Budou legálně ukradeny miliardy?

19. 03. 2009 | 09:00
Přečteno 12297 krát
Ministerstvo financí v současné době bez velké mediální pozornosti ( snad s výjimkou HN, Ekonomu či Týdne) organizuje výběrové řízení na největší veřejnou zakázku celé dosavadní Topolánkovy vládní éry.

Hodnota této zakázky může přesáhnout 100 miliard korun ( cca 10% ročních výdajů státního rozpočtu). Jde o hromadné odstranění tzv. ekologických zátěží u dříve privatizovaných podniků. V souvislosti s touto obří zakázkou existuje několik vážných otazníků.

Jak celý problém vznikl?
Česká vláda začala během privatizace v 90. letech dvacátého století poskytovat státní záruky na odstranění ekologických škod, kterými byly firmy v době privatizace zatíženy. Šlo o unikátní řešení, nikde ve východní Evropě podobné garance vlády neposkytovaly a noví majitelé v okolních zemích musí škody odstraňovat na vlastní účet. Většina těchto garancí byla českou vládou poskytnuta do roku 1998.některé pak i později. Ekologické škody byly postupně odstraňovány prostřednictvím FNM a MF díky prostředkům získaným z privatizace. Každý rok se na tento účel vynakládalo řádově několik miliard korun ( např. v roce 2005 více než 6 mld. Kč, v letech 2006 a 2007 pokaždé více než 4 mld. Kč). Do současné doby byly odstraněny škody v rozsahu závazků za 45, 1 mld Kč u 99 nabyvatelů, zbývá vyřešit závazky za 169,5 miliardy u 310 nabyvatelů.

Ministerstvo financí stanovilo maximální cenu zakázky na hromadné odstranění všech zbývajících starých ekologických škod na cca 114 miliard korun s tím, že by k tomu mělo dojít do roku 2015.

V čem je háček?
Za prvé v ceně. Poskytnutá garance totiž nemusí odpovídat skutečným nákladům, které bude nutno na ekologické sanace vynaložit. V minulosti se už několikrát ukázalo, že skutečné náklady sanace dosáhly nakonec třeba jen 50 či 70 procent původně poskytnuté státní garance. Není zřejmé, kolik takových případů prodávaný balík garancí obsahuje. Stát není schopen v takto velkém množství skutečnou objektivní cenu zakázky stanovit. Spoléhá se pouze na nastavení ceny soutěží, ta je ale podmínkami omezena jen na několik velkých hráčů, kteří se mohou docela dobře (tajně) domluvit.

Ze 114 miliard maximální ceny tak hrubý zisk realizátora zakázky může činit i 20, 30 nebo 50 miliard korun! Bude to tak? Je to přiměřené? Nikdo na MF to dnes nemůže potvrdit ani vyvrátit. A to je chyba.

Za druhé je háček v termínu. Na zakázku se velmi, ale velmi spěchá. Když ministerstvo financí projekt obhajovalo, tvrdilo, že existuje závazný termín pro odstranění všech zátěží do konce roku 2015. Jinak že hrozí státu žaloby a arbitráže.

Nyní se ukazuje, že si tento termín pravděpodobně někdo vymyslel, aby získal podporu pro zvolené zrychlené a hromadné řešení. V HN z 9.3 letošního roku existenci termínu 2015 popřel jak mluvčí MF, tak ministerstva životního prostředí, které celý proces prostřednictvím České inspekce životního prostředí kontroluje. Termín není stanoven ani v dokumentech EU. Dříve ( před rokem 2007) se o něm také nikdy na úrovni příslušných úřadů nemluvilo. Jak je taková manipulace s termínem roku 2015 vůbec možná? Budí to podezření, že něco není v pořádku.

Hromadná zakázka a podivný spěch znemožní dostatečnou předběžnou i průběžnou kontrolu a sníží efektivitu celého řešení. Až na to za 5 let při své (následné!) kontrole přijde NKÚ, bude už pozdě. Peníze budou utraceny za něco, co si stát mohl možná objednat mnohem levněji.

Řešením by bylo tendr rozdělit na několik menších a jednotlivé balíky sanací předběžně nezávisle auditovat tak, aby si stát učinil přesnější představu o skutečně nutných nákladech na odstranění ekologických zátěží. Teprve pak by měla být stanovena maximální cena. A pokud jde o rychlost, nic nebrání upřednostnit soutěže na sanace, které mají z pohledu stavu životního prostředí skutečnou prioritu. Jenže to zřejmě Topolánkovým lidem nevyhovuje. Nebyl by to už tak fascinující tanec desítek miliard.

Vím, že je to na blog poněkud nezáživné téma (omlouvám se všem, kteří umřeli nudou dříve, než dočetli až sem), ale myslím, že jde opravdu o velké peníze daňových poplatníků.














Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Politická špína napsal(a):

nám stačí ty vaše 100mld deficity:))

jste ubohá banda prospěchářů. Válet si šunky za naše prachy, to je to co umíte. Cpát naše peníze do nevěstinců, transporterů, gripenů, dálnic.... vy jste ti největší zloději ! neprůhledné zakázky, zfalšovaná výběrová řízení...

Hamty hamty... svýma tlustýma prdelema leštíte sněmovní lavice a kradete naše vydělané peníze.
19. 03. 2009 | 09:06

Vilém napsal(a):

Je to jasné, socialističtí ekologové se cítí odstrčeni. Docent, skoro profesor poslanec Wolf jistě nebyl jediným ekologickým odborníkem v ČSSD a v hlubinách této podivuhodné strany se určitě skrývají desítky, možná stovky podobných kapacit. Rozhodnout o takových penězích bez nich je nesolidární.
19. 03. 2009 | 09:27

Ládik napsal(a):

Že Vás hanba nefackuje.
19. 03. 2009 | 09:35

Al Jouda napsal(a):

Dobrý článek - na takovéto problémy je třeba veřejnost upozorňovat. Jinak všechny tyto problémy vyplývají z toho, že jsme uzákonili právní kontinuitu s bývalým komunistickým režimem. Místo odříznutí komunistů od ekonomické základny (vydáním takovýchto "příslibů" si zadělali na příští velké zisky) a faktické moci existují takové ubohé náhražky jako lustrační zákon a zákon o tzv. protiprávnosti komunistického režimu. Jak si kdo ustele, tak si lehne ! Aneb lid byl opit rohlíkem !!!
19. 03. 2009 | 09:41

Suchec napsal(a):

Pol. špína:

Muhehe, a teď nějakou o Smolíčkovi.

Vilém:
Wolf přece přeběhl někam jinam, ne? A co k podstatě věci?

Ládík:
Mne fackuje hanba, ale za někoho jiného.

Al Jouda:
Nepleťte sem komunisty. Je to laciné.
Možná to sice souvisí s dávnými závazky ohledně řešení ekol. zátěží, ale určitě to nesouvisí s úmyslem "sanačního balíku" z pera Kalouska, Římana a spol.
To snad je evidentní, ne?
19. 03. 2009 | 09:51

David napsal(a):

Pane Sobotko,

Vaše obavy jsou zcela na místě. Váš návrh na řešení se zdá být docela rozumný.

Nešlo by předem určit, jaká maximální míra zisku by měla být přiměřená pro ty firmy, které jednotlivé sanace budou provádět?

Mohou poslanci nějakým způsobem zabránit tomuto dalšímu, velmi pravděpodobnému "tunelu"?

Myslím si, že je nutné urychleně reagovat a změnit podmínky pro výběrová řízení, protože „české hlavičky“ zase vykoumaly řadu skulin v systému. Všechny ty finty, které se používají je potřeba co nejdříve odstranit, jinak se bude podvádět a tunelovat do nekonečna.
19. 03. 2009 | 09:52

komančov 008 napsal(a):

Kmotr sidlí v lidovem domě ,snat ne jen tam..Chovaní kraju je neomluvitelme je to jednoznačně porušení perlamentní demolracie cudny člověk by se měl stydět za dary ktre vedou k diskriminaci ostatních pšece jen to vypovída něco o svědomí a touze jak se za každou cenu dostat k moci.Hold česke podobojí vyplava sustavy,,,,,,,,,,,,,,,,,,
19. 03. 2009 | 09:52

Politická špína napsal(a):

Suchecovi:

Vy snad ty praktiky našich politiků schvalujete? Nejste jeden z nich? Kde sedíte? v čssd, ods, sz ??
19. 03. 2009 | 09:54

Bessy napsal(a):

Pane Sobotko, co kromě tohoto blogu,jste udělal? Interpelace,jednání, nebo co? My to nevyřešíme,to vy jste poslanec.Tak něco dělejte,pindy na blogu jsou nic.
19. 03. 2009 | 09:57

martys napsal(a):

jo ekokógie....to je byznys.....
shrábnou prachy a pak zkrachujou...to už známe z minulosti.....

sanovat by měli noví majitelé těch pozemků a nemovitostí
19. 03. 2009 | 10:16

123 napsal(a):

to Politická špína
co to meleš o 100 mld schodcích - koukni na schodek 2008: ve skutečnosti přes 100 mld!!!! - ne pohádkových 19,4 mld podle modré metodiky - škoda že voliči pravice jsoiu ekonomičtí analfabeti s genetickou výbavou orangutána....
19. 03. 2009 | 10:17

Politická špína napsal(a):

123:

nauč se číst. netýká se to jen Sobotky nebo jedné politické strany, ale všech tam nahoře.
19. 03. 2009 | 10:22

Stan napsal(a):

Pamatujte si dvě jména - Veolia a Suez. Jeden z těchto nadnárodních vodárenských gigantů to přes svou dceřinnou společnost dostane. Kdo si zjistí, jak probíhala a stále probíhá privatizace vodárenství v ČR, bude vědět i proč zvítězí...
19. 03. 2009 | 10:23

Hind24 napsal(a):

...a ještě nám Sobotko napište jak jste chtěl udělat pro vaši kamarádskou ČSOB kšeftík který by jí darem na úkor občanů přinesl 11 miliard. Banku by to stálo korunu... Byl jste nejhorším ministrem financí jakého ČR kdy měla a máte drzost a dostatek narcizmu se tu ještě prezentovat...Slušný člověk by chodil kanálama, vy jste ovšem český sociální demokrat. Píši "český" protože se sociální demokracií v zahraničí máte společný jen váš vypůjčený název....
19. 03. 2009 | 10:23

valdštejn napsal(a):

Copak ten modrý póvl neumí nic jinýho než urážet ?
19. 03. 2009 | 10:25

Železnohorský napsal(a):

Celé je to nějaké divné... Když jdu k holiči, holič řekne, kolik jeho služba stojí a já ji zaplatím (nebo nezaplatím a půjdu k jinému, který je levnější). Ale tohle vypadá tak, že holiči řeknu, dám vám pětistovku a vy mě nějak ostříhejte... Vsadím botky, že zakázku dostane nějaké eseróčko založené čtrnáct dní před vyhlášením soutěže, shrábne prašule a pak bude požadovat další, neboť dodatečně zjistí, že tam jsou nějaké vícepráce. Viz liberecké mistrovství...
19. 03. 2009 | 10:27

Míval napsal(a):

Budou!
19. 03. 2009 | 10:39

Béda napsal(a):

Plně v tomto konkrétním případě souhlasím s panem Sobotkou.

Dodal bych jenom, že celý zákon o veřejných zakázkách byl ušit na míru, aby upřednostnil zájmy velkých dravců a kapitálově silných skupin na úkor regionálních podnikatelů, které stejně ve finále vítězové soutěží při realizaci projektů využívají, čímž státní zakázky jako zprostředkovatelé pouze prodražují. Prodražují o poplatek za zhodnocení v podobě administrativní přirážky, kterou do realizace sami jako "nadhodnotu" reálně vnášejí a prodražují o všimné úředníkům od kterých zakázku dostali v soutěži přidělenou. Je to prostě jenom další z celé řady podvodů na státní kasu, který naplní bohatě kapsy velkých dravců, centrálních státních úředníků a stranické pokladny. Tatam je nějaký boj s korupcí - v praxi jsou naopak protikorupční útvary paralyzovány, výsledky šetřní NKÚ účelové přehlíženy, zákony jsou trvale transformovány ve prospěch korupčního prostředí - možnosti mediálního šetření a zveřejňování kauz jsou omezovány, možnost agenta - provokatéra a skryté kamery je předem zamítnuta.

Na tomto mají zájem všechny strany současné i minulých koaličních vlád. V tomto ohledu jsou si ODS,ČSSD, KDU i zelení všichni rovni. Odlišní jsou pouze v tom, že každý by si ze společného koryta sám chtěl uždibnout ten největší díl a spoupeře od štědrého sousta odstrčit. Proto se všichni tak derou ke žlabu a neváhají při tom ve svůj prospěch užít jakýchkoliv metod, ani mafiánských praktik či zpravodajských šarád.
19. 03. 2009 | 10:55

kristusek napsal(a):

Vilém -zapomněl jste, od koho p. Wolf ty peníze dostal? nejprve od lidoveckého ministra živ. prostředí a pak od p. Bursíka coby zeleného ministra živ. prostředí.

jak s tím souvisí Sobotka?:-)
19. 03. 2009 | 11:10

slav napsal(a):

Postkomunisté připravují nový trik jak se dostat k penězům ze státního rozpočtu, myslím že už prošlo tiskem, že si nato nějakou miliardu připravili. Škody musí uhradit ti co způsobili, pokud vím už 20 let se žádná ekologiky škodlivá výroba nerozvijí, ta bolševicka byla zastavena nebo utlumena. Na sbírání odpadu po lesích využít dobrovolníky důchodce a nezaměstnané. Výroba rozjetá po roce 1990 je už podle nových parametrů, škody odstraní provozovatel.
19. 03. 2009 | 11:14

hind24 napsal(a):

...ach ten nadpis! Když je to legálně tak to není asi krádež, ne? Sobotko, tobě není pomoci, trochu studuj, logiku projevu a hlavně ekonomii aby se tu neobjevovaly tvoje ekonomické perly
19. 03. 2009 | 11:18

hind24 napsal(a):

Pro vadštejna, který si drze vypůjčil úctyhodné jméno: Jedinný póvl který tu je jsou bolševici a socani. A ti také toho za posledních 100 let ukradli nejvíc a pozabíjeli nejvíc lidí. A ty se třeba po...ale jinak s tím nic neuděláš. Howgh.
19. 03. 2009 | 11:22

Pocestny napsal(a):

Nějak to padá na tvář již v samé podstatě....
Fakta:
1. Objem oceněný - 170 mld
2. objem vyplacený - 114 mld.

to je 67% objemu oceněnému zcela jistě dříve než tato vláda vznikla - věc se poněkud vleče, že.

Spekulace nad cenou je namístě, ale jak známe realitu, při započtení povinných 20% více prací pro kupčíky se zakázkou (platí pro modré jako pro oranžové), je 33% dolu z rozpočtu celkem realistický odhad a při termínu, který byl zvolen i férová cena, neboť ten termín jasně omezuje délku trvání zakázky, to je v pořádku.

Samozřejmě, že "smrdí" spěch s udělením této věcně férové zakázky nějaké "neférově" spřízněné firmě, chápu, že Bohoušek hlasitě zaplakal, je to podobnej ranec, jakej zabral za Čobku, bude tam takových 10 mld. odměny...
19. 03. 2009 | 11:24

PetrK napsal(a):

Sobotko, kdyby tak chtěli ukradnout vás i s drathem a Jyrkou, byl bych štěstím bez sebe.
19. 03. 2009 | 11:37

Béda napsal(a):

Pocestny:

Obávám se, že vaše matematika nezapočítává běžnou ekonomickou praxi:
- 1) samotný odhad cca 170 mld. podle běžné praxe je jako střelba naslepo se zavázanýma očima na světélkující terč.
- 2) je běžné, že státní zakázky jsou vždycky předražené
- 3) u velkých státních zakázek téměř vždycky dojde ve finále k prodražení
- 4) u velkých zakázek se do smlouvy téměř vždy vloudí právnická klička a chybička, čímž stát přijde bez náhrady zkrátka. Je dokonce možné, že zakázka půjde do ztracena, peníze budou jak je tomu obvykle "proinvestovány" a nenávratně ztraceny, přičemž firma (obvykle s.r.o.) v dnešní
nejisté době zkrachuje, resp. bez protiplnění kvůli právní chybě (po vzoru Šťáva) anebo omylu úředníka nakonec na státu vysoudí ohromné odškodné.

Proto je lepší zakázku rozdělit na množství menších kontraktů, lépe kontrolovatelných místní samosprávou, kde stát poskytne pouze ministerskou právní podporu...
19. 03. 2009 | 11:56

hystor napsal(a):

V.I.Lenin 1917: "Kraďte nakradené !"
19. 03. 2009 | 11:58

hawk napsal(a):

Nebohého Sobotku trápí jíná věc. Není na ministerstvu financí jako big boss a tak mu utečou "všimné" v miliardové výši. Rád bych věděl, jestli by tak "spravedlivě hřímal", kdyby tam seděl on :-) Jinak většina záruk byla provedena od r.1988 , ne jen některé, zase mu to asi vypadlo z paměti nebo byl zrovna v té době nemocný :-)

Ach Sobotko, Sobotko, zdalipak byste se uživil jinak, než plkáním a překrucováním skutečnosti?
19. 03. 2009 | 12:03

borůvka napsal(a):

Sobotka trapný jako vždy.Teď se prozradil jak se klepe na podobné zakázky.
19. 03. 2009 | 12:07

Béda napsal(a):

Strany, které se samy tak rády označují za "demokratické", vždycky ve volbách používají staré omšelé volební triky: rozhodování musíme vrátit na nižší úroveň, omezíme byrokracii, lidé v místě nejlépe vědí kde je bota tlačí a jsou mnohem lepšími hospodáři nežli centrální úředník.

Když přijde po volbách na lámání chleba, přisvojí si ještě víc kompetencí a rozhodují centrálně zrovna tak jako všechny vlády před nima.
19. 03. 2009 | 12:10

Jan Vaculík napsal(a):

Díky za věcný blog.
Ale jinak - Bessy má v podstatě pravdu. Co my tady můžeme dělat? Jenom drtit vztek mezi zuby.
Pane Sobotko, je Vám ke cti, že se nesnažíte nás přesvědčit, že za vaší vlády by to bylo lepší. Ale když TEĎ uděláte všechno pro to, aby se o této věci rozhodlo racionálně a šetrně ke státnímu rozpočtu, tak se zasloužíte o to, že příští vláda se bude muset chovat o něco líp - ať už to bude kterákoliv.

Pokuste se prosím v té věci udělat něco smysluplného, a uvidíte, že tím získáte sympatie a podporu, a to na obou stranách politického spektra.
19. 03. 2009 | 12:18

Jan Vaculík napsal(a):

PS
Sám se taky zčásti živím na těchto projektech, ale až na dolním konci toho řetězce. (Nebudu jmenovat dílčí akce...)
Na začátku řetězce jsou částky zaokrouhlené na miliardy, a na konci se pak jako výrobci zařízení handrkujeme o každou tisícovku. Což v praxi vypadá tak, že na zakázce, na niž jsou přímé náklady 100 tis Kč, se přetahujeme o to, jestli zisk nakonec bude 12 nebo 13 tis. - Takže slyšet o tomto případu mě xere i jaksi "osobně".
19. 03. 2009 | 12:20

volič napsal(a):

Pane Sobotko,
toto není vůbec NUDNÉ téma, jak píšete. Právě naopak : toto je BOMBA !! O níž se nepíše v žádných novinách na titulních stranách (to by muselo jít o průšvih ČSSD ...).
Díky za zveřejnění. Zdraví
19. 03. 2009 | 12:24

guru napsal(a):

Pene Sobotko,
chtěl bych jen znovu předat poselství lidí z finanční branže, hlavně na VŠ jste velmi populární. Hodnocení odborníků je prosté: byl jste nejhorší ministr financí v historii. Na tom se shodují všichni. Levice volby určitě jednou vyhraje, prosím jen, aby Vám dali nějaké jiné křeslo.
19. 03. 2009 | 12:28

Béda napsal(a):

guru:

Pokud jde o názor lidí z finanční branže: obvykle si jej vyslechnu a podrobím korekci. Někdy dokonce usoudím, že přesný opak je pravdou. Když říkají krize se nás netýká, říkám si, krize je už za dveřma. Když říkají porosteme o 2%, koriguji odhad o - 5%. Když říkají je to dobré ale výhledy nejsou zcela jisté, začínám si dělat zásoby "na zimu".

Každý ministr se dá hodnotit z různého úhlu pohledu. Záleží od toho, kdo hodnotí, co hodnotí a jaká kritéria přitom užije. Jestli hodnotí mravní integritu osobnosti, názorovou kontinuitu, přínos jeho díla (práce), vizi... Koho názory a zájmy reprezentuje hodnotitel a koho ministr...
19. 03. 2009 | 12:37

hawk napsal(a):

Béda

opravdu, někdy, po vlastní analýze a zhodnocením faktů, dojde člověk k opačnému závětu. To je svatá pravda. Sobotky se to však opravdu netýká. :-)
19. 03. 2009 | 12:45

Greenhorn napsal(a):

No jo, stačí se podívat, kdo celý kšeft zařizuje a pro koho. Motá se kolem toho Kalouskova pravá ruka Ivan Fuchsa, muž se zcela "zeleným" životopisem. Dělá svému ministrovi všechny problematické věci, ze kterých je ale slušný ziska pro několik málo soukromníků. A vsaďte se, že ty miliardu půjdou Bursíkovi, za jeho tunel na partaj. Samozřejmě, nikdo mu to nedokáže, všechno půjde přes nastrčené akciovky s akciemi na majitele. Ty to dostanou jako subdodávku od nějaké firmy, která to jako oficiálně vyhraje. Škoda, že se na tom nenabalím já, protože nejsem politik. Jen to zaplatím jako daňový poplatník. Jako vždy, když nám vládnou zloději.
19. 03. 2009 | 13:05

Pocestny napsal(a):

Špatně Bedo, praxe evropská i světová je taková, že čím větší balík, tím lépe je provětrán médii. Dále, rozdělení balíku na desítky zakázek znamená multiplikaci korupce do formy plošného jevu.

Jinak už zadání tendru vylučuje to, co jste napsal, protože tuhle zakázku bude dělat opravdu jeden z pěti dostatečně velkých hráčů.

Proč vypisovat třináct výběrovek, do kterých se vždy přihlásí pět stejných uchazečů?

Aby se vyplatilo dvanáct provizí jinde než v Praze...
Před rokem by socani napadli jen vítěze a konkurz samotný, dnes napadají metodu, aby napadalo do krajů...

Podle trylku poznáš ptáka...
19. 03. 2009 | 14:30

huhu napsal(a):

socan Sobotka - to je zen pravej !
zloděj křičí chyťe zloděje !
v socanské privatizaci rozkradli ty největší podniky v zemi (Unipetrol, Telecom, Setuza..) a ještě nadělali 100 mld dluhů ročně
19. 03. 2009 | 14:32

Kormoran napsal(a):

Sobotko, miliardy uz nakradeny byly , za vlady socanu i pravicove (bohuzel) , jde o to , jak se co nejrychleji dostat ke stafetovemu koliku . Vsak tvuj velky sultan a odbornik na propanbutanove lahve Paroubek neco vykoume))))) Ne?
19. 03. 2009 | 14:42

Béda napsal(a):

Pocestny:

1) jestliže budou obchodní smlouvy v režimu utajení - viz Kapsch, tak média nic neprovětrají. Předpoklad, že alespoň na jednom místě nedojde ke korupci je větší než když zcela nepochybně dojde ke korupci v centru.

2)Jak víte, že by se rozdělením zakázky nepřihlásilo do tendru víc zájemců a že by na konečné realizaci neparticipovalo více subjektů?

3)Milý pocestny mě je *** jestli se ze žlabu "nažerou" jedni nebo druzí politici, mě zajímá spíš transparentnost podmínek, eliminace běžné špinavé praxe a to, aby i místní firmy mohli na takovýchto projektech participovat. Strany aťsi u toho třeba chcípnou, aťsi jim všem vyschnou finanční penězovody ze státních zakázek - stejně jsou jedna jako druhá. Nedělám si vůbec žádné iluze.
19. 03. 2009 | 15:09

Michal Macek napsal(a):

namitka 1- zavadejici nadpis,podsouvate verejnosti slovo kradez bez toho aniz byste mel vic nez velmi neprime naznaky ze k ni muze dojit

namitka 2 - " minulosti se už několikrát ukázalo, že skutečné náklady sanace dosáhly nakonec třeba jen 50 či 70 procent " - to si delate legraci?ono se u statnich zakazek nekdy ukazalo ze to stalo min nez se cekalo?nejkou mi ukazte - vzdyt je to vzdy naopak ze cena je mnohem vyssi nez se predpokladalo

namitka 3 - jsem fungujici demokraticky stat s dostatecnym kontrolnim aparatem - jen je trba ho vyuzivat
19. 03. 2009 | 16:38

Hajný napsal(a):

to Béda:
Běžná praxe je taková,že to vyhraje Metrostav,Skanska,Geosan a pod firmy.Nově údajně i Viamont.Za podivných okolností a podmínek šitých na míru.Třeba jako podmínkou mnohamilionové státní zakázky každý rok v uplynulých pěti letech.Tyto firmy potom na stavbě nemají ani kolečko.Jejich pracovníci o problematice nemají ani tušení.
Vlastní práci potom dělají místní firmy (obvykle jedna firma na zakázku) za maximálně polovinu finálně fakturované částky.A to ještě musí dávat úplatky pracovníkům investora.Jinak od nich hotové dílo nikdo nepřevezme.

Jako příklad je asanace chemické skládky Chabařovice.Pokud po mě chce někdo důkazy,tak předem říkám,že je nemám.
19. 03. 2009 | 16:57

Michal Macek napsal(a):

navic termin "legalne ukradnout" je blbost - bud je to legalni zisk nebo kradez
19. 03. 2009 | 17:00

JC napsal(a):

Bohušu,
Gripeny....fíííííííííí..
Mach2..za jak dlouho odletí?
19. 03. 2009 | 17:07

Béda napsal(a):

JC:

Grippeny, padáky, pistole, Galileo, vysílačky, Pandury, Kapsch... Klasické ukázky transparentnosti veřejných soutěží. Tajné smlouvy, žádná veřejná kontrola, nadstandardní jednostranně velice výhodné podmínky.
19. 03. 2009 | 17:16

Kamil napsal(a):

Pane Sobotka
a co ty Vaše výběrová řízení, nevzpomínám si na ¨žádné transparentní.
Všude, kde vládnou komunisti, se na nějaké životní prostředí nebere zřetel.( Lenin přece řekl: " když se kácí les, lítají třísky ".) Že to někdy někdo bude sanovat, nikoho netrápilo.
Volal bych KSČM k odpovědnosti.
Hezký den.
19. 03. 2009 | 17:59

vlk napsal(a):

vysvětlení je triviálně jednoduché! Velký jednorázový deal = velký jednorázový tzv.Sehnalův koeficient.A na další vlády už nic nezůstane!
Je to tzv.Řebíčkův model. Stejný byl přece aplikován na tzv.tendr na generálního opravce železniční dopravní cesty. To také chtěl dát Řebíček jedné firmě! také bez větší pozornosti kohokoliv.No už to chudák nestihnul.ovšem ekologické odstraňování nejspíš zadáno bude, i kdyby čert na koze jezdil.Podle hesla- železo je třeba kout, dokud je žhavé, resp. dokud jsme u toho!
Řebíčkova Nedokončená je dostatečným varováním.
19. 03. 2009 | 17:59

JAVÍT napsal(a):

Nějak se mi to nezdá.
V Liberci jsou napadáni, že velkou akci rozdrobili nezákonně na více malých.
Teď zase volá pan Sobotka po rozdělení velké akce na několik menších !!
Tož tedy Bohušu, jak ???
19. 03. 2009 | 17:59

Anička z Kuřimi napsal(a):

No s tou okologií je to ňáký divný, páč pokud si pamatuji, tak se sanovalo podle pravidel což je v pořádku.
Pak přišla 100letá voda a ejhle sanovalo se znovu a důkladnějc.
Dle mého, v současné době není "co" sanovat !!!
Snad jen dovezený odpad z NSR.

Wo tom to je ..
19. 03. 2009 | 18:50

blue jay napsal(a):

Bohus "The Econom"
Sledoval jsem vysilani z PS CR. Zaoralek tam vznesl otazku 40-45 tisic bytu co Sobotka prodal v 2004. Za babku jak tam kdosi rekl. Za 40 000 za bytovou jednotku! v 2004! To byl kseft Bohusi. A dnes CSSD pozaduje vladu at se postarala o jejich pru8er. Sobotka souhlasil zatajit urcite informace pred lidmi co v tech bytech bydlej. Slo "jen" o to jak by se mel novej majitel chovat v pripade ze by uvazoval o prodeji bytu ktere mu Sobotka prodal za hubicku. Hlavne to tajit. Proboha! Vim ze Sobotka neni ekonom, ale pry studoval pravo. Cim vubec Sobotka je? Asi je jen "talking head". Lituji obcany CR pokud se lide jako Bohus dostanou ke statni kase.
19. 03. 2009 | 21:36

Lex napsal(a):

JAVÍT
Tož, JAVÍTE, já zase nevím, co je podle Vás menší akce. Pan Sobotka uvedl, že se zakázka má týkat 310 nabyvatelů s ekologickou zátěží, a vláda požaduje maximální cenu 114 miliard korun. Pro Vás je ten podíl možná pakatel, třeba obchodujete jako pan Řebíček, ale pro mě je to pořád 367 miliónů a 742 tisíce v průměru na každou tu "menší" akci, a pokud by to mělo být celých 169,5 miliard, pak 546 miliónů a 774 tisíc korun.
To přece zvládne skoro každý živnostník, ne?
Hezký veče! Lex
19. 03. 2009 | 21:36

Hajný napsal(a):

to Lex:
Zakázka je do roku 2015.Tedy rozložena na 5 let.To znamená,že na každý rok cca 74 milionů.Od toho nutno odečíst 19 % DPH.Takže jsme zhruba na 50 milionech.
Převážná většina prací bude asi vyčištění nebo uložení kontaminované zeminy.A tady se jedná o zvláště nebezpečné odpady,kde cena za skládkování nebo spálení je velmi vysoká.
Takže když to rozebereme,tak toto zvládne téměř každá střední místní firma mající zkušenosti s touto problematikou.Stejně to nikdo jiný ve skutečnosti dělat nebude.

Pochopitelně neznám skladbu prací ani o jaké objekty se jedná.Ale uvažuji z vlastních skušeností.
Vím,že roční objem prací 50 mil.se dá na rekultivacích zvládnout s cca 30 lidmi a příslišnou mechanizací.
A tady to bude asi otázka nákladních aut a bagrů.
19. 03. 2009 | 22:09

Hajný napsal(a):

to Lex:
Mám tam překlep:
Bez DPH cca 60 milionů!
19. 03. 2009 | 22:23

Lex napsal(a):

Hajný
Nic proti tomu, já jsem pro, ať to dělají místní firmy, samy za sebe, ne jako "švarcsystém", opravuji, jako subdodavatelé.
Jenom ne zcela souhlasím s tím rozložením na šest let. To je rozložení celé té zakázky, jinak co akce, to musí být do roka, dvou. Už vidím toho nabyvatele, jak si nechává třicet "kopáčů" šmrdolit ve své firmě pět šest roků. To by je hnal, i já.
Co do technologie té likvidace, mám trochu jiné představy. Vyvezení na skládku není likvidace. Musí následovat dekontaminace té kontaminované zeminy. V tom podle mne spočívá ta drahota. Naopak, ten vejvar spočívá právě v tom, že se žádná dekontaminace nekoná, že se to skutečně jen vyveze, nejlépe na cizí pozemky, a když se ta kontaminovaná zemina zahrne návozem té z větší hloubky, tak ten povrch už prakticky kontaminovaný není. Nemůžete si nepamatovat případ jedné firmy jednoho havířovského všiváka s lékařským diplomem, jak řešil likvidaci ekologické zátěže v prostorách bývalé ČKD Praha! Ten vejvar představuje neuvěřitelná procenta.
Tož tak nějak to vidím já. Ale třeba se mýlím. Kdybych byl Mirek Dušín, věřil bych.
Hezký večer a pozdravujte paničku! Lex
19. 03. 2009 | 23:26

Hajný napsal(a):

to Lex:
Právě to jsem myslel.Ať to dělají místní firmy a na vlastní triko.Ne jako subdodavatelé pražských i jiných firem.
Dekontaminace se skoro vždy musí dělat mimo lokalitu.Dekontasminace ale se musí dělat dle velmi přísných pravidel na nepropustné podloží,tak aby nedošlo ke kontaminace dalšího území.Vyvezení na sklaádku nebo jen tak do rokle by mělo být tresný čin.A dlouho natvrdo!
Rozložení na šest let není o líných kopáčích.To je o biologických procesech.
Na příklad zemina kontaminovaná ropnými produkty se jich pomocí bakterií za působení ledku nebo lépe prasečí kejdy a neustálého přehazování ozdravuje 2-5 let.Podle stupně zamoření.
Zajištěná kultura stromů a keřů také roste nejméně 7 let.
Dítě se také nenarodí druhý den pom početí,i když si mnozí investoři myslí opak.
Ostatně je jejich přístup vidět na zelených plochách okolo různých marketů.Ten mizerný stav není proto,že by zahradníci své práci nerozuměli nebo ji odbyli,ale proto,že investor trval na dodržení termínu výstavby a zahradníci jsou v procesu stavby až na konec.Všechny skluzy se kulminují u nich a podle toho to tak dopadne.To se seje trávy v září,stromy vysazují v červenci a podle toho pak dopadne.Vyhozené peníze!
Za paničku děkuji za pozdrav.Přijede dnes dopoledne,prý jsem již dost potrestán odloučením.Zlaté časy ve Spesartu skončí!

Dobrou noc!
20. 03. 2009 | 00:25

Hajný napsal(a):

oprava:
...to se sejí trávy v srpnu,září za sucha,nebo v prosinci....
20. 03. 2009 | 00:29

Lex napsal(a):

Hajný
OK! Ohledně té dekontaminace jsem to vzpomínal ve vztahu k tomu ČKD, když byla po tom všivákovi dekontaminace požadována (samozřejmě v souladu s předmětem zakázky), na rozborech těch horních vrstev hromad prokazoval, pokud se nepletu, že žádná kontaminace není a není co dekontaminovat. Samozřejmě, že to není problém kupř likvidace ostravských lagun, kde to svinstvo je na řadě hektarů tekuté. Tam snad nebudou spory ani o dekontaminaci spodních vrstev. Ale to je případ mimořádný a mimo té zakázky.
Hezký den! Lex
20. 03. 2009 | 10:12

Hajný napsal(a):

to Lex:
Ohledně toho chlápka z ČKD.Přiznám se,že se mi ten případ nevybavuje.
Tam musela být neuvěřitelná korupce.A zkorumpováno muselo být hodně lidí.
Investor je povinen kontrolovat,nejen zda je dílo děláno v celém rozsahu,ale i zda se postupuje dle projektu a chválených technologických postupů.A to v průběhu stavby,a u takovýchto zakázek denně.Ne až nakonec.A v případě nedodržení předpisů stavbu zastavit do zjednání nápravy.Nehledě na to,že měla být činná příslušná ochrana životního prostředí.A obec,kam se to svinstvo vozilo.To je nenapadlo udělat sondy?Navezená zemina se pozná i po letech.

Já sám osobně ani nikdo z mých známých by si takovou věc nedovolil.To by byl profesně do smrti odepsaný.A za to nestojí žádné peníze.

Přeji také hezký den.Mé štěstí už je doma,takže sluníčko zapadlo až do zítřka,jen vkročila do kuchyně!
20. 03. 2009 | 11:57

Martin Kokeš napsal(a):

Můžete mi někdo, kdo ho znáte osobně, říct jednu věc? Pracoval tenhle samozvaný ekonomický odborník, který získal titul Mgr. na základě diplomové práce s názvem "Vývoj sociální demokracie v českých zemích" vůbec někdy "rukama"? Byl někdy v zaměstnaneckém poměru nebo podnikal někdy?
20. 03. 2009 | 15:53

občan napsal(a):

Pane poslanče, je také potřeba spočítat, kolik miliard bylo "ztraceno" za Vašeho vládnutí nad státní kasou. Potom poukazujte na druhé. Děkuji
20. 03. 2009 | 16:17

zdesta napsal(a):

guru: Za to dnešní křesťanský chemik je mužem na svém místě.(kalousek)Ten se v rámci karierních veletočů byl ochoten domlouvatse i s komunisty.Nemluvě o jeho "slavném" kšeftu s padáky.Uzavřít smlouvu s firmou která vdobě uzavření smlouvy nebyla v obchodním rejstříku,je pozoruhodný výkon.Čistý jak slovo boží a hlavně profesionálně fundovaný.
20. 03. 2009 | 18:58

Lex napsal(a):

Hajný
Zajisté si pamatujete resp. vzpomenete si. Šlo o stavbu Sazka Arény. Pozemky ČKD Lokomotivky koupila firma Petra Kellovského Quonex Real. Jako vlastník získala též bez výběrového řízení kontrakt na likvidaci ekologické zátěže atd, atd…!
Když si dáte to jméno nebo název firmy do Gogolu, najdete leccos. Naposled se jmenovaný proslavil těmi falešnými bankovními šeky neexistující americké banky – viz třeba zde http://www.novinky.cz/krimi... Jo, mrkněte na ten obrázek úspěšného advokáta, který obviněného vysekal.
Pokud jde o tu Sazku, tak třeba zde http://ihned.cz/?p=000000_d...
Nebo kdekoliv jinde. Šlo o dokonalý tunel. Že to bylo v letech vlády Zemana nebo Špidly (akce byla sice pražská, ale Ministerstvo životního prostředí mělo na starosti likvidaci ekologické zátěže) na tom nic nemění.
Hezký večer! Lex
20. 03. 2009 | 19:00

Hajný napsal(a):

to Lex:
Již jsem v obraze.Paní Tylovou jsem znal.Dokonce jsem i seděl v jejím poradním kolegiu.A tento případ se i probíral na Vědeckotechnické společnosti,sekce odpadů.
Naše poukazování na to,že takovýto postup není možný ani v Dolním Málkově na vyčištění návesní louže nikde neobstál.
Dle dostupných informací na tom vyrejžovali nejméně 500 mega.A při řádném provedení by stát vydělal skutečně těch 200 mil.
A nejhorší na tom je,že už v době prodeje areálu existovaly předběžné studie na likvidaci zátěže.Takže dotvoření řádného projektu by byla otázka dvou měsíců.U projektu je vždy časově nejnáročnější sehnat všechna potřebná razítka.
On ten příběh měl ještě epilog,ale to je o kejhák ještě dnes.Doslova o kejhák!
20. 03. 2009 | 20:30

Hajný napsal(a):

to Lex:
Ještě dodatek.Pokud bude výběrové řízení(bude-li vůbec nějaké) v celku ta hrozí tunel,proti nimž tunely pod Alpami jsou jen myší dirky!
Pokud by se to rozdělilo na dílčí akce,tak musí být projekty,nebo alespoň položkové objemy prací.
A při skutečně veřejné soutěži,kde by jediné omezovací kriterium byly odbornost a příslušné certifikáty,by si žádná ze zúčastnělých firem nějaké výrazné nadsazení ceny nedovolila.

Také přeji hezký večer.
20. 03. 2009 | 20:40

XXX napsal(a):

Pane Sobotka, potřebovali by jsme nyní něco z úspor z dob všeobecného rozkvětu, kdy jste byl u kormidla. Nevíte, kam se ty prachy poděly???
21. 03. 2009 | 01:26

PRD napsal(a):

Pro XXX
Kam se poděly?Odcházejí na zplácení půjček a hlavně na úroky z nich,protože si tenkrát na nás všechny Bohoušek nepochpitelně půjčoval a půjčoval a půjčoval......Je to přesná ukázka toho,kam vede politika naslibovaných sociálních dávek,pastelkovné a řešení důchodové reformy tím,že jim přidám 100 kč měsíčně,i když na to nemám!!!
21. 03. 2009 | 10:15

Riddick77 napsal(a):

souhlas s "cagru" :-)
21. 03. 2009 | 15:10

Vasja napsal(a):

Souhlas s Riddick77 :-))
21. 03. 2009 | 16:21

JAVÍT napsal(a):

Hajný a Lex:
tak vidíte chlapci, tak jste si to vysvětlili navzájem. Co již já k tomu ?
NIC.
Zdravím oba.
21. 03. 2009 | 18:18

Jan napsal(a):

Nějakou dobu jsem pracoval ve stavebnictví a vím, že skutečně není problém udělat efektivní výběrové řízení na cokoli. Klidně i s účastí zahraničních firem. Stejně tak lze do smluv prosadit jak celkovou nepřekročitelnou cenu tak i řadu dalších podmínek, což bývají stovky stran. Konkurence ve stavebnictví je velká a investor rozhodně nebývá v pozici toho, kdo o něco prosí. Jenže bohužel, náš stát se chová "trochu" jinak než zahraniční investoři.
Neprůhledná, "hromadná" zakázka asi mnoha lidem z dnešního vládního osazenstva vyhovuje, ale zadávat to tímto způsobem je absurdní.
Článek je účelový, ale je dobře že na to Sobotka upozorňuje. Třeba se přesvědčení příznivci současné vlády trochu zastydí.
22. 03. 2009 | 09:11

Michal napsal(a):

Dobrý den,
zajímalo by mne zda člověk pracující v ŘSD, pan Hala, je skutečně Váš nevlastní bratr jak se všeobecně v této firmě povídá....nebo jaké máte osobní vazby na toho vlivného člověka.
23. 03. 2009 | 12:51

stejskal napsal(a):

Dobrý den,

smazal jsem jednu sprostou nadávku (s níž později vyjádřil souhlas pan Riddick77 a s jeho souhlasem poté pan Vasja), neboť nadávky jsou v rozporu se záměrem těchto stránek poskytovat prostor pro slušnou a korektní diskusi.

Děkuji za pochopení.

Libor Stejskal, editor blogů
24. 03. 2009 | 13:03

zakosf napsal(a):

Sobotka nastrkuje za sebe Jirku a ostatní zběř s ČSSD a tiše si vegetuje za jejich zady.Prostě pravník.Jako člověk dost velka odpornost.
24. 03. 2009 | 14:08

Petr napsal(a):

Zajímalo by mne co si myslí pan Sobotka o odměnách Romana aspol. z ČEZu a jestli tuto oficiální státem požehnanou zlodějnu někdo zarazí, přesto že je více než jasné, že ČEZ je více než štědrým "sponzorem" napříč politickým spektrem...!?
24. 03. 2009 | 20:08

Arpád napsal(a):

To máte pravdu,to si má každý uhradit na své náklady.To by bylo výborné při prodeji nemovitostí,že prodávající by mu více dal na odstranování ekol.než dostal za prodanú nemovitost.Danoví poplatníci platí a platí dál a nic nenadělá.
24. 03. 2009 | 21:29

Stredocech napsal(a):

Tentokrát souhlas, smrdí to a to tak, že hodně. Podobný tunel byla likvidace povodňových škod z roku 2002.
Silně předražené do těch "správných kapes."
25. 03. 2009 | 08:10

radek napsal(a):

100 % TUNEL
25. 03. 2009 | 09:00

lewood napsal(a):

Od samého počátku politických změn od roku 1989 byla snaha všech, kteří se podíleli na výkonu státních i politických funkci (bez rozdílu politických stran,) se obohatit. Se státním majetkem zacházeli, jako se svým soukromým a tam jsou také kořeny dnešní zadluženosti. Vzhledem k tomu, že nebylo úmyslně vytvořeno právní prostředí, nebylo ani žádného postihu. Všechny následující vlády neměly zájem uvedený stav změnit, protože z toho jejich politické strany ( v době kdy vládly), ale i politici osobně, se obohatili. Postupně se předala ekonomická základna země spřáteleným podnikatelům ( i zahraničním)- svůj význam měla i nepovedená kuponová privatizace, kdy byla zneužita k podvodům ve velkém stylu. Současný stav je tristní, není jisté, že tento vývoj bude zastaven. Jak ODS tak i ČSSD za uplynulá období mají na svědomí obrovské materiálové škody na ekonomice, za pomoci vždy nějaké koaliční strany. Současné garnitury obou stran jsou přímo jmenovitě odpovědné, za obrovský ekonomický propad země. Diskuse, které se zde odvíjí jsou pouze úsměvné a svědčí o malé znalosti vnitřních provázaností hlavních politických stran. Jsou totiž případy, kdy podnikatelé ODS i ČSSD se podílejí společně, ve společně vlastněných firmách na úmyslném poškozování státu.
25. 03. 2009 | 09:25

Petr Z napsal(a):

Pane Sobotko,dosáhl jste,kromě prohloubení deficitu,ožebračování podnikatelů a rozdávání z pod sebe,něčeho jiného?O čem to tady proboha mluvíte?Jste jednoznačně nejhorší ministr financí za celou éru českých zemí,Vaše profláknuté teze si za huronského řevu předčítají studenti VŠE večer po hospodách,co nám tady chcete namluvit?
25. 03. 2009 | 10:45

radek napsal(a):

to lewood
asi ano, avšak za čssd byla alespoň snaha šibaly řešit, langer jako první krok rozpustil finanční policii..., dále pak rozsah defraudace se za ods zvětšil, což přiznávají i podnikatelé (viz. ekonom cca 1/2 roku zpátky)
25. 03. 2009 | 10:50

tadek napsal(a):

CO BYVALA VLADA UDELALA PRO NAS OBYCEJNE LIDI.Vsichni nemohou mit vysokoskolske vzdelani .To by nikdo nedelal.ODS jen ukazala pohrdani ,urazela a podvadela .A proto nedostala u obcanu duveru.
25. 03. 2009 | 16:04

xy napsal(a):

Pan Sobotka medituje o přiměřené velikosti zisku budoucího vítěze tendru a zároveň má strach o "velké peníze daňových poplatníků".

Tak to je opravdu dojemné.

Chtěl bych žít v zemi, kde pan Sobotka, se svými komplici, bude maximálně řešit, co si vzít sebou do vazby.
25. 03. 2009 | 19:51

Nirube-2012 napsal(a):

..mon Dieux signore, Je to wlastne stale hledani ztraceneho CASU a PENEZ, ze? ergo, kdy a kdo bude mit odwahu zwerejnit seznam PRAWYCH DLUZNIKU u Ceske konsolidacni??? a kdo vymyslel ten bajecny trik ony dluhy rozepsat na 10 mil. obyvatel?? to ani ten honved s desetinnou carkou nesvedl.. dale pak kdy se zwerejni triky v nejvetsi ceske realitce VZP??? za wlady aurory musilkowe??? dale... mame vam poslat recherche vsech tunelu? doufame, ze je mate v casove traektorii monitorovany... a pak budete mit ve statnikase tolik penez, ze duchodce bude mit 40.000 jako v rakousku... inflace a nizke prijmy a duchody jsou pravym dukazem zlodejin v danem state... look on CH... infl.O.. ne jen proto, ze je tam danowy paradise a konta zmizelych penez z celeho sveta inkl. CZ.. kolik myslite, ze se odlilo geldu via danowe raje??? nemate disketu od heinricha kiebera z LGT FL Lichtenstein? attent. svycari uz nebudou haltovat na resp. bazirovat na bankgeheimnisss, no za chvili v aprili sa to rozjede .. nejen klaus zumwinkel... v tom je... to bude tobogan...omnia tempus habent... apropos, stale tvrdite, co prinesla http://www.ceskatelevize.cz 12.01.09 ... ze privatizace OKD byla kosher??? ano-li,tak gott mit uns...za tu sumicku bychom si je koupili i my... tady na morave a marie terezie by nam v nebi dekowala....
25. 03. 2009 | 21:30

Jdukolem napsal(a):

Hele, vy dobře naučený žáčku, abyste v tom Vašem vzteku a neschopnosti nezapoměl nějakému STBákovi zase odpustit pár milionů na daních. Je mi z Vás na blití.
25. 03. 2009 | 23:05

Luza z ulice napsal(a):

Si Sobotko dělaš srandu snad, ne? Se mi snad zdá...
26. 03. 2009 | 00:16

občan napsal(a):

To snad ani není pravda. Po úterku bych býti vámi odstoupila a svámi i zbylých 199 poslancu. Jenomže to chce morálku, etiku, vizi a touhu žít a pracovat pro zemi, což vám nic neříká.
26. 03. 2009 | 07:34

stejskal napsal(a):

Dobrý den,

smazal jsem sprosté nadávky ("blbec, kretén"), neboť nadávky jsou v rozporu se záměrem těchto stránek poskytovat prostor pro slušnou a korektní diskusi.

Děkuji za pochopení.

Libor Stejskal, editor blogů
26. 03. 2009 | 07:44

Pavell napsal(a):

Prostě PRASE. Prolhané, sprosté prase, které by zasloužilo přes držku. Ano, myslím tím Sobotku.
26. 03. 2009 | 08:37

Alexander Novák napsal(a):

Bohužel, B.Sobotka je typickým představitelem tzv.vlády z Lídlu. Polo vzdělanec, amatérský fanatický ekonom s praxí snad v odborech ? Při jeho projevu na zasedání ČSSD vstávaly odborné veřejnosti hrůzou vlasy na hlavě. Jeho třinácté důchody a progresivní zdanění je opravdu něco zcela jiného, než řešení krize.
26. 03. 2009 | 09:24

Mirka napsal(a):

pane Sobotko
jsme s vámi, nedejte nás,
voliči
26. 03. 2009 | 12:05

bára napsal(a):

Projednejte tuto otázku s ministrem financí a najděte společně správné řešení. Ze tuto práci jste oba placeni, a proto ji řádně vykonávejte. Bud´on přesvědčí vás nebo vy jeho.
26. 03. 2009 | 20:28

Jan napsal(a):

Proč dělat něco jednoduše, když to jde složitě? Rozporcovat tendr na menší díly, aby to bylo pokud možno hodně nepřehledné, že.
26. 03. 2009 | 22:30

miloslav napsal(a):

Dobrý den.To co předvádí delší dobu současné vedení sociální demokracie v čele s Jiřím Paroubkem a pány "rathy" nemá obdoby.Nebyli schopni po celou dobu vládnutí vyprodukovat v návrzích zákonů až na drobné výjímky nic pozitivního a v období v pozici opozice jen trapně útočili snad na jakýkoliv zákon předložený nyní už vládou v demisi.Téhle té bandě jde jen o moc!!!Svrhli vládu a teď když mají předvést své avizované dovednosti nemají zájem se podílet ani náznakem na řešení současné finanční krize.Úkazka zbabělosti!!!!
26. 03. 2009 | 23:30

stracena napsal(a):

soudrhu Sobotko, vy ste mi ale nejakej predcesne vyzralej.To, ze jste poslancem ministrem me vubec neomracuje spis me desi, ze jste nikdy nepracoval ve skutecnem svete nikdy jste neridil fabriku a dokonce ani kiosek s pívem a mate tu drzost se vyjadrovat k ekonomickym problemum. Pravnik jste dost mizernej a ekonom stejne tak dobrej. Vo co opirate svoje argumenty nic za vama neni vydet a pro kazde rozumne uvazujiciho cloveka jste absolutne neduveryhodnej.
27. 03. 2009 | 08:46

Petr Stín napsal(a):

Kdykoliv poslouchám žvásty tohoto nýmanda/paradoxně nejoblíbenějšího politika ČR/ chce se mi zvracet. Styď se a zmiz...
27. 03. 2009 | 13:26

Vašek napsal(a):

Pane Sobotko, vážim si toho, že jste přes všechny tlaky v politice zůstal slušným člověkem. Téma, které jste zde nastínil, považuji za velmi závažné a z mého pohledu důležitější než logický samopád Topolánkovy vlády, který vlastní koalice a Klaus urychlili. Vím, že česká media ignorují podstatné politické i hospodářské informace a rozhodně nepůjdou proti svým inzerentům, kteří v drtivé většině představují spekulanti a chytrolíni typu Pitra, Mrázka Krejčíře, a kteří si tvoření hodnot představují pouze jako zvyšovaní svých kont jakýmkoliv způsobem. A tento jim příjde obzvláště podařený. Pane poslanče, mohu Vás slíbit, že se budu snažit dostat tuhle informaci o zbytečném zatížení státního rozpočtu a následném rozkradení této ohromné částky darebáky v době krize mezi prostý lid. Možná, až si jednou lidé uvědomí, že není zbytí a svá práva si musí hlavně vybojovat, protože jim nikdo nic nedá a dnešní systém spíše straní darebákům, bude tato informace patřim mezi rozhodující...přeji hodně úspěchu v práci a nedejte se odradit místní plivoucí nazi rádoby pravicí, tihle " hrdinové" se rozprchnou při prvním náznaku skutečného nebezpečí, jejich síla je v anonymitě a silném ( sice hloupém) vůdci, který je dnes prostě opustil..)
28. 03. 2009 | 07:47

Jarda napsal(a):

Chtěl jste tím asi říci, že ty miliardy budou ukradeny vám, socanům, není-liž pravda ? Proto jste tak vehementně volali po odložení privatizace, nejspíše aby zůstala až na vás. Vy politici všichni myslíte totiž především na své plné kapsy a teprve pak na blaho země.
28. 03. 2009 | 13:05

pritel Ondrej napsal(a):

Koukam pane Sobotka, ze ctene casopis Tyden, ktery toto a z nehoz jste jiste cerpal, zminoval uz v predeslem cisle. Ta nacasovanost je opravdu zvlastni, protoze kdyby jste to kritizoval od sameho pocatku clanek by mel jiste jinou hodnotu. Opet jen plati, ze nemate svuj nazor, nic nevymyslite a tupe jen kopirujete myslenky jinych. Byl jste a mozna i v budoucnu budete stale ten nejhorsi ministr financi neekonomickeho vzdelani. Pred Rusnokem by jste se mel klanet. Oblibeny politik=politik ktery nic nedela. Bud te priste alespon vic aktualni a nekomentujte temata jiz proflaknuta drive v tisku.
28. 03. 2009 | 21:25

Ada napsal(a):

Bohóšku, dycinky, dyž řekneš "finance", tak si dojdi vypláchnout tlamu octem...
29. 03. 2009 | 00:56

ApophisAG napsal(a):

..ako wyzera causa OKD byty a wubec... nejak jste sa tam zapletl , ogare,... neprodaly jste to uhli nejak moc lacino?? maria terezija sa obraca v hrobe, ta za to uzemi malem vedla valku a vy to predate za... kde vam udelal Bakala konto? v aurube-belize-delaware§-kaimanoch- sejseloch--- loch... sibir na was ogari, jinak budete prodavat, co neni jenom vase.. kdo vam dal mandat, kdyz uz??? toto nevykrikujete do etera, co? tak se maj lachim.... quelle- http://www.ceskatelevize.cz reporteri ct ... 12.01.09... v kvetnu sa cosi posere, jako ta martha issslowa na bonsaji 06.03.09... to je dolce vita... ceskatelevize, tam sa maju, tantiemy kradu... prdia a pritom dolcefarniente stale jede.. ale to je finita.. amigos...nesertelidiogarci...esteJsteNicNeudelaliJenomKradliVsak i kafci hory postavil papa husak.. takze komu patria? metro,dalnice...okd, nhkg... tisice stabilizacnich domu-bytu z fondu FKSP.. etc...no, kdyby doslo k restitucim ala cirkev , tak to vjacej ako polovina respubliky bude patrit pohrobkom papa nowotnego,husaka... to by byl schrumetz... co? ze to este nikoho z tech bradatych schalamounu nenapaaaadlo...
29. 03. 2009 | 11:15

starý skeptik napsal(a):

Vážený pane Sobotko, je chvályhodné, že máte starost o státní finance, kterými s velkou pravděpodobností již brzy budete vládnout. Takže bych se nedivil, kdybyste nakonec zjistil že to není tak špatný nápad, prodat to jako balík.
29. 03. 2009 | 11:57

Petr napsal(a):

Vážený,
Pokud chcete opravdu ekonomice prospet, zkuste kazdemu obcanovi vratit dlouhy, které jste vytvorili. Pokud budu umirneny, tak je to cca 50 000 Kč / 1 ČR včetně nemluvňat. Tady máte ty miliardy.
29. 03. 2009 | 14:53

bla bla napsal(a):

Ale neboj Bohoušku i na tebe se dostane až váš prasečí rypák Paroubek vyhraje volby.
PS: ten MOZEK opravdu potřebuješ!
29. 03. 2009 | 21:52

mih napsal(a):

Pane Sobotko,jak zrovna Vy můžete mluvit o ukradených miliardách.A prosím,nechte si už konečně vyměnit tu příšernou fotografii za něco solidnějšího.Copak jste klaun? Zřejmě ano.
30. 03. 2009 | 11:26

Martin napsal(a):

Prosím Vás pěkně, pane Sobotko. Jak může právník bez praxe jako Vy dělat ministra financí? A jak chcete vůbec cokoliv psát k odborným tématům? Jak Vás jednou poučila paní Bbobošíková ve svém pořadu na TV Nova...už víte co je superhrubá mzda? :-)
21. 04. 2009 | 11:22

Jarin napsal(a):

Čéče, ty byly již rozkradeny, když jste byli u moci a vaše maličkost MF:-)))
04. 05. 2009 | 10:35

Feelman napsal(a):

To Michal Macek:
"cena je mnohem vyssi nez se predpokladalo" - u statni zakazky jo? Nevím, jestli mám brečet nebo se smát, když takový nesmysl, co tu píšete, čtu.
Jinak pan Sobotka je u mě jeden z mála politiků, kterému alespoň trochu důvěřuji. A kdo propaguje ODS a Zelene, tak nechapu. Ne ze bych obhajoval CSSD, ale co prisla ODS k moci tak z lidi tahaji jen penize a mnohem vic se rozhazuje, takze to nakonec dopadne jeste hure... Fuj, je mi spatne z cele politiky, tolik zkorumpovana az hruza...
05. 05. 2009 | 13:19

Bisnis Online napsal(a):

uncertain time bankrupt, respectively. without due consideration of legal error (along the lines of the juice) or error finally official of the State vysoudí huge damages.
14. 06. 2009 | 15:36

TUTORIAL TIPS AND TRICKS napsal(a):

Danke f information
04. 09. 2009 | 07:45

Astaga.com lifestyle on the net napsal(a):

i really love it
29. 12. 2009 | 18:25

miky napsal(a):

můj názor je,že jste absolutně nejhorší politik v polistopadové éře.Jediné co mě přijde že umíte,tak je lhát a mstit se osobám samostatně výdělečně činným.Bude to asi tím,že jako samostatná osobnost bez intrikk ,známostí a podlézání by jste byl nula.Teď jste nula,která je zajištěna do doby než se změní klima a vůle ve společnosti.Vám nepřeju vůbec nic,pouze sobě a lidem dookola aby jsme se na vás už nemuseli koukat jak na husáka-jste tam už pomalu déle
05. 01. 2010 | 23:40

halens group napsal(a):

Česká vláda začala během privatizace v 90. letech dvacátého století poskytovat státní záruky na odstranění ekologických škod
01. 02. 2010 | 21:48

kado ulang tahun napsal(a):

nice share, very usefull for us...thank you
04. 03. 2010 | 19:14

McintyreDawn napsal(a):

I strictly recommend not to wait until you get big sum of cash to order all you need! You can get the <a href="http://lowest-rate-loans.com">loans</a> or sba loan and feel fine
19. 03. 2010 | 22:32

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Aktuálně.cz Blog · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartošová Ela · Bavlšíková Adéla · Bečková Kateřina · Bednář Vojtěch · Bělobrádek Pavel · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Blažek Kamil · Bobek Miroslav · Boehmová Tereza · Brenna Yngvar · Bureš Radim · Bůžek Lukáš · Byčkov Semjon C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Davis Magdalena · Dienstbier Jiří · Dlabajová Martina · Dolejš Jiří · Dostál Ondřej · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořák Jan · Dvořák Petr · Dvořáková Vladimíra F Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Fendrych Martin · Fiala Petr · Fibigerová Markéta · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gargulák Karel · Geislerová Ester · Girsa Václav · Glanc Tomáš · Gregorová Markéta · Groman Martin H Hála Martin · Halík Tomáš · Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hapala Jiří · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holmerová Iva · Honzák Radkin · Horáková Adéla · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hradilková Jana · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hülle Tomáš · Hušek Radek · Hvížďala Karel CH Charanzová Dita · Chlup Radek · Chromý Heřman · Chýla Jiří · Chytil Ondřej J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jelínková Michaela Mlíčková · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karlický Josef · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Pavel · Klíma Vít · Klimeš David · Kňapová Kateřina · Kohoutová Růžena · Kolaja Marcel · Kolářová Marie · Kolínská Petra · Kolovratník Martin · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Koutská Petra Schwarz · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kučerová Karolína · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kupka Martin · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Maláčová Jana · Málková Ivana · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Mittner Jiří · Mrkvička Jan · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Návrat Petr · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Nouzová Pavlína · Nováčková Jana · Novák Aleš · Novotný Martin · Novotný Vít O Obluk Karel · Oláh Michal · Ouhel Tomáš · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Pavel Petr · Pavelka Zdenko · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Peksa Mikuláš · Pelda Zdeněk · Petrák Milán · Petříček Tomáš · Pfeffer Vladimír · Pfeiler Tomáš · Pilip Ivan · Pitek Daniel · Pixová Michaela · Plaček Jan · Podzimek Jan · Pohled zblízka · Polách Kamil · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rakušan Vít · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Reiner Martin · Richterová Olga · Robejšek Petr · Rydzyk Pavel · Rychlík Jan Ř Řebíková Barbora · Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schneider Ondřej · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobíšek Pavel · Sokačová Linda · Soukal Josef · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Strmiska Jan · Stulík David · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Sýkora Filip · Syrovátka Jonáš Š Šebek Tomáš · Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špalková Veronika Krátká · Špinka Filip · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Táborský Adam · Telička Pavel · Titěrová Kristýna · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomek Prokop · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Tůma Petr · Turek Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Václav Petr · Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Vavruška Dalibor · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Vhrsti · Vích Tomáš · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojtěch Adam · Vojtková Michaela Trtíková · Výborný Marek · Vyskočil František W Walek Czeslaw · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zima Tomáš · Zlatuška Jiří Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy