Velké strany vzkázaly voličům: jste hlupáci

08. 06. 2009 | 09:44
Přečteno 12587 krát
Již podruhé jsme měli možnost rozhodovat o 22 z 736 místech europoslanců, jejichž rozhodnutí podstatně ovlivňují cca 80% zákonů, jež se u nás přijímají. Rozhodovali jsme o těch, kdo budou rozhodovat o tom, zda se k nám bude dovážet padělané škodlivé zboží z Číny, za jakých podmínek budeme moci cestovat či pracovat jinde v Evropě, zda si budeme i nadále moci koupit v Řecku stejné auto o 30 % levněji než u nás, ale se zárukou platnou i u nás, ale i tom, zda budeme kupovat nekvalitní a drahé banány ze zemí spřátelených s Francií, anebo lepší a levnější tzv. dolarové banány z jiných částí světa. Pro sofistikované čtenáře: i dostupnost geneticky modifikovaných potravin se bude v europarlamentu řešit v příštích pěti letech.

Účast byla v průměru 43%, v Česku pak 29%. Čím nižší účast, tím větší váha těch voličů, jež k volbám přišli. Proč většina voličů nepřišla, to je téma pro sociologickou studii. Nejsilnější frakcí v EP s velkým odstupem zůstávají evropští lidovci, jejichž jedinou českou součástí po oznámeném odchodu ODS z této frakce bude nejmenší z úspěšných stran – čeští lidovci.

Ti voliči, kteří k volbám přišli, se pak stali obětí podivné kampaně. Témata vztahující se k evropské integraci u dvou velkých stran - „Řešení místo strašení“ anebo „Zabraňte návratu ODS“ či „Už žádné kšefty s důchody“ měla v očích těch voličů, jež alespoň jednou použijí volební mozkový závit, tyto strany nutně diskvalifikovat: jde o hesla, jež nemají s evropskou politikou nic společného. Ale nediskvalifikovala. Velké strany tentokrát již zcela otevřeně vzkázaly voličům: jste hlupáci, dáte nám svůj hlas, ať už vám nabulíkujeme cokoliv. Nezájem o volební témata ale není nic nového, vždyť krajské volby vyhrála ČSSD tématem třicetikorunového poplatků, tématem, jež s krajskou politikou nemá vůbec nic společného – jde o celostátní zákon.

Pojďme si to tedy shrnout: náš vlastní osud je nám lhostejný. Většina z nás nešla k volbám, přenechala rozhodnutí menšině. A tato menšina se zase ve své většině nezajímala o to, co v té Evropě pro ni chtějí kandidáti udělat: strašení, kšefty s důchody ani návrat ODS se totiž v Evropském parlamentu neprojednávají. Takže se ptám: jak budou tito voliči za pět let vyhodnocovat, co pro ně jejich europoslanci udělali? Asi podle předpovědi počasí. A to už vůbec neuvažuji o tom, že by voliči po minulých europoslancích chtěli účet za jejich dosavadní působení – seznam toho, co udělali. Jinými slovy: my, voliči jsme se nechali vtáhnout do hry politických stran - útoku na emoce - namísto toho, abychom jim vystavili volební účet podle toho, co v tom Evropském parlamentu opravdu chtějí prosazovat a co prosadily. Nenadávejme proto na politické strany , ale jen sami sobě: mohli jsme stranám říci, co si představujeme pod správou věcí veřejných, ale nám je milejší řešení místo strašení či nenávrat ODS.

Jaký závěr si z toho všeho mohu vyvodit já pro sebe? Napadlo mě heslo, které by se dalo při „citlivosti“ voličů k volebním tématům příště použít: důchody budou levnější. Že je to nesmysl? No a? Jaký je v tom rozdíl oproti heslům velkých stran pro letošní eurovolby?

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

123 napsal(a):

řešení místo strašení ....skvelý volební program...:-)))
08. 06. 2009 | 09:54

Mard napsal(a):

J8 k volbám nečel, protože jsem proti Lisabonské smlouvě a neměl jsem koho volit. Podvodníka Železného volit nemohu a Bobošíkovou, která kandidovala na presidenta za komunisty, také ne. Takže jsem nikam nešel. Kdybych měl k dispozici stranu stojící proti Lisabonu a která je tvořena slušnými lidmi, tak bych jí volil.
08. 06. 2009 | 10:00

Al Jouda napsal(a):

Budu neustále opakovat s wabargenem : Lidé jsou různí, ponejvíce blbí !
08. 06. 2009 | 10:01

islington napsal(a):

volič s alespoň jediným mozkovým závitem ignoruje billboardy u silnic a nerozhoduje se podle sloganů. Problém malých stran je naprostá rozstříštěnost. Kterým zeleným, euroskeptickým nebo liberálním stranám z té změti dát hlas?
08. 06. 2009 | 10:01

Saliven napsal(a):

Tak já nevím pane Svobodo jak jste na tom Vy, ale já (člen té menšiny, která šla volit) si troufám říct, že jsem dostatečně mentálně způsobilý, abych zjistil, co mí zvolení poslanci v EP dělali. Zjistil sem si to za minulých 5 let a za 5 let to udělám znova. Ne každý volič je s jedním závitem, což zřejmě dost dobře nechápete. A nebo spíš se potřebujete vymezit proti oběma velkým stranám, páč jste na hranici volitelnosti.
08. 06. 2009 | 10:04

Xavier napsal(a):

Souhlasím, ovšem heslo "Zvol svoje evropské hvěždy" má sice alespoň v kořeni jednoho slova Evropu, ale nic z témat, které jste uvedl výše, takže vaše oprávněná kritika nechtěně směřuje i do vlastních řad...
08. 06. 2009 | 10:05

karel matousek napsal(a):

Mame to, co si zaslouzime. Levnejsi duchody by u vetsiny lidi zabraly. Prosperita a jistota levnych duchodu pro vsechny!
08. 06. 2009 | 10:08

neo napsal(a):

Souhlasím se Salivenem.

paneSvobodo, to co píšete je zřejmý nesmysl. Volební kampaň NEMÁ velký vliv na voliče. Existují studie, které dokazují, že nerozhodnutých je málo, a drtivá většina z nich vůbec kampaň pozorně nesleduje.

Mezi těmi co šli volit nenajdete mnoho těch, kteří by se rozhodovali na základě modrých či oranžových plakátů.

Já jsem si osobně prostudoval názory jednotlivých stran a porovnal je se svými. Vítězně mi z toho vyšlo několik malých a jedna velká strana, kterou jsem nakonec volil.
08. 06. 2009 | 10:12

Saliven napsal(a):

karel matousek:
Nemyslím, že by v těchto volbách ty kampaně něco udělaly, protože voličská účast je tak nízká, že zřejmě přišli jen skuteční příznivci stran. Na podzim to bude jiná káva.

neo:
Co se týče těchto voleb tak je nerozhodnutých málo, při parlamentních to bude zcela jinak, tam už kampaně zaberou.
08. 06. 2009 | 10:16

vocc napsal(a):

p. Salivene, obávám se že nemáte pravdu. Kdyby tomu tak nebylo, neprohrála by ODS krajské volby díky asymetrické kampani, kdy se zaměřila na práci krajů, aby prohrála s ČSSD, která vsadila na čistě 30kč populismus. Aby se tomuto ODS vyrovnala, musela sáhnout po stejně stupidní kampani jako ČSSD.
08. 06. 2009 | 10:25

Saliven napsal(a):

vocc:
Jenže v krajských volbách byla volební účast více než 40 procent, tady 28. Trochu rozdíl řekl bych.
08. 06. 2009 | 10:30

karel matousek napsal(a):

saliven
zdravim, nemam prilis velkou duveru v inteligenci prumerneho volice. Je fakt, ze tech necelych 30%, co sli(volici, ne procenta) volit v techto volbach je asi jakousi 'elitou' a na debilni billboardy nehledeli. Ja bych teda ODS ani ty druhe nemohl ...
08. 06. 2009 | 10:33

boban napsal(a):

k čemu takové úvahy? K ničemu.
K volbám už nechodím. Proč? Ne proto, že jsem hlupák.Laciná hesla typu kdo nevolí si nemá proč stěžovat jsou směšná. Nevolím právě proto, abych si neměl na co stěžovat a neničil si psychiku tím, že jako člen stáda dám moc do rukou úzké skupiny lidí, která můj mandát stejně zneužije.Principy života této společnosti zdobící se nálepkou demokratická jsou na zvracení. Takže se holt musíme postarat vždy sami o sebe. Tedy pokud to umíme. Já naštěstí umím.
08. 06. 2009 | 10:37

neo napsal(a):

Saliven:
http://www.cspv.cz/dokument...

Role nerozhodnutých voličů ve volební kampani a její účinky
Případová studie: Volby do PS PČR 2006 v České republice
Tohle doporučuji.
08. 06. 2009 | 10:40

Béda napsal(a):

Autor,

s tím vítězstvím ČSSD v krajských volbách jenom díky 30-korunovým poplatkům jste tak trochu ulít. Tím jste patrně chtěl naznačit, že i střední vrstva, která se odvrátila od ODS a dala v těchto volbách svůj hlas ČSSD, je dle vás přiblblá. Anebo že by k tomu měla snad jiné motivy?

Nevím proč z toho děláte takové drama: Občanům jsou koryta v EU, resp. činnost EU, bez ohledu na to jaký praktický dopad mají opatření přijímaná EU na jejich život - vzdálená a ukradená. Je dokonce možné, že to s těmi opatřeními nebude ani tak moc žhavé a zlé, když si jejich škodlivost ani neuvědomují.
08. 06. 2009 | 10:45

matyáš napsal(a):

Mard: A co SSO? Ti by vaše požadavky na slušnou a "euroskeptickou" stranu splňovat mohli.
08. 06. 2009 | 10:50

dříve ruda napsal(a):

Pane Svobodo, na minulém blogu jste se nedostal k té slíbené komunikaci, tedy budu neustále opakovat (poslední odstavec se vztahuje k vašim větám z minulého blogu):

Já bych třeba rád pochopil váš pohled na činnost, kterou vyvíjí OSA, zajímalo by mě, jak pohlížíte např. na skutečnost, že rozdíl mezi prací řekněme chirurga a skladatele je i v tom, že chirurg nemůže svou práci natočit a znovu a znovu za ni inkasovat tantiémy, nemohou to činit ani ti, kteří svou invencí, znalostmi a umem tuto možnost jiným poskytli.
Co říkáte tomu, že mě legálně vlastněný disk okrádá o čas protipirátskou "reklamou" v některém případě opravdu dlouhými varováními, která nelze přeskočit? Že je chráněn proti kopírování (byť obejít tuto ochranu není problém pro nikoho), přestože si ze zákona smím udělat kopii pro vlastní potřebu? Abych s ním mohl manipulovat např. s rukama od vepřového, zatímco originál archivuji?
Zdá se vám v pořádku, když do zastrčené putyky se scházejí štamgasti podívat se spoilečně na fotbal nebo hokej a majitel obdrží fakturu od OSA, protože v TV vystupuje i řada "umělců" (ty uvozovky jsou zásadní), na které se tam nikdo nedívá?
Jestliže cenu CD, DVD nelze snížit z titulu autorských práv, jak je možné, že cena výrobně nákladnější audio nebo videokazety je nižší? Je správné platit tatáž autorská práva znovu a znovu dokola, poprvé při vydání vinylové desky, podruhé při CD, potřetí při vydání remasterované verze?
Vidíte, otázek je dost... Dejte šanci nám, předpojatým, pochopit. Zde je k tomu prostor. Jste diplomat, vysvětlujte, přesvědčte nás o tom argumenty, nikoliv lacinou proklamací.
08. 06. 2009 | 10:52

Johny napsal(a):

malinko se chci zastat volicu. verte nebo ne, jsou volici, kteri vyuzivaji sveho prava volit a sli volit, aniz by je oslovila vskutku "uzasna kampan" jakekoliv strany. i takovy jsou mezi nami. jde o tedy spise o to, ze nekteri volici ze sebe hlupaky nechavaji udelat. a ne ze vsichni co voli jsou hlupaci.

jsou lide, kteri maji na EU parlament jiny nazor, nez nam prezentuji zdejsi zoufala media a politici.

a mimochodem, pouze 28% obcanu nasi krasne zeme ma narok nadavat na politiky. ostatni at drzi hubu a krok, kdyz nejsou schopni zvednout pr...l, projit se 5 minut k volebni mistnosti a hodit tam 1 blbou obalku.

nazdar
08. 06. 2009 | 10:55

Zahledeny napsal(a):

souhlas s autorem, taktéž se domnívám, že většina spoluobčanů jsou hlupáci, jedna část že nepřišla volit a ta druhá že volí parlamentní strany, a to z důvodů, které popsal autor výše
08. 06. 2009 | 10:55

siven napsal(a):

Lidé mají velmi nízké povědomí o tom, co EP vůbec znamená a O ČEM rozhoduje. Velká a vzdálená neznámá.

Na volby proto běžný občan hází značku, volit jdou z 90% věrné úderné oddíly parlamentních stran...

Snad bude podzim o něčem jiném. Avšak – vezmeme-li v potaz minimální účasti těch, co nemyslí stranicky, jsou např. i ta necelá 2% pro SNK-ED úspěchem.
08. 06. 2009 | 10:56

Nothing napsal(a):

A o co v těchto volbach vlastne slo???? Ja nevím.L.smlouva u nas stejně projde a tak je jedno jestli podle techto indicii u nas ve volbach vyhrají euroanalnici z ods,cssd nebo kscm.Temer cela EU se odkolonila od eurocentralizmu zpet k hodnotam narodni hrdosti jen u nas na Slovensku a kdes v tramtariii vyhrala levice.U nas je to o to horsí že Ods je vlastně levicová strana/ to je CSSD 2/ a tak u nas vyhrali temer 100% levicovi euroanalníci.
08. 06. 2009 | 10:56

harkonen napsal(a):

Pane Svobodo, která z ostatních stran měla v programu boj proti "francouzským banánům"?

Problém je ten že máme v europarlamentu 3% zastoupení, takže i kdyby všichni naši europoslanci byli proti "francouzským banánům" tak je to stejně jedno. Kdyby byla nějaká eurostrana (jiná než Libertas z odsouzeným Železným a oportunistou Tlustým), pak by měly eurovolby u nás smysl. Takhle je to akorát mediální show a teplej flek pro 20 europoslanců.

30 korun za můj neodevzdaný hlas ať prosím dají na charitu. Takže díky, hlupáci nejsme, strčte si svůj titulek za klobouk.
08. 06. 2009 | 11:07

Horác napsal(a):

Pane Svobodo, to co píšete zní pro ty s jedním závitem částečně logicky, ale ve skutečnosti jde o totální blábol. Volič který přišel nevolil podle jakýchkoli kampaní, volil podle toho, které řešení je pro něj osobně nejpřijatelnější. Nejpřijatelnější, ne nejlepší možné!!! Chceme uvařit polívku a bylo by dobré uvařit knedlíčkovou. Jenže v lednici jsou jen oschlé párky a potom spousta dalších surovin co se do polívky prostě nehodí. A tak jsme uvařili gulášovou, která není zrovna nejlepší, ale je v dané chvíli možná...
08. 06. 2009 | 11:16

DeeBee napsal(a):

AJTA!!!
Ten humorista nám sděluje následující:
1. Ti, kdo nevolili, jsou hlupáci, poněvadž nevolili.
2. Ti, kdo volili, jsou hlupáci, poněvadž volili.
Sečteno: V ČR žije 100% hlupáků. Jen Pavel Svoboda, narozen 1962, svobodný a bezdětný je chytrák.

P.S.: Co na to Fischer, když se mu ministr nepolitické vlády takhle a zcestně hloupě vykecává???
08. 06. 2009 | 11:17

volič napsal(a):

Chtěla jsem volit malou stranu, ale bylo mně jasné, že ten hlas se ztratí,protože se do europarlamentu nedostane a potom bych tím akorát přispěla k úspěchu ČSSD. Proto jsem volila ODS, jako menší zlo i když každý můj mozkový závit chápe nesmyslnost některých volebních hesel( všech stran). Jsem snad proto hlupák?
08. 06. 2009 | 11:54

Lena napsal(a):

Hele, pan Svoboda šlápl někomu na kuří oko, co?
Tak se hlásím k hlupákům. Sice jsem šla volit a nevolila velké strany, to bych měla být chytrá, ale "moje" strana zapadla po 5 % a to mi bylo více méně jasné už dopředu, takže jsem vlastně taky hloupá, když jsem zahodila svůj hlas.
Jenže já si to aspoň na rozdíl od jiných zde přiznám.
Hezký den.
08. 06. 2009 | 11:55

Frante napsal(a):

Autor má částečně pravdu v tom, že průměrného občana oslovuje krátkozraký populizmus. Co občanovi zbývá? Problém s volbami je ten, že předem volič neví o čem všem se bude rozhodovat (v parlamentu, v krajích, europarlamentu, senátu) a jak o těch věcech budou rozhodovat kandidáti. I kdyby to věděl, stejnak většinou nemá jasno v tom jaké rozhodnutí je pro něj lepší. Neúčast se dá také zdůvodnit malým vlivem jedoho hlasu na budoucnost příslušného voliče.
08. 06. 2009 | 11:59

Pavlik napsal(a):

....co Vy na to pane ministře?

Co takhle příště volit přes internet.
08. 06. 2009 | 12:36

Matt Smorchen napsal(a):

Pro dříve ruda:

Buďte si jist, ž pan chirurg si své dílo může natočit a pak za tantiemy donekonečna prodávat. Záleží jen a jen na poptávce. Věřte i tomu, že ti šikovnější (a nejen jako chyirurgové) to jistě i dělají. Váš příměr není příliš trfný, protože z logiky věci vyplívá, že jednou operovaný kyčelní kloub pan doktor víckrát neprodá... ale do toho jde asi i s tím vědomím...

Jinak pokud jde o vaše stížnosti na ceny CD/DVD vs. kazety, s tím souhlasím a souhlasím i s vaší námitkou k protipirátským spotům. Lidé by měli mít právo koupit si nepř. film s nebo bez tohoto spotu... Ne tak už souhlasím s "bednami" v hospodách, kde běží do omrzení hloupé seriály, fotbalové zápasy atd. na které povětšinu (až na pár výjimek) stejně nikdo nekouká. Když si hospodský myslí, že mu "natočí víc piv", ať platí... to je jen a jen na jeho schopnosti počítat.
08. 06. 2009 | 12:37

siven napsal(a):

Milá paní voličko, mnohým z ne-5% stran by bylo stačilo jen 1,5krát více nevystrašených voličů, a nebylo co řešit. Když každý druhý, místo volení s čistou myslí, uvažuje ustrašeně o 5%, činí se dobrovolně nesvéprávným.
08. 06. 2009 | 12:44

Rejpal napsal(a):

Autor

Nadpis blogu není zcela korektní, měl by správně znít: "Voliči, jste hlupáci!"

S touto skutečností sice mají malé i velké strany málo společného, ale měly by ji akceptovat a z ní vycházet. Voličovy argumenty pro nebo proti volbě nejsou racionální.

Myslím, že v těchto volbách "hrdí Čechové" především dali aktivistům zbaštit pád vlády a tak zvanou "ztrátu" (dle mne vůbec neexistující) "prestiže" státu a "ostudu" z výměny činitelů v době předsednictví v radě EU. Nějaký EP tyto voliče vůbec nezajímal.
08. 06. 2009 | 12:47

kancelarska_mys napsal(a):

Co takhle založit tří-čtyř-pětikoalici malých středových stran pro podzimní volby ?
08. 06. 2009 | 12:57

Béda napsal(a):

Autor,

pozor na voliče. Mohli by si zapamatovat vaše "povzbudivá" slůvka a při dalších volbách vám dokázat, že urážky se lísavým politikům ve volbách nemusejí vyplatit.
08. 06. 2009 | 13:03

dříve ruda napsal(a):

matt smorchen:
nepochopil jste mě. Nemyslel jsem na natočení operace, to mě opravdu nenapadlo. Myslel jsem na nemožnost jednou operaci provést ve smyslu nějakého naprogramování a pak jen za každou další inkasovat bez nutnosti operovat znovu.
08. 06. 2009 | 13:08

Katka napsal(a):

Co to je za článek ? Inteligentní volič se snad rozhoduje podle toho, co politici udělali v minulých obdobích a ne podle plakátů podél silnic. Mimochodem, co bylo "Evropského" na kampaních menších stran??
Asi jsem nepochopila smysl článku. Lepší je tedy nevolit vůbec a zůstat sedět u televize s nadávkami na rtech?
08. 06. 2009 | 13:11

Vuřt napsal(a):

Pane Svobodo, Vy a Váš OSA je stejná sebranka, jako ČSSD. Takže zloděj křičí, chyťte zloděje.
08. 06. 2009 | 13:15

tantemici napsal(a):

Pane, nechápu sice vaši potřebu urážet spoluobčana, ale budiž. Vy máte sice právo (na intelektuála a profesního politika hodně ubohé a hodně pochybné) nazvat své spoluobčany hlupáky, ale obávám se, že se vám to coby bumerang vrátí. Mimochodem - asi vám to budu přát, jeví se mi, že si to za svá slova zasloužíte...
Necítím se totiž jako oběť ničeho, zásadně volím dle širších souvislostí a kampaně mne vlastně nezajímají. Takže - pokud něco strany svou kampaní vzkázaly vám pane Svobodo, mě toto neřekly:o)))))
08. 06. 2009 | 13:21

Martin napsal(a):

V UK maji jen dve politicke strany, ktere se dostanou do parlamentu, jsou taky blby??

Samozrejme, ze co co pisete je pravdou, jenze kdyz v teto zemi, delaji politiku jen neschopni co se neuchyti v soukromem sektoru a nebo vycuranci co si chtekj nahrabat, tak vam nakonec stejne zbyde rozhodovat se mezi ODS a CSSD, protoze oni jedini mohou neco ovlivnit. Uz jednou jsem vyhodil jeden hlas strane, ktera nedostala 5%. Tu chybu uz neudelam, a protoze v CSSD je stale Parobouk a Rath, kteri verejne rikaji ze jsou vic nez zakon, musim volit ODS.
08. 06. 2009 | 13:35

SuP napsal(a):

Pane Svobodo -
Přečtěte si komentáře a možná vám dojde, proč jste dostali jen 2 křesla.....
08. 06. 2009 | 13:41

HF napsal(a):

Mohu plně souhlasit, velké strany už žádný program nemají, protože by ho poté museli prosazovat a do toho se jim nechce. Raději budou čekat kde budou z Bruselu kapat nějaké peníze a tam se poté přidají.
Další politováníhodná skutečnost je předvolební masáž médií ( např. čt) ve prospěch velkých stran a striktní odmítání toho že by se tam také mohl dostat někdo jiný. Tím pádem se část voličů malých stran přidá k těm velkým a část jich k volbám vůbec nepřijde.
08. 06. 2009 | 13:42

aranela napsal(a):

Souhlasím s panem Svobodou. Také mě vadí, že si ČSSD a ODS udělali předvolební kampaň k podzimním volbám už teď. Ale nic s tím nezmůžu. Alespoň jsem tedy šla volit ty kteří jsou mi názorově nejblíž a to je Starostové a nezávislí. Věřím že na podzim se dostanou dál než teď. Ve Zlíně se jim podařilo dostat se v krajských volbách až na Kraj. Bohužel ČSSD a ODS se opět domluvili a vyšachovali je. Ale někdo přece musí nahradit zelené ne? :-))
08. 06. 2009 | 13:43

sv. Jozef napsal(a):

Pane Svobodo, tak jsem věřil, že podvodníci a slizouni lidovci se propadnou do žumpy zapomnění. Se slzou v oku zjišťuji smutnou pravdu, že se ještě drží nad hranici volitelnosti a jen můžu křesťansky doufat, že jim do dalších voleb do EP zas ubude něco voličů, protože staří členové vymírají a noví se neobjevují, protože kdo normální by volil stranu, která myšlenkově žije v 15 století a volili lumpa Klause za slib, že jim ODS pomůže okrást občany o 300 miliard pro parazity z katolické církve.
08. 06. 2009 | 13:58

Deny napsal(a):

Lidé, co nešli volit, si teď vlastně ani nemůžou stěžovat na politické poměry, na to, kdo se v Bruselu atd. Měli šanci to změnit, nevyužili ji.
Na druhou stranu je nutno ale konstatovat, že tito pasivní občané ušetřili našemu státnímu rozpočtu cca 180milKč. O tolik by totiž dostali až politické strany korun, kdyby šlo hlasovat vše 8 mil občanů.

Pak je třeba si uvědomit ještě jednu věc. ODS i ČSSD investovaly do kampaně každá min. 40milKč. ODS získá za volby necelých 20milKč, ČSSD cca 13milKč V obou případech prodělek. Tak čím to hoši "zalepí"?
08. 06. 2009 | 14:07

Vasja napsal(a):

Levouni.
Naučte se Modlitbu českého burana.
http://www.reflex.cz/Clanek...
08. 06. 2009 | 15:12

Rudolf napsal(a):

S článkem v zásadě souhlasím. Nabídka menších stran byla také dost nesrozumitelná a vzdálená od témat evropských, ale nikdo je nezná a tak také nevolí. Pokud to bude takto pokračovat (a já se obávám že ano), čeká nás opět stejná naprosto šílená sestava politiků, kteří jsou sice už dnes občany kritizováni (http://www.lidoveforum.cz), ale masa opět zvítězí. Uvidíme v říjnu.
08. 06. 2009 | 15:57

Líný černý pes napsal(a):

to Karel Matoušek 08.06. 10:06 :

Dejte si ten slogan patentovat, než Vám jej někdo vyfoukne.
Je působivý, srozumetelný, pravdivý a nezavádějící :)
08. 06. 2009 | 16:03

martinka napsal(a):

Něco na tom určitě je. Prostě s Vámi vcelku souhlasím...
Nicméně, já se také řadím k těm kdo nevolili. Proč? Vzhledem k nabídce jsem raději zvolila pohodový vikend. Nezodpovědné? S mým hlasem by byl výsledek stejný-stejně jsem měla původně v úmyslu volit stranu, která si, ostatně jak jsem předpokládala, k e.parlamentu ani nepřičichne...
Máte bohužel pravdu-lidé se nerozhodují podle toho, co jim která strana nabízí, ale podle toho, o kom si myslí, že má šanci uspět. Rozhodují se jen, jestli na pravo, nebo na levo. Asi jsme se prostě za těch 20 let nenaučili vybírat si. Nebo jsme si prostě jen všimli, že ať zvolíme kohokoliv, bude stejně prosazovat jen vlastní zájmy...
08. 06. 2009 | 16:45

SuP napsal(a):

Líný černý pes -
Třeba už ho prodal. Slyšela jste přeci, že oranžové šály slibovaly "slušnou, ale ještě údernější" ? To by přece nemohly (šály) slibovat, kdyby už něco neměly (šály) v záloze.
08. 06. 2009 | 17:19

Líný černý pes napsal(a):

to SuP :

Sliby jsou to nejlevnější, co se v těchto kampaních poskytuje. I ta propiska vyjde dráž.
08. 06. 2009 | 17:30

granil napsal(a):

Neztotožňuji se s autorem,protože hesla,která uvádí nejsou vše,podle čeho jsem se např.rozhodoval já.Mnohé strany na svých webových stránkách prezentovaly a rozebíraly podrobněji svůj program a cíle,kterých by v EP chtěly dosáhnout atp.
08. 06. 2009 | 18:25

ivan hochmann napsal(a):

Dosáhl jsem věku,stavu mysli,kvality vědění a mnoha dalších aspektů potřebných pro reakci na současné dění.Mám vytvořené životní klima které mě opravňuje zaujímat i nekompromisní stanoviska.
Jedno z mnoha zde mohu s radostí zveřejnit:

"Vysejte si voko!"

S volbami,politickými stranami,společenskými filosofiemi,náboženstvím ,ideologiemi,idejemi.Přečteno-potvrzeno!

Ani se nebudu obtěžovat rozvádět námět předkládáním důvodů.
Většina si může klidně poklepat na čelo a doporučit léčbu.

Já zase na oplátku mohu jasně a hrdě prohlásit.
Nenesu,odmítám nést,jakoukoliv část odpovědnosti za neskutečně pitomé skutky společenských vůdců.Nemám vůbec žádnou pravomoc jejich chování jakkoliv usměnit.Mohu si jen počkat až to zase dotáhnou ke stavění šibenic a pak jen kvitovat se zadostiučiněním.
Nikam si nechodím stěžovat.Nikoho nepřesvědčuji o svých nárocích.Moje postoje jednoznačně vylučují jakoukoliv diskriminaci.V případech,kdy se jedná o evidentní porušení mých práv,pověsím na opasek revolver a jen jednou vyslovím varování.

Předchozí věta slouží i jako vzletné rčení.Většina lidí jsou dnes zbabělci a při eskalaci konfliktu couvnou.Při svých parazitujících manýrách nejsou ani připraveni na fysický odpor.Spoléhají na jakýsi civilisační faktor,který ve své podstatě umožňuje popření přírodních zákonitostí.

Jednal jsem pod vlivem uvedených myšlenek celý život.Proto jsem měl s komunistickými bestiemi takové potíže.Fakt,že moje závěry dnes platí s násobnou silou,mě opravňuje k tvrzení,že situace je daleko horší než byla za totality komunismu.

A neříkejte,že je znakem primitiva potřeba zviditelnění nepřítele.! Zajisté jsme znal příčinu zla.Znám ji i dnes.Rozlezlou po České kotlině jako mor.A opět ji přiživuje stejný přírodní element jako dříve.S tím rozdílem,že v jakési demokracii nabývají aplikace zla
hnusných,hrůzných rozměrů.

Možná chcete argumentovat,že přesto nejde o život.
Nejde ,ale zcela jistě a zákonitě půjde.Pak můžete honit ty svoje Bychy po všech čertech.

Nemusíte mě titulovat nechutnostmi.Vím,že jsem nerudný nekompromisní stařec,se sklonem k přehánění a radikálním řešením.

A vůbec buďte rádi,že vám zde někdo naleje čistého vína.

Dobrý den Ivan.
08. 06. 2009 | 18:34

ali napsal(a):

byla jsem volit, protože jsem chtěla změnu...bohužel, spousta lidí to nevyužila, tak doufám, že budou držet pusu a krok...to, že se tu střídají dvě profláklé strany se mi nelíbí, naopak, jsem pobouřena špinavostí v politice a kašláním na lidi. Dvě strany, které se předhánějí kdo víc hnusnosti na koho vytáhne, místo aby pracovaly, domluvily se spolu, hledaly kompromis, je pro mne nepřijatelné. Blbých 30 korun nadělalo v hospodářství takový zmatek a díky soudruhům Rathovi, Paroubkovi, Sobotkovi, Jandákovi (už jen ten jmenný výčet je k pláči a zvednutí žaludku), to dopadá, tak jak to dopadá...
Jak k tomu přijdou ti, jenž nevolili ani jednu tuto stranu?
08. 06. 2009 | 18:42

Ládik napsal(a):

Nemyslím si, že jsem hlupák. Jsem bezdomovec a volit jsem nešel, protože bych musel na úřad mezi komunisty buď pro volební průkaz (jednou požádat, podruhé vyzvednout, potřetí jít volit jinam), nebo přímo volit mezi tou sebrankou. Moje preferovaná strana stejně ani nebyla v nabídce.

Odpovězte dříve rudovi na jeho normální a lehkou otázku. Nebo je Vám to zatěžko? Taky mi přijde divné, že projektant elektro nebere tantiemy za to, že se klienta svítí, topenář za to, že má klient teplo, vodař za to, že teče voda a odtéká voda z hajzlu, stavař za to, že barák nespadl...
08. 06. 2009 | 19:10

wbgarden napsal(a):

Budu neustále opakovat, že co tento svět světem stojí, je na rozdíl od všelikých slibů, princů na bílých koních zoufalý až skoro absolutní nedostatek. Dospělé holky už by to mohly vědět. Málokdy se totiž soused ukáže po čase býti lepším než váš původní manžel. Veselé krizování....
08. 06. 2009 | 19:11

SuP napsal(a):

Ládik, Dříve ruda -
Přidávám se, taky mě ta odpověď zajímá. Já sice dělám jednoúčelové stroje, ale taky nedostávám zaplaceno za každé použití.
08. 06. 2009 | 19:22

Ládik napsal(a):

Je v pořádku platit za každý upgrade CADu, protože je v něm něco nového, pokročilejšího. Pokud chce zpěvák prachy, měl by přijít zazpívat osobně a při každé další návštěvě přidat další sloku (pokud umí jen jeden nápěv, což je běžné). Ať nežeru, za 300 na hoďku.
08. 06. 2009 | 19:58

kocman ladislav napsal(a):

A co vzkázali stranám (ať velkým či malým) nevoliči?
Škoda tolika Vašich slov.
10. 06. 2009 | 08:30

John CuckooAni napad! napsal(a):

Sup To bude tim ze nejste prislusnikem dostatecne zdatneho kmene vybaveneho ucinnymi spolecenskymi mimikry a retorikou. Soused mi neustale pripomina, ze ackoliv vydelava mene nez ja priplaci mi na malou cinzi ve statnim bytu. Ja mu na to odpovidam, "Jo milej pane, to bude tim, ze si nedokazes opatrit zadnyho poradnyho Krecka."
11. 06. 2009 | 21:53

Replica Omega Watches napsal(a):

Replica Omega Watches is very popular today with its fashionable design. Many people like to wear replica Omega Watches for it shows ones status and elegant and handsome appearance. When a man wear replica Omega Watches, he will be more masculine and when lady wear, it will be more attractive than wearing other ornaments.http://www.omegawatchessale...
02. 07. 2009 | 04:27

člen KDU-ČSL napsal(a):

Jo, to je skutečně moc strategické a taktické omílat furt dokola rozdělení na velko a malé strany. To je dobrej člen předsednictva, co v KDU máme, fakt. Místo abyste, pane Svoboda, dělal něco pořádného v kraji a mluvil do médií o důležitých programových tématech a snažil se pomáhat jak straně, tak voličům, tak tady pindáte nesmysly. To, že volič evidentně uvažuje jinak, než vy, ještě totiž neznamená, že je hlupák, víme?
27. 07. 2009 | 17:55

tiffany jewelry napsal(a):

volič s alespoň jediným mozkovým závitem ignoruje billboardy u silnic a nerozhoduje se podle sloganů. Problém malých stran je naprostá rozstříštěnost. Kterým zeleným, euroskeptickým nebo liberálním stranám z té změti dát hlas?
31. 07. 2009 | 07:38

TUTORIAL TIPS AND TRICKS napsal(a):

Danke f information
15. 08. 2009 | 20:25

vuitton napsal(a):

Přírodní zdroje rostlinných bílkovin, vitamínů, minerálů, stopových prvků a vlákniny.
16. 09. 2009 | 20:17

tag heuer link napsal(a):

Good recommended website.
12. 03. 2010 | 08:20

tag heuer monaco napsal(a):

I am looking forward for the next updates of your awesome worship. It would be great if you have other great things just like this. I really love it. Thanks!
12. 03. 2010 | 08:22

Free Ringback Tones napsal(a):

thanks you very much for your information
16. 03. 2010 | 00:06

cartier cpcp napsal(a):

happy to come here
24. 03. 2010 | 04:50

gold rings inexpensive napsal(a):

Milá paní voličko, mnohým z ne-5% stran by bylo stačilo jen 1,5krát více nevystrašených voličů, a nebylo co řešit. Když každý druhý, místo volení s čistou myslí, uvažuje ustrašeně o 5%, činí se dobrovolně nesvéprávným.
02. 04. 2010 | 15:39

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Bobek Miroslav · Boučková Tereza C Cimburek Ludvík Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr G Gazdík Petr H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Havel Petr · Havlík Petr · Heger Leoš · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hovorka Jiří · Hradilková Jana · Hrstka Filip · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chromý Heřman · Chýla Jiří J Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Keményová Zuzana · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kněžourková Tereza · Kolínská Petra · Komárek Michal · Kopecký Pavel · Kostkan Tomáš · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Krištof Roman · Kroppová Alexandra · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Vladimír · Kuchař Jaroslav · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Lalák Adam · Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga · Ludvík Miloslav M Mahdalová Eva · Marksová-Tominová Michaela · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Mihovičová Jana · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Navrátil Vojtěch · Němec Václav O Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Palik Michal · Paroubek Jiří · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Pikora Vladimír · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Pokorný Zdeněk · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rath David · Redakce Aktuálně.cz  · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Růžička Michal · Rychlík Jan Ř Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sláma Bohumil · Slimáková Margit · Sobotka Bohuslav · Sokačová Linda · Sportbar · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stejskal Libor · Stránský Martin Jan · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syková Eva Š Šefrnová Tereza · Šilerová Jana · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Štádler Petr · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel · Šumbera Filip · Švejnar Jan T Tolasz Radim · Tomášek Pavel · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Tožička Tomáš · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Vendlová Veronika · Vhrsti · Vileta Petr · Vlach Robert · Vlk Miloslav · Vodrážka Mirek W Wagenknecht Lukáš · Wheeler Adrian · Wichterle Kamil · Wollner Marek Z Zahradil Jan · Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy