Nezaměstnanost utržená ze řetězu

09. 01. 2013 | 23:51
Přečteno 6885 krát
Míra registrované nezaměstnanosti nadále roste ostošest. Na konci prosince narostla z listopadových 8,7 % o celých sedm desetin procentního bodů na 9,4 %. Pokračuje tedy rekordní meziměsíční růst míry nezaměstnanosti z listopadu.

Tento rekordní nárůst byl sice překonán na přelomu let 2010 a 2011 (nárůst o celý procentní bod), ale tehdy se kvůli očekávané změně zákona mnoho propuštěných chtělo zaregistrovalo za výhodnějších podmínek ještě před koncem roku 2010, a těch co se registrovali až v lednu 2011 potom bylo výrazně méně. Růst nezaměstnanosti tak v současném období dosahuje tempa, kterého jsme byli svědky pouze v době příchodu krize do ČR na přelomu let 2008/2009. Přitom byla letošní zima dosud relativně teplá a umožňuje pokračování v řadě stavebních prací, které v dřívějších letech stály, což sezónně zvyšovalo nezaměstnanost. Vývoj registrované nezaměstnanosti je nejaktuálnější ukazatel toho, v jaké kondici se ekonomika právě nachází. V nedobré.

O vývoji struktury nezaměstnanosti se však už rok můžeme pouze dohadovat. Ministerstvu práce se totiž stále nepodařilo rozběhnout nové informační systémy, takže podrobnější statistiky o struktuře nezaměstnanosti stále nezveřejňuje. Přitom jde o důležité informace pro politiku zaměstnanosti i další politiky, protože se z dat dá zjistit, zda nezaměstnanost roste spíše proto, že zaměstnavatelé více propouštějí nebo méně najímají. Dalo by se zjistit, zda jsou propouštěním více dotčeni nízko či vysoce vzdělaní, mladší či starší, modré či bílé límečky, stavaři nebo technici nebo úředníci. Také by se dalo zjistit, jak dlouho jsou vlastně lidé nezaměstnaní. Určitě je rozdíl mezi pár měsíci a několika roky nezaměstnanosti. Doufejme, že se ministerstvu podaří informační systémy zprovoznit dříve než nikdy.

A ještě je tu jedna pozoruhodná věc. V tiskové zprávě ministerstvo avizuje, že od ledna 2013 bude používat nový ukazatel registrované nezaměstnanosti v České republice s názvem Podíl nezaměstnaných osob. Bude vyjadřovat podíl nezaměstnaných ze všech obyvatel v daném věku. Dosavadní míra nezaměstnanosti poměřuje uchazeče o zaměstnání pouze k ekonomicky aktivním osobám. Na konci prosince tento nový ukazatel dosáhl hodnoty 7,4 % (v listopadu 2012 byl 6,8 %).

To znamená, že za leden 2013 (v únoru) už ministerstvo asi nebude nebude vykazovat míru nezaměstnanosti (ta se u nás vykazuje více než 20 let, a je srovnatelná s čísly z jiných zemí). V čem bude rozdíl?

MÍRA NEZAMĚSTNANOSTI = POČET NEZAMĚSTNANÝCH / (POČET ZAMĚSTNANÝCH + POČET NEZAMĚSTNANÝCH)

PODÍL NEZAMĚSTNANÝCH OSOB = POČET NEZAMĚSTNANÝCH / (POČET ZAMĚSTNANÝCH + POČET NEZAMĚSTNANÝCH + POČET NEPRACUJÍCÍCH KTEŘÍ NEJSOU REGISTROVANÍ NA ÚŘADU PRÁCE)

Rozdíl je v tučně označené části jmenovatele. Jmenovatel nového ukazatele je tedy vyšší a hodnota výsledného ukazatele je proto nižší než klasická míra nezaměstnanosti. Jestli touto podivnou změnou chce ministerstvo vyvolat dojem nižší nezaměstnanosti nevím. Vím však, že se tento ukazatel ve světě moc nepoužívá. A je také jasné, že snížit počet nezaměstnaných to nepomůže ani náhodou.




Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Targus napsal(a):

Modrý Münich nám nějak oranžoví a červená. Co se děje? Že by čul změnu u vládních koryt?
Od kdy se stará o chudáky nezaměstnané?
Od kdy skuhrá nad nárůstem počtu socek a netáhel?
Od kdy si dovoluje kritizovat nejlepší ministry v Mléčné dráze a přilehlém okolí?

To jsou věci, to jsou věci...
10. 01. 2013 | 00:11

mik napsal(a):

Mira nezamestnanosti je v CR zkreslena stejne jako jine statistiky Ministr Drabek zavedl zakony proti zakladni listine prav i proti Ustave CR verejna prace zdarma je porusenim Ustavy i porusenim zakladni listiny prav kazdeho obcana a kazdy komu byla narizena ci byl na na zaklade nehlaseni se na poste nebo odmitnuti pracovat zadarmo vyazen z evidence by mel podat trestni oznameni a pozadovat nahradu skod mnoho lidi se pod touhle sikanou radeji rozhodlo ozelet podporu a nez se nechat ponizovat a okradat proto skutecna nezamestnanost v CR je daleko vyssi nez uvadeji cisla a pokud nekdo zase vymyslel dalsi vypocty ktere umele vykazuji mensi nezamestnanost je to jen a jen dalsi ostuda CR
10. 01. 2013 | 00:19

Maximus napsal(a):

Už jsem to tady jednou psal, ale mám zato, že ta úvaha stojí za repete. V Rakousku už od doby, kdy od nich odešli Rusové (1955) do dneška, kolísá tamní nezaměstnanost v rozmezí od cca 4-6%! A to je hodně zajímavý údaj. Dovolím si tvrdit, že to koreluje se skutečným počtem lidí z celku, co se prostě s prací nemají rádi! S ohledem na skutečnost, že zase tak mentalitou nejsme vzdáleni od Rakušanů (Češi nejsou Arabové nebo Španělé či Řekové), tak ve skutečnosti reálná nezaměstnanost bude někde nad 6-9% z uvedeného čísla pro naši zem. Dále je třeba vzít v úvahu skutečné zastoupení jistého opáleného etnika, která sestává u nás z počtu 350 tis. jedinců, což statistiku pěkně deformuje. Po Španělsku, Francii, Slovensku či Rumunsku jsme na tom jak v absolutním čísle, tak i v čísle srovnaným k majoritě docela nedobře a zřejmě jsme taková chovná stanice. A to se vyplatí! Někde jsem četl, že mezi velkorysostí a blbostí je velmi úzká dělící hranice! Tož tak!
10. 01. 2013 | 00:32

Občan napsal(a):

Pane Münichu,

buď máte problém se čtením přehledů MPSV, nebo neříkáte pravdu.

Struktura nezaměstnaných se z těch přehledů dá vyčíst docela dobře a je jasná:

- cca 70% EVIDOVANÝCH nezaměstnaných je bez práce déle než rok (nemají tedy žádný jiný příjem než zdravotní pojištění; socdávky jich dostává nepatrné množství)
- naprostá většina evidovaných nezaměstnaných MÁ kvalifikaci (vyučení, maturitu nebo VŠ titul)
- cca 60% evidovaných nezaměstnaných jsou lidé NAD 45 let; tedy zkušení pracovníci s dlouholetou praxí

A z praxe - čím VYŠŠÍ vzdělání a DELŠÍ praxe, tím MENŠÍ šance sehnat JAKOUKOLI práci. SŠ a VŠ nemají ŽÁDNOU šanci sehnat práci v manuálních oborech (pro zaměstnavatele jsou "převzdělaní" a "nebezpeční", protože "vidí do věci", mohli by mít vlastní názory a eventuálně by mohli usilovat o založení odborové organizace) a jen nepatrnou šanci sehnat práci v administrativě (de facto jedině jako účetní).

Struktura "volných míst" je pak naprosto katastrofální. Ze 2/3 jde o podomní prodej "finančních produktů" a jiného zboží na ŽL a zbytek jsou "správci eurofondů a jiných projektů" (opět na ŽL nebo na dohodu o provedení práce), něco málo "ajťáků", auditorů a účetních. Nepatrnou skupinkou pak jsou volná místa lékařů, středního zdravotnického personálu, administrativních pracovníků vč. právníků a učitelů - obvykle jako záskok za mateřskou a rodičovskou dovolenou nebo dlouhodobou nemoc.

Ergo kladívko - roste nám tu skupina vzdělaných a zkušených lidí, které se "společnost" snaží vytěsnit, aniž by jim ovšem poskytla jakékoli existenční zabezpečení.
Čím větší tato skupina bude, tím vyšší je riziko, že podpoří nějakou extrémní politickou sílu; protože se jedná o součást likvidované nižší střední a střední vrstvy populace. A NEBUDOU to komunisté, koho tito lidé podpoří!
10. 01. 2013 | 01:13

Skogen napsal(a):

"... tehdy se kvůli očekávané změně zákona mnoho propuštěných chtělo zaregistrovat za výhodnějších podmínek ještě před koncem roku 2010 ..."

Ehm, to se jako nechali propustit dřív? Nebo si autor myslí, že podpora v nezaměstnanosti se optimalizuje jako penzijní připojištění? Hele Božka, teďka s tou robotou v kuchyni šlehni, di na pracák, tu podporu hodíme na termínovanej vklad, na moji podporu se ouplně vydlábnem a v létě jedem k mořu...

Může mi někdo vysvětlit, jak to autor myslel?

Pane autore, co před pár lety NERV vládě radil, řídila se tím vláda a jaké jsou dopady?

Maxime, Japonci měli nezaměstnanost okolo 6 % v dobách zlých, v časech dobrých jen něco přes 2 %, přirozená nezaměstnanost bude spíše někde tady.
10. 01. 2013 | 01:41

Důchodce68r napsal(a):

Zdá se, že otázku kterou zde pan Münich nakousl tu záhy dokousl pan Maximus.
Můžeme se tedy brzy dočkat zprávy ze světového tisku: "... poprvé v dějinách, a to právě v Česku, se podařilo zapojením opáleného etnika do problému zaměstnanosti snížit nezaměstnanost, a to významně."
Pane Münich, nijak se netrapte tím, že se nová definice jinde nepoužívá! Oni to jistě všude v unii co nevidět od nás převezmou a porovnávání bude zase férové.
A pane Maximus, vystihl jste to dobře. Že "se to vyplatí". Máme-li jich tady nejvíc, tedy budeme mít onu nezaměstnanost i při tom pozdějším férovém porovnávání více zlepšenou než ostatní.
Skoro se dmu pýchou na to, že jsem čech.
(Ale mezi námi, stále častěj mívám jakési záchvaty deprese. Připadám si hůř než idiot když jsem čech. A to prosím jsem v důchodu, takže předchozí podobný vynález, superhrubá mzda, mi duševní integritu snad nenarušil.)
Takže ještě nakonec, pokud by tento blog četli i příslušní páni ministři, tak že je obdivuji a srdečně zdravím. Ale ať se ke mně ve svém zájmu raděj nepřibližují, při záchvatu bych byl krajně nebezpečný.
10. 01. 2013 | 05:31

v + f = s + 2 napsal(a):

to by mne zajímalo, jak mpsvzjistí počet nepracujících, kteří nejsou registrováni na úp. Takoví lidé pro úřad neexistují.
10. 01. 2013 | 05:40

Kouba napsal(a):

Míra nezaměstnanosti je hauznumero, kterým nám politici vytírají oči, ve skutečnosti se z něj dá vyčíst jen velmi málo. Neuvádí počet lidí mimo registraci.
Dále čistě teoreticky- v daném čtvrtletí ztratí práci např. 10% osob, po zákonné době práci nenajdou a jsou vyřazeni, zaměstnavatelé vyhodí dalších 10% kteří se zaregistrují, míra nezaměstnanosti je stejná. Za 10 takových cyklů už nepracuje nikdo, ale míra nezaměstnanosti je pořád stejná
Mnohem více by vypovídaly údaje - počet osob v produktivním věku, počet osob zaměstnaných +OSVČ které to mají na hlavní živnost. Tam by se ukázala jasná fakta, proto se to snaží politici zamlžit.
A i tak by to byl nesmysl, protože dnes je doba taková, že většina pracovních pozic netvoří hodnoty, ale často svojí prací jen překáží nebo přímo škodí- např. státní byrokracie.
10. 01. 2013 | 07:04

BADAL napsal(a):

Koubo, ještě složitěji. otázka je z jakého základu se těch 10ˇ% počítá. Ale jisté je, že když nebude pracovat nikdo V CELÉM STÁTĚ, neregistruje se nikdo jako čerstvě nezaměstnaný a stát slavnostně vyhlásí nezaměstnanost NULA. %
10. 01. 2013 | 07:12

Depresivní vysokoškolák napsal(a):

Celkem potvrzuju to, co říká Občan. Jsem více než půl roku po vysoké škole a práci nevidět. Problém je především praxe - nemáte praxi, nedostanete práci, nezískáte praxi,... bludný kruh. Problém je dostat se vůbec na pohovor, za těch sedm měsíců jsem byl asi na čtyřech.

Struktura poptávky po zaměstnancích víceméně přesně odpovídá Občanovu popisu - makléř, finančník, poraděnko, obchodník telefonní, obchodník podomní, obchodník pofiremní, obchodník přepážkový - to vše vesměs na živnosťák nebo s minimálkou a bonusy. Pak programátoři, ti letí docela dost, a sem tam účetní.

A jak se furt říká, že je velká poptávka po řemeslnických profesích, tak... to je pitomost. Sem tam se něco mihne, ale vesměs je to něco jako "obráběč kovů - 10 000 Kč", nebo "operátor vstřikování plastů - 8000 Kč", případně "soustružník - 12 000 Kč", "elektrikář - 11 000 Kč".
10. 01. 2013 | 07:24

Depresivní vysokoškolák napsal(a):

Kouba:
Počet OSVČ vám nic moc neřekne, protože spousta lidí to má jako já - OSVČ jako hlavní činnost, ale ve skutečnosti bez práce, protože zakázky nejsou. Pak máte OSVČ na hlavní činnost a to jsou normální živnostníci, co se tím více či méně uživí. A nakonec máte OSVČ, kteří jsou vlastně normální zaměstnanci na Schwarz-systém (obcházení daní a zákoníku práce).

Ale je pravda, že v ČR je z evropského hlediska velmi nadprůměrný počet podnikatelů/OSVČ, takže buď se máme všichni strašně moc dobře, protože všichni hezky pravicově podnikáme a jsme bohatí... nebo je ten systém pěkně v pytli a jen se tím zakrývá nezaměstnanost, která je ve skutečnosti tak o 5 % vyšší.
10. 01. 2013 | 07:32

David napsal(a):

"...Míra registrované nezaměstnanosti nadále roste ostošest. Na konci prosince narostla z listopadových 8,7 % o celých sedm desetin procentního bodů na 9,4 %..."

---

Výpočty lze zjednodušit.

K míře registrované nezaměstnanosti si vždy přičtěte 5% neregistrované nezaměstnanosti a budete mít skutečnou nezaměstnanost práceschopného obyvatelstva.

Počet vyřazených z evidence úřadů práce, kteří stejně neseženou práci se ve statistikách neobjevuje.

---

"...Jestli touto podivnou změnou chce ministerstvo vyvolat dojem nižší nezaměstnanosti nevím. Vím však, že se tento ukazatel ve světě moc nepoužívá. A je také jasné, že snížit počet nezaměstnaných to nepomůže ani náhodou....ů

---

Nebuďte tak opatrný, že nevíte. Je jisté, že tady se dlouhodobě "čaruje" s čísli, statistikami, volebními průzkumy apod. Vždy, když je třeba např.snížit kriminalitu, nezaměstnanost a pod., tak se přijde se změnou metodiky výpočtu. I Brusel si už stěžoval, že Kalousek mu neposílá pravdivá čísla.

Takže s vysokou pravděpodobností, díky tupým škrtům "šíleného chemika", bude na konci tohoto roku nezaměstnanost nad 10%, a to i přes čarování všech těch darebáků, kteří nám dnes vládnou.

Společnost založená na lži a podvodu kráčí na cestě do pekel.
10. 01. 2013 | 07:42

neo napsal(a):

Občan:

tohle kategorické prohlašování nesmyslů mi chybělo. Cituji: "A z praxe - čím VYŠŠÍ vzdělání a DELŠÍ praxe, tím MENŠÍ šance sehnat JAKOUKOLI práci. SŠ a VŠ nemají ŽÁDNOU šanci sehnat práci v manuálních oborech."

(určitě si všimněte toho zvýraznění JAKOUKOLI , ŽÁDNOU).

Ovšem ten zajímavý kontrast tohoto prohlášení s tím, co psal Občan nedavno jinde - cituji:"Občan napsal(a):
Už dávno to není práce, kterou by lidé dělali rádi, s hrdostí a kvalifikovaně. Je to otročina, ktrou dělají ti, co už nic jiného nesehnali.
A CO za práci potom mají dělat vyučení prodavači (ano, i takoví ještě existují), jestliže na jejich místech dnes pracují inženýři, doktoři a magistři...

NEBO ZDE
Občan napsal(a):
Takže jsme skončili tam, kde jsme skončit museli - Dyba zničil učňovské školství vč. středisek praktického vyuřování jakožto socialistický přežitek a budoucí řemeslnictvo se nemá KDE vyučit (vč. rekvalifikací dospělých). Místo lidí schopných dělat rukama máme statisíce mladých namachrovaných VŠ "manyžroutů", kteří po nárazu na realitu pravidelně končí v náručí psychiatrů a po medikaci jako doplňovači v hypermarketech...
----------------------------------------

Takže kategoricky prohlásí, že VŠ nemůže sehnat manuální práci, ale přitom píše, že manuální práci dělaj magistři, inženýři...
10. 01. 2013 | 08:01

Anna napsal(a):

Navrhuji zavést veřejně prospěšná zaměstnání placená minimální mzdou, hodinovou, aby bylo možné platit počet opravdu odpracovaných hodin.

Stát by vytvořil počet veřejně prospěšných zaměstnání pro 10% nezaměstnaných, s možností případného navýšení, nejen na úklid veřejných prostranství, budov, nádraží, ale i na státních zakázkách, ve státních organizacích a úřadech, firmách se státní účastí...

Stát by nevyplácel žádné podpory v nezaměstnanosti a vyplácel by sociální příspěvky jen zaměstnaným.
------------

K tomuto návrhu mě vedlo zjištění, jaký je nepoměr mezi sociální dávkou a minimální mzdou.

Cituji z blogu paní Sokačové Institut veřejné služby naplňuje podstatu zakázaných nucených prací

Frantina napsal(a):

Souhlasím s článkem a myslím si, že by se to dalo nazvat ,,Drábkovo otrokářství".
Krásně se kritizují nezaměstnaní, když má člověk práci. O ,,štědrém" sociálním systému může mluvit jen tan, který nebyl závislý na sociálních dávkách.
Je mi přes padesát let, žiji sama, práci nemohu sehnat a pobírám sociální dávku 7254 Kč. Myslíte si, že to je moc na veškeré poplatky a živobytí?
------------------------

Přitom cituji:

Základní sazba minimální mzdy pro stanovenou týdenní pracovní dobu 40 hodin činí nejméně 8000 korun za měsíc nebo 48,10 korun za hodinu.

http://www.podnikatel.cz/clanky/minimalni-mzda-se-od-ledna-2013-meni-vime-kdo-si-polepsi/
---

Pro všechny tedy bude lepší, když budou pokud možno všichni zaměstnaní. Nebyla by povinnost být zaměstnán, ale nezaměstnaní by od státu nic nedostali.

---

Navíc - "Problém, který nám přerostl přes hlavu: v romských ghettech dospívá generace, která nikdy neviděla své rodiče pracovat."
http://www.ceskatelevize.cz/porady/10315089302-tah-damou/212411058160022/

http://zpravy.idnes.cz/napeti-sili-vyrostla-ztracena-romska-generace-fqi-/domaci.aspx?c=A120502_214418_domaci_brd
10. 01. 2013 | 08:14

gaia napsal(a):

neo

přečtěte si to ještě jednou

je tam jasně psané, že čím vyšší.....tím menší

není tam kategoricky, že nesežene žádnou.

ale nepleťte se do věcí, kterým nerozumíte. Včera bylo v Právu uvedeno, že v kategorii nad 50 let je nezaměstnaná celá čtvrtina lidí.

Člověk, který je v této kategorii o nezaměstnanosti a jejích dopadech ví jistě daleko víc a z jiné stránky, než někdo, komu je 28.
10. 01. 2013 | 08:15

ten, kdo se hádat nebude, napsal(a):

Nechápu, proč se u nás pořád řeční o míře nezaměstnanosti a neřeší se to podstatné, tedy nová pracovní místa. Když se podíváte na zahraniční média, tak tam se politici zodpovídají především z toho, kolik jejich politika vytvořila nových pracovních míst.
Naši asociálové se zodpovídají z toho, kolika lidem se jim podařilo odebrat podporu v nezaměstnanosti, tím ovšem prosperity nedosáhneme.

Orientační čísla, počet volných míst % z celk. trhu rok 2012
ČR 1 %
Rakousko 2 %
Německo 2,5 %

Tady je problém a nebude jen kvantitativní, ale i v kvalitě nabízených míst.
10. 01. 2013 | 08:17

Bunny napsal(a):

to neo:
Čemu zase nerozumíte? Občan praví, že na práci pro vyučené nepříjmou nikoho s vyšším vzděláním, protože by díky možnosti kariérního růstu mohl ohrozit teplé místo nižšího managementu. Takže na ty výše vzdělané zbývají pomocné práce bez nároků na kvalifikaci a tím i na možnost jakéhokoliv postupu; jsou to nespojité světy. On evidentně ví, o čem píše, a vy si tady hrajete na amatérského sociologa. Na to prostě neexistují žádné nabiflované vzorečky, je zde příliš mnoho proměnných. Proti rokům minulým se v personální politice zase tolik nezměnilo, práce se shání po známostech.
10. 01. 2013 | 08:24

Karel napsal(a):

Za komančů měli práci všichni (a stát nefungoval i nic hůře než dnes). Jak to ti komanči dělali?
Ono nejde jen o to výplatu, ale jaksi i o životní náplň, sociální kontakty, pocit rovnocennosti a vůbec lidské důstojnosti... k čemuž na druhé straně nejsou až tak nutné banány a možnost ztrávit dovolenou (na kterou nemám) v Pacifiku...
Asi se o ty komanče budu muset víc zajímat.
10. 01. 2013 | 08:36

ten, kdo se hádat nebude, napsal(a):

Pro Bunny.
Pokud se hledá práce po známých a ekonomika přebírá sociální funkci, tak to rozhodně nepřispívá k její efektivitě.
10. 01. 2013 | 08:39

neo napsal(a):

gaia:

pani učitelko, Vy učíte co?
Jsou to dvě naprosto odlišné věci. První věta kategoricky prohlašuje, že čím vyšší vzdělání a delší praxe....
Druhá věta se vyjadřuje k něčemu úplně jinému: SŠ a VŠ nemají ŽÁDNOU šanci sehnat práci v manuálních oborech .

Včera bylo v Právu... já vim a předevčírem v Blesku.
Na statistiky nepotřebujete Právo ale stačí čsú nebo mpsv. Nikdo ani nezpochybňuje, že u lidí nad 50 let je nezaměstnanost vysoká.

Už máte uháčkované plavky?
10. 01. 2013 | 08:40

neo napsal(a):

Bunny :
Omyl Bunny. Píše o manuální práci.

Zjistěte si, co je to manuální práce a pak se vraťte.
10. 01. 2013 | 08:43

Anna napsal(a):

ten, kdo se hádat nebude
"Tady je problém a nebude jen kvantitativní, ale i v kvalitě nabízených míst. "

A k tomu ve výši platu. Kalousek nedávno hrdě oznamoval, že nezaměstnanost u nás patří mezi nejnižší v EU. Jaksi ovšem neřekl k tomu, jak nízké máme u nás mzdy a vysoké ceny, že "Kupní síla obyvatel ČR je v rámci Evropy žalostná"

http://finexpert.e15.cz/rubriky/kupni-sila-obyvatel-cr-je-v-ramci-evropy-zalostna_1
10. 01. 2013 | 08:47

gaia napsal(a):

neo

nejprve musím zasít len, pak požádat žabku, aby vlákna namočila, pak čápa, aby vlákna rozlámal a sluníčko usušilo. Pak ještě potřebuji pavoučka, aby z vláken utkal látku, borůvky ji obarvili a pak se dám do pletení.
Rak co látku nastříhá a rákosník co sešije zůstanou bez práce.
Ale velké kapsy na věci, jako si nechal ušít krteček, ty si také udělám. Doufám, že do nich budu mít co dávat.

O zisk přijde ale i ta miska, jejíž fotka visí na každých plavkách a díky níž jsou ty plavky pak moc drahé a tudíž pro českou chudou učitelku neprodejné.

Občan se mýlí jedině v tom, že by doplňovače dělali naši VŠ.
Tuto práci dělají většinou Slováci, Ukrajinci, Mongolové a jiní cizinci. Přes agenturu. Takže ani nejsou zaměstnanci, ale jen brigádníci.
10. 01. 2013 | 08:49

gaia napsal(a):

a ti brigádníci pak na pracák ani nejdou, stejně by jim tam nic nedali ani nenabídli.
10. 01. 2013 | 08:51

ten, kdo se hádat nebude, napsal(a):

Pro Anna.
Kalousek taky mate poměřováním s EU a ne s našimi sousedy. Zneužívá problémů na jihu Evropy, které se nás týkají asi tolik, co naše sousedy.
10. 01. 2013 | 08:54

neo napsal(a):

gaia:

háčkování gaio háčkování... a vlnu si kupte.

Miska o zisk nepřijde, ta dostala zaplaceno.

Doplňovače dělaj Vš maximálně jako brigády při studiu.
U vš je úpak nezaměstnanost minimální. Problém je u čerstvých absolventů, jak výše popisuje Depresivní vysokoškolák. Jde o praxi. Praxe je pro zaměstnavatele důležitá, ale pokud se bojí absolventa zaměstnat, nemůže praxi získat. Na to je celkem jednoduchá pomoc, tj prodloužit zkušební dobu absolventům.
10. 01. 2013 | 08:58

gaia napsal(a):

neo proboha

vlněné plavky, nejste fakt na hlavu?

A proč bych měla kupovat vlnu, když potřebuji plavky?

stejně tak plácáte dál

Doplňovače dělaj Vš maximálně jako brigády při studiu. ...Jak jste na to přišel, máte nějaká data, dejte odkazy

Ci si představujete pod pojmem minimální?

1%,5% nebo kolik?

Zaměstnavatel potřebuje od zaměstnance, aby mu přinášel hodnoty a to co nejrychleji. Proč by měl někomu prodlužovat zkušební dobu a někoho zaučovat?
Když nechce ani ty s dlouhodobou praxí a zaučené, co by dělal s mlaďáky a půl roku je zaučoval?
10. 01. 2013 | 09:04

neo napsal(a):

gaia:

háčkované plavky se běžně dají koupit. Spousta žen si je ale háčkuje doma.

Co se týče brigád, mám vlastní zkušenost, pak zkušenosti spolužáků. Prakticky každý si to na střední zkusil.

Minimální je tak kolem 5ti %

Prodloužení zkušební doby by pomohlo především absolventům. Zaměstnavatel by měl tu výhodu, že by mohl takového zaměstnance snáze propustit a to bez výpovědní lhůty. také by získal více času na poznání zaměstnance a na straně druhé by zaměstnanec měl příležitost lépe poznat práci a pak taky snáze odejít, pokud by se mu práce znelíbila po uplynutí klasické zkušebky. No a v neposlední řadě by získal praxi. Minimálně rok by neškodil.
10. 01. 2013 | 09:31

Občan napsal(a):

Neo,

nemusíte neustále dokazovat, že jste totální mimoň, žijící ve virtuálním světě teorií. To už jste prokázal tolikrát, že byste těžko někoho přesvědčoval o opaku.

Ale třeba jednou dospějete a přičichnete k reálnému životu. To se prostě stává, že někteří jedinci dospějí mnohem později než jiní, a tak se jednoho dne dočkáte i Vy. Poznáte to tak, že Vaše názory budou respektovány jako podložené a oprávněné.
10. 01. 2013 | 10:36

neo napsal(a):

Občan:

copak Občane, usvědčení z dalších lží vám nevoní co?

Tak kterou vaši tezi si vyberete?
VŠ pracují manuálně a nebo VŠ nemají šanci manuální práci sehnat?

jelikož jsem již skoro 12 let dospělý a v reálném životě se pohybuji, tj pracuji, bydlím, živím rodinu, tak opět nemáte pravdu. Žádný div.
Teď čekám, že jako obvykle zbaběle utečete a nebo přispěcháte s urážkami. Do toho.

Pokud byste byl chlap, slovy Mirka Topolánka chlap s gulama, tak byste se omluvil a napsal, že jste se mýlil, že buď tedy VŠ pracují manuálně na pozicích, které jim nepřísluší a nebo že nemají šanci manuální práci sehnat.
10. 01. 2013 | 10:50

Občan napsal(a):

No, a nezaměstnanost nám "klesne" ještě víc, protože vláda včera ZNOVUschválila řetězení pracovních poměrů na dobu určitou. V účinnost to má vstoupit v lednu 2014.

Sice tvrdí, že se to má týkat jen sezónních prací, ale to je nesmysl, protože sezónní práce se sjednávají na DOHODU o pracovní činnosti nebo o provedení práce a přes AGENTURU.
"Zesezónit" lze SKORO každou práci vč. práce vysoce kvalifikované, což nám hezky předvádí školství počínaje základním a konče VŠ. Zde se sjednávají smlouvy na školní rok (10 měsíců v ZŠ a SŠ, semestry nebo akademický rok na VŠ) a po zbytek roku si pedagogové hledají brigády nebo přežívají z úspor. VŠ pedagogové to řeší různými kouskovanými úvazky na několika školách tak, aby jim to pokrylo, pokud možno, celý rok; a publikační činností, jsou-li jí schopni (to, že někdo neumí sepisovat přitom NEznamená, že neumí učit!!!).

Takže nám přibude "řetězených" zaměstnanců a do této kategorie postupně spadnou i bývalí kmenoví zaměstnanci.
Z hlediska evidování zaměstnanosti/nezaměstnanosti to bude mít ten dopad, že se STATISTICKY dál "sníží" EVIDOVANÁ nezaměstnanost. Protože "řetězníci" nebudou schopni doložit potřebné kvóty odpracovaných měsíců a NEvznikne jim nárok na podporu v nezaměstnanosti či dokonce ani nárok na evidenci.
Pro nárok na podporu je žadatel povinen prokázat, že v posledních DVOU letech před podáním žádosti měl alespoň 12 měsíců placeno sociální pojištění. Jako prokazatelná pracovní činnost tedy NESTAČÍ dohoda o provedení práce, ale MUSÍ jít minimálně o dohodu o pracovní činnosti (z níž je placeno socko a zdravko).

Jaký dopad do ekonomiky bude toto "opatření" mít, snad nemusím dlouze vysvětlovat. Dojde k dalšímu poklesu koupěschopnosti populace, takže sestupný tobogan se zrychlí.
10. 01. 2013 | 11:05

Občan napsal(a):

Gaio,

zjistěte si, CO za lidi ty doplňovače dělá. Ať jsou to slováci, Ukrajicni, Moldavané nebo Češi, potkáte mezi nimi spoustu SŠ a VŠ, kteří takovou prácio vezmou, protože se jim nechce umřít hlady a žinýruje se jim viset na krku dětem nebo jiným blízkým osobám.

V hypáčích, lesích, zelinářských firmách a jinde dělají spousty učitelů, policajtů, ekonomů, ba dokonce i právníci. Vyznačují se tím, že je jim NAD 45 let a pro "trh" se stali "neperspektivními".
Znám vydavačku jídel/pokladní - v "civilu" dvojnásobnou doktorku (pedagogika a filologie); znám pokladní v sámošce - v "civilu" doktorku práv; řadovou referentku s pracovní náplní pro SŠ - rovněž doktorku práv; několik lesních dělníků - v "civilu" dva učitelé, tři policisté a jeden "sestříček"; řidiče náklaďáku a autobusu - ekonom, interní auditor. VŠICHNI bez vyjímky lidé nad 50 let, kteří prostě jenom chtějí přežít. Mohl bych pokračovat dál, ale nemá to význam; doba se změnila a to, co dřív dělali beigoši, dělají dnes kvalifikovaní lidé. Na brigádníky tak zbývá roznos letáků a promoakce, eventuálně callcentra.
10. 01. 2013 | 11:16

neo napsal(a):

Občan:
další lež? Odkud je berete pane?

Od roku 2012 musí být uchazeč v posledních dvou letech před podáním žádosti o podporu alespoň 12 měsíců důchodově pojištěn. Znamená to, že zaměstnání nebo výdělečná činnost musí zakládat povinnost odvádět pojistné na důchodové pojištění. Nově může mít nárok na podporu i osoba činná na základě dohody o provedení práce s měsíční zúčtovanou odměnou vyšší než 10 000 korun.
10. 01. 2013 | 11:17

neo napsal(a):

Občan 11:16

takže tímto jste doložil, že jste v prvním příspěvku lhal.
------------------
SŠ a VŠ nemají ŽÁDNOU šanci sehnat práci v manuálních oborech (pro zaměstnavatele jsou "převzdělaní" a "nebezpeční", protože "vidí do věci", mohli by mít vlastní názory a eventuálně by mohli usilovat o založení odborové organizace) a jen nepatrnou šanci sehnat práci v administrativě (de facto jedině jako účetní).
-----------------
to mi stačí.
10. 01. 2013 | 11:22

Občan napsal(a):

Aha, tak Neo už má i problém se čtením. Hochu, hochu, s Vámi to jde ale opravdu z kopce. O povinnosti být 12/24 důchodově pojištěn jsem samozřejmě psal.

Dohoda o provedení práce nezakládá povinnost odvodů, pokud nedosáhne 10 000.- Kč/měs.; ovšem dál platí OMEZENÍ takové dohody na 300 hod./ROK.
Rok má 12 měsíců a takový pracovník SMÍ odpracovat MĚSÍČNĚ maximálně 25 hodin. Jeho odměna tedy MUSÍ být MINIMÁLNĚ 400.- Kč/hod. Samozřejmě to lze - např. při čistění koberců a strojovém čistění litých podlah na dohodu o provedení práce si lze přijít i na příjemných 3500.- Kč/hod. (leckterý advokát by pukl závistí); má to ale jeden háček - je to pochopitelně účetně výkaznický podvod :o))))

Neo, běžné práce (úklidy, čištění, pomocná administrativa, vkládání dat apod.) prováděné na dohody o provedení práce, jsou "odměňovány" max. 6000.- Kč/měs. Zatím jsem nepotkal ani "zaměstnavatele", ani "zaměstnance", který by platil/dostával za práci na DPP 10 000.- Kč/měs. a více.

A tím se s Vámi, hochu, opět loučím. Vaše teoretizování je dost nuda a stále nepřináší nic nového. Pracujte na tom, abyste SKUTEČNĚ dospěl. Že na to máte papír, nestačí.
10. 01. 2013 | 11:41

Občan napsal(a):

Ještě P.S. pro Nea:

MANUÁLNÍ obory jsou SAMOZŘEJMĚ i práce dělnické a logistické (Vaše představa o manuální práci je opět úplně zcestná). A VŠ nebo SŠ nemají žádnou šanci takovou práci získat z předešle uvedených důvodů. Takže když mají štěstí, končí v lese nebo u lopaty a když mají HODNĚ velké štěstí a DOBRÉ ZNÁMOSTI, seženou i toho řidiče.
10. 01. 2013 | 11:48

gaia napsal(a):

den dańové svobody se nám zas posunul o 2 dny. Další 2 dny budou lidé muset pracovat na stát, ač stát pracuje proti nim.
Dalších 30 let budou muset dělat na Vatikán, se kterým nechce nic už mít ani italská centrální banka. Peníze vyhozené do Vatikánu kola ekonomiky neroztočí, pomohou tak leda řešit nezaměstnanost polských a ruských kněží.
60% českých socek nedosáhne ani na půměrný plat, nevím, jak po takových chtít, aby utáhly všechny ty blbosati, co si na ně stát vymýšlí, energetickými štítky počínaje a financováním vatikánu konče.
10. 01. 2013 | 12:14

neo napsal(a):

Občan:

nemám problém se čtením. Poukazoval jsem jen a pouze na nesrovnalost s tou dohodou. Vy jste psal, že dohoda nestačí, já dodal, že za určitých podmínek stačí.

co se týče manuální práce, měl jste to tedy specifikovat. Tedy že nemohou sehnat žádnou manuální práci z toho a toho oboru a naopak je jich hodně pracujících manuálně v tom a tom oboru.

Vy jste ale nic takového neuvedl. Pouze jste prohlásil, že manuální práci neseženou, prootže jsou převzdělaní a mohli by zakládat odbory apod.. a v zápětí napíšete, že jich desítky znáte, co manuální práci vykonávaj.
10. 01. 2013 | 12:21

gaia napsal(a):

neo

vy máte úplně stejný problém, jak ten počítač Arthur naprogramovaný IBM. Byl o něm pořad v pondělí 7. ledna na ČT2 a jmenoval se nejchytřejší stroj na světě.

Doporučuji shlédnout a popřemýšlet.

arthur sice udělal velkou radost svým programátorům a když ho ještě trochu budou vypiplávat, tak může být skoro dokonalý, ale na člověka stejně nemá.
sice ho může porazit dokonce i ve vědomostních soutežích, ale pokud jsou otázky pokládané lidsky a vtipně, pak nemá šanci.
10. 01. 2013 | 12:52

neo napsal(a):

gaia:

Ten počítač se jmenoval Watson.
10. 01. 2013 | 13:02

gaia napsal(a):

neo

jsem ráda, že jste to viděl. A že víte o co jde.
I když bych se hádala, že byl Arthur. Asi si to budu muset pustit znovu, mám to nahrané.

U toho pořadu jsem ale nejvíc obdivovala ty programátory IBM.
Jak je ta práce bavila z nich přímo tryskala, při každém úspěchu toho počítače jak si třásli rukama a objímali se a vůbec ta radost z té práce a těch výsledků.

to jsem jim záviděla, že někteří lidé pracují pro zábavu, že vlastně ani nepracují, ale tvoří a že by to vlastně dělali i kdyby peníze nebyly potřeba a oni se po nich nemuseli honot. Že by stejně dělali pořád to samé a rádi.

To bych přála všem lidem, aby pro ně jejich práce byla zábavou.
Pro lidstvo však zřejmě nedostižný sen, zvlášť když musí půl roku dělat jen na to, aby nakrmili stát. A ten je pěkný otesánek. Lidstvo je již tak soustředěné jen na to, jak vydělat peníze,aby dostái svým závazkům, že energie na tvorbu a tvořivost jim už nezbývá.
Je to smutné. Přitom by byla naděje, že za lidi budou pracovat stroje, ale to pak stejně peníze a zisky skončí jen na účtech lichvářů a bank a nezaměstnaných lidí bude jen víc a víc.
Aby ničili ty Arthury nebo Warsony, na to již mají zkušenosti, že ničit stroje je k ničemu, hledat nové svědíly a kolonie již také nelze, zemřít hrdinně ve válce je také dost problematické, vzhledem k úrovni technologií by šlo asi o válku pro lidstvo poslední, takže nevím co dál.

Co tedy s tou nezaměstnaností a jak pomoci Občanovi.
10. 01. 2013 | 13:56

neo napsal(a):

gaia:

zvláštní, tady se celkem shodnem :)

Občanovi nijak pomoct nechci, vadí mi jeho prohlašování lží za fakta. Teprve poté co je upozorněn na nesrovnalosti, začne vždy nadávat nebo zdrhá.

Nicméně i s ním se občas shodnu, zrovna dnes u Zaorálka.
10. 01. 2013 | 14:22

gaia napsal(a):

neo

no jo život to nejsou pořád jen jedničky nebo nuly.

Lidem by se nějak pomáhat mělo, aby nezaměstnanost nebyla.

Když lidé zatrpknou, a když se cítí nepotřební, tak je k tomu nejlepší cesta, tak mohou za fakta vydávat své pocity.
protože to co má člověk v hlavě , to ho ovlivňuje nejvíc, ale i jeho okolí.

A já na rozdíl od vás věřím občanovi, že když někdo třeba vystuduje sociologii a v 50 mu zruší sociologický úřad, nebo třeba historii a zruší mu muzeum, že se ptá v okolí na cokoli, ale právě v třeba v tom supermarketu nebo někde u kopáčů na něj koukají jako na exota a radši tam vezmou někoho se zvláštní školou, a ten VŠ se pak cítí nepotřebný dvojnásobně a propadá depresím víc než ten nezaměstnaný ze zvláštní školy, který si řekne, měl jsem smůlu a narodil jsem se blbej.
A pak to napíše trochu nešikovně, ale vy z toho slovíčkaření hned děláte aféru.
10. 01. 2013 | 14:32

neo napsal(a):

gaia:

existuje totiž jen jedna možnost. Buď se opravdu už ve svém oboru neuplatní a pak jdou dělat manuálně a nebo tedy nemohou dělat manuálně, protože jsou pro zaměstnavatele převzdělaní.

Pravda je ale někde uprostřed. Někdo na to nemá a jde dělat manuálně, jiného nechtějí, právě kvůli převzdělanosti...

Občan to nenapsal nešikovně, on velmi rád zvýrazňuje slovíčka jako ŽÁDNOU, JAKOUKOLI... aby dodal svým tvrzení na intenzitě, ale protiřečí si.
10. 01. 2013 | 14:45

gaia napsal(a):

neo

ale takových, kterým vezme práci Watson, bude zákonitě víc a víc.
A takových, kteří by rádi dělali, měli by i co, práce je světě pořád dost a dost,ale není nikdo, kdo by ji zaplatil a oni sami na ni peníze neseženou, tak těch bude pořád hodně a dokud se něco nezmění, zřejmě čím dál víc.

Ale co je to to něco?

Kdo to ví a dokáže definovat?

A našlo by se to to něco i v přesných a kvalitních statistikách?

Má vůbec někdo zájem nebo možnosti ty statistiky přetavit v nějaká hmatatelná a fungující opatření?
10. 01. 2013 | 14:50

Občan napsal(a):

Gaio,

bedna se jmenuje Watson a John Arthur je jedním z jejích "oživovačů" :o)
10. 01. 2013 | 14:53

Občan napsal(a):

A ještě tohle, Gaio:
"...to jsem jim záviděla, že někteří lidé pracují pro zábavu, že vlastně ani nepracují, ale tvoří a že by to vlastně dělali i kdyby peníze nebyly potřeba a oni se po nich nemuseli honot. Že by stejně dělali pořád to samé a rádi...."

KDYBY nebylo IBM a peněz této společnosti, tak by ti tvůrci byli, stejně jako mnozí jiní, vděční i za tu lopatu. Protože BEZ finančního zázemí by neměli ZA CO a JAK tvořit - nešla by jim totiž ani eletrika a bez ní jste jako programátor, elektronik, elektrokonstruktér a další profese z oboru namydlená :o)
10. 01. 2013 | 14:57

franky napsal(a):

Nezaměstnanost jako utržená ze řetězu....vědecko-technický rozvoj jako utržený ze řetězu....pokles pracovních míst je logickým důsledkem růstu produktivity práce a ekonomiky založené na růstu spotřeby primárních zdrojů. Takže, za jinak stejně nastavených parametrů fungování systému s motivací na maximalizaci zisku se počet pracovních příležitostí bude dále dlouhodobě snižovat.
10. 01. 2013 | 15:10

gaia napsal(a):

Občane

a zase jsme u těch peněz.

Ale představte si, že i s tou lopatou mohou být někteří šťastní a pracovat tvůrčím způsobem.

Zažila jsem to kdysi i ve škole, když ještě nebyla plynofikace a topilo se uhlím. Dovedete si představit tu kupu, kterou museli přivézt na zimu před školu?
Školník si rád vybíral na pomoc dobrovolníky z řad žáků, kteří mu to pomáhali složit.

a vězte, že byly typy, které se mohly přetrhnout aby si je člověk vybral a místo hodiny je tam pustil. a jak byli šťastní, že mohou skládat uhlí se školníkem, místo přírodopisu či matematiky, a pracovali také s úsměvem a nasazením jako ti programátoři z toho filmu.

Peníze vše deformují i tu chuť k práci.

Mělo by se pracovat na tom, aby nebyly takové platové nůžky, takové rozdíly.

Bylo by krásné, aby se práce lidem stala potřebou a každý měl podle svých potřeb.

...to jsem se zasnila, ale je už 21. století ale žádný pokrok před námi.
10. 01. 2013 | 15:15

Boris Šťastný-Moudrý napsal(a):

"Ministerstvu práce se totiž stále nepodařilo rozběhnout nové informační systémy, takže podrobnější statistiky o struktuře nezaměstnanosti stále nezveřejňuje."
Dopr., já jsem rok a čtvrt nezaměstnaný informatik, a o moji práci není zájem. Problém je v tom, že je mi 54 let, a podle personalistů zřejmě nezapadám do roztančeného mladého a dynamického kolektivu.
Podotýkám, že žiju a hledám práci v Praze !!!
10. 01. 2013 | 15:18

gaia napsal(a):

Boris Šťastný-Moudrý

to musíte založit společnost a pak vysoutěžit nějakou státní zakázku.

Ale tam už je přeplněno.
10. 01. 2013 | 15:41

SuP napsal(a):

gaia -
"....Dovedete si představit tu kupu, kterou museli přivézt na zimu před školu?
Školník si rád vybíral na pomoc dobrovolníky z řad žáků, kteří mu to pomáhali složit....."

Vidíš a z těch, co tenkrát nebyli ochotní vzít lopatu a pomoci skládat a současně byli frustrovní tím, že se musí učit, vyrostli poslanci Evropského parlamentu a nechali uzákonit zákaz dětské práce, by´t by šlo o "práci".
10. 01. 2013 | 15:53

Vlado napsal(a):

Pro vizuelní uklidnění národa je dobrá každá nová metodika, která
se pro normálního občana jeví jako podvod. Ale neděsí a vládě poslouží k přesvědčení o tom jak si dobře vede.
A tady ti nickové budou brojit proti snědým ale, že ti s těmi motýlky a kravatami pod krkem jim rozkradli a zadlužili stát to jim již nevadí, ZASLEPENCI. A pro vylepšení prostředí ve kterém žijeme přijde všeobjemná amnestie ekonomickým lumpům. Co si může lepšího běžný občan přát. Snad aby, mu osvětu přinesl Maximus.
10. 01. 2013 | 16:40

729 napsal(a):

Pisatel Občan to tu vystihl dobře. Mladí jsou žádaní, neboť s dají dobře ovládat a dá se jim nakukat skoro všechno. Navíc jsou soutěživí, nekolegiální, což vedení firem vyhovuje. Ideální matroš pro soukromé podnikání
10. 01. 2013 | 17:02

729 napsal(a):

Pisatel Občan to tu vystihl dobře. Mladí jsou žádaní, neboť s dají dobře ovládat a dá se jim nakukat skoro všechno. Navíc jsou soutěživí, nekolegiální, což vedení firem vyhovuje. Ideální matroš pro soukromé podnikání
10. 01. 2013 | 17:03

SuP napsal(a):

Vlado -
To si skutečně myslíte, že lidi, kteří shánějí práci zajímá, jakou metodikou jsou zahrnuti do statistik? Oni nejlíp vidí, jestli se při změně statistického údaje jejich situace změnila a jak. A to, že se tam potkávají s jinými, kteří si chodí jen pro peníze taky asi vědí nejlíp.
Osobně se ale nedomnívám, že by jejich situaci řešilo to, že se budou hledat viníci tam kde nejsou, nebo se v nich budou vyvolávat dojmy, že někdo ví, jak z toho.
10. 01. 2013 | 17:50

Hugo napsal(a):

Neo
A já naivně myslel, že studovali aby se o sebe dokázali postarat. Čili práci nehledat ale pořídit si ŽL na pomocné práce a za chvíli budou sami hledat společníky nebo zaměstnance. Vždyť v této nešťastné zemi nic nefunguje, nikomu se nechce pracovat, řemeslníci nejsou. Přitom vím, kolik takový šikovný dělník dokáže vydělat. Spousta vysokoškoláků by mu záviděla.
10. 01. 2013 | 18:16

Hugo napsal(a):

729
Máte pravdu, nedávno jsem šel kolem Mekáče, samí mladí. Oni i sežerou všechno co se jim dá. Bohužel většina jsou trubky a v životě k neupotřebení. To mají právě z těch škol, co do nich nahustí a dokáží si to zapamatovat tomu věří. Nápad, nebo i myšlenka, to je někdy nad jejich síly. Ovšem netýká se to všech ale podstatné většiny.
10. 01. 2013 | 18:23

Anellus napsal(a):

Lidem, kteří tady odborně a fundovaně diskutují o nezaměstnanosti, bych rád sdělil, že já pamatuji časy a není to tak dávno, pouhých 23 let, kdy se diskutovalo výhradně o nedostatku pracovních sil. Přesněji řečeno o tom, kde vzít, když lidi nejsou. Ano, existoval režim, na který se dnes účelově plive ale který dával dlouhodobě práci a to smysluplnou, každému, kdo chtěl pracovat. Již to tady přede mnou někdo napsal, není to jen o práci a odměně za ní ale i o lidské důstojnosti, smyslu života a o opravdové svobodě. Amáda nezaměstnaných je pro kapitalizmus podmínkou "sine qua non" a žádné mudrování nad ní nic neřeší. Bylo by asi rozumnější mluvit o podmínkách, které bude nutno splnit aby jsme v naší zemi opět implementovali socializmus, jediný známý režim, který umí dát práci a lidskou důstojnost všem.
10. 01. 2013 | 18:39

Hugo napsal(a):

Anellusovi
Taky něco pamatuji ale tohle nemůžete myslet vážně!!!!!!!!!!!!
10. 01. 2013 | 20:51

veverka napsal(a):

Kalousek potřebuje vykázat nějaký výsledky,tak si prostě vymyslel novou "metodiku" jak počítat nezaměstnanost,aby mu vyšla nižší než je. Podvod který u této vlády asi už nikoho nepřekvapí. Mimochodem stále a opět pan Munich používá ve svých blozích jen a pouze tu REGISTROVANOU nezaměstnanost. Možná by bylo dobré kdyby alespoň jednou uvedl tu nezaměstnanost SKUTEČNOU. Ale to by pak někomu mohly vypadnout panenky a to by pak ale vůbec ten kapitalismus nevypadal dobře že a tak se lže,schovává za účelově deformované pojmy a vymýšlí se výhodnější metodika jak lhát ještě sofistikovaněji.
11. 01. 2013 | 00:08

ivan napsal(a):

Jako za bolševika. Ten také upravoval podle potřeby hospodářské ukazatele, aby se mohl úspěšně prezentovat.
Jak Kalousek vymyslí nové ukazatele, aby zakamlufoval pokles reálné mzdy, pokles důchodů dalších výsledků reformních balíčků.
19. 01. 2013 | 12:26

Ivoš Dagless napsal(a):

mČeská republika zaměstnává snad celou Evropu,ale jak jsem si všiml, tak v poslední době i Asii.Snad nikde v jiné zemi nepracuje tolik cizinců, jako právě v Č.r.Zaměstnáváme tu statisíce cizinců na úkor českých občanů.My tu máme armádu 5OO tisíc nezaměstnaných čecháčků,ale různé pracovní agentury nám tu chrlí do pracovních procesů statisíce cizinců,kteří zabírají pracovní místa českým lidem.Češi a hlavně mladí lidé práci nemají šanci dostat,ale cizinci nemají v tomto směru žádný problém.Čeští vysokoškováci jsou naprosto bez šance sehnat práci ve svém oboru a stydět by se měly všechny popřevratové pravicové české vlády.Zadržená Policií nejbližší přítelkyně pana Nečase pobírala 28O tis. korun každý měsíc,platy politiků jsou,už astronomické,vyžírají stát 23 let,politici a podnikatelští pánibozi a lobisté tu rozkrádají vše státní také 23 let, jako straky a vše státní je za babku převedeno do soukromých drápů.Stát,byl od převratu 89 okraden,rozkraden.Prodány hluboko pod skutečnou cenou,rozkradeny,nebo zničeny.byly státní podniky,které na sebe vázaly statisíce pracovních sil.Čeští pracující lidé byly připraveni bezohledně o práci,mzdy a možnost prožít klidný a spokojený život.Se všemi těmi lumpárnami tu začal Klaus a lidé kolem něho, však si na tu dobu všichni pamatujeme na to,se nedá jen tak,zapomenout.Kapitalismus,který tu klausovci a havlovci nastolili nikdo nechtěl,národ byl jimi podveden,obelhán.Za dob socialismu jistě nebylo všechno ideální,ty banány jsme tu opravdu moc neviděli,ale většina z nás je stejně nejí,jsme zvyklí na jablka,hrušky,švestky,třešně,meruňky,broskve ap.,kterých tu máme dost a česrtvého ovoce a zeleniny z vesnických zahrádek od českých pěstitelů jsme vždy měli a máme dostatek.Každý tu měl za socialismu jistou práci,každý někde bydlel,měl střechu nad hlavouTo,co vidíme dneska a vidí to i naše popřevratové vlády a nic s tím nedělají je katastrofa.Desetitisíce bezprizorních mladých lidí bez práce,desetitisíce bezdomovců,kteří hladoví a přespávají pod mosty a v kanálech s krysami,kteží žijí ze dne na den a které navíc nahánějí obecní a městské policie od ulice k ulici.Na druhé straně drzí a neomalení politici a velkopodnikatelé,kteří tu 23 let vše státní rozkrádají beztrestně ve velkém a vše si tu, mohou dovolit.Grosové,Palasové,Dybové,Zgarbové,Klausové,Dlouzí,Topolánkové,Nečasové,Kalouskové,Kavanové,celé zlodějské vládní popřevratové garnitury a jejich lobisté,jak se tu od převratu 89 střídají ve vládách.Ti, všichni tu okrádají stát ve velkém a jeho občany,kteří si to, nechávají líbit.Trvá to,již přes 23 let a škody,které prostým českým lidem způsobili a státu,tito žraloci, jdou do bilionů.Drtivá většina z nich za napáchané prasečiny,velkozlodějiny a velkopodvody,kterých se dopustili,nebyla a nebude nikdy asi potrestána.Poslanci a senátoři,,,naši,, slavní zákonodárci si totiž zákony postavili hlavně sami pro sebe,aby byli nedostižní,aby je ta malá mrška spravedlnost nikdy nepotkala.Pan nbývalý prezident Klaus pamamtoval na vše a než odtáhl,tak ,,zařídil,, takovou amnestii,aby všichni lumpové,velkozloději a velkopodvodníci v bílých límečcích,byli na vždy ochráněni od spravedlnosti.Vše je tu v té naší malé zemi postaveno na lumpárně,darebáctví,zločinu,podvodu,zlodějině.Vládnou tu kmotři a politické strany namočené do korupce,zlodějin a podvodů a je jedno jestli se jedná o pravičáky,nebo levičáky.Zuří tu boj o vládnutí o přísun obrovských peněz a majetkú,boj o koryta.Stále stejné ksychty vládních,nebo opozičních politiků se drží vysokých vlivných křesel a jdou doslova přes mrtvoly,nikoho na své posty nepustí,tito drzá žraloci,vyžírkové,kteří parazitují na všem státním,na státu i českém lidu.To,co oni za 23 let od převratu vyžrali a rozkradli,nebo zničili,to mají dneska formo vládních reforem zapaltiz zase ze svého prostí občan Č.r.,kteří snad nechápou tuto zrůdnou českou politiku, rabující politické šlechty a velkoůpolitiků a lobistů.
24. 06. 2013 | 18:02

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Arnoštová Lenka Teska B Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Bobek Miroslav · Boučková Tereza · Bursík Martin C Cimburek Ludvík Č Černý Jan · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fajt Jiří · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr G Gazdík Petr · Gregor Kamil H Hamáček Jan · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Havel Petr · Havlík Petr · Heger Leoš · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hnízdil Jan · Hokeš Tomáš · Hokovský Radko · Holmerová Iva · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Horváth Drahomír Radek · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hovorka Jiří · Hradilková Jana · Hrstka Filip · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hůle Daniel · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chromý Heřman · Chýla Jiří J Janeček Karel · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Keményová Zuzana · Klan Petr · Klíma Vít · Klimeš David · Kněžourková Tereza · Kolínská Petra · Komárek Michal · Kopecký Pavel · Kostkan Tomáš · Kostlán František · Košák Pavel · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Krištof Roman · Křeček Stanislav · Kubita Jan · Kubr Milan · Kučera Vladimír · Kuchař Jaroslav · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Lalák Adam · Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipold Jan · Lomová Olga · Ludvík Miloslav M Mahdalová Eva · Marksová-Tominová Michaela · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Mihovičová Jana · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Navrátil Vojtěch · Němec Václav · Novák Martin O Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Palik Michal · Paroubek Jiří · Payne Jan · Pecák Radek · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Peychl Ivan · Pikora Vladimír · Pixová Michaela · Poc Pavel · Pohled zblízka · Pokorný Zdeněk · Pražskej blog · Procházka Adam · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rath David · Redakce Aktuálně.cz  · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Řízek Tomáš S Sedláček Tomáš · Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Shanaáh Šádí · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sláma Bohumil · Slimáková Margit · Sobotka Bohuslav · Sokačová Linda · Sportbar · Staněk Pavel · Stanoev Martin · Stehlíková Džamila · Stejskal Libor · Stránský Martin Jan · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syková Eva Š Šefrnová Tereza · Šilerová Jana · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Štádler Petr · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel · Šumbera Filip · Švejnar Jan T Tejc Jeroným · Tejkalová N. Alice · Tolasz Radim · Tomášek Pavel · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Tošovský Michal · Tožička Tomáš · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Vendlová Veronika · Vhrsti · Vileta Petr · Vlach Robert · Vlk Miloslav · Vodrážka Mirek W Wagenknecht Lukáš · Wheeler Adrian · Wichterle Kamil · Wollner Marek Z Zahradil Jan · Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zděnek Michal · Zelený Milan · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy