Drábkova Sparta III

14. 02. 2012 | 04:56
Přečteno 8079 krát
Blíží se sociální karty. Alias karty žen na rodičovské dovolené.

Vzhledem k tomu, že jak voliči TOP 09 tak i premiér Nečas jsou s prací dua ministr Drábek a jeho první náměstek Šiška stále spokojeni (např. na co utrácet za IT, když se nezaměstnanost může počítat ručně po krabicích), mohou tito pokračovat směrem k skutečnému cíli sociálních reforem – zavedení povinné „sociální“ karty pro co nejvíce lidí, ideálně se systémem elektronických účtenek. Tento systém byl sice mezi normálními firmami totální propadák, ale za to jej dříve vlastnili právě ministr Drábek a jeho první náměstek Šiška (dnes už jej jisto jistě nevlastní, dnes jej totiž vlastní firma s anonymními akciemi).

Jak náměstek Šiška v doslova orwellovském rozhovoru vysvětluje, zavedení karet je pro příjemce zvýšením komfortu, neboť si budou muset povinně zřídit nový bankovní účet. Invalidé budou muset znovu na úřad do města vyměnit si průkazku na parkování. Také dojde k pokroku ve sjednocení výplat dávek – dnes je možné je vyplácet třemi způsoby a různé dávky se vyplácejí v různé dny. Nově to bude možné třemi způsoby (ale jinými!) a různé se budou vyplácet v různé dny.

Zavedení povinných bankovních karet (a účtů) od České spořitelny ministr odůvodňuje také tím, že je to evropský i světový trend. Je potom trochu překvapivé, že ani jedna země, které jsou uvedeny jako příklad, kartu spojenou s platební nemají, ale mají spíše obdobu české kartičky zdravotních pojišťoven (což někde je i logicky spojené v jednu) – vizte Itálie, Velká Británie, Finsko, USA.

Jedním z oficiálních (a jediné „restriktivní“=„proti flákačům“) zdůvodnění zavedení karet je to, že má (ideálně spolu se systémem iDTAX, který už rozhodně nevlastní ministr Drábek a jeho náměstek Šiška) zamezit kupování „závadných“ věcí z některých (viz níže) sociálních dávek. „Závadná“ je například libovolná věc v obchodě na vsi, kde není čtečka karet. Nebo třeba nákup dvou piv (40Kč) v místní hospodě, což při hledání práce může být ta nejlepší investice (určitě srovnatelná s dojížděním na úřad práce).

Podívejme se tedy na to, kdo všechno sociální kartu bude muset povinně používat.

Pro představu - sociální dávky představují zhruba 1/3 státního rozpočtu (430 miliard v roce 2010). A toto je rozdělení sociálních dávek dle objemu (peněz) v roce 2010 (poslední, za který jsou zveřejněná data):



Z toho ale zdaleka ne všechny dávky půjdou přes novou povinnou kartu. Největší část - všechny důchody - přes ni nepůjdou. Půjdou přes ni jen dávky za zhruba 60 miliard ročně:



Ale možná restrikce v nákupech se opět netýká všech – týká se jen maximálně 10 % vyplacených dávek, kolik to bude reálně se uvidí dle přístupu úřadu práce, který musí povinnou platbu kartou přikázat (=zákaz výběru z bankomatu). Pro všechny hlavní skupiny, které budou muset používat novou kartu – tj. ženy (i muže) na rodičovské, nezaměstnané, ženy na mateřské a lidi pobírající přídavky na děti nová karta jen přinese „komfort“ povinnosti založit si nový účet:



Myslím, že oddělení bankovních půjček České spořitelny jistě ocení seznam všech žen na mateřské a rodičovské v ČR stejně jako seznam všech nezaměstnaných.

Data jsou z projektu BudováníStátu.czsociální dávky a rozklikávací rozpočet (původní zdroj je ÚFIS).



Pokud chcete dát vědět svým poslancům, co si o sociálních kartách a připravovaném odklánění vašich daní směrem k iDTAXu,napište jim. Zákon odhlasovali poslanci za ODS, TOP 09 a VV:





Proč „Drábkova Sparta“? Stejně jako bývalý ministr Řebíček nepřihrával zakázky své „bývalé“ firmě Viamont, aby si poté koupil Slavii. Tak ministr Drábek nepřipravuje superzakázku pro svoji „bývalou“ firmu iDTAX. Koupí si Spartu?

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Karel napsal(a):

V této zemi se neuvěřitelně krade.
Co může být rozkradeno (a to je skoro všechno), to bude rozkradeno.
V současnosti je krycím pláštěm pro obohacování na veřejných prostředcích používá kouzelné slovo "reforma".

V této zemi máme neuvěřitelné elity. Většina z nich mlčí nebo se na rozkrádání dokonce podílí.

V této zemi máme špičkovou justici. Miliardové přesuny majetku v podstatě prošly BEZ potrestání. Na druhou stranu mnozí stateční soudci DRSNĚ trestají krádež pastelek, počmárání plakátů, ....

Máme neuvěřitelný právní systém, kdy na více jak 8 mil. občanů bylo uloženo více jak 2 mil. exekucí !!
Malé dlužné částky, často účelově nastaveným systémem VYROBENÉ jsou potrestány 1000x sumou !! Systém je nastaven tak, aby se mohly nepřiměřeně obohacovat určité profesní skupiny.

Končím. Jdu zase fňukat do hospody. A při nejbližších volbách to zase hodím tomu, koho mi vyberou redaktoři Blesku či "veřejnoprávní" ČT.
Taky si možná zanadávám na EU a na ...., podvědomě cítím, že to se může, že to je společensky IN.
14. 02. 2012 | 06:21

Maximus napsal(a):

Když budeme hledat příčinu toho, proč hospodářství naší krásné země je v takovém stavu, pro který je příznačné a trefné označení "marasmus", tak když budeme pátrat po příčině, proč tomu tak je, dojdeme k tomu, že je to obrovským stupněm rozkrádání zejména veřejných peněz tj. státních financí. Rozkrádá se všemi možnými způsoby od předražení zakázek až po vymýšlením zbytečných tendrů, dále se neustále připravují megazlodějny typu jako nutné odstraňování ekologických škod či církevní restituce atd.
Tyto akce mají sice reálný základ, ale záměr je, že se chce někdo na tom napakovat. Morálka lidí v politice klesla na úplné dno pomyslné propasti.
To co podmiňuje tento stav, na kterém jsou účastni politici z exekutivy, ale i část zákonodárců a samozřejmě vyšší úředníci státu (notně za svoji činnost ministry odměňovaní), dále manažeři státních a polostátních podniků a je v tom účastna celá plejáda podivných šíbrů a lobistů (blbé slovo), je stav, že o penězích, kteří tito lidé v žádném případě nevytvořili, právě oni rozhodují a navíc nenesou za své činy a rozhodování prakticky žádnou zodpovědnost, jen tu vágní politickou.... Tak, takhle kdyby se chovali a žili v podobném prostředí podnikatelé, rychle by všichni zkrachovali!
Takže máme tu systémový problém, který se musí změnit, jinak to nikdy nebude fungovat. Voliči musí začít volit tu politickou stranu, která tenhle neutěšený stav bude chtít změnit, a která toto bude mít přímo ve stanovách na čelném místě. Každý nový politik takové strany bude muset být prolustrován před vstupem do politiky co se týče majetku, dále musí být pod veřejnou kontrolou v průběhu své politické fukce, musí být odvolatelný i během mandátu, pokud k tomu je vážný důvod a musí být nastaveny taková pravidla, aby kradení bylo velmi ztížené. Když sledujete příčinu toho, že se v jiných zemích tolik nekrade, tak zjistíte, že jim tam funguje triumvirát policie, státní zastupitelství a soudnictví! V takových USA je finanční přestupek (snad po vraždě presidenta) brán velmi vážně a padají pokud se to stane i vysoké hlavy. Neplatit daně tam není národním sportem, jako u nás! Ale můžeme jít i do jiných zemí zde v Evropě, kde není taková zlá situace a politiky jako u nás. Takže musí se dát do pořádku v první řadě tento segment jakýsi arbitr naší společnosti, aby se nám různí Řebíčkové, Vondrové, Drobilové, Palasové, Kalouskové, Knetigové a celá plejáda Bakalů či Tykačů nesmála do ksichtu! Obávám se, že už je ale pozdě, už mají moc peněz a moci a třeba média jim jdou na ruku! Proto ta nenávist k EU a možnému dohledu ze strany EU. Ovšem je třeba si říci na férovku, že EU není také to pravé ořechové, vyvíjí se to směrem, ze kterého by G.Orwell měl zajisté poťouchlou radost.
Z hlediska možných kladných změn se přímá volba presidenta jeví jako správný krok, ale bude opravdu záležet na tom kdo usedne na křeslo presidenta, tam se začne odvíjet možná změna, ale v Čechách v minulosti probíhalo většinou vše operetním způsobem a tudíž není zatím vidět světélko v tunelu, jen ty tunely jsou vidět....
14. 02. 2012 | 07:25

Jakeš napsal(a):

Je to v systému. Kapitalismus 21 století toto vše výše popsané přímo podporuje. Není nápravy, tento systém nelze napravit. Bude jen hůř. Až masy zbýdačelích lidí pochopí, že už i jim jde o život, tak Velká Francouzká revoluce bude proti tomu co se stane čajíček hrubého zrna.
14. 02. 2012 | 07:43

Marcus napsal(a):

Pro kroky naší vlády je naštěstí jednoduché racionální vysvětlení - vláda zjistila, že naše banky málo vydělávají a svým zahraničním vlastníkům odvádí jenom pár desítek miliard ročně - takže je samozřejmě potřeba je podpořit.
Proto vymyslela sociální karty, odložené školné a důchodovou reformu. Důchodová reforma díky neumětelům neprošla v připravované verzi - takže bohužel účast v soukromých penzijních fondech nebude povinná. Nejsem si jist, zda to půjde napravit - je to obrovská škoda, protože jediné, co budoucí důchodce může zachránit před bídou, je spoření papírků (a nikoliv zajištění podmínek pro rodiny s dětmi, které by zajistilo příznivější demografický vývoj).
Ještě faktická poznámka k nákupu Slávie panem Řebíčkem - pokud vím, tak si na její nákup musel půjčit od svých dětí, takže podle mě nejde o žádné odkloněné peníze a vše je v absolutním pořádku.
14. 02. 2012 | 08:07

vico napsal(a):

Pučmidrát s Knedlíkem nám holt zvolili rozpočtově odpovědného Drábka. Je to docela sympaťák, protože:

-nemá bradavici
-i ve chvíli kdy krade, vypadá sympaticky
-svým klidným strojovým hlasem nevyvolává zbytečné emoce
- umí to osladit flákajícím se ženám na mateřské
- netrestá za úspěch, ale za neúspěch
- neprovokuje svým bohatstvím. Co Knedlíkovo oko nevidí/anonymní akcie/, to Pučmidrátovo srdce nebolí
14. 02. 2012 | 08:13

xxxx napsal(a):

Hlavně, aby se k vládě nedostala ČSSD, ti by nás zadlužili a dovedli do Řecka.
Naštěstí ale máme rozpočtově zodpovědnou vládu protikorupčních opatření.
14. 02. 2012 | 08:17

Karel napsal(a):

Pučmidrátovi s Knedlíkem se tato vláda evidnetně líbí.

Není to rozkošné se ukájet pohledem na sadistické trestání drobných dlužníků, nemocných, starých, socek, prostě těch, kteří jsou na tom o CHLOUP hůře než Pučmidrát s Knedlíkem?

Před volbami zažijí Pučmidrát s Knedlíkem médii pumpované orgastické pocity vlastní důležitosti v boji proti "nezodpovědným a sockám".

Načež aby po volbách, kterými si opakované zhorší existenční podmínky ve prospěch finančních elit, vybíjeli svoji frustraci proti Rómům, EU a sockám, které jsou o stupínek níže než oni.
14. 02. 2012 | 08:32

Duroy napsal(a):

dost dobrý článek na novinkách o tom, jak na dva hasiče připadá jeden úředník, ale budou se rušit právě ty služebny s hasiči.
Jo, holt, reforma, je reforma.
http://www.novinky.cz/domaci/259010-sest-tisic-hasicu-ridi-tri-tisice-uredniku.html
14. 02. 2012 | 08:34

PK napsal(a):

Ohledně těch nářků-musíme být realisté.Zdá se,že vládnoucí "elity" pouze odrážejí většinovou úroveň společnosti.Jestliže má např. TV Nova nebo bulvární tisk takový "úspěch" tak to se potom těm elitám lehce odklání.Nevím zda by ve Švýcarsku,Německu,Rakousku apod. mohly dovolovat to co u nás v ČR-kocourkově.
14. 02. 2012 | 08:42

SansLogique napsal(a):

Drábek vypadá sympaticky??? Já chápu, že to má být ironie, ale něco takovýho snad musí klávesnice sama odmítnout napsat!
14. 02. 2012 | 08:53

Fanda napsal(a):

Povinnost pro sociálně slabé, zřídit si bankovní účet je zase dobrý kšeft pro banku, cena za vydání karty, poplatky za vedení účtu, poplatky za použití bankomatu, to se ta sociální situace sociálně potřebných určitě zlepší. Pravda, bankovních šéfů nebude potřeba tolik propouštět, a ti by měli hodně velké podpory nezaměstnanosti.
14. 02. 2012 | 08:54

veverka napsal(a):

Celá tahle vláda patří za mříže.A všichni kdo jí volili buď taky tam anebo do blázince.
14. 02. 2012 | 08:55

rorýs napsal(a):

Data tvrdě sedí. A koláče jsou správně vybarvené. Jsou to přesná čísla, která mohou některým reformistům způsobovat noční běsy, že si lidé uvědomují, kterak pod prapory šetření a reforem okrajují nějaké to zanedbatelné promile ze státního rozpočtu. Stačí si pouze odečíst výdaje na starobní důchody a rázem se ze zbytku barevného koláče vyklube něco kolem 160 miliard na vše co si pod pojmem "sociálno" dovedeme představit.
A co teprve, kdybychom ten koláč odlamovali dál.
Třeba kousek na podporu v nezaměstnanosti. Podle současné nomenklatury je to takový kus žvance, že je potřeba strčit všem bez rozdílu pometlo do rukou a přitáhnout pod krkem. Beztak jsou lidé bez práce většinou ze své vůle. Zřejmě.
A tkhle se dá odkrajovat a odhalovat díl po dílu.
Ve výsledku to ale nezakryje fakt, že ročně se řízeně prokorupčí a odkloní něco mezi 150 až 200 miliardami.
Takže čistě matematicky, něco tady páchne a někdo má problémy s jednoduchými rovnicemi o jedné neznámé.
Obhajování neobhajitelného.
14. 02. 2012 | 08:55

tata napsal(a):

Maximus
CELKEM JSTE TO DOST PŘESNĚ POPSAL,bohužel koho volit a to bez ohledu pravolevého vidění?Není nikdo ,hodit to male vznikajicí straně tak si ho ty dravci daj k snidani a zkušenost s malími stranami mame dost,tudy cesta nevede,cesta opravdu vede jen to dat řadně najevo,na to zase není odvaha radši si zanadaváme,ano pak se takovy DRABKOVÉ ,KALOUSKOVÉ mužou smat těm smešnym protestum.ZAMĚRNĚ TED PIŠU třeba jen stoho praveho spektra ty sou u moci ty ted rozhodují,ale to chce at je tam kdokoliv a děla prasarnu jit to dat na vědomí,na druhou stranu nebylo zatím nic horšího u moci jak tito,ty už se na nic neohliží,je to jen vysměch všem poctivym lidem,kam se podivate podvod,v době kdy stat mele na hraně si za psereformi vyplací takové častky že se to nedá pochopit ale narod jen hučí v hospodach,až bude hučet na naměstích tak se něco změní dřiv ne,
14. 02. 2012 | 08:59

martinka napsal(a):

naši budoucnost neprožírají tzv. socky - naši budoucnost prožírají politici aby mohli zadávat nesmyslné zakázky (a ty pak tunelovat) svým spřáteleným firmám.
14. 02. 2012 | 09:00

vox napsal(a):

No jo no, Drábek je prostě demagog Špidlovského typu, který si taky musí nějak nahrabat, jinak by nemohl odvádět tak dobrou práci za tak malý ministerský plat...
14. 02. 2012 | 09:04

SansLogique napsal(a):

Breda, je třeba se vyjádřit následovně: "Nebudu raději v souvislosti s p. Drábkem psát o duševních chorobách, nedostatečné inteligenci, nedostatku morálních hodnot a jejich pokřiveném vnímání, ani o výzdobě pouličního osvětlení, případně o známém přístroji z francouzské revoluce." Tak je to správně politicky korektní newspeak a nebudete pak smazán. Možná.
14. 02. 2012 | 09:08

modrý edvard napsal(a):

No, mně to připadá, že pokud někdo má elektronické bankovnictví, může si zadat trvalý příkaz a není v tom problém. Pokud ho nemá (asi hodně příjemců dávek), tak to problém je, ale to asi byl problém i ve starém systému (dokážu si představit výběr peněz na poště/na úřadě/z bankomatu).
Taky si dokážu představit, že jsou nějaké důvody, proč stát chce komunikovat jen s jednou bankou. Ale zajímalo by mě, jak vypadalo to výběrové řízení, které vyhrála Česká spořitelna. Jako další, v článku nezmíněnou výhodu, vidím to, že "pobírači dávek" budou mít tendenci mít účet u ČP, a budou za to platit.
Nevidím zjevný problém s firmou idtax. Nemyslím si, že p. Světlík je bílý kůň p. Drábka (nebo p. Šišky). (nedokážu to vyloučit, ale stávající důkazy mi připadají chabé).
14. 02. 2012 | 09:21

Breda napsal(a):

SansLogique
Když já to tak hezky zaobalit neumím.Jak vidím lumpa a ignoranta tak napíšu co si myslím. I když vím , že některé myšlenky jsou zakázané, zvláště pokud jde o takzvanou "elitu tohoto národa". Chudák národ který takovou má.
14. 02. 2012 | 09:32

Maximus napsal(a):

tata
o.k., musí snad být ještě hůř, aby se hloupé české ovce vzpamatovali...
14. 02. 2012 | 09:45

SansLogique napsal(a):

Breda - to chce pouze trochu cviku a uvidíte, na jak krásné oraty přijdete :-) Já taky dávám přednost zcela jinému způsobu vyjadřování, protože si myslím, že mluvit bez obalu je naprosto v pořádku, přirozené a správné. Leč v dnešní zcela svobodné společnosti se nesmí věci nazývat pravými jmény, tento trend se neustále prohlubuje a skončí to tak, jako vždycky všechno: Nakonec už toho budou mít lidi plné zuby, všechny regulátory a vynálezce newspeaků nakopou tam, kam zaslouží a zase bude invalida invalidou, černoch černochem, teplouš teploušem a prdel prdelí.
A nemylte se, že náš národ je výjimka - podobnou elitu mají všechny národy. To už je tak na světě zařízeno, že se k moci derou podobné typy.
14. 02. 2012 | 09:49

JAN napsal(a):

Zdravím pana Maximuse.
Naprostý souhlas. Myslím, ale, že nepomůže změna systemu. Jako děcka jsme diskutovali : socialismus je prima jen ty lidi ,kdyby tolik nekradli a občas pracovali. A s kapitalismem je to stejné. Perfektní system, jen ty lidi, kdyby nebyli takový ...A to je konstanta. Lidi jsou zlí a kradou a lžou a tak. Odjaktěživa a napořád. Ale někde víc a někde míň. Kdyby u nás bydleli místo Čechů Finové, určitě by nebyly všechny, podtrhuji všechny, státní a obecní zakázky cinknuté, 3-10% provize. Rakušáci dobře vědí proč tam mají:"češi nekraďte!"
Pravda, na Ukrajině je to horší.Je zajímavé jak se u nás formálně jinde standartní procedury stávají zvrhlými, viz exekuční zákon. Nezbývá než s Solženicinem říci- ty jsi můj vrah, žádný Stalin. Každý konkretní exekutor musí být nelidským, aby mohl takto konat,výmluvy na zákon jsou irelevantní.
Změna je možná jen změnou společenské atmosféry, smýšlení.
Dokud budou přemlouvat bábu aby volila Drábka, dokud bude prezidentem usvědčený zloděj, dokud budou modří svazáci v mediích lhát a selektivně informovat, dokud...
Zbav nás od zlého je nahoře na kopci na křížku.
14. 02. 2012 | 09:53

Maximus napsal(a):

JAN
Dík za reakci, také Vás zdravím a přeji pěkný den!
Pořádek se musí dělat od shora a jistá šance na kvantitativní změnu je až po volbě nového presidenta.
Vsadím se, že z "časových důvodů" přímou volbu presidenta zákonodárci spolu s exekutivou nestihnou a vše zametou ještě pod koberec. Tento pán, V.K. když si všimnete, nikdy, ale nikdy nic neřekl proti korupci a rozkrádání veřejných peněz u nás!!! Naopak hájil vždy lidi jako byl Drobil! Na jeho počet by měl být jak se nyní lidé baví přejmenován Strahovský tunel na "Tunel Václava Klause"! Jeho moc a majestát v této zemi jde přes různá jmenování bankéřů, rektorů, soudců, ministrů, generálů aj. postů atd. a ti všichni jsou mu zavázáni a vrtí oháňkou a pravou zadní když Vašík chce třeba jmenovan někoho svého do správní rady tam či do předsednictva někoho sem.... Takový Knížák by mu třeba kdyby to šlo, vlezl i do rekta, ale patolízalství je možné vysledovat i u třeba Singra z SBČ, ale i jiných vrtičů ocasem. Ten člověk je největší zlo, co nás tady mohlo za 22 let potkat. Občas má v některých tvrzeních jako je byrokracie EU apod. pravdu, ale to je tak vše.
Mějte se!
14. 02. 2012 | 10:06

Almo G™ napsal(a):

Skvělý blog. Díky.

Věřím, že Drábek, Kalousek a spol půjdou sedět.
14. 02. 2012 | 10:12

michal napsal(a):

Mně připadá, že hlavní šílenost je 18 druhů sociálních dávek. A například od této vlády jsem čekal zjednodušení a především zrušení většiny dávek.
Kde na to mají daňoví poplatníci brát?

Nehledě k tomu, že vyplácení jedné jediné adresné sociální dávky do výše životního minima (zdravotně postiženému do n-násobku životního minima, přičemž n by odpovídalo tíži postižení) tomu, kdo prokazatelně nemůže sehnat libovolnou práci (nebo pracuje za takovéeníze, že životního minima nedosahuje, popř. nepracuje vůbec coby zdrav. postižený) a zároveň je součinný s úřadem, by ani nemohlo dojít k tolika podvodům a systém by byl mnohem méně náročný na administrativu i pracovní síly.
Nechce si to nějaká politická strana dát do programu?
14. 02. 2012 | 10:26

ten, kdo se s blbem hádat nebude napsal(a):

Díky za informace.
14. 02. 2012 | 10:29

PK napsal(a):

Pane Maxime,vy jste náš takový "tiskový mluvčí"-vždy umíte ty neřády tak pěkně popsat-za což díky.Mnohem těžší ale je nastínit jak se stoho vyhrabat.Myslím,že jediná cesta je víc "propagovat" kladné morální hodnoty-dostat je lidem pod kůži a vtomto smyslu vychovávat naší mládež.Viz např. Skaut.
14. 02. 2012 | 10:32

dříve čtenář napsal(a):

Pane modrý edvarde, já si taky dost dobře dovedu představit, jak si invalida na vozíčku nebo 89-ti letý důchodce čiperně doskáčou pro sociální dávky na nedalekou poštu, jen kilometr vzdálenou...
Asi to sem nepatří, ale cestou v autě jsem zaslechl reklamu na nějaký boj v klecích. Říkali, že box je proti tomu slabý odvar a že na západ od nás má tento "sport" obrovskou sledovanost. Tak jen uvažuji, co za lidi se na ty gladiátory budou chodit dívat, koho pak budou volit a jak se budou chovat jeden ke druhému?
Jsem ale optimista. Já se k sobě snažím chovat co nejlépe!
14. 02. 2012 | 10:34

Honza II napsal(a):

V 80. letech u nás byla dokončena automatizace snad všech finančních agend na počítačích. Vím moc dobře, že poslední byla agenda regresů v nejzaostalejším finančním podniku, jímž byla ČSP. Proto nechápu, jak může někdo po 30 letch mít zásadní problémy s naprosto analogickou agendu, dokonce s daleko menším rozsahem dat ve srovnání třeba s počty vkladních knížek nebo všech pojistek spravovaných tehdy centralizovaně v (jedné) spořitelně nebo pojišťovně. Kterou navíc chce jen zaktualizovat. To prostě hovoří o naprostém diletantismu lidí, kteří se obdobnými systémy zabývají nyní na MPSV.
Mezi námi, když si člověk přečte životopis ministra Drábka, tak on je absolventem technické kybernetiky na elektrofakultě ČVUT. A jako takový si nesjpíše myslí, že rozumí informatice. Ale přesně v době, kdy studoval, se agendy dokončovaly a já osobně jsem velmi zazlíval lidem z vysokých škol, že ani netušili, kam se u nás výpočečtní technika dostala a že vše si tehdy třeba finanční instituce musely dělat samy. Od studia a shánění manuálů, algorimů, třeba HIPO-diagramů až po vlastní výchovu odborníků. A ministr Drábek je toho dokladem - vlastně stejně jako většina absolventů elektrofakulty. V době, kdy se u nás vše počítalo na sálových počítačích IBM a dokonce se vyráběly EC-klony IBM 370, pár blbců na elektrofakultě vidělo největší počítačový zázrek v ZX-spectrech. A tak ministr Drábek systém předělal podle této koncepce na novější "ZX-spectra již s Webovými prohlížeči". To prostě nikdy nemůže fungovat ani tak dobře jako provoz na poruchových EC-1055 před 30 lety!
A teď si představte, že tihle finanční diletanti s kvalifikací z 80.let chtějí ještě převádět peníze na bankovní karty, aniž by se došli třeba zeptat důchodců, jak naprogramovali a předávali data pro platby ze sporožira před 30 leta. Ono to prostě nejde vzít pár informatiků s kvalifikací "řidičák na počítač" a myslet si (díky svému vzdělání ze zaostalé elelktrofakulty za socialismu), že dám dohromady bez něčeho dalšího větší informační systém. Názorně to již Drábek a spol. předvedli. Ale nejvíce mi vadí, že teď je všichni omlouvají, že jako to nejde, aby to někdo dal dohromady bez chyb, odladěné atd. To se tak snad u nás mohlo říkat v roce 1980, když SBČS uváděla do provozu systém ABO. - Ale oni v SBČS neměli pravicové ani levicové kecaly. Dokoce i Klause nechávali v pracovní době chodit hrát tenis, aby systém mohli úspěšně zprovoznit. A možná v tom je největší problém. Kdo správně a ovědoměle vykládá o práci, tak je nyní - na rozdíl od socialistických 80.let hned pokládán za skutečného odborníka.
14. 02. 2012 | 10:46

modrý edvard napsal(a):

dříve čtenář: jak to funguje teď? a loni?
14. 02. 2012 | 10:54

Cesta do Řecka napsal(a):

vládnou nám šílenci, ale je dobře, že již jedna cestovní kancelář pořádá okružní jízdy po jejich oplocených a kamerami obrněných sídlech.
Je potřeba to ukazovat a znepříjemňovat jim život , žádný strom neroste do nebe a to je potřeba jim rázně ukázat.
Je čas na změnu. V Řecku již hoří budovy.
14. 02. 2012 | 11:08

Občan napsal(a):

To Maximus (7:25):

Z Vašeho dlouhého textu Vám nějakým nedopatřením zcela vypadly soukromé firmy. Přito právě ty soukrémé firmy jsou tím konečným příjemcem profitu ze zlodějen páchaných na státu a jeho občanech.
Nikoli státní, ale soukromé firmy realizují skoro všechny veřejné zakázky, bez vyjímky všechny "sociální projekty", značnou část vzdělávání, stejně značnou část zdravotnictví, skoro veškeré bydlení vč. dotovaného, přepravu osob, veškerou výstavbu komunikací, veškeré zajišťování telekomunikačních služeb, sběr a zpracování informací, dodávky vody a energií, sběr a čištění odpadních vod.

Vaše opomenutí je tedy zcela zásadního rozměru a od základu mění obsah Vašeho příspěvku.
Skutečnost je taková, že většina politiků a vybraní nejvýše postavení "úředníci" se dopouštějí zlodějen na státu a jeho občanech, aby vyhověli požadavkům SOUKROMÝCH firem a jejich zájmových sdružení.

A o tom také je páně Škopův článek. Kybersadista se Škopkem ÚMYSLNĚ rozvrátili celý "sociální" systém, aby vyhověli poptávce SOUKROMÝCH firem. Dopustili se řady trestných činů, všichni to vědí, bylo podáno pár stížností a trestních oznámení (možná, oveřit to nelze), ústavní stížnost (možná, opět to nelze ověřit), a po krátkém mediálním vánku nastalo obvyklé hluboké ticho. Nestalo se vůbec NIC.
Vlastně jo - na MPSV vyhučeli z funkce dva subalterní ředitelíčci. Pachatelé dál pevně sedí na svých seslích a kradou ještě intenzivněji, protože co kdyby přece jen náhodou...
14. 02. 2012 | 11:11

Občan napsal(a):

To Michal (10:25):
To je kocovina po včerejšku, nebo v tom lítáte nanovo?

Tušíte alespoň, kolik je v ČR životní minimum?

Opět vykládáte totální bláboly, které jsou zcela mimo realitu a svědčí o Vaší buď naprosté ignoranci nebo naprosté neznalosti.
Přestaňte se sjíždět modrými breviáři a dovzdělejte se, když už se chcete k něčemu vyjadřovat.
14. 02. 2012 | 11:19

Občan napsal(a):

Duroy napsal(a):
"dost dobrý článek na novinkách o tom, jak na dva hasiče připadá jeden úředník, ale budou se rušit právě ty služebny s hasiči.
Jo, holt, reforma, je reforma.
http://www.novinky.cz/domaci/259010-sest-tisic-hasicu-ridi-tri-tisice-uredniku.html 14. 02. 2012 | 08:34"

Jo, "skvělý článek" - na objednávku sepsaný blábol, zplozený někým, kdo nemá ánunk o tom, jak fungují hasiči. Ale dostal za úkol naklonit veřejnost privatizaci hasičů. To je totiž to jediné, co je cílem "reformy" hasičského sboru.

Za "úředníky" tak byli CÍLENĚ označeni všichni pracovníci DISPEČINKŮ (bez nichž hasiči nejsou schopni fungovat) a veškerý OSLUŽNÝ PERSONÁL - opraváři vozů a techniky, poskoci na služebnách - připravují vybavení a obsluhují služebny vč. hasičů (tedy opět lidé, bez nichž hasiči nefungují).
Právě tyto služby budou "outsourcovány" privátním firmám (dispečink s největší pravděpodobností ABL a obslužné práce agentuře, která na ně importuje "úkáčka") a ve finále budou třikrát dražší než vlastní zaměstnanci. Ovšem "úspory" bude dosaženo, protože náklady na "outsourcované" služby jdsou z jiné rozpočtové položky.
Vlastní hasičská práce pak bude zpoplatněna, takže si každý dobře rozmyslí, jestli nakonec není levnější nechat chalupu shořet a postavit novou. Sousedi pomohou... Případně to dopadne tak, že lidé budou opět svépomocně pobíhat s kýbly a domácími hadicemi za drobného přispění místních dobrovolných hasičů s historickou stříkačkou (zaplaťpřírodo za ně a za jejich nesmírnou obětavost!!!).

No nic. Sněte si dál své modré sny o "rozprášení úředníků"...
14. 02. 2012 | 11:35

tata napsal(a):

MAXIMUS

NEZLOBTE SE NEDOVOLIL BYCH SI NAZVAT LIDI HLOUPÍMI OVCEMI.ono plno lidí ma co stratit,pořad je ten určity standart na solidní urovni,třeba srovnaní ze zeměmi kde je už opravdu zle,navic ten strach ma narod nak zakodovany,on je vždy musí někdo strhnout,naky impuls,myslím že ta definice o hloupích ovcích je přiliš přikrá,ano s pohledu lidí jako třeba vy nebo i já nas vytačí ta do nebe volajicí darebactví tech všehoschopnych jenže lidi co politiku nesledujou ani plno souvislostí nesledujou,pokud bude stav nezaměstnanosti jak je prostě je zajima co ted maj v hrnci a pořad v hrnci ještě je,to že mame nakročeno na prušvich je bohužel nezajima nebo nejspíš ani nevnimaj ,celkem kte lhostejnosti je vyučil minuly režim,nestarej se o politiku nebudeš myt problem.
14. 02. 2012 | 11:40

mba napsal(a):

Článek se mi zdá velmi zaujatý. Drábek se nijak netají působením v iDTAX, je to veřejně dohledatelné, takže žádný "objev". Byl to projekt Mezinárodní obchodní komory, která se dlouhodobě zabývala problematikou elektronických účtenek, pro experimentální ověření principů byla zvolena kavárna, provozovaná komorou. Před vstupem na MPSV firmu prodali. I kdybychom spekulovali, že ji nadále skrytě vlastní, což nikdo neprokázal ani pan Škop, je to celé zbytečné obvinění, protože iDTAX žádnou zakázku nezískala.
14. 02. 2012 | 12:05

Cesta do Řecka napsal(a):

Občan

v Baltimore již mají soukromé hasiče a platí tam na ně daň, jako u nás např. za poplenice. Ale není to povinné, to by v Americe neprošlo.
Nyní se tam stal případ, že někomu hořel dům, hasiči přijeli a když zjistili v databázi, že ten dotyčný zapomněl nebo nechtěl zaplatit, tak zas odjeli. Dům vyhořel do základů.
14. 02. 2012 | 12:12

Cech napsal(a):

Děkuji pane Škop za jako obvykle:
Data s kterými lze pracovat.

To že pan Drábek vystupuje tak jak vystupuje, není jeho nedoučeností jak se mnozí domnívají.

To zásadní co uvedl ve svém "popsaném listě" je že považuje svoji činnost již od nástupu do funkce, jako svoji podnikatelskou příležitost.
Prostě pan Drábek mnohem účelněji a efektivněji podniká v politice na rozdíl třeba od svého podnikatelského kolegy pana Bárty.
Oba pánové mají či měli své firmy za účelem podnikání v politice.

Rozdíl je pouze v tom,že pan Bárta nemá svoji firmu založenou na akciích na doručitele.

To jediné co by mělo normálního daňového poplatníka zajímat je jak zastavit podnikání pana Drábka v politice => využívání státních prostředků rozpočtu ve prospěch vlastní firmy.
14. 02. 2012 | 12:39

Maximus napsal(a):

Občan napsal(a):
Z Vašeho dlouhého textu Vám nějakým nedopatřením zcela vypadly soukromé firmy.

Já vím, Vy jste pro bývalý režim a pod tímto úhlem vidíte svět. Neberu Vám to, dnes po 22 letech podnikání a také po tom co se u nás děje, jsem už názorově, řekl bych vyváženější. Některé věci za bolševiků nebyly špatné a svět není černobílý. Problém bývalého pol.režimu spočíval v tom, že podnikat za něj nešlo a plánovat život a vůbec rozvoj lidské společnosti prostě moc nejde a už ne při koexistenci s kapitalismem. Ten má prostě vyšší sílu. Podnikání je motorem ve společnosti, která je zařízená na peníze! Tady nejde o to jestli socialismus nebo kapitalismus, ale tady jde o to jaký kapitalismus. A tady bychom si mohli trochu rozumět. Vždyť kapitalismus
třeba ve Skandinávii či v některých vyspělých zemích Evropy není zas tak štrašný a dá se tam docela slušně žít. Jen ta naše česká verze kapitalismu, kde platí pravidla z Klondyku v USA někdy z konce 19.století se nemohla povést. Když se k majetku dostali zloději, tak to nemůže přece dobře dopadnout. Je třeba na férovku říci, že dost velká část těchto zlodějů byli veksláci, StBáci,
lidé z KGB (nyní FSB) a samozřejmě bývalí komunisti. Znám jich celou řadu a jsou i veřejně známí. Oni prostě v pravou chvíli přešaltovali a chopili se iniciativy. Naše republika zmenšená a Slovač se rozkulačila zčásti od výše uvedených lumpů (pár jich ovšem hospodaří dobře, ale jen pár) a pak tu je partička z financí, kde vládnou pejzatí kluci s jarmulkami a do toho přišlo několik slušných západních firem jako třeba VW, které ovšem neplatí naše lidi jako ty své, také proč by to dělali, že?
Takže pane Občane, chyba se stala už v roce 1989-90, kdy nebyla stanovena jasná pravidla hry a ti co byli u moci buď na to znalostně a odborností nestačili (V.H.) popř.
sledovali své podivné hry a zřejmě i zadané úkoly (V.K.a dílo zkázy bylo dokonáno. Dnes tu máme lumpen kapitalismus se vším všudy a někteří cio tady tahají za nitky vývoje už mají tolik pěnez a takovou moc, že už se jim nemůže nic stát a oni si dělajáí co chtějí.
Mějte se a přeji Vám pěkný den!
P.S.
Ještě k těm soukromníkům,myslím, že se trochu mýlíte, podnikatelé se chovají přiměřeně prostředí a když se tady nastaví nefér pravidla, tak se musí přizpůsobit nebo by skoučili. Jde vždy o nastavení systému a jeho limit. A někdo to musí kontrolovat a dělat pořádek a vyřadovat korektní chování. Ale když nám politici zejména z ODS doslova znehybněli celý systém, který to má na starosti, tak pak se nemůžeme divit, že to nefunguje. Myslím tím, policii, taj.služby, prokuraturu a soudy. Pokud tady nepůjdou někteří přední politici do tepláků, tak tady bude pořád Klondyke.
14. 02. 2012 | 12:45

JaR napsal(a):

Dnes jsem byl jako nezaměstnaný se hlásit na úřadu práce a ejhle co jsem se dozvěděl.Vzhledem k tomu,že jsem v evidenci již rok a nepobírám ani jsem nepobíral podporu v nezaměstnanosti,tak za to ,že stát za mně platí zdravotní,což je 1080 Kč měsíčně tak náš nejchytřejší ministr práce spolu se svojí nedůvěryhodnou skupinou poradců a politiků vymysleli,že budeme v rámci úspor muset odpracovat 20 hodin týdně na veřejně prospěšných pracech,ale to podstatné je,že to bude povině a bezodplatně.Z uvedeného vyplývá,že budeme pracovat cca 80 hodin za mzdu 13,50Kč a tu nedostaneme.Je to celkem dobrá perspektiva jak snížit nezaměstnanost.Evidovaných je nyní cca 535 000 nezaměstnaných a dalších 500 000 je neevidováno.Místo toho aby pro nás hledali práci,tak se to vyřeší takhle.Rád bych viděl toho blba,který by chtěl za tu relativní podúrovňovou mzdu pracovat a tak skrášlovat s chutí svoje okolí.Na všelijaké blbé volby sae hned najdou stovky milionů a na to aby lidi nezdechli hladem je vyženeme zadarmo do práce.Ať žije kapitalismus.Zlatej komunismus.Kam sme to dopracovali a do kdy budeme držet huby?
Je třeba znovu zaštěrchat klíči,ale těmi francouzskými.
14. 02. 2012 | 13:02

Občan napsal(a):

To Cesta do Řecka:

Ale děte :o))
http://www.baltimorecity.gov/Government/AgenciesDepartments/Fire.aspx

Baltimoreští hasiči jsou OBECNÍ - PROTO se na ně vybírá OBECNÍ daň :o)
Podle webu dokonce dostávají i státní dotace.
14. 02. 2012 | 13:05

Cesta do Řecka napsal(a):

JaR

nebojte, jednou to bouchne na poště. Tam musí nezaměstnaní 3x týdně chodit se hlásit. a to i ti, v jejihž obci pošta není a oni utrarí za cestovné víc, než jim stát přispívá.
Je to obyčejná buzerace a ty práce jsou navíc příprava na otrokářství v ČR.
Úklidové firmy si budou najímat levnou sílu, za kterou nebudou musert platit pojištění ani pracovní pomůcky, na veřejné práce se bude každý muset ošatit za své. Dostane jen oranžovou vestu, ktero vyfasuje na Měú, ta bude kolovat a tak se budou pěkně šířit choroby paraziti a cizopasníci. Za léčbu si však nezaměstnaný 30Kč a doplatky zasolí ze svého.
Blechy však přeskáčou na poště i na lidi posílající balík, či dopis.
14. 02. 2012 | 13:10

Cesta do Řecka napsal(a):

původní pracovníci úklidových firem dostanou padáka a připojí se k těm na poště.
Kruh se uzavře
14. 02. 2012 | 13:12

Cesta do Řecka napsal(a):

Občan

máte špatné informace
14. 02. 2012 | 13:12

Anonymous napsal(a):

Nepasoval by náhodou na činnost pana Drábka a pana Šišky při zavádění sociální karty § 329 TZ - zneužití pravomoci úřední osoby? Evidentně se chystají opatřit (neoprávněný) prospěch spřízněným anonymním osobám (sobě). Trestná je i samotná příprava tohoto trestného činu.
Na zavádění nového počítačového systému by zase téměř určitě mohl pasovat § 330 - maření úkolu úřední osoby z nedbalosti - odst.1) Úřední osoba, která při výkonu své pravomoci z nedbalosti zmaří nebo podstatně ztíží splnění důležitého úkolu, bude potrestána odnětím svobody až na jeden rok nebo zákazem činnosti.
Nemohly by už konečně jednou orgány činné v trestním řízení konat z úřední povinnosti?
14. 02. 2012 | 13:17

Občan napsal(a):

To Cesta do Řecka:

Ne, to nemám, to je odkaz na ofiko web baltimoreského obecního hasičského sboru.

Ale pokud můžete Vy dokázat, že ten obecní hasičský sbor neexistuje a hasiči v Baltimore jsou soukromá firma, tak sem dejte odkaz na jejich web.
Nemyslel jste třeba "Central Alarmers", kteří působí v Baltimore v rámci stanice č. 155?
Nebo dobrovolné hasiče, kteří působí v rámci OKRESNÍ hasičské záchranné služby? http://www.baltimorecountymd.gov/Agencies/fire/overview.html
14. 02. 2012 | 13:22

Občan napsal(a):

To anonymous:

Ano. už jsem o tom psal pod dvěma weby k Dárbkovým "deformám" a jsem přesvědčen, že se dopustil minimálně dvou trestných činů.
Někdo od lidovců snad v dané věci podával i trestní oznámení.
14. 02. 2012 | 13:23

Občan napsal(a):

A helemese!

http://aktualne.centrum.cz/ekonomika/nakupy/clanek.phtml?id=732906

Takže k "sociálním kartám" ještě přibudou "elektronické účtenky".
A kdopak je dodá? No přece firma IDTAX, se kterou Drábek nemá ale vůbec nic společného...
14. 02. 2012 | 13:47

Občan napsal(a):

Jo, a jen tak mimochodem - Kybersadistův společník Šiška (nikoli Škopek, jak jsem výše chybně uvedl) JE stále JEDINÝM vlastníkem obch. společnosti CONE ADVISE, s.r.o., která byla do 24. ledna 2011 (!!!!!) vlastníkem společnosti iDTAX Česká republika, s.r.o.

Takže všechna obvinění vůči Drábkovi jsou PRAVDIVÁ.
14. 02. 2012 | 13:54

český maloměšťák napsal(a):

Banky znovu osedlaly koníka poplatků - v posledních měsících zavedla GE na dosud nezpoplatněných účtech poplatky za vklad či výběr hotovosti, objevily se poplatky u Volksbank - za vedení spořícího účtu, Raiffeisen u hypotečního účtu....
Ale proč ne, že ? Pokud máme ve smlouvičce ty kouzelné klauzulky, že " banka si vyhrazuje právo změnit to a to...." - tak vás ani nemusí vyrozumět - prostě jste s tím vyjádřili souhlas.
To samé bude časem následovat samozřejmě i u účtů svázaných se Sociální kartou a podobnými kulišárnami, které mají mj. za cíl snížit cenu České pošty.
Kvůli budoucí privatizaci.

Je to stále ta stejná písnička - administrativním opatřením či cílenými "tržními" zásahy oslabujícími hospodářské výsledky podniku snížím jeho cenu a tím dosáhnu vyšší provize od kupujícího. Pokud pak vyvedu dosavadní tržní portfolio - či jeho část tak, aby získaly subjekty se mnou spřízněné - tak je to zlatý důl.
A je to navíc všechno zcela legální !!
To je ten největší marast.

Ale proč ne - když máme přece toho skvělého maskota v čele - Peter von Ichwarniemalsdortsdorf und Kmotrfutterberg.
14. 02. 2012 | 14:21

Maximus napsal(a):

JaR
Že jsem tak smělý pane kolego, já mám práce dost a už to celé omezuji. Ale jestli najdete odvahu, v jaké lokalitě žijete a v jakém oboru jste pracoval a samozřejmě je důležitá kvalifikace. V takové Praze je pořád v technických oborech práce dost. Včera jsem scháněl pro jednu firmu mladého řemeslníka (to byl požadavek)a ejhle, oni nejsou, samý starý fotr! Řemeslníci došly, firmy neprodukují nové učedníky a je na průšvih zaděláno.
Pěkný den a vydržať!
14. 02. 2012 | 14:25

Cesta do Semil napsal(a):

Maximus

hurá, všichni nezaměstnaní, stěhujte se do Prahy. Tam prý je práce.

Přijde mi to jako v písni Les od Wabi Daňka

někde prý u Semil, ještě kousek lesa zbyl a tak Wabi jezdí po republice a hledá les a mrzí ho, že si děti nepřáli vidět raději skládku smetí.Těch máme dost.
14. 02. 2012 | 14:27

Maximus napsal(a):

Občan
Ten výraz kybersadista je moc vyvedený a na toho človíčka se hodí. V podstatě většina těch ministrů co je, či byla v této vládě, se snaží urvat co nejvíce pro sebe a dělají pro to maximum. Takový Drobil byl ještě solidní, ten to chtěl hlavně pro ODS. U Vondry si nejsem jistý, tady se jednalo o penízky velmi pravděpodobně pro něj samotného. No utichlo nám to, co? Přes "své" firmy nebo firmy náměstků a managerů jedou ve kšeftech s veřejnými financemi skoro všichni ministři této vlády. Proto jsou na ministerstvech rozdávány tak mimořádně velké odměny, říkejme tomu držhubné. V některých případech se může jednat přímo o peníze pro samotné ministry, to už jsem zažil za bolševika, že mi šéf řekl, napíšu ti odměnu a je to celé pro mě. A měl jsem problém, kolegové byli nasraní a já musel držet klapačku, neb by mě šéf pěkně zavařil.
Pěkný den!
14. 02. 2012 | 14:32

Maximus napsal(a):

Cesta do Semil
No tak, už se sem nevejdete, zkus to jinde brachu! Ale poradím ti, musíš něco umět buď rukama nebo hlavou. Rukama se většinou nezbohatne, ale dá se celkem slušně žít. Pak tu jsou další podmínky, jako že nesmíš být líný a někdy je třeba i štěstíčko. No a také v jakém oboru jseš dobrý, když budeš dělat v oboru kde nejsou peníze, tak máš prostě smůlu.
14. 02. 2012 | 14:36

Cesta do Semil napsal(a):

Maximus

no ta vaše pozvánka do Prahy byla pěkně pitomá
14. 02. 2012 | 14:39

Maximus napsal(a):

Zas ten pravopis (má být řemeslníci došli), naštěstí tady to nevadí, ale kdysi jsem "vyzíval" firmu EZ Praha, aby si odstranili závady na provozním souboru a šéf mě málem ukroutil ucho. Sorry Error.
14. 02. 2012 | 14:39

Jane napsal(a):

Milí zlatí.
Za klondajkovský kapitalizmus skutečně nemůže jeho kultivovanější sestra,
třeba ta ze severu Evropy.
Můžeme si to za to všichni sami. Jen na těchto stránkách již bylo zveřejněno tisíce trestných činů. krádeží, loupeží a defraudací.
Každý z nás si tady nejednou vyléval srdce. K z nás však kdy podal alespoň jedno trestní oznámení? Kdo kdy vyšel protestovat na náměstí?
Proč se tam nahoře rodí další a další grázlové? Protože jim k tomu dáváme podmínky. Pěstujeme si je tam, jak vzácné růže. Doslova jsme jim vytvořili skleníkové podmínky. A vidíte. Místo aby nás milovali,...
14. 02. 2012 | 14:44

Maximus napsal(a):

Cesta do Semil
Já sem Vás sem nezval, to bylo jen konstatování. Kdybych bydlel třeba někde kde není práce, tak bych šel za prací i jinam, samozřejmě věk je důležitý. U starého člověka je to problém. Jestli jsem Vás urazil, tak to jsem nechtěl, tak to nebylo myšleno. Víte i v Praze je hezkých pár lidiček bez práce, ale když se na ně podíváte zblízka, tak je většinou vada na kráse u nich. Buď jsou nevzdělaní nebo netáhla či bumbají a znám i vzdělané lidi, co se však nikde s nikým nesnesou a jejich pověst je všude dohoní a nikdo je nechce.
14. 02. 2012 | 14:47

Maximus napsal(a):

Jane

S těmi trestními oznámeníma je to těžké, trochu brzděte. Nepřítel je velmi zdatný a fikaný. Mohu uvést spoustu příkladů. Tak třeba. Jak chcete postihnout třeba jednoho pána co si nabere zakázky na opravy silnic I. a II. třídy v roce 2010 za cca 70 mil.Kč, práci za něj odvedou malé firmy, a jemu zbyde na zkorumpování a pro něj samotného třeba 25 mil.Kč? On má k dispozici pouze kancelář, sekretářku, notebook a Audinu 4.2. To je jeho celá firma a samozřejmě má známosti, tam je jeho Know How. Dokonce MF Dnes to před časem přesně popsala a padly tam jména lidí a nic..... vůbec nic, on to totiž nemusí být trestný čin. Tady chybí tlak a kontrola se shora od nadřízených, ale ty mají asi jiné starosti. No a triumvirát policie-st.zastupitelství-soudy u nás nefunguje jak by měl.
14. 02. 2012 | 14:55

Cesta do Semil napsal(a):

Maximus

no ono by bylo dobré, aby i v Praze byla nezanměstnanost jako jinde. Takových 10%, to by bylo 150 000 lidí, pěkná masa naštvaných na jednom místě. A konečně by se něco dalo do pohybu.
Takhle pár lidí v Pelhřimově, pár ve Veselí a dalších pár v Horní dolní, a ta majorita pak jen řekne, to jsou ti líní, ti neúspěšní, ti s vadou na kráse, to nemá tu sílu.
Revoluce vždy začínají ve velkoměstech. A velkoměsto je v ČR jen jedno, jinam jsou samé vesnice.
14. 02. 2012 | 15:00

Maximus napsal(a):

Cesta do Semil
Máte pravdu, ale když třeba odbory pořádají stávku proti vládě, tak do Prahy nebo krajských měst nikdo nepřijede a účast je žalostná. Vždyť před časem se na letadélka NATO v Ostravě přišly podívat mraky lidí, ale předtím byla stávka a nikdo tam nepřišel. Kdepak, Češi potřebují dostat přes hubu jak by to řekl voják Švejk a musí drhnout držkou v blátě, aby se vzpamatovali. Znám víc lidí co nemají peníze a dělají i Praze za hubičku, ale jejich krédo je po práci zakotvit v hospodě a žmoulat v kapse dvě stovky. Já jako celkem človíček při penězích stávkovat za ně nepůjdu, i když mě tady hodně věcí v tomto žumpastátě se..!
Mějte se!
P.S.
Moje nejstarší dcera než odjela studovat do Baltimore v USA, tak předtím byla 2 roky na angl.škole v Polsku. A víte co o nás Poláci říkali? Že jsme národ lokajů a oni šlechtici, nebo něco na ten způsob. Dnes si myslím, že mají tak trochu pravdu.
14. 02. 2012 | 15:09

Jane napsal(a):

Maximus.
Souhlasím. To, že síly nejsou vyrovnané nás ještě neopravňuje k rezignaci.
Začít se musí u malých věcí. Ty stojí v zárodku těch velkých. Pak již je pozdě. Jak sám popisujete. Když je necháme v klidu si vybudovat legislativu ad hoc pro masové rozkrádání státu s halasným pokřikem "vše se děje v rámci zákona" - nemůžeme se ničemu divit.
Lidi se musí naučit vyjádřit svou nevoli i v těch zdánlivě nevýznamných věcech. Též vám dám příklad. V okamžiku, kdy několik zákonodárců odmítalo klasifikovat přetáčení tachometrů na ojetých autech za trestný čin, ihned se proti těmto jedincům měla zvednout mohutná vlna odporu. (Ledaže si nemáme na co stěžovat a jsme rádi, že se v meším dílem můžeme na podobných lumpárnách přiživit). Vždyž jsou to lidé, kteří veřejně podporují a propagují kriminalitu. Nijak se neliší od těch, co veřejně šíří rasovou nesnášenlivost nebo od extrémistrických hnutí.
V okamžiku, že v této zemi bude milion okradených, kteří za své ušetřené deseti a statisíce koupí vraky s půlmilionovým nájezdem km místo deklarovaných osmdesát tisíc - je už pozdě. Firmy dovážející ojetiny se jim hlasitě vysmějí a vy budete mít se svým názorem stoprocentní pravdu.
14. 02. 2012 | 15:23

Buck napsal(a):

Fyziognomie pana Drábka napovídá, že by se v Izaeli na ulici ztratil. Jestli má smysl pro zisk, nemůžeme mu to mít za zlé, má to v přirozenosti.
14. 02. 2012 | 15:45

SansLogique napsal(a):

Buck - nesouhlasím. Žid je totiž příslovečně chytrý a všemi mastmi mazaný. Ten člověka oholí do trenýrek a dotyčný to ani nepozná. Tenhle šašek je pravý opak.
Pozn. pro cenzuru - to není antisemitská poznámka, pouze čerpám z židovských anekdot. To se snad zatím ještě může.
14. 02. 2012 | 15:56

zemedelec napsal(a):

Vážení.
Nemůžu hodně věci od této vlády pochopit,co mne překvapuje,ta jistota beztresnosti.
14. 02. 2012 | 18:10

Občan napsal(a):

To Maximus:

Ono to je mnohem složitější. Ale to může pochopit jen ten, kdo už nějakou situaci zažil ne valstní nebo řešil v blízkém okolí nebo se s ní setkává často pracovně.

Kočování za prací je bezva nápad. Za předpokladu, že za sebou nemáte rok dva marného hledání práce, zcela vyčerpané úspory a ve špajzu poslední pytel kolínek. pak totiž nemáte JAK se odstěhovat. Jste-li z regionu, kde práce není, pak to znamená, že ceny nemovitostí vč. bytů jsou tam velice nízké a nemovitosti jsou prakticky neprodejné.
Jeden známý z Chebska to teď řeší - tam o práci nezavadíte vyjma pár montoven, kde se hákuje jedině přes agenturu za na telefonické zavolání za 58.- Kč/hod. HRUBÉHO. Přesto tam lidé za takových podmínek pracují. Jeden týden odpracují třeba 75 hodin a další týden 10. Totální existenční nejistota, zoufalství a beznaděj...
On je mladý kluk (29 let) a chtěl by si založit rodinu - na to ale potřebuje stálou práci. Nakonec sehnal práci na Novohradsku. Sice bude pomocný dělník, ale na dobu neurčitou a na řádnou pracovní smlouvu.
Jenže ouha! Za dům 6+1 s koupelnou, vlastní studnou, studánkou na zahradě, pozemkem skoro 3000 m2, ohromnou stodolou, dílnou, asi 300 m2 úložných prostor a novou elektrikou mu PĚT realitek nabízí jen 950 000.- Kč. Což je suma, za kterou na Novohradsku nekoupí ani dvougarsonku. A je v haj...loji.
Tohle už zažila spousta těch, co by se i za prací přestěhovali - ale nemají JAK. Z prodeje majetku vytěží tak málo, že v místě práce neseženou střechu nad hlavou. A stěhujte se s rodinou pod most...

No a co se těch demošek týče.
Lidé se bojí. A bojí se moc! Protože dnes o práci přijdete tak rychle, že se sotva nadechnete. Není totiž nic jednoduššího než "změnit systemizaci" a "zrušit" pracovní místo nepohodlného zaměstnance. Rovná se to vyhazovu na hodinu. A pokud se Vás budu chtít OKAMŽITĚ zbavit, rád Vám zaplatím i ty dva měsíce výpovědní lhůty. Vše dle zákona, prakticky nenapadnutelné - a Tak blbej, aby za Vás někoho hned přijal, už je dnes jen málokterý zaměstnavatel. To se řeší jinak - zřídí se jinak pojmenovaná funkce, nejlépe v jiném útvaru. Pak už je to úplně neprůstřelné.
Přesně tohle se teď děje mnoha lidem ve veřejném sektoru i v privátu, kteří jsou v odborech nebo se o nich proflákne, že chodí na demošky. Proto také lidé z odborů raději odcházejí, aby nepřišli o práci. Protože když si dvakrát vyslechnete na poradě "Tak Vy jste nám vstoupil do odborů? No, tak to abychom si dávali pozor", znamená to velmi vážné varování. Zejména tam, kde je v odborech třeba jen 10% zaměstnanců. Kdo si troufne to ignorovat, letí.

Je to mnohem horší než za bolševika. A věřte, že nemám moc důvodů na ně vzpomínat v dobrém (pár jo, ale s negativy nejsou v rovnováze). Přesto mne stále častěji napadá kacířské "zlatej bolševik".
14. 02. 2012 | 19:58

Duroy napsal(a):

To Občan: Za tu reakci na hasiče, článek z novinek, palec nahoru. Vůbec mě nenapadlo, že se jedná o agitku naopak.
K té modré kebuli, nevím, já, když si četl program KSČM pro volby 2010, tak jsem cítil, že jsem totožný volební program volil v roce 1996 a ono to bylo takové, no trošku takové, možná i o něco více klausovski modré, pravicové. :-)
K agenturám, moc nechápu, že máme legislativu, a oni si dělají, co chtějí. Bez proškolení pošlou člověka na linku, aby mu na druhý den řekli, děkujeme, nepotřebujeme.
S lidmi nad 50 let, je to průšvih, obrovský průser, kdy na západ, jih, sever, východ, od našich hranic, se snaží legislativně ukotvit zaměstnávání lidí v tomto a vyšším věku, jen u nás, v pohodě (?).
Na druhé straně, výzvy v říjnu, listopadu, probíhaly, výzvy k demonstracím... A nic, ani ti, 40 % nezaměstnaných lidí nad 50 let nezvedlo zadnice a nevyjádřili svůj názor.
Tudíž, díky, za váš boj!
14. 02. 2012 | 21:13

Občan napsal(a):

To Duroy:

No, já to mám z první ruky, protože máme hasičskou stanici za sousedy a chodíme k nim na dvůr v zimě bruslit :o)
To, co ministerstvo vnitra připravuje, bude VELIKEJ malér. A nejhůř to odskáčou malé obce, které nemají ani dobrovolné hasiče.

:o)
To se mi líbí, s těmi volebními programy.

Jj, přesně tak. Nebo drží lidi doma na telefonu a posílají je, kam se zrovna komu hodí. Takže jeden týden nemají žádnou práci a druhý týden hákují třeba 70 hodin. "Plat" - 58.- - 75.- Kč/hod. hrubého. Bez pracovní smlouvy, jen na dohodu o pracovní činnosti (neplacená dovolená, mateřská, nemoc, ošetřovačka). Problém je v tom, že práce je tak málo, že lidé jsou rádi i za tuhle nevolničinu, aby vůbec nějak přežívali.

Víte, já je chápu. TI, co ještě práci mají, se o ni zoufale bojí. Právě proto, že dobře vědí, co by je čekalo; většinou to buď už sami zažili, nebo to postihlo jejich kamarády či blízké.
A ti, co už práci nemají, nemají na to, aby někam jeli demonstrovat. Nemluvě o tom, že nemají nikde zastání. Když totiž nemáte práci, nemůžete být ani členem odborové organizace a tudíž ztrácíte nárok na bezplatnou právní pomoc - což se při demoškách může zatraceně hodit. Někdy je sice všelijaká, ale je to aspoň něco.
A krom toho ti lidé rezignovali - po padesátce to jde hodně rychle, protože těmhle lidem dává společnost najevo, že jsou zcela nežádoucí, strašně výrazně. Člověka, který celý život poctivě pracoval, byl loyální vůči zaměstnavateli/ům, později třeba i ohýbal hřbet, aby ho nevyhodili, urážlivé označení za líné sockařské netáhlo odstřelí doslova bleskově. Když to moc dobře dopadne, takto ponížený a zurážený člověk se "jen" stáhne do sebe, zaleze domů a zahořkne. Častěji však začne pít, fetovat, přestává na sebe dbát, ztratí vůli dál žít. V lepším případě skončí na psychině a tunách pilulí. V horších případech ze zoufalství spáchají sebevraždu nebo ublíží někomu blízkému. Nebo přijdou o střechu nad hlavou, o partnerku/ra a skončí na ulici.
Zvláštní je, že jen minimum takto existenčně zlikvidovaných lidí se dává na kriminální dráhu. Pravděpodobně na to nemají sílu.

A dík!
14. 02. 2012 | 21:43

mik napsal(a):

Pomalu me prestava bavit cist ty narky v zadne normalne smyslejici splecnosti by nemohl Drabek zustat nadale ministrem a jsem presvedcen ze treba v takove Francii by uz lide zapalovali a prevraceli pred uradem prace auta nebo by proste zacala poradna stavk a Polaci ? ti by treba pockali na tmu a on by Drabek nestastne upadl....kruci na hruby pytel preci hruba zaplata zadne rukavicky ... ale ono je to vsechno dnes v CR normalni rozum zustava stat ze se neco takoveho muze dit a lide jen prihlizeji ...ale i to ma logicke vysvetleni zustali jen bohati a chudi,,bohati si pod sebou vetev rezat nebudou a ti chudi ? kdyz nekdo ma jen jidlo a byt tak asi se do niceho poustet nebude protoze by nemel co jist a kde bydlel navic kdyz exekutori v CR podnikaji na hrane zakone s tichym souhlasem statu,,,, a ceska zkorumpovana justice odsoudi sice vandalismus ale naprosto neadekvatnim zpusobe jak se stalo tomu ridici autobusu co pomaloval bilboardy,,, a Klaus da amnestii za podvody korupci a milionove skody,,,statni urednici,,,, je treba jeste neco psat ?
14. 02. 2012 | 21:55

Občan napsal(a):

To mik:

Vám připadá bývalá ředitelka ze SOUKROMÉ VŠ jako státní úřednice?
http://www.mup.cz/
14. 02. 2012 | 22:23

Jarda napsal(a):

http://vlkovo.bloguje.cz/920022-kdyz-i-lidovky-jsou-vuci-vlade-tvrdsi-nez-vlk.php
15. 02. 2012 | 00:52

Bauer napsal(a):

Pane Drabek,
v zemi kde si obcan nechce nebo nemuze zaridit bankovni ucet je nejlepsi nedat lidem nic !
Nechat si nosit penzi postackou do pateho poschodi bez vytahu - to uz v tomto stoleti nenajdete snad nikde na svete.
Nebo stat na poste ve fronte - a platit poplatky postovni slozenkou ?
Vzdyt posty jsou uz ve spouste statu zruseny !
Drabek dela vic nez kdokoliv jiny aby tem negativnim tupanum vyhovel a pri tom je vytahnul ze stredoveku - ale zazraky delat nemuze !
15. 02. 2012 | 06:41

Bigles napsal(a):

K socialním kartám.Ještě nikdo tady nezmínil,že největší prospěch ze socialních karet budou mít exekutořiTo,že vám nemohli zabavit finanční částku v hotovosti do určité výše,obejdou tím,že vám peníze příjdou na ůčet a tím můžou zabavit celou částku.Domnívám se,že kromě finančního zisku Drábka a Šišky jde pouze o další zisky soujromých exekutorů.
15. 02. 2012 | 06:48

Rocky Balboa napsal(a):

Bigles

výsledkem bude, že lidé, kteří dnes dluží za nájemné zítra budou chcípat hlady na ulici.
15. 02. 2012 | 07:10

;-))) napsal(a):

Za vsechno muzou ZLI KOMUNISTI ;-)))))))))))))))))))))))

Volte ODS a pravici, je to JISTOTA SVETLYCH ZITRKU ...
15. 02. 2012 | 10:09

JaR napsal(a):

A ty to nemáš v hlavě v pořádku.toto může říct jen debil a nebo člen ODS
16. 02. 2012 | 13:16

nestranný napsal(a):

Lidé,nechte už prosímtoho hodného pana drábka na pokoji.On to se všemi myslí dobře.
Například takový nepohyblivý invalidní důchodce z Horní dolní.On si rád v zájmu
své rehabilitace(se kterou si ani největší lékařské kapacity nedovedli poradit)
rád doběhne do 20km vzdálené pošty,nebo kbankomatu pro svoje dávky.Nakonec se tak
rozhýbe.že bude moci znovu pracovat a odevzdávat své daně ve prospěch ostatních.
Nebo takový svižný šedesátník,který přišel o práci si také rád třeba třikrát
týdně rád zaběhne na poštu pro sdělení,že pro něj žádná práce není a nebude.
Vidíte přece naprosto jasně,že to se všemi to myslí dobře.Všichni se zocelí
a budou s jásotem odevzdávat výkony jako mladíci.
30. 03. 2012 | 19:13

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Boudal Jiří · Brenna Yngvar · Bureš Radim C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gazdík Petr · Glanc Tomáš · Groman Martin H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Navrátil Marek · Němec Václav · Novotný Martin O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rath David · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vích Tomáš · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojta Vít · Vojtěch Adam · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy