Proč učitelé nedostali 3 miliardy?

12. 12. 2007 | 09:30
Přečteno 7758 krát
Vláda Mirka Topolánka navrhla v rozpočtu na rok 2008 "zvýšení" platů pracovníků v regionálním školství ( základní a střední školy) o 1,5 procenta. Všeobecně se již počítá s tím, že inflace v roce 2008 dosáhne v celoročním průměru 5 procent. Reálné platy v regionálním školství tak poprvé po deseti letech poklesnou, a to rovnou o 3,5%. Pro srovnání - v roce 2005 reálné platy ve školství vzrostly o 6,5% a v roce 2006 o 6%. I v letošním roce se předpokládá růst reálných platů ve školství o cca 2-3% ( rozpočet na rok 2007 ale ještě připravovala koaliční vláda vedená ČSSD). Současná vláda také naplánovala obdobný negativní platový vývoj i pro léta 2009 a 2010. I v těchto letech má dojít ke „zvýšení“ platů maximálně o 1,5%. Nedivím se opravdu pracovníkům ve školství, že tváří v tvář takové perspektivě stávkovali. Divím se spíše tomu, že stávka nebyla delší…

Při projednávání státního rozpočtu na rok 2008 v Poslanecké sněmovně předložila poslankyně ČSSD Vlasta Bohdalová pozměňující návrh, který by znamenal zvýšení výdajů v kapitole školství o 2,9 miliardy korun. O tomto pozměňujícím návrhu rozhodla Poslanecká sněmovna v hlasování číslo 175. Pro hlasovalo 95 poslanců ČSSD a KSČM, proti bylo 92 poslanců ODS, KDU a SZ. Návrh byl zamítnut, k přijetí by bylo potřeba 99 hlasů.

Za povšimnutí stojí hlasování čerstvého ministra školství Ondřeje Lišky. Spolu s kolegy Bursíkem, Rabasem a Jacques ze strany Zelených hlasoval proti návrhu poslankyně Bohdalové na zvýšení prostředků v kapitole školství. A aby nebylo opravdu žádných veřejných pochybností o jeho postoji, své hlasování navíc Liška doplnil odpovídající mimikou, vztyčený palec po vzoru římských imperátorů otočil před hlasujícím sálem směrem dolů. Návrh tak v souladu s jeho viditelným přáním spadl pod stůl.

Chápu, že se Ondřej Liška chtěl před Mirkem Topolánkem a Martinem Bursíkem předvést jako dobře metoucí nové koště, jako loajální ministr malé, ale disciplinované koaliční strany. Nechápu pak ale, proč učitelům a ostatním školským pracovníkům před stávkou i osobně na jejich demonstraci sliboval, že se bude snažit jejich neutěšenou situaci řešit. Tady měl přece reálnou příležitost pomoci, chtělo to jen trochu více odvahy. Kvůli přesunu 2,9 miliardy na školství by nikdo z koaličních poslanců státní rozpočet při závěrečném hlasování nezboural a i ministr financí Kalousek by se rozčiloval jenom chvíli (to „hlavní“ už v té době měli koaliční poslanci jisté, 2 miliardy poslaneckých pomníčků byly přece schváleny). Myslím, že Ondřej Liška propásl velkou možnost napravit selhání své předchůdkyně i celé strany Zelených při přípravě školského rozpočtu na rok 2008.

Zelení, možná záměrně, ale daleko spíše díky své nezkušenosti a amatérismu, nechali ministra financí a vládu osekat kapitolu ministerstva školství neslýchaným způsobem. Vzhledem ke svému minulému angažmá si troufám tvrdit, že Petra Buzková by nic takového nepřipustila. Ale Zelení se nijak nebránili, pro rozpočet na jednání vlády hlasovala dokonce i takto rozpočtově na hlavu poražená Dana Kuchtová. Ani tato příkladná ( i pokořující) loajalita však ministryni Danu Kuchtovou před odvoláním z funkce nezachránila. Ondřej Liška by si na to měl vzpomenout, až bude příště sbírat odvahu na to, aby se zastal školství. Třeba to dopadne lépe, než při hlasování číslo 175 pátého prosince 2007. Jako mladý člověk si určitě zaslouží ještě jednu šanci.








Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

hv napsal(a):

Pane Sobotko,

protoze na svem blogu pravidelne bojujete proti porcovani medveda a medved byl naporcovan misto toho, aby penize dostali napr. ucitele, mate uz odpoved na otazku, jak je to s casti medveda, ktery byl urcen do Slavkova u Brna, kde jste touto dobou zastupitelem?

Dekuji za vasi odpoved, pokud mi opet neodpovite, zeptam se vas poctvrte ve vasem dalsim blogu.
12. 12. 2007 | 09:37

Komenský napsal(a):

Ohánět se schopnostmi P.Buzkové.... Stačí si
přečíst některé její odpovědi v rozhovorech o její práci na ministerstvu.Pan Zeman měl pravdu a Sobotka trpí při kritice velkou ztrátou
paměti.
12. 12. 2007 | 09:44

prudic napsal(a):

Proc dostal Vlastimil Dvořák 26 milionu?
12. 12. 2007 | 09:51

CW napsal(a):

Ježišmarjá Sobotka, od vás to teda sedí. Kdopak se loni, ještě před koncem vaší vlády, postaral školám o škrtnutí již dříve schválené miliardy na ICT, díky čemuž teď jsou některé školy v podstatě bez počítačů (nebo mají 5 let stré vraky z Indoše) a mají problémy zaplatit za připojení k Internetu?
12. 12. 2007 | 09:55

JZ napsal(a):

Sobotka ve Slavkově medvěda neporcoval:
Slavkov ovládá ODS, medvěda jim přihrál poslanec Hrbata za ODS stejně jako na koupaliště v Drnovicích (ovládá ODS) a ZŠ Morávkovu ve Vyškově, kde jeho soukromá firma Parea "vyhrává" pravidelně výběrové soutěže na investiční akce.
12. 12. 2007 | 09:58

HONZA napsal(a):

Jednoduchá odpovědˇ, mohli mít o 26 milionů víc, kdyby jste nesmyslně neodpustil estébáckému kamarádu předsedy ČSSD Paroubka daně.
12. 12. 2007 | 10:03

hv napsal(a):

JZ:

Ja se ptam pana Sobotoky, protoze to nevim. V rade mesta jsou ctyri zastupci CSSD a ctyri zastupci ODS. Nevim, jestli to napr. zastupitelstvo ve Slavkove schvalovalo nebo jestli to je soliterska akce nejakeho poslance, ktery to propasoval do porcovaciho seznamu. Pan Hrbata je z Vyskova, pan Sobotka je ze Slavkova, proto bych cekal, ze druhy jmenovany bude mit vice informaci o techto dotacich ze SR
12. 12. 2007 | 10:09

Občan napsal(a):

Pane Sobotko, už se konečně přestaňte být v prsa jaký jste bijovník a hlavně přestaňte žalovat. Jste jako malý kluk. Nemáte prostě sílu na své rozhazování a nakupování voličů, tak žalujete. Chovejte se jako chlap a až se zase dostanete k lizu, tak se ukažte. Ale především bych Vám doporučoval přeci jen krátkou praxi v reálném životě, kde si na chleba musíte vydělat svou prací a nevyžírat rozpočet jako státem placený tlachal. Aspoň uvidíte, co jste pro normální lidi tak skvěle "připravili".
12. 12. 2007 | 10:13

Emil40 napsal(a):

Pane Sobotko,
myslím si, že moje otázka na vás souvisí nejenom s penězy pro učitele, ale zároveň souvisí s neutěšenou politickou situací u nás.Chci od vás vědět názor, jak hodláte při příštích volbách zajistit, aby se nemohli dostat do parlamentu podobní Melčákové a Pohankové.Je na pováženou, že se to stává hlavně soc. dem. až na vyjímky např. opilého Kota, kterého jste nakonec přijali do svých řad.Od převratu hlasuji s celou rodinou pro vaši stranu, ale po podobných kotrmelcích snad ve svých 65letech nepůjdu ani volit i když vím, že to neni správné.Nachám svoje děti ať si sami rozhodnou co a jak(chtějí volit pravici).Bojím se také, že když půjdu volit, tak se dáte dohromady s KDU-ČSL, kteří jsou jak panuje v mém okolí všeobecný názor horší a nečitelnější nežli ODS.Lidé by měli znát jednoznačné vaše názory dopředu jinak se dožijete jako strana nepříjemného překvapení, bez ohledu na všechny průzkumy se kterými pracujete.Děkuji předem za váš názor.
12. 12. 2007 | 10:18

Daniel Sikora napsal(a):

Vážený pane Sobotko,
Vaše sova beru jako osobní urážku, neboť si dobře pamatuji Vaše vlastní postoje v otázce zvedaní platů učitelům a otázce školství obecně. Ztrátou paměti trpí všichni opoziční politici, ať patří k jakékoli straně v jakékoli době. Na Vás mě ale osobně mrzí, že máte tu drzost se k této otázce vůbec vyjadřovat po tom, co vyplynula na světlo světa otázka oněch 26 miliard, které nyní chybí v rozpočtu. Tak trochu mi to připadá, že "zloděj křičí - chyťte zloděje".
a jen tak na okraj, tu fotku si raději změňte, nemusíte všem ukazovat, že se nám voličům neustále vysmíváte.
12. 12. 2007 | 10:18

Kelar napsal(a):

SOBOTKA A JEHO POLOPRAVDY ;-)

Tak jsem si to jeho hlasovani c. 175 o pozmenovacim navrhu B32 nasel. B32 se sklada ze tri casti - B/32/1 by skutecne dalo 2.9 miliardy na regionalni skolstvi. Jenomze tyhle penize se musi nekde vzit, ze jo. To resi ten zbytek, o kterem se pan poslanec nezminil - B/32/2 snizuje polozku Uroky statniho dluhu o 2.4 miliardy a B/32/3 snizuje o 0.5 miliardy vydaje Vseobecne pokladni spravy (bez rozliseni, z ceho konkretne se to vezme).

Kdyz pomineme to snizeni VPS, tak by mne fakt zajimalo, jestli pri hlasovani pro tento navrh uz meli poslanci CSSD+KSCM domluvene s veriteli Ceske republiky, ze nam ty uvedene uroky odpusti? :-))

Pane poslance, klidne se nam muzete sverit s _celou_ informaci, neni treba nam rikat jenom pulku. Tu, ktera se vam hodi do vaseho propagandistickeho mlejna.
12. 12. 2007 | 10:23

Milan Kuneš napsal(a):

Proč jste vy osobně Dvořákovi odpustil těch 26 milionů? Vrátíte je snad teď ze svého?
12. 12. 2007 | 10:24

Mandelinka napsal(a):

Proč učitelé nedostali 3 miliardy?

Protože socialisté všechny peníze rozkradli nebo svým kamarádům rozdali a zbyla po nich sekera, kterou bude ještě několik dalších generací splácet.

Dalšího komentáře netřeba.
12. 12. 2007 | 10:40

Lion napsal(a):

TO Emil40

Vážený pane Emile, nic si z toho nedělejte. Podobné pocity jako Vy zažívám i já, a to paradoxně přesto, že jsem příznivcem pravice. Takže problém nebude jen problémem ČSSD jako takové, ale celé současné politické reprezentace. Můžete být klidný a volby bojkotovat (i když uznávám, že je to nezodpovědné). Já Vás "vypáruji" (jak krásný to politický termín), protože po 100% účasti a volbě pravice od roku 1989 jsem pevně rozhodnutý příštích voleb se nezúčastnit a nechat to na mladší. Protože volit ty politické dobrodruhy, bezpáteřní arogantní hajzlíky, přeběhlíky a spol., kteří se ve stranách a poslaneckých lavicích nacházejí, to opravdu už nehodlám. Když už nic jiného, tak alespoň ušetříme státnímu rozpočtu 2x100Kč za naše hlasy. A pokud by zase někdo přišel se strašákem v podobě vitězství komunistů, mám už pro strach uděláno. Většina lidí totiž komunisty dlouhodobě nechce.
12. 12. 2007 | 10:42

Lokutus napsal(a):

Lion:
No konečně začínají lidi chápat, že tohle tady není žádná demokracie, ale jen jakýsi druh oligarchie.
12. 12. 2007 | 11:00

sluníčko napsal(a):

Pane Sobotko,
když mluvíte o miliardách pro školtsví, můžete mi tedy laicky vysvětlit z čeho se ty miliardy měly vzít? Kde by chyběly, kdyby se ,,přelily" do školství?
Děkuji
PS: ohánět se poklesem reálných mezd ,,chudáků" učitelů je bohapustý alibismus, vždyť reálné mzdy v příštím roce nejspíš poklesnou téměř všem.
12. 12. 2007 | 11:11

Kopidová napsal(a):

Aniž bych se chtěla zastávat dlouhodobé politiky B. Sobotky, musím reagovat na některé výroky v diskuzi:

1) Kuneš, Mandelinka a další: Je opravdu škoda, že stát nemá o dvacet šest milionů víc, protože je odpustil kamarádíčkům. Ale tady mluvíme o třech miliardách, které si poslanci rozebrali na své pomníčky (a byli to poslanci zejména současné VLÁDNÍ koalice). Takže pár milionů už nás stejně nevytrhne, a ač se diskutující nad touto nespravedlností spravedlivě rozčilují, nejde to k meritu věci, o které se tu mluví.

2) Kelar a další: Je jen málo důležitějších oborů, než je školství. A poslanci si přesto neodpustí nakrást odpustky ve výši dvou miliard, které přesně chybí do školství. Ty dvě miliardy se nabízely tak jednoduše jako houska na krámě. Medvěd se porcovat nemusel. V tomhle má B. Sobotka pravdu!
12. 12. 2007 | 11:17

george napsal(a):

To Kopidová : Vůbec nemá Sobotka a Vy pravdu. Ty dvě miliardy by šly učitelům na mzdy = projíst je. Dnes jsou přiděleny sice úspěšně lobujícím obcím, ale alespoň se neprožerou a za ně se něci POSTAVÍ. A tak to jde se socany vždy stejně, prožrat peníze na dluh, koupit si za to momentálně voliče učitele a po nás potopa. A propó : co budou dělat učitelé v dalším roce, pokud by ty dvě miliardy na mzdy dostali? Půjdou opět stávkovat, aby dostali zase nad ty zvýšené platy víc? A co ty ostatní profese?
12. 12. 2007 | 11:37

JC napsal(a):

Ale vždyť já vím pane Stejskale, :-))
12. 12. 2007 | 11:38

Kopidová napsal(a):

George: Postaví se za ně trávníky za obecním úřadem v Horní Dolní bratru za 20 milionů korun a ty prožerou žížaly a krtci. A co budou příští rok dělat žížaly, i když těch dvacet milionů stébel trávy dostanou? Půjdou do stávky, že chtějí větší trávník? A za co, s prominutím, žerete vy?
12. 12. 2007 | 11:41

Saliven napsal(a):

george:
Ano projí se - tudíž se zvýší obchodníkům, atd. obrat o 3 miliardy z čehože se odvede třeba 400 milionů daní. Tudíž nemusíte mít strach, že by to bylo horší než realizace zbytečných investičních akcích pro spřátelené podnikatele.
12. 12. 2007 | 11:44

Saliven napsal(a):

george:
Nebo si snad myslíte, že je rozumné dát 10 milionům klubu hrajícímu Krajský přebor na umělý trávník (Borovany)?
12. 12. 2007 | 11:46

kulometcik napsal(a):

Na takovéto články nemám slov . Projedlia zadlužili jste za 8 let kde co . My i naše děti ,každý z nás dluží 100000 Kč plus úroky ,aniž bych si já i mé děti cokoli půjčil !!! Nejste ekonom a podle mě tomu rozumíte jako pověstná koza petrželí . Jen demagogicky ,zkratkovitě a zcela neodborně oblbujete ještě jednodušší a podprůměrnější ,než jste ve všem ,co jste kdy dělal ,vy sám . Nechci Vás opravdu urazit ,jen píši Váš pravdivý portrét .
12. 12. 2007 | 11:47

Ford napsal(a):

Kopidová: Učitelé dělají práci na úrovni skladníka. Ten přesunuje zboží z míst A do místa B. Učitel přesunuje informace z místa A do místa B.
školství je stejně důležit jak logistika.

Nadprůměrné platy mají! Až je budou mít podprůměrné, tak se jim klidně zase může přidat.
12. 12. 2007 | 11:48

Saliven napsal(a):

kulometcik:
Taky vás nechci urazit, ale jste jen žvanil bez znalostí hlubších souvislostí. Náš stát měl vnitřní dluh z dob socialismu (infrastruktura atd.) někde kolem bilionu korun, k tomu transformační náklady v řádech stovek miliard. To můžem být ještě rádi, že máme tak nízký dluh.
12. 12. 2007 | 11:49

Kopidová napsal(a):

Ford: Ano, máte pravdu.
Do vás jen přesunuli informace a nedodali žádnou přidanou hodnotu - jako je smysl pro vyšší hodnoty, vzdělání, budoucnost našich dětí, nadhled a snad ani ekonomické vzdělání.
12. 12. 2007 | 11:51

Saliven napsal(a):

Ford:
Co to blábolíte o práci na úrovni skladníka? Nejste trochu na hlavu? Čím se proboha živíte, když tak podceňujete úlohu učitele?
12. 12. 2007 | 11:51

Zuzka napsal(a):

Kopidová - trefné, já Vám tleskám. Ale nepřijde Vám to jako házení hrachu na zeď? Demagogové už mají předem jasno, argumenty na ně neplatí.
12. 12. 2007 | 11:53

Saliven napsal(a):

Kopidová:
Naprosto s Vámi souhlasím. Podle příspěvků by člověk řekl, že se nedostal přes hranici základního vzdělání.
12. 12. 2007 | 11:54

Milan Kuneš napsal(a):

Dobře dobře Kopidová, tak třeba co těch 35 miliard korun které jenom letos jdou jenom na úroky (!) za dluhy, které tu socani za Sobotkova ministrování stihli nasekat? Ono z cizího se to snadno rozdává, že?
12. 12. 2007 | 12:00

Kopidová napsal(a):

Zuzka - Díky, ale nepřijde. Nemyslím si, že je to demagog, jen má jiný názor, třeba ho ještě změní.
(A nebo asi ne, teď mi v reCaptche vyšlo slovní spojení "wide fantasy" - tou zřejmě právě oplývám. :)))
12. 12. 2007 | 12:01

Kopidová napsal(a):

Pane Kuneši, ale proč se pak ty dvě miliardy místo na pomníčky nepoužily raději na umoření dluhu? Vždyť o tom je celý ten příspěvek, ne?
12. 12. 2007 | 12:03

Harley Davidson napsal(a):

Proč nedostali učitelé 3 miliardy Kč?
Protože jste navýšili státní dluh na 950 miliard.
A už tolik tu marihuanu nehulte.
12. 12. 2007 | 12:05

Hádám dobře? napsal(a):

Protože se musí odpouštět daně STBákům ?
12. 12. 2007 | 12:09

Deny napsal(a):

@ Emil 40, Lion
Pánové, není jenom pět stran,které lze volit. Řešením by třeba bylo, aby lidé volili v příštích volbách kohokoliv jiného, než ODS, ČSSD, KDČ, KDU a Zelené, tedy malé strany. Dát šanci jiným. A pokud se do voleb vyprofiluje nějaká menší strana, která by měla naději získat více jak 5% a bude mít trochu slušný program, jak ji zvolit.
12. 12. 2007 | 12:12

sluníčko napsal(a):

Paní Kopidová, když se Vám tak hnusí porcování ,,medvěda", koukněte se na páně Sobotkův článek z 22.11. na tomto blogu. obsahuje soupis akcí, na které ty peníze šly. Ruku na srdce, to tam opravdu nevidíte všechny ty orpavy a zateplování ZŠ, SŠ, hřišť? Podle mne to letos nebylo až tak zbytečné porcování.
Pokud vím, stávka školských pracovníků měla být hlavně za peníze do školství a ne primárně na platy učitelů.
12. 12. 2007 | 12:17

FilipS napsal(a):

z "ohlasů" na komentáře čtenářů páně B. Sobotky zde u paty jeho článku j jasně vidět, jak moc mu záleží na objasnění rozporných , nepplných či zkreslených informací uváděných v tomto článku. Dále netřeba komentovat.
12. 12. 2007 | 12:21

hv napsal(a):

Deny:

Souhlasim. Pokud velke strany nereprezentuji zajmy ani tech, kteri je volili, je treba tak dlouho volit strany, ktere se jeste nezkorumpovaly, dokud to lide z tech stran u moci nepochopi, ze se lidem jejich zpusob vladnuti nelibi.

Nedelam si iluzi, ze ti "novi" budou lepsi a krasnejsi, ale je jim treba dat sanci. A zklamou-li prijdou zase jini. Volicskych prilezitosti mam jeste zatim dost :-)
12. 12. 2007 | 12:23

Ford napsal(a):

Klidně se ventilujte. Já jsem na to zvyklý. A plně vás chápu! Je to běžná reakce lidí co věří bludům co jim druzí nesutále cpou do hlavy. Viz. 100x opakovaná lež se stává pravdou. Že učitel je něco extra je stejný blud jak zimní pneumatiky v našich podmínkách, svícení ve dne, nejvíc železa ve špenátu, vysoké IQ Sharon Stone atd.
12. 12. 2007 | 12:27

Deny napsal(a):

Pane Sobotko, o kolik se Vám příští rok zvedne příjem díky rovné dani zavedené ODS? Možná to bude za rok několik settisíc. Ale když máte takové sociální cítění, co kdyby jste všichni soc.demokrati mající plná ústa kritiky na ODS, resp. požadavků na zvyšování platů, podpor atd, tyto Vaše navýšené příjmy díky rovné dani vrátili do rozpočtu s odůvodněním, že jsou nemravné, ať se rozdělí např. mezi učitelé.
Já vím, školství to nevytrhne, je to malá částka, podobně jako těch odpuštěných 26milKč Dvořákovi, ale ocenili bychom Vaši snahu. Tedy snahu nejen kritizovat, ale i snahu nemít voliče jen jako prostředek k tomu, aby jste se dostali ke korytům a sami se kapsovali
12. 12. 2007 | 12:31

Jar napsal(a):

Odpuštěná daň majiteli hotelu, kde měl Paroubek svatbu se stala nejsilnější palebnou zbraní přívrženců ODS proti Sobotkovi. Nikdo z nich však chlapsky nedokázal podat trestní oznámení na finační úřed, který tak ve správním řízení rozhodl. Že by tedy postup úřadu byl legální i legitimní? Jak to, že tedy nebyla poslanci ODS inicivána změna v legislativě? Jak je možné, poslanci ODS, že sám ministr může komukoliv legálně odpustit milionové dluhy vůči státu? A možná se dokonce s dlužníkem o odpuštěnou sumu podělit? Jak to, že o této díře v zákoně nikdo z ODS ještě veřejně nehovořil? Příliš mnoho otazníků. Skoro to vypadá, že v ttom jede především ODS.
12. 12. 2007 | 12:36

x-man napsal(a):

Vážení,pokud nebude pořádek ve vládě a státní správě,nebude nikdy na nic.Každou chvíli prohraná arbitráž,nebo jinak prošustrované peníze.Bud jsou tam tak neschopní právníci,nebo jsou podplacení.Jinak si to neumím vysvětlit.
12. 12. 2007 | 12:44

Kopidová napsal(a):

Sluníčko: Tak jsem si dala tu práci a přibližně spočítala, kolik z těch peněz připadlo školám, došla jsem asi do 2/3 (k ZŠ Lenora, jestli chcete počítat dál :))) a vyšlo mi do té doby půl miliardy, takže počítám, že tak ještě čtvrt miliardy bychom k tomu měli připočítat.

To znamená z porcování medvěda 3/4 miliardy jen na školy - z tohoto pohledu to (když si dám tu ruku na srdce), jak říkáte, vypadá, že většina peněz jde do školství. Pokud samozřejmě nemluvíme o platech učitelů - já bych samozřejmě chtěla, aby peníze šly přednostně na ně.

Na druhou stranu, můžeme se také zamyslet na dím, jestli ZŠ Šeříkova, Ostrava - Výškovice opravdu potřebuje 8,5 melounů na rekonstrukci hřiště a jestli některé z těch peněz - třeba - na platy učitelů. Ale proč se to tedy děje tak pokoutně a nikoliv systémově?

A pak se také můžeme zamyslet nad tím, jestli Gymnázium Matyáše Lecha skutečně tak nutně potřebuje 3,5 milionů na výstavbu curlingové dráhy. A upřímně řečeno, manažera, který si radši vydupe tři a půl melounu na takovou ptákovinu, když mu zaměstnanci pomalu zmírají hlady, tak toho bych na hodinu vyhodila!

Omlouvám se, že je to tak dlouhé.
12. 12. 2007 | 12:50

Deny napsal(a):

@ Jar
Měl by jste nějakou chvíli pracovat někde ve státní sféře, pak by jste to pochopil. Ministr sám dluhy neodpustil, ono mu pouze stačilo, aby "naznačil" svému podřízenému a dle zásady padajícího ho.na a ze strachu podřízených z neuposlechnutí "dobře míněných rad nadřízených" (tedy i ze ztráty zaměstnání), pak tito podřízení vydali stanoviska taková jaká vydali. (Na obhajobu úředníků ale nutno dodat, že jim to ale trvalo, 10 let, až když Sobotka viděl, že jde od válu, tak už na nic nečekal a daň odpustil)
Jen se podívejte jak to funguje na nejvyšším zastupitelství, jak Vesecká a následně Salichov "kmitají", když Topolánek zavelí.
Pokud je vše čisté v kauze Dvořák, což si Vy myslíte, ať zúčastění ukáží všechny doklady a rozhodnutí, ať pan Sobotka neztrácí pamět. Co je na tom tak těžkého.
Jinak máte pravdu, nic se měnit nebude, teď je u vesla ODS, tak musí zase svým kamarádům odpustit daně.
12. 12. 2007 | 12:52

sluníčko napsal(a):

Paní Kopidová, díky, že jste si udělal čas a prošla ten seznam. ruku ze srdce už můžete sundat
:-).
co ale myslíte tím systémovým přerozdělováním peněz? Něco jako ta slavná akce internet do škol? to taky asi mysleli systémově. Já osobně jsem raději, že ty peníze šly do opravy škol alespoň přes medvěda, než vůbec. Jestli jsou ty peníze adekvátní opravám anebo vůbec opravy nutné to neposoudím.
K penězům pro učitele - kdo z nás by nechtěl vyšší plat? Ale máte pravdu hladový učitel nebude mít náladu na curling, jak už věděli ve starověkém Římě chléb a (potom) hry :-).
12. 12. 2007 | 13:34

hergot napsal(a):

kritikům toho, co všechno Sobotka zkazil poskytuji strohá čísla:

Sobotka:
růst HDP - 5 - 6,5%
Inflace - 1- 3%
Růst reálných mezd učitelů:
PLUS 1 - 12%
Růst reálných mezd v ekonomice:
PLUS 1 - 6%
Deficit SR: 110 - 70 mld. - (280 mld. za volební období)

Toplánek (odhad jeho MF):
růst HDP: 5%
inflace: 4-6%
Růst reálných mezd učitelů:
MÍNUS 3%
Růst reálných mezd v ekonomice:
0
Deficit SR: min. 70 mld.
(400 mld. za volební období)

Nehodnotím, jen uvádím čísla.
12. 12. 2007 | 13:36

george napsal(a):

To hergot: zapomněl jsi napsat veřejný dluh země.
12. 12. 2007 | 13:43

Kopidová napsal(a):

Sluníčko: Uff, to jsem ráda, už se mi úplně odkrvila. :)))
Tím jsem myslela, že by ředitelé neměli navýšení platů učitelů kamuflovat předraženou výstavbou nového hřiště. (Nemuseli by, kdyby je dostali rovnou.)
Z těch, dejme tomu, tří miliard by se 3/4 miliardy "ztratilo" ve střechách, šatnách, stoupačkách a curlingových hřištích a zbytek by šel na ty platy.

A myslím, že učitelé mají platy nízké. Za tu odpovědnost, kterou na sebe berou. Cca 15.000 hrubého (což je standart, jak jsem se nedávno dozvěděla - 12. platová třída, do které většina učitelů spadá) opravdu není moc!
12. 12. 2007 | 13:45

hergot napsal(a):

George ten teď z hlavy nevím, ale pokud máte obě čísla, tak je přpište, myslím že ten poměr mezi "obdobím Sobotka" a "obdobím Topolánek" se nebude příliš lišit od poměru v případě deficitu SR.
12. 12. 2007 | 13:48

BRT napsal(a):

Protože je tvoji voliči prožrali v sociálních dávkách ,Standa je má bezpracně doma,agenti STB,kteří platí svatbu a žranice tvýho šéfa nemusí platit milionové daně,Zgarba a jeho kamarádi dělají jen do zlatých hajzlů,jsou utopené v půjčkách pro šibaly obchodující s biolihem,Ghanské kako taky v eforii něco stálo,provize za internet do škol,Gripeny a transportéry už jsou někde ve Švýcarsku,34 letů vrtulníkem na trase Praha-Ostrava s imánem zaOrálkem taky nebylo zadarmo,bác-komando v ČSOB se taky prodražilo na nejakých 300 miliard,atd.Jediné co jste nezrealizovali byla koula Jandgloba,ale to jen proto,že už nejste u korýtka.
12. 12. 2007 | 13:55

okl napsal(a):

O kolik jste starší pane Sobotko, než "mladý člověk Liška"?
12. 12. 2007 | 13:57

hergot napsal(a):

pane BRT nevíte čím to je, že když teď ušetříme tolik peněz za sociální dávky (které zbytečně rozdávala ČSSD, když vládla) a za všechny ty zlodějiny o kterých píšete - proč stejně ta čísla nevypadají lépe?
12. 12. 2007 | 13:58

BRT napsal(a):

Hergot,vím.Ty částky bude muset někdo zaplatit.Ať už na zvýšených výdajích státu,úroky ze státního dluhu,zvýšené ceny energie (Standa) adt.Nebo jste přesvědčen,že paníze se jen tak tisknou ve státní tiskárně cenin a jejich hodnota vzniká jen tak z ničeho?To občané to musí všechno zaplatit a pouze ti kteří pracují a vyrvářejí nějaké hodnoty.
12. 12. 2007 | 14:04

hergot napsal(a):

BRT píšete, že socani vypláceli zbytečné soc. dávky. To jsou peníze utracené. ODS je zřejmě vyplácet nehodlá - tedy ušetří. Jen se ptám, proč to na těch číslech není vidět?
12. 12. 2007 | 14:09

hergot napsal(a):

BRt stejně tak - socani vymáhali z nebohých lidí, kteří vytvářejí hodnoty nesmyslně vysoké daně. Nynější vláda nachystala slušné a seriózní daně. Proč to ale není vidět v predickci růstu HDP?

Není to náhodou tím, že to bude všechno trošku složitější?
12. 12. 2007 | 14:13

BRT napsal(a):

Hergot,nikde jsem nepsal o zbytečných sociálních dávkách.Dá se to lehce ověřit pouhým přečtením mého komentáře.Sociální dávky potřebným se budou vyplácet vždycky,protože už není středověk a nejsme ani v Číně nebo s.Korei.To na co doplácíme jsou evidentní zlodějiny šibalů.A budeme ještě dlouho doplácet.
12. 12. 2007 | 14:18

sluníčko napsal(a):

Paní Kopidová, kdesi jsem už párkrát četla, že těch cca 15.000,- je nástupní plat, průměrný plat je pak asi 22.000,-. Hořekování učitelů, že jako vysokošloláci mají nízké nástupní platy mě nechává naprosto v klidu, ať se učitelé zeptají jaké jsou nástupní platy třeba stavařů, zjistili by, že se nijak moc neliší.
Jestli ředitelé maskují za opravu hřiště navýšení platů, o tom jsem tedy neuvažovala. Asi naivně jsem se domnívala, že i peníze z medvěda se musí nějak profakturovat a že to někdo zkontroluje, jestli byly peníze utraceny opravdu na to, o co bylo požádáno.
12. 12. 2007 | 14:20

Martin napsal(a):

Ach jo, tak znovu :)

MINISTR FINANCÍ MIROSLAV KALOUSEK (KDU-ČSL):

* Hodně se hovoří o podpisu vašeho předchůdce Bohuslava Sobotky pod rozhodnutím odepsat 26 miliónů korun za dlužné daně a penále hoteliéru Vlastimilu Dvořákovi. Seznámil jste se s tímto případem?

Když se začal tento případ medializovat, nechal jsem si ho prověřit. Nemohu hovořit o podrobnostech. Ale rozhodnutí bylo v souladu se zákonem o správě daní a poplatků. Nevybočovalo ani z vnitřních předpisů a regulí ministerstva financí.

* Kdybyste byl na místě vašeho předchůdce, jak byste rozhodl vy?

Považuji za svoji povinnost říci, že bych postupoval stejně, rozhodnutí bylo v pořádku. Po věcné stránce je skutečně všechno v pořádku.

* Přesto 26 miliónů není malá částka.

Žádost o odpuštění penále a daní nebyla nijak výjimečná, na ministerstvo jich chodí stovky, ministr rozhoduje o desítkách případů, kde se jedná o větší sumy. Každý případ je specifický, ale uvedený případ nijak dramaticky nevybočuje z těch ostatních.

.

Pane Sobotko, jedna prosba napiste clanek napriklad o slunicku sedmitecnem, uvidite ze cast lidi to stejne necte a vlepi pod cokoliv co napisete stale stejne zvasty.

Skolstvi bylo i za vas popelkou, ale je fakt, ze to co predvadi nova vlada, kdy penizky se najdou na snizeni dani Topolankovi a efektem je snizeni realnych prijmu ucitelu, to uz tahle zeme dlouho nezazila. A v civilizovanem svete by neco takoveho mozne nebylo.
12. 12. 2007 | 15:12

Deny napsal(a):

Ach jo, je to tu znovu

Cituji "Žádost o odpuštění penále a daní nebyla nijak výjimečná, na ministerstvo jich chodí stovky, ministr rozhoduje o desítkách případů, kde se jedná o větší sumy. Každý případ je specifický, ale uvedený případ nijak dramaticky nevybočuje z těch ostatních.: "

Ano, v roce 2006 byl součet všech odpuštěných daní ministrem Sobotkou 3milKč, jenom samotnému Dvořákovi bylo odpuštěno 12,5milKč + příslušenství (tedy dalších cca 13milKč). Takže pan Kalousek minimálně pro rok 2006 nemluví pravdu, prostě lže.
Opravdu bych chtěl vidět ty desítky případů, kdy byly odpuštěny vyšší daně, ale to je asi tajné, že? Že by opět nějací kamarádíčkové Sobotky a Kaluska?
12. 12. 2007 | 15:34

hv napsal(a):

Pana Kalouska nemusite predstavovat Martine, my jeho nazory a ciny zname.

Proslavil se spickovymi padaky pro armadu, ktere se nikdy neotviraly, dale pokracoval modernizacemi 353 tanku typu T-72, z nichz se povedlo zachranit 30 stroju za 19 miliard a zakazkou na stabni informacni system, ktery musel zrusit, protoze ho nevyhrala spravna firma.

Nezapsatelne se ovsem zapsal do historie jako prvni politik, ktery chtel umoznit, aby se polistopadova vlada opirala o hlasy nereformovanych komunistickych poslancu. Ano, to je pan Kalousek, ktery schvaluje odpousteni dani bohatym "podnikatelum" dva dny pred koncem mandatu vlady.
12. 12. 2007 | 15:46

Martin napsal(a):

Deny, soucet odpustenych dani neni pravdivy. Protoze pripady co odpousti ministr se NEZVEREJNUJI. A nezverejnily se ani nyni. Takze nevime kolik ministerstvo prominulo.

Hv, jejda, takovy zlocinec sestavuje financni parametry pro tuto genialni vladu ? Ajajajaj, tak to jsme ztraceni, Topolanek v pazourech kryptokomunisty :)
12. 12. 2007 | 15:52

hv napsal(a):

Martine,

vy asi nerozlisujete mezi slovy zlocinec a neduveryhodny, ze?
12. 12. 2007 | 15:58

Milan Kuneš napsal(a):

Paní Kopidová, to já bych byl jedině pro, toho "medvěda" zrušit, ale rozčiluje mě tohle pokrytecké vykřikování od socanských hajzlíků, kteří stát zadlužili až po uši a teď budou něco vykládat jak by to mělo být, když sami dělali ´pravý opak. Byl bych pro masívní investice do školství obecně, ale po tom jejich osmiletém zadlužování naší země uznávám že není pořádně na nic. Prostě ten účet za jejich rozhazování teď musíme zaplatit všichni.
12. 12. 2007 | 16:07

Martin napsal(a):

Hv, vidite a ja rikal ze propocty o vyhodnosti reforem a jejich blahodarnem prispevku pro nas vsechny vytvorene Kalouskem jsou neduveryhodne :) Jen co si mam myslet o premierovi, ktery nas temi neduveryhodnymi udaji zavaluje take
12. 12. 2007 | 16:09

stejskal napsal(a):

Dobrý den,

dovoluji si diskutující upozornit, že zde pod mým jménem kdosi píše urážlivé příspěvky. Vzhledem k tomu, že mění IP adresu, není možné mu zablokovat přístup. Jeho texty budu samozřejmě mazat, nicmémě se tak jistě bude dít občas s menším a občas s větším prodlením.

Děkuji za pochopení.

Libor Stejskal, editor blogů
12. 12. 2007 | 16:15

hv napsal(a):

Martine,

nechapu, proc sem davate nejake berlicky s propocty a danovou reformou. Jakou to ma souvislost s predchozi otazkou?

Zkuste mi odpovedet, jakou ma relevanci prohlaseni soucasneho ministra Kalouska, jehoz minule ciny (a mozna i soucasne) a vykony jsou samy o sobe podezrele a nepusobi duveryhodne. Vy chcete pana Sobotku diskreditovat diky tomu, ze se ho zastava tak neduverydna politicka persona, jako je pan Kalousek?
12. 12. 2007 | 16:16

Martin napsal(a):

Hv, vy diskreditujete celou tuto vladu jejiz financni kalkulace se opiraji na strasne neduveryhodne osobe pana Kalouska.

Mimochodem vite, ze Kalousek je za prihravkou nejaky pul miliardy firme Topolankova souseda a sponzora jeho nadace ? :)

Jestli Sobotka je zlocinec a neobhaji ho ani neduveryhodny Kalousek, tak Topolanek je zlocinec take, ze ? :)
12. 12. 2007 | 16:19

Deny napsal(a):

@ Martin
Státní zastupitelství odstartovalo vyšetřování okolností, za nichž exministr financí Bohuslav Sobotka odpustil na daních 26 milionů korun hoteliérovi Vlastimilu Dvořákovi. Informaci přinesly středeční Lidové noviny, kauzu jako první otevřel časopis TÝDEN a server TÝDEN.CZ.
12. 12. 2007 | 16:19

Martin napsal(a):

Deny a proc by neotevirali kdyz dostali urcite nejaka trestni oznameni :) Otevreni nejakeho vysetrovani a obvineni nekoho to jsou uplne jine veci.

Vite ze Topol byl vysetrovan za VAE ? Co sam fakt vysetrovani bez obvineni pro neho znamenal ? NIC.
12. 12. 2007 | 16:24

moucha na zdi napsal(a):

Mozna to neni k tematu,

Ale dovede me nekdo vysvetlit odkud ziskal stbak jako Dvorak finance aby si kupoval hotely v Praze, Marianskych Laznich ci jinde? To STB tak dobre platila svym zamestnancum? A jak ziskal tak vlivne pratele jako je Paroubek?
12. 12. 2007 | 16:26

hv napsal(a):

Martine,

tim, ze konstatuji zname skutecnosti, tim nekoho diskredituji? Neni to tak, ze ti lide se diskredituji svymi ciny sami? Jak mozna nevite, v teto, ani v predchozich vladach jsem nebyl.

Kam porad chodite na tu zasobu zlocincu? Zachytil jste moji otazku, jaky je rozdil mezi zlocincem a neduveryhodnou osobu?

Mimochodem, jeden z predchozich ministru financi ma naprosto jiny nazor, ten jste nam neocitoval, proto to udelam ja.

„Po pravdě řečeno si nevzpomínám, že bych někdy odpouštěl daně, snad jedině penále. Je to něco jako prezidentská milost," vzpomíná Pavel Mertlík, ministr financí v kabinetu Miloše Zemana a Sobotkův stranický kolega.
12. 12. 2007 | 16:27

Deny napsal(a):

@ Martin
Je dobře, že začalo vyšetřování, doufám, že nastanou nějaké úniky informaci, pak uvidíme, jak to ve skutečnosti bylo. Sami účastníci, tedy Dvořák, Sobotka nic neřeknou.
Ale nedělám si iluze, že by Sobotka porušil zákon, to jsem Vám Martine vysvětloval posledně, na to on je moc chytrý. Strach o pracovní místo řadových zaměstnanců udělá své, radějí vyhoví nadřízenému. Ale toto Vy nepochopíte, protože nemáte tu špatnou zkušenost se státní správou
12. 12. 2007 | 16:30

RUMCAJS napsal(a):

Ty by jsi jim Bohouši zase přidal,že ? Tobě sekání dluhů nedělá žádný problém. Hlavně že jseš u koryta!

Docela by mě zajímalo, kolik ti to sype bokem, za to, že ze sebe děláš takovýho šaška.Viz tvůj nedělní duel na Primě s Kalouskem.
12. 12. 2007 | 16:31

Grieco napsal(a):

Pan Sobotka zase žaluje na všechny a na všechno kdo co udělal. Ve třídě na základce byl vždycky nějaký takový žalovníček jako on.
Měl by kandidovat za komunistickou stranu na Prezidenta. :)
Je to komunista jak pr...
12. 12. 2007 | 16:31

Deny napsal(a):

@ moucha na zdi
Za pochybných okolností získal hotel Ambassador na Václavském náměstí v Praze. Předal ho domnělé restituentce, aby jej o několik dní později odkoupil zpět za sto milionů korun. Policisté později prokázali, že restituentka byla jen nastrčená.
12. 12. 2007 | 16:34

Martin napsal(a):

Hv, rekl Mertlik ze on by neodpustil ? Ne jen rekl ze neodpoustel ale neupresnil kolik takovych veci mel k posouzeni, nemusel mit ani jednu mohl mit spoustu to nevime.

Kalousek prohlasil ze na zaklade stejnych faktu by ucinil totez. A nezpochybnujte jeho duveryhodnost, protoze pak ucinite celou tuto vladu neduveryhodnou nebo i dokonce osobne Topolanka :)

Co mame v ruce. 1 odpusteni dani. Nastupnickeho ministra nepratelskeho aktualne vuci opozici, ktery potvrzuje ze krok byl spravny a on by ucinil totez. Neznamena to, ze vse je krystalove ciste, ale ze vse mimo vyse zmineny okruh jsou spekulace neoprene na jakychkoliv faktech.

Mimochodem pripustil jste si, ze treba Dvorakovi odpustili dan a penale opravnene ? Nebo podle vas financni urad je neomylna instituce panu bohu a ve svem rozhodnuti se nemohl pred nejakymi patnacti lety splest ? Protoze kauza je oprena o to, ze Dvorak opravoval hotel a financak mu opravu tehdy oznacil za zhodnoceni a ne za opravu cili ne za naklad. Muzete dolozit, ze zhodnocoval a neopravoval ?
12. 12. 2007 | 16:35

Martin napsal(a):

Deny, pro vas je take financni urad neomylny pan buh ?

Vysetrovani je spravne, ale naprosto nic z nej nelze vyvozovat. Mozna se objevi nejake natlaky, to pak vrhne na celou vec jine svetlo. Zatim je ale jasne, ze vse bylo v poradku. Zvlaste kdyz vas argument "ze byl jediny komu se odpustilo - presneji odpustilo se jen 3 miliony a jemu navic" je nedolozitelny a nejpravdepodobneji nepravdivy.
12. 12. 2007 | 16:37

Martin napsal(a):

A Hv a Deny jedna spolecna otazka pro vas. Predpokladam, ze jste spise pravicoveho smysleni. Proc se nepostavite za pana Dvoraka, ktereho nase instituce posilaly od certa k dablu priblizne kolem 15 let ? K one udalosti melo dojit nekdy v prvni polovine devadesatych let. Pripada vam rozhodnuti po takove dobe nejak naprosto korupcne a zahadne urychlene ? :) Mne pripada setsakra pomale. Ale mozna se lisime :)

A mimochodem pokud jeho namitky nebyly smeteny hned na zacatku se stolu, tak asi na nich neco bylo a pripad neni tak jednoznacny, ze ?
12. 12. 2007 | 16:45

hv napsal(a):

Martine,

ja jsem vam ocitoval slova stranickeho kolegy pana Sobotky, nic vic.

Neodpovedel jste mi, cim zpochybnuji jeho duveryhodnost, kdyz jsem pouze ocitoval verejne znama a dostupna fakta. Jestli (ne)duveryhodnost pana Kalouska cini neduveryhodnou tuto vladu resit nebudu, protoze to neni otazka k tematu.

Ze by mu penale bylo odpusteno proto, ze mu byly dane vymereny neopravnene je nepravdepodobne z nekolika duvodu

1. Pan Dvorak mlci a nic nechce zverejnit, ac je vystaven medialnimu tlaku
2. Pan Dvorak se nedomahal naroku u soudu, kde by musel vyhrat, pokud by mel pravdu, zvolil cestu odpusteni zavisleho na libovuli nekolika uredniku. Tento zpusob je netransparentni, nedava zadnou jistotu spravedlnosti, naopak je zde mnoho prostoru pro korupci.
3. Pan Sobotka si tyden na nic vubec nevzpominal a vzpomnel si nahodu, az kdyz se toho ujali medialni poradci CSSD, kterym se to nepodarilo prehodit na dalsiho ministra (pana Tlusteho)
4. Stalo se tak tesne pred opustenim kormidla na MF panem Sobotkou, opravdu zajimave, kdyz to vydrzelo temer 10 let
5. Zastava se ho pan Kalousek, jez se nejevi byti duveryhodnou osobou
12. 12. 2007 | 16:50

Martin napsal(a):

Hv, cili podle vas to melo lezet jeste dalsich par let a vse by bylo v poradku :) Od prvni poloviny devadesatych let do ted ubehl docela hezkej cas. Ale chapu, ze kdyz to nekdo rozhodl po aspon 10 a spise vice (nenarazil jsem na presne datum) tak to zahadne zrychlil. Vite ze me spory s bernakem nikdy netrvaly dele nez rok ? Proc naprosto jasny pripad Dvoraka trval tak dlouho ? Proc ho okamzite nezamitly jeste vlady ODS jako neopravneny ?
12. 12. 2007 | 16:54

RA napsal(a):

pane Sobotko, mohl byste nám objasnit, jak to bylo s odpuštěním daní soudruhovi STBákovi Dvořákovi ? 26 milionů jistě v rozpočtu chybí. O to jste zvýšili zadlužení republiky ? Dále. Dle tisku je pan Dvořák přispěvatelem do nadace paní Paroubkové, bývalky vašeho předsedy . To znamená, že pan Dvořák cpe do této nadace peníze, které jste mu ušetřil na daních. Zdá se vám to morální ? Nevypadá to jako rozkrádání státních financí ? Prý jsou tyto záležitosti /odpuštění daní / přísně tajné, aby se o nich daňový poplatník nedozvěděl. Je to pravda, pane Sobotko? Zdá se vám to normální ? Do doby, než odpovíte na tyto dotazy zalezte i s ROCCEM dva metry pod zem, a nevycházejte mezi slušné lidi.
12. 12. 2007 | 16:57

Jos napsal(a):

Proč nedostali učitelé 3miliardy? Protože jste Sobotko tak zadlužili stát že na ně není!
12. 12. 2007 | 17:07

moucha na zdi napsal(a):

To Martin,

Kolik te Lidovej Dum plati jako clena ochranky? Doufam ze dost. Se tak snazis.
12. 12. 2007 | 17:12

Deny napsal(a):

@ Martin
Je úplně jedno, jestli je Dvořák podnikatel nebo není. Je úplně jedno, jestli je kamarád Paroubka nebo třeba Topolánka. Martině, vidíte to moc stranicky, v tom je Váš problém. Mě vadí mi pokrytecký Sobotka i "čistý" Čunek. Prostě oba musí pryč.

Martine, nastíním Vám příběh mého kamaráda. Podnikal, měl zaměstnance, opomenutím mu na jednom formuláři (nevím jak se ten formulář jmenuje, ale podepisují ho zaměstnanci každý rok do 15.2) chyběly dva podpisy. Těmi podpisy zaměstnanec potvrzuje, že zaměstnanec neuplatňuje nikde jinde na sebe a své děti odpočítatelné položky. Ale můj kamarád měl od těchto zaměstnanců vlastní rukou napsané čestné prohlášení, kde tito zaměstnanci stvrzují, že odpočítatelné položky jinde neuplatňují.
Finanční úřad za tyto dva chybějící podpisy na formuláři vyměřil pokutu 50.000Kč (né za nesprávně vedené účetnictví, jak by se mohlo zdát, ale prostě vyslovil předpoklad, že odpočítatelné položky uplatňoval zaměstnanec někde jinde). Nebyla to pravda, daně byly správně vyměřeny, včas zaplaceny, vše OK. Formální chyba. Došlo na odvolání na FŘ, na MF. Argument, že předepsaný formulář není povinný MF uznalo, ale daň neprominulo. Tedy neprominul Sobotka
A teď pikantnost. Sobotka myslím někdy v roce 2002 vyhlásil daňovou amnestii. Spočívala v tom, že kdo zaplatí daňové nedoplatky z let do roku 2000 nebude platit penále
Tak můj kamarád, přestože byl rozhodnut jít k soudu, rezignoval, pokutu zaplatil, aby měl klid. Jaké bylo jeho překvapení, když za dva roky dostal platební výměr na dalších 50.000Kč. To bylo penále. A víte proč?
Protože ta amnestie se týkala daňových nedoplatků, které vznikly do roku 2000, ale mému kamarádovi, ač měl daňovou kontrolu za roky 1997-1999, vyměřili daň v roce 2001, tedy začal být dlužníkem až v roce 2001 Tedy na něho se daňová amnestie nevztahovala. Podraz ze strany Sobotky. Ano, vše právně čisté, ale svinstvo.
Jak jsem řekl, jednalo se o formální pochybení kamaráda, daně byly kamarádem vyměřeny správně. Navíc i já se domnívám, že čestné prohlášení má větší právní váhu než nějaký podepsaný tiskopis.
PS. Penále Sobotka kamarádovi také neprominul, prý je to malá částka, musí na finanční úřad. Na ten finanční úřad, který penále vyměřil, to si pište, že měl smůlu.

Takže se mi nemůžete divit, že vůbec Sobotkovi nevěřím, když prominul 26milKč Dvořákovi, že by to udělal i komukoliv jinému. Ano komukoliv jinému z kamarádů.
12. 12. 2007 | 18:24

Glock napsal(a):

Deny Dany, napsal jste to pěkně. Jenže. Čestné prohlášení NENÍ v daňovém řízení UZNÁVÁNO JAKO DŮKAZ. Přes to vlak nejede. Přirovnal bych to nepřesně k presumpci viny (právně to samozřejmě nesedí).

Daňové zákony jsou dnes tak složité, že si nikdo, kdo se tím zabývá, netroufne kauzu hodnotit aniž by se seznámil s její dokumentací.

Také se mi to nelíbí, respektuji však prohlášní současného ministra financí, protože ten měl možnost do spisu nahlédnout (spíše tak ale neudělal, spolehnul se na podřízené a nastavil MOŽNÁ hlavu na špalek).
12. 12. 2007 | 19:09

jojo napsal(a):

Protože všichni čekají, až jim je dáte vy, pane Sobotko, jako jste to dělal v minulém volebním období.
12. 12. 2007 | 19:12

Glock napsal(a):

Ještě doplním: DP (daňové přiznání) je mj. veřejnou listinou, což znamená, že to, co je tam uvedeno, se pokládá za pravdivé, pokud není dokázán opak. Tedy DP MÁ VĚTŠÍ PRÁVNÍ SÍLU než čestné prohlášení.

Váš kamarád to možná myslel dobře, ale bohužel toho v dané chvíli nevěděl dost a díky tomu zaplatil pěknou cifru. Ale vězte, že na tom FÚ to nedělají z plezíru nebo ze sadismu, tak je to v zákoně napsané a tím se na tom FÚ řídí. Měl smůlu, bohužel. Příště snad bude mít lepší účetní nebo si zajde za daňovým poradcem (případně se dojde zeptat na FÚ nebo na FŘ, ti mj. odpovídají na dotazy veřejnosti)
12. 12. 2007 | 19:16

Glock napsal(a):

Pro Denyho: a ještě si dovolím doplnit: zkuste http://www.nssoud.cz, stanoviska a rozhodnutí, oblast správy Daně a hledaný text "čestné prohlášení". Ono to tvrzení, že čestné prohlášení v naňovém řízení není uznáváno jako důkaz, je totiž i judikátem NSS (tedy precedentem).
12. 12. 2007 | 19:24

baf napsal(a):

Jen naivka právě spadlá z Marsu si může myslet, že tady v tom zkorumpovaném blbákově alespoň 50% z těch odpuštěných 26mil. neskončilo u socanů v kapse... Ano, soud to neodsoudí, právo na to nedosáhne.
12. 12. 2007 | 19:28

Glock napsal(a):

Baf: To je Vaše spekulace. Vy vidíte politiku, právní aspekt ignorujete, to vůbec není rozumné. Než tady začnete něco takového tvrdit doplňte si prosím vzdělání. Vzdělání právně daňového charakteru.
12. 12. 2007 | 19:59

ujo napsal(a):

Pokud jde o náhlé a výrazné zbohatnutí p. Dvořáka: samozřejmě v tom byl podraz (celý příběh se ale udál v 1. polovině padesátých let.) Ale proti takovému Kellnerovi, Kom árkovi atd., Kočárníkovi, poctivému to úředníku (kolik odpustil ČP?) je jen žabař.
K těm 26 mil. Kč - z veřejných, alespoň trochu objektivních zdrojů vypplývá, že šlo o spor s FÚ co je a není investice(co hradit z nákladů a co ze zisku) často problematická věc, zejména při úrovni některých pracovníků FÚ. Pro prominutí musel S. mít souhlasné podpisy podřízených složek. Proč by riskovali levotu když bylo jasné , že ČSSD končí?
12. 12. 2007 | 20:31

LEVAK napsal(a):

Pane Stejskal už se mohou používat sprostá slova a vulgární výrazy?
Ad bubu:pokud já jsem sledoval media tak +1000 Kč pro důchodce navrhlo a prosadilo Ordo Dominorum Sanctorum!
12. 12. 2007 | 20:38

SuP napsal(a):

Deny -
vážím si Vašich názorů, ale....
co se týká Vší úvahy kolem voleb malých stran si osobně myslím, že tudy cesta nevede z prostého důvodu. Nevěřím, že by mnoho z nich překonalo hranici volitelnosti - 5%. Pak by se s největší pravděpodobností stalo, že vyhrají jednoznačně komunisti, protože mají nejdisciplinovanější členskou základnu. Naopak všechny hlasy pro malé strany, které se do parlamentu nedostanou ještě zvyšují volební výsledek stran disciplinovaných.
Dále když si vzpomenu na volební spoty "malých" stran, jímá mě hrůza ještě teď. Raději budu volit "ODS" a pak jim chodit dávat přesdržku, že lhali, než vládu předat do pracek ještě nezodpovědnějších.
Já preferuji cílené používání proeferenčních hlasů.
12. 12. 2007 | 20:43

stejskal napsal(a):

Dobrý den,

smazal jsem několik hrubě urážlivých příspěvků, které byly v rozporu s Kodexem diskutujících.

Děkuji za pochopení.

Libor Stejskal, editor blogů
12. 12. 2007 | 20:59

vlk napsal(a):

Nemám dnes na blogy čas, ale zdejší squadra azzura se evidentně ukájí na Sobotkově odpuštění 26 milionů Dvořákovi. Aniž by znala jakákoliv fakta. Těmhle duševním gigantům prostě stačí, že Dvořák je na seznamech a že dvořák je PAroubkův kámoš. kdyby byl dvořák sponzorem ODS , a já bych si klidně vsadil na to , že ODS také sponzoroval, leč nomohu to dokázat, byl by stejný Dvořák lilium.
Martin, jako vždycky se snaží argumentovat a opět citoval Kalouska. Co udělá squadra azzura? No prohlásí Kalouska za gaunera. Ovšem jen do chvíle ,než půjdem do presidentských voleb a stejný Kalousek zajistí těch pár potřebných hlasů od lidovců pro Klause. A on je zajistí. Já být modrý navrch i zevnitř tak bych se o Kalouska moc neotíral. Ale tohle není moje téma. Chci pomoci AMrtinovi, takže sem dám příspěvek z dnešní diskuse na stejné téma z Hospodářek. Tak totiž píše někdo, kdo celý případ hodně dobře zná. A evidentně není socan. Jen ví o čem je řeč. Ten příspěvek vypadá takhle:
12.12. 11:46Autor: Jan Němec <jan(z)seznam.cz> Brno

Tento případ byl šikana berních úředníků

Ač pravicově smýšlející, musím se zastat pana Sobotky a pana Dvořáka (majitel hotelu). Jeho případ byl šikana berních úředníků. Při opravě budovy samozřejmě použijete vždy modernějších materiálů, než byly k dispozici před 60 lety. To znamená, že když vyměníte okna za lépe těsnící, nejedná se, podle berňáku, o opravu, ale o modernizaci a Vy jste zhodnotil budovu a platíte jinak daně. Je to nesmysl, protože potom oprava nemůže být dnes prakticky nic. Například, po třech letech provozu se Vám pokazí pevný disk na počítači. Opravář Vám jej vymění za nový, který bude výkonnější, protože po třech letech ten původní disk už nikde nekoupíte. V této chvíli však byste toto měl vložit do účetnictví jako investici a nikoliv jako opravu. Uvádím to z důvodu, že případ pana Dvořáka byl precedens, který řešil určitou "buzeraci" berních úředníků a dnes i Vám pomáhá. Byla to snaha člověka, který musel platit neoprávněné daně a domáhal se jejich vrácení. Je škoda, že tento případ je tak málo publikován, ale možná se to nyní napraví. Děkuji za pochopení názoru podnikatele, který nemusí být totožný s názorem berního úředníka.

Pokud má někdo konkrétní dotazy,nechť s eobrátí přímo na autora. Mail je tam přiložený. autor jistě uspokojí případnou touhu zvědavce p o vědění.
12. 12. 2007 | 21:08

baf napsal(a):

Glock, ano žijete a pracujete na úrovni (levelu :-) ) v kterém právo platí, Vy ho znáte a ctíte, já obdobně. Ovšem pak jsou i jiné úrovně...
12. 12. 2007 | 21:12

baf napsal(a):

Např.trochu jiný level: http://www.reflex.cz/Clanek...
12. 12. 2007 | 21:18

vlk napsal(a):

Moucha na zdi
nahodil zajímavé téma. JKak Dvořák k hotelům přišel.
Ta historka jde komfortně dohledat. Nejsou to žádné utajené čachry jako v případě šprodeje ČSA Cargo§ Což je také zajímavá story a dost drahá pro stát.Nejspíš.
Takže Moucho na zdi. Nevím, jak STB platila svoje špicly, ale za tyhle drobné si Dvořák hotely nekoupil.
On je získal díky české cestě privatizace a Klausovu zhasnutí.
Zlatou husu získal prvním doložitelným tunelem většího rozsahu v Čechách. Jako ředitel těchto hotelů si našel dvě postarší dámy, které prý měli nějaké dokumenty, které je prý opravňovali k restituci. Při podrobnějším zkoumání dokumentů by s ebylo ukázalo, že měly na hotely na Václaváku asi stejný nárok, jako mám já na vydání karlštejna. Ovšem já jsme flink, takže jsem o vydání Karlštejna nepožádal. Ke své škodě. Ony ano. Dovřák jim hotel, samozřejmě se souhlasem všech potřebných ministerstev hotely okamžitě vydal. A okamžitě od nich, za 40 milionů, půjčených od bank se státním úkolem podporovat privatizaci, hotely koupil! KLaus chtěl, aby rychlost byla nejvyšší prioritou. Tak on to udělal přesně podle tohoto přání.
Pokud jde o Esplanade vMariánkách , tak tohle už je konvenční historka, nic zajímavého - dostal půjčku od jedné zahrnaiční banky ve výši mnoha set milionů. Banku znám. Udělala dobrý kšeft.
A ještě něco. Zdejší modráci by byli nejspíš velmi uvytržení kdyby znaly se znam účastníků zahajovací párty v Mariánkách. Velmi.
Myslím, že by Moucha nejspíš přestala dočista ale dočista bzučet.
12. 12. 2007 | 21:20

XXX napsal(a):

Protože jste je vy prožral pane Sobotka!
12. 12. 2007 | 21:30

hv napsal(a):

Pane vlku,

muzete prosim citovat, kdo prohlasil Kalouska za gaunera? Prosim prectete si prispevky na tomto blogu JESTE JEDNOU ZNOVU a LEPE. Opirate se do vlastnich rad.

Jinak na blogu se pana Sobotky ptam, protoze chci, aby odpoved byla verejna. On verejne vystupuje proti porcovani medveda a proto me tato informace zajima, protoze s ni uzce souvisi. Pokud je tato informace nezverejnitelna, pan Sobotka nam to jiste zduvodni.

Jestli je pan Dvorak, sponzor ODS, tak to jenom dokresluje situaci, ze ruka ruku myje. Je mi naprosto jedno, koho pan Dvorak sponzoruje, neovlivnuje to v teto kauze naprosto nic.

Vase snaha licit pana Dvoraka jako nebozaka platiciho nespravedlive dane je chvalyhodna, nicmene mi neni znam jediny verejny pripad, kdy by k necemu takovemu v danem rozsahu doslo. Pan Dvorak se mohl domahat svych prav u nezavisleho soudu a pokud by mel pravdu vyhral. U statnich uredniku nemate zadnou jistotu, ze se vlastniho prava domuzete. Dale se odkazuji na sve argumenty uvedene vyse.
12. 12. 2007 | 21:31

vlk napsal(a):

hv
stačí se podívat na váš příspěvek v 15:46 ! Jsemgauze docela překvapen, že takhle argumentujete právě vy...

Pokud mi připisujete snahu vylepšit Dvořákův obraz jste vedle. totálně vedle. Jen jsem zde odprezentoval to, co bylonapsáno jinde. Od někoho, evidentně znalého věci.

No a pokud jdeo to , že se Dvořák mohl domáhat svých práv u soudu- to by mohl. Kdybych nebyl vázán jistým aktem, dal bych sem velmi pěknou historku nikoliv z natáčení, kdy někdo dotáhl svoji při s Fu před soudem do vítězného konce. Už je tomu cirka asi 4 roky. A pikantní je je dosažený výsledek. Zejména ve vztahu k tomu, že svůj fatální spor vyhrál na celé čáře. Zcela nepochybně to bude jednou, až to dostatečně nazraje, šťavnatá mediální tutovka , která se dostane do headlinů.
12. 12. 2007 | 21:44

hv napsal(a):

Pane vlku,

v tom prispevku jsou pouze fakta, ktera se stala za namestkovani pana Kalouska na ministerstvu obrany a mel za ne zasadni dil odpovednosti. O tom, ze je nekdo gauner nebylo v prispevku ani slovo, to jste si tam pravdepodobne primyslel vy. Napsal jsem, ze je NEDUVERYHODNY. Ze svych zdroju nedokazu posoudit, jestli to bylo neci neschopnosti nebo "prilisnou schopnosti".

At je to tak ci onak, tento clovek je minimalne bud neduveryhodny nebo neschopny zhodnotit nasledky svych cinu. I kdyz spojeni Kalousek-Hava je zname dlouhodobe, nic se nikdy neprokazalo a nikdo nema zajem se v tom stourat.

Primarni problem je nejednoznacnost zakonu, ktere mohou byt v ruznych pripadech posuzovany ruzne a bernakum to v zasade vyhovuje, protoze je to v mnoha pripadech kryje, at je to tak ci tak. V pripade danovych odpustku je zde prostoru pro korupci mnoho. Pan Dvorak to nechal spat deset let a pak "se to stane" dva dny pred koncem vlady, ktera odchazi do opozice. To se da srovnavat s vyhrou 1.ceny ve sportce, ktera neni nerealna, pouze je sance tak jedna ku ctrnactimilionum :-)
12. 12. 2007 | 22:04

Wéna napsal(a):

LEVAK:rád bych znal jediného důchodce který tu tisícovku dostal?
12. 12. 2007 | 22:15

vlk napsal(a):

hv
já jsemnapsal, jak vaše hodnocení na adresu Kalouskovu působí na mne.
A abych vám vaše dilema ulehčil - Kalouska jste skutečně od té doby mnohokrát viděl a slyšel . Vdebatách,ve vystoupeních.Takže si snadno uděláte obrázek , zdali se mohlo jednat o neschopnost nebo ne. Přidejte si k tomu detaily ohledně jeho bytu.
Pokud jde o Dvořáka nevím,jak dlouho žádal, co všechno udělal, aby prosadil svoje právo, ale pokud ministr vlády, která je s předchozí garniturou v zásadním sporu, aniž by byl k tomunějak nucen, dobrovolně konstatuje, že rozhodnutí předchozího ministra bylo ok a že by to udělal stejněa odmítne sebrat laciné politické body ležíci na ulici, mělo by to soudnému člověku stačit,aby Sobotku apriori nepodezíral z podvodu. Pokud vyšetřování stíátního zastupitelství nepřinese opak. Samozřejmě pokud to nebude vyšetřování jaké předvedla Vesecká a Salichov.
12. 12. 2007 | 22:24

Tupelo napsal(a):

@vlk:kazdopadne diky za ty informace o pozadi celeho pripadu, vnaseji do nej nove svetlo a bude zajimave pozorovat, jestli (a kdy) se objevi oficialni vysvetleni, nebo zda-li pripad, jak je v kraji zvykem, pujde do ztracena. Docela bych si pral aby se uz zacly lamat ledy, nekdo s tim snad zacit musi a v konecnem souctu to nemusi byt pro onu politickou stranu prohra, ale prave naopak.
12. 12. 2007 | 22:49

hv napsal(a):

vlk:

Jste starsi nez ja, ale ja mam tedy ve svem instinktu nastaveno, ze u neduveryhodneho cloveka zkoumam nikoliv, co rika, ale PROC to rika. Protoze, to mi casto pripada daleko dulezitejsi.

A pokud tyto mozne varianty vyhodnocuji, tak z toho pri zapocteni "pragmatismu" vyse uvedeneho politika nevychazi nic lichotiveho. I kdyz jste doslovne necitoval vazene navstevy v hotelech pana Dvoraka, vim o ktere lidi se jedna a proto si iluze nedelam a predpokladam, ze vysetrovani pravdepodobne neprinese zjisteni zadneho pochybeni.

Proctete si jeste jednou vyse zminene argumenty a argumenty zminene v predchozi debate http://blog.aktualne.centru..., a zjistite, ze se nemusi vubec jednat o neco nelegalniho, ale neco nestandardniho, co je pro normalni danove smrtelniky nemozne.
12. 12. 2007 | 23:01

vlk napsal(a):

Tupelo-
naprosto přesná úvaha!
12. 12. 2007 | 23:20

vlk napsal(a):

hv
asi jsem starší, což není ani výhoda ani zásluha.

Tu metodu, co používáte vám chválím. Bez ironie. Používám ji také. Profesní nutnost. Používám ji ale u všech s nimiž jednám, protože je neznám. A potřebuji podklady pro svoje rozhodování.
A také používám metodu - proč mi říká zrovna tohle a zrovna takhle.

Věřte , že účastníci otevírací party Esplanade byli velmi zajímavou společností.

Teď k vašemu poslednímu odstavci.
Pokudse někdo domůže svých oprávněných práv a benefitů, nelze proti tomu nic namítat. I když se to ostatním nezdaří nebo jen těžko. Jde o to, jestli ten Sobotkův postup byl oprávněný, či nikoliv. Ne jestli byl vyjímečný. Oprávněný je rozhodující.Přeji dobrou noc.
12. 12. 2007 | 23:28

Martin napsal(a):

Vlku, uder hrebicku na hlavicku.

Ja jeste mam celou dobu problem, u zdejsich asi pravicovych bojoviniku, proc obhajuji absurdne dlouhe jednani nasich uradu. Prece co pravicak, to jednoduchy stat. A najednou u pripadu co se tahne dele nez deset let slysim, jen at bernak muci poplatnika dele. Hmmmm :)

Nevime jestli vse bylo v poradku, ale absurdni choutky na verejnou popravu v pripade kde i bernak si nact let nebyl jist (kazdy kdo ma s timto sympatickym ustavem co do cineni vi ze maximalne rok je vstupenka pro exekuci u jasnych pripadu) jsou trochu zvlastni. A prispiva k tomu i zahadny nezajem napriklad mlade fronty, ktera jinak pani Paroubkovou grilovala dnem a noci. Proc je to najednou nezajima ? A proc to nezajima jine novinare od momentu kalouskovy deklarace ?

Asi bychom se meli spokojit s urbanoidnim vykladem, ze vse je to proparoubkovske spiknuti. Od Bruselu az po moskevske lany nikdo nepremysli o nicem jinem nez o obhahobe cekeho sefika socialnich demokratu.

Velmi mne tesi, ze jsme stredobodem vesmiru. Doufam ze poujmenujou po nas i nejakou hvezdu. Navrhuji nazev Paroubkofilis Klausus. Prece jen obe je zaklad nasi online demokracie.
13. 12. 2007 | 04:46

Martin napsal(a):

Hv, neduveryhodny mi rika ze na reformach vydelam, co s tim mam delat ?
13. 12. 2007 | 04:49

Ivo Peterka napsal(a):

Forde, váš příspěvek z 12.12.2007 11:48:29 svědčí o tom, že jste nafoukaný trouba. Vůbec nemáte nejmenší představu o tom, co je to učit. Typický arogantní, přebujele sebevědomý člověk, se kterým nemá smysl diskutovat, protože diskusi nepřipouští (jedině s těmi, co s ním souhlasí). Jinak by jste něco tak arogantního a přezíravého nemohl nikdy napsat. Máte-li děti, tak chudáci učitelé vašich dětí, na které se evidentně díváte jako na hnůj. Jste mi odporný. A ty zimní pneumatiky - až to na ledě budete směřovat na ojetých letňácích do stromu, vzpomeňte si na svůj druhý příspěvek. Doufám, že se s vámi nikdy v životě nepotkám.
13. 12. 2007 | 09:06

hv napsal(a):

Martine,

vidim, ze jste polozil zajimavou otazku. Rekneme, ze dnes chci byt jizlivy a proto treba odpovim takto:

Martine, prvni, co byste mel udelat je, spocitat si to, tyka se to vasich financi. Vite, me jste prilis nepresvedcil, ze pocitat umite, ja si totiz vzpominam na nasi debatu o danich, kde jste napsal na moje konstatovani "bohati maji platit 20% a chudi 80%", ze to tak vlastne je. Predvedl jsem nekolik vypoctu, vy zadny, ale mel jste vzdy okolo spoustu omacky. U cisel a jednoduchych konstatovani se spatne mlzi. Debatu jste skoncil podporou konstatovani jineho diskutera, ze to neni k tematu blogu.

Ja vsak potrebu jizlivosti nemam. Na techto strankach diskutuji, abych si rozsiril svuj pohled na nektere veci, nemusim si dokazovat, ze mam v konkretnim pripade pravdu nebo ze (CSSD|ODS|KDU) je zlocinecka strana. S vami to ovsem neni jen to vyse uvedene. Je to i o tom, naucit se diskutovat i s lidmi, jako jste vy, protoze v mnoha zivotnich situacich se to hodi.

Proto moje odpoved zni, ze pokud vam nekdo takovy rika, ze na necem vydelate, tak je to s nejvetsi pravdepodobnosti proto, ze na tom primarne vydela urcite on, ale u vas to neni jiste. A tim se vracim k nadpisu clanku, kde nam nekdo rika, ze ucitele by meli "vydelat" 3 miliardy.
13. 12. 2007 | 09:40

entice napsal(a):

Pan Sobotka se nás snaží přesvědčit, že situace učitelů se dramaticky zhoršila s nástupem vlády ODS a koalice? Sr.li jste na učitele celejch osm let, ale z rozpočtu jiné vlády, to by se to rozdávalo, že!
13. 12. 2007 | 10:08

Taar napsal(a):

Pro Martina.
Martine to fakticky nemá cenu! Už jsem tady několikrát psal, že příznivci ODS jsou jako fanoušci Sparťanů. I když kopou mizerně pořád tvrdí že jsou nejlepší. To může pan Kalousek stokrát opakovat že to bylo v pořádku. A učitelé? Vždyť naučili tady ty křiklouny číst a psát. Že to obrátili proti nim je dnes za raného kapitalismu ODS zcela normální. Komunisty z osobních důvodů nenávidím ale je směšné tvrdit, že za nynější mizernou morálku mohou oni. Vždyť většina těch jestřábů co píší pod hlavičkou ODS si bolševika ani nepamatují a nebo jejich tatínek s nimi čural ještě tenkrát po plotech.
13. 12. 2007 | 11:57

Martin napsal(a):

Hv, vycitate mi mlzeni, pri tom celou dobu jsem z vasich vypovedi nepochopil, proc rozhodnuti uradu v naprosto jasne a jednoznacne veci trvalo nact let a navic ze rozhodnuti ministra po nacti letech je udajne uspechane :)

Jste hrdy na svuj udajny nadhled popremyslejte, jak dlouho byste v naprosto jasnem pripade unikal zaplaceni dani ? Ve chvili, kdy si totiz pripustite, ze pripad nebyl automaticky jasny, tak cela bublina kolem afernosti splaskne.
13. 12. 2007 | 11:57

Martin napsal(a):

Taare, tady nejde jen o vyrok Kalouska, ale o zarputile ignorovani nekterych znamych faktu. Jednim je, ze bernak opravu prohlasil za zhodnoceni, ale jeho rozhodnuti bylo na tolik jasne, ze byl ochoten se tim zabyvat vice nez 10 let. Kazdy kdo zna chovani bernaku vi, ze v naprosto jasnych pripadech takhle se nepostupuje.

A vykriky ze se Dvorak mel odvolat k soudu jsou smesne, kdyz spravni soud vznikl teprve pred nedavnem. A pravo zpet nejak fungovat nechce :)
13. 12. 2007 | 12:11

stejskal napsal(a):

Dobrý den,

smazal jsem několik hrubě urážlivých příspěvků, které byly v rozporu s Kodexem diskutujících.

Děkuji za pochopení.

Libor Stejskal, editor blogů
13. 12. 2007 | 13:29

hv napsal(a):

Obcas se mi to pojeti diskuse jako souboje "libi", pokud to neprejde pres urcitou mez, to se pak zase nelibi panu Stejskalovi. Ale v souboji, ktery chcete nekdo vyhrat, je nutne poznat protivnikovy silne a slabe stranky.

Uznavam, ze Martinovou silnou strankou je vytrvalost a zasahnout argumenty na slabem miste. Tou slabou strankou bylo, ze se nechal zatahnout do okrajove diskuse o panu Kalouskovi a jeho duveryhodnosti, ktera nema s podstatou problemu mnoho spolecneho, dokonce sel tak daleko, ze se ho skoro zastaval a zadal, abych nezpochybnoval jeho duveryhodnost. Pote, co do diskuse skocil vlk, tenhle trik prokoukl, akorat zautocil znovu spatnym smerem a to na hlasy pro prezidenta, ktere bude spise Kalousek sbirat pro VK.

vlk: Na odpusteni dani Dvorakovi se neukajim, jenom se mi nelibi nektere zpusoby vedeni (spise rozbijeni) diskuse, ktere jsem prave v teto diskusi pouzil. Normalne je nepouzivam, ale "jini" ano.

Martin: Moje odpoved je vyse, prispevek 22:04, posledni odstavec.
13. 12. 2007 | 16:21

Martin napsal(a):

Hv, vas posledni odstavec moji zvedavost nijak neuspokojil. Dam vam jeden navrh, zkuste bernaku deset let nezaplatit naprostou jasnou dan, ok ? :)
13. 12. 2007 | 21:52

vlk napsal(a):

hv

jzůstávám u svého názoru - jediné,co je důležité je, jestli Sobotka daně odpustil proto, že žadatel, tedy Dvořák měl pravdu a nebo že měl co do činění s tzv. nepřiměřenou tvrdostí zákona. Skutečnou nepřiměřenou tvrdostí zákona. Ostatní důležité není. To, že zrovna Dvořák se dovolal a ostatní ne je srovnatelné s tím jestli někoho potrefí infarkt v Praze někd epoblíž Motola nebo někde v Horní Dolní , kd eje do nejbližší funkční nemocnice 80 km. Prostě - te u zdroje má větší šance.
Tak to bylo, je a bude. Neobhajuji to, le beru na vědomí. Co se ovšem stát nesmí, je abyDvořák dostal neoprávněně i láhev s kyslíkem pro toho nešťastníka z Horní Dolní.
Zbytku vaší repliky na mou adresu moc nerozumím. Asi to bude tím, že jsem velmi unaven. Mám za sebou perný den.
13. 12. 2007 | 21:59

vlk napsal(a):

Martine, s tou novou hvězdou to bylo dobrý! Fakt dost dobrý!
13. 12. 2007 | 22:01

Michals napsal(a):

diskuze o odpuštěných daních je jistě zajímavá. Hezké také je, jak se v očích řady lidí stal ze zachránce naší ekonomiky Kalouska gauner Kalousek. Stačila jedna věta.
No, na druh0 straně pro Sobotku je to asi teď tak, že v jeho očích se z toho grázla Kalouska zase stal docela fajn chlapík...

každopádně - diskuze o daních je zajímavá, ale tady původně šlo o platy učitelů.
A platz u4itel; poprvé od roku 1998 reálně klesnou. To je fakt.
Kdyby nebyl medvěd, tak by klesnout nemusely. To je taky fakt.
Kdyby Zelení hlasovali jinak, tak nebyl medvěd. To je taky fakt.
14. 12. 2007 | 01:51

hv napsal(a):

vlk:

Neverim, ze to v te debate nevidite. Mozna jste cetl Stiglitze, ale staci se podivat i do oblibene cetby liberalu, A.Smithe. Jeden ze zakladnich predpokladu efektivniho vyberu dani je predvidatelnost toho kdo, kdy a jake dane bude poplatnik platit.

Libovule vykladu danoveho urednika nesmi byt pripustna. Pokud neni tento predpoklad splnen, bude zde vzdy prostor pro klientelismus, v nasich zemich hojne
zakoreneny. Kauza Dvorakovych dani je nasledek, ktery by mel politiky prinutit k zamysleni nad tim problem, ale jak vidno, vubec je to k nicemu nenuti. Vysumi to do ztracena a budeme cekat na dalsi Dvoraky, kterym to Kalouskove podepisou. Z bodu nula jsme se nepohnuli.

Martinovi dekuji za nabidku, vyzkousim a dam vedet.
14. 12. 2007 | 11:53

vlk napsal(a):

hv
nepíši o ničem jiném!
Ano libovůle dańového úředníka je nepřípustná!
o TO BĚŽÍ.
Pokud měl dvořák pravdu, je odpuštění ok. Vše nasvědčuje tomu, že ano.
Ne-li, šlo li o klientelismus a kamaráčoft, nechť je Sobotka ukřižován! Já s tímhle viděním světa nemám problém. Jak ostatně můžete snadno dovodit z mých reakcí na blogy pana Urbana.

Jen zdá se, že vám uniká jeden moment - kdyby na Dvořákovi nebylo nesjpíš vodotěsné, byl by Sobotka s gustem ukřižován dávno. Tak, jak to ostatně udělala spousta těch, kteří reagovali na Sobotkův blog.
14. 12. 2007 | 21:38

hv napsal(a):

Vlku,

libi se mi slovo vodotesne. V Praze je toho ve spravnych kruzich vodotesneho hodne, tedy krome vodovodniho potrubi. V casti Prahy pana Jancika to vypada napriklad na nejvyssi vodotesnost na svete.

Vezmeme to z jine stranky. Jste ctihodny podnikatel Dvorak, platici radne dane. Jednou vam danovy urad domeri 12mil, vy si myslite, ze neopravnene. Zaplatit je nechcete, protoze si verite. Bud s tim pujdete k soudu nebo okamzite podate zadost o odpusteni dani z duvodu tvrdosti zakona. Nebudete na nic cekat, aby vam nekdo nahodou neprovedl exekuci na vas majetek. Tady bije do oci ta delka, kdy dluh utesene rostl a nic se nedelo(1).

Pak vam je jednoho dne odpusti ministr XY, vcetne penale. Nezaujateho cloveka zarazi, ze je to v dobe, kdy ministr za dva dny opousti kabinet a odchazi do opozice. Opet to nevypada zrovna nejlepe, zajimava shoda okolnosti (2).

Pak to na vas, ctihodneho obcana Dvoraka, vytahne nejaky novinar spinu, ze vam odpustili 26 milionu. Co udela ctihodny obcan Dvorak? Zajde prece za svym pravnikem, domluvi se s nim, aby sve jmeno ocistil, predlozi vsechny dokumenty k zadosti o odpustek novinam, aby je prezkoumaly nezavisli danovi odbornici, aby nevznikaly pochybnosti. V tomto bode zarazi, ze se misto toho obcan Dvorak necha zapirat pred novinari (3), ze se zna nejen s predchozim predsedou vlady, ale se i s dalsimi vyznamnymi politiky(4).

Par dni nato, vyjde rozhovor se soucasnym ministrem financi, jez zrovna svatosti neoplyva, a vyjde najevo, ze je na otazky dokonale pripraven. Pripad uz si v tak kratke dobe prosetrit a uz ma i vysledky setreni(5). Vsechno je naprosto ciste, predtim to trvalo trosku dele, ale ted to mame temer na pockani.

Ministr XY si si tyden na nic nevzpomina. Medialni poradci zacinaji pracovat v zakulisi, nejdrive pokus o presaltovani na jineho ministra, nevychazi, ale ministr XY se mezitim rozvzpomnel, ze vse je v souladu se zakonem a ma souhlasna stanoviska vsech podrizenych organu. Nu dobra, pamet se muze vracet, ale je to verohodne? (6)

Vzdycky si rikam, jednou to muze byt nahoda, dvakrat, to uz je podezrele, trikrat uz je to jistota. Ale sest takovych podivuhodnych okolnosti, neni to trochu prilis? Ale mate pravdu, vodotesne to zatim je, ale ze je to ciste, to nevypada ani nestastnou nahodou. Jenom me zarazi, ze spise vice verite jednomu prispevku ve foru, sice napsanemu slusnou a srozumitelnou formou, nez vyse uvedenym sesti bodum. Neni to spise o tom, cemu chcete verit?
15. 12. 2007 | 14:04

Guthjarkovsky napsal(a):

Pane Sobotko.
Vy se ptáte proč učitelé nedostali 3 miliardy?..Vždyť odpověď je tak triviálně jednoduchá.Přeci proto,že vy a vaše strana za 8 let vládnutí vyrobila takový zásek do státní pokladny,že pouze za splácení úroku tohoto dluhu by bylo možno postavit několik škol nebo nemocnic.Ty peníze se však nebyly primárně investovány na vzdělání,ale na konzum a z větší části se projedly.
Ptám se vás.Jak se člověk s tak špatnou pamětí mohl dostat až na post ministra financí.
17. 12. 2007 | 11:20

vlk napsal(a):

hv
nejsme z Prahy.To na upřesnění. A v okruhu pana Jančíka s enepohybuji a nikdy pohybovat nebudu.

Teď k vašemu textu. Kd eje psáno, že dvořák toto všechno neudělal?
A vyjímky odpuštění daně , myslím / tedy nevím určitě/ může podepisovat jen ministr.
Konstrukce s Kalouskem už je mimo zonu rozumného uvažování. Kalousek nemá žádný důvod Sobotku šetřit. Pokud chcete říci, že slovo šetření v daném případě není na místě, naopak, že šlo o velkorysou investici, pak sděluji, že 25 mega není dostna to , aby se velkoryse investovalo do dvou různých ministrů financí a možná dokonce třech, protže Tlustý to mohl rozmáznout také a neudělal to. I přes různé inzeráty. a tohle byl učebnicový příklad. Viz ostatně vaše argumentace.

Pokud jde o právní důsledky rozhovoru. Ty nejdou za Dvořákem, ale jen a jen za Sobotkou. Dvořák nemá důvod, proč mobilisovat právníky.
takže přezkoumáno, vašich šest náhod vypadá po dpřezkumem jaksi dost nedokonale.

To mneby daleko víc zajímalo bleskové ukončení šetření ministra Burše, resp. bleskové usouzení dozorující státní zástupkyně, že není důvod šetřit.když se před tímv novinách objeví únik, že dotyčný pán je šetřen v pěti možných konfliktech se zákonem. A je tam i komentář jistého dobře informovaného vládního zdroje, že bude mít problém. To vše nikoliv v Právu,a le v Lidovkách. tedy vládním deníku....
Abyste mi rozumněl - nedělám advokáta dvořákovi. Není moje krevní skupina a nemám na nm žádný zájem. Vždy ale zde jen a pouze o to, zda měl na odpuštění nárok či ne. Nic jiného není důležité. Pokud ne, nechť SObotku vezme čert.
26. 12. 2007 | 21:14

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Aktuálně.cz Blog · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartošová Ela · Bavlšíková Adéla · Bečková Kateřina · Bednář Vojtěch · Bělobrádek Pavel · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Blažek Kamil · Bobek Miroslav · Boehmová Tereza · Brenna Yngvar · Bureš Radim · Bůžek Lukáš · Byčkov Semjon C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Davis Magdalena · Dienstbier Jiří · Dlabajová Martina · Dolejš Jiří · Dostál Ondřej · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořák Jan · Dvořák Petr · Dvořáková Vladimíra F Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Fendrych Martin · Fiala Petr · Fibigerová Markéta · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gargulák Karel · Geislerová Ester · Girsa Václav · Glanc Tomáš · Gregorová Markéta · Groman Martin H Hála Martin · Halík Tomáš · Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hapala Jiří · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holmerová Iva · Honzák Radkin · Horáková Adéla · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hradilková Jana · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hülle Tomáš · Hušek Radek · Hvížďala Karel CH Charanzová Dita · Chlup Radek · Chromý Heřman · Chýla Jiří · Chytil Ondřej J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jelínková Michaela Mlíčková · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karlický Josef · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Pavel · Klíma Vít · Klimeš David · Kňapová Kateřina · Kohoutová Růžena · Kolaja Marcel · Kolářová Marie · Kolínská Petra · Kolovratník Martin · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Koutská Petra Schwarz · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kučerová Karolína · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kupka Martin · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Maláčová Jana · Málková Ivana · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Mittner Jiří · Mrkvička Jan · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Návrat Petr · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Nouzová Pavlína · Nováčková Jana · Novák Aleš · Novotný Martin · Novotný Vít O Obluk Karel · Oláh Michal · Ouhel Tomáš · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Pavel Petr · Pavelka Zdenko · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Peksa Mikuláš · Pelda Zdeněk · Petrák Milán · Petříček Tomáš · Pfeffer Vladimír · Pfeiler Tomáš · Pilip Ivan · Pitek Daniel · Pixová Michaela · Plaček Jan · Podzimek Jan · Pohled zblízka · Polách Kamil · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rakušan Vít · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Reiner Martin · Richterová Olga · Robejšek Petr · Rydzyk Pavel · Rychlík Jan Ř Řebíková Barbora · Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schneider Ondřej · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobíšek Pavel · Sokačová Linda · Soukal Josef · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Strmiska Jan · Stulík David · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Sýkora Filip · Syrovátka Jonáš Š Šebek Tomáš · Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špalková Veronika Krátká · Špinka Filip · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Táborský Adam · Telička Pavel · Titěrová Kristýna · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomek Prokop · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Tůma Petr · Turek Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Václav Petr · Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Vavruška Dalibor · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Vhrsti · Vích Tomáš · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojtěch Adam · Vojtková Michaela Trtíková · Výborný Marek · Vyskočil František W Walek Czeslaw · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zima Tomáš · Zlatuška Jiří Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy