Obstrukce a demokracie

03. 11. 2011 | 16:29
Přečteno 3798 krát
Jsou parlamentní obstrukce havárií demokracie? Ano i ne. Demokracie je symbolický boj, ve kterém se konfrontují zájmy různých skupin obyvatel, ale je to boj, ze kterého nemají odejít na jednu stranu triumfální vítězové a na druhou stranu na hlavu a smrtelně poražení. Měl by spíš ujasnit, které zájmy nelze dlouhodobě přehlížet a které požadavky byly přehnané a požadují příliš mnoho ústupků u ostatních. Demokracie je tedy forma hledání dlouhodobě udržitelných dohod. Vyjednávají je politici, ale nesmí jít o diktát politické třídy. Kdykoliv se politika dramaticky vzdálí od reality, nastoupí realita do ulic a politiku dříve či později smete...

Musíme také rozlišovat demokracii a demokratickou skořápku, která si na demokracii jen hraje. Všechny země, kterými se teď prohnalo arabské jaro, měly formálně demokracii, ale ve všech se připravoval převzít vládu diktátorův syn. Charakter české demokracie je nejvýstižněji popsán v nálezu Ústavního soudu k stížnosti na způsob, jakým byly přijímány zákony, které jsou teď ve sněmovně znovu. Potvrzuje bohorovné pošlapávání základních demokratických pravidel ohýbáním práva.
Pokud Nečasova vláda prosadí své nepromyšlené reformy, které sesunou pod hranici bídy více než pětinu obyvatelstva, a pokud urychlí zadlužování země, které už teď překročilo všechny rekordy, poslanci udělají dobře, když budou z oken Sněmovny vyhlížet dění na ulici stále pozorněji.

Skutečně si někdo myslí, že občané jsou ovce? Ovce tupé jak Kalouskovy škrty? Obstrukce sociální demokracie při projednávání asociálních reforem, které byly předtím odmítnuty Senátem, zkoušejí zastavit zbrklou jízdu po zledovatělé vozovce, pár lopat písku má zabránit tomu nejhoršímu. Když zvyšujeme odpor při projednávání těchto zákonů, snažíme se jen symbolicky naznačit, že pro příliš velkou část občanů jsou tyto reformy nepřijatelné.
Víme, že podporu občanů máme. Ukazují to jak průzkumy volebních preferencí, ve kterých sociální demokracie dlouhodobě získává i dvojnásobně vyšší hodnoty než ODS, nemluvě o TOP 09 nebo VV. Hlavně to však ukazují průzkumy veřejného mínění, ve kterých se vyslovují proti vládním reformám čtyři pětiny dotázaných, a taky množící se petice za odstoupení vlády, které se nyní rozhodla podpořit i ČSSD.

Lidé nejsou proti reformám, protože jsou hloupí, navedení, zmanipulovaní, omámení nějakými populistickými hesly nebo jinak na scestí, zatím co Nečasova vláda míří moudře vpřed. Projednávání návrhu státního rozpočtu na rok 2012 ukázalo, jak jsou všechny vládní úvahy o ekonomice na vodě. Otevřeně jsme byli informováni, že rozpočet, který jsme nakonec propustili do druhého čtení, je jen slohové cvičení, které nelze brát zcela vážně, protože skutečná čísla dostaneme někdy na jaře – a kdoví, jestli opět nepřijdou s poznámkou, že ani tato čísla se švestek nedožijí.
Ostatně, stačí se podívat do stávajícího rozpočtu. Výkazy o pokladním plnění například v oblasti daní z příjmu jsou veselým čtením, kde se představa a skutečnost rozlétají i o desítky procent. Tedy legrace by to byla, kdyby nenarůstalo riziko, že z dluhů, které takto nasekají, se nevyhrabou ani příští generace.
Vládní koalice dnes a denně dokazuje, že to neumí. Že jí nelze věřit. Že stejně úspěšně, jak rozvrátila rozpočet, by dokázala rozvrátit i penzijní systém, kdybychom jí dovolili, aby z něj začala vyvádět desítky miliard korun ročně. Vidíme, jak běží se zapálenou svíčkou ke stohu, proto se ji snažíme zastavit.
Vidíme, že neví, a nejen to, ani nechce vědět. Předseda poslaneckého klubu ODS Zbyněk Stanjura po přerušení jednacího maratonu – který on sám navrhl, když nechal schválit, aby se jednalo i v noci a o svátcích – znovu předvedl obnošenou řečnickou figuru a dramaticky prohlásil, že se snaží zachránit zemi před řeckou cestou. A že ji tam hnaly předchozí vlády ČSSD, když při šestiprocentním hospodářském růstu dělaly stomiliardové schodky.

Pan kolega Stanjura není ekonom, ale mohl se předtím někoho zeptat, tak zle na tom ODS zase není. Ten by mu vysvětlil, že vlády vedené ČSSD převzaly po ODS ekonomiku se skóre, který jazyk účetních označil za „náklady transformace“ ve výši asi 550 miliard korun. Jazyk běžných lidí byl stručnější. Výraz, který převzaly i jiné jazyky světa jako české obohacení nové reality, zní tunel. TUNEL.
To však není celý účet. V zemi byla nadlouho zničena možnost financovat rozvoj ekonomiky prodejem akcií na trhu. Znamená to závislost na přímých zahraničních investicích – zisky pak pochopitelně proudí opačným směrem, ze země. Jinou možností je už pak jenom dluh.
Ale držme se hospodaření předchozích vlád a jejich rozpočtových schodků, které tak zaujaly pana Stanjuru. Ano, byly tam stomiliardové schodky, ale bylo tam také přes 150 miliard korun rezerv. Když od 800 miliard korun státního dluhu, které ODS zdědila, odečteme 150 miliard korun rezerv a 550 miliard korun „nákladů transformace“, tedy tunelů Klausových vlád, a také 200 miliard korun přiznaného dluhu, který vláda ČSSD po Klausovi zdědila roku 1998, výsledek je o 100 miliard korun méně. Závazky se o sto miliard korun zmenšily. Proto jsme patřili k nejméně zadluženým zemím v Evropské unii. Nejen k zemím s nejrychlejším růstem HDP. A taky s k zemím s nejrychlejším růstem reálných pracovních příjmů.

Kdo má problémy s představou, co je to sto miliard korun, pak je to částka, který roku 2009 vládě ODS nestačila na dorovnání rozdílů mezi příjmy a výdaji veřejných rozpočtů ani půl roku. Musím mluvit o veřejných rozpočtech, protože Topolánkova vláda začala s praxí, kdy se zatne sekera i do penzijního a zdravotního pojištění. Snad to panu Stanjurovi někdo vysvětlí.

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

neo napsal(a):

Lidé nejsou proti reformám, protože jsou hloupí, navedení, zmanipulovaní, omámení nějakými populistickými hesly nebo jinak na scestí////// jo a Sobotka je ten chytrej, kterej je proti reformám :)

Ovšem dalo by se to napsat i opačně, že?

Lidé JSOU proti reformám, protože jsou hloupí, navedení, zmanipulovaní, omámení nějakými populistickými hesly nebo jinak na scestí :)
03. 11. 2011 | 16:36

neo napsal(a):

jinak klidně obstruujte, práce přes čas vám neuškodí... akorát ten váš poslanec by si mohl připadat jako zloděj či prostitutka, když pracuje zase v noci :)
03. 11. 2011 | 16:37

JC napsal(a):

Bohuslave ani to nebudu číst. Mě stačí tvá "geniální" odpověď " ano i ne "
P.S. Ten blog dáváš k lepšímu poté co tě nachytala Voldánová na hruškách ?
03. 11. 2011 | 16:42

Karel napsal(a):

Pravicová úderka na směně se seřazuje pod blogy do "otevřené diskuze".
Chlapci, střeva se chodí vyprázdňovat jinam.
03. 11. 2011 | 16:46

vasja napsal(a):

Noa Bohóši, co bude až ty obstrukce vyhrajete, že sem tak smělej?
03. 11. 2011 | 16:51

JC napsal(a):

Karel,
Řekl bych, že zatím sis tady uprdnul jen ty karlíku.
03. 11. 2011 | 16:52

Zbyněk Matyáš napsal(a):

"Vládní koalice dnes a denně dokazuje, že to neumí."
Nepamatuji si, kdy ČSSD dokázala, že to umí. Tehdy v době hospodářského růstu, kdy za vlády ČSSD se razantně zvyšoval schodek státního rozpočtu?
Hadr tepe onuci aneb jeden za osmnáct, druhý za dvacet bez dvou.
03. 11. 2011 | 16:56

myrta napsal(a):

Právě se Nečas v brífinku plytkými frázemi vyjádřil,jak je to od opozice ošklivý takhle zablokovávat jednání sněmovny,kde právoplatně zvolení poslanci chtějí dobro národa.
TAKŽE V POŘÁDKU ,opozice obstruujte neúnavně dál,možná to přinese národu více ,když jim to tak hladce neprojde.
03. 11. 2011 | 17:00

Ládik!!! napsal(a):

Vy z toho Stanjury máte nějaký strach. A to buďte rád, že se nenechal zvolit jeho kámoš z opavské radnice, co vypadá skoro stejně.
03. 11. 2011 | 17:13

ali napsal(a):

..a z dýmu se vyrojily kobylky a rathing.. :o)
03. 11. 2011 | 17:14

Joe Ratata napsal(a):

neo
Ano,lidé jsou hloupí,navedení,zmanipulovaní omámení hesly médií v majetku majitelů demokracie.A pak se klidně stane,že strany neplní své předvolební sliby,ale zmasírovaní voliči je klidně volí znovu.
Když mne někdo napálí,tak hanba mu.Když mne ale napálí podruhé,pak hanba mě.
Trojkolka lže,ani poledne nedrží a novináři,ti hlídací psi demokracie,kteří tak žalostně selhávají,jí v těch lžích vydatně pomáhají.
Cenzura a autocenzura kvetou více jak za komančů.
Tehdy se alespoň dalo číst mezi řádky.
03. 11. 2011 | 17:15

Jarsa napsal(a):

Vážený pane Sobotko,
nechápu proč při obhajování parlamentních obstrukcí nevzpomenete dobu, kdy obstrukce ÓDS v roce 2010, za příznačného přispění p. Nečase, byly doslovo a do písmene drtivou většinou devótních plátků téměř považovány za kolosální úspěch "jakési" pravice.
Se škodolibostí Klauna Václava se klidně mohly měřit.
Nyní Klaun Václav slintá jakési bláboly o nezodpovědnosti ČSSD a kdoví co ještě a přitom loni když totéž dělal ODS tiše si mnul ruce.
Pane Sobotko, nemíním Vám radit, ale Klaun Václav tady nebude pořád, zbavte se už konečně strachu z jeho krimnálních praktik.
03. 11. 2011 | 17:29

Honza napsal(a):

Je třeba vás podpořit a shodit státní rozpočet a jít do rozpočtového provizoria. To budete pak soudruzi čumět a skučet co je to šetření. Obstrukce proti obstrukci. Ihned je třeba upozornit všechna ministerstva, aby se připravily na rozpočtové provizorium. A bude rázem po obstrukcích. Doplatí na to všichni voliči ČSSD - úředníci, odboráři.
03. 11. 2011 | 17:40

antiovce napsal(a):

JC
nečti to, ani si nezjišťuj jaké byly schodky rozpočtů než začaly platit Kalouskovy daňové experimenty. Ještě by to mohlo zviklat tvou slepou víru, že levice napáchala největší škody.
03. 11. 2011 | 17:42

Honza napsal(a):

pro Jarsa - akorát, že ty obstrukce byly proti členům úřednické vlády, kteří neměli podle dohody přijímat kontraverzní zákony + Tlustý + ty dvě zmatený ze SZ. Né proti většině 118 hlasů.
03. 11. 2011 | 17:44

wbgarden napsal(a):

Budu neustále opakovat, obstručník v plné kráse tu...
Veselé krizování.
http://ateo.cz/f/images/s/spejbl-reloaded.jpg
03. 11. 2011 | 17:53

L.B. napsal(a):

Honzíku, ale on rozpočet prošel, pokud jsi si toho ještě nestačil všimnout. Tak si ukliď ty svoje provizorní bábovičky a jdi si je plácat na pískoviště kam patří.
03. 11. 2011 | 17:53

Pepa z depa napsal(a):

Pane autore, jest-li to co čteme myslíte smrtelně vážně, tak máte již jen poslední šanci jak ukázati OBČANŮM ČR, že to myslíte upřimně, když se postavíte do čela GENERÁLNÍ STÁVKY DNE 18.11.2011 a budete tam tak dlouho, než budou splněny podmínky stávkujících a to DEMISE VLÁDY, DEMISE PREZIDENTA, VYHLÁŠENÍ PŘEDČASNÝCH VOLEB A PŘIJETÍ NOVÉ OBČANSKÉ ÚSTAVY ČR, a to REFERENDEM, protože to bude základní zákon NAŠÍ VLASTI, né vlasti těch zprofanovaných a zločinných politických stran, ještě jednou NAŠÍ VLASTI, což jsou míněni občané ČECH, MORAVY A SLEZSKA. Nám dle ústavy zde patří všechna MOC A VLÁDA. Rozumíte NÁM dobře, ano NÁM. Tak se prostě postarejte o navracení těchto absolutních PRÁV DO RUKOU KAM PATŘÍ a potom si všichni hezky počkejte, koho z vás občané tolik milují, že vás ještě zvolí ale formou PŘÍMÉ DEMOKRACIE, protože parlamentní ZTROSKOTALA. A kapitalistické manýry nechte hezky u ledu. Nás občanů je viditelně více a v DEMOKRACII VYHRÁVÁ VĚTŠINA, ŽE? Takže teď řešte otázku bud s lidem a nebo proti němu. ROZHODNUTÍ JE JEN NA VÁS, zdraví 4. odboj a Pepa z depa.
03. 11. 2011 | 17:59

Milan napsal(a):

Kdo to je ten Sobotka ? Není to ten expert, který nikdy nepracoval a celý svůj život je zašitý v politice ? Není to náhodou ten skvělý ekonom, který neví co to je Lafferova křívka a při 6-ti procentním růstu zasekl sekeru přes 100 miliard ? Není to náhodou ten charakterní poslanec, který si administrativně nechal bydliště na Moravě, aby mohl čerpat cestovné a náhrady, ze kterých si v Praze (kde celou dobu bydlel) zakoupil nemovitosti ? Není to náhodou ten férový exministr, který promíjel placení daní jen některým ? Není to náhodou ten, který tvrdí, že dluhy se mají řešit zvýšením utrácení ? Není to náhodou ten, co exhibuje ve žvanírně zvané parlament ? To bude asi on. Tak to se máme na co těšit. Je nad jeho mozkový trast pochopit, že nelze fungující ekonomiku nařídit zákonem nebo vyhláškou.
03. 11. 2011 | 18:01

L.B. napsal(a):

Mílo vysvětlíš mi něco? Kde jsi přišel na to, že Sobotka tvrdí, že fungující ekonomiku jde nařídit zákonem nebo vyhláškou? Pojď si o tom popovídat.
03. 11. 2011 | 18:03

Kdo uteče vyhraje napsal(a):

Být členem některé z vládnich stran , ták už utíkám až se zamnou práši . Kdo uteče vyhraje . Ten průzkum že 4 pětiny jsou proti reformám stejně ještě dělalí někde v Praze před komerční bankou . Ať ho udělají někde před samoobsluhou nebo lídlém a pro reformy bude ták jeden ze sta . Už bych zdrhál.
03. 11. 2011 | 18:07

rr72 napsal(a):

Nerad bych p.Sobotkovi bral iluze o jeho službě lidu, ale za vlád ČSSD se míra zdanění průměrného příjmu (nepřízpůsobení pásem růstu průměrné mzdy)zvedla cca o 3-5 % (t.j. o cca 9000 - 15000,- za rok ) a rozpočty na konci jejich vládnutí končily se schodky přes 100 mld. v době růstu o více jak 3%. T.j. v době,kdy měly končit v plusu a mělo se snižovat naše zadlužení,protože růst nad 3% je nad dlouhodobým reálným průměrem. Pokud čtu jeho příspěvky, pak nechápu co je dobrého na tom, zač tak bojuje, když jeho představy o správě státní kasy jsou naprosto mimo dnešní realitu. Dokázal bych pochopit,kdyby vedli diskusi co se má omezit a co ne, ale oni brečí nad tím, že není co rozprodávat, a přitom to byly oni,kdo rozprodal i to co bylo určeno na důchodovou reformu a za celou dobu se o žádnou smysluplnou diskusi vlastně nepokusili. Nerad bych bral pánum ze socdem iluzi o tom jak bude důchodový účet vypadat za několik desítek let, ale pokud si myslí, že to vyřeší jen navýšením odvodů do průběžného systému a prodloužením odchodu do důchodu, tak jsou na velmi velkém omylu, protože lidé v předdůhodovém posunutém věku budou mít ještě větší problém sehnat práci než dnes, a pokud to budou financovat jen lidé pracující, tak to výrazně omezí jejich rozpočty a sníží spotřebu a způsobí to další výraznou zátěž (vedle zadlužení) pro naše hospodářství . Ať si o současných pokusech o spoření myslí představitelé socdem. cokoliv, tak jiná cesta než spoření není, a měli by se na ní spolupodílet a přestat tu budovat "Potěmkinovu vesnici'.
03. 11. 2011 | 18:18

antiovce napsal(a):

Milan
je dobře, že přiznáte, že za vlády ČSSD byl růst 6%. Není to tak dávno, co bylo nepřijatelné vůbec se jen zmínit o tom, že by levice mohla mít nějaký úspěch. On ten šestiprocentní růst nespadl z nebe, někdo tady pro něj musel nastavit podmínky stejně jako dnes nastavuje vláda podmínky pro jeho pokles. Kdyby jste si přečetl co Sobotka píše, zjistil by jste důležitou informaci, která vám dosud unikala, o dluhu, který nám zanechal Klaus a který si musela vyžrat ČSSD. Napadlo vás někdy jak je možné, že Klaus zprivatizoval majetky za stamiliardy korun a ještě dokázal nasekat dluhy?!
Kdyby jste chtěl rozšířit své obzory: http://www.blisty.cz/art/60840.html
03. 11. 2011 | 18:19

jarpor napsal(a):

Pane předsedo,

děkuji Vám a Vašim kolegům za předvedení v praxi to, co se o parlamentu říká poněkud hanlivě : ŽVANÍRNA.

Již jsem jednou napsal... mohou být obstrukce chytré, inteligentní... lež také hloupé, debilní...

Jste vítězi v těch obstrukcích druhých. Gratuluji.

Hezký večer
03. 11. 2011 | 18:27

L.B. napsal(a):

Jarpore jedna věc by mě zajímala. Jak hodnotíš předčítání telefonního seznamu Nečasem v rámci obstrukcí ze strany ODS? - chytré a inteligentní, nebo hloupé a debilní.

Ber to jako test tvé konzistentnosti.
03. 11. 2011 | 18:33

BK napsal(a):

jarpor
Dle Vás byly tedy obstrukce inteligentní.
Já myslím, že byly spíše nezbytné, aby se zabránilo těm největším zvěrstvům, které se dosud trojkolka pokusila proválcovat.
03. 11. 2011 | 18:37

jkl napsal(a):

Držím palce každému, kdo se snaží zabránit dalšímu ožebračování lidí. Pokud dojde na hole v ruce, rád se přidám.
03. 11. 2011 | 18:38

ghándí napsal(a):

slávečku, slávečku
03. 11. 2011 | 18:40

jarpor napsal(a):

L.B.

Jako hloupé. Leč délka té hlouposti, která byla tehdy nesrovnatelně kratší je příčinou toho, že jako "debilní" pojmenovávám obstrukci, jejíž jsme v těchto hodinách svědky..

BK

Máte problém s chápáním psaného...

Hezký večer
03. 11. 2011 | 18:41

BK napsal(a):

jarpor
To je možné.Ale nemám problém s počítáním do dvou.
03. 11. 2011 | 18:43

Kryštof napsal(a):

Sobotko , ty jsi zůstal potrhlým fanouškem SCI-FI . Tvé "finančnické" žonglování "ministra"-diletanta a rovněž i tlampače permanentních infantilních lží jsou ještě ve velice dobré paměti .
S tím alchymistickým přízrakem Kalouskem a jeho "zasvěcenými" národohospodářskými , spíše tedy národohospodskými , bláboly baby kořenářky si nemáte vůbec co vyčítat . Oba jste skvělou vizitkou nikoliv demokracie , ale české zbabělé stupidity .
Penzijní reforma , apod. , byla nutná již od 80. let min. stol . , kdy i Štrougalovi bylo jasné , že s ohledem na demografický vývoj se jedná o neudržitelný ekonomicko-sociální stav . Jak se jí báli komunisté zavést do praxe , tak jste se jí báli zejména vy "proletáři" chrochtalové z Lidového Domu Podrazů s chrapounským žvanilem Benito Mussolini-Paroubkem v čele . Snahy ODS jste trvale blokovali . Ať už byli a jsou ODS exemplární sebrankou bolševiků a jejich potomstva , / ČSSD ostatně také / tak již vpočátku 90. let chtěli přikročit k těmto nezbytným reformám a zcela otevřeně prohlašovali , že jejich oddalováním se stav pouze zhorší a zásadně finančně prodraží . Vy jste rezolutně stále tvrdili opak a vždycky jste od všeho zdrhli jak uličníci z obecné školy , které chytnul kantor na záchodě kouřit .
Takže , sociální "inženýre" Sobotko , lži aspoň s mírou vkusu a nepovažuj občany za větší idioty než jsi sám .
03. 11. 2011 | 18:47

Joe Ratata napsal(a):

jarpor
Pravicové předčítání telefoního seznamu je samozřejmě vrcholně inteligentní,zatímco přednesení odlišného názoru na nezpochybnitelné pravicové dogma je vchol hlouposti,ba debility!
03. 11. 2011 | 18:47

L.B. napsal(a):

jarpor: Díky. Ale 10 minutové proslovy jednotlivých poslanců pokládat za debilní a několikahodinové čtení telefonního seznamu za debilní nepovažovat mi příjde zvláštní, ale beru, že jsi konzistentní.
03. 11. 2011 | 18:47

Zbyněk Matyáš napsal(a):

antiovce:
"On ten šestiprocentní růst nespadl z nebe, někdo tady pro něj musel nastavit podmínky stejně jako dnes nastavuje vláda podmínky pro jeho pokles." Ten ´někdo´ rozhodně nebyl nikdo z kabinetu ČSSD, nýbrž celkově příznivá hospodářská situace v celém světě. Je ovšem faktem, že přes tehdejší nastartované zvyšování zadlužování státu vládou ČSSD ani podporované budování montoven vláda tehdy moc nezbrzdila příznivý vliv této situace na ekonomiku ČR.
03. 11. 2011 | 18:48

wbgarden napsal(a):

Budu neustále opakovat...
http://ateo.cz/f/images/a/anosefe_.jpg
Veselé krizování...
03. 11. 2011 | 18:53

jarpor napsal(a):

L.B.

My si tykáme ?
Díky za to, že moji konzistenci "berete".

Joe Ratata

O jakých argumentech stran "odlišného názoru" píšete ?
Pokud je to o několikanásobném citování nálezu ústavního soudu... o několikanásobném opakování co je stavbní spoření a kdo může "spořit"... pak tyto argumenty za skutečné argumenty nepovažuji.
Můj názor Vám rozhodně nevnucuji.

Hezký večer
P.S.
BK : Jak myslíte... Nic Vám dokazovat nehodlám.
03. 11. 2011 | 18:57

BK napsal(a):

jarpor
Já jsem Vás nežádal, abyste mi cokoli dokazoval.

Ať Vás blechy štípou celou noc.
03. 11. 2011 | 19:01

L.B. napsal(a):

jarpor: omlouvám se za tykání.
03. 11. 2011 | 19:02

jarpor napsal(a):

L.B.

Děkuji za omluvu. Přijímám ji.

Hezký večer
03. 11. 2011 | 19:07

neo napsal(a):

Joe Ratata:

podejte si se Sobotkou pracku. Vás dva ani nenapadne, že by ti lidé byli naopak chytří a zodpovědní... ale co, nesouhlasí to s vašimi názory, tak je označíte za hlupáky...typické a ubohé.
03. 11. 2011 | 19:46

antiovce napsal(a):

Zbyněk Matyáš
odporujete si, budování montoven podporovala ČSSD právě proto, aby ten růst tady byl. Veksláci a zelináři, kteří zprivatizovali státní podniky s nima měli totiž jiné úmysly ne nějakou výrobu. Proč za Kaluse nebyl růst ale naopak pokles a jeho vláda skončila hospodářskou krizí?! Ona byla ve světě nějaká krize a jako zázrakem skončila když začala vládnout ČSSD? Nakonec jako důkaz, že jen opakujete lži a mýty z modré příručky, se stačí podívat jak klesaly schodky rozpočtů než začaly platit Kalouskovy daňové experimenty. Ale věřte si čemu chcete, třeba i těm nesmyslům co jste splodil.
03. 11. 2011 | 19:49

Cestovatel napsal(a):

Ježišimarja. Tak všechny země ve kterých proběhlo Arabské jaro byl demokracie? Taková Libye, kde bylo umučeno a zabito tisíce lidí a kde nebyly sovobodné volby už 40 let to je podle Sobotky demokracie? Sobotko plácáš nesmysly nebo to je ta demokracie kam nás chce vést ČSSD (děkuji to já a většina občanů ČR nechceme
A ty vaše zmanipulované průzkumy si můžete strčit někam. Všichni vědí že např STEM dělá pro ČSSD a další průzkumy na tom nejsou o nic líp.

Možná by ti taky bodla nějaká ta lekce z ekonomiky pak bys tu nemusel pácat přemrštěná a imaginární čísla např 550 miliard na náklady transformace, které jsou výmyslem socanů stejně jako těch 150 mil rezerv aby zakryli schodek, který nadělali.Sobotka umí kouzlit z čísly. To dokázal i jako ministr financí
03. 11. 2011 | 19:58

Belgičan napsal(a):

Jsou parlamentní obstrukce havárií demokracie? Ano i ne.
Ano, když odstruuje pravice - to je podlost
Ne, když obstruuje levice - to je vrchol demokracie

Já ty komanče miluju.

P.S.
koukám Wbgarden přidal komentář.
03. 11. 2011 | 20:01

Petr Veselý napsal(a):

Von je ten Sobotka jenom takovej moravskej bohouš .
Ta Morava je přece jen malá a všichni tam byli spolu příbuzní , tak se z toho holt narodili takovýhle samý babáci .
03. 11. 2011 | 20:06

stejskal napsal(a):

Dobrý den,

smazal jsem jeden hrubě urážlivý a nadávky obsahující text, neboť ty jsou v rozporu se záměrem našich stránek, tedy poskytovat prostor pro věcnou a korektní debatu.

Děkuji za pochopení.

Libor Stejskal, editor blogů
03. 11. 2011 | 20:23

Zbyněk Matyáš napsal(a):

antiovce:
"budování montoven podporovala ČSSD právě proto, aby ten růst tady byl" Však právě! Pouštět do země cizí fabriky, aby zde budovaly své filiálky a transferovaly produkovaný výnos zpět do centrál je perspektívně ekonomicky nevýhodné. Je pravdou, že okamžitý multiplikační efekt byl příznivý, dlouhodobě však nerentabilní.
03. 11. 2011 | 20:26

antiovce napsal(a):

Cestovatel
existuje dokument "Analýza transformačních nákladů" (mám ho v PDF) kde se píše toto: Celkový objem nákladu transformace (bez dalších nákladu) v období 1991-2005 ciní 546,6 mld. Kc..
Vzhledem k tomu, že není zohlednena casová hodnota penez, vyjádrení nákladu v procentech HDP je zkresleno inflací a pomerne dlouhým obdobím transformace. To, že něco nevíte, ještě neznamená, že to není pravda. Kdyby jste nebyl líný hnout zadkem, tak si ty informace ověříte, než začnete někoho obviňovat ze lži.
03. 11. 2011 | 20:29

ali napsal(a):

Milan
jo, to on..
03. 11. 2011 | 20:29

Jan napsal(a):

Papoušci co pořád melete to samé.
" udělali deficit v době růstu!!"
Takže při jejich vládě jsme měli růst!
Při Vaší vládě něco nemyslitelného.
Pokles za Klause, pokles za Kalouska, bilion tunelů za Klause, neexistující kapitálový trh díky Klausovi, největší defity 2010,11 za Kalouska. A co teprve ten 2012.
V roce 2007 po té hrozné vládě žádný deficit nebyl!

Ano Slávek udělal deficit. Ale protože poslouchal Vaše hloupé rady a snížil daně , nëjvětším skokem v našich krátkých dějinách. Firmám, chyba, velká.
Pochválíte ho ? ne udělal deficit.
Topolánek udělal svou reformou, nutnou, roční sekeru nějakých 60 mld. Tedy o to zvedl deficit, kabrňák.
A je tu další ,nutná, reforma a další zvýšení deficitu.

Nejste schopní elementárních počtů.
Máte jen tu svou víru.
A nic jiného Vám nezbyde.
03. 11. 2011 | 20:30

Zbyněk Matyáš napsal(a):

Pane Stejskale,
škoda, jsem zklamán. Měl jsem v úmyslu poukázat na zoufale prázdný výkřik onoho dobrého muže jako na docela výstižný příklad invence levicového fanatika kompatibilní se současnou parlamentní obstrukcí. Předpokládám, že vbrzku se dočkám dalšího. ☺
03. 11. 2011 | 20:32

Zbyněk Matyáš napsal(a):

Jan:
Papoušci-nepapoušci, ona to byla pravda. Zahájit růst schodků rozpočtu v době růstu světové ekonomiky je větší kumšt než v době recese. ☺
03. 11. 2011 | 20:36

Jan napsal(a):

Zbyněk Matyáš
Vy si tedy myslíte, že cizí fabriky by se neměly pouštět do země.
Pravicový názor jak když vyšije.
To by jsme tu pane, ale žádné fabriky neměli.
Ty české zlikvidoval Váš guru Klaus.
Čímpak by jsme se tedy živili dle vašich not?
Nákup a prodej? Nebo rovnou jako Albánci?
Vlohy k tomu jistě máme, viz statistiky krádeží.
03. 11. 2011 | 20:36

Jan napsal(a):

Zbyněk Matyáš.
No ano je to proti Sedláčkovi i Keynesovi.
Je to blbě.
Ale jaký to má vztah k dnešku?
A uznáváte, že snížením daní nedochází automaticky k zvýšení jejich výběru?
Tedy, že pan Tlustý blábolil?
Realita by tomu nasvědčovala.
03. 11. 2011 | 20:39

antiovce napsal(a):

Matyáš
vy jste jak spadlí z jahody, to si už nepamatujete v jakám stavu byl náš průmysl po privatizaci??? Že Klausová vláda skončila hospodářskou krizí? Vždyť se ty montovny stavět nemusely, krize taky být nemusela. Jestli vám je kolem třiceti tak chápu, že to nevíte.
03. 11. 2011 | 20:40

Zbyněk Matyáš napsal(a):

antiovce:
" Ona byla ve světě nějaká krize a jako zázrakem skončila když začala vládnout ČSSD?" Asi jste zapomněl, že za Klause se dělil stát a jakžtakž probíhala postreálsocialistická transformace hospodářství, i když banky privatizovala už ČSSD. Přesto nerostl deficit rozpočtu a dokonce se uvažovalo o zákaze sestavování rozpočtu s deficitem, což se stalo posměchem ze strany ČSSD.
03. 11. 2011 | 20:43

Pepa z depa napsal(a):

Milí zlatí, je to zde jak v mateřince dle příspěvků, že? Ale již není čas si cokoliv vysvětlovat a nebo se přesvědčovat, to jste měli dělati před 22 lety, víte? Teď nastala doba zúčtování a účet je v mínusu a to zapřičiněním politických stran všech a to pro aktivitu i pasivitu. Účet vystaví OBČANÉ ČR a ty mínusy si vybere od těch co je udělali a VZOR MÁME V ISLANDU. Dalších slov netřeba a hyn sa ukáže, ale do roka a do dne to trvat nebude, že OBČANÉ ČR, MY TO VYŘEŠME DO 14ti dní. Hezký večer a program a cíle GENERÁLNÍ STÁVKY hledejte na www.vymenilijsmepolitiky.cz a rychlostí kulového blesku to množte mezi všechny občany NAŠÍ VLASTI, NÉ JEJICH, zdraví 4. odboj a Pepa z depa. Není čas na slova, musí NASTOUPIT ČINY. Pepa z depa. Ženy z DK+1 nenechte si zdecimovat, prznit a zotročit své děti a připravte lepší život těm co za ně zodpovídáme a tato péče se musí zákonitě v budoucnu vrátit, A PROTO VLASTNĚ PŘECI ŽIJEME. Jděte za hlasem svého srdce a hezky jim řekněte, že hrát na vojáčky si mohou někde jinde a NATO nám může býti ukradeno a v Íránu ať si válčí s Izraelci, protože vrána k vráně sedá, že? Tak zítra Pepa z depa.
03. 11. 2011 | 20:44

Zbyněk Matyáš napsal(a):

Jene,
nic takového si nemyslím, myslím si však, že je rozdíl sem pouštět automobilky s montovnami a např. Flextronic centrum s velmi sofistikovanou činností.
Ve vašem zúženém obzoru oponent musí být klausistou, že. Nicméně než montovna byla rozhodně efektívnější privatizace via Škoda Mladá Boleslav.
No a Lafferovu křivku Vás učit nehodlám.
03. 11. 2011 | 20:50

Zbyněk Matyáš napsal(a):

antiovce:
Je mi víc na 2x30 a paměť mi ještě bohudíky slouží.
03. 11. 2011 | 20:51

Jan napsal(a):

Zbyněk Matyáš
No ve světě krize nebyla, ale u nás ano/víme že kvůlivá tomu padla vláda?/, právě díky té skvělé transformaci. Ta byla tak skvělá, že jsme se z ní ještě nevzpamatovali, a už se nám to možná ani nepovede.
Ani bolševik nedokázal za 40 let náš průmysl zlikvidovat mladý pane. Klaus to dokázal mezi lety 1992-1997.
Jedině škodovku se před ním podařilo uchránit.
A ta nás živí.
Nás ne svět. Ten se na nás víte co.
O nás se musíme starat, nárohospodáři musíme být víme?
A zatím jsme neoliberální svazáci rádobyameričani vypatlanci.
A Čínský bolševici si nás dají k snídani.

P.S. Deficit nerostl protože VK v něm rozpustil příjmy z privatizace i přebytky z důchodového účtu.
Nebýt toho nemuseli jsme mít nyní starosti s důchodovou reformou.
Myšlení je ale těžší něž věření. Ach jo.
03. 11. 2011 | 20:53

Jan napsal(a):

A jakpak by jste to chtěl udělat, je sem nepouštět?
A čímpa by jste je nahradil?
Nebojte už tu dlouho nebudou, budete se moci realizovat.
P.S.Učit se musíte pořádně.
Ne jen našprtat. I pochopit a číst poznámky pod čarou.
Ale to se teď nenosí.
03. 11. 2011 | 20:56

antiovce napsal(a):

Matyáš
pamětí to teda nebude, jen holt nemáte dostatek informací, ale někdy je lepší toho moc nevědět a hlavně věřit, nač si přidělávat nějaké pochybnosti, že ano?
03. 11. 2011 | 21:02

Zbyněk Matyáš napsal(a):

antiovce:
Nevšiml jsem si, že byste zde uveřejnil nějaké informace, takže těžko posoudit, z čeho porovnáváte.

jan:
K Vašim blábolům stěží něco rozumného dodat. Škodovka živí především své majitele v koncernu Volkswagen, bolševici za 40 let vybudovali především hypertrofovaný těžký průmysl a cementárny, u baťů v Gottwaldově se vyrábělo ještě na strojích původního majitele...atd. Pokud se před plyšákem vyjímečně vybodal slušný podnik ve Slušovicích, ihned po plyšáku ho prezident s vládou zlikvidovali. Přebytky důchodového účtu rozpustil do dalších sociálních dávek ministr Vodička, což samozřejmě nijak celkovou bilanci rozpočtu nezměnilo.
03. 11. 2011 | 21:14

Zbyněk Matyáš napsal(a):

Jan:
"A jakpak by jste to chtěl udělat, je sem nepouštět?" Prostě jim neudělovat výjimky - daňové prázdniny.
03. 11. 2011 | 21:16

antiovce napsal(a):

Matyáš
těď váhám, jestli s vaší pamětí opravdu není něco v nepořádku. Ta krize, o které mluvím vyvrcholila v r. 1997 nedlouho poté co Klaus prohlásil, že restruktualizace ze zaostalé socialistické země na vyspělou kapitalistickou zemi skončila. Už bylo dávno po rozdělení státu. Proč neměl Klaus deficit už vám vysvětlil Jan. Ještě jednou sem dám odkaz týkající se privatizace: http://www.blisty.cz/art/60840.html Že vy si vždycky vymyslíte nějaké zdůvodnění proč se to pravici nepovedlo.
03. 11. 2011 | 21:17

Zbyněk Matyáš napsal(a):

antiovce:
Je mi líto, jste zde asi noví, ale já už nemíním opakovaně se dohadovat o dávno probraných tématech. Takže blisty už číst nebudu i proto, že rozhodně nejsou ekonomickou autoritou. Jan nevysvětlil nic, důchodový účet nebyl mimo rozpočet.
Dobrou noc!
03. 11. 2011 | 21:21

antiovce napsal(a):

Matyáš
všechno co tady píšu je z informací, které se dají najít na netu jen stačí chtít. Jsou to ale informace, které se zapřísáhlým odpůrcům cokoliv levicového nehodí do krámu. Raději se po nich ani neshánějte.
03. 11. 2011 | 21:24

antiovce napsal(a):

Matyáš
máte pravdu, nečtěte to, ještě by jste pak mohl změnit názor. Lepší je žít v blažené nevědomosti. Ještě poznámku - je vidět, že jste nepochopil účel blistů, samozřejmě že to není jen ekonomický zaměřený portál.
03. 11. 2011 | 21:28

Alka napsal(a):

Tak mi vysvětlete k čemu máme ten Senát, když on něco vrátí, tak koalice to přehlasuje. Zrušte v budoucnu Senát a ušetříme!
03. 11. 2011 | 21:29

komik napsal(a):

Nenechám se vydírat

Protestuji, odmítám se nechávat vydírat. Koalice porušuje Ústavu ČR a Listinu základních práv a svobod: Nepřetržitě, bez přestávky na spánek již jednáme víc jak 48 hodin a koalice je rozhodnuta v této praxi pokračovat. Upírání spánku je přitom považováno za formu mučení a je podle mezinárodních dohod zakázána.

Podle Ústavy jsem složil tento slib: "Slibuji věrnost České republice. Slibuji, že budu zachovávat její Ústavu a zákony. Slibuji na svou čest, že svůj mandát budu vykonávat v zájmu všeho lidu a podle svého nejlepšího vědomí a svědomí." Tento slib nám velí sledovat dění ve Sněmovně a účastnit se schůze.
Většina ve Sněmovně však zneužívá svého postavení a odmítá naše návrhy na přerušení jednání na dobu nutnou pro spánek. V této souvislosti ve vší vážnosti cituji ustavení z Listiny základních práv a svobod:
Čl. 7 odst. 2 Nikdo nesmí být mučen ani podroben krutému, nelidskému nebo ponižujícímu zacházení nebo trestu.
Odmítání spánku je jeden z nejbrutálnějších trestů, který praktikují ty nejodpornější režimy světa. Má zlomit týraného. Je to takový způsob vydírání, který má týraného přesvědčit, aby se choval, jak týrající chce.
Očekávám reakci, že můžeme přestat s projevy a půjdeme spát. Že za to nemůže ten, kdo nepřetržité jednání prohlasoval, ale my, kteří chceme mluvit a jednat dál. Ale to je přesně v duchu toho vydírání. Vzdejte se svého práva a dostanete spánek.
Napadnu u Ústavního soudu všechny zákony, které byly schváleny po více jak 24 hodinách jednání bez spánku. Neprojednala je skupina bdělých a plnohodnotných poslanců, ale parta duchů, která ani nevěděla o čem hlasuje.
Studie o tom, kolik člověk bezespánku vydrží najdeme v listinách z koncentračních táborů, kde fašisté dělali pokusy na Židech.
Na protest proti nedůstojnému projednávání životně důležitých zákonů této země se nebudu holit do doby než dostanu prostor se vyspat. Tedy přestávku alespoň v délce 10ti hodin. Jsem mimopražský, přesto jsem si nevzal ani ubytovnu, ani nezatěžuji sněmovní rozpočet za pronájem bytu, jako kolega Tluchoř z ODS, který bydlí ve stejném městě jako já.. Znamená to však, že denně dojíždím domů a k 8mi hodinám spánku potřebuji ještě dobu na hygienu a cestu. Jednou za 24 hodin má na tuto přestávku v civilizované společnosti nárok snad každý
Ve Sněmovně jsou bouřlivé dny. Jsem v opozici a spolu s ČSSD se podílím na obstrukcích. Není to příjemné, ale je to jediné možné řešení. Zejména důchodová reforma je zničující pro celou populkaci. Vnímám to takto. Dosud naši předchůdci hospodařili tak, že nejprve "prodali", a pak projedli to, co vybudovali generace před nimi. Tím mám na mysli zejména privatizaci všeho co šlo prodat a utracení těchto prostředků v rozpočtech státu za předražené a mnohdy nesmyslné zakázky. Když nebylo co prodávat, tak se prostě lehkomyslně zadlužili. Největší problém současných rozpočtů jsou splátky těchto dluhů, samozřejmě s úroky. Teď jsme ve stadiu, kdy už není kde brát. Je tady poslední možnost - vykrást budoucnost. To se děje zákonem o důchodové reformě. A břemeno dluhové služby hodit na ty, kdo si na nic nepůjčovali. Tak jim zvedeneme DPH a abychom jim nemuseli platit ani důchod, necháme je pracovat do 70ti let. Toto nemohu podpořit a yužívám jediného nástroje, který mám. Obstrukce. Nečtu tady telefonní seznam, tak duševně vyprázdněný tedy opravdu nejsem, ale mluvit budu, pokud to půjde, kdybych tu měl sedět do jara.
Stanislav Huml - poslanec
03. 11. 2011 | 21:56

český maloměšťák napsal(a):

Ještě malá poznámka.
Čtyři pilíře jsou daleko lepší než tři.
Anebo šest pilířů - ještě lepší.
Či deset - to je vůbec nejlepší.

A tak s vírou - že věčný oheň reformního úsilí inženýra Kalouska nemůže nikdy vyhasnout - přeji všem dobrou noc.
A hezké sny o kontejn...eh, tedy o palmách.
03. 11. 2011 | 21:59

stejskal napsal(a):

Dobrý den,

smazal jsem jeden hrubě urážlivý text, neboť ty jsou v rozporu se záměrem našich stránek, tedy poskytovat prostor pro věcnou a korektní debatu.

Děkuji za pochopení.

Libor Stejskal, editor blogů
03. 11. 2011 | 22:00

český maloměšťák napsal(a):

Takže jarpor může urazit parlamentní demokracii - napsat, že je parlament žvanírnou - a to dokonce verzálkami/proti kodexu/...ale já, v rekaci na toto, nemohu napsat "sturmbannführer" jarpor ?

Jste asi už ospalý, co ?

Si dejte bacardi...nebo geriavit....

Dobře - upraveno :
Soukmenovec :))) jarpor opět vynáší svůj jednoznačný hodnotící soud - Parlament je žvanírnou - naštěstí má moc to udělat jen formou žvanění.

Co se týče stavebního spoření...to zapadá do celkového knceptu vlády Tradice/katolické církvi ano, chudákům ne/ , Odpovědnosti/vůči bankám, vůči střední třídě ne/ a Prosperity/to musí posoudit jejich kmotři - ti mají přesná čísla...jak se zvedne jejich životní úroveň/.

Koncept je následující :
Potřebujeme donutit lidi k tomu, aby nalili úspory do penzijních fondů (je mi záhadou proč - proč např. ING potřebuje další atátní injekce...

www.tinbergen.nl/discussionpapers/11146.pdf

...no nebudeme si nad tím lámat hlavu - pan zastupitel za ODS jarpor to za nás jistě rozlouskne....(troufám si tvrdit, že kdyby obstruovala ODS - pan zastupitel by zde hystericky pokřikoval , že je to v zájmu národa...)
...takže :
1. Očešeme průběžný systém o revenue/snížíme odvody/ a později z něj vytáhneme zdroje financování - tím se znevěrohodní
2. Snížíme atraktivitu Stavebního spoření - téměř na nulu
3. Upravíme parametry penzijního připojištění - tak , aby se alternativou stal druhý pilíř
4. Prohlásíme, že jedině zvednutím DPH jsme schopni celý systém a prosperitu našich kmotrů ufinancovat - že průběžný systém (předtím záměrně oslabený) neudržíme jinak než zvednutím DPH
5. Zjistíme, že odezva je ale i tak velmi chladná - proto důvod všech těch akcí - tedy nasypání penízků do ING a pod. bohulibých institucí /které mimochodem čile obchodují jak s dluhy státu, tak s deriváty, které jsou z nich odvozeny - samozřejmě že buď se ziskem, anebo když se dostanou do potíží - tak s socializovanou ztrátou a státními injekcemi kapitálu/...takže protože je odezva zatím chladná (veřejnost totiž není vzorkem kriminálníků a psychopatů - jak se mylně - a zcela sebestředně domnívá partička kolem hokuspokusmajstra inženýra Kalouska)...no zkrátka a dobře - potřebuje spustit řádný
brain washing....aby ten celý kocourkovský majstrštyk nedopadl obrovskou blamáží...
Ono totiž na reklamy typu " Na všechno je zde Geriavit" , kdy elegantní stařík líbá věčně mladou babku někde pod palmami, popíjeje přitom bacardi...zkrátka a dobře, většina lidí už z tědletěch krátkých reklamních kaťat vyrostla.
Bude to chtít něco rafinovanějšího.Třeba bezdomoveckou dvojici seniorů, jak se opilecky naklání do kontejneru s odpadky , zatímco kolem jedou v Mercedesech staří Drábkovi a Kalouskovi a kynou jim " Vidíte, vidíte - to my jsme utekli do druhého pilíře všickni..a včas....."
To by mohlo zapůsobit...todlencto....
/na nea a jarpora/
-------------
Spokojen ?
03. 11. 2011 | 22:15

jarpor napsal(a):

komik

Měl jsem za to, že pan poslanec Huml je rozumný člověk.
Zmýlil jsem se.

Pan poslanec složil slib. Slib dodržování zákonů - i zákonu jenž se zove jednací řád a jež ustanoveními popisuje, jaká pravidla platí v poslanecké sněmovně, jak se rozhoduje a co z toho vyplývá...

Rozhodne-li většina poslanců, kteří taktéž složili slib, jsou nářky pana poslance na cestování, hygiénu a nároky... dětinské, když nepoužiji silnější výraz...

Pan poslanec si musí rozmyslet, zda bude respektovat právoplatné rozhodnutí většiny, nebo zda se omluví z jednání... ostatně jak tak činí mnozí...
Ve druhém případě bude mít dostatek času na odpočinek, hygienu i cestování...

A ta citace o mučení a týraní... nebohého pana poslance v našem parlamentu... ta je opravdu hodná inteligentního člověka... zde je vidět, co z normálního člověka je schopna udělat politika, poslanecká kariéra...
To je fakt na Chocholouška...

Hezký večer
03. 11. 2011 | 22:18

jarpor napsal(a):

měšťáku,
Vaše : "jarpor opět vynáší svůj jednoznačný hodnotící soud - Parlament je žvanírnou - " je lež.

Zkuste se naučit číst a nelhat.

Napsal jsem : "...děkuji Vám a Vašim kolegům za předvedení v praxi to, co se o parlamentu říká poněkud hanlivě : ŽVANÍRNA."

Já žádný soud o parlamentu nevyslovil...

/Vidím, že sklony k fašismu mají i čeští měšťáci... Bez komentáře.
Ten si o "inteligenci" nevychovance se sklony k adoraci nacistických pohlavárů udělá každý sám.../

Hezký večer
03. 11. 2011 | 22:29

jarpor napsal(a):

Ale... pan Mace už pustili .. ?

Hmmm.... na jak dlouho ?

Hezký večer
03. 11. 2011 | 22:56

jarpor napsal(a):

To vím pane Maci, že jste nebyl v Bohnicích... taky jsem na mysli blázinec neměl, když jsem psal, ... "už jej pustili"...

Jen vím, že Vám byl na čas přístup sem zamezen.
Pokračujte Vaším způsobem... snad se tak zase stane...

Hezký večer
03. 11. 2011 | 23:22

David napsal(a):

"...Vládní koalice dnes a denně dokazuje, že to neumí. Že jí nelze věřit. Že stejně úspěšně, jak rozvrátila rozpočet, by dokázala rozvrátit i penzijní systém, kdybychom jí dovolili, aby z něj začala vyvádět desítky miliard korun ročně. Vidíme, jak běží se zapálenou svíčkou ke stohu, proto se ji snažíme zastavit...."

-------------

To, jak se vládní koalice chová není demokratické jednání.

To je jako za komoušů, že mají strach z diskuse ve sněmovně.

Jsou to ubožáci. Dialog odmítá jen ten, kdo nemá argumenty.

Přitom je jasné, že to je už zase protiústavní jednání a zase to bude řešit Ústavní soud.

Je už nejvyšší čas, aby ta Kalousko-Nečasova banda byla za to úmyslné rozvracení státu trestně stíhána.
03. 11. 2011 | 23:25

Mac napsal(a):

:-))))

měl jsem vás rád, bděte!!!

ještě bych prosil to legrační poděkování za pochopení
:-)))
04. 11. 2011 | 00:16

JF napsal(a):

souhlas, ale nějaký restart české politiky bude chtít vyrovnání s českou minulostí posledních 20 let (náhrada za přehlížená vyrovnání předešlých let od roku minimálně 1945). To co je současná "česká pravice" je klausovo kukaččí mládě. Důležitý prohřešek Klause je že vědomě lhal, lže a mate. Je důležité vědomě lhát, tak je pravda pod kontrolou. Dává to dost zvláštní pocit až nesnesitelně lehkého bytí nadevším.

Výsledkem dosavadního průběhu "projednávání" reforem (v případě relativizující pravice to znamená neprojednávání) by měl být předpokládám skok na začátek. Pro svazáka Nečase je to moc velký výkon, zeptá kde ten začátek je někoho, kdo to má pod kontrolou.

ale raději něco na rozjímání pro všední den s mnoho dílčími úkoly mezi které jistě velké úkoly reforem zářné budoucnosti nepatří a nemají být evidentně ničím rušeny a obstruhovány natož obstrouhány. Ztratily by na velikosti a to by bylo pro budoucí učebnice dějepisu škoda. Ale co když ... ;-) Tedy:
"Začněme proto u sebe. U nás doma. V našich rodinách. Ve vztazích dětí k rodičům a rodičů k dětem. Vymýšlet nic nového není třeba. Stačí vzít rozum do hrsti a pokorně se - třeba jen o krok - vrátit zpátky k osvědčeným modelům, hodnotám a ctnostem."
04. 11. 2011 | 00:18

Mac napsal(a):

ještě bych se přimlouval za smáznutí relevantních plků politruka jarpora - bez mých vsuvek ty jeho tlachy vyznívají extra blbě

mimochodem, Mr. Stejskal, závidím vám vašeho koníčka, to sem takhle o půlnoci lezete dobrovolně, nebo politruk žaloval?
04. 11. 2011 | 00:21

Mard napsal(a):

Chyby:
1. Demokracie je symbolický boj
Ne, demokracie není boj. Je to demos + kratein, tedy vláda lidu. Pokud si někdo představuje vládu jako boj, je mimoň.
2.Všechny země, kterými se teď prohnalo arabské jaro, měly formálně demokracii, ale ve všech se připravoval převzít vládu diktátorův syn.
Nikoliv. Arabské jaro začalo v Tunisu, tam se žádný "syn" nepřipravoval.
3.Vládní koalice dnes a denně dokazuje, že to neumí.
Zatím vše ukazuje na to, že to vládní koalice celkem umí. Přes opozici komunistů se socany celkem jednoduše parlament přijímá zákony. Snaha socanů vypadá jako známé arabské přísloví o štěkajících psech a karavaně.
4.V zemi byla nadlouho zničena možnost financovat rozvoj ekonomiky prodejem akcií na trhu.
Chyba. Více našich firem emitovalo akcie na trzích (resp. provedlo IPO).

No, třeba napíše opravu. Ale obávám se, že pokud o všem ví tak málo jako o věcech o kterých píše zde v textu, tak je možnost opravy pod jeho duševními schopnostmi.
04. 11. 2011 | 01:07

Mard napsal(a):

český maloměšťák napsal(a):Co se týče stavebního spoření...to zapadá do celkového knceptu vlády Tradice/katolické církvi ano, chudákům ne/ , Odpovědnosti/vůči bankám, vůči střední třídě ne/ a Prosperity/to musí posoudit jejich kmotři - ti mají přesná čísla...jak se zvedne jejich životní úroveň/.

Hehe, vy asi vtipkujete, ne?!? Stavební spoření že je pro chudáky?!? Myslíte asi takové chudáky, co můžou snadno odložit stranou pravidelně 18 tisíc korun a nechat je na účtu několik let, že ano? :-) Heheh Jistě. To jsou ty nejkřiklavější sociální případy, na které myslí pana Sobotka v první řadě. Ne jako ta zlotřilá ODS a TOP09, kteří chtějí, aby lidé, kteří žijí z dávek, nízkých platů a důchodů, nemuseli tolik přispívat bohatším co spoří, formou placení DPH, kteréžto příjmy státního rozpočtu jsou taktéž použity na podporu stavebního spoření .-)
04. 11. 2011 | 01:12

Hana napsal(a):

Tyhle obstrukce jsou naprosto v pořádku. Kdyby opozice němala tuto možnost, pak mi někdo vysvětlete, proč mít vůbec parlament? Stačilo by, aby po volbách vznikla vláda "ja se hoši dohodnou" a ta by si děla, co by chtěla - což současná vláda předvádí. Opozice nemá moc možností - takže dělá co může - řekla bych konečně! A jen pro připomenutí - vítězem posledních voleb je ČSSD! Ale vznikla vláda práva, rozpočtové odpovědnosti a boje proti korupci - tak to nám tu ještě chybělo! Netvrdím, že za vlád ČSSD bylo všechno geniální, ale to, co se tu děje od vlády Topolánka do teď je hnus!
04. 11. 2011 | 06:29

Ládik!!! napsal(a):

Hano -
vítězem byla ČSSD s nějakými 22%, tedy 78% voličů ji aktivně nechtělo. ČSSD se stala volebním zmetkem, měla pod míru a tak smrděla, že s ní nikdo nechtěl nic mít. Z její potápějící se lodi utekl nejdříve kapitán, který ji zavlekl na skaliska. Normální lidi odchází na vrcholu slávy.
04. 11. 2011 | 06:43

dedek napsal(a):

neo napsal(a):
jinak klidně obstruujte, práce přes čas vám neuškodí... akorát ten váš poslanec by si mohl připadat jako zloděj či prostitutka, když pracuje zase v noci :)
Vážený pane, už jste viděl kvalitu práce člověka pracujícího nepřetržitě přes 30 hodin? Chtěl bych vidět jeho soustředění a myšlení. Navíc, existuje zákon, který dovoluje maximální pacovní dobu a vládnoucí gauneři jej naprosto nerespektovali svým návrhem a jeho schválením. Nevymlouvejte se na obstrukce, protože ty jsou zcela legitimní a zákonné. Už tady bylo více věcí, které Vaši zodpovědní gauneři prohlasovali svojí silou a vzápětí byly zrušeny ústavním soudem, protože byly nezákoné. Ona ta dnešní vláda si ze zákonů moc nedělá viz korupce a celkový její přístup. Až ti idioti řeknou, že když to vydrželi, tak to dají do zákoníku práce a zaměstnavatel vám to dá hodně znát budete se divit. Už dnes lidi dřou 12 a více hodin aby nebyli bez práce. Naprosto jsme zahodili hrdost a životy lidí, kteří je ve stávkách poližili v USA a Anglii v protestech za 8 hodinovou pracovní dobu. Pokud bude pracovat parlament na směny, nekze nic namítat ale jinak to s těmi zloději a k...ami je naprostá pravda. Jen vám maličko nedochází, jaké nebezpečí tady hrozí.
04. 11. 2011 | 07:24

Petr napsal(a):

Pane Sobotka,
je vidět, že jste v životě nebyl v žádném zaměstnání. Fabriku jste viděl z limuzíny když jste jel okolo a pole z letadla. I úřad znáte jen ten z Lidového domu.
Skuste sesednout z koně, jak prohlašuje Váš přítel křišťálový expřeseda Gross, a jít alespoň na měsíc se živit něčím jiným než politikou.
V životě se musí v práci makat (možná, že už jste to slovo slyšel) a ne žvanit. Při takovém výkonu, jaký tam Vás 200 Nadlidí předvádíte, by Vás všude vykopli do 5 minut. Ani skříňku by jste si nestačili vyklidit!
04. 11. 2011 | 07:31

Někdo napsal(a):

Karle Kryle, buď rád, že ses toho nemusel dožít. Už zase ryjeme držkou v zemi a národ němý zase tlučou, ale tentokrát ne oficíři, ale nenasžraní zbohatlíci. Demokracie už je na kolenou a ti, co jsou u moci, nám opět zakazují se smát a zpívat.
To, co zde předvádějí na půdě sněmovny ti tři proradní a vychytralí rádcové, už překonává ty nejhroznější sny. Neseberou nám nakonec i volební hlasy?
04. 11. 2011 | 07:35

Expert napsal(a):

To : Ládík
Ládíku, v nedávné vzájemné a klopotné diskusi u článku MUDr.Peychla jsme se dopracovali k nezvratnému poznání, že vy nejste zlý, že jste jen momentálně zaostalý.
Z vašeho dnešního projevu s uspokojením zjišťuji, že se váš stav od té doby vůbec nezměnil.
Není nad to když člověk zůstává konzistentní, ostatní pak mohou lehce posoudit , co od vás lze čekat.
04. 11. 2011 | 07:42

dedek napsal(a):

rr72 napsal(a):
Nerad bych p.Sobotkovi bral iluze o jeho službě lidu, ale za vlád ČSSD se míra zdanění průměrného příjmu (nepřízpůsobení pásem růstu průměrné mzdy)zvedla cca o 3-5 % (t.j. o cca 9000 - 15000,- za rok ) a rozpočty na konci jejich vládnutí končily se schodky přes 100 mld. v době růstu o více jak 3%. T.j. v době,kdy měly končit v plusu a mělo se snižovat naše zadlužení,protože růst nad 3% je nad dlouhodobým reálným průměrem. Pokud čtu jeho příspěvky, pak nechápu co je dobrého na tom, zač tak bojuje, když jeho představy o správě státní kasy jsou naprosto mimo dnešní realitu. Dokázal bych pochopit,kdyby vedli diskusi co se má omezit a co ne, ale oni brečí nad tím, že není co rozprodávat, a přitom to byly oni,kdo rozprodal i to co bylo určeno na důchodovou reformu a za celou dobu se o žádnou smysluplnou diskusi vlastně nepokusili. Nerad bych bral pánum ze socdem iluzi o tom jak bude důchodový účet vypadat za několik desítek let, ale pokud si myslí, že to vyřeší jen navýšením odvodů do průběžného systému a prodloužením odchodu do důchodu, tak jsou na velmi velkém omylu, protože lidé v předdůhodovém posunutém věku budou mít ještě větší problém sehnat práci než dnes, a pokud to budou financovat jen lidé pracující, tak to výrazně omezí jejich rozpočty a sníží spotřebu a způsobí to další výraznou zátěž (vedle zadlužení) pro naše hospodářství . Ať si o současných pokusech o spoření myslí představitelé socdem. cokoliv, tak jiná cesta než spoření není, a měli by se na ní spolupodílet a přestat tu budovat "Potěmkinovu vesnici'.

Vážený, Sobotka to dost jasně vasvětlil. Dluhy zasekli ale díky tomu, že museli vyrovnávat průsery Klause, který jak vím v ČSSD nebyl nebo ano? Nejsou to jen Sobotkovi bláboly ale dá se to dohledat na netu a to bez problémů. O důchodu vůbec nemelte, protože byl po komančích v pohodě a ten kdo jej zpronevěřil byl Klaus a Kalousek, kteří do něj nejen sáhly a zcela jej vyplundrovali. Po ČSSD zůstali státní rezervy, které díky svojí jasnozřivosti Kalousek za Topola také prošustroval. A prodloužení odchodu do důchodu? Nenechte se vysmát. Pokud vím tak to prosadila tato vláda a nemá horní strop, takže pán bůh stůj při nášich dětech a vnucích pokud se tito gauneři zavčasu nejen nezastaví ale hlavně nepozavírají a to všech 108 poslanců, kteří ničí vlastní národ. Konec konců Kalousek už na naftě dokázal jak škrty a zvýšené daně plní pokladnu!!
04. 11. 2011 | 07:43

zemedelec napsal(a):

Pane Huml.
Naprosto přesvědčivé,děkuji,jen tak dál.
Paní Hana.
Já to považuji taky za poslední možnost opozice,jak na to znova upozornit,na škodlivost těchto reforem a s tím souvisejících zákonů.Považoval bych opozici za špatnou,kdyby pospávala 4roky v parlamentu.
04. 11. 2011 | 07:57

dedek napsal(a):

Cestovatel napsal(a):
Možná by ti taky bodla nějaká ta lekce z ekonomiky pak bys tu nemusel pácat přemrštěná a imaginární čísla např 550 miliard na náklady transformace, které jsou výmyslem socanů stejně jako těch 150 mil rezerv aby zakryli schodek, který nadělali.Sobotka umí kouzlit z čísly. To dokázal i jako ministr financí

Cestovateli, a vám by zase bodlo sehnat si informace. To, co píše Sobotka můžete najít na netu a ne od levičáků. Jako návod článek níže. A mrkněte, kdo je tam autorem. Nebojte Cibulka to není.
http://www.cibulka.net/nnoviny/nn2000/nn2400/obsah/01.htm
04. 11. 2011 | 08:01

dedek napsal(a):

Zbyněk Matyáš napsal(a):
antiovce:
"budování montoven podporovala ČSSD právě proto, aby ten růst tady byl" Však právě! Pouštět do země cizí fabriky, aby zde budovaly své filiálky a transferovaly produkovaný výnos zpět do centrál je perspektívně ekonomicky nevýhodné. Je pravdou, že okamžitý multiplikační efekt byl příznivý, dlouhodobě však nerentabilní.

A kde bychom bez nich byli chytráku!! Také se mi to nelíbí ale lidé mají práci. Když jste tak chytrý můžete mi říct, která velká fabrika zakoupená "vyšmelená" v takzvané privatizaci českým podnikatelem zůstala česká a jede? Nezdá se Vám, že většinou to bylo zprivatizováno pro šmelení a pokud ne, tak vládní garniturou byl dotyčný okamžitě zničen, aby nekonkuroval? Neskončila tak náhodoi Poldi Kladno a další? A kdo byl tehdy u moci? CŠSD?
04. 11. 2011 | 08:08

neo napsal(a):

dedek:

jaká kvalita?? co to tu plácáte? To že stojí u pultíku a mele nesmysly jen aby zdržel hlasování je nějaká kvalita ?

Až rudoši a Huml přestanou žvanit, tak se vyspí (mimochodem ten Humlův srdceryvný dopis výše je k pousmání). Takovej chirurg dělá i déle než 30 hodin a má rozhodně těžší práci než meloucí dopravák co se dostal ke korytu a dělá reklamu na autobazary.

mimochodem, já bych klidně uvítal delší pracovní dobu, alespoň by byl vyšší plat.
04. 11. 2011 | 08:11

Ládik!!! napsal(a):

experte,
pořá nevím, co znamená Váš nick. S Vámi nesouvisí.
04. 11. 2011 | 08:15

dedek napsal(a):

Ládik!!! napsal(a):
Hano -
vítězem byla ČSSD s nějakými 22%, tedy 78% voličů ji aktivně nechtělo. ČSSD se stala volebním zmetkem, měla pod míru a tak smrděla, že s ní nikdo nechtěl nic mít. Z její potápějící se lodi utekl nejdříve kapitán, který ji zavlekl na skaliska. Normální lidi odchází na vrcholu slávy.
04. 11. 2011 | 06:43

Takže podle vás 78% voličů chtělo tento paskvil, který nám vládne? Nevznikla náhodou tato vláda podvodem? Není náhodou pravda, že tuto vládu nepodporuje 90% obyvatelstva a tudíž slušné procento i těch, kteří jí neprozřetelně dali hlasy, které byli také získány podvodem?
04. 11. 2011 | 08:35

dedek napsal(a):

neo napsal(a):
dedek:

jaká kvalita?? co to tu plácáte? To že stojí u pultíku a mele nesmysly jen aby zdržel hlasování je nějaká kvalita ?


A to je přesně to. Žádná nemůže být!!! Stačilo, když jsem dělával 24 hodinové směny sice mez byly dva dny volna ale vím, co to s člověkem dělá. A proto naprosto souhlasím s Humlem. Hlavně ti vládnoucí gauneři, kteří to takto zařídili by měli být stíháni.
04. 11. 2011 | 08:41

neo napsal(a):

dedek:

omyl dedku. Sněmovna samozřejmě musela o takovém kroku hlasovat.

Kvalita by nebyla ani kdyby spali. Copak některej z těch komoušů a socanů dokáže něco jiného než obstrukcemi zdržovat? A ty jejich ubohé cedulky u lavic...

Huml je chudáček. Měl jsem ho za odborníka přes dopravu, tam měl zůstat.
04. 11. 2011 | 08:46

Jedla napsal(a):

Ten blog je dobrej. Asi tu Vaši petici podepíšu.
http://www.cssd.cz/kalendar/petice-cssd-proti-vlade-p-necase/
04. 11. 2011 | 09:01

Bohuš napsal(a):

Jedla: podepiš nebo ťa vyměéénííím.
04. 11. 2011 | 09:02

vlk napsal(a):

Koukám, že se zde odehrává klasický koncert modrých vuvzelek. Čím méně v dutině lebeční, tím větší ryk.
A že jim to opravdu odsejpá.
Nedivím se. Když není co říci, tak to mletí jde jde o to rychleji. Inu nejvíc , jak známo, duní prázdné hlavy.

Nicméně - dovolil jsme si sociálně d emkratickou oposici nominovat za titul Ignor roku. Je mi líto pane Sobotko, ale z mého pohledu je ona nominac e zasloužená.

Další k dočtení zde:
http://urfaust.bloguje.cz/909727-co-takhle-usporadat-anketu-o-tupost-roku-ci-ignora-roku.php
04. 11. 2011 | 09:23

Expert napsal(a):

To : Ládík

Ládíku a víte, že se ani nedivím, že nevíte co znamená můj nick .
To, že to nechápete, úzce souvisí s vašim momentálním stavem.
Doufám také, že si vašeho momentálního stavu všimli i další diskutující a pomohlo jim to pochopit vaše dva dosavadní zdejší projevy a budou s ohledemna váš stav hodnotit i vše, co tady ze sebe vypustíte v budoucnu.
04. 11. 2011 | 09:30

Expert napsal(a):

To : dedek

Doporučuji veškerá "intelektuální projevy" Ládíka hodnotit pod tím úhlem pohledu, že se Ládík zcela zřetelně jeví jako momentálně zaostalý .
Pokud by vám nestačily, jeho dnešní "intelektuální výlevy" doporučuji si jeho stav ověřit na "úrovni" jeho diskuse, kterou se mnou vedl u článku MUDr.Peychla.
04. 11. 2011 | 09:37

neo napsal(a):

Vlk:

///Nedivím se. Když není co říci, tak to mletí jde jde o to rychleji. Inu nejvíc , jak známo, duní prázdné hlavy.////

pěkná charakteristika obstrukcí, akorát se kucí nevyspinkaj...
04. 11. 2011 | 09:37

Prr napsal(a):

Pane Sobotka, pořád se omílá státní dluh. Řekněte mi, jak si státní dluh rozdělilo Slovensko s Českem po rozdělení státu. Pokud mně paměť neklame, od té doby stále narůstá neboť se to rozhazuje když to není z mého, že? Tak nedělejte obstrukce v parlamentu ať nemáte hemouše a udělejte audit majetku státních zaměstnanců a jejich blízkých zpětně alespoň k roku 1993. To by byl mazec.
04. 11. 2011 | 10:46

český maloměšťák napsal(a):

Nedal si pozor , chudák.... :

http://www.tyden.cz/rubriky/domaci/miliony-na-uctu-matky-ministra-kocourek-dluzi-vysvetleni_216498.html

"...Společnost Key Investments zobchodovala v roce 2008 matce ministra průmyslu a obchodu Martina Kocourka (ODS) 16 milionů korun. Kde peníze tehdy šedesátiletá důchodkyně na cenné papíry vzala, odmítají ministr i Jindřiška Kocourková vysvětlit.....Ministr Martin Kocourek by obchody s Key Investments vysvětlit měl. V době, kdy se jeho matka stala klientkou firmy, byl totiž šéfem dozorčí rady polostátního kolosu ČEZ, který dával Key Investments milionové zakázky...."

Asi takovou drobnou částku ani neregistruje. Co to je - proti stamilionům jeho stranického kolegy, že....

Takže zde máme nového "křišťálově čistého Martínka".
04. 11. 2011 | 12:49

Wraith napsal(a):

Pane Sobotko,

Je načase zanechat obstrukcí a umožnit vládnoucím stranám, ať této zemi udělají pravicové strany medvědí službu dle svého scénáře. beztak je senát poněkud bezzubý a parlament protlačí silou cokoli.
Jako opozice nemá ČSSD sílu k účinnému odporu a roli v konstruktivního oponenta bohužel selhává. Podle mého názoru by každý poslanec z levice mohl nasadit červený nos a šaškovskou čepici s rolničkami... což by pravdivě označilo skutečnou situaci a podtrhlo roli, jíž v současném parlamentu má..

Dalo by se říci, že současná levice je ostudně zahleděná do sebe a je potřeba aby se výrazněji projevila tam, kde je síla k pozitivní roli - tedy přesvědčit své voliče výraznou a kvalitní prací v krajích a zastupitelstvech obcí.

Tuto lekci voliči potřebují jako sůl a bez pořádné sukovice, kterou používá současná vláda se Čechům tak snadno nerozsvítí...
Není snad daleko doba, kdy to národ český spočítá pravici i s úroky a je docela možné, že se tyto strany (nejspíše s výjimkou ODS a TOP 09, které s vysokou pravděpodobností skončí v opozici) se pak nejméně 20 let kloudně k lizu nedostanou.

Bohužel, musím uznat, že současná levice není příliš obratným partnerem sdělovacích prostředků. Tedy neumí tak obratně manipulovat veřejným míněním, což se projevilo v minulých volbách.
Věřím, že dojde k nápravě situace a v nejbližších volbách.
04. 11. 2011 | 13:09

kelt napsal(a):

Na poslední/kéž by byla-to ve mně vyvolalo vzpomínku na vtip z éry "normalizace":soudruhu,jak to,že jsi nebyl na poslední stranické schůzi?..........No,kdybych věděl,že bude poslední,tak bych určitě přišel/tiskovce sdělil Nečas truchlivým hlasem,že soc.demokracie hodlá svými obstrukcemi zadusit v této zemi demokracii.
A aby nedošlo k omylu tak jedním dechem dodal,že pokud obstruovala ODS s ním v čele,tak to bylo v zájmu demokracie.
Pak,že když dva dělají totéž,nemusí to být totéž-svatá pravda,nebo pokrytectví non plus ultra?
Na dotaz redaktora ČT-jestli je překvapením,že daňová reforma bude o další rok odložena zněla odpověď:pokud Vás to pane redaktore překvapuje,mne ne.
Důvod je prý zcela technický-nutno sladit noty-prý na to zatím nebyl čas.
Skutečnost je prozaičtější-pokud by reformy naběhly k 1.1.13,tak by 80-90% populace vyhodnotilo jejich dopady jako negativní/ono se to ví již dnes,ale jednoznačně zorientovaných lidí je zatím menšina,i když obecný nesouhlas existuje/a tím pádem by hrozila nejen prohra ve volbách,ale přímo volební debakl.
To jediný chytrý v koalici již ví a proto delší dobu vypouští pokusné balónky.
Pokud do voleb takto budou nějaké čtyři měsíce,tak dopady reforem nebudou ještě tak razantní a tvrdé jádro voličů ODSTOP zajistí nějakých 25% a 5-10% může přidat nějaké amorfní souručenství nahnědlých.
Na vládu to sice nebude,ale stranické špičky o chleba nepřijdou.
04. 11. 2011 | 14:14

SuP napsal(a):

kelt -
Možná by nebylo od věci, kdyby si občané na pozadí toho lítého boje sosanů proti důchodové reformě uvědomili, za jaké hlupáky je ta jejich favorizovaná strana má. Ona jim tu předkládá, že nebudou dalších 30 let schopni si zvolit takovou vládu, která by dokázala udělat důchodovou reformu tak, jak je potřeba. Není to zábavné?
04. 11. 2011 | 18:19

Expert napsal(a):

To : SuP

Myslel jsem si, že úroveň momentální zaostalosti zdejšího Ládíka, která se projevuje ve stylu a úrovni jeho argumentace, už nelze překonat
Vám, se to SuP(e) povedlo.
Nezbývá, než vám k tomu gratulovat.
04. 11. 2011 | 18:30

SuP napsal(a):

Exspert -
Těší mě, že Vás můj vstup zaujal. Možná ještě, kdybyste se pokusil poznat, o co šlo?
04. 11. 2011 | 19:17

vlk napsal(a):

Špatně neo, jako obyčejně špatně.
Mluvil jsem o tvých zdejších souputnících.
A jen na okraj - krátká paměť zase? Kdo to kdysi s obstrukcemi začal. Chápu, že jednosměrná paměť už do dávno nemá.
04. 11. 2011 | 19:44

Zbyněk Matyáš napsal(a):

dedek:
Kde bychom byli bez Hyundai s polskými a slovenskými dělníky a s daňovými prázdninami? Zkuste si rozumně odpovědět sám.
04. 11. 2011 | 21:05

Pavel Krajtl napsal(a):

Demokracie je hlavě Referendum ...nikoli plebiscit!
04. 11. 2011 | 21:52

Pepa z depa napsal(a):

Milí zlatí, zatím co se tady nesmyslně dohadujete, tak na www.vymenilijsmepolitiky.cz, občanské iniciativy rozebraly ty vaše vešplechty a to i v zastupitelských lavicích, vládě a i ty prezidentské a říkají svorně TOHLE NECHCEME ANI NA ÚROVNI OBCE, natož ve vedení a řízení NAŠÍ VLASTI. Prostě vám LID OZNAMUJE, ŽE SI TU SVOJI SVRCHOVANOU MOC A VLÁDU PŘEVEZME. A kdo chce kam, pomožme mu tam, že? Již jednu zkušenost LIDÉ NAŠÍ VLASTI udělali a to v roce 1948 a napadlo je to udělati znova a to s těmi nashromážděnými praktickými zkušenostmi a technicky možno zdokonalovatelnými metodami a formami organizace a řízení práce a celkového vytváření vývoje nové ekonomicko společenské formace. Tak kapitalisté BACHA NA STARÉHO ZACHA, že? Hezký víkend přeje 4. odboj a Pepa z depa. Vy politická reprezentace si neustále více kálíte do svého hnízda. Pepa z depa.
05. 11. 2011 | 08:49

Šrek napsal(a):

Nic proti obstrukcím, chvíli to může být zábava a ještě poznáte, jaké to je makat i v noci a o sobotách a nedělích (a ještě by to chtělo minimální mzdu). Ale zatím slyším od nástupu této vlády od vás socanů jenom nesouhlas, ohánění se prostým lidem a nevím čím ještě, ale ani jeden rozumný (nebo alespoň nějaký) návrh, jak to udělat lépe. Zatím se perete se "Švejkem" z JM kraje (též hétmanem - to jste dříve měli keců , že funkce poslanců a hejtmanů jsou neslučitelné - ale prachy jsou prachy, žééé) o koryto, že to znechutilo i vašeho největšího korytáře Jirku P. s poskokem Šlégrem (ale ten neměl nikdy svůj názor - jako hokejistu jsem ho bral, ale proč se takhle ztrapňuje?) a odešli. Myslím, že už teď byste měli mít bobky, že vyhrajete volby (to "tupé" stádo voličů rádo slyší na zvyšování mezd, 13.důchody, zvyšování platů a socdávek), když nejste schopni říci, ani jak byste vládli. Umíte dělat jen kašpary v parlamentu a skákat, jak pískají profláknutí odboráři v čele se Štěchem, Duškem atd. organizující "stávky" direktivně z Prahy s upřesněním, kolik kdo dostane za účast zaplaceno (ten e-mail z centrály v Praze jsem osobně viděl a četl). Jo a ať si zase nezapomenou tito nemakačenkové, až budou kecat někde v TV, postěžovat, že Češi jsou líní a nechodí na jejich stávky. Nejsou líní a hlavně ne blbí, protože ví, že i v té bídě, která se jim samozřejmě nelíbí, to stávka jen zhoršuje.
05. 11. 2011 | 13:38

FW napsal(a):

Líbí se mi to přirovnání s hloupými ovcemi. To se na různých diskusích objevuje poměrně často (hlavně u lidí, kteří mají problém s pravopisem). Jenom nevím, zda ho lidé opisují od pana Sobotky nebo pan Sobotka od lidí. Rétorika je stejná. Myšlenka je taky stejná. Snad není stejná i inteligence ...:-(
06. 11. 2011 | 08:15

SuP napsal(a):

FW -
Kde chcete hledat "nestejnou" inteligenci? Podívejte se na "práci" parlamentu. Když se naši nejlepší dostanou do ráže, vypouštějí na sebe i daleko větší hovadiny než my tady v debatách.
K těm obstrukcím bych jen podotkla, že už se dostaly na úroveň stalkingu a ten by měl být trestný ......
06. 11. 2011 | 09:31

SuP napsal(a):

...podotkl ....
06. 11. 2011 | 09:32

Wraith napsal(a):

SUP:

Obstrukce jsou běžný nástroj opozice kdekoli ve světě a to už hezkou řádku let například za dob C&K monarchie měl tento postup velký účinek. Dokonce tak velký, že znamenal i pád jedné vlády a vstup Čechů do říšské vlády.

Popravdě, i jako příznivec opozice jsem ochoten prohlásit, že čeho je moc, toho je příliš.
Zdá se, že nesedí ve sněmovně žádný politik, který by slyšel hlas lidu a v jeho zájmu činil svá rozhodnutí. Zatím to vypadá, že každý z nich slyší jen sebe či šustot a cinkot peněz, které mu proudí do kapes nejen ze strany eráru, ale i z tučného všimného od lobbistických skupin či firem majících zájem profitovat ze státních zakázek.

Mrzí mne, že trojkoalice se snaží vše řešit silou bez výraznější snahy k dialogu, který je sice oběma stranami proklamován jako způsob nabízející rozumná řešení, nicméně důsledně opomíjen.
Za celou dobu práce současné vlády jsem neviděl zprávu o tom, že by se sešly pracovní skupiny složené ze zástupců trojkoalice a opozice. A zdá se, že k tomuto gestu, naznačujícím alespoň dočasné složení zbraní a dání tak najevo alespoň jakous takous vůli pracovat v zájmu občanů tohoto státu, hned tak nedojde.

Současná opozice nemá efektivní nástroj, jak zabránit trojkoalici učinit jimi plánované kroky a zbytečně tak brzdí nevyhnutelné.
Nechme současné politiky, ať si proti sobě svými kroky proti sobě popudí národ.
Volby pak zcela jasně ukáží, jaké mají lidé nadšení pro jejich způsob vedení státu..
06. 11. 2011 | 13:28

SuP napsal(a):

Wraith -
Nemám co dodat.
06. 11. 2011 | 18:56

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Aktuálně.cz Blog · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartošová Ela · Bavlšíková Adéla · Bečková Kateřina · Bednář Vojtěch · Bělobrádek Pavel · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Blažek Kamil · Bobek Miroslav · Boehmová Tereza · Brenna Yngvar · Bureš Radim · Bůžek Lukáš · Byčkov Semjon C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Davis Magdalena · Dienstbier Jiří · Dlabajová Martina · Dolejš Jiří · Dostál Ondřej · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořák Jan · Dvořák Petr · Dvořáková Vladimíra F Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Fendrych Martin · Fiala Petr · Fibigerová Markéta · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gargulák Karel · Geislerová Ester · Girsa Václav · Glanc Tomáš · Gregorová Markéta · Groman Martin H Hála Martin · Halík Tomáš · Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hapala Jiří · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holmerová Iva · Honzák Radkin · Horáková Adéla · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hradilková Jana · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hülle Tomáš · Hušek Radek · Hvížďala Karel CH Charanzová Dita · Chlup Radek · Chromý Heřman · Chýla Jiří · Chytil Ondřej J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jelínková Michaela Mlíčková · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karlický Josef · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Pavel · Klíma Vít · Klimeš David · Kňapová Kateřina · Kohoutová Růžena · Kolaja Marcel · Kolářová Marie · Kolínská Petra · Kolovratník Martin · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Koutská Petra Schwarz · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kučerová Karolína · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kupka Martin · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Maláčová Jana · Málková Ivana · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Mittner Jiří · Mrkvička Jan · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Návrat Petr · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Nouzová Pavlína · Nováčková Jana · Novák Aleš · Novotný Martin · Novotný Vít O Obluk Karel · Oláh Michal · Ouhel Tomáš · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Pavel Petr · Pavelka Zdenko · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Peksa Mikuláš · Pelda Zdeněk · Petrák Milán · Petříček Tomáš · Pfeffer Vladimír · Pfeiler Tomáš · Pilip Ivan · Pitek Daniel · Pixová Michaela · Plaček Jan · Podzimek Jan · Pohled zblízka · Polách Kamil · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rakušan Vít · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Reiner Martin · Richterová Olga · Robejšek Petr · Rydzyk Pavel · Rychlík Jan Ř Řebíková Barbora · Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schneider Ondřej · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobíšek Pavel · Sokačová Linda · Soukal Josef · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Strmiska Jan · Stulík David · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Sýkora Filip · Syrovátka Jonáš Š Šebek Tomáš · Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špalková Veronika Krátká · Špinka Filip · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Táborský Adam · Telička Pavel · Titěrová Kristýna · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomek Prokop · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Tůma Petr · Turek Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Václav Petr · Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Vavruška Dalibor · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Vhrsti · Vích Tomáš · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojtěch Adam · Vojtková Michaela Trtíková · Výborný Marek · Vyskočil František W Walek Czeslaw · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zima Tomáš · Zlatuška Jiří Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy