Penzijní fond Žebrácká hůl

21. 09. 2011 | 09:18
Přečteno 4030 krát
Výčet katastrof, které chystá Nečasova vláda smrští pseudoreforem, a nejrůznějších superzakázek je dlouhý. Společného mají to, že znovu a znovu jsou rozdávány desítky miliard korun spřízněným zájmovým skupinám, zatímco účet je podstrkován zaměstnancům se středními a nízkými příjmy, učitelům, hasičům, matkám s dětmi. Zvlášť obří sklizeň se nabízí v podobě příštích důchodců, kteří mají být obráni formou penzijního opt-outu. Je to podraz o to hanebnější, že lidé mají po celá desetiletí odkládat úspory na stáří ( aniž by mohli fondové spoření opustit), aby až na konci zjistili, zda to vůbec mělo smysl. A kdyby se podnikatelský záměr penzijního fondu nepovedl? Pak jim nikdo nic nedá. Ostatně, to už dnes říkají Nečas s Kalouskem docela otevřeně.

Na internetových stránkách ministerstva financí si nyní lze přečíst vyjádření, kterým se tvůrcové penzijní reformy ohrazují před kritikou, že lidem slibují něco, co těžko mohou zajistit (http://www.mfcr.cz/cps/rde/xchg/mfcr/xsl/nepresnosti_v_mediich_64310.html). Penzijní kalkulačka, která má doložit opojnou výhodnost takové formy spoření, totiž nabízí dlouhodobé výnosy, které mnohonásobně překovávají cokoliv, co nabízí kterákoliv banka. Přitom takovou investici nazývá jen „méně konzervativní“. Odborníci se tomu zasmějí, ale nezkušený člověk může naletět. Není divu, že novináři, jako třeba Dalibor Martínek z Lidových novin, píší, že to, co kalkulačka nabízí, je „přehnaně optimistické a účelově klamavé“. Výraz „účelově klamavé“ lze přitom v češtině zaměňovat s výrazem „podvodné“.
Penzijní kalkulačka je sice umístěna na webu ministerstva práce a sociálních věcí, ale potrefenou husou je v tomto případě ministerstvo financí, které zadávalo do kalkulačky ony pohádkové výnosy. Způsob, jakým finance argumentují, je však ještě více odkopává. Potvrzuje to názor opozice, že teď je třeba zatáhnout za záchrannou brzdu, než bude zle.

Když pomineme vlastní smysl penzijní reformy, spočívající v tom, že kamarádi finančníci dostanou stovky miliard korun dlouhodobě na hraní, vidíme, jak je to špatně vymyšleno. V pozadí je totiž představa, že jediný důvod, proč se nedařilo dnešním penzijním fondům („připojištění“), byl ten, že nesměly prodělat. Byla tam „garance nezáporného zhodnocení“. Prostě se nesmělo jít pod nulu. Kdyby se na konci každého roku něco takového zjistilo, penzijní fondu musel sáhnout do vlastní kapsy a peníze dorovnat. Toho se penzijní fondy bály, a tak kupovaly jen minimálně zúročené státní dluhopisy. Ministerstvo financí se proto hluboce zamyslelo a došlo k závěru, že když tuto garanci zruší, máme vyšší výnos zaručen. Fondy půjdou do rizika a riziko rovná se výnos. Dejte peníze do ohně a budou za vás pracovat o to pilněji! Namiřte loď do bouřlivých vod, kde bude hnána silnějším větrem!
Ale co když se loď potopí? To zřejmě nikoho nenapadlo.
„Hranice 5-7 %, kalkulovaná pro nejdynamičtější strategii II. pilíře, je s ohledem na minulost odhadem naprosto realistickým,“ píše zpupně o výnosech z kalkulačky anonymní ministerský mudrc a snaží se kritiku utlouci čísly. “Například, bylo-li by portfolio navázáno na index DJ EURO STOXX, pak by za posledních 25 let dosáhlo přepočteného průměrného ročního růstu 4,8 %,“ uvádí, jako by nebylo nic jednoduššího, než tuto čáru protáhnout o dalších 25 let.

Podívejme se tedy na index Euro Stoxx 50, vlajkovou loď evropské ekonomiky, ocenění 50 nejpřednějších společností eurozóny bez Řecka (http://www.stoxx.com/indices/index_information.html?symbol=sx5E). Čára připomíná horské štíty a propasti, které nejsou ke zvládnutí ani na sjezdovkách těch nejmladších. Osudy těchto akcií se sledují se sevřeným dechem a můžeme si za nimi představit také osudy zaměstnanců, jak jsou vláčeni poryvy kapitálového trhu. Být nejlepší totiž v tomto kasinu nemusí až tak moc znamenat. Burzy nehodnotí výsledky, ale očekávání. Kdo byl dlouho dobrý, ale už nedokáže být o moc lepší, je špatný a kurz akcie je v troskách. Spekulanti na kapitálovém trhu si s tím poradí, ale není sebemenší důvod, proč by něco podobného museli prožívat i naši budoucí důchodci.
Držme se uvedeného indexu nejlepších evropských podniků a pro zajímavost zkusme zkrátit investiční horizont penzijního fondu z 25 let, o který se opírají výpočty penzijní kalkulačky MPSV, na období o něco kratší, řekněme na posledních 15 let. Pak by byl roční výnos u tohoto předního indexu prakticky nulový. A to bychom měli ještě pořádné štěstí. Kdybychom totiž do zmíněného Euro Stoxx 50 investovali později než před 15 lety, utrpíme jen ztrátu. Připomeňme, že k této ztrátě bychom pak museli přičíst ještě nemalé náklady na správu našeho penzijního fondu, inflaci a posilování koruny, které snižuje výnos zahraničních investic.
Murphyho zákony říkají, že ze všech možností vyjde vždycky ta nejhorší, ale život nebývá tak škodolibý. Přesto, kdyby zmíněná „méně konzervativní“ investiční strategie penzijního fondu sáhla po tomto zdánlivě bezpečném indexu na počátku roku 2000, kdy vystoupal po dvou letech strhujícího růstu na rekordních 5 464 bodů, mohla by se klidně nazývat „žebrácká hůl“. Během tří let se vypařily dvě třetiny úspor investorů, kteří ve špatnou chvíli umístili peníze na špatné místo. Mohli jen bezmocně přihlížet, jak index klesá na 2000 bodů, kde byl už v lednu roku 1997. A tam je po všech těch strhujících výkyvech i teď.

Zastavte ty blázny, hrne se do klaviatury počítače. Nápad s investicí z roku 2000 přitom není úplně vycucán z prstu, podle ministerstva financí měla být penzijní reforma už dávno, dávno spuštěna: Po dosavadním minimálně desetiletém odkládání důchodové reformy je její další odsouvání s notoricky známým argumentem, že „teď není ten správný čas,“ příliš drahý luxus.
ČSSD je rozhodně proti, aby se dělaly kapitálové pokusy na lidech uprostřed krize. Udělá vše pro to, aby tento neuvážený krok zastavila a vytvořil se čas na takové kroky, které skutečně zvýší bezpečnost důchodů i veřejných financí. Pokud se to nepodaří, slibuje škodlivá opatření omezit či zrušit, jakmile k tomu dostane od voličů mandát.
Neznamená to, že lidé by neměli nakupovat přímo třeba české státní dluhopisy – a je dobře, že už to začíná být možné. Nebo že by neměli investovat do akciových indexů nejlepších evropských společností. K tomu ostatně také nepotřebují žádné fondy, index je portfolio, za které není třeba nikomu hradit horentní správcovské poplatky.
Každý investor musí být samozřejmě ve střehu, kupovat levně a při strmém vzestupu ceny raději prodat. Třeba se mu to podaří. Když ne, ať má aspoň důchod. Normální, průběžný. Nikoliv na kalkulačce, ale na státním účtu, odkud ho nikdo nemůže ukrást ani odsát nepovedenou finanční spekulací.

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

neo napsal(a):

Hned v prvním odstavci nehoráznost: cituji " Zvlášť obří sklizeň se nabízí v podobě příštích důchodců, kteří mají být obráni formou penzijního opt-outu. Je to podraz o to hanebnější, že lidé mají po celá desetiletí odkládat úspory na stáří ( aniž by mohli fondové spoření opustit), aby až na konci zjistili, zda to vůbec mělo smysl. "

VSTUP JE ČISTĚ DOBROVOLNÝ, NIKO TY BUDOUCÍ DŮCHODCE MEZI KTERÉ PATŘÍM I JÁ NENUTÍ.

Kdyby nutil, byl bych první, kdo by protestoval proti takovému kroku a ani jedna partaj , která by něco takového podpořila by ode mě už neviděla hlas.
Ta penzijní kalkulačka je trošku nesmyslná. Vůbec nebere v potaz, že za 40 let budou mzdy úplně někde jinde a prakticky nikdo nebude mít stejnou mzdu jako dnes.

Pak je sice optimistická, ale rozkládá úspory do více než 20ti let, takže ona 3% vyvedená procenta z průběžného systému vám zmiznou, pokud se nedožijete minimálně 85 let. My mladší 88-90ti let.

Osobně mi vychází, že se mi vyplatí ukládat pod polštář 2% ze stávajíécího příjmu a měl bych naspořit to samé ne-li více co mi optout přidá na důchod z 5%. Navíc s možností jednorázového výběru.

Vládou navržený optout se vyplatí lidem s příjmy nad 200 000 nebo lidem co by se dožili hodně vysokého věku.
21. 09. 2011 | 09:28

Mastodont napsal(a):

O žebrácké holi píše člověk, který nehorázným tempem zvyšoval deficity státního rozpočtu. Chucpe se tomu říká.
21. 09. 2011 | 09:46

Jiří napsal(a):

Pane Sobotko, my kteří si nemůžeme jako vy přivydělávat na stáří zpronevěrou náhrad na cestování, si chceme spořit jinak.
Nemyslím že penzijní reforma je dokonalá, ale třeba pro mě je výhodná, takže do ní půjdu. Ale hlavně je dobrovolná - tak ať si prostě každý vybere, co se mu líbí.
21. 09. 2011 | 10:00

Béda napsal(a):

Jiří,

Aťsi tedy přechod na ni zadotují samy penzijní fondy (banky a spekulanti, které ty penzijní fondy vlastní a budou vlastnit na to mají prachů dost) a náklady ať neplatí všichni. A v případě, že vám z toho "pilíře" peníze vyšumí, tak nežádejte po státu žádné přispění - tak jak to žádali lidé podvedeni ve fondech a v krachujících bankách a záložnách v období velké tunelizace. Je to vaše privátní riziko.

PS: otázka. Jistě jste schopný muž, který od státu nic nepotřebuje - ani příspěvek na nějakou transformaci penzijních fondů a dokážete své prostředky investovat výhodně i bez mezičlánku - zprostředkovatele. Anebo ne a potřebujete pro uložení svých peněz státní injekci do transformace penzijních fondů, garanci a prostředníka?
21. 09. 2011 | 10:10

kolemjdoucí napsal(a):

Mastodont:

Vyšel nový Kalousek? Kde?
21. 09. 2011 | 10:13

Cech napsal(a):

O smyslu důchodové reformy toho bylo napsáno velké množství.Proto operovat s tím,že výnos důchodového fondu bude nízký nebo,že může zkrachovat je bezpředmětné je to stále dokolečka, prostě tu pravdu pane Sobotka zase zamlčujete.

Pane Sobotka to co jste zapomněl zakalkulovat, je příznivý vliv Hegerovy zdravotní reformy.
Protože to podstatné co prosadil pan Heger pro zprostředkovatele zdravotní služby, je možnost vytahat z pacientů co nejvíce peněz, které jsou předurčeny aby skončily na velmi pochybných adresách.

Návrh pana Hegera vycházel z toho,že je možné, vyřešit problém tohoto státu na úkor seniorů.
Smysl této reformy byl splněn; dohoda Ministra zdravotnictví a ministra práce a sociálních věcí pouze utvrdila jasnou budoucnost 2 pilíře.

Prostě vycházejí z toho,že 2 pilíř to díky reformě zdravotnictví utáhne třeba i se ztrátou(rozkradením) 25 a více %.

Proto ne důchodová kalkulačka ale zdravotní reforma, to je základ stability důchodového fondu.
21. 09. 2011 | 10:14

Vosavbotě napsal(a):

Pane Sobotko,

Vaše analýzy zní logicky a Vaše sliby na zrušení těchto penězovodů do kapes finančníků zní rozumně.

Problém je v tom, že už Vám nikdo nevěří. Sami jste podíleli na probíhající přeměně demokracie na diktaturu ekonomické moci, současná vláda ten proces jen podstatně urychluje.

Nikdo neuvěří tomu, že dostanete-li od voličů mandát, budete schopni někomu zrušit stamiliardové kšefty. Na to prostě nemáte.

Prokažte, že se mýlím, a snad Vás ze zoufalství budu ještě jednou volit.
21. 09. 2011 | 10:23

český maloměšťák napsal(a):

Sobotka
V tomto státě se najde hlupáků dost. Kteří budou investovat do dluhopisů italských, japonských, amerických...
Myslím si, že se dokonce najdou desetitisíce hyperhlupáků, kteří si nakoupí dluhopisy Korumpostánu Bizarního./už nyní na podzim/

Kdyby to nebylo proti etice - doporučil bych lidem, ať raději investují do Číny a emerging markets. Jenže tím si podkopávají budoucnost. /vysvětlení by bylo na dlouho - a hlupáci by to stejně nepochopili/

A nejlepší investicí nyní je ...a teď si držte burky - utrácet. Oživit domácí poptávku. Zdroje jsou /výrobní kapacity/.

Měl se změnit rámec pro fungování penzijního připojištění - stávajícího.

Ale stejně nejlepší zbraní , jak odolat rozkradení a devalvaci úspor je rozumně směrovaná spotřeba /nejlépe do úspor a vzdělání/ a průběžný systém, parametricky reflektující skutečnost /demografii, nezanměstnanost/.
Kořeny neufinancovatelnosti tradičních společenských smluv Okcidentu ale leží jinde. Je jím dovoz asijských společenských smluv, asijských platových poměrů, asijských sociálních struktur, asijských pracovně-právních vztahů, asijského životního prostředí /pozdrav Ostravákům- mittalákům/. A čínského způsobu vládnutí - dostaň se k moci a pak rozkazuj !

Pro jednoduché povahy - jak se asi šetřením - šetřením v modu úpadku hospodářského výkonu Okcidentu propracujete k zhodnocení svých úspor jinak, než inflačně ? Tedy že výsledek bude záporný ?
Investicemi do dynamicky rostoucích ekonomik ? Například do Číny ?
Fajn - tím ale jen prohloubíte a zrychlíte úpadek Okcidentu. Podkopete dál jeho základ - tím je jeho společenské asmlouva její financování.

No nic - svěřte své penízky přes žebravé potulné bankéře penzijním fondům - oni už si s nimi poradí. Ale běda jestli vyvedete z průběžáku byť jen o jednu vindru navíc, než jste tam odvedli. To by bylo darebáctví.
21. 09. 2011 | 10:25

Béda napsal(a):

Cech,

celý systém je hluboce provázaný a propracovaný. Nedělali jej žádní diletanti ale skuteční odborníci na stříhání naivních oveček, kterým nevadí pravidelné stříhání dohola a poté co vlna zestárne jsou importovány hodnými střihači k porážce a spracování na masokostní moučku. Samozřejmě zlepšením se meze nejkladou. Jádrem "nezbytné reformy" jsou ovšem vědecká zjištění mezinárodně uznávaných odborníků a praktiků v oblasti stříhání oveček, zadlužování a rozevírání nůžek.
21. 09. 2011 | 10:26

SansLogique napsal(a):

No a co, já těm přemlouvačům báby to chcípnutí za plotem místo důchodu ze srdce přeju!
21. 09. 2011 | 10:34

Karamela napsal(a):

to český maloměšťák:
Prosím, co je to OKCIDENT? V každém vašem příspěvku to slovo použijete nejméně 5x, od nikoho jiného jsem to neslyšela, vzhledem k tomu, že nevím, co tím myslíte, ztrácejí vaše příspěvky smysl...
21. 09. 2011 | 10:41

neo napsal(a):

Karamela:

latina nebyla? Maloměšťák je světák, proto ta cizí slovíčka, jinak v jádru jen kydačhnoje, ale hodnej kluk.

Použijte slovník, měl by vám vylézt ZÁPAD.
21. 09. 2011 | 10:49

Béda napsal(a):

Jo a ještě jednu věc. Očekával bych od nezištných penzijních fondů, že budou humanitárně a charitativně ze svých zisků přispívat do průběžného fondu částkou o kterou po vyvedení části prostředků ochudili solidaritu s postiženými a nesoběstačnými.
21. 09. 2011 | 10:51

ch@ch.ar napsal(a):

V zásadě souhlasím s panem Sobotkou.
Až na poslední větu: "...na státním účtu, odkud ho nikdo nemůže ukrást ani odsát nepovedenou finanční spekulací."
A v té leží játro pudla.
Svět je krutý a nespravedlivý
21. 09. 2011 | 10:51

hovorka11 napsal(a):

Jsem přesvědčen, že penzijní fond je určen pro rozkradení financí občanů. Každý mírně podprůměrný si dovede spočítat dluhy státu. Je jasné, že bez krádeže úspor občanů nebo měnové reformy se ty virtuální peníze zbohatlých bank nemůžou ukázat na trhu. Banky tak musí neustále hromadit více virtuálních peněz bez pohybu, aby ty podložené výrobou mohli fungovat v ekonomice. Paradoxní je, že z těch virtuálních peněz musíme platit úroky z reálně vydělaných platů. Je to otrokářský systém v plném rozsahu.
Neexistuje nic lepšího, než průběžný a tím vyrovnaný systém, který byl ideální pro lidi. Dnes jde jen o snahu rozkrádat přes soukromé penzijní fondy se státní podporou z daní a s jištěním státem (zase z daní) aby protekční vládou povolení nepostižitelní mafiáni zodpovědnosti zbohatli. Zákony se na to připravují a schvalují...
21. 09. 2011 | 11:02

Petr napsal(a):

Pane předsedo,
nejsem skalní fanda současné vládní koalice. V minulých volbách nedostala ČSSD můj hlas kvůli diktatorskému a povýšeneckému chování p.Paroubka.
Ale to co předvedla ČSSD včera, to překonalo vše. Nazvat statisíce poctivých lidí pracujích ve třísměnných a nepřetržitých provozech kurvami a zloději si nedovolil ani Gottwald.
Teď možná namítnete, že to není oficiální názor ČSSD. Tak proč jste se proti tomu hned neohradil a čekáte, že to vyšumí do ztracena, nebo čekáte, co s toho bude a přitvrdíte?
Svojí nečinností jste urazil i mne, styďte se! Za více jak 40 let jsem neměl ani jedno "Á", a třikrát jsem přišel o pár minut pozdě na šichtu a za to jsem kurva a zloděj? Nebo proto, že nemám "poctivě" vydělané stamilióny abych se mohl třísměnně válet u imperialistů na Floridě?
21. 09. 2011 | 11:15

kelt napsal(a):

Jistě se najdou méně finančně gramotní/jako se našli méně politicky gramotní ve volbách 2010/a pak ti,kteří na to mají-tak od dvojnásobku průměrné mzdy,kteří věří nezkorumpovatelnosti "bakalice"a upíší se finančním spekulantům nadosmrti.Bude to jejich volba a jejich riziko.
Co je však SVINSTVO na entou-je další oslabování průběžného systému financování důchodů vyváděním zřejmě nemalých částek do soukromých fondů,to je opravdu chupce.
V etapě permanentní recese v důsledku tzv.reforem se současní důchodci vbrzku dočkají nevalorizace důchodů a to v tom lepším případě.
Litevský tygr,co mu vypadaly zuby krátil důchody.
Vzory dalšího šetření má vláda rozpočtové odpovědnosti po ruce.
21. 09. 2011 | 11:20

český maloměšťák napsal(a):

Karamela
Okcident použiji tam, kde se mi onen Západ jeví podivným. Pokud jej mám použít například ve vztahu k Číně.
Protože např. USA leží od Číny na východ./pokud vezmu v úvahu, že Aljaška už není carská/

Okcident je protiváha Orientu. :))/jinak gůglování se meze nekladou/
Nnapř. Max Weber v Sociologii náboženství tento pojem v tomto vymezení používá velmi diferencovaně.

Dejme tomu - západní civilizace. /geograficky to ale nesedí - viz má poznámka o Číně a Aljašce...ale každý tomu rozumí...dokonce i neo - a to už je co říct.../
21. 09. 2011 | 11:22

Béda napsal(a):

Petr,

nevím sice, kde který pab*b prohlásil takovou krávovinu, ale z hlediska politiky ČSSD bych to nijak dramaticky neviděl. Jestliže to prohlásil nějaký její blb* poslanec, distancoval bych se od takového prohlášení a již víc bych jej nenechal kandidovat.

Oni, ti nikomu nezodpovědní pánové (a dámy) v parlamentu si totiž zvykli plácat co jim slina na jazyk přinese, vědouce že jsou jakkoliv nepostižitelni. Kolikrát si říkám, jestli vůbec u toho svého plácání přemejšlejí. jak je vidět, tak někteří ne.

PS: Otázka - máte nějaký recepis co s nima dělat v podmínkách posRanecké imunity a svobody posRaneckého svědomí?
21. 09. 2011 | 11:23

Gerd napsal(a):

Průběžný penzijní systém vytunelovat lze, jak názorně začal V. Klaus přivtělením odděleného důchodového účtu do státního rozpočtu. ale o tom jste jako ministr financí vědět musel, takže nemluvíte pravdu, p. Sobotko!
21. 09. 2011 | 11:30

Béda napsal(a):

Gerd,

ano, taťka Klaus dokázal, že i to když teče do bot pro "dobro věci" lze. Ostatně, co by známý sběratel nedokázal Copperfieldovat?
21. 09. 2011 | 11:36

Bunny napsal(a):

to Petr:
Ale nepovídejte, přece musíte mít aspoň špetku intelektu, aby vám bylo jasné, že poslanec v té chvíli vůbec na směnující zaměstnance nemyslel. Osobně to nepovažuji za nic jiného, než výraz znechucení nad uslintanou snahou vládních stran protlačit všechno to svinstvo, co si na nás připravili. Je nepochybně ohromné, jaký jste celoživotní dříč, nicméně už vám možná dochází, že doba úderníků je pryč a za poctivou práci sklidíte od těch, co rozhodují, tak maximálně úšklebek. Je super, že jste prodal budoucnost za Paroubkovu bradavici, jistě si na to ještě vzpomenete.
21. 09. 2011 | 11:37

Karamela napsal(a):

to český maloměšťák:
ó děkuji a proč tedy zrovna neříkáte Západ?!? To bude takové to - čím víc proužků, tím víc adidas....že
21. 09. 2011 | 11:42

neo napsal(a):

Bunny:

jen línej socialistickej poslanec, kterej měl možná na noc program s těmi, kterými pak nazval pracující občany na nočních službách.

Poslední vaše věta je geniální , ale chybí mi k ní taková maličkost : Jakou tu skvělou budoucnost nám Paroubek rýsoval?
21. 09. 2011 | 11:45

Koplkop napsal(a):

Autor
"na státním účtu, odkud ho nikdo nemůže ukrást ani odsát nepovedenou finanční spekulací. "
A ten důchod bude na tom státním účtu, uložen v jaképak to měně? Nebo snad ve zlatě? A kdopak nám ho tam jemnostpane uloží, Vy sám? Tak to poníženě děkuji a klaním se. To se budeme mít na stará kolena. Jen abyste se dostal k moci a mohl nám to všechno zaopatřit drahý pane. To my se za Vás tedy budeme modlit a budeme Vás volit. A že na to nepřišli ti vostatní, no oni asi nebudou tak moudří jako Vy. Ona už ta fotka napovídá jak jste přemejšlivej člověk, no hlavně Vás pánbů opatruj a mějte se zlatý člověče.
21. 09. 2011 | 11:48

Béda napsal(a):

Bunny,

já jsem ten bulvár nečetl, ale dodatečně zjišťuji, že asi šlo o noční proválcování antisociálních zákonů kmotří triádou. Pakliže se tato slova vztahoval pouze a právě na tento akt ( se mi zdá, že v tomto smyslu nebyla jednoznačně formulována), pak bych dal tomu posRanci za pravdu a vyčetl bych mu akorát vícevýznamovost výkladu jinak velice pravdivého obsahu o ku*vách a zlodějích, kteří chtějí v rámci své "poctivé" živnosti obtáhnout státní akcionáře a předplatitele služeb.
21. 09. 2011 | 11:52

Béda napsal(a):

Koplkop,

průběžný fond, doufám že se nepletu, znamená, že prostředky z něj jsou distribuovány průběžně, tudíž se v něm dlouho neohřejí.
To je velice důležité hlavně pro případ, že by se objevila nenechavá ruka jako v 90-ých létech, kdy byly z dřívějších dob v důchodovém fondu nespotřebované přebytky, na které promptně šáhla neviditelná ruka strůjce české tržní ekonomiky, která vyřeší všechno.
21. 09. 2011 | 11:58

Kožený napsal(a):

Chválím pravicovou vládu za to, že pro takové jako já připravuje další lup století, stejný jakým byla kuponová privatizace ve století minulém. Uvažuji o návratu domu, ale budu muset pro svůj důchodový fond vymyslet jiné heslo než byla "jistota dvojnásobku", třeba "jistota ve stáří".
Žádný jiný národ totiž nemá tak krátkou historickou paměť jako důvěřiví Češi. Mladá generace, které se to nejvíce týká, o mém podnikatelském tahu v kuponové privatizaci už nic neví. Jen papá Klaus možná zase povzbudí váhající: "chce to více takových Kožených, Rusnoků a dalších". A když ani to nepomůže, tak angažujeme Mádla a Issovou. Ti už jednou dokázali, že to dokážou.
21. 09. 2011 | 12:02

ali napsal(a):

šlapka
pár slov z okcidentu:
Láska je neidentifikovaná amorizovaná periferická komplexní záležitost, kde v pseudoindividualistickém egocentru se vyvolává pocit, že šukat je boží.

p.s. hezký den
21. 09. 2011 | 12:02

český maloměšťák napsal(a):

Karamela
Západ není Východ.
Stačí ?

Je Kozloistán Zelný "Západem" ? Myslím si, že začíná mít blíže Orientu. Východu.
Je to zreslující, vyčpělé a neodráží to realitu. Ani geografickou realitu.
Je to symbol - něco jako SPQR - když se začal vytrácet benigní obsah tohoto sloganu.

Adidas ? Máte na mysli ty výrobky z malajských, indonéských, indických a čínských továren ? Děkuji. Ty si kupujte vy.

Sbohem. Na východě.
21. 09. 2011 | 12:03

Hana napsal(a):

Jsme neskutečný národ! Bude se tu zavádět to, co všude kolem zkusili a zjistili, že tudy cesta nevede a honem honem to rušili. Ale u nás? U nás ne - a ještě jsou tu lidi, co tomu všemu věří a půjdou do toho - je mi jich opravdu líto. Zjevně potřebují léčbu šokem - tak tedy dobrá.
A s tou dobrovolností - je jen otázka času, kdy z toho udělají povinnost. Jen co založí fondíky a rozdělí si úkoly - pak uvidíte!
21. 09. 2011 | 12:30

ujo napsal(a):

pro Petra:
To jste se z noční brzo vyspal
21. 09. 2011 | 12:39

Bunny napsal(a):

to neo:
Nevím, jestli je dotyčný poslanec líný; co jsem ale poznal za dobu vašich vstupů sem, tak u vás pozoruji lenost myslet a slušný sklon k demagogii. Což mě u zelenáče s minimem životních zkušeností, který ještě čeká na Kristova léta, nepřekvapuje. Nemáte náhodou titul MBA? Mnohé by to vysvětlovalo.
Popořadě: poslanec není člen socialistické strany, ale sociálně demokratické. Ne že by naše politická scéna nepotřebovala pořádnou socialistickou stranu. Je možné, že poslanec se s prací na směny nikdy osobně nesetkal a nemá dostatečné EQ, aby se takovým plácnutím vyhnul. Sněmovna je plná lidí, co nikdy nic pořádného nedělali a to bez rozdílu dle stranické příslušnosti. A na závěr ... Paroubek nemusel vůbec nic slibovat, nic nebylo potřeba. Stačilo průběžně upravovat parametry, nebylo potřeba nic radikálně měnit. Jasně se dnes ukazuje, že na to byla Česká republika velmi dobře. V současnosti je to jiné. Proběhnou zřejmě nevratné změny, které zde kvalitu života naprosté většiny obyvatel sníží. Pokud vy vidíte nějaká pozitiva současného vývoje, tak já tedy ne. Čas rozhodne, kdo lépe poskládal indicie.

Jinak spatřuji něco jako škodolibou radost, že při všech těch aférách, průšvizích a kreténských prohlášeních vládní koalice se našel úkrok do lejna také na druhé straně. Moc nepotřebujete, ale signalizuje to nízkou úroveň.
21. 09. 2011 | 12:49

Grandgousier napsal(a):

Problém není v účetnictví, problém je v absenci úcty k člověku, což je rys plebejské a východoevropské historie. Zdejší život má definici života psa na ulici, jak více než deset let prokazují městští strážníci v čele státu. Pak nefunguje nic.
21. 09. 2011 | 12:49

jája napsal(a):

Pane Sobotko, vaše partaj se v době, kdy se chopila moci spojila s čertem, ďáblem, jen ne levicovým subjektem, ministry byly "experti" typu Kuhlnla, Parkanové, Grosse a dalších, proto vám nevěřím ani slovo. To raději budu za současnou vládu, která si na lidumily nehraje, ale vím, co od ní čekat.
21. 09. 2011 | 13:01

neo napsal(a):

Bunny:

asi bude dost líný, když nechce pracovat.
Minimum životních skušeností? aha.. já zapomněl na tzv " neraď neni ti 60"
Ne nemam MBA, jo a kdybych měl, co by to vysvětlovalo?
Poslanec je člen sociální demokracie a je tedy socialista. Já ho klidně dál budu nazývat socialistickým poslancem.

Za Paroubka nebylo nic třeba? aha. tak to pak jo :)
Specifikujte více ty nevratné změny ohrožujíce kvalitu života, díkes
21. 09. 2011 | 13:03

Béda napsal(a):

Jája,

otázka: a s kým se měla ČSSD dle vás v koalici spojit?

Taky vím co od současné koalice čekat. Samé křivárny a velké domů. Máte pravdu, že si Kmotři na nic nehrají a s ničím se nemazlí. Ti jedou jako namydlený blesk systémem start cíl a nic je od toho veletunelu nezadrží. Lihový dům = MF v čele s bratrem Kalouskem v tandemu S Jardou upírem DRÁBkem, Mudr. Grünsteinem Hegerem a samostatně hospodařícím "Becherem" z Orlíku to jistí. Ostatně, co si pan bakala předplatil, to také dostane.
21. 09. 2011 | 13:08

Koplkop napsal(a):

Béda
"průběžný fond, doufám že se nepletu, znamená, že prostředky z něj jsou distribuovány průběžně, tudíž se v něm dlouho neohřejí."
Jo to se nepletete prostředky z průběžného fondu by byly distribuovány průběžně, ale i též by do něj museli být průběžně dodávány. A o tom je to. Oni ty prostředky nějak nejsou a čím více budou přibývat léta tak bude těch peněz zapotřebí víc. A protože to všichni vědí, tak se dělá něco aby to nekrachlo. To, že byly v minulosti používány jinak a nešetřilo se to už nikdo nevrátí, není to tedy žádný argument pro budoucnost. A strkat hlavu před blížícím se problémem do písku to není řešení. Ono se to hezky poslouchá, že ta vláda to dělá špatně, já bych chtěl také aby to řešení bylo pro všechny dobré, ale pan Sobotka svými články nic neřeší.
Ä po dobu co byl ve vládě také nic neřešil, proto ten posměšný tón.
21. 09. 2011 | 13:30

dalimír napsal(a):

Přeně tak Hano ,naši vládní garnituře nebude dělat žádný problém uzákonit za nějaký čas z dobrovolnosti POVINNOST ! Je to hrůza jak my češi jsme naivní národ ! Dl.
21. 09. 2011 | 13:55

jája napsal(a):

Béda - je tam jediný levicový subjekt - KSČM, takže je to asi jasné. Stejně jim bude zbytek nadávat a pravocové voličstvo se bude scházet na náměstích pod vedením aktivistů.
21. 09. 2011 | 13:56

kelt napsal(a):

Koplkop-naše "pravicové"vlády počínaje Topolánkovou a doufám konče Kalouskovou se předháněli-jí v tom,jak snižováním odvodů na soc.a zdr.pojištění posilují konkurenceschopnost naší ekonomiky.
Že se česká ekonomika co se týče konkurenceschopnosti neustále propadá do stále nižších pater je bohužel syrová skutečnost.
Tudy cesta nevede-to na poslední tripartitě jednoznačne prohlašovali zástupci zaměstnavatelů.
Investory dle jejich názoru/a proč nevěřit těm,kteří se v tom prostředí pohybují/zájímá-kvalitní infrastruktura-dálnice,jednoznačnost a stálost právního prostředí,vymahatelnost práva a míra korupce.To je možno zlepšovat jinými instrumenty,než snižováním odvodů na zdr.a soc.zabezpečení,což vede pouze k podfinancování důchodového a zdr.fondu,což naše odpovědná vláda řeší dalším vytahováním peněz z peněženek lidí ve mzdě.
Lék na "příští důchody-druhý pilíř"je jenom tunel na průběžný systém financování důchodů.
Systém průběžného financování důchodů má jeden zásadní nedostatek-nelze ho efektivně rozkrádat.
Pokud by sazba odvodů na soc.systém byla nevrácena na před topolánkovskou etapu a Kalousek tam vrátil 8O mld.,které si vypůjčil,nebylo by co řešit.
21. 09. 2011 | 14:14

český maloměšťák napsal(a):

kelt
Koplkop chce, aby lidé v ČEZku, na Moravě a v Slezsku konkurovali ve mzdách čínským otrokům. /a takto impelementovali do Kozloistánu Zelného i čínskou společenskou smlouvu/
Ještě má celkem velký prostor.
Tuším že v aktuálním kurzu to je někde kolem 25 Kč na hodinu./cílový stav/

Náklady na pracovní sílu /2004, euro/ :
Dánsko ....28,14 (Dánsku chce konkurovat Drábek - od něj opsal jednotnou DPH - blb)
Západní Německo----27,50
Norsko....27,31
Švýcarsko.....25,31
Belgie......25,01
Finsko....24,88
Holandsko.....23,74
Švédsko....23,32
Rakousko.....21,50
dále cca 15 zemí a následují
Maďarsko....4,53
Kozloistán Zelný/ČEZko, Morava a Slezsko/....4,49
Slovensko....3,61
Polsko....3,29

Takže až zase uvidíte plakáty - kde Nečas tvrdí, že je nutné snižovat náklady na pracovní sílu - kvůli kon kurenceschopnosti - uvědomte si, komu chce konkurovat.

Podle mě by takto nejlepším opatřením bylo, kdyby se na nulu snížily náklady na zaměstnávání takových jako je on.
Jako výchozí bod by to docela stačilo.
-------------------------------------
Koplkop jen omílá ten flašinet....nic jiného...
21. 09. 2011 | 14:26

Koplkop napsal(a):

kelt
Já tady neobhajuju Topolánkovo a Nečasovo vládu. Zároveň však neobhajuju a nemůžu chválit ani vládu ČSSD, protože kdyby za značného růstu vláda ČSSD nerozházela více peněz než získala, nebylo by dnes také co řešit. Bohužel ukazováním na to, jak blbě se chovaly dřívejší a i současní vláda nic neřeší. Sedět na hromadě hoven, šťourat se v nich klacíkem, to nepřinese žádný výsledek. A pan Sobotka na takové jedné hromadě sedí a šťourá se tam a ukazuje na druhou hromadu kde se šťourá Nečas to nám opravdu pomůže. Psal jsem, že to co se dělo v minulosti nikdo již nevrátí a že to tedy není žádný argument do budoucnosti a Vy mně na to reagujete, že se zase vracíte zpět. To nám pomůže. Tak teď ještě volit p. Sobotku a bude nám hned lépe.
21. 09. 2011 | 14:32

Jan napsal(a):

český maloměšťák
Tleskám. Po dlouhé době zde něco zajímavého.
No a souhlas...
21. 09. 2011 | 14:33

neo napsal(a):

tencokida maloměšťák šlapka,

už jsi trapněj jak s ČEZkem tak Kozloistánem a podobnými trapárnami. Že ti holky na základce podrážely nohy a tys vymýšlel říkanky typu lenka plenka podkolenka co?

Ale dal bych na tebe... zvýšit mzdy na úrověň Dánska...i když nevim, jak by to měl Drábek udělat.
Pak bych se ale nedivil, kdyby všechny firmy zdrhly jinam a je jedno kam. My tu totiž nemáme moc co nabídnout a bohužel, zatím můžem konkurovat v nízké ceně práce, i když už teď jsme prostě drazí.
21. 09. 2011 | 14:36

kelt napsal(a):

český maloměšťák-fakta a odkazy na ně,která dokazují falešnou cestu naší prokorupční vlády k blahobytu-jak pro koho, jsou házením hrachu na zeď,či perel ......,pro fan club "reformátorů",které nemůže přesvědčit nic.
I úplný hospodářský bankrot této země by byli schopni svést na Paroubkovu bradavici.
21. 09. 2011 | 14:45

kelt napsal(a):

Koplkop
Cituji:já/K/neobhajuji ani T.ani N.vládu-čeho jste tedy zastáncem?
Jakého způsobu řešení současných problémů důchodového systému?
Tedy-já tak ani tak,ale na moje slova dojde?
To je opravdu dost málo.
21. 09. 2011 | 14:53

vfischer napsal(a):

SOBOTKO NEDĚLEJTE SI ILUZE !!
Vy jste jen nafouklý mládežnický aparátčík, s ústy plnými propagačních keců, ale až přijde na volební řežbu, zase to projedete, tentokrát ne kvůli nadutému Jyrkovi ale kvůli neschopnému Sobotkovi!
21. 09. 2011 | 14:59

český maloměšťák napsal(a):

neo
Já sice nikdy v KSČ nebyl - ale ze slušnosti :
Soudruhu neo - šlapku neznám. Ale pokud ji tady neustále zmiňuješ, soudruhu - je asi docela prfavděpodobné , že je to nějaký zážitek z tvého dětství , co vyvolává takový neurotický příznak /mataka prostitutka ? - zanedbávající výchovu svého jinak hloubavého synka ?/
Tencokida - nemá být "tencokyda" ? / Hnůj ?/
Tvůj otěcko, soudruhu neo,.... pomocná síla v živočišné výrobě ?

Hmm - neradostné dětství tě poznamenalo...jak vidno i z tvého zdejšího blábolení via útoky ad hominem a překrucování výroků./nikde jsem netvrdil, že "se mají zvýšit mzdy na úroveň Dánska" - ani nevím, jak by se to mělo udělat - zřejmě tak, že by se neo stal prezidentem Kozloistánu Zelného.:)))/

Ale dám ti, soudruhu neo, domácí úkol :
Jakou měrou musí snižováním nákladů na pracovní sílu postupovat Dánsko - aby bylo konkurenceschopné například Kozloistánu Zelnému ? Nebo Číně ?

Úkol zkontroluje koplkop a podepíše Rumcajs.
/za nesplnění úkolu zákaz tykání - mimo tvou stranickou buňku, soudruhu neo/
21. 09. 2011 | 15:01

Jeff napsal(a):

První tři pornografická hodnocení pravdivého blogu jsou sklizní za sprostotu editora, jenž odhání slušné čtenáře od firmy aktuálně.cz veřejnými "diskusemi" se zločinci. A jenž nadále trpí zaplacené pilíře diskusí, vždy neomylně hájící modrou koalici.
21. 09. 2011 | 15:01

český maloměšťák napsal(a):

Jan
Děkuji. Za ovace.
My - čeští maloměšťáci si na pochvaly dost potrpíme. :))
21. 09. 2011 | 15:03

Koplkop napsal(a):

kelt
1) nemohu obhajovat něco co je špatné jenom proto, že to je. Já bych chtěl takovou vládu, která zaručí vymahatelnost práva. To by zcela postačilo. Jak bych takovou vládu získal, to jsem již také psal, ale v současné době, kdy je národ rozdělen na modré a oranžové, aniž by si uvědomoval, že je to jedna a tatáž sebranka je něco takového bohužel nesplnitelné. Vy jste toho příkladem, myslíte si, že o trošku lepší je jedna strana a tak stojíte za ní. A nadáváte na tu druhou stranu. Ale měl byste nadávat na obě.
2) řešit důchodový systém, znamená naprostou změnu současného způsobu. A představa, že se o nás má starat stát, je nereálná. Stát by se měl umět postarat jen o pár jedinců, co sami nemohou a dostali se do této situace ne vlastní chybou. To je princip solidarity. Ale chtít když už se někomu má pomoci, aby se pomáhalo všem, to již není žádná solidarita to je prostě sobectví zakrývané sociálním cítěním. Proto je mně bližší způsob, kdy ponecháme na každém samostatně jak se rozhodne sám, jak se nejlépe zabezpečit na stáří. Ať už dobře vychovanou velkou rodinou, nebo průběžným šetřením, nebo nákupem zlata, nebo cenných obrazů atd. Vše ovšem vyžaduje to co říkám v bodě jedna normální fungující právní stát.
21. 09. 2011 | 15:14

neo napsal(a):

Jeff:

co spatřujete pornografického na prvním příspěvku???

ani jste ho nečetl.
21. 09. 2011 | 15:15

stejskal napsal(a):

Neodmlouvejte, pane neo. Za to Vás neplatím.

Hezký den Vám, panu Jeffovi i všem ostatním.

Libor Stejskal
21. 09. 2011 | 15:19

neo napsal(a):

maloměšťáku, to nevokecáš. Nikdo jiný nepíše tímhle stylem. Jsem si jist na 100% , že jsi používal nicky Tenco, Tencokida Hnuj a šlapka.
Soudruh nejsem a nikdy jsme nebyl, oslovoval jsem soudružku učitelku tímto výrazem jen 4 měsíce, pak byla revoluce.

Mé dětství bylo radostné.

Co se týče Dánska, máš recht, netvrdil jsi přímo, že by se mzdy měly zvednout na úrověň Dánska, jen jsi označil Drábka sprostým výrazem, že to neudělal a jen převzl DPH. ( což je stejně nesmysl, ale to je jedno)
Tvůj úkol je postavený na palici. Nikdy jsem nenapsal, že by tomu tak mělo být. Dánsko má jiné možnosti jak konkurovat.
21. 09. 2011 | 15:23

Sladký napsal(a):

Koplkop- to,že modří a oranžoví je jedna a táž sebranka není nic jiného, než lež, manipulace, trik,který ODS a jí sloužící sdělovací prostředky začaly uplatňovat před několika lety,před volbami.ˇPrvotním účelem bylo odradit od voleb co nejvíce lidí, ukázalo se, že tato manipulace má ještě další, pro vládnoucí "elitu" pozitivní efekt.Proto se tato strategie prosazuje i nadále a kupodivu není úspěšná pouze u hlupáků a lidí,kteří se politikou podrobněji a detailněji nezabývají.
21. 09. 2011 | 15:30

Sladký napsal(a):

Koplkop- "chtít,aby se pomáhalo všem je sobectví"... chlape,proboha,vzpamatujte se a přestaňte psát nesmysly a hovadiny! Přemýšlejte než něco napíšete, a pokud toho nejste schopen tak raději nepište,to je opravdu hrůza.
21. 09. 2011 | 15:34

Mac napsal(a):

Bunny - pokud sem nahlédnete

vy jste ještě nepochopil, že jedinci jako je neo jsou buď provokatéři, ať už placení nebo dobrovolní, anebo obyčejní pitomečkové?

Na provokatéra je neoušek příliš jednoduchý, takže zbývá pitomeček.

Fanatický, zarputilý, za všech okolností hájící sebegigantičtější zhovadilosti vyprodukované tou mafiánskou sebrankou darebáků, kterou neoušek hrdě nazývá "moje vláda".

Já jej přátelsky tituluji "komsomolče", což jej pochopitelně zlobí, protože jak známo, za pravdu se zlobí úplně každej :-)))

Takže pokud se chcete dovědět nové poznatky z ideologické příručky "Mladý pravičák - otázky a odpovědi", zahajte "debatu" s neouškem -komsomolcem :-))))
21. 09. 2011 | 15:35

Sladký napsal(a):

Do třetice,koplkope- vy jste mentální bratr Vlkodava, taková podoba se jen tak nevidí.Nejste jednovaječná dvojčata?
21. 09. 2011 | 15:37

neo napsal(a):

Milý Macu,

já vím, že tvá máma jeřábnice a tatík šlechtitel tě vychoavli tak, že je z tebe frustrovaný sprosťák, ale mohl by ses krotit.

1) Bunnymu jsem napsal pouhou pravdu. Klidně si někde vyhledej, co onen socialistický poslanec vyřkl, že ho museli umravňovat jeho kolegové a předsedkyně sněmovny.

2) nehájím v žádném případě hloupé návrhy a to jak vládní, tak opoziční. Hájím pouze dobré návrhy. Třeba zrovna zde se diskutuje o optoutu a já ho jak vidíš hned v mém prvním příspěvku nehájím, ale naopak krizizuji. Protože mi návrh nepřijde dobrý.
21. 09. 2011 | 15:44

Koplkop napsal(a):

Sladký
"to,že modří a oranžoví je jedna a táž sebranka není nic jiného, než lež, manipulace, trik,který ODS a jí sloužící sdělovací prostředky " To myslíte opravdu? Pak jste ovšem placen z Lidového domu a nemá s Vámi cenu diskutovat.
""chtít,aby se pomáhalo všem je sobectví" ano to myslím opravdu a za tím si stojím. Ono totiž říkat, že někomu pomáhám a současně chtít aby tu samou pomoc někdo poskytl mně tak to je sobectví. Vám to pane Sladký, ale asi hlava nepobere že?
Pana Vlkodava neznám, pod tímto článkem nediskutuje, nemohu si přečíst jeho vyjádření, tak nemohu sloužit. Nerad bych se ho zastával pro případ, že by byl tak modrý, jako Vy oranžový.
21. 09. 2011 | 15:59

neo napsal(a):

Macu:

promiň sprosťáku za ty rodiče. tak nějak to vyplývá z tvého zaujetí svazáčkama, komsomolcema apod...

ty dopady mi nikdo vysvětlovat nemusí, já jen postrádal ty nevratné změny, které Bunny zmínil. Proto jsem se ho slušně zeptal, jaké ty změny to jsou. Tedy ty nevratné.

A opět lžeš, pokaždé, když přijde nějaký návrh, ke kterému mám výhrady, tak to samozřejmě zde na blozích rád uvádím.
21. 09. 2011 | 16:03

český maloměšťák napsal(a):

neo
Vaše dojmy mě nezajímají. Ani kdyby byly 100 % - ní.
Máš splněný ten domácí úkol, soudruhu ?

Ne ? Tak mi netykej. Tykej si mezi svými.
-----------
Člověk, který vytrhne jedinou věc /DPH/ z dánské společnosti, z dánského národohospodářství...a stále argumentuje tím Dánskem - jak je úspěšné...takový člověk chce spoluobčanům nalhat, že právě díky jednotné DPH je Dánsko úspěšným státem. Pokud je takový člověk jen nějaký bezvýznamný diskutér na blogu - vem ho nešť. Pokud je ale ministr - je označení blb na místě.

Neotravuj, soudruhu. Vyřeš si ten domácí úkol - chceš přece být výší své mzdy konkurenceschopný vůči čínskému otrokovi, ne ?
21. 09. 2011 | 16:08

neo napsal(a):

nech toho, mi dva si vždycky tykali. Nejsou to mé dojmy a pokud nehodláš přiznat, že jsi Tencokida Hnuj, je to jen tvoje lež.

Já vím, že jsi to ty, nejsou to dojmy. Můžu klidně okopírovat veškeré tvé texty pod různými přezdívkami a pak se spolu můžem soustředit na celkový styl, všechna ta lomítka //// pomlčky ----- , výrazy typu ČEZko , Morava a Slezsko ...

No tak jistě máš recht co se týče toho Dánska a DPH... nicméně napsal jsi to tak, že to vypadalo, jakoby si od jnich měl Drábek odnést právě cenu práce.

úkol jsem již vyřešil. Napsal jsem, že Dánsko láká firmy na trošku něco jiného než je cena pracovní síly, takže je logické, že Dánsko nemusí konkurovat ani nám ani číně na poli levné pracovní síly.

Mi boohužel nejsme ani Dánsko, ani Norsko, ani Německo a máme jen malou možnost konkurovat jinde než v levné síle... (tím netvrdím, že není žádná možnost).
21. 09. 2011 | 16:15

český maloměšťák napsal(a):

neo
Soudruhu - klidně si udělej rozborku asborku všech zdejších diskutérů.
Mně - na rozdíl od tvého šéfa,soudruhu neo, je lhostejné , co děláš v práci.

Ale pokud budeš stále posedlý nějakým tencokidou - věz, že by tě časem mohli i z takové práce vyrazit...věř mi - někdy jde ze začátku o zdánlivé maličkosti ...jenže pak se začneš třeba při šťourání se tužkou v nose z ničeho nic chechtat - a ucpe se ti nosohltan. No a tvůj šéf ti takovou nemocenskou platit nebude - já bych to taky neudělal.

Pak můžeš někde s metlou konkurovat svou mzdou tomu čínskému otrokovi. /násada od metly se do nosní dírky nevejde/.

Úkol jsi, soudruhu /stále ti, soudruhu - ze slušnosti tykám...aby ses neurazil/
nesplnil. Nedodal jsi ani jedno číslo.
A to je zlé.

Musím nyní požádat pana Bunnyho, aby ti naplácal.
:)))
21. 09. 2011 | 16:48

neo napsal(a):

tencokida:

nemusím ten rozbor ani dělat, kdo na blogy chodí, ví že jsi to ty.

Mimochodem, kdyby mě náhodou vyrazili z práce, rozhodně bych se nikde neocitl s metlou, protože si vždycky najdu práci jinou a především takovou jaká se mi bude líbit.

Úkol jsem splnil, neumíš asi číst.
21. 09. 2011 | 16:55

Holubář napsal(a):

Nu, jak říkaj bratři Poláci:
"Vzal si ďábel ornát a ohonem na mši zvoní".
21. 09. 2011 | 17:27

Béda napsal(a):

Abychom český tunel zasadili do širšího rámce:

"Eurozóna se připravuje na ohromný šok: Insolventní banky padají do propasti

"Září 19, 2011

Janet Daleyová v Telegraphu dobře vyjadřuje podstatu apokalypsy, která v současné době postihuje eurozónu hroutícími se insolventními bankami a státy.

Ostrá data z bankovních bilancí ukazují, proč je teď už krach bank nevyhnutelný a podtrhují naléhavou nutnost, aby se na konci tohoto nebo na počátku příštího roku vytvořil nový finanční systém. Pokud se nic neudělá pro restart evropských financí, může být výsledkem hospodářská deprese mnohem horší, než byla krize 30. let, kdy banky krachovaly, a pracovní místa zmizela.

Podle Financial Times potřebuje 91 největších bank v eurozóně asi čtyři biliony eur, aby mohly refinancovat své dluhy nebo je zaplatit jenom v samotném příštím roce. Celkový hrubý domácí produkt eurozóny dosahuje přibližně hodnoty 12 bilionů eur. Znamená to, že největší banky potřebují třetinu celkového HDP v eurozóně, aby zůstaly solventní alespoň jeden další rok.

Finanční trhy již od sebe odstřihly banky eurozóny, takže peníze, které by umožnily bankám rolovat před sebou své dluhy, musí přijít od daňových poplatníků prostřednictvím záchranných balíčků nebo vytvořením závazků v rozvahách ECB, což jsou ve skutečnosti utajené (a nezákonné – pozn. edit.) evropské dluhopisy. Zhroucení reálné ekonomiky je jisté, pokud se třetina HDP eurozóny spotřebuje na částečné rezervy bank v pouhém jediném roce.

„Morgan Stanley například vypočítal, že z 8 bilionů eur, která jsou v současnosti ve hře pro největších 91 bank eurozóny, je nějakých 58 procent může být použito k tomu, aby se překlenuly příští dva roky. Ještě děsivější je, že nějakých 47 procent z těchto finančních prostředků má menší než roční splatnost. Většina z nich je v eurech,“ píše Gillian Tett ve Financial Times..."
zdroj http://www.outsidermedia.cz/Eurozona-se-pripravuje-na-ohromny-sok-Insolventni-banky-padaji-do-propasti-1.aspx
21. 09. 2011 | 17:32

ghándí napsal(a):

slavečku, slavečku, kdo jmenoval majitele firmy na kajmanech do čela čezu? nebyl to nahodou slaveček? v te kubiceho zprávě taky bylo něco o kajmanských kontech...asi jenom drby.
21. 09. 2011 | 18:01

ZM napsal(a):

myslím si, že managementy penzijních fondů se budou starat především o vlastní zisky a bonusy. Podílnící fondu budou rádi, když se vklady zhodnotí po odečtení inflace o 1 až 2 procenta. (do zhodnocení nepočítám případné státní příspěvky).
21. 09. 2011 | 18:02

ghándí napsal(a):

béda,
ale soudruh špidla řikal, že zdroje jsou.
21. 09. 2011 | 18:04

ZM napsal(a):

ghánd - myslím si, že v ČR neexistuje ani jeden 100 % poctivý politik. Politici by se dali rozdělit na základní dvě skupiny-
na ty, o kterých se to už ví,s kým a za kolik a na ty, o kterých se to zatím ještě neví :)
21. 09. 2011 | 18:06

ZM napsal(a):

ghándí - co se týká Špidli, tak jsem četl v nějakým časopise článek (myslím že to bylo v euru před několika lety), že jeho konec ve funkci premiéra nastal proto, že šel příliš "po krku" mocným finančním skupinám. Co je na tom pravdy nevím. Prý chtěl omezit jejich zisky na úkor státního rozpočtu.
21. 09. 2011 | 18:09

jarpor napsal(a):

Hmmm...
Tak Penzijní fond Žebrácká hůl... a co ten Váš návrh "Fondu církvím"... ?

Jen hroší kůže a křivák si plete povinnost s možností / to k tomu druhému pilíři /.

Jinak - škoda slov. Prázdnota, absence reality. Tedy - předstíraná.
Za oponou si mnete ruce, že "špinavou práci" udělají jiní a že prej až se dostanete k "lízu", vše zrušíte. No Vaše - Náše návrhy nebyly zasazeny do ekonomického rámce.. - už známe. Tedy ... někteří, co mají paměť....

Hezký podvečer
21. 09. 2011 | 18:18

Ivan napsal(a):

Máme špatné mocnáře, hledají peníze, tak formou nejnižšího odporu, bezkoncepčně. Zajímavé je, jak tebdenčně mohou někteří blogeří být agresivní s doměnkou, že ví o čem mluví. Neví o čem mluví, jen papouškují. Na každého jednou dojde, říkávala stará moudrost.
21. 09. 2011 | 18:22

ujo napsal(a):

Trochu uniká jedna dost podstatná skutečnost - z 2.pilíře nelze vystoupit.
Může se tedy stát ,že bloud ,který do něj vsoupí bude třeba 20 platit a jen sledovat jak jeho peníze mizí v nenávratnu.
Dříve se tomu říkalo "železná kráva"
21. 09. 2011 | 18:35

ujo napsal(a):

doplnění: 20 let
21. 09. 2011 | 18:37

ghándí napsal(a):

zm,
omezit něčí zisky na ukor státního rozpočtu lze pouze zvýšením daní. daně chce přece zvyšovat každý socialista. špidlu odstavili sami socani, protože se jim preference propadly na 10% a oni se báli, že by se po příštích volbách museli začít živit prací. paroubek s jeho jakešovským normalizačním slovníkem je zachránil.
21. 09. 2011 | 18:37

kelt napsal(a):

Koplkop
Pokud někdo za současných podmínek 42 let odváděl na soc.zabezpečení to,co zákon stanovil,má podle mne nárok na důchod,který by mu zabezpečil důstojné stáří.To zřejmně je v diametrálním rozporu s Vaším nazíráním/říká se tomu sociální darwinismus/.Vlastně to,co je live motiv současného asociálního ministra Drábka.
Jenom na okraj-v roce 1989 byl podíl důchodů na průměrné mzdě 51,9%.Po veškeré péči našich vlád a to zejména od roku 2006 činí něco okolo 42%.
Žili a žijí si důchodci nad poměry a vyžírají SR?
Vy si ve všech těch příspěvcích odporujete a vyplývá to zejména z toho,že neexistují relevantní argumenty,které byste mohl použít pro obhajobu kroků této vlády,které budou devastovat střední třídu ve prospěch zlodějů,tunelářů a sponzorů trojkolky.
Pokud k těm horním deseti tisícům patříte,lze to pochopit,pokud ne,je mi Vás líto.
21. 09. 2011 | 18:53

Yosif K napsal(a):

Pane cesky malomestaku, jste zcela mimoradne NAIVNI mamlas, pokud propagujete nakup dluhopisu Cinske Lidove Republiky. Jelikoz v CLR zuri nejbrutalnejsi kapitalismus a-la 19 stoleti, CLR zadne dluhopisy vydavat nepotrebuje. Stat kde prakticky neecxistuji statni penze a ve zdravoitnictvi je spoluucast pacientu 70% sedi celkem velmi pohodlne na ohromnych balicich penez a pouze rozvazne nakupuje dluhopisy jinych statu, ktere se zadluzuji proto, aby svemu proletariatu mohly penze a nemocnice platit.

Dalsi mirna prekazka investic do coinskych aktiv je ta, ze vcinsti sopiudruzi bedlive hlidaji, aby jejich mena NEBYLA volne smenitelna. Pokud by totiz byla, mohl byste si skutecne nejaka cinska aktive koupit a pak ve vehodne chvili prodat. Tomu se ovsem cinstiu soudruzi velmi brani. Cinska aktiva by si chtelo koupit vice lidi nez vy, Juan by sel nahoru a cinska prosperita by sla do p....ele jelikoz by cinske vyrobky pro zbytek sveta podrazily a jejich export by proto vyrazne klesl.

Toz tak, vazeny pane ekonomicky mudrlante - pokud si chcete hamonit cinska aktiva, pozadejte si o pobytove vizum v CLR a zacnete tam delat treba investovat (nebo delat kuliho u nadrazi pokud nemate na vice...).
21. 09. 2011 | 18:53

Béda napsal(a):

hoven, gándhí, Ghándí, "logic"...

zřejmě vám ještě nedošel rozsah toho sdělení, které jsem uvedl ve 18:01. Nuže polopaticky: celý ten obrovský megapodvod - ta bublina nejlepších časů jde raketově do haj*** is penzijními fondy vedenými u bank. Někdo zřejmě způsobil řetězový kolaps národních ekonomik a bank založený na velké bublině.

Velice lapidárně to máte posáno tady:

"21 století:
Finanční inovace posledních desetiletí možnosti bankéřů ještě podstatně zvýšily. Jde o to, že nyní celý, jak je vidět již historický proces, ovlivňují dvě věci:

- technický rozvoj informatiky, jež dovoluje pohodlně rozprostřít činnost na celou zeměkouli
- neoliberalizmus, jenž deregulací uvolnil pravidla pro tuto činnost

Důsledky popsal ekonom z New York University, profesor Nouriel Roubini, takto:

„Kterýkoliv movitý jedinec může vzít milion dolarů, jít za zdatným brokerem a finančními pákami zvednout tuto sumu třikrát; výslednou sumu čtyři milióny dolarů (vlastní milion plus třímilionový dluh) investovat do fondů, jež tuto sumu zvednou 3-4krát. Tyto prostředky pak investovat do zabezpečovacích fondů (Hedge funds), jež vezmou dané sumy a opět je 3-4krát znásobí a koupí velmi mladý kousek CDO (Collateral Debts Obligation) jež je sama zvednuta pákami desetinásobně. Nakonec tento řetěz kreditu z původního jmění 1 milion vytvoří stomilionovou investicí, z čehož 99 milionů je dluh (páky) a jen jeden milion tvoří vlastní jmění. Tak jsme dostali pákový poměr 100 ku jedné. Pak ovšem i malý, jednoprocentní pokles ceny finální investice (CDO) smete původní kapitál, a vytvoří řetězec požadavků na úhrady, jenž rozmetá tento dluhový domek z karet“.
To je to, co se dnes pokládá (kolabuje) a následně zachraňuje penězi daňových poplatníků.
PS: jestliže máte někde u bank nějaké peníze, doporučuji zachovávat pohotovost prvního stupně!
21. 09. 2011 | 18:59

Yosif K napsal(a):

V ten moment, kdy cinsti sopudruzi povoli volnou smenitelnost juanu, v tu chvili cinsky JUAN vyskoci nahoru proti jinym menam o 20% a adidasky se misto v Cine budou vyrabet treba v Bangladesi nebo na Sumatre.

A misto pomale cesty nahoru bude cinsky juan jako jine meny litat nahoru i dolu. Jinak dio cisnkych aktiv by invetsovali radi tez mnozi jini nez pan cesky malomestak - a prave z toho duvodu si to zatim cinsti soudruzi silne nepreji.

Jinak cinske dluhopisy by pro pensijni fondy byla celkem dobra investice - jen kdyby to nebrzdili sami cinsti soustruzi.

Cinske akcie si nakoupit lze a) s jistymi omezenimi b) spousta cinskych firem predvedla ze se svymi akciemi umi nemene pekne kousky nez Viktor Kozeny........

Jinaik ku meritu veci pensijnich fondu - take si myslim, ze clovek nejlepe udela, pokud se spolehne na sve uspory a investice. Toho vsak volici proletarsti a lumpenproletarsti volici socdem nejsou vetsinou schopni. Hlavne pro ne existuje pensijni system. Pokud se nebude rodit vize deti, prubezny pensijni system bezpochyby totalne zkrachuje - zatimco pensijni fondy mohou jit nahoru i dolu.
Pro informaci - ja sam se ceskych pensijnich fondu masove ucastnim.
21. 09. 2011 | 19:05

Yosif K napsal(a):

Sorry - pro informaci - JA SAM se ceskych pensijnich fondu NEUCASTNIM a jsem tomu rad - take prilis neverim lidem kteri investuji penize jinych lidi. Mam ovsem momentalne kliku, ze neplatim dane v CR......

Taky znam par lidi, kteri meli tu kliku, ze investovali do pensi u Credit Suisse a ING a predstavte si ZE DOSTAVAJI VELMI SLUSNOU PENSI. Neslo vsak o ceske pobocky techto gigantu.....
21. 09. 2011 | 19:11

Mac napsal(a):

Yosif (vissarionovič?)

mohl bYste prosím nastínit, jak se vy "sám masově účastníte ceských penzijních fondů"? Podle stávající legislativy máte nárok na státní příspěvek pouze u jednoho penz. fondu a to maximálně ve výši 150,- Kč při měsíční úložce 500,- Kč.
Takže vaše blábolení o masívní účasti je poněkud úsměvné - nejste vy také příslušník toho bájného lumpenproletariátu? Vy investore!!?? :-))))
21. 09. 2011 | 19:15

Yosif K napsal(a):

Pane KELTE - rozdelovat lze pouze to co se vybere. Pokud nekdo rozdeluje vice nez vybere, tak to nemuze dlouho vydrzet.

Proto americti ekonomove tvrdi, ze statni pensijni system je letadlo, ktere funguje pouze tehdy, pokud do letadla plati vice lidi nez z nej bere. Proto Cina neplati skoro zadne penze (omezeni porodnosti - deti by se nedoplatily) proto i USA kde porodnost pomalu klesa uvazuji o zmene ze DEFINED BENEFIT SYSTEM na DEFINED CONTRIBUTION SYTEM. Jinymi slovy, platit musis, ale stat zaplati jen to, na co mu budou stacit vybrane penize. Ve Velke Britanii to jiz bylo vicemene zavedeno. Bad luck pro pensisty na celem svete.
21. 09. 2011 | 19:17

Yosif K napsal(a):

Pane Macu - jde o preklep - omlouvam se - z principu se ceskych pensijnich fondu NEUCASTNIM. Mam z p...le kliku ze ziji mimo CR a jsem tomu rad. Kdyz jsem zil v CR, tak z mych dani spokojene zilo 5-6 lumpenproletaru (mimo jine i cast mych tehdejsich sousedu) blazene predstirajich nezamestnanost.
21. 09. 2011 | 19:20

Béda napsal(a):

A tady něco na doplnění střípků:

Investoři stáhli z amerických fondů 75 miliard dolarů - víc než po krachu Lehman Brothers
Od konce dubna do konce srpna investoři stáhli z amerických kapitálových fondů více prostředků než v prvních pěti měsících po bankrotu banky Lehman Brothers, který v roce 2008 zahájil světovou finanční krizi. Tento fakt výrazně přispěl k propadu amerických akcií, které ve stejném období ztratily celkem 2,1 bilionu dolarů...

http://www.blisty.cz/art/60311.html
21. 09. 2011 | 19:22

Yosif K napsal(a):

Spidla kdysi nastinil dalsi fungovani prubezneho systemu velmi trefne - nemuze zkrachovat - pokud pujde do tuheho, tak se proste pense snizi.

A ono do tuheho pujde. Rodi se malo deti takze pomer mezi poctem duchodcu a pctem pracujicich se opravdu brutalne zmeni.

Bludy socdemaku, ze staci vice podusit bohace jsou smesne. Sami oranzovi bohaci (Mladek, Jansta, Kraus - i relativne solidni prumyslnik Babis!!! atd) davno dani v kantonu Fribourg, Svycarsko. Ani socdemakckym politikum se NEJAK NECHCE nadmiru prokrmovat sve lumpenproletarske volice.....

Jo a Sobotka - ten si koupil bytecek z NEZDANENYCH NAHRAD. Ono to s tim vyssim danenim bohacu vypada jinak v oranzovych predvolebnich bludech a chrchlech a jinak v realite......
21. 09. 2011 | 19:29

ghándí napsal(a):

béda,
velice polopaticky: finanční sektor EU stojí před zhroucením, protože banky mimo jiné kupovaly i státní dluhopisy( zdroje soudruha špidli), které jim zřejmě už nikdo nevrátí, protože počínaje řeckem začnou státy bankrotovat. inu každá sranda něco stojí i sociální stát.
21. 09. 2011 | 19:41

Béda napsal(a):

hoven, gándhí, Ghándí, "logic"... /1

"...Podle posledních propočtů Mezinárodního měnového fondu by se tak mělo stát v roce 2016: HDP Číny byl odhadnut na 19,0 bilionů dolarů, zatímco HDP Spojených států na 18,8 bilionů. V té době by mělo dosáhnout, alespoň podle tohoto zdroje, zadlužení USA úrovně přes 110 % HDP, zatímco čínské by se mělo pohybovat na úrovni 10% HDP. Podle posledních odhadů Goldman Sachs se v roce 2030 bude Čína podílet na světovém HDP plnými 23%, zatímco USA 9%. Zároveň lze předpokládat, že Peking bude mít i nadále největší devizové rezervy na světě, zatímco Washington bude největším světovým dlužníkem...

Proti Západu se obrací to, co se celá desetiletí jevilo jako důkaz převahy. Outsourcing průmyslové výroby do zahraničí, kde je levnější pracovní síla, zvyšoval zisky malé skupiny akcionářů a vrcholového managementu, zatímco střední vrstvy našly své uplatnění ve službách. Jenže takováto ekonomika funguje pouze tehdy, zůstane-li zachováno postkoloniální rozdělení světa na centrum a periferii. Což právě končí...

To, co se ekonomům nejdříve jevilo jako krize hypoteční, potom jako finanční a dnes jako dluhová krize otřásající tu dolarem, jindy eurem či librou, je ze sociologického hlediska krize životního způsobu středních vrstev.

Zpravidla se v této souvislosti hovoří o federálním dluhu ve výši přes 14 bilionů dolarů. Tady je viník jasný. Zadlužení ústřední vlády, které vzniklo během 2. světové války, klesalo až do roku 1980. Pak přišel Ronald Reagan se svoji ekonomikou nabídky, tedy reformou ve prospěch bohatých. Reaganomika, pěstovaná jak v dobách Reagana, tak i za vlády obou Bushů, se na celkovém federálním dluhu podílí 9,2 biliony dolarů.

Spojené státy nejsou chápány jako nejzadluženější země světa jenom z tohoto důvodu. Letošní nervozita, kdy ratingová agentura Standard & Poor's snížila USA dlouhodobý úvěrový rating na AA+, je spojena s faktem, že federální dluh převýšil HDP. To ale není nikterak dramatická informace: nad 100 % HDP má dluh šest států, přičemž zadlužení Japonska je 200 %, Řecka a Itálie 130 %, Velké Británie 94 %, Německa 85 %. V zásadě nikdo neví, co to znamená, jen se říká, že hranice dluhu 90 % HDP je problém.
21. 09. 2011 | 19:52

Béda napsal(a):

2/

Jenže Spojené státy mají ještě další problémy. Předně je to skutečnost, že podle oficiálních údajů přibližně 4,5 bilionů z tohoto dluhu je v zahraničí. Z této částky 26 % drží kontinentální Čína (Hongkong další 3 %), Japonsko 20 %, Velká Británie 5,5 %, ropní exportéři 4,6 %, Brazílie 4,3 % atd.; Rusko „jen“ 3,8 %. A pak jsou to dluhy amerických domácností. Podle agentury Bloomberg jsou největší od Velké deprese a už v roce 2007 vzrostly na úroveň současného federálního dluhu, tedy 14 bilionů. Tehdy se dluhy domácností přiblížily 140 % disponibilních příjmů, přičemž tyto dluhy tvořily více než dvojnásobek úspor amerických domácností.

Střední vrstvy nejen USA, ale celého Západu žijí na dluh. Na dluh státu doma i v zahraničí a na svůj osobní dluh. Těm americkým v tom pomáhá FED, Federální rezervní systém, který se změnil na globálního alchymistu: vyrábí z papíru zlato. Podle některých odhadů je ve světě 50krát více dolarů než zboží. Nikdo to pořádně neví. Celá tato hra funguje díky dvěma skutečnostem: zvyku a množství dolarů. Zvyk je dán tím, že si nikdo zatím pořádně neumí představit jinou situaci. A dolarů je tolik, že je nelze vyměnit za jinou, hodnotnější měnu. A tak jsou stále reálná práce a suroviny směňovány za voodoo dolary. Ale opět: takto to může fungovat, jen pokud bude trvat globální rozdělení na centrum a periferii. Blíží se čas, kdy na udržení životní úrovně amerických středních vrstev nikdo nepůjčí.

A nastane problém. Velký politický problém. Spokojenost středních vrstev je základem legitimity západní demokracie. Jsou základnou liberálně-konzervativního konsensu ať již jako aktivní voliči, nebo svou pasivitou. Cítí se svobodné, neboť mají prostředky na realizaci často uměle vytvořených potřeb. Když se prohloubí rozklad jejich životního způsobu, koho budou volit? Zvýšená volební účast v reakci na krizi ve Výmarské republice přivedla k moci Hitlera.

Nejsnáze se zvýší práh bolestivosti při restrukturalizaci životního způsobu, když jsou střední vrstvy vystrašené nebezpečím zvenku. Pak se dá ze vznešené Deklarace nezávislosti USA udělat zakládací listina věznice v Guantánamu. To bylo už mnohokrát v dějinách odzkoušeno. Vystrašení lidé podruhé hlasují pro Bushe ml., hlasují pro vyšší vojenské výdaje, pro válku. Za války lze téměř bez odporu životní způsob upravit. A při troše štěstí i zbavit se zahraničního věřitele...
Převzato z BL
21. 09. 2011 | 19:53

Koplkop napsal(a):

kelt
Naučte se číst. Nikde jsem neobhajoval současnou vládu. A reforme se týká především těch co celý život neodváděli, nás odvádějících celý život se až zas tak nedokne. My ještě důchod budeme pobírat. Jde především o ty, co budou odcházet do důchodu za 20 let.
21. 09. 2011 | 20:13

ghándí napsal(a):

béda,
to ,co jste napsal, se dá zužit na par vět. západ má dva problémy: 1. dluhy, 2. konkurence na východě. dobrá zpráva je ta, že oba problémy vyřeší trh. špatná zpráva je ta, že mu v tom budou bránit politici, takže to bude daleko drašší a bude to trvat daleko déle, než kdyby se do toho vubec n...i. . když to řeknu hodně zjednodušeně, západ se musí 1. přestat zadlužovat, 2. začít vyrábět stejně levně, jako na východě. zní to strašně jednoduše, problem je akorát v tom, že na západě na to lidi nejsou připravený, protože si zvykli žít na dluh a nikdo se svojí životní urovně nechce vzdát. tahle krize není nic jinýho, než vyrovnávání nerovnováhy mezi východem a západem.
21. 09. 2011 | 20:14

Béda napsal(a):

hoven, gándhí, Ghándí, "logic"...

Nikoliv. Trh nic nevyřeší. Neviditelná ruka trhu neomylně vehnala svět do těch problémů.

Jak by jej z těch problémů asi vytáhla? Do Číny přemístila svůj ekonomický fundament - práci a know how, protože je tam průměrná mzda někde kolem 3500 Kč/měsíčně. A jsou tlaky aby to šlo ještě níž - některé filiálky uvažují o přemístění do vnitrozemí, kde jsou prac. síla, nájmy, ceny ještě nižší.

Jaký zázrak by zkonkurenceschopnil západní destinace? Bude cena pracovní síly ještě nižší nežli v průmyslové dílně světa? Kam by musela spadnout životní úroveň obyvatel? KIam by musely spadnout ceny všeho - potravin, energií, nájmů? Vy byste utáhnul životní náklady po tak strmém propadu mezd? A jak by asi dokázalo obyvatelstvo při takovém strmém poklesu splatit dluhy státu a své vlastní?

Takže milý zlatý pane - takhle to určitě nepůjde. Zkuste nějaký jiný pravděpodobnější nápad.
21. 09. 2011 | 20:23

ghándí napsal(a):

béda,
příčiny te krize spočívají v nerovnoměrném rozložení bohatství, životní urovně a hdp na hlavu ve světě. to je prostě s postupující globalizací neudržitelné. čínská vláda je radá, že tam jdou investoři ze západu, že tam přesunují svojí výrobu, stejně jako jsme byli rádi my po pádu komunismu. my jsme taky konkurovali levnou pracovní silou. je snad tahle výhoda dovolená jenom nám? . vy byste to zakázal? nařídil byste lidem ve východní popokouli, aby byli na věčný časy chudý a my na věčný časy bohatý? nemáte šanci. bud budeme vyrábět stejně levně , jako čína, nebo jim nemužem konkurovat. to je realita. mimochodem v číně rostou platy ročně o 10%. oni bohatnou,. my chudnem. jako když spojíte nádobu s horkou a studenou vodou. problem zapadu je ten, že si realitu nechce připustit.
21. 09. 2011 | 20:35

Béda napsal(a):

ghándí,

Čína i ČR, přiznejme si to jsou pouze kolonie. S tím rozdílem, že Čína se z kolonie propracovává za cenu neskutečné chudoby naprosté většiny svého obyvatelstva a neskutečného bohatství nepatrného zbytku společnosti postupně ve světového hegemona.

ČR je naproti tomu siuzena úloha zůstat koloniální periferií - buďto západu anebo v budoucnosti Číny. Celý český "zázrak" byl pořízen za cenu astronomického zbohanutí nepatrné části obyvatel a zadlužení státu a obyvatel. Jakápak je asi struktura státního dluhu ČR? Komu převážně dluží český stát? Co myslíte? Svým obyvatelům jako Japonsko anebo cizím bankovním a jiným kapitálovým subjektům? A další věc. ČR se nepřiblížila v žádném ohledu vyspělým západním zemím. Ten zázrak je, že se dočasně stala montovnou západních firem. Jinak je kompletně vytunelována a konkurenčně zneschopněna - "vyžraná" a zadlužená. Takže to je ta "výhoda" ČR.

Nevím odkud jste načerpal, že v Číně rostou platy ročně o 10%. Kdyby to byla pravda, tak za nějakých 19 let je na současné průměrné české mzdě. Otázkou je jak rychle by musela spadnout česká mzda na úroveň čímnské abychom byli konkurenceschopni. Kde by došlo k tomu protnutí? Za dva roky někde na 4500 Kč?

Prostě pane, papíroví pyramida se již začala kácet. Právě teď - odbíjí dvanáctá hodina. A řešení musí být rychlé. Někdo musí udělat buďto zázrak anebo dojde ke kardinálnímu "léčivému" jak praví makroekonomové kolapsu který odse*** miliardy lidí.

To co navrhujete vy, by znamenalo dobrovolně snížit na dlouhou dobu životní úroveň nějakých 95 % lidí na západě na úroveň vězňů v německých koncentrácích.
21. 09. 2011 | 20:51

ghándí napsal(a):

béda,
vzniku střední třídy vždycky předchází vznik nejbohatších. jinak to ani neni možný. v číně zatím neexistuje střední třída, ale tvoří se. to, že tam jsou nějaký miliardáři, to třeba muže někoho popuzovat, ale bez nich by to v podstatě nešlo. v kapitalismu je každý jinak bohatý v socialismu mají všichni stejný hlad.
21. 09. 2011 | 21:04

ghándí napsal(a):

béda,
samozřejmě, že k tomu protnutí mezd na východě a na západě někde dojde. u nich mzda pujde nahoru, u nás dolů. nebude to skokově.
21. 09. 2011 | 21:07

Yosif K napsal(a):

Pane Beda - jak rikali KOMANCI - mate pravdu a nemate pravdu. Mate pravdu v tomto - USA jsou skutecne nezdrave zadluzene.
Nemate pravdu v tomto - ze USA tyo nemumi resit. Umi to resit. staci se stahnout z Iraku, a Afganistanu - at se tam muslimove klidne vyvrazdi navzajem. Obsazeni Iraku nebyl dobry business. Dale staci snizit mandatorni vydaje na americky prletariat a dluh zacne klesat. A bez socialnich bouri - podobne jako v CR velka cast pobiratelu socialni pomoci svou nechopnost najit praci pouze predstira.
O urovni zivota v USA nejlepe hovori fanaticke projevy kongresmanky Schakowske z Obamova Chicaga. ta vloniv nbovinach skuhrala ze pad mistni banky slouzici "minoritam" znemoczni, aby si rozvedene afroamericke UKLIZECKY se 3 detmi i nadale kupovaly v Chicagu RODINNE DOMY. No to je opravdu propad do strasne bidy. Z pohledu evroipy nutno ovsem uznat, ze REZERVY na priskrceni soc davek jsou. Rozvedene uklizecky si proste nejaky cas neboudou kupovat vilky.
21. 09. 2011 | 21:10

Yosif K napsal(a):

Pane Beda - v roce 1989 jsem mel plat KCS 3000 to jest tehdy US$ 80 mesicne. V Cine byl tehdy plat okolo US$ 6 mesicne - cili cca 10% CSSR.
Nyni je v CR plat okolo 1200 US$ mesicne. V cine vuydelavaji prumyslovi delnici okolo 500-600 US$ mesicne - jestli si myslite ze nas CLR platove nedohani tak tedy CLR nas platove dohani. A to sice historicky vzato dost rychle.
Nyni je v CLR rocni inflace okolo 8% - v potravinach dokonce cca 15%. Vetsina zamestnavatelu v CLR zvysuje platy NAD UROVNEN INFLACE. Tim samozrejme inflaci prikrmuje.
21. 09. 2011 | 21:17

Béda napsal(a):

ho..., Ghá...,

vám to zřejmě ještě asi nedošlo. Střední třída na západě právě nastoupila cestu ke svému konci. Důchody, úspory se řetězovým kolapsem bank začnou vypařovat. A dluhy, hypotéky, leasingy zůstávají. A navíc budou padat mzdy, bude růst nezaměstnanost, budou růst povinné platby státu a soukromým organizacím.
21. 09. 2011 | 21:23

kelt napsal(a):

Koplkop
Číst umím,ale Vám bych doporučil si přečíst Váš druhý odstavec z 15.14.LSČ.
Můj příspěvek se jednoznačně týkal tzv."důchodové reformy".
To ,co jste napsal ve výše zmíněném druhém odstavci je zcela mimo mísu-svědčí jenom o Vašem naprostém zmatení pojmů a pokusu se nějak z těch neobhajitelných floskulí "přijatelnou formou dostat".
Dospěl jsem k názoru,že diskuse s Vámi postrádá smysl,neb na mnou uváděnou argumentci reagujte s prominutím bláboly,které nemají hlavu,ani patu.
Dobrou noc.
21. 09. 2011 | 21:31

ghándí napsal(a):

beda,
ne, to není konec, jenom se sníží životní uroveň, protože byla na dluh. zdroje došly a dluhy se platit musí. když se chcete mít líp, tak bud více pracujete nebo si po socialisticku půjčíte (zdroje jsou). ta druhá varianta má tu nevýhodu, že se musí splácet i s urokama.
21. 09. 2011 | 21:37

Béda napsal(a):

ghándí,

to jo. Úroveň se sníží asi tak jako ve 30-ých letech minulého století. Prostě se začne kácet celý systém - rakovinou prorostlé banky - předlužené státy - předlužení občané obtíženi platbama, padajícíma mzdama, klesající poptávkou po své pracovní síle...

Takže vaše mantry jsou sice hezké, ale jsou to pouze prázdná nereálná klišé. To co začalo v Británii, na Islandu, v Řecku, ve Španělsku, a nyní se začíná projevovat ve státech USA jsou jenom první lehčí náznaky toho, co přijde A nebude to žádná procházka růžovou zahradou. Oni vás ty prázdné fráze rychle řejdou - možná již příští rok.

Zatím se mějte. A udržujte optimismus. Budete jej zatraceně potřebovat.
21. 09. 2011 | 21:45

kelt napsal(a):

Yosif K
K Vašemu podnětu z 19.17-"může se rozdělit,jenom co se vybere"-jak se říká u nás v Čechách:"to by mrtvej neřek,kdyby mu hubu rozbili".
Opravdu hluboká moudrost ohledně toho rozdělování.
Na to lze říci pouze jediné:kdysi za bývalého režimu se rozhodli soudruzi z jednoho JZD,že se pokusí hovězí dobytek odnaučit žrát-dařilo se to asi týden,pak jim to pochcípalo.
To samé platí o průběžném důchodovém systému-pokud modří soudruzi se budou inspirovat zkušenostmi ze zmíněného JZD/neustále snižovat odvody na soc.zabezpečení/sice asi důchodci nezemřou hlady,ale budou třít nouzi s bídou a ti kterým nezbyde na nájem/jíst se musí/tak skončí pod mostem.
Jenom za loňskou zimu zmrzlo v Praze 6O bezdomovců-tuto perspektivu chystá mnohým tato vláda.
21. 09. 2011 | 21:52

ghándí napsal(a):

béda,
já moc optimistickej nejsem, věděl jsem, že jednou to zadlužování skončí špatně. já si myslím, že se vrátíme od dluhového socialismu zpátky ke kapitalismu. ze dvou důvodů. 1. nic jiného nám nezbývá. 2. kapitalismus je to jediné, co funguje. po hlavách tu můžou marxisti skákat, ale je to realita.. hodnota vzniká prací, která má cenu. to je přírodní zákon nezavislý na jakekoliv ideologii. z toho neexistuje unik.
21. 09. 2011 | 22:32

almost glossed™ napsal(a):

Dnes 23.00 ČT2 film Sicko - aneb, zdravotnictví typu žebrácká hůl už se na nás těší. Hned za rohem. Perspektiva ve filmu Sicko...
21. 09. 2011 | 22:44

Pacák napsal(a):

Neo napsal: "VSTUP JE ČISTĚ DOBROVOLNÝ, NIKO TY BUDOUCÍ DŮCHODCE MEZI KTERÉ PATŘÍM I JÁ NENUTÍ."

Je možné, pokud zjistím, že penzijnímu fondu hrozí nebezpečí, například se ho zmocnil nějaký "Řebíček" z něj před dosažením důchodového věku vystoupit? Zatím se domnívám, že to možné není.

Ghándí napsal: "kapitalismus je to jediné, co funguje…". Když se dívám kolem sebe, že by kapitalizmus kdovíjak excelentně fungoval nevidmo.
21. 09. 2011 | 22:55

Da.Rock napsal(a):

Ty, co tady tvrdí, že je penzijní reforma postavena na dobrovolnosti, bych rád upozornil, že celá reforma má být financována ze zvýšení DPH. A to se zvýší VŠEM! Takže žádná dobrovolnost, všichni jsme do toho vtaženi. Ať chceme nebo ne, tuto reformu prostě zaplatíme ze svých kapes.
21. 09. 2011 | 23:04

Béda napsal(a):

ho..., Ghándí...

"od dluhového socialismu zpátky ke kapitalismu"

Takže v USA za Bushem, na Islandu, v Itálii za Berlusconiho... je dluhový SOCIALISMUS? Ale jděte, breptíku!
22. 09. 2011 | 00:57

Béda napsal(a):

1/ Moody's snížila rating tří velkých amerických bank
Předpokládá, že jejich sanace státem je napříště méně pravděpodobná
Agentura Moody's včera snížila rating velkých finančních institucí Bank of America, Wells Fargo a Citigroup. Odůvodnila to tím, že klesla pravděpodobnost záchrany ze strany státu.
Americká opozice nad tím jásá jako nad koncem éry "too big to fail" (příliš velká, abychom ji nechali padnout).

Tři zmíněné instituce musejí do příštího července předložit úřadům plán postupu pro případ insolvence.

Jenže navzdory nedávno uzákoněným americkým bankovním reformám opravdu velké banky mohou ohrozit celý mezinárodní finanční systém, upozorňují kritici.

2/
Spojené státy chtějí oživit skomírající ekonomiku 400 miliardami dolarů
Americká centrální banka realizuje radikální plán v hodnotě 400 miliard dolarů, jehož cílem je zabránit, aby americká ekonomika znovu upadla do recese. I britská Anglická banka se chystá napumpovat do britské ekonomiky další miliardy.

3/ Insideři přestali nakupovat akcie

Před pouhými několika týdny nakupovali manažeři a členové správních rad - lidé, kteří mají přístup k informacím uvnitř podniků - akcie vlastních společností oběma rukama. To je teď pryč. Takřka přes noc přestali nakupovat; na každý dolar vydaný insidery za nakoupenou akcii připadá sedm ztržených za prodej.
Kdo jiný než ředitelé má přehled o účetních bilancích? Kdo lépe zná podmínky jejich odvětví?

Typické je, že když jsou trhy dole, insideři zběsile nakupují - to se dělo v roce 1987, 1998, a dokonce i během finační krize 2008-2009.

Jenže kolem 7. září začaly ceny opět klesat, a některé akcie už jsou opět na stejné úrovni jako začátkem srpna. A data ze dvou vzájemně nezávislých zdrojů ukazují, že namísto insiderských nákupů dochází k výprodejům.

Podle společnosti InsiderScore se to netýká jen akcií společností ve výrobě a službách, ale rovněž finančních akcií.

Co se tedy děje?

Ředitelé a jejich zákazníci se vrátili z dovolených a měli možnost podívat se do seznamu objednávek. Nebo jsou prostě znepokojeni širším kontextem. Řecko. Čína. Americká ekonomika. Rozpočet. Je toho dost, co může způsobit, že se kola ekonomiky zaseknou.

Vše přejmuto z BL - kráceno
22. 09. 2011 | 06:09

Béda napsal(a):

Ještě k první zprávě ze 22. 09. 2011 | 06:09

Ty tři banky Bank of America, Wells Fargo a Citigroup jsou kmenovou součástí FEDu - pilíře celé americké ekonomiky.
22. 09. 2011 | 06:14

neo napsal(a):

Pacák:

teď nevím jestli neumíte číst nebo nerozeznáte rozdíl mezi vstupem a výstupem.

Vstup je dobrovolný
Výstup není možný
Přestup možná bude možný.
Každopádně je na vás zda vstoupit nebo nevstoupit. Já se nezúčastním. Proč? To jsem hned v prvním příspěvku jasně specifikoval.
22. 09. 2011 | 08:03

Jan napsal(a):

ghándí napsal(a):
béda,
já moc optimistickej nejsem, věděl jsem, že jednou to zadlužování skončí špatně. já si myslím, že se vrátíme od dluhového socialismu zpátky ke kapitalismu. ze dvou důvodů. 1. nic jiného nám nezbývá. 2. kapitalismus je to jediné, co funguje. po hlavách tu můžou marxisti skákat, ale je to realita.. hodnota vzniká prací, která má cenu. to je přírodní zákon nezavislý na jakekoliv ideologii. z toho neexistuje unik.
21. 09. 2011 | 22:32

i když jsi zjevně pravák o ekonomii nevíš vůbec nic!
že hodnota vzniká prací to tvrdil Marx!
Dnešní - tvoje- oficiální ideologie je úplně jiná!!
22. 09. 2011 | 09:16

ghándí napsal(a):

béda,
na západě dávno není kapitalismus. a když tak jenom pro někoho. jsou tu přeci neufinancetovatelný veřejný sektory, který nemají s kapitalismem nic společnýho a který nabobtnaly na dluh. to je ten vřed, který se musí vyříznout, pokud se chce západ ještě někdy vzpamatovat. před dvaceti lety se zhroutil socialismus na východě, ted se hroutí na zapadě. státty se předlužily.
22. 09. 2011 | 09:26

Béda napsal(a):

ghándí,

pusťte si film SICKO, ať vidíte ten svůj "socialismus" s neufinancovatelnými "veřejnými" sektory - v USA, VB, FR, Kanadě.

PS. na závěr ještě otázka. Kde je ten správný kapitalismus, když i v USA je dle vás "socialismus"? Snad v Číně?
22. 09. 2011 | 09:30

ghándí napsal(a):

jan,
já řikám, že hodnota vzniká prací, která má cenu. marx tam neměl tu cenu. když přenesete v lese kámen z jednoho místa do druhýho, tak sice konáte práci, ale nikdo vám za ní nezaplatí. nemá cenu.
22. 09. 2011 | 09:30

ghándí napsal(a):

béda,
v číně je rozhodně větší kapitalismu než v evropě. to je duvod, proč nás válcují a převálcují.
22. 09. 2011 | 09:32

Sladký napsal(a):

Gándhí(chlape,sakrA ZVOL SI JINÝ NICk děláš tomu velikánovi ostudu a ani tvoje názory nemají s těmi jeho nic společného.)
K věci "Ná západě dávno není kapitalismus"...to je opravdu k popukání.Naši pravicoví rowdies,navíc nepříliš bystrého rozumu,prošlí vzděláním za minulého režimu nebo dokonce už dnes) poučují Západ, co je a co není kapitalismus.To je tragikomická fraška a jen to názorně ukazuje, jak zoufalá je mentální úroven zdejších "pravičáků".
VONO TO NEFUNGUJE,TAK TO NENÍ KAPITALISMUS. chahacha,checheche chochocho.Protože kapitalismus,soudruzi, je to nejlepší co lidstvo (příroda,Prozřetelnost?) vymyslelo a nemůže to nefungovat. Myšlení hodné absolventů zvláštní školy nebo bláznů z blázince.
22. 09. 2011 | 09:37

Sladký napsal(a):

Hovénku,realita je kapánek složitější, než k zblití zjednodušená ideologická schémata pro mozky od přirozenosti méně výkonné,případně propagandou vymyté.Píšu to zde už nejmín šest let- systém, založený na tom, že nadnárodní společnosti vyrábí tam, kde je nejlevnější pracovní síla,prodávají tam,kde je největší kupní síla a zdanují tam, kde jsou nejnižší daně, systém,kde 19 z 2O dolarů není naprosto ničím podloženo,kdy nejde o nic jiného než o nafouklé spekulativní bubliny nemůže skončit jinak,než totálním krachem.Se socialismem to nemá nic společného,hovénku.
Lidé,kteří to nejsou schopni pochopit budou raději tvrdit, že USA je socialistická země a Bush či Obama jsou ve skutečnosti komunisté.:o))
22. 09. 2011 | 09:48

neo napsal(a):

Sladký:
Přesně tak :
///nadnárodní společnosti vyrábí tam, kde je nejlevnější pracovní síla,prodávají tam,kde je největší kupní síla a zdanují tam, kde jsou nejnižší daně///
.
problém je v tom, že je to pro ty firmy přirozené.
A nejen pro firmy, chová se tak prakticky každý.

Když něco nakupuješ, jdeš tam kde je to nejlevnější. Když chceš něco prodat, tak se snažíš vyšroubovat cenu co nejvýše, když hledáš práci, snažíš se mít co nejvyšší možnou mzdu.

Vždycky hledáš maximální užitek za minimální cenu a námahu.

Co s tím? sjednotit podmínky na celém světě?
22. 09. 2011 | 09:58

Béda napsal(a):

hoven, Ghándí, Gándhí, "
logik"

"v číně je rozhodně větší kapitalismu než v evropě. to je duvod, proč nás válcují a převálcují." Aha. Takže Čína je blíže ideálnímu kapitalismu než Evropa, (potažmo celý západ). Asi nevadí, že v ČR vládne KS, že finance a strategická odvětví podléhají plánovitosti, že je to kapitalismus pro elity ale nikoliv pro lidi, že se tam s prominutím se** na ekologii, že tam politické a finanční elity můžou cokoliv a jakýkoliv odpor potlačí krutě sílou...?
Nuže, milý hovne, promňte Gándhí, promiňte Ghándí... vzhůru do 19. století, kdy lidi byli nejsvobodnějši co kdy byli.
22. 09. 2011 | 10:22

ghándí napsal(a):

beda,
možná jste si nevšim, že do 19. století kráčíme my s naší ekologií a vládou odborů. čínani bohatnou a kráčí do 21. století.
22. 09. 2011 | 10:33

ghándí napsal(a):

sladký,
problem západních zemí jsou dluhy (zdroje jsou), které vytvořili vlády, aby mohly financovat veřejný sektor = socialismus. co na tom nechápete?
22. 09. 2011 | 10:35

český maloměšťák napsal(a):

Yosif K napsal(a):
Pane cesky malomestaku, jste zcela mimoradne NAIVNI mamlas, pokud propagujete nakup dluhopisu Cinske Lidove Republiky. Jelikoz v CLR zuri nejbrutalnejsi kapitalismus a-la 19 stoleti, CLR zadne dluhopisy vydavat nepotrebuje.
-----------------

YOSIF K LŽE.
/je to ale u něj obvyklé/

Kde jsem propagoval nákup čínských dluhopisů ?

Znovu a velkým : YOSIF K LŹE.

Hnus - tendle YosifK. Fialový hnus. On lžev - a na základě této lži nadává oponentovi /ekonomický mamlas.../.

Pane Stejskale - proč sem pouštíte taková individua ? :))
Která nejsou dokonce ani českými daňovými poplatníky /ale mudrují furt cosi o líném českém lumpenproletariátu/? Která na jedné straně lžou /viz Yosif K ad příspěvky " český maloměšťák" via čínské dluhopisy jako ekonomický nesmysl..a za chvíli na to - ejhle - investice do čínských dluhopisů by byly pro penziní fondy dobrou investicí/ a na straně druhé se pomocí těchto lží dostávají k závěrům z roviny halucinací.
-------------
YosifeK - je mi z vás špatně. Už vám schází jen jedno - abyste začal zneužívat cizí nicky.
22. 09. 2011 | 10:49

Béda napsal(a):

ghándí,

vy jste zřejmě padnul z višně. Problém západních zemí je neregulovaný trh, přelévání práce, know how a kapitálu ve směru maximalizace zisku s ruinováním původních mateřských ekonomik.

Pokud jde o dluh - je to klasika. Stát vychází z určitých rozpočtových očekávání, které kapitál přelévající volně finance, práci a know how vůbec nerespektuje. Reaguje spontánně a okamžitě, čím působí deficity a podlamuje ekonomiky. Navíc vyprazdňuje ekonomický základ tzv. vyspělých zemí a zvětšuje ekonomické nerovnováhy. Další věcí je jeho spekulativní nadhodnocování, resp. maximalizování zisku - korupcí (moderně "sponzoringem a lobbingem" státních úředníků a politiků k prosazení svých zájmů a zákonů - zbrojaři, naftaři, bezpečnostky v Iráku, Libyi, plynaři v Afghánistánu, nákupy předražených zbraní, léků, zbytečných vakcín, Kaisers Permanente... natlačení státu skrze FED (kde mají minimálně půlku a názorově a personálně většinu) do akcií typu hypotéky na obličej, spekulace investičních bankéřů s úsporami v burzovním kasinu...
22. 09. 2011 | 10:53

český maloměšťák napsal(a):

Eh - ale už jsem pochopil odkud vítr vane.../ad YosifK/

"Já sám se masově ´eských penzijních fondů účastním "...."o - pardon - tedy neúčastním".

V ústavu choromyslných měli hromadné vycházky...
-----------
Ovšem podsunout mi propagaci investic do čínských dluhopisů ....to musí být dost závažná choroba.

Odmítám s vámi diskutovat /ale požádejte pana primáře - ať vám interpretuje data o zadlužení převážně lokálních vlád v Číně, o nesplatitelných subvencovaných úvěrech ....možná že alespoň na krátkou dobu - odhaduji to na šest vteřin - se dostanete do reality....ale při příští vycházce slintejte prosím pod jiným nickem než je můj, ano ? Šalom./.
22. 09. 2011 | 10:56

ex-nemo napsal(a):

Určitě lepší než ten ostudný předchozí páně Sobotkův blog. Což bylo za vlasy přitažené zdůvodnění ústupu vládě, aby se na sociální demokraty tak moc nezlobila, že oni už budou hodní.
Tentokrát se pan Sobotka odvážil vládu i kritizovat, a celkem, řekl bych podloženě. Nemuselo to sice být tak dlouhé, stačilo říct že celá ta „důchodová reforma“ je jen další pokus jak přihrát peníze lidu svým kumpánům, ale prosím. Hezky sestavené, ani žádný politolog by to myslím lépe nenapsal.
Jenže pan Sobotka není politolog, který se živí nezávazným kecáním. Je to politický vůdce a jeho úkol zdaleka není jen kritizovat chyby vlády. On má navrhnout řešení a nejen to, on je má i prosadit, tj. získat k tomu veřejnost a od ní potřebnou moc.To se nejen tady, ale ani v celkovém vystupování a jednání pana Sobotky jaksi neprojevuje.
Je skvělým diskutérem, byl by snad výborným politologem, možná i teoretickým ekonomem, ale na vůdce politické strany, myslím, nemá. Jak se to jeví, chybí mu rozhodnost a odvaha, vůdcovské charisma a to je ten nejzákladnější základ.
Obávám se, že pan Sobotka povede sociální demokracii , za vydatné pomoci paní Marksové-Tominové a jiných,k další volební porážce ne-li k úplnému ústupu z pozice rozhodující strany a její marginalizaci.
22. 09. 2011 | 12:59

Otázkář napsal(a):

Kdo se včera díval na Primě na film Wall Street s Michaelem Douglasem a Charlie Sheenem těžko může skočit na špek současné vládě. Ten film by měli povinně promítat už ve školách.

http://www.csfd.cz/film/8764-wall-street/
26. 09. 2011 | 13:18

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Aktuálně.cz Blog · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartošová Ela · Bavlšíková Adéla · Bečková Kateřina · Bednář Vojtěch · Bělobrádek Pavel · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Blažek Kamil · Bobek Miroslav · Boehmová Tereza · Brenna Yngvar · Bureš Radim · Bůžek Lukáš · Byčkov Semjon C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Davis Magdalena · Dienstbier Jiří · Dlabajová Martina · Dolejš Jiří · Dostál Ondřej · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořák Jan · Dvořák Petr · Dvořáková Vladimíra F Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Fendrych Martin · Fiala Petr · Fibigerová Markéta · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gargulák Karel · Geislerová Ester · Girsa Václav · Glanc Tomáš · Gregorová Markéta · Groman Martin H Hála Martin · Halík Tomáš · Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hapala Jiří · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holmerová Iva · Honzák Radkin · Horáková Adéla · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hradilková Jana · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hülle Tomáš · Hušek Radek · Hvížďala Karel CH Charanzová Dita · Chlup Radek · Chromý Heřman · Chýla Jiří · Chytil Ondřej J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jelínková Michaela Mlíčková · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karlický Josef · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Pavel · Klíma Vít · Klimeš David · Kňapová Kateřina · Kohoutová Růžena · Kolaja Marcel · Kolářová Marie · Kolínská Petra · Kolovratník Martin · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Koutská Petra Schwarz · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kučerová Karolína · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kupka Martin · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Maláčová Jana · Málková Ivana · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Mittner Jiří · Mrkvička Jan · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Návrat Petr · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Nouzová Pavlína · Nováčková Jana · Novák Aleš · Novotný Martin · Novotný Vít O Obluk Karel · Oláh Michal · Ouhel Tomáš · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Pavel Petr · Pavelka Zdenko · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Peksa Mikuláš · Pelda Zdeněk · Petrák Milán · Petříček Tomáš · Pfeffer Vladimír · Pfeiler Tomáš · Pilip Ivan · Pitek Daniel · Pixová Michaela · Plaček Jan · Podzimek Jan · Pohled zblízka · Polách Kamil · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rakušan Vít · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Reiner Martin · Richterová Olga · Robejšek Petr · Rydzyk Pavel · Rychlík Jan Ř Řebíková Barbora · Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schneider Ondřej · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobíšek Pavel · Sokačová Linda · Soukal Josef · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Strmiska Jan · Stulík David · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Sýkora Filip · Syrovátka Jonáš Š Šebek Tomáš · Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špalková Veronika Krátká · Špinka Filip · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Táborský Adam · Telička Pavel · Titěrová Kristýna · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomek Prokop · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Tůma Petr · Turek Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Václav Petr · Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Vavruška Dalibor · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Vhrsti · Vích Tomáš · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojtěch Adam · Vojtková Michaela Trtíková · Výborný Marek · Vyskočil František W Walek Czeslaw · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zima Tomáš · Zlatuška Jiří Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy