Kolaps pracovních úřadů věští zlé časy

26. 01. 2012 | 13:22
Přečteno 16998 krát
Sociální systém nebyl ani v prosinci ve skvělém stavu, v lednu se zavedením sociální reformy zkolaboval. Těžko jde jinak hodnotit situaci, kdy na Úřadu práce nefunguje počítačový systém, kdy lidé nedostávají sociální dávky a kdy jim nikdo nedokáže sdělit náhradní termín. Úředníci mohou vysvětlovat, že zákony dodržují a že peníze vyplatí jen s malým, dvoutýdenním zpožděním, z pohledu příjemce dávky v hmotné nouzi ve výši dvou tisíc korun jde o zásadní kolaps.

Důvod kolapsu na pracovních úřadech je zřejmý. Reformátoři v čele s ministrem práce a sociálních věcí Jaromírem Drábkem se pustili za třemi zajíci najednou. Omezili počet sociálních dávek, zároveň převedli sociální pracovníky z městských na pracovní úřady a ještě zavedli nový počítačový systém, který předtím neodladili.

Systém tedy nefunguje, protože se státní správa dopustila fatální chyby. Proto mají pravdu ti, kdo požadují rezignaci ministra Drábka nebo jiného úředníka, který udělal chybné rozhodnutí.

Sám ministr by měl rezignovat za svůj výrok: „Nelze vyloučit jednotlivá pochybení, při složitém přechodu na nové systémy administrace dávek ale jsou naprosto přirozená a omluvitelná.“

Jde jen o dílčí provozní problémy, reforma jako celek je v pořádku. Ministr tedy na situaci nereaguje, pouze hájí reformu, která ihned při svém zavedení prokázala významné nedostatky. Selhala právě v tom rozměru, který byl před jejím zavedením nejvíc kritizován, totiž že převedení sociální agendy z městských úřadů na Úřad práce způsobí nepřehledný zmatek. Zmatek přirozeně nemusí skončit výpadky při lednových výplatách dávek v hmotné nouzi.

Potíže příliš velkého úřadu

Reformátoři opravdu měli dobré úmysly. Podle vlastních slov se inspirovali úspěšnou reformou Hartz-IV v Německu a jednotlivé kroky podle toho vypadaly. Hartz-IV sjednotil pracovní úřady do jediné Spolkové pracovní agentury, také v Česku vznikl jediný Úřad práce s pobočkami v krajích a okresech. Také Němci sjednotili sociální dávky pro nezaměstnané pouze do dvou titulů zvaných AlgI a AlgII (Alg je zkratka pro podporu v nezaměstnanosti). AlgI dosahuje zhruba poloviny předchozí mzdy a nárok na ní mají ti, kdo jsou bez práce méně než rok. Dávku vyplácejí pobočky Spolkové pracovní agentury. AlgII odpovídá tuzemským dávkám v hmotné nouzi a počítá se stejně jako v Česku z životního minima. Tuto dávku vyplácejí sociální úřady v každém větším městě.

Tady se Češi od německého vzoru odchýlili. Také zjednodušili systém dávek, v centralizaci úřadů však zašli ještě dál než sousedé. Běžné dávky pro ty, kdo nepracují jen několik měsíců, i podporu v hmotné nouzi pro dlouhodobě nezaměstnané vyplácí Úřad práce. V lednu spojení obou agend nefungovalo ani v tom nejjednodušším ohledu, při vyplácení dávek. Stačil jeden chybný krok a dobře míněná strategie vede do pekla.

Služba není práce

Může se to opakovat i v dalších momentech sociální reformy. Úřad práce například převezme úplnou kontrolu nad systémem „veřejně prospěšných prací“ a „veřejné služby“.

Dosud náhradní práci pro nezaměstnané kontrolovaly obce. S oblibou využívaly „veřejně prospěšné práce“, protože mohly své občany zaměstnat i při náročnějších činnostech. Na mzdu jim totiž přispíval pracovní úřad a radnice tak mohly platit například místní řemeslníky, kteří právě neměli zakázky. Záleželo pouze na tom, kolik veřejně prospěšných míst chtěl pracovní úřad dotovat. „Veřejné služby“ vznikly v roce 2009, obce je mohly využívat, nebyly však pro svůj represivní charakter příliš oblíbené. Lidé do nich nastupují z povinnosti a nejsou za svou práci placeni. Logicky je jim možné svěřit pouze podřadné práce při úklidu města apod.

Reforma převádí agendu veřejných prací a veřejné služby na pracovní úřady, které mají jinou motivaci. Na jedné straně budou mít sklony šetřit státní peníze a omezit nabídku placené „veřejně prospěšné práce“. Svou výkonnost budou moci prokázat tím, že nezaměstnaným nabídnou neplacenou „veřejnou službu“. Budou tedy přemlouvat obecní úřady, ať vytvoří místo pro nezaměstnané, které jim z úřadu práce pošlou. Radnice budou mít k podpoře veřejné služby ještě menší motivaci než dosud, protože nebudou předem vědět, koho vlastně veřejnou službou potrestají.

Monopol soukromých agentur

Třetí slabé místo reformy skrývají plány na zapojení pracovních agentur. Zdejší reformátoři se opět inspirovali v Německu. Spolková agentura práce totiž vyplácí soukromým pracovním agenturám určitou částku, pokud najdou nezaměstnanému trvalý pracovní poměr. Tento model se osvědčil, zvláště při hledání práce pro starší osoby.

V Česku má platit stejný princip, problém je ovšem v tom, že ani po začátku reformy ještě není hotova vyhláška, podle níž by měl Úřad práce postupovat. Už ze zákona ovšem vyplývá významný rozdíl, který může všechny dobré úmysly zlikvidovat.

V německých pobočkách Spolkové agentury práce nabízejí služby desítky soukromých agentur. Státní úředník může dlouhodobě nezaměstnanému nejvýš nařídit, ať si nějakou z nich vybere. Krajská pobočka českého Úřadu práce ovšem vypíše výběrové řízení a svěří jedné pracovní agentuře hledání práce pro všechny nezaměstnané v jednom kraji. V českém modelu bude mít nezaměstnaný proti soukromým agenturám slabší roli a tedy menší chuť spolupracovat, naopak agentura s krajským monopolem bude mít menší motivaci hledat svým klientům práci.

Řešení za provozu

Jestli se Úřad práce naučí vyplácet dávky v hmotné nouzi, jestli přesvědčí obce, aby přijímaly pracovníky veřejné služby, jestli něčemu prospějí pracovní agentury, se bude vědět až ke konci roku.

Už lednový výpadek při výplatách dávek ovšem naznačil, že reforma potřebuje revizi. Se současným vedením ministerstva se ovšem nic kontrolovat ani měnit nebude.

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

ping napsal(a):

co k tomu dodat? no comment - rika ten co byl s VS ve styku
26. 01. 2012 | 13:30

sladký napsal(a):

Staví se nové věznice, lůžko přibližně za milion..Není zvláštní, že současný demokratický režim vězní víc lidí, než někdejší diktatura? Ostatně, USA má, pokud vím DESETKRÁT víc vězňů, než je průměr v EU.Máme co dohánět.
26. 01. 2012 | 13:31

hordubal napsal(a):

Bože ...pane Holube..nevím zda nenaplňujete skutkovou podstatu trestného činu Šíření poplašné zprávy nebo možná terorismu nebo podněcujete sociální nepokoje?. :-)))))))))

Vždyť vše je v poho, ažuru, ...http://zpravy.idnes.cz/drabek-problemy-s-vyplacenim-davek-nejsou-je-to-jen-medialni-fikce-p9l-/domaci.aspx?c=A120126_120127_domaci_kop
26. 01. 2012 | 13:38

Koplkop napsal(a):

Autor

"Důvod kolapsu na pracovních úřadech je zřejmý"
Opravdu? Vím o jedné firmě se zahraničním majitelem, kde po zavedení nového informačního systému bylo propuštěno 20% stávajících zaměstnanců. Byli to ti, kteří tento přechod na nový IS nezvládli. Žádný kolaps se nekonal. Dnes jsou všichni spokojeni a nový IS funguje jako hodinky. Víte kdo tenkrát nejvíce křičel, a upozorňoval ne nefunkčnost nového systému? Je to divné, ale byli to odboráři.
26. 01. 2012 | 13:40

Petr z Tábora napsal(a):

Pan ministr je absolvent ČVUT a pracoval u IT-firmy. Nedovedu pochopit, že nedohlédl na to, aby se řádně odladil příslušný SW - problémy jsou normální, ale musí se eliminovat před ostrým spuštěním tak důležité záležitosti.Je otázkou, zda je to chyba zpracovatelské firmy anebo zda na to nedostala čas.
26. 01. 2012 | 13:41

veverka napsal(a):

autor

"reformátoři opravdu měli dobré úmysly."

Holube to je vtip týdne.

"Řebíček nepřihrával zakázky své „bývalé“ firmě Viamont, koupil si Slavii. Drábek nepřipravuje superzakázku pro svoji „bývalou“ firmu iDTAX. Koupí si Spartu?

Ministr Drábek (TOP 09) se svým náměstkem Šiškou prosadili zavedení sociálních karet. A aby je lidé pobírající sociální dávky nemohli „zneužívat“, chtějí je doplnit o elektronické účtenky (na chudý lidi musí být přísnost, to už říkal Švejk). Sice to neřeší problém „zneužívání“, ale to nevadí.

Jistě je zcela náhodou, že elektronické účtenky v ČR provozuje firma iDTAX, která ještě v roce 2009 patřila dnešnímu ministrovi Drábkovi a dokonce na konci roku 2010 ještě jeho 1. náměstkovi Šiškovi, který má zrovna projekt sociálních karet (a na to napojených elektronických účtenek) na starosti."

http://blog.aktualne.centrum.cz/blogy/michal-skop.php?itemid=14943
Čili se nejedná o žádnou reformu,ale jen a pouze o další tunel.Tentokrát do kapes Drábka a jeho kumpánů.
26. 01. 2012 | 13:44

Ládik!!! napsal(a):

Zlé časy věští jedině stále velký podíl lidí s komunistickým smýšlením v populaci.
26. 01. 2012 | 13:47

Václav H napsal(a):

Evropa je zadlužená mimo jiné právě proto že je vše tak nesmyslně přebyrokratizováno že to státy přestávají zvládat. Když přidáte český šlendrián a rozkrádání, výsledek nemůže být jiný.
V ekonomii existuje termín Learning courve - který mimo jiné znamená to že by měla s technologiemi a know how vzrůstat produktivita -na výrobu tuny obilí je dnes třeba nesrovnatelně méně lidí než před 100 lety. Auta na mnohem vyšší úrovni se vyrobí opět za mnohem kratší dobu než dříve.. Platí ve všech oborech kde hospodaří za své. Po státu chci v podstatě tytéž požadavky co před 100 lety, tedy zákon, bezpečnost na ulici , obranu atd. Státy přitom pořebují mnohonásobně více prostředků než před 100 lety. Dříve se dělalo na panském 1 den v týdnu, později stačil desátek- dnes při vyspělé ekonomice více než polovina celé ekonomiky a státy jsou neschopné zabezpečit věci co tu dříve byly normální
26. 01. 2012 | 13:51

Gustáv Kočí napsal(a):

Služba není práce.

To je taková drobná, nenápadná pravda, nad kterou by se v této zemi měli ale úplně všichni dojednoho zamyslet. A protože jde o Čechy, tak pokud možno opakovaně.
26. 01. 2012 | 13:51

to je jedno napsal(a):

ad Koplkop
Lhát se nemá. S tím vymýšlením si to trochu přeháníte. Příště to zkuste trochu méně okatě, nebo ještě lépe zkuste psát pravdu, uvidíte že to bude mnohem lepší.
26. 01. 2012 | 13:53

Eleshar napsal(a):

Ping:
Co k tomu dodat? No já bych věděl.
1) Třeba to, že celá sociální reforma se definitivně v konečné podobě schválila až někdy koncem listopadu, ale provedena byla od 1.1., takže od uzákonění do vlastního provedení neuplynuly ani 2 měsíce.
2) Celá reforma je obecně šita horkou jehlou nejen v oblasti legisvakanční periody. Oznámeno, že "něco bude", bylo někdy v květnu červnu, "hotovo" bylo v listopadu. Do té doby nikdo nevěděl, co se bude dít. Tedy oficiálně do té doby, protože jak vidno, nikdo to neví ani teď. Totéž s tím programem, který byl spíchnut narychlo též během pár měsíců.
3) Počítalo to se zavedením sockarty. Ta se ale pozdržela kvůli podezření na tunel (že tam tunel je, víme všichni, jen zodpovědné úřady ne, ale to je teď vedlejší) a výsledkem jsou mmj. ty výplaty v hotovosti. Čili reforma se uvedla do chodu, aniž by jeden klíčový prvek byl vůbec hotový.
4) Pracovníci ÚP a MÚ nebyli proškoleni ani jednou proškoleni v nové legislativě ani s novým softwarem.
5) Nový software vyvíjely firmy napojené na Drábka, Drobila a Kristýnu Kočí (jak odhalily Pirátské noviny). Mimo to je pochopitelně předražený.

Celé to vypadá na široký tunel spojený se sabotáží státní správy, aby její funkce mohly být privatisovány těmi agenturami, o kterých se píše na konci článku.
26. 01. 2012 | 13:54

neo napsal(a):

Hordubal:

zajímavý rozhovor. pak tedy nebyla vyplacena asi 2% dávek. Čili systém nemá závažné nedostatky a o žádnou katastrofu nejde.
26. 01. 2012 | 13:56

Míval napsal(a):

Ládík!!! 13.47: I tak to lze říci. Ale spíš jde o lidi, kteří mají hlavu nejen k nošení čepice.
26. 01. 2012 | 13:56

SansLogique napsal(a):

člověk, který věří Drábkovi, by se měl neprodleně dobrovolně odebrat na léčení k MUDr. Chocholouškovi. Mohlo by se to pak ještě zhoršit a mohl by začít věřit dokonce třeba Nečasovi nebo i Kalouskovi, což je finální stádium, které se léčí pouze kremací.
26. 01. 2012 | 14:00

hordubal napsal(a):

neo napsal(a):
Hordubal:

zajímavý rozhovor. pak tedy nebyla vyplacena asi 2% dávek. Čili systém nemá závažné nedostatky a o žádnou katastrofu nejde.
26. 01. 2012 | 13:56

No samozřejmě, že ne. Vždyť to řekl Drábek. :-)))
26. 01. 2012 | 14:01

Koplkop napsal(a):

to je jedno
Českomoravský cement a.s., závod Mokrá. Běžte se tam zeptat.
26. 01. 2012 | 14:05

Rikatádo napsal(a):

Ale jednou to stejně krachne na poště.
Systém Donez je úplně na palici, to člověk nechápe, jen se mu osvětlí, že nám vládnou zločinci.
26. 01. 2012 | 14:21

kristusek napsal(a):

Koplkop

Bohužel srovnáváte nesrovnatelné. Sám jsem jako státní zaměstnanec poznal, jaké to je, když někdo na politickou objednávku vymyslí systém, zadá jeho vývoj softwarové firmě, aby se pak zaměstnanci dozvěděli "za týden jedeme naostro, žádný zkušební provoz nebude" a ve finále se ukáže, že systém je zpoloviny naprd, protože zadavatelé z ministerstva neměli ani ponětí, jak to chodí v praxi a co je vlastně zapotřebí, aby ten systém uměl.
Konzultace se samozřejmě nekonaly.
Neříkejte mi, že by si tohle dovolila soukromá firma.
26. 01. 2012 | 14:21

Lanýž napsal(a):

A že se pan ministr nikde nechlubí která firma, za kolik a bez výb. řízení ten SW vyvinula...
26. 01. 2012 | 14:22

stejskal napsal(a):

Dobrý den,

smazal jsem jeden násilnický text, neboť ty jsou v rozporu se záměrem našich stránek, tedy poskytovat prostor pro věcnou a korektní debatu.

Děkuji za pochopení.

Libor Stejskal, editor blogů
26. 01. 2012 | 14:35

Honza napsal(a):

Drábek: Problémy s vyplácením dávek nejsou. Je to jen mediální fikce
Ministr práce a sociálních věcí Jaromír Drábek z TOP 09 připustil jen dílčí chyby a nedokonalosti v novém systému výplaty sociálních dávek. "A já se budu ptát, kdo je zodpovědný za kterou nedokonalost, za kterou chybu," řekl iDNES.cz Drábek. Ptát se na viníky a na trest je podle něj předčasné. Systém jako celek ale funguje, tvrdí ministr.

Ministr práce a sociálních věcí Jaromír Drábek připustil, že v novém systému výplaty sociálních dávek se objevily dílčí nedostatky. Chce zjistit, kdo je za ně odpovědný a zda nešlo chyby objevit už dřív. | foto: Jiří Benák, iDNES.cz

Co byste poradil lidem, kteří se v těchto dnech na úřadech práce marně domáhají vyplacení svých sociálních dávek? Jak mají svou situaci řešit?
Já myslím, že to je mediální fikce, která vůbec neodpovídá realitě. Za měsíc leden jsme v tuto chvíli vyplatili 98 procent dávek splatných v lednu. Když si vezmete, že máme za sebou okolo osmdesáti procent lednových dnů a je vyplaceno 98 procent dávek, tak si myslím, že to je něco, co se v posledních dnech rozpoutalo jako bublina, která vůbec neodpovídá realitě.

Takže podle vás nejsou na úřadech práce lidé, kteří se marně domáhají peněz, na které mají nárok?
Kdo by tam měl stát, když ty peníze byly vyplaceny?

Dokonce i generální ředitel Úřadu práce pan Kubeša připustil, že problémy existují a že software nešlo plně vyzkoušet předem. Lidi, kteří si jdou pro dávky, ale nějaká technická nedokonalost vašeho nového systému nemusí přece zajímat.
V pořádku. Však také všechny dávky byly a budou vyplaceny v termínu.

I pracovníci úřadů práce poukazují na to, že nový systém nebyl dobře připraven, software nefunguje dobře, a že to ani v některých případech neumožňuje vyřídit žádost dotyčného člověka...
Ano, zaznamenal jsem například reportáž České televize, která byla postavena na tom, že pracovnice úřadu práce ukazovala, jak systém, který zpracovává zaměstnanost, to znamená evidenci uchazečů o zaměstnání, je nefunkční, protože když mačká na nějaké tlačítko, tak nefunguje. Nicméně to tlačítko je funkce, která je potřebná až v únoru a v lednu vůbec potřebná není, protože z tohoto systému se dávky v nezaměstnanosti budou vyplácet až v únoru. Ano, takovéto nedokonalosti systém má. Skutečně některé funkce, které ještě nejsou potřeba, tak nefungují. Bylo by i špatně, kdyby fungovaly.

Trestní oznámení odborářů? Ať zváží, zda se mají plést do politických bojů
Odboráři z Ostravy a z Litoměřic ale už zvažují trestní oznámení na vás a chtějí usilovat o vaše odvolání.
Je právem každého občana České republiky v případě podezření na trestný čin podat trestní oznámení. Co se týká jakýchsi požadavků nebo iniciativ na mé odvolání, to si musí odboráři sami zvážit, jestli chtějí plnit úlohu organizace zaměstnanců a usilovat o zlepšování pracovních podmínek, nebo se chtějí plést do politických bojů, to je samozřejmě na nich.
26. 01. 2012 | 14:38

Honza napsal(a):

Jste si opravdu jist, že ta reforma, která byla postavena na tom, že se veškerá agenda výplaty dávek převede pod úřady práce, byla dobře připravena, že se nestala nějaká zásadní chyba, za kterou by měl někdo nést odpovědnost?
Jsem si jist, že koncept té reformy je správný a jsem si jist, že tam není tak závažná chyba, která by bránila chodu systému. Jestli v tento den máme takové procento vyplacených dávek, tak to myslím, že mluví za vše. Samozřejmě při zavádění nových softwarových systémů vždycky dochází k řadě jednotlivých věcí, které je potřeba doladit, napravit. To, že to znepříjemňuje práci těm, kteří se systémem musí pracovat, je jasné. My samozřejmě ty chyby a nedokonalosti vyhodnocujeme a já se budu ptát, kdo je zodpovědný za kterou nedokonalost, za kterou chybu. Ale rozhodně to nejsou chyby takového charakteru, které by působily nefunkčnost systému. A to vůbec nechci používat slova jako kolaps, která jsou na úrovni poplašné zprávy.

Naznačil jste ale, že se budete zajímat, jestli někdo nepochybil...
Já se budu standardním způsobem, tak jako to dělá každý manažer, zajímat a zjišťovat, kdo měl na starosti zadávací podmínky k těm věcem, které se ukázaly jako chybné. Kdo kontroloval, jestli bylo možné odhalit ty nedokonalosti už při testovacím provozu nebo jestli bylo nezbytné, aby se to odhalilo až při tom ostrém nasazení.

Máte už informaci, kdo konkrétně udělal chybu a koho to bude stát místo, nebo to aspoň pocítí finančně?
To je skutečně předčasné.

Kdy podle vašeho odhadu bouře kolem problémů s dávkami utichne?
To pochopitelně nevím, kdy přestanou mí kritici používat prvoplánová politická hodnocení a kdy přestanou využívat jednotlivých detailů a nedokonalostí. Nicméně dnes čísla ukazují, že dávky se vyplácejí, k žádnému kolapsu ani zhroucení systému nedošlo. Pokud to tak bude pokračovat, po pár týdnech si jak politická opozice, tak média najdou jiné téma.

Z řad vládní koalice nebo z vaší strany TOP 09 jste nezaznamenal žádné znepokojení z toho, co se kolem vyplácení dávek momentálně děje?
Nemám žádnou takovou informaci. Ani z TOP 09, kde pravidelně informuji o postupu jednotlivých reforem, ani z koalice. Samozřejmě, vzhledem k vyhrocené mediální masáži jsem informoval vládu, jaká je skutečná situace při výplatě dávek.

V jaké fázi je teď váš projekt sociální karty pro příjemce dávek?
Tento týden byla podepsána smlouva. V červnu by se měly karty začít vydávat.
Zdroj: http://zpravy.idnes.cz/drabek-problemy-s-vyplacenim-davek-nejsou-je-to-jen-medialni-fikce-p9l-/domaci.aspx?c=A120126_120127_domaci_kop
26. 01. 2012 | 14:39

Drzá zrzka napsal(a):

Jak má člověk vysvětlit domácímu, kdy zaplatí nájem, když nezná termín výplaty socialní dávky?
26. 01. 2012 | 14:50

Max Nero napsal(a):

Ministr Dráb, Strana a Vláda má vše pevně v rukou a v SW na ÚP už jen vychytávají chybičky, vše je naprosto funkční.Opak tvrdí socialističtí sabotéři a rozvraceči placení mrzkým penízem z Lihového domu! Vždyt stejné vychytávání chybyček SW dělá každá banka naprosto běžně také několik měsíců a lidi sou tak nějak spokojený, ne. Strana a Vláda navíc zavedla na ÚP tzv. "Drábkovy pracovní soboty" , což se lenivým úředníkům nelibí. Pětidení pracovní týden je socialistický přežitek, Strana a Vláda uzákoní šestidení pracovní týden, s tím že k pozdvižení hospodářství státu a chudých podnikatelů bude povinost v sobotu pracovat zdarma jako ted na ÚP!!!
26. 01. 2012 | 14:50

Václav H napsal(a):

Elesare a Koplkope - běžte dělat něco užitečnějšího než státní zaměstnanec co v pracovní době brouzdá po internetu. A máte po problému.
...
A že nebyly vyplaceny sociální dávky??? 95 % sociálních dávek jsou nesmysly pro parazity- viz drzá zrzka- člověk co nemaká ale bydlí v lxusu protože dostane příspěvek na bydlení a další sociální dávky
26. 01. 2012 | 14:59

emil napsal(a):

Takže pokud se dosud vyplatilo 98 % dávek, znamená, že systém kolabuje? Pane Holube, běžte už do důchodu, když si ani neumíte sehnat pravdivé informace!
26. 01. 2012 | 15:00

SuP napsal(a):

koplkop -
Mně se zase líbí, když kverulanti z profese (zde pan Holub) znehodnocují jakékoliv pokusy o reformu čehokoliv vymýšlením postupů a způsobů, jak ji bude možné zbojkotovat.
Nějak mi tu chybí pohled, jak by to fungovalo, kdyby to šlo podle předpokladů navrhovatelů reforem. Takhle to totiž vypadá, že účelem profesionálních komentářů je a-priori udělat z reformátorů neschopné pitomce, neb ulice si to žádá.
26. 01. 2012 | 15:01

Jirka napsal(a):

Neni to ale tak, ze se jeste ted vyplaci z registru stareho softu? Nebo to uz stihli predatlovat 98% veskerych informaci ve starem softu ulozeneho? Jelikoz mezi novym a starym systemem nelze data export/importovat a tudiz se musi fyzicky prepsat dost tomu neverim, naopak verim, ze se vyplaci podle stareho a do noveho se snazi prepsat vse ze stareho a pridavat nove registrace, az se ty budou muset vyplacet, uvidime co bude.
26. 01. 2012 | 15:03

kristusek napsal(a):

emil

to je ovšem tvrzení pana ministra:-) Zažil jsem něco podobného, když se zavedly datové schránky - podle ministerstva vnitra všechno běželo úžasně... jen zprávy chodily do různých (i jiných) datových schránek, systém fungoval sotva dvě hodiny denně, rozhodnutí o deseti stranách A4 už datovka "nepobrala" (příliš velký soubor), takže v rozporu se zákonem se stejně musel poslat poštou apod.:-)
26. 01. 2012 | 15:06

Rikatádo napsal(a):

SuP

no ono se už totiž reformuje 20 let a je to horší a horší, na povrch vyplouvá čím dál víc bahna, tak se nedivte, že lidé jsou nedůvěřiví a kroutí nad vším hlavou.
Navíc sociální dávky nejsou jen pro nemakačenka, ale i mateřské příspěvky pro matky, dětské přídavky a dávky pro invalidy a postižené, tedy pro lidi, kteří žijí od dávky k dávce, neb nemají možnost si udělat nějaké úspory.Prostě s nimi počítají.
26. 01. 2012 | 15:10

dříve čtenář napsal(a):

honzo, kolikpak je ti let? Už jsi v praxi nějaký výpočetní systém nasazoval? Víš ty vůbec, copak se na těch úřadech děje? Víš ty vůbec, co to bude drábkův outsourcing? Pokud budeš mít alespoň 10% znalost mnou položených otázek, tak diskutuj. Jinak raději mlč!
26. 01. 2012 | 15:11

Drzá zrzka napsal(a):

Doporučuji panu ministrovi navštívit některé pracoviště ÚP mimo Prahu. Zn.: Rytířské brnění a ochranku sebou. :o)
26. 01. 2012 | 15:11

Jan napsal(a):

Pane Holube - veřejná služba přešla na ÚP tak, že obce dostaly vše na starost a ˇUP budou podávat hlášení - takže z louže pod okap.
26. 01. 2012 | 15:14

dříve čtenář napsal(a):

pardon, můj komentář měl víc platit supovi
26. 01. 2012 | 15:14

SuP napsal(a):

Rikatádo -
V případě pana Holuba si nemyslím, že jde o nedůvěřivost. Není na dávkách závislý.
26. 01. 2012 | 15:14

Vilém napsal(a):

Myslím si, že pan Holub používá neadekvátní kritéria pro hodnocení průběhu reformy. Zpoždění výplaty dávek nemá z pohledu Drábka význam, protože podle něj by v podstatě neměly být vypláceny vůbec. Jeden diskutující, asi nepříliš inteligentní, ale o to sebevědomější, to tady vyjádřil lapidárně - "A že nebyly vyplaceny sociální dávky??? 95 % sociálních dávek jsou nesmysly pro parazity."
Takto se na sociální systém bohužel nedívají jen (s)prostí lidé, ale také vláda.

Proto tato aféra neohrozí pozici Drábka ve vládě, je to vlastně součást likvidační strategie zaměřené proti příjemcům pomoci, zanedlouho mnozí z těch, kteří dnes čekají na dávky, nebudou mít ani na co čekat, protože nebudou mít na nic nárok. Nechápu, proč novináři jako pan Holub i přes nespornou informovanost a schopnost kriticky hodnotit události stále trpí iluzí, že existuje nějaká slušná sociální reforma, která se jen chybami jednotlivců zvrhává v řezničinu.
Likvidace sociálního systému v podstatě nemůže vypadat jinak než takto, stejně jako nešlo humánně provádět znárodnění nebo kolektivizaci. Jestli tam bude Drábek nebo nastoupí Řápková či jiný řezník, je podružné, jatka to budou v každém případě.
26. 01. 2012 | 15:17

Rikatádo napsal(a):

když není o to lépe, že je nezávislý a nikdo mu nemůže podsunout, že obhajuje vlastní zájmy nebo že je neschopná socka.Nebo že kritizuje ze závisti.
Pokud něco nefunguje, kdo jiný než novináři by měli o tom informovat?
26. 01. 2012 | 15:18

SuP napsal(a):

dříve čtenář -
Pokud je to víc pro mě, pak sám mlč! Otázky klaď někomu, koho zkoušíš, protože jsi k tomu zmocněn.
Nicméně pokud by se do každé reformy měla před zavedením zabudovat veškerá ochranná opatření proti neznalosti, neochotě a neschopnosti, trvalo by to ještě mnohem déle než 20 let. A vlády se střídají po 4.
26. 01. 2012 | 15:20

Koplkop napsal(a):

kristusek
Nesrovnávám nesrovnatelné. Jen upozorňuji na to, že žádná reforma se nedá udělat bez změny myšlení a přístupu lidí, kteří ji mají provést. A dále tvrdím, že cca 20% lidí, kteří pracovalo starou metodou, není schopno tuto změnu zvládnout. A tito lidé se musejí vyměnit.
Není to nic příjemného, nic hezkého, ale bez této výměny nebude žádná reforma úspěšná. A´t už byla spuštěna nepřipravené, nebo připravená.
26. 01. 2012 | 15:21

Rikatádo napsal(a):

Vilém

já ale v zásadě budu raději, pokud mé daně půjdou chudým nebo neschopným si sehnat práci, než jako odměny vládních sekretářek, které dřou jako koně nebo v 9 měsíci podávají takové výkony, že je za to potřeba odměnit, jako to udělal ministr Dobeš u své těhotné sekretářky. A je mi líto těch daní i nadstandatdní platy té skvadry v parlamentu.Nebo na půjčku MMF, to též nesouhlasím, ale je mi to platné jak mrtvému zimník.

Je to jako o nás bez nás
26. 01. 2012 | 15:23

gaia napsal(a):

Koplkop

obávám se, že ač je v našem státě půl milionu nezaměstnaných, lidské zdroje nejsou nevyčerpatelné. Za koho je chcete vyměnit, když zákon připouští, že na těchto úřadech mohou pracovat jen lidé s jednou určitou školou
26. 01. 2012 | 15:25

Občan napsal(a):

Pane Holube,
prosím Vás, mohl byste zkusit psát o něčem, čemu alespoň elementárně rozumíte?
Protože v oblasti Kybersadistova sociopatického systému máte takový hokej, že nestačím zírat.
Hrušky s jabkama a do toho trošku kečupu s Jarem - výsledek odpovídá ingrediencím.
První 4 odstavce dobrý, ale tam jste měl skončit, protože zbytek je chaotická slátanina.
Ne, že by nebyla pravda, že Kybersadista vyprodukoval paskvil - nikdo od samého počátku jeho působení v resortu ani nic jiného neočekával. Ale když už chcete napsat kritický článek o velmi závažné problematice, která ovlivňuje dost zásadním způsobem životy statisíců lidí v ČR, pak byste měl být o té problematice velmi dobře informován a měl byste se v ní stejně dobře orientovat. To se nestalo a zplodil jste stejný paskvil jako Kybersadista.
26. 01. 2012 | 15:25

dříve čtenář napsal(a):

supe, obávám se, že nám není pomoci. Dle tebe je reforem málo.... Tudíž více je jich třeba, ještě lepších a větších, však to někdo zaplatí. Že to odskáče 95% lidu, je horním 5% jedno.
P.S. Nejsem ani učitel. ani pracovník ÚP, ale v IT pracuji 31 let, tak si dovoluji tvrdit, že o nasazování SW do praxe něco vím.
26. 01. 2012 | 15:32

kristusek napsal(a):

koplkop

asi si nerozumíme. Tvrdím, že pokud soukromá firma potřebuje nový systém, přesně ví, co od něj očekává, přece nebude vyhazovat peníze za něco, co nebude fungovat.
"Stát" slíbí nějakou změnu např. od 1.1. i za tu cenu, že systém bude nefunkční, protože nejde o rozhodnutí ekonomické, ale politické.
Nemluvě o tom, že, jak už jsem psal výše, zadání pro vývoj nového systému zadávají lidé z ministerstev, kteří v životě nepracovali v provozu, který ho bude používat.
Vlastní zkušenost:-)
26. 01. 2012 | 15:37

Jiří Skopal napsal(a):

Netušíte někdo, k čemu jsou na světě lidi jako třeba ten, který se skrývá pod nickem Občan?
26. 01. 2012 | 15:47

Robert S. napsal(a):

Hlavním zdrojem obživy má být práce, ne sociální dávky, takže 2 týdny, a myslím, že to není naschvál MPSV nebo úřadů práce, není až tak velké opoždění.
26. 01. 2012 | 15:56

Občan napsal(a):

To Koplkop:

Vy vykládáte zcela nehorázné nesmysly.

Řekněme, že velká advokátní firma chce vlastní elektronickou spisovou a archivní službu (mluvím o zcela konkrétním subjektu a zcela konkrétním produktu). Buď si koupí nějakou, která víceméně vyhovuje, nebo si ji nechá "napsat" přesně na míru.
Pokud si ji nechá "napsat" na míru, tak osloví IT firmy, schopné něco takového nabídnout. Těm předloží svoje požadavky a ony řeknou, jak by se to dalo řešit, jak to bude rámcově fungovat a nastřelí cenu. Buď si plácnou nebo jdou pověření pracovníci dál.
Až se trefí, začíná vlastní práce. Ta spočívá v tom, že IT firma píše a správce spisové služby a archivu do firmy chodí, na místě kontroluje průběh prací, doplňuje a modifikuje požadavky a vychytává s ajťáky mouchy.
Když je produkt zhruba hotový tak, že lze spustit, v IT firmě je spuštěn na jednom compu a zkouší se jednotlivé funkce a jejich propojení v systému. Vychytají se další mouchy, upraví požadavky a systém je zkušebně nainstalován u zákazníka.
Tam funguje na pár compech a pracovníci ověřují, zda data drží a zda všechny funkce pracují samostatně i v systému.
Mezitím proběhnou školení pracovníků, kteří s tím budou pracovat vč. zkoušení práce s novým systémem.
A teprve po definitivním odsouhlasení funkčnosti systému a vyškolení a zapracování pracovníků je systém spuštěn naostro.

Vývoj a zkoušení oné spisové a archivní služby trvaly půl roku, dalšího půl roku se dovychytávaly objevivší se problémy. Teprve po roce práce na systému bylo možné konstatovat, že funguje perfektně a dělá přesně to, co bylo objednáno.
Ubezpečuji Vás, že ta práce stála za to a že žádný z pracovníků neměl a nemá problém s jeho používáním.
Nikdo nebyl v souvislosti s jeho zavedením vyhozen.

Jenže někde holt pracují ve vedení arogantní hlupáci a někde lidé, jimž záleží na firmě a na lidech v ní pracujících. Váš a Kybersadistův případ je ten první, můj ten druhý.
26. 01. 2012 | 16:00

luk napsal(a):

Nedávno jsem slyšel reakce pana Drábka v pořadu paní Jílkové v ČT a musím říci, že mě ubezpečil v tom, že je buď nebetyčně nekompetentní nebo by měl stát před soudem.
26. 01. 2012 | 16:03

Drzá zrzka napsal(a):

Robert S.

Mezi sociální dávky patří i výplata podpory v nezaměstanosti, "mateřské". Zkuste nezaplatit v termínu zálohu ČEZu, RWE. Pokud máte platby přes účet trvalým příkazem, který nebude v termínu proplacen, čeká Vás cesta na kontaktní místo daných podniků nebo cesta do peněžního ústavu, kde za jednorázový příkaz k opožděné platbě zálohy zaplatíte další poplatek.
26. 01. 2012 | 16:07

Normální 1 napsal(a):

To zas přibudou voliči KSČM - hurááááááá! Tolik let nás varovali, tolik let nám to říkali a teď 20 let od revoluce jsme na tom jak za Marie Terezie - už jen zase zavést robotu no s bude to!!!
26. 01. 2012 | 16:16

rejpal napsal(a):

Občan
Zažil jsem něco podobného s pitomovou webovou stránkou, jejíž nefunkčnost by maximálně rozesmála pár návštěvníků a možná zapůsobila blbým dojmem na několik potenciálních zákazníků. Trvalo to čtvrt roku, než od okamžiku prvních dchémat jela naostro, přičemž složitost této proti celé síti na zpracování dávek je zanedbatelná. A to nemluvím o obsluze.
Ostatně na vytváření, testování a podobné věci softwarových produktů existuje i odborná literatura. Jenže holt není dělaná pro politiky, kteří někde slíbí, že 1. ledna se otevře nový tunel, sezvou hosty, slavnostně přestřihnou pásku a do tunelu vjede s dechovkou první vlak.
Až se hosté rozejdou, vlak z tunelu vycouvá a další rok se staví portál na druhé straně tunelu. Když to náhodou praskne, kompetentní ministr prohlásí celou věc za nafouknutou bublinu, protože tunel byl z 98 % hotov. A volič je spokojen, jak má dobrého ministra.
26. 01. 2012 | 16:25

SuP napsal(a):

dříve čtenář -
Nezpochybňuji tvou praxi v IT. Pak by tě nemělo překvapit, že při zavádění nového SW na úřadě se tak masově projeví odpor k novému SW, podpořený z největší části maximálně "uživatelskou" úrovní obsluhy, kdy každá sebemenší odchylka reakce systému proti očekávané způsobí bouři ve sklenici vody. Popsal to nahoře kolplkop a sám mám stejné zkušenosti se zaváděním "Visual manufactoring" u nás ve firmě. Problém je nejspíš v tom, že stávající úřednické programy jsou 15až 20 let staré a ty nové vyžadují od obsluhy, minimálně pozornost při školení a vidinu dosažení dřívější rutiny až po poměrně dlouhé době zácviku a praxe. A to samozřejmě je hodno smrtelného odsouzení.
26. 01. 2012 | 16:26

Džev napsal(a):

No tak tady to evidentně nepochopil vůbec nikdo. Tou Reformou s velkým eR je NEFUNKČNOST SYSTÉMU. Všechno co se děje na ÚP k nefunkčnosti jednoduše směřuje, jak vyplývá s otevřených výpovědí jednotlivých zaměstnanců, kteří si pochopitelně nepřejí býti jmenováni. Že nefunguje SW je jen třešničkou. Hlavní věci: politika vůči nezaměstnaným. Podpora v době hledání práce úzkostlivě minimální či nulová, možnost rekvalifikace s podporou ÚP a tedy státu rok prostě NEEXISTUJE, ano NEEXISTUJE. Dnešní stav je ten, že všechny úřady práce mají od 1.1.12 sjednocenu právní subjektivitu, tedy mají jedno IČO a toto IČO bude vyhlašovat výběrové řízení, z něhož teoreticky má vzejít jeden subjekt, který zajistí rekvalifikační kursy ve všech existujících oborech. Víkendy tráví zaměstnanci ÚP v práci již od počátku prosince, a to z důvodů právě obav z kolapsu, jenž stejně nastal. Nárůst uchazečů o práci se téměř zdvojnásobil, oproti tomu Drábek svazácky šetří na mzdách, podle toho se dá odečíst stav, jaký zde panuje.
Do toho ten člověk prosadil jakousi veřejnou službu, kterou nikdo netuší, kdo bude organizovat. Nikdo to prostě netuší, alespoň do té míry, aby byla minimální účelnost tohoto kroku kromě evidentní šikany.
Vedle těchto dopadů jsou zde k natáčení denně případy postižených a jinak nemohoucích, kteří si holí klepou na hlavu, rpotože za komunistů to prostě nezažili.
Tak oto je příspěvek, a to reformní příspěvek TOP 09 a celé Nečasovy vlády do velice ekonomicky příznivého období počátku roku 2012.
26. 01. 2012 | 16:26

jozka napsal(a):

Jeden by rekl, ze kazdy, kdo ma IQ vetsi nez dnesni datum, tak pochopi, ze problemy nejsou zpusobene odlisnym ovladanim oproti starsim programum. Na druhou stranu mne neprekvapuje, ze SuP mezi takove jedince nepatri :-/
26. 01. 2012 | 16:29

SuP napsal(a):

rejpale -
A to si ještě představte, že ti voliči z vašeho příkladu o tunel pro vlak vůbec nestojí. Chtějí silniční.
26. 01. 2012 | 16:33

berkowitz napsal(a):

Teď už vím, proč se Drábkovi říká "Kybersadista a proč rozdal mnohatisícové odměny, za "bezvadně" fungující systém, zaváděný v letošním roce!
26. 01. 2012 | 16:34

rejpal napsal(a):

SuP
To jsem raději ani nezmiňoval, aby to neznělo moc zaujatě.
26. 01. 2012 | 16:36

SuP napsal(a):

Jasně jozko.
kolik je dnešní datum?
26. 01. 2012 | 16:36

Honza napsal(a):

No kdo nezná jen potíže s instalací Mic - Windows na svém počítači, restarty atd. ev. se zesíťováním, padáním internetu - tyhle řeči vést může dokola. Důležité je, že lidi svoje dávky v termínu dostanou, když né na účet tak hotově. Tyhle pokřiky a nadávky sou blbost. Natož odvozování z toho, že se řítíme do záhuby.
26. 01. 2012 | 16:40

jih napsal(a):

Jako nejvetsi problem se mi jevi nezamestnanost redaktoru webovych portalu, papirovych novin ci TV. V dnesni dobe zalozene na pravdivych informacich je to skutecna hrozba pro celou spolecnost. Pro ostatni lidi je to spojeno s informacnim nedostatkem, nedostatecnou informovanosti nutnou pro spravne rozhodovani v podnikani i v osobnim zivote s dalsimi casto fatalnimi dusledky pro zamestnance a jejich blizke. Skutecne dobrych redaktoru neni nikdy dost a proto by meli byt na jejich ochranu vydany nejlepe ustavni zakony.
26. 01. 2012 | 16:51

SuP napsal(a):

P.S. jozka -
Svou poznámkou potvrzuješ, že někteří lidé chodí do mensy kvůli svému nadměrnému IQ, nicméně většina ostatních jen z hladu.
26. 01. 2012 | 16:51

jozka napsal(a):

Hm, dalsi do party... rict po tom vsem, co se stalo, ze "Důležité je, že lidi svoje dávky v termínu dostanou, když né na účet tak hotově." chce hodne kreativity...
26. 01. 2012 | 16:53

nabja napsal(a):

Neměli by vypomoci ti, kteří měli po 89 roce tak výhodné úvěry a díky konexím dostávali výhodně zakázky? Domnívám se, že by to neřešila ani nějaká milionářská daň, ale jejich dobrovolné přispívání ana stavby azylových domů, komunit a podobných zAřízení,které jsou jinde běžné aLE u nás se v euforii po tzv. sametové revoluci toto opomnělo?
26. 01. 2012 | 16:54

Honza napsal(a):

Proč?
26. 01. 2012 | 16:56

stejskal napsal(a):

Dobrý den,

smazal jsem jeden hrubě urážlivý a nadávky obsahující text, neboť ty jsou v rozporu se záměrem našich stránek, tedy poskytovat prostor pro věcnou a korektní debatu.

Děkuji za pochopení.

Libor Stejskal, editor blogů
26. 01. 2012 | 17:00

Martin napsal(a):

to Džev: jo, ale nefunkčnost SOFTWARU, INFORMAČNÍHO SYSTÉMU...Co z blbosti IT (mimochodem , jestli se paní odporářka odvolává na informace od informatiků, tak je to na žalobu kvůli disclosure-agreement, který je běžný...) svalujete na ministra Drábka? Dělali jste někdy webovou aplikaci? To neotestujete a neotestujete...A že ty dámy s tím neumí zacházet, protože doposud jejich jedinou zbraní bylo razítko a forulář, to je holt taky asi pravda...Ve firmě vypadnou a rychle; uvidíme, jak mnoho takových bude nadále živit stát podle hesla "když to neumím, tak se to po mně přece nemůže chtít...". Což mi kdysi jedna školená uživatelka ve státní správě nad podobnou aplikací řekla.
26. 01. 2012 | 17:01

Eleshar napsal(a):

Pro Koplkopa a jiné yntelygenty:
Nejsem státní zaměstnanec, ale OSVČ, takže své poznámky si nechte od cesty. Jak to probíhá na ÚP a probíhalo na MÚ vím od osoby blízké, která z toho nakonec skončila na nemocenské.

Není mi jasné, jak chcete obhájit, že stejný běžný úkon, který trval úředníkovi dříve 15 minut, trvá nyní více než hodinu, protože
1) všechna data se musejí zadávat znovu a manuálně, protože data ze starého systému nebyla převedena, v novém se neukládají tak, jak by bylo záhodno (a dokonce ani tak, jak by měla),
2) systém není optimalisován a v průběhu zadávání nových žádostí zcela běžně padá
3) systém není očividně ani koncipován na dostupný hardware, protože reakční doba po prokliknutí na některých počítačích se pohybuje od 5 do 30 sekund.

Stejně tak nevím, jak chcete obhájit, že systém vyvíjely firmy napojené na samotného ministra, jeho náměstka, ale např. i Drobila a Kočí. To jste tak zaslepeni, že zcela očividné tunelování státních peněz je vám lhostejné? Předpokládám, že i vy platíte daně (pokud je nezákonně neobcházíte), takže ty rozkrádané peníze jsou i z vašich peněženek.

Pokud chcete věcně diskutovat, zkuste prosím reagovat na tyto argumenty svými argumenty a nikoliv trapnými výpady ad personam, které se navíc zakládají na vašich vlastních hloupých a nepravdivých předsudcích.
26. 01. 2012 | 17:03

jih napsal(a):

nabja
To je tak utopicka predstava jako ze by se meli vyrovnat pobelohorsti "privatizeri", Svedove z Tricetilete valky ci Premyslovci se Slavnikovci a Vrsovci, Nemci za Nacisty, komunisti a tisice jinych vyrovnani z davnych a modernich dob. Komunisti se ovsem ovsem zachovali jeste tak nejlepe. Co dedove zestatnili tak vnukove vetsinou komunisticky management poctive odcinil tim ze to zprivatizoval. Neni si tedy celkem na co stezovat.
26. 01. 2012 | 17:07

Drzá zrzka napsal(a):

Martin

Ono je něco jiného zadávat v klidu data, a něco jiného zadávat je ve stresu.

Myslíte, že jedno případné školení, Vás dokáže připravit na zadávání dat do nového systému. Pokud systém funguje. Dobře. Ale pokud vlivem stresu v zadávání dat vyseknete chybu, kterou neumíte, protože se na školení nikdo nezeptal, opravit, může nastat dost vážný problém.
26. 01. 2012 | 17:08

jozka napsal(a):

Martin:

Jasne, webova aplikace nejde otestovat... Kuci usaty, vy sedite za jednim kompem, ze jo? Pripadne jste jeden. Nechce se mi verit, ze by bylo vic takovejch "odborniku".
26. 01. 2012 | 17:09

Eleshar napsal(a):

Martin:
Není pravda, že "jejich jedinou zbraní bylo razítko a formulář". Dlouhodobě se používaly programy OKNouze a OKPráce od firmy (překvapivě) OK. Je to jedna z těch typických IT firem, které se zaháčkovaly ve státní správě přes známé a tahaly předražené státní zakázky bez výběrových řízení nebo v řízeních s účelově nstavenými podmínkami (soudím, že to byli Nečasovi miláčci). Systém fungoval už několik let, spolehlivě a úspěšně. S příchodem Drábka byla firma OK odstavena (což je OK), ale její místo nahradila firma Vítkovice IT Solutions, ve které seděl Drobil a která je majetkově spřízněna s Drábkem a jeho náměstkem (což už rozhodně není OK). Další zakázku bez výběrka dostala např. firma Skill, jejímž vlastníkem je RNDr. Antonín Kočí, pan otec ctěné slečny Kristýny K.
26. 01. 2012 | 17:09

AC napsal(a):

Vilém 26. 01. 2012 | 15:17

Přesně tak, jádro problému mnozí zdaleka minou. Ne tak Vy. Obstál jste i tady - ostatně jako vždy. Máte za 1 s hvězdičkou:-)
26. 01. 2012 | 17:09

Honza napsal(a):

to Eleshar - to myslíte vážně? Musíte napsat kde, komu to nefunguje a nejlíp řešit na pracovišti, jistě tam osoba blízká má k dospozici prac. IT. Tady ovšem MŮŽETE napsat, které firmy napojené na Drobila a Kočí nás okradli a společně na ně podáme trestní oznámení. Jinak je to plivanec.
26. 01. 2012 | 17:11

rejpal napsal(a):

Martin
Víte, že je to úplně jedno? Celá věc je reformním příspěvkem ministra Drobila. Ten za celý projekt odpovídá. Zjevně ignoroval veškerá varování o problémech a trval na termínu spuštění. Odpovědnost nese jen on a nikdo jiný. A to neřeším podezření že to realizovaly firmy na něj napojené (nevím to s jistotou). A tady jde navíc o výplaty lidem, kteří nejspíš finanční rezervy nemají. Nelze to prostě jen tak odmávnout, že se nic moc nestalo.
26. 01. 2012 | 17:11

ivan napsal(a):

plk
26. 01. 2012 | 17:13

Honza napsal(a):

to Eleshar -Systém fungoval už několik let, spolehlivě a úspěšně. S příchodem Drábka byla firma OK odstavena (což je OK), ale její místo nahradila firma Vítkovice IT Solutions, ve které seděl Drobil a která je majetkově spřízněna s Drábkem a jeho náměstkem (což už rozhodně není OK). Další zakázku bez výběrka dostala např. firma Skill, jejímž vlastníkem je RNDr. Antonín Kočí, pan otec ctěné slečny Kristýny K. -- NO VIDÍTE, Tak jestli něco konkrétního víte račte to ohlásit třeba anonymně, pokud se bojíte. Není nic jednodušího.
Bojujte...nadávky a pomluvy na internetu nepomůžou.
26. 01. 2012 | 17:16

Eleshar napsal(a):

Drzá Zrzka:
Dodávám - žádné školení nikdy nebylo, alespoň na MÚ a ÚP, kde pracuje má osoba blízká. Nic takového nebylo zajištěno. Jediné školení se týkalo legislativy k reformě a spočívalo v tom, že ministerská právnice četla zákon a na dotazy odpovídala v gardu "to se ještě neví" a "to se teprve řeší". Toto školení proběhlo v prosinci.

Jinak poznámka se stresem je příhodná. Zkuste si něco datlovat do počítače, když na vás u toho řve nas*aná indiánka, jejíž 5 dětí pobíhá po kanceláři, a když dalších 20 takových sedí i s rodinami venku. Zkuste si to, když jí musíte vysvětlovat nastálé změny a sami na ni křičet, aby vůbec něco chytla. Zkuste si to, když tam jsou mezi nimi i normální rodiny s dětmi, které prostě momentálně nemají peníze, a fakt hrozí, že je vykopnou z bytu, protože majitele nezajímá, kdy bude vyplacena dávka. Zkuste si to datlovat do počítače, když program.... .... ....reaguje.... .... ....jako.... .... ....zpomalený.... .... ....film.... .... ....a v půlce zadávání, které nejde v průběhu uložit, prostě celý spadne a musí se spustit znovu.
Ono se to kecá, že "v soukromém sektoru by nevydrželi", ale docela by mě zajímalo, kdo z vás by tady byl schopný přežít jeden takový úřední den, které měla má osoba blízká loni dva v týdnu a teď má čtyři v týdnu.
26. 01. 2012 | 17:18

L.B. napsal(a):

Honza: Nedostanou je v termínu. Dostanou je v lednu, ale ne v obvyklém termínu. Co to pro lidi, kteří žijí z dávek v hmotné nouzi znamená a pro jejich povinné platby za byt, za elektřinu a plyn znamená, že nezaplatí včas si jiste umíte domyslet.

Dávky vyplaceny v lednu nejspíše budou, ale o dost později - je tam k dnešnímu dni skoro dvoutydenní okno mezi normálním výplatním dnem. A člověk, který žije z dávek v hmotné nouzi si většinou dvoutýdenní výpadek příjmu bez následků nemůže dovolit...
26. 01. 2012 | 17:18

jih napsal(a):

Koplkop
Bohuzel nerozlisujete jednotlive pripady, byt je muzete znat velmi duverne a celkovy stav. Na jednotlivych pripadech muzete dokazovat skoro vse coz bezne zneuziva publicistika vseho druhu. IT je samozrejmne zatizena jako prudce se menici komplikovany obor neuveritelnymi pitomostmi o kterych profesionalove se vzacnou jednotou drzi basu pred sirsi verejnosti. To by ale bylo na mnoho hooodne dlouhych knih.
26. 01. 2012 | 17:19

Eleshar napsal(a):

Honza:

Doporučuji číst:
http://piratskenoviny.cz/?c_id=33475
http://piratskenoviny.cz/?c_id=33504
http://piratskenoviny.cz/?c_id=33460
http://blog.aktualne.centrum.cz/blogy/michal-skop.php?itemid=14943

Stejně tak diskuse pod články. Věci, které po mě chcete, abych "oznámil", považuji již delší dobu za veřejně známé. Chce to jen číst něco jiného než stranický tisk.
26. 01. 2012 | 17:26

jozka napsal(a):

Honza:

Tohle okecavani a odvadeni od tematu delate "z vlastni blbosdti nebo za cizi penize"?
26. 01. 2012 | 17:30

dříve čtenář napsal(a):

SuPe, nasazení nového SW v takovém rozsahu, když je dodán koncovému uživateli 14 dnů před ostrým provozem, bez dostatečné oper. paměti stanic,týden před nasazením si ministerští úředníci musí vzít vánoční dovolenou, takže není s kým komunikovat, je jasná sebevražda. U SW takového rozsahu musí být minimálně měsíční paralelní nasazení (to si myslím je na odchytání základních chyb málo) a 14-ti denní prozkoušení obsluhy.
Otázkou je, čeho tímto průlomem kybernetik drábek chtěl dosáhnout? Možná urychlení outsourcingu všech dat do své soukromé firmy... Možná jiného harakiri...
26. 01. 2012 | 17:34

Džev napsal(a):

To Martin: právě že Drábek zvoral i tu nejjednodušší věc, a to vlastní proces zprovoznění počítačového programu. ON a nikdo jiný má odpovědnost. Pokud tohůe zvoral nějaký superředitel ÚP, ať ho pro neschopnost odvolá. To ale nenahradí plynulost a funkčnost úřadu. On spustil bez mrknutí oka několik věcí najednou, a to v atmosféře všeobecného odporu a nechuti většiny svých podřízených. Kde se ten odpo vzal, zeptejte se. Jde to ruku v ruce s provalenou zakázkou na sockartu jeho anonymní firmě, nerespektováním připomínek ze všech stran a obecným odmítnutím jeho působení pro asociálnost, hochu.
26. 01. 2012 | 17:35

Tonda napsal(a):

Proboha Holube, kde je Machová?!?!?!
26. 01. 2012 | 17:37

Drzá zrzka napsal(a):

Eleshar

Kdyby Drábek začínal jako vedoucí na nějakém kontaktním nebo výplatním místě... nikdy by nemohl postupovat tak, jak postupoval. Jeho spěch se zavedením odnesou zas jen lidé na přepážkách a ti za nimi. Ale koho to zajímá, že státní aparát by měl být službou pro lidi, nikoliv opačně, že lidi tu jsou pro stát.
26. 01. 2012 | 17:43

rejpal napsal(a):

Drzá zrzka
Smutné je, že to nezajímá ani řadu voličů, neřku-li daňových poplatníků.
26. 01. 2012 | 17:46

Paterik napsal(a):

Jakákoliv větší zakázka na software ve státní správě je tunel. Zdůvodnění, proč je "naléhavě potřeba" se vždycky najde. Na téhle zakázce se někdo potřeboval pěkně napakovat, to je celé. Drábek samozřejmě musí předstírat, že žádné problémy neexistují, protože jinak by už nemusel sedět ve vládě.
26. 01. 2012 | 17:55

Analytik napsal(a):

Drábkův software pro úřady práce je celkem spolehlivý. Při nasazení této aplikace však bylo špatně odhadnuto potřebné množství krabic od banánů, které program nutně potřebuje.
Vypadá to jako sabotáž perfektně připravené reformy. Jak je to možné, že těsně po Vánocích je tak málo krabic od banánů?
26. 01. 2012 | 17:56

Drzá zrzka napsal(a):

rejpal

Třeba si Drábek pod slovem reforma přestavoval chaos. Kdo ví? :o)
26. 01. 2012 | 17:58

Koplkop napsal(a):

jih, Eleshar
Já s Vámi v některých bodech souhlasím. Netvrdím, že zaváděný systém je perfektní (neznám ho), netvrdím, že možná nejde o plýtvání penězi daňových poplatníků. Jen jsem se pozastavil nad tím, jak je zde prezentováno, jací jsou to chudáci ti státní úředníci a jak oni za nic nemohou. Očekával bych od analytika Aktuálně.cz, že napíše skutečně objektivní článek o současné situaci. Každý úkol vyžaduje vyšší výkon. Mohli byste mě upozornit na tu pasáž, kde se pan Holub zabývá profesionalitou státních úředníků? Pokud máte opravdu zkušenost se zazváděním nového systému, nemůžete tento fakt popřít.
26. 01. 2012 | 18:03

jozka napsal(a):

Koplkop:

Skvely. Ministr z politickych duvodu tlaci nevy, nedoladeny, nevyzkouseny system a vy to neustale tocite na profesionalitu uredniku. Mate ravdu, nejsou profesionalove. Kdyby byli, museli by u s tim seknout.

Vidim, ze ani realita se zazitymi sablonami nepohne...
26. 01. 2012 | 18:07

rejpal napsal(a):

Drzá zrzka
Možná jste to trefila. Nebyl by to první případ.
26. 01. 2012 | 18:07

SuP napsal(a):

dříve čtenář -
S tím zcela souhlasím. Totiž aplikovat nový SW 1.1. do PC sítě na úřadech a 25.1.mít na něj převedenou veškerou agendu by se rovnalo nadpozemskému zázraku. To, co se nám zde předvádí, je naprosto pochopitelné, lze říci až standardní, uvážíme-li podmínky, za kterých k tomu došlo. Jako obvykle by se vše mělo usadit v hlavních funkcích tak do 3. měsíce. Na rozdíl od potrefených věřím tomu, že úřady najdou náhradní řešení pro výplaty těch, které nestihnou do nového systému zavést do konce měsíce.
26. 01. 2012 | 18:10

Colt napsal(a):

pane Holube
jak řekl Knedlík Nečas - ouřadové dřou do noci jako koně, a Vy si z toho ještě děláte prču.
Měsíc se pro tak velkou věc, jakou je reforma, dá vydržet i o hladu. Zeptejte se Nagyové.
26. 01. 2012 | 18:17

Evžen napsal(a):

Jsem spokojen, Magor
Velice dobré je také procvičovat schopnosti čtenářů v oblasti kvality vidění,
26. 01. 2012 | 18:24

zuzana F napsal(a):

REAKCE NA KOMENTÁŘ HORDUBALA: Rozhodně to nejsou poplašné zprávy, ale opravdu realita, jsem z oboru a vím, co moje kolegyně musí zažívat za peklo, když nefunguje systém a lidé chtějí vyplatit peníze.....ten kolaps se očekával, ale ministerstvu to bylo úplně jedno, že ti nezaměstnaní chudáci nebudou mít z čeho zaplatit nájem a mít co žrát.
Já bych Drábka na místě odstřela, za to, že zničil relativně zaběhlý fungující systém, za celou pos... reformu se akorát zase vyhodily další milióny navíc, nic se neuspořilo, prostě já jsem celou reformou zhunesená, protože jsem přímým akterém na straně výplaty dávek....
26. 01. 2012 | 18:38

Eleshar napsal(a):

Koplkop:
Já jsem tak nějak zkoušel po mailech dávat echo několika novinářům už zhruba od listopadu, kdy to začínalo být ostré i na MÚ, byť takovou hrůzu nikdo neočekával (to, že se budou klienti vyplácet hotově, bylo kolovalo zhruba do půlky prosince na MÚ formou nepředstavitelného žertu). Zcela oslyšeno. Souhlasím s vámi, že Holubův článek je dost zhůvěřilý, pečlivá analýza chybí.

Druhá věc je, že úředníci dostali vnitřní pokyn, že mají zákaz si na nefunkčnost aplikací stěžovat, jelikož je to neloajální, takže on se taky leckdo bojí promluvit. Drábek se chová jako parní válec a kudy chodí, tudy lže. Měl jsem zprávy, jak vypadala "veřejná a odborná diskuse" o podobě sociální reformy. Drábek tam akorát seděl, koukal z okna a šťoural se v nose. Na připomínky a dotazy zásadně nereagoval.

Jinak pro všechny bych dodal, že i úředník je jen člověk (ano!) a kupodivu čím míň práce bude mít, tím bude šťastnější, takže si představte, že spousta programových bodů Drábkovy reformy měla mezi úředníky dost širokou podporu. Zejména zjednodušení agendy (nekonalo se), zvýšení počtu kontrol (čím víc lidí zkontrolujeme, tím víc zneužívačů odhalíme a vyškrtneme a tím méně budeme mít práce - realisovalo se tak, že byli postupně propuštěni všichni kontroloři...), a dokonce i ta sockarta (což je koncepčně dost zhůvěřilost z hlediska občanských svobod, ale to je úředníkům volné kolem krku, protože její inteligentní aplikace by leccos enormně zjednodušila - realisace sockarty je snad nejvtipnější, počítalo se s ní, tak se zrušily všechny pokladny výplatní místa, ale karta se kvůli ražbě tunelu opozdila, takže se vyplácí peníze v hotovosti bez jakýchkoliv zabezpečených podmínek a jakékoliv hmotné odpovědnosti).
26. 01. 2012 | 18:43

SuP napsal(a):

zuzana F -
To je přesné! Přesně takovéto reakce lze tušit za stávajícími problémy. I když ten stres chápu, nechápu, proč vás na to nepřipravili, že nastane. Nicméně jinak než zvládnutím nového systému se stresu nezbavíte. Kde jsou vaše "splachovací" schopnosti?
26. 01. 2012 | 18:47

ivan napsal(a):

ODS se zbavila všech problematických ministerstev. samozřejmě, že si ponechala ta ministerstva, která mohou zamést její lumpárny pod koberec. Nemá smyslu vyjmenovávat všechny její kauzy.
Ztratila pud sebezáchovy a nebo kalkuluje s tím, že až odejde od válu, budou mít všichni čelní soukmenovci ODS dostatek peněz i pro pravnuky.
Všechnu práci zadat agenturám, aby zbyl čas na to, jak vymyslet zase nějakou levárnu.
Už se těším na volby.
26. 01. 2012 | 18:52

Mac napsal(a):

tolika zbytečného mudrování..... :-))

opravdu není místnímu osazenstvu + zbytku národa zřejmé, o co tady jde?

1) Drábek už připravuje své vystoupení v TV, na kterém oznámí, že stát dokázal, že spravovat oblast sociálna opravdu nezvládá a proto je nutno toto převést na outsourcingové SOUKROMÉ FIRMY

2) stejně tak Šnajdrovsko-Julínkovské řádění ve zdravotnictví (maskované kouřovou clonou rádoby slušňáka Hegera) směřuje k podobnému závěru - stát není schopen zajistit zdravotní péči a proto je třeba privatizovat, privatizovat, PRIVATIZOVAT - a to všechno - lékárny, nemocnice, zdravotní pojišťovny
3) ve školství, které je ruinováno bachařským duchařem a kádrovákem Dobešem asi též není o čem mluvit

Je to jeden model aplikovaný s jediným cílem - totální rozstřel všech státních služeb ve prospěch privátních firem. A samozřejmě - zcela NEZIŠTNĚ!!!
26. 01. 2012 | 19:00

Eleshar napsal(a):

SuP:
Pokud jsem správně informován, systém OK by nejenže byl plně dostačující (a hlavně funkční) pro výplatu i současné agendy dávek, ale dokonce obsahuje i velkou řadu funkcí navíc, které současný "nový a vylepšený" program od Drobilů a Kočích postrádá (třeba to sehrávání dat, aby se nemuselo vypisovat vše pokaždé znovu; různé kalkulační funkce vytvořené přesně podle zákona; atd.). Ptáte-li se, proč ho tedy úředníci nepoužívají, tak se ptáte na stejně jako oni... prostě to ministerstvo zakázalo, je to de facto nezákonné.

Nejde o to "přizpůsobit se programu" (resp. je to až sekundární), jde o to "přizpůsobit program jeho účelu". To se dělá u běžných programů v "regálovém prodeji" (fotošopy, wordy a podobné), dělá se to dokonce i u volně dostupných programů, takže očekávat to u programu dělaného na míru státní správě zakázkou za mnoho mnoho milionů je snad celkem legitimní, ne?

Představte si to asi tak, že kopete na ulici kanalisaci a zaměstnavatel vám místo vaší starého, byť trochu ošoupaného, ale funkčního krumpáče (se kterým navíc umíte) dá nové nablýskané kladivo, které stálo půl milionu (a pak vám ještě říká, že musí snižovat stavy a platy, protože se musí šetřit).
26. 01. 2012 | 19:04

Eleshar napsal(a):

Mac:
Ano. Bohužel někteří to víme už zhruba od půlky května, jiní to teprve pomalu začínají zjišťovat a další to odmítají přes stranickou rétoriku vidět. Vtipné je, že se nechystá *zrušení* sociálního systému, jak by pravičák očekával (čímž by se ušetřilo ročně ve skutečnosti poměrně dost málo peněz... na skutečné sociální dávky, nepočítáme-li důchody, se ročně vyplácí asi 20 mld. korun... to je samozřejmě dost, ale jen na správu a úroky našeho dluhu dáme 80 mld. korun ročně a na korupci asi 100 mld. korun ročně, takže...).
Ne sociální systém se má převést na ty soukromé agentury, které na to budou od státu dostávat DOTACE. Už je na to i zákon a výše dotací jsou známy. To není řešení ani pravicové, ani levicové, nýbrž kriminální, takže by bylo dobré otevřít pomalu oči, protože už teď se rozkrádá naše budoucnost.
26. 01. 2012 | 19:10

rejpal napsal(a):

Eleshar
Jsem čím dál víc přesvědčen, že pro určitou skupinu lidí neexistuje žádný argument a žádná reálná situace, která by je přiměla přehodnotit některé své postoje. Proto jsou ti lidé u vesla v takové pohodě. I proto bude volebním manažerem ODS Pavel Drobil. Mají své jisté.
26. 01. 2012 | 19:20

ifkapifka napsal(a):

Jako největší marast vidím vstup personálních agentur, kde není nad nimi žádná právní-pořádná struktura. Příklad-přijdu o práci,hledá práci, ale je pořád ještě finančně ok-co nastane??? ÚP přepošle ho, nebo jeho data personální agentuře- každý ví jak jsou, jejich smlouvy person. agentur NELUKRATIVNÍ!!!!Z čeho by jinak personální agentura prosperovala, že..., to není zaštítěno státem?!
Sedřou ho z kůže, obyčejného zaměstance. Tady neměl být souběh spolupráce person. agentur a úřadu práce na neprávní cestě-nic tam není konkrétně právně vymezeno.
26. 01. 2012 | 19:21

zuzana F napsal(a):

Souhlasím s tím, co píše v komentáři Vilém.
Vládě a MPSV v čele s ulhaným Drábkem jde jen o to, jak si na reformě nahrabat pro sebe peníze a všechny chudáky závislé na sociálních dávkách postupně vymínit, nechat pochcípat.....ať se živí sami, vyžírky nepotřebujeme.....ze sociální reformy čiší naprostá arogance a nezájem vůči sociálně slabým. Tím, že nezajistili včasnou výplatu a dostatečné personální a programové vybavení sociálního systému, tak ukazují, jak kašlou na obyčejné lidi, kteří mají určitý handicap. Je to bída a hlad na chudáky....
26. 01. 2012 | 19:32

Rektor napsal(a):

Takove to nehody pri zavadeni novych technologii se mohou stat vsude !
Co se ale nemuze stat vsude je - aby ministersky predseda se k tomu verejne nevyjadril.
Bohuzel Necas neni vubec zadny lidr, a jen se nekde porad schovava !
Misto jeho nazoru lide musi cist jenom klepy v novinach.
Nejenom vypada jak ryba, ale take mlci jako ryba !
26. 01. 2012 | 19:54

Eleshar napsal(a):

Rejpal:
Já vím. Dávám dohromady poslední, trochu šílený pokus, který možná někomu ty oči otevře. Pokud všechno vyjde tak, jak má, tak si držte klobouky, může to být celkem rána:)
26. 01. 2012 | 20:37

Almo G™ napsal(a):

Však my vás zreformujeme. Do jednoho. Chceš - nechceš budeš zreformován do bezvědomí.

Pravicová chudina s otevřenou pusou zírá na důsledky své volby.
26. 01. 2012 | 20:42

rejpal napsal(a):

Eleshar
Není šílený. Člověk by měl mít pocit, že v rámci svých možností udělal, co mohl. .
26. 01. 2012 | 20:43

zuzana F napsal(a):

Přijde mi, že komentáře se většinou točí na téma zavedení systému a jeho funkčnosti...ale článek novináře Holuba spíše ve zkratce mluví o celistém problému sociální reformy ne jenom o nefunkčním systému.
Pár dobrých komentářů tu zaznělo, především od ELESHARA, který popisuje okolnosti kolem soc. reformy, jak se skutečně staly a jak se věci mají nyní.
Jediné, co my, obyčejní lidé zmůžeme, je s celou reformou se smířit a podvolit se jí. Avšak líbí se mi aktivity odborářů z Litoměřic, kteří jsou takoví malý revolucionáři a od počátku proti reformě hodně brojili :-), snad budou mít v něčem úspěch.
26. 01. 2012 | 21:21

Duroy napsal(a):

Koukám na Jílkovou, poslouchám Zámečníka, a ejhle, vysoké náklady práce pro naši ekonomiku... Ekonomika zaměřená na průmysl, která strádá, pro vysoké náklady práce...
Ach ouvej, proč pan Zámečník nevidí, že ten průmyslový podnik platil v roce 2006 o 30 % méně za energie, než Němec a dneska platí o 20 % za energie více, než Němec...
Mimochodem, nejen, že pracák, a to, né, že by někomu našel práci, ale i jen prostá evidence nefunguje, ale kouknu, na poštu, kouknu na dráhy a hned je jasný, odkud vítr váne. Přivézt do stavu, kdy jediným vysvobozením, spočívajícím v nastavení služeb na původní úroveň, bude znamenat pro daňového poplatník trojnásobek ceny a srovnatelná část v hotovosti.
Pro uchyly: Drábek dle důvodové zprávy k zákonu ušetří na reformě nula, nul nic, kdy úspora na platech úředníků 180 mega a úspora na příspěvcích pro maminky (paní Vendlová?) s postiženými dětmi 650 mega. Tudíž rozpočtově vyrovnaných. Avšak zapomenul, že přes ESF, kdy je otázkou zda bude proplaceno, např. docházka na poštu EU proplatí, tak momentálně propálil kolem 2 miliard. Jen v loňském a letošním roce.
tudíž, pokud vám, přátelé nedošlo, máme tady komunismus nejhrubšího zrna, pro určitou část obyvatelstva, která si bere dle svých potřeb. Béééééééééé
26. 01. 2012 | 21:57

Kanalnik napsal(a):

Eleshar - u Vilety jsme se moc neshodli, zde bych vam chtel podekovat za vase vstupy, ktere davaji dost dobry vhled do problemu... diky za info!
26. 01. 2012 | 22:51

Občan napsal(a):

To Eleshar:

Díky za Vaše věcné a zcela konkrétní příspěvky.
Jen dodám, že tak trošku vím, co se dělo na ÚP v Praze a Středočeském kraji. Ruku do ohně za to nedám, neb jsou to zprostředkované informace, které jsem neměl možnost ověřit, ale s ohledem na to, co jste popsal Vy, obávám se, že jsou ještě dost optimistické.
Takže:
Od září 2011 probíhá propouštění zaměstnanců ÚP v rámci útlumu poboček okresních ÚP a pražského ÚP. Regiony s vysokou nezaměstnaností jsou tak trestány (jinak to nazvat nejde a je to plně v souladu s Kybersadistovou filosofií) omezováním až nedostupností "sociálních služeb".
Podobně proběhlo propouštění pracovníků odborů sociálních služeb obecních/městských/pražských úřadů.
Kabyersadista tedy ÚMYSLNĚ snížil a v některých případech ochromil funkčnost úřadů, jež mají zajišťovat ALESPOŇ výplaty dávek. Tím připravil půdu pro PRIVATIZACI "služeb zaměstnanosti".
Zlomek bývalých zaměstnanců ÚP byl převeden na SÚIP, ovšem ve zcela nedostatečném počtu (30 ks pro celou republiku).
SÚIP má přitom od r. 2012 provádět rozsáhlé kontroly nelegálního zaměstnávání, dodržování pracovněprávních předpisů a kontroly v oblasti zaměstnávání a "podnikání" cizinců. Nemá však pro tyto kontroly dostatek zaměstnanců ani techniky a NESMÍ přijímat nové zaměstnance.
Kontroly tak nemá kdo provádět.
I zde si tedy Kybersadista připravil půdu pro PRIVATIZACI - v tomto případě kontrolních činností. Předpokládá se, že kontrolní budou provádět jím vybrané a státem dotované soukromé "pracovní agentury". Což je vrcholem absurdity - agentury totiž budou kontrolovat samy sebe.

Pokud chystáte nějaký "Velký Třesk", přeji Vám abyste uspěl. Protože to, co vymyslel Kybersadista, je nejenom zlodějna, tunel do státního rozpočtu, korupce, rozvrat a likvidace sociálního systému, ale především katastrofa, ohrožující teď už bez nadsázky na životech statisíce nešťastných lidí v celé republice - tedy mnohonásobný trestný čin.
26. 01. 2012 | 23:03

Jarda napsal(a):

Na zastupitelstvo v našem (nejmenovaném) městě přišel pozdě zastupitel-ředitel pobočky pracáku, po konci jednání jsem se ho v žertu zeptal, zdali to bylo způsobeno tím, že musel taky vyplácet dávky. Ne akorát, musel do banky pro zhruba milion v hotovosti. Ale dle Drábka vše skvěle funguje.
27. 01. 2012 | 00:38

otokar napsal(a):

Kde udělali soudruzi tržní komsomolci chybu?
A udělali vůbec chybu? Nefunguje to náhodou podle jejich plánů?
Stát je špatný hospodář. To sedí.
Každý ať se postará sám o sebe. To též sedí. Najíždí se na chozrasčot. Někteří se postarají o sebe a ještě o sekretářku.
Máme se nejlépe v celé historii, pouze bohatneme pomaleji,někteří rychleji. Lepší už to nebude.
zatím dobrý.
A tak tu žijem.
27. 01. 2012 | 01:03

Tomáš V. napsal(a):

velmi si cením toho, jak píšete. palec navrch.
málokdo takhle u nás píše.
27. 01. 2012 | 09:54

Jindra napsal(a):

Přechod na nový informační systém je vždycky obtížný. Zásadní ale je, jak je systém naprogramován, odladěn a zda nezapomněl na speciální programy pro snadný přechod ze starého systému. To ví každý vedoucí, který se jednou s takovou situací už setkal.
Ale nás ministr Drábek, ač bývalý předseda Podnikatelské komory, o něčem takovém dosud určitě neslyšel. Proto bez jakýchkoliv zkušeností se pustil do nepřipraveného přechodu, pouze asi vyhrožuje lidem, že je vyhodí z práce. To je totiž asi jeho jediná znalost v manažerského prostředí.
Drábek je prostě ukázka naprosto neschopného vedoucího, který umí pouze vyhrožovat podřízeným. Podle toho tedy přechod nemohl jinak dopadnout. Ale kolik takových vedoucích skoro každý člověk zná. Přece oblíbené úsloví zaměstanců "blbý, ale zavěšený" nemůže nikdo popírat. Otázka je ale jiná. Na jakých principech stojí naše celá společnost, když odborní diletanti se mohou dostávat na nejvyšší místa. Jak si takového manažerského nímada mohla nejen Podnikatelská komora ale hlavně TOPka navrhnout na význačnou funkci? A pokud tohle se u nás tohle nezmění, tak stále budeme jen zostalá část východní Evropy - i když vždy správně ideologicky uvědomělá.
27. 01. 2012 | 11:59

antiparoubek napsal(a):

Lidi, za to může Paroubek. hlasujte pro nejlepší písničku proti Paroubkovi!
http://www.antiparoubek.cz/hlasovani-o-nejlepsi-antiparoubkovskou-pisnicku
nebo si objednejte samolepku proti Paroubkovi
http://www.antiparoubek.cz/podporte-nas-proti-paroubkovi
27. 01. 2012 | 14:21

kočka šklíba napsal(a):

Především Eleshare, ale i několik ostatních, děkuji za faktické informace a souhlasím s rejpalem, pro některé lidi, o bohužel je jich stále dost, neexistují fakta, která by jim otevřela oči. Přes své ideologické smýšlení jsou ochotni tolerovat jakékoliv rozkrádání i jejich(doufám, že i jejich) daní, jsou ochotni tolerovat to, že tisíce lidí se dostanou, když ne do exekutorských(dravčích) spárů, tak jistě do nelehké situace, kdy si půjčují od přátel, příbuzných, kdy nevědí, jak zajistí základní potřeby své rodiny. Docházím k názoru, že tito lidé, jako je zde například SuP, neo dalších pár nicků, nejsou lidé. Jsou to stroje? To by kybersadistovi odpovídalo. Takoví jemu a jeho smečce vyhovují. A také takovým jako je zdejší bloger Sokol. Necitelní, asociální, anebo jak píši, stroje. Hlavně že jejich kulička je dost velká.
28. 01. 2012 | 03:08

Karla napsal(a):

Ano,
skládá se tu čtenářům mozaika, jak nefunguje TECHNOLOGIE sociálního systému.
A díky pečlivě formulovaným příspěvkům např. od Eleshara,ale i Občana,Duroye či metaforického povzdechnutí Otokara snad těm, komu při všeobecné inflaci vzdělávání ještě zbylo všech pět pohromadě,začíná být jasné, že podezřele dobře funguje TECHNOLOGIE MOCI.
Co nefunguje, je SMYSL sociálního systému v té podobě, kterou zavádí Drábek a spol.Pravděpodobně nefunguje sám SMYSL státu.
---------------------
Několik dat k přemýšlení:
Částky životního minima jednotlivců v ČR:
* jednotlivec 3 410,00 CZK
* první dospělá osoba 3 140,00 CZK
* druhá a další dospělá osoba 2 830,00 CZK
* dítě do 6 let 1 740,00 CZK
* dítě do 15 let 2 140,00 CZK
* dítě do 26 let 2 450,00 CZK
---------------
Dávka v hmotné nouzi v Německu 613 Eu/ = což je téměř polovina min. mzdy, kt. činí přibližně 1280.- Euro/měs. 8 Euro/hod, u nás 8000.-/ měs, 48,1 Kč/hod.
---------------
Průměrná hr, mzda v Německu 15.-Euro/hod .........plat 2400.- E ... tj.
Průměrná hr. mzda v ČR 150.- CZK/hod .........plat 24 089.- Kč
---------------
V Německu má 1/3 pracujících plat nižší než 12 Euro/hod.....1920 Euro/měs., z toho pouhých 9% plat menší než 8,5 Euro/hod
V ČR pravděpodobně 50% pracujících má menší plat než 11780.- Kč/ měsíčně, z toho
10% má méně než 10 560.-Kč/měs.
Medián hr. mezd v ČR 19 700.- Kč.. pod touto hranicí je polovina všech, polovina nad ní.
---------------
Data z průzkumu údajně stat. vzorku 11400 respondentů:
Minimální hrubá hodinová mzda v ČR je 48,1 Kč na hodinu, což odpovídá 8 000 korunám měsíčně. Tato suma se v ČR nezvýšila už 5 let a v současnosti představuje přibližně jednu třetinu průměrné mzdy v národním hospodářství. Zákon však definuje i tzv. zaručenou mzdu pro různé typy povolání. Jde o osm platových stupňů určených jako násobky minimální mzdy, které představují nejnižší odměnu za práci s ohledem na složitost, odpovědnost a namáhavost vykonávané práce. Nejvyšší, osmý platový stupeň odpovídá 16 100 Kč měsíčně nebo 96,20 Kč za hodinu a je zaručenou mzdou pro povolání s nejvyšší náročností a zodpovědností.

Nejnižší platy v jednotlivých povoláních tak mohou být různé. Z údajů v databázi MůjPlat.cz můžeme říci, kolik dostávají nejméně placení zaměstnanci v povoláních podle stupně náročnosti a zodpovědnosti dané práce. V řídících a odborných funkcích dostává 10 procent pracovníků s nejnižším platem méně než 93 Kč na hodinu. Ve službách jako jsou technici, zdravotníci či učitelé dostávají nejméně placení zaměstnanci za svoji práci méně než 73 Kč na hodinu. Desetina zaměstnanců, kteří pracují jako pomocní pracovníci, dostává hrubou hodinovou mzdu menší než 66 Kč. Pracovníci s nižší mzdou zároveň odpracují týdně průměrně o dvě hodiny více než je standardní 40 hodinový pracovní týden.

Jak dále vyplývá z údajů MůjPlat.cz nejméně placení pracovníci jsou častěji ženy a pracovníci bez vysokoškolského vzdělání. Málo placená povolání přitom vykonávají všechny věkové skupiny. Většina z nízce placených zaměstnanců, kteří pracují ve službách, obchodě anebo jako manuální a pomocné síly, nemají ve svých firmách a podnicích uzavřené kolektivní smlouvy. Nejčastějšími povoláními, kde lidé vydělávají málo, jsou učitelé, sociální pracovníci, úředníci na nižších pozicích, prodavači a lidé za přepážkami.

Zdroj: http://mujplat.idnes.cz/
28. 01. 2012 | 04:05

kočka šklíba napsal(a):

Karlo, díky. Bohužel, asociály, ideology a ty co mají z drobků uválené kuličky, ty bez sebemenšího kritického myšlení, možná bez jakéhokoliv myšlení kromě myšlení na sebe, nepřesvědčíte. To už je jasné. Vždy vám napíší něco podobného jako neo, SuP a spol. No kulička se jim i možná zvětšuje, tak co by přemýšleli nad rozkrádáním, nad nešťastnými lidmi. Jsou to přece socky, měli studovat něco jako plzeňská práva případně nejtěžší gympl v Praze, nebo podnikat, neo další knížecí rady mají po ruce.
28. 01. 2012 | 04:18

neo napsal(a):

kočko šklíbo, co je asociálního na faktech? Jen jsem napsal prostý fakt, že dávky nebyly vyplaceny 2%. Nikde jsem nijak nenaznačil, že by mi snad nevadilo rozkrádání daní. Opět ses předvedla jako zakomplexovaná pipka.
28. 01. 2012 | 16:02

Novak napsal(a):

Ministr Drábek neprokázal nic jiného, než naprostou nekompetentnost a zasloužil by jenom nakopat do (_:_). Jako naprostý nesmysl je zavést nový SW a nepřevést data z původního SW do nového tvaru a zadávat všechno znova ručně. Tohle může rozhodnout pouze naprostý dȩbil, jako je Drábek.
28. 01. 2012 | 23:15

kočka šklíba napsal(a):

Neo, no svou urážkou jste se spíše předvedl vy, ale mě to nepřekvapuje, hulvát zůstane hulvátem ;). Nicméně, i kdybychom kybersadistovi věřili (jako vy a další naivní a ideově zaslepené ovce), tak i ta 2% představují lidi, kteří jsou v zoufalé životní situaci, a to nejen nyní ale i do budoucna (viz blog Sokola milý modrý svazáku).
Chápu že vás a vám podobné absolventy škol podobných plzeňským právům, "VŠ" finančním a správním, různých obskurních tzv. vysokých škol, případně nejtěžšího gymplu v Praze(VŠE), to nezajímá, dobře vás k tomu asociálnu vychovali, nalili vám do vašich hlaviček představy, že vy jste ta elita, a ostatní jsou socky. A ve své omezenosti milý modrý svazáku neo nechápete, že i vy jste těmihle lumpy okrádán, teda pokud platíte daně. No vím, je to na vás moc složité ;). Už vás nebudu zatěžovat, myslím, že na přemýšlení o něčem jiném než jste vy a vaši nejbližší nemáte ;). Nebudu házet perly sviním ;).
Jo je to přísloví milý modrý neo (a editore), takže vás neoslovuji svině. Ale to jste možná pochopil, pokud vy ne, tak editor snad toto přísloví zná ;).
29. 01. 2012 | 03:22

Občan napsal(a):

To Neo:

Žvaníte nesmysly jako obvykle.
O tom, že je situace zcela odlišná od Vašich blábolů svědčí fakt, že pracovníci ÚP OPĚT tento víkend pracují na plné pecky.
Což znamená, že Drábek OPĚT lže, ale Neo mu to žere a nadšeně jeho lži hájí.
I kdyby dávek nebylo VŮBEC vyplaceno 0,01%, znamená to, že několik TISÍC lidí tento měsíc nedostalo ani to existenční minimum (cca 2100.- Kč/měs.). Jsou odsouzeni k SMRTI HLADEM, pokud jim někdo milosrdný nedá alespoň kus chleba!!!!!
Statisíce dávek bylo vyplaceno POZDĚ, což znamená, že jejich příjemci nemohli zaplatit nájem, elektřinu, vodu včas nebo vůbec.

Vaše sociopatické uvažování, totožné se sociopatií Kybersadistovou, ale vylučuje schopnost pochopit CO Kybersadista svou nekompetentností zavinil, i to, že to udělal VĚDOMĚ.
29. 01. 2012 | 08:29

Občan napsal(a):

To Karla a Kočka šklíba:

Děkuji vám, dámy. Napsaly jste to jasně, srozumitelně - a přesto marně.
Sociopatická individua, která zde rozmáchle dávají najevo své pohrdání těmi, kdo se ocitli v bezvýchodné situaci, nikdy nepochopí, že takové situce v životech lidí nastávají a že ani oni z toho nejsou vyjmuti; byť se momentálně domnívají, že právě a pouze jim se nikdy nic podobného nemůže stát.
29. 01. 2012 | 08:34

Alice napsal(a):

Neo - celý den Drábek sice ve zprávách opakoval, že vyplaceno bylo 98% dávek. Ovšem večer jsme na ČRo mohli slyšet (někdo z ÚP), že 90% bylo zpracováno ještě ve starém systému. Takže v novém pouhých 8%. Což už v únoru nepůjde a protože je systém funkční minimálně, zkolabuje do měsíce úplně. Na to jeho náměstek nedokázal odpovědět nic jiného, než že se do měsíce chybky vychytají... Na tu lež o 98% zpracování, kterou celý den vyhlašovali se ani nenamáhal reagovat. Ono co taky říct, když druhý říká pravdu, že?
Jestli vám tu někdo už tuhle informaci napsal, omlouvám se, diskuzi jsem nečetla celou.
29. 01. 2012 | 13:43

No TO Co napsal(a):

Agentury, novodobé otrokářské firmy. Za pracovníka dostanou od firmy 200 na hod a pracovníkovi vyplatí 100 na hodinu. To se pak agenturám žije.
30. 01. 2012 | 12:45

Kordulka napsal(a):

Zatím se stále mluví o sociálních dávkách, podpora v nezaměstnanosti není zpracována ani z 10%, kdy bude poslána je v nedohlednu. Jen asi 1/3 lidí je ve starém programu ti mají jakousi jistotu ostatní visí ve vzduchu, ještě bude dusno...
30. 01. 2012 | 19:27

mik napsal(a):

O tom ze by mel Drabek odejit nebo byt odvolan neni nejmensi pochybnost ale kdo ho odvola ? Prezident ktery drzi ve skolstvi i dalsiho pochybneho ministra ? To by musel napred odstoupit nebo byt odvolan sam Hradni vseveda,, Pani Karla tu uvadi srovnani s Nemeckem ale je si treba uvedomit jednu vec,,Cesi krici ze nechteji euro Klaus je u nekterych hrdina jak porad podryva EU a vlece CR na okraj Evropy do podruci Ruska to lidi nechteji videt proc ? protoze v 89 jen otocili naruby kabaty a vladnou dal ,,nic jineho za tim neni,, zkorumpovana justice zdravotnictvi skolstvi nefungujici socialni system..a zlikvidovani stredni tridy jsou jen bohati a chudi,,bohati si nepodrezou pod sebou vetev a chudi jsou tak chudi ze budou chodit do prace i kdyz jim zamestnavatel nevyplati mzdu,, proc se neprejde na fungujici system zapadnich zemi s vyplatou jednou tydne a maximalne 14 denni vypovedni lhutou ? Proc nechteji lide euro ktere by jasne ukazalo lidem co necestuji jak je stat bere na hul ? staci spocitat kolik si litru mleka koupi za svuj plat pokladni ci prodavacka v tescu nebo v lidlu v CR a kolik si za nej koupi na zapade,,stejne je to z benzinem i dalsimi vecmi a stejne je to i ze soicialnimi davkami,,i v zasdluzenem Irsku je prispevek pro nezamestnaneho 188 euro za tyden a k tom muze dostat prispevek na bydleni ktery dela treba 50 % najmu,, a tak by se dalo pokracovat,,, Drabek patri do kamenolomu na 12 hodinove smeny v ukolove mzde,,, a kdyz by prisel diky neschopnosti o praci tak ho vyhnat na ty jeho verejne prospesne zadarmo... tahle banda bude tak dlouho prudit az to dopadne spatne,,, jenze lidi v CR stavkovat neumi a udelat neco takoveho jako v Argentine na prelomu 2001/2002 taky ne,,,komu neni rady tomu neni pomoci,,, ale lidi si taky musi uvedomit ze nemohou chtit hned uroven Nemecka ale museji zacit jako Spanelsko Portugalsko a treba i jako Slovensko,,,proc nemaji Slovaci viza do Kanady ? proc maji Euro a podporuji Brusel ? a v CR to nejde ?
30. 01. 2012 | 20:16

kominík napsal(a):

Primární příčinou takových problémů je příliš rozbujelý systém přerozdělování v naší zemi. Na jedné straně obrovské daně, na druhé straně džungle dávek na všechno možné. Je to na hlavu. Až si stát přestane hrát na Jánošíka, bude po kolapsech.
31. 01. 2012 | 07:11

Jan Holubář napsal(a):

Ona ta kompletní 3 - kolka je unikát....Svého času jsem si myslel, že nic horšího než Paroubek nepřijde, mýlil jsem se, přišel Topol. Pak jsem byl přesvědčen, že horší to už opravdu být nemůže. A optovně jsem se mýlil.....přišel Nečas. Nešťstný národe český, moravský, .....Jsem ve stadiu, kdy si říkám zlatí komunisté.
Ale vážně, něco už se musí stát. Oni ti nenažranci nás opravdu nechají pochcípat bez jakýchkoliv ohledů. Vláda rozpočtové odpovědnosti, to je neskutečné porytectví. A ty jejich nápady. Pracovat do 70 let a přitom máme cca k milionu nezaměstnaných. Kde dělají soudruzi z 3 - kolky chybu ??????? Člověk 50 + na 100% práci nenajde a musí dožít na pracáku. A když mu nic nedají, z čeho si koupí alespoň ten chléb?????? Kriminalita zákonitě poroste.....
31. 01. 2012 | 07:14

mik napsal(a):

Ano hur bude prisel Necas nestaci Drabek nestaci nefungujici skolstvi nestaci nefungujici zdravotnictvi nestaci zkorumpovana justice ,,staci jeden byvaly svazacky predseda co je zvykly poslochat prikazy shora a ten prikaz zni z Hradu jasne EU ne euro nikdy,,,jsem zvedavy kdy Klaus vyrazi do Moskvy pro nejakou tu medaili zase,,,nebo ze by zase podepisovat nejakou knihu ? Situace se opakuje 25 statu podepsalo spolupraci CR zase stoji stranou spolecnikem tentokrat neni Irsko ale Velka Britanie,,jenze v Irsku bylo druhe referendum a Klasovi se jeho navsteva za sefem Libertasu sesypala jak domecek s karet a to pomlcim o soukromem zametani letusky Katky pod koberec,,,Hrdina nakonec podepsat musel ..Velka Britanie neni Irsko ovsem Britove jsou patrioti a tak trochu streleni muze si tohle CR dovolit ? Ukazuje se v plne nahote nestesti ktere nastalo kdyz se volil prezident Svejnar nebyl spasitel ale pravdepodobne by byl i jiny premier a nebyly by tyhle ostudy vcetne Chilske tuzky kterou ted Ja Ja Ja a zase Ja a po me potopa nechce pripojit podpis pod dohodu 25 statu,,,neni div ze se za Ceske obcanstvi desetitisice Cechu zijicich v zemich EU zacinaji pekne stydet,,,,skoda ze nelze diky diskriminacnimu opatreni s facebookem psat normalne do diskuze,,,
31. 01. 2012 | 08:45

Dotaz napsal(a):

Dotaz:
Jak postupovat, prosím? Na úřadě práce evidují uchazeče o zaměstnání v případě, když je nezaměstnaný nebo když nedosahuje výše jeho výdělku 4 tis. kč hrubého. Každá koruna nad limit 4 tisíc kč hrubého uchazeče vyřazuje z evidence zájemců o zaměstnání. Tento uchazeč má v péči nezletilé děti, studují na gymnáziích, je samoživitel, je mu kolem 50 roků, aktivně se uchází o zařazení do normálního pracovního procesu, což i dokladuje na sociálním úřadě, je rád, že alespoň v současné době si sehnal práci na dohodu o pracovní činnosti. Vydělá si těsně nad 4 tis. kč měsíčně hrubého. Je však zavislý na hmotných dávkách v nouzi. Hmotné dávky v nouzi se vypočítavají z čistého platu, ten je však u tohoto uchazeče pod 4 tisíce. Sociální pracovnice výplatu dávky v hmotné nouzi podmiňuje evidencí na úřadu práce, tam však jej evidovat ze zákona nemohou vzhledem k výši hrubého výdělku, který je nad 4 tis. kč!! Pracovník úřadu práce radí uchazeči, ať se dohodne se zaměstnavatelem, aby mu vyplácel mzdu maximálně do 4 tis. kč. Ale on si vydělá o trochu víc! Na úřadě práce ho nezaevidují a sociálka mu v tomto případě dávku v hmotné nouzi nevyplatí, neboť příjem počítá z čistého příjmu. Ze zákona je stanovené životní minimum, uchazeč však se k němu vzhledem k rozporům mezi jednotlivými úřady - tedy sociálním úřadem a úřadem práce nedostane!!! Poraďte, prosím, co má dělat? Děkuji.
31. 01. 2012 | 13:25

Naštvaný uživatel napsal(a):

Tento způsob zavádění nového systému na úřadech práce je ukázkou naprosté neschopnosti všech našich IT-áků. Každý nafoukaný jako tričko za pět korun, ale nikdo není schopen cokoliv pořádně nainstalovat natož pak naprogramovat.
Pokud lidé z úřadů v televizi tvrdí, že musí až desítky minut čekat na odpověď systému, tak dost pochybuji, že si to vymýšlejí. Pouze přihlouplí It-áci, kteří se naučili jenom kódovat v nějakém jazyce, se mohou tohle nějak snažit vysyvětlovat. A když jim systém ještě i v pondělí jeho poslední verze na hodinu spadne, tak to je naprostá ukázka toho, že Drábek si z našich hloupých programátorů vybral dokonce ty nejhloupější. - Patrně ty jen trochu schopnější exemplárně vyrazil, aby nezpochybňovali zcela chybnou koncepci jeho nadaných vítkovických IT-áků.
31. 01. 2012 | 13:55

Plný regály banánů a toaletního papíru napsal(a):

Chybou bylo nezavedení pilotního projektu.A ten měl vypadat takto -> Drábek na pracák
01. 02. 2012 | 09:27

Terry napsal(a):

Otázka: Kdy bude v Česku dobře?
Odpověď: Už bylo.

Máme demokracii, ne, vole?!
01. 02. 2012 | 10:35

hajik napsal(a):

Jsem zaměstnanec jednoho úřadu práce a setkávám se denně se"skvělým" programem,denně zadávám desítky a desítky údajů,oprášila jsem starou dobrou kalkulačku s páskou,abych vůbec věděla ,kolik se proplatilo peněz na dávkách.Myslím,že není co dodat.
01. 02. 2012 | 18:24

úp napsal(a):

Také mám vlastní zkušenost ze zaměstnání na úřadu práce... není pravda, že kolaps byl v lednu a teď už se bude jen dolaďovat. Na úřadech jsou krabice nových žádostí podaných v průběhu měsíce ledna, které je třeba do nové aplikace zadat a do konce února vyplatit. Do toho už je nejvyšší čas pro zadávání nových údajů za měsíc únor, do běžících žádostí pro péřepočet a poslání dávek hmotné nouze za tento měsíc. Takže se s největší pravděpodobností bude opakovat lednový scénář pokud jde o přesčasy a víkendové směny... Netuším, jak to budeme zvládat...a samozřejmě to samé se bude opakovat v březnu atd... A to nemluvím o dalších činnostech týkajících se agendy dávek hmotné nouze atd. kde je sociální práce, šetření v rodinách... Nikde se též nezmiňuje fakt, že od dubna loňského roku propustil ÚP 1200 zaměstnanců, aby v lednu přijal 1000 zaměstnanců z MěÚ... min chybí 200 lidí, což je také znětelná ztráta. Nevím, jaké úspory na platech budou, když se bude opakovaně proplácet přesčasová a víkendová práce! Kromě toho se za peníze nedá vše koupit, např. ZDRAVÍ !!!! Nejvíce ze všeho nás ale asi mrzí, jak je situace prezentováná, jaké lži jsou do médií pouštěny...
07. 02. 2012 | 19:27

muromec napsal(a):

Kapitalismus je systém, který rozhodně a odvážně hledá řešení problémů které by bez něj neexistovali. (Zatím je nenachází.)
Jistě, je to pouze parafráze toho co jsme kdysi říkali o socialismu. Ale jednak problémy socialismu tehdy nešly většině lidí takhle bolestně pod kůži, ani jim přímo neohrozovaly existenci a život, a jednak si s nimi socialismus přece jenom dokázal poradit mnohem lépe. Tady v kapitalismu se problémy jenom kupí, a všechno se to s.re, je to pořád horší, pořád více lidí už se neudrží na lanech vzducholdě jménem kapitalismus. Ale ten Zeppelin už hoří.
10. 02. 2012 | 10:24

Josef napsal(a):

A takový bombónek, co jsem zaslechl ve zprávách mě doslova rozesmál. V kriminálech pro potěšení a prý uklidnění vězňů budou podávat zvěřinu. Více než 90% naší poctivě pracující populace si tento luxus nemá nárok finančně dovolit, ale ti hajzlové to budou dostávat, aby prý moc nezlobili. To už opravdu přestává všechny možné únosné meze tyranie plátců daní. To si už opravdu dělají z lidí prdel, jiný komentář to nesnese.
12. 02. 2012 | 22:16

Milda napsal(a):

Je konec února a já jsem ještě nedostal lednovou dávku. A to jsem navzdory lžím soudruha ministra šel na úřad hned 2.1.!! Když to dělali na městě, tak jsem dostal v druhé polovině ledna dávku na celý rok. On to dnes bude posílat měsíčně složenkou! O kolik to bude dražší než tomu bylo v minulosti? Mám takový pocit, že by tohoto soudruha ministra měli poslat zpět do obecné školy, aby se naučil sčítat základní čísla. To že jedna složenka za rok vyjde levněji než 12 je asi jasné i dětem v první třídě. Netuší to však ministr, který rozhoduje o miliardách! Co s takovým hlupákem? Vyměnit a modlit se, aby tam nepřišel ještě horší
24. 02. 2012 | 10:41

GALENA napsal(a):

Drábka je třeba zašlapat do hnoje.Na poště se hlásí I DVAKRÁT DENNĚ !!! lidé, kteří bydlí v obcích bez pošty a jezdí cca 3 x týdně na nejbližší pobočku ČP, aby mohli projezdit tu almužnu, kterou dostávají po celoživotní dřině ,když před důchodem přišli o práci.
TISÍCKRÁT FUJ !!! DRÁBEK SE BUDE JEDNOU ŠKVAŘIT V PEKLE
21. 03. 2012 | 22:35

GALENA napsal(a):

Drábka je třeba zašlapat do hnoje.Na poště se hlásí I DVAKRÁT DENNĚ !!! lidé, kteří bydlí v obcích bez pošty a jezdí cca 3 x týdně na nejbližší pobočku ČP, aby mohli projezdit tu almužnu, kterou dostávají po celoživotní dřině ,když před důchodem přišli o práci.
TISÍCKRÁT FUJ !!! DRÁBEK SE BUDE JEDNOU ŠKVAŘIT V PEKLE
21. 03. 2012 | 22:37

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bavlšíková Adéla · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Boehmová Tereza · Boudal Jiří · Brenna Yngvar · Bureš Radim · Bůžek Lukáš C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Davis Magdalena · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gargulák Karel · Girsa Václav · Glanc Tomáš · Groman Martin H Halík Tomáš · Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hapala Jiří · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří · Chytil Ondřej J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kňapová Kateřina · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kupka Martin · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Maláčová Jana · Málková Ivana · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Nouzová Pavlína · Novotný Martin O Obluk Karel · Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Petříček Tomáš · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Podzimek Jan · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rakušan Vít · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedláček Tomáš · Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schneider Ondřej · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukal Josef · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Strmiska Jan · Stulík David · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Sýkora Filip · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomek Prokop · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vích Tomáš · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojtěch Adam · Vojtková Michaela Trtíková · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Walek Czeslaw · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zahumenská Vendula · Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy