Schwarzenberg vyprodává kulturní dědictví

26. 05. 2011 | 13:50
Přečteno 6379 krát
Ministerstvo zahraničí Karla Schwarzenberga chystá s posvěcením vlády neuvěřitelný výměnný obchod s Berlínem. Protože se nepodařilo příliš mnoho ušetřit rušením ambasád v Africe a Latinské Americe (poněvadž objekty našich zastupitelských úřadů se tam velmi špatně prodávají), rozhodl se pan ministr dát do frcu daleko zajímavější majetek českého státu. Jestli má něco opravdovou cenu, tak jsou to paláce pražské Malé Strany, ve kterých má ministerstvo významné nájemníky – Polsko, Německo a další. A tak se začne obchodovat s historickými paláci.

První na řadě je Lobkowiczký palác, kde sídlí německé zastoupení, ale údajně se začalo jednat i o Furstenberském paláci, kde je partnerem Polská republika. Nejdále je jednání s německou stranou. Nejdříve se má nechat ocenit Lobkowiczký palác. Jaká je předpokládaná cena, odmítá ministerstvo sdělit. Prodej se zdůvodňuje tím, že Lobkowiczký palác se po událostech v roce 1989 stal součástí německých dějin. Z balkónu budovy tehdejší ministr zahraničí Hans-Dietrich Genscher oznamoval stovkám východoněmeckých uprchlíků, že cesta na západ je volná. Tohle je samozřejmě okolnost, kterou je třeba naprosto respektovat. Nevím ale o ničem, čemu by dosavadní forma nájmu bránila. Pokud vím, tak se způsobem užívání paláce německou stranou nevznikl po roce 1990 žádný problém.

Je zde ale také druhá strana mince: Lobkowiczký palác je i významnou součástí českých dějin a české kultury. To bychom také mohli prodat Karlův most Švédům, protože ten se stal zase součástí švédské historie. Důvody k výprodeji Lobkowiczkého a dalších paláců pořád žádné nevidím. V kolabujícím Řecku se snad může dnes diskutovat o prodeji ostrovů, ale Česká republika není v situaci, kdy bychom potřebovali vyspravovat státní rozpočet prodejem významných kulturních objektů.

Prodej Lobkowiczkého paláce se také zdůvodňuje tím, že německá strana nám umožní provést výměnu současných objektů, které náš zastupitelský úřad užívá v Berlíně, za jiný pozemek, na němž by vyrostla nová budova českého zastupitelství v SRN. Za prodej nemovitostí, které nyní v Německu vlastníme, plus budovy Lobkowiczkého paláce údajně utržíme zhruba 650 miliónů korun. Nové sídlo v diplomatické čtvrti na ulici Tiergartenstrasse má celkem stát i s pozemkem 408 miliónů korun.

Z odhadu celkové tržby ve vládním materiálu vyplývá, že ministerstvo pracuje s určitou sumou, kterou utrží za Lobkowiczký palác. Zajímalo by mě, jak k této sumě došlo. Zajímalo by mě, jak ministerstvo došlo k sumě, za kterou chce v této výměně udat budovu současného velvyslanectví v Berlíně, které stojí na naprosto exkluzivním místě v absolutním průsečíku německých dějin, v tzv. Berlin-mitte, kde i normální tržní prodej by musel být velmi zajímavý.

Celá věc je naprosto neprůhledná. Naprosto skandální je pak skutečnost, že součástí směny má být historická budova Lobkowiczkého paláce, jejíž tržní hodnotu není tak snadné odhadnout a jejíž historická hodnota je nevyčíslitelná. Tady se někdo chová jako hokynář k majetku, jenž je především dědictvím, které má za úkol především spravovat a které nemá ani morální právo činit předmětem nějakého krátkodobě výhodného kšeftu.



Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Cestovatel napsal(a):

Myslí si taky pan Zaorálek že písničky Vondráčkové jsou kulturním dědictvím? Tak by jsme je mohli prodávat místo Lobkowického paláce.
26. 05. 2011 | 14:10

Pavel Sedláček napsal(a):

Pane Zaorálku, vždy když něčemu nerozumíte (tzn. když nedokážete něco pochopit), tak napíšete rozhořčený blog. Naprosto skandálními mi připadají vaše neprůhledné myšlenkové pochody. Možná by stačilo, abyste si např. o tomto záměru něco přečetl (a to nemyslím novinové titulky). Vaše neznalost se stává za ty léta v PSP už trapností.
26. 05. 2011 | 14:13

Likeke napsal(a):

Maximálně by se dalo uvažovat o prodeji, až bude ministrem zahraničí někdo (hádejte kdo) z ČSSD, že?
26. 05. 2011 | 14:16

Válečný štváč a vrah z Wallstreetu napsal(a):

Je to skandál, pane Zaorálku.
Němci mají bezpochyby v plánu Lobkowický palác rozebrat a odvézt do Berlína.
Přivážete se na protest ke vchodu?
26. 05. 2011 | 14:20

Silvie napsal(a):

Pana Zaorálka nemusím, ale v tomto případě souhlasím. Prodávat tak nádherné a dominantní pražské památky je prasárna! Je-li státní rozpočet v deficitu, "pár" milionů ho stejně na nohy nepostaví. Navíc lze předpokládat ,že tyto peníze opět zmizí v černé díře.
Co prodá vláda příště - Svatovítskou katedrálu?

Nechtělo by to spíš konečně nechat vyšetřit všechny korupční kauzy? Nějak nám do ztracena vyšuměl Barták, Kopřiva atd.
Divím se, že se kníže neštítí spolupracovat právě s Kalouskem, jehož bílými koni zmínění pánové byli.
26. 05. 2011 | 14:23

Mac napsal(a):

Sedláček

já tomu Schláfenbergovu kšeftu taky moc nerozumím. Mohl byste tuto kauzičku pro hlupáky, jako jsem já a pan Zaorálek, malinko ozřejmit??
Rozumíte, dát vysvětlení , proč rozprodávat ausgerechnet historické památky nevyčíslitelné hodnoty. Vždyť na rozstřel (rozkradení) ještě zbývají jiné objekty - Letiště, Budvar, celičké zdravotnictví, konečně i ten ČEZ by se dal Němcům nabídnout za pár miliard :-)))) - a místo toho koupit nějakou louku za Berlínem....
26. 05. 2011 | 14:24

Lukáš napsal(a):

A kde vy jste přišel na to že umíněné částky nejsou správné :-). A pokud je to co tu píšete pravda tak na tom ZAMINI vydělá 200 milionů což není špatný výsledek.

Jen mi tu chybí rozvedení údajného jednání o prodeji Furstenberského paláce. Tam jste si mohl vymyslet spoustu černých scénářů jak to celé špatně skončí.
26. 05. 2011 | 14:27

Silvie napsal(a):

Jsem pravicový volič, to ale neznamená, že musím být apriori v opozici úplně ke všemu, co vyjde z "dílny" soc.dem.

Diskutéři by si měli položit jednoduchou otázku, bez ohledu na to, kdo tento blog napsal - chtějí opravdu, aby stát prodával za babku nejvýznamnější pražské památky? Nemluvě o tom, že tu není žádná reciprocita.
Tohle přece znamená totální kulturní úpadek.
26. 05. 2011 | 14:27

hoven napsal(a):

národní kulturní dědictví jsou písničky helenky vondráčkové. ty neprodáme.
26. 05. 2011 | 14:28

hawk napsal(a):

Zavorálku, Zavorálku, to je zase blábol.

VONDRÁČKOVÁ NA HRAD !!!
26. 05. 2011 | 14:34

Xaver35 napsal(a):

Mac

Obávám se, že Sedláček Vám nic nemůže vysvětlit, protože dle toho - už z principu - tendenčně nenávistného příspěvku projevil ve věci větší tupost,než ten, kterého dehonestuje.
26. 05. 2011 | 14:34

hawk napsal(a):

Silvie

A je to skutečně tak, jak píše Voráček? Nebo Zavorálek, no to je jedno... Jeto socdemák, tedy = lhář a hochštapler, skrytý bolševik, :-)
26. 05. 2011 | 14:36

Ládik!!! napsal(a):

Klidně bych ty baráky prodal. Karlův most ne - na ten bych zavedl mýtné pro pěší, pro poslance 10x vyšší, než běžné (= úměrně k příjmům). Zisk do Hrčavy.
26. 05. 2011 | 14:41

Zbyněk napsal(a):

Mac
Dovoluji si odpovědět za pana Sedláčka. Aby Lobkowický palác nedopadl jako Lázně Kyselka u Karlsbadu.
26. 05. 2011 | 14:41

Luba napsal(a):

Zbývá jen přibalit Klause Ješitu :)
26. 05. 2011 | 14:43

vlado napsal(a):

Je mi smutno,že náš ministr zahraničí má blíže k něměckým požadavkům než k úctě našich dějin. Že mladí, kteří zde svými nicky vyjádřili souhlasné názory s prodejem Lobkowického paláce se nedivím co oni vědí o hrdosti Čechů na svoje dějiny. Však pan president Klaus s nelibostí nesl jmenování p.Swancenberka za státního sekretáře při prezidentování p.Havla.Nyní ho musel akceptovat jako ministra zahraničí. Slovanské zájmy tento ministr opomenul i při uznání Kosova. Je víc Čech,Rakušan nebo Něměc? Jako by nestačilo, že se vše děje jen 66 let po strašlivé druhé světové. President Beneš hovořil k národu a upozornil ho, že revanšistické nároky Němců přijdou buďte připraveni. Vím,že tento případ se toho netýká ale jsem pamětník a asociace zde jsou. Co Hitler nedokázal zbraněmi to Němci dokáží diplomatickými cestami a zákony EU. Ubohý národ. Bílá Hora tento plebejský národ připravila o českou šlechtu. A připravila násilnou rekatolizaci.
Současnost područí EU. Přerozdělování se přece děje v Bruselu, protože "stát má být co nejslabší". Kdepak národe připravil jsi se o část suverenity v referendu. Tedy svobodně! Alespoň hrdý buď!
26. 05. 2011 | 15:01

Marcus Agrippa napsal(a):

Silvie:
ministr kultury momentálně nařídil demolici domu na rohu Opletalovy ulice a Václavského náměstí. Dům je součástí jednoho z nejvýznamnějších prostranství Pražské památkové rezervace, památky světového kulturního dědictví UNESCO. S takovou bude za chvíli Praha vypadat jako Karlovy Vary. Ale včera jsem se opravdu bavil, jak dokáží být naši úředníci někdy nekompromisní - v jedné vesničce na Moravě zastavili stavbu betonového můstku ( necelé dva metry délky ) přes potůček a viděli to skutečně jako zásadní problém. Holt - vesnice asi neměla na všimné.
26. 05. 2011 | 15:01

ld napsal(a):

Luba,

obávám se, že to je neprodejný, nedarovatelný ležák. Ačkoli bych se pak nedivil, kdyby chtěl koupit tu "chalupu" v Lánech. Pochopitelně za honoráře z budoucích knih...
26. 05. 2011 | 15:12

Korbel napsal(a):

Dědka Rohypnola bych prodal s tím, jako přílohu zdarma. Stejně jen chrápe a neví co se kolem něj děje!
26. 05. 2011 | 15:13

Silvie napsal(a):

Hawk,

vím dobře, kdo je Zaorálek. Ale o to nejde.

Proti prodeji se vyjádřil i Lobkowicz z Mělníka - toho snad ze sympatií k bolševikům nepodezříváte, že ne?

Nemluvě o tom, jak je ten palác se zahradami krásný.
26. 05. 2011 | 15:17

ld napsal(a):

Marcus Agrippa,

to s tím mostkem, kde to bylo?
26. 05. 2011 | 15:17

Colt napsal(a):

tak se mě zdá, že knížeti už měkne, i mozek! Senilita hříchu nečiní.
Němcům přece v používání paláce vůbec nikdo nestaví meze, i když budou třeba na té zahradě chtít válet sudy.

To je fakt kšeft k popukání. Zajímalo by mne, zda by takový s nějakou památkou udělali Němci, Rakušané, Holanďané, Britové......
Jsme celé Evropě pro smích a žádnou, částečně předstíranou, německou nostalgií to nelze omluvit.
26. 05. 2011 | 15:19

Marcus Agrippa napsal(a):

Id:
bylo to ve včerejším Jih.večerníku. Název vesnice si bohužel opravdu nevybavím. Mimo to tam šlo ještě o nějaké hřiště. Místní tomu ani nějak nemohli uvěřit. Nerad v ČR slyším používat slovo buzerace, ale na tohle to sedí. Úředníci si na skutečné problémy netroufnou ( nebo jsou uplacení ) a tak si vylívají frustraci na bezmocných subjektech. Přitom jejich arogance vůči oprávněně zvědavým novinářům je pověstná.
26. 05. 2011 | 15:32

Sladký napsal(a):

"Zle, matičko zle. Švarcenberci zde!"
26. 05. 2011 | 15:32

Sladký napsal(a):

Štváči, přivazovat se na protest chtěl někdo úplně jiný.Tuším že k bagru nebo buldozeru.:o))
26. 05. 2011 | 15:34

hawk napsal(a):

Silvie

neberte mě vážně, mně je to totiž jedno.
26. 05. 2011 | 15:36

Sladký napsal(a):

Nechtěl/neměl bys jít pracovat, dříči?
26. 05. 2011 | 15:37

hawk napsal(a):

Sladký cukrouši

Lehni a ticho !!! Tohle není komunistická buňka! Huš huš!
26. 05. 2011 | 15:38

hawk napsal(a):

......a pokud vím, tak jsem říkal, že se prací bavím, nedřu :-)
26. 05. 2011 | 15:39

Faust napsal(a):

A já volám:
Hawk na Hrad, Hawk na Hrad!!
Soudě podle příspěvků to bude hlava otevřená, ba přímo osvícená. A taková jednoznačná... přesně to, co v současné nelehké době potřebujeme.
Captcha: ngromar stress
stressovaný z příspěvků některých teda jsem. :-)
26. 05. 2011 | 15:40

hawk napsal(a):

Faust

klídek, kámo, klídek.....Na Hrad ne, jak jsem říkal na jiném blogu, člověk má poznat, kdy má dost. Mám dost. Politici nikdy nemají dost, tam nechci.
26. 05. 2011 | 15:43

ld napsal(a):

Marcus Agrippa,

no to je síla! Ale zase jsem klidnější, když vím, že Vondráčková je národní kulturní dědictví...To hned zastíní problém dvoumetrové lávky přes potok...
26. 05. 2011 | 15:43

Faust napsal(a):

Vlado: "Co Hitler nedokázal zbraněmi to Němci dokáží diplomatickými cestami a zákony EU"
a hlavně penězi. Pecunia non olet - to platí už od Vespaciana.
26. 05. 2011 | 15:43

modrý edvard napsal(a):

Vynechám sumy. Opravdu neumím zjistit cenu Lobkowiczkého paláce. Ale co se změní, když bude patřit Němcům?
26. 05. 2011 | 15:45

Kanalnik napsal(a):

Tak jestli toto je pravda, tak upadek teto zeme dosahuje vrcholu a chce se mi blejt.

Jinak po dnesni cetbe diskuzi se zacinam klanet k nazoru, ze by temto blogum propela registrovana diskuze, protoze to, co tady predvadi hawk, rumcajs, hoven a dalsi, to nema obdoby.
26. 05. 2011 | 15:46

Faust napsal(a):

Ale sokolíku, já jsem v klidu... navíc na nějaký rozčilování je děsný vedro.
Akorát jste mi na ňák připadl :-)
Poznáte-li, kdy máte dost, tak jste moudrý muž (na rozdíl od těch politiků)
26. 05. 2011 | 15:47

Sladký napsal(a):

Víš, jestřábe, když ty mi tím svým sm+ěšně primitivními ideologickými žvásty a kecy o všemocnosti lidské vůle ty kované soudruhy staršně připomínáš...a nejsi tu sám, jste zde fakt celá (post)bolševická buňka.:o)))Neříkal sis za minulého režimu jastrabok?
26. 05. 2011 | 15:48

hawk napsal(a):

Faust

cituji "Co Hitler nedokázal zbraněmi to Němci dokáží diplomatickými cestami a zákony EU"

To nás jako Němci definitivně zbaví cikánů? :-)
26. 05. 2011 | 15:51

Petr.. napsal(a):

To je neskutečné, kolik pitomců s tím prodejem souhlasí! Je to podobné, jako když "bankéř" Tošovský před pár lety prodal čs. zlatý poklad doslova za babku! Dnes by se za něj získalo mnohoho násobně víc! Kromě toho co to jsou ty stovky miliónů, proti tomu, že např. obskurí společnost diag human nárokuje na českém státě 10 miliard za zkažení "dobrého jména"!
26. 05. 2011 | 15:52

ld napsal(a):

modrý edvard,

Pražáci nebudou muset vůkol odklízet sníh...To přece za úsporu, resp.za rozpočtovou odpovědnost stojí, ne? :-)
26. 05. 2011 | 15:53

Helena napsal(a):

Je mi z toho pravdu smutno, to je opravdu neuvěřitelné, jací my jsme...Já jenom doufám, že to někdo zastaví. Pane Zaorálku, interpelujte ve Sněmovně.
K některým diskutujícím - je naprosto nevhodné, dělat si z toho "po česku" srandičky...
26. 05. 2011 | 16:24

ddd napsal(a):

To Sedlacek a stvac:
Lepsi navrh - prodat prazsky Hrad/nejlepe i se soucasnym najemnikem/. Tak "hrdy" narod, jako jsou "boheme",/zvlaste ti positivne zmodrali/si nic jineho nezaslouzi. Ti by prodali i vlastni mamu/pokud by jim to prineslo nejake love. A jeste radeji sousedovu/! A pokud by byl soucasti i soucasny najemnik se svou suitou, byl by to konecne dobry kup.Pro vsechny strany.
26. 05. 2011 | 16:24

yyy napsal(a):

To modry Edvard:
A co se na to, co se zmeni, kdyz CR proda lobkovicky palac Nemcum
zeptat primo Lobkowitzu? Jaky na prodej jejich ceskymi predky vybudovaneho palace maji nazor? I kdyz to /zejmena nova stbacka slechta/ poklada za irelevantni!
26. 05. 2011 | 16:29

Faust napsal(a):

Jejda, sokole, jak jste přišel na cikány? Já o nich něco psal?
:-O
Si myslím, že v současnosti už nemusí pochodovat armády, když se to dá hezky koupit.
Toť vše. Rómskou otázku bych do toho netahal.
:-)
26. 05. 2011 | 16:30

Micinka napsal(a):

Ja teda nevim, protoze tomu nerozmim. Nebylo by uplne nejlepsi ne prodat, ale dat cele Cechy Nemcum? Pripojit je k Bavorsku. Moravu k Rakousku a Slezsko by si mohlo vybrat - jestli Polsko nebo Rakousko. Stejne ekonomicky jsme dalsi, tusim ze 18.spolkovou republikou Nemecka se vsemi zavislostmi, ale s jednim, takovym uplne malickym rozdilem - akorat platy tu nejsou nemecke, ale ceske.:)))) A neresily by se takove marginalie, jako prodej jednoho baraku.:)))
26. 05. 2011 | 16:30

Válečný štváč a vrah z Wallstreetu napsal(a):

Samé nářky, ale co se prodejem konkrétně změní jsem se nedozvěděl.
Pozná to vůbec někdo?
26. 05. 2011 | 16:31

Elen napsal(a):

Já bych navrhoval, abysme se dobrovolně stali spolkovým státem a připojili k Německu. Tím bychom si významně s ohledem do budoucna polepšili, jinak naše země skončí totálně rozkradena a rozprášena.
26. 05. 2011 | 16:35

ali napsal(a):

Válečný štváč a vrah z Wallstreetu
v tom je ten fór..nepozná se vůbec nic, hlavně, že se snaží soudruh Zaorálek hovadinama rozeštvávat lidi.. :o) je to prostě politika i lidi sezobou každou pitomost.
Vemte si co chcete, pak to zkuste nenávistně napsat a uvidíte, co to udělá..a pitomci se vždycky chytnou :o)
26. 05. 2011 | 16:46

Micinka napsal(a):

ad ALI
...."tom je ten fór..nepozná se vůbec nic, hlavně, že se snaží soudruh Zaorálek hovadinama rozeštvávat lidi.. ..."

Ano, to vase mysleni je hodne mysleni puvodnich americkych Indianu nebo primitivnich africkych kmenu, ktere za par koralku, zrcatek, par flasek alkoholu prodavali osadnikum a kolonistum svoje kmenova uzemi se vsim bohatstvim. Taky hned nic nepoznali, zadny rozdil.

Ale doufam, ze uroven ceske vlady je uz prece jen ponekud dal, aby rozprodavala statni majetek, i kdyz na prvni pohled ten palac tam bude porad. S malym rozdilem - bude patrit statu jinemu.-- I kdyz jak tu ctu, tak uroven mysleni nekterych diskuteru se rovna mysleni evropskou civilizaci a vzdelanim nedotcenych domorodcu. :))))
26. 05. 2011 | 17:00

Realista napsal(a):

Já bych jenom chtěl fakticky poznamenat, že historická část Prahy (Staré Město, Malá Strana, Josefov) je vlastněna z velké části italskými a jinými zahraničním vlastníky. Dále je nemálo budov v historickém centu vlastněno nejrůznějšími neprůhlednými, obskurními a neprůhlednými firmami, které je získaly nejrůznějším způsoby po Sametové "revoluci". A nemálo těchto budov chátrá.
26. 05. 2011 | 17:01

Mac napsal(a):

alík

opatrně s tím máváním pitomci kolem sebe. Soudě dle vašeho příspěvku....aby to nebylo "podle sebe, soudím tebe" :-)))

Ale hlavně - máte pravdu, je třeba vše rozstřelit, pokud možno za babku, protože ono "se nic nepozná"..!! Božíčku, lidi, co vy jste za tupá hovádka. Vy jste ten prototyp, kterej bude tleskat každé lumpárně, rozkrádačce, jenom, když ji budou realizovat ti se správnou stranickou legitimací. Rozkrademe celej stát (mimochodem už toho moc nezbejvá) a třeba se nic nepozná :-))))
26. 05. 2011 | 17:08

Varan napsal(a):

Celé to okázalé rušení ambasád přinese úspory jen v řádech několika desítek milionů, tedy v částce srovnatelné s pár desítkami metrů dálnic. Že se objekty bývalých velvyslanectví ve třetím světě budou špatně prodávat, to muselo být jasné všem, kromě rozpočtové junty zasedající t. č. ve Strakovce. Schwarzenberg je jedno z největších zklamání české politiky za mnoho posledních let. Nechápu, proč stařec s jistými zásluhami z minulosti si musí na stará kolena kzit dobré jméno a pověst asistováním Kalouskovým lupmárnám.
26. 05. 2011 | 17:24

prorok napsal(a):

Pripojuji se k nicku Sedlatschek, ale i k jinym clenum nemecke pate kolony jako Fladymyru Kutscherofi, arciknizeti Karlu von Schaise, H. Schmidtovi a desitkam dalsich obrozencu nemecke rise i rakouskeho mocnarstvi a apeluji na posledni ceske vlastence:

Tscheschi, fstejte nam thy Tschechy, nyts se fam neshane! Tanke, tanke Prag!
26. 05. 2011 | 17:30

fafnir napsal(a):

kacířská myšlenka
nepovažoval a při sporech o majetek neoperoval zdejší levý všeholid tím,že Lobkowitzové jsou cizácká Německá šlechta.Tak majetek přejde do správných rukou,nebo ne?
26. 05. 2011 | 17:50

elf napsal(a):

Někdo říkal:Proč volíš Švarcenberka?-Protože má tak nakradeno ,že už nemá důvod krást dál.Pravda.-Tomu člověku stačí jen když bude škodit Českému státu,tak jak to dělali jeho předci když zradili stavy a krále a byli za to při násilné rekatolizaci odměněni,prakticky -zrádci národa. Nevíte proč občané volili zrádce národa?Oni to neví?
26. 05. 2011 | 18:05

anti politik napsal(a):

Jen se trochu změní refrén-my Prahu nedáme radši ji prodáme( zbouráme je pasé)!
26. 05. 2011 | 18:07

Zbyněk napsal(a):

Křiklouni.....
Němci platí nájemné státu, takže předpokládám, že stát tuto budovu od Lobkowitzů kdysi odkoupil. Umí-li to někdo, vyguglujte prosím, kolik stát zaplatil a teprve pak můžeme posoudit, je-li součastný prodej hloupost, nebo dobrý obchod. Plésti do toho Adolfa a emoce je slabomyslné.
26. 05. 2011 | 18:19

Holubář napsal(a):

Ten krade to a ten zas tohle,
a všichni dohromady nakrademe moc....
... až všechno rozhradem,
nebudem pracovat,
všchno si budeme,
na vzájem pučovat....

Jasně, že Šláfenberg má nejblíž k historii, vždyť je sám takovou feudální fosílii. Tak prodává co má po ruce a co je mu mentálně blízké.
Přece nebude prodávat byty v panelácích RPG, to by bylo pod jeho úroveň. Palác - to je jiná...
Normálka, néééé...

Jestlipak si Němci koupí taky Stalingrad, třeba by nebyl drahý? K tomu musejí mít OPRAVDU mimořádný vztah. Nebo Ouradour? Nebo vesnici Kandanos na jihu Kréty, kterou stihli v 1941 také vypálit? Ta by teď dost možná byla skoro úplně zadarmo...To by ale museli koupit půl Evropy.
26. 05. 2011 | 18:24

Amarook napsal(a):

Proc ten povyk? Nemci budou palac udrzovat v dokonalem stavu. Nezabali ho do novin a neodeslou do Nemecka. Nemecky stat bude zodpovedny a kulturni vlastnik.
26. 05. 2011 | 18:28

elf napsal(a):

Archeologové v Dobroníně na Českomoravské vysočině našli nezpochybnitelný důkaz,že druhou světovou válku nezpůsobili Němci nýbrž Češi,konečně.
26. 05. 2011 | 18:32

Stela A. Sádlová napsal(a):

Včera se nechal pan zaministr vidět v TV. Měla jsem pocit, že je v nějaké léčebně, artikuloval podstatně hůře, než obvykle. Řidičský průkaz by už jistě u lékaře neobhájil. Jak tedy může setrvávat na tak důležitém postu, nechápu. Co na to doktoři Hnízdil a Stránský?

Prodej nějakého paláce v Praze je to nejmenší zlo, které by mohl v takovém bídném fyzickém i duševním rozpoložení vykonat.

Myslím, že důvody, které uvádí Německo k ospravedlnění jakéhosi morálního nároku na onu stavbu, jsou humorné a pro českou stranu urážlivé.

Pokud chce vláda prodávat historické objekty jen pro to, že má k nim někdo citový vztah, pak ať čeká, že brzy zaklepou na dveře Pražského hradu Habsburkové.

Je mi smutno, když si vzpomenu, jak paní Mládková musela bojovat o to, aby mohla koupit a zachránit pro Čechy rozpadlou ruinu mlýnů u Vltavy.

Pokud dojde k tomu, že stát přestává dbát o kulturu, pak je opravdu s národem konec. Nabízí se otázka, jestli právě to nemá pan kníže v popisu jeho TOP práce. Jeho činnost ve službách českého státu je pro mně osobně velikým zklamáním.
26. 05. 2011 | 18:49

Zbyněk napsal(a):

Stela A. Sádlová...
Jste cítit, nezapomněla jste si koupit vložky?
26. 05. 2011 | 19:04

argun napsal(a):

Silvie

taky pana Zaorálka nemusím a taky si myslím, že má tentokrát naprostou pravdu. Ta vládní a páně Schmidtova argumentace ve zdejším blogu je zcela pitomá. Národní nostalgie k lecjakým objektům umístěným na území cizích států by se našlo v evropských dějinách víc než hnoje. A nemyslím, že by se tyto objekty stávaly předmětem jakékoliv směny. Rád bych znal metodiku, podle které lze reálně ocenit podobné objekty. Jejich cena je podle mě nevyčíslitelná. Celou věc považuji za totální dekadenci.. ti lidé, kteří pro to budou hlasovat, přece nejsou blbí, oni jsou jen takový duševní póvl... a to bez ohledu na fakt, že se také považuji - většinově - za pravicového voliče.

Realiata
to máte jistě pravdu. Ale to přece neznamená, že jsem - li za pitomce jednou, že jím musím zůstat až do smrti. Nebo se pletu?
26. 05. 2011 | 19:07

argun napsal(a):

Stela A. Sádlová
Dobrý text.

Zbyněk
Jdi do hajzlu. Tohle tě učila maminka?
26. 05. 2011 | 19:12

jihočech napsal(a):

Pane Stejskale
myslíte, že poznámky některých nicků (např Zbyněk a další "demokraté a vlastenci") jsou férové a publikovatelné zde ?
26. 05. 2011 | 19:24

anti politik napsal(a):

Zbyněk bude jen nějaký třináctiletý potřeštěný mimino. Toho si nevšímejte Stela A. Sádlová
26. 05. 2011 | 19:25

Zbyněk napsal(a):

Argune....
Ona může psát bláboly o nejvzdělanějším člověku v této zemi a já nesmím napsat, že mi smrdí?
26. 05. 2011 | 19:28

Zbyněk napsal(a):

Jihočechu....
Netahej do toho pana Stejskala. Postěžuj si mamce!
26. 05. 2011 | 19:32

Fialenka napsal(a):

Micinko,
podobný názor tu jednou psal Antonín Nový. Navrhoval připojit Čechy k Německu. Ale nevím jak. No, sjednotit se s nimi v reálných příjemch by bylo dobrý :-)
26. 05. 2011 | 19:34

ou maj gád napsal(a):

To je strašný že to už nebude naše, to tam už nebudu moct nikdy jít, jako sem nešel doteď... aspoň zvenku se kouknu a zapláču. Ale třeba to nechá besser dřív zbourat
26. 05. 2011 | 19:51

Válečný štváč a vrah z Wallstreetu napsal(a):

To sem čekal.
Žádný z oponentů prodeje nebyl schopen vysvětlit, co se změní. Jak vůbec pozná, že budovu už vlastní Němci a ne Češi.

Jak správně podotkl nick realista, v Praze je plno historických budov vlastněných zahraničními vlastníky.
To ale místní zabednění "vlastenci" asi ani netuší.

Hodně slz nad prodejem paláce všem přeje Válečný štváč a vrah z Wallstreetu
26. 05. 2011 | 19:57

argun napsal(a):

Zbyněk
Nesmíš. Nečuchal jsi k ní, takže víš prd. A i kdyby to byla náhodou pravda, k dámě si to nesmíš dovolit. A o vzdělanosti zdejších patnácti miliónů víš taky kulový, tak nehodnoť vzdělanost jednoho z nich. Knír a motýlek nejsou atributy vzdělání, chlapče.
26. 05. 2011 | 19:58

im napsal(a):

Fafnire,
Lobkovicové jsou stará česká rytířská a později panská šlechta doložitelná až do 14. století k zemanovi Martinovi z Oujezda. Jméno rodu je odvozeno od vsi Lobkovice u Mělníka. Jejich zásluhy v minulosti jsou sáhodlouhé, hoďte oko na wikinu.

http://cs.wikipedia.org/wiki/Lobkovicov%C3%A9

Lobkovický (Přehořovský) palác, kde je dnes ambasáda, prodali Lobkovicové roku 1927 čs. státu, za kolik, nevím, nenašla jsem. ČSSR pronajala Němcům palác už roku 1974, kdy došlo k navázání dipl. styků. Proč nepokračovat v pronájmu dál, z dlouhodobého hlediska je to výhodnější?
26. 05. 2011 | 19:59

argun napsal(a):

Štváči a vrahu
nezmění se nic, alespoň v nejbližším časovém horizontu. To ale ještě neznamená, že to rozhodnutí nemůže být špatné. Co bude za padesát let, to skutečně nikdo neví.

Takže razíte spolu s Realistou zásadu - pitomcem jednou - pitomcem navždy? Inu nezbývá než gratulovat...

Jak se pozná, že barák, kde bydlíte, vlastníte vy a nebo někdo jinej? A přece v tom jistej drobnej rozdíl bude, řekl bych...

Proč myslíte, že církev svatá katolická, nejlépe to fungující firma na světě, po staletí hromadí "nepotřebný" majetek?
26. 05. 2011 | 20:08

kormoran napsal(a):

Rekl bych , ze onen palac je ve vlastnictvi rodu Schwarcenberku od 17 stol- pokud se nepletu.

Tedy , jestli se majitel nemovitosti rozhodne tuto prodat je ciste jeho vec a navic nemcum , zaruky , ze bude v dobrych rukou.

Nechapu tedy, proc sockom pod vedenim s. Zaoralka tady vysiluji ?
Soudruhu Zaoralku , vzdyt vy nejste schopen postavit ani boudu pro psa , natoz ji prodat.)))
Opet se serete do neceho , po cem je vam opravdove prd.
26. 05. 2011 | 20:11

ali napsal(a):

Micinka a Mac už se chytli :o)
26. 05. 2011 | 20:14

Marcus Agrippa napsal(a):

Fialenka:
tento"oduševnělý"výlev už jsem četl i na jiném blogu. Některým zřejmě unikl jeden podstatný fakt - EU. Ostatně dost pochybuji o tom, že by Němci zrovna o čecháčky, kmocháčky, krájanky, pepíky, lojzíky a jiné podobné individua stáli - umí číst a sledují dění. V.Klaus svým eskamotérským zmizením propisky"bavil"téměř celý svět. Tohle si budeme muset vážení pořešit sami. A je potřeba začít klasickým výrokem pana prezidenta Masaryka - nebát se a nekrást.
26. 05. 2011 | 20:16

Fialenka napsal(a):

Marcus Agrippa

Já právě nevím co tím pan Nový myslel. Asi formu nějaké unie?
Taky doufám že si pomůžeme sami. Ale nevím nevím ... podle profesora Zeleného, z jeho pohledu zpoza velké louže, u nás stále přežívají totalistické komunistické hodnoty a manýry.
26. 05. 2011 | 20:41

kormoran napsal(a):

Jeste maly postreh.

Tedy ciste po vzoru sodruha Zaoralka a v ramci duslednosti.

Kolik nemoviteho majetku i pamatek bylo prodano 'vlastniky' Rusum? v KV? - s jinou kulturou nez evropskou?

A zajima to vubec nekoho? To by se s. Zaoralek v ramci objektivnosti zrejme upsal!)))

Dle jeho blogu jde ryze o politickou ucelovost.
26. 05. 2011 | 20:46

Gudka napsal(a):

Mně tyto čachry rakouského ministra českých zahraničních věcí nepřekvapují. Vždyť i to stupidní odůvodnění (které vypadá tak... rómsky, s odpuštěním) se asi k žádnému jinému činiteli nehodí (proboha... svatý Gentscher...! to je teda nářez!!).
26. 05. 2011 | 20:50

Marcus Agrippa napsal(a):

Fialenka:
normalizace probudila v lidech dost pofidérní vlastnosti. Ale tohle je dané historicky - naše země je v Evropě ve velice nevýhodné pozici a lidi se naučili bohužel dost často uhýbat a hrbit kvůli prostinkému přežití. Bohužel se z toho vyvinulo to klasické křivácké čecháčkovství. Navíc skutečné elity společnosti několikrát opustili zemi nebo byli zlikvidováni. Vemte si co udělá s morálkou lidí okupace a zašlapání identity a ideálů jen 30 let po sobě. Opravdu si netroufám odhadovat, jak by Evropa a náš národ vypadal pokud by Československo bojovalo a nacisty by velice reálně poslalo do patřičných mezí. Nebo co by se dělo, kdyby Dubček svou pozici obhájil a proti SSSR by se nás zastala Amerika a"západ". Morálka celého národa by byla určitě diametrálně odlišná. Ale neházejme flintu do žita!
26. 05. 2011 | 21:05

Otázkář napsal(a):

Kdyby autorem tohoto článku nebyl Zaorálek, ale Zahradil tak by zdejší štváči, liberálové a další souhlasně ryčeli. Některým to stranictví vážně zatemňuje mozek.
26. 05. 2011 | 21:07

Fialenka napsal(a):

S prodejem Lobkovického paláce, kulturního klenotu Prahy, nesouhlasím.
26. 05. 2011 | 21:08

radek napsal(a):

tak po prodeji zlata Německu přichází roprodej kulturních památek, co prodají přístě ti experti, kteří se dostali k veslu manipulací...?
26. 05. 2011 | 21:19

pich napsal(a):

Tak poslední věc se prodává. Myslel jsem, že aspoň něco tady zůstane na vzorek.
Ale nechápu proč němcům. Jsme přece distriktem Izraele, tak proč to nedarujeme Netáhlovi. Vždyť těm náckům tady patří už skoro všecko.
26. 05. 2011 | 21:21

Kritik napsal(a):

Co kdyby Karel Schwarzenberg prodal svá sídla daroval výtěžek státu? To by teprve byla služba veřejnosti, o které občas mluví. Prodávat majetek, který mu nepatří (přesněji patří jednou desetimiliontinou) a který je naším kulturním dědictvím a to ještě bez souhlasu ostatních spolumajitelů, se dá považovat za zneužití pravomoci veřejného činitele.
26. 05. 2011 | 21:23

Alarien napsal(a):

kormoran:
Kolik památek či nemovitostí v Karlových Varech byla prodáno ruskému státu? Lobkovický palác je součást českého národního dědictví, od svého vzniku patří do naší historie. Do dějin Německa či spíše německé diplomacie vstoupil jako pronajatá budova teprve před pár desítkami let a citový vztah většiny Němců je ještě kratší. Jen ubožák s duší hokynáře se může za 30 stříbrných vzdát dědictví předků, jen duševní mrzák s tím může souhlasit, pokrčit rameny či mávnout nad tím rukou. A jak vidím, je jich u nás dost.
26. 05. 2011 | 21:24

Seneca napsal(a):

Schwarzenberg prodá Lobkovický palác, Zubař nechá zbourat dům na Václavském náměstí a to, co potichu připravuje s Národním divadlem, Stavovským divadlem a Státní operou, evtl. Karlínským divadlem se budeme všichni divit. Nejšílenější je, že takový kulturní ignorant může z titulu své funkce činit nevratná rozhodnutí, která poškodí naše kulturní dědictví. To je ta slibovaná TRADICE, ODPOVĚDNOST A PROSPERITA...
26. 05. 2011 | 21:24

Fialenka napsal(a):

Marcus Agrippa
Flintu do žita nehážu :-) Ale zastupitelům by se určitě náramně hodilo, kdybychom si mysleli, že politickou situaci nemůžeme ovlivnit.
26. 05. 2011 | 21:36

kormoran napsal(a):

alarien ,
co svet svetem stal , existoval urcity vlastnik , nebo uzke - rodove vlstnictvi. - S vyjimkou - soudruzskeho vlastnictvi vsech od dob tzv. "znarodneni" .

Tudiz soudruzi , setrvacnosti zijete v dojmu , ze 'neco' patri i vam, coz je pochopitlne hluboky omyl!

Prikladem ,- Vy budete poskakovat na zricenine ,do ktere jste nebyli schopni investovat , ani korunu, - treba , rotundy, kosteliky , kaplicky atd . Ze kterych jste si udelali i sklady na chemicka hnojiva ! Barbari!
A ted se citite ukrivdeni? Probuh soudruzi , vzdyt vam to ani neprislusi!

Jaky vy muzete mit vy soucit k necemu , co jste svoji priblblou ideologii byli schopni tak zdevastovat!

Co zbylo po Vas ? Soudruzi! Panelaky!
26. 05. 2011 | 21:47

Marcus Agrippa napsal(a):

Fialenka:
souhlasím. Nejhorší je takové to rezignování - stejně s tím nejde nic dělat. Ale jde - jen se nesmí na tuhle hru přistoupit. Demokracie je od řeckého - vláda lidu a republika od res publica - tedy věc veřejná. Často tady někteří vykukové argumentují římským právem, kde bylo omezené volební právo. Jenže římské právo vycházelo z klanového ( zvykového ), které formulovalo vztahy spíš rodinné - aplikovatelné max.u městských států. S rozšiřováním Římského státu absolutně selhávalo. To jen aby si někteří nepletli pojmy s dojmy a demokracii s mafiánským feudalismem.
26. 05. 2011 | 21:49

radek napsal(a):

Marcus Agrippa

Souhlas, tito lidé si naprosto "popletli" pojmy... Bohužel nevratné kroky budou rychlejší...
26. 05. 2011 | 21:53

kormoran napsal(a):

Jo a jeste , priblble rezave srpy a kladiva po sovetskem vzoru na betonovem fundamentu , pred vjezdem do zdevastovaneho mesta ci vesnici po vzoru USSR .))))

To jsou vase pamatky !))))
Soudruzi! "Pouze" - ve svych radach drzite prioritu tot vse!

Ve finale jste sotva schopni nakrmit ty sve kraliky! Sam(y)ce))))
26. 05. 2011 | 22:03

Jednat s Němci úplně jinak a od začátku napsal(a):

http://www.mzv.cz/berlin/cz/o_velvyslanectvi/historie_naseho_zastoupeni_v_nemecku/diplomaticka_zastoupeni_v_nemecku.html

Základní podmínka zahájení jednání se SRN:
Německo vrátí s patřičnou omluvou pozemek, který Říše zabavila po 15.3. 1939 Československu nebo náhradou jiný. Budova předválečného velvyslanectví bylo vybombardováno, ale pozemek v diplomatické čtvrti v Berlíně-Tiergartenu Německo nikdy nevrátilo.Dnes se tváří jakoby nic a
26. 05. 2011 | 22:03

stejskal napsal(a):

Dobrý den,

smazal jsem jeden hrubě urážlivý a nadávky obsahující text, neboť ty jsou v rozporu se záměrem našich stránek, tedy poskytovat prostor pro věcnou a korektní debatu.

Děkuji za pochopení.

Libor Stejskal, editor blogů
26. 05. 2011 | 22:09

kormoran napsal(a):

Suchec , co to prosim pekne blabolis ?

Byl jsi alespon jednou ve svem ubohem zivote vlastnik , neceho? Co jsi nabyl svoji poctivou praci, umem a vedomostmi?

Tedy krome denniho 'ovaru'))))?

Urcite ne!
Znovu opakuji , lopatak Zaoralek se jednou sveze helikopterou a mysli si , ze ovladne svet! A dalsi lopaty , ho nasleduji))))

Majoritni problem je ten , ze Vy soudruzi zavedete 'virtulni' obeseni pana ministra ZV.
Ale mysleti dale, vam proste neni predurceno)))) Z historie dolozeno))))
26. 05. 2011 | 22:22

kormoran napsal(a):

...se divim , ze nejaky rudy hnidopich nenasel pravopisne chyby))))
26. 05. 2011 | 23:17

JQ napsal(a):

Vlada provadi leccos, s cim nesouhlasim, ale tohle mi nevadi. S Nemeckem je potreba mit co nejlepsi vztahy a mezi prateli se na nejakou tu korunu nehledi. Navic Nemci se o budovu postaraji mozna lepe nez Cesi.

Jina by byla situace, kdy by stat pochybne neco prodaval soukrome firme.
26. 05. 2011 | 23:18

prorok napsal(a):

Kormoran

Soudruhu kormorane, co myslis? Nejucinejsi metodou vyuky te spravne demokracie jsou:
1) humanitarni bombardovani napalmem (osvedcene u zlutych soudruhu, zanechava trvale
vzpominky)
2) navadene strely z krizniku (velmi pohodlne, ale drahe, jen pro ropne soudruhy)
3) bezpilotni letouny (vhodne pro vsechny soudruhy teroristy, zadne riziko)
4) stihaci bombardery ( pro soudruhy s podezrenim na ZHN)
5) sametove revoluce s naslednou kuponovkou (specialita pro natvrdle soudruhy)
26. 05. 2011 | 23:27

kormoran napsal(a):

Prorok ,snazim se pochopit ucel , vaseho prispevku .
1-4 , je mi jasne a dokazu akceptovat historii a spatne rozhodnuti, soulad 5 -teho bodu , s predeslymi absolutne nechapu!
Asi nejsem ten spravny soudruh!))
27. 05. 2011 | 00:11

Důchodce68r napsal(a):

-- rozprodávat historické památky,
-- a současně při tom nezastavit korupční rozkrádání,

to je přece totéž, jako rozkrádat tyto památky!

A všichni na jen koukáme, jen diskutujem.
Za to patří doživotí, pokud ne ne defenestrace.
27. 05. 2011 | 03:12

Maximus napsal(a):

Ač mám k Němcům velmi kladný vztah, myslím si, že Lobkowický palác se neměl a nemá prodávat, nýbrž pouze pronajímat třeba za symbolickou cenu. Už jsme toho velmi hloupě a s velkými ekonomickými ztrátami prodali až moc! O tom, že Němci by se o tento objekt vzorně starali nepochybuji, ale je to principiální věc, my jsme schopni prodat už i sami sebe, jsme jak to o nás říkají někteří Poláci, národ lokajů.
27. 05. 2011 | 03:23

vasja napsal(a):

V Americe "Američanům" už taky skoro nic nepatří. Krom dluhů. A děje se něco?
Našinec si sotva uklidí bordel okolo své popelnice, ale bojovat za barák, o kterej se budoucí vlastník bude dobře starat,..... to mu de.
27. 05. 2011 | 03:59

Takjeto napsal(a):

...ze Schwarzenberga se stal, bohužel, marketingový panák, pašalík, jako je např. také bohužel Vondra...
27. 05. 2011 | 06:52

Suchec napsal(a):

Stejskale,Stejskale. Vy jste pěkný šprýmař.
klidně si mažte. Já se bavím nad tím, co tu naopak necháváte.

Slouhové a lokajové zůstanou slouhy a lokaji v každém režimu, dnes je to vidět ještě líp.

Škodná na jezeře:
Víš, že aj jo. A právě proto se mi to nelíbí.

A mluvit v souvislosti s Karlem z Blackhillu o poctivosti?
To je jako když Bakala obhajuje a adoruje Havla , že je národem opomíjen.
Wow, budu si to pamatovat. To někde ještě použiji.
27. 05. 2011 | 07:48

Naštvaný napsal(a):

Nějaký provokatér, ostatně se tím ani netají, každopádně by však zasluhoval peprnější příměr, píše:"...mají bezpochyby v plánu Lobkowický palác rozebrat a odvézt do Berlína." To oni by neudělali. Vždycky chtěli své území rozšířit. Autor asi nezná dějiny a neuvědomuje si jejich dopad. Za pár let tedy budeme do omrzení slyšet: Je to kus německé půdy a proto máme nárok i na politické rozhodování zde, volitelnost, právo volit atd.... .
27. 05. 2011 | 08:08

Sladký napsal(a):

Pane Stejskale, prosím, pokud na svou práci nestačíte, nebo nemáte dost času, buď si vyžádejte další sílu, nebo raději jděte od toho.Z toho, co zde bez povšimnutí necháváte, se člověku dělá špatně.
27. 05. 2011 | 08:47

ali napsal(a):

kormorán
máte zcela pravdu. Když vidím spousty kostelíků a chátrajících historických budov, které nikdo a nikdy neopraví, trhá mi to srdce. Ale běda, když by to chtěl někdo koupit. To soudruh vyletí jak čertík z krabičky. Ve vesnici nedaleko od nás koupil kostelík na hřbitově Američan. Když se mu prodával, byl v žalostném stavu, ale co dělali soudruzi, to nemá nikdo tušení. Půl vesnice se rozhádalo nadosmrti. Jakoby si ten kostelík měl vzít s sebou do NY. Už je to asi 15let. A když Amík přijede, přesto mu spousta lidí nedokáže přijít na jméno a můžou se pominout. Proč? Protože závist, nenávist, lakota, nepřejícnost, zlomyslnost jim cloumá majestátem..bohužel..
A to i přes to, že Američan kostelík zgruntu nechal opravit a je chloubou zdejšího okolí.
27. 05. 2011 | 08:53

ali napsal(a):

Spiegl
klid soudruhu..
27. 05. 2011 | 08:55

malma napsal(a):

všimněte si zde konstantních "diskutujících" jako hoven, rumcajs, Ládík!!!, neo, hawk... jejichž jedinou snahou je diskreditace blogera a souhlasných příspěvků; nulová snaha o diskuzi či změnu názoru.
Evidentně se jedná o účelové, najaté ba placené diskutéry, kteří se vyskytují na diskuzích a o kterých to pol. strany přiznávají. U VV se jim řiká gerily, u ODS squdra azzura;
viz.:
http://zpravy.idnes.cz/vv-ovlivnuji-diskuse-na-webu-placenou-gerilou-tvrdi-exmanazerka-strany-1o2-/domaci.asp?c=A110525_120053_domaci_hv
27. 05. 2011 | 08:57

NVS napsal(a):

Pro malma: Naprosto s vámi souhlasím. Vámi jmenovaní diskutující jen blábolí nesmysly, ale rozumná myšlenka z nich nevypadne.
Jinak souhlasím s panem Zorálkem. Rozprodávat historické památky je zhovadilost. To, že palác má pro Němce význam z pohledu r. 1989 může být, ale nemyslíte, že s naší zemí ho váže delší historie? Nejde přece o budovu, která má jen lokální význam.
27. 05. 2011 | 09:17

Suchec napsal(a):

NVS:
Je to projev buranství a slouhovství místních vládních "lokajů".

Jsou na stejné úrovni jako Emanuel Moravec.
27. 05. 2011 | 10:17

Suchec napsal(a):

Ali nám tu včil předvedla vohnoutský systém přemýšlení a argumentace.

Já tyhle imbecilní kydy zbožňuju.

Nemá argument, tak ihned začne se závistí atp.

Pak to v tomhle státě nemá vypadat tak, jak to vypadá.

Na http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2001011201 jsou tito nádherně popsáni.
27. 05. 2011 | 10:22

kristusek napsal(a):

No tak když na tom vyděláme 200 milionů (mimochodem v rámci rozpočtu zamini vskutku "úchvatná" suma), tak bychom mohli střelit třeba Pražský hrad, ne? Za ten by bylo ještě víc...
Pak je ovšem jasné, jak se dá "ušetřit" - prostě prodáme co se dá a tím krátkodobě (v jednom roce) zvedneme příjmy. ˇO, to jsme ale velicí ekonomové...

Mor na ně, darebáky!
(omlouvám se, ale jsem vskutku rozhořčen)
27. 05. 2011 | 10:23

Zbyněk napsal(a):

Všem velkým hubám........a malým mozkům.
Jak jsme k tomu národnímu bohatsví přišli? Koupili jsme ho, dostali darem, ukradli? Pan Zeman také jednou prohlásil, že Becherovka je naše zlato. Jak k němu přišel? Přemýšlejte a nejste-li úplný tupci,třeba vás něco napadne. Mě je jako protipól jasné, že kdybychom nedali Vary Rusům, tak již spadly,jako Kyselka. Čauky.
27. 05. 2011 | 10:44

ali napsal(a):

suchec
taky tě miluju..
podařilo se mi nastavit ti zrcadlo.. :o)
27. 05. 2011 | 10:44

Sladký napsal(a):

Některá trdla bychom prostě měli ignorovat, nemá cenu na ně reagovat.
27. 05. 2011 | 10:48

ali napsal(a):

a nejchutnější je sladký trdelník..
27. 05. 2011 | 11:02

Marcus Agrippa napsal(a):

Zbyněk:
Lobkovický palác za I.republiky zakoupil stát a zřídil zde ministerstvo školství. Jeho zahrada ale skutečně sehrála dost podstatnou roli při spojování Německa po roce 1989. Čauky.
27. 05. 2011 | 11:18

Suchec napsal(a):

Sladký:
Tak nějak.

Ale Zbyněk je obzvlášť povedený vzorek. Tam lze vysledovat již znaků povícero.
27. 05. 2011 | 11:19

ehm napsal(a):

Tunelář Schwarzenberg (ano, všichni pamatujeme, jak se jako ikona US-DeU nechal kamarádem Rumlem jmenovat předswedou správní rady společnosti Becher Karlovy Vary, za rok snížil hodnotu spoolečnosti na desetinu, za tu desetinu ji koupil a rychle s několikanásobným ziskem zase prodal) se zase předvedl! A klaka spodiny, pro kterou česká kultura už nic neznamená, tu k rozprodeji státu přitleskává.
O tom, že v ČR je demokracie, bude možné přemýšlet teprve tehdy, až se objeví vláda, která tohoto Schwarzenberga dostane do tepláků.
27. 05. 2011 | 11:26

Karel napsal(a):

Svým duchem mi celá transakce přípomíná akci "kulový blesk" v Brně, kdy Magistrát provedl podobně výhodnou výměnu několika velmi kvalitních historických domů v centru Brna za dům s pasáží "Jalta", v režii zastupitele Paulczynského z ODS. Tuto, prý pro Magistrát výhodnou směnu, odůvodňovali radní za ODS tím, že Jalta se nachází v sousedství Radnice, a proto by se mohla do ní přestěhovat část úředníků. Až po akci se ovšem ukazuje, že dům, ač nepříliš starý, je v havarijním stavu a možná i demolice by byla výhodnější, než investice do oprav.

Prodávat rokokový palác v Praze za nejasnou cenu (je uvedena cena za palác i zastupitelství v Berlíně) je neprozíravé, když umělecká hodnota brutalistní budovy v Berlíně je z architektonického hlediska zanedbatelná. Dům je cenný snad jen tím, že leží na frekventovaném místě.

Tato akce navíc zavání výprodejem kulturních hodnot, čímž snižuje vážnost státu, který věděl, proč si tuto architektonickou perlu od Lobkoviczů kupuje.

Nemám nic proti vlastnictví běžných domů cizinci. Ale v Praze to vypadá, že za chvíli prodají do ciziny i Vyšehrad a Kalousek to odůvodní tím, že jsme si zkrátka žili nad poměry.
27. 05. 2011 | 11:57

Karel napsal(a):

Zbyněk
Za stav Kyselky může, bohužel, stát. Provinil se na majetku rodiny Mattoni dvakrát. Za prvé tím, že jim lázně Kyselka a stáčírnu minerálky znárodnil. Místo lázeňské nábřežní kolonády pak postavil frekventovanou komunikaci.
Za druhé tím, že po návratu "vlády věcí do rukou lidu", jak pěla Marta Kubišová v listopadu 1989 na Václavském náměstí, které, mimochodem, za chvíli pražané nepoznají, místo, aby lázně vrátil jejich zakladateli i se stáčírnou, bez které nemohly existovat, tak je privatizoval samostatně. To, že nemá současný majitel Mattonky zájem investovat do něčeho, co by nepřinášelo takový zisk, jako prodej jednoduše zabalené vody získané z přírody, nesvědčí v prvé řadě o kompetentnosti privatizátorů. Buranství majitele stáčírny proslulé minreálky, který má kupodivu asi jiné priority (jaképak asi), než lázeňství, je až na druhém místě.
Pokud jde o Lobkoviczký palác, stát jej od majitele zakoupil, jak tu již dříve někdo psal.
27. 05. 2011 | 12:41

radek napsal(a):

ano hlupáky obhajující jakákoliv zvěrstva, které činí současná "odpovědná vláda", asi opravu nemá cenu ani číst... výprodej kulturních památek je zvěrstvo největšího kalibru !!! ještě, že jim neprodají Lidický památník, k tomu mají přeci také osobní vztah...
27. 05. 2011 | 12:41

Karel napsal(a):

oprava: ne kolonády, ale promenády
27. 05. 2011 | 12:42

prorok napsal(a):

ali

... a kdyz prijede do te rozhadane vesnice propagovat a podporovat anglosaskou reconquistu, jiste nezapomene zaplatit polskemu knezi, aby za ucasti nemeckych turistu odslouzil msi za hrdiny wehrmachtu a prispel na obnovu zidovskeho hrbitova. Nebot pan rekl:" Milujte nepratele sve. Pratele sve miluji i nevestky a pokrytci."
A tak je to spravne a tak to ma byt.

Ale pozor! Pan take rekl: "Necinte z domu meho otce predmet sve propagandy!" (necinte dum meho otce domem svatokupeckym). Mohl ten kostel nechat opravit nezistne, nac jej potrebuje vlastnit. Ale to je o deformaci svobody do pocitu vlastni dominance. Potkate cloveka s metrakovym hafanem-zabijakem a vidite mu na ocich, ze si uziva vasich obav, tankuje vedle vasi skodovky vytuneny sestivalec a nelze si nevsimnout nadrazenosti jeho majitele, pocitate utratu v restauraci a vedle vaseho stolu nekdo pohrdave necha malem petistovku tuzera. Opet je psano: "Ti nejvetsi z vas budte sluzebniky tem nejmensim"
Na to se vsak americane nemusi ohlizet, nebot kazde bombardovani zehna jejich kaplan slovy: "K tomu nam dopomahej Buh. A Buh zehnej Ameriku."
27. 05. 2011 | 13:14

Wraith napsal(a):

To už musí být stát v hodně zoufalé situaci, když se sníží k výprodeji " rodinného stříbra", kterým památky nepochybně jsou.
Zbavit se památek je na jednu stranu velmi mazané - sníží se výdaje na jejich údržbu, rekonstrukce.... Na druhou stranu se stát dobrovolně vzdává dlouhodobě stabilního přílivu financi plynoucího ze vstupného a pronájmů, které vznikají například pořádáním akcí či natáčením filmů v těchto místech.
Pokud se týká ambasád: Z ekonomického hlediska je navíc mnohem efektivnější pronájem, protože se tím stát nevzdává majetku, což se později může projevit jako výhoda - v případě vypovězení diplomatických vztahů s libovolným státem nemusí řešit složité majetkoprávní vztahy. Nebyl bych proti, kdyby se stát zbavil Lobkovického paláce a třebas právě ve prospěch Němců. Ale pozor.... Já být na místě státu, nechci peníze, nýbrž požaduji za to stejně reprezentativní budovu a rozlehlý pozemek v Berlíně! Veškeré další smluvní náležitosti by byly jasné... stejné podmínky ve všech bodech. (Chcete ponechat historické vybavení? Dobře... Chceme totéž od protistrany!)
Pokud by se měl stát zbavovat památek, pak ať se zbaví památek sakrálních ve prospěch církví. Nač jsou státu kapličky a kostely? Tyto budovy nemají pražádný provozní význam - mají pouze historickou hodnotu, která je v současném světě státu - odpusťte - pro kočku. V roce 1948 šlo o to zbavit církve majetku - zejména pozemků... fajn, pozemky bych chápal, ale nač je státu kříž trčící kdesi v poli? Nevím. Ale je mi jasné, že stát nezvládne obstarat veškeré své majetky a to zejména za současné situace, kdy vláda škrtí na všem.
27. 05. 2011 | 14:32

ali napsal(a):

prorok
která kapitola je v bibli nejkratší? Žalm 117
která nejdelší? Žalm 119
která je uprostřed? Žalm 118
Máme 594 kapitol před žalmem 118 a 594 po žalmu 118..když to sečteme, vyjde nám 1188. Který verš se nachází uprostřed bible? Žalm 118:8. A co ten verš říká o Boží vůli v našem životě?
"Lépe utíkat se k Hospodinu, než-li doufat v člověka"..

p.s. Bože Otče,
požehnej mému bližnímu. Cokoliv bude dělat, Ty víš, že bude potřebovat Tvou pomoc! Ať se jeho život naplní Tvým klidem, úspěchem a mocí. Ať stále hledá Tvou blízkost a uvědomuje si, že Ty na něj vždy myslíš. Amen
27. 05. 2011 | 14:38

Zbyněk napsal(a):

Markus Agripa a Karel....
Díky za objasnění,asi jsem se mýlil,byl jsem přesvědčen že jsme to šlechtě ukradli.
27. 05. 2011 | 14:48

ali napsal(a):

Zbyněk
no dovolte, co si myslíte? Že komunisti a bolševici okrádali šlechtu? :o)
27. 05. 2011 | 15:12

LEVAK napsal(a):

No a ministr kultury zase bourá památky v Praze.Všechno jedna branže zlodějů,korupčníků a podobného elentu.Nevím čím to,ale ten současný ministr kultury mi připomíná Hitlera a jeho slavný výrok "když slyším slovo kultura sahám po revolveru!"
PS:Už v polovině devatenáctého století Karel Havlíček Borovský, vyjadřující hlas lidu, »Švarcenberkům« moc nevěřil. Jedny jeho dávné verše začínají: »Zle matičko, zle, Švarcenberci zde, jeden drží karabáč, druhý říká Otčenáš. Zle matičko, zle...«
27. 05. 2011 | 15:15

Zbyněk napsal(a):

Barák na Václaváku.....
Já jsem kupříkladu pana Šídla považoval za inteligentního, no to jsem přehnal, inteligentní je, pak ovšem nechápu proč je proti zbourání nějakého chátrajícího baráku na Václaváku. Kdyby cizácká šlechta uvažovala stejně, tak v Praze nemáme jediný palác a Václavák by vypadal jako Zlatá ulička(ta má opodstatnění), ale Václavák musí kráčeti s dobou. Dohlédněte aby investor postavil něco vyjímečného, architektonicky moderního to je vaše zadání. Od lidí, kteří mají vysoké školy ,bych očekával více inteligence, nebo jsme my daňoví poplatníci své peníze promrhali?
27. 05. 2011 | 15:39

ali napsal(a):

Levak
no, tahle říkanka je na stejný úrovni, jako strašení bolševikem a komunistou..mimoto, máte něco proti karabáči a otčenáši?
27. 05. 2011 | 15:43

Marcus Agrippa napsal(a):

Zbyněk:
máte nedostatečné informace, které potřebujete k obviňování a diskuzi. Ten"chátrající"barák je součástí UNESCO. A odborný posudek o žádném chátrání nemluví. Podobným způsobem jako Besser se chovali např.nacisti, kteří ničili bezohledně historickou zástavbu Berlína.
27. 05. 2011 | 16:08

LEVAK napsal(a):

Ad ali: ano - liberté, égalité, fraternité !
27. 05. 2011 | 16:15

ali napsal(a):

Levak
pokud vyznáváte volnost rovnost bratrství, tak by vám prodej Lobkowiczkého paláce neměl vadit. Budovu si neodvezou, naopak jí aspoň dají do pucu a konec konců, kolik běžných lidí se do paláce mrkne? Když vidím, jak se naše kulturní památka Karlův most "dala do pucu", tak je mi smutno, co dokáží udělat naši s takovou památkou..
27. 05. 2011 | 16:36

Zbyněk napsal(a):

Markus Agripa..
Proboha, proč do toho pletete nacisty.Unesko také nemá v náplni práce, aby se Praha a Václavák staly krásnými. Mé informace jsou dostatečné a skanzen na Václaváku nechci. CHcete-li jej tam míti, máte na to právo. Malej mrakodrápek by tam pasoval. Nejsem architekt, takže již mlčím a uvidíme.
27. 05. 2011 | 16:54

im napsal(a):

@ali

Kolik běžných lidí se do paláce mrkne? ptá se Ali.

Desátého června od deseti do devíti večer mají na ambasádě Den otevřených dveří. Vstup volný.

http://www.prag.diplo.de/Vertretung/prag/cs/03/Presse/seiten__tot__cz.html

Takže si každý může udělat úsudek, jak by se zachoval, kdyby rozhodoval prodat/neprodat.
27. 05. 2011 | 19:55

stopa napsal(a):

Seneca - končíte slovem PROSPERITA. Nemůžu si pomoct, vždycky, když ho vidím, nebo slyším, vkrádá se mi spíš Properistol, dřívější oblíbený laxativní prostředek. Mám totiž silný dojem, že jsme v úsilí o tu prosperitu spíš všechno, na co sáhnem, jaksi proproperistovali. A stále v tom pokračujeme.
27. 05. 2011 | 22:12

Eva napsal(a):

Předpokládám, že to, co se nám podaří získat za Lobkowiczův palác v Německu, získá pan Štáva.
28. 05. 2011 | 16:57

Anba napsal(a):

Nevím, proč se podivovat, že Schwarcenberk chce prodávat kulturní české památky do německého vlastnictví. Já být na jeho místě, vyhnaný ve 12 letech s rodinou do sociální závislosti na rakouských příbuzných, nosit tam malé boty, zbavený rozsáhlého (ač pobělohorsky nabytého ) majetku, tak to té české pakáži taky ukážu, i po stu letech. Co jste čekali, když jste ho volili? Nevím proč je český národ stále tak primitivní a naivní.
Tak tomu elegánovi v manžestrákách s motýlkem se nedivím. Nedivím se ani kormoránovi a vrahovi z Volstrýtu. Ustrnuli v padesátých letech, v jejich trapnosti i slovníku. V demokratické cizině je demokracie nepolíbila, jen nenávist na opuštěné hnízdo.
Komu se stále nepřestanu divit, jsou nicky hoven, hawk, ali, stálí diskutující, stále brojící proti dávno minulému rudému nepříteli, který zabíral a kradl a také ponechal na místě majetky. Když tato vláda chce státní majetek nesmírné historické hodnoty prodat s hloupou záminkou, náhle vše shledávají v pořádku s tím, že budova zůstane na místě.Pánové a dámo, jste normální? Prodáte snad své rodné a milované domy, pokud nějaké máte, svému sousedovi jen proto, že se mu líbí vaše zahrada, fasáda a nadále můžete chodit okolo? Že je to vaše vlastnictví a můžete si dělat s mím co chcete? To ano, ale ten Lobkovický palác nepatří ani Schwarcenberkovi ani Nečasovi, ani vládě a ať se vám to líbí nebo ne, tak dosud je v Ústavě, že moc ve státě vychází z lidu a jeho vůle a žádný kupčík v této vládě nedostal víc než cca 35% z 35% a to ještě, když všechny kupčíky sečtem dohromady, odposlouchávané i odposlouchávající, kradoucí i uplácející, mazané i zamazané až za ušima. Prostě nemají nárok. A vy taky nemáte nárok, jedině že byste byli pohrobci Emanuela Moravce a k tomu se snad ani vy nepřihlásíte, tak se chovejte jak se sluší a patří na občany českého státu.
28. 05. 2011 | 20:31

buřtík napsal(a):

Tohleto snad není ani možné!!! Co je tohle už za bandu zlodějů...Neuvěřitelné! A všem zdejším "diskutérům", máte snad lepší informace, než pan autor? Pokud ano, sem s nima! A proč už jste nepodali trestní oznámení?
29. 05. 2011 | 14:37

Ježeček Krteček napsal(a):

Jsem Čech a vlastenec! A ať je má rodina původem z Německa, tak tato země je moje rodná a vlastní a majetek státu je pro jednou i dílčím majetkem mým. O majetku státu by neměly jednat žádné omezené skupiny lidí, žádné komise, žádný orgán, ale lid v referendu a myslím, že projev vlastenectví by se ukázal v takto širokém fóru jako vůle celého českého státu. Žádám pana Lobkowicze, aby jako Čech se zasadil o pýchu našeho lidu - kus Prahy a snažil se ze svého postu vlivné osoby domluvit panu Schwarzenbergovi v jeho nepřijatelném záměru. Pokud k tomuto dojde, nikdy nebudou Čechy zemí svobodnou a bude tu zřejmá možnost ty "blbce" oblafnout, podvést, odstrčit - ach kde je ta svoboda a demokracie? Zase se to opakuje?
Krtek
14. 06. 2011 | 11:44

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Brenna Yngvar · Bureš Radim C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gazdík Petr · Glanc Tomáš H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří J Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Navrátil Marek · Němec Václav · Novotný Martin O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rath David · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukup Ondřej · Sportbar · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vích Tomáš · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojta Vít · Vojtěch Adam · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy