Pane ministře, konejte svou povinnost. Odstupte!

30. 09. 2008 | 20:55
Přečteno 20794 krát
Pamatujete? ODS už jednou zažila velký korupční otřes? Tenkrát ovšem bylo mnoho naivních (mne nevyjímaje), kteří se domnívali, že se strana pročistí, skandál se 46 milióny dr. Otty a mrtvými dárci potrestá, a omlazená pravice vyrazí hrdě vpřed, jak se sluší a patří na stranu konzervativních hodnot.

Houbelec! Strana pravicová to sice byla, ale hodnot pramálo. Ti slušní (a neschopní!) vytvořili svou liberální unii, ale liberalismus se o hodnoty zajímal ještě méně, a tak ji nakonec kariéristé rozvrátili. Předseda ODS vládu sice po právu ztratil, o darech však nevěděl, viníky nepotrestal, stranu nezreformoval, dál se pokračovalo jakoby nic a sponzoři se převtělili.

A ve straně se zahnízdilo přesvědčení, že existují peníze přijatelné a nepřijatelné. Přijatelné jsou kupříkladu, když se z našeho rozpočtu zaplatí výkupné místní organizaci a voličům, kteří mají poslance na svědomí, a tak se zajistí jejich vděčnost. Chválil si to velmi nedávno padlý financministr. Dobře to i vypadá, úplatek se schová za novostavbu v Zadní Řitce, kterou místní ze svého nemusejí platit. Ze státního krev neteče. Stranu tahle korupce samozřejmě také poškozuje. Místní organizace bude stát za svým dobrodincem jako jeden muž, i kdyby to byl zločinec.

Podobná zásada prý platí o tkz. lobbingu (cizí slovo má zakrýt český význam „tlačenky“ úplatku, vydírání), tedy snahy přisvojit si podplácením finanční výhodu před konkurencí. Nedávno ji dokonce hájil veřejně (!) sám ministr vnitra. To už je na pováženou, protože v takovém případě se už nepostaví buď vůbec nic nebo budou stavět jenom ti horší, jinak by u nás dálnice a tunely nestály 3x tolik jako v bohatém Německu. Přitom je to tak jednoduché. Strana, která kdysi vzývala Margaretu Thatcherovou si z ní mohla vzít příklad a prodávat neutrálně na burze. Milióny akcionářů by inkasovaly pravidelné dividendy. Už slyším celý chór posměchu: u nás by to nešlo. Náš kapitalismus není založen na ctnostech.

Na to je ovšem jen jediná odpověď: tak zařiďte, aby byl. Nebudou-li pravidla a kontrola, tak se můžeme buď rovnou oběsit nebo přijmout z podstaty korupční jánošíkovský socialismus. Ten jedněm bere a druhým za pomoci drahé armády úřednictva zase rozdává (nemluvím samozřejmě o nejpotřebnějších).

Jak je možné p. Ivane Langře, t.č. ministře, že jako vlastenec lobbujete (zase to slovo!) za české firmy. Nevíte, že patriotismus je poslední útočiště gaunerů? (angl. úsloví). Vy, jenž máte policajtovat policajty, nám tvrdíte, že máte právo na jakési soukromé výběrové řízení, že máte právo komusi nadržovat (nám je přece čumafuk, jestli nás okradne cizinec nebo vlastenec). A víte, že korumpujete i toho, kdo se nepoctivě zmocní majetku? On v tom totiž bude vesele pokračovat, protože je to pro něj dobrý způsob podnikání.

Pane ministře! Každý lobbista je lump. Chce dostat nekalou výhodu, něco za něco pro vás. Do politiky nepatří. Vy jako policajt vlády jste měl připevnit na dveře sněmovny výstražný nápis a nejlépe tučně: Lobbistům všech stran - je vstup zakázán. Možná nepomůže, bude však mít výchovnou funkci, alespoň na ty poslance, kteří se stydí.

Jako praktik vnitra jste měl hlídat vnitroprodej i zakázky státního majetku. Nekonal. Tak konejte alespoň svou povinnost - a podejte demisi!

Psáno pro E15

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Pepa Řepa napsal(a):

Autor píše:
Dobře to i vypadá, úplatek se schová za novostavbu v Zadní Řitce.

To ovšem svědčí o mimořádném konspiračním talentu pana ministra.

Novostavba je dobře ukryta. Zvláště pokud je v Řitce, nota bene Zadní.
Ona existuje i přední?
30. 09. 2008 | 21:06

Desiderius napsal(a):

Jak je možné,že se nikdo nepozastavuje nad tím,že je u nás normální,že ministři včetně ministerského předsedy lobbují a ještě se tím chlubí?Jak je možné,že novinářům to nepřipadá divné a nenormální?Jak je možné,že veřejnosti to nevadí?Vždyť ústavní činitelé tam nejsou proto aby lobbovali,ale aby schvalovali zákony ve veřejném zájmu a ministři řídili své rezorty rovněž ve veřejném zájmu a ne aby lobbovali za soukromé firmy,zřejmě velmi pochybné pověsti,nejlépe za firmy své...
30. 09. 2008 | 21:39

Z. napsal(a):

Asi to dělá anglické slovo...
30. 09. 2008 | 21:53

Al Jouda napsal(a):

Výborný článek, ale vezme si z něj něco pan ministr Langer?b
30. 09. 2008 | 21:56

veverka napsal(a):

Topolánek otevřeně přiznává vládní lobbing. Ale jen pro známé

http://zpravy.idnes.cz/topo...

Takže pane Tomský,především vyzvěte k demisi Topolánka!

PS:Langera pochopitelně taky.
30. 09. 2008 | 22:20

setrvák napsal(a):

Konečně někdo nazval lobing pravým jménem, ještě by to chtělo nazvat lobisty, některým lidem to jaksi nedochází...
30. 09. 2008 | 22:27

Langer napsal(a):

Proč bych měl odstupovat zrovna já?
Vždyť Václav také krade, Jirka už ne, Martin už skoro bručí, Mirek už má plnou stodolu, Aleš se jen směje, Cyril už si nakradl, Ondřej ten se nepočítá, protože je mladej.
Tak proč bych měl bručet zrovna já?
30. 09. 2008 | 22:32

LEVAK napsal(a):

Ad Pepa Řepa:nahlédnutím do Lexikonu měst a obcí České republiky zjistíte, že existuje i obec zvaná Pičín!
30. 09. 2008 | 22:34

Ladic napsal(a):

Soudruhu tomský? Kde jste řval za éry šibalů....ale to vlasně nebyl lobing, to nebyly ani úplatky....to byly půjčky....lobing je snad protizákonný? Tak to dejte k soudu...
30. 09. 2008 | 22:49

Ladic napsal(a):

A pro hlupce co se tady prezentuje jako Langer: Pokud víš o krádežích, je tvojí povinností je hlásit, a škoda, že ti ze seznamu vypadly jména socialistických šibalů...asi taková objektivita po vašem...
30. 09. 2008 | 22:51

petr napsal(a):

pro chytráka ladiče:
Je lépe se prezentovat jako langer, neboť ostatní mají aspoň zdání že komunikuje. Ovšem ten se stejně nám všem jen vysmívá a kuje další pikle. A pokud zmiňuješ nějaké soc. šibaly, tak jsi určitě trestní oznam už podal?!
30. 09. 2008 | 23:30

BěždomuIvane napsal(a):

Nebojíte se, pane Tomský, že Vás Nastřelený brko nechá bručet?
01. 10. 2008 | 00:21

im napsal(a):

Já znám jen Řitku bez přívlastků, bydlí tam známá umělkyně Helena V.
01. 10. 2008 | 00:30

D.Hradec napsal(a):

Pane Tomský kde jste byl,když Gross prznil ministerstvo vnitra,to jste byl ticho a proč?Ti chytráci co tady kecají by to měli sami zkusit,to by je po pár měsících smích i řeči přešly.
01. 10. 2008 | 01:08

West napsal(a):

D.Hradec- Jak Gross prznil ministerstvo? Nechci ho hájit ale pološílený úprk všech trochu inteligentnějších policistů začal až po něm(za něj u policie existovalo i slůvko loajalita k policii)! A stavidla se úplně uvolnila za ministra Langera! A co si mámé jít jako zkusit? Být policistou pochůzkářem? Určitě těžké, špatně placené a neprestižní-děkuji nechci! Anebo snad být mninstrem jako je Langer? Tak to bych moc chtěl-výmýšlel bych debilní kampaně za miliony pro své kamarády, fotil se se včelkama a pak to tisknul na extradrahém křídovém papíru a vydával to za prezentaci policie a "svojí" práce(asi do úlu nosi pyl), měl bych geniální nápady-např Policejní stanici 3000(recept-vemte policistům prostor-tam kde byli v kanclu 2 vejdou se i 3, přidejte přebalovací pult, blondýnu s počátačem, která ani neví co to pc je a na stěnu velkoplošnou obrazovku na které neustále jede smyčka s tvojí dobráckou tváří) nebo přebarvování policejních aut a vše to třikrát předražit aby přátelé měli zisk a později se ti mohli odvděčit a k to mu ještě brát nadstandartní plat, mít řidiče a v případě průšvihu třeba u policie tvrdit že nejsem ministr policie ale vnitra a tvářit se při tom arogantně!!! Přiznám se, to bych chtěl, moc chtěl!!! A smích by mne asi hooodně dlouho nepřešl!
01. 10. 2008 | 02:00

ferda brablenec napsal(a):

Pise se "tzv." a ne "tkz.", ale jinak ... no ujde :-))
01. 10. 2008 | 07:26

Karel napsal(a):

Modří zabedněnci nepochopí,že v normální demokracii by lobující politik,zejména ministr okamžitě končil!!!!!Obzvláště,když se k tomu veřejně hlásí!!!!Blbečci!!!!
01. 10. 2008 | 07:54

koala napsal(a):

Lobismus vychvaloval kdysi v nováckem Kotli i Cyril Svoboda, vždy jsem se divila,když se takové jednání vydávalo za normální a nikdo ,ani investig. novináři to nikdy nekritizovali.Chybí na hlavních místech ctnostní lidé, moralistů , kteří kážou vodu ale pijí víno, máme dost. Zdravím pana Tomského, ráda ho poslouchám v ČR v pořadu v ČR v "Jak to vidí".
01. 10. 2008 | 08:13

kohout napsal(a):

Jak je to pěkné v levicových médiích bušit do pravice. Snad to sockom p. Tomskému nezapomenou, že se přidal k jejich předvolebním agitkám. A ještě něco, p. Tomský, zástupci jiných stran lobbing neprovádějí?! Nebo se jen bojíte o tom napsat?
01. 10. 2008 | 08:14

Joska napsal(a):

Ale pane autore, Íčko ale Vám tady zařídí radar, pro který jste tady nedávno horoval. A Vy chcete, aby odstoupil! Ale pak by radar nemusel být a Severní Korejci by nás schlamstli. Ta hrůza.....Měl byste si ujasnit priority. Nelze mít všechno najednou ! Ale dost už těch mouder.
01. 10. 2008 | 08:42

Pan Tomský uzavřen v sobě napsal(a):

Pan Tomský, který tomu moc nerozumí, píše: "Každý lobbista je lump." Pokud on má toto právo soudit něčí povolání, pak já tvrdím, že blogující nakladatel a pokusný novinář je lump.
01. 10. 2008 | 09:00

ok napsal(a):

Máte to, pane Tomský, nějak popletené. Věta "každý lobbista je lump", je naprostý nesmysl. Nejen, že lobby existuje všude na světě, ale bez ní by ani chod státu nebyl dobře možný. Měla by mít určitá pravidla a samozřejmě se nesmí jedat o úplatnou službu. Na druhé straně jsou však i průzkumy veřejného mínění určitým druhem lobbingu. To, že tzv, lobbing může být a v mnoha případě je zneužíván, není přece důkaz, že by měl být zakázán. To bychom mohli také zakázat policii, protože policisté berou často úplatky.
01. 10. 2008 | 09:08

chemba napsal(a):

Já bych chtěl,volený poslanec denně vylepšoval zákony,radil se s odborníky,dával návrhy na opravu nefunkčních zákonů,prostě pracoval tak, abych se jako plátce daně a občan ČR měl lépe, nemusel se bát,co bude, až odejdu do důchodu.Zatím se dočtu, že pan Langer si jako poslanec a ministr vlády přivydělává jako konspicient cca 90 000 Kč měsíčně a cca 100 x denně někomu volá,aby protlačil tomu či onomu známému to či ono, aby ten či onen dostal tu či onu zakázku.Ale proto jsem poslance nevolil, aby on strávil pracovní den tím, že svým známým z titulu své funkce a postavení protlačil či prosadil výhodnou zakázku, oproti konkurenci která mnohdy nabízí lepší servis, kvalitu i cenu.
01. 10. 2008 | 09:13

Karel napsal(a):

Jo Langer je perla naší vládní sestavy.
01. 10. 2008 | 09:23

pgjed napsal(a):

Pane Tomský, s poslední větou bezvýhradně souhlasím. Toť ale bohužel vše. Byť dílčí konstatování jsou pravdivá, dvě teze dělají z celku nepřijatelný text. Píšete:

1.) "Nevíte, že patriotismus je poslední útočiště gaunerů? (angl. úsloví)." Prosím můžete vysvětlit, co je špatného na vlastenectví a proč by mělo být a priori útočištěm gaunerů? U novináře, který se rád holedbá svým konzervativismem nečekaný postoj.

2.)"...Strana pravicová to sice byla, ale hodnot pramálo...." Zarážející tvrzení. Podle čeho soudíte, že ODS je, nebo byla pravicovou stranou? Byť se sama takto ráda deklaruje, vůdčí ideou je po celých 16 let existence pragmatismus společně se silnou tendencí k relativizaci až popírání řady pravicových a konzervativních hodnot. To vám přece nemohlo uniknout! A pokud ano, ... komentář si jistě doplníte sám.

Uvedené výhrady považuji za natolik zásadní, že Vaši motivaci k napsání tohoto blogu považuji za poněkud falešnou.
01. 10. 2008 | 09:45

zdesta napsal(a):

Osobní prospěch je prioritní u všech lidí a tudiž i u politiků.Jsou ovšem nadstavená pravidla a mantinely, které jsou vymezovací. Jsou platná v civilizovaných státech, které respektují civilizované zvyklosti, míru kultury,etiku a.t.d.Neobjektivním diskutérům chci připomenout, že ten hochštapler, který chtěl střelit Karlštejn, byl také socan.Jen naprostý pitomec se může domnívat,že charakterové vlastnosti se utvářejí příslušností k nějaké politické straně.Pan Tomský poukazuje na konkrétní případ a neřeší Grosse. Tento "nevyučený" strojvůdce, kterému teklo ještě mléko po bradě,byl u veřejnosti jeden z nejoblíbenějších.Vypadnul z fleku, zrovna tak i Kraus,Svoboda, nebo Snopková a další.Předpokladal bych, že ODS, která se zde představovala jako politická kvalita, bude v tomto ohledu jednat razatněji.Kdyby se něčeho podobného dopustil ministr vnitra o párset kilometrů směrem na západ, pak by se nestačil chytnout kliky.Naivní předpoklady a požadavky nebudou asi v souladu s realitou.Nic se dít nebude a P.Langer bude v naprosté pohodě ministrovat dál.
01. 10. 2008 | 09:58

Vaca napsal(a):

Je to velmi jednoduché-Langer je darebák a takových je většina v ODS.
01. 10. 2008 | 10:09

Honza napsal(a):

Ad: pgjed:

Kde jsou hranice mezi vlastenectvím, patriotismem a nacionalismem ? Nebo jaký je mezi nimi rozdíl?
Taky se mi zdá, že v novodobých dějinách je patriotismus zneužíván větší či menší skupinou lidí, kteří sledují pouze své cíle a zisky, schovávající se přitom za celonárodní patriotismus...

Jak může někde, kde po X generací pravice neexistovala, existovat pravicová strana? Navíc, když její "rodiče" byli levicoví ?
01. 10. 2008 | 10:09

Jan Ebermann napsal(a):

Pane Tomský. Často s Vámi nesouhlasím, nyní jste trefil přesně.
Ještě k připomínce diskutujícího "OK". Že by každý lobbysta nemohl být lump není až taková absurdita. Možná se OK až lekl takové myšlenky. Pravda je ovšem někdy šokující.
01. 10. 2008 | 10:10

Karel Polášek napsal(a):

Pane Tomský, díky, vždy pobaví, když modří lumpové začnou hýkat.
P.S. Kohout a Ladic jsou známí modří agitátoři z Dalíkovy propagagit kanceláře.
01. 10. 2008 | 10:29

Petr Novák napsal(a):

"Pane ministře! Každý lobbista je lump. Chce dostat nekalou výhodu, ble ble ble..."
Každý člověk je lobista, ať už doma, v práci či kdekoliv ve společnosti. Ergo, každý člověk je lump. Tudíž i pisatel tohoto textu. Kromě toho, a to dodám už jen za sebe, se mi nechce věřit, že je to hloupý lump. Spíše jsem přesvědčen, že v zájmu svém (respektive v zájmu svého textu) si přizpůsobuje fakta k obrazu jeho. To je nebezpečný způsob manipulace, která (jak je vidět z mnoha přitakání) hloupým konvenují. Takže, kromě toho že je lump, je pisatel ještě nebezpečný lump. Těch se je třeba, i vzhledem k historické zkušenosti, bát nejvíce.
Pane Tomský, já se Vás bojím. Mám z Vás a Vám podobných strach.
01. 10. 2008 | 12:20

fudoshin napsal(a):

nestává se mi to často, ale v zásadě s vámi souhlasím.nicméně takovéto myšlenky mě napadaly již v devadesátých letech, dnes už je to značně naivní.volat k zodpovědnosti a mluvit do svědomí gaunerům bez "zkrupulí" (fakt nevím jak se to píše :) je už na nic.bohužel, člověk si vždycky musí vzpomenout na základní teze leninismu, že dobrovolně se toho nevzdají.pokud jsme jim to dovolili, opravdu nečekejme, že se toho vzdají.ani majetku,ani pozic a moci.maximálně se budou veřejně kát, ale potom se nám vysmějí...ale strom poznáme po ovoci.kdo chce být dobrý, musí být připraven zaplatit za to, kdo ne, tomu se to vyúčtuje později nebo na konci. a bude se divit!vždycky platí něco za něco...
01. 10. 2008 | 12:38

JAHA napsal(a):

Autor lobuje za odstupenie Langera. Je teda lump?
Aktualne.cz umoznuje lobistovi - autorovi - lobovat. Cele je zlobovane, teda zlumpovane?
Boze! Kde teda mam vykricat svoju pravdu, svoj nazor a nebyt lumpom?
01. 10. 2008 | 13:19

JAHA napsal(a):

A este - s hrozou som si zrazu uvedomil, ze pisem slovensky, a to bez diakritiky. Som teda asi patriot, ergo gauner. A to nie hociaky, ale - diakriticky!
01. 10. 2008 | 13:28

Waltr napsal(a):

Pane Tomský, souhlasím s Vámi! Bohužel v současné době vyhrává faleš, korupce, arogance a Langer ani celá ODS se nezmění! Je s podivem. že tuto tristní situaci národ trpí !!
01. 10. 2008 | 14:22

pgjed napsal(a):

Ad Honza:

Vlastenectví a patriotismus jedno jsou. Je to jen česky a cizím slovem. Pro konzervativně smýšlejícího demokrata je to jistě pozitivní záležitost. Člověk má vědět kým je, odkud je a na co navazuje, aby byl skutečně sám sebou.

Nacionalismus je upřednostňování jedné národnosti na úkor jiných. To již nelze v demokratické společnosti akceptovat.

Dle mého je chybou dnes módní obviňování kohokoliv, kdo projeví sebemenší náznak vlastenectví, z nemístného nacionalismu, za současného zaklínání se multikulturalismem. Je to nemoc současné Evropy, díky které vyprodává Evropa své tradice, ztrácí soudržnost i vážnost v očích okolního světa. To je i důvod, proč mě nechytré rčení použité panem Tomským rozzlobilo.

S poznámkou o neexistenci pravicových a doplnil bych konzervativních tradic plně souhlasím.
01. 10. 2008 | 15:37

Honza napsal(a):

Ad: pgjed:

Souhlasím s Vámi, jsou to ty původní významy daných slov, ale nějak se nám jejich význam poslední dobou překrucuje, zvláště v některých státech.
Občas ten, kdo projeví snahu o obranu, zachování své vlasti, zákonů a práv je rasista, ultrapravičák, agresor a já nevím co. Kdo se vměšuje do záležitosti jiných států, třeba nejen politicky, ale i vojensky, dělá to zase "v zájmu obrany demokracie toho státu nebo své vlastní"...Trochu zvláštní...
Prostě jak se to právě "hodí do karet", napříč tomu, že existují celosvětové organizace, které by měly mít jakési pravomoci a rozhodovat...
01. 10. 2008 | 18:14

Vico napsal(a):

Politika se jaksi vyprázdnila..Je to tak. Důležitější než-li voliči jsou velcí sponzoři. To jsou ti, kterým jsou naši přední politici zavázáni a pro ně plní zadání. A samozřejmě i pro sebe.Mít pod palcem miliardy z veřejných finančních prostředků zvyšuje cenu na trhu lobbistů. Nejsou to vlastně politici, ale lobisté. Třeba takový Langr - ministr vnitra. Ten má mnohem blíže k podsvětí velkých hráčů organizovaného zločinu než k orgánům spravedlnosti. S Kutalem na Kilimanžáro s Mrázkem a Sekyrou a nohsledy, kteří tuto bandu tak či onak obklopují. No a zatím Topolánek kamufluje uklízecí práce v Augiášově chlévu. Opravdu komedie.
01. 10. 2008 | 20:05

Karel III napsal(a):

Lobbing podle mého názoru není cizí slovo, zejména pokud cizím jazykem myslím angličtinu. Může být lobby jako s. i v., může být lobbying. Lobby může být místnost výsostně politická in the House of Commons, může to být místnost převážně veřejná, v hotelu, v divadle... Její slovesný význam dovolím si vystihnout jediným českým slovem přesvědčovat, a tedy lobbying - přesvědčování.
Pane Tomský, jsem si naprosto jist, že Vaše angličtina bude v pověstných 99,7% lepší než moje a jednoduše Vám nevěřím, že jste právě toto slovo do své slovní zásoby nepřijal. Dovolím si tvrdit, že i pro politickou lobby, by měla platit v předpokladu nevina, tím spíše, že pan Paroubek nadhazuje opak.
Podívejte, sám dobře víte, že máte plné právo hlásat vámi osvojený názor, že pan Langer je činný lump a nečinný ministr, a že by měl odstoupit. Můžete být i rozčílen, zklamán ve svých očekáváních, ale nekalte, prosím, vodu. Pane Tomský, věty
Každý lobbista je lump.
Socialismus si rozvracet nedáme.
jsou rodné, zle žvanivé sestry.
Vy chcete přesvědčovat o první z nich, opakuji přesvědčovat...
01. 10. 2008 | 20:09

vlk napsal(a):

PAne tomský -souhlas bez výhrad! Potlesk ve stoje.Oboje na Vaši adresu.

nebojte se, nebdue s e to opakovat často.
Ale tentokráte nemohu jinak.
01. 10. 2008 | 21:06

JAHA napsal(a):

Ad: Karel III
Velmi trefne povedane. Mali by sa nad tvojim prispevkom zamysliet najma ti, ktori dokonca autorovi za take manipulativne podsuvanie tlieskaju, a dokonca v stoji!
02. 10. 2008 | 09:26

Pavel napsal(a):

Pane Tomský,

děkuji za velmi výstižný a pravdivý příspěvek. Ale nevěřím, že se může něco změnit, že budeme mít jednou slušné a nezkorumpované politické představitelé. To začalo už prognostiky v Prognostickém ústavě, kde se zabývali ovládnutím a manipulací občanů. To všechno je jen dárek k 20 výročí Sametové revoluci, která byla rovněž připravená a dohodnutá. A základem všeho byla ztráta odpovědností za období okupace nikdo nebyl a nikdy nebude potrestán. Beztrestnost pro všechny darebáky a proto ten strach z EU. Všichni ti soudruzi byli a zůstanou darebáky.
02. 10. 2008 | 11:53

LaRosse napsal(a):

Lobbista je lump?

Jak tedy jinak nazývat jakoukoliv zájmovou skupinu, např. občanské sdružení? Každý bojuje za svoje zájmy (často pomatené a zaplacené - Jihočeské matky...).
02. 10. 2008 | 11:59

Tomský je mimo napsal(a):

Tomský, vždyť lobbing funguje naprosto legálně ve všech liberálních demokraciích a často je i k užitku - různé zájmové skupiny přednesou legislativcům svá stanoviska, arugumenty pro a proti...legislativci tak získají mnohem více informací a mohou se rozhodnout kvalifikovaněji. Jistě dochází i ke zneužívání lobbingu, ale snad máte mozek a umíte rozlišit "správný" lobbing od "nesprávného". Ale asi ten mozek nemate, jinak byste nemohl napsat, že každý lobbista je lump.
02. 10. 2008 | 12:30

Honza napsal(a):

Ad: Tomský je mimo:

Rozdíl je v tom, že v těch "liberálních demokraciích", jak o nich píšete, není lobbing jako "vedlejší příjem" pro aktivní politiky povolen. Pokud se prokáže, opozice jen hned využije a znamená většinou konec politické kariéry daného člověka. Samozřejmě, že k němu dochází, ale určitě ne tak očividně, jako u nás. Většinou se projeví až po ukončení politické kariéry - třeba jako v případě Helmuta Schroedera v Německu.
Je jasné, že politici mají informace a postavení, které normální občané nemají. Toho využívají samozřejmě nejen různé firmy, ale i politické strany a jedinci. Je nasnadě, že výhody z toho mají pak všichni zúčastnění (vyjma normálních občanů a voličů, díky kterým se dané osoby do funkcí dostaly).
02. 10. 2008 | 13:01

Jarda napsal(a):

Ale ano lobbismus je svinstvo, proč to neříct. Jak se může někdo živit tím, že prosazuje něčí zájmy za peníze. Takový člověk se mi příčí. To že je to dnes běžné na všech úrovních na tom nic nemění.

Korupce a lobbing jdou ruku v ruce a je mezi nimi jen tenká hranice, proto se tak těžko dokazuje.
02. 10. 2008 | 13:07

Pavlik napsal(a):

už jsme zase u toho sudu ..hele Langře, vidím, že z toho sudu s hovnama už asi nevylezete, že...

Slušný člověk by již dávno odstoupil, ale lobista-korytář nikdy.Proč.
02. 10. 2008 | 14:38

Jirka napsal(a):

Když už to nic nevyřeší, alespoň jsem se trošíčku pobavil
02. 10. 2008 | 15:07

Jirka napsal(a):

výraz lobismus sa nenachádza v žiadnej definícii...

to jsem se dozvěděl na Slovensku
02. 10. 2008 | 15:10

sokrates napsal(a):

Důležité je,že nikdo nepůjde bručet,jak už nám jednou pan Langer před volbou prezidenta řekl.Potom ovšem,když to má parta ohlídané od soudů až k ev. prezidentské milosti,tak se není čeho bát. Volič jim může být ukradený.
02. 10. 2008 | 17:21

honza napsal(a):

NENÍ NÁHODOU LOBOVÁNÍ STŘET ZÁJMŮ?Vždyť když ministr z vládoudává zákon nemůže právě on lobovat proti zákonu nebo se snad pletu?
02. 10. 2008 | 20:50

Bob napsal(a):

Pan Tomský je kryptokomunista jenom těm vadí ,když je někdo pilný a pracovitý .Zase vám vadí když si někdo nahospodaří majetek a chcete mu ho vzít .Až tu budeme mít Američany tak si ani neškrtnete.
02. 10. 2008 | 22:17

Milan napsal(a):

Text je ostrý ale přesný. Současní vládní představitelé se však svých koryt drží až příliš pevně. Co na to poslanci KDU? Co na to poslanci Zelených? Onen nový vítr české politiky?
02. 10. 2008 | 23:35

F. Adamec napsal(a):

Pane Tomsky smekam.
I kdyz nemam rad politology za kopecky typu: Politolog a nakladatel. Po studiích mezinárodních vztahů na London School of Economics a tomistické filosofie na London Institute of Education pracoval jako politolog v ústavu Keston College, kde se specializoval na výzkum církve a státu, státního ateismu a náboženské opozice ve střední Evropě (1980 – 86), od roku 1983 profesor sovětologie a evropských politických dějin.

BIS v CR je zlocinecka organizace bolskeviku. Co s tim udelate panove Tomsky, Havle, Klausi,lampasaku Topolanku...
03. 10. 2008 | 04:36

Egon napsal(a):

Ad Bob: U Langra je bohužel pilnost a pracovitost vodou na mlýn jeho kamarádům a tragédií pro demokracii a občany této země, kteří náhodou jeho kamarády nejsou.
03. 10. 2008 | 07:57

Anba napsal(a):

Tak "úplatek se schová za novostavbu v Zadní Řitce" p. Tomský? A co když za nějakou rekonstrukci v Olomouci? Trochu to rozveďte, když jste se stal investigativním novinářem.
03. 10. 2008 | 16:56

Karel III napsal(a):

Ad Jarda
"Jak se může někdo živit tím, že prosazuje něčí zájmy za peníze."
To je, domnívám se, hlásání nebezpečné utopie, pokud se nejedná o velké nedorozumění.
Už od narození si člověk, pravda prostřednictvím rodičů nebo pěstounů, najímá lidi, aby hájili jeho zájmy 1) žít 2) být zdravý 3) nestrádat... chcete-li lidštěji, aby mu pomáhali. Člověk, který tak dělat, z různých důvodů, nemůže, zpravidla nepřežívá.
Pravda, mnohdy se ta pomoc může odehrávat a taky odehrává nezištně, v což věřím. Jsem však rád, pokud "je to dnes běžné na všech úrovních", že je možné, pomáhat si za peníze. To by se samozřejmě mělo dít podle pravidel, zpravidla lidských, vždy nedokonalých. Pokud se Vám takový systém příčí, stojíte podobně jako "patron" dnešního dne, sv. František s Assisi, před závažným osobním rozhodnutím.
Pokud se však vaše krédo dá vyjádřit nesmyslnou větou "Každý lobbista je lump" je to, domnívám se vaše osobní tragédie. Přál bych vám, aby jste se s ní vyrovnal. Nikoli ovšem ve spojení s lidmi "zvláštního ražení". To by jste se jednoho dne mohl octnout, např., v situaci, že by jste se bál přestat tleskat...
04. 10. 2008 | 07:28

DanušeThackara mat napsal(a):

Soudruzi z ODS jsou velmi aktivní pro sebe.To není novina.Je to nová elita,staví si satelitní vesnice,komunikace jsou jen pro ně.Umí si pomáhat vzájemně,odměny jsou hodně tučné.Umí zpracovat lidovce i zelené.Lepší je se přizpůsobit a neztratit koryto to je jejich motto.A volič? To je trouba,který to přehlíží a nechá se oblbnout rohlíkem.Potřebují srazit vaz.Jen nevím zda to Paroubek případně zvládne.Fakt je,že Paroubek s voliči mluví ochotně přeze media,Topolánek o nás nestojí.
04. 10. 2008 | 14:36

valissen napsal(a):

Nechápu, že se tento blábol drží tak dlouho.
05. 10. 2008 | 11:14

Jedla napsal(a):

Lobing tu bude, dokud tu budou zájmy. Je normální mít zájmy, a je legitimní brát se za své zájmy i u (svých) volených politiků. Nestrkejme hlavu do písku. Problém není v existenci LOBY (mimochodem to je něco jako foyer, hala starobylého britského parlamentu, kde právě lobing probíhá) ale ve FORMĚ. Proto musí partaje zveřejňovat účty, dárce a sponzory. Mafiánské a korupční praktiky je třeba potírat, ne fakt, že lidé (i majitelé firem jsou lidé...) mají a hájí své zájmy.
29. 11. 2008 | 14:32

replica handbags napsal(a):

All replica handbags on sale:

<p><a href="http://www.yhandbags.com/bu..."><strong><em>burberry
prorsum</em></strong></a> <em><strong><a href="http://www.yhandbags.com/bu...">
Burberry crossbody</a> <a href="http://www.yhandbags.com/bu...">Burberry
new arrivals</a> </strong></em></p>
<p><a href="http://www.yhandbags.com/ba..."><em>Balenciaga
Covered Giant City</em></a><em><br>
<a href="http://www.yhandbags.com/ba...">Balenciaga
Covered Giant Work</a><br>
<a href="http://www.yhandbags.com/ba...">Balenciaga
Covered Giant Pompon</a><br>
<a href="http://www.yhandbags.com/ba...">Balenciaga
Giant Work</a><br>
<a href="http://www.yhandbags.com/ba...">Balenciaga
Giant City Stardust</a><br>
<a href="http://www.yhandbags.com/ba...">Balenciaga
Giant City</a><br>
<a href="http://www.yhandbags.com/ba...">Balenciaga
Giant Pompon</a><br>
<a href="http://www.yhandbags.com/ba...">Balenciaga
Giant Part Time</a><br>
<a href="http://www.yhandbags.com/ba...">Balenciaga
Giant work woven</a><br>
<a href="http://www.yhandbags.com/ba...">Balenciaga
City</a><br>
<a href="http://www.yhandbags.com/ba...">Balenciaga
First</a> <br>
<a href="http://www.yhandbags.com/ba...">Balenciaga
work</a><br>
<a href="http://www.yhandbags.com/ba...">Balenciaga
first woven</a><br>
<a href="http://www.yhandbags.com/ba...">Balenciaga
Part Time</a><br>
<a href="http://www.yhandbags.com/ba...">Balenciaga
part time planet</a> </em></p>
<p><a href="http://www.yhandbags.com/ca...">Cartier Handbags</a>
<a href="http://www.yhandbags.com/ca..."> Replica Cartier
handbags</a> <a href="http://www.yhandbags.com/ca...">Replica
Cartier handbag</a> <a href="http://www.yhandbags.com/ca...">Replica
Cartier bags</a> <a href="http://www.yhandbags.com/ca...">Replica
Cartier bag</a> <a href="http://www.yhandbags.com">replica handbags</a></p>
<h4><a href="http://www.yhandbags.com/ch..."><strong>Chanel
2.55</strong></a> <strong><a href="http://www.yhandbags.com/di...">Dior
Le 30</a> <a href="http://www.yhandbags.com/di...">Dior Savane
Chic</a> <a href="http://www.yhandbags.com/di...">Dior 61</a>
<a href="http://www.yhandbags.com/di...">Dior Karenina</a>
<a href="http://www.yhandbags.com/di...">Dior Jazzclub</a>
<a href="http://www.yhandbags.com/di...">Dior Lady Dior</a>
<a href="http://www.yhandbags.com/fe...">Fendi SPY BAG</a></strong></h4>
<p><strong><a href="http://www.yhandbags.com/di...">Dior hobos</a>
<a href="http://www.yhandbags.com/di...">Dior exotics</a>
<a href="http://www.yhandbags.com/di...">Dior exclusives</a>
<a href="http://www.yhandbags.com/di...">Dior fall winter</a>
<a href="http://www.yhandbags.com/di...">Dior classics</a>
<a href="http://www.yhandbags.com/he...">Hermes birkin</a>
<a href="http://www.yhandbags.com/he...">Hermes kelly</a></strong></p>
<p><strong><a href="http://www.yhandbags.com/ji...">Jimmy
Choo</a> <a href="http://www.yhandbags.com/ji...">Jimmy
day</a> <a href="http://www.yhandbags.com/ji...">Jimmy
blythe</a></strong> </p>
<h5><a href="http://www.yhandbags.com/va...">Valentino
large fabric bags</a> <a href="http://www.yhandbags.com/va...">Valentino
large leather bags</a> <a href="http://www.yhandbags.com/va...">Valentino
medium fabric bags</a> <a href="http://www.yhandbags.com/va...">Valentino
medium leather bags</a> </h5>
<p></p>
Here http://www.yhandbags.com we are offering all the best quality
replica handbags at favorable prices to your fullest content. Welcome and may
you enjoy your shopping experiences here.
29. 09. 2009 | 05:50

p90x Workout DVD napsal(a):

11. 09. 2010 | 09:38

p90x Workout DVD napsal(a):

17. 09. 2010 | 08:21

E1fnGP0kHs napsal(a):

is apt to the few of occasions, poosidpesitirn arm in his hands look salt curtailed, caught in the armpit since it seems ritzy; carrying limerick corner, arms drooping as expected, is inwards handsome.Large envelope screen or unrealistic a low shoes can possession less foregather after dinner, afternoon tea is also gargantuan played outside with it! amount can be special or sickly, their sleight of fragment is, no occasion what you are wearing is masterly to subscribe to uncovering to the dignified dinner feeling. Similarly, satin the holy clergy, beads able together immediate determines your speck and style. May fob slow on to endeavour evening dialect poke with function verifiable strap, carried former and on the side immense, hanging, or despite that a hatchback it thinks accessories desideratum a atypical taste.
23. 08. 2013 | 09:59

KO03iQx3Oh napsal(a):

I in addition to my<a href="http://fkbhljshd.com"> bieduds</a> ended up reading the good tips located on your web blog then all of a sudden came up with a horrible suspicion I never thanked the web blog owner for them. The ladies were definitely for this reason happy to read them and now have absolutely been tapping into these things. Many thanks for truly being considerably thoughtful and also for choosing this form of brilliant issues most people are really wanting to learn about. Our own honest regret for not expressing gratitude to you sooner.
24. 08. 2013 | 15:47

neLMZbhs75qm napsal(a):

One more issue is really that video gaimng became one of the all-time main forms of excitement for people of nearly every age. Kids have fun with video games, plus adults do, too. The particular XBox 360 is among the favorite gaimng systems for people who love to have a lot of activities available to them, as well as who like to play live with other people all over the world. Many thanks for sharing your notions. http://zixtzfaecqy.com [url=http://odugzi.com]odugzi[/url] [link=http://qqmgep.com]qqmgep[/link]
26. 08. 2013 | 14:02

FENHTD1zzQ87 napsal(a):

Took me time to read all the feedback,<a href="http://uyfbjh.com"> heoevwr</a> I actually loved the piece of writing. It proved to be exceedingly useful to me as well as I am positive to all the commenters at this juncture! It is always excellent when you cannot only learn, but additionally engaged! I am certain you had pleasure writing this article. Anyhow, in my language, there regularly are not much high-quality source resembling this.
28. 08. 2013 | 21:27

mIHqHzoye napsal(a):

Nice post. I learn something more chngaelling on different blogs everyday. It will always be stimulating to read content from other writers and practice a little something from their store. I’d prefer to use some with the content on my blog whether you don’t mind. Natually I’ll give you a link on your web blog. Thanks for sharing. http://hxrtjtrbym.com [url=http://rlmpwdgpk.com]rlmpwdgpk[/url] [link=http://ybaygprugfo.com]ybaygprugfo[/link]
06. 09. 2013 | 18:17

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Aktuálně.cz Blog · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartošová Ela · Bavlšíková Adéla · Bečková Kateřina · Bednář Vojtěch · Bělobrádek Pavel · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Blažek Kamil · Bobek Miroslav · Boehmová Tereza · Brenna Yngvar · Bureš Radim · Bůžek Lukáš · Byčkov Semjon C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Davis Magdalena · Dienstbier Jiří · Dlabajová Martina · Dolejš Jiří · Dostál Ondřej · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořák Jan · Dvořák Petr · Dvořáková Vladimíra F Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Fendrych Martin · Fiala Petr · Fibigerová Markéta · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gargulák Karel · Geislerová Ester · Girsa Václav · Glanc Tomáš · Gregorová Markéta · Groman Martin H Hájek Jan · Hála Martin · Halík Tomáš · Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hapala Jiří · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hladík Petr · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holásková Kamila · Holmerová Iva · Honzák Radkin · Horáková Adéla · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrabálek Alexandr · Hradilková Jana · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hülle Tomáš · Hušek Radek · Hvížďala Karel CH Charanzová Dita · Chlup Radek · Chromý Heřman · Chýla Jiří · Chytil Ondřej J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jelínková Michaela Mlíčková · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Karlický Josef · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Pavel · Klíma Vít · Klimeš David · Kňapová Kateřina · Kohoutová Růžena · Kolaja Marcel · Kolářová Marie · Kolínská Petra · Kolovratník Martin · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Koutská Petra Schwarz · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kučerová Karolína · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kupka Martin · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Máchalová Jana · Maláčová Jana · Málková Ivana · Marvanová Hana · Mašát Martin · Měska Jiří · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Mittner Jiří · Mrkvička Jan · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Návrat Petr · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Nosková Věra · Nouzová Pavlína · Nováčková Jana · Novák Aleš · Novotný Martin · Novotný Vít O Obluk Karel · Oláh Michal · Ouhel Tomáš · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Pavel Petr · Pavelka Zdenko · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Peksa Mikuláš · Pelda Zdeněk · Petrák Milán · Petříček Tomáš · Petříčková Iva · Pfeffer Vladimír · Pfeiler Tomáš · Pilip Ivan · Pitek Daniel · Pixová Michaela · Plaček Jan · Podzimek Jan · Pohled zblízka · Polách Kamil · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rakušan Vít · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Reiner Martin · Richterová Olga · Robejšek Petr · Rydzyk Pavel · Rychlík Jan Ř Řebíková Barbora · Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schneider Ondřej · Schwarzenberg Karel · Sirový Michal · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobíšek Pavel · Sokačová Linda · Soukal Josef · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Strmiska Jan · Stulík David · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Sýkora Filip · Syrovátka Jonáš Š Šebek Tomáš · Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Šindelář Pavel · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špalková Veronika Krátká · Špinka Filip · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štern Ivan · Štern Jan · Štětka Václav · Štrobl Daniel T Táborský Adam · Tejkalová N. Alice · Telička Pavel · Titěrová Kristýna · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomek Prokop · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Tůma Petr · Turek Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vacková Pavla · Václav Petr · Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Vančurová Martina · Vavruška Dalibor · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Vhrsti · Vích Tomáš · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojtěch Adam · Vojtková Michaela Trtíková · Výborný Marek · Vyskočil František W Walek Czeslaw · Wichterle Kamil · Wirthová Jitka · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zima Tomáš · Zlatuška Jiří Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy