Bude válka?

24. 05. 2013 | 18:39
Přečteno 14474 krát
Pokaždé mě zarazí, když tu otázku dostanu: Bude válka? ptají se mě v debatách, na ulici, ale dost často i moji kolegové. Stručná odpověď je: Nebude. Proč by také měla?

Lidé se většinou ptají s jistou dávkou cynismu a tazatel tak demonstruje svou představu konce krize. Vyjadřuje tím svou představu o nezdařilosti evropského projektu, který měl zejména docílit míru mezi jinak tradičně rozválčenými národy evropskými.

Tak za prvé: Tento dotaz sám o sobě krásně demonstruje ono přeceňování ekonomiky, typickou to vlastnost naší doby. Jak upozorňuje známý ekonomický historik Ferguson, takovou moc ekonomika nemá. Velká hospodářská krize konce dvacátých let totiž v USA k žádné válce nevedla, byť i tato krize v USA začala a byla v mnoha ohledech hlubší a bolestivější než v Evropě. K propuknutí světové války bylo třeba ještě něčeho jiného: totiž probuzení evropských démonů. Démonů národní nenávisti, hladu po dominanci a pohrdání jinými, čemuž tenkrát bohužel dost ochotně napomáhala notně rasistická věda a národověcké umění.

Za druhé: Tehdy jsme trpěli fetišem národních států. I tenkrát jsme chtěli růst, ale chtěli jsme hlavně expandovat geograficky, na úkor někoho jiného. Dnes již nikdo v kontextu růstu národa v Evropě neuvažuje. Kdyby některému evropskému národu byla nabídnuta půlka národa sousedního, většina z nás by jen lhostejně pokrčila rameny. Před dvěma generacemi jsme kvůli tomuto fetiši byli ochotni pokládat životy a bombardovat si navzájem města. Čím více civilních obětí, tím lépe. Toto myšlení je nám dnes naprosto vzdálené - a to i na intuitivní úrovni -, byť jsme takto uvažovali po tisíciletí. Tentokrát se zdá, že byl tento démon pochován hluboko. Kdo ho bude chtít budit, bude mít hodně práce. Může k tomu vytahovat všemožné argumenty, ale ty ekonomické budou vždy jen pomocné, nikoli hlavní.

Zde by se hodila drobná futuristická poznámka: Stejně jako jsme zaměnili geografický růst za růst ekonomický, je možné, že za pár desetiletí nás přestane vzrušovat ekonomický růst. Možná si najdeme něco jiného. Dnes jsme zamilovaní do představy růstu - tak moc, že si bez ní nedokážeme představit život. Ale i tato láska jistě má svou derniéru - a stejně jako je fetiš ekonomie mnohem lepší, než byl fetiš národních států, snad si v budoucnu najdeme něco méně potenciálně destruktivního k adoraci, protože se zdá, že něco k adoraci nutně potřebujeme.

Třetí bod je též důležitý: Pokud se v krizi něco prohloubilo, tak spíše soudržnost než nenávist. Kdyby Řecko, Irsko, Maďarsko a další země bankrotovaly před více než dvěma generacemi, okolní národy by z toho s nejvyšší pravděpodobností měly radost a diskutovaly by snad jen o tom, kdy na ně zaútočit a jak nejúčinněji. Okolní národy se většinou nenáviděly a jakákoliv možnost oslabení souseda byla vítanou záminkou pro útok. Vojenský. Dnes se snažíme Řecku a dalším pomoci (sice pořádně nevíme jak, ale snažíme se). A na zprávu, že se jim daří lépe, čekáme jak na boží smilování.

Za čtvrté: Nacionalismus je sice strašák, ale jenom strašák. A s krizí toho nemá moc co do činění. Vezměme si Českou republiku: kde je Sládek a jeho strana? Sládek byl čistě "předkrizový" fenomén, dnes po něm a jeho myšlenkách není ani vidu, ani slechu. A co Slota na Slovensku? Národovci v Nizozemsku? Haider v Rakousku? Vše dávno před krizí a krize nikoho nového výrazně štvavě dominantního nevyprodukovala. Co tu dnes máme, je slabý odvar toho, co tu bylo před krizí. Kdyby se podobná individua objevila znovu, určitě by za ně "mohla krize". Ale ne, za tohle krize nemůže, za to může všudypřítomná lidská blbost.

Lidská blbost, kterou dokážou někteří osedlat lépe než jiní, je to, co bychom měli hlídat a střežit a plácat národnostní plácání a vyvolávání poválečných démonů hned přes prsty. Toto nás ničí a může zničit - a ne naše (i v krizi bohatá) ekonomika.

Psáno pro HN

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Joe Ratata napsal(a):

Hlavně aby nebyla válka!
Ono stačí,že je mír!
25. 05. 2013 | 18:51

A co islám? napsal(a):

A co islám.....
25. 05. 2013 | 18:56

zemedelec napsal(a):

Pane Sedláček.
Válka bude,ale v bankovním sektoru a netahal bych do toho nacionalismus.
25. 05. 2013 | 19:07

Joe Ratata napsal(a):

No,válka je blbost,stejně tak jako expanze na cizí území a podrobování si tamního obyvatelstva.
Teď to ještě nějak vysvětlit radikálním islamistům nebo globálnímu kapitálu.
25. 05. 2013 | 19:08

stejskal napsal(a):

Dobrý den,

smazal jsem jeden text obsahující hrubou nadávku, neboť ty jsou v rozporu se záměrem našich stránek, tedy poskytovat prostor pro věcnou a korektní debatu (viz záhlaví každé debaty).

Děkuji za pochopení.

Libor Stejskal, editor blogů
25. 05. 2013 | 19:16

ex-nemo napsal(a):

No, jak to říká Sedláček, tak to abych uvažoval o protiatomovém krytu na zahradě.
25. 05. 2013 | 19:19

Pepa Řepa napsal(a):

A jaká čísla vyjdou v neděli v jackpotu by věštec nevěděl?
25. 05. 2013 | 19:21

zle matičko zle, komsomolci zde napsal(a):

bude válka? co je to za otázku?? válka přece nikdy neskončila. česká republika momentálně válčí v afgánistánu, pokud si toho ještě nikdo nevšimnul. svět je v permanentní válce. na uzemí evropy neočekávám válku národů nebo států jako před 80 lety. ale čeká nás válka občanská, vnitřní, terorismus nejruznějších podob. islámský, levicový, pravicový , co čeká.. už vlastně je. čerňoch se sekerou a zakrvácenýma rukama v londýně. teda vlastně afroevropan. atd. kdo se může tak najivne ptát, estli bude válka?
25. 05. 2013 | 19:23

Drzá zrzka napsal(a):

Válka už dávno zuří. Válka slov. Zabila význam výrazů povinnost, kázeň, obětavost, čest, slib, dohoda a jistě by se pár dalších našlo.
25. 05. 2013 | 19:34

Targus napsal(a):

To Tomáš Sedláček:

Jste parádní mimoň, pane Sedláčku.

Jediný rozdíl je v tom, že ty dnešní elity si nedovolí riskovat další světovou válku a cvaká jim prdelka, kdykoli narazí na zemi, která by je mohla svou vojenskou silou ohrozit - viz Severní Korea, Sýrie. Beze zbytku totiž platí teze, že po dalším světovém konfliktu by se v následujících střetech bojovalo klacky a kameny.

Z celosvětového hlediska však není nic výnosnějšího, než ozbrojený konflikt. Vydělává se na:
1/ dodávkách zbraní
2/ dodávkách potravin
3/ dodávkách léků
4/ dodávkách pohonných hmot
5/ následné sanaci škod, resp. financování obnovy infrastruktury
6/ poskytnutí úvěrů na sanaci škod na soukromých majetcích.

O bludech, které kážete, přesvědčí každého nevěřícího Tomáše válka o Jugoslávii.

Stačilo jen škrtnout sirkou...

Další na řadě jsou početné muslimské a černošské komunity v Evropě. Sice to bude ještě nějakou dobu trvat, ale nastoupený trend je nezvratný.
25. 05. 2013 | 20:02

šašek z Jihlavy napsal(a):

A co válka gangů? V Praze už zalehli na matrace, kmotři vydali instrukce a škrtící struny.
BTW, jedna jazyková nejasnost - je Kalousek škrtač nebo škrtič?
25. 05. 2013 | 20:05

Kromaňonec napsal(a):

Článek, který snad ani nestojí za reakci. Bůhví co je podle p. Sedláčka v Iráku, Libyi, Afghánistánu, Sýrii. Asi mír.

Jaké řešení systémové krize zaviněné finančním kapitálem a globalizací vidí, o tom zapomněl popovídat. Třeba to bude nějaká dohoda o dobrovolné eutanasii obrovského množství krizí zdecimovaného obyvatelstva - mladých, starých, postižených, nezaměstnaných, pro které nemá systém perspektivu.
25. 05. 2013 | 20:09

otaznik napsal(a):

pro mimoňe Targuse,
cim to je ze početné muslimské a černošské komunity v Evropě jsou prave tam kde dlouhe roky vladli socialiaste? Mozna se toho docka i CR po volbach 2014.
25. 05. 2013 | 20:14

342 napsal(a):

Okupujeme cizí území, války probíhají celou dobu, naši přátelé z NATO bombardovali města, srovnávali je se zemí na základě vylhaných důvodů pro invazi a někdo se teď po těch zkušenostech ptá, jestli bude válka?

Neděje se tak vinou národních států nebo nacionalismu, ale je to spíše práce nadnárodních struktur typu CFR nebo Bilderberg Group, kde se občas jedná o tom, kterou zemi bombardovat. Nedávno to tvrdil pan Schwarzenberg s tím, že on na jednom takovém jednání vystoupil jako jeden z mála proti bombardování Srbska. Zeptejte se ministra zahraničí, jestli bude válka.

Válka, kterou nevidíte (cz tit.)
http://www.youtube.com/watch?v=u6tNXk9aB6k

SOG in Afghanistan, Helmand - reportage from Czech TV
http://www.youtube.com/watch?v=ChBipQThNho
25. 05. 2013 | 20:25

Targus napsal(a):

To Otazník:

V UK vládli dlouhá léta socialisté?
Ve Frakreichu byli u vesla dlouhá léta socialisté?
V Dojčlandu vládli dlouhá léta socialisté?

Berete na to něco? Nezkusíte některého ze zde publikujících psychiatrů?
25. 05. 2013 | 20:38

Targus napsal(a):

To 342:

Nedávno to tvrdil pan Schwarzenberg s tím, že on na jednom takovém jednání vystoupil jako jeden z mála proti bombardování Srbska.

Vy mu to věříte? Šláfnberkovi?
:-) :-) :-)
25. 05. 2013 | 20:41

Silvie napsal(a):

Vizionář Sedláček už fušuje do řemesla i Sibylle?
25. 05. 2013 | 20:48

jarpor napsal(a):

I když věštec neví, jaká čísla vyjdou v neděli v jackpotu,
tak skutečnosti,
že kobyla je nebezpečná ze zadu, ženská ze předu a blbec, ten že je nebezpečný ve všech stran, tu si uvědomuje a tu zná velmi dobře. Viz jeho :

"Lidská blbost, kterou dokážou někteří osedlat lépe než jiní, je to, co bychom měli hlídat a střežit a plácat národnostní plácání a vyvolávání poválečných démonů hned přes prsty. Toto nás ničí a může zničit - a ne naše (i v krizi bohatá) ekonomika."

Máte pravdu, pane Sedláčku.
A to přesto, že má paní by Vám sdělila, tak jak to říká našim přátelům když dojde řeč na to, jak na tom v rodině jsme..., že u nás je válka furt, už více jak třicetiletá... :-))

Hezký večer
25. 05. 2013 | 20:53

Ich habe diesen Krieg nicht gewollt napsal(a):

Aha.
Sedláček podal oficiální dementi.
Hned si začít balit evakuační zavazadlo.

Targus
On jen zapomněl dodat, že místo toho navrhoval bombardovat Prahu.
25. 05. 2013 | 21:16

Carlos V. napsal(a):

Ne často, ale tentokrát zcela souhlasím s autorem. Válka nebude.

Není s kým válčit.

Ale říkejte to stratégům z ministersta obrany - tedy že kdyby se armáda až na pár útvarů rozpustila, nic by se nestalo. Budiž, pár útvarů budiž převedno pod civilní obranu (protichemická apod obrana), něco por ministretvo vnitra (pár speciálů).

Ale k čemu potřebujeme třeba takový tank či velkodopravní letoun ?
25. 05. 2013 | 21:19

stoppa napsal(a):

otaznik

Ahoj Mandrake! Ještě pořád žádná Kanada?
25. 05. 2013 | 21:39

Čochtan napsal(a):

Bude válka ? Už je. Už dost dlouho. A máme v ní už hodně tisíc mrtvých. A miliony nepřátel na našem území. Pátou kolonu nepřítele taky.
Náš nepřítel s námi bojuje už 1300 let. Dobývá a ničí vše, co není islámské. Už 1300 let.
25. 05. 2013 | 21:42

jarpor napsal(a):

Carlos V.

K čemu tanky... to nevím. Ale velkodopravní letouny bych bral.

Kdyby vyvážely blbce... mají dlouho co dělat... :-)

Hezký večer
P.S. Zdravím...
25. 05. 2013 | 21:50

Targus napsal(a):

To Carlos:

Ale k čemu potřebujeme třeba takový tank či velkodopravní letoun ?

A jak by se tunelovala erární kasa, když ne přes letouny Cassa, vy jeden hloupý Carlosi?

P.S. ten hloupý Carlos tam je jen jako řečnická otázka, vaše úvaha o české armádě je samozřejmě správná. Vozit koně Przewalského do "Mongol-Uls", nakupovat flintičky kus bratru po sto padesáti litřících a ošetřovat třicítku tanků mi přijde dosti komické.
25. 05. 2013 | 21:58

Richard napsal(a):

Mr. Sládek dělá v pivovaru, vaří pivo a sem tam zaskočí jako dvojník za Mr. Beana. Jeho kámoš a ochranka ze strany L. Votava ze záliby sbírá a věší umělohmotné panenky na zdi své chalupy, ve které žije, asi umělec, no. Je fakt, že dětičky to občas pořádně vyděsí, dávali to v televízi, kdysi, když jsem jí ještě měl.
Před pár dny jsem koukal na x let starou televizní debatu Sládek vs Zeman a ačkoliv je Sládek anomálius nb.1, v jednu chvíli pana Miloše dost vystihl. Ten mu asertivně s naléhavostí přeskakující gramofonové desky briskně kontroval otázkou na ekonomickou participaci.
"takže nevíte, co to je ekonomická participace, že pane Sládku?"
"to víte, že vím, ale proč bych Vám to říkal?"
..............................................

"a dál? co dál, nic dál"
"chtělo by to vyměnit obrůsek"
ale to už je zas jiný příběh
25. 05. 2013 | 22:14

kecy, kecy, kecy, slova napsal(a):

Aha, tak démoni to dělaj.
A já dycky myslel, že je to vod větrů. Zaraženejch.

Ony, pane Sedláčku v roce 1929 neměly USA s kým válčit.
Jedině s Kanadou a ta se toho taky patřičně bála.
Nedavno se ukázalo, že americké ministerstvo "obrany" k tomu mělo i vypracovaný kompletní plán.

Jinak bylo nutno postupně dodat 3x 10 miliónů dolarů Ádovi, aby nejdřív okšíroval a oholinkoval SA, pak zařídil Goebbelsovi noviny a nakonec zkorumpoval křesťanské strany.
Německý průmysl, jak jak známo rozběhli do otáček američtí investoři, dědeček mladého Bushe a bratří Dullesové by o tom byli mohli psát romány.
Místo toho Allen Dulles napsal úplně vylhané paměti o svém působení v Bernu. Někde je eště mám.

Až když Hitler dobyl celou Evropu a ukousl si víc, než dokázal rozžvýkat, nastal okamžik slavně vstoupit do války. Války je nutno nejprve připravit, rozpoutat a nechat nastrčené hlupáky vykrvácet.

Polititika je vnějším projevem funngování ekonomiky.
A válka je pokračování politiky jinými prostředky.
Nemyslete si, že vám závidím červené kalhoty, ale démoni s tím nemají opravdu nic společného.
I ten nejkulturnější národ (za jaký se ne úplně neoprávněně Němci měli) je možné dočista zblbnout a nahnat do sebevražedných podniků.
Když se na tom soustředěně zapracuje a když jsou k dispozici prostředky.
25. 05. 2013 | 22:15

Čochtan napsal(a):

Co je opakem nacionalismu ? Internacionalismus a multikulturismus. Obojí známe a obojí je svinstvo.
Nacionalismus je naděje.
25. 05. 2013 | 22:21

Čochtan napsal(a):

Evropa národů a Evropa Evropanům. K čertu s fašistoidní multikulti !
25. 05. 2013 | 22:26

Admirál napsal(a):

Bude válka? Zeptejte se v Libyi a nebo v Sýrii, Nebo nemusíme chodit tak daleko. Jugoslávii.

Stačí správně pošťárat. Poslat Člověk v tísni. A už se dějou věci.

Zaplať pán Bůh, že u nás nemáme ropu. Co se bude dít, až nám dojde, že jdeme špatným směrem?

Konečně už ve válce jsme. Podílíme se na okupaci Afgánistánu. Ano, "za to může všudypřítomná lidská blbost".
25. 05. 2013 | 22:40

Targus napsal(a):

To Al Jouda:

Jestli pistole, tak nejmíň rychlopalná devítka se zásobníkem na pětadvacet střel a poloplášťovými náboji.
25. 05. 2013 | 22:50

Joe Ratata napsal(a):

Zdá se,že otázka nezní zda,ale kdy a kde.
25. 05. 2013 | 23:04

Pepa Řepa napsal(a):

Sedláček to nemá lehký.
Jde po Národní a všichni ho zastavujou: řekni Tomíku, bude válka nebo ne, ptá se bába co jde z Tesca, bude ta válka nebo ne pane profesore, ptá se žebrák u Bati, mám to uhlí koupit nebo ne, vyplatí se to, nebude do zimy? Ptá se děda s fajfkou.

Ale vědátor věštec se rád podělí a mudruje.Dokonce objíždí středočeská maloměsta s One man show-hopsa hejsa-aby i widlemani měli osvětu.
Myslím, že v Sedláčkovi nám roste nové Pehe.
Jen nevím, jestli nejsou dva takoví mudrcové na tak malou zem moc.
25. 05. 2013 | 23:16

Carlos V. napsal(a):

jarpor : chcete posilat eroplanem pšenici do Argentiny nebo kukuřici do Ameriky ? Možná brambory do Bolívie, EU do určitě dotuje ;-)

targus : nene, kdo nechce armádu, není Čech, chce nesvéprávný národ, který se neumí sám o sebe postarat. Ale brát dotace od EU, to je v pořádku.

Lidi pořád nějak nemůžou pochopit, že nejbližší potencionální nepřítel - ony zlořečené islámské státy - to sem mají poněkud daleko, a než by jejich tanky překonaly Balkán, klidně by se mezitím daly vyrobit nové ...

P.S. a jejich raketya ? Kdyby nakonec nějaké sestavili a s z nějákého těžko pochopiltelného důvodu pálili na nás ? K čemu je při tom obrňák, tank nebo CASA eroplán ....
25. 05. 2013 | 23:28

mene tekel napsal(a):

být poradcem u Havla , tak to už je taková kvalifikace,že takový expert už může kecat úplně o všem -ovšem!On si oan Seláček asi nevšim,že naši žoldnéři válčí v Afganistánu, Mali , atd.
25. 05. 2013 | 23:35

rakety už vůbec napsal(a):

El Rey de los Chocolates

Málo posloucháte, co imámové říkají.
Na tanky oni kašlou (ste asi viděl, jak dopadly Saddámovy nebo Muamarovy tanky), jejich zbraní jsou dělohy muslimských žen.
Zde, v Evropě.
Ty fungují.
26. 05. 2013 | 00:47

Platan napsal(a):

"Třetí bod je též důležitý: Pokud se v krizi něco prohloubilo, tak spíše soudržnost než nenávist."

Ano, např. Němci jsou bez sebe radostí, že se mohou o jejich národní bohatství podělit s potřebnými Řeky a ti zase neskrývají své vřelé city k Angele Merkel...

"Lidská blbost, kterou dokážou někteří osedlat lépe než jiní, je to, co bychom měli hlídat a střežit a plácat národnostní plácání..."

Jak je vidno, i blogové plácání je třeba neustále hlídat a střežit...
26. 05. 2013 | 02:24

René Koniklec napsal(a):

"Bude válka?" zeptala se paní Josefa Švejka juniora, který na rozdíl od svého zemitého taťky vystudoval VŠ. "Nebude." Odpověděl hlasem autoritativním a vemlouvavým. "Podívejte se na první a druhou světovou válku, paní. Byly? Zažila jste je? No vidíte. Když jste je nezažila a neviděla, tak nebyly. A kdyby byly, tak by s tím určitě neměly nic společného ani burza, ani finanční trhy ani nadnárodní kapitál. Války mají vždy na svědomí pouze špatní lidi, kteří vlastně ani kolikrát nevědí proč se perou."
26. 05. 2013 | 06:11

captainNemo napsal(a):

Uniklo pozornosti :V Moskvě 24.5.2013 -zemětřesení-padající domy
26. 05. 2013 | 06:20

olga napsal(a):

Lepší by bylo zeptat se: "Bude válka i u nás?" Nad touto otázkou bychom se mohli zamyslet. Odpověď by mohla znít: "To nevíme. Záleží na tom, zda se spojí všichni, které jsme napadli, i když pod rouškou pomoci, a půjdou proti nám..."
26. 05. 2013 | 06:31

D.J. napsal(a):

pane Sedláčku, je několik možností jak vyřešit předlužení států ve vcýši i přes 100% ročního HDP
-
1/ Věřitelé nebudou chtít dluhy proplatit- je to reálně proveditelné ???
2/ Desítky let omezíme spotřebu, snížíme platy a budeme pracovat mnohem víc než teď- teoreticky možná, v praxi proč makat když nebude spotřeba? Budou lidé ochotni na desítky let výrazně snížit svoje životní standardy?
3/HyperInflace. viz Německo 20. a 30. léta- bochník chleba za miliardy, a potom lze říci- my vám dlužíme nějaké stovky miliard, tu to máte. V praxi vedlo rychle k válce
4/ Samotná válka kdy se evropa rozmlátí tak že bude bezpředmětné se bavit o tom kdo co dlužil před válkou.
.
Znáte jiné možnosti, nechám se poučit
26. 05. 2013 | 07:37

patriot napsal(a):

Sedláčku, vy jste si ten svůj fetiš již nepochybně našel…

Nehodláte náhodou kandidovat za nějakou tlupu do Bruselu?
26. 05. 2013 | 07:50

Válka taky znamená vyřešení problémů, napsal(a):

zisky, odbyt a konjunkturu - pro někoho. Pro jiného smrt, hlad, násilí, ztrátu bydliště, koncentrák...

D.J.,

"4/ Samotná válka kdy se evropa rozmlátí tak že bude bezpředmětné se bavit o tom kdo co dlužil před válkou."
V tomto jediném bodě bych oponoval. Vítězové - VB, SSSR ještě dlouhá desetiletí spláceli dluhy spoluvítězi - USA. Dokonce i spoluvítěz - Československo splácelo "dluh" (za uniformy, zbraně, střelivo a ostatní vojenské výdaje užité ve prospěch VB) spoluvítězi tedy VB.
26. 05. 2013 | 07:54

D.J.. napsal(a):

Válko, rozlišujte náhradu válečných škod a předválečné dluhy. Otázka je v jakém by byly vzájemném poměru zejména pokud by někdo zase vytáhl atomovbé zbraně. A jestli by poražený byl vůbec schopen něco platit
26. 05. 2013 | 08:01

A tak to má být napsal(a):

Podívejme se na osvobozovací humanitární válku - ochranu civilistů v Libyi. Co všechno vyřešila? Z prosperující, stabilní věřitelské země udělala zadluženou, v občanské válce se utápějící zemi s rozbitou infrastrukturou, ve které mají navrch islámští ultraortodoxní militanti. Hlavně, že libyjská ropa je v dobrých rukou, a dlužník se změnil ve věřitele.
26. 05. 2013 | 08:12

Blahna. napsal(a):

My se nemusíme bát- švejkové vždy nějak válku přežili jako lokajové vítězů.
26. 05. 2013 | 08:14

Silvie napsal(a):

Pepa
Zase jste mě dostal (23.16).
Widlemani - ježíši, kam vy na to chodíte.
26. 05. 2013 | 08:24

Babička Jiřinka napsal(a):

Po první světové lidi taky říkali, že další válka nemůže být. A byla.

Pan Sedláček je tím nejpovolanějším politologem, takovým lakmusovým papírkem, který vždy spolehlivě dokáže předpovídat děje budoucí. Jako s tou světovou hospodářskou krizí.
26. 05. 2013 | 08:25

Ládik!!! napsal(a):

Hlavní je, aby padaly jen neutronové bomby. To prý nenadělá žádný bordel, majetky zůstanou zachovány, jen trochu víc září. Konečně by se rozhýbal trh s nemovitostma a bylo by po krizi.
26. 05. 2013 | 08:59

zemedelec napsal(a):

Pro Babičku Jiřinku.
EU nepadá,Euro také ne a nějak moc pravověrných potřebuje zase strašit lidi a zakrýt svoji neschopnost,ale hlavně nakradené peníze.Nezdá se Vám,že už to tady nejde dlouho zakrývat?
26. 05. 2013 | 09:01

resident napsal(a):

sedláček
hlavně nejezděte v malostranskejch uličkách na kole po chodníku, vy nevychovanče. a vožralej už vůbec nikde! nebo bude válka!
26. 05. 2013 | 09:09

šašek z Jihlavy napsal(a):

Ládiku, kdepak NB, už babička říkala, že přijdou šikmooký a utlučou nás čepicema.
26. 05. 2013 | 09:11

zemedelec napsal(a):

Pane Občan.
Srdečně zdravím.
Měl byste možnost zjistit,kolik těžby dřeva v LČR vyhrály Rakouské firmy?
Pan Stejskal snad dovolí osobní dotaz,děkuji.
26. 05. 2013 | 09:11

Petr Havelka napsal(a):

Pane Sedláčku,

k příčinám II.sv jste se vyjádřil velmi obecně.

Ony "národní" démony totiž zapracovaly ihned po I.sv. Německo platilo vysoké reparace a mělo velká omezení. No a komu a jak to prospělo? Francie, Anglie z toho ekonomicky profitovaly a nebýt velké krize měli by se ještě lépe.

Národní démony v Německu si tak po I.sv vítězné mocnosti vypustily samy. Hitler se k moci dostal jedině proto, že Němci žili v chudobě a byli v ní udržováni. Co následovalo. Zapracovala "nová" media tzn rozhlas a film ve službách režimu. Vysoké státní výdaje na zalíbení se masám, přetavení ekonomiky a "nezbytná" expanze do okolí.

Kvalitní demokratický režim je silný v tom, že ustojí občas zvoleného pitomce u moci.

V momentě, kdy je pitomci přemnoženo má i demokracie problémy.

Ty momenty nastávají, když je krize. Nabízí se otázka ohledně lidské blbosti. Způsobuje krize lidská blbost a následné války "všudypřítomná lidská blbost" :)

V momentě, kdy tu poroste chudoba se klidně může stát, že budou "sociální bouře". Chudí, kteří už nebudou mít co ztratit, většinou mladí bez perspektivy, vyjdou do ulic. Tomu se říká občanská válka. Zradikalizovaní chudí, proti režimu.

Lidská blbost jde osedlat, ale napřed musí jiná lidská blbost nabídnout možnosti k osedlání.
26. 05. 2013 | 09:22

Pozorný čtenář napsal(a):

Souhlasím s názory, které konstatují, že jsme již dlouho ve válce. Existuje o tom i kniha renomovaného rakouského autora literatury faktu Viktora Farkase: Neviditelné fronty, s podtitulkem Představ si, že je válka a nikdo si toho nevšiml, kterou vydal Knižní klub.
Kdyby si ji pan ekonom Sedláček přečetl, nemohl by oblbovat veřejnost takovými nesmysly, jaké obsahuje článek.
26. 05. 2013 | 09:25

Babička jiřinka napsal(a):

Petr Havelka,

Německo bylo pouze "nejslabším" článkem kapitalistického řetězu. Ve zbídačené zemi hrozila sociální revoluce (důvody popisujete) a majetná vrstva s tím něco musela provést tak, aby nepřišla o majetek a bylo nalezeno nějaké "řešení". Proto se dostal Hitler k moci.

Jinak všechno směřovalo k válce. Kdyby to nebylo Německo versus jiné mocnosti, byly by v konfliktu o světovou dominanci USA versus VB. USA se již před válkou připravovaly na anexi Kanady.

Pan Sedláček ale určitě zná nějaké netradiční východisko z tradiční krize kapitalismu.
26. 05. 2013 | 09:34

Luboě Poláček napsal(a):

Myslím, že se mýlíte. Nijak se politicky neangažuji, jenom se dívám na náš život jako obyčejný člověk. Otázka by měla být - ne, jestli BUDE válka, ale KDY válka bude, protože kapitalismus, ze svého principu a podstaty nemůže nic dynamického vytvořit a v podstatě všude, kde zapustí kořeny, všechno zničí. Kapitalismus, který vyznáváte, je zcela neživotný a vznáší se kolem něj mrtvolný puch. Neuvažuje o lidech jako o lidech, jako o živých tvorech, ale jako o zboží, které se dá spočítat. A dnes už je lidí na světě moc a co s nimi? Nejefektivnější z pohledu brutálního, arogantního a bezcitného kapitalismu se jich zbavit... Zároveň s tím se toho také hrozně moc zničí a rozmlátí a budou nové možnosti nových investic, nemluvě o spotřebě a produkci nových zbrojních systémů, které tento systém tolik potřebuje. Válku si samozřejmě nepřeji, ale z dnešního hlediska uspořádání moci ve světě se mi zdá nevyhnutelná. Jenom opakuji, je otázka KDY to bude ne, jestli BUDE.
26. 05. 2013 | 09:45

Pepa Szweik napsal(a):

Válka nebude. Dejte pokoj. Válka už je.
26. 05. 2013 | 10:06

Petr Havelka napsal(a):

Paní babičko,

možné je všechno :)

Ad "tradiční krize kapitalismu". No on se nám ten kapitalismus od tradičního vzdálil. Tak nějak se odtrhl od společnosti a začíná si žít sám pro sebe (ne, že by to předtím nebylo, ale tak nějak státy (tedy občané) ztrácejí ten svůj "tradiční" vliv (obzvláště demokratické státy).

Stačí jen takové libůstky jako daňové ráje, optimalizace, příjmové nůžky, násobky platů vysokých manažerů vůči platům zaměstnanců a zcela netradičně se vám z toho protočí panenky.
26. 05. 2013 | 10:31

Al Jouda napsal(a):

To targus :
Samozřejmě, že musíme mít jen to nejlepší! Jinak jste byl rychlejší než cenzor, který můj příspěvek smazal. Asi se hodlá čínským a muslimským fanatikům bránit plamenným proslovem :))))
26. 05. 2013 | 10:43

Čert aby se v tom vyznal. napsal(a):

Petr Havelka,

ano, něco podobného tvrdili i komunisté. Budovali rozvinutou komunistickou společnost, ale komunismus to nebyl. Podobně je to s kapitalismem. Po dvaceti třech letech budování vyspělé civilizované humánní společnosti najednou zjišťujeme že není ani civilizovaná, ani vyspělá, že je selektivně humánní a prý ani není kapitalistická. Třeba ani před první a druhou světovou válkou v kapitalistických státech nebudovali kapitalismus. Třeba to před oběma těma válkama byla krize socialismu.
26. 05. 2013 | 10:44

Poručíme větru slunci napsal(a):

Komunisté prý chtěli poručit větru dešti, kapitalisté chtějí poručit větru aby stále foukal a slunci aby svítilo i v noci.
26. 05. 2013 | 10:49

SuP napsal(a):

Pert Havelka -
"....optimalizace, příjmové nůžky, násobky platů vysokých manažerů vůči platům zaměstnanců ..."

Na optimalizaci není nic závadného, pokud se nejedná o podvod.
Příjmové nůžky existovaly vždycky a daleko horší než dnes. A rozumné existovat musí.
Násobky platů vysokých manažerů - tam je nutné vidět rozdíly v typu podniku. Ve státních je to svinstvo, u soukromých do toho nikomu nic není, protože si na ně firma musí vydělat. A manažeři tam suplují původní majitele, jejichž příjmy oproti zaměstnancům bývaly (n*n)-násobně vyšší....
26. 05. 2013 | 10:51

Petr Havelka napsal(a):

Pane SuPe,

firmy nerady platí daně, ale rády využívají to co stát poskytuje.

Třeba

Velké firmy v USA platí více ředitelům, než odvádějí na daních, ukazuje studie

Ředitel firmy Boeing James McNerney loni vydělal 18,4 milionu USD, zatímco firma obdržela daňový přeplatek 605 milionů USD. Šéf banky Citigroup Vikram Pandit obdržel 14,9 milionu, avšak banka získala daňové zvýhodnění 144 milionů USD.

Šestadvacet velkých amerických firem vyplatilo v loňském roce mnohem více svým ředitelům, než odvedlo federální vládě na daních. Vyplývá to ze studie Ústavu pro politická studia, kterou zveřejnila agentura AP.

Firmy, včetně AT&T, Boeingu a Citigroup, vyplatily loni ředitelům v průměru 20,4 milionu USD (410 milionů Kč), zatímco na daních podle svých zpráv pro regulační úřady zaplatily ze svých vysokých zisků pouze zlomek nebo nic. V průměru činil zisk firem jednu miliardu USD.
Studie útočí na současný americký zákon o daních z příjmu právnických osob. Podle ní úlevy a slevy na daních umožňují firmám vyplácet velké peníze ředitelům, a snížit si tak daňový výměr. Stát tak v době, kdy je deficit téměř bilion dolarů, dostává méně peněz. Podle studie z 26 firem jich 18 loni získalo daňovou vratku či různé slevy na dani.

Mezi nejvíce kritizovanými je ředitel firmy Boeing James McNerney Jr., který loni obdržel od firmy 18,4 milionu USD, zatímco firma obdržela daňový přeplatek 605 milionů USD. Podobně šéf banky Citigroup Vikram Pandit obdržel 14,9 milionu, avšak banka získala daňové zvýhodnění 144 milionů USD.

Firmy se proti výsledkům studie ohradily. Mluvčí Boeingu Charles Bickers uvedl, že daňový účet firmy, včetně odložených daní, byl loni 1,3 miliardy USD. Firma si částečně snížila zisk využitím daňového dobropisu, který povzbuzuje firmy, aby více utrácely za výzkum a vývoj.

Podle Bickerse to pomohlo společnosti loni najmout v USA 11.000 lidí. Citigroup pak upozornila, že v letech 2008 a 2009 hospodařila se ztrátou a loňský zisk tak použila na pokrytí ztrát z minulých let.

Studie při kalkulaci daní využila výpočty samotných firem vycházející z účetních pravidel. Regulátor vyžaduje, aby firmy odhadly své daňové výměry a zveřejnily je ve svých dokumentech pro investory. Daňová přiznání, která firmy předkládají vládě obvykle v září, jsou však neveřejná a mohou se od těchto odhadů lišit. Studie také počítá s odloženými daněmi na další léta.

Zpráva kritizuje i využívání daňových rájů. Dvacet šest sledovaných firem má celkem 537 dceřiných firem v daňových rájích.

http://byznys.ihned.cz/c1-57064780-velke-firmy-v-usa-plati-vice-reditelum-nez-odvadeji-na-danich-ukazuje-studie
26. 05. 2013 | 11:04

Petr Havelka napsal(a):

A abych zde netapetoval

http://byznys.ihned.cz/c1-56291150-sefum-nejvetsich-bank-rostou-platy-dvoucifernym-tempem-i-kdyz-jejich-firmy-ztraci
26. 05. 2013 | 11:08

český maloměšťák napsal(a):

Profesor historie Sedláček napsal :
"...Kdyby některému evropskému národu byla nabídnuta půlka národa sousedního, většina z nás by jen lhostejně pokrčila rameny...."

Příště prosím pane profesore politologie Sedláčku napište " většina z nás zločinců a našich kumpánů.....!.
Takové trdlo se fakt jen tak nevidí.

A nechápu, jak si někoho, kdo se válí na předávání Českého Lva ožralý po podlaze, mohou držet ve vedení banky a v NERVu. To je fakt možné jen v Kraďákově. V každém jiném národě by byl za osla.
-----------
K válce mohou přivést národy spíše takoví lidé, co místo řešení strukturální nezaměstnanosti prosazují zákony typu " arbeit macht frei", opatření typu "Postamtmeldung" nebo co obhcodují s osobními daty sociálně slabých či místo investic do vzdělání cpou peníze církvím.
Anebo banky. Čsp. Fortune :--() v roce 1934 odhadl, že smrt jednoho vojáka v WW1 představovala náklad ve výši cca 25 000 USD. Což mj.představuje docela slušné příjmy na druhé straně - tedy byznys. Velký byznys. I pro banky, možná že zejména pro banky (ty totiž úvěrují i poválečnou rekonstrukci - čím větší ničení, tím větší požadavky na rekonstrukci,tím vyšší úvěry, tím větší zisky).

http://www.thevenusproject.com/downloads/ebooks/Arms-and-the-Men-Fortune-1934.pdf

I když - válka je v aktualní konstelaci Kraďákova asi příliš nadnesené slovo...spíš bych volil slovo úpadek, válčí zde mezi sebou jen mafie a pak snad ještě média a Jednotná Kulturní Fronta válčí se Zemanem a samy se sebou.
Apropo - v této souvislsoti mi nedá a oslovím zdejší Schwarzenberggemeinschaft...myslíte si, že do Ruska nás zavlékají i Nečas s Kubou , kteří přece jsou spolu v exekutivě s Schwarzenbergem, potažmo Sedláček, který jim coby člen NERVu radí? Anebo že by i ti podnikatelé ? Že by " nás také zavlékali do Ruska" ?

http://aktualne.centrum.cz/domaci/politika/clanek.phtml?id=780723

Ha, ha, ha...:)) /zas jeden mýtus navždy ztracen, opět jedna bábovička rozbita, nyní nutno nabít jiný pingpongový míček..../
26. 05. 2013 | 11:11

Miroslav Pivoda napsal(a):

Nevěřte ekonomům. Předpověď ekonomů je tradičně velmi nespolehlivá.

1. Válka tady již je, je to válka kybernetická - a bude hůř.

2. Ekonomický růst určitě bude, protože je tady nezastavitelný technologický růst. Problém ovšem je v tom, že ten růst ekonomové s jejich současnými nástroji nejsou schopni měřit.

3. Ekonomický růst tady určitě bude, ale nebude se týkat všech lidí, při současné struktuře společnosti.
26. 05. 2013 | 11:15

český maloměšťák napsal(a):

Ve světě omezených zdrojů a neomezené chamtivosti je antagonismus, který je nutně vytvářen v důsledku takovéhoto rozdělování zdrojů /kdy zdrojem je i moc, zdrojem jsou i vlastnická práva - mnohdy založena na krádežích a podvodech, ale to není tématem úvahy/ neřešitelný, respektive je realně řešitelnýv cyklech, doposavad v cyklech takových, že ti bohatší na kataklyzmatech typu válečných konfliktů vydělávají a stávají se ještě více bohatšími a ti chudáci prodělávají / v důsledku toho, že se do nákladů cudně nezapočítavají hromady mrtvol však je vytvářen mýtus, že i oni vydělávají - viz poválečná konjunktura a nadšení davů z ní plynoucí/. Strukturální řešení je téměř nemožné, i noví vládci etablovaní v revolucích usilují především o moc, o moc která se chce především udržet a to v antagonizovaném světě omezených zdrojů je možné jen za cenu ovládnutí zdrojů, respektive kooperací s těmi, kdo zdroji vládnou - pokus o nastolení sdílení moci širokými skupinami obyvatelstva nad zdroji /SSSR etc./ se zvrhnul v podstatě v jakýsi obskurní monopolistický byrokratický kapitalismus, kdy zpětnovazební mechanismy, které měly reagovat a korigovat realitu, tak jak se vyvíjí...selhaly paradoxně kvůli tomu, že procesům legitimizace moci byly podřízeny procesy samotného výkonu moci, moc se zahltila sama v sobě, respektive v tom jak MÁ VYPADAT a nebyla schopna v autentickém vyjádření prokázat, JAK MÁ EXISTOVAT.
Nezbývá tedy než postupná kultivace moci, její regulace na jedné straně, hledání nových energetických injekcí na straně druhé. Přičemž je nehumánní a v podstatě i nelogické, aby takovouto energetickou injekcí byly výnosy z dobyvačné / ale i obranné - neboť vždy když se někdo brání, tak většinou jiný útočí/ války.
To snad raději vrátit zpět do realné ekonomiky ty výnosy z tax havens, nebo ty investice které se rozkradly či umístily v nesmyslných projektech jako jsou například církve , potažmo porudí formou úroků placených společnostmi do soukromých finančních ústavů. Což je sám os obě antagonismus par excellance.

Šalom, Hospodin i Allah s vámi, Heil Hi.../eh - to se zde nesmí - nadávat do fašistůl, zde se smí nadávat jen do komoušů/..a Práci čest - práci privátních bankéřů a vládních poradců v jedné osobě pak zejména.
26. 05. 2013 | 11:35

Občan napsal(a):

Zemědělče,

máte u H. Brixi nějaký vlaštovky :o)
26. 05. 2013 | 12:04

resl napsal(a):

Jak se zdá, "chytří" zdejší Češi si válku přejí a nacionalismus jim vyhovuje. Čím menší národ, tím větší řev, jak Alík u boudy. Jen jim prosím nedávat zbraň, oni se nejraději mlátí půllitrem, načež se nakonec vždy přikloní na stranu vítězů. Ovšem v míru, byste větší hrdiny nenašli.
26. 05. 2013 | 12:11

starý jezevec napsal(a):

Válka bude a kdo tvrdí, že ne, tak má asi špatnou paměť.
Osobně nedávám lidstvu více než jedno dvě století, než to tady promění v měsíční krajinu.

Iluze je spoléhat na to, že svět může ochránit hrozba sebezničení. Ta je zde již od padesátých let a nejednou to viselo na vlásku. Dokonce i v posledních letech dokázal Bush poslat do vzduchu ruské strategické bombardéry a dohnat Čínu ke zbrojení.

Lokálně tu máme starý rest Sudety, ale z toho strach nemám ani ze současného Německa.
Pro Evropu vidím tři hrozby.

Zatažením Evropy do konfliktu na Severu Afriky, hlavně ze strany Izraele a jejich stoupenců v Evropě.

Možný konflikt na jihu Evropy například Řecko – Turecko, to může být rychle.

Další hrozba někteří zdejší primitivové by byli schopni vyvolat konflikt s Ruskem.

Největší nebezpečí ale hrozí z USA.
Jsou to nejen nacionalisté, ale i náboženští fanatici a velký problém bude to, až za pár desítek let budou muset američtí jestřábové sklánět hlavu před diktátem z Číny.

Dnes vládne v Bílém domě „zbabělec“ Obama, jak jej nazývají Vondra a spol, ale až bude v Bílém domě rozhodný a statečný muž, tak budeme válce zase o kus blíže.
26. 05. 2013 | 12:20

Pepa Řepa napsal(a):

resl
Kdo není pro Karla a Barossa...je přece pro válku.
:-)!!!!
Buduj EU posílíš mír!
S EU na věčné časy a nikdy jinak!
Kde já to slyšel?
26. 05. 2013 | 12:37

češka napsal(a):

Pane Sedláčku, válka již dávno je.
Jenže vypadá jinak a vede se na více frontách.
1/ My, občané EU, aniž jsme tradičně vyhlásili válku, bojujeme s Irákem, Afganistánem a asi budeme i se Sýrii. Za nás bojují profíci s kvérem v TV ukazovaní jako vojéci, sofistikovaně pak i bezpilotní letadla, jejich vojáci jsou nenápadní, mezi námi.
Teď se ukázali v Anglii a Francii, ale můžeme se jich dočkat kdykoli a kdekoli.
2/ Válku s námi vedou i potravináři tím, že pod zažitými názvy prodávají šizené potraviny. Nejvíc se mi líbí jejich všeliká tvrzení v kontrastu se skutečností, když šunka od kosti stojí 16,5 až 19 Kč, pančovaná i 24 Kč. O mase nasyceném slanou vodou nemluvě.
Nezapomínejte, že ve všech válkách byli důležití zrádci, špioni a obdobní škůdci, které domorodci nepodezřívali, neb je považovali za své.
26. 05. 2013 | 12:49

resl napsal(a):

Řepa : S EU na věčné časy a nikdy jinak! Kde já to slyšel?
..........
to jste řepíku doufám neslyšel, lid se to dost styděl vyřvávat /pouze na schůzi KSČ/, ale mohl jste to vidět v průvodu s mávátkem, když jste zvedl zrak na první analfabety národa, jak vám blahoskloně kynou. Jen tam bylo napsáno SSSR a naproti se pani rvala o pomeranče. Teď už se nervete, ani o žvejkačku, ani o pomeranče, teď se budete bít za to, aby se vše vrátilo zpátky a dýdžej se opět uvelebil nad vaší hlavou na tribuně.
26. 05. 2013 | 13:03

wbgarden napsal(a):

Budu neustále opakovat ...

NIHIL NOVI

Jsem už dost
starý
a tak si myslím
že by mi ho mohli
konečně
ukázat

Člověka
který
chce
válku

Jsem už dost
starý
a v televizích vídávám pořád
jen ty
co chtějí
mír ....

Veselé krizování, invaze pak tu ...
http://sphotos-b.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/545532_558582954172971_2089266851_n.jpg?dl=1
26. 05. 2013 | 13:05

Ivan Hochmann napsal(a):

Čochtan má bezpečně pravdu pane Sedláčku.

Válka už dávno probíhá.To jen takoví jako vy si pouze pletou pojmy.Podotýkám ,že asi záměrně s celkovou tendencí multikulti politiky.
Spojovat odpor k této hňupské praxi bych rozhodně nespojoval s nacionalismem.
Ba co více ani odpor k byrokratickým manýrám celoevropské finanční oligarchie bych nespojoval s národnostním odporem.
A vůbec co má znamenat stěžejní otázka blogu?(Bude Válka?)
Vy si prostě myslíte a nejste sám,že jste sežral všechen rozum.Je vás více hlavně rozsetých po Praze.
To co se děje na Magistrátu je klasickým příkladem pražského uvažování.
Táhne se to už od Jiříka z Poděbrad.
K čertu s takovými chytráky!
Už nás to přestává bavit.Píši v množném čísle,neboť vím,kolik je nás oponentů k vašim a podobným kecům.

To buďte rád pane Sedláčku,že moje osoba oplývá slušností a asertivitou a není nakloněna sprostým urážkám,neboť bych vás musel poslat do pp..
Také váš přítel editor je zárukou,že budete ještě dlouho kalit vodu těchto blogů.

Zdravím Ivan.
26. 05. 2013 | 13:12

Jemnický napsal(a):

Sedláček

Pane Sedláčku, pane Sedláčku, vy, světový ekonomický talent a tak špatná otázka.
Jakápak dnes válka, v té se zabíjejí daňoví poplatníci a konzumenti. Vázne obchod, ničí se výroba a nemovitosti, chaos a destrukce, nedej pámbu snad i revoluce a znárodnění.

Banky a národní bohatství se dnes vykrádá daleko efektivněji jinými mírovými prostředky. Na to je potřeba mít u vesla standardizovaná EU jelita s unifikovanou, byrokratickou a impotentní EU a rozvrácené Rusko.

A nedělejte, že nevíte jak, vy jeden kulihrášku.
Když ekonom neumí počítat, tak filosofuje.
26. 05. 2013 | 13:18

Ivan Hochmann napsal(a):

Zapoměl jsem na přílohu(pokud bude ještě viset na Netu)

http://www.youtube.com/embed/RtgbvotqVFE?rel=0

komentář:
> Datum: 25.05.2013 11:13
> Předmět: Britský vojenský cintorín v Líbyi
>
Britský vojenský cintorín v Líbyi

Subject: WW II- British Military Cemetery inLibya.
Date: Sat, 6 Apr 2013 10:22:14-0400

Pozrite si totovideo. Zakaždým, keď sa objavívtip, alebo karikatúra týkajúca
sakoránu, celý svet je hore nohami.A my všetci kričíme: rasisti.
Ale kedykoľvek,oni urobia, čo ich práve napadne,nikdy nik, nič nepovie.
Väčšinaľudí mlčí.
Pozrite si toto video, pokým je k dispozícii,skôr, ako bude odstránené.

Je to cintorín britských vojakov, priTobruku. Nachádzajú sa tam aj našiľudia.
V slušnom svete platíkonvencia, že vojenské hroby súnedotknuteľné. J. C.
My im tu dávame stavať minarety.

Jsme to ale volové (poznámka ivana hochmanna)
26. 05. 2013 | 13:19

češka napsal(a):

to wbgarden
Jsem již dost stará, abych věděla, že 2.světová se nejdříve odehrávala za hranicemi Německa.
I tato se prozatím odehrává za hranicemi EU, ale dochází ke zlomu.
Ve 2. sv. to byl zdařilý atentát na Heydricha, v této válce prozatím viditelný "bod zlomu" chybí. Možná už nastal, nebo se právě děje?
Může to být řepka a fotovoltaika?
Válka zuří, nepřítel je dobře maskován....
26. 05. 2013 | 13:20

Jemnický napsal(a):

WBgarden

Vy jste český Laurence Ferlinghetti. Chválím a gratuluji.
26. 05. 2013 | 13:22

SuP napsal(a):

Petr Havelka -
Pokud jste někdy podnikal, víte, že pokud zvýšíte náklady firmy (vyplacením vysokých mezd) kvůli snížení daní firmy, zdaní to ředitelé v dani z příjmu fyzických osob. U nás ale je příznivější danit příjmy firmy než platit DpFO. Krade se jinak.
26. 05. 2013 | 15:08

JardaV napsal(a):

Jsou i tací,kteří ve skrytu duše by válku chtěli,byl by to opět dobrý kšeft.Jenže
ta minulá se jaksi vymkla z rukou.A co by se mohlo stát teď??Když jsou "skvělé"
bakteriologické zbraně a jiná plošná svinstva???Kde je jistota,že i tisíckrát prověřený a trvale kontrolovaný člověk s pravidelně vymývaným mozkem najednou někde nezmáčkne knoflík a nevypustí do vzduchu smrt???Bez ideologie,bez fanatismu,třeba
jen proto,že se v něm sečte několik negativních událostí,které ale zjevně nic
nesignalizují.Je strach něco rozjet,dokonce i když je dobře spočítán maximální vhodný
počet lidí na planetě.Protože míra neurčitosti a nepředvídatelnosti následků
nahání hrůzu.Proto nebude cíleně spuštěna válka.Ale její náhodný vznik vyloučit nelze.Navíc - proč válka???Znáte ve svém okolí někoho opravdu zdravého??Společnost
je už tak nemocná,že toleruje zrůdné jedince všeho druhu a využívá jich i v
politice,protože jsou dobře ovladatelní.Tento démon degradace lidstva už je vypuštěn a jako kyselina rozežírá celou společnost.Je to jen otázkou času.Sny o
moci nad světem se zrealizují v podobě totální vlády nad mrchovištěm,ze kterého
se budou nekontrolovatelně uvolňovat smrtelné nemoci.Vítězové budou jen déle
trpět.Proto se raduji z každého květu na zahradě,ze slunce,když se náhodou objeví,
ze všech jiným maličkostí.
26. 05. 2013 | 15:31

šašek z Jihlavy napsal(a):

Jestli se budeme neustále štengrovat tak, jak můžeme vidět pod blogy pana Urbana, Peheho nebo Hvížďaly, nakonec k té válce dojde. K válce občanské, která je ze všech možných konfliktů nej horší. V takovém případě se hlásím v předstihu do služby lodního kuchaře v Karibské flotile.
26. 05. 2013 | 15:52

český maloměšťák napsal(a):

JardaV
Na Zemi je již dnes tolik lidí a jsou spolu tak svázaní , že když se po Vás někdo ožene karabáčem a vy stihnete uhnout...koupí to prostě někdo jiný.
Lepší je tak mu ten karabáč sebrat.
A pak jít na ty kytky, of course.
26. 05. 2013 | 15:57

Pepa Řepa napsal(a):

Ivan Hochmann
k Vašemu videu jen toto.
Jedná se -zřejmě- o devastaci náhrobků vojenského hřbitova v Tobrúku u Benghází. Dost mně běhal mráz po zádech, když jsem se tam procházel a nacházel na hřbitovech -jsou tam vojenské z WWII dva- česká jména někde s šesticípou hvězdou jindy s křížem.
Tehdy byl ovšem hřbitov zanedbaný, rozpadlá branka, zarostlý plevelem.Špatně se hledal.
Ani takový řezník jako Muammar Qaddháfí si ho nedovolil devastovat, dal ho dohromady, upravil.

Video je výmluvné. Když se to dělo mělo v Benghází aktuálně.cz Nováka, ani necekl. Byl těsně vedle.
Jiný mediální poskok-Martin Dorazín- v tu dobu líčil založení libyjského souboru písní a tanců revolucionáři přímo v Benghází.
Myslel jsem, že omdlím nad tou manipulací pro blby a to rozhodně nejsem ochránce bolševiků.

Ano...to jsou teď naši spojenci, ti udatní arabští bojovníci údajně za západní demokracii, jak nám tady za pečlivého odborného dohledu editora líčilo aktivistické duo Shanaáh+Hesová.
Stejné to bylo jinde v Syrii, Izraeli, Iráqu.

Ano mlčíme....scházíme se v ND a vedeme chrčení vodovodních trubek o neuvěřitelných pitomostech a píšeme tak hloupé blogy jako tento.
Pořádáme pravidelná urbanistická flagelantská procesí, jen abychom měli na složenky nebo hrajeme úlohu užitečných idiotů jako naivní resl, kterého čeká prozření.

Ti před námi, ke kterým řadím i dědu generála Sedláčka, ti kteří za tuto zem umírali i u Tobrúku by nám měli právo plivnout do tváře.
A to myslím smrtelně vážně.

Nicméně proviňoval bych se sám proti sobě, kdybych dopustil, aby to se mnou trvale mávalo, raději to vydejchám a za deset minut si z nich dělám srandu.
Taky kašpařím jako oni.
Vám doporučuju, kašlete na ně i na mě jděte do lesa, nenechte se otrávit.
Jsou to kašpaři, političtí korektníci, zadělávající na problém i svým dětem.
Bohužel i mým.

Jeden z diskutujících jede do Švédska, ze zpráv se objektivní informaci nedozvíte, jen kydy reportérky, že jde o chudáky sociálně vyčleněné tím, že nemají na Volvo jako místní Olaf.
Ve Švédsku-ráji socialistů-kteří sypou jako nikdo jiný.

Bojíme se říct a napsat pravdu, abychom nepopudili.
Tak to dneska chodí.
26. 05. 2013 | 15:58

olonialistická virózní zpupnost napsal(a):

Ivan H.
Asi, kdyby vám někdo pomocí katarských vražedných komand cvičených MI6 a likvidací vaší armády přesnými bombami (tedy: vaší armády suverénního státu) udělal z prosperující země teroristické peklo (odkud prchají diplomaté těch "civilizovaných" zemí, které to způsobily), možná byste taky k nějakým pomníkům koloniálních vojáků (co přesně asi v Libyi hledali, že) nechoval úctu.
Choval?
Allahu akbar!

Zkuste se někdy vcítit do kůže jiných, než vás na ulici rozsekají mačetou.
26. 05. 2013 | 16:03

Jan z trocnova napsal(a):

Dobrý den války byly a budou ! To je stará pravda ! Regulace lidského živlu musí nějak fungovat jinak by už byla naše planeta dávno zaplavena samejma blbama ! Oni ti váleční štváči se ted bojí jeden druhého ,protože nikdo z nich ani neví a ani si není jistý čím disponuje druhá strana ! Tohle je ten hlavní blok který tyhle pomatence ještě drží ještě na uzdě ! Ale jak napsal Čochtan , problémů s machometány a žlutými termity bude stále více očividně přibývat takže jestřábi s pentagonu se chopí příležitosti bránit světosprávu a utvrzení se v jistotě že oni jsou ti jediní co můžou spasit svět a zachránit galaxii od barevných !
26. 05. 2013 | 16:17

Pepa Řepa napsal(a):

Má to jeden drobný háček, tu devastaci hřbitova prováděli právě ti udatní salafističtí bojovníci, revolucionářim "arabského jara" údajně bojovníci za západní demokracii.

Ale aby to nebylo jen na ně.
I Muammar zabral katedrálu po Italech v centru Trábulusu a udělal sklad, jinde jako v Sabrathě dali do kafírny udělané z kostela na oltář kraví hlavu a bavili se reakcemi....inu jiný kraj...jiný mrav.
Každou žranici začínal pěti křesťany, kteří právě před hosty ucítili nutkání odříkat šahádu a stát se machometány.
Pořád lepší než six feet under.

O tom byl-zřejmě-politicky nekorektní- příspěvek IH.

Ale třeba se pletu, jsem jen hloupá řepa.
Honem postavit v Písnici mešitu, aby se ti, kteří nás "obohatí" necítili diskriminováni.Honem koupit Muhammadovi v Rosenborgu nové Volvo.

Potulný provazochodec Sedláček to vysvětlí.
Přijela k nám pouť!
26. 05. 2013 | 16:33

Za vším hledej levici napsal(a):

Čochtan,

"Když prohrajeme, pak krky atheistické multikulturní levice čeká ostrý arabský nůž." A já si naivně myslel, že Bush, který odstartoval boj s terorismem a podporu terorismu byl pravičák. A on ejhle - levičák. Ty války ve prospěch ropných a zbrojařských firem tedy vedou levičáci. Co všechno se tady jeden nedoví. Kam se podíváš samý levičák. Nakonec se ukáže, že i KuKluxKlan jsou samí levičáci.
26. 05. 2013 | 16:56

starý jezevec napsal(a):

Pro Za vším hledej levici.
Nejen to, dnes jsou v ČR statisíce lidí z východu a přitáhla je sem pravice.
Když nastupovala vláda levice 1998, tak zde bylo asi 250 tisíc cizinců, stejně, jako když končila.
Stačilo pár let a dnes jich tu máme téměř půl milionu.
Nečas sem tahal dokonce Mongoly,
Všechno se to pak hodí na levici.
26. 05. 2013 | 17:09

válku si není co přát napsal(a):

Jako obvykle, staříci volají po občanské válce nebo masové likvidaci jinověrců, jinak vybarvených atd.
Mladých se nikdo neptá, jestli si chtějí nechat podřezávat krky.

Kdyby se občanští válečníci in spe raději ráčili sejít někde na náměstí a opřít se do imigrační politiky milé EU, popř. do protiintegrační politiky vlastní vlády vůči cikánům. Bolševik, který, jak dnes někteří tvrdí vůbec dělal všechno líp, je posílal do práce nebo do Valdic, nakonec jim ta práce většinou přišla snesitelnější.
V dokonale vybělené čtvrti, kde bydlím žádného nepotkáte, dřív tu normálně byli a chovali se slušně.

Svobodu rozhodování mohou mít jen takoví lidé, kteří jsou schopni vzít v úvahu okolnosti.
Svobodu fyzickou pak by měli požívat ti, kteří nejsou zločinci. Například si neúčtují 10t za lůžko v ubytovně, které jim za nepřizpůsobivé zaplatí stát.
Ale to jsou jen drobné vši, které snad ani nestojí za to chytat, že.
Jenže na špínu a vši člověk nakonec zajde.

S cikány nemáme jinou možnost, než je přimět aby se přiměřeně živili sami. A aby začali našemu systému důvěřovat do té míry, že nebudou vidět jeho zneužívání jako jedinou možnost, jak přežít.
Což chce v prvé řadě hodně zdravého rozumu a sebekázně od nás samých.

Tu samou možnost ale musíme poskytnout i necikánům.
Pokud se vláda soustředí na cokoli jiného a toto neřeší, pryč s vládou.
Pokud Národní banka nevidí v boji s nezaměstnaností svůj hlavní cíl, rozehnat, ustavit nějaký finanční orgán, který to dělat bude.

Rvát si vlasy a volat po občanské (nebo jakékoli jiné) válce je pitomosť.
I ti hrozní Němci nakonec vždycky dají ruce pryč, když se vraždí. V Iráku stejně jako v Libyi nebo Syrii.
Ne, že by si nepřivydělali na nějakých zbraních.
A v Afghánistánu někteří géniové (pan Guttenberg, taky jeden von und zu) obhajovali, že si musela Luftwaffe omočit v krvi, aby se otužila. Ale nesklidil doma potlesk.

Nedělejme ze sebe voly.
Cílem je demokracie, která funguje (to tahle není).
Cílem je zachování svobod, v prvé řadě slova, a to znamená bavit se o vlastnictví médií.

Nezapomeňme, že prvním krokem spojenců v Německu v roce 1945 bylo rozdání licencí k vydávání novin a časopisů lidem, kteří poskytovali záruky určitých postojů.

Je na čase k téhle otázce změnit postoj, i kdyby sem měl Ronald Lauder pořádat přepady každý týden. A kdyby se Rheinisch Bergische Druckerei a Neue Passauer presse naneštěstí postavily na hlavu a něco se jim stalo.

Jsou lidé, jako Jan Urban, kteří by měli publikovat v listech a na serverech, které budou označeny extremistický tisk, k nahlédnutí ve zvláštních, mládeži nepřístupných místnostech trafik a po dvojí identifikaci dostupných částech serverů.
Ti, kdo rozeštvávají národy a vyvolávají hysterické nálady by měli být jako takoví označeni.
Kdo si přeje si nechávat otrávit mysl, ať je čte, ale za kontrolovaných podmínek.
26. 05. 2013 | 17:24

Ivan Hochmann napsal(a):

Pepo dík, že jste to okomentoval.

Jednak já na to nemám nervy a také ostatní budou vědět že si nějaký Hochmann nevymýšlí.Popisovat islámské manýry mě leze krkem,však dělají to všude po světě i v přírodních destinacích.V Chabaerdžině poblíž Targimské kotliny uprostřed Kavkazu ještě stojí chrám božstev ohně,která tu domácí uctívali ještě před příchodem peršanů.
Současní muslimští chasníci mají největší zálibu srát na bývalé oltáře a souložit s ovcemi před torzy bohů s uraženými hlavami.
Klasika!

K případným poznámkám jakýchsi zpupných virulentů se zásadně nevyjadřuji.Jejich debilní aktivita a připitomělé otázky a úvahy jen svědčí o debilitě oné islámské kolony i v naší zemi.
V Londýně,Paříži,Stockholmu už řádí ta zločinecká chátra jako doma.
Takže kluci bacha!
Es komt der tag a budeme chodit s kvéry.
Zasr...politici mají ochranky.My zase jen prázdné ruce.

Čochtánku,neboj k druhé porážce Vizigótů nedojde.
Stanou se věci,které změní směry uvažování i těch největších hlupáků.
Bude jen dobře když tato Zeměkoule plná blbých náboženských maniaků udělá probírku pasažérů.
Stejně se na kolotoči vozí zadarmo.

Ps.Pepo nemůžete po mě chtít korektnost.
Ono vlastně původní téma páně Sedláčka bylo o hlouposti nacionalismu.Proti tomu bych nic neměl.
Sám jsem světoobčan a nějací nacionalističtí vůdcové obklopeni gardou holohlavců mě mohou....
Popudila mě ale jeho stupidní retorika,která hovoří o hlupácích a sám se o největší příčině budoucí reálné, konkrétní války,t.j.záměrné a cílené migrace islámských fanatiků - ani nezmíní.
Co bychom také chtěli od chlapečků s příznačným puncem užitečných idiotů.Mají prebendy zamluvené do konce dekády.
To je jejich fetiš růstu intelektu.

Apropó,buďme spravedliví: Celý blog Pana Sedláčka není až zase tak od věci a v mnohém nastavuje pravdivé zrcadlo.
Problém mám v tom, že mě už tito manipulanti nehorázně serou.Jednak svým množstvím a také kvalitou keců.

Takže zdar Ivan.
26. 05. 2013 | 17:33

Pepa Řepa napsal(a):

válku si není co přát
přirozeně, že ne.
Ale je to o dodržování vlastních zákonů, včetně imigračních, dát asyl pouze persekuovaným a nebo dočasné pracovní povolení. Už včera bylo pozdě.

Jinak je to ghettech a hořících autech, vymkne se to z kloubů. A právě ti, kteří straší, že když se nebudou-politicky korektně-zavírat oči, bude válka nebo pořádají procesí a rozdmychávají staré rány, právě na budoucí násilné řešení zadělávají a pak si půjdou po krku host i hostitel, který přestal respektovat domovní řád.
Cesta k novým diktátorům je vydlážděna.
Cesta do pekel byla vždy dlážděna sladkými řečmi.
26. 05. 2013 | 17:37

zemedelec napsal(a):

Pane Hochmann.
Nemá to souvislost ze špatným zhodnocením petrodolarů?
26. 05. 2013 | 17:54

Ivan Hochmann napsal(a):

Nemá.Ivan.
26. 05. 2013 | 18:11

Příčina a následek napsal(a):

Ti sami, kteří prováděli a provádějí koloniální imperiální politiku, jsou původci válek o suroviny a zdroje, nechali běžence usídlit se ve svých domovských zemích jako zdroj levné pracovní síly, který tlačí cenu pracovní síly v konkurenčním prostředí dolů. Poté co přistěhovalci získali občanství a množí se jako houby po dešti se staví do pozice mrtvého brouka a snaží se všechno hodit na multi kulti levici.
26. 05. 2013 | 18:17

Čochtan napsal(a):

válku si není co přát napsal(a):
".. staříci volají po občanské válce.."
-------------------------------------------------------
Blbost ! Když napiši: "na obzoru se stahují mraky, přijde bouřka ..", to je "volání po bouřce" ? Bouřka většinou vyčistí vzduch. To je fakt.

válku si není co přát napsal(a):
"S cikány nemáme jinou možnost, než je přimět aby se přiměřeně živili sami. "
-----------------------------------------------------------------
To štymuje. Jedinný způsob jak toho dosáhnout, je tvrdě uzavřít penězovod. Ani korunu cikánům, kterou si sami nevydělají tvrdou prací. Další věty jsou jen hloupý kec.
26. 05. 2013 | 18:32

Ernesto napsal(a):

Příčina a následek je to tak jak pravíte ! Mě to stálo život ! Ale před tím jsem jich zabil nespočet ,těch líných koloniálních darmojedů ! Kdyby těch smradů bylo jednou tolik mrtvých ,stále by to bylo málo ! Přichází znovu čas revolucí a bojů za nezávislost na velkokapitálů a jeho poskokům ! I mezi vámi čechy je mnoho statečných a dobře vyzbrojených mužů ! Co třeba takový občan Čochtan ,tomu kouká touha po spravedlnosti a očistě světa od příživnického plebsu přímo z klávesnice počítače ! Češi zvolte si statečné Čochtany za vůdce ,jen tak máte šanci uspět proti machometánským povalečům ! Nepřispůsobivé v česku nechejte na starosti skynhedům ,ti si s nimi poradí a třeba se jim i podaří naučit je živit se poctivou prací ! Tomu ale moc nevěřím ! Ze záhrobí duch revolucionáře Ernesrta Che Guevary
26. 05. 2013 | 19:34

argun napsal(a):

Sedláčku Sedláčku, vy plodíte strašlivé, ale fakt strašlivě, nesmysly...

ad 1)
"K propuknutí světové války bylo třeba ještě něčeho jiného: totiž probuzení evropských démonů. Démonů národní nenávisti, hladu po dominanci a pohrdání jinými, čemuž tenkrát bohužel dost ochotně napomáhala notně rasistická věda a národověcké umění."

Ach tak,. A ti "démoni" se rodí z čeho, zlatá hlavo? Padají z nebe? "Démoni" jsou integrální součástí jakékoli lidské společnosti. Jejich spouštěcím mechanismem bývají obvykle krize.. Víte snad o jiných? A může být věda rasistická? Blouzníte? Rasistická může být pouze politika, nikoli věda. Pro umění ostatně platí totéž. Pomíjím skutečnost, že považovat "rasistckou vědu a umění" za spouštěcí mechanismus WWII je hypotéza natolik bizarní, že byste s ní u maturity těžko obstál.. jedině snad kdyby examinátory byli Pehe s Urbanem.

ad2)
"Tehdy jsme trpěli fetišem národních států. I tenkrát jsme chtěli růst, ale chtěli jsme hlavně expandovat geograficky, na úkor někoho jiného. Dnes již nikdo v kontextu růstu národa v Evropě neuvažuje."

Dnes není nutné aby národní stát byl fetišem. Stačí, když národní stát je tou entitou, která generuje své vlastní politické elity. Jinými slovy, Lotyši nejsou těmi, kdož volí členy francouzského parlamentu. A naopak. Co z toho plyne? Inu jen to, že francouzský politik bude zvolen pouze tehdy, jestliže bude - velmi srozumitelně - prosazovat zájmy francouzských voličů, tzn. především etnických Francouzů. Nikoli tedy Lotyšů. Není nutné expandovat geograficky ani kvantitativně, ale je velmi nutné expandovat politicko - ekonomicky. A jak jinak, než na úkor souseda. Nebo máte jinou variantu, makrostratégu?

ad 3)
"Pokud se v krizi něco prohloubilo, tak spíše soudržnost než nenávist."

Můžete uvést jeden jediný konkrétní důkaz této "prohloubené" soudržnosti? Že by třeba Německem vynucený euroval? Ha ha ha... Vy snad chcete tvrdit, že důkazem soudržnosti je, že sousedovi, kterému je zle z dlouholetého přežírání, strčím do huby další hamburger?

"Dnes se snažíme Řecku a dalším pomoci (sice pořádně nevíme jak, ale snažíme se)."

Tak tohle je učiněná intelektuální perla! Doufám, že si ji ČSOB nechá v Radlicích zvěčnit jako blikající neon (nejlépe od Jiřičné) na fasádě. Inu snažíme se tak moc a tak dobře, že je na tom Řecko čím dál tím hůř.. A proč se vlastně tak snažíme zlatá hlavo? Že bychom toho Zorbase tak milovali? Ale kdež, milujeme přece hlavně naše vklady v německých bankách. Pohádky ovčí babičky si nechte pro vnoučata.

ad 4)
"Nacionalismus je sice strašák, ale jenom strašák. A s krizí toho nemá moc co do činění. Vezměme si Českou republiku: kde je Sládek a jeho strana? Sládek byl čistě "předkrizový" fenomén, dnes po něm a jeho myšlenkách není ani vidu, ani slechu. A co Slota na Slovensku? Národovci v Nizozemsku? Haider v Rakousku?"

Jo tak. O co takoví Praví Finové ve Finsku? A co katalánští nacionalisté Konvergence a jistota, kteří vyhráli komunální volby? A co Skotská nacionální strana, která vyhrála volby do skotského parlamentu a prosadila referendum o samostatnosti Skotska? V Belgii mají hned dvě nacionalistické partaje - Nová vlámská aliance a Vlámský zájem. Hnutí za lepší Madarsko (Jobbik) je ostatně u nás notoricky známé. A tradiční francouzský nacionalismus asi není třeba ani zminovat. Ti vaši "národovci" v Nizozemsku, Strana pro svobodu Geerta Wilderse, sice v lonských parlamentních volbách ztratila a z 25 obhájila "jen" 15 křesel, ale to je přesně stejný počet, jaký získala Socialistická strana. Tak to je to vaše "ani vidu ani slechu?"

Skutečnost je přesně opačná, než píšete. Nacionalismus jako logická reakce na krizi a s ni související jevy, např. nelegální imigraci, v Evropě prudce expanduje.

Ta válka už dávno probíhá Sedláčku. Jen jste si toho ještě nestačil všimnout. Dám vám radu - nepište blogy v noci cestou z baru. K ničemu dobrému to nevede.

Netuším, jaké kouzlo mají lidé Vašeho typu pro česká média. Že jim dávají tolik prostoru. Jestli Vy tady máte blog, pak fakt nevím, proč ho nemá taky embéčko a honolulu.
26. 05. 2013 | 20:01

Občan napsal(a):

Bude válka?
Po tom, co dnes převedli ti dva "šibalové" z magistrátu v OVM, by nebylo divu, kdyby vypukla. Občanská.
Henten stréc z Holomóca byl obzvlášť výživné...
26. 05. 2013 | 20:06

Ivan Hochmann napsal(a):

Občane,
také jsem se chvíli koukal na Moravce.
Zaujal mě rozhovor s Karlem Schwarzenbergerem.
Je to vždy požitek sledovat jeho myšlení.
Zadrhávání v projevu si nevšímejte.Je to moudrý politik a jen jeho souhlas s vládnoucí klikou grázlů z ODS jej diskvalifikuje v mých očích.
Přesto myslím,že jste udělali velkou chybu zvolením Bimba za presidenta.

Zato ta trojice šašků mě tak znechutila,že jsem odešel.

Nevím odkud jste pane,ale v Praze už jednou létali grázlové z oken.Udělejte si tam pořádek sami!
Žádám tímto media i ostatní diskutéry,aby nás moraváky neotravovali s Pražským Pepíkovským Ksindlem.
Máme dost svých starostí.

Ivan.
26. 05. 2013 | 20:23

Pepa Řepa napsal(a):

argun
musím se Sedláčka zastat.
Někteří démoni opravdu sídlí v hlavě. I zlaté.
Když zrušíte národní stát můžete roztavit meče na pluhy a drony na párátka....jak všichni víme.
Jak snadné:-)
Myslím, že se tím řídili všichni dobyvatelé od Alexandra po Čingise.Ihned se to ale začalo rozpadat.On i ten Adolf rušil národní státy.I Vissarionovič. Leckdo.
Pravda, teď jsou na rušení států soft páky.

Ernesto
duchu, co Valtr? Zase jste pohromadě.
Buďte na něj i na Jiřího Havla hodní, Slušní socani se smyslem pro humor, škoda jich.Dovedli ocenit protivníky.
Čochtan je tu za vodníky. Rád dává dušičky do hrníčků.
26. 05. 2013 | 20:39

stejskal napsal(a):

Dobrý den,

smazal jsem dva příspěvky, které neměly nic společného se záměrem našich stránek, tedy poskytovat prostor pro věcnou a korektní debatu (jeden obsahoval zde již klasické "ksind" a "gaunery", druhý zase vyhrožování "oprátkou". Oba autory mám ale jinak moc rád, myslím, že to jsou v jádru citliví a mírní lidé ;-)

Děkuji za pochopení.

Libor Stejskal, editor blogů
26. 05. 2013 | 20:50

jíra napsal(a):

Pane Sedláčku, tak trochu mi to připomíná film Zlaté časy ve Spessartu. Kdysi v daleké budoucnosti jeden účastník celosvětové konference moudře na uvítanou prohlásil do novin: "Nevíme vlastně nic, ale hlavně něco nějak říci vzletně." Jste študovaný člověk, umíte to říci vzletně.

Ale je sympatické, že se snažite vyhnout se katastrofickým náladám a spíš hledáte prostor pro optimismus, zmírnění obav a napětí, vyrovnávání sil. To má vždy smysl. Kéž by o to šlo i skutečným mocným tohoto světa v pozadí a těm mnohým džinům již vypuštěným z lahví.
26. 05. 2013 | 20:51

Čochtan napsal(a):

Stejskal smazal:
Ivane Hochmanne,
Nejsme volové. Ani naši politikové, kteří hloupě žvaní o pár pomýlených teroristech a mírumilovném islámu, a ani jejich pomahači pisálkové a cenzoři, nejsou volové. Jsou to zločinci, pátá kolona nepřítele.

Oni dobře vědí, že k občanské válce není alternativa, lépe řečeno, alternativa k občanské válce je kapitulace bílé civilizace a otroctví. Což pro Evropany není, nemůže a nesmí být alternativa.

Takže, občanská válka je naše jedinná naděje.
Když v ní vyhrajeme, půjde pátá kolona před soud. Bylo by hezké, kdyby se konal v Norimberku. Kvůli tradici.
Když prohrajeme, pak krky atheistické multikulturní levice čeká ostrý arabský nůž.
Nezáviděníhodná situace. Oprátka nebo nůž. Fujtajbl.
26. 05. 2013 | 16:38

P.S. Oprátka je historická reminiscenze. Jen hlupák to považuje za vyhrožování.
26. 05. 2013 | 22:53

Čochtan napsal(a):

Pane Stejskale, doufám, že dostanete rozum a přestanete tu ze sebe dělat vola.
26. 05. 2013 | 22:56

Občan napsal(a):

Pane Hochmanne,

nejsem z Prahy, neb jsme z ní prchli již před vícero lety.
ovšem tyto Vaše věty mě rozesmály - "Nevím odkud jste pane,ale v Praze už jednou létali grázlové z oken.Udělejte si tam pořádek sami!
Žádám tímto media i ostatní diskutéry,aby nás moraváky neotravovali s Pražským Pepíkovským Ksindlem."

Ten Knížův šašek, co si teď zrovna hraje na vzdoroprimátora, je z Olomouce. Stejně tak je z Olomouce Nečas, Langer, z Ostravy byl Topolánek a Tošenovský. PROČ nám je posíláte do Prahy a pak se rozčilujete, že tu dělají "šibaloviny"?
To je VAŠE MORAVSKÉ "šibalské pepictvo" a ubezpečuji Vás, že tu o ně vůbec nestojíme. Nechte si je laskavě na Moravě.
26. 05. 2013 | 23:06

Líný černý pes napsal(a):

Válka nebude, všichni padnou v boji za mír.
26. 05. 2013 | 23:23

Ivan Hochmann napsal(a):

Občane,
samozřejmě máte pravdu.
Jenže ona ta Praha jaksi všechny gaunery přitahuje.
To že kalí vody v Praze je nakonec věc samotných pražáku.
A my na Moravě jsme rádi,že neotravují ovzduší tady.
Jsou to ale šašci viďte?

Čochtane,pan Stejskal musí zase pěkně rudnout.Takové reakce na blozích jeho kamarádů ho musí pěkně nasírat.
Jájse se zase hrabal ve svých análech a našel jsem pěkné povídání na téma "mazalů":
**************************************

ivan hochmann napsal(a):
Panu Stejskalovi :
Ráčil jste si pane všimnouti,že první reakce byla věta:"Běžte s tou bolševickou censurou do hoven...."?

Ani jste to nesmazal.A dobře jste udělal,neboť i tato reakce je vlastně odpovědí na chápání blogů jako anonymního internetového media.Expresivní výraz ostentativně požadující následné směrování blogů jako společenského fenoménu.

Nedávno jsem tady povídal cosi o anglickém pánském klubu.Když tak uvažuji,nejsem si jist,zdali by mě lokální umrtvení ve stále neměnném habitatu místnosti gentlemanů,byť s laskavou přítomností bourbonu plně vyhovovalo?!

Ano pane směřuji ke klíčovému problému.
"Blogy jsou svobodný prostor".Uvědomil jsem si to do důsledku až poslechu audia.
To je ten hlavní důvod proč se tady pořád jaksi motám.Není to jen zájem o informace,které tak žalostně chybí v současné žurnalistice.Naprosto souhlasím,se všemi,kteří vyslovili tak tvrdá slova do řad novinářů.Oni opravdu slouží jako dobře placený politický marketing.Většina medií zprostředkovává manipulativní žurnalistiku bez jakéhokoliv ohledu na deklarované potřeby společnosti.Všechno je o penězích.Nekritizovatelnost mediálních kolegů ani za vysloveně nehorázné hňupství.

Prý náhubek....Ani náhodou.Většina spokojeně oddechla.Jen pár největších grázlů z bulvárů je nespokojeno.Budou muset přibrzdit,také proto,že se do nich obula umělecká galerka ovlivňující velkou měrou veřejné mínění.

Zajisté známe zoufalý standart české žurnalistiky.Mají obavy o svoji vyjímečnost,nezastupitelnost.Mohou se oprávněně domnívat,že jednoho dne je internetem vzdělaní lidé začnou bojkotovat.
Prostě si začnemě psát Noviny sami.A blogy nám k tomu výborně poslouží.

Nemusí jít vždy o tvrdé expertní debaty Muellerova,Vlkova stylu.Nemusíme se ani nutně vyjadřovat k nastaveným tématům povedených taškářů z profesorských a docentských kruhů.

Nemusíme vždy a nutně diskutovat.
Blogy tu nejsou prioritně pro DISKUSI,DIALOG.Největší smysl je v možnosti výběru.Mnozí si ani neuvědomují,že vstupem na blog již částečně vyslovují souhlas blogerovi.

Při současných pokřivených společenských nepravidlech,kdy pouhá pofidérní aktivita v mediálních procesech předurčuje úspěšnost a "zviditelnění" třebas debilních jedinců z politickéh(jakéhokoliv)spektra,-se nemůžeme ani divit,že se snaží blogovat kdejaký chytrák.

Ale pěkně to vyjádřila paní Vašáryová.
Je pořád lepší poslat takové blogaře do pr....,nežli je udat StB.

Mám toho pod dojmem poslechu audia z Akademie Věd na srdci více,ale musím s Benem a jít spát.
Takže dobrou noc.Ivan.
18.05.2009 22:27:49
***
To se nám stávaly věci?!Ivan
26. 05. 2013 | 23:57

Ivan Hochmann napsal(a):

Čochtane,
nemohu spát,takže jsem si pročítal znovu celý blog,poněvadž je svojí názorovou závažností dosti zajímavý.

A přitom jsem zjistil,že si pan Stejskal znovu mazal.A navíc zase začíná jizlivě nasírat.
***********
Citace: Oba autory mám ale jinak moc rád, myslím, že to jsou v jádru citliví a mírní lidé ;-)
*****************
Nějak moc vám to pane tejskale poslední dobou "myslí".
A opravdu vtipně.
Už byste toho měl nechat.
Opravdu ze sebe děláte vola.

Ivan.
27. 05. 2013 | 02:46

Ivan Hochmann napsal(a):

Omluva:vypadlo mě S ve vašem jménu opravdu neúmyslně.
Ivan
27. 05. 2013 | 02:48

Ernesto napsal(a):

Občane Pepo Řepo jste moudrý muž takže jistě věříte na posmrtný život ! Máte recht ,alespoň nebudete překvapen až si i pro vás černí havrani přilétnou ! Samozřejmě že jsme se zde na onom světě jak vy živí na planetě zemi tomu říkáte my staří socialističtí revolucionáři setkali ! Byli jsme i na poradě u Vladimíra Iljiče ! Povím Vám pane že moc zábavné to nebylo ! Všechny nás seřval jak a proč jsme to za života s packali a jeho práci jsme z nesvětili ! Asi nikdy nepochopil nebo nechtěl pochopit že lidem se nezavděčí ! Ted jen čekáme na mého komandanta Fidela ! Už se brzy dočkáme ! Snad nám naše představy o spravedlivém světě vyjdou až v tom příštím životě ! Ten bude pane ,věřte duchům v záhrobí !
27. 05. 2013 | 03:26

resl napsal(a):

řepa : Pořádáme pravidelná urbanistická flagelantská procesí, jen abychom měli na složenky nebo hrajeme úlohu užitečných idiotů jako naivní resl, kterého čeká prozření.
.................
jestli dobře rozumím, tak já hraji užitečného idiota pro EU a vy hrajete užitečného idiota pro komouše a nácky. Máte přece stejné názory nejen na EU, ale taky na Sudety, Beneše, Zemana atd. Co je vhodnější pro český stát si ve vaší hlavičce uspořádejte sám.
27. 05. 2013 | 05:41

Pepa Řepa napsal(a):

Ernesto
to víte duchu, že věřím.Jsem papeženec, můj ty smutku.
http://www.youtube.com/watch?v=o0Mh5M3A29M
Mám doma ještě skautský opasek s nápisem Vždy připraven a někdy slyším odpočítávání jako na Cap Canaveral.
až si pro mě přijdou......
Jen na ty porady k Ilijičovi asi chodit nebudu, omluvte mou neúčast, to zvládnete sami.
Jak říkal Julek
DUCHOVÉ BDĚTE
27. 05. 2013 | 07:34

Pepa Řepa napsal(a):

LČP
taky jsem si na Vás-v souvislosti s J.Havlem-vzpomněl. Dneska to už není-v politicky korektní nalejvárně NA Knížecí- o šunce.
27. 05. 2013 | 07:51

Daňový poplatník napsal(a):

To autor:
Válka nebude,protože autor zřejmě ví,že pro každého gramotného euroobčana už leží v sejfu v Bruselu zbrusu nový korán, a taková konverze je vždycky lepší, než podříznutí krku. I když po proříznutí krční tepny prudce klesne tlak v mozku, a ztráta vědomí je poměrně rychlá. Takže každý nekonvertibilní nevěřící pes by ve vlastním zájmu měl u sebe nosit ostrý nůž, a nepoužívat rolák, nebo šálu.
to Stejskal:
Je tento příspěvek dostatečně multikulturální a mírotvorný?
27. 05. 2013 | 08:16

Ivan Hochmann napsal(a):

Až teď mě došlo,co si zase Stejskal dovolil.

Bohužel jsem si svůj příspěvek nezkopíroval.
Po tomto incidentu je mi jasné,že ten pán provokuje a navíc si z nás dělá srandu.
Takže jsem s ním definitivně skončil.
Není můj přítel.
Nemám takové přátele,kteří opruzují a terorisují!
To mě dělali komunistické ..... celých 50let.

Není mě zapotřebí abych se s dalším takovým exotem vybavoval dnes.
Není mě zapotřebí abych byl závislý na nějakém mazalovi,který když se špatně vyspí,nebo se mu šlápne na kuří oko spálil kvůli jednomu bezcennému slovíčku celou knihu.
Ano ten pán si hraje na Koniáše!
A je třeba jej odkázat do patřičných mezí,což mě samotnému asi nepůjde,neboť má zjevně dobré postavení v Aktuálně.cz.
Pochopitelně.
Onen inkriminovaný článek nesmazal pro ona dvě slovíčka!
Mám ten dojem,že ho někdo vede jako loutku.
Každopádně jsem s tím pánem skončil a nemá ani cenu,aby mě odpovídal.
Zase by napsal jen nějakou pitominu.

Ivan.
27. 05. 2013 | 11:05

Čochtan napsal(a):

Ivane,
Stejskal je nýmand, člověk s průměrným (nevalným) vzděláním a průměrnou inteligencí. Někdo takový nás chce "vychovávat" k politické korektnosti. To nedokázali ani komunisti. Stejskal jde v jejich šlépějích.

Já si vše automaticky ukládám. I s časem. Pak se mohu rychle podívat, zda něco smazal. Včera mazal kvůli slovu "oprátka". Fučík se v hrobě obrací :-)))) Směšné, ale ukazuje to, že začíná mít strach z budoucnosti. Ta opravdu není růžová. Pro muslimy je Stejskal atheista, to je to, co korán velí zabíjet, a pro většinu Evropanů "poturčenec horší turka". Nechtěl bych být v jeho kůži.
No co, Boží mlýna melou pomalu ale jistě. A pak to stojí za to.
27. 05. 2013 | 12:37

dd napsal(a):

Jediny vhodny komentar, autore: doufejme.
27. 05. 2013 | 13:16

Eduard Chmelár napsal(a):

Pán Sedláček, mám rád Vaše knižky, ale taký naivný článok som už dávno nečítal. Ak môžem poradiť, nepodľahnite svojmu celebritnému statusu a nepúšťajte sa do tém, v ktorých zjavne nie ste doma. K Vašim záverom sa mi chce dodať len jeden citát rektora Standfordskej univerzity D. J. Jordana. Pripomínam, že pochádza z decembra 1913, kedy do prvej svetovej vojny zostávalo len sedem mesiacov:
"K veľkej vojne v Európe, ktorá večne hrozí, nikdy nepríde. Bankári pre takú vojnu nebudú zháňať peniaze, priemysel ju nebude udržiavať v chode a štátnici to nevedia. Žiadna veľká vojna nebude."
No asi toľko sa mi chce povedať k Vašim argumentom..
27. 05. 2013 | 17:26

hovorka11 napsal(a):

Kdyby Sedláček takhle plácal před těmi, kteří zažili bankovní krach s krizí s následující válkou, tak by ho za ty hlouposti asi zfackovali.
Samozřejmě, 2 sv. válka vznikla díky finančnímu sektoru, který nejdříve vytvořil podmínky virtuálních peněz (stejně jako dnes) a vedl ke krachu burzy r. 1929 v USA. Ta krize se přesunula do Evropy a měla tvrdý dopad na poražené Německo, které bylo zatíženo reparacemi z 2sv. války. Lidi tam na tom byli velmi špatně, ale nabubřelost velmocí, kteří v době krize jim nepovolili ani marku úlevy na oddálení reparací v době nezaměstnanosti vedli k nástupu Hitlera, kterého ze začátku nikdo nechtěl. On však po převzetí moci částečně násilném okamžitě přestal platit reparace a od bank dostal půjčky na zbrojení. Tato půjčky splácel až do roku 1945 ve zlatě obsazených států švýcarským a americkým bankám !!!
Sedláčku, sedláčku, kdyby hloupost a omezenost nadnášela...

BBC snad věříte ?

http://www.youtube.com/watch?v=J8BdpBRHdHs
27. 05. 2013 | 20:11

santawizard napsal(a):

Válka existuje nejvíce teďka v Syrii.Místo aby tam OSN poslala mírové jednotky ,tak rusové vyzbrojují vládu a američané vyzbrojují opozici raketama "dlouhého doletu".Tímto posilňují růst kapitalistické ekonomiky západu..
27. 05. 2013 | 21:55

Pepa Řepa napsal(a):

Šmoulové tam dávno jsou. Z Golan, když si vezmete dalekohled, vidíte jak se modré přilby střídají. Teď jim přes hlavy létají rakety. Mírové jednotky jsou všude pro zábavu,
Kolik byste jich musel na Syrii mít a kdo je zaplatí?
Vymklo se to z kloubů.
Vyháníme jednoho properského alewitského čerta za pomoci salafistického ďáblíka z Arabie.
Bohužel.
Dříve nebo později se bude snažit Hisbulláh do konfliktu zatáhnout Izrael-což je to poslední, o co v sousedství stojí- a máte další velkou válku.
Článek je zoufalý výkřik,. Když se EU ekonomicky sype a neumím zdůvodnit proč, přijdu s tezí, buďme rádi, že se neválčí. Válčí, ale jinde. Naštěstí.

Ale nevidím jediný důvod proč by měla válčit GB s Francii nebo Německo s Italii, kdyby EU nebyla.Kromě válek obchodních.
28. 05. 2013 | 08:02

Iveta napsal(a):

V podstatě s panem Sedláčkem souhlasím. Jen jedna malá poznámka. Dle mého názoru pomáháme Řecku a Kypru ne proto, že bychom jako společnost byli tak nezištní a ohleduplní, ale kvůli tomu, že na tom závisí naše ekonomická situace. Pokud by padlo Řecko, bylo by to špatné znamení pro celou eurozónu a mělo by to negativní dopad na všechny země EU, tedy i na nás.
28. 05. 2013 | 10:01

Ivan Hochmann napsal(a):

Pan Stejskal je zaměstnancem Aktuálně,cz.
Aktuálně.cz se stává manipulačně zlovolnou institucí,která pomáhá šířit terorismus.
její články,které provokují veřejnost (viz dnešní přepis deníku Insider)mají možná i jinou funkci.
Oznamují nám,že strana a vláda pod vedením multukulti zakročí proti internetovým stránkám ospůrců islámu v Česku.

Takže lidi bacha na ně!
Na Stejskala i na Aktuálně.cz.
A bacha i na mě. Jsem patřičně nabuzen.
Já si na hlavu kálet nenechám..

Ivan.
28. 05. 2013 | 11:48

Ivan Hochmann napsal(a):

Tady máte pár odkazů na upřesnění :

http://pravdaoislamu.cz/index.php/2009/08/27/facebook-islam-v-ceske-republice-nechceme/

http://eportal.parlamentnilisty.cz/Articles/5054-muslimove-v-cesku-chteji-islamske-pravo-saria-zatim-jen-hanobi-nasi-vlajku.aspx

http://www.osacr.cz/2013/04/10/islam-hrozba-pro-ateisty-agnostiky-a-slusne-lidi/

http://www.mediaoislamu.cz/tema/obcane-proti-mesite-v-hradci-kralove/

http://www.czechfreepress.cz/dalsi-blogy/mubarak-musel-za-mrize-aby-se-legalizoval-sex-s-mrtvymi-zenami.html

A POZOR- myslím,že vyněním INTERNET EXPLORER za jiný prohlížeč.Už začíná praktikovat mazací,blokovací a fixlovací manýry.(viz Mubarak)

Při aplikaci jsem nakonec musel restartovat kompl.

Ivan.
28. 05. 2013 | 12:24

Ivan Hochmann napsal(a):

Možná jsem také "užitečný idiot" v obráceném gardu.
Maně mě napadá klasíkův výrok:
"Veškeré snažení pro hovado dobré jest".
Ivan.
28. 05. 2013 | 12:27

Racek napsal(a):

Typický Sedláček, jako vždy. Prostě solidarizujte tím, že zaplatíte průsery států (kdepak států, čti bankám) a zapomeňte na to, kdo tu krizi vyvolal. A taky kdo na tom vydělá. A to nebude ani stát, ani danoví poplatníci. No a pěkně společně se budem mít dobře. Tedy, Vy ne, My.
Ach jo. Takhle to chodí už 300 let.
28. 05. 2013 | 15:43

jcch napsal(a):

Válka je pořád, akorát není vidět krev.
29. 05. 2013 | 05:17

jeliman napsal(a):

Mír ještě nenastal... celý text je jaksi bokem.
Tomáši, navedli tě, nebo jsi jen takový trouba ?
Stačí že podvádíš manželku, nepiš takový kraviny.
29. 05. 2013 | 06:53

He Gopovi napsal(a):

Možná by měl autor vysvětlit, jménem koho vlastně mluví. Totiž z věty "I tenkrát jsme chtěli růst, ale chtěli jsme hlavně expandovat geograficky, na úkor někoho jiného" by člověk mohl nabýt dojmu, že se Československo asi hodlalo zmocnit území sousedů, možná mělo dokonce koloniální ambice. Obojí by byla pro historii zásadní novinka.
29. 05. 2013 | 07:36

4562878 napsal(a):

Neoliberální prase píše neoliberální humanitární svinstva.
29. 05. 2013 | 07:59

santawizard napsal(a):

Vždyť vy úmyslně urážíte jeden druhého v otázce, kdo je ve vládě nebo kdo je v opozici.,jako kdyby jste byli samotní náckové nebo bolševici.ve spojení s kriminálními a psychiatrickými živly.Pod vlivem bludů a halucinací nadáváte si jeden druhému do českých blbců a zlodějů.jako kdyby jste neměli nic lepšího na práci nebo na zábavu...Jste jako psi ,kteří na sebe štěkají ,ale kdyby jste byli v hospodě ,tak by jste se i pokousali.Vždyť jste očividně nebezpeční sami sobě a svému okolí.Jestli si česká pravice a levice nechá jeden proti druhému infiltrovat ultralevicovou a ultrapravicovou propagandou ,tak jste všichni nepřátelé státu a českého národa,kterého chcete svým slovním terorismem rozdvojit a rozpoutat občanskou válku ,aby eventuelně křesťan zabíjel křesťana ,stejně jako už muslim musí zabíjet muslima v islámských zemích..
29. 05. 2013 | 16:08

A zatím tam v dálce se rozjíždějí válce napsal(a):

Válka nebude, válka už je. Sice se zatím střílí jinde, ale stačí se podívat na nabídku potravin v obchodech; náhražka vedle náhražky, šunt vedle šuntu. Škroby v mléčných výrobcích, sója v uzeninách, lupina místo mouky, sladidla místo cukru, karob místo kakaa, šlehaný palmový olej místo smetany, margaríny místo másla, falešná čokoláda, falešný med, falešné zavařeniny. Posledních minimálně deset let plynule přecházíme na válečný sortiment.

Třetí světová válka dávno běží, jen je zatím vytěsněna mimo náš civilizační okruh, takže ji poznáme jen na výplatních páskách a na regálech obchodů, zatímco třeba Syřané a Afghánci si ji užívají na vlastní kůži.
29. 05. 2013 | 21:47

camillus napsal(a):

Válka probíhá již mnoho let. Nevede se na bitevním poli ale na obchodním poli.Země se snaží přebírat suverenitu jiných zemí v ramci výroby a služeb. Však si všimněte co dělá eu. Káže kdo má kde kolik čeho delat atd. A tak se z Poláků díky jejich vyjednaných vyjímek stala lednice evropy, z německa které kdysi neumělo ulít ani hlaveň a češi je učili takovým technologiím , se stala zeme průmyslu težkého (auta..atd) a jiných příkladu by se našly tisíce. Takže shrnuto válka se vede již velmi dlouho a obětmi nejsou mrtvoly...ale konzumenti...a mrtvolou se stávají ve chvíli kdy dluží.
29. 05. 2013 | 22:16

JS napsal(a):

Dobre, nebude valka, je to argument pritazeny za vlasy, ale dejme tomu. A co takhle genocidu? To by jako utrpeni nestacilo? Treba cikanu, nebo zidu. Strana Jobbik v Madarsku uz o tom mluvi zcela otevrene, a uz na to maji i milice.

Uznavam, ze ve vsech zemich postizenych krizemi nedoslo vzdy k nasili (ve velkem meritku). Nekde dokonce doslo k semknuti se lidi a vetsi solidarite, napr. na Kube po padu Sovetskeho bloku. Dokonce ani v zemich, ktere byly postizeny "pseudokrizemi" jako je ta nase, tedy v podstate dusledky narustu socialni nerovnosti (pricemz nezamestnanost je jen jiny nazev pro totez), nedoslo vzdy k nasili, jak sam uvadite, napr. USA.

Ono bylo by dobre si uvedomit, proc se vlastne treba Hitler dostal k moci. To nebylo proto, ze hlasal valku a rasismus; to bylo take proto, ze hlasal (a konal) reseni problemu, co jini politici (z "umirnenych" stran) nebyli ochotni udelat. Totiz zbavit Nemecko brimete vnejsiho dluhu a dat lidem praci. To ze s tim prisel i rasismus bylo jiste zcela spatne; ale polozte si otazku, proc se tedy nenasel nekdo, kdo by provedl to dobre a neprovedl to spatne (tedy nekdo jako Roosevelt).

I kdyby to riziko valky nebo genocidy bylo zanedbatelne (a silenci jako Hitler se nerodi zase kazdy den), je proste moralni povinnosti lidi pozadovat po umirnenych politicich, aby vyresili problem nezamestnanosti a zadluzeni (bavime se o vnejsim dluhu, vnitrni dluh si muzou vlady odepsat samy), a obecne socialni nerovnosti. Protoze jinak to "po svem" udela neumirneny politik a bude to mit sve dusledky.
29. 05. 2013 | 23:54

filodendron napsal(a):

Dobrý večer, pane Sedláčku, neměl byste si zopakovat školu tak nějak od mateřské? Nebo snad žijete v Disneylandu? Malujete si to totiž nějak zjednodušeně. Vzhledem k tomu, že se uvádíte m.j. i jako přednášející filosofie, je ještě více zarážející, že jste slepý ke skutečnostem. Nevšiml jste si, že válka, v níž jsme i my zaangažovaní, už je, ale vede se ne na našem území? A nevšiml jste si ani, kolik nenávisti, a strachu, koluje mezi lidmi? (teď mluvím o Evropě) Kolik je nenávisti mezi lidmi. A jak tu nenávist živí...třebas právě média... jak ten strach živí...třebas právě média, a jiní, mezi nimi i politikové.
Bylo by milé, kdybyste ty obavy z války mohl vyvrátit, ale to, co jste napsal zde, stojí, jak se říká, "za starou grešli".
29. 05. 2013 | 23:59

santawizard napsal(a):

Budoucnost leží na EU a OSN.Pozemšťané jsou z Unie ale mimozemšťané budou z OSN. Co privatizovat nebo znárodňovat "Unioně" a "Osnně" bude otázka pro budoucí generace všemožných politiků a soukromníků.(paradox=čím silnější evropský superstát tím méně hlasů v OSN .)
Pád bílého komunismu vytvořilo velkou panslovanii neofašistického a postkomunistického kapitálu.Proto vznikla tato politická a hospodářská krize.Bílá rasa vytvořila americkoizraelský imperialismus a ruskosrbský imperialismus.Demokracie je taky jako zlatá střední cesta mezi dvojhlavou dikatatůrou a jednookou anarchii.Dneska ,bílá rasa je symbol demokracie,žlutá rasa žije v dikatůře a černá rasa žije v anarchii.Víéce méně ,komunistická čína žije ve fanatickém atheismu ,kdežto Islámské země žijí v náboženském fanatismu.Jedině demokratické země mají atheismus a náboženství v rovnováze.Severní Korea a Irán jsou světoznámí mezinárodní terroristé.Oni mají moc nejenom vyhrožovat a ohrožovat z venku ,ale podporovat i finančně tak zvaný "židoanarchistický bolševismus" z vnitřku.Demokratická společnost musí najít rovnováhu ,buď více nebo méně války nebo revoluce na jedné straně a nebo více méně celosvětového míru a spolupráce na druhé straně.To bude postupovat oboustranně.
30. 05. 2013 | 20:56

Mareš napsal(a):

@ JS 29. 05. 2013, 23:54: genocida Židů Hitlerovi prošla proto, že po ní byla mezi řadovými Němci společenská poptávka. A společenská poptávka po ní byla proto, že příslušníci židovských elit se chovali, jako by jim to v Německu patřilo. A jsem přesvědčen, že kdyby si Roosevelt měl důvod myslet, že by mu to prošlo, udělal by v USA nachlup totéž.

Taky máte pocit (třeba zrovna teď, po událostech v Duchcově), že se nám tu rýsuje jakás takás paralela? Lidé jsou příhodně naloženi, čeká se vlastně už jen na vhodný analog Hitlera.
30. 05. 2013 | 22:29

JS napsal(a):

@Mareš:
"genocida Židů Hitlerovi prošla proto, že po ní byla mezi řadovými Němci společenská poptávka"

Ja bych byl opatrny s pouzivanim toho souslovi "spolecenska poptavka". Myslim, ze lide chteli vyresit jine problemy. Jenze emoce se daji zneuzit jako vytah k moci. Kdyby politici (nebo obecne spolecenske elity) skutecne resili prave ty jine problemy (socialni nerovnost a hospodarskou situaci), nemuselo k tomu dojit. (Je to asi jako s penezi - prestoze drtiva vetsina lidi chce zbohatnout, je to jen prostredek k dosazeni cile, kterym je spokojenejsi zivot. To ze je pak mate vam jeste spokojenost nezarucuje; a naopak spokojenosti se da dosahnout i jinak.)

Proto by se lide, kteri si to riziko (valky/genocidy) uvedomuji, a kteri ho odmitaji, meli soustredit na ty skutecne problemy, a vykaslat se na straseni pred nasilim. Protoze bez reseni tech skutecnych problemu ta touha po nasili nezmizi.

"příslušníci židovských elit se chovali, jako by jim to v Německu patřilo"
To mi prijde jako trochu rasisticke tvrzeni. Askenazsti Zide maji nadprumerne IQ (na to jsou studie) a je tezke je vinit z toho, ze se stavaji elitami. Oni za to casto nemuzou, ze se to tak deje; vyjde to z matematiky.

Samozrejme, idealni by bylo, kdyby si mezivalecne elity (nejen zidovske) v Nemecku byvaly uvedomily, ze ony samotne jsou problem. To je jak uz jsem napsal dulezitejsi, nez lamentovani nad rasismem. (Take se tady opomiji vnejsi vliv Francie a Aglie, ktery mohl zpusobit tu hospodarskou krizi.)
31. 05. 2013 | 08:36

Rostex napsal(a):

Pane Sedlacku, uz toho nechte. Uz prestavate byt jen smesny a trapny. Od Vas se ceka vic. Vic toho lepsiho a cim dal vice predvadite vic, ovsem z toho horsiho. Jestli jste hlavni xxxx v CSOB, dobre ji tak, ale pokud ucite, tak je to katastrofa. Zacinate na me pusobit jako Stifmajster z prcicek. A k tomu co jste napsal ze valka nebude, mam se zacit bat?:-)
31. 05. 2013 | 08:59

J.Š napsal(a):

Válka bude.A my ji vyhrajeme.To mi nikdo nevymluví.A víc vám neřeknu.Váš J.Š.
01. 06. 2013 | 09:17

Mungo napsal(a):

Jak čtu pana Sedláčka, tak se obávám, že by byl jeden z prvních, kteří by po válce zakládali novou banku pro obnovu a rozvoj. A to je hrozná představa.
Proto je nutné vyhubit všechny bankéře a nedovolit jim dále provádět jejich zničující praktiky.
01. 06. 2013 | 16:04

xi xao napsal(a):

Válka, že nehrozí? Válka už tu dávno je. Jen její charakter se změnil. Sv= by o tom mohli říct třeba hoši od bezpilotních letounů v Afghánistánu a kdoví kde ještě.
01. 06. 2013 | 22:25

Naštvaný napsal(a):

"Bude válka?": Autore, a proč jsou naši vojáci v Afganistánu a kdoví kde ještě?
06. 06. 2013 | 22:12

Naštvaný napsal(a):

"......a bombardovat si navzájem města" : Autore, co si vymýšlíte! Tady nebylo žádný navzájem!!! Že Němci bombardovali celou Evropu, to není navzájem!!! Protestuji proti takové tupé a svévolné demagogii, kterou tu uveřejňujete! Kdyby Němci vojensky neobsadili pomalu celou Evropu, nebylo by bývalo žádný bombardování!!! To vás Němci za takovou demagogii platí?
06. 06. 2013 | 22:19

Naštvaný napsal(a):

"jsme zaměnili geografický růst za růst ...": Autore, přemýšlejte. Sudeťáci nic nevyměnili! Pouze své touze po geografickém růstu říkají navrácení majetků! A jsou tak hlásnou troubou mimořádně nebezpečných nemalých německých nacionalistických sil! A využívají vám podobných naivků, kteří se u nás sdružili kolem Václava Havla.
06. 06. 2013 | 22:26

Naštvaný napsal(a):

"Haider v Rakousku?": A Stadler v EU parlamentu, o Posseltovi a spol. nemluvě! Proč se asi dostali do EU parlamentu, co myslíte? Člověče, vždyť vy píšete vždy jen o jedné straně mince! Nevím jen, jestli z hlouposti nebo úmyslně!
06. 06. 2013 | 22:33

miláno z Děčína napsal(a):

Autorovi článku!
Pane Sedláčku,jen opět lehce do vašeho psaní.
Píšete,že ekonomika nemá dnes takovou údernou sílu!
Ano,údernou do oblasti rozvoje ne,ale destrukční ano!!!
Od 18.11 1989 jde život do průměru a to ve všem!Nejhorší,že především zdraví lidí se zhoršuje.To ovlivní pak opět vše v životě lidském!
Píšete...,že rasistická věda a národnostní...tehdy napomohala situaci a rozpoutání zla!
Dnes jsme v 21.století,takže zajisté tomu tak není ale?
Napište jednoznačně,konkrétně,srozumitelně to,co dělat,když např. romové nechtějí,ne že mají jiné a jiné historické,či-li kulturní guru,respektovat aspoň postupně,když ne zcela,v každé zemi jejich zákony.Nevymlouvejte se frázovitě,ve vyzích,fantastmagoriích a přáních.Poznatků jsou miliony a miliony takže?
Věřte,že tím získáte strašně moc,asp´ˇn tu u řady blogerů a to zajisté není k přehlédnutí z vaší strany.Třeba i jen v krocích po sobě.Vy se nenecháte ovlivnit korunou,hehehe,ani eurem,librou či doláčem,že???
07. 06. 2013 | 20:26

papone napsal(a):

Hitlerova NSDAP před hospodářskou krizí 0,9 % voličů.
NSDAP za hospodářské krize 33% voličů. Zbídačený pracovitý a kulturní národ neviděl jiné řešení. Výsledek známe.
PS: Aneb jak američtí židé připravili shoah židům evropským.
Aneb každej zloděj(i pouhý trubec) nás přibližuje k válce.
01. 08. 2013 | 10:59

emty place napsal(a):

To je teda debata.. pánové je až s podivem, jak si většina z Vás potřebuje vyhonit své ego svým názorem. Proč si to nevyřídíte na toaletě s levou rukou? Tyto blogy jsou plné urážek, trapností a uplně zbytečných utoků. Na většinu z nich se nedá ani odpověděť. Dnešní svět vnímám jako dialog. Je to názor pan Sedláčka, který si žije evidentně svůj svobodný život, což je z jeho textu znát. Největší prdel, že z Vás chytrých utočníků většina vůbec nepochopila o čem píše. Možná se ho nejdřív zeptejte.. Rozhodně to nebyla debata jestli bude nebo nebude válka. :))))))))) Prosím běžte někomu pomoc třeba s taškama do schodů nebo otevřít dveře, opravdu lepší nežli se vyčerpávat utokem na lidi, kteří jsou kreativní. Válka zde pořád je a není třeba zbraní, vždyť si ty své utoky přečtěte, jde z nich strach.
19. 02. 2014 | 22:41

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Boudal Jiří · Brenna Yngvar · Bureš Radim C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Glanc Tomáš · Groman Martin H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Novotný Martin O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rath David · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vích Tomáš · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojta Vít · Vojtěch Adam · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy