Americký filosof Adam Knowles se v jednom svém textu zamýšlí nad tím, jak společnost a zejména vzdělaní lidé prosazují falešnou „politiku velikosti“. Ta podle něho spočívá v tom, že se provede jakási nucená správa (sekvestrace) na ochranu různých významných osob. Knowlesovi taková falešná „politika velikosti“ vadí, například v případě Heideggera: odmítá na rozdíl od mnohých přehlížet řadu reálií ze života významného německého filosofa, který nejen že byl dobově včleněn do německé nacionalistické a antisemitské kultury, ale osobně hojně vychvaloval Hitlerovu knihu Mein Kampf před svým bratrem Fritzem.
Na otázku, jakou řečí promlouvá smrt, by bylo možné s jistou lehkomyslností odpovědět, že smrt nás oslovuje především životem. Jenže často se ukazuje, že tak jednoduché to není, neboť v některých případech nás smrt zasahuje tak podivným způsobem, že je poctivé říct, že nás oslovuje více, než bychom od samotného života očekávali.