Prezident chudých, znevýhodněných a slabých

23. 01. 2013 | 17:34
Přečteno 4479 krát
"Budu zastáncem všech chudých a slabých", řekl Karel Schwarzenberg v projevu po prvním kole voleb. A posléze to několikrát zopakoval. Zlatá a v Česku velmi vzácná slova z úst vysokého politika.

KS měl zřejmě na mysli ty, na které většinově zdravá a zajištěná společnost, volební kampaně politických stran a vlády u nás dosud moc nemyslely. Aby bylo jasno, jde o:

1) Nadané děti vyrůstající v sociálních ghetech, kde nedostanou šanci na kvalitní vzdělání, protože se o nich ani pořádně neví, natož aby se k nim směřovala výraznější asistence.

2) Malé děti, o jejichž výchovu a vývoj se jejich rodič(e) starají pouze minimálně - tak, aby jim nebyly odebrány. Tyto děti samozřejmě nechodí do školek, kde by dostaly šanci, aby později nepropadaly ve škole, dokončily úspěšně alespoň střední školu a mohli se zařadit do spořádané a úspěšné části společnosti.

3) Neúměrně vysoký počet dětí vyrůstajících v dětských domovech, pro které stát a společnost dlouhodobě nejsou schopni či ochotni nalézt lepší řešení. Tyto, na samostatný život nedostatečně připravené mladé lidi, stát po dosažení dospělosti vypouští do světa s pár korunami v kapse, ať se o své přežití v komplikovaném světě nějak sami postarají. Oni se nakonec samozřejmě nějak postarají, ale až příliš často to nemá podobu, jakou by si oni a většinová společnost představovali.

4) Rodiče vážně postižených dětí, kteří jsou pro nedostatek dostupných sociálních služeb, stacionářů a asistentů trvale vázání doma a nemohou se pracovně a společensky uplatnit.

5) Zdravotně postižení, ať fyzicky či mentálně. Příliš mnoho lidí je u nás zavřeno dlouhodobě doma nebo za ploty v psychiatrických léčebnách a podobných zařízeních, kde je o ně často postaráno udržovacím způsobem za někdy až zoufalých materiálních a finančních podmínek poplatných dávné minulosti a nikoliv modernímu státu 21. století, za který ten náš rádi vydáváme. Lidem znevýhodněným fyzickým postižením se nedostává solidních pomůcek (modernějších invalidních vozíků, pomůcek nahrazující poškozené smysly, asistentů, bezbariérové dostupnosti atd.), aby se mohli vhodným způsobem v životě, práci a společnosti dostatečně realizovat. Nevím proč se tak často musíme v TV dívat na šťastlivce ze zástupu nešťastných postižených, kterým se televizní diváci skládají na automatický invalidní vozík nebo jinou pomůcku, protože na to český "sociální" stát nemá peníze, aby na druhé straně posílal miliardy na mnohem méně důležité přilepšení zdravých, zajištěných a namnoze i bohatých.

6) Vězni z nedbalosti a pro menší prohřešky, kteří se pro zoufalou přeplněnost a finanční situaci našeho vězeňství ve vězení učí všemu špatnému co na tomto světě existuje, a které stát po výkonu trestu vystrčí s pár korunama za bránu věznice (amnestie, sic!), ať se o sebe sami nějak postarají. Výsledek je až příliš často velmi smutný a neblahý jak pro ně, tak pro celou společnost.

7) Lidé po vyléčeném úrazu, kteří nemají peníze na rehabilitaci a s trvalými následky úrazu jsou zbytečně vyřazeni z běžného života.

8) Staří a opuštění o které se nemá kdo či nechce nikdo postarat. Nedostatek vhodných zařízení pro tyto lidi, předlouhé čekací doby, nedostupnost terénních služeb jsou jen některé vážné nedostatky, potvrzující přehlížení těchto lidí většinovou zdravou a do budoucna zajištěnou částí společností.

9) Jistě existují další a další skupiny na okraji, na které jsem zapomněl, protože se o nich v novinách a televizi moc nemluví, natož v předvolebních kampaních.,

Sociálnost českého státu je rozporuplná. Na jedné straně dlouhodobě vykazuje jednu z nejnižších měr relativní chudoby na světě, jeden z nejnižších výskytů předčasných odchodů mladých z počátečního vzdělávání, relativně nízkou míru nezaměstnanosti, relativně nízkou míru příjmových a majetkových nerovností. Na straně druhé náš stát, veřejný sektor a občanská společnost nejsou schopni a ochotni dostatečně a vhodnou efektivní formou pomáhat těm nejslabším, kteří jsou nejvíce znevýhodněni a v podstatě bezbranní. A ty, co si za svou bídu a problémy mohou hodně sami, stát svou laxností nebo neschopností postrkává do ještě větší bídy a potíží, jejich a celé společnosti.

Částky státního rozpočtu, které jdou na pomoc a asistenci těm nejslabším a skutečně a výrazně znevýhodněných u nás jsou drobnými ve srovnání s tím, kolik "sociálních" výdajů stát dává na přilepšení lidem zdravým, dobře zajištěným a mnohdy dokonce velice bohatým. Když člověk z balíku peněz označovaných "sociální výdaje" odečte obrovský balík výdajů na důchody a další veřejná pojištění (na které lidé platí odvody), na skutečné sociální výdaje pomáhající těm opravdu slabým a znevýhodněným už toho moc nezbývá. Jinde přitom stát lehkovážně rozhazuje. Děje se tak i proto, že většinová společnost o těchto lidech na okraji nechce moc slyšet, ani je nechce mít moc na očích.

Bude jenom dobře, když nám budoucí prezident bude tyto nepříjemné věci pravidelně připomínat. A je moc dobře, že našel odvahu nám voličům tento společenský dluh připomenout již teď, před druhým kolem voleb.

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Petr z Tábora napsal(a):

Ano KS chce být prezidentem i chudých - teď to porovnejte s praktickou politikou TOP09 a místopředsedy vlády na které dopadá jejich zdražování či snížení valorizace důchodů. A tomu Vy fandíte ? Vy si snad děláte z nás legraci ?

Jinak pokud bychom odhlédli od politiky tak jste to napsal pěkně přehledně.
23. 01. 2013 | 17:51

Bijte je, nicte je, palte je.... napsal(a):

Petr z Tábora Ja to pochopil tak, ze mu to autor ironicky predhazuje. Aspon doufam. Jinak uz v nic nedoufam...
23. 01. 2013 | 17:54

český maloměšťák napsal(a):

Pan člene NERVu, zeptejte se např. pana Krásy...jak to Schwarzenberg spolu např. s Drábkem skutečně dělají /ne říkají/...s těmi chudými.
Zašli dokonceak daleko, že , pane člene poradního orgánu Nečasovy vlády, jim musel hřebínek přistřihnout dokonce Ústavní soud.
Vymysleli totiž cosi na způsob nechvalně známého programu" arbeit macht frei".

Pane Munich, stojí to Vám - takovému chyrému člověku...ze sebe takto dělat troubu ? Vy přeci nemáte zapotřebí spoluvytvářet tu mediální modlu, ne ?

Zkuste se příště držet raději faktů, skutečnosti - než se spoléhat na věrohodnost předvolebních sloganů...jinak budou Vaše návrhy ohledně toho, jak zlepšit vzdělávací soustavu ČR....mohou být již předem vnímány jako nevěrohodné. A mohl byste být dokonce podezírán z nějakých nekalých úmyslů.

Hezký den.
--------
Asociální je především rozdávání MEGA "sociálních dávek". Např. přes Parkanovou a tak. Ekonomové - a to i pravicoví, odhadují , že takto se ročně ztratí až 100 mlrd CZK /podle mě je to moc...ale i polovina by stačila na solidní investice do vzdělávací soustavy, pane člene poradního orgánu vlády s účastí předsedy TOP 09.../.

Udělal jste panu kandidátovi spíše medvědí službu.
23. 01. 2013 | 17:55

Konrad napsal(a):

Tomu se ani nechce verit, u Karla S. se najednou objevilo socialni citeni. Po vsech tech letech podpory asocialnich vlad, kdy pro lidi o kterych pise autor clanku, nehl prstem. ... Schwarzenberg, v touze stat se prezidentem, je pripraven poprit sam sebe.
23. 01. 2013 | 17:56

ten, kdo se hádat nebude, napsal(a):

Schwarzenberg si na to asi najme stranického kolegu Drábka.
23. 01. 2013 | 17:56

český maloměšťák napsal(a):

technická
Zeptejte se , pane Munich, pana Schwarzenberga, jestli je správné, aby pobral od státu coby miliardář dotace...a stejným dechem mluvil o tom, že státní kasa je vybrakovaná a že tedy se musejí i invalidé, důchodci ...uskrovnit a že je třeba zvýšit DPH i jim.
Zeptáte se jej ?
Nám tady totiž pod blogy neodpovídá. Jen si vždy vylepí nástěnku a zmizne.
23. 01. 2013 | 18:00

mik napsal(a):

No nevim jestli je to zrovna vhodna agitka v soucasne dobe kdy uz i sazkove kancelare otaceji ale u nich muze jit o trosku jinou taktiku nez to bylo v prvnim kole a jestlize je hodne lidi kteri sazeji na Zemana pochopitelne dobry obchodnik k tomu nemuze byt lhostejny a sazky jsou proto aby sazkova kancelar mela zisk a ne aby meli zisky sazejici,,nicmene se nedomnivam ze by to v tuto chvili kdy uz toho maji nekteri plne zuby bylo produktivni nelze ani souhlasit z nazorem ze cesky socialni program je na nejake urovni spis naopak nezamestnani nez aby chodili ponizene na postu pracovali zadarmo ( i kdyz to uz dnes nemusi ) tak se radeji nechaji s evidence vyradit a zaridi si to sami jinak navic i ti co berou berou almuzny staci se podivat do zapadnich zemi na jejich socialni pomoc a vim o cem mluvim protoze v takove zemi ziju a vzhledem k celoevropske krizi je nezamestnanost vsude Podpora Karla Scwarzenberga je spravna protoze s toho vseho co probiha se ukazuje ze by byl a doufam ze bude lepsi prezident nez Milos Zeman ale precenovat jeho moznosti pomoct chudym se me nezda moc realne ani Zeman nebude moct plnit co slibuje a naopak se jeste vic politicka scena v CR rozhada rozpolti se i jedna z nejsilnejsich politickych stran v zemi a lide jeste vic sklouznou k agresivite a svet i Evropa budou CR vnimat negativne,,proto Karla
23. 01. 2013 | 18:01

cinta napsal(a):

o jaké lidi v souboji jde?

pokerový proti chacharismatickému
23. 01. 2013 | 18:01

Anastazie Králová napsal(a):

Ad autor
A to myslíte "knížete"-správně by se tak nazývat neměl,a měl by všem,kteří užívají jeho titul v médiích,to zakázat.
Jenže on se považuje za osobu nadřazenou VŠEM ZÁKONŮM.
1/Jako předseda TOP O9 je zodpovědný za všechna antisociální zákony,které jeho ministři vyprodukovali-tj-Drábek,Heger,Kalousek.

Jak chce pomáhat např.důchodcům a zdravotně postiženým?
Vždyť jako president nemá žádné právo nařídit Kalouskovi,aby valorizoval důchody dle inflace.

Jako president nemá žádné právo nařídit vládě,aby změkčila /min.práce a soc.věcí-Drábek-nyní ta slepice Langšáblová-kriteria pro uznávání invalidních důchodů,podpory pro bezmocné,sociální dávky atp/.

Jako president nemá žádné právo nařídit min.zdravotnictví H"ogerovi, aby naše zdravotnictví vedl na úroveň normy např.Rakouska a NSR /to by stačilo,Švýcarsko být nemusíme/.

Můžete mi,prosím,komkrétně napsat,jak hodlá president kníže plán na pomoc starým,postiženým a rodinám s dětmi zlepšit jejich situaci?

Kromě toho,že l-2x v roce /na vánoce určitě,o velikonocích-no možná,ale není to tradice/-navštívit vybrané rodinyv počtu maximálně 3-5 /,"aby se pan kníže neun avil a pak jeden vybraný Domov důchodců /samozřejmě ten dražší,kde je vše na "úrovni" a předat jim občerstvení např.ve formě tropického ovoce apod.

Nevím!!!!!!nic o tom,,že by president měl jakýkoliv vliv na výši důchodů,kriteria invalidních důchodů nebo příspěvky na postiženého člena rodiny.

Myslím si,že tento vliv mohl mít jako předseda strany TOP O9-ale nevyužil ho.
Péče o staré a postižené,rodiny s dětmi je opsána už z Havlova projevu z 1.1.1990.
23. 01. 2013 | 18:02

Petr B. napsal(a):

Prokristapána, pokud je to takový lidumil, proč jím nebyl těch 7 let od roku 2006 do dnešního dne????? Vždyť odmítá zrušení nesmyslných "regulačních" poplatků a na volebních plakátech v roce 2010 měl napsáno, že není důležité ušetřit za léčení, ale vyléčit se (tzn. abyste platili, jako mourovatí). Je předsedou té nejvíce pravicové a asociální strany v parlamentě, proč z ní tedy nevystoupí?
Chcete ještě větší důkaz o odpornosti Schwarzenbergova charakteru???????
23. 01. 2013 | 18:09

veverka napsal(a):

Munichovi už asi definitivně hráblo.

Karel,místopředseda nejasociálnější a nejpravicovější strany v zemi plné Drábků,Šišků a Kalousků chce náhle pomáhat chudým ... :-))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

Asi proto jim zvednul ceny potravin a léků,napařil poplatky ve zdravotnictví,zavedl S-Kartu,nucené práce,odklonil 140 miliard církvím a chce chudým napařit školné. To asi aby se ti jeho náhle milovaní chudí neměli zas až tak dobře.
23. 01. 2013 | 18:11

Hana napsal(a):

Já tedy fakt nevím - ale já ten článek pochopila jako těžkou satiru - a trefnou.
23. 01. 2013 | 18:13

born65 napsal(a):

Souhlas s ten, kdo se hádat nebude. Představa Drábka jako prezidentského poradce pro problematiku všech chudých a slabých... to je absurdita non plus ultra. No nic, nejvyšší čas jít se porozhlédnout po nějakých učebnicích angliny nebo němčiny pro samouky...
23. 01. 2013 | 18:14

Likeke napsal(a):

No, když si to správně přečtu, tak jste předsedovi koaliční strany současné vlády zasadil ránu z milosti a poslední hřebík do volební rakve.
A pokud si místní voliči, kteří mají plat menší, než je cca 2-3 násobek průměrného, neuvědomí, že by měli volit levici, tak to tady jiné nebude. Pokud, v evropském měřítku, žebrák volí pravici, tak to už zůstává rozum stát. To je stejné, jako když by velkopodnikatel volil KSČM.
23. 01. 2013 | 18:16

Luba napsal(a):

Pane Münichu,
pan Schwarzenberg je zastáncem všech chudých a slabých církví.

A tím, že církvím navrátí majetky, zracenou moc a přidá z kapes všech věřících i nevěřících ještě něco navíc - tím připraví podmínky pro to, aby se mohli řádoví bratři a sestry o ty chudé a slabé starat.

Jestli to budou skutečně dělat, to už je ale jen na nich.
23. 01. 2013 | 18:18

český maloměšťák napsal(a):

Hana
Podle mě to myslí zcela vážně.
On fakt věří a doufá...že předseda TOP 09 metamorfuje v patrona chudých a nebohých ...poté co se díky penězům např. Bakaly dostane na Hrad.
A že nám to pak bude připomínat.

"Bude jenom dobře, když nám budoucí prezident bude tyto nepříjemné věci pravidelně připomínat. A je moc dobře, že našel odvahu nám voličům tento společenský dluh připomenout již teď, před druhým kolem voleb."

:)
23. 01. 2013 | 18:19

Hloupý Honza napsal(a):

Nevím kde jste vzal tu jistotu, že těmi "chudými a slabými" myslel lidi v České republice.

Strana, jíž je pan kníže (čestným) předsedou, je zde naopak potírá jako škodnou.

Švýcarští a rakouští bezdomovci se mají na co těšit.
23. 01. 2013 | 18:21

Tokio napsal(a):

Tak proč to nedělal jako předseda TOP 09, místopředseda vlády a poslanec parlamentu. Nevzpomínám si, že by se někdy v PS zastal slabých. Naopak, hlasoval vždy pro zákony diskriminující ty nejslabší.

Za koho nás má?
23. 01. 2013 | 18:22

Sláma napsal(a):

Pan Münich má pravdu v tom, že se z důvodu mě naprosto nejasných označují jako sociální dávky. To přeci žádné sociální dávky nejsou. To je naprosto řádné pojištění, které si zaměstnanci platí. Proto navrhuji, aby bylo důchodové pojištění odděleno od státního rozpočtu a spravováno fondově, tedy podobně, jako je v současnosti zdravotní pojištění.

Druhá věc je ona údajně nízká míra chudoby. Ale problém je v tom, že se u nás používá špatná metodika, která je postavena pro západní země. A to my nejsme. Podle té metodiky (míra ohrožení příjmovou chudobou) jsou ohroženi všichni, kdo mají příjem pod 60% mediánu poměrného příjmu. Problém je v tom, že u nás je medián příjmu velice nízký. Jinak řečeno, platy jsou velice nízké. Proto je 60% mediánu poměrného příjmu nesmírně malé. Když to řeknu jinak, hranice chudoby v sousedních zemích znamená vyšší příjmy, než jaké jsou u nás průměrné příjmy. Zatímco lidé v sousedních zemích, které žijí na hranici chudoby žijí ještě v důstojných podmínkách, u nás nejsou schopni si zabezpečit ani své základní životní potřeby.
Tedy, jinak řečeno, jedná se o, nechci říci podvod, ale prostě klam.
23. 01. 2013 | 18:25

malalaj napsal(a):

považuju za skandální a neuvěřitelné, že nezaměstnaní byli posíláni na nucené práce pod pohružkou ztráty nároku na jakekoliv dávky včetně zdravotního pojištění, zatímco se odsouzení vězni váleli ve vězení, protože je nelze dle zakladní listiny práv a svobod k práci nutit...... a kníže je pod ten hnus zlodějů drábka a šišky spolupodepsaný.
23. 01. 2013 | 18:25

dočasný občasník napsal(a):

Nikdo Vám nemůže dát tolik, jako já jsem schopen Vám naslibovat !!

Jen mi zvolte, ťulpasové.
23. 01. 2013 | 18:26

istropolitan napsal(a):

Pane Münichu, já si myslím, že bohatě postačí, když kníže bude o vánocích rozdávat na prvním nádvoří polévku.
23. 01. 2013 | 18:27

Digi napsal(a):

Autor spadl s višně a hodně se přitom uhodil do hlavy?
23. 01. 2013 | 18:28

ajeto napsal(a):

k autorovi: myslel jste to vážně nebo je to ironie, pokud jste to myslel vážně, doporučuji návtštěvu psychiatra, pokud je to ironie, lze souhlasit
23. 01. 2013 | 18:29

Mira napsal(a):

Pamatuji se, že v návrhu volebního programu TOP byla řeč o zavedení nové kategorie pracujících, která se měla nějak podporovat. Byla to kategorie - sloužící. Sluha a služka. Potom to, zřejmě po špatných ohlasech do volebního programu nedali. Ano, na chudobu je potřeba myslet, to slušnější panstvo to dělávalo, zaplatili služebné operaci očí, aby na tu službu lépe viděla - viz. seriál panství Downton. To je ale v tom lepším případě pohled blahosklonné tzv. vyšší třídy" na ty dole pod nimi. To ale nemá moc společného s pojetím demokracie a moderního státu, kde by si měli být lidé v důstojnosti rovni.
23. 01. 2013 | 18:33

myrta napsal(a):

Pokrytecká bodrá tvář je důvodem ke zvolení?Bohorovné bla..bla..bla a činy opačné?
A jeho voliči jsou jednak ti,kteří přesně toto vyznávají a potřebují a jednak ti co na to skočí a dál nepřemýšlejí.
23. 01. 2013 | 18:33

Stařeček napsal(a):

tak nevím, zatí nám p. Schwarzenberg a vlády v nichž se vyskytuje již mnoho let předvádí opak slibovaného. Beru to tedy tak, že podporuje a bude volit Zemana.
23. 01. 2013 | 18:36

Zdeněk Brom napsal(a):

Schwazenberg měl možnost potřebné obhajovat v Senátu. Schwarzenberg má možnost obhajovat potřebné ve vládě. Proč s tím čeká až na chvíli, kdy se stane prezidentem?
23. 01. 2013 | 18:38

Josef napsal(a):

Jasně, přijdete o práci a vrchnost vám za to ještě napaří trest veřejných prací. Tomu říkám zastání. Tyto drábkoviny přece přišly na svět pod záštitou předsedy Schwarzenberga. Když nyní říká, že bude zastáncem chudých, je to nehorázná drzost. Jak je vůbec něco takového možné?
23. 01. 2013 | 18:43

nestranný napsal(a):

K.S.se zastane maximálně těch,kteří mu pomůžou prolomit Benešovy dekrety,pomůže s návratem sudeťáků a celkovým návratem všeho,co měli jeho příbuzní v majetku na našem území.Pak nás všechny s otcovskou láskou zaprodá Němcům.Nakonec potom bude tvrdit,že nikdy nic těm slabým a bezbranným nesliboval.Prostě otočí naprosto stejně,jako
s amnestií.
23. 01. 2013 | 18:43

gaia napsal(a):

Zdeněk Brom

s podivem jsem v desateru vlády proti korupci našla i bod
změna systému školství

z úst Karoliny Peak mi to znělo přímo morbidně.

mám pocit, že se stát vzdá odpovědnosti, která by mu na tomto poli měla připadat.
23. 01. 2013 | 18:44

Krupa Václav napsal(a):

Bude jenom dobře, když nám budoucí prezident bude tyto nepříjemné věci pravidelně připomínat. A je moc dobře, že našel odvahu nám voličům tento společenský dluh připomenout již teď, před druhým kolem voleb.

Chtěl jsem pochválit blog než jsem došel na konec. Pane autore pokud připomínání nutnosti zastávat se chudých a slabých nazýváte odvahou, pak jste asi pěkný zbabělec. V.K.
23. 01. 2013 | 18:47

Zdeněk Brom napsal(a):

gaia:

Dělostřelecká mediální příprava před touto změnou již probíhá dlouho. Stále častěji je nám vnucován anglický model. kdo ho zná, ví, o co půjde.
23. 01. 2013 | 18:54

drevokocůr napsal(a):

tenhle režim chudáky a socky přímo programově vyrábí.

Takže to spíš beru jako pokrytectví, než nějaký skutečný zájem.
23. 01. 2013 | 18:55

Digi napsal(a):

No jo - je to tu asi na 3 blozích

V dneění debatě na Radiožurnálu Schw. zjevně záměrnš neodpověděl na 2 otázky, týkající se období Mnichova, okupace a války, a odškodnění sudetskžch Němcfů. A pan Veselovský, jindy tak bystrý, si toho jaksi nevšiml.

1.Paní z publika se optala, jak by oazval vraždění a likvidaci českého národa po Mnichovu a během okupace a války, když odsun sudetských Nšmců pokládá za genocidu. Schw. zopakoval svá tvrzení o vině a genocidě spáchané na sudetských Němcích - a na to, co bylo obsahem otázky vůbec neodpověděl. Jen opakoval o utrpení nevinných sudetských Němců (2/3 volili v posledních parlamentních volbách Henleinovu stranu, v roce 1938 v krajských volbách ji volili téměř ve 100 procentech - že program strany a její úloha ve vztahu k hitlerovskému Německu je snad dostatečně znám)

2.Na dotaz, zda uvažuje o odškodnění xudetských Němců majetkovém nebo jiným způsobem ae opět úplné a přímé odpovědi vyhnul - jen řekl, že majetkové odškodnění není možné - nevyloučil odškodnění jiné (církev dostala za nevrácený majetek náhradu - není to precedens)?
23. 01. 2013 | 19:01

evix napsal(a):

born65 napsal(a):
Souhlas s ten, kdo se hádat nebude. Představa Drábka jako prezidentského poradce pro problematiku všech chudých a slabých... to je absurdita non plus ultra. No nic, nejvyšší čas jít se porozhlédnout po nějakých učebnicích angliny nebo němčiny pro samouky...
..............................
No jen aby nebylo pozdě! Do Německa míří tisíce Řeků,Portugalců, kdo zaměstná nás to tedy nevím, spíše asi oprášit ruštinu :-(((
Mimochodem, kdo umí rusky a anglicky, má práci zajištěnou...
Kalouska na Hradě nechci!!!
Proč vlastně občan Švýcarska, žijící částečně v Rakousku, odmítá lidové referendum?????
23. 01. 2013 | 19:04

nil novi sub sole napsal(a):

Pan hostinský, lesník a ministr současné oblíbené vlády, náš pán, dobrodinec a šéf TOP 09, je ochránce vdov, dítek a chudých.
A proto ho budu volit:
Za zbídačování rodin s dětmi. Přes všechny řeči o podpoře rodin provedly vlády, v nichž byl Pan hostinský, lesník a ministr současné oblíbené vlády, náš pán, dobrodinec a šéf TOP 09, je ochránce vdov, dítek a chudých.
A proto ho budu volit:
Za zbídačování rodin s dětmi. Přes všechny řeči o podpoře rodin provedly vlády, v nichž byl Karel Schwazenberg ministrem opatření, která tyto rodiny poškodila.
a) byla snížená hranice příjmů pro přídavek na dítě ze 4 násobku životního minima na 2,4 násobek,
b) Zcela byl zrušen sociální příplatek v důsledku čehož nízkopříjmové úplné rodiny přicházejí měsíčně na každé dítě do 6 let o 800 Kč, dítě od 6 do 15 let o 980 Kč a dítě do 26 let 1 125 Kč. V případě rodin se zdravotně postiženým dítětem dosahují ztráty až 3 675 Kč měsíčně.
c) Podpora rodin ve formě porodného byla omezena jen na první dítě v nejchudších rodinách s příjmem do 2,4 násobku životního minima. To znamená, že běžná rodina ze střední třídy, která má malé děti, porodné od 1.1.2011 NEDOSTANE.
ministrem opatření, která tyto rodiny poškodila.
a) byla snížená hranice příjmů pro přídavek na dítě ze 4 násobku životního minima na 2,4 násobek,
b) Zcela byl zrušen sociální příplatek v důsledku čehož nízkopříjmové úplné rodiny přicházejí měsíčně na každé dítě do 6 let o 800 Kč, dítě od 6 do 15 let o 980 Kč a dítě do 26 let 1 125 Kč. V případě rodin se zdravotně postiženým dítětem dosahují ztráty až 3 675 Kč měsíčně.
c) Podpora rodin ve formě porodného byla omezena jen na první dítě v nejchudších rodinách s příjmem do 2,4 násobku životního minima. To znamená, že běžná rodina ze střední třídy, která má malé děti, porodné od 1.1.2011 NEDOSTANE.

Karel Schwarzenberg, který jako poslanec a ministr Nečasovy vlády, který byl u všech těchto asociálních opatření, musí mít opravdu velkou odvahu, či spíše drzost, když tvrdí, že je ochránce vdov, dítek a chudých.

A proto ho budou voli.. ti?!
23. 01. 2013 | 19:14

babočka napsal(a):

Pane Munich když Zeman udělal boháče z Grose třeba tak udělá boháče i z nás. Ale asi se nedostane na všechny. Už je pořadí.
23. 01. 2013 | 19:24

znovu evix napsal(a):

Tak mi redakce odmítla další příspěvěk, že prý porušuji kodex diskutujících, přitom jsem jen napsala, že jsem bratranci odeslala odkaz na wikipedii, protože chtěl vědět co jsou kandidáti zač a dost se divil osobě K.Shw, hlavně, že je "prince" v anglině.
Začínájí nás gádrovat jako v Číně....
23. 01. 2013 | 19:26

jozka napsal(a):

Nekdy by mne zajimalo, jestli tomu autor fakt veri nebo jestli si potreboval jen udelat carku :-)
23. 01. 2013 | 19:27

SuP napsal(a):

Zdeněk Brom -
Vaše zaujetí (negativní) ke knížeti ve mě budí dotaz. Myslíte, že v tom všem je Miloš lepší? Jo, kdyby bylo na výběr, ani neceknu (a nekecnu). Ale takhle?
23. 01. 2013 | 19:28

Jozef Vyskočil napsal(a):

Vážení, sledujte páteční duel na ČT. Karel má připravený mediální úder na solar zlého Zemana.
V přímém přenosu zopakuje podporu těch nejchudších a oznámí, že se vzdává veškerého majetku, který restituoval v ČR. Výnos z jeho prodeje, pak Drábek osobně pošle na konta S-karet, kterými geniálně českou chudinu předem vybavili. Má to však jednu podmínku. Každý bude muset doložit kopii svého volebního lístku, že opravdu volil pana Schwarzenberga.
Tuto informaci mi v telefonickém rozhovoru prozradil zřejmě opilý herec Rychlý, když mne přesvědčoval, abych volil Karla.
23. 01. 2013 | 19:30

SuP napsal(a):

...Mimochodem, tyhle "oslavné" blogy mi připadají jako medvědí služba tomu kterému.
23. 01. 2013 | 19:30

SuP napsal(a):

Jozef Vyskočil -
čtvrteční, v pátek se volí.
23. 01. 2013 | 19:31

zdenekbrom napsal(a):

SuP:

Pro mě jsou oba úplně stejní. O Miloše se pilně starají média, takže tam netřeba mnoho činění. Navíc je Miloš mistr ve skoku na špek a ty mu někdo "dobře" přihrává. S Cimrmanem napsáno, je to sopka, která zasypává sama sebe.

Okolo Karla se ale vytváří hodně nepravdivá gloriola, takže občas neodolám a něco okomentuji. Hlubocká větev se těší v mých očí respektu,ale nad tímto výhonkem větve orlické větve nestačím kroutit hlavou.
23. 01. 2013 | 19:41

zvukový nosič napsal(a):

jsem zvědav, kolik odposlechů se ještě objeví jako náhodou těsně před volbou.
Zajímavé je, že 10let spaly a najednou den před volbami jsou na světě.
23. 01. 2013 | 19:41

veverka napsal(a):

Pan kníže

se zřejmě chystá rozlévat s Kalouskem,Drábkem a Šiškou o vánocích potřebné chudině polévku.

Místo lžíce pak bude potřebná chudina už geniálně předem vybavena S-Kartou.

Pokud však potřebný chudý polévku od jeho jasnosti odmítne,Kalousek ho pro pohrdání knížecím majestátem neprodleně odešle na Drábkovy nucené práce.
23. 01. 2013 | 19:54

antik napsal(a):

Pravdomluvný Miloš zase minul, ale pomlouvat umí. Že Schwarzenberg vyhodil paní Bílou na dlažbu, ale http://zpravy.idnes.cz/vyhnal-schwarzenberg-zenu-cimelice-d6l-/domaci.aspx?c=A130123_154718_domaci_js to zase neklaplo. Zeptejte se v Čimelicích, jestli je to hrozný soused, který je terorizuje. Velká slova jsou často dílem "malých" lidí, viď Miloši :-)
23. 01. 2013 | 20:05

fikus napsal(a):

Jste si jist, že to Karchen myslel zrovna takto?

Stylisticky a formálně gut, v kontextu ke Kadlovi hovadina až na půdu.

PS: už aby to bylo za námi, rojíte se jako čmelíci. V pátek to bude gradovat, sanitky budou jezdit kyvadlově.
23. 01. 2013 | 20:10

PB napsal(a):

Karel může chtít - po vzoru někdejšího Václava Havla - později všechny své majetky zpět. Myslím, že mu o nic jiného nemůže jít. Občan Švýcarska s nezanedbatelným majetkem by měl v 75 letech užívat života.
Myslím, že Václavu Havlovi tolik nevadil komunismus, ale vadilo mu, že přišel o majetek.
Jinak zde nebudu ovlivňovat (nerozhodnuté) voliče.
Oba kandidáti opravdu, ale opravdu nemají co vyčítat.
23. 01. 2013 | 20:12

Jáchym napsal(a):

"Budu zastáncem všech chudých a slabých", řekl Karel Schwarzenberg v projevu po prvním kole voleb. A posléze to několikrát zopakoval. Zlatá a v Česku velmi vzácná slova z úst vysokého politika."
***********************************************************************
No, konečně jsem pochopil,proč se Schwarzenberg s podřízeným Kalouskem tak úspěšně snaží, aby chudých a slabých den ode dne přibývalo:

Oni si tak rozšiřují svou voličskou základnu:
Každý chudý a slabý odtejkon bude volit jen Kalouska - nebo knížepána.
Až budou chudí úplně všichni, bude mít Kalouskokníže sto procent hlasů v parlamentě.

Zlatá a velmi vzácná úvaha od Daniela Müncha, zvaného Zlatoústý Dan.

Klávesnici Vám pozlatit!
zlatá slova
ze zlaté hlavy,
řízené zlatým srdcem.

Vy snad musíte mít i zlatou žílu! :-)
23. 01. 2013 | 20:45

Da.Rock napsal(a):

To má být ironie? Scharz je členem nejasociálnější vlády od Listopadu a předsedou nejasociálnější partaje. Z jeho úst zní slib o zastání se chudých a znevýhodněných, jakoby Himmler v roce 1945 prohlašoval, že od teď se osobně zasadí aby žádnému židovi nebyl zkřiven ani vlásek.
Pozdě, kníže. Na to jste měl celých šest let.
23. 01. 2013 | 21:12

Medikolog napsal(a):

Pane Münich, nepochybuji,

že panovník, jakýkoliv, chce vládnout všem.. tedy i naprosté chudině. Jenom své poddané šlechtě , Církvi svaté ukazuje jinou tvář než třetímu stavu o deklasované chudině nemluvě.

I když ta dekasovaná chudina, právě pro svoji deklasovanost, může "dobrého" monarchu brát za svého člověka a může se radovat, že ji on se šlechtou, s lichváři a s Církví škubou a vyssávají k smrti. Santa simplicitas.
23. 01. 2013 | 21:44

Karel napsal(a):

Lezou Schwarzenberg a Kalousek na skálu a v tom nejtěžším úseku se zaseknou. Schwarzenberg říká: "Kdyby tady byl Boriš, ten by nás zachránil."
Kalousek: "Prosimtě, lez!"
Ale Schwarzenberg po chvíli zase: "Kdyby tu tak byl ten Boriš, ten by nás zachránil, ten by nás z toho vytáhl!"
Kalousek: "A kdo je ten Boriš?"
Schwarzenberg: "Neznáš českou hymnu? Boriš umí po skalinách!"
23. 01. 2013 | 22:11

antizemanovec napsal(a):

Je obdivuhodné co tady většina plkalů píše!
Porovnejte to prosím s Klauzem!Ten si ani ty chudáky nevzal do h..-do úst!
Pro něj jsou ti nejlepší a nejšikovnější Kožený ,Pitr, Soudek,Junek a další tuneláři.
Proč asi Ješita podporuje otevřeně Zemana?
Především oprávněně očekává,že bude pokračovat v jeho linii .No a zase za podpory stejných velkomachrů co si nahrabali majetek nečistým postupem.
Volím Karla a doufám,že z Hradu vymizí praktiky Klauze a jeho kliky !
Rozhodně tam nemusí být další Bohorovný nadutec a Všeználek z Prognosťáku !
Ti tady podělali nač sáhli .
23. 01. 2013 | 22:44

Jáchym napsal(a):

Já myslím, že to kníže myslel upřímně, s tou podporou chudých a slabých.
Škoda jen, že se pan Schwarzenberg nezná se žádným členem současné asociální vlády.

Ten by jim to vytmavil !
Jó, kdyby tak někdy Schwarzenberga slyšel předseda strany současné vládní koalice ! Nejlépe té nejmocnější - TOP 09

Ten by snad lezl kanálama, jak by se styděl ! :-), :-(
23. 01. 2013 | 23:00

Fialenka napsal(a):

"Budu zastáncem všech chudých a slabých“.
„Zlatá a v Česku velmi vzácná slova z úst vysokého politika.“
To je zajímavé, přesně tohle jsem si o těchto slovech říkala.
Zároveň si říkám, že je to od Schw. a Kalouska drzost, protože jako místopředseda pravicové vlády Schwarzenberg prokazoval naprostý opak.

Jinak je dobře, že se vůbec o vlídném přístupu k člověku začíná mluvit (tento přístup k životu bychom měli dotáhnout na úroveň Dánska). Tady v Čechách totiž bylo pravicovými vládami budováno prostředí stepního práva silnějšího … jak říkal Tomáš Chalupa z ODS: „svět vítězů a poražených, to je ta svoboda.“
Svět vítězů a poražených podle Tomáše Chalupy v praxi: nespravedlivé 20 tisícové exekuce za zapomenutý 30,- poplatek u lékaře. Vnucené drahé zboží chudým důchodcům. Uzavření smlouvy aniž by to zákazník tušil – prý stačí po telefonu na něco kladně odpovědět. Pro maximalizaci zisku vítězů je tu udržována nízká mzda, nízké daně, tolerována nízká kvalita potravin a nízká ochrana spotřebitele.
23. 01. 2013 | 23:07

zemedelec napsal(a):

To zvukoví nosič.19:41
Už to tady na blocích někdo zmiňoval co Kubice.
Kubice a jeho krabice je tady,má v tom dobrý odhad a skušenost 2dni před volbami.
23. 01. 2013 | 23:14

SuP napsal(a):

Zdeněk Brom -
Tak to mi spadl kámen .....
23. 01. 2013 | 23:22

Fialenka napsal(a):

Kníže s Kalouskem samozřejmě nebudou chtít dovolit, aby tu vznikl stát západního typu, kde poražení téměř nejsou, protože se jim pomáhá postavit se na vlastní nohy. Obávám se, že kníže s Kalouskem budou pro feudální stát se sociálním apartheidem a ta ochrana slabých bude spočívat v milodarech.
23. 01. 2013 | 23:29

stařenka napsal(a):

To bude Klaus hodně smutnit, až Karel prezidentské volby vyhraje. A se Zemanem se budou divit: Tak ono už dnes opravdu, ale opravdu není ty lidi čím postrašit.
23. 01. 2013 | 23:57

prapra bába Češka chudak napsal(a):

Čéská chudak tópra chudak, ja rad češky rákušan.
23. 01. 2013 | 23:57

Otázkář napsal(a):

Po přečtení prvních dvou vět jsem myslel, že jde o vtip, ale vypadá to, že autor to myslel naprosto vážně. K tomu není co dodat.
24. 01. 2013 | 00:24

Vandal napsal(a):

Budu zastáncem všech chudých a slabých", řekl Karel Schwarzenberg v projevu po prvním kole voleb. A posléze to několikrát zopakoval. Zlatá a v Česku velmi vzácná slova z úst vysokého politika.

xxxxxxxxxxxxxxxxxx

Tak teda Karle, jestli se budeš zastávat všech chudých a slabých tak, jako doteď, tak to se mají na co těšit. Církevní restituce, restituce majetků šlechty, a nakonec revize odsunu sudetských Němců a jejich majetkové požadavky. Samozřejmě trochu malá domů, to se ztratí v té záplavě restitucí. Jasně, že se slabým a chudákům povede náramně dobře, to je z historie známo. Bude z čeho jim přilepšovat.

Divím se embéčkovi, takový zastánce slabých a znevýhodněných, a on propaguje knížete, může mi to někdo vysvětlit?
24. 01. 2013 | 00:35

juchů napsal(a):

Stejně jako Kalousek, kterého má za machra.
24. 01. 2013 | 00:36

Haleluja napsal(a):

Aby mohl kníže pomáhat potřebným, musel jich napřed s Drábkovou a Kalouskovou pomocí pěkných pár vyrobit. To přece dá rozum. Jinak by efekt byl nulový. A konečně, ať si taky přijdou na své církevní charity a armády spásy, aby si lidi konečně uvědomili, že otevřená náruč církve je to, co jim tady chybělo a co člověk potřebuje k životu nejvíc. Ale hlavně, že se po tolika letech nevědomosti snad konečně dočkají.
24. 01. 2013 | 00:41

Starej sionista napsal(a):

babočka napsal(a):
Pane Munich když Zeman udělal boháče z Grose třeba tak udělá boháče i z nás. Ale asi se nedostane na všechny. Už je pořadí.
Ty naše hlavičko skopová, boháče udělal z Grosse Chrenek, ten co financoval Fischera a podporuje nás sionisty a samozřejmě podporuje Karla!
24. 01. 2013 | 05:49

tramwaj do stanice stejskaluv nocnik napsal(a):

Karel je zastance nasi redakce.Slabych a chudych.na duchu.
My te mame radi, knize pekel. Ziviteli nas. A pani knezna bude mluvit swahilsky. Uz se uci.
Kde je ta Slonkova s tou zpravou?
24. 01. 2013 | 07:31

rejpal napsal(a):

Stále ještě naši politici neumí spoustu věcí jako jejich kolegové jinde (třeba odstoupit v pravý čas). Ale jedno se naučili: počítat s kolektivní amnésií obluzovaných voličů. A funguje to. Málem mi slza ukápla, když Karel Schwarzenberg učinil úklonu k těm, co jim není přáno. Pak jsem si vzpomněl na Drábka a slza uschla.
24. 01. 2013 | 07:45

Vysedlina napsal(a):

Mně pan Schwarzenberg nevadí, a stran jeho paní se budu učit svahilsky...
24. 01. 2013 | 08:53

Anna napsal(a):

autor
"Bude jenom dobře, když nám budoucí prezident bude tyto nepříjemné věci pravidelně připomínat. A je moc dobře, že našel odvahu nám voličům tento společenský dluh připomenout již teď, před druhým kolem voleb. "
----------------------------------------------------

Proč Karel Schwarzenberg tento dluh nepřipomínal a nevymáhal jako předseda TOP09 na členech své strany Kalouskovi a Drábkovi???

Jaká odvaha byla třeba k takové proklamaci???

Nemá snad 1. místopředseda vlády větší vliv a šanci "být zastáncem všech chudých a slabých" než prezident???
---

O panu Schwarzenbergovi se lze v dnešních dnech, že je velkorysý, že nezištně pomáhá druhým, zastával se slabých a utlačovaných...

Přitom pan Schwarzenberg, který je katolík, hlasoval pro církevní restituce, přestože:

Podle zákona č. 428/2012 Sb., o majetkovém vyrovnání s církvemi a náboženskými společnostmi:
Kromě vracení konkrétních věcí má navíc dojít na základě tzv. smluv o vypořádání mezi státem a jednotlivými církvemi či náboženskými společnostmi k pravidelnému, třicetiletému vyplácení finančních náhrad, jejichž celková výše je určena návrhem zákona.
Nejvyšší náhrady jsou u Římskokatolické církve ve výši celkem 47,2 miliard Kč, u Církve československé husitské ve výši 3,1 miliardy Kč a u Českobratrské církve evangelické ve výši 2,3 miliardy Kč.

Nebyl přiložen seznam majetku církví. Soupis neexistuje, napsala Hanáková k církevním restitucím.
Zdroj: http://www.lidovky.cz/soupis-neexistuje-napsala-hanakova-k-cirkevnim-restitucim-po9-/zpravy-domov.aspx?c=A121031_132402_ln_domov_kh

Evangelický farář Miloš Rejchrt v diskusním pořadu Dvacet minut Radiožurnálu komentoval bouřlivé události kolem církevních restitucí. Podle kazatele Českobratrské církve evangelické má zákon řadu sympatických ustanovení, ale za některými jeho paragrafy cítí nějakou nepatřičnost. Paradoxní je prý například to, že více než dvě miliardy jsou vraceny jeho církvi, které přitom nebylo téměř nic sebráno.
http://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Evangelicky-farar-Restituce-jsou-divne-Nam-vraci-miliardy-a-nevime-za-co-242544

Ježíš řekl, že máme dát potřebnému svůj šat i plášť.
Proto mě velmi zaráží, že církve kromě navráceného majetku měly dostat ještě takovouto náhradu, jen vybranými lidmi znalými výpočtu, v době, kdy stát hospodařil s deficitem, díky vládním úpravám se musely uskrovnit rodiny s dětmi, důchodci, zdravotně postižení..

Jistě, z pohledu církve byl svým hlasováním pan Schwarzenberg velkorysý.
Proč nebyla velkorysá katolická církev a nevzdala se finančních náhrad, když stát hospodaří s deficitem, díky vládním úpravám se musely uskrovnit rodiny s dětmi, důchodci, zdravotně postižení..?

Jak se projevuje velkorysost pana Schwarzenberga a jeho strany pro rodiny s dětmi, důchodce, zdravotně postižené, nízkopříjmové obyvatele..?

-------------
Nejsem proti církevním restitucím, ale zásadně jsem proti schváleným restitucím kvůli finančním náhradám.
24. 01. 2013 | 09:03

Sláma napsal(a):

Fialenka napsala: "níže s Kalouskem budou pro feudální stát se sociálním apartheidem a ta ochrana slabých bude spočívat v milodarech"
Ano, přesně takto to chodilo v době, kdy světským knížatům patřila jedna třetina Česka a církvením knížatům, tedy biskupům druhá třetina. Lidé žili v nedostatku, ale vrchnost se občas smiloval a rozdala potřebným polévku. Nebo podporovala nějaké dítě na studiích, zatímco 99% ostatních nadaných dětí nemohlo ze sociálních důvodů studovat.
Nepochybně vším, co se u nás dnes děje, se Kalousek se Schwarzenbergem snaží o to samé.
Velkým tempem u nás roste počet lidí, které zruinují exekutoři třeba kvůli dluhu 30 Kč za julínkovné (tedy tzv. regulační poplatek u lékaře). Scénář je velice podobný - zapomenete zaplatit regulační poplatek, který po vás nikdo nechtěl, nemocnice prodá pohledávku mafiánským vyděračům, ti si za exekuci počítají cca 19 tis. Kč. To už je částka, kterou třeba samoživitelka nedá snadno dohromady. Exekutor nečeká a zabaví vám byt nebo domek. A jste na ulici a vaše šance získat zaměstnání se blíží nule.
24. 01. 2013 | 09:06

zemedelec napsal(a):

Paní Anna.
Měla byste to ještě doplnit,schází Vám tam 18 mld pro židovskou víru.
Zajímá mě ten přídavek,připočítávat inflaci.
24. 01. 2013 | 09:40

Skogen napsal(a):

Münich tady vylepil, koho považuje za chudého a jaksi mu nedocvaklo, že Nováková z krámu, s Novákem, co dostal padáka z fabriky pro nadbytečnost, ze své almužny utáhne sotva nájem 2+1, elektriku a plyn. A to je všechno. V dobách, kdy v továrně na písknutí hákoval i Novák, si tahle rodina mohla navíc dovolit patnáct let starou škodovku k nákupům v Kauflandu, zubaře a možná dítě. Třeba zrovna i poměrně nadané. Takových „Nováků“ (nechť se lépe situovanější neuráží, příjmení použito pro početnost) tady máme bratru přes polovinu populace. Zkrátka blahobyt na hranici západní chudoby, velmi dobře to Sláma napsal.

Autore, něco vám řeknu. Moc bych si přál, aby se nějakým způsobem zrealizoval scénář Prince a chuďase a z té vaší optimistické sorty si každý druhý vymáchal držku v realitě. Ne kvůli tomu, aby vám bylo ublíženo, ale aby vás to obohatilo. Říkejme tomu třetí rozměr z grafů, tedy o ten, který vaše čísla nevidí / nemohou vidět / nechtějí vidět.

Dám vám návrh. Jako jsem to udělal já, vezměte si dovolenou někdy v ošklivém měsíci, najděte si jen tak ze zvědavosti brigádu přes nějakou personálku a zkuste si obyčejnou manuální práci, ke které je jako ke svému hlavnímu příjmu odsouzena nemalá část produktivní populace. Ke svému překvapení poznáte lidi, kteří opravdu nejsou outsideři z podstaty, ale dotlačil je tam systém, poznáte skutečnou námezdní práci (personálka si vás komanduje mobilem a čert ví, podle jakého klíče obsazuje směny) a dojde vám, že když se do průmyslové zóny nedostanete jinak než svým autem, projezdíte půlku almužny, kterou vyděláte a můžete se jít klouzat.

Trh vše vyřeší... Ano, vedle průmyslových zón holt časem vyrostou lepenice pro námezdní sílu. Ano, venkov osiří, protože ne, že by se tam nedalo žít, ono se odtamtud nadá dojíždět. Ano, vznikne zde vámi přijímaná normalita rozevřených nůžek, tedy lidí pod hranicí 60% průměrného příjmu, což je nějakých 9.000,- kaček a Münichu, na tomhle předělu vám dnes visí ohromná skupina PRODUKTIVNÍCH! Ano, vznikne zde chudoba tak ošklivá, že budeme zavírat oči, protože se nebudeme chtít dívat. S takovou ano.

Skutečně bych si osobně velmi přál, aby se ta vaše vzpomínaná chytrost obohatila o další žádoucí prvek.
24. 01. 2013 | 10:10

dočasný občasník napsal(a):

"Budu zastáncem všech chudých a slabých", řekl Karel Schwarzenberg
Hahaha, chi chi chi,
Ve skutečnosti bude K.S. zastáncem sebe sama.
Hamty, hamty, hamty, ať mám víc než tamty....
Tak je to správně přeloženo.
Dělá to tak v čechistánu už od roku 1990. Přece nebude své zvyky a obyčeje měnit.
24. 01. 2013 | 10:18

Skogen napsal(a):

dočasný občasník

kdyby sebe sama, celkově by to až taková tragédie nebyla a jednoho knížete bychom uživili.

Jenže obecně se má za to, že prezident zastupuje všechny občany. V tomto smyslu se výrok „Budu zastáncem všech chudých a slabých.“ jeví neuvěřitelně výhružně ;)
24. 01. 2013 | 10:23

zubatá napsal(a):

Snad těm kecům, které mají působit na plebs, někdo nevěří?
Neřekl náhodou Schwarzenberg, že bude i vařit polívku a nalévat ji slabým a chudým do ešusů jak teatrálně na Vánoce předváděl jeden porodník, dočasně primátor Prahy?

To vaření polívky pro chudé poddané je pěkné od aristokracie.

Jinak, nevím, co by chtěl Schwarzenberg pro chudé a slabé jako prezident v parlamentním systému udělat. Snad jen kecat.
24. 01. 2013 | 11:04

zubatá napsal(a):

Skoro jsem se rozplakal.
Karel snad prodá za 1 korunu Hlubokou nějaké nadaci pro nemocné děti a na Orlíku zřídí dětský domov.
24. 01. 2013 | 11:07

JARLE HALSNES napsal(a):

"Bude jenom dobře, když nám budoucí prezident bude tyto nepříjemné věci pravidelně připomínat. A je moc dobře, že našel odvahu nám voličům tento společenský dluh připomenout již teď, před druhým kolem voleb."
A ještě lepší by bylo, kdyby se mu to dalo věřit....
Že by jako významný člen vlády, ministr a předseda jedné z koaličních stran nemohl udělat vůbec ni pro to, aby se jím tak pěkně popisovaná negativa zmírnila?
24. 01. 2013 | 11:36

dočasný občasník napsal(a):

jo, a nezapomeňte, že tatínek byl odbojář....
Dokonce byl u partyzánů, dělal tam prý elektrikáře.
Na přilbě měl namalovaný dva blesky.
Jak tvrdila agentura JPP (jedna pani povidala)
24. 01. 2013 | 19:47

soudruh Filipov napsal(a):

Z blogu mám podobný pocit jako z občasných příspěvků nicku DH. Takže plný souhlas s nickem Hana.
24. 01. 2013 | 20:15

Skogen napsal(a):

soudruh Filipov,

DH to ale myslí vážně.
24. 01. 2013 | 23:03

soudruh Filipov napsal(a):

Skogen : A sakra. Tak mne ještě napadá možnost, že DH je sám Munich...
24. 01. 2013 | 23:23

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Aktuálně.cz Blog · Atapana Mnislav Zelený B Baar Vladimír · Babka Michael · Balabán Miloš · Bartošová Ela · Bavlšíková Adéla · Bečková Kateřina · Bednář Vojtěch · Bělobrádek Pavel · Beránek Jan · Bernard Josef · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Blažek Kamil · Bobek Miroslav · Boehmová Tereza · Brenna Yngvar · Bureš Radim · Bůžek Lukáš · Byčkov Semjon C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Davis Magdalena · Dienstbier Jiří · Dlabajová Martina · Dolejš Jiří · Dostál Ondřej · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořák Jan · Dvořák Petr · Dvořáková Vladimíra F Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Fendrych Martin · Fiala Petr · Fibigerová Markéta · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gargulák Karel · Geislerová Ester · Girsa Václav · Glanc Tomáš · Gregorová Markéta · Groman Martin H Hájek Jan · Hála Martin · Halík Tomáš · Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hapala Jiří · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Heroldová Martina · Hilšer Marek · Hladík Petr · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holásková Kamila · Holmerová Iva · Honzák Radkin · Horáková Adéla · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrabálek Alexandr · Hradilková Jana · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hülle Tomáš · Hušek Radek · Hvížďala Karel CH Charanzová Dita · Chlup Radek · Chromý Heřman · Chýla Jiří · Chytil Ondřej J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jelínková Michaela Mlíčková · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Karlický Josef · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Pavel · Klíma Vít · Klimeš David · Kňapová Kateřina · Kocián Antonín · Kohoutová Růžena · Kolaja Marcel · Kolářová Marie · Kolínská Petra · Kolovratník Martin · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Koutská Petra Schwarz · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kučerová Karolína · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kupka Martin · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Máchalová Jana · Maláčová Jana · Málková Ivana · Marvanová Hana · Mašát Martin · Měska Jiří · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Mittner Jiří · Moore Markéta · Mrkvička Jan · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Návrat Petr · Navrátil Marek · Němec Václav · Nerušil Josef · Niedermayer Luděk · Nosková Věra · Nouzová Pavlína · Nováčková Jana · Novák Aleš · Novotný Martin · Novotný Vít O Obluk Karel · Oláh Michal · Ouhel Tomáš · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Pavel Petr · Pavelka Zdenko · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Peksa Mikuláš · Pelda Zdeněk · Petrák Milán · Petříček Tomáš · Petříčková Iva · Pfeffer Vladimír · Pfeiler Tomáš · Pilip Ivan · Pitek Daniel · Pixová Michaela · Plaček Jan · Podzimek Jan · Pohled zblízka · Polách Kamil · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rakušan Vít · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Reiner Martin · Richterová Olga · Robejšek Petr · Rydzyk Pavel · Rychlík Jan Ř Řebíková Barbora · Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schneider Ondřej · Schwarzenberg Karel · Sirový Michal · Skalíková Lucie · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobíšek Pavel · Sokačová Linda · Soukal Josef · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Strmiska Jan · Stulík David · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Sýkora Filip · Syrovátka Jonáš Š Šebek Tomáš · Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Šindelář Pavel · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špalková Veronika Krátká · Špinka Filip · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štern Ivan · Štern Jan · Štětka Václav · Štrobl Daniel T Táborský Adam · Tejkalová N. Alice · Telička Pavel · Titěrová Kristýna · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomek Prokop · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Tůma Petr · Turek Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vacková Pavla · Václav Petr · Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Vančurová Martina · Vavruška Dalibor · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Vhrsti · Vích Tomáš · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojtěch Adam · Vojtková Michaela Trtíková · Výborný Marek · Vyskočil František W Walek Czeslaw · Wichterle Kamil · Wirthová Jitka · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zima Tomáš · Zlatuška Jiří Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy