Několik důležitých věcí, na které Petr Nečas zapomněl

22. 10. 2011 | 17:40
Přečteno 4551 krát
Předseda ODS a premiér za politickou stranu, která nevyhrála volby, dnes vystoupil na kongresu své strany s projevem, ve kterém podle očekávání hodnotil politiku vlády a ODS v uplynulém období. I když to byl projev dostatečně dlouhý a tedy prostorný, na řadu důležitých témat předseda ODS z nějakého důvodu zapomněl. Stojí za to je ale připomenout. A tak to udělám místo něj.

Petr Nečas promeškal vzácnou chvíli přihlásit se ke spoluodpovědnosti za korupční marasmus, do kterého nás razantně ponořila éra Topolánkovy koaliční vlády, v níž Petr Nečas zastával významnou funkci. ODS totiž v naší zemi nevládne jen od roku 2010, pravice převzala vládní odpovědnost už na podzim roku 2006. A celou tu dobu se Česká republika propadá ve všech mezinárodních žebříčcích, které se pokouší měřit míru korupce v jednotlivých zemích. Nejenže Nečas důsledně nebojuje proti korupci, ale nese si sebou břemeno Řebíčků, Bartáků, Dalíků a také celé galerie regionálních kmotrů ODS.

Petr Nečas se také zapomněl omluvit za porušení předvolebních slibů ODS z posledních parlamentních voleb. Premiér tehdy sliboval při každé příležitosti, že ODS nebude zvyšovat daně. Místo toho přišlo nové zdanění stavebního spoření, povodňová daň, zvýšení DPH, zvyšování soudních poplatků a rovněž zvýšení poplatku za pobyt v nemocnici. Chystá se zvyšování daně z nemovitosti, poplatků za odpad, vyšší platby zdravotního pojištění u zaměstnanců. ODS svůj zásadní předvolební slib porušila, porušuje a chystá se jej dále porušovat.
Petr Nečas zapomněl připomenout, jak se od roku 2006 za asistence ODS ve vládě, prudce zvyšuje zadlužení naší země. V roce 2006 činil veřejný dluh 29% HDP, příští rok to bude už 42% HDP. Nečas přitom před volbami sliboval zastavení zadlužování. Státu se místo toho rozpadá výběr daní a dodržování rozpočtových cílů je podmiňováno už jen stále se zrychlující spirálou plošných škrtů.

Jestliže Petr Nečas hovořil o referendu v souvislosti s přistoupením k euru, zapomněl zmínit důležitou skutečnost. Totiž, že je to právě ODS, která v posledních deseti letech neustále blokuje přijetí ústavního zákona o obecném referendu ( stejně jako blokuje přijetí zákona o přímé volbě prezidenta republiky). Naposledy zamítli poslanci ODS návrh ČSSD na uzákonění referenda na podzim loňského roku. ČSSD předloží v krátké době zákon o referendu znovu, pokud bude přijat, umožní referendum na základě petice občanů nejen k přijetí společné evropské měny ale i k dalším otázkám. A jestliže v sobě Petr Nečas nyní objevuje sympatie k institutu referenda, jistě podpoří i návrh ČSSD na to, aby se uskutečnilo referendum k plánovanému narovnání s církvemi. Vždyť jde o největší majetkový přesun od 90. let a kuponové privatizace.

Pokud předseda ODS hovořil o vládních reformách, nepřipomenul, že je zaplatí jen střední vrstvy a nízko příjmové skupiny. Náklady reforem nejsou v žádném případě spravedlivě rozloženy. Nijak se nedotknou těch nejbohatších a také firem. Naopak, zaplatí je rodiny s dětmi, důchodci, nemocní, zdravotně postižení a zaměstnanci. Reformy do budoucna podkopávají stabilitu veřejných rozpočtů, typickým příkladem je návrh na vyvedení prostředků z průběžného důchodového systému do soukromých fondů.
Je také chyba, že premiér nehovořil o budoucnosti naší země. To přitom lze od předsedy vlády zcela spravedlivě požadovat. Ekonomické ukazatele se v Evropě zhoršují. Návrh našeho státního rozpočtu je postaven na nadhodnoceném růstu a nerealistických daňových příjmech. Trh práce stagnuje a je akutně ohrožen dalším růstem nezaměstnanosti. Zpomaluje se tragicky čerpání evropských fondů. Domácí spotřeba je podlomena vládními reformami a neposkytne v roce 2012 naší ekonomice žádnou podporu. V této situaci předseda vlády neřekl ani slovo o tom, co se bude dít v příštím roce a jak na to aktivně zareaguje jeho vláda. V hospodářské politice, v oblasti aktivní politiky zaměstnanosti, v použití disponibilních prostředků ze zdrojů EU, v zajištění bezpečnosti občanů. Petr Nečas tím nepřímo přiznal, že jeho vláda je tváří v tvář rizikům budoucnosti zcela bezradná. Místo toho, aby předložil konkrétní plán, útočil větší část svého projevu Petr Nečas na eurozónu. Jakoby to nebyla klíčová oblast pro náš export, růst a zaměstnanost.
Máme bezradnou vládu, škodící zemi. Vládu, které lidé oprávněně nedůvěřují. A premiéra, který si to vše nedokáže přiznat.

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

blue jay napsal(a):

Co rikate na tyhle porusene sliby predsedo CSSD a stinovej premiere stinove vlady co vyhrala volby,

Sliby CSSD r. 2002 pred volbami:
-reforma duchodu
-samostatná duchodová pojištovna oddelená od st. rozpoctu
-príspevek 90 tis. na nákup nového auta
-45 - 50 tisíc nových nájemních bytu formou neziskových spol.
-príspevek 50 tisíc pro každé narozené díte
-plošné prídavky na deti
-racionalizace a zlevnení st. správy
-pro lidi nad 70 let léky bez doplatku
-atd, atd.

B. SOBOTKA v r. 2003 k nesplneným slibum:
"Ty sliby nebyly zasazeny do reálného ekonomického rámce a dnes v konfrontaci s realitou neobstojí. Byli bychom blázni, pokud bychom trvali na necem, co není ekonomicky reálné, a tlacili zemi do vetších schodku jen proto, abychom prosadili naše politické sliby," vysvetlil už v roce 2003 deníku MF Dnes tehdejsi ministr financí Bohuslav Sobotka.
22. 10. 2011 | 17:54

orttt napsal(a):

blue jay:
Jenže za Sobotky jsme byli druhou nejrychleji bohatnoucí zemí v Evropě, s růstem HDP kolem 6%. Zadlužení bylo v jednotlivých letech čtvrtinové až šestinové oproti posledním létům, nezaměstnanost o polovinu nižší.
Podle evropských měřítek životní úrovně jsme za Sobotky předstihli Maltu a Portugalsko - dnes jsme klesli nejen zpět za Maltu i Portugalsko, ale i za Slovensko.
22. 10. 2011 | 18:03

Heretique napsal(a):

Bohouši nauč se to a zpívej to v parlamentě, ale i na schůzích ČSSD.
Platí to na všechny politiky:
https://www.youtube.com/watch?v=tPYMv5qQL8M&feature=related

I Nečas ať se to naučí za domácí úlohu.
22. 10. 2011 | 18:03

SuP napsal(a):

Sobotko, vrať se na pískoviště.
22. 10. 2011 | 18:03

Ládik!!! napsal(a):

Vždy, když vidím tuhle fotku Sobotky, napadne mě "Válka s mloky". Takhle nějak vypadá mlok v lidské kůži.
22. 10. 2011 | 18:04

Drzá zrzka napsal(a):

Jistě, pane (budoucí) premiére.
22. 10. 2011 | 18:17

blue jay napsal(a):

Polovicni nezamestnanost za vlady CSSD orttte?
hmmm,,,,,


Roky Míra nezaměstnanosti v %
1.čtvrtletí 2.čtvrtletí 3.čtvrtletí 4.čtvrtletí průměr
1993 4,5 4,3 4,3 4,2 4,3
1994 4,2 4,2 4,5 4,3 4,3
1995 4,3 4,0 4,0 3,7 4,0
1996 3,7 3,8 4,0 4,1 3,9
1997 4,3 4,5 5,0 5,4 4,8
1998 5,9 5,9 6,8 7,3 6,5
1999 8,4 8,4 9,0 9,0 8,7
2000 9,5 8,7 8,5 8,3 8,8
2001 8,5 8,0 8,2 7,8 8,1
2002 7,7 7,0 7,2 7,3 7,3
2003 7,6 7,5 8,0 8,1 7,8
2004 8,7 8,2 8,2 8,2 8,3
2005 8,4 7,8 7,8 7,8 7,9
2006 8,0 7,1 7,0 6,5 7,1
2007 6,0 5,3 5,1 4,8 5,3
2008 4,7 4,2 4,3 4,4 4,4
2009 5,8 6,3 7,3 7,2 6,7

Zdroj Český statistický úřad
22. 10. 2011 | 18:20

vlk napsal(a):

Sobotka si s ic e se svým popiskem tdnešního dění pospíšil, nicméně myslím si, zcela nesebekriticky, že jsem v popisu toho tyjátru v Praze jednak rychlejší a jednak daleko komplexnější.
Neomezil jsme s e jen na nečase, ale dokonce jakž takž komentuji oba sjezdy a všechny hlavní aktéry a gagy , co tam pronesly.
Jo, dal jsme si záležet! Fakt.
Nevěříte?
Tak schválně- tad y je to k vidění:

http://urfaust.bloguje.cz/908405-kdyz-maj-sjezd-cesti-velmi-soft-kimove-a-kdyz-cesti-husaci.php
22. 10. 2011 | 18:26

český maloměšťák napsal(a):

Ládík!!!
No - jestli je úroveň vašeho vzhledu, pame Ládíku (ty vykříčníky jste si tam dal proč ? - aby si vás někdo všiml...mo a vidíte...stalo se...)....tedy pokud je stejná jako úroveň vašich příspěvků....ušetříte za strašáka v poli.
Troufám si napsat, že i mandelinky vyskákají hrůzou z brambor....a housenky běláska ze zelných hlávek jakbysmet.
22. 10. 2011 | 18:27

blue jay napsal(a):

vlku?
vy vlastnite Fausta? Ja se jen ptam, protoze sem chodite teto webove srance casto delat reklamu. Zacinate byt skoro jako ta reklama na Viagru ci ten spam na boty.
22. 10. 2011 | 18:32

vlk napsal(a):

Moucho
jakkoli tě mám na háku, tentokráte ti odpovím. Ne , Faut mi nepatří.
A reklamu nedělám.
Mám totiž možnost - dát svůj názor sem v plné délce a tí otrávit podobné duševní bezdomovce , jako jsi ty, a způsobit jim duševní újmu, nebo jim tad y nechat prostor, a bys třeba ty mohl nerušeně dělat svoje mušinc e protože nic jiného neumíš. A lidem které zajímá můj nestručný názr, sdělit, kd e ho najdou. Nic víc, nic méně. Není zakázáno dávat odkazy.
A mohu tě ujistit, že na ten mrňavý s erver už chodí docela dost lidí.
Třeba proto, že se tam nevyskytují primitivové jako ty.
22. 10. 2011 | 18:43

mb napsal(a):

Pane Sobotko, není toto nekorektní ... ??? :

V roce 2006 činil veřejný dluh 29% HDP, příští rok to bude už 42% HDP.

nebylo to náhodou ještě Paroubkovo dědictví, Paroubkův rozpočet ???

/ i s pastelkovným a dalšími zářezy na pažbě ... ? /
22. 10. 2011 | 18:45

Petr z Tábora napsal(a):

Pane Sobotko kritiku vládních stran máte v popisu práce. Uznávám, že v mnohém máte pravdu. Uznávám také, že navzdory nářkům spoluobčanů je u nás velmi slušná životní úroveň, ale i za cenu dluhů.
Teď ještě někoho přesvědčit, že Vaše strana by to dělala lépe - zkušenosti s oranžovými jsou tristní. Na největších problémech ČR mají svůj podíl všechny parlamentní strany a při volbách to je vždy volba z bláta do louže....
22. 10. 2011 | 18:50

blue jay napsal(a):

Neboj se vlku,

Dej sem ty sve zvasty v plne delce. Moc se stejne nelisis od Franty Adamce z Brna. On ma sice min hrubek a preklepu nez ty, ale uroven je podobna.
BTW, co se stalo s tvym angazma na VaseVec Sro?? Nedostal jsi tam dost prostoru na svuj spam?
22. 10. 2011 | 18:51

vlk napsal(a):

mb

až jednou potrefíš zdravý rozum, zjistíš, že pastelkovné koštovalo celých 90 milionů. Milionů mbéčko, nokoli miliard.
Kolik milionů nebo že by miliard stál takový Kapsch?
Nebo Pandury? Nebo Řebíček? Neb IZIP?
Nebo. no nemá celkem s mysl pokračovAt.
A ještě drobnost - pastelkové šlo nazpět zcel a cíleně daňvému poplatníku. Vejvar z a kapsche , pandury a to ostatní jen .. no dosaď si sám.Rozhodně ne tomu, kdo ty peníze vydělal a poskytnul.
22. 10. 2011 | 18:55

vlk napsal(a):

Hele moucha,
já chápu, že tobě je úplně egál, kam dáš svoje mušince. Všichnis tím máme zkušensti.
Nicméěn mně není úplně jendo kam píši. A sám si rozhodnu kam co dám.
A abych ti pomohl usnout z VAší Věci jsme odešel, když pro mne přestalo být neudržitelné tam psá t. Ostatně - právě na Aktuálně jsme to veřejně slábil , že tak učiním , když.. Nekomu, koho si vážím.Je zvykem , ale spoň mým, dostát slovu. chápu, že pro někho jako ty je to krajně neobvyklé.
Ten článek je na VAšíVěci ještě k dohledání. i pro primitiva tvého rozměru.
22. 10. 2011 | 18:59

blue jay napsal(a):

Hele vlku?
Kde se da sehnat ta uzasna encyklopedie z ktere tak rad citujes ? Prodava se na Fautu? Btw, pise se v ni i o prodeji OKD?
22. 10. 2011 | 19:03

mb napsal(a):

vlku ( když už si tedy tykáme ( vždy v tom tápu) ... ale mohl bys mi nabídnout tykání jako starší a já bych je přijmul ...

jojo vlku ... mě nikdo nepřinutí obhajovat řebíčka ... myslim že je to mafián a hajzl ( akorat nevim jestli se to tady smí psát ) ...

pandury ... to bylo přece za vlády čssd ... ?!?! ... vlku to sou tvoji koni ...

jinak obecně ... to že někdo přistupuje ke státu jako ke kořisti ( řebíček apod. ( a kmotři)) považuji ovšem za zrůdné ...

já jsem se vlku jenom sobotky korektně zeptal, zda mu nepřijde nekorektní šermovat nárůstem dluhu z roku 2006 na 2007 ... když patrně ten rozpočet byl připravován ještě pod patronátem čssd ...

ale může být že se pletu ... čerpám jen z paměti a z logiky ... může to být samozřejmě jinak ...

/ jinak s topolánkovým = kalouskovým batohem rovněž nesouhlasím, neboť se mi nelíbí rozevírání sociálních nůžek /

ale to je na jinou debatu .....

hezkej den vlků vlků holoubku, u černého smrku ...
22. 10. 2011 | 19:05

Sims. napsal(a):

Projev Nečase mi silně připomínal zálibné komunistické projevy typu Milouš Jakeš.
22. 10. 2011 | 19:09

blue jay napsal(a):

Zda se tve slabeni ma hodnotu vlku,
co slabis to dodarzis. A tad sa rhealizujes na Fautu. Grituluji. Konacne sa si nasel u tulne d oupe.
22. 10. 2011 | 19:09

Gerd napsal(a):

Ještě něco chybělo v projevu Petra Nečase. Že kdykoliv se ODS ujme vlády, jde ekonomický růst do háje a zadlužení země stále roste. Už podvakráte byla ODS u vlády a vždy to znamenalo velké problémy pro české hospodářství. Jestli se proti ODS nespikly okolnosti. Poprvé to zřejmě byli zlovolní komunisté, podruhé ekonomická recese.
Zajímavé je, že jiné vlády měly stejné problémy s nepříznivými vnějšími okolnostmi a přesto se jim podařilo něčeho ekonomicky dosáhnout. Co se podařilo české vládě? Aha, rozdat, co jde, do spřátelených kapes.
22. 10. 2011 | 19:22

blue jay napsal(a):

Jo vlku,

nekdo dava musince jen sem. A n e kdo s nimi pobiha po celem internetu a hleda misto kam by je nejlepe ulozil. Zda se ze se ti konecne podarilo najit misto kde jsou tve musince obdivovany. A ted sem na ne davas odkazy, lol.
22. 10. 2011 | 19:25

vlk napsal(a):

Moucha

už jsem napsal, že jsi primitiv. Nemusíš to neustále potvruzovat. Všichni na Aktuálně už to ví.

mb
tak pandury jsou socanů? A to s epodívejme.
PAndury by byly socanů. kdyby Topolánek jeho squadrra ten kontrakt nebyli zastavili.
Stačí si aspoň trošku málo pamatovat. Nic více. Socani, resp. koaliční vláda jimi vedená - obranu měla US, A kontrakt podepsal Kuehnl, podepsala kontrakt na 201 vozidel. Topolánova vláda to zastavila a hrozila vypovězením smlouvy. A náhle z ničeho nic podepsala dodatek smlouvy O zajímmavých parametrech. Obněnců nebylo nyní 201 ale jen polovic. Za to cena byla nižší jen o 25%..
A před nedávnem jsme s edozvěděli , že jednání vedl Barták - ODS a s Dalíkem... Smlouvu ovšem měla v Gesci parkanová. Dnes TOP. Jak jinak. Fakt stačí si pamatovat. A na to jak jsi mladej..
A ohledně rozpočtu mi píšeš zbytečně. Píšeš o rzhazovačném pastelkovném. Reagoval jsme na slovo pastelkovné. Protože to je absolutní minela.
22. 10. 2011 | 19:29

blue jay napsal(a):

Lol vlku,

Zda se ze jsi se nak rozcilil. Pismenka litaji na vsechny strany. Opet se ptam. Prodava FAUT tu uzasnou encyklopedii z ktere tak nadsene kopirujes ty sve musince? A je tam zminka o prodeji OKD? A nemusis to ani potvruzovat. Staci kdyz sem das stranku kde se to da dohledat.
22. 10. 2011 | 19:38

reCAPTCHA napsal(a):

Dle způsobů vyjadřování se zdá že primitivů je zde více než dost. Jestli je to moucha se nebudu dohadovat, blíže má mb a zcela suverénní je jistý vlk. Vlku jak vám to psali minule - že vaše drzé urážení kohokoliv zde je opravdu známkou diskusní demence ne? Japato?

Sláveček je ovšem jedlý jako paštika HAMÉ, zlaté finanční dědictví. Být konstruktivní opozicí je velmi těžké, to v tomto státě a na místní politické scéně neumí nikdo. Bojácný Paroubek utekl bez boje a Sobotka jen poštěkává. Pes který štěká nekouše, tak vlku ani vy neštěkejte. Vaše výrazivo je za hranou, Stejskal dělá, že to nevidí, ale má na vás už dávno pifku. Vae victis ve Válce s mloky.
22. 10. 2011 | 19:43

wbgarden napsal(a):

Budu neustále opakovat, málem bych zapomněl, že důvěryhodní už byli. A myslím to upřímně pochopitelně.
Veselé krizování....
http://ateo.cz/f/images/d/dobra-adresa_.jpg
22. 10. 2011 | 19:49

ajeto napsal(a):

Sláveček má bohužel pravdu
22. 10. 2011 | 19:51

blue jay napsal(a):

myslis tuto ajeto?
B. SOBOTKA v r. 2003 k nesplneným slibum:
"Ty sliby nebyly zasazeny do reálného ekonomického rámce a dnes v konfrontaci s realitou neobstojí. Byli bychom blázni, pokud bychom trvali na necem, co není ekonomicky reálné, a tlacili zemi do vetších schodku jen proto, abychom prosadili naše politické sliby," vysvetlil už v roce 2003 deníku MF Dnes tehdejsi ministr financí Bohuslav Sobotka.
22. 10. 2011 | 19:56

mb napsal(a):

aha aha vlku :-)) ... me slo hlavne o ten rozpocet a percentualni narust z 29 na 42 ..../ prislo mi to unfair ... ale treba se pletu /

ja vim ze to mela us ... (kuehnel nebo jak se pise ( dalsi politicke zklamani)) ... ale za vlady čssd / a myslim ze nekdo z cssd se steiry jednal rovněž ... /

to pastelkovne ber jako tresnicku na dortu ...

zdravim ... to je jedno ... uvidime ...

jsem zvedav na sekáče z čssd až to tady zase vezmou do paže/parády ....

uvidime, zdravim ...
22. 10. 2011 | 19:59

Agent W4C napsal(a):

Chtěl bych vědět,kolik těchto zmijí by se objevilo ne na kongresu (ODS,TOP 09),ale na dalším ze sjezdů Komunistické strany Československa,kdyby se toto setkání konalo za éry komunistů.Rétorikou se Nečas moc neliší od mentorování Jakeše na Červeném Hrádku v červenci 1989.
22. 10. 2011 | 20:02

blue jay napsal(a):

agente W4C,
Asi jste jeste nezazil sjezd CSSD. Vydrzte, tam bude vice komunistu nez v KSCM.
22. 10. 2011 | 20:13

stejskal napsal(a):

Dobrý den,

smazal jsem jeden hrubě urážlivý a nadávky obsahující text, neboť ty jsou v rozporu se záměrem našich stránek, tedy poskytovat prostor pro věcnou a korektní debatu.

Děkuji za pochopení.

Libor Stejskal, editor blogů
22. 10. 2011 | 20:15

tata napsal(a):

pane MB

JEN SE DIVIM,nepřipada mě že vam de jen,a trošku mě překvapujete nebo vlastně takle když de o současnou vladu ste celkem pbjektivní a kvituji s povděkem že nejste zaslepen no pokud se jedna o ČSSD ZASLEPEN STE vyte ne že by neměla čssd maslo na hlavě ale chce to kritizovat opravdu co bylo,vyte ono je rozdil jedna a dojednat to si myslim by vam něco mělo řict,no byva zvykem když mi někdo něco vyvratí tak to uznam aspon u vas to bylo zvykem,ted není na pořadu dne jaky budou sekači,když budou věřte že nanich vlk ,nenecha nit suchou,nejhorší je stahovat kalhoty před brodem nechte to moucham,vy ten typ nejste.
22. 10. 2011 | 20:20

stále rebel napsal(a):

Pro mb.
Cituji tě:
„Pane Sobotko, není toto nekorektní ... ??? : V roce 2006 činil veřejný dluh 29% HDP, příští rok to bude už 42% HDP. nebylo to náhodou ještě Paroubkovo dědictví, Paroubkův rozpočet ??? / i s pastelkovným a dalšími zářezy na pažbě ... ? / „

Rozpočet na rok 2007 byl společný (Topolánkova vláda získala důvěru až v lednu 2007) a hlasoval pro něj i pan Sobotka, ale taky to byl poslední rozpočet, kdy naše zadlužení klesalo.

Státní ČR dluh 2006 - 2010
29,4% 29,0% 30,0% 35,3% 38,5%
Tedy s pastelkovným zadlužení klesalo, ale jakmile se toho chopila pravice, tak jsme v háji.
22. 10. 2011 | 20:21

Arnie napsal(a):

to: Sobotka
"...máme bezradnou vládu..", prosím, ale bohužel i bezradnou opozici, což je snad ještě horší
to: vlk
rád čtu vaše blogy, většinou je v nich nová informace nebo nápad, ale trochu skromnosti by vám jen slušelo a ty odkazy na Fausta už člověka otravují
22. 10. 2011 | 20:24

Agent W4C napsal(a):

Blue Jay
Už jen hlava,strany,která si říká "největší pravicová",byl komouš.
22. 10. 2011 | 20:26

blue jay napsal(a):

tato,

mouchy si kalhoty pred brodem nesundavaji. Ten brod preleti. Ale ted k tematu. Vy si opravdu myslite ze vlada vedena Sobotkou vytahne CR ze soucasne krize? A tim myslim i krizi moralni. Staci se podivat na pripad Brezina a jak se k tomu Sobotka postavil. Najednou plati presumce neviny? Vy Sobotkovi verite?
22. 10. 2011 | 20:35

J. napsal(a):

Pane Sobotko, všechno nejlepší k zítřejším čtyřicetinám!
Hodně štěstí, zdraví a svěžesti pohlavní.
Víte, proč je tolik českých politiků vystresovaných?
Málo nacházejí chvíle "svěžesti pohlavní".
22. 10. 2011 | 20:35

blue jay napsal(a):

dobra hadanka Agente W4C,
Dam se podat. Kdo to byl? A ted moje hadanka. Ktera strana po KSCM ma ve svych radach nejvice byvalych komunistu? Tim myslim zvolene poslance do parlamentu CR.
22. 10. 2011 | 20:40

tata napsal(a):

moucho udělam vyjimku i když k vam je to prakticky zbytečné.

ta otazka se neda takto zodpověděd. jedině rosfazovaně.

TAKŽE ted je napořadu dne a ještě bude nakej rok zřejmě tato vlada.A je to nejhorši co zemi potkalo.

ONO SLIBY neplni na sto procent žadna vlada tady se vždy da najit nesplnění,duležité jestli ty hlavní za co ji voliči volili,ja tuto vladu nevolil ,pravicovy voliči ano........bohužel ty hlavní cile kdy vroce 2006 šla pravice k moci a čim strašila ŘECKEM SE NESMIRNĚ PŘIBLIŽILO,BOJ SKORUPCÍ MNOHEM HORŠÍ,NEBYvale afery jejich zavažnost se s jinymi vladami neda ani srovnat.

A TED jako opozice je promě ČSSD HODNĚ SLABA ,NATO CO TATO VLADA PROVADÍ,Jestli Sobotkovi věřím ,takto nemužu odpověděd je to nejmenší zlo,vteto zemi není jediny politik co tuto zemi povede jak bych to chtěl,mafie je rozlezla všude,pro obyčejne lidi je ČSSD/POTAŽMO SOBOTKA TO NEJMENŠÍ ZLO.
22. 10. 2011 | 21:29

vlk napsal(a):

Moucha
ne není ta, zmínka o prodeji OKD.
ZA tto velká zmánka, srozumitelná i muším mozečkům nebo mimoňům tyu reCaptcha či exsoudruhům exredaktorům wbgardenům s e dá dohledat v archivu u Zaorálka. Tak kdysi jedna podobná informačně zanedbaná, zato pravoěvrná vuvzelka jako yt ostatní jmenovaní otevřela prodej OKD. Prostě kecala stejně jako ty a ti dva statní. Udělej něco pro své sebevzdělání a vyhledej s i to, Zjistíš, jak to valstně s tím prodejem OKD bylo
Kdysi jsme zaslechl trefnou větu, že idiot je vlastně šťatsný tvor, protože denně dělá překvapující objevy. TAž si zjistíš fakta o tom OKD ,nevyjdeš z údivu. Zasloužíš si to. A písmenka mi neběhají proto, že ty bys mne mohl rozhodit. Ani náhodou. Běhají protovíc než jindy, že jsme ještě celý hin z toho, co jsme viděl na pimprlovém tyjátru , kterému se říká eufemisticky kongres. ODS a TOp. To byl teda nářez. Jaký, tak to si můžeš přečíst na tom odkazu , co jsem dal výše.

reCaptcha ano velmi jste mne přesvědčil, zejména tom, že máte gebír někoho mentorovat pře s chování. Koupám, že jste nejspíš s e Sobotkou pás husi nebo chodil l na stejný nočník v mateřské školce. Když je pro vás Sláveček. Není nad to vyjmout, před mistrováním třísku z vlastního oka...

Arnie
nikdo vás nenutí cokoli ode mne číst. Klidně mne přeskočte. A když dovolíte, ve svých příspěvcích zde si budu psát, co uznám za vhodné. Když ne, tak taky. Jediný, kdo tu může s mým příspěvkem něco dělat, je zdejší editor. vy máte opravdu jen jednu volbu číst / nečíst. Tam jste plný suverén. Víte , oni jsou zde i jiní, kteří mne docela rádi čtou. A není jich zrovna málo. Což dodávám ve vší skromnosti. A protože nemám zájem publikovat cooli zásadního v jednom slupku s Mouchou a podobnými a také c hci ,a by Mucha a spol. měli více místa pro své "duševno" které bych jim já svým 4 stránkovým komentářem ilně omezil, dávám jen link. Těm, které můj názor zajímá link stačí, protože vědí, že na Faustovi je nová věc k tématu, který právě čtou tady, ty, které naopak nezajímá můj názor mne velmi snadno přeskočí. Jednoduché a praktické pro všechny. A je mi jedno, co si vy o tom myslíte.
22. 10. 2011 | 21:32

blue jay napsal(a):

tato?

tresou se vam ruce? To co jste napsal se neda cist. I kdyz se snazim. A nebo trochu moc slivovicky? Volite sve zastupitele take v teto kondici? Pak se uz nedivim .
22. 10. 2011 | 21:36

blue jay napsal(a):

vlku,

nemas nekoho na FAUTu kdo by dokazal prelozit to co mamlas do Cestiny? A nebo pis v rustine. Jak se pise FAUT v azbuce? Mozna by to byl novej trh pro tve drby/spamy.
22. 10. 2011 | 21:46

vlk napsal(a):

tato,
víte co říkala moje babička?
Hlavou zeď neprorazíš a blba o pravdě nepřesvědčíš. A představte si, že je asi 40 let po smrti. Takže nemohla znát Mouchu.
patlat s e ním je nepochybně samohana. Duševní.
22. 10. 2011 | 21:47

wbgarden napsal(a):

Budu neustále opakovat, ty si na mě nezapomnělo vlčku, ó jak děkuji ti. Jenom aby ti to pak tvůj věrný lex nevyčet, že mi děláš furt reklamu.
Jinak máš pochopitelně jako obvykle pravdu, tví čtenářové se zmást určitě nenechají. Zvláštěpak když jste placeni z jedné kasy.
Veselé krizování, bez sockomu je všude líp...
http://ateo.cz/f/images/s/stado_.jpg
22. 10. 2011 | 21:50

Matrix napsal(a):

Hádanka

Kdo je autorem tohoto textu?

Prohlubování deficitů je důsledkem rozevírajících se nůžek mezi příjmy a výdaji veřejných rozpočtů. Na straně příjmů dochází k samovolnému poklesu složené daňové kvóty a současně růst výdajů, tažený zejména mandatorními položkami (definovanými ať už v užším nebo širším pojetí), omezuje prostor pro flexibilnější pojetí fiskální politiky. Přiznání, že není na další zvyšování sociálních výdajů bude bolestné zejména pro ČSSD. Někteří její představitelé naslibovali před volbami hory doly. Pravdou je že bude nutné mnoho výdajů v budoucnu ne zvýšit, ale snížit.
Tento vývoj fiskální politiky nevytváří podmínky pro vyvážený a dlouhodobě udržitelný ekonomický růst a podvazuje možnosti vlády realizovat v rozpočtové politice své priority, včetně zabezpečení efektivního sociálního státu. Deficitní fiskální hospodaření nemusí být obecně ekonomicky negativním jevem, pokud deficity financují infrastrukturní investice, vzdělání apod. Pokud ovšem deficity vznikají spíše pasivně rostoucí vahou mandatorních výdajů, které jsou definovány zákony a také exekutivními rozhodnutími vlády o valorizaci důchodů či jiných sociálních dávek, tak je to jev politicky i ekonomicky neobhajitelný.
Vyřešení problému veřejných financí je klíčový úkol ležící před vládou Vladimíra Špidly. Prostor k provedení reforem je poměrně malý, v podstatě se jedná o rok 2003. Dělat nic je tak lákavé! Deficity veřejných rozpočtů je možné ještě několik let financovat. I tanec na Titaniku měl své kouzlo. Pravda dočasné. Pak by ovšem ČSSD prohrála volby a Českou republiku by čekal hospodářský rozvrat a hrubé osekání většiny výhod státu sociálních služeb.
22. 10. 2011 | 21:52

blue jay napsal(a):

vlk se naucil reklamu,
Nevěříte?
Tak schválně- tad y je to k vidění:
Faust.bla,bla.com
22. 10. 2011 | 21:55

prak napsal(a):

blue jay- opravdu si myslíte, že současná trojkolka vytáhne ČR z nynější krize? Vlk opravdu napsal na "vasevec" že končí a slovo dodržel. Odklon p. Paroubka od ČSSD byl na "vasevec" zcela zřejmý. Proto "vlk" patrně odešel. Proč vlastně trpíte patologickou nenávistí vůči ČSSD?
22. 10. 2011 | 21:58

blue jay napsal(a):

vlku,

mouchu tesi ze tak rozcilila "inteligenta" vlka, ze mamla vice popletene nez ma ve zvyku. Bzzzzz.
22. 10. 2011 | 22:02

kozenka se ti oběsila Bohušů napsal(a):

No dneska Bohušů si byl v Praze v pěkné společnosti : komanči se k tobě tulili, solárně - zelený Liška slzel, když tě viděl a řízci z ČMKOS chtěli vědět kde jsou zbraně, to aby se poměli jako anarchisti v Římě a Athénách.
22. 10. 2011 | 22:03

wbgarden napsal(a):

Budu neustále opakovat...
http://ateo.cz/f/images/s/spejbl-reloaded.jpg
Veselé krizování...
22. 10. 2011 | 22:07

blue jay napsal(a):

praku,

vlk je grafoman. Jemu je jedno kam pise. Ma touhu psat, zaplavit vsechny jemu dostupne diskuze nesmyslnym blabolenim, predvest se.
Btw, netrpim nenavisti vuci CSSD. Jen si myslim ze by zlodej nemel kricet chytte zlodeje.
22. 10. 2011 | 22:08

prak napsal(a):

"blue jay"- pročítal jsem zde všechny pravicové blogy a nikde jsem nenašel žádnou zápornou repliku na blogera od Vás. Není to divné?. Stačí někdo zablogovat od leva a už ho bijete. Bez ohledu na to, zda je blog dobrý či ne. To dost dobře nechápu.
22. 10. 2011 | 22:21

tata napsal(a):

PANE vlk

ja vym po dlouhe době sem udělal vyjimku dopadlo to jako vždy hazej perlu ..... a je to stejne jak mouše
22. 10. 2011 | 22:22

reCAPTCHA napsal(a):

vlk
máte vlku zcela zbytečné starosti o to, kdo a s kým pásl kdy husy. Vy zrovna tady můžete poučovat publikum o korektnosti, máte z VašíVěci takový nátisk jako Paroubek. Ale ten už u ČSSD skončil, kdy dojde pára vám není známo. Bohužel s ní zbytečně mrháte, měl byste se urychleně přesunout k národním socialistům, abyste byl Jirkovi blíž a včas mu našeptal vaše úvahy. Snad tomu Paroubek i s Petrou budou rozumět, když váš mluvený projev je alespoň o jeden kvalitativní stupeň lepší než psaný.
A pište sem jen rozumné a srozumitelné věci a pokud možno bez přesmyček, překlepů, chyb a rébusů. Nebudou vás tady pak napadat ani mazat.
22. 10. 2011 | 22:23

Jáchym napsal(a):

Ach jo!

Tady to dneska zase srší vtipem.

Jako když hodíš starýho dobrýho nebožtíka Hovena do větráku.

Navíc jakoby před reinkarnací jedl borůvky - ty kapky jsou takové modré...
22. 10. 2011 | 22:26

blue jay napsal(a):

tato,

"ja vym"? No vy tedy hazet perly umite, lol.
22. 10. 2011 | 22:28

prak napsal(a):

"blue jay"- s "vlkem" jsem vedl půtky na "vasevec" hodně často a mnohdy hodně tvrdě.Je pravdou, že chce mít vždy navrch. Když mu to nejde, je dost rozlícen. Ale vcelku s ním jde diskutovat. Dle mého soudu nemá všechny názory zas tak špatné.
22. 10. 2011 | 22:28

MV napsal(a):

blue jay:

to přece není jenom o tom, zda Sobotka dokáže vyvést ČR z nějaké krize, soudě podle této logiky, jak se kterékoli vládě(straně) daří, tak bychom potřebovali Wen-Ti Paa a bylo by vše ok, asi ne:).

Pokud si dobře vzpomínám, tak žijete v Kanadě. Já mám každodenní pohled na českou ulici a vím moc dobře, co vidím, vidím výrazně narůstat počet bezdomovců, ožralců a dalších trosek... A tvrdím, že současná vláda k tomuto stavu přispívá. Ve společnosti je skupina lidí, která se nedokáže postarat sama o sebe, tato skupina potřebuje, aby se ji někdo aktivně věnoval, hledal práci, také bojoval za zvyšování nabídky práce, zajistil ji penzi ze státních financí. Tihle potřebují Sobotku, Kalousek pro ně znamená beznaděj.

Já respektuji pravicovou vládu, i díky ní nastaveným parametrům, je pro ajťáka téměř nemožné zůstat nezaměstnaný:), na druhou stranu tato skupina lidí se o sebe dokáže postarat i bez pomoci státu.

Je to prostě o tom najít vhodnou rovnováhu, těžko říci, zda to co ČR dnes zažívá a od nového roku bude zažívat je právě ta prospěšná rovnováha, nebo naopak bude více eskalovat, stav o kterém jsem psal v druhém odstavci.
22. 10. 2011 | 22:31

blue jay napsal(a):

praku,
oni sem pisou blogy pravicaci? Asi jsem je zmeskal:-). Me se zda ze zde jsou z 95 procent blogy od levicaku ala Pehe, Sobotka, Zaoralek, Rath, Stech, Jiri Havel a spol. Ale uprimne. Tuhle jsem si precetl blog Zavadila. A pripadal me stejne hnusnej jako jeho kolega u koryta EU J.Havel. Staci Vam to praku?
22. 10. 2011 | 22:38

Stařeček napsal(a):

vlku, rád jsem Tě zase četl. Jinak je to tu jak na starých novinách na záchodě. Plno mušinců.
22. 10. 2011 | 22:42

blue jay napsal(a):

To je hezke co jste napsal MV,
Akorat me chybi jak se o ty bezdomovce, ožralce a další trosky... Sobotka postara. Mate neco konkretniho?
22. 10. 2011 | 22:46

blue jay napsal(a):

Starecku,

Neni se cemu divit. vlk sem par musincu osobne prinesl. A pokud vam to nestacilo, tak tu pro vas vlk zanechal odkaz na dalsi podobne pochoutky. Mnam Starecku.
22. 10. 2011 | 22:52

Stařeček napsal(a):

blue jay, už jsem si to přečetl, čtu i vás. Nelze srovnávat. U vás jenom kydy, od vlka čtu ucelený názor. Nemusím s ním vždy souhlasit. Má to ale na rozdíl od vás v hlavě srovnané. Lituju.
22. 10. 2011 | 23:04

MV napsal(a):

blue jay:

obratně jste zkusil přenést problém na řešení problému už existujících, tak na to fakt neskočím. Tady snad jde o to, aby nepřibývali další a co se proto, či proti tomu děje.

Vážně, to jsou ty malé věci, jako pravidelné valorizace penzí, zvyšování minimální mzdy, životního minima, finanční podpora neziskovek...

Druhá strana(podpora tvorby trosek, bezdomovců, ožralců...):
Vyhazov bez udání důvodů, časové omezení odstupného, omezení doby pobírání podpory v nezaměstananosti, zvyšování DPH, zvyšování plateb u lékaře + přímé platby, zrušení příspěvku na aktivní politiku zaměstnanosti...

Stačí...? Ono je to poměrně jednoduché, jedni to mají přímo v názvu, že jsou sociální, druzí jsou občansky(rozumějte na jednotlivce) založení, je to opravdu velmi prosté. Ty strany cílí na jiné voliče.
22. 10. 2011 | 23:08

Daniel Mour napsal(a):

Z kdysi respektovaného vlka se nějakým záhadným řízením osudu stal vrchní spammer Aktuálně.cz. Kdo by to byl ještě nedávno řekl?
22. 10. 2011 | 23:09

blue jay napsal(a):

Starecku,

ja mam take sve nazory. Akorat se je nesnazim nabusit kazdemu do hlavy . A kdyz se mnou nekdo nesouhlasi, nenazyvam je jmeny jako primitiv, blb a podobne jak to ma zvyku vlk.
Btw, Vas nazor respektuji.
22. 10. 2011 | 23:15

Jáchym napsal(a):

Vlku,
tak jsem si přečetl ten Váš článek ( http://urfaust.bloguje.cz/908405-kdyz-maj-sjezd-cesti-velmi-soft-kimove-a-kdyz-cesti-husaci.php )

není to špatný, já osobně bych to trošku proškrtal.
Pokud Vás tady chtějí hoši kritizovat a nebyli líní číst, možná by tam našli i nějaký matroš.
Ale z devadesáti procent dobrý.

Co se týče Vašich reakcí tady... Chtělo by to tvrdší klávesnici, to neustálé brnkání o mezerník a překlepy fakt tahají za oči a vypadáte jako větší cholerik, než jste.
Jo, a můj nebožtík dědeček říkával:
Orel mouchy nelapá.

Jinak přeji hezký večer, pevnou ruku a nervy.
22. 10. 2011 | 23:18

blue jay napsal(a):

Jachyme,
moje maminka rikala tohle. "What kills a skunk is the publicity it gives itself." Docela se to na vlka hodi, nemyslite?
22. 10. 2011 | 23:30

Občan napsal(a):

To Blue Jay:

projevil jste se jako ubožák, pane.
Argumentační nula, které nezbývá nic jiného než plivat kolem sebe a dělat narážky na formu, protože k obsahu neumíte nic říci. Na rozdíl od Vašich mají příspěvky panů Vlka, Taty, Stařečka a dalších obsah, nad kterým má setsakra cenu přemýšlet - i když člověk s něčím třeba nesouhlasí. A má zatraceně velký smysl dát si práci je přelouskat.
22. 10. 2011 | 23:30

Cestovatel napsal(a):

Kdybych tu měl vyjmenovat na co zapoměl "finanční génius" Dluhoslav Sobotka tak bych tady byl do rána. Takže jen ve zkratce některé body které Sobotka úmyslně opomíjí, protože mu chybí sebekritikadoby kdy byl ve vládě on.

1) Zapomína na doby kdy byl ve vládě on a na kauzy ČSSD, které se za vlády ČSSD množili a za které nese Bohuslav Sobotka odpovědnost Grossova aféra,aléra kakaových bobů z Ghany člena ČSSD Krause,kauza Diag Human kde byla bývalá ministrině zdravotnictví Součková obviněna z nevýhodného nákupu,kauza unipetrol a další

2)Kdyby se měl Bohuslav Sobotka omlouvat za to co nesplnili po volbách 2002 omlouval by se do dnes (viz první prříspěvek na této diskuzi). Sobotka opět omývá staré lži o tom že ODS slibovala že nebude zvyšovat daně, přitom opomíjí fakt že daněmi se myslelí přímé daně nikoliv nepřímé. Vzhledem k tomu že ČSSD navrhuje zvýšení daní tak je to od nich značně pokrytecké.

3) Další lež a manipulace je vaše tvrzení že se to dotkne především rodin z dětmi, stední a nižší třídy a bohatých se to vůbec nedotkne. Bohatí platí stejné daně jako ostatní a jejich odvod z daní převyšuje to co plyne z daní středně nebo nízko příjmových skupin. Tato vláda schválila několik zákonů na podporu rodin z dětma takže ani vaše tvrzení není pravda.

To že vláda nepodporuje ústavní zákon o referendech je jedině dobře a doufám že to tak zůstane, protože to by jsme zachvíli dělali referendum o každé, kravině a přišlo by nás to velmi draho. Navíc zamítnutí v referendu ze dá krásně obejí že o té věci dáte hasovat znovu a znovu, jako se to dělo s referendem o schválení Lisabonské smlouvy nebo s referendem o změně ústavy ve Venezuele, kde se hlasovalo o možnosti potřetí být zvolen za prezidenta (což je unikát a v žádném demokratickém státu to nemají protože všude ví že by to mohlo vést ke zneužití moci).
To se dostávám ke třetí vadě referenda, která vede k zneužívání populisty s totalitními praktikami (Chávéz, Blocher ve Švýcarsku) k nedemokratickým změnám viz zmíněné třetí období pro Chávéze nebo k šikaně menšin ve Švýcarsku.
22. 10. 2011 | 23:32

Cestovatel napsal(a):

Dodatek:

To referendum o schválení Lisabonské smlouvy jsem měl namysli to v Irsku aby nedošlo k omylu
22. 10. 2011 | 23:38

blue jay napsal(a):

Obcane,
Vazim si vaseho vecneho prispevku. Vy jste jeden z tech slusnych lidi kteri nikoho neurazeji.
22. 10. 2011 | 23:41

blue jay napsal(a):

a jeste neco obcane,
co treba prispevky od nicku: cestovatel, matrix, kormoran, honolulu, neo atd? Ty ma cenu cist? Ja jen ze se k nim nechovate jinak nez ja k vlkum a stareckum. Akorat nejste tak slusny jako ja. Tak me prosim nekazejte o tom jak se mam chovat. Pokryteckym ubozakem vas nazivat nebudu. Nestojite me za to.
22. 10. 2011 | 23:53

mb napsal(a):

matrix, já bych řekl, že by to mohl být švejnar, ale mohu se samozřejmě mýlit, zdravím ...
22. 10. 2011 | 23:55

mb napsal(a):

stále rebel, děkuju za info ... je to tedy tak, jak jsem si myslel ... sobotka háže máslo na svou vlastní hlavu ( pro rok 2007) ... a pro skokový nárůst dluhu, o kterém hovořil v porovnání s rokem 06 / o letech následujících nehovořím ... /

zdravím
22. 10. 2011 | 23:58

mb napsal(a):

tata ... ad zaslepenost směrem k čssd ... ja bych to tato nenazyval zaslepeností, já bych to nazýval empirií ...

čssd se stačila maximálně provařit za dob opoziční smlouvy, za dob myslím to upřímně staníka grosse ...

strčím roku do ohně pouze za dienstbiera juniora ...

typy jako: březina, zimola, a toho týpka occidián z brna apod, považuji za ´kreatury´ ( kteří si nezadají s mafiány z ods ... protože se od sebe na vzájem učí a jsou vzájemně zaměnitelní a jsóu navázáni na tytéž korupční struktury )

to že jsem zvědav, jak to povedou, není fráze ...

pokud budou krást stejně jako ods ... a hodí při tom ještě něco plebsu ... fajn ...

když u toho nebudou zadlužovat stát a bohatci se jim nenechají zdanit jinde .... why not ...

zdravím ...
23. 10. 2011 | 00:06

mb napsal(a):

nebo ještě jinak tata ... vezměte na to jed, že krást budou ( podobně jako kradou ´ti druzí´) nebo myslíte že s čssd přijde banda andělů ... ??? zdrvm

/ jo ještě špidla nekrade ... protože prostě nechce/nemá to zapotřebí ... /
23. 10. 2011 | 00:23

schlimbach napsal(a):

blue jay

nepřijde vám hloupé navážet se do vlka stran jeho psanému projevu? Inteligentního člověka by jistě již dávno napadlo, že může být třeba disgrafik, což zcela jistě není důvodem k nějakému hloupému výsměchu. Možná by stačilo reagovat jen na myšlenkový obsah jeho projevu.
23. 10. 2011 | 04:22

matů napsal(a):

Nějak moc se vyrojilo modráků,byly doby ,že jsme o ně nezavadili.Dostali příkaz se zviditelnit a celou slavnou ODS.Nechejme je žít,doba jejich života se krátí.Velmi často v posledním tažení se dělají špatné a zoufalé věci.Dopručuji,nehádat se a vyčkat až skončí toto zoufalé období.
PS.Poslouchal jsem projev nečase,co myslíte,kolikkrát vzpoměl zkratku ČSSD?Pokusil jsem se počitat a došel k číslu 32 a to jsem nezačál od začátku,nečasovi,ale i ostatním musí ležet ČSSD v hlavě i v žaludku nejen jim,ale i diskutujícím na aktuálně.A to je to pravé ořechové.
23. 10. 2011 | 09:12

vlk napsal(a):

Re Captcha
Docela se rád po ránu zasměju. Ovšem někdy to nelze. Nesměji se mrzákům. Ani duševním. Nemohu se tedy smát vám.
Ohledně mého vztahu k Vaší Věci bud e stačit, když si přečtete to, co jsme napsal výše vašemu kvalitativnímu souputníkovi Mouchovi.

Daniel Mour
• respekt někoho jako vy rozhodně nestojím. Dokonce by mne urážel.

Jáchyme
Máte možnost napsat svůj článek a poslat ho Faustovi. Je to celkem snadné. Je tam docela náročné a kritické publikum Takže velmi ocení krátký a jadrný materiál. Já ten d ar nemám. Rád si hraji se slovíčky a vytvářím hříčky. Není věru problém mne překonat. Pusťte se do toho. Jsem si vědom svých limitů a rdá si přečtu fundovanýa koncentrovaný názor.
23. 10. 2011 | 09:28

Agent W4C napsal(a):

Už jen to,že ukradli (TOPkaři) slogan či Chcete-li motto svého sjezdu z pohádky O Krakonošovi svědčí o opaku toho,co v tomto mottu propagují...Sami nebyli schopni si něco vtipného vymyslit,proto pozměnili malinko slovíčka a udělali co udělali.Každý malý "Krakonošolog",starší 5 (slovy-pěti) let,by uhádl,ze které pohádky byla myšlenka ukradena.Ačkoli se tím vlastně ani netají.Jako s každým průserem,který je po krátkém čase zase rychle překryt průserem a ostudou ještě větší.Neštěstím tohoto národa je nebetyčná hloupost lidí,kteří jsou ještě ochotni volit tuto lůzu.P.S. I když se jedná samosebou o určitou nadsázku,přesto ve výsledku je vlastně Trautenberg ničemou,který se k ničemu nehodí,stejně jako členové této strany.Dělal vlastně to,co dělají dnešní jeho obdivovaelé a příznivci z TOPky-uměl jen buzerovat lidi.Možná,že se takto vidí mnoho TOPkařů.
23. 10. 2011 | 09:40

zemedelec napsal(a):

Vážení.
Je vidět,že blue jay,je placený provokatér,sepsut vlka,ne argumenty,ale urážkami.Pokud možno vyštvat ho z blogů.
Můžu také napsat,že Sobotka zapomněl na hodně věcí.Pravdu o opoziční smlouvě a vládnutí v té době,se těžko dozvíme.Zeman mlčí a musí mlčet,spíš škodí ČSSD.Sobotkovi dělají problém sestavit i hodnotná čísla,za celé vládnutí ČSSD.Jenom něco připomenu.Kolik stála likvidace ČKA,kolik IPB,kolik povodeň 2002,k tomu proplacení povodňových dluhopisů z roku 1997.
Pane Sobotka,musíte vzít na vědomí,že teď půjde do tuhého.Že si vítězství ČSSD nepřeje prezident,natož vláda,spíše se bojí co se všechno provalí.Proto budou všechno a všemi prostředky,aby jste nezvítězili.Někdy tvrdíte,že po vašem vládnutí zůstali rezervy,pak zjistíte,že jsou všude na ministerstvech dluhy.
23. 10. 2011 | 09:41

kelt napsal(a):

Držme se faktů vážení modří-ČSSD předávala vládu s dluhem ve výši necelých 30% k HDP.
Včera ve svém projevu Kalousek vyhlásil cíl stabilizovat státní dluh vůči HDP na úrovni 40%,kam za jeho a Nečasova bačování to dokázal dotahnout.
SR na rok 2012 je postaven na růstu HDP ve výši 2,5%.Již dnes každý,kdo má mozek v hlavě ví,že ten růst bude tak 0,5%,což bude znamenat propad o nějakých 20-25 mld.Kč.
Jak to soudruzi vyřeší?Budeme škrtat ostře/autentický výrok Kalouska/.
Nic jiného tito rozpočtoví "géniové"neumí vymyslet.Ideologie a zejména"ekonomická zadání"řídících kmotrů jim dalo jednoznačné mantinely.
Budeme se propadat ekonomicky i morálně.Růst budou státní dluh,nezaměstnanost a příjmy vybraných a z korupce.
23. 10. 2011 | 10:13

vlk napsal(a):

zemědělče

bingo. Tenhle ďuševní Zilvar z Chudobinc si fakt myslí, ež když přijd e s bandurskou na vlka, tak vlk s táhne ohon. A není sám. Takových je tad y daleko více.
kdepak. Nic takového. Přesně proto, že tohle je zřejmé, razím od prvního okamžiku, co sem píšu , metodu stejné odpoěvdi. Jak kdo mluví s emnou, tak já s ním. A podle jekotu, který to u všelijakých ReCaptchů vyvolává, je to naprosto správné řešení. Oni tihle okopáči kotníků a metačí bláta vůbec ,a le vůbec nemají rádi, když nazpět dostávají totéž.
Administrátor má sice problém s metodou oko za oko, zub za zub nebo - na hrubý pytel hrubá záplata. Ale já to vidím jako jedinou možnost. Kromě toho, aby se člověk s táhnul a uvolnil téhle duševní lůze prostor.
Chodím sem teď jen málo. Nikoli , že by mne nějaký Moucha mohl vytlačit, ale nemám prostě čas.
A pak a hlavně blogy Aktuálně už pro mne nejsou tím, čím bývaly. Je tu přetlak autorů. Příliš mnoho slov, témata, byť sebevážnější, jsou okamžitě pod čarou.
Zřejmě tenhle problém nemám jenom já. Postrádám zde nyní desítky výborných diskutérů a to všech směrů. Lidí, které bylo radost i poučením zároveň, číst.
Za to čím více ubývaj ti , kteří něco mají v halvě, tím víc e je zde zahuštěno Mouchami, ReCaptchami,RA a podobnými. Prostě pokřikovači a zázeči blátíčka. Nevadí mi. Ale přiznávám, nemám na ně čas.
23. 10. 2011 | 10:23

Zdeněk Brom napsal(a):

Pane Sobotko,

lidé ve světě již pochopili, že jádrem problému jsou zhůvěřile rozežrané banky (nakonec ten euroval stejně shrábnou ony, byť problémy způsobily) a chamtivost skupinky zbohatlíků, kteří ztratili poslední zábrany.

Pochopili, že sociální inženýrství, po kterém bloudí Evropou miliony přestudovaných absolventů bez perspektivy, jim lhalo. Otáčí se proti tomu systému jako takovému.

Vy sice kritizujete velmi špatnou vládu, ale sám jste součástí systému, který hnije. Po komunálních volbách v Praze nám ČSSD dala jasně najevo, co a jak.

Mnoho lidí hledá řešení. Řešení, ne kritiku nějaké bezvýznamného sjezdu.
23. 10. 2011 | 11:11

Cestovatel napsal(a):

zemedelec:

Jakých faktů. Vaše evidentně nadsazené představy o tom kolik stály povodně a záchrana bank, která nebyla nutná jsou k síchu. To je typická manipulace soc.demáků vezmem katastofy z minulosti a na ně svedeme všechny dluhy, které socdemáci nadělali. Zvláště vtipné je vaše blblá argumentace povodněmi z roku 1997, kderé za vlády soc.dem ve které byl Sobotka (2002-2006) byly už dávno splacené. To by velká koalice musela být extrémě neschopná kdyby nedokázali splatit za 5 let splatit dluh z povodní.
vlk:

Ty máš komu nadávat. Tvoje "argumenty" jsou z Paroubkova časopisu "Vaše věc" a z jiných ideologický plátků blízkých soc.dem takže nejdeo tvoje myšlenky, ale ubohé kopírování myšlenek někoho jiného, takže jsi větší ubožák než blu jay, který to má alespoň z vlastní hlavy.
23. 10. 2011 | 11:19

stále rebel napsal(a):

Pro Zdeněk Brom.
O jakém sociálním inženýrství mluvíte? Tady vládnou neoliberální představy o tom, jak má být společnost řízena, tedy trhem a například naše školství je produktem těchto představ. Kdyby dostali slovo sociální inženýři, tak by jistě řekli, že je nesmysl, aby maturitu mělo 90 % populace a více než polovina šla na VŠ. Podobně v oblasti rozložení profesí, počtu dětí a jiné, lze určit optimální hodnoty a společnost stimulovat k tomuto stavu. Trh je v tomto směru letadlo bez pilota nebo lodí bez kormidla na rozbouřeném moři, která se nechá unášet vlnami.
23. 10. 2011 | 11:58

český maloměšťák napsal(a):

blue jay napsal(a):
a jeste neco obcane,
co treba prispevky od nicku: cestovatel, matrix, kormoran, honolulu, neo atd? Ty ma cenu cist? ..."
22. 10. 2011 | 23:53
-------------
Jen ze skromnosti jste neuvedl také nicky "mandrake" či " moucha na zdi" ?
To vás šlechtí.

P.S. Já některé tyto příspěvky čtu. Tedy odpověď zní - má cenu je číst.
/dělám si totiž takový malý soukromý výzkum ...zatím je jeho pracovní název " Je možno odhaliti již pokročilé stadium duševní choroby i ve virtuálním prostoru ?".
23. 10. 2011 | 12:00

Zdeněk Brom napsal(a):

stále rebel:

Mluvím např. o iluzi, že je třeba dosáhnout tolika a tolika procent vysokoškoláků a středoškoláků. Následkem byl obrovský rozmach humanitních oborů, multimediálních atd. a výsledek - armáda neumístitelných mladých.

Píšete: "Kdyby dostali slovo sociální inženýři, tak by jistě řekli, že je nesmysl, aby maturitu mělo 90 % populace a více než polovina šla na VŠ. Podobně v oblasti rozložení profesí, počtu dětí a jiné, lze určit optimální hodnoty a společnost stimulovat k tomuto stavu." Oni ale slovo dostali a nastavili to tentokrát takto.

Naše školství není řízeno vůbec. Každý ministr to táhne jinam podle svých představ.

Mluvím o Lisabonské strategii, která byla přijata v březnu 2000 s cílem vytvořit z EU „nejdynamičtější a nejkonkurenceschopnější ekonomiku světa založenou na znalostech, schopnou udržitelného hospodářského růstu, vytváření více kvalitních pracovních příležitostí a zachovávající sociální soudržnost.“
Celá strategie nebyla nic jiného než umělý konstrukt. Výsledek je znám.

Trh je pouze pověra a diskusní figura.
23. 10. 2011 | 12:16

český maloměšťák napsal(a):

stále rebel
Pan Brom rád používá nálepky a obecné pojmy. /ovšem když tak učiní někdo jiný...zadá mu okamžitě vypracovat studii o tom, aby svou nálepku doložil/.

Ubývá pracovních míst. A pan Brom neví, která pracovní místa budou v nabídce za 5 let, za 10 let.
Ubývá pracovních míst v důsledku kapitalismu. Zisk mj. implikuje efektivitu, ta racionalizaci a ta nižší poptávku po lidské pracovní síle. To se děje v kapitalismu, tak jak jej známe z průmyslových zemí.
V zemích rozvíjejících se /ale i v Číně...vyřazena z developing countries tuším až letos/ pak nízké náklady na pracovní sílu /mj. i v důsledku porušování mezinárodně platných norem z oblasti pracovního či environmentálního práva/ a dynamika populačního přírůstku - každým rokem přibývá něco kolem 400 mil. lidí v produktivním věku/nakolik je ovlivněna tato fertilita dědictvím náboženství - v tom kterém státě např. křesťanstvím - bylo by zajímavé nad tím podiskutovat..../ plus import technologií, know how a kapitálu /obrovský nárust - mezi r. 1980 vzrostl objem přímých investic z 500 mil. USD na 10 bilionů USD v r. 2005...to je ta GLOBALIZACE/....výsledná rovnice plus její souvislosti a konsekvence pro jednotlivé typy zemí znamená to, z čehož pan Zdeněk Brom viní "sociální inženýrství".

Je jednoduché soudit ideologicky. A je to populární. Ujímá se to v hlavách.
Stejně jako taková tvrzení, že "jsme proti multikulturalismu". Například.
Osvobozuje to.
Někdy si říkám - musí být nutně nositel takových polopravd /horší jak lež/...musí být nutně nábožensky založen ? Víte - jako, že je vyznavačem kreacionismu. Když tak nádherně umí napodobit toho Inteligentního Designéra....
:)))
23. 10. 2011 | 12:25

stále rebel napsal(a):

Pro Zdeněk Brom.
Na Lisabonské strategii není nic špatného, jsou to jen obecné teze a hesla, která jsou správným směrem, ale reálnou podobu tomu musejí dát jednotlivé státy. Některé státy to dělají dobře, některé špatně.

U nás neexistuje žádná smysluplná koncepce směřování společnosti a tak nemůže existovat ani koncepce pro školství. Pro ty, co se dostali k moci, je jejich hlavním cílem si tu moc řádně užít a zaopatřit se.

Mezi neoliberálními hesly najdete i to, že nejlépe řízený stát je ten, kdy se stát omezí jen na armádu, soudy a policii, a ostatnímu nechá volný průběh.
No a tak vstříc bankrotu.
23. 10. 2011 | 12:34

stále rebel napsal(a):

Pro Zdeněk Brom.
Oprava:
která jdou správným směrem,
23. 10. 2011 | 12:36

Skogen napsal(a):

Nelze mlčet. Evidentně si zde pár specifických jedinců, které lze podle názorů i projevů dost snadno zařadit, nepřeje nezávislé informace, rozkrývání souvislostí a úsilí o vystižení objektivní reality. Proto útočí na vlka a slétávají se na něho při každé sebemenší příležitosti jako mouchy na lep. Zřejmě aby byl vypuzen a neřekl příliš mnoho.

Zvlášť odpornou kategorií jsou ti, kterým je očividně zcela lhostejný obsah a útočí (latentně agresivně) na formu. Ovšem vyprázdněnost, manipulativnost a implicitní zaobalenou naparfémovanou sprostotu nevyváží ani Jarkovský se Špačkem dohromady.

Raději budu dostávat vynadáno od vlka než bych byl nedejbože chválen takovými povrchními estéty.
23. 10. 2011 | 12:38

prak napsal(a):

Skogen- plný souhlas.
23. 10. 2011 | 12:41

zemedelec napsal(a):

Pane vlk.10:23
Děkuji za Váš příspěvek.
Respektuji Vaše rozhodnutí,ale vítám,když to tady občas vyvětráte.
23. 10. 2011 | 12:49

Zdeněk Brom napsal(a):

stále rebel:

Na Lisabonskou strategii máme jiný názor. To se stává.

Koncepce školství u nás existuje. Byla odvozena od evropských dokumentů, včetně Lisabonské strategie. Z počátečního nadšení se vyklubalo druhotné zachmuření a částečně zděšení. Díl viny nese hurá způsob realizace tzv. refromy a díl umělá konstrukce a vznik u zeleného stolu.

Evropa začíná mít velké problémy, které plynou z iluzí, ve kterých mladí lidé vyrůstali a studovali, a následně se střetly s realitou všedního dne. Buď nemají práci vůbec nebo musí makat za nedůstojných podmínek atd.

Neoliberální hesla jsou stejně k ničemu jako hesla konzervativní nebo socialistická.
23. 10. 2011 | 12:49

stále rebel napsal(a):

Pro Zdeněk Brom.
Nemá se cenu přít, vidíme to jinak, ale přece jen něco.

Cituji:
„Neoliberální hesla jsou stejně k ničemu jako hesla konzervativní nebo socialistická.“

Samozřejmě tomu tak není. Některá jsou dobrá bez ohledu na to, od koho pocházejí, některá jsou k ničemu a některá páchají hodně škod. Nelze z problémů vinit ani Lisabonskou strategii ani hesla obecně.
23. 10. 2011 | 13:02

zemedelec napsal(a):

Pane Cestovateli.
Osobně jsem měl povodňové dluhopisy z roku 1997,ze splatností 5let.Výnos byl dobrý,ale i daň k tomu.Nedělám si poznámky,taky jsem zapomněl na nějaké arbitráže.Proto čekám,že to někdo popíše důkladně,abychom nemuseli to svádět jeden na druhého.
23. 10. 2011 | 13:03

Zdeněk Brom napsal(a):

stále rebel:

Hesla jsou jen hesla. Umělá výplň prostoru, kde by mělo být myšlení, čin a odpovědnost.
23. 10. 2011 | 13:07

Maximus napsal(a):

Pane Sobotko, celkem dobře a pravdivě napsaný blog. ČSSD má také nějaké ty "šrámy" na svědomí jako třeba fotovoltaický tunel nebo celou Urbanovu šarádu kolem ČEZu a vstupem na energetickou burzu, ale na tuhle modročernou partu co se týká lumpáren proti svým občanům nemá ani náhodou. Možná, že bysme Vám i měli být všichni vděčni, za záporná salda HDP i v době hospodářské konjuktury za vládnutí ČSSD, protože to pomohlo zabránit vstupu do eurozóny. Nedávno jsem však zažil šok, když Váš ekonomický expert Mládek nadával Nečasovi, že dělá průtahy s přijetím eura a najednou chce referendum občanů, které vždy když s tím přišla ČSSD tak ODS blokla. Myslím si, že někdy, občas mají i modří lapkové pravdu, euro je nemocné a má dnes před sebou celou řadu problémů,
které mohou s eurozónou velmi zatřást, toho bysme se jako malá země s malou ekonomikou neměli zůčastňovat. Proto, myslím, že se Váš Mládek zřejmě někde v sauně přehřál nebo ztratil kontakt s realitou. Už jsem si ho všiml nedávno v TV kde se vyjadřoval ve vztahu k dluhům a některým zavedeným "vymoženostem", zdejší pravice poněkud divně, spíše hodně divně. Pane Sobotko, najděte si jiné experty, dokud je čas a nejste u moci. Chytrý a úspěšný šéf se vždycky obklopuje odborníky, kteří jsou v dané oblasti lepší než jeho veličenstvo a zároveň jim musí umět naslouchat! Rovněž by to měli být lidé, co už něco v životě dokázali a je za nimi nějaká vykonaná práce, ovšem nemyslím tu politickou, to nemá se skutečnou prací nic společného. Ještě máte čas, ale v případě volební výhry, takové kdy budete schopni sestavit funkční vládu, pak začnou do Vaší strany lézt celá hejna švábů a parazitů a Vaší stranu infitrují, kdo je vždycky u moci, tak tam tahle verbeš naleze a škodí zevnitř, viz třeba takoví Šloufové, Tvrdíkové, Krausové a podobné netáhla. Tohle však nebyla záležitost ODS, to byla sešlost parazitů a mafiánů a pragmatických tunelářů už od počátku, jen občanům to dlouho nedocházelo. Mají v tom prsty i zkorumpovaná média, která pomohla vytvořit potřebnou informační mlhu, naše média jsou schopné za mrzský peníz uvítat i Číňany když bude potřeba! Však také si na ně ještě z doby vlády komunistů pamatujeme, je to skoro stejné. Oni mají však velkou smůlu, lidé totiž umírají pomaleji než se vyvíjí či spíše řítí společenský vývoj a tak se jim jen tak nedají lehce nakrmit uči!
Pěkný den!
23. 10. 2011 | 13:40

modrý edvard napsal(a):

Opoziční politik, nesouhlasí s vládou. Asi má pravdu. Jenže nemá vlastní plán. ČSSD od voleb nepřišla s programem, jak by to dělali oni. Takhle to vypadá, že ČSSD hodlá v opozici setrvat. (Nezkoušejte na mě vytáhnout, že si to mám najít na internetu. Ne. P. Sobotka zase jednou promarnil příležitost nám to vysvětlit.)
23. 10. 2011 | 14:56

Váš obdivovatel napsal(a):

vlk

Pane, Vás je na internetu škoda. Když čtu Vaše komentáře, pokaždé si říkám, že jste měl už dávno jít do politiky. Jak Vy všechno víte mnohem lépe než ostatní...Kam se na Vás politici minulí, současní i budoucí hrabou. Jakmile se rozhodnete kandidovat, dejte nám vědět. Jen na těchto stránkách budete mít nekonečné zástupy voličů....
23. 10. 2011 | 18:41

jan k napsal(a):

Váš obdivovatel:
Už tam je sprosťák Rath, to snad stačí.
23. 10. 2011 | 21:46

Yossarian napsal(a):

BlueJay: možná by všeobecně prospělo do Vlka nerýpat. Vlk prezentuje svůj názor, vy si prezentujte svůj (pokud nějaký mimo osobních urážek bloggerů a diskutujících vůbec máte a umíte-li jej bez nich prezentovat) a vůbec se starejte o své problémy. viz text níže, který je plný osobních invektiv. Takhle se totiž chovají jen bolševici, a ti přece v Kanadě nejsou. Nebo ano?

Viz první příspěvek a rovnou jasná navážka na Vlka (citace):
vlku?
vy vlastnite Fausta? Ja se jen ptam, protoze sem chodite teto webove srance casto delat reklamu. Zacinate byt skoro jako ta reklama na Viagru ci ten spam na boty.
23. 10. 2011 | 22:35

Yossarian napsal(a):

Maximus: problém (ne)vstupu do eurozóny jen trošku obousečný. Nevstoupíme-li v dohledné době, může se taky stát, že nevstoupíme nikdy. EU je totiž po prvotní fázi expanze ve stadiu konsolidace a dle mého mínění se teď bude zbavovat "nepřizpůsobivých" a nekonstruktivních. Z hlediska krátkodobého je česká koruna přínos, ale z dlouhodobého to bude velká zátěž. A utěšovat se tím, že dneska díky tomu, že nejsme zaintegrovaní, tak nemusíme "platit Řecko" je podobné nadšení anglického lorda, ztroskotavšího na tropickém ostrůvku, z toho, že se vyhne zimním londýnským mlhám. Stali se z nás diváci a Nečas (navzdory jeho proklamacím) na jednáních o euru bude často vykazován za dveře a na celkovém řešení se moc podílet nebude, maximálně hlasem poradním. Bohužel, CZK je v převážné míře "navěšena" právě na EUR, není to rozhodně měna světová, a tedy do určité míry samostatná.
23. 10. 2011 | 22:47

stejskal napsal(a):

Dobrý den,

smazal jsem dva hrubě urážlivé a nadávky obsahující texty, neboť ty jsou v rozporu se záměrem našich stránek, tedy poskytovat prostor pro věcnou a korektní debatu.

Děkuji za pochopení.

Libor Stejskal, editor blogů
24. 10. 2011 | 00:19

reCAPTCHA napsal(a):

Velmi dobrá práce pana editora zachránila reputaci záměru těchto stránek. Přesto se nic nemění na faktu, že vlk má chování Ladovic Pašíka.

Jde o definici konstatní úchylky, děkuji za pochopení.

Recaptcha pro blogy.
24. 10. 2011 | 03:02

reCAPTCHA napsal(a):

Velmi dobrá práce pana editora zachránila reputaci záměru těchto stránek. Přesto se nic nemění na faktu, že vlk má chování Ladovic Pašíka. Jde o definici konstantní úchylky.

Děkuji za pochopení - opakování je matkou moudrosti.

Recaptcha pro blogy.
24. 10. 2011 | 03:05

Nepořádek napsal(a):

Souhlas. :-)
A co řekli ostatní delegáti?
Topol., nechte půtek uvnitř, nečas mi kryl 8 let záda!?
Pospíšil., i d e a reforem vznikla na MS!?, které všechny idee, které se proměnily v tunel kauzy, tam vznikly za 22 let!? To mají práce!
"ve volbách se též zaměříme na plýtvání oranž. hejtmanů penězy!"(Posp.)
Drábek., není možné, aby děti jen kvůli soc. důvodům, končily v dětsk. domovech. Posílíme náhradní rodiny! ( a policii, 700 mil uvolnil Nečas?)
Na 1 straně b e r o u, na druhé plýtvají?
Drobil. obsadíme Rady a další (nejlépe všechno a d alší zbytečné trafiky za 22 let?
Dnes, čro. MD, za A. Řebíčka utratilo zb. 199 mil., na právní externí služby!?
K čemu jsou všechna 2x přelidněná ministerstva, když zakázky zadávají mimo, i za stamil., i na dl. léta dopředu!?
př. Za p. Rychetského, mělo MS 150 lisí, a vše si dělali sami, nyní 300 a zakázky zadávají (li) Němcům aj. (mají z p r a c o v a t v rámci ministerstva!?)
A nové a nové trafiky je též skrytá korupce, píše ibis!
24. 10. 2011 | 07:26

Matrix napsal(a):

mb
Omyl, musejí se podívat dovnitř oranžových populistů. Nápověda - kdo je stínový min. financí? Tato jeho nevyslyšená varování totiž odstartovala to příšerné zadlužování pozdějších vlád.
24. 10. 2011 | 08:18

Maximus napsal(a):

Yossarian
Teprve nyní jsem si přečetl Váš názor na €. Bohužel, myslím, že máte špatné závěry pro nastavenou rovnici, která se zove "euro". Měna euro /€/ totiž, aby řádně fungovala, musí být posazena na dvou základních podmínkách, atributech, které musí být splněny, jinak po delší době dojde stejně jako u každé špatně ošetřené měny k její destabilizaci. To se projevuje a zvýrazní vždy v době hospodářských anomálií, jako tomu je nyní, díky nezodpovědnému hospodaření politiků celé řady zemí eurozóny a nejvíce u Řecka, kde dluh přesáhl reálné možnosti jeho splacení. Ty dvě podmínky ve společenství zemí s rozdílnou úrovní ekonomiky jsou:
1.měnové (vcelku splněno) a 2.fiskální (nesplněno
ani náhodou).
Takže pokud by společenství 17-ti zemí chtělo efektivně fungovat, aniž by nedocházelo k žití jedněch na úkor druhých acelé řadě animozit, vše musí být řízeno z jednoho centra jako je tomu v každém jiném podobném společenství nebo velké zemi sestávající z více celků. Nyní je zde stav, použiji analogii, jako kdyby u nás v ČR, si každý kraj hospodařil jakýmsi chozrasčotem, do centra by přeposílal cca 2-4% svého HDP, které by složitě přes Prahu (Brusel) dostával zpátky a na svém území by si místní politici dělali co chtěli s rozpočty(nekázeň při půjčkách, různé daně, různé sociální vnitřní transfery, různé platy za stejnou práci, různé vč. i doby odchodu do důchodu atd., atd.)!
Takže si položte otázku, jde tohle všechno nastavit bez toho,aniž by se jednotlivé země eurozóny netransformovaly na známou federaci s jedním ministerstvem financí a vším co s tím souvisí? Odpověď zní, nikoliv! Právně by to šlo, ale politicky je to naprosto neprůchodně. Pokud udělají jakýsi mezikrok tj. země eurozóny budou svázány smlouvou o způsobu hospodaření zejména se stejnými fiskálními parametry v jednotlivých zemích, tak stejně je to vše na vodě. Bez jednoho řídícího cebtra s patřičnými pravomocemi to nemůže dlouho fungovat, snad jen do příští krize. Takže to, že nejsme členem eurozóny s € nás zatím hodně dlouho nemusí trápit. Ta doba kdy vznikne skutečná měna na reálných základech, tak jak to má být, přijde tak za dvě generace, když budu hodně optimistický! Osobně bych si € také přál, ale jen když to bude na správných základech, tak jak to má a musí být!
Pěkný den!
24. 10. 2011 | 08:55

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Aktuálně.cz Blog · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartošová Ela · Bavlšíková Adéla · Bečková Kateřina · Bednář Vojtěch · Bělobrádek Pavel · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Blažek Kamil · Bobek Miroslav · Boehmová Tereza · Brenna Yngvar · Bureš Radim · Bůžek Lukáš · Byčkov Semjon C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Davis Magdalena · Dienstbier Jiří · Dlabajová Martina · Dolejš Jiří · Dostál Ondřej · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořák Jan · Dvořák Petr · Dvořáková Vladimíra F Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Fendrych Martin · Fiala Petr · Fibigerová Markéta · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gargulák Karel · Geislerová Ester · Girsa Václav · Glanc Tomáš · Gregorová Markéta · Groman Martin H Hála Martin · Halík Tomáš · Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hapala Jiří · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holmerová Iva · Honzák Radkin · Horáková Adéla · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hradilková Jana · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hülle Tomáš · Hušek Radek · Hvížďala Karel CH Charanzová Dita · Chlup Radek · Chromý Heřman · Chýla Jiří · Chytil Ondřej J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jelínková Michaela Mlíčková · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karlický Josef · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Pavel · Klíma Vít · Klimeš David · Kňapová Kateřina · Kohoutová Růžena · Kolaja Marcel · Kolářová Marie · Kolínská Petra · Kolovratník Martin · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Koutská Petra Schwarz · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kučerová Karolína · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kupka Martin · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Maláčová Jana · Málková Ivana · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Mittner Jiří · Mrkvička Jan · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Návrat Petr · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Nouzová Pavlína · Nováčková Jana · Novák Aleš · Novotný Martin · Novotný Vít O Obluk Karel · Oláh Michal · Ouhel Tomáš · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Pavel Petr · Pavelka Zdenko · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Peksa Mikuláš · Pelda Zdeněk · Petrák Milán · Petříček Tomáš · Pfeffer Vladimír · Pfeiler Tomáš · Pilip Ivan · Pitek Daniel · Pixová Michaela · Plaček Jan · Podzimek Jan · Pohled zblízka · Polách Kamil · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rakušan Vít · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Reiner Martin · Richterová Olga · Robejšek Petr · Rydzyk Pavel · Rychlík Jan Ř Řebíková Barbora · Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schneider Ondřej · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobíšek Pavel · Sokačová Linda · Soukal Josef · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Strmiska Jan · Stulík David · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Sýkora Filip · Syrovátka Jonáš Š Šebek Tomáš · Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špalková Veronika Krátká · Špinka Filip · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Táborský Adam · Telička Pavel · Titěrová Kristýna · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomek Prokop · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Tůma Petr · Turek Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Václav Petr · Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Vavruška Dalibor · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Vhrsti · Vích Tomáš · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojtěch Adam · Vojtková Michaela Trtíková · Výborný Marek · Vyskočil František W Walek Czeslaw · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zima Tomáš · Zlatuška Jiří Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy