Kam za pravou chutí a vůní Vietnamu?

23. 05. 2008 | 10:32
Přečteno 32281 krát
V posledních letech vyrostlo v Česku obrovské množství čínských restaurací a bister. Ne každá čínská restaurace je ale opravdu čínská a jen málokde je jídlo autentické. Spíš je přizpůsobené českým surovinám a chutím.

Navíc v řadě takzvaně čínských restaurací pracují Vietnamci. Majitelé jsou někdy Číňané, někdy zas Vietnamci, kteří využívají celosvětový trend čínských restaurací a bister a záměrně nechávají již vžitý pojem bez rozlišování. Jenže jídlo v "čínských" restauracích je sice vietnamskému podobné způsobem přípravy, ale chuťově je úplně jiné. Proto se při výběru restaurace ujistěte, zda je pravá čínská či pravá vietnamská. Jestli náhodou nemá Čínu jen v názvu.

Tradiční vietnamské jídlo v těchto tzv. čínských restauracích obvykle nedostanete. To seženete jen v místech, kde se schází vietnamská komunita nebo v pravých vietnamských restauracích.

A kde taková místa najít? Největším centrem je tržiště Sapa v Praze 4 (zastávka autobusu Sídliště Písnice) a pak také vyhlášená restaurace Thanh Long v centru Prahy v Ostrovní ulici. Ale komunitní centra najdete i ve většině velkých měst po celé republice.

Není to jen jídlo, co je v centrech naší komunity stejné jako ve Vietnamu. Vietnamci se snaží, aby byla místa, kde se scházejí, co nejvíce podobná těm, odkud pocházejí. Jídlo se vaří přímo v jídelně nebo i venku a každý návštěvník si může prohlédnout a přičichnout, co se ve kterém kotli vaří. Na stolcích leží plastové stojany s hůlkami, lahve s chilli omáčkou, naloženým bambusem a charakteristicky vonící (nebo pro Čechy spíše páchnoucí) rybí omáčkou. Stoluje se tak, že se všechna jídla dají doprostřed stolu a každý si do prázdných misek nabírá, na které jídlo má zrovna chuť.

Vietnamské jídlo se dá shrnout do několika slov: jednoduché, ale přitom chutné, plné obrovského množství chutí a vůní (a to si nemyslím jen já, ale i většina Čechů, se kterými se znám). Snad nejznámějším vietnamským jídlem jsou jarní závitky (vietnamsky nem). Každá rodina má svůj recept a speciální „zlepšováky“. V čínských bistrech ale většinou koupíte trochu jiné závitky, plněné částečně českými surovinami, které jsou méně nákladné než pravé vietnamské: a sice zelí a mrkev.

Kromě jarních závitků či masa a rýže dáváme na stůl narychlo osmahnutou zeleninu, mnohdy připravenou s česnekem. Často jde o druhy zeleniny, které české kuchařky neznají. Ne u všech zelenin ale existuje český ekvivalent v názvosloví - můžu vám jen říct, že jeden druh je trochu podobný pažitce a jiný zas kopřivě (zelené a fialové). Používají se většinou tak, že se nadrobno nasekají a přidají do polévky nebo se tím posype už uvařený pokrm.

Důležitá součást vietnamské kuchyně je koření, různé čerstvé zeleniny, saláty, které dodají správnou chuť: koriandr, kopr, zázvor, česnek a chilli papričky.

Různé koření a zeleninu dáváme i do dalšího tradičního jídla, které v centrech naší komunity hledejte pod označením PHO. Ve Vietnamu se jí všude a pořád a tak trochu se podobá české hovězí polévce.

Stravování je ve Vietnamu takovým malým obřadem, u kterého se sejde celá rodina. A nemůže se uspěchat.

Nakonec všechno zapijeme zeleným čajem, vzácněji rýžovým vínem, což je vlastně pálenka, v Česku by se tomu mělo spíš říkat rýžovice. Tu si ostatně můžete v centrech naší komunity koupit i domů, stejně jako zelený čaj, dovážené sladkosti, ovoce nebo třeba porcelánové konvičky s kalíšky.

Vietnam má desítky zvláštních jídel vyráběných z velmi exotických druhů mas, zeleniny a koření - jíme i hady, psy nebo slepičí pařáty.

Pokud si chcete o naší kuchyni přečíst ještě něco málo víc, tak klikněte na tento moc zajímavý odkaz na Klubu Hanoi, což je sdružení všech fanoušků Vietnamu:
Na guláš a knedlíky ve Vietnamu zapomeňte

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Kopidová napsal(a):

Dobrý den, mě to mrzí i obráceně, že totiž když bych chtěla ochutnat tradiční čínské jídlo, nemůžu si být jistá, zda v dané restauraci vaří Číňané nebo Vietnamci (tedy, pokud není národnost obsluhy stejná s kuchařem).

A předpokládám, že mluvíte o skutečných restauracích a ne o těch "čínských bistrech", které tu rostou jak houby po dešti a musím přiznat, že tam bych se nenajedla. Vůbec mi to tam "nevoní". To je ale prý způsobené také tím, že jejich majitelé uzpůsobují tradiční orientální jídla chutím českých zákazníků, takže z toho vyjde jakýsi patvar (někde jsem to četla).
23. 05. 2008 | 11:02

Al Jouda napsal(a):

Tak ty slepičí pařáty v kopru, to musí být docela zajímavé jídlo !
23. 05. 2008 | 11:03

Kopidová napsal(a):

Al Jouda - Když si vezmete, co kdysi bývalo tradičním českým jídlem, tak si to s pařátem nijak nezadá. :))))) Třeba dršťky, oháňky, sulc z kopýtek nebo býčí žlázy ... nebo i hovězí jazyk, který mám tak ráda. :)))
23. 05. 2008 | 11:12

bibiana27 napsal(a):

Hmmm, kde se da tak dneska u nas sehnat kopytka nebo byci zlazy ...:-D
Ja obcas do bistra zajdu, ale vetsinou jen tak na ryzi a zeleninu. Jinak mi bistra moc nevoni, protoze je tam pach uplne vseho ... V restauraci mam ten vonavy talir jen pro sebe.
23. 05. 2008 | 12:12

fudoshin napsal(a):

kuchyně a jídlo je většinou dosti spjato s národem a zvyklostmi.zvláště v asii kde ještě nedošlo k takovému odcizení.pokud jsem nucen jíst a podotýkám,že dávám přednost domácí stravě,většinou to vyhraje čínská restaurace.většinou chutná,relativně levná jídla,rychlá příprava,většinou sympatická obsluha.dávám přednost důsledně čínským restauracím, "ala čínská" v různém provedení to není moje gusto.na druhou stranu vietnamská kuchyně je vyhlášená,ale těch je v celé republice asi pár,kdežto čínská už skoro v každém městě.jinak díky za odkaz,určitě si tam najdu zajímavé věci.ale co se týče saké,tak jedině japonské! :)
23. 05. 2008 | 13:30

dej2 napsal(a):

Jenom malou poznámku.Vřele doporučuji zajet aspoň pár metrů za bývalé hranice např.do Drážďan.Tam Vám předvedou Číňané i Vietnamci,jak se dá kulturně jíst a stolovat v jejich restauracích.Víte rád zajdu do těchto podniků kdekoliv v Evropě.Můžete mi věřit,že to neříkám z doslechu.Třeba u Thaiců,když to je sladké,tak to opravdu nepálí a naopak.Ale musím se zármutkem prohlásit,že Asiaté,kteří vaří u nás,jsou kuchaři tak třetí kategorie.Doménou třeba Vietnamců v Německu je prodej zeleniny.Vážení pohádka a sen pro naše labužníky.Čistá a čerstvá zelenina/odpoledne automaticky slevy/,o které se nám může jenom zdát.A Číňané a Thajci zase vládnou restauracím a bistrům/v dobrém slova smyslu/.Připadá mi že ti,kterí zakotvili u nás mají úplně jiné priority než je nějaký spokojený Čecháček.Víte za kolik toho zase celníci našli ve Svatém kříži?Nějakých 190 mio.a to ještě počítají.Prostě pokud cestujete aspoň minimálně jinam než do Chorvatska,tak mi dáte za pravdu,že "naši"Vietnamci jsou úplně jiní než ti ve starých zemích EU.
23. 05. 2008 | 13:52

Javít napsal(a):

Ano, Vietnamci jsou šikovní obchodníci a rychle najdou mezeru na trhu.
Před časem ovládali obchod s heroinem (např. v Brně).
Teď se jejich zájem přesunul na pšstování kvalitní marihuany.
Vskutku šikulové ve vaření, že ?
23. 05. 2008 | 14:41

serafX napsal(a):

S asijskými restauracemi je to opravdu problematické, po několika pokusech jsem to vzdal a řídíc se heslem: "Když chceš mít něco pořádně, udělej si to sám," si čínská jídla vytvářím doma podle receptu. Ale se zmíněnými originál vietmamskými restauracemi je to dobrý nápad, budu vietnamce sledovat, kam chodí a snad nějakou také objevím.
23. 05. 2008 | 15:29

Gerd napsal(a):

Na psa bych do vietnamské (ani jiné) restaurace nešel. A protože nemám jistotu, které maso bych jedl, raději ne.
23. 05. 2008 | 16:31

serafX napsal(a):

Ono se používá spíše tofu než pes nebo jiné maso.
23. 05. 2008 | 17:32

jaryn napsal(a):

v belgii je silna vietnamska komunita uprchliku z jihu pred komousskymi soudruhy ze severu a jejich restaurace jsou vyhlasene, relativne levne a chutne, o tridu vys nez cinske, ty tu paberkuji
23. 05. 2008 | 21:09

Kate napsal(a):

Je to mesic,co jsem se vratila z Ciny.Nic horsiho jsem nejedla a snad uz v zivote ani jist nebudu.S tim,co dostanete v Cinskych restauracich v Cechach se to neda srovnat.Jeste ted se mi obraci zaludek, kdyz citim "pach"cinskeho jidla.A to snim temer vsechno.
23. 05. 2008 | 21:32

vzkaz autorce napsal(a):

Tenhle blog se mi líbí. Autorka již poněkolikáté nechává nahlédnout do kultury, zvyků, myšlení vietnamské komunity. Držím jí palce ať se daří.
23. 05. 2008 | 21:39

Ivan napsal(a):

Já jsem strávil v Číně čtyři měsíce a jídlo bylo super. Opravdu jsem si dal záležet a ochutnal jsem snad všechno co jsem vyděl. Ale nejvíc se mi líbilo styl stolování domorodců to bylo pěkný celé rodiny tři-čtyři pokolení u jednoho kulatého stolu a jedli třeba 4 hodiny a nikam nespěchaly.. A taky po nich zbyl vždycky pěkný nepořádek. Srovnávat českou fast food ala china to nejde protože osmdesát procent Čechů by to nejedlo. A co se týče psů. Když má člověk hlad, sní všechno to mi věřte.
A povídačky o tom že nepůjdu do čínské nebo vietnamské restaurace protože nevíte co dostanete je scestné, protože stejně můžete dostat psa i v český hotovce se šesti. Jo jediný co se hůř pije je čínské pivo "slintao" pardon tchintao.. to se oproti plzni nedá srovnat.. tak zatím ...
23. 05. 2008 | 22:00

stejskal napsal(a):

Dobrý den,

smazal jsem jeden urážlivý text, který byl v rozporu s Kodexem diskutujících.

Děkuji za pochopení.

Libor Stejskal, editor blogů
23. 05. 2008 | 22:02

džunka napsal(a):

Hygiena mizerná,smrad.Na vietnamské ubytovně to vonělo jako v kafilerii
23. 05. 2008 | 22:03

Ariana napsal(a):

Souhlasím s pisatelem výše, že psa nebo kočku můžu dostat i v české, italské a jakékoli jiné restaurace... Co my víme, kdo jim co dodává a z čeho to dělaj... Říkat, že se to může stát jen v čínské nebo vietnamské restauraci a jinde ne, je naivita a pitomost. Navíc ty jakobyčínské restaurace u nás nejspíš odebírají od podobných dodavatelů. Kdo chce mít jistotu, ten si to holt musí uvařit sám. .-P
23. 05. 2008 | 22:10

J.Šimek napsal(a):

Letos jsem na zahrádce vysadil perilu (to je ta zelenofialová kopřiva - tedy přesněji řečeno hluchavka - o které Lin hovoří) a jedlou chryzantému. Už se těším na další kulinářskou návštěvu Sapy, abych se nechal inspirovat k dalšímu obohacení našeho fádního českého jídelníčku. Přinejmenším tu perilu můžu jen doporučit všem (korinadr už mnozí objevili před časem). Nádherně voní i chutná a na záhonku prospívá celkem dobře. Vás bych, Lin, chtěl poprosit, jestli byste se o vietnamské kuchyni nerozepsala více, případně mě odkázala na nějaké autentické česky či anglicky psané stránky. Strašně rád bych uměl alespoň to pho. Děkuji.
23. 05. 2008 | 22:12

im napsal(a):

Milá Lin,

tak jsem s potěšením přečetla Váš dnešní blog i diskusi, a taky kromě článku pí. Pechové (guláš+knedlíky) prolezla všechny zbylé články v téhle rubrice Klubu Hanoi, a našla jsem ještě jeden zajímavý o jídle.

Sice je věnován novoročnímu jídlu, ale čtení je to moc zajímavé, link pro zvědavce je tady:

http://www.klubhanoi.cz/vie...

Ještě k těm nezvyklým jídlům - slepičí pařátky mi nevadí, leckde v Čechách na venkově se očištěné pařátky, kolem nichž byla omotané očištěná střívka jako balíček, dávala vyvařit spolu s ostatními drůbky do slepičí polívky! No a co taková drš´tková polívka? Nebo tlačenka z domácí zabíjačky, nacpaná do prasečího žaludku? Co jitrnice v pravých prasečích střívkách? Sulc z vepřových nožiček už tu někdo vzpomínal. No a mozeček, nebo salát z volské tlamy?

Jiné národy mají taky svoje speciality - co skotský haggis, ten je nacpaný v ovčím žaludku. Co syroví herinci? Mńam.Kdysi se dalo ve Frionoru koupit i velrybí maso.
Myslím, že bychom měli brát jídlo jako přirozenou součást národní kultury, bez předsudků....

Dobře vaří v Praze u Malého Buddhy na Úvoze, majitel je Vietnamec, ale v turistické sezóně je tam moc plno.
23. 05. 2008 | 22:17

stejskal napsal(a):

Paní im,

Malý Buddha je skvělý, jak to, že jsme se tam ještě nepotkali? ;-)

Na vietnamské dobroty jsem kdysi chodíval do Havelské. Těsně po bolševikovi, moc mi chutnaly. Ale nevím, jestli si to třeba po těch letech moc neidealizuji.

Libor Stejskal
23. 05. 2008 | 22:23

Thu Thuy napsal(a):

Znáte Liwu? To je takové vietnamské bistro, najdete to v Metropoli Zličín, na Chodově... hned vedle McDonald's atd... ale musím říct, že maminka umí vařit líp :)

A ještě bych místo "osmahnutý" asi použila slovo "orestovaný" (doufám že to neznamená jedno a to samé)

Moc se mi tento článek líbí. Dostala jsem chuť na mon sao :D
23. 05. 2008 | 23:24

Leonard.Rafael napsal(a):

Autorka patří k té skupině jejich krajanů,ke kterým nemám žádné výhrady. Ovšem co mne v poslední době trápí je to,že právě vietnamci tady u nás začínají dělat"nepořádek". Jenom kolik za poslední měsíc bylo objeveno dokonale vybavených pěstíren marihuany. Tyto aktivity vrhají bohužel na všechny vietnamce špatné světlo. Ještě před pár lety jsme obdivovali jejich pracovitost,až zarputilost s jakou každý den otvírali svoje stánky a večer opět balili. Jenže s přibývajícími lety co jsou v ČR se z těchto přívětivých vitnaců často stávají arogantní,nepříjemní a někdy i drzí lidé. Proč je to tak nevím. Jedním důvodem může být i to,že naše správní orgány po nich chtějí,aby se řídili českými zákony. A to se jim zřejmě moc nezamlouvá. Prodávat bez dokladu padělky světových firem může být pro někoho výhodné,ale i z takto prodaných padělků je třeba zaplatit daň z příjmu. Jenže to se jim už moc nechce. Naše zákony jsou velice benevolentní a úředníci stále schovívaví. Navštívil jsem třeab Lotyšsko a tam na tržnicích nebyl jediný vietnamec. Na můj dotaz proč tam nejsou,jsem dostal lakonickou odpověď. Nechtěli se chovat podle našich zákonů a pravidel a proto jsme je vihnali. Nevím ,jestli je to správné,ale zřejmě asi ano. Každý ať je z jaké koliv země a přijede do jiné,kde chce žít, se musí řídit zákony této země. No, a to se některým emigrantům spoluobčanům nelíbí. Bohužel stále častěji se mezi ty,kdo nedodržují české zákony se řadí také občané vietnamské národnosti.
Měl jsem možnost studovat společně s vietnamci na VŠ a nohu otevřeně říct,že patřili k nejchytřejším a nejskromnějším. Ale to bylo už před více než 30 lety. Byl na nich stále vidět strach,který zažili ve válce s USA. Snad proto si velice vážili každé maličkosti. Dnešní jejich mladá generace je úplně jiná,jaká, to už nechám na vašem posouzení.
Slečně Lin přeju,aby se u nás cítila jako doma, aby co nejméně slyšela to oslovení "rákosníci".
Hezký večer všem...
23. 05. 2008 | 23:31

Leonard.Rafael napsal(a):

Omlouvám se za některé překlepy,je už dost pozdě a nepřečetl jsem si to po sobě např. "vyhnali",ale i další.
Omluva
23. 05. 2008 | 23:36

saša napsal(a):

Miluju vietnamskou kychyni, taková polévka Pho je světový pokrm! Nebo nudle Bun Bo Hue! Je mi líto, že je u nás nejsou skoro žádný vietnamský restaurace. Vietnamský jídlo je jednou z věcí po které se mi stýská. Děkuju za hezkej blog.
23. 05. 2008 | 23:38

im napsal(a):

Pane S.,

chodívám tam na oběd, jen když má naše závodka sanitární den :-),a jen mimo sezónu :-)
23. 05. 2008 | 23:44

Frante napsal(a):

Nejsem v jídle příliš vybíravý ale vadí mi nedodělané maso uvnitř. Našel jsem v jídle i rozemleté kosti, klouby (doufám že ne ze psa). Proto jdu na "čínu" spíš jen v nouzi.
24. 05. 2008 | 02:55

kuchtik napsal(a):

Pred par lety sem k "cinanum" docela rad zasel..pak mne to nejak prestalo chutnat,hlavne ty omacky,peknej humus..jinak ta zelenina dobry. Spis mne prekvapilo,ze jsou-a to ted rikam jen co sem videl ve svym okoli-ze jsou vietnamci pekny prasata-co se tyce zachazeni s odpadky..bylo mi sympaticky,jak jsou podnikavy(podvody a neplaceni dani ted pominme),ale ta bidna cistotnost,to mne totalne odradilo..takze "cina" atp.uz nikdy vice..
24. 05. 2008 | 06:41

Marie napsal(a):

Slečna je v pohodě, přeju jí všechno nejlepší. Do těch jejich vietnamských palíren zásadně nechodím, protože kdysi jsem viděla, jak v obrovském hrnci je rýže, která je neustále udržovaná non-stop v teplém stavu. Když jsem si představila, jak to tam vevnitř v tom hrnci (asi 30 litrovém) bují, udělalo se mi zle. Většinou by to tady musel hygienik zavřít. A další důvod jsou suroviny. Odřezává se zkažené maso, no a od té doby, co se pustili do "chovu" pejsků, tak majutrum ode mně nejenom restaurace, bistra, ale ani zeleninu od nich šmejdů nechci.Kulturu aťi užívaj ve Vietnamu, proto jsem ráda, že žiju tady. A navíc je jich tu nějak už moc. Takže pro takovouhle multi-kulti nejsem. Nazdar.
24. 05. 2008 | 07:40

Moreau napsal(a):

Hmm, a co takhle vrátit se zpátky do Vietnamu? Včera bylo pozdě. M.
24. 05. 2008 | 08:18

Dana napsal(a):

Všimla jsem si, že se Vietnamci u nás, poté co se přestěhovali do kamených krámů,přeorientovali na jiný druh podnikání.Vznikla spousta Mini Marketů, které mají úhledně uspořádané (ceny sice vyšší než ve velkých hypermarketech,kde také často své zboží nakupují)a zaplnili díru na trhu v podobě nehtových studií pod názvem tuším American Nail Studio. Pokud nebudou požadovat přemrštěné ceny tak je to dobrý nápad.
24. 05. 2008 | 11:12

Míla napsal(a):

Moreau
A co takhle vrátit se na ostrov? Ještě je čas.
24. 05. 2008 | 13:24

Ládik napsal(a):

Z vietnamských jídel znám jenom instantní nudlovou polévku s nějakou příchutí, nemusí se to vařit, jen přelít teplou vodou. Dá se to zapít i studenou vodu z potoka (na čundru), ale škrábe to v krku. Do čínské restaurace jsem se dostal v Mnichově - museli jsme navlíknout hedvábný župan; vařilo se přímo na nerezovém slole, kuchtíci byli takoví žongléři, že ani v cirkuse takoví nejsou; večeře trvala 3 hodiny.
24. 05. 2008 | 15:02

LPT napsal(a):

Tak Lin, další skvělý článek. Jen nesouhlasim s tím, že VN kuchyně je jednoduchá, naopak, podle mě je velmi složitější než ta česká, zapamatovat si všechny přísady, to dá práci. Pak se samozřejmě mísí různě vůně a chuti, člověku, který na to není zvyklý, to může přijít až nepříjemné.
Jinak máš pravdu, ty falešné čínské a vietnamské restaurace.. Třeba ty smažené nudle plné tuku, to se ve VN fakt nejí. Nevím už jestli jsi zmínila, ale ve VN kuchyni se hodně používá i pórek.
24. 05. 2008 | 17:17

vlk napsal(a):

slečno Lin, ačkoliv jsme váš fanda amám rád vaše blogy, těžko mohu zamlčet s čím přišel člen naší rodiny, když nastoupil na hygienu.
Vydal v široké rodině dvě zásadní doporučení:

1- když vám kdekoliv budou nabízet k pití / firma, restarace/ vodu z automatů na vodu, nepijte to. Je to plné bakterií, protož skoronikdo neudržuje stojany.

2- nechoďte do čínských restaurací. Neobstojí při kontrole ani jedna.

Neútočím na vaše krajany. Jen prostě platí různé normy přijatelnosti.
Můžete mi odpovědět - že v "českých" je leckdy taky pěkný humus a že ani tam nevíme , co nám dají. Máte pravdu.
Ale abych vás nedeprimoval - jak se Vietnamci staví k české kuchyni?

A zeptám se ještě - jako představitelka emancipované generace - umíte vařit?

A nakonec pozdrav:

PAní im - zdravím. Váš vzkaz na jiném blogu jsem si přečetl. OdpověĎ zní - nemáte zač! Až na naprosté výjimky, které nechci jmenovat, je dámská část diskutérů mimořádná. Oprvdu extratřída. Patříte tam zcela jednoznačně.
24. 05. 2008 | 18:02

Bagr napsal(a):

Výborně; těší mě, že u většiny popsaných věcí jsem díky své vietnamské partnerce v obraze. Sice nejsu milovník rýže, ale přesto je většina vietnamských jídel, se kterými jsem se seznámil, bašta. Závity vedou a nejlepší je zálivka na nudle, kterou umí jen moje milá; netroufám si odhadnout poměr všech ingrediencí. Rybí omáčka samozřejmě sama o sobě moc nevoní, ale vtip je právě v tom umět to správně namíchat (o;
Ještě jedna historka ze života: před lety jsem služebně vycestoval s jedním kolegou do jednoho města (říkejme mu třeba Praha) a ubytovali jsme se poblíž čínské restaurace. Pan kolega neodolal svému zalíbení v asijské kuchyni a každý večer si přinášel na pokoj misku číny. Jednoho dne jako pokaždé přinesl a pak asi na pět minut zmizel. Když se vrátil, praví: "Pánové, tady někomu pěkně smrdí fusekle." A já na to: "Hochu, to nejsou fusekle, to je tvoje večeře." A byla to pravda! (o; Ale nic proti čínským/vietnamským restauracím, každému voní něco jiného...
25. 05. 2008 | 00:13

Pepa Řepa napsal(a):

Vlku s hygienou se to nemá přehánět.Genetici tvrdí, že člověku je nejbližší prase.Uctívám to zvíře svým chováním.Jestli máte hygieničku v rodině, tak vám nezávidí,

Měl jsem kolegu, který když podal Arabovi ruku, tak si jí šel tajně umýt.Bál se bacilů, všude trachom a jiné lahůdky.
Půl roku po návratu skapal na nějakou infekci.Červy mu prý lezly z očí, nevím co to bylo.
Já se stravoval jenom u Arabů.Žádný problém.Voda? K čemu, rychle se to kazí.Nejlepší mýdlo je písek.Pokud nevyhrábnete škorpika.

Jiný kolega, který prolez všechny země na Středním východě tvrdil, že člověk má chytit choleru, aby se vytvořily protilátky.

No, on je vlastně už taky po smrti.Ale přežil déle.Asi o tři roky.

Poučení? Žádné.Ale o těch protilátkách to asi bude.I v hospodách.

Paní im, je chodící encyklopedie.Zvláště pokud jde o kulturu.Jak je na tom s protilátkama nevím.
25. 05. 2008 | 07:54

Pepa Řepa napsal(a):

Poučení vlastně jedno je.

Musíme tam všichni. A s plným žaludkem je cesta veselejší.Pokud ovšem nezačneme štěkat.
25. 05. 2008 | 08:15

Sarah napsal(a):

Mily Lin, velice Vam dekuju za radu! Ja jsem Americanka ktera tady zila dlouho. Miluju jidlo z Asii, kde jsem take zila par roku a byla jsem zvykla na restaurace u nas, kde kazda etnicka mensina je hrda na svou narodni kuchyne a zkusi to provest ve nejchutnejsim formem hostum.

Hrozne mi to mrzelo tady, ze dlouho nedalo sehnat v restauracich nejenom prave Asickou kuchyne, ale take Ceskou kuchyne. Kdyz navstivili pratele a rodina spis mi vadilo ta druha-- vzdyt doma muzu vzdycky navstivit vybornou cinskou nebo vietnamskou restaurace. Ale aspon do roku 1999, kdyz jsme se vratili do USA jsem tezce nasla restaurace kde mohli ochutnat ovocne knedliky nebo vepro-knedlo-zeli na uroven toho co jsem dostala u domaciho stolu.

Take musim rict, ze neda se naucit delat asickou kuchyne doma podle kucharek. Manzel, Cech, strasne rad vari 'exoticke jidlo' a ma radu knih podle ktere to dela. Ty cinsky maji stejne recepty jak pouzivaji tady 'cinske restaurace' tady a vubec to nepodobaji ty pravy. Poznala jsem toho take podle receptu na tak zvane 'Americke jidlo'. Bud to neexistuje ve Americe vubec, nebo autor evidentne videl nazev nekde a vymyslel pro sebe co asi obsahuje... Obzvlast nezapomenutelny bylo recept 'Bostonske Pecene Fazole' ktere manzel mi hrde pripravel ve domenim, ze mi takhle udela radost!

Byla jsem strasne rada, kdyz jsem se vratili pred par mesicu a zjistili, ze situatce se razantne zlepsilo u restauracich-- i ty ceske i ty asicke. Budu se tesit na navsteve trziste Sapa. Diky mockrat za 'tip'!
25. 05. 2008 | 09:40

vlk napsal(a):

Pepa Řepa

zdravím příteli.
No nemáme doma hygieničku, lečměli jsme hygienika...
A říkal to dost přesvědčivě. A není úplně cimprlich..

Ale jídlo je příliš ážná věc, než aby se k němu přidávaly zbytečné rozikové faktory.
Ale chápu, že zhlediska jiných kultur se můžeme zdáti příliš zjemnělými.
a také vím, že budoucnost vždy patřila jen těm, co ještě žili v drsném světě.

Takže snad, abychom zrušili kanalizaci, úpravny pitné vody a tak anechali našidegenrující civilizaci přejet filtrem přirozeného výběru ještě nezdegenerovaných jedinců......,-))))

Myslím, že je škoda,že Vás pan Stejskal zatím minul s vlastním blogem.Vážně.
25. 05. 2008 | 10:01

Pepa Řepa napsal(a):

To vlk
já takové ambice nemám. Mně stačí politicky nekorektně přicmrdávat a pít několika bloggerům krev.Ti by mi to spočítali i s úroky.

Zřejmě mám nějaký sedmihradský syndrom.

To s tím štěkáním nebylo na vás. Asiati vlky nevaří, aspoň pokud vím.Do Beskyd je daleko.Bobika? To asi jo.
25. 05. 2008 | 20:14

serafX napsal(a):

I tací se najdou.
25. 05. 2008 | 22:06

im napsal(a):

Vlkovi a Pepovi Řepovi

Díky za květiny, :-), musím říci, že příspěvky vás obou vždy potěší, jsou kořením zdejších blogů!

Protilátky? Jsem absolventkou očkovacího schématu minulého režimu, ten očkovací
systém byl prý z nejlepších na světě, takže jsem protilátkami dobře vyzbrojena, jen si jednou za deset let zajdu na tetanus.:-)

Vadí mi lhostejnost, hysterie, nedostatek smyslu pro fair play apod. - proti tomu protilátky ještě nejsou....

Tenhle blog o jídle se mi zamlouvá....

Ještě něco pro Sarah:

http://www.mzv.cz/wwwo/mzv/...

Když sjedete na konec níže uvedeného linku,až za partnerská města a obchodní komory, najdete české restaurace v USA.

Dobrou noc.
26. 05. 2008 | 00:38

Martinko napsal(a):

Preji peknu den a diky za mily a zajimavy text. Hned jak budu v Praze zkusim nektere z Vietnamskych jidel, k cemuz jsem zatim nemel prilezitost:)))

Co me ale zarazi je, ze i v tomto blogu je potreba mazat prispevky odporujici etice blogera. V blogu o kuchyni! A co se tyka surovin, co je divneho na tom, ze nektere kultury pouzivaji maso z ruznych zvirat? Pani Lin treba pise, ze psi maso nikdy nejedla. A jsme my cesi snad spinavi a smradlavi jako prasata, protoze jime veprove? Coz by o nas rekl lecktery Muslim? A jsme snad bezbozni barbari, protoze jime hovezi? Coz by si o nas mohli myslet Indove. Stydi se snad nekdo, ze kdysi jedl konsky kabanos? Coz prijde naprsto odporne vsem chovatelum a milovnikum koni? Nektere prispevky mi prisly jako by je psali pojidaci opicich mozku. Coz prijde nevkusne zase me. Skoro az kanibální. I kdyz nechat do sebe vstoupit mysl nekoho druheho ... proc ne.

Docela by me zajimalo, proc ty padelky kupujete. A Cesi, Slovaci, Nemci a Madari s navykovymi latkami neobchoduji? A Pernik vymysleli v ktere casti Vietnamu? A co mate proti pestovani konopi a huleni travy? Z medicinskeho hlediska by to mozna nekterym blogerum jednou za cas docela prospelo.
26. 05. 2008 | 03:08

buldatra napsal(a):

Jsou jedlíci vytříbení,kteří se nimrají v talíři,zkoumajíc různé nuance toho,kterého pokrmu.Jídlo prožívají svým vlastním pomalým způsobem,klábosí nad talířem,šťárají se v něm a jsou spokojení tím obřadem.Pro tyto lidi je asijská kuchyně ideální,neboť může se takový maškrta dloudat hůlkama v různých miskách a talířcích,uždibujíc kousky pokrmu,dokud mu jídlo nevychladne.
Oproti tomu takový žrout hrne do sebe pokrm bagrovacím způsobem,v množství,které mnohým připadá nepochopitelné,ba až nezdravé.Ale i pro žrouta je jídlo obřad,krásný okamžik,chvíle štěstí a spokojenosti.I když nimralové to nechápou.Něco o tom vím,jsem žrout.
Žroutovi mého typu asijská kuchyně sice chuťově vyhovuje,k ideálu chybí snad jen větší talíře.Přesto,díky za ni.Je pestrá,rýží,masem i zeleninou oplývající.V asijské restauraci se mohu vyřádit,chodů několik zhltnout a pak být spokojen až do dalšího jídla.Asijská kuchyně je jedlá.Rád vařím i jím jídla z toho vzdáleného kusu světa.

Přesto je ale jedna kuchyně,kterou považuji za nedostižnou a stěží překonatelnou jakoukoliv jinou kuchyní.Je to kuchyně naše,domácí.Moravská.Na ní jsem vyrostl a na celém světě,který jsem doposud navštívil,jsem nenašel nic,co by můj názor vyvrátilo.Jsem nacionalista kuchyňského typu.Odkojen domácími zabíjačkami,tlačenkou,hříbkovou omáčkou,bramborovými plackami,pečenou husou a nadívanou krůtičkou,čočkovou polívkou a omáčkou svíčkovou,švestkovými knedlíky,uzeným vepřovým,klobásami,pstruhem na másle a dalšími a dalšími ryze domácími kulinářskými produkty,těžko je mi najít ve světě něco lepšího.

Oč jednodušší to má vegetarián,ten výhradní pojídač rostlin.Připadá mi,že živ je jen přílohami,neznajíc chuť ani obyčejného kaviáru.Je mi líto těch lidí.

Nevím,jak by se k asijské kuchyni vyjádřil Baloun,kterého považuji za předobraz vzorného strávníka,za jakéhosi Savarina mezi námi žrouty.Jeho názor by mě fakt zajímal.Škoda,že se ho už nikdy nedozvím.
26. 05. 2008 | 09:05

jaryn napsal(a):

Dobrý den pane Stejskale,

nezlobte se,že s tím otravuji, ale objevil se tady nick jaryn (23.05.2008 21:09:24), což ovšem nejsem já. O nic zatím nejde, ale kdyby náhodou... jirka se kdysi musel změnit na bigjirku, hrozí opět totéž? Po takové době by se mi teda nick měnit nechtělo, to mi věřte. Jak to tedy je? Existuje něco jako "právo prvního", pokud nejde vyloženě o klasickou formu křestního jména?
Díky za odpověď jaryn
26. 05. 2008 | 10:41

jedenáctka napsal(a):

V jednom z příspěvků jsi Lin psala, že teď máš zkouškové období a že tu nebudeš stíhat psát ale hle, máme tu další článek, moc zajímavý. Tak vidíš že se to dá, pokud si ho teda neměla připravený předtím. Ale jestli jo, tak to stejně nevadí, jsem ráda, že mám aspoň co číst, a ostatní můj názor jistě taky sdílí.
26. 05. 2008 | 11:08

stejskal napsal(a):

Dobrý den, pane jaryne,

chápu, ale já nemám žádnou možnost nikoho přinutit, aby si změnil nick. Tohle bude možné jedině tehdy, pokud zavedeme někdy v budoucnu registraci. Druhý identický nick to prostě nepovolí.

Jediné, co nám ale teď oběma zbývá, je požádat pana jaryna (2), aby se zde nějak odlišil od Vašeho již zavedeného přízviska. Což tímto za sebe činím. Záleží jen na jeho vstřícnosti, zda nám vyjde vstříc.

Libor Stejskal
26. 05. 2008 | 12:01

Nguyen Thi Thuy Duong napsal(a):

Krásný slunečnicový den všem!
Tak jsem si na chvíli odskočila od skript, abych se zapojila do diskuze:)
Ano jedenáctko, tenhle blog jsem měla připravený už před zkouškovým maratonem;)
Pane vlku, já jsem ráda, že nezamlčujete své zkušenosti a názory. Můj blog je právě o tom-nahlížet na věci tak, jak jsou...S tou hygienou je to možná sporné. To, co je zvykem tady třeba vůbec nemusí být automaticky zvykem v jiné části zeměkoule. Chce to čas a trpělivost.
Jinak můj tatínek je z Vašeho dotazu ohledně mých kulinářských dovedností úplně vedle;) Už asi od mých 15ti let mi říká, že by každá holka(ať více či méně emancipovaná) měla umět perfetkně vařit. A že si mě nikdo nevezme(ani Evropan, který by se živil jen hamburgery), pokud budu podávat k večeři jenom suchou rýži. A já mu pokaždé tvrdohlavě oponovala, že láska sice prochází žaludkem, ale ta největší klidně i tím prázdným...
Teď sice už vařit umím, spíš ale vietnamská jídla. Avšak taťka plánuje, že mě zapíše do kurzu vaření až budu v létě ve Vietnamu. Vietnamské jídlo je, dle mého názoru, celkem jednoduché, ale pokud chcete dosáhnout max. skvělého výsledku, tak se musí dávat pozor i na pořadí jednotlivých ingrediencí a že těch většinou je:/
No takže se těším, až se budu ve čtyřiceti stupňových vedrech v Ha Noi učit, jak nejlépe nasekat koriandr:-D Třeba z toho bude i blog.
26. 05. 2008 | 13:06

Nguyen Thi Thuy Duong napsal(a):

Česká kuchyně a Vietnamci? Netroufám si obecně psát o postojích všech zdejších Vietnamců. Naše rodina například je ale v tomhle ohledu dost různorodá:
Moje mladší ségra, která se tu narodila a měla českou chůvu(naše česká babička), doslova zbožňuje česká jídla...doma jí říkáme "česká buchta":)Já mám z české kuchyně nejradši guláš, bramborový salát s kuřecí řízky, česnečku a jablečný závin. Popravdě řečeno preferuju vietnamskou kuchyni, jelikož je pestřejší a "lehčí", ale na obědy u české babičky nedám dopustit. Můj taťka není vůbec, co se týče jídla, vybíravý a každý den si dopřává pravý český oběd(už cca 5 let tajně doufá, že po tom přibere:)A mamka je z naší rodiny asi nejméně zvyklá na tradiční českou kuchyni.
26. 05. 2008 | 13:29

im napsal(a):

Mńam,

po příspěvcích buldatry a Slunečnice Lin se člověku přímo sbíhají sliny na pochoutky z různých kuchyní, ale hlavně na ty pravé, domácí, vyzkoušené mnoha generacemi a předávané potomkům.

Na webu moc vietnamských receptů není, ale ten na závitky jsem přece našla, na téhle adrese jsou i recepty z dalších asijských i evropských kuchyní:

http://recepty.ekucharka.cz...
26. 05. 2008 | 20:55

bigjirka napsal(a):

sorry za offtopic, pane Stejskale, myslím, že je zakázáno kodexem, který jste vyhotovil, vydávati se za jiné osoby. což myslím, že je zcela naplněno volbou stejného nicku. stejně jako používáním několika nicků. jen bloggerům bych toleroval diskusi pod jinými blogy pod nezávislým nickem - jedním. víte, nerozdíl od Vás se nedomnívám, že sprosťáctví je nazvat prdel prdelí. sprosťáctví je právě tohle (mj.) Promiň, Slunečnice... a kdeže tedy je nějaká slušná, hygienicky bezproblémová a originální vietnamská restaurace?
27. 05. 2008 | 17:59

stejskal napsal(a):

Ano, vím, že se naše názory na tento konkrétní problém liší, pane bigjirko.

Jsem dalek toho, abych nařizoval lidem změnu křestního jména (jako třeba jirka či jaryn) a jak oba dobře víme, technicky jim v tom nemůžu efektivně zabránit, ani kdybych chtěl.

Zkuste se zamyslet nad tím, zda-li se nějaký jirka opravdu nutně vydává za jiného jirku, když se tu podepíše jako jirka (a místo jirky si můžete dosadit jaryna, katku, frantu či třeba luboše). Přičemž možná ani neví, že sem nějaký jiný jirka (anebo jaryn, katka, franta či třeba luboš) píší. Je tu poprvé, podruhé, a vůbec ho nenapadlo (a vůbec se mu nedivím), že někdo má na jirku copyright.

Zkuste se také zamyslet nad tím. jaký je rozdíl, když tu někdo použije nick jirka (v dobré víře a zjevně ne s úmyslem někoho diskreditovat), a kupříkladu jméno Jiří Paroubek či Mierk Topolánek.

Libor Stejskal
27. 05. 2008 | 18:22

bigjirka napsal(a):

ano pane Stejskale, výslovné vydávání se za jinou osobu je o něco horší. také ovšem víte houbeles, zda to není Jiří Paroubek nebo Mirek Topolánek. Nedávno tu byl Pavel Rychetský - je to Pavel Rychetský II, nebo se vydává? skutečně to vnímám tak, že jestli někdo přijde se stejným nickem pět příspěvků ode mne, tak se vydává. ten můj "dvojník" nějak vyloženě provokoval, tedy se vydával... a co multinickové? jeden nick je jedna osoba... a ta druhá a třetí on? vidíte, bigjirka se zas nelíbil babě Tydlitátce a Aršlochovi... že prej to vypovídá o jakési úchylce.. zlaté rybky, wobludy nechápou, že 195/115 je big... :-)... no, třeva budeme mít badjaryna? ale co na to mušisti? btw., četl jste si blábology bosorky Tydlitátky? ta napřed nalže, co objekt její nenávisti údajně řekl a pak s tím bojuje - ta je fuckt dobrá.. Kojzarka...
27. 05. 2008 | 18:50

Thu Thuy napsal(a):

to Bigjirka:

Vietnamese Restaurant Dong Do
Praha 4 - Libuš, Libušská 319
Po-Ne 09:30-23:00


Nová hezká a velká vietnamská restaurace v Praze s velkým sálem a 02 salonky - Pestré a dobré jídlo a pití - Příjemné orientální prostředí na sezení. Velké parkoviště /i pro autobusy/

Tel.: 244 092 370
Tel.: 602 125 269
Tel.: 244 092 360
Fax: 244 092 361

Kontakt: dongdo@atllas.cz

Internet: http://www.restaurant-dongd...
27. 05. 2008 | 22:43

Thu Thuy napsal(a):

A restaurace v nově postaveném kulturním středisku Little HANOI
Praha 4, Libušská 319 (uvnitř OC SAPA).

Vřele doporučuji. Budete se divit.
27. 05. 2008 | 22:47

Thu Thuy napsal(a):

A restaurace v nově postaveném kulturním středisku Little HANOI
Praha 4, Libušská 319 (uvnitř OC SAPA).

Vřele doporučuji. Budete se divit.
27. 05. 2008 | 22:47

bigjirka napsal(a):

Díky :-)
27. 05. 2008 | 23:17

stejskal napsal(a):

Dobrý den, pane bigjirko,

kdybyste pečlivě četl všechny zde publikovamné příspěvky jako já ;-), zjistil byste, že pan Rychetský zde svoji identitu zcela odhalil (z otevřených zdrojů například vím, kde žije a co dělá).

A tudíž i že není identický s předsedou Ústavního soudu. Po ostré výměně názorů jsem nakonec - ač nerad - přistoupil na to, že se nenechá úředně přejmenovat a bude i nadále na těchto stránkách používat - na rozdíl od většiny diskutujících - své skutečné jméno.

Přeji Vám více pregnantních analýz (vím, že jste jich schopen a rád je čtu) a méně úpřímného rozhořčení. Ale řekl bych, že se ná má přání můžete zvysoka vybodnout ;-)

Libor Stejskal
28. 05. 2008 | 10:21

stejskal napsal(a):

Dobrý den, Thu Thuy,

díka za Váš tip. Mám to docela blízko, určitě zajdu. Mám vietnamskou kuchyni moc rád, raději než čínskou (i když ji znám jen povrchně a především v souvislosti se svými cestami do zahraničí).

Libor Stejskal
28. 05. 2008 | 10:24

Thu Thuy napsal(a):

Určitě tam zajděte, možná oceníte i to, že v Little Hanoi se dělá i japonská kuchyně. Já mám vietnamskou kuchyni moc ráda a nesmírně mi chutná. Co se týče té čínské, znám ji pouze z bister a "typických" čínských restaurací co potkáváte na každém rohu. Jestliže znáte nějakou pravou poctivou, budu ráda za dobrý tip ;-)
28. 05. 2008 | 22:46

bigjirka napsal(a):

Pane Stejskale, že Pavel Rychetský je jméno a ne nick jsem po chvíli pochopil.. Rozhořčen momentálně nejsem.. bohužel jste odpověděl dost od věci. Protože tenkrát ten jirka II zcela určitě provokoval. A jestli má někdo pro svou osobu nick, pak psaním pod jiným nickem se vydává za někoho jiného, což podle mne zakazujete.. myslím že je to horší než prdel... :-)))
Pokud jde o babu Tydlitátku, není to rozhořčení, je to směs pobavení a disgustace. jen si její blábology přečtěte..
Snad se do Libuše v dohledné době dostanu...
28. 05. 2008 | 22:49

jaryn napsal(a):

Pane Stejskale,
děkuji.
jaryn
29. 05. 2008 | 11:05

stejskal napsal(a):

Paní Thu Thuy,

docela dobrá podle mne bývala Dlouhá zeď nedaleko Budějovické, ale už jsem tam řadu let nebyl. Občas jsem též zašel do jedné vyhlášené "číny" ve Vršovicích (kousek od nádraží), ale už také mám pocit, že to není, co to bývalo.

No, ale že bych si dovolil někomu s asijskými kořeny radit dobrou čínu, tak to bych si tedy nedovolil... ;-)

Moje maminka ještě před mým narozením pracovala tři roky v Pekingu (jako úřednice PZO). Dodnes tu má jednu kamarádku, která se tehdy z Číny přivdala do Prahy. Nejlepší "čínu" podle mne umí ona, ale poslat Vás k ní nemohu ;-)

Libor Stejskal
29. 05. 2008 | 17:07

stejskal napsal(a):

Není zač, pane jaryne.

Moc jsem toho pro Vás udělat nemohl.

Libor Stejskal
29. 05. 2008 | 17:08

vlk napsal(a):

Milá Lin,
díky za odpověĎ. váš panotec je velmi moudrý muž. Pozdravujte jej. Tedy až na tu podmínku, kterou dal případnému českému Honzovi pro získání Vaší ruky - tedy, že homusí porazitv pití rýžového vína...To rozhodně moudrá podmínka není, to je podmínka furiantská. Na druhé straně - každý trochu chlap musí být trochu furiant.

Ale k tomu, proč je moudrý. On totiž ví, že láska a zamilovanost je sice krásná a uvádí soužití dvou lidí, ale samo tonestačí. Ono, po čase je to o tisíci nedůležitých drobnostech - vypraných ponožkách, sobotním nákupu, vstávání k nemocnému dítěti, ale třeba i chrápání. Nebu Vám brát iluze, ale všechno tohle a spoustu dalšího dělá manželství . A také jej eventuálně ničí. Vy jste přísloví, že láska prochází žaludkem , doplnila o poznmku, že i prázdným.. Ujišťuji vás, že ne dlouho. Stejně jako láska nedokáže dlouho procházet prázdnou peněženkou nebo vyprázdněnou duší, prázdným světem věcí a jakoukoliv jinou prázdnotou. Ty urychlují její zánik. Váš otectohle všechno ví. A chce ,aby Vaše láska byla dlouhá ,velká a trvalá. A jako v životě vůbec, i vlásce,resp.manželství se hodí všechno, co umíte nebo máte navíc. Tím Vás nenabádám, abyste se postavila k plotně a nehnula se od ní...Staří, když se k ní postavíte, až to bude potřeba a nebudete to cítit jako ústrk. Podoběn jako moje snacha. Ta také moc vařitneuměla.Leč začalo ji to bavit a nyní se z ní pozvolna stává dobrá kuchařka. Už jen to nadšení, s kterým to dělá, stojí za to. Až se musím krotit ,abych jí před manželkou příliš nechválil.

Z české kuchyně jste si vybrala dobře. Na každý pád. A že máte radši vietnamskou kuchyni? To je správné. Po té budete dlouho štíhláa krásná.
Přeji Vám i Vašemu panuotci pěkný večer.
29. 05. 2008 | 21:06

Thu Thuy napsal(a):

Děkuji pane Stejskale,

Snad si někdy najdu čas si Prahu trochu probádat a vydat se za vůní asijských jídel. (Mimochodem máte rád sushi?)
Jinak bych spíše upřednostňovala označení 'slečna' jelikož je mi u všech všudy teprve šestnáct XD!
30. 05. 2008 | 22:50

Thu Thuy napsal(a):

Za pár dnů jedu se spolužáky na třídní výlet a jsem tam jedna z kuchařek, tak mám v plánu dovolit jim trošinku nahlédnout pod pokličku vietnamské kuchyně :D poraďte prosím, co češi mají na vn kuchyni rádi a co naopak ne? Co jim mám ukuchtit?
30. 05. 2008 | 22:52

stejskal napsal(a):

Slečno Thu Thuy,

sushi miluju (doporučuji na něj v Praze zajít do Sushi baru ve Zborovské ulici na Smíchově, mají tam podle mne jedno z nejlepších).

Na vietnamské kuchyni mne fascinuje například rybí omáčka míchaná s cukrem (ona nám Evropanům tak trochu páchne, ale v jídle je skvělá). Ženu by zajímalo, jak se s ní vlastně pracuje. A taky se ptá, zda se zde dá sehnat nějaká vietnamská kuchařka (v češtině, angličtině či němčině).

Dneska vyrážíme z celou rodinkou na oběd do Dong Do či do Little HANOI (díky Vašemu tipu), třeba dodám další inspiraci ;-)

Přeji hezký výlet.

Libor Stejskal
31. 05. 2008 | 10:59

stejskal napsal(a):

Slečno Thu Thuy,

to byl úžasný zážitek! Nejen jídlo v Little Hanoi (ani nevím, co jsme jedli, chtěli jsme aby nám poradili nějaké pravé vietnamské jídlo, dostali jsme skvělé nudle s kuřecím a hovězím masem a něčím zeleným), ale celý OC SAPA.

To je úžasné místo, strašně se nám tam líbilo. Takové ty úzké uličky s nejrůznějšími malými krámky (nechali jsme v jednom ostříhat obě naše malé děti u jedné moc milé paní), kluci hrající pingpong, spousta malých jídelníček (tam půjdeme příště; z celé Evropy i Ameriky mám zkušenost, že právě v těhle vaří vždy úplně nejlíp). Ale hlavně je to úžasné místo plné života. Úplně nás to vzalo, žena se ptala, proč jsme o tom nevěděli dříve ;-) Už plánujeme další návětěvu.

Libor Stejskal

P.S. Děti mají ve školce několik vietnamských kamarádů, jeden dokonce miluje naší Natálku a chtějí se vzít ;-) Tak jsme jim ukazovali, co Emánek s Pavlíkem jedí doma, byly z toho úplně uchvácené ;-) Moc bych chtěl, aby tu bylo víc takových míst. A také malý Peking, Tokio, Istanbul či třeba Bangkok.
01. 06. 2008 | 13:16

bigjirka napsal(a):

Hlavně ne Teherán.. ani Bagdád
01. 06. 2008 | 22:07

kamil napsal(a):

Teherán je krásné a příjemné město... i když by se to podle novin a televize nemuselo zdát
02. 06. 2008 | 11:38

bigjirka napsal(a):

Hm.. tak ať zůstane tam, kde je. Žádný malý Teherán v Praze. Už Istanbul je na mne dost silná káva. Ona ta muslimská města jsou vůbec lepší na fotkách, protože ty zatím nezachycují smrad.
02. 06. 2008 | 12:43

stejskal napsal(a):

On i Bagdád musel být podle mne moc hezký, pane Kamile. A snad zase bude.

A když jsme u té Sýrie, Aleppo musí být, myslím, skutečnou perlou.

Já bych tu chtěl i malé Aleppo i malý Bagdád. A je mi vcelku jedno, co si o tom myslí ostatní. Nikdo je nenutí taková místa navštěvovat.

Já bych si ale pořádnou baklavu a kávu s kardamonem z džezvy dal v pravém arabském či perském prostředí moc rád.

Libor Stejskal
02. 06. 2008 | 14:01

bigjirka napsal(a):

No.. já jsem v tom Aleppu byl, v Bagdádu byli kamarádi.. Takovej bordel, jako je tam, umí jedno naše etnikum taky.. Zajeďte pane Stejskale do Chanova a nám to sem netahejte. Proč tam nejedete na dovču? Mimochodem, na hranicích s Tureckem za Lattákií bylo krásně, i když poměry trochu primitivo... Nejde ani tak o kousek města, ale ty skunky bych tu nechtěl ani za nic. Ten smrad na fotkách není vidět.
02. 06. 2008 | 23:57

stejskal napsal(a):

Byl jsem v Chanově, pane bigjirko. Před měsícem. A co má být http://zpravy.idnes.cz/chan...

To, že Vy byste tu něco či někoho nechtěl, pane bigjirko, mne nechává vcelku vklidu. Už jsem si všiml, že v některých věcech se naše pohledy na svět dost rozcházejí. Mne jiná kultura (včetně muslimské) obohacuje, co dělá Vám je mi tak nějak jedno.

Libor Stejskal
03. 06. 2008 | 15:52

bigjirka napsal(a):

Když vám smrad nevadí, chtějte si, co hrdlo ráčí. Já smrad a bordel nerad. V tom Halabu a Damašku jsem (na rozdíl od Vás?) byl. Klidně chtějte Chanov všude. Mě stačí místní kolonka. Už má o jeden blok míň. Byl už vybydlený, tak tam zajel buldozer. Teď prý budou peníze na fasády takových objektů. Kníže Potěmkin by měl radost. Stejně to vypadá tak, že svět bude jeden velkej Chanov, je třeba si zvykat.
03. 06. 2008 | 19:32

Thu Thuy napsal(a):

Vážený pane Stejskale,
jsem nesmírně poctěna, že se vám SAPA líbila. Překvapuje mě, že jste o tomto místě dřívě neslyšel. Schází se zde největší vietnamská komunita v České republice (a snad jedna z největších v Evropě). Většina rodičů vietnamských dětí pracuje ve zdejší tržnici, existuje tu mimo jiné i Club Hanoi, školka, vietnamské taneční skupiny atd... Takové ekonomicko-kulturní centrum v Praze :-)
05. 06. 2008 | 23:36

martin napsal(a):

přečetl jsem si článek a celou diskusi a opět jenom zírám. To je všechno jak vystřižené z turistického průvodce, skvělý vietnamci, ještě lepší kuchyně, sláva že vás tu máme. Pro mne je asijská kuchyně prosáklá krví a neskutečným utrpením zvířat, vždy vidím psa který je zaživa opékaný, nebo je den předem zmlácen holí, aby měl lepší maso, vidím zaživa porcované hady, opékané krysy taktéž zaživa to je moje vidění asijské kuchyně a ne nějaká rejžička se zeleninou. Proto když jdu kamkoliv na jídlo dívám se, jestli není majitelem asiat.
16. 06. 2008 | 00:54

ende napsal(a):

martine, měl byste si občas projít nějaké české prasečáky, drubežárny apod. ...
17. 06. 2008 | 23:39

Irena napsal(a):

Ahoj Lin,

nevidím tu nikde na tebe email. Chci poprosit o radu. Sháním kuchaře a číšníky/servírky pro nově otevíranou luxusní asijskou restauraci v Praze. Budou se vařit i vietnamská jídla. Potřebuju poradit kde hledat, kam jít, popř. kde vydat inzerát. Díky moc. Irena, hr@sasazu.com
20. 10. 2008 | 15:37

Nguyen Thi Thuy Duong napsal(a):

Ahoj, tak s tim ti moc rada pomuzu. Zajdi si do Sapy, tam se sdruzuje nase komunita-muzes se poptat mistnich. Take jsou tam vydavatelstvi nasich vietnamskych novin, ktere vychazi v hojnem poctu a opravdu se kupuji. Mozna se poptej rovnou ve vratnici-sedi tam cesti hlidaci. Tak preju hodne stesti pri hledani a hlavne at se restaurace stane oblibenou. Kde bude?
23. 10. 2008 | 01:20

tána napsal(a):

dobrý den mám ráda Čínskou a Vietnamskou kuchyni i když se možná málo podobá originálu.Mam hrozdne ráda rýži protože je bezlepková.Mrzí mě ale,že na výrobcích které se dají koupit v ich obchodech není Český návod na přípravu protože ráda vařím a chtěla by jsem si připravit nějaké jídlo i doma můžete mi nějak poradit? Děkuji Tána
07. 11. 2008 | 13:17

Dan (Grizzly) Hajek napsal(a):

Mila Lin, jsem prave ve Vietnamu, takze nemuzu pouzivat hacky a carky, snad to neni tak velka chyba. Potreboval bych se s Tebou poradit, az se vratim na Moravu, ale nenasel jsem Tvou adresu. Napis mi prosim, slibuju ze Te nebudu obtezovat moc casto, ale Vietnam miluju a obcas potrebuju neco vysvetlit. Kdyz jsem si tady v SaPa otevrel internet, nabidla se mi Tvoje stranka jako prvni, treba je to nejake rizeni osudu. Predem dekuji.
Grizzly
30. 03. 2009 | 17:08

hfghdf napsal(a):

http://www.xxxrated-picture... 出会い系
http://www.alwaysoral.com/ 出会い系
http://www.cansurv.com/ 無料出会い系サイト
http://www.videolivemail.com/ メル友
http://www.deai-sugi.net/ 出会い
http://www.deai-navi.mobi/ 出会い
http://www.meeting-avenues.... 出会い系
http://www.1-888-vehicle.com/ 出会い系
http://www.cyber-java.com/ 出会い
http://www.kvonkvyn.com/ メル友
http://www.redrocketcomp.com/ 出会い系サイト
http://seo-mobi.net/ikemen/ イケメン
http://www.deaicafe.net/ 出会い
http://www.love-b.com/ セフレ
http://www.mailcollector.net/ メル友
http://www.mailsell.net/ 人妻
http://www.ccc-p.com/ 無料出会い系サイト
http://www.golden-leaf.com/... キャッシング
http://www.littlediablo.net/ 出会い系サイト
http://www.sit-n-shop.com/ メル友サイト
http://www.mtdcases.com/ セフレ
http://www.louisville-realt... 人妻
http://www.heartminders.com/ 不倫
http://www.targetvehicleren... 恋人
http://www.cambridgeins.com/ セックスフレンド
http://www.happy-clover.net/ 無料出会い系サイト
http://www.get-viagra.com/ 出会い系サイト無料
http://www.mailsnow.com/ 無料出会い系サイト
http://seo-mobi.net/kyonew/ 巨乳
http://seo-mobi.net/gyaru/ ギャル
http://www.chihuahuaelpub.com/ 出会い探し
http://www.mail-c.com/ 結婚活動
http://www.hotpause.com/ メル友
http://www.ekoturizmas.info/ 出会い系
http://lovers.oops.jp/ 出会い系リンク
http://www.kartytel.info/ 出会い
http://www.brattagroup.com/ 童貞
http://www.sex-gay.net/ スタービーチ
http://www.mailclick.net/ 援助交際
http://www.love-train.com/ ギャル
http://www.mailtomo.info/ 熟女
http://www.loveblue.net/ メル友
http://seo-mobi.net/sutabig/ スタービーチ
13. 05. 2009 | 11:04

jordan shoes napsal(a):

V restauraci mam ten vonavy talir jen pro sebe.
21. 05. 2009 | 09:36

ugg napsal(a):

Schází se zde největší vietnamská komunita v České republice
21. 05. 2009 | 09:37

Zdenka napsal(a):

Dobrý den,
Potřebovala bych poradit. Koupila jsem omáčku u Vietnamského obchodníka a nevím na co se používá. Může mi někdo poradit??Ta omáčka je z momordica cochinchinensis. Dík za odpověď. Zdenka
14. 07. 2009 | 13:39

Wellness21 napsal(a):

Dobrý den,
asi se opakuji, ale: Nadnárodní společnost, zabývající se zdravou výživou a životním stylem je registrována i ve Vietnamu.
Jsme na trhu již 30 let a ekonomické potíže se nás nedotkly.
Pracujeme na principu MLM a především s klienty.
Zajišťujeme školení a pomáháme v začátcích.
Podmínka: mít rád lidi, chtít se učit a znalosti využívat v praxi.
Info: http:wellness21.cz nebo
http:efekt.na-nubnuti.cz
16. 08. 2009 | 07:56

Wellness21 napsal(a):

Dobrý den,
asi se opakuji, ale: Nadnárodní společnost, zabývající se zdravou výživou a životním stylem je registrována i ve Vietnamu.
Jsme na trhu již 30 let a ekonomické potíže se nás nedotkly.
Pracujeme na principu MLM a především s klienty.
Zajišťujeme školení a pomáháme v začátcích.
16. 08. 2009 | 07:57

TUTORIAL TIPS AND TRICKS napsal(a):

Danke f information
26. 08. 2009 | 06:41

batuan napsal(a):

<a href="http://www.aaa-ch.net/">風俗</a>
<a href="http://www.aaa-ch.net/">デリヘル</a>
<a href="http://www.aaa-ch.net/m/">風俗</a>
<a href="http://www.aaa-ch.net/area....">デリヘル 風俗</a>
<a href="http://www.akibain.com/">エロゲー</a>
<a href="http://www.pure-soapland.co...">ソープランド</a>
<a href="http://www.pure-soapland.co...">吉原 ソープランド</a>
<a href="http://chuh.jp/">出会い</a>
<a href="http://pc.chuh.jp/">出会い</a>
<a href="http://www.erogle.net/m/">デリヘル</a>
<a href="http://www.pure-soapland.co...">すすきの ソープラン
ド</a>
<a href="http://www.pure-soapland.co...">新宿 ソープランド</a>
<a href="http://www.pure-soapland.co...">千葉 ソープランド</a>
<a href="http://www.pure-soapland.co...">埼玉 ソープランド</a>
<a href="http://www.pure-soapland.co...">神奈川 ソープランド
</a>
<a href="http://www.pure-soapland.co...">吉原 ソープランド</a>
<a href="http://avshop.jp/">sod</a>
<a href="http://dreamynightshop.jp/">バイブ</a>
<a href="http://onstyle.co.jp/">風俗求人 高収入</a>
<a href="http://onstyle.co.jp/">都内 キャバクラ 全額日払い</a>
<a href="http://ecsta.tv/">無料動画</a>
<a href="http://kansai.bigdesire.co.jp/">大阪 風俗</a>
<a href="http://kansai.bigdesire.co....">大阪 風俗</a>
<a href="http://kansai.yorutomo.net/i/">神戸 風俗</a>
<a href="http://www.eroshima.com/">裏DVD</a>
<a href="http://www.eroshima.com/mob...">裏DVD</a>
<a href="http://valentine-works.com/">風俗 求人</a>
<a href="http://valentine-works.com/m/">風俗 求人</a>
<a href="http://no1-shinjuku.jp/">デリヘル 新宿</a>
<a href="http://no1-shinjuku.jp/">デリヘル 東京</a>
<a href="http://www.55group.jp/">千代田区 デリヘル</a>
<a href="http://www.55group.jp/">台東区 デリヘル</a>
<a href="http://www.55group.jp/">墨田区 デリヘル</a>
<a href="http://www.55group.jp/">中央区 デリヘル</a>
30. 09. 2009 | 04:56

batuan napsal(a):

[url=http://www.aaa-ch.net/]風俗[/url]
[url=http://www.aaa-ch.net/]デリヘル[/url]
[url=http://www.aaa-ch.net/m/]風俗[/url]
[url=http://www.aaa-ch.net/area....]デリヘル 風俗[/url]
[url=http://www.akibain.com/]エロゲー[/url]
[url=http://www.pure-soapland.co...]ソープランド[/url]
[url=http://www.pure-soapland.co...]吉原 ソープランド[/url]
[url=http://chuh.jp/]出会い[/url]
[url=http://pc.chuh.jp/]出会い[/url]
[url=http://www.erogle.net/m/]デリヘル[/url]
[url=http://www.pure-soapland.co...]すすきの ソープランド[/url]
[url=http://www.pure-soapland.co...]新宿 ソープランド[/url]
[url=http://www.pure-soapland.co...]千葉 ソープランド[/url]
[url=http://www.pure-soapland.co...]埼玉 ソープランド[/url]
[url=http://www.pure-soapland.co...]神奈川 ソープランド[/url]
[url=http://www.pure-soapland.co...]吉原 ソープランド[/url]
[url=http://avshop.jp/]sod[/url]
[url=http://dreamynightshop.jp/]バイブ[/url]
[url=http://onstyle.co.jp/]風俗求人 高収入[/url]
[url=http://onstyle.co.jp/]都内 キャバクラ 全額日払い[/url]
[url=http://ecsta.tv/]無料動画[/url]
[url=http://kansai.bigdesire.co.jp/]大阪 風俗[/url]
[url=http://kansai.bigdesire.co....]大阪 風俗[/url]
[url=http://kansai.yorutomo.net/i/]神戸 風俗[/url]
[url=http://www.eroshima.com/]裏DVD[/url]
[url=http://www.eroshima.com/mob...]裏DVD[/url]
[url=http://valentine-works.com/]風俗 求人[/url]
[url=http://valentine-works.com/m/]風俗 求人[/url]
[url=http://no1-shinjuku.jp/]デリヘル 新宿[/url]
[url=http://no1-shinjuku.jp/]デリヘル 東京[/url]
[url=http://www.55group.jp/]千代田区 デリヘル[/url]
[url=http://www.55group.jp/]台東区 デリヘル[/url]
[url=http://www.55group.jp/]墨田区 デリヘル[/url]
[url=http://www.55group.jp/]中央区 デリヘル[/url]
30. 09. 2009 | 04:57

batuan napsal(a):

風俗
デリヘル
風俗
デリヘル 風俗
エロゲー
ソープランド
吉原 ソープランド
出会い
出会い
デリヘル
すすきの ソープランド
新宿 ソープランド
千葉 ソープランド
埼玉 ソープランド
神奈川 ソープランド
吉原 ソープランド
sod
バイブ
風俗求人 高収入
都内 キャバクラ 全額日払い
無料動画
大阪 風俗
大阪 風俗
神戸 風俗
裏DVD
裏DVD
風俗 求人
風俗 求人
デリヘル 新宿
デリヘル 東京
千代田区 デリヘル
台東区 デリヘル
墨田区 デリヘル
中央区 デリヘル
30. 09. 2009 | 04:58

cheap nfl jerseys napsal(a):

Zajdi si do Sapy, tam se sdruzuje nase komunita-muzes se poptat mistnich. Take jsou tam vydavatelstvi nasich vietnamskych novin, ktere vychazi v hojnem poctu a opravdu se kupuji. Mozna se poptej rovnou ve vratnici-sedi tam cesti hlidaci. Tak preju hodne stesti pri hledani a hlavne at se restaurace stane oblibenou. Kde bude?
18. 10. 2009 | 13:27

cheap ed hardy napsal(a):

Mozna se poptej rovnou ve vratnici-sedi tam cesti hlidaci. Tak preju hodne stesti pri hledani a hlavne at se restaurace stane oblibenou. Kde bude?
18. 10. 2009 | 13:28

nike dunks napsal(a):

Tak preju hodne stesti pri hledani a hlavne at se restaurace stane oblibenou. Kde bude?
18. 10. 2009 | 13:29

mbt shoes napsal(a):

Od července 2009 působí ve Svazijsku v projektu Lékařů bez hranic zaměřeném na léčbu pacientů s HIV/AIDS. Jako logistik-administrátor má na starosti technické zázemí mise, organizaci dopravy, objednávky materiálu, přijímání a školení místního personálu, finance a bezpečnost. Vede tým 40 místních spolupracovníků. Vystudoval management a ekonomiku na Univerzitě Tomáše Bati ve Zlíně a informatiku a finanční management v Hradci Králové. Zkušenosti sbíral jak v České republice, tak v zahraničí. Právě mezinárodní prostředí a setkávání s lidmi, kteří zažili válku, ho motivovalo k práci v rozvojové zemi.
07. 12. 2009 | 15:12

jil sander jil napsal(a):

přečetl jsem si článek a celou diskusi a opět jenom zírám. To je všechno jak vystřižené z turistického průvodce
13. 02. 2010 | 21:28

ed hardy clothing napsal(a):

love this article,thank you
01. 03. 2010 | 11:16

iPhone to Mac Transfer napsal(a):

Great article. Good luck!
02. 03. 2010 | 14:36

replica watches napsal(a):

Very happy I can comment here!
Best wishes for this year.
05. 03. 2010 | 02:38

pu napsal(a):

05. 03. 2010 | 16:35

air max 95 mens napsal(a):

good article,i love this so much,thank you for your working
14. 03. 2010 | 14:24

air max 95 mens napsal(a):

good article,i love this so much,thank you for your working
14. 03. 2010 | 16:46

nike air max napsal(a):

good article,i love this so much,thank you for your working
01. 04. 2010 | 03:57

Honza S. napsal(a):

Ahoj,
Dekuju za clanek. Presne odpovida situaci, ktera nyni panuje na ceskem gastro poli. Vratili jsme se s pritelkyni pred par tydny z Vietnamu, kde jsme ochutnali nespocet Vietnamskych jidel(asi nejlepsi byli zminovane zavitky NEM v CAN THO v Delte Mekongu a PHO BO ve vesnici blizko DA LATu) a od te doby neustale navstevujeme SAPU. Nechodime tam jenm na nami oblibene PHO, ale nakupujeme tam hlavne suroviny na vareni(hlavne cerstve bylinky, ktere se daji koupit i v zime za par korun). Pritelkyne uz se take naucila PHO varit, ale tak dobre jako jsme jedli ve Vietnamu asi nikdy neudelame.
Existuje nejaka Vietnamska kucharka v cestine?Radi bysme zkusili uvarit i jina jidla.
06. 04. 2010 | 13:35

Tomáš napsal(a):

Právě na ní pracuju - tak budu rád, když se podívate - http://bepviet.cz
26. 04. 2010 | 07:22

alasiri napsal(a):

http://www.tran33m.com/vb/
http://www.tran33m.com
http://www.tran33m.com/vb/s...
http://www.tran33m.com/up
http://www.tran33m.com/dir
http://www.game.tran33m.com
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
19. 05. 2010 | 12:50

Čong rider napsal(a):

ahoj lidi právě jsem přijel z Vietnamu jo co se týka jídlo je tam super,a ty restaurace jsou tam taky ruzný. Co se týka hygieny od luxus až po nebezbečí, Mimo chodem jidlo ve Vietmanu co tam dělají je užasny . tak celkovej cela země je užasny. byl jsem tam měsic a všem doporučuju. slečna Thu Thuy rad bych váš nikam pozval na nějaký skutečný čiské restauarce, je v Praze, zde je muj mail mr.lee@volny.cz
11. 08. 2010 | 12:25

Viliam napsal(a):

Odosielateľ: Viliam Trabalík, Ružomberok.


Dobrý deň prajem českí spoluobčania vietnamského pôvodu.

Chcem Vás veľmi pekne poprosiť v tejto veci, záležitosti:

V rokoch 1978 – 1983 sa v Československých rádiach veľmi často vysielala veľmi pekná dievčenská pieseň od speváčky a to speváčky pochádzajúcej pravdepodobne buď z Vietnamu alebo z Kambodže, Laosu a možno aj z Číny ? Táto veľmi pekná pieseň sa spieva aj s popevkom:
ha há há há haááá há, ha há há há haááá há, ha há há há haááá há...

Táto veľmi pekne melodická dievčenská pieseň sa spieva pomaly a je to asi folk alebo vokálna pieseň a určite táto veľmi pekná dievčenská pieseň pochádza z ďalekej východnej Ázie. Niektorí starší spoluobčania Slovenska vietnamskej národnosti vo veku nad 50 rokov si určite spomenú na túto skvelo melodickú východoázijskú dievčenskú pieseň a tak si aj snáď ešte spomenú aj na presný textový názov tejto veľmi peknej melodickej piesne. Preto Vás chcem týmto emailom veľmi pekne poprosiť o zistenie a zaslanie (na moju emailovú adresu) presného textového názvu tejto veľmi peknej dievčenskej piesne pochádzajúcej z ďalekej východnej Ázie.

Vopred Vám veľmi pekne ďakujem za Vaše zistenie a zaslanie presného textového názvu tejto veľmi pekne melodickej piesne z ďalekej východnej Ázie.

Ostávam v plnej úcte s prianím všetko dobré.



Môj E-mail: viliam.popmusic@centrum.sk
26. 02. 2011 | 19:06

Michigan No Fault Insurance napsal(a):

Hi, i think that i noticed you visited my web site so i got here to “go back the desire”.I am trying to to find issues to improve my web site!I guess its adequate to make use of a few of your concepts!! <a href="http://michigancarautoinsurance.com/">Michigan No Fault Insurance</a>
29. 07. 2011 | 17:54

uggs napsal(a):

Good job! Thank you for give very good info. Your blog is very goodI am impressed by the information that you have on this blog. It shows how well you understand this subject. Bookmarked this page, will come back for more. You, my friend, ROCK! I found just the information I already searched everywhere and just couldn't find. What a perfect site. Like this website your website is one of my new favs.I like this site given and it has given me some sort of commitment to have success for some reason, so thank you
23. 11. 2011 | 01:36

sildenafil citrate napsal(a):

You know, I can find a lot of interesting information in your posts, and I think all do. But, it's a pity that "It is impossible for a man to learn what he thinks he already knows." buy kamagra jelly <a href=http://medsildenafil.com/>kamagra</a> cheap kamagra
17. 01. 2012 | 11:56

c High PR Backlink Pyramid t napsal(a):

Please let me know if you're looking for a writer for your site. You have some really great articles and I think I would be a good asset. If you ever want to take some of the load off, I'd really like to write some articles for your blog in exchange for a link back to mine. Please blast me an email if interested. Cheers!
04. 09. 2012 | 01:00

XxBwBDjMXR napsal(a):

<a href=http://www.acworth.org/google/buysomaonline/#5016>buy soma online</a> buy saizen somatropin - soma san diego wiki
04. 02. 2013 | 06:57

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Bobek Miroslav · Boučková Tereza C Cimburek Ludvík Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr G Gazdík Petr H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Havel Petr · Havlík Petr · Heger Leoš · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hovorka Jiří · Hradilková Jana · Hrstka Filip · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chromý Heřman · Chýla Jiří J Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Keményová Zuzana · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kněžourková Tereza · Kolínská Petra · Komárek Michal · Kopecký Pavel · Kostkan Tomáš · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Krištof Roman · Kroppová Alexandra · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Vladimír · Kuchař Jaroslav · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Lalák Adam · Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga · Ludvík Miloslav M Mahdalová Eva · Marksová-Tominová Michaela · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Mihovičová Jana · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Navrátil Vojtěch · Němec Václav O Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Palik Michal · Paroubek Jiří · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Pikora Vladimír · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Pokorný Zdeněk · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rath David · Redakce Aktuálně.cz  · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Růžička Michal · Rychlík Jan Ř Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sláma Bohumil · Slimáková Margit · Sobotka Bohuslav · Sokačová Linda · Sportbar · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stejskal Libor · Stránský Martin Jan · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syková Eva Š Šefrnová Tereza · Šilerová Jana · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Štádler Petr · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel · Šumbera Filip · Švejnar Jan T Tolasz Radim · Tomášek Pavel · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Tožička Tomáš · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Vendlová Veronika · Vhrsti · Vileta Petr · Vlach Robert · Vlk Miloslav · Vodrážka Mirek W Wagenknecht Lukáš · Wheeler Adrian · Wichterle Kamil · Wollner Marek Z Zahradil Jan · Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy