Nerovnost lidí a nerovnost příjmů

21. 05. 2011 | 10:48
Přečteno 10179 krát
Není to tak dávno, co si švédský král Karel XVI. postěžoval, že se v poslední době v (rovnostářském) Švédsku velmi rychle zvyšuje rozdíl mezi nejméně a nejlépe placenou vrstvou občanů. Začátkem května mu dala za pravdu organizace (OECD), která na semináři v Paříži představila zprávu o rostoucí platové nerovnosti příjmů za posledních dvacet let ve vyspělých dvaceti státech světa.

V tabulce koeficientu Gini nejvíce překvapí prudce rostoucí platová nerovnost v Německu i v celé tradičně sociální Skandinávii, kde bývaly v minulosti rozdíly relativně malé a dnes se blíží Spojeným státům, kde horních deset procent zaměstnanců už vydělává 14 x více než deset procent společnosti na dně a nejnižší příjmy navíc dlouhodobě stagnují. Příčiny tohoto trendu jsou poměrně známe: v úspěšné ekonomice dochází k prudkému snížení počtu nejen dělnických profesí, ale i v sektoru soukromých administrativních a pomocných sil (internet, outsourcing). Typickým příkladem může být jeden z mých synů, který podniká na anglickém trhu, bydlí v Praze a účetního má v Pakistánu. Čili automatizace a globalizace.

Ekonomicky vyspělá společnost se stává společností inovace a jenom trvalý technologický vývoj ji může zajistit budoucnost v tvrdé a mnohdy neférové globální konkurenci. Odbornost a vynalézavost dnes vydělává mnohonásobně více než před dvaceti lety a současná hospodářská stagnace vede k dalšímu snižování lidských nákladů a tudíž k ještě větší sociální nerovnosti.

Příliš velkou sociální nerovnost považuje naše civilizace po právu za zlo. Z dobrých morálních i praktických důvodů. Obhajoba tržního hospodářství vychází ze dvou poznatků: jediné je totiž schopno zajistit nejvyšší možnou životní úroveň všech a také smír ve společnosti, která by se jinak otřásala ve svých základech. A přestože tržní společnost bohatne nerovnoměrně, stačí se podívat na dnešní astronomické rozdíly v životní úrovni v Indii nebo v Číně, i tam roste v absolutních číslech úroveň těch nejméně placených. Najednou to však vypadá, jako by to ve vyspělých zemích OECD už neplatilo. Platí, ale trochu jinak. Zpráva totiž zamlčuje fakt, že dochází nejen k emigraci pracovních příležitostí, ale i k imigraci nekvalifikovaných sil do bohatých zemí, které mají podíl na stagnaci nízkých platů, přestože mají zásluhu na udržení a vzniku méně placených pracovních míst, která by jinak neexistovala. České stavebnictví by bez ukrajinských dělníků zkolabovalo. Přistěhovalectví nekvalifikovaných sil potvrzuje, že rostou nízké platy, jenomže pouze ve srovnání se zemí jejich původu, čili globálně.

Dalším zamlčeným faktem je prudký úpadek dnešního masového školství. Začínáme dokonce produkovat nezaměstnatelné čtvrt a poloanalfabety, které si mohla dovolit netechnická společnost s vysokým podílem manuální práce, nemluvě o humanitních polovzdělancích s diplomem. Jenom přísná a tvrdá školní a učňovská výuka, může snížit nezaměstnanost, vždyť i u nás je velký nedostatek kvalifikovaných pracovníků. Doporučení zprávy z pařížského semináře o další potřebě ještě vyššího zdaňování a zvyšování sociální pomoci, by jenom prohloubilo stagnaci a zvýšilo počet trvale nezaměstnatelných. Dalším řešením, jak pomoci těm nejchudším, aniž bychom poškodili hospodářství, není ani umělá zaměstnanost ani škodlivá minimální mzda, nýbrž nezdaněný příjem. To znamená osvobozený i od sociálních daní.

LN 12. května 2011

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

SuP napsal(a):

Už se těším pane Tomský, jak to tady zase schytáte od místních "spravedlivých" bolševiků.
Já s vámi souhlasím.
21. 05. 2011 | 11:24

RA napsal(a):

životje boj a ekonomika na socialismus nedbá. Bohužel, zdejší sociálisti stále razí teorii stejných žaludků. Je to sebevražda.
21. 05. 2011 | 11:30

Dočekal napsal(a):

Místním "pravověrným" sice naskáčou pupínky po celém těle, ale to je jen jejich problém.

Odkaz:

http://zpravy.ods.cz/prispevek.php?ID=16731

Přeju příjemné počtení.
21. 05. 2011 | 11:49

Tenco napsal(a):

U nás je prakticky nemožné sehnat kominíka.
Prý vylezou z naší deux machiny na produkci potenciálních nezaměstnaných a lžiprávníků ročně jen 4.
Pro celé ČEZko, Moravu a Slezsko.

RA - nevyznáš se náhodou v komínech ? :)

/předminule jsem jeden takový případ - "zručného mladého kominíka" - potom, co hned v druhém komíně skončila nadobro snad půlka jeho vercajku kopl do řiti /obrazně/.

Divím se, že touto cestou - školení novách kominíků, nejdou různé podpůrné programy co se týče nevzdělané části populace. Nechci se dotknout kominíků, ale myslím si, že na prohlídky a čištění by snad stačila nějaká několikaměsíční rekvalifikace.

Asi se jim nechce.
Buď ouřadům myslet anebo těm druhým dělat.
Anebo oběma se nechce.
Myslet i dělat.
:((
21. 05. 2011 | 11:56

claudius napsal(a):

Tak vidíte,první modrý rudoarmějec RA je v diskusi!Nedá se nic dělat,věkem moudří i starý pravičák Tomský,když životní moudrost vítězí nad ideologií.Kdyby totéž co Tomský presentoval třeba přes Jakuba Železného někdo z levice,strhla by se taky bouřka,že je zastánce stejných žaludků a podobné povrchnosti.Jako tazatel renomovaných zahr.průzkumových agentur jsem došel k poznání,že takovéto argumenty o stejnosti žaludků,potrestání schopných atd.aplikují často lidé s nejasným původem svého majetku.
21. 05. 2011 | 12:12

Mud.. napsal(a):

Přesně jste vystihl jádro budoucího ohromného nebezpečí. Požírání demokracie dojde od zdola. První na řadě obětí budeme mi jemně nadstandartním majetkem. Navrhuji zakládat přísně ilegální spolky. Středem bude vůdce milionář a okolo bude mít asi sto s jemně s nadstandartním majetkem. On nás vyzbrojí a my utvoříme i pro něho jakousi obranou citadelu.
21. 05. 2011 | 12:26

Dočekal napsal(a):

claudius:

Mýlíte se. První v této diskusi je práskač s nickem SuP, který tady kdysi v návalu vzteku prozradil, že na mne ví víc, než si myslím.

Podle mne je to buď jeden z těch, kteří mne za vlády bolševika rudého udávali, nebo je to přímo jeden z bývalých estébáků.
Já bych si v tomto případě spíš tipnul na toho udavače. Ti estébáci (tak, jak jsem je měl možnost nechtěně poznat) totiž v žádném případě nebyli primitivové. Navíc jsou z většiny z nich dnes úspěšní podnikatelé a tak se nemusejí snižovat k primitivní dehonestaci člověka, kterého kdysi na základě služební povinnosti vyšetřovali.
Podle mne se tedy za nickem SuP skrývá jeden z "mých" osobních udavačů.
21. 05. 2011 | 12:34

Dočekal napsal(a):

Mud..:

Prepáčtě. Akou že to rečou stě to těraz hovorili?
21. 05. 2011 | 12:36

zklamany soused napsal(a):

Na tom kapitalizmu je nejhorsi to ze casto vydelava delnas vod naproti vic nez intelektual branici prava pracujicich. To je velmi nechutne. Kapitalizmus musi zhynout a nazachrani jej ani komuniste z velike Ciny uchovavajici odkaz velikeho Maa.
21. 05. 2011 | 13:04

Petr Havelka napsal(a):

Pane Tomský,

v Prostějově padlo OP. Stovky našich švadlen, které v té fabrice makalo za minimální mzdu + zahraniční dělnice (Ukrajina, Mongolsko) po kterých to mnohdy naše švadleny musely opravovat, měly takové "normy", že jejich splnění by vyžadovalo Terninátora, v podstatě to dopadalo tak, že jim bylo do minimální mzdy "dopláceno". To je přece absurdní, aby si i šikovná (kvalifikovaná) švadlena nedokázala, jak se říká na sebe vydělat! Další absurdita je, že se sem tahá oblečení někde z Číny a vyplatí se to. Proč? Protože někde v Asii makají dvanácti hodinové šestidenní šichty mladá děvčata z venkova. Potom se jdou vyspat, noclehárna zpravidla bývá na patře nad dílnou, dostávají za to kulové ještě větší než naše švadleny a navíc jim sociální a zdravotní zabezpečení opravdu, ale opravdu nehrozí. Vy zřejmě víte prd kolik lidí v tomto státě dělá za minimální mzdu.

To samé na stavbách, samozřejmě, že by se naše stavby obešly bez ukrajinců, jenom by stavební firmy musely zaplatit místní o trochu víc. Mezi námi i ti ukrajinci jsou kupodivu lidé a jejich výkonnost úměrně klesá se zatížením.

A vy mi tu budete vykládat o "logickém" rozevírání nůžek. Víte v čem to je, není to ve vyšší kvalifikaci nebo snad o postavení na "pracovním trhu". Je to taková nepsaná dohoda těch co si myslí, že si větší peníze zaslouží a hlavně mají tu možnost. Dělnické profese jsou jaksi na konci a nejvíce si "slíznou" šlendrián těch vyšších. Kdo myslíte, že "obsere" něčí špatné plánování a organizaci, špatně sepsané smlouvy, šibeniční termíny a podobné lahůdky. Pro dělníky to znamená robotu od rána do věčera, soboty nedělé a mnohdy na konci za nižší peníze, páč se nevydělalo.

Víte, na těch "co je jich hodně" se dobře šetří, vezmete jim pětistovku a ono to díky množství "naskáče" a ti "o něco vejš" si po penězích nejdou, když vyrobí "botu", tak si řeknou jen tytyty, poněvadž vědí že jedou botu já podruhé zase ty.
21. 05. 2011 | 13:08

Béda napsal(a):

Tomský,

Celkově ten blábol neoliberálního asociála, který paradoxně stojí s rukou nataženou ke kapse ostatních: a) požaduje privilegovanou sníženou DPH pro oblast svého podnikání b) po tom, co mu nevychází otevírání oken postiženým očekává každý měsíc od státu příspěvek pro svého těžce postiženého syna
- nebudu rozebírat.

Zastavím se pouze u několika málo bodů:

1/
"Ekonomicky vyspělá společnost se stává společností inovace a jenom trvalý technologický vývoj ji může zajistit budoucnost v tvrdé a mnohdy neférové globální konkurenci. Odbornost a vynalézavost dnes vydělává mnohonásobně více než před dvaceti lety a současná hospodářská stagnace vede k dalšímu snižování lidských nákladů a tudíž k ještě větší sociální nerovnosti.
- nabízí se otázka, co s těma stále víc přebývajícíma lidma v tomto systému organizace společnosti? Budete jim otevírat okna?
Jak to bude s osudy těch, co se díky jiné měnící se organizaci společnosti, kde všechno je podřízeno "majitelům práce a kapitálu" ocitají na periferii a jsou vytlačováni "dumpingovou pracovní silou, kterou si vlastníci kapitálu natahují na jejich místa z ciziny? Jak to bude s jejich životem? (osobně vám přeji rovnou DPH a žádnou výjimku!)

2/
"Obhajoba tržního hospodářství vychází ze dvou poznatků: jediné je totiž schopno zajistit nejvyšší možnou životní úroveň všech a také smír ve společnosti, která by se jinak otřásala ve svých základech." Autor vydává své přání za skutečnost. Tržní hospodářství sice dokáže nejefektivněji vytvářet hodnoty ale díky stále víc nejnerovnější distribuci vytvořených hodnot plodí podmínky pro napětí a revoluce. Životní úroveň stále větší části společnosti je bezperspektivní (bída, dluhy, napětí, nejistota...)

3/
"Zpráva totiž zamlčuje fakt, že dochází nejen k emigraci pracovních příležitostí, ale i k imigraci nekvalifikovaných sil do bohatých zemí, které mají podíl na stagnaci nízkých platů, přestože mají zásluhu na udržení a vzniku méně placených pracovních míst, která by jinak neexistovala. České stavebnictví by bez ukrajinských dělníků zkolabovalo."
Naprostý nesmysl. Kdyby nebylo možno dovážet dumpingovou pracovní sílu, stavebnictví by nezkolabovalo, akorát by došlo ke snížení přetažených příjmů staven¨bních podnikatelů a zvýšení mezd jejich t¨zaměstnanců, tak aby na stavbách nepracovali lidé jako "dobytek".

4/
A autorova "perla" nakonec:
"Dalším zamlčeným faktem je prudký úpadek dnešního masového školství. Začínáme dokonce produkovat nezaměstnatelné čtvrt a poloanalfabety, které si mohla dovolit netechnická společnost s vysokým podílem manuální práce, nemluvě o humanitních polovzdělancích s diplomem. Jenom přísná a tvrdá školní a učňovská výuka, může snížit nezaměstnanost, vždyť i u nás je velký nedostatek kvalifikovaných pracovníků. Doporučení zprávy z pařížského semináře o další potřebě ještě vyššího zdaňování a zvyšování sociální pomoci, by jenom prohloubilo stagnaci a zvýšilo počet trvale nezaměstnatelných. Dalším řešením, jak pomoci těm nejchudším, aniž bychom poškodili hospodářství, není ani umělá zaměstnanost ani škodlivá minimální mzda, nýbrž nezdaněný příjem. To znamená osvobozený i od sociálních daní."
- školství je řízeno dlohodobě nesystémově a bezkoncepčně (systémem co krok to nápad". Dalo by se říct, že jej řídí polo anebo čtvrt analfabeti. V určitém smyslu se dá říct, že školství za totáče bylo kvalitnější. (Uplatnění emigrantů v cizině bylo v konkurenci velice úspěšné.)
- dnes je školství orientováno převážně na produkci peo ekonomiku nepřínosných oborů, které nenesou žádnou přidanou hodnotu a vytvářejí pouze virtuální hodnoty (je přeprávníkováno, přeekonomováno, přefilosofováno - zdravím v rodině Tomských a Komárků...)
- zrušení daní a zejména sociálních daní může navrhnout poze **** Tomského typu - bezohledný, bezcitný,
egocentrický individualista který nedovidí dál od kraje svého nosu - nechápající složitost společenského organismu, interakce, neschopný empatie a vize, který si myslí, že jemu se stát v džungli, kterou by rád zavedl nic nemůže.
21. 05. 2011 | 13:18

Ovčan napsal(a):

Béda

Ceny v našem stavebnictví jsou na 93% německých.
Pracovníci na stavbách vydělávají sotva třetinu toho co v Německu.A to puoze Češi.Ukrajinci ještě daleko méně.
Kam mizí ten rozdíl?
Všechno přeci nemůže pohltit korupce,když teď máme tu protikorupční vládu.To by si nikdo nedovolil.Vždyť by ho mohli i trestně stíhat!
21. 05. 2011 | 13:50

Hurda napsal(a):

Tomský, nejste náhodou Moravák? Ty už tady napáchali škody! Vůbec bych se nedivil.
21. 05. 2011 | 13:54

Bobek Miloš napsal(a):

Béda: Honem se omluv.A už nikdy si neber do ůst kohokoli a jakkoli postiženého.Pokud nemáš s takovým člověkem a péčí o něj zkušenost nemáš co kecat. Takže opatrně příteli s postiženými.Nevíš dne hodiny a můžeš to být Ty nebo kdokoli jiný.Očekávám tvé zamyšlení a omluvu.!
21. 05. 2011 | 13:55

Béda napsal(a):

Bobek Miloš,

dejte si obklad na čelo a přečtěte si Tomského otevřená okna! To on o tom mluvil, to on chce zrušit sociální daň byť je odkázán na sociální dávky pro svého syna.

Jinak: my jsme si potykali? Anebo jste některý z tykavých nicků, které se zde různě transformují?
21. 05. 2011 | 14:06

občanka napsal(a):

Pane Tomský dovolte mi souhlasit s Vaším názorem na české školství. S Vaším názorem na minimální mzdu nesouhlasím,právě tak řešení odpuštění sociálních daní nejchudším, pokládám za zcela scestné. Vyvolalo by to jen další napětí mezi různými skupinami obyvatel. Nevím, jaké % pracujících pobírá minimální mzdu.Ale znám mnoho takových, kteří mají středoškolské vzdělání i jazykové znalosti a zaměstnavatel využívá vysokého stupně nezaměstnanosti v oblasti a vyplácí jim neúnosně nízkou minimální mzdu.
Jsou i tací, kteří papírově vyplácí příplatky k minimální mzdě tzv. bez papírů - načerno. Nutí své zaměstnance k nepoctivosti.
Nedostatečná právní ochrana zaměstnanců také zvyšuje nezaměstnanost. Zaměstnávání přes agentury není ku prospěchu české ekonomiky. Český nezaměstnaný nemá šanci, když jsou místa obsazená agenturními zaměstnanci z ciziny. To je špatně. Vytvořili jsme v průmyslových zónách na naší půdě množství pracovních míst, zahraniční firmy jsou daňově zvýhodněni, poskytli jsme zadarmo pozemky. Místo našich daňových poplatníků jsou ale zaměstnáváni cizinci za 40,- Kč na hodinu i méně. Stát si nehlídá únik peněz. Raději vyplácí našim i kvalifikovaným lidem příspěvky v nezaměstnanosti. Až budou všichni nezaměstnaní umístěni, pak teprve by měly nastoupit agentury ze zahraničí. Dá se to odstranit jen tehdy, bude-li stanovena pro všechny stejná mzda na jednotlivou pozici. Minimální mzdu je nutné stanovit pro jednotlivé profese i v soukromém sektoru. Jen tak lze naplnit státní kasu. Již nedopustit podvody!! Bohužel se musí zřídit další kontrolní úřady, které musí dostat pravomoci k řešení nepoctivostí.Občan musí znát svá práva a dožadovat se jich. Mnoho zaměstnavatelů se dnes zákonně neúměrně obohacuje na úkor zaměstnanců a tím i státu. Mám názor, že tržnímu hospodářství se musí dát velmi přísné regulační meze formou zákonů. Mnoho ekonomů se mýlí, když uvádí, že vše vyřeší tržní neregulované hospodářství. Důsledky vidíme již dnes, nedostatek zubních lékařů, přeprávníkováno,místo slunečnicových polí sluneční elekrárny,místní povodně vzniklé chybným zasazením zemědělských plodin, nekompetentní hospodaření v lesích atd...
Jediným argumentem jsou dnes jen peněžní zisky a to je špatně.
Budeme muset udělat jeden krok zpět, abychom v budoucnu mohli udělat dva kroky dopředu.
V televizním filmu o stopách našich architektů v Japonsku jsem viděla krátký střih do japonské školy. Ve třídě bylo cca 60 žáků a učitelka to tam určitě zvládá lépe než naše, která má žáků dvacet a učí jen pár hodin. Učitele je nutné dobře zaplatit, ale je nutné, aby jejich mzda byla adekvátní výsledkům jejich práce. Učitel nemůže být placen za to, že chodí do třídy na hodiny, tak jak se to děje dnes.
Musí být zodpovědný za výsledky a pokud je nemá, tak musí odejít ze školy. Ze školy by měli odejít všichni nekvalifikovaní. Je to ostuda, že se dosud ve školství zaměstnávají manželky a dcery nomenklaturních kádrů bez vzdělání. Neregulovaný vznik soukromých škol úrovni vzdělání podrazil nohy. Právě tak dvě různě těžké maturitní zkoušky i na gymnáziích. Degradace maturitní zkoušky je teď úředně posvěcena ministerstvem školství. Je to další příklad toho, jak ještě více snížit úroveň vzdělanosti. Pokud je cílem naplnit statistiky " vyšším počtem " maturantů, pak je to ovšem v pořádku.
V případě vysokých škol je situace " dobrá ". Stačí být členem ODS a zaplatit si právnický diplom v Plzni, u Engliše, J.A.Komenského ... Je mi z této reality mdlo a tak vážení diskutující promiňte, že jste mé zastaralé názory dočetli až sem.
21. 05. 2011 | 14:21

Jana Pechová napsal(a):

Rozhodně nejsem příznivcem teorie stejných žaludků. Obdobně nefér mi však připadá obvyklý způsob zaměstnávání dělníků z východu.
Jsou mezi nimi i vysokoškoláci, kteří doma neseženou práci, a tak tady dělají v nedůstojných podmínkách za nedůstojnou výplatu, aby měli alespoň něco. Tento stav vede hned ke dvojímu zlu: jednak nepřirozeně ovlivňuje cenu zakázek firem, které tyto lidi zaměstnávají, a jednak ulehčuje situaci politikům v domovských zemích gastarbeiterů. To je přece principiálně nepřípustné pro pravicově smýšlejícího člověka zejména.
Tam, kde mají lidi místo srdce a zdravého rozumu kalkulačku, nepomohou ani daňové úlevy.
21. 05. 2011 | 14:30

Rumcajs napsal(a):

Když si vezme levičák do huby slovo morálka či asociálnost, přijde mi to, jak když si vezme hostii do huby čert.
Zkrátka je to něco, co tam evidentně nepatří.

To slovo morálka a sociálnost defacto zkřivili k obrazu svému. Sociálno a morálku vzývají jen do výše vlastního prospěchu. V okamžiku, kdy se dotknou negativní důsledky sociální politiky jejich vlastních peněženek, kříčí o zlodějně.
Je to stejné, jako když Bárta nebo Ráth mluví korupci. Člověku se z toho akorát zvedá žaludek.
21. 05. 2011 | 14:35

Cestovatel napsal(a):

Béda:

Z vás zas tečou bláboly typickéhio socbolševíka.

1) Socialismus jak ho propagují sociálně demnokratické strany produkuje hordu neschopných na státu závislých lidí

2) Socialismus je nespavedlivý protože přerozděluje na úkor jedné skupiny a té druhé nadržuje. Naprosto ignoruje práci kterou člověk k vydělání peněz potřeboval. Není to tak jak hlásí socdemáci že všichni bohatí jsou zloději. Toto zjednodušení slouží oblbování hloupých lidí, kdy ukazují na společného nepřítele, který může za všechno. To je idea kterou převzali z marxismu
21. 05. 2011 | 14:38

Rumcajs napsal(a):

Jinak souhlas pane Tomský.
Pěstujeme si tu absurdistán. Na jedné straně nedostatek kvalifikované pracovní síly,řemeslníků,doktorů atd, na straně druhé armáda nezaměstnaných a flákačů.
Co je to za sociální systém, který nenutí člověka alespoň se vyučit ?

Dneska je vzorem prosperující ekonomiky Švýcarsko ? Proč ?
Protože tam každý ví, že za svůj život a jeho úroveň je odpovědný především on sám a né vláda a stát.

A jejich školství by nám mělo být vzorem. (Nejenom ono) Tam zaplatí stát jen základní školu a vyučení. Střední školu si musí platit z 50% a vysokou zcela.

Můženme jenom závidět.
21. 05. 2011 | 14:46

Tencokida Hnuj napsal(a):

Rumcajs
Copak, copak - Bárta ani Rath nepřidělujou zmanipulované veřejné zakázky, na které ty dodáváš své produkty ?
No tak se na ně hned nezlob - třebas jednou ty tvé kumpány pozavírají a ty je budeš ještě na kolenou prosit - aby tě vzali mezi sebe.
Tedy Bártu s Rathem.

:---()

P.S. Nějak ti ta pieta via Janota moc dlouho nevydržela.

:---()
21. 05. 2011 | 14:46

Rumcajs napsal(a):

TH:

Já jsem pietu pod těmi blogy dodržel, na rozdíl od levicových hyen.

Chtěls mi něco ?
21. 05. 2011 | 14:55

Tencokida Hnuj napsal(a):

Pokud si projedeš své nenávistné příspěvky - více nyní aktuálně o tobě a tobě podobných na Hvlově blogu - příspěvek Tenco - někdy mezi 14.50 a 15.00 - tak opět zjistíš , že lžeš.
Ale to ti samozřejmě nic nebrání v tom, aby pokračoval ve svých přihlouplých poznámkách, že ?

:--()

No já jen- nadáváš tady na socanské rozhazování, na korupci a sám se na ní vědomě podílíš /neupozorníš na ni - jen proto , abys nepřišel o zakázku - mám ti opět připomenout tvé prohlášení - anebo to byla zase jen lež - " po vypití deseti lahví dobrého vína " ?

:---()

Musím pryč. Nemusíš reagovat.
Stejně by to byl zase jen jakýsi zmatečný povyk anebo lež.
21. 05. 2011 | 15:03

Tencokida Hnuj napsal(a):

re : Havlově blogu
21. 05. 2011 | 15:04

Rumcajs napsal(a):

TH:

Nevíš, kde ja na klávesnici fakáč ?
21. 05. 2011 | 15:12

Antonín Hrbek napsal(a):

Vážený "křesťane"

nepozoruji, že byste se řídil slovem Písma (Mat 19,21):

Chceš-li dokonalým býti, jdiž a prodej statek svůj, a rozdej chudým, a budeš míti poklad v nebi, a poď, následuj mne.

Každý kdo sedí na žoku peněz, mluví a píše jako Vy. Vy navíc ještě občas brečíte, že Vás chce stát o část žoku okrást.

Pro Vás naprosto přesně platí další slova Písma, že jste se připodobnil hrobu zbílenému, kterýž sice zdadí se být zevnitř krásný, ale vnitř je plný kostí úmrlčích a vší nečistoty.
21. 05. 2011 | 15:54

Yosif K napsal(a):

Pane Peter Havelka, reseni ktere by se Vam libilo je sice teoreticky mozne, jako prax vsak obtizne realizovatelne:
1) ad stavebnictvi - aby byli zaemstnavani ve stavebnictvi pouze Cesi, bylo by zapotrebi postavit na vychodnich hranich (ci spise na vsech hranicich) nepropustnou zeleznou oponu, ktera by Ukrajince drzela venku. Pokud k nam Ukrajinci mohou relativne svobodne jezdit, budou u nas i pracovat, i kdyz treba na cerno. Pak by ale take byty mohly byt treba o 30% drazsi.
2)ad textilni prumysl: dovoz textilu z Asiue byl regulovan (=omezen) na urovni EU do roku 2004. Pak byly regulace EU pod tlakem Ciny a jinych chudsich zemi zruseny. Stezujte si v Cine, na GATT nebo na EU. Od te doiby textil zlevnil. Styska li se Vam po drahem textilu, jiste nejaky patricne drahy v obchodech najdete i nyni. Vetsina lidi radeji kupuje lacine cinske veci, i kdyz jsou to nekdy sunty.
21. 05. 2011 | 15:56

Silvie napsal(a):

Včera jsem mluvila s kamarádkou, která učí na střední škole. Z maturit jsou kantoři na prášky - nejdřív prý dětem pogratulují k maturitě u ústní zkoušky, ačkoliv nikdo ještě neví, jestli žáci udělají v červnu písemnou část.
Dobeš je fakt třída! Nakonec jako všichni z "véček".

Školství má katastrofální úroveň - podívejte se jen na obtížnost maturitní zkoušky, vždyť je to směšné. Každý blb má diplom, a ti největší mají alespoň "Bc". Taková devalvace vzdělání tu ještě nebyla - na gymnázia se dostane každý, pokud je náhodou opravdu totálně tupý, zaplatí si nějakou soukromou střední školu.
Nápady ministra školství, jako ten, aby se mohli na VŠ hlásit i lidé bez maturity, už snad raději nebudu komentovat.
21. 05. 2011 | 15:59

Yosif K napsal(a):

Pani Jana Pechova - jediny recept jak zastavit priliv imigrantu z Vychodu je postavit zeleznou oponu.

V USA ji zatim zkousi stavet na casti hranici s Mexikem - a moc to nepomaha. Evidentne cokoliv co neni postaveno tak dukladne jako Berlinska zed imigranti dokazi preskocit, podhrabat nebo prostrihat.
Kdybyste se narodila na Ukrajine a mela doktorat z buhviceho, mozna byste take radeji manuelne makala v Cechach.
21. 05. 2011 | 16:02

Yosif K napsal(a):

Pani Silvie,
statni maturity se pripravuji jiz 16 let, ze nerozborneho diletantismu odesaku i socanu. VV muze za spoustu veci, ale ne za 16 let chaotizovany system statnich maturit.
21. 05. 2011 | 16:04

Béda napsal(a):

Cestovatel,

Neoliberální kapitalismus "je nespravedlivý protože přerozděluje na úkor jedné skupiny a té druhé nadržuje."...
21. 05. 2011 | 16:05

Yosif K napsal(a):

Pane Antonine Hrbku, Vas citat z bible neni mozno chapat doslovne, ale spise jako nabadani ku charite. Kdybyste jej chapal doslovne, nikdo by nemel nic, protoze by vsichni vsechno odevzdali helesakum a "socialne vyloucenym" a ti by vse prozrali a prochlastali a prohrali v hracich automatech.
21. 05. 2011 | 16:07

stále rebel napsal(a):

GINI koeficient rok 2009, čím vyšší hodnota, tím větší rozdíly v příjmech
http://en.wikipedia.org/wiki/File:Gini_Coefficient_World_CIA_Report_2009-1.png

A ještě jednu poznámku.
Jakmile se tato hodnota v USA blíží číslu 0.47, tak je krize na spadnutí. Je to přirozené, ti úspěšní něco tunelují a velmi bohatnou.
21. 05. 2011 | 16:10

Rumcajs napsal(a):

Béda:

Koukám, že máš v palici stále zataženo bolševiku.

Kdo přerozděluje v neoliberální ekonomii ? Ty si to pořád pleteš s tím, jak jsi to dělal se soudruhama. Jak se všechno dalo na společnou hromadu a vy jste si z toho brali na dači a dovolené na Krymu.

Dneska se už nepřerozděluje. Jestli máš málo, tak proto, že za víc nestojíš.
21. 05. 2011 | 16:23

Silvie napsal(a):

Yosif,

ale fakt je ,že Dobeš má příšerné nápady - naštěstí je většinou nemůže dovést ke zdárnému konci. Nemá evidentně o školství ani "ánunk", o jeho inteligenčím potenciálu rovněž pochybuju, vymýšlí trakař a maturity zatím taky nemají právě oslňující průběh. Rozhodně patří mezi nejhorší ministry školství v novodobých dějinách.
Ať tam dají Fejka, ten jim z té zoologické zahrady vytvoří fungující školství.
21. 05. 2011 | 16:39

Béda napsal(a):

Rumcajs,

v neoliberálním státě přerozdělují Kalousci, Bártové, Drábci a podobní šíbři. Jedna cesta je tzv. proivatizovat = tunelovat, arbitrovat smluvním oligarchům do kapsy nejlukrativnější části státního majetku, outsourcovat jim za přemrštěné ceny státní služby, resp. privatizovat v jejich prospěch povinné penězovody, navíc se státní transformační podporou (nejnověji podpora opt outu s pomocí zvýšené DPH). Jinou formou je přidělování "veřejných" = ve skutečnosti důsledně utajených s nápadně nevýhodnýma podmínkama pro stát a bez sankcí, maga a suprzakázek (viz Řebíčkovy stavby silnic, nejnověji sití ekozakázky na míru...) To je ta neviditelná ( všudypřítomná přerozdělující) ruka v praxi, loupežníku.
21. 05. 2011 | 16:50

Jana Pechová napsal(a):

Yosif K
Nepíšu o imigrantech, ale o gastarbeiterech. A měla jsem tím na mysli, aby tito lidé pracovali za stejnou mzdu, jakou za tutéž práci platíme tuzemcům.
21. 05. 2011 | 16:54

Rumcajs napsal(a):

Béda:

Já věděl Bédo, že v tom máš hokej.

Takhle se to dělá dnes.
Neoliberální ekonomie je ale zcela něco jiného. To je minimálně přerozdělovat státních peněz , zajišťovat jen ty nejzákladnější a nejdůležitější fumkce státu a s tím spojené i minimální daně. Tedy že ti toho co si vyděláš zůstane maximum, ale taky maximum si toho musíš zaplatit sám.

Bereš to Bédo ? Máš na to ? Nebo máš strach, že to sám nezvládneš a potřebuješ nějakého sponzora... někomu se pověsit na krk ?
21. 05. 2011 | 16:56

ZdeněkJ. napsal(a):

Rumcajs
"Dneska je vzorem prosperující ekonomiky Švýcarsko ? Proč ?"
Protože ještě včera bylo tím vzorem Irsko.
21. 05. 2011 | 16:57

Cestovatel napsal(a):

Béda:

Světem obchází stašidlo neoliberalismu že. Neoliberalismus může podle levičáků za vše. Je to umělý fackovací panák který neexistuje, něco jako za komoušů imperalismus. Opět další důkaz provázanosti socdemáků z totalitní marxistickou ideologii.

Zoufalí soc.demáci už neví na koho by to svedli. Už i na ty demonstace odborářů, co dělají pro socdem, chodí jen pár lidí proto jim musí odboráři platit. Jinak by jim nikdo nepřišel
http://www.novinky.cz/domaci/234068-nekteri-demonstranti-dostali-od-odboraru-300-korun-za-ucast-na-akci.html
21. 05. 2011 | 17:06

Béda napsal(a):

Rumcajs,

kdybys neplácal, loupežníku. Kdyby nebyly daně a odvody, z čehopak by se socializovaly ztráty neoliberálních vládců? Z čehopak by byly financovány jejich státní ochranky - policie a armáda? Co by se stalo, až by klekly privátní důchodové fondy? Co s postiženýma, bezprizornýma, které vyhnaly po racionalïzaci neoliberální vlastníci práce na dlažbu mezi statisíce podobných případů? Neměl by být taky nějaký polštář? Z čeho loupežníku? Kdo by jej měl vytvořit? Vytvoří je snad dobrovolně ve prospěch všech oligarchové, finanční spekulanti se sídly v daňových rájích a cizí banky?

Nech si ty své řeči raději na schůzi.

PS: co se stane loupežníku až se vybouráš, zůstaneš doživotně na vozíku a zdravotnictví bude privatizováno? Budeš si připlácet v pojišťovně Agel až do doby než dostaneš svůj zasloužený minimální důchod s příspěvkem vytunelovaného privátního fondu?
21. 05. 2011 | 17:23

Michal napsal(a):

Jenom dvě připomínky.

Zaprvé, proč je nerovnost mezi lidmi ve své podstatě špatná?

Zadruhé, pro všechny levičáky, jestliže nechám šít košili v Číně, místo v ČR, čínská šička bude mít v továrně o něco lepší podmínky, než měla na svém poli v Číně. Tudíž vzájemný rozdíl mezi podmínkami chudé číňanky a chudé češky se sníží. Pro levičáky kladná hodnota a tak by mě měli chválit. :)
21. 05. 2011 | 17:36

MirekS napsal(a):

Musím přiznat, pane Tomský, že v tomto blogu jste zvolil zajímavé téma.

Jestli švédský král tak fakticky veřejně učinil, pak je vidět, že má více rozumu než zdejší politická "galérka". Čím to asi bude? Dozajista ještě větší rozumnost prokáže, nezůstane-li pouze u postěžování si.

Je to právě naopak, pane Tomský, inovativní společnost (a to nejen technologicky) se stává ekonomicky vyspělou... a je to nekonečný proces (kdo chvíli stál, stojí opodál). Nejvíce mě jímá hrůza z té přemíry u nás "zbytečně vydaných sil", majících zdroj v nepochopení, nerespektování, nenaslouchání..., tedy ten "nevývoj" v dosahování KONSENZU. Přitom to je právě hlavní PŘEDNOST demokracie!

Ano, odbornost, vynalézavost, dovolím si přidat humanita a liberálnost, není to, co vydělává (cílem nejsou peníze pane Tomský), ale to, co přináší větší hodnotu jak jedincům, tak i společnosti. A jsme v bludném kruhu, kruhu vzdělání, motivace, ale i smyslu života. Jsme v bludném kruhu smyslu pro přiměřenost odbornosti, vynalézavosti, humanity i liberálnosti. Žádné poučky nefungují absolutně... Dilema rozumu a citu...

Kolik rozumu použila naše vláda? A kolik citu? Kolik rozumu a citu k této zemi a jejím občanům?

Kde je ta hranice přílišné sociální nerovnosti a kde přílišné sociální rovnosti? Odpovědět nedokážete! Protože precizní odpověď není. Odpovědí je výsledek přítomného stavu a přesto posouvajícího se v čase. Jen si představte, kdyby tato vláda, dosavadním stylem, nám tu vládla celé volební období. Asi 80% občanů by "vstávaly vlasy na hlavě", 14% by to nechávalo chladnými (asi jsou plešatí, plešatí prominou), 6% by "jásalo"!

Přestože jste se dopustil značných zjednodušení (chápu, na tak malém prostoru), z jejichž závěry se nelze ztotožnit (outsourcing, imigrace, škodlivá minimální mzda, nezdaněný příjem osvobozený i od sociálních daní), přece jen se mi zdá, že se Vaše úvahy začínají ubírat lepším směrem. Tak uvidíme příště!

Ano, lidé si fakticky nejsou rovni, jakož i jejich příjmy, a je otázkou, co z toho plyne pro relativně vyspělou společnost, která na své úrovni vyspělosti každým dnem ztrácí!

Zdraví

MirekS
21. 05. 2011 | 17:40

Frant. Lukeš napsal(a):

Myslím, že p. Tomský výstižně popsal řadu problémů současné společnosti - vzhledem ke článkům, které jsem v minulosti od něj četl, je to překvapující - v podstatě přerod od absolutního liberála v člověka uvědomujícího si i sociální aspekty života společnosti.
Podle mého soudu je jednou z hlavních příčin současného stavu - především velké sociální nerovnosti - gigantická chamtivost mnoha bojovníků za neomezené příjmy schopných lidí, kterým ti ostatní závidějí. Výstižně o tom píše bývalá investiční bankéřka Anne K. (pseudonym) nebo autor knihy "Cityboy", bursovní makléř. Z obou publikací jasně vyplývá, že podstatnou charakteristikou těchto lidí je absolutní absence morálky. Dovoleno je vše, co těmto lidem (tedy napřed jim a potom jejich zaměstnavatelům) dovolí "vydělat co nejvíce" - lepší je, když je to v rámci pro tyto lidi velmi tolerantních zákonů, ale i nezákoně, pokud se na to nepřijde (např. isider trading). O prospěch zákazníka (např. penzijního či akciového fondu) jde až v třetí řadě.
Nevím, zda ti co hovoří o penězích vydělaných poctivou intenzivní prací mají také na mysli např. instituce poskytující nebankovní půjčky za roční úrok přesahující mnohdy vysoko 30%, majitele podniků vykupujících evidentně kradené věci, majitele heren, bordelů, majitele agentur s otroky (t.zv. agenturními zaměstnanci) a mnoha jiných obdobných institucí. Ostatně, je přiměřeným ziskem standartních bank půjčujích za roční sazbu mezi 20 a 30% (RPNS, pokud to mám správně), když samy vkladatelům poskytují maximálně úrok kolem 2-3% (u termínovaných vkladů)? Je opravdu přiměřený zisk společnosti Arcelormetall (Ostrava), která v letech 2003-2009 vytvořila zisk po zdanění minimálně 41 miliard Kč, což byl asi dvojnásobek vyplacených mezd všem pracovníkům tohoto podniku za stejnou dobu? Je to přiměřené, když p. Mittal vystrojil své dceři svatbu za více než 900 milionů Kč (alespoň to bylo uvedeno nedávno v Lidových novinách)?
Psát by se toho dalo mnoho a filozofovat o tom dlouhé hodiny - ale chtěl jsem jen upozornit na to především ty, pro které je člověk pracující za mzdu jen příživník a neschopný "se o sebe postarat".
21. 05. 2011 | 17:41

MirekS napsal(a):

Pardon: ... s jejichž závěry...
21. 05. 2011 | 17:45

Béda napsal(a):

Michal,

1) nerovnost mezi lidmi není v zásadě špatná. Nevím kde jste to nabral. Špatná je akorát nezřízená nerovnost. Špatné je kupř. to, že politik, benkéř, který stát/firmu přivádí cu grunt bere astronomický plat s odměnama při odchodu zlatý padák ve srovnání s lidma co tvoří reálné hodnoty v potu tváře celé dny a pak mají zato almužnu. Takže špatná v zásadě není nerovnost ale stále narůstající míra té nerovnosti )podrobnosti prosím hledat u Kellera - tam jsou fakta k rozevírání nůžek)

2) Problém není v tom, že čínská šička bude mít lepší podmínky. Problém je v tom, že česká šička přijde o práci, anebo budou její podmínky sraženy postupně na úroveň "dumpingové" čínské šičky, potažmo ta "čínská" šička bude zaměstnána za čínskou mzdu v české továrně, čím zvýší zisky majitele a srazí cenu všech šiček v ČR na svoji úroveň. S tím je potřeba něco dělat.

Já vím, že loupežníkům se líbí, když bagristé, šičky... budou mít podmínky čínských šiček, bagristů... Češkým šičkám, bagristům se to ovšem líbit nebude. Obzvlášť když ceny v ČR nejsou čínské ale světové. Za 3500 Kč čínské průměrné mzdy v ČR člověk nevyžije. Nebude mu to stačit ani na nájem.
21. 05. 2011 | 17:46

Milan napsal(a):

Občanka napsal:Musím reagovat na vaši kritiku že agenturní pracovník je okrádán.Unaší firmy před nedávnem pracoval jeden jejich zaměstnanec a ten když nám ukázal svoji měsíční výplatu tak se nám o takových penězích akorád mohlo zdát.
21. 05. 2011 | 17:47

Dočekal napsal(a):

Rumcajs napsal(a):
TH:

Já jsem pietu pod těmi blogy dodržel, na rozdíl od levicových hyen.

Chtěls mi něco ?
21. 05. 2011 | 14:55
---------------------
Opravdu, pravicový slušňáku?

Já jen, že ta včerejší exhibice neuvěřitelně křivého člověka, vystupujícího v těchto diskusích pod nickem Rumcajs, se ve své stupiditě už snad ani překonat nedá.

Své jsem si k tomu napsal zde:
http://blog.aktualne.centrum.cz/blogy/miroslav-kalousek.php?itemid=13200
21. 05. 2011 | 08:52

Pan Libor Stejskal má při tom výběru svých spolupracovníků opravdu šťastnou ruku.
21. 05. 2011 | 18:02

Petr napsal(a):

Práce neschopní absolventni škol "sociálně právních" a škol podobných, hlavně bez matematiky, fyziky, chemie, mechaniky a pod. českou společnost brzo zahubí.
Jsou všude ve státní a veřejné sféře a nic neumí.
O českých řemeslnících budou brzy jen pohádky.
21. 05. 2011 | 18:05

Dočekal napsal(a):

Jinak stále čekám, kdy si budu moci přečíst nějaké kvalifikované zhodnocení dnešní "odborářské" demonstrace z klávesnice některého ze zdejších "pravověrných."

Chápu, že je to náročné. Zvláště pak v souvislosti s tím, že na té demonstraci v žádném případě nebyli pouze odboráři. Oni tam byli také ti, kteří ty politické strany, tvořící současnou vládní koalici, sami volili.
To pozdní prozření musí být pro ty, kteří loni na jaře volili pravou rukou, teď opravdu hodně stresující.

Se zájmem jsem si na ČT 24 vyslechl komentář pana poslance Michala Doktora (ODS). Pan poslanec Doktor šel tak dlouho vpravo, až dokráčel tam, kde skončil soudruh Miroslav Štěpán neblahé paměti.
Pan poslanec Doktor se bojí, že odbory situaci zbytečně radikalizují. Politika se nedělá na náměstích a zákony musejí dodržovat i odboráři.
Jeho další prohlášení naše Veřejnoprávní páně Janečkova "Rudý palcát" ČT snad z preventivních důvodů už raději nezopakovala.

Tak nevím. Troufám si ale tipnout, že to nebude dlouho trvat a vystoupí nějaký "pravicový" politik a bude hřímat něco o tom, že "politikům nebude v žádném případě diktovat ulice."
Historie se zkrátka stále jen točí v kruhu
21. 05. 2011 | 18:15

SuP napsal(a):

Frant. Lukeš -
Z toho vidíme, jak je zbytečné našim levounům jakkoli argumentovat. Pan Tomský tu vybral neotřelá témata a popsal je výstižně, ale levouni z toho nepochopili zase vůbec nic. A melou tu svou slámu porád pryč.
21. 05. 2011 | 18:16

Dočekal napsal(a):

SuP napsal(a):
Frant. Lukeš -
Z toho vidíme, jak je zbytečné našim levounům jakkoli argumentovat. Pan Tomský tu vybral neotřelá témata a popsal je výstižně, ale levouni z toho nepochopili zase vůbec nic. A melou tu svou slámu porád pryč.
21. 05. 2011 | 18:16
--------------------
Takže to mám brát tak, že práskač SuP je (po dle jeho vlastní terminologie) pravoun?

Ale to je mi teda novina! Ono to totiž dokonale popírá "pravicovou" mantru, která hlásá cosi o tom, že voliči a příznivci pravice jsou lidé převážně mladí, vysokoškolsky vzdělaní, zdraví, úspěšní, slušní a čestní.
No a když se vůči levici (tady levounům) vymezuje usvědčený lhář a práskač, tak se nikdo nesmí divit, že jsem z toho "volaaký zmätený."

Jinak jsem rád, že pravouni melou místo slámy seno. Je hned vidět, že mají na víc, než jen na obyčejnou slámu.
Teď záleží už jen na tom, jak dlouho jim to vydrží.

A k té "odborářské" demonstraci zase nic. Není to náhodou také tím, že k těm odborářům se začínají pomalu přidávat také zaměstnavatelé a hlavně pak ti, kterým konečně došlo, že pánové Kalousek a Drábek začínají šátrat v jejich vlastních peněženkách?
To poštěkávání místních ratlíků je v porovnání s realitou už pouze směšné.

A protože jsem objevil manuál, ze kterého čerpají místní "pravověrní," dávám na něj odkaz:

http://zpravy.ods.cz/prispevek.php?ID=16731
21. 05. 2011 | 19:05

Znalec napsal(a):

Zvláště poslední odstavec je hluboce pravdivý a měl by se často připomínat. Školství je totálně v troskách, ať už obsahově, strukturálně nebo z hlediska personálního zabezpečení. Vzdělávání z větší části spíš předstírá než ho skutečně provádí.
21. 05. 2011 | 19:59

JenTak napsal(a):

Henry Ford přišel s myšlenkou platit svým dělníkům tolik, aby si mohli koupit auta, která vyrábějí.
Naši dnešní chemičtí ekonomové nakládají na občana takovou spoluúčast na vládních dluzích, že občan si nejenže nemůže koupit nové auto, ale často i věci normální spotřeby v kapitalismu obvyklé.
Vládní garnitura a pravičáci to považují za prospěšné pro tuto zemi. Když občan nemá na nákupy, český výrobce neprodá... Ale vysvětlujte to Kalouskovi a pravici.
Nesmyslné, že?
21. 05. 2011 | 21:02

SuP napsal(a):

JenTak -
Jde o to, jestli v těch svých úvahách nemáte nějakou zásadní ekonomickou nesrovnalost. A jestli opravdu tu historii Henry Forda správně chápete v souvislostech.
V době Henry Forda mělo automobil necelá 2% bohatých lidí a ostatní si ho nemohli dovolit. A Ford především hledal cesty, jak cenu auta srazit tak, aby si ho mohlo dovolit koupit co nejvíc jeho zaměstnanců. Jistěže proto, aby jim jich co nejvíc prodal.
Jenže pak se postupně měnila doba i průmysl. A dneska už je auto tak levné, že si ho může dovolit koupit každý 4 zaměstnanec. A pokud si auto někdo nekoupí, tak protože ho nepotřebuje. A zaměstnanci, kteří nechtějí auto, nechávají ve Škodovce za sebe pracovat Vietnamce. Za nižší gáži než by měli sami. Je to začarovaný kruh.
Zaměstnanci se pod vlivem dobře placených hecířů z odborových svazů opájejí zpozdilými myšlenkami, že nemohou ztratit "než své okovy". Chyba lávky! Snadno už je zase mohou získat. Ale zatím to přes své opojení vlastní nepostradatelností netuší.
21. 05. 2011 | 21:26

SuP napsal(a):

Jo. A Kalousek a celá tahle nebo jiná vláda s tím nic nemůže udělat, ani neudělá.
21. 05. 2011 | 21:28

Béda napsal(a):

SuP,

Včera jsem četl, že ČR patří k evropským státům s nejstarším vozovým parkem. Co myslíte: bude po zavedení "ekonomiku akcelerujících deforem" chemického génia Kalouska vozový park v ČR obnoven anebo ještě víc zestárne?
21. 05. 2011 | 21:34

zzz napsal(a):

To tenco:
Rekvalifikace kominik? Co musite byt? Nejmene 1/2 roku nezamestnany,potom:
2 mesice motivacni skoleni- dojizdite, platite si sam,5 mesicu skoleni alespon 60 km od domova - internatni ubytovani/Vam plati/, skoleni,dojizdeni, jidlo si platite sam,
potom neco jako vyucni list, rok absolventske praxe, a potom muzete nastoupit
jako OSVC. Good luck.
21. 05. 2011 | 21:41

JenTak napsal(a):

SuP.
Jestli si myslíte, že ekonomika roste se ztrátou koupěschopnosti obyvatel, tak vás nepřesvědčím.
Vláda s tím může něco udělat, když bude chtít. Stačí přijmout skutečná protikorupční opatření, stačí tvrdě kontrolovat finanční toky peněz do stran, politikům a na soukromé účty. Proč není možno zrušit akcie na držitele?!
Stačí pro začátek vyvodit osobní zodpovědnost lidí nakládajícími s veřejnými prostředky. Chce to poslat 20 politiků ve vězení a korupce by začala mizet sama od sebe.
Podívejte se ale na kauzu Drobil. Už je to pryč, už se nevyšetřuje, a korupčníci pod křídly Klause a šéfů stran vědí, že jsou beztrestní.
Kde je konec Michálkovi a kde Drobilovi?! Odpovězte si sám.
21. 05. 2011 | 21:58

Josef K. napsal(a):

Občas se, pane Tomský, divím, proč jste zde nezůstal za reálné normalizace. To byla vhodná doba pro lidi, jako jste vy, soudě podle Vašich vyjádření. Váš text obsahuje tolik rozporů, že ho nelze brát vážně.
21. 05. 2011 | 22:13

Amarook napsal(a):

Dalsi blabol pseudointelektuala, ktery v zivote v ruce nedrzel lopatu. Ceske stavebnictvi by bez Ukrajincu nezkolabovalo. Naopak, jejich nepritomnost by mu sla k duhu. Cesti stavebni podnikatele by si konecne uvedomili, ze pro ne plati stejna pravidla jako jine obory a ze vsechno nejde delat na cerno. Byli by nuceni platit trochu vice a to by snizilo v Cechach nezamestnanost. Ukrajince jako lidi mam velmi rad, priznejme si ale, ze bez mizerne placenych Ukrajincu by se Ceska republika mela lepe, ne hure.
Pristehovalectvi nekvalifikovanych neni pro hostitelskou zemi zadnym prinosem a z dlouhodobeho hlediska zaklada na velke socialni problemy.
21. 05. 2011 | 22:30

SuP napsal(a):

Jen Tak -
..."Stačí přijmout skutečná protikorupční opatření, stačí tvrdě kontrolovat finanční toky peněz do stran, politikům a na soukromé účty. Proč není možno zrušit akcie na držitele?!
Stačí pro začátek vyvodit osobní zodpovědnost lidí nakládajícími s veřejnými prostředky. Chce to poslat 20 politiků ve vězení a korupce by začala mizet...."
tak s tímhle zcela souhlasím a už jsem to tu několikrát napsal.

...korupce mizet? Sama od sebe NE! A podporovat "koupěschopnost obyvatel" na dluh státu je blbost. Vláda "s tím" nemůže udělat nic ani kdyby chtěla, protože je ryze stranická a financování stran je ta největší zlodějna, která tu existuje. Takže žádná vláda nebude chtít. Vzhledem k tomu, že tohle všechno dokážete spojit dohromady, nezdá se mi, že byste v tom měl tak úplně jasno. Ale pro začátek to není špatné.
21. 05. 2011 | 22:37

MirekS napsal(a):

Něco pro SuP:

http://finexpert.e15.cz/kupni-sila-obyvatel-cr-je-v-ramci-evropy-zalostna

Podotýkám, že zdrojem je pohled "zvenčí". Je tam i něco o tom, jak Kalousek a celá tahle vláda s tím nic nedělá a udělat nemůže...

Doufám, že informační zdroj (a informační zdroj zdroje) "rozcupujete z podjatosti"...

MirekS
21. 05. 2011 | 22:40

SuP napsal(a):

Amarook -
Problém je v tom, že Ukrajinci sem jdou za prací, protože ty žebrácké mzdy u nás jsou pro ně pořád rájem proti u nich. Najímáni jsou proto, že práce MUSÍ BÝT udělaná v daném čase a není možné čekat, až se místní plebs dostanbe do takouvé nouze, aby ji šel dělat.
Mimochodem, jak byste řešil to celkové zvýšení cen, pokud by se všude měly zvednout mzdy podle Vašich představ?
21. 05. 2011 | 22:42

Hnutí Héraklés napsal(a):

PODPOŘTE GENERÁLNÍ STÁVKU !!!

POŽADUJEME PŘÍSNÝ ZÁKON O FINANCOVÁNÍ POLITICKÝCH STRAN !

V zájmu zúžení prostoru pro korupci požadujeme přijetí přísného zákona o financování politických stran.
POŽADUJEME ZÁKON O REFERENDU !

Požadujeme přijetí zákona o referendu, jaký mají např. v Kalifornii (USA) či Švýcarské konfederaci. Chceme přímou demokracii !
CHCEME SOUDCE A STÁTNÍ ZÁSTUPCE VOLIT A ODVOLÁVAT !

Požadujeme, aby soudci a státní zástupci byli voleni a odvoláváni občany, jako je tomu v řadě vyspělých demokratických států.
POŽADUJEME MOŽNOST ODVOLÁVAT POSLANCE !

Požadujeme, aby občané měli možnost nejenom poslance volit, ale i odvolávat !
POŽADUJEME ZRUŠENÍ TRESTNÍ IMUNITY POSLANCŮ !

Požadujeme zrušení doživotní trestní imunity poslanců a ústavních soudců !
POŽADUJEME ZRUŠENÍ SENÁTU PARLAMENTU ČR !

Požadujeme zrušení Senátu Parlamentu České republiky pro nadbytečnost a v zájmu úspor.
POŽADUJEME OKAMŽITÉ ZRUŠENÍ AKCIÍ NA DORUČITELE !

Požadujeme okamžité zrušení možnosti akcií na doručitele, jako nejpoužívanějšího kanálu (veletoku) korupce. Civilizovaný svět tyto akcie nezná.
POŽADUJEME ZAVEDENÍ BANKOVNÍ DANĚ !

Požadujeme zavedení bankovní daně z objemu transakce, tak jako v Německu a jiných státech.

POŽADUJEME ZAVEDENÍ DRUHÉ SAZBY DANĚ PRO BOHATÉ !

Požadujeme zavedení druhé sazby daně z příjmů fyzických osob, a to ve výši 32 % z příjmů přesahujících 100.000,- Kč měsíčně.
POŽADUJEME ZRUŠENÍ STROPŮ SOCIÁLNÍHO A ZDRAVOTNÍHO POJIŠTĚNÍ !

Požadujeme zrušení stropů sociálního a zdravotního pojištění u vysokopříjmových skupin spoluobčanů. Nejde o trestání úspěšných, jde o spravedlnost.
21. 05. 2011 | 22:43

SuP napsal(a):

MirekS -
A kde by se vzala kupní síla, když je krize? Lépe řečeno když MOŽNÁ teprve pomalu začíná odeznívat?
21. 05. 2011 | 22:45

SuP napsal(a):

Hnutí Héraklés -
Vy to vytrhnete!
Víte vůbec, co provoláváte?
21. 05. 2011 | 22:46

MirekS napsal(a):

Pro SuP:

Nápadně podobné hodnocení od jiné společnosti je zde:

http://www.vyzkumy.cz/sites/default/files/MBC_kupni_sila_VPZ.pdf

Když si připlatíte Kč 24500,- nebo Kč 29000,-, budete vědět zjištění "do detailu".

MirekS
21. 05. 2011 | 22:53

MirekS napsal(a):

Pro SuP:

Kupní síla existuje "krize nekrize, stát nestát", milý pane.

MirekS
21. 05. 2011 | 22:55

MirekS napsal(a):

Pro SuP:

No, krize dost možná právě neodeznívá (myslím, že se "nám" začíná "probouzet" Španělsko, dle celkem nových zpráv byl snížen rating Itálii), ale kupní síla tu furt je a bude. Otázkou je, jak se bude měnit v souvislostech se stavem trhu EU a reakcemi na tyto situace. A teď si představte zásahy Kalouska na této úrovni trhu... třeba s až 50% nezaměstnaností mladých lidí ve Španělsku...

MirekS
21. 05. 2011 | 23:02

MirekS napsal(a):

Pane Tomský, co říká král Juan Carlos I.?

MirekS
21. 05. 2011 | 23:17

Sladký napsal(a):

Tady to ještě žije? OK,přidám svůj názor.Zajisté si svými schopnostmi nejsme rovni, proto pryč s rovnostářstvím.Ale naprosto jistě si nejsme tak nerovni,jak to prezentuje reálný kapitalismus.Proto i s ním pryč.
21. 05. 2011 | 23:31

Sladký napsal(a):

Rozhodlo jsem se, že s lidmi jako SUP,Rumscajs,hoven a spol nebudu polemizovat.S naprogramovanými automaty neschopnými jakékoli reakce mimo vložený program je jakákoli diskuse marná a zbytečná.
21. 05. 2011 | 23:38

Sladký napsal(a):

Napsal jsem rozhodlo.. zcela úmyslně.Protože i já jsem jakési zařízení,které se tu ocitlo a neví proč,za jakým účelem.Ale na rozdíl od výše jmenovaných,kteří jsou až děsivě a zoufale poplatní momentálně převažující ideologii jsem obdržel jistou samostatnost a svobodu úsudku.
21. 05. 2011 | 23:44

MirekS napsal(a):

Pro SuP:

První kvízová otázka:

Existují opatření (a zákony) vlády a parlamentu, která by mohla podpořit kupní sílu obyvatelstva s eliminací dalšího zadlužování?

Podotázka:

Přijala tato vláda a parlament opatření (a zákony), která(é) by mohla(y) podpořit kupní sílu obyvatelstva s eliminací dalšího zadlužování?

Spíše nepřijala než přijala (zde i úloha massmédií(!); nedaří se mi vybavit, jaká opatření (a zákony) vlády a parlamentu média ve svém spektru většinově přivítala, jakož i občané). Toto tvrzení podporuje i fakt, jakým způsobem v uplynulém roce přijala opatření (zákony) vnímané jako zásadní (např. rozpočet a související úsporná opatření)!

Druhá kvízová otázka:

Co naznačuje vývoj pouze letošního zadlužení o více jak 60 mld. Kč za I.Q.?

Vím, že průměrovat se nemá, že důležitý je "interpretační kontext", a tak se nechám poučit (neopíjet rohlíkem, prosím)!

Podotázka:

Jakou společenskou náladu tato vláda a parlament vyvolaly ve společnosti svými opatřeními (a přijatými zákony). Spíše pozitivní nebo spíše negatívní (o čem svědčí vystavená úroveň důvěry občanů ve vládu a parlament)?

Omlouvám se, ale pro mne je tím daná jednoznačná odpověď schopnosti vlády pozitivně působit ve smyslu "společenské objednávky", a ne že bych z toho měl radost!

MirekS
22. 05. 2011 | 00:01

Amarook napsal(a):

to: SuP
Cesi by stavebni prace udelali rychleji a lepe nez Ukrajinci. Tvrzeni, ze by bez Ukrajincu ceny stavebnich praci sly nahoru je pouhy mytus. Nadto ve stavebnictvi mohli pracovat misto Ukrajincu Romove jak tomu bylo za totace. Napriklad Romy, kteri pracovali na stavbe prazskeho metra jejich mistri chvalili pro pracovitost a kvalitu vykonane prace.
22. 05. 2011 | 01:15

stále rebel napsal(a):

Pro SuP
JenTak napsal „Henry Ford přišel s myšlenkou platit svým dělníkům tolik, aby si mohli koupit auta, která vyrábějí.“

SuP Reagoval „„Jde o to, jestli v těch svých úvahách nemáte nějakou zásadní ekonomickou nesrovnalost.“ A pak plácání hloupostí.

JenTak má pravdu.
Ford skutečně platil svým zaměstnancům více než musel jen proto, aby si mohli koupit jeho auta.

Uvedu několik příkladů.
Kdyby Ford platil zaměstnancům mzdu blížící se nule, neprodal by ani jedno auto a nevydělal by.

Kdyby jim platil jedno procento z ceny auta, tak by si dělník mohl koupit auto za sto mezd.

Pokud dělníkovi zaplatí deset procent ceny auta dělník si může koupit auto za deset mezd a Ford prodá desetkrát více aut než v předcházejícím případě.

Ve finančním vyjádření.
Řekněme si například, že Fordovy náklady na auto (bez mzdy) jsou sto dolarů. Požadovaný zisk dejme tomu 5 dolarů na kusu. A teď ty dva předcházející případy.

Dělníkovi zaplatí mzdu 1 % ceny auta
Cena auta bude 100 + 5 + 1 to je 106 dolarů a dělník si auto může koupit za 106 mezd.

Dělníkovi zaplatí mzdu 10 % ceny auta
Cena auta bude 100 + 5 + 10 + to je 115 dolarů a dělník si může koupit auto za 11,5 mzdy. V tomto případě Ford vydělá přibližně devětkrát více.

Ford uměl počítat.
22. 05. 2011 | 08:47

Jedla napsal(a):

No, včera jsem tu z pochopitelných důvodů nebyl, a zdá se, že jsem o nic nepřišel.

Pan samozvaný ideolog a propagandista, jinak sovětolog a politolog a expert na ateismus Tomský zjistil, že za růstem příjmové nerovnosti jsou přistěhovalci, u nás tedy prý Ukrajinci. Průhlednější trik nezná? To musí opisovat od zesnulého Korutanského hejtmana Haidera?

Kdyby uměl pan nakladatel číst (nemyslím slabikovat Klausovy paměti a pak je papouškovat; čtením rozumím pochopit text a kriticky ho promyslet, něco z něj získat), pak by si mohl přečíst třeba Kellera a pochopit rozdíl v pojmech nerovnost příjmů a nesouměřitelnost příjmů. Tím by snadno zjistil, že příjmy ukrajinských stavebních dělníků nejsou o tolik odlišné od příjmů českých stavebních dělníků a tak dále, aby měly statisticky významný vliv na příjmovou nesouměřitelnost. Jestliže vydělávám čtrnáct tisíc a Ukrajinec to za mne vezme za jedenáct tisíc, nijak tím statisticky významně neprohloubí nesouměřitelnost k příjmům Bakaly, Babiše či Hávy, nehovoříce o Lakšmí Mittalovi či Warrenu Buffetovi. Jen tímto argumentem pan Tomský prozrazuje svou inklinaci k hnědé ideologii. Nic nového, ta čišela už z jiných jeho textů. Byli bychom ovšem velmi bláhoví, kdybychom mu na to skočili, a nechali svou pozornost odvést od věcí podstatných k ještě nešťastnějším Ukrajincům.

Druhý Tomského argument je ještě šťavnatější: Nefunkční školství - Heurékááá! Pan Tomský má ovšem lék! Privatizaci! Státní školy dobře neučí, zrušme je. (Soukromé školy učí ještě hůř, ale nikdo vás přece nenutil vybrat si právě tuto nebo jinou, a navíc - vy soukromník - oni soukromník - zkuste produkt /své nedovzdělané dítě/ reklamovat, máme přece soudy, arbitráže a rozhodčí doložky.)
Pan sovětolog a expert na ateismus tady dvacet let úmyslně a promyšleně škodí "státu" a státním školám, každý jeho útok na státní zaměstnance /úmyslně zužované do pouhých úředníků - těch je však výrazná menšina oproti poskytovatelům veřejných služeb, jako je školství, zdravotnictví atd./ vždycky na prvním místě odskákali zaměstnanci veřejného školství a kulturních institucí (knihovny, muzea, ...) A co pan Tomský s kamarády dvacet let ostřeluje a kamarádíčci na pravici na základě jeho ideologické palby finančně ničí, najednou špatně funguje a ejhle, máme záminku to zrušit.
Mýlíte se, pane Tomský, ještě ve školách (státních) jsou lidé, kterým jde o věc, o meritum věci, ne o vlastní soukromý zisk. Ubývá jich, rychleji ovšem ve vysokém školství, neboť je odtud mimo - Vaší klakou "odstátňovačů" způsobených - špatných podmínek vyhazují i mafiáni typu Milana Kindla (s Tomažičem a Zachariášem na Plzeňských právech) nebo Vladimíra Večerka (se Steinhauserem a Steinhauserovou v Brně na Veterině). Ale pořád je, navzdory Vaší snaze, kvalitních lidí ve školství hodně. Všimněte si, i zde v blozích jsou autoři, kteří píší o tom, jak učit děti lépe, ne o tom, že chtejí školy zprivatizovat, aby se žáci stali polotovarem, surovinou, pro jejich privátní podnik, a absolventi zbožím k distribuci.

Příjmová nesouměřitelnost je problémem finančním. Peníze jsou umělý, lidský, společenský konstrukt, a tak prostě může být a často bývá tok peněz společenstvím lidí (komerční i nekomerční sférou) špatně "seřízen". Jako když máte špatně udělané potrubí podlahového topení, takže v jedné místnosti se nedá stát bosou nohou na horké podlaze a jinde máte zimu, až zamrzne vodovod. Vy byste to řešili jen větším kotlem, budete topit víc a víc, dokud i v té "chladné" místnosti nebude snesitelně. Jenže tohle na celosvětové úrovni nemůže vydržet planeta, globální ekosystém. A pokud jste si nevšiml, příliš horká podlaha také není nic moc - všechny ty "bubliny" - ať už derivátová, realitní, dotkomová, biotechnologická, nebo historicky "tulipánová mánie 1636" jsou prostě problémem "příliš horké podlahy v některém pokoji". Řešením jsou jemné laborace s ventily jednotlivých trubek topení, tedy REGULACE.

Je to proti Vaší ideologii neoliberalismu, pane Tomský, ale na rozdíl od Vaší ideologie to funguje.
22. 05. 2011 | 09:04

Petr Havelka napsal(a):

Pane SuPe,

kupní síla se v dnešní době projevuje hlavně na Pařížské.

Co se týče toho, "že bez ukrajinců by se stavělo dráž":

Je zajímavé, že v Německu staví za stejné peníze nebo i níž. Podstatná položka, která jim zvedá náklady jsou bezpochyby mzdy, rovněž servis a pronájem strojů je za vyšší peníze.

Nabízí se otázka. Proč se staví u nás za stejné peníze i dráž?

Je to o organizaci práce, plánování, přípravě (OPP) a samozřejmě produktivitě. Právě produktivita je podmíněna tím OPP. V Německu to prostě klape, u nás se improvizuje. Nic proti umění improvizovat (to by mohlo být téma do Národního pane Stejskale :) ), je to v naší republice přinosná kvalita, ale OPP je grunt. Můžete namítat, že kolikrát vidíte dělníky postávat s lopatou, to je právě nevýhoda stavbařů. Je na ně moc vidět :) Na našince, který je zalezlý někde v kanclu nebo dílně tolik vidět není, pokud vás tedy nepotkalo to, že stojíte někde u pásu nebo za kasou v hypermarketu.

A teď si vemte, že právě ty vyšší struktury ve firmách, které nezvládají OPP berou královské peníze. Za co pane SuPe?

Právě ukrajinci makají od rána do večera soboty neděle a žehlí ty průsery, které nasekalo dobře placené vedení.
22. 05. 2011 | 09:06

SuP napsal(a):

Rebelante -
Ještě ti tam chybí, že když 1 dělník vykope jámu metrxmetrxmetr za den, tak 100 dělníků ji vykope za 14,4 minuty.
22. 05. 2011 | 09:08

SuP napsal(a):

Rebel -
Porád jen nechápu, jakto že už neseš dávno bohatej, když jsi tak chtrej.
22. 05. 2011 | 09:12

SuP napsal(a):

..nejseš ...
22. 05. 2011 | 09:13

stále rebel napsal(a):

Pro SuP.
Nechybí. Chybí tam malá oprava, tak jak jsem to počítal tak nejde o procenta z ceny, ale procenta k nákladům, ale na tom se příliš nemění, jen by tam přibyly drobné.

K druhému příspěvku,
jelikož je v tomto státě příliš mnoho gaunerů a hlupáků, kteří nám díky korupci, zlodějinám vládnou a tak jsme chudí.
22. 05. 2011 | 09:21

SuP napsal(a):

Petr Havelka -
Ano, to je zcela přesné a nemám k tomu co dodat. Stavebnictví, jak se dělá u nás, bývá nejhůře řízeným oborem výrobní činnosti. To je vidět na každém kroku. Sačí chtít si nechat něco předělat na domě ..... I když světlé výjimky jsou. Pozoroval jsem likvidaci starého ČKD včetně bourání železobetonových hal, třídění sutí a železa a následnou výstavbu SAZKY. To byl koncert! Takže si myslím, že u velkých státem objednaných staveb organizaci umějí, ale "nadceny" vznikají zlodějnou nejrůznějšího druhu.
A coé se týká Pařížské ulice?
To je od roku 1990 jedna obrovská pračka na peníze. Bydlím tam.
22. 05. 2011 | 09:23

SuP napsal(a):

Rebele -
Není problém zaplatit dělníkovi 5% ceny auta, ale sundat cenu (výrobní náklady) auta na 100 dolarů. A o tom to je. Podobně jako že se 100 dělníků nevede do jámy metrxmetrxmetr.
22. 05. 2011 | 09:28

MaB napsal(a):

Jedla
Udivuje mne, že nikdo nereaguje na váš excelentní příspěvek (22. 05. 2011 | 09:04), který je lepší, než většina blogů, co tu denodenně kolují jak na orlojí.
Smekám a dole v koutku podepisuju.
22. 05. 2011 | 09:33

Petr Havelka napsal(a):

Pane SuPe,

Sazka koncert?

Inu, dovedu si představit ty šílené stresy všech co tam pracovali. Tu někdy až nadlidskou sílu zvládnout termíny, protože tlaky na harmonogram a návaznost prací musely být obrovské. Kdo to řídil za rok zestárnul o pět let.
22. 05. 2011 | 09:33

Béda napsal(a):

SuP,

1) 100 dolarů rebel popužil jako příklad, nikoliv dogma
2) 100 dolarů dne a na začátku 20. století není to samé
3) přibližovadlo Nano Tata - přitom konkurence má být prý ještě levnější
22. 05. 2011 | 09:37

Béda napsal(a):

Jedla,

připojuji se k MaBovi. Excelentní příspěvek.
22. 05. 2011 | 09:38

stále rebel napsal(a):

Pro Petr Havelka.
Sazka aréna, bylo to několikrát dražší, než to mělo být.
Navíc, postavilo se to, a několikrát se předělávaly věci kolem. Například nejdříve zeleň, pak parkoviště a teď tam stojí obchodní středisko. Prostě šílené a drahé.
22. 05. 2011 | 09:40

Petr Havelka napsal(a):

Pane rebeli,

bezpochyby. To je daň za rychlost, nedodělky a vyšší cena. "Pochvalnou" desku tam nemají ti co to dělali a vydělali. Má ji tam ten co zaplatil a prodělal. Víme kdo :)
22. 05. 2011 | 09:45

stále rebel napsal(a):

K té Sazka - aréně a megalomanství
http://byznys.lidovky.cz/je-to-muj-obyvak-chlubil-se-husak-ted-dava-od-o2-areny-ruce-pryc-pua-/firmy-trhy.asp?c=A110118_140746_firmy-trhy_mk
22. 05. 2011 | 09:51

MaB napsal(a):

Stále rebele
Jenom výstavba Sazka areny přišla na 350 milionů euro, a to ještě bez pozdějších úroků, které to min. zdvojnásobí. V Evropě (cenou, nikoliv velikostí!) nemá konkurenci.
O něco větší Beograd Arena v Srbsku, postavená taky v roce 2004, stála 70 milionů euro, tedy 5x méně.
Myslím, že to nemá smysl moc komentovat. Napakovali se na tom, h...da. Tohle je nejzlodějštější země v Evropě. A má vládu, jakou si zaslouží.
22. 05. 2011 | 10:06

SuP napsal(a):

Petr Havelka -
Pozroval jsem to denně (jako divák!), když jsem kolem chodil do práce. Takže z toho pohledu koncert.
22. 05. 2011 | 10:10

stále rebel napsal(a):

Pro MaB.
Jen připomenu, že vedle odesáků v tom má prsty i Kalousek, který coby předseda rozpočtového výboru sněmovny napsal „doporučující“ dopis, s kterým se Hušák oháněl.
Sport je dnes bez peněz. Během několika posledních let jsme v našem oddíle museli zvýšit členské příspěvky asi na pětinásobek.
22. 05. 2011 | 10:14

SuP napsal(a):

Petr Havelka, Rebel -
Proč si tím kazíte neděli?
Stavbu jako takovou vždycky dodá stavební firma a její zaměstnanci, za cenu úměrnou. Většina vícenákladů pak vzniká už jen v dalších zlodějských řetězcích "subdodavatelů", konzultantů, expertů a personálních agentur, kde ten nejvyšší pak je poštovní schránka v paneláku na sídlišti v Řepích......
22. 05. 2011 | 10:17

SuP napsal(a):

Připojuji se -
Příspěvek "Jedla" je excelentní. Levounsky.
Bedo a Ty si ten indickej zázrak kup a užij si ho ve zdraví.
22. 05. 2011 | 10:22

Rumcajs napsal(a):

Se Ti divím, že se nesnážíš tu svou blbost ani skrývat.

Pokud se jedná o procenta, pak zisk v I. případě nebude 5%, ale 4,7%
a ve II. 4,3%, tedy méně.
Co si myslet o lidech, kteří věří, že dluh se dá zamáznout tím, že budou utrácet ještě víc ?
Snad jen doufat, že svět dostane rozum, a takovým jedincům , jako je stále rebel nebo Cukrouš sebere volební právo a občanku. Svou blbostí jsou nebezpečný sami sobě.
22. 05. 2011 | 10:25

Rumcajs napsal(a):

Tp bylo pro stále rebela.
22. 05. 2011 | 10:26

SuP napsal(a):

rebeli -
Příště to určitě zkusím. Až zase budu mít příležitost pozorovat úžasnou stavbu plnou pohybu úžasných strojů a úžasných lidí při jejich obsluze a pod tím si budu pořád představovat jak Kalousek krade .....
22. 05. 2011 | 10:26

Rumcajs napsal(a):

Jedla:

Proč těch kravin píšeš tolik ?
Copak ve státní škole nechtějí učitelé mzdy ? Copak stát nemusí sehnat peníze na učební pomůcky, nábytek,energie... ?

Copak to není kšeft ?
Copak tady nejde o peníze ?

Nepřipadáš si jako hlupák, když tady trousíš ty svoje infantilní názory ?
22. 05. 2011 | 10:32

stále rebel napsal(a):

Pro Rumcajs.
Nechápu, co jsi to počítal.
Napsal jsem, „Požadovaný zisk dejme tomu 5 dolarů na kusu.“
22. 05. 2011 | 10:33

Rumcajs napsal(a):

Stále rebel:

Psal jsi, že se jedná o procenta.

Takže už jsou to zase dolary ?

Tak mi napadlo, co to skusit takhle.

100 dolarů - náklad bez mezd.
5 dolarů - zisk Forda
500 dolarů mzda
605 dolarů cena auta ............ auto si pořídí za 1,2 měsíce
------------------
To by bylo ještě lepší, ne ?

No a kdyby jsi mu dal 1000 dolarů, tak ho má za dokonce za 1,1 měsíce a Ford je stále na svých. To je ještě lepší, ne ?

Ale je tu malinkej problém, s kterým si nevím rady. Můžeš mi s tím píchnout ?
Co když ten dělník vyrábí to auto 3 měsíce ?
22. 05. 2011 | 10:43

SuP napsal(a):

Mimochodem - Jedla -
Z čeho pak platěj toho Jedlu, když jeho práci za 14 vezme Ukrajinec za 11? Odezíraje od toho, že z Ukrajincových 11-ti jde 40% "jeho" agenturám?
Nejde o to, že by tu Ukrajinci někomu "brali práci". Jde o to, že jejich práce umožňuje místnímu proleteriátu se flákat. A to rozhodně nesnižuje GIMI index, ale naopak. Je to zdroj chudoby.
22. 05. 2011 | 10:51

Béda napsal(a):

SuP,

nevím jestli technickými parametry a kvalitou byly výrobky Forda ze začátku minulého století (auta v plínkách) na tom lépe anebo hůře nežli prvotiny indického výrobce. (nemluvím o dnešních, ale tehdejších standardech)

Netvrdil jsem že si to chci koupit, jenom jsem modelově oponoval vašemu tvrzení.
22. 05. 2011 | 10:53

MaB napsal(a):

SuPe,
když píšete, že Ukrajinec vezme našemu dělníkovi práci a umožňuje mu se flákat za 2090 Kč životního minima, tak nevzpomenete si, která vláda sem ty dělníky lákala a na žádost koho to v roce 2008 bylo? Nebyla to Hospodářská komora? A nebyl to v Hospodářské komoře jistý pan Drábek, nebo tak nějak?
22. 05. 2011 | 11:01

Béda napsal(a):

SuP,

ad Jedla. Taková míra demagogie jakou začínáte předvádět se hned tak nevidí. Byly doby, kdy diskuse s váma měla smysl a racionální základ. Nyní zůstalo již jenom u vyprázdněné ideologie, napadání a chabé pokusy o zesměšnění.
22. 05. 2011 | 11:02

Rumcajs napsal(a):

Béda:

Nemluv prosím o ideologii bolševiku ! Vůbec nevíš, co je racionální diskuze. K racionální diskuzi musíš mít znalosti a alespoň trochu slušnej software, který ty informace zpracuje.

Nic z toho nemáš.
22. 05. 2011 | 11:10

stále rebel napsal(a):

Pro Rumcajs.
Vysvětlím ti to jinak.
Nejpodstatnější je to, aby co nejvíce peněz šlo do mezd. Když nebudou žádné jiné náklady než mzdy, tak za jak dlouho dělník výrobek vyrobí, tak za tak dlouhou dobu si na něj vydělá. Když dělník dostane například jen desetinu, bude si moci výrobek koupit za 10x období, po které výrobek vyrábí.

Ford pochopil, že jeho dělník není jen dělník, ale taky kupující a pokud se s tím správně rozdělí a nebude se jej snažit co nejvíce odírat, tak na tom vydělají oba.
22. 05. 2011 | 11:11

Rumcajs napsal(a):

MaB:

Masivní nástup zahraničních dělníků nastal za vlády ČSSD a jejich pobídek.

Ukázalo se, že přesto že výrobní sektor trpěl nedostatkem pracovní síl, tak % nezaměstnaných spíše stoupala.

Proč asi ?
22. 05. 2011 | 11:13

Rumcajs napsal(a):

stále rebel:

No to už je je malinko rozumější. Čili to, kolik dá Ford, či kdokoliv jiný dělníkovi, záleží především na produktivitě a nikoliv na osobním rozhodnutí podnikatele, či vlády.

Takže doufám, že už chápeš úsměvnost tvých původních výpočtů.

P.S.
Jinak pro lepší představu, o kolik jsi odírán společností či firmama si zkus představit, co všechno bys měl, kdybys byl na světě sám, případně jen se staroru Rebelovou.
Čili, jestli někomu připadne, že nakupuje předražené věci, může si je pokusit uklohnit sám. Třeba sám postavit barák, stlouct nábytek,vypálit cihly ... adt. Uvidíme, jakého bohatství dosáhne.
22. 05. 2011 | 11:25

stále rebel napsal(a):

Pro Rumcajs.
V tvých příspěvcích zase hloupost graduje.
22. 05. 2011 | 11:32

Rumcajs napsal(a):

Stále rebel:

Od tebe to vnímám jako vyznamenání. Přeci jenom se děsím dne, kdy my dva bychom mohli mít shodný názor.

To by byl asi smutný podzim života, být odkázán na cizí pomoc, jako ty.
22. 05. 2011 | 11:45

Béda napsal(a):

Rumcajs,

řeknu ti to takhle loupežníku. Samozřejmě tě radím k SuP-ovi. Pokud jde o produktivitu - zajímavé je, že čím vyšší je produktivita, (kvalitnější a váýkonnější vybavení...) tím menší je podíl mezd (propouštějí se zaměstnanci, snižují mzdy, stále se racionalizuje - přidává práce, nahražuje místní pracovní síla "dumpingovou", mocní si vymiňují daňová zvýhodnění, snižování svých odvodů, nejraději by nulové daně, daňové prázdníny, snaží se korumpovat politiky, aby dostávali "veřejné" zakázky za nadstandardní ceny, vyvážejí kapitál a práci do nákladových "rájů", utíkají se svými sídly do daňových "rájů". Zisky jim zůstávají a břemeno dopadů jejich činnosti zůstává v mateřské ekonomice. Přitom je kuriosní, že největšími okázalými národovci jsou právě lidi kteří tak jednají. Lidé jako vy, loupežníku.
22. 05. 2011 | 11:49

MaB napsal(a):

Rumcajs
Že by to proto, že investoři jako idioti stavěli montovny nejprve tam, kde nebyla volná pracovní síla, a ještě k tomu tam je drahé bydlení (Kolín), takže se tam dělníci mohou stěhovat jen na ubytovny, spolu s Ukrajinci a Vietnamci?
U nás na Ostravsku v Nošovicích v Hyundai pracuje jen minimum zahraničních pracovníků. Proč asi?
22. 05. 2011 | 11:52

Rumcajs napsal(a):

Béda:

Jedno je jasné. Váš tzv. levicový postoj (Tvůj, stále rebela,.... atd) z větší části je dán neuvěřitelnou dávkou naprosté neznalosti a pak jistě i hlouposti, které budeme radši říkat naivita, by jsme nenaštvali p.Stejskala.

Samozřejmě, že když stoupá produktivita, tak se uvolňuje pracovní kapacita a je možné ji využít jinde. Proto jednoho dne lidstvo bylo schopno nejenom lovit a pěstovat zem. plodiny, ale část lidí se už mohla věnovat třeba tesařině,stavecnictví, vědě,zdravotnictví.... atd. Zkrátka vyšší produktivita znamená propouštění a přesouvání kapacit jinam, kde by si to lidstvo dříve nemohlo dovolit. Třeba do sociálních,zdravotních,rekreačních, služeb.......

Čili, co máš proti propouštění ? Je to naprosto nutná záležitost pro zkvalitňování života nás všech.

Přece takový chlapáci jako ty, dokážou nabídnout svým spoluobčanům takové služby, že budou chotni za ně utrati svou mzdu či zisk.

Pokud máš pocit, že firmy do státního rozpočtu a do tvé kapsy přispívají málo, je snadná pomoc. Založ si svou.Nevidím naprosto žádná důvod k tomu, aby chytrej kluk jako ty zůstával námezdní silou.
22. 05. 2011 | 12:10

Rumcajs napsal(a):

MaB:

Dnes je jiná doba. Ale pokud se vrátí k veslu socani, budou montovny zase zaplňovat zahraniční dělníci.

Hádej proč ?
22. 05. 2011 | 12:14

Kritik napsal(a):

Pěkný článek, moudré myšlenky. Člověk si je od pana Tomského rád přečte nebo poslechne z rozhlasových pořadů. Škoda, že nemá větší prostor.

K tématu: Stojí za zamyšlení, zda dnešní "přežraná společnost" neprodukuje až příliš mnoho takových, kteří vlastní tolik, že to nemehou spotřebovat za celý svůj život a ani jejich potomci ne. Nadměrná chamtivost jednotlivců totiž lidstvu ubírá zdroje, které by šly účelně využít ať již ke zmírnění chudoby, nebo k omezení destrukce planety Země.

Tímto není řečeno, že bohatství je něco špatného, nebo že by měl být nastaven rovnostářský řád. "Chudé budete mít vždy mezi sebou", řekl Ježíš, který byl příkladem člověka, nelpícího na majetku. Naopak: Vlastnit bohatství ještě neznamená, že je člověk chamtivý. Více chamtivců je mezi těmi, kteří vlastní málo nebo nic a kteří dokáží vyprodukovat svou závistí takové zlo, že .... vzpomeňte na "třídní boj".
22. 05. 2011 | 12:17

Béda napsal(a):

Rumcajs,

o mě neměj péči. Jenom na okraj: Co když se racionalizuje všude. Všude se podnikatel (privátní vlastník - i v budoucím privátním zdravotnictví a školství) snaží přidávat práci, výkonnější vybavení, propouštět lidi, snižovat mzdy až na reprodukční náklady, neplatit daně, odvody do sociální záchytné sítě...? Myslíš, že úměrně tomu bude přirůstat možnost obživy za obecně stále nižší mzdu. Navíc s příbývajícími předdůchodci v pokročilém věku?

Dokážet vy oblouzenci mamonem, kteří vidíte jenom metr kolem sebe, vidět vůbec šířeji a dále dopředu?
22. 05. 2011 | 12:19

Béda napsal(a):

Rumcajs,

ke kritice "socanů". Pamatuješ si ještě co zde bylo, než se ujali vlády? Pamatuješ si na r. 1997, balíčky, spálenou zemi, ČKA...?
22. 05. 2011 | 12:21

Rumcajs napsal(a):

Béda:

Proč se té myšlenky, že budeš podnikatel ty a zaměstnanci třeba spolumajiteli, vzdáváš tak rychle ? Dokážeš tuhle myšlenku vidět šířeji ?
P.S.

Jmenuj mi jediné období, kdy se mzdy (Všeobecně) v ČR snížily ? Čím si vysvětluješ,že v zemích jako je USA , kde produktivita práce je nejvyšší, je nezaměstnanost kolem 8% považována za neúspěch, kdežto v zemích jako je Španělsko, se silnou ochranářskou politikou a nízkou produktivitou, je nezaměstnanost okolo 20 % takřka normální?

Dle tvé teorie by to mělo být právě naopak.
22. 05. 2011 | 12:30

stále rebel napsal(a):

Pro Béda.
S Rumcajsem nemá smysl diskutovat a jeho tvrzení, že výše mzdy závisí především na produktivitě je směšné a to zvláště proto, že to říká trhovec, který nechápe, že cena práce vzniká na trhu práce.
Výše mzdy závisí především na ochotě nebo nutnosti pracovníka přijmou určitou práci za určitou mzdu. Jeho produktivita nebo nadproduktivita je příjmem podnikatele.
22. 05. 2011 | 12:34

SuP napsal(a):

Béda -
..."Netvrdil jsem že si to chci koupit, jenom jsem modelově oponoval vašemu tvrzení...."
Já jsem Tě jen chtěl vrátit na zem. Sám vidíš, že srovnávat dobu Ford Model T a dnešní automobilový (a vůbec průmysl) nelze.
22. 05. 2011 | 12:39

SuP napsal(a):

MaB -
Už proto, že jsem nepsal že by ukrajinský dělník někomu bral práci, s Vámi nepotřebuji debatovat ......
22. 05. 2011 | 12:42

SuP napsal(a):

Rebel Béda -
Chlapci! Tuhle argumentaci, kterou dneska předvádíte už mám mentálně dávno za sebou. Když mi bylo 11 a naši odebírali "Svět sovětů", taky jsem věřil, že v Sovětském svazu mají všechno nejlepší a američani jen čuměj a blbě to po nich kopírujou. A taky že nosej cylindr s pruhama. A že první atomová ponorka "Severjanka" je výzkumná .... a TU 114 není bombarďák dlouhého doletu. Jenže chlapci, tenkrát ještě nebyl internet a na telefon se čekalo 13let. Takže si zhodnoťte svoje penzum znalostí, kterým tu hodláte učit lítat "starý vorly".
22. 05. 2011 | 12:54

SuP napsal(a):

Kritik -
Jen bych maličko doplnil - Sice ten kdo extrémně vydělává a hromadí majetek ho nespotřebuje, čili lze to považovat za samoúčelné, ale současně je pravda i to, že na tom "majetku" bylo zaměstnáno spousta dobře placených zaměstnanců, než si ho sysel koupil ......
22. 05. 2011 | 13:10

Béda napsal(a):

Rumcajs,

človíčku, člověče! Chceš snad říct, že úměrně tomu, co se zde chystají provést ekonomičtí hrobařï vzroste mzda? Co když extrémně rychle porostou náklady, vuhledem k plánům hrobařů a budou stgnovat, potažmo se vzrůstající konkurencí na trhu práce + mezinárodní konkurencí ("zlatí Číňani") klesat mzdy? Co myslíš že ti lidé budou dělat? Najde se práce pro všechny? Hrobaři rozpustí a budou zefektivňovat státní správu - jeden zdroj nezaměstnaných, podnikatelé budou zproduktivňovat, vykopnou další zaměstnance, do toho nabydou na trhu práce nové předdůchodové ročníky, hrobaři rozvrátí sociální systém = práce bude ubývat, tlak na trhu práce se zvětšovat mzdy klesat anebo stagnovat a hrobaři krom DPH napálí platby v "bezplatném" zdravotnictví, vë vyšším školství (klasickou salámovkou to zvednou do stratosféry), napálí daň z nemovitostí, poplatky ze všeho možného, od chodníku až po vzduch.

Co si myslíš, že vznikne? Jak to asi skončí? Bude dost práce a "koláčů" pro všechny? Všichbni co budou bez práce a bez existence budou podle tvé logiky nemakačenka? Kdo a za co bude kupovat zboží?

Pokud jde o amíky. Slyšel jsem že v zemi zaslíbené hromada lidí je mimo statistiku nezaměstnaných, že jiná nemalá lidí právě přišla o důchody, které si celoživotně předpláceli, že na důchody chystají místní hrobaři run, aby mohli podstrojit banksterům a sanovat jejich dluhy, že hromada lidí je bez zdravotního pojištění a jiné hromadě nízko pojištěných je odepírána zdravotní péče...

SuPe,

řeči o velkém bratrovi si laskavě strčte někam. O něm zde řeč není.
22. 05. 2011 | 13:42

Rumcajs napsal(a):

Béda:

To by se Čína mohla bát přílivu Americké emigrace, když je to, jak říkáš. Možná že se jim ta Čínská zeď bude ještě hodit.

Dal jsem ti otázku - kdy klesly mzdy ? Odpovíš ?

Je nedostatek zdravotnického personálu, řemeslníků, kvalifikované prac síly.... proč se bojíš Bédo ? Je i nedostatek podnikatelů, kteří vytváří nová a dobře placená prac. místa. I toho se můžou ujmout.

Ty nemáš co nabídnout ? Přemýšlím o sádrovém trpaslíku do skalky. Kolik měříš Bédo ?

Musím opakovat:

Proč se té myšlenky, že budeš podnikatel ty a zaměstnanci třeba spolumajiteli, vzdáváš tak rychle ? Dokážeš tuhle myšlenku vidět šířeji ?
22. 05. 2011 | 13:59

Rumcajs napsal(a):

stále rebel:

Jistě. Mzda i cena výrobků je ovlivněna trhem. Ale produktivita ovlivňuje její minimální hladinu.
22. 05. 2011 | 14:02

Béda napsal(a):

Rumcajs,

Rumcajs tvá indiskrece je dojínavá. Opět to opakuji - stát mě neživí a nejsem zaměstnanec. Vyber si z toho co chceš. To je asi tak všechno co ti k tomu řeknu.

K amíkům: amíci asi těžko půjdou do Číny makat 16 hodin denně za průměrnou mzdu 3.500 Kč. (netýká se vysoce kvalifikovaných). Krom toho je zde jazyková bariéra.

K poklesu mezd. Reálně anebo nominálně? Ostatně průměrná mzda je nesmysl. Znáš to o tom kuřeti. Jeden nesnědl nic, druhý padesátinu, třetí dvacetinu, čtvrtý osumnáctinu..... další půlku. Jaký byl průměr?
22. 05. 2011 | 14:28

Rumcajs napsal(a):

Béda:

Ale Amerika s imigrací problém má a to i skrze jazykovou bariéru a to i skrze to, že se tam mají tak zoufale špatně.

Divný ne ?

A co děláš Bédo ? Jen těžko si umím představit, že se živíš prací a sám.
22. 05. 2011 | 15:35

vočiska napsal(a):

Tak to je síla : Béda nepracuje a neživí ho ani stát!

Tak jediné řešení výborného životního stylu Bédy je : bohatá manželka co jej vydržuje!! Beda je něco jako manžel Braňo Mojsej.

Herdek, někdo musí makat a jinej to vyžení. Inu kdo umí ten umí (a pak rozdává levicová moudra) a jinej dře.
22. 05. 2011 | 16:03

SuP napsal(a):

vočiska -
Oni lidi v blázinci si taky často myslej, že vydělávají jen tím, že jsou. Takže je neživí stát.....
Ale většinou to vůbec neřeší.
22. 05. 2011 | 16:12

Béda napsal(a):

Milí kádrováci, možná vás to překvapí ale Béda sporadicky pracuje. To co vydělá, je dostatečné k tomu, aby jej to obživilo. Víc vám k tomu nemám co říct.

PS: Kdoví, třeba má taky nějakou "garáž s bagry"?
22. 05. 2011 | 16:29

Rumcajs napsal(a):

Béda:

A daně máš zaplacený Bédo ?

Že ty jsi uhlíř a pálíš dřevěné uhlí ?
22. 05. 2011 | 16:38

Tenco napsal(a):

Béda
Máte teda zaplacené ty daně nebo ne ?!?

To ať má Rumcajs co krást ze státního rozpočtu, pane Bédo, víte ?
On by se jinak musel jít prosadit na řádný trh. Volný. Ma ten bez přívlastků.

:(((

P.S. Ale ať toho není zase moc ! Ať prostě z těch daní trhne tolik, aby tu mohl prudit tak maximálně jenom 22 hodin denně.
:)))
22. 05. 2011 | 17:09

Béda napsal(a):

Rumcajs,

nějakou dobu jsem byl venku. Takže daně zaplaceny mám, loupežníku.
22. 05. 2011 | 17:35

Pozvatel napsal(a):

Tomský
hádejte pročpak nejsou kominíci? Neoliberální ideologie učí mladé, že největší kořist je stát. Navíc trh se bortí, protože koupěschopnost lidí trvale klesá. Rumcajs se diví, co je to stát, když nenutí už nikoho aby se aspoň vyučil. A k čemu? Když nebude mít kunčofty? Adepti na řemeslo proto čekají. Zahojit se můžou jen na chudácích co pálí pet flašky až v momentě, kdy jim stát zákonem přikáže cyklické revize komínů. Důkazem je například nejen dostatek - ale dokonce nadbytek úředníků. Slibme kominíkovi kulaté razítko jako má úředník a hned jich bude dost!
22. 05. 2011 | 18:44

laldimír314 napsal(a):

Ach jo, pane Tomský, je mi líto, vždyť vy vůbec netušíte, co říkáte, chápete vůbec, že to vaše " ... nýbrž nezdaněný příjem. To znamená osvobozený i od sociálních daní." znamená zrušení starobních důchodů? To by byl podle vás byl ten morální a spravedlivý svět? Ach jo tak škola, kde jste studoval by měla přijít okamžitě o akreditaci! Vždyť vy neudržíte v hlavě ani trochu rozsáhlejší konzistentní téma! Ach jo, jak je mi to líto!
23. 05. 2011 | 07:38

jozka napsal(a):

Jo jo, to socialno. Tady:

http://aktualne.centrum.cz/finance/penize/clanek.phtml?id=700876

pisou, ze loni lidi zneuzili davky za 144 melounu. Pozavirat! Vzdyt nebyt toho, mohlo na ProMoPro nebo Dalika zbyt o ctvrtinu vic...
23. 05. 2011 | 08:16

Jendaba napsal(a):

Pokud syn autora bydli v Praze, podnika na britskem trhu a ucetniho ma v Pakistanu je to jenom dalsi vyzirka. Od toho neni uz daleko k sidlu na Bahamach a dalsim osvicenym vychytavkam. Jen by me zajimalo kde pak budete brat na verejne vydaje kdyz to takhle udala kazdy, ale vy asi celkem spravne spolehate ze tech vychcanych zlodeju bude ve spoecnosti vzdycky mene.
23. 05. 2011 | 08:40

Noname napsal(a):

Pokud si odhadem spočítám, kolik mohu při mé současné celkem nadprůměrné mzdě a mzdě, kterou jsem pobíral v minulosti od ukončení VŠ studia vydělám až do důchodu v čistém peněz, vychází mi to na nějakých maximálně 12 až 20 milionů Kč. K životu mi to zatím stačí (pokud budeme s rodinou zdrávi, bude práce a ceny budou ještě tak nějak akceptovatelné).

Jsou ale tací lidé, kteří vydělají za celý svůj produktivní život sotva třetinu toho co já. A pak jsou i lidé, pro které taková částka snadno představuje roční či půlroční plat, jsou lidé kteří si o takových a vyšších hodnotách kupují byty, domy, firmy. Je pro mě naprosto nepochopitelné, jak může někdo, kdo něco revolučního nevymyslel, nevynalezl, nesestrojil, nevyrobil, nesepsal či nepředvedl, přijít třeba ročně k tak velkým penězům. Musí tedy někoho využívat, zneužívat, vykořisťovat nebo na někom či něčem parazitovat, popř. krást. Ty obrovsky rozevírané nůžky mezi mzdami jednoduše dovolili obyčejní lidé, kterých je většina. Jsou jako stádo ovcí, které si nechá vše líbit, nechá se mediálně a marketingově vmanipulovat takřka do čehokoliv, co si přejí nějaké zájmové skupiny (a těmi zájmovými skupinami nemusí být jen mafiánské struktury, vlivné firmy a politická lobby, ale třeba i staří nebo mladí lidé či jiná uskupení, která mohou mít pokřivené a nepraktické názory na život).

Odchodový věk do důchodu se nově odvíjí od peněz a nikoliv od klasického selského rozumu, kdy každému musí být jasné jak těžce zaměstnavatelný je člověk kolem 70 let a jak vysoká je pak pravděpodobnost jeho nedožití důchodu a zcizení jeho důchodových odvodů státem.

V praxi se často setkávám s tím, že jeden makající veslař musí uvést dalších 10 nemakajících lidí (jeden opravdu pracující člověk v podstatě živí bandu manažerských a dalších pseudomanažerských a administrativních přítěží, do toho samozřejmě odvádí a platí nehorázné daně a sociální a zdravotní odvody a nově i spousty příplatků a nových poplatků). K tomu došlo ke ztrátě suverenity začleněním do centrálně řízené EU, k zapojení do k válčení zneužívané vojenské obranné organizace zvané NATO a do dalších penězožravých nenasytných organizací.

Lidé to tak bohužel dovolili, to dobré a rozumné prolidské se postupně ničí a vytrácí, opravdové lidské práce si už cení málokdo, opravdových znalostí, zkušeností a umu také. Vyznává se krédo získání co nejvyššího vysokoškolského titulu a pokud možno následného co nejdelšího a dobře odměňovaného nicnedělání zaručeného za několik let studia v pubertě, nejlépe v podobě ovládání jiných pracujících lidí. Lidé to tak podle volebních výsledků několika posledních let chtějí. Špatná ekonomická kondice EU a USA je důkazem toho, že něco je špatně a něco je tu prohnilého.
Budiž však těm lidem, kteří si toto bez přemýšlení zvolili a mnozí i dnes klidně zvolí, přáno. :-) Kdo chce kam, pomozme mu tam.
23. 05. 2011 | 09:03

tatamanga napsal(a):

Zase jenom hloupý blábol! Jednou se to dokáže. Připadá mi, že čím větší blábol, tím víc lidí na něj slyší! Nedokazuje to něco, o myšlenkové úrovni obyvatel naší země?!
23. 05. 2011 | 10:09

Tenco napsal(a):

jozka
Zbyde. Nebojte se.
Tyto zpronevěry /na rozdíl od jiných...:((/ se vymáhají.
Včetně pokut.

Mějte se.
23. 05. 2011 | 10:12

pich napsal(a):

To co píše Tomský je faktum.
Jen to ale vyvrací teorii pravičáka vševědoucího, že revoluce nemají žádné logické opodstatnění, jsou jen tak z plezíru nudícího se žebráka, bezdomovce, nezaměstnaného či jiné socky bolševické.
Ano. To co píše Tomský je jedním z důvodu pravičácké, sebezničující přirozenosti. A tuto nepřirozenou přirozenost pak ukončí buď říjnová revoluce v listopadu, nebo spasitel Adolf.
23. 05. 2011 | 10:56

ali napsal(a):

Tomský
díky za krásný článek

diskutéři
díky za skvělý zážitek, zvláště od těch levicových..
už dlouho jsem se tak nepobavila a znovu utvrdila,
že levice je zbytečný a drahý přepych
23. 05. 2011 | 11:10

fred napsal(a):

Kritik napsal(a):
"Stojí za zamyšlení, zda dnešní "přežraná společnost" neprodukuje až příliš mnoho takových, kteří vlastní tolik, že to nemohou spotřebovat za celý svůj život a ani jejich potomci ne."

Pane Kritiku, nemohl byste mi poradit, kde se mám přihlásit, aby taky ze mě společnost vyprodukovala osobu, která nebude vědět co s penězma? Zatím jsem si na všechno musel vydělat sám a společnost jen tiše přihlíží s nataženou dlaní.
23. 05. 2011 | 12:37

pich napsal(a):

Milá vnučko nickem ali. Přestav si, že by jsi byla tady sama a okolo samé ali, rumy, ládici, modré sojky, supi, či jiní podobní ptáčci.
Kdo by vás živil, komu by jste spílali a tak báječně se bavili ve svém těžkém pracovním procesu, od půlnoci do půlnoci.
A neříkej mi, že už jsi v důchodu, jako těžce postižená a perzekuovaná bolševiky rudými.
23. 05. 2011 | 13:14

ali napsal(a):

pich
tak to je největší bomba, jakou jsem četla..jestli ty mě živíš, tak jsem indickej bůh srandy..
jinak samozřejmě díky za každé nové socky tvého ražení, neboť jsi nesmírně roztomilý..
23. 05. 2011 | 14:37

SuP napsal(a):

Vy pichu -
Zkuste mi naznačit, jakým způsobem mě živíte. Nebude to asi jednoduché, protože jsem blbej, ale určitě by to stálo aspoň za pokus.
23. 05. 2011 | 15:34

Tencokida Hnuj napsal(a):

SuP
Pardon - že jsem tak vlezlý...
Ale tuhle jsem zahlíd picha, jak jde někam s Petriho miskou s agarem...
:((
24. 05. 2011 | 00:16

stále rebel napsal(a):

Pro pich.
SuPovo varování neberte na lehkou váhu a raději nic nezkoušejte.
24. 05. 2011 | 14:58

Marek Kobera napsal(a):

To Noname: Myslím, že jste to celkem vystihl. Škoda, že tu nemáte blog Vy.
31. 05. 2011 | 09:12

Horák napsal(a):

Už je čas aby konečně přišli HOTENTOTI s bubínky a naučili skákat ČECHY v ČÍNSKÝCH teniskách = Hop Čech Hop. Kdo neskáče -není čech . HOP - HOP......
12. 06. 2011 | 12:05

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Aktuálně.cz Blog · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartošová Ela · Bavlšíková Adéla · Bečková Kateřina · Bednář Vojtěch · Bělobrádek Pavel · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Blažek Kamil · Bobek Miroslav · Boehmová Tereza · Brenna Yngvar · Bureš Radim · Bůžek Lukáš · Byčkov Semjon C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Davis Magdalena · Dienstbier Jiří · Dlabajová Martina · Dolejš Jiří · Dostál Ondřej · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořák Jan · Dvořák Petr · Dvořáková Vladimíra F Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Fendrych Martin · Fiala Petr · Fibigerová Markéta · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gargulák Karel · Geislerová Ester · Girsa Václav · Glanc Tomáš · Gregorová Markéta · Groman Martin H Hájek Jan · Hála Martin · Halík Tomáš · Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hapala Jiří · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hladík Petr · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holásková Kamila · Holmerová Iva · Honzák Radkin · Horáková Adéla · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrabálek Alexandr · Hradilková Jana · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hülle Tomáš · Hušek Radek · Hvížďala Karel CH Charanzová Dita · Chlup Radek · Chromý Heřman · Chýla Jiří · Chytil Ondřej J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jelínková Michaela Mlíčková · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Karlický Josef · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Pavel · Klíma Vít · Klimeš David · Kňapová Kateřina · Kohoutová Růžena · Kolaja Marcel · Kolářová Marie · Kolínská Petra · Kolovratník Martin · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Koutská Petra Schwarz · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kučerová Karolína · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kupka Martin · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Maláčová Jana · Málková Ivana · Marvanová Hana · Mašát Martin · Měska Jiří · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Mittner Jiří · Mrkvička Jan · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Návrat Petr · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Nosková Věra · Nouzová Pavlína · Nováčková Jana · Novák Aleš · Novotný Martin · Novotný Vít O Obluk Karel · Oláh Michal · Ouhel Tomáš · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Pavel Petr · Pavelka Zdenko · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Peksa Mikuláš · Pelda Zdeněk · Petrák Milán · Petříček Tomáš · Petříčková Iva · Pfeffer Vladimír · Pfeiler Tomáš · Pilip Ivan · Pitek Daniel · Pixová Michaela · Plaček Jan · Podzimek Jan · Pohled zblízka · Polách Kamil · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rakušan Vít · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Reiner Martin · Richterová Olga · Robejšek Petr · Rydzyk Pavel · Rychlík Jan Ř Řebíková Barbora · Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schneider Ondřej · Schwarzenberg Karel · Sirový Michal · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobíšek Pavel · Sokačová Linda · Soukal Josef · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Strmiska Jan · Stulík David · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Sýkora Filip · Syrovátka Jonáš Š Šebek Tomáš · Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Šindelář Pavel · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špalková Veronika Krátká · Špinka Filip · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štern Ivan · Štern Jan · Štětka Václav · Štrobl Daniel T Táborský Adam · Tejkalová N. Alice · Telička Pavel · Titěrová Kristýna · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomek Prokop · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Tůma Petr · Turek Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vacková Pavla · Václav Petr · Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Vančurová Martina · Vavruška Dalibor · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Vhrsti · Vích Tomáš · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojtěch Adam · Vojtková Michaela Trtíková · Výborný Marek · Vyskočil František W Walek Czeslaw · Wichterle Kamil · Wirthová Jitka · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zima Tomáš · Zlatuška Jiří Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy