České dráhy financují časopis kamarádů předsedy vlády. Je to v pořádku?

09. 11. 2007 | 09:30
Přečteno 7530 krát
Uvedu jen fakta.

Časopis 51 PRO se podle záhlaví zabývá politikou, financemi, kulturou a životním stylem. V jeho redakční radě figurují například Marek Dalík, Ladislav Jakl, Karel Kříž, Andor Šándor. Lidé blízcí ODS a někteří také přímo jejímu předsedovi Mirku Topolánkovi.

Jak složení redakční rady, tak i obsah nenechají nikoho na pochybách, že se jedná o prvoplánově politickou a výrazně konzervativní tiskovinu. Dokládají to koneckonců i titulky říjnového čísla, které se mi dostalo včera do ruky ( časopis je podle všeho zdarma zasílán všem poslancům Parlamentu): ČSSD: výtah k bohatství, Kuchtová hrozila krizí vládnutí, Norimberské zákony naruby ( vládní antidiskriminační zákon, předložený zelenou ministryní Stehlíkovou), Ekologie = zdražování a podobně. Časopis útočí často na ČSSD, ale také na Zelené, spravedlivé kritiky se v říjnovém čísle dočkal i blob na Letné, Jan Švejnar, samozřejmě celá EU („sociální perverze“), a také Al Gore (jako „levicový ekologický křižák“).

Časopis obsahuje inzerci. V říjnovém (desátém čísle) je celkem 12 celostránkových inzerátů, z toho 5 stran propaguje České dráhy a.s. Jediným akcionářem ČD a.s. je stát, který také zcela kontroluje řídící výbor a dozorčí radu. Ministrem dopravy, který za stát vykonává akcionářská práva je pan Řebíček z ODS.

A nyní ještě pár otázek, které mne v této souvislosti napadají:

Je správné, aby se časopis, horující ideově za maximální privatizaci, svobodu a omezení státu dostal do závislosti na inzerci zcela státního podniku?

Proč státní České dráhy inzerují takto masivně právě v časopisu 51 Pro? Souvisí to nějak se složením redakční rady, zaměřením časopisu a současným obsazením Strakovy akademie?

Tolerovala by tuto situaci naše nezávislá media podobně, kdyby ČD a.s. takto masivně inzerovaly v časopisu Trend bývalého předsedy vlády Paroubka?

Co Vám řeknou na ČD a.s, když tam zítra přijdete s žádostí o inzertní podporu podobného novinářského projektu (ať už levicového, liberálního či konzervativního) a nebudete mít v redakční radě kamarády předsedy vlády? Pokud máte zájem to zjistit, přidávám e-mail do sekretariátu generálního ředitele ČD: GRKGRPHAsek@gr.cd.cz

PS. Nehodlám nahrazovat investigativní novináře, ale protože už nemáme Národní frontu tak jako za komunistů, budu plnit demokratickou úlohu opozičního politika a napíšu panu ministrovi dopravy i redakci 51 PRO zdvořilé dopisy s žádostí o sdělení informace o tom, kolik státní akciovou společnost České dráhy tato inzerce stojí. Věřím, že jak ministr tak 51 PRO nebudou nic tajit a zachovají se zcela transparentně. Odpovědi přirozeně zveřejním na blogu. Hezký den.









Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

duch napsal(a):

Naše média pane Sobotko nebudou psát, či dělat v této záležitosti nic. .
Nutno dodat že v souvislosti s ODS to nebude poprvé.
Ale máte pravdu že na pana Paroubka mají jiný metr.
Proto je také tak neoblíbený.
Prostě média mají moc vytvářet virtuální svět.
A přiznejme si ,daří se jim to.
09. 11. 2007 | 09:48

Ford napsal(a):

Ano přesně tak! Na Paroubka mají jiný metr jinak by se věnovali záležitosti, kdy ve spolčení s manželkou vylákal peníze na neexistující sdružení a ani je nezdanil.

Pokud by byl na Paroubka stejný metr, tak už nikdy nebude v žádné vládě!
09. 11. 2007 | 09:57

vlk napsal(a):

Pane Sobótko,Dalík je prostě šikovnější! Zajistil vládní většinu,jeho agitka má prachy. To je snad logické ne? Ostatně spojitost, pro zrovna čsopis s retorikou maximální privatizece financuje státní podnik na nevýsost logická. Dalík a ostatní vědí, že ČD nezprivatizují, tak chtějí jako jistý Šajlock svoji libru masa.A jsou chytřejší než on, protože ji evidentně dostali. Jak se na správné podnikatelské konzervativce sluší a patří.
09. 11. 2007 | 09:57

Mirek pražák napsal(a):

Pane Sobotko, dovolte namítnout. Není Vaší chybou, že nedokážete oslovit-třeba konkrétnímidokonce pikantními fakty? Nebo snad OS přežívá. I proto nejsem volič ČSSD, ale mrzí mě, že si necháváte protéct mezi prsty možnost ukázat/přiznat,jak se ČSSD nepostavila za voliče a v komunální správě v Praze vyklidila pozice. A stačilo by málo - přiznat, že dohoda (Smlouva o pozicích) byla nejen pro veřejnost (sympatizující s ČSSD) smrtelná.
Proč si kupř. neposypete hlavu popelem a nenabídnete Pražanům vysvětlení, jak se novelou komunálních zákonů 145/2001 Sb. stala Praha za vaší (tiché podpory) gubernií, kde neplatí ústavní pořádek jako na "zbylém území" ČR? Copak neumíte porovnat zákony o obcích a o Praze?
09. 11. 2007 | 10:11

Petr napsal(a):

Pane Sobotko vase vykriky me opravdu nezajimaji, protoze od strany, ktera je spolu s ODS nejzkorumpovanejsi stranou v teto zemi to zni opravdu silne absurdne...takze vasi Socialisti si muzou s ODS podak ruku, protoze co se tyka korupce jste opravdu 1dnicky.
09. 11. 2007 | 10:14

neo napsal(a):

Zprivatizujte ČD a budete mít klid. Aspoň by se vlaková doprava někam pohnula.
09. 11. 2007 | 10:23

Jindra napsal(a):

Na rozdíl od pana Petra jsou pro mne výkřiky autora zajímavé. Ukazují totiž, že obsahově je slepice ČSSD již vynešená a nemá co argumentačního přidat. Dokud časopisy vydávané státními podniky byly hlásnou troubou agresivních a neomalených lží oranžových kmotrů, bylo to Roccovi a spol po chuti. Teď došly prachy (nejen Roccovi) a invence, tak jen kopou kolem sebe. Jen tak dál, Sobotko, děláš mi radost.
09. 11. 2007 | 10:24

Mc. Gregor napsal(a):

Pane Sobotko, vy socialisté, opravdu neumíte nic jiného, než úspěšným závidět úspěch?
09. 11. 2007 | 10:30

Bobo E napsal(a):

Politika skandálů. Pane Sobotko, vy a celá ČSSD si můžete s ODS podat ruku. Je to pořád dokola - nějaký politik se do něčeho namočí, objeví se kolem něj podezřelé věci a místo toho, aby vše vysvětlil, uvedl do pořádku nebo se dokonce omluvil či vyvodil pro sebe nějaký "trest", radši napíše (on či jeho spolustraník) do novin nebo blogu o "skandálu" nekoho druhého. Viz Váš příspěvek: Váš předseda má nějaké neprůhledné financování, danění, hned ho bráníte způsobem: "Nejen on, ale i támhleti to mají taky nějaký divný".
Až budete mít vyřešeny svoje problémy, pak poukazujte na jiné (to platí oboustranně pro ODS i ČSSD). A taky mi netvrďte, že vy ve svých stranických plátcích nekritizujete své politické odpůrce :)
09. 11. 2007 | 10:40

Bobo E napsal(a):

Jako ekonimického experta ČSSD by vás mělo spíše znepokojovat, že tak ztrátový a neefektivní státní podnik jako jsou ČD vůbec inzeruje - proč zdražují jízdenky? Aby měli na reklamu? Vždyt v každém fotbalovém přenosu ČT mají dráhy svojí reklamu.
09. 11. 2007 | 10:43

Tomáš napsal(a):

Inzerce Českých drah v časopise 51 PRO je minimálně nemorální, také se mně nelíbí. Nedokážu však pochopit jak člověk, který byl u prakticky všech lumpáren mulitimilionáře Stanislava Grosse má odvahu o "dojení" státních peněz vůbec mluvit.
09. 11. 2007 | 10:50

mach napsal(a):

Tak se nam Bohousek pri patku vyzvracel. Zajimave na teto diskuzi je to, ze na ni lze pozorovat tentokrat nikoliv vzajemne utoky priznivcu ODS a CSSD, ale spise smutne konstatovani, ze obe strany si co do chovani nemaji co vycitat. Krute pro nas volice je, ze z teto sebranky musime vybirat. Mne osobne je blizsi pravicove smysleni, nicmene verte, ze mi pri vhazovani volebniho listku do urny pekne skripou zuby pri pomysleni, kdo me to bude zastupovat.
09. 11. 2007 | 10:58

hv napsal(a):

1. Ne, neni to nejen spravne, ale i podezrele. Navic CD cerpa stedre statni dotace. Proc jste CD neprivatizovali nebo alespon nepripravili privatizacni plan?

2. Nevim, zkousel jste se zeptat zadavatele reklamy? Souviset to jiste muze, ale tezko se to dokazuje.

3. Otazka je sugestivni, naznacujici, ze tisk je naklonen vladni koalici. Ze by bylo s casopisem Trend vse v poradku - mam take jiste pochybnosti, vyjadrene pod blogem pana Paroubka. Otazky zustaly nezodpovezene.

4. Doporucuji vyzkouset, protoze jinak zde spekulujeme.
09. 11. 2007 | 11:04

JohnyAsbest napsal(a):

Jen k zamyšlení pane poslanče: čím více sleduji česká média, tak stále více se přibližuje (neříkám, že přímo je) televize Prima názorům socanů, stejně tak plátek 24CZ vydávaný v Praze na metru a stejně tak server seznam.cz a jeho novinky. Co k tomu řeknete ?
09. 11. 2007 | 11:14

Pavel napsal(a):

Nezlobte se na mne pane SOBOTKO, ale toto není Vaše pole. Ono to stačí když podobné úvahy má Váš šéf nabo Dr. RATHA: VY by jste spíš měl přesvědčit ekonomickými argumenty, ale ty jaksi z Vašich úst nejsou slyšet. To cojste doteď , bez podkladů, opakoval jako kolovrat, mne zatím nepřesvědčilo.
09. 11. 2007 | 11:25

Bobo E napsal(a):

Jednoduché vysvětlení: Pokud média chválí ČSSD a kritizují současnou vládu, pak jsou to objektivní, nezávislá, službu veřejnosti konající média. Pokud ale upozorní na nějakou nesrovnalost v ČSSD, či si dovolí tuto stranu kritizovat, jsou to hnusní přisluhovači ODS, zaprodaní pisálci, kteří měří dvojím metrem.

PS: České dráhy udělali velikou chybu, že dali inzerci do 51PRO a ne do TRENDU - to jim ČSSDsáci nezapomenou :)
09. 11. 2007 | 11:26

denisa napsal(a):

já kašlu na čssd a tuplem na ods !Jsou to podvodnící ruku v ruce,viz.starosta ods místostarosta čssd Třebíče.Všichni politici zaslouží seřezat jako to udělal ten pan inženýr z Třebíče,kterého naprosto chápu.Budu volit komanče,jediní nemají skandály!
09. 11. 2007 | 11:34

BRT napsal(a):

Vaše snaha podojit státní rozpočet ve prospěch ČSOB vás absolutně neopravňuje spekulovat o kamarádech někoho do třetího kolena.Raději se poptejte svého předsedy,kolik vlasně má jeho ex ve své charitativní pračce.Šlouf řekl,že to je 30 milionů.
09. 11. 2007 | 11:36

Bobo E napsal(a):

To Denisa: Komančové nemají skandály, protože zatím nebyli u moci. Počkejte, až tam budou, bude to samé v bledě oranžovomodrym.
09. 11. 2007 | 11:39

SuP napsal(a):

Na devítiletce jsme tomu říkali "žalobníček" a na průmce jsme se dozvěděli, že je to práskač.Jak tomu říkáte Vy, pane exministře?
09. 11. 2007 | 11:46

Tomáš Malý napsal(a):

Je to prosté,pane Sobotko. Nem§žete se smířit s tím, že nejste u vesla.
09. 11. 2007 | 11:53

Blanka napsal(a):

Vážený pane Sobotko, předpokládám, že toto zkoumání inzerentů v pravicově zaměřeném časopise je reakcí na informace o sdružení rodiny Paroubkových a jejich 14,000 000,- příjmů. Pokud inzerenti zaplatí za inzerát, který se dostane bezplatně do rukou všem poslancům, pokládám to pro inzerenty za dobrou investici. I kdyby to bylo v časopise s levicovým zaměřením. Ovšem pokud podniky, firmy a fyzické osoby poskytnou sdružení, které může dle zákona nakládat se získanými penězi dle libosti a jehož vrcholnou představitelkou je manželka předsedy Soc. Dem., je to investice sporná. Jaký mají důvod dávat peníze tam, kde není žádná kontrola? Další problém vidím v tom, že možná tyto dary uplatní jako odečitatelnou položku od daňového základu. Znamenalo by to potom, že jsme všichni investovali do sdružení, které si s těmito penězi může nakládat dle libosti.V tomto případě by mě zajímalo, jestli je to opravdu tak a i v případě daru tohoto typu sdružení, může jít o odečitatelnou položku od základu daně.
09. 11. 2007 | 11:53

aleš007 napsal(a):

že by se ze Sobotky stával investigativní novinář? Pak tedy doporučuji následující postup, pane Sobotko:
vyžádejte si od redakce 51PRO vyúčtování za reklamu, zjistěte, jestli je všechno podle pravidel. Pak totéž udělejte i u Trendu a zas nám o tom někdy napište. Ať se trochu zasmějeme.
09. 11. 2007 | 11:53

Meňo napsal(a):

Správně - teď je to 1 : 1 řečeno
sportovně. Nedávno napadali
zprava Paroubkův časopis Trend,
nyní se stav vyrovnal a kritika
Dalíkova časopisu přichází zle-
va. Snad je to tak správně, i
když......
09. 11. 2007 | 11:56

m&m napsal(a):

Všem, kdo se snažíte tak nějak pochybně dokázat, že v kauzách "51pro" vs "Trend" je to 1:1. Není vám ani trochu divné, že o případu 51pro všechna média mlčí a musí jej popsat B.Sobotka, zatímco o Paroubkově sdruženích, časopisech apod. jsou v největších denících (dehonestující a podezřívavé) články DENNĚ?
09. 11. 2007 | 12:03

m&m napsal(a):

P.S. Myslíte, že této kauzy budou nyní také plné noviny v průběhu celého příštího měsíce?
09. 11. 2007 | 12:04

Eva napsal(a):

Pane Sobotka, dík za článek. Jinak bychom se nedozvěděli nic o praktikách modrých vládců. Je dobře, že o tom píšete! Přeji ČSSD vítězství v příštích volbách a Vám hodně úspěchů. Patříte mezi nejlepší politiky, které tato země má.
09. 11. 2007 | 12:12

Meňo napsal(a):

Opravuji : nemyslím si, že tento
stav je spravedlivý, ale nesvedu
s tím nic, tak to beru alespoň
sportovně. Je fakt, že média na-
držují ODS, to vidí každý.
09. 11. 2007 | 12:16

kamil napsal(a):

Bohousku, nevim vam trapne, podepisovat se Eva?
09. 11. 2007 | 12:23

Taar napsal(a):

No to je panečku nádhera.
Preference ČSSD rostou, ODS si to, pochopitelně, vysvětluje po svém a příznivci ODS zuří.
Představitelé ČSSD jsou v tomto státě pomlouváni jak na běžícím pásu, media vyrábějí jednu pseudokauzu za druhou a když něco napíše pan Sobotka o "státostraně", tak by se modroušci pokakinkali že ?

P.S.Pan Stejskal promine,. ale ten pláč ODSáčků je mě docela k smíchu.
09. 11. 2007 | 12:35

neo napsal(a):

Taar:

mi nepláčem Taarečku, to vy pláčete, že jste prohráli demokratické volby a vaši politici (socani) se vztekaj, pomlouvaj, podávaj trestní oznámení apod...

vztekejte se dál, preference nikoho nezajímají dokud není čas voleb a tisíckrát se ještě změní.. pa
09. 11. 2007 | 12:45

Franc napsal(a):

Pane Sobtoko, vzpomeňte si na Ratha a časopis Tempus Medicore.Že vam to tehdy nevadilo.Jinak někteří politici napříč pol. spektrem jsou naprosto stejní. Bohužel mezi ně patříte i vy Bohuslave. Zkuste se jednou chovat jako pan Sobotka, předseda senátu.To by bylo něco jiného.
09. 11. 2007 | 12:53

Ford napsal(a):

Meňo: Takže podle vás když někdo píše o zlodějnách tak je to nespravedlivé pro toho zloděje! Hmm divná logika. Přitom je to zcela jednoduché. Kdyby socani nekradli (ještě k tomu víc než ODS) a přitom se nestavěli do role jediných poctivých tak o nich nikdo nebude psát a vy nebudete mít dojem že někdo nadržuje ODS.
09. 11. 2007 | 13:04

KROKODÝL napsal(a):

Nejlepší ovšem je,když do etéru kejhá potrefená husa,neúspěšný právník ze Slavkova u Brna,ze kterého se přes noc stal ekonomický expert,dlužno ovšem podotknout ,že socialistický.A v oranžové kápi zasekl sekeru bilion dluhů,které ovšem platit nebude.Vlezprdelné (soc.dávky a to pořádně a pravidelně zvyšované) kdejakému flákači mělo té partě socialistických zlodějů -přerozdělovačů zajistit jasný prim při volbách.Zkuste si trošičku osvěžit paměť,"ekonomický génie" Sobotko.Jsem z Vyškovska a pro tento kraj jste udělali za osm let úplně prd.
09. 11. 2007 | 13:14

Jiří napsal(a):

Sobotko, Sobotko, vy jste skutečně uhodil hřebíček na hlavičku, na vaši hlavičku. Jistě, co tady píšete, je k zamyšlení a je-li to všechno skutečně pravda, není to jistě v pořádku. Mnohem mnohem horší jsou ovšem dvě věci, které spolu úzce souvisí: 1. Tímto článkem se snažíte pouze odvracet pozornost od mnohem horších průserů vašich, bohudík, bývalých předsedů vlády Grosse a Paroubka. 2. Píšete jako poslední lokaj svého předsedy. Osobně jsem vás před pár lety považoval za schopnějšího, chytřejšího a odpovědnějšího politika. Místo, aby jste tu vedl diskuzi o důchodové reformě, tlacháte tu o prkotinách. Velmi jste mne zklamal!!! Víte co to znamená slovo státník???
09. 11. 2007 | 13:23

Vaca napsal(a):

ČSSD vyhraje příští volby, protože národ prohlédne. Je zajímavé kolik špíny se vylévalo a vylévá na ČSSD a její představitele. Pane Sobotko vydržte.
09. 11. 2007 | 13:31

Franc napsal(a):

To Vaca. Takže nevadí, na ČSSD je špína, samořejmě, že oprávněná ( na kom není, že) i tak vyhraje volby. Tak to se máme na co těšit.
09. 11. 2007 | 14:06

Gerojka napsal(a):

Článek je prima. Dobré zboží nepotřebuje inzerci či reklamu!!
Zajímavé je kolik lidí jste pouhým uvedením fakt rozohnil.
09. 11. 2007 | 14:53

neo napsal(a):

Gerojka :

právě nejlepší zboží musí mít nejlepší reklamu, protože bez reklamy by se spotřebitel nikdy nedozvěděl o kvalitě zboží.

Jinak, pan Sobotka dokáže rozohnit už jen tím, že je...nemusí ani nic psát. Svou reklamu si udělal za dobu ministrování.
09. 11. 2007 | 15:08

Martin napsal(a):

Diky, zajimava informace, jen proc si toho nevsimli nasi investigativci ze vsech moznych novin ? Sugerovat, ze je to tim, ze casopis je topolanka a ne paroubka musi byt opravdu, ale opravdu falesne. A i kdyby, topolanek prece muze cokoliv a opozice je tady od toho aby mlcela a na nic neupozornovala - jako konec koncu ve vsech demokraciich funkci opozice je mlcet.
09. 11. 2007 | 15:56

PB napsal(a):

Občas mě tak napadne, jestli si Ti všichni politici z nás nedělají za naše peníze srandu.
09. 11. 2007 | 16:07

lub napsal(a):

Když si porovnávám jednání ODS a jednání většiny našich novinářů s jednáním novin a vlády za KSČ před rokem 1989, tak se moc málo změnilo. Je jedině to nové, že si takto můžeme napsat. A to nevíme jestli je to k něčemu platné. ODS převzalo veškerou špínu, návyky, zášť, zlobu a i vnitřního nepřítele musí mít jako komunisté před rokem 1989. Je strašné, že tito děti komunistů, kteří se vecpali do OF a potom vytvořili ODS, usilovaljí o vládu i když jdou přes mrtvoly, jsou tak chamtiví a neseriózní a nestydí se mávat celým národem, než aby si zametli před vlastním prahem.
09. 11. 2007 | 16:31

Olda napsal(a):

Jak malé dítě, pane Sobotko. Vy mate TREND, oni zase 51 PRO. Buďte raději zticha, mohli by jste jít z pískoviště oba!
09. 11. 2007 | 17:01

vlk napsal(a):

pro neo
¨nevolil jsem socany,ale pokud myslíš prohranými volbami situaci, kdy vládní většina je zajištěna dvěma koupenými poslanci, protože jinak by žádná vládní většina nebyla, tak jo, je to skutečně drtivá porážka. A o tom že socani s komunardy neměli 101 hlasů rozhodlo 400 slovy čtyřista korespondenčních hlasů z ciziny. Nebýt jich, bylo tad yvšechno jinak. Já si vítěze a poraženého představuji dost jinak.
09. 11. 2007 | 17:29

neúnavný bloger napsal(a):

Teda tu Evu tu bych docela rád poznal, to musí bejt fakt kočka, prostě chytrá a dokonalá socanda. Něco mi ale řiká že to tam napsala ta jejich mluvčí, ta malá brunetka, jak že se to jmenuje, aaa už to mám Květákoslava, tedy pardon Květoslava. Slova jako praktiky modrých vládců a vítězství v příštích volbách tomu zcela jednoznačně napovídají. Nejlěpší je však věta - Patříte mezi nejlepší politiky, které tato země má. hahahhahahha To je ovšem nejlepší vtip dnešního dne ! Jinak časopis 51 PRO nečtu a ani číst nehodlám a vůbec nechápu proč pan Sobotka něco takovýho bere do ruky. Za to by se měl stydět. At si radši koupí Financial Times a zdokonalí si angličtinu když chce být ministrem financí.
09. 11. 2007 | 19:15

insurgentes napsal(a):

Sobotko, ty si jezdil tramvají načerno, tak sklapni.
09. 11. 2007 | 23:10

Antimacek napsal(a):

Fanda B.S. Příště ty volby vyhrajem i bez intrik a proti vůli médií.
Sklapnou hňupové a/nebo nemravové. Domluvil jsem.
09. 11. 2007 | 23:25

Michals napsal(a):

Spbotka tady popsal konkrétní kauzu, která je (pokud je to pravda) jasným dokladem zneužití státní firmy na podporu vládní politické strany - ODS.
Naprosto nechápu, proč ho zde někteří urážejí za věci, které s tím nesouvisejí. Pokud si někdo myslí, že je dobře, když strátní ČD dotují časopis ODS, tak ať to napíše a zdůvodní. Pokud někdo ví, že Sobotka nepíše pravdu, tak ať to napíše a prokáže. Pokud někdo ví, že státní firmy inzerovaly v tom jejich Trendu, když byli socani ve vládě, tak ať to napíše (to by byl důkaz o tom, že socdem je stejná, ale nebyla by to omluva ODS).
Jinak nezbývá než konstatovat, že je to zlodějina a tunel organizovaný ODS a je dobře, že na to opozice upozorňuje, za to si ji (mimo jiné) platíme.
nebo ne?
10. 11. 2007 | 00:12

Anba napsal(a):

michals: slušnou a logickou diskusi pod blogem p. Sobotky hledáte marně. Vždy se zřejmě seběhnou podnikatelé, kterým finanční úřady za ministrování B.Sobotky doměřili daně s penále.Za vším hledej ne ideologii, ale hmotný prospěch. Inzeráty placené českou dráhou jsou jasným zneužitím státních prostředků pro soukromé podnikání.Jen se obávám, že zákony a předpisy pro státní podniky toto nepostihují.
10. 11. 2007 | 01:18

Libor napsal(a):

1) Pokud podnik, do kterého stát ročně strká miliardy na krytí hospodářské ztráty, zároveň inzeruje (vytváří další zbytné náklady) v politickém časopise strany stát ovládající, není to v pořádku.
2) Pokud média věnují nebetyčné úsilí za účelem vytváření dehonestujících kampaní ohledně financí politika a "jeho" časopisu (navíc opozičního!) a o hanebnosti s inzercí ČD mlčí, není to v pořádku.
3) Pokud se najdou přispěvatelé, kteří nejsou schopni a hlavně ochotni tyto záležitosti uznat a místo toho se dopouštějí dalšího osočování p.Sobotky, nejsou tito lidé v pořádku.
10. 11. 2007 | 08:00

Jeremy napsal(a):

Jsou zlí, Sobotko, že?
.. ale aspoň něco dělají..
10. 11. 2007 | 10:38

moucha na zdi napsal(a):

A vite poslance Sobotko
Co financoval vas kolega Rath??!!
Rath a prapodivna afera okolo casopisu Tempus Medicorum. Smlouvu o vydávání casopisu Tempus Medicorum s Klimovicovou uzavrel Rath v roce 1999. Mimochodem, Klimovicova mela k dispozici redakcni prostory v sidle LK za 500Kc mesicne, ale Rath ji pronajal prostory ve svem dome za 20 000Kc mesicne. Komora rocne za vydávání casopisu platila 11 milionu korun. CLK sice mela nárok na urcitý díl zisku, ( mimochodem zadny zisk nebyl) ale nemela prístup k úcetnictví. Ve smlouve bylo vyslovene receno, že nahlížet do úcetnictví firmy, která casopis vydává, muže pouze David Rath jako fyzická osoba!!! Na financní nesrovnalosti, které se týkaly komorového casopisu, ale upozornovala i revizní komise CLK. Také podle její tehdejší predsedkyne Marty Holanové byly smlouvy pro CLK nevýhodné. "Veškeré pokusy revizní komise proniknout ke smlouvám ci do úcetnictví firmy Meditempuss dr. Klimovicové byly prezidentem Rathem blokovány a znemožnovány, a to presto, že on ze smlouvy tento prístup mel," Bohužel zápisy, které dokládají, jak se jednalo o smlouvách, nejsou k dispozici - archiv CLK byl shodou okolností po vypuknutí aféry vykraden.....
To vam nevadi Sobotko?
10. 11. 2007 | 22:47

Michals napsal(a):

pro moucha na zdi:
nevím, jestli Vámi popsaný příklad dokládá, že je Rath stejný zloděj státních pedněz jako Topolánek a jeho partička z 51 pro, možná ano. Ale, že je tunelařina Sobotkou popsaná kauza, to nezpochybňujete, že ne?
10. 11. 2007 | 23:25

Zaměstnenec ČKA napsal(a):

Pane Sobotko, vzpomeňte si jak v době vašeho působení na ministerstvu financí jste společně s panem Čápem, generálním ředitelem České konsolidační agentury podporovali zpřátelenou personální firmu, novináře, kterým bušilo levicové srdce. Toto stáo stát (ČKA) miliony korun ročně. Už jste zapoměl? Nemáte takto psát. Nejdřív přiznejte co jste sám zneužíval, a nbude to jen ČKA.
11. 11. 2007 | 15:43

Michals napsal(a):

kteří novináři to byli?
11. 11. 2007 | 16:14

Vyškovák napsal(a):

Díky za Váš článek pane Sobotko!! Preference svědčí o všem. Ta modrá špína nemůže vyhrát další volby a další vláda bude ještě dlouho opravovat a rušit jejich nesmysly a lidé budou mít ještě dlouho hlouběji do peněženky. A ještě jen pro KROKODÝLA: Jsem z vyškovska a Vaše práce pro okres je neoddiskutovatelná!! Díky za to a hodně úspěchů!!
12. 11. 2007 | 15:45

Taar napsal(a):

Odezva příznivců ODS na blogy je vždy ve smyslu: Já o voze a ty o koze. Okamžitě se začnou probírat vším možným ale "jádro pudla", že se někde krade a zcela bez skrupulí, jim je úplně jedno.
Pokud je to tak jak píše pan Sobotka, tak 51PRO je sprostá zlodějna. Nic víc a nic míň. A jestli je pan Sobotka ze Slavkova,nebo z Liberce na věci vůbec nic nemění.
13. 11. 2007 | 10:58

Roko napsal(a):

Pane Sobotko máte asi v něčem pravdu, ale pomlčel bych o reklamách firem, které vlastní stát. Jinak bych se Vás musel zeptat na socialistický moloch ČEZ, jejichž "investice" do reklam je ročně řádově 100 milionová a tak je majoritním vlastnkem stát - takže klídek jo ?
14. 11. 2007 | 06:30

Michals napsal(a):

pro Roko:
taky nechápu proč ČEZ potřebuje reklamu a myslím si, že je to přinejlepším zbytečnost, ale spíš šmelina... A máte pravdu, že to není jen teď, ale bylo to i za socdem.
To co popisuje Sobotka je ale už naprostý výsměch. ODS si vydává stranický časopis a financují ho České dráhy, které se od prosince opět chystají zdražit, protože jsou ve ztrátě....
14. 11. 2007 | 10:20

Taar napsal(a):

Pro Roko.
Abych pravdu řekl, když slyším ČEZ tak mě "teče ze zubů".
Nechápu ale proč spojujete s ČEZem pana Sobotku? Zajímal jste se někdy o složení dozorčí rady ČEZU? To by jste koukal jak je ta "skupina" zajímavě složená.
14. 11. 2007 | 10:35

Taar napsal(a):

Pro moucha na zdi.
A to všechno jste vyčetl kde.
Nejspíš jste jasnovidec, když píšete že to nelze dokázat protože důkazy zmizely.
Mimochodem. Soukromé a státní peníze je trochu rozdíl ne?
A co má společného pan Sobotka s LK, tak to už nechápu vůbec.
14. 11. 2007 | 10:53

Taar napsal(a):

Mám takový pocit, že příznivci ODS se pod vlivem vzrůstajících preferencí ČSSD začínají plácat v chimérách. Ovšem čtení je to fajn, alespoň se v tom zamračeným dnu člověk zasměje.
14. 11. 2007 | 10:59

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Aktuálně.cz Blog · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartošová Ela · Bavlšíková Adéla · Bečková Kateřina · Bednář Vojtěch · Bělobrádek Pavel · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Blažek Kamil · Bobek Miroslav · Boehmová Tereza · Brenna Yngvar · Bureš Radim · Bůžek Lukáš · Byčkov Semjon C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Davis Magdalena · Dienstbier Jiří · Dlabajová Martina · Dolejš Jiří · Dostál Ondřej · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořák Jan · Dvořák Petr · Dvořáková Vladimíra F Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Fendrych Martin · Fiala Petr · Fibigerová Markéta · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gargulák Karel · Geislerová Ester · Girsa Václav · Glanc Tomáš · Gregorová Markéta · Groman Martin H Hála Martin · Halík Tomáš · Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hapala Jiří · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holmerová Iva · Honzák Radkin · Horáková Adéla · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hradilková Jana · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hülle Tomáš · Hušek Radek · Hvížďala Karel CH Charanzová Dita · Chlup Radek · Chromý Heřman · Chýla Jiří · Chytil Ondřej J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jelínková Michaela Mlíčková · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karlický Josef · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Pavel · Klíma Vít · Klimeš David · Kňapová Kateřina · Kohoutová Růžena · Kolaja Marcel · Kolářová Marie · Kolínská Petra · Kolovratník Martin · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Koutská Petra Schwarz · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kučerová Karolína · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kupka Martin · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Maláčová Jana · Málková Ivana · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Mittner Jiří · Mrkvička Jan · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Návrat Petr · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Nouzová Pavlína · Nováčková Jana · Novák Aleš · Novotný Martin · Novotný Vít O Obluk Karel · Oláh Michal · Ouhel Tomáš · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Pavel Petr · Pavelka Zdenko · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Peksa Mikuláš · Pelda Zdeněk · Petrák Milán · Petříček Tomáš · Pfeffer Vladimír · Pfeiler Tomáš · Pilip Ivan · Pitek Daniel · Pixová Michaela · Plaček Jan · Podzimek Jan · Pohled zblízka · Polách Kamil · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rakušan Vít · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Reiner Martin · Richterová Olga · Robejšek Petr · Rydzyk Pavel · Rychlík Jan Ř Řebíková Barbora · Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schneider Ondřej · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobíšek Pavel · Sokačová Linda · Soukal Josef · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Strmiska Jan · Stulík David · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Sýkora Filip · Syrovátka Jonáš Š Šebek Tomáš · Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špalková Veronika Krátká · Špinka Filip · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Táborský Adam · Telička Pavel · Titěrová Kristýna · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomek Prokop · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Tůma Petr · Turek Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Václav Petr · Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Vavruška Dalibor · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Vhrsti · Vích Tomáš · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojtěch Adam · Vojtková Michaela Trtíková · Výborný Marek · Vyskočil František W Walek Czeslaw · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zima Tomáš · Zlatuška Jiří Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy