Ukrajina: A co dál?

30. 03. 2014 | 12:23
Přečteno 4526 krát
Od začátku ukrajinské krize jsem varoval před neonacistickými bojůvkami které ovládly Majdan.

Demonstrace které začaly jako protesty proti zkorumpované vládě, byly rychle ovládnuty neonacisty ze strany Svoboda a Pravého sektoru.

A od počátku jsem byl "uklidňován" že přeháním, těch "radikálů" je jen několik a nemají téměř žádný vliv.

Mezi tím se evropští politici, včetně těch našich, předháněli v tom, s kolika vůdci "demokratické revoluce" se který z nich nechá vyfotografovat, televize nám předváděla náměstí plné mužů se zbraněmi a policstů - málo kdy nám ukázala, že ta policie byla neozbrojená a že ti lidé s puškami nebyli horké hlavy vybičované k ozbrojené reakci policejním terorem, ale vyškolenými a dobře orgnizovanými útvary Pravého sektoru - neonacistické strany, která spolu se Svobodou celou "Majdanskou revoluci" od začátku do konce kontrolovala.

Nepřesvědčilo mé kritiky ani to, když po pádu prezidenta Janukovyče, který přišel ráno potom, co den před tím podepsal dohodu, ve které přijal všechny požadavky ukrajinské opozice., a kdy se ukázalo, že to nebyla opozice a nebyli to demonstranti kteří demonstraci na Majdanu začali, ale Svoboda a Pravý prostor, kdo rozhodují na Majdanu, který si pod jejich vedením vymohl "právo" schvalovat složení nové vlády. Boxer Kličko, který byl světu prezentován, jako hlas odporu na Majdanu se do vlády vůbec nedostal. Stejně dopadla západními medii oslavovaná bývalá premiérka Tymošenková, právě propuštěná z vězení. O tu nebyl zájem ani na náměstí, k velkému údivu západních novinářů bylo její přijetí chladné, dobu její vlády si Ukrajinci pamatují a pamatují si, že za ní byla korupce stejně velká, jako za jejích předchůdců a za jejích následovníků. Žádnou změnu od ní nečekali. Kličko i Tymošenková posloužili jako vějička pro západní televize a ve chvíli, kdy byla pod dozorem samopaly ozbrojených členů "domobrany" Pravého prostoru odvolávána stará a jmenována nová vláda, již byli mimo hru - do vlády se vůbec nedostali. A nějakou dohodu s Janukovyčem bylo lehké odsunout stranou - nebyla ani muset být odvolána či anulována - něměla nikdy existovat, nikdo, snad kromě těch kdo jí podepsali, jí nebral vážně a proto o ní media poslušně mlčí.

Radikální antisemitské, neo-nacistické a extranacionalistické skupiny soustředěné kolem strany Svoboda (která byla v době vypuknutí krize jedinou z nich zastoupenou v parlamente) a jejich vedoucí představitelé, do té doby považované za politicky zkompromitované otevřeným antisemitismem a nacismem, jako například předseda Svobody, Oleh Tyahnybok, proslůlý svým slibem, že "zbaví Ukrajinu Rusů. Židů a podobné verbeže"se díky naivním evropským a americkým politikům, kteří se tak rádi fotografovali s "představiteli demokratické opozice" proti nepopulárnímu prezidentu Janukovyčovi, vylezli ze žumpy a stali se znovu respektovantelnými a respektovanými.

Nová vláda je zajímavou koalicí ultranacionalistů a oligarchů za západní Ukrajiny. Není v ní reprezentována rusky mluvící Ukrajina a dominující silou je v ní Svoboda. Ulici vládne neparlamentní Pravý prostor. Tyto strany jsou programově extrémně nacionalistické a Ukrajinu nemohou nikdy sjednotit. Ve vládě si strana Svobody vyhradila post prvního místopředsedy a bezpečnostní ministerstva - obranu, nový výbor národní bezpečnosti nadřízený policii a armádě a k nim i generální prokuraturu. Celkem obsadila 5 klíčových postů v nové vládě - A hned ukázala svou skutečnou tvář - po rozpadu Janukovyčovy Strany regionů přijal jí dominovaný parlament nový jazykový zákon, který by připravil rusky mluvící Ukrajince o jazyková práva. Prozatimní prezident, předseda Velké rady (Ukrajinského parlamentu) zákon nepodepsal.

K východní Ukrajině se vláda začala chovat jako k dobytému území a dosadila do dvou "nepřátelských" gubernií své gubernátory z řad svých oligarchů bez jekéhokoliv ohledu na místní orgány a obyvatele.

Napsal jsem již před několika týdny, že tato vláda nemůže dobře skončit. Není to Ukrajinská vláda a není to dokonce ani Západoukrajinská vláda. Je to vláda, která reprezentuje jednu extrémistickou skupiu strany Svoboda a Pravého prostoru, která ovládla náměstí, za podpory západních medií a zípadních politiků kteří ji pomohli získat nálepku respektability a oligarchů Igora Kolomoiského a Serhiy Taruta, kteří nejsou o nic lepší, než byli „Janukovyčovi oligarchové“. Oba pánové, patřící do exkluzivního klubu „majitelů Ukrajiny“ dostali do rukou v ládu v guberniích, které čirou náhodou tvoří primární území jejich obchodních aktivit.

Třetí nejbohatší muž Ukrajiny, Igor Kolomoiský, majitel největší Ukrajinské banky Privat Bank, přes kterou kontroluje obchody s ropou, ocelárny, potravinářský a transportní průmysl ve východních regionech Ukrajiny, dostal na hraní Dnětropetrovsk, středisko jeho banky a ostatních obchodních společností.
Serhiy Taruta, je majitelem ISD, jedné z největších důlních a ocelářských společností nejen na Ukrajině , ale na světě, bude gubernátorem „svého“ Donětska, rovněž základny jeho průmyslového imperia.

Ukrajinští oligarchové mají podivuhodnou schopnost se rychle přeskupili a změnit své klienty. Kolmoiský byl až do nástupu Janukovyče spojencem Julie Tymošenkové, jejíž volební kampaň v rce 2010 financoval. Potom pracoval bez problému s prezidentem Janukovyčem na dálku, ze svého sídla ve Švýcarsku a právě včas před začátkem demonstrací na Majdanu se jeho klientem stal dnešní ukrajinský prozatimní premiér Jatseňuk. Taruta rovněž není nováčkem v ukrajinské politice, byl hlavním sponzorem prezidenta Juščenka, předchůdce Julie Tymošenkové. Dnes rovněž podporuje premiéra Jatseňuka.

Jiný oligarcha, „čokoládový král“, miliardářský podnikatel v potravinářském průmyslu a v mediích (nepřipomíná nám to něco?), Petro Porošenko, sází na jiného koně a financuje Vitalije Klička. S tím dosáhl jiné dohody – Porošenko bude v nadcházejících volbách kandidovat na prezidenta Ukrajiny a Kličko na starostu Kyjeva. Demokratické síly, řekl Kličko, se nesmí drolit.

Důvod proč jsem se domníval, že jednou ta bublina falešné repektability extrémních stran musí splasknout, že buď s západ, EU a prezident Obama, změnu pod tlakem západoevropského tisku a veřejnosti vynutí, anebo se spojení s extrémistickými stranami stane neúnosným pro rozumější hlavy v Ukrajinské vládě a parlamentu. Stali se to druhé, západní politici a západní media postoupili tak daleko, že ten impuls musel přijít z Ukrajiny. A to i proto, že by se dosavadní slepá a hloupá podpora skupin jako Banderovci těžko vysvětlovala východoevropské veřejnosti, měla by s tím značný problém například Polská vláda – Banderovci během války povraždili tisíce Poláků.

Tehdy, na ulici a pod tlakem extrémistů v rozloženém parlamentu, proběhla skutečná ukrajinská revoluce, dobře kamuflovaná pod povrchem té světu prezentované.

V tu dobu začaly rovněž v západním tisku probleskovat náznaky toho, že masakr s desítkami mrtvých a stovkami zraněných demonstrantů a policistů se možná nestal tak, jak tnrdila nová vláda a drtivá většina medií.

Pochybuji, že situaci vyřeší volby, uchvácení silových rezortů v ukrajinské vládě, zřizování ozbrojrných milicí nacionalistickými stranami , jejichž úkolem údajně je „doplnit“ řádné bezpečnostní složky, jsou ve skutečnosti stranickou poloarmádou extrémistických stran které má policii a armádu spíše neutralizovat a nahradit – podobně jako to bylo cílem SA v Německu v době nástupu nacistů a Lidových milicí v únorových dnech 1948 v Československu.

Je často namítáno a objevuje se to jako argument těch, kdo bezvýhradně podporovali stanovisko EU, ať už našich politiků vládních či opoziičních které dospěly ke vzácné shodě v názoru, že extrémisté v dočasné ukrajinské vládě představují daleko menší riziko než imperiální choutky Putina. To je velmi krátkozraký pohled, právě sílící vliv extrémistů, bez záruk na brzké konání předčasných voleb bude, nebo by mohl být, spouštěčem - záminkou pro Putinovu expanzi.

Tato politika povede přesně k tomu, čeho se její zastánci bojí – po tom, co chyby Západu který podporoval nacionalistické síly pomohly Rusku získat Krym, pomůže chaos a možná občanská válka ospravedlnit zábor východní Ukrajiny.

Ta válka už není jen možná. Je více a více pravděpodobná a možná už začala. Jeden z vůdců neonacistů byl zabit při pokusu o jeho zatčení a vypukly bouře.

"Ukrajinské ministerstvo vnitra se v úterý dostalo do ostrého konfliktu s ultrapravicovými radikály z Pravého sektoru kvůli zabití jejich předáka Oleksandra Muzyčka. Radikálové teď hrozí ministru vnitra Arsenu Avakovovi „válkou“. Ministerstvo vnitra v reakci vyzvalo, aby všechny polovojenské organizace okamžitě složily zbraně.

Vůdce Pravého sektoru Dmytro Jaroš vyzval ministra Avakova k demisi a žádá o potrestání policistů. "Kontrarevolučním aktivitám ministerstva vnitra nebudeme nečinně přihlížet," varoval.
Avakov reagoval rezolutně, když vyzval Pravý sektor a všechna podobná seskupení, aby odevzdaly zbraně. "Veškeré podobné formace budou považovány za protiprávní a podle toho s nimi bude naloženo. Postup bude tvrdý a rozhodný," uvedlo ministerstvo.

Pravý sektor mezitím oznámil, že se z volného sdružení mění na politickou stranu."

Nevypadá to na to, že by ultranacionalisté čekali, až za ně ukrajinskou situaci vyřeší volby.

"Imperiální choutky Putina" kterých se tolik obávají čeští politikové, se mohou naplnit jen za cenu krveprolití a dlouhé války proti partyzánům (používám ten termín pro připomínku, že Ukrajinci nejsou snadnou kořistí - nebyli jí Hitlerovi, nebyli jí Stalinovi a nebudou jí ani komukoliv jinému). Okupovat Ukrajinu by znamenalo vleklou válku typu Afghanistanu, kterou by Rusové, kteří dnes Putina adorují, ani jemu neodpustili - a on to ví.

Ví také, že to co by dobyl, by byla populace 45 milionů lidí v republice, která je ekonomicky na dně, jejíž státní pokladna je prázdná, jejíž zahraniční dluhy jdou do desítek až stovek miliard dolarů a které mohou (za předpokladu že prostředky nebudou rozkradeny ještě než se dostanou tam, kde je Ukrajina potřebuje, přesně tak, jak tomu bylo doposud) pomoci jen masivní zahraniční finanční injekce, které by po dobytí Ukrajiny Ruskem logicky nikdy nepřišly.

Putin není šílený diktátor, za jakého jej vydávají naše media a dobře ví co dělá. Imperiální choutky možná má, má ale také rozum a trpělivost. Ukrajina mu nakonec do rukou spadne tak jako tak, pokud bude Evropa pokračovat ve slepé podpoře Ukrajinské vlády která je ve vleku radikálních neonacistů - přesně tak, jako mu bez jediné ztráty na životech a téměř bez jedinéhéo výstřelu padl díky chybám Kyjeva a politiky EU, do rukou Krym. Má trpělivost a může počkat. Kdyby Ukrajinu zabral dnes, smazal by tím její několika miliardový dluh za ruský plyn. Musel by pro budoucnost odepsat další příjmy za plyn, který by nové federální republice Rusko poskytovalo bez těch dolarů a eur které mu za ně Ukrajina musí platit. Musel by odepsat dluh, který u Ruských plynařů Ukrajinci navršili, těžko se dluh vymáhá od sebe sama. Ve vztahu s Ruskem by se ukrajinská aktiva rázem změnila v ruská pasiva.

A protože Putin je inteligentní, trpělivý a realistický, jeho imperiální choutky, pokud nějaké má, počkají.

To se může změnit jen v případě občanské války a pokud k ní dojde, Rusko se omezí na připojení „ruských“ oblastí, kde může počítat s loyalitou většiny obyvatel a která má velkou většinu ukrajinských přírodních a nerostných zdrojů a průmyslu, které by, spolu s suchozemským koridorem na dnes už ruský Krym, byly jediným ziskem takové anexe. To by nechalo v „péči“ západu chudou a národnostně složitou západní Ukrajinu s její výbušnou národnostní situací a starými i novými zahraničními dluhy.

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Petr z Tábora napsal(a):

Autor to vidí realisticky. Jen se mi zdá, že v této době síla Svobody a Pravého bloku není tak velká jak popisuje. Myslím, že Západ tlačí na odstavení extremistů. Zastřelení jedné horké hlavy má být pro ně nejspíše výstrahou.
Kandidatura Porošenka s podporou Klička dává naději na presidenta, který bude usilovat o sjednocení společnosti a dobré vztahy na Západ i Východ.
30. 03. 2014 | 20:01

vasja napsal(a):

Moh byste vyšetřit Dr. Honzáka?
30. 03. 2014 | 20:02

resl napsal(a):

nepospíchejte, Haasi, než jste se stal levičákem, byl jste pravičák dost dlouho.
30. 03. 2014 | 20:13

dříve čtenář napsal(a):

Haasi a co jste vlastně čekal? Že půjde Ukrajina k lepšímu si už dávno myslel jen štětináč, Šauerová, kchárl a vy.
Toto vaše náhlé prozření nevěští nic dobrého. Měl byste kontaktovat svého psycholopsychiatra, nejlépe hnízdila...
30. 03. 2014 | 20:22

@@ napsal(a):

Zatím v Oděse:
Hele, kámo, přestávám mluvit rusky.
Copak, bojíš se, že ti namlátí Ukrajinci?
Ale ne, mám strach, aby mě nepřišel zachraňovat Putin.
30. 03. 2014 | 20:25

základní rozlišení exkrementu od povidel napsal(a):

Resle, co to porád máte s těma nohama?

Podívejte se někdy na Útok lehké kavalerie, jak se cvičili venkovští burani v pochodování.
Do pravé onuce se jim zastrčila hrst slámy a seržant jim velel: levá noha, sláma noha, levá noha, sláma noha... toho, kdo to udlal obráceně, natáhl holí.
Až se na povel levá! naučili vykročit všichni stejně.

Absolvoval jste základní prezenční vojenskou službu?
Jasně že ne.
Tak to zkuste v nějaké chráněné dílně s odborně školeným zdravotním personálem.
30. 03. 2014 | 20:34

xerox napsal(a):

p. haas ... no , trochu moc předbíháte ... ale jinak dobrý ...

kdyby putin chtěl ukrajinu násilím obsadit a posléze připojit k rusku , udělal by to hned a využil by k tomu pádnej argument , že totiž na ukrajině došlo k puči proti legitimní vládě , která byla normálně dle demokratických norem zvolena ... stačilo , kdyby její poslední legální prezident zažádal o pomoc moskvu ...

co se týká odstranění onoho člověka jménem - muzyčko ... tak to jenom temné síly v pozadí co naplánovaly onen puč , začínají čistit možné spojovací články mezi západními demokraty a ,, autentickými ,, revolucionáři ...
je zajímavé , že se tento člověk producíroval ve vládních budovách , byl přítomen u různých jednáních ... a pak ho údajně při běžné kontrole na silnici zastřelila dopravní policie ... jak neotřelé ... :-)
30. 03. 2014 | 20:39

Bavor napsal(a):

Petr z Tábora napsal(a) 30. 03. 2014 | 20:01 :
Jen se mi zdá, že v této době síla Svobody a Pravého bloku není tak velká jak popisuje. Myslím, že Západ tlačí na odstavení extremistů. Zastřelení jedné horké hlavy má být pro ně nejspíše výstrahou. KONEC CITÁTU.
Zdání klame milý Petře. Vybičované nacionální vášně a žádná vláda, umožnily vytvoření početných "národních milicí a jejich vyzbrojení" a to vše za podpory západu. Ukrajinští politici dosazení Majdanem, EU a USA se zaměřili na to, aby byla podepsána nesmyslná asociační dohoda, která nikomu nic nepřinese a dnes tito politici nekontrolují ani armádu, ani policii a na Ukrajině vládne anarchie. Podpora EU a USA přinesla Ukrajině rozvrat a nám pravděpodobně ekonomické škody - buď budou způsobany sanací ukrajinské ekonomiky (v lepším případě, když nedojde k občanské válce) a nebo tím, že naše firmy ztratí odbyt (v případě, když dojde k občanské válce). Charakteristické je, že politikům EU a USA nevadilo spojit se s nacisty, když se jim zdálo, že jim z toho kyne prospěch. Alespoň vidíme, jací jsou to demokraté.
30. 03. 2014 | 20:40

honolulu napsal(a):

Pane Haas,
presto, ze je mi to vsechno jedno, tak vidim situaci stejne jako Vy.
Vy mate velmi dobry postreh. Vam musi byt v Cesku tezko...
Oni tam premysli nejakym zahadnym zpusobem - vzdy ideologicky.
Nikdy ne chladne.
30. 03. 2014 | 20:52

Bavor napsal(a):

xerox napsal(a) 30. 03. 2014 | 20:39 :
je zajímavé , že se tento člověk producíroval ve vládních budovách , byl přítomen u různých jednáních ... a pak ho údajně při běžné kontrole na silnici zastřelila dopravní policie ... jak neotřelé KONEC CITÁTU.

Muzičko nebyl zastřelen při silniční kontrole. Byl zastřelen při zatýkání speciální jednotkou "Sokol" ukrajinského ministerstva vnitra. Při zaýkání kladl odpor a postřelil jednoho z policistů. Jinak je rovněž zajímavé prohlášení generálního prokurátora Ukrajiny, že jména odstřelovačů z Majdanu jsou známa, jsou to ukrajinští občané, ale odmítá je zveřejnit, Proč asi? Kdyby to byli lidé Janukoviče, nebo ruské speciální jednotky (jak se spekulovalo), určitě by je okamžitě zveřejnili. Divíte se potom občanům Krymu, že nechtějí mít "majdan" u nich a raději hlasovali pro připojhení k Rusku?
30. 03. 2014 | 20:55

Bavor napsal(a):

bureš maká, agrofert a dluhy čr rostou napsal(a)30. 03. 2014 | 20:50 :
mimochodem, pokud pan haas píše , že současnou ukrajinu ovládají antisemitisté, tak bych chtěl podotkout, že současný ukrajinský premier pochází z židovské rodiny. KONEC CITÁTU.
Nejen Jaceňuk, ale i Kličko a většina ukrajinských oligarchů, kromě Rinata Achmetova. Ale to se nevylučuje, sionistický bankéř Rotschild také v době 2.světové války pomáhal financovat Hitlera. Kšeft je kšeft! Ostatně podívejte se zde: kdo platí Klička http://rafzen.wordpress.com/2013/12/03/kliczko-lubawicz-kaczynski-and/
30. 03. 2014 | 21:03

neo napsal(a):

a co dál? Já ti řeknu co dál....

http://www.youtube.com/watch?v=Nxby2GZXhAc&feature=player_detailpage#t=50
30. 03. 2014 | 21:18

Libertad napsal(a):

Autor blogu má malý důchd/dochody. Tak píše a píše. Stďte se bývalý poradče zloděje per. A mlčte!

Bez pozdravu a s opovržením

Sidonio Libertad
30. 03. 2014 | 21:28

vico napsal(a):

Škoda, že dědula Haas neradí Obamovi nebo alespoň Merkelové, ale jen "želé" Fischerovi. Jak by mohlo být krásně na světě.

- Haas by měl zodpovědět několik otázek.
-Bylo chybou, že EU vedla dlouhá jednání o asociační dohodě/která samozřejmě neměla nic společného s členstvím v NATO ani s osudem námořní základny v Sevastopolu, ale měla jen přiblížit Ukrajinu k jistým evropským standardům/.

- Byla chyba prezidenta Janukoviče, že připustil, aby velmi dlouhá negociační jednání dospěla až do finální části? Proč to připustil?

- Je obvyklé, aby jedna strana/ukrajinská/ na poslední chvíli, pár dní před podpisem, bez toho, že by ji EU zavdala příčinu, zcela změnila své stanovisko?

- Je pravdou, že většina Ukrajiny včetně východní části a včetně i "oligarchů"si přála podepsání asociační dohody?

- Co vedlo Janukoviče ke změně o 180 stupňů?

- Proč by za této situace měla EU neprojevovat sympatie k těm, kteří s obratem o 180 stupňů nesouhlasili?

- Proč Janukovič použil v situaci, kdy demonstrovala jen mládež, silové prostředky/stejnou chybu udělal v Turecku Erdogan/.

- Od které chvíle, od kterého momentu se situace začala prudce vyhrocovat?

- Měla zájem EU na vyhrocení situace? Proč tedy někteří min, zahr. věcí se intenzivně snažili zprostředkovat dohodu?

- Mohli takhle vstoupit do děje, když měl Janukovič ještě vše plně pod kontrolou? Nebylo by to v té době očividné vměšování?

- Učinili tak až v havarijní situaci, kdy již bylo opravdu na dohodu asi pozdě.
Dědula Haas tedy fakticky vytýká západu jednání o asociační dohodě s prezidentem Ukrajiny Janukovičem, ačkoliv ve skutečnosti není Ukrajina svéprávným státem, ale chovancem Ruské federace.

Podle téhle logiky by Česko opravdu zůstalo se Sovětským Svazem na věčné časy a nikdy jinak.

To, co vás Haasi studí na tváři je výměšek ze žlázy, která se podílí na rozkladu škrobu na maltózu a dextrin.
30. 03. 2014 | 21:34

17, 5 bilionů dolarů vrátit nejde napsal(a):

Politická šlechta EU se urvala z řetězu, už i podnikatelského řetězu, nejen občanského, snad je to tím, že cítí svůj konec- lady Ashton a spol.mají být za pár měsíců převoleni.
Jakoby EU nestačilo, že zdejší domácnosti a firmy Wall Street /ale i Deutsche Bank sázela na podvodné ratingy derivátů a pak na pojistky proti nim/ a US spekulanti ojebali už v roce 2008 a násl. , pořád jim budou skákat na špek ? Nebo snad manžílek lady Ashton ví něco, co my nevíme ? Třeba od inzerentů jeho klientů ?

Ať si to vyžere prodloužená dlaň a kapsa ministr. financí USA - IMF.
(Jen jestli by nebylo levnější a rychlejší poslat ty peníze IMF / a tak hlavně USA/ přímo na Kypr , do Švýcarska anebo do Lucemburska, nač to přeposílat přes Kyjev ?).
Paradoxní na tom je to, že velkou část dluhů ukraj. drží ruské subjekty /ale i US inv. fondy nakoupily dost, dost na to, aby při eskalaci napětí tratily/. Dále je zde velký vnější dluh Ruska /zejména soukr. sektor/ - exponované v něm jsou evropské finanční domy, ale i firmy. Krym nijak trhy neovlivnil, naopak, klid, který zajistili Rusové ve spolupráci s obyvateli Krymu trhy uvítaly kladně.
Taky souhlasím s Haasem, že Putin má co chtěl, dál už bude jen čekat na další možní chyby evropských pseudoelit, potažmo na to, zda se někdo mocný na Západě nezblázní úplně - což je nepravděpodobné, nebyl by pak zvolen, místní ekonomická a finanční moc by jej eliminovala.
Takže to vypadá na jediný rizikový faktor - a tím je ukrajinský mocenský establishment -co má za lubem on. Podle mě by měl pacifikovat extremisty a zajistit klid, smířit se s návratem Krymu Rusku a posílit institucionální kontrolu toku financí, žádný investor /kromě pseudoinvestorů a pitomců či rozdávačů z cizího/ nepůjde na long term do země, kde není jasné, která mafie má zrovna navrch. Mafie musí být identifikovatelné aspoň natolik, aby bylo možné s nimi jednat tak, že je zajištěno, že přežijí apsoň dva roky. Dva roky se dají pojistit celkem za levno, pak už je to dost nejisté a téměř nepojistitelné.

Líto je mi zdejšího rusobijce resla, tak se těšil na První ukrajinský front...nebo aspoň na První krymský front. Opět tedy maršálská hůl zůstane v torničce někoho jiného.

resl
Nestačil by třeba Syrský front ? Tam jistě také je jedna ze stran ta dobrá a ta druhá ta zlá, nebo ne ?
Umíte syrsky ? Mohl byste tak totiž dělat kvartýrmajstra...kdyby se vás našlo víc. Kvartýjmajstr je celkem dobrá ulejvárna a není to tak rizikové. Když tak zdrhnete do Izraele a svedete všecko na Putina.
Pejzy si ale nechte narůst až v Izraeli, v té Syrii raději plnovous, holou hlavu a na ni fez. Nepopleťte to. Izrael -pejzy, Syrie - fez.
30. 03. 2014 | 21:41

Marian napsal(a):

Ve hře o Ukrajinu jde o Rusko.Jistí lidé dospěli k přesvědčení,že lze vyhrát třetí světovou válku,i kdyby přerostla v jadernou.- i za cenu těžkých ztrát vlastního obyvatelstva..To, co se už nějakou dobu děje není nic jiného,než vytváření co nejvýhodnějších vojenských a politických pozic.
30. 03. 2014 | 21:53

Maximus napsal(a):

Realisticky napsaný blog, snad jen je třeba vyzdvihnout okolnost, že Rusko moc po nemocné zemi, jako je UA opravdu netouží. Ono si uvázat na krk cca
35 mil. nakvašených a frustrovaných Ukrajinců (Rusů je tam asi 9 mil.) by mohli udělat jenom nemoudří politikové a to Rusové v současné době určitě nejsou. Oni si prostě počkají jak se vše bude vyvíjet, ale že by toužili po dalším území UA se nezdá, sami mají 17 mil. čtverečních km a jsou zdaleka největší zemí světa s ohromným množstvím surovin, energetických zdrojů a prostoru. EU tím, že rozfoukávala UA exces a stavila se proti Rusku si způsobila nemalé potíže, kterých sama má dost a dost a Ukrajina je jeden velký hospodářský a společenský problém a vzít si další přívažek by bylo více než hloupé. Rus je pro EU zajímavý a UA naopak nezajímavý obchodní partner. Politici EU se nechali od USA vmanévrovat do velmi špatné pozice,
kdy je jim pod podivným pozlátkem "humanity a demokracie" vnucován partner UA s holým zadkem a spoustou problémů a naopak zajímavý, perspektivní a bohatý partner Rus jim je špiněn a vytlačován od spolupráce, přičemž však se bez něj už dnes nemohou obejít. Chtělo by to si položit otázku, jsou politici v EU vč. těch našich při smyslech, nezbláznili se?

Jediná rozumná cesta jak z nastalé krize ven je, pomalu a tiše vše uvést do stavu naopak vyšší spolupráce s Ruskem. On tam totiž bude za nějaký čas velký problém, UA nemá na zaplacení plynu a ropy z Ruska a tak za nějakou dobu, Rus přivře kohouty prodiktovodů, pokud budou Ukrajinci znivu krást z tranzitu, tak Rus zavře kohouty úplně. Vsadím se, že už dávno jedná s Čínou o přesměrování ropy a plynu směr Asie a tím by nahradil chybějící zisky z Evropy.

Hezký den v Kocourkově.eu
30. 03. 2014 | 21:55

sorokin napsal(a):

Dnešní Ukrajina nemá vysoký dluh,ale vysokou nezaměstnanost.
Bloger asi má částečně pravdu,že jde o "lumpenproletariát žijící na vysoké noze",lidi pro něž slovní projev,politická korektnost a kultura politiky nic neznamená.Západ zmrazením kont Janulovyčových státních miliardářů chce ukázat,že ti byli ještě méně solidní střádáním si do ciziny na úkor všech-i bez tohohle humbuku.Proč tam Západ nefandí těmto "Zaorálkům",ale tomuhle rejdišti? Zavání to tím,že vzpomínají na ty Bandery,Petljury jak to tam "na východě" dokázali rozvracet okolo let 1920 a 1940.Tihleti Ukrajinci sázejí na to,že si své uhrají,nepřipouštějí si že v krajním případě budou vypaření do vesmíru za pár minut.Evropa s nimi bude hrubnout a trpět.I když EU je stará panna.Jsou to političtí chuligáni dnes,co budou později ? Ti prostí Ukrajinci zčásti si říkají "aspoň Gorbačev s Putinem vidí" co udělali převratem systému našeho Ljoni Brežněva.Brežněv -stálice-fakt vzbuzoval v lidech pocit bezpečí,mordýři se drželi dál.Od roku 1900 tuto lidskou vlastnost (není intelektová hlavně) neměl žádný z politiků u nich i jinde,snad poněkud Helmuth Kohl.
Slovensko mělo taky divokou politiku,Jelcin taky,ale ani u jednoho z nich se nenavazovalo tak jako zde na ukrajinský nacionalismus z revoluce a války jako nyní.Pamětníci tam tvrdí,že byli horší než Němci.Bohatec vládne Gruzii,bohatec nyní Slovensku,ale o Putinovi se tvrdí totéž Ale co je větší nebezpečí,se zdá být zatím zřejmé.Mám za to,že start ale začal roky 1956 a 1968.Ať šlo o co šlo.A primitivnost Reagana .Ustupovat nelze za mez únosnosti.Obama je však nebezpečnější.Barrosso poslechne.Ačkoliv by mu mělo být jasné,že evropské země žijí pomalu a tradicemi a USA je bez tradic,země ze svých národů vykořeněných lidí,vnášejících všude společensky neplatné fantasmagorie.Neznajících kontinuitu.
30. 03. 2014 | 22:17

Karel Mueller napsal(a):

Pane Haas,

minulost i současnost vidíte naprosto realisticky, nicméně další taktiku západu bych viděl asi takto:

Paralely s dobou před převzetím moci Hitlerem jsou do očí bijící, ale jsou zde i rozdíly. Především nevidím ukrajinského Goeringa a nakonec ani Htlera.

Myslím si, že západ chce někoho jako Pinocheta opírající se o ty gardy, všechno tomu nasvědčuje. Pokud tomu tak je, tak na západě vládnou ještě větší blbci, než Rusové doufali.
30. 03. 2014 | 22:18

xerox napsal(a):

bavore

ve stejném duchu tady píšu také , věta - údajně .. byla samozřejmě nadsázka ... je mi jasný , že ho nedostali nějací lojzové co měří radarem rychlost na silnici ... :-)
krymu jsem již také pogratuloval , že si ve svobodném referendu vybrali co chtějí ... a za včas utekli z chaosu ...


vico

chápu , že pelyňkové výpary mají mnoho podob ... včetně zmatených překotných otázek , ale zkuste se soustředit na tyto fakta :
- proč evidentní puč západní demo nevzrušuje
- proč nedodržela opozice dohodu s janokovyčem za účasti západních demo diplomatů
- proč nejsou vyšetřeny vraždy od snajprů
30. 03. 2014 | 22:29

Scarabeus napsal(a):

Kdo na Majdanu byl?

U nás nemáme neonacisty a rasisty?

Není možné u nás nafilmovat plné náměstí lidí demonstrujících proti "nepřizpůsobivým", v překladu proti Cikánům/Romům?

... a kolik procent hlasů získala DSSS(DS) v posledních volbách do poslanecké sněmovny parlamentu ČR?
30. 03. 2014 | 22:43

pavel v napsal(a):

Pan Haas píše, že se k moci na Ukrajině dostali nacionalisté a polofašistická pravice. Myslím, že hodně přehání a že vliv extrémistů ve skutečnosti není tak velký.

Na druhé straně nejsou nejmenší pochybnosti o extrémním nacionalismu Putina. Víme, že je to bývalý komunista a funkcionář KGB. To ho diskvalifikuje více, než kdyby byl třeba bývalý banderovec. Pan Haas mluví o zločinech banderovců vůči Polákům. Nějak při tom zapomíná čeho se vůči Polákům dopustili Rusové.

Podle mého Evropa s Amerikou nyní musí udělat hráz Putinově rozpínavosti a to i za cenu velkých hospodářských ztrát. Dnes nikdo nepochybuje, že kdyby se svět postavil Hitlerovi a Stalinovi hned na začátku, jak navrhoval Churchil, vyšlo by to mnohem levněji. Ukrajinci si od Rusů vytrpěli ještě více, než my Češi. Bylo by hanbou, kdybychom jim neprojevili sympatie.
30. 03. 2014 | 22:43

Karel Mueller napsal(a):

bureš maká ...

Nemáte pravdu. Aby ruská propaganda mohla cosi tvrdit, tak na to musí mít příslušná fakta a ona je má, stačí výroky a činy. Tvrdí to nakonec i němečtí politici, koukněte třeba na výroky Verheugena. Když skouknete jeden rozhovor na české pozici s Fesenkem, tak pochopíte, že skutečnost je ještě horší, nakonec stačí minulost šéfa Pravého sektoru Jaroše.

Pokud jde o Ukrajince, tak nevím, co lze čekat. Já jsem spíš se setkal se zaslepeností nebo vysloveným rusoflstvím. Racionální úvahy jsem se nedočkal.
30. 03. 2014 | 22:48

Sláma napsal(a):

pavel v. se dopouští velkého primitivismu, když tvrdí: "Pan Haas mluví o zločinech banderovců vůči Polákům. Nějak při tom zapomíná čeho se vůči Polákům dopustili Rusové."

Nebyli to Rusové, nýbrž Sověti. Nebyla to Ruská federace, která se rozšířila o území, ze kterých byli etnicky čištěni Poláci, nýbrž Ukrajinská SSR, Běloruská SSR a Litevská SSR.

Navíc jen skutečně nemorální člověk může omlouvat skutečně barbarské zločiny banderovců zločiny někoho jiného.
30. 03. 2014 | 23:01

Sláma napsal(a):

Oranžáda napsala: "ta rusácká propaganda, kterou převzal haas , že majdan jsou nacisti placení západem, to je strašná urážka těch lidí."

Ale vžyť to Američané i Němci sami potvrdili. Američané vydali na svržení Janukoviče (prezidenta zvoleného ve svobodných volbách, což uznala i Evropská unie) cca 5 mld. Kč.
A Kličko je německý občan!
A proč v době, kdy bylo jasné, že Majdan ovládl Pravý sektor, tam jezdili politici z EU jako o závod - třeba Schlafenberg!
30. 03. 2014 | 23:04

Maximus napsal(a):

bureš maká, agrofert a dluhy čr rostou napsal(a):
maximus,
rusko po ukrajine netouží, touží po ní putin, protože bez ukrajiny neobnoví SSSR. a to je smysl putinova života....
Aha, tak to jsem nevěděl, že se vám Putin svěřil, že chce obnovit CCCP, asi s ním chodíte na gorodky, že? Možná vám to nikdo neřekl, ale v Rusku je nyní kapitalismus a dost ostrá verze.
30. 03. 2014 | 23:10

Sláma napsal(a):

pavel v. napsal: "Ukrajinci si od Rusů vytrpěli ještě více, než my Češi."

To je samozřejmě vyložená lež. Ve skutečnosti to bylo právě naopak - mezi špičkami bolševické revoluce bylo hodně Ukrajinců, ale relativně málo Rusů.
Nesmíme zapomínat, že Brežněv byl Ukrajinec!

Navíc, vy jste pavle v. poněkud natvrdlý a neustále zaměňujete Sověty a Rusy, což je naprostý nesmysl.
30. 03. 2014 | 23:14

Jícha napsal(a):

Haas alespoň na stará kolena prozřel a chvála mu za to. Co se týká přístupu naší vlády, nemá cenu komentovat. Jde o genetickou zátěž národa. Něco jako "Se Sovětským svazem na věčné časy" - ale naruby. Jsme vlastně stále stejní ve všem. Ve falešné loajalitě ke komukoliv, v rozkrádání státu v absenci kritického myšlení. Výsledek se potom odráží v české ekonomice bez ohledu na politické uspořádání. Mendelovy zákony zatím platí a nás to nutí opakovat stále stejné chyby. Například - za minulého režimu bysme na tom ekonomicky mohli být mnohem lépe, kdybysme na pokyn z Moskvy neobdarovávali rozvojové země a zaostalejší země tehdejšího socialistického tábora. Dnes se podřizujeme velkému bratru - EU a snažíme se dělat totéž. Navíc už s holými zadky.
Kdysi jsme si nechali vykrádat mozky nebo třeba zásoby uranu. Dnes jsme si nechali ukrást i to málo, co nám zbylo.
Takto lze uvádět jednu opakovanou chybu po druhé. Naše naděje tak nespočívá ani v žádném diktátorovi, ani v současném demokratizmu, ani v našich "přátelích". Skutečnou svobodu, morální vyspělost a další hodnoty po kterých tak prahneme nám může v budoucnu zajistit jen a pouze genetické inženýrství.
30. 03. 2014 | 23:14

jogín napsal(a):

Hodnocení minulé situace je snadné. Puč byl dlouhodobě plánován, viz 5 miliard dolarů dle Nulandové investovaných ne do ekonomiky, ale do rozvoje "demokracie" na Ukrajině. Spuštěn byl cíleně, Janukovič dohodu o připojení podepsat nemohl, obyvatelé by příští zimu začali umírat zimou a hlady. Znamenalo by to Janukovičův konec. Ten se dostavil stejně, záminky se plánovaně chopila Svoboda a Pravý blok. Co jsou zač, bylo vidět na mnoha videích na síti. Souhlasím s Karlem Muellerem, že USA si představuje budoucnost a la Pinochet a hrazení výdajů z kapsy EU. Otázkou je, jestli se 90% Ukrajinců nechá ještě víc zotročit- už dnes mají cenu plynu dvojnásobnou, penze poloviční a vyhlídky nulové.
30. 03. 2014 | 23:18

Karel Mueller napsal(a):

bureš ...

Ale jděte, trochu méně emocí a více chladnokrevnosti by to chtělo

Kázat po Srbsku, Lybii vylhaných argumentů v případě Iráku a dalších misích, po kterých jsou hory statisíců mrtvol mi zní asi jako kázání protřelé kuplířky o cudnosti.

Krym nemá precedent. Jednak o něho Rusové přišli způsobem víc než pochybným. Dále to byl přechod slavnostní bez jediného výstřelu, jak řel Putin. Ale nakonec Putin v podstatě jasně řekl, proč do toho šel: Šlo o hrozbu ztráty Sevastopolu, města hrdiny a základny kardinální důležitosti. Proto jsou jakékoliv dodatky směšné. Všichni to dnes vědí a nikdo to nechce ze západních etablovaných politiků říct. Protože právě to bylo hlavním cílem majdanu, proto byli na klíčové silové funkce instalováni ultranacionalisté, ti by to udělali a předali NATO.

Pokud by Putin nejednal, tak by dnes vládl v Rusku nějaký maršál. Pak bychom se moc nesmáli.

Může se Vám to líbit či nelíbit, to je tak všechno. ALe nebezpečí pro lidstvo po tom, co západ produkuje, vidím jinde.
30. 03. 2014 | 23:30

bureš maká, agrofert a dluhy čr rostou napsal(a):

docela bych se soudruhem slámou i souhlasil. nezaměnujme rusy a sověty. rusové do dnes milují jednoho gruzínce, který vyvraždil víc rusů než hitler. to je paradox. stačilo k tomu 70 let soustavneho vymývání mozků. rusko je dnes nebezpečné monstrum plné narušených lidí. jsem hluboce přesvědčen, že svět spěje k druhé studené válce, která dostane rusko opet na kolena.
30. 03. 2014 | 23:31

veverka napsal(a):

Perfektní blog,velmi dobré zhodnocení situace.

Jaký to rozdíl od fanatických výkřiků různých Urbanů a Zaorálků.

Obama chtěl vzít Putinovi jeho černomořskou základnu a to se mu nepovedlo,proto tolik prská a vzteká se.

Okolo Krymu je taky v moři hodně ložisek plynu,na ten se už Exxon Mobil třásl jak ratlík a ono taky nic.

Pevninská Ukrajina je zbankrotovaná ,chudá a skoro nic tam už není k ukradnutí,takže na USA už žádnej lup nezbyl.

Krom zlata z ukrajinských rezerv,které amíci samozřejmě šlohli.

Cena útěchy.

http://www.hlavnespravy.sk/z-letiska-boryspol-startovalo-lietadlo-do-usa-nalozene-ukrajinskym-zlatom/231825
30. 03. 2014 | 23:42

Bob napsal(a):

to bureš maká,....
Chlape bojujte!!
Ignorujte LUKOIL, nejezte Ruskou zmrzlinu, Ruská vejce a nechoďte na atrakci Ruské kolo.
Ekonomicky zrujnujete Rusko a to přejde chuť nás napadnout.
31. 03. 2014 | 00:04

Bavor napsal(a):

bureš maká, agrofert a dluhy čr rostou napsal(a)30. 03. 2014 | 21:22:
bavor,
mě vubec nezajímá, kdo je nebo není žid. myslím si, narozdíl od nacistů a komunistů, že to není podstatné a nezajímá mě to. . pouze vyvracím lži pana haase. Konec citátu.

Ale on nelže, Pravý sektor je silně nacionalistické a antisemitské hnutí. To, že Jaceňuk je Žid, ale nehraje roli. Když se mu to hodilo, využíval i antisemitu Jaroše. Tak jako ten Rotschild Hitlera.
31. 03. 2014 | 00:08

Karel Mueller napsal(a):

bureš :::

Prč by Putin musel lhát? Vy mě bavíte. 25 000 vojáků tam měl smluvně povoleno se značnou možností volného pohybu. A domobrana? Když prakticky celý Sevastopol zpíval vstavaj strana ogromnaja, tak doslova ji mohli postavit levou rukou. Ale to je nepodstatné. Víte, Srbsku se taky garantovala územní svrchovanost a najednou bylo bez Kosova. Pandořinu skříňku otevřely USA Kosovem, tak nač teď fňukat?

A Němci? Ti by byli v pohraničí dodnes, kdyby neprohráli genocidní válku s 60 miliony mrtvol. Přeci to víte. Tehdejší politici zastávali názor, že je životně důležité vytvořit maximum monoetnických a monokulturních států, aby se ta zkáza nemohla opakovat. S multi kulti máme na ni opět zaděláno. Pardon, ale s multi kulti Rusové nepřišli.
31. 03. 2014 | 00:14

Karel Mueller napsal(a):

bureš ...

Z Vaší znalosti historie by se jeden picnul.

Na Ukrajině byl všemocným pánem Chruščev, pozdější Stalinův nástupce, který jim daroval Krym. A právě on osobně řídil zemědělství.

Západ ustupoval Hitlerovi ve všem Po mnichovské dohodě se rozsypal systém kolektivní bezpečnosti, Poláci poslali do Mnichova vyjádření podpory parcelování ČSR a také nám udělali totéž, co později Stalin udělal jim: Zabrali si území se svojí menšinou.

Pokud se chcete dozvědět o poměrech v částech zabraných Stalinem a Hitlerem, tak si přečtěte knihu Znovuzrozen z popela od židovského autora.
31. 03. 2014 | 00:31

Karel Mueller napsal(a):

bureš ...

Putin tvrdil, že domobrana není ruská armáda. Když tam měl legálně vojáky v Sevastopolu, tak dobře nemohl tvrdit, že tam ruská armáda není.
Master logic
31. 03. 2014 | 00:35

Karel Mueller napsal(a):

bureš:

Koukám, že ztrácíte nervy a nejste schopen reagovat na to, co píšu. Možná to ani nevnímáte.

Další debata je tedy zbytečná.
31. 03. 2014 | 00:44

vasja napsal(a):

Vico napsala:

"dlouhá negociační jednání.........."
------------
Ste prdlej, nebo tak vzdělanej? :-)
31. 03. 2014 | 05:16

vasja napsal(a):

resl napsal(a):
nepospíchejte, Haasi, než jste se stal levičákem, byl jste pravičák dost dlouho. ...
----------
Pan resl ponáší doprava.
Mysli teda, že je "pravičák".
31. 03. 2014 | 05:20

Ládik!!! napsal(a):

Českou vládu by měla zajímat praktická stránka věci: odejdou zdejší Ukrejinci bojovat na východní front? Nebo se sem nahrnou utečenci? Nárazníkové pásmo mezi UA a námi je dost úzké. Přes Polsko se jim nebude chtít, maďarům nikdo nerozumí.... Pole s budoucí úrodou jsou ohrožena, nejen suchem.
31. 03. 2014 | 06:27

born65 napsal(a):

Je nechutné, jak se vy, hájko-klausovci, snažíte zoufale lapat vítr nízkých pudů.
Za sebe říkám, že vaší skupinou opovrhuji, pane exporadče.
31. 03. 2014 | 06:30

jozka napsal(a):

vico, pri vsi ucte k vam... jen kratka reakce:

ad Je obvyklé, aby jedna strana/ukrajinská/ na poslední chvíli, pár dní před podpisem, bez toho, že by ji EU zavdala příčinu, zcela změnila své stanovisko?
ad Co vedlo Janukoviče ke změně o 180 stupňů?

Vy to fakt nevite? Tak proc se k tomu vyjadrujete?

ad Je pravdou, že většina Ukrajiny včetně východní části a včetně i "oligarchů"si přála podepsání asociační dohody?

Ja to nevim, vy ano?

ad Proč by za této situace měla EU neprojevovat sympatie k těm, kteří s obratem o 180 stupňů nesouhlasili?
ad Proč Janukovič použil v situaci, kdy demonstrovala jen mládež, silové prostředky/stejnou chybu udělal v Turecku Erdogan/.

Opravdu?

ad Měla zájem EU na vyhrocení situace? Proč tedy někteří min, zahr. věcí se intenzivně snažili zprostředkovat dohodu?

A proc ji teda vyhrocovala?

ad Mohli takhle vstoupit do děje, když měl Janukovič ještě vše plně pod kontrolou? Nebylo by to v té době očividné vměšování?

A ono nebylo? Viz ten vtip o defile zapadnich predstavitelu na Majdanu a Rusku? Jejich neustale vejsplechty co Ukrajina MUSI udelat...
31. 03. 2014 | 06:49

Sech napsal(a):

Jícha

Souhlas. Oficiální postoje ČR k událostem na Ukrajině se zakládají na genetickém fundamentu.
31. 03. 2014 | 09:14

lser napsal(a):

Tak má vypadat seriozní blog. Geopolotické hrátky USA začaly destabilizací Ukrajiny a skončili navrácením Krymu a Sevastopolu Rusku. Pouze malý český mopslík na americkém vodítku bude dál štěkat na Putina. EU má nyní na krku ekonomicky rozvrácenou a národnostně rozdělenou Ukrajinu.
31. 03. 2014 | 09:54

Filuta napsal(a):

Souhlas s panem Haasem.

Západ teď bude muset pomalu vycouvat, jinak se do té špíny namočí ještě víc.
Jsem moc zvědav na to, jak to udělá.
Kde jsou ti žvanilové, kteří tvrdili, že Rusové na Ukrajině nejsou šikanováni?
Ruština je tabu a nové nacionalistické "sověty" terorizují všechny, kteří z nové vlády nejsou nadšeni.

Nazývat za těchto okolností Putina agresorem je přinejmenším mimo mísu.
31. 03. 2014 | 10:17

Filuta napsal(a):

Bavor

Viděl jsem fotku hajlujícího Jaceňuka.
Ten nemá všech pět pohromadě.
Je to vůbec pěkná sebranka.
Muzyčka nechali oddělat. protože by je příliš kompromitoval, s jeho intelektem to asi nebylo moc slavné (stačilo mi to video s jeho zupáckým chováním primitiva).

Fuj tajxl.
31. 03. 2014 | 10:21

resl napsal(a):

tak eu se potřebuje dostat blízko k mužikovi, aby za pár let mužik nakopal Putina do zadku, až uvidí rozdíl mezi zaostalým Ruskem a rozvíjející se Ukrajinou. pak už to nebude na co svést v Rusku a ani se jim do války nebude chtít pro své trýznitele. to je hlavní cíl, zastavit Rusko vlastními občany. tak, jako se to stalo v jejich satelitech, co bysme si zapírali. Rusko je osamoceno a bude ještě víc, to už je zřejmé, že se zvířetem v podobě primtiva Putina nikdo nepůjde.
31. 03. 2014 | 10:24

Filuta napsal(a):

Resl

Hlavně že kandiduje na prezidentku ta zázračně uzdravená zlodějka Tymošenková.
To je pro Ukrajinu příznačné - nadšeně vítat nácky, korupčníky a vrahy.

Ukrajincům nakope zadnici Putin a nikoliv naopak.
Ona je ta euforie v zimě přejde , až budou platit za plyn o 40 procent víc.
Nemluvě o tom, až budou muset Rusům zaplatit na dřevo miliardy dluhu.

Se "zvířetem" Putinem půjde klidně Čína a to bude teprve bžunda.
Hlupáci z USA a EU k této úzké kooperaci, jíž Putin dlouho vzdoroval, v podstatě Rusko dohnali.

To, že vlády těchto zemí mluví o Putinovi jako o agresorovi ještě neznamená, že tomu věří jejich občané. Asi jako u nás.
31. 03. 2014 | 10:34

Hollander napsal(a):

Konečně v našich sdělovacích mediich reálný pohled na ukrajinskou krizi.Pohled je věcný ,nezaujatý a myslící člověk si udělá názor.Pro Resla , Fendrycha a urbana jistě těžko stravitelné
31. 03. 2014 | 10:34

Filuta napsal(a):

Reslíku,

furt nic?....

http://zpravy.idnes.cz/lavrov-kerry-jednani-v-parizi-o-ukrajine-ffz-/zahranicni.aspx?c=A140331_063242_zahranicni_wlk
31. 03. 2014 | 10:36

Kelt napsal(a):

resle,
musím konstatovat,že máte do určité míry můj OBDIV.
Vaši obsese Ruskem,Putinem a mužiky,které stavíte na prkna,která znamenají svět, se prolíná jako červená nit každým Vaším textem.
Fantazii máte opravdu bezbřehou-v tomto punktu musím konstatovat,že Yosif K,je na těchto stránkách již dvojkou.
S fakty jste ale na štíru.
EU v zastoupení tří ministrů ZV podepsala s Janukovičem smlouvu o jeho odstoupení a vypsání nových voleb.Ta smlouva měla jepičí trvání,protože se nelíbila fašistickým a neonacistickým bojůvkám na Majdanu/bezesporu Vaši milci/ a ti to vzali do ruk spolu s profesionálními odstřelovači,kteří svoji pozornost věnovali oběma stranám.
To vše mělo za cíl získání námořní základny v Sevastopolu do ruk jedné nejmenované mocnosti.
To vše věděl Putin několik týdnů dopředu a tak konal-Krym "padl bez jediného výstřelu"a z dvaceti tisíc ukr.vojáků jich přešlo na stranu Ruska osmnáct tisíc.
Krym bude ruský a Putin si počká,až se to na Ukrajině tak pokaká,až mu Ukrajina -její východní část spadne jako zralá hruška do klína.
Prostě se to nepovedlo,jak se to povedlo s Kosovem-smůla,že?
31. 03. 2014 | 11:27

resl napsal(a):

Putin už vyslal provokatéry na východ a přeje si nejdřív federalizaci. Pokud by na to Uk přistoupila, začne s dalšími provokacemi na které nastoupí uk. policie, dojde ke zranění, nebo budou mrtví a pak vyleze z nory primitiv Putin a další požadavek bude už jasný : připojit k Rusku celou Uk. třeba násilím. jenže v tu dobu už budou mít obsazené nebe i moře a budou mít na vybranou. buď je nato rozbije, nebo ustoupí a půjde to s nimi s kopce. a to půjde v každém případě, to mi věřte, jak mužici, tak zdejší proruští kolaboranti, kteří se na nadvládu hlupáka a tyrana těší.
31. 03. 2014 | 11:43

Kelt napsal(a):

resle,

je EU a USA demokratickými uskupeními?
Pokud ano,tak by bylo nejjednodušším řešením pod dohledem OBSE vypsat na Ukrajině referendum podle jednotlivých gubernií a vidělo by se,kam Ukrajinci chtějí.
Ty Vaše pindy o primitivovi Putinovi spíše svědčí o primitivismu Vašem.
31. 03. 2014 | 11:48

Freedom napsal(a):

Chudáci rusáci všichi jim ubližují: židé,amíci,židofašisti,kolonialisti,a všechny svině. A rusák musí zbrojit,zbrojit,zbrojit až se zase uzbrojí a padne na hubu.Děkujeme Reaganovi,Havlovi ,že můžeme dýchat svobodně bez ostnatých drátů a gulagů Pane Haasi děkujme rovněž V.V.Putinovi ,že chce znovu obnovit CCCP a uchvátit všechna území o které přišel po krachu komunismu.
31. 03. 2014 | 12:52

Freedom napsal(a):

Chudáci rusáci všichi jim ubližují: židé,amíci,židofašisti,kolonialisti,a všechny svině. A rusák musí zbrojit,zbrojit,zbrojit až se zase uzbrojí a padne na hubu.Děkujeme Reaganovi,Havlovi ,že můžeme dýchat svobodně bez ostnatých drátů a gulagů Pane Haasi děkujme rovněž psychopatu V.V.Putinovi ,že chce znovu obnovit CCCP a uchvátit všechna území o které přišel po krachu komunismu.
31. 03. 2014 | 12:56

Anastázie napsal(a):

Ad základní rozlišení
Nevíte nic o prostém lidu a pochodování-jednodušší je:

SENO-SLÁMA -SENO-SLÁMA...
Ue to kratší a rytmičtější.
31. 03. 2014 | 15:56

Medikolog napsal(a):

Freedom 12.52 a 12.56, to jim diktoval nějakej mischuge?

Pane Haasi, díky za blog.
31. 03. 2014 | 17:23

Medikolog napsal(a):

Eee, meschuge samozřejmě:-)...
31. 03. 2014 | 17:26

Rams napsal(a):

Po přečtení mám dojem, že Haas je žvanil, co mele na ruský noty z kolaborantského "Protiproudu".
31. 03. 2014 | 21:02

Michal napsal(a):

Putin měl fašisty i v kampani Zemana, vytáhne je kdy třeba. Nikdo než hlupáčci toho typu se nedá tak snadno programovat úkolovat zneužívat. Už ´68 jeho předchůdce hroziul čechám, že bez okupace ruskem je sežere nasicmus a "němci".
31. 03. 2014 | 21:56

gabriela napsal(a):

"Nepřesvědčilo mé kritiky ani to, když po pádu prezidenta Janukovyče, který přišel ráno potom, co den před tím podepsal dohodu, ve které přijal všechny požadavky ukrajinské opozice., a kdy se ukázalo, že to nebyla opozice a nebyli to demonstranti kteří demonstraci na Majdanu začali, ale Svoboda a Pravý prostor, kdo rozhodují na Majdanu, který si pod jejich vedením vymohl "právo" schvalovat složení nové vlády."
................................................................................................................................................
Vážený a milý blogere Tomáši Haasi. Jedním slovem, geniální. Lépe by to snad nikdo nenapsal. Zdá se ale, že jisté ideologické kritiky a další zabedněnce argumenty neutlučete. Podobají se zvířátkům. Jedou podle kolektivního programu primitivního instinktu. Vlastní hlavu, svobodnou vůli a svobodné myšlení k životu příliš nepotřebují a nepoužívají .
Na světlo Boží už vylézá další skutečnost. "Slavné" a vskutku "revoluční" hlasování o složení nové polofašounské oligarchii, při kterém hlasovali pučisté rukama i nohama zde ...
................................................................................................................................................
"Operace "Tlačítko"
Od počátku je jasné, že „fašistická guerilla“ vládnoucí v Kyjevě je dobře organizovaným spolkem, který se v mnoha svých příslušnících oprávněně hlásí k odkazu svého „idola“ Adolfa Hitlera. Operace „Tlačítko“, kterou se dostali k moci, proto právem vejde do dějin naší tak neochvějně demokratické Evropské unie."
--- obrázek ---
Prázdná místa poslanců, kteří také "hlasovali" pro "revoluční" vládu
--- obrázek ---
Poloprázný sál při hlasování o důvěře pro novou vládu
--- obrázek ---
Chybějící poslanci byli "demokrarticky nahrazeni"
--- obrázek ---
Do dvojitého hlasování o své „důvěře“ se zapojil i samotný Jaceňuk
--- obrázek ---
kuk na protiproud ...
http://protiproud.parlamentnilisty.cz/svet/politika/komentare/914-pyramida-lzi-o-ukrajine-ma-dalsi-trhliny-dukazu-pribyva-tymosenkova-hrozi-zabijenim-rusu-paul-craig-roberts-usa-to-cele-od-pocatku-ridi-informacni-valka-pokracuje.htm
................................................................................................................................................

Jinak díky za vaše skvělé a světlo poznání přinášející blogy. Argumentačně patří mezi nejlepší, které kdy byly o Ukrajině napsány. Bůh vám žehnej.
01. 04. 2014 | 09:28

Ivan napsal(a):

Niekolko citatov z prispevku:

vico napsal(a):
Škoda, že dědula Haas neradí Obamovi nebo alespoň Merkelové, ale jen "želé" Fischerovi. Jak by mohlo být krásně na světě.

- Haas by měl zodpovědět několik otázek.
-Bylo chybou, že EU vedla dlouhá jednání o asociační dohodě/která samozřejmě neměla nic společného s členstvím v NATO ani s osudem námořní základny v Sevastopolu, ale měla jen přiblížit Ukrajinu k jistým evropským standardům/.

- Byla chyba prezidenta Janukoviče, že připustil, aby velmi dlouhá negociační jednání dospěla až do finální části? Proč to připustil?

- Je obvyklé, aby jedna strana/ukrajinská/ na poslední chvíli, pár dní před podpisem, bez toho, že by ji EU zavdala příčinu, zcela změnila své stanovisko?

- Je pravdou, že většina Ukrajiny včetně východní části a včetně i "oligarchů"si přála podepsání asociační dohody?

- Co vedlo Janukoviče ke změně o 180 stupňů?

A moja strucna odpoved:

Ziadne negociacne jednania neprebiehali..., zapadni komisari prisli s hotovym textom, ktory ukrajinske urady museli bez zmien prijat... (vacsinou slo o odovzdavanie existencneho majetku Ukrajiny do ruk zapadu, pod kolonialnym heslom "Volny pohyn kapitalu, tovarov a sluzieb a osob")...!

K zmene o 180 stupnov Janukovyca viedlo to, ze neslo o dohodu, ale o diktat kapitulacie Ukrajiny a odovzdanie existencneho majetku a pody do zapadnych ruk...! Ono totiz Zapad (s jemu vlastnym kolonialnozlocineckym instinktom) vedel este pred pondelkovym vyhlasenim OSN, co sa v kratkom case stane..., nastanu vojny o vodu a potraviny, a kto bude mat v rukach cudziu podu a vodu, a pritom silne armady, vyzbrojene aj jadrovymi zbranami, ten nebude hladovat... Janukovyc sa branil spachat zlocin proti vlastnemu narodu, raz bude ikrajinskym narodnym hrdinom...!
01. 04. 2014 | 12:01

gabriela napsal(a):

Ivan
"Janukovyc sa branil spachat zlocin proti vlastnemu narodu, raz bude ukrajinskym narodnym hrdinom...!"
...............................................................................................................................................
O.K. Je evidentní, že už teď mnoho Ukrajinců prohlédlo a pláče po bývalé Janukovyčově vládě a možná i po Janukovyčovi samotném. Oproti tomu, co tam mají teď, to byla vláda světců...
"Evropská unie se trhá ve švech: Mluví se o Ukrajině. Mlčí se o Francii, Británii, Itálii, Španělsku a dalších zemích. Proti čemu revoltují „evropské děti“?
Patrick Joseph Buchanan upozorňuje, že v celé Evropě se zvedá vlna nového národního probuzení v důsledku přirozených obav veřejnosti mnoha států z totalitní Evropské unie"
http://protiproud.parlamentnilisty.cz/svet/politika/komentare/926-evropska-unie-se-trha-ve-svech-mluvi-se-o-ukrajine-mlci-se-o-francii-britanii-italii-spanelsku-a-dalsich-zemich-proti-cemu-revoltuji-evropske-deti.htm
..................................................................................................................................................
"Padouch, nebo hrdina, my jsme jedna rodina". Náhle se proto z oficiálních míst dozvídáme, že jeden z „hrdinů Majdanu“, Oleksandr Muzičko, byl obyčejný gangster. Kupodivu už ale neslyšíme, že měl úzké vztahy se všemi opozičními vůdci, včetně současného premiéra Arsenije Jaceňuka. Věděl o jejich transferech peněz a zřejmě i o tajných rozkazech k zabíjení vlastních lidí, aby se mohla vina shodit na Janukovyče. Samozvaný premiér Jaceňuk z něj měl prý stále větší strach. V zemi, kde byla paralyzována policie a kde ozbrojené bandy beztrestně loupí a terorizují celá města a oblasti, si nebyl svou bezpečností jist ani on...

Demonstrací síly se také stal pohřeb „hrdinného“ gangstera v Rovně. Situace na Ukrajině je značně nepřehledná. Využitím služeb ozbrojených banderovských jednotek a kriminálnických struktur dokázal sice Západ svrhnout prezidenta a vládu, ale nyní se „mouřenínů“ – nepohodlných svědků a také politických konkurentů prozápadní loutkové moci – potřebuje zbavit. Napětí a chaos by snadno mohly vyústit v tentokrát protizápadní akce. A je pravděpodobné, že v případě tentokrát „neřízené“ občanské války, by východní regiony nezůstaly součástí nynější Ukrajiny.

Zvláště, když za pouhou cestu na Krym budou až tři roky vězení a za jakékoliv projevy sympatií k Rusku lze vyfasovat až deset let v žaláři. Tak si nové poměry představují revoluční vládci, kteří „zákon o státních zájmech“ již v prvním čtení schválili. Skutečně demokracie jako řemen. Na Ukrajině bude ještě veselo."

http://protiproud.parlamentnilisty.cz/svet/politika/komentare/925-co-vedel-sena-bily-ze-musel-byt-popraven-zacala-valka-mezi-majdanskymi-revolucionari-demokracie-jako-remen-za-sympatie-k-rusum-az-deset-let-vezeni.htm
01. 04. 2014 | 13:23

XeniaAntipovna napsal(a):

Pan Haas projevuje obdivuhodně malou pozornost detailu a vydává nacismus za fašismus a dále válku gangů (Janukovič a boys na jedné straně) za politikum.
Existuje podezření, že Putin, který nejen má fašistický stát podle všech paramterů, svolává všechny neonacisty pod svá křídla, svolal i ty ukrajinské.
01. 04. 2014 | 13:32

gabriela napsal(a):

XeniaAntipovna

Milovaný Pane Bože, do koho jsi duši vrazil ;-) Milá XeniaAntipovna, přečtěte si prosím něco o podstatě fašismu. Všechny parametry státu vedeného ultrafašisty, (dobrá tak ať je po vašem), nazvěme je ultranacionalisty, dokonale naplňuje současné vedení Ukrajiny, které s demokracií nemá zhola nic společného. Pokud jste eurohujer a eurofanda, tak máte smůlu, Angela Merkelová to vidí podobně ...

"Podle komentáře Der Spiegel Online je vláda v Kyjevě konglomerátem pragmatických diletantů, podezřelých oligarchů a ultranacionalistů bez jakýchkoliv zábran a nemůže tak Ukrajinu stabilizovat. A tím je neodvratně určena k neúspěchu.
Zcela oficiální reakci německé vlády si pak vyžádal obsah odposlechnutého telefonátu Julije Tymošenkové. Představitelé všech politických stran ve Spolkovém sněmu a mluvčí Angely Merkelové jednohlasně odsoudili nenávistné útoky proti Rusku a Rusům. Zahraničněpolitický mluvčí CDU Karl-Georg Wellmann to formuloval naprosto jednoznačně: „V této situaci potřebuje Ukrajina vůdčí osobnosti, které působí uvážlivě a vytvářejí navenek i dovnitř důvěru. Skandální politici jsou pro něco takového nevhodní. Kdo se vyjadřuje takovým způsobem, vylučuje se jako vážně míněný partner k rozhovorům s Evropskou unií, ale také s Ruskem.

Připojila se i šéfka unijní diplomacie Catherine Ashtonová, i když se přitom vyhnula přímé charakteristice neonacistického hnutí. Dokud násilí Pravého sektoru před pár měsíci směřovalo proti legitimní vládě prezidenta Janukovyče, který odmítl podepsat dohodu s EU, zdálo se být všechno v pořádku, nyní ale Ashtonová najednou už odsuzuje „nátlak aktivistů Pravého sektoru, kteří obklíčili budovu“ parlamentu. Takové „zastrašování“ je proti všem „demokratickým principům a vládě zákona“, a proto Ashtonová vyzvala PS, aby se „zdržel hrozeb a násilí“ a odevzdal „okamžitě všechny nepovolené zbraně“.
http://www.literarky.cz/tema/87-tema-na-tento-tyden/17175-stahuji-se-nad-pravym-sektorem-mracna
.................................................................................................................................................
Zatímco američtí vojáci bojovali proti fašismu a nacismu v Evropě, položil v roce 1944 deník The New York Times tehdejšímu viceprezidentovi Henrymu Wallacemu otázku, jak by popsal americké fašisty. „Tvrdí o sobě, že jsou vlastenci,“ odpověděl Wallace, „ale zrušili by všechny svobody, které máme zaručené ústavou. Požadují svobodu podnikání, ale zastupují monopoly a jejich zájmy. Jejich konečným cílem je uchvátit politickou moc. Díky ní a souběžnému využívání moci hospodářské pak budou moci držet prosté lidi v trvalé porobě.“...

A jak se vlastně pozná fašismus? Uveďme si alespoň čtyři hlavní znaky ...

– Hledání nepřítele – Lidé jsou naháněni do jednotného houfu ve jménu vlasteneckého sjednocení a boje proti společnému nepříteli či hrozbě: proti rasovým, etnickým nebo náboženským menšinám, liberálům, komunistům, socialistům, teroristům atd.
– Ochrana velkého průmyslu – Průmyslová a finanční špička obvykle dosazuje předáky k moci a vytváří vzájemně výhodnou symbiózu mezi vládou a průmyslem.
– Všudypřítomná bratříčkování a korupce – Fašistické režimy velmi často tvoří skupinky přátel, kteří si navzájem rozdělili funkce a často i národní přírodní zdroje či jiné bohatství a jsou připraveni se navzájem bránit.
– Podvodné volby – Volby jsou obvykle pouhý klam, jindy jsou zmanipulovány mediální kampaní nebo podvody při sčítání hlasů. Fašistické státy často kontrolují volby prostřednictvím justice.

Obávám se, že všechny výše uvedené průvodní znaky fašismu, vykazuje Jaceňukova revoluční buňka, která se zove prozatímní vláda, víc než dokonale...
01. 04. 2014 | 16:51

gabriela napsal(a):

pokračování ...
Výše uvedené znaky fašismu jsou výtahem z textů vynikající novinářky Terezy Spencerové ...

25. 3. 2014 10:57JINÝMA OČIMA Ruský podnikatel Alexandr Barabanov už několikrát veřejně vystoupil s přímým svědectvím toho, co se odehrávalo v Kyjevě na Majdanu. Barabanov jednoznačně tvrdí, že se na Ukrajině dostali k moci fašisté a obdivovatelé Stěpana Bandery. Nyní jsou prý různými skupinami, hlavně z Německa, rozkrádány zbytky ukrajinských státních strategických podniků. Barabanov soudí, že protiruské sankce budou mít jediný výsledek: posílení Ruska a upevnění jeho pozice.

Veřejně jste mluvil o tom, že máte v centru Kyjeva byt, kde žije vaše rodina a tamní situaci proto znáte. Jak to teď v Kyjevě vypadá?

Včera jsem mluvil s babičkou a s dalšími lidmi z Kyjeva. Situace je taková, že zhruba před týdnem takzvaná nová vláda začala stahovat veškeré ozbrojené skupiny na organizovaná cvičení na základny, aby je vycvičili a vytvořili z nich legální policii. Všechny ty ozbrojené skupiny, co pobíhaly centrem města, dostanou oblečení, munici. A podle toho, kdo se na Majdanu víc angažoval, kdo víc házel zápalné lahve a víc střílel do policistů, tím vyšší hodnost teď dostane. Takže si umíte představit, co za lidi teď bude tvořit policii...

http://www.parlamentnilisty.cz/arena/rozhovory/Rus-ktery-se-postavil-Kalouskovi-u-Jilkove-Ukrajinci-budou-otroci-ti-hajzlove-vse-rozkradou-A-pokud-jde-o-Majdan-312692
01. 04. 2014 | 16:55

Liza napsal(a):

Gabriela je dobrá, popisuje Putinův režim a snaží se nasadit psí hlavu jinému. Co asi způsobí hloupost? Nebo je to vrozená indispozice. Spíš putinovská úředničina.
Ostatně Barabanov je známý jako ruský šovinista i v Rusku a člen GRU, za zmínku stojí jeho zapletení se v Praze s vietnamskou mafií a poměrně vysoké dluhy.
01. 04. 2014 | 18:22

gabriela napsal(a):

LizaXeniaAntipovna

Nejsem si moc jistá, kam vás mám zařadit. Nejvíc se mi na vás šikne pomlouvačná presstitutka. Mnohem více, než abych vás zařadila mezi různé kavárenské kecálky, filozofy, politology, humanisty, historiky, ekonomy, umělce, novináře, poradce a vůbec akademiky nebo žvanily odtržené od reality a praxe ...

Kuk na zvědavce :

Dlouho jsem přemýšlel, co se děje v Evropě a USA ohledně Ruska a Ukrajiny. Teď mi to došlo...

http://www.zvedavec.org/komentare/2014/04/5917-uvaha-spolecny-jmenovatel-reakci-evropy-a-usa-na-rusko-a-putina.htm
01. 04. 2014 | 18:46

Ivan napsal(a):

Pozor na Hitlerovych klonov 21. storocia...!!!

Od roku 1. februara 1933 az do 1. septembra 1939, ziaden svetovy statnik vo svojich prejavoch nedeklaroval tolkymi slovami jeho zaujem o europsky mier, ako Adolf Hitler... A prejavy koncil slovami (parafrazujem), a... v tomto cieli nam nikto ziadnou silou nezabrani, my musime byt najsilnejsi...!

Dnes je tu plno zapadnych politikov, Hitlerovych klonov, ktori rovnako o dusu prisahaju, ze v sireni tzv. demokracie im nikto nemoze zabranit a dosiahnu to akymikolvek prostriedkami...!

Ked clovek analyzuje, ako sa ich slova rozchadzaju s cinmi, musi mu behat mraz po chrbte... Merkelova dokonca opat vysiela nemecke lietadla na hranice s Ruskom, rovnako ako Hitler, ked 22. juna 1941 pripravil napadnutie Ruska...! Rusko by malo tomuto klonu Hitlera jednoznacne a z principu, suc poucene historickymi skutocnostami, jasne povedat: Prve nemecke lietadlo, ktore hoci omylom porusi ruske hranice, bude bez dalsieho vyzvania zostrele a odveta dopadne utokom na letisko z ktorehu vystartovalo (vynimkou by bolo, ak by pilot vopred ohlasil dezerciu)...! Rusko ma na to nepochybne moralne PRAVO...!!!
02. 04. 2014 | 10:19

gabriela napsal(a):

Ivan

"Merkelova dokonca opat vysiela nemecke lietadla na hranice s Ruskom, rovnako ako Hitler, ked 22. juna 1941 pripravil napadnutie Ruska...! Rusko by malo tomuto klonu Hitlera jednoznacne a z principu, suc poucene historickymi skutocnostami, jasne povedat: Prve nemecke lietadlo, ktore hoci omylom porusi ruske hranice, bude bez dalsieho vyzvania zostrele a odveta dopadne utokom na letisko z ktorehu vystartovalo (vynimkou by bolo, ak by pilot vopred ohlasil dezerciu)...! Rusko ma na to nepochybne moralne PRAVO...!!! "
.............................................................................................................................................................................................
O.K., bezesporu má na to právo. Vladimír Putin by mohl zatím uplatňovat svoji osvědčenou klidnou sílu... Je totiž jen velmi málo pravděpodobné, že Merkelová ve skutečnosti něco řídí. Natož německá letadla. Je jenom hadrovou panenkou a loutkou v rukách mocnějších rodin. Což se takhle raději kouknout na zoubek "kabale". Pokud by se jí protisankcemi sáhlo na korunky, pardon na "doláče" vyměkla by a stáhla by se. Kabala je na penízky totiž strááášně móóóc citlivá a háklivá. Ten pokles rublu na trzích má také pod palcem právě ona. Takže kuk na "tajemnou " "Velkou čtyřku" ( není vůbec těžké uhodnout, kdopak se nám asi pod ní skrývá). Je přítomná ve všech bankách: 1.State Street State Street Corporation, 2.Vanguard Group, 3.BlackRock and 4.FMR (Fidelity).
A také by bylo dobré se mrknout na "akciovky, které jsou nasáté na nadité cecíky kabaly. Veškeré aktivity "Velké čtyřky" a vybraných akciovek v Rusku zarazit. Kabala by měla hned po žížalkách a po chuti hrát si na vojáčky a vyprovokovat válku ...
..............................................................................................................................................................................................
Mnoho lidí slyšelo o skupině Bilderberg, illuminátech nebo Trilaterální komisi. Ale jaká jsou jména rodin, které řídí svět a mají kontrolu nad státy a mezinárodními organizacemi, jako jsou OSN, NATO nebo MMF?

Pokusme se odpovědět na tuto otázku, můžeme začít s tím nejjednodušším: inventura největších světových bank, a uvidíme, kdo jsou akcionáři a kdo rozhoduje...

Můžeme vidět jádro přítomné ve všech bankách: State Street State Street Corporation, Vanguard Group, BlackRock and FMR (Fidelity). Aby se zabránilo jejich opakování, budeme je nyní nazývat “Velká čtyřka”.

http://svobodnenoviny.eu/velke-rodinyktere-doopravdy-ovladaji-svet/
02. 04. 2014 | 14:55

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Boudal Jiří · Brenna Yngvar · Bureš Radim C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Glanc Tomáš · Groman Martin H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Novotný Martin O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rath David · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vích Tomáš · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojta Vít · Vojtěch Adam · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy