Ke společné kandidátce:
Rozhodování o tom, zda "spolu" nebo "sami", které bylo na vedení stran koalice SPOLU, nebylo snadné. Na jedné straně potvrzení úspěšné a do budoucna důležité známky SPOLU, na straně druhé možnost jasněji prezentovat identitu svých stran.
Krátce poté, co sněmovnou otřásala nekompromisní kritika ke snaze vlády snížit rozpočtový deficit, navíc promíchaná se sliby o tom, co který opoziční politik zařídí, až se dostane k moci (vše, co je „proti lidem" zruší" a jistě jim dá i něco navíc), spatřila světlo světa zpráva o stavu státního dluhu.
Ti, co pozorně sledují vývoj bateriové osobní elektromobility (BEV) vědí, že už ve dvou segmentech vypukl citelný konkurenční boj. A dnes se obrazně otevírá segment třetí, který může zpřístupnit elektromobilitu bez nadsázky milionům lidí.
Již několikrát jsem projevil jistou skepsi vůči tvrzení, že "čínská auta porazí Evropu", nicméně bezesporu platí, že pokrok tamních firem je impresivní. A to hlavně díky tomu, že s elektromobily začaly dříve, mají kvalitní technické zázemí, disponují levnými pracovníky a vládní podporou. Kromě nízkého využití výrobních kapacit (jak jsem psal nedávno, údajně se pohybuje jen nad 50 %) mají ale navíc problém dělat to, co je obvykle cílem firem - generovat zisk.
Stačilo, aby prezident Petr Pavel zmínil v projevu na universitě v Bruggách, že „...musíme však být připraveni v domácí diskusi zvážit různé návrhy, jak upravit rozhodovací proces EU včetně přechodu k hlasování kvalifikovanou většinou v některých oblastech...“ a byl opět oheň na střeše. Přitom prezident jen řekl něco, co je opravdu potřeba (zvážit) a co je, dle mého soudu, jasně v našem zájmu. A vzhledem k tomu, že omezení jednomysnosti musí být přijato jednomyslně, i na pozici naší země ve vztahu k této diskuzi velmi záleží.