Obama a radar

22. 01. 2009 | 19:56
Přečteno 6560 krát
Nový americký prezident Barack Obama má v úmyslu přezkoumat řadu drahých projektů, které zatěžují americký státní rozpočet, včetně protiraketové obrany, jejíž součástí se má stát i americký radar v České republice. Je možné, že Obamova administrativa nakonec pokračování projektu schválí, je ale také možné, že finanční prostředky určené pro budování protiraketové obrany výrazně omezí, nebo celý projekt prostě zastaví.

Toto vše se ví už nějakou dobu, stejně jako se ví, že nějaké rozhodnutí o celé věci padne pravděpodobně na jaře tohoto roku. I proto je těžko pochopitelné, že česká vláda dál, jako nějaký kolovrátek, přede svou: o radaru v Poslanecké sněmovně je prý třeba hlasovat spíš dříve než později-i proto, že smlouvy o radaru schválil už Senát. Prosincový kongres Občanské demokratické strany dokonce schválil rezoluci, v níž svazuje hlasování o radaru s ratifikací Lisabonské smlouvy, která má prohloubit další integraci Evropské unie.

Počínání vlády i ODS je nesrozumitelné přinejmenším ze dvou důvodů. Především není jasné, proč chce křehká Topolánkova vláda riskovat mezinárodní blamáž a jisté zhoršení vztahů se Spojenými státy, pokud Poslanecká sněmovna, v níž vláda nemá pro radar zajištěnou jasnou podporu, radar odmítne v situaci, kdy vůbec není jisté, že by radar tak jako tak o několik týdnů později neodmítnula Obamova administrativa.

Nejde o nabádání k nějakému oportunismu, ale k realismu. Vláda by prostě měla počkat s hlasováním o radaru až do chvíle, než se Obamova administrativa k projektu jasně vyjádří. Řekne-li nová americká vláda, že projekt nechce, není žádný důvod, aby Česká republika riskovala ještě před tím, než se Američané vyjádří, nejen mezinárodní trapas, ale i nestabilitu, které by případné odmítnutí radaru vyvolalo na domácí politické scéně.

Navíc pokud naopak Obama jasně řekne, že v projektu protiraketové obrany pokračovat chce, mohou být větší i šance na schválení projektu u nás. Evropská veřejnost, včetně té české, z velké většiny podporovala Obamovo zvolení americkým prezidentem. Na politické scéně Obamovi nejvíce fandily levicové strany, včetně českých sociálních demokratů.

Evropští politici budou tudíž v těžší pozici, než tomu bylo za vlády George W. Bushe, pokud by chtěli odmítat Obamovy zahraničně-politické a bezpečnostní iniciativy. Jinými slovy: jestliže Evropa svým způsobem do Obamy politicky investovala, bude muset více naslouchat jeho různým iniciativám.

To platí i o České republice, včetně její levicové politické opozice. Ti, kdo si přejí schválení dohod s USA o umístění amerického radaru u nás, by proto udělali dobře, kdyby počkali na Obamovo vyjádření. Řekne-li nový americký prezident, že projekt podporuje, bude z radaru pro mnohé politiky i voliče na levici automaticky smyto stigma pochybného projektu Bushovy administrativy. Politicky bude těžší takový projekt odmítnout už proto, že například ČSSD by musela mnohem složitěji vysvětlovat, proč i nadále nechce projekt, který podporuje americký prezident, jehož ČSSD vykresluje bezmála jako sociálního demokrata.

S trochou nadsázky by se dalo říci, že co nejrychlejší hlasování o radaru by mělo být v zájmu ČSSD, spíše než v zájmu vládní koalice. Jestliže totiž Obama projekt podpoří, bude ČSSD politicky ve svízelné situaci: buď nakonec projekt podpoří také, kterýžto názorový přemet bude muset nějak objasnit svým voličům, nebo bude muset naopak hledat dosti krkolomné argumenty, proč radar nechce ani poté, co jej podpořil-dle jejího soudu "levicový"-americký prezident.

Vládní koalice na druhou stranu neriskuje téměř nic, když hlasování odloží až na dobu, kdy se Obamova administrativa jasně vyjádří. Řekne-li Obama nakonec, že radar nechce, není třeba o smlouvách hlasovat. A řekne-li, že ho chce, budou šance na schválení snad o něco větší ve světle výše zmíněného dilematu sociální demokracie.

Je záhadou, proč mají čeští politici často problémy chovat se racionálně. K hlasování o radaru nikdo v této chvíli Čechy nenutí. Zato co nejrychlejší hlasování o Lisabonské smlouvě je v našem bytostném zájmu, protože na něm do značné míry závisí osud českého předsednictví i postavení země v Evropské unii. Svazovat obě hlasování je nelogické.

Mnohá česká média i politici vykreslují nástup Obamy v Bílém domě jako nástup rozumu a střízlivosti. Kéž by se tato racionalita a střízlivost alespoň částečně přelila přes oceán na českou politickou scénu. Politika, i ta zahraniční, by se pak možná dělala méně na základě okázalých gest a podle potřeb domácího politického pošťuchování, ale na základě toho, co je logické a rozumné. Nebo, chcete-li, na základě toho, co by, kdyby panoval zdravý rozum, mělo být normální.

ČRo 6, 22.1.2009

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Zacheus napsal(a):

Podle mne by bylo jak pro zastánce, tak i pro odpůrce radaru moudré vyčkat, jaké stanovisko k jeho výstavbě nová americká adminitrativa zaujme. Dr. Pehe ve své stati prostě prezentuje "zdravý selský rozum".
22. 01. 2009 | 20:20

Tupelo napsal(a):

To co predvadi soucasna vlada a hlavne ODS s radarem je skutecne neskutecne :). Uz v minulosti predvedli ze chteji vybudovat americkou zakladnu v CR (proti vuli prevazne vetsiny obyvatel) snad jeste vic nez sami americane a nyni v tom pokracuji (a chteji delat ksefty s LS). Jediny duvod je snad jen ten, ze investovali uz prilis mnoho do jeho prosazeni a nemohou si dovolit opustit sve peclive vykonstruovane dogma.
Samozrejme ze by bylo logicke pockat na vyjadreni americanu, ovsem s tim, ze tito by meli velmi verohodne vysvetlit sve duvody. Minimalne stejne verohodne jak byla predchozi vlada neverohodna. :)
Radar by mel byt prijat jako mezinarodni projekt, po dohode s Ruskem a mozna i s Cinou. Papouskovite-kolovratkovy ukaz provedl ministr Schwarzenberg, ktery pote, co zaslechl nemeckou kanclerku Merkelovou, jez vyzvala USA k tomu, aby v protiraketove obrane participovalo i Rusko, naznacil to same. Jeste nedavno (pred plynovou krizi) pritom silacky varoval EU pred prilisnou vstricnosti k Rusku.
A CSSD by se mela (mozna netakticky ale narovinu) vyjadrit, co s radarem, pokud bude schvalen hlasy prebehliku. Bylo by fer americany informovat o tom ze radar by mohl byt po pristich volbach vypovezen.
22. 01. 2009 | 20:52

Blue Jay napsal(a):

Obama jeste nic nerekl,ale
hlasna trouba CSSD Pehe uz zvatla. Zvatla sve zvatlani. Uvahy...domnenky...rozbory... Ja se ptam, k cemu jsou lide jako Pehe uzitecni?
22. 01. 2009 | 21:08

Milan H. napsal(a):

A k čemu lidé jako Blue Jay zamořují zdejší diskuze, když diskutovat nechtějí? Já třeba osobně považuji rozbory pana Pehe za nesmírně cenné, a to nejen mezi blogy na aktuálně.
22. 01. 2009 | 21:15

bohus napsal(a):

To :Tupelo , kecas , ze vetsina obcanu je proti radaru , vzdyt jenom priznivci CSSD se na vebu CSSD v pripade radaru vyjadruji pro ANO v 57,9% a navic v otazce LS pro NE v 64,5% a to jsou socani a co myslis , co chteji pravicaci ? Nemlz , prosim ,
22. 01. 2009 | 21:22

VDC napsal(a):

Většina občanů je proti radaru, drtivá většina je jistě taky proti placení daní atd. Proto nemůže tahle svoloč - "avantgarda" nikdy vládnout.
22. 01. 2009 | 21:28

Al Jouda napsal(a):

Gott Strasse Adamec !
22. 01. 2009 | 21:54

stejskal napsal(a):

Dobrý den,

smazal jsem cca. deset tradičních spamů pana Adamce. Omylem jsem přitom vzal i vtipnou repliku, kterou mu adresoval pan Blue Jay. Omlouvám se, to nebyl záměr.

Děkuji za pochopení.

Libor Stejskal, editor blogů
22. 01. 2009 | 22:09

Tupelo napsal(a):

bohus, najdete si na internetu vyzkumy verejneho mineni,rok a pul se drzi na hodnotach 60-70% proti radaru. Pro radar kolem 20%. Dve vnitrostatni referenda v CSSD mela jednoznacny vysledek, 90% proti radaru. Internetove ankety, byt na strankach CSSD se daji, pri trose znalosti, falsovat.

VDC, vetsina lidi by nejspis nebyla pro nulove dane, kdyby to bylo tak jednoduche, tak vzniknou strany majici nulove dane primo ve svem programu (i kdyz existuji strany populisticky pozadujici dane co nejnizsi :)). Zadna strana s takovym programem zde nevznikla, naopak v soucasnosti vede CSSD, ktera je znama tim ze obnovi danovou progresy.
22. 01. 2009 | 22:10

Tupelo napsal(a):

oprava v prechozim: vnitrostatni->vnitrostranicke.
22. 01. 2009 | 22:12

sasa napsal(a):

Obama nemuze byt pro radar nebot ve volebnim programu prosazoval celosvetovy zakaz zbrani ovlivnujicich vojenske a civilni satelity:
Ensure Freedom of Space: An Obama-Biden administration will restore American leadership on space issues, seeking a worldwide ban on weapons that interfere with military and commercial satellites. He will thoroughly assess possible threats to U.S. space assets and the best options, military and diplomatic, for countering them, establishing contingency plans to ensure that U.S. forces can maintain or duplicate access to information from space assets and accelerating programs to harden U.S. satellites against attack.
22. 01. 2009 | 22:51

Pípa napsal(a):

Topolánek and his boys vědí zřejmě více než sám Obama. Asi je začnu zdravit.
22. 01. 2009 | 23:10

Admirál napsal(a):

Radar modlace 2. Žádní cizí vojáci/základna/radar/ na území ČR. ani s ruským souhlasem, ani bez něho. Nic se nzměnilo.
22. 01. 2009 | 23:17

Blue Jay napsal(a):

No problema Stejskal,
Me jen tak nekdo neurazi. Kdyz tu muze Ceskou spolecnost urazet ruzni Paroubci a Zaoralkove tak to beru ze Cesi jsou dost otrli. ..ten Frantisek je pomerne strizlivej.
22. 01. 2009 | 23:27

Gerd napsal(a):

Myslím, že B. Obama bude radar zvažovat spíše s ohledem na svůj vztah k Rusku spíše než na cokoliv jiného. Může bez ztráty tváře prohlásit projekt za zbytečný a drahý a tím jej zrušit, aniž by se příliš blamoval. Může ale také říct, že radar je součástí protiraketové obrany a že tato součást funguje, nefungují jen antirakety, tak v Polsku nemusí být silo. Bez těch může USA klidně žít, jen ten X-band radar bude opravdu jen na ochranu USA. ČR neochrání vůbec nikdo s radarem nebo bez něj, naše bezpečnost nebude větší ani menší.
Mnohem horší je fakt, že tento typ radaru není použit nikde v hustě zabydlené oblasti a jeho skutečné účinky na obyvatelstvo nejsou známy.
Je zde ještě třetí scénář, ten pro ČR úplně nejhorší, že zde radar sice bude, ale společně s americkou obsluhou a ruskými pozorovateli. Chci pak slyšet Topolánka a Vondru, jak obhajují návrat ruských vojsk. Pardon, nepůjde o ruská vojska, ale pár diplomatů - špionů. Tahle dohoda už jednou na spadnutí byla a Topolánek jen nevěřícně koukal, jak byl postaven před hotovou věc. A to jsem doufal, že už nikdy v ČR ruský voják pochodovat nebude.

ČSSD by ovšem měla jasně voličům odpovědět na otázku, zda by byla ochotná v případě vítězství ve volbách smlouvu o radaru vypovědět. Pokud by totiž nyní Jiří Paroubek prohlásil jménem ČSSD, že se po vyhraných volbách zasadí o vypovězení smlouvy o zřízení radarové základny, žádný politik USA by neschválil projekt s tak nejistou budoucností. nebo je kolem smlouvy něco, co ODS ani ČSSD říct veřejnosti nechtějí.
V každém případě ČSSD mlžením kolem radaru ztrácí příznivce a L. Zaorálek je ztratil již definitivně.
22. 01. 2009 | 23:27

ujo napsal(a):

Neví se, co Óbama a lidé za ním udělají s radarem (a nemyslím si, že by to bylo něco s čím vstávají a uléhají).
Něco snad napovídá skutečnost, že český (opravdu, on je to český ministr zahraničí, nic jiného i když to tak nevypadá) začal mluvit o spolupráci s Rukem a o tom ,že má Rusy rád.
22. 01. 2009 | 23:39

Blue Jay napsal(a):

Gerde,

Ja se vsadim ze USA bude pokracovat v politice minule vlady. Vidim nepatrne rozdily v "bully" politice Bushe a v politice Obami. Obama bude jiste vice diplomatickej, ale pokud pujde o bezpecnost USA tak bude stejne neustupnej jako GWB. Radar schvali i pres asi velke rozpaky Rusomilcu jako Zaoralek. Holt si bude muset stinovej ministr vymyslet dalsi "koule v kterych sedi maximalne 2 vojaci" a vysvetlit to svemu Marxistickemu stranickemu priteli. Co s tim pak tato druha komunisticka strana v CR udela je tezke rict. Hlavne at nemenej ucebnice, lol.
22. 01. 2009 | 23:42

vlk napsal(a):

Pane Pehe
áte sic e plnou pravdu, ale tady jde to , že chlap s gulama jednou bouchnul pěstí do stolu a na celou hospodu oznámil - radar bud e basta!
Aby ukázal jaký je samec.
A aby ukázal jak je skálopevně proamerický!
protože nic jiného než gesta vesnického furianta nemá.

On nepotřebuje přemýšlet. On potřebuje další gesta. Pro svou klaku , která furiantským gestům tleská.

Ano, normální politik by čekal. Celkem v klidu. Protože existuje ještě možnost, o které jste nepsal . Totiž že radar nějak projd e parlamentem, například Dalík zas e objeví nějakého Paroubkem diskriminiovaného poslace, o kterém s e ukáže,že byl fízl nebo že cosi podivně účtoval. Samozřejmě že pod paroubkovým útiskem.. A Obama takhle vydřenou r adarovou smlouvu nakone c hodí do koše a řekne - já se dohodnu s Rusy a radar bud e u nich a společný.... Doslova před sebu vidím protažené obličeje takového Vondry, Topolánka a dalších radaristů... Doslova je vidím. A vidím tu případnou a dokonalou blamáž! Ne furiant s gulama čekat nebude! I kdyby to mělo stodolu koštovat..
On s e chce totiž do d ějin tohohle národ a zapsat jako prvnípolitik v jejích dějinách, který s e nezeptal občanů, zd a tady chtějí cizí vojáky, ač s e zeptat mohl! Ten luxus před ním ještě nikdo jiný v celých českých dějinách neměl....
Skoro bych řekl, že závidí malému Václavu II nebo Háchovi nebo Dubčekovi, že si vybrat nemohli...
22. 01. 2009 | 23:45

Blue Jay napsal(a):

Aj vlk promluvil,

Sice si porad plete pismenka, ale porad vi ze je oranzovej. Od hlavy az k pate. Oranzovej vlk..asi nova odruda. Vypada to Tu ted steka na Pehe..ohledne radaru. Ale to by snad mel vit na Zaoralka,ne? Uz to tu parkrat nas oranzovej vlk zkousel. Ale jeho stinova modla ne nej z vysoka s..e.
23. 01. 2009 | 00:02

Gerd napsal(a):

Blue jay:
Není pochyb, že Obama bude pokračovat v politice GWB propracovanější metodou a ne stylem jednoduchého kovboje.
Radar je pro USA značně lákavá příležitost rozšířit vliv. Ale ne za cenu, že se úplně rozkmotří s Rusy. Mohli by začít hledat spojence na všech stranách a začít zase podporovat různé bojůvky. On se totiž ani ruský imperialismus se staletími nemění (americký taky ne).
Radar tu možná bude, možná nebude, ale Obama se určitě nebude ptát Topolánka, ten dostane už je befehl. Pak Topolánek s Vondrou zahrají svou kulturní vložku až do konce, poplácají se po ramenou a v Bílém domě se budou jen decetně usmívat, koho jednoduše a bez většího úsilí použili pro vlastní cíle. Role užitečných idiotů je stále potřebná, někdo ji hraje pro Rusy a někdo pro USA.
23. 01. 2009 | 00:03

Blue Jay napsal(a):

Jeste pro vlka,

Ze by bylo nejlepsi kdyby si CR udelala co nejvetsi ostudu? Vlk jako pravej socialistickej vlastenec by z toho mel uzasnou radost. Zase jsme my Cesi kazdemu pro smich by se radoval. Cim hur tim lip. Potopit svou zemi protoze nema rad Topolanka ci jineho "nepratele". To by se v Canade ci USA nestalo. Tam patriot neco znamena. V Cesku jak se zda nejsou patrioti. Tam jsou jen vlci.
23. 01. 2009 | 00:11

Blue Jay napsal(a):

Gerde?
"Pak Topolánek s Vondrou zahrají svou kulturní vložku až do konce, poplácají se po ramenou a v Bílém domě se budou jen decetně usmívat, koho jednoduše a bez většího úsilí použili pro vlastní cíle. Role užitečných idiotů je stále potřebná, někdo ji hraje pro Rusy a někdo pro USA."....???

To jsi nemohl jednoduse rict ze nenavidis ODS? Proc tolik pismenek?
23. 01. 2009 | 00:24

K jako king napsal(a):

Mít na svém území americkou základnu je moc dobrej kšeft. Amíci pobíhaj po okolí a utrácej moc peněz. Lepší než turisti.

Ale máme politiky. Jedni plácají o ochraně demokracie, míru, boji proti teroristům a podobně. Druzí o ztráté suverenity, že američani jsou špatní, ze radar je špatný a jiné blablabla.

k tem prvním - kdyby Američani tak moc chtěli zamezit útokům raketami, nestaví radary, ale slabšího nepřítele prostě smete. Jako za druhé světové - srovnali města se zemí za pomoci nejúčinnějších zbraní.

k tem druhým
- komu vadí ze základna je americká, udělejme v Jeseníkách základnu ruskou. I když radši třeba německou, rusští vojáci maj asi dost malý žold.
- komu vadí, ze je to radar, at nevymýšlí kraviny. Zdraví škodí úplně všechno.
- a komu vaděj vojaci, ať sežene jinou grupu lidí, placenejch z cizích zdrojů, která se u nas usadí a pustí chlup
23. 01. 2009 | 02:30

jarpor napsal(a):

"Pane Pehe
áte sic e plnou pravdu, ale tady jde to , že chlap s gulama jednou bouchnul pěstí do stolu a na celou hospodu oznámil - radar bud e basta!
Aby ukázal jaký je samec.
A aby ukázal jak je skálopevně proamerický!
protože nic jiného než gesta vesnického furianta nemá."

To napsal Vlk, který pod jinými autory se vyjadřoval, že na radaru mu vadí jen to, že o něm nebude referendum, protože kdyby bylo referendum, tak by hlasoval PRO radar.

Vlku, jak je to s Vašima gulama ?
Jak je to s Vašimi postoji a s Vašima gestama ? Kurňa, nejste moc proamerický, i s tím požadavkem na referendum a o radaru ani nemluvě ???

Nemějte zdejší blogery za blbce, mají paměť ...

Je příjemné číst, s jakou radostí si "kopnete" do Topolánka, když ve skutečnosti máte na danou věc stejný názor ...
No, patří to k Vám, geniální par excellence ...

Jo, a na tu "Pehehovu pravdu", jak se bude Obama k radaru tvářit, na to si ještě počkám...

Zatím čekám i na vyjádření orranies, jestli případně vypoví amíkům smlouvy ...
Co myslíte pane politologu ?
23. 01. 2009 | 03:49

Bjásnik napsal(a):

TOPKRIZE

Dřívím, uhlím, jak topič / krize musí z domu pryč !
Bez mazutu, bez plynu / klasicky top, můj synu.
Přikládej, co doba má / zahřeje nás Obama.
Rusům topí radarem / zavřou nám plyn jak darem.
Topím uhlím o sto šest / Ekologům tuhne pěst.
Krizi nejde odvolat / Do lesa jen zavolat
V mrazech klacky nasbírej / Mladou frontu nastřádej.
Čímkoliv si top / Hop a nebo trop !
23. 01. 2009 | 07:19

Nechápající Honza napsal(a):

Pan Pehe píše často a dobře !
Nechápu postoj naší vlády ODS, která pořád doufá, že se radar schválí. Jaký v tom může mít zájem ? I když si představím nějaké tržně-ekonomické čachry a nekalosti zrovna v časech ekonom. krize, stejně mi to není jasné. Proč můžou mít zájem na tom, aby na našem území byla cizí vojska. Vysvětlení mi nedává ani všeobecně známá a v dalších případech trefná analogie s kostlivci KSČ - ti také (parta Biľak a spol.) volali Rusáky, aby nás okupovali. Jenže ti se báli, že je obrodný proces smete.....
23. 01. 2009 | 07:29

Slav napsal(a):

Já si myslím, že většina občanů není proti radaru, malá přítomnost američanů by upevnila náší příslušnost k západu, to už by se ty klausovské intriky hůře realizovaly, samozřejmě je třeba počkat na názor nového prezidenta a věci řádně bez podrazů projednat.
23. 01. 2009 | 07:55

Slav napsal(a):

Vy starší vzpomeňte jak často jste v televizi, obrázky v novinách viděli demonstrace japonců s transparenty Ami go home. Japonsko přesto vzkvétalo, nesmiřitelní budou, ale určitě ne většina.
23. 01. 2009 | 08:03

twardowski napsal(a):

Pane Pehe,

ono je to úplně jasné: vláda chce ukázat, že je na Americké straně. Proto potřebuje smlouvu o radaru schválit dost rychle, než si to Američané rozmyslí.

Aby v každém případě, i když si Američané radar rozmyslí, mohli říct: byli jsme s nimi.
23. 01. 2009 | 08:07

Meňo napsal(a):

To Slav :
Dík za příspěvek, ale suverénní stát přece nebude pěstovat na svém "těle" tzv. pátou kolonu, tedy hnízdečko možné násilné akce proti tomuto státu. Proto jsem názoru, že ŽÁDNÝ cizí vojska u nás nechceme, ať již mají hvězdu rudou či bílou. Prostě, jsme suverénní stát ! A k tomu dnes v rámci společenství EU.
Zdraví M.
23. 01. 2009 | 08:09

twardowski napsal(a):

Mnohdy mám pocit, že totiž o žádný radar nejkde. kdyby tu Američané chtěli mít ... Tak to bude zdejší vláda protlačovat.
23. 01. 2009 | 08:09

Hebl napsal(a):

Dva pohledy z jiného úhlu:
Dokument o odvrácené tváři Baracka Obamy, proč nemá v plánu útočit na Irán, ale daleko spíš na Pakistán a Súdán, který zdánlivě jako Africký stát nemůže být Americkým trnem v patě. A jak to je všechno s Českým radarem? Jak ten zapadá do této skládačky?
http://video.google.com/vid...

Kdo prosazuje radar v ČR?
O tom, jak nebezpečná by byla stavba amerického radaru v České republice z hlediska politických a bezpečnostních otázek, již bylo napsáno hodně. Málo se ale mluví tom, kdo vlastně tento projekt v České republice nejvíce prosazuje. Přinášíme vám přehledně zpracovanou info-grafiku, kde jsou zobrazeny vztahy zainteresovaných osob a institucí, propagujících radar, s firmami, které na stavbě radaru vydělají miliony dolarů...
http://www.nenasili.cz/cs/2...
23. 01. 2009 | 08:12

Meňo napsal(a):

Pane Pehe,
souhlasím a má to logiku, akorát si nevzpomínám, že bysme u nás "podporovali Obamovo zvolení". Pravdou je, že Ob. "fandily levicové strany včetně ČSSD", ale ty mají v médiích tak slabý prostor (většinou využívaný k různým udmělým konstrukcím né-li pomluvám), že podle mě, který to dost sleduje z rozhl, TV a tisku, zněl českou kotlinou unisono hlas podporující McCaina ! I když už tenkrát jsme věděli od nezávislých, že nemá naprosto žádné šance..
Dál si myslím, že stát na stanovisku odmítnutí radaru není pro ˇČSSD "krkolomným" ani v případě, že se Obama vyjádří pro-. Máme přece právo na suverénní postoj suverénního státu a nemusíme se přece Obamy bát. Vyjádřit svůj názor přece patří k výbavě deomkrata, kterým Obama je. Prostě, jak říkal náš tatíček T.G.M:"Nebát se a nekrást". ˇČSSD by podle mě nijak netratila, kdyby stála na svém i "proti všem". Ukázala by zásadový postoj, který dneska v politice, ale i spsoslečnosti (jako příklad) zoufale chybí.
Zdraví M:
23. 01. 2009 | 08:17

Typro napsal(a):

Tak jste si tady zase pěkně pobrečeli a hajdy do práce flákači.
23. 01. 2009 | 08:35

Neopřemyslovec napsal(a):

Mamky, babky, taťkové, dědkové. (oslovení Z. Mihalca). Je mladý a tak mu připadáme.
Země je z místa horizontu plochá. Země je z vyšší výšky trochu kulatá. Země je z ještě vyšší výšky hodně kulatá. Země je z vesmíru kulatá. Každý z diskutujících se na problémek, problém dívá a diskutuje ze své výšky (úhlu vidění). Levičáci stojí buď na horizontu či kousek výše. Pravičáci se vždy dívají z hodně vysoka. Víme, kam zdejší (nicky) zařadit. Velmi se mě líbí "boj" mezi vlkem a Blue Jay. Boj mezi "horizonťákem" a "vesmírňákem". První je v úniku z reality, druhý je v tvrdé realitě. A my se střetem kocháme.
23. 01. 2009 | 08:49

Apeoffice napsal(a):

A modří vyjí na měsíc ....
23. 01. 2009 | 09:21

Ládik napsal(a):

Radar bude, už proto, že jsem podepsal petici za radar. To je nejsilnější argument, soudruzi.
23. 01. 2009 | 09:23

veverka napsal(a):

Jestli je prezidentem Bush nebo Obama na věci nic nemění.Důvody proti radaru jsou stále stejné a podoba tváře v bílém domě s nimi nesouvisí.Pokud jde o ČSSD,tak já osobně to vidím tak,že tato strana svůj odpor vůči radaru jen předstírá,ale v případě potřeby nakonec pár svých poslanců poskytne.Jako se to stalo už při vzniku této vlády,nebo naposledy při misích.
23. 01. 2009 | 09:25

žužu napsal(a):

23. 01. 2009 | 09:28

trouba napsal(a):

pehe to nechápe, obama čeká až jak rozhodne česko/hehe/chlapci chlapci, s tou obamou už mi všici jdete na nervy/na chodu světa nezmnění vůbec nic/
23. 01. 2009 | 10:11

Luboš napsal(a):

Pokud bude radar odhlasován byť jen jediným poslancem ČSSD, tak půjdou hlasy voličů komunistům. Myslím, že tohle si uvědomují.
23. 01. 2009 | 10:18

jasmian napsal(a):

Velice dobře napsané a hlavně vyargumentované.
23. 01. 2009 | 10:23

Hadimrška napsal(a):

Není mi známo,kde ředitel N.Y.U.získal přesvědčení,že vláda půjde do hlasování o radaru,pokud nebude mít zajištěn souhlas potřebných hlasů.Jinak dodnes nevím,jaká je pracovní náplň fuznkce "ředitel New York University".Asi nic moc,protože články držitele tohoto titulu spíše ukazují na tvorbu z nudy.
23. 01. 2009 | 10:27

Nuba napsal(a):

Pořád mi v hlavě zůstává něco z ducha inauguračního projevu prezidenta Obamy.
Kdo nemá úplně okoralou duši, musel se cítit jako pokropený živou vodou. Bylo tam něco o podání ruky tam, kde se otevře sevřená pěst. Také vstřícnost k odlišnosti kulturní i náboženské. Nakonec to mají USA ve svém genetickém kódu již při jejich vzniku. Také o pokoře, skromnosti a vzájemné pomoci.
Kdo si myslí, že svět takto může fungovat dál, je jednoznačně stará struktura. Slova Angely Merkelové a dokonce ( jsem v němém úžasu - našeho ministra zahraničí) o potřebnosti zapojení Ruska do protiraketového deštníku mi v uších zní jako uklidňující měsíční sonáta.
Nepřipouštím možnost, že vše zajede do starých kolejí. Klidně se mi pesimisti a skeptici vysmívejte, jako to udělal jeden můj známý. Ten mi řekl, že bych se do Ameriky měla vystěhovat, protože jsem stejně blbá jako oni.

Tak to beru, šéfe.
23. 01. 2009 | 11:06

Taoiseach napsal(a):

Jiří Pehe byl kdysi znevažován jako hlásná trouba Václava Havla. Dnes už s ním zjevně nespolupracuje. A to ke škodě VH.
23. 01. 2009 | 11:13

Miloš napsal(a):

Spojovat "radar" s "Lisabonem" je stejná hloupost jako spojovat zahraniční mise armády s příplatky ve zdravotnictví. Jeden blb za 18 a druhý za 20-2. Jděte všichni do ...
23. 01. 2009 | 11:28

občan napsal(a):

Radar je příkladem toho, že Obama nebude pro Mimoameričany až tak jiný prezident než Bush. A našlo by se toho určitě i víc. Velmoc zůstane velmocí...i kdyby stál v čele trpaslík.
23. 01. 2009 | 11:47

jozka napsal(a):

Mile Pehe nesmyslny je ten postoj jenom na prvni pohled. Ono je potreba si uvedomit kdo je partnerem (a nekdy mam dojem, ze i sponzorem) nasich vladnich radaristu. Nemyslete si, ze firmy, ktere budou mit z radaru vejvar jen tak stoji a cekaji jak to dopadne...
23. 01. 2009 | 11:58

jozka napsal(a):

->Slav: ad malá přítomnost američanů by upevnila náší příslušnost k západu

Tuhle pitomost ctu dnes a denne, ale nikdo mi jeste nebyl schopen vysvetlit jak...
23. 01. 2009 | 12:01

jozka napsal(a):

->K jako King: ad Mít na svém území americkou základnu je moc dobrej kšeft. Amíci pobíhaj po okolí a utrácej moc peněz. Lepší než turisti

jo jo, poptejte se v Taszaru, vejvar jak stehno :-)
23. 01. 2009 | 12:03

orinoko napsal(a):

Já jsem pro radar!

Ale jasné a konkrétní podmínky:
1/ Česká současná banánovka se stane dalším členským státem USA.
2/ Aby se co nejvíce osekaly náklady jak americké, tak české, tak největší milovníci radaru založí Brigádu radarové práce a půjdou svým radarovým workholismem příkladem všem ostatním. Na předvoji bude pochopitelně Mirda v duopolu s Vondrou , hned vzápětí to pokryje Awacs Filipi /neb je to jen inkarnace Julínka/ a jistit ze zadní závěsné koule to bude expert na přátelské vyzařování Stejskal.
3/ Protože i radary mají své dny, tak v každý takový svátek s velikým pohnutím vystoupí triopol Julínek, Cikrt, Janeček , aby se molekulární odlesk radarové slávy pražského nebe dotknouti ráčil.
4/ Na slavnostní uvedení radaru do provozu musí být pozván Borat. On je tím jediným povolaným , kdo může radarové kouli vdechnout smysl a tím uvést konečně do smysluplné činnosti i řadu dalších koulí.
23. 01. 2009 | 12:09

Dr.No napsal(a):

S radarem by se mělo aspon rok počkat ,aby si ho politické strany které jsou dnes u vlády mohly dát do volebního programu.Myslí ,že by to bylo čestné a demokratické.Nesouhlasí snad někdo?
23. 01. 2009 | 12:15

Ladic napsal(a):

http://www.natoaktual.cz/na...

2.10. 2002

12:42:00 - Politici si od účasti na systému slibují bezpečí a investice
Ministr Tvrdík kalkuluje s tím, že zapojení do programu by výhledově zajistilo relativně levnou obranu českého vzdušného prostoru. V rámci dohod o rozmístění raketových systémů by ho mohla střežit americká letadla. "Může umožnit při stejných, nebo nižších nákladech výrazně vyšší stupeň obranyschopnosti České republiky. Je to pohled dopředu," řekl ministr Tvrdík pro ČTK. Jak Tvrdík uvedl, při návštěvě Washingtonu zahájil první konzultační etapu. Ministerstvo obrany doposud prosazovalo nákup 24 nových nadzvukových stíhaček. Po srpnových povodních Tvrdík variantu se stíhačkami přehodnotil a během několika následujících měsíců by chtěl podle svých slov uzavřít smlouvu, která by jasně ukázala, že Česko má zájem vstoupit do amerického projektu.Ministr Tvrdík již z Washingtonu předeslal, že se pokusí přesvědčit všechny politické strany včetně opozice, aby projekt podpořily
23. 01. 2009 | 13:04

Ladic napsal(a):

http://www.eurabia.cz/Artic...
V článku nechybí ani zmínka o tom, že účastníci konference mohli častokrát slyšet pozvánku na Káhirskou konferenci, která je výročním setkáním protiválečných aktivistů z oblasti Blízkého Východu. Uskuteční se od 27. do 30. března.
Káhirská konference
Zmíněné konference, kde byli mezi hlavními hosty například egyptští islamističtí extrémisté z Muslimského bratrstva, se zástupce iniciativy Ne základnám skutečně zúčastnil, jak dokazuje výpis z účtu č. 2720320001/2400 u eBanky a.s., podle něhož bylo dne 10. 3. 2008 za letenku zaplaceno 12 379,- Kč a za ubytování 5.000,- Kč.
23. 01. 2009 | 13:05

Ladic napsal(a):

Zahranicni.iHNed.cz 9. 7. 2008 07:48 (aktualizováno: 9. 7. 2008 09:04)
Írán odzkoušel rakety dlouhého doletu, mohou zasáhnout až Balkán
Mezi testovanými raketami dlouhého doletu byla i raketa typu Šaháb-3, která je schopna zasáhnout Rumunsko nebo další balkánské země.
http://zahranicni.ihned.cz/...
23. 01. 2009 | 13:05

Ladic napsal(a):

velká demonstrace proti radaru,dostavte se všichni bolševici,estebáci,aparátčíci,bývalá pomocná stráž,udavači,vojenští politruci,zkrátka všichni,kteří pozvali v roce 1968 sovětského bratra aby u nás provedl okupaci.Ukažte národu,že jste ještě tady a že vás nikdo bohužel nesoudil za zločiny komunismu.
23. 01. 2009 | 13:06

Ladic napsal(a):

http://www.lidovky.cz/za-od...
Za odporem proti radaru je bývalý rozvědčík StB
31. března 2008
Protiradarovou kampaň vedou například i Greenpeace, ale je to právě iniciativa Ne základnám, která je nejvíc vidět.
Jenže lidé spojení s iniciativou mají často kontroverzní minulost. U jejího zrodu stál například dvaasedmdesátiletý Rudolf Převrátil, bývalý komunistický rozvědčík. Důvěrníka StB dělal od roku 1966, jeho úkolem bylo „typovat a rozpracovávat vysokoškoláky z kapitalistického zahraničí“
Iniciativu podporuje i sdružení Vojáci proti válce. V něm působí Oskar Marek, který byl v dobách železné opony náčelníkem Hlavní politické správy Západního vojenského okruhu armády. O těchto lidech spojených s iniciativou Ne základnám loni informovalo Rádio Česko. Kolem iniciativy se rovněž pohybují mladí levicoví extremisté.
Člen poslaneckého výboru pro bezpečnost Tomáš Kladívko dodává, že by se nemělo zapomenout na starosty z obcí kolem plánované lokality pro radar v Brdech: „Většina z nich jsou bývalí komunističtí vojáci z povolání.“
23. 01. 2009 | 13:07

Ladic napsal(a):

Seznam organizací podporujích iniciativu Ne základnám

Humanistické hnutí
Mezinárodní mírové hnutí
Centrum kultur
Socialistická Solidarita
Hnutí za přímou demokracii
Humanistická strana
Komunita pro lidský rozvoj
Socialistický kruh
Česká mírová společnost
Obrana životního prostředí
Společnost Berty Suttnerové
České národní hnutí za mír a lidská práva
o.s. Vojáci proti válce
Nesehnutí
o.s. Mladí zelení
ZO Strany zelených Domažlice
Islámská nadace v Praze
Sdružení Zdravý životní styl
proFem
Strana rovnost šancí
GITA - Genderová informační tisková agentura
Iniciativa ženských a genderově senzitivních nezisk. organizací
Agentura GAIA
Jihočeské matky
hnutí Země především
Svaz palestinských studentů
Ekumenická akademie
o.s. Podněty.cz
Sustainable.cz – internetový portál pro trvale udržitelný život
Strana zdravého rozumu
Strana 4 vize
publikační server Nový směr
Hnutí na podporu dobrovolných hasičů a dalších dobrovolníků
Evropská unie pro lidská práva
International Commission of Conscience
Křesťanskosociální hnutí
SOP - Socialistická organizace pracujicích
Palestinský klub
Pražská organizace Mladých sociálních demokratů
Socialistická alternativa Budoucnost
Křesťanský dialog
Autentičtí sociální demokraté
Hnutí za spravedlivou společnost a lásku k bližnímu
Všeobecný svaz muslimských studentů v ČR
Muslimská unie
o.s. Slovanský výbor
Česká strana národně sociální
Levý blok
REVO - organizace revoluční mládeže
o.s. Horní mlýn
Společnost Julia Fučíka
Ček Árya Sabhá - Árjasamádž České republiky
Ostravský levicový klub
23. 01. 2009 | 13:08

Ladic napsal(a):

Obama podpořil radar v Česku

Českou kotlinou se nese pláč a skřípění zubů. Antiradarčíkům se hroutí sen.
"Matičko Přírodo a Svatý Staline, co budeme dělat ? Vždyť jsme se na našeho Obamu tak spoléhali, a on nás zradil !", v slzách smutku i vzteku bědují komunisti, nacisti, zelení přírodní i muslimští. V potichlých putykách do piva padají slzy antiradarových blbů bez pevné stranické příslušnosti.
Avšak náhle ... Jakýsi závan naděje prolétl nad sklopenými hlavami opravdových českých vlastenců.
Ach ano ! Vždy, když je nejhůře pomůže Sovět... tady naši ruští bratři. Ti nás nenechají spálit paprsky smrti, ti nás nenechají padnout do spárů amerických žoldáků.
A naši čačtí antiradarčící pozvedají hlavy, s úsměvem přidávají do kroku, srovnávají svoje řady a pozvedají hlasy i pěstě : I kdybychom padli všici, vstanou noví bojovníci, Rudý prapor zavlaje . Pak, na Řípu, za ovací shromážděného lidu, píší čelní představitelé levice dopis Vladimiru Vladimiroviči : Přijďte včas, jak legendární vojska z dávných kronik, zachraňte nás od radaru, zatančete u harmonik !
23. 01. 2009 | 13:09

Ladic napsal(a):

http://stalo-se.respekt.cz/...

„Změnil se mi názor na systém jako takový. Po technické stránce bych proti radaru nic neměl,“ svěřil se Lidovým novinám poslanec ČSSD Antonín Seďa. „Přítomní byli i výrobci radaru a zodpověděli nám všechny otázky. Mluvili jsme také s obyvateli ostrova, kteří tam jsou několik měsíců i třeba šestadvacet let, a potvrzovali nám, že žádné zdravotní problémy nemají.“ A podobně to vidí i jeho kolega Miroslav Svoboda: „Není to vojenská základna v pravém slova smyslu, jak jsme si představovali. Nikde tam není jediný voják. Celé zabezpečení spočívá v kontrole, kdo na ten ostrov přijíždí, ale jinak je to městečko, kde lidé normálně žijí.“
23. 01. 2009 | 13:10

Ladic napsal(a):

http://www.lidovky.cz/obama...

Obama podpořil radar v Česku
23. 01. 2009 | 13:11

Ladic napsal(a):

http://www.ceskenoviny.cz/d...

20.01.2007

"Pokud to bude nějaké menší zařízení, tak si myslím, že hlasovat o tom formou referenda by bylo jako jít s kanonem na vrabce," řekl Jiří Paroubek.
Dodal, že o parametrech základny bude ČSSD jednat s velvyslancem USA v Česku.
23. 01. 2009 | 13:12

mp napsal(a):

Proč vlastně opustil nakvap Prahu pan americký velvyslanec?
23. 01. 2009 | 13:16

wbgarden napsal(a):

Budu neustále opakovat, že američani tady měli být už od pětačtyrycátého a ušetřili bychom si desítky let front na banány a hajzlpapír. Tam kde stojí rozkročený americký mariňák, tam se totiž hordám těžko leze, leda že by ausgerechnet zrovna letos přestalo platit úsloví o říších roznesených na kopytech. Pro krasoduchy, ideální to pochopitelně není, ale laskavě si uvědomte vážení apismetáci, že kdyby amíci hned po druhé válce odtáhli okamžitě z německa a japonska, že jste se nemuseli ani narodit. Howgh, mí rudí mi rozumějí....
23. 01. 2009 | 13:18

jozka napsal(a):

Tyyy jo, Adamec hadr :-)

no, kdyz to vezmu odshora
1.prispevek:
Tvrdik, Tvrdik, neni to ta guma, jak mavala v parlamentu antraxem, kterym nas jistijiste Saddam zahubi?
2.prispevek
Hm, Eurabia :-) No nic, muzes navazat spolupraci s JDL a mame to doma :-)
3.prispevek:
Jo. Kdyz natahneme mozny dolet dalsi verze, tak mozna dosahaneme Balkanu. Nevim, jestli i u ostrych startu budem muset retusovat snimky, aby to vypadalo, jako ze odstartovaly vsechny rakety. Krome toho, nas stejne radar neochrani a do USA ty rakety nedoleti. A v neposledni rade, soucasna verze je ta, ze radar je proti Rusku, zaspals dobu :-)
4.+5.prispevek:
Ano, tyhle osoby naprosto dikredituji odpor vetsiny verejnosti :-)
6.prispevek
To je tvoje vlastni tvorba? No, jako uvolneni tlaku zluce to nejni spatny a rozhodne je to neskodny :-)
7.prispevek
No, o stalosti Jyrky snad neni potreba pochybovat :-)

Co tam mas dal Ladiku?
23. 01. 2009 | 13:24

veverka napsal(a):

Spamer Ladic už zase řádí.Neustéle všude kopíruje své snůšky propagandistických nesmyslů.Máš velký strach Ladici,že Obama ten radar zatrhne? Dnes Medvěděv nečekaně prohlásil,že Rusko bude spolupracovat s USA v Afghánistánu.Co za to asi ti Rusové dostali,co myslíš?
23. 01. 2009 | 13:25

jozka napsal(a):

Aaaa, wbgarden opet se svym nesmyslem. Kubanci pozdravuji!
23. 01. 2009 | 13:25

tycka66 napsal(a):

Pane Pehe,ta koule v Brdech bude pořád stejná,za Obamy jako za Bushe.Naše politická reprezentace se má vyjádřit,jestli radar potřebujeme nebo ne.Oastatní jsou slinty...
23. 01. 2009 | 13:35

wbgarden napsal(a):

Budu neustále opakovat, jozko vy jste opět nekonzultoval se svým politrukem. Uvědomte si, máte navíc...
23. 01. 2009 | 13:35

poeta napsal(a):

Již vojín Kefalín v tom měl jasno:

Nepřátelské plány zhatí
radarové boubelatí!
23. 01. 2009 | 13:39

jozka napsal(a):

V tom bude asi problem, wbgarden. Tusim, ze je to pro vas nepredstavitelna vec, ale apeluju na vasi obrazotvornost:

Ja totiz nemam sveho politruka!
23. 01. 2009 | 13:44

třebaKarel napsal(a):

Dobrý den všem , i panu Adamcovi a vnučce Emě 2,70 kg + .

Jednak - jarpore , vaše averze k vlkovi je zbytečná , pokud vím , za chlapa s gulama se označil sám M.T. , jinak by to bylo snad hloupý , ale takhle - proč ?
Nikdy se Vám nestalo že jste ujel a potom jste si svou neobratnost takhle užil ?
Nic ve zlým , mějte se hezky , Ivan tK

Ale hlavně - hudba hraje tuš pro NUBU . Vítejte !
Jako obvykle , dospělý psaní chytrýho člověka .
Jen jste to cukroví pekla trochu dlouho , není - liž pravda ?
Taky se mějte hezky , Ivan tK

wbgardene ,
neustále budu opakovat - taky se měkjte hezky .
tK
23. 01. 2009 | 13:51

wbgarden napsal(a):

Budu neustále opakovat, že je to opravdu pak problém, protože bez zodpovědného polituka se potom asi jedná o docela vážnou mozkovou přímo poruchu. Amen.
23. 01. 2009 | 13:53

veverka napsal(a):

tycka66
Naše "politická reprezentace" nemá na to zda ta koule v Brdech bude nebo nebude žádný vliv.Vše se rozhoduje jinde.Vlastně se nic moc nezměnilo,jenom místo Moskvě dnes naše politická reprezentace zpívá Washingtonu.
O českých občanech a jejich zemi se zase rozhoduje o nich bez nich.
23. 01. 2009 | 13:55

tycka66 napsal(a):

to jozka:tak,ze by si uz na nas navzdy nechali zajit chut jak Nemci,tak i Rusove.Ale ty to mozna nechapes.Tak si prcti treba od Robejška "Svět viděný z Řípu"
23. 01. 2009 | 13:57

jozka napsal(a):

wbgarden, dekuji za briskni dioagnozu pres net. To je taky jeden z vydobytku Julinkovy reformy?

Clovek si rad poslechne nekoho z tech neporusenejch. Akorat kdyby mu ty neporuseny obcas odpovedeli proc vykladaj zrovna ty nesmysly, co vykladaj, tak bych se treba snazil vylecit...

Ale takhle ne. Vite wbgarden, ne kazdej je zarizenej na to, ze mu komunistickej lampasak rekne, ze ta zakladna je proti osklivejm a s bez ni se bude mit spatne a on bez premejsleni sklapne kufry a zacne tim tapetovat fora...

Mejte se hezky! A dekuji za podnetnou diskusi bez zbytecne opakovanych frazi!
23. 01. 2009 | 13:58

jozka napsal(a):

hele, tycka66 a na to si prisla jak?
23. 01. 2009 | 13:59

Poděs napsal(a):

Politici se chovají jako by je nezajímali jejich vlastní voliči, protože podle statistického výzkumu je většina obyvatel této země proti výstavbě radaru. Navíc americký radar u nás neznamená jen přítomnost několika fešáckých amerických odborníků, ale vybudování celé základny včetně technického, hospodářského, kulturního a rodinného zázemí.

Toto z nás nedělá žádnou součást protiraketového štítu ale jen strategický cíl. Součástí oné protiraketové obrany by jsme byli ve chvíli, kdy by jsme radar obsluhovali, a zajišťovali jeho chod za přítomností několika amerických pozorovatelů a pod velením NATO, ve kterémžto jsme vojensky řazeni. Americká základna v evropě navíc vytváří i špatné vztahy s ruskem.

Mimochodem ty přeškrtnutý písmenka a podobné PIN kódy pro jejich množství považuju již jen za úchylku provozovatele.
23. 01. 2009 | 14:07

kočka šklíba napsal(a):

O radaru jsem toho tady napsali již mnoho(my diskutující), ale jak je vidět, stále se zde člověk pobaví. Příspěvky orinoka a jozky nemají chybu, děkuji, pobavili jste mě oba :).
23. 01. 2009 | 14:08

wbgarden napsal(a):

Budu neustále opakovat, své fráze si s prominutím dělám sám, takže vaše starost o moje plagiátortví je lichá. A jinak lépějí přesnou a stručnou analýzu jenom čas od času zopakovat než usilovně přemejlet...jistě víte o čem. A co týče tapetování, zkuste nahlédnout do vlastní hlavičky...Jistě vše dobré, taktéž.
23. 01. 2009 | 14:15

yt napsal(a):

Veverko, když se o nás rozhodovalo v Moskvě, byly zde politické popravy a Jáchymov, nesmělo se na západ, propadli jsme se hospodářsky ze špice Evropy na chvost, sály se fronty na maso, byla cenzura..... Zapomíná se snadno.
23. 01. 2009 | 14:31

eM napsal(a):

Já doufám, že vojenská lobby prosadí radar a základnu v ČR i u Obamy. Ostatně předpokládám, že barevný prezident moc dobře ví, že kulka pro něj je už ulita a že bude záležet jen na něm, bude-li také použita. S tím rizikem musel Obama vstoupit do kandidatury. Snad bude mít Obama rozum a nebude chtít změnit to, co rozjeli jeho předchůdci. Radaru fandím a Obamovi přeji, aby byl rozumný a realistický.
23. 01. 2009 | 14:33

Rudolf napsal(a):

Pokud vycházím z hlasování na mém webu lidoveforum.cz , tak americký radar mnoho lidí nechce. Není vůbec rozhodující, zda nechá (či nenechá) vláda hlasovat o radaru až se vyjádří nový americký prezident. Tato "technikálie" nemá s názorem lidí naprosto nic společného. Takže přestaňme se do hloubky zabývat tím kde, kdy a kdo se s prominutím uprdne a věnujme se konečně s plnou vážností tomu, co si přejí občané této země.
23. 01. 2009 | 14:35

vanoce3000 napsal(a):

Málo se ale mluví tom, kdo vlastně tento projekt v České republice nejvíce prosazuje. Přinášíme vám přehledně zpracovanou info-grafiku, kde jsou zobrazeny vztahy zainteresovaných osob a institucí, propagujících radar, s firmami, které na stavbě radaru vydělají miliony dolarů... http://www.nenasili.cz/cs/2...
23. 01. 2009 | 14:38

eM napsal(a):

To Rudolf: Romové - také občané této země - si přejí, abyste jim zajistil životní úroveň shodnou s tou Vaší. Začněte se tomu prosím s plnou vážností věnovat. Ihned. Doporučuji začít rozprodejem Vašeho majetku a zmapováním, na kolik dílů takto vyzískané peníze rozdělíte. To Vám radím proto, že - jak vidět - dáte hodně na lidi a věříte, že jakýkoliv - byť i stupidní - většinový názor by se měl okamžitě začít plnit. Polovina lidí v ČR má sice problémy s gramatikou, ale k ochraně národní bezpečnosti se má právo vyjádřit i ten nejposlednější negramot, že? Až Vám budou operovat žlučník, doufám, že rozhodnou Vaši spolupacienti v referendu, jak byste měl být léčen a primář to pochopitelně bezvýhradně přijme. Vy budete samozřejmě šťasten, že někdo nerozhodl sám a direktivně ale že to je názor většiny. Výborně, Rudolfe. Zkuste ještě něco.
23. 01. 2009 | 14:44

Ladic napsal(a):

To veverka: co ti soudružko vadí na vyjádření soudruha tvrdíka a nutnosti a potřebnosti radaru u nás....to on mě přesvědčil a tobě vadí, že tady cituji jeho slova?
23. 01. 2009 | 14:53

Josef napsal(a):

Jen drobnost:může něco vymyslet prezident,který musí opakovat slib?Dřív bude dělat to,co mu řeknou.
23. 01. 2009 | 15:09

patriot napsal(a):

eM:
Pletete si dojmy s pojmy. Váš příklad je zcela mimo mísu. Jsou věci veřejné a jsou věci soukromé. Radar a související diskuse patří do první kategorie, žlučník do té druhé. Demokracie se týká věcí veřejných, nikoliv soukromých. Pokud politici kašlou na názor občanů, nežijeme v demokracii. Tak tomu bohužel je.
23. 01. 2009 | 15:17

kyberpunker napsal(a):

No jeden důvod, pane Pehe, by tu asi byl. Když Topolánek protlačí souhlas českého parlamentu s radarem, mohou lobysté v USA tlačit na US administrativu - podívejte češi už to odhlasovali, i my jsme smlouvu podepsali, bylo by nerozumné to nyní kanclovat. Čili jde o podporu radarové lobby.
Jinak ta ukrutná zarputilost, s kterou to skupina lidí v ČR prosazuje, samozřejmě budí ostražitost. Že by někteří dostali část již předem a mají obavy, že by to museli vrátit? Jinak hrozí zveřejnění?
23. 01. 2009 | 15:53

Mike napsal(a):

poněvadž jste známým příznivcem radaru, tak jste tu záměrně opomenul jednu alternatívu a to je referenda. ČSSD přece prosazuje tuto alternativu již od začátku,dejmu šanci se lidem vyjádřit, takže Vaše úvahy záměrně postrádají tu nejpravděpodobnější variantu a to je spojit hlasování o referentu s volbami. A potom je přece ČSSD naprosto z obliga a celé Vaše krkolomné úvahy o tom, jak je nejlepší radar prosadit jdou vniveč.
23. 01. 2009 | 16:23

ivanT napsal(a):

Vazeni,

Predne jsem (skoro) prekvapen jak ti, kteri nemaji radi pana Pehe proste odmitaji diskutovat o jeho analyze, ktere se snad neda nic vytknout, nejspise jen rozsirit. Nebo to, ze je formulovana negativne vuci soucasne vlade. Tim, ze jen urazi pouze dokazuji, ze nemaji argumenty. Z tohoto hlediska by udelali lepe kdyby mlceli.

Za druhe musim poznamenat, ze ti co rikaji, ze Obama stejne nemuze udelat nic jineho nez Bush se hrube myli. Samozrejme, ze jsou hranice toho jak muze ovlivnit svetove deni a zmenit smer a rychlost rozjete lodi. Ale americky president je velmi mocna osoba a Obama je nova a silna osobnost.
23. 01. 2009 | 17:01

ivanT napsal(a):

Pro pana Stejskala:

Uz mnohokrat jsem mel potize s reCAPTCHA - pismena jsou casto zcela necitelna. Nedalo by se to nejak zlepsit?
23. 01. 2009 | 17:02

Tupelo napsal(a):

Pane Stejskale
23. 01. 2009 | 18:08

Tupelo napsal(a):

nemelo by se neco delat
23. 01. 2009 | 18:08

Tupelo napsal(a):

s prispevky pripominajici spamy?
23. 01. 2009 | 18:08

Tupelo napsal(a):

Mozna se shodnem, ze se prinejmensim
23. 01. 2009 | 18:08

Tupelo napsal(a):

blbe ctou, resp. preskakuji... :))
23. 01. 2009 | 18:08

třebaKarel napsal(a):

ivaneT ,
v pravým horním rohu Captchy jsou šipky dokola a když na tohle kliknete , zobrazí se Vám jiná možnost , která už zpravidla k přečtení je .
takyIvan třebaKarel
23. 01. 2009 | 18:27

wbgarden napsal(a):

Budu neustále opakovat,trochu možná entropycky, a možná i navzdory zde jistě dobře placeným názorčíkům, že jako právoplatní a navýsost veřejní občané jsme si taky při posledních dvou okupacích této země nemohli nějak moc zareferendit. A hodilo by se, ne ? Jinak bratři romové se myslím prostřednictvím svého demokraticky vybraného zástupce již ptali ctihodného obamy, jestli kabely k radaru budou dostatečně měděné....
23. 01. 2009 | 18:28

Skogen napsal(a):

Mám jednu paranoidní pracovní hypotézu, že tato vláda vznikla především z důvodu dvou zahraničních lobby. Tou první je lobby zbrojařská, tou druhou lobby zdravotních pojišťoven. V těchto tématech se naše vláda činí hlava nehlava, bez ohledu na mínění veřejnosti, jako by to ani nebyla veřejnost, čí zájem by měla sledovat.
23. 01. 2009 | 18:54

sasa napsal(a):

Ladici, proc beres svoje dojmy za bernou minci. Obama napsal, ze chce celosvetovy zakaz proztredku ovlivnujicich satelity. Proto nemuze chtit radar.
23. 01. 2009 | 19:33

Sláva napsal(a):

Pane Pehe. Zapoměl jste ale napsat prohlášení Obamy, že štít musí být na 100% spolehlivý a zatím je tak z bídou na 75%. Navíc taky prohlásil, že pokud to budou Češi chtít tak vehementně, tak jim ho tam dáme, ale zaplatí si ho.
23. 01. 2009 | 20:39

bobr napsal(a):

Blue Jay, vy máte zřejmě více tváří, neřku-li ksichtů. V diskuzích AKTUALNE se prezentujete většinou jako mandrake, ale máte ještě i jiný nick. Diskutéři už vám několikrát důrazně řekli, abyste diskuzi nezapleveloval svými výblitky a věnoval se výhradně svému "poslání " v zahraničí.
23. 01. 2009 | 21:10

george napsal(a):

Takže máme pro volby 2010 vystaráno - radar, poplatky, neziskové nemocnice. A stále dokola. Tak jestli s tímhle parta oranžových šál zvítězí, jsme národ blbců. Otázka do diskuze: Pokud Paroubek zvítězí a bude vládnout (to už je něco více jak za rok), bude to tak právě doba, kdy se Obama dejme tomu rozhodně definitivně pro radar u nás. Copak udělá ten náš vůdce, stále bude kecat o průzkumu veřejného mínění a Obamu někam pošlě, nebo řekne: "Tak podívejte se......?
23. 01. 2009 | 21:53

wbgarden napsal(a):

Budu neustále opakovat, tak podívejte se.., řekne věčně zpocenej pingl, jsem docela upřímný, a na důkaz toho pohleďte třeba na mé obarvené vlasy, a ten obama soudruzi, teda přátelé...atd,atd. Veselé krizování a v příštích moravcovinách uvidíte, jak jistě rozumný jyrka k radaru přišel.. Dobrou noc.
23. 01. 2009 | 22:23

Vanek napsal(a):

Entropa - Bulgarian strikes back aneb jak vidi Bulhari Ceskou republiku:
http://czech-bohemia.blogsp...
23. 01. 2009 | 22:37

StandaT napsal(a):

tK: mýlíte se. Chlap s gulema sice použil Topolánek, ale na adresu Tošenovského, který kandidoval na předsedu po Klausovi. a to během řeči, ve které kandidaturu Tošenovského podporoval.
23. 01. 2009 | 23:13

jarpor napsal(a):

tK

Jak napsal Standa T. Mýlíte se.
I v mém posuzování příspěvků Vlka.
Averze ? Kde a proč ? Jen připomenutí jeho názorů... dovolíte-li, a to jistě ano.

Hezký večer
23. 01. 2009 | 23:19

karel matousek napsal(a):

Uz prvni diskutujici , stejne jako prof. Pehe, nastinuje absolutne logicky pristup. Bude-li Obamova administrativa pokracovat s budovanim protiraketove obrany, neni co resit; musime pevne stat na strane nasich spojencu. Zda se mne ovsem absurdni spechat se schvalovanim neceho, co muze byt pri nejmensim odsunuto na vedlejsi kolej. Zabyvejme se nejdriv schvalovanim relevantnejsich smluv, tj. Lisabonske.
24. 01. 2009 | 00:07

Trn napsal(a):

To Kočka šklíba
Madam, trochu více invence. Hrajete si na arbitra be dostatečného IQ. Vaše rádoby chytré rekace jsoun velmim ploché. Vybízíte ostaní k reakcím ale od Vás chodí naprostá prázdnota. Nějak se neorientujete, Vy postbubertální Alenko v říši divů...
Co takhle recept na štrůdl nebo něco podobného, Vám více blízkého. Ale, co se divím, emancipovaná středoškolačka nic lepšího nenapíše. Pro mne jste další důkaz , jak reaguje zapšklá manželka po x ( 30ti?)letech spokojeného manželství. Co takhle skusit mladšího milence....
24. 01. 2009 | 02:18

Trn napsal(a):

To Vlk:
Ty, pejsku, ani nevíš, co jsou to gule. Tak kušuj a uč se psát tak, aby se to dalo alespoň číst, Ty zneuznanej kašpárku.
24. 01. 2009 | 02:46

Admirál napsal(a):

Vypadá to, že se zde objevil Trn, zapomenutý to duševní gigant.
24. 01. 2009 | 07:58

Tupelo napsal(a):

Je mi celkem jedno jak kdo pise, s pochopenim Vlkovych textu jsem nikdy problem nemel, ale pripada mi smesne kdyz Trn, pote co napise "... rekace jsoun velmim..." Vlka vybizi aby se ucil psat :)). Stejne smesne jako kdyz profiluje Kocku sklibu (ktera nema problem s psanim svych nazoru), aniz by byl schopen napsat svuj (marne jsem zde od neho neco hledal).
24. 01. 2009 | 09:06

sedi napsal(a):

Blue Jay, Trn, wbgarden a jini urazejici...

Vite, pokud jste opravdu tak odusevneli, jak se zrejme snazite se svymi prispevky vypadat, tak se driv, nez to odeslete, zamyslete nad jeho informacni hodnotou. Pokud >0, odeslete. Nam ostatnim tim v 90% pripadu ulevite.
Ve chvilich volna zkuste sebereflexne nejdrive nastavit zrcadlo sobe, nez zacnete posuzovat kvalitu prispevku a nazoru jinych.
Dekuji. A preji hezky vikend :)
24. 01. 2009 | 10:14

třebaKarel napsal(a):

Recept na Štrůdl :
žena to dělá tak , že vezme těsto , zamotá do toho nastrouhaný jablka , strčí do trouby a když to hezky voní jíme to . Když to posypete Trne cukrem , je to skvělý a navíc Vám to pohladí nervy . Výborný nápad .
tK
24. 01. 2009 | 10:21

wbgarden napsal(a):

Budu neustále opakovat, že by mě opravdu zajímalo, čím jsem někoho ctihodného zde urazil, já starý lichometník. Děkuji. Jinak nezapomeňte, kupujte jenom české banány. Veselé krizování....
24. 01. 2009 | 13:07

Nuba napsal(a):

Milý tk,

dodatečně se omlouvám, že Vás mnohdy ani nepozdravím, takže za kdykoli předtím i potom - přijměte hezký pozdrav z jižní Moravy.

Od přípravy pohodových vánoc uplynulo hodně času. U mne to rozhodně bohužel nebyl a ještě nějakou dobu nebude čas pohody. Vyjma běžných pracovních povinností se starám doma o rodiče manžela, kterým táhne na devadesátku a jsou prakticky oba nemohoucí . Tchýni byl diagnostikován nádor mozku v progresi, se kterým vzhledem k jejímu věku a zdravotnímu stavu nelze nic dělat. Konec může nastat kdykoliv, maximum je tak 2, 3 měsíce. Kdo tohle zažil, ví o čem mluvím.

V žádném případě to nepíšu proto, aby mě někdo litoval. Spíš je to jako omluva za to, že se nemohu více zapojovat do plamenných diskusí zde na blozích. Snad později.

Jen Vám sdělím svůj zvláštní pocit, který mě ovládnul v souvislosti s postupující nemohoucností našich staroušků. Jednu chvíli jsem upadla do deprese z toho, že to nemohu zvládnout. A to jak fyzicky tak psychicky. Potom nevím co se stalo. Najednou mi v hlavě někdo otočil vypínačem a já jsem se dostala vně těchto starostí a bolestí. Vnímám je, ale v duši mám klid a sílu. Doufám, že mi tento stav vydrží co nejdéle. Nevím komu mám být za to vděčná.

Takže ještě jednou - hezký den, týden, měsíc, rok letošní i ty následující.

A ať zůstanu věrná své přiblblosti volám - vivat Obama !
24. 01. 2009 | 14:36

Šumavan napsal(a):

Osobně by mne zajímalo, jak se zachová vládní "elita" (repezentovaná p. Vondrou, Schwarzenbergem, Topolánkem,...) v případě, pokud nový president USA zmíněný projekt nepodpoří. Bude snad turečtější než turek a o prosazování se bude pokoušet nejen proti vůli většiny občanů, ale i nové americké administrativy ? (v opačném případě, tedy "Kam Obama, tam česká vládní reprezentace", by výše zmínění pánové zřejmě vysvětlovali občanům posun ve svých postojích jen velmi těžko. Tedy, pokud by se o to vůbec pokoušeli...
24. 01. 2009 | 21:37

kočka šklíba napsal(a):

TRNe, na rozdíl od Vás nehodnotím diskutující, nenálepkuji, neurážím. Pokud s někým nesouhlasím, napíši s čím nesouhlasím , ale nikdy bych si nedovolila komukoliv napsat, to , co jste napsal Vy. Nechápu proč jste tak agresivní. Ale na druhou stranu musím říci, že jsem docela ráda. Protože Vy jste zřejmě zastánce radaru, kdybyste svým vystupováním a způsobem "diskuse" přiměl jednoho jediného člověka se zamyslet, proč zrovna takovýhle člověk, s takovým primitivním chováním je pro, je to skvělé. Jen tak dál TRNe :D.

Jinak máte asi problém s cizími slovy, protože slovo arbitr se používá ve významu rozhodce, soudce, znalec ve sporu, což jistě můj příspěvek v této diskusi, a řekla bych ve většině ostatních neznamenal. Já si jen "dovolila" vyjádřit potěšení ze dvou vtipných(podle mého) příspěvků.

Mohu sem, pokud neporušuji kodex, psát, co chci, takže to laskavě vezměte na vědomí ;).

A ještě jsem si všimla, že máte problém s logikou, milý TRNe. Protože napsat toto: "Vy postbubertální Alenko v říši divů" a v další větě toto: "důkaz , jak reaguje zapšklá manželka po x ( 30ti?)letech spokojeného manželství" je trochu si odporující :D. Pokud byste měl pochybnosti, vyhledejte slovník cizích slov, milý TRNe. A přesto věřte, že o výši Vašeho IQ vůbec nepřemýšlím :D.

Recept na štrůdl jste již obdržel, a ano, máte pravdu, pečení je mně velmi blízké a jsem na to náležitě pyšná.
24. 01. 2009 | 23:45

kočka šklíba napsal(a):

To Tupelo, třebaKarel, sedi, Admirál, děkuji, ale jak jsem napsala, jen víc těchto úžasných, vzdělaných atd......lidí,jako je TRN, kteří tak skvěle umí diskutovat a prosazovat ty své jediné správné názory.

Nevím jak Vy, ale já když čtu hrubé napadání a urážky od člověka, jehož příspěvek je jinak mně názorově blízký (pokud tedy vůbec nějaké argumenty obsahuje), tak přemýšlím jestli třeba nemá jeho oponent, pokud odpovídá věcně a slušně pravdu. A myslím si, že toto dělá většina lidí.
24. 01. 2009 | 23:51

kočka šklíba napsal(a):

Nubo, nedá mně to, musím Vám napsat, i když je to mimo blog. Něco podobného jsem si prožila a vím jak je to náročná a těžká situace, především psychicky. Věřím, že Vy to zvládnete, soudím podle Vašich vždy moc hezkých příspěvků, které jsou moudré a plné pochopení, alespoň já je tak cítím. Držím Vám a Vašim blízkým palce, abyste tuto těžkou etapu jejich i Vašeho života prožili pokud možno co nejlépe. Vím, že v tomto případě nelze čekat šťastný konec, ale snad to pro Vás všechny bude co nejlehčí a co nejméně bolestné.
25. 01. 2009 | 00:00

Skogen napsal(a):

V zásadě jste taky agresivní, kočko. Jen jste odpověděla po svém kulantnějším způsobem. Nicméně snaha TRNovi to natřít je vcelku jasně patrná. Nevadí, ztotožňuji se spíše s Vaším stylem ;o)

Ono je vůbec zajímavé, jak lidské chování ovlivňuje gender. Jesliže partnerka v dysfunkčním vztahu naprosto nereaguje na aktuální hrozbu a na just udělá přesný opak než jít si v tu chvíli vzájemně z cesty, načež nakonec přijde k soudu zcela zbytečně s monoklem (což jí ve sporu pomůže), je o agrseivitě zcela jasno ;o)

Poznámka: Můj zájem o zmíněnou problematiku je teoretický, třebaže i v osobním vztahu jsem si s hrůzou uvědomil, že bychom mohli být přesně těmi popisovanými, kterým by se to nedejbože při pomatení smyslů stát mohlo. Čehož se zajisté vyvarujeme ;o))

Omlouvám se za netématický vstup.
25. 01. 2009 | 00:03

jarpor napsal(a):

Nuba

Přeji Vám, aby jste složitou situaci zvládla, a věřím, že na to máte sílu ...

Nedá mi však nereagovat na Vaše : Vivat Obama.

Nebojte se, nebudu Vám oponovat. Jen jedna zajímavá zkušenost o kterou se s Vám podělím :

Je večer kolem desáté a do hotelu v Chile přijíždí noví návštěvníci. Sympatická paní kterou pozdravím se ptá odkud jsem. Z Evropy, Česká republika, odpovídám. A ona : já z Washihgtonu.
Jedou z Patagonie a vracejí se domů.
Já na to trochu v legraci: tak vy jste zde a u Vás taková sláva, inaugurace nového prezidenta ...
Vezme nme lehce za rukáv a postoupí pár kroků bokem ... a povídá : Víte, ono to bude složité, ten mladý pán hodně slibuje, je moc očekávání, moc očekávání... ale takové přehnané očekávání není dobré... Já jsem realistka, nevím, co nastane, když se ukáže, že na ty sliby asi nebude...
Odpovídám, že i pro mne se zdá z Obamových slov moc slibů ...
Kolem prochází černoška ze skupiny té paní a ta paní zřetelně "rychle" obrací : Je tu hezky, že ?
Chápu a odpovídám : Je tu krásně, jak dlouho se zdržíte ?
Hovor pokračuje na jiné téma - to mrknutí očí však nešlo přehlédnout ...

Druhý den na snídani si vyměňujeme adresy, ta sympatická paní je "čerstvá" důchodkyně... zve mne na návštěvu do USA... já ji zase do krásné ČR...

Stalo se v Chile dne 23. ledna 2009. Byla to jen jedna paní. Náhoda ?

Přeji Vám krásný den, víru a statečnost ...

Nezlobte se, že jsem se vmísil ... ale nedalo mi to.

jarpor
25. 01. 2009 | 01:21

Skogen napsal(a):

Jarpor, paní Nuba zajisté, bude-li moci, odpoví sama. Já si ovšem neodpustím podotknout, že na každém počátku jsou zcela nezbytná očekávání. Že to Američané nemají a nebudou mít jednoduché vůbec nikdo nepopírá. Obama není Copperfield (ten mág) a i kdyby byl, na podvody už v Americe asi moc zvědaví nejsou. Takže Obamu, ať se reálně podaří či nepodaří cokoliv, pokládejte za jasnou vůli Američanů po změně. Ostatně, copak byste vy dejme tomu v Etiopii nějakému Korejci řekl, kdyby se vás optal, zda jásáte, že v rekaci na politický maras v krajích vyhrál Paroubek?
25. 01. 2009 | 01:29

kočka šklíba napsal(a):

Skogene, agresivita je podle mého útočnost, to zkráceně znamená útok, jenže já se podle mého bráním. Je pravda, že nejsem ten typ člověka, který , když ho někdo napadá a uráží, si to nechá líbit. Ale pokud by TRN nepoužil ve svém textu osobní , a jenom osobní výpady a urážky, nepsala bych tak, jak jsem psala.
Souhlasím v tomhle s vlkem, na hrubý pytel hrubá záplata(snažím se, aby nebyla hrubá ;)). Takže s Vámi nesouhlasím, nejsem agresivní, jenom nenastavuji druhou tvář a neřídím se: "ty do mně kamenem, já do tebe chlebem".
Nakonec dnešní doba tyto postoje nijak neoceňuje, ne že by to pro mě bylo v tomto případě rozhodující.

Ano TRNovi jsem to natřít chtěla, protože si to takovýhle člověk zaslouží, už jenom proto, že je jednak hrubý a jednak proto, že k primitivnímu hodnocení jiných používá slova a argumenty, které svědčí o tom, že to s jeho vzdělaností a inteligencí nebude tak horké, jak se zřejmě domnívá ;)

Gender s tím nemá nic společného se domnívám, nechápu tedy souvislost, snad, že jste tím myslel, že jsem mu tzv." nešla z cesty" takže si mohu vysloužit další primitivní urážení, to je možné, vůbec mně to nevadí. Naopak, jak jsem již zdůvodnila.
25. 01. 2009 | 01:41

im napsal(a):

@NUBA

Nubo, je to Váš pud sebezáchovy, jímž jste probudila veškeré své síly a "skryté rezervy" v moc těžké situaci. Věřte, zvládnete svou starušku doprovodit až na konec a důstojně se s ní rozloučit. Asi se sesypete až potom, až bude po všem. Určitě máte oporu ve své rodině, ve svých dětech, taková zkušenost stmeluje, a jakkoliv je těžká, posílí Vás. Přeji Vám klidnou mysl.
Jsme jako olivy - drceni vydáváme ze sebe to nejlepší.
25. 01. 2009 | 01:49

jarpor napsal(a):

Skogen

Ano, máte pravdu. Očekávání jsou krásná a je dobré, když jsou ... pak obvykle následuje vytřízlivění... (dovolím si dodat, když se mi zdají očekávání přehnaná).
Prosím, vězte, že moje trochu v legraci vyslovené souvětí : Vy zde a i Vás inaugurace... nevedlo a nenutilo onu paní nijak k tomu, aby vyjádřila to co vyjádřila. Proto Vašemu "jásání" ... opravdu nerozumím.
A dovolím si zopakovat, možná jsem se měl dát do hovoru s tou černoškou... a dozvěděl bych se ono "Vivat Obama", na které jsem si dovolil volně navázat...

A malý dovětek. Obama podepsal, že do roka zruší onu věznici na Kubě. Tleskám vyjádření našeho ministra zahraničí o tom, že kdo si ty "vězně" chytil, aby se s nimi vypořádal... Podle pana Barossa asi nejsou v USA jiné věznice, a tak by se měly o tyto lidi postarat i země EU... Nebo to myslel jinak ?

Hezký zítřejší den...
25. 01. 2009 | 01:54

Skogen napsal(a):

Jarpor. Podívjte, jedna paní vracející se z Chille není bůhvíjak signifikantní statistický vzorek, že ne ;o)

Co se týče lidí vězněných na Guantánamu bez řádného soudního procesu, nesdílím Váš názor, že by tam měli shnít navěky jen proto, že je divné je bez dokázání viny pustit. Podle mého je v takovém případě spíš zvláštní držet je pod zámkem, ale kdoví..

Ještě okrajově k Obamovi. Shodli jsme se, že Obama vyhlásil změny a že Američané (prokazatelně až na jednu paní) změny vítají, což prakticky dokázali donedávna takřka neuvěřitelným Obamovým zvolením. Vy tvrdíte, že lidé mají falešná očeávání a mezi řádky, že Obama nic moc nedokáže. Já se tedy ptám - a znovu bez toho, abych vynášel prognózy, co se povede a co ne - kdo jiný by měl být leaderem změny, když ne ten, kdo o změny usiluje? Měli snad v duchu této logiky Američané zvolit od Bushe téměř nerozeznatelného McCaina?

Počkejme, uvidíme. Každý systém se brání změně, nicméně Kongres Obama ovládá. Nechci být špatným prorokem, ale pokud se hodlá skutečně postavit lobby, jak ukázal tento týden, s největší pravděpodobností dostane kulku.
25. 01. 2009 | 02:11

Skogen napsal(a):

Pro kočka šklíba: Čistě rejpavě jsem věc okomentoval. Bránit se můžete pochopitelně agresivně i asertivně. Já bych řekl, že jste reagovala přece jen trošku v duchu prvního, ač jste byla jasně vyprovokována.

Ale nejsem žádný mediátor, tím spíš, že tady by to ani nemělo valný smysl :o) Jen jsem si tu poznámku zkrátka neodpustil.

Zamyšlení nad genderem bylo určitou nadstavbou, chtěl jsem poukázat, že navenek korektní forma často může skrývat totožný podtext. Z cesty jste TRNovi jít nemusela (a taky nešla), zvolila jste formu, jakou jste zvolila, já jsem přece řekl, že jsem na Vaší straně. S ohledem na naprostou objektivitu pouze s jistou "podprahovou" výhradou ;o)

Dobrou noc na růžích bez trní.
25. 01. 2009 | 02:23

jarpor napsal(a):

Skogen

Soudím, že jste mne nepochopil.
Ten můj příběh, prosím, není o jedné paní. Nemusíte mne "školit" o signifikantnosti.

Svým způsobem je mi jedno, zda očekávání amíků jsou O.K. nebo přehnaná. Na slova jedné paní jsem zareagoval příběhem s jinou paní. Ta první žije na Jižní Moravě, ta druhá v USA. Postavil jsem jen jejich názory vedle sebe. Nic víc.

Mne z toho, prosím, vynechejte. Stejně jako mi nedávejte do úst, co jsem neřekl o vězních v Guantanámu. Já jsem jen ocenil postup našeho pana ministra zahraničí na krok pana Obamy a vyjádření pana Barossa.
Také jsem nenapsal "falešná očekávání" ani nic o tom, že toho Obama moc nedokáže. Napsal jsem "přehnaná očekávání"... vidím v těchto termínech dost rozdíl.

Jako vy, počkám si a uvidíme, jak naloží se sliby.... v tom se s Vámi jednoznačně shodnu.

A jen dodám - neřeším leadera amíků, to je jejich věc, i když to na nás dopad má, ale nemám ve zvyku řešit věci, které neovlivním ...

Hezký zítřek.
25. 01. 2009 | 02:28

kočka šklíba napsal(a):

Ano Skogene, já jsem v podstatě asi pochopila jak jste to myslel, jenže stále s Vámi nesouhlasím. Pokud bych reagovala agresivně, reagovala bych jinak. Také tak jako on, tzn. že bych hodnotila TRNa a odhadovala jeho IQ, jeho věk a to pokud možno dost urážlivě s obdobnými přirovnáními a doporučeními, což jsem neudělala, a že se to nabízelo.
Nicméně jsem dala najevo, že jeho znalosti a logika značně pokulhávají, ale všimněte si, dala jsem mu i za pravdu ;).
Nemohu s Vámi souhlasit, reagovala jsem podle mého právě spíše asertivně, ale je jasné, že pokud bych má reakce byla promyšlenější, mohlo to být trochu jiné. Jenže na druhou stranu takovéto typy lidí by to možná považovali za slabost, Sice mě jejich názor na mně v podstatě nezajímá, ale na druhou stranu nevím proč bych se měla nechat urážet, a tak se bráním.
25. 01. 2009 | 03:01

kočka šklíba napsal(a):

považovaly
25. 01. 2009 | 03:02

Nuba napsal(a):

Děkuji všem za podporu, velice si jí vážím.

Ještě k Obamovi - očekávání mohou být a určitě jsou přehnaná. V každém případě ale budou alespoň částečně naplněna. A to je důležité. Prezidentu Obamovi věřím, i když je to zatím pouze intuice vyplývající z viděného a slyšeného.

Chtěla bych se také jednou podílet s podobným nadšením uvítání našeho politika světového formátu. Zatím vidím většinou pouze podělané furianty, kteří se směšně předvádějí jednou v masce jako Santa Klaus a podruhé jako Děda Mráz.

Proto sveřepě opakuji - vivat Obama. A držím mu všechny palce.Před časem se mi někdo zde na blozích vysmál, že jedna ženská někde v buranově očekává, že jí Obama něco změní. Je to názor značně omezený v tom smyslu, že mě, tak jako jistě i řadu ostatních staví do role člověka, kterého zajímá pouze dění na našem zasmrádlém dvorečku a to, zda mám nebo nemám kus žvance k obědu. Dotýkají se mě bolestně ne toliko vlastní problémy, tak jak je život přináší, ale také problémy trpících lidí jinde ve světě. A z tohoto pohledu se mi nový americký prezident jeví jako velká naděje.

A bez naděje nejde žít, to mi neříkejte.

Hezkou neděli
25. 01. 2009 | 10:33

třebaKarel napsal(a):

Milá Nubo ,
před rokem jsem jel v okolí Kladna a na silnici mezi Cvrčovicemi a Kladnem před železničním přejezdem byl čerstvý nápis , hezkým úhledným písmem : Miluji svou rodinu ,netrhej ji .
Nenapadlo mne ale , že to nemusel být výkřik člověka kterému se rozpadá manželství , ale prosba za zachování blízkého člověka . Až dneska při čtení Vašich řádků .
Komu být vděčný za Vaše přepnutí jenom tuším , nikdy jsem ho neviděl . Má mě hodně rád , podle toho jak neustále pomáhá .
Až bude přede mnou to co Vy Nubo dnes prožíváte ,
doufám že se nebudu vykrucovat a přijmu ten úkol tak statečně jako Vy .
No a jelikož u Vás vidím veselou a nezlomnou dětskou duši , nemůžu jinak než :
"Vivat Obama , Nubo "!
Hrstka bláznů nakazí celý město . Pokud se nenechaji zviklat .
A že jsem duchem s Vámi je asi zbytečný říkat .
Ivan tK
25. 01. 2009 | 11:36

třebaKarel napsal(a):

Milý Jarpore ,
jednak se trochu omlouvám , neodpověděl jsem posledně . Styděl jsem se že jsem byl načapanej s kalhotama dole .
Především , nechci Vám kazit radost , mívám jí taky když se mi potvrdí to co si myslím .
Někdo blízký teď byl dlouho na opravdu slavný americký univerzitě . Když byly volby , sešli se všichni profesoři a jejich manželky v jedný místnosti a sledovali to v TV . Ten dotyčný
je starší člověk a říkal že to napřed bral trošku opatrně a se skepsí . Po deseti minutách se jej to nadšení ale zmocnilo taky .
Nebyl tam jediný co by " nefandil " Obamovi . To že očekávání a realita jsou něco jinýho je pravda , ale považte - už jen ta sladká naděje stojí za to si ji vychutnat !
tK
25. 01. 2009 | 11:52

jarpor napsal(a):

Milý tK

Radost mi nekazíte...
a s Vámi pojímanou sladkou nadějí nemám problém. Jen aby to vychutnávání neskončilo žaludeční kolikou...

A vážněji - možná jsem, ke své chybě, méně pohádkově laděný... nebo více "přízemní" ? Prosím, vyberte si.
Tak jako nejsem impulsivní ve fandění, asi i ve sledování v té TV bych v sobě to "nadšení" těžko nacházel...
Tím neříkám, že u druhých tyto posity nechápu, nebo že je to špatně.
Chápu a nevadí mi takové chování jiných. Ale možná proto své emoce v takových chvílích "krotím".

Hezký večer doma ...
25. 01. 2009 | 18:59

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bavlšíková Adéla · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Boehmová Tereza · Boudal Jiří · Brenna Yngvar · Bureš Radim · Bůžek Lukáš · Byčkov Semjon C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Davis Magdalena · Dienstbier Jiří · Dlabajová Martina · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gargulák Karel · Geislerová Ester · Girsa Václav · Glanc Tomáš · Gregorová Markéta · Groman Martin H Halík Tomáš · Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hapala Jiří · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hradilková Jana · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hušek Radek · Hvížďala Karel CH Charanzová Dita · Chlup Radek · Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří · Chytil Ondřej J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jelínková Michaela Mlíčková · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kňapová Kateřina · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kolovratník Martin · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Koutská Petra Schwarz · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kupka Martin · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Maláčová Jana · Málková Ivana · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Návrat Petr · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Nouzová Pavlína · Nováčková Jana · Novotný Martin · Novotný Vít O Obluk Karel · Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Ouhel Tomáš · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Pavel Petr · Pavelka Zdenko · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Petříček Tomáš · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pitek Daniel · Pixová Michaela · Podzimek Jan · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rakušan Vít · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Reiner Martin · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Řebíková Barbora · Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedláček Tomáš · Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schneider Ondřej · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukal Josef · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Strmiska Jan · Stulík David · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Sýkora Filip · Syrovátka Jonáš Š Šebek Tomáš · Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špinka Filip · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Titěrová Kristýna · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomek Prokop · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Václav Petr · Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Vavruška Dalibor · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vích Tomáš · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojtěch Adam · Vojtková Michaela Trtíková · Výborný Marek · Vyskočil František W Wagenknecht Lukáš · Walek Czeslaw · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zahumenská Vendula · Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zima Tomáš · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy