Proč Nečasova vláda nedodržela schodek rozpočtu?

03. 01. 2012 | 17:28
Přečteno 4619 krát
Ministr financí Miroslav Kalousek už to zažívá v menším podruhé. Poprvé nedodržel zákon o státním rozpočtu v roce 2009, kdy schodek místo schválených 38 miliard korun činil českých miliard cca 224. Tehdy se mohl vymlouvat na propad ekonomiky o 4%, který opravdu neměl rozpočtován, neboť v září 2008 oficiálně v návrhu zákona o SR počítal se čtyřprocentním růstem!

Podruhé, jak se zdá, nedodrží zákon o státním rozpočtu za rok 2011. Tentokrát uvádí jako důvod pozastavení čerpání prostředků z EU. Schodek prý bude nikoliv 135 miliard, které schválila Poslanecká sněmovna, ale 142. Špatné čerpání peněz z fondů EU ale není světová hospodářská krize, za kterou v roce 2009 Topolánkova vláda a její ministr financí skutečně nemohli. Za kolaps finančních toků z Bruselu jsou pravicové vlády a jejich ministři velmi konkrétně odpovědní, už vládnou pět let a mají nyní vážný důvod zpytovat svědomí.

Shrňme si tři hlavní důvody, proč Nečasova vláda „rozpočtové odpovědnosti“ nebude schopna dodržet zákonný schodek státního rozpočtu na rok 2011:

1. Jsou pozastaveny platby ze čtyř operačních programů. Jde o OP Doprava (Řebíček, ODS, Bárta VV), OP Životní prostředí (Drobil, ODS), ROP Severozápad (Šulc, ODS) a OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost (Dobeš,VV). Pozastavení způsobilo výpadek příjmů v rozsahu 12,8 miliard korun. Situace je vážná, a pokud premiér Nečas neustále hájí ministra školství Dobeše, ukazuje, že vůbec nerozumí tomu, co se kolem fondů EU děje. Nečasův ministr financí Kalousek pro rok 2012 naplánoval zcela nerealistický rekordní příjem dotací z fondů EU, má to být více než 100 miliard korun. Přičemž jen v roce 2011 byly transfery z EU nižší celkově o 42 miliard korun. Pokud jde o peníze z EU, stojí rozpočet 2012 ještě více na vodě, než ten loňský. Vláda by měla zorganizovat krizový management a odvolat Dobeše, který se ve funkci stále viditelněji trápí (po výměně 5 ředitelů odboru, který má na starosti peníze z EU, zdá se rezignoval a hodlá se věnovat klíčovému tématu zkracování školních přestávek). Jinak budeme na konci letošního roku ještě v horší situaci. Nemluvě o tom, že právě urychlení čerpání prostředků z fondů EU je jedním z mála nástrojů, které vláda může reálně použít jako protikrizové opatření.

2. Ministr Kalousek protiústavně zapojil do příjmů rozpočtu 5,5 miliardy korun z tzv. zpětného zdanění úspor ve stavebním spoření. Ústavní soud mu na to přišel a ministerstvo financí muselo tyto prostředky občanům vrátit. ČSSD přitom na toto riziko ministra financí upozorňovala v době, kdy se schvalovala sporná novela zákona o stavebním spoření. Vtipné je, že do této situace by se ministr Kalousek a premiér Nečas nikdy nedostali, kdyby dodrželi své pravicové předvolební sliby o tom, že nebudou zvyšovat přímé daně. Jenže je porušili a v tomto případě to byla dokonce přímá daň zpětná a protiústavní.

3. Vládě se zcela rozpadl výběr daně z příjmů od tzv. OSVČ. Samostatně podnikající osoby zaplatily v roce 2011 na dani z příjmů nejméně v historii novodobé České republiky. MF zatím nezveřejnilo přesná čísla, ale je velmi pravděpodobné, že na této dani vybralo něco mezi 1 a dvěma miliardami korun, což činí v průměru 1000-2000 korun daně z příjmů za rok na jednoho podnikatele-OSVČ. Řada finančních úřadů je dnes v situaci, že u této daně vyplatí více na daňových bonusech, než vybere. Výběr této daně tak získává překvapivě opačný, tedy dotační charakter (uvidíme, jak se s tím vypořádá daňová teorie a MF při rozdělování výnosů této sdílené daně na obce a města). Ačkoliv ČSSD celý rok poukazovala na pravděpodobnost zhroucení výběru daně (v minulosti se vybíralo cca 10 miliard korun ročně), vláda nepřišla s žádným opatřením a spoléhala na to, že daně z příjmů doplatí čtyři miliony zaměstnanců. No, nedoplatily.

Všechny tři důvody nedodržení zákonného schodku státního rozpočtu mají jasné a přímé kořeny ve vládní politice. Ministr financí tak může poukazovat jen na vlastní a vládní chyby. Pokud vláda, která sama sebe pyšně nazvala „vládou rozpočtové odpovědnosti“ není schopna dodržet zákon o státním rozpočtu, bylo by na místě, aby ministr financí alespoň nabídl premiérovi svou demisi. Jinak si budou občané při jarním kole dalších rozpočtových škrtů myslet, že si z nich Nečasova vláda opravdu dělá jen legraci.

Špatný výsledek roku 2011 navíc ještě více odhaluje slabiny vládního rozpočtového cvičení na téma, jaký by byl státní rozpočet v roce 2012, kdyby ekonomika rostla o 2,3 procenta HDP. Údajně 105 miliard korun (při zapojení 16 miliard z dividendy ČEZ). Vážně tomu číslu teď ještě někdo věří?

A poznámka na závěr. Premiér Nečas před několika dny definoval jako svůj hlavní politický cíl pro rok 2012 prosazení tzv. finanční ústavy, tedy ústavních pravidel, krotících veřejný dluh či roční schodky. Vzhledem k tomu, že jeho vláda není schopna dodržet ani běžný (nikoliv ústavní) zákon o státním rozpočtu, to působí opravdu komicky. Při pohledu na 600 miliard korun, o které pravicové vlády od roku 2006 do roku 2011 zvýšily veřejný dluh, nás všechny ale smích rychle přejde.

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Béda napsal(a):

Byl bych zvědav, co by se stalo, kdyby prošlo volání hovena, byl přijat zákon o vyrovnaném rozpočtu a tento by ministr financí nedodržel. Vyvodil by nějakou konkrétní - politickou, finanční, hmotně-právní odpovědnost?
03. 01. 2012 | 17:38

Meňo napsal(a):

Prosím Vás pěkně, neztrácejte s nima čas - vždyť jsou to tajtrlíci a né seriózní lidi, a politici jdoucí příkladem národu už vůbec ne.
Dnes je třeba řešit důležitější úkoly (které sice zahrnují jakési "zametení odpadu" v rámci úklidu jako před 22 lety), ale globálním světem hýbou jiné problémy : všeobecná krize civilizace ! Globální přelidnění (dnes 7 mld.obyv., zatímco v r.1950 byly 3 miliardy a výhled za 50 let už dnes DESET miliard obyv.) nutně vyvolává (již dnes, a bude to logicky horší) tlak na základní zdroje, mezi nimiž na prvním místě je životodárná tekutina VODA. Tímto zdrojem dodnes nesmyslně plýtváme (průmysl, zemědělství a další odvětví globální ekonomiky), zatímco jinde (subsaharská Afrika dnes) umírají lidé žízní !
Dalším zdrojem v pořadí bude ropa, tedy paliva. A tak možno (nutno) pökračovat. Udržitelný vývoj neexistuje,to je fikce - existuje jen řešení problému, jenž je zde nastíněn, a dalších v pořadí, HNED ! Protože čas běží a může být pozdě. Snad se lidé včas umoudří a přestanou se zástupnými problémy či dokonce pseudo-šidítky a dětskými dudlíky k ošizení mas.
Zdraví M.
03. 01. 2012 | 17:42

Glosator napsal(a):

Vážený pane Sobotko,
byla to právě eurohujerská ČSSD, která nejvíce napomohla zřízení fotovoltaického megatunelu (zákon 180/2005 Sb), který jen loni okradl naše občany o 30 miliard korun, které odešly převážně do zahraničí.
Že se na tom podílel pan ministr Kalousek, coby člen KDU-ČSL je ovšem také pravda!
03. 01. 2012 | 17:43

ghándí napsal(a):

béda,
pokud by byl učinný zákon o vyrovnaném rozpočtu a vláda by jej porušila, pak je možné jí žalovat. já bych se k takové žalobě přidal. už se těším na slávečka. politici necítí vubec žádnou zodpovědnost a rozhazují peníze po stovkých miliard. ten zákon potřebujeme jako koza drbání.
03. 01. 2012 | 17:43

Glosator napsal(a):

Pane M.
Musíme se připravit na to, že budeme obětí agrese (Evropa i severní Amerika, ale Evropa je na tom hůře). To znamená opět vybudovat evropské armády a zbavit se jakýmkoliv způsobem imigrantů, kteří by v této válce představovali pátou kolonu.
Svět nazachraňujme, musíme zachránit sebe, tady jde o život.
Uvědomme si, že proti nám stojí "civilizace" pro které je slabost protivníka a vidina bohaté kořisti dostatečným důvodem k válce, kde se naprosto nedodržují jakákoliv pravidla, třeba se sekají ruce dětem pro zábavu!
03. 01. 2012 | 17:49

Da.Rock napsal(a):

Španělská pravicová vláda se taky potýká se schodky, proto rozhodla o zvýšení daní, stejně jak to naše.
Rozdíl je ale v tom, že ta španělská zvýší daně z příjmů, nemovitostí a kapitálových výnosů a ta naše DPH.
V čem je rozdíl, je zřejmé - španělská pravice chce, aby se na likvidaci deficitů více podíleli ti bohatší, naše pravice chce, aby se (ještě) více podíleli ti chudší.
To je rozdíl mezi vyspělou kulturní zemí a banánovou republikou.
03. 01. 2012 | 18:05

ghándí napsal(a):

da. rock
španělsko-vyspělá země, nezaměstanost lidí do 35 let -50%. španělsko-socbolševikův vzor.
03. 01. 2012 | 18:16

donal napsal(a):

Fiskální utahování má probíhat během boomu, ne v době poklesu,“ řekl John Maynard Keynes v roce 1937. Franklin D. Roosevelt pak hned dokázal, že má pravdu, když se snažil dosáhnout vyrovnaného rozpočtu příliš brzy. Tímto krokem totiž poslal oživující se ekonomiku zpět do hluboké recese. Omezování vládních výdajů ve skomírající ekonomice jen zhorší propad. Úspory by měly počkat až na pokročilé silné oživení. Vlády většiny západních zemí se ale na konci roku 2010 a na počátku roku 2011 bohužel domnívaly, že je tomu jinak. Věřily, že by se měly zaměřit na deficity, ne na pracovní místa, přestože se oživení nacházelo v rané fázi. Jejich činy pak opět ukázaly, že se Keynes nemýlil.

Obecně rozšířený názor ovšem hlásá opak. To, že stimulační balíček prezidenta Obamy nedosáhl boomu zaměstnanosti, se považuje za důkaz, že vládní výdaje pracovní místa vytvářet nemohou. My, kteří jsme si prošli relevantní čísla, jsme ale od počátku tvrdili, že stimulace byla s ohledem na hloubku propadu velmi malá. Skutečným testem keynesiánské ekonomie tak nejsou nedostatečné snahy americké vlády o podporu ekonomiky, které byly navíc do značné míry vyváženy snížením výdajů jednotlivých států. Tímto testem je vývoj v evropských zemích. Řecko a Irsko muselo přistoupit k těžkým úsporným programům, protože ty představovaly podmínku záchranných úvěrů. A procházejí obrovským propadem ekonomiky, který dosahuje dvojciferných hodnot.

Podle dominantní ideologie by se tak ale dít nemělo. Například republikáni v Kongresu přišli v roce 2011 se zprávou, jejíž název zněl „Utrácejme méně, zmenšeme dluh, podpořme růst.“ Podle ní byly obavy z negativního vlivu snížených výdajů na růst neopodstatněné. Nižší výdaje měly naopak podpořit důvěru spotřebitelů a podniků a nakonec možná vést dokonce i k vyššímu růstu. Můžeme sice tvrdit, že Řecko a Irsko si nemohou vybírat, protože bez úsporných opatření by došlo k defaultu. Rok 2011 ale ukázal, že Spojené státy si vybírat mohou. Vláda může být posedlá deficity, finanční trhy však ukazují, že by si mohla půjčovat více.

Rok 2011 tak byl rokem, kdy politické elity kvůli deficitům, které problémem nebyly, zhoršily skutečný problém – ekonomika se potácí v depresi a přetrvává masová nezaměstnanost. Dobrou zprávou je to, že prezident Obama opět začíná proti utahování bojovat a zdá se, že vyhrává. Možná si nakonec vezmeme k srdci Keynesovu radu, která má stejnou váhu jako před 75 lety.
03. 01. 2012 | 18:18

Da.Rock napsal(a):

ghándí - Španělsko má pořád vyšší GDP/per capita než my.
A chtě nechtě se vyspělost měří především tímto ukazatelem.
Což se ti asi nemusí líbit, ale nic s tím nenaděláš.
03. 01. 2012 | 18:24

donal napsal(a):

3.1.2012
Pod Kalouskovým vedením se ČR zřejmě vydává hospodářskou cestou Irska a Řecka
Jan Čulík

Ministr financí Kalousek v pondělí odhadl, že objem hospodářství ČR poklesne během roku 2012 až o dvě procenta. Ani se nezačervenal, nad katastrofálními důsledky ekonomické politiky jeho ministerstva i jeho osobně. Škrty ve státním rozpočtu vedou prokazatelně k vzniku hospodářské krize, protože se snižuje kupní síla obyvatelstva a zvyšují se státní výdaje na podporu pro nezaměstnané. Kalousek likviduje české hospodářství a vede ho směrem ke krachu, k němuž se blíží po zavádění tvrdých státních škrtů i ekonomiky Irska a Řecka.

Česká republika je jednou z nejméně zadlužených zemí Evropské unie a ideologizujících škrtů není zapotřebí. Naopak je zapotřebí straetegických investic do hospodářského rozvoje.

Doufejme, že občané budou mít dost energie na to, aby ministry, kteří hospodářskou krizi svými ideologizujícími opatřeními způsobí či prohloubí, pohnali k odpovědnosti.
03. 01. 2012 | 18:27

ghándí napsal(a):

da.rock,
španělsko má nulový růst HDP, ohromnou nezaměstnanost, ohromný dluhy a čeká ho bankrot. prostě socialistický ráj na zemi. tam asi taky zdroje byly.
03. 01. 2012 | 18:45

ghándí napsal(a):

donal,
to je pravda, jenže sláveček nás v době ekonomického rustů zadlužoval 100 miliarda ročně. ted už nam nic jiného, než šetřit, bohužel nezbývá. místo oživení bysme se mohli dočkat bankrotu.
03. 01. 2012 | 18:47

Petr napsal(a):

20=18-2
To je rovnice pane předsedo při Vašem právnickém vzdělání bez matematiky, ze které kde komu občas bolí hlava. Proto českému Národnímu hospodářství i v době krize chybí technicky vzdělaní odborníci. Za to právníků, kunsthistoriků, sociologů a pod. máme všude dost, kam jen se podíváš. Proto jdeme ke dnu. Za vlád ČSSD i vlád ODS.
A otázka "proč Kalousek nedodržel rozpočet?" No přece proto, že jistě také chce dožít zbytek života na slunné Floridě, jak řišťálový Standa. Jen není tak schopný a trvá mu to dlouho.
03. 01. 2012 | 18:52

Cech napsal(a):

Peníze, které nepřišly z Evropské unie, se mohou zaúčtovat jako pohledávky a je to.

Mnohem horší je,že Švarc systém začíná přinášet své ovoce:
Živnostníci a podnikatelé dnes tvoří 22 procent pracovní síly, na dani z příjmu fyzických osob se ale podílejí necelými dvěma procenty.

Taktéž se živnostníci a podnikatelé naučili efektivně využívat paušální odpisy, které zpravidla dosahují až 80 procent ze zisku.

Pan Kalousek ovšem připravil alternativní rozpočet pro případ, že to přiškrtil moc a že se plánované příjmy rozpočtu propadnou o 50 miliard.

Pro tento případ již ústy pana K.S. uvedl ono nasměrování na 20% DPH a drobnému přidanění důchodů.
Potom to vychází tak,že 2/3 z této částky zajistí snížením sociálních a dalších výdajů, 1/3 zvýšením daní.
Tento postup opět zajistí ono 1. místo mezi MF.
03. 01. 2012 | 18:56

ghándí napsal(a):

měli bysme do bruselu vzkázat, že nam bud eu pošle 150 miliard euro nebo nevstoupíme do eurozony. od řeckých vyžírek se mužem mnohemu naučit.
03. 01. 2012 | 18:56

petrof napsal(a):

Bohoušku, co je to proti vašim 110 mld.??? Tehdy nebylo žádné čerpání, žádná krize, ale růst 6%...???
03. 01. 2012 | 19:18

Kruťas napsal(a):

Pane Sobotka, v jednom máte pravdu, vládní politika je příčinou všech státních dluhů. Jenže bez ohledu na to, kdo zrovna sedí u vesel. A smích by přešel i Vás, kdyby politici dostali tyto dluhy k úhradě. Za každý zmetek má ten, kdo jej vyrobil zaplatit.
03. 01. 2012 | 19:19

ZM napsal(a):

Sobotka-měl by jste měl na blog napsat i to, jaká řešení současné situace považujete Vy osobně za správná. Dnešní Váš blog mě přiměl k tomu, abych si podrobně prostudoval návrhy ČSSD na změny uvedené na www.cssd.cz (konkrétně daňová reforma, důchodová reforma,zdravotnická reforma, boj s korupcí).
03. 01. 2012 | 19:22

Kanalnik napsal(a):

co dodat? nic. to, ze tahle vlada jen bezkoncepcne skrta, nema vizi, prodira se korupcnimi a jinymi skandaly, to uz davno vime

vhodnou otazkou zde by bylo, co dela CSSD pri tomto stavu, krome psani clanku a promlouvani ve snemovne; kde je nejaka aktivace volicske zakladny? jak se poslanci teto strany aktivne zapojuji a mobilizuji vuci tomuto vladnimu slendiranstvi?

mam pocit, ze jste se uzavreli v nejake vysoke vezi a jeste jste nepochopili, ze lid dole ceka, co dal; mate tam plno volne lezicich hlasu, jen je zvednout, to musite ale zacit neco aktivne podnikat (ledaze se bojite, nebot mate sami maslo na hlave)
03. 01. 2012 | 19:31

friedrich engels napsal(a):

Cechu
někdy si přečtěte, co je to zisk. Paušály jsou z příjmu. Ten u skutečného živnostníka spolkne minimálně ze 2/3 režie a materiálové náklady. Pokud bude muset ještě po půnoci vysedávat u účetních knih a vylepování dokladů, budete si muset pro instalatéra jet do Polska, až vám praskne voda.
Při těch Sobotkových kecech o OSVČ mi chybí analýza, čím se ti OSVČ živí a jaké jsou jejich příjmy. Pak teprve může někdo spekulovat o výběru daní.
Ve skutečnosti jsou dnes zaměstnanci aristokracie (a dobře o tom vědí), která se nejvíc bojí toho, aby mezi ty OSVČ nespadla.
Špatné zprávy: Tato vláda dělá všechno pro to aby spadla a Bohoušek nikdy neudělá nic proti tomu.
Rukou společnou a nerozdálnou budou s Kalouskem utahovat kolo lisu.
03. 01. 2012 | 19:47

Jiri Trojan napsal(a):

friedrich engels

je jasné, že pravičáci rozeštvávají pacující lid. A pan Sobotka nám ukazuje, v čí prospěch pracuje.

Místo, aby takzvaná levice pracující spojovala, ve skutečnosti štve dělný lid mezi ssebou - dělníky a zaměstnance proti řemeslníkům a zemědělcům.

A to i přesto, že vím, že někteří pracující prostě musí být íčaři, jinak by jim vydrřiduši tyjící z jejich práce nedali vydělat aspoň tu almužnu. To nevadí, to je dobře.

V čí prospěch, pane Sobotko ? V prospěch bankéřů, nadnárodním monopolů a lichvářů !
03. 01. 2012 | 19:57

Petr napsal(a):

Pane Cech:
Taktéž se živnostníci a podnikatelé naučili efektivně využívat paušální odpisy, které zpravidla dosahují až 80 procent ze zisku.

Možná tomu nerozumím, ale pes nebude zakopaný v paušálních odpisech. I kdyby měl živnostník paušál 80%, tak z příjmu 150 000 by odepsal 120 000 a daň by byla 4 500. Mám ale spíš pocit, že většina živnostníků si odepíše 95 - 100% a vede si účetnictví.
03. 01. 2012 | 20:03

Cech napsal(a):

Nevím nechci se dotknout zakladatelů dialektického materializmu tím méně továrníka friedricha engelse.
Bohužel ta mrška matematika je na mé straně a dovoluji si tvrdit,že se zpravidla nejedná o ráčnu kterou strhne instalatér při práci.

Nejedná se o polifůzní svářečku za 1500 Kč.

Jedná se o autíčka za 2mega a jiné vymoženosti které lze setřít.

Jedná se o způsob často zneužívané ekonomické činnosti, při které osoby vykonávající pro zaměstnavatele běžné činnosti nejsou jeho zaměstnanci, ale formálně vystupují jako samostatní podnikatelé.

Potom při "využití" takto nastaveného systému, jsou důsledkem ty záporné daně.
03. 01. 2012 | 20:06

ghándí napsal(a):

slávečku,
já si pamatuju, kdo nebyl zasazen do realneho ekonomického rámce.
03. 01. 2012 | 20:08

ten, kdo se s blbem hádat nebude napsal(a):

A co korupce, taky schodek?

VYDÁNO DNE 2. 1. 2012
„UPŘÍMNÉ SNAZE NEČASOVY VLÁDY O SNÍŽENÍ MÍRY KORUPCE V ČR VĚŘÍ MÉNĚ OBČANŮ NEŽ PŘED ROKEM

Za jeden z největších problémů naší země považuje 90 % lidí korupci. Většina veřejnosti (76 %) si ale myslí, že vláda Petra Nečase se nesnaží vyřešit velké případy tunelování, rozkrádání a korupce. Naprostá většina občanů (83 %) ani nevěří, že by se vládě Petra Nečase podařilo míru korupce výrazněji snížit. Za poslední rok přitom výrazně poklesl optimismus veřejnosti, zvlášť výrazně ale u stoupenců pravicových vládních stran.“
http://www.stem.cz/clanek/2312
03. 01. 2012 | 20:11

Petr napsal(a):

Chtěl jsem pouze vyjádřit myšlemku, že OSVČ, které používají paušál 60 nebo 80% jsou ti, kteří daně platí. Můžeme polemizovat, jestli je odpočet příliš velký nebo ne. Ti, kteří daně neplatí jsou právě ti chudáci, kteří do nákladů utopí ta auta za 2 miliony pro sebe i pro manželku a jsou nám dáváni za vzor. Zároveň křičí, aby daně byly nízké.
03. 01. 2012 | 20:17

YY napsal(a):

hele, Bódo, a jak to bylo tenkrát s MUS :-)))
těšíš se na jaro?

http://www.ceskapozice.cz/byznys/podnikani-trhy/kdoze-branil-divoke-privatizaci-mus
03. 01. 2012 | 20:18

mažňák napsal(a):

Obiňovat pravici ze schodků by mohl leckdo a možná i právem (aspoň do krize), ale zrovna od Sobotky je to neskutečná chucpe.
03. 01. 2012 | 20:33

DM napsal(a):

pro YY
Žádnej strach ty peníze do Švýcarska propadnou.
Vaše a Kalouskovo zbožné přání:
Druhou variantou totiž je, že soud obžalované osvobodí, peníze jim vrátí, a pak budou Antonín Koláček a jeho společníci žalovat Švýcarsko o náhradu škody. Za pět let by ze zablokovaných dvanácti miliard byla nepříjemně vysoká pro i bohaté Švýcarsko. Lehce by mohla převýšit i zadrženou částku.
Bohužel skutečnost je jiná:
Švýcaři zamítli žádost Česka o připojení k žalobě kvůli Mostecké uhelné.
Výsledek je že 12 miliard přibude Švýcarsku.
Problém zůstává jak to bude Kalousek splácet?
03. 01. 2012 | 20:37

antiovce napsal(a):

Ghándí
vy si opravdu myslíte, že škodu v hodnotě cca 3 biliony korun způsobenou Klausovou vládou měla levicová vláda zamáznout během pěti, šesti let a mít vyrovnané rozpočty?!
03. 01. 2012 | 20:37

Občan napsal(a):

Pokud Kalousek skutečně započítává prostředky EU do státního rozpočtu, pak to znamená, že je opravdu nebezpečným šílencem (to se alkoholikům stává, že z jednoho deliria už se prostě do normálu neproderou) a měl by být okamžitě izolován na nějakém bezpečném místě.
Jenom doufám, že si to přečetl někdo z vedení EU (třeba pan Havel) a že EK nám co nejrychleji zatrhne veškeré dotace a pošle festovní kontrolu z EÚD.
Protože jakékoli dotace NESMĚJÍ být zahrnuty do žádného rozpočtu, ale MUSÍ být o nich účtováno zcela odděleně a MUSEJÍ být uloženy na zvláštním účtu. Nedodržení těchto podmínek je důvodem k odejmutí dotací a vyměření sankcí.
03. 01. 2012 | 20:49

ten, kdo se s blbem hádat nebude napsal(a):

V jakém stavu byla naše ekonomika v roce 1998 a v jakém v roce 2006. Pravice předávala krachující stát prodávající zlatý poklad, ekonomika v propadu, kolem růst 3 - 5%, banky vykradené a před krachem, inflace 11 %,

v roce 2006 konsolidovaná ekonomika, legislativa harmonizovaná s EU, ratingy přešli v letech 2001 - 2002 do A skupin, bankovní sektor stanilizovaný, inflace 3 %,

z bankrotářů 90 let asi nejlépe rostoucí ekonomika v regionu no pak experimenty chemiků, Topolánek s Dalíkem nastartovali korupci, která je dnes opět na úrovni devadesátých let, růst nižší než v Německu.
Nelze srovnávat, pravice je jen korupce a bankrot.
03. 01. 2012 | 20:51

friedrich engels napsal(a):

Cech

Něčím vám ten instalatér ty roury do baráku přivezt musí a žádná STK ho s dvanáctsettrojkou na silnici nepustí. To jsou takové drobnosti, které socdemáckým ekonomům zvyklým celý život vegetit v příjemně vyhřátém kanclu nikdy nedocvaknou.

Taky musí do toho auta něco lít a buď platit parkovné u každého zastavení nebo riskovat odtah. A tak dále, a tak dále a tak dále, zatím jsme neskončili s položkou doprava. Jen leasing s povinnou havarijkou spolkne 15 až 20 tisíc za měsíc.
Reálný život, na rozdíl od vytváření finančních koncepcí (a diskutování na netu) je hnusný a špinavý.

Němci pro tenhle druh pracujících mají pojem Gewerbe a odjakživa ho všemožně podporují. Proto je v Německu dobře zatímco u nás si žebráci zkouší mezi sebou ukrást zbytky čůča.

O co skutečně jde jsou ti, kdo na "opravdové" zaměstnání s pracovní smlouvou prostě nedosáhnou. V mnoha oborech je k tomu dnes už potřeba mít protekci.
To jsou ti OSVČ o kterých mluvím.
Ve skutečnosti moderní otroci, povinní platit si pojištění z příjmů, které nemají.
Lidé takového zvláštního ražení, jako jste vy nebo pan Sobotka v nich vidí osoby zneužívající systém.
Sláveček pro ně kdysi vymyslel minimílní daň.
Kterou naštěstí Vlastík Tlustý, který přecejen má určité IQ a ve Slaném bydlíval v paneláku nějakým způsobem zpacifikoval.

Paušály jsou naprosto správné pro lidi, kteří vytvářejí nějaké hodnoty a nemají zbytečné peníze na daňového poradce. (Který se opravdu zatraceně vyplatí, pokud na něj jako my továrníci a klasici máte).
Pro ty, kdo chodí otročit do firem jedoucích na švarcsystém nebo dokonce na sliby-chyby provizí je jediné řešení. Neodvést pojištění a za ušetřené zlatky koupit skobu a provaz. Kladivo jim někdo půjčí.
03. 01. 2012 | 20:51

ten, kdo se s blbem hádat nebude napsal(a):

Omluva za hrubky.
03. 01. 2012 | 20:53

orttt napsal(a):

Podnikatelé (ať velcí nebo malí) dnes prokazatelně požívají větších materiálních výhod než komunisté za minulého režimu.
Platí prakticky nejnižší daně z příjmu na světě, mají zastropované na zdravotní a sociální pojištění, přístup k nejrůznějším dotacím, možnost nakupovat za speciální ceny (bez DPH) atd.
Za takové v civilizované zemi nemožné výhody by měli své zemi také přinášet mimořádné výhody - při těchto faktických daňových prázdninách bych očekával tisíce českých podniků, které také budou zaměstnávat statisíce dobře placených zaměstnanců. Ale výsledek? Nula - ČEŠTÍ PODNIKATELÉ SE ZA DVACET LET UKÁZALI JAKO INTELEKTUÁLNĚ ZCELA NESCHOPNÁ VRSTVA OBYVATEL. Nevznikly nové a slavné české podniky, ale ty staré, fungující byly rozkradeny.
Problém spočívá v jediné věci: podnikateli (OSVBČ) se stali téměř výhradně lidé, kteří byli po roce 1989 vyhozeni ze zaměstnání pro komunistické angažmá nebo pro neschopnost.
Platíme si (my, kteří odvádíme daně) téměř pětkrát tolik podnikatelů než mají např. Rakušané (kromě Rumunska a Řecka jich máme nejvíc v Evropě). A ti lidé se nestydí nechat se živit, nestydí se platit nejnižší daně z příjmu na světě.
Co nám zbývá? Stydět se za ně...
03. 01. 2012 | 20:56

Krušnohorec napsal(a):

Bohoušku, vzhledem k vašemu působení v křesle FM, jste ten poslední v této zemi, který by si tu měl otvírat hubu.
03. 01. 2012 | 20:59

ghándí napsal(a):

antiovce,
nějvětší škody v teto zemi způsobila KSČ a její dvě pokračovatelky čssd a ksčm. klaus nás jenom tahal z nejhoršího. sláveček pouštěl státnímu rozpočtu žilou v době ekonomického růstu. nic po klausovi neplatil, rozhazoval blbejm ana dluh a kupoval si voliče. neska vidíme ty následky sociálního státu a zdroje jsou.
03. 01. 2012 | 21:01

Expert napsal(a):

To : ghándí
Dnes už si můžete odpočinout.
To, že jste bezkonkurenčně nejhloupější, už jste opět dokázal.
Dnes nemáte konkurenci, šetřte síly na zítřek.
03. 01. 2012 | 21:08

moudrý ghándí napsal(a):

antiovce,
nějvětší škody v teto zemi způsobila ODS a její dvě pokračovatelky UNIE a TOP klaus nás jenom zatahal do nejhoršího pouštěl státnímu rozpočtu žilou v době ekonomického růstu. , rozhazoval blbejm ana dluh a kupoval si voliče. dneska vidíme ty následky pravicového státu a zdroje už nejsou
03. 01. 2012 | 21:14

antiovce napsal(a):

Ghándí
vy mi připomínáte dva kolegy s práce - mají svoji víru, že pravice je dobro a levice je zlo a žádná fakta, která tu jejich víru vyvracejí neuznávají a raději takové informace, které by tu jejich víru mohly narušit ani nečtou. A s vámi je to stejné, proto jakákoliv debata s vámi je ztráta času. Jako perličku na závěr - když jsme si před posledními volbami zkoušeli podle jednoho testu na netu ke kterým stranám máme názorově nejblíže, tak těm kovaným pravičákům vyšlo že ke KSČM a k anarchistům. Sranda že?
03. 01. 2012 | 21:19

Cech napsal(a):

Prostě zakladatel dialektického materializmu tím méně továrník friedrich engels se nezapře.
Již Marx s ním měl jako velmi trpělivý Němec hodně práce.
U nás je Gewerbe podporován tak,že Sudeťák žasne a Bavorák se diví.
No nic pouze základní a neoddiskutovatelná věc.
Proč je na rozdíl od švábů u nás protlačován ŠS jako jediná alternativa pro výpočet záporného zdanění?
Není to náhodou ona snaha first Mirka vykazovat 14% jako 9% a udělat z nás to nejlepší v EU, kde se v současné době maká místo 80_ti za 60 na hour.
03. 01. 2012 | 21:21

ghándí napsal(a):

antiovce,
ja fakta mám, mnohokrát jsem je psal, ale je to házení hrachu na zed. je to uplně zbytečný, protože lidi jako vy mají místo mozku z h...a kostku. všichni se mužou podívat na vývoj našeho dluhu a započítat do něj transformačníí náklady. vláda čssd část transformačních nákladů sice ještě platila, ale většina peněz šla na uplatky blbejm. čssd jsem z eu importovala sociální stát na dluh. neustále říkali, že se můžeme klidně zadlužovat, protože itálie má daleko větší dluhy. zdroje jsou ...to jsou slova soudruha špidli.
03. 01. 2012 | 21:31

antiovce napsal(a):

ghándí
jak jsem říkal, ztráta času a ty vaše "transformační náklady" je jen eufemisticky pojmenovaná největší zlodějna "pravicové" vlády V. Klause. A zdroje opravdu jsou, odahaduje se, že se ročně rozkrade díky korupci přes 100 mld korun. Jste opravdu tak tupý, že vám nedojde, že na prvopočátku tohoto marasmu je Klaus a jeho zpackaná privatizace kde místo zisku byly ztráty??
03. 01. 2012 | 21:39

Antonín Hrbek napsal(a):

Malá připomínka,

Co kdyby také právnické osoby měly jako daňově uznatelné náklady 80% z příjmů?
To by bylo rázem zjednodušené daňové účetnictví a plná státní kasa.
03. 01. 2012 | 21:41

donal napsal(a):

antiovka
mate pravdu s ghandim nema cenu diskutovat nema to smysl za vše muže jen cssd nepravosti pácha jen levice podle nej s nim je to nevyvážená diskuze není ochoten připustit jakoukoli kritiku svých vyvolenců na pravici i kdyby spáchali cokoli jenže lidi nejsou hloupí a vidí kdo co v tomto státě páchá
03. 01. 2012 | 21:43

liis napsal(a):

Chraň bůh,že bych chtěl podceňovat státní rozpočet a dluh.
Nicméně v dynamice dějů a návaznosti mnoha let,ani to precisní L=P v rozpočtu neznamená vše.Nejreálněji se rozpočet projeví asi při investování,jak do hmotných tak nehmotných investic.A proto škrtat.Nesmí se projevit.
Protože 8 úředníků na FNM okolo roku 2000,kteří kontrolovali a usměrňovali privatizaci tisíců podniků tehdy stěží mohlo mít více než matné povědomí,že kdesi existuje kolejiště účtů,které létají sem a tam jak se co kde právě děje.
O celkovém součtu a průběhu v detailech by mohly mít přehled všechny banky dohromady tehdy,jenže ty banky už byly soukromé a vůbec je nemělo zajímat co vlastník se svými penězi na účtech činí,leda jen jeho úvěry -a i tam se známostmi řídilo vše.Takže privatizátor mohl ručit fabrikou,vzít úvěr a když ho neuměl splatit,mohl fabriku prodat,z toho úvěr splatit a ještě mu mohlo zbýt ve Švýcarsku 12 mld pro osobní spotřebu.Takové byly pravděpodobně skoro všechny případy privatizace.Když se to sečetlo po létech začalo se to jevit jako 3 biliony.Ale i tato částka musí být brána jako značně fiktivní.Protože v reálu může být,podle okolností třeba tisícinásobkem v dynamice investic.Když prodáte státní majetek, a pak ho pouze zdaňujete,chybí vám pro stát ročně v ČR bývalých 85 %.Ale ten stát-nehmotné aktivity-se platil dosud do privatizace celými 100%.A ty stále chybí v každém roce,pokud stát nezmenšíte o 85%.Což vidět není.
Opět se uklidněte v roce 2012 tím,že Kalousek udělá L=P a ohlási dluh 3.5 biliony.Ale skutečný deficit bloudění písmenek c,m,v z prvního ročníku účetní ekonomie,které se v privatizaci rozdělily na tři pionýrské samostatné oddíly,nevratné a nezúčtovatelné,bloudíce kolejištěm privatozačních účtů a měnící vlastníka jako ponožky,postupně utráceny na cokoliv-skutečnost poznáte při potřebě investic.Proto škrtejte aby to najevo nevyšlo,že chybí třeba na 100 let vše.
03. 01. 2012 | 22:04

Da.Rock napsal(a):

Promiň gándhí, nevěděl jsem, že neznáš základní ekonomické pojmosloví, jakým je např. GDP/per capita.
Kdybys ho znal, tak bys totiž neplácal o nulovém růstu a nezaměstanosti. Ta s tím totiž nesouvisí. A už vůbec ne o socialistickém ráji v pravicovou vládou ovládaném Španělsku.
03. 01. 2012 | 22:09

Dl napsal(a):

Ano antiovce přesně jste to napsala ! Klaus a jeho spackaná privatizace ! To je ten důvod proč jsme ted v takovém srabu ,navic celá EU se řítí do pekel ! Tohle uskupení přece nemohlo být trvalé ,to jsem věděl od samého založení unie ! Ted se můžou bruselští byrograté povalovat celé léto na řeckých plážich ! Tam jim to vždy nejlépe vyhovovalo a náležitě toho využívali ! To byl důvod nepžiznat evropě že si řekové dlouhá léta žili nad poměry ! Ted mají dámy a pánové z bruselské centrály EU co chtěli ! A náš prezident privatizátor se tomu jen směje , on to jako ekonom musel také vědět jak tenhle spolek skončí ! Němec to nezachrání ,to si všichni pište ! Dl.
03. 01. 2012 | 22:13

donal napsal(a):

mam dojem že ghándí je jeden z placených otravů co mají v diskuzích jen hanit určitou skupinu nic jiného jinak by nebyl skoro na každem přispěvku a nemlel by pořad jen to samé
03. 01. 2012 | 22:14

Lukáš napsal(a):

->orttt:

Takže chcete říct že každý kdo je OSVČ je podřadný zloděj. Takže všichni praktičtí lékaři, většina stavebních inženýrů, drobní obchodníci a řemeslníci (tesaři,zedníci atd.). Už dlouho jsem nečetl podobnou blbost. Některá povolání se ani jinak neprovozují a pokud si myslíte to co tu píšete máte dost omezený pohled na svět. Druhá věc jsou pak právnické osoby (a.s. a s.r.o.).

Neustále slyším řeči o tom jak jsou znevýhodněni zaměstnanci. Ale všechny pracovní zákony chrání bez výjimky pouze zaměstnance. To, že OSVČ platí nízké odvody se pak projeví na tom že dostanou minimální nemocenskou nebo minimální důchod. Proto si mnozí platí daleko vyšší pojistky, aby se to srovnalo. Práci si navíc většina musí shánět celoročně sama a když není tak je problém na světě. A lidé, které znám jako OSVČ se musejí sakra ohánět, aby jim podnikání fungovalo. Zaměstnanec si odpracuje svých 7,5 hod. a tradá. Navíc daňové přiznání je netrápí, kontroly z FÚ či ŽÚ jim nehrozí. Nedej bůh když je OSVČ ještě plátcem DPH (to se odvádí i v případě, že vám nezaplatí fakturu) to pak ještě více nabývá administrace. Ta se mimochodem musí udělat a nikdo vám ji nezaplatí.

Jsem poslední dobou dost alergický na řeči o tom, že každý podnikatel či OSVČ je zloděj nebo parazit. I když samozřejmě zdaleka né všichni jsou poctiví.
03. 01. 2012 | 22:14

bella ciao napsal(a):

Antonín Hrbek
Teď jste opravdu klepl hlavičkou o hřebík.
Stejné podmínky pro korporace jako pro fyzické osoby. Paušál na náklady. Plus neodečitatelnou neprůchozí DPH, dejme tomu 4%. Pro obchod daň z obratu 8%.
Ještě by to chtělo důslednou kontrolu kolik si mateřské firmy účtují za díl z ČR když ho prodávají jako náhradní a podle toho doocenit subdodávky.
A zavěst transakční daň. Ne hrůzných a odmítaných 0,3%, ale 1%. Co je pro Mirka Kalouska nebo Bohouše Sobotku 1%. Ti zvedají nepřímé daně rovnou o 5,5, tak jaké štráchy.
A 20% spotřební daň z bankovních poplatků, za každé navýšení o procento dvě na dani přidat. Mobilním operátorům na skutečnou cenu provolané minuty daň ve výši dvojnásobku rozdílu od ceny nejlacinějšího evropského operátora.
Stát se bude koupat v penězích.
03. 01. 2012 | 22:45

Kanalnik napsal(a):

Obcan

"Jenom doufám, že si to přečetl někdo z vedení EU (třeba pan Havel) a že EK nám co nejrychleji zatrhne veškeré dotace a pošle festovní kontrolu z EÚD.
Protože jakékoli dotace NESMĚJÍ být zahrnuty do žádného rozpočtu, ale MUSÍ být o nich účtováno zcela odděleně a MUSEJÍ být uloženy na zvláštním účtu. Nedodržení těchto podmínek je důvodem k odejmutí dotací a vyměření sankcí."

mozna je to cilem teto particky, protoze az prijde tvrda kontrola z EU, uvidite tu vulkanickou erupci balad o zle EU, ztrate suverenity CR, a masivni nastup hracu na nacionalistickou strunu
03. 01. 2012 | 22:50

Cestovatel napsal(a):

Levouni kdyby neměli Kalouska tak by si ho museli vymyslet. Dluhoš Sobotka tady nadává že Kalousek nedodržel rozpočet přitom sám několikrát udělal to samé. V roce 2006 (kdy ještě schodek plánovala Parobkova vláda) byly plánované výdaje 958 miliard ve skutečnosti se vyšplhaly na 1020 miliard.

V roce 2006 byl plánovaný schodek 76 miliard ve skutečnosti byl 97 miliard

Sobotka si neuvědmuje že to že Kalousek nedodržel rozpočet je jen a jen VINA ZPOŽDĚNÍ PLADEB Z EU, které se ale budou vyplaceny.
Dále Sobotka alibisticky vyjmenoval pozastavení pladeb v rezortech ODS ale už nějak zapoměl na pozastavení plateb z podezřením na zneužití dotací v krajích kde jsou hejtnańi z ČSSD (Karlovarský kraj a Jihočeský kraj)
03. 01. 2012 | 23:04

Cestovatel napsal(a):

2006, kdy vláda Jiřího Paroubka (ministem financí byl právě Sobotka) zvyšovala platy státních zaměstnanců a sociální dávky a kdy překročila plán o 14 miliard. Tedy o obdobnou částku jako dnes Kalousek. Takže Sobotko zales protože ty jsi ten rozpočet taky nedodržel.

Jako obvikle socani dnes kritizují něco co v minulosti sami dělali
03. 01. 2012 | 23:22

orttt napsal(a):

Lukáš:
Děkuji za reakci. Ale můj názor to nemění, ostatně jste se ho ani nepokusil vyvrátit nějakými fakty.
- máme (s výjimkou Řecka a Rumunska) nejvíc podnikatelů v Evropě
- daňový systém (daně z příjmu...) a ostatní podmínky z nich vytvářejí privilegovanou vrstvu
- přes všechna svá privilegia nedokázali vytvořit nic, co by přesáhlo jejich existence, nic, co by skutečně prospělo tomuto státu
= Podnikatelé (všechny OSVČ, včetně soukromých lékařů aj. živnostníků) jsou parazitující vrstvou naší země, která žije z práce ostatních a požívá větších výhod, než měli členové KSČ v minulém režimu.
= Současně jde o vrstvu mimořádně neinteligentní, protože svoje nesmírné výhody nedokázala za dvacet let přetavit v cokoli smysluplného, v cokoli, co by proslavilo nebo posílilo tuto zemi.
= Je tedy zcela v pořádku, že podnikatelé se umisťují v žebříčku prestiže povolání na posledních místech, daleko za vrátnými a uklízečkami. Lidé to totiž vědí: vrátní hlídají, uklízečky uklízejí, ale podnikatelé pouze parazitují. Mimnochodem, neznám ani jediného podnikatele/živnostníka, který by byl ochoten tvrdě pracovat za 14-16 tisíc čistého měsíčně, o sobotách i nedělích, denně do noci, bez dovolených, jako pracují vědci v Akademii věd nebo na Karlově univerzitě.
03. 01. 2012 | 23:30

Vladimir napsal(a):

ad Cestovatel: "deficit z roku 2006".

Je pravda, že vláda Paroubka se v mnoha ohledech zachovala nezodpovědně. Jednak rozpočet , jednak hloupé zákony o zvyšování rodičovské (mateřské ) dovolené na dvojnásobek .. a jiné soc. dávky (tenkrát to ovšem silně prosazovali tehdejší Lidovci pod vedením Kalouska - jejich podpora rodin ...), ale i případ Katarského prince a ministra Němce a pí Benešové ...

Ovšem objektivně vzato - tehdejší Paroubkova vláda s účastí Sobotky se NEPROHLAŠOVALA JAKO VLÁDA ROZPOČTOVÉ ODPOVĚDNOSTI ! Pokud se vláda prohlašuje za vládu rozpočtové odpovědnosti, má to jako hlavní motiv vládnutí ... a nakonec dělá záseky na futra ... to je na ODCHOD ! To je SELHÁNÍ vlády, to je nedodržení VLÁDNÍHO PROHLÁŠENÍ !

Vloni (zkraje roku) při jakési příležitosti (v TV) prohlašoval, že když vláda nedodrží svou misi konsolidace rozpočtu (st. účtu) , měla by dát demisi. Myslím, že teď má příležitost dát demisi !
03. 01. 2012 | 23:42

jan napsal(a):

ČSSD mluví o Slávkovo teplácích a epilepsii a on blbostech?!?!?!?
04. 01. 2012 | 01:10

wiki napsal(a):

Cestovatel napsal(a): V roce 2006 byl plánovaný schodek 76 miliard ve skutečnosti byl 97 miliard
Podle Eurostatu byl v roce 2006 deficit ČR -2811 mil. Euro, což při kursu řekněme 28 CZK/Euro dělá nějakých 80 mld.

A mimochodem, v už v předkrizovém roce 2008 zasekl Kalousek sekeru -3445.3 mil. Euro ...

http://epp.eurostat.ec.europa.eu/tgm/refreshTableAction.do?tab=table&plugin=1&pcode=tsieb080&language=en

http://www.kurzy.cz/kurzy-men/kurzy.asp?A=H&D=14.06.2006
04. 01. 2012 | 01:42

Stýskal napsal(a):

Award Finance Perpetum Fund pro Kalouska, OSVČ daně neplatí ale dostávají na běžný účet.
04. 01. 2012 | 06:56

trololo napsal(a):

sobotko, zamet si pred svym prahem a teprve pak se k necemu vyjadruj
04. 01. 2012 | 07:30

soreign napsal(a):

Pokud se pamatuji,tak v blozích často píší diskutéři (což je neoficiální sdělení),že do roku 1997 za Klause se udržoval v zemi bankovní socialismus-se Zemanem poté a s ČSSD přišla privatizace bank,tedy ztráta jakékoliv zákonné možnosti státem zkontrolovat co se na privatizačních účtech odehrává,přesuny majetku,kontrola a evidence státního majetku.I když ta možnost za Klause byla nevyužívána nebo zneužívána,přece jen se zdá to byla ČSSD ve Velké koalice,která převedla tuto republiku do stavu absolutní krádeže.
Samozřejmě existuje i bez toho nekonečný počet způsobů jak účtya kam a na koho převést,abytakový stav už byl i za bankovního socialismu podobně.
Nicméně vykazovaný dluh k rozpočtu,jakoby svědčí o tom,že banky přece jenom své povinnosti o mlčení vůči klientům MAJÍ JEN NA 99%,PROTOŽE MUSÍ VLÁDĚ ASPOŇ TO,ŽE POSKYTNOUT SOUČET VŠECH DLUHŮ,BEZ UVEDENÍ KDO A CO.TEDY HRÁBNOUT DO UTAJOVANÝCH SKUTEČNOSTÍ.A ZVEŘEJNIT JE SUMÁRNĚ.
Pokud se týče světélek pravdy z tisku jako třeba MUS aféra -jde o 10 mld ve Švýcarsku,Zeman poepsal též v létech privatizace Severočeské uhelné Nomuře směnku na 10 mld,která ji musela být po arbitráži v Londýně 2008 vyplacena,může jít o náhodné shodya nemusí.Na mne to spíše dělá dojem akce,v níž se "závažností 1 příkladu",zastírá fakt,že jich byly tisíce stejných o nichž se mlčí.
Položme si základní otázku:jsou Kalouskovy přesné údaje -rozpočet a dluh vrata pro průchod neomezených krádeží,majíce za sebou už dvacet let hrábnutí si kýmkoliv kamkoliv po čem se komu zachtělo?
Jaký má za téhle psychologické situace smysl daň,plat,platba,poplatek kteréhokoliv občana:Plivnutí nesmyslu.Ekonomický nesmysl není nesmyslem jen proto,že existuje řádná policie a řádná justice,oboje celých dvacet let absolutně pasívní,protože jsou mimo účetnictví v zemi s neexistujícím účetnictvím,které by mělo kdyby bylo sebemenší ekonomický a právní smysl? Stafáž a nesmysl.Figurky a kácející se les ekonomických hodnot z minulosti.Verbež,která slintá a verbež,která krade plnýma rukama,kdy se jí zachce.
Věechny cifry pro veřejnost jsou dnes podobny králíkům cirkusových ilusionistů,kteří je vytáhnou z klobouku a skryjí do rukávu.
Na povodně se nechtělo ani uraženým komunistům zdarma jako vždy jediným brigádníkům,ani lůze V.Havla v plyšácích po obrodě,ani stavebním podnikatelům,kteří vydělávali daleko větší peníze stavbou vilek,jež ještě dnes údajně půjčkami tvoří 1/3 dluhu.
Koneckonců co na tom,že Krejčíř mělmiliardy ve své vile v Dobřichovicích v kufřících.V každém případě banka měla doklad,že mu je vydala.Tím se schovat v principu nic nemělo,pokud nebyly tiskárny falešných bankok.I kdyby byly,tento stát už zřejmě dlouho tiskne jen falešné bankovky.
04. 01. 2012 | 07:39

zemedelec napsal(a):

Pane friedrich engels i pan Lukáš.
Velice správně o OSVČ.
Chtěl se to napsat podobně,takže děkuji.Sice je rozdíl v nákladech, na určité profese,ale opravdu nejde všechny házet do jednoho pytle,že jsou vyžírkové.Přitom stoupajícím trendu všech poplatků,cen energii,budeme se těžko dobírat k nějakému čistému zisku.
04. 01. 2012 | 08:14

Jarda napsal(a):

V Itálii také dochází ke zvyšování daní, ale jen těm bohatým.
Pokud by udělali to co ti šašci u nás okamžitě končí.
Náš národ opět prokazuje svoji nádhernou náturu do ničeho se neplést, sedět na zadku a bojácně občas zanadávat těm nahoře.
Ve volební kampani pak naletí na mozky vymývající reklamě zaplacené těmi nahoře.
04. 01. 2012 | 08:42

Jarda napsal(a):

Všichni ekonomové tvrdí, že naše ekonomika je silně vázána na Německo. Jak je tedy možné, že Německo šlape a Česko se řítí do recese? Dám i jedinou možnou odpověď. Díky primitivnosti vlády,která plošně škrtí hospodářství, snižuje poptávku, díky tomu vybírá míň daní a opět začíná škrtit a vše se to opakuje.
Vážení, je to cena do pekel, to jste ještě nepochopili ?
04. 01. 2012 | 08:49

Tremonti napsal(a):

Pane Sobotko - Kalouskovi držím palce. Deficit rozpočtu na letošní rok zklepnul ze 163 mld. Návrh rozpočtu na příští rok plánuje na 105 miliard a v roce 2016 chce mít vyrovnaný rozpočet. To, že se nedaří dostat z krize je bohužel velká komplikace a ta opatření, kterýma se Kalousek snaží dodžet svůj slib, jsou hlavní důvod, proč je kritizován! Kdyby jste byl ministrem financí Vy, náš rating je odva stupně horší a dluhopisy prodáváme o 3 % dráž. A to je sakra rozdíl.
04. 01. 2012 | 09:32

Leoš Smetana napsal(a):

Na to, že nám zastavili certifikace a vrací se krize je to dobrý výsledek. Pokud EU doplatí co má, tak je vlastně lepší než se slibovalo.
04. 01. 2012 | 09:35

Ruccola napsal(a):

Bohouši ty lžeš až to hezké není! A navíc, když jsi spravoval státní kasu ty, udělal jsi nám všem takovou díru do kapes, že se z toho budem hrabat ještě léta...ale hlavně že ty máš nahrabáno, viď.
04. 01. 2012 | 09:38

ten, kdo se s blbem hádat nebude napsal(a):

Pro Tremonti.
Trochu čísel, ale hádat se s tebou nebudu

Sobotka a chemik Kalousek
Zadlužení ČR % HDP

2003 28.6 
2004 28.9 
2005 28.4 
2006 28.3 
2007 27.9 
2008 28.7 
2009 34.4 
2010 37.6 

Rozpočet - Správa veřejného dluhu, rok - miliardy
2006 34
2007 38
2008 45
2009 64
2010 76
http://www.mfcr.cz/cps/rde/xbcr/mfcr/433_2010_priloha3_pdf.pdf
04. 01. 2012 | 09:43

tremonti napsal(a):

Pro: ten, kdo se s blbem hádat nebude napsalˇ
To, že roste zadlužení je bohužel pravda a nebude tomu jinak dokud nebudeme mít vyrovnaný rozpočet. Snižování schodků navzdory krizi narozdíl od vás vítám a budu rád, když se od r.2016 začne konečně státní dluh pozvolna snižovat. Bohužel, období hospodářské prosperity byla u moci ČSSD a to o nějakém vyrovnaném rozpočtu nemohla být ani řeč - prosperita neprosperita.
Na Kaloukovi se většině nelíbí akorát tak to, že zvyšuje daně a bere dávky. Co má asi tak dělat když potřebuje udržet rozpočet v nějakých mezích? Po revoluci se říkalo, že si budeme muset utahovat opasky. K takovému utahování tady za 20 let nikdy nedošlo a dochází k němu až teď. Tak si pořád nestěžujte - je to potřeba. Kdyby rozdal každému ministrovi to o co si řekne, tak by neměl žádný polštář a deficit nesnížíme nikdy. Místo toho se deficit snížil i když nám vypadly desítky miliard z EU včetně dopravy.
04. 01. 2012 | 09:58

Pepa 3 napsal(a):

Zemědělec:
Máte pravdu v tom, že nelze házet do jednoho pytle všechny živnostníky. Skutečně rostou materiálové i režijní náklady, ale tady je řeč o něčem jiném. A to o Švarc systému! Je zajímavé, že nejrozšířenější je ve stavebnictví. A proč? Nejvíce se tam vyplácí! Firma, která získá stavební zakázku hradí VEŠKERÉ NÁKLADY - materiál, energie, dopravu, zařízení staveniště - ze svých nákladů. Řemeslníkovi dá v podstatě na ruku např. 140 Kč na hodinu a neodvede navíc ani korunu. Načež řemeslník uplatní paušální náklady ve výši až 80 % z vyfakturované částky - aniž by kromě dříve zakoupené lžíce a šufanu (pokud i ty nedostane od firmy) vynaložil jedinou korunu. Teprve ze zbývajících dvaceti procent vypočítává SP a ZP (pokud není minimální odvod ZP vyšší) a platí daň (respektive neplatí, protože daňový bonus je vyšší). A tyto podvody jsou vydávány za pracovitost a schopnost. Ten, kdo na to poukáže je pak označován za neschopného závistivce.
04. 01. 2012 | 09:59

jo napsal(a):

Po tak extrémním navyšování daní a osekávání všeho, může dělat schodky jen skutečný diletant = chemik Kalousek se o ekonomiku nikdy ani nezajímal a teď si hraje na velkého a chytrého guru všech
04. 01. 2012 | 10:03

stejskal napsal(a):

Dobrý den,

smazal jsem jeden hrubě urážlivý a nadávky obsahující text, neboť ty jsou v rozporu se záměrem našich stránek, tedy poskytovat prostor pro věcnou a korektní debatu.

Děkuji za pochopení.

Libor Stejskal, editor blogů
04. 01. 2012 | 10:07

neo napsal(a):

Pepa 3:

je mi jasné, že zrovna my dva se neshodnem, ale položil sis někdy otázku, proč to ty firmy a jejich "zaměstnanci" dělají?

Naši politici se zmůžou jen na jednu věc - ZAKÁZAT ŠVARCSYSTÉM. tečka konec debaty. pak nastaví pokuty a nic víc je nezajímá.

Přitom nejdůležitější kroky chybí. tj analyzovat příčiny a důsledky.

Proč se firmy uchylují ke švarcu? Proč je to pro ně i pro zaměstnance výhodné? O kolik peněz přijde státní rozpočet? Kolik peněz na tom naopak vydělá? Kolik pak ušetří třeba na důchodech a nemocenských?

Dokud nezodpoví tyto otázky a nezačnou řešit příčiny, tak to nikdy nebude v pořádku.

základ je nastavit takové podmínky, aby nebylo nutné se vůbec ke švarcsystému uchylovat a pokud ano, tak aby na tom státní rozpočet nebyl moc bit.
04. 01. 2012 | 10:12

Šimon Straka napsal(a):

Kalousek není špatný, pro úřad ministra financí se narodil. Nevzpomínám si na žádného jiného, který by se za úspory bil tak jako on, hlava nehlava. Řecko, Španělsko, Itálie, Portugalsko by za to, aby si zvolily před 5ti lety takového Kalouska, dneska platily zlatem - a to v tunách. Bohužel je pozdě.
04. 01. 2012 | 10:13

ten, kdo se s blbem hádat nebude napsal(a):

Pro tremonti.
Udělám jednu výjimku.

ČSSD nejen že přezvala stát v hrozném stavu, pravice rozkradla republiku v devadesátých letech a způsobila recesi v době, kdy vše kolem rostlo 3 – 5 %, ČSSD se musela vypořádat nejen vykradenými bankami, krachujícími podniky, musela lákat investory, ale i bojovat s recesí, která Evropu zasáhla v letech 2002 – 2003, posílené katastrofální povodní,
Německo bylo v červených číslech ale ČR nad nulou.

Přihlouplé pravičácké kecy o konjunktuře a krizi nejlépe vyvrací srovnání vývoje ekonomik Německa a ČR, které jsou navíc silně propojené. Za vlády ČSSD byl růst české ekonomiky v průměru asi 3 % nad tou německou a přibližovali jsme se úrovní západu, za vlády Kalousků nedosahujeme ani růstu Německa a západ se nám vzdaluje.
04. 01. 2012 | 10:15

Vlad Vodrážka napsal(a):

Já snižování dluhu taky vítám. Ještě kdyby v krajích, kde vládne ČSSD nedocházelo k tunelům jako krajská zdravotní, mohl být výsledek ještě optimističtější. Kalousek fakt na rozdíl od jiných ministrů o věcech jen nemluví, ale dělá je.
04. 01. 2012 | 10:16

ten, kdo se s blbem hádat nebude napsal(a):

Kolik asi stojí daňové poplatníky ta demagogická propaganda Kalouska?

Je pravda, že Kalousek jen nemluví, kde se objevil Kalousek, tam byl průser, obrana, Nomura, IPB série podivného diletantsví a ztrát pro stát. Ale tam, kde stát ztrácí, tam někteří vydělávají a tak je Kalousek jednička.
04. 01. 2012 | 10:23

Sladký napsal(a):

Diskutovat se zdejšími pravičáky je (až na několik málo výjimek) v podstatě totéž jako snažit se diskutovat s fanaticky věřícím katolíkem, muslimem nebo kovaným komunistou. Navíc většina z nich nijak nevyniká schopností (samostatně a kriticky) myslet.Nelze je přesvědčit naprosto žádnými argumenty.Za takových podmínek je jakákoli diskuse marná a zbytečná.
04. 01. 2012 | 10:27

buldatra napsal(a):

No, ať už má, či nemá pravdu mužík oranžový, nebo naopak modrý, či fialový a naopak, je v podstatě jedno. Výsledky jejich letité činnosti jsou nepřehlédnutelné a stále platí, že jedni za 18 a druzí za 20 – 2.
A nečesané nemyté veřejnosti se to líbí stále méně a méně.

http://imcmedia.cz/?tribe_events=tyhle-dluhy-nejsou-nase
04. 01. 2012 | 10:28

Sladký napsal(a):

Kalousek vstoupil do dějin výměnou našich špičkových stíhaček MIG 29 za vetulníky polské výroby (kus za kus!!) To byl opravdu výhodný obchod.Navíc tím zlikvidoval naši protivzdušnou obranu v důsledku čehož bylo nutno půjčit si Grippeny.Škoda šla do desítek miliard.
04. 01. 2012 | 10:30

Sladký napsal(a):

buldatra- před pár lety zahájily sdělovací prostředky ovládané pravicí dezirientační kampaň jejímž cílem bylo odradit od voleb co nejvíc slušných lidí. Leitmotiv zněl- v ODS je plno darebů, ale v ČSSD také. Obě strany jsou stejné. Je vidět, že tato anipulace zabrala.
04. 01. 2012 | 10:33

zdenekb napsal(a):

Vlad Vodrážka napsal(a):
"Kalousek fakt na rozdíl od jiných ministrů o věcech jen nemluví, ale dělá je."

Škoda, že je dělá, aniž by se před tím zamyslel...
Přeju všem bohaté nákupy levnějšího a kvalitnějšího zboží v zahraničí!

http://ekonomika.idnes.cz/kalouskovi-lide-dumaji-jak-zaplnit-statni-kasu-navrhuji-zvysit-dane-1im-/ekonomika.aspx?c=A120103_210448_ekonomika_brd
04. 01. 2012 | 10:41

ghándí napsal(a):

antiovce,
když nechápete, co jsou transformační náklady, poptom je s vámi těžké dikutovat. myslím, že toho chapete velmi málo. ideální volič pro slávečka nebo vojtu čolk filipa.
04. 01. 2012 | 10:45

jozka napsal(a):

tremonti:

Hm... argumentovat svymi vlastnimi predstavami, to je fakt kvalita :-)

Zdravim PR na MF.
04. 01. 2012 | 10:55

Lukáš napsal(a):

orttt:

Rozhodně věc k zamyšlení. Parazitují na práci jiných. V jakém směru. Respektive jak parazitují na zaměstnancích. Nemluvím o lidech, kteří mají svoje zaměstnance tam je pak situace jiná.

- největší množství podnikatelů v Evropě ještě není argument že jsou parazité.
- podnikatelé stejně jako zaměstnanci platí 15% daň z příjmu stejně jako ostatní. Uznávám že nákladové paušály jsou nastaveny poměrně vysoko. Nicméně u některých profesí dosahují reálné výše nákladů
- promiňte, ale tohle je argument jak od komunisty. zaměstnávají velkou část obyvatelstva a hodnoty, které vytváří jsou myslím dostatečné a srovnatelné se zaměstnanci.
= na tohle nevím co napsat. Mnozí jistě kradou a podplácí jako členové KSČ ale to lze říci o kterémkoliv sektoru (politici, státní zaměstnanci atd.).
= spousta OSVČ mají vysokou školu (otázka vzdělání nikoliv inteligence). A tímto chcete říct že zedník OSVČ je hloupější než zedník zaměstnanec. To asi těžko. Hloupý živnostník (či podnikatel), který nemá dostatečnou inteligenci na svoje podnikání zkrachuje.

= podnikatel podniká (hlod měsíce) Podnikatel není profese to si pletete pojmy. Doktor OSVČ léčí (možná vás to překvapí) jen k tomu musí vést účetnictví starat se o ordinaci a shánět vybavení.

- Srovnání s vědci je dost zvláštní. Souhlasím že věda je podfinancovaná nicméně spousta vědeckého bádání a experimentů skončí zcela bez užitku. A velmi malé množství nakonec skončí použitelným výsledkem. A mnohé grantované výzkumy jsou zcela zbytečné. Každý člověk slyší neustále v mediích věty typu vědci zjistily že marmeláda je špatná na růst hrachu :-). Navíc věda v soukromém sektoru se nechlubí svými výsledky z jednoho prostého důvodu a tím je know how a patenty (to co vyzkoumáme si necháme pro sebe aby to nevěděla konkurence).
04. 01. 2012 | 11:09

zdenekb napsal(a):

Šimon Straka napsal(a):

"Kalousek není špatný, pro úřad ministra financí se narodil. Řecko, Španělsko, Itálie, Portugalsko by za to, aby si zvolily před 5ti lety takového Kalouska, dneska platily zlatem - a to v tunách. Bohužel je pozdě."

Nikdy není pozdě! Navrhuju pronajmout Kalouska postupně Řecku, Španělsku, Itálii a Portugalsku na rok za symbolické euro a každé zemi darovat tunu zlata navrch. Myslím, že by se nám to pořád velmi vyplatilo.
04. 01. 2012 | 11:09

Radio Télevision Libre napsal(a):

Narozdíl od bloggera si myslím, že tento deficit je vzhledem k současné situaci docela slušný výkon, udržet schodek na 3,7%HDP. Tímhle tempem by se Kalouskovi opravdu mohlo podařit rozpočet v horizontu několika málo let vyrovnat. Jen bychom ještě měli očistit státní zprávu od podvodníků sedících u penězovodů z evropských fondů.
04. 01. 2012 | 11:54

zuno napsal(a):

ČSSD není ani ve vládě ale díky jejím skvělým krajům, hejtamnům nám nechce EU proplatit již zaplacené projekty. RATH by měl už přestat si dělat z kraje bankomat.
04. 01. 2012 | 11:56

Kelt napsal(a):

Pro méně chápajícího,
trasformační náklady jsou například:
-rozkradená "Poldovka",Škoda Plzeň,ČKD Praha a desítky dalších.
K tomu je nutno připočíst úvěry ze státních bank pro kamarády,kterým tzv.nevyšel podnikatelský záměr,což vyústilo v cca 4OO miliard "uložených" v K A a Klausem vyvedených mimo SR,kam je musel vrátit Zeman a začít umořovat.
Poté vynucená privatizace klausových socialistických bank,které jako např.IBP bylo nutno zachránit před runem a tím i úložky vkladatelů,což přišlo bratru na dalších 4OO mld.
Capisto?
04. 01. 2012 | 11:58

Kuchař: napsal(a):

Vy Kalouskovi vyčítáte optimistický rozpočet ?

Chcete tím říci pane Sobotko, že byste škrtal více ? A nebo máte pocit, že byste z OSVČ vytřískal více peněz, jak on ?

A nebo je Vám líto, že dotace z Bruselu nedostatečně zásobují politiky Z ČSSD či pana Tancoše ?
04. 01. 2012 | 12:00

Kuchař: napsal(a):

Kelt:

Předložte důkazy prosím, že výše uvedené podniky byly rozkradeny.

A nebo zase jen plácáte jako socan ?
04. 01. 2012 | 12:01

Kelt napsal(a):

Kuchař,
předložte důkazy,že nebyla "Poldovka"rozkradena-to je opravdu úsměvné,mírně řečeno.
Kde je "Poldovka" a kolik vyrábí?
Pokud to nevíte,zajeďte do Kladna.

Ps.Očekával jsem,že se ozve docela jiná potrefená husa.
Ale Vy jste ze stejného hejna,takže jste splnil moje očekávání.
04. 01. 2012 | 12:15

Kuchař: napsal(a):

Kelt:

Slyšel jste někdy o tom, že firmy i krachují ? Zvláště pak ty, co nemají co nabídnout ?
04. 01. 2012 | 12:17

Antonín Hrbek napsal(a):

Český stát za Václava I. nemohl zkrachovat, protože byl schopen každý rok vyvézt 120 volů a 500 hřiven stříbra. To stříbro ale již nedolujeme.
04. 01. 2012 | 12:28

Petr Čermák napsal(a):

Pan Sobotka zapomíná, že za pozastavení některých operačních programů mohou také hejtmani z ČSSD. Faktem je, že se nevybrali daně od OSVČ, naštěstí se mnoho prostředků ušetřilo a díky správným krokům podřízených pana ministra se významně ušetřilo také při obsluze státního dluhu, takže výpadek nakonec tak velký nebyl. Reálně vláda splnila vše ještě s rezervou, nečerpání peněz z EU nemůže MF kvůli zlodějským praktikám z řad ČSSD v krajích a na dopravě z řad Véček ovlivnit.
04. 01. 2012 | 12:31

tata napsal(a):

NO ve sve podstatě je zbytečné diskutovat s modrými soudruhy,a už vubec s GHANDIM A JEHO slavečkem,to je tak jedine na co se zmuže.
OVŠEM jeho vstupy sou nadherny kabaretní vystup není kouzelne od člověka jeho zanicení věta..........když nechápete, co jsou transformační náklady, poptom je s vámi těžké dikutovat.......

JE AŽ HOŘKO TRAGICKE jak někoho nepřesvedčí ani skutky,přes veškere škrty nezastavily propad,naopak tempo se zvyšuje,takže o čem diskutovat,někomu stačí že jejich buch řekne že v roce 2016 bude vyrovnany rozpočet,přitom se už nebude kde škrtat,vyběr se nezlepšil a dluh i letos se zvyšil,přiští rok už ted sam kalousek řekl to bude jestě horší,už ted není na silnice,policajty,hasiče,kde přide ten kouzelny proutek.......je to jednoduche nebot KALOUSEK S VELKOU pravděpodobností pude od valu předa stat v rozvratu,a bude vykřikovat jak on nic.......

no některym to stačí a napiší............ideální volič pro slávečka nebo vojtu čolk filipa.

UŽ DAVNO nejde o pravolevé vidění,nebot levicova vlada bude znamenat sice male zlepšení pro obyčejne lidi,ale nepřijde také kouzelny proutek,nikoliv tento narod musí vyžadovat na všech postech zodpovědnost,změnu systemu,padni komu padni,ne řeči,a už vubec pravolevé vidění.
04. 01. 2012 | 12:36

Kuchař: napsal(a):

tata:

V čem si myslíte přijde zlepšení pro "Obyčejné" lidi, když bude vládnout levice ?
04. 01. 2012 | 12:38

buldatra napsal(a):

Sladký napsal(a):
buldatra- před pár lety zahájily sdělovací prostředky ovládané pravicí dezirientační kampaň jejímž cílem bylo odradit od voleb co nejvíc slušných lidí. Leitmotiv zněl- v ODS je plno darebů, ale v ČSSD také. Obě strany jsou stejné. Je vidět, že tato anipulace zabrala.

Ano, i tak by se o tom dalo uvažovat.
Nicméně, v mém případě je to ještě mnohem, mnohem horší.

Jsem zastánce přímé, respektive polopřímé demokracie a ta Vámi uváděná kampaň tomu dost dobře nahrává.
Ať si partaje žijí svým životem, ale ne za naše peníze a ne u kormidla. To kormidlo patří nám všem, ne partajím. Je to snad náš život, který je tím kormidlem řízen odněkud někam, ne?

Čili, nemyslím si, že by nám měly za naše peníze vládnout a řídit život nějaké stranické aparáty prostřednictvím svých žreců a partajníků, pomocí svých nenaplněných slibů, zcela bez jakékoliv osobní odpovědnosti a neodvolatelně.
Toho jsme si myslím užili měrou dostatečnou, až vrchovatou za komunistů a pak těch ostatních jejich pokračovatelů ze společného hnízda, kteří se pojmenovali různě a svou práci dělají hrůzně. Což je spojuje.
A lepší to nikdy nebude, pokud ty výtečníky někdo z hrušky nesetřepe.
04. 01. 2012 | 12:41

Duroy napsal(a):

To Kuchař: :-) Směji se, ale mrazí mne z Vašich názorů

Pro ostatní, prosím, nezaměňovat OSVČ a OSVČ ve Švarc systému. Do švarcu jsou lidé tlačení. Sice chápu, že pro někoho je nepochopitelné, ale zaměstnanec, je skutečně ten slabší v pracovněrávním vztahu (pro zabedňence, nejedná se o socialistický výmysl, ale toto je všeobecně uznáváno od roku 1919).
04. 01. 2012 | 12:43

tata napsal(a):

kuchař

OVŠEM že krachují jenže zakopany pes je že se ty dluhy schovali jako by nebyli,takže nefigurovali ve statnim dluhu,a teprve vlada ČSSD JE ZAŘADILA do statniho dluhu jak to mělo byt od začatku,takže když budete hodnotit čisla konec KLAUSE A VLADU levice zaleží jestli chcete byt objektivní nebo ne.NIC nemění že ta levice zadlužovala taky,takže ty keci jak jenom levice sou mimo,no a už vubec že ten slibovany trend ted pravicova vlada zastavila čisla jasně ukazují opak,podle čisel a ukazky jak se hadaj spiš naopak,nic nevyřešily,už se ozyva i dost bohatych podnikatelu že se prostředí naopak zhoršuje......ovšem lidi jako vy sou slepí a hluší
04. 01. 2012 | 12:48

Duroy napsal(a):

To Petr Čermák: Tak to se Vám povedlo, ale Váš názor, co všechno socanští hejtmani napáchali a krajích, se bude neochvějně řinout internetem. Pro informaci pane Čermáku o jejich loupežničení z fondů, se teprve dozvíme.
Koukám, že po pár přesdršek, kdy nám příznivci loupežníku řičeli, že za všechno mohou komunisti jejich 40 let, čeká nás zase pár let ohhlupování, že z vše můžou socani (To jsou ti občan a politici, kteří berou vládě klid na práci).
Netvrdím, že jsou socialisté, nebo komanči lepší, či horší, co vím, že jsem se zhrozil, když jsem viděl volební program KSČM v roce 2010, který byl kromě obecných frází jakoby opsán od programu ODS z roku 1996.

Klid na práci!
04. 01. 2012 | 12:53

ilou napsal(a):

K.Marx psal,že ekonomické krize jsou vlastně povahou přírodní katastrofy.
A následně se můžeme rozdělit do tří skupin jak to budeme chápat:
-skupina biologická-tam patří M.Zelený ,který věří v život ekonomických institucí
-skupina rašelinistů :ekonomika je jako rašelina a dluh je něco jako poměr mezi nadzemní narostlou a podzemní uhynulou částí.Nazval bych tuto střední skupinu symbolicky Švermovci, neboť komunisté právník Jan a jeho manželka,pozdější členka ÚV KSČ po zahynulém Janovi-jeho manželka Marie Švermová (s německými předky) v třicátých letech pracovali oba v SSSR v továrně na výrobu rašeliny
-skupina,kam řadím sebe,to vztahuje spíše k přírodě nebiologické,neživé,možno třeba čerpadlo na vodu atd.

Pak jsou lidé jako bloger T.Sedláček,kteří hledají v ekonomii esoterické prvky typu Nietzsche a Schopenhauer a které to táhne pak k mystice.To byli v Německu okolo roku 1920 všichni zakládající členové NSDAP,kteří ctili rosenkraciánství (původem z Anglie 1880) a navíc ještě k nim v třicátých letech do štábu pravidelně zajížděl Swenson,švédský odborník na Tibet a školil je v tibetismu,který ctili.
04. 01. 2012 | 12:56

Kuchař: napsal(a):

Schodek pana Kalouska byl tuším pátý nejmenší v EU.
Nevíte někdo, jak na tom byl Sobotka ?

Nezaměstnanost za pana Kalouska 8%.
Nevíte někdo, jak jsme na tom byli Sobotky ?

Průměrná mzda za pana Kalouska 24 tisíc.
Nevíte někdo, jak jsme na tom byli za Sobotky ?
Nevíte někdo, kolik byl průměrný plat učitele nebo doktora za Sobotky a nyní ?

Nevíte kolik bylo životní minimum za Sobotky a nyní ?

Jak je možné, že levice tu dokola opakuje lži o tom, jak národ strádá, když čísla dokazují naprostý opak ? Kalouskovou reformou si jednoznačně pomohli ti nejchudší.

Jak jsme se tedy měli za Sobotky, kdy se zvedaly daně,DPH a průměrné platy byly o desítky procent menší ?
04. 01. 2012 | 12:56

tata napsal(a):

kuchař

s pozice obyčejnych lidí to co ted škrta obyčejnym pravicova vlada,levicova bude škrtat těm co to tak nepocítí.......jako plno věcí co pravicova škrta v socialní oblasti,naopak ubira v přimych daních,což levicova děla opačně

S POZICE STATU oboji je k ničemu jen že se prohlubuje nevraživost,mezi skupinami,možna že vtom vyším principu mužem chapat že huř zduvodnitelné je ožebračovat třeba že odeberete přispěvek babičce ktera se stara o ditě to je třeba konkretní škrt..3400k než když vemete třeba někomu s 100000 /20000 ovšem pohled jen proste spravedlnosti to není.je to pohled solidarity.

PRO STAT je duležite vykašlat se na pravoleve viděni a změnit zažite,system,padni komu padni,zodpovědnost,jedno kdo to bude provadět ale nekompromisně to vyžadovat
04. 01. 2012 | 13:02

ten, kdo se s blbem hádat nebude napsal(a):

Víš Čermáku, kteří kradli nebo kradou lze zjistit snadno, stačí, aby každý prokázal jakým způsobem nabyl svůj majetek a pak mohou ostatní posoudit, zda to bylo poctivě či nepoctivě, ale takoví, jako jsi ty, se zpravidla odkopou už tím, že začnou ječet, že nikomu není nic do toho, co vlastníš a jak jsi to získal.
04. 01. 2012 | 13:03

tata napsal(a):

kuchař

na to bych mohl dat plno argumentu jak manipulujete,dobry je nato vtip.........šli sme do restaurace kolega si dal 2 kuřata ja nic,v pruměru sme měli každy jedno .......přesně to sedí na KALOUSKA A NA vas jak se maj za nej obyčejní hlavně tělesně postižení a pobiratele davek.
04. 01. 2012 | 13:06

Kuchař: napsal(a):

tata:

Za socanů se průměr počítal jinak ?
04. 01. 2012 | 13:18

Kuchař: napsal(a):

Duroy:

Z čeho Vás mrazí ?
04. 01. 2012 | 13:19

Kuchař: napsal(a):

Taky by mě zajímalo, ja je možný, že pan Sobotka,který se pohybuje v horních patrech ČSSD ,nikdy nekritizoval domácí tuneláře. Je možné, aby si ničeho nevšiml ?

Japak si vysvětluje třeba současné nákupy svého expředsedy Paroubka ?Jak třeba snáší 2 stotisícové platy Dr Rátha ve světle příjmů těch, za které si tady trhá triko ?

Jo, pane Sobotka, na Vás a tu socanskou bandu jsem moc zvědavý, až přijde Boží soud. To Vám ty drzý čelisti pěkně popadaj.
04. 01. 2012 | 13:27

Expert napsal(a):

To : Kuchař
Že jste nejhloupější diskuter, minimálně pod tímto článkem, jste již prokázal.
Dnes už to stačilo a vše je jasné.
Šetřte proto síly na zitřek.
04. 01. 2012 | 13:31

tata napsal(a):

kuchař

ne jen že použivate demagogii......takže přiklad... vme tovarně klesl plat c pruměru o 5000......a tak je to v mem regionu skorem všude,,,,,,,ze statickych pruzkumu až 70 procent nedosahuje pruměru...takže co pišete už vtomto ohledu manipulujete s čisly.

pruměrny plat a platy se většinou zvedaj o inflaci takže zase srovnavat platy za SOBOTKY A klause by bylo zavadějicí.i stohoto pohledu manipulujete s fakty.

ABYCH JA SE NEDOPUSTIL MANIPULACE MUSIM ŘICT že sme plno lidí šli s platy dolu ne vinou KALOUSKA ALE VINOU KRIZE.

ale za co už muže že tato vlada ne jen on,zastropovala odvody na duchod,zrušila poplatek z dividend,nechce progresivní zdanění a vše toto dohaní na obyčejnych........jednotna dan.....neplacene první dny marodění,poplatky ve zdravotnictví,braní přispěvku invalidum,zakonik prace.......jednostraně janošik pro bohaté
04. 01. 2012 | 13:34

tata napsal(a):

kuchař

věčina znas pravě ale nevidí jednostraně,ano plno zloděju na straně levice.........ovšem dobře to popsal pan BABIŠ..JESTLI SE DŘIV KRADLO V MILIONECH EROU Topolanka už v řadu miliard
04. 01. 2012 | 13:37

KS napsal(a):

Západ stagnuje, a i ta stagnace je jen koupená na dluh,
který ale brzy bude muset být splacen,
resp. celý Západ bude defaultovat.
Tak, jak v roce 1989 skončil reálný socialismus,
brzy skončí i socialismus demokratický.
Na tu samou ekonomickou impotenci.
Z těch samých příčin, jaké popsal Joseph Salerno.
http://www.libinst.cz/etexts/Salerno_kalkulace.pdf

Protože i v demokratickém socialismu
není ekonomická kalkulace možná.
Stát zásadním způsobem ovlivňuje/deformuje cenu práce, cenu peněz, atd.
Demokracie zároveň vede k demotivaci, růstu nezodpovědnosti a krátkozrakosti a růstu parazitismu (hádám, že u nás maximálně tak 20% národa produktivně živí zbylých 80% neproduktivních). Tento stav, natož tento trend, objektivně není udržitelný - nicméně tento trend plyne ze samé podstaty systému - proto dojde k jeho změně.

Ne proto, že si to někdo přeje, ne proto, že to někdo prosazuje.
Prostě to bude nutnost
a dojde k tomu "automaticky", skokově a bez varování.

Jen tak mimochodem, v 70. letech se Čína otevřela světu a tato událost jen tak čistě náhodou koresponduje s tím, že dva američané od té doby stěží uživí svou rodinu.
Zatím každá civilizace padla,
teď se bohatsví přesouvá ze západu na východ.
Falšování dat na tom nic nezmění.

Jinak Evropané si nemohou vybrat jak dál,
vše závisí na tom, zda státy v lednu udají dluhopisy.
Předpoklad je, že je spíše neudají.
Ato znamená státní bankrot,
protože nebudou mít na splátky starých úvěrů.
Čin se, nebo zhyň! ….Po pádu železné opony, taky k žádnému chaosu nedošlo.
Chaos vytváří státy regulacemi.
Chaos je teď, kvůli euru.
04. 01. 2012 | 13:47

Kuchař: napsal(a):

tata:

To si myslíte, že když Vám klesl plat, tak klesl všem ? To není demagogie ?

Třeba když jste měl ten plat o 5 tisíc větší - kolik stál byt 3+1,auta, elektronika,hadry..... kromě státního monopolu ČEZ a potravin zasažené ekologickým běsněním všechny ceny většinou klesly.

To jste taky val v úvahu ?
04. 01. 2012 | 13:56

wiki napsal(a):

Kuchař: napsal(a): Schodek pana Kalouska byl tuším pátý nejmenší v EU.

Ve kterém roce byl Kalouskův deficit 5. nejmenší v EU ?

Jak v roce 2009, tak v roce 2010 jsem napočítal min. 7 menších deficitů, a pak mě to přestalo bavit ...

http://epp.eurostat.ec.europa.eu/tgm/refreshTableAction.do?tab=table&plugin=1&pcode=tsieb080&language=en
04. 01. 2012 | 14:02

ole napsal(a):

Jestli se chcete poučit jak to s námi vypadá tak si kupujte časopis "KRAUS" a přečtěte si knhu "MAFIE" a budete doma. To jak tady meditujete je blbost. Naši "vládnoucí představitelé" jen vám matou mozky ale oni ví proč. Jdou za tím cílem co Klaus už dělal od roku 1990. Chtějí moc a nám vládnout bez demokracie, a to tak, že si budou o všem rozhodoat sami. Jsou propojeni s bývalými komunisty co privatizovali se zlatými polštáři od Klause a dalšími kmotry. Jen nám budou stále opakovat až přivedou naše hospodářství na dno, že státní sektor neumí hospodařit a vše so potom rozdělí mezi sebou a máme po demokracii. Budou nám vládnout zbohatlíci s darovanými diplomy. A my budeme muset poslouchat a dělat na hlupáky, kteří jen chtějí žít bez práce.
04. 01. 2012 | 14:07

Kuchař: napsal(a):

wiki:

Já psal, že jenom tuším.... je možné že to bylo i 7 místo... ale více určitě ne.
04. 01. 2012 | 14:07

Kuchař: napsal(a):

Wiki:

Tam máte ale jenom rok 2010. Já počítám rok 2011.
04. 01. 2012 | 14:08

wiki napsal(a):

Kuchar: Já počítám rok 2011.

Vy uz mate oficialni narodohospodarske vysledky za rok 2011? Sem s nimi. Tipuji, ze statisticky urad se s nimi bude "susit" prinejmensim do cervence
(uzaverka dani podavanych pres poradce) ...
04. 01. 2012 | 14:21

Kuchař: napsal(a):

wiki:

Bylo to v Novoroční projevu V.Klause.
04. 01. 2012 | 14:47

Duroy napsal(a):

TO Kuchař: Ano mrazí, ostatně, kyž vám stčí, co řekne Klaus, je pravda (kdy hovořil hosodaření ČR z rok 2011?), ale statistika je statistika a za rok 2011 výsledk u nás, natož pak v celé Evropě ještě zdaleka nejsou.
04. 01. 2012 | 15:14

Kuchař: napsal(a):

Duroy:

Já se ale ptal, z čeho Vás mrazí.

A stačí, nestačí - i z té statistiky co uvedl wiki vycházíme pod průměrem EU.
04. 01. 2012 | 15:18

tata napsal(a):

kuchař

že až 70 procent nedosahuje pruměrneho platu je oficialní udaj odborniku ne moje demagogie,muj udaj byl z meho regionu jako přiklad ktery není nic neobvykleho,a to same je v jinych regionech,a už nebudu vubec zabyvat argumenty.......Třeba když jste měl ten plat o 5 tisíc větší - kolik stál byt 3+1,auta, elektronika,hadry..... kromě státního monopolu ČEZ a potravin zasažené ekologickým běsněním všechny ceny většinou klesly.
protože placate nesmysli většinově a všude je inflace,a to at za levicovych vlad tak pravicovych a to celosvětově to je uplně s jineho ranku,neš očem je diskuze.

A S LIDMI S JEDNOSTRANYM VIDĚNÍM NEMA CENU diskutovat,

JE rozdil vidět zaslepeně a mavat tady nesmyslinymi argumenty,pravda je že mezi levicovou vladou a pravicovou je rozdil vtom že sou v určitem ohledu lepší pro určitou čast voliču těch svych,jinak kradou a podvadí na dost srovnatelne urovni v rovině absolutní spravedlnosti není rozdíl...........ten rozdil je vtakzvanem vyším principu založene na solidaritě..........a to že když přeneseně vemu poslední sousto je to jine než když vemu splneho taliře.......stoho že silny pomaha slabemu.......stim se liší člověk od džungle.......a stim se lišime od věčiny světa.....kde vhodně statech je normalní toto chapaní..........dale považuji debatu s vami za bezpředmětnou

ps. hlavně jde že tato vlada přes velke řeči neudělala nic co vyčitala a to mnohdy opravněně stím aby bylo padni komu padni,nejvic skandalu přimo ve vladě a to ne za nake prkotiny
04. 01. 2012 | 15:40

Kuchař: napsal(a):

tata:

Chcete říct, že průměr za Sobotky a průměr nyní je něco zcela jiného ?
04. 01. 2012 | 15:45

Koleda napsal(a):

To orttt:
Ti chudáci vědci v AV a na Karlově univerzitě! Výsledky z AV jsou až na výjimky nicotné, zato peněz se tam utopí ažaž. A UK? Kolikátá je v žebříčku světových univerzit? Tuším někde kolem 400. Kolik vědci v AV vyprodukovali světových objevů či patentů? Kolik nositelů Nobelovy ceny vychovala UK?
Zřejmě jste jeden z těch badatelů v některém z oněch hodně potřebných ústavů, že? Co se týče Vašich názorů na podnikatele, napadá mne jen jedno slovo - hlupák!
04. 01. 2012 | 15:46

Kuchař: napsal(a):

tata:

Nyní jsem Vás dočetl do konce. Vy socani se mi líbíte. Když nemáte argumenty, považujete diskuzi za bezpředmětnou.

Kdybyste si radši nalili čistýho vína a přiznali, že jen hloupě plácáte a k podpoře svých tvrzení nemáte jediný relevantní statistický údaj.
04. 01. 2012 | 15:48

wiki napsal(a):

Koleda napsal(a): Kolik nositelů Nobelovy ceny vychovala UK?

UK jednoho, ČVUT/VŠCHT taky jednoho.
04. 01. 2012 | 15:51

zdenekb napsal(a):

Kuchař:

Každý holt neumí čerpat relevantní statistické údaje s presidentských projevů.
04. 01. 2012 | 16:08

chichi napsal(a):

http://neviditelnypes.lidovky.cz/politika-hra-o-slavkovy-teplaky-da0-/p_politika.asp?c=A120103_111748_p_politika_wag
04. 01. 2012 | 16:12

zemedelec napsal(a):

Pánové,že se necháte Rumcajsem takhle pošťuchovat.
Mě zajímá něco jiného.
Byl schválen sněmovnou,nákup dluhopisů pro rok 2011 ve výši 135mld.Kdo mě potvrdí,jestli je prodal Kalousek všechny,cizím investorům,nebo ne.Proč ještě navrhl prodej pro naše občany,výsledek 15mld.Při tom víme,že ministr zemědělství Fuksa,chtěl nebo musel nakoupit dluhopisy asi za 7mld.Sobotka by to mohl doplnit,ještě se schvaloval prodej dluhopisů,za rok 2010,nevím přesně proč.Když známe Kalouskovi počty s odloženými platbami,tak i ten státní dluh může vypadat jinak.Více napoví čísla uveřejněná až v dubnu.
04. 01. 2012 | 16:24

Kuchař: napsal(a):

zdenekb:

Soutěž o nejhloupější příspěvek ?

Dobrý pokus, ale jsou tu lepší.
04. 01. 2012 | 16:24

Kuchař: napsal(a):

zemedelec:

Copak občan ČR si nemůže koupit státní dluhopisy ?
04. 01. 2012 | 16:27

tata napsal(a):

zdenekb

jestli by měl pravdu zemědělec že je to RUMCAJS,PAK BY VŠE VYSVĚTLOVALO STYL JE NAPROSTO SHODNY,tady jakekoliv debaty strací smysl,mužete dat stovky čisel ,odkazy jako kam se propada česka republika modry komsomolci jsou imuní už je to opravdu jen hořce usměvné,namatkou genialita teto vlady..

cesko-si-v-mezinarodnim-zebricku-vnimani-korupce-potreti-pohorsilo-

http://www.ceskatelevize.cz/ct24/svet/154062-korupce-v-cesku-ohrozuje-investice/
vynatek z mnoha odkazu jak jeto s pruměrem.........Kdo má průměr?

Ačkoliv o průměrné mzdě se ví, že je to "jen" statistické číslo (méně než průměr berou zhruba dvě třetiny zaměstnanců),cele je to zde.......http://aktualne.centrum.cz/ekonomika/prace/clanek.phtml?id=713016

a tak by se mohlo pokračovat.proto se da jen reagovat na kuchaře....usměvne kdo nema,,,,,,,,,,Kdybyste si radši nalili čistýho vína a přiznali, že jen hloupě plácáte a k podpoře svých tvrzení nemáte jediný relevantní statistický údaj.
04. 01. 2012 | 16:55

zdenekb napsal(a):

tata:

Mohu potvrdit, je to kuchtík z Řáholce.

Kuchař:

Souhlasím. Ale nebudu jmenovat.
04. 01. 2012 | 17:54

zemedelec napsal(a):

Pane tata.
Oceňuji Vaši snahu i příspěvky.
To co se schovává pod nickem Kuchař,je jenom na odvádění pozornosti a matení mysli.Takže klídek a v novém roce pevné zdraví a dobrou mysl.
04. 01. 2012 | 17:56

Kuchař napsal(a):

tata:

Pane tato, proč pořád píšete z cesty ?
Proč mi radši neodpovíte, na co se ptám ?

Počítal se za Sobotky průměr jinak než nyní ANO/NE ?
Je to tak těžké ?
04. 01. 2012 | 18:01

Kuchař napsal(a):

zemedelec:

Souhlasím, Nenechte si mást mysl přemýšlením a držte se radši toho, co vám podstrkujou v LD.

Život se Vám tím určitě zjednoušší.
04. 01. 2012 | 18:03

Duroy napsal(a):

To Kuchař: Vy jste nepochopil? Mrazí mne z Vás a Vašich názorů. Proces fašizace společnoti pokračuje. Mimochodem, vítejte zpátky!
PS: Doufám, že si to zase díky alkoholu nerozhážete u zdejšího správce.
04. 01. 2012 | 18:49

Kuchař napsal(a):

Dyroy:

Který názor Vám připadne fašistický ?
04. 01. 2012 | 19:13

Meewayday napsal(a):

adobe pdf print adobe reader win http://vjmufrk.hostingsociety.com/install-adobe-flash-player.html install adobe flash player
17. 02. 2012 | 11:07

AntaltAburn napsal(a):

Přesně , jak udělat pěkně produktu prodejní oznámení, že nabízí svůj vlastní zboží , pokud začínáte uvažovat vytvoření zboží nebo možná e knihu , nebo možná i příjmů korespondence , aby mohli provést předběžnou prodat přidruženým programu . Můžete nutnostkvalitní příjem dopis , aby mohli outpull konkurenci .
 
Právě zde máme například jakoukoli krok - za-krokem plán, který byste mohli držet.
 
1. Vytvořit Hope
 
Mnoho lidí tam hledají "naděje" každý den . lidé budou kupovat stravu e- knihy jsou zpravidla chutí , které se mohou stát od snižování hmotnosti jako velmi modelů nebo snad lidé nakupují jak -to-beat Google eBooks mají tendenci být doufat, že může řídit dostat Thier reklamuvedoucí dostat žebříček dovnitř Hledání motory . lidé nákupy prostě proto, že " naděje" je tato volba může vytvořit všechny z nich radost . Tak vyvolání PŘÁNÍ jeklíčovým faktorem, který affiliate marketingu využít k vytvoření své trhy internetových stránek neustále .
 
dva. Sense spojené s nouzovým
 
Dva. Funkce je poskytovat konkrétní informace o pocit naléhavosti . To je opravdu velmi důležité , jakmile se prodat [url=http://www.kupviagre.pl]viagra[/url] s účinnosti zákazníkem . Například ' nákupu před dnes všichni může snížit náklady , aby mohli polovina ' , nebo dokonce ' aby se proto, že hodnota bude zálohování jednoduše úpravou o dnes " . Přesto vlastně , mělhodně vysoké představitelky si znovu místo znovudalší den , to by mohlo ještě poukázat na to samé . Nicméně pokudvýrobek / službu je dobře , může to fungovat dobře , protože byste mohli říci, tento druh rychlosti až dle vašeho výběru se zavádí délku pro daný účinnosti vyhlídky .
 
3 . Zdá se jako možný úřad
 
Vzhledem k přetížené ripoffs tam by lidské bytosti chtěli zabývatodborník mluví o výklenku a poctivé . Mluvím o tom, jestli jstegolfový míček hráč , můžete naladit Michael Jordan nebo já osobně ?
 
 
 
čtyři. Což vede k Dread
 
Vytvořte obavy návštěvníků vašich webových stránek prostřednictvím generování jim za to, že oni budou dostali také problémy, pokud nebudou kupovat výrobek / službu . Jako příklad mít anti-aging zboží , můžete předložit fotografii zastaralé dáma spolu s 1000s obličeje linek a nakonfrontaci na svých webových stránkách , stejně jako poukázat lze snadno to být vy ?
 
Nakonec , vím, že budu mít dobrý výsledek, pokud jste schopni míchat každý z výše uvedených atributů do prodeje korespondenci .

[url=http://www.ochronaheros.neostrada.pl][img]http://www.ochronaheros.neostrada.pl/tp100.jpg[/img][/url]
12. 11. 2012 | 13:51

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Aktuálně.cz Blog · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartošová Ela · Bavlšíková Adéla · Bečková Kateřina · Bednář Vojtěch · Bělobrádek Pavel · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Blažek Kamil · Bobek Miroslav · Boehmová Tereza · Brenna Yngvar · Bureš Radim · Bůžek Lukáš · Byčkov Semjon C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Davis Magdalena · Dienstbier Jiří · Dlabajová Martina · Dolejš Jiří · Dostál Ondřej · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořák Jan · Dvořák Petr · Dvořáková Vladimíra F Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Fendrych Martin · Fiala Petr · Fibigerová Markéta · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gargulák Karel · Geislerová Ester · Girsa Václav · Glanc Tomáš · Gregorová Markéta · Groman Martin H Hála Martin · Halík Tomáš · Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hapala Jiří · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holmerová Iva · Honzák Radkin · Horáková Adéla · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hradilková Jana · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hülle Tomáš · Hušek Radek · Hvížďala Karel CH Charanzová Dita · Chlup Radek · Chromý Heřman · Chýla Jiří · Chytil Ondřej J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jelínková Michaela Mlíčková · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karlický Josef · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Pavel · Klíma Vít · Klimeš David · Kňapová Kateřina · Kohoutová Růžena · Kolaja Marcel · Kolářová Marie · Kolínská Petra · Kolovratník Martin · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Koutská Petra Schwarz · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kučerová Karolína · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kupka Martin · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Maláčová Jana · Málková Ivana · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Mittner Jiří · Mrkvička Jan · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Návrat Petr · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Nouzová Pavlína · Nováčková Jana · Novák Aleš · Novotný Martin · Novotný Vít O Obluk Karel · Oláh Michal · Ouhel Tomáš · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Pavel Petr · Pavelka Zdenko · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Peksa Mikuláš · Pelda Zdeněk · Petrák Milán · Petříček Tomáš · Pfeffer Vladimír · Pfeiler Tomáš · Pilip Ivan · Pitek Daniel · Pixová Michaela · Plaček Jan · Podzimek Jan · Pohled zblízka · Polách Kamil · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rakušan Vít · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Reiner Martin · Richterová Olga · Robejšek Petr · Rydzyk Pavel · Rychlík Jan Ř Řebíková Barbora · Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schneider Ondřej · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobíšek Pavel · Sokačová Linda · Soukal Josef · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Strmiska Jan · Stulík David · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Sýkora Filip · Syrovátka Jonáš Š Šebek Tomáš · Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špalková Veronika Krátká · Špinka Filip · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Táborský Adam · Telička Pavel · Titěrová Kristýna · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomek Prokop · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Tůma Petr · Turek Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Václav Petr · Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Vavruška Dalibor · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Vhrsti · Vích Tomáš · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojtěch Adam · Vojtková Michaela Trtíková · Výborný Marek · Vyskočil František W Walek Czeslaw · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zima Tomáš · Zlatuška Jiří Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy