Vedlejší produkty tahanice o Lisabon (díl 2.)

23. 10. 2009 | 12:49
Přečteno 5308 krát
S výjimkou k uzoufání nudné a předvídatelné debaty o Lisabonské smlouvě, ČR a Václavu Klausovi v plénu Evropského parlamentu (kde všichni vystupovali tak, jak se čekalo) se za uplynulý týden nestalo nic, co by situaci jakkoliv posunulo či změnilo. Takže můžeme pokračovat v úvahách z minulého týdne. V prvním díle jsem se zabýval „leitmotivem“ evropské integrace (tedy tím nekonečným příběhem, co se v „eurospeaku“ nazývá „ever closer union“ a znamená vlastně federalizaci Evropy) a jeho ozvěnami v Lisabonské smlouvě.

Také jsem se – jistě pro mnohé čtenáře kontroverzně - zabýval dle mého názoru nikoliv nepodstatnou obranou tzv. Benešových dekretů v kontextu evropského vývoje po roce 1989. Dnes ještě něco málo o geopolitice a také českých „Evropanech“.

Někteří zastánci užší integrace EU (a tedy ratifikace Lisabonu) začali totiž pálit z těžkých kusů. Potřebujeme prý EU silnou a jednotnou, abychom mohli vzdorovat stále asertivnější politice Ruska. Bude-li EU slabá a nejednotná, spadne prý střední Evropa zpět do ruské sféry vlivu a tudíž Putinovi rovnou do chřtánu. Mnozí jinak rozumní čeští atlantisté, včetně lidí z ODS, lamentují nad proradností Obamovy administrativy, která se kvůli vztahům s Ruskem vzdala již dohodnutého projektu protiraketové obrany a nechala tak ČR na holičkách. Proto se ted´o to více musíme přimknout k tvrdému jádru EU a žádná cena za to není dost vysoká. Zjednodušený výsledek takových úvah : Lisabonská smlouva je dobrá věc, neb činí Evropu silnější, proto se jí Rus bojí a bude dělat vše, aby ji zkomplikoval. Kdo tedy zpochybňuje Lisabonskou smlouvu, oslabuje tím EU a nahrává vědomě či nevědomě Rusku – a proto fuj, pryč s ním. No, a pak už jen můžeme spatřit pár vždy angažovaných umělců, mávajících na Hradčanském náměstí transparenty proti „ruskému agentovi“ na Hradě. Směšné. Tato geopolitická úvaha je zcela chybná. Doporučuji v této souvislosti nedávno otištěný článek Pavla Kohouta s velmi přesvědčivými citacemi z ruského deníku Kommersant. Tam si libují, že v EU „a la Lisabon“ bude konečně možné, aby Rusko jednalo s EU přímo prostřednictvím Německa či Francie a přes hlavy těch otravných středoevropanů, kteří stejně jen trpí nějakou divnou rusofobií.

Ano, Rusku nevadí jakkoliv více či hlouběji sjednocená EU – pokud ji budou z evropské úrovně řídit ti, s nimiž se lze nějak dohodnout, tedy tradiční partneři Ruska, kterými jsou nepochybně například Německo nebo Francie. Rusku tedy vůbec nevadí nějaká Lisabonská smlouva, protože ta přesně takovou EU přináší. I vášniví stoupenci Lisabonu jsou již dnes nuceni přiznat to, co dříve vehementně popírali : totiž že nový hlasovací systém v Evropské radě v kombinaci s dalším přenosem pravomocí z národní úrovně na evropskou posílí silné a oslabí slabé (ostatně se to dá matematicky prokázat – v ČR např pracemi doc. Plechanovové). Hned ovšem dodávají, že přece není čeho se bát, protože v Evropské radě se přece nikdy nehlasuje „na sílu“ ale vždy se o všem dlouho a trpělivě jedná a jedná, až se všechno dojedná.

Ano, dodávám já – ale s tím, že při takových jednáních každý jedná právě z takové silové pozice, kterou disponuje a s tím, že pokud půjde do tuhého, na „silové“ hlasování může vždycky dojít. Německu se bude vždy snáze vyjednávat „po“ Lisabonu než „před“ ním, protože Lisabon posílí jeho hlasovací váhu v Radě dvakrát, zatímco České republice sebere třetinu její současné síly. Takže ještě jednou: Lisabonská smlouva zkrátka není žádnou evropskou zbraní proti případné ruské rozpínavosti, Rusku nejen že nevadí, ale mocenská architektura, kterou zavádí, Rusku dokonce vyhovuje.

No, a o našich „Evropanech“ se mi už ani obšírněji psát nechce. Protože Evropany jsme všichni, označuji termínem „Evropané“ ty, kteří se cítí tak nějak „evropštější“ než my ostatní a dávají to patřičně najevo. Jejich právě ted´populární sportovní disciplínou je odvolávání prezidenta pro velezradu. Mezi fanoušky tohoto sportu najdeme tak rozdílné typy jako je politolog Pehe i senátorka ČSSD Gajdůšková. Snad jen jednu poznámku: v českých dějinách jsme byli mnohokrát svědky toho, že se nikoliv nevýznamná část politických a intelektuálních elit ohnula (a to i z čistého idealismu, i z čistého oportunismu) tím směrem, kde právě cítila aktuální, zpravidla vnější těžiště moci. Platilo to za Rakouska-Uherska, za německé okupace i za Moskvou řízeného komunistického režimu. Platí to i dnes, v našem vztahu k EU. A zdůrazňuji, že tím nijak nesrovnávám EU s habsburským mocnářstvím, ani s komunismem, ani s fašismem. A ani neobviňuji pana Peheho z oportunismu (a paní Gajdůškovou z idealismu). A s Lisabonskou smlouvou ještě nekončím, protože bude dost příležitostí se k ní v nadcházejících týdnech ještě vrátit.

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

stejskal napsal(a):

Dobrý den, pane myrto,

výzvy ke střílení politiků jsou na těchto stránkách zapovězeny. Váš text jsme smazal.

Libor Stejskal, editor blogů
23. 10. 2009 | 13:06

Petrman napsal(a):

Pan Zahradil se nám snaží vsugerovat názor, že je v EP aby hájil zájmy ČR a ne pro sebe a své zájmy.
Vzhledem k tomu, že jsem byl proti vstupu do EU a Lisabonskou smlouvu jsem nečetl tak se již dál nemohu vyjadřovat. Howg :-)
23. 10. 2009 | 13:06

myrta napsal(a):

Pane Stejskal,vždyť to byl nápad v poslanecké sněmovně !
23. 10. 2009 | 13:10

Al Jouda napsal(a):

Pan Zahradil zpívá stejnou písničku jako Václav Klaus.Ten k posílení EU nemůže nijak přispět, umí jen stále vyjadřovat nějaké obavy a ppochybnosti. Snad už je v Bruselu na své poslední štaci.
23. 10. 2009 | 13:12

Michal Macek napsal(a):

tak ja myslim ze EU musi byt silna nejen kvuli Rusku....taky kvuli cine a USA ...musi vytvorit protipol temto supervelmocim...
23. 10. 2009 | 13:13

stejskal napsal(a):

Na to, co zaznívá, ve sněmovně, nemám žádný přímý vliv, pane myrto.

Tady se však nikdo střílet nebude, nezlobte se.

Přeji hezký nadcházející víkend.

Libor Stejskal
23. 10. 2009 | 13:19

Karel Mueller napsal(a):

Pane Zahradil,

jen snad poznámku k oné geopolitice.

Máte zcela pravdu v tom, že báchorky o zlém Ivanovi, který se nás chystá spolknout patří dětem. Nu, snad se to dá vysvětlit moudrem strach má velké oči.

Ale odpověď na otázku, jestli je pro RF výhodná LS, není tak jednoduchá.
Spousta lidí i u nás si slibuje, že SRN bude pod kontrolou, jiní - jako Vy - se zase obávají, že společně s Francií povládne celé EU.

Já si myslím, že jde spíš o budoucnost a tedy o otázku, kdo bude vládnout EU v budoucnu. A tady jsem hodně skeptik, dosadit můžete sám.
23. 10. 2009 | 13:26

Vico napsal(a):

Pane myrto, upřímnou soustrast.

Pro příště, dříve, než se pustíte do čtení Zahradila, je zapotřebí si dát velkého panáka absintu - hrobaře nejednoho nadějného malíře, šlehnout si perník a přečíst si něco z východní filosofie.

Je opravdu nepochopitelné, že tento člověk se nacpal do EUparlamentu, se kterým spojil svou střednědobou politickou budoucnost.

Stejné to bylo i u takových výtečníků jako Železný a Bobošíková.

Zahradil sám sebe charakterizuje tak, že navozuje podezření, že je vlastně jakýsi spící agent nebo obdoba našeho hrdinného kapitána Minaříka ve Svobodné Evropě.

Tento český Atta nejspíše jen čeká na pokyn, aby spolknul prudce výbušnou kuličku a šel vybuchnout k Barossovi.

Takže pane myrto, to chce klid. Zahradil si rybník i ten integrovaný nikdy nevypustí, i když do něho vyměšuje.
23. 10. 2009 | 13:26

Frank napsal(a):

To Myrta
Vítejte v našem Absurdistánu.
Opakovat slova politikova, je v rozporu se zdejším kodexem.
Držet hubu je vyšší princip mravní.

Ať žije a nadále vzkvétá nedemokratická Česká republika.
Naprosto profesionální vyjádření pana Stejskala. Gratuluji.
23. 10. 2009 | 13:37

void napsal(a):

to autor:

nevím jestli jste to tak zamýšlel, ale pro mě to vypadá, že jediným vaším zdrojem je text Pavla Kohouta (http://blog.aktualne.centru..., jestli jde o jiný zdroj omlouvám se a není třeba číst dále). Jestli je tomu opravdu tak, je to opravdu smutné. Pokud pominu, že stavíte na názoru jednoho finančního analytika (i když chytrého), máte v textu i věcné chyby. Jako například zde (citace) Doporučuji v této souvislosti nedávno otištěný článek Pavla Kohouta s velmi přesvědčivými citacemi z ruského deníku Kommersant.(konec citace) Pavel Kohout cituje Lidové noviny, ne Kommersant. Lidové noviny také necitují. A tak by jsme mohli pokračovat .-)
23. 10. 2009 | 13:54

Petr Bilina napsal(a):

Pane Zahradile, prosím, nešlo by to všechno domlouvání bez dotací a přerozdělování aby si měl každý možnost i v rámci EU být odpovědný za svůj píseček? Myslím že i v EU se najdou lidé (politici) slušní, kteří chápou že je nutno respektovat demokracii jednotlivých států. Ne je z posice centrální byrokracie ekonomicky ovládat a manipulovat. Pokud nebude EU sdružením samostatných, sebevědomých národů, bude stále minimálně připomínat to, co jsme již zažili před r.1989. Protože Vás považuji za slušného člověka v EU, je to i Váš úkol. Děkuji.
23. 10. 2009 | 13:57

Rumcajs napsal(a):

Při vší úctě pane Zahradile, to jestli podepíšeme LS nebo ne, bude mít na náš další vývoj a svobodu vliv asi jako praktiky woodo na chování kulového blesku.

Za sebe , jako výrobce můžu říci, že když si EU vymyslí správný poloměr zakřivení banánu, tak sklapnu a budu dodržovat jejich normy, páč ten náš Českej rybník je moc malej na to, aby někoho uživil.

I když nejsem zastáncem větší intergrace, přeci jenom mi to nebrání podívat se pravdě do očí.
23. 10. 2009 | 14:09

Béda napsal(a):

P. Zahradil,

vaše "analýza" je sice "zajímavá" ale postrádá 2 zásadní přístupy:
- rozbor, co do budoucna ve středně a dlouhodobém horizontu bude s ČR - jaká perspektiva ji čeká, jestliže Evropa zůstane bezpečnostně (z hlediska autentické regionální bezpečnostní vize,
vyzbrojování, mezinárodní politiky...) roztříštěná
- co v takovém případě čeká nejednotnou a rozdrobenou Evropu, kde jeden táhne hot a druhý čehý.

Blábolení o ruských hrozbách
v podmínkách, kdy mnohem větší hrozbou jsou zahraničně politické aktivity USA: př. snaha o vnášení klínů - islámský stát Kosovo, islámský stát Bosna, podporování absorbce 70 milionové islámské turecké populace Evropou, podněcování Evropy skrze ochotné mouřeníny - Gruzii, Ukrajinu... proti Rusku, na které je energeticky závislá, snaha o ovládnutí surovinových zdrojů a tranzitů na kterých je Evropa závislá, přenášení válečných konfliktů do těsné blízkosti Evropy se snahou vtáhnout do nich hlouběji Evropu a rozvrtávání početné muslimské populace - to je dle mého mnohonásobně větší hrozba pro Evropu nežli nějaké Rusko.

Dle mého subjektivního mínění by zahraničně politická a bezpečnostní vize Evropy měla být koordinovanou jednotnou iniciativou suverénního celku s důrazem na regionální zájem a vyvážený vztah ke všem velmocem.
Nikoliv politikou podřízeného závislého území, které je pouhou hračkou v rukou velmoci.
23. 10. 2009 | 14:13

typro napsal(a):

Pro Al Jouda.
Co to je posílení EU ? Co se má vlastně posilovat ?Co to je silná EU ? Vy to víte?
Já ne!!
23. 10. 2009 | 14:23

jozka napsal(a):

myrto, chapejte, v poslanecke snemovne at rikaji co chteji, ale tady jste mezi slusnymi lidmi. Vetsinou :-)
23. 10. 2009 | 14:27

jozka napsal(a):

ad Platí to i dnes, v našem vztahu k EU

Jo, kdyby jenom k EU. Tady byli rozumni atlantiste (cti oddani soudruzi), kteri se nabizeli Velkemu Bilemu Otci bezvyhradne a cele a kdyz byli nakonec odmitnuti, zachovali jako zhrzena milenka a nenechali na objektu svych predchozich tuzeb nit suchou.
23. 10. 2009 | 14:36

Vojtěch Tlustý napsal(a):

to autor: Velmi se bavím, ne Vaším článkem tentokrát, tomu nejde moc co vytknout, napsal jste to docela dobře, i když s Vašimi názory nesouhlasím. Bavím se tím, že je proti Vám konečně používána stejně debilní argumentace, jakou vy jste například používali při obhajování radaru:) Když někdo řekl, že radar nechce, tak byl hned antiamerikanista, chtěl zpět bývalý režim, přimknout se k ruskému medvědu a Bůh ví co ještě. Dnes je člověk odmítající LS osočován úplně stejně zkratkovitou argumentací. No jaký styl demokratické diskuze jsme si vypěstovali, takový ho máme. Dobře nám tak:) A Vy si zkuste jednou Vašeho biče. Vaše argumentace je totiž naprosto marná, Vaši protivníci se totiž zmůžou pouze na emoce:)
23. 10. 2009 | 14:37

ms napsal(a):

Německo o hrůza bude silnější. A já bych řekl no a co ? Zájmy Německa jako samostatné země jsou úplně jiné než zájmy dalších velkých zemí, které zase proruskou orientaci nemají. Strašení nás Němci je laciný trik, který se ale neopírá na realitě.
23. 10. 2009 | 14:52

ms napsal(a):

A co by to chtělo nejvíc ? Nějaký konkrétní příklad, jak nám to Německo spolu s Ruskem strašně ublíží. Zatím totiž celá antilisabonská argumentace operující s Ruskem či Německem spočívá v křičení oni nám ublíží protože jsou Němci nebo Rusové. Konkrétní příklad křivdy naprosto chybí.
23. 10. 2009 | 14:54

Taoiseach napsal(a):

Ctihodný pane poslanče Zahradile,

obávám se, že při svých výpočtech neberete v úvahu skutečnost, že LS zavádí systém DVOJÍ většiny, a počítáte jen s jeho jednou částí. Dále počítáte sílu vzhledem k možnosti ZABLOKOVAT nějaké rozhodnutí, a ne k možnosti něco prosadit. V situaci, kdy nám podle všeho ujíždí vlak, není možná úplně rozumné stát celou vahou na brzdě.

A Vaše poznámka o "ohýbání" elit k vnějšímu těžišti moci je zcela nepatřičná, protože EU je jediný nadnárodní celek, jehož součástí jsme se stali dobrovolně na základě hlasování občanů a který bereme za svůj, nikoli za "vnější".
23. 10. 2009 | 15:03

Taoiseach napsal(a):

Ještě toto:
Strašení Ruskem odmítáte ("Tato geopolitická úvaha je zcela chybná"), zatímco strašení tzv. Sudetskými Němci berete smrtelně vážně ("dle mého názoru nikoliv nepodstatnou obranou tzv. Benešových dekretů").
Velmi zajímavé...
23. 10. 2009 | 15:12

Kamil napsal(a):

Pan Pehe, pokud se nemýlím, má vedle českého i americké občanství. Docela určite bych právě o něm netvrdil, že se oporunisticky ohýbá tam, kam v Evropě právě vane jakýsi vítr. Nemá to zapotřebí. Když to tady nacionalisti, jako je pan Klaus a Zahradil, úplně zazdí, pan Pehe může odejít do USA. S titulem z Kolumbijské univerzity, doecla určitě nebude strádat hladem ani v New Yorku.
23. 10. 2009 | 15:21

Petr napsal(a):

Pane europoslanče máte pravdu. Ale neříkate úmyslně celou. Ani slovo o Vaší odpovědnosti a odpovědnosti Vašich spřízněných kolegů v Europarlamentu. O Vaší činnosti není nic známo. Jen pošpičkách chodíte kolem eurokomisaře Špidly, aby nebyl rušen ve svém rozjímání. Ten podle mne taky za 5 let nehnul prstem. Nebo kdo jste co udělal v Bruselu zveřejněte. Nestyďte se za to. Zveřejněte co udělalo dobrého Vašich min.40.000 euroúředníků.
Lisabonskou smlovu schválila vláda ČR ve které měla většinu ODS, v jejíž vedení jste seděl. Proč? Neumím pochopit. Jen proto, že Bursík zadupal, nebo natruc panu presidentovi? Řekněte a doplňte Váš blog. Rád si to přečtu.
23. 10. 2009 | 15:39

Jiřík, Lovosice napsal(a):

Kdo zná trochu dějiny Evropy
dá panu Zahradilovi za pravdu.
23. 10. 2009 | 15:42

Marťan napsal(a):

Vážený pane Zahradil,jsem pravicově založený člověk a ještě donedávna jsem žil v přesvědčení,že ODS je pravicová strana.Ale pokud(v čele se soudruhem Klausem)budete kupčit s rusáky tak jste už klesli hluboko.
23. 10. 2009 | 16:07

ok napsal(a):

Pan Zahradil je tak pravicový, až obkroužil celou zeměkouli, a skončil v Moskvě.

Styďte se, prolhaný demagogu Zahradile. Vy nejste žádný poctivý pravičák ani konzervativec. Současného Německa se nikdo poctivě pravicový bát nemůže, naopak, současné Německo by českým pravičákům mělo jít vzorem. V Německu totiž nevládnou kriminálníci, na rozdíl od ČR.
23. 10. 2009 | 16:22

Holubář napsal(a):

Pane Stejskale,
já myrtu chápu, také bych si sem tam někoho odpráskl, i když třeba někoho jiného než on. Nebrzdí mě nějaké morální důvody, ale trestní sankce. Chápu i vás, že tu jusíte udržet nějaký pořádek, ale berte to u myrty třeba jako verbálnáí ventil. :-)
23. 10. 2009 | 16:28

tojistě napsal(a):

Vnesl bych menší korekce do Zahradilova textu:
-intelektuální elitu jsme měli pouze před koncem Rakouska-Uherska:Purkyně,Strouhal,Tesla,Křižík,
ing.Kašpar,von Sutter..V ostatních dobách jen organizátory-lepší nebo horší.

-od dnešního zaslání dopisu ze Švédska Klausovi s přijatelným řešení,číkoliv obstrukce budou zavánět velezradou více a více

-Vzdálenost Ruska a EU je v průměru 4000 km.Tak jako nelze sedět dlouho na bodácích,nelze sedět ani na letadlech
23. 10. 2009 | 16:46

Josef K. napsal(a):

Milý pane Zahradile, politik, který se při hodnocení politické situace odkazuje na tak chabý zdroj, pouze ukazuje, že není dostatečně vzdělaný, aby byl hoden nějakého respektu. Je zřejmé, že aktualne.cz považujete za hlavní kolbiště dějin, přispíváte sem opravdu hojně, v Evropském parlamentu však nevystupujete vůbec. Pokud jde o Rusko, pak jste jistě v očích těch, kdo o tom něco vědí, hlupák, nebo jste jeden z oněch Rusy ovládaných středoevropských "politiků", kteří vytvářejí z ČR pátou kolonu RF v EU. Z tohoto pohledu není pro putinovský režim vůbec přijatelné, aby ČR činila potíže, neboť má prostřednictvím lidí jako jste Vy i někteří čeští a slovenští oligarchové přímý přístup k materiálům EU i NATO. Změna vyjadřování pana Klause po návštěvě Moskvy svědčí o strategickém pochybení některých řídících důstojníků, centrála panu Klausovi naznačila, že věci lze dělat jinak a lépe. Vám také. To už není žert.
23. 10. 2009 | 17:27

stejskal napsal(a):

Dobrý den, pame Holubáři,

já pana Myrtu také chápu (svým způsobem).

Nicméně "střílení", "vraždění", "věšení na lucerny" - byť v nadsázce a jen virtuálně - ničí spolu se sprostými nadávkami debaty na většině tuzemských serverů. Slušní lidé tam prostě nediskutují, odrazuje je to.

A tak se snažíme pokud možno zachovat zde prostor právě pro ně ("střílí" se jinde, tady se debatuje).

Kdybych nechal demokratickou větu (viz spravedlivé rozhořčení pana Franka) "Poslance postřílet. Začít s ODS, nejlépe se Zahradilem" (to je ta smazaná, volně, jen jak si pamatuji), brzy by zde jistě někdo "střílel" politiky z druhé strany názorového spektra. A nakonec by se zde lidé virtuálně "vraždili" navzájem (tedy ti s pevnějším žaludkem, ostatní by tuto debatu znechuceně opustili).

A to nechci. Záleží mi na tom, aby zde byla alespoň minimální šance diskutovat (a to i mezi všemi těmi exaltovanými výkřiky).

To není nic proti panu Myrtovi, chápu, že si občas potřebuje ulevit kdekdo. Nicméně ze zdejší téměř dvouleté zkušenosti vím, jak co takové "ulevení si" zpravidla rozpoutá. Dotyčný Ulevující si pak většinou nasupeně odkvapí a někdo to tu musí dávat nějakou dobu zase dohromady ;-)

Libor Stejskal
23. 10. 2009 | 17:40

Pavel napsal(a):

Pan Zahradil se dostal do Evr.parlamentu za protievropskou ODS,která svým předsedou podepsala LS.Jaká to schizofrenie.Bývalý čestný předseda ODS jezdí na rady do Moskvy v době kdy blokuje ratifikaci LS,která byla podepsána za jeho prezidentování.Pan Zahradil mluví o EU jako o říši zla a bagatelizuje to,že naši čelní politici jsou pod silným vlivem Moskvy,která potřebuje nejednotnou Evropu bez jasné energetické politiky závislou jejich plynu a ropě.Diktátorský režim KGB srovnává s vyspělými demokratickými státy západní Evropy ??? Kdo Vás platí? neb koho chleba jíš,toho píseň zpívej.
23. 10. 2009 | 17:52

scientist napsal(a):

chachá, Rusko je prý blahem bez sebe, že LS vstupuje v platnost. Tak nevím, jestli je to jen nějaká nová forma humoru, na kterou jsem ve svých kristových létech už poněkud starý či nedospělý. A nebo nás má pan autoru za úplně debily... To pak ale zapomíná na bumerangový efekt.
23. 10. 2009 | 18:01

Holubář napsal(a):

Pane Stejskale jasně,
já s vámi souhlasím.
P.S.: Recaptcha po mně chce "Returns values". To bych rád věděl, kdo ji řídí :-)
23. 10. 2009 | 18:21

Pepa Řepa napsal(a):

Nechci vstupovat do plodné debaty, jen bych chtěl upozornit, že když se vydají kucí z Lidového domu na hon, postřílí se obvykle navzájem, jako v Kolkovně.

Oni jsou zvyklí střílet na špejle s růžičkou nebo frkačkou a vyhrát plyšáka. Tři rány za pětku.
23. 10. 2009 | 18:46

Holubář napsal(a):

Pepa Řepa:
No jo, berou to doslova. Střelil na lišku, trefil Maryšku. Jako kousek níž Křeček :-)
23. 10. 2009 | 19:10

pumprlidentlich napsal(a):

Výsledkem socialistické vlády v Německu je téměř 20 000 větrníků, likvidace spolehlivé energetiky (jen v ČR je nutné investovat do přenosové soustavy desítky miliard korun), útlum technického vzdělání, blokování výstavby spolehlivých energetických zdrojů, poroučení větru dešti. Zoufalá výstavba desítek dalších uhelných elektráren, plynovod Nord Stream, stoupající spotřeba fosilních paliv, rostoucí ceny energie, krach. Opět socialismus.
Rusko, závislé na vývozu nerostných surovin a na tom, co ukradne, se raduje.
Socialistické panoptikum se od blokování výstavby spolehlivých energetických zdrojů distancuje a rozjede kampaň pro jednodušší jednince. Teplo a světlo zadarmo. Greenpeace svede výstavbu větrníků na kapitalisty a Mueller doplní další příběhy o příbuzných, obětech kapitalismu. Ale nevadí, odborníci na internetu všechno vysvětlí. Rozumí všemu a dělají to pro rodiny s dětmi.
23. 10. 2009 | 20:00

kormoran napsal(a):

..secret service EP v akci)-https://www.youtube.com/watc...
23. 10. 2009 | 20:00

Desiderius napsal(a):

Je to hrůza číst texty Zahradila,pro svou "kariéru" a dobré bydlo by udělal cokoliv.Prostě naprosto vzorný a bezproblémový člen ODS
23. 10. 2009 | 21:45

Alfred napsal(a):

To je zajimava interpretace problemu pane Zahradile. Myslim si, ze to nebude tak jednoduche, jak pisete. Treba se mi neco rozlezi behem vikendu v hlave a zkusil bych to nejak predlozit.

Alf
23. 10. 2009 | 22:25

veverka napsal(a):

Jj,vždycky se dobře bavím,když vidím Havla s knížetem lobovat za LS.:-)
23. 10. 2009 | 22:42

Jan Severský sc., vědec napsal(a):

Lisabonská "smlouva" je pouze Lisabonský podvod na celou Evropu, protože:
EU neexistuje a to jak z právního, tak i z faktického hlediska, protože žádné právnické osoby Stát tuto u m ě l o u instituční a společenskou struktutu vyššího řádu nevytvořily a v zastoupení toto nelze, protože právnickou osobu(viz Unie)vyššího řádu může vytvořit pouze právnická osoba(viz Stát) a ne banda pacientů s duševní porucvhou vládcovství, kteří si pletou dodkonce i většinu s menšinou a ani neví z čeho se vypočítává...
Ale již by chtěli hlásat jako trestně činní podvodníci "právní normy" a dokonce na Evropské úrovni!
A tak vznikl EU-blázinec...
Menšinová volební účast NIKDY nemůže vytvořit právního zástupce právnické osoby(v tomto případě dokonce samotného Státu), protože by vznikl nejen jmenovací paradox, ale i velice závažnýá trestný čin, pokud by takový "zvolený" se začal presentovat jako právní zástupce právnické osoby(viz poslanec, senátor a podobný duševně nemocný hmyz...podvodníků....trestně činných).
Takže o tom to vše od roku 2004 bylo, aby pacienti potom neřekli, že o ničem nevěděli!
Viz blog na adrese:
Výzkumný ústav rozvoje dítěte a člověka ČR.
23. 10. 2009 | 22:49

Josef K. napsal(a):

Při čtení příspěvků i tooto blogu by se zdálo, že nejen noé elity ale i vědci jsou v této zemi mdlého ducha průměrnosti. Pokud pominu jméno jako Severský (Zvjoźdnyj Severskij???), které odkazuje na jiné vlivy. Ani ti Rusové zde dnes nejsou oněmi Jakobsony, kteří povznesli vědu z lokální průměrnosti ztichlého provinčního života...Ale klid a smír se všední realitou polovzdělanců může přinést třeba Jan Patočka se svou úbahou Kdo jsou Češi? Podivné je, že zde nevítězí atočkoé, Antonínové Dvořákové či Masarykové, či snad Čapkové... stále v této zemi vítězí tajemníci Benešové a různí ti Háchové a Klausové s přívlastkem "na všechny strany". Lze nad tím pocítit smutek.
23. 10. 2009 | 23:00

Sofi napsal(a):

Zahradil už se tak akorát umí svinout do ruličky a zasunout se Venouškovi do řitního otvoru. Nic jiného neovládá. Doporučuji mu vůbec se nevyjadřovat a chodit pokud možno kanály.
23. 10. 2009 | 23:34

Josef Petr napsal(a):

Proletáři všech zemí, pane Zahradile, pane prezidente, spojte se, odstěhujte se k Putinovi a Medvěděvovi a užijte si to tam dle libosti až do starobního důchodu. Mně těch 40 let stačilo a myslím, že nás je v této zemi většina, co vašemu euroskepticismu a nadbíhání Moskvě nefandí.
23. 10. 2009 | 23:57

Josef Petr napsal(a):

Proletáři všech zemí, pane Zahradile, pane prezidente, spojte se, odstěhujte se k Putinovi a Medvěděvovi a užijte si to tam dle libosti až do starobního důchodu. Mně těch 40 let stačilo a myslím, že nás je v této zemi většina, co vašemu euroskepticismu a nadbíhání Moskvě nefandí.
24. 10. 2009 | 00:00

Josef Petr napsal(a):

Proletáři všech zemí, pane Zahradile, pane prezidente, spojte se, odstěhujte se k Putinovi a Medvěděvovi a užijte si to tam dle libosti až do starobního důchodu. Mně těch 40 let stačilo a myslím, že nás je v této zemi většina, co vašemu euroskepticismu a nadbíhání Moskvě nefandí.
24. 10. 2009 | 00:01

el napsal(a):

tak ty nejchytresji a nejmoralnejsi stejskale, ja ti to reknu takhle... Mel jsem sen... stal jsem v parlamentu... s kalašnikovem... ted se asi bude ten nejmoralnejsi chlapec se svym chabym mozeckem dovtipit, co jsem asi tak chtel udelat... Samozrejme ku prospechu vlasti.
24. 10. 2009 | 03:54

borby napsal(a):

to Josef K.:
Vše souvisí se vším.Quasirovný přístup Němců v 2.sv.válce a qasispravedlnost po ní vytvořily chaos mezinárodně uznávaných hodnot.Namátkou z tisíců příkladů vyberme jen roli v "establishmentu" fašismu italského diktátora Mussolini a španělského Franka-a jejich naprosto různý osud po válce.Obdobně Quisling Norska s těžkou vodou a švédská neutralita.Neutralita Turecka,Švýcarska-komu hitlerovci "uznávali" neutralitu a komu vnutili co chtěli? Pravidla hry? Hitler se neodvážil na Mnichovské konferenci postavit požadavek obsazení celé ČR,postavil jen "přijatelné" odtržení Sudet.Háchu s Chvalkovským nechal po celé jednání za dveřmi a předali jim výsledek.A nikdo více tam nebyl.Bylo to tak opravdu? Neobjednal si třeba právě Hácha Sudety,aby se mu vládlo snáze,když si stěžoval na nemoc?
Víme jak to vše skutečně bylo a nebylo?
24. 10. 2009 | 09:20

borby napsal(a):

to Jozef K:: vidíte (?) třeba dokonalost poválečné spravedlnosti v tom,že:
"malí" kolaboranti jsou bez odkladu popravováni v tisících lidovými soudy a velké ryby -předsedové protektorátních vlád Beran,Krejčí jsou v socialismu na amnestii propuštěni z kriminálu?
-Že ředitel italského filmu byl popraven po soudním rozsudku a ředitel českého protektorátního výzkumu povýšil na velkou hlavu ČSAV socialismu?
24. 10. 2009 | 09:50

divine napsal(a):

Máme mezery ve vzdělání.Nikdo se dosud neodvážil to sepsat trochu konzistentně-co bylo a nebylo ve válce a po ní.Já např.nevím jak dopadl maďarský diktátor Horthy v r.1945.Ale čtu v postkomunistickém tisku za jakého jásotu všech (úplně všech samozřejmě) Maďarů byl admirál Horthy,povýšený do šlechtického stavu zvolen prvním Maďarem.Pochopitelně po potlačení Maďarské republiky rad,kde mu pomohli i čeští legionáři v územním sporu s Českem.Jak mu polofašistické "Rychlé šípy" unesly před koncem války syna. Francouzský Hácha Petain,prezident země s francouzskými Ležáky,je po válce osvobozen soudem pro stáří.
O málokteré zemi vím,kolik přinesla obětí: náhodou vím,že u Belgie stejný počet jako u Čechů-360 tisíc.Ale je přece jasné,že každá protektorátní vláda po válce uvedla své zásluhy,ilegální kontakty s Anglií,pomoc při zmírnění soudních rozsudků.Předseda protektorátní vlády gen.Eliáš v tom smyslu popraven už 1942 na příkaz předsedy německého lidového soudu.A tak nakonec jak se válka vzdaluje,viny nebylo? Každý dělal co mohl.Aby pomohl obětem.Pak přece jenom ten neuvěřitelný počet obětí mi navždy zůstává záhadou.Nedokáži si představit v důsledku toho jinou než zfašizovanou justici.Následně.
24. 10. 2009 | 10:39

vaclavurban napsal(a):

Film Pelíšky: – V Sovětském svazu staví betonové lodě. – Kdes to vyčet? Правда... Tak to musí být pravda.
24. 10. 2009 | 11:17

divine napsal(a):

k Horthymu: v třicátých letech 20.st.řada světoznámých vědců-Maďarů-emigrovala do USA.Celé roky Horthy držel ve vězení i s rodinou předsedu maďarské komunistické strany Bélu Kuna (obdobně Hitler Ernsta Thaelmanna do popravy 1943 v koncentráku).Najednou se ocitl za války v SSSR,kde spolu s německými komunisty je stalinisty Béla Kun zastřelen.Tolik z popisu ruského disidenta Medvěděva.Snad jediná RF přiznává vinu na vraždách? A to přes disent.Stalinův syn Jakov,válečný zajatec-spáchal sebevraždu v německém koncentráku.O tom Medvěděv ani slovo.
z ČECH: V poválečném procesu ,kde dostal trest smrti,se K.H.Frank brání (zápis je) slovy: že při nečetných vizitách Terezína neviděl nic více než spokojenost,hygienu a samosprávu vězňů.To ostatně téměř koresponduje s probíhajícími reprtážemi dnešních žijích židovských svědků z toho pobytu.Prý židé zařazovali židy do transportů do Polska sami.Rada starších.O zavražděných komsomolcích 4.5.1945 v Terezíně nikde ani slovo.Bylo jim dvacet.
O partyzánech ani slovo.Za takovou postkomunistickou propagandu děkujeme.O Pečkárně s gilotinou..snad více?
24. 10. 2009 | 12:14

zurrep napsal(a):

to divine: nebylo od věci v dnešní době rozjitřené sudetoněmecké otázky připomenout bývalého čelního představitele sudetských Němců(krom Henleina) K.H.F,původním povoláním knihkupce z Karlových Varů.Jinak tedy prezentujete mírný vývar všeho druhů ryze českého tisku hlavně po r.1990,ale i něco málo před ním (Jakov).Kontrola a verifikace informací asi věcí zbytečnou pro vydavatele knih a novin.Hlavně,že knihy a noviny se koupí.Nebo všemu věříte? Co je psáno,je dáno? na x %
24. 10. 2009 | 13:40

Alfred napsal(a):

"Varianta korporatni identity" ?
Z financni a hospodarske krize se zeme budou dostavat velmi pomalu, "oziveni" ve tvaru L. Rekordni statni dluhy bude treba zacit splacet. Jedina cesta bude masivni privatizace, do rukou nejsilnejsich hracu. Postupne dojde k tomu, ze budou dalsi a dalsi soucastky statu prevedeny do soukromych rukou, pod oblibenym heslem: statni=automaticky neefektivni, o tom se prece uz nepremysli. Evropske zeme (i nas) ovladnou nadnarodni, nikym nevolene korporace, ktere si budou kupovat obe politicke strany (zavedeme vetsinovy volebni system aby to nemeli tak drahe) Mezitim se skutecne EU opravdu stane zalarem narodu, nikdo nebude mit penize na nejake rozvojove projekty a nastane pesimalni varianta pocinajicich narodnostnich konfliktu (kdo na koho doplaci)
Vypadky sluzeb na strane statu budou kompenzovany jako pracovni benefity. Politici se stanou loutkami, budou vytvaret Potemkinovu vesnici, zdani "bussines as usual", ovsem bez jakychkoli realnych (tedy korporacemi odsouhlasenych) pravomoci. Obcani si budou myslet, ze je vse pri starem, pouze nekteri naivkove budou psat o tom, ze se nam tady rozmaha korupce...:) Takze se narodite, pripadnete korporaci (asi podle matky). Pujci a zaplati vam vsechno skolne, zdravotni peci. Zaplati vam i psychotesty, na kterou praci se budete hodit. No a az skoly dokoncite, budete tak zadluzeni, ze se radi nechate zamestnat v jedne z korporaci. Vyhoda bude, ze firma bude presne vedet jak jste na tom, kolik dluzite a tak vam bude moci "navrhovat" zmeny v pracovnim zarazeni. Nebudete se muset starat o vyber zamestnani. Treba od 55 let vam prestane ubirat na fyzicke praci. Takze co by slo zprivatizovat ? Skolstvi, zdravotnictvi. Pravo nahradi dobrovolne pristoupeni k akceptovani soukromych, smircich soudu. MPSV nahradi nejaka forma korporatnich odboru. Vetsinu nyni vladnich resortu nahradi nejaka forma prispevkovych organizaci, napr. MZP. O bezpecnost se postaraji korporatni milice (myslim ze nejakou sluzbu na ochranu plynovodu uz ma Gazprom, CEZ ma vymahaci komanda) Sice nez dovrsite 18 let veku nasekate dluhy na cely zivot, ale oni vam radi pujci ..:)
25. 10. 2009 | 02:25

Alfred napsal(a):

"Evropske spolecenstvi narodu" aneb zvednuta rukavice Jana Zahradila

Zda se mi, ze je nebezpecna centralizace a monokulturizace, protoze chybi diverzita a odolnost.

Jmenuje se to systemove riziko, poznali to ted v USA s padem bank, poznala to US mesta, pote co jim odesel GM vyrabet do Ciny, doufejme, ze to nepozna Mlada Boleslav, pozna se to v IT, kdy pokud vam centralizovane reseni spadne, tak muze jit treba cela firma domu.

Takze co treba zacit pracovat na "Evropskem spolecentvi narodu ?" Narody v ramci ESN, pricemz by narody nemeli narokovane uzemi, stat. Udelali bychom mensi administrativni celky. Na ne bych
prevedl maximum moznych kompetenci. Tim bychom priblizili politiky lidem, vcetne zodpovednosti.

Podporili bychom lokalni, decentralizovane ekonomiky, pocit odpovednosti, lide by si rozhodli, jestli chteji ve svem regionu napr. hnedouhelny dul (a vsechny vyhody a nevyhody co z toho plynou). Jakekoli selhani politika by bylo okamzite videt. Do uspesnych "regionu" by se stehovalo vic lidi, vic by prosperoval ... Uspesni spravci regionu by diverzifikovali zdroje prijmu tak,
aby po padu na burze se neocitla pulka regionu bez zamestnani diky monoplnimu zamestnavateli.

Centrala by mela omezene pravomoci na vnucovani cehokoli temto celkum. Meli bychom tedy 2 urovne statni spravy: lokalni, ktera by rozhodovala o maximu mozneho a centrala, napriklad Brusel s
minimem pravomoci. Do obou techto urovni bychom volili za lokalitu, kde bydlime. Vedle toho by
byla identita narodni, ktera by nezakladala pravo na uzemi nicmene by mohla zakladat pravo na volby do druhe komory EP. Zkratka oddelit uzemi a narod a zrusit narodni stat. Svobodny vyber mista k zivotu se zarucenymi narodnostnimi pravy voleb dle narodnostni prislusnosti. Narody by se
mohly volne pohybovat po cele ESN (i kdyz si nemyslim, ze by k tomu nejak hromadne dochazelo).
25. 10. 2009 | 02:31

Alfred napsal(a):

"Evropske spolecenstvi narodu" aneb zvednuta rukavice Jana Zahradila - pokracovani

Vyhoda by byla, ze pokud by narod byl rozprostren po ESN, tezko by dochazelo ze strany 2. komory (narodni) EP k nejakym uzemnim trenicim. Pokud by se narod nemnozil, proste by mu klesalo
zastoupeni. Pocet zastupcu jednotlivych narodu ve druhe komore EP by byl zavisly na poctu vydanych narodnich obcanek.

Prodavat tento koncept je mozne jako "ucime se nest dusledky za sve rozhodovani". Takze by to asi
neslo udelat behem 14 dni. Mozna paradoxne by to mohlo Bruselu pomoci - byl by ten hodny, ktery vraci rozhodovani na lokalni uroven. Treba behem 20 let, napriklad. S kazdymi dalsimi volbami by se posilovaly lokalni kompetence a umerne tomu by je Brusel ztracel. Zrejme tedy postupne, aby si lide uvedomili, ze kdyz zvoli populistu, tak proste na to dojedou. Navic na te lokalni urovni se
asi populismus dela hur. Paradoxne - cim vic by ted LS sebrala kompetenci, tim snadnejsi by byl prevod kompetenci na lokalni uroven (ne tedy zpet na narodni staty)

Dalo by se namitnout, ze se jedna o usporadani umele. Ja si naopak myslim, ze umely je narodni stat. Nejsem historik, ale domnivam se, ze narodni staty na uzemi stredni a zapadni Evropy
vznikaly az po prvni svetove valce. Tedy relativne nedavno. Do te doby prevazovaly velke rise, ktere narody obsahovaly, ale nevybavuji si valky mezi narody uvnitr techto risi - do narodniho obrozeni (opravdu ale nejsem historik).
Se vznikem narodniho statu se objevily problemy s narodnostnimi mensinami, valky narodu. Problem je totiz v te care, ktera je pevna, zatimco obyvatelstvo migruje, misi se. Nektere narody rostou, jine vymiraji.To je zivot.Jenze ty cary .. s temi je problem hybat. To je problem Sudet, Kosova, Krymu, Bosny (ta jeste nedospela do faze narodniho statu), nove naznaky z Tyrolska, Slovenska,
... Pokud se ale pobavite s obyvateli na dotcenem uzemi, tak je to povidani vzdycky stejne: jako sousedi ok, nas rozestvali politici. Je to stale stejna pisnicka.

Nejkontroverznejsi je samozrejme ta cast, kdy narodu seberete narokovane uzemi. Jenze - to, ze se nejaky narod uspesne mnozil ve chvili, kdy probihaly valky o hranice a z techto valek vysel
vitezne, neznamena, ze je tak uspesny i po letech. Pokud narodu odejmeme narokovane uzemi, mohl bych predpokaldat, ze toto uzemi bude spravovano na obcanskem principu. Asi bude tezke si zvyknout na to, ze Evropa je proste nas vsech, i kdyz se budete nalezat na "historickem uzemi Cech"... ted to jenom zkousnout.
25. 10. 2009 | 02:33

Alfred napsal(a):

Brusel, resp. centrum: Asi by byla potreba spolecna obrana. Mozna zpocatku strategicke velke projekty. Veda a vyzkum. Centralni banka ? (tohle je urcite na diskuzi, LETS meny obsahuji
ohromny potencial, ale je tu problem konvertibility) Ja si myslim, ze by to mohlo byt dost volne, ty kompetence by mohly byt delegovane podle potřeby mensich administrativnich celku samotnymi celky na projekty, ktere by samy nebyly schopni zvladnout.
Vykonou slozkou tohoto centra by byla nejaka vlada, treba manazeri jmenovani na jednotlive aktivity centra. Nektere ministerstva by to mela na dlouho (dlouhodobe projekty), jina ministerstva by se zrizovala adhoc a na omezenou dobu. Nad nimi by byl dvoukomorovy parlament.

Jedna komora vzesla z voleb za "mensi administrativni celek" a druha podle narodnostniho klice.

Ted tedy k te druhe komore: Nevim, jestli by mela 200 nebo 400 nebo kolik clenu. To je asi jedno, podstatny je striktne dodrzovany pomerny system. Slo by to treba takto: V centrale by existovala OTEVRENA tabulka, kam byste se zaregistrovali treba s ceskou narodnosti. Romove by si treba take
zaregistrovali svoji narodnost atd. Pak by se za tyto tymy postavily kandidatky. A ve volbach by slo o to ziskat pro svoji "narodnost" co nejvice hlasu (tim by se daly volby zamenit za soutez v porodnosti :) Pak by se to dalo treba trochu uvolnit, klidne by se dala zaregistrovat narodnost mimozemska, kdyz byste nasli dostatecny pocet lidi, co by pro vas hlasovali ...
Na zaver: rad bych tuto teorii venoval pratelskemu mimozemstanovi Alfovi, ktery mi ji vyjevil posledni vikend v zari v Krkonosich.

Publikuji ji proto pod jmenem Alf, chtel bych aby byla spojovana jiz jen se jmenem Alf. Je na ni licence GPL, takze k volnemu pouziti, sireni.

Pral bych projektu "evropske spolecenstvi narodu" velke mnozsti premyslivych diskuteru, kreativni
pristup a pokud v soutezi uspeje, tak i dlouha leta.
Alf
25. 10. 2009 | 02:36

Alfred napsal(a):

Varianta socialisticka identita

Z financni a hospodarske krize se zeme budou dostavat velmi pomalu, "oziveni" ve tvaru L. Rekordni statni dluhy bude treba zacit splacet.
Skrty ve statnim rozpoctu a narustajici nezamestnanost spolecne s krachy firem povede k tomu, ze si stat uvedomi, ze zajisteni alespon minimalni integrity spolecnosti nebude mozne zajistit jinak nez znarodnovanim (treba v RF ted nedavno demonstrovali z Avtovazu, ze chteji byt znarodneni. Ze 100 000 zamestnancu ma byt tretina propustena). Spanila jizda Putina do monomesta a donuceni Deripasky podepsat obnoveni vyroby probehlo i u nas v mediich. Nikdo to nebude kupovat, budou delat na sklad ... az Deripaskovi penize dojdou, tak mu to stat znarodni. Pomalu spadneme do "docasneho socialismu". Tim sice predejdeme nepokojum, ovsem za prilis velkou cenu, ta cena je myslim vseobecne znama. Dostane se do hry armada nebo hasici (to je dnes takova armada s lidskou tvari, na porad 158 na Nove se fakt neda divat. V USA probihalo na jare ? v lete ? cviceni FEMA, ted tam zavedli stav nouze. V USA jsou zavadeny neco jako obcanske hlidky, domobrana.
Dolar uspesne pada pod hranici 1,5 $ za euro. Americanum se jejich dovozy zacnou kapku prodrazovat, asi zacnou jeste vice setrit. Exportni trasy CR - NEMECKO - USA vyschnou. BRIC (sice uz od jara) domlouva nahrazeni dolaru. Iran prodava (nebo se chysta prodavat) ropu za €. Cina prodava MMF dolary a nakupuje zlato, ktere mimojine od 09/2008 stouplo z cca 700$ na dnesnich 1058$. Varianta socialisticka identita se promeni v trvalou pritomnost armady v ulicich. Asi přežijeme, otazka je jak a jestli nas to bude bavit.

Alf
26. 10. 2009 | 15:20

čáryfuk napsal(a):

Bohužel debata na téma LS u nás nikdy neproběhla – od počátku bylo slyšel jen hysterické křičení „Rusko zlo“, „Izolace“, „Silná a efektivní Evropa“, „Ostuda na Hradě“ apod. Eurohujeři, alias „Evropané“ o žádnou diskusi ani neměli zájem – i ti rozumnější se jen schovávali za fráze a politickou integraci nesmyslně zdůvodňovali prospěšností ekonomické integrace (tu ale ve většině podporují i tzv. euroskeptici, včetně mě a důvod pro politickou ani jakoukoliv další integraci v tom nevidím).
V čem je prospěšná centralizace moci? V čem je prospěšné vzdalování rozhodování od občanů? V čem je dobré, že o nás budou spolurozhodovat lidé, které jsme nikdy neměli možnost zvolit si ve volbách a ani je za jejich rozhodování nemůžeme ve volbách potrestat? – na tyto otázky mají (ti slušnější) eurohujeři následující „argumenty“ – nacionalista, ruský agent, antievropan…
27. 10. 2009 | 08:56

Alfred napsal(a):

Too big to fail ? Too big to exist ! Padni komu padni.

A jeste k tem mensim administrativnim celkum: Ten zakladni smer tvoreni by byl zespodu nahoru. Nikoli tedy jako dnes, kdy stat dalsimi a dalsimi deklaracemi prisuzuje obcanum dalsi a dalsi prava (implicitne se tedy predpoklada, ze je obcan nema)

Zaklad by tvoril jedinec, ktery by mel garantovana vsechna prava implicitne a ktery zije v rodine a v komunite. Tedy nejake obecni zastupitelstvo. Toto zastupitelstvo by po dohode s jinymi zastupitelstvy mohlo vytvorit vyssi administrativni celek, ktery by si take spolecne platily. Na ten by mohly delegovat nektere pravomoci a zaroven by ho ukolovalo. Tim by se obec stala i zrizovatelem. Pokud by se obecni zastupitelstva dohodla, ze tento vyssi administrativni celek nepotrebuji a ze ho nechteji platit, tak by ho proste zrusila (ale to je na diskuzi). Cim by bylo obecni zastupitelstvo neschopnejsi, tim vice pravomoci by muselo delegovat vys a obcani by to poznali na danich, protoze by narustal aparat toho vyssiho celku.
Timto zakladnim smerem by tedy vznikaly vyssi celky.

Ted tedy jak se vyrovnat s nadlokalnimi vlivy, napr s coudem z hnedouhelne elektrarny, se zamorenou rekou apod.: Opet odspodu: Obec by vznesla protest, ze k nim tece spinava reka a ten problem by byl eskalovan vys a vys az do toho patra, ktere bude obsahovat vsechny ucastniky (postizene i viniky). Tam by to nejak vyresily a to rozhodnuti by bylo zavazne smerem dolu. Myslim ze by ale bylo potreba, aby stavbu napr. cisticky platil cely region (resp. patro), ktere o jeji stavbe rozhodlo. Cim lokalnejsi problem, tim nize reseny, cim globalnejsi, tim reseny vyse.

Z toho tedy plyne, ze 1. komora parlamentu by vlastne byla vlada manazeru ukolovana na jednotlive projekty podle logiky vyse uvedene. Kontrolovana a odvolavana by byla temi, kdo ji zrizuji.

Narodnostni komora parlamentu by mela na starost vnejsi vztahy, protoze z logiky veci by vlada mela mit zrak upreny dovnitr. Navenek by proto Evropa vystupovala jako evropa narodu.
Alf
27. 10. 2009 | 19:31

Eurohujer napsal(a):

Ještě že tu máme naše národnostní euroskeptické elementy, které hrdě a se zdviženou hlavou hledí směrem ... vzad. Na problémy dneška nabízí recepty včerejška. Křičí EU NE!, se zpochybňováním LS dochází ke zpochybňování a destabilizaci samotné EU a vlastní nápad nikde. SSO má sice heslo "jde to i jinak", obsah jsem bohužel nezachytil. Samotný obsah se jim jaksi smrskl na obhajobu národních prvků, což jako odpověď na globalizaci je poněkud nedostatečné.
28. 10. 2009 | 08:27

Hodinář napsal(a):

Doporučil bych Alfovi, aby se podíval do kalendáře a seřídil si palubní čas. Války o teritoria neprobíhaLY ale probíhaJÍ. Zkus to tak za 100 let.
29. 10. 2009 | 14:22

Milan napsal(a):

Pane Zahradile, včera jsem vyslechl Váš rozhovor v Radiožurnálu. Volně cituji. "Předseda EK by měl být z malé země, aby měl pochopení pro ČR. Neměl by být ze země, se kterou máme historické spory. Tj. ndměl by být z Německa, Rakouska nebo Maďarska". Chsi se zeptat, neměla by se ODS, kde O znamená OBČANSKÁ, být nahrazeno N jako nacionální? A proč by nemohl být Němec, Rakušan nebo Maďar dobrým předsedou Evropské komise? Musí být předseda EK blonďák s modrýma očima? Děkuji za odpověď.
30. 10. 2009 | 01:11

Pavel napsal(a):

Souhlasím s Vámi pane Zahradil.
30. 10. 2009 | 10:38

ugg classic tall boots napsal(a):

Winter is coming, you and your families still have no ugg boots? Just a problem, Sheepskin boots like <a href="http://www.up2ugg.com/UGG-B...">ugg classic tall boots</a> is the necessity in the cold witer. Especially in the snow space, <a href="http://www.up2ugg.com/UGG-B...">ugg classic short boots</a> will keep you warm and safe. At the same time, somebody may say, all of the ugg snow boots, the <a href="http://www.up2ugg.com/UGG-B...">ugg classic cardy boots</a>is the best choice. Some online stores also sell these ugg boots at low price, so come on now.
06. 11. 2009 | 04:22

Free Ringback Tones napsal(a):

thanks you very much for your information
13. 03. 2010 | 02:41

nike air max napsal(a):

good article,i love this so much,thank you for your working
26. 03. 2010 | 01:38

DVD to iPad Converter napsal(a):

I have know more about it. very informative. thanks great
07. 04. 2010 | 13:19

discount air max shoes napsal(a):

<a href="http://www.discountairmax.c...">discount air max 90</a>
<a href="http://www.discountairmax.c...">discount air max 95</a>
19. 04. 2010 | 04:47

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Aktuálně.cz Blog · Atapana Mnislav Zelený B Baar Vladimír · Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoníček Radek · Bartošová Ela · Bavlšíková Adéla · Bečková Kateřina · Bednář Vojtěch · Bělobrádek Pavel · Beránek Jan · Bernard Josef · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Blažek Kamil · Bobek Miroslav · Boehmová Tereza · Brenna Yngvar · Bureš Radim · Bůžek Lukáš · Byčkov Semjon C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Davis Magdalena · Dienstbier Jiří · Dlabajová Martina · Dolejš Jiří · Dostál Ondřej · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořák Jan · Dvořák Petr · Dvořáková Vladimíra E Elfmark František F Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Fendrych Martin · Fiala Petr · Fibigerová Markéta · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gargulák Karel · Geislerová Ester · Girsa Václav · Glanc Tomáš · Gregorová Markéta · Groman Martin H Hájek Jan · Hála Martin · Halík Tomáš · Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hapala Jiří · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Heroldová Martina · Hilšer Marek · Hladík Petr · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holásková Kamila · Holmerová Iva · Honzák Radkin · Horáková Adéla · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrabálek Alexandr · Hradilková Jana · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hülle Tomáš · Hušek Radek · Hvížďala Karel CH Charanzová Dita · Chlup Radek · Chromý Heřman · Chýla Jiří · Chytil Ondřej J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jelínková Michaela Mlíčková · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Karlický Josef · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Pavel · Klíma Vít · Klimeš David · Klusoň Jan · Kňapová Kateřina · Kocián Antonín · Kohoutová Růžena · Kolaja Marcel · Kolářová Marie · Kolínská Petra · Kolovratník Martin · Konrádová Kateřina · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Koutská Petra Schwarz · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kučerová Karolína · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kupka Martin · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Máchalová Jana · Maláčová Jana · Málková Ivana · Marvanová Hana · Mašát Martin · Měska Jiří · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minář Mikuláš · Minařík Petr · Mittner Jiří · Moore Markéta · Mrkvička Jan · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Návrat Petr · Navrátil Marek · Němec Václav · Nerušil Josef · Niedermayer Luděk · Nosková Věra · Nouzová Pavlína · Nováčková Jana · Novák Aleš · Novotný Martin · Novotný Vít · Nožička Josef O Obluk Karel · Oláh Michal · Ouhel Tomáš · Oujezdská Marie · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Pavel Petr · Pavelka Zdenko · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Peksa Mikuláš · Pelda Zdeněk · Petrák Milán · Petříček Tomáš · Petříčková Iva · Pfeffer Vladimír · Pfeiler Tomáš · Pilip Ivan · Pitek Daniel · Pixová Michaela · Plaček Jan · Podzimek Jan · Pohled zblízka · Polách Kamil · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rakušan Vít · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Reiner Martin · Richterová Olga · Robejšek Petr · Rydzyk Pavel · Rychlík Jan Ř Řebíková Barbora · Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schneider Ondřej · Schwarzenberg Karel · Sirový Michal · Skalíková Lucie · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Smoljak David · Sobíšek Pavel · Sokačová Linda · Soukal Josef · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Strmiska Jan · Stulík David · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Sýkora Filip · Syrovátka Jonáš Š Šebek Tomáš · Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Šindelář Pavel · Šípová Adéla · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špalková Veronika Krátká · Špinka Filip · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěpán Martin · Štern Ivan · Štern Jan · Štětka Václav · Štrobl Daniel T T. Tereza · Táborský Adam · Tejkalová N. Alice · Telička Pavel · Titěrová Kristýna · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomek Prokop · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Tůma Petr · Turek Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vacková Pavla · Václav Petr · Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Vančurová Martina · Vavruška Dalibor · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Vhrsti · Vích Tomáš · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojtěch Adam · Vojtková Michaela Trtíková · Výborný Marek · Vyskočil František W Walek Czeslaw · Wichterle Kamil · Wirthová Jitka · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zima Tomáš · Zlatuška Jiří Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy