Pražské verbální peřeje – a nekonečno

05. 02. 2012 | 11:05
Přečteno 4132 krát
Stalo se, co nikdo nečekal, stejně jako u anglického premiéra Davida Camerona, český vládní předseda Petr Nečas odepřel evropské nomenklatuře na summitu povinný souhlas s „fiskalunion“ a nepodepsal. A co hůř, podmínil jej referendem o euru, čímž dostal do pasti opozici. A podruhé se vyjevila neplatnost veta primérního práva. Vlak evropské nomenklatury potížisty objede.

Doma furore! Nechápu, nerozumím, nečitelné, nezodpovědné, zbabělé, izolační, iracionální, dementní.

Takovými přílepky a přívlastky (epitety) argumentuje dnes už naštěstí stále menší část intelektuální „elity,“ jež unijní krize zahnala do kouta (kariérní politiky, politology a úředníky, kteří se už vidí v Bruselu vyjímaje). Donedávna, to měli kritici unie velmi těžké a tvořili zanedbatelnou a z pohledu většiny extrémní menšinu, nemluvě o nepřijatelných euronihilistech, jako já, kteří by chtěli z unie budované na věčné časy – snad dokonce vystoupit, cožpak lze proti realitě stavět pouhou ideální představu? V unii se o tom, co je, nediskutuje.

Potíže eurozóny však přece jen leccos mění. Především ta politicky neaktivní (neelita) pochopila, že démonizovaný Klaus měl pravdu, a dnes by v referendu o přijetí eura volily minimálně dvě třetiny proti. K posunu došlo i u ekonomického komentariátu, který si uvědomil, že dnešní hospodářskou krizi v eurozóně nezpůsobily jen sociální slibotechny, nepříčetné hypoteční a státní dluhy, jako je tomu v Americe a Anglii, a neregulovaní bankéři, ale že také z valné části jsou důsledkem společné měny, která platební bilanci mezi jihem a severem neustále zhoršuje. Představa, že je záchrana eura možná jen za cenu trvalého chudnutí a rozeštvanosti všech v té nové Evropě, je opravdu děsivá. Ekonomické tržní argumenty na humanitní inteligenci ovšem nikdy moc nepůsobily (ta uvěřila i marxistické nadhodnotě), ale skeptický národ, teď eurověřící spasitele posílá po vzoru Švejka někam nebo se kafkovsky děsí z cizího (nesrozumitelného) absurdního a nekonečného bludiště nadstátní byrokracie. A pomalu nastupuje i silná generace husákových dětí, která má ještě zkušenosti s nomenklaturou svého mládí a snadno vidí, jak si v uni mezi sebou přehrávají nejvyšší v dávnověku ještě politické (volené) posty, a dnes už i křesla premiérů, nedávno demokratických států (Itálie, Řecko).

Do kouta zahnaní eurooptimisté teď zuří a jejich slovní válka bují do komična. Ti, jejichž hlavním argumentem je nechápu, nerozumím a neumím si představit, nemohou argumentovat racionálně. Jako všichni bigotní věřící si nedovedou představit, jak všechno může být jinak. A tak podepsat je statečné a nepodepsat zbabělé, česká svoboda buď není, nebo je to luxus, na nějž nemáme, nemůžeme být mimo hlavní proud, i kdyby tekl do propasti, vždyť se nám eurozóna bude mstít (Wolgang Munchau z The Financial Times) a chudák Nečas proč musel trpět, když mu dali na poslední chvíli v kuloárech dohodnuté znění podepsat. Proč se chce radit s vládou, experty a něco konzultovat, cožpak neví že „cuius regio eius religio“ čili „the might is right“ nebo po řecku „co volno Jovovi, nikoli volovi“ a že se o něj za poslušnost nomenklatura vždycky postará? A co snad nejvíc rozčiluje mé ctihodné oponenty, kteří obdivují Václava Havla za disidentsky osamělý démon nesouhlasu? Když euroodpůrci upozorní na vzdálenou analogii unie s pozdně totalitním režimem, jak to nedávno učinila mladá spisovatelka Petra Hůlová, když napsala: „že starší ségra Evropa, je sice pořád mnohem lepší než starší brácha Rusák, ovšem tohle dnes už dojme málokoho.“

Dostala okamžitě nálepku eurofobie, z řeckého phobos, čili chorobného mentálního stavu, iracionální hrůzy, jako je Klaustrofobie nebo arachnofobie (pavouci). Je to zvláštní, ale ti, kteří dnes na všechny naše věcné, kvantitavní, logické argumenty, které znovu a znovu dokazují, že se budovatelé polepšovny a nekonečna v konečném světě mýlí a na místo argumentace nám dokola opakují, že nerozumí a nechápou, by nás teď nejradši zavřeli do psychušky. A pak, že tu neplatí žádná analogie.

Týždeň, 6. 2. 2012

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Martin napsal(a):

Napsat že Klaus měl pravdu ? Tak to si tady dneska pěkně schytáte a nic nemění na tom že to pravda je :-)
05. 02. 2012 | 11:17

Sladký napsal(a):

Pane Tomský, předpokládáte,že v čele ostatních pětadvaceti zemí sedí omezenci,vlastizrádci a zbabělci, zatímco naši (post)bolševická politická elita. vzdělaná v komunistických školách je jediná, která je statečná a rozumná? To přece nemůžete myslet vážně!
05. 02. 2012 | 11:20

Sladký napsal(a):

"Klaus měl pravdu". Kdo lže, ten také krade" říká staré přísloví.Samozřejmě to platí i naopak.Klaus je samolibý,ješitný člověk, který čím dál víc ztrácí smysl pro realitu jak tu naši, tak tu mezinárodní. Obdivovat ho mohou jen zakomplexovaní jedinci s nízkou sociální inteligencí. Těm musí imponovat, tomu se bez problémů dá věřit.
05. 02. 2012 | 11:23

Petr Havelka napsal(a):

Pane Tomský,
úsměvný je především Nečas. Nepodepsat něco co má povahu pouze deklarativní a "šprjcnout se" jak malé umíněné děcko je prostě hloupé a pro ČR škodlivé.

Také mám k EU ambivalentní vztah, ale poslední Nečasův kousek, tedy i ODS spíše svědčí o jejich až paranoidní eurofobii.

To Vaše kňučení, že jiný názor o EU má až "disidentský" rozměr už patří do kategorie sci-fi. Každej chvilku tahá pilku. Jindy si to slíznou pravdoláskaři.
05. 02. 2012 | 11:28

Pavel napsal(a):

Sleduji jak padají kandidáti republikánů v USA. Vždycky řeknou něco na úrovni našich komunistických velikánů (Zdeněk Nejedlý, Milouš Jakeš) nebo současných velikánů naší "pravice" (Klaus, Bátora, Alexander Tomský) a hledá se jiný kandidát. To u nás se ta "hradní tea party" drží na výsluní jak Jakl košile.
05. 02. 2012 | 11:48

ghándí napsal(a):

nepodepsal! v kostnici se už staví hranice pro nečase.
05. 02. 2012 | 11:49

ghándí napsal(a):

soudruh sladký napsal:
Pane Tomský, předpokládáte,že v čele ostatních pětadvaceti zemí sedí omezenci,vlastizrádci a zbabělci,???
já si přesně tohle myslím.
05. 02. 2012 | 11:51

Grandmaster napsal(a):

Pane Tomsky,
spokojim se s konstatovanim, ze placate. Kdyz pomineme Anglii, kterazto zeme si vzdy libovala v koncepci 'splendid isolation',
tak bude CR znacne osamocena na evropskem poli, pokud se neprida ke zbytku(!!) Evropy. Jak uz tu bylo receno, je lepe byt omezenym hlupakem v houfu, nez byt osamocenym 'ja vim vsechno lepe' a odkazanym na zbytky politickeho a ekonomickeho vlastnictvi Evropy.
05. 02. 2012 | 11:56

Rams napsal(a):

ghándí napsal(a):
nepodepsal!...
---------------------
::: tak půjde k Brežněvovi pro pusu.
05. 02. 2012 | 11:56

resl napsal(a):

ne,ne Tomský, eu nevadí evropě, aspoň né té, kde vy jste neměli své bolševické zvyky a drápy. eu vadí rusům a takovým srábkům, jako jste vy. a za takové se schovává klaus s nečasem a tak si je hojně pěstují. vše marno, evropa jednotná bude i když jí budete házet klacky pod nohy se svým kamarádem komunistou. nejde vše nové hned, ale má to demokratický základ o kterém starý bolševik nemá tušení. nebo má někdo dojem, že by mohla v záp. evropě projít česká volba prezidenta ?
05. 02. 2012 | 11:58

Petr z Tábora napsal(a):

Já si myslím, že nová dohoda má sice ještě čas do března, ale v zahraničí jsou její rozpočtová kroteria už mnohými relativizována. Jinak řečeno dopadne jako ty ostatní dříve - nebude se dodržovat. Jediné co z ní zůstane, je větší koncentrace moci do Bruselu, další krok v budování jednotného evropského státu. A o to eurobyrokratům jde.
05. 02. 2012 | 11:59

ten, kdo se s blbem hádat nebude napsal(a):

Jen to, co bylo možné čekat od starého flašinetu.

PS: Klaus by si už měl všimnout tohoto oddaného národovce a nějaké ta trafika by se pro Tomského měla najít.
05. 02. 2012 | 12:01

Loajalní obcan napsal(a):

Pane Tomský, Váš článek, to je řeč prokurátora Urválka naruby. Souhlasím pouze s tím, že by národ měl o tak zásadní otázce, jakou je omezení fiskální suverenity rozhodnout referendem. Já sám bych hlasoval pro. Co se týče postoje pana Nečase, nevím, jestli se mám smát nebo plakat, protože mít premiéra, který vlastně ani neví co chce a za jedinou diplomacii považuje čapí politiku, považuji za trapné. Václav Klaus, to je další národní ostuda. Opět, existují Klausovy názory, se kterými souhlasím a jiné, kde je tomu naopak. Co mi však zásadně vadí je, jak je prezentuje a jakým je prezidentem. Obyčejný populistický pletichář obklopující se komonstvem pološílených demagogů. Pořád se zdráhám si připustit, že tohle je naše skutečná reprezentace. Nechci se stydět za to, že jsem Čechem, ale v poslední době mi stále více připadá, že bych asi měl.
05. 02. 2012 | 12:01

Honza napsal(a):

Pane Tomský na to, kolik škol jste absolvoval - viz Váš profil jste mnoho rozumu nepobral, ... jinými slovy:“ … komu není shůry dáno v apatice nekoupí …“
Použít výrok, že člověk, který je pro svoje ego schopen rozbít výsledky práce lidí typu : Tomáš Baťa,… TGM, … Jan Ámos Komenský, … jenom dokazuje výše uvedené.
Komouší v padesátých letech minulého století uvažovali stejně jako Vy, jako Klaus = čím hůře tím lépe, to že stály u zrodu toho „hůře“ taktně s Vaší mediální podporou zamlčují . Nyní a zase s Vaší mediální podporou tvrdí – já jsem to říkal, … já měl pravdu
Svým způsobem je mi Vás líto, stejně jako Klause, … stejně jako každého hloupého , zlého člověka.
Jsem "zvědav" s jakou "moudrostí" příjdete na téma : ČR v EU ne - někdo by se mohl zeptat a když ne v EU tak kde, ... Somálsko, Putinovské Rusko, ... nepatřit nikam a válet si svoji domácá kuličku jak hovnivál ????
05. 02. 2012 | 12:08

Alfa napsal(a):

Už se těším, jak Česko bude oáza kvetoucí ve středu Evropy. Všichni se sem budou jezdit dívat, ba učit!
Žádná krize, všichni s námi (tak křišťálově čistými) budou čile obchodovat a EU bude nadále posílat desítky miliard ročně..
Nakoupíme valašky a hurá do - kam vlastně?
05. 02. 2012 | 12:15

Grandmaster napsal(a):

Ghandi,
vase uvahy se daji s uspechem podelit dvema a potom vymazat. Vy tu vegetuje jen diky shovivavosti pana Stejskala. Hlouposti, ktere tak stedre servirujete na jakemkoliv blogu jsou obcas zabavne, ale vseho moc skodi. Bohuzel vam nemohu radit (jste imunni proti jakymkoliv impulsum, kterezto maji za ucel udelat z vas normalniho(?) ctenare techto blogu) jak casto tu mate dokazovat, ze obcas evoluce skonci, aniz by dokoncila 'rozvoj druhu'.
05. 02. 2012 | 12:17

Boethius napsal(a):

Po řadě, litujete nejen že Nečas rozkopl jednu bábovičku, ale že nerozkopal všechny? naučte se pravidla přechodníků a omezte svou disidentskou svobodu (ačkoli tady asi jen nevíte, co děláte); referendum (odhlédnu-li od toho, že ta věta je asi omylem nesrozumitelná) už proběho, spíše tím vybarvil ODS v pravých barvách (pravicová, konzervativní, zásadová strana, která je pro zastupitelskou demokracii a hodnoty mění jenom pokaždé, když se jí to hodí anebo se potřebuje schovat); opozice to podmíní referendem všeobecným a v pasti je náš hrdinný stratég; vy si myslíte, že každý, kdo si myslí, že EU je potřebná a užitečná, musí být humanitně vzdělaný pseudomozek, který na tom bude mít nějaký peněžní prospěch - je to až dojemné, jak lidé hlásající úspěch, píli, svobodu blabla. pokud něco nemají rádi, snaží se to shodit tím, že na tom někdo vydělá (viz Jakl, Klaus a jejich zelení) tedy hrou na obyčejnou závist; ten "komentariát" člověk se v čštině skoro nic jiného ani nedočte, jedno téma a říhající řitě kazatelů (Páral, Kaiser, Weiss, Steiggerawald a je krize, propagandistické dávky je třeba zvyšovat, aby se nesnižovaly prémie); "a ta dělá, že se platební bilance neustále zhoršuje" - ekonomické argumenty tradičně tak nějak cudně necháte prolétnout za závoji, ale při tom se tváříte jako mistr světa; absurdní, nesmyslné bludiště? čítá méně zaměstnanců než ministerstvo vnitra ČR - necháváte se unášet tou svojí bědnou literaturou; s těmi slovy a komičnem.. nejlepší odpověď je samotný váš článek; ohledně racionální argumentace (tohle je vaše oblíbené, co?), z nesmyslu nelze ven a myslím, že i vy jste tu do omrzení opakoval: dluhy, nadpoměry, dluhy, dluhy a nyní, když by to mohlo těm hnusnejm sociálům, kteří mají rozhazování peněz cizích lidí geneticky zakódováno, tak to blbec Nečas stopí; nesmyslné to odmítnutí je naveskrz (stačí se zamyslet nad tou jeho argumentací nepodepsal jsem, protože nic nezískáme/co získáme tím, že nepodepíšeme/no tak především nic neztratíme), pěkně to tady shrnul Tomáš Sedláček; chudák Nečas? to spíš jeho spoluobčané, když roztřesený vykoktával, jak je odvážný - a jeho evropští kolegové, když bez předchozího vyjednávání ne a ne a ne: chtěl vypadat jako kabrňák konzervativní, ale je z něj ještě větší třasořiť, poněvadž legračními výmluvami se bojí říct: pan president říká, že ne..; Munchau - odkaz! vás podezírám, že ta jeho slova překrucujete; ta mladá spisovatelka.. bez komentáře; z Klause nikdo hrůzu nemá, spíš humor z jeho směšných vlastností, který pomáhá překonávat dobu, kdy ještě bude obtěžovat svým "silným názorem"; my, naše logické děláte z toho třídní boj, to už vás asi nikdo neodnaučí, ale logiku si nepřivlastňujte, to byste totiž byl.. Nu, ať si též vychutnám nějakou tu analogii, viz president Novotný: kdo má pravdu, kdo má pravdu, no kouknu se a vidím, že já mám pravdu! Díky za článek, vale bene.
05. 02. 2012 | 12:19

vasja napsal(a):

Sladký napsal(a):
Pane Tomský, předpokládáte,že v čele ostatních pětadvaceti zemí sedí omezenci,vlastizrádci a zbabělci, zatímco naši.....
---------------------------------
Jasně a taky vyžírky, který v euromolochovi viděj zdroj svého profitu.
Nic bohulibého za tim nehledejte.
Dyk stejnej motiv byl u lidí co lezli ke komunistum. Ti inteligentní věděli, že je to cesta do řiti, ale dobré bydlo je dopbré bydlo.
05. 02. 2012 | 12:20

Realista napsal(a):

To, co předvádí tento pán je ostuda. Angličani, které má patrně za vzor by to nazvali jako "disgrace". Jestli se tady tohle, Kuras, Joch a Klaus profiluje jako česká konzervativní intelektuální elita, tak to mají být opravdu na co hrdí. V Evropě jsou jejich největší "kamarádi" maďarští fašouni, polští ultraklerikálové a britští nacionalisté.

Musím se přiznat, že když udělám tu chybu a přečtu si autorovy nenávistné slátaniny, moje "temná stránky" si skoro přeje, aby se ta nenáviděná EU rozpadla a byl nastolen opravdu důsledný a tvrdý národovecký režim, který by zejména lidé autorova původu řádně "vychutnali".
Fakt nevím, co je to za nový fenoném, že židi jsou největší národovci ? Člověk by řekl, když už jedinec v hlavě chaos a nenávist, tak u něj převáží alespoň smysl pro sebezáchovu - což je údajně nejsilnější lidský pud.
05. 02. 2012 | 12:26

ten, kdo se s blbem hádat nebude napsal(a):

Slovenské zkušenosti s eurem aneb v čem se inspirovat 

http://www.businessinfo.cz/cz/clanek/zavedeni-eura-v-cr/slovenske-zkusenosti-s-eurem-inspirace/1001759/61550/

Slovensko rok po přijetí eura
„Osm z deseti Slováků hodnotí pozitivně přijetí evropské měny. Většina lidí ale stále přepočítává eura na koruny, proto ve většině obchodů zatím zůstanou dvojí cenovky. „

Názor obyvatel v eurozoně na euro
Prosinec 2011

Otázka – bylo to dobré rozhodnutí přijmout euro?
Ano 49 %, ne 35 %
lidé s vyššími příjmy a patrně ti vzdělanejší
ano 65 %
ne 22 %
http://edition.cnn.com/2011/images/12/09/cnn.european.poll.results.9dec11.pdf
05. 02. 2012 | 12:39

Almo G™ napsal(a):

Na to, že si autor neumí pohlídat ani výběr dobrého penzijního fondu, má poněkud "silné" názory .

Řídit Evropu zvládá v každém druhém blogu skvěle. Ale uřídit své osobní finance je nepřekonatelný problém :-).
05. 02. 2012 | 12:55

Tla7 napsal(a):

Tak konečně budou Češi mistři Evropy!
05. 02. 2012 | 13:22

český maloměšťák napsal(a):

"Nejlepší guláše - U Tomského a Kurase."
------------------------------------------
Tak vtip :

"Pane doktore, jste má jediná naděje!"
"Copak?"
"Představte si, trpím samomluvou."
"Ale to není nic tak hrozného, samomluvou trpí celá řada lidí."
"Nojo, ale kdo to má furt poslouchat ?!?"
05. 02. 2012 | 13:28

TrumpetaTroubivá napsal(a):

A jaký význam má podepisovat proklamaci, která se vší pravděpodobností stejně nebude dodržována?

Kdo nejde s námi, jde proti nám?

Nejde o to, že by 25 premiérů bylo blbých, ale jde o to, že 25 premiérů jsou nezodpovědní, hazardéři a lháři. V takovém spolku nemusí být nejen náš premiér, ale žádný z našich politiků.
05. 02. 2012 | 13:30

plavčík napsal(a):

resl
Odstrčit nás pod záminkou politicjých blábolů od kšeftu s Ruskem aby se tam jako v Búšehru mohli roztahovat Němci? To už jsme viděli.

Německé geopolitické strategie jsou staré 170 let a jsou pořád ty samé, jen jednou po dobrém, jednou po zlém.
So oder so, jak říkal jeden význačný německý manažer (přes transporty, depopulaci a repopulaci, razie a proměřování lebek) který českým dělníkům dopomohl k sociálním výhodám.

To současné špičky německé politiky dělají pravý opak, drží nám před čumákem Schrödera a sociální systém od toho personálního ředitele VW, který měl jako vedlejší džob dělat pasáka. Ne ovcí. Když my Němci, jsme se museli uskrovnit, uskrovníte se vy také.

Ale je něco zásadně odlišného uskrovňovat se při minimální mzdě 7-11 (oborově) za hodinu a něco jiného uskrovňovat se při 1,82 eurech za hodinu. To první obnáší 30.000 kaček u pradlen a 46.200 kaček u horníka (minimum!), zatímco to drhuhé, u českého pracujícího žebráka dává 7.600 při činži (studené) 8000.
Pokud si ještě stále nějaký obyvatel obecní pastoušky v Truhlíkovicích myslí, že sociální stát Evropa na něj myslí, bude pro něj hořkým zklamáním, že článek 4 evropské sociální charty nezakládá ŽÁDNÝ individuální nárok na minimální odměnu za práci ale pouze zakazuje takové vztahy v odměňování, které by odporovaly dobrým mravům.
Zkuste přijít na kterýkoli český soud s dobrými mravy.
Takže svým občanům EU poskytuje jen jakési deklarativní bláboly, ale fest jim zato předepisuje, čím budou svítit a že si doma vyrobenou elektřinu nebudou doma konzumovat za své vlastní ceny.

Bohužel se tato Evropa vyvinula v něco úplně jiného, než bylo EHS, do kterého jsme kdysi toužili se dostat.
Co se perspektivy týče, velmi brzo uvidíme, kolik jí ještě má.

Chvíli sledujte Deutsche Bank. Možná v listopadu uvidíme Německo udělat salto nevídaných parametrů a zařadit se vedle Irska a Řecka.
Někdy si vyjeďte kolik bank a hypotéčních ústavů Německo od roku 2005 sanovalo a co ho to stálo. Ty eura nacpaná do sanací hnijí někde v městech duchů v Las Vegas a na Floridě.

Ani Merkelová ani Sarkozy nejsou vůdci, kteří by byli schopni nabídnout nějakou motivaci pro lidi. A nejsou s to ani spravit hospodářství, postavené na kocourkovských politických základech.
Obvykle, když jde příď lodi pod vodu, je heslo dne: Zachraň se kdo můžeš.
05. 02. 2012 | 13:40

Silvie napsal(a):

Pane Tomský,

velmi výstižně shrnuto.
Vlezdobruselisti nepoužívají zásadně žádné argumenty - přesně,jak píšete.
Buď pláčou, že jsme neschopní a neumíme si sami vládnout, nebo se třesou hrůzou, že se ocitneme "v izolaci" a nikdo si s námi nebude chtít hrát.
Žádné racionální důvody,proč vlastně podepsat, nikdo neuvádí.
A vůbec jim nevadí, že se této frašky o jakési "fiskální unii" účastní i pověstní bankrotáři, jako Řecko, Itálie, Španělsko, Portugalsko (a v podstatě i Francie, jež na tom není nejlépe).
Jakpak budou asi dodržovat pravidla? Nejspíš tak, jako doposud a my si je budeme dál vydržovat, stejně jako tisíce bruselských ouřadů s horentními platy.
Musím se té jejich hysterii a panice opravdu jenom smát.
Proč se tak bojí toho referenda?! Pokud tedy premiér neplní vůli tohoto národa?!
05. 02. 2012 | 13:42

resl napsal(a):

Těžko může být většina premiérů, prezidentů v Evropě chytřejší, než Nečas. Vždyť je to Čech. Možná Rus, ten je ještě chytřejší, proto se lidem v Rusku hezky a spokojeně žije, zatímco Ital, Němec, nebo Francouz, hladoví ve společné kuchyni se sousedem.
05. 02. 2012 | 13:43

Silvie napsal(a):

Vasja, plavčík,

souhlas.
05. 02. 2012 | 13:51

český maloměšťák napsal(a):

Snaha o to, uspořádat refrendum o tom, zda Česká republika může být přizvána na zasedání zemí v rámci fiscal pact - to už musí mít fakt někdo v hlavě mít řádný svinčík. Nebo tam nemá vůbec nic.

Mimochodem - dohoda přijatá zeměmí eurozony :

esm_treaty_en 02 02 2012

(7) All euro area Member States will become ESM Members. As a consequence of joining the euro area, a Member State of the European Union should become an ESM Member with full rights and obligations, in line with those of the Contracting Parties.

(9) Member States of the European Union whose currency is not the euro ("non euro area Member States") participating on an ad hoc basis alongside the ESM in a stability support operation for euro area Member States will be invited to participate, as observers, in the ESM meetings when this stability support and its monitoring will be discussed. They will have access to all information in a timely manner and be properly consulted.
-------------------------------------------------------------------------------

Blahoslavení chudí i chudé duchem ...neb jejich je Království nebeské.

/Hospodine - nemáš tam nahoře ještě nějaké jiné Království ? Ať aspoň pak jsem těchto hlupáků ušetřen, víš ?/
05. 02. 2012 | 13:57

Silvie napsal(a):

Názorný příklad k čemu je přerozdělování a dotace v EU!
Na Prahu kašlu, má extra vysoké poplatky, hlásá šéf letecké společnosti Ryanair

Ve svých letadlech chce zavést přepravu vestoje a evropské dotace jsou podle něj nejstupidnějším nástrojem, jaký kdy člověk vymyslel. Irský byznysmen Michael O´Leary udělal z nízkonákladové společnosti Ryanair špičkovou firmu, která válcuje Lufthansu i British Airways.

Michael O’Leary to dal v Bruselu přítomným pěkně „sežrat“. „Je pro mě velká čest být pozván od Evropské unie, protože dosud tráví spoustu času hlavně tím, že mě žaluje, mučí, kritizuje, zavrhuje a pronásleduje, protože jsem po celé Evropě snížil ceny letenek," prohlásil hned v úvodu.

„A tím jsem ztížil život jejich oblíbeným aerolinkám Air France, Lufthanse a British Airways, které musí být chráněny za každou cenu,“ dodal a organizátorům vyschlo v krku.

„Je to přece budoucnost Evropy. A ta leží v tom, že donutíme lidi platit 800 eur za hodinové lety přes kontinent a platit palivové příplatky za právo cestovat. Sorry, nesouhlasím.“

(kráceno)http://life.ihned.cz/lide/c1-54595950-na-prahu-kaslu-ma-extra-vysoke-poplatky-hlasa-sef-letecke-spolecnosti-ryanair
05. 02. 2012 | 13:59

Konrad napsal(a):

Uz vidim ten raj, az nas "spasitele" typu Klause, Tomskeho, Bednare, vyvedou z nenavidene unie. Narodni stat fungujici na bazi neoliberalni ideologie, to bude opravdu skvele tu zit.
05. 02. 2012 | 14:05

český maloměšťák napsal(a):

ad Silvie/pravidelná čtenářka zahraničního tisku/a Ryanair /dotace/

http://www.presseurop.eu/en/content/article/255241-ryanair-flies-high-subsidies

"...To the fury of Lufthansa, and the delight of Ryanair, the citizens of the north German city of Lübeck last weekend voted almost two to one in favour of continuing taxpayer subsidies to keep their airport (called Hamburg by Ryanair), open for at least another two years. The German airline had exhorted cash-strapped Lübeckians to put creches, classrooms and hospital beds before wealthy Irish carriers. As far as Lufthansa is concerned, the airport is just one of 200 regional EU airfields which Ryanair relies upon to funnel hundreds of millions of what Lufthansa calls “questionable subsidies” direct to its balance sheet.

Lufthansa says that if Ryanair was stripped of free or subsidised airport services in addition to cash, in the form of “marketing support”, it would lose money. “If all the airport subsidies and support paid to Ryanair were taken away, its economic situation would be very different,” says the Thomas Kropp, a spokesman for the German airline.

French newspapers recently cited figures ranging between €35 million for France alone, and €660 million across the EU, as the value to Ryanair of the subsidies it receives. Until EU investigations into several alleged illegal subsidies are concluded, as well as a case being taken in the European Court by Air France/KLM, only one figure can be relied upon. That is the €35 million of Ryanair subsidies uncovered by audits conducted on several French airports controlled by local authorities. The audits, carried out by France’s cour des comptes (its version of our Comptroller and Auditor General), are representative, say Lufthansa and Air France/KLM, of what Ryanair enjoys at many of Europe’s 200 or so regional airports.

In the audits it conducted in 2008, mostly on 2006 accounts, the cour highlighted €35 million of subsidies paid to Ryanair which it said were very poor value for the French taxpayer. Airports funded by municipal and regional taxpayers provided so many subsidies and free services that the net cash flow was usually all in Ryanair’s direction.

http://www.connexionfrance.com/ryanair-airport-subsidies-just-business-news-article.html

etc etc...

P.S. Pokud se nesplní do několika týdnů jedno z četných Silviiných lživývh prorctví a bude ji možno - s jejím dobrovolným přivolením ...titulovat jako
" svazačka Silvie".
Ještě zbývá několik týdnů....
05. 02. 2012 | 14:30

resl napsal(a):

odpoví plavčík ? češi chtějí rozp. kázeň, bez obřího zadlužení. když je jim to nabízeno k podpisu v měkkčí formě, než chtějí, tak to nepodepíší. proč ?
05. 02. 2012 | 14:34

Kanalnik napsal(a):

Toto je demagogie par excellans. Autore, vy zijete v alternativni realite, skutecnost je ovsem uplne jina. Staci se podivat na vas prvni odstavec a je jasne, jak se veci maji.

"Stalo se, co nikdo nečekal, stejně jako u anglického premiéra Davida Camerona, český vládní předseda Petr Nečas odepřel evropské nomenklatuře na summitu povinný souhlas s „fiskalunion“ a nepodepsal."

O jake nomenklature mluvite? O jakem vyzadovani povinneho souhlasu to pisete? Zblaznil jste se? Muzete mi osvetlit, jak vicestranna smlouva po dohode vsech zucastnenych partneru (zemi), podle vas, rovna se souhlas dany nejake (imaginarini) nomenklature a to jeste souhlas povinny? Kde jste to nabral? Dejte sem jasne argumenty a dukazy, co je to podle vas ta nomenklatura, a kdo vyzadoval/vyzaduje povinne podepsani smlouvy, jinak tady jednoduse a nehoraznym zpusobem manipulujete a lzete. ... nebo vlastne ani nemusite, to, ze Necas v klidu nepodepsal, je jasnym dukazem, ze nikdo povinny podpis od nej nechtel. Bezte se vycpat, takovou sprostarnu tady psat, to se jen tak nevidi.

A v celem duchu jste napsal cely clanek. To je teda dilo....
05. 02. 2012 | 15:18

ZdeněkJ. napsal(a):

Silvie
"Na Prahu kašlu, má extra vysoké poplatky, hlásá šéf letecké společnosti Ryanair.
Ve svých letadlech chce zavést přepravu vestoje.... "
Pro zlevnění by ještě mohl zavést dopravu na venkovní plošině, pochopitelně vsedě, vestoje až následně.
05. 02. 2012 | 15:19

Robert Fidler napsal(a):

Pane Tomský, škoda, pamatuji si na Vaše články v Revue Prostor před pár lety, ve spoustě věcí jsem s Vámi souhlasil, kde jsou ty časy. Rozhovor se spisovatelkou Hůlovou jsem četl, Vaše vytržení z kotextu a jeho interpretace, bylo podle mě jiné než jeho celkové vyznění.
05. 02. 2012 | 15:30

český maloměšťák napsal(a):

Jen krátká glosa.
Jestli Nečas hýká cosi o tom, jak nám bruselští byrokraté nařizují, že máme podepsat to, či ono....

...tak je to jinak.

On totiž ve skutečnosti říká " My/on a jeho kumpáni v politice/ jsme líní a hloupí parchanti, kteří prostě jen čekáme,až co se jinde domluví - apak na to pliveme"

Je to trochu expresivní - ale myslím si, že je to popis docela blízký realitě.
Oni prostě žádné smlouvy neviděli - ani během práce na nich. No neviděli - protože na tuto práci kašlou.
Ale že se k tomu, s odpuštěním takhle kreténsky a na veřejnosti...že se k tomu přiznají...tak to svědčí o tom, že to, co dnes ve vysoké politice působí - to už nejsou ani svazáci...ba ani pionáři...to jsou Jiskřičky.
Občas jim něco zableskne...ale že by to svítilo natrvalo ???

Hezký den.
05. 02. 2012 | 15:46

Silvie napsal(a):

Zdeněk J.,

víte o tom, že o tyto levné lety je takový zájem, že je to pro ty ostatní předražené let. společnosti téměř likvidační?! Proto takový humbuk.
Vždyť vám to nikdo nevnucuje - zájem je i tak obrovský. Já bych to odporné "jídlo" v letadle docela klidně oželela.A postát za takovou cenu dvě hodinky se sakra vyplatí. Letenky jsou v Evropě neskutečně předražené.
Co se Ruzyně týká, je to svinsky předražené letiště i co se občerstvení týká. Nehorázné ceny za obyčejné bagety ,vodu , kafe a posezení v ošklivém bistru. Nikde jinde jsem se s něčím takovým nesetkala.
05. 02. 2012 | 16:14

Rytnyj Otwor napsal(a):

Výborně pane Tomský. Už si vás tu v Moskvě vedeme jako mediální spojku hodně dlouho, ale veřejně se přiznat k lásce k vašemu panu prezidentovi je velmi statečné. Ozvěte se panu Weiglovi, našemu hlavnímu agentu v češské gubernii, aby vám přidělil ochranku. Co kdyby na vás někdo hodil govnó před univerzitětem.
05. 02. 2012 | 16:35

Kritik napsal(a):

Ke komu tady pan Tomský vylévá svou antievropskou zášť? Vždyť zde po čase budou obývat úplně jiná etnika a ta budou mít určitě jiný přístup k evropskému sjednocování. Takže mluví k téměř vyhynulým remcalům, na něž si jistě budou noví obyvatelé připomínat jistou směšnou figurku, zvanou Švejk.

Viz http://www.novinky.cz/domaci/258179-bez-prilivu-cizincu-zacne-cesko-brzy-vymirat.html
ale někteří hovoří o tom, že zánik bude do 50 let.
05. 02. 2012 | 16:49

jih napsal(a):

EU se mi zacina libit. Jeste se tu sice nehlasuje jako v nase blahem parlamentu CSFR jednohlasne, postupne dojde ty zradce a zaprodance, prodavajici nasi evropskou republickou unii za jidassky gros.
05. 02. 2012 | 17:14

jih napsal(a):

kanalnik
Mate stoprocentni pravdu. Stejne jako v refwerendech ve Francii, Holandsku a v Irsku ma lid plne pravo hlasovat tak dlouho az zvitezi ten spravny nazor
05. 02. 2012 | 17:19

mb napsal(a):

... kanal, asi souhlas, ale nezapomeňte že rozčilování škodí zdraví ... ( :-)
05. 02. 2012 | 17:49

Martin Konvička napsal(a):

Autore - díky!
A nejen za tento text.
05. 02. 2012 | 17:54

Pepa z depa napsal(a):

Dobrý večer, tak dlouho jste chodili okolo horké kaše, až vám ji občané ČR vyfoukali, ale nesnědli. No nevěříte-li, tak se podívejte na facebook na to co říká holesovskavyzva.zacit.cz a jak to bude se podívejte na ekonomickareforma od Ing. Schlimbacha. Zdraví 4. odboj a Pepa z depa alias JUDr. Josef Hörl. Jo a narodni-rada také není od věci na internetu. Pepa z depa.
05. 02. 2012 | 18:03

Jozef napsal(a):

Cina,Rusko
a viacere ine vplyvne staty deklaruju a ponukaju podporu EU i euru...
Koho zaujmy haji autor svojimi celnymi atakmi na Europu?

U Camerona je to jasne,odmietol podpisat nudzove europske rozhodnutie zbavit prace tisicky hazardnych financnych hracov zo City,dane z ich ziskov by v britskej pokladni zvlast dnes citelne chybali.
Libra stoji na priemysle City,bez City by s librou mohol zamavat nielen Soros,ale aj nejeden doterajsi outsider.
Ak sa euro ubrani atakom priemyslu hazardnych financnych hier,stane sa bezpecnym pristavom vedla plavajuceho a topiaceho sa dolara,ci libry...

Je autor/a majitel Tyzdna/ tak chudobny,ze musi za zisky oligarchov bojovat proti Europe ako o zivot?
Myslim financne chudobny.
05. 02. 2012 | 18:52

Kanalnik napsal(a):

mb :), no to vite, nekdy to neni jednoduche :D

jih - pointa? jak tato velice okrajove souvisejici informace opravnuje pana Tomskeho k evidentni lzi a demagogii v pripade CR a nepodpisu fiskalni umluvy?
05. 02. 2012 | 18:57

Emissary napsal(a):

Pane Tomský,

no toto? To jste si dovolil moc. Eurohujeři se svíjí v bolestech směřujícím do katakomatického stavu a Sladká komunistická odnož se snaží nesmyslně argumentovat. Tedy jestli ty jejich blafy lze nazvat argumentaci. :)

A pan Stejskal možná zaspívá písničku. :)
05. 02. 2012 | 19:23

Emissary napsal(a):

Kanálníku,

Vy jste zřejmě také „dílo“. Pan Tomský evidentně psal v nadsázce. Víte, to je takový autorský styl, kdy se často píše do novin a blogů. Vy ve své svaté válce jste to asi nepochopil, a z toho pak vznikají různá nedorozumění, ve vašem případě nedorozumění rovnající se výbuchu staré hvězdy. :)
05. 02. 2012 | 19:56

civian napsal(a):

Po delší době mne Tomský pozitivně překvapil dobrým slohem tohoto blogu.
Už nenadhazuje své prajednaduchoučké redukční myšlenky na papír jako by házel špendlíky dle Buffonovy pravděpodobnosti.
Jde řeč o tom,že Evropané se chtěli sjednotit ale ne vzájemně samy sebe asi předělávat.Opět především odevšud chyběl ekonomický pohled co dál dělat ve společném zájmu.Pravidel bylo dost.
Opakují se nepodložené argumenty o tom koho Euro zruinovalo.méněúvah je věnováno ekonomickým mechanismům ,které vedly ke zhroucení slabých a byly barieérou postupného provázání a srůstání ekonomik ve větší a zdárný celek.Zachránilo snad USA před krizí to,že už takovým sjednoceným celkem z mnoha území dávno je? Jistěže ne,a to samé platí pro Evropu.Mnohem větší úlohu než integrační principy hrají vnitřní hospodářské mechanismy jednotlivých zemí.Státní hranice a mít rozpočet ve vlastních rukou jim jistě dává možnost obejmout a sledovat svůj celek a neztrácet čas tam kam nevidí.Zda by Unie dokázala víc? No o tom by mohl rozhodnout i ten experiment,který není podepsán zatím.Větší celek-více možností.
05. 02. 2012 | 19:56

svatební a pohřební orchestr G.Bregoviče napsal(a):

Emissary:
asi nezaspívá, možná tak zaspí, ale pokud, tak eventuelně zazpívá... pěkně jste mě pobavil :-)

Pane Tomský, minule jsem Vás povzbudil, abyste sem přece jen psal, že sem píší blogeři i horší blogy než Vy, ale dneska si vůbec nejsem jistý, jestli jsem nepřestřelil....

Sladký, Petr Havelka, Grandmaster, rams, resl, kdo se s blbem hádat nebude, loajální občan, č.maloměšťák, Honza, Almo G, Kanalnik, Jozef .... díky Vám všem!!!! Hrozně mě povzbudí, když vidím, že ti, o kterých si myslím, že uvažují vcelku racionálně, jsou inteligentní a zřejmě slušní, jsou ve většině.
05. 02. 2012 | 20:11

Kanalnik napsal(a):

Emissary

obavam se, ze se mylite... svatou valku tu vede pan Tomsky, a nespolehal bych na vas nadsazkovy vyklad
05. 02. 2012 | 20:22

Kanalnik napsal(a):

svatební a pohřební orchestr G.Bregoviče

"Sladký, Petr Havelka, Grandmaster, rams, resl, kdo se s blbem hádat nebude, loajální občan, č.maloměšťák, Honza, Almo G, Kanalnik, Jozef .... díky Vám všem!!!! Hrozně mě povzbudí, když vidím, že ti, o kterých si myslím, že uvažují vcelku racionálně, jsou inteligentní a zřejmě slušní, jsou ve většině."

za sebe - rado se stalo :), take me to povzbudi, kdyz to tak v nekterych diskuzich je
05. 02. 2012 | 20:24

S.Š. napsal(a):

Emissary : Říkáte "nadsázka" ? :-) Tak jo, doporučuji ale, abyste si zjistil, o čem si v "nadsázce" chodí pan Tomský povídat do Hovorů na pravici, jež organizuje Akce D.O.S.T. Odsud totiž vítr věje ... :-)
To ale nevadí, je přece dobré vědět, kam se předseda české vlády a nemalá část ODS odklonili, anebo ne ?
05. 02. 2012 | 20:29

Emissary napsal(a):

S.Š

Jistě, je to jistá nadsázka. Ani pan Tomský není tolik blbý, aby takto otevřeně psal, socialista by dostal trauma, jakože dostal Celkem mi je jedno kam pan Tomský chodí, třeba i pan Stejskal, může chodit i za Sobotkou a ochutnat jeho neživotaschopné peřeje. Celkem mi je jedno, co pan Tomský organizuje, je to jeho vůle. Já třeba organizuji organizovatelné. A vítr věje momentálně z Ruska, hodně studený, počasí na nic, i potrubí zamrzlo. :)

To nevadí, kam se česká vláda odklonila, EU se odklonila mnohem víc. To nevadí, paní S.Š.?
Anebo ne? :)
05. 02. 2012 | 21:03

Silvie napsal(a):

orchestře,

vy, eurohujeři, jste prostě intelektuální elita.
Taková samozvaná... tak se ještě pochvalte, poplácejte po rameni a až bude to referendum (doufám, že otázka bude znít, zda i za těchto okolností hodláme v takovém pochybném spolku setrvávat), tak uvidíte, kolik vás je doopravdy, soudruzi europeisté.

Ale to vaše sebevědomí vzbuzuje úsměv. Vy jste ti chytří, ostatní, co mají jiný názor ,ti blbí.
Jako byste se nám tady vyloupli z 50.let - fanatíčci unijní.
05. 02. 2012 | 21:42

vlk napsal(a):

Až zase Tomský bude psát cosi podobně intelektuální,a žvanit o referendu, co kdyby náhodou zauvažoval nad tím, jestli se náhodou občanů nezeptat v referendu na to, zda souhlasí s vojenskou přítomností v Afghánistánu.?
Ta otázka je jasná a jednoduchá.
Na rozdíl od otázky o připojení se ke smlouvě právě dojednané mezi lídry EU.

nebo co takhle referendum na téma církevní restituce?
To také není nic extra složitého? Jste pro ávrat majetku církvím, jak to dojednala famiglia?
Když už tady Tomský operuje průzkumy veřejného mínění.
Pro informaci pro Tomského a podobné - dodávám, že občan vlk je jak pro podpis smlouvy , tak pro přítomnost v Afghu, tak i pro církevní restituce. Ovšem rozhdoně ne tak, jak to zase sprasili ve famiglii. Kde prolamují nejen Únor 48,ale dokonce i pozemkovou reformu v roce 1920...

Ale chápu , že kalusovité /podle vzoru jezuité/ a jejich speciální sekta - doklausovlezci teď exhibují. Kam patří Tomský nechť si rozhodne sám. kam patří takový emissárek, tak to mám jasno.
05. 02. 2012 | 21:47

svatební a pohřební orchestr G.Bregoviče napsal(a):

Silvie,
oslovila jste mě, tak Vás jen ubezpečuju, že ani tentokrát - jako Vámi oflastrovaný intoš - jsem zcela nepochopil smysl toho, co jste eventuelně chtěla sdělit.
Takže tento příspěvek do naší vzájemné diskuse bude po dlouhé době první a na dlouhou dobu zase poslední.

Jen abyste věděla, jak zcela mimo opět jste: zítra vstávám v půl páté, jedu makat (rukama) a vracím se jako obvykle okolo desáté večer. Jsem prostě ta opravdová intelektuální elita, kavárenský týpek :-).

(btw: víte, jak se nazývá samice od housera ? )
05. 02. 2012 | 22:20

svatební a pohřební orchestr G.Bregoviče napsal(a):

a hele, Emissary dle vlastního vyjádření 22:21 zřejmě na hlavu poražen !! :-). To je dobrá zpráva, ale Emissary, ne abyste to vzdal, pište dál !!
Mám rád názorovou pestrost.
05. 02. 2012 | 22:32

Emissary napsal(a):

svatební a pohřební orchestr G.Bregoviče

No, pane,

jak je libo. Ale opravdu nad tím bádám, proč bych měl být na hlavu poražený, když echo žádné nebylo. Možná je to tím, že nemám k dispozici žádný orchestr. I Vy jste mě pobavil, mám rád totéž. :)

Dobrou noc.
05. 02. 2012 | 22:40

plavčík napsal(a):

resl 14:34
Mám i jiné starosti.
Ale co se rozpočtové zodpovědnosti týče, tu jsme čekali od vlády Václava Klause, léta páně.
Když jsem se o tom bavil s Toníkem Baudyšem (ještě ve funkci ministra pistolníka), pravil smutně: voni udělali díru 6OO miliard. To ale viděl jen položky vyvedené mimo rozpočet.
Byl optimista. Nepil šacuje celkovou ztrátu této země vyplývající z přípravy na vstup do EU (likvidaci špičkových průmyslových firem např.) podle striktních požadavků EU a z privatizačních kouzel na 3.200 miliard korun.
V průběhu posledních 11 let bylo ze země vyvedeno 1 bilion korun.
O kolik byste hádal, že to přesahuje celkové zahraniční investice investice včetně dotací EU a ceny zaplacené za oddlužené české banky?
05. 02. 2012 | 23:27

český maloměšťák napsal(a):

svatební a pohřební orchestr G.Bregoviče napsal(a):
Emissary:
asi nezaspívá, možná tak zaspí, ale pokud, tak eventuelně zazpívá... pěkně jste mě pobavil :-)

Pane Tomský, minule jsem Vás povzbudil, abyste sem přece jen psal, že sem píší blogeři i horší blogy než Vy, ale dneska si vůbec nejsem jistý, jestli jsem nepřestřelil....

Sladký, Petr Havelka, Grandmaster, rams, resl, kdo se s blbem hádat nebude, loajální občan, č.maloměšťák, Honza, Almo G, Kanalnik, Jozef .... díky Vám všem!!!! Hrozně mě povzbudí, když vidím, že ti, o kterých si myslím, že uvažují vcelku racionálně, jsou inteligentní a zřejmě slušní, jsou ve většině.
05. 02. 2012 | 20:11
---------------
No dík teda...ale moje dosti prořízlá klávesnice se teď červená. Že byla pochválena dost nezaslouženě.
Zkusím tedy používat sprostých výrazů méně. Tak den dva.
" Ze dva dni" - jak jsme zvyklí měřit čas my bohemisti.

Dobrou noc./ráno/
06. 02. 2012 | 00:26

Pavla2 napsal(a):

Nevím, kolik z vás, kteří nadávají na Nečase, ví, o čem přesně ta smlouva je, kdo ji vůbec četl. A to by mělo být referendum? Nejdříve by někdo musel vše pořádně vysvětlit, aby se každý mohl zodpovědně rozhodnout. Ne jenom na základě něčeho, co vydedukoval kdejaký politik, aniž by přesně věděl, co všechno smlouva obnáší a co z ní pro nás vyplývá. Podle toho, co dneska říkal Bárta v Partii, tak se týkala např. toho, že by nám Brusel nařizoval, jaké mají být u nás daně. Tak nevím, jak by nad tímto všichni jásali. Myslím, že těch nesmyslných nařízení z Bruselu už přišlo dost.
A ještě k výše uvedenému příspěvku, už nevím, kdo to psal, ale jestliže někdo napíše, že je lepší být ve stádě hlupáků, než osamocený a myslet si, že všechno ví, tak to může říct akorát opravdový hlupák. Kdyby se vždy podle toho lidi chovali, tak nejsou na světě významné objevy a všichni by jen připitoměle přikyvovali většině. Asi bysme si museli dodnes myslet, že Země je placatá.
Kde je napsáno, že protože si něco myslí dav, tak má pravdu?
A v Bruselu sedí opravdu jen vyžírkové, kteří hloupě přikyvují. Jde jim jen o prachy. Viděla jsem video, jak si každý den chodí pro peníze za účast, přitom tam vůbec něco řešit nejdou. A jak se schovávali před kamerou a vyhýbali otázkám. A ten, kdo odpověděl, tak tak, že má přece na ty peníze nárok. A nebyly ty jejich každodenní příspěvky nijak zanedbatelné. Takže proč by byly proti nějaké unii, když jim to tak sype, ne?
06. 02. 2012 | 00:46

Mike napsal(a):

Pane, asi jste spadl z višně. Co tady píšete, je úplně mimo mísu. Pro mně je důležité být v těsném jádru Evropy a ne někde na periferii. Pan Nečas a pan Klaus a valná většina lidí z ODS drasticky poškozují ČR. Jsem liberál a mířím doprava, ale s jejich názory se absolutně neshodnu.
06. 02. 2012 | 08:03

Silvie napsal(a):

Pavla 2,

ono úplně postačí další ze stupidních nařízení unie - povinnost platit za štítky "energetické náročnosti budov" (takže nám vytáhnou z kapsy,bratru, pět litrů) - což mě osobně dost zkomplikuje prodej i pronájem nemovitostí.
Ať si eurohujeři spočítají, kolik takových hovadin už nás postihlo - viz zákazy zabijaček (resp.zákaz obdarovat výslužkou kohokoliv mimo rodinu, úplný zákaz je jistě na cestě).
Likvidace cukrovarů, postupná likvidace vinařů, mlékáren,chovu skotu a vepřů atd. jde ruku v ruce s kvótami EU.
Dopadlo to dle očekávání - dovážíme nekvalitní maso (z Německa, kde krmí antibiotiky) a české se prodražuje a je díky vysokým západním dotacím nekonkurence schopné. Byl nám zlikvidován cukrovarnický průmysl -zatímco jsme dříve cukr vyváželi, dnes ho draze!!! dovážíme, obchody jsou plné nekvalitních drahých fr.(a dalších) vín - naši vinaři nesmí překročit dané kvóty a tak je to v podstatě se vším.
Připomenu jen debilní žárovky, které pořádně nesvítí a obsahují rtuť, biopaliva, emisní povolenky a další socialistické výdobytky s nimiž se ve velkém kšeftuje.

Záměrem těchto zdánlivě nesmyslných opatření bylo pouze to, aby se ze zemí bývalého východního bloku stalo výhodné odbytiště přebytků starých zemí EU. Proto jsme také popelnicí Evropy, kam se dováží za drahé ceny nekvalitní potraviny - dál na východ je to ještě horší.

Blahoslavení chudí duchem, kteří si myslí, že v EU neexistuje korupce, když k tomu její systém dotací přímo vybízí.

Mně unie skutečně nepřipadá, jako svéprávné uskupení samostatných států - spíš jako spolek chovanců psychiatrické léčebny. A vnímá to tak čím dál více lidí - nejen v Čechách.
06. 02. 2012 | 08:09

vasja napsal(a):

Mike napsal(a):
Pane, asi jste spadl z višně. Co tady píšete, je úplně mimo mísu. Pro mně je důležité být v těsném jádru Evropy a ne někde na periferii.....
-----------------------------
Něco z tý višně určitě spadlo. Vám na palici.

Jo, pani Silvie. Jako v blázinci, nebo za totáče na politickém školení mužstva.
06. 02. 2012 | 08:22

Silvie napsal(a):

Vasja,

oni to mají eurohujeři asi takhle...

Když si soudruzi v unii nase... na hlavu, tak mi musíme taky.
Přece nebudeme "v izolaci" - smrdět musí všichni stejně.

A už zase Řecko natahuje bezednou pracičku - opět se jedná o fin.výpomoci. Kolikpak miliard to bude teď?!

Eurohujeři budou jistě opět solidární s řeckými soudruhy.

Nezbývá ,nežli doufat, že se ta unie včas rozpadne sama - nežli nás usmýká debilními zákazy a příkazy a neustálými fin.injekcemi do svých bank nebo bankrotujících členů.
Při této představě "fisk.odpovědnosti" budoucnost opravdu nemá.

Ovšem vlezdobruselkové zásadně matičku unii nekritizují, to se nesmí. Sklapnou kufry a hne chtějí cálovat.
Jeden to chápe u politiků , kteří doufají v nějakou eurotrafiku, ale u řadového občana, jenž se živí normální prací, je to spíš otázka ideologického poblouznění.
Nebo spíš naivní protest proti vládě, kterou nemusí(já taktéž) - přičemž potrestají nejvíc sami sebe.
Pokud chtějí lít do unie další peníze, nechť na ni udělají dobrovolnou sbírku, já to za sebe odmítám!!! A hnedle se uvidí, kolik tu máme skutečných europeistů.
Oni jsou, chudinky, opravdu přesvědčeni, že jejich názor sdílí většina občanů. Jen proto, že na tyhle přiboudlé blogy míří čím dál ,tím méně diskutérů. Ať se rozhlédnou jinde.
06. 02. 2012 | 08:43

Silvie napsal(a):

Řecko hraje o miliardy, Evropě dochází trpělivost

5. února 2012 9:17

ATÉNY - Řecko by mělo do večera dokončit jednání o dohodě nutné k tomu, aby mohlo začít čerpat druhý záchranný úvěr v objemu 130 miliard eur (asi 3,2 bilionu Kč). V sobotu to uvedl řecký ministr financí Evangelos Venizelos, podle něhož ostatním zemím eurozóny začíná s Řeckem docházet trpělivost.

LN

No, nekupte to - ještě nejsme v eurozoně a už nás to stálo miliardy.
06. 02. 2012 | 08:49

scallop napsal(a):

Pane Tomsky, chtel bych Vam pogratulovat za pekny clanek. Je skutecne nadcasovy, temer vesmirne univerzalni a dokonale recyklovatelny. Pri dalsim pouziti - za tyden, mesic nebo deset let - staci prepsat prvni odstavec a mate hotovy dalsi blog odpovidajici na aktulani otazky budoucnosti Evropy !
06. 02. 2012 | 08:55

Silvie napsal(a):

http://www.reflex.cz/clanek/zpravy/45052/kouzla-s-cisly-financni-pomoc-v-malych-davkach-neskodi-v-jakemkoli-mnozstvi.html
06. 02. 2012 | 08:58

scallop napsal(a):

scallop

Domnivam se, ze scallop naletel vtipku pana tomskeho ve stylu hradni particky. Autor zjevne postupoval podle manualu
http://www.hradniparticka.cz/2010/09/manual-aneb-navod-na-to-jak-ziskat.html
tj, demontaz na klicova slova + nasledna kompilace. Vysledkem nicmene uznani zasluhuje.
06. 02. 2012 | 08:59

Taoiseach napsal(a):

Alexander Tomský mlžil(a):

"...stejně jako u anglického premiéra Davida Camerona, český vládní předseda Petr Nečas..."
Nic stejného na tom není: David Cameron měl, stejně jako 25 dalších šéfů vlád, mandát, jenom chudáček Nečas vyjel bez mandátu. Přitom ovšem Karlu Schwarzenbergovi vzkázal, že prý jednal "v souladu s usnesením kabinetu". Nevyznáte se v tom? Ani já.

"démonizovaný Klaus měl pravdu, a dnes by v referendu o přijetí eura volily minimálně dvě třetiny proti"
Klaus je o něco chytřejší než Vy, a proto bude vždycky proti každému referendu.

Petr Nečas podmínil souhlas se smlouvou "referendem o euru".
Snaží se to tvrdit, ovšem je to nesmysl. Referendum o euru (resp. o vstupu do měnové unie) proběhlo v roce 2003 s jasným výsledkem. To znamená, že pokud nechceme revokovat celou smlouvu o přistoupení, zbývá už jenom rozhodnout o tom, KDY přijmememe euro jako platidlo. To jednak není tak zásadní otázka, jednak je přijetí eura podmíněno splněním maastrichtských kritérií, takže bychom v referendu mohli hlasovat o tom, kdy bude mít ČR konečně v pořádku veřejné finance - :)

"neplatnost veta primérního práva"
Změny primárního práva jsou nadále podmíněny jednomyslným souhlasem. Mezivládní smlouva do primárního práva nezasahuje.

"dnešní hospodářskou krizi v eurozóně nezpůsobily jen ..., ale že také z valné části jsou důsledkem společné měny"
Jistě, společná měna způsobila taky krizi na Íslandu, v Maďarsku, Lotyšsku, na Ukrajině, v ČR atd.

"česká svoboda buď není, nebo je to luxus, na nějž nemáme"
Svobodu čských občanů nevíc ohrožuje volnost jednání (svévole) papalášů Klause, Nečase a dalších.

"na všechny naše věcné, kvantitavní, logické argumenty, které znovu a znovu dokazují, že se budovatelé polepšovny a nekonečna v konečném světě mýlí..."
Nikdo jiný by Vás tak hezky nepochválil - :)))))
06. 02. 2012 | 09:00

Šašek z Jiíhlavy napsal(a):

Autor
Pane Tomský, možná jste v důsledku dlouhodobého pobytu v GB úplně neporozuměl náladám a motivaci řadových občanů, kteří momentálně bojují o slušné přežití a jsou objektem všemožné mediální masáže. Třeba by vám bylo v Anglii lépe (totéž platí pro pana Kurase). Já vidím momentální prioritu v nutnosti udělat si pořádek doma. Nevím, jestli už situace uzrála natolik, aby občané vyšli do ulic a vynutili si změnu vládnoucích elit, možná to vydrží až do podzimu. Přijde jaro, lidé vyrazí na zahrádky, chaty, výlety, v létě začne okurková sezona, lidé si odpočinou, rozhlédnou se po světě, proberou to s přáteli a na podzim možná projeví svou nespokojenost poněkud výrazněji. Uvidíme. Zkuste okomentovat vnitřní politiku, tu zahraniční bych ponechal kompetentnějším politologům.
06. 02. 2012 | 09:03

Taoiseach napsal(a):

Petr z Tábora

"nová dohoda ... nebude se dodržovat. Jediné co z ní zůstane, je větší koncentrace moci do Bruselu"
Můžete být konkrétnější? Které (pravo)moci a komu konkrétně?
06. 02. 2012 | 09:08

Silvie napsal(a):

Tao,

takže jste pro další půjčky Řecku, Portugalsku, Itálii atd.?

Momentálně se jedná o 3,2 biliony Kč pro Řecko! Pak bychom měli sanovat portugalské banky které jsou těsně před krachem.
Můžete mi vysvětlit smysluplnost toho všeho?!
Proč mám chtít přijetí eura? Co mi to přinese?
06. 02. 2012 | 09:09

Silvie napsal(a):

Tao,

sice se mě neptáte, ale přesto odpovím.

Pravomoci především Německu (zatím i Francii a bruselským byrokratům,jako Barroso). Unie se každopádně jednou! rozpadnout musí. Pokud vznikne unie2, Francie v ní nebude a Brusel může v těch palácích chovat leda tak králíky.
My v ní taky nejspíš nebudeme.
"Přesun pravomocí

Ze Smlouvy o přistoupení České republiky k EU již nyní plyne, že je Česká republika vázána přijmout euro a že se členstvím v eurozóně je spjata řada práv a povinností (např. splatit kapitál Evropské centrální banky, převést na ECB devizové rezervy, podílet se na hospodářském výsledku ECB apod.). Povinnost účastnit se záchranného fondu eurozóny má však být novou povinností. Z hlediska České republiky je tedy změna Smlouvy o fungování EU, která má umožnit zřízení mechanismu sanování států eurozóny, jehož se mají budoucí členové eurozóny účastnit automaticky, přesunem pravomocí na nadnárodní organizaci."

EU portál
06. 02. 2012 | 09:15

Taoiseach napsal(a):

Silvie si zase pěkně nabíhá...

"A vůbec jim nevadí, že se této frašky o jakési 'fiskální unii' účastní i pověstní bankrotáři, jako Řecko, Itálie, Španělsko, Portugalsko..."
Pokud je cílem zlepšit finanční disciplínu v eurozóně, k čemu by byla smlouva, která by nevázala největší "hříšníky"?

"Proč se tak bojí toho referenda?!"
Každého referenda se bojí jenom Váš oblíbený sběratel kravat a propisek.

"Co se Ruzyně týká, je to svinsky předražené letiště"
Jistě, a může za to Brusel, stejně jako za to, že ministři české vlády kradou.

"Proto jsme také popelnicí Evropy, kam se dováží za drahé ceny nekvalitní potraviny - dál na východ je to ještě horší."
Jasně, za ten bordel na Ukrajině může taky EU!
06. 02. 2012 | 09:23

Taoiseach napsal(a):

Silvie

Jsem pro další půjčky? Samozřejmě záleží na tom, za jakých podmínek se poskytnou. O tom se dlouho (bohužel) a intenzivně jedná, detaily neznám. Vykřiknout od klávesnice "už ani centík!" si opravdu netroufnu.

"Proč mám chtít přijetí eura?"
Můžu jen říct, proč ho chci já. Protože usnadní obchod s ostatními státy EU, podnikání (vyloučení kurzového rizika) a pohyb kapitálu (skutečného, naopak spekulativní se omezí). A hlavně - kvůli stabilitě. Euro je stabilnější než koruna. Může to vypadat opačně, ale to je dáno tím, že o euru se hodně mluví a jeho další vývoj zajímá hodně států. Koruna nikoho nezajímá a ani se na ni nespekuluje. ZATÍM. Kdyby na tom bylo euro opravdu tak zle, mělo by být dávno už za 12 korun, ne?

S EU portálem můžete - víte kam...
Které pravomoci se mají převádět Německu? Které Francii? Které Barrosovi?

Tomského příspěvek se týká toho, že předseda strany a vlády nepodpořil novou mezivládní smlouvu. Smlouvu o přistoupení, kterou jsme schválili v referendu, sem plést nemusíte.
06. 02. 2012 | 09:42

Silvie napsal(a):

Tao,

vůbec si nenabíhám.

Ještě bych dodala, když se tu operuje s eurodotacemi a tím, jak na unii "vyděláváme".
- Nejsme schopni je z velké části vůbec čerpat (dílem vlastní blbostí), staví se z nich nesmyslné věci, jen aby se peníze utratily - tudíž by bylo zásadně lepší si ty finance nechat rovnou doma a rozhodovat si o nich sami.

- Byla to především unie, kdo vydělal na našem vstupu - nešlo o žádný altruismus, nýbrž o nové významné odbytiště zboží (po převratu byl trh na východě hladový úplně po všem, i po "ležácích" ).

"Pokud je cílem zlepšit finanční disciplínu v eurozóně, k čemu by byla smlouva, která by nevázala největší "hříšníky"?

To si děláte srandu? Jak můžou tyhle země cokoli o "rozpočtové zodpovědnosti" vůbec podepsat?
Vy jste nečetl, kolik chce opět !!! Řecko půjčit. Po několika měsících?! Copak nechápete, že takhle to fungovat nikdy nebude - nezbaví-li se unie těchto přísavek? Nelíbí se to už ani ostatním členským zemím.
Vy se zřejmě domníváte, že zodpovědné země budou dál živit ty nezodpovědné?! Jinak si váš postoj vysvětlit neumím.

Klaus se referenda nemá proč bát. Kdybychom vypsali nové, tak bude silně nadpoloviční většina proti našemu dalšímu angažmá v EU (včetně mne, která kdysi hlasovala pro).

O Ruzyni jsem psala v úplně jiné souvislosti - ale to vám nejspíš ušlo.

Pokud jde o popelnici Evropy, "řeší" to dlouhodobě europoslankyně za socany. Zatím si s ní v EU parlamentu dělají jenom srandu. Z čehož vyplývá, že nás mají za východní prasata, která spasou cokoliv.
Nicméně, vláda by v tomto ohledu měla provádět důslednou kontrolu potravin a následně tvrdě! sankcionovat prodávající řetězce. Jednat by o tom měla na mezinárodní úrovni. Vím, o čem mluvím, znám dobře kvalitu potravin jinde.

Pokud jde o korupci, ta "hlubší integrací" rozhodně nezmizí. Maximálně se přetransformuje.
Je to na voličích. Nejsou-li schopni si udělat pořádek doma, EU ho za ně rozhodně neudělá. Maximálně budeme ještě našim zkorumpovaným zmetkům platit výnosné eurotrafiky (viz Fischer, za jehož vlády se nasekaly za velkého nadšení občanů, gigantické dluhy).
06. 02. 2012 | 09:55

Taoiseach napsal(a):

Silvie

"tudíž by bylo zásadně lepší si ty finance nechat rovnou doma a rozhodovat si o nich sami"
Jednak pořád dostáváme z EU víc, než jsou naše příspěvky, jednak o dotacích rozhodují především předkladatelé projektů, tj. ČESKÉ subjekty - pokud splní podmínky, dotaci dostanou. Proč si myslíte, že bychom my "sami" (ve skutečnosti vláda ČR) rozhodovali lépe, když připouštíte "vlastní blbost"? A to ještě necháváte stranou rozkrádání. Samozřejmě, že nejvíc se rozkrádají evropské dotace, protože jinak už v podstatě není kde brát - :(

Na vstupu vydělal obě strany, nové členské státy víc. Podívejte se třeba na rozdíl mezi Slovinskem a Chorvatskem.

Konstatuji, že na mou otázku "k čemu by byla smlouva, která by nevázala největší 'hříšníky'?" jste neodpověděla.

"Kdybychom vypsali nové (referendum), tak bude silně nadpoloviční většina proti"
To si myslíte Vy. Rozhodnout to může právě jenom referendum a Klaus dobře ví, proč ŽÁDNÉ referendum nechce.

"Pokud jde o popelnici Evropy, 'řeší' to dlouhodobě europoslankyně"
Kdyby jste o EU věděla něco víc, než že ji nenávidíte, věděla byste taky, že EP má jen minimální pravomoci, takže jeho poslanci nic účinně řešit nemůžou.

"vláda by v tomto ohledu měla provádět důslednou kontrolu potravin a následně tvrdě! sankcionovat prodávající řetězce."
Naprostý souhlas - bez ironie. Kdo může za to, že to vláda nedělá?

Evropská banka pro obnovu a rozvoj NENÍ (narozdíl např. od Evropské investiční banky) orgánem EU a Jana Fischera ve funkci rozhodně neplatí ČR.

Korupce je náš vnitřní problém. Je všude. Někde (Rakousko, Německo) je menší než u nás, někde (Rumunsko, Bulharsko) je ještě větší.
06. 02. 2012 | 10:35

Silvie napsal(a):

Tao,

rozdíl mezi Slovinskem a Chorvatskem byl vždycky asi takový, jako rozdíl mezi Československem a tehdejší Jugoslávií. Slovinsko navíc nebylo postiženo válkou.
Česká republika se viditelně měnila k lepšímu také záhy po převratu, nikoliv až po vstupu do EU, ale vlastními silami.

Konstatuji, že na mou otázku "k čemu by byla smlouva, která by nevázala největší 'hříšníky'?" jste neodpověděla.

Na to vám dokážu odpověď pouze protiotázkou - k čemu je smlouva o fiskálním rozpočtu, když nejsou eliminováni bankrotáři?!
Téměř každý ekonom vám dnes řekne, že oněch 38 miliard zaslaných do Bruselu, je pouze důkazem loyality,ale jinak nic neřeší.
Každý z těch ekonomů, nejde-li o "ekonomy" typu Sedláčka či Švejnara, vám také řekne, že bez eliminace států, které jsou před bankrotem, nemá unie šanci na záchranu!!!
Tak co mám říci k nějaké stupidní pofiderní smlouvě - půjčila bych si výraz "fíkový list", jenž má naivně oblafnout ratingové agentury?!

Vy jste mi zase nenapsal, zda jste pro další "megapůjčku" Řecku (a později Itálii a Portugalsku). Jen abych byla v obraze, jak si to "vyrovnané" hospodaření EU europeisté představují.

Každá další "půjčka" krachujícím zemím EU je jen dalším hřebíčkem do rakve unie. Alespoň dodýchá rychleji. Jde jen o to ,zda dřív, nežli se rozpadne, nedojde trpělivost jejím členům.

Mohu vás ujistit, že eurokomisaři jsou skuteční myslitelé.
Monti, bývalý eurokomisař, rozvášnil Itálii svým vskutku hlubokomyslným výrokem - "mít pracovní poměr na dobu určitou je prý nuda".
Jsou-li součástí unie podobné euromozky, nemám o její osud nejmenší obavy.
06. 02. 2012 | 11:02

Silvie napsal(a):

sorry - na dobu neurčitou
06. 02. 2012 | 11:03

Silvie napsal(a):

Premiér Fischer má nové místo přiklepnuto. Bude v EBRD

Londýn - Rada ředitelů Evropské banky pro obnovu a rozvoj (EBRD) dnes v Londýně potvrdila, že nynější český premiér Jan Fischer se stane od 1. září viceprezidentem banky.

Do funkce viceprezidenta Fischera navrhl 21. dubna prezident EBRD Thomas Mirow. Správní rada banky, Rada ředitelů, Fischerovu nominaci dnes jednomyslně schválila, řekl mluvčí EBRD.

Český premiér se sešel před dnešním zasedáním Rady ředitelů s vedoucími představiteli banky v Londýně v úterý během svého volna. Fischer nahradí bývalou slovenskou ministryni financí Brigitu Schmögnerovou, jejíž funkční období viceprezidentky končí 31. srpna.
Čtěte také:
Premiér Fischer už získal místo, kam odejde z vlády»
Dokument: Vyjádření vlády k odchodu premiéra do EBRD»




Mirow při Fischerově nominaci v dubnu zdůraznil, že je "úspěšným a populárním premiérem země, která má dlouhodobé vazby na EBRD". Připomněl také jeho "intenzivní podíl" na evropských záležitostech v rámci summitů Evropské unie!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

EBRD vznikla v roce 1991, aby pomohla bývalým komunistickým zemím v Evropě přejít od centrálně plánovaného na tržní hospodářství. Akcionáři banky je 61 zemí. V poslední době se banka mimo jiné podílela na pomoci státům střední a východní Evropy postiženým krizí. O funkci viceprezidenta EBRD v minulosti usiloval i někdejší guvernér ČNB a první úřednický premiér Josef Tošovský.


Wiki

Samozřejmě ,že jde o trafiku s přímou návazností na EU.
Nebo si snad myslíte, že si tam Fischera vzali pro jeho odborné schopnosti (statistika?)?! Nebo snad jako premiéra, jenž zadlužil v tak bezkonkurenčně krátkém čase tak neuvěřitelně tuhle zem?

A co trafika pro Topolánka?!



TwitterPřeposlat článek
.

Anonymous nejsou cool piráti z Karibiku, ale teroristé
06. 02. 2012 | 11:18

Pavla2 napsal(a):

Silvie, přesně tak. Jsme jen odpadištěm nekvality ze Západu. Pořád tady někdo křičí, jak nemáme svůj průmysl. A z velké části díky komu? Tak jak jste popsala - cukrovary. Zrovna tak textilní průmysl kvůli Vietnamcům a šmejdům z Číny, boty jakbysmet.
Nechápu, jak můžou chtít do Řecka narvat další peníze, když Řekové nejsou ochotni se čehokoliv vzdát. Odmítli se vzdát i 13. a 14. platů. A ostatní jim to jejich lenošení a nenažranost mají platit.
S uhlíkovou daní a těmi energetickými štítky - to je taky vrchol. Co ještě všechno si tady budeme muset nechat líbit? Dost problémů nadělají naši ekoteroristi, natož Brusel.
Z výše uvedených příspěvků mnohých by se zdálo, jak se všichni těší na euro, jak v unii určitě musíme být, bez ní budeme na periferii. Osobně neznám jediného člověka, který by euro chtěl a který neříká, ať už slavná Unie jde do pr.... Opak může tvrdit jen ten, kdo z ní má užitek, kdo čerpá dotace a má zakázky.
06. 02. 2012 | 11:41

Taoiseach napsal(a):

Silvie

Když na tom bylo Československo lépe než Jugoslávie, proč je teď ČR daleko za Slovinskem?

Nevím, jakých "oněch 38 miliard zaslaných do Bruselu" máte na mysli. Omezte silná slova a vyjadřujte se jasněji. V každém případě "stupidní pofiderní smlouvě" vyjádřilo podporu 25 šéfů vlád. Ale jsou to všichni blbci, že ano?

Napsal jsem Vám, že půjčka se poskytuje za dohodnutých podmínek. Až je budu znát, můžu říct, zda to je, nebo není rozumné. Jenom manichejové mají odpověď ještě dřív, než přijde otázka - :)

"Hřebíčky do rakve" jsou vaše citové výlevy. Nepříliš duchaplné.

Nevím, z kterého kontextu jste vyškubla Montiho výrok. K potřebným změnám na trhu práce se vyjadřuje např. zde:
http://www.repubblica.it/politica/2012/01/28/news/monti_sul_mercato_del_lavoro_negoziato_in_salita_ma_sono_fiducioso-28917653/?ref=DRM-28734387-15
- dle mého celkem rozumně.

Ty tapety o Janu Fischerovi jste si mohla odpustit - viceprezidentem Evropské banky pro obnovu a rozvoj ne"bude", ale už dávno je. VÁŠ PROBLÉM je v tom, že žádnou "přímou návaznost" mezi EBRD a EU nemůžete prokázat. Prostě protože neexistuje. V EBRD je angažováno přes šedesát států a s unijními institucemi nemá NIC společného. Krom toho za Fischerovy vlády nejvíc kradli exponenti ODS - Barták, Šnajdr, Kovářová atd.
06. 02. 2012 | 12:15

Vanda napsal(a):

vazeni,
politika muze menit a ohybat zakony az zmodra,
vem ale chlup na dlani, kdyz tam neroste :-))

jinak
dodavam, stale čím dál, tím líp - jak ta baba říkala, když z těch schodů padala... Pravda je daleko horsi v praxi,nez sdeluji Medyja a sibalove z Bruselu.
Socialismus (korporativismus) nefunguje a ani nikdy fungovat nebude.
06. 02. 2012 | 13:01

Vanda napsal(a):

aze vsichni co mlatej hlavou do zdi smerem k Bruseli kazdy rano,
si zadnej dluhopis nekoupili , neposlali vyssi castku svemu financnimu uradu, jako darek, nevyrej bezdomovcum doma polivky, ci nemaji na byte rodinu z Chanova......
Presto chteji, abych to vsechno delal ja, kterej nechce :-D
06. 02. 2012 | 13:07

Silvie napsal(a):

Tao,

jste úplně mimo mísu.

Pokud jde o Montiho - tak mám ty zprávy přímo z jejich médií.
Včera večer šel na toto téma dvouhodinový pořad na RAI 2 - jeho výrok velice pobouřil mladé lidi, kteří od ukončení VŠ nesehnali i více ,než pět let práci.
Pořad se nesl přímo pod oním nepovedeným "mottem" tohoto génia.
Tak mě zase trochu poučte!

Proč jsme daleko za Slovinskem?
Vždyť jsem vám to, drahoušku, už napsala.
Byli jsme už za socíku za tehdejší Jugoslávií, natož později za Slovinskem...

S vámi je to zbytečná debata.

A co ty prachy, co se zase budou cpát do Řecka?
Nějak jste se opět nevyjádřil.
Pokud jde o Fischera je zcela jasné,pokud umíte číst, zač ten flek dostal. Bankovnictví rozumí ,jako koza petrželi(jestli rozumí aspoň statistice, nevím).

Nejnižší zadlužení k HDP mělo na konci roku 2010 Estonsko – 6,6 procenta. Česko se s 38,5 procenty drží v rámci EU ve třetině nejméně zadlužených zemí. Hned čtrnáct států sedmadvacítky loni překročilo 60 procentní podíl státních dluhů k HDP – statistikám vévodí Řecko s 142,8 procenty a Itálie s 119 procenty.

To opravdu napovídá,že to staré členské státy unie nevedou nejlépe.

Nějaký pádný argument, proč zůstávat v unii, jež žije jen z milodarů , by nebyl?
A jak si myslíte, že bude fungovat, až se její členové zatnou a odmítnou platit.
06. 02. 2012 | 13:48

pgjed napsal(a):

Nejsme v jednom pytli, pane Tomský! Zdaleka ne každý kritik nešvarů a pochybení EU, eurozóny a institucí EU, z konzervativních pozic, by vám odhlasoval vaši nabubřelou pózu - vše zničit rozdupat zadupat a rozpustit. I když vy si to evidentně nepřipouštíte, je vždy lépe a jednodušší, napravovat chyby a nedostatky, což lze začít okamžitě, než začínat cosi, co tu bylo znovu z nuly. Pakt stability eurozóny, je nepochybně, byť nedokonalým, ale správným krokem žádoucím směrem z Maastrichtského komunizmu ke konzervativní fiskální politice. A je směšné, hloupé nezodpovědné a neumětelské, když premiér, který přes odpor konzervativních bankéřů a konzervativní veřejnosti, vydrápal téměř 40 miliard Kč na půjčku MFF, přijede na jednání, na kterém nic nevyjedná, zřejmě se ani nepokusil ten pádný argument půjčky prodat a nafučeně odjede a tvrdí věci, které v textu smlouvy nejsou! Jsem přesvědčen, že kdyby madam Merkelové řekl, přes těžkosti mám půjčku, ale chci za ni sedět s právem hlasovacím u každého jednání signatářů, bylo by mu nepochybně vyhověno. Že něco takového není pro Nečase pochopitelné a proveditelné, to mě nepřekvapuje. Vašemu dryjáčnickému stylu, pane Tomský, ale za mák nerozumím!
06. 02. 2012 | 14:33

Taoiseach napsal(a):

Silvie

zato vy se z té mísy nějak ne a ne vyhrabat - :)

Nepochybně jste jednička! Já fakt nemám čas dvě hodiny denně sledovat RAI 2. Že je v Itálii problémem nezaměstnanost - to je tedy objev. Ta je tam od šedesátých let stabilně a za posledních pár let, co tam šafářoval váš Silvio, se to zrovna nezlepšilo.

Za socíku jsme byli za Jugoslávií? Podle toho jak v čem. Ale v každém případě je Chorvatsko nejen za Slovinskem, ale i za námi. Proč asi?

Nevím, jaké "prachy se budou cpát do Řecka". Vy víte předem kolik a za jakých podmínek. Takové čarodějnici - pardon - věštkyni nemůžu konkurovat - :)

Trvám na tom, že EU nerozhoduje o tom, kdo bude viceprezidentem EBRD. Jan Fischer rozumí řadě věcí, ale na Sylvii, která rozumím všemu, samozřejmě nemá.

Pokud jde o zadlužení, problémem ČR je dynamika jejího zadlužení. Takže bych se mac nekasala...

Unie žije z milodarů? A kdo jí je dává? Aha - ona sama. Napsal jsem pádné argumenty, proč máme přijmout euro. Když jste se s tím neuměla vypořádat, ptáte se, proč máme být v Unii vůbec. Brzy bude následovat otázka, proč máme být v OSN.
06. 02. 2012 | 14:57

Silvie napsal(a):

Tao,

pokud vám ušlo, že se jedná v této chvíli o 3,2 biliony(v kč) další "půjčky" pro Řecko, tak nevím, o čem se s vámi bavím.
Vaše neinformovanost je tristní.

Zajímalo by mne, kdy jste se narodil - vaše povědomí o tom, jak vypadala za socíku Jugoslávie (pro nás malý a nedostižný západ, ktam si mohli na výjezdní doložku vyjet jenom režimní prominenti) a jak Československo, je mizivé.

Necháme toho - je pro mne naprostou ztrátou času motat se s vámi stále v kruhu. Nejste schopen vynést jediný rozumný argument. Jakož ostatně ani vaši kolegáčci.
Mějte se.
06. 02. 2012 | 15:21

Silvie napsal(a):

Tao,


Už jsem vám napsala, že Chorvatsko bylo zničené letitou občanskou válkou.
To vám taky ušlo, že ta válka postihla nejvíce právě Chorvatsko a Srbsko?!

Pořád dokola tady melete samé nesmysly.
I kdybychom vystoupili z OSN, vůbec nic by se nestalo.
OSN nebylo schopno absolutně zasáhnout právě v době válečných hrůz, které se rozpoutaly v Jugoslávii. Pokud tedy bylo někdy v historii akceschopné, o čemž silně pochybuju.

Pro naši existenci je životně důležité, že jsme členem NATO. Ostatní je zcela podružná záležitost.
06. 02. 2012 | 15:28

Silvie napsal(a):

Jo a Fischer dostal ten teplý flek vysloveně proto, že je tak zběhlým bankéřem, a že v tak krátkém čase dokázal rekordně zadlužit republiku.
06. 02. 2012 | 15:32

Taoiseach napsal(a):

Silvie

Máte s Tomským společné to, jak dovedete sami sebe pochválit a své oponenty označit za úplně nemožné. Bohužel vám to nějak od těch vašich mindráků nepomáhá...

Bude třeba dát si to referendum. Když prohraju, mám minimálně 25 zemí (plus Švýcarsko, Ísland a jiné), včetně všech sousedních, kam se můžu vrtnout. Když prohrajete Vy, Saša Lukašenko vás jistě všechny přivítá s otevřenou náručí.
06. 02. 2012 | 15:36

Siger napsal(a):

Evropská unie je jako ta Lucie.
Svobodu upije, ale štěstí nepřidá!
06. 02. 2012 | 17:10

Siger napsal(a):

Pan Kohout to vidí jasně:
"Pakt řešení nepřinese. Merkelová ani Sarkozy zřejmě neberou evropskou bankovní krizi na vědomí. Nebo snad berou, ale neumějí reagovat. Tak nebo onak, smlouva o stabilitě je pro kočku. Finanční krizi nepomůže vyřešit ani vzdáleně.

Česká republika prošla svou vlastní krizí počínaje květnem 1997. Zažili jsme krizi obchodní bilance, devalvaci, bankovní krizi, a toto vše jsme zaplatili ze svého. Hlavní příčinou byl pevný kurz koruny. Po zavedení volně plovoucí koruny poklesla inflace, úrokové sazby a vzrostla konkurenceschopnost. Sanované banky potom poskytovaly úvěry mnohem opatrněji. Díky tomu jsme dnes relativním ostrovem stability. Smlouvu k tomu nepotřebujeme.

Evropu podobný proces teprve čeká. Bude dlouhý a neradostný. Smlouva nesmlouva."

Celý článek na http://www.finmag.cz/cs/finmag/ekonomika/dohoda-pro-kocku/
06. 02. 2012 | 17:45

Silvie napsal(a):

Poté,co nám zlikvidovala EU zemědělství a cukrovarnictví, chystá se i na energetiku. Výborná perspektiva. Odkudpak budeme dovážet energii?
Hrozba pro české jádro: Brusel si brousí zuby na řízení energetického mixu zemí EU

Protijaderné nálady v Evropě sílí. Navíc by jejich stoupenci již brzy mohly získat silného spojence. Pravomoci na ovlivňování energetického mixu by se měly přesunout na unijní orgány. Do čela Evropského parlamentu navíc míří zástupce Německa, které je hlavním zastáncem odklonu od jádra. Dopadne to na Česko a na ČEZ?

celý článek iHned
06. 02. 2012 | 17:59

pgjed napsal(a):

To Silvie:

EU není ani čert ani Varšavská smlouva. Samozřejmě, protože je v počátcích je i předmětem různých lobbystických tlaků a v důsledku toho v praxi porušuje řadu elementárních pravidel. Píšete:
"Poté,co nám zlikvidovala EU zemědělství a cukrovarnictví". Pravdou je, že třeba tlak na cukrovarnictví v podobě přidělování cukerných kvót byl. Nemuseli jsme ale na něj přistoupit. Poláci to neudělali a většinu cukrovarů zachovali. Proč jsme byli papežštější, než papež? Mám třeba osobní zkušenost s posledními likvidovanými cukrovary Eastern Sugar. Hlavní překážkou toho, že nebyly přebudovány na palivářské lihovary a že byly zbourány a zlikvidovány do základů, nebyla EU! Dokonce ani důvodem pro jejich likvidaci nebyla EU. Důvodem pro zavření bylo to, že naše MF a MZem nebyly schopni zabránit dovozu dotovaného cukru z Polska a Ukrajiny. A důvodem likvidace do základů byl osobně tehdejší ministr zemědělství za ODS Gandalovič, naprosto nepolíbený sebemenšími znalostmi ze zemědělství a potravinářství, neschopný a neochotný jakékoliv informace příjmout, nastudovat vyhodnotit a rozhodnout na základě svého racionálního poznání. Ten nešťastník nebyl naprosto schopen pochopit, že cukrovat, ve ktderém se zruší technologie krystalizace, není schopen dodat na trh ani deko cukru. Byl tak neschopný, že nedokázal ani vyjednat, aby kvóty těch tří cukrovarů nebyla prodány mimo republiku!
No a zemědělství, to si likvidujeme sami. Nebyli jsme schopni využít výhody velkoplošných farem a dát k dispozici prostředky pro jejich technologickou modernizaci, což dnes znamená nekonkurenceschopné výrobní náklady. Nejsme schopni dát zemědělcům srovnatelnou finanční podporu, jakou mají v jiných zemích EU, přímo, ani nepřímo. Nejsme schopni, až na výjimky, a to je i chyba zemědělců navázat prvovýrobu na zpracovatelské a odbytové organizace, takže jsou vydíráni zpracovateli a obchodními řetězci. A jako spotřebitelé, raději koupíme levně prošlé maso kdoví odkud, než kvalitní naše maso, raději si koupíme za 6 Kč kelímek škrobového lepidla, než skutečný jogurt z domácí mlékárny...
Shrnuto a podtrženo, EU vytváří vnější podmínky, v něčem výhodné, v něčem nevýhodné a my s nim i musíme počítat, jednat podle nich a reagovat na ně. Ne skuhrat! To k ničemu nevede!
07. 02. 2012 | 09:04

Orel napsal(a):

Silvie, jestli Vás za tu českohujerskou propagandu nikdo neplatí, tak jste asi větší blázen než je na první pohled zřejmé.
07. 02. 2012 | 10:55

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Aktuálně.cz Blog · Atapana Mnislav Zelený B Baar Vladimír · Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoníček Radek · Bartošová Ela · Bavlšíková Adéla · Bečková Kateřina · Bednář Vojtěch · Bělobrádek Pavel · Beránek Jan · Bernard Josef · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Blažek Kamil · Bobek Miroslav · Boehmová Tereza · Brenna Yngvar · Bureš Radim · Bůžek Lukáš · Byčkov Semjon C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Davis Magdalena · Dienstbier Jiří · Dlabajová Martina · Dolejš Jiří · Dostál Ondřej · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořák Jan · Dvořák Petr · Dvořáková Vladimíra E Elfmark František F Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Fendrych Martin · Fiala Petr · Fibigerová Markéta · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gargulák Karel · Geislerová Ester · Girsa Václav · Glanc Tomáš · Gregorová Markéta · Groman Martin H Hájek Jan · Hála Martin · Halík Tomáš · Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hapala Jiří · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Heroldová Martina · Hilšer Marek · Hladík Petr · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holásková Kamila · Holmerová Iva · Honzák Radkin · Horáková Adéla · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrabálek Alexandr · Hradilková Jana · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hülle Tomáš · Hušek Radek · Hvížďala Karel CH Charanzová Dita · Chlup Radek · Chromý Heřman · Chýla Jiří · Chytil Ondřej J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jelínková Michaela Mlíčková · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Karlický Josef · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Pavel · Klíma Vít · Klimeš David · Kňapová Kateřina · Kocián Antonín · Kohoutová Růžena · Kolaja Marcel · Kolářová Marie · Kolínská Petra · Kolovratník Martin · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Koutská Petra Schwarz · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kučerová Karolína · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kupka Martin · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Máchalová Jana · Maláčová Jana · Málková Ivana · Marvanová Hana · Mašát Martin · Měska Jiří · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Mittner Jiří · Moore Markéta · Mrkvička Jan · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Návrat Petr · Navrátil Marek · Němec Václav · Nerušil Josef · Niedermayer Luděk · Nosková Věra · Nouzová Pavlína · Nováčková Jana · Novák Aleš · Novotný Martin · Novotný Vít · Nožička Josef O Obluk Karel · Oláh Michal · Ouhel Tomáš · Oujezdská Marie · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Pavel Petr · Pavelka Zdenko · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Peksa Mikuláš · Pelda Zdeněk · Petrák Milán · Petříček Tomáš · Petříčková Iva · Pfeffer Vladimír · Pfeiler Tomáš · Pilip Ivan · Pitek Daniel · Pixová Michaela · Plaček Jan · Podzimek Jan · Pohled zblízka · Polách Kamil · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rakušan Vít · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Reiner Martin · Richterová Olga · Robejšek Petr · Rydzyk Pavel · Rychlík Jan Ř Řebíková Barbora · Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schneider Ondřej · Schwarzenberg Karel · Sirový Michal · Skalíková Lucie · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Smoljak David · Sobíšek Pavel · Sokačová Linda · Soukal Josef · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Strmiska Jan · Stulík David · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Sýkora Filip · Syrovátka Jonáš Š Šebek Tomáš · Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Šindelář Pavel · Šípová Adéla · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špalková Veronika Krátká · Špinka Filip · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štern Ivan · Štern Jan · Štětka Václav · Štrobl Daniel T Táborský Adam · Tejkalová N. Alice · Telička Pavel · Těšínská Tereza · Titěrová Kristýna · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomek Prokop · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Tůma Petr · Turek Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vacková Pavla · Václav Petr · Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Vančurová Martina · Vavruška Dalibor · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Vhrsti · Vích Tomáš · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojtěch Adam · Vojtková Michaela Trtíková · Výborný Marek · Vyskočil František W Walek Czeslaw · Wichterle Kamil · Wirthová Jitka · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zima Tomáš · Zlatuška Jiří Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy