Dluhopisy jim to vrátí

06. 10. 2011 | 08:13
Přečteno 4383 krát
Ministerstvo financí jásá, dluhopisy pro občany jdou na dračku. Jásot je o to vyšší, oč je důležitější přebít a přehlušit katastrofální čísla o vývoji státního rozpočtu v letošním roce (nejhorší zářijový výsledek za posledních 10 let). Chci ale poukázat na důležitý fakt, o kterém se nemluví ani nepíše: Prodej státních dluhopisů přímo občanům je možná výhodný pro státní kasu a určitě výhodný pro nejbohatší vrstvu občanů. Ostatní na to – jako obvykle – doplácejí.

Ministerstvo financí začalo s prodejem státních dluhopisů takříkajíc maloobchodním způsobem a zájem byl tak velký, že se možná celý program urychlí. První emise o objemu deseti miliard korun byla během dvou dnů prakticky vyprodána, takže se okamžitě začalo uvažovat o navýšení.
Lákalo i to, že státní dluhopisy jsou nezdaněné, respektive zdaněné jsou, ale daň se zaokrouhluje na nulu. Je to proto, že nominální hodnota dluhopisu je jedna koruna, výnos je haléřový a daň se platí v celých korunách po zaokrouhlení dolů. Daň se zaokrouhlí na nulu, i když si těch korunových dluhopisů nakoupíte několik milionů a máte je elektronicky zaknihováno na své jméno, protože jinak se koupit nedají. Dluhopisy skutečně jako první nakupovali hotovostní milionáři. V pondělí byla průměrná hodnota objednávky téměř dva miliony korun, protože dluhopisy za 5 miliard korun upsaly 3 tisíce zájemců. Průměrná výše objednávky v ČSOB prý byla během prvního dne prodeje dokonce 6,6 milionu korun.
Je pozoruhodné, že ministerstvu financí stále častěji nevadí, když některá daň úplně zmizí. Vedle nezdaněných státních dluhopisů je tu také návrh odstranit daň z dividend, tedy z rozděleného zisku akciových společností. Pomalu mizí také záměr danit alespoň kapitálový výnos prodejů akci, kde je to dnes po půl roce od nákupu taky zadarmo.

Ale to jsou drobné. Největší daňové úlevy pro bohaté přišly už s Topolánkovou rovnou daní, která od 1.1.2008 zrušila daňovou progresi. Ukázalo se, že jde o trend, který používá široký soubor nástrojů pro převod bohatství do nejvyšší příjmové skupiny na náklady všech ostatních. Jak upozornila analýza ČMKOS už v lednu roku 2009, česká vláda se vydala přesně opačnou cestou, než byla protikrizová opatření přijímaná v zahraničí. Začala také redukovat sociální transfery a výrazně omezila platový růst v rozpočtové sféře. Na středně a nízkopříjmové skupiny se začalo přenášet daňové břemeno také prostřednictvím zvyšování DPH a dalších nepřímých daní. A na to se nabalily další náklady jako růst nájemného, zdravotnické poplatky, zdražování energií a dalších cen. Vyšší životní náklady jsou přitom provázeny zhoršováním a rušením veřejných služeb.

Rozvírání nůžek sociální spravedlnosti můžeme sledovat na extrémech. Statistika osob pod hranicí bídy se loni začala zvedat z hodnoty kolem 4 procent, kterou měla před pěti lety (nejméně v OECD), na dvojnásobek. Těch, kdo jsou nepatrně nad touto hranicí, je však tolik, že míra chudoby může v krátkém období znovu zdvojnásobit. Oproti tomu můžeme sledovat na statistice rodinných účtů ČSÚ vývoj nejbohatší části společnosti, horních deset procent, čili decil domácností s nejvyššími přepočtenými příjmy na osobu. Tyto příjmy se zvedly od roku 2007 – v období vnímaném ostatními jako krize – o 17 procent. A protože jsme ve stejné době prožívali deflační vývoj v mnoha oblastech hospodářství (například klesaly ceny bytů i v době, kdy nepochopitelně zdražovala činže), těm nejbohatším se uvolňovalo stále více peněz k investicím. Pravice tvrdila, že rovná daň povede k tomu, že nejbohatší sice zaplatí do státního rozpočtu méně, ale za ušetřené prostředky rozhýbou ekonomiku, povzbudí podnikání a vytvoří nová pracovní místa. K tomu evidentně nedošlo, žádná čísla z vývoje naší reálné ekonomiky po roce 2008 to nepotvrzují.

A tak se zdá, že skupina nejbohatších, která od roku 2008 tolik ušetřila na rovné dani a zastropování odvodů na zdravotní a sociální pojištění, nyní dostává příležitost dostat od státu zpět i to málo, co zaplatili na daních, formou nezdaněného a slušně úročeného státního dluhopisu. Vzhledem k průměrné výši objednávek je zřejmé, že do nových dluhopisů investují nejvyšší příjmové kategorie. Ani příslušníci středních vrstev, natož lidé z nízkopříjmových skupin, nemají na účtech v hotovosti takové peníze, za které se v minulých dnech dluhopisy objednávali. Mají něco jiného, stagnující reálné platy, hypotéky a spotřebitelské úvěry. Ty se na státní dluhopisy tak snadno přeměnit nedají.

Tento mechanismus byl poprvé popsán v Manifestu zdrcených ekonomů, který vydali francouzští odpůrci neoliberalismu v půli roku 2010 (česky je na internetovém portálu ČMKOS): „To by mohlo být nazýváno „jackpot efektem": bohatí si za peníze ušetřené díky jejich nižšímu zdanění mohli nakupovat dobře úročené a bezpečné státní cenné papíry, které státy byly nuceny emitovat, aby mohly profinancovat deficity veřejných financí – vyvolané daňovými škrty... Dluhová služba nyní ve Francii představuje 40 miliard eur ročně, tedy téměř tolik, jako činí příjmy na dani z příjmu.“
V Česku letos činí dluhová služba necelých 80 miliard korun, čili zlomek daně z příjmů. Dluhy však rostou, zatímco výnos daní vázne. A dluhopis je nezdaněn. Francouzská zkušenost tak stojí za pozornost. Stále dokola od roku 2007 platí: opět vydělají jen někteří.

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Ládik!!! napsal(a):

Bohušu,
běž do snickers!
06. 10. 2011 | 08:20

nedám napsal(a):

dle ideí sociáldemokratismu je vše špatně. Ať je to zlepšení ratingu, zájem o dluhopisy, uznávání naší kvality měny, ocenění ministra financí.
Bohoušku, není ti trapně ?
06. 10. 2011 | 08:25

Bohumíra napsal(a):

Je fakt, že při narození superhrubé mzdy "pan Fackovatel" hřímal, že na ní vyděláme všichni.
Skutečnost známe také všichni.
Po krátké a těžké nemoci se superhrubá mzda loučí.
Jest otázkou, zda "výhody" povodňových dluhopisů vymýšlel Míra v rauši anebo ve stavu "momentálního nepití" ...

Zajímavé je, že býv. ministr zemědělství skandály a alkoholem neproslul-ale "byl přesto odejit".
06. 10. 2011 | 08:25

deep throat napsal(a):

Ládíku, a co takhle zkusit něco z vlastní hlavy. Ale kde nic není, ani čert nebere!
Proti argumentům pana Sobotky
06. 10. 2011 | 08:27

jurgenb napsal(a):

@Ládík!!!: Vždyť má pravdu. Vše se dělá jen pro ty bohaté, kteří tato opatření vlastně ani nijak nepotřebují. Je to opravdu jakýsi jackpot... Už aby tato vláda šla pod drn.
06. 10. 2011 | 08:27

neo napsal(a):

Dobrý den,
Tak je docela logické, že ten kdo má peníze může obligace nakupovat a ten kdo je nemá, tak investovat nemá co. Nevím, co se vám nezdá. Peníze dělaj zase peníze, vždyť i politici takto množí své již získané prostředky. Vzpomeňte na Stanislava Grosse. Z průvodčího měl na Floridu jen malý krůček. Kolik dluhopisů jste si koupil vy ? Do čeho investujete své peníze?
Co se týče Topolánkovy rovné daně, ta ušetřila peníze mnoha lidem z podprůměrnými a lehce nadprůměrnými příjmy. Všichni ti, kteří vydělávali do 50 000 měsíčně byli na progresi byti, protože ty vaše sazby prakticky nejvíce dopadaly na ty normální tzv obyčejné lidi. To je ostatně to, čeho se obávám, pokud byste se opět dostaly do vlády. Nenastavíte progresi tak, abyste docílili " spravedlnosti"(z vašeho pohledu), ale tak, abyste co nejvíce vydělali a tedy odrali opět ty méně vydělávající s platy do 50 000.

Takže pokud dnes na tyto rodiny doadají nepřímé daně, tak za vás byli obíráni rovnou a to bez možnosti jakkoli ony dopady mírnit úpravou své spotřeby.

Stropy na pojištění jsou pokud vim taky váš výmysl.
06. 10. 2011 | 08:29

jo napsal(a):

Státní dluhopis v ČR je pouze ochranná investice pro milionáře a miliardáře, aby je o peníze nepřipravila "řecká" krize. Stát si půjčí peníze na jejich zhodnocení a ostatní na to budou jen doplácet. Bakala - sponzor koalice děkuje a s ním i další poctivci.
06. 10. 2011 | 08:29

Béda napsal(a):

Amo. Tak to je. Jinak, v médiích proběhla informace, že nejvíc nakupují státní dluhopisy soukromé osoby a NEZISKOVÉ organizace. Zajímalo by mě neziskovky můžou podnikat v tomto režimu a jestli jsou státní dluhopisy neziskové.
06. 10. 2011 | 08:32

jo napsal(a):

neo

"Takže pokud dnes na tyto rodiny doadají nepřímé daně, tak za vás byli obíráni rovnou a to bez možnosti jakkoli ony dopady mírnit úpravou své spotřeby."

zvedají neustále DPH - rodiny začínají šetřit a stát nevydělá nic...kromě banánových a rozvojových republik nemají nikdy daňový systém jako ten náš
06. 10. 2011 | 08:32

Béda napsal(a):

nedám,

MMF varuje: Státy budou muset zrušit škrty a penězi stimulovat ekonomiku
Ekonomicky silnější státy v Evropě se musejí vyhnout drastickým rozpočtovým škrtům, které omezují hospodářský růst, konstatuje zpráva Mezinárodního měnového fondu.

Pokud se hospodářská situace v Británii, v Německu či ve Francii zhorší, vlády by měly "uvažovat o odložení" škrtů, protože si v současné době mohou vypůjčovat peníze za "historicky rekordně nízké" úroky.

MMF také varuje, že se nedá vyloučit, že se v roce 2012 Evropa propadne do hospodářské krize.

Varování MMF je obsaženo v jeho nejnovější stostránkové zprávě o hospodářských vyhlídkách pro Evropu.

"K prosazování škrtů na snížení deficitu nesmí docházet vytvořením rizika širokého omezení hospodářské činnosti," varuje MMF.

Pokud vznikne v Evropě hospodářská krize, státy budou muset uvažovat o zrušení politiky škrtů a o stimulaci hospodářského růstu.

Převzato z BL
06. 10. 2011 | 08:35

neo napsal(a):

jo:

pano jo, můžete prosím tak nějak srozumitelně vysvětlit, co jste tím myslel?

Citoval jste část mého příspěvku a přidal něco co s tím absolutně nesouvisí, nedoplňuje to můj názor ani není v rozporu s ním. Nedává to absolutně smysl. Jinak máte pravdu... netvrdím nic jiného než vy. Při růstu dph klesá spotřeba, lidé šetří.
06. 10. 2011 | 08:37

Viola napsal(a):

Prodej státních dluhopisů přímo občanům je možná výhodný pro státní kasu a určitě výhodný pro nejbohatší vrstvu občanů. Ostatní na to – jako obvykle – doplácejí.

Proč je prodej státních dluhopisů výhodný pro nejbohatší vrstvu občanů?
06. 10. 2011 | 08:44

Viola napsal(a):

Výdej dluhopisů chápu jen jako přeměnu měny na papíry s nějakým úrokem. Je to vpodstatě náhrada tisku peněz.
06. 10. 2011 | 08:47

Petr z Tábora napsal(a):

Pane Sobotko v tématech blogu s Vámi souhlasím ( jinak ČSSD nevěřím o nic víc než té vládnoucí partě ). Jen tu výhodnost dluhopisů vidím trochu jinak:
> pětileté mají sice vyšší výnos, ale je to dlouhá doba. Může se roztočit inflační spirála a výnosy zcela znehodnotit.
> jednoleté jsou na úrovni výnosů z termínovaných vkladů a spořicích účtů.Tam bývají různé stropy pro výhodnější sazby. Navíc je tu podstatná výhoda a tou je limit pojištění vkladu u banky. Kdo je milionář, tak je pro něho podstatně výhodnější dluhopis než nepojištěné peníze v bance.
06. 10. 2011 | 08:50

Viola napsal(a):

jo

jak to může být ochranná investice pro milionáře a miliardáře, aby je o peníze nepřipravila jakákoli krize? Stát si půjčí peníze na jejich zhodnocení . Může si opravdu stát půjčit na zhodnocení, nebo spíše neznehodnocení papírů - dluhopisů?
06. 10. 2011 | 08:53

jája napsal(a):

Viola - to se musí umět alespoň trochu myslet, průměrná objednávka dluhopisu za první den byla 1.5 mil K, to má průměrný člověk doma ve slamníku? takže ti nejbohatší ulijí peníze do dluhopisů, navýší hodnotu peněz a nezaplatí daň, když nemusí, ostatní na to jaksi nemají, Nemohu napsat oslocení, jaké si zasloužíte, byl bych smáznut našim milým cenzorem.
06. 10. 2011 | 08:53

Viola napsal(a):

Petr z Tábora

jak si i milionář může být jist pojištěním jějakých dluhopisů - papírů?
06. 10. 2011 | 08:56

Yosif K napsal(a):

Pane vesnicky mudrlasnte Sobotku - mohl byste vysvetlit na blogu pritomnemu ztumpachovelemu oranzovemu lumpenproletariatu:
A)jako danovou progresi uzivaji oranzovi velikani jansta, Mladek, babis apod, danici ve Fribourgu pres firmy jako Taluda ci Fertagro? Prozradim vam sladke tajemnstvi - dan ze zisku pro neresidentni formy je ve Fribourgu 3%.
B) ze Ceska republika je ve vsech metodikach socialni nerovnosti druhou nejrovnostarstejsi zemi na svete? Hned za Japonskem a daleko pred oranzovymi "idealy" typu Skandinavie, Holandsko atp?????? Ze u svedsky ideal majitel IKEA dani v Lucembursku????? Ze reci o zvysovani zdaneni bohacu jsou prazdne socdemacke tlachy, protoze vetsina bohacu vcetne tech oranzovych proste zacne ridit sve formy odjinud?????

Pateticky vykrik venkovskeho prostacka: Dluhy rostou, vyber dani vazne...... necetl jsi v novinach ze je krize? procpak jsi vesnicky prostacku zvysoval zadluzeni v dobe BOURLIVE KONJUNKTURY???????? Uz sis precetl PUBLIC FINANCE od Harveye Rosena?
06. 10. 2011 | 08:58

Viola napsal(a):

jája,

nezaplatí daň a úrok budou mít jaký? Ulijí si peníze do nějakých papírů a mohou si být jisti, že ty papíry znovu přemění na peníze, když stát ty peníze nechce tisknout?
06. 10. 2011 | 08:58

Viola napsal(a):

Yosife K

a proto by bylo nejlepší sjednotit Evropu ve všem, aby do nějakých daňových rájů bylo hodně daleko, anebo abychom v nich rovnou žili.
06. 10. 2011 | 09:10

Yosif K napsal(a):

Vazeni pratele "hladoveho proletariatu": rozhoz vice penez mezi proletariat a lumpenproletariat neni prorustove opatreni. Velka cast chudych lidi si za penize navic koupi veci z Asie. (presne toto se deje v USA - Obama pumpuje do "chudoby" stamiliardy US$ a ti si kupuji elektroniku vyrobenou v Asii.....)

Zrovna tak usporna opatreni zasahujici rovnomerne vsechny lidi (mirne zvyseni DPH na potraviny) nemaji zadny velky vliv na zamestnanost v CR. Lidi jist musi, ale odlozi dejme tomu nakup ploche TV Samsung, nebo noveho iPodu pro sve ratolesti.

Nahlednete tez nekdy do nakupnich kosiku proletariatu - mnozi by mohli nakupovat mene znackove veci a potraviny - viz romske rodinky, ktere jsem vidaval nakupovat ve velkem CocaColy a Marlbora a cela rodinka byla obuta ve znackovych adidaskach......
06. 10. 2011 | 09:11

Béda napsal(a):

Dluh státu narůstá. Vydávání dluhopisů ať již je koupí kdokoliv na prostém faktu stále většího zadlužování a vyrážení klínu klínem nic nemění. Akorát namísto půjček stát tikne papírky a prodává je formou nepřímé půjčky.

Namísto bankéřů nakupují dluhopisy především movití občané, kteří takto zhodnocují své příjmy, často získané díky předraženým zakázkám, úlitbám na daních a odvodech.. Pro stát to má krom jiného tu výhodu, že dluh rozprostraňuje nejenom mezi banky ali i mezi vlastní obyvatele - zainteresuje je na něm.

Yosif K,

máte naprostou pravdu. Píšu to zde již po kolikáté. Daňové ráje by měly být zrušeny, finanční kapitál tvrdě sešňěrován regulacema a na vývoz zisků z místa nabytí napálena pořádná daň, ze které by se sanovaly následky bohulibé činnosti devastace místní ekonomiky.
06. 10. 2011 | 09:12

Viola napsal(a):

YosifeK

I mezi romy jsou někdy obrovské rozdíly, oni mají nějakou vnitřní strukturu asi jako arabové - rodinnou, mají jakousi monarchii, o romských králíh jste neslyšel?
06. 10. 2011 | 09:15

Yosif K napsal(a):

Pani Viola - to byste k vymyceni danovych raju musela nejprve premluvit falesne pratele proletariatu - socialni demokraty.

Myslite si ze Gross, Musela, Palas, Urban, Gregr, Babis, Kraus atp chteji sve tezce vydrene stamiliony zdanovat toutez sazbou, jakou se dani vase mzda?
06. 10. 2011 | 09:15

Petr z Tábora napsal(a):

to viola 8:56:
V životě nemáte nikdy v ničem 100,00 % jistotu.....
Ale je menší pravděpodobnost, že krachne celý stát (garantující dluhopisy) než jednotlivá banka do které si uložíte peníze nad pojištěný limit.
Pěkný den.
06. 10. 2011 | 09:16

Viola napsal(a):

Petr z Tábora

já bych si už nebyla, kromě Boha - samozřejmě - tak jistá už vůbec ničím. Co Řecko? Nechrachuje náhodou jako stát? A to se může stát kterémukoli státu, na něž se zaměří oči supí.
06. 10. 2011 | 09:21

Marcus Agrippa napsal(a):

Pokud Kalousek udá"občanům"i klidně 50 mld., tak to jen znamená, že ČR bude muset do pěti let splatit cca 60 mld.( + úroky ). Nic jiného v tom není. Kalousek si jen vylepší účetnictví a dluh přejde na další vlády. To má být cesta k vyrovnaným rozpočtům?!
06. 10. 2011 | 09:26

vasja napsal(a):

Yosif K napsal(a):
Pani Viola - to byste k vymyceni danovych raju musela nejprve premluvit falesne pratele proletariatu - socialni demokraty.

Myslite si ze Gross, Musela, Palas, Urban, Gregr, Babis, Kraus atp chteji sve tezce vydrene stamiliony zdanovat toutez sazbou, jakou se dani vase mzda?
-----------------------
Já bych krad, až bych brečel.
06. 10. 2011 | 09:29

Petr napsal(a):

"Chci ale poukázat na důležitý fakt, o kterém se nemluví ani nepíše: Prodej státních dluhopisů přímo občanům je možná výhodný pro státní kasu a určitě výhodný pro nejbohatší vrstvu občanů. Ostatní na to – jako obvykle – doplácejí."

1/Sám jste pane Sobotka prohlásil, že prodej státních dluhopisů jste vždy podporoval a že si dluhopisy koupíte
2/Mezi nejbohatší vrstvu občanů patří jistě Váš expředseda a přítel Gross (neznám jiného českého boháče, který by si dovolil bydlet mezi multimiliardáři na slunné Floridě), a taky mezi nejbohatší vrstvu budou patřit aktéři osvobození katarského prince a odstraňovači Nejvyšší státní zástupkyně, co chtěla kauzu odstranit.
A ptám se, jak jste tenkrát ve vládě hlasoval Vy?
06. 10. 2011 | 09:33

hk136 napsal(a):

No, tak pan Kalousek i Topolanek nescislnekrat opakovali, ze jsme zemi s nejvetsim rovnostarstvim na svete. Nicmene ja nevidim - a oni to taky nerekli - jaka je vyhoda "silne rozevrenych nuzek"...
06. 10. 2011 | 09:46

Viola napsal(a):

YosifeK

" - to byste k vymyceni danovych raju musela nejprve premluvit falesne pratele proletariatu - socialni demokraty a nejen je, samozřejmě, že?
06. 10. 2011 | 09:55

jo napsal(a):

Viola

stát. dluh. je invesetice jako každá jiná s jistým daným výnosem, který je kryt státem, který si v může půjčit na jejich zhodnocení. U jiných investic může o peníze přijít tady NE.
06. 10. 2011 | 09:58

modrý edvard napsal(a):

Dejme tomu, že to je špatně (nemyslím si to, protože je lepší, když dluhopisy drží domorodci). Ale dejme tomu. Co, pane Sobotko, navrhujete?
06. 10. 2011 | 10:01

Baba Jaga napsal(a):

Jako by nebylo jedno, jestli o své úspory přijdeme u státních dluhopisů, v bance nebo ve strožoku (tam střádalům zůstanou alespoň papírky).Možná by bylo nejlepší rozbít prasátko, nastřádané finance si užít a mít alespoň na co vzpomínat. Z části přikoupit kousek políčka a ještě jednu kozu. Nemyslím, že nekryté penízky se budou množit do nekonečna a že nyní vzrůstá hodnota předlužených dolarů... Je to asi účel.
06. 10. 2011 | 10:01

Marcus Agrippa napsal(a):

modrý edvard:
domorodci?
06. 10. 2011 | 10:13

Občan napsal(a):

Pane Sobotko,

díky za stručné a výstižné zhodnocení současné situace. Frantíci to vystihli ještě lépe a materiál si s chutí přečtu.
Takže - víte co Vás a Vaši stranu v případě volebního vítězství čeká. Bude to HODNĚ těžké, protože budete muset vzpamatovávat ekonomiku a zároveň s pravičáky bojovat o každou korunu daní. proto znovu vyzývám - hoďte konečně do kanálu "Bohumín" a hledejte spojence JENOM u těch, kteří MUSEJÍ platit daně a povinné odvody. Tudíž zejména u běžných zaměstnanců; ti jsou totiž hlavním živitelem státu.
06. 10. 2011 | 10:15

neo napsal(a):

Občan:

to jsi napsal přesně.

Zaměstnanec platí vysoké přímé daně a ČSSD a progrese ho ještě více odrbe.
06. 10. 2011 | 10:19

Občan napsal(a):

To Petr:

Ano, Sobotka podporuje domácí prodej dluhopisů občanům za účelem investic do veřejně prospěšných statků - technické a dopravní infrastruktury, tvorby pracovních míst, vzdělání.
Kalousek jimi pouze zoufale zaplácává díry, které sám vykutal ve státním rozpočtu svým neumětelstvím. Ani koruna z jeho dluhopisů nepůjde do investic. A to je ten kardinální rozdíl mezi tím, co říká pan Sobotka a Kalouskovým konáním.
06. 10. 2011 | 10:21

Železnohorský napsal(a):

Neo
má pravdu, když roste DPH, lidé šetří. Paní Vomáčková dělá uklízečku, šetří, místo dvou rohlíků si koupí jeden, pekař má menší výdělek, šetří, nekoupí si pásek ke kalhotům, stačí ruka, že, pánové? Řemenář má menší výdělek... A paní Vomáčkové musí snížit plat, neb firma, kde uklízí, šetří, protože nikdo moc nekupuje to, co vyrábí. Ergo kladívko, když mám větší výdaje, přemýšlím o tom, jak víc vydělat, ne o tom, kde co škrtnout, aby mi to vyšlo. Něco takového doporučuje i MFF, takže to asi není až taková blbost. (A co dělá naše vláda? Podporuje růst? Ano, zvyšováním DPH, viz paní Vomáčkovou.)
06. 10. 2011 | 10:21

Věra napsal(a):

Nákup dluhopisů je výhodný pro všechny, kteří si potřebují proprat scé "poctivě" vydělané peníze. Zajímalo by mě, kdo a kolik si čeho koupil. Až stát nebude mít na výplaty dluhopisů, pak přece jejich majitel může přijít a náhradou si vzít nějaký majetek. Exekutoři to tak dělají. Zajímalo by mě, kdo a kolik si čeho koupil. Kolik osob na ten objem prodejů.Také by mě zajímalo, jestli když stát má vyplácet dluhopisy a není na to, jestli si jde půjčit?
06. 10. 2011 | 10:24

Občan napsal(a):

Kalouskovy bankocetle z první emise jsou, pokud vím, roční.
KDE chce vzít Kalousek v říjnu 2012 na jejich vyplacení vč. úroku, když i tyto vydal jen za účelem okamžitého zaplácnutí nejhorších děr v rozpočtu?????
To totiž chlapec ještě neprozradil. Takže vydá další bankocetle, a další a další (račte nahlédnout na stránky MF ČR; tempo a objem vydávání bankocetlí jsou docela děsivé) a následujícím vládám přenechá obrovský nesplatitelný dluh.
06. 10. 2011 | 10:26

Jeff napsal(a):

A je to ještě horší. Zejména pro insidery. Pokud kmotr ukradne 1000 milionů a půjčí je státu, následně si ukradne vlastní peníze, tj. dalších 1000 milionů, protože je státu právě půjčil a tím si dojení pojistil. Po pěti letech lze ukrást 5 miliard a vydělat na dluhopisech 300 milionů. Pokud spřátelené triády budou postupovat ve shodě, třeba hotovostí vytlačí ostatní účastníky transakcí s dluhopisy a získají od plátců daní 3 miliardy. Neboli česká cesta obsluhy státního dluhu.
06. 10. 2011 | 10:29

modrý edvard napsal(a):

marcus agripa: Češi. Občané v Česku. (pokud je kupují cizinci, p. Sobotka by se snad zmínil.)
nejsem stroj, captcha je blbec.
06. 10. 2011 | 10:33

neo napsal(a):

Občan:

zjisti si laskavě co to jsou bankocetle nebo raději co byly, kdo je emitoval a kdo je přijímal.
06. 10. 2011 | 10:33

Viola napsal(a):

jo

jestlipak také vydávala Lybie dluhopisy, řekněme, že teoreticky ano a co teď? Kde by teď ty dluhopisy byly? A co v Řecku, tam mají milionáři také koupené dluhopisy? Už se jim rozdávají ostrovy, asi ano, co se bude rozdávat u nás za dluhopisy.
06. 10. 2011 | 10:37

kovar napsal(a):

Chci-li, aby daně byly spravedlivé a aby se naplnila státní kasa, tak stačí jediné: místo DPH a všech ostatních přiblblých daní zavést jedinou daň, a to z obratu. Takže když vám na účet odkudkoli přijdou jakékoliv peníze, tak vám banka automaticky např. 1, 5 % strhne a ihned odvede státu. A odpadnou daňové úřady, daňová přiznání a podobné ptákoviny, nemusíte řešit daňové ráje. Přišel ti ze Seychel milion? No přišel, tak zaplať. A každý měsíc se daň může operativně zvyšovat anebo snižovat, stačí kliknout do počítače. Platilo by se samozřejmě bezhotovostně a největší bankovkou by byla padesátikoruna.
06. 10. 2011 | 10:38

stejskal napsal(a):

Pane modrý edvarde,

ad "nejsem stroj, captcha je blbec." Není to důležité, spíše zábavné, ale opět jsem si uvědomil, jak (podle jakého myšlenkového vzorce) řada z nás (nejen v těchto debatách) reaguje.

Když něčemu nerozumím, nevím, proč to je, jak to funguje a k čemu je to dobré, tak to aspoň zkusím urazit.

Svým způsobem jsou některé věci nádherně jednoduché ;-)

Libor Stejskal
06. 10. 2011 | 10:40

prostenal napsal(a):

Ládík. Ani nevíš,jak Ti hochu závidím!
06. 10. 2011 | 10:43

Viola napsal(a):

kováři,

to by mohlo být docela hezké, ale co když se stane nějaká porucha v dodávce energie, tak asi umřeš, protože si nebudeš moci nic koupit.
06. 10. 2011 | 10:47

kovar napsal(a):

to Viola: Proč?
06. 10. 2011 | 10:51

Cestovatel napsal(a):

Sobotko zase lžeš. Jako obvykle strašíš jako většina socdemáů rozevíráním nůžek mezi chudými a bohatými a chudobou, přitom podle jsme Gini coeficientu ve stejné skupině ohledně rovnosti jako ,Norsko,Finsko,Německo nebo Rakousko

http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Gini_Coefficient_World_CIA_Report_2009.png (za 2 roky nedošlo k výrazné změně)

Pokud jde o chudobu tak ta je nejmenší v celé EU. Potvrzují to stránky ministerstva práce a sociálních věcí

http://www.mpsv.cz/cs/8352

Sobotko nelži a nezkresluj informace.
06. 10. 2011 | 11:14

český maloměšťák napsal(a):

Milá vládo,
děkujeme ti za vše, co pro nás - obyčejné lidi vykonáváš. Zejména pak za tvou vstřícnost při udělování veřejných zakázek. Díky tomu můžeme i my - jinak zcela obyčejní lidé plně využít dalšího tvého dobrého skutku - a tím je jednotná daň. Také zastropování odvodů je výbornou věcí - tak se chová moudrá vláída, která nechce, aby se lidé - takoví obyčejní lidé jako my - sůl této země, rozutíkali do světa - třeba na Bahamy.
Nyní je tak řada na nás - na obyčejných lidech. Abychom ti to vše vrátili, milá vládo. Ano - je to tak - koupíme si od tebe ony dluhopisy a tím pomůžeme ostatním - také obyčejným - daňovým poplatníkům...ulehčíme jejich břemenu - převezmeme část břemene dluhu na svá bedra.
Ne, ne - neděkujte ! To je přece samozřejmostí, že pomáháme. Je to naše vlastenecká povinnost - a věru, že ji splníme rádi.
Jen malá výhrada - nešlo by ten úrok trochu zvednout ? /Životní náklady mezitím stouply , veřejné zakázky už nám nechtějí dát - také účty za advokáty jsou dost mastné - a jeden nikdy neví..../

Za všechny obyčejné lidi - budoucí věřitele České republiky - Aleš Řebíček.

P.S. Dík samozřejmě patří i daňovým poplatníkům - kteří nám vlastně umožnili, že se takto můžeme obětovat pro vlast a národ /bez nich bychom peníze na nákup dluhopisů neměli/. Jen pro úplnost. Aby se zase nestrhl řev....že jsme nějaké necitlivé obludy.
06. 10. 2011 | 11:24

jozka napsal(a):

Hele Cestovateli, jedinej kdo tu lze, tak jses ty a kdyz ti nekdo polozi ke tvym lzim otazku, tak zrovinka odcestujes. Ze by Cestovatel bylo od toho?
06. 10. 2011 | 11:27

kovar napsal(a):

Cestovatel: Pokud jde o chudobu tak ta je nejmenší v celé EU. Potvrzují to stránky ministerstva práce a sociálních věcí.
No, ale ona není „německá“ chudoba jako ta „česká“ chudoba. Je důležité, jak se chudoba definuje. A když by ministerstvo zvolilo tu správnou definici - např. chudý je ten, kdo v minulém roce zemřel hlady - tak nemusíme mít chudobu vůbec žádnou.
06. 10. 2011 | 11:35

Ládik!!! napsal(a):

Bohušu,
nepřestávej.
06. 10. 2011 | 11:54

JC napsal(a):

"Prodej státních dluhopisů přímo občanům je možná výhodný pro státní kasu a určitě výhodný pro nejbohatší vrstvu občanů. Ostatní na to – jako obvykle – doplácejí."

Bohušu jen víc a větší kapky/ mám na mysli piš častěji a více tvá "moudra"/
Paroubek s Milošem náhle prozřeli - kamarádi:-)))) a zaříznou tvou ČSSD v příštích volbách jak podsvinče.
06. 10. 2011 | 11:57

Ládik!!! napsal(a):

deep throat -
je obecně známo (učí se to ve školách), že Bohuš Sobotka sám zadlužil podle údajů MF za čtyři roky svého ministrování zemi o 362,7 miliardy Kč (rozpočtové schodky v letech 2003 až 2006). V letech vlád ČSSD žádná globální ekonomická krize nebyla. Nevím proč píše o dluhopisech. Asi si nedal Snickers.
06. 10. 2011 | 11:59

JC napsal(a):

kovar,
Když o tom nic nevíš tak nedělej ze sebe chytráka.
P.S. Jen tak mimochodem i když to s metodikou výpočtu chudoby nesouvisí, jakej je rozdíl mezi německým a českým žebrákem nebo bezdomovcem. ??
06. 10. 2011 | 12:01

Ládik!!! napsal(a):

JC -
někdo mi říkal, jaký je rozdíl mezi českým a americkým důchodcem. Žádný. Každý se může jednou měsíčně podívat do Prahy.
06. 10. 2011 | 12:10

schpeck napsal(a):

Pan Sobotka je možná dobrý právník, ale co se týče ekonomie je krajně nevzdělaný...

Btw, jak konkrétně na prodeji státních dluhopisů ztrácíme my, ostatní? Nějak sem to v tom článku nenašel.
06. 10. 2011 | 12:15

zemedelec napsal(a):

Pane Jeff.
Opravdu,narazil jste přesně na to co je účelem těchto dluhopisů.Ještě to někdo doplní,zajímal by mě převod peněz na nákup.
06. 10. 2011 | 14:03

Viola napsal(a):

Pane Kováři, proč bychom byli ohroženi, kdyby z nějakého důvodu nešel proud,
no protože jste napsal "stačí kliknout do počítače. " A počítač je na co, na el. proud. A také jste napsal, že nejmenší bankovka by byla padesátikoruna, tak za tu se dnes mimo domov, kde šetří hospodárná ženuška, vůbec nenaobědváte.
06. 10. 2011 | 14:36

modrý edvard napsal(a):

Pane Stejskale, nejste náhodou stroj?
06. 10. 2011 | 14:39

Bohušů kozenka se ti oběsila napsal(a):

Sobotko a co takhle 50% daň na všechny státní sociální dávky.
To se ti prosadit nechce, viď.

Vzůru do pokrokového Řecka po boku odvážných odborových kmánů!
06. 10. 2011 | 14:41

kelt napsal(a):

Viola-proč je nákup dluhopisů pro bohaté výhodný-jednoduše proto,že stát garantuje vklady pouze do výše 100 tis.euro.
06. 10. 2011 | 14:41

JC napsal(a):

schpeck
Bohuš a dobrej právník ?? :-))))))
BTW Vy nevidíte, že z diskuse vyplývá, že nejvíc tady kňučí oranžový socky, který žijí od výplaty k výplatě a tudíž žádný nákup dluhopisů u nich nehrozí ?
To jsou zde ti největší mistři v teoretizování jak druzí nespravedlivě bohatnou.
To jsou adresáti onoho bohušova a "My" nic.
06. 10. 2011 | 14:56

kelt napsal(a):

Mám jednu dlouhodobě nesplněnou touhu-pod blogem Sobotky být první na pásce a řádně od plic to tomu "oranžovýmu "nandat,co se do neho vejde.
Mám neustále smůlu a ne a ne se to podařit.
Vždy je na pásce první LÁDÍK!!! se svým obsáhlým a argumenty vyfutrovaným příspěvkem.
Jeho preciznost a fundovanost mně vždy vezme chuť,cokoliv na dané téma psát.
Snad příště.
06. 10. 2011 | 15:05

stejskal napsal(a):

Tuto Vaší otázku jsem nedokázal vyhodnotit, a tudíž na ni nejsem s to odpovědět, pane modrý edvard.

$retezec3=substr("internet", -3);
06. 10. 2011 | 15:20

kristusek napsal(a):

schpeck

Je to prosté - ti, kdo na dluhopisy mají, si je koupí. Ti, kdo na ně nemají, zaplatí těm, kdo je mají, úroky:-)

Dluhopisy mají smysl, pokud se investují do oživení ekonomiky. Pokud se prožerou (což mají), je to k ničemu.
06. 10. 2011 | 15:40

JC napsal(a):

Bohušu,
Ty prostě nemůžeš rozdýchat, že tě něco podobného nikdy ani ve snu nenapadlo.:-)))

žádný jásot se nekoná, Kalousek to prozatím stopnul. ani ti nebudu vysvětlovat proč, stejně bysto nepochopil ty "ekonóme"
06. 10. 2011 | 15:56

Cestovatel napsal(a):

kovar:

Oni jsou obecné celosvětové standardy jak se vypočítává míra chudoby. To je pro všechny státy stejné. Obvykle to bývá počet lidí s platem nižší než x%HDP

jozka:

Když tady někoho obviníš, že lže tak uveď důvod. Ty tady ale je bezdůvodně nadáváš. Já narozdíl od vás nemám tolik času aby ho stále marnil u počítače. Navíc vysedávání u internetových diskuzí a bránění se bezdůvodným urážkám od omezenců jako jste vy mi připadá jako ztráta času
06. 10. 2011 | 16:15

kelt napsal(a):

Jc
Rozdíl mezi německým a českým bezdomovcem je pouhým okem téměř neroznatelný.
Teprve po ohledání mrtvoly se zjistí,že zmrzlý-á je bezdomovec Čech s "přechodným bydlištěm" v Praze-jen za rok ´10 jich bylo šedesát.
Ale máte recht,každý se musí postarat sám o sebe,než zmrzne.

Jednou jsem se byl podívat na sociální byt v NSR.Náš standardní panelák 3+1 je proti tomu pastouška.
06. 10. 2011 | 17:11

Yosif K napsal(a):

Mudrci z telnice - pokusim se zde pritomnemu proletariatu a salonnim oplakavacum "hladoveho proletariatu" vysvetlit bezbrehou naivitu neklterych tvych BLUDU:

"Je pozoruhodné, že ministerstvu financí stále častěji nevadí, když některá daň úplně zmizí."
Ano - nektere dane jsou skutecne jen na obtiz........ hlavne ty zavedene socdemackymi zavistivci......
"Vedle nezdaněných státních dluhopisů je tu také návrh odstranit daň z dividend, tedy z rozděleného zisku akciových společností."
Dan z dividend jest vesnicky mudraku druhym danenim jiz jednou hovadsky zdanenych zisku. Ze ktyerych se tvori PRACOVNI MISTA....

"Pomalu mizí také záměr danit alespoň kapitálový výnos prodejů akci, kde je to dnes po půl roce od nákupu taky zadarmo."
Ten se nedani temer nikde na svete - odrazuje to nakupovatele akcii - kdo by to rekl na Telnicku ze akcie mohou byt k necemu uzitecne, ze? Treba penzijnim fondum, ze?


"Ale to jsou drobné. Největší daňové úlevy pro bohaté přišly už s Topolánkovou rovnou daní, která od 1.1.2008 zrušila daňovou progresi."
Odbouravani danove progrese probiha ve vsech statech, ktere si chteji udrzet inteligentni dobre placne pracovniky..... jak tady jakysi socan zasskuhral - v Singapuru je dan progresivni - ano, horni marginalni sazba dane ze mzdy je 6%!!!!!!
"Ukázalo se, že jde o trend, který používá široký soubor nástrojů pro převod bohatství do nejvyšší příjmové skupiny na náklady všech ostatních."
Nic se nikam dramaticky neprevadi - CR zustava druhou nejrovnostartejsi zemi na svete!!!!!! Nanejvys se zpomalil rust vysokych platu - kdyz zamestnavatele vidi, ze tyto jsou mene zdaneny......

"Jak upozornila analýza ČMKOS už v lednu roku 2009, česká vláda se vydala přesně opačnou cestou, než byla protikrizová opatření přijímaná v zahraničí. Začala také redukovat sociální transfery a výrazně omezila platový růst v rozpočtové sféře. Na středně a nízkopříjmové skupiny se začalo přenášet daňové břemeno také prostřednictvím zvyšování DPH a dalších nepřímých daní."
A provcpak to mily BOHOOSI? protoze mily BOHOOS jako ten nejprimitivnejsi truhlak zvysil v DOBE KONJUNKTURY ZADLUZENI CR O 326 miliard KC!!!!!!!!
"A na to se nabalily další náklady jako růst nájemného, zdravotnické poplatky, zdražování energií a dalších cen."
Dtto jako vyse BOHOOSI - nemel jsi zadluzovat v dobe konjunktury - ted to za tebe vyziraji jini, ze????????
06. 10. 2011 | 17:44

Yosif K napsal(a):

Pane Obcane, ptate se kde ziskat penize na splaceni dluhopisu? jestli jste prislusnikem proletariatu, tak se treste - dluhopisy se prece splati dalsim zostrenym utiskem hladovejiciho proletariatu a lumpenproletariatu!!!!!

Proletariat bude muset castecne odlozit nakup iPhonu a plochych TV. A misto Coca Coly si bude muset rvat do nakupnich vagonku v Tescu nejakou Tesco-Colu. Uplna tragedie.
06. 10. 2011 | 18:09

kelt napsal(a):

YosifK
Čím menší daňové sazby,tím větší daňový objem se vybere-tento axiom vymysleli bez časového pořadí:
Topolánek,Tlustý,Doktor,Kalousek,Nečas a další-vše fundovaní ekonomičtí experti za ODS,TOP09/KDÚČSL/
Praxe ukazuje,jak genitání je to myšlenka-ČR od roku zavedení se topí v daňových příjmech a Kalousek neví,kam dříve je rozdělit.
Jenom je mně záhadou,proč vyspělé země od Aše na západ ještě na tu fintu nepřišly a stále mají progresivní zdanění a korporátní daň v průměru o 5 proc.bodů vyšší,než ČR.
Zřejmě mají hloupé ekonomy,kteří neradi přebírají perfektní východní zkušenosti.
06. 10. 2011 | 18:23

jozka napsal(a):

Cestovatel:

jsem rad, ze jsem te konecne vyprovokoval k odpovedi, protoze ti uz asi pod patym blogem pokladam stejnou otazku a ty se vzdycky vyparis :-)

Nuze... Tech ctyrista miliard deficitu vinou krize pricestovalo odkud?
06. 10. 2011 | 18:28

Občan napsal(a):

Čoveče, Kohn,
vysvětlej nám, jak je možný, že v těch USA a Izraeli, což jsou jeich destinace, to furt ne a ne začít fungovat. Hlavně ta tvorba pracovních míst.

Už maj nakrmený ty hladovějící izraelský děti a důchodce?
Tak nepindaj na Aktualne.cz a koukaj makat v polívkový stravovně...
06. 10. 2011 | 19:43

Cestovatel napsal(a):

jozka:

Já v tomto blogu o žádných 400 miliardách nemuvil? Co to plácáte?
06. 10. 2011 | 19:52

Yosif K napsal(a):

Pane Obcane - pracovnich mist je dost - jen v dobe krize jsou o neco hure placana.
Obama prodlouzil vyplatu podpor z 26 tydnu na 99 tydnu. Okamzite si spousta chytraku PRESTALA HLEDAT PRACI, mnopzi rozjednanou praci odmitli.
99 tydnu skvele placene dovolene - neberte to........
06. 10. 2011 | 22:48

Yosif K napsal(a):

pane Kelte,vy to moc zjednopdusujete - ani laffer nikdy netvrdil ze zna vrchol laferrovy kricky. ten je patrne nekde mezi 25-40% - jak kdy tak rikajic.

Zcela jina vec je, zda je ucelem statu aby maximalizoval vyber dani dejme tomu pri sazbe 35% a pak ty dane rozhazel svemu urednictvu ci rozezranemu lumpenproletariatu - ci zda je ucelem statu podporovat tvorbu pracovnich mist v soukromem podnikani.

Pokud trpite predstavou ze ucelek statu je vytvaret pracovni mista ve statni sprave, pak jest vase sympatie k co nejvetsimu vyberu dani pochopitelna. Ma to jednu vadu - lide zamestnani ve stani sprave toho moc nevyrobi - zamestnavat jich vice nez je nezbytne nutne je cista ekonomicka ztrata pro vsechny.
06. 10. 2011 | 23:00

jozka napsal(a):

Prave ze v tomto blogu ne, Cestovateli, ale tady:
http://blog.aktualne.centrum.cz/blogy/milan-stech.php?itemid=14403

a dohnat te je nemozny, vzdycky, kdyz se zeptam, tak odcestujes :-)

"Z těch 513 mil které udělala pravice jde 400 mld na vrub ekonomické krize. Takže její dluh je necelých 100 mld. "

Tak co?
07. 10. 2011 | 06:21

Terry napsal(a):

Ten "krásný" výnos státních dluhopisů
(dluhopisová kalkulačka - http://finance.idnes.cz/dan-ze-statnich-dluhopisu-se-zaokrouhli-na-nulu-vynos-tak-nesnizi-1cw-/inv.aspx?c=A110930_105012_inv_zuk)
je navíc počítán jako "nezatížený" inflací.

Výnosy státních dluhopisů (v %): (http://zpravy.e15.cz/domaci/ekonomika/statni-dluhopisy-vynesou-rocne-tri-procenta-slibuje-kalousek-700353):
Výnosové období Diskontovaný dluhopis Kuponový a reinvestiční dluhopis
2011-2012 2 0,85
2012-2013 - 1,5
2013-2014 - 3
2014-2015 - 4,5
2015-2016 - 6



Míra inflace (http://www.czso.cz/csu/redakce.nsf/i/mira_inflace)

Průměrná meziroční míra inflace v roce 2010: 1,5 %

A vývoj letos

Rok Měsíc
1 2 3 4 5 6 7 8
2011 1,6 1,7 1,7 1,8 1,8 1,9 1,9 1,9


Banka ZUNO (http://www.zuno.cz/ - patří do skupiny Reiffeisenbank) přišla se zajímavým "pokusem" - denní připisování úroků, přičemž pro výši vkladu na účtu do 127 500 Kč je daň z takto (denně) připisovaného účtu nulová a spoříte s výnosem až 2,3 % ročně.

"Kalousku, jsi jednička."
07. 10. 2011 | 09:55

kelt napsal(a):

YosifK
Mám nedobrý pocit,že se vyznačujete schopností číst myšlenky druhého,v horším případě/a to je Váš poslední odstavec/implantovat svoje představy o fungování státu do mého příspěvku a pak s ním "úspěšně "polemizovat.
Zřejmě trpíte utkvělou představou,že každé zvýšení příjmů SR je automaticky zkonzumováno"lumpenproletáři".
Je to Vaše obscese,s tím nic neudělám.
Nemyslím si ale,že nejste schopen pochopit základní logiku tvorby a užití příjmů SR.Jenom Vám v tom asi brání ideologická předpojatost a možná také Vaše sociální postavení.
Tato vláda se rozhodla jít "řeckou cestou",t.j.pouze škrty na výdajové straně SR.Ideologie ji brání se zabývat eventuelním zvýšením příjmů,které by moudrá vláda použila na financování prorůstových investic,které by přinesly pracovní místa a růst HDP.Z toho jednoznačně plyne,že moudrou vládu nemáme.
Její daňová politika již od éry Topolánka se prokázala jako nesystémová a podvazující ekonomiku tohoto státu a to je již obsaženo ve i stanoviscích MMF i NERVu,který si sama vláda jmenovala.
Pokud budete reagovat,pokuste se být věcný a vynechte již lumpenproletariát-je to z Marxe a to asi nebude Vaše parketa.
07. 10. 2011 | 12:42

Yosif K napsal(a):

Pane Kelte:
1) vrchol Lafferovy krivky je v case pohyblivy takze je to jako s Heissenbergovym proincipem neurcitosti - je tezke dokazat kde ten vrchol je.
2) dejme tomu ze vrchol je pri danove sazbe z korporatniho zisku 36% - pritom je vsak zcela legitimni nazor. ze i tato sazba dusi soukromy sektor a nadela vice skody nez uzitku.
3) Pak muze byt legitimni nazot, ze ma vybirat 26% misto 36% proste proto, ze nekomu pripada rozvoj soukromeho sektoru a tvorba PRODUTIVNICH pracovnich mist dulezitejhsi nez treba - brutalne receno - zvyseni podpor nezamestnanym - ktere je zase pouze odrazuje od hledani prace.

Okolo "prorustovych investic" je jiz dvacet let vesela diskuse v Japonsku a za pesidentovani Obamy tez v USA. Zda se ze zadne prorustove investice v Japonsku jiz neexistuji ci spise nefunguji. Japosnko se zadluzuje jako blazen, stavi ruzne zeleznice, dalnice a vedecka stradiska jako blazen a rust porad nic.
Jeste markantnejsi je to v USA:
1) Obama vrha stamiliardy US$ do socialnich davek - vysledek je, ze na Wall Streetu demonstruji pseudointelektualove, kteri otevrene rikaji "nemaji praci protoze prece nebudou nekde makat za US$ 7 na hodinu". Bodejt, kdyz jim davky nesou vice........
2) Obama vrha desetimiliardy do podpory "zelenych jobu" - nektere fabriky krachuji (Silyndra) jine se klepou tesne nad vodou, z nekterych snad nekdy neco bude, zelene joby jsou nesmyslne drahe a je jich stejne zatracene malo.
3) Obama chce vrhnout stamiliardy do infrastruktury (TGV, opravy dalnic) nove vlakove trate nikdo nechce - vsichni nmaji strach, ze by jen museli vice subvencovat provoz drah - opravy dalnic neni snadne protlacit na politickou zakazku - vse chce prirpavu, i kdyz mene nez v CR.......

S prorustovymi opatrenimi to zatim vypada jako s hladovou zdi Karla IV a stavbou pyramid kdysi v Egypte: neco se postavi, lide dostanou mzdy, na chvili to pomuze ale krome koukani z toho nic moc uzitku neni. Tedy na pyramidy aspon kdysi jezdili turisti.
07. 10. 2011 | 17:03

Suffolk napsal(a):

Pane Sobotka, je evidentní, že řada Vašich ČSSD aktivních politiků, aktivně spolupracuje s opozicí... s jistotou si dovolím tvrdit, že to je ještě z období Zemanovy oposmlouvy, kdy se tzv. "zaháčkovali" a teď už jim nezbývá nic jiného, než se podřídit právě těm "mafiánským" potřebám...
Co s tím hodláte udělat, abyste byl jak Vy, tak Vaše strana, důvěryhodnými!?!
A pokud ano, jak se postavíte k návrhu pana Janečka, viz zde:
http://blog.aktualne.centrum.cz/blogy/karel-janecek.php?itemid=14484
10. 10. 2011 | 15:37

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Aktuálně.cz Blog · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartošová Ela · Bavlšíková Adéla · Bečková Kateřina · Bednář Vojtěch · Bělobrádek Pavel · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Blažek Kamil · Bobek Miroslav · Boehmová Tereza · Brenna Yngvar · Bureš Radim · Bůžek Lukáš · Byčkov Semjon C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Davis Magdalena · Dienstbier Jiří · Dlabajová Martina · Dolejš Jiří · Dostál Ondřej · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořák Jan · Dvořák Petr · Dvořáková Vladimíra F Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Fendrych Martin · Fiala Petr · Fibigerová Markéta · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gargulák Karel · Geislerová Ester · Girsa Václav · Glanc Tomáš · Gregorová Markéta · Groman Martin H Hála Martin · Halík Tomáš · Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hapala Jiří · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holmerová Iva · Honzák Radkin · Horáková Adéla · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hradilková Jana · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hülle Tomáš · Hušek Radek · Hvížďala Karel CH Charanzová Dita · Chlup Radek · Chromý Heřman · Chýla Jiří · Chytil Ondřej J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jelínková Michaela Mlíčková · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karlický Josef · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Pavel · Klíma Vít · Klimeš David · Kňapová Kateřina · Kohoutová Růžena · Kolaja Marcel · Kolářová Marie · Kolínská Petra · Kolovratník Martin · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Koutská Petra Schwarz · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kučerová Karolína · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kupka Martin · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Maláčová Jana · Málková Ivana · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Mittner Jiří · Mrkvička Jan · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Návrat Petr · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Nouzová Pavlína · Nováčková Jana · Novák Aleš · Novotný Martin · Novotný Vít O Obluk Karel · Oláh Michal · Ouhel Tomáš · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Pavel Petr · Pavelka Zdenko · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Peksa Mikuláš · Pelda Zdeněk · Petrák Milán · Petříček Tomáš · Pfeffer Vladimír · Pfeiler Tomáš · Pilip Ivan · Pitek Daniel · Pixová Michaela · Plaček Jan · Podzimek Jan · Pohled zblízka · Polách Kamil · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rakušan Vít · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Reiner Martin · Richterová Olga · Robejšek Petr · Rydzyk Pavel · Rychlík Jan Ř Řebíková Barbora · Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schneider Ondřej · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobíšek Pavel · Sokačová Linda · Soukal Josef · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Strmiska Jan · Stulík David · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Sýkora Filip · Syrovátka Jonáš Š Šebek Tomáš · Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špalková Veronika Krátká · Špinka Filip · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Táborský Adam · Telička Pavel · Titěrová Kristýna · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomek Prokop · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Tůma Petr · Turek Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Václav Petr · Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Vavruška Dalibor · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Vhrsti · Vích Tomáš · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojtěch Adam · Vojtková Michaela Trtíková · Výborný Marek · Vyskočil František W Walek Czeslaw · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zima Tomáš · Zlatuška Jiří Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy