Celistvost Ukrajiny v mezinárodním dokumentu

01. 03. 2014 | 13:02
Přečteno 4319 krát
V Britských listech otevřeli problematiku o dokumentu, vážícímu se k mezinárodnímu závazku udržení celistvosti Ukrajiny. Myslím, že by to mohlo laskavého čtenáře zajímat.

Budapešťské menorandum z 5. prosince 1994 obsahuje závazky a záruky tří tehdejších jaderných mocností - Spojených států, Velké Británie a Ruska - ohledně nezávislosti a územní integrity Ukrajiny. Zakazuje například ekonomický nátlak vůči Ukrajině, takže je třeba říci, že Rusko vlastně memorandum porušuje již dávno, aniž se cokoliv stalo (a samo z jeho porušení naopak obviňuje Západ), doplňuje Karel Dolejší.

Kromě toho hlavním závazkem signatářů vyplývajícím z memoranda je "usilovat o okamžité jednání Rady bezpečnosti OSN", pokud by se Ukrajina stala obětí agrese. Dokument neobsahuje nic, co by implikovalo jednostrannou vojenskou akci, jíž by nepředcházelo zasedání RB OSN. A zde by Rusko nepochybně tvrdilo, že jedná "v sebeobraně", což mu skýtá sice pochybnou, ale přece jen oporu v samotném znění dokumentu (článek 2).

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Joe Ratata napsal(a):

Klíma, mohl byste mi sdělit, jak je to s územní celistvostí Srbska?
Rád se nechám poučit.
Vysvětlení od knížepána nemělo hlavu ani patu.
01. 03. 2014 | 13:19

Sláma napsal(a):

Klímo, vy tomu stále vůbec nerozumíte. Ruské obyvatelstvo Krymu, tedy území, které daroval Ukrajině Ukrajinec Chruščov prostě sami rozhodnou o svém osudu, stejně jako o něm rozhodli kosovští Albánci. Ti mají na to dokonce výklad od mezinárodního soudu, který jasně píše, že nikdo nemůže nikomu zabránit vyhlásit nezávislost.
Tedy Krym vyhlásí nezávislost na Ukrajině a požádá Rusko o ochranu, stejně jako je Kosovo pod ochranou (de facto protektorátem) NATO.
Myslíte, že pokud by se NATO stáhlo z Kosova, že by si Srbové nevzali zpět, co jim po právu patří?

Američané a NATO uznáním samostatnosti Kosova poplivali mezinárodní právo a tak se teď nemohou ničemu divit.
01. 03. 2014 | 13:27

Mard napsal(a):

Joe Ratata napsal: Klíma, mohl byste mi sdělit, jak je to s územní celistvostí Srbska?

Sice nejsem pan Klíma, ale na rozdíl od Vás snad umím číst. Budapešťské Memorandum se týká Ukrajiny a nikoliv nějaké jiné země. Takže se neptejte blbě.
01. 03. 2014 | 13:34

Sláma napsal(a):

Klímo, je zcela jasné, že pokud záruky, které dali Američané Jugoslávcům v případu Kosova přestaly platit, zcela jistě přestaly platit záruky, dané o řadu let před tím Ukrajincům.

Za Ukrajince nepůjde nikdo válčit z těchto důvodů:
1) politikům se nepodařilo přesvědčit veřejné mínění - řadě lidí vadí banderovské vlajky nad hlavami Majdanistů, vadí jim i složení nové vlády, které absolutně nerespektuje výsledky parlamentních voleb ani rozložení nálad v zemi; vadí i účast krajní pravice ve vládě,
2) EU a Amerika jsou značně předlužené a jejich vlastní voliči už nemají chuť si dále utahovat opasky kvůli pochybným vojenským dobrodružstvím,
3) zahrávat si s Ruskem znamená riskovat jaderný konflikt, což by už neznamenalo jen sledovat válku v teple obýváku na CNN, ale riskovat například kontaminaci jaderným odpadem (jaderná válka se nedá vyhrát),
4) voličům už zcela stačí blamáže Západu v Iráku, Afgánistánu, Libyi a Sýrii.
01. 03. 2014 | 13:42

Bavor napsal(a):

To Mard: Kosovo je precedent. Když státy v NATO uznaly nezávislost Kosova, musí uznat i nezávislost Krymu. Pokud zde rozhodne většina obyvatel v referendu.
01. 03. 2014 | 13:42

17, 3 bilionů dolarů vrátit nejde napsal(a):

Mard
Velkou roli v podstatě toho, co nazýváme " informací" hraje rozdíl, tedy porovnání, srovnání fenomenů, o kterých se domníváme, že jejich evidenční , typologické či procesní vlastnosti, hodnoty jsou takového charakteru, že je možno takový rozdíl / a na základě takového rozdílu pak i naopak příbuznost, stejnost.../ popsat a na základě tohoto pak třeba určit kdy jde o poctivou snahu věci vyložit a kdy jde např. o propagandu či o jednostranně zaměřenou, předpojatou přetvářku , o hnis v popisech skutečnosti.
To cítím v dotazu Keltově , tak chápu obsah vskutku trochu nešikovně formulovaného dotazu...
01. 03. 2014 | 13:43

17, 3 bilionů dolarů vrátit nejde napsal(a):

Pardon, ne Kelt ale Joe Ratata.
Jinak vše zůstává stejné.
01. 03. 2014 | 13:44

Viola napsal(a):

Ale vždyť Ukrajinu nikdo zatím nebere, jen se tam dává pozor, aby se tam neválčilo a protože to nesnese odkladu, tak to dělá ruská domobrana. Přece není možné dělat takový bordel, jako na tom Kyjevském Majdanu.
01. 03. 2014 | 13:58

tajemný pan H napsal(a):

ruský fašistický nacionalistický režim hledá usilovně záminky k intervenci na ukrajinu. jejich lži se nápadně podobasjí nacistické propagandě, která předchjázela napadení polska.
01. 03. 2014 | 14:00

zemedelec napsal(a):

Jasně pane Klíma,zachovat celistvost Ukrajiny a několik pučistů půjde před soud.
01. 03. 2014 | 14:01

juvel napsal(a):

Dobrý základ pro vyřešení situace na Ukrajině byla dohoda Janukoviče, opozice a zástupců EU, ministrů zahraničí Německa, Francie a Polska. Bohužel evropské demokracie, věrni Mnichovanské tradici, dohodu dokonce již druhý den porušily, když ustoupily nátlaku radikálů a banderovců. Jako tehdy to velmi přiblížilo vznik válečného konfliktu.
01. 03. 2014 | 14:14

FrantaFlaška napsal(a):

Slámo: co pořád máte s tou Sýrií? Tam západ podlehl tlaku Ruska a vůbec nezasáhl. To díky Rusku tam je mrtvých více než ve všech ostatních zemích arabského jara.
01. 03. 2014 | 14:16

záporožský kozák z popradu napsal(a):

Jsem pro kolonizaci Krymu Ruskou federací. Beztak jsou nejvýznamnějšími krymskými budovami kadibudky a jinak jsou tam k nalezení jen potulující se stádečka velbloudů a sem tam i nějaký mumifikovaný kravinec z carských časů.
01. 03. 2014 | 14:17

marxík napsal(a):

Kolegové, stačí události na Krymu pojmenovat jako revoluční, a v takovém případě, jak jsme se dověděli v souvislosti s kyjevským sesazením Janukovyče, není potřeba bazírovat na právu. Revoluci nějaké mezinárodní právo nemůže zastavit.
01. 03. 2014 | 14:28

Pepan napsal(a):

Klímo, také nechápu proč by mělo proruské obyvatelstvo trpět útočný pakt NATO a drolící se EU. Podívejte se na Afghánistán, Irák, humanitární bombardování bývalé Jugoslávie a co z ní zbylo? Naposledy Libye víte jak to tam vypadá nyní ? děkuji U.S.A nechci!!!
01. 03. 2014 | 14:29

Pompeius Magnus napsal(a):

Domnívám se, že území Krymu, které bylo svěřeno do správy Ukrajiny, jí bude odebráno, protože při této správě Krymu Ukrajina nerespektovala práva ruského obyvatelsta a dopustila se proti němu mnohých necitlivostí. Naopak krymští Rusové budou mít právo o svém osudu a následném přičlenění k Rusku rozhodnout sami. To je prosím zcela identické, jako v případě Kosova a Srbska, takže je to dle pana Schwarzenberga, Lipolda Stejskala a celé této bakalovské squadry azzury zcela správně. doufám, že to podpoří i pan Obama, paní Ashton. Fendrycha prosím, aby při této příležitosti sepslal oslavný článek na právo národů na sebeurčení a může to opepřit citacemi z Americké deklarace nezávislosti právu národa odporovat nepravedlnosti a útlaky. Děkuji Vladimíru Vladimírovičovi za lekci, kterou těm ubožákům z EU udělil. Tož Hermane, na zdraví!!!
01. 03. 2014 | 14:52

Boltzmannův protivný mozek napsal(a):

pan Klíma volá po celistvosti a nedělitelnosti Ukrajiny.
To je od něj chvályhodné.

Takže podle pana Klímy má Putin obsadit nejen Krym, ale rovnou celou Ukrajinu.
Celistvost a nedělitelnost Ukrajiny bude zachována
A pan Klíma bude navýsost spokojen.

Nějaká ta normalizace a poučení z krizového vývoje přijde na pořad dne později.
Pane Klíma, voni jsou hlava. Ale to už tady bylo. Originální moc nejste.
01. 03. 2014 | 15:15

Martin1 napsal(a):

Svoboda je nedělitelná, jenom země lze šikovně podle ní rozdělovat!

Jo - kde jsou ty časy, kdy se říkalo, když nám bude nejhůř, tak vyhlásíme USA válku, rychle prohrajeme a pak si budeme pod Američany žít dobře až do smrti.
Dneska kam Američan stoupne, tak to tam hoří, pak se to sice rozhoří ještě víc, ale nakonec to hoří čím dál víc.:)))

Chyba asi není v Američanech, ale v těch druhých, oni nějak nechtějí a neumějí prohrávat, to se nedělá. Tím porušují všechny konvence. Nejhorší jsou ti v těch košilích, nemají ani žádné pořádné domy. Neustále někde mizí mezi zemí a snad i nebem a nemáte jim ani co bombardovat a to ani normálně a dokonce ani humanitárně. Jejich domy už hned po výstavbě vypadají, jako po akci našich starých, ale dobrých B-52.A pak to nejdůležitější, zboží tam proniká hrozně špatně. Oni mají všechno jen z nějakých tyček, špachtliček, hadříků, udělátek, pár hrnců a nic a nechtějí na tom moc měnit. mobilní telefon používají hlavně jako těžítko. Oblečení mají asi stejné od malička holky i kluci a to převážně jen černé a bílé.

Ta Ukrajina, to jsou správní lidé, toho zboží jim na prodej by bylo dost, že nemají čím platit, budou platit surovinami a na dluh, to že tam taky něco vyrábějí - to jim brzy rozmluvíme. Nebudou muset ani dělat - konec otrocké práce, ano tak se to musí nazvat.

Budou sedět doma a hltat naše 30 let staré seriály a válečné filmy, cucat žvýkačku a hrát si na nás - na Američany - to jim vystačí do doby, než budou ještě trochu něco vnímat a pak až nebudou mít vůbec nic, tak už to bude jedno. Pak jim řekneme, že jsou to lenoši a že se nic jiného od nich nedalo čekat, že jich je 80% komunistů.
Až to uvidí přes hranice Rusové z Ruska, tak to budou chtít taky, dál to nemám pane editore . . . kdo ví jak to dopadne?
Já hledám kolíky, prý se tam bude prodávat půda, oni prý legračně myslí, že budou zásobovat Evropu vším, co roste na poli. To se hrozně pletou. Oni si pletou ještě kvótu s kótou - do toho se nepleteme, to jim vysvětlí pánové z EU. My už je "sděláme". Postavíme tam spousty hangárů a budou montovat a hlavně spotřebovávat a pak už jen čumět. Ale už opravdu pádím - další Mejdan se blíží. Bude prý někde u Českých Rómů - těm tam tedy moc hrozně ubližují. Ti si svobodu musí vydobýt na barikádách a za svého prezidenta najít nějakého "tmavého Havla" a s několika ve vládě se to už povede rozfoukat.. . . . . .
01. 03. 2014 | 15:22

vasja napsal(a):

Vypuste na Rusáky Gazdika!!!
01. 03. 2014 | 15:33

Al Jouda napsal(a):

Rusům, když do toho půjdou, nebude stačit samotný Krym. Bude k němu třeba zabrat ještě hezký kousek přilehlé pevniny,kde také žijí etničtí Rusové. Vznikne tak první skutečný satelit Ruska- základ nového Sovětského svazu !
01. 03. 2014 | 15:33

TomášL napsal(a):

Pane autore,

papír snese všechno. Kdyby všechny smlouvy měly neustálou platnost, tak tu je stále Velká Morava. Odvolávat se na něco, co vzniklo v době složitých ruských časů, nemá smysl.

USA nezasáhnou do vývoje, neboť v tomto místě nemá Yankee co pohledávat. Tohle místo je historicky, kulturně, ekonomicky a vojensky územím Ruska. Tohle území prostě je obýváno většinově ruskými občany. Připustit zasahovat USA do tohoto místa, je naprosto neakceptovatelné. Nelze za žádných okolnosti vůbec nějak o Krymu vyjednávat s USA z pohledu Ruska. Je to toliko nepřípustné, že kdyby se dovolilo zasahovat USA v tomto koutě světa, kde většinu populace tvoří rusové, znamenalo by to, že USA má v konečném důsledku co mluvit i do složení Kremlu. Rusko jednoduše nemůže za žádných okolnosti dovolit, aby o ruských občanech rozhodovalo USA. Není možnost žádného bočního skoku.
Tady jednoduše a za všech okolnosti musí bouchnout ruská pěst do stolu! Tečka!
01. 03. 2014 | 15:42

vasja napsal(a):

Al Jouda
Nejvyšší Sovět je dneska v bruseli a ten si to nenechá líbit a to teda určitě.
Do zbraně budou muset jít ty nejlepší z nejlepších.
S Gajduškem by tam měla vlítnout aj ta Rojtová. Jestli se teda nechá od něj osedlat.
01. 03. 2014 | 15:42

On napsal(a):

Skupinová stupidita západních nařazeně kvákajících politiků nevzala v úvahu, že již před čtyřmi dny se v Sevastopolu zpívalo "Vstavaj strana agromnaje". Místo aby okřikli své revoluční dítě, ještě jej povzbudily ke konfrontaci s Rusy a to zákazem ruštiny jako úředního jazyka.. Teď budou mít možná problém přesvědčit je, že jim GPS Glonas selhal a že už jsou v Kyjevě.
01. 03. 2014 | 16:05

veverka napsal(a):

Milej Klímo

USA a NATO na mezinárodní právo kašlou a vykládají si je jak se jim to zrovna hodí.

Stačí říct jediné slovo.....KOSOVO.

Tím je vše dáno,NATO vytvořilo precedens a Rusko se nyní chová podle toho úplně stejně.
(Abcházie,Osetie,nyní Krym a budou následovat další ukrajinské regiony)

A nikdo nemůže říct ani popel.

Teda říct může,ale to je tak všechno co s tím udělá.

Jak se do lesa volá,tak se z něho ozývá aneb kdo seje vítr sklízí bouři.
01. 03. 2014 | 16:09

To je síla napsal(a):

v Donecku, Charkove,Odesse, Nikolajeve, Chersone, Kremenčugu, po celej Juho-východnej Ukrajine , dnes sa uskutičnili masove protesty, proti samozvanej vlady v Kieve, k dispozicie su videa na mestkých webportaloch, na Charkovskom mitingu pricestovali Kievliane, tie ktoré sú proti samozvanej vlady, ani Kiev nie je jednotný .
01. 03. 2014 | 16:18

santawizard napsal(a):

Pane Klímo:
Budapeštské memorandum je OK.Jestli ho ekonomicky už porušovo Rusko tak v případě že by to chtěli porušovat i vojensky,tak všichni ví,že by se v takovém případě okamžitě měli obrátit na pomoc OSN.
Takže žádná válka tam nehrozí.V opačném případě by tam přišli mírové jednotky OSN.Žádný druhý Kavkaz není možný.
01. 03. 2014 | 16:23

strýc virus HxNx napsal(a):

Sláma

v lecčems s Vámi souhlasím, ale bylo zde již několikrát řečeno, že Chruščov nebyl Ukrajinec! Narodil se v Rusku, v Kurské oblasti!
01. 03. 2014 | 16:23

strýc virus HxNx napsal(a):

Martin1 15:22

dobře napsáno!
01. 03. 2014 | 16:33

Zázrak napsal(a):

Произошло "чудо" - Тимошенко встала с коляски и пошла
Юлия Тимошенко посетила американское посольство, где сфотографировалась без инвалидной коляски.

Одна из главных публичных персон последних дней, к которой приковано внимание всех СМИ, Юлия Тимошенко посетила американское посольство в столице Украины. Прибыла экс-премьер в гости к дипломатам из США без инвалидной коляски, что не преминули отметить журналисты.

Леди Ю встретилась с послом США Джеффри Пайеттом и представителем ЕС Томбинским. Поляк передал Тимошенко предложение о встрече с Кэтрин Эштон. На фото из посольства Юлия Владимировна фотографировалась стоя. Напомним, что ранее поступала информация от немецких медиков о том, что Юлия Тимошенко пока не обращалась к ним за помощью, которую ей предлагали, когда она находилась еще в заключении.
http://abc-news.ru/26/news/2782964.html
01. 03. 2014 | 16:39

D. napsal(a):

Stále stejná komunisticko-fašistická propaganda:
"Výbor dumy schválil výzvu adresovanou ruskému prezidentovi, ve které ho zákonodárci žádají, aby přijal opatření ke stabilizaci situace na Krymu a aby využil veškeré možnosti k ochraně obyvatel Krymu před tyranií a násilím," prohlásil předseda dolní komory Sergej Naryškin.

Zdroj: http://www.lidovky.cz/rusti-vojaci-obsadili-letiste-na-krymu-chteji-ovladnout-raketovou-zakladnu-1vk-/zpravy-svet.aspx?c=A140301_121336_ln_zahranici_oka
01. 03. 2014 | 16:44

On napsal(a):

Ruští politici mají ideální možnost přesvědčit partu ředitelů Evropy, že to se svou poslední zahraniční doktrinou myslí vážně, totiž, bránit ruské zájmy kdekoliv na světě kde budou tyto ohroženy, včetně prvního použití taktických jaderných zbraní. (Zase se opičily po USA)
01. 03. 2014 | 16:45

Rudi Koutek napsal(a):

strýc virus HxNx napsal(a):
"Sláma
v lecčems s Vámi souhlasím, ale bylo zde již několikrát řečeno, že Chruščov nebyl Ukrajinec! Narodil se v Rusku, v Kurské oblasti!
01. 03. 2014 | 16:23"

Takze pokud bych se narodil v Kurske oblasti byl bych taky Rus?
01. 03. 2014 | 16:47

17, 3 bilionů dolarů vrátit nejde napsal(a):

to : Zázrak
Nemuselo jít nutně o zázrak, možná že se jen dozvěděla, že jejích bankovních kont se žádná sankce týkat nebude. To se pak dějí věci /lidská schránka je psychosomaticky laděná, někdy stačí vlídné slovo a tu se ztratí bradavice, ondy se zase vytratí bolesti zad/.

Což je správné /aby měla přístup ke svým účtům v bance/ - je totiž nyní /aktualně/ nevinná. Nevinným osobám nelze zablokovat jejich bankovní konta, snad jen z důvodu opatrnosti.

Navíc by asi působilo komicky, kdyby v případě války promlouvala " ke svým národům " z podobného zařízení jako kdysi využíval Josef Švejk při svém tažení na Bělehrad.
Těžko by jí " její národy" uvěřily, že si z nich nedělá prču, spíše by to podpořilo jejich strach a frustrace.

Ale mnohé určitě dokázala napravit i německá lékařská věda, její lékaři, zdravotníci, sestry...nejen jejich bankéři či politici.
01. 03. 2014 | 16:51

vasja napsal(a):

Petr Havelka.
Tak pááá kočičko.
http://www.youtube.com/watch?v=gyTEJ7wxRug
01. 03. 2014 | 17:00

On napsal(a):

Naši politici to dokázali:
Ruská Rada federace schválila žádost prezidenta Vladimira Putina o nasazení ruských vojáků na Ukrajině.
01. 03. 2014 | 17:09

Stařeček napsal(a):

Stejskal a 17, 3 bilionů dolarů vrátit nejde.
Kdopak nám vyzmizíkoval názor nicka Zázrak? Nevím o co jde ale předpokládám, že se nám ukrajinská světice po návštěvě Lurd zázračně vzpamatovává. Také mám velké problémy se zády, není to od nošení balíků bankovek, ale od krumpáče, lopaty a fůriku. Pokud se to ptvrdí, jedu do Lurd také.
01. 03. 2014 | 17:15

JAHA napsal(a):

Len sa teste, ako Rusko pomocou svojich piatych kolon postupne pomocou vydavania ruskych pasov (Podnesterska republika, Abchazsko, Juzne Osetsko) postupne spat zabera uzemia anektovane za Sovietov. Teraz to bude Krym, o rok vychodna Ukrajina s nerastnym bohatstvom Ukrajiny, potom poziada po nepokojoch o rusku pomoc Lukasenko...U vas je situacia tiez velmi priazniva. Karlovarsko uz Rusi maju, proputinovske organizacie v Prahe leju z kgbackych zdrojov vodku prudom, chodia sa tam obcerstvovat vasi najvyssi predstavitelia. A bol by problem dnes, keby sa spojili CSSD s KSCM vyhrat znova volby ako po vojne a vratit sa, tentoraz nie k stalinizmu, ale putinizmu? Nestihnete si ani pretriet oci a ste tam.
01. 03. 2014 | 17:15

17, 3 bilionů dolarů vrátit nejde napsal(a):

JAHA
Proč " těšte se" ? Vy žijete kde ? Na jižní polokouli ?
Jen aby to nebylo tak, že naopak vás Slováky zavalí vlny utečenců - například z Ukrajiny a ten váš stát se do několika měsíců pod tou záplavou rozloží. To vy sousedíte přímo s Ukrajinou, ČR ne.

Zatím to ale vypadá tak, že je oklešťována sféra zájmů Ruska, že to je obkličováno státy, v nichž se vyskytuje dost takových jako jste vy a další Drangnachostenmann resl - co si myslí, že běžný Evropan vydělá něco na tom, když s epodaří destabilizovat či rozvrátit Rusko.
Vydělá hovno. Zájmem občanů EU je mít s Ruskem korektní vztahy, nejen obchodní ale i geopolitické. Stejně tak je tomu v případě USA a Mexika - například.

Ono totiž stačilo když v roce 2008 Paulsonovi v Číně řekli, že Číňani začnou spolu s Ruskem prodávat ve velkém své podíly v US ekonomice...a Paulsona začly brát vředy. Naštěstí šlo jen o vtip, zatím jen o vtip.

Vžeňte Rusko do Asie a máte zde skutečně imperiální mocnost , takovou, že se nejen vám borovičkářům začne kouřit u zadele - víc než se vám zatím kouří. S těma důchodama apod. někde kolem ceny jedné dobré večeře - v kombinaci s hyperinflací, skokovým růstem životních nákladů.
01. 03. 2014 | 17:27

pamětník napsal(a):

Sláma:
Opakujete to už po několikáté, ale nemáte pravdu: Chruščov nebyl Ukrajinec.
01. 03. 2014 | 17:29

Rudé právo hadr napsal(a):

"ekonomický nátlak vůči Ukrajině". Dluhy za plyn a jeho zlevnění, nabídka odkoupení dluhopisů a podobné návrhy jsou ekonomický nátlak? Já ho tam nevidím.
Ukrajinu nikdo nenutil na tyto výhody přistupovat a i poslední neuskutečněnou dohodu s Ruskem vyjednával Janukovyč z důvodů zabránění bankrotu, který si Ukrajina přivodila sama, za pomoci EU států. Copak lze žít na dluh a při hrozbě bankrotu se odvolávat na "ekonomický nátlak"? Dluhy se neplatí?

Ukrajina žije léta s nataženou rukou a teď si naivně myslí, že je spasí EU. Ukrajina má přes 45 000 000 obyvatel, kolik jich vlastně svrhlo vládu, 0,2 - 0,5% ?

Média nám přinášejí události, až po jejich eskalaci a ještě jednostranně a odvolávají se na ČTK, ale kam se poděla ona etika? Kde je ona neutrálnost a snaha o pravdu? Proč nikdo nepřinesl reportáže z počátku listopadu, kdy se na ukrajinské pořádkové síly snesla první dlažební kostka a první molotov ?

Ukrajina zahájila revoluci, ale ta jim byla v jejím průběhu ukradena a slepá média a politici, z neschopnosti přiznat si chybu využívají každé události, kterou křečovitě vytrhávají z kontextu celkových událostí, využívají již "mrtvých" událostí a historie, k zachování jakési "mediální pravdy".

Mám přátele na Ukrajině, jezdí sem za prací a jejich přáním bylo především zatočit s korupcí a v žádném případě jim nešlo o EU divadlo a už vůbec ne o nějaké ozbrojené potyčky.
01. 03. 2014 | 17:31

Martin1 napsal(a):

JAHA 17:15
Nedávejte nám falešné naděje, jsme tu "samej starej kardiak" se starými "budíky"a tolik štěstí najednou by nás mohlo porazit!:))))
Nám by pro začátek stačilo, kdyby si čert vzal všechny ty, co si spletli pravicovou politiku s Alibabou a 40 loupežníky s 200 000 administrativou v obslužném aparátu kolem sebe.
01. 03. 2014 | 17:31

17, 3 bilionů dolarů vrátit nejde napsal(a):

Ostatně čistě technicky vzato by se tak USA mohly zbavit velké části svých závazků, když by cena dluhopisů drasticky začla klesat - masovým výprodejem, kdyby paralelně zestátnily FED, refinancovaly své závazky poválečnou obnovou zemí Euroasie....
Jenže co penzisti a ti, co si na penzi spoří ? Ve fondech ? Co ti ? Co například Tomský ?
:-))

Každopádně vy to nebudete, JAHA, kdo na takové protiruské akci vydělá.
Jenom mamlas se pak žene do předem prodělečných podniků, jenom mamlas nebo fanatik.

Hezký den.

P.S. JAHA, ti Rusové tady aspoň utrácejí / jistě že někteří dělají i bordel/ , ale případná masová imigrace z východu vás bude jen vyžírat.
JAHA, vyčistěte si někdy své mozkovody, teď na jaro je nejlepší procházka přírodou.
01. 03. 2014 | 17:37

JAHA napsal(a):

17, 3 bilionů dolarů vrátit nejde napsal(a):

JAHA
Proč " těšte se" ? Vy žijete kde ? Na jižní polokouli ?

Nie, ale citam, ako vacsina prispievatelov sa pozera na kroky Putina s neskryvanou sympatiou, v lepsom pripade situaciu zlahcuje. A pritom scenar je jasny a viac menej o nom, mozno nechtiac, sa prezradil Janukovic na brifingu, ked, poviem to volne, neskravane sa vyhrazal sucasnej vlade a parlamentu, aby to vzdali, lebo ich zomelu masy proletarov z donbasu. No a to, co dohodol Janukovic s Putinom sa za dva dni deje -smiesne, ako ktosi uz napisal, fasisticko-bolsevicke scenare. Pozyvacie listy - ochrante nas Rusov (pritom nikto im NIC nerobil!!!, prave oni porusovali ukrajinske zakony!!!), ozajstna laskava starostlivost dumy o Rusov, ktori su vraj v nebezpecentve, - vid prosba batuskovi, aby poslal vojsko do cudzieho statu!!! a samozrejme, aby to vsetko bolo "zakonne", batuska poziadal dumu o suhlas vojsko vyslat. (Aj ked tam davno je a narusilo uzemie Ukrajiny bezprecedentnym sposobom).

P. S. Nebojte sa, keď k nam pridu nejaki Ukrajinci, tak to vacsinou ti zo zapadnej, z podkarpatia, maju tu i rodiny...Ti mafianski nas v pokoji obidu a kto je najblizsie?:-).
01. 03. 2014 | 17:39

17, 3 bilionů dolarů vrátit nejde napsal(a):

Rudé právo hadr
Zatočit s korupcí chtějí všude na světě /"hezký holky jsou všude na světě"/.
Například v EU, kteréžto členy jsou například i Lucembursko nebo Kypr a nepřímo /jurisdikce / i napříkla Virgin Islands /britské/.
Anebo takový Zaorálek - ten je v politcké straně, která točí s korupcí snad už celou jednu generaci - zatím teda nic moc, zatím toho víc nalecal než udělal.

Ostatně nevíte někdo náhodou, zda na Ukrajinu létá vrtulníkem ?:
Prý je to jeho oblíbený koníček.

Dámy a chlapi, zatím, Jdu na poker, kdyby náhodou nezitím vypukla válka s Ruskem, tak prosím vás, dejte včas vědět Drangnachostenmannovi reslovi - on už má sbalenou plnou polní, včetně půl kila marihuany - prý mu řekli, že to budou tolerovat, pokud bude dobře na ruské frontě válčit, může si dát večer jointa.
01. 03. 2014 | 17:44

pamětník napsal(a):

Ti mafianski nas v pokoji obidu a kto je najblizsie?
:-)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
Svatá prostoto!
01. 03. 2014 | 17:44

17, 3 bilionů dolarů vrátit nejde napsal(a):

JAHA
Já se o vás nebojím, vy borovičkáři se vždycky umíte přidat na tu stranu , která momentálně vítězí. :-))
Jen toho mladičkého státu by mi bylo líto, kdby měl být zas rozvrácen. Tolik snahy co to dalo - a zas nic.

Tak zatím, snad nebude tak zle.
01. 03. 2014 | 17:47

strýc virus HxNx napsal(a):

Rudi Koutek

vím, že jste prudce inteligentní, ale prameny uvádějí, že se Chruščov narodil do "ruské rodiny v Kurské gubernii"-

jinak, že vy jste se na narodil v Kursku, je mi dávno zřejmé, jenom to nějak pořád nemůžete překousnout.
01. 03. 2014 | 17:48

pamětník napsal(a):

Otázka: měl by Putin nechat NATO postavit na Krymu vojnskoju základnu jako v Gruzii?
01. 03. 2014 | 17:49

pamětník napsal(a):

...vojenskou...
01. 03. 2014 | 17:50

pamětník napsal(a):

....ve vesnici Kalinovka, virusi.
01. 03. 2014 | 17:51

JAHA napsal(a):

P.S. JAHA, ti Rusové tady aspoň utrácejí / jistě že někteří dělají i bordel/ , ale případná masová imigrace z východu vás bude jen vyžírat.
JAHA, vyčistěte si někdy své mozkovody, teď na jaro je nejlepší procházka přírodou.

To by ste mal asi urobit Vy. Nepochopil ste, o com som pisal. Nie o tom, ci Rusi piju, ci nie, a vasi predstavitelia s nim ale o postupnej reinstitualizacii ruskych tajnych sluzieb cez rozne nastrcene zaujmove spolky, ktorych "kristalovo cistu cinnost" musi (?) zametat vysoky predstavitel statu (zabudli ste na urcite kroky za docasnej zemanovej vlady, odvolavam, co som odvolal...vo vztahu k cinnosti urciteho spolku?).

P. S. Ta pancovana palenka mozkovody mnohym asi poskodila, nie precistila. U nas je este zima a este tak skoro mesiac bude. Jar mame zatial iba na umyvanie riadu:-).
01. 03. 2014 | 17:56

Rudi Koutek napsal(a):

strýc virus HxNx napsal(a):
"Rudi Koutek
vím, že jste prudce inteligentní, ale prameny uvádějí, že se Chruščov narodil do "ruské rodiny v Kurské gubernii"-"


Tak proc to rovnou tak nenapisete, narodil se do ruske rodiny.
Vy jte psal: Neni Ukrajinec, protoze se narodil v Rusku(Kurska oblast),.
Tam se rodi lidi: Rusove, Ukrajinci, Zide, Armeni - muzete si vybrat ze desitek narodnosti.
01. 03. 2014 | 18:00

JAHA napsal(a):

Ad: pametnik

Svata prostata si mysli, ze u nas je uz vsetko rozkradnute, zatial sme na poslednom mieste v povolovani azylov, co nam aj EU neustale vytyka, davky sa u nas nedavaju len tak irnix-mirnix ako v Cesku, Lukoil ma zakladnu u vas, na vytuzeny zapad je blizsie z Ceska...tak co by tu, svata prostato, robili? Pomahali v ciganskych osadach s osvetou:-).
01. 03. 2014 | 18:02

pamětník napsal(a):

JAHA:
Jsou vám mentálně podobnější než nám, jsou taky tak potrhlí jako mnozí Slováci Vašeho typu.
01. 03. 2014 | 18:11

SergioL. napsal(a):

...takhle, nechci tak nějak jako rušit místní rusofily...delší dobu mám z médií ale pocit, že k rozdělení Ukrajiny už tak nějak došlo...východní, západní...takže zbytek je omáčka...
Pravda na druhou stranu je, že Ukrajinců je mi velmi líto...nikdy by mě nenapadlo, že by v tomto století bylo možné po rozpadu SSSR a RVHP opakovat rok 68 někde na východě.

Ale k tomu Rusku...i v Čechách si místní parta tzv. euroskeptiků pěstuje svoji pátou kolonu Rusů (Energetika, těžký strojírenství, obchodní firmičky)...v Práglu i ve Varech...rozcapujou se tady, jsou to povětšinou nevychovaní drzí hulváti...skupujou co se dá...ale o to nejde,...kolik jich tady vlastně je...ví to někdo, zjišťuje to někdo...?
A co když se náhodou někdy v budoucnu objeví důvod ze strany Ruska, aby tuto svoji menšinu tady v Čechách bylo nutné zachraňovat a bránit...Duma se usnese, že krajané ve Varech jsou ohroženi...v Praze jich taky není málo...přistanou na Ruzyni i ve Varech...dobudou si nějakej ten životní prostůrek navíc...a bude...

Takhle..., samozřejmě soudruzi, že je tento scénář vysoce nepravděpodobný...stejně tak je soudruzi nepravděpodobný scénář toho, že by se rozpadla Evropská Unie....i když by si to tady v Čechách celá řada stalinistů i euroskeptiků velmi, ale skutečně velmi přála právě pro svoji nehynoucí lásku k velké Rusi a svým ekonomicko-soudružským vztahům z minulosti...Takže čest vaší literární tvorbě a dazdravstvujetsavětskijsajuz. :-)
01. 03. 2014 | 18:14

pamětník napsal(a):

Samé tlachy.
01. 03. 2014 | 18:18

JAHA napsal(a):

pamětník napsal(a):

JAHA:
Jsou vám mentálně podobnější než nám, jsou taky tak potrhlí jako mnozí Slováci Vašeho typu.
01. 03. 2014 | 18:11

Aha! Tak to teda naozaj uplne meni situaciu. Nepojdu predsa k mentolne podobnym, nepotrhlym, ako mnohi Cesi Vaseho pipu:-).
01. 03. 2014 | 18:22

Desiderius napsal(a):

Rusové si z mezinárodního práva a smluv pramálo dělají. Ukrajina jim narušila plány na obnovení sovětské říše, takže se budou snažit to napravit. Půjdou tak daleko,jak jim to mezinárodní a vojenská situace dovolí. Teď Krym, později východ Ukrajiny a když to půjde tak Ukrajina celá. Tuto zemi považují za svou oblast vlivu.EU bude formálně protestovat a tím to skončí.Na smrti jakéhokoliv počtu lidí jim nezáleží.Scénář je vždy podobný:jakoby vyslyší volání o pomoc svých občanů a vlítnou kamkoliv.Rusko je imperiální stát a vždycky jím bylo. Jeho občané věří tamnějšímu zmanipulovanému tisku,který šíří strach z "fašistů" a z podobných nesmyslů.
01. 03. 2014 | 18:49

Jen tak mimochodem napsal(a):

Jen tak mimochodem.
Bylo zde někde zmíněno, že N. S. Chruščov, který daroval ruský Krym Ukrajině, se narodil v Rusku, v Kurské oblasti! To je pravda.
V této souvislosti není možná bez zajímavosti, že jiný sovětský vůdce Leonid Iljič Brežněv ( ukrajinsky: Леонід Ілліч Брежнєв), tedy ten, který k nám v roce 1968 poslal "bratrskou pomoc" se narodil 19. prosince 1906 na Ukrajině v Kam'janske, dnes Dniprodzeržynsk, Ukrajina.
01. 03. 2014 | 18:50

Filuta napsal(a):

To je síla

To je síla. Protože ČT, kterou si platíme, o těchto protestech mlčí, ale trapnou "demonstraci" dvaceti zmatených Ukáček v Praze nám neopomene předvést.
A samozřejmě nechá slintat si pentli toho rusofoba Schwarzenberga, který mluví o anexi Rusů. Jenže Kárl jaksi zapomněl dodat, že si je pozvali rušští občané Krymu ,stejně jako si pozvali Ukrajinci na západě soudruhy z Brusele.
Krym se vrátí k Rusku a Ukrajinci se můžou jít klouzat.

Taky se v ČT nějak nemluví o zrušení jazykového zákona, jenž byl rozbuškou dnešních nepokojů.
Na Krymu musí cítit znepokojení, jestli jim tam z východní části začínají jezdit "revolucionáři" ze západu a snaží se vyvolat podobné nepokoje.
Jak Rusy nemusím, ale toto je legitimní obrana proti pučistům.
Co si EU nadrobila, to si teď musí vyžrat.
Rusy její "sankce" asi zrovna nevyděsí.
A ČT je hanbou všech profesionálních médií.
01. 03. 2014 | 18:57

strýc virus HxNx napsal(a):

Rudi Koutek

nebuďte tak nervózní.
01. 03. 2014 | 19:02

resl napsal(a):

Filuta : Kárl jaksi zapomněl dodat, že si je pozvali rušští občané Krymu ,stejně jako si pozvali Ukrajinci na západě soudruhy z Brusele.
--------------------------
to je dobrý, když na ozbrojenou ruskou armádu, stačí tři civilsti z Bruselu., to je tak akorát.
01. 03. 2014 | 19:02

Filuta napsal(a):

Sergio

Tato situace není analogická k roku 1968.
Krym má vlastní parlament, z 60 procent zde žijí Rusové a Rusům taky vždy patřil.
Rusy nepozvali politici proti vůli svých občanů.

Záp. Ukrajina svrhla legitimně zvoleného prezidenta a Krym jako autonomní oblast s tím má právo nesouhlasit.
Nemluvě o diskriminaci Rusů zrušením jazykového zákona.
To si Ukrajinci opravdu mysleli, že si tohle nechá Rus líbit?

Aspoň teď uvidí, zač je toho loket a kam se vlastně cpou.
EU pro ně neudělá vůbec nic, ačkoliv je v jejich běsnění ještě hecovala.
01. 03. 2014 | 19:03

Filuta napsal(a):

Resl
Ale zapomněl jste dodat, KDO byli ti "civilisti"?
To nebyl nějaký Pepa Vonásek z Horní Dolní, ale vrcholní představitelé unie.
A ještě je ponoukali v té řeži.
Neměli se do toho vůbec montovat a jezdit k nim řečnit na tribuny jako ten váš senila.
Rusové se vmísili až podstatně později a byli pozváni stejným způsobem.

Dobře jim tak, marxistům z Brusele, dostali přes pracky a Rusové si stejně udělají ,co chtějí.
Nikdo soudný nepůjde kvůli Ukáčkům do konfliktu s Putinem.
01. 03. 2014 | 19:07

Filuta napsal(a):

Resl
A netvrdil jste náhodou ještě předevčírem, že si zbabělý Putin stejně na nic netroufne?

Muehehe... zase vedle.

Zbabělá byla vždycky jenom západní Evropa.
Tak, jako nás obětovala Hitlerovi, obětovala nás Rusům.
Kvůli Ukrajině si taky prsty pálit nebude.
01. 03. 2014 | 19:10

vuk napsal(a):

EU podporuje násilný státní převrat v Kyjevě, to je potom těžké chtít po ostatních, aby dodržovali nějaká pravidla. Jedněm se vyplatilo přikročit k nezákonnému jednání, proč by se ostatní měli chovat jinak? Proto bude nejlepší vrátit se k demokracii a k dodržování závazků všemi stranami.
01. 03. 2014 | 19:18

FrantaFlaška napsal(a):

Agresor byl k té agresi vlastně jaksi donucen. Co všechno nevymyslíte, abyste se postavili za velmoc, která ještě nedávno podporovala to nejhorší u nás a na oplátku to nejhorší u nás velebilo onu velmoc. Vypadá to, jakobyste vraceli Putinovi Břežněvovu investici do mrzkosti podrobených národů.
01. 03. 2014 | 19:25

Alarien napsal(a):

Desiderius napsal
"Scénář je vždy podobný:jakoby vyslyší volání o pomoc svých občanů a vlítnou kamkoliv.Rusko je imperiální stát a vždycky jím bylo. Jeho občané věří tamnějšímu zmanipulovanému tisku,který šíří strach z "fašistů" a z podobných nesmyslů."

Zjevně jste nepostřehl, že scénaristů je víc. Viz např. http://www.novarepublika.cz/2014/02/petr-schnur-v-kazde-zemi-je-mozne.html. A pokud jde o nesmysly stran "fašistů" (banderovských pohrobků, neonacistů), blíže o nich např. publicistický pořad Newsnight , resp. reportáž televize BBC o silném vlivu neonacistických a ultrapravicových skupin na novou ukrajinskou vládu. Viz http://www.blisty.cz/art/72351.html. Případně http://www.blisty.cz/art/72355.html. A pokud jde o zmanipulovaný tisk, není třeba ukazovat za hranice. Naše média hned tak někdo nepředčí.
01. 03. 2014 | 19:37

desider napsal(a):

Filuta napsal(a):

Resl
A netvrdil jste náhodou ještě předevčírem, že si zbabělý Putin stejně na nic netroufne?

Resl uz to nezvlada. Na jinem blogu se chce bit s Johnem.
Ti Rusaci mu davaj. Von byl v presvedceni ze ho Baroso s Husajnem Obamou ochrani a tu mas certe kropac se.ou na Ukrajince i vyserou se i na nej.
Resle uz se ti sviraj pulky co? Hrdino
01. 03. 2014 | 19:42

Luciano napsal(a):

Podívejte,zatím to na Ukrajině vypadá spíše na rozorané pole,do kterého někdo zaseje pšenici ,jež mu třeba i pokvete ,pokud vyhraje onen ty květnové volby.Ti druzí budou říkat-my jsme také ale vyhráli regulérní volby a svrhli jste nás,máme tedy taky právo žádat nepoužití policie jako vy .A minimálně je dostupno internetem 1997 videí z akcí anti-majdanistů.
A je tu spousta dalších momentů:Rusko se přece reálně sbližuje s Německem (které kritizuje M.Zemana) a z Ukrajiny příchází signály proti této i slibné spolupráci.
Dále obnova pravd z Lenina typu "o dějinném násilí" po letech víry v pevnost demokracie ,ale právě "povstalci"-jakoby oni stáli za Leninem.Je tu i fakt,že tři jediné národy,o kterých etnologie ví,že byli asiaty v prvním tisíciletí v Evropě jediné,Finové,Maďaři a Ukrajinci si naběhli na ruské vidle po roce 1939 .
Ale kdo může vyloučit,že násilí po jisté době pustil do hry později i sám Janukovyč radši než diskusi s inteligenty,kteří jsou násilnictvím z obou stran odsunuti z pořadu dne?
A pak,zdá se,že kdosi původní odpor proti papalášům a oligarchům,vítězům posledních voleb, za každou cenu chtěl svést na boční kolej odporu ukrajinců vůči rusům
Anebo:Krunýř socialismu shodili po 70 letech,krunýř postkomunismu shazují již po 25 letech.
Osobně na "házení ukrajinců" do jednoho pytle zájmu všech jich a společném odporu nevěřím.Rozkomotřili se vzájemně,sbratří se,ale na rozdíl od jiných národů budou vždy složitěji diferencováni jejich kaleidoskopickou historií dlouhodobou.Kde ses v kraji narodil,tam patříš-u nich bude.Je to sice lokálpatriotismus ale i zakořeněnost doma.A skálou a skalisky nepohneš.Černomoří -už třeba Krymskou válkou ruského cara s Anglií 4 roky trvající počínaje lety po roce 1850-boj o Krym -je ryze rusky vlastenecké.možná Anglie královny Viktorie a tuším Gladstona tehdy sázela i na pomoc krymských tatarů jako Hitler později,které nejprve Stalin jako zrádce po WWII odstěhoval na Sibiř a později byli vraceni.Na Kavkaze obdobnou hitlerčickou propagandu tehdy vedl po válce popravený generál wehrmachtu,někdejší ministr Bavorské republiky rad 1918,která spolu se svým polským předsedou (židovského původu)-premiérem ale byla povražděna německými lidovci s účastí i mladého Himmlera,syna ředitele gymnásia.V téže době i jiná politická grupa obdobně- spartakovci-i původem polské Rosy Luxembourgové a Karla Liebknechta,známého císařského socialisty-poslance říšského sněmu.
01. 03. 2014 | 19:52

modrý edvard napsal(a):

Kdo se v této situaci zastává Ruska, je ruský agent.
01. 03. 2014 | 20:05

Terry Fox napsal(a):

modrý edvard napsal(a):
Kdo se v této situaci zastává Ruska, je ruský agent.
01. 03. 2014 | 20:05
A kdo dokáže napsat něco takového jako modrý edvard, je co? Stud mi nedovolí to napsat.
01. 03. 2014 | 20:09

Vandal napsal(a):

FrantaFlaška napsal(a):

Agresor byl k té agresi vlastně jaksi donucen. Co všechno nevymyslíte, abyste se postavili za velmoc, která ještě nedávno podporovala to nejhorší u nás a na oplátku to nejhorší u nás velebilo onu velmoc. Vypadá to, jakobyste vraceli Putinovi Břežněvovu investici do mrzkosti podrobených národů.
xxxxxxxxxxxxxxxxxxx

frantíku, o jaké agresi to melete?

Na Krymu bude referendum, ve kterém se budou moci vyjádřit svobodně všichni místní, nikdo násilím nikoho nevyhání, jako v Kosovu. Nebo tam snad registrujete nějaké pronásledování Ukrajinců, nebo někoho jiného?

Budou se moci demokraticky a svobodně rozhodnout, zda chtějí být součástí Ruska, nebo Ukrajiny.

On se jich totiž generální tajemník UV KSSS, tavárišč Chruščov neptal, zda chtějí být součástí Ukrajiny, prostě škrtem pera rozhodl totalitně o osudech milionů lidí.

Měl byste, jako demokrat, mít radost, že, na rozdíl od Kosova, proběhne celá záležitost demokraticky a svobodně, a napraví se zločin z doby "říše zla", jste přece pro napravení bolševických zločinů, nebo ne?

Ono to Rusko ukáže nakonec celému světu, že je demokratičtější, než celá EU i s USA
dohromady.

Afroeuroameričan Obama s houbama bude muset sklapnout kufry.
01. 03. 2014 | 20:14

Jen tak mimochodem napsal(a):

Týden.cz, 01.03.2014 19:00
Není důvod k poskytování slevy(kterou vyjednal Janukovič) Ukrajině za dodávky ruského plynu

Podle ruského ministerstva energetiky vzhledem k nesplacenému ukrajinskému dluhu za dodávky plynu není důvod pokračovat i ve druhém čtvrtletí v poskytování dohodnuté slevy za jeho odběr. Také ruský energetický gigant Gazprom nevyloučil, že Ukrajině kvůli dluhu ve výši 1,55 miliardy dolarů (zhruba 30,4 miliardy korun) slevu na plyn zruší.

"Je nějaký důvod pokračovat ve stávající dohodě o dodávkách plynu za snížené ceny? Nikoli," citovala nejmenovaného zástupce ruského ministerstva energetiky agentura Interfax.

O zrušení slevy předtím hovořil i mluvčí Gazpromu Sergej Kuprijanov. Důvodem prý není nejnovější vývoj v zemi, ale skutečnost, že Kyjev neplní dohodnuté závazky.

Ostatní Evropu bude Rusko dle platných smluv zásobovat především přes Nord Stream a v budoucnu také přes South Stream.
01. 03. 2014 | 20:23

yaya napsal(a):

Už Rusko začalo humanitární akci po USAcku, bombardování vojenských objektů, mostů, nemocnic, televize, rozhlasu, vesnic a měst? Pokud ne, zatím to je houby akce. Američani společně s NATO vždy začínají hubit civilisty okamžitě, toto byl scénář přepadení všech zemí jako Afganistán, Irák, Srbsko, Lýbie, Panama, Vietnam, Laos, Korea, vždy se jednalo o mnohem slabšího protivníka po všech stránkách, na svědomí mají mnoho milionů civilních obětí. Nechci tímto nijak omlouvat Rusko, ale hysterická kampaň proti nim je na blití, podplacení "nezávislí" novináři snášejí nesmysly a tím masírují ušní bubínky neznalých lidí, potom z toho vznikají takoví Reslové a spol. Nemám dobrý pocit, spíše mohu říci, že cítím mrazení až strach, nechápu proč v tomto případě naši politici neříkají co bylo ukradeno, musí být navráceno, jako v případě restitucí církvi.
01. 03. 2014 | 20:29

modrý edvard napsal(a):

Terry Fox: Klid, buď na to hrdej, nestyď se.
01. 03. 2014 | 20:34

JAHA napsal(a):

Ad:slovak co emigroval napsal(a):
Zjistuji i tady v Irsku ze Slovaci jsou hrozny radilove, voni by i Irum radili jak co delat ...

Problemy, sudruhu? Preto rychlo k nadavkam:-).

P. S. Aspon vidite, ako dobre sme sa od vas ucili - radit inym, ako a co maju "delat". Mali by ste skakat od radosti, aki ste boli dobri ucitelia. Este aby sa nasi naucili pouzivat na pracu dva prsty, ako vy - ty udelas to a ty udelas to:-).

P.S. 2 - Aby ste sa velmi nevzrusoval - to za onych cias koloval na Slovensku vtip, ze kolko prstov potrebuje Cech na pracu. Ale, ako vravite, co bolo, to bolo. Terazky je to inac:-).
01. 03. 2014 | 20:35

Marie napsal(a):

Stařeček
Zázrak píše, že Timošenko vstala z kočárku a pošla. To je prý "čudo".
Já bych se tomu nedivila, asi to bylo hanbou.
01. 03. 2014 | 20:37

desider napsal(a):

Se Vam lidem v Cechach divim ze platite tu zumpu Ct
hrozny!!!
01. 03. 2014 | 20:41

strýc virus HxNx napsal(a):

Vánočka zatial nepošla, iba popošla. Předvčírem nechtěla zpátky do politiky, teď už míří na stolec nejvyšší. Manžílek se jistě chystám rozjet pozastavený byznys.
01. 03. 2014 | 21:10

Karel napsal(a):

strýc
Ano, správně píšete "zatím". Možná se začne brzy potit jak Arzenij. To bývá před pojitím obvyklé.
01. 03. 2014 | 21:59

JC napsal(a):

Aktivisto Klímo, Putin si s tím vaším mezinárodním dokumentem bez problému vytře anální otvor, zvláště poté co ulice za podpory pravdoláskařů ojrohujerů a bruselských levičáckých válečných štváčů, sesadila demokraticky zvoleného presidenta a vládu.
Putinovi stačí aby se škaredě podíval na kohouty plynu a ropy a všichni stáhnete ocasy mezi nohy.
01. 03. 2014 | 22:00

Maximus napsal(a):

Pro ty co se dohadovali o tom, jestli byl původem N.S.Chruščov Rus nebo Ukrajinec. Dočetl jsem se, že jeho původní jméno bylo Salomon Pearlmuter,
info mám jen ze dvou zdrojů a tak nemám jistotu.....
01. 03. 2014 | 22:08

strýc virus HxNx napsal(a):

Karel

ona si Merkl veme Vánočku na letní byt. z pojití teda nic nebude.
fešný manžílek Tymošenko může zaskočit jako gargoyl na katedrálu v Kolíně nad Rýnem. vizáž by na to měl.
01. 03. 2014 | 22:13

pepa napsal(a):

Ukrajina se již stalá obětí agrese ze strany USA, Německa a Britanie, prostřednictví zpravodajskýchg služeb, které provedly na Ukrajině fašistický převrat.Prezident UA byl
pravoplatně zvolen. Kdežto zločinecké režimy tzv.evroatlantické civilizace nebyly zvoleny
demokraticky, ale jen prostřednictvím kapitálu.Volby vyhrává ten, kdo získá od dárců
největší počet finančních prostředků k provádění masáží obyvatelstva.Před volbami
pravicové strany slibují všechno, bohužel po volbách sliby IGNORUJÍ. A občan je opět
podveden. Ani jedna pravicová i ČSSD nemělá v programu církevní restituce,pokračování
v podpoře amerických zločineckých válek, k ožebračování obyvatelstva, vysoké daně a
porušování lidských prav. Jen v EU, bez USA je kolem 50 milionů nezaměstnaných a všechna média LŽOU,LŽOU a LŽOU. Lež a psychycký teror je základním prostředkem
k ovládání lidových mas. a porušování lidských prav.
01. 03. 2014 | 22:14

strýc virus HxNx napsal(a):

Maximus

možné je leccos. Na Šalomouna mi přijde jeho životní obtisk příliš prvoplánovitý. Viděl jste Serye volki? tam ho dobře zahrál Rolan Bykov.
01. 03. 2014 | 22:17

Qin napsal(a):

Rusko zná jedinou diplomacii-diplomacii tanků. Tím nám asi před měsícem vyhrožoval Kokoshka-a my mu nechtěli uvěřit. Omlouvám se mu.Už se nám otevřely oči docela.
01. 03. 2014 | 23:34

Vandal napsal(a):

Pane Stejskale rozvažte si to mazat!

Vím,že máte dlouhé vedení,tak vám to pro jistotu tímto zdůrazňuji.
xxxxxxxxxxxxxxxxx

tady se člověk nasměje!
pan Stejskal to i přes důrazné varování nepochopil, a smazal to.
01. 03. 2014 | 23:52

záporožský kozák z popradu napsal(a):

Právo karlovarských Rusů na sebeurčení je nezpochybnitelné!
02. 03. 2014 | 08:33

aga napsal(a):

záporožský kozák

No po kosovském precedentu už tomu tak bude. A za to, že jsme Kosovo uznali, si to zasloužíme.
02. 03. 2014 | 10:29

Marřin -1 napsal(a):

Martin -1:ˇKdo teď podporuje Rusko je buď kolaborant, nebo ruský agent.
02. 03. 2014 | 11:24

pamětník napsal(a):

Quod licet Iovi, non licet bovi.
Co je dovoleno bohu, není dovoleno volu.
USA+EU měla dovoleno ukradnout Srbsku území Kosova, Rusko nemá dovoleno ukradnou Ukrajině své bývalé území Krymu.
Stěží najít výstižnější příklad pokrytectví a prolhanosti současného způsobu "demokracie".
02. 03. 2014 | 12:07

resl napsal(a):

jak to vypadá, když retardovaný dostane záchvat
pepa napsal(a):
Ukrajina se již stalá obětí agrese ze strany USA, Německa a Britanie, prostřednictví zpravodajskýchg služeb, které provedly na Ukrajině fašistický převra
02. 03. 2014 | 15:47

Martin1 napsal(a):

Marřin -1 napsal(a):
Martin -1:ˇKdo teď podporuje Rusko je buď kolaborant, nebo ruský agent.
02. 03. 2014 | 11:24
----------------
Dávejte si na ně pozor, poznají se podle toho, že jejich písmo vzdáleně připomíná azbuku, háčky umísťují tam, kam nepatří, mají totiž ruské důstojnické školy.
Tato nová situace umožnila ruským vyzvědačům, při pohyblivosti fronty, vniknutí hlouběji do území našeho Evropského mocnářství.
Je také potřeba placených agentů "Pepů Vyskoč-ilů" pro zjišťování nálady obyvatelstva a pro sledování, kdyby někdo třeba například říkal, že: "Předvorálek je vykleštěný býk a že tuto válku nevyhrajeme."
A že na obraz E.T.ýho kálejí mouchy a ta svatozář z hvězdiček okolo hlavy už pak vypadá spíše, že mu ulítly včely.
02. 03. 2014 | 18:26

Martin1 napsal(a):

N.S.Chruščov byl Rus nebo Ukrajinec?
Podle posledních zkoumání na základě DNA byl prý synem Tatranky a otce Avatara, to vše se zjistilo z vlasů, které ulpěly na kartáči, kterým si denně projížděl svou bujnou kštici před kouzelným zrcadlem s otázkou:"Mohu už konečně odjet do mé milované Prahy, neodstaví mne mezitím ti tři grázlové od válu?".
02. 03. 2014 | 18:45

Martin1 napsal(a):

N.S.Chruščov byl Rus nebo Ukrajinec?
Wiki o tom ještě neví:
http://cs.wikipedia.org/wiki/Nikita_Sergejevi%C4%8D_Chru%C5%A1%C4%8Dov
02. 03. 2014 | 18:49

Crecyf napsal(a):

Z jiného zdroje, není ovšem ověřeno:
hodně zajímavé fakta o kterých se nepíše:

V r. 1991 až 1993 sa začala ďalšia fáza programu, ktorá skončila podpisom dohody medzi Ukrajinou a Európskou Úniou r. 1994. Áno, vidíte dobre, Ukrajina podpísala dohodu s EÚ už r. 1994. Tak prečo teraz spustili kampaň, že Ukrajina nechce podpísať dohodu s EÚ? A tu to všetko začína.
Dňa 10. novembra 1994 bola ukrajinským parlamentom – Vrchovnou radou Ukrajiny – ratifikovaná Dohoda č. 237/94 – BP medzi Ukrajinou a Európskou Úniou. Text tejto dohody je k dispozícii na oficiálnej stránke Vrchovnej Rady Ukrajiny. Za EÚ boli signatármi Dohody tieto krajiny: Belgicko, Dánsko, Nemecko, Grécko, Španielsko, Francúzsko, Írsko, Taliansko, Luxemburg, Holandsko, Portugalsko a Veľká Británia. Za Ukrajinu ju podpísal vtedajší predseda ukrajinského parlamentu, O. Moroz. Dostatočne kvalifikovaná zostava – nie? Ale prečo práve EÚ chce túto Dohodu „PREPODPÍSAŤ“? Odpoveď je až zarážajúco jednoduchá. Stačí si spomenúť na dejiny, lebo v histórii to už prepísali.

V čase prípravy Dohody prebiehalo jadrové odzbrojenie Ukrajiny, pretože táto po rozpade ZSSR r. 1991 sa stala hneď od svojho vzniku treťou najsilnejšou jadrovou veľmocou sveta. No nie je v plánoch Západu, aby sa rozširoval okruh slovanských krajín s jadrovými zbraňami. Namiesto Ukrajiny je dnes v tomto „Klube“ Izrael...

EÚ sa zaviazala – ako kompenzáciu za jadrové odzbrojenie – zaplatiť Ukrajine veľkú sumu, ktorá mala zahŕňať aj sľubované náklady na likvidáciu následkov Černobyľu. A čo sa stalo? Hádate správne. Európska Únia NEVYPLATILA Ukrajine ANI CENT. Ukrajinské jadrové hlavice odviezli Američania na likvidáciu do Amarilla v Texase, následky – ako je známe diverzie CIA – černobyľskej katastrofy si musela Ukrajina zafinancovať z vlastného vrecka. No a keďže nemá žiadne jadrové zbrane, tak ju nikto viac neberie vážne. A aby sme vedeli o čo sa hrá – v prepočte na dnešné kurzy dlhuje EÚ Ukrajine 160 miliárd EUR. Tu môžeme citovať W. Churchilla: „Nikto vám nemôže toľko dať ako ja sľúbiť“. A Ukrajine ostali iba „oči pre plač“.

Pretože EÚ nedodržala dohodu – ktorá je však stále právne platná – a navyše je jasné, že tak ani nehodlá urobiť, tak radšej chce dosiahnuť podpis úplne novej dohody – môže sa volať hocijako honosne, napríklad „asociačná“ – čím by sa automaticky anulovali záväzky vyplývajúce zo starej dohody. No a na to sú dobrí kadejakí tajtrlíci – nech to je aj Kličko. Tento je viac ako 10 rokov občanom úplne cudzej krajiny – Nemecka – ale rád by sa stal – možno po víkendoch – ukrajinským prezidentom. Dôvody sú očividné. Více :
http://vedy.in/hadanie-pravdy/dnena-spolonos/as-pozna-pravdu-alebo-o-o-ide-v-kyjeve
02. 03. 2014 | 20:19

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Boudal Jiří · Brenna Yngvar · Bureš Radim C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Glanc Tomáš · Groman Martin H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Novotný Martin O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Petříček Tomáš · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rakušan Vít · Rath David · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vích Tomáš · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojta Vít · Vojtěch Adam · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zahumenská Vendula · Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy