Radar: Mohli jsme hrát o ligu výš

17. 09. 2009 | 12:16
Přečteno 9445 krát
Je několik důvodů, proč se protiraketová obrana Spojených států, jejich jednotek rozmístěných ve světě a spojenců, v jejímž budování vláda prezidenta Baracka Obamy pokračuje, obejde bez radarové stanice v Česku.

Prvním je zahraniční politika. Obamova vláda se rozhodla implicitně ustoupit tlaku Ruska v naději, že tandem Putin-Medveděv tento krok ocení a bude spolupracovat tam, kde se jejich zájmy setkají. Obama doufá, že Rusko pomůže s íránským jaderným programem, což je riskantní kalkul. Nesdílím ale názor těch polských a českých politiků, kteří, zdá se, se domnívají, že takový krok se rovná usmiřování agresivní, neoimperialistické politiky Ruska, a tedy jakémusi uznání, že Ruská sféra vlivu ve Střední Evropě trvá prostřednictvím záhadné historické setrvačnosti. Vždyť jsme v NATO a EU, proč se tedy při strategické rozvaze nechat táhnout ke dnu balvanem minulé optiky?

Druhým důvodem je americký rozpočtový deficit. Před budoucí íránskou hrozbou se lze chránit i levněji. Nejúčinnější by byl společný americko-ruský tlak na Teherán a jako záložní plán vybudování společného obranného systému. Pokud se to nestane – a tipuji, že ze spolupráce s Rusy nakonec nic nebude – naváděcí radar může být blíž zóně hrozby, může být mobilní a za určitých podmínek může být umístěn na moři. Střední Evropa byla pro třetí pilíř, ochranu Ameriky a velké části Evropy, ideální, ale ne jediné řešení.

Třetím důvodem je domácí politika. Obama jako liberální demokrat musí vzít v úvahu názory levicové volební základny, jež vždy byla k jakémukoliv zbraňovému systému (včetně těch jasně určených k obraně) nedůvěřivá. Stimulování ekonomiky a reforma zdravotního pojištění bude stát enormní prostředky; za této situace je těžké levicové demokraty v Kongresu přesvědčovat, že by měli myslet o tah-dva dopředu a připravit si kreditní kartu.

Kdyby se jednalo o celý protiraketový systém, bylo by to smutné. Takový přístup by třeba v roce 1965 znamenal, že Apollo by na Měsíci nikdy nepřistálo (vždy se najde dost expertů, kteří vysvětlí, proč je nová technologie „drahá“, „nedokonale vyzkoušená“ a „neúčinná“). Naštěstí jde však jen o jednu jeho část. Obama v budování protiraketové obrany pokračuje, i když v mírně omezenější míře než jeho předchůdce. Je to systém přesahující naše momentální kalkulace a v budoucnosti, až dnešní politické a ideologické vášně zemřou přirozenou smrtí, bude oceňován jako základ planetární bezpečnosti.

Je škoda, že radar v Česku nebude? I když to není konec světa, odpověď musí být: Ano. Prostřednictvím velmi malého a levného gesta jsme měli šanci ukázat se jako spolehlivý spojenec velmoci, která garantuje naši bezpečnost, stabilitu a tedy i prosperitu. Tak jsme se jednoznačně neprojevili.

Měli jsme možnost dostat se v zahraniční politice o ligu výš, než kam vlastním významem patříme. K tomu nedojde. Odpovíme-li si na otázku, proč se tak stalo, dostaneme se dost blízko k trefnému popisu stavu, v němž se dvacet let po znovunabytí svobody nacházíme. Což je smutné, ale dá se to přežít.

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Michal Macek napsal(a):

zdravim

ted asi dostanete cocku :)) ale ja ho taky chtel....:)
17. 09. 2009 | 12:20

Suchec napsal(a):

Do cizí řitě si lezte Vy, když chcete, jiné do toho netahejte.

Konec konců jste za to dostal pěkný prachy, že?

Ono je to konec konců jedno, jestli tabákový průmysl, nebo zbrojní.

A co tak hazardní?

To by vyšlo tak nastejno.
17. 09. 2009 | 12:21

Karel napsal(a):

O ligu výš? Jako, že bychom rozhodovali o Evropě? No to je tedy obrovská škoda nebo klika pro Evropu, že to ani nejsou schopni pochopit. Ale pěnici Vlastu tu nám nikdo nevezme, že pane Klvaňo?
17. 09. 2009 | 12:29

drv napsal(a):

No nevím, přežít se to jistě dá, zvláště, kdž jste odvedl mizernou práci a vracet peníze nemusíte, to se to pak činí povznesené rozbory. Žádná sebereflexe z Vaší strany?
17. 09. 2009 | 12:31

Myrda napsal(a):

A co ty prachy ubožáku? Jste expert na všechno, stejně jako rotný co radí Obamovi s ekonomikou.
17. 09. 2009 | 12:36

MerryMan napsal(a):

Pane Klvaňo,
i když jste se velmi snažil si vydělat ten "groš", neuspěl jste. Na rozdíl od Vás totiž snad každý člověk ví nebo snadno pochopí, že v případě konfliktu Rusko-USA jsou možné dva scénáře:
1. Rusové zaútočí, podle vojenských plánů NATO mohou být zastaveni nejdříve na linii hranice Belgie-Německo. NATO bude bombardováním jadernými a vodíkovými pumami ničit zásobovací cesty vedoucí hlavně přes Polsko a ČR. Samozřejmě že bude brán max. ohled na civilní ztráty. Tomu, že USA vyvíjí vodíkovou pumu, která se "vyhne" civilistům snad nevěříte ani Vy.
2. NATO zaútočí a Rusové budou ničit zásobovací trasy armád NATO - bude bombardováno území Polska a ČR atomovými a vodíkovými pumami.
Výchozí prostory pro útok a dosažené cíle se mohou lišit, ovšem k tomu bombardování v případě konfliktu dojde.
17. 09. 2009 | 12:37

MerryMan napsal(a):

Pane Klvaňo,
jediný "obranný" přínos bude, že dvě ruské raktety, které ten radar zničí nedopadnou na USA.
17. 09. 2009 | 12:40

cempírek napsal(a):

Kyrgystán, Omán nebo třeba Paraguay... tam jsou o ligu výš, protože tam USA mají své vojenské základny :))))
17. 09. 2009 | 12:42

martys napsal(a):

Klvaňa - nakonec bude amíky přesvědčovat aby ten radar a rakety chtěli :-))
17. 09. 2009 | 12:44

MH napsal(a):

Pane lvaňo, o ligu výš můžeme hrát i tím, že třeba budeme dobří ve vědě, v kultuře... nakonec i v té politice. Americkou základnu k tomu nutně určitě nepotřebujeme.
17. 09. 2009 | 12:44

Admirál napsal(a):

Někde v minulosti jsem psal, že Obama potažmo Amerika lehce vymění radar za jiné nespecifikované vyhody poskytnuté ze strany Ruska.

To platí pro radar plánovaný i radar již postavený.

Z tohho je vidět, že spolehání se na nějakého velkého bratra, který nás zaštítí výměnou bezvýhradnou poslušnost loaljalitu je krok který se nám nemůže dlouhodobě vyplatit a v minulosti se nám již nevyplatil.

Z těchto příčin jsem rád, že radar nebude. Česká zahraniční politika má šanci jinou, sic obtížnější ale v rámci našeho bezpečnostního ukotvení efektivnější cestou.
17. 09. 2009 | 12:46

Marcus Agrippa napsal(a):

To je teda článek - to by jeden zaplakal. Jaké gesto?! Instalaci radaru u nás stornovali Američani ne Češi v referendu ( které bohužel nesmělo proběhnout ). Pokud bychom se něčím posunuli o ligu výše tak právě referendem a jeho drtivou podporou. Obama jen ukončil trapnou nedůstojnou frašku.
17. 09. 2009 | 12:48

Bara napsal(a):

Malé a levné gesto?? Tak takový popis americké základny v Brdech jsem ještě neslyšela...
A co kdybychom se dostali o ligu výš třeba přispěním ke globálnímu odzbrojení?
17. 09. 2009 | 12:49

Libuše napsal(a):

Klvaňa: Prostřednictvím velmi malého a levného gesta jsme měli šanci ukázat se jako spolehlivý spojenec velmoci, která garantuje naši bezpečnost, stabilitu a tedy i prosperitu.

1. Životy našich lidí v linii prvního úderu proti USA jsou samozřejmě "malé a levné gesto", zvlášť když k Vašim dveřím ty rakety nepřiletí, když Vy v Brdech nebydlíte.

Mohl by pan Klvaňa vysvětlit, jak USA "garantují naši bezpečnost, stabilitu a tedy i prosperitu"?

2. Pokud vím, v kapitalismu si každý na prvním místě hlídá VLASTNÍ PROSPĚCH a VLASTNÍ PENĚŽENKU. Se Spojenými státy to určitě nebude jinak. My bychom posloužili k tomu, aby první úder nezasáhl USA....
17. 09. 2009 | 12:50

Frank napsal(a):

Pane Klvaňo

O jaké lize to blouzníte.Rozhodovat o něčěm s tou partou chudáků o počtu 200 kusů,které vy tak ochotně sloužíte,která není schopna si alespoň vyřešit politickou situaci na svém dvorečku, chcete hrát vyšší ligu.

Možná tak ještě kuličky za Pákistán a vy by jste mohl dělat trenéra.
Ale jak je znám,tak by si po prvním kole prodali důlek.
17. 09. 2009 | 12:54

Petr napsal(a):

Pane Klvaňo, s kým chcete hrát o ligu výš? Vy nevnímáte to že jen těžko změníte poměr sil v této zemi, že nemůžete vymazat tzv. Obyčejné Lidi kteří volí všechny ty Obyčejné Politiky? Tady prostě nejsou podmínky na vyšší ligu a generaci ještě nebudou. Základu USA ani Ruska zde nechci, pokud máme tvrdit lidem že jsem suverénní stát. Pokud věc postavíte jako výběr mezi možností být vazalem Ruska nebo USA, tak chci být raději vazalem USA. Jinak to vaše pojednání třeba ve zmínce o Měsíci moc nechápu. Máme dost problémů s touto planetou a jistě by se dalo přežít bez návštěvy Měsíce. Ať už byla skutečná nebo zinscenovaná v Hollywoodu :-)
17. 09. 2009 | 12:57

neo napsal(a):

Radar zamítnut... kdo by ho tu chtěl?

možná tak naši politici, kteří potřebují nějaké téma k boji o voliče.

jedni ho prosazují, druzí souhlasí, ti první pak otočí a zase ho nechtějí....
17. 09. 2009 | 13:05

F.Srbek napsal(a):

Co je to za ligu, kterou bychom hráli? USA prokázaly zdraví rozum na rozdíl od "českých jestřábů"! Je a bude řada příležitosti jak prokázat svou sounáležitost k EU i NATO bez toho, abychom někomu lezli do ........ Mám pocit, že si někteří "čeští vlastenci" přáli radar mnohem více, než ho USA potřebovaly. Život jde dál a "propagandisté" se musí přeorientovat. však oni zase s něčím přijdou!
17. 09. 2009 | 13:06

F.Srbek napsal(a):

Oprava: zdravý rozum
17. 09. 2009 | 13:07

Křesina napsal(a):

Pane Klvaňo: zatím se ještě Ruská sféra vlivu nepíše, tedy alespoň s velkým R. Nemyslete na vyšší ligu, nevím čeho, a zopakujte si pravopis.
17. 09. 2009 | 13:11

MAG napsal(a):

Tak jste tu čočku pane Klvaňo opravdu dostal. Asi jste ani nečekal opak. I proto Vám děkuji za Vaši odvahu svůj článek napsat. Bohužel češi už asi mají v genech svoji připosranost a alibistickou touhu chovat se stylem "já nic, já muzikant". Až tady zase jednou začnou padat z nebe ruské tanky, určitě výše uvedení přispěvovatelné pochopí, že je ruský bratr shodil "pro naši ochranu".
17. 09. 2009 | 13:12

Ládik napsal(a):

Kdyby byla sbírka na radar, rád bych přispěl.
17. 09. 2009 | 13:15

Aleš napsal(a):

Pane Klvaňo malým bodem pro minus byl i politický postoj v Polsku a zejména v Česku- obě země nebyly schopné ratifikovat uzavřené smlouvy a i v tomto punktu jste sehrál nedůstojnou roli.
Mlžení, lhaní nemohlo přispět k zvratu názoru veřejnosti. Podotýkám, že osobně jsem byl pro radar jako výraz našeho postoje k ochraně západní civilizace.
17. 09. 2009 | 13:15

Bara napsal(a):

Za komunistů kolovalo trpké rčení, že stejně všichni jednou padneme v boji za mír. Panu Klvaňovi je zřejmě líto, že se to nedotáhlo do konce.
17. 09. 2009 | 13:16

Aleš napsal(a):

A o té vyšší lize- to jste myslel vážně? Jeden radar přece nemůže zavřít světu oči - nakonec naše výkony v posledních 10 letech jsou všem, kdo se o vývoj u nás zajímají naprosto jasné
17. 09. 2009 | 13:17

Tupelo napsal(a):

Pane Klvano, Obama zadnemu Rusku neustupuje, pouze zacal slyset obe strany (ne jak Bushova administrativa predtim, ovladana neokon. idejemi), tedy i napr. vyznamne vedce a spocital si ze jeho vystavba sebou nese vic negativ nez pozitiv (nejen financne).
Jestli v jeho rozhodnuti hral nejakou roli odmitavy postoj naproste vetsiny ceske verejnosti, pak by to byla jen zahanbujici znamka pro ceske politiky v cele s Parkanovou, Topolankem, Vondrou, Schwarzenbergem, kteri nazor obcanu, jez je delegovali do nejvyssich funkci (cistotu voleb '06 nechme stranou), hanebne ignorovali.

Trochu nerozumim Vasemu postoji, na zacatku clanku pisete, ze zrusenim vystavby radaru v podstate o nic nejde, ze jsme zakotveni v EU a NATO - abyste na konci clanku tvrdil ze odmitnutim gesta (ano bylo by to pouhe gesto, ktere by nas mezi zadnou vyssi ligu nedostalo, za rok ci pet by se na nej nejspis zapomelo) jsme odmitli sluzbu velmoci jez je garantem "bezpecnosti, stability a prosperity". To neni pravda, pokud je neco takovym garantem je to prave EU a NATO - s USA na toto tema nemame podepsany zadne oficialni smlouvy. Pokud se pletu, tak me prosim opravte.

A ted k politikum:

1. Topolanek prohlasil ze CR neni "ukotvena pevně partnersky, bezpečnostně, spojenecky" a ze jsme proto demokraci nezralou - a pry nas tak vidi i evropsti partneri. Je to prave naopak, to ze jsme s temito partnery nekoordinovali bezpecnostni politiku je to co nas shazuje. Jednali jsme na vlastni pest - vzpomente si napr. jak Topolanek skocil po zruseni viz do USA, cimz narusil jednotny evropsky postup.

2. Schwarzenberg tvrdi "ze vzdycky rikal, ze...." - bez komentare, pusobi to na me ze si neumi stat za svym.

3. To jiny kanon je Parkanova - ta stale doufa ze se k vystavbe USA vrati. Komu by se taky chtelo opet pretextovavat oslavnou pisen na Gagarina a radar.

4. Liska od Zelenych tvrdi, ze nesouhlasili s uzce dvojstranou dohodou s USA. Ha, nebyt poslankym SZ, ktere ovsem SZ opustily, mozna se na Brdech jiz kopou zaklady.

5. Paroubek tvrdi ze CSSD dal vyvoj za pravdu. Ano, ovsem nikdy jsem se na techto blozich nedozvedel, jak se poslanci CSSD zachovaji, pokud ODS silou radar prosadi. Jedno z minus, ktere tuto stranu v mych ocich poskodilo.

6. Ne zakladnam patri velky dik, byl to patrne nejvetsi projev obcanske spolecnosti od Listopadu '89. Kez by na tuto iniciativu navazaly dalsi hnuti. Nejdulezitejsi je ze NZ ukazala ze hodne veci jde udelat i bez, nebo natruc politikum.
17. 09. 2009 | 13:23

Weine napsal(a):

Pane Klvaňo, myslíte, že jde ještě víc lézt do zadku USA. než to dělala dosavadní modrá vláda? Pochybuji. radar tady nebude právě kvůli takovým lidem, jako vy. Jste prolhaný a moc vlezdo pr.... To naše lidi irituje, takoví lide bez sebevědomí, prolhaní a prodejní. Opravdu vám někdo věří, že je to proti Iránu? Proč ten radar neudělají logicky v Turecku nebo Bulharsku? A jestli by Rusové zaútočili na radar, budete s tou modrou bandou ještě v ČR? Kolik jste dostal za ten radar všimné? Buďte chlap a prozraďte to.
17. 09. 2009 | 13:27

Proto napsal(a):

Všichni, kteří zde prosazovali proti vůli většiny obyvatel ČR zřízení US vojenské základny (základen) se jen chtěli hřát ve slunci přízně mocných oné světové velmoci . Stejně jako jejich předchůdci Bilak a spol. Měli by se zaslouženou hanbou odtáhnout z veřejného života. Včetně pana klvani, který jako všichni jeho kolegové neváhali pomocí trapných lží oblbovat národ,jen aby získali vlastní prospěch. Fuj !
17. 09. 2009 | 13:30

Luba napsal(a):

Je jasné, že Obama ze sebe blbce dělat nenechá, a svým jestřábům neuvěřil povídačku o tom, jak brdský radárek iránskou raketku napomoci zneškodniti může.

Rusko, resuscitující stalinské tradice, bylo tím pravým cílem.

Proč nefunkčním nesmyslem zbytečně provokovat už dosti poníženého Ruského medvěda, se kterým je třeba jednat a systematicky odstraňovat hluboce zakořeněnou nedůvěru k bývalému rivalovi?

Apropos:
Je mi záhadou, že při takovém množství jaderných zbraní na všech stranách a poměrně vysoké míře stupidity ve velení všech armád lidstvo stále vegetuje.

Zdá se, že se ti katolíci modlí opravdu kvalitně.

Namísto radaru k nám tedy přicválá jejich Otec Benedetto z Říma.
Ale zdá se, že ani on si není jist přízní Boží a před hněvem Všemohoucího se raději chrání neprůstřelným sklem svého papamobilu.

Inu, zásah kulkou je realitou všedního dne. A explozi jaderné zbraně dlouho nikdo neviděl.

Nabízí se otázka:
Odolá papamobil jaderným raketám zločinných iránských teroristů?
Ochrání nás před nimi?
Dotlačí nás Putinrusko zpět k Římu?
17. 09. 2009 | 13:31

Suchec napsal(a):

Weine:
Mysleljste jistě bez svědomí, ne? Sebevědomím tihle oplývají neúrekom.
17. 09. 2009 | 13:31

JohnDoe napsal(a):

tak, po přečtení příspěvků zdejších pacifistů, resp. páté kolony Moskvy chci pouze upozornit, že Rusáci na nás jejich raketami míří neustále a kdyby snad mělo dojít na vojenské operace, tak radar neradar stejně nás vymažou z mapy, tak nevím nad čím jásáte. Rusům může věřit jenom bolševik nebo zpitomělý levičák narozný po roce 1989.
17. 09. 2009 | 13:34

stejskal napsal(a):

Dobrý den,

smazal jsem jeden příspěvek obsahující nadávky ("debil", "zmrd"), neboť tyto jsou v rozporu se záměrem našich stránek, tedy poskytovat prostor pro věcnou a korektní debatu.

Děkuji za pochopení.

Libor Stejskal, editor blogů
17. 09. 2009 | 13:36

Michal Macek napsal(a):

ted sem cetl nekde clanek jak Obama volal v noci Fischerovi,ze radar nebude - v anglictine samozrejme a v diskuzi nekdo napsal:

sem rad ze premierem neni Paroubek - predstavil sem si jak Obama vola o pulnoci Jirkovi - to by byla megablamaz :)))
17. 09. 2009 | 13:41

Béďa z Bedihoště napsal(a):

Vážený pane radarový a kouřový experte! O tom, že radar u nás nebude se lidu této země nikdo neptal, stejně jako na to, jestli jej zde může instalovat.
O tom rozhodli pánové Obama a Medveděv. Nášeh lidu se od roku 1989 nikdo na vůbec nic neptal ( ale všeho dočasu ! ).
Schovej prachy a zmiz!
17. 09. 2009 | 13:43

neo napsal(a):

Michal Macek:

sexymozková je překladatelka ne?

během zásunu by to Barákovi vysvětlila
17. 09. 2009 | 13:43

Drezna napsal(a):

Pane cenzore Stejskale! Tím, že jste tyto nadávky ("debil", "zmrd") uvedl stejně nezmizely, ale čtenář se už nedozví komu byly určeny. Předpokládám, že autorovi článku a tímto se k nim připojuji.
17. 09. 2009 | 13:48

Jánský napsal(a):

Pane Klňavo, tak čočku jste už dostal teď by jste měl ještě dodat, že jste to myslel v žertu. To co jste napsal by přeci někdo se zdravým rozumem nemyslel přeci vážně. Zamyslete se nad tím a zkuste to napsat znovu a seriozně.
17. 09. 2009 | 13:51

RA napsal(a):

jak vidět, blbost zatím vítězí , doufejme že dočasně a bojujme proti ní ze všech sil. Stop komunismu.
17. 09. 2009 | 13:58

Béda napsal(a):

Autor,

dost bezvýrazná pohřební řeč. Zdá se, že ani pozůstalí moc slz neroní.

1) zahraniční politika: Obama je pragmatik a nikoliv bezmyšlenkovitý buldozer jako taťka Šmoula před ním. Lehce se dopočítal ve změněné situaci toho, co je pro zahraničně politický zájem a možnosti jeho země důležité a co bezvýznamné. Afghánistán se postupně stává americkým druhým Vietnamem. A Rusko, říkejte si co chcete - začíná být pro chřadnoucí a upadající impérium strategickým partnerem - v Afghánistánu, v Íránu, v Asii a ve světě obecně.
Jinak USA projedou nejenom své války ale možná perspektivně i hru o svoji budoucnost. USA zoufale potřebují vlivné spojence.

S radarem nebo bez něj jsme členy NATO a EU. V otázce bezpečnosti nám smlouvy SOFA negarantovaly nic nadstandardního co bychom již neměli.

2) zajisté při přehodnocování Američané dospěli ke stejnému názoru jako řada odborníků a zjistili, že jde o zbytečné a neefektivní mrhání prostředky.

3) kdyby šlo jenom o peníze, jistě by USA tu miliardičku při svých výdajích na vojenství polehku našly anebo urychleně papírky dotiskly.

Radar? Žádná tragédie. Byli jsme před ním a budeme i po něm. A USA taky.

Otázkou pouze jest, jak to bude dál s dohasínajícím impériem.
17. 09. 2009 | 14:01

Taoiseach napsal(a):

autor:

"Prostřednictvím velmi malého a levného gesta jsme měli šanci ukázat se jako spolehlivý spojenec velmoci, která garantuje naši bezpečnost, stabilitu a tedy i prosperitu."
Hm, to gesto bylo až příliš laciné. A v současném světě nemůžeme mít zájem být spojencem JEDNÉ velmoci a JEDNA velmoc ani nemůže garantovat naši bezpečnost. Bezpečnost (celého Západu) musí být kolektivní.

"Měli jsme možnost dostat se v zahraniční politice o ligu výš"
Nikoli: liga (česky spojení) je spojení několika (desítek) subjektů. Aby se někteří mezi nimi vyvyšovali nad ostatní, je nemístné. Uplácat dvoustrannou dohodu s administrativou, která se právě "historicky znemožňuje", bylo nemístné.
17. 09. 2009 | 14:02

Ladislav Nagy napsal(a):

Vážení českí bratia! Som strašne prekvapený
vašimi názormi na Ameriku. Keď tu prídu opäť ruskí bratia, nebudú sa nikoho pýtať , či tu budú mať základne alebo nie , alebo či niekoho zastrelia , alebo nezastrelia !!!! - Vy si asi nepamätáte rok 1968 !!!!! Prosím Vás uvažujte triezvo a rozumne!
17. 09. 2009 | 14:08

m. napsal(a):

Mohli jsme hrát tzv vyšší ligu, a pak bychom mohli zpívat:"hráli, hráli hráli, až nás obehráli," nebo říkat spolu s Havlíčkem:"Nechoď Vašku s pány na led..."
17. 09. 2009 | 14:11

stejskal napsal(a):

Dobrý den, pane Drezno,

zřejmě jste ne zcela pochopil, o co nám na těchto stránkách jde.

Mým cílem není vymýtit z českého lexikonu vulgarismy ani nemíníme vychovávat hulváty. Naším cílem je udržet zde prostor, kde si lidé mohou vyměňovat názory (dokonce i jiné, než jaké zastávete Vy, viz. záhlaví každé debaty). Tedy ne si sprostě nadávat.

Vždy upozorňuji, když něco smažu (a to většinou i s uvedením výrazů, které zde nejsou z výše uvedených v rozporu s naším záměrem tolerovány. Dělám to proto, aby i ti, kdo nemají úplně jasno, co je to slušná a korektní diskuse, tušili, proč jejich příspěvek nemíníme publikovat).

Přeji zajímavu debatu.

Libor Stejskal
17. 09. 2009 | 14:12

Béda napsal(a):

Ladislave (Nagy),

bratře z jižního Slovenska (tipuji Komárno). Jak by se k nám vaši ruští bratři dostali?
Oni už pronikli Ukrajinou, napadli členský stát NATO a jsou na Slovensku?
17. 09. 2009 | 14:16

Béda napsal(a):

Vyšší liga.

Hráli jsme vysokou ligu za evropského předsednictví. Bohužel jak tato hra začala (Entropou v Bruselu), tak i skončila (hulvátským antiobamovským vystoupením v Bruselu). Tou hrou s radarem a počas europředsednictví jsme vypadli z ligy a ocitli se v nižší třídě.
17. 09. 2009 | 14:19

Suchec napsal(a):

Béďa:
Jak Slavia a Sparta v poháru.

Teď byl rozhovor s Neoralem, starostou Trokavce ohledě Klvaňových, Topolánkových a Schwarzenbergových slibů obcím daného regionu.

To je příklad správné praviové politiky.

Naslibovat, rozbít jednotu odporu, a pak v tom ty , které jsme získali, nechat zkoupat.
Finančně, samozřejmě.
17. 09. 2009 | 14:27

MAlbi napsal(a):

jen je videt, ze kdyz nas usa nebude potrebovat, hodi nas klidne rusum ci jak se jiz stalo naopak. tedy podporujme evropskou integraci v EU a dialogy v OSN, tam se ma ceska republika sanci ukazat svoji suverenitu ci potrebnost. co se tyce pusobeni pana K jako propagatora vynalezu R a jeho uplatneni v ČR bych rekl, ze snad se kazdy musi necim zivit, nicmene mu ty penizky ani prestiz nezavidim. respekt
17. 09. 2009 | 14:47

vanTomas napsal(a):

Pane Klvaňo,
a kdy nás teď začnete přesvědčovat, že vlastně ani kouření není škodlivé ??
17. 09. 2009 | 14:51

Martin14159 napsal(a):

Tak mě napadlo, co teď asi budou dělat ti aktivisti "Proti základnám" kolem Tamáše. Teď můžou bouchnout šampaňské ale co budou dělat potom, když boj proti radaru byl skoro jako smysl jejich života? Takhle daleko to Obama asi nedomyslel, škoda mladých promarněných životů, kvůli jednomu neuváženému politickému rozhodnutí.
17. 09. 2009 | 15:01

Evropan napsal(a):

KDO MŮŽE HRÁT TAKOVOU LIGU? Pochybuji, že 10 milionů občanů ČR. 1) co člověk to názor 2) skutečnou moc má vždy jen pár psychopatů typu Topolánka, Paroubka apod. 3) Stojí občané ČR vůbec o takovou ligu? Většina má absolutně jiné starosti a zájmy. Tudíž se váš článek řadí do kategorie "propagandistické bláboly ve fázi zhrzení a smutku"...
17. 09. 2009 | 15:05

OKO napsal(a):

Obama jednoznačně podpořil protiraketovou obranu (9.5.2009)

http://blog.aktualne.centru...
17. 09. 2009 | 15:22

Katka napsal(a):

To je teda výplod, že se mi chce zvracet, pane prodejný patolízale. "Malé a levné" gesto jsou podle vás životy našich lidí, kteří by byli na ráně jako první. Kdyby ten radar byl takové terno, proč ho nechtělo třeba Německo??? Kdyby došlo na útok na radar v Brdech, vy byste byl jistě mezi prvními, kdo by odjeli z ČR. Jak už tu někdo psal, měl byste zveřejnit, kolik vám americká strana za to patolízalství platí.
17. 09. 2009 | 15:25

Midori napsal(a):

2Martin14159

Váš hloupý příspěvek o vás dost vypovídá.
Já jsem naopak této iniciativě vděčen za jejich statečnost.
17. 09. 2009 | 15:32

:-:-: napsal(a):

až naši občané pochopí,že "Ne základnám", a podobným aktivitám velí a zároveň je financuje KGB, bude už pozdě.Nepoučitelní z r.1948 i z r.1968.Bolševik se nevzdal touhy mít gubernie,a proto stále hovoří o Česku jako o východu Evropy. Pro něj je východní Evropa od německých hranic až k Mongolsku. Z demagogie je to za 1.
17. 09. 2009 | 15:33

Starý člověk napsal(a):

To MerryMan:
Vaše strategické pojímání vedení soudobých válek a jejich analýz zůstalo v období generála Šejny a tudíž i Váš názor na umístění radaru je tomu adekvátní. Mrzí mně, že se ještě v dnešní době na základě prokazatelného vývoje soudobých dějin a vývoje vojenských technologií (míněno od r. 1917) najdou lidé s tak primitivním uvažováním. Jedná se zřejmě o bez znalostní fanatismus, který je velmi nebezpečný našemu obyvatelstvu a státu!
Pane Klvaňo, nedejte se všemi zde uvedenými slabomyslnými příspěvky vyviklat ve svém správném postoji!!
Již od dětství jsem chtěl hrát v tomto taky 1.ligu, nemohu dodnes pochopit, kde se taková názorová hloupost neustále bere...45 let je 45 let !!!
17. 09. 2009 | 15:37

franci napsal(a):

Klvaňo...vrať ty milióny co jsi dostal od té modré mafie za propagaci radaru.Tu modrou mafii vedenou topoldalíkem nám byl čert dlužen !!
17. 09. 2009 | 15:45

Holubář napsal(a):

Klvaňo, to byla fakt dobrá PR práce a výsledek tomu odpovídá :-)
Možná byste se mohl stát strategickou zbraní pro politické strany či velké firmy. Kdo by vás dokázal vnutit konkurenci, abyste pro ni pracoval, měl by úspěch zaručen.
17. 09. 2009 | 15:54

občan proti okupacím ze všech svět.stran napsal(a):

Hanba vám.
17. 09. 2009 | 16:03

Gerd napsal(a):

Osud lokajů a služebníků bývá, že je někdo kopne do zadní části těla. Jak si také zaslouží.
Kdo si neváží sám sebe, toho si neváží ani druzí. Patolízalský postoj české vlády se musel jednoznačně projevit. Ale bez obav, politici tíhnoucí pohledem do USA i tento názorový veletoč hravě zvládnou.
17. 09. 2009 | 16:06

občan proti okupacím ze všech svět.stran napsal(a):

"neo napsal(a):

Michal Macek:

sexymozková je překladatelka ne?

během zásunu by to Barákovi vysvětlila
17.09.2009 13:43:32"

Hanba i vám.
17. 09. 2009 | 16:08

vaclav napsal(a):

Chapu pane Klvano, ze vas dnesni rozhodnuti trapi, ale me a vetsine lidi, ktere jste dobre zaplacenou medialni masazi neustale presvedcovali, udelalo radost. Kdyz uz radar tak chcete, tak bych vam ho nechal postavit za hned za vasi haciendou, kde bydlite. To by jste rychle zmenil nazor. A tu ligu o ktere hovorite, tak to znamena POUZE VASE RITILEZECTVI do USA, ktere ten radar stejne chteli jenom proto, aby pokud mozno, rakety padaly k nam a oni budou v klidu valcit mimo svoje uzemi. To umi vyborne!!!
17. 09. 2009 | 16:10

stále rebel napsal(a):

Slepice posere dvůr,
modrý pták všechno.
17. 09. 2009 | 16:13

Miroslav Brzobohatý napsal(a):

Pane Klvaňo jste ubožák. Dávejte pozor, na Černošice právě letí 3 rakety!
Nechte si své rozbory, když jste jen přespříliš dobře placený klaun a rozumíte tomu jako koza petrželi.
17. 09. 2009 | 16:22

neo napsal(a):

občan proti okupacím ze všech svět.stran

Já se tak stydím....

víte co? na smrtelný posteli vstoupim do KSČM. Když už má někdo chcípnout, tak ať je to komunista.
17. 09. 2009 | 16:24

Tribun napsal(a):

Musím se přiznat, že jsem se od rána obával o zdraví vaše i vašich soudruhů z bratrstva americké pracky. Jak vidím zbytečně. Absolutí neschopnost reflexe a sebereflexe vás spolehlivě ochránila.

Jako vždy, hledáte chybu u druhých, a ne u sebe. Plány s radarem byly dokonalé a geniální a zkazili to nějací blbci, co je nepochopili. Máte to ale s těmi tupými Čechy potíž, že? Takové krásné pohádky jste jim připravili a oni se vám na ně... však vy víte co. Jak už naznačil některý s předřečníků, je to i vaše selhání, protože jeste nedokázal lhát dost přesvědčivě.

Musím se přiznat i k tomu, že svým burcováním na stráž proti agresivní a neoimperialitické politice Ruska jste mne dojal takřka k slzám. Ten vznešený boj dobra se zlem! Nechápu, proč vám na Rusku vadí právě to, co u USA tak obdivujete, čemu jste chtěl tak oddaně sloužit a co podle vás bylo právě zrazeno.

Vůbec mám z vaší filipiky pocit, že jediný způsob komunikace s Ruskem, který uznáváte, je válka. Proč neřeknete přímo a na rovinu to, co z vás postupně ukapává jako otrávený sliz? Totiž že podle vás je dobrý Rus jedině mrtvý Rus?

Jsem rád, že to dopadlo, jak to dopadlo. Řeknu vám, že dnes ráno jsem se po dlouhé době opět svobodně nadechl. Vím, že to nebylo na dlouho, na to jste vy i vaši kumpáni příliš všeteční, nenechaví a neodbytní, ale stálo to za to.
17. 09. 2009 | 16:29

občan proti okupacím ze všech svět.stran napsal(a):

neo: Ne, podle výše uvedeného jste jen obyčejný buran.
17. 09. 2009 | 16:29

Miroslav Brzobohatý napsal(a):

Pane Klvaňo jste ubožák. Dávejte pozor, na Černošice právě letí 3 rakety!
Nechte si své rozbory, když jste jen přespříliš dobře placený klaun a rozumíte tomu jako koza petrželi.
17. 09. 2009 | 16:31

Ivo Peterka napsal(a):

Pane Klvaňo, lžete a dobře to víte. Srovnávat protiraketový systém s Apollem je první nesmysl. Další je, že by kdovíjak vzrostl náš význam kvůli radaru. Otázkou je, zda-li by to pro nás skutečně bylo levné. Navíc bylo mnoho pochybností z mnoha stran o zdravotních dopadech z provozu tak výkonného radaru tak blízko obydleným místům (a prosím neohánějte se nějakým pamfletem dělaným na zakázku vlády - tedy s výsledkem, který chtěla vláda). Dále se mnohokrát prokázalo, že celý systém funguje jen za dobrých podmínek, ani tehdy nebyl stoprocentní a i tak se dá snadno překonat. Útočil-li by skutečně Írán, poslal by nejdříve několik konvenčních raket pro zničení obrany a teprve potom tu s jadernou hlavicí. Jediný důvod pro vybudování radarové základny u nás vidím v tom, aby si vydělali firmy, které za něj lobbovali. Toho snad nemusíme být účastni. Jinak celý váš článek jsou jen trapné nesmysly.
17. 09. 2009 | 16:38

stejskal napsal(a):

Dobrý den,

smazal jsem jeden výkřik obsahující nadávku ("zmetku"), neboť tyto jsou v rozporu se záměrem našich stránek, tedy poskytovat prostor pro věcnou a korektní debatu.

Děkuji za pochopení.

Libor Stejskal, editor blogů
17. 09. 2009 | 16:47

govind napsal(a):

Libore, cenzore, nelíbí-li se vám tiul zmetek, použiju tedy jiný výraz stejného významu.

Pro mě jsi Klovaňo vlastizrádce, který zradu financoval také z mých peněz.
Nepovedený produkte, věz, že na každou svini se vaří voda.

NEZAPOMENEME !
17. 09. 2009 | 16:55

tomas napsal(a):

to gerd, bohuzel to, ze lokaju, sluzebniku, zbabelcu a slabochu, si nevazi, plati zejmena v asijskych zemich. japonci za druhe svetove valky vojaky, kteri se vzdali, naprosto pohrdali. vzhledem k rodici se sile asijskeho kontinentu, se po ceskem radarovem ritnim alpinismu mame na co tesit ...tedy pokud nas nezachrani hrdinny poslanec Vidim
17. 09. 2009 | 17:15

Venca napsal(a):

Je mi z vás nanic kolaborante
17. 09. 2009 | 17:22

Ing.Vojta napsal(a):

Klvaňo, vy jste se zařadil mezi vlastizrádce podobně jako Bilak, Husák a jím podobní. Vy máte všichni plnou hubu demokracie ( modří ptáci dokonce v názvu), ale Vás lidi vůbec nezejímají ! 80 % lidí tady nové okupanty nechtělo ! Nechci tady žádné cizí vojska a jsem velice potěšen, když je na nějakém území zabit cizí voják, který tam nemá co dělat !!! Prosím Vás běžte se už něčím poctivím živit a přestaňte parazitovat na lidech, kteří svojí prací něco vytvářejí.
17. 09. 2009 | 17:25

Harry H napsal(a):

pěkný den, pravda, všechny komentáře sem nedočetl ale těch prvních 15 mě přesvědčili jen o tom, že český člověk je opravdu jen směšný, "malý" ne ve smyslu velikosti těla ale ducha spíše, zakomplexovaný a o sebevědomí se hovořit nedá. ať je to jak chce, tak pánové a dámy, někam se přiklonit musíme, v NATO sice sme, politicky to dává jistý kredit o naší zemi, ale prakticky se řadíme jen k desítkám dalších zemí, v EU sme též, nicméně po Lisabonu, který pravděpodobně schválen bude i v Irsku se naše pravomoce dosti omezí a neprosadíme nic,pakliže by jsme chtěli být hrdým a "velkým" národem, toto byla opravdu příležitost...každopádně kdyby se mě někdo zeptal, jestli bych to chtěl za barákem, ne nechtěl, jestli by mi vydilo že tu jsou americké jednotky, no to vlastně ne, už tu stejnak jsou jen se o tom nepíše v novinách, ale pakliže by se mě někdo ptal, dáš se na stranu USA nebo RUSKA a vybrat si musíš (protože i neutralita je v tomto případě příklon k RUSKU)tak ano, chci si vybrat USA a nechám si postavit radar za barákem a to i přesto jaké informace mam o američanech například z filmu Borat (přes povrchní vtípky je to krásný pohled do amerických domácností a smýšlení). Závěrem, ano, je to škoda že tu radar mít nebudeme, budu se opakovat po jiných, ale je to jasný signál do světa, jací jsme, doufám jen, že jsme na nás hrdí ... PS:nadávat někomu za to, že obhajuje svou práci (a dostává za to peníze samozřejmě) mi přijde nejubožejší pánové a dámy,topič v kotelně (proti topičum v kotelně osobně nic nemám!) také bude říkat, že kotelna je dobrá (protože ho živý), stejně tak zedník, učitelka, doktor ... my všichni. pěkný den
17. 09. 2009 | 17:28

Suchec napsal(a):

Neo:
Jen se shazuj. Blbce ze sebe děláš akorát sám.
17. 09. 2009 | 17:44

MerryMan napsal(a):

Starý člověk.
Perfektní. Velmi se mi Váš názor líbí i když je to v podstatě jenom plivnutí. To dělají lidé, kteří nemají argumenty,nebo je neumějí vyjádřit.
Zařadil jste se tedy mezi plivníky. Jen mi prosím prozraďte. Plivete na dálku nebo na cíl. Bohužel pro Vás - nedoplivnete.
A děkuji za pobavení.
17. 09. 2009 | 17:48

Vico napsal(a):

Někteří politici si musí připadat jako žena, která se "spojenecky" svlékla, lehla si na postel, dala nohy do véčka,ale amant ji jen s diplomatickou zdvořilostí poděkoval za spolupráci a odešel k sousedce.
17. 09. 2009 | 18:16

Bezbarvá trikolora napsal(a):

Původně jsem k tomu napsat něco více, ale po přečtení některých, a z celé plejády názorů je to jen zlomek, silně proamericky zápachajících plivanců, jsem se rozhodl, že psát nic nebudu (kromě těchto řádek). Pan Klvanňa se již mnohokrát projevil jako tdatný prevít a jeho prasklou žluč lépe nekomentovat.
17. 09. 2009 | 18:24

stále rebel napsal(a):

Dnes už snad pro pobavení něco z moudrostí Velkého Topola.

Radar v Brdech bude - strach ze smrti není argumentem
Topolánek: VŠUDE UMÍRAJÍ LIDÉ. Někteří ve válkách, někteří při autonehodách, někteří jen tak.
http://www.blisty.cz/art/34...
17. 09. 2009 | 18:44

Luboš napsal(a):

Žádnou vyšší ligu hrát nechceme. Jak říkal už tuším pan Havlíček Borovský "Nechoď Vašku s pány na led, pán se sklouzne a chudák si nohu zláme ..." Proč bychom měli dobrovolně nastavovat krky a lámat si nohy?
17. 09. 2009 | 18:45

VK-Can napsal(a):

Vazeny pane Klvano.

Pokud jste chtel zvysit navstevnost Vaseho blogu, tak se Vam to tentokrate povedlo.
Zalezi co bude nasledovat, po tomto reklamnim vykriku.

Pokud jste chtel prohlasit neco, co provokuje k zamysleni, pak mam obavy, ze jste slapl kam jste nemel!
Zvlaste pak ty posledni dva odstavce!!
Honem si bezte ocistit boty.
Nektere vykaly dokazi pachnout dost dlouho.
17. 09. 2009 | 19:19

vigo napsal(a):

To autor: Jste jen další český ubožák, použil bych ostřejší výraz, ale se zde nesmí. Díky takovým lidem jako jste vy, jsme tam kde jsme, bohužel!
17. 09. 2009 | 19:21

stoppa napsal(a):

Myslím, agente Klvaňo, že jste záležitost podcenil,. když píšete o plantární bezpečnosti... Nikoliv, jde o galaktickou úroveň.
17. 09. 2009 | 20:21

Petr Brauner napsal(a):

Mrzí mě, že se nebude radar realizovat! Založili jsme občasné sdružení( scházíme se občas v hospodě Na Drinopolu v Bělohorské ulici v Praze 6 - Břevnově, kde mají báječnou dvanáctku!!!)a našli jsme konnečně místo pro radar, důstojné a takové, že by se to jistě líbilo rekreantům z Brd: Nad Václavákem místo Národního muzea! To je bomba, co?
Ale teď vážně: Všichni zde mlátíte prázdnou slámu! Komouši vaše názory ignorovali a amíci na vás serou taky! Češi jsou jen hovna v trávě, byli a i budou! Jděte na pívo na Driňák! To má smysl. Nazdar!
17. 09. 2009 | 20:24

honza napsal(a):

O jaké prosperitě to mluvíte? Myslíte nejspíš celosvětovou ekonomickou krizi, která i k nám přišla z USA, díky hochům, kteří tak rádi válčí a potažmo na tom pěkně rejžují??? Stoupnutí v očích jestřábů, o to opravdu zájem nemám!
17. 09. 2009 | 20:29

Star napsal(a):

To MerryMan:
Z Va
17. 09. 2009 | 20:35

stále rebel napsal(a):

Pro VK-Can.
Zdravím do Kanady.
Pokud si dobře pamatuji, kdysi Vám toto téma zajímalo a tak jen strohé vyjádření NATO.

NATO Chief Hails Missile Defense ''positive Step''
http://www.nytimes.com/apon...
17. 09. 2009 | 20:39

nemoudrý jan napsal(a):

Autor se chová přesně v duchu "Koho chleba jíš, toho píseň zpívej!" Nesouhlasím s ním nikoli z důvodu neověřené nebezpečnosti vysílání vln radaru, která bude zhruba srovnatelná s nebezpečným zářením mobilních telefonů. Ale protože předpokládaná obsluha z USA má bohužel špatnou pověst v excesech z Německa, Itálie, Japonska, Jižní Koree a dalších zemí a tito lidé (neobčané ČR) nepodléhají domácímu právu. S přítomností cizích jednotek lze souhlasit jen a pouze při vymahatelnosti práva.
17. 09. 2009 | 20:56

Goral napsal(a):

Nerozhodné kocourkovské kdedomováky nikdo nepotřebuje .Situaci má plně pod kontrolou Izrael pro který není jaderné nebezpečí námětem pro postkomunistické švejkování .
17. 09. 2009 | 21:18

pep napsal(a):

JIž vstali noví Mnichované a čeští kolaboranti.
Vaše heslo, nechte nás hnít v České kotlině, nic na nás nechtějte, vede vždy k degeneraci národa.
17. 09. 2009 | 21:19

Realista napsal(a):

Vážený pane Klvaňo! Děkuji Vám za vše, co jste udělal spolu se svými kolegy pro umístění US radaru v ČR. Doufám, že Vás neznechutily reakce protiradarové levicové lůzy, která upřednostňuje zájmy našich okupantů z východu před spojeneckými závazky ČR vůči partnerům z NATO. Opravdu vizitka toho, co znamená mít za spojence Česko. Taky jsem se přesvědčil - dle vystupování některých radarových odpůrců, že významné funkce v politice i státní správě může zastávat opravdový společenský póvl (jak jsme svědky i v posledních vnitropolitických událostech), pro který je pomoc spojenci a bezpečnost státu úplně cizí. Přesto jsem optimista a doufám, že nebude dlouho trvat a navštívím Váš meeting ve prospěch instalace obranných US raket nejen na území Čech ale i Moravy. Ještě jednou díky !
17. 09. 2009 | 21:39

Míla napsal(a):

Češi,co je to češi?Jen pár lidí někde ve středu evropy.Nikdy nic neznamenali a ani hrdost žádnou nemaj.Vládnout jim může každý,ať za žvanec nebo silou.
Sami si vládnout neumí,jenom skákat a hulákat o češích umí,trochu málo k obdivu.
17. 09. 2009 | 21:44

Aleš napsal(a):

No souhlasím i ne. Dnešní Obamova strategie říká rozmístíme v Evropě stovky raket. ČR dostane možnost umístit na svém uzemí také rakety. Opravdu nevím, co všichni mají proti nové strategii, která je ještě z vojenského pohledu radikálnejší než strategie Bushova. Přece mobilní radary jsou lepší.
17. 09. 2009 | 22:02

VK-Can napsal(a):

Pro stale rebel.

Zdravim take.
Bylo mnoho prilezitosti, kde Cesko mohlo a stale muze projevit svoji loyalitu k USA.
Jenze to jsou prilezitosti, kde se musi skutecne bojovat a co horsiho, zadne "kapesne" z toho nekouka!

Plan radaru v Brdech zde byl vojenskymi experty prohlasen nejen za nedomysleny, protoze vojensky mel jedinou cenu ve sledovani vyvoje ruske raketove a letecke techniky, ale i ze stejneho duvodu skodlivy.
Dal do rukou ruskych vojenskych jestrabu trumfovou kartu pro zvyseni zbrojeni Ruska!

Jeho hlavni ucel byl, ze by si na nem par lidi napakovalo kapsy.
Z USA i Ceska.
Vojensky to byla nedomyslena a skodliva provokace.

Ctu take kvikot z Polska, kde se par lidem rozplynula vidina tucneho konta ve Svycarsku.
17. 09. 2009 | 22:04

sorel napsal(a):

Klvana, to je najednou nějaká aktivita, ne? dostal za to aspon nějakej bakšiš? nebo to dělá aktivne zadara? to se mi nechce ani věřit.
17. 09. 2009 | 22:07

tomik napsal(a):

AAA... xakru! skoda ze tu nebude. bylo by fajn patrit do party, ktera vzdycky bojovala za svobodu a vyhravala :) nonic... snad budou aspon rakety. LETS ROLL ON THEM :)
17. 09. 2009 | 22:13

Karel Václavík napsal(a):

Panáčku dej si mokrej hadr na hlavu...
máme tě přečtenýho....
17. 09. 2009 | 22:25

xy napsal(a):

Tak čehůni zase chytračili ... a budou mít ... nic, dobře jim tak
17. 09. 2009 | 22:28

rtz napsal(a):

post presne podle ocekavani, klvana a jemu podobni proamericti knechti budou vzdy vychvalovat jakykoli krok jejich pana a vladce a plazit se pred nim vpredklonu a po kolenou. Je totiz treba si zaslouzit, aby jim panicek od hostiny hodil na zem nejakou tu ohlodanou kost, mozna i na ni trochu masa zbude...
17. 09. 2009 | 22:33

jara napsal(a):

Pane Klvaňo, vy jste přesně ten typ člověka, který by za komančů byl estébák nebo by alespoň na 1.máje pomekával ať žije KSČ. Co všichni máte pořád s tím radarem vy pomatenci?
17. 09. 2009 | 23:21

Kang napsal(a):

cely vaš članek jsem se usmival, jenom mě to utvrdilo v tom, že o protiraketové obraně prakticky nic nevíte.
Poslední odstavec mě ale opravdu hrozně rozesmál. Hehe, tím že za sebe nechám chviličku hrát prvoligového hráče mi ještě postup do první ligy nezaručí.
17. 09. 2009 | 23:32

Sim napsal(a):

Kdy vratite penize ktere jste dostal od vlady za PR propagaci radaru, ktera stala absolutne za h*v*o?
17. 09. 2009 | 23:58

karel matousek napsal(a):

Taky si myslim, ze pokud nenastane nejaka apokalypsa v Pakistanu nebo v Iraku, nemusime kvuli radaru v noci bdit. Obamova administrativa a politika je perspektivnejsi nez Bushova ve vsech smerech, dejme mu sanci. To neznamena, ze tuzemsti anti-radarovci nejsou z poloviny bud uzitecni idioti nebo nebezpecni lide.
18. 09. 2009 | 00:14

mudrc Klvana napsal(a):

Geo-strateg Klvana ignoruje dohody z Malty. Rusove s amiky na Malte usnesli, ze Jalta plati dal v tom smyslu, ze amici nevyplni prostor ve stredni Evrope, pokud ho Rusove opusti. A Rusove jen dosahli plneni tajnych dohod z Malty (kdy byl problem se zmenou hranic po rozpadu SSSR, a zrejme dosli s Obamou ke shode, kde ta hranice nyni lezi).
18. 09. 2009 | 00:56

Navvy napsal(a):

Kdyby USA radar v Brdech potřebovaly, tak by tam byl. Jaká občanská společnost? Trochu by si zaprotestovali a nic by nedokázali. Na druhou stranu, když začátkem 90. let začalo Německo napadat výsledky II. světové války ve vztahu k ČR, USA se nás jednoznačně zastaly. Od spojenců se čeká, že se vzájemně podpoří. My jsme USA moc nepodpořili. To nám může jednou chybět. Buďme tedy vlastně rádi, že ten radar za nás zase vyřešil někdo jiný.
18. 09. 2009 | 01:14

Joe napsal(a):

No tak, chlapče, zatlač krokodýlí slzu, však oni se o tebe postarají. Ještě nějakou chvíli můžeš jezdit po školách a školkách a vysvětlovat dětem, jaké to Česko mohlo být "všemocné"..., jen kdyby tu byl ten "mírumilovný" radar. No, a pak do práce, dělat něco pořádného. Nebo máš už vystarané? Však si poradíš a na pracák nebo do sociální sítě spadnout ti nehrozí. Tak ti přeji, aby se ti dařilo, jako doposud a zase někdy nad tvým naprostým blábolem nashledanou.
18. 09. 2009 | 05:34

beny napsal(a):

Vždycky platilo-koho chleba jíš, toho píseň zpívej.
18. 09. 2009 | 06:00

Mírumilovný muslim napsal(a):

Mírumilovný Muslim:
"Já jsem ten radar potřeboval, abych nešel do války za Alláha, protože bych měl větší jistotu, že si začínáte vážit svého Spasitele a tak byli hodni ochrany proti nám, také slabým. Obamové, podívejte se do sebe, pak na pozůstatky dvojčat,pak nahoru a kolem sebe.Slaboši proti slabým nemají šanci!"
18. 09. 2009 | 06:43

exe napsal(a):

Je mi jasné, že židy to pořádně se...Ale co dělat, USA jsou bez peněz a Čína nepůjčí. Je vůbec možné, aby se USA zbavila svého zadlužení a narůstajících úroků jinak než válkou?
18. 09. 2009 | 06:43

lignum napsal(a):

...pán Klňava, ste pes, ktorému je jedno akému pánovi slúži. Hlavne že ste nažratý........
18. 09. 2009 | 08:21

čtenář napsal(a):

Po první pravopisné chybě jsem přestal názor pana novináře číst. Jak je možné, že novináři neovládají pravidla jazyka, který je jim denním chlebem? Je to stejné, jako by např. řidiči autobusů neovládali pravidla silničního provozu.
18. 09. 2009 | 08:35

Petr S. napsal(a):

"Hošíci" vašeho typu jsou opravdu neštěstí nejen pro ČR. Sbohem vám a radaru
18. 09. 2009 | 08:56

Ivo Peterka napsal(a):

Harry H: Jenže to je právě neustále opakovaná demagogie lobbistů za radar: "Máme-li být na straně USA, musíme tu mít jejich radar." Copak nevidíte sám, jak nehorázný to je nesmysl? Představte si, že by za vámi přišel váš kamarád a řekl vám: "Buďto si budu moct doprostřed tvého obýváku postavit skříň, nebo nebudeme více kamarádi." Nepřišlo by vám to od něj absurdní? A není stejně absurdní i ta první věta?
18. 09. 2009 | 09:00

sonor napsal(a):

Tý jo. Nechcete půjčit provaz?
18. 09. 2009 | 09:06

kozel napsal(a):

Pane Klvaňo,Mohamedány nemusím,ale něco jim závidím. To jak se umí vypořádat se zrádcem.Bohužel, tato republika právě na takovéto Bilaky vždy dojela.Pane Klvaňo, přejí Vám, aby jste nepotkal naturalizovaného Mohamedána.
18. 09. 2009 | 09:08

Brnek napsal(a):

Koukám, že ruským agentům a jejich pomahačům, ( pátá kolona - ksčm )se podařilo totálně ovládnout internet.Nikdy nezapomenu, že zakladatel tohoto státu ( jehož jste mimochodem občané ) T.G.Masaryk,viděl úzkou spolupráci s U.S.A, jako jedinou možnou. Možná, kdyby to tak nebylo, nebyla by žádná Česká republika. Přeji vám hezký den.
18. 09. 2009 | 09:34

straznicke.bramburky napsal(a):

Zajímavá propagandistická úvaha... Nicméně i za sebe říkám, děkuji, že zde radar USA nakonec nebude !
18. 09. 2009 | 10:05

Bajnisch napsal(a):

Závidím všem studentům NYU v Praze, že mají možnost být učení takovými experty jako je radarový specialista Klvaňa, ale současně jim to i přeji, když si za to platí (snad).
Věřím že i ostatní učitele na tomto institutu, mají podobné, nebo ještě větší renomé.Budeme mít hodně hráčů vyšší ligy.
18. 09. 2009 | 11:08

Mějte se napsal(a):

Vážený pane Klvaňo,

nezamlouvalo se mi, jak jste ten radar urputně a demagogicky tlačili. - Už tím jste museli mnoho lidí odradit, byť by se ten radar ukázal jako nejkonstruktivnější řešení. Vážně. Vypadá to, že jste se chovali k Američanům jako provinciální anální alpinisti. Aspoň mi to tak přišlo z těch vypjatých reakcí. Nezlobte se na mne, ale já si takových zakomplexovaných šašků vážit nemohu. Já když slyším Vidíma, Vondru a Sobotku, tak je mi do breku. Ten pidišášula Vidím prohlásí, že USA se zachovala podrazácky a zbaběle. Hlavně, že pan Vidím někdy riskoval svůj život a choval se hrdině:-) Prostě Obama (a jeho administrativa) nejde tou militantní cestou a ostatní nestigmatizuje démonickými souslovími jako "osa zla" atd. Všichni jsme mohli zaznamenta, že Irák žádné jaderní zbraně neměl, byť Bush použil tvrzení o údajných jaderných zbraních jako stěžejní argumet, proč zaútočit na Irák (tím netvrdím, že Husaujn a tamní režim si domestifikaci vůbec nezasloužil). Ani Vy mi nejste příliš důvěryhodný (když pominu vaší účast na listopadovém studentském hnutí). Mohu si příliš vážit člověka, který propagoval tabákový průmysl? Nemyslím.
18. 09. 2009 | 12:36

stále rebel napsal(a):

Pro připomenutí a pobavení.

Souhlas NATO
http://youtube.com/watch?v=...

To by nebylo fér – Radar
http://youtube.com/watch?v=...

Dobrý den radare – klip
http://www.youtube.com/watc...
18. 09. 2009 | 14:28

holci napsal(a):

Pan Klvaňa a jeho melody boys zapomněli na základní věci a to:
1.Jakýkoli souhlas představitele suveréního státu s pobytem ozbrojených složek jiného státu na svém území je vlastizrada,která se trestá doživotím,za války kulkou.
2.O radaru se mělo přestat jednat
okamžitě kdy vyšlo na světlo,že nadpoloviční většina obyvatel je proti.
3.Kdy vrátí prachy co stála propagace radaru na našem území.
Ty peníze prošustrovali přes náš nesouhlas s touto akcí.
Když se kouknete na životopis pana Klvaňi,co ten chudák může vědět o problematice radaru?
Typická ukázka amigosystému made in ODS.
18. 09. 2009 | 20:54

Mírumilovný muslim napsal(a):

Mám radost, že naše pomalurostoucí pátá kolona muslimů v Česku může si připočíst vás všechny klnoucí Klňavovi. S Vaší pomocí, Paroubkovy "nové levice",si nebudeme muset ani v Brně a jiných městech, stavět mešity. Naši budou moci i v MÍRU příjít a obsadit vaše kostely a vyhnat vás
19. 09. 2009 | 05:27

Midori napsal(a):

Klvaňa,

jednou tu ligu hrát budeme - až se zbavíme takového odpadu jako jste vy a vaši melody boys. Užijte si svých 30 stříbrných.
19. 09. 2009 | 13:00

Viki napsal(a):

Pane Klvaňo, o ligu výše se obvykle postupuje po soutěži, tam se ( obvykle ) nedá "proplatit" umístěním radaru. Mimochodem - mohl byste uvést prosím nějakou smysluplnou činnost, která by se dala nazvat prací s pozitivním efektem pro někoho jiného v této zemi než jste Vy sám? Obávám se, že byste hledal dost dlouho. Nemusíme mít všechno, že ne .... bavím se zoufalým jekotem bývalých pravověrných válečných a radarových příznivců. Aby nebylo pochyby - ovládám ruční palné zbraně podstatně lépe než většina zde píšících, takže případné výkřiky o pacifistech nejsou zcela na místě.
19. 09. 2009 | 13:54

Zdenek Mihalco napsal(a):

Dobrý den,

smazal jsem jeden hrubě urážlivý výkřik a dva texty, které byly napsány velkými písmeny. To je v rozporu se zdejšími pravidly, která jsou shrnuta v Kodexu diskutujících (http://blog.aktualne.centru...)

Děkuji za pochopení,
Zdeněk Mihalco,
správce blogů a diskusí
21. 09. 2009 | 00:55

kocman napsal(a):

No jasně.My bychom pořád hráli dvacátou devátou ligu.Jenom na našem hřišti by se proháněly extraligové celky a my bychom se dívali za plotem.
23. 09. 2009 | 07:25

poiuyt napsal(a):

V prd.. vetsi velmoci= vyssi liga ? Ponizena povaha podrizenych ubozaku !
23. 09. 2009 | 14:15

Harry H napsal(a):

Ivo Peterka: Samozřejmě by mi absurdní přišlo šoupnout si do obýváku takovou to skříň, ale situace je poněkud jiná, protože tady neni jen muj kamarád, ale dva cizí lidi, jeden bližší víc, jeden míň z jakéhokoli hlediska a jde o to, abych se právě teď rozhodl, jestli chci kamarádit s tim nebo s tim a o tom právě rozhodne jestli si dám do obýváku skříň nebo ne ... samozřejmě že se s tim člověkem pak domluvim na tom, že pakliže by v tý skříni něco chtěl, musí se mě prvně zeptat, já stanovim, kde ta skříň bude, někde u stěny aby moc nepřekážela atd. ... sumasumárum, situace je trochu jiná než jste ji popsal ve vašem příměru, tak to vidím já. s pozdravem Harry H
25. 09. 2009 | 18:59

František Svák napsal(a):

Pane Klvaňo,
vaším plkům může uvěřít jen malomocný. Sledují různé zahraniční dokumety a můsím konstatovati, že z USA a její CIA mě mrazí na zádech. O nevyjasněném 11.září nemluvě. Pokud budou USA konati zločineckou politiku dále, svět bude ve velikém nebezpečí. Vy, pane Klvaňo jste buď neschopný, nebo všehoschopný. Lépe řečeno kam vítr tam Klnaňa. Přesto představitele Iránu v lásce nemám.
15. 12. 2009 | 08:28

mag napsal(a):

To: MAG
Distancuji se od Vašeho příspěvku, který - jak věřím - se
jenom náhodou shoduje s mým jménem "mag"
29. 12. 2009 | 19:43

Soraja Dexter napsal(a):

Byla jsem rozhořčena, když jse mne dotazovali, zda jste můj bratr! Můj otec, zemřelý plk. Klvaňa bojoval v 1. i 2.sv.válce,a to jak na Středním východě,Africe, Velké Britanii. Po r. 1948 byl jako většina "Zápaďáků", poslán do důchodu se 200 kč měsíčně a hlídán StB. Pro nás děti, byly vymezeny limity, kam až můžeme, jak ve vzdělání, tak uplatnění a ve všem dalším. Pro děti Zápaďáků, kteří bojovali se spojenci proti fašistům, nebyly v letech kdy tito byli perzekuováni, zřizovány žádné fondy podpory na Západě, tak, jak tomu bylo následně u rodin Charty 77 v pozdějších letech, ač mnoho Chartistů bylo v r. 1948 nadšenými komunisty, kteří schvalovali procesy a popravy západních důstojníků v 50. letech, vlastenců, kteří bojovali nejen za Anglii a Západ,ale hlavně především za svoji vlast. Jen vzpomínám a srovnávám fakta. Byla jsem vychována prozápadně, stejně jako moji sourozenci.Nerozuměla jsem jako mladá socialistické společnosti ve které jsem musela vyrůstat, a která nám nedala žádnou šanci. Měla jsem ale štěstí, že rodinné prostředí bylo intelektuálské, hrdé a vlastenecké a prosté touhy po zviditelňování, bažení po majetcích a statcích. Po r. 1989 jsem se nestačila pohrdat řadami těch, co převlekli kabáty, zapomněli na "Věčné časy", a začali všemožně podlézat, aby "urvali" co se dá. Bylo snadné v té době vyrukovat a křičet : "A co my, děti Zápaďáků!" nenamočené v žádné straně, špíně převlékačů ! My máme morální kredit postavit se do čela a řídit tuto zem ! Omyl. S estébáky a jejich donašeči, kolaborantskými rodinami typu p.Havla, které vynesly tzv. západní demokracie do čela tohoto státu, nemáme a nechceme mít nic společného, není to "pro nás přijatelná" squadra. Proto jsme rádi stále v pozadí, ale pozorujeme tu příšernou míru úpadku všech morálních, etických, lidských hodnot v této zemi. Už se nedívám s obdivem k Západu, není důvod. Nemyslíte, pane Klvaňo, že kdybych JÁ, dělala ofenzivní propagandu k US radaru na území ČR, měla bych k tomu naprosto jednoznačně vysoký kredit daný svým původem, prozápadní výchovou otce, nezkompromitovanou minulostí, apolitičností! A proč bych to nikdy neudělala ? Mocnosti nás zklamaly v r. 1938 podpisem Mnichovské dohody. V mém cítění nás Mocnosti podvedly i po r. 1989.
Věřím stále v malé procento Čechů, stejně založených, hledících nad mrzký groš, ale stále milujících rodnou zemi, její kulturu, národní odkaz, historii a věřící v její budoucnost !!
03. 02. 2010 | 09:08

dd napsal(a):

24. 06. 2010 | 07:09

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Boudal Jiří · Brenna Yngvar · Bureš Radim C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Glanc Tomáš · Groman Martin H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Novotný Martin O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rath David · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vích Tomáš · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojta Vít · Vojtěch Adam · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zahumenská Vendula · Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy