Nečasova sulikída

26. 10. 2011 | 08:26
Přečteno 3526 krát
Je jako ptačí, ale horší. Šíří se rychleji. Uplynulo pouhých pár dní od okamžiku, kdy slovenskou vládu skolila akutní sulikída, nemoc neviditelných, kteří na sebe upozorňují tím, že se rozeběhnou hlavou proti zdi. Po předsedovi Slovenské národní rady Richardu Sulíkovi, který tomuto onemocnění poskytl své jméno, když povalil vlastní vládu prázdným hlasováním proti eurovalu, hrozí nepěkný pohled na potlučeného nešťastníka i ve Strakově akademii.

Premiér Petr Nečas si o víkendu přestal lámat hlavu s tím, jestli euro padne nebo nepadne, a soustředil se na to, abychom je za nějakých pět, šest let, kdy už si možná na Nečase nikdo nevzpomene, dokázali odmítnout. Smete ve jménu národoveckého proudu v ODS příští euro, které už třeba nebude, v daleké budoucnosti, i kdyby měl kvůli tomu padnout už teď.
Euro kdesi za obzorem je jediný účel, pro který je Nečas ochoten tolerovat referendum. Všichni občané by nyní měli zaostřit zrak do dáli a oprostit se od lapálií jako jsou každodenní příděly stále větších korupčních skandálů, souboj klesajících příjmů a rostoucích životních nákladů, zrušení bezplatné zdravotní péče, zavedení školného, tupé i ostré škrty v rozpočtech, aby zbylo na další a další příděly stamilionů pijavicím soustředěným kolem IZIP, privatizace penzí, sociálních karet a jiným neméně potřebným…

Měli bychom se v duchu přenést do roku 2016 a dál, kdy by přicházelo v úvahu nějaké finále příprav, jejichž větší část jsme stejně povinni podniknout v rámci Paktu stability a růstu. Mozky prokrví mediální masáž postavená na principech národní hrdosti:
Komu se zdá, že se do toho žertování trochu nutím, má pravdu, ale je jen projevem zdvořilosti k premiérovi Nečasovi, že odpovídám na jednu legrácku legráckou druhou a neberu jeho nápad s referendem o přijetí eura jako prioritu číslo jedna zítřejšího dne.
Spíše než české euro někdy v budoucnosti bychom v tuto chvíli měli přijímat eura unijní, z evropských strukturálních fondů. To však vládě nejde, evropské financování se zadrhlo. Nečasův kabinet nemá důvěru EU, že peníze použije na vyrovnání rozdílů vůči nejvyspělejším evropským regionům, nikoliv na zvyšování rozdílů mezi několika českými rodinami a zbytkem společnosti. Zatím to tedy vypadá tak, že když to Praha v čerpání nezvládá, má se polepšit Brusel. Nebo na něj poštveme české obyvatelstvo.

Pravda je, že eurozóna teď má jiné starosti, než zvažovat reálnost české připravenosti na vstup ve střednědobém horizontu. Teď bychom si měli spíš ujasnit, zda naše exportní trhy nejsou na eurozóně příliš závislé. Praktická česká zahraniční politika přitom tuto závislost jen zvyšuje, protože rušíme ambasády v Latinské Americe, Africe a na dalších místech, místo abychom rozšiřovali záběr ekonomické diplomacie.
Paličská rétorika vůči euru nic nezmění na stávajícím vysokém měnovém riziku koruny vůči euru. Bylo by dobré, kdyby se Nečas vžil do kůže exportních podniků, které musí každoročně řešit stále stejný problém – jakou hodnotu koruny mají v příštím roce dosadit do svých cenových kalkulací.
Na stabilitě a fungování eurozóny závisí náš hospodářský růst, naše pracovní místa a tedy i rozpočtové příjmy a výsledek boje s deficitem. Český premiér promarnil možnost udělat jednou něco pozitivního pro Evropskou unii, a to zadarmo. Mohl udělat prohlášení, podporující eurozónu v těžké chvíli, případně EU jako celek. Stačilo prohlášení, že Česká republika vstoupí do eurozóny hned, jak to bude možné a bude na vstup připravena.
Tak se zachovalo Polsko prostřednictvím svého předsedy vlády Donalda Tuska. Poláci totiž vědí, že v EU se hraje hra na Černého Petra, který půjde z kola užší integrace ven, a že cílem hry není být Černým Petrem. Petr Nečas, pan president a většina ODS to nepochopili. Hrdě se hlásí k myšlence být Černým Petrem, s ideálním cílem pokud možno vůbec nebýt v EU. Předběhli tak konečně i britské konzervativce, kteří nedávno ODS zřejmě zradili už podruhé, když odmítli referendum o vystoupení Velké Británie z EU (první zrada spočívala v intenzivním boji vlády Davida Camerona proti globálnímu oteplování).

V národním zájmu České republiky je jednoznačně co největší vliv naší země v rámci EU. Nikde jinde než v Evropě ho totiž ve skutečnosti efektivně a seriózně uplatnit nemůžeme. Pokud zcela dobrovolně opustíme jádro evropské integrace (Nečasovy praktické kroky k tomu vedou už dnes, aniž by o tom proběhla jakákoliv vnitrostátní diskuse), připravujeme se tím o vliv na geopolitický prostor, ke kterému kulturně, ekonomicky, politicky i historicky jednoznačně patříme a odkud nás vytrhla jen dočasně železná opona a komunistický režim.
Politicky žonglovat s referendem ke vzdálenému euru (zcela účelově, v naději že snad přijetí eura zabrání), to je od Nečase skutečně vrchol pokrytectví. Dvacet let ODS okázale brání všem pokusům o zavedení obecného referenda, přestože s ním souhlasila v ústavě z roku 1992. A ponechám teď stranou fakt, že v jediném – speciálním, podle zvláštního zákona – referendu jsme vstup do eurozóny už schválili, spolu se vstupem do EU. Nečas referendum ve skutečnosti používá jen jako zástěrku k tomu, aby nemusel rovnou a nahlas říci, že ODS je proti přijetí eura a to i kdykoliv v budoucnu. Na to buď nemá premiér dostatek odvahy nebo možná i někde v hloubi duše tuší, jakou je odmítnutí eura „navždy“ ekonomickou a politickou hloupostí, ale bojí se to říci „své“ ODS.

ČSSD dnes znovu v Poslanecké sněmovně předložila do legislativního procesu návrh ústavního zákona o obecném referendu. Na postoji k přijetí tohoto zákona se ukáže, kdo to s možností občanů hlasovat v referendu o důležitých otázkách celostátního významu myslí vážně, a kdo naopak referendum vytahuje jen jako účelovou politickou kartu, když se mu to stranicky či vnitrostranicky hodí.

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Petr z Tábora napsal(a):

Chápu, že Vás musí iritovat pan Sulík lpící na politickém programu své strany, to se u českých parlamentních stran nenosí. Byť souhlasím, že Slovensko musí akceptovat své členství v eurozóně s klady i zápory - což také udělalo.
Jinak Váš příspěvek je příkladem nudného politikaření.U referenda je ďábel skrytý v detailech obdobně jako u veřejné volby prezidenta, kterou zřejmě shodíte, protože se bojíte, že nemáte kandidáta, který by obstál v celonárodní volbě.
26. 10. 2011 | 08:42

deep throat napsal(a):

Česká koruna nikdy nebyla, není a taky nikdy nebude švýcarským frankem, tedy pevným přístavem v době finanční nejistoty. Zatím je naprosto nezajímavá i pro žraločí spekulanty. Až se zajímavou stane, pohrají si s jejím kursem vůči dolaru nebo euru podle momentální potřeby. Pak si budeme moci s našimi umělecky neobyčejně povedenými bankovkami třeba tapetovat stěny. Umělecké obrazy přeci na stěny patří.
26. 10. 2011 | 08:43

ali napsal(a):

Sobotko, vy jste tak politicky korektní, že už si neuděláte ani zajíce na smetaně..
Za 5-6 let si možná nevzpomene nikdo ani na vás a na celou tuhle povedenou vládu..a pokud ano, tak jedině ve zlém..
26. 10. 2011 | 08:57

RA napsal(a):

takže ČSSD je unás pro zavedení Eura a placení dluhů rozhazovačných evropských států našimi lidmi. To je dobrá informace. Slováky jejich "pravicová" vláda zadlužila jednorázově 7mi miliardami Euro , takže asi 175ti miliardami českých korun /asi 200 miliardami slovenských /. Dle Sobotky je to správný přístup, dá do toho "výhodného obchodu" Sobotka snad i své soukromé finance ? Nikoliv, ale z cizího /tedy našeho/ krev neteče, že Dluhoslave.
26. 10. 2011 | 08:59

S.Š. napsal(a):

Výborně, pane Sobotko. A po kongresu ODS (viz nejen Nečas, ale také nový Vlastenec Vondra) a sněmu TOP09 (viz Kalouskův projev) je stále více zřejmé, že česká politika se začne dělit především na ty, kteří chtějí zůstat v evropském integračním jádru, a na ty, kteří si přejí zůstat mimo něj. ODS nastoupila cestu k tomu druhému. K jaké se tím přihlásila politice, není třeba zdůrazňovat. TOP09 zatím docela zřetelně směřuje k užší spolupráci se sociální demokracií. Teď tedy ještě ty volby, pane Sobotko. Dřív, než napáchají těžko napravitelné nebo dokonce nenapravitelné škody, čímž zrovna nemám na mysli zdravotní, důchodové a jiné místní reformy. Začíná být čas.
26. 10. 2011 | 09:15

Cech napsal(a):

Myslím si,že po té Praze to nebude problém.
Proč?

Protože celá ODS po referendu volá ústy pana Nečase.

Pokud bychom snad měli přijmout euro, pak jedině pod podmínkou referenda.
Jednoznačně se postavil za zákon o obecném referendu svými slovy.

Švédsko se také zavázalo k přijetí eura a všichni vědí, že to bude referendem.

Proto z těchto poznatků které jednoznačně zazněly na sjezdu si myslím,že máte zbytečnou obavu o osud ústavního zákona o obecném referendu.
Prostě za něho zdvihnou ruce všichni z ODS a pakliže i ČSSD tak je to potom v suchu.
26. 10. 2011 | 09:30

RA napsal(a):

S.Š.......zůstat ve společném integračním jádru ve společnosti Řecka, Španělska a Portugalska bude pro nás ctí. Je to první případ, kdy hostitel miluje svého parazita.
26. 10. 2011 | 09:32

Dash napsal(a):

RA
No, co se mne týká tak raději Řecko, Španělsko a Portugalsko a s nimi take Německo, Francie, Rakousko atd. nez Ukrajina, Albanie, Turecko, Bělorusko....

No a že by ČR bylo hostiteli EU, hm, no nevím....
26. 10. 2011 | 09:57

zdenekb napsal(a):

RA:

Samozřejmě. Zaostalé Španělsko a Protugalsko se přímo tetelí, až bude moct žít na úkor vyspělých a pracovitých Čechů... Ale jak napsal Dash, asi vidíte zářnou budoucnost naší země spíš východním směrem...
26. 10. 2011 | 10:22

Maximus napsal(a):

Jen jsem ten článek přelítl, ale řekl bych, že pan Sobotka
má jisté problémy s nadhledem nad celou současnou politickou a hospodářskou situací (vč. té bankovní) v současném světě a zejména v EU se svou eurozónou.
Předně by něměl ani náznakem kritizovat slovenského Sulíka, který se projevil jako jeden z mála politiků, který říká to co si myslí a co cítí. Euro /€/ je při současném ohromném zadlužení států 17-náctky eurozóny v čele s Řeckem na pokraji krize, jejíž možné kontury jenom můžeme tušit a samozřejmě by to mělo a bude mít přímý vliv i na ČR. Sulík nastavil zrcadlo záp.politikům, kteří řeší krizi špatně a nesystémově. Za příští krizi mohou jednoznačně politici a nenažrané zbytnělé banky! Ač Nečase i s jeho ODS nemusím, tak tady má výjimečně pravdu! € v jeho současné podobě bez potřebné společné ukázněné fiskální politiky všech zůčastněných, prostě nebrat! Kdo říká opak je buď hloupý nebo zlý člověk, který chce tuto zem ještě více poškodit než je.
Obecné referendum pro závažné otázky ano! Tady by měla ČSSD využít zájmu ODS v této věci a trochu to využít. Vždyť vzpoměňte si na celou řadu případů, kdy naši zákonodárci přijali přímo právnické paskvily a proto nejde o nich ani náhodou říci, že jsou osvícení a zodpovědní "nastavovatelé mantinelů" pro řádné fungování společnosti. Nejsou chytřejší než veřejnost, to si jen o sobě myslí. Otázka zní, kdopak se nám tady bojí toho, že by veřejnost mohla nahlas, jasně a demokraticky říci co si myslí o spoustě věcí a dění v této zemi?
Pěkný den!
26. 10. 2011 | 10:38

Terry napsal(a):

Podle TV reportáže vyčleňuje EU ročně 150 mil. € na "potravinovou pomoc pro chudé". V Belgii je tato hranice "chudoby" (a nároku na bezplatnou potravinovou pomoc) stanovena na 863 € (což v přepočtu odpovídá cca 21 575 Kč).

V ČR je (statistická, čili zahrnující milionové platy manažerů a statisícové odměny vládních úředníků) průměrná mzda cca 24 tis. Kč. Ovšem na tuto částku nedosáhne cca 75 % občanů.

Dá se konstatovat, že podle kritérií EU VĚTŠINA (!!!) našich (a slovenských) občanů ŽIJE POD HRANICÍ (evropské) CHUDOBY.

A má tak nárok (!!) na bezplatnou potravinovou pomoc pro chudé z EU!! (Kdepak je???!!!)

Obdivuji pana Sulíka a SAS, že setrvali na zásadních stanoviscích programu své strany, i když se dostali do parlamentu a do vlády (a koaliční partneři je s těmito známými stanovisky do vlády vzali).

To je v českých poměrech nemyslitelné!

Maně se mně vybavují teatrální výstřely z děla pana Radka Johna v předvolební kampani VV, zdůrazňující tak jedno ze zásadních (!) předvolebních hesel VV:

"S politickými dinosaury nikdy do vlády nepůjdeme!!"

Přičemž za "prototyp" škodícího "politického dinosaura" byl opakovaně jmenován Miroslav Kalousek.
A ejhle - po volbách si John a Kalousek s úsměvem třesou rukama při rozdělování vládních křesel...

Ty sliby jsou přece PŘEDVOLEBNÍ ! A tedy platí jen PŘED VOLBAMI (to jste ještě nepochopili, vy blbečci-voliči?!!)

Nedívím se panu Sulíkovi a SAS, že jim bylo "proti srsti" zapomenout na svá prohlášení a hlasovat pro to, aby (i) slovenský důchodce s důchodem 300 € (!! a nepobírající potravinovou pomoc EU pro chudé!!) "přispíval" na záchranu těch (výrazně bohatších) států EU, které více než 10 let klidně PORUŠOVALY závazné (!! odsouhlasené v roce 1997 !!) dokumenty "Konvergenční kritéria" a "Pakt stability a růstu Evropské unie" (a kromě pár severských států a nově přijatých to porušovaly VŠECHNY státy včetně Německa, Francie!!), a které pod tlakem svých bank "zachraňují" Řecko (a nalévají do něj další miliardy €), to Řecko, které FALŠOVALO (!!!!) své ekonomické ukazatele při přijímání do eurozóny a během celého svého "působení", dokonce FALŠOVALO své ekonomické ukazatele i při vyjednávání o pomoci EU !!!

PODVODNÍKOVI SE MUSÍ POMOCI!!

I když se ví, že ty peníze Řecko nikdy (!!) nesplatí!!!
I když se ví, že i když se Řecku "odpustí" 60 % dluhů, stejně to stačit nebude!!!

TOTO jsou asi ta "nová pravidla" Evropské unie!!!

O tom se dnes v Bruselu hlasuje...

A "za rohem" už stojí další adepti (řízeného?) bankrotu (či další "černé díry" pomoci):
Itálie, Španělsko, Portugalsko, Belgie...
(viz
Seznam států Evropy podle státního dluhu v procentech z HDP - http://cs.wikipedia.org/wiki/Seznam_st%C3%A1t%C5%AF_Evropy_podle_st%C3%A1tn%C3%ADho_dluhu_v_procentech_z_HDP
a
http://aktualne.centrum.cz/ekonomika/grafika/2011/10/26/dluhy-recka-spanelska-portugalska-irska/)

Werich: "A jede se dál močálem černým kolem bílých skal."
26. 10. 2011 | 10:45

Petr napsal(a):

Pane předsedo,
ale Váš přítel a expředseda, co jste mu stále v době jeho absolutistické vlády jen přitakával, křišťálový Standa, nevsadil na euro ale na americký dolar.
Řeknete proč?
Budu hádat. Neřeknete! Přece nebudete kritizovat svého nejlepšího přítele a svůj vzor.
26. 10. 2011 | 10:49

same nitylty napsal(a):

Autor napsal: Paličská rétorika vůči euru

Heh, kam na to ten holohlavej socanský skinhead chodí :-) O paličích jsem nečetl už dlouho. Možná se Bohoušek Sobotkovic inspiroval v nějakém dobovém tisku z padesátých let.
26. 10. 2011 | 11:45

gui napsal(a):

Euro si bude bude hůře,my ještě blběji-když ho nepřijmeme
26. 10. 2011 | 11:49

Mard napsal(a):

Petr z Tábora napsal: U referenda je ďábel skrytý v detailech obdobně jako u veřejné volby prezidenta, kterou zřejmě shodíte, protože se bojíte, že nemáte kandidáta, který by obstál v celonárodní volbě.

Přesně tak. Toje důvod, proč Soboušek propaguje referendum k církevním restitucím, protože doufá, že to "lid" shodí. Ale ani náhodou nechce referendum k Euru, protože tuší, že "lid" to také shodí a to by se mu nehodilo do krámu. Prostě jeden jako druhý, všechno to jsou prodejní polykači hadů, co lžou jak se jim to hodí. A stejně se najde spousta dalších naivků, kteří uvěří nějaké nové Straně Zelených, nebo Věcem Věřejným, že mají zázračný recept na slušnost a poctivost. Houbelec, máme jen takové politiky, jaké si zasloužíme a takové, kteří jsou jako my - nestojí za mnoho!
26. 10. 2011 | 11:52

Mard napsal(a):

gui napsal: Euro si bude bude hůře,my ještě blběji-když ho nepřijmeme

Mohli bychom přijmou rovnou čínský Juan, tím na rozdíl od skomírajícího eura neplatí jen 500 milionů lidí, ale rovnou cca 1,3 miliardy lidí. :-) Hurá hujerismus je nejlepším protivníkem rozumu!
26. 10. 2011 | 11:54

aga napsal(a):

S.Š. 9:15

Podivuhodně sladěno s blogem pana Pehe. Koukám, že nová linie je vytyčena, strategie vymyšlena, a každodenní drobná práce se rozjíždí...
26. 10. 2011 | 12:47

český maloměšťák napsal(a):

Suicida ? :)))

...ááách táááák :((....sulikída....

Terry
Než začnete s publikováním svých závěrů/"...A má tak nárok (!!) na bezplatnou potravinovou pomoc pro chudé z EU!! (Kdepak je???!!!)..."/ - mohl byste si občas dohledat fakta .
Například :

http://management.gastronews.cz/jidlo-zdarma-pro-nejchudsi-budi-na-slovensku-vasne

Ale i jinde. Chce to jen překonat lenost a vylézt ze zákopu.
Jak snadné, milý Watsone...

Watsone - ale vyjste přeci proti tomu, aby např. Romové obdrželi přímou pomoc ve formě daru. Vy jste přeci dlouhodobě pro to, naučit je ryby lovit, ne brát.
Tak proč se rozčilujete - "Kdepak je????" /ryba/.
Watsone - je dobré být ve svých úvahách konzistentní. /a hlavně nelhát/
26. 10. 2011 | 12:52

Xman napsal(a):

Sulik reprezentuje nastupujucu pravicu, stoja za nim mladi ludia, ktori maju splacat dlhy svojich rodicov, co sa im velmi nechce, preto Sulikov odpor voci bruselokomunizmu vitaju. Sulik ma modernejsi a sebavedomejsi program a vystupovanie ako SDKU-DS a KDH, ktore svoje politiky stavaju na rektalnom alpinizme voci EU. Niet divu, Sulik vyrastol v nemeckom skolskom systeme, a ma vstepene ine hodnotove kriteria ako vlezdoprdelizmus a zbabelost, ktore su tak charakteristicke pre ceskoslovenske skolstvo. Naopak pan Sobotka presiel ceskoslovenskym skolskym systemom, a preto sa mu sebavedomy Sulik nepaci. Nevinim Sobotku, vinim Husakove skolstvo, ktoreho je pan Sobotka podpriemernym produktom.
26. 10. 2011 | 13:02

franky napsal(a):

Sobotko, Sobotko - Komu není rady, tomu není pomoci.
26. 10. 2011 | 13:37

JC napsal(a):

Bohuslave, ty jsi takový lidový/komisař/, ty bys měl, až vyhraješ volby/a pokud nehodíš opět flintu do žita/ uspořádat všelidová hlasování o přijetí či odmítnutí Eura a spojit ho se svým setrváním v politice.
26. 10. 2011 | 13:59

Terry napsal(a):

Chtěl bych upozornit na seriál článků

"Tikající eurobomba"
(autor: Reportéři časopisu Spiegel)

na stránkách FINMAG.cz (vyhledání

http://www.finmag.cz/cs/vyhledavani/?act=main-%3Eparam-%3Eparam-%3Eparam-%3EdoSearch&query=Tikaj%C3%ADc%C3%AD+eurobomba):

Řecká krize ukázala, proč je euro nejnebezpečnější měnou na světě. Základy, na nichž euro stojí, jsou dluhy a účetní triky a romantické

politické vize, které nahradily solidní ekonomické principy. Následující dějiny společné měny vyprávějí o tom, jak se z dobré myšlenky stala

tragédie epických proporcí.
(úvodní motto)
26. 10. 2011 | 14:03

český maloměšťák napsal(a):

Terry
Stejnou - a možná ještě apokalyptyčtější úvahu doloženou selektivně/účelově/ vybranými odkazy lze napsat i o USD. Nebo i jiných měnách.

Ono měny, milý pane Terry, jsou vůbec na sebe navázány. Víte čím ?
:---()

Nezareagoval jste na mou výtku - o tom, že lžete. Via EU a pomoc chudým v EU via např. právě vámi zmiňované Slovensko. Plus hlubší rozbor. Včetně nepříjemné otázky via Romové.
26. 10. 2011 | 14:07

Terry napsal(a):

Doporučuji shlédnout (bohužel krátké) vystoupení
Doc. Ing. Peter Stanek CSc., host.prof. - Ekonomický ústav SAV
na Konferenci v Luhačovicích 28.7.2011 (video ke stažení na http://www.uloz.to/9592578/konference-luhacovice-stanek-wmv)
26. 10. 2011 | 14:13

český maloměšťák napsal(a):

Terry
Vy jste stroj ?
26. 10. 2011 | 14:15

Terry napsal(a):

český maloměšťák napsal(a) - 26. 10. 2011 | 14:07:

Milý maloměšťáku,

já jen poukázal na to, že ti naši občané (a ČR je součástí EU), kteří mají podstatně (!!!) nižší měsíční příjem než 863 € na žádnou potravinovou pomoc z EU nárok nemají, nebo alespoň o tom nevím (abyste mě opět nanazval lhářem).

Pokud Vy víte, kde a jak NÁŠ STÁT takovou potravinovou pomoc z EU rozdává, a jaká je u nás stanovená hranice chudoby, sem s tím; jako důchodce pobírající důchod 11 700 Kč, což odpovídá nějakým nějakým mizerným 470 €, možná mám na takovou pomoc nárok.

Pokud ovšem se ona "potravinová pomoc EU" netýká JEN "hrdých" chudých občanů států eurozóny.

A když píšete "Stejnou - a možná ještě apokalyptyčtější úvahu doloženou selektivně/účelově/ vybranými odkazy lze napsat i o USD. Nebo i jiných měnách." - to mě jako mělo uklidnit? No to spíš naopak!

Pokud poukazujete a kladete důraz na "selektivní, účelový" výběr, vložte sem, prosím, klidně selektivně /ÚČELOVĚ/ vybrané aktuální odkazy pojednávající o "světlé budoucnosti" €, USD, EU, globální ekonomiky.. Už se těším. Ovšem na pohádky jsem už poněkud starý...
26. 10. 2011 | 14:44

Terry napsal(a):

český maloměšťák napsal(a) - 26. 10. 2011 | 14:15:
"Terry Vy jste stroj ?"

A Vy jste co? Poučte mě...
26. 10. 2011 | 14:47

Terry napsal(a):

Zákon č. 110/2006 Sb., o životním a existenčním minimu

§ 1 Předmět úpravy
(1) Tento zákon stanoví životní minimum jako minimální hranici peněžních příjmů (dále jen "příjem") fyzických osob (dále jen "osoba") k zajištění výživy a ostatních základních osobních potřeb a existenční minimum jako minimální hranici příjmů osob, která se považuje za nezbytnou k zajištění výživy a ostatních základních osobních potřeb na úrovni umožňující přežití.

§ 2 Životní minimum jednotlivce
Částka životního minima jednotlivce činí měsíčně 3 126 Kč. Za jednotlivce se pro účely tohoto zákona považuje osoba, která není společně posuzována s jinými osobami uvedenými v § 4.

§ 5 Existenční minimum
(1) Částka existenčního minima osoby činí měsíčně 2 020 Kč.
26. 10. 2011 | 14:57

schlimbach napsal(a):

Maximus
26. 10. 2011 | 10:38

napsal jste to super.

pane Sobotko, mám stále silnější pocit, že než se rok s rokem sejde, ČSSD bude nevolitelnou stranou. Kéž by volitelnou stranou byla alternativa, která zatím nemá viditelné kontury, ale která národní hrdost chápe jako pocit sounáležitosti občana se svou kulturou a ne jako rasismus nebo jějaký druh šovinismu. Váš výsměch národní hrdosti, kterou se zaštiťují i jiné a silné národy světa, mne totálně zklamal -(
Co vy chcete tomuto národu nabídnout? Nějakou degradaci v "moři jiných"? Vždyť i Francouzi, Němci a další národy EU mají svoji národní hrdost a také ji jasně cítí a veřejně hlasitě projevují a my máme jít se sklopenou hlavou v předklonu někomu zase do řitního otvoru?
Neskutečné. ČSSD si opravdu nemohla vybrat líp -(
26. 10. 2011 | 14:57

Cestovatel napsal(a):

To je směšný. Takže podle Sobotky referemdum k euru ne, ale k církevním restitucím ano? To protože euro ČSSD chce a ví že by ho lidé odmítli, zatímco církevní restituce ČSSD nechce a ví že ho lidé odmítnou. Šibal Sobotka jenom účelově využívá institut referenda kdy se mu to hodí.
Nebuďme naivní takové referendum by nebylo o tom jestli církevní restituce ano či ne, ale o historické nenávisti ke katolické církvi, která tady byla přiživována za první republiky a poměrně dobře živena za komunistů. Odpůrci církevních restitucí by vykopali Jana Žižku (hustité přeci bojovali proti katolíkům), a mleli by zas něco o Bílé hoře a jiných historický archaismu, přitom dnešní katolická církev je úplně něco jiného než ta středověká.
26. 10. 2011 | 16:21

S.Š. napsal(a):

aga, 26. 10. 2011 | 12:47 :
Tak tak, spiknutí (bilderbergské ?) je zase tady ... :-))

Vždyt je to ale jednoduché, stačí jen trochu číst a dívat se. Dívejte se taky, ago, nebudete potřebovat žádné konspirace. Nejpozději v příštích parlamentních volbách se proti sobě postaví protievropské strany (KSČM, ODS a Klausova drobotina národoveckých straniček, to ať s Klausem či bez něj) proti těm zbylým, totiž ČSSD (ta je, bohužel, rozpolcená mezi lidi kolem pana předsedy /Sobotka, Zaorálek, Mládek, Špidla a skupinou propojenou s průmyslem, již představují pánové Urban, zřejmě i Hašek, plus hejtmani/), Zelenými, TOP09 a dalšími drobnými levicovými stranami bývalých předsedů. Doufám, že těch druhých bude dohromady víc, nepůjde totiž o nic menšího než o vystoupení z EU (referendum o euru je jen předstupněm) jakkoliv se to pánové Nečas a Klaus zatím ostýchají říci, resp. vysvětlit proč dělají to, co dělají a co má být výsledkem jejich aktivit. Nakonec, jejich příznivci to ani nepožadují, věří, že jejich vůdce je vede neomylně. A požadavky na odchod z EU rostou ústy Klausových fans jako houby po dešti - ještě nemusel v tomto směru vyslovit ani slova. ČSSD se ale bude muset nakonec rozhodnout, její úloha je v tomto smyslu nezastupitelná.
26. 10. 2011 | 16:41

aga napsal(a):



Neplýtvejte na mne municí, pro mne je bilderbergskou konspirací už sama EU, a jsem toho názoru, že každý, kdo je dnes u politické moci, je tak či onak zaúkolován pro tuto konspiraci - ať už se tváří jakkoliv. Všechny cesty dnes vedou do Brusele.
26. 10. 2011 | 16:57

JC napsal(a):

S.Š.,
Mno a i kdyby. Nemá národ právo rozhodnout se v jakém bude spolku ? Potažmo když ten současný stojí za starou bačkoru ?
Ale stejně si myslím že nebudete mít pravdu. Nikdo z malých nebude mít odvahu s tím vystoupením začít, protože se budou obávat nepříjemných politických tlaků z Bruselu.
Takže já si domnívám, že o osudu EU /jako obvykle/ rozhodnou "demokraticky"/jak jinak/ ti z poza kanálu, ti co pojídají žáby a ti co bourali zeď.
P.S. Soudruh Barosso bude smutný jako želva.
26. 10. 2011 | 17:03

S.Š. napsal(a):

JC : Jistěže má "národ právo se rozhodnout". Se všemi důsledky, které z toho vyplynou. Důsledky ekonomické i politické. Politici by mu ale měli říct, co chtějí a kam zemi vedou, co je jejich cílem, jak již bylo řečeno, to by bylo fair, ne ? Aby pak ten národ, jak píšete, neříkal : ale to my jsme přece nevěděli ... :-) Kritika, negace a podrážení nohou partnerům nejsou program, pane JC, to Vám přece neříkám nic nového. Ať otevřou ti hrdinové karty. Jenže to se jim právě nechce, ještě k tomu zjevně nedozrál čas.
26. 10. 2011 | 17:20

Cestovatel napsal(a):

"Na postoji k přijetí tohoto zákona se ukáže, kdo to s možností občanů hlasovat v referendu o důležitých otázkách celostátního významu myslí vážně, a kdo naopak referendum vytahuje jen jako účelovou politickou kartu, když se mu to stranicky či vnitrostranicky hodí"

V tomhle si můžete s mnohými podat ruku. Všichni politici používají referendum jako účelovou politickou kartu.
Na případech které jste sám (možná nechtěně) popsal (vystoupení z EU,rererendum o EURU) jak je referendum dvojsečná zbraň která má více negativ než pozitiv, protože je účelově vytahován pochybnými politiky různými populisty typu Blocher jako králík z klobouku. Proto se divím že vytahujete ústavní zákon o referendu, který doufám že neprojde, protože bude živnou půdou pro národovecké populisty typu Klaus,Bátora,Bobošíková a podobní
26. 10. 2011 | 17:23

stejskal napsal(a):

Dobrý den,

smazal jsem jeden hrubě urážlivý a nadávky obsahující příspěvek, neboť ty jsou v rozporu se záměrem našich stránek, tedy poskytovat prostor pro věcnou a korektní debatu.

Děkuji za pochopení.

Libor Stejskal, editor blogů
26. 10. 2011 | 17:24

Jarda HK napsal(a):

Pan Sobotka jako vždy. Nezodpovědná prohlášení mu nečiní ani tentokrát sebemenší potíže. Populismem mimořádně vybavený politik Sobotka vidí pouze na dohled příštích parlamentních voleb. Zodpovědný politik si vždy nechává rezervu ve svých prohlášeních. Přece není možné v současné době se rvát o bezvýhradné členstí v EÚ a tvářit se, že žádné problémy nejsou. Přitom EÚ je určitě dobrý projekt, ale bez psaných zásad, vymahatelných sankcí a navíc s politiky, kteří klopýtají za problémy, které spolupomáhali vytvořit je "EURO" na hranici katastrofy. To vědí všichni jen ne patrně budoucí premiér. Jak je možné, že ČSSD si na místo nejdůležitější vybrala nedouka, jehož jedinou předností, bohužel, je jeho gejzír nesplněných slibů, který zabírá na ty "jeho".
26. 10. 2011 | 17:27

JC napsal(a):

S.Š.
Hodláte se vyjádřit ? Něco dodat ? Nevedla nás náhodou EU na ekonomické výsluní ?

http://www.novinky.cz/ekonomika/248613-evropsti-politici-nebojuji-proti-trhum-ale-marne-proti-realite-pise-ft.html

Ostatně se domnívám, že v příštích parlamentních volbách/pokud nebudou předčasné/ bude otázka Eura a EU mimo mísu.
26. 10. 2011 | 17:28

Cestovatel napsal(a):

S.Š.:

Mě hrozně udivuje jak všichni co nadávají na současný systém a říkají jak jsou politici zkažení a zkorumpovaní si myslí že když to tu budou volit lidi v referendech tak to bude úžasný. Nejsou ale politici jen obraz nás voličů? Není to ve státech kde je dlouhodobě referendum (Švýcarsko,Švédsko) způsobeno lepší politickou kulturou, kterou si tu nejdříve musíme vypěstovat? To si myslí že když tu budeme volit v referendech tak to tu nebude v pr...? Ale budeme v pr.. a to ještě větší než předtím protože najednou tu bude vládnout nemyslící masa lidí, která se nezodopídá nikomu. Zatímco politici se zodpovídají voličům .
26. 10. 2011 | 17:32

kelt napsal(a):

Pro neinformonané hlupáky-ČSSD opakovaně prosazuje obecné referendum-nikdy a nikde se nevyjádřila k předmětu,který by byl obsahem eventuelního referenda,definovaného zákonem.
Na druhé straně je nutno připomenout,že k přijetí eura jsme se písemně zavázali v přístupové smlouvě-podpis-V.Klaus,t.č.president ČR.
Je dobrou tradicí ODS,porušovat dané sliby,když se to hodí do krámu./nikdy nebudeme zvyšovat daně/.
Nečas si nechal odhlasovat referendum o přístupu k euru pod falešnou a pokryteckou záminkou-že mu jde o lid,který jinak mu je u zádele-viz "reformy".
Pravým důvodem byla úlitba eurofobnímu křídlu ODS,aby je dostal pod svoje křídla.Nízké a nečestné.
Předseda TOP 09,jak již bývá v poslední době jeho dobrým zvykem to komentoval pregnatně-na EU jsme vystrčili p... .
Toť vše.
26. 10. 2011 | 17:37

old napsal(a):

S.Š.Ale, ale tak i Vy už ztrácíte s těmi zabed.... klid a používáte emotivních zkratek ( v pr...). Když jsem nedávno ztratil nervy já a vynadal jsem všem těm našim náckům, kteří na rozdíl od svých německých kolegů vyhráli druhou světovou , tak se na půl hodiny zhroutila celá diskuze pod blogy :))) P,S. Máte i s panem Pehem zcela pravdu
26. 10. 2011 | 18:13

old napsal(a):

S.Š.Ale, ale tak i Vy už ztrácíte s těmi zabed.... klid a používáte emotivních zkratek ( v pr...). Když jsem nedávno ztratil nervy já a vynadal jsem všem těm našim náckům, kteří na rozdíl od svých německých kolegů vyhráli druhou světovou , tak se na půl hodiny zhroutila celá diskuze pod blogy :))) P,S. Máte i s panem Pehem zcela pravdu
26. 10. 2011 | 18:15

Yosif K napsal(a):

O vyhodnosti a nevyhodnosti EURA se lze prit hodne dlouho.
Samozrejme EURO sve vyhody ma (a v krizi ma i sve nevyhody....).

Na druhe strane - proc by melo chudsi a vice pracujici Slovensko masivne podporovat bohatsi, vice zadluzene a mene pracujici Recko? Je snad Slovensko druhy Janosik, ktery pro zmenu chudym bere a bohatym dava?

Situace v Recku zatim speje k temer nevyhnutelne katarzi - drzitele reckych dluhopisu budou muset odepsat 60% jejich hodnoty. Recky anarchista, proletar a byrokrat tedy nebude muset splacet vse. Na druhe strane by mel od zitrka zit jiz pouze za sve - nikoliv z pujcek na vyplatu dalsich penzi atd.
K cemu tedy zachranny fond?

Ale pravda - na zachranny fond cekaji jeste dalsi penziste, proletari a odborari z jihu Evropy..... - Spanelsko, Italie - staty ktere pomateni socdemaci jeste predevcirem davali Kalousovy za vzory, jak nadherne dokazou dotovat sve penzisty, a jak vysoky podil na GDP tam tcori penze a jak jim vsechno slvele financne vychazi.... proste ZDROJE JSOU..... vidte pane Spidla????? Zdroje jsou ale kde - ted uz je jich vetsina v p.....li, mily socdemacti mudrackove........
26. 10. 2011 | 18:50

slavwin napsal(a):

ODS strana převlečených bolševických zlodějů směšným (z pohledu zvenčí) národovectvím udržuje lid propadlý marxismu v bludu. Sobotkovi můžete spílat, ale že eurozona je místem kde můžeme prosperovat nelze zatratit. Máme štěstí v neštěstí (Klaus a ODS), že rusáci mají momentálně jiné zájmy, vědí že i kdyby nás ti zlodějští baziliškové k nim natlačili, tak geogafická blízkost EU by jim dělala problémy, které vzhledem k velikosti svých nepotřebují.
26. 10. 2011 | 19:20

kelt napsal(a):

Yosif K
Prozradím Vám tajemství,ale musí to zůstat jenom mezi námi dvěma.
ZDROJE jsou/v ČR/ale místo co by se objevily na příjmové stránce SR/TI to šacuje na 1OO-15O mld.Kč ročně/tak končí v kapsách těch,co na sjezdu vedoucí strany minulý týden se presentovali auty s SPZ /kraj/ a OO O1-O9.
To jsou ti úspěšní,které brání vlastním tělem Kalousek a Nečas zejména proti zákonu o majetkovém přiznání.
Jenom dodanění těch úspěšných/a aby nedošlo k omylu,tak musím dodat tunelářů/měl by SR vystaráno.MUS,Pandury,Open card,Blanka,Promopro,Casa,atd.
Doplnit by se to dalo dále zrušením švarcsystému,účinným postihem práce na černo,zdaněním bank/mezibankovní operace/a snížením paušálů u OSVČ a důsledným zveřejňováním všech zakázek hrazených z veřejných rozpočtů.
To by ale někdo musel chtít-to bychom ale od naši vlády rozpočtové odpovědnosti a boje proti korupci chtěli příliš.
26. 10. 2011 | 19:29

S.Š. napsal(a):

old : S těmi zkratkami zkuste cestovatele, 26. 10. 2011 | 17:32 . :-)
Ale aby bylo jasno, mně v diskusi takto použitý nějaký ten expresivní výraz nijak extra nepohoršuje. Mně vadí docela jiné věci. Neschopnost myslet a vidět věci v souvislostech, neschopnost skousnout a dokonce i přehlédnout jiný názor, vulgarity ad hominem užívané v debatách mezi jednotlivými diskutujícími s cílem urazit a zašlapat do země, agresivita a pak ovšem také cílené a vědomé pomluvy. V nich zde (i jinde) vedou jednoznačně ženy a ta zášť může být až neskutečná, uvážíme-li, že o lidech, vůči nimž útoky vedou, nevědí ani zbla. Zde třeba si vede velmi úspěšně Kočka šklíba, aniž by si toho kdokoliv povšiml, ale nejen ona. To je ale riziko podobných debat.
Píšete, že jste někomu vynadal, pane old. Nadávání je ale kontraproduktivní. Přesvědčeného o opaku nepřesvědčíte, obzvláště ne ty zfanatizované nějakou konkrétní ideologií nebo zamilované do konkrétního politika (je jich víc, než by se možná na první pohled mohlo zdát), je to zbytečná práce.
Omlouvám se za vskuvku mimo téma blogu.
26. 10. 2011 | 20:51

Rhoda napsal(a):

Sobotka ? To je ten těžký případ schizofrenie z klece na pátém koridoru , co se považuje jednou částí za ekonoma a druhou za člověka ? Beznadějné .
27. 10. 2011 | 00:49

Terry napsal(a):

A už je to tady!

Evropa se opět dočkala "klasického" rozhodnutí svých lídrů:

"Evropský plán by měl zredukovat řecký dluh do roku 2020 na zhruba 120 procent řeckého hrubého domácího produktu."

Problém se prostě ODSUNUL, nejlépe do roku 2020. Kdoví, co bude za devět let...

No ještě že to politici neodsunuly do roku 2050...

Takže ještě v roce 2020 "může" (má oficiálně povoleno) Řecko mít dluh ve výši (a te ještě "zhruba" !!) 120 % HDP.
No a když může Řecko, tak proč ne Itálie, Španělsko, Belgie...
Nakonec ani Německo a Francie neplní "závazné" unijní dokumenty "Konvergenční kriteria" a "Pakt stability a růstu", přijaté již v roce 1997.
No a co?!! Vo co de, vole?!!

Stále mně to "chování" evropských politiků připomíná vtip z filmu Sedm statečných:
Padá chlapík z mrakodrapu a v každém poschodí ho slyší říkat: "Zatím je to dobrý, zatím je to dobrý..."

Werich říkal: "A jede se dál močálem černým kolem bílých skal."

A když těch (zhruba!) 120 % dluhu vůči HDP v roce 2020 Řecko nesplní, tak to už bude řešit někdo jiný, jiná "odpovědná" politická garnitura jak v Řecku, tak v Německu, Francii, Itálii, v EU...

Zatím se bude do Řecka (a do evropských bank - o ty jde hlavně!!!) "sypat, sypat, sypat".

A za rohem na podobnou "humánní pomoc" čekají Španělsko, Itálie.... Ale psssst... zatím stále psssst.

Ještě že si Slovensko vydupalo výjimku... Možná, že v důsledcích a zásluhou postoje strany SAS (a následných kladných reakcí slovenských občanů).
27. 10. 2011 | 08:02

Terry napsal(a):

Oprava překlepu v mém předchozím:
No ještě že to politici neodsunuli do roku 2050...
27. 10. 2011 | 08:04

Yosif K napsal(a):

Pane Kelte - do dusledneho potirani zlodejen se nechce zadne vlade v CR - i ta socdeamcka akce CISTE ruce zacala a skoncila postizenim genialniho matematickeho psychopata Ivo Svobody, pro dalsi politicke reje prakticky nepouzitelneho z duvodu snizene pricetnosti.
hahaha: "Jenom dodanění těch úspěšných/a aby nedošlo k omylu,tak musím dodat tunelářů/měl by SR vystaráno.MUS,Pandury,Open card,Blanka,Promopro,Casa,atd.
Doplnit by se to dalo dále zrušením švarcsystému,účinným postihem práce na černo,zdaněním bank/mezibankovní operace/a snížením paušálů u OSVČ a důsledným zveřejňováním všech zakázek hrazených z veřejných rozpočtů."
A) MUS-Appian-Skoda Plzen-CEZ-CD-a zpet sup penizky do Skody Plazen - toto je stamiliardovy tunel v rezii oblibencu Kolotuka, kteri toto zorganizovali, provedli a Romana dosadili do cela CEZu.
B) na dalsich tunelech ketre uvadite se tedy podilela pravice... OK
C) Nezapomnel jste na privatizace (Lovpochemi, Unipetrol...) stareho dobraka Babise, platiciho nezanedbatelnou cast dani ve Svycarskem Fribourgu? Nezapomnel jste na Pallase ktery za hubicku prodal majioritu v Setuze zloconci Pitrovi? Proti rozhodnuti vlastni strany a vlady? A kde je ted Pallas? Ok - samzorejme je ZASE na politifkem vysluni oranzovych kmotru.....
D) zvysenim zdanani OSVC je zazenete do cerne ekonomie
E) zverejnovani zakazek? Souhlas.... SOCDEM ma v rukach VSECHNY kraje krome prahy kde je koalici - proc nejdou kraje prikladem ve zverejnovani zakazek?

Takze kradou vsichni, oranzovi navic k tomu rozhazuji penize proletariatu a lumpenproletariatu - cimz vyznamne prispivaji k narustu nezamestnanosti.....
27. 10. 2011 | 11:35

kelt napsal(a):

Yosif K-
Od roku 2006 tady vládne pravice-proč všechny ty další kauzy/které uvádíte/ nenechala vyšetřit a postavit viníky před soud?
Že by se bála dalšího skandálu ala"Jourová?a ještě musela zaplatit milionová odškodnění?
27. 10. 2011 | 17:12

Zacheus napsal(a):

Na jedné straně pan Sobotka - s evidentně zlou vůlí, uvážíme-li,že v době "námluv" Jiřího Paroubka a s panem Kalouskem o možnosti sestavit vládu po volbách ČSSD rámcově s církevními restitucemi a s ratifikací smlouvy s Vatikánem souhlasila - volá po referendu ve věci církevních restitucí, ale evidetně si nepřeje referendum o přijetí Eura. Proč měřit dvojím metrem? Přitom i podle posledního časopisu Reflex ( komentář pana Bohumila Pečinky) by přijetí Eura pro českou ekonomiku znamenalo ihned platbu v hotovosti 5O mld Kč a záruky na 25O mld Kč, zatímco restituce ( po kompromisu ze strany všech církví) by znamenaly v průběhu asi 3O let výdaj cca 59 mld Kč ( táži se, zda tato částka byla či nebyla dávno prošustrována jinde, například na předražených zakázkách a to i v době, kdy byl autor blogu ministrem financí). Je to prostě ze strany předsedy ČSSD a jeho spolupracovníků pouze morálně nízká účelová politická hra: na jedné straně žádat "proevropský" postoj, bez ohledu na to, co to bude stát, na druhé straně torpédovat vše, co by mohlo vést k řešení jiného problému, kterým nepochybně, ať si to přejeme či nikoli, je také vyrovnání s církvemi. Tím netvrdím,že je toto řešení optimální, ale tvrdím,že je oboustranně přijatelné. Ovšem bohužel nikoli s "konstruktivní" opozicí ČSSD a KSČM.
28. 10. 2011 | 10:34

kelt napsal(a):

Zacheus
Upřímně se přiznám,že se bez katolické církve do nejdelší smrti docela dobře obejdu.
To se týká více jak poloviny národa.Navíc nám pan ministr kultury bezelstně prozradil,že ten nemovitý majetek církev vůbec nepotřebuje,když bude prosazovat vyjímku ze zákona o dani z příjmu a to,aby církev nemusela platit daň z příjmu,při jejím prodeji.
Církev katolická oděná do zlatem vyšívaných rouch je prolezlá zločiny pedofilie,krytím nacistických zločinců,kterým umožňovala "repatriaci"do Argentiny.
Rozhodně by ji více slušela skromnost,než touha po majetku,jehož byla za 1.republiky pouze správcem.
Zřejmě zůstane utajeno,jak se došlo k té cifře cca 6O miliard,to zřejmě plátcům daní v té naší demokracii nepřísluší.
Stejně tak by byla zajímavá cifra,kolik prostředků stát církvi od roku 48 po dnešek poskytl.
28. 10. 2011 | 16:52

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Aktuálně.cz Blog · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartošová Ela · Bavlšíková Adéla · Bečková Kateřina · Bednář Vojtěch · Bělobrádek Pavel · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Blažek Kamil · Bobek Miroslav · Boehmová Tereza · Brenna Yngvar · Bureš Radim · Bůžek Lukáš · Byčkov Semjon C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Davis Magdalena · Dienstbier Jiří · Dlabajová Martina · Dolejš Jiří · Dostál Ondřej · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořák Jan · Dvořák Petr · Dvořáková Vladimíra F Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Fendrych Martin · Fiala Petr · Fibigerová Markéta · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gargulák Karel · Geislerová Ester · Girsa Václav · Glanc Tomáš · Gregorová Markéta · Groman Martin H Hála Martin · Halík Tomáš · Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hapala Jiří · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holmerová Iva · Honzák Radkin · Horáková Adéla · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hradilková Jana · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hülle Tomáš · Hušek Radek · Hvížďala Karel CH Charanzová Dita · Chlup Radek · Chromý Heřman · Chýla Jiří · Chytil Ondřej J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jelínková Michaela Mlíčková · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karlický Josef · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Pavel · Klíma Vít · Klimeš David · Kňapová Kateřina · Kohoutová Růžena · Kolaja Marcel · Kolářová Marie · Kolínská Petra · Kolovratník Martin · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Koutská Petra Schwarz · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kučerová Karolína · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kupka Martin · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Maláčová Jana · Málková Ivana · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Mittner Jiří · Mrkvička Jan · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Návrat Petr · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Nouzová Pavlína · Nováčková Jana · Novák Aleš · Novotný Martin · Novotný Vít O Obluk Karel · Oláh Michal · Ouhel Tomáš · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Pavel Petr · Pavelka Zdenko · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Peksa Mikuláš · Pelda Zdeněk · Petrák Milán · Petříček Tomáš · Pfeffer Vladimír · Pfeiler Tomáš · Pilip Ivan · Pitek Daniel · Pixová Michaela · Plaček Jan · Podzimek Jan · Pohled zblízka · Polách Kamil · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rakušan Vít · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Reiner Martin · Richterová Olga · Robejšek Petr · Rydzyk Pavel · Rychlík Jan Ř Řebíková Barbora · Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schneider Ondřej · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobíšek Pavel · Sokačová Linda · Soukal Josef · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Strmiska Jan · Stulík David · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Sýkora Filip · Syrovátka Jonáš Š Šebek Tomáš · Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špalková Veronika Krátká · Špinka Filip · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Táborský Adam · Telička Pavel · Titěrová Kristýna · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomek Prokop · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Tůma Petr · Turek Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Václav Petr · Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Vavruška Dalibor · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Vhrsti · Vích Tomáš · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojtěch Adam · Vojtková Michaela Trtíková · Výborný Marek · Vyskočil František W Walek Czeslaw · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zima Tomáš · Zlatuška Jiří Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy