Váňa, jen obyčejná dostihová legenda

11. 10. 2010 | 13:52
Přečteno 22582 krát
Co asi letos dá Václav Klaus Josefu Váňovi?

Loni mu za šokující šesté vítězství ve Velké pardubické udělil medaili, která se jmenuje Za zásluhy II. stupně. Kdyby na Hradě věděli, jak dopadne 120. ročník slavného dostihu, v němž Váňa vyhrál posedmé, asi by se státním metálem rok počkali. Legenda je s dalším vítězstvím ještě větší, Váňománie stoupá jakbysmet.

Jenže na sedmý triumf nestárnoucího žokeje (za pár dní 58 let) padl stín podezření, že nejezdí fér. Amant Gris, kůň, s nímž se pral Váňův Tiumen o výhru do posledních centimetrů, musel třít bariéru, aby se vyhnul Váňovu úhybnému manévru pár desítek metrů před cílem. Bylo to vidět z televizních záběrů i z odřené holínky Marka Stromského, který jel Amanta Grise.

Zní opravdu nelogicky výrok dostihové komise, kam se hned po závodech obracejí poražení, aby našli zastání v případech, které se jeví nefér. Váňa dostal pokutu za „tísnění v cílové rovince“, ale vítězem zůstal.

Divíte se majitelce Amanta Grise Aleně Hájkové, která popsala nedělní incident slovy, že to byl „záměr pana Váni, který prostě nesnese, aby ho někdo porazil.“?

Abyste rozuměli. Mezi stájí, kterou reprezentuje paní Hájková (Hřebčín Albertovec) a stájí, za jejímiž úspěchy je Josef Váňa, se to má stejně jako mezi Spartou a Slávií nebo Václavem Klausem a Václavem Havlem. Jeden bez druhého by byli poloviční, ale zrovna se nemusejí.

Takže nějaké to emotivnější slovo je potom, co se stalo v neděli v cílové rovince, celkem pochopitelné.

Méně se dá chápat, proč Josef Váňa nepopsal nehodu poctivěji. V dostihu zvolil nedostižnou taktiku, jel opravdu skvěle, v místě, kde se ostatní honili jako blázni, držel Tiumena zpátky. Všechno vycházelo, až na poslední metry. Možná proto, že se už cítil vítězem, ale také možná proto, že docházely síly (vědí jen dva z tohoto světa, která varianta je správná: hnědák Tiumen a žokej Váňa), mírně zahnul k bariéře právě v okamžiku, kdy kolem ní chtěl před něj jít Amant Gris. V cíli nakonec rozhodly centimetry, takže kdyby Stromský nemusel Váňu objíždět z druhé strany, vyhrál by on.

Váňa jen řekl, že Stromskému nechal dost místa – tak na dva koně.

Na Sportovce roku bude letos nával a Váňa opět bude stát (zaslouženě!) v řadě. Ale do fronty, kde se rozdávají ceny Fair play, by si stoupat neměl.

Zdeněk John (autor působí v redakci Aktuálně.cz)

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

ivo napsal(a):

Já bych to tak dramaticky neviděl.Stromský měl začít finišovat dřív a mohl vyhrát.A ze záběru není vidět žádné neférové počínání Váni.
11. 10. 2010 | 14:13

Petr napsal(a):

Váňa vyhrál a Holčákovci neunesli porážku,
11. 10. 2010 | 14:16

Honza napsal(a):

Váňovi vítězství přeji, je to prostě boj a on ho zvládl i po taktické stránce. Sláva vítězům, čest poraženým.
11. 10. 2010 | 14:22

konák napsal(a):

Pokud chce Váńa vyhrávat nefér je na čase skončit myslí že to ví sám nejlíp. Jeho vírok
pokut by to rohdodčí posuzovaly jinak než že byl v pořádku musel bych se tomu smát.
Pane Váńa to by dokázal snad jen hajz a to snad nejste.
11. 10. 2010 | 14:24

tonda napsal(a):

Při pohledu zezadu křížení nebylo,pan redaktor si zase ulehčil práci.Ach jo zase pohled jen z jedné strany.Informovat neznamená zkreslovat pane Zdeňku
11. 10. 2010 | 14:28

Viola napsal(a):

Teda, já jsem se dívala

na úplně celý přenos a v závěru ukázali záběr z jiné kamery, kde bylo vidět, že Váňa jede jako když střihne - rovně, to jen pan Stromský dostal strach, co kdyby, a proto objížděl Váňu zleva. Stáří vyhrává taktikou. Váňa snad měl spočítány i kroky, protože koně nepobízel tolik jako pan Stromský. Byl to krásný závod i tím, že se nikomu moc nestalo. Jo a Váňa dojel s odřeným nosem, ale to měl od těch špatných brýlí, které si na začátku déle nasazoval.
11. 10. 2010 | 14:30

Karkulka napsal(a):

Všem kritikům unfér zákroku pana Váni! Pozor: je nedotknutelný! Hned Vám zde řeknou obhájci, že záběry ze zadních kamer atd. jasně ukazují, jak jel čistě, a že vlastně nic, a Stromský chyba a tak. Zpochybnění vítězství p. Váni je malost a takřka zločin! Takže ticho a jděte mu raději položit puget růží k jeho soše...Amen
11. 10. 2010 | 14:32

filip II. napsal(a):

Váňa je skutečně úžasný a vzhledem k věku fenomenální žokej. Nicméně, tentokrát byl závěr dostihu, zejména poslední metry před cílem, problematický. Váňa skutečně zkřížil Stromskému dráhu a těch několik desetin sekundy rozhodlo. Jury podaný protest zamítla možná i vzhledem k Váňovým nepopíratelným zásluhám a úspěchům.
11. 10. 2010 | 14:33

koňařka napsal(a):

pohled zezadu byl upraven, stačí uhel pohledu, odření holínka a to, že by nikdo nepřejížděl ve finiši na jinou stopu mluví zcela jasně.další pro je ,,pokuta"-výsměch jak za sociku.nikdo také nemluví o biči, který pan ,,mistr"používal víc než na svého koně, tak aby mával před nosem koni po své levé ruce.....tak co pane Váňo.....nestýdíte se, takhle jste dopadmout snad ani nechtěl-z takového výtězství máte jen ta peníze, radost asi moc ne.
11. 10. 2010 | 14:38

Hala napsal(a):

Hala
Také jsem se dívala na celý závod a myslím si totéž, co p. Viola
11. 10. 2010 | 14:38

Petr, Kolín napsal(a):

Na ČT 4 vysílali záběr z cílové rovinky VP, který okomentoval dostihový expert p. Olehla tak, že mezi koněm Tiumenem a "bariérou" byly 4m volného prostoru a názorně to i ukázal elektronickou tužkou ve vysílaném obraze. Viděli to všichni diváci zmiňovaného tv kanálu.
11. 10. 2010 | 14:40

koňařka napsal(a):

pardon-pravé ruce.....a s redaktorem naprosto souhlasím
11. 10. 2010 | 14:40

JC napsal(a):

koňařka,
Stejně tak se dá napsat, že pohled z boku byl upraven aby to na křížení vypadalo.
11. 10. 2010 | 14:45

Ládik!!! napsal(a):

Já bych za vítěze nejmenoval lidi, ale koně.
11. 10. 2010 | 14:46

Carlo napsal(a):

zase jeden přechytralej,píšící za peníze a na objednávku poraženého.ubohý článek.pane.
11. 10. 2010 | 14:50

doktor napsal(a):

Prosím všechny, kteří píší. Zkontrolujte si pravopis, čeština má tvrdé y , které vypadá takto - y - a - i - . Nebo se vratě do školy
11. 10. 2010 | 14:52

Martin napsal(a):

Je mi smutno z tohoto blogu a z toho jak si v naší zemi ceníme vítězů a sportovních legend!!!

Díval jsem se na tento krásný dostih a díval jsem se i na podrobné záběry, na kterých bylo jasně vidět, že pan Váňa jel celou dobu rovně a vůbec pana Stromského nikam netlačil!!!

Co takhle jednou napsat blog o tom jaká je pan Váňa legenda??? Jenže to by nebyla senzace, že pane redaktore??? Na tom, že napíšete článek o tom jaký je pan Váňa fenomenální žokej a co všechno za svůj život dokázel, asi kariéru neuděláte, že ano???

GRATULUJI PANE VÁŇO A DĚKUJI VÁM, ŽE JSTE MI I LETOS PŘIPRAVIL NEZAPOMENUTELNÝ ZÁŽITEK Z VELKÉ PARDUBICKÉ!!!

Martin Tvrdý
11. 10. 2010 | 14:54

mb napsal(a):

Bylo to naprosto unfair vítězství ... vána místo aby si držel svou stopu v cílové rovince .... naprosto vytlačil bělouše k bariéře, kůn ho musel objízdet .... bylo to úplne prokazatelné ... videl jsem to hned .... vana celou dobu jel víc a víc k bariéře .... prokazatelně ....

stromsky rulezz ...

dostihova komise nerulezz ....
11. 10. 2010 | 14:56

DV napsal(a):

Letošní pardubickou jsem on-line neviděl, ale podle záběrů v TV (anebo podle výše umístěného videa) rozhodně mezi Tiumenem a bariérou 4 metry volného prostoru nejsou! Ty 4m bych tam určitě neviděl, ani kdybych viděl záběr zezadu. Ale přesto obdiv vítězi!
11. 10. 2010 | 14:57

mb napsal(a):

to tonda : Při pohledu zezadu křížení nebylo,pan redaktor si zase ulehčil práci.Ach jo zase pohled jen z jedné strany.Informovat neznamená zkreslovat pane Zdeňku
11.10.2010 14:28:54

pohled zezadu byl naprosto neprůkazný ...

protože byl z úhlu ...

a nebyla videt bariera ( byl videt strom ...

naprosto zkreslujici ...

pri pohledu shora jasně vidíš , že vána nedrží stopu ...

a najíždí víc, víc, víc a víc k bariéře ...

unfair .... amant gris by ho dal, kdyby ho nemusel objíždět ...

bez debaty ...
11. 10. 2010 | 14:58

Karel Kubrt napsal(a):

Hašek na Hrad! Hašek není člověk, Hašek je bůh! A pak pan bůh v afektu zmlátil mladíka z krajského přeboru. Váňa na Hrad! Celá Velká byla předem ve znamení Váňova 7. vítězství. Jinak to dopadnout ani nemohlo. Autor Sportbar si nevšiml něčeho mnohem hezčího. Pár metrů před cílem Váňa přestal závodit a dojížděl se svatozáří na hlavě. Což takhle zvolit senátorem nejen koně Tiumena, ale i jeho národem milovaného jokeje?
11. 10. 2010 | 14:59

mb napsal(a):

viola ... rovne jako kdyz strihne ... ted jeste tu o smolickovi
11. 10. 2010 | 14:59

Jag napsal(a):

Já bych zboural sochu.Zase další vzor,co po soše zklamal......
11. 10. 2010 | 15:01

mb napsal(a):

to petr kolín .... jistě ... doporučujeme v zaveru kone odřít o barieru ...

ale mohl byt mozna stromsky oraženější a vánu vytlacit zpet do stredu turfu bo ja nevim
11. 10. 2010 | 15:02

mb napsal(a):

martine pust si to jak vana jede rovne ... idealne od poslední proutené překážkdy ... a pak se laskavě prober ....
11. 10. 2010 | 15:03

Mgr.J.Vaněk napsal(a):

Měla to být jasná diskvalifikace.. Zajímalo by mě, jaké bylo odůvodnění zamítnutí protestu - je to někde na netu? Pokud to někde vyšťáráte, tak mi to prosím pošlete na mail reaktor1@centrum.cz - dík.
11. 10. 2010 | 15:04

mb napsal(a):

TÍSNIL HO JAK PRASE, TEČKA ...
11. 10. 2010 | 15:05

Pepan napsal(a):

Nejsem fanda do závodu koní, ale není to stejné jako u závodu motokrosařů, že první jezdec si volí stopu?
11. 10. 2010 | 15:05

Martin napsal(a):

Co je to MB???? Jestli máš dost slušnosti, tak sem laskavě napiš své jméno!!! Teda jestli se nestidíš za to co tady píšeš???
11. 10. 2010 | 15:06

Pavel napsal(a):

Váceméně souhlasím s těmi, kteří tvrdí, že Váňa nekřížil. Vydržel jsem, narozdíl od některých, až do konce přenosu a viděl záběry ze všech úhlů. Ale důležitá je tu i jiná věc. Sám Stromský Váňovi posléze pogratuloval a v rozhovoru řekl, že od protestu moc nečekal. Byl si prý vědom, jak vše problěhlo a zkoušel to jenom pro případ, "co kdyby náhodou". Takže vůbec nechápu ten povyk a vyhraněnost ať už vůči Váňovi, nebo naopak Stromskému.
11. 10. 2010 | 15:08

Martin napsal(a):

TO MB: Probral jsem se ráno, když zazvonil budík!!! Moc tě prosím napiš si sem svůj názor a vykašli se na komentování ostatních názorů!!! Všichni ti budeme moc vděční!!!
11. 10. 2010 | 15:08

Uršula napsal(a):

Bez brýlý i s brýlemi (a dokonce i s čočkami) vidím, jak Tiumen řízený Váňou tlačí soupeře na bariéru. Nemůžu si pomoci...
11. 10. 2010 | 15:09

Eliška II napsal(a):

doktore, koukám, i doktor se někdy utne:-)
Jinak tu píší lidé od koní, ti se většinou na blozích neprezentují, tak jim ten pravopis, prosím, odpusťte. Píší, jak to cítí. Já si taky nejsem zcela jista, jak to vše bylo, neznám pravidla, ale docela chápu, že taktika nemusí být vždy fér. Vzpomněla jsem si na jedno vítězství M. Schumachera, který projel cílem přes boxy, kam si jel odpykat trest, a byl vítězem. Od té doby jej nemusím.
P.S. Oběma koníkům bych dala pořádného obroku úplně stejně :-)
11. 10. 2010 | 15:10

mb napsal(a):

to martin já jsem taky martin to martin ... nestydím se ... videl jsem jak ho tísní hned pri dostihu ... akorat jsem si myslel, že jsem zřejmě sám ... ted nastesti vidim ze nejsem ....

když si pustíš ten zaznam martine, tak jasně vidíš ... jak vána jede blíž, blíž , blíž a blíž k bariéře ...

a že bílého kone stromskeho vytlačuje ...

stromsky mohl byt statecnejsi a toho kone tak prostě PRORVAT ...

ale vubec se nedivim stromskemu ze volil jistotu a bezpecnost pro kone ....

fakt si tu přehraj, je to úplne jasný ....
11. 10. 2010 | 15:11

Al Jouda napsal(a):

Z videa je jasně patrno, že mezi barierou a Tiumenem nebylo místo pro předjetí. Je otázkou, zda byl Váňa povinen jet tak daleko od bariery, aby mohl být předjet. To by nám musel zde říci nějaký znalec dostihových pravidel.Jinak bělouš byl v cíli rozhodně rychlejší než Tiumen!
11. 10. 2010 | 15:12

mb napsal(a):

prostě ho tísnil jako prase, tečka ...
11. 10. 2010 | 15:12

ING.MGR.SVATOPLUK SKOČDOPOLE CSC. napsal(a):

..VYHRÁL vychcanější jockey...
11. 10. 2010 | 15:13

ned napsal(a):

Je to hloupost a majitel stáje podávající protest podává prostest téměř vždy, když nevyhraje.
11. 10. 2010 | 15:14

Gott napsal(a):

Naprosto souhlasím s autorem pravdivého článku o "vítěztví" Váni nad Stromšíkem.Pokud dostal pokutu za křížení dráhy-směšných 500Kč,tak komise vlastně uznala jeho chybu a stejně vyhrál!!??Co to je a kde zase jsme??Nemám nic proti Váňovi či dostihovému sportu,ale pravidla jsou od toho,aby se dodržovala
11. 10. 2010 | 15:14

Karel Kubrt napsal(a):

Milý Martine, máš očividně jiný názor než já, přesto tě musím podpořit. Vykašli se na -mb-, nereaguj. Je to jediná obrana proti hlouposti.
11. 10. 2010 | 15:16

mb napsal(a):

tvuj nazor martine jsem komentovat musel martine nebot mi prisel nesmirne hloupý ...

prece vubec nesouvisi jaka je vana legenda ... ale zda jel podle pravidel (fair) nebo nejel podle pravidel (unfair) ...

/Je mi smutno z tohoto blogu a z toho jak si v naší zemi ceníme vítězů a sportovních legend!!!

Díval jsem se na tento krásný dostih a díval jsem se i na podrobné záběry, na kterých bylo jasně vidět, že pan Váňa jel celou dobu rovně a vůbec pana Stromského nikam netlačil!!!

druhou věcí je ze vana rovne PROSTE NEJEL ...

lze diskutovat míru křivosti ( bočení, tísnění ) ...

zda to ještě šlo nebo už nešlo ...

to diskutovat lze ...

nelze diskutovat to, že vána jede šikmo k bariéře ...

lze diskutovat míru tísnění / omezení amant grise ( stromskeho)
11. 10. 2010 | 15:17

Jaroslav Šebekj napsal(a):

Martin napsal(a): "Teda jestli se nestidíš za to co tady píšeš???"
Stydět byste se měl Vy a vrátit se do třetí třídy ZŠ.
11. 10. 2010 | 15:20

mb napsal(a):

prece i kdyz si nekdo vazi vani ... tak nemusi popirat, že vána nejel v tomto případě košer ...
11. 10. 2010 | 15:23

Luke napsal(a):

Pokud nekdo nevidi, ze Vana krizoval cestu tak je d***l. zacnite 0:16 a koncite 0:38 kde vidite na tomhle videu ze Vana se posunul z pulky drahy az uplne k zabradli :-) a posledni metry nemel jak ten druhej predjet :-) fandim sportu, ale cestnemu. Vyhral to je fakt, ale umet priznat chybu umi malokdo ani ten trpajzlik Vana. Kdyby to byl kdokoliv jinej bylo by potrestan tak jak by se melo.
11. 10. 2010 | 15:27

bruin@seznam.cz napsal(a):

AMANT GRISS je úžasný a krásný kůň a nezaslouží si, že ho rozhodčí už podruhé "zařízli" a připravili o zasloužené vítězství, čert vem nějaké nafoukané jezdce , přece by nám mělo jít o to jediné, co j na tomto sportu to krásné a to jsou Ti KONÍCI !!!!
11. 10. 2010 | 15:30

Al Jouda napsal(a):

Český Kocourkov se projevil i v jednání rozhodčích. Vítěz dostal směšnou pokutu, čímž bylo dokázáno, že zvítězil nepoctivě !
11. 10. 2010 | 15:32

Martin Tvrdý napsal(a):

Stydím se a všem se omlouvám za mou chybu - ujel mi prst :o)))
11. 10. 2010 | 15:32

J. Uhříček napsal(a):

Nejsem milovníkem a ani odpůrcem pana Váni. A Pardubickou jsem viděl jen z tohoto šotu a z toho mi vyplývá:
1. Váňa pomalu, ale jistě uzavíral soupeři cestu u hrazení.
2. Nebylo to úplně ideální, ale protože to bylo pomalu a jistě, rozhodně to nebylo na změnu pořadí ...
3. Protože, kdyby byl jezdec toho druhého koně stejně drzý jako Váňa, mohl to být strhující souboj tělo na tělo a kůň na koně. Jezdec se lekl a mýsto aby se vytlačit nenechal, raději Váňu objel.
Musím uznat, že Váňa vše udělal mistrovsky. Vytlačoval, ale nikoliv způsobem, za který by se mělo brát vítezství. Jezdec na druhém místě měl jít do souboje a nenechat se vytlačit. Koně na to rohodně měl, co na to neměl, je odvaha, ta mu chyběla a proto prohrál. Kdyby ji měl, zřejmě by zvítězil on a my bychom viděli něco, na co bychom dlouho nezapoměli. Dostihy nejsou paralelní slalom, ale kontaktní sport. Nerozhoduje jen připravenost koně, ale i jezdce. Nechválím Váňu, za to, že křížil dráhu. Na jeho místě bych to neudělal, na druhou stranu, smekám před tím, jak dokázal jít za vítězstvím i hlavou.
P.S. Článek je napsán velmi dobře. To že milujete Váňu, neznamená, že subjektivní snaha o objektivní zhodnocení problému Váňa 2010 je důvodem urážet autora.
11. 10. 2010 | 15:33

mb napsal(a):

zrejme souhlas s uhricek ...
11. 10. 2010 | 15:37

mára napsal(a):

pane Váňa !
už je čas ....
11. 10. 2010 | 15:38

MAR napsal(a):

Až bude mít Stromský tolik zkušeností jako Váňa, bude vědět, že se při nájezdu do cílové rovinky nesmá nechat zavřít u bariéry. Kdyby od začátku finišoval z druhé strany, mohl vyhrát a zavřít tam naopak Váňu.
11. 10. 2010 | 15:39

pekan napsal(a):

Josefa Váňu jsem vždy obdivoval a fandil mu,obzvlášť vloni jsem mu to vítězství moc přál..Včera mi ten zážitek ovšem pozměnil mínění o skvělém žokejovi a hlavně sportovci..Toto vítězství Vás nemůže hřát, bylo to evidentní a záměrné omezení soupeře. Pro mne a všechny v mém okolí, co ten závod sledovali, je vítězem závodu Amant Gris!!!Ve férovem souboji by se to jasně ukázalo...Bohužel, nestalo se...A pokuta + rozhodnutí komise?Jak směšné a zároveň typické pro české luhy a háje...Musíme se opět pochválit, jakým způsobem předáváme kulturu a morální hodnoty mladším generacím...Ať žije "férový sport" !!!
11. 10. 2010 | 15:40

Manfred Strnad napsal(a):

V přímém přenosu bylo vidět jednoznačné křížení dráhy! Protože dostihy příliš nesleduju, říkám si v tu chvíli: V cyklistice by ho rozhodčí diskvalifikovali, resp. ve výsledcích přeřadili na poslední místo skupiny, ve které spurtoval. V případě žokeje Váni by to tedy bylo 2. místo. Vzhledem k tomu, že komentátor ČT se v přenosu ani půl slovem o možném, neřku li zcela jistém, porušení pravidel nezmínil, odcházel jsem od obrazovky s pocitem, že v distizích se zřejmě toleruje víc než v jiných sportech. Přečtu si tento blog a shledávám, že křížení dráhy je naštěstí nepřípustné i v případě koňských dostihů.(Koně samotného by zřejmě nenapadlo křížit dráhu jinému koni, souboj koní v závodě na rychlost by tedy byl nejspíš férový. Když se ovšem do něčeho ovšem vloží člověk, tak to takhle dopadá...). Komentátor ČT si křížení dráhy nevšiml, nebo všimnout nechtěl. Co je horší? V zápalu boje se stává, ledasco, ale v cíli se měl slavný žokej soupeři, který ho musel obíhat a stejně ho téměř porazil, omluvit.
11. 10. 2010 | 15:42

mb napsal(a):

( zavrel ho u bariery no ... diskutuje se zda to bylo jeste podle pravidel nebo uz proti pravdidlum ... njn ... )
11. 10. 2010 | 15:42

Karel Kubrt napsal(a):

Souhlasím s Pekanem. Člověka vychovává i televize, včera všichni viděli, že nečestnost se vyplácí. Tím, ani předchozím příspěvkem, nechci snižovat kvalitu pana Váňi. Naopak. Myslím si, že takové 'mladické nerozvážnosti' nemá zapotřebí.
11. 10. 2010 | 15:46

Petula napsal(a):

Absolutně se neodvažuju do tohoto sporu míchat,ale zajímá mě to, co psal už Pepan, nevolí první jezdec stopu? Protože jezdec nemá oči vzadu a mnohdy( neříkám, že ho pan Váňa neviděl) ho opravdu nemůže vidět.A tak by ten zadní měl dávat pozor,nebo je to jinak? Jen toto mě zajímá, nejsem ani na jedné straně.Neviděla jsem prokazatelný záběr...
11. 10. 2010 | 15:48

mb napsal(a):

karel kubrt, proc myslite ze jsem hloupy ( nebo v cem spociva ma hloupost) ?
11. 10. 2010 | 15:54

Karel Kubrt napsal(a):

V neochotě připustit si, že nemám pravdu. Proč tolik komentuje jiné příspěvky? Nic proti komentářům, to k diskusi patří, ale Vy to děláte tak, že ten okomentovaný z toho asi nemá dobrý pocit. Diskutujte, mějte vyhraněné názory, stůjte si za nimi. Ale když budete každý příspěvek pitvat, tak tím oponenta nezískáte na svou stranu.
11. 10. 2010 | 16:00

arnazach napsal(a):

Myšlenka, že by se měl Váňa omlouvat, je založena na předpokladu, že špičkový sportovec (nebo třeba špičkový umělec, obecně celebrita) je ideál mravnosti. Není, nikdy nebyl a nikdy nebude. Je to stejný pako jako my všichni a liší se jen v jednom - skvěle umí svoje řemeslo. K tomu patří i umění strkat, křížit dráhu, ale zdaleka ne jen to.

Prostě Váňa je normální magor, který si soudí, že mu doma manželka řekne, cituju Váňu, pane Stejskal: "už se na to vyser", ale zároveň je a bude sportovní legenda. Howgh.
11. 10. 2010 | 16:01

JR napsal(a):

Tak nevím...nejsem odborník, ale jak tak na to koukám dráha nemá žádné určené a namalované dráhy.Každý vpředu si tedy může tu svoji z první pozice vybrat.Navíc koně melou stejně jako jezdci z posledního.Takže si myslím, že rozhodovala taktika a tu měl vítěz v malíku.Když to porovnám s běhy v atletice kde se strkají lokty a rucemi navzájem a dělají si místo tak proti tomu je pan Váňa gentleman.
11. 10. 2010 | 16:02

mb napsal(a):

to KK ... no ... když já mám pravdu ( :-) ... me slo o to .. kdyz nekdo napise : vana jel rovne ... tak je to blbě ...

kdyz nekdo napise : utoci na legendu .... tak je to blbě ...

vana jel krive - fakt ...

diskutovat lze ... jak moc křivě ... a zda podle pravidel nebo ( uz ) za hranou pravidel ...

no nic ... :-)) mějte se fajn :-)
11. 10. 2010 | 16:04

stana napsal(a):

Vážení copak dostihový sport je běh,plavání či rychlobruslení,kde má každý svou dráhu,každý jede tak jak nejlíp uzná za vhodné,já nevím oč se tu vlastně vede pře,Vána vedl,najel si svou stopu,to měl snad ještě koukat doleva,doprava a zeptat se jestli má dát někomu přednost.?
11. 10. 2010 | 16:09

Ing. Jan Duda napsal(a):

Jako většina píšících i já jsem bedlivě sledoval dostih. Hlavně ze záběru zezadu, který dodatečně ukázali na ČT4 bylo jasně vidět, že Váňa jede stále rovně a Stromský, i když měl před sebou volno, nepochopitelně začal vyjíždět vlevo a tím on křížil trať ostatním za ním.
11. 10. 2010 | 16:09

ta Bumsy napsal(a):

Taky jsem se dívala na celý přenos,kamera zepředu je zavádějící,ale záběr zezadu na oba jezdce žádný útisk p.Váni nezaznamenala.Výhra mu zcela jistě patří!
11. 10. 2010 | 16:10

Milda napsal(a):

Kdo to může posoudit? Televizní záběr je zkreslený. Celkem se i dost lišil od cílové kamery. Takže jedině by to mohla posoudit kamera nad dráhou a nebo kamera na druhé straně dráhy proti tribůně. Ani jedna taková tam ale nebyla a teď mi tu odpovědně řekněte všichni z obou táborů, kdo z vás stál na druhé straně závodní dráhy u bariéry? Asi nikdo a tak odřená bota nedokazuje vůbec nic. Mohla být odřená už před závodem. Důkazem by možná bylo leštidlo z jeho obuvi na té bariéře, ale to tam nikdo nehledal.
Tím pádem být Váňou, tak se pro změnu odvolám proti té pokutě. Osobně si myslím, že pokuta 500 v závodě, kde se jede o milony je k smíchu a komise se pouze ztrapnila. Patrně už byli její členové v tu dobu pod vlivem alkoholu a mohli pouze odhadovat něco z opakovaného záběru, který nic nedokazoval.
Zastánci toho, že první si volí stopu neuspějí. Ani v cyklistice není už dovoleno před cílem rozkmitat kolo tak, abych překrýval jezdce za mnou. Na rovince nejde o stopu. Tam jde o doběh. Dokázal bych to pochopit, kdyby se dojíždělo v zatáčce, ale na tak dlouhé rovince je tzv. ideální stopa blbost.
Nebudu tu Váňu ani hájit ano obviňovat, nebyl jsem tam. Vím jen jedno, Váňa jezdí doprava. Doprava najel Taxis, doprava jezdí k bariérám a když nemůže doprava a má před sebou víc koní, tak koně podrží. Je ta patrně dáno jeho úrazem, kdy on už svým posezem vždy táhne koně doprava. Kdyby si tohle někdo uvědomil, tak by ho zleva kdykoliv pokořil, ale je to o myšlení.
11. 10. 2010 | 16:11

reasoned nesteses napsal(a):

Když už jsme u sportu, tak tohle je aktuální FIČÁK!!!
Rocky Škromach Balboa + 12 Statečných

http://www.youtube.com/watc...

http://www.youtube.com/watc...
11. 10. 2010 | 16:11

Martin Tvrdý napsal(a):

to JR: plně souhlasím!!
to MB: prosím o přesnou citaci dostihových pravidel, ať máme jasno v tom, jak se má kůň s jezdcem chovat v cílové rovince!!! Předem děkuji rád se nechám poučit ;o)
11. 10. 2010 | 16:11

mb napsal(a):

Ing. Duda ... ten zaber ze zadu byl spatnej / z uhlu / neprukaznej ... bariera napravo vubec nebyla videt ... misto ni byl v zaberu strom ... zaber svrchu je prukazny ... ale netroufam si rict zda vana jel v souladu nebo proti pravidlum ... stromskeho tisnil ... je otazka zda mel mit ´stromsky´ koule a kone tam narvat / prorvat nebo zda udelal spravne ze ho objizdel, cert vi .....
11. 10. 2010 | 16:12

Radek napsal(a):

Pro Konák:
Smát se můžeme vašim psaným slovům typu:
vírok nebo pokut.
Chcete-li přispívat do takových to debat, dbejte na pravopis.
Jinak to byl jen sporný okamžik,(v jiném sportu gól) po kterém někdo vyhrál. Když padne gól z ofsajdu, také se po zápase nemění vítěz. Je to sport!
11. 10. 2010 | 16:15

Tommy napsal(a):

Tak jestli tohle nebylo tísnění tak už asi nic. Když se podíváte na ten záznam tak tam je naprosto zřejmé že na poslední překážce je Váňa odhadem 8 metrů od bariéry, ale o deset vteřin později už je od ní ani ne 2 metry? A nevykládejte tu pohádky o zkreslujícím pohledu - je to vidět naprosto jasně.

To že Stromský tušil že protest bude zamítnut neznamená nic jiného než že věděl že všichni v komisi nejspíš budou připos***í a nějak to smetou ze stolu. A měl pravdu ...

Nejsem dostihový fanda, nedej bože fanoušek některé stáje, k Váňovi mám respekt za to co dokázal, ale toto prostě bylo unfair. Vyhrát neměl.
11. 10. 2010 | 16:15

janina napsal(a):

myslím si že to nebylo úplně košér, ale se svědomím se musí každý poprat sám. Markovi držím pěsti na příště a celkový dojem z letošní pardubické- rozpačitý
11. 10. 2010 | 16:15

mb napsal(a):

martin ... pokud jste ten martin .... fakt ne nejsem jezdec ani cinovnik ... jen mi vadilo ze nekdo popiral ze vana smeruje ( pomalu ale nezadržitelně jak psal kdosi ) k bariéře ...

a pak že je vana modla a nesmi se na nej utocit ( to mi mimochodem připomina Klause ) ...

jinak fakt nevim jestli vana pravidla porusil nebo ne ... ale stromskeho tisnil a pokutu dostal ... njn

( belous byl v rovince evidentně rychlejší ... a bez toho manevru by vyhral ... jde o to zda to zavinila ´stromskeho nestatečnost´ nebo vanova ´ostrilenost´ ....
11. 10. 2010 | 16:16

approaches napsal(a):

Váňa je dostihový bůh!!!, a tohle je super FIČÁK!!!!

Rocky Škromach Balboa + 12 Statečných

http://www.youtube.com/watc...

http://www.youtube.com/watc...
11. 10. 2010 | 16:19

Tomáš Vrzáček napsal(a):

Bylo tam vidět mírné křížení a Stromský si toho musel všimnout už po doskoku poslední překážky,kdy Tiumen Amantovi prostě utek na délku koně,než Tiumena jistě doháněl.Už si musel všimnout,že je tam málo místa a měl čas v plné rychlosti volit druhou stranu. Rozhodně divoce nekřížoval tak,jak to předváděli někteří jezdci F1(M.Schumacher, Alonco, A.Senna...).Mimochodem,fandil jsem Sixteen.
11. 10. 2010 | 16:20

Jana napsal(a):

Ono není proč se hádat, stačí s epodívat na video pod článkem, čas 0:53 - ve chvíli kdy Stromský začal Váňu objíždět, je mezi nima mezera taková, že bych si tam s koněm troufla i já. A celou dobu čelního záběru se tato mezera nezmenšuje.
Takže by to chtělo uznat čestnou (byť těsnou) porážku a sklopit uši a zrak.
Ale chápu to, když dojde síla a umění, je na čase protestovat proti všemu, třeba to vyjde. Tohle zkoušeli i (tuším že) kanaďané na olympiádě v naganu - tehdy se jim nelíbilo zakřivení hokejky. Tohle bude obdobné :)
11. 10. 2010 | 16:21

Roman Boniš napsal(a):

to MB:není náhodou Tvé pravé jméno Stromský?:-))Váňovi nikdo neodpáře,že zkrátka legenda je,a že patří ke špičce.A je naprosto jedno,jak se snažíš prosadit svůj názor.Rozhodně existuje více odborníků,kteří tomu rozumějí mnohem víc,než-li Ty a Ti rozhodli o vítězovi tímto způsobem.Pokud existují pravidla,která Ty napadáš,že nebyla dodržena,pak je sem napiš.Díky
11. 10. 2010 | 16:25

Luba napsal(a):

Vo čem je řeč?

Pan Klaus je znám názorem, že důležité je zvítězit!

Zda jde o vítězství čisté či nečisté, o to mu nikdy příliš nešlo, jak potvrzují jeho basketbaloví soupeři i spoluhráči.

Co je kdo za člověka se prozradí teprve v krizových momentech - v životě i ve sportovním zápolení.

Ač je pan Váňa poctivým dříčem a vynikajícím jezdcem, přece jen je též součástí lidského srocení a společenské reality - a povědomí o pravdě a spravedlnosti ve společnosti je jistou skupinou občanů, vnímanou jako elita, nejen politická, dlouhodobě narušováno.

Každopádně,
není to pan Váňa, který rozhoduje o tom, kdo má být ověšen medailemi, a kdo má být diskvalifikován!
11. 10. 2010 | 16:26

Karel Kubrt napsal(a):

Milá Jano, za co tedy dostal pan Váňa pokutu?
11. 10. 2010 | 16:28

mb napsal(a):

to roman boniš ... vyvinul jsem se od odsudku vani ... k neutralitě ... co tepu je : když někdo říká že vána nekřížil / netísnil .... křížil / tísnil ...

otazka je jak moc( křížil /tísnil a zda v souladu nebo proti pravidlum...)to rozhodnou odbornici ... ja jim nejsem .... s pozdravem ....
11. 10. 2010 | 16:30

Petr Mašín napsal(a):

Pane Váňo, jste skvělý žokej, ale tohle byla prasárna !!! Komise, pokud by vůbec za něco stála, měla rozhodnout tak, že by Vás zbavila vítězství za nefér zákrok (záměrné najetí do stopy soupeři. Je to hnus !!!
11. 10. 2010 | 16:32

mb napsal(a):

takze at sem nejakej konák / cinovnik hodi odkaz na pravidla ... a muzeme se v tom (amatersky) rypat ... njn
11. 10. 2010 | 16:33

Pavel Poštulka napsal(a):

Mne se to jevilo tak, že Váňa předjel Stromského a zařadil se před něj - do vnitř. stopy, Stromský, když s ním chtěl dále závodit, vyjel zevně...záznam jsem sledoval snad 10x a nic jiného jsem tam neviděl, podle mne Váňa udělal jedinou chybu, že příliš brzy vypustil finiš...
11. 10. 2010 | 16:37

Ignácius napsal(a):

Nevím co řešíte. Z toho záběru je jasně vidět, že Váňa s Tiumenem Stromskému na Grisovi cestu zkřížil. Jestli to nevidíte, jste slepci.
11. 10. 2010 | 16:37

mb napsal(a):

http://isport.blesk.cz/clan...

Expert Malík: Cílový manévr byl na hranici pravidel
11. 10. 2010 | 16:42

rené napsal(a):

Když budete sledovat stín Váňova koně od cca 20 sekundy videa, uvidíte, že se po celý zbytek závodu přibližuje bariéře, tzn., že v okamžiku kdy Váňa dojel Stromského, měl od bariéry cca 4 m a v cíli byl téměř na dotek. Tudíž mu jednoznačně křížil dráhu. Na druhou stranu v okamžiku kdy se Stromský zmátořil a chtěl znovu zrychlit a zjistil, že to vpravo už nepůjde, měl Váňa 3/4 délky náskok a nebyl tudíž "povinen" sledovat, co se děje za ním
11. 10. 2010 | 16:44

Hynek napsal(a):

Ke komentáři p. redaktora, i některým ostatním. Jsem od mládí aktivní jezdec, dříve i dostihových koní a sice amatérský, ale mnohaletý fanda dostihů a sleduji téměř všechny přenosy a navštěvuji dostihy-žiji tím celé roky. Fascinuje mě, jak spousta lidí i redaktorů je při shlédnutí mnohdy 1 dostihu (v lepším případě jednoho přenosu TV)za rok rázem odborníkem na dfetaily a už vůbec nechápu , jak může někdo napsat, že by ten či onen kdyby bylo to či ono určitě vyhrál. Ve sportu a v dostizích zvláště se takové věci vůbec nedají odhadnout a předpovědět, i když jde o posledních pár metrů či centimetrů.Než vyslovím svůj názor, předesílám, že nevlastním žádného svého dostihového koně ani nekamrádím osobně s nikým z velkého dostihového dnešního světa a dokonce Amant Gris je můj velký oblíbenec a fandím mu, protože je to "malý" obdivuhodný bojovník-skvlěý supervytrvalec a skokan, navíc po mém velmi oblíbeném plemeníkovi House Rule (teď rychle nevím jak se přesně píše), který letos uhynul a dával výkonostně, ale hlavně charakterově skvělé koně. Amant je navíc velký smolař-ostatně jako celá stáj Albertovec, která si již vtrpěla své, i proto je mi moc sympatický - nadřel se už v životě a úspěchů až tak moc nesklidil, ale dostihy ho evidentně strašně baví.. Přesto v tomto případě po objektivním zvážení všech detailů a souvislostí (se zapojením zkušeností z dostihů , kteé jsem viděl a prožil za celý život) musím říct, že Váňa sice jel k bariéře, ovšem POSTUPNĚ a hlavně v okamžiku, kdy údajně došlo k velkému tísnění je evidentní, že Amant ještě nebyl na jeho úrovni a Stromský v podstatě ani nebral zpátky a nezpomalil tak, aby to koně vyvedlo ze cvalové akce-bral pouze do strany ve stejné rychlosti. Váňa evidentně za sebe neviděl a že se kůň některý už sám, některý záměrně jezdcem tlačí radeji k bariéře je naprosto běžná praxe.V jiném dostihu -myslím, že se taky řeší protest (asi Labe) tísnil mladý Váňa jiné a je to daleko brutálnější, protože 2 další jezdci v tu chvíli byli už vedle něj a a museli vyloženě brát zpět, aby zabránili kolizi a případně pádu koní-to je ukázkovější případ tísnění, tohle na přehození pořadí určitě tak závažné nebylo-proto také ta "symbolická" pokuta -ano jízda nebyla úplně rovná, ale neměla vážný vliv na výsledek dostihu. Nakonec Amant je opravdu skvělý kůň a Marek Stromský měl začít asi tak kvalitně jako poslední metry začít jezdit opravdu dřív. Navíc Tiumen je ovšem také skvělým supervytrvalcem a finišmenem a i kdyby měl Amanta u bariery a dřív vedle sebe, určitě by zabojoval ještě víc-evidentě se silami na tom nebyl vůbec špatně( což náhodný divák těžko vidí). A samozřejmě, že Váňa díky taktičtější jízdě si to místo na výsluní vpředu najel dřív a tím si snadněji tu stopu mohl volit, to k dostihům také patří. P. Váňovi gratuluji hlavně k tomu, jak umí koně skvěle připravit a vím z vlastní zkušenosti , že to není vůbec lehké a gratuluji také Amantovi a celému týmu, že konečně prolomili smůlu - 2. místo je krásné a podal další nádherný výkon. Navíc to vypadalo, že všichni koně došli zdraví a to je největší vítězství pro všechny.Ještě jednu myšlenku mi dovolte.Mrzí mne, že se strašně málo hovoří o dalších aktérech dostihu, ktří podali rovněž obdivuhodný výkon, protože Velká pardubická je opravdu maximalistický dostih a všichni kdo dojdou do cíle si zaslouží pozornost a hlavně dostihové "fajnšmekry" to zajímá.Sixteen, Mandarino, Lirain, a další-bohužel ani nevím přesně kteří - nevím jak došli, protože ani v přenosu TV jsem se pořadí na dalších místech, byť i neficiální nedozvěděl-velká chyba, skutečné dostihové příznivce a znalce to moc zajímá!
11. 10. 2010 | 16:47

racer napsal(a):

Pavel Poštulka: naprostý souhlas.
Stromský si to pos... sám.
11. 10. 2010 | 16:51

KM napsal(a):

Bohajeho, každý se tu předhání, kdo líp vidí, kdo to kolikrát viděl a kdo je větší koňák (BTW zatím se zdá, že čím větší koňák, tím víc hrubek).

ALE: kdo u toho heršvec byl osobně? Jen Váňa a Stromský, a ten sám Váňovo vítězství uznal ihned po dostihu, tak asi ví moc dobře proč. Všechno ostatní jsou už jen kecy.
11. 10. 2010 | 16:56

Pepa 3 napsal(a):

mb: Vy jste se díval na jiný dostih nebo záznam? Stejně jako někteří zdejší další "plivači", kteří hledají problémy tam, kde nejsou? Už při základním přenosu bylo jasně vidět, že Váňa asi 200m před cílem Stromského doháněl! (do té doby byl o poznání za ním) a začal jej předjíždět! Předjížděl jej z vnější strany a byl v tom okamžiku rychlejší než on. Ano, jeli natěsno, ale o žádném výrazném tísnění nemůže být ani řeč. Znovu opakuji: Vaňa byl v tom okamžiku výrazně rychlejší! Do výhodnější stopy, k bariéře se zařadil až v okamžiku, kdy měl Stromského o více než jednu délku koně za sebou. Čili jako vedoucí jezdec si volil stopu! Přitom ze záběrů je naprosto patrné, že Stromský nemusel ani nachvíli svého koně zpomalit! Dopustil se totiž osudové chyby: Začal koně naplno vyjíždět pozdě i když byl ve výhodnější pozici u bariéry a dovolil Váňovi, aby se dostal o více než délku koně před něj! Další chybu udělal Váňa: V domnění, že po předjetí Stromského má všechno v kapse, přestal několik desítek metrů před cílem koně vyjíždět! Kdyby byl pokračoval v nasazeném tempu až do cíle, zvítězil by o dvě délky a tahle diskuze by zde nebyla!
11. 10. 2010 | 16:58

Martin Tvrdý napsal(a):

to Hyněk: PLNĚ SOUHLASÍM A DĚKUJI ZA VYSVĚTLENÍ!!!
11. 10. 2010 | 17:03

Lada napsal(a):

podívejte se všichni, na pozici koní po poslední překážce před cílovou rovinou. Tam je pan Stromský dost vzadu za panem Váňou a bylo jen na něm z které strany se rozhodl předjet. Jednoznačně byl za Váňou a na bariéru se tlačil sám. Měl by přiznat, že to projel svojí chybou. Tedy špatným finišem. Koně měl v cílové rovině rozhodně rychlejšího, ale zbabral to sám.
11. 10. 2010 | 17:05

Hynek napsal(a):

Ano ano Pepo3, tak to vidím i já.
11. 10. 2010 | 17:07

mb napsal(a):

to pepa ... byl o delku ... pak ho zacal stromsky uvnitr bariery stahovat ( rekl bych na 3/4delky) ... pak videl ze to nepujde ... a objel ho zleva ...

neposoudim to ... mějte se ( mizik )
11. 10. 2010 | 17:09

Karel Kubrt napsal(a):

Omlouvám se, že opět vstupuji do debaty. Nedá mi to, když se to odvádí od toho podstatného, cituji z blogu: 'Váňa dostal pokutu za „tísnění v cílové rovince“, ale vítězem zůstal.' Jsem ze staré školy, asi jsem bl... Tak buď tísnil a měl skončit druhý, nebo skončil první a tudíž nemohl tísnit. Můj názor jsem již nadsázkou vyjádřil: Váňa na Hrad! Jen doplním: kdo organizuje start? Startér nebo Ikona Váňa? Komise se nažrala a koza zůstala celá. Copak to vidím jen já, že to škodí koním, Váňovi, Stromskému, komisi, sportu, výchově dětí i nicku -mb-?
11. 10. 2010 | 17:09

hanka napsal(a):

vítěz je Váňa, podle mého názoru amant grisovi cestu neblokoval, ten prostor u hrazení pro jednoho koně byl, ale Stromský zvolil opačnou stranu - jeho problém.
11. 10. 2010 | 17:22

standa tůma napsal(a):

Oj,oj,oj,takhle tendenční článek bych od novináře nečekal.Kde je pouze objektivní snesení faktů?!A konec týkající se Fair play?No díky,to už nestojím o další podobné čtení zakomplexovaných "rozumbradů"!
11. 10. 2010 | 17:27

sedlo napsal(a):

no podle toho co je na netu a co ukazovali v televizi jel asi Vana v pohode no je to sport a vyhra je velika a 7 nasobne vitezstvi je uzasne, Vana je velkej bojovnik a v 60 vyhrat po 7 takovej tezkej zavod je opravdu spise dat za pravdu panu Vanovi a podekovat mu to co dokazal 58 letej deda nedokaze ani 20 letej klucina
11. 10. 2010 | 17:41

Pepa 3 napsal(a):

mb : To jaksi nemá logiku a vůbec to nekorespodnuje s tím, co je na záběrech. Píšete : "Pak ho začal Stromský uvnitř bariéry stahovat (řekl bych na 3/4 délky)...pak viděl, že to nepůjde...a objel ho zleva". Pokud by to bylo tak, jak píšete, tak by to znamenalo, že v tom okamžiku měl Stromského kůň svoji hlavu až po přední nohy po pravé straně Váňova koně. A kdyby ho chtěl v tom okamžiku objet zleva, musel by nevyhnutelně zpomalit, aby pak mohl tento manévr udělat. Vy jste tam nějaké zpomalení víděl? Znovu říkám: Stromský zaváhal s okamžikem vyjíždění koně, Váňa se po levé straně dostal před něj a naprosto plynule, aniž by jej donutil ke zpomalení se jako vedoucí jezdec zařadil na výhodnější stopu k bariéře. (Samozřejmě, že mohl pokračovat rovně a tím umožnit Stromskému - až se probudí, aby jej kolem bariéry předjet. Ale proč by to dělal?)
11. 10. 2010 | 17:43

bedřich napsal(a):

Tento dostih jistě zhlédnou jezdci a treneři v zahraničí a je si třeba počkat na jejich nezaujaté názory a komentáře.
11. 10. 2010 | 17:53

anonym napsal(a):

11. 10. 2010 | 18:04

Blesk napsal(a):

Jsou dostihy kontaktní sport?
11. 10. 2010 | 18:07

Já1. napsal(a):

Váňa udělal "mladickou nerozvážnost" a povolil, když Stromského předjel. Kdyby jel naplno až do cíle, Tiumen by vyhrál o 2 délky a nebylo by co řešit.
11. 10. 2010 | 18:13

Ruda napsal(a):

To je přece naprosto jednoduché.Naprostý souhlas s panem Hynkem.Vždy záleží na tom kdo je o hlavu vpředu.Tiumen se neměl nechat předjet a pak by ho Váňa nemohl zavřít.Prostě neudržel Váňův nástup a to rozhodlo.
11. 10. 2010 | 18:18

Konrad napsal(a):

O dostihy se vubec nezajimam, ale vcera jsem nekde cetl, ze nejmenovany clen komise prohlasil: "Pokud bychom vitezstvi Vanovi sebrali, tak nam 3o tisic jeho fandu zapali tribuny a zdemoluje zavodiste".. Tak to proste chodi v teto zemi...Clanku je o tom na internetu spousty, odbornici se vesmes shoduji ze p. Vana fer nejel.
11. 10. 2010 | 18:21

Luba napsal(a):

Dvaasedmdesátiletý pan Vítek, který vyhrál Velkou pardubickou v roce 1963 s Koranem a o dva roky později s Mocnou, sledoval dostih z tribuny, potom se ještě večer podíval na záznam v televizi:

"Největší chybu bych hledal v tom chlapci, co jel druhého koně," řekl Vítek směrem k žokeji Stromskému.
(...)

Místa tam bylo dost, ale kůň je po 6800 metrech unavený, tak se mu tam moc nechtělo. Měl ho (Stromský) asi vytáhnout dřív a dřív ho rozhýbat," mínil Vítek.

"Kam by se ten koník cpal po bariéře, to je věc žokeje, on na něm sedí. Musel by být moc razantní a mít koně v rukách, ale ten kluk (Stromský) je asi hodný," řekl Vítek.

Proto považuje Vítek dohady okolo finiše jubilejní 120. Velké pardubické za zbytečné. "Myslím, že to nemá opodstatnění," konstatoval Vítek, sedmkrát šampion mezi překážkovými jezdci, který pak trénoval v Lysé nad Labem a sedmnáctkrát se stal šampionem trenérů na rovině.

Zdroj:
http://aktualne.centrum.cz/...
11. 10. 2010 | 18:33

kráťa napsal(a):

chtěl bych napsat panu Johnovi..."proberte se mě závody koní moc neberou,ale na Velkou se rád podívám a a snažit se tu namluvit že Váňa blokoval v době kdy druhý kůň nabýral druhý dech je čistá KRAVINA kdyby Váňa nezvolnil vyhrál by o dvě délky a byl by klid a všichni by s prominutím držely hubu.Za pravopis se omlouvám nejsem tak inteligentní jako někteří zde,ale za svím názorem si stojím a klidně se přiznám i jak se jmeuji
s pozdravem
david kratochvíl
Kadaň
11. 10. 2010 | 19:03

stejskal napsal(a):

Dobrý den,

smazal jsem jeden nadávku obsahující text ("debil"), neboť tyto jsou v rozporu se záměrem našich stránek, tedy poskytovat prostor pro věcnou a korektní debatu.

Děkuji za pochopení.

Libor Stejskal, editor blogů
11. 10. 2010 | 20:07

Petr N. napsal(a):

Koně vůbec nesleduju, ale z obyčejné logiky věci je více než jasné, že žádný blokování nebylo. Váňa jel první, volil si stopu, nekličkoval. Od překážky jel jasně rovně pozvolna k bariéře. Netuším, jestli tohle je zakázaný, ale pokud ne, pak nevidím problém. Jeho jízda byla pro toho druhého čitelná od začátku. Ten kůň za ním měl zrychlit dřív, když tam chtěl, ale protože se mu tam do toho nechtělo, tak to propásnul a měl holt smůlu. Navíc se za Váňou v závětří pěkně vyvezl k závěrečnýmu zrychlení.
11. 10. 2010 | 20:10

mb napsal(a):

to pepa 3 ... zdalo se mi to tak ... ale je mozne ze nebyl na 3/4 ... ale vsimnete si ... jak bělouš u bariéry zrychluje ( stahuje tiumena) .... a az pak ho (debilně) objíždí zleva ... a to bud kvuli tisneni ... nebo kvuli chybe zokeje ... s pozdravem ....
11. 10. 2010 | 20:25

Happy napsal(a):

Pepa 3 To je právě pane Pepo3 nedovolený manévr a za to dostal Váňa pokutu.Dskuze je jen o tom zda to ovlivnilo výsledek dostihu.A to jsou jen dohady o to tu jde.Takže vlk se nažral a koza zůstala celá.Pepča to prostě přehnal.
11. 10. 2010 | 20:41

filip napsal(a):

Na dostih jsem se nedíval, na video ano a podle stínu, který jasně ukazujsë pozici koní je vidět, že Váňa křížil druhému jezdci cestu tak, že se tento nemohl dostat touto štěrbinou před Váňu a proto ho musel objet. Byl to hajzlovský podraz a pan Váňa je šmejd.
A tem bývalý jezdec co to komentuje v článku je stejného ražení a nebo má slabé brýle. Potom by se neměl tak suvereně vyjadřovat na účet druhého.
11. 10. 2010 | 20:47

Happy napsal(a):

Pane Petr N koně nemají plynový pedál ani žádné knoflíky na zrychlení.Proto jízda v cílově rovině musí být přímá a nesmí přetínat trajektorii koně jedoucí těsně za ním směram k cílové čáře.Jsou koně kteří neuhnou a jsou koně ktří se bojí v blízkosti jiného koně cválat na plno nebo instinktivně zpomalí.Pzoto za pohyb koně odpovídá jezdec v pné míře.Pojud kůň začne bočit?to se také stává je diskvalifikován jednoznačně a bez protestu.Pro přítomné ještě dodávám že pobízení koně je ok trest může přijít i za řádné nevyjetí koně.Je to obrana majitelů proti prodávání dostihu sázkařům a boobmejkrům.Váňa použil že koně netluče to je ok jenneměl říkat že je mladí tlučou.Nebylo to korektní a po tom co provedl už vůbec ne.
11. 10. 2010 | 20:57

Hurá napsal(a):

Velmi dobře a slušně popsaný un-fair manévr pana Váni. Jeho kůň už v posledních 50 metrech neměl dost sil a nebo ho Váňa "podržel". Ale proč by to dělal ?
11. 10. 2010 | 21:53

občan napsal(a):

Ono je to stejné jako na silnici mezi automobily, kdo předjíždí zprava, podle známého sloganu nemyslí a zaplatí. Kdyby Váňův soupeř předjížděl zleva, tak mohl spolehlivě prokázat na co má a na co nemá. Kdyby Váňa úmyslně tlačil na soupeře, musel by zpomalit , protože na to tlačení podle fyzikálních zákonů by spotřeboval dost pohybové energie, a to jsem nezaznamenal.
11. 10. 2010 | 21:56

Levičák napsal(a):

Nejsem zrovna fanoušek sportu ani dostihů,ale panu Váňovi vítězství přeji.Jest-li bylo zcela fér nedovedu posoudit a myslím si že od toho jsou jiní a kompetentní.Ale ač sportu nefandím,vím,že je jsou běžné podrazy v hokeji,fotbale,národ oslavuje pana Haška,přestože již dvakrát při oslavách vítězství poškodil pohár a nikdo asi nepochybuje o jeho sportovních kvalitách.Karel Gott je také stále slavíkem a možná to také není úplně fér.
Součástí každého závodu je dle mého mínění i taktika a toho asi pan Váňa při svých zkušenostech využil.
Přejme mu to vítězství,vždyť v jeho letech a po úrazech,které při svém milovaném sportu utrpěl si to zaslouží.A Ti jiní,mladší mají ještě v životě mnoho času na vítězství a dokázat,že něco umí.Možná je lákavé zvítězit nad legendou,ale možná je trochu nefér i ten věkový handicap.A pan Váňa rozhodně vítězství neobhájil jen vzhledem ke svému věku,že by ho ostatní litovali a vítězství mu z lítosti umožnili.
12. 10. 2010 | 07:11

Inci napsal(a):

V 58 letech dojet živej do cíle tak těžkého dostihu je sám o sobě zázrak .

To křižování tam bylo , a Stromský ho musel ze zoufalství objíždět ... :-(

Amant Gris měl evidentně v cílové rovince sil na rozdávání ... Tiumen s Váňou mleli z posledního ....

Ovšem na druhou stranu v žádném případě nevěřím na nějaký zlý úmysl pana Váni !!!

V 58 letech se řítit na hřbetě závodního koně oranicí , nad překážkami , zase cejtit ve svým těle stovky pádů , všechny zlomeniny , všechny vyhřezlý plotýnky , krvácet z nosu ... jo jo vážení přátelé , Váňa to křížení ani nejspíš nevnímal , dokonce ani koníka moc nepobízel ... měl toho prostě dost ...
12. 10. 2010 | 13:27

LEVAK napsal(a):

....... Diego Armando Maradona hrál rukou......
12. 10. 2010 | 15:51

divák napsal(a):

Pepa 3 to napsal zcela výstižně. Váňa byl v čele a jel zákonitě nejlepší dráhu. Každý kdo se nechá uzavřít musí chtě, nechtě objíždět vnější, čili delší dráhou. Váňa vypustil 20 m před cílem tempo a málem ho to stálo vítězství. Jel takticky skvěle !
12. 10. 2010 | 17:07

argun napsal(a):

Pavel Poštulka
Popsal jste realitu naprosto přesně. Tentokrát.
12. 10. 2010 | 19:54

Inci napsal(a):

Drobná poznámka na závěr ...

Přátelé , nehleďte na to co se stalo ... jen si představte situaci kdy je v sedle Tiumena Stromský a tím poraženým Váňa ... jen tak situaci po závodě , jen s prohozenejma aktérama ( krom koníků , koníci za to nemohou ) ...

Žijícím lidem se nemaj stavět pomníky ...

Všem lidičkám a koníkům trpícím stejně jako já empatií se za toto dilema omlouvám ... toto si dnes každý musí vyřídit ve své duši sám ... asi každý dle své nátury ...

Kdyby byl Stromský Tex a popohnal svého koně drsně bodnutím do slabin , tak by ho skrze skulinu podél hrazení možná protlačil ... jenže je to slaboch a bude do smrti jen pást stáda na prérii ... :-((( ... na koně platí bič a ostruhy , na jezdce revolver ...

Nebo co by se stalo co by kdyby ... :-)))))))

... někdo by nezaváhal a svého koně by do takové skuliny u hrazení bez skurpulí a zábran pro palmu vítězství nacpal ...

... kdo vlastně morálně vyhrál ??? Kdyby byl v sedle Tiumena Stromský , tak by byla socha sedminásobného snad pozlacena ... jenže po tak sporné výhře budou nosit další generace jezdců pod sochu nesmrtelného jen koňské koblížky jako symbol marnosti ...
12. 10. 2010 | 22:02

zdeněk napsal(a):

V dnešní době videí by snad mělo být samozřejmé, že jezdci před dostihem sledují taktiku soupeřů v minulých dostizích. Na vině je p. Stromský, měl lepšího koně a přesto prohrál. P. Váňa se podobným způsobem nepředvedl ve VP poprvé a vždy mu to prošlo. V jednom z předchozích ročníků dokonce vyvezl soupeře na písčitou cvalovou dráhu, tedy přes celou šířku cílové rovinky. P. Váňa si již dlouhá léta udržuje pozoruhodnou morální integritu ve vztahu k férovosti v dostizích a p. Stromský s touto měl počítat jako s faktem.
13. 10. 2010 | 09:12

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Boudal Jiří · Brenna Yngvar · Bureš Radim C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gargulák Karel · Girsa Václav · Glanc Tomáš · Groman Martin H Halík Tomáš · Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hapala Jiří · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří · Chytil Ondřej J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kupka Martin · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Maláčová Jana · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Novotný Martin O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Petříček Tomáš · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Podzimek Jan · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rakušan Vít · Rath David · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schneider Ondřej · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukal Josef · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Stulík David · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomek Prokop · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vích Tomáš · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojtěch Adam · Vojtková Michaela Trtíková · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Walek Czeslaw · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zahumenská Vendula · Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy