Jak lvice bijem o mříže

25. 03. 2010 | 09:47
Přečteno 6234 krát
V rozsáhlé eulogii „Ženy v managementu se vyplatí“ (LN 17.03.) A. Jachanová Doleželová nadšeně chválí Deutsche Telekom za třicetiprocentní kvóty, které zavádí pro ženy do managementu firmy. Talentované ženy už konečně nebudou přehlíženy! Na odborných studiích dokládá, jak firmy s větším podílem žen lépe prosperují a dodává, že je to logické, protože budou přinášet nové zkušenosti a různé přístupy k řešení problémů a navíc jsou ženy k firmě lojálnější než muži.

Ano, ovšem, tohle je strašlivá a divoká pravda. Ženy skutečně přinášejí do špičkových pozic něco nového, není to však odlišný ženský mozek, empatie nebo odlišné obchodní zkušenosti, na ty mužská polovina lidstva bohatě stačí, je to tvrdý a nelítostný boj amazonek. Muži si na práci jen hrají, chtějí mít i v práci srandu a v porovnání se ženami jsou líní. Jejich kariérní rivalita je často jen zdánlivá, je totiž mírněna vytvářením kamarádských spolků a oligarchií vedení. Avšak inverze mateřství, toho nejsilnějšího instinktu lidstva, z ženy nedělá mužatku, dělá z ní lvici. A ta si s neviditelnou hlavou firmy vytvoří manželství na divoko. Bude pro ni pracovat do úpadu s lojalitou a úporností, jako by bránila ohrožený domov. Podnik je na rozdíl od domova konkurencí neustále ohrožen. Ženy jsou také mnohem silnější a zdravější, žijí déle a stresovaní padesátníci s žaludečními vředy proti nim nemají rovnou šanci. Konec s hloupou mužskou ležérnosti! Přichází tyranská královna, tak jak ji zná každé malé dítě, tentokrát ovšem bez lásky. „Existují jenom tři věci, které ženy nechápou – volnost, rovnost a bratrství“ (G. K. Chesterton).

Autorka pracuje pro organizaci „Gender Studies“(pohlavní studia?), která propaguje svobodu od odpovědnosti za rodinu a dům, o kariéru na úkor rodiny. Je specialistka na pohlaví, ale tím slabým se nijak zvlášť nezabývá, dokonce píše, že ženská konkurence muže neohrožuje. Dávno už ohrozila. Kolik mužů si dnes při platové nivelizaci může dovolit založit malé autonomní rodinné království s manželkou v domácnosti a alespoň se třemi dětmi, aby nepocítil on i rodina nízkou životní úroveň? Muži se dnes začínají dokonce bouřit proti kmenové tradici otcovství. Možná i proto ztrácejí plodnost, ale já se spíš kloním k názoru, že se stresují v práci, kde vládnou ženy a firemní lvice v nich potlačují rodový instinkt. Ovšem ani ženy manažerky na tom nebývají dobře. Moji bezdětnou šéfovou porazila ve čtyřiceti láhev, kterou si otevírala sama doma. A nikdy nezapomenu na údiv svých manažerských kolegyň, když si jejich kolegové vrstevníci brali o tolik mladší a neperspektivní krasavice z recepce.

Vše pro firmu! Ale proč? Žena na rozdíl od muže není určena tím, jak dobře vykonává svou práci, ale tím, jaká je ona sama. Mateřství a autonomní vláda v rodině nikoli ve firmě je jejím slavným majestátem. Propagací manažerek podporuje pí Jachanová Doleželová dlouhodobý trend k odstranění žen a mužů. Jedinou útěchou zůstává jistota, že bezpohlavní společnost nevydrží mnoho generací a zastoupí ji jiná civilizace.

LN 24.03.2010

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Elena napsal(a):

podľa mňa, pre ženu je najlepšia zlata stredná cesta,

možnosť sa venovať rodine ale aj možnosť byť prospešnou pre spoločnosť , výsoka managerská pozicia ženu zmužňuje a pri dlhoročnej praxy stracau sa v nej ženské krasné vlastnosťi, osobytne ak riadi mužský kollektiv snaži sa mužom vyrovnať a tím straca aj svoj ženský šarm, samozrejme vyčerpanosť, stress, daju zakratko navonok vysledok,

skusila som managerskú poziciu area managera zahraničného obchodu, večné cestovanie, večné rokovanie, nuda, stress, večne školenia a tak, zanedbavala som seba aj rodinu , trapilo ma to,
potom, po tretej materskéj som zostala dlhšie doma s najmadšou som bola doma 5 rokov, pracovala som externe pre jednu kompačku , tak preklady , internetové stranky, našim doma všetkím to vyhovovalo, bolo navarene, upratane, decka pod dohľadom, husband náramne spokojný , ale ja som zostala zaturkana doma,
a teraz to mam najlepšie , pošťastilo sa mi a mam všetko tak ako som si to viac menej predstavovala,

pohybujem sa vo veľmi vyznamnom priemyselnom odvetvii, najdem si magnata mecinaša milenca, decka mam odrastene, vyzeram celkom k svetu, ešte to roztočim
25. 03. 2010 | 10:12

ivo napsal(a):

Elena souhlas,nejlepší řešení.
25. 03. 2010 | 10:19

Rumcajs napsal(a):

Jsou ještě horší věci, jak ČSSD. A to je ženský kolektiv. Neznám nic horšího.

Každý kdo takový kolektiv vedl, ten vynechá očistec a jde rovnou do nebe.
25. 03. 2010 | 10:20

gogo napsal(a):

Jachanova Dolezalova a ji podobne jsou profesionalni propagandistky geobbelsovskeho razeni. Pohlavni Studia a mnohe dalsi feministicke spolky jsou metastaze demokracie prospesne asi jako Komunisticky svaz mladeze nebo Delnicka strana a je velmi prospesne, ze jim byly odnaty dotace ze statniho rozpoctu. Neexistuje rovnitko mezi pravy zen a feminazistkami, ktere se staraji hlavne o to, aby jim nevyschnuly penize ze statni nebo bruselske kasy, protoze z ceho by pak zily, ze?
Zenam zdar, feministkam zmar!
25. 03. 2010 | 10:41

paco napsal(a):

Od profesionalnich feministek jsme toho jiz hodne slyseli a jeste uslysime, takze celkem pan Tomsky place nad rozlitym mlekem. Kdo vsechny ty Gender Studies financuje? Rozpocty nekolika minsterstev, tzn. nase dane. Takze: kdo najde odvahu zadat od volenych zastupcu zruseni vsech tech kapitol v rozpoctu a grantu nejen pro feministky z povolani, ale i pro jine pijavice na zpusob ministerstva pro lidska prava? Ted je krize, musi se setrit, tak tady je nejvhodnejsi misto, kde zacit. Proc to proboha nikdo z verejnych cinitelu prinejmensim na prave strane polit. spektra alespon nezkusi?
25. 03. 2010 | 10:46

Pepa Řepa napsal(a):

To Elena, roztočte to, milostivá, máte recht

Jenom pozor: Neradit!

Strejček vůl, teta kráva,
každej půl rady dává:
Hochu můj, postupuj
zlatou střední cestou.
Vůl připojil suše:
Je to cesta má,
každý po ní kluše,
je vyšlapaná!
Poslouchej, bučí kráva,
tou se dej, ta je pravá,
jseš mladej, jseš hloupej,
já jsem stará kráva.

Neurážím, to bych si nedovolil. Jen cituju naší VW klasiku.:-)
25. 03. 2010 | 11:12

Elena napsal(a):

Pepa Repa,

už som dosť stara
na to aby som bola sprostaňa, šak si nebudem hľadať nejakého soplavého molodca,
ktorý ma prazdné vreca,
ale premudreho starca,
s kapitallom, bez zaťažca
25. 03. 2010 | 11:37

Karel K. napsal(a):

Pane Tomský, odkdy se mužům říká "omříži"?
Pardon, tenhle fórek jsem opajcnul asi z Krhútské kroniky. S vaším článkem naprostou souhlasím. Samozřejmě se netýká těch ucloumaných mamin, kterým nic nezbývá, než chodit do práce, ale těch pravých bojovnic. Sám jsem jich pár zažil a Vaše charakteristika je trefná.
25. 03. 2010 | 11:57

Sandrro napsal(a):

Skvělý blog. Kdo nezažil nepochopí. Kolektiv "lvic" to je válka. Bez pravidel, bez zajatců. Použijí všechny zbraně. Od kapesního nože až po polní dělostřelectvo...
25. 03. 2010 | 12:03

Elena napsal(a):

vypracovala som si taký dosť rozsahlý zoznám majetných mužov, mam tri kolonky
hodnota majetku, krajina pôvodu,
prekažky na ceste( manželka, deťi, neuhradene faktury)

pretredila som to , vyselektovala, a preto pišem tu do českého portalu, lebo u vas malo kto sa taký najde, tak ma to neprezrady,
u vas to je len samý penzista čakajucý na poštarku netrpezlivo alebo , čakaťeľ na vyplatnú pasku,
tak nič moc
25. 03. 2010 | 12:13

Sandrro napsal(a):

Elena: tak ty si buďto z "Blavy", anebo si na Slovenku jenom hraješ... :-))
25. 03. 2010 | 12:15

Elena napsal(a):

henten je dobrý kandidat ten Schwarzenberg, už nič moc si nezapameta, prachov ma dosť, rad si pochrape, to je tak nadejný milenec, ale ako na to? ked on si ma ani nebude vedieť zapametať a na mesto ano vždy povie nie radšej pre istotu
25. 03. 2010 | 12:21

jozka napsal(a):

Tak jsem si rikal, ze si to prectu, protoze do toho snad nikdo nenamontuje socany. Zapomnel jsem na Rumciho :-)
25. 03. 2010 | 12:37

Vico napsal(a):

Elena : Kandidátů by bylo víc...třeba Přemysl Sobotka. Nechci být falešný prorok, ale vypadá to, že ho brzy klepne..Po tom včerejším konkláve vypadal špatně. Není nad bohatou vdovu. Pak si můžete dovolit i mladého milence...třeba Kocába.
25. 03. 2010 | 12:54

ivanT napsal(a):

Pane Tomsky,
Myslim, ze zijete ve svete, ktery konci. Zeny z domacnosti, jak sam rikate, casto odejit musi, a mnoha dalsim doslo, ze by mohly od zivota ocekavat to co ocekavaji muzi a uplatnit se v managementu, politice a vsude jinde protoze nejsou zase o tolik hloupejsi. Kdyz se podivate na vyspele zeme, vsude ten trend uz davno existuje a ma vysledky.
Myslim, ze se hluboce mylite kdyz ocekavate, ze se vyvoj nejak zvrati. Jako u vsech jevu kde nejaka spolecenska skupina bojuje o rovnopravnost je prvni stadium agresivne militantni, ale kdyz dosahne vysledku a spolecnost je prijme, ztisi se. (Treba pravo zen volit ve volbach, proti kteremu mnozi protestovali stejne vehementne jako vy, a jeste nedavno.)
Ocekavam tedy pokracovani militantnich postoju nasledovane tim, ze spolecnost dnes nepopularni stanovisko z vetsi casti prijme, a hluk ustane protoze si lide postupne uvedomi, ze vlastne to co ty zeny chteli bylo uplne v poradku a ze to vlastne ani jinak nejde.
25. 03. 2010 | 13:11

Karel Mueller napsal(a):

Pane Tomský,

ten G.K.Chesterton měl "něžné pohlaví" opravdu zmáknuté.

V řadě výroků moudrých asi existuje jen málo výroků moudřejších.
25. 03. 2010 | 13:15

Elena napsal(a):

dík Vico, s tým Sobotkou asi nestyhnem, ked na tom zdravotné tak biedne, inač Vico ako ste na tom s prachymi? lebo ta vaša basnička o uhlu stoporenia ta mi dala zabrať, pár krát som si ju prečitala a bola som hotova,

urobila som jednú veľku chybu, lovila som tu vo vašom rybniku a nezohľadnila som vašu mentalitu,
sľubi a keci, a tak som stratila skoro 2 vzacné roky svojho života, presunem sa na íný internacionalný portal, tam kde sú muži akčnejšie
25. 03. 2010 | 13:23

gogo napsal(a):

to ivanT
Pane kolego, obavam se, ze se desive mylite. Nezijeme ve vzduchoprazdnu. Jedna vec je ostraneni zjevnych nespravedlnosti jako napr. volebni pravo pro vsechny a druha vec je soustavna politika, ktera ma za nasledek rozpad rodin, snizujici se porodnost, nezajem o instituci manzelstvi neboli v podstate rozpad zakladu spolecenstvi. A to vse v case, kdy tento vyvoj nesdili jine kultury, ktere s nami ziji v Evrope. Vite, ze druhe nejcastejsi jmeno novorozencu napr. v Bruselu je Mohammed? Neboli se muze stat uplny opak toho, co si myslite. Navic, naivni snahy o socialni inzenyrstvi uz tu prece byly a vzdy zkrachovaly. Narozdil od Vas si myslim, ze zkrachuji opet. S katastrofalnim dopadem na Evropu.
25. 03. 2010 | 13:38

Pavel napsal(a):

25. 03. 2010 | 13:39

vojtěch napsal(a):

Když se (už poněkud pelichající) lev začne bát lvic, je to jeho problém... A není potřeba o tom psát články do novin.
25. 03. 2010 | 13:41

Vico napsal(a):

Elena : No ňáký prachy mám..mohl bych vám nabídnout nudný život příslušníka středního stavu v předměstské zástavbě. Do předmanželské smlouvy jsem ochoten dát veřejný příslib, že do deseti let zaklepu kopyty pod sankcí tzv. "úroků z prodlení"/exitu/.

Berte nebo nechte ležet.
25. 03. 2010 | 13:43

Elena napsal(a):

ja som asi nejaka vadná ženska, vôbec ma nebavi nejka kariera, keby sa dalo vratitť do 17-18 storočia tak by to bolo pre mňa, bola by som romantická byryšňa, ano puškinské časy to je pre mňa, tato moderná kvazi rovnopravna spoločnosť ma nebavi,

vyvalovala by som sa celý deň v mekučkej postielke, pisala by som basničky, romantické poemy, skladala by som pesničky, romanticke ,

škoda reči, teraz to je samý manager managerka, samý stress a potom sa čuduju že maju zdravotné problemi
25. 03. 2010 | 13:45

Elena napsal(a):

Vico,
šak ja teraz mam to iste ako aj vy, tak na čo by som menila šidlo na mydlo, ja že nejaka romantika, cesta na najdrahšej lodi okolo sveta, najdrahšie butyky, dyvadlo, koncerty, smotanka, jden den v pariži, dalšij v Dubaje, potom to velke jablko a tak,

nič, ja som to začala s nespravného konca, dala som do toho dušu, poeziu, romantyku a vysledok nulový,mala som začat z presne ako teraz,
1. obsah konta.
2. spoločenská dôležitosť
3. number občanky

ja som stara tak som hlupa
25. 03. 2010 | 13:52

nepřítel parazitek napsal(a):

my jsme tak schopné, kdepak muži, ale ženy, navalte kvo kvo kvo kvóty, zakdákaly slepice
25. 03. 2010 | 13:53

Milan napsal(a):

Základem je nebrat práci, kde by Vám šéfovala žena.
V cca 96 % případů se to se ženou jako šéfovou nedá vydržet.
25. 03. 2010 | 13:57

Elena napsal(a):

pán Stejskal,
protestujem
zase ten vaš škriatok mi šlohol pismenko , napisala som :

jak som stara, tak som hlupa, nekonštatovala som že som stara a hlupa, ale vyznam bol v tom, že moj vek zodpoveda mojej mudrosti( teda hluposti) tak mi nekazte príspevky
zažalujem Vás
25. 03. 2010 | 14:04

Apeoffice napsal(a):

Máte pravdu pane Tomský, zatracenou pravdu. Chlapi si na práci jen tak hrají a ta rivalite je jen taková, aby se neřeklo, každý si najde to svoje korýtko.

Muži soupeří jen s muži.

Ženy jsou na tom hůř, soupeří s muži a ženami současně a navíc samy se sebou. Z mého soukromého pozorování je žena tvor, který permanentně neví co chce.
Stav spokojenosti u ženy je něco tak pomíjivého, jako podzimní mlhavá rána.

Aby se ženy udržely, musí být tvrdší než tvrdé, dokáží toho více než muži, rychleji a výš, komu čest tomu čest, na závěr je ale nikdo nechce a ony taky nikoho nechtějí, i když chtějí ale.....

Nejhorší je představa, že všichni lidé jsou stejně schopní, a jen díky jakési diskriminaci je žen v různých odvětvích a pozicích méně. Neuvažuje se o tom, že ženy třeba v těch pozicích být nechtějí, a proto tam nejsou. Utvoříme proto kvóty a nuceně navýšíme stavy žen ber kde ber, jenže ty kvalitní už v tom procesu jsou a ty nekvalitní se tam nedostanou, pokud ovšem z nařízení nebudou muset být přijaty. A potom dělá odbornou práci někdo, kdo na to nemá, ale hlavně že kvóty byly naplněny.

ženy to mají těžší, o tom žádná, mělo by být více školek, více podpory k tomu aby se snáze vracely do práce, ale podpora stylu 30% musí být žen .... ts ts ts.

na ČT 1 bylo jedno ráno rozhovor na téma nerovnoprávnost mužů a žen a ten pán když moderátorka řekla že ženy dostávají méně peněz než muži, jí řekl, ukažte mi kde.
A zeptal se moderátorky jestli ona dostane méně peněz za dnešní odvysílaný den, než její kolega co sedí vedle ní. A milá moderátorka nebyla schopna na to odpovědět.
25. 03. 2010 | 14:11

Pepa Řepa napsal(a):

To Sandrro
paní Elenu můžete vidět v seriálu "Přešlapy" na TV Prima.

Šaramantní, náročná dáma. Je těžké ji uspokojit. Hraje matku, která přijela na výpomoc Norisce, manželce Matáska.

Inu Sloveny se vždycky dokázaly prosadit. Tam si feminisky neškrtnou. Nač vozit dříví do lesa.
Viděl jste někdy exmanželku Milana Štajndlera?
Kličko hadr.
25. 03. 2010 | 14:19

Elena napsal(a):

nu, dovolte Pepa Repa,

ja som jedinečna a neopakovaťeľna, nikto ma nenapodobni, ani žiadný primitivný serial( neviem čo je zač ta protogonistka, ani Primu neviem či mame, TV nekoukam)

uloha matky by ma nebavila , ešte nejakej svokry, to ani náhodou, to mi stači v reale( ten naš nadejný zať, šak ja ho neznašam, akkurat prijšli spolu, už mam po nalade)
25. 03. 2010 | 14:28

Martina K napsal(a):

Ja si myslim, ze to autor moc proziva. Existuje jen male procento lidi, kteri dokazi zit dlouhodobe bez rodinneho zazemi. Na pohlavi nezalezi. Jen spolecenske zvyklosti zvyhodnuji "managorsky" uspesne muze pred zenami v hledani partnera. To ale neni zadny objev, to vi prece kazdy. Pokud zena/muz dobrovolne da prednost kariere pred rodinou, je to jejich volba/problem. Co se tyce stability rodin. Casy se meni a rodinny zivot na to musi reagovat. Kdyz nebude, skonci. To co napsala nekde nejaka dama na tom nic nezmeni. Co takhle se starat o skutecnou muzskou diskriminaci. Vam nevadi, kdyz pri rozvodovem rizeni deti temer automaticky dostane zena i v pripadech, kdy je to pro deti skodlive? Ze otcove po rozvodu mnohdy nevidi sva decka leta a vsichni se tvari, ze je to v poradku? Ja bejt muzskej tak snad o nicem jinem nepisu. No jo, ono nadavat na blbbou sefku a vzpominat na "stare dobre casy", ktere mimochodem nikdy nebyly, je jednodussi.
25. 03. 2010 | 14:32

Elena napsal(a):

idem si niečo vybaviť do mesta,

a vi zaťiaľ napište, koľki z vas sedia pri PC v teplakoch a papučkach v prípade v monterkach?
25. 03. 2010 | 14:36

vlk napsal(a):

Nad blogem jsme s e dobře bavil. Zejména nad tím co o genderu napsal otec Otce Browna! To opravdu nemá chybu...

No ono je toho daleko víc, co ten pán viděl jasnozřivě mnoho mnoho let dopředu, Když jsem kdysi dostal dostal knihu Létající hospoda a Napolenv Nottinghillu, odmítal jsme jí číst pro její fantasmagoričnost.. A ono je to dneska všechno pravda...

No nic.Gender tetu Jachnovou Doležalovou jsme párkrát slyšel na živo. v Radiožurnálu. To je prostě nářez, kdykoliv se objeví...
Takový nářez, že by nebylo od věci, aby zkusila vlézt v Řáholci do Rumcajsovy jeskyně. Protože rumcajsem, po jeho dnešní úvodní replice by tvořili dokonalý pár.
25. 03. 2010 | 14:49

buldatra napsal(a):

to Elena:

já včíl sedím pri PC v maskáčích.
Naozaj, nekecám. (mám bojovou pohotovost, za chvíli dorazí manželka zkontrolovat rajóny)

Tepláky a rádiovku oblékám sobě jen ve státní svátek, nebo když jedu do Prahy.

Keď si idete volačo vybaviť do mesta, co si oblečete? Kroj?
25. 03. 2010 | 14:55

buldatra napsal(a):

to Vlk:

Když připustíme jen ztěží představitelnou možnost párování té Jachnové Doležalové s čímkoliv:
V případě, že by polovinou páru (s kýmkoliv, klidně i s Rumcajzem, tou kreslenou figurkou) byla ta osoba Jachnová Doležalová, jednalo by se o pár bezpohlavní, nebo částečně bezpohlavní?
25. 03. 2010 | 15:04

Pepa Řepa napsal(a):

To buldatra
já mám zase sváteční zmijovku a tepláky po dědovi.

Ta ale jede co?
Ta kvo kvo kvo kvo kvóty nepotřebuje.
Vidíte, nadkolego, já už z ní koktám.
25. 03. 2010 | 15:07

neo napsal(a):

Specialista na pohlaví :) hezké povolání....
25. 03. 2010 | 15:19

Elena napsal(a):

vybavene, brala som všetky zatačky o dušu, raz som skoro havarovala kvoli Emissary, tak som ponahľala mu odpovedať na príspevok , že som netrafila zakrutu, to bolo ešte na starom atlase, ked sme spolu bojovali na Gruzinskom fronte ale na rôzných barikadach, on za kravatožruta ja zase proti nemu,
nú, prosím koľko je tu v teplakoch a radiovkach aby im nenachladli kebule, dobre mi hovorili naši decka:
"Mami šak ty tam vedieš český klub dôchodcov", a ja že romantická duša, basničky, pesničky, poezia, romansy, že stretnem tu princa na belom koni, a prd , same maskače
25. 03. 2010 | 15:23

Rumcajs napsal(a):

Vlk:
My měli na cvíka z ekonomie vedoucího, co původně dělal šéfa účtárně s asi padesáti ženskejma. Když náhodou na tuhle dobu vzpomínal, zbledl jako stěna a říkal, že radši do uranovejch dolů, než se tam vrátit.

Ženský, ty jdou prostě na krev a neznají slitování.(Mezi sebou)
25. 03. 2010 | 15:59

Stařeček napsal(a):

Elena, vy ale dnes perlíte. Radost číst.
25. 03. 2010 | 15:59

Zena napsal(a):

Dobry den,

Vas clanek prakticky nemuze vychazet z jinych postoju a reality, nez ve ktere zijete. At uz se jedna o pohlavi, vek, spolecenske postaveni, vychovu, rodinne zazemi, politicke ci nabozenske presvedceni, zivotni zkusenosti apod. Chapu, ze jako prispevatel do sveho blogu neco psat chcete a musite, a ze blog je tu od toho, aby vyjadroval Vas nazor, nicmene jste se asi trochu vzdalil od oboru, ve kterem jste erudovany. Myslim si, ze se Vase realita miji s realitou mladych zen, o kterych v podstate mluvite. Tyto zeny vyrustaly v jinych podminkach a maji ruzne hodnoty a motivace nez Vy muzete svym chapanim, natoz jednim clankem obsahnout a ktere logicky jaksi nebudou do Vaseho sveta zapadat. Vubec se mi nelibi celkove vyzneni Vaseho clanku, nemyslim si, ze je fer veci bagatelizovat a podavat v rovine pokud to takto povede dal, jsme ztraceni. Chapu Vasi snahu svet namackat do takove reality, kterere Vy svym nastavenim rozumite, ale mozna by bylo zahodno se smirit s tim, ze nektere veci se na svete deji proste proto, ze jsou lide ruzni a delaji veci tak, jak jim to v danou chvili vyhovuje nebo jak je okolnosti nasmeruji. Ze kazdy zije tak, jak umi a nektere zeny proste umi. Moc se nedivim tomu katastrofickemu scenari na konci clanku, ktery pravdepodobne sdili velka cast populace, ale vyusteni soucasne situace mohou byt ruzna. Jednou cestou, ke ktere se asi podvedome priklanite, je navrat k "tradicnim" hodnotam, ktere ovsem mnohym zenam nevyhovuji. V zemich, kde jiz podobnymi, pro muze asi ne zrovna prijemnymi, zkusenostmi prosli, jsou aplikovany ruzne metody, jak zachovat rodinu a pritom umoznit zene treba i manazerskou karieru. A stalo se tak pravdepodobne proto, ze opacne to neslo, kdyz uz my jako zeny mame podobne moznosti jako muzi a je nas temer stejne v populaci. Cili myslim, ze spise toto by melo byt stredobodem diskusi, misto celkem nelogicky prekvapujiciho zjisteni, ze zeny jsou take lide a mohou delat se stejnym vzdelanim podobne zamestnani jako muzi. Nevim, jestli jsou kvoty resenim, pravdepodobne ne, nicmene v minulosti se dely horsi pokusy a nespravedlnosti. Myslim, ze ne situace, kdy se zeny dostavaji do manazerskych pozic, nybrz podobne smysleni jake jste naznacil ve svem clanku, vede k jedne z nejnizsich porodnosti v nasi zemi.
25. 03. 2010 | 16:19

vlk napsal(a):

Rumcajs
mám taky svou zkušenost. A úplně jinou, než ten dobrý muž...
25. 03. 2010 | 16:24

Rumcajs napsal(a):

vlk:
Tys je všechny sežral, tak proto.
25. 03. 2010 | 16:37

Martin napsal(a):

Ohledně "nerovnosti pohlaví" jsou to všechno prázdné plky.
Ve velké spoustě zemí na světě si ženy mohou založit živnostenský list, s.r.o, a.s. a podobné místní ekvivalenty a mohou se předvést, co v nich je. A já se ptám, kde jsou ty firmy vlastněné a řízené ženami, co v nich pracují výhradně ženy, které společně ruku v ruce válcují trhy a mužům zbyly jenom oči pro pláč ?
Dokud toto nebude vysvětleno, nemá cenu dále diskutovat.
25. 03. 2010 | 16:51

vlk napsal(a):

Rumcajs

nikoli. V mém případě s e tomu říká -okouzlil svým šarmem a dobrotou a laskavostí ducha.
To nepochopíš.
Karkule by to taky nepochopila.
25. 03. 2010 | 17:17

Josef napsal(a):

Z Alexandra Tomského čiší misogynie. Asi rodinná zátěž.
25. 03. 2010 | 17:25

Můrka z Vyšehradu napsal(a):

Rumcajsi,
i mužský kolektiv je plný intrik. To mám z přímého zdroje.

Že jdou ženy mezi sebou "na krev" je možné. U zvířecích samic jsem to viděla. Když se perou samice, je to tichý boj na život a na smrt. Kdežto když se mezi sebou perou samci, je to takový tanec, křik a pózy. Poražený uzná vítěze. Protože samci vytvářejí společenské vazby a hierarchii. A muži právě taky. Muži vytvoří pravidla a v nich se pohybují s velkou sebejistotou. Ženy hierarchii nevytvářejí, jsou to totiž povahy více nespoutané. Možná i proto si je muži podmaňují. A všelijak je shazují ... viz například výše uvedený citát od G. K. Chestertona.
25. 03. 2010 | 17:33

Můrka z Vyšehradu napsal(a):

"...ženy jsou k firmě lojálnější než muži"

Tak to tedy holky dělají špatně. Já jsem lojální tak akorát ke svému svědomí. Proto bych nemohla být vojákem, který plní rozkazy, nebo agentem 007 plnící rozkazy Jejího Veličenstva.
25. 03. 2010 | 18:00

Pípa napsal(a):

Autor

Naprosto s vámi souhlasím. Jen ženy managerky nepřirovnávám ke lvicím, ale orlům.

Říkám: "Dejte slepici funkci a rozhrabe vám dvorek, bude si myslet, že je orel".
25. 03. 2010 | 18:50

Elisabeth napsal(a):

ten blog ma velmi spatnou uroven.

Clovek s takovym vzdelanim by nemel pouzivat invektivy, ktere jsou na urovni 4. cenpve skupiny.

Panu T. se nelibi zastoupeni zen u Telekomu a
obchvatem nadava jedne ceske zene.

Vety a schazovani tohoto typu:
" Autorka pracuje pro organizaci „Gender Studies“(pohlavní studia?), která propaguje svobodu od odpovědnosti za rodinu a dům, o kariéru na úkor rodiny..." jsou slabomyslne a urazlive.

Ovsem proti Telekomu pan Tomskynic nezmuze.Telekom chce totiz vyhrat v konkutenci.
25. 03. 2010 | 19:57

Vico napsal(a):

Chodíte tady všichni kolem strašlivé pravdy jako kocouři kolem horké kaše.

Trochu té topolánkovské přímočarosti bych prosil..

"Tomský je mysogyn a taky uhne." /skoro pokaždé/
25. 03. 2010 | 20:23

BILDERBERGs napsal(a):

MR. TOMSKY, SAM JSTE PATRNE PREKVAPEN, JAKE DIALOGY VAS BLOG VYVOLAL,ZE? Jsou KULTIWOWANE A DOKONCE I MOUDRE... ZAJIMAVE JSOU DIALOGY MEZI ELLEN V.PEPA REPA AJ. .. ERGO, NECO VYPOZOROVANE ZE ZIVOTA A NIKOLIV HOLLYWOD.FILMU ,KDE DEMI MOORE LIKVIDUJE MICHAELA DOUGLASE,JAK SE JEN TEN FILM JMENOVAL... CHERCHEZ LA FEMME,LEBENundLEBENlassen,DIVIDEetImpera,ZUCKERundPEITSCHE,CIVILIZACE NA ROZCESTI.
etc.. to nasi predkove-povetsinou plebejci,zazili a mnozi i prezili...prakticky vsechny triky se na plebsu vyzkousely..AugustComte by byl pysny A HLAVNE UDIVEN ,kam studie na nejruznejsi themata dospela a hlavne,kdo je plati... zeny nerady odchazeji z funkce,kdyz uz se do ni dostanou..predchudkyne cs-statistickeho ustavu,ktery nakonec pred lety dostal mom.premier fischer,ze?TA VZDOROVALA SNAD NEKOLIK MESICU..PO CHYBACH,KTERE NEHODLALA UZNAT..NEBO predsedkyne v brne sidliciho NEJVYSSIHO soudu, ta, ktera se soudi i s prezidentem A TEN NENI SCHOPEN UZ NEKOLIK LET JI ODVOLAT.. nejvyssi pseudoprokuratorka zeme ceske renathe w.,zdravotni sestra,mom.ministryne pseudozdravotnictvi..TEN VYCET BY SNAD UZ STACIL.. JIRINA SIKLOWA BY ASI MELA JINY NAZOR, ALE NEST..VITE , PSEUDOFEMINISTKY TYPU VERUSKY CHYTILOVE,SOMMEROVE, AJ O.K.TY ALESPON SI DOBYVAJI CHLEB NAS VEZDEJSI SLUSNYM ZPUSOBEM...ALE KAM SE PODELA ONA VYVAZENOST TYPU KALOKAGATIA ? KDY DOZRAJE CLOVEK NA DANOU FUNKCI,ABY JI OPRAVNENE DOSTAL,CESTNYM ZPUSOBEM.? MALOKDY SE TO POVEDE,VZDY DO ONOHO CASU ZRANI VSTOUPI VNEJSI TLAK,NAPETI..SPINAVOSTI,TRIKY,GAUNERINY..ANO,JAK JEDEN Z CHATUJICICH NAPSAL, ZENY BOJUJI S MUZI I ZENAMI, NEKTERE... TO CHLAP,JE-LI CHLAPEM, NEDELA,BYLY CASY,KDY SI ALA RUSKA RULETA UKONCIL ZIVOT,KDYZ POCHYBIL,TO ZENA PATRNE NIKDY NEUDELALA V DEJINACH,ZE? JAK RIKAVALI MOUDRI, CLOVEK NEMA ZESTARNOU,POKUD NEZMOUDRI..NENI JAKSI CAS NA ZMOUDRENI, ZVL.POSLEDNI LETA, KDY JAKOBY SE CAS ZRYCHLOVAL..NA NIC NENI CAS, A ZVL.CAS PRITOMNY NAPROSTO ZMIZEL, JE JEN MINULOST A COSI JAKO BUDOUCNOST...ZASTAVIT SE A OHLEDNOUT? KDO Z TECH AKTIVNICH "PRACUJICICH" TO PROVADI? JAKOBY VSE JE ASYNCHRONNI...A NEJVICE CLOVEK,TEN CO ZNI TAK HRDE.. A TAK RADEJI ZAKONCIME OBDOBNYM CITATEM, NE NERUDOVSKYM,JAK JSTE PARAFRAZOVAL, ALE KUPR.PLAUTOVYM /MIL.611/.. JENZ VLASTNE POTVRZUJE, ZE PO CELA STALETI SE TO NEDARI... FACILE est IMPERIUM in Bonis..pro nelatiniky "Je snadné vládnout dobrým lidem"...ale je to podobne, jako se zeptat, proc rakousky rentier ma pro monat 40.000 a cesky sotva 25 %... ze? jsou otazky,na ktere nikdo neodpovida...ale ve finale nenaplnujeme ani to ovidiovske "Inde datae leges,ne firmior"...tak se maj, snad nevyhynem...nemusi ten zivot byt sama "Katovna"...uz nekolik roku ma dle universe horoskopu byt zlaty vek lidstva,citite to ?
25. 03. 2010 | 20:32

yara ze země krys napsal(a):

Jo, jo pane Tomský, jen ten islám má hezký vyvážený vztah k ženám. Ale už i tam dorazily změny! Dříve musela žena, která patřila k muži, když šli po ulici, kráčet pár kroků za ním. Dnes musí kráčet několik metrů před mužem.Je to kvůli nášlapným minám.
25. 03. 2010 | 21:21

Elena napsal(a):

žena bez muža , ako studňa bez vody, tak ne radikalizujte a hľadajte kompromys , musime sa dohodnuť ženy a muži tak aby sme sme boli šťastne
25. 03. 2010 | 21:24

Al Jouda napsal(a):

To je zajímavé, že většina těch feministek má dvě jména. Jedno jí prostě nestačí.
25. 03. 2010 | 21:40

Rumcajs napsal(a):

Vlk:

Vlku, ty jsi oblbnul jednou starou,nedoslýchavou, krátkozrakou a tuším, že i rozespalou bábu a hned seš hóch.

By mě zajímalo, jestli jsi těm holkám dělal vedoucího a nebo jenom nějakýho kašpárka?
25. 03. 2010 | 22:22

RubyCeline napsal(a):

Vážený pane Tomský, Váč článek se mi líbí. Připadá mi úsměvný. Dovolím si okomentovaz pozice někoho, kdo taky nechápe Gender Studies /název, existenci ani zdroje, které jeho existenci podporují/, ale kdo obdivuje režisérku Olgu Sommerovou, kterážto je patrně převážně považována za feministku...
Z důvodů, které sem nepatří, jsem rezignovala na kariéru pracovní i rodinnou (práce na volné noze a výchova syna jistě za kariéru považovány nejsou). Ve svém zaměstnaneckém období jsem měla tu čest s dámami, které popisujete jako lvice. Ano, jsou nelítostné, ale jsou taky ve své práci velmi, velmi dobré. Že se zmítají v rozporech, že je to nakonec táhne k dětem a reprodukci, je pro mne jeden z projevů rozporu civilizace s přírodou: když současný stav společnosti ženám umožňuje se pracovně realizovat, proč by neměly mít právo se o to pokusit, mají-li dost schopností, ambicí a ega? Když to zkusí, musejí být dvakrát tak dobré, než muži, a stejně narážejí na skleněné stropy. Jsem ale přesvědčená, že takových, které to vážně zkusí a ZVLÁDNOU, je málo, zatraceně málo. V čem to je nevím, to by měli vědět muži, kteří vládnou světem :-). A žádné pitomé kvóty to nezmění - kde by se vzalo třicet procent žen tak odborně na výši, ambiciózních a egoistických, aby zaplnily ty rezervované manažerské pozice? Ovšem pozice u rodinného krbu taky nezaplní - někdo tu v duskusi psal, že Evropany nic dobrého nečeká, souhlas. Ale kvóty za to nemohou.
25. 03. 2010 | 22:53

Pepa Řepa napsal(a):

Tak Jeleno Vasiljevno nevyspávat po bouřlivé noci!

Když už jste se pasovala na ředitelku zdejšího stacionáře u sv. Libora, tak vstávat.

Chovanci jsou připraveni ve svých slušivých teplácích a radiovkách, přebaleni, nakrmeni.

A vůbec, kde jste zanechala to svý klíště - rudého Vorošilovgrada- mohl by tady vystřihnout nějaké politické školení a vlahých moskevských nocích?
Nebo to nejste Vy, jen shoda nicků?
26. 03. 2010 | 07:13

Pepa Řepa napsal(a):

BILDERBERGs
Pár poznámek. Jestli myslíte film, kdy je Douglas obviněn ze sexobrěžování, tak si nejsem jist, zda to byla Demi Moore, ale to je jedno.

Dámy typu Chytilové či Sommerové mají mé sympatie. Prosadily se vlastním nadáním, pílí, bez kvo kvo kvót.
Mnohdy za to platí svým osobním životem.

Profesionální "Džendrtety" jsou o něčem jiném. Umějí jen rovnat pohlaví, tu virtuálně, tu skutečně, pořád se dožadují kvót na cosi, co jim připadá zajímavé, nezajímavé vytěsní. Vystudovaly naprosto zbytečný obor, nejsou to dámy, mnohdy ani ženy, spíše nešťastní brojleři vyžasdující pravidelný přísun zrní ze státního rozpočtu.

Nač otevírat brojlerovi dveře, nosit mu květiny či říkat, jak mu to sluší?
26. 03. 2010 | 07:52

Amen. napsal(a):

Dobrý den,

ve věci ideologie multikulturalismu ve vztahu nejen k ženské otázce exportuji tento odkaz: http://pravdaoislamu.cz/ind...
S pozdravem a přáním hezkého dne,

JH.

+++
26. 03. 2010 | 08:00

Kolovrátek napsal(a):

...20 let situace Česka po revoluci "Jak pič....é bijem o mříže"...
26. 03. 2010 | 10:07

Dick napsal(a):

Fascinující článek. I já občas pracoval v dámském kolektivu a vše, co zde bylo sepsáno, potvrzuji. Jedna žena je klenot, poklad, zlato. Vyhrál svůj život, kdo potkal dobrou manželku! Ale kolektiv žen - mnohahlavá hydra, těsně semknutá, bez úsměvů a citů. Dovnitř intrika, navenek kruhová obrana.
26. 03. 2010 | 11:49

Dick napsal(a):

Nastává čas, kdy nás naše gendrově vyrovnané Xeny a Amazonky budou bránit proti dorážejícím musulmanským hordám. Kdeže kníže Sobiesky nebo Karel Veliký!
26. 03. 2010 | 11:50

vlk napsal(a):

rumíku
každý holt soudí podle sebe , viď ? ,-)))

Pozdravuj cajse. A řekni mu ať někdy zaskočí,. že bez něj jsi tu vystaven posměchu..

Pepa Řepa
ta mrcha v filmu byla skutečně DM
26. 03. 2010 | 13:08

buldatra napsal(a):

Vzhledem k tomu, že se u nás chystají babské hody a krojovaných bab, které tu beztak vládnou železnou rukou, bude plná vesnice, připadá mi práce výše přetřásané bojovnice Jachanové Doleželové jako činnost člena spolku sypejte ptáčkům.
Tedy jako činnost zcela nevinná, zanedbatelná, nezasluhující si zvýšené pozornosti. I když kuriózní, to zas jo.

Zejména to studium pohlaví, které provádí pro tu organizaci.
Zajímalo by mě, jak to studium provádí v praxi a jaké pomůcky používá(například pomůcky pro odchyt exemplářů, zda-li používá mějaká měřidla a vážidla a jaká, používá-li gumové nebo latexové rukavice by vyloučila možný přenos např. ptačí chřipky, jaká anestetika k uklidnění, potažmo uspání respondenta-zkoumaného jedince, atd. etc.).

Jen pro objasnění, na babských hodech, baby u nás uspávají nic netušící vzorky, které si vybraly k dalšímu zpracování a prozkoumání, slivovicí, či jiným nápojem s podobnými katastrofálními účinky.
A to nepracují pro žádnou organisaci, doufám.
26. 03. 2010 | 14:29

Pepa Řepa napsal(a):

To buldatra
možná by bylo vhodné údajných 19 či 29 (teď nevím) džendrtetických organizací sloučit do jednoho Ústavu pro studium a rovnání pohlaví.
Ellena je asi naložená v kosmeťáku nebo u holiče.
26. 03. 2010 | 14:57

Elena napsal(a):

Ahoj Pepa Řepa,
dnes som nejaka bez nalady, neviem , asi na mňa doljahlo járné počasie alebo čo?
ale čitala som v práci trochu, že si dnes nabliskaný v novučkých teplačkoch, aj radiovečku si nezabudol, davaj bacha aby sa ty neprepalil v nej mozok, maš na to nabeh, lebo ja voroshilov nie som, možeš mi pripisať na účet všličo len nie voroshilova, ten je dobrý chlapec, na 8 marca mi poslal krasnu pohľadničku , pozdravil ma pekne ku medzinarodnému ženskému dňu, šak on je janteman , ma šľachtické spôsoby

ku kosmetičke nechodim, manikuru, pedikuru , všetko si viem spraviť sama,

..... až na jedno....
26. 03. 2010 | 15:20

Elena napsal(a):

vieš Pepo,
vkuse počuvam túto pesničku:

https://www.youtube.com/watc...

je to v mojom rodnom jazyku, na ktorý som už celkom zabudla, aj nekedy ked mi matka vola tak ja jej nerozumjem a hovorim jej prejdi na ruštunu, lebo ty nič nerozumjem ona sa urazi , že ako je to možne, neviem, chapeš Pepo neviem?

ja nad touto pecničkou normalne bulikam= plačem, nekedy tak sa dokažem do všetkého vcítiť že až to ukrutne bolí, asi som masoxistka, vonku je pekne, slniečko, šak chod do zahradky, na terasu na slniečko a tak na prechadzku, ja nič, som sa prilepila k PC a počuva, a počuvam a smrkam a smrkam,

inač som tiež v teplačkoch, prišla som z mesta som sa navlekla do teplakoch .. . :))))))
26. 03. 2010 | 15:29

Elisabeth napsal(a):

ziram kam az dokazou diskutujici a pan Tomsky
zajit, pri cteni blogu a clanku o tom, co si v Nemecku Telkom rozhodl.

Telekom se proste rozhodl, ze chce do peti let vice zen v managementu. Tak to je jejich vec.

Proc by to nemohl nekdo povazovat za pozitivni.Ja to za pozitivni urcite povazuji.
Kdyz chce Telekom vice profitovat na trhu je to jehoopravo a je taky jeho prvo jakou metodu zvoli.
Oni mu totiz statistiky davaji za pravdu. Tam kde pracuje vice zen, se firmam dari. Dari tedy lepe nez s tim prevazne muzskym nebo "stopro" muzskym koektivem v hornich patrech.
Pan Tomsky jako mysogin se tu opira do dalsich zen, ktere to jen zprostedkovaly ceskemu tisku.
Pan Tomsky se timto zaradil mezi vymirajici dynosaury.
26. 03. 2010 | 15:56

Pepa Řepa napsal(a):

To Elena
hezký poetický, nevěděl jsem, že jste Srbka (pokud to ovšem srbština je). Všechno to balkánský co jsem slyšel je o smutku, jakpak by taky ne, po takový historii.

Nebulikajte vozmite vreckovku.
26. 03. 2010 | 16:24

Pepa Řepa napsal(a):

26. 03. 2010 | 16:34

Pepa Řepa napsal(a):

26. 03. 2010 | 16:36

Pepa Řepa napsal(a):

26. 03. 2010 | 16:39

Pepa Řepa napsal(a):

A vůbec, už nebulte a pusťte si něco o naději.
https://www.youtube.com/watc...
26. 03. 2010 | 16:46

Pepa Řepa napsal(a):

26. 03. 2010 | 16:48

buldatra napsal(a):

Vždy, když slyším Srbsko, dostanu chuť na čevabčiči.

Jsou v Srbsku taky džendrtety?
Anebo tam mají jen normální ženský?
26. 03. 2010 | 16:57

Elena napsal(a):

dík Pepo , za pesničky, moc pekné,

ale aby nedošlo k nedorozumeniu:

to jedno čo si neviem sama spraviť, tak to si neviem sama nafarbiť vlasy,

inač pesničky sú moc krásne.
26. 03. 2010 | 17:18

vlk napsal(a):

Pepa Řepa
Miss Elen j e myslím Ruska.. Nikoli Srbka. Ale nebudu dál kibicovat.
Jdu najít nějaký blog kde budu moci natřást peří modré squadře..
26. 03. 2010 | 17:33

vlk napsal(a):

Jo Pepo , než vypadnu definitivně.. co takhle ještě nějakýho Frankie boye... ale nechci radit...
Už jsem pryč!
26. 03. 2010 | 17:36

++++ napsal(a):

Repa + Buldatra

pisnicka z odkazu Eleny /26.03.2010 15:29:22/

je v bulharstine
26. 03. 2010 | 18:47

Pepa Řepa napsal(a):

Asi jo.V nějakým filmu jsem slyšel podobné makedonské písně.
Proto možná ty proruské sympatie. S Turkem za zády se lehce nežilo.
27. 03. 2010 | 10:32

Elena napsal(a):

Ahoj Pepa Řepa,

maš pravdu, mojí predkovia pochadzaju nekde blizko rodiska Alexandra Macedonského, nechcem o tom pisať, nechcem byť v centre pozornosťi, nie to dôležite,

mojí predkovia a moja rodina už vyše 300 rokov žije na pobrežii černého mora , ale uplne z ínej strany , v ínej krajine, preto sú tie sympatie k Russku, ta zem je súčasťou južného Russka, momentalne je Ukrajinou, tak vidiš Pepo, ako je to všetko namnoho zložitejšie neželi na prvý pohľad sa zda , tak mal by chapať, prečo som Russka, Ukrajinka, Bulharka, Židovka a teraz aj Slovenka!

Majte sa všetci veľmi pekne, opatrujte sa a snažte sa pochopiť mňa aj pána Stejskala, že duša človeka je rozmanita a jej príslušnosť neda sa určiť s ístotou a presnosťou, vonkoncom jednoznačne konštatovať!
27. 03. 2010 | 17:27

replica tag heuer napsal(a):

Whoa! I am looking forward for the next updates of your awesome worship.
30. 03. 2010 | 10:59

replica tag heuer napsal(a):

Easy come, easy go.
31. 03. 2010 | 05:08

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Aktuálně.cz Blog · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartošová Ela · Bavlšíková Adéla · Bečková Kateřina · Bednář Vojtěch · Bělobrádek Pavel · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Blažek Kamil · Bobek Miroslav · Boehmová Tereza · Brenna Yngvar · Bureš Radim · Bůžek Lukáš · Byčkov Semjon C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Davis Magdalena · Dienstbier Jiří · Dlabajová Martina · Dolejš Jiří · Dostál Ondřej · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořák Jan · Dvořák Petr · Dvořáková Vladimíra F Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Fendrych Martin · Fiala Petr · Fibigerová Markéta · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gargulák Karel · Geislerová Ester · Girsa Václav · Glanc Tomáš · Gregorová Markéta · Groman Martin H Hála Martin · Halík Tomáš · Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hapala Jiří · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holmerová Iva · Honzák Radkin · Horáková Adéla · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hradilková Jana · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hülle Tomáš · Hušek Radek · Hvížďala Karel CH Charanzová Dita · Chlup Radek · Chromý Heřman · Chýla Jiří · Chytil Ondřej J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jelínková Michaela Mlíčková · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karlický Josef · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Pavel · Klíma Vít · Klimeš David · Kňapová Kateřina · Kohoutová Růžena · Kolaja Marcel · Kolářová Marie · Kolínská Petra · Kolovratník Martin · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Koutská Petra Schwarz · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kučerová Karolína · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kupka Martin · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Maláčová Jana · Málková Ivana · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Mittner Jiří · Mrkvička Jan · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Návrat Petr · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Nouzová Pavlína · Nováčková Jana · Novák Aleš · Novotný Martin · Novotný Vít O Obluk Karel · Oláh Michal · Ouhel Tomáš · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Pavel Petr · Pavelka Zdenko · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Peksa Mikuláš · Pelda Zdeněk · Petrák Milán · Petříček Tomáš · Pfeffer Vladimír · Pfeiler Tomáš · Pilip Ivan · Pitek Daniel · Pixová Michaela · Plaček Jan · Podzimek Jan · Pohled zblízka · Polách Kamil · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rakušan Vít · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Reiner Martin · Richterová Olga · Robejšek Petr · Rydzyk Pavel · Rychlík Jan Ř Řebíková Barbora · Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schneider Ondřej · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobíšek Pavel · Sokačová Linda · Soukal Josef · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Strmiska Jan · Stulík David · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Sýkora Filip · Syrovátka Jonáš Š Šebek Tomáš · Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špalková Veronika Krátká · Špinka Filip · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Táborský Adam · Telička Pavel · Titěrová Kristýna · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomek Prokop · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Tůma Petr · Turek Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Václav Petr · Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Vavruška Dalibor · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Vhrsti · Vích Tomáš · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojtěch Adam · Vojtková Michaela Trtíková · Výborný Marek · Vyskočil František W Walek Czeslaw · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zima Tomáš · Zlatuška Jiří Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy