Dřou a dřou

27. 01. 2012 | 08:56
Přečteno 4052 krát
Ano, dřou a dřou, jedni i druzí, jen na výplatních páskách to vypadá různě.
Pracovníci z Úřadů práce v Litoměřicích a Ostravě, obležených zoufalými lidmi, kterým často dýchá na záda exekutor, to nevydrželi a prostřednictvím svých odborových reprezentantů popsali, co se na těchto úřadech děje.


„Instituce, která víc než 20 let zajišťovala služby zaměstnanosti a od roku 2004 i agendu státní sociální podpory, je naprosto v troskách,“ informují o reformním díle ministra Jaromíra Drábka.

„Žádáme, aby byl z důvodu neudržitelné situace na pracovištích zajištěn jak antikonfliktní tým pro klienty, tak psychologická pomoc pro zaměstnance, kteří jsou na pokraji psychického zhroucení,“ píší v tiskové zprávě, která navzdory snaze vlády umlčet všechny kritiky z řad státních zaměstnanců vyšla i se jmény a kontakty autorů.

Kolik ti úředníci berou? Moc asi ne, vláda rozpočtové odpovědnosti snižovala objemy mzdových prostředků pro státní správu. Příkazem dne je šetřit, šetřit a zase šetřit. Často se platy zachraňovaly vyhazováním lidí, a když se k tomu připočte řádění kulového blesku, který je generován na ministerstvech, nelze se divit, že se lidé i klienti hroutí.

Víc však víme o odměnách nejbližších ministrových spolupracovníků, loni to mělo být deset miliónů korun, z toho skoro třetina jen pro náměstky. Pokud však jde o vedení ministerstev, spíše vzniká dojem, že tam je příkazem dne šetřit se, šetřit se, šetřit se. „Jsou podávány informace, které jsou vzápětí měněny, na spoustu dotazů nedostáváme odpovědi vůbec a odpovědi typu “toto se ještě řeší´ jsou již pověstné,“ popisují odboráři stav centra, které nejspíš ani neví, co kde nakoupilo.

Od chvíle, kdy si novináři začali všímat neuvěřitelných ministerských odměn za dveřmi pracoven, ve kterých se vymýšlejí hesla o šetření, nestačíme se divit. Občané, na které ta hesla tvrdě doléhají svými reálnými důsledky, se dozvěděli, že premiérova tajemnice brala za loňský březen 273 tisíc. Premiér je pochopitelně pobouřen. Tedy, že to prasklo.

Ale šéfka kabinetu ministra školství dostala roku 2010 mimořádnou odměnu 110 tisíc korun za první měsíc práce. Šéfka sekretariátu ministerstva spravedlnosti dostala za první čtyři měsíce roku 2009 přes půl miliónu korun. Na ministerstvu životního prostředí loni dostal náměstek mimořádnou odměnu 150 tisíc za dva a půl měsíce práce a kterýsi náměstek ministra vnitra dostává dokonce čtvrt miliónu měsíčně. To jsou útržky, které se dostaly novinářům do rukou. Jaký je celý obraz?

Když premiér Petr Nečas zkoušel před novináři nemravnou úroveň platu své úřednice obhájit, prozradil, že na úřadu vlády bralo takové odměny dalších 20 lidí. Ta kritizovaná prý byla druhá nejnižší…

Nahoře se bezstarostně rozdává, zatímco reformy dole kdekoho odírají a k tomu se topí v nesmyslech. Ve varu nejsou jenom lidé na úřadech práce. Také akademici se bouří, protože předření spolupracovníci ministra školství vyplodili paskvil, jehož nedostatky musí podle jednoho z profesorů okamžitě poznat student druhého nebo třetího ročníku. Na ministerstvu spravedlnosti se většina odborné práce zadává někomu venku a tam se zřejmě vymyslelo, že exekutoři už by neměli být pod kontrolou soudu.

Za co tedy ty peníze jsou? Základní manažerské pravidlo říká – neměň, co funguje. Teď se však prosazuje jiná zásada – měň jen to, co funguje, a strč tam nějakého prostředníka. Třeba to bude fungovat dál a peníze potečou přes prostředníky ven.

Penzijní systém fungoval, tak se trochu podtrhly příjmy a vytvořila se příležitost, aby se připojily soukromé fondy. Náklady vzrostou, důchody znejistí, ale prostředníci mají své jisté. Oslabí se Všeobecná zdravotní pojišťovna a vsunou se do systému privatizátoři. Oslabí se veřejné školství a zprostředkující banky budou půjčovat na školné.

Co práce muselo dát na plzeňských právech vymýšlení církevních restitucí a zejména jejich proudu finančních náhrad, pro které se jistě najdou snaživí správci. Tento výnos snad nahradí vyhlédnutých šedesát miliard korun, které měly podle některých odhadů přebývat v první verzi ekologického supertendru, tedy tendru na likvidaci starých zátěží. Pochopitelně prostřednictvím zastřešujícího prostředníka.

Nelze se divit lidem nahoře, že se jim z toho dělá špatně. Pouze velké peníze je přimějí, že překonají svůj odpor a dřou a dřou. Dřou, aby to stihli, než je někdo odkloní z oken, a k tomu ještě dřou lidi z kůže.

To nejmenší, co s tím ČSSD chce udělat, je zavedení nekonečně odkládaného zákona o státní službě, zákona s jasným kariérním řádem, který zaručí slušný život kvalifikovaných úředníků a nedovolí, aby se během týdnů vyšvihli nahoru političtí zlatokopové, kteří za poskytnutý groš klidně rozvrátí republiku. A také zavedení limitu pro maximální odměny zaměstnanců ve státní správě, neboť platovému komunismu ministerských oblíbenců je nutno učinit přítrž. Nejen z důvodu šetrnosti.

Zdroj: Právo, 27. 1. 2012

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Joe Ratata napsal(a):

Pane Sobotko.
Podala už ČSSD trestní oznámení na ministra Drábka,na Dobeše, Nečase,Vondru,nebo jsou to zase jenom kecy?
27. 01. 2012 | 09:09

sasa napsal(a):

Bohusu: radsi si s Mladkem ekonomem vyjasnete, kdo ma hlasat svetu ekonomickou agendu CSSD. Jestli on nebo CSOB tvojim prostrednictvim. Viz pujcka MMF.
27. 01. 2012 | 09:09

Kryštof napsal(a):

Sobotko , máš jako vždycky starost skutečně na místě , to oceňuji . Máš holt blíž k tomu "obyčejnému občanovi" , jak pokřikoval ten sedřený proletář Lev 21 roz. Soc. dem. vulgo Jiří Paroubek , autor tragických veseloher .
Ta pod tím názvem "A kdo z vás na to má....?!" se mi moc líbila .
Co na tom Pardubicku , ti soudruzi včetně s. poslance Váni ? Kolik brali a berou a od koho ?
Prozraď nám to , vždyť jste přece tak transparentní ....
Poslanecké náhrady s. B. Sobotky a jejich "využití" na soukr. byt , to bylo mravné ? Špitni ještě něco hezkého , humoru nikdy není dost ....
27. 01. 2012 | 09:19

melčákova pohanka napsal(a):

Volil jsem ČSSD od jejího obnovení,ale poprvé váhám,protože od Vašeho nástupu je to sterilní,loajální,štěkající partaj a navíc bez výrazných osobností a o řadových poslancích je zbytečné mluvit. Dokonce si myslím,že současný megamarasmus vám vyhovuje,protože jen díky němu máte zadarmo preference!!!! Věřím,že až se probudí a zařve lev,že snad i vy se začnete věnovat těm uraženým a poníženým a nikoliv svým platům a poslaneckým náhradám v duchu KDD-každý den dobrý,čímž mám na mysli vaše zoufalé poslance!! Taková Nagyová by v jiných státech položila vládu,ale u nás spíše Nagyová položí všechny poslance napříč politickým spektrem.
27. 01. 2012 | 09:22

český maloměšťák napsal(a):

Kryštof
Divím se, že i takový inteligent jako vy, stále opakuje ty nesmysly okolo zneužití náhrad.
Pokud jsou náhrady paušální a nevyúčtovávají se - může je např. /čistě hypoteticky/ třeba takový Kalousek prochlastat...nebo kdokoliv jiný utratit v bordelu.
A Kryštof ani nešpitne.

To už se mně zdá smysluplnější si za ně koupit byt. Vždyť přeci ono " postarat se o své bydlení" - je i heslem pravice, ne ?

P.S. Náhrady by podle mě měly být přísně zúčtovatelné a tak kontrolovatelné.
27. 01. 2012 | 09:28

rododendron napsal(a):

Hezky se to četlo ba i hlavou pokyvovalo. Základní jste ale nepochopil - s lidmi typu pana Štecha, Škromacha, Palase, Březiny, Štrofa..........jste naprosto nepřijatelní - podobně jako zbytek politické scény( za povšimnutí stoji, že nepřijatelnost politika není dána jeho věkem). Voličům pak skutečně nezbývá nic jiného, než se poohlížet po nezávislých kandidátech, politické strany jsou dnes obyčejná s.r.o. - s takřka nulovým základním kapitálem, který nikdy neprokryje dluhy, které strany v podobě svých představitelů, nadělaly.
27. 01. 2012 | 09:33

Občan napsal(a):

Ano, pane Sobotko. V tom s Vámi plně souhlasím - zejména v tom, že bez KVALITNÍHO zákona o státní službě (to, co je platné, avšak nenabylo dosud účinnosti, je totiž pěkný paskvil, který současný žalostný trend spíš zacementuje než aby jej změnil) nelze očekávat kvalitní veřejnou správu.
Jenže...
Abyste jako předpokládaný vítěz voleb sestavili vládu, která bude schopná takový zákon prosadit a uvést v účinnost, budete MUSET zrušit "Bohumínské usnesení". S nikým jiným než s komunisty nebudete schopni sestavit funkční vládu. Katastrofy v podobě oposmlouvy nebo "koalic" s pravičáky už si nemůžeme dovolit. Na to je země v příliš velkém srabu.

Pokud si malujete, že se dohodnete s TOP 09 na "vládě národní záchrany" (a řada lidí si je jistá, že přesně takový podraz na voliče chystáte), tak na to hodně rychle zapomeňte. Ačkoli jsem už skoro dědek, vyrazím do ulic s udělám všechno LEGÁLNÍ pro to, aby taková vláda rychle padla. A nebudu sám, to si buďte jist.
27. 01. 2012 | 09:36

Občan napsal(a):

Joe Ratata napsal(a):
"Pane Sobotko.
Podala už ČSSD trestní oznámení na ministra Drábka,na Dobeše, Nečase,Vondru,nebo jsou to zase jenom kecy? 27. 01. 2012 | 09:09"

Já se k dotazu pana Joe Ratata připojuji.
A dodávám otázku: Podala už ČSSD avizované ústavní stížnosti a návrhy na zrušení "sociálněreformních" zákonů?
27. 01. 2012 | 09:40

vasja napsal(a):

Kolik uředníků a Romů ještě musí zemřít, aby Drábek dostal rozum?
Já bych si přál, aby pan Bohouš, za poslanecké náhrady, poslal na uřady práce aspoň teplou polévku. A u hypotéky si může vyběhat odklad splátek, aby nešel až na krev.
27. 01. 2012 | 09:45

dříve čtenář napsal(a):

Tak jsem nějak spočítal, že "dobrá soudružka sekretářka" s platem 250 000,- a 25 "muklů" s platem 15 000,- měsíčně nám dávají přibližně dohromady celostátní průměr : něco nad 24 000,- Kč. Nevím, co Vám na tom při jejím pracovním tempu, kdy jistě zastane více práce, než 25 povalečů, připadá divné, závistivci jedni... Pane Sobotko, nezačalo náhodou to bystré vyměňování úředníků za loajální, při nástupu vlády soc. dem. a současně jejich nekontrolovatelné přeplácení?
27. 01. 2012 | 09:46

Tetanovka napsal(a):

Zajímavé je, že když je všude tolik vynikajících odborníků, kteří musí dostávat tak vysoké platy, že to u nás jde od desíti k pěti. To jsou ty paradoxy...
27. 01. 2012 | 09:50

Al Jouda napsal(a):

To se nám to kritizuje, když lidé už zapomněli, jaké boty v zákonech schvalovali poslanci ČSSD !
27. 01. 2012 | 09:52

Joe Ratata napsal(a):

Občan
Opravdová opoziční strana by za takový rozvrat státu,co předvádí současná mafiánská trojkolka,bouřila v parlamentu,podávala trestní oznámení,organizovala projevy občanské nespokojenosti a samozřejmě se i dohodla s KSČM a Paroubkovci na společném postupu proti zlu,které teď vládne republice.
To by se ale nesměla těšit,že až se ODS s VV historicky znemožní,sama si sedne na teplá místečka s TOPáky,kteří jsou pro většinu lidí ještě větší zlo,než ti,co s ostudou vypadnou.
27. 01. 2012 | 09:54

zemedelec napsal(a):

Pane Sobotka.
Hodně slabé.
Velké rozhodnutí se dělají velkými činy a také příklady táhnou.Někdy stačí i dobře mířená facka a někdy je nutno nastavit i život.Nečekejte,že to za Vás udělají,bezdomovci,strádající,postižený nebo nezaměstnaný.Považoval bych to,že se chcete dostat nahoru po zádech jiných.Tady už končí srandičky,jenom poctivá ,od Vás politická práce,může pozvednout tuto zem.
27. 01. 2012 | 09:57

Sims. napsal(a):

Není odborník jako odborník. jestliže chceme vzít měřítko - kdo za máklo práce hodně peněz, nebo kdo víc zašmelí do své kapsy (či firmy, strany) a ještě nejlepší kdo nejvíc odkloní.
27. 01. 2012 | 09:57

Daňový poplatník napsal(a):

To autor:
souhlas, jen malý mráček pochybností se mi však omotává kol mysli, pročpak jste zákon o státní službě nezavedli v době, když jste byli ukormidla? Nebylo to náhodou kvůli tomu, že jste v té době byli současně u koryta?
27. 01. 2012 | 09:59

ali napsal(a):

Hovězí argumenty Bohuše Sobotky se snaží zakrývat vlastní vepřové nemravnosti a tak na tom dře a dře, až je mu z toho špatně..
27. 01. 2012 | 10:00

Tetanovka napsal(a):

Zajímalo by mne, jestli je nějaký strop na odměny - jinak se může ministr domluvit s kamarádem, že mu dá půl mega a že se o to šábnou...
27. 01. 2012 | 10:04

Občan napsal(a):

To Joe Ratata:

Takže si po volbách dáme sraz kde? :o)
Protože ono to fakt vypadá, že nám nezbude nic jiného než po vyhlášení výsledků rovnou vyrazit do ulic...
27. 01. 2012 | 10:06

Puck napsal(a):

Pro melčaková pohanka :
To už tu bylo, a bylo to k něčemu ?
Když vládl Topolánek, měla levice v parlamentu daleko lepší postavení, než teď.
Nakonec se levici podařilo, nedopatřením, vládu položit.
Výsledek ?
118 :-)
Při 118-ti se vláda těžko pokládá. Já si opravdu myslím, že si občané musí trochu užít a vládě že musíme ponechat klid na práci.
27. 01. 2012 | 10:06

Šašek z Jiíhlavy napsal(a):

Sobotka
Snad jste už pochopil, že na sliby nejsme zvědavi. Udělejte si pořádek ve vlastních řadách a pak možná budete mít příležitost svůj program realizovat. Ten zákon o státní službě už mohl být dávno, to jste prošvihli už za Špidly.
27. 01. 2012 | 10:08

ijn napsal(a):

ČR echt wunder Land, jinde po zločincích pátrají, v ČR je volíme!!!
27. 01. 2012 | 10:08

vasja napsal(a):

zemedelec napsal(a):
Pane Sobotka.
Hodně slabé.
Velké rozhodnutí se dělají velkými činy
----------------------------------
Velký činy ale může dělat velkej chlap. Třebas poslanec Váňa. Ten je moudrej a náhrady necpe do cihel, ale rovnou do břucha. Kam se hrabe ing. Paroubek.

http://pardubice.idnes.cz/poslanec-vana-dal-sefuje-krajske-cssd-a-odmita-ze-vedel-o-uplaceni-novinaru-1tf-/pardubice-zpravy.aspx?c=A101204_123759_pardubice-zpravy_jba
27. 01. 2012 | 10:08

Pepe napsal(a):

"Kdo jiný by je zaměstnal, až jim vyprší mandát?"

http://neviditelnypes.lidovky.cz/glosa-proc-politici-tak-radi-posilaji-penize-do-bruselu-pi7-/p_politika.asp?c=A120125_205942_p_politika_wag
achoj, thákhle se spráfně kolonížuje úšémí

na kazdym sprochu, pravdy trochu :-)))
27. 01. 2012 | 10:13

Občan napsal(a):

To Tetanovka:

Teoreticky neexistuje. Existuje jen rozpočtová kapitola a v jejím rámci objem mzdových prostředků, narozpočtovaný a schválený na celý rok - vč. určitého objemu na odměny.

Peníze na odměny vyvoleným se získávají tak, že okamžitě po schválení rozpočtu na další rok dostane několik zaměstnanců výpověď prostřednictvím "organizační změny", v jejímž rámci jsou zrušena jejich pracovní místa. Jejich práce je rozdělena mezi zbytek zastrašených zaměstnanců a vyvolení mají hned k ispozici pár mega na odměny pro sebe.

VŠ referent s 25 lety praxe bere mezi 20 000.- - 40 000.- Kč (podle druhu úřadu a pracovního zařazení). Plat je vč. osobního ohodnocení, což je velmi variabilní složka; proto ten rozptyl. Pokud někdy dostaně nějaké odměny, pohybují se obvykle v řádu stkoorun, vyjímečně několika tisíc.
Takže když úřad vyrazí pouhých 5 řadových referentů, má v tu ránu k dispozici cca 2 000 000.- Kč k dispozici na odměny pro vyvolené. A to se vyplatí...
27. 01. 2012 | 10:15

Puck napsal(a):

Pro Občan :
No, nevím, nevím. S tím vyrážením do ulic.
Bacha na vajíčka - deštníky, atomkecky a plášť sebou !
I když odborářům se zatím občanstvo jenom vysmívalo. Třeba to přežijete bez úhony.
27. 01. 2012 | 10:18

Joe Ratata napsal(a):

Občan
Máte pravdu.Teď,když se zvýšil polatek v nemocnici ze 60 na 100kč s argumentací,že nemocnice potřebují více peněz a ukázalo se,ze regulační polatek není na regulaci,ale zdroj příjmů,Ústavní soud by měl polatky zrušit,protože odporují listině lidských práv,která je nedílnou součástí ústavy.
Článek 31
Každý má právo na ochranu zdraví.
Občané mají na základě veřejného pojištění právo na bezplatnou zdravotní péči a na zdravotní pomůcky za podmínek,které stanoví zákon.
27. 01. 2012 | 10:21

Jan napsal(a):

To nejmenší, co s tím ČSSD chce udělat, je zavedení nekonečně odkládaného zákona o státní službě. A to je vše na co se ČSSD pod Vaším vedením zmůže? To si říkáte opoziční starna, která brání nižší a střední stav! Vaše nečinnost je přímá podpora vládnoucí sebrance. Konejte, konejte, konejte. Na co čekáte, až se doopravdy čiností "vlády rozpočtové odpovědnosti" dostaneme do situace Řecka? Pak pod kuratelou MMF nepůjde pro občany ČR udělat nic. Nebo Vám (ČSSD) vše co se děje v ČR vyhovuje pane Sobotko! Jen klid a teploučko?
27. 01. 2012 | 10:26

Nuba napsal(a):

Pane Sobotko

Je to tak, jak píšete, ale co s tím ? Není to jen tím, že vláda rozpočtové zodpovědnosti káže vodu a pije víno. Ten problém je širší. Je to dáno hlavně tím, že se politika dávno začala brát a bere jako služba hlavně sám sobě. A hlavně rychle, protože mám na to maximálně 4 roky. A tak berou. Výsledky jejich dřiny zažívá ta většina dole dnes a denně.

Je to tunelování našich daní přímo jejich správci. Neschopní nebo právě všehoschopní šéfové v mnoha případech tímto způsobem podplácejí svoje podřízené, aby tito byli loajální jak k jejich neschopnosti nebo naopak všehoschopnosti. Ministr Drábek udělil odměny např. také za důchodovou reformu, která půjde, doufám, do stoupy. Tomu říkám tedy produktivita práce. Za takovou, čili výrobu zmetků, by ve výrobě člověk buď letěl nebo by to musel zaplatit ze svého nebo obojí. Ale tady ne, tady se za šlendrián rozdává. Co na tom, že důsledky tzv. reformy jsou kalamitní. A berou (tunelují) všichni, ačkoli se budou zaklínat vším možným. Slovo REFORMA se stalo v ústech téhle vlády slovem božím, kterým se dát omluvit úplně všechno. Když se kácí les, létají třísky nebo účel světí prostředky. To je přece známo.

Je sice hezké, že tento stav kritizujete, plníte jaksi svoji roli, která se vám přímo na zlatém táce nabízí sama. Říkáte v podstatě to, co všichni i tak vědí, ale to je málo. Tím, že je umožněno lidem kritizovat a nadávat se nikomu nepomůže. Marníte tím čas. A ten vám bude později chybět. On totiž přijde jiný štramák, třeba Babiš a vezme vám všechen vítr z plachet a udělá z vás děravou kocábku. A nebude nic platné, že se voliči s bájeslovnou stranou VV napálili. Ten vztek bude větší než jejich špatná zkušenost. A dají to znovu někomu důraznějšímu, na kabinetní politiku už není doba. To jsem Vám ovšem říkala už loni. Ale prozatím jsem Vás tady ve Vyškově mezi svými voliči neviděla. Obávám se, že jste také už v zajetí jakési partajní rutiny, která Vám neumožní reagovat na měnící se situaci. Jsem sice volička soc. dem., ale s činností strany, kterou vedete nejsem moc spokojená. Respektive o ní nic moc nevím. Nějaké tiskovky a prohlášení, při frekvenci, s jakou je naše média chrlí na hlavy voličů při každé příležitosti, třeba když Máňa spálí zásmažku, tak to už zabírat nebude.

Lidem je potřeba dát naději, že pokud dají svoji nevůli hlasitě najevo, tak se také něco změní. Prozatím tomu nevěří, protože je politici, ti stávající, tedy ti, které znají, většinou vždycky zklamou. A potenciál důvěry, který do nich vkádají, probendí.

Nejsem si vůbec jistá, jestli se to pouze omíláním toho, co je zřejmé, podaří zrovna Vám.

Řečí se totiž nikdo nenají, ty už každému lezou z každého tělesného otvoru ven.
27. 01. 2012 | 10:32

Joe Ratata napsal(a):

Puck
Loni,když vláda vyzývala odboráře,aby měli rozum a nezablokovali magistrálu a ti měli rozum,tak se jim pak vláda i část hloupaté veřejnosti vysmála,že to nic nebylo.
Takže teď odboráři čekají,až lidi loknou toho bahna,do kterého je vláda zadupává a pak teprve začnou něco zase organizovat.Pak možná budou rozbité výlohy a hořet auta a pak teprve bude vláda spokojená.Pošle na ně mlátiče a může být,že pak už to nebude samet,ale skončí to na lampách.
27. 01. 2012 | 10:35

DH napsal(a):

Je to všechno strašně keců pane Sobotko ale Vy a vaši co přežijou do roku 2014, si můžou přijímat co budou chtít, třeba i nabytí účinnosti nějakého pitomoučkého zákona 218/2002 Sb..
Vy neuděláte vůbec nic, budete jen zírat jak bude fungovat ekonomika,státní aparát a ostatní.
Tiše závidíte jak se daří prosazovat reformy třeba i panu Drábkovi, který dokázal zavést tři najednou o tom se vám ani nezdálo.
Je jasné že se snažíte každou drobnost zveličovat.
To že se pan Dobeš se nemohl dívat na ty plastické názory každého jednoho rektora a konstatoval,musím udělat skupinu, která jim vysvětlí aktuální, tedy i finální verzi.
Prostě většina rektorů si nedokáže představit paragrafové znění v tom vidí problém pan Dobeš.
Jednoznačně tyto myšlenky podpořil i pan prezident.
Proto jste záškodnicky a podpásově vyrukoval s těmi odměnami.
27. 01. 2012 | 10:42

Puck napsal(a):

Pro Joe Ratata :
Smutná fakta, a myslím si totéž.
Situace musí uzrát. Pokud je zpětná vazba neúčinná, musí k výbuchu dojít. O to horšímu, že půjde o výbuch spontánní, neřízený.
Podle toho asi bude vypadat výsledek. Určitě nic, co by se líbilo. Jak těm, kdo ho zavinili, tak těm, co se ho účastnili.
27. 01. 2012 | 10:45

Občan napsal(a):

To Puck:

On Vám to už napsal Joe Ratata, ale já k tomu dodám, že odbory byly doposud VELMI vstřícné a krotké. Jednak to je dáno malou členskou základnou (příčiny jsou na dlouhé povídání a mají původ v 1. pol. 90. let) a druhak tím, že je stále ještě příliš mnoho lidí, kteří v těch exkrementech neryjí tlamou.
Zaměstnancům a odborům z VW M. Boleslav museli přijít na pomoc němečtí kolegové! Pak teprve si prosadili svou.
Ovšem doposud protesty ORGANIZOVALY odbory. Až bude DOOPRAVDY zle, obávám se, ža pak se lidi na organizaci vykašlou a půjdou rovnou po krku těm, kteří je do neštěstí dostali. Vláda zjevně usiluje o to, aby se tak stalo co nejdříve.
27. 01. 2012 | 10:45

Občan napsal(a):

To Puck:
Aha - tak pak jsme zajedno :o)
27. 01. 2012 | 10:47

Xaver napsal(a):

Souhlasím s tím, že nejbližší podřízení našich ministrů dostávají vysoké odměny.
Nejde přece snášet tu ministerskou hloupost za normální plat.
27. 01. 2012 | 10:58

Joe Ratata napsal(a):

Občan,Puck
Proto jsem pro EU.
Nechat vše na našich zlodějích a mafiánech,tak z nás nadělají otroky dřoucí za gulášovou polívku a možná jen za šlichtu z krmné řepy.
Po mých zkušenostech s odboráři v Dánsku,tak tam by kybernetickému krysákovi pšenka nevykvetla.
27. 01. 2012 | 11:02

veverka napsal(a):

Po tom co tady předvedla Topolánkova a Kalouskova banda zlodějů jsem se domníval,že už jí lidi podruhé nemůžou zvolit.Bohužel jsem se v tomto národu hluboce zmýlil,protože jí dal hlasů ještě víc a to rovnou krásných sebevražedných 118.kdo si co zvolí,to taky má.A tak se ted jen škodolibě směju a užívám si to,hlavně ty studentíky co přemlouvali bábu s dědkem.
27. 01. 2012 | 11:05

ten, kdo se s blbem hádat nebude napsal(a):

„Český Rubikon – aneb hranice neschopnosti byla překročena
Jiří Jírovec

V Česku byl překročen Rubikon. Tak pravil premiér Nečas.
Má samozřejmě pravdu, protože to sám učinil. Stejně jako president Klaus svým postojem proti protestu akademiků, ohledně počínání ministra Dobeše.

Nečas nechal prchlivost cloumat svým majestátem a, po zveřejnění odměn Jany Nagyové, řekl víc, než chtěl. Totiž to, že tato vedoucí úřednice dře jako kůň (podle jejího střídmého životopisu je od roku 2011 magistrou z poměrně pochybné Komenského university v Praze) a dále proflákl i to, co se zatím tušilo, totiž že takové odměny dostávají na Úřadu vlády i jiní stejně udření.“
http://www.blisty.cz/art/62052.html

Při přesčasech na vládě za statisícové odměny lze i pohodlně vystudovat.
27. 01. 2012 | 11:08

jája napsal(a):

Sobotko, vy, ČSSD jstou pouze štěkajícím mopslíkem, když se dostanete k veslu, tak děláte to samé v bledě mordém. Tady musí být jasné, co udělá pravicová vláda, viz Nedčasova svoloč a co levice. Vy a celá strana si nataháte do vlády pravicové subjekty, se kterými budete vládnou a dělat stejné všivárny, viz. ministr Němec a spol. z DEU a ČSL. Nájkupy armády a prodej státního majetku vás musí strašit v každém snu. Když dostanete dar z nebes, kterým jsou šílené odměny sekretářek a podržtašků, tak místo frontálního útoku proti vládě - tápete, blekotáte a staráte se o ptákoviny. Už vás zase nevolím, s těma, co vládnou se nespletu a alespoň jim můžu oprávněně nadávat, stejně jako sobě. U ČSSD nemám jistotu, že se mi ve vládě neobjeví John nebo Parkánová s Kalouskem.
A zase jsem stroj, Steskale!
27. 01. 2012 | 11:08

Almo G™ napsal(a):

Tady jsem o tom dření napsal něco víc:

"Co na sebe prozradil premiér, aniž snad úplně chtěl..."
http://www.brejle.net/glosar/co-na-sebe-prozradil-premier/#more-26009
27. 01. 2012 | 11:17

modrý edvard napsal(a):

Pane Sobotko, to v tom posledním odstavci, to je dobrej nápad. A když si mezi volební sliby zařadíte, že Vy, ČSSD, až vyhrajete volby, budete zveřejňovat platy ve státní správě a přidružených organizacích, případně o tom vydáte zákon, určitě Vám to taky zvedne preference. S chutí do toho.
27. 01. 2012 | 11:20

Kuku napsal(a):

Občan
Až bude DOOPRAVDY zle, obávám se, ža pak se lidi na organizaci vykašlou a půjdou rovnou po krku těm, kteří je do neštěstí dostali. Vláda zjevně usiluje o to, aby se tak stalo co nejdříve.
Tak - vláda má k dispozici silové složky a na to podle všeho spoléhá. Nevylučoval bych, ža alespoň někteří její členové sní o nějakých těch násilnostech a poté "nutném" zavedení vlády "pevné ruky". Tu bandu by měla - nekrvavě - položit časově neomezená generální stávka.
27. 01. 2012 | 11:25

hk136 napsal(a):

Ono opravdu vypada komicky, kdyz jedina aktivita opozice je ta, ze kdyz nekde opravdu hori a nekteri lide se ozvou, tak vyleze Sobotka a rekne: "Tak to je, az budeme u moci, tak to zrusime".
Proc se musi ke vsemu vyjadrovat jen "mlady" a "sympaticky" "lidr". To nemaji zadneho odbornika na socialni problematiku, ktery by se k tomu vyjadril? Co dela Skromach? Cekal bych, ze udela predem analyzu dopadu a bude pred nimi systematicky, dlouhodobe varovat... Drive nez se ozvou odborari z Litomeric.
Az vylezou do ulic studenti, napise Sobotka, jak je s nimi a az prijde k moci, tak udela poradek... Je to fakt uboha opozicni politika, na stranu, ktera ma pres 100 lidi v parlamentu a profesionalni aparat.
Na druhou stranu, co cekat, kdyz za sefa zvoli cloveka, ktery nikdy nepracoval v tovarne nebo na poli...
27. 01. 2012 | 11:36

hk136 napsal(a):

Tim "nikdy" myslim aspon tak 20 let... To je tak optimalni doba na nacerpani trochu komplexnejsiho obrazu o realnem svete, aby clovek zvladnul pusobeni v politice. A clovek vetsinou jeste v tech 50 letech nesenilni...
27. 01. 2012 | 11:41

IJN napsal(a):

Jaro 2012 musíme projevit novou nadějí!!! Plné ulice a NOVÉ VOLBY, jinak rozklad a stanné právo uvrHne ČR do 10 let bídy.
27. 01. 2012 | 11:46

HonzaJ napsal(a):

Většina autorů komentářů by se měla nad sebou zamyslet.
Co může opoziční strana dělat, tak to ČSSD a KSČM dělá - bojovat v parlamentu proti tzv. reformním zákonům (viz obstrukce opozice při jejich přijetí), ústavní stížnosti k formě přijetí reformních zákonů, podpora protestů odborů a občanských iniciativ (včetně účasti představitelů na nich apod.), vylučování ze strany členů, kteří se podíleli na korupci apod.
Vyčítat Sobotkovi, že si za poslanecké náhrady koupil je hloupost a závist - tytéž náhrady má všech 200 poslanců a všichni senátoři.
Každý z těch kdo kritizuje ČSSD resp. levici za malou akčnost, by měl si měl zamést před vlastním prahem - zda náhodou nevolil VV resp. TOP09, zda se osobně zúčastňuje protestů odborů a občanských iniciativ, jak se aktivně účastní činnosti stran a občanských iniciativ, tak aby v nich vymýtil klientelismus a obdobné nemravnosti.
27. 01. 2012 | 11:47

Analytik napsal(a):

Mám nápad, jak ještě ušetřit v resortu MPSV.
Na každém úřadu práce nainstalovat boxovací pytel ve tvaru ministra Drábka.
Ušetřilo by se za antikonfliktní týmy, za psychology pro zaměstnance úřadů a za státní pohřby pro mrtvičkou kleplé informatiky.

Jen si nejsem jistý, zda by byly delší fronty u přepážek nebo u vycpaného Drábka.
27. 01. 2012 | 11:49

veverka napsal(a):

Jinak Sobotko,aby ses nezasnil,tak ČSSD je stejně tak nedůvěryhodná jako ODS.A dokud budete mít lidi jako Palas,Gross,Urban,Hulínský,Březina nebo dokud bude Zimola podporovat Klausovu lanovku v národním parku,tak nedůvěryhodní i zůstanete.Vy nejste žádná opozice,ale pomocné béčko Klausových zlodějů,které jen občas cosi pípne aby se neřeklo,ale povětšinou krade s nima.
27. 01. 2012 | 11:50

zemedelec napsal(a):

Pane vasja.
To co dělá Váňa,nepovažuji za velký čin.Myslím úplně něco jiného.Proto jsem napsal,že by byla někdy vhodná i ta facka.
27. 01. 2012 | 11:52

hk136 napsal(a):

HonzaJ:
Ja mam pred svym prahem cisto a ani jsem nemusel zametat...
Jen ta komunikace k verejnosti mi prijde slaba, opozdena a takova jako planovite libiva...
To vylucovani podezrelych clenu je taky vic nez vahave. Myslim, ze stranu by nezabilo, pokud by odstrihla dve ci tri krajske organizace ("Jaktoze jste tohle neodhalili Vy, soudruzi na kraji? Proc jste mezi sebou meli takove lidi? Obavame se, ze o nasi duveru jste prisli..."). Docasne oslabeni clenstva a poslaneckeho klubu o 20 %... V pripade preferenci bych to tak cerne nevidel...
27. 01. 2012 | 11:59

Dedek napsal(a):

Já si myslím , že zákon o státní službě není samospasitelný. Ve své podstatě ho máme u soudců a státních zástupců . Policie má zákon o výsluhách , který jim zajišťuje dobré hmotné zajištění i po opuštění služby. A kde je výsledek. Mluvíme o soudní mafii , o nejvyšším státním zametačství a zkorumpovaných policajtech. Zásadním problémem je korupce. Na ostatních zákonech najdeme x chyb ale ty nejsou fatální.
Můj hlas dostane ve volbách strana , která bude mít v programu
1) Zákon o prokázání původu nabytého majetku a majetkových přiznáních
2) Zákon o zrušení akcií na majitele
3) Zákon o korunním svědkovi
4) Zákon o zadávání veřejných zakázek firmám , které odvádějí daně v ČR.
Pokud by platily tyto zákony , tak při nezvedání výdajů bude státní rozpočet v přebytku a může se diskutovat o tom , jak tyto peníze smysluplně utrácet
27. 01. 2012 | 12:01

ex-nemo napsal(a):

melčákova pohanka
Ale nebuďte zas až tak náročný na pana Sobotku ! Proti dřívějším jeho uslintaným a ubrečeným blogům je tu přece jen nějaký pokrok ! Aspoň v jednom malém (posledním) odstavečku se zmíní, co by s tím chtěla dělat jeho strana , kdyby přišla k moci. Ještě pár let (odhaduji tak 50) a z pana Sobotky se možná stane politický vůdce. Který si uvědomuje že nedostatky, (které všichni znají) nemá smysl jen kritizovat; že úkolem politické strany a zejména jejího hlavního představitele je
tyto nedostatky odstranit.
To jest volbami přijít k moci a uplatnit ji tak, aby zla byla likvidována.
27. 01. 2012 | 12:05

vasja napsal(a):

Zemědělec.
To co dělá poslanec Váňa je rozumné. Nikdo se mu dát facku neodváží.
Tady panu Bohoušovi jeden jednu natáh, byl z toho měsíc v kómatu a rok musel žít s trychtýřem na krku. Aj plagáty strany tim docela hyzdil. Nemluvě o tom, že v parlamentu pak odváděl poloviční výkony.
27. 01. 2012 | 12:10

DF napsal(a):

Nevím pane Dedek vždyť je to skoro to samé s čím vyrukovaly kdysi VV.
27. 01. 2012 | 12:11

HonzaJ napsal(a):

ad ex-nemo - pokud vím, tak Sobotka je jediný předseda pol. strany, který se nebojí na blogu komunikovat s veřejností. Přece každá strana a tedy i ČSSD má svůj program, kde je uvedeno, co chce s problémy společnosti dělat, např. ČSSD má majetková přiznání, zákon o státní službě, vyrovnaný rozpočet apod.
ad dedek - k tomu bych přidal zákon o obecném referendu, odvolatelnost poslance, zamezení přetahování poslanců apod.
27. 01. 2012 | 12:21

Koleda napsal(a):

HonzaJ:
Komunikovat s veřejností? A co jste se krom prázdných frází typu "mělo by se" dozvěděl. Já jen žvásty....
27. 01. 2012 | 12:25

Občan napsal(a):

To modrý evward:

Platy ve veřejné správě jsou zcela veřejné již teď. Na internetu si laskavě nalistujte příslušná nařízení vlády a prohlédněte si tabulky.
ŘADOVÝ zaměstnanec (vč. obzrojených složek a vč. ředitelů odborů) bere přesně jen to, co mu ty tabulky umožňují.
Pravděpodobně máte na mysli ODMĚNY vybraným oblíbencům ministrů a pracovní zařazení nekvalifikovaných vybraných oblíbenců ministrů. Jenže to NEMÁ s platy ve veřejné správě vůbec nic do činění.
27. 01. 2012 | 12:29

Yosif K napsal(a):

Pane Veverka - vidim ze pekne "socialisticky" prejete svym detem. Dnesni dluhy na financovani socialnich davek jsou svinsky zvysene dane nasich deti.
Tedy pokud neracite verit "priteli proletariatu" Paroubkovi, ze "statni dluhy se splacet nemusi".

PS napiste prosim take neco pekneho, ze staci nekrast pri vystavbe dalnic a penez na penze bude dost. Zrovna ted policie skripla oranzoveho pritele proletariatu Michala Halu - drive RSD a "financovani volebnich kampani CSSD". Jeho narozky za 800 tisic si asi z platu 50 tisic mesicne nezaplatil - to bylo kazdemu jasne i pred 3 roky.
27. 01. 2012 | 12:29

Občan napsal(a):

To Koleda:

To se velmi pletete. Nedávno zde měl pan Sobotka blog, v němž zcela konkrétně reagoval na zcela konkrétní příspěvky diskutérů.
Pokud mne paměť neklame, spolu s panem Dolejšem jsou jediní politikové, kteří reagují na příspěvky diskutérů.
27. 01. 2012 | 12:31

HonzaJ napsal(a):

ad Koleda
A co by měl jak jeden z představitelů opozice jiného dělat? Uveďte to prosím konkrétně.
27. 01. 2012 | 12:31

Občan napsal(a):

To Yosif K.:

Obvykle na Vás nereaguji, ale na tenhle Váš nehorázný žvást už musím.
Výdaje na sociální dávky jsou tak marginální položkou státního rozpočtu, že to ani nestojí za řeč (cca 20 miliard Kč při rozpočtu cca 1 300 miliard Kč).
27. 01. 2012 | 12:34

rododendron napsal(a):

Ráda bych dodala další podnět k diskusi - naprostým mlčením naši novináři a o sociální demokracii ani nemluvě - byla zpráva, že min. spravedlnosti nezbaví funkce státní vrchní zastupitele - zodpovědné za Mosteckou uhlenou - 12 mlrd , ale pokárá je. Zdá se, že pánové drží pod krkem jak ODS tak i soc. dem. Podobný scénář má asi i pan Roman, coby předseda dozorčí rady ČEZ- ten dokonce kontroluje své bývalé působení ve funkci gen. ředitelČEZu. Viditelně není odvaha do tohoto vosího hnízda píchnout - a to ani z jedné strany. O to více je mi líto úřednice z pražského magistrátu, která za opomenutou platbu okamžitě vyletěla. Více takových pozitivních příkladů.
27. 01. 2012 | 12:38

Jindřich Novák napsal(a):

Pane Sobotko,

vždyť Vy se nebavíte ani s námi, co Vaše články čtou a přemýšlí o nich a ptají se.

Krajské volby jste vyhráli díky Vašim levicově smýšlejícím straníkům. Váš osobní podíl na úspěchu byl mizivý.

Co udělali Vaši VIP funkcionáři? Spojili se na krajích s pravicí. Proto ten neúspěch v dalších parlamentních volbách. A za tento neúspěch múžete právě Vy, pane Sobotko.

Ale odstranili jste z vedení pana Paroubka. Teď po dalších parlamentních volbách připravujete spolčení s pravicí, tentokrát na celostátní úrovni.

Pane Sobotko a Vám podobných, jestli chcete pro ČSSD ještě něco udělat, odstupte ze všech funkcí. Určitě se najdou lepší.
27. 01. 2012 | 12:40

Nuba napsal(a):

Pane Sobotko

Víte, nějak nechápu, že když se dělají po nějaké prohrané bitvě dalekosáhlé rozbory a hledají se příčiny, tak se pak většinou najdou. A řekne se třeba. Sociální demokracie měla smůlu na své předsedy. Můžeme se podívat do minulosti, jak se zachoval třeba Miloš Zeman, koneckonců i Jiří Paroubek. Zhrzená uražená ješitnost. Volba Stanislava Grosse, tak to už ani není třeba komentovat, jeho zázračné zbohatnutí hovoří za všechno. Jediný, komu věřím, že si myslí to, co říká a naopak, je Vladimír Špidla. Je to ovšem politik do státu západoevropského, čili slušnějšího státu než je náš. A něco podobného si myslím i o Vás. Jste spíš typ místopředsedy. Dokážete dobře argumentovat, má to hlavu a patu jste slušný. To je všechno v pořádku. Ale nejste lídr. Ten, který by chytil za srdce a za nímž by byli ochotní lidé vstát z gauče. O něco lépe je na tom z tohoto pohledu Jiří Dienstbier. Je dobře, že je vidět víc v médiích. Měl by tam být více vidět i Vladimír Špidla.

Naopak, kdo by tam být neměl víte snad také. Připojuji se k názoru, který říká, že by si za ty očividné přehmaty, třeba Hala ze silnic a dálnic, Palas a jiní, měly nést větší odpovědnost organizace, které je tam delegovaly. Pokud to ovšem nejsou koně a kamarádi kamarádů, které jste si tam dosadili vy v ústředí sami. Nejsem zase takový snílek, abych si myslela, že se tomu dá zabránit úplně. Drobná poznámka k dnešku, odsouzení bývalého poslance Wolfa za zneužití dotací EU. Mám z toho radost, to zákulisí, jak to tehdy bylo s tím jeho hlasováním, se asi nikdy nedozvíme, i když moc pochybností o skutečném pozadí by se asi nenašlo.

Kdo má zodpovědnost za tu častokrát vyjevenou poslaneckou bídu, kterou můžeme sledovat v přímém přenosu. Osobně bych byla pro, aby nastala hodně radikální obměna. Když tady někdo hovořil o poslanci Váňovi, tak tomu bych navrhla, aby se nechal angažovat někam do kabaretu a nedělal si ze svých voličů legraci. A takových příkladů by se našlo víc. Takoví poslanci, kteří tam sedí víc než 2 volební období jsou podle mého názoru už víc ke škodě než k užitku.

Další věc, to, jak se připojíte k projevům nespokojených studentů, zdravotníků, učitelů, hasičů, důchodců, odborářů atd. Také se mi to moc nelíbí. Vypadá to tak trošku jako parazitování. Jako využití situace. Vy byste přece měli být ti, kteří stojí v čele a ne někde na chvostu. Je hezké, že jste se zbavili toho nepříjemného konfrontačního stylu Jiřího Paroubka, že jste se (prý) otevřeli občanské společnosti, pořádáte (prý) nějaké panely a podobné věci. To je sice všechno hezké, ale k Vašim voličům, se to nedonese. Oni potřebují jednoduchý program, doba si žádá začít metodou hlavního článku. A to je odstranit tuto vládu, protože čím déle je u moci, tím víc drahocenného času vám zabere odstranit ten šlendrián, který pod záminkou reforem dokázala napáchat.

Pane Sobotko,

nehledejte chyby které se staly až po prohraných bitvách, ale snažte se jim preventivně předcházet.
27. 01. 2012 | 12:43

ex-nemo napsal(a):

Občane
Za současného stavu státu a nálady jeho obyvatel má jakákoliv opoziční strana, která lidem nabídne přijatelné řešení reálnou šanci když ne na ústavní, tak určitě na nadpoloviční většinu.
Bez nutnosti hledat nespolehlivé partnery, kteří v kritické chvíli zpravidla vždycky uhnou nebo přímo zradí.
Což lze o komunistech předpokládat na sto procent, protože to je strana prolhaná, na lži založená a pracující ke zcela jiným cílům, než které proklamuje.
Kdyby Sociální demokracie dělala něco jiného než hlouposti a chyby, mohla by se takovou vítěznou stranou stát a komunisty poslat tam kam patří, to jest do kanálů, z nichž kdysi vylezli.Chyby diletantské, hrubé, zásadní a neuvěřitelné; ve strategii i taktice.Člověk se neubrání dojmu, že v tom je nějaký záměr.
Situace zřejmě čeká na nějakého demagoga, loutku nějakých skrytých sil, který už takové chyby dělat nebude.
27. 01. 2012 | 12:46

básci János napsal(a):

Pane Sobotko, myslíte, že třeba v Praze mají voliči důvod vaši stranu volit? Po tom, co předvedla v posledních komunálkách? Volební kampaň vedená v duchu "Stop sobectví ODS", volebním lídrem nová tvář nezkompromitovaného Jiřího Dienstbiera. Po volbách Dienstbiera odstavili a do vedení provařené duo Hulinský-Březina a šli do koaly s ODS - prý "průnik volebních programů".
Proč by voliči měli být za hlupáky a naletět podruhé ?

Napřed si musíte ve straně udělat pořádek a podobné lidi nepouštět do kandidátek , nebo je rovnou vyházet.
27. 01. 2012 | 12:56

HonzaJ napsal(a):

ad Jindřich Novák
Paroubek po neúspěšných posledních volbách sám odešel z funkce předsedy strany,
a sám odešel ze ČSSD a svou další činností ji objektivně škodí
Krajské volby ČSSD vyhrála díky nastolení problematiky poplatků vedením strany.
V krajích se někde spojila s pravicí někde ze středem a někde z KSČM - podle demokratické volby krajských organizací - Sobotka spojení s ODS kritizoval, ale nic jiného dělat nemohl.
ad rododendron - ČSSD přece několikrát veřejně kritizovala, že vláda nebojuje za získání 12 mld. ze Švýcarska. Objektivně řečeno, odvolání státního zástupce je velmi obtížné, viz Rampula apod. Spíše by měli být v této kauze odvoláni ministři Kalousek a Pospíšil, že své podřízené dostatečně nekontrolovali v tak důležité záležitosti 12.mld, zejména, když jsou vláda tzv. rozpočtové zodpovědnosti
27. 01. 2012 | 12:58

M.N.O.P. napsal(a):

Tak vycházejme z toho, že nejde jenom o kouření ve volných chvílích a časem mrhání, ale o malou domů pro milované šéfy a jejich strany: 50 úředníků všech ministerstev x 100 000Kč/měs (t.j.1/2 až 2/3 z celkové výše odměn) = 5 mil./měsíc x 12 = 60mil./rok x 4 roky funkčí období vlády = 240mil!!!...... Michálku, Michálku...ty zrádče.
27. 01. 2012 | 13:00

panj napsal(a):

Ratata
Když tady radíte, měl byste se nejdříve seznámit se zákony. Na úředníka, který "v dobré víře pochybí", což je jistě případ seriózního ministra Drábka, nelze efektivně podat trestní oznámení.
Místo planých výkřiků je lépe hledat způsoby, jak by podobné věci měli legislativně ošetřit.
27. 01. 2012 | 13:01

Kryštof napsal(a):

Sobotko ! ZDROJE JSOU !
Napiš s Paroubkem fundovaný ekonomický spis s názvem :
"Soudruzi , Marťani , pastelky a silný sociální stát"
Paroubková k tomu napíše předmluvu a dohromady budete mít takový povznášející a hrdý pocit budovatele z dobře vykonané práce pro blaho celku .
Komunisti takové materiály milovali a hezky je nazývali :
"Na pomoc stranickému vzdělávání"
V jejich tvorbě vynikal komunisticko-sociálnědemokratický hybridní soudruh ekonom Walter Komárek z Prognostické pythické věštírny krásna srpu a kladiva , který vždycky principiálně a marx-leninsky udatně bojoval o nejvyšší honoráře a to bez ohledu na katastrofální tržní realitu nezájmu o jeho veledíla dotovaná z ÚV KSČ , potažmo čs. občany .
Směle do díla , s.Sobotko ! Se Lvem 21 , který tě jako
starší soudruh podržel dříve , docílíš úspěchu a vítězství nad hanebnou buržoasií , která prchne v děsu .
"MYSLÍM TO UPŘÍMNĚ !" budiž rovněž tvým heslem !
27. 01. 2012 | 13:01

HonzaJ napsal(a):

ad ex-nemo
bohužel podle účasti na manifestacích, která jediná může něco s vládou udělat, je naštvanost naší veřejnosti minimální. To, že všichni nadávají po hospodách a blozích o ničem moc neříká, to dělali Češi odjakživa. Nakonec pak sednou na lep takovým demagogům jak VV a diví se, ale nepoučí se a budou volit Bakalu - haha
27. 01. 2012 | 13:08

panj napsal(a):

Přišel čas, kdy je třeba nekompromisně trestat nedbalost úředníků. Už jen s ohledem na to, že česká právní praxe nedokáže rozlišit mezi nedbalostí a úmyslem.

Příkladem budiž jistá magistrátní úřednice, jejím přičiněním došlo k exekutorské obstávce majetku města.
V tomto případě bych navrhl okamžité odejmutí patnáctého platu a všech prémií za měsíc, ve kterém přestupek spáchala.

Až si pár úředníků vyzkouší na vlastní kůži, jaké to je vyžít z holého základu, řekneme z padesáti tisíc, brzy začnou měnit své manýry.
27. 01. 2012 | 13:13

bella ciao napsal(a):

Občan 9:40, Joe Ratata před ním

Stejná otázka. Podali už socdemáci trestní oznámení? Zformulovali už závazné stanovisko k reformním paskvilům?
Ne?
Pak se nás chystají ožulit jako tolikrát předtím.

Ani hlas pro ČSSD. Ani hlas pro TOP09, ODS, VV a Zelené (kašpárky na niti Švarcenberků a Bursíků).
A ani hlas pro KDU-ČSL, rodné hnízdo Nosferatu Kalouska.
27. 01. 2012 | 13:14

Nuba napsal(a):

básci János

s tím Hulínským a Březinou máte samozřejmě pravdu. Jiná věc ovšem je ta téměř za všech okolností modrá Praha. Víte to o té Klausově tenisové raketě. Tam je to historicky složitější. Mají se tam dobře a také chtějí být vždy in. A to v současné době znamená být modrý. A zřejmě jim nevadí ani ti jejich modří "kujóni", co jich tam mají tak přemnožené. Oni Jsou totiž za toho Hulínského a Březinu vděční, kdyby tam nebyli, co by řekli asi svému svědomí ?
27. 01. 2012 | 13:15

Puck napsal(a):

Pro ex.nemo :
Není to tak. Předseda žádné strany není pánbůh, a musí pracovat s lidmi, které má k dispozici.
Podle Vás dělá ČSSD, potažmo její předseda chyby, diletantské, hrubé, zásadní a neuvěřitelné, a tak, že schválně, aby nemusel vládnout. Opravdu chytré !

ODS a TOP + VV vládnou proto, že žádné chyby nedělají ?
Ne, vládnou proto, že společně jsou pro voliče důvěryhodnější, proto si je vyvolil.
27. 01. 2012 | 13:16

modrý edvard napsal(a):

Občan: ano, myslel jsem ministry, jejich náměstky a náměstky jejich náměstků. Taky lidi ve státem řízených organizacích typu ČSD. Opravdu jsem si myslel, že pracují ve veřejné správě. Ne-li, tak kde?
27. 01. 2012 | 13:35

Joe Ratata napsal(a):

panj
Asociál Drábek je podle vás seriózní?To mě teda podrž.
Jestli zadal v "dobré víře" spřátelené firmě postavit program na nové vyplácení soc. dávek a ta to odflákla,neodskoušela a Drábek to rovnou nasadil,lidi dřou jako koně(a nemají za to statisíce jako vařička kafe) a lidi jsou bez peněz,tak ať tu dobrou víru prověří orgány činné v trestním řízení.
27. 01. 2012 | 13:35

HonzaJ napsal(a):

bella ciao
kdo nechce slyšet ani vidět, tak ten si nesmí stěžovat, že nevidí a neslyší!!
ČSSD podala stížnost k ústavnímu soudu na způsob přijetí ústavních zákonů. Při jejich projednávání v parlamentu, je levice ostře kritizovala. Na to, že byly tyto zákony nakonec přijaty si stěžujete u voličů ODS, TOP09 a VV resp. nevoličů, a ne na opozici, ta proti jejich přijetí více udělat nemohla.
27. 01. 2012 | 13:36

ex-nemo napsal(a):

Puck (česky touš)
ODS a další pravičáci opravdu tak hrubé chyby nedělají; to je můj názor i zkušenost.Jsou chytřejší, bohužel, a nemají mezi sebou tolik nul a nebo přímo diverzantů. A mají podporu celého sametu, to jest estebáků, bývalých komunistů - dnes podnikatelů a miliardářů.
Máte-li obavu, že by snad volby vyhrála ČSSD, rád bych Vás jí zbavil, to se nestane.Sobotka, za vydatné pomoci Marxové-Tominové, Škromacha a dalších expertů, ji bezpečně dovede k další prohře. Možná si vezmou na pomoc ještě Tvrdíka.
27. 01. 2012 | 13:39

Almo G™ napsal(a):

Mudrlantů spousta. A pak je nás na náměstí jen pár set.
27. 01. 2012 | 14:03

rejpal napsal(a):

ex-nemo
Oni je dělají taky. Ale mají jednu výhodu - daleko početnější armádu skalních voličů. Těm je bu´d úplně jedno, co jejich strana dělá a jak to dělá, nebo jim to vadí, ale svůj stín nepřekročí (maximálně zvolí TOP 09. protože beztak ví, že se bude koalovat). Znám taky lidi, kterí dvacet let volili ODS, nakonec byli znechuceni, ale než volit kohokoli jiného, tak raději zůstali doma.
Na druhou starnu je pravda, že poslední volební kampaň ČSSD, to byla střelba do vlastních řad, kam se člověk jen podíval.Ti, co tu kapmaň projektovali a vedli, snad byli sabotéři. A třešničkou na dortu bylo prohlášení předsedy, že volby už jsou jasně vyhrané. Lepší radu "zůstaň doma" bych nevymyslel.
27. 01. 2012 | 14:05

Mar napsal(a):

Kryštůfku, výborně a pořád hodně pište. A když už jste v tom, tak napište i děkovný dopis celé vládě a Drábkovi a Dobešovi zvlášť i s pugétem. Lidi nadávají, vůbec tu dřinu nikdo nechce ocenit, vy jste takový dobrý a správný, tak to udělejte. Kdo jiný, když né vy ?
27. 01. 2012 | 14:06

bella ciao napsal(a):

HonzaJ

Bane. Dokud nebude závazné usnesení jejich sjezdu (jako je to bohumínské), nic negarantuje co OPRAVDU v případě vítězství ve volbách udělají. A zatím nevidím nikoho, kdo by organizoval iniciativu, která s tím na sjezd přijde.
Už jsme to slyšeli: "To bysme museli být blbí..." Tak se plní sliby.
A tak je to s celou jejich politikou. Sjezd by měl ÚVV zavázat (pod sankcemi) plnit ty a ty body. Vprvé řadě se vrátit k bezplatnému zdravotnictví, hrazenému z pojištění.
Jinak už vidím Sobotku se oblizovat až za ušima při představě koalice s TOP09 která mu "opravdu znemožní" splnit cokoli. Náš model zastupitelské demokracie umožňuje kdykoli vytáhnout z rukávu nějaké Melčáky a Pohanky a zbavit se zodpovědnosti.

Francois Hollande slíbil Francouzům vyvést Francii z krize zvýšením přímých daní, státními intervencemi, striktní regulací finančních trhů, oddělení investičního bankovnictví od bank.
Je, oproti ČSSD, schopný detailně definovat svůj program v šedesáti bodech.
Mezi nimi je i založení státní banky pro střední stav (Klaus se Živno zbavil jak horkého bramboru, ačkoli to byla nejlépe vedená banka v zemi, živnostníci si za jeho vlády museli půjčovat na 17-21%) nebo masívní financování státní výstavby bytů.
Zvýšení příjmů státního rozpočtu chce dosáhnout zrušením daňových zvýhodnění pro bohaté. Horní sazbu zdanění příjmů chce zvednout na 45% (ze 41%, Frantíci nikdy nebyli žádná drotárská verbež) a současně zvýšit zdanění majetku.
(Pokud nás zas někdo bude děsit zdaněním domečků bezmocným důchodkyním, mělo by každému být jasné, že "majetek" musí mít nějaký práh a nějaké kritéria, která klasifikují jeho funkci. Vlastní bydlení do 5mio by mělo být předmětem pouze místní daně na sypání chodníků.)
"Duší Francie je rovnost", říká Hollande.
A:"Jediné kritérium, podle kterého se chci poměřovat je závazek ke spravedlivosti." Tím myslí sociální spravedlnost.

Hollande je kandidátem s jednoznačně největší pravděpodobností zvolení.
27. 01. 2012 | 14:17

Puck napsal(a):

Pro ex-nemo :
A co píšu já ? ODS, TOP + VV jsou chytřejší, lepší, důvěryhodnější. Proto si je volič vybral.
Ale proč tak tvrdě kritizujete ČSSD a Sobotku ? Pomáhal jste jim snad ? Jsou hloupí, jsou diletanti, dělají do nebe volající chyby ! To je snad jejich věc !
Vy máte přece jednoduché řešení. Volit někoho jiného.
27. 01. 2012 | 14:22

bella ciao napsal(a):

Almo G
Sejde na tom na kterých demonstracích. Byl jsem před Rudolfinem, kde proti politice vlády hrdinně demonstrovali pouze hluchoněmí, které tam (nejspíš megafonem) svolal pan Krása. Jedním z řečníků byl prognostický antikomunista Dolejš.
Napište "Vidle s sebou" a uvidíte co přijede lidí, až z Beskyd.
27. 01. 2012 | 14:24

bella ciao napsal(a):

rejpal
Že ČSSD nechtěla zdědit následky krize a Topolánkových kopanců, na to si můžete vsadit podvlíkačky.
Jejich navenek ulítlá kampaň a skutečné držení basy s ODS jsou myslím čitelné pro každého, kdo rozezná v novinách aspoň titulky.
27. 01. 2012 | 14:29

hk136 napsal(a):

bella ciao:
Tu esenci toho, co chce od CSSD valna cast jejich potencionalnich volicu a rada diskuteru jste popsal pekne. Jen se obavam, ze se nasledna diskuze stoji k "tomu, ze chcete zvysit dane na 45 %"...
Mate pravdu, ze nas model zastupitelske demokracie umoznuje kdykoli cokoli, ale i v tomto modelu by mohl jak Sobotka tak CSSD delat veci lepe.
27. 01. 2012 | 14:29

Puck napsal(a):

Pro bella ciao :
Geniální !
Tak ČSSD vyhodila na parlamentní volby 2010 184 miliónů (oficiálně přiznaných) jenom proto, že se jí nechtělo vládnout a oddechla si zhluboka, když odpovědnost převzal Nečas a Kalouskem.
Tak to bych nevymyslel, ani kdybyste mě zabili. :-)
27. 01. 2012 | 14:47

Šašek z Jiíhlavy napsal(a):

¨Dedek, HonzaJ
Ty zásady, které dedek vytýčil a HonzaJ doplnil bych podepsal. Ale so když to slíbí všichni, třeba komunisti nebo Paroubek a další kujóni?
Já bych to viděl podobně jako paní Nuba (mimochodem, pokud pan Sobotka bude tuto diskusi číst, měl by paní Nubu okamžitě kontaktovat a nabídnout jí volitelné místo na kandidátce). Sám by měl potlačit své ego a Jiřího Dientsbiera navrhnout na leadra.
Ty radikální názory mě napadnou v momentě vzteku, když vypluje na povrch další lumpárna (jako na potvoru z hnízda ČSSD). Ale nezvladatelné bouře by vše jen zhoršily, nebuďme tak krvelační, zase by nějaká další revoluce požrala své děti.
Chce-li ČSSD vyhrát volby, musí projít generální očistou, tak, aby všem šíbrům zatnula tipec. V Praze asi bodovat nebude, ale kraj Vysočina, Ostravsko, Zlínsko a Jižní Morava jsou její bašty, tak si to nepodělějte!
27. 01. 2012 | 14:52

rejpal napsal(a):

Šašek z Jiíhlavy
Podepisuji a zmínku o příspěvku paní Nuby podtrhuji.
27. 01. 2012 | 15:09

Puck napsal(a):

Pro Šašek z Jihlavy :
S dovolením : Souhlasím !
27. 01. 2012 | 15:18

ali napsal(a):

Mar
tleskám a koukám, jakej jste správnej a poctivej..napište dopis Sobotkovi, Paroubkovi, Grebeníčkovi a všem soudruhům, jak lidi nadávají a dřou se (zvláště s těmi narvanými košíky z lídlů a penáčů) a jak to oceňujete..možná se dostanete do příští vlády a bude z vás takový dobrý a správný soudruh, tak to udělejte. Kdo jiný, když né vy?
27. 01. 2012 | 15:22

bella ciao napsal(a):

hk136
Nesmíte používat tyhle formulace hodinky=holinky.
Nejde o zdanění 45%, ale o zdanění nejvyššího příjmového pásma, v kterém se vyskytuje paní Nagyová et consortes.
U lidí s minimální mzdou může jistě být i negativní daň. U lidí s mzdou do průměrné výše jistě není třeba (a ani možné) škálu navýšit nad současných 23%, spíše bych to, vzhledem k proběhlým podfukům s příspěvky na pojištění od zaměstnavatelů viděl na snížení.
27. 01. 2012 | 15:52

mar napsal(a):

ali, jo tak ty plné košíky, no musíte to asi vědět, když tam chodíte, já ale vidím i něco jiného. Ono totiž z minimální mzdy nebo důchodu po zaplacení inkasa nebo nájmu na ty nacpané košíky mnohým nezbude. Ale to zase netrápí vás, tak si utřete tu vzteklou slinu u huby, vypadáte jak Urválek nebo že by Kryštůfek ? Čest
27. 01. 2012 | 15:53

bella ciao napsal(a):

Puck
Ještě si k tomu zjistěte, jaké jsou u plateb reklamkám a píárkům za volby obvyklé cashbacky. Pak se vám třeba rozsvítí.
27. 01. 2012 | 15:54

hk136 napsal(a):

bella ciao.
Ja chapu, jak funguje progresivni dan...
Dokonce jsem pochopil, co vlastne prispevkem chcete rict (nebo doufam) - aby se CSSD jasne vyjadrila ke vsemu, k cemu je treba, a ne aby jeji predseda vylezl rozdavat moudra, az kdyz hori. Ono jiste, kazdy si muze najit program na strankach strany, ale to je 68 stran obecnych frazi (asi jako ramcove plany ministerstva skolstvi)... No a nebo si pockat na uderna hesla a pekne tvare na billboardech.
Tou poznamkou jsem myslel na nektere diskutujici, kteri sem mohou casem pricestovat a treba to pochopit ne uplne spravne...
27. 01. 2012 | 16:04

hk136 napsal(a):

bella ciao
Ono ta prazdnota programu je ale vsude... Mne treba dojal plan na zavedeni spolecneho zdaneni manzelu z Lidovecke konference. Jako dost mozna to byl doplnek k navrhu na progresivni dan, o kterem novinari pomlceli... Nesledoval jsem to skoro vubec, ale zarazilo mne to...
27. 01. 2012 | 16:09

Sprosťák napsal(a):

I úplně dutá makovice pochopí,že nemůže poručit většině vlčáků ve smečce,zvláště pobízí-li je ještě jejich hlavní donátor s právem nadělat ze všeho totální guláš,i když nemá skutečnou podporu.Soudě dle nadávek pro prominenty jeho vlády i celé familie.Udivuje mě, že lenoši řvoucí jen v hospodě nu piva,případně rozbíjející za drahý peníz stadiony,chodí kolem celé korytářské sebranky po špičkách a poklonkují svým vykořisťovatelským nabobům.
27. 01. 2012 | 16:15

ghándí napsal(a):

a poslanec čssd váňa chce držet hejtmana za koule. ten má teda chutě.
27. 01. 2012 | 17:08

UmKab napsal(a):

Je to jen důsledek politiky socialistů, štědrym rozhazovánim nakrdených peněz si vytvořili armádu netáhel kteří ted za socialistickejma institucema lezou jak krysy do popelnice. Přírodní zákony jsou ovšem neuprosné - popelnice určité množství krys prostě neuživí takže at bude Sobotka plácat co bude plácat beztak to dopadne tak jako vždycky.
27. 01. 2012 | 17:09

ali napsal(a):

mar
ale ale, vono se nám nelíbilo to samé, co se psalo Kryštofovi? To je zajímavé, milý Mare, že druhého zesměšňovat vám jde, ale pokud si někdo vezme na paškál tím samým způsobem vás, tak zuříte a jste vugární..jak směšné a ubohé ;o)

p.s. narozdíl od vás jsem totálně v klidu :o)
27. 01. 2012 | 17:42

vasja napsal(a):

ghándí napsal(a):
a poslanec čssd váňa chce držet hejtmana za koule. ten má teda chutě.
-------------------------------
No, socani držej pospolu. Tak se podržej. Ale problém bude s Okamurou. Ten je móc dobrej hejtmanův kámoš.
27. 01. 2012 | 17:42

ex-nemo napsal(a):

Pucku
Proti gustu žáden dišputát. Nepřesvědčujme se navzájem. Důvěřujete-li převlečeným bolševikům z dnešní pravice, tedy TOP, ODS a VV, klidně si je volte. Já mám jiný názor, jsem zameřený levicově a pravicovým zásadám v principu nevěřím, vedou svět trvale do krize; a těm jejich současným představitelům už vůbec ne. To je ale téma mimo tuto diskuzi.
Já jsme chtěl jen poukázat na to, že socani dělají zásadní chyby praktické a rutinní, strategické i taktické , které by prohrály volby každé straně, ať hlásá cokoli. Absolutně nechápou roli opozice, o voličské psychologii asi nikdy neslyšeli. A je jich tam moc na rozkrádání volebního fondu, to pak ta kampaň přijde draze. Takové školácké chyby pravicové strany přece jen nedělají a na fondech mají od svých estebáckých privatizačních kmotrů dost aby zbylo na všechny. Takže socani musejí vždycky prohrát.
To je také odpověď pro Honzu J. jestli to to pořád ještě čte.
27. 01. 2012 | 18:04

StandaT napsal(a):

Nu, příteli Sobotko, počkám si, až budete u moci vy, až SocDem obsadí ministerstva. Pak se kouknu, kolik lidí pro vás dělá za třicítku (a méně) a jaká je jejich kvalita a jaká práce za nima bude vidět. A protože jsem škodolibý človíček a protože vím, jaké lidi lze za takovéto peníze lze sehnat do řídících pozic na úrovni sekčních šéfů, tak se určitě ozvu.
27. 01. 2012 | 18:11

HonzaJ napsal(a):

ad bella ciao:
ČSSD i KSČM mají zpracované stranické programy, stačí se podívat na jejich stránky. ČSSD např. plánuje zavést další pásmo pro příjmy fyzických osob nad 100 tis. Kč s daní 38% a rovněž zavést další pásmo pro právnické osoby ve výši 30%. Co chcete konkrétnějšího?
Odkud víte, že plánuje koalici s TOP08 nebo ODS? To už víte jak skončí příští parlamentní volby?
27. 01. 2012 | 18:27

HonzaJ napsal(a):

ad ex-nemo:
Paroubek hodně poškodil ČSSD přestřelenou volební kampaní ve stylu voleb v USA. Rovněž včas a přiměřeně nereagoval na strašení zadlužením a Řeckem, projevoval se značně arogantně apod. ČSSD rovněž značně poškodil Zeman a další. Současná politika ČSSD se mi zdá uměřená s ohledem na její postavení opoziční strany. Smůla je, že Sobotka nemá charisma Zemana. Ale to v současné době nemá žádný český politik.
27. 01. 2012 | 18:37

ujo napsal(a):

Ano, je to tragedie, jediní politici, kteří mají u nás (snad )charisma jsou Klaus s Kalouskem.
Až tak velká tragedie to ale není, protože naši politici (takoví či onací) o ničem velkém u nás nerozhodují.
Nelze však vyloučit, že taková chvíle nastane.
U socdem: Dienstbier, Hašek (nezatracoval bych ho, jak je zvykem - realista) Zaorálek?
27. 01. 2012 | 22:45

Václav Pokorný napsal(a):

K blogu jen uvedu: naprostý souhlas s příspěvky Občana a J. Ratata, ale i s č.maloměš. jako skoro vždy, velmi dobře napsáno a označeno, prostě tak to je a ostatní jsou jen okecávky. ČSSD je takhle u levicových voličů nevolitelná! Nebo by měla být nevolitelná, protože zase jen kecy a kecy!
27. 01. 2012 | 22:49

Puck napsal(a):

Pro Václav Pokorný :
Pravice, samozřejmě, nekecá. Pravice koná, je tudíž volitelná.
Už jste viděli lepší způsob manipulace ?
28. 01. 2012 | 09:54

Kuchař napsal(a):

Tak to je komedie. Státní zaměstnanci jsou na pokraji nervového zhroucení... asi z toho, že museli chvilku dělat tak, jak se jinde v privátu musí dělat běžně.

Jděte se bodnout Sobotko i s odborářskýma flákačeme. Máme vás plné zuby.
28. 01. 2012 | 10:21

ex-nemo napsal(a):

HonzaJ
souhlas, až na toho Zemana.On jediný dovedl ČSSD k vítězství, tj. do vlády. Z toho impulsu bojovné opozice v podstatě žije ta strana dodnes, počáteční hybnost se ovšem mezi břídily typu Paroubka a ústupného Sobotky vytrácí.
Vrací se tam Horákovské pojetí hodné "konstruktivní" opozice ve stylu Národní fronty, a to je zlé. Za chvíli ta strana bude k ničemu.
28. 01. 2012 | 12:25

Taču napsal(a):

Pane Sobotko,kdy začnete vystupovat,jako opozice?Lidi už toho mají dost,proč veřejně nevystupujete,nemáte žádnou výraznou osobnost,nebo čekáte až vládu vykopou lidi.Když vidím Kalouska s tím samolibým úsměvem a celou slavnou vládu,tak se mám co držet.Všechno se zdražuje,ale životní minimum jaksi nic!Jsem zvědavá na zítřejší debatu na primě,jsem váše velice zklamaná volička,tak doufám,že se do toho opřete,protože vážně zvažuju jestli nadále volit stranu,která když nevládne nic nedělá!Myslím,že když začnete více tlačit na odchod vlády najdete větší podporu než si myslíte.
28. 01. 2012 | 19:51

Anička z Kuřimi napsal(a):

Hlavně nepřepřahat.
Nechejte vládě klid na práci.
I na úřadech a ve vládě se začalo dřít jako "kůň".
Výsledky, se již začínají dostavovat.
Soustava pilířů budoucím důchodcům je zárukou, že nebude mít peníze ani jeden pilíř.
Na druhé straně, po vyrovnání s církví nikomu chybět nic nebude, říká bratr, ale církev bude mít 60mld.
Do toho ještě školství redukujeme do Prahy a na vesnici zůstane pouze pan farář.
Zbývají ještě dotace z Bruselu a privatizace zdrav. pojišťovny.
Pro realizaci se nabízí osvědčené pilíře ...
28. 01. 2012 | 20:29

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Aktuálně.cz Blog · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartošová Ela · Bavlšíková Adéla · Bečková Kateřina · Bednář Vojtěch · Bělobrádek Pavel · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Blažek Kamil · Bobek Miroslav · Boehmová Tereza · Brenna Yngvar · Bureš Radim · Bůžek Lukáš · Byčkov Semjon C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Davis Magdalena · Dienstbier Jiří · Dlabajová Martina · Dolejš Jiří · Dostál Ondřej · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořák Jan · Dvořák Petr · Dvořáková Vladimíra F Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Fendrych Martin · Fiala Petr · Fibigerová Markéta · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gargulák Karel · Geislerová Ester · Girsa Václav · Glanc Tomáš · Gregorová Markéta · Groman Martin H Hála Martin · Halík Tomáš · Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hapala Jiří · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holmerová Iva · Honzák Radkin · Horáková Adéla · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hradilková Jana · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hülle Tomáš · Hušek Radek · Hvížďala Karel CH Charanzová Dita · Chlup Radek · Chromý Heřman · Chýla Jiří · Chytil Ondřej J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jelínková Michaela Mlíčková · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karlický Josef · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Pavel · Klíma Vít · Klimeš David · Kňapová Kateřina · Kohoutová Růžena · Kolaja Marcel · Kolářová Marie · Kolínská Petra · Kolovratník Martin · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Koutská Petra Schwarz · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kučerová Karolína · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kupka Martin · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Maláčová Jana · Málková Ivana · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Mittner Jiří · Mrkvička Jan · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Návrat Petr · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Nouzová Pavlína · Nováčková Jana · Novák Aleš · Novotný Martin · Novotný Vít O Obluk Karel · Oláh Michal · Ouhel Tomáš · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Pavel Petr · Pavelka Zdenko · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Peksa Mikuláš · Pelda Zdeněk · Petrák Milán · Petříček Tomáš · Pfeffer Vladimír · Pfeiler Tomáš · Pilip Ivan · Pitek Daniel · Pixová Michaela · Plaček Jan · Podzimek Jan · Pohled zblízka · Polách Kamil · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rakušan Vít · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Reiner Martin · Richterová Olga · Robejšek Petr · Rydzyk Pavel · Rychlík Jan Ř Řebíková Barbora · Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schneider Ondřej · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobíšek Pavel · Sokačová Linda · Soukal Josef · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Strmiska Jan · Stulík David · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Sýkora Filip · Syrovátka Jonáš Š Šebek Tomáš · Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špalková Veronika Krátká · Špinka Filip · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Táborský Adam · Telička Pavel · Titěrová Kristýna · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomek Prokop · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Tůma Petr · Turek Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Václav Petr · Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Vavruška Dalibor · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Vhrsti · Vích Tomáš · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojtěch Adam · Vojtková Michaela Trtíková · Výborný Marek · Vyskočil František W Walek Czeslaw · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zima Tomáš · Zlatuška Jiří Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy