Kolik z nás ukrojí Ukrajina?

07. 03. 2014 | 09:59
Přečteno 7001 krát
Tak to nakonec vypadá, že evropské hodnoty otestuje ukrajinská krize více než krize ekonomická. Brzy možná ještě rádi budeme vzpomínat na propady indexů na burzách a naježené vlasy z negativního znaménka před číslem ohlašujícím vývoj HDP. Vlastně to člověka mrzí, že to je tak primitivní, až to bolí.

A taky je až protivné, jak krystalicky černobílé to je. Veškeré slovní kudrlinky stranou, zde stojí Rusko proti EU - a to nejen myšlenkově a ideologicky, ale - a to zatím tedy jen z jedné strany - vojensky. Buď s Ruskem a jeho velice drahým plynem a ropou (za který se neplatí penězi, ale závislostí a ztrátou autonomie, proto drahým), nebo s EU. Až dojemně krystalický coming-out, byť dlouho tušený, provedl náš bývalý prezident, který se, jak jinak, de facto přiklonil raději na stranu Ruska. Jaké štěstí, že jeho pochroumaně ojedinělý názor již nikoho nezajímá.

A díky bohu, že bývalý. Jen těžko si představit, jak by takovéto vyjádření bylo bráno z úst nejvyššího ústavního představitele země, a též těžko věřit, že by si jej jako hlava státu odpustil: Pokud volit mezi Západem a Ruskem, preference jsou jasné: za krizi může Západ tím, že Ukrajině, "hluboce zakotvené v postsovětském prostoru", dává vůbec volbu a živí v ní naděje. No fuj!

A my nejsme také zakotveni v postsovětském prostoru? Vždyť Slovensko je s Ukrajinou sousední stát. Tak jen doufejme, že ruské tanky mají dobré brzdy. Nebýt nezpochybněným členem EU, kdoví, třeba by sesazení Nečasovy vlády (nebo nepokoje při Děkujeme, odejděte či cokoli jiného) někdo v Rusku mohl také interpretovat jako "ambice nezodpovědných radikálů" a poslat sem "osvobozující vojska", neb by se jistě někdo našel, kdo by o to požádal.

Což jen ukazuje na to, jak je situace vážná. EU by v tomto kvaziválečném stavu měla udělat výjimku a nabídnout Ukrajině otevřenou náruč - po konání klasického referenda nabídnout to, co jí měla nabídnout již dávno - urychlené členství.

Že nás to bude něco stát? Ano. Ale opačný postup by nás stál mnohem více - totiž naši evropskou důstojnost. Že na to Ukrajina není připravena? No a co? Žijeme ve světě, kde vše nalinkovat a připravit nelze, a jak je vidět, i perfektně připravené vzorové a výstavní země EU, jakou bylo třeba Irsko, potřebovaly pomoc. Oproti tomu, a v tom je tato krize pro nás, Česko, vlastně příjemná, jsme již dlouho nebyli troublemakery my. Dějiny předem soudit nelze, každý stát chvilku tahá pilku. A dokonale provedená přístupová jednání jsou jen malým prediktorem toho, zda země bude členem problémovým, nebo bezproblémovým.

Takové řešení by bylo mnohem čistější a přímočařejší než ekonomické sankce, protože se týká Ukrajiny, která do EU chce, a nikoli Ruska. Pokud v takovém referendu vyhraje proevropská tendence, takový výsledek bude muset Rusko respektovat, pokud alespoň vzdáleně vidí základní princip demokracie. Navíc ruská agrese se potom stane (z ruského hlediska) kontraproduktivní, neb lze počítat, že vojenská přítomnost pomůže proevropské volbě. Pokud se zemi do EU chtít nebude, dobré to vědět, aspoň skončí zbytečná koketerie. Ze strany EU by však měla být náruč otevřená. Ostatně, která jiná země projevila větší odhodlání, vůli a odvahu stát se členem?

Právě proto Ukrajina testuje evropské hodnoty Evropanů více než krize - u ní šlo o naše interní bohatství a naši soudržnost, v rámci modelu "pevnost Evropa", pro kterou je zbytek světa periferií. Nyní jde o něco více. Jde o životy členů sousedního národa, o couvání před hrubou vojenskou silou, o ochotu pomoci někomu, s kým bude hodně práce, o nenechání se podplácet ropou či plynem. Jde o pomoc někomu, koho napadl větší agresor. Jako kdysi nás. Na EU si Rusko netroufne. Na své satelity ano. Jsme sami hodni svých hodnot?

Psáno pro HN

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Eurohujer napsal(a):

Sedláčku, tak dělej. Už posílej prachy. Jakou část majetku jim tam pošleš ? Kolik procent ze zisku na Ukrajinu pošle ta tvoje banka. Kdy oběť, tak holt oběť !
07. 03. 2014 | 10:04

Standa napsal(a):

Skvělé a naprosto jasné. Děkuji pane Sedláčku. Pouze bych dodal, že by bylo záhodno mít pod kontrolou počínání "ruské menšiny" v ČR. Např. za zrušení ruského a přijetí českého občanství prý platí Rusové podpisem spolupráce s ruskou tajnou službou. To je přímé rozvracení státu. Místo jalových řečí to chce konat vše pro naši bezpečnou budoucnost i za cenu, že to bude trochu bolet !
07. 03. 2014 | 10:12

TomášL napsal(a):

Košile bližší kabát, autore.

Četl jsem nedávno, že jednak Rusko není zadlužené a má velké devizové rezervy (poté Putin tvrdě poptírá zahraniční konta ruských vysokých úředníků). Řekněme, že bude obchodní válka mezi EU-Rusko. Četl jsem, že obě strany se potřebují. Jenže ve chvíli kdy jih EU je v bankrotu a udržuje ho Reich, tak by byla otázka času, při zpětných sankcí Ruska k Německu, jak dlouho by Vám vydržela hračka EU? Co stmeluje EU a dává ji život? Peníze které zmírňují mezi-třídní a národní třenice...

Nebudeme si nic nalhávat, světem vládnou peníze a zbraně. Ani jedno EU nemá a Evropa dávno přišla o své ideály a ochotu za ně bojovat.

PS: Proč jste šel studovat ekonomii?
07. 03. 2014 | 10:15

Morrison napsal(a):

Sedláčku, radši si přepočítej bankovy, jestli něco nechybí. To je pěkná volovina, teď narychlo brát UK do EU. Proti čemu se asi Putin postavil, moulo? Z toho by bylo zcela jasný roztržení Ukrajiny a možná i masakr na frontě.
07. 03. 2014 | 10:26

Targus napsal(a):

To: Tomáš Sedláček

Sedláčku, vy jste evidentně definitivně zešílel.
Mažte do prvního hračkářství, zakupte špuntovku a vyhlašte Putinovi válku, jedině to vám může trochu ulevit.
EU nemá ani armádu, ani prachy. Natáhnout si do ojrospolku stát se všemi těmi zločineckými brigádami, veřejně provozovanou korupcí a mnohamilionovou armádou nezaměstnaných, to nemůže vymyslet příčetný člověk.

Když není co do huby, pr*el přimrzá k židli a ruce ke stolu, když není co nalít do nádrže, na svobodu, hrdost a demokracii vám se*e pes. Čím dřív to pochopíte, tím menší žaludeční vředy budete mít.
07. 03. 2014 | 10:29

Yosif K napsal(a):

Zvací dopis píše Ransdorf, Semelová a Komárek Martin. Pobyt ruských vojsk v česku bude "dočasný".
07. 03. 2014 | 10:30

Gudka napsal(a):

"Evropská důstojnost"?

Něco takového neexistuje. Existuje jen europoddanství. Nejspíš máte informace, že se zakládá nějaká pseudodemokratická aklternativa komunistického Fondu solidarity, a tak máte za úkol nastávající vydojování obyvatelstva propagovat. Jenže struky už tady v tuzemskou vysychají a investice nadojené do majdanu jsou bez perspektivy. Nedokážou přebít to, co Moskva nainvestuje do Krymu.
07. 03. 2014 | 10:32

siven napsal(a):

Targus - je pravda, že i v případě míru by byla UK jeden velký... ehm... nevěstinec. Práce na několik generací, ovšem muselo by se začít kultivací oligarchů, což je protimluv.

Momentálně je to ovšem - tam za Karpaty - v zadním traktu, a to zcela úplně...
07. 03. 2014 | 10:38

yaya napsal(a):

Ano, správně, ale co když ty ukrajinské volby vyhrají ti, kteří myslí žaludkem, chtějí mít jistotu tepla a energií a ne nějakou zakotvenou kleptokracii. Co když Rusko se začne choval jako Západ a vnucovat svou představu fungování státu pomocí bomb, iniciování pučů a vraždění civilistů, tak, jak to děláme my, a nejenom USA a UK. Ano, žít v krachující EU společně s Ukrajinou, která potřebuje biliony je fajn, můžeme k tomu vzít Gruzii, Bělorusko a Čečnu.
07. 03. 2014 | 10:39

Yosif K napsal(a):

Targus napsal(a):
Když není co do huby, pr*el přimrzá k židli a ruce ke stolu, když není co nalít do nádrže, na svobodu, hrdost a demokracii vám se*e pes. Čím dřív to pochopíte, tím menší žaludeční vředy budete mít.
07. 03. 2014 | 10:29
Arabové (ti zpacifikovaní - Alžír, Lybie, Katar, Bahrain, KSA) nabízejí zkapalněný zemní plyn za polovic toho co stojí plyn od Putina. Dtto USA. Rekové, Kypr a Israel ZAČÍNAJÍ TĚŽIT PLYN V MOŘI. Proč neušetřit?

Putin kadí na Evropu, proč se Evropa nevykadí na Putina?
07. 03. 2014 | 10:40

aga napsal(a):

Na tohle byl Sedláček cvičenej. Teď se to z něj vyřinulo, celá ta záplava účelové demagogie, nepodpořené ničím jiným než ideologickými žvásty, kterým nevěří ani on sám. Čirý hnus.
07. 03. 2014 | 10:41

Neudržitelný napsal(a):

Autor
"protože se týká Ukrajiny, která do EU chce, "
A to vám řekl kdo pane Sedláčku? Jestli chce Ukrajina do EU, tak určitě ne 100% obyvatel. Jediné možné řešení je samorozhodování Ukrajiny. Ať si sami lidé na Ukrajině, na Krynu rozhodnou co chtějí. Referendum a svobodné volby jsou dnes jediné demokratické možnosti. Ne revoluce na Majdanu, ne invaze cizích vojsk, ne nějaké rozhodnutí EU, nebo USA.
07. 03. 2014 | 10:42

siven napsal(a):

Yosif K - "Maďaři a Poláci", respektive jejich politické a ekonomické vrstvy, hlavně ještě nejsou v takovém průseru, aby vyvážely domácí konflikt ven.
Doma už Putinovi a ruské oligarchii nejspíše hoří koudel u zadnice, a tak společně oprášili model Adolf-politik. Nicméně tento model je sice intenzivní, s rychlým nastupujícím účinkem (viz náhle rekordně vysoká popularita rasputina), nicméně délka trvání a perspektiva jsou striktně dočasné. A co teprve ty následky...
07. 03. 2014 | 10:43

Al Jouda napsal(a):

O svém osudu musí rozhodnout Ukrajinci sami, nikoliv Rusko, USA nebo EU. My máme tak akorát na to držet jim palce.
07. 03. 2014 | 10:46

slavwin napsal(a):

TomášL
Nechápu to naznačování výběru. Dostali jsme se z toho, kde jsme nechtěli být. Jih Evropy je v krizi, v čem je Kavkaz, Bělorusko, nebo i ta Ukrajina. Je rozdíl mezi Běloruským rozkvětem a krizí Řecka, Španělska a Itálie možná je to tam lepší než ve vzkvétajícím Tadžikistánu, Kazachstánu. Nemám atlas doplňte kde může být líp než na Jihu evropy a je skutečně. Beru všude žijí spokojení i nespokojení,kde by průměrnému Čechovi bylo najlíp.
07. 03. 2014 | 10:47

aga napsal(a):

Řeešení pana Sedláčka spojí pro něj a pro EU věrchušku příjemné s užitečným - Ukrajině nepomůže a nás zlikviduje.
07. 03. 2014 | 10:48

siven napsal(a):

Yosif K - "Putin kadí na Evropu, proč se Evropa nevykadí na Putina?"

Ale no tak, proč takhle kalit vodu a navrhovat účinná řešení...

Vždyť i pan profesor Václav Klaus onehdá sdělil českým vědcům, že "chudoba cti netratí"...
07. 03. 2014 | 10:49

Yosif K napsal(a):

Arabové (ti zpacifikovaní - Alžír, Lybie, Katar, Bahrain, KSA) nabízejí zkapalněný zemní plyn za polovic toho co stojí plyn od Putina. Dtto USA. Rekové, Kypr a Israel ZAČÍNAJÍ TĚŽIT PLYN V MOŘI. Proč neušetřit?
Syrský plyn zbůhdarma hoří ve flerach - proč nedat zelenou Turecku aby v Syrii provedla nejaká nezbztná EKOLOGICKÁ OPATŘENÍ? Turecká armáda je druhá nejpočetnější v NATO..... Tím by se naráz vyřešila jak Syrie tak Ottomani.......
Putin kadí na Evropu, proč se Evropa nevykadí na Putina?
Evidentně je tedy možné aby se Evropa vykadila na Putina a ještě na tom vydělala. Chce to jenom trocjhu toho po čem sosálisti tak jak tak volají - pár nových infratstukturních investic - pár niových plynovodů a pár terminálů pro dovoz LNG..... možná by to šlo pořídit za cenu jedné zimní olympiády.
07. 03. 2014 | 10:49

veverka napsal(a):

EU je neuvěřitelně stupidní spolek.

Měli bychom z ní co nejdříve vystoupit.

Cpát miliardy do fašistických banderovských pučistů kteří střílejí na své vlastní demonstranty aby se dostali k moci.........to už ani není cynismus,to je ubohá fraška.

A Sedláčky zavřít do Bohnic.
07. 03. 2014 | 10:49

Honza Sedmík ml. napsal(a):

Autorovi artiklu chci vzkázat, že by se měl držet ekonomie, politik z něho nebude: opravdu si myslí, že Rusové mají přichystané tanky pro evropskou osvobozující kampaň ? Zdá se, že poněkud uměle vytváří hrozbu, Rusko bude mít co dělat s Krymem, který může přivtělit (návrat po 50 letech), nebo okupovat co součást Ukrajinské republiky. Na větší sousto (průmyslově rozvinutý východ) si může nechat zajít chuť, vždyť i nedávné vojenské kampaně (Gruzie) se týkaly jen poměrně malých území (Osetie) s významným zastoupením ruského obyvatelstva, což celá Ukrajina jaksi není. A přístupová jednání Ukrajiny ? Urychlená ? Na takové rozšíření EU nemá, proti Ukrajině je Řecko učiněný ekonomický tygr, navíc chybí vůle silných evropských hráčů, Němci si dobře pamatují (a dodnes se potýkají s násedky) sjednocení, Francie pošilhává po Středomoří a Velká Británie má zjevně zaječí úmysly, navíc ji možná čeká odtržení Skotska. S Ukrajinou lze krásně a nadlouho zabřednout s mnoha důsledky, jakákoli predikce vývoje jsou jen řečičky. Tak.
07. 03. 2014 | 10:50

David napsal(a):

"...Což jen ukazuje na to, jak je situace vážná. EU by v tomto kvaziválečném stavu měla udělat výjimku a nabídnout Ukrajině otevřenou náruč - po konání klasického referenda nabídnout to, co jí měla nabídnout již dávno - urychlené členství.

Že nás to bude něco stát? Ano. Ale opačný postup by nás stál mnohem více - totiž naši evropskou důstojnost. Že na to Ukrajina není připravena? No a co?..."

--------------------------------

Toto říká hlavní makroekonomický stratég??? To snad není možné! To je katastrofa. Vás se to s Vaším platem nedotkne, že? A co s imigranty?

-------------------------------

"... Pokud v takovém referendu vyhraje proevropská tendence, takový výsledek bude muset Rusko respektovat, pokud alespoň vzdáleně vidí základní princip demokracie...."

-------------------------------

Jste úplně mimo. Na Krymu v referendu vyhraje proruská tendence a EU a USA budou muset takový výsledek respektovat.

-------------------------------

"...Navíc ruská agrese se potom stane (z ruského hlediska) kontraproduktivní, neb lze počítat, že vojenská přítomnost pomůže proevropské volbě...."

-------------------------------

Pokud bude někdo chtít sféru vlivu Ruska narušit, tak hrozí válečný konflikt, a to bezesrandy! Na to velký pozor!!! Nic není nemožné. Stačí malá jiskra. Nedráždit tygra. Rusko, i když se zdá, že je stále na hliněných nohou, tak nám může ještě hodně zatopit a nebo alespoň zamotat hlavu.

EU bude ještě prosit USA, aby na ruského medvěda nebyly zlé.

Když Rusku USA a EU zmrazí účty v bankách, a jiné jejich majetky, tak Rusové zase na oplátku znárodní jejich majetky a investice v Rusku. Navíc zdraží plyn a ropu, případně jen přivřou kohoutky. Takže nejlepší bude ze strany USA a EU ubrat plyn a přiznat, že tuto "předválku" nemůže nikdo vyhrát. EU tahá za ten kratší konec provazu. Zeman správně říká, že žádná ekonomická a hospodářská embarga nic nevyřeší, naopak situaci jen VYHROCUJÍ, a pak stačí v tom nastalém chaosu jen malá jiskra,

a je "to".

Rusové nejsou žádní hlupáci a v hraní šachu byli vždy mistři.
07. 03. 2014 | 10:55

Yosif K napsal(a):

Kdy Madarsko zabere Žitný Ostrov a Kassu?
Proč na Žitném Ostrově už dávno nefrčí referendum?

Slota v Žilině vyhrožoval Madarům, Madarsko už dávno mělo poslat na Žitný ostrov tanky? Pro srovnání - na Žitném Ostrově je 90% občanů madarské národnosti, autonomní republiku nemají, jsou roszrkání do 3 slovenských okresů a ouřední jazyk je slovenčina. Oj tot outlak......

Odpoved - Madarsko nemá tolik vojáků jako Rusko.......

Proč vládu na Těšínsku, Karvínsku a Ostravsku nepřevzala "wasserpolácká domobrana"? Většina obyvatel jsou wasserpolaci, zbůhdarma jsou mučeni ve školách českou gramatikou a četbou Slezských písní od starýho pi.... Bezruče, kdo to má furt snášet?

Wasserpolacka domobrano povstan se svými tanky, BVP-ečky a diverzními oddíly bez výložek, svrhni teror nenáviděných čechů, převezmi vládu a požádej polský sejm o připojení k Polsku!

Proč už dávno wasserpolácká domobrana nepovstala A NEBRÁNÍ SVÉ TÝRANÉ SOUKMENOVCE?

Odpoved - POLÁCI NEMAJÍ TAK VELIKÉ VOJSKO JAKO PUTIN.

A jak říká pan Siven - nemají příčiny léčit si minderheiten komplex z klesajících devizových rezerv, ze stavby záchodů bez příček a z podobných žertovných kašpařic....
07. 03. 2014 | 10:56

Ives napsal(a):

Byly doby, kdy západní demokracie tvrdily, že že pár lidí v polovojenských mundůrech okolo pána s patkou a zvláštním knírkem neznamená žádné velké nebezpečí a dále s ním koketovaly. Dnes jsme svědky vstupu hnědého extremismu a nacionalismu hlavním vchodem. A zase za potlesku všech demokratů, ke kterým přikřepčil i p. Sedláček, aby svým lehce zmateným blogem také oslavil přínos nacionalismu evropským demokratickým hodnotám. A EU se chová jako stará prostitutka, jde s každým, od koho kyne profit. A zrovna tak jako stará kurva je také prolhaná a nedrží slovo...
07. 03. 2014 | 10:59

Richard napsal(a):

Zajímavá situace by byla, pokud by "západ" přijel na "samostatný" Krym bránit tatarskou menšinu před etnickými Rusy(a ruskými vojáky) stejným způsobem, jako ruští vojáci údajně chrání etnické Rusy před Ukrajinci Pak by mohli ještě Tataři vyhlásit samostatnost v rámci Krymu.

Klaus je servilní kreatura, do modré kravaty převlečený produkt rudé normalizace.
07. 03. 2014 | 11:01

Ferda napsal(a):

Vžda jsem Sedláčka považoval jen za obyčejného žvanila, ale v tomto blogu se ukazuje jeho skutečné myšlenkové zakotvení, které ho nutí psát takovouto demagogii. Včera mi při Událostech a komentářích svitlo, co je zač, když prohlásil "že ruská agrese je v rozporu se standardy Evropské unie". Jen přitom zapoměl, že státy EU vedou hned několik válek v současnosti - v Iráku, Afghánistánu, Lybii, v Sýrii podporují Al Kaidu proti Asadovi, dříve to byla Jugoslávie... Tak toto jsou "standardy EU v mezinárodních vztazích. Současné postoje EU jasně ukazují, že EU je především mocenský systém, který má za cíl ovládat národy. Proč třeba je nutné partnerství s EU, když obchodovat by šlo čistě bez těchto "partnerství".
07. 03. 2014 | 11:03

jozka napsal(a):

Krystalicky cernobile je to mozna pro vas Sedlacku. Mimochodem, kdyz uz jste u tech hodnot, zajiste by vam nevadilo, kdyby vas CSOB prestala vyplace penizi a zacala by odmenu poskytovat v dustojnosti, ze?

Teda, prorotovalo tu za poslednich par dnu hodne pokrytcu, ale tohle je vsech pokrytcu futral...

Ve skrytu duse porad doufam, ze to je nejaka hodne zdarila ironie.

A kapca na mne:falmer reseand
07. 03. 2014 | 11:04

Adam Procházka napsal(a):

Pane Sedláčku,
Majdan nebyl ve skutečnosti o EU, nýbrž o pohlavárovi, který byl i pro měřítka zocelené kleptokracie nesnesitelným padouchem. Otázku, zda Ukrajina patří či nepatří do beztak přetažené EU netřeba řešit.

Bylo by zajímavějši zjistit, zda do EU patří ČR.
Soudě dle většiny komentářů na těchto stránkách, octla se i v NATO omylem.
07. 03. 2014 | 11:10

Richard napsal(a):

jinak s Vámi souhlasím, navíc nejde jen o opatření ze strany EU, ale také USA. Už i Kanada vyhostila ruské vojáky a zrušila společné vojenské cvičení.
Rozhodnost nerovná se černo-bílost, a naopak, snaha vidět aktivního agresora i z té lepší stránky(jakože pro jakousi pomatenou aritmetickou vyváženost) za situace, kdy jeho jednání aktivně poškozuje, se stává pouhým slabošským kalkulem.
07. 03. 2014 | 11:11

slavwin napsal(a):

Já tu žiji, mluvím wasrpolským nářečím, průmysl a 50 let zařídili, že těch kdo se hlásí k polské národnosti je méně jak Slováků, možná malé území kolem Těšína a Třince. Třinec je malé městečko při Čadci. To by spíše ti kolem Hlučína prosadili být novou spolkovou zemí Německa.
07. 03. 2014 | 11:12

Yosif K napsal(a):

WIKI
Rok 2012: Vzhledem k obrovským zásobám zemního plynu v břidlicích jsou v současné době USA schopny LNG exportovat a zahltit tak trh tímto levným plynem, což by zmenšilo závislosti států a zlevnilo zemní plyn globálně.

Plyn zbůhdarma pálený ve férách na středním Výchdě by pokryl 38% evropské spotřeby. Stačí postavit plynovod z KSA do Turecka nebo řecka a evropa se může na Putina zvzsoka vykadit. Plyn ze středního východu by utáhl i Ukrajinu -za podstatně méně peněz než ted Ukrajina platí Rusům.

Chce to jen nový plynovod.
07. 03. 2014 | 11:15

aga napsal(a):

jozka

Tiskem přeci proběhlo, že Sedláček byl EUsanhedrinem vybrán jako nositel nového diskurzu, kterým je třeba těm dojným krávám zcela vymýt mozky. Nic jiného než dojné krávy, které půjdou po vydojení na porážku, totiž evropské národy nejsou.
07. 03. 2014 | 11:17

Richard napsal(a):

ostatně, myslím si, pokud by došlo dnes v noci k očekávánému útoku ruských vojáků na ukrajinskou armádu na Krymu, jde o dostatečný důvod pro vojenskou ochranu ze strany západu.
07. 03. 2014 | 11:18

Rudlajs napsal(a):

Já nevím,proč se pořád řeší,co provedeme Rusku za Ukrajinu.Připomíná mi to řvaní myši na slona,který ji zásobuje ropou.
07. 03. 2014 | 11:20

Gudka napsal(a):

Yosif

Výborný nápad. Než se postaví ty infrastruktury (maličkost/), tak zatím transformovat vozový park na žebřiňáky a místo řepky do benzinu pěstovat oves pro koně...
07. 03. 2014 | 11:20

Richard napsal(a):

snaha o udržování vztahu s Ruskem za každou cenu je zcela mimo. Někdy prostě, vzhledem k situaci, nezbývá než vztahy přerušit.
07. 03. 2014 | 11:21

Josef Gazdík napsal(a):

Sedláčku.Měl by jsi si podat ruku Martinem Fendrychem. Taky když něco napíšeš tak je to
samá blbost.
07. 03. 2014 | 11:22

jozka napsal(a):

aga

Kdysi jsem cetl knizku (tusim, ze napsanou v mezivalecnem obdobi), jejiz dej pojednaval o americanovi, ktery se na cestach po Evrope zalaskoval do nejaky baby, ovsem dostal kosem. Zatvrdil se, vratil se do statu, vydelal hodne tezky love a zacal uskutecnovat svuj plan. Znicit Evropu. Postupne pomoci ruznych akci dostal Evropu do takoveho stavu, ze se z ni stala zalesnena pustina.

Kdyz jsem ji tehdy cetl, nemel jsem tuseni, ze se toho doziju.

P.S. Netusite, nekdo co to bylo za knizku? Rad bych si ji po letech zase precetl.
07. 03. 2014 | 11:24

aga napsal(a):

AP

"Soudě dle většiny komentářů na těchto stránkách, octla se i v NATO omylem. "

Tady bych si dovolil Vás lehce opravit - ocitla se tam podrazem. Prvním podrazem byly lži Havla, že paralelně s rozpuštěním Varšavské smlouvy se rozpustí i NATO. Obratem nás do NATO přihlásili, aniž by se nás na cokoliv ptali (následné průzkumy neukázaly nadpoloviční souhlas). Takže znovu - ne omyl, ale sprostý, nedemokratický podraz.
07. 03. 2014 | 11:26

patriot napsal(a):

Stačí se podívat na pár diskusních českých webů a každému musí být ihned jasné, že Putin u Čechů vede nad EU asi tak 10:1.

V tomto smyslu odráží Klausovy názory většinový názor Čechů.

Sedláčkův pohled je naopak zcela minoritní.

Sedláček je eurohujerský demagog, který si nevidí ani na špičku nosu. Komik!!
07. 03. 2014 | 11:26

JC napsal(a):

Yosif K napsal(a):

"WIKI
Rok 2012: Vzhledem k obrovským zásobám zemního plynu v břidlicích jsou v současné době USA schopny LNG exportovat a zahltit tak trh tímto levným plynem, což by zmenšilo závislosti států a zlevnilo zemní plyn globálně."

Mno zdá se Amíci příliž zájem nemají - zatím

http://www.logisticsatoz.com/evropske-staty-formuji-koalici-ktera-bude-lobovat-za-zvyseni-exportu-plynu-z-usa

ad Plyn z SV - "chce to jen nový plynovod" No právě.....

PS. Nezapomněl jste na ropu ??
07. 03. 2014 | 11:33

Reveil napsal(a):

Procházka

Myslím, že otázka, zda Češi patří do EU (t.j. do obměněného projektu Neues Europa) už byla Heydrichem vyřešena: výběrově, vhodné subjekty ano, ostatní na Ukrajinu... ach, ta historie je mrška, což? Na Ukrajinu...
Pokud jde o NATO, tak Vůdce přece nechtěl udělat tu chybu, že by rozkladný český element, na rozdíl od Rumunů, Bulharů, atp., vyzbrojil a poslal je na válečné pole. To by se nemělo zapomínat a při uskutečňování odkazu Endsiegu by se z toho nemělo uhýbat.
07. 03. 2014 | 11:42

aga napsal(a):

Reveil

No to je vyčerpávající stanovisko.
07. 03. 2014 | 11:51

Adam Procházka napsal(a):

Heydrich je pryč, Havel je pryč ... Putin právě pořádá výběrové řízení, ruble jsou k mání stále levněji ... tož chutě do toho!
07. 03. 2014 | 11:53

jozka napsal(a):

Adam Prochazka:

Et tu Brute? Ze to na strunu Obama/Putin hraje resl nebo podobni jednostrunatci chapu, davky leku nelze zvysovat donekonecna.
07. 03. 2014 | 11:56

modrý edvard napsal(a):

S článkem souhlasím. Až na to členství Ukrajiny hned! To ne prosím, Ukrajinci si musejí před vstupem do EU udělat doma pořádek. Jinak ho neudělají nikdy, a jejich vstup by znamenal konec EU.
07. 03. 2014 | 12:02

Yosif K napsal(a):

Chce to nový plynovod z Kataru a KSA přes Irak, Turecko na Balkan a do střední Evropy a na Ukrajinu. Plyn suma sumárum za polovic než od Putina.
07. 03. 2014 | 12:03

Yosif K napsal(a):

Chce to nový plynovod z Alžírska a Lybie přes Italii do střední Evropy a na Ukrajinu. Plyn suma sumárum za polovic než od Putina.
07. 03. 2014 | 12:04

aga napsal(a):

AP

Heydrich je pryč, Havel je pryč - jejich duch v šak kráčí dál, silnější než kdy jindy. I ve vás je ho kousek.
07. 03. 2014 | 12:09

17, 4 bilionů dolarů vrátit nejde napsal(a):

Tomáš Sedláček
A odkud berete jistotu, že někoho zajímají vaše názory ?
Tak trochu demagogie ale nezaškodí viďte, i podpásovky jsou vítány - vždyť už i Lenin trvdil, že účel světí prostředky.

Kolik ukrajinských dluhopisů jste si /za své !!!/ kopil a podpořil tak své cíle ?
Coby pravičák byste měl ctít lidské svobody a nechtít nažizovat ostatním ať se chovají tak , jak si myslíte vy /či politická šlechta/ že by se měli chovat.
Pokud by vás pak takových - co si jistě nakoupili za své ukrajinské dluhopisy / a chtějí tak platit ruským bankám či ukrajinským oligarchům/, bylo mnogo /v ideálním stavu bolšinstvo/, pohli byste s ukrajinským dluhem správným směrem, z hlediska finančních trhů a tak i bank.

Tak na férovku - kolik jste nakoupil vy osobně a kolik banka, která vás zaměstnává ?

Z kapes obecného anonymního daňového polatníka, který třeba vůbec nemá zájem poslouchat vaše představy /jen připomenu, že jen cca 18 % občanů USA si myslí, že by se uSA měly angažovat v Ukrajině, to jen tak na okraj/...tahat peníze tak, že se ho na to ani nikdo nezeptá...to umí s odpuštěním každý primitivní šizuňk.

Kolik, pane Sedláčku ?
Není to tak složitá otázka , abyste na ni /jako vždy - zde pod blogy/ neuměl odpovědět.

Nebo o svobodě/ se svobodně rozhodnout/ jen tak nezávazně po celá ta leta jen kafráte ?
To by ale znamenalo, že vaše názory by měly přestat každého soudného člověka zajímat, kázal byste tak vodu a sám chlastal víno.

Pane Sedláčku, opomněl jstet připomenout Zemanovu virozu, proč ? Ta vždycky zabere.

http://revue.idnes.cz/zakulisi-lvu-ekonom-sedlacek-byl-namol-bila-slavila-s-rodinou-v-satne-1jb-/lidicky.aspx?c=A120304_085427_lidicky_ved
----------
Sedláčku, vy nejste ani " my" ani " nás" , tak mluvili bolševici nebo fašouni.
Mluvte a jednejte za sebe, když tak za vašeho zaměstnance,. pokud tedy tím " my" nemyslíte právě tu" vaši " banku. To by pak bylo fér - ale to by pak ta banka musila chtít nakoupit tolik ukrajinských dluhopisů, kolik ji coby její hlavní strateg doporučíte.
Kolik to bude, pane Sedláčku ?
Nebo to snad nebude nic...či to bude tajné ?
Hmm...vy jste ale podivný zakuklenec....že vy kujone jste nakonec taky nenakouipil nic ?
Žádný ukrajinský dluhopis. I vy šibale !
Hezký den.
07. 03. 2014 | 12:09

Terry Fox napsal(a):

to Yosif 10:56
Tak na slovenském Žitném ostrově žije 90% Maďarů? Oi-oi-oi, dobrý muži, nechlastejte tolik! Žitný ostrov začíná ve středu Bratislavy, a už jenom v té části Bratislavy které se to týká, žije kolem 100.000 lidí, téměř vesměs Slováků. Pak následuje část, kde bych to odhadoval tak na 90% procent Slováků, pak kolem Šamorínu část asi tak půl na půl, pak sice začíná hustější maďarské osídlení kolem Dunajské Stredy, ale pak to zase řídne. V Komárně žije 30% Slováků. V žádném případě nemají Maďaři na Žitném Ostrově převahu. Já jsem se totiž na Žitném ostrově narodil a jsem i tam doma. A i kdybyste hodil zpátečku a řekl, že jste ve skutečnosti nemyslel Žitný ostrov jako taký, ale oblasti kde žijí Maďaři: V jižních oblastech Slovenska kde žije celá půlmilionová maďarská menšina, žije taky 1,5 milionu Slováků. Vy jste dneska zase ztratil další sako, tak jak ztrácáíte sako dnes a denně. (Je dobré znát Mládka, člověk nemusí nikomu nadávat.)
07. 03. 2014 | 12:10

Yosif K napsal(a):

JC napsal(a):
PS. Nezapomněl jste na ropu ??
07. 03. 2014 | 11:33
Ropa se dá koupit v nekonečných objemech z KSA, Iraku, Kanady, Brazilie a z dosti vyhládlé Venezuely kde se sosálistům podařilo rozvrátit zemědělskou produkci, takže země je závislá na kuřatech z Brazilie, Kolumbie a USA.

Jelikož Obama neschválil nový ropovod z Kanady na jih USA, Kanada brzy začne prodávat kolosální kvantity ropy přes terminály na pacifickém pobřeží. Ropa se dá dovézt lépe než plyn, odkudkoliv.

S ropu je o problem méně než s plynem - doprava ropy tankery je lacinější než doprava LNG tankery.
07. 03. 2014 | 12:11

Otevřená náruč kvaziválečného stavu napsal(a):

Adam Procházka:
Kam patří Český národ to jste nám vy Němci a čeští kolaboranti dostatečně vysvětlili už za války.
Naše chyba, že jsme na to zapomněli.
07. 03. 2014 | 12:12

Ti, kdo tvrdili, že jako občané impéria napsal(a):

na tom budeme lépe než občané malé svobodné země, nám cynicky lhali. Pro občany České republiky to bude znamenat dražší energie, ztrátu dalších pracovních míst – v lepším případě. V horším případě budou Češi umírat v úplně zbytečném rusko-ukrajinském sporu, který evropská diplomacie vyvolala. http://hampl.blog.ihned.cz/c1-61801240-nenechme-se-zatahnout-do-studene-valky-proti-rusku
07. 03. 2014 | 12:15

TomášL napsal(a):

slavwin

Jak přesvědči slona veleryba, že v moři je více svobody? Velikosti, hloubkou, prázdnotou?
Jestli on to není "kulturní stockhomský syndrom"...
07. 03. 2014 | 12:19

Yosif K napsal(a):

Terry Fox napsal(a):
to Yosif 10:56
V jižních oblastech Slovenska kde žije celá půlmilionová maďarská menšina, žije taky 1,5 milionu Slováků. Vy jste dneska zase ztratil další sako, tak jak ztrácáíte sako dnes a denně. (Je dobré znát Mládka, člověk nemusí nikomu nadávat.)
07. 03. 2014 | 12:10
Pane Terry Fox, já nepočítám kde je kolik Madarů, já jenom říkám jak by se Madaři chovali kdyby měli takovou vojenskou převahu jako Putin.

Kdyby poměr ukrajinských a ruských jaderných zbraní byl jako poměr slovenských a madarských tanků, Putin by zůstal zalezlej doma a lítal by s čápama na rogalu.
Jelikož Putin má desetkrát více vojáků než Ukrajina a na rozdíl od Ukrajiny se nevzdal atomovek a jelikož je velkoruský šovinista, koná tak jak koná, a dokud od něj bude Evropa kupovat plyn a ropu tak si může dělat na Ukrajině téměř co chce.

Putin otevřeně hlásá že rozpad SSSR byla světová tragedie a že je potřeba rozsdah říše obnovit.

Představte si že by Madaři ZAČALI OBNOVOVAT ROZSAH MADARSKÉHO KRÁLOVSTVÍ Z DOBY PŘED 1 SVĚTOVOU VÁLKOU. Putin chce vrátit kola historie zpět - hrubou silou. Zastaví se ruský tanky v Munkacsi nebo v Kasse?
07. 03. 2014 | 12:21

Yosif K napsal(a):

V Madarsku bude šest tisíc Rusů stavět novou jaderku. Nebudou potřebovat Ochranu? nebo domobranu s BVP-čkama?
07. 03. 2014 | 12:23

Reveil napsal(a):

Jakékoliv německé vyjádření vzhledem k Rusku je apriori nevěrohodné, protože se za ním skrývá zášť kvůli porážce ve válce. To se týká jak Spolkové republiky, která je právně nástupcem Třetí říše, tak i každého jednotlivce, včetně naturalizovaného spolkového novoobčánka, i když přišel z Čech (koho chleba jíš...).
Dlouhé roky Německo a Němci vzhledem k Rusku ani nepípli. Pak se začali cítit "rehabilitovaní" a nyní tedy pípají. Evidentně si myslí, že už optavdu nastala doba k uskutečnění odkazu Vůdce, že konečné vítězství bude patřit Německu.
Odpadá dokonce do jisté míry i brzda, kterou dosud byli židé. Ti už dnes přistupují na spolupráci s nacisty, jak to bylo například na majdanu - stačilo, že jim nacisté říkali "bratře"... a přijímali od nich rozkazy.

(http://www.haaretz.com/news/world/1.577114)
07. 03. 2014 | 12:30

Pavel13 napsal(a):

modrý edvard napsal(a):
"S článkem souhlasím. Až na to členství Ukrajiny hned! To ne prosím, Ukrajinci si musejí před vstupem do EU udělat doma pořádek. Jinak ho neudělají nikdy, a jejich vstup by znamenal konec EU. "

Souhlasím. Bordelstán českého typu s velikostí Ukrajiny by s EU zacvičil. Tady může být prázdná ukrajinská pokladna výhodou. Peníze dostanou, ale přijmou i pomocnou ruku (a budou se jí řídit) k budování občanské společnosti a fungujícího státu dle vzoru západních demokracií. V podstatě Marschallův plán. Ten taky stál USA spoustu peněz, ale určitě toho Amíci zpětně nelitují. Ale vše musí k plnému členství v EU směřovat. Co však budou potřebovat Ukrajinci hned, bude garance bezpečnosti ze strany NATO.
07. 03. 2014 | 12:33

Adam Procházka napsal(a):

Obama má tu smůlu, že něco k tomu říct musí, ačkoliv ho zdravotní pojištění v Oklahomě určitě zajímá daleko víc.
Jakápak studená válka?
Pár satelitů si to odskáče, to ano. Spirála je nastavená, Putin už nemůže vycouvat, nemravní investoři přijdou v Rusku o prachy (dobře jim tak, třeba si to budou pamatovat a přestanou investovat do diktatur), oligarší babizny nebudou flanýrovat po západě, plyn nám asi podraží, rubl se drobet propadne, opozice na západě bude kritizovat CIA, opozice na východě bude zabásnuta - trochu zvostřenej byznysesjůšuel.

Jde mi spíš o neviditelnou zeď, probíhající napříč bývalou střední Evropou. Ku své hanbě přiznávám, že ještě donedávna jsem zcela samozřejmě vycházel z toho, že probíhá jinudy.
Nějak mi mozek nebere, kolik lidí v bývalé oplocené gubernii reflexivně hajluje stále aktivnímu diktátoru a aniž zavadí o myšlenku, že hartusenim na netu proti EU, straně a vládě využívají svobody, za čehož pouhý pokus by pod Putinem dostali do držky v nějakém lágru za Uralem.
--------
Ago, dík. Ne za ducha Heydricha, ale za toho Havla. Pýřím se.
07. 03. 2014 | 12:36

Richard napsal(a):

že hartusenim na netu proti EU, straně a vládě využívají svobody, za čehož pouhý pokus by pod Putinem dostali do držky v nějakém lágru za Uralem.
--------
AP

Nedávno jsem si zde všiml určitého paradoxu, kdy největší bojovníci proti tzv. "lidskoprávnosti", jako čemusi zbytečnému, narušujícímu ekonomický prospěch, často nejvíc křičí a cítí se dotčeni, když jsou zde některé jejich příspěvky smazány, resp. v boji za "lidská práva" jsou pak sami nejhlasitější, ovšem za ta výlučně svá, samozřejmě.
07. 03. 2014 | 12:49

Yosif K napsal(a):

David napsal:
Rusové nejsou žádní hlupáci a v hraní šachu byli vždy mistři.
07. 03. 2014 | 10:55

Rusové jako jednotlivci nejsou hlupáci, málokterý národ jsou samí hlupáci.
Rusové akorát jako národ nedokážou bez Němců (rakety, hodinky, fotáky), Američanů (GAZ), Italů (žiguli, záporožec) atp atp nic svého vyrobit a musí se živit exportem plynu a ropy a surového dřeva.

Tzv "ruští šachoví velmistři" byli většinou armnéni a židé. Putin na tři tahy dopředu vidí ale nedohledl na tu možnost že svým brutálním vidláctvím možná vyprovokuje EU ku stavbě plynovodu z KSA odkud je plyn za polovic než z Ruska a pak by si svůj plyn i svoji naftu mohl pouštět do svý p...ele. Staví plynovod do číny a ta se chystá těžit vlastní břidličný plyn.

Ani čínská karta nemusí Putinuškovi vyjít. Nakonec i činani se mohou rozhodnout "chránit své občany na Sibiři". Proč ne? Měli by pak vše zadarmo....
07. 03. 2014 | 12:56

Petr T. napsal(a):

Sedláček v 89 ještě tahal kačera, takže si nepamatuje, že po rozpuštění Varšavské smlouvy mělo dojít k tomu samému i u NATO ( alespoň v Evropě). Místo toho se začalo rozlízat jako rakovina za podpory největšího demokrrata.
07. 03. 2014 | 13:00

Rudi Koutek napsal(a):

Richard napsal(a):
"Zajímavá situace by byla, pokud by "západ" přijel na "samostatný" Krym bránit tatarskou menšinu před etnickými Rusy(a ruskými vojáky) stejným způsobem, jako ruští vojáci údajně chrání etnické Rusy před Ukrajinci Pak by mohli ještě Tataři vyhlásit samostatnost v rámci Krymu."


Krymsti Tatari uz pozadali sve soukmenovce v Turecku(clen Nato) a Azerbajdzanu o pomoc.
07. 03. 2014 | 13:02

Gudka napsal(a):

Adam Procházka

Je pravda, že první oplocení na zdejším území pochází z dob 1939 - 1945, beret-li to historicky.
S tím hartusením to tení tak prvoplánově zjevné, jak tvrdíte. Faktem je, že odposlouchávají se nyní již úplně všichni. Vše se archivuje, a skutečnost, že vás nezašijí teď hned okamžitě, nezaručuje, že se tak nestane za 3 roky. Dokonce ani není nutné, abyste nyní řekl něco, co nyní není vítáno. Bude to přehodnoceno, až to bude třeba přehodnotit. Z tohoto pohledu je zcela jedno, jestli něco řeknete či ne, hartusíte či nikoliv. Pak je emočně výhodnější si tedy zahartusit.
Nemravnost III. říše, nespočívala v tom, jak zacházela s jedinci, které označil za nadbytečné, škodlibé, atp. Nýbrž v tom, že se zhroutila. Kdyby bývala přetrvala, oslavovaly by se humánní postupy třeba takové Akce T4, jako nejúčinnější pomoc postiženým. A nikdo by ani nehlesl. Protože by nikoho už ani nenapadlo, že na tom snad bylo něco divného. Ale protože Říše pohořela, dostala se do situace, kdy neměla a stále ještě nemá co komu číst nějaké levity.
07. 03. 2014 | 13:05

jozka napsal(a):

Tady se clovek pobavi. Zaujal mne yosifuv prispevek (svoji delkou, jinak ty lzi nectu) o nutnych plynovodech z Kataru a Alzirska, kterymi bud proudit plyn za polovic :-)

Hlavne kdyz ctu seznam zemi kterymi by mel vest. jedna vzorova zeme vedle druhe. I kdyz je to stejne jedno, zeme se vzhuru nohama prevrati podle potreby.
07. 03. 2014 | 13:08

Gudka napsal(a):

Yosif K

Rusové nedokáží bez jmenovaných národů nic vyrobit, malér je v tom, že jmenované národy rovněž bez ruské energie nic moc nevyrobí.
Plynovod z nestabilních oblastí přes nestabilní oblasti, spuštěný za deset let, to je vskutku geniální nápad.
Takže zatím si Putin vcelku oprávněně může mnout ruce. Jako židovský šachista.
07. 03. 2014 | 13:10

Richard napsal(a):

"Krymsti Tatari uz pozadali sve soukmenovce v Turecku(clen Nato) a Azerbajdzanu o pomoc. "
R. Koutek

Teď by ještě, jak píše ukrajinská spisovatelka Oksana Zabuško, mohli
"Japonci podle stejného krymského scénáře zabrat Kurilské ostrovy. Proč by to teď nemohli beztrestně udělat? Putin jim dal přece krásný příklad."

nebo do Ruska vtrhnout "islámská vojska" chránit své bratry víry, kterým ruští nacionalisté řežou v Rusku hlavy.
07. 03. 2014 | 13:17

Viola napsal(a):

Dnes bych panu Sedláčkovi přála ke svátku, tak hodně zdraví přeji.
07. 03. 2014 | 13:17

blue jay napsal(a):

Gudko,

jsem Canadan a dovolim si rict ze zde Rusy k nicemu nepotrebujeme. My se dokazeme o sebe postarat sami. Je me vas zamindrakovanych Evropanu v podstate lito. Bojite se Rusu, bojite se Americanu..bojite se skoro vseho. A proc do toho tahate zidy? A nebo jste potomek Aljechina ?
07. 03. 2014 | 13:22

skorověřící napsal(a):

nevím čím to je, ale když čtu Yosifa K. zjevuje se mi demagog Kalousek.

Navíc je na blozích pěkně vidět, jak se nám ta naše inteligence pěkně odkopává. Alespoň budeme pro příště vědět koho vyautovat (demokraticky). A doufat, že až přijdout o korýtka raději prchnou do pr.. nebo USA a nezorganizují nám tady ultrademokratický "mejdan" s NATO vzádech.
07. 03. 2014 | 13:25

Platan napsal(a):

"Jde o životy členů sousedního národa"
................................................................................................

Sedláčku, národ nemá členy. To jsme se učili v páté obecné...
07. 03. 2014 | 13:27

verici napsal(a):

skorověřící ,

pocitam ze az dojde na vase korytko tak uprchnete do Ruska.
07. 03. 2014 | 13:29

Rudi Koutek napsal(a):

blue jay napsal(a):
"Gudko,
A proc do toho tahate zidy? A nebo jste potomek Aljechina ?
07. 03. 2014 | 13:22 "


Dalo by se rict, blog muze byt o vsem moznem, ale na ty Zidy a zidy vzdy dojde.
07. 03. 2014 | 13:30

desider napsal(a):

Že nás to bude něco stát? Ano. Ale opačný postup by nás stál mnohem více - totiž naši evropskou důstojnost. Že na to Ukrajina není připravena? No a co? Žijeme ve světě, kde vše nalinkovat a připravit nelze, a jak je vidět, i perfektně připravené vzorové a výstavní země EU, jakou bylo třeba Irsko,

Irsko by pomoc nepotrebovalo nebyt politiku a banditu Vaseho razeni kteri na tom v konecnem dusledku jen vydelal
07. 03. 2014 | 13:32

Richard napsal(a):

Vladimir Vladimirovič Poťaputin
už v tanku do půl pasu
na Ukrajinu
vede ruskou chasu
a naši soudruzi věrní
hádají se
kdo dřív mu vleze do análních dutin
07. 03. 2014 | 13:35

skorověřící napsal(a):

nevím čím to je, ale když čtu Yosifa K. zjevuje se mi demagog Kalousek.

Plyn za polovic, ropa za polovic, cena elektřiny na nejnižší úrovni....Snad jen ekonom Sedláček by mi mohl objasnit, proč platíme čím dál víc.
07. 03. 2014 | 13:35

blue jay napsal(a):

desider,

Putin je zid?
07. 03. 2014 | 13:43

desider napsal(a):

blue jay napsal(a):

desider,

Putin je zid?

Ne on je canadan stejne jako Vy, zere zaby.
07. 03. 2014 | 13:47

blue jay napsal(a):

Rudi Koutek,
Janukovych musi bejt zid. Jak jinak by si prisel k takovemu majetku? :-).
07. 03. 2014 | 13:49

jozka napsal(a):

Rudi Koutek:

Co se tech Tatatru a Turku tyce... ale fuj, takova nedemokraticka zeme
http://zpravy.aktualne.cz/zahranici/zakazeme-youtube-a-facebook-prohlasil-turecky-premier/r~f1356e72a5e511e3aa64002590604f2e/

:-)
07. 03. 2014 | 13:50

blue jay napsal(a):

desidere,

ja jsem zapadni Canadan. Tady jime nejlepsi steaky na svete. Zaby zerou v Quebecu. Doufam ze jste se aspon neco naucil o Canade.
07. 03. 2014 | 13:52

Adam Procházka napsal(a):

Se zdá, že z Berlína do Vancoveru je blíž, než Ambergu do Plzně.
Od Rýna do Kanady je to coby dup, páč jsme tu měli kanadské letiště a dodnes se zde mnohým stejská po CFNS a AFN. (Asi tak, jako se jinde lidem stejská po Radiu Hvězda)
07. 03. 2014 | 13:58

Sláma napsal(a):

Adam Procházka napsal: "Soudě dle většiny komentářů na těchto stránkách, octla se i v NATO omylem."

Myslím, pane Procházko, že jako německý občan byste si nejprve měl zamést před vlastním prahem a vyjasnit, proč v době, kdy byla albánská UCK na seznamu teroristických organizací USA, byla cvičena a vyzbrojována německou tajnou službou.

Dále byste měl vyjasnit, proč Německo dodávalo chorvatským separatistům ještě před osamostatněním Chorvatska zbraně po bývalé východoněmecké armádě.
07. 03. 2014 | 14:01

resl napsal(a):

Místopředseda ruské imigrační služby Anatolij Fomenko v pátek oznámil, že země nezaznamenala zvýšený počet azylantů z Ukrajiny a neregistruje ani větší množství ukrajinských žádostí o trvalý pobyt. Vyvrátil tak zprávy ruských státních médií o tom, že z Ukrajiny do Ruska míří tisíce ruskojazyčných uprchlíků ohrožovaných na životě ukrajinskými nacionalisty a teroristy.
07. 03. 2014 | 14:04

Sláma napsal(a):

skorověřící napsal: "nevím čím to je, ale když čtu Yosifa K. zjevuje se mi demagog Kalousek."

Vysvětlení je jednoduché - nick Yosif . užívá propagační oddělení TOP09, kde se střídají páni z jejich strany. Když má službu Farský nebo Gazdík, tak větám chybí podnět či přísudek. Když má službu někdo o trochu inteligentní, tak zplodí třeba i několik vět, které dávají smysl.
Důkazem je rychlost, s jakou se příspěvky Yosifa K. objevují a jejich ohromný rozsah, kterého by běžný přispěvatel těžko dosáhl.
Dalším důkazem je ohromné kolísání úrovně těch příspěvků.
07. 03. 2014 | 14:05

Sláma napsal(a):

Jan Urban napsal: "Místopředseda ruské imigrační služby Anatolij Fomenko v pátek oznámil, že země nezaznamenala zvýšený počet azylantů z Ukrajiny a neregistruje ani větší množství ukrajinských žádostí o trvalý pobyt. "

To je ovšem typicky zkreslená informace. Když někam utečete před obrojenými bandami, málokdo to chce udělat na furt. Většina lidí se chce vrátit domů. A kdo se chce vrátit domů, ten nežádá ani o azyl, ani o trvalý pobyt.
A v tomto případě ani neužívá utečeneckých táborů, protože nepochybně většina lidí z Východní Ukrajiny má příbuzné či známé v Rusku a bydlí u nich.
07. 03. 2014 | 14:07

Sláma napsal(a):

Adam Procházka napsal: "niž zavadí o myšlenku, že hartusenim na netu proti EU, straně a vládě využívají svobody, za čehož pouhý pokus by pod Putinem dostali do držky v nějakém lágru za Uralem."

Je vidět, že žijete někde u Rýna a neznáte realitu. V současné době všechna média v Česku ovládla jedna parta - Pravdoláskomilci, a tak jsou naprosto jednobarevná.
Na druhé straně je v Rusku spousta alternativních médií, která říkají a píšou věci, jaké by u nás neprošly autocenzurou.
07. 03. 2014 | 14:13

santawizard napsal(a):

santawizard napsal(a):
Evropa je dneska rozdělena na Evropskou unii a Ruskou federaci.Jedno scenario budoucího superstátu Evropa bylo ,že se Ruská federace rozpadne a jednotlivé státy potom půjdou do evropské unie.Druhé scenário je ,že se vytvoří superstát Evropa spojením Evropské unie a Ruské federace. Další scenário je ,že Evropská unie a Ruská federace budou existovat ještě velmi dlouho jako 2 nezávislé na sobě Unie a Federace
Jestli dneska Ukrajina rozdělila evropskou unii a ruskou federaci a nebo ruská federace a evropská unie rozdělila ukrajinu se pozná až v budoucnu.
Jestli že Rusko bude příliš izolovano,tak to tam ale může skončit jako na Ukrajině.
07. 03. 2014 | 14:09
07. 03. 2014 | 14:16

Sláma napsal(a):

Adame Procházko, je vidět, že vůbec neznáte zdejší realitu. Situace se v Česku již řadu let zhoršuje po všech stránkách a současný režim je hodnocen stejně, jako ten komunistický (to jsou prosím výsledky průzkumu veřejného mínění zpracované renomovanou agenturou).
Takže žádné velké nadšení pro EU zde není. Kdyby se konalo referendum o přistoupení k EU nyní, tak by byl stoprocentně proti vstupu!

V případě Krymu nejde ani tak o to, že bychom Putina podporovali, jde spíše o vztek na většinu států EU, včetně Německa, a USA, že svým postupem v Kosovu zašlapaly mezinárodní právo a kolektivní bezpečnost do země. A Krym je přímým následkem Kosova. Kdyby obránci lidských práv na Západě spustili po Kosovu pokřik a přinutili Německo a USA k respektování mezinárodního práva, jakož i záruk, daných jugoslávské vládě, tak by si tohle Putin nikdy nedovolil.

Jestli vám vadí Putin, tak si nejprve udělejte pořádek doma!
07. 03. 2014 | 14:18

desider napsal(a):

blue jay napsal(a):

desidere,

ja jsem zapadni Canadan. Tady jime nejlepsi steaky na svete. Zaby zerou v Quebecu. Doufam ze jste se aspon neco naucil o Canade.

Jo neco vim. V roce 1974 jsem hral kombiky a mym tymem byl Winnipeg Jets [WHA] s Bobby Hullem
07. 03. 2014 | 14:19

55108311 napsal(a):

Co vám proboha vadí na banderovcích? Členové armády Ludvíka Svobody vám vadí taky?
http://www.diskuteri.eu/vlakno/3599176
07. 03. 2014 | 14:32

55108311 napsal(a):

pro Slámu:

mezi Kosovem a Krymem jsou opravdu zásadní rozdíly :
1. Jestli má někdo právo mluvit Ukrajině do toho, kdo má na Ukrajině právo na sebeurčení, tak to rozhodně není Rusko. Rusko totiž svoje vlastní separatisty v Čečensku rozstřílelo.
2. V Kosovu zasahovalo mezinárodní společenství, posléz pod záštitou OSN. Ne soused co si chce zvětšit území.
3. Kosovo neobsadila albánská armáda dřív, než tam došlo k jakémukoli konfliktu
4. Srbsko do Kosovanů střílelo. Na Krymu ukrajinská armáda sedí v kasárnách.

(mimochodem, uznání Kosova podle mne nebylo správné)
07. 03. 2014 | 14:38

Rudi Koutek napsal(a):

Honza Sedmík ml. napsal(a):
"Na větší sousto (průmyslově rozvinutý východ) si může nechat zajít chuť, vždyť i nedávné vojenské kampaně (Gruzie) se týkaly jen poměrně malých území (Osetie) s významným zastoupením ruského obyvatelstva, což celá Ukrajina jaksi není. "


Jizni Osetie ma 2 100 etnickych Rusu (3% obyvatel).
Tam Rusko rozdalo Osetincum ruske pasy a prezentovali je coby Rusy.
07. 03. 2014 | 14:38

juvel napsal(a):

P. Sedláček, dvojí měřítko a pokrytectví, to jsou hlavní znaky politiky EU a US vzhledem k událostem na Ukrajině. Nepochybuji o tom, že to pozorujete také a proto nechápu tu primitivní jednostrannost Vašeho blogu. Co se dá dělat, beru to na vědomí a musím si Vás podle toho zařadit.
07. 03. 2014 | 14:49

paprika napsal(a):

Sláma, Vy jste ale hlavička- to je unikátní i mezi zdejšími bolševiky. Jak nám oznámili Vaši soukmenovci v Moskvě, uprchlo před bandity a teroristy 675 000 nebohých ukrajinských občanů. To musí být ale příbuzných, kde všichni bydlí! Vám to jde jak Goebbelsovi s Putinem dohromady!
07. 03. 2014 | 14:53

Adam Procházka napsal(a):

Slámo,
nasrání chápu. Současný režim si Češi zvolili, asi blbě, ale mají stále šanci, situaci změnit. Celý západ má svoje problémy (neoliberálni klika, paranoidní tajné služby, postdemokratická EU), jenže ty třeba řešit a ty možno řešit, protože tady vás (dosud) nezastřelí Berkut. Jenže to se nevyřeší provoláváním "zlatej Stalin, zlatej Hitler, zlatej Putin a za všechno můžou židi, cigáni, teplouši a Havel". To je dětinský truc, který nikam nevede.

Occupy Wallstreet, to je výzva systému. Neodreogávat se a myslet. Zabránit ACTA. Tak se to dělá. Ono to není jednoduchý, zhusta se to nevydaří, lumpove se přeorganizují, ale změny systému odzdola jsou možné. Snažím se o tom někdy psát. V Putinstánech se jenom střídají mocenské kliky a mužik kušuje. Nebo ho odstřelej.

Kousek dole, tady, je bezvadnej blog Jana Černého o exekutorech - 1600 kliků, veškerou diskuzi obstarává zvláštní směs neostalinského exekutora K.V. - jakoby se to nikoho zvlášť netýkalo.
Kousek pod ním pan Boudal, taky diskuze minimální.
Zatím se tu mísí Kosovo s Krymem a pak se sborově žehrá, že vlastní politický systém je zlotřilý. Jak by nebyl, při takové péči?

Jen blázen by tu teď nadhodil téma jako globální ekonomie dlužnictví - skončíme výměnou stereotypů zlého Obamy a geroje Putina. K diferencované diskuzi nedojde.
- Nebo o evoluci a genetice - skončíme jako obvykle u cigánů a židů.
- Nebo jak to přišlo, že zrovna ten nejlevicovější se zelenech, Joschka Fischer, byl hlavním zastáncem zakročení proti Miloševičovi. Ani by nebyl jako rudý zelený rozeznán, protože spektrum obsahuje skutečně jen bílou a černou.
- Taky nejsem nadšen všetečnými EUrokraty, ale v náladě, kdy se každá diskuze sveze do písemného hulákání, nemá smysl se do takových témat pouštět (dříve jsem to dělal).

Pročež by bylo vhodné omezit se, pod tímhle blogem, na diskuzi možných důsledků krimské krize pro ČR a pod případným jiným blogem tepat exekutory, banky, USA, CIA, NSA. - Nebo si poklábosit s Honolulem.
Asi je na pláži.
07. 03. 2014 | 15:00

Pepa Řepa napsal(a):

Těžká věc Procházko,
jestli to není jako s tou kachnou?

Když budete dělat tupou propagandu jako bolševik, když budete mít v čele stejné mamlasy jako byli bolševici, když vykročíte k omezování svobody slova jako za bolševika, když budete přichycen při podvrzích, jaké dělali bolševici, když budete razit heslo, kdo nejde s námi, jde proti nám. když budete místo MDŽ džendrovat. Když budete prodávat lásku a něhu za pomoci kovaných antisemitů a boxerů,, když budete uměle odnárodńovat, což dělal bolševik ve jménu proletářského internacionalismu, my ve jménu eurohujerství, když budou ekonomičtí skřítci hospodáříčci narativně vybírat z cizích kapes na svá dobrodružství....tak se nedivte.

Holt si bude čím dál tím více lidí myslet, že kachna jste.
Neokachna.

Napadlo Vás někdy, jaký měl být cíl ukrajinského tažení kazatelů "lických práv"?

To jste opravdu čekal, že se mužik z Krymu přetrhne už aby měl duhové pochody, politickou korektnost a afirmativně zvýhodňoval Tatara jako my Cigána..
Skutečně jste taková naivka?
Kteří idioti akci určenou předem k nezdaru rozjeli?
Jasně, že Putin vyhrál už teď a příště může mít roupy větší, když má proti sobě mamlasy.Je to východ, jiná tradice.

Lidská práva byla dobrá v totalitní společnosti, jako nástroj k pluralitní demokracii, systému, kdy si můžete vybrat.Znamenala konec vlády jedné partaje.
Ale ten systém už mužici všech odstínů mají.
Dokonce živí nejen Schrodera, ale i Blaira, Sarkozyho a kdysi živili baronku Ashtonovou, kupují kluby.

Ještě jednou, opravdu si myslíte, že zvolí úkáčka ve většině námi dovezené Julinky a Kličky?
A když zvolí -na zbytku Ukrajiny- jiné, ty své, co s nimi uděláte?
Zakážete volby jako československá kachna po r.48?

Dáte jim smrtící ránu v podobě bojkotu paraolympijády, nebudete jezdit na jejich naftu nebo jim hodíte na palici atomovku, když víte, že Vám to vrátí?

Přemýšlel jste vůbec někdy o tom, jaký měl být cíl "ukrajinského revolučního kvasu", který jsme nepochybně rozjeli a nyní se vymyká z rukou jako se vymklnuly revoluce na BV?
07. 03. 2014 | 15:02

Targus napsal(a):

To: Yosif K

Wasserpolacka domobrano ... a požádej polský sejm o připojení k Polsku!

Už se stalo, přihlouplý Jožane, ihned po plyšáku Wasserpolaci pílili do Warszawy na slyšení, naštěstí z Wysoké Jizby letěli ven jako namydlený blesk.

K tvému blouznění - ani Žitný ostrov, ani Těšínsko nejsou republikami, nejsou dokonce ani autonomními oblastmi, nejsou prostě vůbec nic.
Stejně jako ty.
07. 03. 2014 | 15:05

Baba Jaga napsal(a):

Ví tu někdo, jaké podmínky vlastně EU nabídla k Ukrajině, že bývalý prezident nepodepsal? A za jak vysoké úroky a s jakou splatností mají být nyní jí nabízené půjčky? Co by nám k tomu napsal pan Sedláček - výhodné budou pro koho?
Kdo ví, jaký majetek má nynější dočasný premiér Ukrajiny, když byl chvilku i ministrem financí. Pokud umí počítat, tak snad ví, proč "dělal revoluci" a co by dál v jím momentálně řízeném státě mělo být dále. S EU či bez ní.
07. 03. 2014 | 15:16

aga napsal(a):

AP

Kdybych Havla neznal osobně, tak by mi to vaše pýření nepřišlo tak pateticky směšné. Ale i studenokrevný atestický plazomil asi potřebuje modlu, ke které by nábožně vzhlížel.
07. 03. 2014 | 15:46

Gru napsal(a):

Pane Procházko,
"V Putinstánech se jenom střídají mocenské kliky a mužik kušuje. Nebo ho odstřelej."

Adolfstáty, po transformaci, už nepotřebují rovnou odstřelit, stačí třeba odklánět aktivity na kolej zbytečnosti - například vyvoláváním iluze o možnosti zrušení ACTA. Podle hesla "ať se cukaj, blbouni". Nebo třeba nadhodit neexistující problém, proč je J. Fischer vykreslován černobíle, když je rudozelený - ač ve skutečnosti nemůže, než být hnědý. A hlavně vyvolávat iluzi, že "změny odzdola jsou možné". Každé děcko ví, že ve skutečnosti to možné není. Ale potřeba iluzionismu je zajímavě nutkavá. Nejen pro publikum, ale i pro iluzionistu samotného. Bůhví proč, má z jednoznačného balamucení jakýsi požitek.
07. 03. 2014 | 15:47

aga napsal(a):



To je marný, Řepo, já už to na Procházku taky zkoušel. On je přesně ten typ, který humanitárně rozbombarduje zemi hlava nehlava, aby nastolil demokracii, a jde dál bombardovat další, aniž by se ohlédl. Je to v něm jak v koze, to mu nevymluvíte.
07. 03. 2014 | 15:49

aga napsal(a):

Gru

To se dotýkáte něčeho skutečně podstatného. Ti nejvyšší iluzionisti hrajou o Vaši duši. Chtějí, abyste jejich kouzla uznal za pravdu dobrovolně.
07. 03. 2014 | 15:51

otaznik napsal(a):

slecno aga,

jste pro humanitarni bombardovani Ukrajiny Ruskem?
07. 03. 2014 | 15:57

aga napsal(a):

otazník

nejsem
07. 03. 2014 | 15:59

Gru napsal(a):

aga

No, on se pan Procházka tváří velice "cool", abychom to řekli novoněmecky, ale celé to prostředí má slabá místa, stačí ťuknout, Člověk by neřekl, že je v té vyspělé kultuře množné, aby se tam ujala před 96 lety "Dolchstosslegende" a aby ještě stále přežívala. Teď dokonce potrestali jakéhosi bobistu za "velezradu", spočívající v tom, že půjčil boby, či snad jen jakousi jejich část, nějakému Rusovi, a ten vyhrál (!).
Stačí takováto informace a těžko zadržujete smích. Aureola kulturní převahy je v čudu.
07. 03. 2014 | 16:01

aga napsal(a):

otazník

nejsemGru

Za vším hledej člověka. Jeho rodinnou a osobní historii, jeho osobní potřeby a projekce. Pan Procházka to prostě potřebuje vidět tak, jak to vidí, a proti tomu není rozumný dišputát.
07. 03. 2014 | 16:03

Viola napsal(a):

Řada vlivných ruských organizací přijala západní sankce jako důvod k novým projevům loajality vůči Kremlu. Například členové Svazu spisovatelů sepsali otevřený dopis na podporu prezidenta Vladimira Putina.

"Destruktivní síly Západu zahájily otevřený útok na hlavní mravní výsledek druhé světové války - na zákaz ideologie fašismu a nacismu," stojí v něm.

Tak to je - otevřený útok na hlavní mravní výsledek druhé světové války.
07. 03. 2014 | 16:03

aga napsal(a):

Nějak se propojily dva příspvky. Jak se mi to povedlo?
07. 03. 2014 | 16:04

Viola napsal(a):

A Jaceňuk klidně hajluje v Bruselu.
07. 03. 2014 | 16:04

Pavel Rychetsky napsal(a):

Mily Repo,

Nechal jsem vam posledni zpravu jako Maxmilian Drap na Komarkovi, ktery je k Putinovi tak alternativni jako Klaus. Celkem nesmysle, jen ten Prager je zajimavy.

https://blog.aktualne.cz/blogy/michal-komarek.php?itemid=22384

Hodne sveta vidim jako p. Prochazka. Delici caru vidim mezi prostredim, ktere lze svobodne kritizovat, a mezi islamofasisty a kagebakozemezrouty. Ostatni jsou malickosti, ktere si vyrikame. Zurim z prorusackych hlasu a vyskytu komousu v nasi zemi, ktera ma vedet lip.
07. 03. 2014 | 16:37

e.m. napsal(a):

hm, jestli ona otázka ohledně přístupu nebude také znít A co na to španělsko, řecko, portugalsko, itálie, bulharsko, rumunsko....
07. 03. 2014 | 16:39

e.m. napsal(a):

/a Francie.../
07. 03. 2014 | 16:54

buldatra napsal(a):

blue jay napsal(a):

desidere,

ja jsem zapadni Canadan. Tady jime nejlepsi steaky na svete...

Člověče nešťastná, co to plácáte?
To si říkáte gurmán?

Nejlepší steaky jsou v Argentině. Račte vyzkoušet.

Uznávám, že ty vaše steaky mohou být dobré až velmi dobré, ale nejlepší rozhodně ne.
O tom nehodlám diskutovat ani se sojkami.
07. 03. 2014 | 17:10

Pompeius Magnus napsal(a):

na aktuálně právě probíhá soutěž o největšího servila a Sedláček útočí na přední místa. Je dobré mít věci černobíle rozřazené, to má jeden jednoduchej život.- EU + Rusko -. Kosovo ano, Krym ne. Jinak nemohl by pan Sedláček jakožto vynikolající žurnalisty zjistit konkrétně jakou chátru z Majdanu zde za naše peníze ošetřujeme. Mě by se pak lépe spalo, tak nějak eurodůstojně.

Ja dostaju iz širokych štanin
Duplikat bezcennovo gruza.
Čitajtě, zavidujtě,
ja graždanin Eurosajúza!
07. 03. 2014 | 17:34

steakosaurus napsal(a):

Nejlepší steak na světě je Wiener Schnitzel.
07. 03. 2014 | 17:39

Michal napsal(a):

Přeměření Ukrajiny se mohlo civilizovaněji, s garancemi pro minority. Válečné řešení je minulé století, kde ale jen je imperialismus smysluplný, Dnes se změnily nejen technologie a tak Putin s tím šrotem ještě chce něco stihnou, než to dá do hutí.Je to také rychlejší, civilizované řešení by bylo na roky. Na druhou stranu s ním soucit, rusko se propadá a dunět jako prázdný sud je poslední jeho uplatnění. Ona středověká hunská invaze se vyčerpává, s násilím na ženách, se zanedbáváním dětí, s alkoholismem dnes už ani v Chánově. Ne náhodou i vnější podoba debaklujících komunit není náhodná.
07. 03. 2014 | 18:16

xxyyx napsal(a):

Pane Sedláčku, kdo, nebo co, vás nutí psát tyto agitky. Měl by jste se starat o to, aby ČSOB měla miliardové zisky a neplést se do imperiální politiky ! To se samozřejmě týká všech, tedy i našich politiků.
07. 03. 2014 | 18:20

MirekS napsal(a):

Jako humor, dobrý. Ale co když on to myslí naprosto vážně?

Zdraví

MirekS
07. 03. 2014 | 19:10

vykřičník napsal(a):

to otazník:

Jste pro humanitární bombardování Ruska Evropskou Unií a Spojenými státy?¨
(budeme Rusko bombardovat humanitárně tak dlouho, dokud neopustí Krym a
Rusové neodejdou z Ukrajiny do Ruska)
07. 03. 2014 | 19:20

Pompeius Magnus napsal(a):

źe s tím tak pořád otravuju, ale ti chrabří majdanští bojovníci, co nám je sem šimon a jeho čolek v plísni nasadil na přeléčení, ti přece musejí mít na Ukrajině nějaké příbuzné, no ni? ( pochopitelně nejde - li profi EU soldatesku bůhvíodkud) Také se tito hrdinové z Majdanu, ještě než se stali hrdiny nepochybně někde někdy léčili, a u nějakého doktora, co já vím ve Lvově, Charkově, Kyjevě, Mukačevě musejí mít lékařskou dokumentaci, ne? dá se to dohledat? Naši dochtoří přece musí vědět, proč takovým Majdanským gerojům nasadit, či nenasadit léky, no ni? Mají ti lidé pasy? Neměli by mít povolen vstup na základě víza, nebo máme s Ukrajinou bezvízový styk? Jaké je věkové složení těch lidí? Kde se aktuálně majdanská chátra, pardon hrdinové, léčí? Ve vojenské nemocnici? A proč právě tam a ne na Bulovce? Kolik stojí jejich léčba denně? Na co se konkrétně kdo léčí? Byli již někteří z léčby propuštěni? Jestliže ano, pak kam? zpět na Ukrajinu? Mohl byste pane Sedláčku zkusit i nějakou investigativní novinařinu?
07. 03. 2014 | 19:28

Zkopírováno bez komentáře napsal(a):

HOŠI, TOHLE FAKT STOJÍ ZA PŘEČTENÍ !
7. 3. 2014
Velký bratr má vždycky pravdu, aneb Když zdravý rozum onemocní
Lubomír Brožek

Vrhni se do ohně, aby sis naloupil: Využij pro svůj prospěch nesnáze druhých.
Japonské umění války

„Odporná extáze strachu a pomstychtivosti, touha zabíjet, mučit, rozsekat obličeje kovářským kladivem projela všemi jako elektrický proud a změnila každého i proti jeho vůli v ječícího šílence.“ Pokud vám snad tento citát připomíná ještě nedávnou žhavou realitu těžce zkoušené Ukrajiny, nenechte se mýlit. To jenom George Orwell v knize 1984 popisuje cílené vyvolávání nenávisti ve světě ovládaném Velkým bratrem, ve světě, který potřebuje ke své existenci nepřítele jako masožravá květina hmyz.

Bez něho by nemohl manipulovat davy, pronikat do soukromí, ovládat veřejné mínění. Stejně tak ovšem Velký bratr potřebuje i své věrné, oddané lokaje, přičinlivé trpaslíky, jimž za odměnu poskytne iluzi velikosti, důležitosti a nepostradatelnosti. Jediné, co od nich na oplátku vyžaduje, je naprostá loajalita a přesvědčení, že pokud nám zdravý rozum říká jedno a Velký bratr druhé, pravdu má vždycky Velký bratr.

Slabší povahy z toho, pravda, můžou být občas trochu popletené. Zvláště, když věří tomu, že zdrojem veškeré moci je lid. Ale který, ptají se zmateně. Ten, jenž chodí k volbám, anebo ten, který se vzepře a svou vůli projeví v přímé akci vzdoru? Připomínají tak trochu chlapečka, který se nevinně ptal svého otce: „A lid…je socha, anebo člověk?“ Dětské otázky jsou občas esenciální. Když dítě vyroste, pozná, že mnohé sochy, jen co si na ně holubi stačili zvyknout, bývají vyměněny za jiné, momentálně čistší, a že lid se také někdy mění v lůzu. Lůza v revolucionáře, revolucionáři v lid. A ten opět v lůzu. A tak dále, a tak dokola. Ostatně ani Velký bratr v tomto světě překotných proměn nemá definitivu. Z Velkého bratra se může stát nepřítel, z nepřítele Velký bratr. Což nám situaci sem tam tak zamotá, že Velkých bratrů je náhle několik. Ale to je v blázinci normální.

Blázni jsou blázni, a ti se nediví. Ničemu. Možná si myslí, že sledují sportovní mač. Velkého bratra proti Velkému bratrovi. Oba mají máslo na hlavě. Jeden víc a druhý méně. Ale ten, co ho má větší flák, čímž by mohl být hendikepován, zase více křičí. A není divu. Sázky jsou vysoké. A takový mač sám o sobě také není zadarmo. A tak se tisknou peníze. Po paletách. Jedna paleta, jedna miliarda. A další a další. A pořád to nestačí. Peníze na revolucionáře, peníze na poskoky, peníze na mediální kampaně, peníze na zbraňové systémy. Jaký div, že se nedostává na sociální programy, školství, kulturu… Generály svrbí dlaně, protože si nemají kde hrát. A při tom tolik milují hračky. Rakety, lasery, bezpilotní letadla… Kolik palet bude ještě třeba vytisknout a vyexpedovat, než někdo řekne dost.

Jenomže každý čeká, že něco ukápne a snaživě opakuje mantry toho svého Velkého bratra a hrozí legrační pěstičkou jeho protivníkovi. Bu, bu, bu, když budeš zlobit, pošlu na tě svých dvanáct stíhaček a třicet tanků. Vyhlásím sankce. Anebo ti alespoň před nosem bouchnu pytlík od bonbónů. Není sice až tak velký blázen, aby si doopravdy myslel, že se dotyčnému zlobilovi z té snaživé pěstičky udělají mžitky před očima, cmrkne si do kalhot, vezme nohy na ramena a zastaví se až na Sibiři. Takový blázen fakt není. Ale ukázat, komu fandím, kdo se na mě může spolehnout, bez otázek, bez pochybností, bezvýhradně – to je, oč tu běží.

A blázni fandí jako pominutí a uzavírají sázky na vítěze. Jako by nevěděli, a možná (inu blázni) skutečně nevědí, že tenhle mač žádné vítěze nemá. Jen poraženého. Jemuž se někdy říká lid, někdy lůza.
07. 03. 2014 | 19:31

Targus napsal(a):

To: 55108311

V Kosovu zasahovalo mezinárodní společenství,

Kde se vám poztrácela původně teroristická organizace UCK, milé hausnumero?
Kde jste zanechalo Hashima Thaciho a spol.?
Kde jsou ty hromady mrtvol Srbů, Turků, cikánů, a v neposlední řadě i Albánců, kteří neprojevovali to správné nadšení pro albanizaci Kosova a Metochije?
Kde jsou ty tisíce žen prodaných do sexuálního otroctví?
Kde jsou ty stovky prodaných lidských orgánů?
Kde jsou ty stovky tun tvrdých drog pašovaných pomocí CIA z Afghánistánu do Evropy?

Máte aspoň vzdálené tušení, kolik ročně platí EU za existenci tohoto narkostátu s nulovým ekonomickým potenciálem a nulovým výběrem daní?
07. 03. 2014 | 20:13

už se to nedá, prostě blivajz napsal(a):

Teď teprve poznáváme skutečný vnitřní svět velikánů ducha.
Sedláček by mohl od hodiny nastoupit se zaorálkem jako dealer extáze na Novotného lávce.
Kdyby nebyl skromným bankovním pfilozofem, mohl by být bohatý.

Jsou ale větší hvězdy. Taková procházka, která se tváří, že globální ekonomie dluhu není ekonomií dolaru (po všech zprávách o pedělaných indexech, prodlevách v HFT, znevýhodňování odběratelů Reuteru) a Kosovo považuje za bezvýznamnou lidojedskou základnu milých amíků. Notabene nastrčeného chaota Fischera (stený princip jako Cohn-Bendit nebo Osama bin Ladin) v nacistické (málokdo si dává práci pátrat po jejích zakladatelích a duchovním dědictví) Grüne partaji vidí jako levičáka.
Někteří lidé si nikdy nepřestanou dělat naděje, že jsme ještě blbější, než vypadáme.
07. 03. 2014 | 20:16

už se to nedá, prostě blivajz napsal(a):

Teď teprve poznáváme skutečný vnitřní svět velikánů ducha.
Sedláček by mohl od hodiny nastoupit se zaorálkem jako dealer extáze na Novotného lávce.
Kdyby nebyl skromným bankovním pfilozofem, mohl by být bohatý.

Jsou ale větší hvězdy. Taková procházka, která se tváří, že globální ekonomie dluhu není ekonomií dolaru (po všech zprávách o pedělaných indexech, prodlevách v HFT, znevýhodňování odběratelů Reuteru) a Kosovo považuje za bezvýznamnou lidojedskou základnu milých amíků. Notabene nastrčeného chaota Fischera (stený princip jako Cohn-Bendit nebo Osama bin Ladin) v nacistické (málokdo si dává práci pátrat po jejích zakladatelích a duchovním dědictví) Grüne partaji vidí jako levičáka.
Někteří lidé si nikdy nepřestanou dělat naděje, že jsme ještě blbější, než vypadáme.
07. 03. 2014 | 20:17

Al Jouda napsal(a):

Pokud Putin zabere celou Ukrajinu, tak nám nezbude nic jiného, než v našem parlamentu odsouhlasit žádost o začlenění ČR do unie USA. A nesmíme zaváhat, nebo bude pozdě !
07. 03. 2014 | 21:04

Zkopírováno bez komentáře napsal(a):

Bude Putin v klidu?
Čtvrtek, 06 Březen 2014 12:02 Miroslav Pavel
----------------------------------------------------------------------------

Na otázku, jak se mi vede, mám připravenou prefabrikovanou odpověď: Jsem starý, chudý a opuštěný. Nechme teď stranou chudobu a opuštěnost. Ta staroba má jednu velkou nevýhodu, leccos pamatuji. Anebo je to výhoda? Opravdu nevím.
Když v roce 1962 vrcholila tzv.kubánská krize, dostávali jsme na vojně ostré střelivo a protijaderné pláštěnky. Mezitím sovětské lodě vezly rakety na Kubu. Opravdová, tvrdá atomová válka byla na spadnutí. A pak se najednou sešel Chruščov s Kennedym. Sověti stáhli svoje rakety z Kuby, Američané z Turecka a byl na chvíli klid. Dohoda ještě zajišťovala, že Amerika Kubu nenapadne.

Takže, Ukrajina. Rád bych se s někým vsadil. Tedy ne s ministrem Zaorálkem, protože ten teď určitě už balí plnou polní a nacvičuje bojové pokřiky typu Na Bělehrad! Vsadím se o pět tisíc korun, že za dva týdny nebudeme o ničem vědět. Krym dostane ještě rozsáhlejší autonomii, kyjevská vláda bude garantovat práva menšin a možná se začne s přípravami na federalizaci Ukrajiny. Rusko bude garantovat územní celistvost Ukrajiny a zachová si námořní základnu v Sevastopolu, o kterou šlo vždy až v první řadě… A Evropská unie a Spojené státy začnou hledat peníze. Budou totiž mít Ukrajinu na krku se vším všudy. Putin bude v klidu. A Lufthansa začne zase rychle nabízet letenky do Kyjeva. A ostatní členské země EU se začnou pomalu ptát, kdo to všechno spískal, a namítat, že nemají vůbec chuť někam nějaké peníze posílat. Do toho budou evropské volby.

Možná ne za dva týdny, ale za měsíc… Ale to už je téměř jedno. Jen prosím současné generace politiků a novinářů, aby si tuto životní zkušenost uložili do nějaké nesmazatelné mezipaměti. Něco jako já kubánskou krizi.

(Miroslav Pavel je vydavatel Literárních novin.)
07. 03. 2014 | 21:54

Tom napsal(a):

pane Procházko,

tak jste se pokusil slušně debatovat s bolševiky :-)
zábavné,
víte je jich tady pořád něco kolem 800000 a byť mají většinou třikrát denně misku pilulek a omezený pohyb, mají i přístup na internet a volné pole pro šíření svých frustrací.

Pokud jste si všiml, že jen výjimečně se s nimi někdo pokusí slušně debatovat, pak vězte, že je to tím, že normální občan si raději najde jinou zábavu.
Přesto vás chci ujistit, že ČR v NATO není omylem a že zde ve většině převažují lidé, kteří nevolí bolševiky a nevolají po otrokářském biči z východu, jen se jim nechce ztrácet čas s pomatenci.

Takže není to v této zemi tak šílené jak by tyto debaty mohly napovídat.
08. 03. 2014 | 01:42

Tom napsal(a):

se soudruhem Pavlem bych se rád vsadil o ten Krym :-)

až bude mít za dva týdny tu větší autonomii v rámci Ukrajiny a ruští - neruští vojáci budou schovaní v kasárnách a bude klid tak mu přinesu výhru :-)))

je tu ještě nějaký jiný soudruh, který tomu věří?
08. 03. 2014 | 01:45

Maximus napsal(a):

S ruským medvědem je třeba koexistovat a dělat byznys, za nějaká ta léta by se prostředí u něj stejně zlepšilo a tak tomu probíhalo doposavaď už po 23 let. Ale vrcholní politici EU s USA rozvrtali Ukrajinu postiženou ohromnou korupcí a rozpadem základních hodnot ve státě a mysleli si, že si to nechá Rus líbit. On totiž správně pochopil záměr EU s USA, na UA postavit vojenské základny a vůbec celou UA postavit proti Rusku a celou zem destabilizovat.
Je směšné, že zadlužené společenství EU s USA chce pomáhat finančně Ukrajině. Dlužníci si natisknou na bankovních serverech fiat peníze, a ty pak zapůjčí a z toho velkou část nenávratně. Úžasné, G.Orwell by měl zase další námět.
08. 03. 2014 | 06:10

pozorovatel napsal(a):

Pan Sedláček mluví staví své vývody na Ukrajině. Já bych raději, kdyby to bylo na hlasu lidí, kteří v Ukrajině žijí - a ne zaplacených fašistů z Majdanu. Ale lidí se pro jistotu nikdo neptá. Tedy, "demokrati" ze zahraničí a nová "vláda" především.
08. 03. 2014 | 08:33

resl napsal(a):

jasně maxi, náš záměr je utáhnout rusovi tak smyčku, aby začal se svým občanem jednat jako s člověkem. když to nedopadne, pošle zmanipulované masy na vás dřív, nebo později.
08. 03. 2014 | 08:59

Elena napsal(a):

Istotne resle, akurat vam zalezi na ruskom a ukrajinskom občanovi, vy ktorý nami pohrda, poznam vaš slovnik naspamet, o nas mužikach, opilcoch, nevzdelanych, menejcenych, ten kto vam uveri, vo vašich dobrych umysloch, musi byt naprosto blazon.
Resle, žere vas nenavisť, nacionalisticka voči nam .
Ste duševný mrzak.
08. 03. 2014 | 09:14

ščastný euroobčan napsal(a):

To Resl:
Pokuste se mi vysvětlit (třeba na srovnání Kosova s Krymem, nebo s rozvojem REÁLNÝCH občanských práv běžných obyvatel v Rusku a EU) rozdíl mezi hodným Barossem a zlým Putinem, abych věděl, komu a jak moc utáhnout tu smyčku.
A taky počítejte s tím, že nejpozději Vaše pravnučky budou utíkat do tyranského Ruska, až v posledních demokratických volbách v multikulturální EU zvítězí Muslimské bratrstvo.
08. 03. 2014 | 09:17

Elena napsal(a):

resle,sam seba považujete za vdelaneho človeka, ak ste naozaj vzdelaný demokrat, prečo nenapišete tu, na debatach ake stanovy a plany ma strana Svoboda, podvedeniem TAGNIOBOKA? Ta strana vedie otvorenu nacionalisticku propagandu a aktivity, planuje nasilnu ukrajinizaciu Krymu, Juhovýchodu Ukrajiny. Metody ukrajinizacie prezentuje na svojom webw. Tak tak to vy vzdelaný demokrat chapete svobodu pre nas ?
Ste duševný mrzak resle, voči nam vas žene strašna nenavisť.
08. 03. 2014 | 09:25

Adam Procházka napsal(a):

Pane Tome,

dík za konkrétní, kvantitativní a téměř uklidňující odhad.
Takhle z dálky to skutečně vypadá, že mají o jednu nulu víc.
Možnost interaktivního sondování mi připadla poučnější, než občasné čtení politických vtipů v Dikobrazu a flagellantský poslech Radia Hvězdy přes AM za starých časů.
S dostatečným odstupem (a přes bezpečnostní sklo) se to dá po nějaký čas psychicky zvládnout.

Škoda, že se jejich gramotná frakce zřejmě v plném počtu natáhla do zdejšího diskutiště a zmocnila se jej natolik, že už skutečně asi nemá cenu, psát sem cokoliv a s jinou motivací, než je otestování podmíněných reflexů. Zdá se, že repertoár by byl pomalu zmapován..

No nic - aspoň že se nám to počasí vydařilo.
08. 03. 2014 | 10:04

17, 4 bilionů dolarů vrátit nejde napsal(a):

Malá poznámka : K často opakovanému klišé, že Janukovyč zavlékal Ukrajinu do Ruska :

http://www.reuters.com/article/2013/11/05/us-ukraine-chevron-idUSBRE9A40ML20131105

"..."The agreements with Shell and Chevron ... will enable us to have full sufficiency in gas by 2020 and, under an optimistic scenario, even enable us to export energy," President Viktor Yanukovich told investors shortly before the signing.
The highest end of expectations for Olesska's potential reserves would match around three years of European Union gas demand, but similarly sunny hopes for shale reserves in neighboring Poland have been very sharply downsized.
Shale development in Europe is far behind the booming U.S. sector and progress is patchy. Chevron pulled out of a shale exploration tender in Lithuania and has suspended work at a Romanian shale well after local protests.
Ukraine Energy Minister Eduart Stavytsky, who signed the deal with Chevron executive Derek Magness, set it in the context of a high price Ukraine pays Russia for its gas.
"This is one more step towards achieving full energy independence for the state. This will bring cheaper gas prices and the sort of just prices which exist (elsewhere) in the world," he said...."

Pochybuji, že kontrakr se bude rušit, kontrakt který měl Ukrajině pomoct energetické samostatnosti /respektice závislost na ruských korporacích vyměnit za závislost na amerických korporacích/ - je tu slávu a smetanu teď slízne Jaceňuk, toť vše.

Co na to ubermenšové Tom a Procházka ?
Nic - bla, bla bla...jsi bolševik a komouš , s tebou se nebavíme.
.
Pánové zakotveni někde v 30.ltech minulého století zde budou poštěkávat stále ty své bludy o jakýchsi svébytných národech a univerzalismu lidských práv a svobod a dělat z těch, co toto nevidí tak jednoznačně jakési podlidi, jakési retardy, kteří skáčou na lep zprávám z Reuters ši Wall Street Journal. Sami totiž mají svou milovanou idnes.cz.

O tom, že cca v roce 2016 budou USA plně logosticky připraveny vozit ve velkém zkap. plyn do Evropy - o tom asi místní mudrlanti taky vědí.
08. 03. 2014 | 10:38

Elena napsal(a):

17, 4 bilionů dolarů vrátit nejde :

nemyslim si že Procházka , nevie si najisť objektyvne informacie,on to všetko ovlada, ale zamierne zakriva oči nad naciolizmom na ukrajine.
08. 03. 2014 | 11:32

17, 4 bilionů dolarů vrátit nejde napsal(a):

Elena
I to je možné, já ale neumím vidět do duší lidí jako on, já jsem jen untrmenš - proto jsem dalek toho, že bych to viděl víc než jen jako možnost.

Na vysvětlenou - nemám iluzí, že Janukovyč byl nějakým starostlivým papá, starajícím se nezištně a poctivě o svá ukrajinská dítka. Ale určitě nebyl ani krvesmilným zloduchem a prodlouženým pařátem totalitní stvůty Putina.
Stejně jako lady Ashton není jen prodlouženým prstíkem Lombard Street, určitě má na paměti i to, kvůli čemu ji platí eurohňupi /běžný eurounijní daňový poplatník/.

Něco vám sem vložím - ale nesmíte to nikomu říct, že jsem to byl já. Souhlasíte ? No tak dobrá, z nějakých mně nepochopitelných důvodů Vám věřím...

"...Karneadés tedy, protože tvrzení filosofů byla nepevná, pojal odvahu vyvrátit je, poznal totiž, že mohou být vyvrácena.Jádro výkladu bylo toto : práva si lidé stanovili pro užitek, rozumí se různá podle mravů a u týchž lidí se často měnila podle doby : přirozené právo neexistuje, všichni lidé a jiní živočichové jsou vedeni přirozeností ku svému prospěchu , proto neexistuje žádná spravedlnost, nebo pakliže je nějaká, je to nejvyšší hloupost, neboť si sama škodí - pečujíc o cizí výhody. A uvedl tento argument : všechny národy, které vlastní kvetoucí říši, a i samotní Římané, kteří se zmocnili celého světa, museli by, kdyby chtěli být spravedliví, to jest, kdyby obnovili cizí práva, vrátit se do chatrčí a živořit v nouzi a bídě....Co jsou totiž výhody vlasti než nevýhody jiné obce nebo národa ?..."

/Lactantius/

Mějte se. S těmi nacionalisty buďte opatrná, jsou mezi nimi i docela milí lidé :

https://www.youtube.com/watch?v=v5vSCGSvf3U

https://www.youtube.com/watch?v=xY3Bpn5OIC4

Víte...to aby vás později nechtěli zahrnout Pravdou a Láskou víc než by se vám líbilo.
To až jim někdo ze zdejších ubermenšů dá Vaši adresu.
-----------------------
Z diskuze na You Tube :

" If propaganda were unlegal, the half of USA would be in jail"

:-)))))
08. 03. 2014 | 12:02

Elena napsal(a):

17, 4 bilionů dolarů vrátit nejde :

Na Janukoviča mám podobný názor, je to neschopak , kamaratka mi hovorila,že volbou Janukoviča, juhovýchod volil menšie zlo, aby protistalo Juščenkovi, lepšie kandidata nemali , on nie a nikdy nebol putinov protaže,bol menšie zlo vporovnaii s Timošenkovou a Juščenkom.

Na to že sa mi nekto bude mstiť , čo vam mam na to povedať, tak ma zavraždite,
už davno uvažujem nad Janom Palachom, šetrim si prachy na cestu do Bruselu.
08. 03. 2014 | 12:31

55108311 napsal(a):

ščastný euroobčan:
rozdíly mezi Kosovem a Krymem jsou v mém prvním příspěvku.

________________________________________
Targus:
Milý Targusi, příště až budete chtít, abych vám odpověděl, napište moje plné jméno. Máte větší šanci, že vám odpovím.

hromady mrtvol, ženy prodaných do sexuálního otroctví, prodané lidských orgánů ... právě proto tam přišly nezávislé jednotky KFOR, aby se toto mohlo nezávisle vyšetřovat a aby si z toho ani jedna strana nedělala propagandu.

Připomínám ještě jednou, v Kosovu neintervenovaly jednotky Albánie nebo jiného souseda Srbska, který si chce zvětšit území. (Tak jako tomu je na Krymu.)
08. 03. 2014 | 15:51

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Aktuálně.cz Blog · Atapana Mnislav Zelený B Baar Vladimír · Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoníček Radek · Bartošek Jan · Bartošová Ela · Bavlšíková Adéla · Bečková Kateřina · Bednář Vojtěch · Bělobrádek Pavel · Beránek Jan · Berkovcová Jana · Bernard Josef · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Blažek Kamil · Bobek Miroslav · Boehmová Tereza · Brenna Yngvar · Bureš Radim · Bůžek Lukáš · Byčkov Semjon C Cerman Ivo · Cizinsky Ludvik Č Černoušek Štěpán · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Davis Magdalena · Dienstbier Jiří · Dlabajová Martina · Dolejš Jiří · Dostál Ondřej · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořák Jan · Dvořák Petr · Dvořáková Vladimíra E Elfmark František F Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Fendrych Martin · Fiala Petr · Fibigerová Markéta · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gargulák Karel · Geislerová Ester · Girsa Václav · Glanc Tomáš · Goláň Tomáš · Gregorová Markéta · Groman Martin H Hájek Jan · Hála Martin · Halík Tomáš · Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hapala Jiří · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Heroldová Martina · Hilšer Marek · Hladík Petr · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holásková Kamila · Holmerová Iva · Honzák Radkin · Horáková Adéla · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrabálek Alexandr · Hradilková Jana · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubálková Pavla · Hubinger Václav · Hülle Tomáš · Hušek Radek · Hvížďala Karel CH Charanzová Dita · Chlup Radek · Chromý Heřman · Chýla Jiří · Chytil Ondřej J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jelínková Michaela Mlíčková · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kaláb Tomáš · Kania Ondřej · Karfík Filip · Karlický Josef · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Pavel · Klíma Vít · Klimeš David · Klusoň Jan · Kňapová Kateřina · Kocián Antonín · Kohoutová Růžena · Koch Paul Vincent · Kolaja Marcel · Kolářová Marie · Kolínská Petra · Kolovratník Martin · Konrádová Kateřina · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Koutská Petra Schwarz · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kučerová Karolína · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kupka Martin · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Máchalová Jana · Maláčová Jana · Málková Ivana · Marvanová Hana · Mašát Martin · Měska Jiří · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minář Mikuláš · Minařík Petr · Mittner Jiří · Moore Markéta · Mrkvička Jan · Müller Zdeněk · Mundier Milan · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Návrat Petr · Navrátil Marek · Němec Václav · Nerudová Danuše · Nerušil Josef · Niedermayer Luděk · Nosková Věra · Nouzová Pavlína · Nováčková Jana · Novák Aleš · Novotný Martin · Novotný Vít · Nožička Josef O Obluk Karel · Ocelák Radek · Oláh Michal · Ouhel Tomáš · Oujezdská Marie · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Pavel Petr · Pavelka Zdenko · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Peka Karel · Peksa Mikuláš · Pelda Zdeněk · Petrák Milán · Petříček Tomáš · Petříčková Iva · Pfeffer Vladimír · Pfeiler Tomáš · Pícha Vladimír · Pilip Ivan · Pitek Daniel · Pixová Michaela · Plaček Jan · Podzimek Jan · Pohled zblízka · Polách Kamil · Polčák Stanislav · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rakušan Vít · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Reiner Martin · Richterová Olga · Robejšek Petr · Ruščák Andrej · Rydzyk Pavel · Rychlík Jan Ř Řebíková Barbora · Řeháčková Karolína Avivi · Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schneider Ondřej · Schwarzenberg Karel · Sirový Michal · Skalíková Lucie · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slejška Zdeněk · Slimáková Margit · Smoljak David · Smutný Pavel · Sobíšek Pavel · Sokačová Linda · Soukal Josef · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Strmiska Jan · Stulík David · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Sýkora Filip · Syrovátka Jonáš Š Šebek Tomáš · Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Šindelář Pavel · Šípová Adéla · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šojdrová Michaela · Šoltés Michal · Špalková Veronika Krátká · Špinka Filip · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěpán Martin · Štěpánek Pavel · Štern Ivan · Štern Jan · Štětka Václav · Štrobl Daniel T T. Tereza · Táborský Adam · Tejkalová N. Alice · Telička Pavel · Titěrová Kristýna · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomek Prokop · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Tůma Petr · Turek Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vacková Pavla · Václav Petr · Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Vančurová Martina · Vavruška Dalibor · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Vhrsti · Vích Tomáš · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojtěch Adam · Vojtková Michaela Trtíková · Vostrá Denisa · Výborný Marek · Vyskočil František W Walek Czeslaw · Wichterle Kamil · Wirthová Jitka · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zajíček Zdeněk · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zima Tomáš · Zlatuška Jiří · Zouzalík Marek Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael · Žantovský Petr Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy