Nezaměstnanost raketově

10. 12. 2012 | 12:21
Přečteno 4035 krát
Míra registrované nezaměstnanosti na konci listopadu narostla oproti konci října o celé dvě desetiny procentního bodu a dosáhla 8,7 procent. Jde o rekordní meziměsíční nárůst v tomto ročním období, přinejmenším za posledních deset let.

Nezaměstnanost dokonce roste rychleji než v roce 2009, kdy do ČR naplno dorazila ekonomická krize. Naopak v letech vysokého ekonomického růstu bylo v ČR běžné, že míra nezaměstnanosti o jednu až dvě desetinky poklesla. Zhruba se dá říci, že při dobré ekonomické kondici by míra nezaměstnanosti v tomto ročním období stagnovala. Pokud by to takto šlo dále, za rok by míra nezaměstnanosti narostla o téměř 2,5 procentních bodů a hravě překročila 10 procentní hranici.

Údaje o registrované nezaměstnanosti mají oproti většině ostatních ekonomických ukazatelů dvě velké výhody:
(i) jsou k dispozici během několika dní poté, co se na konci měsíce sečtou nezaměstnaní registrovaní na úřadech práce. Jsou tedy jakousi první vlaštovkou nesoucí zprávu o tom, co se právě v ekonomice děje. není to DPH, které přichází se zpožděním měsíců jako odhad, který se potom ještě zpětně koriguje,
(ii) nejde o statistiky nebo nějaké odhady, ale o skutečné počty všech lidí, které úřady práce vedou jako nezaměstnané. Je to konečné a finální číslo, žádná statistika s omezenou mírou věrohodnosti.

Jenom zírají
Jenom zírají


Bylo by zajímavé a hlavně důležité teď zjistit, které hlavní faktory dnes tlačící nezaměstnanost nahoru. Zda to jsou mladí čerství absolventi škol nebo starší lidé? Jsou to nízko či vysoko vzdělaní? Jde o lidi propuštěné z průmyslu, soukromých nebo veřejných služeb či státní administrativy? Nebo se na trh práce vrací ženy dosud v domácnosti, protože manžela propustili a rodinu už neuživí? Nejen to. Je současný raketový růst nezaměstnanosti způsoben prodlužováním doby nezaměstnanosti již dříve nezaměstnaných (negativní psychické dopady a nepracovní návyky) nebo tím, že do nezaměstnanosti nyní přichází mnohem více lidí než jindy touto dobou (ti se možná oklepou a s nějakou rekvalifikací najdou práci jinou)? Na tyto otázky se dnes hledá odpověď velice obtížně, protože sběr potřebných podrobnějších statistik o registrované nezaměstnanosti se po výměně informačních systémů na úřadech práce stále ještě nepodařilo plně obnovit.



Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Yosif K napsal(a):

Takovyhle problemy s IT v SRN asi nemaj...
Mozna by to mel ridit nejakej Stellvertretr z Berlina... a bylo by po korupci....
10. 12. 2012 | 12:39

Realista napsal(a):

Rozumny clovek, jako pan profesor z Chicagske univerzity si uvedomuje, ze je vsemu treba nechat volny prubeh - naopak mira chudoby by mela jeste vice stoupnout, nebot to jeden ze znaku uzdravujici se ekonomiky.

http://economix.blogs.nytimes.com/2012/12/05/poverty-should-have-risen/

Ja doufam, ze ceska vlada neztrati nervy a nepovoli. V NERVu byste je meli v tomto ohledu podporovat a v zadnem pripade je nenechat sejit z prave cesty.
10. 12. 2012 | 12:43

Starecek napsal(a):

Jednou nezamestnanost stoupa, jednou zase klesa. Furt se neco deje. Az spolecenske veliciny prestanou stoupat a klesat nastane tepelna smrt vesmiru. Autori nebudou mit o cem psat, ctenari co cist a tepelne pohyby zaniknou
10. 12. 2012 | 12:45

ten, kdo se hádat nebude, napsal(a):

"Nerovnost zabíjí kapitalismus“
http://www.project-syndicate.org/commentary/the-need-for-redistribution-of-wealth-and-income-in-order-to-save-capitalism-from-its-current-crisis-by-robert-skidelsky/czech
10. 12. 2012 | 12:54

Targus napsal(a):

To Realista:

Ano, být chudý je príma. Nějaké detaily, že není na nájem, na složenky nebo ani na humus z TESCA jsou vpodstatě příjemným povyražením v nudě všedních dnů.

Končím, jdu vybrat k obědu popelnice u nedaleké Billy. Mám zánovní šperhák na ty svinské zámky, co na ně dali, abychom si náhodou moc nepřilepšovali.
10. 12. 2012 | 12:59

Miroslav Pivoda napsal(a):

Munich: "Bylo by zajímavé a hlavně důležité teď zjistit, které hlavní faktory dnes tlačící nezaměstnanost nahoru."

Ano, ekonomové neví, kde a jak vzniká nová hodnota. S tím pak úzce souvisí vznik nových pracovních míst. Jde ale o dlouhodobou záležitost, nikoliv statistické sledování zaměstnanosti v jednotlivých měsících.

Dovolím si k tomu tématu nabídnou panu Munichovi doškolovací kurz zde:
A Capitalist’s Dilemma ... By CLAYTON M. CHRISTENSEN, Published: November 3, 2012
http://www.nytimes.com/2012/11/04/business/a-capitalists-dilemma-whoever-becomes-president.html?pagewanted=all&_r=0

Doplním, že profesor Tomek z ČVUT Praha zabil v Česku překlad knihy C. M. Christensena. Viz: Proč se studenti na univerzitě nedozví to nejlepší ?
http://archiv.neviditelnypes.lidovky.cz/clanky/2005/06/44143_11_37_0.html
10. 12. 2012 | 13:00

Občan napsal(a):

Pane Münichu,

velice se pletete v tomto svém tvrzení - "...(ii) nejde o statistiky nebo nějaké odhady, ale o skutečné počty všech lidí, které úřady práce vedou jako nezaměstnané. Je to konečné a finální číslo, žádná statistika s omezenou mírou věrohodnosti...."

Jde totiž jen a jen o statistiku, která o SKUTEČNÉ nezaměstnanosti říká jen zhruba POLOVINU. A už vůbec se nejedná o "konečné a finální" (pěkný nesmysl, protože "konečný"="finální" a naopak) číslo. EVIDOVANÁ nezaměstnanost totiž tvoří jen cca 60% SKUTEČNÉ nezaměstnanosti. Jako ekonom byste tohle měl vědět. Pokud to nevíte, zeptejte se Kadeřábkové nebo Wokouna; oni Vám to vysvětlí.

Čtvrtý odstavec Vašeho příspěvku je jen snůška nesmyslů. Staťák i MPSV mají o struktuře nezaměstnaných velmi dobrý přehled, ale pro jistotu jej nezveřejňují, protože koliduje s neoliberálními mantrami.
Ostatně Vami položené řečnické otázky mají velice zřetelný cíl. Přístě zkuste trošku korektněji sdělit "lidu", že všichni nezaměstnaní jsou jen banda líných nevzdělaných socek nebo/a slepic od sporáku. Tohle bylo až příliš průhledné...
10. 12. 2012 | 13:06

Realista napsal(a):

Targus : Ja bych "Chicagskym hochum" a jejich fanouskum umoznil nekolikatydenni instruktazni pobyt na ulici, nejlip nekdy v lednu za poradnych mrazu.
10. 12. 2012 | 13:06

neo napsal(a):

Občan:

proč to děláte? Jaký máte důvod k těm vašim neustálým lžím?

nejde o statistiky nebo nějaké odhady, ale o skutečné počty všech lidí, KTERÉ ÚŘADY PRÁCE VEDOU JAKO NEZAMĚSTNANÉ.

Takže pan Munich se nemýlí. On konstatuje, že se to týká těch, které úřady práce vedou jako nezaměstnané nikoli těch nezaměstnaných, které úřady práce nevedou jako nezaměstnané.

Ano, máte pravdu v tom, že je dost nezaměstnaných neevidovaných, ale o tom přeci nikdo ani nepochybuje. Ta věta jednoznačně hovoří o nezaměstnaných evidovaných.

Pokud je pak struktura nezaměstnaných známa, proč by ji nezveřejnilo ministerstvo třeba když bylo oranžové? Taky kvůli neoliberárním mantrám? Pokud máte k dispozici taková data, sem s nimi, určitě zajímají hodně lidí.
10. 12. 2012 | 13:18

Viola napsal(a):

To jsou ty zprávy o konci světa, ještě si to někteří chtějí užít. Ale nezaměstnanost by neměla být ukazatelem dobré nebo špatné ekonomiky. Vždyť za nás pracují troje. Nemělo by se spíše evidovat kolis strojů přibylo, nebo ubylo?
10. 12. 2012 | 13:20

Viola napsal(a):

Občane

není důležité pro ekonomiku státu vědět o všech, kteří nepracují, je důležité vědět právě ty evidované, protože ti chtějí buď podporu, nebo alespoň placené sociální a zdravotní pojištění a to je výdaj státu.
10. 12. 2012 | 13:24

Targus napsal(a):

To neo:

i naprostý hlupák dokáže při přihlašovacím pohovoru s nově se registrujícím nezaměstnaným zjistit, do jaké skupiny spadá. Pokud ne, nemá na pracáku co dělat.
Pokud to MPSV nedokáže zjistit z miliónů lejster, které musí nově registrovaný nezaměstnaný vyplnit, je potřeba tuto agendu okamžitě a kompletně zrušit a ušetřené peníze investovat do vytvoření smysluplnějších zaměstnání. Kupříkladu péče o obecní zeleň, údržba infrastruktury, atd. Nedostatků a pih na kráse země české je habaděj.
10. 12. 2012 | 13:26

neo napsal(a):

Targus:

zjistit to jistě dokáže, ale eviduje to? Já to nevím, proto se Občana ptám, zda ty informace on má. Sice už na pracáku nepracuje, ale možná je tam evidován, a tak nějak má k tomuto tématu blíže než jiní lidé.

nezdá se mi totiž ten jeho kategorický výrok, že to je kvůli neolibarálním mantrám či co. Důvody budou pravděpodobně jinde.
10. 12. 2012 | 13:30

Targus napsal(a):

To Viola:
Jenže ti neregistrovaní nezaměstnaní musejí raké z něčeho žít. A žijí z nelegální, popř. trestné činnosti, což je dost špatně. I kdyby jen proto, že eráru unikají dost velké peníze na daních. Tento systém se může líbit jen modroptačím pošukům pějícím liberální mantry o škodlivosti všeho státního.
10. 12. 2012 | 13:30

ten, kdo se hádat nebude, napsal(a):

Pro Targus.
Nečetl jsem ten odkaz od „Realisty“, ale patrně půjde o toto.

Chudoba nebo míra chudoby se nejčastěji určuje jako procento lidí,
kteří mají nižší příjem, než je 60 % mediánového příjmu.

Když nastane krize či recese, tak se sníží příjmy kolem středu a tím mediánový příjem, pokud ti dole již neklesají, protože nemají kam klesnout, tak se sníží míra chudoby.

Naopak pokud se ekonomice začne dařit a mediánový příjem jde nahoru, tak procento těch, kdož se dostanou pod 60 % mediánového příjmu se může zvýšit.

„Realista“ patrně ignoruje příčinu a následek.
Ekonomického růstu nelze dosáhnout zvýšením míry chudoby, ale ekonomickým růstem může dojít ke zvýšení míry chudoby – pozvednutí středních příjmů.
Jak by to reálně šlo, tak to je přenesením daňové zátěže na vysoko příjmové, to odlehčí středním příjmům, to může zvýšit čistý mediánový příjem a tím „míru chudoby“ a současně pomoci ekonomice.
10. 12. 2012 | 13:31

Občan napsal(a):

Targu a "ten kdo...",

jestli jsem správně pochopil Realistův příspěvek, šlo o hořkou ironii.
10. 12. 2012 | 13:33

Targus napsal(a):

To Realista:

Já myslím, že by těm soudruhům úplně stačil takový víkend v cizím městě se zašitými kapsami (jako na vojně). Prostě přežít dva a půl dne v městské aglomeraci jen s oblečením, co mám na sobě. Žádné pomůcky, žádné peníze, žádné karty, zlaté řetízky, prsteny, prostě nic, ani blbé sirky. A klidně i na podzim nebo na jaře, kdy se dá noc přežít bez přístřeší.
Jako team-building naprosto ideální bojová hra.
10. 12. 2012 | 13:37

Viola napsal(a):

Targusi

Ano to je špatné, když se nepracující , nebo nezaměstnaní musí živit ne zrovna konvenčním způsobem a státu tak unikají peníze, to když někdo neplatí z černé práce daně. Ale do statistik, které hodnotí ekonomiku se těžko takové údaje o nepracujících ať takových, nebo jiných, těžko dostávají, to by se muselo zavést nějaké povinné přihlašování každého člověka. A to by bylo porušování osobní svobody.
10. 12. 2012 | 13:41

Občan napsal(a):

Violo,

stát za nezaměstnané neplatí a NIKDY NEplatil sociální pojištění. Platí pouze MINIMÁLNÍ zdravotní pojištění; nic víc.

Otázkou rovněž je, zda stát vůbec platí ZA nezaměstnané. Protože ti do doby, než se stali nezaměstnanými, platili dost mastné sociální a zdravotní pojištění.

Podporu v nezaměstnanosti dostává POUZE 18,4% nezaměstnaných, a to v průměrné výši 5200.- Kč/měs. Ostatní nedostávají NIC (viz. výše o povinných odvodech).
Neevidovaní nezaměstnaní pracují načerno nebo se věnují kriminální činnosti. Nemají jinou možnost. Stát by to ovšem mělo zatraceně zajímat, protože tím přichází o nezanedbatelné prostředky - neevidovaných nezaměstnaných je totiž odhadem kolem 370 000, ale může jich být i víc.
10. 12. 2012 | 13:43

Targus napsal(a):

To neo:

sem s těmi vašimi důvody. Já to vidím taky na ty mantry, ale milerád se nechám přesvědčit.
Jinak pokud existuje centrální evidence nezaměstnaných, potřebnou statistiku musí vycedit obyčejný podprográmek bratru za desítku i s pětiletou údržbou.
Vše ostatní jsou jen kecy, kecy, kecy.
10. 12. 2012 | 13:47

šašek z Jihlavy napsal(a):

autore, Vy jste si nevšiml, kolik nezaměstnaných se fláká na horách? V každém zpravodajství ČT ukazují zaplněné sjezdovky a upravené běžecké trasy. Vysmátí nezaměstnaní všech věkových kategorií hodnotí kvalitu sněhu, ubytování a dalších radovánek výstižným "super". Ještě že personál má práci, nebýt našich nezaměstnaných trávících zimu na horách, ještě nějaký ten procentní bod by naskočil.
To v létě nastane opravdová krize, naši nezaměstnaní se rozlezou po jihoevropských letoviscích. Naštěstí naši šlechetní velkopodnikatelé nechají své rodinné příslušníky bez práce, aby nabídli volná a skvěle placená místa našim pracujícím.
Sami rizkují při různých adrenalinových činnostech své zdraví, zatímco jejich zaměstnanci si pěkně v bezpečí užívají klidu na práci. Je to v české kotlince dobře zařízené, taková dělba práce!
10. 12. 2012 | 13:48

neo napsal(a):

Targus:

tak hned v případě oranžové vlády. Proč to nebylo zveřejňováno? Nebo bylo? Ti přece žádné mantry nemají a tak nemají důvpd bránit zveřejnění takových informací.
10. 12. 2012 | 13:54

Targus napsal(a):

To Viola:

Moje babi by o vás prohlásila, že bulčíte jak kurek v políve.

Otázka oficiálního zaměstnávání se skládá z dvou problémů.
1/ parametry zdanění živnostníků - pokud se nevyplácí tzv.švarcsystém, není důvod do něj vstupovat.
2/ kontrola práce na černo - úplně by postačilo občas do terénu vyslat kombinovanou skupinu z pracáku, socky, IBP a PČR. A všichni občanky z kapes, pracovní smlouvy ze šuplíků.
Jako podproblém bych pak ještě definoval existenci tzv. pracovních agentur kasujících za nic 10 -50 % výdělku zoufalce, který je bez jakýchkoli výhod a benefitů na pracovišti mateřské firmy.
10. 12. 2012 | 13:57

Targus napsal(a):

To neo:

Nevím, co tu do toho serete ČSSD. O minulosti se učí v dějepise. My se bavíme o tom, proč se hlupák autor jakože diví, jak to, že nikdo nezná skladbu nezaměstnaných.
Já tvrdím, že skladba je dobře známa, pouze se o ní z taktických důvodů mlčí.
Je totiž potřeba udržet stůj co stůj vládu ještě rok a půl.
10. 12. 2012 | 14:03

Občan napsal(a):

Neo,

kde jste přišel k tomu nesmyslu, že jsem někdy pracoval na ÚP? Zkuste si začít cucat jiný prst :o)))
10. 12. 2012 | 14:03

Občan napsal(a):

Pane Münichu,

dělám to VELICE nerad, protože jako člen NERVu to máte v popisu práce - ale tady máte VELMI prodrobný přehled o struktuře nezaměstnanosti za rok 2011:

http://www.mpsv.cz/files/clanky/12927/Analyza_zamestnanost_2011.pdf

Povšimněte si ZEJMÉNA věkové a vzdělanostní struktury nezaměstnaných. Vyvrací to (nejen) Vaše bludy o nevzdělaných netáhlech.
10. 12. 2012 | 14:06

český maloměšťák napsal(a):

Zarazil mě velmi malý počet těch nezaměstnaných, co pobírají podporu.
Z toho by vyplývalo, že velká část nezaměstnaných je nezaměstnaných dlouhodobě - jde tedy nikolivěk pouze o cyklicky podmíněnou nezaměstnanost - ale strukturální (systémovou ?).

Ostatně již před několika roky jsem tvrdil, že v Kraďákově existují 3 ekonomiky - exportní, lokální (regionální( a šedá.
A že domácí poptávka je pro tu lokální (částečně i šedou) ekonomiku určující. A že příjmy domácností vázané na výsledky exportní ekonomiky nemají ten dominový efekt - ve směru ekonomiky lokální - jak sama sobě a nám lže vláda " Tradice, Odpovědnosti a Prosperity".
A že pouhé perzekvování šedé ekonomiky /např. práce načerno( nezaměstnanost jen zhorší.

No ale holt máme ve Strakovce /příznačný název ! / ty chytré mozky co máme a co si platíme. že...a oni přece nejlépe vědí, co je třeba udělat.
Jen se mi nějak nezdá, že třeba programy " arbeit macht frei" či
" Schwarzarbeiter Postamt Meldung"...že by byly tím pravým ořechovým....dnešení doba je přeci jen trochu odlišná od dob, kdy Stalin posílal lidi ...a teď si nejsem jist, zda je posílal zametat chodníky...no ale dejme tomu že jo....

Nu - snad Nečas obmění ještě tak ze dva minsitry a bude to.
Nebo předseda Hospodářské komory docílí ještě větší pružnosti v oblasti trhu práce a ještě menší minimální mzdy...a taky to bude.
Uskrovníme se k smrti. /jak kdo - říkáte ?...no dobrá tedy - uskrovníte se s k smrti/
10. 12. 2012 | 14:10

neo napsal(a):

Občan:

z vašich příspěvků z dob, kdy jste ještě nebyl na nemocenské a nezaměstnán. Mám konkrétně na mysli popis vaší činnosti , kde pomáháte osobně nezaměstnaným. Předpokládal jsem tedy, že pracujete na úřadu práce. Evidentně jsem se zmýlil. Rád svůj omyl přiznám, nejsem jako vy. (pořád hodláte zbaběle utíkat před fakty? Pořád nejste ochoten přiznat chybu?)

Nicméně i tak usuzuji, že máte velmi blízko k tomu, jak to na úřadě práce chodí. Velmi často to sám píšete.
10. 12. 2012 | 14:11

Targus napsal(a):

To Občan:

No vy jste tomu nasadil korunu.
Udělat si vrtuli z neoša a ještě i z autora blogu, navíc často a přesně váženého akademika, to je teda vrchol.
Ať vás celou noc honí oranžoví vlci a štípou červené blechy.
10. 12. 2012 | 14:12

honolulu napsal(a):

Nezamestnanost je celosvetovy problem, ktery byl zavinen hloupou strategii nekterych politiku, kteri delali socialni experimenty na vas ucet. Jako napr. Globalizace, kdy se zacal prumysl stehovat z Ameriky a Evropy do Ciny a Asie vubec....
V Cine se pracuje 12 hod. denne, 7 dni v tydnu, s jednim dnem volna v mesici. To je daleko horsi nez nezamestnanost.

Takze bylo pomozeno tretimu svetu na ukor vas a nas. Ted je svet preplnen zbozim nizke kvality a neni penez na nakup nikde.
Vetsina lidi pracuje ve sluzbach a tam jsou male vydelky.

V mem okrese (jihozapadni Florida) je priznana nezamestnanost
14 %, ale ve skutecnosti je daleko vetsi...Zde by byl totalni ekonomicky kolaps, kdyby nebylo turistu a penzistu, kteri sem privezou penize a vyzaduji sluzby.
To, ze to zde vubec funguje je take diky pocasi, protoze vsude je na severu zima a my zde mame dnes 85 stupnu Fahrenheit (29.44 Celsius) a vsichni se sem jedou schovat a obdivovat prirodu.

Snazte se prezit ! NEmejte z toho depresse ! Zmena je v dohlednu. Sice drasticka, ale ekonomicky positivni. Take Amerika ma tu vyhodu, ze lide jedou za praci do jinych statu, kde je nezamestnanot 6 %. (officialne), ale lide s detmi stehovani nemaji radi a deti stehovani nenavidi a nekdy utikaji zpet bez dovoleni rodicu.
10. 12. 2012 | 14:15

neo napsal(a):

Občan:

ten link pak vyvrací i vaše bludy pane Občane. Tedy že je mpsv nezveřejňuje.
10. 12. 2012 | 14:16

neo napsal(a):

Targus:

ty jsi taky vrtule ty kamioňáku :) Právě Občan potvrdil, že lhal. Protože tato informace je ze stránek ministerstva práce. Takže najednou jsou ty informace normálně veřejné... zvláštní ajá myslel, že tvrdil (i Vy) že kvůli neoliberárním mantrám nejsou zveřejňovány.

jak to jde u Billy s těma popelnicema?
10. 12. 2012 | 14:18

Občan napsal(a):

Neo,

laskavě si své domněnky vetkněte, kam uznáte za vhodné. Už jste se jimi znemožnil dostatečně zjvně v tom holdáte pokračovat i nadále. Jak je libo.

Chtěl jste data, máte je jak na talíři.
Takže študovat a dělat poznámky; nebude se Vám to líbit, protože data o nezaměstnanosti vyvrací VŠECHNY neoliberální mantry a další bludy. A to vzešla z Kybersadistova MPSV!
10. 12. 2012 | 14:19

Cech napsal(a):

Nemá cenu opakovat jednoznačně a lépe nickem občan popsanou skutečnost.

Pouze jako dodatek k rozboru oněch zcela úmyslných neznalostí pana Daniela Münicha.
Skladba současných vyhozených zaměstnanců:
Jako vždy se začíná u stavebnictví ale v současnosti je to i odchod ze státního sektoru.
Během příštího roku bude zase maximální odliv ze soukromého sektoru.
Takže dle nové metodiky MPSV při 8,7 % je nutné násobit 2,74 a dostáváme onen skutečný počet nezaměstnaných.
Mohu pouze potvrdit že "masáž" provedená tímto blogem od pana Daniela Münicha, je zaměřena hlavně na líné socky.
10. 12. 2012 | 14:22

Občan napsal(a):

Targus - :o))))
Schválně, jestli Münich pošle děkovný příspěvek...

P.S.:Jednou jsme u kamaráda chytli čmelíky a TO BYL MAZEC. Ten blb nás totiž uložil na noc do klubovny, do níž pronikaly i slepice; a odkládaly si tam své čmelíky. Ráno jsme byli celí puntíkovaní a pekelně to svědilo, pálilo a docela i bolelo.

Takže rudé blechy a oranžoví bubáci se mnou ani nehnou ;o)
10. 12. 2012 | 14:24

český maloměšťák napsal(a):

NIcméně například tkzv. církevní restituce mohou naopak znamenat tlak na růst zaměstnanosti /zejména právníků, advokátů, jáhnů, podjáhnů, nadjáhnů a ráhnů/.
Také tkzv, Rusnokův ruksak /2. tyška v plotě penz. systému/ - například žebravých potulných bankéřů či členů správních rad penzijních fondů .
Nebo nárůst exekucí - zcela jistě dojde k zvýšení hzaměstnanosti nejen v exekutorském sektoru národního hospodářství...ale i v sektoru charitativním a sociálněprávním.
Dobrám vkladem ve prospěch růstu zaměstnanosti je také S karta a vůbec všechny takové projekty - nejen dodavatelé systému budou nabírat volná pracovní místa...ale i výrobci bankomatů budou mít žně.
V neposlední řadě dojde k obrovskému vzrůstu poptávky pop pracovnících ve stavebnictví - bude třeba nových chudobinců, věznic, ústavů pro choromyslné, odkladišť pro nevyužitelné, školících středisek pro sociální pracovníky ..etc etc.
Ostatně i pár budov pro nové precovní síly v tkzv. úřadopracovním sektoru by se šiklo.
Nebo pár budov pro faráře. I po jejich službách zřejmě vzroste poptávka - mezi těmi chudými, kteří věří spíše Hospodinovi - než pracovnímu trhu.

Čeká nás prostě období prosperity - ať již chceme či nechceme. Prostě se tomu nedá vyhnout. Neviditelná ruka trhu a viditelné ruce hochů a děvčat ze Strakovky a z NERVu to takto zařídíly.
Boom na pracovním trhu, boom v nejen exportní ekonomice, boom na burze, boom v NERVu, boom všude..
Dolar bude za deset - a to i kdyby mi jej hajný vzal.
10. 12. 2012 | 14:25

Občan napsal(a):

Cechu,

jestli máte zájem o fundovaný rozbor situace ve stavebnictví, mrkněte na stránky zde se vyskytujícího pana Bavora V.. Skvěle napsáno a zargumentováno; bohužel VELMI neveselé čtení...
10. 12. 2012 | 14:26

bohorodičko napsal(a):

za soudruha škromacha v době celosvětového rustu bylo i 10%.
10. 12. 2012 | 14:28

Občan napsal(a):

Neo,

nezveřejňuje.
Schválně si ten materiál zkuste najít na stránkách MPSV.
ČSÚ je na tom ještě mnohem hůř - poslední analýzu nezaměstnanosti má z r. 2002.
10. 12. 2012 | 14:29

Joachym Brezina napsal(a):

pane autore...proč roste raketově nezaměstnanost sledovaná skrze data ÚP? Jednoduché milý Wattsone (nebo jak se to píše) nasněžilo....... všichni ti řemeslníci co dělají venku pod širou oblohou jdou na zimu na ÚP až do jara kdy se budete divit, jak nezaměstnanost raketově padá. A taky lidi mají strach z budoucnosti, odkládají takové podružné věci jako opravy aut, domovů a jiné věci co se dají dělat pod střechou a tihle řemeslníci, kteří prostě zjistí, že je krize a že nemá smysl podnikat a je jich čím dál více, tak jdou na ÚP. No a to se sečte ....... a hle raketové stoupání je tu. Obdobně to platí ve službách.
10. 12. 2012 | 14:32

razdva napsal(a):

Teda, neo, jak vy to děláte, že máte vždycky pravdu? Každopádně byste svůj triumf definitivně zpečetil nějakým důkazem, že MPSV tyto údaje za vlády ČSSD nezveřejňovalo - jak jste tu tvrdil.
10. 12. 2012 | 14:34

honolulu napsal(a):

Vcera pristavalo letadlo v
Londyne z Afriky a kdyz otevrelo podvozek, kde jsou schovana kola, tak vypadl cerny pasazer (cernoch) do predmestske ulice.
On jel za praci illegalne do UK. Jim tu nezamestnanost ze srdce preji, protoze, kdyz jsme tam byli my, tak zadna nezamestnanost nebyla. Pravdepodobne asi zmrzl.
10. 12. 2012 | 14:34

Vaněk napsal(a):

Leonide Kapitalistoviči Imperialisto, diskutovat s vámi nemá cenu. Každý kdo v té době žil tak ví že vozíčkáři pracovali, dokonce i slepí a 99% sluchově postižených.
BEZ NEZISKOVEK a hurá humanistů.
.
Vlastně bych chtěl vědět jenom , jestli tu dobu pamatujete, ale nemůžete zapomenout komunistům tu potupu že i vy jste musel pracovat a dodržovat zákony.
Nebo jste mladší kdo zná tu dobu jenom z ideologických školení, máme zákon odsuzující komunisty a ve škole za taková tvrzení dávají jedničky, takže VŠE co se tehdy dělo bylo podle vás zločinné a špatné, a že tehdy se měli lidi lépe,nebyli bezdomovci, gheta , žebráci, nezaměstnaní a uživili jsme se bez dluhů, to prostě nechcete slyšet
10. 12. 2012 | 14:40

Targus napsal(a):

To neo:

Ten kamioňák má jako být urážka?
To se ptám, abych věděl, kam až jste klesl.

Jinak tady čtu, že vám lehce zvlhnul prach. Nikde jsem v denním tisku, ani v hlavních zprávách všech českých televizí nic z těchto neveselých statistik nezachytil. Třeba jako že 80% nezaměstnaných má střední vzdělání a 18 % dokonce vysokoškolské. K těm 4% netáhel se základním vzděláním docela mizérie.

Jinak u Billy se moc nedařilo, jen dva jogurty s penicilínem a zčernalý květák. Dál jsem se nedostal, naběhla na mě agentura Fénix, tak jsem zkoušel, kdo z nás lépe lítá. Bylo to o fous, přeci jen nejsem nejmladší. Ještě že v těch ochrankách dělají povětšině mrzáci a dědci.
10. 12. 2012 | 14:43

mirekP napsal(a):

to Viola:
Jen bych poznamenal, že údaj o zaměstnanosti či spíše nezaměstnanosti (i když třeba systémově pokroucený) považuji za jeden z hlavních ekonomických ukazatelů. Hodně vypovídá právě o tendencích v ekonomice o jejím dalším směrování.

Prosím tento ukazatel nezatracovat, sčítají se tady ekonomické rozhodnutí tísíců drobných (i větších) hospodářských jednotek a jejich rozhodnutí bychom měli pozorně naslouchat.
10. 12. 2012 | 14:57

ten, kdo se hádat nebude, napsal(a):

Pro honolulu.
Ty fabriky do Číny stěhovali levičáci, aby pomáhali svým čínským soudruhům.

Co v USA, dáváš pozor na chudé černé Američany,
aby ti neřádi nenafoukli nějakou bublinu a nezpůsobili opět celosvětovou krizi?
10. 12. 2012 | 15:07

Záškodník napsal(a):

Připadá-li v některých okresech na jedno volné místo až 130 uchazečů(idnes),pak se není vůbec čemu divit.
Lidé starší čtyřiceti let se moc nechytají,jakož ani matky s malými dětmi, absolventi nebo uchazeči se základním vzděláním. Ti se pak recyklují a přibývají k nim další.
Děsím se toho,že půjdeme cestou Španělska a Itálie.

Jediné obstojné nabídky se týkají technických profesí,ženy mají "na výběr" více méně nekvalifikovanou práci či brigády, event. ještě horší varianty-dealeři pojišťoven nebo elektrárenských společností.
A platy?
Jedna hrůza.
23 let po převratu připadá už všem normální,když pracují za 12 tisíc hrubého?!
To jsme si tedy od bolševika opravdu pomohli.
Jenže za bolševika aspoň nepřišel exekutor se zločinnými pravomocemi(které mu dal tento lidumilný stát) a nevyhnal celou rodinu na mráz.
10. 12. 2012 | 15:07

šašek z Jihlavy napsal(a):

Záškodníče, kolena výše, jako jarní vánek poletujte... kde já to jen četl?
Jó, bolševik se s třídním nepřítelem nepáral. A všichni měli klid na práci a nikdo neprovokoval na netu, bože, to byly časy!
10. 12. 2012 | 15:20

SuP napsal(a):

Tady se zase vyrojilo zachránců trpících. Docela by mě zajímalo, kdy už uznáte, že je krize, tudíž je všechno v recesi a dokud si státní sektor krizi a recesi nezačne připouštět, nezačne ji ani řešit.
10. 12. 2012 | 15:21

SuP napsal(a):

"Akademický ekonom" - aspoň má smysl pro srandu.
10. 12. 2012 | 15:22

JC napsal(a):

Hele MÜNICH, nesedět u komlplu a sepisovat kraviny a zajít mezi lidi.
80% pomocného personálu/nejen v nemocnicích/ má ruský nebo polský přízvuk.
Český kačeny vystudovaly sociologii, nebo jinou podobnou ptákovinu, sedí doma a čekají co jim stát nasype.
10. 12. 2012 | 15:25

Vaněk napsal(a):

Mirku P- to je pravda tak sotva na 50%. Stačí změnit pravidla, kdo se počítá do nezaměstnaných a během dne to skočí o 30%. Když nezaměstnaným řeknete že buď vezmou vestu a půjdou zametat, nebo je vyřadíte, tak všichni kdo nejsou od lopaty a koštěte se raději odhlásí. Protože hledat práci jako manažer když vás široko daleko znají jak v oranžové vestě zametáte kolem popelnic, to je lahůdka.
Dále- v registraci jste určité časové období,/podle věku/ poté vás vyřadí.
Takže ČISTÁ teorie- máte 20% nezaměstnanžých, po 1/2 roce nenajdou nic a jsou vyřazeni, ale zaměstnavatelé vyhodí dalších 20%---- Takhle to děláte 2,5 let, nezaměstnanost se nehýbá, pořád 20% ale za tu dobu není už jediný zaměstnaný.
Vím že je to přitažené, v praxi je to složitější.
Ale pořád platí že údaje jako míra nezaměstnanosti, HDP a podobně jsou jako hausnumera. Když se nezmění podmínky, lze sledovat nějaký RELATIVNÍ trend, ale jinak uplně na prd.
10. 12. 2012 | 15:31

Záškodník napsal(a):

šašek

Docela mě překvapilo,když i Ivo Štampach(religionista) napsal,že tento systém ničí mnohem víc lidí,nežli jich zničil ten bolševický.
A že se rozhodně nedá pokládat za demokratický.
Vezmeme-li v úvahu, že tady milion lidí žije pod hranicí bídy, tak to je tedy slušný výkon. Dvě čtvrtiny občanů mají podprůměrné platy (část z nich pobírá dokonce jen třetinu průměrného platu).
Exekutoři se stali větším postrachem,nežli pověstná STB.
Deziluze lidí je obrovská a podle toho taky příští volby dopadnou.
Vláda si je toho dobře vědoma a proto se chová,jako by po ní měla přijít potopa.
Vaněk

Vypravujte to pánům z Nervu, kteří nás nejdřív přesvědčovali o tom,že si tady žijeme jako prasata v žitě, pak nás lanařili na 2.důchodový pilíř(agresivní Rusnok) a teď nás přesvědčují,že jsme ze zemí EU nejméně ohrožení chudobou a nezaměstnaností.
Jenže nezaměstnanost je tady mnohem vyšší,nežli tvrdí. Znám mnoho lidí,kteří se na ÚP ani nepřihlásí nebo vypadli z evidence. Vládní statistiky jsou jenom hodně hrubým odhadem. Říká se,že je skutečná nezaměstnanost u nás cca jednou tak vysoká.
10. 12. 2012 | 15:46

Pepa 3 napsal(a):

Pane Munichu,
mám jeden jediný dotaz: Jak se do statistiky nezaměstnanosti promítlo to, že z původních devíti měsíců (a dříve dvanácti měsíců) se zkrátila lhůta pro vyřazení z evidence úřadu práce na dnešních měsíců šest? Přestaňte již vy NERVÁci lidem lhát. Je to stejné jako s předčasnými důchody. Kolik je lidí v předčasném důchodu, kteří by jinak byli ve statistice nezaměstnaných? Jak se podílí na deficitu důchodového účtu, ze kterého by vlastně vůbec neměli být placeni (Měli by být placeni z úplně jiné položky státního rozpočtu, tvořené příspěvky na politiku zaměstnanosti!) Přestaňte již oblbovat lidi! Věřím, že neové, Stejskali a podobní vám to žrát budou, ale existuje i spousta lidí, kteří přemýšlí!
10. 12. 2012 | 15:52

šašek z Jihlavy napsal(a):

Záškodník
Snad jste si všiml mého prvního příspěvku o zimních radovánkách na českých horách, kde se ironicky navážím do lidí postrádajících sociální cítění.
Podobně se navážím do lidí, kteří nostalgicky vzpomínají na dobu reálného socialismu. Komu stačilo ke štěstí přežívání v systému, který lidem bránil ve studiu, cestování, často i v práci ve svém oboru (sám jsem zažil několikrát na vlastní kůži), tomu je marno něco vysvětlovat. Současný společenský marasmus je jen důsledkem předchozích etap v této zemi, a za to všichni draze platíme. Jen nepodléhejte optickému klamu, že návrat komunistů do vlády něco vyřeší. Této zemi pomůže jen větší integrace do společenství států, kde se ctí zákony a právo. To se u nás zatím bohužel neděje. A komunisti tomu škodolibě tleskají,ač mají sami máslo na hlavě. Současní ekonomičtí zločinci jsou jen důsledek toho, co sami zasili.
Výsledek volby prezidenta bude dobrým testem, jak na tom vlastně jsme. Zvolí-li si lidé Zemana nebo Fišera, zabetonují stávající mafiánský systém na další 4roky.
10. 12. 2012 | 16:18

veverka napsal(a):

No tak především nezaměstnanost není jen ta registrovaná,ale i ta neregistrovaná. SKUTEČNÁ nezaměstnanost je samozřejmě mnohem vyšší než s jakou operuje autor blogu. A i z těch evidovaných nezaměstnaných dostává podporu jen nějakých 18% z nich(průměrně nějakých mizerných pět tisíc). Čím se živý zbytek? Ohlodává neoliberální příručky? No a ti neregistrovaní nezaměstnaní,kteří např. byli z nejrůznějších drábkovských důvodů z evidence vyřazeni ( a o kterých nikdy od členů vlády nebo nervu nic neuslyšíte,protože tito "eperti" jejich existenci v podstatě ignorují) mají na výběr vlastně jen ze dvou možností. Kriminalitu nebo práci na černo. Takže se vlastně chovají přesně podle neoliberálních pindů. Starají se jen sami o sebe. Ovšem státu tím jednak utíkají nemalé daně a druhak mnozí z nich končí ve vězení,kde potom stát stojí mnohonásobně víc. Ovšem o této druhé skrytější,ale mnohem důležitější armádě nezaměstnaných (právě proto že jim nezbývá než se živit kriminalitou) vláda a její poskoci z NERVu zarytě mlčí.
10. 12. 2012 | 16:22

Yosif K napsal(a):

Realista napsal(a):
Targus : Ja bych "Chicagskym hochum" a jejich fanouskum umoznil nekolikatydenni instruktazni pobyt na ulici, nejlip nekdy v lednu za poradnych mrazu.
10. 12. 2012 | 13:06
No to by obcas potreboval kazdy trochu skripnout. vcetne "proleyarskych vudcu, kteri v zivote manuelne neporacovali (krome obcasneho potuku kol) a maji kondo na F;lodirde a mohou zit z uroku, nebo berou 120 K mesicne, nosi rolexky a na vaclavaku rozestvavaji proletare ke stavkam.
10. 12. 2012 | 16:25

ten, kdo se hádat nebude, napsal(a):

K nezaměstnanosti, tu psychopati umí snížit, co neumí, to je nabídnout lidem dost pracovních míst a slušných pracovních podmínek.
S číslem o nezaměstnanosti jsme krmeni o počtech nabízených nebo nových pracovních míst jsme informování méně, a tak to napravím.

„Nezaměstnanost v Česku dál roste. Na jedno volné místo čeká v průměru 13 lidí, ve dvou okresech je jich už ale více než sto. „
http://aktualne.centrum.cz/ekonomika/grafika/2012/12/10/kde-je-v-cesku-nejvic-lidi-bez-prace-podivejte-se/

Když jsem se nedávno díval na Německo a Rakousko, tak tam se počet volných pracovních míst pohyboval mezi 2 – 3 % z celkového trhu, tedy při tamní nezaměstnanosti kolem 5 %, asi 2 možná 3 uchazeči na jedno volné pracovní místo.
10. 12. 2012 | 16:33

Yosif K napsal(a):

Zasjimave je srovnani Chile a Argentiny.

Chile: Po porazce socialistu bylo hospodarstvi rizeno dle Chicagskych hochu z zeme kde se nedalo sehnat jidlo se stala nejbohatsi zeme latisnke ameriky

V Argentine: 70 let vladnou prevazne peronisti (stavejici na odborech) a socialisti (s prestavkou 10 let kdy vladla vojenska junta, ktera zavlekla zemi do valky o Falklandy).
Prevazne tedy "socialne citici vlady" ktere to myslely uprimne (bez ironie) - s vyjimkou vojenske junty ktera byla nerkompetmnetni v cemkoliv.
Vysdledek? Zeme ktera zacatkem 20 stoleti byla na urovni USA prodelala statni bankrot, stredni vrztvuy sjou zbidacene a vicemene neustale se potaci v ekonomickych zmatcich. Nynejsi peronisticka presidnetka vyvolala inflaci okolo 30% rocne a vlada falsuje udaje o inflaci a zavira akademiky kteri o inflaci pisi.
10. 12. 2012 | 16:52

V Němcích zas začínají s Kurzarbeit napsal(a):

Co jsem chtěl k páně Münichově slintu poznamenat vpodstatě učinili už Pepa3 a veverka.
Jen bych připodotknul, že Nečas s Drábkem podnikli, co mohli, aby lidem cestu na úřad práce znechutili. Oranžové vesty a hlášení se na poštách jsou především nástroje psychologické války.
Pak se samozřejmě čísla sama vyžehlí. Jenže ne nadlouho.
S osobami jako Kalousek a Nečas v čele stejně skončíme pod mostem všici.
10. 12. 2012 | 16:54

neo napsal(a):

razdvo:

já nic takového netvrdil, já se ptal.

Občan:
ten Váš link pochází ze stránek mpsv.
10. 12. 2012 | 16:57

neo napsal(a):

Targus :

proč by kamioňák měl být urážka?

V denním tisku jste ani nic nemusel najít. Tu analýzu zveřejňuje MPSV.
to jste měl kliku
10. 12. 2012 | 16:59

fikus napsal(a):

ty faktory nikoho nezajímají. Reálné mzdy v průmyslu klesají, v politice stoupají. Ceny za cokoliv trvale stoupajía proč? TO znamená tedy, že jsme si žili nad poměry a ti, co nesou odpovědnost za řízení státu jsou podhodnoceni. Stát přemýšlí jak a kde vlastní občany okrade, to znamená ty co ho živí. V 90 letech se od vedoucích představitelů sborově neslo, že se nemůžeme zatím mít dobře, neboť má nízkou produktivitu práce. Jak může někdo takovou s..čku vypustit z huby. Naše hodpodářství, které se jakžtak třepalo a i za komárů, bylo cíleně zlikvidováno z kecy že nemáme know how. Ti co by se mohli ozvat mají bohatě ucpané ústa. Jsme otroky ve vslastní zemi divadýlko na Hradě a PArlamentu má nekonečné premiéry. Češi si zkrátka sami rozbili to na čem měli stavět. Slušný humus
10. 12. 2012 | 17:25

Yosif K napsal(a):

ten, kdo se hádat nebude, napsal(a):
K nezaměstnanosti, tu psychopati umí snížit, co neumí, to je nabídnout lidem dost pracovních míst a slušných pracovních podmínek.
10. 12. 2012 | 16:33
S tvorbou pracovnich mist s pomoci statnich instituci je to tezke - co chcete, aby byl zalozen statni podnik HLADOVA ZED?

Kdyz mluvite o psychopatech, mluvite take o socanech?

V Recku a Spanelsku to dokazali socialiste dotahnout az k 50% nezamestnanosti k mladeze.
Volte socany!
Avanti o popolo!
10. 12. 2012 | 18:08

krajan napsal(a):

Pane Münichu,
"Nezaměstnanost dokonce roste rychleji než v roce 2009...dosáhla 8,7 procent...Bylo by zajímavé a hlavně důležité teď zjistit, které hlavní faktory dnes tlačící nezaměstnanost nahoru." konec citátů.
Stále mi vrtá hlavou, co jste tímto konstatování chtěl vlastně sdělit lidu obecnému. Ať to obracím z té, či oné strany, ještě jsem na to nepřišel. Že bych byl až natolik negramotný?
10. 12. 2012 | 18:29

Občan napsal(a):

To Nro:

Ano, Neoušku, ale dostal jsem se k němu přes google.
Po Vás jsem chtěl, abyste se k němu dostal ze stránek MPSV. Abyste SÁM zjistil, že ho tam prostě nenajdete.
10. 12. 2012 | 18:51

neo napsal(a):

Občan:

Občanoušku, prosím neuchylujte se k tomu žvatlání. Zuby snad ještě máte ne? Dětinským oslovováním si sebevědomí nezvednete.

Ty analýzy jsou k dohledání přímo v sekci Média a veřejnost. Stejně jako mnoho dalších dokumentů.
10. 12. 2012 | 19:32

Marek Kobera napsal(a):

To Viola:

Jakto sociální pojištění? To přece jde důchodcům a u těch se nezaměstnanost neuznává. Je vůbec zajímavé, že nezaměstnaní mají být solidární s nemocnými a platit zdravotní pojištění. Z čeho tak?
10. 12. 2012 | 20:46

Marek Kobera napsal(a):

To Targus:

Žijí i z legálních činností.
10. 12. 2012 | 20:48

Občan napsal(a):

To Neo:

Ano? Ve KTERÉ části sekce je Analýza zaměstnanosti a nezaměstnanosti za rok 2011?
10. 12. 2012 | 20:49

Marek Kobera napsal(a):

To Občan:

Opět: i nezaměstnaní mohou pracovat legálně.
10. 12. 2012 | 20:54

David napsal(a):

"...Pokud by to takto šlo dále, za rok by míra nezaměstnanosti narostla o téměř 2,5 procentních bodů a hravě překročila 10 procentní hranici...."

-------------

Podle mého názoru se bude krize ještě více prohlubovat a bude to DLOUHODOBÉ! Takže za rok překročí nezaměstnanost hravě 10 procentní hranici.

-------------

"...nejde o statistiky nebo nějaké odhady, ale o skutečné počty všech lidí, které úřady práce vedou jako nezaměstnané. Je to konečné a finální číslo, žádná statistika s omezenou mírou věrohodnosti...."

-------------

Troufám si tvrdit, že je-li míra registrované nezaměstnanosti 8,7 procent, tak už teď je SKUTEČNÁ nezaměstnanost 10%.

-------------

"...Bylo by zajímavé a hlavně důležité teď zjistit, které hlavní faktory dnes tlačící nezaměstnanost nahoru...."

-------------

Mezi hlavní faktory bych zařadil -

- velmi hloupé strašení Řeckem - nehorázný útok na psychiku lidí

- útok na střední třídu, kdy zaměstnancům státu byly za roky 2011 a 2012 sníženy platy o 20%

- zvýšení DPH

a s tím související snížení spotřeby obyvatel - útlum výroby a tím také raketový nárůst nezaměstnanosti.

Bude ještě hůř, až se ještě raketově zvýší daňové úniky do daňových rájů a začneme tvrdě platit za prohrané arbitráže a o dopadech dotací do fotovoltaiky ani nemluvě. Když k tomu přidám, že bude nedostatek řemeslníků a naopak přebytek politologů, tak:

Prostě to nemůže dobře dopadnout!!!
10. 12. 2012 | 21:02

neo napsal(a):

Občan :

ano, média a veřejnost, jste slepý?
10. 12. 2012 | 21:08

Občan napsal(a):

Neo,

ve KTERÉ části sekce "Veřejnost a média" se nachází "Analýza zaměstnanosti a nezaměstnanosti za rok 2011"?
10. 12. 2012 | 21:11

Yosif K napsal(a):

veverka napsal(a):
......No a ti neregistrovaní nezaměstnaní,kteří např. byli z nejrůznějších drábkovských důvodů z evidence vyřazeni ( a o kterých nikdy od členů vlády nebo nervu nic neuslyšíte,protože tito "eperti" jejich existenci v podstatě ignorují) mají na výběr vlastně jen ze dvou možností. Kriminalitu nebo práci na černo......
10. 12. 2012 | 16:22
No pak je jedina pomoc dusledne potirat pokutami praci na cerno. V USA se prace na cerno dost potira - tim padem se za kazdeho plati dane. Dokonce si pamatuji ze genralni prokuratorka byla vyhozena z prace kdyz se zjistilo ze neplatila socialku za pomocnici v domacnosti.
Pokud se bude potirat prace na cerno, nezbude nez zamestnat lidi na bilo.

Predstavujete si to snad nejak jinak?
10. 12. 2012 | 21:13

Občan napsal(a):

Marek Kobera napsal(a):
"To Občan:
Opět: i nezaměstnaní mohou pracovat legálně. 10. 12. 2012 | 20:54"

Pak jistě dokážete uvést číslo předpisu, který jim to umožňuje.

Protože já VÍM, že nezaměstnaní si NESMĚJÍ přivydělat ani korunu, pokud pobírají podporu v nezaměstnanosti.
Jediným POVOLENÝM výdělkem pro nezaměstnané je účast na veřejně prospěšných pracích, pokud se jedná o nezaměstnaného BEZ nároku na podporu v nezaměstnanosti (u VP je povolen "výdělek" až do výše minimální mzdy), a práce na částečný úvazek do max. výše 4000.- Kč/měs. (opět POUZE pro nezaměstnané BEZ nároku na podporu).
10. 12. 2012 | 21:18

Yosif K napsal(a):

David napsal(a):
1)- velmi hloupé strašení Řeckem - nehorázný útok na psychiku lidí
2)- útok na střední třídu, kdy zaměstnancům státu byly za roky 2011 a 2012 sníženy platy o 20%
3)- zvýšení DPH
a s tím související snížení spotřeby obyvatel - útlum výroby a tím také raketový nárůst nezaměstnanosti.
4) Bude ještě hůř, až se ještě raketově zvýší daňové úniky do daňových rájů a začneme tvrdě platit za prohrané arbitráže a o dopadech dotací do fotovoltaiky ani nemluvě.
5) Když k tomu přidám, že bude nedostatek řemeslníků a naopak přebytek politologů, tak:
10. 12. 2012 | 21:02
Ha - hloupe straseni Reckem????
ad 1) V Recku vladli ze 32 let 22 let socialiste. Zivotni uroven se prudce zvysovala - NA DLUH kdyz proisel cas splacet, zivotni uroven se pridce snizuje. Co je na tomhle nejasneho? To je jasne jako facka!!!
ad 2) chc ete rist ze platy statnich zamestnancu se maji zvysovat? Tohle delali v recku nez zkrachovali - platy statnich zamestnancu jsou na urovni 250% soukromeho sektoru!!!!
ad 3) v dansku je DPH 25% i na potraviny a leky! Jak se psychicky vyrovante s timhle?
ad 4) FV byla schavelna za socanu - pravda na natlak zelenych a za tleskotu BNruselu ale za socanu. Jak z toho ven? FV nadela asi 50krat vice skod nez cirkavni restituce....
ad 5) co vam brani preskolit se na remeslnika? Budto se mate dobre, nebo se preskolte na remeslnika, je pravda ze je jich malo a ze zvanilu politilogu je mnoho.....

Chce to trochu optimismu a par lidi, kteri se preskoli na zadane profese a je po nezamestnanosti......
Hlavu vzhuru! Avanti o popolo!
10. 12. 2012 | 21:24

Marek Kobera napsal(a):

To SuP:

Ale jo, já uznávám, že je krize, ale ani trochu si nemyslím, že by bylo v krizi všechno. Bohužel, to, co v krizi není, se nijak neshoduje s tím, co si tady soudruzi z Evrosojuzu naplánovali. Znalostní ekonomika se moc nekoná - místa jsou leda pro strojaře, elektrotechniky, chemiky a tu a tam pro IT.
10. 12. 2012 | 21:46

Marek Kobera napsal(a):

To Občan:

Ano, práce do 4 000 Kč měsíčně a také "podnikání" bez ŽP do 20 000 Kč ročně. Jestli je to nyní jen pro lidi bez podpory nevím, dřív to tak nebylo. Ale i tak, stejně podporu nemá 82% nezaměstnaných, takže je to to, co jsem myslel, a je to relevantní.
10. 12. 2012 | 21:50

Marek Kobera napsal(a):

To OBčan:

A pak je tu ten program stáží, což je také do 4 000 Kč měsíčně.
10. 12. 2012 | 21:51

Yosif K napsal(a):

Občan napsal(a):
......mrkněte na stránky zde se vyskytujícího pana Bavora V.. Skvěle napsáno a zargumentováno; bohužel VELMI neveselé čtení...
10. 12. 2012 | 14:26
A pritom reseni je tak jednoduche - jak navrhuje profesionalni stvac proletaru Milan Stech - napujcovat penize (Cesko je dle nej stale tragicky poddluzeno) a postavit neco. treba aquapark na Bublave - ten podporovala jak ODS tak CSSD..... nebo muzeum piva v Zatci.... a krize je pryc!!!!!!
Avanti o popolo!
10. 12. 2012 | 21:58

David napsal(a):

Yosif K:

Chce to trochu optimismu.

Hlavu vzhuru! Avanti o popolo!

----------------

Italům se bohatství za deset let smrsklo o 40 procent

Bohatství italských rodin se snížilo během posledních deseti let o více než 40 procent. Informovala o tom agentura Reuters s odkazem na výsledky průzkumu provedeného společností Censis.

10.12.2012 - Dnes 17:04 - Řím

Čisté finanční jmění na jednu rodinu se propadlo v porovnání s 26 000 eury z doby před deseti lety na současných 15 600 eur (asi 393 000 korun). Z výzkumu tak vyplývá rozsah problémů této apeninské země, pronásledované ekonomickou recesí. Tamní vláda v čele s premiérem Mariem Montim se snaží vyvést Itálii z dluhové krize vytvořené během posledních let vysokými výdaji a stagnujícím růstem.

Téměř všichni respondenti, kteří se průzkumu zúčastnili, přiznali, že omezili nákupy především luxusnějšího zboží. Zhruba tři čtvrtiny z nich pak uvedli, že kupují levnější potraviny a využívají nejrůznější slevové akce.

„Snažím se ušetřit na oblečení a domácích potřebách. Ceny dál porostou, ovšem můj důchod zůstane stejný, takže musím být obezřetná,“ sdělila důchodkyně Clara Francettiová.

Čtyři z deseti rodin se musely vzdát dovolené a omezit nákup oblečení. Dalších téměř 66 procent dotázaných uvedlo, že používají méně svá auta a motorky, aby tak ušetřili na palivu. Jenže právě slabé spotřebitelské výdaje způsobují italskému hospodářství značné potíže.
Prodávají se cennosti, aby bylo na účty

Průzkum dále ukázal, že jedna z deseti rodin byla nucena v posledních dvou letech prodat zlato a šperky, aby získala potřebné peníze. I z tohoto důvodu se obchodům vykupujícím zlato daří, neboť Italové prodávají své cennosti, aby měli na zaplacení všemožných účtů.

Přibližně 18 procent rodin není schopno pokrýt všechny své náklady ze svého platu. Šestatřicetiletá Selma, matka dvou dětí, uvedla, že si přestala dávat snídani v kavárnách, aby ušetřila peníze.

Studie rovněž ukazuje, jak se prohloubily rozdíly v bohatství napříč italskou společností. Zatímco se počet rodin s čistým jměním přesahujícím půl miliónu eur za posledních deset let téměř zdvojnásobil, podíl rodin ze střední vrstvy se na celkovém bohatství Italů propadl o 18 procent na 48,3 procenta.

pit, Novinky

http://www.novinky.cz/ekonomika/287331-italum-se-bohatstvi-za-deset-let-smrsklo-o-40-procent.html

---------

A stejné to je a bude u nás.
10. 12. 2012 | 22:09

Ernesto napsal(a):

Dobrý večer ! Pravičáčtí neoriberalisté ted se bude v česku jen čekat až ta vaše střední třída půjde útokem na armádní sklady zbraní ! Práce nebude,peníze na podpory tahle vládní garnitura také nedá ,tak co lidem nakonec zbude ! Bojovat o holé přežití ! Duch revoluce znovu ožije ! To se mi v záhrobí bude moc líbit protože na má slova jež jsem ještě za svého života vyřkl přece jen dojde ! Na zemi nikdo nikomu nic nedaruje ,vše si jedinec i masy zoufalých lidí musí vybojovat vlastnoručně sami ! Už ale ne naivně klíči na václaváku ,ten omyl se stal pouze jednou v hystorii česka ! Doufám v to E Th G Ps : Občan Havel sebral dělníkům v 89 r. zbraně které byly u milicí na obranu práv pracujícího lidu a přijde čas kdy ten lid si tyhle ukradené zbraně vezme zase zpět !
10. 12. 2012 | 22:20

Viola napsal(a):

Občane

Se sociálním pojištěním se to má trochu jinak, nikdo ho za vás platit nebude. Ale nikdo ho po vás také nebude chtít, přesto se vám doba evidence v databázi uchazečů o práci započítá do důchodového pojištění (nejdéle však doba, po kterou máte nárok na podporu v nezaměstnanosti plus jeden rok).
10. 12. 2012 | 23:34

Viola napsal(a):

mirkuP

pro sledování tendencí v ekonomice by bylo v dnešní technické době lépe sledovat pohyb kapitálu a nárůst výrobních prostředků. Větší zaměstnanost nic neříká o pohybu ekonomiky vpřed, spíše může svědčit zvýšení zaměstnanosti o tom, že nejsou peníze a o to více se najme pracovníků na hrubé práce, protože jsou mnohdy levnější (i když pomalejší), než technika. Dobrý by mohl být i ukazatel prodeje počítačů, neboť kdo dnes nemá počítač, skoro ani nemůže pracovat.
10. 12. 2012 | 23:48

Targus napsal(a):

To Marek Kobera:

Hmm, čtyřka měsíčně za práci, dvacka ročně z podnikání, to je teda přepych, to si dáme bene. Já bych to těm vyžírkům nezaměstnaným ještě zdanil. Aspoň tak šedesáti procenty. Kdo to kdy viděl, takových peněz v rukou socek!!! To se jim musí zatrhnout!
A teď normálně. Měl jsem vás za slušného člověka. Za socíku by takové příjmy byly o něčem, dnes nestojí ani za ten pláč. Pokud tohleto myslíte vážně, jsem nucen vás zařadit někam mezi stájové čtyřnožce.

To neo:

V USA se prace na cerno dost potira - tim padem se za kazdeho plati dane.

A teď tu "O třech malých kůzlátkách", milé neo.
Já na rozdíl od vás znám osobně asi tak padesát kusů lidu, co byli ve státech a dělali tam všichni na černo. Pár jich tam bylo dokonce přes deset let, vrátili se až po r. 2007, kdy tam začala splaskávat realitní bublina.

Takže třetí dírku do nosu neeee. Mně docela stačí dvěěěěě.
11. 12. 2012 | 00:05

Marek Kobera napsal(a):

To Yosif K:

Stejně je zajímavé, že i po takové krizi jako je v Řecku jsou jejich platy v průměru vyšší než u nás. Něco tady děláme špatně...minimální plat 350 Kč na hodinu jako v citovaném Dánsku si dovolit nemůžeme, nikdo by to nezaplatil. Tak jsou v tom Dánsku nějak obecně kvalifikovanější, pilnější nebo jenom dobře organizovaní s výbornými kontakty?
11. 12. 2012 | 00:09

Targus napsal(a):

To Viola:

Teda vy dnes perlíte.

Doba evidence na pracáku se počítá do důchodu, ovšem násobena koeficientem 0,8 - vlastní zkušenost.
A pochopitelně se vám nepočítá výdělek, protože ten jaksi není.
Ergo kladívko, za rok na pracáku vám započítají 9,6 měsíce do odpracované doby, což vám hodí na důchod tak na jedny cigára nebo spíš malé pivo.
No neberte to!
11. 12. 2012 | 00:10

Targus napsal(a):

To Marek Kobera:

V DK míň kradou a platí daně jako prase. Všichni bez výjimky.

Takže si žijou tak nějak normálně. Rozhodně tam není nějaký extra blahobyt. Ale taky ne takové sračky, jako dnes u nás.
11. 12. 2012 | 00:14

Marek Kobera napsal(a):

To David:

Tak to je docela drsné. Nicméně si nepamatuji, že bych si v životě dával snídani v kavárně. Ony ty standardy jsou holt dost různé: jiné v Itálii, jiné v ČR a ještě jiné v Albánii, o Burundi ani nemluvě.
11. 12. 2012 | 00:16

Viola napsal(a):

Targusi

dobrý večer, ten kurek v polívce to je kůrka v polívce, anebo kuře. Je to s váma tak špatné, že chodíte k Bille? Co děti, nevezmou vás k sobě?
11. 12. 2012 | 00:16

Praotec Čech napsal(a):

A víte jak mnoho zlepšují míru nezaměstnanosti naši nezkorumpovatelní lékaři? Víte kolik zedníků omarodí se začátkem mrazů a naplní oddělení rehabilitace? A jak tito těžcí marodi zase obživnou a objeví se na stavbách v březnu? Myslím, že by měl Nečas poděkovat lékařům za lepší statistiky.
11. 12. 2012 | 00:17

Marek Kobera napsal(a):

To Targus:

A to je všechno? Takže rozdíl je daný tím, že Češi kradou? To už mi připadá jako v Africe, kde kdekdo vykládá o tom, jak by si žili jako v Dubaji z nerostného bohatství, kdyby je jenom vláda neokrádala. A přitom jich taky třeba 90% krade taky. Takže jsme na jejich úrovni?
11. 12. 2012 | 00:19

Viola napsal(a):

Targusi

ale já se přece nepřu o to, že je to dostatečné. Podle mě pan Munich napsal článek zamýšlející se nad meziměsíční raketově vzrůstající nezaměstnaností a že to není dobrý ukazatel pro ekonomiku země.
11. 12. 2012 | 00:20

Marek Kobera napsal(a):

To Targus:

Ad bene: neříkám, že je to moc, naopak je to dost málo. To vím sám dobře. Ale když si to vezmete kolem a kolem, tak jeden z největších důvodů, proč je to málo, je relativně vysoká a stále rostoucí cenová úroveň. A ta je zase částečně způsobena platovými požadavky některých. Mám za to, že touto cestou jsme se už před lety neměli vydávat. Teď jsme s konkurenceschopností prý v háji (bojujeme s Kazachstánem) a pan Münich nám sepisuje rady, jak se máme vzdělávat, aby se to zlepšilo. Nevím, moc v obrat nevěřím.

Za socialismu jistě 4 000 Kčs byly peníze. Moc jsem to tehdy nezkoumal, jenom jsem nahlédnul na výplatní pásky v jednom komunále, kde byly běžně platy 1 200 - 1 500 Kč a pan ředitel tehdy bral 9 890 Kčs. Pravděpodobně za vysoce odbornou činnost. :-) Mimochodem jmenoval se Nemrava. Za to by byli někteří vděční i dneska.
11. 12. 2012 | 00:36

Marek Kobera napsal(a):

Mimochodem, když už jsme u těch úvah, tak
minimální hodinová mzda
DK: 350 Kč
CZ: deklarovaná 48 Kč, ale také v praxi i 20 Kč nebo 0 Kč
a podíl průměrných hrubých platů DK/CZ: 5,13.
11. 12. 2012 | 00:49

honolulu napsal(a):

Zase se prete o detaily a o teple v riti.
Tak se pekne podivejte, aby jste rozumneli co se vam stalo !

YouTube
MELTDOWN - The global Financial crisis pt 1-4.

Ja to vse zazil a ztratil hodne penez, ale to neubralo nic na mem zjevu a krasne povaze.
11. 12. 2012 | 05:27

Fialenka napsal(a):

Podle židovského přísloví bez žalobce není soudce. A kdo na té nezaměstnanosti, nebo lépe řečeno chudobě, má podíl? Při dnešních znalostech přírody a techniky je chudoba úplně zbytečná. Myslím, že začíná být zřejmé na vrub koho jde chudoba a strádání. Takže … „buď Bohu žalováno“.
Nečasova a Kalouskova vláda statistikou mate, jak již napsali lidi výše. Například vyřazením z evidence úřadu z práce. Z vesmírného účetnictví však nikoho nevymažou.
11. 12. 2012 | 06:23

ben napsal(a):

Co dělá proti stále stoupající nezaměstnanosti Nečas a Kalousek,vláda?Je to nejdůležitější co by měli okamžitě řešit,a ne se zabývat svými koryty!
11. 12. 2012 | 06:29

Fialenka napsal(a):

Oprava:
... z úřadu práce.

A prý jsou obyvatelé ČR nejméně ohroženi chudobou ze všech zemí EU. Tedy podle těchto statistických výsledků je na tom ČR líp než Dánsko, Švédsko a Německo.
11. 12. 2012 | 06:30

Občan napsal(a):

Violo,

pan Münich má být EXPERTEM "v oblasti ekonomie trhu práce a ekonomie vzdělávání". A tento "expert" není ani schopen si "vygůglit" analýzy nezaměstnanosti, které sporadicky vydává MPSV (2007 a 2010 na webu, 2001 neveřejná).

I z toho mála, co vydává MPSV, si však lze udělat přehled, docela dobře vypovídající o struktuře nezaměstnaných. A ten je VELMI neveselý.
Naprostou většinu nezaměstnaných totiž tvoří lidé KVALIFIKOVANÍ a VYSOCE KVALIFIKOVANÍ ve středním a vyšším středním věku. Druhou silnou skupinou, která stále narůstá, jsou MLADÍ absolventi SOU, SŠ a VŠ. tedy opět lidé teoreticky kvalifikovaní, kterým ovšem chybí praxe; již ovšem nemají KDE získat, protože nemají práci.
80% nezaměstnaných jsou DLOUHODOBĚ nezaměstnaní, tedyl idé hledající práci déle než 5-11 měsíců (kategorizováno podle věku).

Z toho lze opět velice snadno dovodit, že se nejedná o žádnou nehodilou nezaměstnanost, ale o nezaměstnanost strukturální, již lze řešit jedině SYSTÉMOVĚ. Tedy zavedením státem (kraji) zřizovaných středisek praktického vzdělávání a SKUTEČNÉ rekvalifikace vč. praxe. Tak to má organizováno Dánsko, ale i Rakousko. PROTO mají tak nízkou nezaměstnanost (v obou případech do 5%).
Další věcí je existenční zabezpečení nezaměstnaných. V obou uvedených zemích je štědré, ale za pevně stanovených podmínek. Jenže ty podmínky jsou nastaveny tak, aby byly při jejich plnění VE PROSPĚCH nezaměstnaného, potažmo národní ekonomiky. V ČR je tomu přesně naopak - cílem vlády není dostat nezaměstného do ekonomicky aktivní části populace, ale srazit jej na úplné existenční a společenské dno.
Pro lidi, kteří spolu se zaměstnavatelem platili LETA 10 000.-, 15 000.- i 20 000.- Kč/měs. na sociální pojištění, to je dost rána do vazu. Tahle vláda si začala zahrávat s ohněm; a ten je, jak známo, dobrý sluha, ale zlý pán...
11. 12. 2012 | 07:35

Občan napsal(a):

pardon - ...2011 neveřejná...
11. 12. 2012 | 07:36

Targus napsal(a):

To Marek Kobera:

Neměl jsem na mysli kradoucí socky, alebrž politické a ekonomické špičky, nějak mi nechcete rozumět.
Když necháme rozkrást 100 mld., je nabíledni, že nám budou chybět někde jinde. Deset procent rozpočtu je docela dost, a to si myslím, že je to mnohem horší.
Chcete-li to tedy slyšet, ano máme tu Afriku.

To Viola:

Smolík, děti ještě živím já, k Bille chodím, zatím naštěstí ne vybírat popelnice. Ale těch, kteří čekají na nějakou kořist, je tam požehnaně. A Ta sranda s Fénixem se opravdu včera stala.
Nechutné a nedůstojné, styděl jsem se, že jsem občanem této země.

Ten Kurek byl jeden pán, který občas pojídal ve svém klasickém, to jest podnapilém stavu polévku v bufetu, přičemž jej občas přemáhala dřímota a zároveň měl touhu sdělovat moudra svému okolí. Dnes bych jej pojmenoval jako prototyp budoucího demokratického bezďáka, i když tento pán jakési legální přístřeší měl.
Byla to nepřehlédnutelná postavička podbarvující místní tragikomický kolorit.
11. 12. 2012 | 08:10

neo napsal(a):

milé Targuso,

laskavě se naučte číst. Já nic takového nepsal, spletl jste se, byl to Yosif.

Takže dírku do nosu si vydloubej američane z vysočan.
11. 12. 2012 | 08:18

Občan napsal(a):

Neo,

tak co bude s tou analýzou?
Pořád totiž čekám na Vaši odpověď na otázku VE KTERÉ ČÁSTI SEKCE "Média a veřejnost" se nachází "Analýza za městnanosti a nezaměstnanosti za rok 2011".
11. 12. 2012 | 08:27

gaia napsal(a):

neo

vy mlčte, když se štítíte zadečku svého vlastního dítěte a svého vlastního látkového kapesníku, je nasnadě, jak pak budete přistupovat k cizím lidem, kteří třeba zrovna skutečně nemají na mýdlo a vodu. Což nezaměstnaný musí volit. prášek na praní, či půl kilo kabanosu.
Je nasnadě, co si pak zvolí.
Vy však budete opovrhovat a divit se, že si nekoupí vlhčené ubrousky.
11. 12. 2012 | 08:44

SuP napsal(a):

Občan -
(11. 12. 2012 | 07:35)
I kdybyste měl pravdu, tak jak by se to mělo řešit? Vždyť jediný způsob, aby to nebyl podvod je naředit práci která je, na počet lidí, kteří potřebují zaměstnat. Jenže pak byste musel taky naředit výplaty. Ale současně je taky snížit v celém státním sektoru, aby zůstal solidární. Koho na to utáhnete?
11. 12. 2012 | 08:58

neo napsal(a):

Občan:

uzavřu s vámi dohodu. Napíšu Vám tu sekci (i když s vašima stbáckýma schopnostma se divim, že ji neumíte najít) a vy se konečně přiznáte ke lži ohledně způsobilosti k právním úkonům u nezletilých, ohledně rčení zaměstnance za zaměstnavatele v případě sociálního a zdravotního pojištění a také v případě povinného ručení.

co vy na to?
11. 12. 2012 | 08:59

neo napsal(a):

gaia:

pančelko uklidněte se. Neštítim se zadku, štítim se hoven na látkový pleně a holubů na látkovým kapesníku.

srovnávat půl kila kabanosu s pracím práškem.... to je vtip ne? Prášek stojí xkrát tolik.
11. 12. 2012 | 09:01

gaia napsal(a):

šašek z Jihlavy

vy se ptáte, jací lidé to lyžují ve všední den na sjezdovkách.

Představte si, že včera tam zrovna jednoho zastavila TV a ptala se ho a on odpověděl, že je v Harachově na školení. Že tam lyžuje vlastně v pracovní době.
Vě+řím, že spousta Pražáků, placených ze státního nebo z nějakého grantu či dotace z Bruselu, se tam školí za peníze z cizího nebo dělá nějaký teambuilding.
Možná jsou to i čerstvě nezaměstnaní, kteří za příslib práce(dělal to např. Herbalife), si musí sami zaplatit takový pobyt, kde jim pak předávají know-how , jak odrbat zákazníky, ale vlastně tak odrbávají ty uchazeče, neb jim poskytují jen příslib práce a nikoli práci.
Nejvíce nabídek na práci je z oblasti dealerství či nějaká práce jen za provizi. Zkuste někam zavolat, věřím, že tak do 5. telefonátu vám slíbí práci, ale jen pokud se zúčastníte jako samoplátce nějaké podobné nalejvárny.
A pak na ty hory také jezdí spousta doktorů. kterým tyto bezplatné zájezdy v pracovní dny nabízejí farmaceutické společnosti. A doktoři je velmi využívají, vím to od kolegyně, jinak manželky našeho obvoďáka.
Mezi tím někdo, kdo má dovolenou nebo volno mezi dvanáctkou a na svahu je plno.
11. 12. 2012 | 09:01

gaia napsal(a):

neo

byl jste někdy nakupovat? 400g bonuxu stojí 26,90, to vám 400g kabanosu vyjde dráž. Člověk bez peněz však zvolí kabanos přednostně.

A vůbec, byl jste někdy a mluvil s obyčejnými lidmi? Nebo jen píšete maily v té své nadnárodní společnosti?
11. 12. 2012 | 09:05

neo napsal(a):

gaia:
kde koupíte 400g bonuxu?

no, mezi lidmi jsem celkem pořád. Jak ve svém volném čase, tak v práci.
11. 12. 2012 | 09:22

Občan napsal(a):

Neo,

nechte těch výmluv a vyvalte KONKRÉTNÍ ČÁST SEKCE "Média a veřejnost", v níž se nachází "Analýza zaměstnanosti a nezaměstnanosti za rok 2011" na webu MPSV.
11. 12. 2012 | 09:29

gaia napsal(a):

neo

v každém obchodě prodávají velké a malé balení. Nyní se ta 400 gramová hodně rozmohla, stačí na 4 dávky do pračky. Lidé totiž nemají peněz nazbyt, aby kupovali 6 kg prášku naráz na půl roku do zásoby a měli v tom zbytečně uložené prachy.
Dřív velké balení bylo cenově výhodnější, ty časy jsou však pryč a tak se lidé vracejí k menším.
Navíc i zde probíhá skrytá inflace, lidé si myslí, že kupují za stejnou cenu cenu, ale krabička je menší a menší a jídla v nich méně a méně. Všiml jste si např. při nákupu rybiček, jak se najednou rozmnožilo speciálně u toho to sortimentu, že je konzerva ještě v jedné, papírové krabičce? Aby to vypadalo větší a zákazník měl dojem, že domů něco nese. Až doma ale zjistí, že místo jídla přinesl akorát obaly.
Ale kdybyste kupoval těch klobás také 6 kg , i tak vám to vyjde na stejno.

Vy asi v té nadnárodní společnosti nakupovat nechodíte.Jinak byste věděl.
11. 12. 2012 | 09:31

gaia napsal(a):

Občane

nespěchetjte na něj, nyní vaří obvody, aby vygeneroval nějakou blbost, která by se mu zdála vhodná, aby vás utřel.
Pokud se mu nepovede, začne být sprostý.

použije nadávku, kterou tu nemažou, např. gotwaldova rozhoďnmožka nebo blbý na plech.

Vyčkejte a výsledků se dočkáte, neo je ale dosti průhledný
11. 12. 2012 | 09:34

Občan napsal(a):

Neo,

"Bonux" ve 400g balení koupíte ve kterékoli drogerii, hypáči nebo hokynářství s drogistickým koutkem (google Vám vyhodí 12 500 odkazů v češtině). Doby, kdy byly prací prášky, mýdla, jogurty, taveňáky atp. baleny ve 100-200-250-500-1000 g baleních (a případně větších) jsou totiž nenávratně pryč.
OBSAH balení je zmenšován, aby OPTICKY nedocházelo ke zdražování. Takže ve stejné krabici máte stále méně výrobku - za "stejnou" cenu...

Tudíž taveňáku kupujete 85g místo 100g, pracího prášku 380-400g místo původních 500g atd. Vy tohle nevíte a přitom tvrdíte, že chodíte nakupovat?
11. 12. 2012 | 09:37

Občan napsal(a):

Já vím, Gaio.
A rád si počkám :o))
11. 12. 2012 | 09:38

gaia napsal(a):

Občane

to s tím děckem, co si jde koupit lízátko, že uzavírá nějakou smlouvu, to bylo od nea také dobré.
11. 12. 2012 | 09:42

neo napsal(a):

Občan:

žádné výmluvy Občane.

dohoda. Vy už několik týdnů zbaběle zdrháte a odmítáte přiznat své lži či omyl. čekám.
11. 12. 2012 | 09:43

neo napsal(a):

gaia:
ano, děcko, co si jde koupit lízátko uzavírá kupní smlouvu.
není mu 18 přesto ji může uzavřít. Občan ale tvrdil, že nesmí, že může až od 18ti let.
11. 12. 2012 | 09:44

neo napsal(a):

gaia:

nekupuji prášek v tak malém množství a upřímně jsem po něm nikdy nepátral, takže pokud je běžně v obchodech, neviděl jsem ho a omlouvám se za svvou chybu. Kupuji běžně kapsle do bubnu nebo balení od 3Kg.

rybičky nekupuju, nemám je rád, kdyžtak jen tuňáka. Toho co já kupuju prodávají v 3 plechovkách po 80g. Stojí asi 70kč.

mimochodem, ty invektivy si odpusťte. Občan je prostě zbabělec, nikdy chybu neuzná, nikdy. Lhal tady jak divej a dokud se od něj nedočkám přiznání a omluvy, tak mu nijak hledání té analýzy neulehčím. našel jsem ji v sekci média a veřejnost, stejně jako analýzy z let 2008,2009,2010. On tvrdil, že je mpsv nezveřejňuje, přitom tam jsou. Teď dělá , že je nemůže najít na webu mpsv přímo. Že je vyhledal na googlu, což je ostatně první věc, která člověka napadne, když něco hledá. Málokdo jde rovnou přímo na stránky ministerstva pro takovou informaci. Nicméně na jeho obhajobu musím konstatovat, že web ministerstva je dost nepřehledný.
11. 12. 2012 | 09:52

Občan napsal(a):

SuPe,

v ČR pracuje na pracovní povolení nebo na podnikatelské vízum na 400 000 cizinců. Většina z nich, vč. uklizeček a přidavačů na stavbách, pracuje na ŽL.
Řešení je jednoduché - poslat VŠECHNY domů (vyjímku bych dal pouze zcela nepostradatelným unikátním specialistům) a striktně zakázat zaměstnávání cizinců. Současně stejně striktně zakázat zaměstnávání na jinou než řádnou pracovní smlouvu - a sejmout každého, kdo by to porušil. Podnikatele by to donutilo zaměstnat české občany a za plat umožňující důstojný život.

No, a následně rozehnat všechny "pracovní agentury" s vyjímkou agentur PROKAZATELNĚ sjednávajících JEN krátkodobé brigády.

V Rakousku, Dánsku a vůbec zemích, které SI CHRÁNÍ ekonomiku, nic takového jako "švarcsystém" neznají a pracovní agentury jsou pod drobnohledem úřadů. Tuhle zvrhlost má jen ČR a NĚKTERÉ rozvojové země.
11. 12. 2012 | 09:55

Občan napsal(a):

Neo,

smiřte se s FAKTEM, že díte do 15ti let NEMÁ způsobilost k právním úkonům.
Obdržením občanky (OBVYKLE v 15ti letech) získává ČÁSTEČNOU způsobilost k právním úkonům.
Teprve nabytím PLNOLETOSTI (nebo rozhodnutím soudu) získává človek PLNOU způsobilost k právním úkonům.

Osoba BEZ právní způsobilosti je OBJEKTEM práva. To znamená, že je rozhodováno ZA něho jinými (zákonnými zástupci, opatrovníky, soudy). Samostatně se rozhodovat/konat nemůže.

Nabytím způsobilosti se stává SUBJEKTEM práva - tedy nositelem práv a povinností - a rozhoduje se/koná sám za sebe.

Lízátko si smí jít koupit i dopělý člověk ZBAVENÝ způsobilosti k právním úkonům. Na to lízátko mu ovšem někdo musí dát - tedy rozhoduje ZA NĚHO, zda si je koupí nebo ne. Pokud na ně NEDOSTANE peníze a ukradne si je, odpovědnost za takové jednání nenese on, ale jeho zákonný zástupce.
11. 12. 2012 | 10:21

neo napsal(a):

Občan:

Tak, tady jste se znovu usvědčil ze lži. Tak co nám říká zákon:

Způsobilost k právním úkonům nabývá fyzická osoba postupně s rostoucím věkem – proto i nezletilé dítě může platně uzavřít smlouvu a běžně se tak děje. Nezletilý je způsobilý k takovým právním úkonům (i uzavření smlouvy je právním úkonem), které jsou svou povahou přiměřené rozumové a volní (od slova vůle) vyspělosti odpovídající jeho věku. Proto bude platná smlouva, kterou si malé dítě koupí zmrzlinu a platná bude rovněž smlouva, kterou si dítě již odrostlejší koupí například oblečení nebo počítačovou hru. Platná už by ale nebyla smlouva, kterou by si dítě (jakéhokoliv věku) koupilo nemovitost nebo šperky v hodnotě statisíců korun.
11. 12. 2012 | 10:25

Občan napsal(a):

:o)))))
A CO jsem napsal já?
Neo, Vy jste fakt zoufalec.

Dítě si sice může koupit zmrzlinu nebo počítačovou hru, ale jen POKUD mu na ni někdo dá peníze. SAMO si prostředky nemůže legálně opatřit, protože NENÍ ZPŮSOBILÉ uzavřít pracovní nebo jinou smlouvu.
Dikonce i v případě, že dítě zdědí peníze, NESMÍ o nich rozhodovat samo, ale rozhoduje ZA NĚ zákonný zástupce. Což znamená, že ač vlastník tučného konta, vybírat z něho smí jen do výše stanovené zákonným zástupcem. Proto je OBJEKTEM práva, NIKOLI subjektem.

Polopatičtěji už to neumím. Pokud nejste schopen to pochopit, pak Vás mohu jen politovat.
11. 12. 2012 | 10:35

neo napsal(a):

Občan:

Vy jste psal " smiřte se s FAKTEM, že díte do 15ti let NEMÁ způsobilost k právním úkonům."

MÁ OBČANE MÁ.

Už nevim, kdy přesně jste s tou hloupostí začal, ale vím, že šlo o demonstraci studentů v jižních čechách. Tam jste psal, že způsobilost k právním úkonům má člověk až od 18ti let, což není pravda, protože jak jsem vám již několikrát srozumitelně vysvětlil a naposledy dnes, tak i nezletilá osoba má způsobilost k právním úkonům. Musíte totiž také bríát v potaz povahu právního úkonu a tím je bez pochyby i kupní smlouva, takže i 5tileté děcko je způsobilé k právnímu úkonu zvaném kupní smlouva na předmět přiměřené povahy jeho věku.

15tileté dítě už může uzavírat třeba i pracovní smlouvu. Což je další právní úkon.

tak, snad už je to jasné a konečně uznáte, že jste lhal.

co dál? To povinné ručení a nebo pojištění zaměstnavatele?
11. 12. 2012 | 10:50

neo napsal(a):

Pane Munichu,

tu strukturu si projděte, tady je takový menší výtah týkající se vzdělanosti:

Nejpočetnějšími skupinami uchazečů o zaměstnání k 31. 12. 2011 stále byli vyučení a uchazeči jen se základním vzděláním nebo bez vzdělání (201,2 tis., resp. 139,6 tis. osob). Podíl vyučených (39,6 %) se na rozdíl od uchazečů s nejnižším stupněm vzdělání (27,5 %) snížil, stejně jako u uchazečů s úplným středním vzděláním s maturitou (15,5 %).
Struktura uchazečů o zaměstnání podle vzdělání tab.č.20
k 31. 12. 2010 k 31. 12. 2011 meziroční rozdíl
v tis. v % v tis. v % v tis. v %
uchazeči - celkem 561,6 100,0 508,5 100,0 -53,1 -9,5
z toho:
bez vzdělání 3,0 0,5 3,0 0,6 0,0 0,0
základní vzdělání 144,7 25,8 136,6 26,9 -8,1 -5,6
vyučen 232,4 41,4 201,2 39,6 -31,2 -13,4
středoškol. bez mat. 19,0 3,4 17,8 3,5 -1,2 -6,3
vyučen s mat. 27,8 4,9 24,7 4,9 -3,1 -11,2
gymnázium 14,9 2,7 13,8 2,7 -1,1 -7,4
SOŠ s mat. 87,4 15,6 79,1 15,5 -8,3 -9,5
vyšší vzdělání 3,8 0,7 3,7 0,7 -0,1 -2,6
vysokoškolské 28,7 5,1 28,5 5,6 -0,2 -0,7
Pozn.: drobné odchylky součtu osob v jednotlivých kategoriích od uvedeného celkového počtu souvisí se zaokrouhlením hodnot na jedno desetinné místo
Specifická míra nezaměstnanosti uchazečů o zaměstnání podle dosaženého vzdělání v roce 2011 vzrostla pouze v kategorii lidí se základním vzděláním (díky nárůstu SMN žen této kategorie) a potvrdily, že nezaměstnaností jsou stále nejvíce ohroženi lidé s nejnižším stupněm vzdělání. Jejich SMN (k 31. 12. 2011 37,8 %) byla 4,4násobná proti celorepublikovému průměru. U vysokoškoláků byla naopak SMN nízká - 2,7 %.
11. 12. 2012 | 11:26

Viola napsal(a):

neo

zkuste si ještě jednou přečíst článek, panu Munichovi jde o okamžitá data o nezaměstnanosti z října 2012 na listopad 2012 a nemůže je dostat, protože Drábkova ferorma IT systémy paralyzovala. Já jsem poradila, ať si tedy všímají jiných parametrů, než je nezaměstnanost, protože v kapitalismu je nezaměstnanost konstantní, tak jako v socialismu zaměstnanost. O vývoji ekonomiky může hovořit kapitál vložený do výrobních podniků.
11. 12. 2012 | 11:48

neo napsal(a):

Viola:

v takovém rozsahu je nesežene ani kdyby fungovalo vše na 100%. Vždycky se dělají analýzy k určitému roku.

Nezaměstnanost není konstantní. V předkrizových letech se pohybovala kolem 6%, předtím byla až k 10%, dnes je taky jinde.

tedy pokud konstantu neberete jako interval od 5 do 10%.
11. 12. 2012 | 12:56

Marek Kobera napsal(a):

To Targus:

Ale já Vám rozumím. Zároveň miluji tyhle hausnumera. Na čem se vůbec zakládají? Asi na odhadech a aby protože odhad vypadá jako sprosté slovo, tak se připojí slovíčko kvalifikovaný. Jenže, kurník, kecalů, jako expertů na všemožné, máme moře, ale dá se jim vůbec věřit?

A i kdyby to bylo těch 10% SR, tak vůči HDP jsou to možná necelá 3%. Samozřejmě, že takový růst by se hodil, kdyby se přestalo najednou krást, ale vysvětluje to skutečně, proč jsme v takovém srabu? Já bych spíš řekl, že pravdu budou mít i ti, kteří upozorňují, že jen relativně malý počet lidí u nás dělá něco rozumného, v dlouhodobém horizontu. A ti svým způsoběm "živí" zbývající většinu. To se nedá příliš dlouho udržet.
11. 12. 2012 | 13:22

Targus napsal(a):

To neo:

neoš nebo střelený Jožan, mez vámi není význačnějšího rozdílu. Nesmysly kdákáte oba.
11. 12. 2012 | 13:26

neo napsal(a):

Targus:

co konkrétně pane Targoši z toho co jsem uvedl je nesmysl? Prosím opravdu konkrétně.
11. 12. 2012 | 13:32

Targus napsal(a):

To Marek Kobera:

Souhlasím bez výhrad. Těm nahoře se nedá věřit ani pozdrav "dobrý den" a spousta lidí by udělala nejlíp, kdyby nic nedělala, bylo by to mnohem levnější. Otázkou ovšem je, kdo by je živil a jak moc vydatně. Naprosto šílená administrativa je však opravdu problémem, vzpomeňme jen "blahého" socíku, kolik bylo tenkrát ouřadů, a to jsme řvali, že jich je moc.

To SuP:

Naředění je možné. Udělali to Němci a silně nad tím uvažovali i čeští komančové od pol. 80. let v zájmu zachování plné zaměstnanosti a zvýšení efektivity výroby.
Řešením je zkrácení týdenní pracovní doby, pochopitelně za cenu snížení platu. Úplně v pohodě si dovedu představit, že by se úvazky osekly třeba o 10 % při adekvátním snížení mezd. Zpočátku by se to třeba dotýkalo jen pozic, na nichž je plat od dvacítky netto vzhůru a pochopitelně tak velkých provozů, kde by se to promítlo do počtu zaměstnanců.
11. 12. 2012 | 13:49

Targus napsal(a):

To neo:

Třeba to vaše primitivní trefování do oranžových vlád. Už jste jednoduše trapný, víte?

Tapeta:
Pokud je pak struktura nezaměstnaných známa, proč by ji nezveřejnilo ministerstvo třeba když bylo oranžové?

Blafete tu o tom, jaký jste borec a jak vyděláváte horentní sumy a existence statistických ročenek vám je zcela neznámá. Vždyť je to trapas.
11. 12. 2012 | 13:56

Marek Kobera napsal(a):

To Občan:

"Řešení je jednoduché - poslat VŠECHNY domů (vyjímku bych dal pouze zcela nepostradatelným unikátním specialistům) a striktně zakázat zaměstnávání cizinců. "

A to jako myslíte vážně?

Před chvílí jste tu psal, že nezaměstnaní jsou tu hlavně kvalifikovaní a vysoce kvalifikovaní lidé. Takže tomu mám rozumět tak, že tito nastoupí na místa "uklizeček a přidavačů na stavbách" apod., nebo že byste provedl nějaké sociální inženýrství typu "kulový blesk"?
11. 12. 2012 | 13:57

SuP napsal(a):

Občane -
Jako komunista byste se určitě dobře uplatnil, jak byste uměl všem ostatním všechno nalinkovat. Jen co je pravda.
"....Současně stejně striktně zakázat zaměstnávání na jinou než řádnou pracovní smlouvu - a sejmout každého, kdo by to porušil. Podnikatele by to donutilo zaměstnat české občany a za plat umožňující důstojný život...."

Milej pane jen vám utekla ta základní idea. Podnikatel podniká proto, aby ho nikdo do ničeho NENUTIL. Takže zase vedle. Krom toho, jak byste asi chtěl objektivně prokazovat ty "... pouze zcela nepostradatelným unikátním specialistům...". To by zase bylo úplatků do kapsy co?
11. 12. 2012 | 14:01

SuP napsal(a):

Marek Kobera -
"....Já bych spíš řekl, že pravdu budou mít i ti, kteří upozorňují, že jen relativně malý počet lidí u nás dělá něco rozumného, v dlouhodobém horizontu. A ti svým způsoběm "živí" zbývající většinu. To se nedá příliš dlouho udržet...."

Našel jsem si nedávna zajímavou statistiku, z které vyplývá, že -
z 4,8 milionu práceschopných a práceochotných je 1,1milionu zaměstnanců státu, což jsou jedna státní úředníci - zaměstnanci ministerstev a vládních institucí 250 000, zbytek zaměstnanci státem provozovaných podniků a institucí. Takže "užitečnou práci" dělá ten zbytek. I když se asi těžko určí, kolik z těch 3,7milionu "užitečně pracujících" jde na vrub různých neziskových organizací a jejich zaměstnanců. I tak tedy máme výsledek alespoň přibližně, že 3,7milionu živí 10milionů. Vzhledem k nim se mi to zdá docela dobré skóre. Nicméně kdybych uvažoval o ředění té práce na počet prácechtivých, určitě bych nešel do těch 3,7mio, ale do těch 1,1.
Tím také zdravím Targuse, dědka protivnýho ;-) a jsem rád, že zase po letech nacházíme společnou řeč.
11. 12. 2012 | 14:17

neo napsal(a):

Targus:

kde se primitivně trefuji do oranžových vlád?

Já se pouze zeptal, jestliže mpsv nezveřejňuje tu strukturu pro neoliberální mantry, tak jestli je zveřejňovalo za oranžvlád, protože ty jaksi neoliberální mantry nemají, nebo ano?

nicméně je to passé, protože mpsv ty analýzy zveřejňuje. A pravděpodobně je zveřejňovalo vždy. já je našel od r. 2008 takže to vyvrací lež o mantrách.

Za druhé nevím, odkud jste vzal jakési horentní sumy. Buď lžete a nebo jste si mě opět s někým spletl. Nikdy jsem nic takového netvrdil, naopak jsem vždy uváděl, že jsem zaměstnanec s běžným příjmem.
11. 12. 2012 | 14:20

SuP napsal(a):

Nechtěl jsem naznačit, že ajznbón, policajt, nebo učitel nedělá "užitečnou práci". V tomto pžípadě jsem takto označil práci, kterou se tvoří prostředky pro SR, které užitečná práce těch 1,1mio. spotřebovává. Což není nic proti něčemu.
11. 12. 2012 | 14:21

Marek Kobera napsal(a):

To SuP:

Vidíte! Právě jste předvedl, jak se to dělat nemá. I mezi státními zaměstnanci jistě budou užiteční lidé: např. někteří učitelé nebo lékaři. A naopak v soukromém sektoru se najdou pachatelé kravin, co hůř, někteří z nich jsou podporovaní státem, když si vymohli prostřednictvím svých profesním sdružení jistou exkluzivitu, tedy nárok na práci, která se ze zákona udělat musí a nikdo jiný ji oprávněně dělat nesmí. Pochopitelně se zaštiťují ochranou zdraví, životního prostředí nebo majetku, ale to zdaleka neodůvodňuje výši jejich gáží.
11. 12. 2012 | 14:52

Marek Kobera napsal(a):

To SuP:

Mimochodem, oni ti lidé ze soukromého sektoru SR jen plní a nic nečerpají?
11. 12. 2012 | 14:57

Občan napsal(a):

Pane Kobero,

ano. Ti lidé by klidně dělali i přidavače a uklizeče, kdyby je to uživilo a kdyby ta práce vůbec byla.
Za západ od našich hranic Vás nikdo nezaměstná LEGÁLNĚ za plat nižší než je obvyklé v daném resortu. V ČR je to naopak zcela legální. V Německu, Rakousku nebo Holandsku by Vás okažimtě držely pod krkem jak kontrolní orgány státu, tak odbory. U nás můžete být naprosto v klídku, portože kontrola je nepravděpodobná a odbory jako by neexistovaly. To nemluvím o Skandinávii, kde to jednak nikoho nejspíš ani nenapadne, a jednak si to nedovolí, protože ví, že by mohl velmi snadno přijít o živnost.

Takže ano - poslat domů všechny východoevropské "živnostníky" a ZNEMOŽNIT domácím podnikatelům způsoby zaměstnávání a "odměňování", jichž momentálně zneužívají.
11. 12. 2012 | 15:29

Občan napsal(a):

Neo,

Vy o sobě tvrdíte, že jste anyltik, že?
Četl jste vůbec tu analýzu MPSV za rok 2011?
11. 12. 2012 | 15:35

Marek Kobera napsal(a):

To Občan:

Pane Občane, nejsem takový odborník na situaci v ostatních zemích jako Vy. Já jsem jen útržkovitě slyšel nějaké věci, které tady bez ladu a skladu uvádím:

1) V Německu přes milion pracovníků pracuje za platy, z nichž se neodvádí ani minimální důchodové pojištění, takže, pokud v takto placených zaměstnáních zůstanou, tak nebudou mít téměř žádný důchod.

2) Nevím, co znamená "uživilo". Je faktem, že hodně lidí má dluhy a další závazky, takže prostě nemohou vzít práci, která není dostatečně placená. Zároveň také např. nedávní agenturní pracovníci z Mongolska prostě se nějak uživili z málo placené práce a domů se jim obvykle nechtělo.

3) V ČR pořád platí zákoník práce a jeho ustanovení o minimální mzdě. Přestože se pracovalo za 0 Kč a nabízí se práce za 20 Kč/hod, tak jsem si nevšimnul, že by se toto oficiálně zrušilo.

4) "Plat obvyklý" je asi tak něco jako cena místně obvyklá. Donedávna ji nebylo prakticky možné zjistit. Vůbec diskuse o tom, nakolik cizinec má či nemá dostat stejný plat jako našinec, nebudou brát konce; bude stačit argumentovat (ne)znalostí jazyka, o splnění další (často nesmyslných) zkoušek ani nemluvě.

5) V západoukrajinských městech prý chybí asi třetina obyvatelstva. Pracují jen u nás nebo na východ od nás?

6) Už dlouho jsem naštěstí nebyl např. ve velké nemocnici. Z mé poslední návštěvy si pamatuji (jiho)východoevropské uklizečky. Dovolí si taková organizace porušovat zákon? Co ji vede k tomu, aby nenabrala spíš Čechy či Češky?
11. 12. 2012 | 16:33

Marek Kobera napsal(a):

To Občan:

Ještě k tomu: odhad švédské daňové správy je, že černá práce tvoří kolem 5% HNP. Ani to tedy není málo.
11. 12. 2012 | 17:25

Občan napsal(a):

Pane Kobero,

1) Tím myslíte "jednoeurovku"? TO NENÍ plat, ale POVOLENÝ PŘIVÝDĚLEK K PODPOŘE v nezaměstnanosti.
Z LEGÁLNÍ práce NELZE neodvádět zdravotní a sociální pojištění. Dokonce ani v ČR, natožpak v Německu.

2) "Uživilo" znamená umožnit zaplatit běžný nájem/hradit náklady na běžnou údržbu nemovitosti PLUS běžné inkaso PLUS běžné služby jako je svoz odpadků. Dále pak uhradit stravu, oděv, obuv, náklady spojené s udržením pracovního místa a pojištění nemovitosti a domácnosti. Dále pak umožnit založení a udržení rodiny. A konečně umožnit vytvoření nějaké minimální rezervy.
To je naprosté minimum, které by KAŽDÉMU PRACUJÍCÍMU člověku měl plat umožnit.
Povšimněte si, že jsem zcela pominul zábavu, rekreaci, vzdělávání, náklady na zdravotní "spoluúčast", náklady na vzdělání dětí, náklady na zajištění stáří, spoření na pohřeb apod.
Mongolové a další gastarbeiteři u nás bydlí na ubytovnách, nehradí sociální pojištění, zdravotní pojištění platí v nejnižší možné míře, nekupují nemovitosti, spotřební zboží, automobily, neberou si půjčky, hypotéky apod., neplatí si stabevní a penzijní spoření. Nakupují jen zcela nezbytné množství potravin a jinak tu prakticky nespotřebovávají. Ergo kladívko - pro ekonomiku nejsou žádným přínosem, protože na rozdíl od občanů ČR neplatí skoro žádné daně ze spotřeby a neutrácejí zde skoro žádné peníze.

3) Proto píšu, že v ČR je LEGÁLNÍ, aby lidé pracovali za "mzdu" nižší než obvyklou. Není to vůbec žádný problém - dostanou smlouvu na zkrácený úvazek, ale pracují plnou pracovní dobu a ještě dělají přesčasy; pochiopitelně vše zdarma, resp. jejic výsledná mzda vychází na oněch 20.- Kč/hod. Zaměstnanci ani neceknou, protože jsou vděčni i za to málo; zvlášť, pokud jsou to cizinci s pracovním povolením nebo s ŽL. Agenturní pracovníci jsou na tom stejně ři spíšě hůř; protože pracují na dohodu o pracovní činnosti a nevztahují se na ně žádné vypovědní lhůty. Takže u nich platí "Cekneš - letíš na hodinu".

4) Cizinec, který neumí česky, tu nemá co pohledávat. V Německu nebo Británii, ale i kdekoli jinde, Vás nezaměstnají ani jako pomocného skladníka, pokud neovládáte místní jazyk alespoň na nějaké základní úrovni.
Cizinec nesplňující kvalifikační předpoklady tu nemá co pohledávat.
Cizinec samozřejmě MUSÍ dostávat stejný plat jako Čech. Od toho si platíme úřady, aby na to dohlédly; když to jde u sousedů, neexistuje důvod, aby to nešlo u nás.

5) Nejen z ukrajinských. Totéž se týká Estonska, Bulharska, Lotyšska a dalších chudých zemí. Oešla odtamtud cca třetina populace, z Lotyšska údajně dokonce 60% lidí do 40ti let. No, a odešli do zemí, které ještě umožňují jejich zaměstnávání na úkor vlastních občanů.

6) Ona zákon neporušuje. Ona si NAJME lidi u agentury a absolutně ji nezajímá, za jakých podmínek pracují. Což je úplně absurdní, protože nemocnice platí agentuře kolem 120.- Kč/hod., ale agentura platí zaměstnancům 50-70.- Kč/hod. Kdyby nemocnice zaměstnala českou uklizečku za 75.- Kč/hod., vyšla by ji levněji i s povinnými odvody.
V některých hypáčích, mezi uklizeči, zedníky, ale i skladníky pomalu nenarazíte na česky mluvícího zaměstnance. Pokud vůbec narazíte na ZAMĚSTNANCE.
11. 12. 2012 | 17:50

Marek Kobera napsal(a):

To Občan:

1) Myslel jsem tenhle článek a ještě jeden, snad ho najdu.
Mini-jobs viz
http://en.wikipedia.org/wiki/Marginal_employment
11. 12. 2012 | 18:34

Pepa napsal(a):

Bylo by zajímavé sledovat ekonomickou aktivitu akademického ekonoma, kdyby dostal padáka a zařadil se do fronty na úřad práce s minimální měsíční mzdou.Tam by mohl rozvíjet bohulibou aktivitu v rtesortu organizace práce u mravenců.Zjistil by, že každý jedinec pilně pracuje,nemají úřady práce, nemají akademické ekonomy, nemají prolhané média, nejsou tam prostitutky , flákače a kariéristy.Všichni ! sledují jeden cíl, aby si vytvořili slušné životní podmínky a rostla jejich populace.
U nás akademičtí ekonomové vše dělají obráceně: populace klesá,veliká nezaměstnanost, desítky tisíc bezdomovců, příživníků, kariéristů,prostitutek a vládních zločinců.Bohužel, ani jeden z nich neorganizoval a neorganizuje výrobu v továrnách a na polí, aby dokázali, že jejich přínos slouží celé společnosti.Pak jenom tlachají, proto je lze zařadit do skupiny příživníků.
11. 12. 2012 | 18:34

Marek Kobera napsal(a):

To Občan:

Tam se též píše, že
"Bereits der Gutachter Raimund Waltermann.[30] wie auch die Referenten forderten dies zuvor unter Hinweis darauf, dass die geringfügige Beschäftigung die Normalarbeitsverhältnisse zurückdränge. Dies habe auch zur Folge, dass keine ausreichenden Ansprüche auf Altersversorgung in der gesetzlichen Rentenversicherung entstünden. Daraus entstünde eine gravierende Altersarmut.[31]"

Jde o to, že odvod na sociální pojištění je jen 5 - 15% u zaměstnavatele a to nedostačuje.
11. 12. 2012 | 18:39

Marek Kobera napsal(a):

To Pepa:

Nebojte, ona by se nějaká práce pro něj našla, podobně jako pro policejního exprezidenta.
11. 12. 2012 | 18:41

SuP napsal(a):

Marek Kobera -
To SuP:
"....Mimochodem, oni ti lidé ze soukromého sektoru SR jen plní a nic nečerpají?..."

Čerpají všichni, ale ti ze soukromého sektoru to mají předplacené. Jinak s vašimi výhradami viz (11. 12. 2012 | 14:52)
Jj souhlasím a počítal jsem, že to víte. Pokud bych každému musel svá sdělení vysvětlovat ještě "jak jsem to myslel", to by mě asi nebavilo.
11. 12. 2012 | 18:49

Marek Kobera napsal(a):

To Občan:

2) Tak na tom mě zaujalo, že žádáte i pojištění, protože historicky nedávno určitě bylo spíše výjimečné a také v zemích třeba na východ nebo jih od nás patrně nebude zcela běžné, a pak založení rodiny. Což o to, svatba nemusí stát téměř nic, ale novináři vyčíslovali, kolik stojí materiální potřeby dítěte a to je mnohamilionová částka. Takže toto si už zdaleka každý nebude moct dovolit nebo ne na té úrovni, na níž toto bylo odhadováno. Zajímavé je také spoření na pohřeb - připomenulo mi to článek, který vyčísloval pohřby na náklady obcí, neboť se o nebožtíka snad do týdne nikdo nehlásí. Jejich počet je v řádu mnoha stovek ročně s tím, že se předpokládá, že někteří příbuzní se právě nebožtíka, a nákladů na jeho pohřeb, zbaví tím, že ho pohodí někde v odlehlém místě parku nebo v otevřeném železničním vagóně. Cynicky bych tedy poznamenal, že někteří nebudou ani toto spoření potřebovat.
11. 12. 2012 | 18:55

Občan napsal(a):

To je, pane Kobero, obdoba "jednoeurovky" a "Kurzarbeit". Němci (HATRZ IV) a následně NĚKTERÉ "moudré hlavy" v EU, SB, ECB a MMF se rozhodli, že to bude ideální řešení nezaměstnanosti.

VELMI krátká doba ukázala, že to je suprová zkratka na cestě do pekel.
Zaměstnavatelé vyházeli řádné zaměstnance a nabrali TY SAMÉ na "jednoeurovku", "kurzarbeit" a "minijobs". Místo úbytku dlouhodobě nezaměstnaných a snížení nákladů na socsystém ubylo lidí s řádnou pracovní smlouvou a HLAVNĚ peněz v SR, ZP a penzijních účtech a fondech; přičemž počet nezaměstnaných dál stoupá a výnos daní a odvodů klesá.

Tahle NESYSTÉMOVÁ "opatření" prostě nic neřeší, protože to je to samé jako byla hladová zeď za Karla IV nebo žebračenky za první republiky. Neoliberálové tím jen prokázali hloubku bezradnosti a ignorantství.
11. 12. 2012 | 18:58

Marek Kobera napsal(a):

To SuP:

No ne, jenom Vám sděluji, že nějaká strategická debata nad tím, co a jak dělat, by neměla být úkolem jenom NERVu a že tak jednoduché to rozhodně nebude. Vřele doporučuji "Entideologisierung" - jednoduché hranice takto správně narýsovat nejde, to měl vědět i Berlínský kongres. Takže se poučme z minulosti a zkoumejme, co má a bude mít cenu.
11. 12. 2012 | 19:00

neo napsal(a):

Občan:
ano četl a zkopíroval panu Munichovi údaje o struktuře dle vzdělání
11. 12. 2012 | 19:03

Občan napsal(a):

Neo,
a Vy jste si ničeho nevšiml?
12. 12. 2012 | 07:12

neo napsal(a):

Občan:

ničeho co by bylo v rozporu s tím co jsem uvedl
12. 12. 2012 | 10:10

Občan napsal(a):

V primárním zdroji jsou hausnumera.

To, že jste sám úmyslně zmanipuloval "statistický" údaj a zmastil dohromady kvalifikované a nekvalifikované nezaměstnané, ponechávám stranou.
12. 12. 2012 | 12:26

neo napsal(a):

Občan:

zkopíroval jsem jednu stránku v sekci Struktura dle vzdělanosti.

tam je vidět, že nejvíc nezaměstnaných je mezi lidmi se základním vzděláním a vyučenými.
12. 12. 2012 | 13:27

Občan napsal(a):

Aaano - a právě v té jsou ta hausnumera nejmarkantnější.

Ten, kdo dokáže zmatlat dohromady řemeslníky a lidi se základním vzděláním (tedy bez jakékoli kvalifikace) jenom proto, aby mu to hodilo vysoké číslo, by si opravdu neměl říkat "analytik".

Protože, hochu, vyučení se počítá mezi nižší střední vzdělání.
12. 12. 2012 | 14:40

neo napsal(a):

Občan:

nematlám dohromady nic.

vyučení i lidé se základním vzděláním jsou tam uvedeni zvlášť.
neumíte číst?

Ta tabulka je odděluje, nedává je dohromady.
12. 12. 2012 | 15:45

neo napsal(a):

jinak předpokládám, že ke způsobilosti už se nehodláte dál vyjádřit ani se omluvit a tudíž opět zbaběle zdrhnete. Totéž k povinnému ručení a ručení za placené pojistné zaměstnavatelem.

jste vy to ale děda (za toho hocha) zbabělej.
12. 12. 2012 | 15:48

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Aktuálně.cz Blog · Atapana Mnislav Zelený B Baar Vladimír · Babka Michael · Balabán Miloš · Bartošová Ela · Bavlšíková Adéla · Bečková Kateřina · Bednář Vojtěch · Bělobrádek Pavel · Beránek Jan · Bernard Josef · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Blažek Kamil · Bobek Miroslav · Boehmová Tereza · Brenna Yngvar · Bureš Radim · Bůžek Lukáš · Byčkov Semjon C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Davis Magdalena · Dienstbier Jiří · Dlabajová Martina · Dolejš Jiří · Dostál Ondřej · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořák Jan · Dvořák Petr · Dvořáková Vladimíra F Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Fendrych Martin · Fiala Petr · Fibigerová Markéta · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gargulák Karel · Geislerová Ester · Girsa Václav · Glanc Tomáš · Gregorová Markéta · Groman Martin H Hájek Jan · Hála Martin · Halík Tomáš · Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hapala Jiří · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Heroldová Martina · Hilšer Marek · Hladík Petr · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holásková Kamila · Holmerová Iva · Honzák Radkin · Horáková Adéla · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrabálek Alexandr · Hradilková Jana · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hülle Tomáš · Hušek Radek · Hvížďala Karel CH Charanzová Dita · Chlup Radek · Chromý Heřman · Chýla Jiří · Chytil Ondřej J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jelínková Michaela Mlíčková · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Karlický Josef · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Pavel · Klíma Vít · Klimeš David · Kňapová Kateřina · Kocián Antonín · Kohoutová Růžena · Kolaja Marcel · Kolářová Marie · Kolínská Petra · Kolovratník Martin · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Koutská Petra Schwarz · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kučerová Karolína · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kupka Martin · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Máchalová Jana · Maláčová Jana · Málková Ivana · Marvanová Hana · Mašát Martin · Měska Jiří · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Mittner Jiří · Moore Markéta · Mrkvička Jan · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Návrat Petr · Navrátil Marek · Němec Václav · Nerušil Josef · Niedermayer Luděk · Nosková Věra · Nouzová Pavlína · Nováčková Jana · Novák Aleš · Novotný Martin · Novotný Vít O Obluk Karel · Oláh Michal · Ouhel Tomáš · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Pavel Petr · Pavelka Zdenko · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Peksa Mikuláš · Pelda Zdeněk · Petrák Milán · Petříček Tomáš · Petříčková Iva · Pfeffer Vladimír · Pfeiler Tomáš · Pilip Ivan · Pitek Daniel · Pixová Michaela · Plaček Jan · Podzimek Jan · Pohled zblízka · Polách Kamil · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rakušan Vít · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Reiner Martin · Richterová Olga · Robejšek Petr · Rydzyk Pavel · Rychlík Jan Ř Řebíková Barbora · Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schneider Ondřej · Schwarzenberg Karel · Sirový Michal · Skalíková Lucie · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Smoljak David · Sobíšek Pavel · Sokačová Linda · Soukal Josef · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Strmiska Jan · Stulík David · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Sýkora Filip · Syrovátka Jonáš Š Šebek Tomáš · Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Šindelář Pavel · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špalková Veronika Krátká · Špinka Filip · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štern Ivan · Štern Jan · Štětka Václav · Štrobl Daniel T Táborský Adam · Tejkalová N. Alice · Telička Pavel · Titěrová Kristýna · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomek Prokop · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Tůma Petr · Turek Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vacková Pavla · Václav Petr · Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Vančurová Martina · Vavruška Dalibor · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Vhrsti · Vích Tomáš · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojtěch Adam · Vojtková Michaela Trtíková · Výborný Marek · Vyskočil František W Walek Czeslaw · Wichterle Kamil · Wirthová Jitka · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zima Tomáš · Zlatuška Jiří Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy