Jak otevřít cestu daňovým únikům

19. 11. 2007 | 09:30
Přečteno 6013 krát
Jestliže jsou dnes orgány činné v trestním řízení ( společnou péčí pánů Čunka, Pospíšila, Langra a paní Vesecké) do značné míry paralyzovány ztrátou loajality policistů a státních zástupců k celému systému a hromadnými odchody kvalifikovaných lidí, totéž hrozí zcela akutně při výběru daní a cel. Současná vláda nejprve naordinovala ženám a mužům, kteří zajišťují příjmy státu, krajů a obcí , tříletý pokles jejich reálných platů. To jistě nikoho z nich nepotěší. Ale bude hůř. Nyní se vláda chystá provést sérii chaotických a nepřipravených změn, které mohou otevřít dveře miliardovým daňovým únikům. Zdá se, že ministr financí Kalousek jedná v zájmu šedé ekonomiky.

Na dlažbě se má ocitnout 3,5 tisíce zaměstnanců celní správy. Té celní správy, která ačkoli prodělala ihned po vstupu do EU silnou personální redukci (v letech 2003-2005 odešlo cca 2000 celníků), dokázala výrazně přitvrdit v boji s daňovými podvody a získala tím pro státní rozpočet miliardy korun navíc. Celníci se v minulých letech začali intenzivně objevovat na tržištích, zabavovali padělky a pirátské nosiče CD a DVD, díky nově zavedenému kolkování lihovin potlačili černý obchod s lihem, zlikvidovali řadu ilegálních továren na výrobu cigaret, zabavili velké množství drog, bojovali s ilegálními dovozy odpadů. Po letech planých slibů to byli celníci, kteří začali vážit a pokutovat přetížené kamiony na našich dálnicích. Stát ve všech těchto oblastech dokázal, že umí s šedou ekonomikou bojovat, že si dokáže vůči nepoctivcům vynutit dodržování pravidel. V zájmu všech těch, kdo podnikají fér, platí daně a respektují zákony republiky. To vše se nyní může díky připravené redukci celní správy ocitnout v troskách. Tuzemská celní správa přitom není žádný zkostnatělý moloch, s klienty komunikuje elektronicky, je plně zapojena do evropských a mezinárodních struktur a je na poměry státní správy věkově docela mladá. Celníci zkrátka patří mezi (doposud!) konsolidované a vysoce profesionální složky státní správy s dobrým technickým vybavením. A možná právě proto se stali tolik nepohodlnými.

Mezi celníky a pracovníky finančních úřadů se dnes vypráví neveselý vtip o tom, jak se ministr Kalousek chystá podruhé „zhasnout“. To první „velké zhasnutí“ si ještě lidé pamatují, proběhlo v polovině devadesátých let a týkalo se nejen privatizace, ale i třeba lehkých topných olejů, rumové aféry nebo „povolování“ obchodů duty free v pohraničí. A to se ještě ve státní správě ani mezi občany či podnikateli příliš neví o tom, že se mají též rušit či měnit na pobočky finanční úřady ve 107 městech.

Vláda zkrátka s vaničkou tzv. úspor vylévá i dítě. Neuvážené snižování daní pro podniky a nejvyšší příjmové kategorie roztočilo spirálu škrtů, které brzy ohrozí základní funkce státu i v tak klíčové oblasti, jako je výběr daní. To vše doprovází arogance ( v té myslím bezkonkurenčně vede Tomáš Julínek) a absence dialogu, nejen s lidmi, kterých se mají nedomyšlené reformy, škrty a propouštění týkat, ale chybí i jakákoliv komunikace s opozicí.

Myslím, že nelze jen přihlížet tomu, jak Langer, Pospíšil, Kalousek či Julínek nevratně ničí schopnost státu a veřejného sektoru zajišťovat občanům spravedlnost, základní jistoty a kvalitní veřejné služby. Hlasování o důvěře vládě je více než namístě. I kvůli oněm třem tisícovkám lidí, kteří budou přinuceni svléci si celnickou uniformu. Ačkoliv ví, že je to v rozporu se zájmem státu i daňového poplatníka.





Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Michals napsal(a):

holt šetřit se musí, i kdybychom na tom měli prodělat...
19. 11. 2007 | 09:55

bara napsal(a):

Organy cinne v tresnim rizeni jsou paralyzovany ztratou loajality - to jste rekl trefne!
19. 11. 2007 | 10:31

Milan napsal(a):

Ačkoliv jsem s Vámi ve spoustě věcí nesouhlasil a volil jsem jinou stranu, musím Vám v tomto článku dát za pravdu.
19. 11. 2007 | 10:40

Petrman napsal(a):

Souhlas.
19. 11. 2007 | 10:48

jarpor napsal(a):

Pane poslanče,
zkuste mi odpovědět na několik otázek :
- Jak je možné, že, jak píšete, v minulých letech se celní správa začala objevovat na tržnicích..., to zboží na ty tržnice spadlo z nebe, nebo ta "skvělá" celní správa byla děravá jako řešeto ? V době, kdy zde byla ještě hranice - co dělali proti nelegálnímu dovozu, co budou dělat ve stejné formě dnes, kdy na bývalé celnici jen zamáváte zajícům ?
- Přetížené kamiony váží celníci ? Já jsem si naivně myslel, že zde máme dopravní policii.
- Potřebujeme finanční úřady takové, aby jejich úředníci šli do firmy, kde jim "otevřou několikrát za rok, a do jiných firem, kde je ani nevpustí za bránu, tak pokrčí rameny a pokorně odejdou ?
Byl jste dost dlouho členem vlády a proto se ptám, co jste dělal pro to, aby tyto instituce dělaly řádně to co mají, aby odváděly práci placenou z našich daní ?
Děkuji za odpověď.
Hezký den.
19. 11. 2007 | 10:50

Pesu napsal(a):

Smutná pravda :( A mé zájmy pravicového voliče teď hájí levice - dvojí zdanění si nedovolil zavést ani bolševik :(
19. 11. 2007 | 10:52

Michals napsal(a):

pro jarpor:
asi máte pravdu, že za Sobotky to mohlo fungovat lépe, každopádně se to ale propouštěním celníků a úsporami na daňové správě nezlepší, ne?
19. 11. 2007 | 10:54

jarpor napsal(a):

Pro Michals

A pokračování tohoto stavu, placení takových "pracantů" ve státní správě něco řeší ?
19. 11. 2007 | 10:59

m&m napsal(a):

Poté, co nákladní část letiště Praha kupuje přes nastrčenou figuru člověk, který koupil současnému ministrovi financí byt, a nikomu to nevadí, je už možné všechno.
19. 11. 2007 | 11:03

m&m napsal(a):

ČErpám z dostupných médií, přinesly už řadu důkazů.... a nic. Jede se dál.
19. 11. 2007 | 11:04

Emil napsal(a):

Že se celníci octnou na dlažbě , to jen vítám ! Namachrovali se dost ! O úplatcích ani nemluvě. Ale největšími škůdci v republice jsou Julínek, Langer, černoprdelník Kalousek a smozřejmě zelený hňup Bursík !Tupec, to je kapitola jiná.
19. 11. 2007 | 11:09

Evina napsal(a):

Jako vždy pane Sobotko, výborný blog! Fandím vám. Patříte mezi nejlepší politiky!!!!
19. 11. 2007 | 11:27

danny napsal(a):

Myslím si, že se v mnoha případech dějí hrozné věci. A bohužel, jako obyčejným lidem, nám nezbývá nic jiného. Viz např výrok Topolánka o tom, že si nenechá mluvit do výstavby radaru. Bohužel, v naší politice se usídlila mohutná arogance, která nemá obdoby. Proto se pomalu a jistě blíží totální ochuzení slušných pracujících a ti, nepoctiví budou mít zelenou. Vietnamští obchodníci prodávající padělky, podvodníci, defraudanti atd.
19. 11. 2007 | 11:34

Smart napsal(a):

Zcela souhlasím. Je jasné, že další "zhasnutí" se chystá.
19. 11. 2007 | 11:37

Železnohorský dědek napsal(a):

Pro japor
To jste asi nepochopil. Pan Sobotka blogem přece říká: Za naší vlády celníci makali perfektně, tahle vláda je chce rozprášit, aby vydláždila cestu podvodníkům... Nebo snad ne?
19. 11. 2007 | 11:39

Bobo E napsal(a):

Zajímavý článek. Jen mě vadí, že některé skutečnosti (nevědomky, nebo záměrně) zkreslujete.

1) Celná zpráva možná zamezuje daňovým únikům, ale nepřinese do rozpočtu ani korunu navíc. Veškeré nelegální zboží, které celnící zabaví, se likviduje, daň z něj nikdo nedoplatí (vietnamci a prodejci "černých" dvd určitě ne).

2) Šedá ekonomika je o hodně širší pojem. Ta část, kterou popisujete v článku, tvoří jen malý zlomek celkové šedé ekonomiky, a tato část není jistě tím nejpalčivějším problémem - tím je tzv. práce na černo - to je pravý tahoun šedé ekonomiky.

3) Část věcí, o kterých tvrdíte, že vykonávají celníci, vykonává policie. Těch 3500 celníků by se jistě uchytilo v řadách policie (když tam mají nedostatek lidí), kde by mohli dělat třeba i stejnou práci.
19. 11. 2007 | 11:43

jarpor napsal(a):

Pro Ž. dědu
Asi budete mít pravdu. Voni tak dobří, samej anděl, pro lidi by se rozdali (nejlépe z cizího) a teď takovej póvl...
19. 11. 2007 | 11:48

Pavel napsal(a):

Nevím jakou vy jste měli zkušenost s celníky, ale já otřesou. A zůstala stejně otřesná pro vývoz do státu mimo EU.
Nevím nad čím brečíte. V současnosti jsou celníci součástí represivních složek státu a budou převedeny pod policii, takže by se to mělo sjednotit a měli by jste jednodušejí poznat kdo Vás staví na silnici.

Netrvdím títmo, že vše, co se děje , že se vším souhlasím, ale musím říc, že pan SOBOTKA nikdy nepřesvědčil o tom , že ekonomice rozumí ( ani jako mladý sociální demokrat) Do vlády se dostal, protože je v páteři dost ohebný. To už mu zůstane na celý život. Ale, kdo milujete, milujte ho dále.
19. 11. 2007 | 11:50

PetrK napsal(a):

Sobotko, Sobotko, líbí se mi, jak bezskrupulózně shazujete vámi a vašimi soukmenovci napáchané svinstvo shazujete na jiné. Uchopte svoji hlavu do dlaní, proveďte sebezpyt, omluvte se národu a zmizte v propadlišti dějin, nebo v hotelu vaší manželky.
19. 11. 2007 | 11:53

občan napsal(a):

Pane Sobotko, základní funkce státu je především "neprudit, neprudit, neprudit". To je základní funkce státu. Stát si vytvořili lidé pro sebe, ne pro vás, kteří na něm jako pijavice vysíte a nevytváříte žádné hodnoty. Jen rozeštváváte lidi. Těm co se snaží berete a snažíte se podporovat slabší! Problémem je, že nepodporujete ty co to skutečně potřebují, ale kupujete si především ty co to nepotřebují, jen aby Vaěe korýtko bylo plné. Když se Vám to nelíbí, tak se na to vykašlete a jděte dělat něco prospěšného. Uleví se myslím podstatné většině lidí.
19. 11. 2007 | 12:01

jarryd napsal(a):

Nevim , ale ten clovek ma vepsane cosi divneho v obliceji, a jeho slova s tim vzdy tak nejak koresponduji.
19. 11. 2007 | 12:53

Tendr napsal(a):

Oblbovani Bohuslavem Sobotkou.Nevim jestli snim ci bdim, ale nefunkcni system v tehle zemi byl nastaven prave jeho stranou. Komplikovanost systemu vzdy dava prostor jak ho obelstit a nespravi na tom nic ani mnozstvi kontrol. Co se tyce trhovcu, ti se drzi heslem levne nakoupit, draho prodat a pokud mozno z toho neplatit zadne dane. Nefunkcni prebujelost statni spravy je dilem CSSD pane Sobotko, a proto smerujte kritiku do vlastnich rad podobne jako to cinite do tech koalicnich. V nekterych zemich byste byl za vase shodkove hospodarstvi uvrzen i do vezeni, za to ze jste spatne hospodaril s majetkem firmy/statnim rozpoctem.
19. 11. 2007 | 12:59

Martin napsal(a):

Tendre, system u nas byl nastaven vladami Vaclava Klause, socani jen tu neco pridali, tu neco odebrali, zasada je stejna od zacatku devadesatych let.

A ten nesmysl z vezenim jste vzal kde ? Schodkove hospodareni socanu bylo napriklad lepsi nez schodkove hospodareni G. Bushe. Jak to ze uz nesedi v kriminale za spatne hospodareni ? A nebo ty zeme s vezenim to jsou S. Korea ci Kuba co maj rady fiktivni nedeficity jako Klaus ?
19. 11. 2007 | 13:28

Anba napsal(a):

Přijměte sympatie staré finanční pracovnice a zároveň voličky ČSSD. Bez pořádku v rozpočtu a financích a bez čestnosti politiků skončí náš stát jen v rozvalu a chaosu. To, co předvádí politici ODS jen demoralizuje lidi, ochuzuje státní pokladnu i nejchudší vrstvy obyvatel.
19. 11. 2007 | 13:35

Michals napsal(a):

pro Tendra:
ale to by se v tom vězení Sobotka musel potkat i Kalouskem a Topolánkem, kteří v deficitním hospodaření pokračují...
19. 11. 2007 | 13:40

zdroj napsal(a):

Udržování Čunkovy kauzy už stálo lidový dům přes 30 mega. Jak asi našetří na splácení svého dluhu Altnerovi?
19. 11. 2007 | 13:44

Martin napsal(a):

Zdroji, cunkovu kauzu financuje Jansky vrsek ze zisku Dalikovy PR agentury. Zisky ji vytvari ruzne statni spolecnosti.
19. 11. 2007 | 13:49

george napsal(a):

Á, už se nám ozval známý vědec na vše, včetně ekonomiky státu, jenž se zove MARTIN. A protože již jednou jsem si u něj naběhl na jeho pitomé zdůvodňování schodků, už se podruhé do diskuze nepustím-ztráta času.
19. 11. 2007 | 14:10

Martin napsal(a):

A prisel uz znamy pravicovy inteligent George, ktereho argumenty se omezuji pouze do osobnich utoku. :)
19. 11. 2007 | 14:11

CS napsal(a):

Vážený pane poslanče,bohužel jsem pamětníkem naprosto jiného vývoje, než který popisujete. Celní správa nabobtnala do neuvěřitelných rozměrů v letech vašeho vládnutí (2000 - 2004) poté po vstupu do EU bylo "nečekaně" shledáno několik tisíc těchto rychle naverbovaných úředníků nadbytečnými. Z obavy ze ztráty volebních hlasů si však Vaše strana nedovolila řešit tento přebytek přirozeným způsobem , ale vymýšlela další ,naprosto nadbytečné pozice ve státní správě pod odborářským heslem " ani muž ze závodu" . Vzhledem k tomu, že prakticky všechny velké skandály a největší podvody se odehrály za přímé asistence a za aktivní pomoci celníků , policistů , či soudců , není mi známo odkud berete své přesvědčení, že toto Vaše řešení bylo skutečně prospěšné .
19. 11. 2007 | 14:22

Michals napsal(a):

pár podrobností k Čunkově kauze:
1. Kauza se rozeběhla, když byl zvolen do Senátu a uvažovalo se o něm, jako o budoucím předsedovi KDU-ČSL.
2. V této době zuřil u lidovců vnitrostanický boj. Kalousek skončil po vyjednávání s Paroubkem (které ale zřejmě bylo jen naoko, aby zabránil velké koalici). Parkanová se ucházela o předsednictví s vizí spolupráce s ODS. Čunek se nevyjadřoval a vyjednával s Paroubkem.
3. Po zvolení Čunka předsedou tlačil Čunek ODS a ČSSD k jednání o vytvoření troj- až čtyř-koalice. Tato jednání byla téměř dokončena, ale nakonec vycouvala ODS (M.Dalík: "budeme si s nima chvilku jen tak hrát a pak je pošleme do pr...")
4. Po vzniku koaliční vlády(nikoli dříve) začala ČSSD tlačit na Čunka a ODS jej začala hájit.

Co mi z toho plyne?
Na začátku nestál ani Lidový dům ani Jánský vršek, vychází mi tři možnosti:
1. Je to lokální záležitost, ve které se vyznají jen Vsetíňáci.
2. Je to vnitrostranická záležitost mající kořeny v boji o předsedu KDU-ČSL.
3. Je to běžná kriminální záležitost. Kdy je buďto Urbanová lhářka nebo Čunek korupčník.
19. 11. 2007 | 14:23

Marty napsal(a):

Nejak od pana Sobotky postradam zminku o Shengenskem prostoru a jednotnem celnim uzemi EU. Potreba celniku proste jiz neni tak vysoka jako kdysi.
19. 11. 2007 | 14:28

Martin napsal(a):

CS muzete uvest nejaka cisla o tom zurivem verbovani pred rokem 2004 ? Nerikam, ze to neni pravda, ale dohledat se da pouze opak, cili pomala redukce pocetnich stavu.
19. 11. 2007 | 14:33

Mirek napsal(a):

Není to snížení stavu celníků náhodou způsobeno vstupem do Schengenského prostoru?
19. 11. 2007 | 15:17

Doug Badman napsal(a):

Gross, Kraus nebo Paroubek ani nečekali, až někdo zhasne. A kolik nás stála vaše láska k ČSOB? Na to nikdo zhasínat nemusel, to se dělo a děje za denního světla.
19. 11. 2007 | 15:47

pajathc napsal(a):

"Neuvážené snižování daní pro podniky a nejvyšší příjmové kategorie roztočilo spirálu škrtů, které brzy ohrozí základní funkce státu i v tak klíčové oblasti, jako je výběr daní"

Kéž by, kéž by :o)

Daně i celníci jsou zbytečné.
Produktivní lidé celníky ani vás politiky nepotřebují!
19. 11. 2007 | 15:48

stejskal napsal(a):

Dobrý den, pane ixame,

na těchto stránkách se neuráží, ale diskutuje. Váš příspěvek jsem smazal.

Děkuji za pochopení.

Libor Stejskal, editor blogů
19. 11. 2007 | 15:56

pajathc napsal(a):

Stejskal: nezapomeňte měřit rovným metrem a upozornit na Josefovy japonské znaky ;-)))
Hezký den, popravdě řečeno, funkci editora blogů bych dělat nechtěl...
19. 11. 2007 | 16:06

zemko napsal(a):

Bobo.E : mam dojem ze to s tema danema bylo mysleno tak, ze kdyz si nekoupi nelegalni tak si koupi legalni, nebo alespon cast a z toho ma stat nejake dane
19. 11. 2007 | 16:18

kAREL napsal(a):

Redukce celníků nesouvisí nijak se Shengenem, celníci už od roku 2004 na našich hranicích nejsou, po vstupu do EU se jejich počet snížil, Sobotka uvádí o 2000. Po vstupu do Shengenu ztratí smysl cizinecká policie, protože nemáme žádné vnější hranice EU.
Redukce celníků vyhovuje těm, kdo chtějí šidit stát na spotřební dani z cigaret, lihu a pohonných hmot. Nebyl to navíc Kalousek, kdo jako poslanec podporoval dovoz tabáku na tzv. vykuřování skleníku? ( úniky v řádu stovek milionů)
19. 11. 2007 | 16:25

Javít napsal(a):

Pan Sobotka zase mlží, jako vždy.
Každý rozumný podnikatel zaměstnává jen tolik lidí, kolik potřebuje. Přezaměstnanost stojí moc peněz, zkrachoval by.
Již mnohokrát bylo řečeno, že státní byrokracie je přebujelá.
Když ji chce někdo omezit, je zle.
V soukromých firmách se musí makat. Tak ti hoši na celní správě musejí také přidat.
Víme my vůbec co chceme ??
19. 11. 2007 | 17:04

vlk napsal(a):

Po zkušenostech z blogů už mne celkem nepřekvapuje ideologický přístup k článku, který popisuje budoucí problémy, které stát sám sobě připravuje. Inu v Čechách je ideologie nad zdravý rozum.
Někdo z modrých ideologů by mi měl vysvětlit, proč je dobře, že bude míň celníků a na tržnicích opět bude haldy a haldy neprocleného zboží, kopií a palgiátů, z kterých trhovci nebudou platit daň. stejně tak by mi měl vysvětlit, proč bude dobře ,když bude míň lidí na finančních úřadech,což umožní daňové úniky. Rád s enechám poučit.
19. 11. 2007 | 18:58

Ford napsal(a):

Tak to je příspěvek hodný 1 dubna! Bohušu ty si na drogách? Až jsem se rozplakal, jak si pěkně dojemně psal o těch tvorech co ve svém světě nazýváš celníkama. V našem reálněm světě jsou celnící zloději, podvodníci a zkorumpované kreatury. V podstatě to samé, jak politici.Tudíž ty! Běž se podívat na břeclavsko,abys to neměl daleko. Jak si žijí ti tvoji poctivci z peněz, které nevidělali natož ušetřili. Celnící se měli po vstupu do EU okamžitě propustit a bez renty.
19. 11. 2007 | 19:15

Ford napsal(a):

vlk: Třeba proto,že víc lidí neznamená automaticky udělané víc práce. Ale chápu! Chybí vám životní zkušenosti. Třeba před rokem 1989 to bylo krásně vidět, že moc lidí neznamená udělané víc práce.
19. 11. 2007 | 19:19

vlk napsal(a):

Forde,
dík za shovívavost. Vzhledemk mému věku je dost nezasloužená.
Já akorát vím, že méně celníků znamená méně kontrol na tžnicích, méně dohlídek, zda kamiony tzv. neskáčí přes mýtný systém dálnic, dál to znamená více pašovaných cigaret. lihu, nosičů s nahrávkami a tudíž idaleko více daňových úniků. Třeba mi vysvětlíš, proč bychomo to měli stát. Dál také doufám, že mi budeš umět logicky vysvětlit, jak to , že stát se dobrovolně vzdává možnosti daňové kontroly podnikatelských subjektů, když jim sníží daně. Jsme zaměstnanec , takbych rád znal důvod, proč mně je automaticky zdaněna každá koruna a naopak ve firmení sféře, to zase bud e volnější, Už se těším.
19. 11. 2007 | 20:29

Ford napsal(a):

vlk: Před vstupem ČR do EU z toho vašeho méně nebylo vůbec nic a všichni jste měli klidné spaní a naráz takový zájem. Takže klasická socanská vychcanost. A hlavně neznalost jak je to s celníka. Méně celníků méně korupce. Jinak už si konečně uvědomte že daně nejsou cílem státu, ale jen prostředkem k jeho provozu. Tudíž čím méně daní tím lépe pro obyvatele. Není nic jednoduššího než se stát firmou, když vám zaměstnanecký poměr nevyhovuje. Jinak mně zůstává rozum stát jak můžete srovnávat statut firmy a zaměstnance? Zdravotní indispozice?
19. 11. 2007 | 20:51

Jiří Dedera napsal(a):

Pane Sobotko, velmi jste mne zklamal, když jste na moji stížnost proti postupu Fú Toužim, souhlasil s tím, že 2,5mil je víc než 3 mil. řízení proti mně jste projeli, úředníci se snížili i ke lhaní a to s vaším posvěcením, dnes to řeší Strasburg, takže vám paradoxně děkuji jak jste to zvoral a ještě se pod to podepíšete. Dedera
19. 11. 2007 | 21:02

bohous napsal(a):

myslím si , že jakákoli diskuze s s.Sobotkou na tema finance je pro občřany ponižující , neboť je si třeba uvědomit jhakéže má tento samozvaný ekonom vzdělání a hlavně jakou má tento rádoby ekonom praxi , myslím , že jakýkoliv drobný živnostník , jež se sám stará o své finance má lepší ekonomické povědomí , než tento rudý přisluhovač.Z tohoto důvodu je mi pod úrove
ń vůbec na tyto výplody naználka jakkoli reagovat.Ach jo ....
19. 11. 2007 | 21:27

bohous napsal(a):

Sobotko , Sobotko , ty máš obavy o úniky daní , ale na druhou stranu Ti vůbec mavadí zneužití funkce , tvým kamarádem Grossem k jaho křišŤálově čistém zbohatnutím na akciích , které spaly ,ale zřejmě byly probuzeny velmi brzo , na to , aby nevzbudily podezření . Z takovýchto praktik bychom měli míti arčitě strach . Snažíš se zřejmě odvádět pozornost od těch největších svinstev , za kterými stojí Tvá strana
19. 11. 2007 | 21:37

Libor napsal(a):

Bohouši,
jak ubohé. Dokážete také něco jiného, než jenom urážet a napadat?
19. 11. 2007 | 22:02

bohous napsal(a):

to Libor:popisuji pouze fakta , že o ekonomice mluví někdo ,kdo není ani zdaleka ekonom ,takovéto odborníky jsme tu měli před r. 10989 a jak tomu rozuměli a kam to dovedli žé !!! V tomto případě to asi jinak nejde ,píši jen to co je obecně známo , tak jakápak má ubohost ,
Libore probuďte se a neurážejte . Politik musí počítat s tím , že ho každý nemusí, já jen připoměl fakta , ale Vám se to zřejmě nehodí ,ale asi se s tím budete muset smířit . Ach , jo ....
19. 11. 2007 | 22:16

Michals napsal(a):

pro bohouše:
píšete, že je pod Vaši úroveň na Sobotku reagovat, abyste vzápětí reagoval. Já myslím, že nemáte problém se Sobotkou, ale spíše s rozštěpením osobnosti. Pane Bohouši - vzpomeňte si - to jste Vy, co nechtěl reagovat, co měl tu úroveň...
19. 11. 2007 | 22:53

bohous napsal(a):

pro
michals:problém s osobností máte pouze Vy . Já jsem nereagoval na to o čem Sobotka píše , jestli jste si všiml . Reagoval jsem na to , že je pod úroveň mít polemizovat s někým , kdo ekonom není ,možná patříte k tím odvážlivcům , kteří sí nechají vyoperovat slepé střevo od někoho , kdo o sobě prohlašuje , že je lékař , ale ve skutečnosti jím není ,ale Vy mu přesto budete věřit , protože Vás svým výrazem přesvedčil .Jste odvážný , samozřejmě na Vás nemám , ale to mi vůbec není líto ,takové jako Vy ,ti Sobotkové potřebují, aby se ujistili ve svých schopnostech.Ach , jo .....
19. 11. 2007 | 23:22

Michals napsal(a):

pane bohousi. Já jsem nepsal vůbec nic o Sobotkovi. Jen mne zaujal tok Vašich myšlenek. Posuďte sám:
Váš příspěvek č. 1:
"...Z tohoto důvodu je mi pod úrove
ń vůbec na tyto výplody naználka jakkoli reagovat..."

Váš příspěvek č. 2:
"Sobotko , Sobotko , ty máš obavy o úniky daní , ale na druhou stranu Ti vůbec mavadí zneužití..."

Mezi těmito dvěma příspěvky uplynulo 10 minut. je evidentní, že během těchto deseti minut jste ztratil víru ve svoji úroveň převyšující Sobotku natolik, aby Vám stál za reakci.
Doporučuji se uklidnit a pokusit se soustředit na nějakou konkrétní věc - třeba tužku nebo něco, co máte poblíž (ne ostré předměty)

Následující reakce na mne je pak již jen pokračováním trendu...
19. 11. 2007 | 23:36

Libor napsal(a):

Bouhouši,
obávám se, že Michals vás diagnostikoval poměrně přesně. Měl byste s tím něco dělat.
Po zklidnění a soustředění se na neostré předměty jsem vám chtěl doporučit článek docenta Havla, ve kterém se velice rozumně vyjadřuje ke vztahu práva a ekonomie. Bohužel, již jsem ho nenašel.

Jinak poslední příspěvek pana Sobotky považuji za poměrně standardní článek opozičního politika. Poukazuje na to, že vlivem honby za úsporami státních výdajů dojde k propuštění poměrně velké skupiny státních zaměstnaců. Tím se zřejmě zvětší tzv "šedá ekonomika" se souvisejícími daňovými úniky. Paradoxně tak dojde ke snížení příjmů státu a k jistému, i když v celkových číslech minimálnímu prohloubení deficitu. Takže nula od nuly pojde, nebo spíše výsledná bilance bude nakonec záporná.
20. 11. 2007 | 07:16

frankie napsal(a):

Jarpor:
Stánky s nebe nespadly za Sobotky. Stánky tu byly již dříve a byla tady také Celní stráž, která je účinně likvidovaa. Liberální vládcové celní stráž ze dne na den zrušili. Od té doby "stánkaři" mají absolutně a beznadějně navrch.
Marty:
Celní správa nemá se Schengenem absolutně, ale absolutně nic společného. To jen vy, kteří netuší o organizaci ozbrojených složek, si neustále pletete pohraniční policii s celníky. Nejste ale sám tak tupý, ten omyl "se vleče" už po desetiletí. A rozdíl nezná ani Kalousek, Langer a ani niovináři v MF - viz "celníci odejdou z hranic (nejsou tam od května 2004).
20. 11. 2007 | 07:27

frankie napsal(a):

Občan:
Základní funkce státu pochopíte až tedy, když budete těžce nemocný a dojdou vám peníze z vašeho soukromého pojištění. Potom, jako je to v USA, začnou vaši příbuzní prodávat majetek aby vám léčení zaplatili (v lepším případě). Vzpomeňtě, je to několik let, kdy celu Amerikou hýbala diskuze o humánnosti skoku těžce nemocné ženy z okna nemocnice, aby její bratr nepřišel (stejně beznadějně) o svůj majetek. Teprve potom poznáte smysl slova sociální solidarita v plné síle.
20. 11. 2007 | 07:36

bohuslavsobotka napsal(a):

Dobrý den, děkuji za všechny věcné příspěvky, rád bych alespoň na některé reagoval.
Pokud jde o celníky na tržištích, souhlasím s vámi že tam před rokem 2003 příliš vidět nebyli, jako ministr financí jsem tuto situaci pomohl změnit a myslím, že zásahy celní správy byly v letech 2004-2006 velmi intenzivní a efektivní. Pokud jde o vážení kamionů, měla to v devadesátých letech původně dělat dopravní policie, ale ta se k tomu nikdy ve skutečnosti nedostala, což dokládá mimo jiné stav dálnic a silnic. Teprve až celní správa začala po roce 2003 vážit systematicky na několika mobilních stanovištích. Není pravda, že činnost celníků nepřináší nic do rozpočtu. Celní správa vybírá clo a spotřební daně z tabáku, lihu a pohonných hmot. Po té, kdy tuto roli přijala, se zvýšil výběr daní a došlo k omezení úniků ( zejména u lihu a cigaret). Celníci také kontrolují složení PHM u čerpacích stanic, mnohem intenzivněji než ČOI, která na to nemá dost lidí ( ČOI má na celou ČR a všechny kontroly asi 500 kontrolorů). Pokud jde o názor, že by stát především neměl "prudit, prudit, prudit", musím jeho autora zklamat. Pokud jde o daně, prudí bohužel všechny státy, které ještě fungují. Když se chcete výběru daní zbavit, doporučuji k pobytu jižní Somálsko, či většinu oblastí Iráku nebo Afghánistánu. Před odjezdem ale nakupte munici, stát v těchto lokalitách nezajištuje ALE vůbec žádné veřejné služby. Pokud jde o komplikovanost výběru daní a cel, to nevyřeší propuštění 3,5 tisíce celníků. Řešením jsou jednodušší zákony a elektronická komunikace s úřady, včetně těch celních a daňových. Ta už je možná dnes, ale málokdo ji zejména u daní využívá. PetrK. mi doporučil, abych zmizel v propadlišti dějin či hotelu mé manželky. No, v propadlišti dějin jednou zmizíme všichni, je dobré na to myslet, je to určitě ta nejlepší prevence proti aroganci. Pokud jde o hotel, raději jsem se na to ženy zeptal, ale potvrdila mi, že žádný nemá. Hezký den.
20. 11. 2007 | 08:12

Vaan napsal(a):

Dobrý den pane Sobotko, celní budky zmizí z hranic a tak může odejít taky pár celníků, nic proti tomu, nezaměstnanost je nízká, práci si určitě najdou a stát ušteří odhadem tak +- miliardu na mzdách, to není vůbec špatně.

Pokud budete mít čas můžete mi odpovědět? Když se vytváří státní rozpočet berou se v úvahu makroekonomické modely vývoje nebo jsou to pouze politická rozhodnutí, kam dát peníze? Ze školy znám IS/LM model ten říká něco o zaplnění recesní mezery na vrcholu hospodářského cyklu země, poté se již vládní investice(zejména stavební) nepodílí na tvorbě dalšího produktu, ale naopak vyvolává pouze inflaci.
20. 11. 2007 | 09:13

Ford napsal(a):

Frankie: Je vidět že o sociální státu nevíte absolutně nic a žijete jen v iluzi udržované zlodějema se sociálním cítěním. Ten náš sociální stát je jen kšeft, jak v USA. Platíš možná něco dostaneš. Neplatíš nedostaneš nic. Takže žádný rozdíl!
20. 11. 2007 | 10:12

Michals napsal(a):

Sobotkova manželka má hotel v Jižním Somálsku!
20. 11. 2007 | 12:38

Michals napsal(a):

...má tam pronajatou celní budku!

Vaane: "celní budky" na hranicích - to mne pobavilo. Jestliže v "celních budkách" sedí celníci, kde potom mrznou ti chudáci od policie?
20. 11. 2007 | 12:43

Al Jouda napsal(a):

Vždyť je to normální ! Policajti byli úplatní, tak jsou donuceni k odchodu. Celníci byli úplatní, tak půjdou taky.Hezky tu státní správu čistí ODS. Jen mne zajímá, kdo bude další na řadě.
20. 11. 2007 | 13:15

insurgentes napsal(a):

Sociálnědemokratičtí bloggeři obecně trpí velkou rozbředlostí, povrchností a lacinou rétorikou, za níž mluví obrat "ocitnou se na dlažbě". Řekněte, to jste všichni jenom podobně postižení, nebo máte s panem Rathem a Paroubkem na sekretariátě nějakou frustrovanou myš, která to za vás píše jedním vrzem načisto?
20. 11. 2007 | 13:31

frankie napsal(a):

Ford:
Budu mluvit o faktech, nebudu "plácat". Ležel jsem v nemocnici s rozlámanou nohou. Přivezli bezdomovce, kterého porazilo auto, když odvážel káru se sběrem. Měl rozsekanou pánev na kusy, operovali ho přes 10 hodin a kolem pánve měl potom fixátor (jen ten stojí 100000 a víc). Ten bezdomovec nebyl pojištěný ani náhodou. Nebudete mně samozřejmě věřit, ale lékaři i sestřičky se o něj starali stejně jako o mě a dokonce se stejnou laskavostí. Ještě něco konkrétního nebo Vám stačí fantasmagorie?
20. 11. 2007 | 15:17

frankie napsal(a):

Marty (nahoře)"
Potřeba celníků. Dovozy z Asie narůstají takovým tempem, že by je poctivě nezkontrolovali ani celníci propuštění po vstupu do Unie. Vzpomeňte si na to, až vaše dítě (vnouče) spolkne jedovatý dudlík z Číny.
20. 11. 2007 | 15:29

Javít napsal(a):

Pro frankie:
s těmi bezdomovci, jak kde. Např. v Olomouci nechali bezdomovce zemřít před nemocnicí, poté, co ho doktorka odmítla ošetřit.
20. 11. 2007 | 17:25

bohous napsal(a):

pro Michals :skutečně jsem se nepouštěl do jakékoliv polemiky s tímto "EKONOMEM" , kdyby ano , zřejmě bych mu třeba tvrdil opak atd.V mém druhém včerejším příspěvku , mě jen při čtení nadpisu napadlo, jak se vlastně chovají lidé stejné srtany a jestli vám stačí na to , abyste ze mne udělal rozdvojenou osobnost napsat Sobotko ,Sobotko , je mi Vás líto ,Vám asi vůbec tyto špíny okolo ČSSD navadí ,nebo je dokonce schvalujete a místo abyste mapsal něco k tématu , tak kádrujete ostatní komentující. Pro p.Libora ,jsem skutečně rád , že jste článek docenta Havla nenašel , tohoto pána neuznávám , neboˇtento paroubkův přisluhuvač nemá vlastní názor. Znal někdo tohoto ekonoma před Paroubkem , či Grosem ? Moc se mi líbili jeho ekonom.teorie vždy , když stál Paroubkovi za zadkem .Pro oba dva :Soustřeďte se rači na témata blogů pod kterými napíšete k věci a nakonec i kdybych napsal jakoukoli reakci na blogera , prosím nekádrujte a neurážejte mě , neboť snad v této společnosti mám právo na svůj názor , NEBO NÉÉÉ.
20. 11. 2007 | 18:29

Michals napsal(a):

pro bohouše:
je legrační, když člověk jako Vy je schopen urážlivě a opovržlivcě psát o Sobotkovi, aby se pak lítostivě dožadoval slušného zacházení od ostatních diskutérů...
Máte právo na svůj názor - a píšete ho. Já mám také právo na svůj názor - tak jsem ho taky napsal. V čem je problém?
Mimochodem jak daleko jste ve svých úvahách o tom, že Vám Sobotka nestojí za to, abyste na jeho blogu reagoval? :)
20. 11. 2007 | 18:54

vlk napsal(a):

Forde
já si pamatuji, jak to s tržišti začalo. Jak nebyl zájem tam nastolit žádný pořádek. Socani měli tenkrát 12% hlasů. Pamatuji kauzy LTO. Socaniměli tenkrát pořád ještě 12% hlasů. Opět nebyl zájem to řešit.
Ne daně nejsou cílem státu. Jsou skutečn prostředkem pro zajištění jeho provozu. Když iovšem stát vydá nějaký zákon, měl by být závazný pro všechny. A stát by měl dbát na maximální výběr předepsaných daní. Ať s ena chodu státu každý podílí tak, jakmu zákon ukládá. Neodpovědls, kromě hloupé repliky na to, proč by zamětsnanec měl být totálně zdaněn a zaměstnavatel nikoliv.tvrzení - méně celníků = méně korupce je destilovaná hloupost. Oni dnes už ani tak neclí jako hlídají kamiony , zda platí mýto, váží je, jsou po černých palírnách,černých výrobnách cigaret, atd. atd. tady je asi korupce dost špatně možná.
A čímméně daní tím lépe pro lidi? No to právě obsahuje Topolův baťoh. Za rok uvidíme. Výdaje totiž neklesly.čili tohle tvrzení je jako irská whiskey- dvakrát destilovaná blbost.
20. 11. 2007 | 21:26

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Aktuálně.cz Blog · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartošová Ela · Bavlšíková Adéla · Bečková Kateřina · Bednář Vojtěch · Bělobrádek Pavel · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Blažek Kamil · Bobek Miroslav · Boehmová Tereza · Brenna Yngvar · Bureš Radim · Bůžek Lukáš · Byčkov Semjon C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Davis Magdalena · Dienstbier Jiří · Dlabajová Martina · Dolejš Jiří · Dostál Ondřej · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořák Jan · Dvořák Petr · Dvořáková Vladimíra F Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Fendrych Martin · Fiala Petr · Fibigerová Markéta · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gargulák Karel · Geislerová Ester · Girsa Václav · Glanc Tomáš · Gregorová Markéta · Groman Martin H Hála Martin · Halík Tomáš · Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hapala Jiří · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holmerová Iva · Honzák Radkin · Horáková Adéla · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hradilková Jana · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hülle Tomáš · Hušek Radek · Hvížďala Karel CH Charanzová Dita · Chlup Radek · Chromý Heřman · Chýla Jiří · Chytil Ondřej J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jelínková Michaela Mlíčková · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karlický Josef · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Pavel · Klíma Vít · Klimeš David · Kňapová Kateřina · Kohoutová Růžena · Kolaja Marcel · Kolářová Marie · Kolínská Petra · Kolovratník Martin · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Koutská Petra Schwarz · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kučerová Karolína · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kupka Martin · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Maláčová Jana · Málková Ivana · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Mittner Jiří · Mrkvička Jan · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Návrat Petr · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Nouzová Pavlína · Nováčková Jana · Novák Aleš · Novotný Martin · Novotný Vít O Obluk Karel · Oláh Michal · Ouhel Tomáš · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Pavel Petr · Pavelka Zdenko · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Peksa Mikuláš · Pelda Zdeněk · Petrák Milán · Petříček Tomáš · Pfeffer Vladimír · Pfeiler Tomáš · Pilip Ivan · Pitek Daniel · Pixová Michaela · Plaček Jan · Podzimek Jan · Pohled zblízka · Polách Kamil · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rakušan Vít · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Reiner Martin · Richterová Olga · Robejšek Petr · Rydzyk Pavel · Rychlík Jan Ř Řebíková Barbora · Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schneider Ondřej · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobíšek Pavel · Sokačová Linda · Soukal Josef · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Strmiska Jan · Stulík David · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Sýkora Filip · Syrovátka Jonáš Š Šebek Tomáš · Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špalková Veronika Krátká · Špinka Filip · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Táborský Adam · Telička Pavel · Titěrová Kristýna · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomek Prokop · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Tůma Petr · Turek Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Václav Petr · Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Vavruška Dalibor · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Vhrsti · Vích Tomáš · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojtěch Adam · Vojtková Michaela Trtíková · Výborný Marek · Vyskočil František W Walek Czeslaw · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zima Tomáš · Zlatuška Jiří Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy