Co by měl Michal Kocáb udělat

01. 02. 2009 | 14:13
Přečteno 19421 krát
Před pár dny vyměnil Michael Kocáb Džamilu Stehlíkovou ve funkci Ministra bez portfeje zodpovědného mimo jiné za lidská práva. Nový ministr skrze média sdělil, že naváže na práci předchůdkyně a představil své priority. Nechci polemizovat, jestli nápady ministryně Stehlíkové stály zato a mohly ve vývoji společnosti a státu ve věci Lidských práv něco změnit. Chci ovšem veřejně připomenout něco z toho na co by nový ministr neměl zapomenout. Zvláště když svoje vládní angažmá označil jako službu a veřejnosti sdělil, že prosazování lidských práv v ČR může být většinou obyvatel vnímáno kontraverzně.

Michale Kocáb se v roce 2005 veřejně kriticky vyjadřoval k zásahu policie proti účastníkům tanečního setkání Czechtek, byl na demonstraci i při projednávání celé věci v Senátu ČR. Je tedy více než logické, aby se zasadil o vyšetření celé věci. Ministr Langer v celé věci více než zklamal. Jeho vyjádření, že po tak dlouhé době nelze již nic prokázat, je ukázkou toho,jak policejní a ministerská mašinérie může semlít i doté doby kriticky myslícího opozičního poslance. V této příležitosti je vhodné popřát Kocábovi, aby se mu v myšlení a postojích nepřihodilo něco podobného, jako se dle provedených kroků stalo právě Langerovi.
Co tedy ve věci zásahu na Czechteku může Kocáb udělat?

Může iniciovat např. usnesení vlády, v kterém reflektuje stav, že i přes řadu publikovaných jasných zneužití pravomoci veřejného činitele nebylo ze strany orgánů kontrolujících práci policie shledáno pochybení. Upozorňuje na fakt, že dosavadní rozsudky občanskoprávních soudů k této věci konstatují pochybení ze strany zasahujících policistů a přiznávají omluvy a odškodnění poškozeným.

V usnesení může Vláda ČR žádat od Ministrova vnitra a spravedlnosti, aby do 20 dnů zpracoval zprávu, proč a jakým způsobem se kontrolní orgány spadající pod oba rezorty celou věcí zabývaly, včetně plných verzí případných rozhodnutí a usnesení.

Vláda dále může pověřit ministra Michaela Kocába, aby na základě předložených materiálů zpracoval analýzu stavu vzhledem k zveřejněným faktům k zákroku na Czechtek a výsledkům kontrolních orgánů Ministerstva vnitra a spravedlnosti do 15. března 2009.

Dále by se měl pan ministr Kocáb zaměřit na zavedení nezávislé kontroly policie a to zákonnou formou. Stejně tak by neměl zapomenout na právní vymahatelnost práva na informace společně se zavedením sankcí pro ty, co informace poskytnout občanům nechtějí. Dalším zásadním tématem by mělo být řešení fenoménu bezdomovectví – veřejně prospěšné práce, prominutí dlužných částek na zdravotní a sociální pojištění, startovací byty. Jako rocker by neměl zapomenout na zavedení jiného přístupu státu k návykovým a psychotropním látkám – dekriminalizace konopí, úvaha nad smysluplností stíhání konzumentů tvrdých drog ( černé peníze mafii, pouliční kriminalita).

Připomínám tyto věci veřejně právě proto, aby najednou nenastal čas, kdy nový ministr řekne jako jeho předchůdkyně "řešíme jiné podstatnější věci" nebo "už není čas"

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Petr Havelka napsal(a):

Pane Penci,

až mi na rtech vytanulo "Nechte to kozlovi"(dříve koňovi). CZTek mi taky vrtá hlavou, ale jsou i důležitější věci. Např. Litvínov, i ty Lety, kdyby se hnuly, nebo ta nádherná fronta zde žijících cizinců, při pravidelném prodlužování místího pobytu :)
01. 02. 2009 | 14:22

JK napsal(a):

Na Czechteku se stalo to, ze banda zfetovanejch a ozralejch smazek provozovala akci bez povoleni, kdy narusovala prava jinych obcanu. Na vyzvy policie k rozpusteni akce reagovalo zfetovane stado prevazne hazenim klacku a kamenu. Zakrok policie povazuji za vice nez opravneny.

Analogie se zakroky policie v letech 1988 a 1989 znacne pokulhava, nebot tehdy protestovaly slusni lide, zatimco na Czechteku byla spodina spolecnosti. Je smutne, ze to spousta politiku nepochopila. Nebo to mazna chapou, ale domnivaji se, ze podpora teto sorty lidi jim prinese hlasy navic.
01. 02. 2009 | 14:23

Petr Havelka napsal(a):

a jéje, tak už v tom zase lítáme haťapaťa duc duc
01. 02. 2009 | 14:26

Germanicus napsal(a):

Myslím si pane Penci, že nic z toho, co navrhujete, pan ministr Kocáb neudělá. Holt teď už patří k establishmentu a má fakt jiné starosti. Přituhuje a zmíněný establishment bude potřebovat každou ruku a nohu z represivního aparátu (policie, městská a obecní policie, soukromé "bezpečnostní" síly a ochranky), aby se ochránil před řeckou, lotyšskou, maďarskou, francouzskou a j. nákazou.
Můžeme si rovněž položit otázku: Proč ten post ministra bral?
Odpověď (nyní spekuluji):
- pomoci kamarádu Bursíkovi,
- pomoci prosadit americký radar (je to ale asi passé),
- KKD (každá koruna dobrá), holt možná taky dobře neinvestoval a senátorská trafika nevyšla...
01. 02. 2009 | 14:33

Vilém napsal(a):

Zdravotní pojištění v ČR získalo za vlády ČSSD povahu daně z hlavy, protože i osoby bez příjmu mají povinnost odvádět poměrně značné částky. Tím se samozřejmě vláda ČSSD nezatěžovala, protože socialisté na okrajové skupiny nebrali nikdy řádné ohledy, naopak primitivní mentalitě jejich politiků vyhovovala jednolitá pracující masa plná bezduchého obdivu za pofidérní sociální jistoty získané na účet skutečně potřebných - bezdomovec umrzlý pod mostem je přímo symbolem socialistického přístupu k lidským právům, ale bohužel ani tato vláda nic nezlepšila. Už za vlády ČSSD začaly sociální problémy narůstat a nyní v souvislosti s krizí bude nutné tyto problémy vyřešit, pokud nemají začít zhoubně růst.
01. 02. 2009 | 14:44

kočka šklíba napsal(a):

S vaším předposledním odstavcem nelze než souhlasit. S výjimkou posledních dvou vět o drogách. Ne, že bych byla proti, ale nejsem si jistá, zda by dekriminalizace konopí nevedla k ještě většímu počtu drogově závislých. Názory odborníků se v tomhle dost liší. Bylo by dobré uveřejnit nějaké odborné studie ze zemí s různými přístupy(Holandsko, Německo atd.) a podnítit celospolečenskou diskusi. Zatím to jsou jen takové nesystematické výkřiky.
01. 02. 2009 | 14:53

AH napsal(a):

Pane Penc,
dávám Vám zcela za pravdu.Na Czechteku mlátila policie zcela nevinné děti(děti pro to,že mnohým nebylo ani 18 let)a nevůli pana Langra věc vyšetřit připomíná silně nevůli vyšetřit zločiny komunismu,kdy jsko popelka je odsouzena pouze prokurátorka Polednová a ostatní nic. Znamená to, že jsme i 20let po revoluci stále v totalitním režimu ?
Ale prosím Vás,Vy jste také zelený, tak to svému stranickému kolegovi)anebo jste ho jenom navrhli do voleb?) vysvětlete.
Sledovala jsem prohlášení Kocába, chce se bít za RÓmy, ale co my Češi? Kde jsou naše lidská práva?Na nás se vykašle? Na Rómech se dají sbírat politické body a sláva a Čecháčkovi ne ? Požádejte ho, aby byl tak laskav a bojoval též za porušování lidských práv u soudů, kdy soudci jsou tak nezávislí že soudí nezávisle na zákonech.Je to porušování Listiny práv a svobod a práva na spravedlivý soud.To pana Kocába nezajímá? Ve své tiskovce se o tomnezmínil jediným slovem.
AH
01. 02. 2009 | 14:53

Petr186 napsal(a):

Víme, co Kocáb za ten rok a půl udělá, do června příštího roku si nahrabe (i na provizích a korupci), poté ještě zlatý padák (odstupné) a zase si na chvíli oddechne, to byl hlavní důvod jeho vstupu do politiky, ta jeho "musik" už nevynáší, ty jeho mp3 si už nikdo nechce stahovat zadarmo a vypalovat na korunové cd.
01. 02. 2009 | 15:20

Lena napsal(a):

Že by ohledně CzechTeku nešlo nic vyšetřit? A kde jsou potom ty videozáznamy, které existovaly? Například ten, kde urostlý chlapec opakovaně vybíhá ze skupiny hodných návštěvníků a napadá stojící policajty? A kopáním míří na hlavy? Jeho část jsme viděli všichni v TV, to byla ta, kde policajti do něho na zemi buší. Proč nebylo v TV i to jeho napadání, které předcházelo? Kromě toho návštěvníci obsadili i pozemky majitelů, kteří s tím nesouhlasili, nebylo to dobře organizačně zajištěné - ani WC, ani následný úklid. Je zajímavé, že se všichni ohánějí Czechtekem a nikdo neporovnává to, že podobné akce byly i jinde a proběhly vcelku bez problémů.
01. 02. 2009 | 16:34

AK1955 napsal(a):

Opravdu si myslite,ze nase nazory nekoho zajimaji?Probuh rozhlednete se = v celem svete jsou cikani,jen u nas najednou ROMOVE,a aby si nekdo `nahodou` nemyslel,ze jsou chudinky `utlacovani`,tak je zacneme protezovat na ukor vetsiny!Cely zivot drem a platime si zdr.poj.,a ted nemocny je `simulant` a jen at si zaplati,a nejlepe `na vsech frontach`!Kdyz svetovi ekonomove pochybovali o kvalitach EU,tak my tam vlezem a nechame si diktovat od `par cm na vceli plastev` az po ztratu poslednich zbytku vlastni integrity - napr.KORUNA CESKA ,vzdyt uz je to to posledni,co nam jeste zbylo,platidlo,ktere k nam neodmyslitelne patri!V 89 se nadavalo na `posovetsteni`,pak - svete,div se - jsme americtejsi nez Amerika,cesky si uz clovek `skoro nenakoupi`,a k dovrseni vseho `hup` do skomirajici,ale nafoukane EU. Budeme vubec jeste nekdy C E S I ?!?To me nakonec asi zajima vic, nez jestli si KONECNE dokazeme priznat i to,ze mame OPRAVDU omladinu fetaku a omladinu slusnou,ze ti SPATNI,at jsou kdokoli,si HRAJI na chudacky,protoze je v tom podporujeme prave onim protezovanim...ale to uz jsem zase na zacatku . . . .
01. 02. 2009 | 17:14

siven napsal(a):

Pane Penc, vy jste u mně (něchtěně) asi vypěstoval pavlovský reflex... jakmile vás totiž uzřím, dostanu chuť na kozí sejr.
Půjdu si dát jeden z Ratibořic; od konkurence. Zatím se tu mějte a nezapomeňte příště zmínit Janov - na Czechtek včil s prominutím kakotá pes.;)
01. 02. 2009 | 17:21

češka napsal(a):

Pane Pelc, Kocáb by měl hlavně prosadit do našeho práva domovské obce podle rodiště.
V tu ránu se "Romská otázka" vyřeší a k řešení zůstane to podstatné, to jest chudoba.

To Kočka šklíba
V posledním Uvolněte se exprt ČSOB vysvětlil, že se drogy nemohou lrgalizovat, protože z alkoholu a cigaret jsou vysoké daně, zatímco drog je zapotřebí málo a daně by klesly.
01. 02. 2009 | 17:34

Pavel napsal(a):

CzechTek byl skutečně určitým zlomem. Ovšem trochu jiným, než se píše v tomto blogu. Porovnáním obdobných zákroků v západní Evropě a u nás bylo zcela jasné, že zásah naší policie byl nejmírnější. I přesto si policie musela projít očistcem, při kterém i prezident republiky pomalu radostí tleskal tomu, že zfetovaná mládež má zábavu v házení kamenů policistům do obličeje. Situaci jsem sledoval i uvnitř policie, kde mám řadu přátel. Mezi policisty vnikla nová móda - součástí unifomy se stalo triko s nápisem stydím se za svého prezidenta. Když jsem se dozvěděl, jak všichni nechali v tom policii vymáchat, předpovídal jsem jedno : každý kdo bude moct, tak do roka, možná do dvou policii opustí. Jsem přesvědčen, že neoprávněnou kritikou ze všech stran za zákrok, který byl její povinností, byl nastartován současný kolaps policie. Každý, které jsem tehdy znal říkali to samé - jestliže mám ze zákona povinnost zasáhnout proti zfetovaným narušitelům zákona a pak mám být ještě terčem tahanic, kdy se bojím i posílat vlastní děti do školy - pak si počkám rok na nový zákon A KONČÍM. Ať si to jde dělat kdo chce, aby se do něj každý beztrestně trefoval rozbitou flaškou jen takj pro zábavu. jestli tedy za něco vděčíme CT2005, pak je to první impulz k likvidaci české policie. Důsledky pocítíme samozřejmě všichni.
01. 02. 2009 | 17:37

Vilém napsal(a):

To Pavel
Naštěstí soudruh Paroubek projevil odpovědný postoj a nepřipustil, aby asociální živly útočili na pověst naší policie. Díky jeho ráznému vyjádření tyto elementy ztratili naději, že by se mohli dovolávat takzvaných lidských práv a tak získat platformu pro narušování pořádku a rozvracení budovatelského úsilí našeho pracujícího lidu. Postoj soudruha Paroubka se jistě setkal s pozitivní odezvou v řadách SNB a mezi všemi pokrokově smýšlejícími lidmi. ;-).
01. 02. 2009 | 17:54

Javít napsal(a):

Již bychom se měli konečně rozhodnout co chceme. Zda pořádek nebo chaos !!
Když policie proti grázlům tvrdě zakročí, je zle. Když nezakročí je také zle.
Co tedy mají dělat ?
Mezi adekvátním a neadekvátním zákrokem je někdy jen minimální rozdíl.
Zkuste někdy udržet nervy na uzdě, když po vás zfetovaný debil háže čímkoliv co má po ruce !
Takoví debilové si nezaslouží nic jiného než pořádnou nakládačku !!!
01. 02. 2009 | 18:01

Pavel napsal(a):

Vilém
hmm, hezký. Ale máte tam hrubky.
01. 02. 2009 | 18:05

Vilém napsal(a):

Pavel
Děkuji, tato připomínka je na mne příliš policejní. Osobně chápu pocit ukřivděnosti našich policistů, kteří hrdinně nasazovali své zdraví, navíc za vydatné podpory hysterických dědků a bab, a pak je místo oslavných článků v Rudém právu čekala kritika a dokonce šetření. Doufám tedy, že tito lidé už od policie odešli, jak podle vás vyhrožovali, protože podle mě se tam nikdy neměli ani dostat.
Hezký večer
01. 02. 2009 | 18:15

Al Jouda napsal(a):

Tak nás to kocábování bude stát zase pěkný balík ! Rušení vepřína Letech je úplný nesmysl. Skutečnost, že tam někde někdy stál nějaký internační tábor, z něhož se nic nezachovalo, není pro dnešní populaci vůbec zajímavá. Pokud si Cikáni přejí nějakou dějinnou událost připomínat, tak mají právo z výtěžku své sbírky postavit někde v okolí na státním nebo obecním pozemku důstojný památník a zorganizovat k němu třeba turistické výpravy s průvodcem.
Pan Kocáb by měl zejména zajistit průběžné sbírání bezdomovců v pražských tramvajích (ten zápach zamoří celou tramvaj) a jejich převoz do lágrů, kde by dostali možnost se zadarmo vykoupat, najíst, vyspat a obléknout z darů dobročinných spolků.
01. 02. 2009 | 18:44

ikena napsal(a):

To JK,
ten zasah 4 policistu kopajicich do leziciho mladika, tedy do spodiny spolecnosti je pro vas OK. Pral bych Vam to same, zkopat 4 policisty.

To Lena,
treti prispevek a zase jasne vedle. Samozrejme, pokud ten mladik utocil na policisty, pak musi prijit sluzebni zakrok, k cemuz je polista opravne pouzit kopy, chvaty, uder zbrani a nevim co jeste, ale pokud je jiz zpacifikovan, tak do nej nesmi policista kopat, tak, jak to zachytil videozaznam.
Pamatujete na video s prislusnikem SNB, ktery se v Listopadu 89 ohnal po kamere,
vsichni jej odsoudili. Na Czechteku si policajti vylili stek kopanim.
Na prijezdove trase preci udelali zmatek sami policiste, to jen pro pripominku.

Pro vsechny policisty a jejich pratele,
v USA podobne sceny vedou k obcanskym nepokojum, coz u nas nehrozi, ale policiste jsou za tato selhani potrestani.
01. 02. 2009 | 18:56

vlk napsal(a):

No nazdar!
Tahle republika nemá, v oblasti lidských práv jiné problémy než Czech Tech? Fajn. Tak to jsme opravdu ostrůvkem stability v v rozbouřeném moři! To jsem si oddechl.
Jsem rád, ž e problém nepřizpůsobivých je vyřešen, jejich d ěti chodí do školy, jejich kriminalita přestala být problémem a stali s e z nich normální členové společnosti.
Jo jsou tu ještě bezdomovci, ale to už je jen brnkačka, když jsme zvládli nepřizpůsobivé, jistě zmáknem i startovací byty , odpuštění dluhů a jejich nástup do práce, rotože nás čeká období nebývalé prosperity a míst bud e tolik, že si jistě každý ze Sherwoodu vybere.

A hlavně - oddémonizovat konopí!! To je opravdu nutné!
No a polici kontrolujme ! To opravdu ! Protože podle srovnávacích výsledků, poklesla meziročně objasn+ěnost průměrně p 10%. V Praze je celých a špičkových 18%. A kraj s nejlepší objasněností, tuším Vary je na celých 51%...

No já bych před policejními kontrolami dal přednost funkčnosti policie v elementárním podání.
Třeba by moh Kocáb LAngerovi vysvětlit, že občana nechává absolutně chladným barva policejního auťáku, ale nikolvi funkční rozpad policie.
To by udělal užitečného až až , kdyby s emu tohle podařilo.
Ale ten Czech Tech, no tak ten je skutečně moc důležitej a aktuální...

Nicméně onen exces , který popisuje Ikena, tedy 4 policajty , kpající do nějakého kluka, tak ten by s i vyšetření rozhodně zasloužil. Ovšem stejně jako dotažení vyšetření těch grázlů, co házeli do policejního kordonu, kteráý stál a nijak nezasahoval klády. Ono se jaksi v sevřeném tvaru špatně uhýbá..Ale tohle šetření a si Penc na mysli nemá, co?
01. 02. 2009 | 19:38

Ikena napsal(a):

Vlku,
si pravej, abych si nedopisoval s Vasim klonem (plagiatorem). Samozrejme, Czechtek je samozrejme dnes passe, ale ty postupy by se mely vysetrovat na obou stranach.
Uz jsme se shodli na tom, ze ministr Kocab v dobe mimoradne nepriznive, si "honi triko" v zalezitosti pamatniku/veprina, aby mohl prohlasit, ze mel snahu, ale to vite nejsou penize, krize atd.... Fakt, Zeleni, Bursik, Penc
spolecnost nevidana a pro zdejsi vladu v otazkach energetiky nevypocitatelna.
O zasadovosti Zelenych svedci jejich vystup s vlajkou Tibetu v parlamentu pri navsteve velvyslankyne a jejich ohlasene statotvornosti a omezeni protestu v dobe jednuni EU s cinskym premierem.
Ze by prozreli a pochopili, ze poskozuji nase firmy.
01. 02. 2009 | 19:53

vlk napsal(a):

Ikena

ano jsem.
A bez problému souhalsím s každým písmenem.
01. 02. 2009 | 20:27

Petr z Tábora napsal(a):

Jak čtu, tak nás vyjde nastejno, zda je tím ministrem paní Stehlíková, pan Kocáb nebo pan Penc. Co nápad, to perla. Nemohla by být hranice pro vstup do parlamentu zvýšena nad 5% - velké strany si snad nedovolí dávat do funkcí ministrů tak bezkoncepční lidi.
01. 02. 2009 | 21:26

ALT napsal(a):

k názvu

bydlet nepřetržitě alespoň půl roku v Chánově, nebo Janově, snad by zjistil, že priorita na utracení 2mld. z rozpočtu by mohla být jinde
01. 02. 2009 | 23:36

StandaT napsal(a):

CZ2005 už nemá cenu vyšetřovat. Ale je třeba nezapomenout, protože tato akce byla zneužitím policie.

1./ Policie lhala - lhala o povolení, lhala o státních zástupcích

2./ Policie nechala zkolabovat dopravu

3./ Policejní velitelé fatálně selhali - velitelé zásahu nechali v tropickém dni, na plném slunci, policajty celé v černém celé hodiny bez vystřídání tváří tvář zpovykaným a drzým puberťákům. Pro mě je to evidentní selhání: jednak naprostá neúcta k podřízeným (tropický den, plné slunce), druhak v tom vidím záměr nabudit je a nadopovat adrenalinem před vlastním zásahem. Řadovým policistům pak patří uznání, že excesy byly skutečně ojedinělými a v naprosté většině udrželi nervy na uzdě.

4./ Policejní velitelé kteří selhali, byli odměněni, vyznamenáni a povýšeni.

Policie selhala. Fatálně. Nikoliv řadoví policajti, co tam byli. Ti naopak zaslouží uznání. Selhali velitelé. Jak ve vztahu k podřízeným, tak ke společnosti. Selhali i ministři vnitra - jak Bublan, tak Langer. Celkově považuji CZ2005 za demonstraci síly na politickou objednávku.
02. 02. 2009 | 09:16

Meňo napsal(a):

Souhlasím s Pencem, ale v jednom né. Tzv. kauzu Czeh-Tech nechme ležet ve fasciklech, na nichž se usazuje prach doby. Tenkrát, podobně jako v r. 2000 před Kongresovým centrem v Praze, policie bránila veřejnost před mezinárodní narkomafií, zneužívající absenci právního státu v ČR k útokům na policii, tenkrát v rukách ČSSD (taky se "někomu" velmi hodil ke kritice vlády soc.dem.). Ale budiž.
Něco jiného je fenomén bezdomovectví, tam s p. Pencem souhlasím stoprocentně. S nastupující krizí bude bezdomovců víc a víc (samozřejmě těch BEZ vlastní viny), a je třeba se o tyhle lidi aspoň minimálně postarat, a né je ponechat na ulici v postavení horším než zvířata (ta jsou od přírody k pobytu bez střechy nad hlavou VYBAVENA srstí atd. - zatímco člověk už milión let nikoliv). Tam je velká vina a velká zátěž svědomí dnešních zodpovědných.
02. 02. 2009 | 10:20

Luba napsal(a):

V davu se lidé chovají zcela jinak, než když jsou osamocenými solitéry.

To platí jak pro technaře, tak pro policisty.

Buzerace policistů a litování "smažek" je přístupem poněkud laciným.

Policisté, kteří se bojí proti nepravostem zasáhnout i násilím jsou nám k ničemu.

Technaři, kteří považují fet a svíjení se při ohlušujícím řevu artilérie repráčů za úžasnej vodvaz rovněž nelze označit za společensky konformní - no nevím, ale podobné devianty podporovat netřeba.

Telecím obdobím si asi musí projít všichni - a chybí-li zájem ze strany rodičů technomilných pubescentů, zákonitě nastupuje tvrdá ruka policie.

Po policajtovi žádný rodič jaksi nemůže chtít, aby v zuřícím a spílajícím sígrovi viděl nevinné miminko, či roztomilé batole.

Zdá se mi, že se z onoho bujarého CzechTechu obě strany poučily, a to, že se ta akce vůbec vyšetřovala je pozitivní.

V méně úzkostných "policejních státech", jako je třeba Anglie nebo Francie, by se nad něčím podobným nikdo nepozastavil.
Stačí se podívat na to, jak policisté těchto zemí zasahují proti poměrně pokojným nepovoleným demonstracím.
Nic hezkého to není.

Samozřejmě, nejlépe by bylo policii zrušit a každý občan by si své problémy řešil sám.
Soudy by nebyly natolik přetíženy a pohřební ústavy by prosperovaly ještě o něco více.
02. 02. 2009 | 10:30

Fr.Zákostelský napsal(a):

Kam jste so to pane Penc dostal?Kocab nechá spoplatnit každou trempskou pisničku u taboraku a když jí nezaplatí tak ho nechá tahat po soudech.Jinak je dobré že maji policajti ranaře,s některou sebrankou to opravdu jinak nejde,horší je to jejich velení.Připadné šetření zase odnesou obyčejní poliši.(Zrovna jako u Žakeliny auau.)
02. 02. 2009 | 10:53

Hugo 2 napsal(a):

Já si myslím, že kromě namastění své kapsy a pár populistických výkřiků do tmy, neudělá vůbec nic, jako ti před ním.Byla to jeho poslední šance, jak přijít k penězům, tak po ní skočil.Jemu já nevěřím ani pozdrav.
02. 02. 2009 | 12:15

figo napsal(a):

Ale pane Penci, vy opravdu hýříte nápady. Zaručuji vám, že všude na západě by se s řvoucími a zfetovanými smažkami nebabarli, nakopali by je do antonů a řádně by s nimi zatočili. Jakmile začneme zpochybňovat řádnou práci poolicie, můžeme si kouúpi pistoli a začít se bránit sami. Ale na to jsme nemuseli zakládat stát. Nechte CzechTech spát. Když jsem viděl záběry z útoů na policii, vůbec se nedivím, že jich pak tolik odešlo. Přišli mladí, nevycvičení, nezkušení - myslíte si, že je to dobře? Všude, kde odejde stará generace a zůstanou jen mladí, začne být něco prohnilého ve státě dánském. Pouze rozmanitost zaručuje stabilitu. Hrajete si přece na ekologa? Nebo už ne?
02. 02. 2009 | 12:34

Ludvík napsal(a):

Je asi jediný důvod, proč vzít tento článek pane Pence vůbec na vědomí - a to abychom, až bude zase někam kandidovat, pro něho náhodou nebo omylem nehlasovali :-)). Jeho vnímání politických priorit je opravdu okouzlující :-)).
02. 02. 2009 | 12:52

Šáťa napsal(a):

Máš recht Stando. Díky.
02. 02. 2009 | 13:03

Ind napsal(a):

Chtěl bych se ohradit proti tomu, že zde mnoho lidí nazývá účástníky czekteku zfetovanými smažkami. Já drogy neberu, byl jsem tam s přáteli, oni také drogy neberou. Vím jak to tam vypadalo a je pravda že tam bylo hodně lidí opilých nebo pod vlivem drog. To se prostě na kalbě dělá. Problém je že policie od samého začátku konala protiprávně a například zablokování dálnice pár km od hranic je něco co jsem dodnes nepochopil. Z jejich strany nebyla snaha nic řešit přestože byla velká část pozemku řádně pronajatá. Tolik lží, co jsem slyšel od vrcholných politiků (Paroubek, Bublan) a vedoucích činitelů pčr (zvláště pan Husák), jsem od pádu komunismu neslyšel. Na obranu policistů musím říct, že kdo uposlechl výzvu (byť nesmyslnou) a opustil řádně pronajatý pozemek nedostal se s nimi do kontaktu. Od této události se udály ještě dvě situace, které by podle mě stály za prošetření:
1)zásah policie při derby Sparta-Slávie kdy policisté házeli do davu rozbušky stejného typu co byly použity na Czekteku a dle některých tvrzení tyto zranily zbytečně několik lidí a díky panice mohlo dojít i k ušlapání nevinných diváků.
2)zásah v Janově. Sice je jasné že mnozí demonstranti tam šli vyzbrojeni jak do války a dalo se očekávat, že v případě kdy se dostanou na ono problémové sídliště, tak napadnou někoho z místních obyvatel (nebo obráceně), ale opět byla použta policejní agrese i na lidi kteří se nechovali agresivně a opět byly použity nebezpečné rozbušky a snad to i nějakému člověkovi utrhlo prsty když ji bral kdovíproč do ruky.
02. 02. 2009 | 13:18

sjanborn napsal(a):

Pane Penc když Vás vidím jak vesele tleskáte konání Kateřiny Jacques a zrovna tuhle osobu hodláte navrhnout do europarlamentu tak je jasné že už dávno nevidíte jak díky těmto dvoum osobám se SZ propadají kamsi do pekel/SZ nemá ve svých řadách člena s VŠ který by na Kocábu funkci nastoupil je nutné volit takové varianty/
02. 02. 2009 | 14:13

cézar napsal(a):

plevel nesmí být rozséván a zaléván. Rozsévání plevele budiž trestáno jako vlastizdrada
02. 02. 2009 | 14:14

cb napsal(a):

Fetak radi fetakovi.
02. 02. 2009 | 15:09

Jahůdka napsal(a):

Já bych se podíval na to, jestli má policie právo v restauracích a na diskotékách dávat "dýchat" lidem, jejichž chování je v normě. Já naprosto chápu, že se mladistvím nesmí nalévat, a proč, ale na druhou stranu mně přijde ponižující, když mezi lidi bavící se ve volném čase vtrhne vyžraná banda a nutí je před ostatními foukat do přístrojů. Je to úplně k prdu, ničemu to nepomůže, jenom to otráví. Ta totáče bych držel hubu, ale teď si rád postěžuji...
02. 02. 2009 | 15:21

Javít napsal(a):

Pan Kocáb je tragikomická osůbka, která si myslí, že problém Cigánů vyřeší.
Prblém Cigánů je neřešitelný.
O vyřešení se musí snažit především oni sami, jinak to nepůjde.
03. 02. 2009 | 15:00

Apeoffice napsal(a):

zaujal mne bombastický titulek, že Kocáb vykupuje prasečák, abych po přečtení, zjistil, že odkupuje nějakou hospodu u koupaliště. Ten pisálek co to tvořil buď nevěděl o čem píše a nebo fakt nevím.

Současně nechápu, jestliže letenští chtějí 300 melounů, že se dle věty pod tím dohodnou na 20 melounech. To mi hlava nebere a do toho odkaz na kozího taťku Pence.

Co by měl Kocáb udělat? Odejít z politiky, natáhnout bačkory a hojšat vnoučata.
04. 02. 2009 | 13:57

Apeoffice napsal(a):

omluva už chápu, Lety zůstanou dám prasečákem a u Hodonína vykoupí hospodu.

Jenže snad tvrdil, že zruší prasečák ... to mne zmátlo.
04. 02. 2009 | 14:00

New napsal(a):

A taky by Vas mel Kocab zamestnat jako namestka a nerikam to ironicky.
04. 02. 2009 | 14:22

punk napsal(a):

kde se ztratila demokracie a svoboda???? vy bando ......
04. 02. 2009 | 15:39

lerak napsal(a):

Když pan P ví co by měl dělat ministr, měl by se nechat zvolit ministrem a dělat to, co sám považuje za správné. Takovéhle blogy o smysluplnosti smysluplna jsou smysluprázdné.Naroubovat na Kocábovy priority Czechtec je další doklad smysluneplnosti podobných blogů (nebo blobů)bůůůůůůůůůů! Všude na světě když řekne policie ROZEJDĚTE SE a nestane se tak, následuje represe. Záleží jen na tom, kvůli čemu se lidé nerozcházejí. Když jde o něco důležitého, budiž. Když se někdo rve proto, aby mohl být v ohlušujícím rytmickém hluku,ožrat se nebo fetovat, nebo obojí,a přitom udělat kolem sebe kolosální svinčík, tak dává najevo co je pro něj priorota a ty miliony za policejní zásah slušní lidé zaplatí z daní. Pan P by asi hodně prskal kdyby se podobná akce sešla v sousedství jeho ekologické farmy! A co by tomu říkala jeho zvířátka? Problém Romů je chudoba vzniklá z nedostatku vzdělání a kvalifikace a když chce Kocáb postavit na místě bývalého koncentráku vzdělávací centrum, je to jedině správně. Pak je to o tom, že někdo chce vsdělávat a jestli se chce někdo nechat vzdělat!
Zdravím všechny radily!!!
04. 02. 2009 | 15:47

Jirka napsal(a):

Někdo by měl p. Kocábovi sdělit jaké pasti na něho vymysleli kolegové. Například státní program pro podporu romských žáků středních škol. Jak může někdo dostat od státu peníze za to, že je sociálně slabý a rom. Proč tuto podporu nemůže využít student Číňam, Vietnamec, Polák, Čech..., který je sociálně slabý. Není to náhodou diskriminace? Jak může úředník státní správy určit kdo je rom a kdo není? Podle barvy? To snad ne? Co Vy na to p. Kocáb?
04. 02. 2009 | 15:55

suda napsal(a):

Jak se na tebe STANDO PENCI dívám tak vidím,že jsi ještě v rauši.S FETOVANÝ jak zákon káže.Vůbec se nedivíme to co dělá Bursík,tak je jasné,že ZELENI jsou jen Feťáci.
04. 02. 2009 | 16:56

Ama: To by bylo prima kdyby: napsal(a):

Jirkovi:
Dobrý postřeh, znám hodně sociálně slabých "bílých", proč by Romové měli mít výhody oproti jiným "rasám" nebo jak tomu mám říci. Všichni jsme lidé, máme podle ústavy stejná práva. Jen, že někdo křičí více než druhý? a je ten křik opravdu reprezentativní? Zajímavý postřeh z četby: hodně nepůvodních Američanů má pocit viny vůči původním Američanům. Není to u nás v malém totéž?? Takže Romové v nás vzbuzují pocit provinění? Já osobně se stydím více před bezdomovci, a je to emoce, které se těžko brání. A rozum mi říká, ano mezi bezdomovci je také podíl těch, kteří se nedovedou přizpůsobit, stejně jako mezi Romy.
A teď ke koncentrákům: v každém koncentráku nejspíš převládala nějaká specifická skupina lidí, která byla podle určitého vládnoucího režimu v určité době nežádoucí. Vnímám tyto skupiny rovnocenně, takže jsou pro mne rovnocenná místa jejich utrpení. Třeba zajatecké a pracovní tábory vojáků ze západních zemí u Přebuzi v Krušných horách během 2. války, komunistické lágry ve Vykmanově Ostrova nad Ohří, ve kterých převládali političtí vězňové. Všechny tyto skupiny tam trpěly, možná Ti vojáci to měly trochu "v popisu práce", ale zase jejich cílem bylo bojovat proti zrůdným systémům. Domnívám se proto, že bychom měli mít úctu k takovým místům, kudy utrpení a násilí prošlo, možná již dříve měla být ta místa zmapována, než je začal někdo komerčně využívat. To by ale měla být záležitost místních lidí na taková místa upozornit, také by to předpokládalo, že znají své okolí a jejich historii.

Podle principu rovnosti v základních právech jedince by stejně měly být podporovány ve vzdělávání děti všech skupin sociálně slabých, jejichž rodiče nebo ony samy skutečně o vzdělání usilují. A pokud některé děti, a to bez ohledu na "rasovou" příslušnost mají sociální problém, tak by na to asi měla upozornit příslušná škola. Také by to měli vědět příslušní sociální pracovníci v místní správě. A každý případ by měl řešen individuálně a nanejvýš taktně.
Nelíbí se mi, že stále jaksi platí více názor a požadavek toho, kdo se hlasitě ozývá, než toho, kdo kdo jedná klidně podle demokrarických principů. Křik vyvolá emoci, možná pocit viny. Na řešení problému je určitě třeba klidná hlava a rovný přístup k řešení.
04. 02. 2009 | 17:49

dubnobasswithmyheadman napsal(a):

Hajlujici chorvatsti fanousci co po lidech hazeli dlazebni ostky v centru prahy - BEZ ZASAHU..policie nechtela konflikt :)))))

Czechtek byl nelegalni ale od zacatku byla snaha tam udelat "poradek".....
Je mi jasne ze proti chor.fanouskum se nezasahlo prave kvuli humbuku kolem czechteku, ale na druhe strane je to proste ulet kdyz vam nekdo hazi kostky nahlavu..NAPADALI SNAD TECHNARI TAKHLE VESNICANY(nereste tu nejake pak kretenu) ne.
04. 02. 2009 | 19:23

Pepa Řepa napsal(a):

Vášeň pro kozy je to jediné, co je mi na tomto člověku sympatické, sděluje Saliven o blogerovi S.P. Jiný jej označuje za sodomitu. Dívejte se, budu v televizi, oznámil světu a svým milovaným kozám skromně sám eko-bloger.
-------------------
Pane Penci, smím Vám také říkat Kozí taťko?

Tedy kozí taťko, co by měl udělat pan Kocáb víme přece všichni.Víme i kam by měl jít. K tomu ani nepotřebuje navigaci Garmin.Když se ovšem hodlá znemožnit (jde to ještě víc?), proč mu v tom bránit?

Mě by spíš zajímalo, jak jste se kozám líbil v televizi. Jestli jste vzal TV do chlívku nebo kozy k TV.Dojily víc?

Napište něco poutavého ze života české vesnice. Je pravdou i to, že máte mezi svými svěřenkyněmi oblíbenou Daisy? Woody ji měl. Nešidíte nějak ty ostatní? To by od Vás nebylo pěkné.

Jste nějak spřízněn s rodinou Sodomů?
Prostě, vykašlete se na politiku, to není Vaše parketa.
Pište o sobě a o kozách.Čtenáře najdete.
05. 02. 2009 | 07:23

Pepa Řepa napsal(a):

lerak napsal(a):
......když chce Kocáb postavit na místě bývalého koncentráku vzdělávací centrum, je to jedině správně
------------------
Myslíte také bývalý koncentrák, nyní t.zv. prasečák v Letech?

Nic proti tomu, ale jeví se mi to jako dost odvážná myšlenka. řekl bych
05. 02. 2009 | 09:32

jaryn napsal(a):

Leraku,
ano, to je myšlenka! Postavíme vzdělávací centrum v místě koncentráku! Jak koncepční! A kdopak a odkudpak se tam bude vzdělávat? Cikáňata, u kterých je problém i s obyčejnou školní docházkou? Nebo snad přímo jejich rodiče, toužící pietně vzpomenout svých předků? Či snad autobusy plné školní mládeže, dychtící navštívit tato místa během školního výletu? Nebo dokonce poslední žijící skupinka protifašistických bojovníků? Klub přátel Sovětského Svazu?
Děláte si z lidí srandu, žejo. Vy i Kocáb.
Diletantsktví, populismus, hloupost a chování slona v porcelánu. Jinak se to nazvat nedá. O mrhání penězi z našich daní ani nemluvě.
Běžte do háje.
05. 02. 2009 | 15:19

Čochtan napsal(a):

Myslím, že by to chtělo zavést trest smrti za vyhazování peněz daňových poplatníků oknem.
Kocáb by byl mezi prvními.
Problém je v tom, že kapři si rybník sami nevypustí, a proto to budou muset vzít občani sami do rukou. Něco jako je přímá demokracie, tak přímá justice.

Jen za pozemek vyhodí 20 000 000 Kč. pak musí vše zbourat, další miliony, postavit pár budov, další desítky, ne-li stovky milionů, a mnoho let platit personal. A co to přinese ? NIC !

Kolik bytů pro mladé rodiny, kde oba musí makat jak šrouby aby zaplatili hypotéku by za ty stovky milionů bylo ?
No, řekněte sami, není to na trest smrti ?
05. 02. 2009 | 20:28

jaryn napsal(a):

Trest smrti?
Ne.
Nechat mu to zaplatit.
Do halíře.
Plus těžký kriminál za zneužití funkce a ekonomickou škodu.
06. 02. 2009 | 09:49

Čochtan napsal(a):

Jaryne,
nechat mu to zaplatit, to by museli zapracovat politici, a jsme u těch kaprů.

Zámek Štiřín, perfektně renovovaný, má být prodán za pouze 5 x víc než ta stará dřevěná bouda po Němcích. není to podivné ? Kdo si tam namaže kapsu našimi penězy ? Kolik z toho zůstane Kocábovi za nehty ?
A za co ? Za nové "museum V.I.Lenina" ? Budou se tam povinně nahánět školní výpravy ?
06. 02. 2009 | 10:17

jo napsal(a):

07. 02. 2009 | 23:36

Carlos V. napsal(a):

Tak Eurohujerum se nelibi, ze je y koncentraku prasecak.

Tak nejak doufam, ze nechteji navrat v predesly stav..
08. 02. 2009 | 03:33

Pavel Prucha napsal(a):

..p.Kocikab byl muzikantem zvyklym na svetla ramp a tucne bolsevicke odmeny za zasluhy.Je to pryc a nyni se musi kapsa i touhy po limelight/svetlech ramp znovu vyplnit jinak.P.K zrejme zije mezi romy jiz delsi dobu a nasel tam nejake priciny jim pomoci./Zajiste take mluvi plyne jejich jazykem.Dnes je narizeno z USA ze mensiny musi byt ve svetlech ramp a kdyz jsi bilej tak mas trabl.Na hrbetech techto mensin se da snadno udelat nahradni kariera s malou namahou a kariera svetoveho statnika je mozna.Proc to nezkusit.Mimo hudbu jisteho smeru vzdelani nizkoho,co zbyva,vycuchat trendy politicke a lukrativni zaroven a hura do boje za lesby,homos.,sudetaky/bezdomovci a belosi/at sem nelezou.vse co muze udelat carieru,a co bohati cikani nikdy neudelali pro sve soukmenovce.....
10. 02. 2009 | 05:07

MišoBrčko napsal(a):

Vyreseni Czektekku(jakykoliv) uz asi opravdu neprinese nikomu nahradu za ujmu jakoukoliv...ALE je fakt ze lidska prava porusena byla jak ze strany technaru tak a to predevsim ze strany vladni moci!A o to tu snad jde predevsim - o LIDSKA PRAVA !!! Se Standout a Ind-em nelze nez souhlasit.Radovy policiste sou jenom radovy lidi kteri byli zamerne "vyhecovani" k agresi.Technari bez ohledu nato jestli pozili drogy (ilegal) nebo alkohol (legal) byli i na nepronajatych pozemcich.....Nelze oznacit policajty(vsechny) za "zlocince" a zrovna tak nelze oznacit technare (vsechny)za zfetovane pubescenty.Tohle si mysli i napise skutecne jenom diletant !!!!!!!
10. 02. 2009 | 12:16

MišoBrčko napsal(a):

To pan Penc,je skoda ze je tak maaaalo lidi jako ste vy ale diky Bohu aspon zato jinak by sme uz asi davno vsichni mely uniformu a pravo drzet hubu a krok :-)
10. 02. 2009 | 12:22

Pavel napsal(a):

Nevím,proč by zbourání prasečáku mělo jít z peněz nás daňových poplatníků.Ti co chtějí prasečák zbourat,ať si mezi sebou udělají národní sbírku a Kocáb ať tam dá veškeré svoje úspory.
10. 02. 2009 | 18:25

Luboš Čoupek napsal(a):

Zásah na Czech Teku byl zpodnětu zločince a škůdce Havla. Podobně jako stál za provokací zelených coby jejich předvolební zviditelnění-Kateřiny Jaques s komplicem vůčí policistovi Čermákovi a jeho odsouzení,ačkoliv řádně plnil svoje povinnosti a delikventka místo do vězení udělala politickou kariéru,tak stejně tak tomu bylo i u tohoto zásahu.Přijel tam protestovat, ale začlo to být průhledné,tak vycouval. Zná snad někdo jiný důvod,proč vycouval? Pozemek měli organizátoři pronajatý zadarmo!!!,Mladá fronta Dnes mu vyrobila mrtvého účastníka jako v roce 89. Bylo to namířeno na odstranění Paroubka a ČSSD a pro politický come back. Svého času taky podrazem zlikvidoval Bartončíka a lidovce a neštítil se do toho ani zaplést Boha (ČSL dominovali naši politické scéně s asi32%)a umožnil tak nástup ODS která ho následné roky navrhovala a volila za prezidenta.
19. 02. 2009 | 00:14

network 23 napsal(a):

názory lidí co vo tom ví tak akorát z médií a z doslehu nejsou dobrý ani na vytření prdele...CzechTek dospěl do situace, kdy už zdaleka nebyl free a byl stále víc medializován zavádějícími informacemi v okurkový sezóně, který ovlivňují názory lidí, kterých tam ani nejezdí, ani se jich to netýká a vlastně by jim po tom mělo bejt ho...

....no a policie, s tou má zkučenosti snad každej v tomhle státě, takže no comment !!!
19. 02. 2009 | 18:56

Jakub S. napsal(a):

Ať už tam bude kdokoli měl by se otázkou czechteku zabývat jještě hodně dlouho!Situace ,která tam nastala byla rpoti všem občanským právům!!A aby se vymlouvalo jen nato,že tam neměli co dělat a byly na jiných pozemcích tak se ptejte proč???Ve zprávách se udává že policie nijak nezatarasila cestu! jsou ovšem videa kde je tomu zcela jinak.A je spousta jiných důkazů!!!

Táké bych chtěl komentovat názor pana JK z 01.02.2009 14:23:51 kde říká cituji:
Na Czechteku se stalo to, ze banda zfetovanejch a ozralejch smazek provozovala akci bez povoleni, kdy narusovala prava jinych obcanu. Na vyzvy policie k rozpusteni akce reagovalo zfetovane stado prevazne hazenim klacku a kamenu. Zakrok policie povazuji za vice nez opravneny.

Analogie se zakroky policie v letech 1988 a 1989 znacne pokulhava, nebot tehdy protestovaly slusni lide, zatimco na Czechteku byla spodina spolecnosti. Je smutne, ze to spousta politiku nepochopila. Nebo to mazna chapou, ale domnivaji se, ze podpora teto sorty lidi jim prinese hlasy navic.
takže milý pane JK ste trošku mimo nevím jestli ste takový odborník,že poznáte kdo je zfetovanej,kdo ožralej narozdíl od těch ,kteří mají něco v hlavě narozdíl od Vás!!Měl by ste se pokusit někdy méně dívat na televizní noviny.Reakce teknařů kdy začli po policii házet klacky,láhve atd... nebyla vyvolaná teknaři ,ale policijí,která zde začla lidi zničeho nic napadat.Jelikož v dnešním státě k policii berou každýho zakomplexovanýho blbečka ,kterej si to chce na někom vybít.Proč ve zprávách neukážou toho policistu,který zničeho nic napadl sedícího kluka na dece,jak se po něm rozběhl a kopl ho do hlavy!!!To se Vám zdá oprávněný zákrok???To ,že v tomhle státě naše orgány více tolerují fašistické akce, při kterých nezasahují!!Že platíme na přistěhovalce a na lidi bez práce.Když se fotbalovým fanouškům mrdne v hlavě a demolují věci za miliony???Pane běž te se zahrabat!!!A radši to nekomentujte.Až někdy bude te mít vlastní názor na lidi,který přímo potkáte a přímo snima budete mluvit tak pak tvrďte o někom,že je sfetovanej a pod vlivem drog!!!Většina lidí co znám a byla tam maj lepší školu než vy a vydělávaj si na ni sami.Zkuste někdy neposlouchat co se říká ve zprávách a píše v bulvárních článcích.Ale dost by mi zvás muselo být zle
25. 02. 2009 | 11:01

cztekar napsal(a):

jen nackove a fasiti rozdeluji lidi na rasy a narody a z vasich komentaru jde citit atisemicizmus a xenofobiy nechapu vas este ze vase male vylepane hlavy neresim jdete jsi vzlejvat svoje nazory do hospody kvam podobnym ...
17. 03. 2009 | 20:38

Děda napsal(a):

odstoupit
16. 07. 2009 | 18:45

Alice napsal(a):

Vidíte, pane Penci, rok utekl a nic, on každý v takové funkci zvápenatí, a kocáb, ten už je vápenatej dávno,viz trend a zlodějny,ovšem právě takoví to tu řídí...
23. 12. 2009 | 16:57

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Arnoštová Lenka Teska B Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Bobek Miroslav · Boučková Tereza · Bursík Martin C Cimburek Ludvík Č Černý Jan · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fajt Jiří · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr G Gazdík Petr · Gregor Kamil H Hamáček Jan · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Havel Petr · Havlík Petr · Heger Leoš · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hnízdil Jan · Hokeš Tomáš · Hokovský Radko · Holmerová Iva · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Horváth Drahomír Radek · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hovorka Jiří · Hradilková Jana · Hrstka Filip · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hůle Daniel · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chromý Heřman · Chýla Jiří J Janeček Karel · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Keményová Zuzana · Klan Petr · Klíma Vít · Klimeš David · Kněžourková Tereza · Kolínská Petra · Komárek Michal · Kopecký Pavel · Kostkan Tomáš · Kostlán František · Košák Pavel · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Krištof Roman · Křeček Stanislav · Kubita Jan · Kubr Milan · Kučera Vladimír · Kuchař Jaroslav · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Lalák Adam · Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipold Jan · Lomová Olga · Ludvík Miloslav M Mahdalová Eva · Marksová-Tominová Michaela · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Mihovičová Jana · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Navrátil Vojtěch · Němec Václav · Novák Martin O Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Palik Michal · Paroubek Jiří · Payne Jan · Pecák Radek · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Peychl Ivan · Pikora Vladimír · Pixová Michaela · Poc Pavel · Pohled zblízka · Pokorný Zdeněk · Pražskej blog · Procházka Adam · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rath David · Redakce Aktuálně.cz  · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Řízek Tomáš S Sedláček Tomáš · Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Shanaáh Šádí · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sláma Bohumil · Slimáková Margit · Sobotka Bohuslav · Sokačová Linda · Sportbar · Staněk Pavel · Stanoev Martin · Stehlíková Džamila · Stejskal Libor · Stránský Martin Jan · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syková Eva Š Šefrnová Tereza · Šilerová Jana · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Štádler Petr · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel · Šumbera Filip · Švejnar Jan T Tejc Jeroným · Tejkalová N. Alice · Tolasz Radim · Tomášek Pavel · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Tošovský Michal · Tožička Tomáš · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Vendlová Veronika · Vhrsti · Vileta Petr · Vlach Robert · Vlk Miloslav · Vodrážka Mirek W Wagenknecht Lukáš · Wheeler Adrian · Wichterle Kamil · Wollner Marek Z Zahradil Jan · Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zděnek Michal · Zelený Milan · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy