Čas poslat Kalouskovi složenku

05. 10. 2011 | 09:57
Přečteno 3819 krát
Kam se došplhá letošní státní dluh? A kam ten příští? V září jsme podle všeho překročili hranici půl druhého bilionu korun. Je děsivé, jakou to nabývá rychlost - přes jeden bilion se přešplhal teprve v lednu roku 2009. Před časem jsem vyjadřoval obavu, že pokud se pravicové vlády udrží u moci do konce běžného funkčního období, státní dluh během osmi let zdvojnásobí. Kdybychom započetli i spotřebované rozpočtové rezervy, které tu zůstaly po vládách sociální demokracie, máme ten dvojnásobek už teď.

Pravidelný výkaz o měsíčním pokladním plnění státního rozpočtu v září (schodek 105 miliard korun, nejhorší výsledek za posledních 10 let) potvrdil to, co je stále více zřejmé od začátku roku – rozpočet se sype. Ministr financí Miroslav Kalousek jej nemá pod kontrolou. Pokud bude chtít dodržet původní čísla, čekají nás další vlny škrtů, které však znamenají pouhé odkopnutí problému o něco dál do budoucnosti. Bude to stejně efektivní jako třeba úspory na polévkovém koření v hladomorně. Ministerstvo financí pod Kalouskovým vedením totiž úplně odtrhlo hospodaření státu od celkové ekonomiky a soustavně se zaměřuje tam, kde už nelze víc ždímat. Tím jenom zhoršuje hospodářské vyhlídky země.

Vláda P.Nečase neumí zvrátit nepříznivý trend zadlužování
Celkové dosažené příjmy rozpočtu jsou vytrvale hluboko pod předpokladem, a nejedná se o nějaký sezónní výkyv. Meziročně o půl procenta poklesly, přestože rozpočet je postaven na předpokladu opravdu prudkého růstu o 6,9 procenta. Znovu jsme tedy byli orientováni na čísla vycucaná z prstu. To je mimořádně poučné před projednáváním návrhu státního rozpočtu na rok 2012, kde opět vidíme, jak vláda zavírá oči před hospodářskou a rozpočtovou realitou. Nabízí se velice prostý závěr – vláda to neumí. Její ideologická zaslepenost, která žene veškeré náklady zadlužování jen na střední vrstvy a na ty dole, je spojena s neschopností dát zemi podněty, pravidla a vedení, které by zvrátily nepříznivý trend. Vliv krize se tak naopak zesiluje.
Z vývoje rozpočtového schodku jímá hrůza, jen během září narostl o 18 miliard na 105 miliard korun. To je něco, co jsme tu deset let neviděli, ale tenkrát se přece Českem prohnala bankovní krize. Jestliže to má příští rok zachraňovat drastické zvyšování dolní sazby DPH, je to jako když tonoucímu podáme cihlu. Výběr DPH už teď zaznamenal o 1,1 procento horší výsledek než v loňském roce, a to se loni zvyšovala sazba jen o jediné procento. Reálné mzdy stagnují, stagnuje i nezaměstnanost, domácnosti se stále více zadlužují. A v takové situaci chce vláda zvýšením DPH získat zdaněním spotřeby dodatečných 20 miliard korun. Jaké spotřeby? Poučný je také příklad kamionů, které zásadně tankují před vjezdem na české území, protože máme podstatně vyšší spotřební daň než sousední země.

Nejvyšší deficit za deset let!
Pro ilustraci rostoucích „úspěchů“ ministra Kalouska: čím více se vzdalujeme od krizového roku 2009, tím více roste zářijový schodek veřejných rozpočtů. V roce 2009 to ještě bylo mínus 87 miliard korun, v roce 2010 už mínus 99 miliard a letos dokonce 105 miliard korun. Mimochodem, rozpočty připravené ČSSD v letech 2005-2007 vždy vykázaly na konci září rozpočtový přebytek.
Vláda se netopí jen v nepromyšlených sazbách nepřímých daní, ale i v tom, na co je tak hrdá, ve svých zmatených reformních opatřeních. Dosáhla tak nevídaného výsledku ve výběru daně z příjmů OSVČ, tedy fyzických osob, kterým nejsou peníze strhávány z platu, ale mají platit daně na základě daňového přiznání. Po devíti měsících se na tomto účtu nashromáždila částka, kterou lze s úspěchem zaokrouhlit na nulu. Výběr této daně se státu úplně rozpadl pod rukama. Některé finanční úřady dokonce na daňovém bonusu posílají OSVČ víc, než tyto odvedou na daních. Připomeňme si, že reformní zákoník práce obsahuje další silné podněty pro rozšíření švarcsystému, umělé vytváření podnikatelů ze zaměstnanců, kterým tak zaměstnavatel upře příspěvek na zdravotní a penzijní pojištění.
Možnost neplatit daně z příjmů, která se v posledních letech pro OSVČ otevřela, umožňuje těmto lidem přežít, ale jen na úkor dluhu na sociálním a zdravotním účtu a na úkor daňových příjmů, se kterými státní rozpočet počítal. Je to nástroj nejhoršího populismu. A je to taky nástroj daňové demoralizace, představy, že daně se platit prostě nemusí. Právě to ale také bylo u kořenů řecké krize. Schodky lze totiž vršit nejen výdaji, ale také snižováním daňových příjmů.

Vládní koalice a ministr Kalousek škodí naší zemi
To, co tady vidíme, je festival zadlužování. Vládě se možná zdá, že se tak moc neděje. Úrokové sazby jsou nízké a všichni kolem jsou na tom hůř, jak údajně svědčí i diplom pro nejlepšího ministra financí východního bloku (kam se díky vládním reformám urychleně přesouváme). Bohatí lidé jsou ochotní, ovšem z toho, co ušetřili na rovné dani, kupovat státní dluhopisy. Projevili zájem dokonce v částce nad deset miliard korun, a to je dobře, domácí nákupy nás chrání před útoky zahraničních spekulantů. Avšak deset miliard a půl druhého bilionu jsou poněkud odlišná čísla. Je čas zatáhnout za záchrannou brzdu. Vládní koalice i s ministrem financí Kalouskem by si měla ujasnit, co je třeba udělat, jestliže prokazatelně a opakovaně škodí zemi. Nabízí se jediné. Odejít.

Fakta na závěr:

Veřejný dluh ČR v roce 2006 0,9 bilionu Kč (29%HDP)
Veřejný dluh ČR v roce 2011 1,5 bilionu Kč (41% HDP)

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Gustáv Kočí napsal(a):

To vás pánbu trestá, že se nemodlíte!
05. 10. 2011 | 10:09

Marcus Agrippa napsal(a):

Mně jen zajímá z čeho se zaplatí ty úročené dluhopisy?! Pokud bude většina s roční splatností, tak se máme na co těšit. Ne že by to po pěti letech mělo být snad lepší - ale to už Kalousek rozhodně nebude ve vládě.
05. 10. 2011 | 10:13

Pan Složenka napsal(a):

A možná je na čase poslat složenku i Vám. Na 20 miliard, za privatizaci OKD !
05. 10. 2011 | 10:23

pavel napsal(a):

Ještě jste nenapsal:2005 růst 5% - sekera 100mld.(Sobotka). 2009 propad -5% - sekera 150mld.(Kalousek. Kdo udělal větší sekeru pane Sobotko?
05. 10. 2011 | 10:31

Almo G™ napsal(a):

A nejzajímavější na tom všem je...

...že český novinář mlčí. Je spokojen. Ticho po pěšině. Jako by se nic nedělo. Pohoda.

Když si vzpomenu na ten hysterický řev za vlád pod vedením ČSSD...

Veřejnoprávní média mlčí. Komerční média mlčí.
05. 10. 2011 | 10:36

stále rebel napsal(a):

Zásadní chyba je v daňovém systému, který odrbává chudé a nechá utíkat stovky miliard za hranice.

Příklad z USA. Podle hrubých propočtů pokud vláda vybere 1 % HDP na dani od těch nejbohatších a utratí je, HDP vzroste o 2 – 3 %. Zdroj zde.
http://www.emergingmarkets.org/Article/2905740/JOSEPH-STIGLITZ-Achieving-the-impossible.html

To, co provedla Topolánkova vláda s rovnou daní u nás zafungovalo samozřejmě opačným efektem a ze státu, který rostl mnohem rychleji než ostatní jsme se stali skomírající ekonomikou. U nás je ten problém o to citelnější, že lehce vydělané peníze utíkají mimo naši ekonomiku. Nepotvrdil se ani předpoklad nebo spíše báchorka o tom, že když se podnikatelům sníží daně, tak budou více investovat. Když nefunguje ekonomika, tak málokdo neinvestuje do reálné ekonomiky, ale spíše do spekulací.
05. 10. 2011 | 10:36

stále rebel napsal(a):

Pro pavel.
Máš divná čísla.

Vývoj veřejných dluhů 2002 - 2010
ČR 28,2% 29,8% 30,1% 29,7% 29,4% 29,0% 30,0% 35,3% 38,5%
http://www.csas.cz/banka/content/inet/internet/cs/STANDARD_CONTENT_OT01_021464.XML

V roce 2005 zadlužení kleslo, v roce 2009 jsme se naopak propadli o více než 5 %.
V roce 2009 byl vládní deficit ne 150 miliard ale 219 miliard.
05. 10. 2011 | 10:42

Mastodont napsal(a):

Je čas poslat složenku socdemákům za zákon o podpoře slunečních elektráren.
05. 10. 2011 | 10:44

synku synku napsal(a):

Bohušů i ty jeden kujóne.

6 mld Kč se letos vyplázlo ze státní kasy poté, co jsi napadl u Ústavního soudu své svaté právo dišputovat o snížení státní podpory u stavebního spoření.

Hezká sekera pravda.

Od května 2009 do června 2010 byla u vládní moci taky tvoje ČSSD a že to byla taky pěkná sekera do rozpočtu. Nemluvě ani o tom kolik se vyhodilo za nekonané volby v listopadu, když Jirka řekl v TV, že do toho nepude.

A těch dalších seker co ČSSD nadělala na krajské úrovni hanba mluvit.

A přesto pořád Bohušů máš v programu "vyhazování peněz z vokna" pardon tzv. prorůstová opatření.
05. 10. 2011 | 10:54

karel napsal(a):

Z komentářů pane Sobotko vidíte,kolik je stále u nás modrých bezmozků , jejichž duté hlavy dokážou nasát pouze ideologické manipulace pravicových médií vlastněných těmi lidmi, kteří s dnešní situace profitují (neplacením daní, tunelováním). Záblesk vlastního rozumného myšlení u těchto voličů ODSTOPVV nelze dohledat. Bohužel nesvéprávné jednání těchto modrých bezmozků u volebních uren ničí životy nejenom jim, ale i těm, kteří pobrali rozumu více, neboť jsou nuceni s těmito živočichy sdílet tutéž potápějící se loď. Pokud dnešní vláda zločinců, darebáků a neumětelů sloužících kmotrům v pozadí dokončí svůj mandát, jako ekonom s 20 letou praxí očekávám, že v r. 2014 budeme na hranici státního bankrotu a nebude již cesty zpět, situace bude pro jakoukoliv vládu již neřešitelná. Pár tunelujících napakovaných darebáků pak s úsměvem předá vládu vám čssd a bude bude se smát jak si s tou vytunelovanou bezcenou skořápkou nevíte rady. Bohužel až pak lidé vyjdou do ulic, příliš pozdě aby mohli situaci vyřešit. Na pováženou je ale i nečinnost čssd, zde vláda tzv.rozpočtové odpovědnosti devastuje státní finance takovým tempem, že státní bankrot do 4-5 let je nevyhnutelný, ale vy jste v pohodě. Čekal bych od vás mnohem aktivnější a razantnější vystupování proti vládě. No snad se rychle objeví nějaká skutečně důsledná opozice, ikdyž i to je už pozdě, kdokoliv po této vládě zdědí jen stát v bankrotu. Na dějinné křižovatce jsme byly vloni o volbách, bezmozci to bohužel naházeli TOP(hlupáčci si připadali in když volí toho štramáka knížete), VV(nepochopili že se nejedná o anketu týtý)a kmotrům z ODS. Teď by tito bezmozci měli vyjít do ulic svrhnout vládu, což neučiní, takže na odvrácení bankrotu je již pozdě.
05. 10. 2011 | 10:58

ali napsal(a):

Cikánka, která je svobodná nebo rozvedená, popřípadě má manžela v kriminále, tři děti, ona sama je na mateřské dovolené nebo bez práce v tu chvíli dostává od nás všech, z našich kapes:
7.400 Kč příspěvek na bydlení
8.700 Kč sociální dávky
1.700 Kč přídavky na děti - pokud má "pouze" 3 děti
7.600 Kč rodičovský příspěvek do 3 let věku dítěte.
To je 25.400 Kč dohromady každý měsíc. K tomu můžeme pro pořádek přičíst:
13.000 Kč příspěvek při narození dítěte a jednorázové podpory na nákup "potravin" ve výši cca 6.000 Kč při každé návštěvě cikánské famílie s hordou uřvaných děcek v prostorách úřadu. Rodičovský příspěvek se vyplácí pouze do čtyř let věku dítěte, ale je nastaven na tři "rychlosti vyplácení" a může být vyplácen do dvou, tří nebo čtyř let dítěte. Pokud si je Rómka jistá, že bude mít za dva roky další děcko, může si vybrat vysokorychlostní nastavení příspěvků a v tom případě od nás dostane měsíčně 11.400 Kč (a to nikdy ani nečuchla k práci). Pokud bude mít další dítě až za tři roky, bude pobírat výše kalkulovaných 7.600 Kč a pokud trpí u Cikánů nevídaně nízkou plodností, pak může pobírání příspěvku rozvrhnout na čtyři roky a pobírat 3.800 Kč měsíčně.
Ať tak nebo tak, má po dobu výchovy dětí od nás všech zajištěn solidní měsíční příjem.
Celková suma, kolik nás stojí jedna "Rómka" každý měsíc, se tedy vyšplhá na asi 25.400 Kč v závislosti na počtu dětí a jejím zařazení v tabulkách, ale může to být taky třeba 30.000 Kč nebo i víc, záleží na vychytralosti, hlučnosti a sprostotě konkrétní žadatelky.
Tuto sumu dostává většina u nás žijících Cikánů, ať už formou podpor v nezaměstnanosti nebo dávek v pracovní neschopnosti. Jak dlouho na tento finanční obnos pracujete právě vy? A vyděláte vůbec tolik?

To jsou sociální dávky zavedené socany..

Jejich "sociální dávky" tak jako "sociální dávky" druhých už nepočítám. Soudruzi a neosoudruzi si tam ve výšinách "sociální dávky" přejí, třeba na byty, auta, jídlo, dovolené...
Sem tam chytnou nějakou rybku, aby lidu zalepili huby a poukázali, že teda jako makaj, častěji napíšou článek či blog (teď jsou v módě socani, bo jsou v opozici, ale časem se to jen vystřídá, zase aby nebyla nuda) jeden proti druhému, ať si čtenář nemrava přijde na svý a jinak ruka ruku meje...modrá, oranžová, rudá, puntíkovaná..a krade se dál :o))
05. 10. 2011 | 11:02

stejskal napsal(a):

Dobrý den, paní ali,

čistě pro vaší informaci: je úplně jedno, jakou barvu pleti (či etnicitu) má žadatelka o Vámi uvedené příspěvky. V jejich výši či přiznání to nehraje pražádnou roli, takže žádají všichni, bílí, hnědí i fialoví.

Ale proč si přitom ještě nekopnou do Cigánů...

Libor Stejskal
05. 10. 2011 | 11:06

Nuba napsal(a):

Pane Sobotko

Zajisté počítáte s tím, že hlavním úderným kamenem některých pravicových fanatiků na Vaše argumenty bude to, že jste zadlužoval zemi v dobách ekonomického růstu. Víte, jistěže byste tady mohl zdůvodňovat, jak to bylo či nebylo, kolik v tom deficitu hrál tzv. rezervní fond, který jste posílil aby jej následně nejlepší ministr mohl vyrabovat. To z Vás ovšem jistou zodpovědnost ani tak nesejme.

Nejlepší to měl Václav Klaus, ten zpočátku své kariéry neměl takové starosti, protože se mu do košíčku nasypaly miliardy z velké privatizace, které spolehlivě prošustroval, takže by dnes mohl také dostávat medaile za to, jak byl šetrný. Jestli se na krizi dá najít něco pozitivního, tak to, že se v plné nahotě ukázalo, že ať taková či maková vláda, tak nehospodaří dobře. A že se přijmou taková opatření, aby se to již nemohlo opakovat.

Je samozřejmě paradoxem, jakým způsobem se vyvíjí deficit státního rozpočtu v rukou vlády, potažmo Miroslava Kalouska, která si dala do vývěsního štítu heslo - vláda rozpočtové odpovědnosti. O to je to katastrofálnější, jak se jim veškeré parametry sypou pod rukama, klesá výběr daní a na příjmové straně rozpočtu opatření žádná. Nebudu rozebírat osobu Miroslava Kalouska, dnes mám dobrou náladu, tak si ji nehodlám kazit. Je ovšem na první pohled patrné, že žádná medaile mu nějak nepomáhá k tomu, aby se jeho doposud skryté schopnosti mohly projevit.

Ale ještě poznámku k něčemu jinému. Pokud by byla pravda, že se s Kalouskem domlouváte na předčasných volbách v r. 2012 jako prevenci reinkarnace Klause ve stávajícím politickém systému, tak máte ode mne souhlas. Kalouskovi se zřejmě začíná svírat zadek, finance se hroutí, Klaus na obzoru a jeho politická kariéra by mohla skončit v mrvě chlévské. Takže to docela chápu.
A znovu Vás jako pokažený gramofon vyzývám k tomu, abyste šel mezi své voliče, snad se jich nebojíte ?
05. 10. 2011 | 11:08

F.Srbek napsal(a):

Poslat panu Kalouskovi složenku, to není špatný nápad. Já bych ještě jednu přidal a to pro Vás, pane Sobotko.
05. 10. 2011 | 11:09

jozka napsal(a):

ali, stejskal:

jo, kdyby do cikanu... kdyby tak ali tusila, kdo to zavedl.
05. 10. 2011 | 11:21

JC napsal(a):

Bohušu,
Mno zatím Kalous žádná sláva, ovšem ty jsi také "umělec"

"Mimochodem, rozpočty připravené ČSSD v letech 2005-2007 vždy vykázaly na konci září rozpočtový přebytek."

2005 HDP 6,8% za tři měsíce jsi udělal sekyru 101,3 mld.
2006 HDP 7,0% za tři měsíce jsi udělal sekyru 79,7 mld.
2007 HDP 5,7% za tři měsíce jsi udělal sekyru 26,9 mld.

P.S. Škoda, žes po minulých volbách hodil flintu do žita. Možná už jsme si dnes mohli užívat diktátu kravaťáků z MMF a socky by jako v případě Řecka měly radost, že hoří ulice.
05. 10. 2011 | 11:25

Lukáš napsal(a):

Je pěkné, jak autorovi leží v žaludku, že on žádnou cenu nikdy nedostal :-). Jednu věc ale stále nechápu. Stát je zadlužen, a proto si půjčí víc, aby byly rezervy, z kterých se musí platit úrok ? No nevím jaký to má smysl. Já bych něco takového sám nikdy neudělal, vždyť to nedává smysl. A to že Kalousek zmíněné peníze použil na snížení deficitu je sice kulišárna, ale pokud tomu tak je tak jste mu sami přihráli.
05. 10. 2011 | 11:25

karel napsal(a):

Pro paní Ali :
Dala jste si práci s propočtem dávek, ale buď záměrně šíříte nesmysly, nebo nevite o systému dávek skoro nic.
1. systém dnešních sociálních dávek nezavedla socdem, ale byly zavedeny v devadesátých letech za vládnutí Klause. Zavedl je nejspíše proto, aby zavřel lidem ústa v době, kdy rozjížděl rozkrádání státního majetku do kapes tunelářů a potřeboval na to klid na práci.
2. pokud žena bere rodičovský příspěvek, nebere plné sociální dávky, ale pouze jí je doplácen rozdíl mezi životním minimem a výší rodičovského příspěvku (stejně tak je vyplácen jen rozdíl rozdíl vůči jakémukoliv jinému příjmu), váš propočet je tedy neprůkazný a špatný.
05. 10. 2011 | 11:26

pepík napsal(a):

ali

"To jsou sociální dávky zavedené socany.."

znamená, že do července 1998 žádné dávky neexistovaly?
05. 10. 2011 | 11:27

český maloměšťák napsal(a):

http://zpravy.kurzy.cz/285910-ma-smysl-investovat-do-statnich-sporicich-dluhopisu/

"...Proč vůbec Česká Republika potřebuje nabízet státní dluhopisy přímo občanům, když v uplynulých dvaceti letech, s výjimkou povodňových dluhopisů, po tomto nástroji nikdy nesáhla? Odpověď je jednoduchá, přesto vás možná překvapí. Domnívám se, že motivem je pouze snaha ministra financí zvyšovat povědomí občanů o státním dluhu, tak jak to ostatně dělal v minulé volební kampani. Možná si připravuje volební téma (vyrovnaný státní rozpočet) i pro příští volby. Víme tedy, co přináší dluhopis státu: peníze a zvýšení povědomí občanů o státním dluhu...."
:((

"...Ale co přináší občanům?
Je toho velmi málo.............
05. 10. 2011 | 11:27

zdenekb napsal(a):

Nuba:

Dovolím si Vám náladu ještě zlepšit. Je to rozhovor sice starší, ale tak vypečený, že se k němu rád vracívám...
když hrozí trudomyslnost... ;o).

"Možná vás zklamu - krize nám nehrozí. Česku nehrozí nic horšího, než že bude bohatnout pomaleji", říká ministr financí Miroslav Kalousek.

http://hn.ihned.cz/c1-28777680-mozna-vas-zklamu-krize-nam-nehrozi
05. 10. 2011 | 11:27

český maloměšťák napsal(a):

Nevím už kdo zavedl sociální dávky...ale megasociální dávky zavedl Klaus a k dokonalosti je přivedli takoví jako Řebíček....

Zdravím cikáno - a muslimo bijce./doufám, že nechodíte v čínských spoďárech..../
05. 10. 2011 | 11:29

jarpor napsal(a):

Někdy lituji, že si nelze prožít stejnou situaci dvakrát...
V tomto případě by mne zajímalo,
kam by došplhal dluh pod ministrováním pana autora...,
jak by situci těchto let a dnů celosvětových ekonomických potíží dopadajících i na naši zemi řešil on...

V neděli v OVM se jeho spolustraník, pan Paroubek vyjadřoval, že je potřeba nastartovat růst... činit prorůstová opatření..., využít evropské peníze... investovat... /zase z dluhů, samozřejmě/
Asi se zapomněl podívat ven... "do Evropy" když ne do světa... podobně, jak bez těchto souvislostí píše o dluzích autor, porovnávajíce léta 2006 s dneškem...

Hezký den
P.S. Stále si pamatujeme autorovo : Naše návrhy nebyly zasazeny do ekonomického rámce...
05. 10. 2011 | 11:32

český maloměšťák napsal(a):

http://aktualne.centrum.cz/domaci/politika/clanek.phtml?id=716451

Korupci nedáme. Poslanci torpédují zákon o zakázkách :

"...Nejradikálnější je jihočeský poslanec Václav Baštýř (ODS). Korupční prostor při veřejných zakázkách dnes otevírá možnost tzv. víceprací, které přidělují anonymní státní či krajští úředníci stavebníkům bez soutěže. Dosud směli zvýšit cenu zakázky o pětinu, Baštýř doporučuje zvýšit limit na polovinu.

Baštýř rovněž navrhuje několik nových paragrafů, které umožňují, aby si každý úřad mohl objednávat konzultační služby bez veřejné soutěže...."
05. 10. 2011 | 11:33

Nuba napsal(a):

zdenekb

jo, určitě bohatneme krize nekrize - tedy někteří

Zdravím
05. 10. 2011 | 11:35

zdenekb napsal(a):

Nuba:

A šikovnější někteří bohatnou i nezpomaleně... ;o).

Český maloměšťák:

Jako malý jsem chtěl být popelářem.
Teď sním o tom, být "nezávislým konzultantem".
05. 10. 2011 | 11:41

ali napsal(a):

Bukovsky zde
https://www.youtube.com/watch?v=yuW0pf7k_I0

dobrý den pane Stejskale
odpovím slovy Bukovského: "V SSSR měli gulag. EU má intelektuální gulag známý jako politická korektnost. Kdykoliv se někdo pokusí vyřknout co si myslí třeba o rasizmu nebo vyřkne jiný než oficiálně povolený názor, je vyloučen ze společnosti. Je to počátek vaší ztráty svobody".

Tak proč si nekopnout do těch, jenž odporně zneužívají to, co já vydělám..ukažte mi prosím takovou bílou nebo fialovou žadatelku, která tyto dávky dostane. Tyto dávky dostávají pouze cikáni. Mají mnohem více výhod, než ti bílí či fialový. Vy to víte, já to vím, ví to všichni..hezký den

jozka, karel, pepík...Že sociální dávky být musí je logické a nutné, ale myslím výšku sociálních dávek!!!!!! Buď ze sebe děláte hloupé, nebo jste manipulátoři :o)
05. 10. 2011 | 11:43

pepík napsal(a):

ali

citace "To jsou sociální dávky zavedené socany.."
myslím jasně dokládá kdo je tu hloupý/lže/manipuluje a nebo se jen neumí vyjadřovat (?) (každý si může vybrat, co mu nejvíce vyhovuje)

:-)
05. 10. 2011 | 11:54

Marcus Agrippa napsal(a):

Lukáš:
optické snižování deficitů SR prováděl už Klaus. Ten dluhy přesunoval do konsolidační agentury. Kalousek na základě vylepšování účetnictví dokonce dostal jakousi cenu. Teď se bije v prsa, jak se zaprášilo po úročených dluhopisech. Ty ovšem bude třeba pochopitelně splatit. Při 7 mil.nákupu jde o poměrně slušnou ( ale rizikovou ) investici - to je zase pravda.
05. 10. 2011 | 11:55

Petr napsal(a):

"Veřejný dluh ČR v roce 2006 0,9 bilionu Kč (29%HDP)
Veřejný dluh ČR v roce 2011 1,5 bilionu Kč (41% HDP) "
Mezitím začal jeden expředseda ČSSD začal vlastnit rezidenci mezi miliardářemi na Floridě ( na to nemá ani Kožený, Pitr, Krejčíř a spol), a za vlády dalšího expředsedy byl propuštěn na svobodu ropný princ, byla vyhozena Nejvyšší státní zástupkyně a potom ten dobrodinec říká "Kdo z Vás na to má panové".
Takže 20-2=18.
05. 10. 2011 | 11:56

jozka napsal(a):

ali:

Krec, co?
05. 10. 2011 | 11:57

ali napsal(a):

pepík
ok, tedy "výška sociálních dávek zavedená socany"...stačí? :o)

jozka
jasně, jak jinak :o)
05. 10. 2011 | 12:03

zdenekb napsal(a):

ali:

"...v letech 2003 až 2005 peněžní výdaje na většinu - zejména testovaných - dávek SSP i počty příjemců těchto dávek klesaly. V pozadí stojí především ekonomické okolnosti, neboť nízký růst cenové hladiny nevedl k valorizaci životního minima (životní minimum se předtím naposledy upravovalo k 1. 10. 2001 a poté až k 1. 1. 2005!), čímž se snižoval jak okruh příjemců dávek, tak i výše dávek samotných.
...
Přídavek na dítě pobíralo v roce 2005 téměř o 200 tisíc dětí méně než v roce 1998. K relativně největšímu početnímu propadu (vyjma příjemců zaopatřovacího příspěvku) však došlo u příjemců sociálního příplatku z 505,8 tisíc v roce 1998 na 329,6 tisíc v roce 2005, tj. o 35 %. "

http://www.demografie.info/?cz_detail_clanku&artclID=354
Mimochodem, označovat EU za (jakýkoliv) gulag je jednak hysterické a jednak mimořádně buranské a neuctivé vůči obětem gulagů skutečných.

Vyřkla jste "jiný než oficiálně povolený názor".
Tímto vás vylučuji ze společnosti...!
Nebo že by to tak jednoduše nešlo a mohla jste si dál svobodně plácat, co vás napadne...?!?
Ale to by znamenalo... ne, vy byste přeci nelhala.
05. 10. 2011 | 12:08

haha:-) napsal(a):

Milý Mastodonte,
podporu fotovoltaiky prosadili ve vládě Zelení. Pokud si vzpomínám, nikdy ve vládě se socdem nebyli. Naopak, byli u lizu v Topolánkově korupční modré vládě.

Začni se dívat na svět kolem sebe neideologicky. Budeš se divit!! :-))
05. 10. 2011 | 12:10

Cestovatel napsal(a):

Aby jsme neposlali složenku tobě Bohuslave. Za roky 1998-2006 se náš dluh zvýšil o 500 miliard a neohánějte se tady nějakýma imaginárními rozpočtovýma rezervama ani sanací bak za předchozí vlády. To jsou pohádky pro blbečky (ty banky které měly potíže mohli nechat klidně zkrachovat, pokud jim dáváte od nás peníze tak je to stejnou chyba jako dělá dnes Obama protože ty peníze mohli jít na užitečnější vědci) Ten dluh 500 mliard jste vytvořili vy naprosto amatérskou ekonomikou. Né nadarmo říkal Janota že jste nejhorší ministr financí. ČSSD nic nevytvořila v letech 1998-2006 tedy kromě obřího dluhu.
05. 10. 2011 | 12:11

stejskal napsal(a):

Nikoliv, paní ali, není to pravda.

dávky jsou stejné pro všechny, bez rozdílu. Znám zástupy lidí (opět bez rozdílu barvy pleti), kteří si chodí pro všechny možné dávky, byť je vůbec nepotřebují (jejich platy násobně převyšují plat průměrný). Což samozřejmě nic nemění na tom, že se dá debatovat o tom, zda jsou nastaveny optimálně, nakolik josu znužívány a kým.

Nikdo Vás odnikud nevylučuje. Můžete zde psát vše, co chcete (tedy pokud nikomu sprostě nenadáváte a neporušujete zákony). A to dokonce i lži a manipulace namířené vůči nějakému etniku.

"Všichni to vědí" není argument. Je to jedna z manipulačních rétorických figur, o nichž psal Karel Čapek

10. Quousque. Tato figura je podobna předešlé, jenže se nedovolává žádných autorit. Řekne se prostě „to je dávno odby to" nebo „už dávno překonané stanovisko" nebo „každé dítě ví" a tak dále. Proti tomu, co je takto překonáno, není třeba vést dalších důkazů; čtenář tomu věří a odpůrce je nucen hájit „dávno odbyté věci", což je dosti nesympatický úkol.

http://blog.aktualne.centrum.cz/blogy/libor-stejskal.php?itemid=6573

Hezký den, více už k tomu nemám, co bych řekl.

Libor Stejskal
05. 10. 2011 | 12:14

Cestovatel napsal(a):

Nuba:

Marně se bude vykádat levicovým fanatikům že ČSSD žádný rezervy nevytvořily a pokud nějaké rezervy byly tak z dob před vládou ČSSD, kdy se tam dávaly části výnosů z provatizací (tolik socany zatracovaných).

Pohádky o rezervách si socani vymyslely aby obhájili obrovský schodek rozpočtu. Špidlův výrok "zdroje tu jsou" je velice známí a ukazuje přístup socanů k naší ekonomice
05. 10. 2011 | 12:18

jozka napsal(a):

Hele, liberalni cestovateli bakalari martine, muzes dolozit tech celkovych 400 mld schodku na vrub krize?
05. 10. 2011 | 12:22

jozka napsal(a):

Jo a ty rezervy z dob pred vladou cssd... vzhledem k okolnostem, za kterych koncila vlada slnecka naseho nejjasnejsiho docela dobry vtip.
05. 10. 2011 | 12:24

deep throat napsal(a):

Po diskuzi plné politických invektiv jsem si přečetl příspěvek pana Sobotky ještě jednou. Fakta, která předkládá ale v diskuzi nezpochybnil nikdo. Proto jsem přesvědčen o tom, že bude hůř. Není proto na čase poslat Kalouskovi složenku. I na červenou kartu už je pozdě. Jak to již zmínil nick ALMOtm. Nejzajímavější na celé záležitosti je však fakt, že smečka českého novinářského póvlu mlčí, jako by se jí to netýkalo. Veliký omyl! Od ledna příštího roku si budou moci se svými články ve velké většině, no vždyť víte co.
05. 10. 2011 | 12:25

ali napsal(a):

Stejskal
ano, pane Stejskale, dostal jte mě, máte pravdu. S tím s Vámi souhlasím. Myslím to bez ironie a jakékoliv narážky. Prostě souhlasím :o)..hezký den..

zdenekb
vylučte mě..vyškrtněte, vymažte..budu vám vděčná :o)
05. 10. 2011 | 12:26

stejskal napsal(a):

Nechtěl jsem Vás dostat, paní ali.

Jen mne některá zjednodušení přijdou velmi nebezpečná, a tak se občas ozývám.

Ještě jednou hezký den.

Libor Stejskal
05. 10. 2011 | 12:29

Sybila napsal(a):

Vážení spoluobčané, tak se mi zdá, že čekat na řádné volby do parlamentu je přepych, který si tato země nemůže dovolit. Jsme opravdu tak tupý a nemohoucí národ, že se necháme ždímat partou neumětelů a zlodějů. Vždyť žádná ze stran současné trojkolky neměla v programu zničení české ekonomiky. Jsme snad horší než Řekové, Islanďané, Angličané a Američané.
05. 10. 2011 | 12:44

Koplkop napsal(a):

český maloměšťák
čtete jen co se Vám líbí????
Aktualně.cz:
"Pokud by návrhy z dílny ODS, ČSSD a částečně od poslanců VV prošly výborem a poté i sněmovnou, otevíral by zákon korupční možnosti ještě více než dosud."
To to vážně nechápete, že je to pořád jedna a tatáž banda v různých svetrech? A Vám se pořád víc líbí ta oranžová než ta modrá.
05. 10. 2011 | 13:00

Almo G™ napsal(a):

Článek o ekonomické katastrofě a cenzor se snaží, seč může, vyvolat tradiční flame na téma "Cigáni" vs. Romové. Zneužije k tomu jeden primitivní příspěvek a doufá, že se to rozjede. Sem tam přileje trochu oleje do ohně... Chytíte se?

Deep throat: Kromě těch mlčících jsou vlastně ještě ti, kteří se usilovně snaží davu předhodit jinou kost, aby měl o čem "přemýšlet". Hlavně, že se nemluví o Kalouskově pro/padáku.
05. 10. 2011 | 13:03

reCAPTCHA napsal(a):

Pane Stejskale,
klobouk dolů, dostat Ali není nic jednoduchého. Ale to ukazuje na vaše lidské a pedagogické kvality. Jestli vy byste spíše místo editora tady na lampárně ACZ neměl místo Dobeše dělat ministra školství a osvěty. To by vám sedělo lépe a nám všem by to přineslo větší plus než když zde děláte jen ministranta.

Pan učitel Brom by vás jistě podpořil, i když jste byli ve při.
05. 10. 2011 | 13:03

zdenekb napsal(a):

ali:

"vylučte mě..vyškrtněte, vymažte..budu vám vděčná :o)"

To nepůjde.
Za prvné to nemám v povaze, za druhé to ani není možné.
Řeči o eurogulagu, kde je zakázáno svobodně se vyjadřovat, je hlavně poudačka těch, co si chtějí připadat ukrutně "disidentsky".
Takový pocit mají mazlíčci rádi... ;o)
05. 10. 2011 | 13:14

jozka napsal(a):

zdenekb:

Proto taky chce aby byla vyloucena. Driv to nestihla, ani z pionyra a ted by se ji to hodilo :-)
05. 10. 2011 | 13:18

Terry napsal(a):

Pane Bohuslave Sobotko, jen malé připomenutí:

Janota: Sobotka a nejhorší hospodář? To nevyvracím
(http://ekonomika.idnes.cz/janota-sobotka-a-nejhorsi-hospodar-to-nevyvracim-fbs-/ekonomika.asp?c=A100120_1321457_ekonomika_hol)
20. ledna 2010

Proti prohlubování schodku státního rozpočtu vystupuje ministr financí Eduard Janota dlouhodobě. Rozpočtu se věnuje třicet let, sloužil pod jedenácti ministry. Přesto politici jeho varování neposlouchají.

Otázka: U politiků nikdy nevíte, co doopravdy udělají. Napovědět by nám mohlo, co už udělali. Který z ministrů financí hospodařil vzhledem ke stavu ekonomiky úplně nejhůř?
Odpověď EJ: Nejhorší to muselo být někdy v letech 2003, 2004 a 2006. Nejdřív Bohuslav Sobotka při růstu ekonomiky skoro šest procent vytvářel schodky jako hrom, v jednom případě dokonce přes sto miliard. A nezadá si s ním v roce 2006 Vlastimil Tlustý: při šestiprocentním růstu, bim ho! – 97miliardový schodek. I když Tlustý tam byl krátce a možná s tím jen nestihl něco udělat.

Otázka: Takže Bohuslav Sobotka, dnes nejpopulárnější politik, vychází jako nejhorší hospodář. Není to poučné?
Odpověď EJ: Já vašim závěrům rozumím, nevyvracím je, a to je asi tak vše, co k tomu řeknu.

Otázka: Chodil jste v době schodkového bujení za ministrem Sobotkou a varoval ho?
Odpověď EJ: Mám to dodnes schované. Třeba plejáda spisů z jara roku 2006, ve které byly návrhy na zvýšení sociálních výdajů, zvýšení porodného, přídavků na děti, mateřské – o šedesát miliard. Systém financování sociální péče se výdajově z roku na rok ztrojnásobil! A na těchto spisech je mým perem napsáno: nesouhlasím, nedoporučuji, neufinancovatelné!

Otázka: A co na vaše připomínky tehdejší ministr Sobotka?
Odpověď EJ: Zjevně se řídil zájmy partajními. Jeho strana spolu s dalšími způsobila, že ty věci hravě ve Sněmovně prošly a začaly od roku 2007 platit a platí dodnes.
(konec citace)

Být vámi, tak chodím kanálama!

A ještě něco: složenky se posílají jen hloupému plebsu; ten snese a zacáluje všechno.
Politici si rozdělují funkce, penízky, tituly...

Prostě

"Máme demokracii, ne, vole?!"
05. 10. 2011 | 13:31

ali napsal(a):

Stejskal
chtěl nechtěl, dostal :o)
Aby se člověk neopakoval, nekecal, nemluvil ve frázích, potřebuje se dostat k jednoduchosti ;o). Jestli Vám některá tvrzení připadají nebezpečná, budiž..pravdivá bývají nebezpečná. Ale cesty, které nikam nevedou, jsou ještě nebezpečnější. V tom je ten háček. Takže zůstaneme stát na cestě, abychom náhodou neublížili těm, jenž zneužívají sociální dávky na náš úkor..hnědí, bílí, fialoví..

zdenekb
Bukovsky má pravdu a vy jste zářným příkladem eurohujera..nechci si připadat nijak, jen říkám svůj názor a váš vám neberu..jestli mi chcete přisoudit nějakou vaší vlastnost, prosím..dělejte, co uznáte za špatné :o)

jozka
v pionýru jsem nebyla, tam mě bolševik nepustil, bo nám čornul statek, včetně babiččina řetízku z krku a byli jsme nežádoucí potencionální nepřítel..takže sorry :o)
05. 10. 2011 | 13:57

Xury napsal(a):

Nebudu adresovat příspěvek autorovi - stejně si nepřečte, ale měl bych pár připomínek. Dejme tomu, že by se vlády v roce 2006 ujala soc.dem. Za prvé je velkou otázkou, jaká redukce zvýšení sociálních výdajů by prošla parlamentem. Osobně jsem přesvědčen o tom, že by byla menší než ve skutečnosti byla -> vyšší výdaje SR. Jaké by byly schodky v letech 2007 a 2008 těžko odhadnout, protože pokles daňových sazeb se v těchto letech příliš neprojevil, takže předpokládám, že by daňové výnosy byly patrně jen mírně vyšší. Maximálně do 10 mld. Nevěřím, že by rozpočet na rok 2009 byl připraven výrazně lépe. Ještě na podzim 2008 byl předpoklad ČSSD ohledně růstu ekonomiky na cca 3%. Vzhledem k tomu, že by určitě neškrtala a navíc by nezmrazila mzdy ve veřejném sektoru o rok dříve, tak by návrh jen počítal s vyšším schodkem než ten Kalouskův. V daném roce by pak skutečný propad SR byl buď stejný nebo jen o málo nižší. V roce 2009 vládla úřednická vláda (fakticky velká koalice ODS a ČSSD), takže nevidím příliš velký důvod k rozdílnému výsledku, možný vyšší výnos z DPPO by byl kompenzován pokusy o oživení pomocí státních investic. Pokud jde o loňský rok, tak nepochybuji o tom, že by soc. vláda neomezila výdaje tak výrazně jako současná, takže by z toho byl vyšší schodek SR nemluvě o tom, že lze předpokládat vyšší náklady na dluhovou službu. No a pokud jde o letošní rok, tak sice příjmy by byly o něco vyšší v důsledku vyšší sazby DPPO (i když asi ne proporcionálně), ale na druhé straně by nepochybně byly i vyšší náklady vzhledem k tomu, že by soc. vláda opět nešetřila tolik jako současná.
Suma sumárum mi vychází, že se soc. vládou bychom byli zadlužení minimálně stejně (ale spíš více), ale měli bychom vyšší náklady na dluhovou službu.
Co se úspor z pohledu korupce týče. Tak od roku 2008 vládne v krajích soc. dem., takže tam se už jistě nekrade :-D a vláda zase neinvestuje tolik, aby ty úspory byly skutečně citelné.
05. 10. 2011 | 14:01

Da.Rock napsal(a):

Xury - co se týče té korupce, jistě jste si všiml, že je to ČSSD, která už několik let pravidelně předkládá návrhy na její omezování (majetková přiznání, zákaz anonymních akcií...) a je to pravice, kdo to pravidelně háže se stolu. Dokonce i Vevery, které to měly v programu.
05. 10. 2011 | 14:22

český maloměšťák napsal(a):

ad koplkop

Už jednou jsem vám napsal, že šíření zmaru, které zde praktikujte je ryze účelovým lobbingem za pochybné partičky typu D.O.S.T. - ovlivnitelné ještě snadbněji než VV.
Vaše adorace Klause, obhajoba Romana, bátory plus vymezování se vůči levicovým občanům - coby "méně inteligentnějším" - to vše vytváří takovou skládačku, že si dovolím stát za mou první větou.

I ta vaše podrážděnost - to jsem sem měl zkopírovat vše ? A dělat ze zdejších čtenářů nesvéprávné jedince ?
Nevím čím jsem oranžový, ale pokud vám se líbí partička, která nyní vládne...anebo si myslíte, že najaký obskurní spolek za který zde vyvoláváním pocitu zmaru ...že ČSSD není žádnou alternativou ...tedy za který zde takto lobbujete, že to je něco víc než jen kamufláž v rámci pokračování mafianského způsobu vládnutí....raději tedy budu nazýván oranžovým/ale jste velmi mimo - nicméně vám vaši vymezovací berličku o hlavičku otloukat nebudu/...tedy raději oranžovým - než tupým.

Maucta.
05. 10. 2011 | 14:35

český maloměšťák napsal(a):

Koplkop
Ještě k 1. otázce:
Ano, já čtu jen to , co se mě líbí.
Vy ne ?
Tak to vás lituji.

A přeji mnoho úspěchů na plavbě oceánem neslanosti a nemastnoty.
05. 10. 2011 | 14:37

Karel napsal(a):

Sybilla
a Vy si snad myslíte, že se dá stihnout do příštího roku, abychom se stali Čínským tygrem, kde lidé dělají za hrst rýže sedm dní v týdnu a bez příspěvků v nemoci?
05. 10. 2011 | 15:04

TomášL napsal(a):

Poslanče Sobotko,

posílám Vám složenku na pár mega (viz.odkaz)...

http://zpravy.ihned.cz/cesko/c1-53078990-sdruzeni-exposlance-melo-vratit-dotacni-miliony-sobotka-ale-nechtel-ani-korunu
05. 10. 2011 | 15:17

stejskal napsal(a):

Ale to jsem přece nikde nenapsal, paní ali (ani nenaznačoval, ba ani si to nemyslím).

Naopak, to je zcela legitimní téma do debaty. Nebezpečné dle mého je do toho tahat národnost, etnicitu či rasu. Protože tím - jak opět přesně napsal výše jeden ze zdejších debatérů - se diskuse stáčí někam úplně jinám. Od podstatného k velmi zavádějícímu.

Pane reCAPTCHO,

musím Vás zklamat, ale dělat ministra by mi velmi nesedělo resp. bych se na to ani trochu nehodil (mám jistou představu o svých limitech).

Hezký den.

Libor Stejskal
05. 10. 2011 | 15:23

Xury napsal(a):

Pro DaRocka:
Nenechte se nachytat. Majetková přiznání se mají vztahovat na změny majetku v rámci roku - v roce nula bude jen oznamovací. Není problém napsat majetek na zahraniční firmu, kde nezjistíte konkrétního majitele. Podobně nic neřeší zrušení listiných akcií na doručitele. U veřejných soutěží by bylo lepší (už jsem to tu psal) rozkrytí majetkové struktury uchazeče (včetně subdodavatelů) jakožto podmínka pro účast.
05. 10. 2011 | 15:35

Maximus napsal(a):

Pane Sobotko, to že je Kalousek kozel zahradníkem je jasné jako facka, ale Vy ze soc.demokracie jste měli v této dekádě vždy kladný vztah k zadlužování a ústy třeba Paroubka jste dluhy za Vaší vlády bagatelizovali a poukazovali jste na to, že v EU je u států mnohem větší zadlužení. Proč jste tak činili? Nabízí se několik variant, která je pravdivá, byli jste:
1/ hloupí
2/ naivní
3/ lehkovážní
4/ mizerní hospodáři
5/ gauneři
6/ vyčůraní, páč jste opticky zvedali přírůstek HDP
Takhle totiž mohl hospodařit jenom Vojta ze mlejna. Za připomínku stojí bod 6/ s dodatkem, hezky to vypadá, ale lidé se toho nenažerou.
P.S.
Postrádám o ČSSD sebereflexi a jasné transparentní vyjádření, že nebude zase inklinovat k zadlužování jako tomu bylo za poslední Vašáí vlády. Mohli byste zejména před volbami přesvědčit část váhajících voličů k tomu aby Vám konečně uvěřili a dali Vám svůj hlas - včetně mě.
05. 10. 2011 | 17:20

Jeff napsal(a):

fatální hňup JC plus něco podobného Terry: většina akcí r.06 byla z per lidovců (dnes TOP- Severa), Paroubek nechal v rozpočtových fondech 150 mld a pokud Vám není jinak pomoci, nečtěte komikspornografii v podání třeba reflexu.
05. 10. 2011 | 17:32

kelt napsal(a):

pro fan club ODSTOPVV mám dvě otázky:

1/tupé škrty se projevily největším schodkem SR k 3O.9. za posledních deset let-je to tak správně?
2/Dle Kalouska-připravuji "ostré škrty"-povede to k oživení a růstu HDP v roce´12 o 2,5% jak je postaven SR ?

Děkuji za odpověď/ale nečekám ji/
05. 10. 2011 | 17:47

Koplkop napsal(a):

český maloměšťák
"šíření zmaru"
To, že prohlásím, že ČSSD není alternativou na ODS není šíření zmaru, to je jen můj logický pohled na současnou situaci. Vidíte li to jinak, já Vám to neberu.
"pokud vám se líbí partička, která nyní vládne."
Nelíbí. Pokuád čtete pozorně mé diskuzní příspěvky, už byste na to měl přijít dávno.
Český maloměšťáku pojďme si opravdu zadiskutovat. Já jsem se ptal : To to vážně nechápete, že je to pořád jedna a tatáž banda v různých svetrech? Pro připomenutí jednalo se otázku spojenou stím, že "Pokud by návrhy z dílny ODS, ČSSD a částečně od poslanců VV prošly výborem a poté i sněmovnou, otevíral by zákon korupční možnosti ještě více než dosud." Na takovou jasnou otázku, kdy se opět spojili poslanci ODS a ČSSD tak, aby neprošla vládní novela o veřejných zakázkách, očekávám odpověĎ. A Vaše odpověď? Já ji nenašel. Ale já jsem se Vás ptal proto, protože by mně opravdu zajímal Váš názor. Ve Vašich příspěvkách totiž neustále zaznívá kritika jen na jednu stranu. S toun kritikou já souhlasím. Ale současně vidím i to, že alternativa, nahradit jednu špatnou stranu, druhou špatnou stranou není východiskem.
A ještě odpověď na otázku co kdo čte. :-)
Já čtu celý obsah, a pak si z něj udělám závěr. Kdo čte jen jednu část, tu co se mu líbí, tak si nemůže udělat celkový obrázek a tím pádem dojít k přesnějšímu názoru. Ono není nic jen černé nebo bílé. To se samozřejmě týká literatury faktu, pokud jde o krásnou literaturu, tam s Vámi naprosto souhlasím, také čtu jen ty knihy, které se mně líbí.
Přeji hezký večer.
05. 10. 2011 | 18:11

Jeff napsal(a):

Maximus: "slibujeme, že nebudeme inklinovat k zadlužování..." To totiž může dělat jen rozpočtově odpovědná vláda v čele s arcik...em, čerstvým nositelem Oscara a držitelem nobelovky za výzkumy v oblasti danění hazardu a hlásání pravých opaků Kalouskem, ( jenž v pondělí předložil výsledky svého hospodaření a všechna Média jej oslavila. Kromě pár tak trochu odvážných.. a mimochodem, měl by letět a ne Fuxa, jenž se alespoň vyfotil s dobytkem)
05. 10. 2011 | 18:15

Yosif K napsal(a):

Pane KELTE - nejsem priznivec ODS, arogantni vyroky Velkeho K mne obcas silne nehovi, ale jeste vice mi nehovi populisticka demagogie oranzovych POKRYTCU.
K vasim otazkam:
1) Nejvyssi schodek za 10 let je obrazem KRIZE. Ta se neda lecit masivnim rozprachem statnich penez v otevrene ekonomii mezi proletariat a lumpenproletariat. Ti zadna nova mista nevytvori - alespon ne v CR. Koupi si Samsungy, iPhony a HTCecka vyrobene v Korei a Cine.
2) Nevim co Kalous mysli pod ostrymi skrty ale skrtat da i prosty rozum - pumpovani penez napriklad do kupovani novych a novych CT a roentgenu si v krizi nemuze stat dovolit. Vliv na zamestnanost by asi byl minimalni.

Oranzovy MUDRC z TELNIC nam zapomnel prozradit, jak by nynejsi situaci resil on. Zapomnel, ze vladl za doby konjunktury a dluhy se za jeho panovani zvysovaly jako blazen.

To ze se dluhy zvedaji za doby krize by jej nemelo prakvapovat -kdyby mel ekonomicke vzdelani, ovsem.

Ovsem to jak by resili krizi mudrci z telnice a podobna oranzova kumpacka zde pritomni "pratele lidu" vysvetluji velmi casto:
1)Poradne zdanit bohace - ti pak budou ridit Cesko z Kypru nebo ze Svycarska a take tam danit (podobne jako Babis, Jansta a Mladek) a v CR se pak nevybere uz vubec nic.
2)proletariatu a lumpenproletariatu snizit DPH na potraviny na starou uuroven - a v CR se pak nevybere niz ani na DPH, ktera patri k nejspolehlivejsim drzakum rozpoctu v dobe krize.

MUDRCUM Z TELNIC schazi cetba zakladnich skript ekonomie z 1 rocniku VSE.

Kdo se chce zabyvat poroblematikou efektivity vyberu dani, doporucuji dobrou americkou ucebnici PUBLIC FINANCE od Rosena.
05. 10. 2011 | 18:25

Yosif K napsal(a):

Plac oranzoveho truhla:
"A v takové situaci chce vláda zvýšením DPH získat zdaněním spotřeby dodatečných 20 miliard korun. Jaké spotřeby? Poučný je také příklad kamionů, které zásadně tankují před vjezdem na české území, protože máme podstatně vyšší spotřební daň než sousední země."
Mily pane oranzovy truhlaku - na zvysovani spotrebnich dani z dieselu a benzinu se nemalou merou podepsali oranzovi mudraci jako jste vy. Podobne jqako u dane ze zisku, i nakup paliv do 500 litrovych nadrzi lze v malickem cesku vynechat a presunout do blizkeho zahranici.

Tezko si vsak budou obcane (krome uzkeho pasma podel polske hranice) jezdit kupovat do zahranici chleba, rohliky, brambory atd atd.

Z toho co rikate vyplyva pro proletariat a lumpenproletariat celkem neprijemna perspektiva:
A) zdaneni pohonnych hmot by se melo snizit - snadno se masove nakupuji v zahranici
B) zdaneni mezd a zisku bohacu by se melo snizit - ti snadno dani treba na Kypru nebo ve Svycarsku
C) zdaneni potravin (DPH) je logicke ZVYSIT. Malokdo krome blizkeho pohranici Polska dokaze DPH na potraviny obejit.

Opet oranzovym mudrakum pripominam - prectete si PUBLIC FINANCE od Rosena a pak mudrujte......
05. 10. 2011 | 18:38

kelt napsal(a):

Yosif K
Jenom připomenutí stanovisko Kalouska z konce roku 2008-krize se nás netýká,jenom budeme bohatnout pomaleji.
Vy říkáte,že máme krizi,Kalousek říká,že ne.Kdo se má v tom vyznat.
Jenom bych chtěl konstatovat:tupými ani ostrými škrty ekonomiku nepozvedneme-důsledkem bude cyklická recese.
Již dnes Kalousek opatrně přiznává,že růst HDP v roce ´12 o 2,5% stojí na vodě.
Podle ekonoma OECD bude růst HDP ČR v roce ´12 O,3%./možná/
Tato vláda"rozpočtové odpovědnosti"se neumí zmoct na nic jiného než na škrty.
Je to dáno dvěma faktory:
-dosud jim nedošlo,že neoliberální ideologie není řešením současných problémů
-pokud neprovedou zásahy na příjmové části SR a získaný objem příjmů navíc nepromítnou do prorůstových investic,tak žádný obrat k lepšímu nenastane
Zatím zyšování nepřímých daní/které navíc omezí vnitřní spotřebu/budou pouze látat díry ve SR.
Zatím tato vláda zatížená nefunkční ideologií a osobami bez odpovídajícího vzdělání/ani jeden ekonom/a praxe je odsouzena k tomu,co dělá.
Bohužel důsledky její nekompetentnosti ponese těch deset spodních milionů dlouhou dobu.
05. 10. 2011 | 18:57

zdenekb napsal(a):

ali:

Nikomu nic nepřisuzuji.
Jen se pozastavuji nad tím, že naprosto nerušeně říkáte to, co je vám údajně tolik znemožňováno říkat... Co vám hrozí?
Jak je vaše dnešní - zalichotím - POLOlež (ohledně "socansko-cikánských dávek") pronásledována a trestána? Nijak.
Proto ji zítra bez rozpaků zopakujete.

Jen říkám svůj názor a váš vám neberu.
05. 10. 2011 | 19:32

pepík napsal(a):

pro xury

nikdo si asi nemyslí, že tyto dvě věci jsou všelék, ale je to dobře (?) míněná snaha, která může trochu pomoci. rozkrytí majetkové struktury uchazečů o veřejné zakázky by bylo ideální, ale lepší vrabec v hrsti než ...
pokud bychom čekali s bojem proti plýtvání a korupci na nějaký všepostihující, dokonalý zákon nebo regulaci, tak se nikdy nedočkáme. chování naší současné vládní reprezentace na mne dělá takový dojem, že jim takový stav (zřejmě jako i vám) vyhovuje.
05. 10. 2011 | 21:21

Sauerkirschmann napsal(a):

kelt

Vláda je od toho, aby spravovala věci veřejné. A dělá to blbě, protože si na to zavírání chechtákovodů lumpenproletariátu vzala malej hasák. Jak Vy milý kelte přispějete k růstu ekonomiky? aistor.
05. 10. 2011 | 21:43

Yosif K napsal(a):

Pane Kelte - nikdy jsem netrvrdil ze Kalous je neomylny prorok. Na rozdil od oranzovych rozhazovacu vsak ma jeden zdravy instinkt. Pochopil, ze je cas prestat rozhazovat penize do proletariatu.

Ukazte mi jeden jediny pripad v historii, kdy se krize odvratila rozhazovanim penez mezi proletariat V ABSOLUTNE OTEVRENE EKONOMICE a ja vam zatleskam. Nic takoveho v otevrene ekonomice neexistuje. Uzavrene ekonomiky jsou na svete snad uz jenom tri - Zimbabve, KLDR a Kuba. Tam by si proletariat skutecne zaslouzil nejaky rozhoz penez - bohuzel za vlady protiimperailistickych fanatiku a ekonomickych patlalu neni z ceho rozhazovat. Respektive Zimbabve rozhazovalo az ted si jejich triliony lidi mohou leda vytirat zadek.
Sobotka chce taky rozhazovat, sam rozhazoval jako blazen a ted co? Kara Kalouse ze malo stri a zaroven slibuje zpoitomelemu lumpenproletarskemu volicstvu, ze az se dostane do koryta, ze jim zase poradne prisype.

Samozrejme - vyssim zdanenim bohacu - hahahaha.... ale uvedomte si, ze uz i ORANZOVI BOHACI DAVNO DANI ZCELA LEGALNE V SWITZERLANDU (Mladek Jansta Taluda Babis Fertagra Fribourg - tohle se rymuje..... 3% dane ze zisku neresidentnich firem, hahahaha..... oranzovi piskuntalove...... )

Sobotka je loutka kterou pred zpitomelym lumpenproletariatem vodi sibri typu Musela, Palas, Urban apod jako bezvladneho HADRAKA.......
05. 10. 2011 | 21:46

Sauerkirschmann napsal(a):

kelt

A jak byste si ráčil představit to posílení příjmové strany rozpočtu? Vždyt Vám v tom nikdo nebrání. Dojděte na finančák, vezměte složenku, napište na tuto řekněme polovinu své čisté mzdy, dojděte na poštu, a pošlete to. A opakujte to každý měsíc. Proč to neuděláte?? Takhle chmatat v kapsách ostatních, to jo, že???
05. 10. 2011 | 21:46

Sauerkirschmann napsal(a):

Yosif K

Tyhle jména lumpenproletariát nezná - lumpenproletariát chce, aby byli pořádně zdaneni lékaři, programátoři a inženýři, protože proti těmto je ještě z dob před 20 a více lety zvyklý vést třídní boj.

ČSSD byla největší pohromou pro tuto zemi za posledních 90 let - v letech mezi 1998-2006 došlo poprvé od hladomoru v roce 1918 k tomu, že více lidí umíralo, než se rodilo. Teprve zdvojnásobení dětského přídavku, který je z dílny Kalouska, spolu se zpřístupněním bydlení pro neprivilegované regulovčíky v následujících letech prokazatelně učinily přítrž tomuto hrůznému genocidnímu řádění oranžových.
05. 10. 2011 | 21:51

stejskal napsal(a):

Dobrý den,

smazal jsem jeden hrubě urážlivý a nadávky obsahující text, neboť ty jsou v rozporu se záměrem našich stránek, tedy poskytovat prostor pro věcnou a korektní debatu.

Děkuji za pochopení.

Libor Stejskal, editor blogů
05. 10. 2011 | 22:27

kelt napsal(a):

Yosif K,Sauerkirschmann

Já o voze,vy oba o koze,z čehož jednoznačně plyne,že další diskuse je zbytečná.
Dobrou noc.
05. 10. 2011 | 22:36

Sauerkirschmann napsal(a):

Stejskal

Holohlavý jedinec do 40 let se řekne jedním slovem skin . A pokud nosí rovnátka, pak je s rovnátky.

Vy jste ten text ale smazal kvuli něčemu jinému. Nezadřelo se Vám prosím pěkně za nehtíky něco z těch 82 miliard za Telecom??? Vypadá to že jo, a proto ta cenzura. Kolik Vám to hodilo?

Chci odpověd ve tvaru

<cislovka> <mena>

Rozuměl jste otázce?
05. 10. 2011 | 22:49

jos napsal(a):

Je zábavné sledovat, jak se tady různí manipulátoři Jarpor, Cestovatel a na př. Xury snaží vylhat z faktu, že vlády vedené ČSSD byly v podstatě jediné úspěšné vlády za celých více než 20 let. Co kdyby veřejnost zjistila skutečnost (na př. na webu statistického úřadu nebo na Eurostatu), že recepty tzv. pravice ať už byly Klausovy, Topolánkova nebo teď tragicky otřesného Nečase za posledních 20 let vždycky přivedly stát do krize a problémů, jak rozvrátil (zjevně úmyslně) státní finance svými deformami Topolánek, do jaké katastrofy přivedl za pár let státní finance Kalousek. Že tento stát prosperoval za posledních 20 let pouze dvakrát. Jednou za Zemanovy vlády a podruhé za vlády proklínaného Paroubka, za něhož se růst HDP pozvedl až na 6,8% (při růstu HDP v EU okolo 1 %,při poklesu dluhu na 28%). Což samozřejmě Topolánkova vláda do roka zlikvidovala a otočila. A Nečasova vláda přivedla státní finance do propadu, jaký nemá obdoby. Je fakt zábavné sledovat, jak se různí ctitelé pravice snaží ukecat fakt, že recepty tzv. pravice, ideologie liberálních komsomolců prostě nefungovaly za Klause a nefunguí nyní. Pravicové vlády vedou zemi do katastrofy.
05. 10. 2011 | 22:49

jos napsal(a):

Ještě speciálně pro Sauerkirschmann
takový vášnivý ctitel a podporovatel lumpenburžoazie jako vy, to se potkalo jen za Hitlera. Směsice tupé nenávisti a arogantní blbosti ve vašem případě je neuvěřitelná. Hlavně se vyhýbejte faktům. Pak vám snad nějaký hňup naletí.
05. 10. 2011 | 22:57

stejskal napsal(a):

Rozuměl, pane Sauerkirschmanne.

<100 000> <dolarů>,

A jen na okraj: Nesmazal jsme Váš text kvůli "skinovi", rovnátkům ani ničemu podobnému.

Smazal jse ho proto, že ke jménu jednoho z Vašich oponentů přidáváte adjektivum "blbý".

To zde klasifikuji jako hrubě urážlivé a v rozporu se zdejšími pravidly (viz záhlaví každé debaty).

Pokud Vám to nevyhovuje, nejsou zřejmě tyto stránky určeny pro Vás. Jistě najdete jiné, kde můžete jiné nazývat podobnými přízvisky a t bez bez ohledu na to, že tím jakákoliv debata ihned končí.

Rozumíte tomu?

Dobrou noc.

Libor Stejskal
05. 10. 2011 | 23:22

Yosif K napsal(a):

Cas pripomenout oranzovemu mudrce z Telnice zakladni ucebnici PUBLIC FINANCE od Harveye Rosena:

Harvey Rosen’s scholarly and up-to-date Public Finance continues to be the market-leading book.
Stoji na Amazonu US$ 68.75.
Oranzovy mudrci z Telnici, precti tu ucebnici a pak MUDRUJ!!!!!!

Totez plati pro pana JOSE. Pane Josi - mezi vladnutim seocdem a ekonomickou moudrosti neni zadna prima souvislost. Za vlady socdem byla shodou okolnosti svetova konjunktura - proto byla konjunktura i v CR. Barva kasparu v ceske vlade nema na konjunkturu ve svete vubec zadny vliv.

Co jest ovsem zatrachtilym truhlactvim na entou je to, ze v dobe svetove konjunktury genialni socdemaci prikrmovali domaci konjunkturu brutalnim navysovanim zadluzenosti (hrube receno zbytecnym rozprachem penez mezi proletariat). Toto jest UCEBNICOVY PRIKLAD naprosteho diletantismu.
Zvysovat zivotni uroven z dluhu opravdu umi i diletant typu Sobotky, ktery se po nastupu do funkce nechal nachytat na otazku co je Lafferova krivka. Co je Lafferova krivka vi kazdy student - i kdyz je samozrejme sporne kde a kdy ma tato krivka vrchol.
Zvysovani zivotni urovne z dluhu ma jednu malickou vadu - na rozdil od zvysovani zivotni urovne praci - dluh nemuzete zvedat donekonecna. Nekdy se budto musi splatit, nebo vyhlasit bankrot. Tohle oranzovi dobrodejove vsak ztumpachovelemu proletariatu a lumpenproletariatu nereknou. Neni to popularni.
05. 10. 2011 | 23:46

Yosif K napsal(a):

Pane Jos - mylite se pokud si myslite ze Hitler byl nejaky ultrakapitalista. Hitler NACIONALNI SOCIALISTA - a jeho danova opatreni nemaji k oranzovym a rudym soudruhum prilis daleko: zvedl zdaneni bohacu az na 40% v nekterych pripadech az na 80%. Nektere bohatsi skupiny (Zidy) dokonce zdanil na 100%!!!!! (Trochu to pripomina danove navrhy docenta Horejsiho...) Vsichni vime, ze ano?

Pro nemecke pracujici masy poradal nouzove prace, zavodni jidelny, masove rekreace, zacal vyrabet "lidovy vuz" Volkswagen atd atd. Financoval to z nakradenych zidovskych majektu a kdyz mu dosly, tak z nakradenych ceskych a polskych a danskych a holandskych a belgickych a norskych aktiv (zlata, zbozi stroju atp)
05. 10. 2011 | 23:55

jos napsal(a):

To Yosif K,
snad ne Vissarionoviči, blábolíte.Píšete "Za vlady socdem byla shodou okolnosti svetova konjunktura" což jen dokazuje vaší neznalost. Na př. v době Paroubkovy vlády byl růst zemí v EU v rámci 1-2% HDP(to je patrně ta vaše konjunktura), v ČR za Paroubka 6,8% (mimochodem druhý největší růst v rámci EU). Asi tu vaší konjunkturu zařídil Paroubek jen pro ČR. Ale ještě daleko zábavnější je, jakým fofrem otočila Zemanova vláda ekonomický vývoj v ČR po Klausově katastrofě v roce 1998. Je také zábavné, jak ignorujete změnu rozpočtových pravidel na konci 90.let v období Zemanovy vlády, díky níž se vyrojili Klausovi kostlivci ze skříně a naskočili jako dluh. A to nemluvím o IPB a podobných radostech zbylých po ODS. A přes tyto problémy minulosti byly výsledky vlád vedených soc.dem. neporovnatelně lepší. Stačí se podívat na ekonomická data. Jenže vy jste Yosife ideologický amatér a umíte jen recitovat poučky liberálního komsomolce pochytané v pravicovém bulváru.Diletant jste, na rozdíl od Sobotky, vy.
06. 10. 2011 | 00:22

Terry napsal(a):

to Jeff (05. 10. 2011 | 17:32):
Jen si tipnu: socan - člen?

Podle vás měl asi pan Eduard Janota potřebu lhát a pomluvit ministra financí Sobotku?

Právník Sobotka rozumí financím asi tak jako chemik Kalousek.

Nakonec - v politice přece není odbornost a kompetence člověka potřebná. Stačí ta správná stranická příslušnost a schopnost stranického politikaření.

A když se podíváme na českou politickou scénu a její kauzy, tak v politice nejsou potřebné ani základní morální lidské vlastnosti, když se amorální (s nemanželským bastardem) sprosťák, buran a hulvát mohl stát vrcholným reprezentantem tohoto státu a národa. A ani není potřeba jmenovat, že?

A jen si uvědomte, KDO nám současné reformy (které se zatím smrskly jen na utahování opasků hloupému plebsu) "ordinuje":

Petr Nečas - ve vrcholné politice od roku 1992
Miroslav Kalousek - ve vrcholné politice od roku 1990

Co dělali proti tunelování v privatizaci, co dělali proti tunelování bank a pojišťoven, co dělali proti vzrůstajícímu zadlužování, co dělali proti postupně narůstající korupci?

Ho..ubelec!

To se jako teď "probudili", "zmoudřeli" ?

Ho..ubelec!

To jen státu, té skvělé dojné krávě, kterou si "demokratičtí" politici vytvořili, vysychají struky a je třeba ji "dokrmit", a o to se má postarat hloupý plebs.

Už vidím, jak za pár let bude "úplně nejlepší ministr financí" Miroslav Kalousek rozesílat složenky:

"Podívejte se, vy blbečci, jak se stále víc a víc zadlužujete!!"

A tu částku (na každého adresáta) Kalouskovy složenky si neodvážím tipnout (před volbami to bylo cca 122 000 Kč).

Aktuálně (teď, včíl) je to 143 735 Kč (viz http://www.verejnydluh.cz/).

A když juknete na uvedenou stránku, tak aktuální hodnotu veřejného dluhu České republiky nejste schopni ani odečíst; narůstá totiž fofrem 4 313 Kč za 1 sekundu.

Pokud stát prohraje "sluneční" arbitráže, ve kterých se hraje o cca 260 miliard, tak může "nejlepší minisr financí" Kalousek říkat (občanům, voličům):

"Vidíte, blbečci, co jste zase zavinili?!!"

A bude mít pravdu... Zavinili jsme to.
06. 10. 2011 | 07:57

Yosif K napsal(a):

Tohle je svata pravda - mudrc z Telnic zaskl uprostred svetove i ceske konjunktury DEFICIT. I leta vzyvany prorok vsech socdemackych mudraku John Maynard Keynes doporucoval:
A) DEFICITY v dobe velkych krizi
B) PREBYTKY v dobe konjunktury
Cetl jste nekdy nejakou ucebnici ekonomie, pane Sobotko, vesnicky to mudrlante?
Nemate v knihovnicce v Lihovem dome aspon toho Keynese? Nekoupite si tam tez PUBLIC FINANCE od Harveye Rosena? Za US$ 68.75 na Amazonu? Abyste prestal sirit SMESNE bludy?


2005 růst 5% - sekera 100mld.(Sobotka).
2009 propad -5% - sekera 150mld.(Kalousek).
Kdo udělal větší sekeru pane Sobotko?

Chapete rozdil mezi krizi a konjunkturou?
Chcete vice zdanit bohace? I ty oranzove co uz davno dani ve Fribourgu? Zajedte si tam nekdy - poklabosit na bernak - je to ohromne poucne...... a na bernaku ve Fribourgu se jeste srdecne zasmeji venkovskemu mudrakovi z Telnice......
06. 10. 2011 | 08:20

Yosif K napsal(a):

CSSD bojuje proti "bohacum" - tem co maji truhlarstvi nebo pekarstvi na rohu. Pokud jeji Kamosi zprivatizuji doly za sto miliard Kc zadarmo (OKD i MUS byly zprivatizovany rudooranzovymi rediteli za penize OKD a MUS, cili prakticky zadarmo) tak je vse OK. Buransko-lontackeho mravokarce SDobotku to nezajima.
Cituji clanek z roku 2008 - oranzovi krasotlachove uz to asi pozapomneli:
Dle dokumentů švýcarské prokuratury dostal Pavel Musela společně s Foulquesem de Quatrebarbesem v souvislosti s privatizací MUS honorář ve výši pěti milionů dolarů. Společnost Investenergy SA, kterou kontrolovali tehdejší manažeři MUS v čele s Antonínem Koláčkem, nakoupila 19. srpna 1999 od Fondu národního majetku (FNM) 46 procent akcií Mostecké uhelné společnosti za 650 milionů korun. Necelé dva týdny poté poslala Investenergy SA dalších pět milionů dolarů (v té době 174 milionů korun) na účet firmy Torrence Trading a platbu označila jako "success-fee". Peníze od Torrence Trading inkasovali Pavel Musela a Foulques de Quatrebarbes.
06. 10. 2011 | 08:34

Nuba napsal(a):

Abyste se z toho modří hoši nezbláznili, vy už jste z toho tak zdivočelí, že ani nemá smysl s vámi něco řešit. Kalousek může dotáhnout republiku na buben, ale může za to Sobotka, anžto je oranžový. To jsou supr argumenty, je mi jasné, že s nezvládnutým fanatismem nemá cenu diskutovat. Jenom poznámku k tomu Janotovi, jak se jím rádi oháníte. Byl to odborník na státní rozpočet a jeho kapitoly, možná. Ale jinak srdcem to byl pravičák, čili jako takový těžko mohl s politickými rozhodnutími levice souhlasit, to je jasné. Bližší mu byl přítel Kalousek, tvrdý pravičák, ačkoli nevím, nevím, zda a za co by jej mohl nyní chválit. Ale asi mohl. Pokud by projevil tolik fanatismu a tím pádem ztratil soudnost a nadhled tak, jako mnozí z vás.

Ekonomika nezná řešení do budoucna, tak jako je neznají jiné vědní obory, ve kterých se posunujeme tu pomalu tu rychleji vpřed, kombinací empirie a vědy. Jediná konstanta na cestě hledání v ekonomice by měla být, že nerozdáme víc než máme, a tu nectí, bohužel, ani pravice ani levice a to asi nikde na světě. Snad se jim po téhle krizi rozsvítí v kebuli a začnou jednat opravdu zodpovědně, a ne tak šarlatánsky, jak to teď předvádí Kalousek. Je potřeba se připravit na to, že se ekonomika po jeho ostrých řezech dostane do stavu zánětu a možná sepse. Potom pomoz nám Bůh.

Přiznat barvu, to chce odvahu
06. 10. 2011 | 08:55

Nuba napsal(a):

PS: Jó a ještě jsem zapomněla poznamenat, že v téhle vládě se přece na kvalifikaci až tak nehraje, to je překonaná záležitost. Dnes bude jmenován na ministerstvo zemědělství "odborník" dříve na dopravu dnes zřejmě na zemědělství Bendl. Jistě mají naší zemědělci velkou radost, doufám, že se z toho ještě někdy vzpamatují
06. 10. 2011 | 09:04

Terry napsal(a):

to Nuba

ČESKÝ POLITIK = PŘEMNOŽENÁ ŠKODNÁ

A to bez ohledu na barvu ptáka, šály...

A protože žádná škodná sama o sobě, dobrovolně škodit nepřestane, budeme se muset s přemnoženou škodnou vypořádat "nedemokraticky", pěkně po myslivecku...

"Demokratické" volby nejsou řešení, jak jsme se mohli v uplynulých obdobích přesvědčit; do politiky se cpe stále stejná sorta lidí, protože se politika vyprofilovala jako nejsnazší, nejrychlejší a bezpečná cesta k vlastnímu zbohatnutí.

Nakonec si ji tak "demokratičtí" politici ke své potřebě vybudovali.

Český stát je po dvacetiletí "demokratických" vlád vytunelovaný (a stále tunelovaný!), zdevastovaný (ekonomicky, ale hlavně morálně), obrovsky zadlužený, ale ti, kdož se o to zasloužili, stále bohatnou.
06. 10. 2011 | 14:08

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Aktuálně.cz Blog · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartošová Ela · Bavlšíková Adéla · Bečková Kateřina · Bednář Vojtěch · Bělobrádek Pavel · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Blažek Kamil · Bobek Miroslav · Boehmová Tereza · Brenna Yngvar · Bureš Radim · Bůžek Lukáš · Byčkov Semjon C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Davis Magdalena · Dienstbier Jiří · Dlabajová Martina · Dolejš Jiří · Dostál Ondřej · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořák Jan · Dvořák Petr · Dvořáková Vladimíra F Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Fendrych Martin · Fiala Petr · Fibigerová Markéta · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gargulák Karel · Geislerová Ester · Girsa Václav · Glanc Tomáš · Gregorová Markéta · Groman Martin H Hála Martin · Halík Tomáš · Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hapala Jiří · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holmerová Iva · Honzák Radkin · Horáková Adéla · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hradilková Jana · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hülle Tomáš · Hušek Radek · Hvížďala Karel CH Charanzová Dita · Chlup Radek · Chromý Heřman · Chýla Jiří · Chytil Ondřej J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jelínková Michaela Mlíčková · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karlický Josef · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Pavel · Klíma Vít · Klimeš David · Kňapová Kateřina · Kohoutová Růžena · Kolaja Marcel · Kolářová Marie · Kolínská Petra · Kolovratník Martin · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Koutská Petra Schwarz · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kučerová Karolína · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kupka Martin · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Maláčová Jana · Málková Ivana · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Mittner Jiří · Mrkvička Jan · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Návrat Petr · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Nouzová Pavlína · Nováčková Jana · Novák Aleš · Novotný Martin · Novotný Vít O Obluk Karel · Oláh Michal · Ouhel Tomáš · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Pavel Petr · Pavelka Zdenko · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Peksa Mikuláš · Pelda Zdeněk · Petrák Milán · Petříček Tomáš · Pfeffer Vladimír · Pfeiler Tomáš · Pilip Ivan · Pitek Daniel · Pixová Michaela · Plaček Jan · Podzimek Jan · Pohled zblízka · Polách Kamil · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rakušan Vít · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Reiner Martin · Richterová Olga · Robejšek Petr · Rydzyk Pavel · Rychlík Jan Ř Řebíková Barbora · Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schneider Ondřej · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobíšek Pavel · Sokačová Linda · Soukal Josef · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Strmiska Jan · Stulík David · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Sýkora Filip · Syrovátka Jonáš Š Šebek Tomáš · Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špalková Veronika Krátká · Špinka Filip · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Táborský Adam · Telička Pavel · Titěrová Kristýna · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomek Prokop · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Tůma Petr · Turek Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Václav Petr · Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Vavruška Dalibor · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Vhrsti · Vích Tomáš · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojtěch Adam · Vojtková Michaela Trtíková · Výborný Marek · Vyskočil František W Walek Czeslaw · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zima Tomáš · Zlatuška Jiří Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy