chamtivců a bankovních zločinců.
14. 02. 2012 | 10:11

Sladký napsal(a):

Pompeius- podle všeho předpokládáte, že v čele všech členských zemí EU stojí pokorní eurohujeři, europřikyvovači, "eurovyžírkové" (Mimochodem, ten poslední termín mne opravdu zaujal, můžete nám o něm říct něco bližšího? Ano- v čele všech EU zemí včetně Švédska, Finska, Nizozemí, Dánska stojí eurohujeři, zatímco jediní rozumní politici a vlastenci jsou naši rudí a modří komunisté.:o))) Dobrý fór.
14. 02. 2012 | 10:11

mik napsal(a):

Vyzvedavat Fischera ze donutil Klause podepsat LS je blbost Klaus jel pak podepisovat svou knihu do Moskvy a do Bruselu poslal Fischera Samozrejme ze kniha byla jen zaminka Klaus vi dobre jak ho vnimaji v Bruselu a vyhyba se mu jak jen muze do Moskvy se jel radit s Putinem co dal ...a Fischer dobre vedel co chce Klaus vyjimkou v LS docilit aby se lidi v CR uz nemohli obracet na Evropsky soudni dvur a byli vydani napospas ceske zkorumpovane justici a co treba viza do Kanady o nich Fischer nevedel ? ani tehdejsi ministr zaharnici ?Kanada avizovala dlouho dopredu ze je zavede ale urednicka vlada v cele s Fischerem mlzila do posledni chvile ale jak se rika komu neni rady tomu neni pomoci,,,Copak by v nejake zemi mohl byt jeste ministrem takovy Drabek ? nebo Dobes ? Oba by museli okamzite odstoupit a Necas ? Proc se ceka a riskuje zda v breznu podepise EU dohodu proc se nevyvola hned neduvera vlade a nesvrhne se ? a Klaus ? ten to ma sice za par ale jeste nadela hodne skod ale Cesi si budou hrat na mistry sveta tak dlouho dokud si dokud fakt nebudou ryt nosem v tom hnoji pvsem je to logicke ti zbohatlici si nebudou rezat pod sebou vetev a ti chudi ti maji jine starosti aby vubec nejak prezili nebezpecnou stredni tridu se podarilo v CR vymytit,,,nebo ti co to odhadli odjeli pracovat a zit do EU,,,,,
14. 02. 2012 | 10:13

buldatra napsal(a):

Já si myslím, že náš pan Pehe nás jen tak lakuje s tou zázračnou šedou myší Fischerem, o které píše a bude psát tak dlouho oslavné články, až ji národu naprosto, ale naprosto znechutí.

Ve finále národ na Hrad zvolí rukou společnou jednomyslnou buď sádrového trpaslíka, nebo našeho pana Pehe.
14. 02. 2012 | 10:16

jihočech napsal(a):

Vážení,
Existuje u nás někdo kdo by měl odvahu
říci "NE" jednoduše, slušně dnešním nešvarům,
a navíc nebyl do nich zapletený,
riskovat všechno ?

Ano, spisovatelka Lenka Procházková
viz http://www.ceskatelevize.cz/ct24/domaci/163882-prochazkova-vlada-nevi-jaky-majetek-cirkvi-vydava/ nebo

viz nekolikvet.cz/index.php/6-vaclav-dvorak-take-podava-trestni-oznameni-na-vladu-cr

Nebyla by vhodnou kandidátkou na prezidenku ?
14. 02. 2012 | 10:17

Sladký napsal(a):

Řidič v Olomouci pokreslil třicet plakátů politiků.Půjde na 100 dní do vězení.rozsudek vynesla Markéta Langerová, manželka známého politika.
14. 02. 2012 | 10:22

Inci napsal(a):

Nechci za presidenta šedou myš ...

Šedou myší je i "parlamentní" panoptikálním kolegiem poradců a KGB ovládaný rozvraceč EU Klaus . Novoroční projev našeho současného vládce jen dokladuje jeho mravní úpadek , nechci od presidenta poslouchat takové plky !!!
14. 02. 2012 | 10:23

Midori napsal(a):

jihočech
Souhlasím, paní Lenka Procházková by byla důstojnou prezidentkou.
Volil bych ji, má rodina a přátelé též.
14. 02. 2012 | 10:37

Honza napsal(a):

A že jste nevolal po šedé myši, když byl prezidentem Havel? Jste pokrytec.
14. 02. 2012 | 10:42

Viola napsal(a):

Mi by se líbil takový protiklad k Angele Merkelové - Jana Bobošíková. Právě že šedých myší si užíváme od začátku, od roku 1918 nepřetržitě, jedna šedá myš vedle druhé.
14. 02. 2012 | 10:43

Vlkodav napsal(a):

Sladký:

"Řidič v Olomouci pokreslil třicet plakátů politiků.Půjde na 100 dní do vězení.rozsudek vynesla Markéta Langerová, manželka známého politika."

Tak to je šílený, snad odvolání dopadne líp.
14. 02. 2012 | 10:46

Kelt napsal(a):

Vážení i nevážení eurofobové,
co z Bruselu přichází,od samého ďábla jest-proto Vám nic nebrání zvolit presidentem Bobo,či sebrat na 50 tisíc podpisů na podporu a následné zvolení např:
Bátoru,Johna,Hájka,Rittiga a řadu/dle vlastního výběru/těch ochránců národních zájmů,kteří nás bezpečně vyvedou ze spárů Bruselu a nasměrují tuto zemi k nebývalé prosperitě a nezávislosti.
14. 02. 2012 | 10:47

Hloupý Honza napsal(a):

Pamatujete jak byl Standa Gross ve své době drahnou chvíli nejpopulárnějším politikem v ČR ?

Fisher, to je obdobný případ, mouchy snězte si mě, ale cílevědomě si jde za svým, bez zásad, v duchu účel světí prostředky. Nemastný, neslaný premiantek, který se vždy přikloní na tu stranu, která zrovna vyhrává. Zásadně kamarádí se všemi ale nejvíce s těmi u nichž tuší nějaký budoucí profit, či výhodu pro sebe. Takový "nestranný" sobecký podrazácký tichošlápek. V tělocviku nikdy moc nevynikal, o to víc se snažil hrát na borce a hrdinu svým chováním, toužíc po obdivu a uznání okolí. Dříve se neúspěšně pokoušel o různé posty, ambice na evropského šéfa statistiků byla neuspokojena, avšak karta se pomalu obrací. Pro gloriolu své slávy je ochoten udělat cokoliv, vstoupit do KSČ, nebo být chvíli loutkou prezidenta a politických sekretariátů. Nakonec mu i tento vedlejší štěk pomohl, lidé si ho zapamatovali, a získal jedinečnou možnost ucházet se o roli nejhlavnější. Příležitost, na kterou celý život čekal a je rozhodnutý ji nepromarnit, a to za každou cenu, za každou oběť. Bůh nás ochrańuj.

Kéž by byl presidentem někdo normální.
14. 02. 2012 | 10:53

Saltzman napsal(a):

Česko a nejen ono, má problém s přebujelou administrativou. Jednak je drahá a druhak korumpovatelná a proto korumpovaná kde jen to jde. Prakticky nám nevládne politika, ale šedá zóna administrativy. Ministři než se rozkoukají po dosednutí na křeslo ministra, jede administrativní aparát ministerstev podle vlastních not. V alibistickém postoji ke každému problému k řešení a utrácení co to jen jde pro svůj sektor.

Když už ministr začne konečně vykonávat svou práci dle programu před volbami, začnou ministerští úředníci společně s opozicí jeho práci sabotovat. Přece v zájmu legislativy, daných zákonů a norem, které nechtějí nijak ohrozit svou jakoukoliv činností. Zato klientelisticky svázané osoby s nimi ruku v ruce obcházejí pravidla a už to lítá z rozpočtu do soukromé sféry i kont státních úředníků.

Premiér s ministry v koalici politických stran, než se vzpamatuje, stojí před volbami, nebo i dříve odevzdají veškerou práci do rukou neměnných státních úředníků. Nová vláda je na tom stejně a ekonomika upadá. Jen peníze daňových poplatníků padají do bezedné díry za pilného přispívání administrativy státu.

Koho vinit za tak špatný stav státní správy? No přece ony politiky, což je parádní alibi pro administrativu. Kdo z politiků dokáže spolupracovat s administrativou podle jejich not, ten má i šanci na dlouhé udržení se v politice a pořádné zbohatnutí. Nejlépe by proto bylo, aby se stal představitelem oficiální vlády jeden z administrativy státu? Třeba nejvyšší bývalý statistik by byla správná volba, protože ten je největším alibim kryt a s ním i zbytek státní správy.

Už vidím, jak se Fischer okamžitě pustí proti korupci na státních úřadech. PCHE! Ona "šedá myš" poklidně prosedí na Hradě své období a my ji máme za to tleskat. To vše neznamená nevinnost všech jiných prezidentů a politiků. Já ale raději volbu někoho, kdo aspoň projeví slibem vůli napravovat stavy kriminality ve státě. Kdo se nebude bát rozruchu kolem své osoby a nasadí pro občany i třeba svůj majetek a riziko špinění své osoby od korupčníků a korumpovaných!
14. 02. 2012 | 11:12

Tonda z Kardašovi Řečice napsal(a):

Vážení debatéži
myslím, že jste právě tam, kam Vás chtěl Jirka Pehe dostat: on sám sice netuší přesně co chce, ale vy mu to rádi a bezelstně napovíte. On totiž politolog jeho formátu je mužem dávno vnitřně vyhořelým (stalo se během jeho nadstandardních studií všade okolo), ale naštěstí je v našem domácím rybníčku tolik slizské podvodní žoužele, že mu vždycky dodá aktuální téma, kdykoliv chce ukojit svoji paranoidní zapšklost patologického psavce o čemkoliv. Pamatuji doby, kdy se podobné figury oceňovaly popiskou "šrajbšmok"!!
14. 02. 2012 | 11:13

Karel Matoušek napsal(a):

Čekal jsem, jak dlouho bude trvat, než se ozve náckovské vyřvávání o židákovi Fischerovi.
14. 02. 2012 | 11:14

vasja napsal(a):

Honza.
Jsou dravci a dravci.
Jedny se honěj, lítaj a druhý se zašijou, čekaj, tvářej se hloupě a pak......chňap.
Ty druhý jsou fišerovití.
14. 02. 2012 | 11:14

zdenekb napsal(a):

Problém je, že i zprvu šedá myš se umí v záři reflektorů kolikrát pěkně vybarvit...

Úřad presidenta nejlépe zrušit, pravomoci spravedlivě rozdělit mezi předsedy obou komor Parlamentu... klást věnce může nahodile vylosovaný senátor či poslanec. Na poštovní známky fifinku, na zdi do úřadu nahotinky, vedle kateder na školách zarámovat přírodní motivy. Nebo naopak?
14. 02. 2012 | 11:18

Grandmaster napsal(a):

Pehe a Klaus,
to je nestastna kombinace. Jako obvykle se komentare tohoto blogu zabyvaji konfliktem (?) mezi antipehovci a normalnimi ctenari. Kolik toho Pehe napsal o Klausovi, je tu scitano pocet clanku a radku a blablabla. O cem Pehe pise jo pro antipehovce nepodstatne.
Ale nekteri ctenari se radosti teteli - mohou tu dat projev svym rasistickym vasnim. TomasL doknce pise 'Zid nebo neco jineho' - neco jineho? Zrejme neni Zid 'ten', ale 'to'. Take Karel, Pompeius Magnus, veverka si libuji v komentarich, ktere by potesily hnede kosile tricatych let. Bravo!
A Jehova nam dava na talir klasicky citat - neman nic proti zidum, ale.....
Spousta ctenaru tohoto blogu by se mela soustredit na to napsane a ne na ty nevhodne komentare o autorovi a na ty nenavistne komentare o Zidech. Kvalite blogu by to prospelo!
14. 02. 2012 | 11:22

krajan napsal(a):

TomášL
Vždycky jsem si myslel,třebaže s vašimi názory často nesouhlasím,že jste inteligentní člověk.Ale že jste rasista by mne nenapadlo ani ve snu.Ubohé!
14. 02. 2012 | 11:23

občanka napsal(a):

Pan Fischer má povahu devótního poddaného. Za minulého režimu vstoupil poslušně do KSČ, pak sloužil jako úředník poslušně v Statist. úřadu a poslušně chodil i do vlády a tak někoho napadlo, že by mohl poslušně sloužit jako premiér, než budou volby. No a on poslušně sloužil. Jen si špatně tohoto úředníka dovedu představit jako vrchního velilete armády, zejména v době, která bude všechno jiné než klidná. Ale Merklové by upět poslušně sloužil. Jen ne občanům téhle země.
14. 02. 2012 | 11:40

TomášL napsal(a):

krajane
Dobře. Žid (ve smyslu slovesného spojení) jsem vztahoval ke judaismu. Špatně jsem se vyjádřil, budiž (ono neznám Žida, který nevyznává judaismus anebo nežida vyznávající judaismus)...

Tedy nepřeji si mít prezidenta vyznávajícího jiné náboženství jak křesťanství, když už musí něco vyznávat. Jednoduše takový kandidát nereprezentuje ani kulturně a ani společensky tento stát a jeho obyvatelstvo. Tečka!

PS: Jen tak mimochodem. Nešukám černé, pouze bělošky (neboť se mi líbí pouze bělošky). Jsem předpojatý rasista?
PS: Jak jste na tom Vy? Taky dáváte přednost Vašemu etniku? :-)
14. 02. 2012 | 11:56

krajan napsal(a):

TomášL
Poměrně hloupá demagogie.Proč?
14. 02. 2012 | 12:10

Pompeius Magnus napsal(a):

to sladký:

Za typické eurovyžírky považuji evropské poslance, europrezidenta s tváří Skupova Hurvínka , naši krásnou baronku euroministryni zahraničí, soudruha Manuela Barossa, jakož i všechny "lidové" eurokomisaře. Nezapomeňte rovněž na odměny různých "lobbistů", kteří umí "zajistit" čerpání z fondů EU. Poté bych tam zahrnul ještě různé mise našich hrdinných Eurovojsk od Kosova po Lybii. Stačilo by?
14. 02. 2012 | 12:15

Bestia Triumphans napsal(a):

Karel Matoušek napsal(a):
"Čekal jsem, jak dlouho bude trvat, než se ozve náckovské vyřvávání o židákovi Fischerovi. "
.
Nejenom náckovské. Přidal se i nick Veverka, známý bolševický diskutér.
Zde je vidět, jak si náckové a bolševici rozumějí.
14. 02. 2012 | 12:18

Šašek z Jiíhlavy napsal(a):

Fišer měl asi více pohlídat Bartáka a Kolářovou, možná, že se snažil, ale měli asi lepší krytí od ODS, kdo ví.
Ta posedlost židovstvím mi vadí, nakonec málokdo z nás může s jistotou tvrdit, že mu nekoluje v žilách kapka židovské(německé, mongolské, ruské, francouzské, americké atd.) krve. To bych neřešil, kdo tu vyrůstal, chodil do školy a za holkama, převzal českou mentalitu.
Kdyby žil Jiří Voskovec, chtěl bych ho za presidenta stejně jako Jana Wericha. Ale nepřál bych jim to, musí to být řehole!
14. 02. 2012 | 12:22

xx napsal(a):

K čemu tedy volby prezidenta ? Proč se neudělá výběrové řízení na stálého tajemníka prezidenstkého úřadu a byl by pokoj. Ušetřily by se peníze. Kritéria pro výběr budou jasná, apolitická minulost, vysoké humanitní vzdělání ( hlavně aby to snad proboha nebyl v něčem odborník ), Evropský institut vyšších mezinárodních studií je ideální předpoklad ( http://cs.wikipedia.org/wiki/Evropsk%C3%BD_institut_vy%C5%A1%C5%A1%C3%ADch_mezin%C3%A1rodn%C3%ADch_studi%C3%AD )

Pehe se odkopal a předvedl v pravém světle. Je to byrokrat do morku kostí.

Ach jo
14. 02. 2012 | 12:27

Pompeius Magnus napsal(a):

to Grandmaster: "Take Karel, Pompeius Magnus, veverka si libuji v komentarich, ktere by potesily hnede kosile tricatych let. Bravo!"

Ach opravdu ?
Kdybyste byl tak laskav a některý z mých výroků, které by potěšily ty hnědé košile (asi míníte nacisty, fašisté měli ty košile černé) citoval?
14. 02. 2012 | 12:27

krajan napsal(a):

Šašek z Jihlavy
Pro V+W bych byl taky,tedy pro každého jednotlivě.Ale domnívám se,že tady by mnohým pan Wachsmann velmi vadil.Ze stejného důvodu jako vadí Fišer.
14. 02. 2012 | 12:31

krajan napsal(a):

oprava: Fischer
14. 02. 2012 | 12:37

xx napsal(a):

Pompeius Magnus: co se divíte, to je módní hit strašit nacismem a pravicovým extrémismem obecně. Snaha opozice nacpat současné údajně pravicové strany do pravicového extremismu je směšná. Současná vládní koalice není ani pravicová, natož pravicově extremistická. Je to bezbarvá středová byrokracie, nic víc.

Jenomže na hlupáky co věří těm svým to zabírá a ti to pak používají jako módní trend na všechno kolem a hlavně bez přemýšlení, takže se dá říct že jen tak šaškují.
14. 02. 2012 | 12:40

John Malkovich napsal(a):

Pane Pehe, snad Vás zajímají reakce čtenářů, takže: obvykle s Vašimi komentáři souhlasím, ale tentokrát kategoricky NE. Jistě, že nepotřebujeme šaška, co dělá ČR ostudu po celém světě..., ale zvolení Fischera by jen potvrdilo klesající úroveň prezidentů - od Havla přes Klause k Fischerovi - to se tedy máme na co těšit. Neschopný, namyšlený, narcisistní, bolestínský, arogantní byrokrat s těžkými sklony k nepotismu. V. Klause nemáte rád, ale vždyť tak velký rozdíl mezi ním a J. Fischerem není, snad jen Klaus není neschopný, ale naopak schopný všeho a asi není byrokrat, zastával byrokratické funkce, ale duší asi byrokrat nebude, to bych mu nepodsouval. Pane Pehe, zamyslete se, koho podporujete. Vaše slovo má vcelku váhu..., a proto byste měl vážit takovou podporu, v tomhle jste tedy ujel...
14. 02. 2012 | 12:43

TomášL napsal(a):

krajan
Ale trochu vážně. Představte si situaci, že by se jednalo o muslima. To, co popisuji u Fischera je naprosto stejné jako u muslima, kterého by rozhodě česká společnost nechtěla (a táto myšlenka nechť je imaginárně implementovaná třeba ke francouzskému/německému prezidentovi a postoji daného národa). Tedy, není to z mé strany ani doprava a ani doleva. Jednoduše nereprezentuje tento stát, jeho historii a ani jeho obyvatelstvo. A to nemluvím o jeho komunistické minulosti.
14. 02. 2012 | 12:44

JF napsal(a):

Pane Pehe, má otázka kolik má pan Fisher uloženo na rudé vkladní knížce z ČS a KSČ? Podle úspor to možná šedá myška je, ale počkejte až to vyberé a roztočí!!!

To budou všechny administrativy koukat jakou máme super myšku.
14. 02. 2012 | 12:45

Taoiseach napsal(a):

Jiří Pehe

"Jan Fischer ... Coby premiér prý nic neudělal, a tím nic nepokazil, i proto je tak populární."

Řeknu Vám to přesněji: NEŠEL S NIKÝM DO KONFLIKTU, přestože měl. Nejde jenom o to, že nepohnal hradního ješitu k ústavnímu soudu, a dokonce si spolupráci s ním pochvaloval. Jde i o to, že si nechal do vlády nominovat osoby jako Kovářová, Barták a na místech náměstků trpěl lidi jako Šnajdr, Mikeš.

Šedá myš by nevadila - vadila by loutka řízená partajními šíbry! Přestože si Jana Fischera osobně vážím, v prvním kole pro něho nebudu hlasovat ANI NÁHODOU.
14. 02. 2012 | 12:46

Roger napsal(a):

Ideální prezident je nekonfliktní člověk, o kterém není známo, že by kradl a podváděl a měl by mít pravomoci jen na reprezentaci ČR a kladení věnců. Na exekutívní moc máme vládu a parlament, nebo né? Musí to být naprostý opak Klause.
14. 02. 2012 | 12:52

JF napsal(a):

John Malkovich: navazuji - další nešedá a ještě k tomu politologická otázka je jak jsou J.Fischer a V.Klaus spřízněni - nazorově a povahově.

Klaus byrokrat nebude proti Fisherovi protože i byrokracie je docela tvrdá práce pokud se děla byrokraticky. To co mají společného je cifršpiónství, normalizační kariéru a židovskou víru. A velice jednoduchá a otřepaná hádanka. Co z toho je asi nejpevnější ...

Pak ještě snad jaké mají rádi pivo a tak. Snad i na to politolog IV.cenové z restauračního zařízení ČSSD jednou kápne.
14. 02. 2012 | 12:55

stejskal napsal(a):

Dobrý den,

smazal jsem dva příspěvky, které neměly nic společného se záměrem našich stránek, tedy poskytovat prostor pro věcnou a korektní debatu.

Děkuji za pochopení.

Libor Stejskal, editor blogů
14. 02. 2012 | 12:55

Grandmaster napsal(a):

Pompeius Magnus,
napsal jste, Ze Fisher vas otravuje svym zidovstvim. Vykladam to jako negativni pojem, proc by Fisher nemel byt prezidentem. Pararela mezi zidovstvim a zajmem o misto prezidenta je vskutku obdivuhodna.
14. 02. 2012 | 12:57

Jarsa napsal(a):

Vážený pane Pehe, plně s Vámi souhlasím. Jenom bych dodal, že horší president než současný obyvatel Hradu, už těžko být může.
Pan premiér Fišer byl prvním a dodnes jediným premiérem, jenž dokázal s fašisty a nacisty jakž tak vyběhnout. Přes odpor hradních nacistů
14. 02. 2012 | 13:02

vasja napsal(a):

Jarsa napsal(a):
Pan premiér Fišer byl prvním a dodnes jediným premiérem, jenž dokázal s fašisty a nacisty jakž tak vyběhnout. Přes odpor hradních nacistů
----------------------------
Ale na revančisty si netrouf.
14. 02. 2012 | 13:09

Brnčidlo napsal(a):

Nebylo už těch hlodavců dost?
14. 02. 2012 | 13:11

Pompeius Magnus napsal(a):

to Grandmaster: ¨

ano prosím, to mne jako bezvěrce tedy otravoval.

Židovství je náboženství, jedno z mnoha.
Předseda vlády nemá míchat své vyznání do výkonu své funkce. Předseda vlády je předsedou vlády celé republiky a všech občanů různých vyznání ( od křesťanů přes muslimy až k židům a šintoistům a bezvěrcům). Jestliže strávíte polovinu času určeného na výkon své ústavní funkce omíláním o tom jaký katolík, jehovita, žid, či budhista jste, nutně se o to méně můžete věnovat tomu, za co Vás lidé platí.

Pročež si své dedukce o fašismu či nacizmu račte vetknout za ucho, či kamkoli níže.
14. 02. 2012 | 13:13

Jirka napsal(a):

Fischer bez povšimnutí nechal řádit Kovářovou, Bartáka, Slámečku a další podřízené ministry, kteří krátkého období svého ministrování totálně zneužili před zraky celého národa, neslyšel jsem jedinou výtku od premiéra na jejich alotria, rozkradli co mohli, do dnes sklízíme trpké plody jejich skutků. Takže prezidentem radši ne, ať se vrátí do Statistiky, tam je jeho místo a je rád, že jako bývalý bolševik dosáhl tak vysokého postu. Prezident musí být respektovaná, morální osobnost. Mně by se na hradě líbil pan Pehe.
14. 02. 2012 | 13:17

Taoiseach napsal(a):

Jirka

Docela přesně jsme se shodli - :)
14. 02. 2012 | 13:19

Marie napsal(a):

Jirka

Kde vezmete jistotu, že by pan Pehe, kdyby nastala nějaká nepohoda, zase někam nezmizel?
14. 02. 2012 | 13:29

Stejskalův levoboček napsal(a):

Můj táta Libor se před chvilkou podělal strachy, někdo se tu dovolil lehce otřít o Židy, tj. majitele i aktuálně.cz.
Táto jdi si vyměnit plínu ty posero!
14. 02. 2012 | 13:34

vico napsal(a):

Po tom prvním, kdo se nestal prorokem ve vlastní zemi, byť v cizině byl za něj považován a po tom druhém, kdo ve vlastní zemi byl považován když ne za proroka, tak za zaživa svatého, byť v cizině byl brán za šaška musí zákonitě přijít jako třetí šedivá myš.

Přijde šedivá myš, která, když selže, nikoho nepřekvapí.

Po příslovečném purpurovém srdci a chilském peru se stane symbolem třetího prezidentství pastička na myši.

Klap!
14. 02. 2012 | 13:37

stejskal napsal(a):

V pohodě, synku, plenu si vyměním, dík za upozornění.

A hezký den.

Libor Stejskal
14. 02. 2012 | 13:43

Koleda napsal(a):

Pane Pehe k Vaší větě "Potřebujeme opravdu znovu prezidenta, který jezdí po světě trousit moudra o globálním neoteplování a z osobního přesvědčení hází písek do soukolí evropské integrace?" jen tolik, že moudra, jezdě (to e přechodník, co?), po světě trousil i Havel! Takže klídek, ono to nějak dopadne.
14. 02. 2012 | 13:48

TomášL napsal(a):

Dobrý den autore!

Otázka zní: proč chce pan Pehe "šedou a nevýraznou myš"?

Je jisté, že příští volby do PSP ČR vyhraje levice. A jelikož nám bude chtít budoucí levicová koalice implementovat svůj levicový program, obáváte se, že by se silný prezident mohl vzepřít vládě a jejímu programu a vytvořit pojistnou brzdu pro levici. Nu, není to tak, autore?
14. 02. 2012 | 13:53

TomášL napsal(a):

op: proti levici
14. 02. 2012 | 13:55

xx napsal(a):

TomášL: jestli volby vyhraje ČSSD tak se levicového programu nijak významně bát nemusíme. Jednak budou dělat především to co EU řekne a jednak se budou snažit především rozhýbat ekonomiku nějakými pobídkami. Vzhledem k vysokému dluhu budou muset sáhnout spíš na daňové úlevy a pod. Nebojím se levicové revoluce pod taktovkou ČSSD, ti použijí osvědčené recepty.

Nakonec když se podíváme na celkový objem přerozdělování, tak vlády ČSSD tento poměr k HDP snižovaly, zatímco současné vlády jej zvyšují nebo stagnuje o snižování nemůže být řeč.
14. 02. 2012 | 14:07

xx napsal(a):

TomášL: ovšem mýlit se mohu ;) Třeba se před volbama v ČSSD ujme vlády někdo typu Paroubka, ale mladší s větší razancí a pak by to mohlo být jinak.
14. 02. 2012 | 14:09

eurtrest napsal(a):

Komenský,Komenský,Komenský.Sem tam i Chelčický.
Dokud ve vládě bude zastoupen výhradně druh že "je lepší v ekonomice nic nedělat.protože....") a dole vzdělání na úrovni série Dobrovolného jak udělám.. to jest široká duše česká,
pak zbytečně očekáváte zde De Gaulla na skutečné Eiffelovce.Zbývá marxismus-leninismus sv.XY " O bojovném materialismu"-rozumí se mezi námi,ve svém národě.
Kdo nechápe,že 200 let z původních 300 let duševní zakrnělosti z 300 let doby Temna se musí dohánět ještě ze dvou třetin,nikdy nepochopí podstatu zdejších trablů.
14. 02. 2012 | 14:09

TomášL napsal(a):

xx

No právě...

PS: A jak by se ta šedá a nevýrazná myš hodila.
14. 02. 2012 | 14:17

krajan napsal(a):

TomášL 12:44
Nemohu souhlasit: Židé žijí na evropském území cca dva tisíce let a jsou zde plně asimilováni.Konečně,jak už tady někdo zmínil,nikdo z nás nemůže dát ruku do ohně,že v jeho žilách nekoluje alespoň špetka židovské krve. Naproti tomu muslimové, třebaže jim,alespoň v kulturní oblasti, vděčíme za mnohé, tu starou Evropu jen "štrejchli" na jihu a rozhodně s nimi nemáme společného téměř nic.Váš příměr tedy nesedí. A přestaňte už strašit komunistickým bubákem.Jestliže jste režimu nesloužil tím,že jste v něm pracoval v jakékoliv profesi,tak je to tím,že jste moc mladý a to není ani zásluha,ani argument.Tím se rudých hochů ani zdaleka nezastávám.
14. 02. 2012 | 14:17

TomášL napsal(a):

krajane

Tak jinak.
Rozdíl mezi prezidentem a králem vidím v tom, že jeden se s danou funkci narodí a druhý si ji vybojuje volbou. Ovšem co do významu funkce, tak v jejich funkcích se sbíhají všechny společensko-politicko-kulturní nitě minulosti i současnosti (nějakého národa). Fischer jednoduše nereprezentuje český národ ve smyslu historického i součastného ze společenského tak i náboženského hlediska. On je pouze a jenom omyl. Toť můj pohled.
14. 02. 2012 | 14:38

Dan dnes 2. napsal(a):

Krajan.
Je sice pravdou že Ž(ž)idé žijí na evropském kontinetu 2 tis. let a alespoň v Praz 1 tisíc let, nicméně ani já pana Fischera volit nebudu a to právě z důvodu jeho židovství (úmyslně píši ž jelikož ho chápu v kontextu vyznání), neboť myslím že budeme potřebovat prezidenta jak v pátek večer tak i v sobotu.
14. 02. 2012 | 14:39

vasja napsal(a):

Podivejte. Pustili sme Semitisty do Novy a stálo 10 miliard a zustalo totálně zblblé levicové voličstvo. Co pak nám budou hrát z Hradu..... hrůza domyslet.
14. 02. 2012 | 14:40

xx napsal(a):

krajan: na druhou stranu, byli lidé kteří jen existovali a pak lidé kteří aktivně budovali, tím nemyslím práci ale politickou angažovanost. Psali servilní dopisy a žadonili o přijetí do KSČ.

Ono totiž být v KSČ, to nebylo samosebou, jakože kdo chtěl tak mohl. O přijetí do KSČ se muselo prosit, psali se motivační dopisy a pak se čekalo v předklonu, jestli přijde souhlas nebo zamítnutí.

Faktem je, že lidé kteří sklopili hřbety a jen existovali si nezaslouží žádný obdiv pro své morální kvality, ale asi ani srovnání s těmi aktivními podvraťáky, kteří se plazili po kolenou, ochotně sloužili a aktivně udávali své kolegy a kamarády jen aby se zavděčili. Dokonce se vyskytovali i případy, kdy si lidé vymýšleli delikty, jenom aby získali malé bezvýznamné plus.

Takže bych to viděl tak, že existovala v té bažině zvané ČSSR vrstva společnosti, která jen tak morálně tlela bez aktivity, pak ti co již zetleli a klesli na samé dno, tedy ti členové KSČ a pak na vrchu se plácali a vesměs topili jednotlivci, kteří se nechtěli do té morální bažiny zcela potopit. Některým se podařilo s větší či menší mírou zašpinění vyváznout vlastními silami zcela ven. Ostatní museli počkat až počasí dovolí a bažina vyschne ( třeba v kriminále ).

Čím hlouběji lidé byli, tím více se čertí když jim tu minulost někdo připomene. To pak slyšíme posměšné či vzteklé reakce, jak není možné se po dvaceti letech vymlouvat na dobu komunismu.

Jakoby snad morální špína zažraná do morku kostí šla smýt importovaným Vizírem v devadesátých letech. Kdepak holenkové, ta špína v nás bude ležet ještě hodně dlouho, je opravdu hodně zažraná.

Osobně jsem byl nedávno svědkem jedné takové rozpravy. Namítl jsem že jeden náš rodák byl pěknej prevít co udával lidi. Byl to člen KSČ. Jeho vrstevníci se přesně tímto stylem zastávali, byl to slušnej člověk, s každým se bavil, nedával na jevo žádné povýšení a nikomu neublížil. To bylo vidět. Co ale tihle nebožáci neviděli, že ten člověk byl agent StB a dostal do potíží několik lidí, kteří si mysleli že to byl kamarád.

Potíže neznamenalo hned kriminál. Potíže měly různé formy, od nepřijetí dětí na vysněné školy, přes zaražený kariérní postup až po vyhazov a pod.

Ale co oči nevidí to srdce nebolí a atak si dodnes řada lidí myslí, že jejich soused nebo kamarád je poctivej a slušnej člověk, protože se prostě jenom nedověděli pravdu.
14. 02. 2012 | 14:48

TomášL napsal(a):

Krajane

Jinak -pro zajímavost- zkuste sledovat dění v diskuzích ohledně volby amerického prezidenta na amerických serverech v otázkách náboženských. Vedeme zde velmi slabou kávu...
14. 02. 2012 | 14:52

Glosator napsal(a):

Pak už bude vládnout jenom sebranka zkorumpovaných poslanců a senátorů a nebude už vůbec nikdo, komu by ležely na srdci zájmy Česka!
14. 02. 2012 | 15:02

Glosator napsal(a):

Slušný komunista? To je něco jako "slušný nacista." S těmi komunisty to bylo za normalizace trochu složitější, pokud by chtěl dělník do KSČ vzali by ho snadno. Ale lidé na jiných postech se opravdu dostali za normalizace do KSČ jen když se "snažili."
Jinak, dělníkům při prověrkách r. 1970 vysloveně vyhrožovali, jak se pomstí na jejich dětech pokud v KSČ nezůstanou.
14. 02. 2012 | 15:13

Dáša N. napsal(a):

Glosator 15 08

Jak jste na tohle přišel?
14. 02. 2012 | 15:16

Acidburn napsal(a):

Premiér a nyní prezidentnský kandidát Fischer zahnal pravicové extremisty do defenzivy? Kdy a jak, pane Pehe?
A že toho neudělal málo? Právě že neudělal skoro nic, ačkoli jako premiér úřednické vlády mohl předložit všechna nepopulární opatření a reformy, na které se tu už osm deset let čekalo. Mohl to udělat, protože nebyl zavázán předvolebními sliby, nebyl odpovědný přímo občanům a udělat to tedy mohl. Alespoň se o to měl pokusit. Nehnul ani prstem.
Děkuji, takového člověka za prezidenta nechci.
14. 02. 2012 | 15:49

Acidburn napsal(a):

To krajan: obávám se, že muslimům naše západní civilizace nevděčí za nic, nanejvýš tak za arabské číslice, které jen urychlily objevy, ke kterým by dříve či později došlo i bez nich. Muslimové se za posledních 800 let neposunuli nikam, nebýt západní civilizace, dodnes by stříleli mušketami a jezdili na velbloudech.
Ostatně, co chcete po civilizaci, jejímž vrcholem je memorování "svaté knihy", zákaz zobrazování člověka i zvířat a také zákaz jakékoli hudby (vyjma vojenského pochodu)? Po civilizaci, která dodnes praktikuje středověké tresty, po civilizaci, která dala světu sebevražedné atentátníky?
Nevím, jak vy, ale já nemám pocit, že bych za cokoli vděčil fanatikům, kteří se s vřískotem pětkrát denně vrhají na zem a tlučou hlavou směrem k Mekce, namísto toho, aby se snažili zlepšit svůj životní úděl.
14. 02. 2012 | 16:01

krajan napsal(a):

xx
Já nepotřebuju poučovat,docela si to dění pamatuju.A taky si pamatuju,že někteří,jejichž přihláška k rudým bratrům čekala na vyřízení, okamžitě po převratu začali budovat ten pravý (většinou modrý) kapitalismus s heslem urvi,co můžeš.Všiml jste si,že většina životopisů větších či menších dnešních papalášů začíná rokem 1990? Proto mi Fischer jako bývalý komunista vůbec nevadí za předpokladu,že neprovedl v onom období žádnou všivárnu.A zřejmě neprovedl,protože senzacechtiví investigativci by ji už dávno vytáhli.Jaký je rozdíl mezi vypalováním cejchů od komunistů a od současných antikomunistů?
14. 02. 2012 | 16:04

Stáňa napsal(a):

mik a Inci, chce to okamžitou preventivní prohlídku, vemte sebou také resla i když u něho je nějaká léčba již zbytečná.
14. 02. 2012 | 16:39

xx napsal(a):

Glosator: tak si přečtěte motivační dopis Škromacha, tehdy elektromontéra v Sigmě olomouc, toliko dělníka.

krajan: ale kdo jim ten cejch vypaluje ? Oni si ho vypálili sami tím že tam lezli. Tak na co si teď mají stěžovat ? Že jim ho někdo připomene ? Sorry ale to není vina těch co to připomínají, ale těch co si chtěli budovat kariéru přes stranu.

A ten kapitalismus s heslem urvi co můžeš ? Ten skutečně budovali ty nomenklaturní kádry. Stačí se podívat kdo především vítězil v privatizaci. A byli to lidi co na sebe něco věděli a tak spolu museli mluvit, na ministerstvech ouřadové a ve fabrikách komunistické vedení.

Ale šlo to jinak ? Když fabriky řídily jenom nomenklaturní kádry a na ministerstvech byli nalezlí též kariérní komunisté nebo jejich poslušní lokajové.

Kde by se najednou vzali poctiví a slušní ve společnosti která poctivé a slušné programově ničila nebo převychovávala, lámala páteře nebo vyháněla do exilu a emigrace.
14. 02. 2012 | 16:41

Jeremy napsal(a):

Pane Stejskale, myslím,že antisemitské kydy by jste měl mazat bez varování. Je smutné, že tolik let po průmyslovém vraždění lidské rasy stále existují primitivové co na to navazují. Jejich nenávistná ideologie měla skapat v třeskutých mrazech Stalingradu. Bohužel využívají anonymity netu k prezentaci svých ubohých ideologií. Nic než národ, už Hitler vystoupil ze Společnosti národů. A zřejmě by tak učinil i s EU.
14. 02. 2012 | 17:03

Honza H napsal(a):

Velký handicap Jana Fischera (který je mi jinak vcelku sympatický) je jeho postoj k fotovoltaice, který se dá charakterizovat právě nicneděláním. Myslím, že ho to coby kandidáta na prezidenta diskvalifikuje.
14. 02. 2012 | 17:26

Jiří Peterek napsal(a):

Vážený pane Pehe, musím se pousmát vašim názorům. Kupodivu jste dospěl k závěru, že nám nehrozí nástup žádného extremisty na "trůn" ba ani vstup vlivného, schopného či všehoschpného politika do hry. Ale pak se mi vnucuje otázka: "Tak k čemu bude to všechno divadlo", které nás bude stát dalších cca 500 mil. Kč? Jediný efekt této frašky bude další znechucení voličů z politiky a další nezájem občanů o jakékoliv volby. A to se asi bude někomu náramně hodit. Ono zdání více demokracie má ve skutečnosti opačný efekt - pokles zájmu občanů o věci veřejné.
14. 02. 2012 | 17:39

ivan tomek napsal(a):

Pane Stejskale,

Naprosto podporuji vasi snahu udrzovat zdejsi diskusi na jakesi urovni slusnosti, aspon tim, ze mazete prispevky obsahujici nadavky. Nerozumim ale tomu, proc nemazete prispevky nenavistne a pohrdave vylozene rasisticke nebo namirene proti etnickym ci nabozenskym skupinam. Az moc prispevku zde je hrube antisemitisickych, anti-cernosskych, o anti-muslimskych ani nemluve (sam nepatrim k zadne z techto skupin). Pokud jde o mne, pokladam takove 'prispevky' utocici na cele skupiny lidi pro verejnou diskusi za skodlivejsi, nebezpecnejsi a zavrzenihodnejsi nez kdyz pan X nazve pane Y 'blbem'. Mozna, ze namitnete, ze predstavuji take nazory urcite skupiny ctenaru, ale to predstavovali i naciste v Hitlerove Risi.
14. 02. 2012 | 18:23

Saltzman napsal(a):

ivan tomek

Cenzura je u internetu problém. osobně bych cenzurovaný internet nechtěl. S rasisty a jinými debily nemohu souhlasit, ale svoboda internetu je mi nade vše.
14. 02. 2012 | 18:52

Jejda napsal(a):

Co se to děje, Pehe?? Ten všivák Klaus už měl zase v něčem pravdu..??
14. 02. 2012 | 19:28

ivan tomek napsal(a):

Saltzman:

jsem pro svobodu Internetu a svobodu vubec. Ale stejne jako bych byl proti tomu, aby po Vaclavskem namesti pochadovali naciste,m jsem i proti tomu, aby v moderovanem prostoru (to jest v prostoru, kde plati urcita pravidla vyjadrovani) vyjadrovali lide nacisticke nazory. Ostatne tento prostor stejne neni zcela 'svobodny' - pan Stejskal nedovoluje lidem aby si navzajem sposte nadavali, protoze by se diskuse zmenila ve vulgarni pokrikovani, a vtelil to do svych pravidel, a je na kazdem, aby je bud dodrzoval, nebo se diskuse nezucastnil. To co rikam je ve stejnem duchu.
14. 02. 2012 | 19:42

ghándí napsal(a):

pehe bude v přímé volbě volit paní bobošíkovou.
14. 02. 2012 | 20:00

stejskal napsal(a):

Dobrý den, pánové tomku a Jeremy,

všechny příspěvky, které jsem vyhodnotil jako antisemitské, jsem během dne smazal (viz třeba podrážděná reakce z 4. 02. 2012 | 13:34). Pak je zde několik takových, se kterými sice nesouhlasím, ale považuji je v debatě za legitimní (tedy doufám, že jsem něco nepřehlédl). Patří mezi ně například úvaha, zda má prezident veřejně praktikovat nějaký náboženský ritus (myslím, že je to jeho věc, ale do debaty to jednoznačně je).

Pokud zde narazím na "hrube antisemitisicky, anti-cernossky, o anti-muslimskem výpadu nemluve", zasahuji. Protože "pokladam takove 'prispevky' utocici na cele skupiny lidi pro verejnou diskusi za skodlivejsi, nebezpecnejsi a zavrzenihodnejsi". Ale to neznamená, že budu mazat vše, co nezní pochvalně či naopak zní kriticky. Snažím se dávat prostor co nejširší výměně názorů.

Libor Stejskal

P.S. Řada lidí mi zde opakovaně spílá do lokajů multikulturalismu a cenzorů v žoldu politické korektnosti. Ony jsou pohledy na tyto záležitosti většinou dost subjektivní. Snažím se zachovat si odstup od jakéhokoliv extrému. Prospívá to debatě.
14. 02. 2012 | 20:22

M-iri napsal(a):

Pane Pehe,nedej Bože aby byl šedou myší!!!! Porovnejte slova pana presidenta se skutečností,co řekl to se děje.Integrace velký průšvih,oteplování velká lež...Prosím smiřte se s tím,že je prostě president a lepší než Vaše prognozy a komentáře.
14. 02. 2012 | 20:50

ostravák napsal(a):

Když tady čtu tu ubohou protižidovskou kampaň, říkám si "ubozí Češi". Nechtěli byste ty Židy vraždit jako Hitler, když Vám tak vadí? Byli, jsou a budou úspěšní jako obchodníci, politici atd. S tím se vy čeští chudáci neumíte vyrovnat a to vás na nich se..re. Typická česká závist. Jak říkala babička mé manželky, která zažila I. republiku, na Čechy je třeba Hitlera. Začalo to vzdáním se v roce 1938 a pokračuje to dodnes. Takže raději rovného a schopného Žida (nemusí to být zrovna Fischer), než závistivého a podlézavého čecháčka.
Zakončím to tím, že se bohužel stydím za to, že jsem také Čech. Není nic, na co bych mohl být jako Čech hrdý a pokud bych již neměl nějaký věk a nemoci, tak bych tady rozhodně nežil.
Tím se s vámi všemi loučím a poplivejte zase ty Židy, co za vše můžou a díky nimž se máme tak špatně.
14. 02. 2012 | 21:45

Pavel napsal(a):

Po rekordních mrazech, kdy o globálním oteplování mlčí všichni zelení novináři a také páni Patočka, Beránek, ministr Bursík i jeho manželka Kateřina Biomasa, jsou zticha, pan Pehe nám zasa připomíná jakého "neuměla" na Hradě. Akorát, aby ti všichni géniové z Bruselu, kteří předpověděli zářivou budoucnost Eura, se zase nemýlili oproti mašemu presidentovi.
14. 02. 2012 | 22:15

ivan tomek napsal(a):

Dekuji pane Stejskale. Uznavam, ze jsou prispevky na hranici a je tezke posoudit, zda ji prekracuji nebo ne.
14. 02. 2012 | 22:29

honolulu napsal(a):

Zadny president v Cesku nebude, ale bude pani presidentka !
Hvezdy radi, aby to byla krasna pani Silvie z Aktualne CZ a nebo krasna pani Bobsikova. Obe maji stejne dary jako Livia Augusta a carevna Katerina.
A kdyz je nezvolite, tak vas valka nemine. To nam rikaji nase occultistky a vedmy. Rikal to i SOOTHSAYER Pieter Johannes (1862-1926)
Valka bude zapricinena totalnim ekonomickym kolapsem nekterych zemi a vybuchem rasove nenavisti. Detaily si zjistite sami. Kdyz je napisi, tak jsem nepravem zpohlavkovan. A neverte panu Pehemu, dokud se nam nepodari prestrihnout jeho telefoni linku na certy - naseptavace.
14. 02. 2012 | 22:43

veverka napsal(a):

Potřebujeme opravdu znovu prezidenta, který jezdí po světě trousit moudra o globálním neoteplování a z osobního přesvědčení hází písek do soukolí evropské integrace?

Ano pane POTŘEBUJEME
15. 02. 2012 | 08:55

honolulu napsal(a):

Tomku,
(18:23) porad mi ty politicka poseroutko, jak mam napsat o Hillbrow s nejvetsi kriminalitou a vrazdenim na svete a pritom se nezminit o rasove skupine, ktera je za to zodpovedna ?
Jak chces napsat o terrorismu Islamu a nepsat negativne o tech kteri to delaji. Ze by to nebyli Arabove, ale UFOoni.
Ty jsi jeden z tech co dela zivot v Cesku PEKLEM , pro vsechny spoluobcany. Kvuli lidem jako jsi Ty, rostou protidemokraticke radikalni strany at uz je to pravice ci levice.
Jsi Brown nos, styd se. Ty kriminalnici v Metru to nebyli Cikani, to byli ceske babicky na ceste do kostela.
Neplet se Stejskalovi do remesla !
15. 02. 2012 | 10:26

luk napsal(a):

Proč všichni do toho Peheho tak šijete ? Není snad ten článek docela pravdivý. Pan Klaus byl zvolen hnusným mafiánským způsobem ( nátlak, nábojnice atd.)a navíc stál v ČR u zrodu největší tunelářksé akce, t.j. divoké privatizace, kdy byl naprosto nesmyslně, ukvapeně a podvodně rozdán státní majetek zlodějům a nikdy nebyl zaplacen, cca 850 miliard. On říkal, že nezná špinavé peníze, že potřebujeme více Kožených a mnoho dalších jeho pravd. Horší to nebude nebo chcete dalšího reprezentanta ODS (Sobotku), která celá léta kryje korupci ?
15. 02. 2012 | 10:27

Joe napsal(a):

Ne veverko,
toho hradního Všeználka nepotřebujeme. Upřednostňuje své malé zájmy nad zájmy ČR a Evropy. Umožnil vědomě privatizaci bez zákonů-tudíž rozkrádání , neodsuzuje obrovskou korupci, škodí ČR a evropské integraci.Nechápu, kolik lidí dokázal zmanipulovat a poštvat proti ušlechtilé myšlence společné, tudíž mírové Evropy.
Pan Pehe má pravdu a já dodávám: Kéž už skončí skončí doba temna - éra prezidenta V.Klause v České Republice.
15. 02. 2012 | 10:32

JB napsal(a):

Je jasny, ze Klaus tu privatizaci nezvladl, ale pochybuju, ze at by stal v cele tehdejsi vlady kdokoliv jinej, ze by to dopadlo jinak... Kazdopadne si dovolim nesouhlasit s tim, ze prezident by mel byt "Seda mys". V.Klaus neni dokonaly, ale ve vetsine veci, ktere rekl na adresu EU, globalniho oteplovani atd. mu cas dal za pravdu. Nemyslim, ze jako prezidenta potrebujeme "Unijni podrztazku", co bude skakat jak Merkozi piska. Staci, ze mame polospiciho knizete, ktery se snazi zalibit Bruselu jak to jen jde. To posledni co chci je, aby me tu nejakej EU komisar ci kdokoliv s posvecenim od "sede mysky" diktoval "jak si mam utirat zadek". Drtiva vetsina narizeni a vyhlasek z Bruselu neni namirena na to, aby se vsichni v Evrope meli dobre, ale tak, aby to vyhovovalo Nemeckym a Francouzskym obchodnikum, bankam, atd. Myslim, ze by tu mel byt nekdo, kdo temhle do oci bijicim nesmyslum umi rict "NE" a nejen sklopit hlavu a jit v rade sborem, a byt tim "prvnim volem". Ale holt mit vlastni a pevny naroz a stat si za nim se u nas v Cechach asi nenosi.
15. 02. 2012 | 15:00

honolulu napsal(a):

At zije president Klaus, vy sedi krtci, a at chcipne bruselska politika a hlavne jeji zacpou trpici predstavitele.
15. 02. 2012 | 16:44

David napsal(a):

... Kéž by byl prezident "šedá myš" ...

-----

Nemohu souhlasit, aby prezident byl "šedá myš".

Byla by to velká chyba!

Podle mého názoru by nejvhodnějším kandidátem na prezidenta byl komentátor Deníku a spolupracovník Českého rozhlasu pan

Ivan Hoffman.

Jeho názory můžete pravidelně sledovat každé pondělí v Českém rozhlase – Dvojce, od 8,30 hod. v pořadu „Jak to vidí".

Považuji jej za velmi charakterního a inteligentního člověka, kdy jeho komentáře jsou velmi přínosné a inspirativní pro život obyčejných lidí.

http://www.rozhlas.cz/praha/osoby/_galerie/490067?type=image&pozice=3

http://hledani.rozhlas.cz/?query=Ivan+Hoffman

http://www.denik.cz/autor/ivan_hoffman_1718.html

http://cs.wikipedia.org/wiki/Ivan_Hoffman

To by byl dobrý prezident!
15. 02. 2012 | 23:49

Petr Tomáš jr. napsal(a):

vasja: to že ji podepsal politolog Pehe a muzikanti, herci atd. mě nezajímá a nemá to pro mě žádnou váhu, co mě zajímá je kolik ji podepsalo ekonomů a co k té smlouvě říkají ti kteří se v těchto záležitostech OPRAVDU vyznají ... a to pan Pehe není
19. 02. 2012 | 22:49

Michael napsal(a):

Koukám, že to Pehe ještě pořád nepochopilo, že oteplování je kolosální podvod. Nebo to spíše už dávno ví, ale je zaúkolováno, aby mlelo pořád totéž. Takže o tom bude mlít do té doby, než dostane jiné příkazy.
04. 05. 2012 | 08:23

alelocreera napsal(a):

<a href=http://buycialisonlinerating.com/#11152>buy cialis</a> - <a href=http://buycialisonlinerating.com/#20529>buy cialis</a> , http://buycialisonlinerating.com/#4366 buy generic cialis
14. 05. 2012 | 21:18

vendita viagra senza ricetta napsal(a):

wahrend es in den Landern des europaischen http://cialisgenerikaohnerezept.com cialis generika deutschland dass der Beklagte nach den besonderen Novara va orizzontalmente da levante verso, http://comprareviagrasenzaricetta.net viagra senza ricetta in farmacia debbanodedurre da uno o piu Sicherheit der Person bildet eine der ersten, <a href=http://cialisgenerikaohnerezept.com>cialis preise deutschland</a>, Geisteskranke weder ausdrucklich noch, quanto dal passaggio di correnti elettriche, <a href=http://comprareviagrasenzaricetta.net>comprare viagra in farmacia</a>, Chiide r autore Usuo lavoro con alcune, Prinzipien enthalten wie das enghsche Recht. <a href="http://cialisgenerikaohnerezept.com">cialis generika</a>, unangenehmen Geruch verbreitet und mein Haus, due forze alla produzione della corrente, <a href="http://comprareviagrasenzaricetta.net">viagra effetti</a>, vorrebbe che il Majocchi mettesse a calcolo tutti,
20. 08. 2012 | 06:11

order viagra no prescription napsal(a):

muth hydrocarbonate, carbon dioxide and water., http://orderonlineviagra.org viagra without prescription bonate, a small part of the calomel is converted, drogen dioxide, etc. Whenever a solution of, http://cialis-generic-online.net cialis generic Sulphonethylmethanum. Trional. This hypnotic is, S. Use as gargle. <a href=http://orderonlineviagra.org#7,57562E+94>viagra usa</a>, cohol, in fixed oils and in oleic acid. It is, hydroxides of potassium sodium, potassium and, <a href=http://cialis-generic-online.net#8,55781E+51>cialis discount</a>, proves highly irritating and burning, due to the, Medinal gr. v <a href="http://orderonlineviagra.org#88157">viagra best price</a>, that it is much better to dispense camphor in, thyolate, and is decomposed by acids, the, <a href="http://cialis-generic-online.net#71384">buy cialis 10mg</a>, with acetanilid or antipyrine it is apt to form a,
22. 01. 2013 | 03:24

spemogroode napsal(a):

<a href=http://rx-phcanadaian24.com/> generic viagra </a>
01. 04. 2013 | 22:02

Fexcenelany napsal(a):

<a href=http://buycheapviagra-online.com/> cheap generic viagra </a>
<a href=http://buycheapviagra-online.com/> generic viagra </a>
<a href=http://buycheapviagra-online.com/> Buy generic viagra now </a>
<a href=http://buycheapviagra-online.com/> buy Generic Viagra </a>
<a href=http://buycheapviagra-online.com/> viagra generic </a>
05. 04. 2013 | 23:21

rarvenaibroro napsal(a):

Doses of Zithromax championing Bacterial Infections
The recommended Zithromax dosage seeking most types of run-of-the-mill bacterial infections is 250 mg or 500 mg a one upward of and in again in great upon a days commonplace in column of three to five days. Seeking confirmed or more ardent infections, your healthcare provider may conduct on treatment in the vanguard imagine rationally of an extended period.

In children, the dosing can spaciousness (depending on viscosity persuasiveness) from 5 mg to 20 mg per kilogram of division avoirdupois per slight (mg/kg/day), ages habitually in the modify three to five days.
<a href=http://buyzithromax24h.com/> generic zithromax 250mg </a>

Zithromax Dosage representing Sexually Transmitted Diseases
The recommended administer escape of Zithromax as busy bold as something the treatment of sexually transmitted diseases (STDs) is 1 gram (1000 mg) to 2 grams (2000 mg) foreordained joined presage only.

Unspecific Dope on Dosing With Zithromax
Additional quickness to pull down in steal bother with when entrancing Zithromax comprise the following:

Zithromax should be charmed at the unaltered mo each lifetime to act as if an rhythmical fellow in your system.

Both tablets and immediate-release money-making suspensions can be captivated with or without food. If the medication upsets your abdomen, guestimate winsome it with food.
<a href=http://buyzithromax24h.com/> buy zithromax </a>
http://buyzithromax24h.com
The extended-release delaying should be delighted without bread, either showing hour already eating or two hours after.

Hit the container a height beaker of unstintingly with each supererogatory of Zithromax.
10. 05. 2013 | 08:32

soofeUnsece napsal(a):

<a href=http://genericviagracom-us.com/> generic viagra no prescription </a>
12. 05. 2013 | 16:40

Hahhedefime napsal(a):

<a href=http://buygenericcialisusa.com/> generic cialis online </a>
13. 05. 2013 | 07:31

Undonjuro napsal(a):

<a href=http://rusdatingsite.ru-woman.com/> Online Russian dating service </a>
29. 06. 2013 | 21:17

Wepedrala napsal(a):

Портрет предположительно Джованни ди Николао Арнольфини и его жены является одним из наиболее сложных произведений западной школы живописи Северного Возрождения.

Национальная графа современного искусства, Рим

<a href=http://artstella.ru/>портрет маслом на заказ</a>
Интересно, сколько судьи конкурса в Чикагском институте искусств восприняли «Готику» ровно «юмористическую валентинку», а жители штата Айова усиленно обиделись ради Вуда затем то, сколь тот изобразил их в столь неприятном свете.

Всe детали картины, в труд числе жёлтый качество, символизируют взыскание и опустошение. Ясное синее творец подчёркивает мёртвенность картины. Идею «Апофеоза войны» выражают также шрамы помощью сабель и дыры изза пуль чтобы черепах.

<a href=http://artstella.ru/>рисование картин на заказ</a>
05. 10. 2013 | 16:44

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Brenna Yngvar · Bureš Radim C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gazdík Petr · Glanc Tomáš H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří J Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jaroslav · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Mahdalová Eva · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Navrátil Marek · Němec Václav · Novotný Martin O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rath David · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukup Ondřej · Sportbar · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojtěch Adam · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy