Katastrofální půvab optimismu

19. 11. 2011 | 06:59
Přečteno 5883 krát
V diskusích o krizi eura se u nás často ozývají mudrlantské hlasy nabádající aktéry, čili evropské politiky, aby zachraňovali a urychleně integrovali unii, protože jde o mír, o evropskou solidaritu, o budování společného státu a další ušlechtilé ideály, a zároveň straší rozpadem společného trhu a světovou hospodářskou krizí.

Je marné vysvětlovat, že ani optimismus (naděje - matka hloupých) ani pesimismus (bude hůř) do rozumného uvažování o světě nepatří. A dokonce že ani velké ideály do politiky nepatří, protože se za nimi skrývá ta nejhorší korupce, korupce myšlení bez nepříjemných fakt.

Krize společné měny není krizí unie (sedmadvacítky) ani společného hospodářského trhu, ani (ještě) budování společné technokratické vlády (ta teprve přijde) a až na ztrátu prestiže eurokratů je to krize zadlužených tzv. sociálních evropských států, které celá léta úspěšně balamutily světový trh svou nerozbornou měnou, jež umožňovala hlavně ale nejen těm méně výkonným, aby se zadlužovaly za laciný německý úrok. Věřitelé nejprve přestali věřit Řecku a teď, když už stoupá úrok na dluhopisy Holandska, Rakouska i Finska, věří už jen osamocenému Německu.

A všichni teď na chudáky Němce křičí a to nejen z Unie, ať společnou měnu zachrání a zaplatí. Ať se vykašle na smlouvy, ústavu i demokracii a odsouhlasí eurobondy nebo povolí evropské centrální bance neomezeně chrlit peníze čili skupovat všechny dluhopisy. Cožpak Itálie nebo Francie své tzv. strukturální problémy (zkostnatělý pracovní trh a přebujelý stát) můžou vyřešit přes noc?

Nic divného, že v Německu teď zuří divoké diskuse. Na jedné straně eurooptimistická vláda, která chce zachránit euro za každou cenu, a na druhé Bundesbanka, obchodní komora, většina ekonomů i ústavní soud a za nimi z inflace vyděšený lid. Sorry, z pasti eura dobré řešení neexistuje. Jakmile se tabu opuštění eurozóny jednou prolomilo, investoři se začali zbavovat dluhopisů a dluhy států narůstají. Nedůvěra vůči eurozóně se šíří a začíná ovlivňovat i postavení eura a investic do eurozóny. Tady už nejde o dluhovou krizi, nýbrž o krizi měnovou. Ti nevýkonní se z deflace k výkonnosti v kazajce eura nikdy neproberou. A dokud se Německo nerozhodne pro inflaci, bude tlak na rozpad sílit. Jenomže mírná inflace nesolventnímu jihu nepomůže a velká rozloží hospodářství severu.

A i když to víra nechce připustit, je experiment eura odsouzen k záhubě. Buďme umírněnými optimisty, že bude krach katarzí a krokem zpět ke svobodnému pragmatickému hospodářskému společenství bez ideologie. Něco tak pozitivního by budovatelé Unie dobrovolně nikdy nepřipustili.

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Pepa Řepa napsal(a):

optimismus (naděje - matka hloupých)?
Kdo je otec?
K tomu se nikdo nehlásí? Stejně jako k početí eura?
Germán to nemá lehké. Mám pocit, že dosud platí daň na Osis. Teď musaku, špagety a možná i žabí stehýnka.
Vůdcovství je drahý špás. Co když to neutáhne nebo schová šrajtofli?
19. 11. 2011 | 07:35

Maximus napsal(a):

Napadá mě starý vtip jaký je rozdíl mezi pesimistou, optimistou a realistou:

Všichni tři jdou po kolejích tunelem.
Pesimista vidí v tunelu tmu.
Optimista vidí na konci tunelu světlo.
Realista vidí světla vlaku.
A strojvůdce vidí tři debily na kolejích.
(-:
19. 11. 2011 | 07:47

vasja napsal(a):

Chudáci Němci? Ale né. Dyk to byli oni co toužili po Euru, porušili Pakt stability a sami teda vypustili džina z láhve. Uzenáči toho hbitě využili a je vymalováno. Ať platěj. Musej se ale semknout
19. 11. 2011 | 07:58

Pompeius Magnus napsal(a):

ano, ano, euro odchází do minulosti.A teď jen, co jej Jacquesi Dellorsi nahradí, ECU?

Vzpomínáte, jak se tu tem zastupující říšský protektor Cohn Bendit rozčiloval, že na Hradě neplápolá vlajka E? Dneska by to nikoho ani nenapadlo.

EU a euro jsou ostuda Evropy. Švýcaři prokázali zdravý rozum, už po několikáté v dějinách. A u nás je příčetnej snad jen ten Kikina......

Milé euro, rest in peace.
19. 11. 2011 | 07:58

Kirman napsal(a):

Pane Tomský, je to trochu jinak.Tady vůbec nejde o krizi eura nebo států.Tady jde o krizi lidí. Každého z nás.To je na prvním místě.V druhé řadě jde o krizi systému.Monetárního především.Se státy to má společné pramálo.Pokud nezměníme sebe a náš přístup k životu nezměníme ani systém.Systému náš konzumní způsob života velice vyhovuje.Systém nás v tom podporuje.Systém připomíná výjevy z ,,Války světů", kdy lidé byli hnojivem.Rozdíl je ten,že dnes jsou lidé hnojivem a ještě si v tom libují.Systém vytváří podmínky pro zadlužení států i lidí.Systém je zadlužení a zadlužení je systém. Vše ostatní jsou vedlejší jevy a lečit rozpočty států je jako léčit rakovimu mastí nha opruzeniny.

Musíme vyléčit sebe, a pak pude vylečit i to ostatní.
19. 11. 2011 | 08:16

wbgarden napsal(a):

Budu neustále opakovat...
http://ateo.cz/f/images/g/greece-police.jpg
Veselé krizování...
19. 11. 2011 | 08:39

Jana Pechová napsal(a):

Souhlasím s nickem Kirman.
Mě napadá přirovnání, kdy se pacient v důsledku vlastní 'nenažranosti' a nezřízeného způsobu života dostal do těžkých zdravotních potíží. Řešením není drastická hladovka, ale odpovídající dieta ruku v ruce s naprostou změnou životního stylu. Pacient si nemůže myslet, že zhubne pár kilogramů a vrátí se zpět ke svému způsobu života.
19. 11. 2011 | 09:23

Šašek z Jiíhlavy napsal(a):

Maxime, díky za nádherný vtip, spravil mi v dnešním pošmourném ránu náladu. A k Pepovi Řepovi: Ať nĚMCI PLATÍ, KDO CHCE VLÁDNOUT, MUSÍ SE DĚLIT O KOŘIST.
19. 11. 2011 | 09:34

vasja napsal(a):

Tak pro pacienta dietu? On ale žádnou nechce, když Špidlové mu říkaj, že zdroje jsou. A oni opravdu pořáde jsou. V kapsách každého Evropana.
No a tohodle využívá pár bankéřskejch rodin a za pomoci tří ratingovejch agentur si vyberou koho podojej a fest dojej. Nám pak jejich sluhové, jako zdejší kabaretier Sedláček, budou řikat, že máme s radostí a hrdostí cálovat.
19. 11. 2011 | 09:36

dalimír napsal(a):

Kirmane stále něco musíme ! Kdy už ten MUS skončí ? Chcete všichni lepší a jistější budoucnost ? Vybudujme ale opravu ten opravdový komuniSMUS,aby lidé měli jen to co skutečně potřebují k životu ! Kapitalismus a touha po bohatství je marnost nad marnost ,jen posiluje u jedinců křečkování a neskromnost ! Stějně pořád stále něco musíme ! No a o tom to vše je !Dl. Ps: Budujme lepší zítřky - MUScomonismus !
19. 11. 2011 | 09:38

schlimbach napsal(a):

průběžný volební systém, odvolatelnost politiků, ústavu a ústavní zákony referendem, občanská společnost, kooperace mezi veřejným a soukromým sektorem, v soukromém sektoru jen ten kdo chce, penze od 53 let, nárok na bydlení, právo na práci ne povinnost atd ... www.ekonomickareforma.cz

potom možná mnohým dojde, v čem je čertovo kopýtko stávajícího systému a finančního systému, potom třeba dojde mnohým,. že to, co píše pan Tomský je sice pěkně, ale jsou to jenom kecy ...
19. 11. 2011 | 10:02

ghándí napsal(a):

autor celkem racionálně vysvětlil, proč zachrana eura nemá řešení. nicmeně to nezapadá do socbolševické teorie a zdrojích, které jsou, takže to dle meho nazoru levičáci stejně nepochopí. němci si nenechají sve uspory znehodnotit inflací, to by nedokázali prosadit ani sociální demokrati. takže bude pokračovat tlak na pigs a gipsi země, aby šetřili, což v těch zemích vyvolávat protiunijní nalady a sociální bouře. EU se ocitla v kleštích, do který se sama chytila. výsledkem nemuže byt nic jiného, než rozpad EU.
19. 11. 2011 | 10:10

schlimbach napsal(a):

ghándí

všechno má nějaké řešení i udržení eura a EU, ovšem, na jiných principech než je tomu dnes. Možná bychom se nakonec i divili, jak by to mohlo dobře fungovat, protože by to zohledňovalo různou vyspělost nejen ekonomickou, demokratickou ale i duchovní úroveň jednotlivých národů.
19. 11. 2011 | 10:23

ghándí napsal(a):

schlimbach,
já vím, stačí jenom říct "oslíčku ostřes se!". vy jste pane schlimbachu neustále mimo realitu. levicově smýšlející lidé mají prostě problém chápat skutečný význam slov jako jsou náklady nebo cena. pořád jsou jednou nohou někde v oblacích.
19. 11. 2011 | 10:25

donal napsal(a):

dobře napsáno

v podstatě existují jen dvě cesty první je ta do které tlačí německo celou evropu a kterou se snaží jít i naše zem
1-cesta úspor ,snižování platů,vysoká nezamestnanost,chudoba doba trvání dlouhá 10-20 let u řecka 40-50 let učet je předložen střední třídě v podstatě je zlikvidováná

2-cesta velké inflace ,hyperinflace cesta krátka dluhy jsou zlikvidovány behem 1-2 roků učet je předložen všem kdo mají nejaké úspory jsou znehodnoceny

ted jen zaleží jak předložit účty těm kdo je budou platit
19. 11. 2011 | 10:25

ghándí napsal(a):

soudruh donal,
ale to byste přece neudělal nějakému německému důchodci, který si celý život spoří na duchod. vaše " krátká cesta " by ho poslala pod most.
19. 11. 2011 | 10:31

Libri napsal(a):

ghándí otázka možná ani nestojí co chceme či nechceme, nebo co si přejeme či nepřejeme. bude se dít přesně to, k čemu okolnosti politiky donutí. pokud voličský tlak a tlak trhů bude slabý, budou do poslední chvíle dělat nesmysly, které vyhovují nejvíce jim a sponzorům. pokud tlak vzroste, udělají i to co dnes vypadá jkao nemožné (ať v dobrém či špatném)
19. 11. 2011 | 10:41

donal napsal(a):

ghándí

můžete mi napsat co je nepravdivého na tom co jsem napsal

respektive můžete popsat nejakou třetí cestu placení státních dluhů? ja jinou neznám
19. 11. 2011 | 10:41

grőssling napsal(a):

Pane Tomský, tady přece vůbec nejde o euro, nebo zadlužené státy, ale o zisky především německých a francouzských bank. Ty je třeba zaplatit z veřejných peněz. Pan Pírko to tu před pár dny popsal velmi názorně.
Velkoburžoazie si jenom našla další rafinovanou cestu jak ještě víc zbohatnout.

To jen čeští pravdoláskaři a zaslepenci z party penízeažnaprvním místě pomocí svých slouhů v médiích vypouštějí mlhu.
19. 11. 2011 | 10:44

ghándí napsal(a):

donal
tak za prvé s definicí vaší první cesty uplně nesouhlasím. to se nerovná likvidaci střední třídy a nebude to trvat 50 let, ale 10 to je stracená dekáda, ktewrou se vydala EU. . zapoměl jste ale na tu nejlepší a nejrychlejší cestu. bankrot dlužníků.
19. 11. 2011 | 10:46

schlimbach napsal(a):

ghándí

jste příliš zaujat, než abyste viděl skutečnost v pravém světle. Moje reforma není o levém nebo pravém vidění světa. Je o kooperaci veřejného a soukromého sektoru, kdy veřejný je neziskový a soukromý se řídí pouze tržními pravidly a protože tato pravidla nemusí každý ustát, podniká nebo pracuje v soukromém sektoru jen ten. kdo chce - když je to jeho svobodná volba.

O nákladech a o ceně je směšné hovořit ve stávajícím systému, kdy pravidla v rozporu s logikou i rozumem nastavují politikové, kdy cena je vše jiné, jen ne skutečná "dohoda smluvních stran"

V mé reformě nenajdete žádnou odhadní, zůstatkovou ani jinou cenu - vše záleží jen od dohody partnerů, kteří chtějí uskutečnit transakci - je to jejich volba - s nějakými náklady to má co dělat jen velice vzdáleně a co se podnikání týká - je jen jedno závazné pravidlo - výsledek hospodaření musí být větší než nula. Vše ostatní - co bude nemo nebude zahrnotu do nákladů je na vůli podnikatele.

Ovšem že jsou v systému zpětné vazby, které jej určitým způsobem limitují, aby sloužil k rozvoji celé společnosti, to ale nebrání tomu, aby občané odcházeli do penze v 53 letech a pracovní doba aby se postupně zkracovala, nebrání to tomu, aby ten, kdo chce být enormě bohatý, byl bohatý, kdo nechce, aby žil důstojně a v dostatku ...

Pro plné pochopení je třeba se odpoutat od dogmat stávajícího systému a vykašlat se na ideologii jakéhokoliv směru, potom lze očekávat, že klapky z očí spadnou a člověk konečně uvidí :)
19. 11. 2011 | 10:49

donal napsal(a):

ghándí

můžete mi tedy vysvetlit kdo zaplatí učet při první cestě? chudým není co vzít bohatých není tolik aby zaplatili vše ,jelikož do první cesty patří i zvyšování daní koho myslíte že postihne první cesta nejvíc? a 40-50 let jsem psal u řecka u jiných státu jsem 10-20 let časový úsek se odvíjí od výše zadlužení

a můžete mi vysvetlit která cesta je bankrot dlužníku a koho postihne? podle mě je bankrot bez monetizace a sanace první cestou a postihne zas střední třídu když budou bankrotovat nato banky a penzijní fondy
při sanaci a monetizaci band a fondů to je druhá cesta
19. 11. 2011 | 10:54

ghándí napsal(a):

schlimach,
jediny system , který funguje je kapitalismus postavený na maximalizaci zisku a minimalizaci nákladů. vše ostatní je utopie, která nefunguje. socialismus nebo jakási vaše kooperace může fungovat v nějakém kibucu, hipísácké komunistě nebo sektě, ale to jsou anomálie a extremy. většinová lidská společnost funguje na stejný principech jako příroda. každý organismus se snaží přežít a maximálně k tomu využít enerigi, kterou k tomu má a která je limitovaná.
19. 11. 2011 | 10:56

JF napsal(a):

pane Tomský Euro či úroky jsou účetnická a administrativní kategorie. Jste dobrý účetní ten jistě optimismu ani pesimismu nepodléhá. Věřte číslům, věřte účetnímu.

Zatím to v Řecku a Itálii jde dobře - resp. konsolidace a redukce veřejných dluhů resp. krácení laciných výdělků bank a jejich účetních.

Věřte že by bylo možné mít nulové daně a vše si půjčovat.To by byla pastva co?
19. 11. 2011 | 10:56

xxx napsal(a):

Byt Vami, p. Tomsky, neraduji se. Okolo Israele sili panislamsky odpor a zesiluje Muslimske bratrstvo a parcelace Evropy zatim spolehlive vedla ke vzniku extremistickych nalad/dnes jiz i v Britanii/.USA ma svych starosti vic nez dost
a mezi Cinany jste velmi dobre poznatelni. Byt Vami tak se usilovne modlim
k Jahvemu, abyste nemel pravdu.
19. 11. 2011 | 10:58

jezevec napsal(a):

Schlimbach 10.02
Vy jste opravdu mimoň, který by nám naordinoval bezvládí a rozvrat. Vůbec nepočítáte s lidským faktorem, který byl za socialismu pokolikáte prověřen s výsledkem , že lidem jak se trochu povolí,že všechna ta krásná předevzetí o životě v sociální spravedlnosti sami si rozvrátí svým přirozeným lidským sobectvím.Proto je demokracie a kapitalismus (soukromé vlastnictví) je pořád to nejlepší a přes všechny peripetie funkční. Ostatní prosazovaná společenská zřízení jsou chiméry, které jsou založeny na tom, že lidé jsou andělé.
19. 11. 2011 | 10:58

stále rebel napsal(a):

Tomský krmí hlupáky, tak si hoši nechte chutnat hloupost, demagogii a beznaděj. Já zůstanu optimistou věřící v EU, euro a taky v to, že Tomského šiky nebudou příliš mocné.
19. 11. 2011 | 10:59

ghándí napsal(a):

donal,
to je velice jednoduché. bankrot postihne ty, kteří si pujčovali a nedokážou to spatit. a také ty , kteří jim pujčovali.to je holt jejich blbost. dokážete vymyslet nějaké pravedlivější řešení? proč by to měl platit nějaký němec, který si celý život spoří na důchod a ted by se mu měly ty uspory rozplynout ? nebo proč by to měl platit nějaký slovák, který ted musí povinně odvádět peníze na nějaké záchránné fondy, ačkoliv se slověnsko snažilo držet svoje finance na uzdě?
19. 11. 2011 | 11:00

hovorka11 napsal(a):

Dnešní problém EU vidím jasně v elitách, které nejsou spojeny s obyvateli.
Politika je zcela odpoutána od voliče a je to problém nejenom v ČR ale v drtivé většině "demokratických" zemí.
Společný evropský stát s evropskou měnou si dovedu představit a byl by jistě reálný, pokud by nefungovalo zcela absurdní pokrytectví politiků z EU. Tito politici na jedné straně zaštiťují ochraňováním "sociálních vymožeností" a "výnosnost finančních trhů". Zároveň zachraňují podvodníky z bank Proklamují jistoty pro občany, ale zároveň kryjí banky i s jejich vědomými investicemi do nevratitelných aktivit s vymahatelností státu přes daně a poplatky obyčejným lidem.
Krize, která byla uměle vyvolána v USA právě komunismem bankovního sektoru, který půjčoval na stavby domů nevratitelné peníze a zároveň "budoucí zisky" účetně zahrnoval do svých aktivit a odměn překračuje jakákoliv srovnání s efektivitou komunistických zemí a jakýmkoliv RVHP. Je to směs absolutního komunismu bankovního sektoru a finančních trhů, které si berou to, co jim vlády pod pohrůžkou "krachu" vždy umožní. Výsledkem je sice komunismus pro úzkou část podvodníků, ale feudální podmínky s rozkrádáním důchodů a daní obyvatelstvu a potřebou neustále navyšovat "ziskovost trhů" vydíráním obyvatel přes likvidaci důchodů, zvětšování daní a snižováním výdajů pro chod státu, protože se cíleně více a více rozkrádá.
Signatáře tohoto krachovacího systému vidím především Václava Klause, který vždy ukazuje na všechny okolo, aby jsme se něj nedívali.
19. 11. 2011 | 11:13

schlimbach napsal(a):

jezevec

mimoň jste vy, protože jste si evidentně návrh reformy nepřečetl, a přesto mi podsouváte něco, co tam není :)
19. 11. 2011 | 11:21

schlimbach napsal(a):

ghándí

i vás se týká moje odpověď jezevci
19. 11. 2011 | 11:24

Holubář napsal(a):

Maximus:
Já má rád tento:
"Optimista bývá obvykle jen špatně informovaný pesimista"

Pompeius Magnus:
Ano, ti skuteční nejkovanější eurohujeři typu Kón Bendíka skutečně nějak zmizeli. Také čekám, kdy přijedou pozvednout vlajku EU, alespoň symbolicky někde v médiích. Zatím pusto a prázdo, zbyl po nich jen smrad.

Kirman, Jana Pechová:
Možná vy jste v nějaké krizi, ale já ne. Na mne vinu nesvádějte, laskavě. Já nenažraný nejsem a žiji zásadně za své a bez dluhů. Ať hubne stát, to je O.K., ale na moje "kila" mi nesahejte!

donal:
Obávám se, že máte pravdu.

xxx:
Nemám pocit, že by se Tomský a ostatní kritici současné podoby EU a eura nějak radovali. A modlitby nepomohou, to se spolehněte. Jsou před námi jen neradostné perspektivy, to máte pravdu. Metodou, jak zvolit cestu nejméně špatnou (dobrou zatím ještě nikdo neukázal), je určitě opustit cetu dosavadní a poslat do háje i dosavadní vůdce, kteří Evropu přivedli tam, kde je.

stále rebel:
Jistě, věř a víra tvá tě uzdraví. Trochu úsměvné, nemyslíte?

ghándí:
Obecně máte asi pravdu, ale vsadím se s vámi o prase, že to bude úplně jinak. Spravedlnost? Zešílel jste?
Dlužník pokrčí rameny: "Nemám, miláčku. Nedám".
A věřitelé jsou banky. Ty se nerad dělí o zisky, rády však o ztráty, to je notoricky známé. Zaplatíme to vy a já...
19. 11. 2011 | 11:30

resl napsal(a):

řek bych, že se euro udrží, nic jiného Evropě nezbejvá. Krize je částečně vyvolaná spekulantama z bankovního prostředí. Těžko bude českej ekonom, nebo "bankéř" chytřejší. Spíš naopak. Jen si dát hlavu do ruského chomoutu, jak to činí komunista Tomský, nebo hradní intrikán, pro lidi lepší nebude. Pro ty dva ano.
19. 11. 2011 | 11:41

Jindra napsal(a):

Magnus Pompeius zde zmiňoval protektora Cohn-Bendita - to to tedy pokakal. Cohn-Bendit, kromě toho, že patří do jednoho druhu lidí s Tomským, je také zločinec. Nebýt toho, že je výjimečný člověk, byl by už dávno v kriminále. Léta totiž pomáhal skrývat jednoho z teroristů, který se zúčastnil vídeňského atentátu a únosu lidí z konference OPEC. Při této akci byl zastřelen i jeden rakouský policista. Cohn-Bendit se ke své pomoci teroristovi klidně v televizi přiznal a nic se mu nestalo. Otázka o ceny: Víte proč. Řešení: protože je žid.
19. 11. 2011 | 11:43

český maloměšťák napsal(a):

Ten blog je o penězích, že ?
Koukněte na tento film :

http://media.bloguje.cz/872294-alchymisti-z-wall-streetu.php

Nejde o euro, dolar....jde o princip. Z peněz se dělají další peníze - ale ne formou investic do fyzické ekonomiky - děje se to pomocí transakcí s penězi /respektive s peněžními deriváty/jako komoditou a spekulací na fyzickou ekonomiku. Žádná nová hodnota přitom nevzniká - jen se díky změnám ve valuacích/respektive díky ovlivňování těchto valuací za pomocí sofistikovaného softwaru a váhy finančního kapitálu - často pomocí pákového efektu/ přesunou finance - ve směru bohatých.
A pokud se přihodí něco špatného - pokud by měli tito nejbohatší přijít o zisky - zasáhne stát ....tak, jak to popsal pan Hovorka - stylem "tobě - podle tvých potřeb, ostatní se ti na to složí" - tedy jde skutečně o cosi, co by se dalo nazvat bankovním komunismem.

Jde o extrém - o zvrácenou, pervertovanou sociální politiku. Nemajetní se skládají na dotace ve směru bohatých.
Dekadentní politické elity dokonce už ani nemluví o ochraně vkladatelů. Už mluví jen o bilancích a financování bank. Už ani dokonce o tom nemluví.....už je ta symbioza dokonána.

Systém, ve kterém nejsou systematicky :)) potlačovány extrémy se po jisté době zhroutí. BUď sám, anebo v důsledku revolucí /ty není schopen do svých algoritmů, oceňujících rizika zahrnout žádný software/.

Tomský nám tady vykládá o nesmyslnosti a neudržitelnosti eura. Dlouhodobě - a já si myslím, že zcela programově.
Proč nám pan Tpmský nepopíše fundamenty, na kterých dnes stojí valuace USD ?
S čím vlastně pan TZomský euro porovnává ?
Nebo on snad vidí euro jako jakýsi ostrůvek - sám o sobě a pro sebe ?
A že se vyvíjelo, vyvíjí a vyvíjet bude podle tohoto paradigmatu ?
No - to je přinejmenším velmi hloupé.

Tomskému z jeho eurofobistických kalhot čouhá podolek řízené asociální tržní ekonomiky čínského typu.

P.S. Už dávno tvrdím, že každý veřejně činný člověk - placený z veřejných peněz - na Západě, by měl být lustrován, zda neprofituje z investic do nepřátelských ekonomik. Aby nebyl zcela oprávněně podezříván z toho, že šíří protizápadní propagandu.

Koukněte na ten film. Je mrazivě veselý.
19. 11. 2011 | 11:46

stále rebel napsal(a):

Pro Holubář.
Ono je to především trochu jinak.
Víra nebo nevíra (například víra v opak), optimismus nebo anti-optimismus jsou v jistém směru totéž. Tomského kritika optimismu k EU a euru je více než optimismem, spíše hysterií a demagogií pro něco jiného patrně minulého (konzervativního). Domnívám se, že můj optimismus je zdravý, „optimismus“ Tomského je chorobný a ničící.
19. 11. 2011 | 11:59

donal napsal(a):

ghándí
za tím jste mi ale přímo neřek kdo tedy bude za dluhy platit?

ja jsem poctivě napsal dvě cesty obě jsou pravdivé a reálne v teoretické rovině existuje třetí cesta a toje část první a čaást druhé ale takováta míchanina časem převáží bud v první nebo druhou cestu

já osobně neznám jiné řešení rád se nechám poučit
19. 11. 2011 | 11:59

donal napsal(a):

ghándí
napsal jste:
to je velice jednoduché. bankrot postihne ty, kteří si pujčovali a nedokážou to spatit. a také ty , kteří jim pujčovali.to je holt jejich blbost

a já se ptám kdo odnese ty bankroty když zbankrotují banky a penzijní fondy?
19. 11. 2011 | 12:03

Petr z Tábora napsal(a):

Opět pěkný blog pane Tomský. Souhlasím se vším, jen bych si nebyl tak jistý zánikem eura. Náklady na jeho zachování i na jeho pád totiž budou obrovské v obou případech.

Zajímavé setkání Německo-Anglie. Anglie chce, aby Němci pumpovali peníze, ale naopak nechce německý požadavek na integraci Evropy. Otevřeně se diskutuje o integrované části EU a části bez eura a méně integrované.
19. 11. 2011 | 12:26

ghándí napsal(a):

donal,
odnesou to pouze ti, kteří mají v bankách, které se položí, peníze. nikoliv uplně všichni, jako v případě inflace. protože není pravda, že by v případě bankrotů států a velkých bank zbankrotovali uplně všichni. tady se samozřejmě straší domino efektem a straší s ním ti, kteří mají máslo na hlavě vědí, že kdyby je vlády nezachránily, tak by šli ekonomicky pod drn. takže se ve jmenu blaha všeho lidu zachranuje. takže občan, který má někde na učtě 10000 euro v konečném dusledku zaplatí 20000 euro na záchranu bank, aby o těch deset tisíc nepřšel.
19. 11. 2011 | 12:30

hovorka11 napsal(a):

"i když to víra nechce připustit, je experiment eura odsouzen k záhubě"

Tomský je vizionář neschopnosti a neumětelství.
Tak jak on prorokuje vidím to, v čem se obecně odlišujeme od typicky německé pracovní schopnosti.
Euro je samozřejmě ta nejlepší varianta pro společnou Evropu. Jestli to političtí podvodníci zbourali, tak stejně nám nezbývá, než ve vlastním zájmu ekonomického bloku společnou měnu dříve či později nastolit. Současně pokrytecké Evropě s NATO a politikou podvodů a lží to ale reálně nevidím. Spíš to zůstane v rámci silných států a my budem jejich poslušné přívěšky závislé na obchodu s nimi i s jejich větším zasahováním do vnitřní politiky. Nevidím to pro nás růžově, naše postavení se zhorší a ekonomicky si vůči nim pohoršíme.
"Finanční trhy" s ratingovými agenturami si nás stejně časem najdou a vytunelují. Jsou totiž už tak naprogramovány a naše pracovitost v tom hraje takřka nulovou úlohu. Dokud si budeme opakovaně utajhovat opasky dle jejich přání, tak nás nechají na pokoji, to však nelze donekonečna, takže stejně budeme mít volbu řecké nezkrachovatelnosti s otrokářským systémem podvodníků nebo islandské cesty s přivedením podvodníků k zodpovědnosti a následný ekonomický rozvoj (doufám že lidé v Řecku boj nevzdají a vymůžou si krach - likvidaci bezcených papírků vzniklých z lumpáren).
19. 11. 2011 | 12:31

ghándí napsal(a):

donal,
napsal jsem , kdo bude platit dluhy, bankrot znamená, že dluhy zmizí.
19. 11. 2011 | 12:32

hovorka11 napsal(a):

ghándí:
Krach států v Evropě a Americe vidím jako nutný a nevyhnutelný krok. Nebyl by to konec světa, ale myslím, že právě ti, kteří nám vysvětlují že to nejde (politici, bankéři, finanční trhy, zbrojní a ropný průmysl), by najednou ztratili moc a to nedovolí i za cenu velkých válek.
My by jsme "pouze" přišli o úspory- nevidím to takovou tragédii, jak v tom pokračovat.
19. 11. 2011 | 12:39

ghándí napsal(a):

hovorka11,
at vezmete z kterekoliv strany, tak bankrot z toho všeho vychází nejlevněji. ačkoliv je nutné si uvědomit, že bankrot států a velkých bank by měl tvrdý dopad na spoustu lidí a není to nic , co je třeba bagatelizovat. nicméně v konečném dusledku ty dopady by podle meho názoru byly menší než ta politka zachranování, které povede k dlouhodobé stagnaci a bude znamena zchudnutí teměř všech lidí na západě.. máte pravdu, v tom, že bankroty by prostě rázně zamíchaly kartama a někteří superbohatí a supermocní lidé by tu moc a bohatství ztratili. ty lidi se pakovali v dobrých časech a když přišla krize, tak chtějí po danových poplatnících, aby jim zaplatiti ztráty. že prý je to pro jejich vlastní dobro. stejně nemravný je , když řekové chtejí po ostaních , aby jim platili jejich vlastní dluhy. já jsem pro to, aby dluhy platil dlužník.
19. 11. 2011 | 12:53

Pepa Řepa napsal(a):

stále rebel napsal(a):
Domnívám se, že můj optimismus je zdravý, „optimismus“ Tomského je chorobný a ničící.
---------
To nepochybně. Váš je zdravý jeho chorobný.
:-)))!!!!
19. 11. 2011 | 13:01

hovorka11 napsal(a):

ghándí:
ano
19. 11. 2011 | 13:04

Petr z Tábora napsal(a):

Pan Tomský píše o zahnívajícím euru.
A jako světa znalý muž ani nevzpomene, že se dnes po dvanácté slaví Mezinárodní den mužů (http://www.international-mens-day.com/) - bohužel čeština chybí na dlouhém seznamu států včetně těch středoevropských.

Kdo pozvedne prapor nás slabšího pohlaví v boji za jeho zrovnoprávnění ?

Doufám, že pan Steskal po obědě promine toto odbočení, není to komerční ani konfliktní...
19. 11. 2011 | 13:45

vico napsal(a):

Sovětolog Tomský se nám přetransformoval v eurotologa. Článek opravdu stejně vy-ni-ka-jí-cí jako "vídeňský knedlik".

Snad kdyby autor dovolil bych jen poopravil titulek.

Místo "Katastrofický půvab optimismu" na "Klausofalický půvab tojejednočeho".
19. 11. 2011 | 13:51

Jemnický napsal(a):

Pepa Řepa

Josífku, Josífku, zase to nestrukturovaně, neargumentačně nevyciselovaně zlehčuješ. Pehe nás za to kárá, Kasl už také, a ty ne a ne přestat. Stará se Pehe o své sirotky, nestará, a ty se snažíš dopátrat tatíčka hlupáků.
Já už věřím jenom Mayům, v roce 2012 padne euro, jako phoenix povstane Marka a započne nový EÓN.
19. 11. 2011 | 15:22

Jemnický napsal(a):

Pepa Řepa

Chtěl jsem jen napsat, že tatíčci hloupoučkých blogů sirotků se naštěstí podepisují a je tam i jejich foto.
Také nepatřím ke strukturovaným a jako oficírské holínky argumentačně vyleštěným disputérům.
Ale co kdo může chtít po nás venkovanech v galoších, modrákách, zmijovkách a s vidlemi v rukách, co více, než píchnutí do hnoje.
19. 11. 2011 | 15:37

Pepa Řepa napsal(a):

Bratře Jemnický
Zkusím se polepšit, ale jak?
Nedokážu rozpoznat zdravý optimismus od chorého, když se mám zároveň oprostit od osoby, ta přece není podstatná. Jak se to měří, jak se pozná zdravý optimismus?

Asi málo nadávám. Kdo nenadává není Čech. Hop,hop,hop.
Kdo nenadává je zloděj či tunelář.Je divnej, jako Velkopopovickej.

Nešlo by to zřídit tady blogovou komůrku, kam bychom si odskočili zanadávat? Beztrestně.
Aby spoluobčané viděli, že jsme taky Češi. Budeme mít alibi.
Když mě nebaví strávit zbytek života nadáváním. Jako zakyslej dědek.
Tak aspoň-pane Stejskale-tu komůrku.
Jen dva prstíčky tam strčíme a zase půjdeme.
19. 11. 2011 | 15:43

Jana Pechová napsal(a):

Holubář:
Pane, každý psychiatr vám potvrdí, jak přesvědčeni o své normalitě bývají duševně choří. Daleko víc, než ti, jejichž chování skutečně v normě je.
Nenažranost není regulována peněženkou. Ale některým lidem se to těžko vysvětluje.
19. 11. 2011 | 16:45

Jemnický napsal(a):

Pepa Řepa

Probůh, bratře Josefe, jen piš, jak píšeš, co bych tady četl pro pobavení a poučení.
Na strukturované žvásty ověnčené argumenty jak strašák pod třešní CD disky, na to tady je Pehe a teď i Kasl.
Sakra, úplně jsem strukturovaně zapomněl, že jsem u Tomského tomisty a euro zmírá na dyzentérii.
Hezká diskuse je u Petra Klána, jako vždy.

Pěkný večer,

Jemnický
19. 11. 2011 | 17:30

donal napsal(a):

ghándí

je tady jedna potíž dluhy státu nedrží jen banky ale také penzijní fondy které mají ze zákona povinnost nakupovat státní dluhopisy(to spousta lidí např.vubec neví když na to přijde řeč jak jsem z praxe zjistil) takže důchody těchto lidí bude platit kdo při krachu těchto fondů? necháme tyto lidi umřít na ulici?nebo to bude zatahovat stát za ty fondy tedy zas danový poplatník?

a druhá vec je pojistné kontrakty CDS jestli vám to neco říká -je to pojištění státních dluhopisů a ten zminovaný domino efekt hrozí hlavně tady.

takže co rozpustíme dluhy inflací a zničíme úspory nebo necháme zbankrotovat fondy banky a zmrazit ekonomiku a následně sanovat důchody ze státních rozpočtu
19. 11. 2011 | 18:49

Holubář napsal(a):

stále, rebel:
No to je roztomilé. Zdravý a nezdravý optimismus. Já si pamatuji, že optimismus je opium lidsva a zdravý duch páchne blbostí. Ať žije Trockij!
Můžete mi sdělit kriteria zdravého/nezdravého optimismu?
Mám jeden návod. Můj optimismus je zdravý, ten váš nezdravý...
O.K. ??
:-)

Jana Pechová:
Podle nicku jste tu nová a tak asi nevíte, že mne nelze urazit, já jsem splachovací. Znovu jsem si to po sobě přečetl a opravdu jsem tam nic nenapsal o tom, zda jsem normální či nikoliv - ověřte si, prosím. Ale to je obvyklá figura - vymyslet si nějaké tvrzení oponenta a pak s ním operovat. Nci nového jste nevymyslela. Ale zkusím přistoupit i tak na vaši tezi.

Možná že se ledacos těžko vysvětluje, zejména takovým tupcům nevzdělaným nezkušeným, jako jsem já. Ale moc prosím, zkuste to. Slibuji, že vaše vysvětlení pozorně prostuduji a pokusím se na ně reagovat v rámci svých možností, coby duševně chorý - ve vašich mezích vnímání. Trpělivost s blbečkem, prosím....
Děkuji.
:-)

Pepa Řepa:
Jen pro zajímavost - zítra jedu pracovně na jedno předměstí v našem městysi. Je to roh ulic Zručská cesta a Řepná. To musí být asi hezké bydlení, co myslíte?
:-)
S úctou Holubář
19. 11. 2011 | 19:23

ghándí napsal(a):

donal,
z tehle krize se bez šrámů dostat nelze. žrát půl století na dluh se prostě nevyplácí. ted jde jenom o to, jak ty šrámy budou hluboký. jestli hodně anebo ještě víc. politici zatím dělají všechno proto, aby ještě víc. já navrhuju nechat zbankrotovat všechny, kteří nedokážou splácet dluhy. je to tvrdý, ale je to nejmenší zlo. všechno ostatní bude ještě horší.
19. 11. 2011 | 19:25

Holubář napsal(a):

ghándí:
Tak trochu zápletka je v tom, kdo žral půl století na dluh. Já si ničeho takového vědom nejsem, tak nějak sám za sebe a (asi, snad) i za spoustu dalších rodáků. To jsme se zase jen k něčemu po sezoně blbě přimíchali. Budeme platit za to, že půl století žrali jiní.
No jo...
19. 11. 2011 | 19:31

ghándí napsal(a):

holubář,
všichni příjemci státních penez. duchodci, státní zaměstnanci, příjemnci dávek. ti všichni žrali pul století na dluh, protože státy hospodařily s deficitam a dluhy neustále narůstaly. je to nepřijemná pravda, ale je to tak. já vim, že daleko jednoduší je to svest na trhy, bankeře atd.
19. 11. 2011 | 19:51

stále rebel napsal(a):

Pro Holubář.
Nechám to na vás, sám a pro sebe si jej ohodnoťte.
19. 11. 2011 | 19:58

donal napsal(a):

ghándí

čet jsemm vyčíslení škod za 21 let škod které způsobyly krádeže,tunely
je toho za 2 biliomy čk.náš dluh ČR je 1,5 bilionu teoreticky kdyby nebylo špinavých prohnilých ods,top,unie,oda,cssd,kdu,čsl,vv a už si nevzpomenu na další tak ted jsme půl bilionu v plusu viz kalous a 12 miliard ve svajcu ktere radeji nikdo nechce protože by museli přiznat že to byla kradež co udelali
19. 11. 2011 | 22:13

slunečnice napsal(a):

Víte, pane Tomský, bylo by pak nadmíru spravedlivé, aby se rozpad eurozóny a evropská dezintegerace nejcitlivěji dotkly hlavně těch, kteří si to celou dobu tak toužebně přáli. Až skončíte v čínské kazajce, budete psát už jen katastrofálně optimistické články, to si pište!
19. 11. 2011 | 23:03

Holubář napsal(a):

ghándí:
Aha, vy jste žil v emigraci. Tak to už vás chápu. V této zemi se až do roku 1989 na dluh moc nežralo. Platit ale budeme stejně, jako bychom žrali, v tom máte pravdu. Právem. Jako trest za blbost.

slunečnice:
Na rozdíl od vás nevidím Tomskému do duše a nevím nic o jeho přáních, nic o nich nesděluje. Chápu jaho texty vesměs spíše jako prognózu toho, co nás čeká, nežli vyjadřování nějakých přání. Možná (co já vím?) by rád žil stejně jako já v Evropské unii rovnoprávných států s malým centrálním aparátem, koordinujícím vztahy mezi jednotlivými zeměmi. Bezvízový styk? Jistě. Koordinace celních předpisů? Samozřejmě. Určitě bychom i my dva společně našli mnohou další vhodnou agendu. Ale žárovky? Nezhášející cigarety, taková absolutní hovadina? Mám pokračovat? Asi ne, vás to stejně nezajímá, vy máte názor hotový. Raději se mýlit s Bruselem, než mít pravdu s Prahou - abych trochu parafrázoval slavný výrok jisté disidentky.
A tak jsme tam kde jsme a bude hůř, jak ví každý. Už i optimisté.
19. 11. 2011 | 23:17

slunečnice napsal(a):

Pane Holubáři,
nemusím vidět panu Tomskému do duše, stačí číst nejen mezi jeho řádky, které jsou citově zabarvené. Odhaduji, že onoho slavného dne sepíše i nekrolog. Vy ale jak je vidno zase dokážete druhým vidět do hlavy a poznat, že mají hotový názor. :) Já jen naznačuji, kam celý ten rozpad může vést a že to může pěkně zabolet i ty, kteří z žárovek, nezhášejících cigaret a jiných hovadin dělali fatální problém, se kterým EU stojí a padá.
Dobrou noc!
19. 11. 2011 | 23:41

Holubář napsal(a):

slunečnice:
Ne, žárovky ani zhasínajiící cigarety nejsou fatálním problémem, to máte pravdu. Jsou jen symbolem. A serou stejně jako spousta jiných záležitostí z Bruselu.
Dobrou noc. Bez vykřičníku.... :-)
19. 11. 2011 | 23:53

Ferda napsal(a):

Tomský, mne jen fascinuje, že se pořád živíte jako vydavatel a ne, jako světový geoekonom. Jak to, že ty hloupé, světové banky, dosud po vás, jako nejlepšímu ekonomu světa, nechňaply? Přece by to pro ně muselo být terno. Jen prosím, moc prosím, neraďte Čechům, už jsou dost postižení mozkovými výstřiky nejlepšího ekonoma EU, laboratorního burana Kalouska. Také ho nikde ve světě nechtějí a tak oblažuje ubohou ČR svými neotřelými nápady, jak okrást občany a stát. Výsledek vidíme na našem zadlužení a naší životní úrovni. Co by asi s ním, za jeho rozkrádání, udělal soud v Číně?
20. 11. 2011 | 04:49

Pepa Řepa napsal(a):

Holubář
mým snem jsou Řeporyje, Promised Land.
Sudkulatýřeporyje bude hymna.

Problém s hujery je jeden.
V okamžiku, kdy ceknete proti té byrokratické idiocii, jste nepřítelem Říše. Tady kdosi zkurvil nadějný projekt, který se posunul někam jinam. Mechanismus je ovšem nastaven tak, že když uděláte další krok k Macoše, ihned hujer spálí kus mostu za Vámi, aby nebylo kam ustoupit a jít jinam, směrem od Macochy.
To nejvíc odhaluje eurozona, nikdo nepočítal s vystoupením či vyloučením.
Nechci to srovnávat s bolševikem, pořád ještě máte řadu svobod, ale některé prvky EU příliš zavánějí totalitou. Jakmile řeknete někomu, že si má zopakovat hlasování jako Irové, či nedodržíte slovo, jako se -zřejmě-stane v případě dohodnuté české výjimky, ztratíte poslední kapku dúvěry.
To už není o demokracii.

A pak....není se komu zodpovídat za blbá rozhodnutí, EP je k ničemu. Viníka blbě nastavené eurozony nedohledáte jako výsledky hlasování politbyra, stejní lidě, co to zmrvili sedí dál ve své kukani.

Na druhé straně mně chybí jasná a ucelená vize eurorealistů či euroskeptiků. Tohle nechat, tohle vrátit, tohle jinak. Volný pohyb po EU bude mít za chvíli i Ivan z Petěrburgu, o studiích v EU nemluvě. Jaké jiné výhody?
Budou se hledat viníci jinde. V historii za všechno mohl pejzatec.Trochu mně ta polarizace připomíná Evropu před WWII. Na jedné straně bolševik s těmi republikami rad, na druhé jiná totalita, která nemusí být jenom fašistická, ale i totalita vyznavačů Světosprávy či Eurosprávy.
20. 11. 2011 | 06:44

Béda napsal(a):

Český maloměšťák a Hovorka 11,

díky pánové. Řekli jste to za mně.
20. 11. 2011 | 07:39

stehno napsal(a):

ad: Pepa Řepa:
Nechci to srovnávat s bolševikem, pořád ještě máte řadu svobod, ale některé prvky EU příliš zavánějí totalitou. Jakmile řeknete někomu, že si má zopakovat hlasování jako Irové, či nedodržíte slovo, jako se -zřejmě-stane v případě dohodnuté české výjimky, ztratíte poslední kapku dúvěry.
To už není o demokracii.
S toto myšlenkou se plně ztotožňuji a již jsem ji také prezentoval. Druhým takovým případem bylo hlasování ve věci pomoci Řecku na Slovensku.
To se dá pak hlasovat pořád dokola, až to jednou vyjde a bude to vyhovovat.
Tady to už smrdí.
20. 11. 2011 | 08:33

Borde napsal(a):

Vazeny pane Tomsky,
zhrouti-li se Euro , zemre ceska ekonomika.Kde je Vas plan ?
20. 11. 2011 | 08:58

borde napsal(a):

Vazeny pane Tomsky,
zhrouti-li se Euro,zemre ceska ekonomika.Kde je Vas plan B?
20. 11. 2011 | 08:59

Zacheus napsal(a):

Alexandr Tomský. Opět Vám lze jen poděkovat za pravdivý článek.

Doporučoval bych všem přečíst si rozhovor, který vedl redaktor Lidových novin Daniel Kaiser s někdejším italským premiérem Prodim. Ukazuje se, že bývalý premiér odpovídá na otázku novináře: "Vy jste Itálii přivedl do eurozóny. Ja se vlastně země s dluhem, který dvakrát překračoval povolenou hranici, mohla do klubu dostat?" opravdu naprosto nestydatě: "Pravda, při takovém tembu by ještě dlouho trvalo,než bychom se dostali na předepsaných šedesát procent...". - takže nejenom Řekové,ale také Italové nesplňovali podmínky pro přijetí eura.

Když se něco postaví na podvodných základech, nelze se pak divit,že se jednou stavba sama zřítí, že.
20. 11. 2011 | 09:07

Baryk Baryk napsal(a):

Pan Tomský napsal svůj náhled. Já využívám možnosti jeho náhled okomentovat: Česko překypuje znalci a ekonomy. Někdo vypouští nesmysly po hospodách, panu Tomskému se momentální trend českého skeptismu hodil k přiozdobení kudrlinkami a k sepsání. Určitě najde i dost mlaskajících čtenářů. Čtenářů, kteří v absolutním dostatku a v téměř ideální svobodě mezi mlaskáním občas zanaříkají.
20. 11. 2011 | 09:09

Borde napsal(a):

Vazeny pane Tomsky
Evropa bez ideologie je Evropou bez miru.Neprat si mir, muze jen ten,kdo nepoznal hruzy valky.Protektoratem nikdy fronta neprosla,za to ale zakladajicimi zememi Evropske unie.
20. 11. 2011 | 09:11

skepticky_optimista napsal(a):

Vždy mě pobaví, když megaideolog Tomský volá po světě bez ideologií.
20. 11. 2011 | 09:13

Zacheus napsal(a):

A ještě jednu perlu z úst pana Romana Prodiho ( Lidové noviny, 19.11.2011):

"Sami jsme malí, nemáme šanci obstát v soutěži s Čínou, Indií, Brazílií..."-

- a na tento argument, který tak rádi používají zastánci prohlubování evropské integrace odpovídá touto oprávněnou otázkou redaktor Lidových novin:

" O čem to mluvíte? Euro mělo Evropě garantovat, že s ní Čína bude jednat jako rovný s rovným, dnes se kvůli krizi eura k Čínanům chodí žebrat, aby naplnili euroval - opak toho, co jste plánovali" (...).

Co dodat?
20. 11. 2011 | 09:13

Borde napsal(a):

Vazeny pane Tomsky,
zhrouceni Eura rozlozi Evropu.Co kdyz se pak objevi nemecky Benes v Berline?Jedine EU dava moznost Cesku tomuto sice (nemyslitelnemu??)vyvoji zamezovat.
20. 11. 2011 | 09:37

slunečnice napsal(a):

Pane Holuáři,
dobré ráno! Bez nanasrání. :)
20. 11. 2011 | 09:44

Holubář napsal(a):

zacheus:
Ano, ten rozhovor Daniela Kaisera v Lidovkách s Prodim je vskutku úsměvný.

slunečnice:
Dobré. Jak jste se vyspala? Já do růžova, ale mám spoustu práce. Tak hezkou neděli přeji.
S úctou Holubář
20. 11. 2011 | 11:04

Jarda napsal(a):

Pane Tomský,
nezapřete invaliditu klausismem. Snášíte sdělení, aniž byste se obtěžoval relevantními důkazy.
Znevažovat mír může pouze ten, kdo si jej nepřeje. Tak špatně, doufám, na tom nejste.
Přát si integraci, posílit a mít vliv na dění v Evropě je špatně? Pro Rusko určitě. Fašismus, rasismus, xenofobie, to je důsledek rozpolcené společnosti. Klausismus je jejím zdrojem.
Co na to říká Váš ideolog, víme.
Přeji Vám prozření.
20. 11. 2011 | 11:10

kelner napsal(a):

Nepovažuji se za ekonoma, ale problém současných krizí vidím v něčem naprosto jiném a sice v bankovnictví. Kdysi dávno papírové peníze byly podloženy zlatem, později zlatem a veškerým majetkem státu pak byly pouze papírové peníze a dnes i místo papíru stačí kliknutí na PC. Moc bank je větší než moc státu. Banky půjčují peníze, které nemají na neadekvátní úrok a když dlužník nemá na splátky obrátí se věřitel-banka na stát, aby to řešil. Když půjčím jako osoba někomu peníze a ten není schopen to splatit jsem škodný já a nikdo jiný. Jsem přesvědčený, že je nutné nechat zkrachovat banky, které nezodpovědně poskytovaly půjčky bez ohledu na to co to způsobí. Vidím to jako jedinou cestu, která je schopna nenažranost bank omezit. T.zv záchrana Řecka atd není nic jiného než nasypání peněz do bank z kapes poplatníků.
20. 11. 2011 | 11:17

Zacheus napsal(a):

Jarda. "Fašismus, rasismus, xenofobie, to je důsledek rozpolcené společnosti".
Ano, příkladem je například multikuturní Něměcko či islamizovaná Francie. Jinak gratuluji k tomu, že jste se zařadil mezi ty, kteří zjevně trpí nějakým komplexem z našeho prezidenta. Budiž Vám útěchou, že opravdu, ale opravdu nejste sám: -), takže Vám nějaké to slovíčko,způsobilé k nazdvihnutí obočí, také ulétne..._ -). Přeji pěkný den.
20. 11. 2011 | 11:27

resl napsal(a):

Jarda ok, blbě se ji na vás argumentuje
20. 11. 2011 | 12:11

Kritik napsal(a):

Pan Tomský již po několikáté zpívá euru pohřební píseň. Lze opravdu obdivovat, s jakou radostí - lze si přímo živě představit, jak si nohou rozverně dupe do taktu.

Jenže to vypadá přesně jako u člověka, který si říká: Když mě chcípá koza, ať sousedovi chcípne také.

O takovou vizitku žádný slušný člověk nemůže stát.
20. 11. 2011 | 12:42

Jozef napsal(a):

Udesny text.Od obcana EU.

Konstatujme,ze japonski a cinski investori zacali odpredavat uz aj nemecke bondy.
To vylieci mnohych dalsich nemeckych a inych "severskych" ekonomov z iluzie,ze nemecky rating nemoze uz o par mesiacov prudko padnut a ze potom nebude dalej padat.Nemecka zadlzenost bude s upadkom a nesolventnostoun Juhu prudko rast,nemecky vplyv a nemecke perspektivy prudko upadat.
Pritom Europa dnes zavisla na svojvoli dolarovych trhov je este stale hospodarsky vyrazne vykonnejsia a memej zadlzena,nez USA,alebo Britania.

Perspektiva europskeho chaosu a zufalstva donuti mysliet Francuzov i Nemcov i ostatnych "severanov" na Spojene staty europske ako jedinu cestu nadeje.Aj ked to bude znamenat pre tychto Francuzov a Nemcov stratu doterajsej slobody /diktovat europsku politiku, v ramci washingtonskeho protektoratu/.
Pre Francuzov i Nemcov v niekolkostomilionovej europskej federacii vznika moznost ovplyvnovat Europu a svet po dohode,len po dohode s ostatnymi narodmi Europy.Zjednotena Europa znamena koniec diktatu Washingtonu,resp.Wall Streetu.Zjednotena Europa znamena celoeuropsku zodpovednost za seba a svet,aktualne aj za vyvoj v USA.
20. 11. 2011 | 13:01

hovorka11 napsal(a):

Ratingové agentury je ve své podstatě tvrdá nátlaková pěst investičního kapitálu prázdných papírků napojených na nejmocnější investory a banky. Je to spleť zájmů a má to málo společného s momentální ekonomickou schopností daného státu. Ve skutečnosti ratingy otevírají možnost k výdělku investorů na likvidaci ekonomiky daného státu a zavedení otrockých podmínek neustálých plateb od obyvatel pro mafiánské investory.
To, že finanční trhy hlídají a trestají za špatné hospodaření a tím pomáhají k nápravě ekonomiky je nyní nesmysl !!!
"Finanční trhy" jsou natolik silné, že sy vybírají oběti k popravě. V současnosti to pro nás funguje jak ruská ruleta, kdy "investiční trhy" vědí koho odstřelí, jen my to nevíme...
20. 11. 2011 | 13:26

vico napsal(a):

K Tomskému se vážně diskutovat nedá, k některým příspěvkům pod ním však ano.

EU projekt si zaslouží kritiku a to i potměšilou :-) Protože tu momentálně není přítomen celostní léčitel MUDr. Hnízdil, nezbývá mi, než ho alternovat a doporučit "lžinenávistníkům", aby drželi svůj antibruselismus v mezích, které nezatemňují mozek. Dluhová krize je jev, který není rámován Lisabonskou smlouvou. Potíže eurozóny se lehce přelijí do zbytku světa a zbytek světa zase naopak indukuje své problémy do eurozóny. Svět je propojen tak, že kýchnutí v Šanghaji je za dvě vteřiny slyšet v Chicagu. Zemře-li na dvorku v Saigonu kuře za nevyjasněných okolností, do týdne začnou farmáři amerického středozápadu vybíjet hejna broilerů, aby zabránili šíření ptačí chřipky.

Vy co tu nálepkujete eurohujerem každého, který neplive na Brusel, nemáte nic, co byste mohli nabídnout jako alternativu. Nikdy nevymyslíte, jak to udělat, aby se nemusely hranice omotat ostnatým drátem a zavést opět povinnou vojenskou službu alespoň na dva roky. Jediné, co dokážete nabídnout, je perspektiva neomezené státní suverenity, bohužel jen na dobu akademické čtvrthodinky.
20. 11. 2011 | 14:17

Jana Pechová napsal(a):

to Holubář, 19. 11. 19:23
Srovnání s duševně chorým, přesvědčeným o své normalitě, bylo symbolické. Vy jste napsal, že se vás nenažranost netýká, neb žádné dluhy nemáte.
V tom případě jen vzpomeňte na ty, kteří na Titaniku chtěli v luxusu dojet do cíle. Taky měli zaplaceno.
20. 11. 2011 | 15:17

Holubář napsal(a):

Jana Pechová:
Ano, to jsem napsal - žádné dluhy nemám a nenažranost se mne netýká. To se mi dnes jeví spíše nenormálním, než normálním :-) .
Na titaniky netřeba mě upozorňovat, jsem starý a zkušený.
Přesto děkuji za varování a trefné přirovnání pro Evropskou unii a eurozónu v současné podobě.
S úctou Holubář

Jozefe,
předbíháte. Tomský občanem EU? To, už je EU stát, aby mohl někdo být jejím občanem? Možná je ta německá a francouzská snaha po vládě nad kontinentem silnější a rychlejší, než se čekalo.
Něco mi uniklo?
20. 11. 2011 | 18:11

stále rebel napsal(a):

Pro vico.
Tomský a spol mají alternativu, ale nemohou to říci nahlas, protože bychom se všichni smáli.

Alternativou k EU demokracii je ta naše „demokracie“.

Alternativou k EU úředníkům jsou ti naši úředníci.

Alternativou k euru je naše koruna.
20. 11. 2011 | 19:08

santawizard napsal(a):

Nezodpovědným stahováním peněz soukromníkama vzniká deflace ,ale nezodpovědným tisknutím peněz politiky vzniká inflace.Tito soukromníci a politici jsou proti sobě zanevřeni.Nikdo pořádně neví, kdo si peníze stahuje a kde se nové inflační peníze dávají do oběhu.Eurozona má svoji společnou mněnu v rukou evropské unie.Ta půjčuje svým členským státům.Tímto způsobem si Unie udržuje veto,aby nad dlužníky vládla .To se všechno potom promítá i na kurzu eura.Inflace nebo deflace eura ovlivní eurozonu jinak než devalvace a revalvace eura.
20. 11. 2011 | 20:01

ghándí napsal(a):

hovorka11
tu ohroumnou moc daly ratingovým agenturám vlády a politici. je to klasická ukázka zasahování politiky do volného trhu, která nadělala spoustu škod.
20. 11. 2011 | 20:57

Jarsa napsal(a):

To Zacheus: Děkuji za gratulaci. Jestli trpím komplexem z biologického útvaru představujícího vašeho presidenta nevím. Trpím však komplexem hrůzy z každého lumpa a tím Klaun Václav, samozřejmě, je. Žádný slušný člověk tuto zrůdu nemůže akceptovat. Pokud máte pochybnosti o mém tvrzení, vydejte se do zahraničí, resp. kamkoliv kromě Ruska. Tam se dovíte o prestiži naší země za doby Václava Havla ve srovnání s neprestiží za doby vašeho tzv. presidenta. Samozřejmě nastoupí ohrnování nosem nad zahraničím, ale zahraniční kapitál to vidí racionálně.
20. 11. 2011 | 21:49

Mard napsal(a):

schlimbach napsal: Ovšem že jsou v systému zpětné vazby, které jej určitým způsobem limitují, aby sloužil k rozvoji celé společnosti, to ale nebrání tomu, aby občané odcházeli do penze v 53 letech a pracovní doba aby se postupně zkracovala..

Pane jo, a vy můžete volně na internet? Celkem tleskám humanizaci našeho zdravotnictví. Dříve by vám dali pijavice nebo pustili žilou!
Pokud nechápete že kdokoliv může do důchodu jen když existuje dostatek prostředků, aby se z nich uživil v důchodu (ať již jím naspořených ve fondovém systému, nebo jinými plátci daní průběžně generovanými prostředky), pak jste mimo realitu. Teoreticky by se mohlo odcházet v důchodu ve 30-ti letech, proč ne, ale prostředky na to nejsou. Dnes to vypadá spíše na cca 67 let věku odchodu do důchodu. Což je pro lidi těžce manuálně pracující šílené. Ale doba je taková - vysoké daně neumožňují lidem aby si spořili sami a neefektivní stát na daních vybrané prostředky nespravuje efektivně a proto není na důchody. Také je problémem to, že se rodí málo dětí a zlepšilo se zdravotnictví, takže lidé se dožívají celkem běžně i 90-ti let. Takže pokud dříve byli 2-3 lidé, co pracovali na 1 důchodce, nyní se to prudce mění a spěje to ke stavu, kdy je 1.5 člověka odvádějícího daně na 1 důchodce a tudíž pro důchod 10 tis. kč musí každý do platí daně odvést cca 7000 Kč, aby byl průběžný systém vyrovnaný. Navíc plátce odvádí peníze na zdravotnictví, na mzdy státních zaměstnanců, na obranu, školství a mnoho dalších věcí. Tudíž jsou tak vysoké daně že se nevyplatí pracovat a je lepší dobírat nějakou dávku. Což vede k neodvratitelnému konci. Ještě že se nyní snaží seškrtat výdaje státu co to jde, ale šetření je hrozně obtížná cesta, která se nikomu nelíbí.
21. 11. 2011 | 00:10

Mard napsal(a):

schlimbach napsal: mimoň jste vy, protože jste si evidentně návrh reformy nepřečetl, a přesto mi podsouváte něco, co tam není :)

Proč jsou mimoni ti, co nečetli váš minoritní návrh? Přečtěte si jakoukoliv učebnici - monografii ekonomiky a sám spláchnete váš "návrh" tam kam patří :-)
21. 11. 2011 | 00:15

Mard napsal(a):

český maloměšťák napsal: Z peněz se dělají další peníze - ale ne formou investic do fyzické ekonomiky - děje se to pomocí transakcí s penězi /respektive s peněžními deriváty/jako komoditou a spekulací na fyzickou ekonomiku. Žádná nová hodnota přitom nevzniká

?? V jakém komunistickém spisku jste tohle přečetl?!? Pochopitelně že vzniká nová hodnota - rovnoměrnější distribuce, tedy klesající entropie systému. Víte pro vás je to spekulant a lum, ale pro jiné je to člověk, který něco koupí kde je toho hodně a prodá to tam, kde je po tom samém větší sháňka (a prodá to dráže). Tudíž pro vás je spekulantem prodejce lístků na vlak na malé vesnici, protože nic nevyrobí, jen přeprodá lístek a žije z přirážky. Pochopitelně že může prodávat cokoliv jiného, třeba životní pojistky, nebo měnit dolary za eura. Idiotská komunistická představa že jen fyzická práce má cenu, vedla k tomu, že horník měl za socialismu větší plat než učitel na VŠ (a také k tomu, že na západ uteklo mnoho učitelů z VŠ ale bohužel jen málo horníků).
21. 11. 2011 | 00:21

xx napsal(a):

Holubář napsal(a):
"V této zemi se až do roku 1989 na dluh moc nežralo"

Promiňte že se motám do vaší debaty s někým jiným, ale v tomto se velice mýlíte. I v socialistickém československu se žralo na dluh a to tak, že velmi.

Celé zástupy překvapených dodnes nejsou schopni uvěřit.

Ano, dluh v ČSSR nebyl v penězích ale skrytý v zanedbaných investicích. Peníze se přerozdělovaly do spotřeby a hmotné statky chátraly. Když se to po revoluci začalo převádět na peníze, spousta lidí to nedovedla pobrat a dodnes toto vysvětlení odmítají uznat a vše svádí na nepovedenou či dokonce konspirativní privatizaci v režiji STB, KGB a Klause.

Někteří zkrátka raději uvěří jednoduché lži než aby si přiznali krutou pravdu, že jsme si budoucnost prožrali a probydleli téměř zadarmo na dlouhá léta.
21. 11. 2011 | 00:27

Mard napsal(a):

kelner napsal: Nepovažuji se za ekonoma, ale problém současných krizí vidím v něčem naprosto jiném a sice v bankovnictví.

Jednou škoděj banky, podruhý je třeba definitivně řešit židy, furt se něco najde, že ano? Ale aby byla chyba v nás, že jsme chtěli brzo do důchodu, vysoké dávky a podpory a zdravotnictví zadarmo, to nikdy, že ano?
21. 11. 2011 | 00:34

Mard napsal(a):

Kritik napsal): Pan Tomský již po několikáté zpívá euru pohřební píseň. Lze opravdu obdivovat, s jakou radostí - lze si přímo živě představit, jak si nohou rozverně dupe do taktu.

A vy se svým nickem snad zpíváte Euru oslavný chorál?
21. 11. 2011 | 00:35

Mard napsal(a):

stále rebel napsal: Alternativou k EU demokracii je ta naše „demokracie“. Alternativou k EU úředníkům jsou ti naši úředníci. Alternativou k euru je naše koruna.

??? Nejste v nějakých rajských iluzích? Myslíte že naše "demokracie" je jiná, než demokracie v EU? Ta, co nechá opakovat hlasování pokud je výsledek špatně?
Nebo myslíte že naším vstupem do EU poklesl počet úředníků?!? Naopak stoupl. Tak co máte na mysli? Mimo našich úředníků musíme navrch platit i ty bruselské.
A koruna jako alternativa k Euru se mi docela zamlouvá. Nebo se domníváte že budete lepším člověkem, nebo důležitější osobou, když budete platit Eurem?
21. 11. 2011 | 00:40

Mard napsal(a):

xx napsal: Někteří zkrátka raději uvěří jednoduché lži než aby si přiznali krutou pravdu, že jsme si budoucnost prožrali a probydleli téměř zadarmo na dlouhá léta.

Lidi snadno zapomenou, jak za socíku byla většina baráků obehnána dřevěněnými podchody, aby lidem napadala omítka na hlavu. Zkrátka lidé si raději pamatují to lepší a tak si sice pamatují že mléko stálo 2 Kčs nebo kolik, ale že byl v často tekoucím polyethylenovém pytlíku v páchnoucí modré přepravce, že do dvou dnů zkyslo a že v obchodě bývalo jen dopoledne, to už si nepamatují.
21. 11. 2011 | 00:44

xx napsal(a):

Je úsměvné jak se slepí zastánci EU hned rozohní, jakmile se někdo jen otře o jejich modly, i kdyby to bylo jen racionálním zhodnocením situace. Fanatismus se tomu říká.
21. 11. 2011 | 00:45

xx napsal(a):

Euroskeptik :-) https://www.youtube.com/watch?v=1x1kID7_OwQ&feature=youtu.be
21. 11. 2011 | 00:54

český maloměšťák napsal(a):

Mard
Samomluvou zde trpívává i Pepka.
Když - tak se s ní dejte do kupy.
/ale jak jsem již napsal Pepce - aspoň ušetříte ...na výdajích za zábavu...a tak vám nevypnou připojení k vašemu samomluvnému kanálu..../

Kačka je výborná měna. Má v relaci s eurem vynikající fundamenty. Kalouska na jedné straně a export do zemí EU na straně druhé.
Držte se jí./když tak se poraďte se Silvií - ona vám řekne kdy, co a jak..../
Ale kdybyste se jí chtěl později přeci jen zbavit - tak vězte, že sběrny mívají otevřeno většinou jen do 16.00.
21. 11. 2011 | 09:54

Mard napsal(a):

český maloměšťák napsal: Samomluvou zde trpívává i Pepka.

Na rozdíl od vás se živím sám, takže nemám čas každodenně proflákat mnoho hodin na webu. Proto se na blog Aktuálně dostanu jen čas od času a pak okomentuji všechny příspěvky od začátku až do konce. To není samomluva, to je jen výsledek pracovních povinností. S vaším přístupem bych si nevydělal ani na slanou vodu.
21. 11. 2011 | 11:08

kelner napsal(a):

K panu Mardovi
Domnívám se, že budoucnost jsme si neprožrali, ale byla rozkradena a je rozkrádána dál.Námořní flotila uplavala, NOVA darována USA, nejlepší ministr financí není schopen odhadnout vývoj ekonomiky, poslední kauzy (transportéry, letadla atd) nikdo neřeší, ctihodný pan Kalousek nepovažuje za nutné žádat ve Švýcarsku o 10 nebo kolik miliard atd. Kouzelné je to, že na př. v Řecku, Itálii nebo ve Španělsku za špatný vývoj odpovídá vláda, ale u nás nikdo. Úředník na obecním úřadě zodpovídá za každou svou chybu, na centrální úrovni neodpovídá nikdo za nic. Chtělo by to aplikovat irskou cestu.
21. 11. 2011 | 11:36

Taoiseach napsal(a):

Tomský, Tomský, Vy jste tomu zase dal

Optimismus je opium lidstva (Milan Kundera)

Vydavatel je ten, kdo odděluje zrno od plev, a tiskne ty plevy - :) (Adlai Ewing Stevenson)

"...měnou, jež umožňovala hlavně ale nejen těm méně výkonným, aby se zadlužovaly za laciný německý úrok"
To právě není pravda a nikdy nebyla. Právě teď se mluví o zavedení společných obligací (eurobondy), které by něco takového měly umožnit.

"A i když to víra nechce připustit, je experiment eura odsouzen k záhubě."
Takové věci říkal Václav Klaus před rokem 2002 a potom přestal. Neříká je ani teď. Netvrdím, že je Váš Veliký Guru morálnější než Vy, ale určitě je chytřejší...
21. 11. 2011 | 16:02

pgjed napsal(a):

Pane Tomský:

Vám to ale perlí! Za vše tento odstavec:

"Je marné vysvětlovat, že ani optimismus (naděje - matka hloupých) ani pesimismus (bude hůř) do rozumného uvažování o světě nepatří. A dokonce že ani velké ideály do politiky nepatří, protože se za nimi skrývá ta nejhorší korupce, korupce myšlení bez nepříjemných fakt."

A víte, co je nejhorší? Zatímco se všichni, včetně vás, dohadují kdo za co může, dluhy vesele rostou dál! Proč myslíte, že rostou? A nejsou ti, jak píšete, chudáci Němci opravdu za cosi zásadního, co prosadili a co by dnes měli rychle napravit, skutečně zodpovědní?
22. 11. 2011 | 18:01

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartošová Ela · Bavlšíková Adéla · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Blažek Kamil · Bobek Miroslav · Boehmová Tereza · Brenna Yngvar · Bureš Radim · Bůžek Lukáš · Byčkov Semjon C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Davis Magdalena · Dienstbier Jiří · Dlabajová Martina · Dolejš Jiří · Dostál Ondřej · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Fendrych Martin · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gargulák Karel · Geislerová Ester · Girsa Václav · Glanc Tomáš · Gregorová Markéta · Groman Martin H Halík Tomáš · Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hapala Jiří · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holmerová Iva · Honzák Radkin · Horáková Adéla · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hradilková Jana · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hülle Tomáš · Hušek Radek · Hvížďala Karel CH Charanzová Dita · Chlup Radek · Chromý Heřman · Chýla Jiří · Chytil Ondřej J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jelínková Michaela Mlíčková · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karlický Josef · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kňapová Kateřina · Kohoutová Růžena · Kolaja Marcel · Kolínská Petra · Kolovratník Martin · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Koutská Petra Schwarz · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kučerová Karolína · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kupka Martin · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Maláčová Jana · Málková Ivana · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Mittner Jiří · Mrkvička Jan · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Návrat Petr · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Nouzová Pavlína · Nováčková Jana · Novák Aleš · Novotný Martin · Novotný Vít O Obluk Karel · Oláh Michal · Ouhel Tomáš · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Pavel Petr · Pavelka Zdenko · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Peksa Mikuláš · Pelda Zdeněk · Petrák Milán · Petříček Tomáš · Pfeffer Vladimír · Pfeiler Tomáš · Pilip Ivan · Pitek Daniel · Pixová Michaela · Plaček Jan · Podzimek Jan · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rakušan Vít · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Reiner Martin · Richterová Olga · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Řebíková Barbora · Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schneider Ondřej · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobíšek Pavel · Sokačová Linda · Soukal Josef · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Strmiska Jan · Stulík David · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Sýkora Filip · Syrovátka Jonáš Š Šebek Tomáš · Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špinka Filip · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Titěrová Kristýna · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomek Prokop · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Tůma Petr · Turek Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Václav Petr · Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Vavruška Dalibor · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Vhrsti · Vích Tomáš · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojtěch Adam · Vojtková Michaela Trtíková · Výborný Marek · Vyskočil František W Walek Czeslaw · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zima Tomáš · Zlatuška Jiří Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy