Radek Sikorski: státnický projev o budoucnosti EU

02. 12. 2011 | 20:33
Přečteno 8308 krát
Polský ministr zahraničí vystoupil před několika dny v Německé společnosti pro zahraniční politiku s mimořádně zajímavým projevem. Je dobré, že tyto myšlenky přicházejí právě z Polska. Po záplavě jízlivých a převážně plytkých komentářů o nevyhnutelném krachu evropského projektu si nezkrácený projev jistě rádi přečtou všichni, jimž leží budoucnost Evropy na srdci a kdo pro ni chtějí něco udělat, aniž by přitom propadali naivním iluzím.




Final – check against delivery,
Embargoed until delivery


Poland and the future of the European Union

Mr Radek Sikorski, Foreign Minister of Poland
Berlin, 28 November 2011


Mr President, Minister – dear Guido, Ladies and Gentlemen,

Let me start with a story.

20 years ago, in 1991, I was a reporter, visiting what was then the Federal Republic of Yugoslavia. I was interviewing the chairman of the Republican Bank of Croatia when he received a phone call with an obscure piece of news. Namely, that the parliament of another Yugoslav republic, Serbia, had just voted to print unauthorized amounts of dinars, the common currency.

Putting down the phone the banker said: “This is the end of Yugoslavia.”

He was right. Yugoslavia collapsed. So did the ‘Dinar zone’. We know what followed. Issues of money can be issues of war and peace, the life and death of federations.

Today Croatia, Serbia and FYROM each have their own currency.

Montenegro and Kosovo are not in the Euro zone but simply use the Euro. Bosnia and Herzegovina even has the ‘Convertible Mark’, pegged to the Euro.

A striking story. Not of European integration. Of European disintegration.

Disintegration with appalling human cost. Only now is the region slowly moving back to the European mainstream.

The fate of Yugoslavia reminds us that money, as well as being a technical device, a ‘means of exchange’, symbolises unity – or disunity.

Why is this? Money exists because communities exist. A community in which people live and trade – they exchange freely – creates value. Their money symbolises that value.

This moral significance of money intrigued Immanuel Kant, who wrote that the entire practice of lending money presupposed at least the honest intention to repay. If this condition were universally ignored, the very idea of lending and sharing wealth would be undermined.

For Kant, honesty and responsibility were categorical imperatives: the foundation of any moral order. For the European Union, likewise, these are the cornerstones. I would point to the two fundamental values: Responsibility and Solidarity. Our responsibility for decisions and processes. And Solidarity when it comes to bearing the burdens.

Today, as the first Polish Presidency is drawing to a close, I will tackle basic questions:

How did we get into this crisis?

Where do we go from here?

How to get there?

What does Poland bring?

What do we ask of Germany?


First question: how has the Euro zone got into its current difficulties?

Let me first say what this crisis is not about. It was not caused – as some have suggested – by enlargement.

Enlargement has created growth and wealth all over Europe.

The EU15 exports to the EU10 countries rose almost twofold in the last ten years. It’s even more striking if you break it down by countries. Britain’s export to the 10 countries that joined after 2004 rose from €2.2 bln in 1993 to €10 bln last year; France’s, from €2.7 bln to €16 bln, Germany’s, wait for this – from €15bln to 95 billion Euros. The total volume of trade between EU15 and EU10 amounted to €222 bln last year, up from €51 bln in 1995. A tidy sum. I guess it sustains a job or two in Old Europe.
So, enlargement – far from causing the crisis, has arguably delayed the economic turmoil. Thanks to the advantages of trading in an enlarged market, West European welfare states have been forced to face reality only now.

If the upheaval is not about enlargement, then perhaps it is a currency crisis?

Not exactly. The Euro is doing fine versus the dollar and other currencies.

It is of course partly about debt, the need to deleverage our economies from the crazy heights caused by government overspending, accounting chicanery and irresponsible financial engineering. And the deleveraging is occurring beyond the Euro zone: look at the UK with its debt of 80% of GDP and the US, with 100%.

But if it were only a question of debt, you would expect ratings and spreads to be affecting countries in proportion to their indebtedness. But, very strikingly, this is not the case. Some countries, such as the UK and Japan, with high debt in proportion to GDP, pay low premiums. Others, with lower debt – like Spain, pay high ones.

The inevitable conclusion is that this crisis is not only about debt, but primarily about confidence and, more precisely, credibility. About investor perception where their funds are safe.

Let us be honest with ourselves and admit that markets have every right to doubt the credibility of the Euro zone. After all, the Stability and Growth Pack has been broken 60 times! And not just by smaller countries in difficulty, but by its founders in the very core of the Euro zone.

If credibility is the problem, then restoring credibility is the answer.

Institutions, procedures, sanctions that will convince investors that countries will be capable of living within their means. Hence, that the bonds they buy will be repaid, preferably with honest interest.


Second question: where do we want to go?

We have two fundamental options. Before I say what they are, let me say that Euro zone’s failings are not the exception but, rather, are typical of the way we have constructed the EU. We have a Europe with a dominant currency but no single Treasury to enforce it. We have joint borders without a common migration policy. We are supposed to have a common foreign policy, but it is divorced from real instruments of power and often weakened by member states cutting their own deals. I could go on.

Most of our institutions and procedures depend on the goodwill and sense of propriety of member states. It works tolerably well when the going is good. But then a wave of migrants shows up on the EU’s border, or a civil war blows up in our neighborhood, or markets panic. And then, what do we habitually do? We run for cover in the familiar framework of the nation state.

The Euro zone crisis is a more dramatic manifestation of the European malaise because its founders created a system in which each of its members has the capacity to bring it down, with appalling costs to themselves and the entire neighborhood.

The break up would be a crisis of apocalyptic proportions beyond our financial system. Once the logic of ‘each man for himself’ takes hold, can we really trust everyone to act communitarian and resist the temptation to settle scores in other areas, such as trade?
Would you really bet the house on the proposition that if the Euro zone breaks up, the single market, the cornerstone of the European Union, will definitely survive? After all, messy divorces are more frequent than amicable ones. I have heard of a case in California in which a couple spent $100,000 disputing custody of the family cat.

If we are not willing to risk a partial dismantling of the EU, then the choice becomes as stark as can be in the lives of federations: deeper integration, or collapse.

We are not unique in facing the fundamental question of the future of our federation over the issue of debt. Two successful federations tread this way before us. Americans passed the point of no return in creating the United States when the federal government assumed responsibility for debts that states incurred in the War of Independence. Solvent Virginia bargained with more indebted Massachusetts, which is why the capital was fixed on the banks of the Potomac. Alexander Hamilton fathered a compromise under which everybody’s debts were jointly guaranteed and a revenue stream created to service them.

Switzerland also became a real federation when rules were established for incurring debt and transfers between her richer and poorer cantons.

So, we also have to decide whether we want to become a proper federation, or not. If renationalization or collapse is unacceptable, then only one way remains: making Europe, as Europe, governable at last, and hence – in due course – more credible.

Politics is often the balancing between the urgent and the important.

What’s urgent is that we save the Euro zone. What’s important is that in so doing we preserve Europe as a democracy that respects the autonomy of its member states. This new European deal will need to balance Responsibility, Solidarity and Democracy as the cornerstones of our political union.


Question three: how to get there?

The so-called “six pack” which the Polish presidency helped to negotiate was a good beginning, a bundle of five regulations and one directive that bring more transparency and discipline to the finances of member states. In the process of drawing up national budgets, finance ministers of member states will now have to show their books to their peers and to the Commission very early, even before national parliaments. The Commission will recommend corrective action when a member state’s macroeconomic position shows imbalances. Members of the Euro zone who break the Stability and Growth Pact will be subject to sanctions that are almost impossible to block by political pressure. Moreover, the ‘six pack’ confirms that rules may be introduced not as directives – which require enactment into national laws – but as regulations, which apply universally and instantly.

More ambitious measures have been proposed. In order to strengthen economic convergence the Commission and the Euro group would get the right to scrutinize in advance all major economic reform plans with potential spill-over effect in the euro area, impose sanctions on countries failing to effect policy recommendations, and permission for groups of countries to synchronize their labour, pensions and social policies.

Financial discipline would be strengthened by giving access to rescue funds only to members abiding by macro fiscal rules, by making sanctions automatic and giving the Commission, the Council and the Court of Justice powers to enforce the 3% ceiling on deficit and 60% ceiling on debt. Countries in excess deficit procedure would have to present their national budgets for approval by the Commission. The Commission would get powers to intervene in the policies of countries that could not fulfil their obligations. Countries persistently violating rules would have their voting rights suspended.

Provided the European Council sets tough new rules in stone, the European Central Bank should become a proper central bank, a lender of last resort that underpins the credibility to the entire Euro zone. The ECB needs to act soon, in anticipation of irreversible legal enactments.

This would avert disaster but more is needed. Poland has all along supported the idea of a new treaty that would make the EU more effective.

The European Commission needs to be stronger. If it is to play the role of an economic supervisor we need commissioners to be genuine leaders, with authority, personality – dare I say charisma – to be true representatives of common European interests. To be more effective, the Commission should be smaller. Any one of us who has chaired a meeting knows that they are most productive when up to a dozen people participate. The EC now has 27 members. Member States should rotate to have their commissioner.

The more power we give to European institutions, the more democratic legitimacy they need to have. The draconian powers to supervise national budgets should be wielded only by agreement of the European Parliament.

The Parliament needs to stand up for its role and tasks. Euro-sceptics are right when they say that Europe will only work if it becomes a polity, a community in which people place a part of their identity and loyalty. Italy is made, we still have to make Italians, Massimo D’Azeglio said in the first meeting of the parliament of the newly united Italian kingdom in 19th century. For us in the EU it’s easier: we have a united Europe. We have Europeans. What we need to do is to give political expression to the European public opinion. To help it along we could elect some seats in the European Parliament from a pan-European list of candidates. We need more "politische Bildung" for citizens and political elite. The parliament should have its seat in a single location.

We could also combine the posts of the President of the European Council and that of the European Commission. Chancellor Angela Merkel has even suggested that he or she should be elected directly by the European demos.

What is crucial is that we maintain coherence between the Euro area and the EU as a whole. Community institutions must remain central. As the Presidency, we are guardians of our unity. And the unity must not be hypothetical. In this case: it’s not enough to say that countries may participate once they join the Euro zone. Instead of organising separate Euro summits or exclusive meetings of finance ministers we can continue the practice from other EU fora where all may attend, but only members vote.

The more power and legitimacy we give to federal institutions, the more secure member states should feel that certain prerogatives, everything to do with national identity, culture, religion, lifestyle, public morals, and rates of income, corporate and VAT taxes, should forever remain in the purview of states. Our unity can survive different working hours or different family law in different countries.

Which brings me to the issue of whether an important member, Britain, can support reform. You have given the Union its common language. The Single Market was largely your brilliant idea. A British commissioner runs our diplomacy. You could lead Europe on defence. You are an indispensable link across the Atlantic. On the other hand, Euro zone’s collapse would hugely harm your economy. Also, your total sovereign, corporate and household debt exceeds 400% of GDP. Are you sure markets will always favour you? We would prefer you in, but if you can’t join, please allow us to forge ahead. And please start explaining to your people that European decisions are not Brussels’ diktats but results of agreements in which you freely participate.


Fourth question: what does Poland bring?

Today Poland is not the source of problems but a source of European solutions. We now have both the capacity, and the will, to contribute. We bring a recent experience of a successful transformation from dictatorship to democracy and from an economic basket case to an increasingly prosperous market economy.

We were helped by friends and allies: United States, UK, France and, above all, Germany. We appreciate the strong and generous support – the solidarity – which Germany has extended to us over the last two decades. Ich danke Ihnen als Politiker und als Pole.

I hope you appreciate that it’s been a good investment. In 2010 German exports to Poland have exceeded 1990 levels nine fold, and they are growing despite the crisis. Germany’s trade with Poland is bigger than with the Russian Federation, although you would not always know it from the German political discourse.

From last year Poland is ranked as a highly developed country in the Human Development Index. Between 2007 and 2011 we went up 10 positions in the Global Competitiveness Index. In the same period we improved our standing by 20 positions in the Corruption perception Index. , ahead of some Eurozone members.

In the last four years, the accumulated GDP growth in Poland amounted to 15,4 percent. The second result in the EU, with 8 percent? Yes, a member of the Euro zone - Slovakia. The EU average is minus 0,4 percent. To those who would like to divide Europe, I say: how about a natural division into growth-Europe and non-growth Europe? But be forewarned. Their shapes would not conform to stereotypes.

It did not happen by itself. Successive Polish government took painful decisions and the Polish people made big sacrifices. Privatisation, pension reform, opening our country to globalisation produced losers as well as winners. We were one of the first countries to introduce a public debt anchor in our constitution.

And we are not resting on our laurels. Presenting his new government to parliament a fortnight ago, Prime Minister Donald Tusk said that: to go safely through the year 2012, to improve our of financial security for years and decades to come, we shall have to take measures that call for sacrifice and understanding of everyone, without exception.

Next year alone we intend to cut our budget deficit to 3% of GDP and the overall debt to 52% of GDP. By 2015 the deficit will be brought down to 1% of GDP and public debt to 47%. The retirement age will be lifted to 67 years for both genders. Pension privileges for soldiers, policemen and priests will be cut. The disability pension contribution will increase by 2%. Child-benefits will be taken from the rich and given to the poor.

By the end of this parliament, Poland will fulfil the criteria of membership in the Euro zone. That’s because we want the Euro zone to survive and flourish. And we plan to be in it. By approving our Accession Treaty, the people of Poland have given us the authority to join as soon as the Euro zone and we are ready.

Poland also brings Europe a willingness to make compromises - even to pool sovereignty with others - in return for a fair role in a stronger Europe.


Fifth question: What does Poland ask of Germany?

We ask, first of all, that Germany admits that she is the biggest beneficiary of the current arrangements and therefore that she has the biggest obligation to make them sustainable.

Second, as you know best, you are not an innocent victim of others’ profligacy. You, who should have known better, have also broken the Growth and Stability Pact and your banks also recklessly bought risky bonds.

Third, because investors have been selling the bonds of exposed countries and flying to safety, your borrowing costs have been lower than they would have been in normal times.

Fourth, that if your neighbours’ economies stall or implode, you will be greatly benefitting in the short term, but you may suffer, too.

Fifth, that despite your understandable aversion to inflation, you appreciate that the danger of collapse is now a much bigger threat.

Sixth, that because of your size and your history you have a special responsibility to preserve peace and democracy on the continent. Jurgen Habermas has wisely said that "If the European project fails, then there is the question of how long it will take to reach the status quo again. Remember the German Revolution of 1848: When it failed, it took us 100 years to regain the same level of democracy as before."

What, as Poland’s foreign minister, do I regard as the biggest threat to the security and prosperity of Poland today, on 28th November 2011? It’s not terrorism, it’s not the Taliban, and it’s certainly not German tanks. It’s not even Russian missiles which President Medvedev has just threatened to deploy on the EU’s border. The biggest threat to the security and prosperity of Poland would be the collapse of the Euro zone.

And I demand of Germany that, for your own sake and for ours, you help it survive and prosper. You know full well that nobody else can do it. I will probably be first Polish foreign minister in history to say so, but here it is: I fear German power less than I am beginning to fear German inactivity.

You have become Europe’s indispensable nation.

You may not fail to lead. Not dominate, but to lead in reform.

Provided you include us in decision-making, Poland will support you.

Dangers of ‘just after time’ reform

I started with a story of one experiment in political union, communist Yugoslavia.

Let me end with another: Europe’s least-known federation, the common state between Poland and the Grand Duchy of Lithuania which began in 1385 and lasted for over four centuries. Which is to say, longer, so far, than federations such as the United States, United Kingdom or Bundesrepublic Deutschland, to say nothing of the EU.

It was a Commonwealth which, like the EU, raised the standards of its time. It had a joint parliament and an elected head of state. Its political nation – those entitled to vote – comprised 10% of the population – the height of inclusiveness at the time. Religiously tolerant, it saved its people from the horrors of the Thirty Years’ War. Cities were founded on the Magdeburg law, many of them – like my home city of Bydgoszcz - by German settlers. Jews, Armenians and dissenters of all kinds from all over Europe voted with their feet to seek their fortunes there.

Liberty went hand in hand with military prowess. At Grunwald in 1410 its troops crushed the Teutonic Knights, whose heraldry lives on in the symbols of the German military. In 1683, at the gates of Vienna, we prevented the Ottoman Empire from uniting Europe under the banner of Islam.

And then, at the turn of 17th and 18th centuries, something changed. Elected kings, separate armies and currencies – couldn’t compete with unified, mercantilist, authoritarian nation states. The Commonwealth’s most democratic feature – the deputy of a single province could block legislation – became its biggest vulnerability. The principle of unanimity – admirable in a federal state – proved open to irresponsibility and corruption.

Poland eventually reformed itself. Our 3rd May Constitution of 1791 abolished unanimity, unified the state and created a permanent government. But reform came too late. We lost the war to defend the Constitution and in 1795 Poland was partitioned for over a century.

Moral of the story? When the world is shifting and new competitors arise, standing still is not sufficient. Institutions and procedures that have worked in the past are not enough. Incremental change is not enough. You have to adapt fast enough even to retain your position.

I believe we have the duty to save our great union from the fate of Yugoslavia, or the old Polish Commonwealth.


Conclusion

There is nothing inevitable about our decline. Provided we overcome our current malaise, we have sources of excellence and of strength that are the envy of the world.

We are not only by far the world’s biggest economy but the largest area of peace, democracy and human rights. Peoples in our neighborhood – both East and South – look to us for inspiration. If we get our act together we can become a proper superpower. In an equal partnership with the United States, we can preserve the power, prosperity and leadership of the West.

But we are standing on the edge of a precipice. This is the scariest moment of my ministerial life but therefore also the most sublime. Future generations will judge us by what we do, or fail to do. Whether we lay the foundations for decades of greatness, or shirk our responsibility and acquiesce in decline.

As a Pole and a European, here in Berlin, I say: the time to act is now.

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Jindřich Volek napsal(a):

Sikorski má nejvyšší intelektuální a politicko-diplomatické předpoklady stát v čele Evropské komise. Je to státník nejen evropské, ale i světové úrovně.
02. 12. 2011 | 20:54

Zacheus napsal(a):

Polská opozice uvažuje postavit pana Sikorského za tento "vynikající" projev před státní tribunál. Ale věřím, že v době, kdy celý "evropský projekt" je na pokraji kolapsu, společná měna jde do kopru, pak je pro lidi, kteří nechtějí vidět realitu jaká je, vítanou vzpruhou. To jen abych připojil takový plytký komentář: - ).
02. 12. 2011 | 21:08

Jemnický napsal(a):

S tím vítězstvím Jana III. Sobieského u Vídně to trochu přepísknul. Strategii vítězství připravil Karel V. Lotrinský a zejména jeho pobočník Evžen Savojský, který nakonec zachránil i Jana III. Sobieského u Moháče. U Vídně hlavně Sobiesky jen vyplenil turecký tábor. U Moháče při stejném úmyslu přišel téměř o 90% svého vojska.
02. 12. 2011 | 21:39

dennis napsal(a):

Pane Alesi Drobkuuuu!!! Kde jste?!! To byste nam mel prelozit : -(
02. 12. 2011 | 21:50

Ládik!!! napsal(a):

Já bych odkázal na článek vlka v Neviditelném psu ("Merkozy"). Po dlouhé době sdílím jeho názor.
02. 12. 2011 | 21:57

Zacheus napsal(a):

Snad bych přece jenom dodal, že můj komentář není motivován škodolibostí. Ostatně EU ještě zdaleka nezaniká. Pouze se domnívám, že je, jak kdysi řekl Alexander Dubček, "třeba vycházet z reality". Přeji dobrou noc autorovi i případným čtenářům.
02. 12. 2011 | 22:18

ghándí napsal(a):

k čemu jsou projevy, když nejsou peníze? kdo to euro zaplatí? už ani němci nedokážou prodat dluhopisy. at ten polák vytáhne bilion eur a pošle je itálii na záchranu. pak muže kecat o společné evropě.
02. 12. 2011 | 22:29

svatební a pohřební orchestr G.Bregoviče napsal(a):

Nevybičoval jsem se k tomu, abych celý text blogu přelouskal. Ale je-li to tak, že pan Sikorski je za tento projev potenciálně žalován polskou opozicí, tak mu fandím. A snad se do toho projevu pustím.

Kaczinski rozhodně NE. To by bylo pro Poláky stejné neštěstí, jako je pro nás Klaus.

Potřebovali bychom takovou Radičovou.
02. 12. 2011 | 22:34

ghándí napsal(a):

já bych se chtěl strašně paní merkelové, která horuje poro fiskální unii, zeptat, co bude EU dělat, až nějaká velká země EU ty fiskální pravidla poruší, nepodřídí se rozhodnutí komise ani soudního dvora. . vyloučí pak tu zemi z EU? to je uplně k smíchu a uplně absurdní. neudělají vubec nic, tak jako neudělali vubec nic, když státy vesele porušovaly maastrichtská kriteria- veškeré evropské smlouvy jsou jenom cár papíru, protože jsou nevynutitelné. EU nedisponuje žádnou mocí. je uplně jedno, jestli se změní lisabonská smlouva nebo ne. je to cár papíru na utření zádele. je to pouze nástroj na buzerování malých států jako jsme my nebo irsko. ale pokud si dupne itálie nebo polsko, tak se nestane vubec nic.
02. 12. 2011 | 22:47

kp napsal(a):

Tak jsem si přečetl Sikorského a je to skutečně hluboký ( možná velmi hluboký) výlev, který však má všechny znaky politického myšlení v okamžiku, kdy by měli mluvit převážně ekonomové. Nelze ale přehlédnout "hluboce" skrytý strach Sikorského z toho co udělají Němci. A úvod pana Kubra odpovídá jeho předchozím postům.
02. 12. 2011 | 22:52

Jirka H. napsal(a):

Jindřich Volek:
Souhlasím s vámi. Projev je to vynikající...
02. 12. 2011 | 22:59

kp napsal(a):

Sikorski
What, as Poland’s foreign minister, do I regard as the biggest threat to the security and prosperity of Poland today, on 28th November 2011? It’s not terrorism, it’s not the Taliban, and it’s certainly not German tanks. It’s not even Russian missiles which President Medvedev has just threatened to deploy on the EU’s border. The biggest threat to the security and prosperity of Poland would be the collapse of the Euro zone.
To je ale krásná demagogie, postrašit až na dřeň, aby jakákoliv opatření byla vlastně dobrodiním. Pochopitelně kolaps typu výbuchu sopky je průšvih, ale právě proto jsou zde instituce ( jak národní tak EU), které tu ostrou zatáčku Titaniku mají zvládnout.
02. 12. 2011 | 23:02

vlk napsal(a):

Ten projev je skvělý Žádná vata. Prostě skvělý.
Včak už s e také na Sikorského za jeho slova stačili vyzvracet zdejší pravověrní žumpalisté. V Lidovkách Kaiser a Tomský....
Pro zájemce se silným žaludkem fakt humus!
02. 12. 2011 | 23:16

no comment napsal(a):

kp,

Poles are priceless. Did you hear this one?

Two Poles are talking about their friend who immigrated to America. "Did you hear about Bartek? He opened up a jewellery store after just one year in America!" "How did he do that?" "With a crowbar."
02. 12. 2011 | 23:16

bluebird napsal(a):

Leckteré komentáře ukazují, proč takový zásadní projev pronesl polský zaminir a nikoli český, natožpak premier nebo prezident, a proč projev dosud nezpracovala ani česká média. Proč se nás nikdo na názor neptá, jak řekl Kalus, odpověď je zde. Nejzásadnější slovo ze střední Evropy od polské podpory sjednocení Německa, a oceňuji, že to ezmínil a Havlova projevu v Kongresu. Jsem přesvědčený, že projev nebyl konzultován s českou stranou a je třeba se zamyslet, proč to Poláci vidí tak zásadně odlišně od české vlády. Poláci prostě nejsou free riders.
02. 12. 2011 | 23:17

ghándí napsal(a):

sockomouši strašně rádi žvaní. daleko radši než pracují. doufám že soudruh sikorski pronašel svuj projev o spojených evropských socialistických státech stejně procítěně, jako ludmilka pelikánová.
02. 12. 2011 | 23:19

blue jay alias fly napsal(a):

vlku?
zacinas byt trapny s tim tvym levovernym slovnikem. Vlk- levoverny zumpalista? Ale asi se povazujes za nejvetsiho myslitele v historii CR. Aspon se to zda z tech tvych hysterickych zachvatu na faustu co prodal svou dusi dablovi.

Btw. Uz jsi tu dlouho neinzeroval nejaky svuj vyplod. Jsi v poradku tlustousku? How is the liver?
02. 12. 2011 | 23:23

bluebird napsal(a):

ghándí,
člověče, napadlo vás někdy odkud je jméno Sikorski, když už taháte bolševiky? Takovou nevzdělanost lze potkat jen tady, nejmenujete se Jakl?
02. 12. 2011 | 23:24

ghándí napsal(a):

bluebird,
já si myslim, že tyhle všichni evropský komsomolci pocházejí z nějakého rudého hnízda. jsme tváří tvář te realitě, nepokojum v řecku, 40% nezaměstnanosti ve španelsku, itálie před krachem. proč si pořád lžou sami sobě do ksichtu? občani na to krutě doplácejí. je potřeba naplánovat demontáž eura a chladnokrevně ji provést. jednotnej vnitřní trh muže zustat. k čemu nam jsou v tehle chvíli ty sikorského kydy?
02. 12. 2011 | 23:31

arnazach napsal(a):

What a speech!

Sikorski to řekl jasně: Pokud se UK a Německo společně neujmou rozhodující role lídra, půjde to do řiti. Oh yes, Mr Sarkozy.

A ještě pár citátů z projevu:

"The break up would be a crisis of apocalyptic proportions beyond our financial system."

In troubles "we run for cover in the familiar framework of the nation state." A good opportunity for the national socialism for the 21st century, Mr Paroubek, isn't it?

"Germany’s trade with Poland is bigger than with the Russian Federation, although you would not always know it from the German political discourse." Surprised, Mrs Merkel?

kp:

To není demagogie, to je strohý fakt.
02. 12. 2011 | 23:32

bluebird napsal(a):

ghandi,
doplňte si vzdělání, jeho tatínek konstruoval americké vrtulníky jeho jména, soudím, že neumíte anglicky, tak se napřed něco naučte a pak se sem vraťte, nemáte tu co dělat, nestačíte na věci, které se tu řeší ... sorry
02. 12. 2011 | 23:53

otaznik napsal(a):

Drazi pratele,
Evropa neni USA. USA se vzdy dokazalo vyskrabat ze svych problemu samo. A Evropa kdyz byla v nouzi valcila. Vazene damy a panove, Vy si opravdu myslite ze Evropa muze bejt jednotna a uspesna? Vzdyt se to nikdy nestalo! A proc si myslite ze se to stane ted?
02. 12. 2011 | 23:54

Jozef napsal(a):

Dodajme aj nieco ine,menej poeticke:
roztrhanim a hospodarskym vykrvacanim EU
Polsko,regionalna mocnost, vasnivo realizujuca o.i. protirusku politiku Washingtonu,ostane bez silneho hospodarskeho a politickeho zazemia.
Washington melie z posledneho,USA su pred padom,na predaj.
Zachranou EU Polsko ako agilny americky spojenec,udrzi si svoj doterajsi potencial a sebavedomie.
K Juhoslavii dodajme,ze rozhodujucu zasluhu na roztrhani statu rimskych, pravoslavnych a moslimskych juhoslovanov mala politika "prava na sebaurcenie narodov v spolocnom europskom dome" /divide et impera/,realizovana nielen zapadnymi politikmi a diplomatmi,ale aj nemeckymi tajnymi sluzbami a Vatikanom /Jan Pavol ll./ i vyzbrojenymi americkymi talibmi.

Zapadnu Europu doteraz realne viedli prevazne machiavellisti pod washingtonskou dominaciou.
Verim vsak,ze mozu a budu ju nakoniec zachranovat a viest aktivisti pod vlajkou uplne odlisnou , pod vlajkou Komenskeho ap.
03. 12. 2011 | 00:04

Karel napsal(a):

Emočně hodně silný projev, k dané situaci naprosto pochopitelné.
Je to hodně vyjímečná chvíle. Myslím si taky , že rozdrobená Evropa půjde do (I) mnohem rychleji než Evropa sjednocená (to Sikorski neřekl).
Stačí si jenom přečíst jak rostly vzájemné obchody v rozšířené EU. Rozdrobené státy si finanční kruhy, Čína, Rusko, USA budou kanibalizovat.

No němci mohou hrát mrtvého brouka a dívat se jak umírají ekonomicky jejich zakázníci, u kterých realizovali většinu svého exportu. Pokud budou jednat racionálně, tak musí znova nastoupit, ale za podmínek striktního dodržování pravidel fiskální odpovědnosti pro členy EU.

PS.
Ten smutek, když se podívám na naši současnou vládu nebo na hrad přechází k zlosti.
Jak se můžeme takto ponižovat, a dosadit takový zlodějíčkovský póvl do nejvyšších funkcí tohoto státu?
03. 12. 2011 | 00:06

Mard napsal(a):

No Sikorski bude rád, když se za tyhle řeči vyhne vězení!
03. 12. 2011 | 00:29

honolulu napsal(a):

Ten Polak chce centralizovat a zvysit moc EU na ukor samostatnoti v rozhodovani zemim, jako je CZ. Tak to vidi moje malickost, panove. (Tak nejak to chtel i maly prcek, velkeho ducha Napoleon).
Zajimave je, ze je to mazany lichotnik, ktery aby dosahl sveho, micha komplimenty a strasidla dohromady.

(Skoro jako ja, kdyz mi nejaka pani nechtela dovolit rozepnout zip u sukne.)

Proste budete mit novou diktaturu, bude-li po jeho. To, ze chce take centralizovane rozhodovani o immigration policy
do Evropy, znamena, ze dostanete "quotu" na assimilaci NEassimilovatelnych. Vase narodni kompaknost bude systematicky rozpoustena, coz je prvni schodek k tomu, aby s vami bylo radne vydrbavano.
A komu se to nelibi, at si "vyfuk" polibi ve jmenu EU.
Ten pan je "mazany" jako prodavac ojetych aut. Hlidejte ho. Pripada mi nebezpecny.

Poslete na neho pres. Klause. Vas president snadno vystihne jadro veci. Ma to v horoskopu a dokazal to uz nekolikrat.
Ohh... co si pocnete az pujde do penze ?

Vzdyt vas jde opit i spuntem od vina.

Neverte nikomu s tim slavnym jmenem, uz jednou bylo nutne to jmeno sundat z oblohy. Kdo si to asi pral ?
Vite, ze maji prizen nekde na severu v Ohiu ? Tam na severu se to hemzi slavnymi jmeny. I bratri Masinove tam nekde zili.

Neusiluje -ON- tak krecovite o vztup do EU v ocekavani, ze take bude jednou generalem (v EU).
Ahoj panove, nedejte se ! Chrante svoje zajmy.
03. 12. 2011 | 00:52

AW napsal(a):

Stydím se, ale anglicky nevládzem, chtělo by to překlad.
03. 12. 2011 | 01:55

Maximus napsal(a):

Celý problém moderní demokracie v euroatlantickém prostoru spočívá v tom, že na nejvyšší politická místa se dostávají často nekompetentní lidé a hlavně a to bude relevantní, politici nejsou za své činy a celou svou práci zodpovědní. Myslím doslova, třeba majetkem jako třeba my podnikatelé. Když podnikatel jedná špatně a rozhodne se špatně, nese za to důsledky, mnohdy fatální. Politici nejsou za svoji práci (pokud to tak můžeme nazvat) vůbec zodpovědní a přitom jejich rozhodnutí jdou řádově třeba do stovek miliard korun, eur, dolarů atd.
Pokud toto moderní západní svět nevyřeší a nenajde na to řádný mechanismus a systém, je otázkou času, kdy a kde zase politici něco podělají, zadluží stát nebo vymyslí nějakou kulišárnu či "odklonění" peněz, dodejme že ponejvíce těch státních! Vidíme to nyní na celém projektu eura, kde byly jenom nastaveny vágní měnové atributy, ale ty potřebné shodné fiskální parametry pro společenství států, nikoliv. A teď to řeší zase politici, kteří jsou zřejmě nekompetentní, nevidí, neslyší .....
03. 12. 2011 | 03:02

Maximus napsal(a):

Ještě k tomu projevu pana Sikorského, on na závěr ve stati conclusion medituje zda nás budou budoucí generace soudit. No asi tak stejně, jako my ty naše předky, v tom není problém.
Problém vidím např. už v tomto projevu, že tam není jaksi návod jak z tohoto stavu ven, je to takové hrdé prohlášení rytíře či šlechtice před bojem, no hezká slova..... ale třeba se mýlím.
03. 12. 2011 | 03:19

kormoran napsal(a):

Eurobolsevikovi jsem zacal strihat metr v dobe , kdy eurobolsevici buceli nad verbalnimi projevy Pana Nigela Farage , v nynejsi dobe pri jeho projevu delaji-ze neslysi (soudruh Barroso , cumi jako do lejster) pritom usi ma natazene , jako netopyr a cumi , jako zak s fofrskoly . Jak jinak?
http://www.youtube.com/watch?v=_WFBVbUa7nU

Hrozne se tesim na dobu , jak nekteri soudruzi budou spechat do skrine pro novy kabat. )))) A taky se tesim , jak nebudou spat z toho , ze do nich budu den co den tepat a spat Vas soudruzi nenecham!
03. 12. 2011 | 03:28

kormoran napsal(a):

Eurobolsevikovi jsem zacal strihat metr v dobe , kdy eurobolsevici buceli nad verbalnimi projevy Pana Nigela Farage , v nynejsi dobe pri jeho projevu delaji-ze neslysi (soudruh Barroso , cumi jako do lejster) pritom usi ma natazene , jako netopyr a cumi , jako zak s fofrskoly . Jak jinak?
http://www.youtube.com/watch?v=_WFBVbUa7nU

Hrozne se tesim na dobu , jak nekteri soudruzi budou spechat do skrine pro novy kabat. )))) A taky se tesim , jak nebudou spat z toho , ze do nich budu den co den tepat a spat Vas soudruzi nenecham!
03. 12. 2011 | 03:28

kormoran napsal(a):

Nigel Farge je jeden z nejlepsich recniku a politiku Evropy!
http://www.youtube.com/watch?v=2AFTvK_3QS8
03. 12. 2011 | 03:38

honolulu napsal(a):

Maximus, (03:02)
Kdyby to byly jen penize, tak se jednou vzpamatujem, ale casto jsou to i tisice lidskych zivotu do nenavratna stracenych, protoze nejaky politicky utopista ma predstavu, ktera se zmeni v katastrofu. Mam na mysli JAR, Rhodesii a nebo nemovitostni bublinu v USA, ktera zapricinila i sebevrazdy.
Ztrestame ty politicke prostituty jednou, za vsechny tragedie. Budeme je volat k odpovednosti kolem celeho sveta za mozoly, slzy a krev tech, kteri se stali jejich obetmi.
Ted je vse v computru schovano na tisic let.
Uz ted se smeji vsem satanasum z multi-kulti.
03. 12. 2011 | 03:47

Maximus napsal(a):

honolulo: o.k.
kormoran:
dík za tip, ten projev pana Nigela Farage je ovšem velmi zajímavý. On si bere na paškál Barrosovu Evropskou komisi EU, v podstatě nejvyšší orgán přes peníze a jméno po jménu tam rozebírá:
1. Kovacs - bývalý aparátčík komunistů a přítel Hadára
má na starosti daňovou politiku EU!
2. Kallas (Estonec) - 20 let komunistický aparátčík, našel zálibu v kapitalismu, že až skončil před soudem pro zpronevěru a podvod, sice sproštěn viny ale má na starosti boj proti finanční kriminalitě! Úchvatné!
3. P.Mandelson - 2x vyhozen z britské vlády pro neschopnost má na starosti obchodní politiku EU. Pěkné,
i blb může dostat funkci jako řemen!
4. N.Koovesová - NL, Obviněna nedávno ctihodným panem Buitenem, že lhala evropskému parlamentu aj.

Na závěr položil pan Farage otázku všem v paramentu: Koupili byste si někdo od této komise ojeté auto?
Následoval hurónský smích parlamentu......

Takže otázka: Tohle má vyřešit krizi eurozóny a potažmo EU? Tahle komise, která se nezodpovídá nikomu?
03. 12. 2011 | 04:02

Maximus napsal(a):

Oprava - přítel Kadára ...
03. 12. 2011 | 04:03

honolulu napsal(a):

Maximus, dekuji Vam. Zasnu nad tim clovekem. Poslechl jsem si nekolik jeho projevu. Ten do tech oportunistickych vyzirku reze tak briliantne, ze bude za nejakou dobu potrebovat ochranku.
Zastal se uz drive Ceske statnosti. (Vlajka na hrade). Vsiml jste si ?

Konecne ma Klaus schopneho spojence. Mel by mu poslat pomoc a vytvorit frakci v tom bordelu v Bruselu, ktera by hajila Ceske zajmy.

Je skoda, ze vetsina naroda mu nerozumi. Melo by se to prekladat a predlozit lidem,
aby neobolsevici nemeli tak velky vliv, nemohli tak lhat a pripravovat zase nejaky pruser na ujarmeni naroda.
Toto je velmi zajimava a nebezpecna doba v Evrope.

Oni to s nami stejne jednou prohraji, protoze my rozumime i te jejich vycurane psychologii.
Pan Tomsky a pan Kuras by mel nektere ty projevy prelozit do cestiny. Jsou to inteligentni a schopni lide, urcite mu fandi a rozumi.

Mame zde skoro, pulnoc tak dobrou noc. Preji Vam uspech.
03. 12. 2011 | 05:38

jih napsal(a):

honolulu
Jeste ze mame toho hnusnyho americkyho cetnika. Bez nej by to bylo jeste daleko nebezpecnejsi. A taky je prijemne moci si na nekoho bez rizika zanadavat ci si zazpivat nejakou posmesnou pisnicku. Nasi predci si zpivali "Policajt dou dou dou ja bydlim za vodou." Pokracovani v googlu.
Nejvetsi radost z tech Ecropskejch ekonomickejch pruseru maji nasi politici. Od ted se kazdymu divaji hrde do oci a rikaji "Vidite ty Bruslare. Vzdyt mi jsme toho zas tolik nepohnojili."
03. 12. 2011 | 06:20

Šašek z Jiíhlavy napsal(a):

Nebylo pro mne snadné prokousat se tím rozsáhlým projevem a nemaje ekonomické vzdělání, těžko si udělám závěr. Začínám chápat význam Polska v evropské politice a jsem zvědav na komentáře zmíněných pánů Tomského a Kurase, jakož i prezidenta. Mé ekonomické povědomí nesahá dál, než do výše tvorby rodinného rozpočtu, takže se nemohu plnoprávně zapojit do diskuse. Přesto mne překvapuje a těší, že se na tomto fóru vyskytují lidé s takovou erudicí a že znalost angličtiny je samozřejmostí. Přátelé, my přece máme lidský potenciál dobrat se rozumného řešení. Jen se nesmíme pořád hašteřit a vzájemně se urážet. Jak to říkal Masaryk - rozčilení není program. Ve slušné diskusi vidím šanci, jak utnout tipec demagogům a lidem se špatnými úmysly. Co se týče naší politické orientace, pořád cítím silně proevropsky a po celoživotních zkušenostech Rusům nedůvěřuji. Angličany mám rád a obdivuji se jim v mnoha věcech, ale jejich splendid isolation je jim nadevše, držme se spolu se Slováky Poláků a učme se od nich statečnosti a hrdosti(jestli se to dá vůbec naučit). Přeji hezký weekend.
03. 12. 2011 | 06:43

Šašek z Jiíhlavy napsal(a):

Nigela Farge jsem si nemohl poslechnout, na YOU TUbe se objevila informace o poškozeném videu.
03. 12. 2011 | 06:50

Karel napsal(a):

TO Maximus, Honolulu :

Co se tak naučit anglicky a projev si přečíst?

Sikorski mluví jasně o národních právech (daně, .... ) a pak jasně mluví o automatických regulacích pro hříšníky, kteří nebudou dodržovat rozpočty, dokonce i o případné ztrátě hlasování ?
03. 12. 2011 | 07:13

Maximus napsal(a):

Nigel Fagare česky:
http://www.google.cz/url?sa=t&rct=j&q=nigel%20farage&source=web&cd=3&ved=0CEcQtwIwAg&url=http%3A%2F%2Fmmister.com%2Fnigel-farage-cesky&ei=fr7ZTvTLFcLRhAfo3fivDg&usg=AFQjCNGxUJVRVbHi90rDsudJesU2Q5oTEQ
03. 12. 2011 | 07:17

Maximus napsal(a):

Karlovi
No, že by Honolulu neuměl anglicky když žije od r.1968 v USA se mi moc nezdá?!
To moje anglina je mnohem slabší, přiznávám, já ti šikala, že vona udělala nepšijít!
Spíš ty jestli umíš dobře česky Kájo?
03. 12. 2011 | 07:19

Maximus napsal(a):

Karle, ale vážně, říkáš automatické regulace pro hříšníky?
Takže když politici některé země něco poser.., tak za to bude šikanován příslušný stát resp.jeho občané? Stát bude pod kuratelou! To je divné, co? Což takhle najít mechanismus na politiky, aby nesli svoji kůži vč. jejich majetku když jdou do politiky na trh? Jinak se to totiž nikdy nezmění a politici si budou z toho dělat Klondyke!
03. 12. 2011 | 07:23

Karel napsal(a):

TO Maximus, Honolulu :

Hoši, ono to fakt není černobílé.
Nevolení týpci v komisi jsou problém, ale velká většina tam byla navolena přes národní státy !

Na druhou stranu se taky podívejme k nám domu, koho volí "rozpočtověodpovdní" voliči.

Na Hradě zlodějíček a ideolog přemísťování majetků,
ministr financí mafián, který před očima rozkládá stát,
ministr zemědělství zlodějíček a tanečník na hrobech
ministr průmyslů anesteziolog atd ....

Tak nechápu hoši, vaše kydy a strach o "národní" státy.
My češi bychom měli být vděčni za EU, máme poslední dobou schopnost tak akorát navolit "elity", které podělají na co šáhnou. Takovou partičku v EU těžko pohledat.

PS.
Pokud umí anglicky, tak aď diskutuje o projevu Sikerského, A NE O SVÝCH FANTAZIÍCH.
Ať si teda nejdříve projev přečte, a pak mluví k věci,
a ne 100x opakované plky týpků, co mají tak leda strach z Eurozatýkače.
03. 12. 2011 | 07:33

Maximus napsal(a):

Karlovi, jo abych nezapomněl, i když uznávám, že angličtina je dnes spojovací jazyk na celém světě, na českém serveru by se mělo psát zase česky! Jinak Karle, jaký máš na tohle názor?
Si është parashikimi i motit për javën e ardhshme?
P.S.
Hádej co je to za významný jazyk? Ital Trombetti by si s tím asi poradil, on uměl asi 78 jazyků, to našinec co umí česky, slovensky, jazyk fortran a sprostě to už nedohoní!
03. 12. 2011 | 07:36

Maximus napsal(a):

Karle, to co říkáte by byla pravda jen kdyby EU nezůstala jen na půli cesty, v USA když budou někde politici v některém státě krást, tak na ně vlítnou federálové a vyberou je jak lesní včelky. Nyní kdy je EU spojena vágní smlouvou, paskvilem co se nazývá Lisabonská smlouva je vše na vodě. Máme tu (mimo europoslance) obrovský byrokratický aparát, který nikdo nevolil, řeší kraviny jako zakřivení banánů a okurek (když to přeženu), ale aby třeba řešili úniky financí do daňových rájů v jednotlivých členských zemí EU jim nevadí. Rovněž nemají vůbec žádné páky na nezbedné a špatně hospodařící politiky z jedn. států, zkrátka je to organizovaný bordel na kolečkách! Pokud by ovšem EU přistoupila na plnou verzi federace, pak tu bude nastolena celá řada problémů. Nejdříve ta jazyková, poté tu bude přetahování kdo má být koho, čeho šéf a bude tu nastolena celá řada téměř neřešitelných problémů. Jsou to shodné daně, výběr financí a kolik z toho odevzdat do centra, poté nastavení společných sociálních parametrů jako jsou důchody, min.mzdy a nakonec bychom mohli chtít zde stejnou mzdu či plat jako mají třeba Němci! A je toho spousta, státy by se musely vzdát svých kompetencí a to zejména těch přes peníze! Tak asi uznáte, že tohle neprojde a projev Sikorského je pěkný, ale je to asi jen výkřik do tmy!
Pěkný den!
03. 12. 2011 | 07:49

Karel napsal(a):

TO Maximus :

Prosím, přečtěte si ten projev.

Je to stručná, ale slušná analýza současných problémů i pohled na možné řešení. A v projevu jsou slušně popsány varianty dalšího vývoje. A hlavně je to apel na Německo, které svou nečinností zadělává na velký malér, z něhož možná bude profitovat krátkodobě, ale dlouhodobě to bude masakr. Já s tím souhlasím. Prostě řešení bude stát peníze, ale už za jiných a vymahatelných pravidel ... nebo rozklad a chaos.

Navíc spoustu z toho, co vytykáte EU, se zdaleka nedaří řešit ani na úrovní národních států.
03. 12. 2011 | 08:07

Šašek z Jiíhlavy napsal(a):

Konečně jsem si Nigela vygoogloval a všem vřele doporučuji. I pro lower advanced listener like me je to srozumitelné. A ten přednes, naši poslanci se museli krčit a hanbit stejně jako van Rompuy, nebo jak se jmenuje. Takhle si představuji reprezentanta své země na mezinárodním fóru.
03. 12. 2011 | 08:10

grőssling napsal(a):

Připadá mi to jako ve filmu, Myš, která řvala.

Že by polská ješitnost, nacionalismus a šovinismus už zanikly ? Ale kdepak, to jenom Polsko má zrovna 6 měsíců prezidentství a tak potřebuje říct něco o unii s Litvou, osvobození Vídně a o tom jak meziročně roste ještě, že Sikorsky dokázal zmínit Slovensko. Už ale neřekl z jakého základu chudí Poláci rostou.

Prý že : If credibility is the problem, then restoring credibility is the answer.

Untrustworthiness především způsobená globálním kapitalismem v čele s bankovním systémem. Evropa se není schopna ani dohodnout na dani z finančních oparací, tak co to tu plácá o obnovení kredibility pomocí EU, když příčina je v nekontrolovatelném globálním kapitále.

Myš, která řvala.
03. 12. 2011 | 08:16

Maximus napsal(a):

Karle, proč hned rozklad a chaos, proč to strašení? Připomínáte mi býv. federálního min. vnitra Langoše, který v TV strašil, že rozpad Československa bude mít dalekosáhlé následky politické a hlavně finanční. A vězte, nic z toho se nestalo. Když se EU mohla dát snadno do holportu, tak se tase může jednoduše snadno rozejít či rozdělit na menší celky! Osobně jsem sice pro federaci, ale opravdu pro to zde nejsou podmínky, kopání za vlastní triko politiky by bylo více než jasné a nastavit společná férová pravidla by bylo hóóódně složité, aby někoho nediskriminiovala a aby někdy se necítil utiskován. Myslím, že prostě doba pro federativní společný stát prostě nedozrála. Nemám rád Klause, ale tady musím uznat, že má pravdu! Ještě otázečka na konec, proč tedy EU nepřevzala po staletí vybalancovanou a léty vyzkoušenou ústavu? Proč se vymýšlí zase nějaký kočkopes?
03. 12. 2011 | 08:17

zemedelec napsal(a):

Pánové.
Velice dobré příspěvky.
Tak jenom přidám toto.Kdyby byl Klaus odborník,tak to tady vypadá jinak.Pak bych byl velice rád,kdyby nám Evropa takového odborníka záviděla a prosila,ať se ujmě správy EU.Takhle nad ním ohrnují nos.Víte lépe než já,že se nelze uzavřít hospodářský ani politický v Evropě.
03. 12. 2011 | 08:44

Pepa Řepa napsal(a):

grőssling napsal(a):
Připadá mi to jako ve filmu, Myš, která řvala.
------------------
Myslím, že to neodpovídá. Film je založen na tom, že nejmenší stát světa vyhlásí válku USA s mazaným úmyslem, nechat se porazit a mít se lépe. Srovnání s Polskem tedy kulhá, jak pokud jde o velikost, tak pokud jde o úmysl nechat se porazit.
Naopak bych zmínil jiný film s Peterem Sellersem Beeing there, kdy se zahradník Chance shodou okolností přimotá k prezidentování, což připomíná mnohé kormidelníky EU, který nadějný projekt pohřbili. Autor předlohy je jiný Polák Jerzy Kosinski, v knize se Chance stává gen, tajemníkem OSN.

Pokud jde o hrobaře stojí v první řadě žabožrout, snící o veliké Francii, spřádající plány na Středomořskou unii, tak rád hodující a v Libyi i válčící s doporučením, za mnou jde Germán on to zaplatí.
Germána nemusíte milovat, ale neměl bych ho za tak naivního, že bude platit po Osis, Řekovi i francouzského sedláka. A vybízet jej k uchopení vůdcovství je ošidné.Spíše je to výzva: Zaplať to.

Padnout projekt EU by byla škoda, ovšem nadřadit mechanicky uplatńované politické cíle hujerů nad pragmatickou úvahu o tom jak to může fungovat-při zachování demokratických principů- je jen pokračování v trendu, který způsobil kolaps.
Evropu tvoří svébytné státy s rozdílnými a naprosto legitimními zájmy, což se opět projevilo tento týden při požadavku na jednotné sankce proti Iránu.

Tuhé centralizované vedení nejen mění celou podstatu EU, je v rozporu se vstupními podmínkami, je zřejmě v rozporu s ústavami jednotlivých států, ale obětuje i demokratické principy v rozhodování a je to nejlepší cesta k totalitě.
Jestli to říká Klaus, či Tomský je naprosto nepodstatné. S projektem vykročeným k totalitě, potlačujícím národní zájmy se většina obyvatel neztotožní.
03. 12. 2011 | 10:04

Šašek z Jiíhlavy napsal(a):

Tedˇjsem měl čas přečíst si ten projev důkladněji a pádnější obhajobu EU jsem zatím neslyšel ani nečetl. Při prvním čtení jsem nějak pominul ta čísla o korupčním ratingu a snížení o 20 míst považuji ve srovnáním s naším zvýšením o 8 nebo kolik za pozoruhodné. Při vší úctě k panu Schwazenbergovi, potřebujeme energičtějšího reprezentanta, abychom něco nezaspali. Také bych rád slyšel protiargumenty pana Robejška, zatím se jeví jako rozhodný odpůrce další integrace, nechť tedy přijme odpovědnost a vstoupí do politiky natvrdo, je také v letech a moc času mu nezbývá.
03. 12. 2011 | 10:09

vasja napsal(a):

Chlopi.
Největší sílu má dobře míněný slovo.
Třebas když vemu ústavu USA, tak prej má s dodatkama 7 800 slov.
Vyhlážka Evropské unie ohledně prodeje zelí má 27 000 slov.
Je teda jasný, že volim EVropskou unii. Nabízí víc.
03. 12. 2011 | 10:18

ghándí napsal(a):

bluebird,
no to se někdy stane, že se syn nepovede. dostane víc genů od mámy.
03. 12. 2011 | 10:35

vasja napsal(a):

A jinak. Kdo po přečtení tohodle státnickýho projevu nebrečel jak polepšená děvka, nemá srce.
03. 12. 2011 | 11:29

grőssling napsal(a):

Evropská unie se bude schopna na něčem společném dohodnout až její obyvatelé dospějí do stádia, kdy budou ochotni fandit fotbalovému reprezentačnímu týmu EU.

Pokud většina Evropanů fandí pouze vlastním reprezentacím na stadionech, jsou všechny snahy o federalizaci jen neuskutečnitelný sen děvčat a hochů z Bruselu.

Leccos se změnilo, Unie o oceli se transformovala na zakládající EU, ta postupně na širší a širší celek.
Na stadionech se ale nic nezměnilo. A troufám si tvrdit, že určitě tak 20 let nezmění.
03. 12. 2011 | 11:31

resl napsal(a):

tak to už nebude náš pan prezident jezdit ani do Polska a my, kteří spolu mluvíme, si tady od něj neodpočinem.
03. 12. 2011 | 11:39

Šašek z Jiíhlavy napsal(a):

vasja: Kdo tento "státnický projev" pozorně nečetl, neměl by se vyjadřovat a nažit se jej zesměšnit.
03. 12. 2011 | 11:50

vasja napsal(a):

Šašek.
Takovejhlech státnickejch projevů by vyplodila Jiřina Švorcová...... a lepších
03. 12. 2011 | 11:57

český maloměšťák napsal(a):

Chorvatsko bude přijato za člena EU.
Polsko asi brzy vstoupí do eurozony.

Někomu to celé asi nevyjde.

Zřejmě nás tak v krátkodobém horizontu čekají poměrně únosné ceny za ruský plyn a ropu.
A postupně i efekty ve směru skutečněúčinné obchodní politiky vůči Číně.
Tedy - nás.....EU. Když už i ty banky....

http://zpravy.kurzy.cz/296208-evropske-banky-se-zbavuji-uveru-ktere-poskytly-asijskym-firmam/

http://www.patria.cz/zpravodajstvi/1961912/tento-summit-eu-uz-by-mohl-zachranit-euro-pokud-to-zase-nepokazi-rika-komentator-ft.html

http://zpravy.kurzy.cz/296112-merkelova-vyreseni-dluhove-krize-bude-behem-na-dlouhou-trat-eurobondy-jsou-nemyslitelne-limity/

Každopádně nám všem "neviditelná ruka" docela viditelně šátrá/la/ po krku, že....
Mnozí masochisté to však vítají.
Jsou to úchyláci.
03. 12. 2011 | 12:30

kp napsal(a):

Šašek z Jihlavy
Projev jsem přečetl pozorně anebrečel jsme. Měl jsem spíše pocit marnosti a pocitu, že minulost se stále opakuje. Projev patří svou přehnanou "vznešeností" (odpovídá to nakonec předchozí činnosti Sikorského) do kategorie projevů o statečnosti rudoarmějce, který zalehl vlastním tělem kulometné hnízdo, aby ochránil kamarády. Základní myšlenkou je výzva Německu, aby se chopilo role řešitele a Polsko ho plně podpoří. Vtírá se mě ale otázka jak vznešená by byla reakce Sikorského, kdyby se Německo rozhodlo "už jsme toho zaplatili dost, budeme raději hospodařit zase na svém a vy si pomocte jak umíte". Kdo by potom platil peníze na urychlení rozvoje Polska?
03. 12. 2011 | 12:37

Šašek z Jiíhlavy napsal(a):

kp: Jsme holt každej z jinýho těsta.
03. 12. 2011 | 13:47

Baba napsal(a):

Současný Pražan za výhodnými nákupy mimo své teritorium necestuje. Zboží polské provenience zaznamenává nejčastěji v potravinářství. Člověk střední generace se nerad příliš uskrovňuje ve prospěch poznání. V Polsku by navštívil Krakov, přednost by dal ve všech dalších třech našich sousedních zemích metropolím a národním parkům. V rámci Česka mají k Polákům blíže Slezané. Poláky obecně považuje za schopné, protože méně striktní, vyjednávače.
03. 12. 2011 | 14:05

Mard napsal(a):

vasja napsal: Šašek: Takovejhlech státnickejch projevů by vyplodila Jiřina Švorcová...... a lepších

No jestli zrovna Švorcová to nevím, ale spoustu komunistických papalášů určitě ano. Děkuji za váš komentář, konečně se mi rozsvítilo, co je mi na tom projevu Sikorskiho tak povědomé. Ano, opravdu in to latentně připomnělo tím omíláním vybraných faktů, tou sázkou na falešné emoce a tím burcováním, projevy komunistických papalášů a teprve po vaší poznámce jsem si to uvědomil.
03. 12. 2011 | 14:46

Martin Konvička napsal(a):

Pepa Řepa:

"S projektem vykročeným k totalitě, potlačujícím národní zájmy se většina obyvatel neztotožní."

Rád bych tomu věřil.
Otázka zní, zda poznáme, že to vykročení k totalitě nastalo - a zda, až nastane, se nějakých obyvatel někdo bude ptát.
Dnes se brusel též nikdo neptá, a to jde relativně o prkotiny.
03. 12. 2011 | 15:17

arnazach napsal(a):

Mard:

Zapřahujete kočár před koně. Ve skutečnosti takovéto projevy existovaly dávno před komunismem. Komunisti nikdy nic nevymysleli, jenom to vzali, vypráznili obsah a zůstala ta forma. Takže proto Vám to něco připomíná.
03. 12. 2011 | 15:31

franky napsal(a):

Zajímavý referát, který je vhodné vnímat i v kontextu s ambicemi Polska na rozhodování v EU a v kontextu s historií především ve vztahu k Německu a Rusku.
03. 12. 2011 | 15:54

Pompeius Magnus napsal(a):

Článek jsem přečetl, je to takové povinné sebeposilující bití v prsa. Jinak to připomíná bankrotáře, kteří nadcházející exekuci odbývá slovy: " ale milioń, to přeci není žádný problém..."
03. 12. 2011 | 15:54

Josef K. napsal(a):

Většině komentářů nelze bez panáka tuzemáku a pěti piv porozumět...
03. 12. 2011 | 16:06

Cestovatel napsal(a):

Dnes se nás mnoho politiků a proevropských ekonomů snaží přesvědčit jak jediným řešením je další federalizace, která spasí EU. Bohužel už nevysvětlují jak spasí. Centralizované hospodářství bylo naopak zavedlo RVHP, SSSR i jiné diktatury a to vedlo k naprosté ekonomické katastrofě. Ve většině demokratických států byla provedena decentralizace, protože přílišná centralizace moci škodí ekonomice. EU se chce dát tímto směrem
03. 12. 2011 | 17:07

Pepa Řepa napsal(a):

Autor
A nepřipomíná Vám současná situace dobu mezi válkami?
Krize, pravo-levá polarizace do krajních extrémů, řeči o tom, že je třeba na nějaký čas zapomenout na demokratické principy, volání po vůdci, který vyvede zbloudilý svět ke světlým zítřkům.
Rozdíl je pouze v tom, že to nebude vůdce lokální, ale celoevropský a nebude to jednotlivec, ale hned celý národ včetně národa turecko-německého.

Fobii z Germána netrpím, mám tam půl rodiny.
03. 12. 2011 | 17:08

honolulu napsal(a):

Panove,
cokoliv ctete v anglickem projevu politika, snazte se zachytit skrytou myslenku a hledat ten pravy zamer manipulativniho projevu a jeho nebezpeci pro vas - pro vase zajmy.
Vetsinou je schovan mezi radky vet. Vy nemuzete verit slovo od slova tomu, co je vyjadreno, ale musite hledat ten skryty zajem vyjadreni. UMYSL.
Aby Polsko bylo prijato, tak bude zvysena centralni moc EU,
a sjednocena immigracni politika. (Tak to Polak chce).
Toto vidim jako velky prusvih pro Cesko.

Mam anglictinu velmi rad a ujistuji Vas pane Karel, ze ji rozumim jako cestine, ale to neznamena, ze se smiruji s krasnymi slovy. Vzdy hladam to, co to znamena pro nas.

Pamatujete si jak pekne mluvil o zamezeni valky a nastoleni vecneho miru Chamberlain po Mnichove ? Ve skutecnosti to byla do ruzoveho papiru zabalena svinarna namirena proti existenci republiky. Neverte nikomu a nicemu - proverujte ! Kazdy ma svoje zajmy.

Kdyby jste slovo od slova brali to, co reknou americti politici bez jejich skrytych manipulaci, tak by jste si mysleli, ze prave bylo vytvoreno nebe na zemi.

Jak nadherne mluvil Bush starsi o globalizaci, a kdyz se potom odstehoval prumysl do Ciny, tak v Pennsylvanii skakali lide z mostu, protoze cela mesta stratila obzivu.

Ja hledam skryte zajmy Anglie i u Nigela Fargase presto, ze se zastal naseho pres. Klause a presto, ze je mi velmi sympaticky. V politice vsak neni nic zadarmo.
Kazdeho z techto lidi je nutne vysleci do trenek a potom mu strcit endoskop do zazivaciho ustroji a podivat se, co tam ma, aby to treba nebyla hladova tasemnice.

Vim, ze krize je zla vec, ale to neznamena, ze by melo Cesko kvuli boji s krizi stratit schopnost rozhodovani o sve budoucnosti a hlavne - proBoha, aby Cesku nekdo narizoval immigration policy. Vzdyt ja jsem prisel do USA z Johannesburgu z Hillbrow a jsem ten nejvetsi poseroutka na Aktualne CZ, kdyz slysim slovo integrace.
03. 12. 2011 | 18:05

jak napsal(a):

Ano,tento je výkřik do tmy klauzů a jeho podržtašek,nečasů, kalousů,grosů,topolů,bártů,bartáků, bobošíkových, železných,petříků a dalších eurofobů,kteří nedokáží říci co vlastně chtějí. Oni to ale pod čarou říkají,chceme si zachovat koryta,být zase lkorupčně znovuzvolení a na delší dobu,nejlépe doživotně jako jmenovaní soudci,dále a více krást,stanovovat cla,vývozy,devalvovat měnu,
zakazovat dovozy, vést obchodní války a vše přesně tak jak to definoval v posledním blogu na aktualne Tomáš Sedláček.Tyto dnes máme u moci.!!!!!
03. 12. 2011 | 18:27

HonzaJ napsal(a):

K Josefu K:
Bohužel musím souhlasit, že většina komentářů prozrazuje českou malost a zakomplexovanost. Když chtějí Poláci, kteří jsou daleko větší vlastenci než my, větší integraci a zejména akce schopmost Evropy - čeho se bojíme tedy my?
Ty návrhy přednesené Sikorským jsou přiměřené a nijak zvlášť radikální.
Bohužel musím souhlasit, že takového projevu není schopen žádný současný český státník.
03. 12. 2011 | 18:28

MacX napsal(a):

Kromě mimořádného lidského obsahu a špičkové angličtiny, kterou je Sikorského projev napsán (neznám českého politika, který by se něčemu podobnému mohl rovnat), upozorňuju na tyhle údaje, které Sikorsky prezentuje:

"From last year Poland is ranked as a highly developed country in the Human Development Index. Between 2007 and 2011 we went up 10 positions in the Global Competitiveness Index. In the same period we improved our standing by 20 positions in the Corruption perception Index., ahead of some Eurozone members."

K tomu již stačí jen dodat, že ve stejném období, kdy Polsko stoupalo o 10 míst vzhůru v Indexu konkurenceschopnosti (na 39. místo), Česká republika v témže žebříčku poklesla o tři místa (na 36. místo. Kdo si pamatuje, v jakém stavu byla polská ekonomika před 20 lety, musí dojít k závěru, že česká cesta transformace se opravdu příliš nezdařila. Např. průměrná mzda v Polsku překonala tu českou už v roce 2010.

O Indexu vnímání korupce ani nemluvě, tam jsme se svým 53. místem (Polsko 41.) skutečně rozvojovou zemí se vším všudy.
03. 12. 2011 | 19:46

honolulu napsal(a):

EU, je nebezpecne tim, ze omezuje a bere moc rozhodovani lidem, ktere jste si vy zvolili. Tito lide jsou Cesi, zatim co ti druzi jsou lide jinych kultur a preferuji svoje egoisticke zajmy na ukor zajmu Ceska.

Mam dojem, ze se tlacite tam, odkud T.G.M. a Benes utekli.
Me NEdesi spatna ekonomie Evropy. To jde napravit ! Me desi zniceni narodni kompaktnosti a kulturni indentiti, degradovani statni moci v rukou cizincu a budouci diskriminace obcanu v Cesku narozenych a tam zijicich. (Ja vam ji zarucuji).

Me desi, to co vim ze zivota a cehoz jsem byl svedkem, ze zatim co vy budete hlasat toleranci, tak po integraci ti druzi o ni vubec nebudou ani premyslet.

V USA je to dobre videt pri vztahu mezi Krestany a Muslimi.
Oni (Machometani) chteji byt EXEPTOVANI, ale neexeptuji nikoho jineho a nikdy se neaklimatizuji.

Tam kde je jich hodne napr. Dearborn (Michigan), tak otevrene hlasaji diskriminaci i k tem kteri se v (USA) narodili a zavadeji svoje zakony na ukor tradicnich americkych. (Napr. to jejich Sharia, ci jak to jmenuje).
Budete obcane druhe tridy i vy, Cesi v Cesku.

Zatim co vy v Cesku jste velkodusni a velkorysi, tak jine narody jsou pravy opak. Pri centralizovane immigracni policy, kterou Polak chce, kde mate zaruku, ze vasi predstavitele, at uz to bude Necas, ci Paroubek bude mit moznost to techto veci vubec mluvit. Vy se vzdavate moci za neuskutecnitelne utopisticke sliby.

Je v poradku, ze levice a pravice se v Cesku nema rada, ale nad tim vsim je neco daleko dulezitejsiho a to je vase statnost.

Neznam akce vaseho presidenta, ale vim, ze nema podrbane priority jako mnozi z vas, kteri chteji odevzadat statni moc do rukou Bruselu.

Ptejte se tech, kteri utekli z JAR, jak bezcenne jsou sliby o rovnopravnosti po strate moci. (Bohuzel ja nevim, kde je najit v Cesku, ale vim urcite, ze je tam mate).
Mam z toho trochu strach, najdete-li v roce 2013 nekoho, kdo neni naivni.
Tento prispevek je pouze uvaha a varovani neudelat chybu.
Stavejte na skutecnostech a ne na predstavach.
03. 12. 2011 | 20:39

Jemnický napsal(a):

Poláci jsou romantičtí patetici. Vilém z Rožmberka přišel při kandidatuře na polsko-litevský trůn o majetek a zdraví, Jan III. Sobiesky přišel o armádu při snaze opakovat vydrancování tureckého tábora v bitvě u Moháče-Nagyharsány. Nakonec si je někdo vždy rozporcoval jako nás.
Celá ta kolektivizace Evropy je velmi podobná kolektivizace vesnice z velikolepých let padesátých i s těmi skvělými výsledky. Družstva šla do ekonomických prčic, tak se o to více kolektivizovalo a rozkulačovalo, někde postříleli komunisté sami sebe, aby se mohlo zavírat (vit Babice).
Řecký státní statek je cugrunt, Irovi nejdou brambory, španělské a italské JZD to taky zvoralo, jen ten bavorskej sedlák bude švihat bičem, dupat holínkama a popohánět lenochy. Možná se to všechno zase svede na Žida. Českýho sedláčka zase uvidíme na záhumenku a rolnik polsky si dělá čáku na vývoz mrkve do Rajchu.
Ještě více regulace, to je naše agitace.
Demokracie se v JZD EU neosvědčila, chce to pořádnýho Junkera, dráby a ordung.
A co sýkorky, těm už něco nasypeme, jen ať zpívají.
03. 12. 2011 | 21:05

JC napsal(a):

Státnický projev ?
spíš bych řekl obrácení Ferdiše Pištory.

http://www.novinky.cz/zahranicni/evropa/245003-nemecko-je-trojskym-konem-ruska-prohlasil-polsky-ministr.html

Co říkaj Kubrt ?

A ojrohujeři nadšeně hýkají nad západoevropskou navoněnou bídou, která si vozí zadky v Mercedesech a neplatí složenky.
03. 12. 2011 | 21:18

Jemnický napsal(a):

Honolulu

Svatá slova. Nejdřív je potřeba zničit jakoukoliv národní hrdost, uvědomění, sounáležitost, potom jazyk a nakonec i národ jako takový (armádu už nemáme, zbytek zemské hotovosti honí fousatce v Afganistánu, z pandurů politikům narostla panděra). Američané demokracii věří, ale pro jistotu mají doma nějaký ten kvér.

Tak nám sem buršellští hlavouni narvou podle kvót eurorómy, euromohamedány a eurobubáky všeho druhu. Dokud nesplníme euromultikulti normy, nejsme plnohodnotní eurohujeři a patříme na druhou kolej kusou.
03. 12. 2011 | 21:19

Kanalnik napsal(a):

dobry projev s navrhy reseni, ale plno lidi zde bude radeji negativne brblat nez, aby sami neco konretnejsiho navrhli jako zachranu pred kolapsem Eurozony a tim i EU a fifnancniho systemu v Evrope a ve svete

pripadaji mi ty reakce jako totalni popreni reality a ziti v nejakem snu "nas se to netyka"
04. 12. 2011 | 00:19

honolulu napsal(a):

To je moc dobre, ze je zde tolik expertu na anglictinu. Neni dobre, ze ji pouzivaji na pohadky o Cervene Karkulce.

Daleko lepsi by bylo, kdyz ji pouziji na nahlednuti do sve budoucnosti.

Tak laskave se podivejte na YouTube
Reportaz se jmenuje:
Louis Theroux - Law and Disorder in Johannesburg 1-6

Snad nejzajimavejsi je dil cis. 5

O to, co tam uvidite a uslysite usiluje INTEGRACE. Nemyslite si, ze vas to nemine. A nemyslite si, ze vase zeny a deti toho budou usetreny.

Jsem presvedcen o tom, ze lide, kteri to co uvidite zavinili svoji pyramidalni hlouposti, jsou stejni, jako nejvetsi zrudy v dejinach lidstva.

Take vas ujistuji, ze to byla za mojich mladych casu (Hillbrow) elegantni, ctvrt mestske smetanky. (Mel jsem tam apartment).
Nezamestnanost neexistovala a stary B.J. Vorster byl ekonomicky genius, bez jakekoliv ekonomicke skoly.

Louis Theroux je liberalni levicak. Povazuji POLOVINU Anglicanu za polovicni hlupaky, on je cely a udiveny, t.zn., ze ceska levice ho bude milovat. Pobavte se a hlidejte kazde slovo.
Predstavte si sebe v takovem prostredi. To nese Integrace.
04. 12. 2011 | 06:36

Klaus Se Těší napsal(a):

Prezident Klaus také určitě přispěje k budoucnosti EU.
Klaus se těší, že získá na aukci... nové pero do svých sbírek "Do aukce jde psací set, jímž Hitler podepsal Mnichov" a konečně dokáže, že pera nemusí krást, a že s tak drahým perem podepíše novou smlouvu s Medveděvem, který navštíví Českou republiku.
04. 12. 2011 | 07:46

Klaus S Kamarády napsal(a):

V rámci delegace Organizace pro bezpečnost a spolupráci v Evropě (OBSE) si na zpochybňované volby, jejichž neohroženým favoritem je strana Jednotné Rusko současného premiéra Vladimira Putina, posvítí i český poslanec obviněný z braní úplatků Jaroslav Škárka a komunistická poslankyně.

„Právě jsem v Rusku za stálou komisi OBSE při českém parlamentu, do které jsem byl zvolen na začátku volebního období," potvrdil Aktuálně.cz Škárka, odpadlík Věcí veřejných, kterého policie obvinila z toho, že přijal úplatek za loajalitu od faktického šéfa VV Víta Bárty.

President Klaus také přispěje k budoucnosti EU, Klaus chce získat do své sbírky per pero, psací set... "Do aukce jde psací set, jímž Hitler podepsal Mnichov".Klaus konečně dokáže občanům Česka, že pera nemusí krást, a že s tak drahým perem dokáže podepsat novou smlouvu s Medveděvem "Na nové věčné časy", při aukci mu bude asistovat, radit neonacista a neofašista Bátora.
04. 12. 2011 | 08:13

hanah napsal(a):

honolulu

Nebojte, přemýšliví a inteligentní lidé vědí, co v Klausovi mají. A do důchodu hned tak nepůjde :-).
Doporučuji přečíst pohled odjinud :

http://blog2.idnes.cz/diskuse.aspx?iddiskuse=A111204_234472_blogidnes
04. 12. 2011 | 11:30

český maloměšťák napsal(a):

MacX
To je dobře, že jste to zde uvedl. Mnoho lidí má skutečně jen tou krví podlité oči - jakmile se zde objeví slůvko "integraceů...jak o tom explicitně píše ve své krátké, ale výstižné glose "alvarova" pod blogem pana Dolejše /ího ??/....

P.S. Je komické, že takoví pak chtějí mít "hlas a vliv " v EU. Respektive - tragikomické.
04. 12. 2011 | 11:34

xx napsal(a):

Daniel Hannan řekl v EU parlamentu: "Za vlády minulé Komise, vypracoval komisař Verheugen studii nákladů evropských regulací. Ta zjistila, že čistý dopad byl 600 miliard euro ročně. Podle čísel samotné Komise, jsou výhody jednotného trhu 120 miliard eur ročně. Takže podle Evropské komise – a pokud by to někdo měl vědět, tak je to ona – je jednotný trh pro podniky pětkrát dražší, než kolik přináší výhod."

Je to pravda ne si to všechno Daniel Hannan vymyslel, překroutil nebo upravil pro potřeby své argumentace ?

Hne to s někým ?
04. 12. 2011 | 13:34

honolulu napsal(a):

Je velmi komicke, ze nekteri jedinci, kteri ignoruji to, co zacina byt videt v zap. Evrope a sokuje kazeho, kdo navstivil Afriku maji narok na kyslik a pravo vubec dychat, kdyz to pripravuji pro druhe.

To jsem jednou kdysi davno cetl knihu o T.G.M., jak pracne se mu podarila vybojovat existence republiky. Velky progress v jeho usili nastal v kvetnu 1918 v Pittsburghu v Pennsylvanii.

Protoze jsem zvedavy jako soudruzka domovni duvernice, tak jsem do toho Pittsburghu jel, ale misto abych chodil po stopach udalosti z roku 1918, tak jsem byl zaskocen velkou demonstraci proti rasove oddelenosti V JAR.

Decka hloupa jecela jako paviani a ja cumel v prekvapeni, jak profesorky ty studenty dirigovaly a navadely
vety, ktere maji studenti hulakat. Obcane mesta byli lhostejni.

A ted si predstavte, ze vecer v holetu byla tanecni zabava a ty profesorky tam sedely v sale....
Jsem svudnik s titulem BULLSHITER, kdyz jsem k tomu inspirovan.
Chtel jsem vedet proc se demonstuje proti vzdalene a nezname zemi.
Oni ty profesorky byly z KSU (Kent State University) z Kentu u Akronu ve state Ohio. JAR jim byla lhostejna, ale dostali za ukol vytvorit politickou frenzy proti JAR - kterou neznaly.

Vsechny akce proti JAR byly centralne planovane za ucelem, aby jedni kapitaliste mohli vystridat druhe kapitalisty. Duvodem bylo mineralni bohatstvi. Vsichni ho chteli. Snazivy byl i Leonid Breznev. Obrovska histerie v te dobe zachvatila Ameriku
a demonstrace proti JAR byly v kazdem meste. Videl jsem je v Clevelandu, Chicagu, Detroitu, Akronu atd.
Prof. nemely zadne eticke zabrany a ve jmenu kariery byly ochotne jecet se studenty.

Tak jsme to prohrali v te JAR a pani prof. to prohrala se mnou. Dnes se nenajde jediny clovek na zadne universite, nebo politik ktery by se pozastavil nad osudem te zeme a nad straty lidskych zivotu, ktere zmena privodila. Nezamestnanost, kriminalita, nezmerna bida, destrukce infrastruktury a mest, utek produktivnich belochu do celeho sveta. To je ovoce socialnich inzenyru, kteri se ted nehlasi k zodpovednosti za svoje ciny, napr. za ty demonstrace ve meste ktere mel rad T.G.M.

Pisi o tom proto, aby jste se nenechali ZNEUZIT pro zajmy nekoho jineho, jako prof. z Kentu. Dnes v dobe comp. si vsichni vsechno budou pamatovat. (prominte grama.)
04. 12. 2011 | 14:05

český maloměšťák napsal(a):

"...Podle čísel samotné Komise, jsou výhody jednotného trhu 120 miliard eur ročně...."

Můžete to doložit ? Ne interpretovaným výrokem - čísly.

Dík.
/soudím , že vaše " Hne to s někým ? " jaksi implicitně verifikuje onen výrok.
Anebo má ono "Hne to s někým " patřit úvaze o vymýšlení si, překrucování či upravování pro potřeby argumentace ?/

Apropo - počítají "náklady regulací" i s výnosy ? Například z harmonizované ochrany práv spotřebitele ? Taková maličkost, že....jeden jedovatý výrobek z Číny se podaří odhalit v Gibraltaru - a hned druhý den se stahuje z regálů Kauflandu v Tallinu. No nic - hlavně jedobré mít k dispozici dobré výpočty.
A pak schlamstnout háček. I s návnadou.

Anebo vy máte na mysli cestu Čínskou ? Otrávené řeky, půdu, toxické potraviny...mzdu 17 korun na hodinu, při pracovním úraze vyhazov na dlažbu a karcer za pomlouvání například Víta Bárty ?
Ano - v tomto případě jsou ty náklady regulací kontraproduktivní....

-----------
Zmrskat a pak ukřižovat.
04. 12. 2011 | 14:06

ivo napsal(a):

Naši aparátčíci a hyeny novináři si nepřejí popularizaci tohoto projevu. Dodnes není přeložen,který odvážlivec tento projev přeloží ? Vedení státu a vláda na něj zřejmě uvalili těžkou cenzuru. To je vrchol. Tak závažná věc a je to nezajímá. Jak to,že nezaujali stanovisko ke spřátelené zemi ?
04. 12. 2011 | 15:07

xx napsal(a):

český maloměšťák: No vlastně jsem čekal, že to někdo ověří. Hne to s někým se potvrdilo, tedy alespoň s vámi to hnulo. Teď jen najít někoho, kdo nebude línej jako my dva a ta čísla najde a potvrdí nebo vyvrátí.
04. 12. 2011 | 15:58

Skeptik napsal(a):

Vynikající analýza. Je smutné, že nemáme jediného politika takové úrovně jako je pan Sikorski. Základní charakteristikou naší politiky vůči EU je vyčůranost a nesolidarita, tak dokonale personifikovaná panem Klausem.
04. 12. 2011 | 17:41

Milan Kubr napsal(a):

Zajímavá diskuze, v níž vyjádření souhlasu až obdivu jasně převažují nad skeptickými komentáři, je k tomuto projevu též na blogu Jana Macháčka na ihned.cz.
04. 12. 2011 | 21:37

vasja napsal(a):

Pan Milan Kubr.
Víte čím to je? Pan Dr. Honzák to určitě potvrdí.
Eurohujer je nešťastník, co podvědomně hledá maminku:-))
05. 12. 2011 | 07:36

honolulu napsal(a):

Prectete si rychle, nez to zmizi, analyzu na dane thema od pani Alvarove 5.12.2011. 21:43 Ta to vystihla nejlepe na jejim bloqu.
05. 12. 2011 | 23:26

Heannaacoutty napsal(a):

klsbx <a href=http://www.cheapmonsterbeatsoutletsale.com>cheap beats by dre outlet</a>,
xjojb <a href=http://www.cheapbeatsoutletstores.com>cheap beats by dre outlet</a>,
zciag <a href=http://www.cheapbeatsoutletstore.com>beats by dre outlet</a>,
http://www.cheapmonsterbeatsoutletsale.com
http://www.monsterbeatsforussale.com
http://www.cheapbeatsoutletstore.com
31. 10. 2012 | 09:44

Neelmeageme napsal(a):

rewnol <a href=http://www.uggbootsforjp.com>ugg ブーツ 激安</a>,
mhdnlp <a href=http://www.cheapuggsbootsjp.com>ブーツ</a>,
tuioiy <a href=http://www.cheapjapanuggboots.com>ugg ブーツ</a>,
http://www.uggbootsforjp.com

dhsvkn <a href=http://www.uggbootsforjp.com>ugg ブーツ 激安</a>,
fgbrkf <a href=http://www.cheapjapanuggboots.com>ugg ブーツ 格安 </a>,
cqbwft <a href=http://www.salesuggbootsjapan.com>ブーツ 激安</a>,
http://www.salesuggbootsjapan.com
07. 11. 2012 | 12:32

Nescricetic napsal(a):

rlpqjn <a href="http://ngo-sss.com">michael kors taschen</a> rityyn <a href="http://ngo-sss.com">Michael Kors Taschen</a> pfugkv <a href="http://ngo-sss.com">michael Kors wien</a> bqzvdy <a href="http://ngo-sss.com">http://ngo-sss.com</a> xnvhtf <a href="http://sundayblogg.com">Nike air Max White</a> snfpas <a href="http://sundayblogg.com">White air Max</a> bprrxn <a href="http://sundayblogg.com">Nike air Max White</a> qsqrww <a href="http://sundayblogg.com">http://sundayblogg.com</a> pjkgeh <a href="http://www.childfocusnv.us">Nike Air Max 90 Kids</a> qnsaau <a href="http://www.childfocusnv.us">Nike Air Max Kids</a> datlam <a href="http://www.childfocusnv.us">nike Air max kids</a> yhbwsu <a href="http://www.childfocusnv.us">http://www.childfocusnv.us</a>
09. 09. 2013 | 08:42

Nescricetic napsal(a):

pgswtc <a href="http://www.theipinstitute.org">long champ uk</a> qbayps <a href="http://www.theipinstitute.org">Long champ Uk</a> jjajkf <a href="http://www.theipinstitute.org">Longchamp le Pliage Uk</a> pzfrxj <a href="http://www.theipinstitute.org">http://www.theipinstitute.org</a> ox <a href="http://www.mikainu.com">Boutique longchamp</a> zb <a href="http://www.mikainu.com">magasin longchamp</a> ed <a href="http://www.mikainu.com">magasin longchamp</a> pt http://www.mikainu.com hf <a href="http://peachtea93.net">Nike outlet Uk</a> kk <a href="http://peachtea93.net">Nike uk Store</a> ic <a href="http://peachtea93.net">nike Outlet uk</a> kc http://peachtea93.net
10. 09. 2013 | 20:04

Nescricetic napsal(a):

krtfig <a href="http://www.charlestonpromotions.com">nike Air max 1 Premium</a> qwcvyb <a href="http://www.charlestonpromotions.com">nike Air max 1 Premium</a> skruom <a href="http://www.charlestonpromotions.com">Nike air Max 1 premium</a> lxlfnj <a href="http://www.charlestonpromotions.com">http://www.charlestonpromotions.com</a> noprte <a href="http://www.marassitour.com">Nfl Custom Jerseys</a> gjiuve <a href="http://www.marassitour.com">Customized Nfl Jerseys</a> bnqplt <a href="http://www.marassitour.com">custom Nfl jerseys</a> msjdfp <a href="http://www.marassitour.com">http://www.marassitour.com</a> rawrev <a href="http://www.auviart.com">wholesale nfl jersey</a> pqdkwx <a href="http://www.auviart.com">Wholesale nfl Jersey</a> zfnbbc <a href="http://www.auviart.com">Wholesale nfl Jersey</a> zmiozu <a href="http://www.auviart.com">http://www.auviart.com</a>
17. 09. 2013 | 08:45

Nescricetic napsal(a):

gstqsw <a href="http://www.hartiatech.com">lebron Xi release date</a> pjreki <a href="http://www.hartiatech.com">lebron xi release Date</a> uuklsm <a href="http://www.hartiatech.com">lebron xi shoe</a> qpuery <a href="http://www.hartiatech.com">http://www.hartiatech.com</a> tklekb <a href="http://www.shapingcities.com">Lebron 11 shoes</a> dmaqzd <a href="http://www.shapingcities.com">Lebron 11 Release</a> sikmuz <a href="http://www.shapingcities.com">lebron 11 Shoes</a> kkexrb <a href="http://www.shapingcities.com">http://www.shapingcities.com</a> dcnidd <a href="http://www.www.hottarroofers.com">Lebron 11 Shoes</a> smtedq <a href="http://www.www.hottarroofers.com">lebron 11</a> iiwizp <a href="http://www.www.hottarroofers.com">lebron 11</a> aeceyi <a href="http://www.www.hottarroofers.com">http://www.www.hottarroofers.com</a>
20. 09. 2013 | 15:11

Nescricetic napsal(a):

zowyhv <a href="http://www.foamimprove.com">Michael Kors Cyber Monday Deals</a> djimlp <a href="http://www.foamimprove.com">Michael Kors Cyber Monday Sale</a> chvlqh <a href="http://www.foamimprove.com">Michael Kors Cyber Monday Sale</a> ryolsl <a href="http://www.foamimprove.com">http://www.foamimprove.com</a> tdwith <a href="http://www.mengacupuncture.com">Gucci Black Friday</a> zfpimz <a href="http://www.mengacupuncture.com">Gucci black Friday Sale</a> nwjzrk <a href="http://www.mengacupuncture.com">gucci black friday</a> nleejm <a href="http://www.mengacupuncture.com">http://www.mengacupuncture.com</a> conlpg <a href="http://dempweek16.com">North face Cyber Monday sales</a> atgsux <a href="http://dempweek16.com">North face Cyber Monday deals</a> hxrrpm <a href="http://dempweek16.com">north Face cyber monday Deals</a> lcxxgu <a href="http://dempweek16.com">http://dempweek16.com</a>
28. 11. 2013 | 15:33

Nescricetic napsal(a):

mushqo <a href="http://www.sullamino.com">cyber monday nike</a> nmutpc <a href="http://www.sullamino.com">cyber Monday nike</a> zumjku <a href="http://www.sullamino.com">cyber Monday nike deals</a> kpwach <a href="http://www.sullamino.com">http://www.sullamino.com</a> bfmqqf <a href="http://www.happyhistorian.net">coach Black friday sale 213</a> nnchmp <a href="http://www.happyhistorian.net">coach Black friday sale 213</a> ktvzdd <a href="http://www.happyhistorian.net">coach black friday sale</a> awawzs <a href="http://www.happyhistorian.net">http://www.happyhistorian.net</a> rqauto <a href="http://www.the-unremarkable-days.com">Coach cyber Monday</a> mvjvoc <a href="http://www.the-unremarkable-days.com">Coach Cyber Monday Sale</a> nsztou <a href="http://www.the-unremarkable-days.com">coach cyber monday</a> gzflox <a href="http://www.the-unremarkable-days.com">http://www.the-unremarkable-days.com</a>
28. 11. 2013 | 20:34

Nescricetic napsal(a):

gpajfz <a href="http://www.mydfwsolar.com">Coach black Friday Deals</a> pkzbhg <a href="http://www.mydfwsolar.com">Coach Black Friday Sale 213</a> hphkbr <a href="http://www.mydfwsolar.com">Coach Black Friday</a> bfnkys <a href="http://www.mydfwsolar.com">http://www.mydfwsolar.com</a> mnexgo <a href="http://act54reform.com">Nike black Friday Deals</a> styjda <a href="http://act54reform.com">nike black friday</a> poqeuw <a href="http://act54reform.com">Nike Black Friday Sale</a> ohhefm <a href="http://act54reform.com">http://act54reform.com</a> ubwqnx <a href="http://www.foamimprove.com">michael Kors cyber monday</a> jcsfnf <a href="http://www.foamimprove.com">michael kors cyber monday</a> jfavsm <a href="http://www.foamimprove.com">michael Kors cyber monday Sale</a> fwnvff <a href="http://www.foamimprove.com">http://www.foamimprove.com</a>
29. 11. 2013 | 18:33

Nescricetic napsal(a):

pdhkms <a href="http://www.solfeconstructorainmobiliaria.com/tiendanikemexico.html">nike Factory store mexico</a> bqdrnp <a href="http://www.solfeconstructorainmobiliaria.com/tiendanikemexico.html">Tiendas nike Mexico</a> iluqsh <a href="http://www.solfeconstructorainmobiliaria.com/tiendanikemexico.html">Nike factory Store Mexico</a> pblyce <a href="http://www.solfeconstructorainmobiliaria.com/tiendanikemexico.html">http://www.solfeconstructorainmobiliaria.com/tiendanikemexico.html</a> oanqgs <a href="http://www.solfeconstructorainmobiliaria.com/zapatillasnikebaratas.html">Bambas nike</a> pzhfcc <a href="http://www.solfeconstructorainmobiliaria.com/zapatillasnikebaratas.html">Bambas nike</a> zysbii <a href="http://www.solfeconstructorainmobiliaria.com/zapatillasnikebaratas.html">Botas De Futbol Nike</a> eoprwf <a href="http://www.solfeconstructorainmobiliaria.com/zapatillasnikebaratas.html">http://www.solfeconstructorainmobiliaria.com/zapatillasnikebaratas.html</a> yidycw <a href="http://www.monterosaweb.com/michaelkorsnederland.html">Michael Kors Tassen</a> qegtie <a href="http://www.monterosaweb.com/michaelkorsnederland.html">Michael Kors Tassen</a> yctyzz <a href="http://www.monterosaweb.com/michaelkorsnederland.html">michael kors tas</a> qxcheu <a href="http://www.monterosaweb.com/michaelkorsnederland.html">http://www.monterosaweb.com/michaelkorsnederland.html</a>
29. 11. 2013 | 18:48

Nescricetic napsal(a):

iyldyu <a href="http://thiswaytopemberley.com">canada Goose price</a> dpetin <a href="http://thiswaytopemberley.com">Canada Goose Jacket Price</a> rhdsxm <a href="http://thiswaytopemberley.com">canada goose price</a> hewica <a href="http://thiswaytopemberley.com">http://thiswaytopemberley.com</a> yeujyr <a href="http://outdoorfamilyroadtrip.com">canada Goose tilbud danmark</a> vprdin <a href="http://outdoorfamilyroadtrip.com">canada goose jakke danmark</a> idarar <a href="http://outdoorfamilyroadtrip.com">canada goose danmark</a> xwvvql <a href="http://outdoorfamilyroadtrip.com">http://outdoorfamilyroadtrip.com</a> jimgpc <a href="http://humanrightpolitics.com">canada goose china</a> lcqzhx <a href="http://humanrightpolitics.com">canada goose from china</a> aerafp <a href="http://humanrightpolitics.com">canada goose china</a> ssuiyt <a href="http://humanrightpolitics.com">http://humanrightpolitics.com</a>
02. 12. 2013 | 19:59

Nescricetic napsal(a):

bnayqr <a href="http://www.hotornot2012.com">nike Cyber monday sale</a> dhktqt <a href="http://www.hotornot2012.com">nike cyber monday</a> ebblgk <a href="http://www.hotornot2012.com">Nike cyber Monday 213</a> ujgkai <a href="http://www.hotornot2012.com">http://www.hotornot2012.com</a> pzltxa <a href="http://www.happyhistorian.net">Coach Black Friday Sale 213</a> opomnd <a href="http://www.happyhistorian.net">coach Black friday sale</a> malvlk <a href="http://www.happyhistorian.net">Coach Black Friday Sale 213</a> dtdsyt <a href="http://www.happyhistorian.net">http://www.happyhistorian.net</a> dxntjt <a href="http://www.mydfwsolar.com">coach Black friday sale 213</a> uiyrkh <a href="http://www.mydfwsolar.com">coach black friday sale 213</a> tatbrh <a href="http://www.mydfwsolar.com">Coach black Friday</a> thwpew <a href="http://www.mydfwsolar.com">http://www.mydfwsolar.com</a>
02. 12. 2013 | 22:35

Nescricetic napsal(a):

akmdmx <a href="http://chimpsarenotpets.com">Michael Kors Black Friday 213</a> vpepht <a href="http://chimpsarenotpets.com">black Friday michael kors</a> gsayia <a href="http://chimpsarenotpets.com">michael kors black friday sale 213</a> aoflnr <a href="http://chimpsarenotpets.com">http://chimpsarenotpets.com</a> wldxsf <a href="http://www.mydfwsolar.com">coach Black friday sale 213</a> mxywjd <a href="http://www.mydfwsolar.com">Coach black Friday Deals</a> idrxwj <a href="http://www.mydfwsolar.com">coach black friday</a> xnhxnd <a href="http://www.mydfwsolar.com">http://www.mydfwsolar.com</a> pqhyfu <a href="http://www.hotornot2012.com">Nike cyber Monday Deals</a> xaslal <a href="http://www.hotornot2012.com">Nike cyber Monday Deals</a> esltbb <a href="http://www.hotornot2012.com">Nike cyber Monday Deals</a> biqhxn <a href="http://www.hotornot2012.com">http://www.hotornot2012.com</a>
03. 12. 2013 | 01:32

Nescricetic napsal(a):

pfnryw <a href="http://outdoorfamilyroadtrip.com">canada goose danmark</a> zgolwx <a href="http://outdoorfamilyroadtrip.com">canada Goose danmark</a> masfpm <a href="http://outdoorfamilyroadtrip.com">canada Goose danmark</a> svcele <a href="http://outdoorfamilyroadtrip.com">http://outdoorfamilyroadtrip.com</a> uuganj <a href="http://www.natureinorangecounty.com">Moncler Canada Where To Buy</a> srrsca <a href="http://www.natureinorangecounty.com">moncler Outlet canada</a> dihwxt <a href="http://www.natureinorangecounty.com">Moncler jackets Canada</a> lshdop <a href="http://www.natureinorangecounty.com">http://www.natureinorangecounty.com</a> twziao <a href="http://www.swgreensburg.com">canada Goose sverige</a> pxbjuh <a href="http://www.swgreensburg.com">Canada goose Sverige</a> lrayfy <a href="http://www.swgreensburg.com">Canada Goose Jacka Sverige</a> ebtnje <a href="http://www.swgreensburg.com">http://www.swgreensburg.com</a>
03. 12. 2013 | 04:39

Nescricetic napsal(a):

omloxw <a href="http://www.sullamino.com">Cyber monday Nike</a> zvfodv <a href="http://www.sullamino.com">Cyber Monday Nike</a> zvtnqo <a href="http://www.sullamino.com">Cyber Monday Nike</a> elluil <a href="http://www.sullamino.com">http://www.sullamino.com</a> oqtjwa <a href="http://www.ridgelinecrossfit.org">nike Cyber monday</a> aobhte <a href="http://www.ridgelinecrossfit.org">Nike cyber Monday</a> ygufec <a href="http://www.ridgelinecrossfit.org">Nike cyber Monday</a> zqufvx <a href="http://www.ridgelinecrossfit.org">http://www.ridgelinecrossfit.org</a> nbqnyg <a href="http://www.happyhistorian.net">Coach black Friday 213</a> dvkxos <a href="http://www.happyhistorian.net">coach black friday</a> dpyfsh <a href="http://www.happyhistorian.net">coach Black friday sale</a> idtzrv <a href="http://www.happyhistorian.net">http://www.happyhistorian.net</a>
04. 12. 2013 | 02:07

Nescricetic napsal(a):

jumhqm <a href="http://humanrightpolitics.com">Canada goose Made In china</a> eleaqo <a href="http://humanrightpolitics.com">cheap canada goose jackets china</a> nupolh <a href="http://humanrightpolitics.com">canada Goose made in China</a> hohbqk <a href="http://humanrightpolitics.com">http://humanrightpolitics.com</a> tkbbau <a href="http://www.zesthaircrew.com">Canada Goose Outlet Deutschland</a> usktnd <a href="http://www.zesthaircrew.com">canada goose deutschland</a> yvcsvb <a href="http://www.zesthaircrew.com">canada Goose sale deutschland</a> empgdh <a href="http://www.zesthaircrew.com">http://www.zesthaircrew.com</a> qakbok <a href="http://outdoorfamilyroadtrip.com">canada goose jakke danmark</a> pdsvqf <a href="http://outdoorfamilyroadtrip.com">canada goose tilbud danmark</a> cajhfu <a href="http://outdoorfamilyroadtrip.com">canada Goose jakke danmark</a> kfdduy <a href="http://outdoorfamilyroadtrip.com">http://outdoorfamilyroadtrip.com</a>
04. 12. 2013 | 07:05

Nescricetic napsal(a):

wqizlt <a href="http://www.happyhistorian.net">coach black friday sale</a> pmkgmv <a href="http://www.happyhistorian.net">coach Black friday sale</a> jzglno <a href="http://www.happyhistorian.net">coach Black friday sale 213</a> fmkyxx <a href="http://www.happyhistorian.net">http://www.happyhistorian.net</a> rlmsxu <a href="http://chimpsarenotpets.com">michael Kors black friday</a> cbmyok <a href="http://chimpsarenotpets.com">michael kors black friday 213</a> muargj <a href="http://chimpsarenotpets.com">michael Kors black friday</a> zxeuqz <a href="http://chimpsarenotpets.com">http://chimpsarenotpets.com</a> gbnbpd <a href="http://www.the-unremarkable-days.com">coach Cyber monday sale</a> qveaay <a href="http://www.the-unremarkable-days.com">coach Cyber monday deals</a> tkqgol <a href="http://www.the-unremarkable-days.com">coach Cyber monday sale</a> ubmpjt <a href="http://www.the-unremarkable-days.com">http://www.the-unremarkable-days.com</a>
05. 12. 2013 | 08:13

Nescricetic napsal(a):

gwarsm <a href="http://www.blaktornado.com">Canada goose Jakke Tilbud</a> edneey <a href="http://www.blaktornado.com">Canada Goose Jakke</a> rxoxbl <a href="http://www.blaktornado.com">canada goose jakker</a> qmbggi <a href="http://www.blaktornado.com">http://www.blaktornado.com</a> zlhdnf <a href="http://www.natureinorangecounty.com">moncler Jackets canada</a> kwbbof <a href="http://www.natureinorangecounty.com">Moncler canada Where To buy</a> wfzmru <a href="http://www.natureinorangecounty.com">Moncler Canada</a> hxbccc <a href="http://www.natureinorangecounty.com">http://www.natureinorangecounty.com</a> qgfspu <a href="http://wakingthewoolfe.com">canada Goose jakker dame</a> nxedat <a href="http://wakingthewoolfe.com">billige canada goose jakker til damer</a> wbcktm <a href="http://wakingthewoolfe.com">Canada goose Jakker Dame</a> ijqvce <a href="http://wakingthewoolfe.com">http://wakingthewoolfe.com</a>
09. 12. 2013 | 11:05

Nescricetic napsal(a):

jxpjii <a href="http://www.zesthaircrew.com">canada goose deutschland</a> eghqzu <a href="http://www.zesthaircrew.com">canada Goose deutschland</a> iyyycy <a href="http://www.zesthaircrew.com">Canada goose Deutschland Outlet</a> cewwje <a href="http://www.zesthaircrew.com">http://www.zesthaircrew.com</a> meqhks <a href="http://www.blaktornado.com">Canada Goose Jakker</a> wtzyqi <a href="http://www.blaktornado.com">Canada Goose Jakke Dame</a> uppxpg <a href="http://www.blaktornado.com">canada Goose jakke</a> vykemi <a href="http://www.blaktornado.com">http://www.blaktornado.com</a> yxpdgw <a href="http://www.natureinorangecounty.com">Moncler Canada</a> zmztva <a href="http://www.natureinorangecounty.com">moncler Canada</a> uqvsua <a href="http://www.natureinorangecounty.com">Moncler canada</a> divalk <a href="http://www.natureinorangecounty.com">http://www.natureinorangecounty.com</a>
11. 12. 2013 | 01:19

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Brenna Yngvar · Bureš Radim C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gazdík Petr · Glanc Tomáš · Groman Martin H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří J Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Navrátil Marek · Němec Václav · Novotný Martin O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rath David · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukup Ondřej · Sportbar · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vích Tomáš · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojta Vít · Vojtěch Adam · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy