Zavolme si Evropana

30. 05. 2014 | 22:18
Přečteno 4516 krát
Ti skvělí a krásní evropanští lidé z Evropské rady budou opět vybírat toho nejkrásnějšího a nejskvělejšího Evropana. Měl by se totiž stát novým předsedou Evropské komise, jež jako demokraticky neodpovědná instituce coby jediná navrhuje pro nás všechny platné zákony a vydává bez diskuse s námi nařízení, čím máme a nemáme např. svítit. Spojuje moc výkonnou se zákonodárnou, a proto plně odpovídá klasické Montesquieuově definici despotismu, nyní zřejmě vrcholu správného evropanství.

Vybírat se zatím má mezi třemi superevropany, jež navhl tzv. Evropský parlament: Martinem Schulzem, Guy Verhofstadtem a Jeanem-Claudem Junckerem. Všichni tři vybudovali své zářné politické kariéry na dost obstarožní zásadě stále těsnější unie ("ever closer union"), jež způsobila všude patrné odtržení mezi občany evropských demokracií a vládnoucím Bruselem.

Jejich vrcholné myšlenkové výkony jsou tyto: U německého socialisty Martina Schulze : Je "možné a nutné" mít Spojené státy evropské, tedy celoevropský stát. U belgického liberála Guy Verhosftadta: Britský eurokritický premiér Cameron je podle něj "bláznivý muž, který vyhrožuje, že se vyhodí do povětří." A nakonec 18 let sloužící lucemburský premiér, lidovec Jean-Claude Juncker, kterého má v Bruselu nepochybně v zájmu nás všech prosazovat i český premiér Bohuslav Sobotka. Podle správně evropansky uvažujícího Junckera se mají důležitá eurounijní rozhodnutí uskutečňovat "v temných tajných místnostech" a "když je to vážné, musíte lhát" ("When it becomes serious, you have to lie.").

A pak že Evropská unie není největším vnitřním ohrožením demokracie a svobody v Evropě po studené válce...

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

david napsal(a):

Pane Bednáři, jestli jsem váš článek dobře pochopil, tak předsedou Evropské komise byste měl být vy a pokud byste náhodou neměl čas, protože máte důležitější povinnosti, jako je psát třeba takovéto blogy, tak další, ale už opravdu, ale opravdu poslední a jedinou možností je, že by se tedy obětoval a vzal to prof, Klaus.

Pochopil jsem vás dobře, pane Bednáři?
30. 05. 2014 | 22:37

Libertad napsal(a):

Pan Bednář by chtěl, aby ho lidi považovali za jednoho z elity národa. Zatím je pouze "Vysokoškolský pedagog, profesně se zabývá politickou filosofií a politikou" (-tedy pavědou, dodávám já) - a v úctě ho mají pouze studenti před zkouškami. Osratním je pro smích.

A asi to tak zůstane.

S pozdravem

Sidonio Libertad
30. 05. 2014 | 22:45

Maximus napsal(a):

Jeden pro Pepu Řepu a odlehčení od tématu.....

Indiánský chlapec se ptá šamana místního kmene: "Podle čeho vlastně ty určuješ pro všechny děti jména?"
"To máš tak. Když se dítě narodí, donesou mi ho, já ho zvednu na pažích, rozhlédnu se prérií, a když vidím třeba v dálce utíkat lišku, tak se dítě bude jmenovat Běžící Liška. Nebo když zrovna sněží, tak to děvče dostane jméno Tiše Padá Sníh. A proč tě to vlastně tak zajímá, Tadyserepse?"
30. 05. 2014 | 22:52

jarpor napsal(a):

Sudím, že autor má pravdu... a k jeho :
" Všichni tři vybudovali své zářné politické kariéry na dost obstarožní zásadě stále těsnější unie ("ever closer union"), jež způsobila všude patrné odtržení mezi občany evropských demokracií a vládnoucím Bruselem." je možno dodat jen jediné :
souhlas s výše uvedeným názorem....
a k tě návrhům na nejlepšího evropana : jeden za 18, druhý bez dvou za 20...
Leč taková je realita.
Pojede se dál močálem černým kolem bílých skal ... po slepé koleji ...
Bohužel, zkušenost kterou má ČR těm západním státům chybí...
Tak si ji prožijem s nimi znova...

Hezký večer
30. 05. 2014 | 23:00

Maximus napsal(a):

Teď mě napadá inovace:
..... a proč se ptáš, tadymažestejskale?
30. 05. 2014 | 23:03

Antroid napsal(a):

Ten slaboduchý úvod o krásných Evropanech, Vás skoro není hoden, nemyslíte? Vsadím se, že nejste schopen jmenovat jediného českého politika, který by v podobných kategoriích uvažoval nebo se dokonce vyjadřoval.
Vypadá to, že se pokoušíte politické konkurenci přisoudit neexistující charakteristiku, a pak se proti ní vymezit. Poněkud laciné.

Jedna věcná: nevím, zda lze EK označit jako demokraticky neodpovědnou. Její jednotliví členové jsou delegování demokraticky zvolenými národními vládami či parlamenty (těm tedy zajisté odpovídají). Navíc jsou interpelováni poslanci EP. V tomto ohledu se příliš neliší od národních ministrů. Ano, zasedají 900km od Prahy. Ti čeští zasedají kousek ode mě a mnohdy mám pocit, že žijí na jiné planetě.

Tenhle článek zřejmě patří k Vašim vrcholným politickým výkonům, jinak byste jej nepublikoval. Upřímě: na to, jak jste jako SSO monotematičtí, bych čekal lepší argumentaci, vždyť se skoro ničím jiným nezabýváte.
30. 05. 2014 | 23:55

Rudi Koutek napsal(a):

"Ti skvělí a krásní evropanští lidé z Evropské rady budou opět vybírat toho nejkrásnějšího a nejskvělejšího Evropana."


To je nejaka novocestina?
Evropanske mesto, evropanska reka, evropanske cokoli...
Mam pocit, ze se ta ceska "pravice" cim dal vic odkopava.
31. 05. 2014 | 02:55

born65 napsal(a):

jarpore,
kterou zkušenost ČR máte přesně - v této souvislosti - na mysli??
31. 05. 2014 | 05:29

Žárovka napsal(a):

Svobodní, pedagogu Bednáři, sviťte si klackem, to vám bude dokonce i slušet
31. 05. 2014 | 05:49

clude napsal(a):

Ono je zajímavé sledovat,jak se mění uplatňování "principů demokracie" dnes případ od případu.Skutečně závisí,na koho se princip použije,aby to bylo v plusu nebo minusu.
Kupříkladu když Janukovyč vyhrál volby s 92% proti Porošenkovým 55%,je špatný Janukovyč.Když Putin a Orbán vyhráli volby ve svých zemích s převahou o jaké se žádnému ze západních volených demokratů ani nesní-jasně: pro EU špatní jsou Putin a Orbán.
Má potom volby vůbec považovat za demokracii? Nebo doplnit je klausulí,že volby jsou demokracií když volený kandidát nedosáhne méně než a více než tolik a tolik procent hlasů?

Jediné co vidíme,u těchto tří kandidátů společného ,že pochází všichni buď z německy mluvícího nebo bývalého rakousko-uherského impéria-tedy odpovídají přesně znakům zakladatele Evropského parlamentu Otto von Habsburga.Zdánlivě ne jeho antilevicovosti,
s níž po WWII v emigraci v USA upozornil vládu USA,že v Rakousku jsou ve vládě levicové živly.Ono totiž Martin Schulze sice říká "soudruzi",ale levicovou Ukrajinku při zpovědi v EU,když řekla,že jim pravý sektor vymlátil redakci časopisu,prý okřikovali se Zemanem.Lucembursko se právě pyšní nejlepším hodnocením úspěchů v přehledu 28 zemí EU zde,jak si vedou.Ale právě obdobný možný trpasličí stát je příznivcům EU na východ od Karpat v možnosti vzniku trnem v oku a jsou tam posíláni na ně vojáci.
Belgie má za sebou skvělou pověst země ,které se dvakrát hrdinně ve WWI a WWII bránila německé agresi,má stejný počet obětí fašismu jako někdejší větší Českoslovesnsko, ale šmouhu v naší historii má v původu zde generála Windischgraetze zde 1920 plně vyvlastněného co do rodiny do absurdních 100% a také v Belgickém Kongu ..ala další historky osvobozenecké černé Afriky.Naši povraždění studenti 1848 ožili o 100 let později v černém Patriku Lumumbovi a jiných.
Samozřejmě naše vedoucí strana nyní,která zaznamenala od posledních parlamentních voleb k eurovolbám za krátkou dobu pár měsíců pokles více než čtyřnásobný počtu českých voličů je mimo .Dva volební debakly francouzského protiruského presidenta Hollande letos -Francie je mimo. Británie-euroskeptik-mimo.Norsko-mimo-Kdo tedy ještě:zadlužená na 120% HDP Itálie? Řecko,Španělsko s 50% nezaměstnaností mladých ,unikajících bídě až do Jižní Ameriky? Bulharsko s drastickýmu uličními nepokoji? Polsko,jehož emigrace do Anglie letos činila desetinásobek té před deseti lety,za poslední rok půl milionu lidí.Rumunsko,ze kterého podle západního reportéra YouTube se dnes všichni snaží emigrovat? Jugoslavie rozbitá občanskou válkou?. Pobaltské republiky s metanolovou aférou,pochody fašistů?
A nezapomeňme na tajnou volbu "presidenta EU v exilu" na Ukrajině.Na Posselty Ukrajinců.
31. 05. 2014 | 08:33

clude napsal(a):

opravy :....jako někdejší větší Československo...
31. 05. 2014 | 08:47

Divobyj napsal(a):

Autor

věru,dobré časy asi už byly.....
31. 05. 2014 | 09:17

Filuta napsal(a):

Já bych zvolil Nigela Farage - to by byl cvrkot.


Tihle tři jsou jeden horší než druhý.
Schulz je arogantní německý byrokrat bez vysokoškolského vzdělání-knihkupec (stačil mi jeden HP) a ostatní taky stojí za vyližkapsu, zejména ten lidovec Juncker. Toho třetího vůbec neznám, ale určitě to je taky eurokrat.

S takovou nabídkou mi běže někam.
To je jako vybírat si mezi žlutou zimnicí a malárií.
31. 05. 2014 | 09:41

Filuta napsal(a):

Antroid

Demokraticky?
A kdo z nás je volil?
Proč tam není žádný zástupce euroskeptiků?
31. 05. 2014 | 09:43

Tomáš napsal(a):

Prez.Obama řekl ve West Pointu,že skončila éra intervencí USA.EU se ještě neprobudila a nevyložila si tento projev v souvislosti s Ukrajinskou krizí.Prez.Zeman chodí hůř jak František Josef I.,ale měl by vyvinout iniciativu,protože stř.Evropa je v bezp. vakuu.Nikdo nezajistí bezpečnost svých zemí, než zbytkové státy,ale musí být vytvořena nová ozbrojená složka pro tyto státy a nazvěme ji Sřtedoevropskou armádu./MEA/,bez Polska a Rumunska.Budoucnost je nejistá a přeje připraveným.
31. 05. 2014 | 10:45

wbgarden napsal(a):

Budu neustále opakovat, ti skvělí a krásní evropanští lidé ...
Evropská svatba.
Přicházejí novomanželé.
Pán v davu zařve, ježíš ta nevěsta je škaredá.
Dovolte ozve se okamžitě odvedle. To je moje dcera.
Jéžiš promiňtě, vůbec jsem netušil, že jste nevěsty otec ...
Dovolte, já jsem její matka !!!
Veselé krizování.
http://s11.radikal.ru/i184/0911/d7/cfac62374e5e.jpg
31. 05. 2014 | 11:03

jarpor napsal(a):

born65

Jaké ?
No jak končí režim, ve kterém ideologiea a politika vítězí nad normálním zdravým selským rozumem... případně jak končí když "shora" přicházejí pitomosti... Takovou...

Hezký den
31. 05. 2014 | 12:03

******** napsal(a):

Jan Lucemburský,bitva u Kresčaku,belgický král Leopold,Leopoldov,katanžský četník Tschombe,...Obama,jeho příbuzný v Africe,tři vysoké školy společenskovědní Hollandeho

Gavrilo Princip,..Berta von Suttner .Paní Berta,nositelka Nobelovy ceny míru .Češka vdaná za gruzínského šlechtice mohla znát první vrty nafty v Baku-Rotschilda a tří bratrů Nobelových,než se stala sekretářkou Alfréda Nobela
hraběnka Chotková naopak k rozpoutání války vlastně posloužila jako oběť atentátu
svržené francouzské Bourbonny ještě přijala Ukrajina díky ruskému caru (jejich vychovatel J.Barrande je cestou v Praze opustil),ale rodině posledního ruského cara s jeho německou manželkou pak již asyl odmítli všichni přeživší rok 1917 panovnící a monarchové
31. 05. 2014 | 12:10

SergioL napsal(a):

...intervence v 68ým byla bratrskou pomocí a následná normalizace byla duševní očistou českýho národa...z tohoto úhlu pohledu lze jistě již tradičně tvrdit, že se nás západní imperialističtí jestřábi snaží pomocí Brusselu znovu ovládnout a zotročit...není mi jen jasné, co si autor slibuje od evroazijskýho svazu...protože to je jediná alternativa našeho vystoupení z EU...žádná neutralita neexistuje...
Autor je asi přesvědčen, že tady po spojenectví s Mockbou zázračně stoupne životní úroveň (asi tak jako se předpokládá na Krymu), že doposud někteří bezradní kapitáni našeho průmyslu projdou procesem osvícení a náš a světový trh konečně zaplaví inovativními výrobky, které půjdou na dračku...Kapitáni neboli straničtí kádři, kteří sice "uměli" úspěšně zprivatizovat naše hospodářství, protože jich ale většina zůstala na mentální úrovni našeho normalizačního dvorečku případně se setrvalým pohledem na východ, jistě jim Vaše argumentace nyní hladí uši i ublíženou dušičku pochroumanou vlastní neschopností posledních 20ti let...nevykydaný chlév si na vlastním dvorku musíme ale uklidit sami...v tom nám nepomůže ani Mockba, Brussel nebo Washington D.C., ale dokonce ani Pobřeží Slonoviny, Kongo nebo Madagaskar.
Takže abych to tak nějak zhrnul souzi...jsem si jistý, že za naše problémy si témeř 100% můžeme sami...že jsme tenkrát ten bolševickej chlívek důsledně nevykydali...nemuseli bychom tady dnes poslouchat nechutné ódy na ruskou demokracii nebo sprostě a vulgárně dehonestující články současného evropského politického uspořádání...
31. 05. 2014 | 13:30

češka napsal(a):

Pane Bednáři, pod vládou Lucemburků náš stát dosáhl rozkvětu.
Jan Český zajistil bezpečnost a mír během své celé skoro 40-ti leté vlády, na úspěšnou vládu dokonale připravil svého syna a nástupce Karla IV, jemu se bohužel nepovedlo stejně vychovat svého nástupce, což stát stáhlo do propasti, pravděpodobně přílišným vlivem čského prostředí.
Tudíž souhlasím s volbou Lucemburka na celounijní trůn.
Lucembursko je nádherná země s nejbohatšími obyvateli EU, takže jejich dlouholetý premiér má tu nejlepší kvalifikaci, nemyslíte?
31. 05. 2014 | 13:56

resl napsal(a):

autor : A pak že Evropská unie není největším vnitřním ohrožením demokracie a svobody v Evropě po studené válce...
--------------
Ne není, soudruhu, největší nebezpečí v Evropě, představuje Sovětský svaz, toho času schovávající se za název Rusko, jako by nechtělo s minulostí mít nic společného. Má. Má všechny komouše z bývalého SSSR na svých místech a v čele mužika bez charakteru, který se nazývá Putin. Hroutí se vám Ukrajina, kam mužik poslal převlečené, neoznačené Rusy a lže že ne. Nic jste se nenaučili, jste stále bolševická parta hodná opovržení. Byl jste vyslán, jako Klausova spojka, předvoj proruského vlastizrádce, který je proklínán už teď a jeho konec bude stejně neslavný, jako vás, komoušů. Demokracii ohrožují náckové vašeho typu, vy byste nikdy neuměli cokoli vytvořit, kde by se nefalšovaly volby, neohrožovala svoboda jednotlivce. Jste jen mužici, převlečení do oděvů z Prostějova s láptěmi na nohou a umatlanou lžící od kaše.
31. 05. 2014 | 14:14

Rudi Koutek napsal(a):

Vsimnul jsem si, ze vetsina clenu Strany svobodnych obcanu, tvrdi, ze je pro ne nejdulezitejsi svoboda(tak proto kopou proti totalitni EU).
Ja si rikam, kde byli ti panove do roku 1989? Proc se tenkrat neozvali?
31. 05. 2014 | 14:28

Mac napsal(a):

jarpor napsal(a):
born65

Jaké ?
No jak končí režim, ve kterém ideologiea a politika vítězí nad normálním zdravým selským rozumem... případně jak končí když "shora" přicházejí pitomosti... Takovou...

..

politruk jarpor má především zkušenost jak končí modrobolševická mafiánská sekta, jeho rodná partaj, ve které zvítězila fanatická ideologie a zločinnost nad zdravým selským rozumem.

jojo, politruku, není nad vlastní zkušenost, že áno?
31. 05. 2014 | 15:29

Mac napsal(a):

případem pro psychiatra je schíza různejch těch Zahradilů, Machů apod, kteří nemůžou přijít EU na jméno, ale nijak jim to nebrání chrochtat u koryta a inkasovat miliony evropských prašulí....

jediný jakžtakž čestný přístup by byl, kdyby všechny prebendy z EU věnovali na dobročinnost, ale to u pravounů těžko hrozí.....

a liberální svazáček Mach měl ještě tu drzost hned po volbách oznámit, že bude polovinu jednání v parlamentu bojkotovat

neuvěřitelně tlusté hroší kůže
31. 05. 2014 | 15:34

vico napsal(a):

Slova,slova, slova. Stačí si probrat Bednářovy články a zjistit na koho míří jeho puška.
31. 05. 2014 | 16:39

17, 5 bilionů dolarů vrátit nejde napsal(a):

Juncker je lucemburským prominentem, Lucembursko je členem EU, je považováno za tkzv. tax haven. Toto znevěrohodňuje jakékoliv proklamace o významu konvergenčních faktorů v EU, jde spíše o výraz zpupnosti politické šlechty EU.
Spojené státy evropské je ale dobrý projekt, projekt s řadou fatálních chyb.

/taktéž proklamace o konvergenci Ukrajiny a EU je nesmyslem, jde o zcela jasné posilení divergence uvnitř Unie, tedy jde o sprostou lež, navíc doprovázenou roztržkou s Ruskem, což je opět posílení divergence - ty žvásty o tom, že jde naopak o konvergenci (posílení energet. bezpečnosti) - ty jsou už velkou pokleslostí, zejména podíváme-li se na samotné procesy uvnitř EU - jak jsou například propojeny energet. soustavy/

Je pak ale komediálním i to, když odpůrce EU kandiduje do EP. Mně to připadá jako kdyby např. člen předlistopadové KSČ kandidoval za člena ODS...a kupodivu by byl opravdu za člena přijat, díky hlasům bývalých členů KSČ.
To by nebylo normální.
31. 05. 2014 | 16:53

born65 napsal(a):

jarpor:
Teda - z vaší odpovědi jsem ještě ove'la viacej zmätený.
Režim, kde ideologie a politika vítězí nad zdravým rozumem... Máte-li na mysli režim před '89, což by mohlo kliďo být, pak tu zkušenost nemá ČR, neboť tehdy to byla ČSSR --› hóóódně jiný stát. Kdy jindy by ČR měla zkušenost s končícím režimem ideologie a politikaření?? Že by s koncem klausismu? Nebo snad... že byste myslel s koncem sedmiletky topolonečasovské?? To ty pitomosti shora přicházely, jako kdyby je z pumovnic za letu vymetali, to jo! No, na druhou stranu - ono ani špidlo-grosso-paroubčí éra nebyla nic extra k chlubení se. Nebo myslíte to, že EUn(uch)ie má existenční problémy s pitomostmi, které vymejšlí v jakémsi tvůrčím deriliu bruselská osádka? S tím bych souhlasil!
I vám hezký den (tady u nás už se to kazí).
31. 05. 2014 | 16:53

Antroid napsal(a):

Filuta napsal(a): A kdo z nás je volil?
Proč tam není žádný zástupce euroskeptiků?
---
To je jako ptát se, kdo z nás volil ministrem školství Chládka a proč není ve vládě ČR zástupce Úsvitu.

Volíme do PSPČR, z něj vzejde vláda i eurokomisař za ČR. V ostatních zemích EU probíhá podobný proces.
31. 05. 2014 | 17:49

Filuta napsal(a):

Mac a Rudi

Já si myslím, že je Mach velmi houževnatý a trpělivý hoch. Kdo počká, ten se dočká.
Je dostatečně bystrý a inteligentní, není arogantní, na rozdíl od jiných.
Jak by se podle vás dala EU rozpustit a vypustit , aniž by dotyční politici měli na její chod nějaký vliv? Nejdřív musí toho bruselbordelu infiltrovat a pak se přidružit k frakci Farage , Le Penové nebo jiných podvratných živlů . Poté bude mít jeho angažmá nějaký význam.
Já jeho start do politiky vítám, ale panáčci z ODS se ho nějak bojí.
Asi právem.
31. 05. 2014 | 19:12

cool napsal(a):

V diskusích o Ukrajině,ČR v EU apod. se často objevují málo platné trivializace typu "někdo to rád horké",které zaměňují sám charakter bytí nějakého národa s přechodnými epizodami typu "kdo s koho","čí bojůvky" apod. V rámci SSSR byl teoretikem národnostní otázky J.V.Stalin (kdysi komisařem pro národnostní otázky,pak autor knihy o ní). Takže tam dostala Ukrajina své místo v důsledku VŘSR a Postupimské dohody-bez Krymu.
Ale sama státnost Ukrajiny(stará čtvrtstoletí) a její národnost (stará zhruba 300 let od Bohdana Chmelnického) je pro lidi,kteří čtou a vycházejí z faktů,mnohem složitější než by se zdálo,asi vůbec v tomto největší oříšek zeměkoule. Pokus vytvořit tam v oblasti někdejších osad donských kozáků a silné řecké enklávy cosi třetí zvýrazňuje historické tradice oblasti,zesiluje návrat byzantinismu zde,kterého se tisíciletí obávali Germáni a Frankové-jako příliš velké síly v Evropě.Ale z minulosti jsou tam svazky s Araby (raný islám),Balkánem,Osmanskou říší,Moldavany,silné pravoslaví na všechny strany,ze západu bývalé Polsko a Rakousko-Uhersko a navíc jsou pochybnosti etnologů o slovanském původu Ukrajinců přes jejich slovanskou řeč .Není to amerika přistěhovalců všech ras,ale není to ani homogenita vlastní jiným národům.A toto bytí všech tam bude dlouhodobě na jejich území rozhodovat,nikoliv dočasné šarvátky zájmových skupin. Tedy ne,že politicky na území mezi Moskvou a Kyjevem nemůže vzniknout cokoliv třetí,ale etnicky to je určeno-dlouhodobě-zda ano,či ne.Nasadit svou masku se snažilo jiným Rakousko-Uhersko-a není! Po obrození,zplozené liberálními josefinskými reformami,Češi právě v posledních dobách existence Rakouska- Uherska byli extrémně kosmopolitní:Nejkosmopolitnější rodina Zaháňských z Babičky Boženy Němcové ,kolem níž v Evropě ani myš neunikla jejich pozornosti-v Estonsku,Pobaltí,Francii,Polsku,Španělsku,hansovních městech,Karibiku,Africe.Hraběnka Chotková nebo Berta von Sutter,T.G.Masaryk (studium ve Vídni,tchán američan).Rokem 1918 začal být kosmopolitismus v Čechách nahrazován přirozeným českým nacionalismem a po roce 1948 proletářským internacionalismem středovýchodní Evropy. Ale nelze říci předem,že unifikace národů EU proběhne úspěšně,podobně Ukrajině.Jde o pokus.A nakolik je smysluplný taky.
31. 05. 2014 | 20:44

jarpor napsal(a):

born65

No, že jste z mé repliky "zmetěný"... to není můj problém... :-)

Nevím jak Vy, já jsme si prožil část života v ČSSR, teď v ČR... takže odptud mé osobní zkušenosti, které jsem si prožil... což generacím Němců, Francouzů... po roce 1945 chybí...

Pro "nezmetěnost" by to dle mého mohlo stačit...

Hezký den
P.S. Když se dospělí baví, děcka mají šoupat nohama a držet zobáky, Macíčku.
01. 06. 2014 | 07:49

Jedla napsal(a):

Není šprochu ...

Je vcelku legrační, že český mediální svět chápe tyhle pravičácké exoty jako relevantní autority. Ono by bývalo stačilo přeložit si jejich nároky, jaké uplatňují na "socialistický projekt EU" na výsledky jejich vlastního díla. Na výsledky pravicových vlád a na výsledky izolacionistických vlád. Řekněme řecké "plukovníky", španělského Franka, portugalského Salazara... Ostatně, vezměme Británii a výsledky nedávno zesnulé lejdy. Zatím co v devadesátých letech minulého století byla považována za "vítěze studené války" a její válka s odbory za "záchranu britské ekonomiky", po roce 2008 je již normálním lidem jasné, že porážka odborů byla především porážkou britského průmyslu, a že vítězství finančnictví nad výrobou se nám ještě tisíckrát vymstí, že to je budoucí boj, který máme před sebou. A že když v britské hitparádě v týdnu po jejím skonu bodovalo "Ding-dong, witch is death", nebyl to projev nevkusu, ale konstatování faktu...
Přesto, že pánové pravicoví euroskeptici mají vesměs opičku blábolivou, v tomto textu je nejméně jedna myšlenka, jeden "šproch", kterému nelze upřít příslovečné "pravdy trochu".
"Ever closer union", termín, který dráždí autora, je totiž typickým příkladem špatného programu "čím víc, tím líp", "čím míň, tím líp". Tohle vždy vede do spirály, vždy je třeba hledat správnou míru, optimum.
Kéž by právě pravičáci typu autora příspěvku tohle jednou pochopili: Správnou míru daní, ne co nejnižší daně. Správnou míru cla, ne čím dál volnější obchodování. Správnou míru regulace, ne úplnou deregulaci. Správnou míru veřejného majetku, ne absolutní privatizaci. Správnou míru veřejných služeb ...

Ale to oni nepochopí. Nikdy nebudou sami na sebe klást takové požadavky a nároky, jaké dokáží hodit na cizí hřbet...
01. 06. 2014 | 09:15

Rudi Koutek napsal(a):

Jedla
Mate pravdu to oni nepochopi...
01. 06. 2014 | 10:11

Mac napsal(a):

dospělej politruk jarpor se prej baví....

hmmm, spíš jsem měl pocit, že fanatický modrobolševický politruk propadá zoufalství nad krachem mafiánského sdružení, jehož je součástí. O zoufalství nad osudem upoceného svazáčka Přesčase a jeho kantýnské hopsandy, které tady zmíněný politruk vždy zuřivě hájil (stejně jako další darebáky modroptáky), ani nemluvě

politruk, vy byste se neměl ani bavit, ani šoupat nohama. Vy byste měl zalézt do kanálu a doufat, že se na fanatické ideology jediné správné modrobolševické cesty časem zapomene.

Hezkýýýýýý déééén!!!
01. 06. 2014 | 10:40

born65 napsal(a):

to jarpor:
No, původně jsem už reagovat nechtěl, ale nedá mi to :-)
Máte dojem, že takoví Francouzi, Němci žili v letech 1945-90 kdesi v akváriu? Speciálně zkušenost Němců (západních) nám chybí: jak se oprostit od patlání se v minulosti, škrtnout tu hanbu a a vydupat prací a jen prací z poválečných ruin efektivní stát, kde po 50 letech návštěvníci z dosažené úrovně vzdychají obdivem. Zkušenost se SKUTEČNĚ PRORŮSTOVOU hospodářskou politikou Ludwiga Erharda, který přinutil podnikatele ke opětným investováním svých zisků a nechtěl strpět, aby jenom marnivě spotřebovávali. Rakušané taky měli desetiletou zkušenost s okupací sovětskými vojsky a není to pro ně trauma na generace.
Z mého nicku je vidno, že jsem 24 let prožil v socíku. Tady, v čéeseser. Na malém, zastrčeném městě, v dělnické rodině, která měla navíc cejch potomků "kulaků". Zažil jsem plno debilovin tehdejší doby, které byly míň k smíchu a víc k pláči, ale taky jsem schopen si připustit, že v něčem ti rudí taky nebyli ouplně marní (úroveň školství, zdravotnictví, lázeňství, udržování tradičních rukodělných dovedností - sklářství, obuvnictví, chmelařství atd.).
No, možná, ta zkušenost se socíkem lidem ze západu opravdu chybí. Viděli by jej pak totiž reálně, ne pohledem Hřebejkových Pelíšků. Pochopili by, PROČ a KDO tady tak bezuzdně krade a "tuneluje" - že to je ten, kdo uměl krást tehdy v rudém a kdo si tuto "dovednost" přenesl pro změnu pod ochranný pláštík barvy modré (a nověji fialové), ale i oranžové.
01. 06. 2014 | 17:37

jarpor napsal(a):

born65

Konečně jste se trefil... Ne možná, leč určitě zkušenost se socíkem lidem ze západu chybí...Proto dnes směřování Evropy takové jaké je... a konec takového směřování si, bohužel, zažijeme s nimi...

Kruh se uzavřel... já se vrátil k mé replice na počátku... a Vy, přes mládí, jež jste si užíval za socíku, připouštíte, co těm zápaďákům chybí....

Hezký podvečer
P.S. Víckrát to o těch děckách, když se dospělí baví, Macíčku, psát nebudu.... Šoupej, neplácej pitominy a nezlob...Jinak bude na prdel...
01. 06. 2014 | 18:08

Skalder napsal(a):

EU = největší vnitřní nepřítel demokracie a svobody?
Podle velkosti možná ano. Co se týče možností, máme tu (v Evropě) fenomény daleko nebezpečnější.
Lze to říci i jinak : pokud je nejvyšší formou despotismu normalizace svítidel, pak jsme na tom velice dobře.
02. 06. 2014 | 06:29

truhlář napsal(a):

vy jste nemocnej, Bednář.
máme to osobnosti který učej na VŠ, skoro jak před 89´.
03. 06. 2014 | 18:21

pamětník napsal(a):

Miloslave Bednáři,
Obama není žena (Obama mia), ale prezident Obama je i mluvnicky rod mužský, tedy ...chtě nechtě musel přijet.
Forma adekvátní obsahu, ani ty přechodníky neumíte správně použít.
05. 06. 2014 | 20:54

pamětník napsal(a):

jarpor:
"Chápu, že se jiným lidem, kteří měli dříve jiného spojence a neměli nic proti jeho pobytu zde... tak dnes krákorají, že dnešního spojence nechceme, nepotřebujeme."
Nechápete prostý fakt, že většina lidí u nás nechce ž á d n é cizí vojáky, nejsme Poláci. A ještě kvůli vyprovokované ruské reakci na expanzivní politiku.
05. 06. 2014 | 20:58

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Boudal Jiří · Brenna Yngvar · Bureš Radim C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Glanc Tomáš · Groman Martin H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří · Chytil Ondřej J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kupka Martin · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Novotný Martin O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Petříček Tomáš · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rakušan Vít · Rath David · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schneider Ondřej · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukal Josef · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Stulík David · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomek Prokop · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vích Tomáš · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojta Vít · Vojtěch Adam · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zahumenská Vendula · Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy