Rozpočet prošel díky porušení zákona

23. 10. 2008 | 09:00
Přečteno 6471 krát
Následující příběh ilustruje způsob, jakým Topolánkova vláda dosahuje tzv. „úspěchů“ v Poslanecké sněmovně bez ohledu na pravidla a zákony. Je to myslím vhodná ilustrace nepřijatelných metod, které bohužel opakovaně udržují současnou vládu při životě ( v poslední době spíše politickém živoření), a jež koneckonců byly pro ČSSD dalším důvodem k vyvolání hlasovaní o nedůvěře vládě.

Když Poslanecká sněmovna v úterý večer o jeden hlas zamítla návrh zákona o státním rozpočtu, objevilo se tvrzení ministra financí Kalouska o tom, že se vlastně nic neděje a že projednávání rozpočtu může pokračovat. Pouze budou chybět základní rozpočtové parametry, jako například celková výše příjmů, výdajů a deficitu. ČSSD okamžitě namítla, že je to chybný výklad zákona o jednacím řádu a že vláda nyní musí předložit nový návrh rozpočtu. Po té byla schůze přerušena s tím, že si poslanci vyžádali stanovisko legislativního odboru Poslanecké sněmovny.

Toto právní stanovisko dalo jasně za pravdu tvrzení ČSSD. Konstatovalo, že v projednávání rozpočtu nelze pokračovat. Tím zcela popřelo médii široce citované tvrzení ministra financí o tom, že se nic neděje a že rozpočtový proces pokračuje. Ministr Kalousek zkrátka v úterý neříkal pravdu. Buď z neznalosti, nebo úmyslně. V nastalé situaci zbyla podle právníků Poslanecké sněmovny jediná legální možnost dalšího postupu. Opakovaně hlasovat o různých variantách doporučení vládě k přepracování návrhu zákona o státním rozpočtu. Podle právníků také nepřicházelo v úvahu hlasovat znovu o již jednou neschváleném návrhu zákona o státním rozpočtu, neboť o stejném návrhu nelze v Poslanecké sněmovně hlasovat opětovně.

V této souvislosti se ještě vrátím k jinému široce opakovanému tvrzení některých médií o tom, že ještě nikdy nebyl návrh zákona o státním rozpočtu v prvním čtení zamítnut. To opět není pravda. Ve středu 14. října 1998 zamítla Poslanecká sněmovna v prvním čtení návrh zákona o státním rozpočtu na rok 1999, který předložila menšinová vláda Miloše Zemana. Jaký byl pak další postup? Poslanecká sněmovna přijala doporučení, aby vláda návrh rozpočtu přepracovala a do 30 dnů ho opět předložila do Poslanecké sněmovny. Tedy sněmovna zvolila v roce 1998 stejný zákonný postup, který i nyní navrhovala ČSSD. Tehdejší předseda vlády Miloš Zeman poslancům poděkoval a slíbil, že vláda předloží nový návrh v souladu s doporučením sněmovny. Miloš Zeman respektoval zákon. Ani na okamžik ho v rozpravě nezpochybnil.

Mirek Topolánek se ovšem rozhodl pro jiný postup. Ve středu ráno sehnal přeběhlíka Michala Pohanku (který při prvním hlasování chyběl) a přesvědčil dalšího bývalého poslance ČSSD Wolfa, aby změnil názor.

Toto přesvědčování Wolfa stojí za samostatnou pozornost. Probíhalo během schůze doslova v přímém přenosu. Když v úterý večer koalice při zamítnutí návrhu rozpočtu zjistila, že Wolf nehlasoval s ODS, rozběhl se předseda poslanců ODS Tluchoř k poslanci Wolfovi přímo mezi překvapené členy poslaneckého klubu ČSSD. Poslanec Wolf totiž stále ještě sedí uprostřed poslanců své bývalé strany. Předseda Tluchoř se postavil nad sedícího Wolfa ( k jeho lavici) a mlčenlivou ale výmluvnou gestikulací ho nutil k tomu, aby změnil své stanovisko. Tento neuvěřitelný výstup trval několik minut, pak se Wolf přece jen zvedl a oznámil, že se při hlasování spletl. Docela hezká ilustrace způsobu, jakým ODS udržuje pořádek a kázeň mezi tzv. přeběhlíky. Bývalý poslanec ODS Morava to popisoval jako „pozitivní a negativní“ motivaci. Nikdy bych nečekal, že budu ve sněmovně svědkem něčeho tak ponižujícího.

Ve středu ráno pak ODS, posilněná těmito dvěma hlasy, navzdory odporu opozice i námitkám zpravodaje, prosadila porušení jednacího řádu a nechala hlasovat znovu o téže věci. O návrhu rozpočtu, který večer před tím neprošel. Tento postup byl zcela v rozporu se stanoviskem právníků Poslanecké sněmovny a všemi dosavadními zvyklostmi. To ovšem koaliční poslance nezajímalo.

Rozpočet tak v opakovaném hlasování ve středu dopoledne těsně prošel do dalšího čtení.

Mirek Topolánek „zvítězil“.





Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

hawk napsal(a):

A kdo ho porušil, když jste vy, socani, trvali na novém projednání ve sněmovně a odhlasovali jste si, že se projedná ještě před folklórní akcí "vyslovení nedůvěry vládě"? Zase lžete, pane Sobotko, někdy si všimněte, že v PS jsou kamery a občan jednání může vidět sám.
23. 10. 2008 | 09:06

kacir napsal(a):

Když prošlo toto porušení pravidel je možno odebrat ČR předsednictví EU.
23. 10. 2008 | 09:10

Michal Macek napsal(a):

ahoj Soby,

no hezky sto napsal,ale uz nic nepises o tonm ze CSSD ve stredu vyvolala hlasovani PS o vyjadreni neduvery vlade - o rozpoctu se hlasovat nemelo.

kdyz se ukazalo ze nebudete mit dost hlasu abyste neduveru vyjadrili,tak Hasa zacal s tim ze se hlasovani o neduvere odlozi a bude se hlasovat o rozpoctu.

takze to ze rozpocet vcera prosel je vase chyba ne?navic me dostalo jak Hasa rikal ze nejde o pocet hlasu ze chcete byt jen statotvorni - ze republika potrbuje rozpocet.No me se nezda ze strana ktera za 2 roky 4 krat vyvola hlasovani o neduvere vlade je statotvorna :)))

pokud jde o motivovani poslancu - myslim ze vzhledem ke 4 milionove pokute za prebehlictvi si muezete s ODS podat ruku :))

PS:vcera me ten prenos z parlamentu fakt bavil.Pan Paroubek a Dr.Rath byli vyborni - a p.Kalousek taky - lepsi nez serialy :))
23. 10. 2008 | 09:21

Trumpeta Troubivá napsal(a):

První sociální demokrat vznikl, když dělník zvolený k hájení zájmů zaměstnanců zradil své kamarády a oslněn přepychem se po kolenou plazil, aby mohl vylizovat zbytky z panského stolu.

Proto máte "přeběhlíky" a zrádce jen v ČSSD.
23. 10. 2008 | 09:27

Ládik napsal(a):

Váš kamaráth Rath by mohl srandovat i v hlavním vysílacím čase. Naučte se ještě sborový zpěv a můžete konkurovat Alexandrovcům.
23. 10. 2008 | 09:39

jarpor napsal(a):

Pane poslanče,

na jeden problém mají dva právníci tři právní názory. Kde beretu tu jistotu, že ten "Váš" právní názor je jediný správný ?
O správnosti může rozhodnout jen soud. Tak zde neplačte, nestěžujte si kdo vyhrál či prohrál, a jako "státotvorná strana" dbající práva, dejte postup k soudu. Uvidíme, jak Vaše jistota dopadne. To zaprvé.

A za druhé, sledoval jsem Vaše vystoupení k vyslovení nedůvěry vládě. Mlčeti zlato ! Vzpomeňte si na to příště, až budete "tlachat" do parlamentního mikrofonu.
Žádný učený z nebe nespadl, ale blbce, jako by shazovali.

Hezký den
23. 10. 2008 | 09:42

občan napsal(a):

Pane poslanče a následující příběh popisuje jak porušujete zákon Vy. Veřejně jste vyhlásil, že nebude plnit zákon o poplatcích ve zdravotnictví a ještě jste se tím chlubil v médiích a nabádal ostatní. Myslím si tedy, že Vy jste ten poslední, kdo může někoho kritizovat za nedodržování zákonů :-))) Ale tak daleko se svým pohledem na svět nedohlédnete......
23. 10. 2008 | 09:43

Jan napsal(a):

Zákony ODS nikdy nezajímaly, už od tatíčka Klause. Jsou stranou legitimizující naši kleptokracii. Demokracii si nedovedou ani představit.
Smutné je, že to platí i pro jejich voliče.
23. 10. 2008 | 10:02

Matrix napsal(a):

Jan
Myslíte neziskové nemocnice a ZP?
23. 10. 2008 | 10:11

Martin napsal(a):

Sobotko ruzumíte vůbec tomu co říkáte..?
23. 10. 2008 | 10:28

krok napsal(a):

ad jarpor: s poslední větou bezvýhradně souhlasím..Vás shodili odkud?:-))
23. 10. 2008 | 10:43

RUMCAJS napsal(a):

Poznal jem Tě Fantomasi!
Mě neoblafneš!

Juve
23. 10. 2008 | 10:46

Petr napsal(a):

krok: Pan je pravnik? Ze tomu tak rozumi?
23. 10. 2008 | 10:48

Já napsal(a):

Přitom státní rozpočet je ostudný. Jeho zadlužování (eufemicky zvané "schodek") země je ale jen zlomkem proti tomu, co předváděly předchozí socialistické vlády.
Obávám se, že nepřijetí základních parametrů rozpočtu by snížení či dokonce eliminaci zadlužování neznamenalo, takže jeho přijetí lze považovat za alespoň symbolický úspěch zdravého rozumu.
23. 10. 2008 | 10:55

Docent napsal(a):

Sobotka jako zločinec a defraudant zadpovědný za miliardoví ztráty a podvody je trapný a ještě drzý. Už i proto mu nikdo neřekne jinak než "Bohuš defraudant". Napojený na izraelskou zločineckou mafii se nechal podporovat casinem Royal a dalšími izraelsko-židovskými zločinci.
23. 10. 2008 | 10:56

Pobo napsal(a):

Jak to?

http://i.idnes.cz/08/103/ma...

Taky to nechápu :o))
23. 10. 2008 | 10:59

jarpor napsal(a):

krok

Z nebe to nebylo ... :-)

Hezký den
23. 10. 2008 | 10:59

Ondrej napsal(a):

Hehe, Bohousi, vy fakt neumite prohravat :-))))))))))) To uz skoro jako povestny Paroubkum vykon z "roku 1948"!!!
23. 10. 2008 | 11:04

Lojza napsal(a):

Pane Sobotko, škoda že jsem ten přenos z jednání neviděl. To diváci skutečně viděli jak Tluchoř přesvědčuje Wolfa? Předpokládal jsem, že ty výhružné, anonymní dopisy, posílá Dalík a spol.. Objevují se vždy, když o něco jde. Ještě chyběla ta ochranka aby si to Wolf nerozmyslel. Tím, co se dělo ve sněmovně, je to potvrzeno. Wolfovi se asi už naštvali a originál(s otisky prstů, nebo jinak identifikovatelný)si nechali.Aby zase drželi v hrsti Dalíka.Policii dali jen kopii aby se originál neztratil. I to svědčí o tom, jaké poměry v Langrem zastrašované policii vládnou.

Vážení diskutující, příznivci ODS, proč hájíte tyto neskutečně trapné postupy? Nedivím se, že předsednictví ČR v EU Sarkozy chce odebrat. Pro evropské matadory je jednání ODS dost nevkusné na to, aby takoví lidé byli v čele Evropy.
23. 10. 2008 | 11:15

xbr napsal(a):

Pane Sobotko,
děkuji za to že jste detailně popsal jak se chová ODS a její koaliční kolegové.
I když je už dávno jasno že mafiánské praktiky této vládní koalice vedené nevedené ODS přesahují hranice Evropy a směřují nás k rovníkové Africe a klanovému pojetí demokracie.Je třeba neustále suplovat místní
pravicově poklonková media ,která jakoby přes kopírák dnes svorně litovala toho že prezident republiky nemůže podpořit kandidáta ODS v Libereckém kraji.
Čin jistě hodný českého Lukašenka ale bohužel hodně vypovídající o všeobecné politické kultůře dvacet let po převratu.
Ale dost deprese a nyní k současnosti.
Gratuluji Vám k obrovskému volebnímu vítězství a garantuji že další tentokrát senátní vítězství je za dveřmi.
S pozdravem xbr
23. 10. 2008 | 11:35

Já napsal(a):

Lojza: EU by nám mohla odebrat mimo předsednictví EU ještě členství v EU. Všichni bychom si oddechli.
23. 10. 2008 | 11:45

XXX napsal(a):

A co tedy dělá do p..... předseda parlamentu? Když není schopný zajistit dodržování pravidel, měl by okamžitě vypadnout!
23. 10. 2008 | 11:47

Lojza napsal(a):

Já: Asi jako Island? Předpokládám, že byste nechtěl i islandské řešení:-))
23. 10. 2008 | 11:49

Já napsal(a):

Kdy byl Island vyloučen z EU? Ne, použít státní peníze na sanaci soukromých podniků (například IPB), to je zpronevěra peněz daňových poplatníků, za to by měl jít viník (například Mertlík) sedět.
23. 10. 2008 | 12:17

Ford napsal(a):

Bohušu, dobře víš že se nehlasovalo o téže věci. I kdyby změnili o 1,- korunu, tak to změna je!
Bohušu já vím že máš voliče ČSSD za hlupáky, ale přece se můžeš trochu kroti.
23. 10. 2008 | 12:36

CASS napsal(a):

Pane Sobotko.
Jestli někdo porušil zákon tak spáchal přestupek nebo trestný čin.Jestli víte kdo ho porušil tak podejte trestní oznámení.Protože všichni kdo schvalují rozpočet jsou poslanci,který mají imunitu tak si můžou porušovat zákony jak chtějianic se jim nestane.Neříkejte že Vy sám jste nikdy zákon neporušil. Připadá mi to jak zloděj křičí, chyťte zlodeje.
23. 10. 2008 | 12:44

Jochim napsal(a):

Rozpočet prošel protože jste diletanti. Kombinace ČSSD a KSČM klasicky dokuzaje, že umí jen silácky hrozit strašit a mlžit. Jak můžete jít po čtvrté do hlasování o nedůvěře, ještě mezi volbami a nemít předjednanou podporu? To je úplný vrchol politické impotence. Křiklouni kteři ruší polatky a jinak nic, nic, dlouho nic. Prázdno. Co jste si čekali? To jste jako opět pouze zkusili svrhnout vládu, fajn. Koho to baví? Asi jen bývalé komunisty.
23. 10. 2008 | 12:49

já napsal(a):

Sobotko, Sobotko, neraduj se předčasně! V druhém kole senátních voleb vyhoříte, jako papír. Lidi už k volbám tolik nepůjdou, dílem i proto, že si myslí, že ČSSD má volební vítězství už v kapse. Jsem zvědav na tvůj pondělní blog.
23. 10. 2008 | 13:04

Pumprlidentlich napsal(a):

skupina vět pro politicky nestupidní voliče?
23. 10. 2008 | 13:06

Valerie napsal(a):

Pane Sobotko, nejdřív si zaměťe před svým prahem a zamyslete se nad tím,proč máte ve straně tolik přeběhlíků. Navíc z jakého titulu se pasujeta na právního odborníka ?
23. 10. 2008 | 13:20

hv napsal(a):

Pane Sobotko,

libi se mi ta vase "zasadovost".

Napriklad kdyz uz jsme u rozpoctu, tak v otazce porcovani medveda. Minuly rok jste nam tady psal, jak jste proti porcovani medveda http://blog.aktualne.centru... a letos uz se drzite stare "zasady" a medveda zase naporcujete. Zeleni uz se take novym trikum priucili a oblibenci Orlove se zase mohou tesit na novou korist.

http://www.financninoviny.c...
23. 10. 2008 | 13:28

Petr napsal(a):

Pane Sobotko,
když jste se objevil v čele ČSSD vypadal jste na „mladou dynamickou krev“.
Během chvíle se s vás, bohužel, stal klasický „pochlebovač“.
Své názory jste změnil o 180° tak aby se shodovali s Paroubkovými.
Nechtějte nám nakecat že v ČSSD máte VŠICHNI nachlup stejný názor NA VŠE.
Mezi vámi a Paroubkem je generační rozdíl, bohužel, pouze věkový nikoli názorový.
Chápu že chcete být „při tom“ ale za tuto cenu?
Musí to stát za to.
23. 10. 2008 | 13:33

ikar napsal(a):

To Lojza, a nebylo to asi tím, že někdo vyhrožoval p.Volfovi smrtí když bude pro vládu?Neříkal mu p. Tluchoř, aby se nebál a hlasoval podle svého????
23. 10. 2008 | 13:36

silspok napsal(a):

Kdyz jsem vcera po dlouhe dobe sledoval zaznam ze snemovny, behal mi mraz po zadech. Ale co, skoda slov ... mam dost jiny prace ...
23. 10. 2008 | 13:37

hruštička napsal(a):

Sobotko, já tě miluju, ty jsi krásnej demagog
23. 10. 2008 | 13:56

Hana napsal(a):

Neznám jednací řád sněmovny. Ale pokud je tohle pravda ptám se - co s tím bude opozice dělat? POkud k tomuto opravdu došlo, je to porušení jednacího řádu, pak je nepřípustné, aby to tak zůstalo! Nebo snad ne? To potom snad nebude rozpočet schválen - nebo se pletu? Dojde tedy k tomu, že zákon o státním rozpočtu - což to ve finále je - bude přijat v rozporu s platnými předpisy - tedy jednacím řádem sněmovny? Pak takový zákon snad není platný. A co se stane, když se například ČSSD obrátí na ÚS a ten prohlásí, že zákon nebyl přijat v souladu s platnými předpisy a je neplatný? Ani raději nedomýšlím! Z celé diskuse tady se mi zdá, že ale tohle nikoho moc nezajímá - hlavní je si zanadávat, pourážet kde koho - a jede se dál.
23. 10. 2008 | 14:13

neo napsal(a):

socani přece nepodpoří rozpočet s nízkým schodkem, oni by chtěli nejlíp 100mld (aby měli z čeho v krajích platit poplatky za pár pacientů)
23. 10. 2008 | 14:17

Lojza napsal(a):

Pro já: Island z EU vyloučen nebyl, protože v EU není.Dnes ovšem uvažuje o vstupu do EU, aby se bankrotu příště předešlo, ne aby situaci musel řešit půjčkou od Ruska výměnou za vojenskou základnu.To jsem měl na mysli.

Pro ikara: ikare, tak legrační představě jsem se musel ze srdce zasmát. Děkuji
23. 10. 2008 | 14:21

T.M. napsal(a):

... a proc to pisete tady pane Sobotko? Nebylo by lepe neco podniknout? Treba vysloveni neduvery, nebo to dat na soud? A jak my obcane bychom vam s tim mohli pomoct?
23. 10. 2008 | 14:41

jipindripich napsal(a):

Zvláštní, jestliže právníci PS seznají, že činnost kohosi nemá legislativní oporu, pak je s podivem, že někteří "diskutující" neumí číst.
Asi to bude stejně těžké jako přemýšlet.
23. 10. 2008 | 14:44

T.M. napsal(a):

Pozor, pan Sobotka je: pravnik, ekonom, financnik, lekar, popelar, hrobnik, etc.
23. 10. 2008 | 14:46

Jakr napsal(a):

Pane Sobotko, jestli jste přesvědčen, že byl porušen zákon, tak je vaší povinností podat trestní oznámení. Ale o to vám asi nejde. Prostě se jen dusíte vzteky, že jste i po vaší včerejší habaďůře s programem dostali výprask. To je zřejmé.
23. 10. 2008 | 14:47

Nuba napsal(a):

Pane Sobotko,

zdravím Vás z vašeho volebního regionu a gratuluji k vítězství v krajských volbách. Doufám, že bude tento víkend završeno i v klání senátním. Naše česká Trojka zvonila rolničkami a dupala seč to šlo. Pramálo platné, jejich včerejší nádech byl jeden z posledních před skonem.

Zvoní měďáky, dupou za vraty, média jim zobou z dlaně a efekt v čudu. To aby se jeden zbláznil. Je neúnosné, že směřování politiky a celkové klima ve společnosti určují takoví jedinci jako je Snítilý, Pohanka a Melčák - ti pro jistotu čekají někde v kanceláři, až jim pan Tluchoř brnkne, případně Wolf - za tím zaběhne přímo pod svícnem. A taky pan Tlustý a jeho pomsta. To je už čiré zoufalství.

A teď kriticky do vlastních řad. Co to tam vyvádíte s tím Foldynou - myslíte si, že voliče zajímá, čí je kdo kamarád, tak na to už konečně zapomeňte nebo za čas dopadnete stejně. A špitnu Vám do ouška, prý už nejste ten jeden z nás, ale začínáte si vybírat, s kým půjdete na juice ? Tak to by nebylo moc dobré, kolikrát jsem přemýšlela, že i mandát ve volbách by měl být pouze na 1 období, aby jeden neztratil kontakt s realitou, kterou zastupuje. Potom to dopadne tak, že když se dívám do toho prý svého poslaneckého zrcadla, začínám mít strach, jestli s tou vlastní sebereflexí nejsem úplně mimo.

V každém případě, držím palce, zatněte jim tipec
23. 10. 2008 | 15:02

Mulfus napsal(a):

SAMÉ PODVODY ze strany modrých, kteří se zuby-nehty drží svých nezasloužených koryt. Vždyť to známe z dob KSČ. Taky kašlali na lidi, utvořili si svůj stát obehnaný čínskou zdí - a jak dopadli ?....
23. 10. 2008 | 15:06

J.H. napsal(a):

Tak dám něco k dobru všem soudruhům z ODS.
Stran voleb do Senátu.
1/ Od soudruha Bernarda nám přišlo, abychom ho šli volit, protože je dobré privatizovat zdravotní pojišťovny. Má podporu černoprdelnického psychiatra z Vysočiny. Ti dva ať si tam na Vysočině dělají , co chtějí.
Po absenci v prvním kole jdu volit cokoli jiného než tunelování zdravotnictví.
2/ V práci byla docela zajímavá debata o "jedničkách" našeho premiéra. Vzhledem k tomu, že se vyjadřovaly hlavně ženské , tak to skončilo jenom u výrazu - nevychovaný hulvát. Ale také možná až u volební urny.
3/ Když si projdu čas, ve kterém sem soudruzi z ODS lezou, tak je jasné , že nemají , co na práci.
Ale kecat o ní umí, jako ti, kteří jim tak leží v žaludku.
4/ Až náš premiér ukáže Evropě, jaká je jednička, tak se snad už konečně někdo bude zabývat tím, jak možné, že strana , která má být tím nejserioznějším subjektem na naší politické scéně, dokáže do svého čela vygenerovat "nevychovaného hulváta".
23. 10. 2008 | 15:16

guru napsal(a):

Podle ekonomických odborníků byl pan Sobotka nejhorším ministrem financí od roku 1918. Nemá cenu se tedy jeho názory zabývat. Pokud se ČSSD někdy zase dostane do vlády pan Sobotka určitě nějaký flek sežene, ale na financích určitě ne !
23. 10. 2008 | 15:18

Něco z historie napsal(a):

Ing. Stanislav Bernard je vlivný pivní lobbista, který prosadil daňové zvýhodnění menších pivovarů. Za osm let, co daňové zvýhodnění platí, stálo stát jednu miliardu korun. Je zároveň politický turista, který svou přízeň stranám umí patřičně prokázat. Vystřídal přízeň levice, křesťanů i pravice. Nyní figuruje na 4. místě kandidátky ODS. Co dostává na oplátku? Ze svého lobbingu "má dobrý pocit..."
23. 10. 2008 | 16:10

RUMCAJS napsal(a):

23. 10. 2008 | 16:15

třebaKarel napsal(a):

Rumcajsi ,
To tu někdo psal už včera ,koukal jsem na to , je to docela srandovní . Ale nechtělo by to spíš než krkonošský kyselo nějakej nápad co s tim ?
S ruským kolem se obávám kapitalismus nevybuduješ .Ahoj
tK
23. 10. 2008 | 17:13

RUMCAJS napsal(a):

Karle, co by jsme s tím dělali?

Tebe nabaví nadávat ?
23. 10. 2008 | 17:34

třebaKarel napsal(a):

Milej Rumcajsi ,na Tebe se taky člověk zlobit dlouho nemůže .
- Nebaví .
Tk
23. 10. 2008 | 18:17

Radka napsal(a):

Pane Sobotko, můžete si na ODS a její praktiky stěžovat jak chcete (mimochodem myslím, že si vzájemně nemáte co vyčítat), ale pro mne, jako občana svšdomitého :o), je tisíkrát lepší ODS, která nerozdává z cizího a nezadlužuje naši zem do závratných výšek, než vaše slavná ČSSD, již může volit snad jen občan mdlého rozumu, kterému je šuma fuk, že se stát za vašich vlád díky populistickým předvolebním slibům tak zadlužuje.
23. 10. 2008 | 18:27

Rádio Jerevan napsal(a):

...Zdůraznil, že za kritikou Mirka Topolánka nestojí jen sobotní debakl v krajských volbách, ale celkové fungování současné vlády. "Nelíbí se mi, jakým způsobem se určité věci ve vládě projednávají, jak vláda nekomunikuje se samosprávami a jakým způsobem jsou předkládány nové zákony, bez toho, aby měl kabinet zpětnou reflexi," vyjmenoval Topolánkovy prohřešky liberecký hejtman.
23. 10. 2008 | 18:34

vyzda napsal(a):

Myslím že každý má trochu plusů a minusů okolo toho co dělají...ČSSD měli dost času aby přinutili příživníky kteří nechtějí makata válejí se na podporách a mohli by alespoň uklízet v jednotlivích částech republiky a alespoň trošku přiškrtit narůstající schodky ale na druhou stranu po tom co se dostala ODS ke své moci tak první co udělala v našem městě že prodala naše byty pod rukou překupníků a v našem městě se rozmohlo...vstup do strany a máš práce...(mimochodem město je Ústí nad Labem) kde také rozvrátili fungující čistou dopravu ekologickými autobusy.Nedivím se radikálnímu propadu ODSáků.
23. 10. 2008 | 19:14

čtenář napsal(a):

to vyzda: Dík za informaci. Je nadmíru zajímavá.
23. 10. 2008 | 19:20

vyzda napsal(a):

Mimochodem to vstup do strany a máš práci bylo ve dvou případech a bylo to u dvou zaměstnavatelů mých kamarádů.Vstoupily do strany a nezastavěj se co maj práce pro městské části a nejmenovaného ministra pocházejícího z Ústí nad Labem Topolánkovy vlády.
23. 10. 2008 | 19:30

pol napsal(a):

guru napsal(a):
Podle ekonomických odborníků byl pan Sobotka nejhorším ministrem financí od roku 1918. Nemá cenu se tedy jeho názory zabývat. Pokud se ČSSD někdy zase dostane do vlády pan Sobotka určitě nějaký flek sežene, ale na financích určitě ne !

TO JE PRAVDA!!! Díky Guru...Absolutní souhlas
23. 10. 2008 | 20:32

Petr napsal(a):

Co říkáte,pane Sobotko na to,že člen nejvyššího vedení ČSSD by nejradši postřílel poslance,kteří nehlasují tak,jak vedení strany nařídí? Vaše strana se stává čím dál více stranou diktátora Paroubka a jeho lezprdelky Ratha.Již několik poslanců jste vyhodili a pošpinili jen proto,že třeba jen 1x nehlasovali tak,jak vedení poručilo.Možná to nevíte,(a neví to zřejmě ani Paroubek)ale podle ústavy má poslanec či senátor hlasovat podle svého svědomí a uvážení a ne podle nařízení nějakého diktátora ve vedení strany.A s tím střílením bacha,NSDAP také začínalo střílením vlastních,ale nepohodlných lidí.
23. 10. 2008 | 20:41

Ovi napsal(a):

Je zarážející, kolik sprostoty a urážek dokáží fanatičtí stoupenci ODS vylít na hlavu autora, aniž by i jen zavadili o téma jeho článku. Je zřejmé, že jej ani nečetli, jim stačí zesměšňovt autora.
23. 10. 2008 | 21:09

citát napsal(a):

Když nemám názor, tak straním.
23. 10. 2008 | 21:12

vK napsal(a):

Pane Sobotko, pokud víte o nějakém porušení zákona, okamžitě to nahlašte policii. Pokud ne, stáváte se spoluviníkem !
23. 10. 2008 | 21:30

Saliven napsal(a):

To nejdůležitější na rozpočtu nejsou tyhle hrátky a tahanice o jednací řád. To nejdůležitější je, že rozpočet je jen cár papíru, když se tam kalkuluje s růstem HDP 4,8 procenta! V běžném styku se tomu říká sprosté lhaní, případně stavění potěmkinových vesnic. Většina pisatelů pod tímto článkem je naprosto primitivních, kteří se nezmůžou na nic lepšího než na vulgární nadávání a plácání (pan Stejskal promine) hovadin.

vK:
To s tím nahlášením policii, to jste nemyslel vážně, že ne? :-))

Loupežník:
Tu sociální atrapu máš tedy u mě. :-))
23. 10. 2008 | 22:24

Saliven napsal(a):

Petr:
Pokud chce někdo dělat politiku dle své libosti, nechť se nechá zvolit jako nezávislý a hlavně za svý! :-)

V ústavě stojí, že poslanec má hlasovat dle svého NEJLEPŠÍHO vědomí a svědomí. Myslíte si, že člověk, který se nechá zvolit za stranu A a pak permanentně podporuje stranu B, která je takříkajíc na té druhé straně, tak činí dle svého nejlepšího vědomí a svědomí? Pokud ano, tak jste buď člen (sympatizant) ODS a nebo naiva.
23. 10. 2008 | 22:31

Milan Kluster napsal(a):

Pane Sobotko, Vy jen urážíte a kopete kolem sebe. No a Parobek nám to teď všem pěkně spočítá, dobře nám tak!
23. 10. 2008 | 22:32

Saliven napsal(a):

guru:
Podle jakých odborníků byl Sobotka nejhorší minister od roku 1918? Když snižoval daně tak byl dobrej co? :-))

Něco z historie:
Nemáte pravdu - Ing. Bernard není na 4. místě kandidátky ODS, ale na 1. :-))
23. 10. 2008 | 22:34

Saliven napsal(a):

neo:
Kdyby těch 38 miliard nebylo zcela mimo realitu, tak by socanům možná nezbylo než podpořit. Jenže když se kalkuluje s růstem 4,8 procenta a realita bude o jedno až dvě procenta nižší, tak musí dojít i skalním fandům naší vlády, že ten rozpočet je jen cár papíru.
23. 10. 2008 | 22:37

StandaT napsal(a):

Áááá Saliven v plné polní... Ještě jsem Vám nepoblahopřál, činím tak tedy až nyní - moc se tu poslední dobou nevyskytujete.
23. 10. 2008 | 22:38

Saliven napsal(a):

StandaT:
Též zdravím a děkuji za blahopřání. Až nečekaně skvělý výsledek - Díky :-) Teď jsem jen zvědav, co se z toho upeče - doufám, že se nepude s komančema, minimálně u nás v kraji jsou naprosto neschopní (viz. jejich působení v magistrátu).

Poslední dobou se moc nevyskytuji, protože poslední dobou nemám moc čas. Nějak se to na mě nakupilo. :-)
23. 10. 2008 | 22:41

StandaT napsal(a):

Saliven: copak, lepíte po nocích?

Doufáte, že nepůjdete? To je sakra málo! Nesmíte!
23. 10. 2008 | 22:44

Saliven napsal(a):

StandaT:
Nelepím :-)) Ale mám hodně práce přes den a pak jsem večer mrtvej, navíc jsem teď zas začal studovat.

Já se domnívám, že se přímo do koalice s komunistama nepůjde nikde, maximálně nějaká tichá podpora (to samé bych viděl někde s ODS). Koalici by nám ODS omlátili o hlavu a asi by se na to i dojelo. Já osobně považuju komunisty za zbytečnou partaj pro nespokojence a staré struktury - u nás na magistrátě jsou jen do počtu a do výborů, žádná velká akce nebo válčení s ODS, když je nějakej průser. ODS má přece jen s vedením kraje spoustu zkušeností.
23. 10. 2008 | 23:00

Zach napsal(a):

Teda pane Stejskale,já Vám opravdu nezávidím,já bejt Váma tak mě z toho asi jebne,začíná se nějak přitvrzovat.
23. 10. 2008 | 23:15

StandaT napsal(a):

saliven: vy tam na jihu jste v pohodě. Ale já, jako středočech, mám docela bobky.
23. 10. 2008 | 23:20

Saliven napsal(a):

StandaT:
Bojíte se Ratha? :-)) Já bych se ho nebál, je to takovej vlčák, kterej se vypustí a trhá, ale nemyslim, že by to byl nějakej magor - tehdá v lékařskejch odborech nebo jak se tomu říkalo dost vyjednal (vyřval). A přece jen si těžko umim představit někoho horšího než je Bendl - na mém fan-žebříčku členů ODS je na 3. místě hned po Mirkovi a Íčkovi. :-) Stačí si vzpomenout na privatizaci středočeských nemocnic. Já osobně si myslím, že Bendl se ani domluvit v kraji moc nechce, má namířeno vejš v příštím volebním období. :-))
23. 10. 2008 | 23:30

jarpor napsal(a):

Saliven

Jen poznámku k tomu "cáru papíru". Jistě, odhad příjmů je důležitý, ale ještě důležitější je "vypořádat" se s náklady ( výdaji ). Jestliže je rozpočet s efektem -38 miliard, vláda tím jasně dává na vědomí, že hodlá šetřit na výdajích (konečně to i Kalousek jasně řekl). A to ať se ukáže růst 4,8, nebo 3,6 nebo... ? Kdo to dnes je schopen zodpovědně odhadnout ?

Takže mi z toho vychází, že ten cár papíru je cárem papíru pro ty, kteří s "úsporným rozpočtem" mají prostě problém. A snad budete se mnou souhlasit, že stanovení výdajů je v každém ohledu "přesnější" číslo, než odhad růstu ( příjmů ) zvláště v této době.

Závěrem snad obecně, který rozpočet z pohledu jeho dodržení nebyl "cárem papíru" ? Ale to patrně u vlád Vaší prefence nevadilo ...

Hezkou dobrou noc
23. 10. 2008 | 23:31

StandaT napsal(a):

salivene, Ratha se nebojím, toho tady prostě nechci. Pokud někdy něco vyštěkal, tak to nebylo něco navíc, ale něco na úkor někoho. Třeba pacienti s roztroušenou sklerozou by mohli vyprávět, jaký je to "neškodný" štěkal. Nikoliv. Je to hajzl a nemá tady co dělat! Jde o to, že SČ musí spolupracovat s Prahou. Bez Prahy nebude rychlodráha na Kladno. Bez SČ nebude okruh kolem Prahy. A takových věcí je povícero. Pokud se Rath s Bémem chytnou do klinče, jde všechno do dost dlouho do hajz.. a na to, že se budou testosteronit, vemte jed.

Uf, to je hodin. Mějte se a dobrou noc.
23. 10. 2008 | 23:44

Saliven napsal(a):

jarpor:
Vládá dává jasně na vědomí, že chce šetřit, když falšuje příjmy? Vláda tím jasně dává na vědomí, že bude utrácet uplně stejně, jen se bude tvářit jak šetří.

Například v položce DPFO od OSVČ se náhle má zvýšit příjem z 9ti na 14 miliard. Nebo ono kalkulování s 4,8 procenty růstu HDP, pričemž ČNB odhaduje 3,8. Zodpovědně odhadnout to umí centrální banka i ministerstvo financí. Že se o pár desetin splete je OK, ale vycházet ze zcela nereálných čísel (a Kalousek to moc dobře ví), to je jen vábnička na voliče jako jste vy, který jste to sežral i s navijákem. Ochota setřit se dá vyjádřit i s rozpočtem blízkým realitě, jenže ono -60 nebo -70 miliard zní mnohem hůř než -38.

Socdem vycházela vždy z oficiálních predikcí, ale došlo někdy k hýření, takže nakonec byl schodek větší. Ano - to je špatně. Ale nikdy socdem nelhala stylem jako tato vláda, viz. např. ono poskočení DPFO.

Souhlasím, že stanovení výdajů je přesnější, ale to je asi tak vše s čím mohu souhlasit. Ostatně divil bych se, kdybyste vládu nehájil. :-)
23. 10. 2008 | 23:49

stejskal napsal(a):

Dobrý den,

smazal jsem řadu hrubě urážlivých a několik vulgárních výkřiků, které byly v rozporu se záměrem těchto stránek, i.e. poskytovat prostor pro věcnou a korektní diskusi.

Děkuji za pochopení.

Pane Zachu,

už bylo hůř. Teď je to úplná selanka. Můžu si i klidně dovolit nebýt tu třeba celý půlden, aniž bych se musel bát, že zde místo diskuse najdu spoušť ;-) Naopak, vlastně mi to tady přijde jako docela fajn prostředí a téměř bez výjimky samí milí lidé.

Libor Stejskal, editor blogů
24. 10. 2008 | 00:31

Karelhá napsal(a):

Sněmovna přeruší na pár měsíců jednání, aby soud rozhodl zda schůzovala dobře nebo ne. A odvolací soud ať rozhodne jak a zda má sněmovna pokračovat v jednání.
To je geniální myšlenka, zítra to zaveďme všude!
Například dva hasiči se začnou dohadovat a neshodnou, jak vyprostit občana Jarpora z rozmačkaného auta... a obrátí se na soud, ať rozhodne..tahle aplikace myšlenkového novátorství se mi ovšem jeví jako velmi užitečná.
24. 10. 2008 | 04:14

jarpor napsal(a):

Karelhá

Pokusil jsem se pouze panu poslanci říci, jak to s jím popisovaným "právním problémem" u právníků chodí. Každý tvrdí, že jeho výklad je ten správný ... Nic víc. Ten Váš příměr na moji "užitečnou radu" moc nesedí, ale to je Vaše věc.

Saliven

Eistein by z nás obou měl radost. V praxi mu potvrzujeme je relativitu. Nad stejným cárem papíru soudím já o úspornosti, Vy o "stejném rozhazování". Vy to dokladujete na jedné položce rozpočtu, já na celkovém saldu.

Ani já se nedivím, že hájíte postupy předcházejících vlád, které sice vycházely z oficiálních predikcí, ale ve skutečnosti jim byly k ničemu, když záporná a predikovaná salda byla nakonec překročena.

Takže si dovolím navrhnout, abychom se s tou relativností jakž-takž "vyrovnali" následovně : jedna vláda za 18, druhá za 20-2. Občan se s tím musí vyrovnat, občan to "zatáhne" ať je to cár papíru od jedněch či od druhých.

A jen poznámku na závěr k Vašemu : "Zodpovědně odhadnout to umí centrální banka i ministerstvo financí."
Vážně ? Nezůstaneme v tomto případě raději u té relativnosti toho zodpovědného odhadu v soušasných "ekonomických turbulencích" ? Já spíše ano, neboť soudím, že za dva měsíce ( v prosinci, když se bude rozpočet znovu hlasovat ), bude ta zodpovědná predikce stěží stejná jak dnes ...

Přeji hezký den všem.
24. 10. 2008 | 07:25

StandaT napsal(a):

saliven: tak mě napadlo, že když je Rath dobrý, nechtěli byste ho? My vám Ratha, vy nám Zahradníka :).
24. 10. 2008 | 08:20

Koz ina napsal(a):

Zákony?
Pane Sobotko!

Kolonizace soudů se to jmenuje.
Volby?
Imitace.
Dobře to děláte!

http://www.novinky.cz/clane...
24. 10. 2008 | 08:53

M-iri napsal(a):

Pane poslanče Sobotko,nejsem právník,sledoval jsem jednání neb jako terapie chřipky je to velmi vhodné( dobře člověku odlehne)...výklad pana ministra mě připadal jednoduše srozumitelný.Prostě jste si v euforii volebního vítězství neuvědomili co jste způsobili.Rozpočtové provizorium a tudíž žádnou korunu z EU.Buďte rád,že Vás z toho pan Kalousek vytáhl.Mě by zajímalo jak vnímáte 50 miliard úroků z dob Vašich vlád které musíme platit.Jak vnímáte historickou a histerickou větu pana Paroubka,že státní dluh se neplatí nikde.Platí,že?A nyní od pultíku halekáte jaké máme řešení fin krize.Být tam Váš deficit 170 miliard tak už jsme prodali i ten pultík a byli jak Argentina,Island,Madarsko,Belorusko....Děkujeme a hlavně už nedělejte nic z penězi daňových poplatníků.
24. 10. 2008 | 10:30

Zach napsal(a):

Ano pane Stejskale,vidím,že ti 'nejmilejší' vymizeli dočista,dočista :-))).
24. 10. 2008 | 11:18

BAryk napsal(a):

Bože Sobotko, vy jste tam banda samých ukřivděných. Nejdřív váš kápo ROKO vyhlašuje, jak sejme vládu a když se ukáže, že na to nemá, tak se rychle snaží pomocí obstrukcí měnit program jím svolané schůze. NAvíc net váš neschopný předsedající ! Jste trapní, trapní, trapní a dneska vám to spočítáme, protože kraje jste možná na chvíli dostali, ale v Senátu utřete. Nejleší je, když obviňujete ostatní z porušování zákona přitom máte sami máslo na hlavě.
24. 10. 2008 | 11:53

PatientO.T. potřetí napsal(a):

Porušení zákona, pane Sobotko? Jedno úmyslné bych tady měl:

"Ministerstvo financí musí uhradit straně SNK-ED 500 tisíc korun. Jedná se o odškodnění za to, že jí v minulosti odmítalo vyplatit státní příspěvky za získané mandáty z komunálních voleb v roce 2002. Rozhodl o tom odvolací pražský městský soud.
Právník evropských demokratů je i přes snížení částky s verdiktem spokojen. Soud snížil o 300 tisíc původní částku, kterou evropským demokratům v květnu přiřkl Obvodní soud pro Prahu 1. Verdikt je pravomocný.
Ministerstvo podle soudu způsobilo straně závažnou morální újmu. NEZÁKONNĚ rozhodlo, že nevyplatí peníze, a SNK-ED je tak nemohla po čtyři roky použít.
Úřad také NERESPEKTOVAL dřívější rozsudky obecných soudů ani Nejvyššího správního soudu, které mu uhrazení částky za příspěvky ukládaly.
Právník evropských demokratů Stanislav Polčák je i přes snížení částky s verdiktem spokojen. "Toto odsouzení je odsouzením činnosti pana ministra (Bohuslava) Sobotky a pana ministra (Vlastimila) Tlustého. A my budeme chtít vědět, kdo tento půlmilion v konečné fázi zaplatí," řekl.
Částku by podle něj měli uhradit exministři Sobotka (ČSSD) a Tlustý (ODS) ze svého, což advokát navrhne současnému ministrovi financí Miroslavu Kalouskovi." /iDnes.cz/

Máte k tomu co říct, pane Sobotko, nebo se opět vymluvíte na podřízené, jak je v tomto státě zvykem?
24. 10. 2008 | 13:09

G. Giormani napsal(a):

Nevím kde jste pane Sobotko vystudoval práva. Pokud to bylo na nějaké soukromé Universitě, máte nárok na vrácení školného. Totéž doporučuji Vašemu křišťálově průhladnému JUDr Grossovi. Jste opravdovou vizitkou vysokého školství v ČR.
24. 10. 2008 | 13:21

pozorovatel napsal(a):

....pane poslanče Sobotko Vy a celé to slavné vedení ČSSD lžete a škodíte této zemi, negujete a boříte...buďte pozdraven.
24. 10. 2008 | 13:41

PatientO.T. napsal(a):

Chápu vás, pane poslanče, že se nemáte k odpovědi, těch 5 halířů, které každý z nás zaplatí za vaši zpupnost (jen v případě SNK-ED) jistě nestojí za to, aby vaše vysokoprevoschoditělstvo sestoupilo mezi ubohý lid a cokoli vysvětlilo... A co medvídek, už je medvídek chycen a obelstěn, příteli čSobotko? S poslaneckou karotou kolem krku? Nesmět se pohnouti...
24. 10. 2008 | 23:59

Kmet 74 napsal(a):

Pane Sobotko,
jste nemravný manipulátor a skvěle zapadáte do party s Paroubkem,Ráthem,Haškem a dalšíme.Skvěle se doplňujete.Na postavenípomníku je to ale málo.Musíte přidat akceleraci.
29. 10. 2008 | 18:01

Jio napsal(a):

K takovým mamlasum jako je pan Sobotka se nemužu ani vyjádřit, jednou je to populista, tak se tak i musí chovat.
15. 01. 2009 | 14:17

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Aktuálně.cz Blog · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartošová Ela · Bavlšíková Adéla · Bečková Kateřina · Bednář Vojtěch · Bělobrádek Pavel · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Blažek Kamil · Bobek Miroslav · Boehmová Tereza · Brenna Yngvar · Bureš Radim · Bůžek Lukáš · Byčkov Semjon C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Davis Magdalena · Dienstbier Jiří · Dlabajová Martina · Dolejš Jiří · Dostál Ondřej · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořák Jan · Dvořák Petr · Dvořáková Vladimíra F Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Fendrych Martin · Fiala Petr · Fibigerová Markéta · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gargulák Karel · Geislerová Ester · Girsa Václav · Glanc Tomáš · Gregorová Markéta · Groman Martin H Hála Martin · Halík Tomáš · Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hapala Jiří · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holmerová Iva · Honzák Radkin · Horáková Adéla · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hradilková Jana · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hülle Tomáš · Hušek Radek · Hvížďala Karel CH Charanzová Dita · Chlup Radek · Chromý Heřman · Chýla Jiří · Chytil Ondřej J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jelínková Michaela Mlíčková · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karlický Josef · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Pavel · Klíma Vít · Klimeš David · Kňapová Kateřina · Kohoutová Růžena · Kolaja Marcel · Kolářová Marie · Kolínská Petra · Kolovratník Martin · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Koutská Petra Schwarz · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kučerová Karolína · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kupka Martin · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Maláčová Jana · Málková Ivana · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Mittner Jiří · Mrkvička Jan · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Návrat Petr · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Nouzová Pavlína · Nováčková Jana · Novák Aleš · Novotný Martin · Novotný Vít O Obluk Karel · Oláh Michal · Ouhel Tomáš · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Pavel Petr · Pavelka Zdenko · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Peksa Mikuláš · Pelda Zdeněk · Petrák Milán · Petříček Tomáš · Pfeffer Vladimír · Pfeiler Tomáš · Pilip Ivan · Pitek Daniel · Pixová Michaela · Plaček Jan · Podzimek Jan · Pohled zblízka · Polách Kamil · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rakušan Vít · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Reiner Martin · Richterová Olga · Robejšek Petr · Rydzyk Pavel · Rychlík Jan Ř Řebíková Barbora · Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schneider Ondřej · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobíšek Pavel · Sokačová Linda · Soukal Josef · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Strmiska Jan · Stulík David · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Sýkora Filip · Syrovátka Jonáš Š Šebek Tomáš · Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špalková Veronika Krátká · Špinka Filip · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Táborský Adam · Telička Pavel · Titěrová Kristýna · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomek Prokop · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Tůma Petr · Turek Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Václav Petr · Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Vavruška Dalibor · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Vhrsti · Vích Tomáš · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojtěch Adam · Vojtková Michaela Trtíková · Výborný Marek · Vyskočil František W Walek Czeslaw · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zima Tomáš · Zlatuška Jiří Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy