Žena prezidentem

25. 07. 2012 | 09:30
Přečteno 5249 krát
Z nedávné ankety, kterou Lidové noviny uspořádaly mezi známými osobnostmi, vyplynulo, pro leckoho možná překvapivě, že by si nemalá část respondentů přála jako příštího prezidenta ženu. Mnozí se pak zcela konkrétně vyjádřili, že jejich kýženým kandidátem by byla bývalá místopředsedkyně Ústavního soudu Eliška Wagnerová.

I z některých dalších průzkumů vyplývá, že by nemalá část české veřejnosti uvítala, kdyby na Hrad přišla po příštích volbách žena. V návalu negativních zpráv je to pozitivní zjištění. Zdá se, že se v českém společenském vědomí něco láme. Lidé jsou znechuceni ze současného politického marasmu, v němž hrají primární roli muži. Dokonce by se dalo argumentovat, že česká stranická politika přetéká testosteronem v té nejprimitivnější podobě.

Je ostatně možné, že volání po ženských kandidátech v prezidentské volbě není nějaká náhlá změna. Větší přítomnost žen v policie si většina lidí nejspíš přeje už delší dobu, jenže česká stranická politika je nastavená tak, že se v ní ženy jen těžko do politických funkcí probojovávají.

Volba prezidenta bude volebním kláním trochu jiného řádu, než jsou volby do parlamentu, kde hrají mnohem větší roli muži dominované stranické sekretariáty a grémia, jakož i zákulisní ekonomické skupiny. I proto by byla prezidentská volba dobrým testem skutečného potenciálu žen v české politice.

I kandidát-žena bude sice muset sehnat buď podporu příslušného počtu zákonodárců nebo 50 tisíc podpisů, jakož i peníze na kampaň, ale samotná volba v podobě plebiscitu bude jaksi transparentnější než volby, v nichž se vybírá ze stranických kandidátek. Bylo by proto dobré, kdyby se k současnému poli prezidentských kandidátů z řad žen přidaly ještě další, zejména společensky uznávané osobnosti, které nejsou zatíženy stranictvím.

To bude trochu problémem pro Zuzanu Roithovou, jejíž jméno se pojí s KDU-ČSL, a docela jistě pro Janu Bobošíkovou, která je nejen hlavní tváří mimoparlamentní Solidarity, ale která navíc přijala za svůj „mužský“ styl české politiky, takže především rozdává populistické politické šťouchance.

Je skvělou zprávou, že se ke kandidatuře odhodlala politicky nezávislá Táňa Fischerová. Výbornou zprávou by též bylo, kdyby společenskou poptávku vyslyšela již zmíněná Eliška Wagnerová. Ta má totiž vedle svého jména i životopis, který se v mnoha zemích s prezidenty pojí. Byla předsedkyní Nejvyššího soudu, jakož i místopředsedkyní Ústavního soudu. Je to klasická liberálka, a i proto občas vyjadřuje názory, které zní levicově, občas naopak pravicově. Žila v emigraci, zná tedy „svět“ i jazyky.

Zvolení ženy prezidentem by mělo v českém prostředí silnou symboliku. O nejrůznějších symbolických rovinách, které si v českém prostředí lidé spojují s prezidentem, včetně kýžené nadstranickosti a „světovosti“, už jsem psal. Důležitá bude i kontinuita nebo naopak ne-kontinuita s bývalým režimem, a především pak s politikou posledních dvou dekád.

Kromě těchto často diskutovaných symbolických rovin nabízí ještě jednu specifickou rovinu Jan Fischer, jehož židovský původ je zásadním a velmi vítaným testem skutečné tolerance české společnosti. Je skoro smutné konstatovat, že volba ženy by byla podobným testem postojů ke společenským „menšinám“, ale v ještě stále dosti patriarchální české společnosti tomu tak bohužel je.

Ač je žen u nás více než mužů, jsou z hlediska svého postavení ve společnosti ještě stále „menšinou“. Přitom je možné argumentovat, že jednou z cest k léčbě české politiky i společnosti obecně je právě posun žen od statutu „menšiny“ k opravdové rovnosti s muži, která by jim měla právem patřit. Zvolení ženy prezidentem, nebo alespoň úspěšná prezidentská kandidatura ženy, by byla v tomto směru velkým posunem.

Deník Referendum, 24.7.2012

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

ghándí napsal(a):

pehe,
kdybyste sledovat slavíka nebo týtýtko, tak byste věděl, že češi nemění vkus. žádný králík z klobouku osudím nezamíchá. rozhodne se mezi fisherem a zemanem. možná švejnarem.
25. 07. 2012 | 09:40

neo napsal(a):

kdybyste to Pehe nenapsal, tak nevim, že je Fischer židovského původu. Nehledě na to, že opravdu nerozlišuju mezi židy, křesťany, hinduisty, černochy, bělochy, indiány, homo či heterosexuály, muži či ženami. Česko je si myslím stále velmi tolerantní zemí a až na pár xenofobů, rasistů aj fobů patří ke špici co se tolerance týče. Možná v to jen doufám.

Prezidentem by se měl stát ten nejlepší z kandidátů a to bez ohledu na výše uvedené.
25. 07. 2012 | 09:47

Michal Macek napsal(a):

premyslim ze bych oslovil pani Albrightovou...
25. 07. 2012 | 09:52

dennis napsal(a):

Svezi tvare poslankyn za VV a dnes treba i za ustavne nelegalni novotvar Lidem, davaji tusit, ze mlada generace zen v ceske politice uz pochytila neco z toho ceskeho "politickeho testosteronu". O Bobosikove nemluve. Potom zeny jako Wagnerova, Roithova a Fischerova, jsou-li skutecne reprezentantky slusnosti, nezaludnosti a poctivych umyslu, asi nutne musi byt zrale zeny.

O tom, ze patriarchat v tom starozakonnim stylu se v dnesnim svete stava anachronismem a cekaji ho zle casy, uz nepochybuji. Jiste by bylo idealni, kdyby muzi chovali respekt k zenam ve stejne mire jako zeny se muzum podrizuji. Kyvadlo dejin po delsi dobe prekyvne k matriarchatu jako k te lepsi verzi vlady. Zas az do doby, kdy se kyvadlo prehoupne :-)...
25. 07. 2012 | 09:54

ghándí napsal(a):

židovského původu jsme všichni, jelikož křestanství vzniklo z židovství.
25. 07. 2012 | 09:58

český maloměšťák napsal(a):

Co k tomu dodat - zatím buď pan Švejnar nebo paní Fischerová.
Pokud teda paní Wagnerová nekandiduje.
25. 07. 2012 | 10:03

Gustáv Kočí napsal(a):

Klidně můžete napsat Žena prezidentKOU snad vás gendertetky nesežerou a Paní čeština také bude ráda.
25. 07. 2012 | 10:05

poznámka napsal(a):

To je snad poprvé, co můžu souhlasit s neem. Pohlaví se mi nezdá být nejrozumějším kritériem pro výběr presidenta. Už jenom proto, že ve schránce ženy se může skrývat mužský element.
A jak by řekl klasik - nebude nás reprezentovat jenom pohlaví.
25. 07. 2012 | 10:09

vico napsal(a):

Pan Pehe má v posledním týdnu smůlu. Naposled tu měl článek s nadpisem Co takhle konkurs na ministry? , který však přišel s několikahodinovým zpožděním, kdy paní Dvořáková přišla s článkem - A co takhle výběrové řízení na ministra? -.

Teď zase přišel s článkem - Žena prezidentem - v době, kdy láme týdenní rekord sledovanosti MUDr. Hnízdil s článkem -Paní Táňa Fischerová, prezidentka ČR-.

Opravdu smůla.
25. 07. 2012 | 10:15

Šutr od vody napsal(a):

Furt lepší než "agent Vodička"...
25. 07. 2012 | 10:18

jany napsal(a):

Ano,
velké díky za tenhle článek, který sám - svým tématem - nabízí změnu, novou cestu z bludného kruhu nejvyšší české politiky, která je ve své podstatě velmi jednoduše dosažitelná. Bohužel se obávám, že volba ženy do funkce prezidenta je v současné, stále velmi antifeminní české společnosti nereálná. Už jen díky médiím, která nejsou schopna na takovouto subtilní linku reagovat a dále ji podpořit, a namísto toho pumpují do politiky zpět zemanovské dinosaury a podobné "lidové typy."
25. 07. 2012 | 10:21

ricky napsal(a):

to neo:
Mám naprosto opačný názor. Česká společnost - ač se vám možná může zdát tolerantní, protože patrně zaměňujete toleranci s nezájmem o cokoli jiného než svůj osobní prospěch - je rozhodně xenofobní a rasistická. Stejně tak je silně sexistická a patriarchální nebo antifeminní, dalo by se říct.

to ghándí:
Váš výrok, že židovského původu jsme všichni, jelikož křesťanství vzniklo z židovství, se opravdu téměř nedá okomentovat, jak je debilní. Skoro pochybuji, že jste absolvoval výuku dějepisu na ZŠ. Každopádně to odpovídá "úrovni" Vašich ostatních příspěvků a v kombinaci s tím, že jste si zvolil nick "gándhí".... No comment.
25. 07. 2012 | 10:28

Eleshar napsal(a):

"Janu Bobošíkovou, která je nejen hlavní tváří mimoparlamentní Solidarity,"

Ou jééé...:))) Ze Solidarity byl Lech Walesa, Bobošíková je ze Suverenity:)))
25. 07. 2012 | 10:29

Holubář napsal(a):

ghándí:
Nic proti Židům, ale židovského původu nejsme všichni. Já (podle tvrzení mojí maminky) asi tak z 1/32 (kdesi kdysi jedna praprabába). Nicméně asi hodně slovanského ve mně, asi i kousek germána, možná reziduum kelta (když měli tady u nás oppidum) , nějaká za švédská spermie se před necelým čtyřmi sty lety mohla také přimíchat.
Co jsem to podle vás za Žida? Normální pouliční směs. Plebejec.

Autor:
Žena na Hrad? Jasně. Dal bych hlas.
Ale.....
Fišerová bez šancí.
Roithová klerikálka - to nesmím, to mi dělá šťávy.
Wagnerová - ta má po sezóně.
Pro mě škoda, že nekandiduje Miroslava Němcová - té bych hlas dal, a rád.
25. 07. 2012 | 10:30

Eleshar napsal(a):

Holubář:
Co Vladimíra Dvořáková?
25. 07. 2012 | 10:31

Holubář napsal(a):

ricky:
Kašlete na to, jaká je česká společnost. Zkuste být svůj a třeba o fous pootočíte.
25. 07. 2012 | 10:32

Holubář napsal(a):

Eleshar:
Jako Plzeňák musím říci, že ani náhodou...
:-)

P.S.:
Já už mám dávno dostudováno, čeká mě tak leda univerzita třetího věku. Ale s těmi plzeňskými právy je to trochu jinak, než líčí média. Děly se tu podobné zhůvěřilosti, jako na jiných VŠ, leč asi v o fous větší míře. Nicméně původci toho všeho jsou v pohodě, stát na ně nedosáhne (nechce). Tak se mstí na dětech, normálních studentech. Tvrdím s chladnou hlavou, neb naše děti mají dávno po studiích (technických) a vnuci ještě dlouho před VŠ.
25. 07. 2012 | 10:36

PB napsal(a):

Holubáři, po pracovní době prezidentky by si mohla Němcová dál přivydělávat jako předsedkyně PS, se specializací noční volání na policii ohl.poslanců chycených in flagranti
a ráno by mohla prodávat sama sobě rohlíky pro prezidentskou kancelář.
Ovšem, jako prezidentka by byla poněkud problematická-nikoho nezná, nikde nebyla, nic o tom neví, možná si vzpomene na své jméno.
Prostě by dál vládl prostřednictvím Němcové Klaus.
25. 07. 2012 | 10:37

Holubář napsal(a):

PB:
No jo, je to těžké.
Ostatně nejlepší by bylo funkci prezidenta zrušit. A byl by pokoj. Jsme zemička jako prd a poslanců jak nasráno. Alespoň by měl předseda Senátu něco na práci.
25. 07. 2012 | 10:40

neo napsal(a):

ricky:

věc názoru. taky jsem napsal, že v to spíše doufám, než že by to byla pravda. osobně se pohybuji mezi tolerantními lidmi a tak to působí asi jinak než třeba na vás, když se např. pohybujete mezi xenofoby a rasisty. Nicméně i tyto diskuse ukazují, že jsou mezi námi a to bez ohledu na politické názory. U tématů rasy či náboženství se hezky ukazuje, že takoví jsou rozprostřeni na všech stranách názorového spektra.
25. 07. 2012 | 10:48

Eleshar napsal(a):

Holubář:
Tak dělo na jiných fakultách... asi jo, ale nejspíš ne zdaleka v takové míře a zdaleka s takovou nebezpečností. Ostatně matně si pamatuju, že už v době, kdy jsem se já hlásil na VŠ, tak plzeňská práva byla velmi "vyhlášená", šeptalo se o nich leccos a nepřihlásil by se tam od nás z ročníku nikdo (to raději do vzdálenějšího Brna). Jinak v Praze byly spíš machinace s přijímačkami než rychlostudenti (1999 zameteno pod koberec). Takže zkuste na to nehledět přes své lokální vlastenectví.

Plzeň praskla a Dvořáková myslím dělá, co může... zjistěte si něco o lumenech, co tam vystudovali. A teď nemyslím Grosse nebo Pospíšila, mluvím o lidech s přímým napojením na organisovaný zločin a např. konkursní mafie. To zřejmě jinde doopravdy není.
25. 07. 2012 | 10:50

Slídič napsal(a):

Švejnar prezidentem a Eliška Wagnerová ministrní spravedlnosti.
25. 07. 2012 | 10:55

jo napsal(a):

Já tedy Žida a bývalého komunistu Honzu Fišera za prezidenta rozhodně nechci. Další kandidáti jsou prašť-jako-uhoď k ničemu. I když na druhou stranu nikdo nemůže být tak hrozný prezident jako je Klaus. Nemohu se dočkat dne kdy tato parodie na ekonoma a prezidenta odejde...
25. 07. 2012 | 10:58

JardaV napsal(a):

U nás bude žena presidentem až tehdy,kdy bude možné popravit kohokoliv z medií,kdo zveřejní neautorizovanou informaci.Lidi v mediích jsou "velmi sprosté slovo",takže
žádná žena po příběhu paní Buzkové do čela státu nevleze.Leda by jinak vládli vojáci,to ano.Ti by si vynutili respekt k presidentce,a taky by byl konečně pořádek v zemi.Ale k tomu nejspíš nedojde,takže žádná myslící žena to nevezme.Parkanovou
nejspíš zavřou,a to postačí jako varování pro ostatní ženy,takže budou dál muset
být krkem,který hýbe hlavou.
25. 07. 2012 | 11:02

TomášL napsal(a):

Fischera jako nemastného-neslaného nebrat...
Fischerová nemá šanci, neboť je spjatá s pravdoláskaři...
Švejnar (což je můj favorit) asi kandidovat nebude, přece jenom má lepší místo na CU...
Zemana-hulváta nebrat...
To je bída, to je bída... Koho volit?
25. 07. 2012 | 11:09

stejskal napsal(a):

Pane Holubáři,

já si myslím, že by se prezidentský post rušit neměl. Naopak by se ústavním zákonem měl rozšířit jejich počet. Pro začátek navrhuji tak na dvě stě (ale možná to nebude stačit). Adeptů je celá řada, vše, co od prezidenta veřejnost očekává stejně nemůže jeden člověk zvládnout. Stejně tak úplně všichni kandidáti mají něco, co je už předem jednoznačně diskvalifikuje. Takto kolektivně by to ale fungovat mohlo. Pro každého (od každého) něco.

Hezký den Vám i ostatním.

Libor Stejskal
25. 07. 2012 | 11:13

modrý edvard napsal(a):

Žena, muž, transvestita nebo homosexuál, mně je to jedno. Hlavně aby rozumně prezidentova/a. U paní Fischerové o tom pochybuji.
25. 07. 2012 | 11:20

TomášL napsal(a):

Vážení diskutéři,

navrhuji na prezidenta Stejskala-editora blogu na aktuálně.cz. Všichni jej známe, víme co očekávat a když se nasere, umí si stát za svým rozhodnutím!
:-)
25. 07. 2012 | 11:20

aga napsal(a):

pan Stejskal

Váš návrh je příkladně demokratický. Skupinové vládnutí, skupinová (tj. zcela konkrétně nedohledatelná a tudíž žádná) zodpovědnost. Korunováno masáží: lide, zvolil sis je, takže si za všechno stejně můžeš sám. Ten systém i s omáčkou vymyslel génius amorálnosti.
25. 07. 2012 | 11:23

Drzá zrzka napsal(a):

TomášL

A aby pan prezident Stejskal připomínal prezidentku (byť jen vzdáleně), mohl by nosit skotský kilt.
25. 07. 2012 | 11:27

Pizíz napsal(a):

Já posuzuji Židy ne podle toho že jsou specifickým etnikem, ale podle toho jak obstáli v historii a že v průměru z jejich řad rekrutují v porovnání s s ostatní bílou rasou mnohem schopnější a špičkoví jedinci. Špičkoví spisovatelé, vědci, hudební skladatelé, herci, bankéři, finančníci atd... jsou většinou Židé. Nezávidím jim, že jsou schopnější jako toho chtěl ve štvanici na ně využít Hitler, ale spíše jim trochu závidím. Malý národ musí být nadprůměrně schopný, chce-li přežít. Také Češi jsou malý národ, v historii trvale utiskovaný - proto jsou také dost schopní a výborní improvizátoři - proti masám velkým národů jako jsou třeba Američani, Angličani, ale i Němci jsou v tomhle tedy určitě lepší. Problémem ale je, že jsou současně také bordeláři, zloději a svině a nejsou disciplinovaní. Velké národy nemusí bojovat o přežití, nemusí tolik soutěžit, jsou pořád mocní a největší a proto v průměru blbější, ale zato třeba jako masa disciplinovanější (viz Němci).
25. 07. 2012 | 11:42

Béda napsal(a):

p. Pehe,

od politiloga bych spíš čekal specifikaci kvalit, které by měl prezidentský kandidát splňovat a na základě toho dovození, která osobnost by případně splňovala takové kvality. Nikoliv bláboly na téma ženské politické emancipace.
25. 07. 2012 | 11:48

stejskal napsal(a):

Neserte mě, pane TomášiL ;-)

Hezký den.

P.S. Při dalším užití vulgarismu (byť vyprovokovaného ;-), které jsou na těchto stránkách v rozporu s pravidly diskuse (viz Kodex diskutujího), budu mazat vše, co sem napíšu. To bych to tu mohl taky brzo zavřít...
25. 07. 2012 | 11:48

PB napsal(a):

Holubáři, já naprosto souhlasím!
Kladečem věnců lze být za menší peníze
a současný prezident v době utahování opasků
dál drancuje státní kasu výlety za hranice všedních dní.
A ještě nás o tom vychloubačným a panským způsobem zpravuje.
To není věcné informování občanům své země,
to je narcistické předvádění se
a dávání najevo své převahy.
Nevím, co v některých zemích vůbec dělal!

Proč by nemohl předseda vlády současně vykonávat funkci prezidenta?
Politická prohlášení jsou stále stejné slátaniny - tak bychom to slyšeli jen jednou.
Prezident stejně není nadstranický, takže nechť se jeho funkce přesune na předsedu vlády.
Kanada, Austrálie ... také mají pouze premiéra, hlavou těchto států je Alžběta-vyjde to fakt levněji.

Kdo jste něco pozitivního a přínosného za vlády Václava Klause coby prezidenta zaznamenal, napište to zde.
Porovnáme plusy a minusy.
Děkuji.
25. 07. 2012 | 11:49

ghándí napsal(a):

holubář,
nemíchejte do sebe rasy, kmeny a náboženství. židem může být i černoch, stejně jako křestanem. spousta slovanů i germánů jsou židovské víry. i vy se mužete stát židem, pokud budete konvertovat. pan pithart, dientsbier nebo doktor rath o sobě můžou tvrdit, že jsou komunistického původu, protože se narodili do komunistické rodiny. já jsem jenom chtěl ukázat jak je samo slovní spojení "židovský původ" absurdní. víra není původ. at je to víra v hospodina nebo v lenina. židi, kteří přišli z egypta do izraele, byli arabové. pokud chcete pátrat po původu křestanské víry, tak skončíte v izraeli. ježíš byl žid, který o sobě tvrdil , že je židovský král, který přišel spasit židovský národ.
25. 07. 2012 | 11:51

jája napsal(a):

Kája Gott, to je prezidentský kandidát nejlepší ze všech, a má pěknou paní prezidentovou.
25. 07. 2012 | 12:01

Twist napsal(a):

Táňa Fischerová, hodná holka. Má své ideály, za kterými stojí. Jen malinko přehlédla, co se v této zemi děje za lumpárny. K tomu, aby se proti nim postavila, se neodhodlala. Vladimíra Dvořáková, odvážná, erudovaná žena bude okřikována za svoje členství v KSČ všelijakými modropravičáckými ksindly, kteými se to i v této diskuzi jen hemží i když jim bývalé členství u jejich souvěrců nevadí. Bohužel stále ještě mohou škodit.
25. 07. 2012 | 12:14

vico napsal(a):

200členný prezident je přehnané. Pro začátek bych si vystačil inspirací z USA - prezident a viceprezident. V případě ČEZka by to mohla být dvojka Fischer - Fischerová /první dáma Fischerová, první "vicedáma" Fischer/.
25. 07. 2012 | 12:18

skeptický napsal(a):

Tady se lidé neustále odvolávají na nějaké nepodložené rádobyhistorické prameny.

O Židech v Egyptě nejsou žádné historické důkazy,o Mojžíšovi ani Ježíši(ovi) taky ne.Takové Staré pověsti české.Stejná pohádka v jiném kabátě,krom toho už mockrát předtím opakovaná.Přitom jsou to dva nejsvatější,co máme.

Ovšem jsou to pohádky hezké a vydržely nějaké to tisíciletí,takže pokud má někdo původ v tomto koutě světa,je to známkou nadání,a je to plus.

Goldě Meirové původ při zvolení také nepřekážel,a jaká byla.
25. 07. 2012 | 12:20

fischer-fischerová napsal(a):

Jakl-Hájek
25. 07. 2012 | 12:21

skeptický napsal(a):

P.S.Ona byla sice premiérkou,ale to je jedno,ani tam to nevadilo.
Nechápu,že se to tu vytahuje na světlo,to budeme brzo bez kandidátů.
25. 07. 2012 | 12:27

Eleshar napsal(a):

Jůůů, TomášL mluví sprostě!!! A Stejskal nejenže to toleruje, ale zvyšuje mu citační index!!! To se řekne mamince! Nebo alespoň Doc. fraudis causa Koudelkovi, ten to napráská ministru spravedlnosti a ten vás oba nechá zavřít až zčernáte! A soudit vás bude Langerová.
25. 07. 2012 | 12:41

Eleshar napsal(a):

Jo a jinak k věci... není to jedno, jestli je Fischer žid? V každém případě je to buď zmetek nebo ovladatelná loutka Nečasova typu. Příčinnou souvislost bych neviděl.
25. 07. 2012 | 12:46

volič napsal(a):

Jedině mně z té společnosti vychází Bobošíková...
25. 07. 2012 | 12:48

skeptický napsal(a):

Jméno Wagner na druhou stranu : nebyl to skladatel nějaké podezřelé hudby,co se dnes hraje na koncertech?
Nomen Omen.
25. 07. 2012 | 12:57

Holubář napsal(a):

ghándí:
S vírou máte pravdu, ale oni jsou i genetičtí Židé. Viz matrimoniální linie v židovství (já o tom moc nevím, nijak jsem to nezkoumal, jen jsem o tom kdesi kdysi cosi četl, tak z toho mám neznatelnou stopu někde v malém mozku).
Pokud hovoříte o židovství jen jako o náboženství, tak to už mne, ateistu, laskavě úplně vynechte...
:-)

Pane Stejskale,
to je dobrý nápad. Každý sám sobě svým prezidentem! Každý sám sobě klást věnce, každý sám na své zahraniční cesty.
Každý sám na svůj hrad!

PB:
Já si myslím, že v rámci státního rozpočtu a daní, o něž mne moje vlast odírá, aby se vybraní jedinci měli dobře, jsou náklady na provoz prezidenta marginální.
To už spíš začínám souhlasit (dlouho jsem odolával) s axiomem, že lidé si v této zemi sami vládnout neumějí a vždy potřebují nějakého cizího protektora. Z východu nebo západu, jihu nebo severu - to už je celkem fuk.
Zdá se mi, že (jistě s nadsázkou) máme nejen zbytečného prezidenta, ale i zbytečnou vládu, Poslaneckou sněmovnu a Senát. Výsledky jejich činnosti jsou vskutku tristní. Stačil by jeden německý/ruský/rakouský/...nebo nevím jaký místodržící a bylo by to.
Akorát starostové v menších obcích a jejich radní ještě úplně zbyteční nejsou, zdá se mi, ty by protektor nenahradil. Navíc mají moc práce za málo peněz - kdo by to dělal, že....?
25. 07. 2012 | 13:00

Kamil napsal(a):

Pokud by měla být prezidentem žena,naskýtá se otázka ,proč indiáni nebrali ženy k poradním ohňům !Máme tady,ale jiný problém !Země úpí pod návalem zvrtaných projektů,při kterých stát přišel o miliary!Opencard,Izip,letadla Cassa(zaplatí Parkanová 650 milionů)?Stát musí začít vybírat peníze od viníků !Dělník když ve fabrice udělá zmetek,tak to také musí zaplatit !Registrace vozidel je další zvrtaný projekt a katastrofa.Je v něm milion chyb !Ikdyž Dobeš bude odvolán,kdo nahradí miliony škod !Vila firmy připomíná mafiánské obydlí!Vila za miliony obehnána neprodyšnou 3 metrvou zdí a žádný nápis firmy !Tady už by mohla být konfiskace !!
25. 07. 2012 | 13:11

ketápzop napsal(a):

Michal Macek
Jděte oslovovat Albrightovou. Aspoň od vás chvíli bude pokoj.

Jednotvárný Pehe si nikdy nepoloží žádnou opravdu kreativní otázku.
Třeba: "Prezident ženou?"
Dávám přednost třeskutě vtipnému Čtvrtníčkovi, i když také není zábavný. Ale aspoň za své fóry riskuje profesní existenci.
25. 07. 2012 | 13:12

Ami napsal(a):

Pane Pehe,

laskavě nenavrhujte za prezidentku ženu, která si to nezaslouží.
Doporučuji prostudovat si alespoň některé příspěvky paní Brixi a pak by jste mohl říci, ano, paní Brixi by slušelo býti prezidentkou. Má na to. Po všech stránkách. Je tu však jeden "zádrheľ". Skromnost. Paní Brixi se netlačí do popředí býti prezidentkou. Nekandiduje. Snad se dočkáme v budoucnosti.
25. 07. 2012 | 13:14

skeptický napsal(a):

Holubář
Být místodržící je brnkačka.Už jsem to dělal mockrát.To řeknete : tady je obsazeno.

Ohledně budoucího presidenta : můžete si být jistý,že bude k obrazu těch nahoře,jinak se tam nedostane.

Mně se líbí staročeská jména jako Eliška a Přemysl.Myslíte,že by to ještě zvládli založit tu znovu slavnou dynastii?

Už taky blbnu.Na začátku se mi zdálo,že v blogu bylo jméno Švejnar,teď je tam Fišer.
25. 07. 2012 | 13:15

ghándí napsal(a):

holubář,
židovská víra je stará 5000 let. to je dle meho nazoru krátká doba na to, aby se židi geneticky odlišovali od ostatních lidí. je to nesmysl. i když zpusob myšlení má na mutaci genů vliv stejný jako prostředí. ale to by židi museli žít izolovaně po tisíce let například jako japonci. což se nikdy nestalo.
25. 07. 2012 | 13:18

resl napsal(a):

T.F. není drzá a hrabivá, jako nynější zloděj z Hradu a měli by ji rádi v EU, což by nám moc pomohlo a hlavně bysme nerozhodovali o české politice sami. To by bylo zaděláno na malér, jako že už se to tady naklání. Moje favoritka to ale není.
25. 07. 2012 | 13:21

Holubář napsal(a):

skeptický:
Nová dynastie by byla fajn, ale já už to nestihnu a (bez urážky) vy už máte asi taky po sezóně. Spoluobčanům nevěřím, cizincům už vůbec.
Kurnik, co s tím?

Ono je tam jméno Fišer? No jo, fakt....! A já myslel, že Sobotka.

Kamile,
máte tam nějak málo vykřičníků! Zkusím Vás doplnit!
Vždy suché ponožky stavbařům!
S důvěrou vůči zlořádům!
Studený odchov, zdravé tele!

Pane Stejskale,
něco pro vás (snad).
Víte, co nechápu? Jak mohou být české současné filmy tak vzdálené od reality, ploché a bez nápadu. Pustil jsem si včera doma po letech film "Bílá paní" z roku 1965 (odtud jsou ta moje hesla výše pro Kamila) a jen jsem si potvrdil, že je to fantastická společenská satira na tehdejší poměry. Za tzv. tuhého komunismu! Šla sice brzy do trezoru, ale někdo (Zdeněk Podskalský) ji dokázal natočit!
Kde je dnes filmař, který by tak zkarikoval současné poměry, abychom se sami za sebe začali stydět, co jsme za knechty?!
Všechny ty blbosti kterak kdo líbá jako bůh či ďábel jsou v porovnání s tím 47 let starým filmem normální žabařina.
Jasně, že moje otázka je řečnická: Můžete mi vy (nebo někdo jiný) vysvětlit, jak je to v době absolutní tvůrčí svobody možné?
Já to nechápu....

P.S.: A Cimrmani už maj taky po sezóně.... :-(
25. 07. 2012 | 13:30

český maloměšťák napsal(a):

ghándí
Proč jen 5000 let ? Proč ne třeba deset tisíc let ? Nebo tři a půl tisíce let ?
Ostatně - kdy že to vlastně Mojžíš vyšel na horu Sinaj ? /stačí plus minus pět set let plus nějaký důkaz že tam vůbec byl/.
Zajímavá dialektika : způsob myšlení - okolní prostředí...mutace genů v průběhu několika tisíc let.
Tak jak ji vysvětlujete na příkladu Japonců.
To je též z vaší hlavy ? /stejně jako tvrzení, že všichni jsme židi - protože křesťanství vzniklo z židovství/
25. 07. 2012 | 13:31

TomášL napsal(a):

A co tak dát hlas nějakému plyšákovi a člověk by se při podpisu čestně zavázal, že by nešel volit žádného kandidáta?

Navrhujte do výběrového řízení na post prezidenta ČR následující:

1.
http://www.google.cz/imgres?q=ply%C5%A1%C3%A1k&start=299&hl=cs&sa=X&biw=1019&bih=606&addh=36&tbm=isch&prmd=imvns&tbnid=yqHDEQ2XEzUWEM:&imgrefurl=http://www.emolucie.estranky.cz/clanky/emo-plysaci/&docid=8V2sBpCHIt3uAM&imgurl=http://zosomoto.tripod.com/dollsJul06/pgt1.JPG&w=379&h=499&ei=h9IPUL-ZC4OIhQfppIHoDw&zoom=1&iact=rc&dur=406&sig=115772617846656648959&page=14&tbnh=138&tbnw=106&ndsp=24&ved=1t:429,r:18,s:299,i:63&tx=66&ty=108

2.
http://www.google.cz/imgres?q=ply%C5%A1%C3%A1k&start=582&hl=cs&sa=X&biw=1019&bih=606&addh=36&tbm=isch&prmd=imvns&tbnid=hYm70KMzBaOZyM:&imgrefurl=http://www.jmshop.cz/plysak-plants-vs-zombies-zombie-923.html&docid=AhK07WEgSoycUM&imgurl=http://www.jmshop.cz/files/YF400S.jpg&w=300&h=300&ei=Q9kPUKyONciJhQeqwYHQCg&zoom=1&iact=hc&vpx=762&vpy=123&dur=412&hovh=136&hovw=120&tx=146&ty=116&sig=115772617846656648959&page=27&tbnh=136&tbnw=120&ndsp=21&ved=1t:429,r:5,s:582,i:21

3.
http://www.google.cz/imgres?q=ply%C5%A1%C3%A1k&hl=cs&sa=X&biw=1019&bih=606&tbm=isch&prmd=imvns&tbnid=kxZWABg6chOuPM:&imgrefurl=http://mujzapisnik.blog.cz/1012/plysacci&docid=ipHgRGfzjOeAwM&imgurl=http://nd04.jxs.cz/651/227/30fb93fec4_71695114_o2.jpg&w=300&h=300&ei=cdIPUNKoDIaxhAe7uYAo&zoom=1&iact=hc&vpx=585&vpy=170&dur=5035&hovh=225&hovw=225&tx=80&ty=122&sig=115772617846656648959&page=1&tbnh=115&tbnw=115&start=0&ndsp=20&ved=1t:429,r:10,s:0,i:117


Pakliže máte jiné návrhy, sem s nimi!
25. 07. 2012 | 13:39

skeptický napsal(a):

Holubář
Po sezoně? Já si dávám pohov,nestojí to za to hledat problémy.A ty tam jsou z meritu věci.
Pámbu stvořil frndu,a ďábel ji pověsil na ženskou.Dejte pokoj.

Ale takhle na jaře,nějaká dorostenka...phe,co Vám budu povídat.
Ale řeknou pane Khón,copak letos bylo nějaké jaro?Nebo nějaká dorostenka?

Po válce ještě dožívala generace pánů herců.Dneska je vybírají podle nějakého klíče,a člověk ty "herečky" od sebe nepozná,jak myši,všechny na jedno kopyto.A náměty jsou většinou sebeoslavné,to se odvozuje od financování.
25. 07. 2012 | 13:41

Holubář napsal(a):

skeptický:
Já nemám moc paměť na tváře, ale na hlasy jsem cvičený. S mojí Labutí jsme bývali oba rozhlasáci, byla to dlouholetá praxe.
Nerad bych byl za staromilce, ale hlasy současných herců jsou navzájem skutečně velmi obtížně rozlišitelné.
Uniformita, zdá se mi.
S tvářemi nevím.

P.S.: Dorostenky... kdyby byly myšlenky trestné, z kriminálu nevyjdu. Ještěže mám špatnou paměť, tu vizuální, jak bylo řečeno. Až nám všem namontují čipy, aby nám myšlenky četli, určitě se mi tam zatoulá nějaká ta vráska, stařecká bradavice, dvacet kilo navíc a tak. Snad to bude v pohodě.
25. 07. 2012 | 13:51

skeptický napsal(a):

S těmi 5000 lety mám taky problém,Abraham žil kolem 1800 p.n.l.,Mojžíš údajně kolem 1200 p.n.l.

Abrahámská náboženství jednoho Boha krom judaismu jsou křesťanství a islam,které jsou jsou mladší.Egyptské se datuje tak 3000 p.n.l.,čínská a indická ještě starší.A pohané jdou zpátky 40,000 let.A jsou všechny z jednoho pytle,solární bůh.

Že jim nerozumíme je díky dvěma ďábelským vynálezům : heliocentrická sousatva a vynález nuly.Zmutovali nám myšlení.

Ty úvahy o genetické mutaci vlivem myšlení se mi jeví jako dávání vozu před koně.
25. 07. 2012 | 13:53

ghándí napsal(a):

český maloměšrák,
nejsem biolog a odborník na evoluci. nevím za jak dlouho dojde k mutaci genů. možná, že na to organismus potřebuje mnohem kratší dobu. tibetani mají gen, který nikdo jiný nemá. vlivem života ve vysoký nadmořský výšce. myšlení ovlivnuje organismus a fyziologickou stránku. podle meho názoru více, než si myslíme.
25. 07. 2012 | 13:56

skeptický napsal(a):

Holubář
Ano,přicházejí ve třech velikostech : Kačena,husa a labuť.
Ksichty jsou víceméně libé či nelibé rozložení molekul v prostoru.S hlasy máte pravdu,ovšem to už byste na nich chtěl dneska moc.O výtvarných umělcích škoda mluvit.
25. 07. 2012 | 13:58

SuP napsal(a):

Kamil -
Indiáni nebrali manželky k poradním ohňům, aby nemuseli poslouchat, co jsou za paka.
Země neúpí pod návalem zvrtaných projektů. Měly to být původně projekty, ale staly se z toho jednotlivé pokusy, jak ukrást co nejvíc peněz.
Letadla armáda potřebovala, protože Antoni už dosloužily a pronájem Herkulesů je drahej a na dlouhý lokte. Jestli jsou CASA předražené nebo ne je věc názoru. Zatím ale nikdo neřešil, kolik měly stát letadla, která by naší armádě vyhovovala. Obávám se, že do Hercules se taková CASA schová aspoň 5x, protože na něj nemáme jedinej hangár.
Co se týká zakázkových SW, jde VŽDYCKY o zlodějnu, protože v IT neexistují žádná měřítka přiměřenosti.
25. 07. 2012 | 14:05

SuP napsal(a):

Kamil -
staly se z toho jednotlivé pokusy, jak ukrást co nejvíc peněz.
A nekraďte, když vám to cpou.
25. 07. 2012 | 14:06

stejskal napsal(a):

Pane Holubáři,

moc to sem sice nepatří, ale řekl bych, že to za prvé není tak jednoznačné (celá řada velmi dobrých satirických filmů na toto téma vznikla i po roce 1989, namátkou Kurvahošigútntág, Bestiář či třeba Kráska v nesnázích (je jich ale více).

A za druhé satiře se obecně daří vždy lépe, když "se to nesmí". Musíte být vynalézavější, s vědomím, že Vás pochopí stejně jen někteří.

Více dobrých filmů se zpravidla točí, když když je po dobrých filmech poptávka (chtě nechtě je film nejen uměleckou, ale i komerční záležitostí). Bílá paní byla po létech tuhé diktatury v roce 1965 spolu s dalšími filmy a třeba divadlem Suchého a Šlitra "zjevením", které tehdy lákalo obrovské množství lidí.

Ta doba byla naprosto unikátní. Dnes se může úplně všechno, tak je to holt trochu nuda ;-) Tedy srovnáváme-li tehdejší umělecký kvas s tím dnešním. Ale skvělé věci, jak už jsem říkal, se dělají i dnes. Jen vypadají zase jinak, mají jiné formy, než jaké oslovovaly generace naše či našich rodičů. Něco z toho přežije, jiné zanikne s dobou. řekl bych, že je to jen otázka míry/množství, ale funguje to pořád skoro stejně.

A teď bych spíš zase nechal prostor "prezidentování" :-)

Libor Stejskal
25. 07. 2012 | 14:11

Pravda napsal(a):

Prezinednt by se měl vybírat podle kvalifikace a dovedností a né podle pohlaví nebo náboženestí případně to že se hlásí k nějaké menšině. Tak si ten laciný feminismus strčte za klobouk Pehe. To je jak propaganda žen za komunismu. Roithové uškodí že je svázána s KDU-ČSL a to že Wágnerová již dlouhodobě svázána s ČSSD a hájí socdemácké barvy a to i v ústavním soudu,kde by měla být nezávislá, to nevadí? Obdobné je to s T.Fisherovou. Socnské politruky hájící utopický socialismus opravdu na postu prezidenta nepotřebujeme.
25. 07. 2012 | 14:12

skeptický napsal(a):

Není to od věci.Někdo tu navrhoval herečku,o které jsem v životě neslyšel.Ona o mně ale asi taky ne.
25. 07. 2012 | 14:15

modrý edvard napsal(a):

ghándí: Eskymáci mají taky nějaký extra geny, proto můžou furt žrát maso. Druhá eskymácká kolonizace byla tuším 900-1300. Doosídlování Žaponska skončilo někdy okolo roku 900. Nejsem expert na genetiku ani historii.
SuP. že CASy jsou blbě, protože nikam nedoletěj, a že jsou dražší, než ty, co si koupili Poláci (Portugalci, Patagonci) a že Spartany jsou lepší, to se poměrně veřejně psalo, ještě před nákupem. PS: není mi jasné, na co jim je to extra protiraketové vybavení, když stejně do Afgánistánu nedoletí. To se naše armáda bojí, že je sestřelí Slováci nebo Polívka?
25. 07. 2012 | 14:17

Pravda napsal(a):

Dnes odsouhlasila vláda zákon, který znamená průlom v boji s klientelismem a korupcí ve státních podnicích http://www.novinky.cz/domaci/274134-konec-trafik-pro-politiky-statni-firmy-by-meli-vest-napriste-jen-odbornici.html.
Má ukončit politické dosazování lidí do státních podniků a do vedení podniků se má dosazovat podle odbornosti. Stejné by se mělo postupovat i u prezidenta. A já se ptám Pehe jakou má odbornost Táňa Fischerová, kromě toho že jde o tradičního levičáckýho kecala co kritizuje všechno aby si nahnala politické body? Žádnou.
25. 07. 2012 | 14:18

Holubář napsal(a):

Pane Stejskale,
že to sem nepatřilo, to máte svatou pravdu.Jen jsem se tak na to rozpomenul. Poněkud těkám, neb mám okurkovou sezónu. Ráno jsem vyjel na kole, ale vrátil mě déšť. Tak jsem zapnul počítač.
Zase ho vypnu a půjdu dělat něco konstruktivního.
Třeba opožděný oběd.
Salátek....
:-)
25. 07. 2012 | 14:19

český maloměšťák napsal(a):

ghándí
Nikdo zde netvrdil, že jste odborníkem na biologii či evoluci.
V tomto není rozporu.
Na druhé straně snad každý z přítomných zde ....dosud neměl možnost spatřit něco takového, jako jsou vaše nesmysly.
25. 07. 2012 | 14:26

ghándí napsal(a):

český maloměšták,
hlupák reaguje na myšlenky, které jsou mimo okruh jeho omezenosti, vždy podrážděně. já se na vás nezlobím, je to přirozená reakce.
25. 07. 2012 | 14:36

JardaV napsal(a):

Pro ghándí,
Nejde asi o židy jako zastánce nějakého náboženství,ale obecné označení pro lidi z oblasti Izraele a okolí,podle dnešního zeměpisu.Tzv.židi mají ale některé vlastnosti,které jiní lidé nemají v tak velké míře.Když pominu negativní,aby mi to
pan Stejskal nesmazal za nadávání,tak rozhodně mají nadprůměrnou a velmi vysokou
inteligenci (IQ).Alespoň takové jsem poznal já.Taky jsem poznal nejméně jednoho s těmi negativními vlastnostmi,a tady bych likvidaci v zájmu obecné lidské společnosti doporučil.Je třeba s podivem,že černá skupina obyvatel v Jihoafrické republice má stejnou genetickou charakteristiku jako židovští kněží.To alespoň uváděli v TV ,a použili odborných termínů,do kterých bych se nerad pouštěl.A taky je s podivem,že rasismus v pojetí Ády Hitlera vznikl právě tam na jihu Afriky a přes USA se dostal do Evropy.Byla uváděna konkrétní jména autorů studií atd.
Naše společnost má tak obrovský potenciál v možnostech získat informace,že brzy dojdeme do stavu,kdy nebude možné vyslovit nějaký názor,pokud budeme chtít být objektivní.Ovšem názory podložené emocemi a neznalostí zase vedou ke rvačkám.Takže
babo raď.

Pro pana Stejskala
Opravdu byste nechtěl být presidentem??Takže z toho usuzuji,že propisku už máte.
Kdybyste poznal někoho,kdo by opravdu chtěl,udělejte s ním třeba rozhovor v blogu.To by byla diskuse !!!!!
25. 07. 2012 | 15:03

zdenekb napsal(a):

Kamil napsal(a):

"Pokud by měla být prezidentem žena,naskýtá se otázka ,proč indiáni nebrali ženy k poradním ohňům!"

Taky si vezměte, kam to indiáni dopracovali - leda tak do rezervací. Náčelnice by s bílými osadníky byly hotové raz dva.
25. 07. 2012 | 15:12

ghándí napsal(a):

jarda V,
já si myslim, že ta židovská vysoká inteligence je mýtus. dle meho názoru se neliší od evropských národů. odlišnost bych hledal spiše v durazu na vzdělání nebo v obchodních a finančních schopnostech. obojí podle mě pramení z toho, že židi po staletí museli čelit pogromum a persekuci. je to určitá forma přizpůsobení se. pokud vam například neustále vypalují barák, naučíte se majetek ukládat do zlata, které můžete čapnout a utect.
25. 07. 2012 | 15:19

Vilemína napsal(a):

Kandidatura paní Táňi Fischerová mi nepřijde jako skvělý nápad. Stačí pro tuto funkci jen charakter? Jaké má prosím další předpoklady (nic proti ní jinak nemám) ? Nicméně ve srovnání s Klausem je charakter značný trumf.
Na opačné straně ženského spektra prezidentské nabídky stojí Jana Bobošíková - ta pro změnu charakter nemá vůbec.. Za komunistů salutovala coby svazačka, teď za "kapitalismu" se tuží v rámci kapitalistických paragrafů a svou kariéru by ráda završila jako česká prezidentka..? Odporná představa. Snad na to její image moc hlupáků nenaletí.
Z omezené nabídky úvah na téma prezidentka nejlépe vychází Eliška Wagnerová - je vzdělaná, zkušená, bez politických šmouh, když mluví, tak k věci a chytře. Bylo by dobře, kdyby se rozhodla zkusit kandidovat.
25. 07. 2012 | 15:28

Lila napsal(a):

Holubář

Sice to sem nepatří, ale u skvostné Bílé paní si pokaždé říkám to samé, co Vy.
Pravdu má pan Stejskal, ta "zlatá šedesátá" byla výjimečnou dobou a nejen u nás, ale že by dnes nebyli žádní vynikající herci, tak o tom přesvědčená nejsem. Zrovna včera jsem si u televize uvědomila, jak skvělou herečkou je třeba Taťjana Medvecká. Ale i Ivan Trojan, Martin Dejdar a mnozí další, kteří zrovna nezdobí titulní strany bulváru.

Stejně tak si myslím, že by se našel i kvalitní adept na Hrad. Moje kritéria na tento úřad splňuje třeba paní Zuzana Roithová. Úkolem prezidenta ČR je zejména reprezentovat stát v zahraničí, tudíž by to měl být člověk vzdělaný, inteligentní, jazykově vybavený a trochu otřískaný i za humny. A taky bych si přála, abychom se za svého prezidenta nemuseli stydět.
25. 07. 2012 | 15:28

český maloměšťák napsal(a):

ghándí
Pro začátek bych vám doporučil toto :

http://www.rafapal.com/wp-content/uploads/2012/01/Shlomo-Sand-The-Invention-of-the-Jewish-People-2009.pdf

Až pak přejděte k něčemu složitějšímu /např. porovnání Ashkenazi a Sephardimi na základě medical genetics ...etc etc/.

Pokud tedy ale nechcete nadále zastávat toto stanovisko :
ghándí napsal(a):
"mě nevadí být blbcem. mě to je jedno. já jsem rád blbec...."
PAYNE 25. 07. 2012 | 14:43

Zvládnete snad anglicky psaný text, ne ?
25. 07. 2012 | 15:40

latabar napsal(a):

Vazeny pan autor clanku - Schopnost, inteligence, rozhled, zivotni moudrost, umeni vystupovat pred verejnosti, na 1-miste jsem cech, na 2 miste europan. Tyto vlastnosti povazuji za dulezite pro prezidenta a ne prirodou dane rozdily mezi muzem a zenou.
25. 07. 2012 | 15:44

Gudka napsal(a):

Tak zase se rozbíhá ta taškařice, už zase se obyvatelstvu sugeruje, jak "důležitá" je to věc. V panoptiku kolem minulé prezidentské kandidatury, kdy se vášně přelévaly od kandidáta podobného pštrosovi, který nakukuje přes plot, k notoricky známé narcistní fosilii jsem (prosím, bylo to opravdu Z LEGRACE), navrhoval nabídnout kandidaturu ženě -. a sice Benazír Bhuttové. Argumentoval jsem jejím skvostným vkusným oblečením, jakož i světovou proslulostí, bagatelizoval jsem okolnost, že neumí česky (už tehdy jsme měli - a stále máme - ústavního činitele, který taky česky neumí) - a ovšem nabádal jsem, aby se jí funkce nabídla zavčas, než nám ji zastřelí. Polilo mě vskutku horko, když se tento můj bonmot naplnil.
Nu což, to už neodčiníme. Chcete-li mít kladečku věnců v sukni, pak zapomeňte na Wagnerovou (je moc chytrá). Já naopak navrhuji Joanne Rowlingovou, která jednak vládne dostatečně vysokým potenciálem mýtotvornosti, jednak se o dění v ČR již aktivně zajímala a obrátila se přitom rovnou na Hrad (jaképak cavyky, ostatně klecová lůžka jsou něco, co by p. Klause mělo trochu zajímat). Nebo, přinejhorším, to zkuste s Lenkou Bradáčovou, aby jí nebylo líto, že nedostane křeslo po Rampulovi. Z televize je přece dostatečně známá...
25. 07. 2012 | 16:07

Mysl napsal(a):

Pro prezidentKU nejsem. Prezidentem musí být CHLAP, který bouchne do stolu a řekne DOST ! A zažene kmotry do Sovětskýho Svazu, nebo na Kubu. A pak bude po blbé náladě !
25. 07. 2012 | 17:48

Mysl napsal(a):

Pro prezidentKU nejsem. Prezidentem musí být CHLAP, který bouchne do stolu a řekne DOST ! A zažene kmotry do Sovětskýho Svazu, nebo na Kubu. A pak bude po blbé náladě !
25. 07. 2012 | 17:48

Sladké mámení napsal(a):

Jsem pro Helenku Vondráčkovou.
25. 07. 2012 | 18:07

babočka napsal(a):

Nevím co dohnalo paní Wagnerovou k emigraci. Ale u emigrantů člověk neví kdy zase prchnou. Tkže emigrantku jako prezidentku určitě ne. Paní Fischerovou by zase objímal doktor Hnízdil a našeptával ji co má dělat. Takže tuto dámu také ne. Naše současná politická kultůra si žádá soudruha Ransdorfa.
25. 07. 2012 | 18:17

Kala napsal(a):

Jo, kdybychom měli takového Gaucka, tak by bylo vystaráno, a otázka ženy či muže by byla bezpředmětná. A přitom se paní Merkelové nějak nezdál, nestála o jeho zvolení. Myslím, že nikdo takový tady není - mám na mysli nebojácnost a charakter - to mě ovšem zas přivádí nejspíš k paní Fischerové. Ale po přečtení zdejších diskusí jí přeju radši klidný život.
25. 07. 2012 | 18:23

naštvaný napsal(a):

"příštího prezidenta ženu." Moje řeč, paní Zuzanu Roithovou!
25. 07. 2012 | 18:23

naštvaný napsal(a):

"...objímal doktor Hnízdil..." je pravda, že Hnízdil byl komunista?
25. 07. 2012 | 18:27

JardaV napsal(a):

Pro ghandi,

Nechtěl jsem o tom psát,ale oni si udělali selekci už v rodinách.V jejich povaze je skryta určitá latentní tvrdost,často až potenciální krutost,se kterou se dokázali vypořádat s nepodařenými dětmi.Ani k dcerám se často nechovali nijak jemně.Takže
aktivně přežili ti,kteří to unesli.A další nepěkná vlastnost je touha pokořit druhého.Někdy si to ani neuvědomí a řeknou větu,ve které je to dost citelně znát.
Je jasné,že když dokázali ovládnout svět,v rukavičkách to nešlo.Ale oni se nějak zasekli a jsou pořád stejní,a tedy čitelní.Pořád píšu o lidech ze Středního Východu,ono s tím náboženství nemá moc společného.A tím vyšším IQ jsem si jist.
Je doloženo.Samozřejmě asi ne absolutně u všech.Ale každé nadání vyšší IQ provází.
V naší době už naše kultura dokázala zajistit všem lidem jídlo a střechu nad hlavou.Taky základní vzdělání je plošné.Za posledních 150 let došlo k akceleraci,jaká v dějinách nemá obdoby.Takže by to chtělo přibrzdit,a rozvíjet místo majetku taky člověka.Aby toto století nebylo charakterizováno modelem :
"bohaté hovado."
25. 07. 2012 | 18:36

křesťanství jsme nikdy neměli přijmout napsal(a):

JardaV
Někdy si nechte vysvětlit, jaký druh inteligence běžná sada testů měří.
Kombinačně, algebraicky a manipulativně zdatné hovado sedí. Bohatství je společenské ocenění žádoucích vlastností.
25. 07. 2012 | 19:34

aga napsal(a):

Gudka

Já bych to nabídl tý chudince ukřivděný Tymošenkový, když ten "kavalír" Gaucke zůstal jen u planých gest a nenabídl jí svou vlastní sesli. Už nám sem ze spřátelené ciziny vozí i jiné odpady, proč ne i tuto.
25. 07. 2012 | 20:12

Ládik!!! napsal(a):

Žena za pultem presidentem.
Naštěstí tohle už nepůjde.
25. 07. 2012 | 20:25

ghándí napsal(a):

jarda,
židi neovládli svět. židi jsou permanetně pronásledovaná menšina bojující o holé přežití.
25. 07. 2012 | 20:35

Gudka napsal(a):

Tymošenková?
Nebrat! Trpí kožnimi chorobami, jak se můžete dozvídat z médií. A prezident s poďobanou tváří se přece hodí na Ukrajinu, tam už je to odzkoušený. U nás ale by to nešlo. Bradáčová je jedna z mála, které si mohou ještě dovolit nosit sukni (všimnněte si, že ohyzdné političky, jako např. Parkanová nebo Clintonová nosí neslušivé kalhoty). A ucházející nohy, to je v otázce výběru prezidenta ČR velmi silný argument.
25. 07. 2012 | 21:11

Iggy napsal(a):

Potkají se žid a křestan.
Křesťan se ptá: "Jak je to možné, že mezi židy je tolik vynikajících osobností?"
"Jednoduše. Každé dítě už od malička pozorujeme, rozpoznáme jeho vlohy a pak tyto vlohy se v něm snažíme rozvinout a podporovat."
"A co když poznáte, že je k ničemu a žádné vlohy nemá?"
"Tak ho necháme pokřtít."
25. 07. 2012 | 22:12

Sofi napsal(a):

Dalo by se souhlasit. Ovšem žádná z těch, které se momentálně o tento post ucházejí nepřichází v úvahu. Ať již jde o intelektuální či morální hodnocení.
25. 07. 2012 | 22:58

Pepa Řepa napsal(a):

Iggy
:-)
osvěžení v jalové debatě o ničem.
No, jako křesťan musím uznat, že něco na tom je.
26. 07. 2012 | 08:13

skeptický napsal(a):

Pan Pepa

Katolíci prej už taky neberou,už jich maj moc.Ještě zbejvaj Husiti.Tam se dá dělat kariéra.
26. 07. 2012 | 09:59

Pavel Nemec napsal(a):

Jestli je Fisher zid je zcela irelevantni, nakonec v ceke politice jich je cela rada a zadne pogromy se nekonaji. Prulom by mohl nastat pouze tehdy, pokud by dotycny zid nebyl nadsenym sionistou, kterymi je prolezla cela statni sprava. Vladni delegace z/do Izraele jsou zcela bezprecedentni. Mimochodem vtipne je, ze to bylo prave za Fishera, kdy jsme dostali z Tel Avivu rozkaz zakazat Normanu Finkelsteinovi vystoupit na akademicke pude v CR, coz se i stalo(ocividne pod pohruzkou uzavreni penezovodu). Pokud by mela byt ve volbe Fishera nejaka symbolika nebo nejaky test tolerance, tak pouze v tom, do jake miry jsme hloupi a ochotni nechat se dal oblbovat, protoze vsichni protlacovani kandidati jsou prast jako uhod, Fishera nevyjimaje...
26. 07. 2012 | 15:42

Jan napsal(a):

Vážený blbe - Vaše tvrzení - že je zcela irelevantní, že je
Fischer Židem - je pouze ukázkou idiotské otrocké poddajnosti
českého národa. V Polsku byli po roce 1989 (a v dalších státech) dosazeni do vlády zednářskými lóžemi a židovskými organizacemi
téměř samí Židé jako: Lech Walesa (Lejba Kohne), Hana Suchocka
(Heike Silberstein), Adam Mischnik (Aaron Szechter), atd... a
stěží najdete Poláka, který by řekl, že jestli je ve vládě Žid -
je to jedno. Tito Židé (ale i spousta Nežidů, kteří slouží pouze židovským zájmům) tam byli dosazeni proto, aby zajistlili rozprodej národních bohatství těchto zemí (Polska, Československa, Maďarska, Rumunska, atd) mezinárodnímu židovskému kapitálu (zejména do Německa, USA a Velké Británie).
U nás byli proto do vlád dosazeni Židé: Klaus, Havel, Dlouhý,
Ježek, Stráský, Pithart, Dienstbier, Pilip, Tošovský, Kühnl,
Mlynář, Rychetský, Lánský, Mertlík, Grullich, a spousta dalších!!
Dnes tu excelují Židé: Kalousek a spol. Mimochodem výše řečený
Jiří Pehe je také Židem. Stejně jako nekonečná řada dalších.
A je úplně jedno jestli bude prezidentem Žid Fischer, či kdokoli
jiný - protože všichni jsou to lidé mezinárodního mocenského
židovského establishmentu, který ovládá politiku všude v Evropě
(i ve světě) a na tom se nemůže nic změnit. Všichni tito vždy
budou pracovat (tak jako po celých 22) proti národním zájmům
českého národa! Takže Váš výrok i irelevantnosti je úplně mimo
realitu a svědčí buď o Vaší hlouposti či nevědomosti!! Pro toho
kdo by se chtěl hlouběji zabývat tímto tématem doporučuji studie:
T. Romanescu; Páni a otroci 20. století - Světová židovská konspirace
M. Dolejší; Analýza 17. listopadu 1989
a spoustu dalších.....
Tyto materiály si můžete stáhnout z internetové stránky:
www.spiknuti-proti-cirkvi-a-lidstvu.com
31. 07. 2012 | 12:28

Jan napsal(a):

Citát z T. Romanesca; Páni a otroci 20. století - Světová
židovská konspirace:

"Zednáři jsou dnes již pevně zahnízděni ve všech státních úřadech včetně nejvyšších,
ve vládách, v politických stranách jako poslanci, ve vůdčích hospodářských
kruzích, ve svobodných povoláních jako jsou právníci a lékaři, v učitelských sbo12
rech našich univerzit, v tisku a ve všech médiích i všech dalších tzv. kulturních institucích
jako např. knihkupectví, vydavatelství a svobodná umělecká povolání, na
vysokých místech v duchovenstvu atd. Ovládají tedy všechny složky veřejného života
v zemi. Všichni jsou pak podřízeni anonymnímu židovskému vedení.
Židé tak mají rozsáhlou agenturu, která jim zajišťuje personální výběr a řízení
činnosti vlády, parlamentu, senátu, vládních a samosprávných orgánů, médií, atd.
Tím tvoří Židé stát ve státě! Tato totální mocenská expozitura má za následek rozbití
Československa, začlenění České republiky do Evropské unie a NATO, likvidaci
armády, ničení zemědělství, školství, zdravotnictví, ovládnutí policie, zpravodajství,
soudnictví, zbídačení obyvatelstva, zidiotštění mas a kolonizaci země, prodej
národního majetku světovým židovským společnostem, bankám, pojišťovnám,
bursám, apod. Dnes se téměř všechen majetek České republiky, cca 78%, nachází
v rukou mezinárodních Židů (především z Německa a USA)...
31. 07. 2012 | 13:51

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Boudal Jiří · Brenna Yngvar · Bureš Radim C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gargulák Karel · Girsa Václav · Glanc Tomáš · Groman Martin H Halík Tomáš · Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hapala Jiří · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří · Chytil Ondřej J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kupka Martin · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Maláčová Jana · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Novotný Martin O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Petříček Tomáš · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Podzimek Jan · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rakušan Vít · Rath David · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schneider Ondřej · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukal Josef · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Stulík David · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomek Prokop · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vích Tomáš · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojtěch Adam · Vojtková Michaela Trtíková · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Walek Czeslaw · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zahumenská Vendula · Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy