Hovězí argument Petra Nečase

05. 01. 2012 | 09:56
Přečteno 6211 krát
Premiér Petr Nečas (ODS) konečně pochopil, že jeho hrátky se státním rozpočtem si koledovaly o pád vlády a začíná zařazovat zpátečku. V rozhovoru pro Hospodářské noviny uvedl, že se možná rozpočet předělávat nebude, i kdyby očekávaná lednová prognóza ukázala, že rozdíl v předpokládaném a skutečném hospodářském růstu může činit 2,5 procenta, nebo dokonce o procento víc. Přednost dostává „stabilita“, o které mluvil ve svém novoročním projevu prezident Václav Klaus. Rozpočet by se předělával jen v případě, kdyby se hospodářství opravdu začalo sypat – a pak už by to vlastně bylo jedno.

Ekonomové opakovaně upozorňují na to, že vláda systematicky neodpovědně riskuje, neboť obrátila dřívější princip, kdy se rozpočet stavíval na konzervativnějších předpokladech a vytvářel tak manévrovací prostor v podobě rozpočtových rezerv. Nyní se staly praxí rozpočtové pohádky, které uměle nafukují očekávané příjmy a umožňují tak uklidnit koaliční partnery v tahanici o omezené zdroje. Návrhy státních rozpočtů, kterým vláda protlačuje sněmovnou bez ohledu na realitu, se prostě tváří, že peněz bude víc, a tak se ve finále snáze přihazují miliardy jednotlivým vládním stranám, aby mohly na veřejnosti vykazovat svá dílčí vítězství. Během roku to pak milosrdný čas překryje zapomněním.

Letos to však vláda přehnala a už při schvalování rozpočtu byla nucena otevřeně přiznat, že předpovědi hospodářského růstu, na kterém byl postaven, nelze brát vážně. Ministr financí Miroslav Kalousek dokonce v úvodním slově připomněl svoji situaci z roku 2008, kdy „to těch 4,8 procenta nakonec bylo, nicméně nikoli v plusu, ale v minusu“ a prohlásil: „Nechci strašit, ale není úplně vyloučeno, že to půjde stejným trendem.“

„Ovšem představa, že ministr financí opakovaně řekne, že neví, co ho čeká, není ideální kvalifikací pro vykonávání úřadu, který je pro hospodaření státu klíčový.“

Strašit nechtěl, ale strašil. Ovšem představa, že ministr financí opakovaně řekne, že neví, co ho čeká, není ideální kvalifikací pro vykonávání úřadu, který je pro hospodaření státu klíčový. Nečas se k strašení nejprve přidal. Viděl to jako dobrý trik, jak zneužít situace v okolních zemích a prosadit sjednocení DPH na 19 procentech a další asociální opatření. Ale ohlas obojího – jak falešného rozpočtu, tak dalšího drastického zvyšování cen potravin, léků a mnoha služeb – byl zničující. Ukazuje to vývoj volebních preferencí ODS, které se mohou ponořit i pod úroveň preferencí KSČM. A pokud by se premiér pokoušel vinu přenést jen na konkurenční TOP 09 a zatřásl křeslem ministra Kalouska, je konec s celou vládou.

Nakonec si premiér uvědomil, že odpovědnost padá na jeho hlavu, a přispěchal s hasicím přístrojem v ruce. V čerstvém rozhovoru pro HN zaujal zejména „hovězí“ argument, kterým Nečas hájí rozdíl mezi rozpočtovými verši a pochmurnou realitou. Že to uletí o 2,5 procenta? „To je větší přesnost měření, než když vám v masně zváží dvě a půl kila hovězího na váze,“ prohlásil bezelstně. Přejme mu jeho biftek, který je o něco větší, než je běžné v průměrné domácnosti. Onen kousek chybějícího loje, nad kterým však mávl rukou, bude v přepočtu na státní rozpočet znamenat díru zvící 30 až 50 miliard korun.
Premiér šel ještě dál a řekl, že teď už nesdílí katastrofické scénáře. „I poslední údaje například z Německa ukazují, že to nemusí být tak komplikované.“ V tom má pravdu. Svalování viny na problémy u sousedů může být na vodě. Podle posledních průzkumů podnikatelské důvěry v Německu převládají optimisté nad pesimisty, byť i optimisté jsou opatrní. Podobný pohled nabízejí také jejich investiční záměry. Pokud němečtí podnikatelé během roku nezmění názor, celkový objem investic neklesne. Neodpadla ani ta část podnikatelů – zhruba stejně velká jako v létě loňského roku, - která chce investice dokonce zvýšit.

„Banky eurozóny jsou Achillovou patou evropského systému společné měny, protože se staly náhradním kanálem, přes který se řeší zadluženost vlád členských zemí. Státní bankrot by sebou strhl i banky, které nesplacené státní dluhopisy kupovaly.“

Ani evropská bankovní krize by na nás neměla dolehnout, protože kapitálová přiměřenost českých bank byla ještě nedávno o polovinu silnější, než je požadavek EU. Jinou věcí jsou problémy jejich zahraničních matek. Banky eurozóny jsou Achillovou patou evropského systému společné měny, protože se staly náhradním kanálem, přes který se řeší zadluženost vlád členských zemí. Státní bankrot by sebou strhl i banky, které nesplacené státní dluhopisy kupovaly. Naštěstí ČNB slíbila, že nedovolí, aby zahraniční matky odčerpávaly kapitál od českých dcer. Pokud to ČNB dokáže - bude to velkým testem důvěryhodnosti naší centrální banky - může se v Česku půjčovat jako o závod.

Pro Česko, které je až přehnaně závislé na automobilovém průmyslu, je rovněž podstatný fakt, že loňskáprodukce aut byla rekordní, z pásu sjelo skoro 1,2 milionu kusů. To nevypadalo jako rozběh ke krizi. Jenže české ekonomiky jsou ve skutečnosti dvě. Jedna exportní, kterou tvoří převážně společnosti vlastněné zahraničním kapitálem, se kterým přišly i zakázky a účast na dlouhodobých strategií příslušných podnikatelských celků, a pak ta domácí, která byla zdecimována praktikami Divokého východu v 90. letech a moc se z toho nesebrala. Tu teď doráží naprosto scestná hospodářská politika vlády, která předstírá úspory a dusí domácí poptávku.

Český domácí průmysl – zejména síť malých a středních firem v regionech - potřebuje vizi, strategie, cílevědomé politiky a rejstřík rozvojových nástrojů, aby se znovu postavil na nohy. Potřebuje pomoc, aby dokázal lépe využívat místních zdrojů, lépe oslovovat místní poptávku a také místních úspor ke zhodnocení v něčem reálném. Rozpracování těchto vizí, strategií a politik bude nejdůležitějším úkolem opozice před krajskými volbami, aby mohla veřejnosti nabídnout víc než vládní rozpočtové tanečky, jejichž smyslem není tvořit, ale okrást ty, kdo se nedokážou bránit.

Zdroj: Hospodářské noviny, 5.1.2012

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Ládik!!! napsal(a):

Genitální titulek.
05. 01. 2012 | 10:04

Analytik napsal(a):

Premiér je rozený gambler.
Sází na to, že se hospodářský vývoj třeba obrátí o 180° a v kase vznikne přebytek.
Pravděpodobnost, že to vyjde je stejná, jako u hracích automatů - pod 1% - ale má jistotu: ještě skoro celý rok u koryta, než to praskne!
05. 01. 2012 | 10:05

pepík napsal(a):

knížecí rady od defraudanta Socbotky, co OKD daroval Bakalovo triádě!
05. 01. 2012 | 10:05

Vepřová hlava Bohuslavova napsal(a):

Geniální titulek.
05. 01. 2012 | 10:05

ten, kdo se s blbem hádat nebude napsal(a):

To je jen rozcvička na to, až prosadí zákon o povinně vyrovnaném rozpočtu.

Nečas s Kalouskem možná o povinně podvodném rozpočtu.

PS: tím neobhajuji uzákonění povinně vyrovnaného rozpočtu.
05. 01. 2012 | 10:15

Meňo napsal(a):

Pane předsedo Sobotko,
nemám rád urážky - ale už jste slyšel "Nečas a ekonom ?" Přejme mu jeho názory, v nichž se alespoň vyjeví jeho "ekonomická" i jiná erudice.
Už aby šli od válu......
Zdraví M.
05. 01. 2012 | 10:22

Xury napsal(a):

Pro Meňa:
a co má společného Sobotka s ekonomií?
05. 01. 2012 | 10:27

achjo napsal(a):

Ministr financí řekl pouze pravdu, že neví co se dá očekávat v následujícím roce. V celé EU je to pouze Sobotka, kterému je vše dopředu známo. Podívejme se jenom na turbulence a překotný vývoj krachu eura v uplynulém roce. Proč nás před tím nevaroval všeználek Bohoušek předloni ? Jeho znalosti věcí budoucích mu závidím. Jistě je mu dopřáno vidět i svoji budoucnost v teplákách po došetření MUS, a setrvání na postu Velkého kormidelníka ČSSD, tak jak mu to předeslal další vizionář Paroubek.
05. 01. 2012 | 10:29

Petr z Tábora napsal(a):

Je to takové politické cvičení v kritice politických odpůrců.
Na tvorbě naší přehnané závislosti na automobilovém průmyslu se významně podílela i ČSSD....
Nicméně zatím jsme si z toho pěkně žili a prosadit se ve světě i v dalších průmyslových oborech je těžko řešitelné pro jakoukoli vládu. Nebo jsem přehlédl nějaký geniální nápad ČSSD ?
05. 01. 2012 | 10:33

Kryštof napsal(a):

Argumenty hovězího Sobotky , "ekonoma" , pro nějž počet nul u mld , jak předvedl v jedné z TV debat , byl stejnou záhadou jako zánik Atlantidy nepostrádají logiku výroku "Já jsem to vždycky říkal ....!".
Že se Kalousek jeho alchymistickými výtvory hodnými výrobce leštidla , alchymisty Scotty z Císařova pekaře ,
zapsal do povědomí hned zpočátku jeho působení ve finanční sféře , je neoddiskutovatelné .
S výjimkou Ed. Janoty , se v resortním křesle ministra financí od r´89 usadila plejáda nejprapodivnějších amorálních individuí , a to i včetně Klause .
Nicméně komedianti Sobotka a Kalousek jsou nepřekonatelní.
Solidní praktici , např. Rusnok , byli vysloveně degustováni poměry jak u Paroubka , tak u Topolánka , obou arogantních a tupých obrzloduchů této země .
05. 01. 2012 | 10:37

modrý edvard napsal(a):

Titulek je geniální. To je ale všechno. Problém je v tom, že úspory se mají dělat, když ekonomika roste. Když ekonomika klesá, je už pro každé řešení pozdě. Cokoli špatného si můžu myslet o Kalouskovi (... padáky atd.), jsem rád, že tam není Sobotka.
05. 01. 2012 | 10:44

Kryštof napsal(a):

Sobotka má "intuici moderního ekonoma" , stejně jako ji měl ekonomický diletant Havel , o kterém to zde přednedávnem v blogu napsal "profesor" Švejnar , jak byl intuicí obdařen .
Sobotka a Gross byli oblíbenci min. vnitra Grulicha za ČSSD a jako perspektivní kádrové reservy ČSSD záhy poznali , že živit se žvaněním je rentabilnější než pracovat .
Důstojně tak navázali na instituci komunistických metodiků .
Sobotka , ten pro jistotu nepracoval nikdy a vůbec , neb se věnoval záhadám UFO v čemž zdařile pokračoval ve své podivné činnosti "ministra financí".
05. 01. 2012 | 10:48

český maloměšťák napsal(a):

Kalousek se svými drábky prý chystá šťáru přímo v parlamentě Kozloistánu Zelného. V převlečení za instalatéry budou obcházet kanceláře a pak honit podvodníky....začnou tím, že se podívají do zrcadla...:

http://zpravy.kurzy.cz/301596-ln-schopnost-poslancu-bojovat-proti-svarcsystemu-konci-u-jejich-asistentu/

Vedení sněmovny namítá, že ani nyní švarcsystém netoleruje. "Asistenti činnost vykonávají na základě zadání poslance, smlouva neobsahuje místo výkonu práce a trvá jen po dobu mandátu," vzkázal LN vedoucí Kanceláře Poslanecké sněmovny Petr Kynštetr.

Právní experti oslovení LN však takový výklad odmítají. "Zřídkakdy mohou mít tyto služby charakter samostatné nezávislé činnosti. Je to velmi problematické, svým klientům tuto formu spolupráce důrazně nedoporučuji," říká třeba Jan Vych z advokátní kanceláře Vych & Partners.
------------------
Absurdní divadélko pokračuje....
05. 01. 2012 | 10:49

Saltzman napsal(a):

Lidé, co se zabydlí v politice od počátku své fyzické dospělosti, jsou ve velké výhodě. Už po deseti letech mohou spoléhat na to, že v politice vydrží až do konce svých dnů. Nic jiné neumí totiž, než žít v politice. A tak ve třiceti a více jsou naprosto neodsunutelní svými kolegy v jejich stranách. Příliš dobře ovládají vnitrostranický boj.

Ono ani nejde o původní výuční list, či získaný titul za studia, případně titul získaný už v politice. Praktické znalosti v oboru, který původně studovali, prostě nemají. Chybí jim kontakt s realitou života. Jsou naprosto odtržení od svých spoluobčanů a jen zkušenost v politickém klání jim dává pocit naprosté jistoty o své nepostradatelnosti. Navíc, množství kontaktů získaných při politice, se jim jeví jako neprorazitelná bariera pro případný propad v jejich činnosti.

Z toho občanu vyplývá ošidnost důvěry v jakékoliv argumenty politika ze zaměstnání, který na svém životním kontu krom politiky nemá naprosto nic! Občan si může být jistý tím, že takový politik naprosto splynul s administrativou státu a bude proto jemu na obtíž. Jen státní administrativa je ráda za takového politika a dělá si s ním co chce.

Vtip:
Potkají se dva staří známí. Jeden se ptá druhého - "Co ti tví tři kluci? Jak se jim vede v životě?" Známý odpoví - "No, ten prvorozený, to je budižkničemu. Ten druhorozený, to je naprostý darmošlap." ..."A co ten třetí?" zvídá kolega. ..."Jó, ten se stejně jako oni stal politikem!"
;-))
05. 01. 2012 | 10:51

Kuchař: napsal(a):

A kdo ví, co se bude dít pane Sobotko ? Vy snad ?Tak to jste asi jediný na celém světě. Možná by Vás měli vystavovat.

Proboha nechte už toho komedianství a chovejte se jako dospělý člověk.
A kdyby Vás mrzeli ty deficity, vzpomeňte si na sebe, kdy jste bouchal sekery kolem 4% HPD a přitom okolní svět byl zasažený boomem.
05. 01. 2012 | 10:52

zdenekb napsal(a):

Samozřejmě se dá Kalouskův notoricky špatný odhad a úsudek smést s tím, že přeci "nikdo neví, co bude". Pak je ovšem otázka, zda samotný návrh státního rozpočtu není marněním času a figura ministra financí zbytečná. Stačil by panáček na baterky, opakující "nějak bude, bude to hustý, nějak bude, bude to hustý...".
05. 01. 2012 | 11:11

taky chytrej napsal(a):

Lukáš Jelínek for prezident!
05. 01. 2012 | 11:18

Kuchař: napsal(a):

zdenekb:

Určitě je potřeba rozpočet sestavovat. Ale taky je potřeba se smířit s tím, že ho bude potřeba upravovat a né si na tom honit své nízké sebevědomí a minimální znalosti.
05. 01. 2012 | 11:19

Kuchař: napsal(a):

No a ten závěr pane Sobotko ... ubezpečuju Vás, že neznám nikoho z malých a středních podniků, kdo by Vás bral vážně. Snad jedině v tom, že se chystáte podnikům zasadit další ránu a odčerpat z jejich investičních zásob další peníze a nacpat je do svých kapes a kapes povalečů.

Banky, které se chystáte holit už propouštějí. Já Vám tleskám pane Sobotko.
05. 01. 2012 | 11:31

Maximus napsal(a):

Na ČR se valí lavina průšvihů, stát nemá peníze a ani je neumí vybírat, tunelovody jsou ponechávány v neztenčené míře, obyvatelstvu se ubírají peníze a tím klesá jejich kupní síla, ciž samozřejmě také negativně ovlivňuje ekonomiku státu. Do toho měl Kalousek odhadnout vývoj ekonomiky v tomto roce a navíc zde u naší přespříliš exportně otevřené ekonomice hrozí vnější vlivy, u kterých nemáme pražádnou možnost je ovlivnit, dále až moc velké procento našeho hospodářství je v cizích rukách. Tak tomu se říká dobře rozehraná partie...... a budoucí vývoj? Vypadá to na samé špatné varianty! Možná však, že se najde někde pod Řípem ropa nebo zlato, ale raději ne, to by naši političtí Melody Boys zprivatizovali a odklonili na třeba Panenské ostrovy či Nauru. Velebnosti, chce se mi zvracet!
05. 01. 2012 | 11:36

HonzaJ napsal(a):

Je asi zcela zřejmé, že předpověď vývoje ekonomiky ČR na rok 2012 a dále je ošidná. Rozpočet však s tím musí počítat a musí tedy vytvořit vnitřní rezervy. Např. měl vytvořit daň právnických osob s více pásmy (více zdanit banky by určitě nepoškodilo naší ekonomiku - neboť nemají kde utéct), část investičních a jiných výdajů vázat např. na úspěšnost výběru daní apod. Taky lépe vybírat daně a poplatky, zamezovat jejich únikům apod.
Pokud s tím rozpočet nebude počítat jak chce v případě neúspěšného vývoje ekonomiky najednou zvýšit daně a snižovat výdaje?? Když by např. v polovině roku 2012 zvýšil DPH na 20% tak by tím vytvořil nezvladatelné problémy pro zdravotnictví, kraje a obce.
05. 01. 2012 | 11:41

Pacák napsal(a):

Pane Kuchař, proč jmenujete jenom Sobotku? To si ostatní šíbři, například Drobil, Řebíček, Vondra, Knetig atd, atd, opravdu hodně atd, ve všech stranických barvách nezaslouží. Nediskriminujte je:
05. 01. 2012 | 11:56

ten, kdo se s blbem hádat nebude napsal(a):

Některá bučení naznačují, že Nečas ví, co dělá a jeho hovězí rozpočet osloví jeho elektorát. Další hlasy Nečas opět získá svými síťovkami a tak to Řecko je už hodně blízko.
05. 01. 2012 | 11:59

Sladký napsal(a):

Kapitalistický systémm přestává fungovat (funguje s čím dál většími problémy, chcete-li)prakticky ve všech vyspělých zemích.
05. 01. 2012 | 12:11

Kryštof napsal(a):

Pokud jsem si zlomyslně a se škodolibou radostí plivnul jedovatou slinu / to psávali komoušové v Rudým právu o plíživé kontrarevoluci a ten krásnej obrat se mi moc zamlouval / na socialistického budovatele "silného sociálního státu " s.Sobotku , tak je namístě být právě tak jízlivý na soudruha bratra z Národní fronty , relikt bolševismu , Kalouska .
Jakpak je to s těmi "švýcarskými" mld , služebníku Boží ?
To evidentně není oblíbeným tématem "svědomitě-spořivého" a vždy morálně vyspělého Kalouska .
Demokracie a oposice v Česku ? Humorná představa .
Právě kvůli těm mnou zmíněným mld a svému postoji k nim , by konkr. v USA byl ministr financí vyhozen vlastní stranou a oposice včetně obyvatelstva by ztropila takový kravál , že by se bez pardonu MUSEL zpovídat před Senátním výborem a poté i před Federálním soudem .
O tom to je , o podstatě systému - ten je právě tvořen voliči - a ne o nějakých přiboudlých kašparech , ať už se jmenují jakkoliv a mávají jakoukoliv fanglí .
05. 01. 2012 | 12:13

JP napsal(a):

pak kuchař bodužel nediskutuje ale jen se hádá aniž by byl shcopense vyjádřit k věci - co mám já za podstatné :
a) Souboj o pojetí velikosti a úlohy státu je spor ideový, ale rozhodně snižovat dál podíl veřejného sektoru není nutné.
b) MF navrhuje zvyšování daní, ale chybí snaha odstranit nespravedlnost zdanění. Kalouskovi daňové experimenty jsou spíš nahodilé než koncepční.
c) Progresivní daň je sice pozitivní opatření, které ale samozřejmě neřeší deficity v řádech desítek miliard.
d) Výpadek příjmů v rozpočtu by zaplatili pouze obyvatelé ČR, a to ve formě zvýšené DPH. To je ta největší lumpárna, kteoru před volbamizatajili.
e) Pravicový ministr nám paradoxně navrhuje snížení daňových paušálů, které zavedla elvicová ČSSD - přitom to nepomůže, naopak může být pro podnilatele likvidační.
05. 01. 2012 | 12:13

vlado napsal(a):

Nickové proč jste na sebe nevraživí vždyť jste dosáhli toho nejcenějšího a to je svoboda. To,že stát je rozprodaný a zadlužený nevím jestli je to daň za tuto svobodu. Ale na tomto ekonomickém stavu a politickém marasmu se podílely všechny současné a nebo zaniklé politické strany, kterém se ve vládách za 22let vystřídaly. Mimo jediné parlamentní strany, která se
výprodeje národního bohatství nezůčastnila a to je KSČM. Že je to neoddiskutovatelná skutečnost s tím se smiřte. A volby, které ovlinuje výše sponzorských darů milionářů, žádné výrazné změny
také nelze očekávat. Novodobí politici nejsou lepší hospodáři než byli za socialismu. Sice nebyl toaletní papír ale nebylo půl milionů nezaměstnaných a stát zadlužený nebyl.
Sobotka není mezi současnými politiky bez potřísnění neboť se podílel i na vládě ČSSD.
05. 01. 2012 | 12:14

DM napsal(a):

Tak jak zde vyhrožujete pane Sobotko, že ekonomika je v rozporu s tím, na čem je postaven rozpočet, jasně že existuje reálný plán.
Pokud se vyplní prognózy a těch 50 miliard nám ten Brusel nedá, tak to není pro nás žádný problém.
Pouze pan Nečas zrealizuje to co je nutné a to nejrozumnější je začít škrtat, co to jde, provozní výdaje o 30 procent.
Na tom se také shodli při propočtu společně s NERVEM, konkrétně návrh vypracovaný panem Michlem.
V současné době se zdražují zejména potraviny, nealkoholické nápoje, vodné a stočné, teplo, městská doprava, knihy, časopisy a noviny, ubytovací služby, vstupné na kulturní akce, léky a zdravotnické pomůcky, dětské pleny či stavební práce.
To je ten zdravý základ pro možnosti dalších škrtů.
Potom oněch chybějících 50 miliard se získá škrtem jak to již dříve uvedl pan Nečas pro HN a to že škrtnout 30% není problém.
Tak nějak to již prozradil i pan Kalousek,že to vezme 2/3 ze sociálních výdajů a 1/3 na důchodcích.
Proto v roce 2012 navrhuje pan Karel Schwanzerberg jednoznačně musíme posilovat pevné mezigenerační vztahy a vzájemnou tolerantnost a tak doplnit zdroje národního rozpočtu o okamžité prostředky.
Navýšit jednotnou DPH na 20-25% již v roce 2012 jako jednu cestu k srovnání deficitu SR.
Druhá cesta srovnání deficitu státního rozpočtu,která byla nastíněna a to je zdanění důchodů které převyšují minimální mzdu a to standardní daní dle zákona č. 586/1992 Sb.
Druhá nastíněná cesta má i tu neskonalou výhodu,že se sníží množství obézních důchodců a tak se zlepší jejích zdravotní stav.
Zákaz odborů v malých firmách prosazený dle jeho návrhu by mělo být rozšířeno,neboť odbory by v roce 2012 mohly působit jako destabilizační faktor.
Jak sám vidíte tak toto není žádná naprosto scestná hospodářská politika vlády,toto jsou jasně nastíněné úspory.
Proto je jasné proč pan Nečas nesdílí katastrofické scénáře,protože má jasný plán.
05. 01. 2012 | 12:15

Sladký napsal(a):

Opakuji ještě jednou- kapitalistický systém přestává fungovat (funguje s rostoucími obtížemi) v podstatě ve všech vyspělých zemích. To je první axiom, neoddiskutovatelný fakt-od něj se může vyvíjet smysluplná diskuse.
05. 01. 2012 | 12:27

Petr napsal(a):

Pane předsedo,
kdyby Česká republika měla miliardy, které poctivě, při náročném studiu vydělal a užívá u zlých imperialistů na Floridě křišťálový Standa, kdyby ČR měla miliardy za svobodu katarského prince, kdyby ČR měla miliardy za odpuštění daní Vaším úřadem, kdyby měla ČR miliardy za klidný odchod (ne útěk p.Krejčíře) kdyby ČR měla miliardy za kauzu MUS a pod., za dotace na nevěstince, za luxusní sídla mnohých politiků, za předražený výkup pozemků na dálnice a laciný prodej a drahý odkup pozemků na výstavbu letišť, za funkcionáře ČSSD z ŘSD pořádající večírky za statisíce a kdyby měla ČR i miliardy legálně vytunelované i za vlád ODS (Kožený, Vostrý, Pitr), měli bychom se jak v Sjednocených arabských emirátech.
Ale existuje rovnice: 18=20-2 a ta plně platí na všechny politické strany v ČR včetně Vaší.
05. 01. 2012 | 12:28

melčákova pohanka napsal(a):

Pacák. Neberte kuchaře vážně,protože je poznamenán svou minulostí a tyto výkřiky jsou součástí jeho léčby tzn. vyrovnávání se s minulostí. Jestli mu to pomůže,tak dobře pro něj i pro nás ostatní!
05. 01. 2012 | 12:28

Sladký napsal(a):

Petře. přestante už konečně blbnout s Grossovými mialirdami a zjistěti si, o jakou částku šlo.Píšete ten nesmysl na každou diskusi.A o jakých odpuštěných miliardách to plácáte neštastníku?
05. 01. 2012 | 12:31

Kuchař: napsal(a):

Sladký:

Chtělo by to socialismus, že jo ? Ten funguje jedna báseň.
05. 01. 2012 | 12:33

melčákova pohanka napsal(a):

Sladký. On myslel Řebíčka a nikoliv Grosse. Byl to překlep,tak se na něj nezlobte!!!
05. 01. 2012 | 12:35

hawk napsal(a):

Sobotkové (hochštapleři) všech zemí, spojte se! A stavte schodkové rozpočty v časech přebytkového hospodářství, jako v letech svého vládnutí!
05. 01. 2012 | 12:36

hawk napsal(a):

Kuchař

kdo zabředne do rozhovoru se Sladkým a třeba Bédou, má zkažený den :-)
05. 01. 2012 | 12:38

melčákova pohanka napsal(a):

Kuchař. Nechtěl jsem na Vás již reagovat. Socialismus ve švédském pojetí funguje opravdu jako báseň. Na rozdíl od naší současné morbidní pokleslé literatury...
05. 01. 2012 | 12:42

Kuchař: napsal(a):

hawk:

To nehrozí. Já ty pány znám a vím, že té inteligence moc nepobrali,takže jen si tak občas poštěkávám. Do odborného rozhovoru bych se s nima určitě nepouštěl. To bych se radši nechal natáhnout na skřipec.
05. 01. 2012 | 12:43

Kuchař: napsal(a):

m.p.

Mohl byste mi říci definici socialismu a pak to našroubovat na to Švédsko ?
05. 01. 2012 | 12:44

melčákova pohanka napsal(a):

hawk. Nemáte nějakou novou myšlenku a třeba i nápad,jak z toho ven? A jaký máte názor na Kalouska a jeho propojení na Hávu,Šťávu a další velikány této země? A myslíte,že Kalousek brzdí vyšetřování některých kauz DH,MUS,aj. či je honí,tak jako honil Standu kvůli igelitce s drobnými? Přeji Vám ten nejhezčí den!
05. 01. 2012 | 12:49

Koplkop napsal(a):

Sladký
Vy si pletete pojmy a dojmy. Kapitalismus je ekonomický systém, a jako takový funguje naprosto v pořádku. Co v dnešním světě nefunguje je demokracie, tak jak ji máme dnes například v zemích EU, což je politický systém.
05. 01. 2012 | 12:51

Kuchař: napsal(a):

Opis:
Bohuslav Sobotka sám zadlužil podle údajů MF za čtyři roky svého ministrování zemi o 362,7 miliardy Kč (rozpočtové schodky v letech 2003 až 2006). V letech vlád ČSSD žádná globální ekonomická krize nebyla!
Na to konto ho Janota označil za nejhoršího ministra financí od vzniku ČR.
05. 01. 2012 | 12:53

Sladký napsal(a):

Kuchař- na ten přiblblý žvást o socialismu jsem čekal- a vcelku jsem nepochyboval, že příjde od tebe, máš úroven průměrného žáčka deváté třídy.Řeč není o socialismu, chytrolíne, ale o kapitalismu.Chceš snad tvrdit, že to,co jsem napsal není fakt ale výmysl?
05. 01. 2012 | 12:54

Kuchař: napsal(a):

m.p.

Už nechcete reagovat ? Ani se nedivím. Ten Váš blábol o socialismu ve Švédsku se asi nedá rozumně vysvětlit.
Leda že byste šel do krajnosti a udělal ze sebe nechápajícího šaška, jak to tu občas dělá pan stále rebel.
05. 01. 2012 | 12:56

Sladký napsal(a):

Kuchař- zato byly obrovské povodně, na dfluhu se výrazně podílely všechny tehdejší politické strany ( schválil to parlament napříč) a za vlády socdem jsme dosahovali jednoho z největších ekonomických růstů v Evropě.
05. 01. 2012 | 12:56

melčákova pohanka napsal(a):

kuchař. Mám naprosto stejný názor na Vás jako Vy na Sladkého,Bédu,jen v opačném gardu a navíc mám pochybnosti i o Vaší minulosti,tak bych považoval za ztracený čas s Vámi diskutovat. Proč nejsou u nás majetková přiznání,progresívní daň a další standartní věci ze západních států?
05. 01. 2012 | 12:58

Sladký napsal(a):

Koplkope:o))) tu svoji geniální myšlenku vysvětlete významným světovým ekonomům, politologům a sociologům. Můžete to rovněž vyložit milionům lidí v západních zemích, které to vidí tak, jak jsem to napsal.Je zde ještě nějaký pravičák, který souhlasí s tezí pana koplkopa,že ekonomické průšvihy kapitalismu zavinila demokracie (nebo její nedostatek?) :o)))
05. 01. 2012 | 12:59

achjo napsal(a):

Pohankova melčanko. Socialismus i ve Švédsku se zadrhl a končí. Nelze nekonečně rozdávat těm ,kteří nepřispívají do společné mísy. Brát na to dluhy a bezohledně se zadlužovat ještě více do příštích let. A to opět zaplatí produktivní lidé. Vrstvy nenažraných úředníků a všech režijních parazitů na tom nikdy neprodělají. Co se týká švédska,tak jejich po desetiletí rozmařilý život byl zapříčiněn jejich "neutralitou" za války. Kdy Hitlerovi prodávali svoji ocel a svými loděmi dovážely komodity jako kaučuk,ropu, měď a jiné potřeby pro válečný průmysl.Za to jim platil soudruh socialista Hitler tím, co vyraboval v zemích Evropy a Afriky.A že toho bylo.O tom taktně všichni socialisté mlčí, protože patří i s Ádou do jednoho klubu.
05. 01. 2012 | 13:00

Sladký napsal(a):

Hawk- my jsme někdy spolu zabředli do rozhovoru? A o čem, probůh? O těch vašich komických ideologických blábolech? Vždyť vy stejně jako kuchař jste jen na ruby obrácení kovaní komunisté. Stejná fanatická tupost, stejná "neochvějná víra" .
05. 01. 2012 | 13:04

Sladký napsal(a):

Jasně-achjo. Všechny skandinávskézemě včetně Dánska těžily z Hitlera ( hádej,která země na 2 světové válce vydělala nejvíce) a všechny jsou na tom dnes hroozně špatně.:o)))
05. 01. 2012 | 13:07

Lubas napsal(a):

Sociální stát krachuje všude po světě to je neodiskutovatelný fakt. Jediná možnost je vrátit se k čistému kapitalismu bez přebujelého státního aparátu, od toho se může odvíjet smysluplná diskuse. Teze Miltona Friedmana o tom, že nejzákladnější poviností státu je nepřekážet, se začíná jevit jako velmi aktuální. Tolik pro diskutéra Sladký.
Jinak je poněkud úsměvné číst od pana Sobotky kritiku státního rozpočtu. Zní to skoro jako by za jeho ministrování byly státní rozpočty vyrovnané neřkuli přebytkové. Trochu mu osvěžíme paměť. Ministroval v době , kdy růst HDP byl o dost (o hodně) vyšší než je předpoklad na rok 2012, přesto nedokázal přijít s jiným než deficitním rozpočtem a pokud mne paměť neklame ani to nestačilo a na konci roku se musel deficit ještě zvýšit. Takže vážený pane Sobotko prosím skuste se zamyslet nad oním křesťanským "ať hodí kamenem kdo je bez viny".
05. 01. 2012 | 13:09

Sladký napsal(a):

Kuchař- ty by ses nepouštěl do odborného hovoru.To chápu, jsem kuchařský diletant a amatér, stejně jako ty jsi diletant a amatér pokud jde o sociologii,politologii,ekonomiku.Nedá se nic dělat, každý má své hranice.Ty tvoje jsou zatraceně úzké.
Víc nemám o čem se s tebou bavit, je to naprostá ztráta času.Jsi pouhý hospodský mluvka na úrovni štamgasta IV cenové.
05. 01. 2012 | 13:11

Kuchař: napsal(a):

Pane Sladký.
Nechci Vás zbytečně intelektuálně opotřebovat, ale mol byste mi dát odkaz na rozpočtovou kapitolu, kde se dočtu, kolik dal pan Sobotka na povodně ?
05. 01. 2012 | 13:12

SuP napsal(a):

Proč si kazit důchod telecí filipikou na hovězí argument?
05. 01. 2012 | 13:14

Sladký napsal(a):

Lubas- :o)))) jasně.Proto jsou na tom dnes daleko nejlépe ty země, kde existuje silný sociální stát, zatímco ty, v nichž neexistuje nebo je slabý jsou v naprosté krizi.Ona vůbec celá ta krize vypukla v nejvyspělejší kapitalistické zemi světa, PŘÍMO POVĚSTNÉ svým rozbujelým sociálním státem:o)))
05. 01. 2012 | 13:14

melčákova pohanka napsal(a):

achjo. Děkuji za exkurz do minulosti. Já se vrátím k nám do Cimrmanova a položím Vám testovací otázku. Odklonil Řebíček do Viamontu miliardy? Po odpovědi jsem otevřen dalšímu dialogu např. o sociální solidaritě,atd..
05. 01. 2012 | 13:16

Sladký napsal(a):

Nebud líný jako levičák a najdi si to, kuchaři.
A pro Lubase dodám- kapitalismus bez silného sociálního státu OD JISTÉ ÚROVNĚ SVÉHO VÝVOJE nwemůýe fungovat. Přinejmenším ne ve své demokratické podobě.Ale to je na dlouhou debatu a já nemám čas, jen sem odskakuji kvůli oddechu.Snad někdy jindy.
05. 01. 2012 | 13:17

Koplkop napsal(a):

Sladký
Vy vidíte západní svět jako ten zlý kapitalistický, že? U Vás ještě stále přetrvává toto dělení světa. Zkuste mně vysvětlit, co je například kapitalistického v politickém systému třeba dnešní Francie, nebo Německa, nebo Švédska. Ve vládě sedí mocní kapitalisté a ti rozhodují o tom jak sedřou kůži z chudáků dělníků? Kdo podle Vás dnes rozhoduje o tom, kdo zasedne do parlamentu? Kapitalista? Takový obtloustlý buržoaista v obleku a klobouku? Představte si, že dnes má stejný hlas uklízečka jako pan továrník. Tomu říkáte kapitalismus?
Kapitalismus jako ekonomický systém nemá žádné problémy, problémy mají politické systémy. Rozumíte tomu, co jsem tím chtěl sdělit?
05. 01. 2012 | 13:18

Tupelo napsal(a):

@Lubas: na svete kracuje kde co, nejen socialni staty :) (staty jako dansko, svedsko a nemecko (tedy ty socialnejsi) na tom nejspis nejsou zdaleka tak spatne jako usa, velka britanie nebo treba irsko).
A co se tyce Friedmana, tak je to presne naopak, zvlcivsi smecce neoliberalnich politiku, kteri ruku v ruce s nejsilnejsimi financnimi skupinami sveta vymysleji jak se dostat jeste k vice penezum, se muze postavit jen silny stat.

@Sladky: zkusenosti pravi, ze diskuze s temi co jednou kupredu leva a podruhe kupredu prava ( http://www.csfd.cz/film/224065-kupredu-leva-kupredu-prava/ ), je skoro bez vyjimky zbytecna. ;)
05. 01. 2012 | 13:19

Kuchař: napsal(a):

Sladký:

Kolik má nezaměstnaný ve Švédsku a kolik v USA ?
Kolik vydává na zdravotnictví USA a kolik Švédsko ?
Kolik bere americký důchodce a kolik ve Švédsku ?
Jaké je životní minimum v USA a ve Švédsku ?
Odpovědí se neobtěžujte. Já vím, že Vy víte úplný prd!

Jinak zdanění ve Švédsku je dneska někde kolem 52%. U nás někde kolem 45%.
Já už tam veliký prostor pro šťastný život vás povalečů moc nevidím.Těch 7% nebude stačit ani dorovnání důchodového účtu.
05. 01. 2012 | 13:19

melčákova pohanka napsal(a):

Kuchař. Tak co ta odpověď na majetková přiznání,atd.?
05. 01. 2012 | 13:20

Petr napsal(a):

p.Sladký

Vy víte kolik poctivě vydělal křišťálový Standa, při desítkách náročných funkcích a ktomu ještě levou zadní stačil vystudovat?
Vy víte kdy Řebíček a spol říkali, že vše u nich je tak křišťálově čisté, že to ani křišťálově čistší bý nemůže.
Vy víte, kdy také např. Klaus sesedl z koně. Nevím, že by i říkal, že na koni byl.
Vy nevíte o desítkách miliónu odpuštěných daní např. mariolázeňskému hoteliérovi, který se poté nechává ukazovat v médiích jako jeden z nejbohatších ropných šejků?
Nehájím dnešní vládu. Pro mne jsou všichni stejní. Jen pravičáci vše, úplně vše, v ČR nepovažují za křišťál a nenadávají obyčejným lidem, kteří pracují i v noci (mezi které občas patřím i já), že jsou zloději a kurvy.
05. 01. 2012 | 13:20

Kuchař: napsal(a):

m.p.

Můžete mi dát odkaz ? Nevím o čem píšete.
05. 01. 2012 | 13:25

Lubas napsal(a):

Hm rozumím. Nejlépe jsou na tom země jako je Řecko. Mohl byste úvést další příklady? Dobré by bylo také uvést příklady těch v krizi bez sociálního státu. Pokud se týká USA, o kterých domnívám se mluvíte jako o počátku krize, řekl bych, že tam se rozhodně nedá mluvit o štíhlém státu prostého všech sociálních vymožeností
05. 01. 2012 | 13:27

zemedelec napsal(a):

Pane Sobotka.
Nezdržujte teď pana Nečase,on má jiný úkol.
Jak podržet Dobeše na ministerstvu školství,jak udržet koalici.Uvažuji,že mu asi dobře chutnal Novoročný oběd.
05. 01. 2012 | 13:28

melčákova pohanka napsal(a):

Petr. Klasická mystifikace.Slyšel jsem toho prostého poslance a jeho příspěvek.Novinářská zkratka z toho udělala tento mýtus,který Vy používáte jako argument... Všechno je jinak!
05. 01. 2012 | 13:30

melčákova pohanka napsal(a):

kuchař.Jdu budovat kapitalismus-odpolední.Večer Vám to připomenu.
05. 01. 2012 | 13:32

Pavla2 napsal(a):

Pane Sobotko, vy máte asi nadpřirozené schopnosti. Jinak si neumím vysvětlit, jak byste chtěl v dnešní době krize přesně vědět, jaké bude mít stát příjmy a výdaje. Vy dopředu víte, kolik vybere např. na daních? Pochybuju, že nějaký podnikatel je schopen podobné říct a pak dodržet. Snad ve stabilní době, ale určitě ne teď. Naplánovat si můžete cokoliv, ale realita může být pak zcela jiná.
05. 01. 2012 | 13:42

rk napsal(a):

To já si nejvíc vážím Paroubka , protože dal ty estebácký peníze z Rakouska na dobrej účel těch vyplavenejch povodněma , jak tak nezištně veřejně slíbil .
Proto je Sobotka nemohl najít v kase Lidovýho domu !
Stejně tak nemohl najít ty poslanecký náhrady co se mu zdejchly v kvartýru .
Soudruhům prostě musíte věřit , jinak se v konstruktivní a slušný diskuzi dál nepohneme !
05. 01. 2012 | 13:46

SuP napsal(a):

Sladký -
Když budete trvale jezdit se zataženou ruční brzdou, buď se vám posere ta brzda, nebo budete mít zvýšenou spotřebu a snížený výkon. To neznamená, že to auto špatně funguje. To si může myslet jenom blbej řidič. Já bych odbrzdil. Vy zřejmě byste šel do bazaru pro jiný auto?
05. 01. 2012 | 13:56

ten, kdo se s blbem hádat nebude napsal(a):

Kohout a další pasáci tupých hlav musí mít radost, když čtou takové diskuse s výkřiky, že viníkem je sociální stát, přestože všichni víme, že zbankrotoval finanční systém a státy musely především sanovat a zachraňovat banky a měny.

Navíc státy s pevnějším a stabilnějším sociálním systém obstály mnohem lépe, mluvím o sociálním severu proti pravicovému jihu. Pro nás ostatní je to především varování, že to, co se stalo před osmdesáti lety, se může opakovat. Ve třicátých letech to byli průmyslníci, dnes finančníci, kdo vymývá lidem mozky a dělá z nich tupé a nebezpečné stádo.
05. 01. 2012 | 13:57

Kuchař: napsal(a):

ten....

Doplňte si vzdělání. Banky krachují právě v důsledku nesolventnosti států.

Rád bych od Vás slyšel, v čem je Švédsko sociálističtější, jak třeba Španělsko,Itálie .....

A nebo se zase ukájíte sebežvaněním ?
05. 01. 2012 | 14:06

Kuchař: napsal(a):

Přátelé létajících pečených holubů se tu stále snaží rozvinout teorie o likvidaci dluhu ještě větším utrácením. Ani bych se nedivil, kdyby Sobotka brzo přišel s řešením, že každý napíšeme 7 dopisů se 7 adresama a do každého vložíme sto korun.

Než se sejde rok s rokem, budeme boháči.
05. 01. 2012 | 14:17

spolek lékařů napsal(a):

Ládikův genitální rozum je úplně v mínusu. Možná by pomohla operace a jeho přemístění pod kostrč. Nebo, když je něco dutý, není třeba přemísťovat?
05. 01. 2012 | 14:19

ZM napsal(a):

Co se týká rozpočtu, tak ti, kteří jej sestavují a schvalují, používají nějakou zvláštní logiku, nebo jsou to nenapravitelní optimisté.Racionálně uvažující člověk by nikdy nesestavil rozpočet na základě optimistické prognózy růstu HDP. A co se týká deficitu, tak loňský rozpočet byl sestaven tak, že plánovaný deficit byl 135 miliard korun. Z údajů, ktereé jsou uvedeny na www stránkách ministerstva financí vyplývá, že tzv. obsluha dluhu (tedy splácení jistiny a úroků z obligací)byla ve výši 78 miliard korun. 135 minus 78 je 57 miliard. Asi se v tomto státě nenajde moc lidí, kteří by byli přesvědčení o tom, že každá stokoruna výdajů byla natolik nutná, že její škrtnutí by ohrozilo fungování státních institucí. Možná by to šlo úplně bez deficitu, to ale jedině v případě, že by nebyly kauzy jako Promopro nebo Pandury a že by se nehospodařilo tím stylem, že se nakoupí bonbóny Tic Tac předraženéo stovky procent nebo že se budou uzavírat smlouvy na zalévání kvítek na ministerstvu. Těžko někdo uvěří tomu,že tam mají tak málo uklízeček a sekretářek? :)
05. 01. 2012 | 14:20

Sláma napsal(a):

To už kdysi řekl Werich, že odbornou práci mají dělat odborníci. Pokud vím, tak Nečas vystudoval fyziku pevných látek a Kalousek dělal v Mittasu gumárenského technika. Tak co bychom od nich mohli očekávat?
05. 01. 2012 | 14:23

Kuchař: napsal(a):

Sláma:

A kdo je odborník ? Mašinfíra ? Nebo snad magistr, který ze školních lavic přelezl do lavic poslaneckých ?
05. 01. 2012 | 14:26

RA napsal(a):

čím ptoti vládě budete Sobotko bojovat, pastelkovným a třináctými důchody ???? Nic jiného jsem od vás, kromě stále stejných omletin, neslyšel.
05. 01. 2012 | 14:26

Koleda napsal(a):

Proboha pane Sobotko, snad už ani nepište. Taková snůška blábolů se nedá bez zvýšení krevního tlaku přečíst. Zvlášť poslední odstavec zní z Vašich úst obzvláště půvabně. Co ČSSD za své vlády udělala a jaké má vize ve věci malých a středních podniků? Je to ono avizované vyšší zdanění, jsou to ony podniky dusící odvody na sociální a zdravotní pojištění. A nebo je to inkaso DPH z vystavených, avšak nezaplacených, faktur? Běžte už s těmi vašemi vizemi a strategiemi přímo do pr..le! Kdo zprivatizoval banky do rukou zahraničních bank (podle mne správně), kdo přivedl investory do montoven aut? Nebyly to náhodou vlády ČSSD? Kdo prosadil nesmyslné sociální dávky ve velkém zneužívané zejména nepřizpůsobivými občany? Těch otázek je spousta. Generelně řečeno, byly jste to vy a budete zase, kdo nás malé a střední podnikatele dusíte kde můžete. Jen žvaníte a berete! Bohužel už je jedno, jestli je to ČSSD nebo ti ostatní. Stali se z vás v parlamentu polobozi, drtivá část z vás vykazuje i jisté známky duševního marasmu, protože to, co leze z vašich hlav, je tragedie.
05. 01. 2012 | 14:29

Lubas napsal(a):

Odborník na slovo vzatým na státní finance je přece autor článku. Vystudovaný právník.
05. 01. 2012 | 14:30

ten, kdo se s blbem hádat nebude napsal(a):

Možná by některé zajímalo, nemyslím tím ty, kdo ignorují fakta a uchylují se jen ke hloupým a sprostým výkřikům, že GINI koeficient, který vypovídá o rozdílech v příjmech, má v EU přibližně následující hodnoty.
Průměr EU 30, sever se pohybuje okolo 25, jih 35, čím vyšší číslo tím větší rozdíly v příjmech. Pozor – sever nemyslím takové Lotyško, to je GINI koeficientem jih.
Konkrétně Švédsko 24, Španělsko 34. Řecko, Portugalsko typycký jih, samozřejmě včetně korupce a spíše formální demokracie.
05. 01. 2012 | 14:32

ZM napsal(a):

Sobotka- ať se to někomu líbí nebo ne, tak pokud ČR nemá skončit v budoucnu v tzv. defaultu(tedy platební neschopnosti), lidově řečeno krachnout, tak jsou potřebné i škrty. Vy jako poslanec a předseda nejsilnější opoziční strany asi mnohem lépe znáte výdaje v různých kapitolách rozpočtu, na rozdíl ode mně je to Váš denní chleba. Co kdyby jste jeden blog nevěnoval kritizování vašich rivalů z pravicových stran, kteří jsou v současné době u "koryt", a napsal sem Váš názor na to, ve kterých kapitolách by se dalo škrtat tak, aby to občany co nejméně "bolelo". Pokud tady do 14 dnů takový blog od Váa neuvidím, budu Vás považovat za dalšího populistu v politice. Kritizovat dokáže každej. Češi jsou v tom přeborníci, např. když se hraje nějakej forbalovej zápas, nejlíp mezistátní, tak každej pijan v hospodě má pocit, že by mohl dělat trenéra. Raelita "čecháčkovství" je ale taková, že jakmile má někdo navrhnout opravdu komplexní a proveditelné řešení, tak v tu chvíli u mnohaa lidí nastane myšlenková "impotence". Jste pane Sobotko "standartní čecháček" , nebo jste vyjímka?
Neení problém se rozepsat o různých rozpočtových kapitolách, nezávisle na tom, jaké jsou v nich výdaje. Potřebuje opravdu kancelář prezidenta republiky víc jak 300 milionů. otřebuje opravdu úřad vlády víc jak 700 milionů. Potřebuje opravdu ČSÚ víc jak miliardu?Takto se lze ptát u většiny rozpočtových kapitol. Může nám, občanům a daňovým poplatníkům někdo objektivně zdůvodnit, např. to,proč potřebuje ČSÚ rozpočet víc jak miliardu?
05. 01. 2012 | 14:33

Dedek napsal(a):

Lubas.
Znám jen jednu zemi , kde neexistuje žádná regulace trhu a mají tam nulové daně. Je to Somálsko. Tam nás chcete s touto vládou dovést?
05. 01. 2012 | 14:33

oo napsal(a):

autore,

jsem stopro pro politiku ČSSD a předsedu Sobotku, a EU, !!!,
aspon ten čurbes poletí dřív ze skály :-)))
a
http://neviditelnypes.lidovky.cz/politika-hra-o-slavkovy-teplaky-da0-/p_politika.asp?c=A120103_111748_p_politika_wag
(a prsím, jak nejlíp spořit na kvartýr?),
05. 01. 2012 | 14:35

RA napsal(a):

Sláma....a co čekáš od Sobotky ? Víš jaká je jeho profese ?
05. 01. 2012 | 14:35

Kuchař: napsal(a):

Jedno je jasné.

Pokud se nebude škrtat, mělo by se tedy více vybrat. To co navrhuje ČSSD, tak to je v řádu jednotek, maximálně pár desítel mld do plusu. A to ještě za předpokladu, že ti tzv. bohatý budou tupě zírat na větší daně, místo aby se zbalili a šli jinam, což pro ty opravdu bohaté není vůbec žádný problém.

Takže nalejme si čistého vína !!! Neškrty může zafinancovat jenom střední třída. Nikdo jiný. Podniky jsou daněny již dnes nadprůměrně a jejich další dodanění bude znamenat menší aktivitu - méně zaměstnanců a nebo u těch větších odchody jinam.
Tedy cca 150 mld. schodku bude nutno dodanit.

Odhaduju, že pro střední třídu to znamená navýšení daní v desítkách procent.
05. 01. 2012 | 14:36

SuP napsal(a):

Sláma -
Každá technická fakulta má svůj "ekonomický směr". Tam studují ti, kteří v nižších ročnících zjistí, že ve hlavní odbornosti světovosti nedosáhnou. Po absolutoriu mohou být takto užiteční. Narozdíl od nich se na Ekonomickou fakultu (VŠE) hlásí ti, kdo neuspěli v přijímačkách na ostatní technické fakulty. Pokud vím, tak Kalousek chemii dokončil. Vy jste něco dokončil?
05. 01. 2012 | 14:39

Kuchař: napsal(a):

ten...

Vy ignorujete úplně všechno.Hlavně rozum. A hlavně to, že největší rozdíli v příjmech na jihu jsou právě díky státním zaměstnancům a pak díky tomu, že odbory si vymohli takové výsady, že už nikdo nechce být zaměstnavatelem a radši se fláká na pracáku.
05. 01. 2012 | 14:40

ZM napsal(a):

Když jsem byl kluk, tak se mě líbil seriál Záhada hlavolamu.Děj se odehrával ve smyšlené čtvrti zvané Stínadla. Někteří z diskutujících si na ten seriál asi pamatují.Byl tam boj dvou velkých skupin o to, kdo bude vládcem Stínadel. Jedna skupina měla vůdce Losna, a druhá Mažňáka. A pořád se nemohlo rozhodnout, kdo bude tím vládcem. Tak se nakonec rozhodlo, že vládcem bude ten, kdo dokáže vyndat ježka z klece (to byl takový, dá se říct, hlavolam. Ta česká politická scéna mi už mnoho let připomíná "boj ve Stínadlech". Jenže tamto byl seriál, kdežto politická scéna v ČR je realita. Losna nebo Mažňák ? :) Myslím, že si nepomůžeme ani tak, ani tak.Mimojiné, současní politici už na nějaký fair play "nehrajou". Ti by se s ježkem v kleci dlouho nepárali, prostě by použili rozbrušovačku a klec by rozřízli :)
05. 01. 2012 | 14:41

SuP napsal(a):

Kuchař -
Více vybrat lze jedině daněmi. Zvýšenou DPH začnou konečně přispívat do SR i nízkopříjmové skupiny a to solidárně se všemi ostatními (konečně). Zajímavé je pozorovat, jak se jim to zajídá, byť jim na tuto daň vychází sazba cca 2%.
05. 01. 2012 | 14:45

ZM napsal(a):

k mému příspěvku 05. 01. 2012 | 14:33 -
samozřejmě že chápu, že každý správný ouřada potřebuje sekretářku, která vaří kafe :) Ovšem měli by se zamyslet nad tím, jestli jim zbude na samotné kafe :)
05. 01. 2012 | 14:46

oo napsal(a):

Sobotka z ČSSD má jasno:
nedodrží-li ministr financí rozpočet, měl by rezignovat.

Pokud ovšem v době vrcholné konjunktury vytvoří (kupříkladu jako on) rozpočtový dluh v celkové výši téměř 350 miliard korun,
měl by být opět ministrem...

Je to holt ....Sobotka!
05. 01. 2012 | 14:46

SuP napsal(a):

ZM -
Stínadla existovala a existují. V Praze 1 mezi kostelem Sv.Haštala a Anenským klášterem.
05. 01. 2012 | 14:48

Kuchař: napsal(a):

SuP:

To je bohužel ono pane SuPe. Socani by jen brali ale dát nechtějí nic.
A říkají tomu sociální politika.

No máme se od nich ještě co učit.
05. 01. 2012 | 14:51

Dl napsal(a):

Dobro došli ! Jelikož se pánu na Záholci zalibil nick Sladký alias cukrouš takže si myslím že tam došlo k převtělení a z Rumcajse se nám stal najednou Sladký ! Protože jedině Rumík zde u p.Stejskala každému tykal ! Snad to byla bývalá kádrová rezerva nebo co ???Jiný nick to ve zvyku neměl ! No fak nevím ,nemohu tomu přijít na kloub ! Možná to bude také jen hovězí argument ! Dl.
05. 01. 2012 | 14:52

ZM napsal(a):

Dedek 05. 01. 2012 | 14:33 -
já jsem v Africe nikdy nebyl a ani nemám potřebu tam jet. Ale dokážu si představit, že "stát" Somálsko existuje už jenom na mapách. Myslím si, že tam ani nemají hraniční cedule. Z toho vyplývá jediné, kdo se chce pohybovat poblíž "hranic", bude se muset spoléhat výlučně na GPS,a pro jistotu se zdržovat 100 km od teoretické hranice, protože pokud jipřekročí, tak se mu může stát, že se stane obětí nějaké z místních "partizánských" skupin. Pokud to nechceme tady dopracovat do takovýho stádia, jako se to "povedlo" somálcům, tak bysme se měli začít pořádně zajímat o to, proč se nedaří odstarnit "díry" v rozpočtu. Jinak se může stát i tady, že vzniknou skupiny (v ČR nazývané mafie nebo gangy) které budou vybírat výpalné za vše možné a už nebude nikdo, kdo by jim v tom zabránil, protože policie přestane existovat, protože nebude z čeho jí platit. Otázka je, co by v takovém případě dělali naši "slavní lídři" jako Sobotka, Nečas, Paroubek, Kalousek atd. Zřejmě by z exilu ze Švýcarsla vzkázali národu, aby vydržel :)
05. 01. 2012 | 14:52

Kuchař: napsal(a):

SuP:

I ježek v kleci existoval. Já ho měl.Akorát ty plánky na létající kolo někdo už potáhl. Zřejmě nějaký člen automobilobé loby.
05. 01. 2012 | 14:53

ZM napsal(a):

SuP - a nebojíte se jít tamtudy večer, mohli by vás přepadnout Vontové (v lepším případě) :)
05. 01. 2012 | 14:54

ZM napsal(a):

SuP - to měla být otázka, takže znova - nebojíte se jít tamtudy večer? :)
05. 01. 2012 | 14:55

SuP napsal(a):

ZM -
Já tam potkával Vaška Malého, když tam topil v hotelu. Vontů tam kolem bývalo spousta .....
05. 01. 2012 | 15:04

SuP napsal(a):

Teď už tam nechodím, není tam kde parkovat.
05. 01. 2012 | 15:05

Lubas napsal(a):

Dedek
Já nevím co mají v Somálsku za zákony a státní aparát, předpokládám, že to bude něco jako protektorát. Také nevím kde jste vzal, že fandím této vládě. Ostatně soudím, že Kalousek i Sobotka jsou oba....(porušení morálního slovního statutu).
Možná jste nepochopil, co jsem chtěl říci. Takže ještě jednou polopatě. Čím víc vám stát ukradne, tím je větší možnost korupce. Jestliže každému z nás ukradne téměř polovinu zaslouženého výdělku, tak je to už sakra slušné sousto o které se vyplatí rvát a uplácet až se hory zelenají. Jistě jsou funkce státu, které je potřeba ošetřit. Pojďme se bavit o tom, které to jsou a jak dosáhnout jejich efektivní naplnění.
05. 01. 2012 | 15:19

ten, kdo se s blbem hádat nebude napsal(a):

Další kravinou, kterou se vás snaží oblbovat přihlouplý a prolhaný český pravičák jsou platy státních zaměstnanců.

Jižní státy EU vybírají menší objem daní 30 – 35 % složená daňová kvóta, sever 40 – 50 %, takže sever si může dovolit platit státním zaměstnancům mnohem více, než jih. Pokud jsou na jihu privilegované skupiny, tak typicky pravicově, tedy úzká elita, plošně a dobře může být placen jen sever.

A to se vám někteří pravičáci snaží namluvit, že řecký stát s 30 % daní k HDP platí lépe své zaměstnance než Švédsko z 50 % k HDP.

Realita je taková, že jih je ráj různých oligarchů a Švédsko občanskou společností.

„Mladí Řekové masivně emigrují za hranice

Řečtí politici prosperují

Podobně jako v dalších členských státech EU čelících krizi stojí v Řecku v přikrém protikladu k výši průměrné mzdy příjmy politiků, kteří jsou za hospodářské problémy svých zemí odpovědní.
Jak vyplynulo z majetkových přiznání, která museli zveřejnit členové vlády, je milionářem mimo jiné ministr financí Evangelos Venizelos, který tvrdé škrty prosazoval a který vlastní nemovitosti a akcie v hodnotě 2,6 milionu eur.
Každý pátý poslanec vykázal roční příjem ve výši nejméně dvou set tisíc eur, průměrná mzda v zemi přitom představuje méně než jednu desetinu této částky.“
http://aktualne.centrum.cz/zahranici/evropa/clanek.phtml?id=726511
05. 01. 2012 | 15:19

Kuchař: napsal(a):

Ten co stále oblbuje:

Švédsko je klasická kapitalistická země, která se zkosolidovala až po nástupu pravicové vlády, která zdanění snižuje. Mezi námi a Švédskem je z hlediska daní pouhých 7%.

Faktem taky zůstává, že socialistické vlády ve Švédsku si nevystačili ani s přerozdělením cca 60% HDP a končili v deficitu, jako země, ketré měly SDK někde kolem 30%.

Švýcarsko je jasným důkazem, že prosperita se spíše snoubí z efektivním a štíhlým státem .
05. 01. 2012 | 15:34

bakálik napsal(a):

Ço se mi libi na pravicacich co ziji ze socialnich davek,.?!?
kdyz nekdo z levicecrekne ze venku prsi, najde se tisic pravicovych demokratu co zacnou kricet jak moc prselo za levicove vlady a za komunistu prselo tak moc,ze byli vsichni utopeni.
Ceska demokracie je uzasna
05. 01. 2012 | 15:35

český maloměšťák napsal(a):

Je zvláštní jak individuum zvané Kuchař nadává každému do povalečů a sedí tu od rána do večera. Ale dost možná, že jej z kuchyně propustili - pro neschopnost - a tak tluče špačky někde v kanclu - jako "referent pro šíření blbé nálady šesté podúrovně".

Divím se pak těm, kteří ho neberou pouze jako objekt nevalné sice, ale přeci jen jakési zábavy...
05. 01. 2012 | 15:39

stehno napsal(a):

Preosím nevíte někda, zda občané Kalousek a Nečas poslali státu dobrovolý dar na snížení státního dluhu, jak nás k tomu nabádala média vč. čísla účtu pro odesílání plateb? Nebo to snad s námi nemyslejí ( vzhledem k jejich kvalitám a příjmům dobře?
05. 01. 2012 | 16:23

SuP napsal(a):

vykydale -
Pan kuchař nikomu nenadává, natož každému. Pouze povaleče nazývá tak, aby bylo jasno, o kom jde řeč.
05. 01. 2012 | 16:41

SuP napsal(a):

Teda "ten, kdo se s blbem hádat nebude" via "český maloměšťák", via Vykydal, via ....vijÓ!!!
05. 01. 2012 | 16:43

zdenekb napsal(a):

ten, kdo se s blbem hádat nebude:

Před osmdesáti lety za krizi a vůbec veškerou lidskou bídu mohl nosatý Žid s měšcem. Karikaturou dneška je obtloustlý Řek s ouzem. Neberte jednoduché symboly lidem, kteří se bez nich neobejdou...
05. 01. 2012 | 16:43

zdenekb napsal(a):

SuP:

Nadává. Pravda, ne každému... jen každému, s ním nesouhlasí a kdo jeho vejšplechtům slepě netleská. Vy můžete být v klidu...
05. 01. 2012 | 16:46

zemedelec napsal(a):

Pane ZM.
Potřeboval bych něco objasnit.
Jste takoví znalec kolem státního rozpočtu.Tam udáváte 135-78 mld.Nebude to náhodou 135+78mld.Přece poslanci schválili pro rok 2011 prodej dluhopisů ve výši 135mld.Za měsíc na to schválili ještě prodej dalších 142 mld,na pohledávky za rok 2010.
05. 01. 2012 | 17:10

Ládik!!! napsal(a):

kuchař -
ježek v kleci zatím není, ale nebyl by špatný sobotka v kleci.
05. 01. 2012 | 17:12

dl napsal(a):

Ládik lepší bude až budou v kleci ti hlavní dva privatizátoři Ježek a VK !
05. 01. 2012 | 17:27

resl napsal(a):

Daně bych snížil, zvýšil platy, zmenšil ministerstva a pod ně spadající úřady. Místo min. kultury bych "vyrobil" celostátní firmu na výběr daní z německých odborníků. Čechy k penězům nepouštět.
05. 01. 2012 | 17:36

Dl napsal(a):

resl to sedí ,čechy k penězům nepouštět ! A hlavně takové koumáky jako je min.Kalousek ,kozlík zahradní ! Dl
05. 01. 2012 | 17:46

gong napsal(a):

To se opravdu máme čím chlubit-1 mil 200 000 aut.Víte o někom kdo recykluje spálený atmosférický kyslík z kysličníku uhličitého.Germánům se ne tak dávno podařilo zabít 60 milionů lidí v 2sv.válce,ale nyní se svými auty ,zeměmi napodobovateli,závisláky-satelity mají šanci na naprosté vyhubení lidstva definitivně.Denně ubude díky spalovacím motorům aut ,a to poze osobních,bez letadel,lodí,náklaďáků a tepelných elektráren z atmosféry nevratně trilion na třetí molekul původního kyslíku z atmosféry nevratně -navždy.
Na džchání,okysličování závisí veškerý život,celá biosféra,fauna i flora celé Země.Zadušením konec života planety.Už dnes okolo sebe vidíte v okolí rakovinu za rakovinou u lidí mezi 30-60 léty,která vždy končí smrtí.Ve dvou panelácích osobně vím o dvaceti případech z posledních dvaceti let.Spalovací motor je bilionkrát větším ekologickým vrahem živého na Zemi,než kterýkoliv jiný ekologický faktor.
Už existují i účinné materiály na skladování radioaktivních odpadů (jako borosilikátová skla např.) po vyhoření jaderných paliv,ale recyklace na kyslík?
Jinak pokud by částečně spláchl kysličník uhličitý déšť,kyslík se tím nevrací,ale půda vápenatí a úroda klesá.Ideál přírody ještěrek a praještěrů třetihor a čvrtohor se vrací spalovacím motorem.
05. 01. 2012 | 17:56

Tupelo napsal(a):

resl: ja bych outsourcoval celou vladu. Outsourcing zni skvele, je to trendy vyraz, to by se CEZke pravici mohlo libit :))
05. 01. 2012 | 17:59

ZM napsal(a):

zemedelec 05. 01. 2012 | 17:10

Tím 135 - 78 miliard jsem myslel to, že 78 miliard bylo nutné zaplatit, protože pokud chce být nějaký stát důvěryhodný, tak na roydíl od států jako Řecko musí platit svoje dluhy.Ovšem deficit byl 135 miliard, a tuto částku si stát jak správně podotýkáte musel opět půjčit, to ynamená prodat další dluhopisy. Z tohoto faktu se dá odvodit to, že i v případě, že by ČR nebyla doposud zatížena žádným dluhem, by měla deficit 57 miliard.Prostě na daních by se vybralo o 57 miliard méně než by se vydalo na výdajích. Když se to srovná s domácností, tak je to podobné, jako by v domácnosti chybělo v měsíčním roypočtu např.1000 Kč. A členové rodiny by řešili, na čem se ušetří. A mohlo by dojít k hádce. Např. manžel by vyčetl manželce, že moc utrácí ya kadeřníka, masáže a kosmetiku, a manželka by např. vyčetla manželovi, že moc utrácí za vstupenky na hokej, pivo a cigarety a oba dva by vyčetli např. synovi, že by měl častěji chodit na brigádu a méně často do Mcdonalda. Ať je to v rodině, ve firmě, u státního rozpočtu nebo u jakéhokoliv jiného rozpočtu, ve všech případech je základní otázka- které výdaje jsou nezbytně nutné ?
05. 01. 2012 | 17:59

Pepa Řepa napsal(a):

Titulek je opravdu inspirativní.
Autor rozšířil rejstřík dovolených diskusních výrazů gastronomicky, o hovězí argumenty, vepřové hlavy, salát z volské tlamy, slepičí vývar a telecí mozeček.
Autorská práva mu netřeba upírat.
Mám jen obavu, že se mu to vrátí a pak bude mudrovat o pokleslém internetu.
05. 01. 2012 | 18:02

český maloměšťák napsal(a):

Tupelo
Zajímavý outsourcing provádí vláda Španělska :

http://www.patria.cz/zpravodajstvi/1982449/spanelske-banky-potrebuji-navysit-rezervy-o-dalsich-50-miliard-eur-vice-nez-polovina-realitnich-pohledavek-je-nedobytna.html

"....Ministr financí, který před kolapsem Lehman Brothers :( v roce 2008 působil jako její šéf pro oblast Pyrenejského poloostrova :---(), uvedl, že reformy finančního sektoru patří mezi její hlavní priority. To by však mohlo znamenat, že vláda bude muset do problémových ústavů napumpovat více hotovosti. Země se nyní pohybuje na pokraji druhé recese za dva roky a minulý týden uvedla, že rozpočtový deficit za rok 2011 bude vyšší, než očekávaných osm procent hrubého domácího produktu. Nezaměstnanost v zemi činí 21 procent a je nejvyšší za 15 let.
05. 01. 2012 | 18:12

Ládik!!! napsal(a):

PŘ -
abychom mu nekřivdili - možná chtěl napsat "agromet" místo argument.
05. 01. 2012 | 18:13

ten, kdo se s blbem hádat nebude napsal(a):

Pro zdenekb.
Když je průser, tak se to musí na někoho hodit.

Ve třicátých letech minulého století viz ukázka zde:

„Pohled do historie: jak začala velká hospodářská krize v roce 1929“
http://finance.idnes.cz/pohled-do-historie-jak-zacala-velka-hospodarska-krize-v-roce-1929-p7g-/bank.aspx?c=A081022_135219_bank_bab

Příčiny?
Nízké daně, spekulace, šroubování cen akcií a pak pád.

připomenu jeden historický výrok - F.D. Roosewelt 1936
„Vždycky jsme věděli, že bezohledné sobectví je špatné z morálního hlediska, teď ale víme, že je špatné i z hlediska ekonomického“.

Tentokrát to bylo podobné, jen posun od výroby zboží k výrobě peněz.
Selhal finanční trh ale musí se najít jiný viník, jinak by lidé mohli požadovat regulaci finančního trhu, aby nemuseli za pár let znovu sanovat banky.

Finančníci jsou zdá se chytřejší a lidé sanují bankovní sektor již třicet let a finančníkům se stále daří vychovávat další a další bandu pitomců, kteří podporují jejich zájmy.
05. 01. 2012 | 18:19

Kuchař napsal(a):

Ládík:

To je dobrý nápad.
Udělal bych jen dronou změnu - nepůjde vytáhnout ven, ani kdybychom ho tahali za ten nejdelší bodec.
05. 01. 2012 | 18:21

Tupelo napsal(a):

cesky malomestak: takze regionalni sef Lehman Brothers dela ted ministra financi Spanelum? :)) To je gol, potom se mame co divit ze svet je tam kde je... Trochu to pripomina jednoho naseho nedavneho premiera a jakousi firmu VAE... ;)

Mimochodem zrovna jsem cetl ze si mesto Praha koupilo pozemky na mesici - bylo by zajimave vedet kdo dal tento pokyn a jestli k tomu byly pouzity penize danovych poplatniku (no, jake jine...). Pokud si je koupi soukrome osoby, je o jejich vec (i kdyz si o tom myslim svoje a nic lichotiveho), ale pokud byly zneuzity verejne finance (v jakekoliv vysi, je to stejne jak s tim klausovym ukradnutym perem, nejde az tak o jeho cenu), tak by mel zacit vysetrovani...
05. 01. 2012 | 18:30

český maloměšťák napsal(a):

ten, kdo se s blbem hádat nebude
Na Patrii je tento článek :

http://www.patria.cz/zpravodajstvi/1982482/revoluce-v-dodavatelskych-retezcich-globalniho-financnictvi.html

Autorem je prezident hongkongského Fung Global Institute a hlavní poradce Čínské komise pro regulaci bank, bývalý předseda hongkongské Komise pro dohled nad cennými papíry a termínovými obchody.

Je to snůška frází - ale jedna věc mě zaujala. A sice explicitní vyjádření obavy z interaktivních sociálních sítí.
:)))
05. 01. 2012 | 18:33

Petr Havelka napsal(a):

Pane Pepo Řepo,

autorská práva jsou moje a mých krajanů, výrazy jako "Co je to za hovězí nápad" používám denně a v našem kraji (Haná a Horoňsko ) už jsou nějaký čas zaběhané.
05. 01. 2012 | 18:34

český maloměšťák napsal(a):

Praha že koupila pozemky na Měsíci ?
To je docela dobrá zpráva !
Teď už zbývá jen vystřelit...a je to.
(neberte to osobně - pokud máte nějaký majetek či příbuzné v Praze)
05. 01. 2012 | 18:36

Tupelo napsal(a):

cesky malomestak: jsem pro, mozna by stacil pro vystrahu hrad a strakovka. :) JInak, zpatky ke Spanelsku, myslim ze pred vanoci jsem cetl ze Spanelsko prodalo docela uspesne sve dluhopisy za dobry urok - a ted zas bude vse jinak. No neni to divne (treba si na kazde pozitivni ci negativni zprave nekdo pokazde namasti kapsy; spekulovat na rust, pokles, zvlast kdyz ho muzu do jiste miry ovlivnit... ;))

Jo tady je taky zajimavy clanek: http://www.finmag.cz/cs/finmag/penize/rana-pod-pas-z-ministerstva-financi-sjednoceni-dph-na-devatenacti-procentech-a-uz-od-poloviny-roku/ - finmag se s kalouskem a vladni sestavou nijak nepare.
05. 01. 2012 | 18:45

ten, kdo se s blbem hádat nebude napsal(a):

Pro český maloměšťák.
Omlouvám se, ale nechce se mi to číst. Pokud jde o sociální sítě a jejich vliv, tak můj názor je, že sociální sítě mohou být jak nástroj osvěty, tak nástroj manipulace a ovládání. Horlivé facebbokaře pokládám spíše za ty, kteří se snadno stanou obětí manipulace.
05. 01. 2012 | 18:50

slavwin napsal(a):

Nevím kolikkrát bylo řečeno že Topolánek rozpustil nějaké rezervy které vytvořila ČSSD kolikkrát nás modrý edvard informoval že úspory se mají dělat, když ekonomika roste. Argumenty se nevyvracejí jen se tu ozývá stejná mantra u které všichni vědí jakou má cenu. V bankovnictví se nejlíp platí ale za co to snad vědí jen bankéři, to papírové navýšování hodnot, když se všechno rozpadá v tom komunisti dost vynikali, že se tam začíná propouštět je snad dobrá zpráva, konečně ti pracovití mohou ukázat co umí někde jinde jak v bance. Ti profesionální půjčovači peněz by měli zodpovědnost komu pujčují, majetek dlužníka před uzavřením půjčky by neměl figurovat jako zástava automaticky, ale jen na základě smluvního dojednání předem s předběžným ohodnocením.
05. 01. 2012 | 18:57

Kuchař napsal(a):

ten co mele hlouposti:

A za to že sousedovi chcípla kráva může taky nízký stupeň přerozdělování... teda takový jednostranně zaměřený plácal, to se hned tak nevidí.

Příčiny Vlké krize jsou známy a poměrně jednoduché. Byla to slepá víra obyčejných lidí v nekonečný růst akcií, kteří v touze po snadném zbohatnutí se zadlužovali, aby si akcie mohli nakpupit. Když se cena akcií začala vracet do normálu, tak spousta lidí nebyla schopna splatit půjčky a strhla se lavina bankrotů .

Stejně tak i dneska státy vytvořily jakousi bublinu bezpracného blahobytu, která musí dřív nebo později splasknou.
05. 01. 2012 | 19:02

modrý edvard napsal(a):

slavwin: já za to nemůžu, to si vymyslel Keynes.
05. 01. 2012 | 19:17

slavwin napsal(a):

Kuchař
Především je třeba očistit to co se vybere na podporu potřebného pro společnost a rizik (ztráta zaměstnání, nemoc) od zlodějny, další fáze přehodnocení potřeb společnosti - přehodnotit překlenování rizik. Žijeme v euroamerické civilizaci. Vládnoucí musí kromě privilegií nést zodpovědnost.
05. 01. 2012 | 19:23

slavwin napsal(a):

modrý edward
Keynes má pravdu v relativním dostatku, teď nevím koho kritizujete já to chápal že Sobotku.
05. 01. 2012 | 19:35

ten, který tančí s vlky napsal(a):

s politováním oznamuji, že aktuálněcézet ja momentálně silně alergické na slovo resp. nickname vyslovované jako džef a označuje jej za spam, a to přesně od té doby, co byl na těchto stránkách jistě nespravedlivě odeslán tímto nickem bloger, přispěvatel a nejhledanější místopředseda vládní strany všech dob do příslušných mezí. Jak je vidět, stačí nakrást desítky milionů z veřejných peněz, založit stranu a lze vyprazdňovat již tak dutý mozek na těchto jinak ctěných stránkách. Obojí je mi líto, té druhé causy ovšem zásadně.
05. 01. 2012 | 19:42

ujo napsal(a):

je vidět. že Kuchař má stejné ekonomické vzdělání jako Kalousek - krátký kurs pol. ekonomie ( s důrazem na pol. ekonomii socialismu) který se přednášel na technických VŠ.
05. 01. 2012 | 19:50

český maloměšťák napsal(a):

Tupelo
Pan Michal Chleboun (tímto jej zdravím :)) se s nimi nemaže...ale já bych to napsal stručněji.

Kalousek si buduje pověst o své úspěšnosti na úkor celé společnosti a její
budoucnosti a to tak, že všem bere něco , ale spodním příjmovým decilům - vzhledem k jejich nominálním příjmům - nejvíce. Dělá to proto, že nic jiného než zvyšovat daně či škrtat neumí.

Proto se za něj pomodleme :

"Zdrávas Mária, milostityplná mezi...a také oroduj za ty, co všem, kromě sebe a svých kumpánů ordinují krev, pot a slzy , jakožto i za takové, co jako prioritu vidí finacování Tvého příbytku a také příbytku Syna tvého...než by raději vrazilp peníze do něčeho, co zamezí jeho kumpánům či drábkům tuto zemi dočista rozkrást, zpronevěřit a jinak prošustrovat...amen.L
05. 01. 2012 | 19:50

Kubikula napsal(a):

Souhlasím se článkem. Je jasné, ČSSD má o naší ekonomice a o jejím řízení lepší přehled než pravicové vládní koalice. Dokazují to také vysoké volební preference. Pro naši republiku by bylo prospěšné kdyby ČSSD sestavovala příští vládu a to co nejdřív. Už se to mohlo stát, nebýt známé podpásovky Ústavního soudu v roce 2009.

Máme tady nebezpečí další takové podpásovky. Tentokrát ze strany dosluhujícího Hradního pána. Náš pan prezident Klaus nelibě nese, že Poslanecká sněmovna konečně schválila přímou volbu prezidenta. Při Klausově známé a nevypočítatelné svéráznosti je možnost, že předčasně odstoupí ze svého úřadu ještě než přímou volbu schválí Senát. Zdůvodnění nebude důležité. Jeho nástupce (Zeman) se zvolí postaru, kabinetně. Důvod: Vyvolat hluboký rozkol v největší opoziční straně a snížení jejích volebních preferencí.
05. 01. 2012 | 20:13

modrý edvard napsal(a):

slavwin: ano, Sobotku. Keynese si vážím. Problém je ten, že Sobotka se na Keynese odvolává v čase krize, zatímco v čase konjunktury se podle něj neřídil. Potom by se neměl divit, že Kalousek ořezává rozpočet v čase krize. Proto si Sobotky nevážím, vydává jen populistické kecy. Za tu dobu, co je v čele ČSSD, s ničím novým nepřišel.
05. 01. 2012 | 20:18

SuP napsal(a):

Může mi někdo ze zdejších ochránců opozice vysvětlit, jak je možné, že 48% daní práceschopného obyvatelstva (3,7mil zaměstnanců a 3,9mil fyzických osob) neuživí ten zbytek (2,9mil) nepracujících?
05. 01. 2012 | 20:28

SuP napsal(a):

Kubikula -
Macek píše:"V Česku je nyní podle pojišťovny Allianz půl milionu lidí trpících demencí a bude jich nadále přibývat. Tomu se dá podle vývoje posledních volebních preferencí věřit..."
Přemýšlejte o tom .....
05. 01. 2012 | 20:30

český maloměšťák napsal(a):

Kubikula
Pane Kubikula - SuP chce, abyste zavolal do Allianz, že na něj zapomněli....ať to zvednou na 500 001...jinak nedostane příplatky na opatrovníka.

Zařiďte to prosím. Mějte soucit s trpícím.
05. 01. 2012 | 20:43

merit napsal(a):

to gong: jste paradoxem Stalina:jako nejlepší pracovník by jste měl dostat povolenku na auto.Ale ukazujete co je za auto za prevíta vůči atmosféře,kterou dýcháme.
Atomizované lidstvo má pouze 10 mld lidí,což je ve srovnání s atomizovanou atmosférou mnohem méně.Ovšem hustota atmosféry exponenciálně klesá s výškou (barometrická formule),takže ten kyslík možná nebude zase počtem-mohutností Cantorovskou o tolik více atomizován než lidé.Vezme-li se v úvahu,že se daří zjistit DNK určitého člověka z vlasu,pak jistě Vaše úvaha o trilionu na třetí -jako počtu ubýtku molekul kyslíku za den z atmosféry díky osobním autům celého světa má jistě už dnes fyziologický význam.Poroste i tlak na nás atmosférou,protože molekula kysličníku uhličutého je těžší než kyslíková.
Jestli zápisy této diskuse udrží internet mnoho let,možná že poslední lidé této planety je pak najdou ařeknou si mezi ještěrkami lezoucími po vápencích-aha a jeden člověk to věděl co se s námi stane už v roce 2011.Hieronova báň ležela lidstvem nepovšimnuta od roku 500 před naším letopočtem.Převládaly teologické diskuse a psavci,podobné dnešním převažujícím teosofům všech věd,které víceméně zcholastičtěly a jsou vykleštěny od reality.Až inženýt James Watt okolo roku 1780 n.l.-proměnil tu báň v parní stroj.Blbiny vystupují do popředí,pravdy do pozadí-lidstvo je takto hloupým stále.Atomismem chytříme i hloupneme,doufejme,že střídavě aspoň.
05. 01. 2012 | 20:52

ten, kdo se s blbem hádat nebude napsal(a):

Někteří pořád dokola melou o tom, jaká byla za Sobotky konjunktura a co chudák Kalousek, tak pár rozhodujících čísel z našeho okolí

Německo reálný ekonomický růst %
2003 -0.4 
2004 1.2 
2005 0.7 
2006 3.7 

2007 3.3 
2008 1.1 
2009 -5.1 
2010 3.7 
2011 2.9 

Za Sobotky byl v Německu růst – silnější konjunktura jen v roce 2006.
Kalousek nemůže za propad 2009, ale v Německu je od minulého roku nejnižší nezaměstnanost od sjednocení a svádět propad naší ekonomiky na Německo (okolí) je nesmysl.

Srážet ekonomiku a pak tvrdit, že když je krize, tak se mohou dělat dluhy, je nesmysl. Uvědomte si, že Německo půjde v tomto a příštím roce zase dolů a bude podstatně hůře.
05. 01. 2012 | 20:57

Taky se s blbama hádat nebudu napsal(a):

SuP
05. 01. 2012 | 21:03

magdalena d. r. napsal(a):

Bohoušku, vy jste nikdy nedělal guláš na zamražení, že.
Dvě a půl kila kližky je na můj hrnec akorát. Čtyři hodiny dusit, až se kilo a půl cibule ztratí a maso se rozpadá při doteku. Naběračkou nadávkujeme do PET pytlíků a je na půl roku vystaráno. To vy nemusíte. Nečas asi bude menší asociál než vy.
05. 01. 2012 | 21:15

ten, kdo se s blbem hádat nebude napsal(a):

Kalousek s Topolánkem a Nečasem zařízli českou ekonomiku.

Když vládla levice, tak naše ekonomika rostla asi tak 3 % nad ostatními. Pravice ji srazila pod úroveň ostatních například Německa.

Analýza: Za druhý propad Česka může Kalousek, ne Evropa“

„Praha - Ekonomiku a také veřejné finance čekají nové potíže. Ministr financí Miroslav Kalousek a premiér Petr Nečas vidí jejich zdroj v dluhové krizi eurozóny, která prý přepadne také Česko.

Tato tvrzení však nepodporují ekonomická data.

Tuzemské hospodářství zpomaluje, i když tzv. dluhová krize Českou republiku ještě nezasáhla. Jediným prokazatelným důvodem je pokles domácí spotřeby, který vyvolala Nečasova vláda úspornou politikou“

„Nízké mzdy a nezaměstnanost
Veškeré špatné zprávy tak zatím dodává tuzemská ekonomika.

Už čtvrtým rokem neroste domácí spotřeba a údaje Českého statistického úřadu prozrazují, že s další kolo úspor zahájily domácnosti v letních měsících. To se projevuje na tržbách maloobchodu i služeb, které jsou dnes pod úrovní roku 2007. „

http://aktualne.centrum.cz/domaci/politika/clanek.phtml?id=719192
05. 01. 2012 | 21:15

Der Meldungsgänger napsal(a):

achjo 13:00
Ale děje se tak proto, že mnohem drsnější hoši komického idealistu Hitlera porazili.
05. 01. 2012 | 21:25

hasta siempre napsal(a):

TKSSBHN
Ještě před svůj výčet napiště jakéhosi Bohouška Sobotku, který zlikvidoval davy skutečných soukromníků, živitelů rodin. Potřeboval totiž, aby všichni pracovali v Nošovicích na konvejeru.
Teď si stěžuje, že nemáme domácí hospodářství a visíme na cizích montovnách. Je to stejný génius jako Kalousek, jen v oranžovém. Však oni utvoří koalici.
05. 01. 2012 | 21:31

SuP napsal(a):

Sláma -
Windous aspoň napíšou:"Systém neodpovídá". To vypadá, že jste nic nedokončil .....
05. 01. 2012 | 22:08

slavwin napsal(a):

SuP
Je třeba si uvědomit že jsme euroatlantická civilizace a v ní se děti do práce nenutí. Jsou nemocní a ty jenom těch 47% jenom neživí, komu se narodil invalida bude vědět o čem mluvím. Pak jsou staří, nemocní a nezaměstnaní. Mnoho starších, méně nemocných nebo nezaměstnaných je schopno a rádo-by pracovalo na půdě nebo na drobných údržbách, mnoho půdy leží ladem, mnoho majetku zbytečně chátrá, proč je nikdo nezainteresuje - asi proto že nám vládne stará bolševická verbež, která se na všem musí přiživit nebo aspoň malinko ukrást. Statisticky je doloženo, že 5% populace tj 200-300 tisíc dospělých pracovat nechce za žádnou cenu, to jsou kriminálci a politici.
05. 01. 2012 | 22:13

SuP napsal(a):

slavwin -
Napadlo vás někdy, že to tu mohlo s tím vládnutím bolševické verbeže dopadnout daleko hůř? Představte si, že by to vzali do ruky jako v Číně. A lidi by si ani neprdli. Jen by 82% pracovalo na těch 18%, který by si hráli na kapitálismus. Stejně jako v Ćíně ta miliarda otroků, co dře na těch 300milionů bolševiků. Ještěže to jejich vedení - ŮŮŮŮVééé KSČ dělalo jen co jim dovolili sovětští soudruzi a ti zas zakázali kapitalismus pro jistotu i sobě.
05. 01. 2012 | 22:38

joker napsal(a):

to merit:
Gong si ale neuvědomil (Germáni...),že Daimler a Benz,němečtí inženýři vynálezci spalovacího motoru v 19.století byli nejspíše vedeni filosofem Hegelem:spalování v motoru je pokračování ohně,kterým odjakživa lidstvo získáválo energii-takže ta spalovací ztráta atmosférického kyslíku už trvá dlouho.A Hegel se ujal dialektiky-učení starořeckého antického filosofa Herakleita o světě jako ohni,který se stále opakovaně zhasíná a znovu rozžehne.Německo ctilo tehdy Hegela jako poloboha.Je řazen jako idealista,ale objektivní dialektik na rozdíl od subjektivní dialektiky Sokrata a Leibnitze.A Idealismus? -Hegel nemohl nevidět,že nejdéle ze všeho trvá teologie=idealismus.Byť není vědou.Co se týče těch inženýrů-oni atomisty asi nebyli a nepotřebovali atomy:Wattovi stačilo vědět,že pára vyvíjí tlak na píst a Daimlerovim, že spaliny se rozpínají a tlačí na vačku.A jestli použili termodynamiku,ta se celá jako věda obejde bez atomů,nikdy je nepotřebovala.
Až statistická fyzika později-ta je používá hodně.
05. 01. 2012 | 23:09

český maloměšťák napsal(a):

SuP
Kdyby se to vzalo do rukou jako v Číně, tak by samozřejmě k tomu, jaký rámec dnes panuje v Číně...nedošlo.

Ale to je stejně mimo rámec vašeho chápání - že výchozí pozice u Číny i ČSSR byla naprosto odlišná.

A v této noční době už osvětu šířit nehodlám.

Dobrou noc.
05. 01. 2012 | 23:59

ghándí napsal(a):

slávečku, slávečku
06. 01. 2012 | 00:03

sinice napsal(a):

Češi nezpůsobovali světu nikdy nepříjemné krváky na rozdíl od mnoha jiných národů.Toje velké plus.Ale naopak,kdyby ostatní národy byly podobny Čechům,lidstvo by už neexistovalo:Češi jsou přímo bytostý,vzorový typ maloměšťáctva,jaký ve světě nemá obdoby.A lidstvo přece jenom ve stoletích 19.tém a 20.tém nabralo svůj neobyčejný vzestup díky rozumu a jeho síle.Díky schopnostem rozumu.Ne díky tomu,že se utáhlo do rodinných domků,autíček a "vatičkových" kancelářských pozic místo práce na nových hodnotách.Nicméně depresívní je pozorovat,že tato dobrá vlastnost světa na rozdíl od češství je jaksi v posledních desetiletích čímsi poničena.Čímsi co by se dalo nazvat úbytek rozumových sil lidstva podobný demenci starých lidí.Jakási pružina se v tomto světu zlomila,jež byla příčinou jeho vzestupu posledních 150 let.Opět vidíme marnost jak ovládá vše.
06. 01. 2012 | 05:32

Maximus napsal(a):

SuPovi
Zato ty seš dokončenej a jasnej. Sláma tady asi není, tak ti nemůže odpovídat ty příznivče české zlodějské pracky...
Ale ta hláška s winďousema je slušná.
06. 01. 2012 | 05:39

Cestovatel napsal(a):

Bakalíku 15,35 Ale ono to tak bylo. Komunisti zakázali nosit deštníky a pláštěnky . Můj strýc si nechal poslat deštník z USA a skončil v kriminále v uranu/ Bytíz
06. 01. 2012 | 09:13

tata napsal(a):

tak TOTO JE už opravdu na vyrok roku o zlatou čapku šaška
,,,,,, Komunisti zakázali nosit deštníky a pláštěnky

člověk už nevy jestli se ma smat nebo brečet,samozřejmě že je nejlepší takovou blbost ignorovat,
06. 01. 2012 | 09:31

facka napsal(a):

Pane Sobotko,
vy nemáte právo soudit nynějšího ministra financí. Když jste byl ministr vy, celá EU a vůbec celý svět zažíval nevídaný ekonomický boom. A vy jste tuto jedinečnou příležitost prokoučoval. V těch dobách, kdy měly být 100 miliardové přebytky, jste sekal 100 miliardové schodky. To je Vaše osobní ostuda a selhání !
06. 01. 2012 | 09:55

Koled napsal(a):

To kubikula:
Vy o nějakém receptu ČSSD (kromě zvyšování daní bohatým) víte? Já ne, zatím slyším je o potřebě vizí, strategií etc. Bláboly, bláboly a zase bláboly. A že má ČSSD takové preference? Zaprvé preference neříkají nic o skutečných výsledcích eventuálních voleb a zadruhé - když se lidem sahá na jejich prebendy je to vždycky špatné, že. Takže bláboly ČSSD v kombinaci s potřebným utahováním kouhoutků dávají obraz současných preferencí. Garantuji Vám, že v případě vítězství ČSSD se neškrtne jediný reformní krok - viz Slovensko. Jen Sobotka opět těm svým naivním voličům řekne, že jejich sliby nebyly zasazeny do reálného rámce. Voličstvo ČSSD radostně zahýká a pojede se dál.
06. 01. 2012 | 10:23

Kuchař: napsal(a):

Maximus:

On pan SuP je příznivcem ČSSD ? To bych do něj neřekl:

Ten co mele hlouposti :

Vy si to v tý makovice srovnejte. Nejdří se tady opájíte vysokým přerozdělováním Švédska a následně srovnáváte naši ekonomiku s Německem.

Co takhle vzít rozum do hrsti a už radši nic nepsat ?
06. 01. 2012 | 10:34

neo napsal(a):

tata :

jo a na podzim už v nebyly k sehnání holiny, protože v SSSR zrovna začala plesová sezona.
06. 01. 2012 | 10:39

Jarmulka napsal(a):

Tato 9,31 takové názory bohužel nemůžete ignorovat ani se smát, protože takhle je vychovávaná naše mládež ve školách. Když řeknete jakoukoli nehoráznost, hlavně když je antikomnistická, máte ve škole za 1 a ve státní správě jasný postup. A pamětníků jak nám bylo za socialismu nesnesitelně špatně a nedalo se to přežít najdete na každém kroku
...
Přečtěte si zde bakalíka 15,35 a ono to je přesně tak.
...
V televizi včera dělali reklamu na to jak našli v USA krále šumavy - bude o tom velká propagandistická akce. Mimo jiné už řekli že při přestřelce s ním zahynul nějaký pohraničník- takže toho pohraničníka odsoudíme a král šumavy bude nový národní hrdina - něco jako kříženec Mašína a Havla. Asi po něm něco přejmenujeme
.....
Nejlepší je že za chvíli to tu bude samý bezdomovec, samé gheto typu Bronx, ale národ bude pořád jásat jak pravda a láska vítězí a jakou máme svobodu
06. 01. 2012 | 11:12

tata napsal(a):

paní JARMULKA

VYTE ČIM VIC sem slejnem mažete tim vic smrdí,je otazka jestli sem chodite sice ze svym nazorem ale ste ochotna o něm diskutovat,no a pak sem chodí lidi jen provokovat ,nadavat,a ty opravdu jen mužete ignorovat.

PŘES NEHORAZNOSTI CO ŘIKAJ,jak sou slepí,ale ono propadnout jen skepsi a zase řikat že to bude samí bezdomovec také není pravda,a bliži se to ktěm deštníkum.ONO nikdy není vše bilé ani černé,prostě nejde srovnavat život dnes a v mem mladí,neměli sme koupelnu,splachovací zachod,dnes si to neumím představit,ale tehdy sem to vnimal jako samozřejmost,dnes by to bylo utrpení,a proto nejde srovnavat ty bezdomovce,za komunistu nebyli nebot bud musel pracovat nebo ho zavřeli......prostě to nehodnotím..........ale co hodnotím kam se dostalo pravo,,bezpochybi politicky je to nesrovnatelné,,bohužel většinu obyčejne lidí politika nikdy moc nezajimala a tak ty politicke procesy a bezpravy šli mimo,ovšem věděla ste že VAM NIKDO NEDA PODEPSAT SMLOUVU už s cilem VAS podvest,a dost lidí tvrdí že je to v pořadku hlavně teda soudy,no je to určita nostalgie naš starších moc se sem nehodíme
06. 01. 2012 | 11:45

Cestovatel napsal(a):

V minulém blogu se nás Sobotka snažil přesvědčit že to že vláda nedoržela schodek rozpočtu není vinou zdržení dotací EU, ale neschopností vlády a zvýšením DPH a dnes ČSSD chce svolat schůzi směmovny kvůli dotacím z EU a prohlašují ře situace je neůnosná. Takže zase tvrdí něco jiného než včera.
Sobotka lže ráno,odpoledne i večer.
06. 01. 2012 | 12:18

Jarmulka napsal(a):

Tato - jak jste v socialismu neměli koupelnu a zachod tak to už spíše věřím cestovateli jak ho zavřeli že měl deštník a ještě z USA. Asi jste si nevšiml že za komančů nebyly bezdomovci a gheta, Najděte si v archivu staré noviny - PLNÉ inzerátů- jak firmy i v Praze přijmou lidi- ubytování SE SPRCHOU A KOUPELNOU ihned, byt v paneláku do půl roku, max. do roka . Pokud jste nebyl kriminálník a byl ochoten pracovat, NEJHŮŘE jak jste za socíku mohl skončit bylo že děláte práci která vás sice nijak moc nebaví, ale k smrti se neudřete a POŘÁD máte tolik peněz že po zaplacení bydlení a jídla v pohodě na auto a dovolenou v Bulharsku - na tu dovolenou jsem měl v pohodě už po půl roce práce Lázně a podniková chata - rekreace téměř zdarma .
..
A jinak taky rozlišujte technický rozvoj- vyčítat komunistům že jsme neměli mobily a ipody je nesmysl. A ty banány nebyly - ne že by nám komunisti nepřáli vitamíny ale nechtěli nechat prožrat republiku a utratit všechny devizy za banány. My dnes radši ty banány na dluh, který nejsme schopni splatit. Co je asi lepší ????
06. 01. 2012 | 12:21

Kuchař: napsal(a):

Jarmulka:

Když jsem se přestěhovali z města na vesnici, bydleli jsme v činžáku, kde byl společný suchý záchod a v koupelně jste si musela ohřívat vodu na kamnech.
06. 01. 2012 | 12:25

resl napsal(a):

Jarmulka
Já bych sváděl na komouše úplně všechno a špinil bych je pořád, aby se mladému člověku vrylo do mozku, co to bylo za pakáž. Je-li možnost tak to dělám rád a co nejvíc. Budu to dělat i kdybych neměl co do huby a bude to pořád málo.
06. 01. 2012 | 12:32

Kuchař: napsal(a):

resl:

Není potřeba na ně svádět všechno. Stačí říkat pravdu. Že to byli gauneři, co měli všechno,mohli jézdit ven, dělat nemuseli, jejich děti mohli na vysoký školy a lidi co měli jiný názor jak oni likvidovali v kriminálech.
06. 01. 2012 | 12:40

Ivan H napsal(a):

Tato - musím souhlasit s Jarmulkou. Bydlím ve čtvrti docela pěkných rodinných domů ze 70 a 80 let - moji sousedé. - technik a jeho žena sekretářka, další 2 jsou řidiči, naproti učitelský pár, další technik středošolák, další je mistr odborného výcviku na učilišti. další byl středoškolský učitel a prodavačka. Všichni postavili svépomocí bez dluhů, se stavební podporou od státu která v podstatě zaplatila komplet materiál Myslíte že takoví slušní pracující dnes staví obdobné domy. Já mám pocit že podobné typy dnes žijí v paneláku po komunistech a mnozí se klepou kdy přijde exekutor protože na to nemají. A to hovořím o těch co mají práci !!!!
O tpom to totíž bylo, kdo byl ochoten pracovat, měl se v socíku rozhodně lépe než dnes
Ale musel pracovat a nekrást a to je to co antikomunisti chápali jako bránění ve svobodě a vrchol odporné totality .
....
Že byl celý stát bez dluhů a naopak jsme pomáhali rozvojový..zemím . Dnes do těch rozvojových zemí posíláme okupanty- viz Afghanistan.

Dnes máme svobodu nepracovat a parazitovat, nesmírnou a neudržitelnou byrokracii a přihlížíme rozkradení země A divíme se že to stát nemůže utáhnout a zadlužujeme se tak, že to nepůjde splatit.
A nenadávejte mně , nejsem komunista. Jen se rozhlížím po světě a srovnávám
06. 01. 2012 | 12:46

Kuchař: napsal(a):

Ivan H:

Vy jste slepý ? Podívejte kolik vyrostlo nových rodinných domků a satelitů kolem měst.

U nás jich vyrostal spoustu. Určitě víc jak za bolševika. A staví učitelé,policajti,zedníci.... kde kdo. Zkrátka slušný pracující.

A že to šlo bez dluhů ? No leda že jste si nakradl. My jsme si museli půjčit 150 tisíc a to opravdu jen na materiál, při mzdě 2500 kč za měsíc.

To dneska odpovídá půjče asi 1,5 mil.... a to si svépomocí postavíte vilu.
06. 01. 2012 | 12:54

český maloměšťák napsal(a):

Kuchař: napsal(a):
Jarmulka:

Když jsem se přestěhovali z města na vesnici, bydleli jsme v činžáku, kde byl společný suchý záchod a v koupelně jste si musela ohřívat vodu na kamnech.
06. 01. 2012 | 12:25
----------------------------------
Jedna větev naší rodiny vlastnila před 1948 několik nemovitostí - v jedné z nich žila a to ve městě. Poroce 1948 o vše přišla. Ale v nájemním bytě měli svou koupelnu , svá kamna i své WC.
Druhá větev byla z chudých vesnických poměrů. A tak jim nevzali nic.Ale po roce 1948 si postavili domek - opět s vlastní koupelnou, záchodem, kamny...

Vás tam vystěhovali za trest ? A jak dlouho jste v takových poměrech bydleli ?
A proč jste s tím něco neudělali ?
(je pravda, že sem kdysi jistý Rumcajs napsal, že za komunistů dělal jen jednu třetinu pracovní doby...jemu bych se nedivil, že se nevymanil z takových poměrů jak líčíte vy...ale to jistě není váš případ, že ?)
06. 01. 2012 | 12:55

resl napsal(a):

Ivan H.
1) byl jste komunista
2) nikdy jste proti nim v práci neceknul
3) chodil jste k volbám

proč nenechali ostatní ani stavět družstevně, třeba měli děti, nebo byli nemocní, nebo měli za sebou odboj /nekomunistický/ ?
06. 01. 2012 | 13:06

Kuchař: napsal(a):

č.m.

Udělali. Otec byl topenář, takže brzo jsme byli jediný z baráku, kdo má svůj splachovací záchod a v koupelně lázeňský kamna.

Jinak se snažím jen bolševikům zdůraznit, že kdo se nefláká, má se dneska daleko líp, jak za bolševika. Nemusí kopat základy krumpáčem, ale pozve si bagr. Nemusí míchat beton v neckách, ale pozve si mix. Nemusí všechno tahat v rukách, ale pozve si mechanizaci. A nemusí nikoho uplácet, aby sehnal unifikovaný žlutý dlaždičky do koupelny stejný pro celou RVHP.
06. 01. 2012 | 13:21

tata napsal(a):

važení

nevym proč mi přesvedčujete,oněčem co prostě bylo,ja sem napsal snad že to bylo všude?NARODIL SEM SE v Praze ŽIL SEM TAM do svych 6 let,na VINOHRADECH ULICE LONDYNSKA kousek od porodnice čislo si nepamatuji,vym že tam byla naka modlitebna,společny zachod na chodbě,přestěhoval sem se na vesnici ,TAM SEM ŽIL DO SVYCH 21 LET,ZACHOD SME MĚLI PŘIMO do žumpy,koupelna tam nebyla,koupali sme se ve vaně 1 za tyden,jinak v lavoru,bavil sem se ze svymi vrstevniky a plno mi potvrdilo že to tak měli taky,ja snad tvrdil že to tak bylo všude?NEMAM RAD DOBU PŘIKLAŠOVAT ANI HANIT........NECHAPU CO ME slova vyvolala,mě to tenkrat vubec nevadilo dnes si to neumim představit

pani JARMULKO

NEZLOBTE SE jste promě sklamaní,nikdy sem nepatřil co pomlouva byvale,prostě sem napsal skutečnost a nebyla až tak vyjimečná,ve starych baracích,asi patřite co zase chtěj vidět jen bile a černě ktěm ja nepatřim,jako monter sem se měl dobře jak za komunistu tak po revoluci ,ovšem čim je člověk starší v dělnicke profesy jsou jeho jistoty horší,ale nemam rad ani řeči jak bylo vše špatne ani jak vše vyborné......ač levičak nepatřim k fanatikum
06. 01. 2012 | 13:34

Ivan H napsal(a):

resle - už jsem tu napsal že komunista nejsem. A všimněte si že převrat 89 byl sametový proto že ani komunisti ten režim nebránili, vrátili stranické průkazy a šli podnikat. Nikdo také nepopírá nedostatky socialismu. Ale nemám rád hurá antikomunismus kdy lidi LŽOU A ŘÍKAJÍ DEMAGOGICKÉ ŽVÁSTY - viz cestovatel když líčí jak za komančů nesměl mít deštník. A jiní plácají jak NEBYLY POTRAVINY, přitom i nejlacinější špekáček byl z masa a sýry z mléka - podívejte se co žereme dnes. Pravda je taková že v socíku KAŽDÝ kdo slušně PRACOVAL v pohodě zaplatil bydlení a jídlo za zlomek svého platu - bezdomovci, gheta a exekutoři nebyly. . Že do důchodu šly matky s dětmi v 55 letech a ten důchod pořád stačil na udržení bydlení a jídla.a ještě bylo na zájezdy a jiné koníčky Že byly bezplatné lázně a podnikové dovolené. Že NIKDO kdo slušně pracoval se prostě nedostal do existenční bídy.
...
Kuchaři - ty domky si opravdu staví učitelky??? Něco tu nesedí, proč lžeš???
..........
Celkově neodmítám kritiku socialismu, ale byl bych rád kdyby se věcně řeklo v čem byl socík špatný a v čem eventuelně i fungoval lépe než dnešní stav.
.....
To že jsme vycinkali Husáka a Jakeše plně schvaluji. Tím co jsme tu zavedli po roce 89 už jsem nadšen poněkud méně. A hlavně vidím ekonomicky, společensky a morálně NEUDRŽITELNÝ vývoj naší země , který nebudu tupě a lživě chválit

...
PS. popsal jsem tu bydlení v naší čtvrti. Zapomněl jsem napsat že tu celá desetiletí byl čistý vzduch - topilo se plynem. Dnes na to lidi nemají, na kdysi pěkných zahrádkách jsou haldy dříví a lidi topí kdejakým sajrajtem, takže to tu při inverzi dost zapáchá .
06. 01. 2012 | 13:34

tata napsal(a):

PANE ivan H

PROČ BYCH VAM nadaval,bohužel jste si moje slova vyložili jak pomluvu,ja psal co sem zažil,už to není otom dalším,žil sem si velice dobře ale žil sem si tak i po revoluci ja nesrovnavam nesrovnatelné,a plno mych znamich řikaj co ja,dnes je asi všude samozřejmost za meho dětství to na vesnici ale uplna samozřejmost nebyla nic vic nic min
06. 01. 2012 | 13:42

tata napsal(a):

pane Ivan H

vidite souhlas se vším co jste napsal z jednou vyjimkou,znam plno obyčejnych dělniku co si postavily barak sice sou zadlužení do konce života ale postavily,ma švagrova třeba uřednice na poště švagr vte době byl školnik,všechno si dělal sam,ale jinak souhlas.
06. 01. 2012 | 13:49

resl napsal(a):

Ivan H.
"...komunisti režim nebránili a vrátili stranické průkazy" /vy ne ?/
Nic proti vám, každý jsme jiný. Pro mě je svoboda vyjadřování víc než koupelna, jídlo, nebo zájezd s ROH do Buharska. Při podrobnějším zkoumání zjistíte, že ta svoboda má s životní úrovní spojitost. Ale to je na deší debatu.
06. 01. 2012 | 14:33

Ivan H napsal(a):

Resle - ono to na tak dlouhou debatu není . Za komunistů byl stát který se / přes mnohé nedostatky/ staral o svoje slušné a pracovité lidi, a komunistinse nedovolili ukrást pro sebe , protože by to byl buržoasní přežitek a šli by od válu. Husák za 20 let prvního tajemníka a presidenta si PRO SEBE nenahrabal ani zlomek toho co dnes starosta nebo úředník na malém městě za rok.
..
Dnes - už 22 let mám ve vládách minulých i dnesšní ministry kteří odklánějí a kradou po stovkách milionů. To že to svobodně můřu říct nahlas a nestane se nic ani mně ANI JIM rozhodně nepovažuji za výdobytek který by vyvážil zbídačrní celého národa. A divím se že vám to ke štěstí stačí
06. 01. 2012 | 14:49

tata napsal(a):

IVAN H

NO VITE ONO TO OPRAVDU NA DLOUHOU DEBATU je,ja sem ve svem přibuzenstvu a okolí neměl majetné lidi,tudíž žadnou perzekuci neznam,žil sem si velice dobře,ovšem byli lidi co opravdu perzekuovani byli a i jejim dětem to bylo činěno takže nemužete vidět jednostraně,a zase je rozdil 50leta a 80,značne rozdily,a jestli ste byl dělnik a třeba vysokoškolak,prostě ten pohled není až tak jednoduchy jako že dřive vše dobře nini jen zlodějna.

SOUHLAS že zase takovy nazor jako ma resl je zrovna tak jednostrany,no nic je to vždy o prožitem,smutne je že dost mladych je masirovano takovymi lidmi jako cestovatel,kuchař a resl,což zase není pravda,ovšem take není pravda to malovat vše na ružovo,nejsem zastancem ani jednoho sam zasebe mužu řict žil sem si dobře v obojim,ovšem jistota pro obyčejné lidi byla dřive,protože co je nejduležitější je myt praci a oto ste se bat nemusel
06. 01. 2012 | 15:14

bodláčí napsal(a):

Každý zaměstnanec, jehož plat nepřesáhne třicet tisíc, a takových lidí je většina, musí volit ČSSD, jinak jde sám proti sobě a proti své rodině. A dluhy? Ty budou růst za jakékoliv vlády. Lidé nesmí naletět na Nečasův populismus. Dluhy se nakonec stejně budou muset celosvětově smáznout, protože je nikdo nikdy nesplatí.
06. 01. 2012 | 15:20

slavwin napsal(a):

SuP 5.1. 22.38
Určitě to napadlo je, dlouho se nemohli domluvit, něco jim zkomplikoval Havel. Je třeba brát v úvahu geografickou polohu, počet obyvatel. Nezdá se Vám, že Klaus se opravdu snaží.
06. 01. 2012 | 15:23

Pepa Řepa napsal(a):

Havelka
nechte si to Vaše hovězí
kdopak ví co za tím nevězí
06. 01. 2012 | 15:41

Astr napsal(a):

to: VSEM :-)
Laik se divi, fachman zasne :-)
Fantasticka vymena zasvedcenych nazoru na situaci o ktere muj pritel lekar v CR rika ze se jedna o hledani pijavic u pacienta ktery ma otevrene zily !
Kde ze je kamen urazu? Velmi proste:-)
Vratte vyrobu, presneji co nejvetsi pocet toho co bylo zruseno a co se dovazi a budete mit dostatek FSEHO, hlavne platcu dani:-)
Tak prosta rada a neni nad ni :-)
Pokud by opravdu nekdo chtel hloubeji nahlednout do problemu nejen CR ale cele Evropy a soucasneho sveta a taju finacovani udelejte si hodinu casu a poslouchejte ci ctete vysvetleni v cem a kde je zakopany pes.
Je to stare jen 2 roky ale plati to presne i dnes!
Vse nejlepsi do Noveho roku 2012:-)

http://video.google.com/videoplay?docid=3719610459164146264&hl=sk#
08. 01. 2012 | 10:45

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Aktuálně.cz Blog · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartošová Ela · Bavlšíková Adéla · Bečková Kateřina · Bednář Vojtěch · Bělobrádek Pavel · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Blažek Kamil · Bobek Miroslav · Boehmová Tereza · Brenna Yngvar · Bureš Radim · Bůžek Lukáš · Byčkov Semjon C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Davis Magdalena · Dienstbier Jiří · Dlabajová Martina · Dolejš Jiří · Dostál Ondřej · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořák Jan · Dvořák Petr · Dvořáková Vladimíra F Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Fendrych Martin · Fiala Petr · Fibigerová Markéta · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gargulák Karel · Geislerová Ester · Girsa Václav · Glanc Tomáš · Gregorová Markéta · Groman Martin H Hála Martin · Halík Tomáš · Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hapala Jiří · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holmerová Iva · Honzák Radkin · Horáková Adéla · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hradilková Jana · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hülle Tomáš · Hušek Radek · Hvížďala Karel CH Charanzová Dita · Chlup Radek · Chromý Heřman · Chýla Jiří · Chytil Ondřej J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jelínková Michaela Mlíčková · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karlický Josef · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Pavel · Klíma Vít · Klimeš David · Kňapová Kateřina · Kohoutová Růžena · Kolaja Marcel · Kolářová Marie · Kolínská Petra · Kolovratník Martin · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Koutská Petra Schwarz · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kučerová Karolína · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kupka Martin · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Maláčová Jana · Málková Ivana · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Mittner Jiří · Mrkvička Jan · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Návrat Petr · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Nouzová Pavlína · Nováčková Jana · Novák Aleš · Novotný Martin · Novotný Vít O Obluk Karel · Oláh Michal · Ouhel Tomáš · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Pavel Petr · Pavelka Zdenko · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Peksa Mikuláš · Pelda Zdeněk · Petrák Milán · Petříček Tomáš · Pfeffer Vladimír · Pfeiler Tomáš · Pilip Ivan · Pitek Daniel · Pixová Michaela · Plaček Jan · Podzimek Jan · Pohled zblízka · Polách Kamil · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rakušan Vít · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Reiner Martin · Richterová Olga · Robejšek Petr · Rydzyk Pavel · Rychlík Jan Ř Řebíková Barbora · Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schneider Ondřej · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobíšek Pavel · Sokačová Linda · Soukal Josef · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Strmiska Jan · Stulík David · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Sýkora Filip · Syrovátka Jonáš Š Šebek Tomáš · Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špalková Veronika Krátká · Špinka Filip · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Táborský Adam · Telička Pavel · Titěrová Kristýna · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomek Prokop · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Tůma Petr · Turek Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Václav Petr · Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Vavruška Dalibor · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Vhrsti · Vích Tomáš · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojtěch Adam · Vojtková Michaela Trtíková · Výborný Marek · Vyskočil František W Walek Czeslaw · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zima Tomáš · Zlatuška Jiří Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy