Karel IV. a ta naše povaha česká

24. 07. 2007 | 14:29
Přečteno 26345 krát
Budete-li nenávidět lakomství, poplyne Vám bohatství“. Toto životní krédo umístil „otec naší vlasti“ do druhé kapitoly svého vlastního životopisu „Vita Caroli“. Bez velkorysosti, osvícenectví, moudrosti a vizionářství českého krále by nebyl ani Karlův most, ani desítky sakrálních památek, při pohledu na které se nám tají dech, nebyla by postavena celá města a nedošlo by k mimořádnému rozkvětu řemesel a hospodářství v zemích Koruny české.

Jakoby Karel IV. věděl, že nejméně dalších sedm století nás bude pronásledovat ta malá česká závist a zášť, která není ničím jiným než zrcadlem onoho „lakomství“, kterého jsme se nedokázali zbavit. Nutí nás vše dobré shazovat či ironizovat. Bere nám šanci být hrdí na to, že jsme Češi či pražští patrioté. Dnešní hrdina je zítra zatracen, protože nenaplnil naše rostoucí očekávání. A tak dvakrát děkuji za krále Karla. Toho nám už snad ta naše povaha česká nevezme.

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

MQ napsal(a):

A co tak obnovit monarchii ?
Je to režim daný dvěma faktory: stabilitou a kontinuitou. Nebude hysterií před volbami prezidentů. Všichni budou vědět kdo je smbol státnosti.
24. 07. 2007 | 15:11

Skeptický napsal(a):

Máme holt smůlu,že jsme nepřebrali ty ušlechtilé charakterové vlastnosti od spolubydlících etnik.

A štěstí,že Karel IV byl vlastně jen poločech,a to bůhví jestli.
24. 07. 2007 | 15:37

Petr napsal(a):

Dokud tady nebude pořádná diktatura, něco jako zavedl Pinochet v Chile, tak se nic nezmění a bude tady pořád bordel.
24. 07. 2007 | 15:39

Luba napsal(a):

Doktore,
samotná příslušnost k některému národu není žádná zásluha ani vina. Za doby Karla IV. jsme se za svého vládce stydět nemuseli. Teď je to jiné.
24. 07. 2007 | 15:46

Jaroslav Kvintus napsal(a):

Vážený pane primátore!
Chci věřit, že jste při psaní tohoto příspěvku nemyslel na Olympiádu v Praze. Považujete-li totiž Olympiádu za dobrou věc, pak vězte,že se šeredně mýlíte.Přerozdělováním peněz ještě nikdy žádné obecné bohatství nevzniklo.Pokud je lakomstvím to, že nechci abyste rozházel miliardy našich korun za Vaši Olympiádu, pak vězte, že jsem lakomec. (Jak jste přišel na to, že Češi se užírají závistí a záští celých 700 let, je mi opravdu záhadou.) Neosočujte prosím občany (daňové polatníky)z malosti, závistivosti a zášti, jen proto, že nechtějí vyhazovat miliardy korun olympijskýmm oknem a buďte prosím při hospodaření s prostředky, které Vám nepatří, také lakomý.
24. 07. 2007 | 15:50

Henry napsal(a):

Co to žvástá?
24. 07. 2007 | 16:05

neo napsal(a):

Jaroslave Kvintusi,

Nejde pouze o olympiádu, já v tom vidím lakomství a závist celkově. Jen se podívejte kolem sebe. Jakmile se má někdo líp než druhý, okamžitě je terčem a zvlášť pokud ještě dá najevo, že podporuje např. reformu financí. lidé by chtěli ve jménu solidarity čerpat penízky jiných, ale kolikrát třeba sami přispěli solidárně na něco užitečného?

a jakmile je někde něco zadarmo, stojí se kilometrové fronty.

Koupíš si auto a za chvíli ti ho soused objede klíčem, protože on má žigula.
24. 07. 2007 | 16:26

Alex napsal(a):

Já jsem také závistivá. Závidím těm nahoře, že za mé peníze nic nedělají, vlastně si dělají, co chtějí oni a ne voliči a ještě se při tom dobře baví. Až jsem z té závisti vzteklá.
24. 07. 2007 | 16:37

Alex napsal(a):

Jaký asi mohu být patriot, když v Praze na každém rohu zakopnu o opilého bezdomovce, zloděje, Praha je ucpaná, špinavá ... Vemte si z Karla IV. příklad - rozkvět řemesel a hospodářství, velkorysost, osvícenectví, moudrost a vizionářství. Ježís, to musela být super doba.
A který že to nynější hrdina byl zatracen? Ráda se ho zastanu, jestli to bylo fakt tak nespravedlivé.
24. 07. 2007 | 16:50

skeptický napsal(a):

Ještě ke svému předchozímu příspěvku:Dovolil bych si uřesnit po několikaminutovém bádání:Pokud hypoteticky považujeme Přemysla Oráče a kněžnu Libuši za echt Čechy,tak na Karla IV to vychází z celé jeho mišpoche asi tak na 1/128-nu české krve.Proto byl tak dobrej,a proto je tak dobrá naše vláda i zastupitelstvo.My,plebejci
můžeme jen závidět.
24. 07. 2007 | 16:50

Alex napsal(a):

Sorry, on ten hrdina teprve bude zatracen. Kdo to je?
24. 07. 2007 | 16:57

Josef K. napsal(a):

Byl jsem přímým svědkem a do jisté míry obětí "velkorysosti" a nenasytnosti autora. Myslím , že Karel IV měl na mysli právě "bémy". Ale co, je dobré, když píší sami osobě. Zábavné.
24. 07. 2007 | 16:58

jjj napsal(a):

Poslouchaj, Bém. Voni sou přece Žid, tak jakápak "naše" česká povaha ? A vůbec - nepletou se jim do toho a staraj se vo obchod, když jim tak dobře šlape.
24. 07. 2007 | 16:58

Poslední Moravav napsal(a):

Dobrý den,
jsem rád Vašemu tvrzení, že lakomství a závist jsou vlastní Čechům. V tomto s Vámi souhlasím. My Moravané s tím nemáme nic společného.
24. 07. 2007 | 17:02

Ládik napsal(a):

Jen aby slovo "lakomství" mělo ve 14. století ten význam, jaký má dnes. Jinak by Váš článek mohl být pěkný průser.
24. 07. 2007 | 17:13

Karel Bureš napsal(a):

více než 50% vojáků v čsl. jednotkách za druhé světové války byli Židé. Autor článku však zjevně patří mezi ty, jejichž rodiče se vydávali za mongoly....Lépe prodávat mlýnky na maso, to je Vám bližší, soudruhu Béme.
24. 07. 2007 | 17:16

Xaver napsal(a):

Karel IV. se nahoře v katedrále určitě obrací v hrobě, když si ho bere, s odpuštěním, do huby někdo takový, jako Bém. Ten už toho má tolik na triku, že se budete divit, až to vyjde najevo.
24. 07. 2007 | 17:51

gojim napsal(a):

Voni Bém, staraj se o nějaké to odškodnění pro třetí a další generaci vyvolených a přestal se otírat o své spoluobčany. Hleděj taky trochu na sebe ať v TV nevypadaj jako afektovanej kašpar.
24. 07. 2007 | 17:55

Petr P. napsal(a):

Vážený pane primátore,
děkuji Vám za Váš skvělý příspěvek.Je třeba takových lidí jako jste Vy,je třeba tomuto národu připomínat, že má mít sebevědomí a hrdost. Vážím si Vás za Váš intelekt, Vaši odvahu pracovní i sportovní a jsem hrdý na to, že má Praha takového primátora a tato zem takového politika.
Držím Vám pěsti a přeji Vám samé úspěchy ve všem konání.
Petr P.
24. 07. 2007 | 18:01

hombre napsal(a):

Pane doktore, jste tentokrát mimořádně vedle. Není dnešních hrdinů, jsou jen darebáci, ještě větší darebáci a vzácné výjimky, které se v současném politickém prostředí motají jako nudle v bandě. Třeba se mezi ně snažíte patřit, kdo ví... Občané jim čecháčkovsky drobátko závidí,pravda, ale daleko víc jim jejich samotná existence obrací žaludek. Za komunisty nikdo nemohl, tyhle lumpy (napříč politickým spektrem s vaším čestným předsedozu v čele) jsme si vycinkali na Václaváku. Je mi hanba, jsem kousek před penzí, jsem u zdi a nostalgicky vzpomínám na tu srandu ve frontě na banány. Asise půjdu ožrat.
24. 07. 2007 | 18:05

JoJo napsal(a):

Pane doktore Béme,prosím věnujte se svému oboru a nefušujte do práce historiků.A především mějte prosím na mysli zejména Masarykovo krédo "nebát se a nekrást",zvláště tu druhou část.
24. 07. 2007 | 18:05

jiří napsal(a):

První místopředseda ODS píše o lakomství? Má ten pán představu o tom, jaký byl význam tohoto slova ve středověku? Ono to totiž bylo něco jako je dnes výraz mamon, touha po penězích a honba za ziskem - tedy svatá trojice současného pravicového liberalismu, jehož je náš přeslavný horolezec vrcholným proponentem. Serete si do vlastního hnízda, pane doktore.
24. 07. 2007 | 18:15

Vaclav Klaun napsal(a):

Nejdůležitější je tunelování! Bez něho bysme se nikam nedostali a nikdo by nic "neměl" No a když se Vám to nelíbí tak holt jste závistivci.

čest práci

...a nezapomeňtě, globání oteplování a špinavé peníze neexistují.

Váš Václav Klaun
24. 07. 2007 | 18:42

dekadent napsal(a):

Sedem hlavných hriechov:
HNEV
KLAMSTVO
LAKOMSTVO
OBŽERSTVO
PÝCHA
SMILSTVO
ZÁVISŤ.
Všetky atribúty platné dnes a všade.
Kto si bez viny, prvý hoď kameňom...
24. 07. 2007 | 19:06

CM napsal(a):

Ale pan primátor asi myslí, že nemáme být lakomí k takovým lidem jako on, k politickým stranám, panu starostovi Jančíkovi, spoustě konzultačních firem, přes které přelévá peníze, k excelentům jako je panelový odborník na Karlův most prof. Witzany nebo dnešní ředitel MHMP pro památky Jan Kněžínek, jehož hlavním snažením je památky zlikvidovat ve jménu "moderní kvality života" developerů. Též jsem obětí HMP, ne lakomost, pane primátore, jen šlo odborně (celá odborná veřejnost) O VĚC!!! (Na níž jste se, pane primátore, posléze dostateně zviditelnil a zřejmě i uspokojil, vč. klientelistického uspokojení "potřebných"). A přesto mi bohatství neplyne?! Chcípám hlady. Chcete mě zpátky? (Jasněji řečeno: nekradu: Co mého, mého, co císařovo, císařovo.V tomto smyslu lakomství. Žádní kostlivci ani ve skříních. Jen pracovitost, pane primátore - asi bohužel, že?) Tak nechte Karla IV. Příliš magické téma! Tady se trestá za špínu jinak, svědomím - lze říci. To už byste asi neuhysterčil... To je hlubši cesta. Nicméně, pokud byste se vůbec zamyslel, Bůh žehnej tomu Městu!
24. 07. 2007 | 19:17

Kem Azbrna napsal(a):

Myslím, že židobijci mezi komentátory by zaprvé neměli prznit onikání a za druhé si přečíst o poměrech etnických genů současných Čechů.

Pokud se článku týká - já životopisům moc nevěřím a proklamace typu „Budete-li nenávidět lakomství, poplyne Vám bohatství“ umí sypat z rukávu i Grebeníček. Politici včetně pana primátora musejí být vzorem všech dobrých vlastností, které vyžadují od svých voličů. A to jsem zatím u žádného nezaznamenal.
24. 07. 2007 | 19:31

Lokutus napsal(a):

Pokud stát bere lidem až 70% z jejich příjmů, nezbývá jim nic jiného, než ta závist. Co mají také dělat, když za svou práci nemají ani pořádné ulice v Praze, ale jen takové divné tankodromy. Když jim nemocnice padají na hlavu a lékaři je nechtějí léčit.

Já osobně závidím cikánům. Kdykoliv jedu služebně přes Žižkov, Nusle, nebo Smíchov, vidím jich desítky. Rozvalení na domovních schodech, opékají se na sluníčku, ověšeni zlatem, zatímco já, upocený, makám jako mula, abych jim ty jejich věčné prázdniny mohl zaplatit.

A pokud jste pane primátore mluvil o olympiádě, tak na tu mám z hlediska svých dlouholetých zkušeností se státní správou poměrně radikální názor. Čtěte zde:
http://lokutus.bloguje.cz/5...
24. 07. 2007 | 19:56

xara napsal(a):

Ten pán, který si opovážlivě usurpuje právo komukoliv v Praze kázat, co si může nebo smí myslet o jeho počinech, člověk, který má tolik drzosti, že dokonce hodnotí Karla IV., by po své expedici na Himaláje měl lézt kanálama, aby ho lidi v Praze neutloukli za to, jak se za peníze daňových poplatníků fláká.I když, nebyl tu, nic nekazil.Není to premiér, kterého si vážím. Už aby mu funkce skončila.
24. 07. 2007 | 20:16

car8888car napsal(a):

Proč by asi měl byt hrdy že jsem čech myslím že zaklad je vtom že jsem člověk a zavist a mě pbchazi ale co mě je líto že ćitím to my prostě obcházímě zakladní lidská prava a na to mám být hrdy no dovolte to nikdy u nas je hrdina ten kdo lže i politycy berou volební kampanˇje jako podvodnou reklamu tak se potom nedivte že jsme takoví jáci jsme a nazívat vše ,zavisti,je velky omyl není nahodou sklamání nad tím co všechno jsou lidékteří nesou nějakou zodpovědnost jen o ni kecají skuste jako psichiatr přemyšlet o tom co když těch lidí bude vic avíc vratˇte se taky myšlenkama někdy spět v dějinach.Sve předky jen nepmlouvmejme a snažme seje pochopit vždytˇ s jejich chyb se musime poučit:Ja prostě neví co vam uvec za příklad těch je tolik ,že při mem původu bych u toho proseděl zbytek života nevím jestli mám byt hrdy na to ,že asi vševhni moji předkove maji v psano PASEKAŘI NO JO CO TU PROVEDLI KOMANČOVE TETˇ PROSTĚ ANI NEŠVYBERETE ANI PREZIDENTA KTERY NEBUDE MÍT DĚLNICKY PUVOT BOHUŽEL rUDÁ ŠLECHTA SE VŠECH UDĚLALA VOLY JA MYSLÍM ŽE TAKY Z VAS JESTLI SE MYLÍM TAK SE OMLOUVÁM NECHODIL JSTE NAHHODU DO PIONYRA TA VŠEST V PRÁCI NEZNALOST ZAKONY NIKOHO NEOMLOUCÁ A DĚJIN TAK SE PANOVE POILITYCI ZAMYSLETE JESTLI z NARODNĚNÍ BEZ NÁHRADY NENÍ ZLOČIN KTRRY SE NEPROMLČUJE JINAK SNAD JEN POHADKY A POVĚRY PROSTĚ ZBOJNÍCI BARBAŘI ATD
24. 07. 2007 | 20:28

reklamština by ODS napsal(a):

Nesouhlasíš se mnou ? Pak jsi komunista. Nesouhlasíš s tím, aby zločinec se měl dobře? Tak pak jsi závistiví.

Pana Bém pracuje 18 hodin denně a 7 dní v týdnu. Prostě je to dříč a ostatní mu závidí. Jenom jestli neutrpěl nějakou poruchu při užívání drog nebo z nedostatku kyslíku na nedávné dovolené ?
24. 07. 2007 | 20:48

Juvel napsal(a):

Závist je jistě špatná vlastnost. Na druhé straně je špatná i chamtivost. Jsem toho názoru, že naší společnost devastuje především chamtivost. (tunelování, korupce, asociální reforma a pod.)
24. 07. 2007 | 21:25

Ken napsal(a):

Dnešní trend je plivat na národní hrdost lidí.Začal s tím Havel a po něm v tom úspěšně pokračuje zlodějská ODS. Podle nich jsou Češi závistiví "čecháčkové". Ale opak je pravdou. Ti, kteří nás tak špiní jsou tou skutečnou spodinou národa. Jejich hrdinové jsou tuneláři, zloději, gansteři a vrazi. Slušní lidé si tuto ideologii nikdy nenechají vnutit !
24. 07. 2007 | 22:09

z. napsal(a):

Pane Béme, moc dobře víme, že jste člověk, který je ochoten klesnout opravdu hluboko, ale prosím - zkuste v sobě vyštrachat zbytky morálky a buďte tak laskav a nezmocňujte se takto bezostyšně odkazu člověka, který je již dávno na pravdě Boží.
24. 07. 2007 | 22:11

Dan napsal(a):

Olympiáda V Praze - výborný nápad! Za státní peníze ? Nikoliv ! Ať olympiádu uspořádají a zaplatí soukromí investoři tak, jak to udělali v USA. Ti by si dokázali svoje peníze pečlivě ohlídat. Na jedné straně pravice vykřikuje, že stát je ten nejhorší hospodář / a tímto argumentem obhajuje obrovské rozkrádání státního majetku/, na druhé straně má tento "špatný" hospodář sehrát roli oslíčka, ze kterého se budou sypat miliardy do klínů bankrotářů, tunelářů, korupčníků a dalších zlodějů. Tak co, pane Béme, vysvětlete nám proč to tak najednou půjde a vy se odvažujete tvrdit, že olympiáda uspořádaná tím "nejhorším hospodářem" bude zisková ???
24. 07. 2007 | 22:25

Deny napsal(a):

Pane Béme, chte olympiádu v Praze, že? Víte Vy např., že právě v těchto dnech se konná v Bělehradě olympiáda mládeže EYOF? Děti, ročníky 1992, 1993. Povězte mi prosím, jak naše média o tom referují, kolik zpráv bylo v televizi? Je to svým způsobem vyjímečná událost, sportovci letěli tuto sobotu vojenským speciálem do Bělehradu. Jsou to ti nejlepší ve své věkové kategorii. A schválně, půjdete je uvítat tuto sobotu na letiště na Ruzyni,až přiletí? Rád Vás tam uvidím, uvidíme, zda to nejsou jenom kecy, co vedete o olympiádě. Zde budete mít možnost se ukázat, že máte zájem i o malé sportovce, kteří reprezentovali naší zemi.
24. 07. 2007 | 22:25

Pavel Novotný napsal(a):

Pane primátore, obávám se, že jste opět mimo mísu. Otec Vlasti byl nejenom králem českým, ale rovněž císařem římským a těch titulů by se dalo vyjmenovat více. Převzal zuboženou a rozkradenou zemi ze které udělal evropskou říši, kterou povznesl nad pomyšlení dnešních současníků. Požívala tehdy respektu kromě jiného proto, že byl vzdělán ve Francii, byl obeznámen dokonale s dravostí a kořistnictvím všech ostatních panovníků.A protože je znal,držel si je zkrátka.A od těla.Naše poslední vlády vlády národní neschopnosti umožnily rozkrást a nebo rozprodaly ,,za pac" to, co se nepovedlo Němcům,SSSR a komunistům 47 let. Stihly to za pouhých osmnáct let.Je to hanebné a každý bývalý i současný mocný naplňuje svým způsobem definici Beneše z Weitmuhlle o zemských škůdcích. V různé míře ovšem, nic méně beztrestně.
24. 07. 2007 | 22:39

stejskal napsal(a):

Dobrý den, diskutující, jejichž příspěvky obsahovaly vulgarismy či hrubě urážely autora blogů,

Vaše texty porušovaly Kodex diskutujících, proto jsem je smazal. Pokud budete v téti dikci pkračovat, znemožním Vám přístup na tyto stránky.

Děkuji za pochopení.

Libor Stejskal, editor blogů
24. 07. 2007 | 23:09

Xaver napsal(a):

Mám dotaz na pana Béma. O Karlu IV. je známo, že se obklopoval lidmi velmi schopnými a že jejich schopnosti dovedl rozpoznat. Když už pana primátora tento panovník zaujal (i když je evidentní, že o něm mnoho neví) tak by si měl z něho brát příklad a nechránit takové individuum jako je starosta Jančík. A to o sobě říká, že vystudoval psychiatrii, tím spíš by měl mít v takových věcech jasno.
25. 07. 2007 | 00:01

bobek napsal(a):

alias já na bráchu brácha na mě že pane primátore a také ruka ruku myje
25. 07. 2007 | 00:11

Rytíř napsal(a):

V součastné naší zemi by neobstál Karel IV, ba ani Ježíž Kristus.U každého,by téměř jedna polovina našich občanů našla důvod ho označit za nehodného,zlého, škodícího tomuto národu. Pomocí diskutujicích na internetu,jsme si nastavili zrcadlo, jací vlastně jsme.Jakou vlastně máme povahu? A opravdu se nemáme čím chlubit.Jen velmi málo z nás umí tolerovat dobrý příspěvek- názor oponenta! Co jsme to vlasně zač, že dovedeme být tak netolerantní a druhé-oponenty hrubě urážet? To, že jsme v anonymitě? Jsme schpni se nad sebou zamyslet?
25. 07. 2007 | 00:27

nechci byt cechem napsal(a):

Nejsem Cech!!! Jsem Moravan!!!
Doufam, ze p.Bem temi Cechy mysli Ty, kteri se k nim hlasi a do pristiho scitani lidu prosadi, moznost volby moravske narodnosti! Nechci jezdit 400 km na ministerstva do Prahy, nechci dotovat Prahu (v ramci prerozdelovani verejnych rozpoctu obcim silne privilegovanou), nechci aby v obcich, kde se citi byt lide moravany visely ceske symboly (ceska vlajka), nechci ceska propagandisticka media placena z dani moravskych obcanu,.....
P.Bem doufam, ze se pridate a podporite nas!, kdyz tak hajite tzv.okupovana uzemi (Tibet).
25. 07. 2007 | 09:07

neo napsal(a):

to: nechci byt cechem:

Nedotuješ Prahu ty inteligente. Ale máš recht, že přerozdělování je nastaveno špatně. Udělal bych to tak, že by obec dostala pouze tolik, na kolik má nárok podle odvodů lidí v obci pracující. To by ses milý moravane pokakal neli přímo pos*al. vlajka i znak nejsou jen české mamlase.

víš jaký je rozdíl mezi moravákem a Vietnamcem? Vietnamec umí česky a má práci:))
25. 07. 2007 | 12:59

Alex napsal(a):

Pane primátore, když se Vám podaří uspořádat olympiádu tak aby na to nedoplácely další generace, zbydou peníze na silnice, zdravotnictví (u lékaře se budu cítit jako klient a ne jako debil), důchody, studia, platy budou vysoké srovnatelné s platy v ostatních státech Unie, politici si nebudou dělat ze svých voličů srandu (slabé slovo), zločinci budou opravdu trestáni, tuneláři nejen trestáni, ale také vše budou muset vrátit, já už do konce svého života neuslyším v rádiu nebo v televizi "na to nejsou peníze" (atd. atd.), tak na Vás třeba také jednou budou vzpomínat jako Vy na Karla IV. a budou Vás nazývat Pavlem Bémem I.
25. 07. 2007 | 13:54

neo napsal(a):

Alex:

Přesně tak, jediná možnost je nedávat státu své peníze aby je promrhal na tanky a předražené uplacené zakázky a vše si pěkně hradit sami (školství, zdravotnictví, vl.spoření na důchod..) a stát ať se postará o fungující soudy a policii.
25. 07. 2007 | 14:30

Alex napsal(a):

Neo, přesně tak
25. 07. 2007 | 15:25

paja666 napsal(a):

neo:
hehe, ted ses pekne projevil, nevim jaks to presne myslel, ale "inteligent" neni nadavka :-D A tvuj slovnik by spis odpovidal absolventovi pomocne skoly. Presto verim, zes byl jen momentalne zalepen a pohorsen nazorem odlisnym od tveho a v podstate nejsi tak hloupy jak se prezentujes ;-)
25. 07. 2007 | 16:55

sidney napsal(a):

Jsem pro navrat Habsburku na cesky trun a zrizeni markrabstvi moravskeho...Cesky kral je zaroven markrabim...Chci navrat C.K monarchie, protoze kdyz vidim, kam jsme to dopracovali, tak je mi z toho spatne...7 republik a vysledek...? No je to videt i v te diskuzi a na nasich politicich..uroven ulice, trocha slusnosti neni..hruza...Misto lkani o tom, ze nevim kde bydlim bych si radeji zazpival...ochranuj nam Hospodine cisare a nasi zem...
25. 07. 2007 | 18:05

jirka napsal(a):

Škoda, že Habsburkové neměli dost pružnosti k tomu, aby zrovnoprávnili národy. Masaryk osamostatnění původně neplánoval. Silné mocnářství by asi vyprofilovalo Evropu jinak, než k Hitlerovi. Rozhodně by zásadně ztížilo nástup nacismu i komunismu
25. 07. 2007 | 23:36

jirka napsal(a):

Pokud jde o olympiádu, jsem zcela proti vynakládání státních peněz na lžiakci zfetovaných profesionálů, totální výsměch olympijské myšlence.
25. 07. 2007 | 23:38

-m- napsal(a):

No, jako fejetonistické odlehčení tenhle blog pana Béma můžu vzít na milost. Jako historik a pilný student sociologie ale vím, že cosi jako národní povaha samozřejmě neexistuje. (Viz k tomu studie Miloše Havelky.)
26. 07. 2007 | 12:43

jirka napsal(a):

-m- souhlas. citát neznám, nejsem historik a student sociologie. co se týče temperamentu, jsme spíše Slované, co se týče způsobu myšlení, máme asi blíž k Němcům, exponovaná poloha učila naše předky opatrnosti... povaha je ale asi něco jiného...
26. 07. 2007 | 15:36

neo napsal(a):

paja666:

zajímalo by mě, kde jsem použil nějaký hrubý výraz:) ("tvuj slovnik by spis odpovidal absolventovi pomocne skoly")a pokud nesouhlasíte s něčím co jsem výše uvedl, tak mi to zkuste vyvrátit, třeba nějakým argumentem:))pa
27. 07. 2007 | 14:20

neo napsal(a):

-m- už vím kde se rodí ti "sociálne soucítící" (na nepravém místě ovšem)¨:) historie a sociologie...naprosto užitečný obor:) ne nic ve zlém, někdo musí studovat tak dlouho, takový obor, aby nakonec zjistil, že mu to bylo k ničemu a skončil někde na pracáku nebo ve státní "moci":) pa
27. 07. 2007 | 14:23

stejskal napsal(a):

Dobrý den, pane neo,

tohle je téma, které mne mimořádně zajímá. Zabývám se jím již delší dobu.

Taktéž jsem přesvědčen, že neexistuje národní povaha ve smyslu genetické predestinace.

Nicméně podle mne existuje nějaký soubor dlouhodobých historických zkušeností, na jehož základě se tvoří určité stereotypy myšlení a chování lidí, kteří tuto zkušenost sdílejí (zjednodušeně národy, ale ne vždy se to kryje).

Není to nic genetického, neustále se to vyvíjí, ne každý tomu podléhá stejně či se tím nechá stejně ovlivňovat.

A pokud připustíme, že taková "národní empirické stereotypy" existují, nabízejí se i další úvahy. Nechá-li se většina zmiňované skupiny lidí ovládnout nějakým stereotypem, pak se dá do určité míry i odhadnout jak se v určitých situacích zachová. Pokud to skutečně udělá, posiluje to zároveň zmiňovaný stereotyp a pravděpodobnost, že se její chování dá předem odhanout mírně roste. Ani zdaleka se ale nikdy nepřiblíží jistotě (poměrně hezky a populárně to pojal Pavel Tigrid v "Průvodci mladé ženy vlastním osudem," asi tu knížku znáte).

Mějte se hezky.

Libor Stejskal
28. 07. 2007 | 16:09

-m- napsal(a):

To: stejskal
Děkuji za zastání - smím-li Vás vstup do diskuse takto aspoň částečně interpretovat. Tigridovu knížku znám velice dobře (ona se totiž také velice dobře čte), i když nemusíte hned se vším souhlasit. Jestli se o tuto problematiku opravdu zajímáte, doporučuji Vám knížku Miloše Havelka "Dějiny a smysl", tam se objevuje řada zajímavých postřehů traktovaných z perspektivy sociologie vědění. A pak už klasika: Peroutka, Rádl, Patočka, což určitě znáte.
28. 07. 2007 | 18:45

stejskal napsal(a):

Dobrý večer, pane -m-,

Miloše Havelku si určitě přečtu, děkuji za tip.

Mějte se fajn.

Libor Stejskal
28. 07. 2007 | 22:57

nelej napsal(a):

Je strašné, když si primátor Prahy plete pojmy. Karel IV. sice byl českým králem, ale především byl římským císařem. Čechem nebyl ani trochu, byl to tvrdý, vzdělaný a inteligentní lucenburk. Bože, kam až jsou ti dnešní vyžírkové v historické falzifikaci ochotni zajít, jenom aby jim nebylo vidět pod ty jejich zlodějské prsty. Nejsem hrdýá na to, že jsem čech, a už vůbec ne na to, že bych měl být pražák..Ale proč se rozčilovat. Teď už máme, co jsme chtěli...ne???
31. 07. 2007 | 10:15

Jan Koloděj napsal(a):

Pane Bém, říkají se o Vás moc divné věci, prý jste byl s panem Paroubkem na pražském Magistrátu jedna ruka v těch největších zlodějnách, Městská banka a.s a tak, vždyť vy víte. A také Vaše ochrana superkorupčníka Jančíka z Prahy 5 vypadá podivně, vy jste mu nějak zavázán?
31. 07. 2007 | 13:04

Pepa napsal(a):

Prosím Vás, co je to za bezzubé alibistické plácání. Už
se nedivím, že je tak dlouho primátorem. Ale je to pro Pražany dobré, aby je reprezentoval živelný kašpárek na pevných režných nitích??
31. 07. 2007 | 13:05

Georg napsal(a):

Fakt je to tak spatny? Na to, ze jsem Cech sice hrdy nejsem, konec koncu to neni moje zasluha, ale velkym dilum predku i soucasniku se neustale obdivuji.
Zijeme bohuzel(???) v jine dobe nez byla ta Karlova a jsem trochu na pochybach, ze nase spolecnost je schopna vytvaret hodnoty, ktere by pretrvaly staleti. Ale treba se pletu a viteznou Kaplickeho knihovnu nakonec postavite...
31. 07. 2007 | 13:14

Bestie napsal(a):

Lakomství, zášť a závist? Kde se to ve mě bere, pane Béme.
Stačí, když sleduji, jak se z mých daní stávají "sponzorské dary". Kolik už nyní zaplatím sponzorských aktivit ČEZu jen proto, že mám elektroměr a to jsem ještě nerozsvítila.
Myslíte, že se onen opěvovaný panovník ptal svých poddaných, co za jejich peníze postaví? Neptal, jejich děti měli hlad a bídu, ale to se nikde neuvádí. Co o té době a o něm doopravdy víme. To, že někdo dal hromadě kamení tvar a název, ještě neznamená, že v době vzniku nepanovalo v zemi lakomství, zášť a závist.
31. 07. 2007 | 14:19

Karel napsal(a):

Ptám se, kdo za to podněcování zášti a závisti může? Kdo tu káže vodu a pije víno? Kdyby si tak současné politické špičky (bez rozdílu příslušnosti) raději zametly před vlastními prahy. Korytářství, pomluvy, kšeftíky a osobní zájmy. Praha není vyjímkou, ba právě naopak, co se tady občas děje. A pak nám tu bude primátor mluvit do duše, jak bychom se měli k sobě hezky chovat. Nebo snad spíše abychom jim ty jejich kšeftíky nezáviděli?
31. 07. 2007 | 14:43

Dave napsal(a):

To ALex:: Prave o takovych lidech jako jsi ty mluvil pan Bem, takovi lide totiz delaji ostudu nasi zemi...bohuzel tato banda zamindrakovanych, moralne zkazenych lidi je u nas pomerne velka...ne nadarmo si z nas napr. Nemci delaji srandu, ze stale jen nad vsim fnukame a nadavame uplne na vsechno..coz je pravda...nejabsurdnejsi na nasi povaze je to, ze se nedokazeme zamerit na sebe a stale nadavame na ty druhe, presto, ze vetsina tech co tak strasne hlasite nadavaji na politiky jak jsou zkorumpovani (coz nerikam, ze neni pravda jsou i zkurompovani politici a neni jich malo bohuzel jsou stejne zkorumpovani jako my samy) a pritom ti samy lide si v zivote pomahaji podvody, porusuji zakony a jeste si mysli jak jdou dobri kdyz dokazou obejit nejaky zakon atd. ...je to smutne a vubec se nedivim, ze jsme zapadnim zemim pro smich...ale dokud misto neustale nadavani na ostatni se nedokazem zmenit my vsichni..my myslim kazdy z nas tak se tezko nase spolecnost zlepsi a pak muzeme nadavat do aleluja na politiky, protoze budou logicky stale stejni stejne jako jsme my stale stejni.
31. 07. 2007 | 16:15

Dave napsal(a):

To Bestie::: proboha co to placate za nesmysly...podle vaseho prispevku bych rekl, ze jste klasicka komunistka, ktera by nejradsi bohatym brala a chudym, neschopnym a linym davala aby meli vsichni stejne nikdo nebyl chudy...vidim, ze mate opravdu zvlastni pohled na spravedlnost...pokud tohle vam prijde jako spravedlnost tak to mame jeste stesti, ze nejste ve vlade.
31. 07. 2007 | 16:20

Michal napsal(a):

Myslím, že jste se pane Bém trefil tímto příspěvkem přímo do černého. Po přečtení vetšiny reakcí na váš příspěvek Vám musím dát za pravdu.
31. 07. 2007 | 16:23

Wendy napsal(a):

Nedívím se pamu primátorovi že velebí Karla IV, vždyť onen Kamenný most pojmenovali posléze po něm a pak v baroku přidali sochy takže dnes má Praha jedinečnou atrakci kvůli které se sjíždí tisíce turistů...Z jiného pohledu se ptám co víme o Karlově povaze, zášťi, lakomství a závisti? Copak to tehdá nebylo? A jak to souvisí s dnešní dobou?
Jeďte se raději podívat do Francie, kde Karel vyrůstal a srovnávejte! A dobře se dívejte!
01. 08. 2007 | 10:02

Kamil Wenke napsal(a):

Čecháčkovská závist? Proč si přivlastňujeme něco, co je obecně lidské. No protože tím eliminujeme zlodějnu - když se ti nelíbí, že někdo něco ukradl, tak je to "čecháčkovská závist" a nedej Bože, abych to oznámil orgánům činný v trestním řízení, to bych byl hnusný práskač.
Lidi, kteří si přejí, aby sousedovi chcíplo to krásné prase, to je opravdu chorobná závist a rozhodně není českou výsadou. Má li soused pěkné prase a já mu ho závidím a dělám vše pro to, abych si také takové prase pořídil, je to dobře.
Jenže našim strakám jde o něco jiného. Soused odnaproti má krásné prase, přesně takové, jako někdo ukradl sousedovi odvedle. Já to tomu sousedoviodvedle řeknu. A jsem závistivec, práskač, prostě hnus.
Národnost Václava, biřmovaného jménem Karel, je sporná stejně jako u všech panovníků. Takový panovník si prostě musel vzít princeznu a české princezny byly buď sestry nebo tety korunního prince. A to neplatí jen u nás, i ty české princezny se někam vdaly.
Myslím, že bychom měli Karlovi
přiznat právo na sebeurčení.
Ve svém životopise píše, že když se vrátil z Francie, kde byl vychováván na dvoře svého dědečka, do Čech, neuměl česky.
Ale, píše Karel , zakrátko jsme mluvol česky stejně dobře, jako každý jiný Čech.
Moraváci nejsou lakomí, nejsou závistiví? Snad žertuješ moravský příteli. Víš vůbec, kdo jsou to Hanáci? To jsou původně Skotové, kteří byli ze Skotska vyobcováni pro nadměrnou šetrnost.
01. 08. 2007 | 11:13

J.K. napsal(a):

Víte pane Béme ,bral bych to od Vás kdyby jste se tak osvícenecky choval ke všemu co se jeví v tomto duchu.Ale protože to tak není,a Vaše rádoby osvícenecká kritika míří necíleně do prostoru všeobecnosti (a nedej bože aby jste se dotkl nějakého svého druha)tak prostě setrváváte tam kde doposud.Exkrementní zažitá politika rádoby státníků a je jedno jestli zprava nebo zleva.Proč globálně přišíváte celému národu něco co je dělitelné a oddělitelné.Připomínáte mi dva výroky ,které jsem si přečetl v tisku před přijetím ČR do EU.První pronesl velký Čech a cestovatel z rádia Blaník,který prohlásil,že když jako poslanec parlamentu navštívil USA tak v roli hosta senátu si uvědomil jaký jsme nekulturní národ.Zajímavé.A druhý výrok pronesla herečka paní V.Žilková a to doslova,že co naplat,že si musíme uvědomit jak lezeme do Evropy s holými zadky.Já jí holý zadek nevyčítal a nevyčítám,ale proč si přisvojuje právo soudit podle sebe druhé.Měla se podívat na svůj a možná by zjistila,že není pouze holý.Jim se však nedivím.Jeden schován za krutou minulostí a druhý za vulgárností a sprostotou.Každému co je mu vlastní.Vám se však podivuji. I dobrá myšlenka o špatnosti se dá formulovat s osobitostí a šarmem .Zvlášť když je mu tato vlastnost přirozená a vlastní.A proto jste mne vyprovokoval k tomuto příspěvku. Mějte se hezky
01. 08. 2007 | 13:32

Bestie napsal(a):

To Dave - proboha proč myslíte, že člověk, který nemá rád rozhazování a jakoukoliv diktaturu je hned komunista. Nikomu nechci nic brát a neschopnýcm a líným dávat, ale těm asi rád dávate vy, nebo spíš mi připadá, že jste jeden z nich, ten co dostává a bere (i když ve vašem případě to možná nebude sociální podpora), jinak byste se neozval. Jen líní a neschopní v naší zemi totiž dostávají, ostatní musí pracovat a tak už je zajímá, co se s jejich penězi děje a mají na to svůj názor. A všimněte si, slovo spravedlnost jste použil až vy.
A ještě nechápu, proč by si z lidí, jako je Alex měli dělat Němci srandu. Mám pocit, že jsme jim pro srandu spíš kvůli lidem, jako jste Vy.
02. 08. 2007 | 12:37

Já napsal(a):

Pro PetraP. pokud jste svůj příspěvek myslel myslel vážně tak jste lepší než pan Bém,
On je alpinista zato Vy jste Rektální Alpinista
02. 08. 2007 | 12:59

Kvetinka napsal(a):

Z příspěvků je mi špatně, protože plně potvrzují postřeh p.Béma.V drtivé většině z nich čiší ona závist,nepřejícnost,nenávist, a takoví lidé bývají i lakomí.. Bohužel většina to vyčítá státu, politikům, ale za to, co kdo cítí je odpovědný každý sám. Je to práce na sobě, a když usoudím, že je to vnějšími podmínkami, můžu se je pokusit změnit, nebo se přestěhovat.Závist je Nesmrtelná Teta a ve Střední Evropě je přemnožená.Není důležité,zda byl K.IV.Čech, ani kdo je žid. Já jsem Slovenka, a na SK je toho taky dost.
02. 08. 2007 | 14:08

fitzjoy napsal(a):

Moc by mě zajímalo jestli pan Bém řadí mezi lidi s malou českou závistí a zášťí i sebe.Možná si myslí, že on je ten spravedlivý, s nadhledem, ten kdo ma právo říkat - to oni.. Zajímalo by mě koho tím vlastně myslí když říká "nás",jestli i mě. Jelikož mě nezná, mohl bych se cítit uražen, když o mě takhle mluví. A nebo má na mysli lidi ve své blízkost, svou rodinu, své kolegy z politiky, kamarády, ty které zná a může je hodnotit ? Možná považuje sebe, svou rodinu, přátelé a stranické kolegy za závistivce. Mohl klidně vyjmenovat politickou špičku a říct kam koho řadí, a ne schovávat se za "zpovšechňování". Možná jsou v politice jen čistí lidé včetně pana Béma, vládnoucí českým závistivcům, kdoví.
03. 08. 2007 | 12:11

vodník Kebule napsal(a):

Schválně - co je větší lakomství? Závidět někomu neoprávněný prospěch a výhody, nebo tyto výhody nečistými způsoby a na úkor druhých získávat? Není-liž pravda matičko Praho?! Tu minci je vždy dobré před zahájením mravoučného kázání obrátit i na druhou stranu a dobře se zamyslet (ne, že bych si nemyslel, že vám to pane dobře nemyslí, to v žádném případě).
03. 08. 2007 | 13:30

Realtoltek napsal(a):

Dnešní trend je plivat na národní hrdost lidí.Začal s tím Havel a po něm v tom úspěšně pokračuje zlodějská ODS. Podle nich jsou Češi závistiví "čecháčkové". Ale opak je pravdou. Ti, kteří nás tak špiní jsou tou skutečnou spodinou národa. Jejich hrdinové jsou tuneláři, zloději, gansteři a vrazi. Slušní lidé si tuto ideologii nikdy nenechají vnutit !
S timto prispevkem zcela souhlasim. Treba ja v zivote nikomu nic nezavidel jedine co me sere ze na ty zlodejske straky co si o nas ostanich mysli ze jsem zavistivi cechacci neni zadnej metr.

Osobne znam par lidi kteri se k majetku dostali svou praci a cest jim, ale bohuzel i tito lide uz jsou zkazeni protoze proste pro preziti firmy k vyhre zakazek je korupce nutna.
Takze se tam nahore seberte a neco s tim udelejte protoze cesi nejsou blbi a jednou jim dojde trpelivost urcite nam o tom muzete napsat nejakou histroku z minulosti pane BEme.

Co se tyce Olympiady.....je to jen mrhani statnich penez navic v dobe kdy kdy sme zadlizeni a neni pomalu ani na duchody. A jestli Olympiadu tak se zavazky a jestli bude ztratova at pak padaj hlavy.
03. 08. 2007 | 14:14

Realtoltek napsal(a):

Jo a zapomel jsem dodat ze na te vasi fotce vam chybi koruna pane Beme V.
03. 08. 2007 | 14:16

Cicero napsal(a):

Pokud mi něco vadí, tak to, jak si Češi libují ve svém defétismu a v sebekritice. Tím jsme skutečně unikátní - ne tím, že bychom víc záviděli, kradli nebo byli zbabělí - tím se nijak zvlášť nelišíme od ostatních národů. Jsme moc šikovní, máme výborné muzikanty, vědce, spisovatele, spoustu vynikajících osobností a skvělých lidí - ale v diskusi přijde na přetřes jen to, že krademe v zahraničí a vytloukáme okna sousedům, kteří vyhráli ve Sportce. Úplně si v takových řečech rochníme - ony totiž zároveň omlouvají naše drobné prohřešky proti morálce - "to že se v práci flákám, není nic moc špatného, flákají se všichni Češi, máme to prostě v povaze" apod. Je pravda, že dva totalitní režimy (nacistický a komunistický) se na nás zle podepsaly, ale dnes už na tom zdaleka nejsme tak špatně, a přesto sami sebe systematicky ponižujeme, shazujeme, a úsilí jednotlivců o nápravu předem bagatelizujeme. To je nutné změnit - náhled Čechů na sebe sama.
03. 08. 2007 | 20:25

jin napsal(a):

To jsou tlachy fanatickýho ODSáka.Všichni co mají jinej názor na věc jsou závistivci,lakomci,socky,komuniti...Vy a ODS byste rádi vládli jako ve středověku,proto máme ty problémy s demokracií.Nezajímá vás názor většiny občanů na "Radar".OH v Praze musí být a budou výdělečné,ale neříkáte pro koho.Vy a vaši kamarádi si nahrabete a všichni to zaplatíme.Pro nesouhlas slušných lidí se zlodějinou,kterou tady zavedl Klaus,máte jedinej název "závist". Pane Bém nepleťte si pojmy a nezkoušejte se proslavit nějakými megalomanskými akcemi v Praze na úkor utlačovaného venkova,kde často musí ještě chodit v blátě.Asi vám stoupla sláva do hlavy a chcete se nějak vyznamenat,máte ale smůlu,demokracie/i když papírová/neni feudalismus a vy nejste neomezený panovník přesto ,že by se vám to líbilo...
03. 08. 2007 | 22:51

Lubo napsal(a):

Vazene damy a panove vahy maji neco na jedne misce a take neco na druhe. rovnovahu si vytvarime sami.Co si zvolime je jen na nas.
znalost nejistota
ucenost starost
duvera strach
jsoucno uzkost
vyjadrenost zatajeni
zrychleni skleslost
zdravi nemoc
tvorba rozklad
premena smrt

Dekuji.Lubo
04. 08. 2007 | 03:33

skeptik napsal(a):

No a teď mě poraďte jakstohoven?Nadáváním a závistí nic nevyřešíme,nebo se to již někomu z vás již podařilo?Dle mě jsme takový "smetek" všech národů a národnosti cca o 9.století a neustále se v tom zdokonalujeme!Viz většina hanlivých a hrubě urážejících příspěvků svědčí právě o tom "co jsme my Češi"?Jen připomenu,že jsme se jako občané teto země mimo jiné též zavázali dodržovat toto(citují):"Každý má právo vyjadřovat své názory slovem,písmem,tiskem,obrazem nebo jiným způsobem - jakož i svobodně vyhledávat,přijímat a rozšiřovat ideje a informace bez ohledu na hranice státu".
A to prsím vychází z Listiny základních práv a svobod,článek17.odstavec2.Takže i v kulturní zemi(za niž se prohlašujem),bychom se měli těmito mezinárními ustanovení řídit.vždyť jsme je ratifikovali!Má někdo jiný názor,prosím????
04. 08. 2007 | 21:09

Pavel Zamyslicky napsal(a):

Politik ktery pouziva spojeni mala ceska zavist je debil.
04. 08. 2007 | 21:34

Andy napsal(a):

Kdo nekdy vycestoval za hranice CR na delsi dobu,tak musel zjistit,ze Cesi nejsou o nic zavistivejsi,nez jiny narody. Naopak lide ze zemi,kde konzum vladne v mnohem vetsi mire a spolecnost se zcela znatelne deli do nekolika majetkovych trid, maji zavist jeste vypestovanejsi. Takze bych rekla ze je na case oprostit se od tohodle klise male ceske zavisti a zacit pracovat na problemu prehnane ceske sebekritiky. Jinak take uplne souhlasim, ze architektura Praha stale zije hlavne z toho, co pro ni vybudoval Karel IV a od ty doby uz se toho vlastne moc pozitivniho nestalo. A to by asi stalo za to zmenit. Moc by me potesilo, kdyby za vasi "vlady", pane primatore,vyrostla v Praze nejaka architektonicky zajimava cast, na kterou by mohly byt pysne i dalsi generace. Ale to by se nejdrive musel zacit trochu uzemne planovat v prave smyslu slova a ne prodavat pozemky tomu,kdo nejvic zaplati,jak je asi beznym zvykem. Jinak si nedovedu vysvetlit osklivost nove vznikajicich casti mesta. Ale kdyz jste se ted inspiroval u Karla IV.,tak uz se treba neco novyho hezkyho podari.Hodne uspechu!!
05. 08. 2007 | 12:25

cherub napsal(a):

Dva krátké bezobsažné odstavce žehrající na virtuální problém. Hlavně klid a zase si někam na pár týdnů odjet. Vyhráli jsme volby, tak teď leháro, však ona práce počká, že jo...
06. 08. 2007 | 10:57

Frank napsal(a):

Ta scvrklá tvář to je ten pseudohorolezec?
Vypadá dost zhýrale. Akorát nevím, jestli je to z lezení nebo drog. Jinak je to žvanil, tak jako ostatně většina politiků.
06. 08. 2007 | 22:17

Marta napsal(a):

Pane primátore, moc si vás vážím, jste primátor na svém místě a nenechte se otrávit tady těmi socany,kteří píši nenávistné příspěvky.
07. 08. 2007 | 08:25

polo napsal(a):

Pane primatore, zapremyslejme jaky dopad na nase kralovstvi mela politika Karla IV, ktery proto aby se co mozna nejvice zviditelnil a zapsal do historie, oskubal i o to posledni vsechny sve verne poddane, kteri nasledkem toho nekolik dalsich stoleti stradali pod nadvladou Habsburku. Ti mozna nepostavili tak honosne sidla a architektonicke skvosty, ale zato chytre vyuzili rozporu mezi mistni nizsi slechtou vyvolanych onim nedostatkem a stradanim, mocenskym bojem a vidinou comozna nejrychlejsiho vlastniho obohaceni se....zeby odsud pramenilo ono lakomstvi??... Jiste nedokazali se spolu domluvit, takze dobre jim tak, prevalcovali je Habsburkove...ale kde mohla dnes byt zeme Koruny ceske, kdyby Karel myslel vic na budoucnost naroda nezli svoji vlastni?
07. 08. 2007 | 16:05

lib.dr napsal(a):

Milý doktore,vše je pomíjející. I závist, nenávist zášť, ale bohužel hloupost je věčná. Nenechte se otrávit jedovatými slinami, které někteří "kritikové" píší. Nevím proč tedy vaše články čtou, když je tak nasírají. Já když něco nemám ráda, tak se na to nedívám, nečtu, nekomentuju. Ono je to tím, že přeci jenom jsem těch lidí potkala v životě hodně moc, ale takových jako jste vy zas tolik ne. Zdravím.
07. 08. 2007 | 17:09

Jiří Vihan napsal(a):

Milý Pavle, lépe jsi to napsat nemohl, neboť ani nechtěl. Jsme jedné krve, Ty i já. Jirka
07. 08. 2007 | 20:19

Vláďa napsal(a):

Promiňte, ale článek o Karlu IV. je blábol.
08. 08. 2007 | 11:55

wendelín napsal(a):

Nesouhlasím, pan vlastenec Bém mě nemůže strčit do svých závistivých a plných zášti čechů. Ale možná to je deformací z politiky, tam se to tam jimi asi hemží
08. 08. 2007 | 12:14

Janek napsal(a):

Učit se, učit se, učit se! Cestujete po světě pane primátore a myslím že moudrý člověk umí přijmout příklady odjinud. Mne inspirovala Vídeň. Je takříkajíc za humny, má podobnou historii jako Praha (alespoň posledních stopadesát let). A je mi smutno co s obrovským potenciálem Prahy činí její magistrát.
Proto prosím - méně filosofie a více smysluplných skutků. Pokud budete při svém rozhodování myslet na to, že město je místo pro život lidí, budete jeden z mála osvícených a nikdo na Vás nezapomene ani po staletích. A pokud ne - tak na vás nikdo ani po staletích nezapomene - bohužel...
09. 08. 2007 | 03:36

Fext napsal(a):

Bem je takova odevrdrzka ktera pracuje 26 hodin denne, ale popravde dela hovno.Psychiatrii se zacal zabyvat proto, ze je sam psychopat co trpi napoleonskym komplexem a velikasstvim, viz olympiada, vystup na Everest.
O zavisti mluvi z toho duvodu, ze jako spravny Zid se dostal k penezum zase jen spekulacemi a podvodem, nikoliv vlastni poctivou praci a nyni ma v sugerovano, ze mu to lidi zavidi.
Bem je takovy "skutr" to jest skurveny trpaslik !
09. 08. 2007 | 08:59

swat napsal(a):

Bém je obyčejnej megaloman.Lidi prostě sere,že ty svině ve vládě si žijou jak prasata za peníze daňových poplatníků,kážou vodu,chlastají víno!!!Nevadí mně soused,co jezdí v BMW,sere mě šmejd,co bere desetitisíce a v posl.sněmovně ho pomalu nevidíte.Sere mě mrhání peněz ve formě prohraných arbitráží,privatizace,bože ,co by se za ty prachy nechalo udělat,postavit ,opravit věcí.A ti samí parchanti nám budou utahovat opasek a plkat nám do obličeje,jak je to důležitý?Každý den se může člověk dočíst v tisku o různých megalomanských projektech,výstavbě nesmyslných silnic,neumění čerpat dotace z EU.Když k tomu přidáte korupci a hlavně snahu vše ututlat v zájmu zachování koalice,obraz Čech(ne Česka-hnusný název naší země!)je dokreslen.Pane Bém,neohánějte se Karlem IV,nesaháte mu ani po paty.
09. 08. 2007 | 12:30

František napsal(a):

Já si myslím pame B=me,že byste se měl spíše zaměřit na svoji praxi v medicině
(tam ale za celá léta v politice již nic nedokážete)a vykašlat se na politiku.
Stáváte se pomalu ale jistě komikem na české politické scéně.
09. 08. 2007 | 14:28

Radek napsal(a):

Pane Bém neznám Vás, ale když jste (pokud to je pravda)nedávno prohlásil, že Praha si zaslouží 6x větší přerozdělení příjmu na hlavu než ostatní města v ČR tak jste mě zklamal.
Kdyby Praha neměla tu bohatou historii, tak by na tom byla stejně jako třeba Brno a určitě by jste se tak nechvástal, jak si Praha umí vydělat peníze. To jako by jste srovnával přímořské letovisko s táborem ve vnitrozemí.
Nechcete své kvality předvést v jiném "táboře" - městě než je Praha ( s 6x menším přerozdělením na hlavu) !?
A abych byl spravedlivý - s tím tažením proti taxikářům-zlodějům v Praze jsem Vám fandil.
09. 08. 2007 | 15:38

Karel Vlach napsal(a):

Víte pane primátore to je veliký problém, pokud by v tomto státě přišli lidé k velkému bohatství svoji tvrdou, každodenní prací, tak by lidé nezáviděli.
Bohužel v tomto státě se dá přijít k bohatsví jenom vyčůraností na práci ostatních(být ve straně,v parlamentu, ve vládě, na výborech, a jiných senát atd.)
Těžko Vašim pohádkám bude v součastné době někdo věřit,a pokud jste v ODS tak už vůbec ne.
09. 08. 2007 | 16:36

Daniel Kühnl napsal(a):

Vážený pane Béme,
jestli máte na mysli, že Vám lidé nemají závidět dvouměsíční výlet do hor, pak podle mého názoru bylo lepší na výlet placený daňovými poplatníky nejezdit nebo nepsat takovéto bláboly. Myslím, že jedním z největších důkazů malosti jste vy, a to i svým chováním. Mrzí mě, že jsem Vás volil. Váš mediální výlet byla fakt ubohost.
09. 08. 2007 | 21:29

KHB napsal(a):

První a druhý odstavec nemají nic společného. Už nepiš, ano Pavle?
09. 08. 2007 | 23:16

Giaa napsal(a):

A zase vsichni jenom kecaj a komentujou a hovno delaj. Cetl jste nekdo zivotopis Karla IV.??
Kdo ne, tak az si ho prectete, tak sem neco piste.
10. 08. 2007 | 08:42

Blanka napsal(a):

A já se těším, až vezmu vnoučata vlakem na výlet, cílem bude rotunda na vrcholu známého magmatického útvaru (na Řípu)... otázka: Jaká jsou nádraží jinde ve světě?
10. 08. 2007 | 09:00

neplatič napsal(a):

No,pane Béme , je vbidět, že Vám dvouměsiční pobyt na řídkém vzduchu dokonale "provětral" mozek.Ikdyž tam byl průvan již před tím,Himaláje to jen pojistily...
10. 08. 2007 | 12:49

Vojta napsal(a):

Podle mého skromného mínění je pravda, že naši lidé , hlavně starší generace, jsou málo sebevědomí.Není ale divu,po staletí s námi bylo manipulováno a stále jsme byli násilím nuceni se podvolovat.S novou generací se to jistě změní.Mám dojem, že závist je přirozenou lidskou vlastností a je též obsažena v základní pravdě křesťanské víry.
Císař Karel byl nesporně geniální panovník, ale chtěl bych rád vidět jeho poddané:ti jistě nejásali nad výdaji za pro nás dnes obdivuhodné skvosty architektury.Řádně to odnášeli na prázdných žaludcích a Karel měl kliku,že neexistovala média,představme si,jaké by byly reakce lidu kupř.v internetových debatách.
10. 08. 2007 | 13:26

Anbestas napsal(a):

MQ - souhlasím s vámi ve všech bodech... pokud by král pocházel ze zemí dnešní ČR, pak by to byl skvělý nápad... Nebyl by zmatek o volbě prezidenta a nevydávaly by se zbytečné finance na jeho volby, dále král by měl jistě zájem na tom, aby jeho národ prosperoval, neboť by také prosperoval společně s národem a nemusel by jej okrádat, jako to činí dnešní vulgární, nereprezentativní a s odpuštěním nenažraní politici, tím náhodou nemyslím pana Béma. Osobně si myslím, že by král přinesl našemu národu sebeurčení, které mu chybí a snad i ztracenou hrdost, kterou jsme ztratili okupací za 2.světové vállky.
10. 08. 2007 | 13:28

Mamut napsal(a):

"Ta naše povaha česká"- jen že ona se po staletí utvářela pod vlivem reálných podmínek té které epochy. Nedovolávejte se Karla IV a všimněte si raději současné politiky, jak křiví nejen "povahu českou",ale i realitu českou. Žijeme v zemi "námezně pracujících" pro mezinárodní společnosti, v zemi, kde se rodí málo dětí, zato přibývá bezdomovců, kde mladí bloumají po světě a sahají po drogách, protože společnost jim nic jiného nenabízí.
Vám osobně fandím.
Felix
10. 08. 2007 | 14:36

Pavel S. napsal(a):

Nemuzu rict, ze bych uplne souhlasil s politickymi nazory pana Bema a svym zpusobem i ODS.., ale vazim si jich za to, ze nejaky nazor maji.. narozdil od nekterych lidi, kteri bohuzel jen prebiraji nazory medii.. a obdivuju je, ze delaji velice zodpovednou praci.., kterou nemuze delat kazdy.. (jako napriklad ja a zrejme i vetsina zbyvajicich) Proto uplne chapu, ze takova prace krome dalsi spousty nevyhod, musi byt necim kompenzovana, aby ji dotycny clovek vubec delal..(Ano, myslim plat) Ten clanek ma v sobe mnoho pravdy a komentare v diskuzi to jen dokazuji.. Kdyby si lide hledeli predevsim toho, jestli oni sami maji ciste svedomi..
Dekuji za panu Bemovi za prinosny clanek a nastaveni zrcadla.., ja jsem si z nej svoje odnesl..
10. 08. 2007 | 14:42

lakomy patriot napsal(a):

Magistrat rozhodne lakomy neni, za pronajem budovy v Jungmance dava rocne 250 milionu, trzni najemne by bylo 60 milionu. Scela jiste neni lakomy ani majitel teto budovy pan Pavlowski vuci lidem z magistratu. No ale proc ne, Prazane si pane Bema, ktery pise slaboduche texty oblibili ze vsech politiku (po Klausovi) nejvice. Takze Prazane lakomi asi nejsou a dane plati radi.
11. 08. 2007 | 02:58

Jana Rozenbaumová, Most napsal(a):

Není nic snazšího než vrátit moc komunistům. Pak by byl pořádek, svoboda a spravedlnost. Dnes už neobstojí řečičky o tom, že jsme si to dost užili. Já jsem se špatně neměla a neznám ve svém okolí nikoho, kdo by trpěl.Dnes utrpení vidím na každém kroku. Myslím, že to co tu dnes je je teprve teď diktatura a organizovaný zločin. Zmocnit se státu znamená dobře zorganizovat volby vč. kubiceho zprávy, zmocnit se majetku druhých znamená privatizaci, zmocnit se daní znamená rozdělovat je bez vlivu lidu. Získat ozbrojenou ochranu znamená požádat (najmout si) bez souhlasu lidí NATO a USarmy a kdyby bylo nejhůř, tak Havel zavelí: "Humanitárně bombardovat!" Takoví jsme my obyčejní Češi lakomci! Rozdali jsme vše dokonce i svoji svobodu (možnost rozhodovat o sobě sami).
11. 08. 2007 | 09:55

Jirka napsal(a):

"Potrefená husa se vždycky ozve :-) " bohužel, když čtu většinu reakcí na článek pana Béma, nejméně 70 % je jich plných zášti, nenávisti ano i skrytého, nebo otevřeného lakomství. Karel IV by se opravdu obracel v hrobě, kdyby to mohl číst. Ano je to tak, struktura příspěvků bohužel dokládá , že pan Bém měl pravdu. Naštěstí náš národ má i pozitivní vlastnosti, proto jsem rád, že jsem Čech.

Jirka

P.S. nejsem Žid a až dodnes jsem nevěděl ani to, že je jím pan primátor, ale nemám s tím problém. Nejsem ani členem ODS, ale nepochybuji, že mne některý "demokrat" možná i sociální , z jednoho, nebo druhého okamžitě obviní.
12. 08. 2007 | 07:54

Joska napsal(a):

Bohužel, pan Bém není osobnost, která by mne pozitivně zaujala. Přesně naopak. A i když závist opravdu nemám rád a vím, že škodí, nejsem schopen strávit, když je mi předhazována takovými lidmi. Bém nemá v sobě pokoru a není ani moudrý. Na radnici rozhodně nepatří. Ale tak už to u nás chodí. Kdo je slušný a schopný, do takové plebejské "společnosti" se nehrne. Pak nám vládnou tito " šikulové".
12. 08. 2007 | 09:49

Prorok napsal(a):

Pane Beme,
Ja nejsem hrdy Cesky patriot a uz vubec ne prazsky patriot.Ja jsem hrdy Cesky vlastenec.

do you understand that? понимаете?
12. 08. 2007 | 15:48

100 howen napsal(a):

12. 08. 2007 | 21:21

pep napsal(a):

KDyž jsem si tady přečetl ty komentáře, tak mám dojem, že by skutečně bylo nejlepší přeměnit to tady na království.
Jeden král by nás přišel zaručeně levněji, než 200 poslanců a 80 senátorů. A taky by, jako kdysi ten zmiňovaný Karel IV, nakradené majetky prostě jednoduše zkonfiskoval zpět koruně, část pánů by vyhnal ode dvora, většinu lapků lumpů a zlodějů by dal pověsit. A to všecko prostě jedním královským dekretem - ruk-cuk, z dneška na zítřek. Bez žvanění v parlamentě a v senátě.
A to by pak ale bylo ouzko, pane primátore, žáno?
Ovšem chápu, že je to neproveditelný sen. Nedovedu si představit tu pranici v Praze o královský post. Když se podívám jaká pranice začíná o post obyčejného prezidenta, tak by z volby českého krále zřejmě byla nová bitva u Lipan.
12. 08. 2007 | 22:04

Jirka napsal(a):

Čtu příspěvky a je mi smutno. Chci věřit, že ta špína, zášť nenávist, že tohle není skuteční obraz naší společnosti. Chci věřit že se jedná jen o zapšklé "soudruhy" ať už otevřené či skryté, kteří se musí "vybouchat" alespoň na Netu. Pane Primátore, omlouvám se Vám, né za sebe, za nás za všechny, za nízkost i lakotné pudy se kterými se tu setkáváme. Věřím, že Vás to neodradí, na podobné existence jste zcela jistě zvyklý. Zvyklý ze své praxe při léčení alkoholiků , narkomanů a jinak narušených osob. Né , nebojím se polemiky, ale bojím se těch , kteří se věcné polemice vyhýbají. Nejsmem také Žid a nejsem člem ODS a nejsem jejich nekritickým příznivcem. I když..stále čekám, kdy mne z toho některá "potrefená vrána" obviní. Jirka
13. 08. 2007 | 00:36

pzdm napsal(a):

Hlupáček a malý človíček doktor Bém opět promluvil, jak je zvykem partajníčků ODS, bez znalostí základních skutečností. Jinak by věděl, že ten tzv. Otec vlasti za hlavní sídlo říše považoval Norimberk a ne Prahu, že ten osvícený lidumil na vlastní příkaz nechal vyvraždit a vypálit celou norimberskou židovskou obec, aby na jejím místě mohl vzniknout kostel, ve kterém by byly uchovávané císařské korunovační klenoty, tedy vlastně pro nic, a také tržiště, to aby obchod skvétal. Karla IV. neodsuzuji, ale také si jej nemaluji na růžovo.
13. 08. 2007 | 09:42

Barnabas napsal(a):

Ta povaha ceska, no jo - ironizujeme vysplhani politika na Everest, protoze pro to neni jediny dukaz. Kazdy si dneska muze udelat fotku s vlajkou v ruce treba v zime na zahrade. Ironizujeme, protoze mame jakousi hrdost, ale pritom se musime porad za neco stydet. Jednou je to Bolsevismus, jindy nase uboha politicka demokraticka reprezentace. Stydime se za nase taxikare, stydime se za nase prostitutky, stydime se za nasi ubohou justici, ktera nedokaze Krejcire a Pitry dostat za mrize, ... Porad se proste za neco stydime. Myslim, ze ohanet se jako primator Prahy Karlem IV. je srandovni.. Pravda, on nemusel resit prostitutky a taxikare, mel to jednodussi... :)
13. 08. 2007 | 18:20

Waik napsal(a):

Olympijské hry jsou prestižní záležitost. Tedy vlastně luxus. A má snad většina občanů prestižní auta a prestižní bydlení? Proč tedy OH? Vždyť je to totéž jako když má někdo "holý zadek" a zadluží se aby mohl uspořádat velkou svatbu s hostinou pro 200 lidí... To je prostě balkánská logika ve velkém.

Hlavně že jejich strana kritizovala zadlužování které měli na svědomí socani. Na jedné straně má stát dluh a přitom by ho Bém ještě zvětšoval kvůli akci, které je nepotřebná. A je jasné, že ničím jiným než dluhem to skončit nemůže, i kdyby položky v rozpočtech popřesouvali jakkoliv.

Je to mocenský přístup "zkasírujeme vás a pořídíme za to, co chceme sami, protože vy, trubky, jste tu od toho abyste platili". Možná proto si Bém stýská po dobách autoritativní vlády silného panovníka ... Hlavně že si tento křivý politik na jiném místě svého blogu stěžuje na přerozdělování a "Bruselské zlatokopectví" (mimochodem v tom článku píše pravdu). Přitom nikdo jiný než občané ČR to nakonec platit nebude (a bude to o to dražší, že si na to půjčí). Co je to jiného než přerozdělování?

Takže se nabízí otázka jako to ten Bém vlastně myslí. Nejspíš tak, že záleží hlavně na tom aby se zviditelnil a mohl "stříhat pásky". A k tomu je dobré cokoli. Je vidět že Bém nehájí zájmy občanů, ale pouze zájmy svoje.
13. 08. 2007 | 22:26

Jaroslav napsal(a):

Pane primátore, již delší dobu sleduji vaše "výstupy" v mediích. Dle mého názoru jste největší populista, jakého jsem kdy viděl. Mám pocit, že místo páteře máte měkkou gumu. Je mi z Vás špatně. Ze všech politiků Vás hodnotím nejhůře.Ono se Vám to jednou vrátí, nezapomeňte, že boží mlýny stále melou, sice pomalu,ale melou.
14. 08. 2007 | 14:24

-jb- napsal(a):

Ucastnici diskuse,
s velkym pobavenim procitam tuto diskusi, ktera je opravdu skvostem mezi skvosty. Clanek p. Bema, ktery je jakymsi vykrikem do prazdna, je vami produkovan opravdu zajimave. OH, politika, a hlavne sundat bloggera je velmi milym obsahem prispevku. Divim se, ze jsem nenasel neco o stavbe metra a clanky jineho zamereni, ktere nijak nesouvisi s puvodnim prispevkem, ale hlavne, ze se nekdo muze vykecat, ze? Diskuse je zivym dukazem toho, nakolik vecne dokaze hrstka internetovych pomatencu hovorit vecne a k tematu. Zadny div, ze politicka situace je takova, jaka je. Zacnete u sebe, kritici a pak se odvazte kritizovat dalsi. A chytani za slovicka - inu, neco proste napsat musim, ze? Plne souhlasim s uvodnim clankem, vypuknuta diskuse jenom potvrzuje jeho obsah
15. 08. 2007 | 10:36

Filištínký napsal(a):

Milý primátore, horolezče, sportovče,

jsi na vrcholu, ale pamatuj příkladu kolegy Hvížďaly, byl na vrcholu, nedotknutelný, a nyní je v p....i. Kradl, nechutně a bez pardonu, hloupěji než ty.
Ono se ti to však sečte, podtrhne, a jednoho překrásného dne Ty populisto Tě někdo pošle do pekla. Za všechny pražany se modlím, aby se tak už stalo.
16. 08. 2007 | 12:30

MK napsal(a):

Už mi to připadá, že 95% národa potřebuje psychiatra a psychologa. Jasně, že jsme každý závistivý, ale dělat si z toho životní náplň – to snad ne! 95 % příspěvků jsou důkazem osobních tragických přístupů k životu.
16. 08. 2007 | 12:55

Filištínský napsal(a):

MK: Dost možná, jen ne proboha PB...na druhou stranu mám však velice pozitivní přístup k v.u. primátora na onen svět, od toho se mohu odrazit.
16. 08. 2007 | 14:01

F.again napsal(a):

uups, vypadlo mi "odebrání se"
16. 08. 2007 | 14:04

Roman napsal(a):

Pan Bém nás žádá, abychom byli velkorysí při nalévání prostředků získaných reformou na účty milionářů, kteří by pak z principu "nevím co roupama dělat" stavěli národu své pomníky?

Pan Bém se odvolává na středověk, část jeho období sic pro Čechy v globále příznivé, avšak stále na středověk? Že by snad Češi měli být poslušni novodobé aristokracii lobbistů a podnikavců, pro které je stát toliko dojnou krávou?

Děkuji pěkně, před Ústavou jsme si rovni, ačkoliv v reálném životě už tolik ne. Nemám v úmyslu být velkorysý k jiným ve větší míře než jsou jiní ke mně.
16. 08. 2007 | 15:07

mmm napsal(a):

Rozumíte někdo tomu, co chtěl autor říci a proč to napsal? Já jsem asi nedovtipný, já tomu nerozumím. Je ten člověk tak chytrý, nebo tak hloupý?
16. 08. 2007 | 17:13

Kristyna P. napsal(a):

Nechapu jednu vec, proc si pana Bema kazdy odsuzuje za to, ze byl tri tydny na Mt. Everest. Kazdy clovek, ktery je radne zamestnany a nedela prilisne prusvihy v praci, muze dostat tri tydny neplaceneho volna, tak nevim kde jste vy tzv. Cesi prisli na to, ze tam jel za penize danovych poplatniku. Jestli zavidite, tak si tam jedte taky. Nerikejte, ze na to nemate, nasetrit se da vzdycky. Zastavam jeden nazor: Kdyz si clovek neco v srdci opravdu preje, tak cely vesmir se spoji aby se to splnilo!!! Proc tady vsichni tak odsuzujete cloveka, ktery se snazi neco vest? Proc se teda nepokusite dostat se na jeho misto a zkusit si to jake to je rozhodovat za ostatni. Vsem lidem se clovek stejne nikdy nezavdeci. Zkuste si vystudovat obor, ktery vystudoval pan Bem a potom uvidite o cem je rec, my plebejci totiz nedokazeme myslet dopredu jen proto, ze komunismus nas jeste stale zaslepuje, cim ma clovek otevrenejsi obzory, tim vice dokaze myslet do budoucna, ale vsichni ostatni to vidi pouze negativisticky. Pripada mi dost, ze se za posledni dobu stalo velice modernim kritizovat uplne kazdeho, kdo zastava funkci v politice a rict uplne o kazdem, ze krade penize nas poplatniku. Je mi nazvraceni z lidi, kteri vidi stale jen to spatne!!! Takhle se nikdy nikam nedostaneme a nase platy budou stale male a ceny pujdou stale nahoru a dane stale porostou a vetsina opalenejsich obyvatel stale nebudou chtit pracovat, protoze my jsme si je rozmazlili. A mohli bychom resit mnohem a mnohem vaznejsi temata. Tak se clovece zamysli nad sebou a prestan byt Cechackem a zacni byt CECHEM at se na nas muze svet divat jako na hrdy a dustojny narod, a ne jako na spodinu z vychodni Evropy!!!
17. 08. 2007 | 12:45

Pavel Nem napsal(a):

Si jen dovolím poznámku k onomu malá česká závist a zášť.

Osobne me to slovni spojeni od p.Bema totiz docela urazilo. Uráží me to protože za 1) nikomu nic nezávidím a za 2) jsem Čech. Pokud má tedy Pavel Bém problém s nějakým závistivým Čechem, tak ať na něj ukáže a řekne ty "jméno" jsi malý závistivec, ale ať se vyvaruje onoho malá česká závist, protože jak už tu někdo předeslal, u nás se nezávidí o nic víc nebo mín než (z mé zkušenosti) v USA, Německu nebo třeba Rusku.
17. 08. 2007 | 15:44

Pavel Nem napsal(a):

Jinak spis nez nazory na ceskou zavist by me zajimal nazor p. Bema na dotovani Prahy celou Ceskou republikou.
17. 08. 2007 | 15:48

Nalim napsal(a):

Výše nad mým příspěvkem jsou výstižné řádky. V podstatě pan Bém žehná korupčnímu prostředí, které bují v celém státním systému. Bez něj by žádná radnice nic nevybudovala. Stačí se podívat jen kolem sebe v každém městě a nebýt slepý.
18. 08. 2007 | 15:35

masomlejn napsal(a):

Pro Kristýnu,
je vidět že máte velice zkreslené představy o práci.Ten kdo je skutečně řádně zaměstnaný a pracuje nemá na nějaká neplácená volna šanci,takový člověk je totiž v zaměstnání potřebný a nemůže se jen tak sebrat a odejet.Pouze kreatury tohoto typu si to mohou dovolit, protože v zaměstnání vlastně nikdy nikomu nechybí a ani za ně nikdo nemusí dělat protože není co.Mimochodem ukažte mi zaměsnavatele, který mě bude pouštět z práce, kdy se mi to bude hodit a přitom mě nevyhodí, docela rád bych to alespoň na čas zažil. Již pracuji 35 let a docela mě to zmáhá.
20. 08. 2007 | 14:30

blondýna napsal(a):

Pan Bém je asi ctnost všech ctností a pravděpodobně žije ve "virtuální realitě". A v diskusi už to bylo, taky mě uráží jeho drzost dělat všeobecné závěry o závisti a lakomství . Já nikomu nic nezávidím, ale štvou mě lidi, kteří si svou cestu razí tvrdými lokty a arogancí a jdou za svým přes mrtvoly.....
20. 08. 2007 | 17:15

vulgar von hulwaath napsal(a):

ale, ale? vymyslel sis novou zabavu a povl nejenze netleska a nechvali, ale dovoluje si oponovat? chudacku pavlicku, jen si postezuj
21. 08. 2007 | 07:45

Martina napsal(a):

Pane primátore,
jsem členka ODS, ale rozhodně nesouhlasím s uspořádáním Olympijských her v Praze.
Cítím z Vašeho přispěvku, že myslíte hlavně na to. Nemá to nic společného se závistí ale s tím, že nesouhlasím s plýtváním svých daní na předem prodělečný podnik. Ať OH nefinancuje stát ale soukromé firmy jako v USA, a pak, proč ne?
22. 08. 2007 | 09:34

r626 napsal(a):

prosim zadnou olympiadu v praze !! jsem zasadne proti ! nemyslim si, ze praha potrebuje olympiadu. vynalozene penize by se daly investovat i jinam a myslim ze ucelneji.
navic mam pocit, ze olympiada bude takove hrabani do vlastni kapsicky nemylim li se,ze? :)
23. 08. 2007 | 13:02

Marek napsal(a):

Olympiada je jednoznacne pozitivni vec a praze a cele ceske republice to jenom pomuze a v zadnem pripade to neni plytvani penezi jelikoz v poslednich 20 letech byly vsechny olympiady ziskove. To co se kvuli olympiade vybuduje by se muselo stejne drive nebo pozdeji postavit
23. 08. 2007 | 13:35

Martin Šanda napsal(a):

Pane primátore!

Sice je mi váš postoj sympatický, ale pokud se zaštiťujete Karlem IV., prokazujete pouze zoufalou neznalost historických reálií, neboť ve 14. století nelze o nějaké národní povaze v dnešním slova smyslu vůbec hovořit. Váš názor je zcela anachronický.
23. 08. 2007 | 15:16

GES napsal(a):

Tesime se na to, az cs.vlada se svymi novelami a upravami zakonu zbavi KarlaIV prislusnosti k ceskemu narodu, tak jak to dela se soucasnymi cs.rodilymi obcany zijicimi v zahranici,zejmena v USA....ze je po vsech jejich zasluhach a pomoci k vybudovani demokracie v Cechach a po vsech financnich sbirkach pro cesko nakonec zbavi obcanstvi i kdyz jsou stale hrdi na to, ze jsou Cesi i kdyz ve svych kruzich odstarnili zavist,zast a i lakomstvi.Ze by zavist,zast ze strany vedoucich kruhu?????
23. 08. 2007 | 17:20

Roman22 napsal(a):

sedm století nás bude pronásledovat ta malá česká závist a zášť, která není ničím jiným než zrcadlem onoho „lakomství“, kterého jsme se nedokázali zbavit.

A tvoje lzi a polopravdy, korupce a uplatky to je co? To te bude pronesledovat do smrti, blbecku jeden.
24. 08. 2007 | 00:23

Špaček napsal(a):

Po přečtení všech příspěvků musím dát panu Bémovi za pravdu.Tolik zloby, nenávisti a primitivismu jsem od svých spoluobčanů ani neočekával. Jen do toho spoluobčané, a diktatura zvítězí( Rudá nebo černá je jedno ).
Pane Bém Vám za článek děkuji.
25. 08. 2007 | 11:28

Bohouš napsal(a):

pane primátore,po vás zbude zápis ve vrcholové knize a po ODS země zbídačená jejími reformami.Snad nevytunelují i historii.Čestný předdseda dokáže jak se zdá i nemožné. A s Topolánkovou vládou v zádech,chraň nás Bůh
26. 08. 2007 | 18:50

láďa napsal(a):

Pane primátore, jsem trenérem e vrcholovém sportu,vážím si Vás, ale proboha proč vedete debatu na českou povahu? Začnete stranickou povahou naší ODS. řekněte národu, proč jste se nezasadil o to, aby Topolánek poslal do parlamentu za pult Kalouska a školením nevysvětloval, a posluchače získal pro to, že příplatky nebudou, platy nebudou na kanceláře není a na bydlení taky není a co se týká 90 placených dnů nemocenské, je nám líto, není a budete na tom jako běžní občané.Kážete vodu a pijete ve velikém víno. A pro ostaní lidi prosazujete reformu, která ubere a dost každé vrstvě, z které se národ skládá.Pan Sobotka v senátě to již rozebírat nebude, protože by se jako vždy vrátilo do parlamentu a a to zase nechcete vy.A teť metodika přidáte poslancům, vše vám schváli, ten zmetek reforem dáte do senátu, mají přidáno taky to schválí a školení nebude, protože by vám parlament nic neschválil a Topolánek by neuspěl a vláda by padla a je to neúspěch ODS kde i Vy, se svojí povahou českou hrajete důležítou roli.Zkuste začít znovu a pošlete Kaloska na školení do parlamentu a senátu a před kamerami a veřejně před voliče na dané téma o reformách financí, které je nutné reformami šetřit a o prosté povaze české. Uvědomujete si jako sportovec, že není třeba opasků, protože veliká část národa nebude mít z čeho si pořídit gatě.Proasaďte morálku do ODS, do parlamentu a senátu a národ si Vás bude vážit moc.
27. 08. 2007 | 08:16

Tětěťa napsal(a):

to bestie: milá Bestie, souhlasím a stojím za každým Vaším slovem. Konečně někdo, kdo to má v hlavě srovnáno, má SVŮJ názor a stojí si za ním. Škoda jen, že není víc takových.
27. 08. 2007 | 18:59

Alex napsal(a):

To Bestie
Díky, takhle nějak jsem to myslela i já. To, že závidím, jsem myslela ironicky. Nechápu, proč z nás někdo dělá závistivý národ. Jsme spíš vzteklí, protože jsme bezmocní. Mnoho z nás se těšilo na změnu a ono to to je čím dál tím "stejnější". Je to úplně jedno - levo nebo pravo, vždycky z toho vzniknou koryta. Všechny ty příspěvky jsou jenom výrazem vzteku, lítosti a bezmoci z toho, jak s námi - voliči - ti nahoře zase vymetli. Jak si dělají, co chtějí. Jak jsou daleko od toho, co naslibovali. Jak zpupně se chovají a utrácejí naše peníze za jejich sny ... A pochybuji, že si pan Bém naše příspěvky přečetl. A pokud ano, stejně řekne, že z nás mluví závist. Nikdo z těch se nechytí za nos a nezačne přemýšlet o tom, co kdo tady napsal. My jsme jen totiž jen hlasy - a jenom voličské.
29. 08. 2007 | 14:28

HM napsal(a):

Hmmmm, 10% pozitivních příspěvků, 90% negativních. Bud se pozitivisté nechtějí vyjadřovat anebo nejsou. Co je správně?
Přitom se všichni narodíme se stejnou šancí. Máme všichni stejnou možnost chodit do školy, učit se co chceme a kam to dotáhneme, je jenom a pouze na nás. A někdo se prostě snaží víc a někdo míň. Jenže si evidentně ten, co se míň snaží, naučil moc stěžovat.
18. 09. 2007 | 12:53

Ergr napsal(a):

Pane primátore.
Cením si, že vás zajímají názory veřejnosti na vaše myšlenky a postoje. Přispíváte tak k vylepšení demokracie, je to politicky správný přístup.
S vašim názorem na čechy nesouhlasím, od okolních národů se lišíme jazykem, jinak jsme téměř stejní, geneticky evropský mix, morálně to, co vznikne z národa nuceného přežívat pod cizí nadvládou, tj. 5% neřádů, 5% skvělých lidí, a nějaká ta bezvýrazná šeď mezi tím, jako všude. Mediálně zajímaví jsou ti neřádi, proto se o nich pořád mluví a píše. Psát o zbytku národa se nevyplatí, ostatně, koho by zajímal nějaký pracovitý dříč, nebo dokonce poctivec, nikoho. Ale nějaký kriminálník, udavač, úchyl či podobná kreaturka, to téma je. Povrchně uvažující člověk vnímá jen ty kreaturky, ten dav poctivců tvořících národ vidí jen ti, co se nenechají převálcovat mediální demagogií. Pohrdání národem není na místě, na místě je nenechat se zblbnout demagogií.
Zdůraznil jste ve své úvaze lakotu.
Nesouvisí to s tím, že hamižnost je pokládána v ODS za nejcennější lidskou vlastnost, hodnota člověka se odvozuje od velikosti jeho bankovního konta? Kdybyste si našel přátele mimo vaší stranu, možná byste čechy tak negativně nehodnotil.
19. 09. 2007 | 16:47

xyz napsal(a):

To je krásný článek! Škoda, že se na něj ozvali jen příslušníci "zrcadla lakomství". Tím nám ovšem také ukázali, že je jich tu opravdu hodně a jak velký problém český národ skutečně má. Jen jeden úkol máme na tomto světě, a to, stát se lepším člověkem.
13. 11. 2007 | 20:20

Pavel J. napsal(a):

Mily pane primatore,

ciste na okraj odkazu krale Karla a vubec tech kteri nam vybudovali tu cast Prahy kterou se chlubime svetu. Jako Cech bydlici jiz radu let v zahranici se vzdy tesim na cestu do Prahy a chodim po ni rad jako turista.

Dve veci ihned prasti me jakozto i jine navstevniky hned do oka

1) jak jsou nejkrasneji casti historicke Prahy - zejmena slavna Kralovska cesta doslova przneny jarmarkovymi kramy v drzeni cizich mafii, kterazto ostatne systematicky osidluje historicke centrum Prahy

2)arogance a kriminalni chovani ceskych taxikaru ale i jinych lidi ve "sluzbach" turistickeho ruchu

Tohle je nejenom nevyslovna ostuda soucasneho "Ceskeho Kralovstvi" ale i neuveritelne pospineni odkazu na ktery se odvolavate. Je jasne ze za vsim neni nic jineho nez jako vzdy penize a korupce lidi ve statni sprave.
Pokud chcete Prahu ci sebe zviditelnit nejakym vyraznym pocinem (lidi zde zminuji Olympiadu), nejdrive prosim zamtte vlastni prah a ocistete alespon to co nam bylo generacemi svereno.
10. 01. 2008 | 03:13

Martin Seidl napsal(a):

Jaká povaha česká? Co to tady melete? Víte proč to všechno vůbec je? ten současný bordel,nepořádek,korupční kriminalita a okrádání? To vše nám před očima a pomaloučku,ale myslím si že dost jasně buduje strana ODS,která doslova servíruje všem korupčním lidem.Politici ,zejména lidé z ODS,okrádají obrovské množství peněz,okrádají sociální vrstvu lidí,snižují daně bohatým a ještě to připravují tak,že pak i obyčejní lidé mohou dělat to,co dělají dnes! Měli byste se všichni stydět!!! a pan Topolánek by měl odtoupit z funkce,dělá národu větší ostudu než pan prezident Výclav Klaus!
15. 04. 2008 | 12:37

Kolda Aleš napsal(a):

Dobrý den, jen bych chtěl znát odpověď na prostou otázku a to: opravdu jste osobně psal příspěvek o " otci vlasti " ( Karel IV. ). Pokud ano tak si prosím znovu přečtěte. Mám na mysli část o velkorysosti, osvicenství, moudrosti a vizionářství a prosím sám v sobě si to porovnejte s postojem magistrátu města Prahy vůči např. panu Suchému. Přeji jen a jen příjemné starosti Kolda
01. 06. 2008 | 22:29

Pavel Prucha napsal(a):

pam Bem cesky Bohm pise o povaze ceske protoze jest kvalifikovan jako inzenyr dusi.Paveda podobna ekonomice/vsichni jsou chytry az potom/je moda zvana asociacni kdy jsa spojovan s nekym slavnym uspesnym a viteznym doufas ze odlesk jejich nejak ulpi na jmene tvem,ze ano,olympiada a privatizace je neco jako mor a cholera pro obycejne lidi,chvali ti ti co nevedi..Pavel
10. 02. 2009 | 06:19

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

B Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Bobek Miroslav · Boučková Tereza C Cimburek Ludvík Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr G Gazdík Petr H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Havel Petr · Havlík Petr · Heger Leoš · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hovorka Jiří · Hradilková Jana · Hrstka Filip · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chromý Heřman · Chýla Jiří J Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Keményová Zuzana · Klan Petr · Klíma Vít · Klimeš David · Kněžourková Tereza · Kolínská Petra · Komárek Michal · Kopecký Pavel · Kostkan Tomáš · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Krištof Roman · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Vladimír · Kuchař Jaroslav · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Lalák Adam · Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipold Jan · Lomová Olga · Ludvík Miloslav M Mahdalová Eva · Marksová-Tominová Michaela · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Mihovičová Jana · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Navrátil Vojtěch · Němec Václav O Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Palik Michal · Paroubek Jiří · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Pikora Vladimír · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Pokorný Zdeněk · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rath David · Redakce Aktuálně.cz  · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sláma Bohumil · Slimáková Margit · Sobotka Bohuslav · Sokačová Linda · Sportbar · Stanoev Martin · Stehlíková Džamila · Stejskal Libor · Stránský Martin Jan · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syková Eva Š Šefrnová Tereza · Šilerová Jana · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Štádler Petr · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel · Šumbera Filip · Švejnar Jan T Tolasz Radim · Tomášek Pavel · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Tožička Tomáš · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Vendlová Veronika · Vhrsti · Vileta Petr · Vlach Robert · Vlk Miloslav · Vodrážka Mirek W Wagenknecht Lukáš · Wheeler Adrian · Wichterle Kamil · Wollner Marek Z Zahradil Jan · Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy