Třídit odpad se má vyplatit

05. 05. 2011 | 10:36
Přečteno 7285 krát
V oblasti placení za odpady je mnoho nespravedlností. Technicky lze mnoho z nich jen težce odstranit aniž by se rozmnožily černé skládky. Třídit odpad by se ale mělo vyplatit. A na netřídění by neměli doplácet obce - tedy my všichni.

Města a obce si dlouhodobě stěžují, že náklady na odpady nestačí
pokrýt poplatky, jež od občanů a firem vybírají. Samosprávy tedy musí
enormně doplácet na náklady s odpady. Tyto prostředky pak pochopitelně
chybí obcím, když plánují realizovat jinou veřejnou potřebnost (opravu
chodníku, kanalizace či hřišť pro děti). Samosprávy pochopitelně
volají po zvýšení zákonných limitů poplatků.

Současná nejvyšší hranice 500 Kč postačovala pokrýt náklady na odpady
jen v roce 2002. Již v následujícím roce náklady vystoupaly na 652 Kč
a nyní se ocitají na hranici 900 Kč, tedy prakticky dvojnásobku toho,
co obce a města mohou od svých občanů získat. Nejvyšší nákladovou
položku představuje směsný (netříděný) odpad (nárůst v období 2002 –
2009 téměř o 100% na hodnotu 521 Kč). U tříděného odpadu činí náklad
jen 132 Kč, tedy čtyřikrát méně. Navíc s vytříděným odpadem můžete
plánovat jeho další využití, dnes známé moderní technologie umožňují
skutečné zhodnocení dobře tříděného odpadu a tedy i příjem z
odpadového hospodářství.

Potřeby obcí a měst již nebylo možno přezírat, když žádají urychlené
řešení. Situaci komplikuje fakt, že finanční úhradu za odpady upravují
tři zákony, každý s úplně jinou optikou. Za této situace skupina
poslanců navrhla zvýšit část poplatku. Nejedná se však o tupé zvýšení.
Poplatek 500 Kč se dnes skládá poněkud nepochopitelně ze dvou limitů:
250 Kč na tříděný odpad a 250 Kč za netříděný (směsný) odpad.
Navrhujeme zvýšit právě limit za netříděný odpad na 750 Kč, u
tříděného odpadu zůstává stávající limit 250 Kč. Chceme tedy motivovat
k třídění. Obce a města vědí, že třídit se vyplatí a zajímají se o
technologie, které umožňují účinné využití odpadu s výraznou finanční
návratností. Například Vyškov či Žďár nad Sázavou investovaly do
využívání vytříděného odpadu s garantovanou návratností a ziskovostí
pro jejich město a tím i pro občany. Vím, o čem mluvím, protože jsem
systém třídění odpadů zaváděl i v obci, kde jsem 8 let starostoval.

Čím více se tedy vytřídí odpadu, tím méně bude nákladů právě na
současně nejvyšší položku – směsného odpadu, kdy samozřejmě nejvíce
rostou náklady na skládkování, spalováni i svoz tohoto odpadu.
Motivovány tak budou obce realizovat projekty účinného využití odpadu
a jejich prostřednictvím občané, aby skutečně třídili, protože to
pozitivně poznají ve svých peněženkách. A nejen to. Poznají to i ve
svém okolí. Jde nám o to, aby i samosprávy převzaly odpovědnost za
fungující a finančně návratné odpadové hospodářství. Nicméně stejný
limit pro tříděný a netříděný odpad není ani motivační, ani
spravedlivý. Když obce zrealizují účinný systém nakládání s odpady,
zjistí, že budou moci naopak snižovat poplatky za odpad. Pozitivních
příkladů z našeho okolí je již celá řada. Pokud reagovat nebudou, lze
předpokládat, že se jich začnou ptát jejich občané, proč musí platit
takové poplatky na rozdíl od těch lepších obcí. Ale také občané musí
vědět, že stále více než jedna třetina z nich odpad vůbec netřídí a
toto číslo se již po několik let nesnižuje. Ve velké novele zákona o
odpadech je třeba hledat zákonné nástroje, jak je postihovat. Na
jejich pohodlnost doplácí ostatní a to také spravedlivé není.

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

tata napsal(a):

Pane

ono nejde oto že to není třeba,vše se zdražuje ,otazka je že vy všichni vše dělate s pohledu 30/80000 platu,a chovate se prostě nesmyslně kde však maj lidi na vše brat,když dam někomu splatkovy kalendař tak mu musim dat možnost ho splacet,bohužel na tu zasadní věc zapominate.

TY KECY ŽE SME ŽILY NA DLUH jsou tak pro fanatiky,mi sme nebrali statisicové platy,mi sme netunelovaly,mi sme stale žily jen s obyčejneho platu,jenže ted ten splatkovy kalendař vystavujete nam,předevšim nam.
05. 05. 2011 | 10:54

Míval napsal(a):

Myslím, že to s odpadovým hospodářstvím dopadne jako s tím vodním. Tam platí, že snižováním spotřeby dosahujete zvyšování ceny, aby si majitel udržel svůj zisk.
05. 05. 2011 | 10:58

drozd kvíčala napsal(a):

Já mám jasno. Pokud dojde ke zvýšení poplatků za odpad, přestávám třídit a budu házet veškerý odpad na jednu hromadu.
05. 05. 2011 | 11:00

jan napsal(a):

Skládkaři=Cizinci chtějí na korupci starostů a politiků také vydělat!!!Gazdík se naučil lhát jako gauner Kalousek, co např zvedl spotřební daň u nafty a výnos pro stát klesl o 8mld.Kč, všichni cizinci tankují jinde, než v ČR! Hovadem u moci se stanete rychle!
05. 05. 2011 | 11:09

Ovčan napsal(a):

Poctivě třídím bílé sklo,barevné sklo,plasty i papír a dokonce vozím i kompostovatelný odpad na svozové místo,když už zemědělci mají málo kompostu a půdě vymrskané pěstováním řepky hrozí eroze,kterou má zastavit právě kompost.
Vy a vaše vláda však už nevíte kde lidi ještě obrat o peníze a tak nějaké to zdražení o 100% mě už nijak nepřekvapuje.
Abych nějak ušetřil,zprovozním asi opět svůj starý uhelný kotel a po nocích (tedy ekologicky bez kouře) v něm budu spalovat plasty,staré pneumatiky a petlahve.
V řetězcích budu nakupovat to nejlevnější zboží z dovozu z Asie.Naši výrobci holt mají smůlu.
Do Německa a Rakouska to taky nemám tak daleko,tak až zvýšíte DPH u potravin o těch 350%,budu na velké nákupy jezdit tam.Co na tom,že naši zemědělci a potravináři nebudou mít tržby a nebudou odvádět daně,které vaše mafiánská triáda stejně rozkrade.
05. 05. 2011 | 11:10

krokus napsal(a):

Proboha, copak nechápete, že když se zdraží odvoz odpadu, přibude černých skládek všude kolem nás? A obce budou platit za jejich likvidaci o to víc (nebo je nechají být?), takže se budou dále zvyšovat poplatky za odvoz odpadu atd. Tak to přece chodí. A ty, kteří sypou odpad do lesů či k rybníkům, nepřesvědčíte, aby ho dávali do kontejneru, když poplatek za kontejner zvýšíte!
Až takhle jednoduché to je.
05. 05. 2011 | 11:15

dohemžil napsal(a):

Hm, postihnout líné netřídiče. Zajímavá myšlenka. Ale jak?

Čekat u popelnice, natočit jak lidi odhazují odpad a pak ihned odpad vyzvednout a současně lenocha přichytit, sepsat s ním pokutový blok a napařit 5.000,- Kč?

Inu proč ne. Avšak zapomíná se, že lenoši jsou od přírody mstivý. Předpokládám, že umělohmotných kontejnerů na plast pak bude o to víc hořet v našich městech. A nebude to jen práce několika pyromanů/pyromanek.
05. 05. 2011 | 11:16

Michal Macek napsal(a):

tridim tridis tridime :)
05. 05. 2011 | 11:17

martys napsal(a):

jak je zajištěno, že si na odpadu jenom někdo nemastí vlastní kapsu?! tahle ta dnešní garnitura neumí hledat řešení - umí jenom házet náklady na lid
05. 05. 2011 | 11:24

Apeoffice napsal(a):

Pane Gazdíku, nechápu jak moje třídění odpadu sníží mě náklady na popelnice (odpad), když platím paušálně za rok. Nikde není zohledněno, kolik jsem toho vytřídil. Jednou týdně přijedou popeláři, vyvezou popelnici ať je plná nebo prázdná. Jo kdybych měl vlastní popelnici a platil jen za to co skutečně bylo odvezeno, potom ano, chápu, že svým zříděním si snížím náklady. Ale já nemám možnost nijak ovlivnit výši poplatku za odpady!!! Obec mi to prostě nadiktuje!!! Jděte k šípku s Vaším nápadem.
05. 05. 2011 | 11:24

Baba napsal(a):

Hledat souvislost mezi tříděním odpadu a náklady na jeho zpracování? Tříděním logicky navazujete na vděčnější úroveň obalů. Snad to ti mladší budou napodobovat.
05. 05. 2011 | 11:33

paja napsal(a):

Tímto naopak ztrácím motivaci třídit,obec nařídila platit odpad paušálně pro všechny a ještě by to chtěli zdražit.Nebylo by lepší se zase vrátit k známkám na popelnici a když bude plná tak jí vylepit k odvozu?Pak mě to teprve bude motivovat,ale tohle je jen prachobyčejné zdražování.Když má platit mailant tak si to třiďte sami.
Pan Gazdík a spol by měl už dávno bručet jako nepřítel státu,a né tady okecávat přihrávání kamarádům.
05. 05. 2011 | 11:33

deep throat napsal(a):

Pane Gazdíku, Váš nadpis "Třídit odpad se má vyplatit", se mně moc líbil. Já bych začal v Parlamentu. Vás bych zařadil spolu s mnohými pos.anci do skupiny "Nebezpečné odpady". Celému národu by se to vyplatilo nastotisíckrát.
05. 05. 2011 | 11:39

Čochtan napsal(a):

A nemohly by obce třídit odpad samy ?
Nestálo by to nic, nanejvýš jeden úředník by dohlížel, a práci by mohli dělat osoby pobírající sociální dávky. Přednostně ty, které v životě nezaplatili ani korunu daní.
05. 05. 2011 | 11:41

neo napsal(a):

Pane Gazdíku, víte v čem je problém? Ne ve výši poplatku, ale v nesmyslném určení, kdo ho má platit.

Obec odváží vždy jednu popelnici a to bez ohledu na počet osob v domácnosti. Nikoho tedy nezajímá, zda popelnici naplní domácnost o 2 lidech a nebo o 6ti lidech.

Obec oběma rodinám vyveze stejné množství odpadu, ale první rodina zaplatí 1000kč a ta druhá 3000kč. To je dost rozdíl za stejnou službu, nemyslíte?

Buď tedy zvyšte poplatek, ale vztáhněte ho na počet popelnic a nebo to nechte být. I tak je to mazec.

Mimochodem, i kdyby rodina o 6ti lidech třídila jak divá a naplnila vždy maximálně půl popelnice, tak stejně zaplatí dle nového návrhu 6000kč ročně. Co je na tom motivačního?
05. 05. 2011 | 11:41

Čochtan napsal(a):

Není to krásná představa ? Na obecní dvůr přijede nejnovější mercedes, vystoupí tlustá osoba, ověšená zlatými řetězy, doutník v hubě a začně třídit odpad !
Není to nádhera ? Já vím, že je to jen sen, že něco takového se k práci nesníží, ale alespoň bychom mu přestali platit benzin pro jeho mercedes.
05. 05. 2011 | 11:49

Rumcajs napsal(a):

tata:

Jenom roční tunel nezaměstnaných je cca 50 mld. Přijde Vám to málo ?
05. 05. 2011 | 11:52

juvel napsal(a):

Nedávno jste v jednom svém blogu vyjádřil myšlenku: "Ještě loni jsem byl respektovaný starosta malé obce"... "okamžikem zvolení do Poslanecké sněmovny jsem se proměnil v darebáka"
Asi si ani neuvědomujete, jakou pravdu jste vyslovil. A obávám se, že to ze sebe už nikdy nesmažete.
05. 05. 2011 | 11:53

Viola napsal(a):

Pája má částečně pravdu.

Popeláři totiž nechtějí přijít o své peníze, ani o svá místa a tak dělají, že dělají a kliďo píďo převracejí i poloprázdné popelnice. Jezdí, aniž by je někdo kontroloval, zda skutečně mají naplněný ten svůj vůz, váží je někdo? Jezdí, aby měli peníze, něco jako v kanceláři, když se dělá, že se něco dělá, tak je to. My obyčejní lidé třídíme, až se z nás kouří, jeden balík do papíru, pár lahví do skla, něco pet lahví s jinými obaly tam a zbytky, kterých je už opravdu minimum do netříděného a pak ještě nastoupí četa vybíračů popelnic, takže tam toho pro skutečný odvoz nezůstává, je třeba kontrolovat popeláře, protože ti také chtějí své peníze.
05. 05. 2011 | 11:56

Papouch napsal(a):

Jaky bude vysledek, kdyz se spoji neschopni a lini obecni urednici, bez jakekoli motivace provozovat system efektivne a vyjednat s dodavateli sluzeb dobrou cenu s rigidnimi ekopredpisy?

Plytvani verejnymi penezi, ale ono to obyvatelstvo zaplati, zvysime jim DPH a centralne prerozdelime obcim.
05. 05. 2011 | 11:56

Grandmaster napsal(a):

Hm,
odjinud. Mam moznost volit velikost popelnice a pocet odvozu odpadku za mesic (dvakrat nebo jednou). Bydlim na vesnici a kompostuji bilogicke odpadky sam (je z toho prima hlina). Kdyz vsechny odpadky vytridim nemam moc toho do te popelnic dat. Mam tedy malou popelnici a odvoz odpadku jednou mesicne a je to timto lacine.
A svet je maly - mam stejne potize s cenou vody, jak se o tom zminuje Mival. Neplytvam vodou abych usetril a ti darebaci kapitaliste me odmenuji zvysenim poplatku, protoze 'spotreba vody klesa' a tim i jejich zisk.
05. 05. 2011 | 12:00

neo napsal(a):

Grandmaster:

když klesne spotřeba vody, tak rostou náklady na její udržování v nádržích. Proto roste cena. Nikoli kvůli zisku.
05. 05. 2011 | 12:05

Viola napsal(a):

Grandmastere,

za odpad na vesnici bych neplatila vůbec, pokud by tam byly popelnice na tříděný odpad, za který se snad ještě neplatí. Obykle se přisune nějaký kontejner na větší odpad na jaře a podzim a tam se dá odhodit, co se jinam nedá dát.
05. 05. 2011 | 12:18

SuP napsal(a):

Taky mi to nějak nevychází. PLatím 1818,-/půlročně. A to není dělitelné ani 12, ani 500.
05. 05. 2011 | 12:19

Viola napsal(a):

neo

náklady na udržování vody ve vodárně znamená platit zaměstnancům, kteří také chtějí žít a jimž také rostou náklady. Takže i kdyby se žádná voda neodebírala, je třeba platit lidi ve vodárnách.
05. 05. 2011 | 12:20

Viola napsal(a):

Ono by to šlo také udělat tak, že by popeláři zároveň pracovali na zimním a jarním úklidu, dělali by víceúčelově, mohli by i stříhat trávu.
05. 05. 2011 | 12:24

Mac napsal(a):

neo 11:41

konečně mohu 100% souhlasit :-)

Naše 4členná domácnost vytřídí, každej papírek, plasty, sklo, petky. Výsledek: týdně nezaplníme popelnici ani ze tří čtvrtin.

Soused přes ulici: stejná čtyřčlenná rodina, na třídění kašle, neobtěžuje se ani sešlapávat petky. Výsledek: vrchovatě plná popelnice + minimálně 3-4 velké plastikové pytle.

Jeho produkce kom. odpadu je minimálně 2-3 násobná proti naší a - PLATÍME OBA STEJNĚ.

taková tržní ekonomika mně může políbit.....
05. 05. 2011 | 12:25

Viola napsal(a):

A vůbec, co je to za loby ta popelářská, nejsou to nějací mafiáni, že drží obce pod krkem? Měli by s nimi zatočit.
05. 05. 2011 | 12:26

Viola napsal(a):

A vůbec, jak můžou chtít od občanů platit za tříděný odpad. Přece, když odvezu papír do sběru dostanu za to zaplaceno, jak to, že nám za to neplatí, měl by někdo stát u kontejneru s papírem a vybírat peníze od těch, co jej odváží.
05. 05. 2011 | 12:34

myrta napsal(a):

Viola,Neo
ohledně vodáren tu blábolíte nesmysly.Jediný motiv zdražování jsou tučné zisky Veolia putující do Francie.Kdyby jste měli přehled,kolik berou normální zaměstnanci vodáren,tak nebudete věřit.67 kčs hrubého.Investice se nekonají,jen když nastane porucha.Nesmyslně se vadávají peníze např.na JPS-hlídání a pohyb monterů v autech.To stojí měsíčně obrovské částky a oni nemají ani na opravu aut.Atd,atd.Typický český idiotizmus-propachtovat strategicky důležité provozy,které jen chátrají a zisky jdou do ciziny!
05. 05. 2011 | 12:40

Viola napsal(a):

Odpad je cenná surovina a jsou domy, kde si ho chrání a mají ho pod zámkem a když přijedou popeláři musí jim někdo otevřít a popelnice vydat.
05. 05. 2011 | 12:41

Viola napsal(a):

myrto, ale já to vím, jen jsem chtěla, aby neo na to sám přišel.
05. 05. 2011 | 12:43

martys napsal(a):

mac:
v tom je ten problém....ono se to všechno zprůměruje a pak z toho vyjdou ty hausnumera

jiank systém "každý svoje popelnice" je nefunkční - lidi totiž začnou házet odpady sousedům nebo se začnou tvořit černé skládky

jediná možnost je podle mě skočit na krk firmám které se na odpodech přiživují!! třídit dodatečně i netříděný odpad! pozitivní motivace občanů! a snažit se ekonomicky využít sebrané odpady- aby to byl přínos, ne výdaj
05. 05. 2011 | 12:46

anti politik napsal(a):

Gazdík je znám v politických kruzích jako "honem, honem ať to všechno stihnem zdražit" než skončíme!!! Tak mu říkají-"honem, honem reformy". (rozuměj zdražování)
05. 05. 2011 | 12:58

rejpal napsal(a):

Jednoho dne se stejně dopracujeme ke 100% dani a lístkům na základní životní potřeby. Výjimkou budou ústavní činitelé, spekulanti a hazard.
A vsadím se, že stejně nebude nic fungovat jak má. Děravý hrnec má jednu základní vlastnost - čím víc vody se do něj naleje, tím více vody z něj vyteče.
Zajímavé je, že před volbami to věděla skoro každá strana, po volbách přišel Alzheimer.
05. 05. 2011 | 13:02

gaia napsal(a):

zdražuje se úplně vše a lidé na to nebudou mít. Takže v rámci spravedlnosti navrhuji platit za kilogram odpadu. Kdo hodně konzumuje a má odpadu hodně , ať platí, ale kdo nic nevyhodí, tak proč by měl za popelnici platit nějaký paušál. A přitom se dá zužitkovat úplně vše. i ze sáčků od mléka po nastříkání lze háčkovat předložky do koupelny, z plastových lahví dělat vázičky a ozdobné předměty , z konzerv svícny a perořízky a hořlavé lze pálit v kotli.
05. 05. 2011 | 13:10

Jee napsal(a):

Souhlasím s panem Neo. Francouzští a španělští vlastníci našich infrastuktur jsou ostatně jako všichni podnikatelé spravedliví lidé. Nemají žádný zájem importovat domů své zisky na úkor občanů spřátelených zemí v EU, nehledě na jejich členství v NATO. Tyto jejich morálně-volní vlastností jsou nám zárukou, že když dojde k navýšení cen vodného či stočného, jde vždy jen o vykrytí nějakých nepředpokládaných ztrát.
05. 05. 2011 | 13:12

Sladký napsal(a):

TŘÍDIT ODPAD SE MÁ VYPLATIT. Co je to za češtinu,proboha? Dotyčný je Tatar nebo Hotentot?
05. 05. 2011 | 13:13

gaia napsal(a):

nojo, sám Gazdík nemohl z učitelského platu uživit rodinu, tak se dal na politiku a již zaúpomněl, kolik obyčejní lidé berou. A že ten litr budou muset platit i důchodci, kteří žádný odpad nevyprodukují, neb jim z důchodu nezbyde již na žádné zboží, to nedomyslí.
05. 05. 2011 | 13:14

David napsal(a):

Pane Gazdíku, že se nestydíte!!!

---------

„...V oblasti placení za odpady je mnoho nespravedlností...“

A já říkám, a ještě více jich bude!!!

„...Třídit odpad by se ale mělo vyplatit. A na netřídění by neměli doplácet obce - tedy my všichni....“

„...Nejedná se však o tupé zvýšení. ... Chceme tedy

motivovat

k třídění. Obce a města vědí, že třídit se vyplatí...“

„...Čím více se tedy vytřídí odpadu, tím méně bude nákladů...“

„...Motivovány tak budou obce realizovat projekty účinného využití odpadu a jejich prostřednictvím občané, aby skutečně třídili,

protože to pozitivně poznají ve svých peněženkách....“

-------

Myslím si, že toho oblbování a manipulování s lidmi bylo už dost!!!

Tak třeba na sídlišti ve městě. Někdo třídí a jiný netřídí odpad, ale všichni platí stejně. Tomu říkám motivace!

Velmi pochybuji, že pokud lidi by ještě více a více třídili odpad, že by v důsledku toho zase obce snížily poplatky.

Obce nemají prachy do svých rozpočtů, tak hledají způsoby, kde lidi ještě oškubat.

Prostě článek je přímo hnusnou oblbovačkou lidí!!!

Soukromé firmy zajišťující svoz odpadu mají malé zisky, proto se musí zvýšit poplatky, aby zisky mohly být ještě větší.

Je to stejné, jako s bankami. Jedné bance nestačí roční zisk pouhé jedné miliardy a přijatelné poplatky. Ona musí mít zisk hned deset miliard a nemravné poplatky.

Musím ještě dodat, že v třídění odpadu patříme už teď na přední místo v EU.

Takže nás, pane Gazdíku, neoblbujte, že málo třídíme!!!

Nelžete!!!

www.eurozpravy.cz:

Češi jsou mistři v třídění odpadů

„...Ve srovnání s rokem 1999 se jedná o šestinásobný nárůst. Česko se tak dostalo na přední příčky v Evropě, a v některých oblastech dokonce evropský žebříček vede. " Například ve sběru plastů jsme první v Evropské unii před Německem," popsala mluvčí společnosti Eko-Kom Šárka Nováková. Podle ní jsou české úspěchy v třídění odpadů v Česku dány i historickou tradicí. "Tady se totiž začal sbírat papír a sklo už v padesátých letech minulého století," vysvětlila Nováková....“

http://domaci.eurozpravy.cz/ekologie-a-zemedelstvi/4153-cesi-jsou-mistri-v-trideni-odpadu/

Bude to jako se šetřením vodou zamontováním vodoměrů. Nebudu se rozepisovat, jak ta „motivace“ dopadla.

Prostě tato vláda hloupých škrtů by měla co nejdříve zmizet, než způsobí ještě větší škody, než už způsobila.

Jediné řešení je časově neomezená generální stávka, demise vlády a nové volby.

Jinak to nevidím.
05. 05. 2011 | 13:14

Sladký napsal(a):

Je třeba sebrat vše všem hloupým a neschopným a dát to těm schopným a úspěšným.
05. 05. 2011 | 13:14

Grandmaster napsal(a):

Neo,
abych to upresnil.
Cituji - priblizne k tomuto prisli komunalni byrokrati:
Zmensene zisky na zaklade mensiho odberu vody prumyslu a privatnich zakazniku. Vyvoj nakladu je stabilni, zisky jsou mensi. Aby to vychazelo + - nula musi se zvysit ceny vody. Pevna cena 2750 kr rocne a za kubik vody 20 kr. Plus dph. Totalne platim asi 5500 kr rocne.
Co me trapi, je ta logika. Setri vodou(!) rikaji nam vsichni (vcetne politiku). A kdyz se tim ridim, stoji me to vic.

Viola,
popelnice musi byt i na vesnici a vubec vsude. Je na to zakon.... Trideni me nazabije a jak rikam, prijde me to lacino.
Priblizne 220 kr rocne za popelnici (120 l) a kolem 1000 kr pevny poplatek.
05. 05. 2011 | 13:20

neo napsal(a):

myrta:

pořád to nic nemění na tom, že při poklesu spotřeby rostou náklady.
05. 05. 2011 | 13:22

stejskal napsal(a):

Dobrý den,

smazal jsem jeden hrubě urážlivý a nadávky obsahující příspěvek, neboť ty jsou v rozporu se záměrem našich stránek, tedy poskytovat prostor pro věcnou a korektní debatu.

Děkuji za pochopení.

Libor Stejskal, editor blogů
05. 05. 2011 | 13:29

gaia napsal(a):

neo

no u vody možná ano, ale u odpadů asi ne. Jezdí méně kuka vozů, nemusí se budovat nové skládky, platit tolika popelářům...

Ale platí, že při poklesu spotřeby bude méně odpadů. Když koupím méně zboží, vyhodím méně obalů a méně zbytků.

Hezká je pohádka od Boženy Němcové o perníkové chaloupce, kde se dědek s babkou ptají ženy na poli , neviděla-li děti a ona povídá celou historku výroby lnu až po oděvy, po rozedrání oděvů se ušijí udělají hadry a po využití hader se materiál použije jako troud na podpal, takže nezbyde vůbec žádný odpad. Tak to bylo v minulosti, využilo se úplně vše až do konce a odpady nebyly!

Jak bude společnost chudnout, odpadů bude ubývat!!
05. 05. 2011 | 13:31

neo napsal(a):

gaia:

taky o odpadech v tomto ohledu se vůbec nezmiňuji.

Svůj názor na odpady jsem výše napsal v 11:41
05. 05. 2011 | 13:34

gaia napsal(a):

neo

takže otázka spíš zní, zda se nám vyplatí takoví poslanci , jako je Gazdík. Je placen z našich daní, tudíž je to vlastně náš zaměstnanec a my jsme jeho zaměstnavatelé, takže by měl hájit naše zájmy a nezapomínat na to!!!
05. 05. 2011 | 13:36

Apeoffice napsal(a):

gaia:

vždy byly nějaké odpady :) co by jinak archeologové zkoumali? Víte co jim o lidech minulých vypoví právě odpady?
05. 05. 2011 | 13:38

Rumcajs napsal(a):

Trocha čísel pro socky:

Za Sobotky:

Dlouhodobá nezaměstnanost... 4%
Celková .................. 8- 9%
Počet zaměstnaných... 4 764 tis.
Průměrný plat 17 864,
HDP na hlavu ... 291 tis.
Průměrný příjem na člena rodiny .... 127 tis.

Za Kalouska (V době celosvětové krize)

Dlouhodobá nezaměstnanost... 2%
Celková .................. 8- 9%
Počet zaměstnaných... 4 934 tis.
Průměrný plat 23 488,
HDP na hlavu ... 341 tis.
Průměrný příjem na člena rodiny .... 161 tis.
05. 05. 2011 | 13:47

Tenco napsal(a):

Gazdík
Víte jak třídím odpad já ?
Tak že mám tři nádoby - svoje.
A ty pak vozím autem na příslušná místa - hezky za své.

Takže si svá paušalizační moudra strčte ...
O tom jak budou motivováni OBČANÉ. A obce.

Co ty hnidy na radnici ? U nás ČSSD + ODS ?
Jak ty budete motivovat, aby vůbec občanům odpad třídit umožnili ? Normální formou.
V místě bydliště.

Co se pro mě teda změní ?
Nic.
Akorát budu platit víc i za odpad - nejen za benzín.

Směšné.
Zvýšit všem - bez rozdílu.

Tak dejte takovým lidem - kteří odpad třídí tak, že jej třídí sami a sami jej pak odvážejí - nožnost neplatit nic.Nebo alespoň nějaký bonus.
Protože řeknu Vám něco - už mám těch kulišáren taky dost.
A prostě se na třídění vyprdnu.
Kdo tím prodělá - to asi dovedete posoudit i Vy.

Když by ne - tak si vlezte s Veronikou Vendlovou oba pod sprchu a pusťte si ji tak na dvacet minut - a pořádně studenou.

Gazdíku, Vy jste stejní parchanti jak komunisti před rokem 1989. Taky jen zdražujete. Paušálně.
05. 05. 2011 | 13:49

Míval napsal(a):

Neo: s růstem nákladů máte naprostou pravdu. Jenže právě v tom je absurdnost současného systému. Náklady rostou, vlastníci či akcionáři musí mít svůj zisk, zcela určitě navyšovaný minimálně o procenta inflace. Dle toho se cena vykalkuluje a spotřebitel platí. Protože v těchto případech (elektřina, voda, odpady) jsou poučky o svobodném trhu a možnosti výběru pouhými demagogickými žvásty.
Problém ale je, že spotřebitel, chce-li opravdu šetřit (a u vody či elektřiny je to víc než žádoucí), měl by investovat do nových kvalitních zařízení. Při jejich koupi se dozvíte, že nákupní cena se vrátí za tu či onu dobu. Jenže soustavné zvyšování cen energií či vody způsobí, že návratnost je nulová. A je tedy úplně jedno, jestli koupíte úspornou sprchu nebo se necháte omývat proudy z té staré. O téměř stejné peníze příjdete tak jako tak.
V takovém prostředí se zodpovědně záhy nebude chovat ani to procento obyvatel, kteří tak zatím činí.
05. 05. 2011 | 13:54

Albert napsal(a):

SuP

Pokud platíte 1818,-/půlročně, nemůžete to dělit 12 ani 550, ale 6 měsíci (1818 : 6 = 303,-/měsíc). Nic to však nemění na tom, že tak velké zvýšení poplatku se zcela jistě projeví negativně v dopadu na ekologii.
05. 05. 2011 | 13:59

Marcela napsal(a):

Nejsilnější motivací pro třídění odpadu byly známky na popelnici.To se pak člověk snažil třídit,aby popelnice nebyla často plná.Když bydlím na vesnici,třídím odpad,spoustu zbytků dávám do kompostu odvážejí mi často skoro prázdnou popelnici.A přesto platím paušál 1600 tisíc .Takže mě často přemůže lenost a netřídím.Alespoň mají popeláři co odvézt.
05. 05. 2011 | 13:59

Viola napsal(a):

Grandmastere,

já vím, že musí mít každý svou popelnici. Ale ten zákon by se měl změnit. Jsou lidé spořiví a odpady nosí sami do sběren a třídí podle pravidel anebezpečný odpad nosí tam, kde ho chtějí mít úřady. Mělo by platit, že když občan prokáže, že si umí poradit sám s odpady, neměl by obecné vyvážení platit. Je přece svoboda a demokracie ne. Jaképak všichni musí, mohu si vybrat. Například když má někdo auto a jede kolem obecné skládky, sám tam může odhodit odpad a dostane doklad, že ho tam odhodil a tak nějak podobně.
05. 05. 2011 | 13:59

Míval napsal(a):

Rumcajs: Pokud tato blahoslavená koalice bude ještě chvíli působit, pak si můžete být jist, že dlouhodobá nezaměstnanost bude 0%. Pan Drábek to dokáže. Protože nic není nemožné.
05. 05. 2011 | 13:59

Tencokida Hnuj napsal(a):

Rumcajs
Inflace ??
Časový údaj "Za Sobotky" a " Za Kalouska" ??
4 miliony nezaměstnaných ? Eh - tos vycucal odkuď ?

Apropo - nejsi tak nějak mimo mísu ?
To jako má být hůř - anebo líp ? S časem ? /když tak se zeptej wb gardena.../

Jinak ještě - ty průměrné příjmy...
Víš jak je to s tšmi dvěmi - co jeden sežere celé kuře a ten druhý nic ?
Že se jako oba dva dobře najedli.

Dolož jak rostly mzdy v jednotlivých příjmovývh kategoriích.
Do medianu mezd včetně.

Pak se má cenu bavit.

"Průměrně se máme všichni sice stále líp, ale většina se má furt hůř a hůř..."

:(((
05. 05. 2011 | 14:01

Viola napsal(a):

Marcelko, tolik snad neplatíte, jen 1 600,- Kč.
05. 05. 2011 | 14:02

gaia napsal(a):

Marcela

no ty známky na popelnici právě měly ten negativní dopad, že lidé vytvářely černé skládky, nebo můj soused šetřílek, aby měl prázdnou popelnici, pálil sáčky od mléka a podobný bordel na zahradě. Když ho jeden soused vyhnal od svého plotu, tak to vylepšil a pálil to na tůčku, které operativně převážel i s plamenem z jednoho rohu na druhý, a jednou takto, když prchal na druhou stranu zahrady, tak zafoukal vítr, zrovna u mého stříbrného smrku v rohu zahrady a tento skvost mně začal hořet.Od té doby ho nesnáším a oddechla jsem si, když se začal platit paušál a odvážejí každý týden třeba poloprázdnou popelnici. aspoň to v létě před barákem nesmrdí.
Ale i tak platíme 2x ročně 350 za osobu.
05. 05. 2011 | 14:06

Rumcajs napsal(a):

Vykydal:

4 mil. ZAMĚSTNANÝCH.

Jinak jsou to údaje ČSÚ. Poměr mediánu a průměru bude zřejmě stejný jak za Sobotky, tak za Kalouska. Takže pro relativní porovnání Sobotka-Kalousek to stačí.
05. 05. 2011 | 14:07

Viola napsal(a):

Tenco, velmi správně, až teď vás čtu. Jen jestli to ten Gazdík čte a něco si z toho vezme.
05. 05. 2011 | 14:08

Stařeček napsal(a):

pane Gazdíku, jak jste mohl být starostou, když o životu v obci nevíte vůbec nic (poslancem ano, to ano!!!). To je poznat o tom jak píšete o odpadu. Několik lidí přede mnou Vám to vysvětluje a já se přidám. Třídím vše, dokonce vytahuju papírky z koše, které tam manželka z lenivosti či ve spěchu hodí. Proto mám popelnici za týden plnou tak max. ze čtvrtiny. Přesto popeláři přijíždějí každý týden a třískají s prázdnou popelnicí, kterou mně tak za dva až tři roky zničí. Však ona stojí jenom cca 1000Kš. Mohl bych pokračovat, jiní to ale jistě doplní. Takže jděte s Vašimi nápady do Řitky, našel sem před týdnem totiž poukázky se zvýšeným vodného, stočného a za likvidaci odpadů. Vaši nenažranost totiž nejde nasytit. Navíc vy poslanci máte v rukách jak zajistit úspory. Dám vám jeden příklad. Dejte například na každou žvýkačku daň 5Kč, za kterou se pak odstraní z dlažby a chodníků.
05. 05. 2011 | 14:09

buldatra napsal(a):

Dalo by se říct, že ta naše obecná reforma, tedy reforma hlavní, je rozdělena na podmnožiny podreforem a každá podmnožina má svého podreformátora.

Všechny podmnožiny dohromady zastřešuje Reformátor s velkým R, bývalý bratr Kalousek.

Jedním z mnoha podmnožinových podreformátorů (dlících v suchu pod Kalouskovou reformní střechou) je občan poslanec Gazdík, chytrej chlap, hlava otevřená, který má pod palcem popelnice a ty hodlá, spolu s jejich vytříděným obsahem reformovat, protože tomu rozumí a ví o čem mluví a píše a vůbec.

A že žádná reforma není zadarmo, je snad každému jasné, to by měl každý plátce-třídič chápat a když to nechápe, bude si holt muset pročítat povinně denodenně článek pana Gazdíka 10x před ulehnutím na lože po celodenním třídění a časem to pochopí, nebo si zvykne.
Ruku na srdce, nemůžeme přece donekonečna levně třídit odpad na úkor budoucích generací. Jak by k tomuty generace a ocbce přišly?
Hm, Gazdík a čí jsou vlastně ty obce a ty jejich peníze?
05. 05. 2011 | 14:09

ZdeněkJ. napsal(a):

Sladký
"TŘÍDIT ODPAD SE MÁ VYPLATIT. Co je to za češtinu,proboha? Dotyčný je Tatar nebo Hotentot?"
A v prvním odstavci ještě " A na netřídění by neměli (!!!)doplácet obce - tedy my všichni."
Tatar ne, ale učitel!
05. 05. 2011 | 14:13

Jirka II. napsal(a):

Nikdo nemá platit za nic, co neužívá. Tedy i za služby. To je zásada. U nás se odváží jednou týdně, i když je popelnice prázdná. Syn tu má sice trvalé bydliště, ale slouží vlasti a tak se tu vůbec nevyskytuje. Platí se podle trvalého bydliště, takže platím i za něj. Většinu svého odpadu zkompostuji a tak téměř nemám co bych do té popelnice dal. Ale platím. Dříve jsme si zakoupili jakousi pásku, kterou jsme připevnili na popelnici a bylo jasno. že se má odvézt a bylo i zaplaceno.
Bylo to spravedlivé a pak bych i chápal o něco vyšší cenu.
Důchodci pomalu nebudou mít ani z čeho odpad vytvářet . Co kdyby ti bohatí, kteří toho odpadu vytvářejí nejvíc a vyhodí kdeco, platili i víc. Vymohli si, že budou mít vyšší důchody, lepší zdravotní péči, tak ať platí víc i za odpad.
05. 05. 2011 | 14:14

Petr napsal(a):

Pane poslanč, jste starostou malého města. Máte tam málo, pokud vůbec chráněných tzv.nepřizpůsobilých a cizozemských stánkařů. Od těch úředníci nic nechtějí a nadělají nejvíce (nepořádku). Tak bych navrhoval chtít poplatky podle výše vytvořeného odpadu a ne zase jak je v Česku obvyklé zase veškerou zátěž hodit na obyčejné každodenně chodících lidí. To je nejsnazší.
05. 05. 2011 | 14:16

Viola napsal(a):

buldatro - Gazdík popelnicový reformátor. :-)
05. 05. 2011 | 14:17

Viola napsal(a):

Jirka II

no to je také dobrý nápad platit odpad procentem z příjmů. Od určité níže příjmů neplatit nic. Je to přece tak logické. Vlastně můžeme řící, více peněz dělá větší bordel.
05. 05. 2011 | 14:20

Tenco napsal(a):

rumcajs
O.K. Omluva. Přehlíd jsem se.
Musíš ale uvést přesné roky. A uvést inflaci. Jinak je to o ničem.
Medián a podmediánové příjmové kategorie jsou velmi důležité.
O nich zde ti tvoji "levouni" píší.
Kdy jsou lidé tlačeni do kouta. A strašeni /důchody, DPH, poplatky soudní, odpadní, zdravotní, ajáještě nevímjaké.../.
Jak by za to mohli oni.

Ta oslí hlava patří někomu jinému. Nasadit. Nasadit oslí hlavu, vytáhnout bič a hnát až do Severní Koreje. :)))

Viola
Dík.
Už mě fakt začíná .... každý, kdo jen tak mirnyks dirnyks z pražského kanclu rozhodne jak se věci mají všude a s každým.
Proč nějak nemotivují lidi, kteří se chovají ekologicky, tím že třídí odpad sami - aniž by pro to hnidy z radnice pohly prstem...jen natahujou ruku.

Ještě pár měsíců fungování tedle partičky a stěhuju se jinam.
Pryč z Absurdistánu paradoxního.

Todle nemá co dělat s 21. stoletím.

Todle je bohapustý slet bláznů a čarodějnic - navíc třetiligových.
05. 05. 2011 | 14:30

Vlkodav napsal(a):

Viola:

"Vlastně můžeme řící, více peněz dělá větší bordel."

Na to jste přišla jak?

Myslím, že základní problém je morální. Třídění by mělo být přirozenou součástí našeho bytí. Tak jako, že se v kotlích nemají pálit plastové lahve, že se pneumatiky nevyhazují do lesů a desítky podobných věcí.
Pokud je taková činnost navíc finančně NEvýhodná, tak je to špatně. Ale hlavní roli bych zde viděl v rodině a výchově.
05. 05. 2011 | 14:32

Jirka II. napsal(a):

Pro Violu:
Vlastně bych to ještě vylepšil a těm co si z popelnic ještě něco vyberou bych za to něco připlatil jako za prospěšnou činnost, protože odpadu je potom méně.
A těch vybíračů bude bohužel přibývat.
Ale to, že je rozdíl v množství odpadků mezi bohatými a chudými, by stálo za zohlednění.
Je to mimo toto téma, ale když si můžete připlatit za nadstandart v nemocnici, dají mi slevu, když budu ležet na schodech?
05. 05. 2011 | 14:36

pajam napsal(a):

Bože! Kdejakej pacient s knížecím nádorem odpovědnostina rameni a klamně nevinným ksichtíkem si troufá tvrdit naprosto bezostyšně, že zdražení popelnic nás dovede do ekologického ráje. Co je na tom nejhorší, že to není pomatenec z ústavu, ale poslanec zvolený 'zodpovědnými' spoluobčany. Tak nějak nevím jestli se význam slova 'odpovědný' neposouvá někam mezi synonyma popisující duševní úpadek, nebo přinejmenším stupiditu.
Díval jsem se tuhle ve sběrném dvoře za co se tam musí platit. Ceny minimální, dovolím si tvrdit že obce vybrané peníze niak nevytrhnou. Na druhé straně se najde spousta blbů odpovědných ke svým peněženkám, kteří ve snaze ušetřit 30kč vyhodí pnaumatiku někam do lesa. Kolik pak obec stojí úklid přírody? vyplatí se to?
Kdyby sběrnmé dvory brali veškerý odpad zadamo, možná by se i ušetřilo.
Tak daleko ale ideologická logika 'odpovědných' evidentně nesahá.
05. 05. 2011 | 14:36

Jirka II. napsal(a):

Pro Vlkodava:
A vy si myslíte, že platí: více peněz - více morálky? To jste pěkně naivní.
Kdo má víc peněz, víc nakupuje, takže mu zbude víc např. obalů, vyhozených starších věcí a tudíž i odpadů. Tyhle starosti chudší člověk nemá.
05. 05. 2011 | 14:41

paja napsal(a):

gaia
A proč bych to měl pálit když jsou v obci kontejnery a polpelnici naplním 2x do měsíce a nehledě k tomu se otravovat smradem z pálení plastů.Kyž mi to zdraží tak už nebudu mít vůbec žádnou motivaci třídit a půjde do popelnice všechno abych tu službu využil.Nejsem dobrčiná organizace ,abych nevyužíval něco co si platím,nehledě na to že by těma známkama mohl zmizet i ten bordel na sídlištích.Nestačí vám jeden kontejner?Tak si pořiďte dve a potom si to rozpočítejte v baráku, a hned by se třídilo.
Tohle co navrhuje ten demen... je opravdu demotivující.
05. 05. 2011 | 14:42

ld napsal(a):

Autor,

Loni jsem viděl nástěnku na magistrátu, která pukala ve švech, kolik na ní bylo oznámení o doručování dopisu stran platby za popelnici. Lacků, Horváthů, Bílých, Feketů se to jen hemžilo.
Jestli nedokážete vybrat od povinných lidí prachy, tak jděte do háje, a se zvyšováním peněz za odpady si doufám kopete politický hrob!
05. 05. 2011 | 14:53

Rumcajs napsal(a):

Vykydal:

Opravdu jsi napsal KURVY ?

No fuj !
05. 05. 2011 | 14:54

Al Jouda napsal(a):

Řešením je stavět spalovny odpadu s kogenerativní výrobou elektřiny. Taková spalovna poblíž okresního města s vysokým komínem by se musela vyplatit. Musela by ji však provozovat státní nezisková organizace!!!
05. 05. 2011 | 14:55

Vlkodav napsal(a):

Jirka II

"více peněz - více morálky" to rozhodně neplatí, ale neplatí ani opak.

"Kdo má víc peněz, víc nakupuje, takže mu zbude víc např. obalů, vyhozených starších věcí a tudíž i odpadů. Tyhle starosti chudší člověk nemá."
Opět si dovolím nesouhlasit. Chudý kupuje Gothaj, bohatý uherák. Je to spíš o dražším zboří, než o jeho množství. A velmi často to dražší zboží je ekologičtější než to levné.
05. 05. 2011 | 14:55

Da.Rock napsal(a):

Pořád Češi patří v třídění odpadu k evropským premiantům.
To nás naučili zlí komačni, kteří do nás vtloukali poučky o druhotných surovinách, kterými chráníme naše lesy a všecko. A tak jsme všichni soutěžili ve sběru papíru, železa, barevných kovů, hadrů, kostí, pomerančové kůry a už nám to zůstalo. Dnes to děláme dobrovolně, i když vytříděný odpad je cenná surovina, za níž by odběratelé měli platit nám.
05. 05. 2011 | 15:01

Jirka II. napsal(a):

Pro Vlkodava:
No nechci se hádat. Ale chodím po naší čtvrti, která je složená z rodinných domků a většinu lidí znám. Bohatí vyhodí i to, co by ještě ti chudší mohli potřebovat.
A když vezmu jenom lahve od alkoholu, tak není třeba mluvit.
05. 05. 2011 | 15:04

Rumcajs napsal(a):

Da.Rock :

Hele, mluvíš ty někdy vážně ?
05. 05. 2011 | 15:05

ld napsal(a):

vlkodav,

vy jako odborník na všechno který scestoval celý svět, můžete poodhalit, jak se nakládá s odpady na Guantanámu, v Camp Delta? Vy jste tam přeci byl, máte to v malíčku; co tam baští? Ten gothaj či uherák? Jistě jste splkl s vězněnými, tak i osobami na druhé straně dveří, hýříte tedy znalostmi. Takový Brouk Pytlík od popelnic...
05. 05. 2011 | 15:06

Da.Rock napsal(a):

Rumcajz: Nejen vážně, ale dokonce i zcela střízliv a naprosto slušně. Což se o tobě říci nedá.
05. 05. 2011 | 15:07

Vlkodav napsal(a):

Jirka II:

No že jsou lidé co vyhodí lahev (od alkoholu i jinou) do popelnice je jasný, a udělá to bohatý i chudý (ten ji nevyhodí, pokud je zálohovaná).

To, že někdo vyhodí věc, kterou by jiný použil ale o množství odpadu moc nevypovídá. Ale souhlasím s tím, že takové věci by se vyhazovat neměly, dají se dát na charitu a podobně, šancí je dost.
05. 05. 2011 | 15:07

Vlkodav napsal(a):

ld:

Nevím jak jste přišel na to, že jsem byl na Guantanámu, v oné diskusi jsem mluvil o USA a KLDR a mimochodem o Camp Delta jste začal mluvit vy :).
05. 05. 2011 | 15:09

Rumcajs napsal(a):

Da.Rock:

Tím hůř pro tebe. Tvrdit, že třítit odpad nás naučil komunista, ten za nějž se na Mostecku, Teplicku a Ostravsku nedalo bez kyslíkové bomby vycházet ven, ten, jenž měl mrtvé vodní toky které byly spíš stokama, ten, jenž měl divoké skládky za každou zatáčkou... tak ten nás naučil tídit odpad ?

Jsi bolševik, nebo blázen ?
05. 05. 2011 | 15:16

ld napsal(a):

vlkodav,

ld:

Camp Delta je určitě známější. Amíci se s ním netají, dokonce tam můžete na prohlídku. Zato do KLDR vás nepustí. A pokud se tam dostanete, tak vás nepustí ven, nikdy.
04. 05. 2011 | 14:58

Tvrdíte, že do Camp Delta lze zajít na prohlídku. Tedy jste ji musel absolvovat. Nemám na mysli plavbu lodí 100 mil od Kuby. Ale špacír za závoru, do cel, zázemí, apod. A dál jste se holedbal, že jste nikdy neměl problém s opuštěním USA. Hmm, zahrádkáři Kersku...
05. 05. 2011 | 15:19

Drzá zrzka napsal(a):

Třídit odpad je důležité kvůli jeho následnému zpracování. Nejde ani tak o to, jestli se třídění vyplatí nebo ne jako o pocit, že díky třídění po nás příštím generacím nezůstanou hromady těžko zpracovatelných odpadků.
05. 05. 2011 | 15:20

ld napsal(a):

Drzá zrzka,

jak bylo včera na koberci?
05. 05. 2011 | 15:23

Vlkodav napsal(a):

ld:

Na prohlídku "dovnitř" Camp Delta, stejně do jakékoliv jiné vojenské základny jít samozřejmě nemůžete. Koukám, že má věta tak vyznívá. Tak jsem to nemyslel a omlouvám se. Měl jsem na mysli, že můžete jet na Guantanamo Bay a na Camp Delta se podívat, zdálky.
Ale hlavní merito věci bylo, že na území USA můžete jet a bez problému ho opustit, coý do KLDR nemůžete. A že Camp Delta je dokumentovaný a navštívený dokonce i ochránci lidských práv, což o Camp 22 v KLDR neplatí.
05. 05. 2011 | 15:28

Drzá zrzka napsal(a):

Id
Lépeji a radostněji než na koberečku. :o)
05. 05. 2011 | 15:28

Jee napsal(a):

Drzá zrzka
Zcela správně. Náš Establishment s.r.o. krade ostošest a vede nás do záhuby.
Tento proces je třeba zpomalit a kompenzovat zlodějnu nahoře úspornými kroky dole.
A třídění odpadků má mezi nimi své nezastupitelné místo.
05. 05. 2011 | 15:36

Da.Rock napsal(a):

Rumcajzi - a kdo nás to jako naučil? Klaus? Nečas? Tržní komsomolci, za nichž k nám Němci vozí odpad, protože skladovat ho u nás je podstatně snažší a levnější než u nich?
Samozřejmě, že nás to naučili komanči. Protože tehdy se děcka kromě soutěží ve sběru ještě učili ekologii v hnutí Brontosaurus. Dnes je ekokologie brána jen jako třešnička na dortu, na "kterou si musíme vydělat" (Klaus).
05. 05. 2011 | 15:40

Pepa 3 napsal(a):

Vážení diskutující, podívejte se na fotku autora u článku a určitě se přestanete zbytečně rozčilovat. Úroveň a "moudrost" článku této fotce plně odpovídá! A tak je to u TOPky se vším! Senilní kníže, prolhaný Kalousek, nepříliš chytrý Gazdík, arizonská pěnice Parkanová, "neopatrný" zveřejňovatel Kubiceho zprávy Severa, asociál na MPSV atd.
Jinak jsem zde dosud nezaregistroval příspěvek o pravé příčině tohoto zdražování: Veškerá okresní a spádová města byla kdysi vybavena podniky komunálních služeb, které vlastnily techniku i prostory (včetně prostředků na třídění) pro efektivní likvidaci odpadu ve svém obvodu i okolních spádových obcí! Pod heslem že "stát je špatný hospodář" byla tato zařízení v první fázi zprivatizována do rukou těch, kteří k tomu (a k obecnímu zastupitelstvu) měli nejblíže a následně s mnohamilionovým ziskem (těchto osob a ne města) prodána zahraničním firmám. Zkuste se zeptat, kdo je skutečným vlastníkem firmy s líbivým, téměř česky zějícím názvem, která u vás svoz odpadu provádí. V našem městě byl zaveden poměrně transparentní systém svozu odpadu: Každý "kuka" vůz byl vybaven laptopem a váhou na zvedacím zařízení, každá přihlášená popelcine byla označena nálepkou s čárkovým kódem. Takže jste platili pouze za odpad, který jste přes popelnici vyvezli! To byla motivace k třídění! Okamžitě s nástupem zahraniční firmy byl tento systém zrušen! Ohrožoval totiž nekontrolovatelné zisky této firmy! Ta dnes z pozice monopolu nadiktuje radnici "platit budete tolik a tolik" a rozpočtěte si to na občany jak chcete! A pak nám zde nějaký pan hloupě se usmívající Gazdík bude vykládat, že zvýšení poplatků povede ke zlepšenému třídění!
05. 05. 2011 | 15:46

Mac napsal(a):

Rumcajs napsal(a):
Da.Rock:

Tím hůř pro tebe. Tvrdit, že třítit odpad nás naučil komunista, ten za nějž se na Mostecku, Teplicku a Ostravsku nedalo bez kyslíkové bomby vycházet ven, ten, jenž měl mrtvé vodní toky které byly spíš stokama, ten, jenž měl divoké skládky za každou zatáčkou... tak ten nás naučil tídit odpad ?

Jsi bolševik, nebo blázen ?
05. 05. 2011 | 15:16
Rume, nic ve zlým, ale ty jsi totální agresívní pomatenec. Do tvrzení, že nás komanč učil třídit odpad namontuješ kyslíkové bomby na Mostecku....:-)
Jsem sice sklerotik, ale ještě si pamatuji na soutěže ve sběru papíru a železa, které probíhaly na základce kdysi v sedmdesátých letech (organizoval Sběrné suroviny, národní podnik).....taky jsme měly soutěže ve sbírání léčivých bylinek, šípků,......

A pokud argumentuješ kyslíkovýma bombama za komančů - myslím, že obyvatelům Ostravska se znalost jejich nasazování hodí i dnes....
05. 05. 2011 | 15:46

Mac napsal(a):

pro detailisty: samozřejmě "měli"
05. 05. 2011 | 15:48

Dočekal napsal(a):

ld:

Nic si z toho nedělejte.
Mně také nick Vlkodav tvrdil, že služební vůz je poskytován ústavním činitelům nejen k soukromému využití jimi samými, ale také jejich rodinnými příslušníky.
Když jsem mu oponoval, že je to trochu jinak, nazval mne tento jedinec lhářem a požadoval po mně omluvu.
Nakonec to došlo tak daleko, že mi nick Vlkodav na důkaz svého tvrzení dal odkaz na zákon, který mám už dávno stažený do svého počítače. Paradoxně tím sám sebe usvědčil ze lži.
Nick Vlkodav se ovšem zachoval jako chlap. Začal se u pana Libora Stejskala dožadovat toho, aby mi tento začal mazat moje příspěvky.

No nic. I lhář by měl být natolik inteligentní, aby poznal, kdy je ta jeho lež ještě únosná.
U smluvních diskutérů ale tohle zřejmě neplatí.
05. 05. 2011 | 15:50

Da.Rock napsal(a):

To je v pohodě, Macu. Rumovi povolují nervy. Ani se nedivím, být voličem současné vlády, asi bych byl taky hodně nervózní. Ono je čím dál obtížnější hledat nějaké argumenty na její obranu. :-)
05. 05. 2011 | 15:53

Drzá zrzka napsal(a):

Jee
Odpadky jsem se naučila třídit, a nedělá mi to vůbec žádné problémy. Fakt, že hodím PETky do jiného kontejneru než papír, nemá s politikou až tolik, co do činění.
A že ti nahoře berou něco, co jim nepatří, by byl víceméně jejich problém, kdyby nebrali ze společného, které má sloužit všem, nejen straníkům.
Státní úředníci místo toho, aby použili stávající páky, společnost sešněrovávají dalšími a dalšími pravidly. Zavádění nových pravidel do praxe stát stojí spoustu peněz, protože je na podobných projektech přisáto spousta známých a kamarádů oněch státních úředníků. Je to začarovaný kruh, ze kterého se dá těžko vystoupit. Zvláště teď, kdy se začíná potvrzovat, že zdravý selský rozum umřel.
05. 05. 2011 | 15:53

Mac napsal(a):

Pepa3

100% souhlas.

Naše rodina třídí, jako vzteklá a platí za odpad stejně jako sousedi, kteří se neobtěžují tu petku ani sešlápnout, když už ji do popelnice musí vyhodit....

Tuto službu čerpáme tak ze 30% jako soused a platíme stejně.

Ten model s čárovými kody, vážením popelnic a evidencí do počítače je jediný jakžtakž spravedlivý. Tedy vůči nám, plebsu, čili o něj "Gazdíci" nebudou mít zájem
05. 05. 2011 | 15:54

Mac napsal(a):

Da.Rock

:-)) já je taky chápu, ty naše zoufalé rádobypravičácké frustrátky :-)))
05. 05. 2011 | 15:55

Vlkodav napsal(a):

Mac:

No nevím, ale školní sběr neměl s tříděním odpadků nic společnýho, byl to izolovaný jev. Byla to část socialistické soutěže a jinak se nic netřídilo.

A mrkni na kvalitu ovzduší a vod dnes a před 20 lety. Na bobry, raky a pod. co tu dnes už zas máme a co komunisti málem zlikvidovaly!
05. 05. 2011 | 15:55

Rumcajs napsal(a):

Mac. Da rock:

Jste dva fanatici. Myslíte, že dneska tyhle soutěže nejsou ? Cipísek zrovna loni takovou se svou třídou vyhráli. 3 dny byli za to na výletě, dostali počítač.... atd.

A za komančů se odpad nikdy netřídil. Jak ste to přišli ?
05. 05. 2011 | 15:58

Da.Rock napsal(a):

Rumacajzi, my nejsme fanatici, my jen nemáme vychlastanou paměť jako ty. Já za komančů jezdil s brontíkem sázet stromky. Co jsi dělal ty? Veksloval u Tuzexu?
05. 05. 2011 | 16:00

Rumcajs napsal(a):

Da.Rock:

Co to zas plácáš ? Nebavíme se náhodou o třídění odpadu ?

P.S.

Rumcajze chceš poučovat o sázení stromků ? Kolik si jich zasadil ?
A Brontosurus - sprominutím chlastačka-píchačka
05. 05. 2011 | 16:04

Mac napsal(a):

Vlkodav

další fundamentalista... :-))))

národní podnik Sběrné suroviny v týhle republice fungoval celou poválečnou éru. A nebudeš tomu věřit - vykupoval ty druhotné suroviny, takže žádnej izolovanej jev.

Ty školní vzpomínky jsem dal proto, že Rum blábolil něco ve smyslu, že bolševik neučil třídit. Co taky - kromě papíru a železa - bylo za komanče k třídění? Petky nebyly a skleněné láhve se zálohovaly a tedy vracely (už nevím, ale myslím, že i ty od chlastu.... - Rum by to věděl přesně :-))

Co oceňuji v této oblasti v současnosti - to jsou sběrné dvory, to je dobrá věc, ale taky spíše pud sebezáchovy obcí, aby se neutopily v horách svinstva....

Ovšem chtít, aby za komunál platili všichni stejnou paletu a't mají popelnici poloprázdnou nebo jim přetéká a ještě k ní třeba přihodí 3 plné igelitové pytle - to je hodně výchovné a motivující....
05. 05. 2011 | 16:04

Drzá zrzka napsal(a):

Sázení stromků je třídění odpadů? Nehledě na to, že se vesměs zalesňovalo smrkem, což teď pomáhá kůrovci... ale raděj nic. Venku je sice zima, ale svítí sluníčko, takže tam bude líp než tady. :o)
05. 05. 2011 | 16:05

Da.Rock napsal(a):

Ano, bavíme se o třídění odpadu, které lidem vštěpovali už komunisti - protože sběr papíru a železa (a dříve kostí a hadrů) je taky tříděním odpadu. A komanči to lidi naučili, protože ti, co přišli po nich (Klaus a spol) už se na ekologii dívali jako na levičáckou pavědu.
05. 05. 2011 | 16:06

Drzá zrzka napsal(a):

P.S.
Da.Rocku

Přála bych ti zažít jeden nefalšovaný severočeský inverzní stav za minulého režimu. Jsem moc ráda, že už se ti to nepovede.
05. 05. 2011 | 16:10

Mac napsal(a):

Rume

že zrovna ty nazýváš druhé fanatiky... :-)))) kdo říká, že dnes ty soutěže nejsou?

Já jsem pouze reagoval na tvůj ideologický blábol, že bolševik neučil třídit. Celou dobu jsme měli v kuchyni velkou lepenkovou krabici a do ní házeli každej papírek. A až byla plná, jelo se do Sběrných surovin (s vozejčkem, žádným autem).

Samozřejmě, že tehdy nebyl systém separace jako dnes (barevné kontejnery,...)- ale to myslím před těmi 30-40 lety nebylo ani ny západě....
05. 05. 2011 | 16:11

Jee napsal(a):

Vlkodav
To co popisujete (raci, bobři) je pouze PRŮBĚŽNÝ stav. Před pár roky (kdy bylo ještě co rozprodávat) jsme se například mohli honosit čistší Ostravou, Carrefoury, plnými motoresty nebo opravenými silnicemi.
Vy jenom vzorkujete v reálném čase.
05. 05. 2011 | 16:11

Da.Rock napsal(a):

Drzá zrzko, já bydlím v Ostravě. My tady máme inverzi celou zimu. Někdy přijeď zavzpomínat na staré časy.
05. 05. 2011 | 16:13

Mac napsal(a):

Zrzko

na jednu stranu nechápeš, jak souvisí sázení stromků s tříděním odpadu, ale to ti nebrání do toho zamontovat inverzi na severu :-))))

myslím, ž e za účelem seznámení se s "inverzním stavem" stačí dnes zajet - prakticky kdykoliv - na Ostravsko
05. 05. 2011 | 16:13

Vlkodav napsal(a):

Sbírat něco (papír, železo, bylinky) a pak si jít do Sběrných surovin pro peníze není třídění odpadu v pravém slova smyslu, teda dle mne. To je vlastně výdělečná činnost. To může každý dělat i dnes (třeba měď, ale to je jiná pohádka).
Ale dobrovolně třídit odpad znamená dobrovolně a bez úplaty si přidělat práci a to co se za socializmu házel do popelnic (mimochodem PETky nebyly, ale co ty šílený igelity na mlíko, ty nepamatujete?) naházet do různých kontejnerů. A ty za socializmu ani neexistovaly!
05. 05. 2011 | 16:16

Vlkodav napsal(a):

Jee:

"To co popisujete (raci, bobři) je pouze PRŮBĚŽNÝ stav"

Přesně, průběžně se stav vod, lesů a ovzduší zlepšuje!
05. 05. 2011 | 16:19

Drzá zrzka napsal(a):

Jedu nach Prag, sedám na Pendolíno, a jeduuuuu
Mac
Ty stromky se vysazovaly po celých Krušných horách, na Šumavě, v Jizerkách, protože původní lesy zabila síra a kyselé deště, které vznikaly díky nekonalému spalování hnědého uhlí v severočeských elektrárnách.

Vše souvisí se vším.
05. 05. 2011 | 16:20

Da.Rock napsal(a):

Vlkodav to rozseknul - za komančů to třídění vlastně nebyla pravá ekologie, protože se za ten odpad platilo, pravá ekologie je to až dnes, kdy to třídíme a ještě za to musíme platit. :-)
05. 05. 2011 | 16:20

Mac napsal(a):

vlkodav

máš pravdu, kontyše na separát nebyly. Taky nebyly mobily, internet a LCD......

Existuje cosi jako vývoj....

Ale dost, já přeci neobhajuju tu dobu s "šílenými" pytlíky na mlíko. Já jenom nesouhlasím s tím, že by se za bolševika lidi nesnažili - v mezích možností - třídit aspoň ten papír.

A taky mě ukrutně s.... , že mi Gazdík zvedne poplatek za odvoz komunálu o 2000,- ročně, abych mohl zadotovat souseda, kterej se s tříděním vůbec neobtěžuje. Představ si - ani dnes, v té nové době :-)))
05. 05. 2011 | 16:22

Mac napsal(a):

zrzko
a jak to souvisí s tříděním odpadů? :-))))
05. 05. 2011 | 16:23

Mac napsal(a):

Da.Rock
ovšem dnes to není v pravém slova smyslu ekologie, dnes to je ta posvátná TRŽNÍ EKONOMIKA!!!! Tedy ta specificky česká, řízená českými tzv. pravičáky
05. 05. 2011 | 16:25

ld napsal(a):

Dočekal,

inu, to víte, srandy není nikdy dost. Navíc zde pauzíruje Pepa Řepa, který v poslední době botky rousá, aby posbíral peníze na záchranu Slávie Praha. Té Slávie, která vznikla za c.k.mocnáře, přižila chaos 1.republiky, "úpěla" pod bolševikem, aby za nynějších velkopodnikatelů zamířila-jak případné-do šrotu a bez třídění; vždyť ani neví, komu vlastně patří.

Ne že by mi bylo uflusané Slávie 2x líto, ale říkám si, že pro český či československý sport vychovala řadu reprezentantů a lidí před nimiž vždy smeknu, abych pak vzápětí četl příspěvky parazitů typu Rumcajs, liberál, a já nevím koho ještě...

A když je tedy ten kapitalismus bez přívlastků tak fajn, proč míří do stoupy jedna marka za druhou, které byly nedělitelně spjaty s tímto národem, aniž by místo nich něco vzniklo.

Nepříjde vám divné, že jediný z politiků, který nabídl Slávii finanční injektáž byl Paroubek? Ostatní jen blbě kecají. Třeba o odpadcích...
05. 05. 2011 | 16:26

paja napsal(a):

Vlkodav
A není to náhodou tím že se všechny fabriky a zavřela nic se nevyrábí?On je to opravdu přechodný stav,až budem námezdní síla jak v Číně ,tak se můžem potom o tom znečišťování pobavit.Řeky a ovduší je sice čistči ale stačí se podívat jak vypadají lesy.Ty jsou dnes v zájmu podnikatelů a taky to podle toho vypadá,jeden rakouský kamion za druhým a ještě nám zničí silnice a co nezničí oni dodělají čtyřkolkáři.
05. 05. 2011 | 16:30

Vlkodav napsal(a):

Mac:

"Já jenom nesouhlasím s tím, že by se za bolševika lidi nesnažili - v mezích možností - třídit aspoň ten papír"

OK, ale to třídění dělali primárně pro peníze. V tom vidím ten rozdíl.
05. 05. 2011 | 16:31

Drzá zrzka napsal(a):

Mac

Vám napíšu souvislosti, a hned to budou vědět všichni. Uznejte, jako správná dáma, si musím ponechat nějaké to tajemstvíčko. :o)))
05. 05. 2011 | 16:31

Vlkodav napsal(a):

paja:

Já za tím spíš vidím odsíření uhelných elektráren, zamezení vypouštění odpadů z papíren a jiných závodů do řek a podobně.
05. 05. 2011 | 16:34

Mac napsal(a):

Zrzka

...a to jo, to je jasný....
05. 05. 2011 | 16:39

ld napsal(a):

vlkodav,

jednou za čas chodím čistit s rybáři bezplatně koryto potoka (říčky) od bordelu, který pak dobrovolní hasiči spolu s ostatním komunálním šrotem odvezou do sběru, aby si koupili něco do výbavy pro své účely. V jedné větě jsem se snažil popsat "byznys", ekologii a investice. Neberte to všechno šmahem, černobíle...Fakt to tak nefunguje. Aspoň ne na Moravě...
05. 05. 2011 | 16:41

Vlkodav napsal(a):

ld:

většina z nás (já jsem optimista) dělá něco pro přírodu, pro ostatní a tak. U nás totéž dělají fotbalisti.
Ale to není v rozporu s tím, že komunisti nás třídit odpad neučili. Dobrý byl příspěvek, že to tehdy ani nebylo. Nevím od kdy byly na západě venku nádoby na tříděný odpad. Možná to tehdy ani nebylo běžné tam a tak nás to třeba komunisti ani nemohli učit.
05. 05. 2011 | 16:48

Jerry napsal(a):

Řečičky ... řečičky ... řečičky. Vzpomeňte na rádce pana krále v Pyšné princezně. Miloš Kopecký říkal :"Ať reptají, ale ať platí".
05. 05. 2011 | 16:50

Dočekal napsal(a):

ld:

Sice mi to krade čas, když já se tady ale tak pěkně bavím!

Bavím se zejména tím, jak tady "pravověrným" poslední dobou nervíčky pochodují čtyřstupem. Když ono pak stačí tak málo a hned z nich začnou padat přímo perly.

Přeborníkem přímo nedostižným je tady v tomto nick Rumcajs. Jeho "diskusní" příspěvky jsou vždy k tématu a v žádném případě neobsahují nic, co by se dalo považovat za osobní napadání. Také proto tady nick Rumcajs požívá zvláštní ochrany.

Nick blue jay už pouze unavuje. Jeho pokus ze dne 18. ledna letošního roku mu bohužel nevyšel a tím pádem mu také nevynesl ani jeden jidášský grošík a tak se tento jedinec opakovaně pokouší o nemožné. Chudák. Úplně zapomněl, že já mám s takovýmito práskači velice bohaté zkušenosti.
Jediný, koho v souvislosti s činností nicku blue jay lituju, je pan Libor Stejskal.

Zvláštní sortu tvoří jedinci, jako je například nick Vlkodav. Tito ve skutečnosti zbabělci sice oplývají silnými slovy, když jsou ale usvědčeni ze lži, tak buď zaujmou pozici mrtvého brouka, nebo začnou fňukat a dovolávat se pomoci silnějšího. V tomto případě toho, aby tady pan Libor Stejskal moje příspěvky mazal.

K panu Gazdíkovi jen toto:
"Nejsou zlí páni. Zlí jsou jen zpanštělí chudáci."
Lidová moudrost
05. 05. 2011 | 17:17

Jirka II. napsal(a):

Jako všechno, i odpad má svou filosofii.
Naše společnost je postavená na konzumu - spotřebě. Kdyby si lidi řekli, že budou méně spotřebovávat, stát se položí, už jenom kvůli nevybranému DPH.
Jenže stát chce sebrat smetánku a o ostatní nemá zájem. K vysoké spotřebě patří i velké množství odpadů, i kdyby to byly třeba jen plastové obaly od všeho možného.
Takže občané: Spotřebovávejte co nejvíce a zaplaťte při nákupu DPH a potom i ještě stále vyšší poplatky za odpady.Když stát podporuje /a potřebuje/ konzum, Ať tedy nese i část nákladů na likvidaci důsledků této spotřeby. Vždyť je to v jeho zájmu!
Samozřejmě zdravý rozum a morálka by nám měla přikazovat nakládat s odpady jak náleží. Ale ví vůbec dnes někdo od prezidenta až po posledního nádeníka, co je morálka? Je u nás dnes nějaký vzor, který by ukazoval: Toto je morálka?
05. 05. 2011 | 17:31

paja napsal(a):

Vlkodav
A ktré papírny máš na mysli?Větřní?Pokud vím tak papír dovážíme z Německa a Švédska.Ve větřním tak můžou Vlavu znečisťovat tak akorát cikáni.
05. 05. 2011 | 17:33

Vlkodav napsal(a):

paja:

To na věci, že ji dříve znečišťovali nic nemění!
05. 05. 2011 | 17:41

Grandmaster napsal(a):

Tenco, Viola,
vase uvahy o 'bez pausalu' jsou zalozeny na presvedceni, ze lide jsou 'uvedomeli'. (Uvedomeli lide - to jsou krasna slova, na ktera si vzpominam z casu komunistickych, kdy jsem byl mlady a krasny.)Tedy - odvoz odpadku (jakychkoliv) za dobrovolnych podminek by se brzy zvrhnul - cast 'dobrovolniku' by se na odvoz (dle potreby) vykaslala, druha cast by nikdy nemela v umyslu 'dobrovolne' odpadky nekam odvazet (slo by jim jen o usetrene penize) a ten zbytek, ktery by opravdu odpadky nekam vozil by se na to casem vykalel (proc bych to mel delat ja, kdyz ti ostatni na to s..ou). Dostavat nejake glejty, potvrzujici, ze obcan dobrovolne splnil svou povinnost je neproveditelne. Je taktez zalozen na pricipu uvedomelych lidi. Kde chcete najit lidi, kteri pracuji ve sbernach odpadku, kteri vam takovy glejt vydaji? Byrokracie! A obracene - zs baksis(?) vam daji glejt, aniz by jste do te sberny neco dovezl.
05. 05. 2011 | 17:54

Tenco napsal(a):

Rumcajs
Jo, napsal jsem "kurvy".

Tenco napsal(a):
Ještě dodatek./k ostravské radnici/
Ta samá radnice ale třikrát týdně uklízí několik hodin Stodolní ulici.
Za čí peníze ?
Za peníze těch, co tam dělají bordel ? Za peníze těch, co tam perou špinavé peníze a prodávají drogy ?

Ne - za NAŠE peníze.

Kurvy.

Tohle jsem fakt napsal. Až mám strach z toho, co jsem napsal.
Respektive - z toho, že to pan Stejskal zase smaže. :))
05. 05. 2011 | 18:17

pich napsal(a):

V tom zatraceném "komunismu" žádné pet láhve nebyly. Pila se voda a jen skutečná minerálka, ne ochucená voda stonásobně drahá, byla ve skle a to se zálohovalo.
Stejně jako skleněné láhve od rumu, či vína. Kdejaka kravina nebyla balena do dražšího obalu, jak ten obsah. Novinový papír byl bezbarevný a jako kvalitní druhotná surovina opět používán.
Dnešní letáková invaze do schránek, končí většinou nepřečtena rovnou v popelnici. Samá těžká chemie.
O sběrový papír není zájem, protože už nemáme papírny.
Padesát let jsem jezdil na běžných pneumatikách. Dnes jezdím jen nakoupit, protože v místě žádný obchod není, případně někdy přispět třicítkou svému rannehojiči. Spíš přeposílateli k dalšímu třicetikorunovému práškaři. Přesto budu muset mít místo čtyř pneu, osm. Ještě očekávám že i ta rezerva bude muset být také sezonní. To vše pro pár pitomců, kteří neumí jezdit a musí se předvádět jak mají malý mozeček.
Nakonec to provolání toho "našeho" starosty Gazdíka je o ničem.
Aby se třídilo, musí být těch kontíků pět. Jako v Německu. Tam nějaký směsný odpad neexistuje. Papír, rape, bio, plech, sklo a také ne, že přijede kuka a nasype to do jednoho vozu.
A nakonec, proč třídit, když není zpracování. V kapitalismu není zájem o šetření surovinami. Nemá to v rodném listě. Dnes na příklad už není možné koupit náplň do propisky. Jsou to většinou jednorázovky. A jsou i hlavní součásti ostrovů odpadů ve všech světových oceánech.
Není už tomu světu pomoci. A s takovými Gazdíky obzvlášť.
05. 05. 2011 | 18:23

ZAM napsal(a):

Nevím, jak to dělají jinde, ale u nás poplatek za odvoz odpadu nedosahuje ani výši současného limitu. Vedení našeho města opakovaně veřejně děkovalo občanům za vysoký podíl tříděného odpadu.
05. 05. 2011 | 18:52

ld napsal(a):

vlkodav,

myslím, že pich to popsal před chvílí pravdivě, ze života.
Já si minerálky kupuju ve skle, které vracím proti záloze. Když vidím schůze zelenáčů, všichni chlemtají matonku z bakelitek. Lži o recyklaci a třídění jsou jenom kecy. Těch mých 5 plechovek od sardinek v pohodě sežvejkne kotel spalovny.
Bavit se o recyklaci a komouších nemá smysl. Doba tomu nehověla.
Nevidím jediný důvod, proč není větší objem zálohovaných obalů. Jednoduší je zdražit popelnice.
05. 05. 2011 | 19:25

ld napsal(a):

Dočekal,

teď se dívám v TV, jak recykluje zlatá mládež majetek na stadionu. Rozdupali tunel, kudy se chodí do útrob, po policii hází plechovky, světlice. Těm smrkáčům je kolem 20 let, napřahují proti nim pěsti ku rvačce. Kázeň, úcta, pokoroa, to je úplně fuč.
Televize raději přenos končí, ač se měl nyní hrát 2.poločas. Všechno je v lidech, ale za Čechy se lze pouze stydět. Pomůže jen velký bič a malý dvůr. Ten rozklad společnosti probíhá geometrickou řadou.
05. 05. 2011 | 19:54

Ládik!!! napsal(a):

Nevím, nevím. Jsem OSVČ, už nevyhazuju ani diskety, ale platím za sebe za popelnici 2400Kč (kdeže 500!!!!). Klidně mi to zvedněte o 100%, přeúčtuju to nějakému komunistovi.
05. 05. 2011 | 20:47

pich napsal(a):

Trojvykřičníku, jak je ta vaše "popelnice" (jedna, či deset) veliká.
Já mám jednu plechovou, tuším stolitrovou na čtrnáct dnů. A to je z poloviny plná barevných letáků mnohdy na křídovém papíře.
A platíme s manželkou za oba 760,- k na rok.
Mám tu poblíž osvéčko. Dělá hlavně s laminem. Moc toho do odpadu nedává. Má totiž kotel a jde z něho taková příjemná vůně.
Jiný samostatný, automechanik zase pálí co hoří, hlavně "pucvol".
Má to slušný energetický výkon.
Za "komunistů" tolik smradu v dědině nebylo.
05. 05. 2011 | 23:06

Líný černý pes napsal(a):

Jo, popelnice, to naštve, zvlášť na venkově. Odpad skoro žádný - tedy v létě. Ale v zimě dostojí popelnice svému jménu - dává se do ní popel. A potože lidi i líní černí psi chodí do práce, topí se i briketama. A popel z nich se do kompostu nedává, tam příjdou nějaké ty saze z kamen, popel ze dřeva se schovává na hnojení do starého sudu, ale co s tím zbytkem, přátelé i nepřátelé? Kam s ním? No do popelnice přece. A pochybuju, že bude možné si objednávat sezonní odvoz.
05. 05. 2011 | 23:34

Abu Sharon napsal(a):

Poctivě se snažím třídit naprosto vše, kompostovat co jde a nakupovat tak, abych odpadů vytvořil co nejmíň. Někdo jiný nic netřídí a neřeší nic. Kolik platím paušál já a kolik on? Jak mě obec a stát podporuje v tom, abych tak činil? A co dělá obec a stát proti tomu, aby ten kdo netřídí, byl postižen, protože ze zákona existuje povinnost občana třídit odpad? A jak mi to sníží poplatek? Nula, zero, figu borovu....Trid, barde, zuctujem spolu... Oba budete platit vic a vic, protoze Gansewinkel proste musi byt v megazisku, to je konstanta pres kterou vlak jet nemuze. Nejde prece o obecni sluzbu pro obcana ale o zisk, to je prece byznys, voe, ne?
A vy jeste budete vykladat něco o nutnosti a spravedlnosti...K šípku s váma. konzistentni s veskerymi kroky teto vlady.
06. 05. 2011 | 02:03

esence napsal(a):

Netřídím a třídit nebudu
06. 05. 2011 | 09:31

Pamela Bárnsová napsal(a):

zdražovat umí každý blbec. Ale hospodařit zřejmě v tomto státě nikdo z politiků.
06. 05. 2011 | 10:41

Pamela Bárnsová napsal(a):

jéo a těch letáků ze supermarketů, které nikdo nečte je u nás plný kontejner na papír. Neměly by tedy připlácet spíš řetězce, že ten odpad schválně generují?
06. 05. 2011 | 10:43

Ládik!!! napsal(a):

pichu,
jsem projektant a odpad z provozu své firmy mám pouze soukromý biologický - co projde traktem (do soukromé čističky) a duševní (ukládám v Aktuálně). Popelnici fyzicky mám (plechovou), ale nic do ní nedávám (všechny mé výstupy jsou digitální, tisky posílám do tiskárny), hardware rozdávám nebo odvezu do sběrného dvora. Ale zákon je zákon - a podle něj musím platit 2400Kč/rok, pravděpodobně na platy zastupitelů či co. Někam to jde určitě, kdyby nešlo - platil bych ještě penále.
06. 05. 2011 | 12:34

Nemo X napsal(a):

Mac: projevil jste zde názor, že jediný spravedlivý postup by byl čárkový kód a placení za odvoz podle váhy. Musím vás zklamat, nebyl. Jsem z města, kde se to zkušebně praktikovalo asi rok, možná o něco déle. Víte, kam to dospělo? K tomu, že se museli popelnice a kontejnery na odpad zamykat. Vymýšleli se různé petlice a řetězy a vynášet koš se chodilo s klíčem :-)docela dobrá legrace byla, když jste u popelnice zjisil, že jste si klíč zapomněl a mazal jste do čtvrtého patra pro něj.
Další problém nastal, když jste náhodou zapomněl odemknout kontejner ráno v den svozu, popeláři neměli jinou možnost, než tam odpad nechat a vám vyvstal problém, kam příští týden s ním ? :-)
A tak se od tohoto způsobu v tichosti upustilo, poměrně drahá zařízení se z kuka vozů odmontovala a platí se opět za kus. A chodí se bez klíčů
06. 05. 2011 | 12:52

kuk napsal(a):

autor je pravděpodobně mdlého rozumu a neomhl být nikdy soudným starostou. Jinak by totiž věděl, že se zvýšením ceny za odvoz odpadů řada lidí "popelnice zruší" a začne odpad vozit tu do lesa, tu k silnici. takže následkem bude větší svinčík, takže obce budou muset platit za likvidaci černých skládek, menším počtem popeplnic dojde k menšímu výběru za svozy, takže se opět zdraží atd. atd... a skončí to tak, že nakonec v obci nebude popelnice žádná a všichnu budou v noci vozit svinčík doprostřed obce....
06. 05. 2011 | 13:13

Barunka napsal(a):

No vidíte! Zřejmě jako pokutu za trvalé hlášení k pobytu v obci musím ročně platit 500.-Kč za odpad ačkoli již deset let bydlím a žiji 1200km daleko ve státě EU. Není nad solidaritu a zdravý rozum radních.
06. 05. 2011 | 14:13

Grandmaster napsal(a):

Nechapu ten randal kolem popelnic. Je to nutne zlo a je na to zakon (alespon si tak myslim) v kazde rozumne demokraticke spolecnosti. Bez popelnic by jste se v tom sajrajtu utopili!
Kdyz maji obcane takove potize s 'normalnimi' vecmi, tak chapu, ze 'zakon a poradek' je v CR vec opojimana.

P.S. Zaloha na petky je take normalni (treba ve Skandinavii) a uz tak dlouho, ze si nevzpominam, kdy se s tim zacalo.
06. 05. 2011 | 14:15

zzz napsal(a):

To grandmaster: Kliknete si na Pepu 3.
To Jirka II./17.31/ : Co je moralka? VK to vi urcite, ten prece vi "vsechno".
"Je to zle a falesne slovicko a on nechape,jak je vubec muze nekdo vazne pouzivat".
To zrzka: Jak by mohl zdravy selsky rozum neumrit,kdyz VK a prazsti ouradove
rukou spolecnou a nerozdilnou vyhubili sedlaky?
06. 05. 2011 | 22:02

Varan napsal(a):

Pan Gazdík:

Bylo by fajn, kdyby voliči s vaší podporou mohli vytřídit odpad v přečasných volbách. Bohužel nevěřím, že byste tento záměr byl schopen podpořit, takže nazdar.
07. 05. 2011 | 22:09

Varan napsal(a):

Ještě dodatek: Koho si lid popelnicových politiků zvolil, toho tam má.

;)
07. 05. 2011 | 23:15

buřtík napsal(a):

Nevím, proč bych měl odpad třídit...Od té doby, co má můj známý firmu na tento kšeft, tak na to kašlu!!! Opět a zase podpora zlodějům...:-(
06. 06. 2011 | 18:48

Jana napsal(a):

Vážený pane, svým vzhledem, chováním, gesty a inteligencí, mi v mnohém připomínáte legendárního Milouše Jakeše.
10. 06. 2011 | 17:26

pich. napsal(a):

Gazdík, vy jste se definitívně klasifikoval co by odpad.
Ale to rudé tričko před svým uložením do kontejnéru dejte nadaci pro boj s lidmi.
18. 06. 2011 | 16:27

PenaElnora24 napsal(a):

freelance writer
01. 12. 2011 | 16:49

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Bobek Miroslav · Boučková Tereza · Brenna Yngvar · Bureš Radim Č Černoušek Štěpán · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr G Gálik Stanislav · Gazdík Petr H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Havel Petr · Heger Leoš · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hradilková Jana · Hrstka Filip · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chmelař Aleš · Chromý Heřman · Chýla Jiří J Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kolínská Petra · Komárek Michal · Kopecký Pavel · Kostkan Tomáš · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Krištof Roman · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Vladimír · Kuchař Jaroslav · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Lalák Adam · Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Mahdalová Eva · Marksová-Tominová Michaela · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Mihovičová Jana · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Němec Václav O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Pikora Vladimír · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rath David · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sláma Bohumil · Slimáková Margit · Sobotka Bohuslav · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukup Ondřej · Sportbar · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stejskal Libor · Stránský Martin Jan · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šilerová Jana · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Štádler Petr · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel · Šumbera Filip · Švejnar Jan T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomášek Pavel · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Tožička Tomáš · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Wheeler Adrian · Wichterle Kamil · Witassek Libor · Wollner Marek Z Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy