Prezidente Bushi, vítejte v Praze!

18. 05. 2007 | 19:32
Přečteno 12136 krát
Pane Bushi, nejsem stoupencem Vaší politiky a ani jsem si nemyslel, že by byla ještě příležitost Vám to sdělit a říct, proč s Vámi dnes nesouhlasím. Teď to vypadá, že pravděpodobně začátkem června do Prahy přijedete a česká opoziční sociální demokracie Vám bude moci svůj názor říci do očí. To oceňuji, protože vláda České republiky takto vážně s námi nikdy vlastně nejednala.
Přijíždíte sem hájit návrh na vybudování protiraketové základny ve střední Evropě, návrh, který Vám ve Sněmovně reprezentantů neprošel. Byl seškrtán kongresmany tak, že to budování základny vážně ohrožuje. V debatě ve výborech Kongresu zazněly argumenty, které jsme říkali i my tady. Námitky, že systém je neozkoušený a neefektivní, otázky, proč, když štít by měl bránit Evropu proti možné hrozbě z jihu, je sjednáván bilaterálně se dvěma zeměmi, proč je vynecháváno NATO. Někdy to vypadá, jako byste chtěli Evropu rozdělit. Máme-li se společně před něčím chránit, musíme se na tom společně dohodnout. Měli bychom mluvit o tom, jestli Vaše cesta k bezpečnosti je jediná možná. Jestli vedle odstrašení není spolehlivější cesta odzbrojení. Proč se netrvá na smlouvách o omezování zbraní? Před deseti leti bylo na seznamu možných šiřitelů jaderné technologie pro vojenské účely dvanáct zemí, dnes zůstávají jen dvě - Severní Korea a Írán. Není pravda, že to nefungovalo. Proč si Amerika vybrala tuto cestu a nehledala předtím společně se spojenci politickou dohodu?
Souhlasíte s názorem jednoho z republikánských kongresmanů, který řekl: "Odkdy umožňujeme NATO rozhodovat, co je nejlepší pro Spojené státy?" Bohužel takhle mluvili ti, kteří základnu ve střední Evropě prosazovali. Ale nemůžete u nás něco stavět a zároveň nebrat v úvahu, jestli je to dobré také pro nás a jestli je to i náš názor.
To, co sděluje Topolánkova vláda ve svých nótách, je pro zdejší občany do této chvíle tajné a nemusí to být názorem české veřejnosti.
Až do Prahy začátkem června přijedete, bude to skoro přesně deset let od summitu v Madridu, kde jsme byli přizváni do NATO. Tehdy bylo řečeno, že hlavní přidanou hodnotou rozšíření je, že se rozšiřuje společenství, které se řídí zásadou jednoty a konsensu při každém důležitém rozhodnutí. Jaký je Váš dnešní názor na budoucnost Severoatlantické alince? Byl bych rád, kdyby Vaše návštěva byla pokusem hledat takový společný postup.
Jeden z kongresmanů označil vaši Agenturu pro protiraketou obranu za nejméně hlídanou a kontrolovanou vládní agenturu v zemi. I to je asi důvod nedůvěry vůči tomuto projektu. Nepřál bych si, aby Česká republika byla trojským koněm debaty, v níž Vám doma chybí argumenty.
Česká republika je součástí integrované Evropy. Nemůžeme se s vámi jako partneři bavit o systému protiraketové obrany a zapomenout na to, že patříme k Evropě a že se jí to týká. A otázky, které se týkají všech, musí řešit všichni.

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

t.w.o. napsal(a):

Odkdy oslovujete voličstvo ČSSD slovy Prezidente Bushi, soudruhu Zaorálku?
18. 05. 2007 | 20:04

sa napsal(a):

NATO je USA, bez USA by to byla smesna neakce schopna sebranka...
18. 05. 2007 | 20:46

host1 napsal(a):

Předchozí dva příspěvky opět potvrzují tupost určité části obyvatelstva této země.Neschopnost,debatovat slušně a na úrovni.t.w.o. a sa,pokuste se o napsání něčeho,co má smysl,místo zaslepeného poštěkávání.Vážně to nedokážete?Pokud nejste hluší a slepí,jistě jste zaregistrovali,že valná většina lidí tu žádný radar nechce,ba dokonce nestojí ani o návštěvu Bushe.Udivuje mne,jak se s pravicí nastěhovaly do naší země násilnické a válečnické manýry,když i Havel hovořil o pravdě a lásce.Kam se poděly listopadové výkřiky a proklamace,které vynesly naše pány kapitalisty a demokraty ke korytům?Kde je ta touha po svobodě,když se dobrovolně klaníme před další velmocí?
18. 05. 2007 | 22:14

Tupelo napsal(a):

pane Zaoralku, pokud to CSSD se svym nazorem na radar (totiz pouze pod zastitou NATO a po schvaleni referendem) myslite vazne, verejne deklarujte a upozornete USA a nase evropske partnery, ze i po vybudovani radarove zakladny v CR budete usilovat o referendum a pripadna smlouva mezi Topolankovou vladou a USA muze byt vypovezena. Nekdy mam pocit ze ukolem teto vlady neni reforma ale jen uzavreni smlouvy o radaru - par hodin co byla ustanovena Topolankova vlada prisli americani oficialne se svou zadosti (notou!) a asi by nebylo zadne prekvapeni, kdyby Topolankova vlada padla par hodin po podpisu smlouvy.
18. 05. 2007 | 22:21

t.w.o. napsal(a):

To host1: Napsal jsem slušný dotaz. Veškeré vaše soudy jsou úplně mimo. Jak by také ne, vyvodit z jedné věty politické zaměření, případně povahové sklony pisatele není možné. Trochu soudnosti při obraně vašeho idolu by vám neuškodilo, pane. A váš požadavek, abych se přijal názor většiny jen proto, že je většinový, zdá se mi být naprosto směšný. A kteréže velmoci se klaním?
18. 05. 2007 | 22:28

Martin napsal(a):

two to je pro vas tak tezke pochopit, ze existuje literarni forma jakou je dopis ?
18. 05. 2007 | 23:28

t.w.o. napsal(a):

To Martin: Lehce jsem, pane, pochopil,že jde o dopis určený voličům soudruha Zaorálka. Podle toho jsem reagoval. Chápete, co je to sarkasmus?
18. 05. 2007 | 23:40

malý Jarda napsal(a):

to t.w.o: modrobolševická nadutost se projeví zpravidla hned na prvním řádku. Proč je Zaorálek soudruh? Tak se titulují komunisté, ne? Pro modrobolševiky je ale komunista každý, kdo je nalevo od středu. Tak jako pro bolševiky byl každý, kdo netáhl s nimi, nepřítel lidu. Modrobolševici a bolševici jsou ale přece jedno a totéž, umí jen paušalizovat a nadutecky urážet. Navíc jsou to vesměs příslušníci jedněch a týchž rodin a jenom na jaře 1990 sundali svazácké košilky a stáhli pionýrské šátky.
19. 05. 2007 | 00:01

t.w.o. napsal(a):

Milý malý Jardo, nejsem člen ODS ani její volič. O tom, kdo je a kdo není soudruh mne přesvědčil autor tohoto blogu, resp. jeho ČSSD svým nerozborným spojenectvím ve 111 koalici v minulém volebním období. Nevím, proč apologeti oportunistické socialistické politiky současných Paroubkovců vidí za každým nesouhlasem modrého ptáka... A z dalších článků soudruha Zaorálka je jasné, že spojenectví s partají agenta Falmera se mu vůbec nepříčí... (Mimochodem, na počátku diskuse byla jediná kratičká otázka položená autorovi. Myslím, že by ji mohl dát člověk jakékoli politické orientace.)
19. 05. 2007 | 00:16

malý Jarda napsal(a):

Normalizační kolaborantští hulváti, jako je autor předchozího příspěvku, nám hubu nezavřou.
19. 05. 2007 | 00:19

t.w.o. napsal(a):

Jedinou známku hulvátství označte, bolševíčku, v mém příspěvku. Nebo je to jako vždycky - kde nestačí argumenty, vytáhnete nálepku? Můžete slušně odpovědět: 1)Fungovala marťanská 111 koalice? 2) Je v čele KSČM agent Falmer? 3) Horuje soudruh Zaorálek pro spolupráci s KSČM? 4)Myslíte, že jeho dnešní dopis je určený Bushovi? P.S. Moc jsem toho neznormalizoval, v roce 1989 jsem byl 22 letý punk.
19. 05. 2007 | 00:34

Martin napsal(a):

prosim o datum vzniku one 111 koalice, cleny vlady za kscm, koalicni smlouvu atd.
jestli hlasovani spolecne je koalici, tak vh byl zvolen koalici kscmods
19. 05. 2007 | 01:24

t.w.o. napsal(a):

Díky za vyčerpávající odpovědi, zejména stran mého hulvátství. A ta koalice opravdu nebyla, to se mi jen zdálo... Můžete to zkusit znovu, aspoň tedy na ot. 2-4. Opakování je totiž matka moudrosti... A proč sem taháte VH, to už vůbec nechápu. Asi to byl oproti vám kolaborantský hulvát, že.
19. 05. 2007 | 01:32

t.w.o. napsal(a):

Možná však jste měl na mysli jistého VK, kterého já nepovažuji za svého prezidenta. Při jeho volbě ovšem soudruzi přátelé z ČSSD zdatně participovali, což ovšem bohužel vedlo k instalaci agenta Roka do čela této obskurní partaje. No, nic, chcete-li diskutovat, věnujte se, prosím nejprve oněm bodům 2-4 a mému hulvátství.
19. 05. 2007 | 01:53

mack napsal(a):

Well, it was Clinton, who started NMD again, not Bush. Thats the point, this is an all-american topic. We shell prevail.
19. 05. 2007 | 02:54

Temelín napsal(a):

Směšné, exaltované nedůstojné. Koho zajímají názory přerostlého svazáčka?

Kdyby nebylo amerických prezidentů jako je Bush, například Reagana, ještě pořád by Zaorálek bojoval za světový mír na mezinárodních festivalech mládeže...

Jste reprezentant lůzy. Vaši voliči jsou mužici.
19. 05. 2007 | 06:12

skeptický napsal(a):

Vláda,která si nechá postavit prioritní cíl pro atomový útok 60 km od hlavního města nemohou být Češi.Pro Evropu jsme také jenom předpolí v případě války.Nemyslí to s námi dobře ani jedna strana,a bohužel se naše politická "elita" dělí na ty,kteří nás chtějí zaprodat za velmi nevýhodných podmínek jedněm,či druhým.
19. 05. 2007 | 07:29

DS napsal(a):

Soudruhu Zaoralku, fando marxismu leninismu a profesionalni diletante, nechte si svoje moudra na schuzi UV.
19. 05. 2007 | 08:03

Jag napsal(a):

Zaorálku,Bush už si čte tvoje blogy a třese se strachy,jak mu to nandáš........netrpíš trochu hlupovitostí?
19. 05. 2007 | 08:26

Jag napsal(a):

Chudák Bush,já myslím,že ten už teď nespí a kdo ví,jsetli po tom,co tu četl přijede,jak mu to Zaorálek nandá a pokárá ho......Ostaravaci vždycky měli dojem,že uhlím zaplaví Evropu a svět a republika se na ně celá dívá.A ono hovno.
19. 05. 2007 | 08:29

Jag napsal(a):

Ostravské chachar dostal blog a on neví,co s ním.Tak tady plká.
19. 05. 2007 | 08:30

JE napsal(a):

TO: t.w.o. - Hle jak z 22letého punka vyrostl 40 rozumný muž. Souhlasím s vámi, ta první věta této diskuse je -ač zcela neutrální - velmi výstižná. A ubohost osobních útoků na všech úrovních jen ilustruje neschopnost českého národa si sami úspěšně vládnout.
19. 05. 2007 | 08:35

Jag napsal(a):

JE Werich říkal,mladej vůl,starej vůl......takže nevím,kde na to chodíte.
19. 05. 2007 | 08:42

Spolužák napsal(a):

Malého Luboška zmlátil rákoskou v první třídě americký buržoa. Od té doby se to s ním táhne. Nenádávejte mu, jedná ze své přirozenosti.
19. 05. 2007 | 08:42

Druhý spolužák napsal(a):

Ano, vzpomínám si. Od té doby nosí brýle. Bylo to fakt ošklivé a nedivím se mu.
19. 05. 2007 | 08:44

Pepa Řepa napsal(a):

Milý pane Zaorálku
Miloš Zeman, který nikdy nebyl můj šálek kávy, prohlásil po 11.září, že útok na NY je útok na Prahu a řekl i větu, že s teroristy se bojuje a nevyjednává.
I v ČSSD se najdou slušní lidé. Podle mého názoru k nim nepatříte. Nedivte se, že vás někteří diskutující titulují soudruhem. Jste klasickou ukázkou levého křídla v ČSSD. Tak levého, že se od představitelů KSČM moc nelišíte.
19. 05. 2007 | 09:03

celeron napsal(a):

S panem Zaorálkem souhlasím - přitom nejsem volič levicové strany a domnívám se, že otázka protiraketové základny není věcí, na kterou lze uplatňovat hledisko pravo - levého pohledu. Je to záležitost navýsost strategická a s dlouhodobým dopadem, který daleko přesahuje životnost jakékoli naší vlády, natož té slabé Topolákovy.Měla by proto být řešena s využitím referenda a respektováním většinového názoru.
Pokud hrozí nějaké nebezpečí z jihu pro naši euroatlantickou civilizaci, tak by jej měla řešit společně analýzou a jednáním v rámci NATO resp. na úrovni USA - EU - Rusko. O tom není pochyb. Vidět jinak to mohou pouze fanatici, lidé s jednoduchým myšlením či ti, kteří sledují jiný cíl. Jejich cílem je vražení klínu mezi státy EU, komplikace jednání o strategickém partnerství EU - Rusko a prosazování v Americe již výrazně menšinové snahy o unilaterální politiku. Souhlas s neokonzervativci reprezentovanými Bushem je postojem proti 75% americké veřejnosti, proti oběma komorám amerického parlamentu, proti většině evropských států, proti výrazné většině českých občanů. Přiznejme si, že je to postoj páté kolony, postoj nepřátel mírové koexistence, postoj zastánců "obklíčení" Ruska. Je to bohužel i postoj řady primitivů preferujících sílu svalů před silou mozku, argumentu a analytického myšlení. Jsem zděšen, kolik jich je mezi námi.
19. 05. 2007 | 09:10

Jag napsal(a):

Levičáci jsou hlupáci.Když se podíváte tak jsou vždycky dvě možné vojenské varianty.Buď se bránit nebo preventivně zaútočit.Když se podíváme co chce levičák,tak bránit se je zbrojení-radar,ovšem tehdy byl opěrný bod hrad,nebo opevnění,nebo zaútočit preventivně na nebepečného vládce-to levičák nechce je to agrese.Tak co chce?Chce v tomto světě jít prostě na porážku?Vykládat že se s každým domluvím po dobrém je sice hezké,ale dějiny to nepotvrzují.Mě radar nebere,považuji preventivní útok za daleko jistější než sestřelovat nějakou raketu kdesi na palicí.Války byly jsou a budou.Možná jen regionální a proto je radar k hovnu.Ten by měl smysl jen ve světovém konfliktu,a to snad zatím zdaleka nehrozí.
19. 05. 2007 | 09:34

Tupelo napsal(a):

@celeron:i lide v USA si zacinaji uvedomovat kam jejich zemi dostava soucasna vlada, americti zakonodarci jiz zacali omezovat vydaje na valecna dobrodruzstvi, mozna dojde na podrobnejsi vysetrovani udalosti 11. zari, vydrzet Bushe a tu sebranku kolem, je otazka asi 1.5 roku, ktere zbyvaji do novych voleb. Doufejme ze se silam, pro ktere je "sila mozku" stale vic nez "sila svalu", a to jak v USA, tak na celem svete (a v souvislosti s radarem i v CR), podari zabranit novemu kolu zbrojeni a tim i vzrustajici pravdepodobnosti vzniku valky.
Co se tyce vyjadrovani zde pritomnych zastancu Bushe, Topolanka, radaru atd..., neni treba si zoufat, ti lide jsou v absolutni mensine, proto nejspis ta histerie a oralni agresivita, na internetu je kazdy hrdina.
19. 05. 2007 | 09:42

VAŠE TETA BALÁŠOVÁ napsal(a):

Je zpodivem co vše se dá využít k proagandě a k zviditelnění k získání zpět stracených pelechů,na našem území je stovka nikoho neohrozujicích radarů nám všem spíše sloužicích,ale jen jeden bude nebezpečný,ozařujicí,ohrožujicí naše postkomunisty a také jediný,který by mohl pomoci ke zviditelnění populistickým politikům napravit prohrané volby.Zaorálkův dopis je dost podobný
"živím slovům"BALÁŠOVÉ v televizi v osumdesátých letech která si také myslela že může rozdávat svoje komunistická moudra a kterou museli vyhodit protože kradla v německém supermarketu.. apropo pane Zaorálek své názory máte z filozofie kterou jste studoval za komoušů kam se ke studiu dostali dobře prokádrovaní svazáci dnes jste si navlékl jiný kabát který stačí k tomu nemuset pracovat a živit se hubou..
19. 05. 2007 | 09:45

Jag napsal(a):

Co děláte z nějakého radaru problém?Postavil se na Moravě u Slavkova u Brna a křičí nějaký komouš?Drží hubu.Tak buď jde o to,kdo to staví-USA-protestuje se, nebo NATO-drží se zuby i když se skřípěním a pak nevidím jediný důvod pochybovat o co tady komunistům jde.O pohodlí lidí ale v žádném případě.Spíš o strach,že by je monitoroval radar,jak budou telefonovat do nějaké nové Sovětské řiti a udávat.
19. 05. 2007 | 09:52

Tom napsal(a):

Vážený pane Zaorálku,
jsem také původem z OV, ale nikdy jsem nechtěl zaplavovat uhlím EU nebo svět - to pro diskutující. Ale k vám, vážený pane, připadáte mi jako ukřičená a ukřivděná myš, která by chtěla "sýr", ale neví jak se k němu dostat... Proč Vy, malý český politik, chcete do nás lidí cpát své postkomunistické názory, cpát je i prezidentovi US?? A hlavně, bude vás poslouchat? Nebylo by lepší, zaměřit se na svou práci a pracovat konečně pro blaho nás všech a přestat myslet na sebe...?? Já za to nemohu, že jste prohráli volby, volil jsem podle svého nejlepšího svědomí vašeho-našeho krajana... je to sice trochu buran...ale aspoň se trochu zasmějeme. Děláte z komára veblouda, radar sem, radar tady, nějak jste se nám popražštil a zapoměl na to, že má babička má 6400důchodu a z toho musí žít. Myslíte, že jí zajímá vš-náš radar?? Nějak jste se odtrhl od reality pane Zaorálku, a to lidé z OV nikdy nedělají...stavte se někdy, já vám tu realitu rád připomenu...posadímese spolu mezi obyčejný lid a budeme je spolu poslouchat, a já vám slibuji, že o radaru nepadne ani slovo, uvidíte.
19. 05. 2007 | 10:03

NEBLBEC napsal(a):

KAITALISTICKÝ RÁJ ZAPOMĚL NA GULAG ALE O TO TU JDE DEMAGOGŮM.
19. 05. 2007 | 10:04

Tupelo napsal(a):

@Jag:ano, jak jsi potvrdil ve sve posledni vete predchoziho prispevku, jedna z moznosti vyuziti radaru je spionaz (odposlech telefonu, monitorovani vzdusneho provozu na vychod od nas,...)!!! Pro me osobne je zarukou bezpecnosti NATO a ne Spojene staty (zvlast ne ty se soucasnou vladou, proto je lepsi mit radeji kolektivni bezpecnost, kdyby se v jednom state neco zvrtlo). Navic ona spionaz muze byt namirena nejen proti rusku, ale i Evrope (uz se o neco podobneho pokouseli, americani vyuzivali Echelon k ziskani udaju o konkurenci v nejakem vyberovem rizeni), takze nechapu, proc by si tady, navic proti vuli obcanu tohoto statu, meli nejaci americti spioni neco stavet (bez jakekoliv kontroly). NEUVERITELNA DRZOST! Ony ty rezervovane postoje zapadoevropskych vlad davaji hned jinaci smysl. A za dalsi, pochybuji ze vlada s tak slabym mandatem jako ma Topolanek ma vubec pravo nasi zemi do neceho podobneho namocit.
19. 05. 2007 | 10:04

kraag napsal(a):

Nechapu o co jde. Proste je to jen blbej radar. Je to jen radar, ktery ma monitorovat cizi rakety. Ma navadet rakety na sestreleni cizich raket. Je to OBRANA zakladna. Jo je bohuzel z USA, coz je pro skupinu lidi mnohem vetsi problem, nez kdyby ji stavel Iran.

CSSD: vsimli ste si, jak se rozhodli zda chcou ci nechcou radar? Chvilku se radili a jelikoz jsou v opozici, tak jsou proti. Kdyz byli ve vlade, tak delali vse pro radar. Sem si skoro jisty, ze kdyby byl Paroubek ve vlade, tak presvedcuje KSCM at na zakladnu prisotoupi a byl jeji zastance.
19. 05. 2007 | 10:07

Jag napsal(a):

Tupelo,ten problém Evropy je třeba v tom,že tady vznikly dvě světové války a navíc Evropa dnes kolaboruje s režimy a skupinami,a i teroristickými,za což bysme se spíš měli stydět.
19. 05. 2007 | 10:09

IN napsal(a):

BUSH UMI CESKY ?
19. 05. 2007 | 10:11

Tupelo napsal(a):

@Jag:prave protoze zde vznikly dve svetove valky bychom meli delat vse proto aby tu nevznikla dalsi. Jednostranym krokem k tomu neprispejeme. Proti radaru jsou v Evrope zajedno temer vsichni (vlady a obcane... alespon jsem nezaznamenal ze by nekdo prosazoval u nas radar), Rusko se tim citi byt ohrozeno a u nas to priznivci bagatelizuji tim ze jde o pouhy radar. To je zvlastni ze tento pouhy radar vadi takrka vsem v evrope...jestli to nebuyde tim ze to neni az tak "pouhy radar"
19. 05. 2007 | 10:16

Factum napsal(a):

Soudruhu Zaoralku. Mozna si Bush porad bude pamatovat, ze to byla prave vase strana CSSD co zacala s USA TAJNE vyjednavat. A kupodivu davala Americanum positivni indicie!! Ale ted jako spravny opozicni soudruh si to uz nepamatujete a jen zvatlate tu svou adolescentni propagandu.
19. 05. 2007 | 10:17

sakra napsal(a):

Vrtulníku z Ostravy, kdy už spadneš...s tím blbem na palubě, samozřejmě...nejlíp i s tím "křovím" sedícím vedle něj, ale to sem nepleťme
19. 05. 2007 | 10:17

Jag napsal(a):

Tupelo,radar nic nevystřeluje a jestli jde komunistům-především o bezpečnost lidí,že by mohl chtít radar někdo likvidovat-jako první,už chápu,proč moraváci nemají rádi pražáky.Protože kvůli radaru u Brna se tak nekřičí a přitom by na něho zaútočili stejné rakety a stejné režimy.Komunisti v Praze mají hlavně strach z toho odposlouchávání telefonů a to zase mě vyhovuje.Jenom ať jsou totalitní zmrdi a lidi s chutí nás ovládat pod kontrolou.Na Rusku mě nazáleží.Jim taky na nás ne.Ostatně okradli celé naše generace o uran a dnes nám prodávají draho plyn.Tak co je mi po nich.
19. 05. 2007 | 10:23

Lubomír Vyorálek napsal(a):

Pane Buši,

nejsem stoupencem Vaší politiky, to ostatně od bývalého odborářského aparátčíka těžko můžete očekávat.

Přijíždíte s námi projednat návrh na vybudování protiraketové základny v Evropě. Návrh, který vám doma neprošel. Co na tom, že se to týká jen raket, ne radaru, to už je detail pod rozlišovací schopností našich voličů - na první pohled to ale vypadá, že jsem měl pravdu. Já jsem totiž zahraničně-politický expert!

Když svého času byla politická konstalace natřít to v Poslanecké sněmovně Klausovi, stal jsem se jejím předsedou, a občas přijal nějakou tu zahraniční delegaci, takže pochopitelně expert být musím. O mých odborných znalostech svědčí i poznatky z mé cesty do Severní Korei, které jsem na US embassy předal (a pochlubil se tím i v televizi): třetí tajemník druhého náměstka ministra zemědělství lehce kulhá na levou nohu a v pravém oku má tik, což byl pro Vás nepochybně cenný poznatek naznačující brzké zhroucení tamního režimu.

Víte, Topolánkova vláda tají obsah diplomatických nót před občany této země. To sociálnědemokratické vlády už několik let úspěšně před veřejností tajily, že s Vámi o základně čile vyjednávaly. Dokonce i před vlastním předsedou Paroubkem, který jak přiznal, se o jednáních dozvěděl teprve dva týdny před volbami. To je ale detail.

Podstatné je, že jsme součástí integrované Evropy. To znamená, že cokoliv spadne z Bruselu, nadšeně odkýveme. Cokoliv, co přijde od Vás, můžeme nyní hrdinně odmítnout a bodovat v očích veřejného mínění. Přijeďte, rádi se za Vaší přítomnosti předvedeme a ukážeme, jak statečně hájíme své "národní zájmy". Snad se tedy po volbách stanu opět předsedou Poslanecké sněmovny a budu na účet daňových poplatníků lítat každý pátek helikoptérou domů - pardon - na setkání s milovanými voliči...
19. 05. 2007 | 10:25

Pobaven napsal(a):

Ah, komik PS nas opet pobavil svym humorem. Kam na to ten sasula chodi ? Je ale lepsi v zivem prenosu. Jak se umi rozcilovat. Mava rucickama, poskakuje a zveda vyhruzne ukazovacek. Kazde druhe slovo je JAKO a nebo PROSTE. A kdyz uz nic nezabere, tak se urazi a jako Krysar z Hamelinu odvede ty sve levicacke decka z poslanecke snemovny. Je to talent ten Lubos.
19. 05. 2007 | 10:28

KUPŘEDU LEVÁ napsal(a):

OPOZICE JE V OPOZICI ,ALE MY MUSÍME NA SEBE PRACOVAT ,ABYCHOM TAKÉ UŽIVILI TLUČHUBY Z OPOZICE ONI PODLE NICH ZATO ZA NÁS MYSLÍ... JAK ZÍSKAT ZPĚT SVÉ ZTRACENÉ PELECHY...
19. 05. 2007 | 10:37

Tupelo napsal(a):

@Jag:ale ja nepsal nic o tom ze radar neco vystreluje, tak mi to nepodsouvej, budme korektni. Mimochodem, radar u Slavkova patri jen americanum??
Pokud vim tak CSSD je pro radar za dvou podminek: referendum a zastitu NATO. Oboji podminky mi pripadaji korektni.
A co se tyce Ruska? Radeji bych s Ruskem udrzoval pratelske styky, nez rincel zbranemi (mimochodem zbranemi lidi kolem G.Bushe, vypada to ze za 1.5 roku bude i v USA hodne veci jinak). Taky by se mohlo stat ze Rusko, se svym nerostnym bohatstvim, zavre kohoutky (jim na nas taky nezalezi, jak jsi spravne psal, odbytiste pro suroviny najdou jinde, stacila by Cina s Indii) a nam opravdu nezbyde nic jineho nez valcit pro suroviny. Ma tohle byt cil?
19. 05. 2007 | 11:11

Mike napsal(a):

Váš bývalý kolega pan Zeman měl plnou pravdu, když Vás označil jako jednoho z nejhloupějších lidí mezi socdemáky a politiky vůbec.Ostatně o tom svědčí i Váš soukromý a rodinný život. Je tragedií že Vám někdo při volbách dokáže dát svůj hlas.
19. 05. 2007 | 11:15

karel napsal(a):

Pane Zaorálku,
naštěstí nemáte moc ovlivňovat naši zahraniční politiku, protože děláte dojem hloupého člověka. Třeba nejste hlupák, ale jevíte se tak. Pište a mluvte méně a více čtěte a přemýšlejte. Uleví se Vám.
Karel
19. 05. 2007 | 11:19

Vlastenec napsal(a):

Je pravda, že tato vláda nemá žádné právo nás zatáhnout do tohoto projektu již proto, že vznikla na přeběhlících. Jde o naše území zaprodané cizí velmoci, přičemž to není záležitost jedné vlády.
Každý nezaujatý obyvatel naši země musí uznat, že zde jde o obranu USA a ne nás. My bychom to jako první odskákali.
Jsme součástí NATO a tam by se měly tyto otázky především řešit.
19. 05. 2007 | 11:38

Petr napsal(a):

Jak je vidět tak nám Zaorálek pěkně prorudnul.
19. 05. 2007 | 11:52

Ghola napsal(a):

Zajímavý, kolik rádoby pravicových demagogů se tady objevilo. Tak za prvý, Zaorálek je jak ho znám arogantní a přehnaně ukecanej člověk, ale jeho argumentace má něco do sebe. A reakce rádoby pravičáků? Je to zlej komunista a případně ještě"je to přeci jen radar, tak co?" Neni radar jako radar, minimálně jeho výkon je značnej a i sami američani doporučujou 5-10 km pásmo, kde by nemělo být nic, co by radar mohl ohrozit. Ale to zdejší rádoby pravičáky nezajímá, to by se na celou záležitostí museli zamyslet, a myšlení bolí, je lepší se nechat zmanipulovat TV a novinama a hned maj ve všem jasno.Techničtější podrobnosti se dají najít zde: http://www.atmonline.cz/pro... Pořád mě nepřestane fascinovat, jak všichni, kteří jsou proti radaru by měli bejt automaticky komunisti, skvělá věc, ono pomluvit a plivnout na člověka je tak snadný. Kdysi to úspěšně dělala normalizační televize, která pomlouvala emigranty jako spojence zlých imperialistů a dnes zase jsou oponenti radaru zlí komunisté, spojenci KLDR, Číny a třeba i Putina.....
19. 05. 2007 | 12:17

Jag napsal(a):

Gholo takový argument je něco jako,že malý pitomec neškodí,velký nás může zabít.......ale Tupelo nebuď tak naivní,to že postavíš radar nebude záminka ani důvod pro to,aby ti Rus posílal suroviny.Důvod neposílání bude jen jeden:nezaplatíš.Rusové už jsou taky tržní.
19. 05. 2007 | 12:28

Jag napsal(a):

Radar je trnem v oku pražským komunistickým soudruhům.Mají strach z odposlechu.O nic jiného jim nejde,akorát občany straší a občan vždycky na strašení slyší.Sociální strašení je taky jejich.Já se radaru nebojím,i když jsem pro preventivní úder,což je levnější a efektivnější.Zázemí totiž může na frontu pak posílat zbraně a proviant.Nakonec k čemu bude sestřelit jadernou hlavici nad naší hlavou.To jako že se popráškujeme a začneme být rezistentní proti záření?A jak znám ČEZ,tak by okamžitě při nějakém mezinárodním střetu elektřinu vypnul a US amíci by byli po tmě.Pak by tam nedojela ani cisterna s naftou a popřípadě,kdyby už všechno měli-jako jedna nemocnice u nás,tak by se záložná centrála nerozjela.Jsme přece u nás v Kocourkově.Tím by padla obrana i u Poláků,páč by stříleli na všechny strany,nařídila by jim to katolická církev,nebo ne?
19. 05. 2007 | 12:35

Ghola napsal(a):

Jagu Jagu, ten radar je proti Íránu, ne proti Rusku, alespoň oficiálně, ne? Nebo víš nějaký neoficiální informace? A dám ti kontrolní otázku co kdyby například Čína nebo Rusko chtěli začít stavět vojenský základny např. v Mexiku, nebo v Brazílii (na tzv. americkým dvorečku American backyard? Myslíš, že USA by proti tomu nebouřily a těm zemím by nezačaly vyhrožovat stejně, jako Rusko vyhrožuje nám a Polsku? USA jsou prostě velmoc jako každá jiná a ta má svoje zájmový oblasti. Tohle neni boj o zářivou krystalicky čistou demokracii ve světě. To je prostě klasická velmocenská politika na prosazení vojenských, politických a ekonomických zájmů.
19. 05. 2007 | 12:38

Jag napsal(a):

Ale radar by se kvůli komunistům zakázat měl.Tedy k jejich ochraně.Dovedete si představit,jak si pracně snížili ceny za mobilní služby,zavedli si registrované partnerství a dnes by jim posílání "nahých zadků",erotické esemesky a hekání do tefeonu sledoval US amík?No to by pražský komouš nesežral.My ostatní máme radary rádi,nám je to jedno.Nakonec u Slavkova žádný komouš praporem nemává na protest.
19. 05. 2007 | 12:41

Jag napsal(a):

Gholo napsal jsem to snad jasně.Radar považuji za zbytečný,lepší je preventivní úder,i když se tomu říká agrese.
19. 05. 2007 | 12:43

Optimisticky pesimista napsal(a):

Jen v CR je mozne mit politika jako pan Lubomir Zaoralek. Nevzdelany clovek co ani nezvlada zasady padneho argumetu. Jeho parafrazovat by bylo rikat, : To si jako opravdu proste myslite ze to tak jde? To je proste nesmysl!! To jako je mozne? Proste to jako nechapete.
19. 05. 2007 | 13:30

noano napsal(a):

Ubohý nebezpečný populisto Zaorálku, škoda že se svými bratry nechcete jít budovat mír do Severní Koreje, všichni by byli spokojení.
19. 05. 2007 | 13:57

Candle napsal(a):

Až nás napadnou Eskymáci a budeme bez radaru, který by nás ubránil, všichni si na Zaorálka vzpomenete!
19. 05. 2007 | 14:02

Mirek napsal(a):

Jak je vidět funguje to stále spolehlivě předhodíme těm dole pod stůl kost (Radar, Krejčíř aj.)a oni už se poperou mezi sebou a nechají nás v klídku dělat si co potřebujeme pro naše pohodlíčko. Ani si nevšimnou, že sice chodí každé 4 roky k volbám, ale jsou tam pořád stejní lidé už 17 let,že ani po této době nikdo nestanovil hranice, kdy začínají platit pravidla normálního chování to znamená, že se nekrade, nelže, nenechává se někoho zlikvidovat, neřídí se v opilosti dopravní prostředky, nezneužívá se postavení atp. a když ano, tak je za to patřičný trest pro každého nejen pro někoho. Myslím si, že když nám tu soudruzi nechali vybudovat sila s SS20,tak si těžko mohl někdo stěžovat, by se k jejich názoru asi moc přihlížet také nemělo. Nechápu, jak v zemi,kde lidé volí stále plus mínus 1:1, chce někdo referendum. Vždyť by to dopadlo podobně, akorát bychom se možná víc hádali mezi sebou místo abychom se na sebe častěji usmívali.Nikdy jsem nebyl volič ČSSD, ale pana Zemana si docela vážím, protože některé jeho výroky jsou rozumné.Chtěl bych být voličem pravicové strany, ale bohužel tady zatím žádná není. Ještě k té páté koloně jak tam někdo psal. Kdyby nebylo tzv páté kolony to je pana prezidenta Roozvelta a lidí kolem něj,tak by Amerika do 2 sv. války nezasáhla a nebýt jejich pomoci ( hlavně materiální)i po válce, tak bychom tu ani neseděli. V Americe bych žít nechtěl, ale líbí se mi na ní, že když je třeba tak si zvolí do čela lidi , kteří jsou schopni něco udělat a když to už začnou přehánět (protože moc je nakažlivá), tak je prostě vymění.Protože však zkušennosti jsou nepřenosné, proto žijeme ve světě v takovém jaký je a musíme si zase na sobě všechno vyzkoušet. S panem Zaorálkem samozřejmě nesouhlasím, protože je to jen hra se slovy myslím si (a on to jistě ví), že současná EU ještě není schopná se domluvit na ničem zásadnějším, protože národní ekonomické zájmy velkých členů jsou pořád důležitější než společný zájem EU( třeba Francie- Irák, Německo-Rusko aj.)Přál bych nejen NAŠiM politikům aby jejich vize nesahali jen po úroveň jejich vlastního hrobu, ale aby funkce brali jako SLUŽBU, i když je jasné, že je také musí slušně uživit a že to určitě není lehké.
19. 05. 2007 | 14:12

Niemander napsal(a):

No tož to si děláš kozy soudruhu, ne? Víš kde by bylo teď NATO, kdyby tam nebylo USA? Tož to já ti rád řeknu! V prd... A na to vezmi jed ... Jestli tady někdo chce rozdělit Evropu, tak to seš ty a ti tvoji soudruzi v Rusku ... prosím tě, četl si to po sobě, co jsi tam napsal za bláboly, příště u toho aspoň nechlastej, vždyť to není normální, vždyť tě zvolili lidi, tak se tak chovej. Čus bus soudruhu :)
19. 05. 2007 | 14:49

Anna napsal(a):

O zločinném spolčení imperialistů pod vedením zloducha Bushe svědčí to, že zatímco se vede debata o umístění radaru v Brdech, byl minulý týden stejný radar umístěn do pláště plynojemu na Palmovce. A bez referenda.
19. 05. 2007 | 15:57

ostravák napsal(a):

To snad není možné, že komunista Zaorálek tady zase kecá !? Kdo mu to pořád umožňuje ? Vždyť ty jeho kydy jsou na internetu furt. Je to hnus
19. 05. 2007 | 16:15

Moe napsal(a):

Zajímalo by mne, kde bere soudruh Zaorálek tu jistotu, že bude moci cokoliv říci Bushovi do očí. Nemyslí si snad (a i Jyrka se tak několikrát vyjádřil), že americký prezident jede do České republiky, aby se setkal s opozičními (neo)bolševiky a bývalými agenty STB?
19. 05. 2007 | 16:22

socan napsal(a):

oranzova buzna
19. 05. 2007 | 16:47

malý Jarda napsal(a):

To t.w.o.: Slovy o normalizačních kolaborantských hulvátech jsem reagoval na příspěvek výtečníka, který zde vystoupil pod nickem "Zaorálkův prd" a obořil se na autora poukazujícího na "tupost určité části obyvatelstva" slovy "Jdi do p.....e, č....u". Jeho příspěvek byl ale hned vymazán, takže to vypadalo, že reaguji na t.w.o.
Zaorálka nemusím, když si ale přečtu, jakým způsobem se do něj navážejí ti, kdo s ním nesouhlasí, pak musím říct: Sorry, v ničem se nelišíte od fanatiků, kteří tady v padesátých letech ječeli něco o imperialistech a nepřátelích lidu.
19. 05. 2007 | 16:50

Optimisticky Pesimista napsal(a):

Pro Jarouska. Taky si myslim ze Zaoralek neni pro nic.. Je poslanec CR. To ze se jako prd velmi casto chova je nepodstatne. Ma na to pravo a plat poslance. Neco delat musi. Ale Jarousku, kdyby ten paskvil poslance mel aspon nejaky charakter, tak by se asi do nej lide tak nenavazeli. Ale on bohuzel character nema. Je to smesna figurka co poctive prska co ji Paroubek naridi. Stejne jako Rath. 2 pejskove co nadsene slintaji za to ze dostanou pohlazeni od jejich pana. Tuhle se Paroubek vyjadril, ze by Ratha povazoval za jeho mozneho nastupce. Ted bude Rathlik stekat jeste vice. Mozna dostane extra kost.
19. 05. 2007 | 17:02

Una napsal(a):

Soudruhu Zaoralku,na barikádu!! Hurá,Hurá...
19. 05. 2007 | 17:16

mirek56 napsal(a):

Jiří PAROUBEK NEZRADIL TRADICI ŠPIČEK ČSSD
VRÁNA K VRÁNĚ SEDÁ, STÁTNÍ KOŘIST SI VYKLOVAT NEDÁ. Po pěti měsíční mediální super šou (podle USA) před voliči, Paroubek – Klaus – Topolánek – v pondělí 13. listopadu 2006 se ČSSD a ODS D O H O D L I. KSČM bude tvrdou, kritickou, nesmlouvavou, leč spravedlivou OPOZICÍ. // VAROVÁNÍ pro cca 200 000 dřívějších voličů KSČM, kteří přeběhli k Paroubkovi, ve snaze posílit levici jako celku a zabránit tak realizaci MODRÉ ŠANCE ODS. .Sociální demokracie podle slov svého předsedy a premiéra Jiřího Paroubka uvažuje o nějaké formě podpory vládě, která vzniká z řad ODS, KDU-ČSL a SZ. Posílí levici ČSSD nebo KSČM ? – rozhodne čas a naši občané-voliči. ČSSD chce kapitalismus s „lidskou tváří“ a KSČM chce moderní socialismus bez chyb minulosti (př. jako Čína, Latinská Amerika) sociální stát s jistotami, morálkou, BEZ korupce, zlodějen, vražd a nezaměstnanosti. Zvyšování životní úrovně VŠECH našich občanů. Historicky vedení ČSSD vždy zradilo své levicové voliče. .. Vždy se pravicí a kapitálem nechalo koupit. Výborná levicová rétorika (75 stran) pro voliče a skutky v parlamentu a ve vládě pravicové. 1921 – rozštěpení ČSSD a vznik KSČ, 1938 – příklon k nacionálnímu socialismu Hitlera, 1948 – členové Národní fronty, 1968 – příklon k západní „páté koloně – disidentům“ , 1990 – opoziční strana, 1998 – opoziční smlouva s ODS, 2002 – koalice s pravicí KDU-ČSL + US-DEU, když levice ČSSD a KSČM nají v parlamentu v ě t š i n u 111 mandátů, volby 2006 – Pravice 100:100 Levice! // Tanec Jiřího Proubka mezi levicí a pravicí v PS v pátek 19. ledna 2007 ukončili přeběhlíci-zrádci poslanci ČSSD, pánové Michal Pohanka a Miloš Melčák. Dva dny před sjezdem ČSSD 21.3.2007 vystoupil ze strany její bývalý předseda Miloš ZEMAN!! Tradice špiček ČSSD opět dodržena!!! Před volbami vždy komunisté VAROVALI a UPOZORŇOVALI na to, že sociální demokracie je ochotna jít stále za vidinou vládnutí, a to za téměř JAKOUKOLI CENU. ZÁVĚR: VEDENÍ ČSSD HISTORICKY NEDOKÁZALO PLMIT SVŮJ LEVICOVÝ VOLEBNÍ PROGRAM. ZRAZUJE SVÉ VOLIČE STÁLE. VEDENÍ ČSSD JE PRO LEVICOVÉ VOLIČE TRVALE NEDŮVĚRYHODNÉ.
19. 05. 2007 | 17:24

Ghola napsal(a):

Koukám, že se nic nezměnilo, Zaorálek je prostě komouš a Paroubkův slouha, je tedy zlý, špatný, zavrženíhodný a i kdyby čirou náhodou měl pravdu, to tady nikoho nezajímá. Copak milí rádoby pravičáci, myslíte si, že radar nás bude chránit před Paroubkem, Filipem a Putinem?
19. 05. 2007 | 17:26

mirek56 napsal(a):

Již jsme KOLONIE západu
TUTO VĚTU SI MUSÍME DNES A DENNĚ PŘIPONÍNAT! Lidé kteří naši republiku do toho stavu dostali, kteří za něj ponesou trvale zodpovědnost, se k tomu pochopitelně nehlásí. Ať jeho bývalý polistopadový prezident, nebo dnešní hradní pán. Ten první si to zřejmě neuvědomoval, když po listopadu 1989 hlásal své prognózy a lži. Ten druhý si musel být naprosto vědom, že při neexistenci zákonů umožňující trestní zodpovědnost za rozkrádání při privatizaci musí k tomuto stavu docházet a také dojít. Při své návštěvě 28.2.2006 Prahy, uvedl prezident Světové banky Paul Wolfowitz Českou republiku do spolku vyspělých a vyzval nás k provedení reforem důchodů a zdravotnictví. Prezident SB Paul Wolfowitz samozřejně služebně konspiračně L Ž E . Byla to SB, MMF, a světový kapitál podle jejichž dispozic privatizovala Česka pravice a ČSSD stát. Za 17 let vládnutí přivedla republiku tam, kde světový kapitál potřeboval: ZLIKVIDOVAT KONKURENCI ČSSR – nejlépe prosperující zem východního bloku! Likvidátoři státu HAVEL, KLAUS, MEČIAR – s pátou kolonou západu-disidenty úkol za jidášský groš, bez referenda splnili!!! Již jsme rozvojovou zemí a smetištěm Evropy. Koloniální charakter ČR je tím dokladován. Jsme dobrou zemí pro VÝVOZ ZISKŮ , jsme zemí, ve které se vyplácí ze zahraničí investovat.Ohlášených 100 miliard za loňský rok je jen tou spodní hranicí, neboť skutečnost je určitě vyšší. Jsme zadluženi 1 300 000 000 000 Kč. // Dluhy občanů jsou za 13 let 60x větší. Úmrtí lidí déle než 2 roky bez místa je 4x. vyšší, než kdyby pracovali. 8% dětí máme ohroženo chudobou, 57 570 lidí žije mimo dům, byt a zařízení. Máme již 1 500 sebevražd ročně. Současná ČR je prakticky okupována EU, NATO, USA. K moci přišli zrádci a kolaboranti, kteří dělají vše, aby se udrželi a pomáhali Západu v rozkrádání země. (°°) Je jen málo vlád na světě, které by dokázaly s takovou intenzitou OŽEBRAČOVAT SVÉ NÁRODY jako ta ČESKÁ OD ROKU 1989. Jeden z nejbohatších států světa, s plnou zaměstnaností a perspektivou rozvoje, přeměnily naše vlády v ubohé společenství s jedinou perspektivou ŽEBROTY A BEZDONOVECTVÍ. Tento stav byl zakonzervován nejen vstupem do EU, ale i LEVNÝM VÝPRODEJEM bank, pojišťoven, likvidací výrobních závodů (jen aby se pracující nemohli shromažďovat a případně vzbouřit) a vytvořením nesmyslné tripartity, ve kterých mají pracující zastoupení pouze prostřednictvím žlutých odborů ovládaných vlastníky. Navíc Češi se stanou vazaly dvou pánů. Tedy nejen NATO a EU, ale i USA. Poroba je uzákoněna již nyní všemi smlouvami EU, nejvyšší gradace však dosáhne až přijetím evropské ústavy. V povědomí Čechů, 17 let zpracovávaném dlouhodobě antisovětskou a antiruskou PROPAGANDOU dojde k upevnění averze vůči ruskému národu. Přitom centrum světového ekonomického vývoje se bude i nadále přesouvat na VÝCHOD. // Již nyní se bez souhlasu komunistick
19. 05. 2007 | 17:26

Jag napsal(a):

Soudruhu jestli Čína se vydala na socialismus bez omylů,tak se zeptej těch rolníků co je sváží do měst,nechají je tam žít jako psy a jen je ždímají na práci,za kterou jim dají jen jídlo a pak je vykopnou bez mzdy.Tak dlouhý článek o komunistech a jejich úspěších o ničem.Děkuji čínský model nechci.
19. 05. 2007 | 17:27

huhu napsal(a):

proč tenhle článek soudruh Zaorálek nenapsal před dvěma lety, kdy Tvrdík a vláda čssd začala s prezidentem Bushem o základně jednat ? Nebo to soudruzi tajili i před svým členem Zaorálkem, v té době předsedou sněmovny, tedy třetímm nejvyšším ústavním činitelem ? nebo je raději zaorálek za kašpara a prolhaného pokrytce ?
19. 05. 2007 | 17:28

Ghola napsal(a):

Stejně by mě zajímalo, jak vypadaj zdejší horlivý bojovníci proti komunismu na všech frontách a rádoby pravičáci. Co dělaj, kde pracujou, jakej maj plat a jaký maj IQ. Pochlubí se někdo? :-)
19. 05. 2007 | 17:40

J. Kvasnicka napsal(a):

No tenhle clanek se opravdu moc nepovedl, mr. Sobotka nebo i Rath pisi clanky na svych blozich mnohem kvalitnejsiho razeni..
19. 05. 2007 | 17:42

george napsal(a):

Soudruhu Zaorálku vy jste fakt tvrďák. Vy to Bushovi řeknete dokonce přímo do očí.To se to machruje v opozici co? Proč jste mu to neřekli už tenkrát, když vás oslovili s radarem poprvé?
19. 05. 2007 | 18:11

host1 napsal(a):

t.w.o.-pokud nejste volič ODS,ani ČSSD,ani komunistů,zbývá nám černá a zelená.....čili stejně modrá.Ty ostatní strany jsou natolik bezvýznamné,že by do nich člověk vašeho formátu nemohl vstoupit nebo je volit.Jenže o to tu přece nejde.Tou velmocí,které lezeme do zadku jsou myšleny USA,to jste nepochopil?Ach jo.
19. 05. 2007 | 18:31

Lubos Zaoralek napsal(a):

A co hoste1 jste jako tim chtel rict? Ja jako s tim nesouhlasim. Proste to co jako rikate me pripada jako nesmysl.Jako o co jde?
19. 05. 2007 | 18:53

simka napsal(a):

Myslím,že nikdo z těch co sem píšou nemají dost informací pro ani proti radaru a pan Zaorálek nemá vliv na to co se nakonec rozhodne, tak ty jeho žvásty musíme brát s rezervou.
19. 05. 2007 | 19:10

REALISTA napsal(a):

už od genocidy Indiánů a teroristických útoků NA VELKOU BRITÁNII-KDY ZNÁRODNILI A UKRADLI MAJETEK VELKÉ BRITÁNIE,UŽ OD DOB UKRADENÍ PŮDY iNDIÁNŮM(mimochodem porušili tím základní piliř kapitalismu o nedotknutelnosti soukromého majetku),je bohužel tento stát státem militaristickým,okupačním a teroristickým,
JEDINÝ ROZDÍL MEZI HITLEREM(FAŠISMEM) A USSA JE ,ŽE HITLER PROHRÁL VÁLKU(a místo židů,masakrují Arabáče)
ZÁKLADNU TERORISTŮ V ČR ODMÍTÁM
19. 05. 2007 | 20:20

REALISTA napsal(a):

BUSHEVIK JE POUZE LOUTKA,tento náboženský fanatik,co tvrdil že útok na Irák mu poradil Bůh,je pouze loutkou zbrojařsko-naftařské LOBBY,to je skupina lidí která má skutečnou moc v Ussa,A DOKUD TO TAK BUDE-BUDE USSA VYVOLÁVAT DALŠÍ VÁLKY A NENÁVIST A BUDE MASAKROVAT DALŠÍ STATISÍCE CIVILISTŮ
VÁLKA JE VÝNOSNÝ OBCHOD!!!BYSNYS!!!KŠEFT
ŘÍKÁM ZÁKLADNĚ TOHOTO ZLOČINECKÉHO STÁTU A KOLABORANTŮM ODSS-NSDAP NEEEE!!!!!!!
19. 05. 2007 | 20:21

Karel VI napsal(a):

Dosti komplikovane a nesrozumitelne napsany clanek. Osobne jsem presvedcen, ze by se CSSD zachovala naprosto stejne jako ODS ve vztahu k US zakladnam, pokud by vyhrala minule volby a vladla.
19. 05. 2007 | 21:46

Lubos Zaoralek napsal(a):

Hele REALISTO nechces byt muj tiskovy mluvci? Ty jako mas dobre nazory, proste jako by jsi me mohl zastupovat, kdyz jako poletim helikopterou do Ostravy.
19. 05. 2007 | 22:10

Peol napsal(a):

Jenom blazen si necha bez racionalniho duvodu zaminovat zahradu vlastniho domu, misto kde si mozna jednou budou hrat jeho deti, a kdyz nebouchne pod nohama jim tak detem jejich deti ano ....
Sousedi se musi smat a rikat si, bezmozek, at si chcipne.
Nebo je tu nekdo, kdo si mysli ze nam v pripade utoku ruska nekdo pomuze ? Evropa po uzavreni bilaterarni dohody jiste ne a americani jsou za oceanem a netusi kde se prvni linie vubec nachazi ..
http://www.foxnews.com/worl...
19. 05. 2007 | 23:28

Michals napsal(a):

jen drobná poznámka k tomu oslovování soudruhu: takto se samozřejmě oslovují soudruzi mezi sebou. Takže je zřejmé, že toto oslovení vypovídá především o tom, kdo oslovuje...
20. 05. 2007 | 00:26

kokan napsal(a):

Zaorálek, Rath, Paroubek. Všechno to jsou prcci a proto tak vřískají. Aby si jich někdo vůbec všiml. Jó, kluci, to vám nepomůže, furt budete přizdisráči prťaví a holky se vám budou smát.
20. 05. 2007 | 00:30

Michals napsal(a):

to Klokan: jojo, Havel, Klaus...
20. 05. 2007 | 00:36

Pavel napsal(a):

Už toho Zaorálka sundejte ze stránek, je to nedoceněný komunista a je čas aby šel něco produktivního dělat a neotravoval s tou jeho KSČSSD Ideologií.
20. 05. 2007 | 08:32

mirek56 napsal(a):

Topolánek heinleinovským úslovím „Es Kommt der Tag“ (což bylo úsloví, jímž členové Sudetoněmecké strany ve 30. letech uváděli svou výzvu k připojení Sudet k německé říši), reagoval na dotaz redaktora deníku ŠÍP, zda od šéfa společnosti ČEZ dostal hodinky za 300 000 Kč. Podvodně zvolená vláda (Melčák, Pohanka) Topolánkovu „NOC DLOUHÝCH NOŽŮ na státní úředníky se již praktikuje. (Nocí dlouhých nožů historici označují události z roku 1934, kdy nacistický vůdce Adolf HITLER NECHAL POVRAŽDIT SVÉ ODPŮRCE) Díky tvrdé realizaci i začátku MODRÉ ŠANCE ODS (příklad zdravotnictví, daně, bydlení, sociální dávky, důchody, radar USA v Brdech, evropskou ústavu označil za „shit“. atd.), Es Kommt der Tag Topolánkově vládě přijde do třešní 2008. °° SLOVA MIRKA TOPOLÁNKA ODKAZUJÍCÍ NA N A C I S M U S: Srpen 2003 – V rozhovoru pro LN označil volební sliby ČSSD před volbami 2002 za „osvětinská lež“. Červen 2005 – „Nečekejte ode mne nic jiného než noc dlouhých nožů. Ta prostě přijde,“ avizoval personální změny po případném volebním vítězství ODS. Březen 2007 – „Es Kommt der Tag …“ napsal v textové zprávě novináři. °° Pražský advokát Kolja Kubíček ve středu (28.3.2007) podal trestní oznámení na premiéra Mirka Topolánka (ODS). Podezírá ho z podpory a propagace hnutí směřující k potlačení práv a svobod člověka kvůli jeho výrokům, které bývají spojovány s nacismem. °° V Ústavě a Listině základních práv a svobod z a r u č o v a n á demokratická práva ekonomická, politická, sociální a kulturní jsou současnou politikou stran vládní koalice POPÍRÁNA. Ústavní formuli, že VŠECHNA MOC PATŘÍ LIDU, vláda Mirka Topolánka IGNORUJE A V PRAXI POPÍRÁ. Strany PRAVICE si pochopitelně ve svém nedemokratickém postupu proti levicově i obecně demokraticky smýšlejícím občanům mohou vypomoci, jak to také vytrvale dělají, NEKULTURNÍM A NENÁVISTNÝM ANTIKOMUNISMEM, tolik připomínajícím antikomunismus a antisemitismus předválečné první republiky a NACISTICKÉHO PROTEKTORÁTU. K TOMU NESMÍME MLČET !!! Jednou snad už musí skončit stav, kdy se neustále hledá nepřítel, kdy se zneužívá moc, kdy se VYDÍRÁ EKONOMICKY I SOCIÁLNĚ. Je nezbytné při každé příležitosti dávat najevo, že republika tu není jen pro nějakých 20 000 členů ODS, pro špičky lidovců a zelených a pro lidi s platy nad 50 000 měsíčně. Musí přijít něco NOVÉHO. Vždyť mír, právo na práci, mezilidská solidarita, skutečná demokracie a sociální spravedlivost jsou přední lidské hodnoty, které mají své PLNÉ OPODSTATNĚNÍ. Dnešek je však v mnohém potvrzením toho, jak nemocná a rozpolcená je současná Česká republika, potvrzením toho, jak rozdělený je také svět za hranicemi českého státu. Myslím, že se nekonečně nedá nadávat na chyby minulosti a že je třeba více hledět na to, ABY JICH V SOUČASNOSTI A BUDOUCNU BYLO CO NEJMÉNĚ.
20. 05. 2007 | 08:33

anonym napsal(a):

Jsem rad, ze i rada politiku ma nazor - ne "proti"raketovym zakladnam. Doufam ze jim to vydrzi!
20. 05. 2007 | 09:07

Náhodný čtenář napsal(a):

Přečetl jsem si Vaše názory a je mi smutno¨.Kromě Mirka 56 a možná ještě malého Jardy se mi zdá,že se zde vybíjejí pouze primitivové - prostě ubožáci- spodina- která vlastní PC a naučila se s ním zacházet./Což je pro mne nepochopitelné s tím jejich IQ /.Takovému národu s takovými blby se pak dobře vládne v této zemi.Ať už je vláda taková či maková.
20. 05. 2007 | 09:15

RadekV napsal(a):

Mate pravdu pane Zaoralku a v teto zalezitosti za vasem nazorem stojim. Prestoze bych nikdy socialni demokracii nevolil (zvlaste s Paroubkem v cele), nyni musim ocenit, ze hovorite jasne, smysluplne a odvazne. Narozdil od tech, ktere jsem volil a kteri mne oklamali.
20. 05. 2007 | 10:10

ČTENÁŘ PRO NÁHODNÉHO ČTENÁŘE napsal(a):

KONEČNĚ PÉTREFENÉ HUSY ZAČALY KEJHAT...HESLO PODLE SEBE SOUDÍM TEBE A JESTLI MOJE IQ JE NULA TAK OSTATNÍ MUSÍ BÝT TAKY BLBCI?? PROTOŽE TO TAK NENÍ A PODLE VAŠEHO PŘÍSPĚVKU JSEM VAŠE IQ ODHADL. MARX LENINYSMUS SE NA VÁS PODEPSAL DAJÍC VÁM AVANTGARDU PATENTU SOUDIT OSTATNÍ NESTEJNĚ KVÁKAJICÍ ..
20. 05. 2007 | 10:31

spáčka napsal(a):

Vážení - malá lekce zeměpisu.Když bude chtít Irak-Irán a další země,kde je terorismus vystřelit raketu-tak nebude vypalovat na Ameriku na západ přes Evropu,ale kratší cestou na východ.Určitě je to kratší-změř a odepiš-------ODS je jako komunisté -když sice rusi se neptali,zda chceme nebo nechceme základny-tak Amerika přes ODS(ne občansko dem.strana),ale Ostravsko-vsetínské Dodělačné Stavby.
20. 05. 2007 | 10:48

fm napsal(a):

S panem Zaorálkem naprosto souhlasím. Na adresu těch druhých - v jejich obhajobě politiky USA vůči malým zemím cítím nesoudnost. Je skutečně takové nebezpečí od KLDR a Íránu? Proč by se mělo obracet vůči Evropě, Korea by měla do USA blíž někudy přes Severní pól. A otázka věčnosti válek? Cožpak lidstvo nikdy nezmoudří? Vždycky musíme usilovat o to, aby svět byl lepší, ať už naše ekonomické myšlení směřuje nalevo nebo napravo. Urážet ty, kteří mají nízké platy, jako neschopnou lůzu, je trapné. Možná, že se v práci nadřou víc než někteří z Vás.
20. 05. 2007 | 12:49

ksčssd napsal(a):

K. Balík: Dědův odkaz. (Kniha pro dospívající jinochy z r. 1915)

"Chci tě raději varovat před něčím jiným, totiž před učením sociálních demokratů, kteří soukromý majetek zavrhují, jej krádeží nazývají, a chtějí veškerý majetek soustřediti v ruce státu. O tomto státu budoucnosti, který jest ve skutečnosti naprosto nemožný, dovedou se zanícením celé hodiny mluviti a jeho krásy a blahobyt líčiti. Tím do svých řad lákají a usilují, aby jich bylo více a tak aby měli větší naději na dosažené onoho ráje budoucnosti.

Učení toto, jak zřejmo, jest proti sedmému a desátému přikázání Božímu, a tudíž nesmíš nikdy jeho vyznavačem se státi. Nesedej nikdy na lep těm báchorkám o státu budoucnosti, který sociální demokraté mělkým, důvěřivým a nespokojeným lidičkám slibují. Kdyby snahy ty se uskutečnily, stát byl majitelem všeho, jednotlivcům rozdílel práci i odměnu, nastala by nutně ochablost v práci, v podnikání, lhostejnost ke všemu a lenost. Teprve potom bys viděl, jaké hnusné otroctví by se nutně vyvinulo, jaká by se dostavila nespokojenost a zoufalství, neboť řady dozorců by musely státi s karabáčem nad dělníky, aby, když by ještě za vše nic pro sebe nedostávali, pracovali. Proto nikdy novin sociálně demokratických neodebírej a nečti, nikdy se nestaň členem jejich nějakého spolku, nechoď na jejich schůze a nevěř jejich řečníkům."
20. 05. 2007 | 12:54

Karel napsal(a):

Jmenujuse taky Zaorálek a už mě štve jak se mi kamarádi posmívají. Asi se nechám přejmenovat, abych nebyl zaměňován s tím namyšleným volem.
20. 05. 2007 | 14:09

straka napsal(a):

Pane Zaorálku obdivuji již poněkolikáté Vaši statečnost. To to tomu arcijestřábovi vytmavíte. Jen mě mrzí, že jste to tehdy tak natvrdo a jasně neřekl soudruhům ze SSSR když tu měli svoje SS20. To se to tvrdě říká když to nic nestojí, ale říkat něco když za to hrozí kriminál to je statečnost najednou pryč. Velmi dobře si Vás pamatuji jak jste "statečně" držel hubu a krok v koloaborantské ČSS.
20. 05. 2007 | 16:36

Zaorálek je MAGOR napsal(a):

Ha ha ha, zase se náš stalinista rozepsal. Pane Zaorálku, jste MAGOR!
20. 05. 2007 | 17:39

JK napsal(a):

Pane Zaorálku, vy a vám podobní z ČSSD jsou ochotni podpořit cokoli, jen aby stáli proti ODS. Křičíte proti obraně před lidmi uvažujícími obdobně jako Husain, lidmi, kteří ve jménu Islámu jsou ochotni vyvraždit Evropu jadernými zbraněmi. Je třeba jim včas a jasně ukázat, že nemají šanci. Protiraketový radar na našem území ja součástí takové ukázky. Vy ale ve své malosti dáváte partajním cílům před čímkoli. Jeďte se omluvit Iránu, vaši voliči vás za to pochválí.
20. 05. 2007 | 18:12

Václav napsal(a):

Většina české veřejnosti, na rozdíl od neurvalých pravičáků v této diskusi, odmítá stavbu americké radarové základny na našem území. Ne každý ale má argumenty proti výstavbě tak seřazené jako následující autor. Jeho NE je podmíněno hledisky demokratickými, právními, bezpečnostními, zahraničně politickými, technickými, ekonomickými i veřejným míněním.
Jsem proti výstavbě protiraketové základny protože :

a) Demokracie

1. Vůle občanů k takto závažné otázce může být vyjádřena pouze prvkem přímé demokracie a to je referendum
2. Žádná politická strana neměla ve volebním programu do parlamentu umístění této základny na území ČR - proto o této otázce nemůže rozhodovat vláda a parlament ČR (kteří mají velice slabý a nestabilní mandát), ale pouze občané
3. Demokracie a právo občanů na informace a tím právo občanů rozhodovat o svém osudu jsou minimálně pošlapávána od roku 2002 - kdy se o této základně jedná na úrovni orgánů ČR a USA . Veřejnost o této skutečnosti není informována.
4. Orgány ČR neposkytují úplné a pravdivé informace o důsledcích umístění základny pro ČR a její obyvatele
5. V souvislosti s výstavbou základny je omezována demokracie v ČR -
viz zákaz demonstrace plánované na 29.1.2007.

b) Porušení stávajícího práva

1. Ztráta značného území ČR – území základny nepodléhá jurisdikci ČR, ČR ztrácí postavení suverénního státu
2. Právo ČR nebude moci být vykonáváno s velikou pravděpodobností nad americkými vojáky a nad zaměstnanci základen při kriminálních, nedbalostních a jiných porušení zákona
3. Dojde k nerovnoprávnému postavení občanů ČR proti příslušníkům cizích vojsk z hlediska práva a tím k narušení principu rovnosti a reciprocity občanů ČR
4. Porušení prohlášení Severoatlantické rady z roku 1997, že v žádném novém členském státě NATO žádné základny cizích vojsk nebudou
5. Porušení dokumentu Bezpečná Evropa v lepším světě, který byl přijat na úrovni EU 12. 12. 2003 v Bruselu

c)Bezpečnostní otázky

1. Protiraketová základna – radar, v případě vojenského konfliktu USA s některou velmocí se vždy stane prvořadým cílem úderu protivníka USA
2. Území ČR se stává cílem prvního úderu ,aniž ČR by musela nutně být ve válečném stavu
3. Útok na území ČR nemůžou orgány ČR ani občané ovlivnit
4.V případě vytvoření základny na území ČR Rusko s lítostí deklaruje,že bude muset přijmou odpovídající vojenská protiopatření , nejspíše zaměření svých raket na území ČR a možnost preventivního úderu (jaderného?),těchto raket v případě globálního konfliktu
5. O použití základny rozhoduje výhradně velení armády USA, ČR bude pouze s odstupem informována
6. Protiraketový systém USA do současné doby dle stávajících zkoušek je značně nedokonalý a nespolehlivý
7. Střet raket může mít nedozírné následky pro obyvatelstvo, kam tyto zbytky dopadnou –zamoření území
8. Zvýší se nebezpečí nehod a havárií techniky základny a dochází k růstu nebezpečí pro občany ČR
9. Vzroste nebezpečí ze strany teroristů v ČR a nebezpečí teroristických útoků na občany ČR v zahraničí

d) Zahraničně politické aspekty

1. ČR se takto zapojí do preventivních válek USA, které si USA vyhrazují vést v případě ohrožení vlastních zájmů USA
2. ČR svým souhlasem s umístěním základny přispěje k růstu nedůvěry mezi světovými velmocemi ale i mezi spojenci v NATO
3. ČR svým souhlasem s umístěním základny přispěje k růstu nedůvěry mezi světovými velmocemi a ke komplikacím v oblasti nešíření jaderných zbraní , zbraní hromadného ničení a omezení raket dalekého dosahu
4. ČR svým souhlasem s umístěním základny přispěje k růstu nedůvěry mezi ČR a zeměmi bývalého SSSR
5. ČR svým souhlasem s umístěním základny přispěje k růstu závodů ve zbrojení mezi velmocemi
6. Vybudováním základny se změní k horšímu mezinárodní postavení ČR a role naší země v řešení mezinárodních problémů a posuzování zahraničně politických aktivit naší země
7. Od voleb v USA v roce 2008 se výrazně změní nazírání na řešení mezinárodních konfliktů a problémů silou. Budování základny v ČR je stejné jako budování Stalinova pomníku na konci 50let. Tenkrát svět stál před změnou ,jenom v naší republice jsme to neviděli.
20. 05. 2007 | 20:19

bobr napsal(a):

Filosofie některých zde píšících politických odborníků je vskutku velmi jednoduchá: každý kdo je proti umístění amerického radaru v ČR, každý kdo nesouhlasí s politikou Busche, každý kdo má výhrady k vládním reformám, každý kdo pokládá Topola za burana a každý kdo třeba jen souhlasí se Zaorálkovým blogem - je komunista. Takže se vy primitivové vzpamatujte a začněte reálně uvažovat: podle vaší filosofie by u nás muselo být asi 80 a více procent komunistů.
20. 05. 2007 | 20:20

Václav napsal(a):

dokončení

d) Technické otázky

1. Bude narušen příjem televizního, radiového a telefonního signálu
2. Bude nutno vytvořit značně široký koridor omezení leteckého provozu
3. Záření radaru ovlivňuje funkce citlivých přístrojů (například v letadlech)
4. Vzroste zatížení životního prostředí zářením z radaru a zdravotní rizika pro obyvatelstvo žijící v okolí radaru
5. Pro obdobné radary jsou zřizovány jaderné zdroje pro výrobu elektrické energie

e) Ekonomické otázky

1. Vliv výstavby základny na řešení nezaměstnanosti daného regionu je zcela zanedbatelný
2. Základna USA bude zásobována z USA, ekonomická výhodnost základny pro ekonomiku ČR bude zcela zanedbatelná
3. ČR bude nucena vynaložit prostředky na zabezpečení vnější ochrany základny,což povede k růstu nákladů na armádu na úkor potřebnějších resortů

4. Základna nepřinese žádný prospěch pro růst technologických znalostí ČR, jako investice USA v Zetoru, AERU,Temelínu…

f) Veřejné mínění

1.Obyvatelé ČR v své historii vždy odmítali umístění cizích vojáků na svém území bez ohledu na své ostatní politické postoje
2. S umístěním vojenské základny nesouhlasí většina obyvatel ČR (VII/2006-83%-průzkum MfDnes, X/2006 75% -Lidové noviny)
3. Možnost české kontroly vybavení a funkce základny je nulová

Výše uvedené problémy ohledně výstavby základny nejsou vyčerpávající, ani konečné. Plodná, tolerantní a slušná diskuse se rozvinula zejména ma http://www.radiohalo.cz
20. 05. 2007 | 20:21

Petr Bidlo napsal(a):

Magazín o občanské společnosti OS Noviny.cz nabídl možnost široké diskuse na téma RADAR. Do dnešní půlnoci můžete hlasovat o radarové základně na http://www.osnoviny.cz
20. 05. 2007 | 20:36

t.w.o. napsal(a):

To Václav: Podíval jsem se na to vaše radio. Pěkná DISKUSE, všichni jsou PROTI. Jako za starých časů, krásných 100%!
20. 05. 2007 | 21:06

car8888car napsal(a):

važeny pane ja jsem zastáce polityky usa polityku neděla jeden člověk te ji jen reprezentuje:Asi by to pro usa nebyl problem aby se na tom podílela EU jenže podílet se na tom znamena spolufinancovat bohuže rospočet eu by se shroutil jen při 20 procentech.Nemám sice žadne ekonomicke vzděláni ale sistem dodaci EU je cesta do pekel.není to ani žadna socialní polityka co děla eu je to obyčejne prožirání budoucnosti a dotovaní i organizovaneho zločinu.Aco stoho plyne do budocnosti zase na to doplatí ti nejslapší je škoda že ti nejslapši nejvic naletí na vaš populismus.Vy jste ekonomicky anlfabet.
20. 05. 2007 | 21:28

Zdeněk napsal(a):

Proč se netrvá na smlouvách o omezování zbraní?

bravo, to jistě nikoho v dějinách ještě nenapadlo, určitě by irán, rusko i alkajda takové smloouvy podepsaly a dokonce i dodržli

pane zaorálku, tentokrát se vám povedl článek bez vulgarismů, ale myšlenkově jste opět nezklamal
20. 05. 2007 | 21:37

jana napsal(a):

ODS a jejím menálně prostým voličům stačí budování radarové základny, prodeje nemocnic a jiných ještě lukrativních oběktů a po té se opět mohou stáhnout do opozice.Nenapravitení hovada, kteří dávají hlas těmto registrovaným zlodějům(vzkaz pro voliče)
20. 05. 2007 | 22:08

t.w.o. napsal(a):

To jana: Mentálně vyspělá členko Jyrkova fan-clubu: ve vašem kratičkém příspěvku jsem nalezl 8 chyb. Přeji vašemu diktátorkovi, abyste byla na úrovni alespoň fyzicky.
20. 05. 2007 | 22:39

Jana J napsal(a):

To bylo zase počteníčko, známé firmy perlily - to bylo nadávek do komoušů, stalinistů,bolševiků. Proboha Jagu, najděte si už nějakou babu - a věnujte se i jiným činnostem. Pan Zaorálek je nyní proti Bushovi, ale bohužel nevím, jestli byl také v roce 2003 - takže nevím, jestli to myslí vážně. Jestli ano, přijde v sobotu na demonstraci? Přijdete, pane Zaorálku?
20. 05. 2007 | 23:05

Michals napsal(a):

to t.w.o.: ve slově Jirka se píše "i" nikoli "y".
21. 05. 2007 | 03:34

Michals napsal(a):

to Zdeněk: proti Al kajdě je takový radar obzvláště vypečenou zbraní...
21. 05. 2007 | 03:35

Anna napsal(a):

A co již budovaný radar na Palmovce v Libni? Co nám k tomu řeknete pane Zaorálku?
21. 05. 2007 | 06:34

Jag napsal(a):

Michalsi,radar může sledovat i telefonní spojení.Takže by ses divil,ale asi i proti teroristům má smysl.
21. 05. 2007 | 07:51

Jag napsal(a):

Ale Janičko,má radar nějaké spojení s ženskou?Nebo tady vznikají blogy,aby se tam nic nepsalo?
21. 05. 2007 | 07:53

Dag napsal(a):

Nevím proč by jsem se měl dobrovolně zbavovat obrany a vystavit svoji rodinu útoku nějakého magora, kterému je úplně jedno zda svět zahyne nebo ne. Zaorálek radši obětuje nás všechny jen aby mu neklesly volební preference.Bláznů, kteří na to slyší se najde vždy dost.Vzpomeňme na protesty před 30-ti lety v Německu proti Pershingům. Zmanipulovaná veřejnost si také naivně myslela, že je možné se s bolševikem dohodnout. Je třeba podpořit našeho skutečného spojence USA. Nejde o presidenta Bushe, ale o základní obranu našeho životního stylu, ze kterého jsme byli na dlouhý čas vytrženi.Nezříkejme se zcela sami, našeho práva na obranu. Je fakt, že držet basu nikdy nebylo čechům vlastní. Zaorálek toho je opět důkazem.....
21. 05. 2007 | 10:05

Tupelo napsal(a):

o tom kdo skutecne inicioval pozvani americanu do CR a o dalsich lzich ODS vic na dnesnich BL: http://www.blisty.cz/2007/5...
21. 05. 2007 | 10:56

Dalimil napsal(a):

Pánové, chybí vám píseček a lopatička.
21. 05. 2007 | 20:07

404 napsal(a):

Co je to tady za diskuzi? Fanatičtí pravičáci, kteří ani nevíte o čem je pravice... vy hovádka boží, co si myslíte, že bojejete proti komunistům tím, že nadávaáte lidem do soudruhů? Že lezete (v americe historicky nejméně oblíbenému!) prezidentovi Bushodi do zadku jak pionýři Gorbačovovi? Jste směšní!
21. 05. 2007 | 20:53

Poradce ústeckého hejtmana napsal(a):

PŘESTOŽE JSEM PRAVICOVÝ VOLIČ,BUSHE NESNÁŠÍM JAKO SKORO 90% OBČANŮ VE SVĚTĚ.PROTO BYCH CHTĚL MU TO V PRAZE DÁT NA VĚDOMÍ,VĚŘÍM,ŽE MNOHO I MÝCH SPOLUOBČANŮ.
21. 05. 2007 | 21:04

Dan napsal(a):

Zaorálek je jeden z mála, který dokáže jasně vystihnout jádro pudla a nemlží jako jiní. V otázce radaru a raket jde houby o Evropskou bezpečnost, Irán a Sev. Koreu. Jde o Rusko a všichni alespoň trochu přemýšlející lidé to vědí. Takže Vondro a spol, přestaňte lhát, už tak vám nikdo nevěří..Zaprodanci...
21. 05. 2007 | 21:09

Anna napsal(a):

Dane hezké, moc hezké. Co jste chtěl říct nakonec, Zaprodanci imperialismu? Teď nevím, ale mám takový pocit, že jsem to někde zaslechla. Nevíte kdy? Pomozte mi, prosím.
21. 05. 2007 | 22:01

pavel napsal(a):

Soudruhu Zaorálku, nejsem násliník ale s chutí bych vám dal pár facek za veše přiblblé Blogy. Nechápu kdo vás tady permanentně pouští ke slovu, když jasně patříte k posušné a vypálené skupině okolo Paroubka, bez vlastního názoru, prtože ho vedle Paroubka ani mít nesmíte.
21. 05. 2007 | 22:08

Rejpal napsal(a):

Rad bych dal par facek panu pavlovi , ackoliv jsem mirumovna povaha
21. 05. 2007 | 22:43

pozorovatel napsal(a):

Zajímalo by mě vy hrdinové, kteří tady vykládáte, jak je potřeba to Buschovi říci do očí a přímo, že tady nechcete radar, kde jste byli, když tady měl bolševik v lesích schovaný rakety 40 let.Kde jste byli zalezlí, když přijel soudruh Leonid B. aby jste mu řekli, že tady žádny rakety nechcete. Ne já Vám to řeknu, mávali jste rudou vlajkou a řvali se sovětskýn svazem na věčné časy.
Pořád je mi milejší americkej radar na zahradě než Bolševik s Němcem nebo Iráncem za plote.
Jsme bohužel stádo nepoučtelných volů včetně pana Zaorálka.( jak tak sleduji, tak naštěstí ne všichni).
21. 05. 2007 | 22:50

Náhodný čtenář pro čtenáře - odpověď napsal(a):

Gratuluji Vám.Přihlásil jste se sám jako blb s číslem 001.Na mně se žádný marxismus-leninismus nepodepsal ale že jsem ťal tzv. " do živého" dokumentuje Vaše reakce na můj názor. Zopakujte si trošku gramatiku. Ve Vašich 5 mizerných větách jsou totiž hned dvě gramatické chyby. Takže s tím IQ to asi opravdu nebude moc slavné pane "hňupe".
21. 05. 2007 | 23:11

Vebr napsal(a):

Jestli tenhle tupoň má být ministrem zahraničí, tak to asi bude lepší se vystěhovat.
22. 05. 2007 | 07:43

Ahmedi-Neřád napsal(a):

Pavle, právě p.Paroubek je v ČSSD jeden z mála zastánců radaru, to jen pro Tvou informaci. A pozorovateli, už Ti někdy nějakej Íránec něco provedl, ohrozil Tě, nebo jenom naznačil něco nekalého? Aha, že ne? A nemá snad každá země nárok na výrobu vlastní atomové energie? Mají usa nějaký monopol na rozhodování, kdo si ji může vyrábět? Je Írán skutečnou hrozbou, nebo jenom koukáš na televizi a necháě do sebe lejt ty nesmysly? Brr, každá diskuze na tomto serveru je úžasnou šarádou omezenosti našich spoluobyvatel, probuďte se prosím někteří, určitě by se i Vám ulevilo.
22. 05. 2007 | 09:19

Helfert Střelenec napsal(a):

Je lepší být příznivcem toho,kdo má moc a prašule.Radar u nás to je jeden veliký šit.Nebude chránit nás ale amíky.A navíc čím bude napájen to zatím asi neřekli.Jede na malý atomový reaktor.
22. 05. 2007 | 11:54

ego napsal(a):

Vebr, dej číslo konta, posílám peníze na jízdenku. Kéž by s tebou odjeli všichni dementi.
22. 05. 2007 | 13:02

michals napsal(a):

opět jen upozorňuji pro neznalé hodnotitele příspěvků: "soudruh" je oslovení, které používají komunisté uvnitř strany, tedy mezi sebou. Z uvedeného vyplývá, že ten, kdo používá tohoto oslovení je zřejmě komunista.
22. 05. 2007 | 20:18

Anna napsal(a):

Zdravím Helferta, který prohlédl.
Proč pořád demonstujete proti radaru v Brdech, když se stejný staví na Palmovce. Atomový reaktor je zabudován v lokalitě Na Krejcárku. Předělat plynojem na radar je tak snadné.Vy nevidíte ten stejný tvar?

Pane pozorovateli za vaše názory se styďte.Cožpak nevíte, že za všechno může mandelinka bramborová a George junior?

A pane Václave - to mě ten radar bude rušit televizi? I Novu? I sourozence Gondíky? To bych nepřežila, půjdu demonstrovat taky.
23. 05. 2007 | 08:03

Šťoural napsal(a):

Zaorálek - řiditel Zeměkoule. Odstěhuj se ke Kimovi, kašpare.
23. 05. 2007 | 13:37

Tomáš napsal(a):

tak to jsem zvedav zda mu to reknete do oci a hlavne v anglictine, nebot tady na blogu mam dojem, ze je to spise med kolem huby ceskym obcanum, ale pak klasicky svesite zadek a zase nic
23. 05. 2007 | 13:52

Lubos Zaoralek druhy napsal(a):

Tomasi, Zaoralek anglicky neumi. Vzdy se zasmeji kdyz si hraje na ministra zahranici a hodi tam nejaky anglicky vyraz. Ten hnup umi zesmolit i slovo yes na dzes. A jak pri tom umi skakat a rozhazovat ruckama. Me ten sasek bavi. Je to barva PS. Sice ruda, ale porad........
23. 05. 2007 | 23:25

Hobo-x napsal(a):

Nejsem Váš volič,přesto .Děkuju za odvahu a podporu národních zájmů.
23. 05. 2007 | 23:44

Dsef napsal(a):

S panem Zaoralkem souhlasim - rovnez nepodporuji Bushovu politiku.

Nevim, proc se tu kazde dite ohani narazkami typu "soudruh" atd. Pochybuji, ze si nekdo z nich uvedomuje jak velky prostor se nachazi mezi kapitalismem a komunismem. To, ze nekomu smrdi Bushova politika neznamena, ze je bolsevik.

Nekdy i osobnosti, ktere nemam zrovna v lasce obdivuji, ze maji tu silu sem psat, kdyz vidim jak primitivni a nepodlozene narazky se objevuji hned v prvnich komentarich.
24. 05. 2007 | 00:58

Bobes napsal(a):

Opet snuska polopravd a nesmyslu ze stran pana Zaoralka. Kongres neseskrtal penize na projekt tak dramaticky, jak pan Zaoralek lici a navic se skrty tykaji jen raket a nikoli radaru, o jehoz nutnosti nepochybuji ani demokraticti kritici Bushe. Mimo jine projekt raketove obrany se velice pohnul jeste pred prichodem George W. Bushe do Bileho domu a prezident Clinton jej osobne velice podporoval.
Protiraketovy projekt rovnez neni tak nespolehlivy, jak se nam pan Z snazi podsunout - test lonskeho zari byl povazovan za uspech i z rad kritiku.
Pak to tvrzeni pana Z., ze se seznam siritelu jadernych technologii radikalne snizil diky politickemu vyjednavani. Tak predevsim proliferatori jako je Libye se vzdala sve jaderne technologie nikoli proto, ze by se nam ji podarilo presvedcit, ale proto,ze dostala strach z americkeho zasahu. Alespon to by se Bushovi melo uznat.
Zajimave ale je, ze pan Z nyni sam uznava, ze Severni Korea a Iran jsou samy v tomto ohledu nebezpecim -- nema proto, pane Z, smysl se proti tomuto nebezpeci branit treba prostrednictvim protiraketoveho stitu?
24. 05. 2007 | 09:11

au napsal(a):

Pane Zaorálku to máte těžké, dočetla jsem se v tisku, že prezidenta Bushe označují jako hloupého prezidenta. Tak to je pak těžké jednání.
24. 05. 2007 | 13:19

Libor napsal(a):

Pane Zaorálku dáte nám jistotu že třeba za 7 let se nějaký blázen nedostane k technologii raket dl.doletu.Ten radar když to pujde dobře tak dřív stát nebude a kde je vaše jistota.Vždyť jak jde rychle technika dopředu.A co pak budete hlásit jestli taková hrozba bude?Asi nakoupíte nové stihačky a moc lidí z vaší partaje si namastí kapsu.Kato jim dá recept.Takže je lepší něco dělat už teď než potom lomit rukama.Nebo si myslíte že islámský fanatik bude brát ohled na to kdo chtěl nebo nechtěl?Pro něj sme nevěřící psi všichni dohromady i s Vámi.
24. 05. 2007 | 14:36

Václav K. napsal(a):

Bush je ozbrojenou hrozbou pro svobodný svět. USA už jsou považovány za Říši zla a Reagan se určitě obrací v hrozbě. Více o demonstracích proti jeho návětěvě v ČR jsem zaslechl na http://www.radiohalo.cz
25. 05. 2007 | 19:58

Tupelo napsal(a):

@Libor:po vybudovani radaru budeme mit jednu jistotu, totiz tu, ze se na nas zameri ruske zbrane a neni se co divit.
Mozna jste mel na mysli Iran.Vemte si i tak islamsky stat jako je Pakistan v dobe kdy ziskal jadernou zbran. Od te doby mel snad dve valky s Indii a oba staty byly velmi uvazlive v jejim nasazeni. Nepodcenujte inteligenci Irancu, nebezpeci hrozi spis od teroristickych skupin a od tech nas radar neochrani.
Takze jestli se zvysi ci snizi nebezpeci pro CR nechavam na Vas, jen bych pripomel ze aby nas nejaky radar ochranoval, musel by byt spis v Turecku nez u nas.
25. 05. 2007 | 21:03

Pilot Helikoptery napsal(a):

Zaoralek musi silet. US congress schvalil dalsi miliardy dolaru na valku v Iraku. Co ted ten post1989 komunista Lubos bude rikat? Asi bude skakat jako gumovy certik. Uz nelita, ale porad se snazi. Jak mava rukama u recnickeho pultiku, by se do Ostravy snad dostal i zadarmo.
26. 05. 2007 | 11:10

občan napsal(a):

Přiznám,se,z článku p.Zaorálka jsem četl jen některé pasáže, s něčím se dá polemizovat, ale p l n ě souhlasím - a je to moje verze - s tím, že cokoliv amerického je pro ČR
NAPROSTO nepřijatelné,riskant-ní,nebezpečné!!!A Tupolánka by za projev lezdoprdelectví v Brně měli zastřelit - a hned!
26. 05. 2007 | 16:01

Anup napsal(a):

Jak "rudo" mají zastánci radaru před očima,když nevidí,co napsal pan Václav...
A ti,co se domnívají,že o jednání s radarem začala ČSSD,ať si přečtou stránku v Britských Listech,kde se k tomu hrdě hlásí tehdejší poslanec za ODS,Jiří Payne:Američany jsem přesvědčil já,že potřebujeme jejich radar a dále,článek:Jak chtěl pan Payne zachránit Evropu.
V těchto stránkách Brits.Listů také najdete,jaká arogance a lži čiší z představitelů vlády vůči občanům,při vyjednávání v obcích, kde má radar stát.Lze se tam o tom přesvědčit v článcích Jana Neorala,starosty tamní obce Trokavec.Nejotřesnější je snad to, co řekl Topolánek,na jeden dotaz občanky,co když radar selže:TOPOLÁNEK:VŠUDE UMÍRAJÍ LIDÉ .Někteří ve válkách,jiní při autonehodách,jiní jen tak.!!!
26. 05. 2007 | 17:29

Karlos napsal(a):

Zaorálek je nejtrapnější surfer na vlnách protiraketového populismu.
26. 05. 2007 | 18:30

Pepík napsal(a):

Ano pane Zaorálku. Cokoliv amerického je pro nás nebezpečné. Ale kdyby to bylo něco ruského, to by bylo něco jiného :)
26. 05. 2007 | 18:32

blumfeld napsal(a):

Radar bude postaven v rámci struktur NATO, protože USA jsou NATO. Po USA už není nic - jen pupkáči v Bruselu, naprosto neschopní čehokoli smysluplného, natož obrany Evropy - o tom svědčí kuriozní evropské tzv. "speciální jednotky" pro odklízení bordelu po přírodních katastrofách, jejichž ostré nasazení v boji vyžaduje souhlas RB - není to k smíchu?
26. 05. 2007 | 18:45

Já napsal(a):

Soudruhu Zaorálku, běž raději dělat další nemanželské děti a neoblbuj lidi.
26. 05. 2007 | 18:48

Nikdo napsal(a):

Soudruhu Lenine, nikdy jsem nebyl stoupencem vaší politiky a nikdy nebudu. Běžte i se svojí Arurorou někam
26. 05. 2007 | 22:41

Bryansk napsal(a):

Jak už tu pár lidí napsalo, Evropa nepotřebuje ochranu od USA , neboť má stejně velký HDP = 13 bilionů USD a 500 milionů obyvatel. Všichni si pamatujeme, jaké jednotky dokáže Evropa postavit, když jde "Do tuhýho" - třeba Wehrmacht nebo Rudá armáda, to byly opravdové "Mašiny na zabíjení", se ktarými by rozhodně US Army nechtěla přijít do křížku - když se dostala do křížku se zničenými divizemi SS Totenkopf a Das Reich v Ardenách /za tyto divize zničené v Rusku už bojovali v podstatě už jen kuchaři a písaři/ , tak toho měli Amíci "plný brejle". Já se o Evropu nebojím, pokud to bude nutné a zatím se rozhodně nic podsatného neděje, tak postavíme jednotky , že i na US Army půjdou mrákoty. Ostatně Rus odpálil na ostrovech Novaja Zemlja 30.10.1961 vodíkovou pumu o 57 megatunách, kolik těchto bomb "unese" Irán nebo Korea , než se vypaří z mapy světa ?? - moc né . Takže ti, kdo se bojí o osud Evropy - až konečně o něco půjde - dopravíme do "zlobivých zemí" pár tědhto ruských bomb o 57 megatunách a bude pokoj, a k tomu rozhodně Američany nepotřebujeme. Ostatně před náporem Osmanů a Arabů jak známo se Evropa ubránila vlastními silami už jednou / I když se Turci dostali až k Vídni - dnes by dostali "Atomovou sprchu" už v Bulharsku. Není co řešit , Evropa si poradí sama.
27. 05. 2007 | 13:55

Jenda napsal(a):

Evropa si poradí sama, ale kdo to zaplatí? Američanům na válku v Iráku půjčili číňané tím, že koupili jejich obligace, ale kdo půjčí Evropě?
27. 05. 2007 | 20:23

Patrik Koranda napsal(a):

GHOLA, VÁCLAV: tak jsem si přečetl všechny příspěvky a je mi neveselo, Vám dvěma, pánové "Ghola" a "Václav" MOC děkuji za nějaké informace. Nejsem vojenský odbornk, nejsem ani voják, ale tak nějak se mi zdá, že základna USA (ta NATO by mi nevydila) opravdu může znamenat bezpečnostní rizika. Chci znát více informací, faktů a názorů (ne osobních ataků a "nesmyslů" kterými jsem se musel prokousat) a pak chci o své zemi rozhodovat.

A diskutujícím, podobné řeči patří do hospody, po 5 pivě jsou snad i akceptovatelné, ale ne pochopitelné. Pokud byste to chtěli dělat jinak, využijte své ústávní právo - být volen. A pak nám to předvedete. Uvidíme.

Pane Zaorálku, můžete na svém blogu například zvěřejnit souvislosti jako angažovanost pana vicepresidenta Chenneyho na ve firmě co dodává systémy ne nepodobné tomu, který má/nemá být v Brdech ? A jiné souvisloti, odkazy na stránky, vyjádření a usnesení zákonodárců a exekutivy USA.... pak máme o čem mluvit tady všichni. Jinak je to ztráta času.

Jinak jsem pro mír. A co vy pánové ????
27. 05. 2007 | 22:55

Joska napsal(a):

je zajímavé, jak vždy, v důležitých otázkách bezpečnosti země, jejího směřování získávají navrch (u nás, v naší kotlině) hloupí a nezodpovědní lidé. Zajímalo by mne soudruhu Paroubku, co se vám stalo, že jste takto zblbnul. Cítíte " nalevo" s našimi soudruhy z KSČ, kteří nám zkur...i život, máte pochopení pro Rusko, které nás okupovalo. Bojujete proti zájmům našich spojenců a několikanásobných vykupitelů - USA, kteří nám nikdy neublížili a kteří jediní na světě jsou nám schopni zajistit svobodu. (NATO bez USA je prd, to byste i při své průměrné inteligenci mohl zjistit). Neměl byste se náhodou z tak zodpovědného postu sám vykopnout a jít okopávat brambory?
27. 05. 2007 | 23:29

Pepa Řepa napsal(a):

To Bryansk
myslím, že to vidíte příliš optimisticky s obranou Evropy.
Přiznejme si, žijeme na kontinentě, který trochu zdegeneroval v zájmu klidu a relativního blahobytu. Evropský "zásah" na Balkáně charakterizovala holandská "obrana" Srebrenice. Amerika pak zasáhla razantně, bohužel si trochu popletla strany. Místo zastavaní muslimské expanze to odnesli Srbové. Asi proto, že píšou azbukou. A spoléhat na Rusko? To už tu bylo. V nejlepším případě spojenec z rozumu, proti nebezpečí z jihu. Ale hezky za plotem a od těla.
A Turecko? nějak jste zapomněl, že je v NATO, jistí sebevrazi je chtějí i v EU. Je tady závazek pomoci v příštím Turecko -Kurdském konfliktu, až se USA stáhnou z Iráku. Jeďte se podívat do východního Turecka. Za jezerem Van probíhá permanentní válka desítky let.Dál vás ani nepustí.

Pokud nejste obdivovatel starých pořádků, tak vám pořád vyjdou USA jako nejbližší spojenec. A nejen z rozumu.Máme nejvíc společného. Hamburgry to být zrovna nemusejí.
Nebo byste raději žil podle šárie nebo s pionýrským šátkem na krku? Zaorálkovi by docela slušel. Některým lidem z ODS ostatně taky.
28. 05. 2007 | 07:04

Tonda napsal(a):

Když už se píše panu Bushovi, bylo by záhodno použít anglický jazyk, aby tomu rozumněl. Nebo ne?
28. 05. 2007 | 08:47

lukas hudec napsal(a):

myslim ze kazdy kdo se na to dival vcera v tv pochopil ze slo o nadsazku...ziram co se z toho dela,,a sulda zaoralek se tu zase predvadi.
28. 05. 2007 | 10:33

mjb napsal(a):

Každý názor je dobrý. Ale je třeba připomenout,že "soudruhu" se oslovovali dříve soc.demokrati ještě před založením KSČ. tak pro o tom tolik povídat? No a radar? Mým přáním je vidět plakat dojetím Topolánka který se dovídá,že radar nebude v Brdech,ale cca 2 km od jeho chaloupky na Valašsku. To samé platí o V.H. kterému amíci parkují na Hrádečku a ubezpečují ho,že radar v sousedství mu nic neudělá. A tak bych mohl pokračovat dál. Uvědomte si prosím,že když vám někdo leze nadvůr a vy mu říkáte bež pryč tak slušný člověk vycouvá. Jo a ještě nikdo nezdůvodnil proč právě na tom určitém místě v Brdech!
28. 05. 2007 | 16:50

Urban napsal(a):

Pane Zaorálku, styďte se.
29. 05. 2007 | 00:41

Martasek napsal(a):

Debata o tom proč mít nebo nemít deštník u sebe když se předpovídají bouřky ,je nesmyslná každý si jej vezme. Ale radši než abych si jej pujčoval bych měl vlastní. Takže pokud se chceme hádat o barvu fajn, ale myslím si že je jedno jestli budeme mít deštník červený, oranžový nebo modrý. Jenom nechápu proč se mají umistovat patrioty do Polska a ne někde blížě k Iránu to znamená na jih. Takže se nedivím Rusku ,že jsou nasr.. na všechny. A pokud se dá do kupy Rusko + Irán bude nám zle nedobře.
29. 05. 2007 | 17:00

Tomas napsal(a):

Můj názor by byl že:
1. Rusko na nás raketama míři už od vstupu do NATO.
2. vše co se vyvijí není od začátku 100% funční.
3. na to, že za 10 let nebude mít někdo raketu s doletem do evropy,narozdíl od vás, ruku nedam.
4. po odzbrojení by to taky jednou mohlo dopadnout jako s Tibetem (staré ale pravdivé pořekadlo: kdo chce mír připravuje se na válku).

Zkuste se taky někdy zamyslet jak by to tu mohlo vypadat alespoň za 10 let a né jak to bude vypadat při dalších volbách. A z těch představ si vyberte vždy ten horší scénář a na ten se připravujte.
29. 05. 2007 | 17:07

Lada napsal(a):

Uz zase ten pitomec někoho oslovuje. Vzpomínáte na jeho otevřené nabídky Klausovi, že mu vysvětlí naprostou osamocenost jeho odmítavého stanoviska k evropské ústavě? Francouzské a nizozemské odmítnutí s ním sice na chvíli otřáslo, ale jak je vidět, zase se osvěžil, našel nová nosná témata a blbne dál. Jako rovný s velkými, bohužel ale trouba.
29. 05. 2007 | 22:54

resme nase tuzemske skandaly napsal(a):

Pane Zaoralku, souhlasim s Vasimi nazory na presidenta Bushe, ale ten uz vlastne konci. Za to doma mame skandaly, ktere uz trvaji jeste od totality - nemohl byste prosim neco udelat s timto kostlivcem:

http://www.users.qwest.net/...
29. 05. 2007 | 23:28

car8888car napsal(a):

Tuere bojo. Buš neumí česky komu to píšeš tuere pinga
01. 06. 2007 | 06:33

Bara napsal(a):

Souhlasim s nazorem pana Zaoralka, z diskuze,kterou tu predvadite je mi spatne,stejne jako z internetove cenzury.Kdybych mela tu moznost,zeptala bych se Bushe, jak to bylo 11.zari 2001.
01. 06. 2007 | 23:54

protiradaru napsal(a):

V pondělí 4.6.2007 v 18:00 na Hradčanském náměstí se bude konat DEMONSTRACE proti Bushovi, rozpínavé politice USA ve světě, proti hrozbě války, proti základně a radaru USA u nás a za referendum. Přijďte všichni!
03. 06. 2007 | 10:33

gx napsal(a):

Velmi teoreticka uvaha:

1. Kazde zvire ma zrakove ustroji na strategicky nejvyhodnejsim miste - na vrcholu tela (ctyrnohe /dvounohe) nebo v predni casti tela (hady, ryby). Zadne zvire nema zrak UPROSTRED tela, treba na pupiku.
Hrozi-li utok z Azie, tak logickym umostnenim radaru by bylo Rumunsko, Bulharsko, Turecko a pod. Umistnit radar UPROSTRED EU (aby udajne chranil EU) je logickym, anatomickym i strategickym nesmyslem.

2. Kongres: "Radar ANO, rakety NE".
K cemu jsou oci bez pesti? Prece k videni, pozorovani, uceni - t.j. k cinnostem nesouvisejicim s bojem. Pesti jsou potreba pouze k boji. Takze: zamysleny radar bez raket je urcen primarne k pozorovani, ale nikoli k pozorovani souvisejicimu s BOJEM. Pouze k pozorovani.

--> Zaver: Spise to vypada, ze primarnim poslanim US radaru je monitorovat situaci v EU: ma byt umistnen CENTRALNE (nikoli co nejblize "nepriteli") a jako takovy ke sve existenci nepotrebuje rakety.
Duvod? -- EU se stava na upadajici USA stale mene zavislou, a to jak ekonomicky tak i politicky (bojovat v Iraku i Afghanistanu chteji USA nikoli staty EU, jak se ukazalo).
EU buduje svoji ekonomiku primarne jako nevojenskou, orientovanou spise socialne, zatim co od pocatku 20. stoleti je US ekonomika primarne orientovana vojensky: bezprecedentne tezila z dodavek zbrani v obou svetovych valkach.
Stalym problemem zbrojniho prumyslu bylo a je nalezeni odbytu. Pokud valka nevznikla spontanne, tak byla vyvolana umele (Korea, Vietnam, Afghanistan, Jugoslavie, Irak, pochystavani na Iran ...).
Zbrojarstvi prinasi, jako kasino, "fast money", jelikoz valky jsou vzdy provazeny silnymi emocemi. Hlavnim problemem zbrojne orientovane ekonomiky je ale fakt, ze - chca nechca - kazda valka jednou skonci. A co pak se zbranema?

V pripade US zakladen v EU se US chova jako kazdy podnikatel - hledi si sveho zisku, bez ohledu na druhou stranu. Oni jsou prodejce, my jsme zakaznici. Prodejce muze nabidnout, ale o tom zda obchod probehne, rozhoduje vzdy zakaznik.

Osobni pohled: Kolik lidi by si nechalo namontovat do sveho bytu odposlouchavaci zarizeni jenom proto, ze je to zdarma??? :-)

Preju hezky den.
04. 06. 2007 | 12:13

gx napsal(a):

P.S.

Nemusi byt vsechno pravda, ale zasluhovalo by vetsi publiciu i to, jak vnima US zakladny na uzemi EU druha strana:

http://www.globalaffairs.cz...

Toto vnimani nemusi byt plne racionalni, nicmene jeho dusledky ponese EU a potazmo CR, nikoli USA.
04. 06. 2007 | 12:15

danny napsal(a):

Plne souhlasim, s Tomasem, Rusko na nas ma rakety zamerene od naseho vstupu do NATO. A pokud je mi znamo NATO o stavbe sveho radaru uvazuje, ale jestli to pujde tak bezproblemove a rychle jako s evropskym navigacnim systemem, tak radar NATO budem dostaven uz zacatkem pristiho stoleti. Jinak bych se chtel pana Zaoralka zeptat jestli mu ty blogy pise jeho tiskovy mluvci, protoze na radiu posluchaci volali sve dotazy na pana Zaoralka, tomu je vypracoval jeho tiskovy mluvci a on to jen precetl, slava umi aspon cist.........
13. 06. 2007 | 06:16

vanoce3000 napsal(a):

V této diskuzi to vypadá, že v dnešní době mohou být soudruzi i modří. Uvažování stejné, barva jiná. A také to jsou pionýři, kteří ještě té modré ideologii přednášené z hradu nerozumějí.
07. 08. 2007 | 11:50

Jayden napsal(a):

http://2b84b888135d94f4cfe6... <a href="http://2b84b888135d94f4cfe6...">2b84b888135d94f4cfe67407f5c74625</a> [url]http://2b84b888135d94f4cfe6...[/url] [url=http://2b84b888135d94f4cfe6...]2b84b888135d94f4cfe67407f5c74625[/url] [u]http://2b84b888135d94f4cfe6...[/u] 51db5f58e300383915b4ea83c7fc983b
26. 08. 2007 | 08:11

auto insurance virginia napsal(a):

Terrific work! This is the kind of information that are supposed to be shared around the web. Shame on Google for not positioning this post higher! Come on over and visit my website . Thank you =) <a href="http://invirginiaautoinsurance.com/">auto insurance virginia</a>
10. 08. 2011 | 06:02

auto insurance napsal(a):

advertising <a href="http://www.santana30thaffair.com/carefully-choosing-california-car-insurance-981506.html">California auto insurance</a>
17. 11. 2011 | 15:00

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Brenna Yngvar · Bureš Radim C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gazdík Petr · Glanc Tomáš H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří J Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jaroslav · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Mahdalová Eva · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Navrátil Marek · Němec Václav · Novotný Martin O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rath David · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukup Ondřej · Sportbar · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojtěch Adam · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy