Čeští vědci jsou zvyklí, že vědecké projekty z aplikovaného výzkumu jsou s oblibou vypisovány v době letních prázdnin, kdy jsou všichni na dovolené, knihovny jsou zavřené, budovy procházejí rekonstrukcí či malováním.
Mediální pozornost ve vztahu k aktivitám pana Bátory v zásadě dosvědčuje, že marketingový tah sledující zviditelnění osoby jinak v zásadě bezvýznamné, se osvědčil. Pan Bátora navázal na krátkodobě úspěšnou strategii Národní strany, jejíž kandidátní listinu kdysi vedl. Ta v souladu s běžnou praxí krajně pravicových populistických stran na západě využívala kontroverzní výroky a chování k tomu, aby se z naprosté neviditelnosti stala stranou viditelnou. „Akce Lety“ její představitelku dokonce dostala do pořadu Václava Moravce; naštěstí nakonec média pochopila, že není vhodné zadarmo financovat její předvolební kampaň a tak takové významné akce jako „návrat majetku sudetským Němcům“ spočívající ve vysypání odpadků, které sem navážely kamiony z Německa, před Německou ambasádu a zastoupení Landsmanšaftu či rakev donesená do Lidového domu, zůstaly již bez významné mediální odezvy. Národní strana se pak dostala do stínu mnohem radikálnější Dělnické strany, která vzhledem k výraznému násilně konfrontačnímu přístupu okupovala mediální scénu, ale také vyvolala silnější odezvu ve veřejnosti, včetně otevřeně odmítavých stanovisek.