Konečně! Vítejte v eurozóně!

29. 04. 2010 | 10:28
Přečteno 8046 krát
Teď už víme, že odvrátit řecký bankrot bude přinejmenším třikrát dražší, než se původně předpokládalo (konzervativní odhady mluví o 120 miliardách eur), a to ještě za nerealistického předpokladu, že se pomoci Řecká zúčastní všechny i těžce zadlužené státy eurozóny, které by se musely okamžitě zhroutit.

Téměř dvacet let varovali ekonomové všech stran, že hluboký příkop mezi nerovným hospodářským vývojem v Předalpí a v Zaalpí nelze překlenout vynálezem společné ideologické měny. I eurofederalisté mezi ekonomy neměli pochyb, že jenom přísná centrální euroekonomická vláda může sanovat chudé regióny, aniž by došlo k inflaci úředníků, platů, dluhopisů a spekulativních bublin. Marně. Na tu ještě totiž evropské národy neměli žaludek. A tak idealismus Nové Evropy zvítězil nad realitou a poměrně nevelká světová recese teď smete umělou konstrukci falešných peněz. Za idealismus se tvrdě platí, ale konec eura bude snad nakonec i velká příležitost zvrátit integrační proces v unii a začít žít v klidu v evropském hospodářském prostoru.

Pro nechápavce, popletené idealisty a placené činovníky unie snad naposled! Je hezké, že jste měli vizi, že jste se zamilovali do představy, jak nebudeme muset v cizině měnit peníze, jak se zbavíme odporných veksláků, jak budou všechny transakce a ceny zboží ve stejném pěkně číselně srovnatelném poměru a obchod v eurozóně už nebude závislý na nepředvídatelných odporně kapitalistických výkyvech kurzu. Chápu. Také jsem měl kdysi idealistickou tchyni, která rozuměla ekonomii, jako koza petrželi a zamilovala se do marxistické nadhodnoty. Euro je jako čirá dokonalá představa nepochybně pěkná věc.

Jenomže každá solidní valuta odráží také ekonomickou výkonnost hospodářství (jakýsi koeficient platební bilance, běžného účtu a státního dluhu) a protože existuje v Evropě hluboká hospodářská nevyrovnanost, tak je společná měna velkým neštěstím. Její hodnota (úrokové míry a mezinárodní kurz) je buď v jedné části zóny podhodnocená nebo nadhodnocená a nemá jednotící charakter, naopak, trhy silně pokřivuje a nerovný vývoj neustále posiluje. Příliš laciné peníze způsobily falešnou konjunkturu ve Španělsku a Irsku a tím i stavební boom a hypoteční bublinu. Laciné peníze korumpují nejen spotřebitele (soukromé úvěry), ale i sociální vlády k větší zadluženosti. Příliš drahé peníze (případ dnešní Francie) zase ničí export a turistiku.

Chtít aby dnes zaalpské země dobrovolně vyrovnaly astronomické dluhy svých jižních sousedů je vpodstatě návod k politické sebevraždě, neb stále platí, že bližší košile než kabát a politici jsou stále ještě závislí na domácích voličích. Nějaký čas se o takovou politiku budou nepochybně ze špatně pochopeného euroidealismu a oligarchického kamarádství pokoušet. Vždyť tomu zasvětili celý svůj politický život a unie vytvořila tisíce propagandistických nadací a ve všech státech má své činovmíky. Máme však zaplaťpámbu stále demokracii. V Německu, které má zaplatit nejvíc, se veřejná podpora Řecku zhroutila (60 % proti) a z eurozóny chce už vystoupit každý pátý Němec. Politici, kteří nedávno vyhráli volby, v čele s premiérkou začínají být nepopulární a lidové naděje se upínají k ústavnímu soudu. Budeme muset dlouho čekat na novou generaci politiků nebo dojde k rozpadu dnešní německé eurofederalistické vládní koalice? Nevíme. Jedno je však jisté. Válka jihu a severu Evropy sice nenastane, ale Seveřané za jih platit nechtějí a zadlužení hrdí jižané nehodlají žít v německém protektorátu.

A tak je jen otázkou času, kdy pro záchranu unie bude nutné euro zlikvidovat. Ekonomie má své zákony, je jako příroda, a když se znásilňuje, začne se mstít. A to je dobře. Můžeme to nazvat Prozřetelností.

Pro časopis Týždeň

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

hoven napsal(a):

100% souhlas, akorát si dovolím tvrdit, že eurofederalisté to stále nechápou. kde je ted maoista zaorálek, který před pár lety vyřvával , že Klaus je fašista, když zpochybnuje euro??? proč ted tyhle fanatici zalezli do svých kanálů????
29. 04. 2010 | 10:48

Carlos V. napsal(a):

To je ale nepekne prirovnani. Teorie nadhodnoty je ekonomicky mnohem podlozenejsi, nez teorie EURa.

Teorie nadhodnoty vychazi vlastne z kalkulacniho vzorce, bez ktereho se neobejde zadna firma. Ovsem, nektere dalsi vyvody jsou neplatne ci neaplikovatelne.

Oproti tomu zavedeni jednotne meny bez jednoho vedeni ekonomiky - tedy rizeni vydaju i prijmu - je systemovy nesmysl. EURO by fungovalo ve Spojenych statech evropskych, soucasna aplikace nemuze dlouhodobe fungovat.
29. 04. 2010 | 10:49

jarpor napsal(a):

Pane Tomský,

to si to schytáte, to zde bude zase řev ideologických zastánců eura...
neboť jste napsal naprosto přesně k politickému projektu jednotné evropské měny :

"Ekonomie má své zákony, je jako příroda, a když se znásilňuje, začne se mstít."

Jako vždy - trefa do desítky a to nejen výše uvedenou citací, ale i "pojednáním" o solidní valutě ....

Hezký den
29. 04. 2010 | 10:56

Miloš napsal(a):

Akorát mi není jasné, jak funguje US dolar. Vždyť rozdíl mezi NY nebo Kalifornií na jedné straně a Arkansasem na druhé je také velký.
29. 04. 2010 | 11:06

Tydýt napsal(a):

Spojené státy jsou unie se vším všudy, federace. Evropská unie je hybrid.
29. 04. 2010 | 11:08

Matrix napsal(a):

No pokus německý ÚS rozhodne dle Lisabonské smlouvy je Řecko kaput.
http://ekonomika.idnes.cz/e...
29. 04. 2010 | 11:08

JAHA napsal(a):

Bude to vyznievat snad ako vytahovanie sa, ale. Svojho casu sme (nielen) s manzelkou mali rozdielne (slabe slovo!) nazory na to, ci ulozit nejake peniaze v dolaroch, ci v eurach. (To este Slovensko malo Sk). Nakoniec sme ulozili v dolaroch. Kratko na to sa dolar zacal oslabovat a euro posilnovat. To bolo vycitiek. Darmo som predostrel mnozstvo analyz o urcitom 7-8 rocnom cykle dolara vyplyvajuceho z jednoduchej veci. Urcite, povedzme financne zoskupenie, poziciava vladam peniaze na prefinancovanie dlhov. Vtedy ma dolar urcitu hodnotu voci ostatnym svetovym menam. Po 7-8 rokoch, ked maju prist splatky, ma dolar podstatne inu hodnotu, samozrejme vyhodnu pre veritela, nie dlznika. Takze celu krizu je potrebne vidiet i z toho uhla pohladu.
29. 04. 2010 | 11:15

alarm napsal(a):

Už před léty říkal Václav Havel, věčný disident a syn světa, že vše špatné má na svědomí mafiánský kapitalizmus. A přiblblíci typu K.Hvížďali tomu opravdu věří. Jak to pane Tomský, tvrdíte něco, co on nemohl vědet. Viz:Téměř dvacet let varovali ekonomové všech stran, že hluboký příkop mezi nerovným hospodářským vývojem v Předalpí a v Zaalpí nelze překlenout vynálezem společné ideologické měny. Syn světa je přece pravdivý vizionář.
29. 04. 2010 | 11:18

Petr napsal(a):

Vážený pane Tomský, prosím, pište o něčem, čemu rozumíte, neuděláte si tak mezi odborníky ostudu. Nepište, ale o nakladatelském řemesle, tomu rozumíte asi tolik jako ekonomii, nebo si již nevzpomínáte na ztráty v desítkách milionů, které po vás ve VŠECH nakladatelství zůstaly? Mohl byste psát třeba O POLITICKÉ KORUPCI, PROTEKCIONALISMU, které jste se účastnil jako prominent těch největších grázlů z ODS (jako volič ODS, to o to více odsuzuji). Děkuji vám a těším se na vaše další články!
29. 04. 2010 | 11:29

Čochtan napsal(a):

Všechno je to následek pitomého rozjásaného rovnostářství, které tvrdí, že všichni lidi jsou stejně dobří, stejěn kvalitní, stejně inteligentní, stejně pracovití, a že tato rovnostářská pitomost platí i pro národy.
29. 04. 2010 | 11:31

Taoiseach napsal(a):

Alexander Tomský

Jenom klid, pane Tomský, my euro nemáme takže jsme za vodou, jak vtipně tvrdí slovutný profesor v rozhovoru pro FAZ:

http://www.klaus.cz/clanky/...

"Die wirkliche Ursache der Tragödie ist nicht die rationale oder irrationale Wirtschaftspolitik in Griechenland, es ist der Euro, der diese Tragödie bewirkt ... Griechenland brauchte eine Abwertung von etwa vierzig Prozent, aber die Drachme gibt es leider nicht mehr."

Takže klid - zasekneme sekeru jako Řecko, devalvujeme korunu o 40 % a jedeme dál močálem černým kolem bílých skal. Ještěže máme tak geniální oekonomy!
29. 04. 2010 | 11:33

ZaZu napsal(a):

Je jedno přísloví: "po bitvě je každý generálem" a pan Tomský , kterého mám jinak docela rád, tady prezentuje britské konzervativní pohledy na věc (on však byl vždy euroskeptik, to uznávám). Jenže, co udělala Británie pro větší dynamiku Evropy. NIC. Je na tom, z makroekonomického pohledu, Británie zas tak dobře. NENÍ. Atd., atd. Málo platné, ekonomie úzce souvisí s politikou a v demokracii pak s vůlí lidu. A pokud lidé zvednou ruku pro něco, aniž domyslí důsledky svého rozhonutí, pak je vystaráno. A protože rozhoduje většina, pak populisti mají velkou šanci. A tak, ještě před pár měsíci byla móda Euro, nyní je to věc hnusná až štítivá. Ale vysvětlil někdo "masám" jak vratká je pozice naší koruny. Asi by lidem zatrnulo. Celkem otevřeně se říká, že Řecku hodně půjčovaly evropské banky. A komu patří české banky. A kdo vlastně bude většinou sanovat ty řecké dluhy (a nejen řecké).
29. 04. 2010 | 11:40

Dalimír napsal(a):

Dobrý den všichni ! Pane Tomský výborně napsané ,jste prozíravý člověk ne jako ti zabedněnci v BRUSELU ! Ale ti jsou spíše vychytralí a dokáží EU náramně využívat ve svůj prospěch ! Astronomické platy atd. Opravdu nevím v které makovici se tenhle nápad zrodil založit EU ! To byli pěkní vykukové ! Nejhorší je to že spousta lidí i u nás tomuhle bludu věří ! Tohle nebude nikdy ekonomicky fungovat ! Kdo s ekonomů se sdravým rozumem tomu může věřit že tenhle spolek má budoucnost ? At se mi přihlásí , já mu to vysvětlím!!! Dal.@
29. 04. 2010 | 11:49

skeptický napsal(a):

On totiž přivést Evropu na buben se zdá býti záměr.

Nedávno tu byl nějaký politik ekonom z Mexika,který radil okamžitě přejít na Euro bez ohledu na Řecko.

Nepřekvapí mne,když to dostaneme příkazem,abychom vyjádřili solidaritu,a na Euro letos přejdeme.Určitě nám to dobře zdůvodní,a bude se slavit.

Proto tak toužili po společné měně,a brali každého.Dá se to totiž spláchnout najednou.
29. 04. 2010 | 11:51

Dalimír napsal(a):

Pane ČOCHTAN napsal jste to přesně jak to je ! Není třeba komentář! D.@
29. 04. 2010 | 11:53

alesdrobek napsal(a):

Pan Tomský a ekonomie - kozel a petržel.
29. 04. 2010 | 12:01

Targus napsal(a):

To Alexander Tomský:

Sašo náš milený, kdypak spácháme stejnou filipiku proti US dolárku?
Když se mrknem na obří americký schodek a tempo zadlužování, to vše v plné režii centrální banky, je to na infarkt.
29. 04. 2010 | 12:09

and lesotho napsal(a):

V Čechách se vždy (viz. Tomský) a po roce 1970 výhradně noví intelektuálové diskutovali o oněch nepodstatných maličkostech a podstatné jim unikalo...Postoj pana Tomského je dobře známý, nic mimo plků neprodukuje, pouze komentuje,nemůže tedy nic zkazit a nakonec vždy může říct, že si to taky myslel anebo to předvídal, nebo že si to mysleil ale napsal jínak aby provokoval, popř. že za to může někdo zcela jiný....Opravdu ubohé kecy. Pomalu v záplavě antivropanství a pomluvy všeho spojeného s EU, protiněmeckých nálad a "huráčešstvím" začíná soudruhům unikat skutečnost, že nejen Německo snižuje míru nezaměstnanosti a hospodářství se pomalu ozdravuje. Kdo si ovšem vzpomene na německou vnitřní solidaritu, programy pro zachování konkurenceschopnosti, zaměstnanosti atp., která zde, v této nebohé zemičce, byla před pár měsíci komentována jako nesmyslná (viz. šrotovné) a komická. Rozpadajícíc se funkčnost "Česka" jako státu je zřejmá, pomalu nic nefunguje: policie, úřady. Česká kultura, milý Tomský, nikoho než většinového Čecha nezajímá...Vaše názory spojené se zvláštními proruskými instituty také ne. A tak si zemička kráčí vstříc východním mrazivýcm větrům. Ovšem, veřejné mínění vytvářejí Tomští, Zelenkové, Klausové, Topolonákové s Bémy...a horda normalizačních novinářů. V záplavě drobností se utopí každý, zjevně se v záplavě postnormalizačních drobností v Čechách utopila možnost stát se vyspělou zemí. Pan Tomský nenabízí čestné řešení, nenabízí analýzu, on prostě pomlouvá...a pocit ironizující intelektuální nadřazenosti je pouze maskou jeho občanské zbabělosti a konformity. Pokud víme, tak Česko se neubírá jiným směrem než Řecko s tím rozdíle, že doufá v teplou náruč Medvěda, i za pomoci Tomských.
29. 04. 2010 | 12:13

siven napsal(a):

"Téměř dvacet let varovali ekonomové všech stran, že hluboký příkop mezi nerovným hospodářským vývojem v Předalpí a v Zaalpí nelze překlenout vynálezem společné ideologické měny."

Politolog a nakladatel píše o ekonomickém tématu. Co mi to jen připomíná?
29. 04. 2010 | 12:13

jarpor napsal(a):

Pane Drobku,

místo "výkřiku" by Vám daleko více slušela replika, konkrétní agrumenty, kde v textu blogu je autor "kozlem".
Bohužel... na člověka Vašeho formátu ( bez ironie !), jehož názory stojí za to číst ... jste mne zklamal.

Hezký den
29. 04. 2010 | 12:13

JF napsal(a):

pan Tomský:

Život je radost!!!

ps: odpoveď pro Vás pod panem Hvížďalou.

ps: "swarming it"
29. 04. 2010 | 12:15

hoven napsal(a):

mam řešení, at dají dohromady hlavy ekonomičtí experti čssd mládek, jirka havel a slaveček sobotka a vymyslí, jak z toho ven...................to byl vtip
29. 04. 2010 | 12:17

Targus napsal(a):

To Čochtan:

Jistě máte pravdu, nikoliv však v tomto případě.
V tomto případě bych to viděl na učebnicový případ autobusu s počtem pasažérů rovným počtu členů EU, přičemž každý z těchto pasažérů je vybaven svým volantem,plynovým a brzdovým pedálem.
Jeden autobus prostě musí mít jednoho řidiče, to jest jednu centrální banku a jednoho průvodčího, to jest jednu důslednou a hlavně nezávislou kontrolu pro rozpočtovou disciplinovanost jednolivých vlád. Jinak jeho jízda neskončí dobře.
29. 04. 2010 | 12:26

jarpor napsal(a):

siven

"Co mi to jen připomíná?"

Mě jednu pravdu, že i neodborník postřehne něco, může mít a na to něco presentovat názor, který odborníci, zahledění do odbornosti, nepostřehnou, nedokáží vnímat, natož aby "o takové blbosti" byli schopni cokoliv říci...

Bacha na sluníčko, když "peče" na hlavu....

Hezký den
29. 04. 2010 | 12:26

JF napsal(a):

pan Tomský:

pořád to bylo dobře a nakonec taková hrubka ;---

"Ekonomie má své zákony, je jako příroda, a když se znásilňuje, začne se mstít. A to je dobře. Můžeme to nazvat Prozřetelností.
"

Nesouhlasím!

Všechno má své zákony ... tak proč by jste to chtěl pojmenovávat ... no řekněte není to legrace ;-))) Pane Prozřetelnosti ;-)))

Život má být radost!!!

ps: "States tarps" ... lze to přečíst, porozumět a uvědomit si, pane Tomský ???

Zpátky na zem!!! (jenom rada)
29. 04. 2010 | 12:31

Al Jouda napsal(a):

Teď by byla příležitost dotlačit Řecko k tomu, aby nám prodalo nějaký menší ostrov !
29. 04. 2010 | 12:34

Alois Podhajsky napsal(a):

''od roku 1983 profesor sovětologie" i.e. šaman s momentální self-překvalifikací, to ale nic nemění na tom jak scestné byly jeho názory jako "sovětologa-šamanisty." Obyč. talking head, která se živí tlacháním. Z těhle person mají v civilisovaném světě dávno jen sradu a u TV automaticky vypínají zvuk.
29. 04. 2010 | 12:34

JF napsal(a):

Alois Podhajsky:

... souhlas! ... ono i bez zvuku je to sranda ... ;-)))

zdravím!
29. 04. 2010 | 12:37

takyčtenář napsal(a):

...naprosto trefný článek pane Tomský...Řecko to je jen začátek...bude hůř...
29. 04. 2010 | 12:42

Tencokida Hnuj napsal(a):

"Došlo mi, že prorokové byli jako mí otcové, od nichž jsem očekával odpovědi na otázky života a lidského osudu. Potřeboval jsem mít jistotu a oni mi s výrazem, že poslouchají mé příkazy, vkládali do úst předpisy a zákazy, na které jsem ani nepomyslel. Mým jménem zabíjeli a nechávali se zabíjet. Když jsem chtěl dospět, musel jsem je požádat o svolení. Jednoho rána jsem odešel z domova, rozhodnut, že si půjdu svou vlastní cestou.
Bez proroků a emisarů mi svět připadal strašně velký."

(Bůh)
/F.Ferrucci : Stvoření/
29. 04. 2010 | 12:44

jaryn napsal(a):

Čochtane,

dej Bože, aby se mírumilovnou cestou odebrali všichni ideologičtí eurovůdci světlých zítřků do nejhlubších prdelí! Ano, přesně tam. A nebo rovnou za katr, kam patří. Doufám, že je budou střelhbitě následovat všichni ti multikulturalisté a političtí korektníci, ty hnisavé vředy cizopasící na živé a zdravé tkáni přirozeně se vyvíjejícího společenského organismu.
Dej Bože!!!
29. 04. 2010 | 12:46

Vico napsal(a):

Odbornou reakci na názor "kozla zahradníka" nechám fundovanějším./Tak jako neznamená, že když je někdo paranoidní psychopat, že po něm nejdou, tak i kozel někdy může vypěstovat petržel :-)

Mne spíš zaujala ta radostně pištivá forma sdělení brzkého rozvratu.

Budu "virální" : Autor tak trochu navozuje představu smějícího se vepře, který se zadostiučiněním kvíká na poděšená zvířátka: Vidíte, že jsem měl pravdu, když jsem říkal, že mně nakonec zaříznou!!

To je ta příslovečná prasečí radost.
29. 04. 2010 | 12:49

quirkier followed napsal(a):

Vico:

má poklona ;-)

Pozor, jen můj názor ... ale líbilo se mi to. (a nebrat osobně ;-)

zdravím

ps: pro zajímavost klíčová slova "quirkier followed" - nenechat se upoutat výstřednostmi ??? ... možná ... je to ale legrace ;-)))
29. 04. 2010 | 12:56

siven napsal(a):

jarpor - "...natož aby "o takové blbosti" byli schopni cokoliv říci".

Odborníci se spíše poznají tím, že ty blbosti - nepíší.

A neodborníci, kteří mají něco do sebe, své názory presentují trochu jinak.

Jistě např. tušíte, čeho konkrétního se varují. Jste moudrý a chápavý muž, a proto vám napovídat nemusím.
29. 04. 2010 | 12:57

have nabbing napsal(a):

quirkier followed = JF ;-)

ps: dílko náhody ??? nebo ne ;o(() ... nebudu si to brát osobně ... ;-)))
29. 04. 2010 | 12:58

JF napsal(a):

have nabbing = také JF ;-))

ps: čas na oběd ...
29. 04. 2010 | 12:59

herman napsal(a):

ad lesotho

Nikoliv
Veřejné mínění dělá veřejnost, čili společnost.
Nemá smysl se vymlouvat na pár komentátorů a novinářů
Ano, Němci mají už dost toho, že mají stále a nejvíc doplácet.
Euro dostane zabrat a s ním banky, které investovaly do řeckých dluhopisů, včetně naší Komerční.
29. 04. 2010 | 13:00

Netomský napsal(a):

Nezdá se mi, že by Finsko nebo
Francie, které mají Euro byly ve větším svrabu než Velká Britanie
nebo Maďarsko, které euro nemají. Za to se mi zdá, že je snadnější rozkolísat menší ekonomiku(byť relativně velkou
(Soros -VB)než eurozónu. Jak znám Němce a Francouze, pokusí se eurozónu zachránit návrhem
striktních pravidel fungování
a návrhem Evropského měnového fondu.
29. 04. 2010 | 13:02

Carlos V. napsal(a):

Tarqus : o tom to je.

Aby EURO fungovalo, musi existovat Spojene staty evropske s centralni vladou, rozpoctem, socialnim pravem, danemi.

Jinak dlouhodobe fungovat nebude.

Cely pokus s EURem byl bud :
- diletantsky radobyekonomicky pokus
- politicka huraakce
- cileny krok ke krizi, z niz je jednim z vychodisek priblizeni se Spojenym statum evropskym.

Je-li vule k SSE, pak jsou resenim. O teto vuli pochybuji, pravdepodobnejsi je rozpad soucanseho EURA.
29. 04. 2010 | 13:09

občan USA napsal(a):

Větší problém než Euro je v EU
a USA nevyváženost obchodu, zejména s Čínou.
Otázkou je,jestli problém
eura nevyvolala snaha obchodní
velmoci dneška- Číny,a producentů ropy o diversifikaci měny u svých pohledávek vůči Evropě a USA. Pokud by k tomu
došlo, propadl by se velmi významně dollar.
29. 04. 2010 | 13:13

Kajícník slovem Božím osvícený napsal(a):

Není nad to, počíst si pojednání
fundovaného teologa o ekonomickém fundamentu eurozóny!
Chvála buďiž vzdána Prozřetelnosti za vše, co učinila k tomu, by se Keston College stala světoznámým zřídlem národohospodářských autorit hvězdné velikosti samotného Alexandra Tomského, z Boží Milosti....
29. 04. 2010 | 13:16

Rumcajs napsal(a):

Ze Řáholce hřmí potlesk ve stoje, pane Tomský !
Né, že bych měl radost,že euro jde do kytek, ale zdravý rozum říká, že euro nemá šanci a zdravý rozum je lépe poslouchat, než se držet těch, co létaj v oblacích. Jo ,každé přehnané přerozdělování vede k záhubě. Půlka přestává dělat proto, že se ji to nevyplatí a druhá půlka proto, že je živena tou první.

Tož jak tohle může skončit ?

P.S.
Ale nezoufejme. Volby nanečisto ve školách ukázali, že ČSSD je mezi vzdělanými lidmi populární, jako ježek v prdeli. To je dobrý signál do budoucna.
29. 04. 2010 | 13:25

Taoiseach napsal(a):

Netomský

Naprostý souhlas, vystihl jste to.
29. 04. 2010 | 13:49

Čochtan napsal(a):

Jak na tom Euro je, můžete vidět z faktu, že od Velikonoc se zvýšila cena 1 kg zlata o cca. 900 Euro.
Cena stříbra (1 unce Wiener Philharmoniker) stoupla z 14,90 na 16,40 Euro.

Lidi ztrácí důvěru.
29. 04. 2010 | 13:50

David Kalhous napsal(a):

A jak to, ze dolar funguje, i kdzy rozdily mezi jendotlivymi americkymi staty jsou podobne propastne, jako rozdily mezi Reckem a Nemeckem? Problem je spise v tom, ze dosud nevznikly Spojene staty evropske.
29. 04. 2010 | 13:51

Čochtan napsal(a):

Nebylo by možné, aby Řecko dalo do zástavy za své půjčky své (neobydlené) ostrovy ? Pak by stoupla jeho důvěryhodnost.
29. 04. 2010 | 13:53

mb napsal(a):

hoven ... nejsou v kanálech, možná v defenzivě ... nemam prehled ale cosi jako apologetiku napsal sedlacek ?

prij. den .....
29. 04. 2010 | 13:58

Taoiseach napsal(a):

jarpor

"místo 'výkřiku' by Vám daleko více slušela replika, konkrétní agrumenty,..."
Což ovšem platí i pro Vás.

S chutí do toho. Tvrdím, že za "řeckou krizi" může především skutečnost, že Řekové převzali TURECKÉ hospodaření.

- buď se mnou souhlasíte, ale v tom případě jste v konfliktu s panem Tomským, který tvrdí, že za všechno může idea měnové unie
- nebo se mnou nesouhlasíte, ale v tom případě nevystačíte s podporou páně Tomského argumentů a měl byste přesvědčit, že rozsáhlé zadlužování je samo o sobě neškodné.

I já si myslím, že máte na víc než na uznalý potlesk člověku, který si ho nezaslouží.
29. 04. 2010 | 14:00

Michal Macek napsal(a):

ales drobek:

argumenty pane nikoliv invektivy!
29. 04. 2010 | 14:07

Michal Macek napsal(a):

ales drobek:

argumenty pane nikoliv invektivy!
29. 04. 2010 | 14:11

Michal Macek napsal(a):

cochtan:

vzdat se uzemi je fakt ta posledni moznost
29. 04. 2010 | 14:11

Carlos V. napsal(a):

Taoiseach :

Kladete do protikladu dve soucasne pravdy.

Recke hospodarstvi jse zmatecne, nevykonne, socialisticky rozhazovacne a plne korpuce.

Bez Eura byli Rekove schopni situaci ukocirovat devalvaci, tedy sebranim penez obyvatelstvu i podnikum.

S EURem to nejde.

Vinikem je EURO, protoze v stavajici situaci fungovat Nemuze.

Vinikem je Recko, ktere hospodari turecky.

A vinikem jsou staty Eurozony, ktere vzaly Recko do holportu.
29. 04. 2010 | 14:13

alesdrobek napsal(a):

jarpor, Macek - ano, ten můj výkřik měl podobnou argumentační kvalitu jako přirovnání ekonomů, kteří obhajují euro, k páně Tomského marxistické tetě. To přiznávám.

Každopádně své vlastní argumenty jsem už řekl zde: http://blog.aktualne.centru... ,

dále bych se plně podepsal pod nedávnou vynikající obhajobu eura (či spíš obžalobu Řecka) z pera Tomáše Sedláčka, a ještě připravuju článek významného odborníka na mezinárodní měnovou problematiku Bena Steila, kde všechno, co si o téhle věci myslím, zazní potřetí. Takže protiargumentů k Tomskému, Kohoutovi apod. je dost.
29. 04. 2010 | 14:14

Rumcajs napsal(a):

Taoiseach :

Chlapče, nic jsi nepochopil. Euro nemůže za Řecké problémy. To tady ani nikdo netvrdí.

Tady se pouze tvrdí, že řecké problémy se přenášejí eurorozvodama daleko rychleji a zhoubněji, než by tomu bylo v případě, že by Řekové měli drachnu.A taky se tvrdí, že společná měna s rozdílnými ekonomikama nebude fungovat. Přirovnávat to k Americe je nesmysl a proč to je nesmysl, to se tu propíralo už mnohokrát.
29. 04. 2010 | 14:19

vasja napsal(a):

Aleš Drobek.
Ale copa? Socanský práče se zmohlo na pšouk?
Bravo. Zasmrdělo a zmizelo.
29. 04. 2010 | 14:19

Carlos V. napsal(a):

alesdrobek :

naivni predstava, ze Euro nauci Reky hospodarit.....

"Byvali alkoholici" v Recku nebudou rok dva zvracet Antabus. Zvracet budou abstinenti v Nemecku.
29. 04. 2010 | 14:23

Admirál napsal(a):

Zřejmě pravdě bude nejblíž, jako se již dlouhou dobu běžně s odstupem ukazuje, V. Klaus, jenž tvrdí, že euro bude za cenu velkých obětí udrženo.
29. 04. 2010 | 14:24

Marcus Agrippa napsal(a):

V USA mají všechny členské státy stejnou výkonnost?! Pane Tomský, pane Tomský .....
29. 04. 2010 | 14:33

Čochtan napsal(a):

Michal Macek:
pak se musí vzdát jiných věcí: dvojnásobných penzí, 8-týdenní dovolené, odchodu do penze o 10 let dříve než Němci,...
29. 04. 2010 | 14:35

JF napsal(a):

Admirál:

háček je v tom co je to "za cenu velkých obětí"

Pan Klaus se dobře baví ... je to však trochu málo ... něco malinko tomu myslím chybí ... odpovědnost, střídmost, pokora ... nebo jen samá slovíčka ...
29. 04. 2010 | 14:36

alesdrobek napsal(a):

Rumcajsi nemáte pravdu, to přirovnání k dolaru a Americe sedí ve všech relevantních ohledech naprosto dokonale, vždyť takovou Kalifornii dnes sami Američani přirovnávají k Řecku v jednom kuse. Je to totiž podobný problém - stát, který má vlastní rozpočtovou politiku a hospodářská specifika, ale nevlastní měnu, kterou si nemůže libovolně tisknout. I v USA se bouřlivě diskutuje, zda Kalifornii zachránit, nebo nechat zkrachovat. A kalifornská vláda dokonce loni navrhla, že řešením by bylo přijmout vlastní měnu, která by fungovala jako jakási oficiální alternativa k dolaru a ve které by se vyplácely mzdy státních zaměstnanců (tady je vidět, že monetární šarlatánství kvete v časech krize opravdu všude).
29. 04. 2010 | 14:38

vaclavhorejsi napsal(a):

Ano, vsechno zle k necemu dobre - doufam, ze vysledkem tehle recke krize bude Evropska federace, s centralizovanymi zakladnimi funkcemi "superstatu".
Nikomu nebude dovoleno nezodpovedne hospodareni.
Uz aby to bylo...

..
29. 04. 2010 | 14:40

Taoiseach napsal(a):

Carlos V.

"Bez Eura byli Rekove schopni situaci ukocirovat devalvaci, tedy sebranim penez obyvatelstvu i podnikum."

To je, jako každá hypotéza, velmi spekulativní. To, jak se chovají právě teď, rozhodně nesvědčí o tom, že by to byli schopni "ukočírovat" za JAKÝCHKOLI podmínek.
29. 04. 2010 | 14:41

Naštvaný napsal(a):

!"řev ideologických zastánců eura..." píše autor jednoho příspěvku. Ti nejsou. Jsou to nenávistní revolucionáři, násilníci z barikád, neštítící se žádného násilí ať fyzického či verbálního, jako ten revolucionář z pařížských barikád a kmotr středoevropského terorismu, politický školitel našeho zeleného Lišky Hladového a jak se zdá, dnes přítelíček Václava Havla, byť v 68. každý stál na jiné straně barikády. I když dnes už nevím, na které straně Václav Havel stál tenkrát. Rudý Dany dnešní europoslanec Daniel Cohn-Bendit.
29. 04. 2010 | 14:41

jarpor napsal(a):

Taioseach

Myslím, že za mne odpověděl Carlos V. čímž mu tímto děkuji.

Snad jen navíc dodám, že lživé Řecko vlastně nemělo nárok vůbec přejít na společnou měnu - a dnes mu ona měna EURO neumožňuje devalvaci, jež by se při vlastní měně sice projevila snížením bohatství, ale také zlevněním produktů a cen, takže by se stalo atraktivní export, třeba pro turisty, jež by přinesli peníze hoteliérům, službám atd...

Soudím, že jednoduchý pohled - můžou za to JEN Řekové, nebo JEN euro je od základů špatný. Ono jedno nelze oddělit od druhého.

Což nemění nic na mém kladném hodnocení toho, co píše autor, neboť zmiňuje obé - měnu i politiku kolem této měny...

A. Drobek

Fajn... To je jiná káva... Nemám pocit, že by autor vše "svaloval" na euro... O politice stojícím za tímto politickým projektem se zmiňuje dost... a míří naprosto přesně.

Hezký den
29. 04. 2010 | 14:42

Holubář napsal(a):

Rumcajs:
Létat v oblacích je báječné, ale je k tomu třeba mít dost kerosenu....
To je jen vtip. Souhlasím s vámi.
29. 04. 2010 | 14:43

Zvídavý napsal(a):

A vůbec! Jestlipak se už někdo zamyslel nad tím, proč je v ČR tak velké množství občanů řeckého původu?
29. 04. 2010 | 14:44

Taoiseach napsal(a):

Rumcajs

"Chlapče, nic jsi nepochopil."
Jak bych taky mohl - :) .

"A taky se tvrdí, že společná měna s rozdílnými ekonomikama nebude fungovat."
Fajn. Vyhodíme (pardon - vyhodí oni) z eurozóny celou Itálii, která se pak dál rozdělí podle rozdílných ekonomik, nebo vyhodí jen Jih a Ostrovy?
29. 04. 2010 | 14:45

Zvídavý napsal(a):

Taoiseachu: pozdě bycha honiti! Že jsem to dřív nečetl, a vy jste Václava Klause v tom nechali samotného.
29. 04. 2010 | 14:47

Taoiseach napsal(a):

Admirál

"Zřejmě pravdě bude nejblíž ... V. Klaus, jenž tvrdí, že euro bude za cenu velkých obětí udrženo."
Já nejsem profesorem ekonomie, a tak nedokážu účetně oddělit náklady na překonání krize obecně od nákladů na udržení měny. Vy to dokážete?
29. 04. 2010 | 14:50

jarpor napsal(a):

Trochu se mi pomíchala slova

správně :
takže export, stalo by se atraktivní třeba pro turisty, jež by přinesli peníze hoteliérům, službám atd...

Omluva všem...
29. 04. 2010 | 14:51

jarpor napsal(a):

V. Hořejší

No, nevím, jestli Vaše nadšení pro superstát by Vám po vytvoření E-federace rychle nevychladlo...

A Vaše :
Nikomu nebude dovoleno nezodpovedne hospodareni."
při tom, jaké kritéria si ona sama EU dala a jak je sama dodržuje a vymáhá, Jak tedy hospodaří, je úsměvné... Nic víc.

Hezký den
29. 04. 2010 | 15:00

Tencokida Hnuj napsal(a):

Veškeré prognózy a teorie ekonomů se hroutí v momentě , kdy u Goldmanů a Sachsů přepnou algoritmizační skříňku sell/buy či někam zavolají.
Kór když je na druhém konci drátu třeba Maddof.
Ale včera jsem na poklesu eura něco málo vydělal. Takže díky pane Goldman (Sachs ??).

P.S. Ekonomové nejsou schopni správně určit vývoj kurzu jedné samojediné akcie(viz můj návrh na sázku se Sedláčkem a Michlem), ale to co se odehraje na evropském trhu a s evropskou měnou za dva roky, to ví téměř zcela přesně.

Směšné. Ale na druhou stranu zábavné, to uznávám.
Proto mě tyhle blogy baví nejvíc.
29. 04. 2010 | 15:02

Taoiseach napsal(a):

jarpor

"Což nemění nic na mém kladném hodnocení toho, co píše autor, neboť zmiňuje obé - měnu i politiku kolem této měny..." ... "Nemám pocit, že by autor vše "svaloval" na euro... O politice stojícím za tímto politickým projektem se zmiňuje dost..."

Dvě věci stojí úplně jinak: euro a politika kolem něho patří dohromady a jsou JEDNA věc. DRUHÁ věc je špatné hospodaření a zadlužování, což nemá s "politikou kolem této měny" nic společného.
29. 04. 2010 | 15:03

alesdrobek napsal(a):

prof. Hořejší - superstát by zřejmě tento konkrétní problém vyřešil, jistě si ale umíte představit, kolik jiných (a IMO podstatně závažnějších) problémů by s sebou přineslo vytvoření úřadů a funkcí s tak obrovskými pravomocemi, jaké by byly k administraci plnohodnotné evropské federace potřeba.

To je vždy úskalí etatistického myšlení - nadhodnocování výhod centralizované vlády a naprosté opomíjení jejich inherentních problémů. A ne, opravdu si nemyslím, že tyto problémy by se daly vyřešit tím, že bychom do funkcí a úřadů dosadili "poctivé a slušné lidi". Téhle argumentační linii snad už nevěří ani ti nejnenapravitelnější etatisté.
29. 04. 2010 | 15:06

hoven napsal(a):

tencokida hnuj,
předpovídat ekonomický vývoj je velice složité, dutohlave, nikdo nemá skleněnou kouli. existují určitý vodítka, jenom málo investoru je umí správně vyhodnotit. kdyby to bylo lehký, tak jsou všichni miliardáři, jenomže burza je plná looserů. ty seš taky looser a na burze si nikdy nebyl, ale to je jiná věc.
29. 04. 2010 | 15:12

hoven napsal(a):

vaclav horejsi,
evropská federace nehrozí. to dřív smícháte vodu s ropou. všechny fererace neustále čelí separatistckym tlakum a přitom v těch federací většinou lidé mluví jedním jazykem a mají k sobě kulturně i historicky velice blízko. jak chcete držet pohromadě finy a řeky?? nebo maďary a portugalce?? jak je chcete donutit k vzajemne solidaritě?? myslím, že jste zešílel a nevíte o tom. jakakoliv další federalizace evropy povede k narustu nacionalismu a napětí mezi narody
29. 04. 2010 | 15:20

Taoiseach napsal(a):

jarpor

"A Vaše (V. Hořejšího):
'Nikomu nebude dovoleno nezodpovedne hospodareni.'
při tom, jaké kritéria si ona sama EU dala a jak je sama dodržuje a vymáhá, Jak tedy hospodaří, je úsměvné... Nic víc."
Pokud bude mít EU víc pravomocí, buďte si jistý, že bude dodržování pravidel vymáhat tvrdě. A naše řecké soudruhy Vaše "úsměvy" přejdou.
29. 04. 2010 | 15:23

Pepa Řepa napsal(a):

Pane Hořejší
nedávno jste odhalil Váš úmysl, odejít na odpočinek.

Myslím, že byste se měl ucházet o místo prezidenta České učené společnosti eurohujerské.

Žasnu, jak se s každým mimořádně složitým problémem, o kterém nemáte -stejně jako já- nejmenší páru, vypořádáte.

Klasickým klausohryzectvím, uděláme opak toho, co řekne Klaus, bez ohledu na následky.

Předáme pravomoci do Bruselu. To je panečku recept.
29. 04. 2010 | 15:23

Michal Macek napsal(a):

ales drobek:

a nebylo by resenim ponechat narodni meny a pro mezinarodni obchod mit spolecnenou menu jako bylo blahe opameti ECU?oni anglicane asi vedi proc se brani euru zuby nehty...
29. 04. 2010 | 15:24

Tencokida Hnuj napsal(a):

hoven
Mrzký truse, zalez do své nevytopené garsonky, v které beztak nemáš zaplaceny už dva nájmy a nepleť se mezi dospělé.
Pokuď ti ještě nevypli proud tak ti doporučím po večerech četbu knihy pana Josefa Škudly " Jak mohu i já - mrzké hovado, vydělati na medvědím trhu".
Ale pohni, už se to blíží !
29. 04. 2010 | 15:24

mirekP napsal(a):

K rozpadu Eurozóny to spěje, ale určitě ne v brzké době. Souhlas s V.Klausem.
Teprve až při dlouhodobějším porovnání výkonnosti Eurozóny a potažmo celé EU s Asií a J.Amerikou dojde k rozpadu a já věřím, že nejen Eurozóny, ale komplet EU.
Zatím nás spíš čeká další centralizace - byrokratická, rovnostářská, z Bruselu.
29. 04. 2010 | 15:31

Rumcajs napsal(a):

Aleš Drobek:

Pokud máte pravdu,že Kalifornie má vlastní daňovou soustavu a svůj vlastní sociální systém, pak to je jen další důkaz proto, že to nejde. Jinak řečeno, nefunguje to ani v Americe.
V tomhle souhlasím s prof.Hořejším, že nejlepší by byla federalizace Evropy se zrušením národních parlamentů a vlád.

Ale na druhou stranu jsem nohama na zemi a vím, že něco takového momentálně není možné. Tak možná v další tisiciletí.
29. 04. 2010 | 15:39

Rumcajs napsal(a):

Jago garážista vítám jednotný právní systém. Systém společných norem, certifikátů- to je rozhodně cesta vřed a cesta k efektivitě.

Ovšem ta společná kasa ? To je dycinky problém.
29. 04. 2010 | 15:43

iga napsal(a):

Rumcajsi,

vypada to, ze tve podvedomi vidi na te ceste prece jen nejaky ten vred:-)))
29. 04. 2010 | 15:49

Admirál napsal(a):

Taoiseach - "Já nejsem profesorem ekonomie, a tak nedokážu účetně oddělit náklady na překonání krize obecně od nákladů na udržení měny. Vy to dokážete?"

Nedokážu a tak mi nezbývá, než věřit či nevěřit některému z těch, kteří si osobují předvídání dějů příštích na základě své erudice.
29. 04. 2010 | 15:52

Robert napsal(a):

vaclavhorejsi:

Skutečností je, že ani dnes již není nikomu povoleno nezodpovědné hospodaření - viz. čl. 126 Smlouvy o fungování EU

(http://eur-lex.europa.eu/Le...)

Existující pravidla však nejsou všemi členskými státy dodržována. V případě Řecka se jedná dokonce o úmyslné podvody s relevantními makroekonomickými ukazateli.
Obávám se, že případná federalizace EU na tomto jevu mnoho nezmění.

Zásadní problém nastalé situace nespočívá podle mého názoru v nedostatečné hloubce integrace v oblasti hospodaření, ale především na straně nezodpovědných politiků členských zemí EU, kteří jsou ochotni za získání/udržení svých funkcí obětovat dlouhodobou prosperitu svých zemí. Ani ČR není v tomto směru bohužel žádnou výjimkou..
29. 04. 2010 | 15:52

Taoiseach napsal(a):

Michal Macek

"a nebylo by resenim ponechat narodni meny a pro mezinarodni obchod mit spolecnenou menu jako bylo blahe opameti ECU?"

Nebylo by. Buď budou kursy pevně fixované, a potom nemá smysl mít různé měny, nebo budou volně plovat, a potom mi jaksi uniká, kdo a jak by takovou "společnou" měnu emitoval a garantoval.

ECU bylo zúčtovací jednotkou v době, kdy kurzy v pozdější eurozóně už byly fixovány.
29. 04. 2010 | 15:55

hoven napsal(a):

hnuj,
na medvedy to nevypadá
29. 04. 2010 | 16:04

Dalimír napsal(a):

Vážení Když něco takového řekové potřebují a chtějí tak by také měli nabídnout protihodnotu asice takovou že by se lidé z EU jezdili za malý paušál nebo zdarma rekreovat na jejich a jimi vymezený ostrov kde bychom všichni zapoměli na problémi všedního života ! Německá kancléřka už jim tu nenávratnou půjčku schválila takže bych si představoval že by i řekové měli vstřícně reagovat!!Dal.@
29. 04. 2010 | 16:05

scallop napsal(a):

V. Horejsi:

Budete zklaman. I ja bych chtel evropsky superstat (duvod je jednoduchy: bylo by to PEKNE), ale my dva nebudeme stacit. Staci vnimat realitu - "lid" to nechce. Kolik Francouzu prijme anglickeho ministra zahranici ? Kolik Nemcu prijme reckeho ministra financi (a naopak) ? Jak by se nam libil italsky ministr vnitra ? Kolik Cechu bude respektovat nemce, ktery keca do toho, jak ucit nasi historii ? Tech variant je ... fakt hodne :-(

Jestli chcete (chceme) superstat, chtelo by to treba zacit s celoevropskymi novinami nebo televizi ... Nejbliz tomu odpovida svetova edice NY Times, FT, BBC, CNN. Chmurne vyhlidky ...

Volat po superstatu z Ceska, kde lidi zajima co se deje u sousedu tak akorat kdyz Rakusane blokuji hranice, vypada usmevne. Vy tomu prospejete nejvic, kdyz zmenite mysleni Vasi generace. Jeji vetsina nezije v Praze, necte internet (a nezajima ji, ze poplatky u doktora jsou vsedu jinde bezne).

EU by se mela vykaslat na superstat a snazit se presvedcit "lid", ze Brusel je "jejich" administrativa.

Euro vzniklo primarne jako mena Francie a Nemecka (a Beneluxu). Tam mozna spolecna ekonomicka vlada horko tezko vznikne. I kdyz nevim jak si nemecti pokladnici poradi s franzouckymi stavkami ...
29. 04. 2010 | 16:10

jarpor napsal(a):

Taioseach

Nevšiml jsem si, že by zde někdo, včetně mne, zpochybnil, že špatné hospodaření Řecka je bez vlivu na stav jeho veřejných financí...
Zde je ale meritum věci přece to, že skrze společnou měnu jsou špatným hospodařením jednoho, ohroženi všichni... a jsme u toho, jaká by měla být měna, třebas společná, a jaká ve skutečnosti je... viz pasáž o solidnosti...
A také tak chápu blog autora viz nadpis : Vítejte v eurozóně !

A na závěr - já Vás nehodlám přesvědčovat o tom, že JÁ mám pravdu. Jen souhlasím s názory autora se kterými máte Vy problém... Lišíme se. Tečka.

Hezké odpoledne
29. 04. 2010 | 16:13

grőssling napsal(a):

Rumcajs napsal,

Ale nezoufejme. Volby nanečisto ve školách ukázali, že ČSSD je mezi vzdělanými lidmi populární, jako ježek v prdeli. To je dobrý signál do budoucna.
29.04.2010 13:25:53

Ach Bože, Rumcajs, kdo že jsou ti Tvoji vzdělanci ?
Myslíš Člověkem v tísni indoktrinované šestnáctileté fracky ?
29. 04. 2010 | 16:34

Taoiseach napsal(a):

jarpor

Zcala obecně: rozdělovat je vždycky snazší než spojovat. Nadávat (AT: "nechápavce, popletené idealisty a placené činovníky unie"; Vy "řev ideologických zastánců") je vždycky snazší než snažit se o porozumění. V tomto smyslu je příspěvek pana Tomského víc než laciný.
29. 04. 2010 | 16:35

stejskal napsal(a):

Dobrý den,

smazal jsem jeden výhružný a násilníácký text (cosi o likvidačním trestu pro jednoho ze zdejších blogerů i celou jeho rodinu), neboť tyto jsou v rozporu se záměrem našich stránek, tedy poskytovat prostor pro věcnou a korektní debatu.

Děkuji za pochopení.

Libor Stejskal, editor blogů
29. 04. 2010 | 16:35

Petr Havelka napsal(a):

Pokud Řecko krachuje je potřeba ho prodat,jestliže nejde prodat celé, tak po částech. Rhodos, ať si koupí Němci.

EU přece nebude zachraňovat zemi, kde mají 8 týdnů dovolené, 15 platů v roce a v 57 letech odchází do důchodu.

Navíc si pěstují oblíbený koníček, neplacení daní. Každý Řek pobírá od státu nějakou dávku v peněžní podobě.

Když současná vláda prohlásila, že hody skončily, vyšli Řekové do ulic.

To je, jakobych známému, který denně prohrává v automatech měl povinně půjčit prachy s příslibem jeho odchodu na léčení.

Proč? Ať se napřed nahlásí na léčení a ukáže mi co pro to udělá. Slibychyby, nechvaldnepředvečerem a podobné věty tety Kateřiny jsou tu na místě.
29. 04. 2010 | 16:37

jarpor napsal(a):

Taioseach

V tom se shodneme - stavět je daleko těžší než bořit...

V případě stavby EU mám však pocit, že se staví od střechy, což pak nelze nazvat stavěním společného domu nýbrž stavěním vzdušných zámků...

Lacinost v blogu neshledávám... večer se vrátím, do té doby se třeba o "lacinosti" od Vás dozvím...

Hezké odpoledne
29. 04. 2010 | 16:40

grőssling napsal(a):

vaclavhorejsi napsal(a):
Ano, vsechno zle k necemu dobre - doufam, ze vysledkem tehle recke krize bude Evropska federace, s centralizovanymi zakladnimi funkcemi "superstatu".
Nikomu nebude dovoleno nezodpovedne hospodareni.
Uz aby to bylo...

..
29.04.2010 14:40:30

Přesný a stručný závěr. Byl bych pro, pokud by členem EU byla Ukrajina a Rusko.

Jenže, dovolili by Němci, aby jim vládl někdo jiný ? Viz. včerejší kázání paní Merkel v němčině, všem ostatním, kteří mluvili anglicky.
29. 04. 2010 | 16:41

Rumcajs napsal(a):

grőssling:

Pořád lepší, jak dědek s bábou.
29. 04. 2010 | 16:52

nevzdělaný volič vzdělaných groesslingů napsal(a):

groesslingovi:
...jak ovšem nezoufat..., dokážete-li ve větě v níž předvádíte, nakolik Vám záleží na popularitě ČSSD mezi vzdělanci, že "volby ... ukázali"?
29. 04. 2010 | 16:53

Rumcajs napsal(a):

Dneska jsem jel na kole do garáže a dojel mě jeden bezďák (Nebo to bylo obráceně ?)a tak jsme jeli společně. No a tvrdil mi, že jézdí na kole proto, že cestou najde spoustu věcí. Knížky,známky.... a že mu to k životu stačí.

Tož Řekové !
Chce to začít jézdit na kole.
29. 04. 2010 | 16:57

Taoiseach napsal(a):

grőssling

"Byl bych pro, pokud by členem EU byla Ukrajina a Rusko."
To bohužel nepůjde: Rusko o to nestojí ani trochu a obávám se, že všichni Ukrajinci, co chtěli do EU, už jsou tady - :) .

"včerejší kázání paní Merkel v němčině, všem ostatním, kteří mluvili anglicky"
To je čistě symbolické; už od dob Masaryka každý státník rozumí několika světovým jazykům.
29. 04. 2010 | 16:58

sasa napsal(a):

Eurozona se muze rozpadnout pouze tehdy, pokud se Nemecko s Francii dohodnou. Jinak ani nahodou.
Vzpomente si, ze existuji zeme napojene na dolar, ktere zkrachovaly a nic se tady nestalo. Proste lide prisli o uspory. Vsechny ty reci o reckem dluhu jsou pouze marketingovym tahem bank, ktere Recku pujcily a ted se boji o sve penize. Proc ty banky sanovat? Mate tam snad svoje uspory?
29. 04. 2010 | 17:07

Taoiseach napsal(a):

jarpor

"Lacinost v blogu neshledávám..."

V blogu není ANI ZMÍNKA o špatném hospodaření Řecka (výslovně je popírat si nedovolil), ani zmínka o hospodářské krizi, která vznikla v USA a bez níž by Evropa měla nesrovnatelně větší možnosti řešení "řecké krize". Ani zmínka o tom, že společná měna deset let (počítáno od zavedení bezhotovostního eura v roce '99) fungovala zcela bez problémů.

Místo toho se AT buší v prsa "já jsem to vždycky říkal" a "teď snad to pochopíte i vy nechápavci, popletení idealisti a placení činovníci, co se pokoušejí ze špatně pochopeného euroidealismu a oligarchického kamarádství" - prostě předem známkuje všechny, co by si ještě teď drze dovolili mít jiný názor.

Nenávist je v něm hodně hluboko, ale tím opravdu nemám chuť se zabývat...
29. 04. 2010 | 17:16

Daňový poplatník napsal(a):

Já myslím, že to Řekové dělají dobře: Když do pekla, tak na pěkném koni, zvlášť když to zaplatí ti, kdo to zpunktovali.
Těch 30 let happy days si pěkně užili,a nikdo jim je nevezme a i po zavedení restriktrivních opatření se budou mít lépe, než průměrní češti eurohujeři.
Ještě tak urychleně přijmout do EU Turecko a Kosovo, že pane Stejskale....
29. 04. 2010 | 17:17

siven napsal(a):

Pan jarpor "v blogu lacinost neshledává". Už když začneme těmi subjektivními koloraturami pana politologa, nelze opravdu nic laciného shledat... ehhh.
Ovšem to mě pochopitelně ani nepřekvapuje, jinak by asi v diskusi reagoval o poznání jinak. Možná dnes vyšel ven s kloboukem na hlavě a už to bude lepší (naděje hory přenáší...).

Pane Stejskale, dobrý den. Prásknete nám prosím, který nick tu vyhrožoval "cosi o likvidačním trestu pro jednoho ze zdejších blogerů i celou jeho rodinu"?
Vy vždycky víte, kterak vzbudit moji zvědavost a trápit mě tím. A ne že se mi tu rozepíšete v dlouhých tirádách o tom, že nejste žalobníček, či udavač. ;)

Hezké odpoledne
29. 04. 2010 | 17:55

Kanalnik napsal(a):

Muj laicky pohled:

Recko by melo padnout, aby konecne vsem doslo, ze moralni hazard se podporovat nebude.

Rozhodne nejsem pro kockopsa ve forme kapitalistickeho socialismu, kdy investori, banky a obcane budou bez rizika a zaroven budou vykupovani penezi jinych v pripade, ze se jim neco nepovede a nesou za to odpovednost.

Pokud obycejni Rekove s tak masivnimu socialnimi vyhodami protestuji, je na case, aby se probudili. Neziji v realnem svete.
29. 04. 2010 | 18:01

grőssling napsal(a):

nevzdělaný volič vzdělaných groesslingů napsal(a):
groesslingovi:
...jak ovšem nezoufat..., dokážete-li ve větě v níž předvádíte, nakolik Vám záleží na popularitě ČSSD mezi vzdělanci, že "volby ... ukázali"?
29.04.2010 16:53:25

No pravda, dělám leckdy chyby také, ale právě tato je nakopírována z diskusního vstupu Rumcajse, znáte to, CTRL C CTRL V. Ale hádal bych, jakkoliv ne často s Rumcou souhlasím, že on ví a byl to překlep.
29. 04. 2010 | 18:15

Michal Macek napsal(a):

kanalnik:

a jak si predstavujete takovy bankrot suverenniho statu?jako ze si staty eu rozparceluji uzemi a kazdej dostane neco?v tom pripade si zamlovam mestecko agios nikitas na ostrove lefkada i s plazi milos :)

a kazdej dostane reka jako sluhu na opucovani bot a sekani travy? :)
29. 04. 2010 | 18:17

Béda napsal(a):

Nejsouc ekonomem, dovolil bych si pár amatérských poznámek.

Ten, kdo se směje naposled, ten se obvykle smějívá nejlépe.

Darmo věhlasný ekonom p. Tomský jde ve šlépějích ještě věhlasnějšího ekonoma - poučovatele druhých, který již jaksi do Davosu raději ani nejezdí (viz "Chtěli jste integraci, teď plaťte řecký dluh, rýpnul si Klaus do Němců" http://www.novinky.cz/zahra...

a raduje se z problémů EU. Naše země, sic bez EURA taky není prosta ekonomických problémů (viz http://www.veřejnydluh.cz). A navíc, jako malá ekonomika je jako třtina ve větru, při tržních turbulencích a spekulativních nástupech.

Jsem zvědav, co budou tito chytráci (myšleno Klaus a Tomský) říkat (jestli ještě budou naživu), až eurozónu naplno zasáhne čínský efekt. Jestlipak se ještě takto sveřepě budou smát. A taky by mne zajímalo, jak mu chtějí roztříštěnou Evropou čelit.

PS: Klausův výsměch Němcům bych rozhodně nebral na lehkou váhu. Již proto ne, že česká ekonomika je pupeční šňůrou provázána s tou německou. Každý problém Němců (i EU) se okamžitě promítá i do ekonomiky ČR. A naopak, oživení jejich hospodářství = hospodářské oživení i v ČR. Taky nevím, kam se ČR vrtne v případě nouze nejvyšší. Je možné, že se p. Klaus obrátí o pomoc do Polska, do Maďarska anebo do Pobaltí.
29. 04. 2010 | 18:29

jarpor napsal(a):

Taioseach, siven

Dovolím si zareagovat na oba současně.

Zmínka o špatném hospodaření v blogu je :
"Chtít aby dnes zaalpské země dobrovolně vyrovnaly astronomické dluhy svých jižních sousedů ..."

Astronomické dluhy nejsou obrazem dobrého hospodaření...

Nenašel jsem, kdy se autor "buší v prsa" a říká "Já jsem to vždycky říkal." Za to v textu je :
"Téměř dvacet let varovali ekonomové všech stran, že hluboký příkop mezi nerovným hospodářským vývojem v Předalpí a v Zaalpí ..." což si myslím, že jsem slýchal a slýchám také...

Vaše : "teď snad to pochopíte i vy nechápavci, popletení idealisti a placení činovníci, co se pokoušejí ze špatně pochopeného euroidealismu a oligarchického kamarádství" je ve skutečnosti napsáno takto :

"Pro nechápavce, popletené idealisty a placené činovníky unie snad naposled!",
následují dva, tři odstavce a teprve po té následuje :
"Nějaký čas se o takovou politiku budou nepochybně ze špatně pochopeného euroidealismu a oligarchického kamarádství pokoušet." Tato část se vztahuje k politikům jež debatují o pomoci Řecku, nikoliv k dřívějšímu prosazování projektu společné měny.

Dát to do jednoho souvětí, jak to učinil pan Taoiseach považuji za dost hrubou manipulaci řečeného, jedině za účelem najít něco, čím autora zpochybnit, že známkuje...

O svém JÁ hovoří jen v souvislosti s tetou...

Píšete, že 10 let fungovala společná měna bez problémů, což autor pomíjí...

No, dle mého, měna fungovala a problémy - např. přetrvávající rozdílná a téměř neměnná úroveň ekonomické vyspělosti jednotlivých států, nedodržování pravidel... - nebyl považován za problém...
Ono obvykle, že něco nefunguje dobře, se pozná až v nějakých krizových stavech... což se právě ukázalo. Takže byl bych s tím fugováním společné měny bez problémů opatrnější...

Tedy shrnu - dle mého, chybně domýšlíte to, co v textu není a nenávist, použiju-li Vašeho slova, shledávám ve výše uvedených Vašich modifikacích autorova textu než v jeho textu samotném.

Není třeba se zabývat tím, co vložím někomu do úst, a pak to pohoršeně odsoudím a dodat, že nemám chuť se tím dál zabývat...

Omlouvám se, ale nevím, co se míní těmi "subjektivními koloraturami" pana politologa... rád se poučím.

Hezký podvečer
29. 04. 2010 | 18:43

Kanalnik napsal(a):

Michal Macek:

treba tak. :)

Jaka je jina moznost oproti liti penez do Recka? Recko by melo vyhlasit platebni neschopnost, a pak at zauraduje MMF. Nevim presne, jak ten proces probiha a jak vymaha pohledavky (asi ne rozprodanim vlastniho uzemi ale snad privatizaci statniho majetku?), nicmene vysledek bude zrejme ten, ze mnozi investori prodelaji, nebot ziskaji jen cast z toho, co puvodne planovali.

To je riziko podnikani pro investory a riziko podvadeni pro Reky. - Za normalnich podminek musi logicky prijit v takove situaci krach. Budou tratit obe strany a postihne to mnohe v Evrope a po svete, ale s tim se neda nic delat.

Porad mi to prijde lepsi nez bankrot oddalit nalitim penez, ktere stejne v budoucnu zptaky neuvidime. Hnisajici absces je treba nariznout, at se ten hnis vyvali. Jinak to nejde. Preferuji ozdraveni ekonomiky pred jeji symptomatickou stimulaci, ktera neresi pricinu.

Treba mne ale presvedcite o nejakem lepsim postupu. :)
29. 04. 2010 | 18:43

Michal Macek napsal(a):

kanalnik:

no jo ale podivejte se na USA - co udelali aby se zachranili - nalili prachy do ekonomiky
29. 04. 2010 | 18:46

pařez napsal(a):

Při srovnávání EU s USA a jejich měnové politiky na tomto "ukecaném" fóru mi chybí, byť i jen drobná zmínka o tom, jak se připravuje státní rozpočet EU a USA.
A celkově mě chybí jakákoliv reakce Francie, resp. ukřičeného Sarky.
Umí k tomu někdo něco kvalifikovaného sdělit? Třeba mi něco uniklo.
29. 04. 2010 | 18:57

jarpor napsal(a):

pařez

Naprosto nekvalifikovaně :
Sarky vypočítavě mlčí... aby později při pravděpodobném schválení pomoci, jež jen oddálí problém Řecka a celé eurozony neboť na podobnou pomoc budou spoléhat i další řekl :
Vidíte, špatně. Já to předvídal...

Hezký podvečer
29. 04. 2010 | 19:05

Taoiseach napsal(a):

jarpor

Jasné (odsuzující) slovo o špatném hospodaření v blogu není, "astronomické dluhy" v předchozím odstavci autor naopak přičítá (jako ostatně všechny problémy) euru.

"Téměř dvacet let varovali ekonomové všech stran"
Jistě, ve vší skromnosti neříká "já", nepoužívá ani plural maiestaticus, mluví o ekonomech, protože si myslí, že je pořád ještě někdo považuje za odborníky - :) . A význam spojení "ekonomové všech stran" nechápu (jsou na všech stranách?).

"Dát to do jednoho souvětí"
Nadávky jsou rozptýlené v celém textu, tak jsem je jenom dal dohromady. Protože se všechny týkají lidí, kteří říkají něco jiného, než chce AT slyšet.

"dle mého, měna fungovala a problémy - např. přetrvávající rozdílná a téměř neměnná úroveň ekonomické vyspělosti jednotlivých států"
To samo o sobě problémem není, byl tu odkaz na USA. Rozdíly mezi severem a jihem jsou staré jako celá země, přitom v poválečném době zažila celá dvacet let hosp. zázraku.

Shrnuto, v případě "astronomických dluhů" zkreslujete spíš Vy. Poslední moje poznámka byla míněna tak, že se nemíním zabývat MOTIVACÍ pana Tomského.
29. 04. 2010 | 19:06

Taoiseach napsal(a):

PS

Rozdíly mezi severem a jihem ITÁLIE jsou...
29. 04. 2010 | 19:07

pařez napsal(a):

jarpor:
Děkuji za odpověď, která se mi jeví dostatečně kvalifikovaná.
29. 04. 2010 | 19:13

jarpor napsal(a):

Taioseach

Nechť je po Vašem...
Na blog Tomského se díváme každý jinak. Počkáme na vývoj... kdo bude blíže...

Bylo by jen dobře, kdyby tak masívní pomoc pomohla, i když si dovedu představit smyslu plnější použití takového objemu peněz ve prospěch rozvoje EU... než platba dluhů lhářům...

Hezký podvečer
29. 04. 2010 | 19:19

AC napsal(a):

Když jsem to samé jako p.Tomský tvrdil já, to bylo křiku a nadávek od některých zdejších "zasvěcenců"!

Taioseach
Mýlíte se, když se domníváte, že nemáme-li euro, jsme tím pádem také za vodou. Nejsme a nebudeme. Potom si vzpomeňte na rovnici, kterou sem tam někdy připomínám:
1997 + 2016 = 1994 Znamená velice mnoho.

Hezký večer všem
29. 04. 2010 | 19:49

Superman napsal(a):

Celý text se dá shrnout do věty:
"Chachá tak to vidíte potimci kdo má nakonec pravdu, JÁ ji mám, JÁ vám to říkal."

Tohle je pohrdavá vychloubačná řeč jak ze 4 cenové...
29. 04. 2010 | 20:04

AC napsal(a):

Superman
To je pravda, nemusel to tak okatě přehánět. A pak, kde byl před lety, že by psal o EU a euru stále to samé co dnes?
29. 04. 2010 | 20:34

stejskal napsal(a):

Dobrý den, pane Sivene,

neprásknu (bez vytáček, dělám to jen v případě, že někdo své výhružky popř. sprosté nadávky tvrdošíjně opakuje i po upozornění, že je takové jednání zde zapovězeno).

Libor Stejskal

P.S. Ale abych alespoň částečně ukojil Vaší zvědavost: nikdy jsem tu ten nick předtím neviděl.
29. 04. 2010 | 20:55

hoven napsal(a):

euro je potřeba v klidu demontovat anahradit zpatky narodníma měnama. pokud to neudělají tradiční demokratický strany, tak se o to postarají extremisti.
29. 04. 2010 | 21:01

yara ze země krys napsal(a):

Když se zavádělo euro, tak nějak ekonomům odborníkům nedošlo, že aby projet měl hlavu a patu a byl stabilní musí být fiskální politika všech států eurozóny řízena shodně, což se nestalo a není ani možné, protože neexistuje ekonomické centrum s výkonnými pravomocemi jako je tomu v normálním státě. Rovněž zacházení s veřejnými financemi jednotlivých zemí musí mít stejné pravidla! Teď se ukazuje, že celý projekt "euro" byl hlavně politický projekt bez stanovení zásadních a důležitých pravidel pro zachování stability a také spravedlnosti v zemích eurózóny! Buď se musí upravit zásadně pravidla hry nebo příjdou
další potíže a rozklad eurozóny.
29. 04. 2010 | 21:04

yara ze země krys napsal(a):

Ještě dodatek:
Vytvoření eura a celá atmosféra kolem toho mě připomíná analogii s katastrofou raketoplánu Challenger. Tehdy pár odborníků varovalo, že vše není v pořádku, ale politický tlak byl tak silný,
že se muselo za každou cenu startovat a pak se celá Amerika dívala na tragédii. Ukazuje se, že politici na celém světě jsou stejní a často až arogantní a jsou "všeho schopní". Hlavně si o sobě myslí, že zejména po zvolení do funkce dostali s tím zároveň rozum a jsou samozřejmě nejchytřejší na světě!
29. 04. 2010 | 21:18

Taoiseach napsal(a):

AC

"Mýlíte se, když se domníváte, že nemáme-li euro, jsme tím pádem také za vodou"

Toto jsem si nevymyslel, nýbrž vyrozuměl z rozhovoru největšího ze všech oekonomů pro FAZ. Omlouvám se, že jsem ironii dostatečně nezdůraznil - :) .
29. 04. 2010 | 21:37

Taoiseach napsal(a):

jarpor

"Bylo by jen dobře, kdyby tak masívní pomoc pomohla, i když si dovedu představit smyslu plnější použití takového objemu peněz ve prospěch rozvoje EU... než platba dluhů lhářům..."

Ale o tom přece ten spor vůbec není. Jaké řešení zvolit, když žádné dobré neexistuje (přestože pár mistrů světa bude tvrdit opak) - to je úplně jiná otázka.

Já jsem jen polemizoval s tezí
"za všechno může euro".
29. 04. 2010 | 21:40

AC napsal(a):

Taoiseach
V tom případě se omlouvám, špatně jsem četl:-)
29. 04. 2010 | 21:43

siven napsal(a):

Pane Stejskale,

jste velmi inteligentní muž. Zvolil jste přesně typ odpovědi, která dostatečně ukojila moji zvědavost (neznámý nick) a přitom jste zároveň odolal s neposkvrněným štítem. Klobouk dolů a děkuji.

jarpor - Tak se poučte a přečtěte si text ještě jednou. Pokud jste schopen pochopit smysl slovních konstrukcí, např. lacinost a trivialitu fráze o "společné ideologické měně" (1. věta, druhý odstavec), tak si pošmáknete na bohatě prostřené tabuli.
Pokud ne (či spíše chybí vůle), neuvidíte nic. Je to jen na vaší schopnosti objektivně interpretovat.
29. 04. 2010 | 22:00

jarpor napsal(a):

Taoiseach

Rozumím... polemizoval jste s tezí, kterou jste si vytvořil...

Já spíše čtu blog jako Jaké konce mají rozhodnutí politiků, jež se domnívají, že politika je nejen nad ekonomikou, ale nade vším...

Hezký večer
29. 04. 2010 | 22:01

Pípa napsal(a):

and lesotho,

děkuji pane. To co jste napsal se může tesat. Dál už jsem nic jiného nečetl. Jen bych si kazil dobrý pocit, že existují ještě chytří lidé. Závidím vám vaše myšlení a schopnost ho vyjádřit.
29. 04. 2010 | 22:12

jarpor napsal(a):

siven

Soudím, že panuje shoda v tom, že projekt společné měny byl a je především politický projekt, tedy nepobuřuje mne slovní spojení "ideologická měna". Asi na rozdíl od Vás...

Přesto jsem si pošmáknul... proto jsem také autorovi napsal "Trefa do desítky".

Vy jste si nepošmáknul... fajn.
I Vám napíšu, že uvidíme, co se bude dít dál, a komu dá vývoj spíše za pravdu...

Hezký večer
29. 04. 2010 | 22:16

Rumcajs napsal(a):

Já bych euro nedemontoval.Na druhou stranu má své výhody. Pouze bych zavedl podmínku, že když někdo nesplní rozpočtová kritéria, bude z eurozóny vypuzen.

Dávat se dohromady s řeckými komunisty prostě byla blbost. Už jsem zase slyšel v televizi, jak se tam nějakej řeckej komouš čílil, že za to můžou bankéři pod vedením amerických bankéřů.

S těmahle radši nic.Těm PánBůh místo mozku do kebule nasr....
29. 04. 2010 | 22:18

znalec napsal(a):

Myslím, že Řecko na oltář Eura položeno nebude. Tato generace vlivných to nedovolí. Jak by to bylo příjemné nebo osvobozující pro výkonné ekonomiky. Integrace Evropy po vzoru USA, jak jí tato generace vlivných vnímá, je dílo na jeden život. A kdo obětoval svému snu půl, nebo třičtvrti života, ten už nedokáže čestně říct byl to omyl. Do slabších se bude pumpovat dokud nepříjde generace nová, nezaujatá a ta řekne NE. KAŽDÝ ZA SVÉ!
29. 04. 2010 | 22:21

hoven napsal(a):

pokud začne v němcích dřímat pocit, že neustále někoho dotují....kde to může skončit???
29. 04. 2010 | 22:30

Taoiseach napsal(a):

jarpor

Zdá se mi, že to začínáte trochu přehánět.

OK. Smyslem blogu není kritika eura, leč kritika politického projektu eura. Tím jsem podstatně blíž Tomského textu (např. "A tak idealismus Nové Evropy zvítězil nad realitou a poměrně nevelká světová recese teď smete umělou konstrukci falešných peněz. Za idealismus se tvrdě platí, ale konec eura bude snad nakonec i velká příležitost zvrátit integrační proces v unii a začít žít v klidu v evropském hospodářském prostoru."), než je Vaše alibistická formulace.

A s "konci" bych zatím počkal, konec eura už různé hlavy prorokovaly dávno. Zatím jsem např. neslyšel nadávat na euro ani jednoho Slováka.
29. 04. 2010 | 22:33

JF napsal(a):

jarpor:

myslím, že vytrhujete části textu pana Tomského. Ten text k tomu přímo svádí.

Sdělení by mělo fungovat jako celek dohromady. (nedodělávejte to za pana Tomského) To by měl zvládnout sám ...

Stejně jako by mělo fungovat něčí jednání v nějakém rozumném horizontu ...

Domnívám se, že ... politika je nad ekonomikou ... v civilizovaném světě to tak bývá ... žda to platí pro ČR (nyní) si nejsem úplně jistý.

V blogu pana Tomského je mnoho "zajímavých věcí".

Zvláštní směsice ... pel mel ... dosti nečitelné. Potom člověk vytrhává ... nenechme se však manipulovat.

Jsou tam racionální (předpoklady pro jednotnou měnu) i neracionální záležizosti (tchýně promine/tchýně prominou ;-)

Bavme se o předpokladech pro jednotnou měnu ... je to ochota tuto měnu mít a to znamená tuto měnu nezneužívat ... a to je politika.

Politika je i rozhodnutí o výši dluhu a jeho použití ... dluh na spotřebu není to pravé pro žádnou zemi. A to tu půjčku na tento dluh mohl i někdo milerád dát ... samozřejmě né ze svého ... třeba "jen" z našeho ... a to je opět politika. (pravda trochu zvláštní ;-)

Nebuďme však dogmatici jako pan Tomský!

Pan Tomský je virtuoz imaginace ... vystupuje jako pan Prozřetelnost ;-) Bylo by to tak krásné ... pane Tomský, vážně.

A nejlepší je si to tam i napsat, že ... no, řekněte není to legrace, pane Tomský ;-)))

Život má být radost. Život je co ... ano, život je radost ;-)))

hezký večer všem!
29. 04. 2010 | 22:59

Holubář napsal(a):

Béda:
Máte dnes v 18:29:18 špatný přechodník. Bacha na to :-) .
29. 04. 2010 | 23:20

Josef K. napsal(a):

To Herman. Opravdu nevím, odkdy veřejné mínění dělá veřejnost,prosím, trochu studia, když to nechápate, a obávám se, neví to ani poměrně sečtělí politologové. Možná to píší ve Stalinových spisech, inspirací pro většinu českých půlitiků.
30. 04. 2010 | 00:07

Hurá napsal(a):

Pane Tomský, máte můj souhlas. Ať žije "pouhé" EHS !
30. 04. 2010 | 02:43

Jozef napsal(a):

Autor:"pro zachranu unie bude nutne euro zlikvidovat"

Ma to autor z vlastnej hlavy? Ma to autor spocitane? Ziskali by len financni pirati a majitelia sucasnej lupeznej dolarovej moci.
Ale len na chvilu, len docasne.Takpovediac kym Cina a niektore ine subjekty neodkupia Wall Street aj so CIA.Alebo kym v zufalstve Zapad neodsuhlasi jednu celosvetovu menu.
Tak,ci onak,schyluje sa ku koncu vladnutie podvodnych vyznavacov kultu zlateho telata.

V zaujme ochrany severoatlantickej civilizacie - je nutne "zlikvidovat" sucasnu demokraciu v Bruseli a najma v samotnom centre wasingtonskej rise."Demokraciu",ktora o.i.umoznuje robit a schovavat neskoutocne dlhy a neskutocne lupeze.

Casy sa menia.Kritika fungujucej "demokracie"sa nesmelo zacina objavovat aj v masmediach a jeden z najvplyvnejsich demokratov otvorenej spolocnosti G.Soros dokonca uz dostal niekolkostomilionovu pokutu:v rodnom Madarsku za mimoriadne zistne machinacie s madarskou menou.
Po britskych volbach je vraj naplanovany/ odkladany/ aj bruselsky utok na hedgovo fondovych megalupeznikov...Davno bolo neskoro.

Dlhy by mal zaplatit,kto na nich profitoval.

Rozpadom meny kazde!! hospodarstvo len strati,niektore stratia zvlast tragicky.

Spolocna mena je nastrojom spolocnej ochrany.Ak tento nastroj bol zneuzity,zlyhala len vladnuca spicka a jej strazni psi,akteri a ochrancovia neskutocnych lzi a podvodov.Zlyhala len lumpenelita,torej bojovym prostriedkom vladnutia bol a doteraz zostal aj tyzdennik Tyzden.Hanba vam!
30. 04. 2010 | 02:49

Trojan napsal(a):

Souhlasím s vámi. Bohužel eurohujeři a mudrlanti typu Zaorálka asi svolají k vašemu názoru tiskovku a znectí vás jako třídního nepřítele.
30. 04. 2010 | 04:11

Skaut napsal(a):

"To se nám to žije, když nám lidé půjčují."
Zlatá slova feldkuráta Katze z Dobrého vojáka Švejka
30. 04. 2010 | 07:16

Ivan napsal(a):

Papandreu nebol diletant...,

diletanti su bruselski socioinzinieri, zakladatelia novych tisicrocnych risi, trpiaci hitlerovskym vodcovskym syndromom... To ONI nevedeli a nevideli v akej situacii sa Grecko nachadza..., to oni nevedia, ze nemoze existovat jednotna monetarna politika pre rozne ekonomiky riadene samostatnymi statmi... Kazdy stat s vlastnou menou ma moznosti korigovat financnu rovnovahu prirodzenou inflaciou alebo deflaciou..., podla vykonnosti ekonomiky. Pri jednotnej mene tuto moznost nema a nema ju ani europska centralna banka (tzv. kontrolne mechanizmy, tzv. pravidla, su o nicom), ci priamo EU...!!! Vaclav Klaus ma opat pravdu...!!!

Stvrty Tisicrocny EuroReich sa jednoducho musi rozpadnut...!!!
30. 04. 2010 | 09:07

Taoiseach napsal(a):

Trojan

"...asi svolají k vašemu názoru tiskovku a znectí vás jako třídního nepřítele"

Obávám se, že pane Tomského nikdo nebere do té míry vážně...
30. 04. 2010 | 16:29

Pípa napsal(a):

Pan Tomský je jako bájný Ahasver. Je všude doma, ale nepatří nikam. To je jeho výhoda i nevýhoda. Není svázaný s místem a místními ale nemá s nimi sounáležitost. Když se nemůže opřít o vlast, tak se opře o ideologii. A to není dobře. Ideologie je vůl.
30. 04. 2010 | 23:49

nevzdělaný volič vzdělaných groesslingů napsal(a):

Panu groesslingovi:
Zaprvé OMLUVA. Uniklo mi, že se nejednalo o Váš text, nýbrž o citát pana R-cajse. (Byt´ citace nebyla v uvozovkách).
Zadruhé PODĚKOVÁNÍ. Za konsistentně všestranně vynikající úroveň Vašich příspěvků. Tak, jak dokážete diskutovat Vy, tak to na těchto stránkách dokáže sotva desítka stálých přispěvatelů. Bez nichž by ostastně velkou většinu stálých blogů nestálo zato vůbec otevírat.
Ještě jednou se Vám omlouvám a děkuji za všechny Vaše příspěvky, minulé i budoucí...
01. 05. 2010 | 02:44

pavel2 napsal(a):

soudruh mister Tomsky musi branit dollar ktery mu poskytuje obzivu..jinak casto nekteri tupe opakuji ze dva tydny dovolene rozvrati cele statni hospodarstvi ..konkurence vyrostla dolaru a tak musi byt potirana ,znicena i politrukem dnes ekonomem svetoveho kalibru.. Reckem pocinaje svetove corporace/skutecna centra svetove moci/ nyni utoci na jakekoliv zbytky socialniho zabezpeceni pro lidi /obzvlaste v Recku/ a ktere jiz by melo byt samozrejme na celem svete kdyz posoudite vysokou produkci ve vsech odvetvich a napr. 4denni pracovni tyden by jiz mel byt davno zaveden/a vseho co neni profit. Utok zacina na nejslabsi clanek. Recke Podvodne Ucetni knihy laskave pripravil Goldman Sachs za ucelem aby to Evropa spolkla a utoky mohou zapocit. Dale mezinarodni zbrojarske concerny prinutili /spise se dohodli/ s reckou pravicovou vladou na fantastickem zbrojeni aby si pri padu recka obchodnici se smrti namastili kapsy s pozehnanim agenta Tomskeho /zrejme Recko je obklopeno jenom samymi neprateli/ ocekava se domino efekt pro celou Euro.....
14. 07. 2010 | 08:05

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Aktuálně.cz Blog · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartošová Ela · Bavlšíková Adéla · Bečková Kateřina · Bednář Vojtěch · Bělobrádek Pavel · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Blažek Kamil · Bobek Miroslav · Boehmová Tereza · Brenna Yngvar · Bureš Radim · Bůžek Lukáš · Byčkov Semjon C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Davis Magdalena · Dienstbier Jiří · Dlabajová Martina · Dolejš Jiří · Dostál Ondřej · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořák Jan · Dvořák Petr · Dvořáková Vladimíra F Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Fendrych Martin · Fiala Petr · Fibigerová Markéta · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gargulák Karel · Geislerová Ester · Girsa Václav · Glanc Tomáš · Gregorová Markéta · Groman Martin H Hála Martin · Halík Tomáš · Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hapala Jiří · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holmerová Iva · Honzák Radkin · Horáková Adéla · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hradilková Jana · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hülle Tomáš · Hušek Radek · Hvížďala Karel CH Charanzová Dita · Chlup Radek · Chromý Heřman · Chýla Jiří · Chytil Ondřej J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jelínková Michaela Mlíčková · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karlický Josef · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Pavel · Klíma Vít · Klimeš David · Kňapová Kateřina · Kohoutová Růžena · Kolaja Marcel · Kolářová Marie · Kolínská Petra · Kolovratník Martin · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Koutská Petra Schwarz · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kučerová Karolína · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kupka Martin · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Maláčová Jana · Málková Ivana · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Mittner Jiří · Mrkvička Jan · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Návrat Petr · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Nouzová Pavlína · Nováčková Jana · Novák Aleš · Novotný Martin · Novotný Vít O Obluk Karel · Oláh Michal · Ouhel Tomáš · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Pavel Petr · Pavelka Zdenko · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Peksa Mikuláš · Pelda Zdeněk · Petrák Milán · Petříček Tomáš · Pfeffer Vladimír · Pfeiler Tomáš · Pilip Ivan · Pitek Daniel · Pixová Michaela · Plaček Jan · Podzimek Jan · Pohled zblízka · Polách Kamil · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rakušan Vít · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Reiner Martin · Richterová Olga · Robejšek Petr · Rydzyk Pavel · Rychlík Jan Ř Řebíková Barbora · Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schneider Ondřej · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobíšek Pavel · Sokačová Linda · Soukal Josef · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Strmiska Jan · Stulík David · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Sýkora Filip · Syrovátka Jonáš Š Šebek Tomáš · Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špalková Veronika Krátká · Špinka Filip · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Táborský Adam · Telička Pavel · Titěrová Kristýna · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomek Prokop · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Tůma Petr · Turek Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Václav Petr · Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Vavruška Dalibor · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Vhrsti · Vích Tomáš · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojtěch Adam · Vojtková Michaela Trtíková · Výborný Marek · Vyskočil František W Walek Czeslaw · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zima Tomáš · Zlatuška Jiří Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy