Nad Tatrú sa blýsklo,

25. 10. 2011 | 11:12
Přečteno 4112 krát
napadlo mě při čtení o slovenské vládní krizi. Pod Tatrami padla vláda a to je větší bouřka než holandský a finský kompromis s euroskeptiky, které na rozdíl od té slovenské, tamní vlády umí vtělit do politického procesu. Slovenská koaliční trojka, nepochybně zbabělá a zastrašená Bruselem, stačí si přečíst rozhovor s financministrem Miklošem v českých lidovkách (chybu s přijetím eura ani dnes nepřizná a Slováky straší nedozírnými důsledky), tohle neuměla a možná ani nechtěla, přestože možností měla několik, a raději natruc postavila všechno na hranu hlasování o důvěře – a padla. Dobře ji tak, když je hloupá!

A přesto škoda, vždyť si tvrdším postojem měla a mohla vyjednat výjimku.

A co na to slovenský volič? Ten, na rozdíl od českého, který je chytrý jen proto, že nemá euro, musí být pořádně zmaten. Už tím, že slovenská média a zbabělí politici dělají z podtatranského hrdiny Richarda Sulíka politického autistu a fackovacího panáka, ale jistě i proto, že v ekonomii neznalé populaci, musí do jisté míry záviset občan na víře a bohužel důvěřovat své „elitě.“ A jak si má vysvětlit, že všechny státy eurozóny rozšíření eurovalu bez problému schválily, stejně jako jej podle podivného ústavního pořádku na druhý den v potupném reparátu padlé vlády odhlasovala velká většina slovenského parlamentu? Je snad předseda strany Spravedlnosti a svobody jediný pan neomilný? Není náhodou zaťatý primitivní fundamentalista, jak píšou někteří čeští komentátoři? Jenomže tady už nešlo jenom o pravdu ekonomickou, ale o problém morální a vpodstatě dokonce absolutní, který jeho postoj ospravedlňuje. Odkdy prosím mají chudé státy v tzv. solidární unie dotovat bohaté? A navíc řecké podvodníky. Tahle první vzpoura svědomí je nejen slovenský problém, ale i celé Unie, a proto jsou slovenské otřesy možná předzvěstí velkého celoevropského zemětřesení. Tuhle krizi totiž nakonec zaplatí každý z nás.

Vysvětlení proč může mít jeden pravdu proti všem je poměrně prosté, přestože tomu tolik lidí v sekularizované Evropě nerozumí. Je totiž třeba pochopit, co je to víra, ale ne ta transcendentální, ta světská. Od Západního schizmatu (1378 - 1417), velké krizi papežství, ve které sehráli i Češi svou roli (Kostnice 1415), se postupně hroutil středověký dualismus moci světské a moci duchovní, který udržoval moc světskou v podřízeném postavení pragmatismu – nedovoloval ji, aby se příliš pletla do nebezpečných věcí duchovních, od toho tu byla církev. Pád papežské „neomylnosti“ dvou papežů a vzniklé vakuum přispěl k růstu světských ideologií založených na víře – humanismu, racionalismu, osvícenství, nacionalismu, socialismu, nacionálnímu i internacionálnímu socialismu, až po tu dnešní víru v europeismus – jeden evropský národ pod vládou nadnárodní vlády národních politiků a permanentní byrokracie. Proto má evropská unie založená na modelu katolické církve své koncily, svůj sbor kardinálů vyslanců, své konkláve, synody, své dogmatické komise, kanonické právní soudy, své svátky i svého trojjediného boha – unie, integrace, euro. Laikům ponechává jakousi farní lokální autonomii, ale do svého mocenského centra přihrne jenom věřící. A tak musí kariérní politici dělat kariéru mezi dvěma póly. A proto Radičová, Mikloš i Dzurinda se navzdory všem svým původním předsevzetím a představám vrací z Bruselu převychováni a svým spoluobčanům vyhrožují blíže nespecifikovanou tragédií. Takový je pozitivistický fundament téhle víry – jakmile je dohoda ústředního výboru Merkózy na světě, platí pro všechny parlamenty.

Jenomže za ideologickou dohodou vidíme názorně chování popíračů nepříjemné reality. Nejdříve mýty o Řecku a evropské solidaritě, která nepřipustí bankrot ani v eurozóně. Politici se museli vymlouvat, aby zakryli krizi hypoteční, protože banky kupovali masivně státní (neriskantní) dluhopisy. Nepomohly ani další nákupy ECB a půjčky na zástavu za ještě drahé dluhopisy ani menší odpisy bankovních ztrát za Řecký dluh. Teď aby voličům vysvětlovali, proč mají znovu platit podruhé za banky a proč je nezachránili rovnou i s úpisy. Velký problém teď čeká hospodářsky slabší Francii, které hrozí navýšení a tím i zdražení státního dluhu neboť má jižních obligací relativně nejvíc. Jediná šance tisknout inflanční peníze, dá-li se na něčem tak strašlivém vůbec dohodnout. Oddálení bankrotu Řecka (dotace do pomalu klesajícího nafouklého státního provozu) bude teď stát zhruba desetkrát tolik, než kdyby ideologie nebylo, zločinná vláda vyhoštěna byla z eura a dluhy solidárně odepsány. Pozdě bycha honit. Ale ani bankrot v eurozóně ani přiměřenější státní výdaje a vyrovnaný rozpočet vnitřně slabým ekonomikám se silným eurem nakonec nepomůže. Společná měna bude mít vždycky špatnou jednotnou úrokovou míru a ta povede ke špatným investicím a další krizi. Neznám ekonoma, jenž by tuhle pravdu nepřiznal, je-li však věřící, bude tvrdit, že to severní Evropa utáhne. A tak proti víře v samospasitelné euro stojí neúprosná logika a fakta ekonomie (i Sulíkova fundamentální nepolitická pravda), a přestože neznáme poločas rozpadu, ani nevíme jak to bude probíhat, nakonec budovatele jednotné eurozóny porazí.

A tak se nedivme, že ti, kteří to pochopili mají nekompromisní problém svědomí.

Týždeň, 24.10. 2011

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Emil napsal(a):

Sulik chce byt asi malym slovenskym Klausem, Tomsti a Bednarove budou vzdycky padat na zadek pred tim kdo hodi unii klacek pod nohy. Zde je nutne si uvedomit na jake urovni by bylo dnes Slovensko bez E.U. Cele roky jen brali, a kdyz bylo potreba take neco dat, objevili se Sulikove, za potlesku Tomskych ,Machu a Bednaru..
25. 10. 2011 | 11:52

schlimbach napsal(a):

Emil
myslím, že vaše hodnocení vychází z nějaké "víry" v neomyslnost EU. Pokud byste nachvíli tuto víru opustil a použil mozek, zjistil byste, že na eurovalu něco zatraceně zapáchá a nejen na něm...
25. 10. 2011 | 12:01

bob napsal(a):

schlimbach
Čím to tam zapáchá víc než u nás?
Děkuji
25. 10. 2011 | 12:25

Divobyj napsal(a):

Pan Tomský

Dobře napsáno.
Možná by bylo vhodné doplnit,že zachováním české koruny vznikla pouze KRÁTKODOBÁ výhoda.S případným pádem Eura totiž padne i ona.
25. 10. 2011 | 12:29

Terkelica napsal(a):

Já se osobně domnívám ,že ZRADA společných zájmů,je slovenskou historyckou tradicí .
Proto nebudou mít v úctě společné zájmy EU.
25. 10. 2011 | 12:29

Marcus Agrippa napsal(a):

Tak ono už Řecko může i za nezaměstnanost v ČR?! Dost směšné. Jedno geniální řešení měl P.Mach - zrušme minimální mzdu a lidé budou rádi brát práci za hrubou mzdu kolem 5000 kč - a hned bude po nezaměstnanosti. Když podobné hlouposti šíří děti placené pol.stranami, tak se nad tím člověk pousměje a zaťuká si na čelo, ale P.Mach by trochu rozumu už mohl mít. Totéž platí o p.Tomském - při jeho pokročilém věku.
25. 10. 2011 | 12:31

Mariana Holigová napsal(a):

Jen na okraj: autor předpokládá papežskou neomylnost již ve 14. století, ale ta byla přijata až na 1. Vatikánském koncilu v roce 1870 v konstituci Pastor aeternus. Pokud staví svoje úvahy na podobných omylech, pak...
25. 10. 2011 | 12:33

voroshilov napsal(a):

Ja jsem docetl do vety:Velky problem ted ceka hospodarsky slabsi Francii...
No jestli Francie je hospodarsky slaba tak uz se muzeme vsichni zahrabat,buh zehnej vsem sovetologum!
25. 10. 2011 | 12:41

český maloměšťák napsal(a):

V dobách krizí se vždy vyrojí spousty falešných proroků.
Po krizi kývnou rameny...a odcházejí do své rachoty.
Těžší vyrovnání s realitou však čeká ty falešné proroky, jimž zvednou DPH na knihy.

Ti si před odchodem do rachoty vždycky odplivnou a zaklejou. Jak jsou všichni kolem proradní a zbabělí.....a hloupí.....
25. 10. 2011 | 12:48

trávníček napsal(a):

Vždy čtu až do první hrubky, pak neomylně (nebo neomilně??) končím
25. 10. 2011 | 12:49

Tupelo napsal(a):

Docela by me zajimalo, cim nebo jak Brusel zastrasil slovenskou pravicovou vladu, pro autora by nemel byt problem to rozvest (mohl by to vzit jednim smahem i s udajnym zastrasovanim Irska, pohadka ze stejneho soudku ;)), zvlast kdyz je to tak 'nepochybne'.

Jinak souhlas s Emilem v prvnim prispevku, politicki kteri nasli svuj gral, totiz ze za vse zle muze EU (a bruselske zastrasovani), maji docela jednoduchou praci...
25. 10. 2011 | 12:55

Standa Novák napsal(a):

Mě by docela zajímalo, kdyby autor vysvětlil proč v nadpisu napsal Tatrú. Chtěl urazit Slováky? Nebo je to jen pokus o hloupý vtip? Chce se nám tady prezentovat jako znalec slovenských poměrů a u toho ani neví, že diftong ou je také ve slovenštině?
25. 10. 2011 | 13:11

vico napsal(a):

Tomský působí až slitovně. Dokonce sekl do textu kardinální hrubku. Je to až dojemná óda na hrdinu Sulíka. Až má jeden obavy, že nám pan Tomský takzvaně zesulíkatí. Sulík sem Sulík tam. I zželelo se srdce mé a proto jsem se rozhodl věnovat panu Tomskému gruzínskou píseň Sulika, kterou měl velmi rád J.V.Stalin. Nejprve originál a pak překlad.

Suliko
Sachvarlis saflavs vedzebdi,
Ver vnakche dakarguliko,
Gulamoskvnili schirodi:
"Sada kchar, čemo Suliko"!
Ekalši vardi ševnišne,
Oblad rom amosuliko,
Gulis fanckalit vkitkchavdi:
"Šen kchom ara kchar, Suliko"

Sulganabuli bulbuli
Fotlebši mimaluliko.
Mivekchmatkbile čitunas:
"Šen kchom ara kchar Suliko"

Šeifrthkiala mgosanma,
Kvavils niskarti šeakcho,
Čaivknes-čaičikčika,
Titkos stkva:"diakch, diakcho"!

Hledat milé hrob šel jsem v dál,
mučil srdce mé bol a žal.
/:Tebe budu mít věčně rád,
kde jsi, Suliko, dej mi znát:/.

Tu jsem vísce blíž růži zřel,
slzou v ní se déšť rosy chvěl.
/:Je tak svěží dál kvítek tvůj,
milá Suliko, světe můj:/.

Aby růži své blíže byl,
slavík do větví k ní se skryl.
/:Cožpak tady spíš, ptám se já,
řekni Suliko, dívko má:/.

Vnořil zobák svůj v růže květ,
slavík v noci, v tmách začal pět.
/:Lesem píseň zní tajemná,
jak by říci chtěl, jsem to já.:/
25. 10. 2011 | 13:13

trubka napsal(a):

za što, za što te mam rad
henten server si poklad
denno denno sa mi stiska
aj ked nad Tatrou sa blyska
ustami Suliko nam Vico zapiska
25. 10. 2011 | 13:57

český maloměšťák napsal(a):

http://online.wsj.com/article/BT-CO-20111025-707277.html

"...Germany is "pushing hard" for banks to take a 60% writedown on their holdings of Greek government bonds, but France insists the cut shouldn't be much higher than 40%, a view which is shared by banks.

The banks fear that a 60% cut wouldn't be deemed voluntary and could trigger a raft of claims for insurance contracts, known as credit default swaps, to cover bond losses, according to senior euro-zone and International Monetary Fund officials.

"The intention for the 60% haircut was conveyed to the banks on Sunday. So Germany seems to be getting its way although there is still room for a compromise at around 50%. It will become final tomorrow [Wednesday] at the euro-zone summit," a euro-zone official with direct knowledge of the matter told Dow Jones Newswires. ..."

"..."There are concerns within the IMF and European Central Bank on what such [a] deep cut could trigger. But Germany and other northern countries are convinced it is what is needed to bring Greece's debt to sustainable levels," an IMF official said. ..."
25. 10. 2011 | 14:12

Silvie napsal(a):

"Zajímavé je sledovat, kdo a proč se stále brání neodvratnému krachu Řecka a poctivě přiznané rekapitalizaci bank, což je asi jediná cesta, která může eurozónu uchránit od tvrdého nárazu. Euro bylo od počátku nejen politickým, ale hlavně francouzským projektem. Pro Paříž to byla cesta, jak přes Evropskou unii udržovat iluze o velké Francii. Když se dala politicky zobchodovat za souhlas se sjednocením Německa, tehdejší prezident Francois Mitterrand neváhal.

Do integrace eurozóny se pak naplno pustily francouzské banky a tady je potřeba hledat hlavní vysvětlení, proč je dnes krize tak těžko řešitelná. Proč mají v ohroženém jižném pásu nejvíc peněz právě banky z Paříže? Iluze, že euro dovoluje bez rizika kurzových ztrát a státních bankrotů dobře vydělat v zemích, kde se za půjčky přece jen platí o něco vyšší úroky než ve Francii nebo v Německu, přece muselo stejně svádět finančníky ze všech zemí měnové unie. Proč si řecké a španělské dluhopisy tak masivně nenakupovali Holanďané se svým silným bankovnictvím? Proč jich Němci mají podstatně méně?

Blízkost francouzských politických a ekonomických elit je podobná, jakou prožíval Martin Roman s českými politiky. A nejde jen o společné promenády po molech v marinách. Ty vztahy jsou podobné i tím, že byznysmeni jsou v páru tím silnějším až dominantním. Velké banky napůjčovaly politikům na budování jejich snu o společné měně. Logicky čekaly, že na tom obchodě neprodělají. Proto se dnes Francie tak brání krachu Řecka a přiznání skutečného stavu bank. Peníze francouzských finančníků pomáhaly deset let udržovat iluzi, že společná měna funguje. Bez jejich půjček by Řecko, Portugalsko a nejspíš i Španělsko už před lety zasáhl ekonomický útlum a podstatně vyšší nezaměstnanost, protože v eurozóně rychle ztrácely schopnost konkurovat. A možná by včas začala kritická debata."

Lenka Zlámalová-Euroskop
25. 10. 2011 | 14:36

JAHA napsal(a):

Ad: autor
"Vysvětlení proč může mít jeden pravdu proti všem je poměrně prosté, přestože tomu tolik lidí v sekularizované Evropě nerozumí. Je totiž třeba pochopit, co je to víra, ale ne ta transcendentální, ta světská. Od Západního schizmatu (1378 - 1417), velké krizi papežství, ve které sehráli i Češi svou roli (Kostnice 1415), se postupně hroutil středověký dualismus moci světské a moci duchovní, který udržoval moc světskou v podřízeném postavení pragmatismu – nedovoloval ji, aby se příliš pletla do nebezpečných věcí duchovních, od toho tu byla církev. Pád papežské „neomylnosti“ dvou papežů a vzniklé vakuum přispěl k růstu světských ideologií založených na víře – humanismu, racionalismu, osvícenství, nacionalismu, socialismu, nacionálnímu i internacionálnímu socialismu, až po tu dnešní víru v europeismus – jeden evropský národ pod vládou nadnárodní vlády národních politiků a permanentní byrokracie."

Ja viem, ze ste "renomovany" pisatel (jemne povedane) do roznych kvazimienkotvornych medii (napr. aj slovensky "Tyzden" trageda slovenskej mienkotvornosti Hriba), ale tu ste z historickeho hladiska trafil Marisku ("strielal na lisku, trafil Marisku...").

Obdobie, o ktorom pisete, bolo z hladiska historie jedno z NAJPODSATNEJSICH. Islo vtedy cca 200 rokov o boj medzi snahou tzv. koncilionarov PROTI papezovi. Ak by boli vyhrali koncilionari, dnes by bol papez peknou babkou, ktora by nerozhodovala o NICOM v katolickej cirkvi, plnila a prezentovala by iba to, na com by sa koncilionari, ako KOLEKTIVNA HLAVA cirkvi DOHODLA. Aj pre tento boj bol nakoniec Hus odsudeny, napriek tomu, ze mal "glejt" cisara, ze sa mu nesmie nic stat!!! Takze to bol vysledok vnutorneho ZASADNEHO 200 rocneho boja vo vnutri cirkvi. (Pre vseznalkov poznamenam, ze vtedy neexistovala luteranska, ani ina odstiepenecka cirkev a NAOPAK, VSETKO bolo pripravene na zjednotenie vychodnej cirvi so zapadnou. Zasa by bolo petrebne TROCHU POSTUDOVAT a potom davat nejake historicke priklady. No ale, to by sme chceli od ludi odkojenych falzifikatmi velmi vela, to chapem. Je lepsie si pozriet nejaky falzifikat - napr. film o Husovi, Zizkovi..., nez si precitat a spoznat skutocne ciny tychto ludi, dobu a okolnosti a spoznat, co za tym vsetkym stalo (boj Nemcov, Francuzov, Spanielov a Talianov a boj koncilionarov o nadvladu v cirkvi a odnatie rozhodovania papezovi, ergo, o KOLEKTIVNE rozhodovanie vo VSETKYCH veciach vierouky. Nakoniec sa to koncilionarom podarilo. Ale iba za cenu odtrhnutia sa od vseobecnej cirkvi. No a potom nasledovalo to, co je zrejme dodnes. Odtrhnutie sa od odtrhnutych...
25. 10. 2011 | 14:39

Pepa Řepa napsal(a):

Stejskal
jsem sice jen blbá řepa a nejsem ajznbón, ale od kdy je Sao Bento
http://www.gooporto.com/porto-sights/sao-bento-station.html
ve Španělsku? Už ten název sao Bento.
http://aktualne.centrum.cz/zahranici/fotogalerie/2011/10/25/architektura-nejkrasnejsi-nadrazi-sveta/#utm_source=blog.aktualne.centrum.cz&utm_medium=carousel
25. 10. 2011 | 14:40

Silvie napsal(a):

Emil,

jelikož mám na Slovesku příbuzné, tak bych vás ráda ujistila o tom, že z přijetí eura neměl nikdo soudný radost (možná podnikatelské kruhy). Stejně jako v Itálii, kde jsem to zažila na vlastní kůži, i na Slovensku ceny začaly šplhat směrem nahoru. Slováci tady při každé příležitosti nakupovali potraviny, protože je to přišlo podstatně levněji, jejich životní úroveň šla prudce dolů, nikoliv nahoru.
Je dosti sporné, jestli dostali od unie víc, nežli do ní nyní budou muset nacpat.
A jaksi neberete v úvahu to, že nyní riskují těmi nenávratnými půjčkami do onoho mytického eurovalu svou vlastní existenci. Paradoxně ji neriskují pro své,ale cizí dluhy!!!!!

Myslíte,že má někdo právo to po nich chtít?!

Vy byste pro zadluženou sestřenici z třetího kolena obětoval život vlastních dětí?!
25. 10. 2011 | 14:47

Marcus Agrippa napsal(a):

Silvie:
nepřehánějte. Slovenský podíl má činit 7,7 mld., což je po Kypru druhý nejnižší příspěvek. A pokud se dostaví další obtíže, tak budou moci čerpat všichni - včetně Slovenska ( ne ČR ). Já myslím, že si Slováci rychle spočítali pro a proti.
25. 10. 2011 | 14:57

stejskal napsal(a):

Šmarjá, pane Pepo Řepo,

to já nevím, znám jen jen krabičky obentó (to je většinou velká dobrota).

No, snad nám svatý Benedikt odpustí. Každopádně díky za upozornění. A hezký den.

Libor Stejskal
25. 10. 2011 | 15:01

voroshilov napsal(a):

Vico:
Bez urazky ale takove Suliko stoji za prd...
Gruzinske tance jsou veselejsi:
http://youtu.be/72iiZAUMku0
25. 10. 2011 | 15:06

Silvie napsal(a):

M.A.
V porovnaní k HDP je príspevok Slovenska do eurovalu druhý najvyšší v rámci krajín eurozóny. 53222730
Verejný dlh Estónska činí len 6,6 percenta HDP, zatiaľ čo napríklad Taliansko a Grécko majú cez sto percent a priemer EÚ je 80 percent. Nováčik eurozóny do eurovalu pošle až 14 percent svojho HDP. Slovensko je na druhom mieste s 11,7 percentami.

Na euroval doplatí v pomere k svojmu bohatstvu najviac Estónsko, ktoré je paradoxne v eurozóne až od tohto roka. A ktoré je rozpočtovo nejdisciplinovanější člen EÚ - verejný dlh k HDP na konci roku 2010 predstavoval len 6,6 percenta, oproti tomu Slovensko má 38 percentný dlh v pomere k HDP a priemer EÚ je 80 percent.

Euroval v súčasnej podobe môže Estónsko vyjsť až na 13,9 percenta jeho HDP, teda dvojnásobok súčasnej výšky dlhu.
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Druhý najväčší príspevok v pomere k HDP bude mať Slovensko - euroval ho vyjde na 11,7 percenta HDP.
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Na opačnom konci je Luxembursko, ktoré Európsky fond finančnej stability vyjde na 3,8 percenta HDP veľkovojvodstva. Nasledujú Holandsko, Rakúsko a Belgicko, ktoré dajú na euroval zhodne po 7,6 percent HDP.

Euroskop
25. 10. 2011 | 15:11

Silvie napsal(a):

M.A.

A ještě bych dodala, že se o dalším navyšování eurovalu nepochybuje, tudíž tato částka nebude zdaleka konečná.
Proto EU potřebuje další plátce ,nikoliv členy.

Pokud se domníváte, že tak malou ekonomiku,jakou je ta slovenská, nemůže v téhle době těch, podle vás zanedbatelných, sedm miliard, položit, tak jste hodně velký optimista. Nakonec to nejsou moje úvahy, nýbrž úvahy ekonomů.
Někde nejspíš budou chybět.
25. 10. 2011 | 15:19

Marcus Agrippa napsal(a):

Silvie:
ten přepočet na HDP je docela zvláštní.
Z ekonomu:
Slovensko se minulý týden dostalo do světel reflektorů kvůli dramatickému schvalování navýšení garancí pro takzvaný euroval, fond určený k záchraně problémových evropských zemí. Za odkývnutí zvýšení celkových garancí fondu ze 440 na 780 miliard eur typickou unijní cestou - tedy opakovaným hlasováním po prvním "ne" - zaplatila země vysokou cenou: pádem vlády. Důvodem pro politické spory na Slovensku byla především výše příspěvku do fondu, byť nepředstavovala alespoň prozatím reálné peníze. Celkem má činit slovenský podíl 7,7 miliardy eur. Po přepočtu by tak na každého obyvatele "připadlo" zhruba 1400 eur, což je po Kypru druhý nejnižší příspěvek. Pro porovnání: na každého Němce nebo Francouze po navýšení vyjde zhruba 2500 eur, u Lucemburčana dokonce 3800 eur. Proč se tedy Slováci bouřili, jestliže měli přispívat prakticky nejméně?
25. 10. 2011 | 15:22

český maloměšťák napsal(a):

A já pořád - co mi tu chybí - aby blog byl dokonalý.
A on to byl JAHA s papežem.

Dokonáno jest. Sbohem. :))
-------------------------------------------------------------
Přečtěte si něco o páce a o tom, jak má být dluh restrukturalizován. Mj - do jaké doby.
Až pak tady šiřte paniku.
25. 10. 2011 | 15:32

slovač napsal(a):

Mikloše bylo již dávno potřeba poslat k čertu. Zk..vil vždy všechno, na co sáh. No a ukrutně nesympatickej živel. Nikdy víc jej není třeba pustit ke korytu. Je to memento porevoluční doby.
25. 10. 2011 | 15:34

JAHA napsal(a):

Ad: tenco alias malomestak

Som rad, ze ste zareagoval. Aj ked som ocakaval (blahove) nieco k veci, co som napisal☺.
25. 10. 2011 | 15:37

JAHA napsal(a):

Co sa tyka NEOPRAVNENE vysokeho podielu Slovenska na haseni dlhov, ktore sposobili ini, tak s tym uz sa vela neda urobit. Bez akehokolvek ODPORU to prijal Fico. Po revolte Sulika sa to mohlo zmenit, pokial by Fico VEREJNE pred jednanim tejto vlady v Bruseli neprehlasil, ze pokial to neodsuhlasi terajsia vlada, (a padne), tak to odsuhlasia smeraci. To aj urobili. Ak by nevydal toto vyhlasenie, verchusky EU by MUSELI Slovensku aspon v niecom ustupit - teda, aby sme ako najchudobnejsi platili najmenej, alebo vobec. Ale socialisticka internacionala funguje a Fico uz raz bol odstaveny. Takze zradit vlastnu krajinu je vyhodnejsie, ako stratit pozicie medzi socialistickou Europou s jej rovnostarskym sialenstvom. A toho cloveka budu ludia v marci s radostou volit☺. Nuz, treba lepsi priklad schizofrenie slovenskych volicov?
P. S. Je mi pritom jasne, ze smerujeme k "opozicnej zmluve" Smer - Sdku po vzoru Ceska.
25. 10. 2011 | 15:49

Marcus Agrippa napsal(a):

JAHA:
proč jste do EU vstupovali?! Euro vám snad někdo vnucoval?
25. 10. 2011 | 15:54

dalimír napsal(a):

Slovenští politici jsou ještě větší vykukové jako ti naši ! Ale v součtu na to samozřejmě nejvíce doplatí obyčejný občan ! Co ale s tím ??? Dl.
25. 10. 2011 | 15:57

Čehúň napsal(a):

Jen vydržte, Slováci. Věřte Ficovi.
Jsem rád, že současná vláda to má spočítáno. Bylo již načase.
25. 10. 2011 | 15:58

Mard napsal(a):

trávníček napsal: Vždy čtu až do první hrubky, pak neomylně

Ono totiž může být neomylně od "mýliti se" stejně jako neomilně od "milený" s předponou neo- (viz. neocon). Třeba měl autor na mysli že Sulík je novodobý milec! Ostatně dále v textu je neomylně uvedeno správně, takže je to na vážkách :-)
Na druhou stranu hnípati se ve formě a nikoliv obsahu je činnost dosti odporná, stejně jako dišputace ad personam respectivo ad hominem místo dišputace ad rem jest pokleslou a měli bychom se jí raději vyvarovati.
25. 10. 2011 | 16:13

JAHA napsal(a):

Ad: Marcus Agripa

Bavime sa o tom, alebo o niecom INOM? Pri vstupovani boli zname take veci ako dnes? Boli sucastou pristupovej dohody? Vstupoval kazdy z "novych" krajin EU , kto DOKAZAL SPLNIT NAROCNE KRITERIA? Slaba cast mozgu zachovavajuca urcity druh informacii? Nevstupili ste preto, ze ste NECHCELI, alebo preto, ze ste NESPLNOVALI PRISNE kriteria? Myslite si, ze nejakym "machrovanim" sa vyhnete dosledkom krizy? Vazne v to verite? Marcus a k tomu Agripa?☺.
25. 10. 2011 | 16:22

michal napsal(a):

Uvidíme.
Věštím každopádně Sulíkovi vzestup preferencí v dalších volbách.
25. 10. 2011 | 16:23

JAHA napsal(a):

Ad: Marcus Agripa

P. S. Este som zabudol - Velka Britania, Dansko, Norsko, Svedsko, Svajciarsko a - CESKO?☺.
25. 10. 2011 | 16:24

Mard napsal(a):

Marcus Agrippa napsal:Slovenský podíl má činit 7,7 mld., což je po Kypru druhý nejnižší příspěvek.

Pěkně zavádějící argumentace :-) Jednak nemáte pravdu, stačí se podívat na http://en.wikipedia.org/wiki/European_Financial_Stability_Facility a uvidíte, jaké jsou podíly jednotlivých zemí a uvidíte že méně než Slovensko má podíl: Slovinsko, Estonsko, Lucembursko, Malta a Kypr. A za druhé je to stejné, jako kdyby jste napsal, že Slovensko zaplatí jen jednu 27-minu toho, co Německo. Na druhou stranu vše je relativní. Němci budou pracovat na svůj díl mnohem kratší dobu než Slováci na svůj podíl.

Doporučuji přečíst: http://strana-sas.sk/file/579/ESFS-a_road_to_socialism.pdf
25. 10. 2011 | 16:33

Marcus Agrippa napsal(a):

JAHA:
ale problémy se snad daly čekat ne?! I když z toho co předvádí evropské banky se EU mohla poučit u nás - jejich socializace ztrát nás přišla na nějakých 700 mld. Jenže nechat"položit"celý evropský bankovní systém?! Každopádně EU by měla výrazně posilovat svůj dohled a podíl - něco za něco.
7 bodů, které navrhuje G.Soros:
http://byznys.ihned.cz/index.php?article%5Bid%5D=53358470&article%5Bsurvey%5D%5Baction%5D=vote&article%5Bsurvey%5D%5Banswer_id%5D=1166980&p=027000_d
25. 10. 2011 | 16:34

Marcus Agrippa napsal(a):

Mard:
nemáte pravdu? To jsou informace z ekonomu.
25. 10. 2011 | 16:36

Mard napsal(a):

JAHA napsal: Co sa tyka NEOPRAVNENE vysokeho podielu Slovenska na haseni dlhov, ktore sposobili ini, tak s tym uz sa vela neda urobit. Bez akehokolvek ODPORU to prijal Fico.

Fico je populistický kretén, který vyhandloval kurz přechodu ze SKK na EUR na nesmyslnou hodnotu, aby důchodci měli pocit že mají něco v ruce a vůbec mu nedošlo, jak tím zhorší situaci vývozcům a celému státu. Naštěstí pro něho, je mezi Slováky ještě větší procento tupohlavců než mezi Čechy, takže mu současný neúměrný podíl na ESFS moc neotloukají o hlavu. Zajímavé, jak populisté typu Goebbelse či LePena umí oblbnout široký počet voličů. Holt máme opravdu takové politiky jaké si zasloužíme :-(
25. 10. 2011 | 16:38

Mard napsal(a):

Marcus Agrippa napsal: To jsou informace z ekonomu.

Aha. Nojo :-) On taky Bakala píše, jen co se mu hodí. Je potřeba se dívat na primární zdroje a ne naslouchat kovaříčkovi. Bohužel, dnes už je lepší ověřit všechno dvakrát a stojí to moc času. Na druhou stranu, když Řekové mohli falšovat ofiko statistiky řadu let, tak některé věci ani ověřit nejdou :-(
25. 10. 2011 | 16:41

človíček napsal(a):

Panebože. Proč si musíme sami sobě lhát a vymýšlet nová slova, když existují slova známá a srozumitelná. Nebylo by lepší použít slovo "bankrotova", než "restrukturalizovat dluhy".
Každý by to ihned pochopil a bylo by po iluzích.
25. 10. 2011 | 16:42

Marcus Agrippa napsal(a):

Mard:
a vy ty primární zdroje máte?! Jste snad europoslanec?! Jinak Babiše si hluboce vážím - člověk, který to nemá vůbec zapotřebí, věnuje svůj volný čas na zlepšení úděsného stavu v ČR.
25. 10. 2011 | 16:45

Mard napsal(a):

Marcus Agrippa napsal: 7 bodů, které navrhuje G.Soros:

Ano, to jsem si přečetl v blogu na FT a usoudil jsem že si zase chce namastit kapsu na kolaterálních dluhopisech, že už zřejmě vývar z libry rozfofroval. Soros je tvrdý kapitalista, i když vypadá jak milý dědeček z pohádky. Jemu jde hlavně o jeho vlastní prachy. I když v jeho hedgeových fondech moc řeckých papírů nemá: http://www.gurufocus.com/StockBuy.php?GuruName=George+Soros&p=541&updown=down&order=change Možná se bojí že mu padnou ty banky, jejichž shares má nekoupený.
25. 10. 2011 | 16:46

JAHA napsal(a):

Ad: Mard

Chceli ste dat otaznik, alebo vykricnik?
Lebo Marcus, ako jeho plebejsky predchodca, pletie piate cez deviate. Nepise NIC o TOM, ake boli nastavene podmienky pred asi 6-8 rokmi (pripomeniem PLEBEJCOVI, ze bolo takzvane prechodne obdobie, kedy sa urcite podmienky museli plnit, aby ste mohli vobec poziadt o moznost vstupit do jednania o plnom clenstve) PRED VSTUPOM do MENOVEJ UNIE EURA!!! Az PO TOMTO obdobi, po splneni TVRDYCH podmienok s urcitym statom vobec JEDNALI o VSTUPE!!! Vy ste taky MACHER (samozrejme viem, ze ste, kto by z tejto partie nebol, ze☺), ze ste v roku 2002-2004 uz vedeli, ako bude vyzeraz sitacia dnes? Viete, kedy sa zacali pristupove jednania? V tej dobe VY, MACHER Marcus ste VEDELI, aka bude kriza v roku 2010 - 2011?

Ze VAS este neobjavili. Ale neviem teda kto. Ekonomovia, ci zamestnanci urciteho prazskeho oddychoveho zariadenia☺.
25. 10. 2011 | 16:49

Mard napsal(a):

Marcus Agrippa napsal: a vy ty primární zdroje máte?! Jste snad europoslanec?! Jinak Babiše si hluboce vážím - člověk, který to nemá vůbec zapotřebí, věnuje svůj volný čas na zlepšení úděsného stavu v ČR.

Primární zdroje dnes lze najít na internetu, jen to chce trochu snahy. Ani EU si nedovolí materiály nezveřejnit. Nejsem europoslanec, styděl bych se. Babiš, další příklad nenasytného podnikatele, co jde balamutit voliče. Že zrovna on, co pekl s Grossem nekalosti, by vymýtil korupci?!? Haha, to určitě. Ten se jen čílí, že dnes mu to politicky, starému komoušovi, moc nejede a musel by platit moc. Ale on je ten poslední, komu bych se svěřil do péče :-) Stejně je zajímavé, jak lidí věří každému novému džouku. Nejdřív se lidé nachytají na VV a Johnův ksicht a teď se chytají na spekulanta s cennými papíry Janečka. To opravdu nikoho nenapadne, proč obchodník s cennými papíry nechce listinné akcie na doručitele?!?
25. 10. 2011 | 16:51

Marcus Agrippa napsal(a):

Mard:
to je druhá věc. Každopádně právě libra je krásnou ukázkou toho, co se dá celkem lehce provést s labilní národní měnou.
25. 10. 2011 | 16:53

Silvie napsal(a):

Mard,

Fico je především stejný "formát", jako brouk pytlík Paroubek.
Až přivede svou zemi ke krachu, tak zmizí v útrobách Bruselu(bude-li ještě ten eurobordel existovat)v nějaké lukrativní trafice a Slováci ať se jdou klidně pást.
Takhle uvažují i naši socani s Topkou - po nás potopa. Zelení byli vždycky eurofilní a komouši jsou pro mne nečitelní. VV se přidají na tu stranu, která jim poskytně nejvíc výhod.

Jaha,

mám skutečně veliké obavy, že nás užiteční idioti taky dovedou do záhuby, jako prase na porážku.
Každý z těch pitomečků, kteří se Slovákům dnes smějí a připadají si jako děsní koumesové, zítra může hořce plakat.
A troubů, kteří si nedokážou přečíst pořádně statistiky a srovnávají odvody Němců s odvody Slováků, je tady docela dost. To je ta pátá kolona, připravená skočit perfidním politikům,kteří si na přijetí eura vystavěli pol.kariéru, na špek.
Slováků je mi upřímně líto, mám je ráda a k těm problémům přišli jako slepý k houslím. Kecy o vyčůranosti jsou zcela mimo mísu.
25. 10. 2011 | 16:54

Silvie napsal(a):

Marcus,

tak vy obdivujete stbáka Babiše, který si nahrabal za Grosse a Klaus mu šlápnul s řepkou na kuří oko?
Tak to už se ve vašem případě ničemu nedivím.
Vy na tom budete s informacemi podobně, jako Šlapka.
25. 10. 2011 | 17:00

Marcus Agrippa napsal(a):

Silvie:
aha. Tak to bude problém - pokud stačí pořád na někoho jen dát nálepku"stbák". Já fandím podnikateli Babišovi - toť vše. Firma mu šlape, platí daně, zaměstnává lidi ( a ne za 5000 kč, jak navrhuje P.Mach ). On je ten poslední, kdo by měl potřebu angažovat se ve svém volném čase - a přesto to dělá.
25. 10. 2011 | 17:08

slunečnice napsal(a):

Vico:
Pěkná to báseň, i Stalin ji prý měl rád... To tedy bývalého sovětologa určitě potěší. Kéž by trocha této poezie inspirovala i ty naše české kolibříky. Pořád totiž strkají zobák do eurozóny a přitom u nás doma je tu samý růžový květ. Jeden by se z toho i začervenal. :)

Pane Tomský, neúprosná logika a nekompromisní svědomí velí: Ať si každá země dotuje ty svoje vlastní podvodníky. Posílám vám taky píseň:

Nad eurem sa blýská
hromy divo bijů,
zastavme ich braťja,
veď sa eura ztraťja,
koruny ožijú!
25. 10. 2011 | 17:10

JAHA napsal(a):

Ad: Silvie
Myslim, ze ste na moju adresu napisala jednu VELKU PRAVDU. Akurat, ze ja si myslim, ze Vam nemusi nas "byt lito". Jednoducho, ako som v skratke uviedol, tykat sa to bude kazdeho. A ked Velkej Britanie (poculi ste zaiste o jedani v britskej snemovni), tak URCiTE i Ceska (ci cechackov). S tym uz MOMENTALNE NIC neurobime. Ide len o to, ci si myslime (ako cechackovia), ze nas to obide a teda nas sa to netyka a teda nemusime NIC robit, iba sa u(vy)smievat, alebo KONECNE pochopime, ze cechackovstvo NIC nevyriesi. Kriza sa PRELEJE z MNOHYCH dovodov do Ceska - a o to horsie, o co dlhsie si budete mysliet, ze sa Vas to netyka (nemyslel som teraz Vas, ale, s prepacenim, hlupacikov, ktori si myslia, ze ceska koruna nieco znamena☺). Kto si predstavuje Cesko ako pupok sveta je skodca ceskej statnosti!
Povedal by som, ze mne je vas "lito" (nie Vas osobne!). Ale to zistite o 5-7 rokov. "Maxistaty" NIKOMU nezabudnu, ako sa kto spraval. S tym NIC, bohuzial, nespravime. Kto sa podielal na zachrane, hoci aj za krvacanie svojej krajiny, ten to bude mat k dobru. Kto iba, ako vzdy obkecaval, to sa mu tiez spocita.
P.S. Musim uz kocit, ozvem sa (mozno) zajtra.
25. 10. 2011 | 17:58

Pepa Řepa napsal(a):

Nevadí, pane Stejskale, inu vzdělanost národa a tedy i novinářů klesá. Zeměpis se nebere. Dejte si pravé portské ze Španělska při sledování vedoucího týmu španělské ligy FC Porto a potěšte duši.
http://www.wat.tv/video/tom-waits-bad-as-me-41qxp_2flz3_.html
25. 10. 2011 | 18:10

frout napsal(a):

Protože krize postihla celý svět,krize Eura je fikce,Realitou je krize výkonové ekonomiky.
25. 10. 2011 | 18:25

Pepa Řepa napsal(a):

Žasnu jak se z Andreje Babiše a George Sorose stali -pro hujery- najednou vzory poctivosti.
To nemá chybu!
Stačí jen blafnout:korupce huš a je z tebe chodící sociální cítění!
Pan Pehe se tetelí blahem, dvířka ke Global governance se pootevřela. Lidská naivita je bezmezná a hranice mezi lidskou naivitou a blbostí nezřetelná.
Soroš bude jedním z dvanácti moudrých měsíčků -zřejmě za odbory:-)- a pan Pehe bude šéfem poradců.
Co Babiš?
Inu bude zajišťovat catering. Až skoupí vše, co se dá sežrat.
Hmm, prej neplatí málo. To ne, ten si ještě talíř půjčí.
Kdepak, nikde se člověk nepobaví tak, jako tady.
25. 10. 2011 | 18:27

Tupelo napsal(a):

frout: myslim ze v te jedne vete co jste napsal je hodne pravdy - na problemy s Reckem, v pripade ze by nebyla krize, by se nejspis nahlizelo zcela jinak nez v dnesni dobe. Vyznam reckeho hospodarstvi (a dluhu), ve vztahu k cele Evrope je na urovni nekolika procent. Dnesni krize v Recku je pozehnanim pro velke firmy, ktere mohou za hubicku zkupovat v Recku kde co (mj. http://www.novinky.cz/ekonomika/248520-velke-korporace-na-krizi-slusne-vydelavaji.html?ref=zpravy-dne).

Zkratka, pokud je pravdiva teze (a vse nasvedcuje ze ano) ze v dobe soucasne krize mala mensina tech nejbohatsich bohatne, zatimco chudi chudnou (a je celkem jedno jestli jde o cele staty nebo jednotlivce), minimalne za uvahu stoji, jestli muze byt tato krize, kdyz ne vyvolana, tak alespon podporovana bohatou elitou (kdo pomahal recke pravici falsovat ucetnictvi v dobe prijimani EURA je znamo, role tzv. nezavislych ratingovych agentur zacina byt az prilis okata, moznost ztraty postaveni dolaru jako rezervni meny je znama, atp.)
25. 10. 2011 | 18:42

Silvie napsal(a):

Marcus,

tady ani tak nejde o to, že byl Babiš veden jako Stbácký bonz (i když slušným lidem by to vadit mělo), jako o to, že v tomto případě volá Zloděj s velkým Z, chyťte zloděje.
Pokud vám to ušlo, už se vám to tady notnou dobu snaží vysvětlit Pepa, tak ten váš Babiš dělal kšefty za mašinfíry. Ale taková korupce za asistence socanů je pro vás nejspíš naprosto v pořádku.
No, nějak ten váš smysl pro morálku nechápu.
Já osobně netoleruju a neokecávám korupci na pravo,ani nalevo - vy to holt máte jinak.

JAHA,

vy fakt věříte tomu, že můžete od "maxistátů" očekávat nějakou vděčnost?
Tak si vzpomeňte třeba na Mnichov - ty nějaké Slováky hodí přes palubu, jen to fikne.
A pokud jde o českou korunu - dobře z toho nevyjde nikdo, ale státy bez eura dozajista líp. Proč o ně Britové nestojí a vyjednali si výjimku? Proč touží prchnout z unie?
Na to si odpovězte sám.
25. 10. 2011 | 19:07

Baba napsal(a):

Tak jsem ho ztratil, žžel: jako já tvým se stal: zaplatil celý dluh - –já vššak v něm vězím dál!
25. 10. 2011 | 19:33

Jemnický napsal(a):

JAHA

Pro Slováky bylo EURO výhrou. Jejich slovenské bankovky byly po výtvarné stránce naprostý hnus, něco jako losy. Euro je o chlup, ale jen o prasečí chlup, vydařenější.
České bankovky jsou na vysoké výtvarné úrovni a to je pro mě hlavní důvod, proč Euro nepřijmout. Alespoň dokud naši výtvarníci nenavrhnou novou podobu Eura.
Věci musí být funkční a krásné. Euro už postrádá obě tyto kvality.
Tak tu slámu pěkně dejte na žebřiňák a odvezte do Bruseru, ať tím nakrmí PIGS.
25. 10. 2011 | 19:56

Občan napsal(a):

Na eurovalu nic nezapáchá.

Je to prostě nástroj na záchranu bank, potažmo na záchranu penzijních fondů, stavebního spoření, různých pojištění a vkladů drobných střadatelů, potažmo ekonomik jako takových.
Protože evropské vlády zjistily s hrůzou, že skoro všechny banky jsou bez peněz. Úplně naprosto švorc. Všechno, co si do nich lidé uložili, ty banky rozfofrovaly ve finančním kasinu zvaném "finanční trhy".
A protože dnes všude převládá bezhotovsotní platební styk, znamená to, že bez peněz jsou i ekonomiky.
Tak to jak USA, tak EU zatím zkouší tím, že jakoby zadotují banky a ty jakoby budou mít peníze. A jak USA, tak EU tak nějak nevím proč očekávají, že to, co teď do bank nalijí, neskončí zase v kasinu. Až zjistí, že to tam skončilo opět, nezbude nejspíš nic jiného, než banky začít ignorovat, natisknout skutečné peníze a pokorně se vrátit k přímému hotovnostnímu platebnímu styku.

Nevím ovšem, jestli si někdo troufne zavést přísné tresty pro ty, kdo by dali byť jen jediný amerocent nebo eurocent do bank. Přitom to je teď už asi jediný způsob, jak se z toho příšerného maléru dostat.
Prostě nechat ty banky kleknout, i se všemi penzijními, stavebními a dlašími úsporami, které už stejně neexistují, a začít od nuly úplně znovu.
Konečná, vážení, budeme vystupovat.

Myslím si ale, že by to paradoxně mohlo euru a EU pomoci. Výrobní potenciál má, zemědělský také, takže dobu rozjezdu přežije a po ní bude zdravější, jistější a důvěryhodnější. Tedy eurozóna. Ti, co jsou mimo ni, půjdou ke dnu jak šutr.
USA na tohle nemají ani ekonomicky, ani mentálně. Ty se to nejspíš pokusí "řešit" válkou. Jako obvykle. Ale i to má Evropa šanci ustát. Je tu ještě Rusko, které ji, ačkoli by mohlo, nejspíš nenechá padnout. Otázkou je, co na to Čína...
25. 10. 2011 | 20:45

orttt napsal(a):

Všichni víme, že za Fica bylo Slovensko celé dva roky nejrychleji bohatnoucí evropskou zemí. A všichni víme, že z ekonomické krize se dokázalo vyhrabat mnohem rychleji než Česko - za pouhých osm měsíců už slovenská ekonomika zase rychle rostla.
Slováci jsou inteligentnější než Češi, nemyslí si, že sežrali všechnu moudrost, jsou pracovití a mají kultivovanější politiky. Ficovi přeju, aby v nadcházejících volbách získal nadpoloviční většinu, a Slovákům přeju, aby letošní hodnocení EU, podle něhož je životní úroveň na Slovensku vyšší než v Česku, vydrželo ještě hodně dlouho. Protože Češi si bohatství nezaslouží.
25. 10. 2011 | 20:55

Silvie napsal(a):

Občane,

vy tu Ameriku rád nemáte, ale ,bohužel, vás musím zklamat.
Amerika tu bude ještě hóóódně dlouho potom, co Evropu o žebrácké holi převálcují muslimské hordy.
A víte proč? Protože Evropa nikdy nevytvoří žádné spojené státy evropské. Nemá na to mravně, intelektuálně, ani ekonomicky.
Američané svou zemi milují, jsou na ni hrdí a půjdou za ni klidně i na smrt. Za nějakou indiferentní mnohanárodnostní EU nikdo umírat nepůjde. Spíš se tady pomlátíme vzájemně mezi sebou. Máme v tom bohatou historickou praxi.

Nelakujte si budoucnost narůžovo - nečeká na nás nic dobrého (minimálně ještě 10 let) ani s eurem, ani bez eura.
25. 10. 2011 | 21:07

Josef K. napsal(a):

Nevím, zdá se, že pan Tomský užívá nějaký rozumu škodlivý acylpirin, spolu s Bednáři atp. Jisté je, že značná část zcela přirozených spojení se v jeho organismus jaksi přesmýká a tento tlak vede k ne zcela kontrolovatelné grafomanii. Jako vždy..Že by snad marijánka ne pro lékařské účely...Pomiňme gramatické chyby. Je zřejmé, že být sovětologem byla patrně v UK velmi jednoduchá profese, stačilo být emigrantem z východu a ti naivní Britové....????
25. 10. 2011 | 21:09

Občan napsal(a):

To Silvie:

Jo?
Tak to se, milá paní, račte podívat KDO vlastně bojuje za USA v jejich dobyvačných válkách :o))

Amíci to jsou jen ve zcela nejzoufalejších případech, většinou když absolutně nejsou schopni najít žádnou práci, protože jsou prakticky negramotní.
V ostatních případech se jedná hlavně o žadatele o povolení k pobytu, uchazeče o studitum v USA a o podobné případy. Tedy o čistokrevné žoldnéře dle mezinárodního práva.

Ale nebudu rušit Vaše kruhy, někteří lidé prostě potřebují věřit pohádkám...
25. 10. 2011 | 21:30

Jozef napsal(a):

Prakticky co tvrdenie,to hlupost,polopravda,nezmysel.
Taky je uz Tyzden.Top elita dnesnej bratislavskej slobodoeuropskej zurnalistiky.Pan Tomsky je kmenovym autorom Tyzdna.

Teoreticky mozem pripustit,ze autor preto hovori o dojednani vynimky,lebo netusi,ze "dojednat vynimku"mozne nebolo.Aby vsak masmedialny autor spajal euroval s darovanim miliard tucnym,ci zlocinnym Grekom,k tomu potrebuje extra motivaciu.Alebo specialnu vieru,ci specialne dezinformacne zdroje, vybranych komentatorov,eventualne obmedzenie sa na vybrane titulky medii masovej manipulacie.

Lebo uz dlhe mesiace klesaju a padaju uspory vo fondoch,miznu dochodcovske peniaze,padaju ratingy,co len zrychluje rast zadlzenosti,rastu obavy uz nielen o Taliansko,ale aj o Francuzsko a nemalo vplyvnych osob preto priam zufalo vola po urychlenej prvej pomoci - po eurovale.Po zastaveni krvacania,hroziaceho nenavratnym tazkym poskodenim europskeho hospodarskeho organizmu.
Na Slovensku len Sulik,sef radovo dvestoclennej medialne stvorenej vladnucej mikrostrany,bojujuc o politicke prezitie spolu so Slotom a este niektore esa masovej mienkotvorby hrdinsky pokracuju v dvojrocnej protieurovalovej retorike.
Sulik bojoval o 5 percent vo volbach.Hrdinsky a hrozne hlupo.Lebo ma medzery v ekonomickom vzdelani a v politike sa pohybuje ako slon v porcelane.Tomsky a ina medialne slobodna elita - za co bojuje?
Len za dlhsie prezitie dolara.O nejaky ten mesiac.Aj keby euro malo v tu sekundu vykrvacat.

Vie autor,ze Cesko /a koruna/absolutne zavisi na exporte do eurozony?
Ak to vie,alebo ak to nevie - mal by nabuduce uz iba mlcat.
Odporucam autorovi masmedialnu pauzu.Aspon dvanast mesiacov.

A potom uz iba filozofovat a pisat verse.
25. 10. 2011 | 22:08

Divobyj napsal(a):

Tak jo.V zájmu veřejného blaha ze sebe nyní udělám blbce.

Může mi tu prosím někdo vysvětlit jednu věc?
Lidé jsou neustále odíráni a je tu evidentní snaha,zadlužit je již od mládí,což se mnohdy úspěšně daří.Lze tedy všeobecně říci,že LIDÉ NEMAJÍ PENÍZE.
Banky jsou "na huntě",a údajně je třeba jim pomoci.BANKY NEMAJÍ PENÍZE.
Státy jsou zadlužené až po uši a není daleko doba,kdy nejen Řecko,ale i ostatní nebudou moci splácet ani úroky z dluhů.STÁTY NEMAJÍ PENÍZE.

Kristepane,KDO tedy všechny ty peníze má?
Snad mi tu nechcete tvrdit,že všechny peníze se odstěhovaly do Číny ?!?
25. 10. 2011 | 22:30

Jozef napsal(a):

To Silvie
Ste bojovnik,ale slepy.
Lebo nepoznate fakty,viete len to,co jedna teta povedala.Alebo dvaja strykovia.
Pripadne niektore media titulkovej manipulacie.

Na Slovensku po prijati eura bola najnizsia inflacia v historii Slovenska!
A ma to svoje priciny, prijaty a realizovany bol aj komplex opatreni.Uspesny bol najma tvrdy boj vlady Smeru s energetickymi monopolmi /ktore mali a maju na svoje strane bratislavske media./
A zivotna uroven na Slovensku nepadala,ako tvrdite.Naopak prudko rastla.Europsky spickovo.

Tiez si prosim uvedomte,ze euroval nie je dar niekomu,ale je to pokus minimalizovat vseobecne,teda aj slovenske straty.Je to pokus zabranit dominopadu europskeho hospodarstva,na ktorom Slovensko absolutne zavisi.A ze ak by vklady Slovenska do spolocneho usilia boli teraz nadpriemerne,inokedy a inde bude mat Slovensko pravo na zodpovedajucu ulavu.
25. 10. 2011 | 22:43

Holubář napsal(a):

orttt:
Jen poznámka k té životní úrovni. Svěřte mi sladké tajemství - kdy jste byl naposled na Slovensku, nejlépe někde na venkově?
Kašlete na čísla z nějakých vylhaných statistik a zkuste se ta podívat. A pak mi přijďte vyprávět něco životní úrovni na Slovensku.
Ohlaste se tak za týden. Děkuji.
25. 10. 2011 | 22:52

Silvie napsal(a):

Jozef,

vypravujte mi o životní úrovni na Slovensku, když si odsud naši slovenští příbuzní vozí plné auto českých potravin a pláčou, jak mají doma draho.
Pracovat jezdí do Rakouska a doma se sejdou při troše štěstí tak jednou měsíčně.
25. 10. 2011 | 23:02

Jozef napsal(a):

To Holubar

Odporucam statistiky rastu realnych dochodkov.A uspor.A majetku.Vlastnictvo nehnutelnosti.A podobne.Aj statistiky dovoleniek v zahranici.

Na rozdiel od USA len malo domacnosti nevlastni dom a nema uspory, poistenie...
25. 10. 2011 | 23:04

Silvie napsal(a):

Jozef,

já jsem netvrdila, že slovenská ekonomika docela slušně nefunguje (možná líp, nežli česká), ale to, že po přijetí eura šla životní úroveň běžných občanů dolů.
Zažila jsem to po zavedení eura v Itálii, odrazilo se to ihned i na tržbách obchodníků, lidé začali omezovat výdaje, protože ceny poposkočily směrem nahoru(vždycky se zaokrouhluje směrem nahoru, nikdy dolů, přestože politici tvrdí opak). Jen těžko najdete Itala, který by byl z eura nadšený , o Němcích ani nemluvě - ti na ztrátu marky doplatili nejvíc a nikdy se s eurem nesmířili.
Jsem zvědavá ,co budete na euroval říkat, až ho opět (což je již v běhu) navýší a budete klopit znovu.
Ne,že my bychom neklopili taky.
25. 10. 2011 | 23:08

Jozef napsal(a):

Silvie

No ano, ceske potraviny su lacnejsie.Slovaci v polnohospodarstve dost blbo vyjednavali pri vstupe do EU,DPH v Cesku bolo nizsie a ceska koruna nie je az tak silna.
Na druhej strane na Slovensku pokracoval rast nakupu aut,rast stavebnych uverov a rast dovolenkovych pobytov v zahranici...
Prosim neargumentujte subjektivnymi pocitmi,ci nahodnymi skusenostami.
Najlepsie je argumentovat povedme dochodkami,alebo platmi statnych zamestnancov.Co si miliony dochodcov mozu dovolit dnes /radovo 400 eur/ a co si mohli dovolit pred par rokmi /radovo 300 eur/.
25. 10. 2011 | 23:15

Zbyněk Matyáš napsal(a):

Jozef:
Bol by link?
Len čo prejdem hranicu, aj bez tabule viem, že som na Slovensku. Ošarpaných nehnuteľností oveľa viacej ako na Morave.
25. 10. 2011 | 23:20

Silvie napsal(a):

Jozef,

do takových nuancí se pouštět nebudu. Musela bych si přečíst na nějakém vašem blogu reakce běžných Slováků.
Ale vzhledem k tomu, jak posílali na slovenském blogu kamsi eurofilku Vášáryovou, soudím, že mají na věc podobný názor, jako já.
Těch několik eurohujerů na aktuálně není rozhodně reprezentativní názorový vzorek Čecha. Jestliže v Británii údajně odmítá euro (a v podstatě i unii) 85 procent Britů, kolik to asi tak bude u nás?!
25. 10. 2011 | 23:24

Zbyněk Matyáš napsal(a):

Jozef,
moc si fandíte, u Slovákov častý jav.
"Priemerný starobný dôchodok na Slovensku ku koncu apríla tohto roka predstavoval 351,31 eura."
http://www.cas.sk/clanok/165540/priemerny-dochodok-na-slovensku-je-351-eur-vyzili-by-ste-z-toho.html
To jesť 8600.- Kč.
Průměrný důchod v ČR je 10033Kč.
http://www.nasepenize.cz/prumerny-duchod-je-10033kc-muzi-maji-o-dva-tisice-vic-nez-zeny-6468
25. 10. 2011 | 23:27

Jozef napsal(a):

Zbynek Matyas

Pozyvam aj na vychod Slovenska.Tu je osarpanych domov menej.
Asi aj menej,ako na Morave.A tie domy su aj vacsie.
Rozdiel je v mentalite,preferenciach.
25. 10. 2011 | 23:29

Zbyněk Matyáš napsal(a):

Jozef:
"ceske potraviny su lacnejsie" Pre Slovákov už nie. Po prechodu Sk na € v naších marketoch sa tvorili dlhé fronty prichádzajúcich Slovákov, tie časy sú však už preč. Nafúknutá bublina výhodného kurzu menovej transformácie už spľaskla.
25. 10. 2011 | 23:32

Zbyněk Matyáš napsal(a):

Jozef:
Ďakujem, možno nabudúce. Často sa pohybujem prevážne na strednom Považí, máme to tuná takmer ´za rohom´.
Východniari väčšinou majú príbuzných v USA. ☺
25. 10. 2011 | 23:36

Pípa napsal(a):

Fandím Slovákům nebo spíše závidím, že mají Euro, schopnější politiky a více zdravého rozumu. Je to i tím, že nemají tak hloupá a zkorumpovaná média jako my. Včera jsem se omylem díval chvilku na jejich televizní zprávy a viděl jsem, že je to něco diametrálně jiného než u nás. Prostě zprávy. U nás prostě humus.
25. 10. 2011 | 23:36

Jozef napsal(a):

Zbynek Matyas

Jasne,ze si fandim.Na rozdiel napriklad od bratislavskych medii,ktore su v mojich ociach protislovenske.Nic divneho,ved su v cudzom vlastnictve.

A dolezite nie su len absolutne cisla,ale najma vyvoj v porovnani s okolim,tendencia.A cely komplex faktorov ovplyvnujucich kvalitu zivota.
Teda naozaj aj vlastnictvo nehnutelnosti,nielen ich vizaz ,aj uspory a poistenie,nielen priemerne mzdy atd.
25. 10. 2011 | 23:39

Zbyněk Matyáš napsal(a):

Jozef:
Dobre, zdravé fandenie je dobré, no musí byť triezve. Žijem pri slovenskej hranici už desaťročia, máme dosť čulý cezhraničný styk, mnohí máme širšiu rodinu na Slovensku a teda celkom dobre poznáme situáciu. A preto vieme, že väčšina obyvateľov stredného Slovenska má o niečo nižšiu životnú úroveň ako my na Morave.
25. 10. 2011 | 23:50

Silvie napsal(a):

Pípa,

a závidíte jim taky mafiánský politický styl? Jsou v tom o třídu výš, nežli my. Mám na mysli odstřelování politiků, advokátů, vyhazování podnikatelů do vzduchu atd.
Možná je časem dotáhneme.

A závidíte jim i jejich mafiozní justici? To, co jsem já viděla v televizi, bylo hodně i na našince uvyklého, pokud jde o české soudy, na leccos. A že jsem dost otrlá.
Pokud jim ještě k tomu závidíte Fica (alias Paroubka), tak už radši nic nedodávejte.
Zřejmě si to Slovensko dost idealizujete - ale nic si z toho nedělejte, podobně nekvalifikovaných soudů se tu dopouští kdekdo, aniž by dané reálie znal alespoň z rychlíku.Já tam mám poměrně širokou rodinu.

Závidět jim v této době (kdy by jiní platili zlatem za to ho nemít)euro a to, že budou leta cvakat ,jako mourovatí, to může znamenat jediné - lehkou mozkovou disfunkci... radši tento svůj názor nikde veřejně neventilujte.
26. 10. 2011 | 00:13

Jozef napsal(a):

Silvie
"po prijati eura sla zivotni uroven beznych obcanu dolu".
Nezmysel!
Naopak,realne dochodky,realne mzdy a uspory obyvatelstva prudko rastli.Opakujem:europsky spickovo rastli.Na Slovensku.
Odkial mate tieto Vase brutalne dezinformacie?
Prosim o serioznost, nesirte ich!
26. 10. 2011 | 00:34

honolulu napsal(a):

Pani Silvie,
chci Vas pozdravit a informovat, ze budete muset proti zdejsim vykrikum temna bojovat nejmene 3-4 tydny sama. Mam mesic dovolene, od (1.11.) jedu chytat ryby na velkou vodu. Proto computr neberu.
Nechci, aby jste si myslela, ze jsem zbehl z boje, nebo, ze jsem ztratil inspiraci a chut nadavat zdejsi parte levicovych krupanu...

Panu Stejskalovi se take urcite ulevi. On je z nas asi prepracovany....
Ujistuji Vas, ze k Vam citim obdiv pro Vasi inteligenci a schopnosti. Nedejte se ! Nezapomente prosim take pravidelne namlatit klavesnici intelektuanimu prdimuzikovi - multi nickovi -(Tencokyda, Slapka, Cesky malomestak.) Vim urcite, ze je agent certa. Stujte pri panu prof. Konvickovi a Pepovi Repovi a jinych aristokratu co bojuji za zachranu civilizace.
26. 10. 2011 | 04:46

Silvie napsal(a):

Jozef,

Euro má více nevýhod

"Ján Tóth, riaditeľ Inštitútu pre finančnú politiku, ktorý spadá pod ministerstvo financií, si vôbec nemyslí, že euro bolo teraz pre nás darom z nebies. „Načasovanie nášho vstupu bolo skôr zlé. Nikto to však nemohol predvídať, bola to nešťastná náhoda.“ „Ak sa pozrieme na to, aký ekonomický vývoj prognózovala pred rokmi Európska komisia pre jednotlivé krajiny, tak kumulatívny pokles výroby na Slovensku bol väčší ako v prípade Česka, Maďarska či Poľska. Takisto nám najviac vzrástla nezamestnanosť. Tóth si myslí, že zatiaľ prevažujú skôr nevýhody než výhody. „Teraz nás to viac bolelo než muselo, keby sme nemali euro, keďže kríza objektívne zasiahla náš biznismodel – teda exportne orientovanú ekonomiku založenú napríklad na výrobe áut – a kurz na to nemohol reagovať.“

Jána Tótha netrápi ani tak príklad Grécka, ktoré si môže za svoje dnešné problémy vinou nezodpovednej politiky. „Írsko však robilo samé dobré veci, rástlo oveľa rýchlejšie ako Nemecko a Francúzsko, lenže menová politika sa viac riadila potrebami Francúzska a Nemecka. Eurozóna teda naznačuje, že rizikovým modelom správania môže byť aj to, keď robím dobré reformy, čím sa odlišujem od ostatných, no menová politika nie je pre mňa vhodne nastavená.“ Tóthovi sa nepáči myšlienka eurovalu, podľa neho sa nemali zachraňovať štáty ako Grécko, ale radšej sa malo ísť cestou prípadného bankrotu a následného zachraňovania bánk.

Na mieste Čechov by sa teda Tóth vôbec neponáhľal. „Keď sa pýtali guvernéra centrálnej banky vo Veľkej Británii, či by bolo pre Britov dobré prijať euro, odpovedal v zmysle: dajte mi najskôr 200 rokov dát a potom vám odpoviem.“

Analytik INESS Juraj Karpiš patril medzi tých, ktorí varoval pred zavedením eura. Aj preto nás úvodom prekvapí: „Keď vypukla kríza, bol som rád, že máme euro, pretože si naozaj myslím, že počas takýchto turbulencií je dobré mať menu, ktorú používa veľký ekonomický priestor.“ Karpiš zároveň dodáva, že keby sme ostali v kríze mimo eurozóny, nestalo by sa nič zlé: „Stačí sa pozrieť na Česko, ktoré nepocítilo žiadne negatívne dôsledky toho, že ostalo mimo.“ Pre Karpiša teda nie je hodnotenie dosahu eura na našu ekonomiku veľmi vzrušujúca téma. Podstatné je vraj niečo iné: „Po tom, čo v máji 2010 rozhodli lídri štátov eurozóny o zriadení eurovalu, je pre nás euro horšie, než keby sme ostali pri korune. Povaha európskej menovej únie sa totiž zmenila. Ak by sa dodržiavala Lisabonská zmluva a dlhy jednej krajiny by ostali dlhmi jednej krajiny, tak by to bolo v poriadku. Žiaľ, existencia eura sa spojila s fiškálnou centralizáciou, čo je zlé. Týmto krokom sa znížila naša konkurencieschopnosť a schopnosť dobiehať bohatšie ekonomiky. Lebo ak sa budeme skladať na to, aby sa v Grécku vyplácali dôchodky a nemecké banky vyplácali svojich veriteľov, znamená to, že budeme zvyšovať naše dane. Už teraz to prináša reálne náklady. To, či to bude napokon úplná katastrofa, alebo to bude len zlé, závisí od ďalšieho vývoja.“

presseurop
26. 10. 2011 | 07:21

Silvie napsal(a):

Slovensko přijalo
euro těsně před vypuknutím finanční krize. Většina slovenských občanů se domnívá, že euro zmírnilo dopad ekonomické krize na jejich zemi, někteří slovenští ekonomové se však ptají, zda Bratislava udělala správné rozhodnutí.

Uplynulé mesiace postavili politikov pred problémy, s akými v predvstupových analýzach nerátali ani najhoršie prognózy. Vláda Ivety Radičovej sa síce odmietla zúčastniť na pôžičke Grécku, ale po tom, čo požiadalo o pomoc Írsko a naposledy Portugalsko, musíme ako členovia eurovalu požičiavať aj my: Írsku pomôžeme dokopy sumou takmer 320 miliónov eur, o našom podiele v prípade Portugalska zatiaľ nevieme. Už však vieme, že do nového eurovalu, ktorý začne platiť od roku 2013, zaplatíme v hotovosti 659 miliónov eur!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Aj ministr financí Ivan Mikloš, slovenský otec eura, nedávno nepriamo pripustil, že s dnešným poznaním by sa do eurozóny neponáhľal, když v jednom rozhovoru povedal, že „úplne chápe stanovisko českej vlády, ktorá oznámila, že v tejto situácii nebude stanovovať termín prijatia eura“.

Slováci však napriek všetkému euru veria ako málokto v Európe. Podľa februárového prieskumu Eurobarometra si takmer 70 % slovenských občanov myslí, že euro zmiernilo dopad ekonomickej krízy na našu krajinu. Pritom v iných štátoch sú pomery opačné: len necelých 40 % občanov EÚ verí, že euro bolo v ťažkých časoch dobrou menou. Naozaj nám teda euro, ktoré sme na Slovensku prijali akurát v období vypuknutia veľkej krízy, dosiaľ skôr pomáhalo?

Euro je darem z nebes

Na to neexistuje jednoduchá odpoveď. Podľa analýzy Národné banky Slovenska ktorá skúmala dosah eura na konkurencieschopnosť našich podnikov, nebude možné zmerať vplyv spoločnej meny ani po uplynutí dlhšieho obdobia, keďže už nikdy nezistíme, ako by sa naša ekonomika vyvíjala, keby sme ostali pri korune. Martin Šuster, šéf odboru výskumu centrálnej banky, hovorí, že vzhľadom na to, že euro používame len dva roky, z takého malého množstva dát je takmer nemožné určiť jeho vplyv. V ekonomickej obci, ktorá stála pred pár rokmi väčšinovo na strane rýchlejšieho prijatia eura, však už prebieha polemika, nakoľko nám euro pomáhalo – a či nám pri pohľade na eurovaly a pomaly bankrotujúce štáty nebude vstup do eurozóny dlhodobo škodiť.
26. 10. 2011 | 07:27

Pepa Řepa napsal(a):

Honolulu
já, Pepa Řepa, xenofob a rasííísta, antihujer, antidžendrujec, nekorektník a antimulti-kutil slibuji, před nastoupenou jednotkou rytířů patologických sedlin, že budu bránit -po dobu Vaší nepřítomnosti- naší civilizaci, respektive její zbytky, po kterých marně pátrá Finkelstein u Věstonic i v Altamiře.
Leč ani já nevím, kde se v současné situaci matička civilizace nachází, koloskopické sondy nevlastním.

Bohužel zklamu a musím odmítnout poručnický dohled nad "Tímcokydalapakšlapalateďměšťačí", neb nejsem školen pro ošetřování a dohled nad retardovanými primitivy snažící se mluvit latinsky ve stylu "Sudkulatýrystupietujekáratentuvhnojiryje".

Nemohu ani zvrátit novou víru, ne ve čtyřprocentní přijímání pod obojí, ale víru ve "všespasitelné ojro", tu budou hujeři vyznávat i po Lipanech či po bitvě řecké, když Feidípius oznámí v Bruseli, vyhráli jsme, zůstalo nás pár, ostatní pochcípali, zbyl jen jeden hentenoný Fico-Čico, budoucí ředitel zeměgule.
On, a pan Paroubek nás povedou do Země zaslíbené, oplývající mlékem a strdím, kde bude vyhrávat "Beag Beet paní PePy".
Pak už bude klid a mír a každý dostane příděl "somy" dle svých potřeb.

Přeji dobrý lov.
O Vás strach nemám, neb tomu, komu je souzeno, že bude oběšen politickými korektníky, tomu smrt utopením nehrozí. Kritika EU se nepřipouští matička EU je přece fialovou, naprosto posvátnou Milkou od Gangy, která co činí, dobře činí.

Mějte se.
26. 10. 2011 | 07:37

Marcus Agrippa napsal(a):

Silvie:
já si nedělám iluze ani o českých politicích ( obecně ), ani o Babišovi. Ale v rámci českých polistopadových poměrů vychází Babiš ještě velmi dobře.
Něco málo od Mgr.Martina Hrabálka:
Babiš pracoval pro slovenskou firmu Petrimex, která se zabývala zahraničním obchodem. V této souvislosti byl při jednom z obchodů vyšetřován StB, která ho dále vedla v záznamech pod krycím jménem Bureš. Babiš sám však popírá, že by kdy byl agentem StB či s ní spolupracoval. Agrofert v současnosti obsahuje zhruba sto dvacet firem a Babiš přidává další rychlostí průměrně jednu za měsíc. Zaměstnává více než 18.000 lidí. Dvacet z jeho firem má roční tržby přes miliardu korun. Agrofert je také druhým největším vývozcem hnojiv v Evropě. Do skupiny patří například chemičky Lovochemie, Precheza či Precolor a především nová německá akvizice SKW Priesteritz. A kromě spousty zemědělských společností například i známé Kostelecké uzeniny či pekárny Penam. Babiš má pověst skromného člověka. Jezdí vozem Audi A8.
Na Babišovi je mi sympatické, že nikdy a nikde nevykřikoval, jak jsou vysoké daně a jak je bude"optimalizovat"přes daňové ráje ( jak to dělá řada jiných ).
Co se týče StB samotné - neznám a nezažil jsem. Ale podle dostupných faktů nešlo o nic moc jiného, než byla CIA, MI6 nebo Mosad.
26. 10. 2011 | 07:38

Silvie napsal(a):

Pepo,
zase jste mě dostal. Zejména tím odborným popisem místa, kde se nachází EU.

Taky zdravím Honolulu a slibuju na svou čest ,že budu zodpovědně potírat všechny zdejší Šlapky a stát věrně po boku vašem i kolegy Konvičky, při obraně naší civilizace proti zákeřným musulmanům.

Honolulu,

vy si jedete klidně na ryby a nás tady takhle zaúkolujete.
Ale přeji dobrý lov, protože jsem zgruntu přející ženská. Jen aby tady byl za měsíc ještě kámen na kameni. Tady se dějou VĚCI...
Jestli to takhle povede Brusel dál, řekla bych, že muslimové budou z Evropy hromadně prchat před hladomorem k vám do USA.
26. 10. 2011 | 07:56

Tupelo napsal(a):

Marcus Agrippa: obavam se ze zde nejde ani tak o to ze Babis byl clen stb, ale o mnohem horsi vec: vyjadril se proti Klausovi. ;)
26. 10. 2011 | 07:56

Silvie napsal(a):

Marcus,

si děláte srandu, že jo?
26. 10. 2011 | 07:57

Silvie napsal(a):

Tupelo,

tady jde o principy a nechutné chování médií. Jestli Klaus úplatek vzal, ať ho klidně odsoudí. Nemám ráda Havla, ale jednala bych stejně i v jeho případě, neboť by to taky byla zjevná hovadina.
A když už jste u Klause, víte proč se proti němu Babiš "vyjadřuje"?
Protože tatíček vyslovil tehdy veto (řepka olejka) - říká vám to něco? A Babiš utřel.

Pánové, opravdu nechápu, jaký je rozdíl mezi Bakalou, Řebíčkem, Grossem a Babišem...
Leda,že socanům se odpouští vše. Vy tady okatě uplatňujete dvojí morálku. Není vám to trapné?!
26. 10. 2011 | 08:02

Marcus Agrippa napsal(a):

Silvie:
jak to myslíte? Myslíte, že CIA a spol.nehráli na ruku politikům? Nebo, že jejich metody snad byly nějak mírnější? Naopak. V USA se dokonce zkoušely na civilním obyvatelstvu ( bez jejich vědomí ) bakteriologické zbraně. A takový waterboarding je u tajných služeb taky dost populární.
26. 10. 2011 | 08:03

Silvie napsal(a):

Marcus,

já bych naši diskusi ukončila.
Asi máme o morálce každý jinou představu.
A já si mozek opravdu vymývat nedám.
Když už jste u těch tajných služeb - metody KGB znáte?!
A o gulazích jste nikdy neslyšel?
26. 10. 2011 | 08:05

Tupelo napsal(a):

Silvie: ale ja se s Vami nechci dohadovat, Vase nazory na Klause znam a proto mi Vase reakce neprisly vubec prekvapujici, tot asi vse. Mimochodem, vsimnete si ze jsem nazor na Babise nepsal (trapne mi pripadaji spis jine veci).
26. 10. 2011 | 08:11

Pípa napsal(a):

Silvie,
váš názor beru, na něj máte právo, ale vaše urážky ohledně mé mozkové disfunkce si laskavě vetkněte za klobouk. Chováte se trapně.
Nepsal jsem, že jim závidím mafiánské poměry, atd, ale Euro a pro Evropskou politiku.
Vaše příbuzné na Slovensku si už přestaňte zvát do Čech. Je jich tady už něurekom.
26. 10. 2011 | 09:03

Silvie napsal(a):

Pípa,

napsal jste, že Slovákům závidíte, tak jsem vám názorně předvedla, že není co.
A sorry s tou disfunkcí, ale závidět teď někomu euro je opravdu pošetilé.
Naše banky už začínají vyvádět peníze do mateřských - nevypadá to dobře.
26. 10. 2011 | 09:13

Jf napsal(a):

Nechápu, proč když autor píše o Slovensku, je nadpis napsán v dialektu Moravského Slovácka.
26. 10. 2011 | 09:46

Pípa napsal(a):

Silvie,
díky za omluvu. Já o tom, že Slovákům závidím Euro zde píši už od doby, co ho mají. Stojím si na svém, i když to dnes nevypadá z Eurem dobře. Věřím, že EU krizi překoná a vyjde z ní silnější. Mojí víru sdílí nejen většina slovenských politiků, ale všechny země Eurozony. Ona to není samozřejmě věc víry, ale pragmatické zhodnocení světa a Evropy. Také věc cti a charakteru země. Kdo je dbalý své cti a chce, aby ho partneři brali, musí sdílet i nevýhody společenství a ne jenom brát.
Proti tomu čeští "husité" zase stojí sami proti všem a myslí si namyšleně, že jen oni jsou chytří a všichni ostatní hloupí. Zase jako za Husa a v 1618 spoléhají ideově na Anglii. Mnoho Čechů si také stále myslí, že jsme ekonomicky silní jako Švýcarsko nebo Švédsko a můžeme stát samostatně.
26. 10. 2011 | 10:29

Silvie napsal(a):

Pípa,

já si vůbec nemyslím, že bude výhra, jestli se EU rozpadne. To bude veliký průser. Ale euro rozhodně nechci dokud se unie nestabilizuje a neukáže se, jakým způsobem bude skutečně fungovat. Pokud stejně ,jako dosud ,tak děkuju...
Nejspíš ano, protože automatické fin.sankce proti zemím,které nedodržují pravidla, byly zamítnuty Francií i Německem. Takže se bude opět politikařit.
Závěry si z toho vyvoďte sám (nová Řecka, nové dluhy, další navyšování eurovalu).
Během měsíce se má rozhodnout o budoucnosti eura, už nyní se ukazuje, že Komerční banka vyvádí miliardy do své mateřské banky. Co to asi znamená?
26. 10. 2011 | 10:48

trubka napsal(a):

v našej obci kde všetci piju
uplatnime pravo šariju
do krčmi babo nevstupiti
o euru pravdu nemluviti
pokial čičo s dzurilou nedovolity
kto daňovo riaditelstvo v košicoch potopiti
bez habitu do parlamentu nevstupitity
tri kroky pozadu za gorilami choditi
potišku šarišské-žocharsky nam poklonkovati
26. 10. 2011 | 10:55

trubka napsal(a):

nejaku dobu hentu nebudeti
idem do lidlu rybu chytati
uchu budem variti
z ryby šupu pre štasti uschpvati
zavčas na mesto euro bude platiti
26. 10. 2011 | 11:06

Terry napsal(a):

Podle TV reportáže vyčleňuje EU ročně 150 mil. € na "potravinovou pomoc pro chudé". V Belgii je tato hranice "chudoby" (a nároku na bezplatnou potravinovou pomoc) stanovena na 863 € (což v přepočtu odpovídá cca 21 575 Kč).

V ČR je (statistická, čili zahrnující milionové platy manažerů a statisícové odměny vládních úředníků) průměrná mzda cca 24 tis. Kč. Ovšem na tuto částku nedosáhne cca 75 % občanů.

Dá se konstatovat, že podle kritérií EU VĚTŠINA (!!!) našich (a slovenských) občanů ŽIJE POD HRANICÍ (evropské) CHUDOBY.

A má tak nárok (!!) na bezplatnou potravinovou pomoc pro chudé z EU!! (Kdepak je???!!!)

Obdivuji pana Sulíka a SAS, že setrvali na zásadních stanoviscích programu své strany, i když se dostali do parlamentu a do vlády (a koaliční partneři je s těmito známými stanovisky do vlády vzali).

To je v českých poměrech nemyslitelné!

Maně se mně vybavují teatrální výstřely z děla pana Radka Johna v předvolební kampani VV, zdůrazňující tak jedno ze zásadních (!) předvolebních hesel VV:

"S politickými dinosaury nikdy do vlády nepůjdeme!!"

Přičemž za "prototyp" škodícího "politického dinosaura" byl opakovaně jmenován Miroslav Kalousek.
A ejhle - po volbách si John a Kalousek s úsměvem třesou rukama při rozdělování vládních křesel...

Ty sliby jsou přece PŘEDVOLEBNÍ ! A tedy platí jen PŘED VOLBAMI (to jste ještě nepochopili, vy blbečci-voliči?!!)

Nedívím se panu Sulíkovi a SAS, že jim bylo "proti srsti" zapomenout na svá programová prohlášení a "povinně" hlasovat pro to, aby (i) slovenský důchodce s důchodem 300 € (!! a nepobírající potravinovou pomoc EU pro chudé!!) "přispíval" na záchranu těch (výrazně bohatších) států EU, které více než 10 let klidně PORUŠOVALY závazné (!! odsouhlasené v roce 1997 !!) dokumenty "Konvergenční kritéria" a "Pakt stability a růstu Evropské unie" (a kromě pár severských států a nově přijatých to porušovaly VŠECHNY státy včetně Německa, Francie!!), a které pod tlakem svých nenasytných bank "zachraňují" Řecko (a nalévají do něj další miliardy €), to Řecko, které FALŠOVALO (!!!!) své ekonomické ukazatele při přijímání do eurozóny a během celého svého "působení", dokonce FALŠOVALO své ekonomické ukazatele i při vyjednávání o pomoci EU !!!

PODVODNÍKOVI SE MUSÍ POMOCI!!

I když se ví, že ty peníze Řecko nikdy (!!) nesplatí!!!
I když se ví, že i když se Řecku "odpustí" 60 % dluhů, stejně to stačit nebude!!!

TOTO jsou asi ta "nová pravidla" Evropské unie!!!

O tom se dnes v Bruselu hlasuje...

A "za rohem" už stojí další horcí kandidáti (řízeného?) bankrotu (či další "černé díry" budoucí "pomoci"):

Itálie, Španělsko, Portugalsko, Belgie...

(viz
Seznam států Evropy podle státního dluhu v procentech z HDP - http://cs.wikipedia.org/wiki/Seznam_st%C3%A1t%C5%AF_Evropy_podle_st%C3%A1tn%C3%ADho_dluhu_v_procentech_z_HDP
a
http://aktualne.centrum.cz/ekonomika/grafika/2011/10/26/dluhy-recka-spanelska-portugalska-irska/)

Werich: "A jede se dál močálem černým kolem bílých skal."
26. 10. 2011 | 12:45

Terry napsal(a):

Eurozóna nevyhnutelně směřuje k rozpadu (http://dialog.ihned.cz/c1-52090940-eurozona-nevyhnutelne-smeruje-k-rozpadu)_23. 6. 2011:
Ekonom Nouriel Roubini se zamýšlí nad budoucností eurozóny. Euro může ostře oslabit, až k paritě s americkým dolarem. Postupně dojde k rozpadu měnové unie, ti slabší z ní vypadnou.
(úvod rozsáhlého článku)

Jen aby to "směřování" nebylo dražší než samotný rozpad!
26. 10. 2011 | 12:48

Terry napsal(a):

Chtěl bych upozornit na seriál článků

"Tikající eurobomba"
(autor: Reportéři časopisu Spiegel)

na stránkách FINMAG.cz (vyhledání http://www.finmag.cz/cs/vyhledavani/?act=main-%3Eparam-%3Eparam-%3Eparam-%3EdoSearch&query=Tikaj%C3%ADc%C3%AD+eurobomba):

Řecká krize ukázala, proč je euro nejnebezpečnější měnou na světě. Základy, na nichž euro stojí, jsou dluhy a účetní triky a romantické politické vize, které nahradily solidní ekonomické principy. Následující dějiny společné měny vyprávějí o tom, jak se z dobré myšlenky stala tragédie epických proporcí.
(úvodní motto)
26. 10. 2011 | 14:05

Silvie napsal(a):

Terry,

Řecko samozřemě nesplatí nic, už nyní tlačí unie na banky, aby mu odpustily 60 procent dluhu.
Jakým právem?
Je to návodné chování pro podobně nezodpovědné státy.
Nechť Řecko prodá nějaký pěkný ostrov, má jich dost, a zaplatí za svou rozhazovačnou socialistickou politiku.
Řekové ,kteří se dnes bouří proti splácení vlastních dluhů, měli protestovat v době, kdy si užívali neoprávněně všech výhod (státní správa), vysokých důchodů a platů, které neodpovídaly skutečné ekonomické situaci země.
Dnes jim vůbec není hanba přijímat peníze i od Slováků, kteří si o takovém životě mohli a mohou nechat jenom zdát.
A riskují kvůli tomu svou existenci.
26. 10. 2011 | 14:15

Pípa napsal(a):

No ono vlastně k rozpadu směřuje všechno. Jde o to to udržet pohromadě co nejdéle. Základním problémem je fakt, že nůžky mezi bohatými a chudými se neustále rozevírají a nikdo neví co s tím. Takže dochází k přerozdělování peněz a mazání dluhů. Už kdysi dávno, když jsem byl v Africe, jsem viděl, že když se má uskutečnit obchod, tak ten, kdo chce prodat, musí tomu chudému půjčit. Snahy půjčovat na rozvoj hospodářsví, který přinese nezávislost a vytvoří prostředky, jsou jen pro vytírání očí. Cpe se tam zboží a zbraně a dluhy se pak odepíší. Totéž nastalo i v Evropě. Chudší státy dostávali úvěry, aby mohli kupovat od bohatších. Teď se to musí odepsat a kšeft půjde dál. Kola se musí točit.
Idealisté, kteří věří, že všechny státy budou hospodařit na svém a radostně mezi sebou obchodovat nepatří na tento svět. Ti ať sedí u svých notebooků a v šeru obrazovek mudrují. Svět funguje jinak.
Slyšeli jste slovo Pípovo.
26. 10. 2011 | 14:33

Terry napsal(a):

to Pípa napsal(a) - 26. 10. 2011 | 14:33
"Základním problémem je fakt, že nůžky mezi bohatými a chudými se neustále rozevírají a nikdo neví co s tím."

Vezměte bohatým a přidejte chudým (autor Nouriel Roubini, profesor ekonomie Newyorské univerzity)
(http://dialog.ihned.cz/komentare/c1-53214440-vezmete-bohatym-a-pridejte-chudym)
26. 10. 2011 | 15:37

Pepa Řepa napsal(a):

Pípa
Pípovi díky.
26. 10. 2011 | 15:45

Midori napsal(a):

Pane Tomský,
všechno již tady bylo řečeno, už jen malou technickou, dobře míněnou poznámku:
opravte si chybu v nadpisu svého článku.
26. 10. 2011 | 16:56

Pípa napsal(a):

Terry,
ano, to se právě děje. Přirozenou cestou. Musí v tom ale fungovat příroda, pokud by to chtěl vzít do ruky člověk, např pomocí nějaké ideologie, tak to nedopadne dobře. Viz pokus Lenina.
26. 10. 2011 | 18:15

Zbyněk Matyáš napsal(a):

Marcus Agrippa:
"USA se dokonce zkoušely na civilním obyvatelstvu ( bez jejich vědomí ) bakteriologické zbraně." Nepovídejte. Jaké a kdy?
26. 10. 2011 | 18:52

Zbyněk Matyáš napsal(a):

Pípa:
namísto plácání o husitech by bylo dobré držet se faktů. Jestli € vydrží, záleží na Německu a Francii. Jak dnes ráno na ČT24 pronesl Robejšek, dokud budou ochotni a schopni platit. € je více politický než ekonomický projekt a podle toho to tak vypadá.
Nezávidím Vám Vaši závist Slovákům, vím, že není co.
26. 10. 2011 | 18:58

Zbyněk Matyáš napsal(a):

Silvie:
"už nyní tlačí unie na banky, aby mu odpustily 60 procent dluhu.
Jakým právem?"
Právem spoluviníka. Banky, jak dnes ráno pravil Robejšek, veškeré investiční riziko shodily na státy. To se dobře podniká, shrabovat zisky a riziko ať nesou daňoví poplatníci. "Rizikový management bank měly vystřelit na Měsíc" doslova prohlásil.
26. 10. 2011 | 19:02

Pípa napsal(a):

pane Matyáši,
sundejte z půdy palcár a vyleštěte řemdih a vraťte se do patnáctého století.
26. 10. 2011 | 20:39

Zbyněk Matyáš napsal(a):

Pípa:
K věci nic?
26. 10. 2011 | 21:03

Marcus Agrippa napsal(a):

Zbyněk Matyáš:
byl o tom dokument na ČT24 ( takže už nic tajného ). Šlo o stanovení účinku podle velikosti měst a jejich populace. V roce 1950 proběhly zkoušky u San Francisca. O tři roky později je spuštěný společný projekt armády, námořnictva a CIA. Desítky tisíc lidí v New Yorku a San Francisku jsou vystaveni rozprašování bakterií serratia marcescens a bacillus glogigii. V tomtéž roce CIA zahajuje Project MKULTRA. Jedná se o jedenáctiletý výzkumný program, který má za úkol testovat drogy a biologické prvky v souvislosti s myšlenkovou kontrolou a vynucenou změnou lidského chování ( LSD ). Probíhá 6 podpůrných projektů, které zahrnují testy na lidských bytostech proti jejich vůli. V roce 1956 americká armáda vypouští moskyty, infikované žlutou zimnicí, nad Savannah, Ga a Avon Park, Fl. Armádní agenti vystupují jako úředníci veřejného zdravotnictví a testují na obětech následky. 1965 - Vězni v Holmesburg State Prison ve Philadelphii jsou vystaveni dioxinům, vysoce toxické chemické látce z Agent Orange použitého ve Vietnamu. Muži jsou později sledováni při rozvinutí rakoviny, což naznačuje, že Agent Orange samotný byl karcinogenní. Následující rok americká armáda nasazuje bacillus subtilis, variantu niger do newyorkského metra. Více než milion lidí je vystaveno následkům, když vojenští vědci vhodili žárovky naplněné bakterií do ventilačních šachet. 1977 - Senátní slyšení o Zdravotním a vědeckém výzkumu potvrzuje, že během let 1949 až 1969 bylo biologickými látkami kontaminováno celkem 239 zalidněných oblastí, mezi jinými San Francisco, Washington, D.C ., Key West, Panama City, Minneapolis, a St. Louis. Senátor John D. Rockefeller v roce 1994 vydává zprávu, která odhaluje, že během přinejmenším posledních 50 let Ministerstvo obrany využilo stovky tisíc vojáků pro vojenské experimenty na lidech, nebo je vystavilo nebezpečným látkám. Byly mezi nimi yperit, nervový plyn, ionizující radiace, psychochemikálie, halucinogeny a drogy použité při Válce v zálivu. Toto všechno jsou informace z amerických zdrojů a jsou celkem běžně dostupné na internetu ( o genetických pokusech v SSSR byl dokument na ČT 24 taky - tam šlo ale výhradně o dobrovolníky/ce ).
26. 10. 2011 | 21:08

Zbyněk Matyáš napsal(a):

Marcus Agrippa:
Máte snad na mysli tento seznam?
http://www.thetalkingdrum.com/experiments.html
Velice nevěrohodná směska, zvláště ta žlutá zimnice. Serratia marcescens i Bacillus globigii (nikoliv B. glogigii) nejsou patogenní.
26. 10. 2011 | 21:48

Pípa napsal(a):

Zbyněk Matyáš,
k věci, no jakš takš, jsem něco vypotil ve 14.33. Jestli vás to neuspokojilo, tak snad někdy jindy. Dobrou.
PS: Ona nás spíš rozsoudí historie.
26. 10. 2011 | 23:02

Zbyněk Matyáš napsal(a):

Pípa:
Opravdu jakštakš. Řecku půjčili, aby mohlo u nich nakupovat. Vskutku geniální postřeh.
26. 10. 2011 | 23:16

Pípa napsal(a):

Z.Matyáš,
moje úvaha byla zevšeobecněním situace až do té míry, že se stala slovem pípovým. Nic pro šťoury a hnípírda. Takže se tím netrapte.
27. 10. 2011 | 12:43

Siger napsal(a):

Hašek EU rozhodně nefandí!

http://euroseptik.cz/dominik-hasek-vs-eu/
05. 11. 2011 | 17:59

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Aktuálně.cz Blog · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartošová Ela · Bavlšíková Adéla · Bečková Kateřina · Bednář Vojtěch · Bělobrádek Pavel · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Blažek Kamil · Bobek Miroslav · Boehmová Tereza · Brenna Yngvar · Bureš Radim · Bůžek Lukáš · Byčkov Semjon C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Davis Magdalena · Dienstbier Jiří · Dlabajová Martina · Dolejš Jiří · Dostál Ondřej · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořák Jan · Dvořák Petr · Dvořáková Vladimíra F Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Fendrych Martin · Fiala Petr · Fibigerová Markéta · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gargulák Karel · Geislerová Ester · Girsa Václav · Glanc Tomáš · Gregorová Markéta · Groman Martin H Hála Martin · Halík Tomáš · Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hapala Jiří · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holmerová Iva · Honzák Radkin · Horáková Adéla · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hradilková Jana · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hülle Tomáš · Hušek Radek · Hvížďala Karel CH Charanzová Dita · Chlup Radek · Chromý Heřman · Chýla Jiří · Chytil Ondřej J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jelínková Michaela Mlíčková · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karlický Josef · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Pavel · Klíma Vít · Klimeš David · Kňapová Kateřina · Kohoutová Růžena · Kolaja Marcel · Kolářová Marie · Kolínská Petra · Kolovratník Martin · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Koutská Petra Schwarz · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kučerová Karolína · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kupka Martin · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Maláčová Jana · Málková Ivana · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Mittner Jiří · Mrkvička Jan · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Návrat Petr · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Nouzová Pavlína · Nováčková Jana · Novák Aleš · Novotný Martin · Novotný Vít O Obluk Karel · Oláh Michal · Ouhel Tomáš · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Pavel Petr · Pavelka Zdenko · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Peksa Mikuláš · Pelda Zdeněk · Petrák Milán · Petříček Tomáš · Pfeffer Vladimír · Pfeiler Tomáš · Pilip Ivan · Pitek Daniel · Pixová Michaela · Plaček Jan · Podzimek Jan · Pohled zblízka · Polách Kamil · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rakušan Vít · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Reiner Martin · Richterová Olga · Robejšek Petr · Rydzyk Pavel · Rychlík Jan Ř Řebíková Barbora · Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schneider Ondřej · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobíšek Pavel · Sokačová Linda · Soukal Josef · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Strmiska Jan · Stulík David · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Sýkora Filip · Syrovátka Jonáš Š Šebek Tomáš · Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špalková Veronika Krátká · Špinka Filip · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Táborský Adam · Telička Pavel · Titěrová Kristýna · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomek Prokop · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Tůma Petr · Turek Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Václav Petr · Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Vavruška Dalibor · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Vhrsti · Vích Tomáš · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojtěch Adam · Vojtková Michaela Trtíková · Výborný Marek · Vyskočil František W Walek Czeslaw · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zima Tomáš · Zlatuška Jiří Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy