Peklo na prvomájové cyklostezce

02. 05. 2010 | 22:35
Přečteno 7164 krát
Slunečné prvomájové odpoledne jsem vyrazil doprovodit kamaráda s dcerou na kolech do Prahy po vltavské cyklostezce. Cyklostezka není ten správný název. Hemží se tam i bruslaři, děti na tříkolkách a koloběžkách, lidé s kočárky a s dětmi pěšky na procházce. To, čeho jsem byl během čtvrt hodiny na kilometrovém úseku mezi trojským psím útulkem a ZOO svědkem, dlouho nezapomenu a asi nejen já.

Vše začíná tím, že mě rychle předjíždí, jako spousta jemu podobných předtím, cyklista "závodník" v plné cyklistické zbroji. Několik vteřin sleduji, jak bez zpomalení míří k pěší rodince s malými dětmi na koloběžkách. Holčička v protisměru začíná po výzvě matky svou malou koloběžku stáčet na správnou stranu, ale je již pozdě. Mladý Lance Armstrong naráží v plné rychlosti a letí v kotrmelcích dál. Holčička s koloběžkou odlétá v oblouku jako balón také. Nevěřím vlastním očím. Ten šílenec měl přece dost času přibrzdit a uhnout. Projedu v šoku kolem, za chvíli to obracím a vracím se. Dítě v náruči rodičů je očividně v obrovském šoku a plné šrámů (podle prvních soudů rodičů snad nic vážnějšího). Cyklista teenager má co vidím přinejmenším krvavý loket a nos. Očividně je také v šoku se o kus dál se tiše sbíral. Normálně bych na něj asi vyjel s bandurskou. Ale v tom jeho šoku? Ale nedá mi to a snaživě klidným hlasem se ho ptám, proč nepřibrzdil, když to dítě včas viděl. Prý si myslel, že mu holčička včas uhne.... Kroutě hlavou, stále v nuceném klidu, mu ještě naivně dávám pár chytrých rodičovských rad, že u malých dětí přeci člověk nikdy neví a musí být stále ve střehu. Pochybuji, že mě v tom šoku poslouchal.

Vyrážím dál a hlavou se mi ta scéna promítá znovu. Neujedu ani dvě stě metrů a proti mě se vrací kamarád mě hledat. Přibrzdí a pomalu zatáčí. Bohužel se zrovna ze zatáčky z kopce řítí bruslařka se sluchátky na uších a oči vytřeštěné. Jak srážka přesně vypadala nevím. Nestačil jsem se otočit. Viděl jsem až každého z nich ležet v oblaku prachu na jiné straně cesty. Série oboustranných nadávek vstávajících zaprášených postav na mě působí úlevně. I tentokrát to skončilo jen šoky, odřeninami a natrženým oblečením.

Rozloučím se s kamarádem a kolo obracím směrem domů. Poučen si přikazuji, že musím jet obzvláště pohodově a pozorně. Z myšlenek mě probudí další obdivovatel Lance Armstronga, který ve velké rychlosti nečekaně prokličkuje mezi několika rodinkami s kočárky. Láteření překvapených kočárkařů ale asi již ani neslyšeli. Ufff, blbci, říkám si v duchu, tentokrát to tedy dopadlo dobře. Šlapu dál pomalu a přemýšlím, jak rychle a nečekaně se člověk může připlést do nehody a do neštěstí.

Přijíždím k 30 metrů dlouhému sjezdu po němž je zatáčka do které není vidět. Na kopci nervózně přešlapuje bruslařka, dole ze zatáčky na ni povykuje kamarád, že to prý může pustit - za zatáčkou prý nikdo nejede. Zkušenost posledních deseti minut mi říká, že jsem opět u zrodu karambolu. Tentokrát běží čas pomalu abych mu mohl zabránit. Skoro zastavím, dávám nohu na zem a říkám, "...raději nejezděte, je to velký risk, před chvíli jsem viděl..." Na očích té dívky vidím, že jí připadám jako trapný upocený šprýmař. Raději šlápnu do pedálů a jedu pryč. Bez otáčení se. Tohle nechci vidět.

Neujel jsem daleko. Asi po 500 metrech je přehledná rovinka. Nikde nikdo, klid, jen dva menší kluci bruslaři. Jeden leží, druhý se nad ním naklání. Zase nějaký karambol? A tentokrát asi budu muset zachraňovat já, běží mi hlavou, když se k nim po rovince blížím. Na místě mi padá kámen ze srdce. Kluk prý upadl, ale je v pohodě a prý tak jen odpočívá. Šlápnu do pedálů a začínám v hlavě sumarizovat nečekané zážitky posledních 15 minut. Hlavou mi lítají neukotvené statistické dedukce: ... s jak velkou pravděpodobností může k tak velké kumulaci karambolů na jednom dojít? Jsou karamboly na této stezce opravdu tak časté? Kdyby byla jejich pravděpodobnost i jen poloviční, tak je to strašně moc. Kolik nešťastných výletníků musí asi každý víkend přivítat nedaleká nemocnice na Bulovce? A vždyť tu občas jezdí i naše děti...

Přijíždím ke známému trojskému psímu útulku. Tentokrát nekonečný mnohohlasný štěkot opuštěných psích duší nevnímám. Skupinka opodál stojících cyklistů a je tu záblesk myšlenky: když ti cyklisté stojí, nemůže se snad nic stát. Ale ouha. Ti lidé stojí v kroužku a uprostřed leží někdo na zádech, bez bot jen v ponožkách. Člověk bez bot na zádech na asfaltce ... ten tam asi dobrovolně neodpočívá, říkám si. V tom ze zatáčky vyráží blikající obří sanitka a projíždí kolem mě. Ani se nemusím otáčet ke komu jede.

Jedu jako opařen dál. Domů to mám ještě kus. Začíná se stmívat a krápat. Za křižovatkou na karambolstezce již skoro nikdo není. Ty vypadá slibně. Mám čas přemítat. Je to, čeho jsem byl svědkem, normální? Jak je možné, že tu tolik lidí nemá trochu citu pro míru rizika: jak na straně Lance Armstrongů, kteří ohrožují ostatní, tak na straně rodičů, kteří do toho pekla vodí své děti, tak na straně těch, co prostě jedou zmrzačit sami. Dá se s tím něco dělat? Zmůže něco zákon? Pouštět na stezku jen dospělé nebo jen cyklisty, jen bruslaře nebo jen chodce? Postavit tam o víkendech policisty? Poučovat lidi v televizi reklamou nemyslíš zaplatíš? Dát tam velké cedule s varováním? Nevím, opravdu nevím, pochybuji že by to výrazně pomohlo. Alespoň do blogu to napíši.


Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Jiří napsal(a):

Na stezkce do Modřan to vypadalo podobně. Myslím, že největší problém je, že na celou Prahu je jen pár kilometrů solidní stezky - takže když se oteplí, je na těch kouskách hlava na hlavě a masakr...
02. 05. 2010 | 22:57

Čochtan napsal(a):

A stačilo by tak málo. Jen troška ohleduplnosti.
02. 05. 2010 | 23:14

Háta napsal(a):

je to jednak tím, že v Praze cyklostezky téměř neexistují, jak taky, když jejich pořizovací náklady vysoce předčí evropský průměr, tak se jich moc postavit nedá. A taky je to velkou bezohledností, která mezi lidmi vládne. Poznáte to pokud jste chvíli někde v cizině a vrátíte se. Někdy je to pěkné rozčarování. A ještě jedna věc. Zcela běžné je v okolní Evropě, že pokud se dá na některých stezkách předpokládat větší provoz, t.j. ve městech, jsou rozděleny do dvou pruhů, pro chodce a cyklisty. A vzájemně se pak nepletou pod nohy a většinou se respektují.
02. 05. 2010 | 23:14

Skogen napsal(a):

Velmi dobrý článek, třebaže s dost temným tématem. Ano, jsme bezohlední čuňáci.. Postačí jen, jak se k sobě chováme v prostém marketu. Vozík vprostřed uličky? Normálka. Neuhne. Nemá čím. Požádáte-li o prostor dočasného majitele, sjede vás pohledem, který jen nějakým nedopatřením nedokáže vraždit. Nikde ve světě jsem se s tím nesetkal. I temperamentní Ital s omluvným úsměvem hned dělá místo.

Maminky s dětmi na trampolíně. Pomáhají dětem dolů z atrakce a obouvají jim boty, jenže je posadí na okraj do průlezu! Žádné dítě nemůže ani dovnitř, ani ven, dokud svému bejby boty nazavážou. Nedochází jim to, anebo jsou tak veledůležité? Hned vedle jsou úplně prázdné lavičky..

Dalo by se pokračovat. Váš příklad bohužel souvisí už se zdravím a se životem. Je pravda, že na cyklostezky nejsme stále ještě dost přivyklí a dost se po nich pleteme, ale kde se v nás ta zbytečná agresivita bere?
02. 05. 2010 | 23:20

Čochtan napsal(a):

Projeďte si cyklostezku v Mnichově podle Isaru. Na pravém břehu od Reichenbachbrücke až ke Großhesselohe Brücke, všude jsou rodiny s kočárky, dětmi, a všude jsou cyklisti velice ohleduplní.
Jiný národ, jiné mravy.
02. 05. 2010 | 23:24

Čochtan napsal(a):

Nechápu, že otec té sražené holčičky toho blba neukopal na místě.
02. 05. 2010 | 23:29

statistician1 napsal(a):

"Pouštět na stezku jen dospělé nebo jen cyklisty?"

Zásadně by podle mě pomohlo striktně oddělit stezky pro pěší a pro cyklisty.
Osobně považuji jednání rodičů zmíněné dívenky za krajně nezodpovědné, na silnici by ji asi jen tak nepustili se projíždět v protisměru. Na procházky je v Praze míst dost i jinde, na kole se nějakých 30-40 km/h jezdí běžně ...
02. 05. 2010 | 23:33

Chlupaty knedlik napsal(a):

Nulova ohleduplnost. Jen magor jede co to da na stezce plne lidi, ale take jen magor jde s kocarkem nebo s malymi detmi na kolobezce na cyklistickou stezku
02. 05. 2010 | 23:39

Al Jouda napsal(a):

Cyklistické stezky pouze pro cyklisty ! A je to !
02. 05. 2010 | 23:56

snowfox napsal(a):

Nemá smysl hned dělat oddělenou cyklostezku, je to o kultuře. Burani, co se neumějí chovat, to zvořou všude. Rodinka, co si neohlídá děti, cyklisti - idioti, i pejskaři, co tam pouštějí psy na dlouhou šňůru (moje zkušenost včera tamtéž).
Je nás tam moc a chce to víc používat mozek - předvídat.
03. 05. 2010 | 00:11

snowfox napsal(a):

...a ještě něco: řada lidí zatím nevzala na vědomí, že cyklostezka je cosi jako silnice, byť bez aut. Zkuste jít po frekventované silnici v houfu prostředkem...
03. 05. 2010 | 00:21

kočka šklíba napsal(a):

Dobrý blog, mám stejné zkušenosti :(, první dva příspěvky to vlastně vystihli za nás za všechny.
03. 05. 2010 | 01:02

kočka šklíba napsal(a):

"vystihly", dnes jsem nějak mimo :D
03. 05. 2010 | 02:07

stanley napsal(a):

tady v číně jsou všude zvlášt cesty pro kola a skutry, nikdo nedává nikomu přednost, všichni na sebe troubí, chodí po ní lidi apod. ale za asi 7 měsíců jsem viděl jeden karambol, navíc absoluně nic vážného. V Holandsku jsou taky zvláš´t pruhy pro kola, to je dobré řešení, ne oddělené cyklostezky, to ale asi nejde všude.
03. 05. 2010 | 03:27

Realista napsal(a):

Tradiční česká nátura kombinovaná s pravičáckou filozofií v praxi. To jsem JÁ, big JÁ a kdo je víc ? To je ta mladá "inteligentní a "vzdělaná" generace, která volí pravici. JÁ,JÁ jenom JÁ a ostatní ať jdou do pr...
03. 05. 2010 | 04:47

otokar napsal(a):

pražáci jsou problémem sami o sobě, postav jim cyklostezku a průser je hotov.
03. 05. 2010 | 06:32

pamětník napsal(a):

Po převratu pan Havel stanovil, že každý musí dělat jen to co je někde napsané.
Vznikla tak množina idiotů, kteří to vzali doslova.
A učitelé, policajti a soudci jim dávají za pravdu.
03. 05. 2010 | 06:54

Jan K. napsal(a):

Kdo jiný do všeho dokáže zatáhnout politiku, než hloupý "Realista"?
03. 05. 2010 | 07:10

Petr186 napsal(a):

"Realista" má naprostou pravdu. Ovšem ten pravičák to svede opět na socky a bezohledné "báby a dědky".
03. 05. 2010 | 07:25

jarpor napsal(a):

Realista

Skromný dotaz :
Kterému pravičákovi se číká Jájínek ?

Dle mého, díky "lidským právům" naprosto oprostěných od lidských povinností, nám vyrostla a vyrůstá generace těch JÁ... všech, ne pravo-levé vidění světa nedbaje...

Hezký den
03. 05. 2010 | 07:43

Kruťas napsal(a):

Že by se rafani z D1 o víkendu přesunuli na cyklostezky a trénovali svůj dorost? Švihnu s kolem do kůlny a jdu pěšky humny do hodpody, snad na mne po cestě nespadne rogalista po srážce s paraglidistou.
03. 05. 2010 | 07:44

Gábor Laco napsal(a):

Čochtane,
Isar mne napadla také.
Asi to bude tím, že cyklostezky jsou něco "nového" v našich krajích. Stejně tomu bylo (a někdy ještě je) se silnýmy automobyly a motorkami. Možná tam hraje i roli psychika - cyklostezka - tady jsem v bezpečí(před auty) a tudíž to mohu rozvalit. (V BMW se cítím bezpečněji než ve Škodě 120 a proto to mohu mastit na plno.)
Lidé si holt musí napřed nabít huby, než pochopí, že mají jezdit defenzivně.(Jako na Isaru)
03. 05. 2010 | 08:06

Ládik napsal(a):

Takhle vypadá organizovaná zábava. Po cyklostezce jsem jel naposled před 15 lety kolem Dunaje. Jezdím jen mimo lidi - jinak nemá jízda na kole smysl.
03. 05. 2010 | 08:09

Daniel napsal(a):

A to jste neviděli co se děje na turistických cestách na Šumavě!
03. 05. 2010 | 08:11

Tužka napsal(a):

Tužka napíše,dobře,že jste to napsal,pane autore.Třeba,třeba si někdo vezme poučení.

V příspěvcích je zmínka o trampolíně pro děti.Chtěla bych podotknout,že to je jeden z nejhorších vynálezů,co znám.Dětské,nehotové klouby jsou tím nepřiměřeně namáhány.Trpí zejména kolenní kloub,jeho složitost,chrupavky,šlachy.Kotník,pokud není zpevněn vysokou šněrovací botou,dostává zabrat.Dítě má pouze chodit a běhat,přirozený pohyb,dokud se mu nevymění mléčný chrup.Všechna ta hejblátka pro zábavu malých dětí,to je cesta do pekel.V dospělosti budou mít potíže.Tužka a blbost jde napříč,ťukne o každého.
03. 05. 2010 | 08:50

Suchec napsal(a):

Na silnici je též třeba dodržovat předpisy a základní pravidla.

Pokud jeden jede jako magor, jiný se roztáhne přes celou šířku vozovky, další na bruslích křižuje přes celou šířku, či v protismeru. Nejlépe ve dvojici vedle sebe, pak je na průser zaděláno.

Cyklostezka (označená část komunikace) je od toho, aby se po ní pohybovali cyklisti, max bruslaři.

Kočárek, děcko na koloběžce, pěší by tam neměli ani páchnout, stejně jako opačná strana na chodník.

Případ s tím klukem na kole je důsledek bezohlednosti jeho, i bezohlednosti rodičů té holčičky. Závěr byl pak jednoznačný.
03. 05. 2010 | 08:53

jap napsal(a):

Souhlas s Ládikem - jezdit na biku po lese, kde nejsou lidi. Ale agilní idioti s partajními legitimacemi v kapsách na radnicích mají tendenci asfaltovat i lesní cesty. Nechápou, že lidi si kupují horská kola proto, že je baví jezdit na polních cestách s kameny a kořeny. Ale na asfaltu se dá něco vydělat...
03. 05. 2010 | 08:54

Pípa napsal(a):

Český národ je nevychovaný a přehnaně sebevědomý. Vražedná kombinace. Nejlépe je to vidět na silnicích a ukazuje se, že i na "cyklostezkách". Čech je ochoten se i zabít, aby si vynutil své právo jízdy. A nebo zabít druhého, viz nedávný případ na D1.
Před mnoha léty jsem se vrátil z dlouhodobého pobytu v Africe, kde jsem byl v jedné z nejzaostalejších a relativně divoké zemi. A v Čechách jsem se dlouho na ulicích a silnicích bál.
03. 05. 2010 | 09:31

yt napsal(a):

snowfox, aljouda
Potíž je v tom, že spousta "cyklostezek" vzniká vyasfaltováním normálních univerzálních cestiček. To by měly zaniknout kvůli cyklostezce? Např. okolo Labe u Poděbrad.
03. 05. 2010 | 09:36

Rejpal napsal(a):

Zdá se, že nejsem sám, kdo má pocit, že nejbezohlednější řidiči zásadně používají bicykl.
Kdo si ale přečte návrh novely Silničního zákona, že cyklista "při sportovní nebo rychlé jízdě v obci" smí jet i mimo vyznačenou cyklostezku, ten musí pozvracet všechno kolem.
Je zvláštní, že mainstreamová média naopak vedou ubohou kampaň proti řidičům motorových vozidel, kteří třeba používají placené rychlostní komunikace k rychlému přemisťování... piráti!
Jezdíval jsem kdysi rád na kole, ale dnes, kdy je jízdní kolo výrazem životního stylu "CARPE DIEM", tedy bezohlednosti, chamtivosti a osobního hnusu, bych si na sedadlo bicyklu už raději ani nesedl. Nemusím dávat všem okolo najevo, že jsem hulvátská lůza...
03. 05. 2010 | 09:40

Čochtan napsal(a):

"...Kočárek, děcko na koloběžce, pěší by tam neměli ani páchnout,.."

Pak by se ovšem cyklostezky nemohly stavět z daní, ale nejdřív by na ně museli cyklisti vybrat mezi sebou.
03. 05. 2010 | 09:43

Rejpal napsal(a):

Realista: v USA je takové chování zcela nemožné. Jsou tam samí ohleduplní pravičáci. Čím to?
Nejvíc bezohlednosti, chamtivosti a hulvátství jsem viděl v bývalém socialistickém - tedy levičáckém - bloku.
Kdybyste místo ideologických nesmyslů zkusil zapojit tu kulatou vec, co máte nějkým nedopatřením na krku, možná byste zjistil, že blog je zejména o lidech podobného charakteru, jako jste Vy!
03. 05. 2010 | 09:44

jogín napsal(a):

Agresivita se přece vyplácí a jak jsme denně poučováni, je to ten správný životní postoj. Neschopní nepřežijí!
03. 05. 2010 | 09:50

Rejpal napsal(a):

Čochtan: cykostezkové kupony? Za 1200 Kč ročně? Výborný nápad! A pak můžeme polemizovat o tom, kdo kam patří...
Ale řekněme si na rovinu: pokud je někdo vůbec schopen napsat, že "Kočárek, děcko na koloběžce, pěší by tam neměli ani páchnout...", to musí být charakterní perla, co? To musí být vzor tolerance a liberálního životního stylu! To musí být přímo ryzí charakter, když přesně ví, co komu zakázat, přikázat a kde se nikdo, krom něho, nesmí vyskytovat!
Bravo!
Je vidět, že soudruzi Gottwald, Novotný, Husák, Šimonovský a Paroubek odvedli dobrou práci!
03. 05. 2010 | 09:53

Rejpal napsal(a):

jogin: můžete mi uvést, kde jste četl, že agresivita je správný životní postoj?
Děkuji
03. 05. 2010 | 09:55

jj napsal(a):

Když vynechám agresivitu (u teenagerů více-méně očekávaná) a obecnou blbost (u všech více-méně očekávaná), tak příčinou je nedostatek cyklostezek. V Praze existuje v podstatě jen ta na nábřeží.
pro čochtana: 1. cyklostezky se u nás nebudují pro cyklisty, ale pro stavební firmy. 2. stejně jako cyklisti na cyklostezky by měli automobilisti vybírat na silnice, atd.
03. 05. 2010 | 10:07

Čochtan napsal(a):

Turistický cesty na Šumavě, to je taky zážitek ! Když se kolem vás řítí peleton "závodníků", kteří "trénují" na Tour de France, tak nestačíte skákat do houští.
Viděl jsem, jak jeden starší pán v obranném reflexu škubl holí, a závodník odlétl do lesa. Přední kolo měl dočista vyčesané bez drátů. Šli jsme dál, a za chvíli houkala sanitka.
Klacek v předním kole dokáže zastavit každého "závodníka". Nejen na Šumavě.
03. 05. 2010 | 10:08

DF napsal(a):

Mor doby jsou bikeři (ne cyklisti!) a bruslaři, když jejich kinetická energie vysoce přesahuje mentální schopnost samoregulace. Výletní "cyklostezky" hrůzu jenom vyjeví a koncentrují. Ty lidi pod helmou a s odpruženou vidlicí vypínají mozek zcela úmyslně a plánovitě. Na špatném místě a se špatným nástrojem, bohužel! Zeptejte se např. pana Sedláčka, proč se jezdí prohnat do Zbraslavi, a s ním 1000ce dalších, vč. několika zdejších ... no je to přece rovný a dlouhý!
Recept mám jednoduchý - chceš letět na Zbraslav jako smyslů zbavený, no prosím jak je pánovi libo, ale na Zbraslavi hezky přes řeku šup do kamenolomu, palici do ruky a tady můžeš bušit, dokud z Tebe nevyprchá veškerý (úplně všechen!) adrenalin. Pak je návrat mezi lidi povolen - pojedou hezky piánko úplně samovolně. A jestli už to chudáček malý fakt nevydrží na Zbraslav? No tak cestou hop do řeky a chladit, chladit, chladit. Až se teploty těla a vody vyrovnají, můžeš pokračovat v hezkém dni.
Vážně, pánové, mám Vás rád jako lidi, ale nemám Vás rád bez mozku, s helmou. Jestli se chcete vyvětrat, je hezké, že to děláte ve volném čase, ale prosím Vás, já se chci taky vyvětrat, ale narozdíl od Vás úplně a ne pořád myslet na kreténa za zatáčkou.
P.S: Vyrostl jsem na kole a tč. mám kočárek a dětskou koloběžku - s koloběžkou nejdu jinam než kolem baráku. S kočárkem ... pokud jsem ozbrojen, troufnu si i do opuštěných lesů teda pouze po srnčím chodníčku! A když je hnusně, že by ani psa nevyhnal, tak se odvážím i na skalní stezky!
03. 05. 2010 | 10:09

Pípa napsal(a):

Dnes má téměř každý zaměstnanec kurs asertivity. V českém pojetí je to lehce pokřivené směrem k "nasertivitě", vynucování vlastních výhod na úkor druhých. Jak jeden můj známý podnikatel, který tomu i věří, říká, že se tá má dělat tak, aby to ten druhý nepoznal. Jediný závěr je ten, že je přesvědčen o své nadřazenosti, že je chytřejší. Ale to on není, jen shodou okolností vydělal víc peněz.
03. 05. 2010 | 10:09

Čochtan napsal(a):

jj
vždyť taky vybírají ! Na každé benzinové pumpě, každý rok platí automobilovou daň, ...
Co myslíš, kolik stojí benzin, a kolik je z toho daň ? Nemyslím DPH !
03. 05. 2010 | 10:11

Čochtan napsal(a):

jj
Cenu PHM tvoří z více než 54 % daně.
Stačí ?
03. 05. 2010 | 10:14

fafnir napsal(a):

Čochtan
Mám zkušenosti z Rakouska,a vlastně i Německa,tam je mj Donauradweg př.Elberadweg,ale tam opravdu nikdo mimo kol nebo bruslařů nemá co dělat,ovšem vedle nebo v blízkosti existuje trepplweg,tam zas nesmíte s kolem,a každý to dodržuje.Případně u nás v Břevnově na Ladronce je oddělena bruslařskocyklystická dráha od té pěší,ta je navíc šotolinová,takže bruslaři,kteří jsou dle mých zkušeností o dost bezohlednější než cyklisté by si poničili brusle.
03. 05. 2010 | 10:18

DF napsal(a):

Čochtane, kde prosím bydlíte? U Vás by se nám totiž líbilo, že se s kočárkem nemusíme bát ani v lese na širších cestičkách :-) Ale na cestu si radši vezmu škubací hůl :-O
P.S. Na cestě do práce jsem zahlédl obchod s geniálním názvem: Bikeclinic - tam doufám začali provádět s každou opravou kastraci.
03. 05. 2010 | 10:21

Pípa napsal(a):

Zajímalo by mě, kolik peněz se za posledních dvacel let vynaložilo na cyklostezky z veřejných prostředků. A kolik opravdových cyklostezek se opravdu postavilo. Ne jen vytyčilo pomocí značek dablujících stávající turistické značka na stávajících turistických cestách. Myslím, že se zde jedná o obrovský tunel. O jeho rozměrech svědčí i smrt (podle mého názoru) cyklisty, bojovníka proti nešvarům a propagátora jízdy na kole, který zahynul před několika roky v Praze bez vyšetření pachatele.
03. 05. 2010 | 10:26

Piškot napsal(a):

Bohužel tohle neplatí jen pro cyklostezky. :(
Nedávno jsme šli okolo Sázavy - značenou trasou pro turisty se prohání cyklisté dost velkou rychlostí. Problém je hlavně v tom, že pokud jedou za vámi, tak v šumění řeky a stromů je prostě neslyšíte a víte o nich až když je máte skoro na zádech. A že by si tedy přibrzdili?..neexistuje.
A to se stává stále častěji na všech možných turistických trasách. Pořád se musíte ohlížet, jestli za vámi někdo nejede, abyste včas dokázali uskočit. :(
03. 05. 2010 | 10:31

Čochtan napsal(a):

DF
v Mnichově. Lesy tu jsou protkané širokými cestami, potkáte tam rodiny s dětmi, pomalé cyklisty,...
Doporučuji Eberberger Forst, tam vás na začátku uvítá žebrající rodinka divočáků. Krásný lesy jsou za Perlachem směrem na Glon. Tam chodíme na houby.

Fafnir,
když je vedle i cesta pro pěší, děti, atd, pak se nedá nic namítat.
03. 05. 2010 | 10:33

Čochtan napsal(a):

Piškote,
chce to uříznout si klacek, alespoň po ramena, a s tím pak sundáte každého bezohledného parchanta. Nikdo vám nic nedokáže, prostě když do vás vrazil, tak se mu vaše hůl sama připletla do drátů.
03. 05. 2010 | 10:38

stejskal napsal(a):

Dobrý den,

smazal jsem jeden příspěvek obsahující hrubě urážlivé oslovení ("magore"), neboť tyto jsou v rozporu se záměrem našich stránek, tedy poskytovat prostor pro věcnou a korektní debatu.

Děkuji za pochopení.

Libor Stejskal, editor blogů
03. 05. 2010 | 10:41

Čochtan napsal(a):

Fafnire,
Donauradweg znám, alespoň ten kousek co vede od Melku do Kremsu. Dobře udělané.
03. 05. 2010 | 10:42

Stařeček napsal(a):

jezdím pravidelně na kole do jednoho rekreačního údolí. Je tam obyčejná úzká asfaltová silnice a na ní náklaďáky a traktory s dřevem, osobáky, cyklisté, skupinky pěších a rodinky s kočárky. Obyčejně se nějak dohodneme. Náklaďáky a traktory zpomalí, skupinky s kočárky i bez se často posunou když slyší na jednu stranu, nebo počkám až mne uslyší, když jedu pomalu krokem za jejich zády. Jenom taková ta osobní auta na velkých kolech, co mají absolutní přednost, ta neuhnou na stranu. Jedou pěkně středem silnice. Holt ta jejich absolutní přednost a moje závist, že já na kole a oni s tou absolutní předností.
03. 05. 2010 | 11:15

snowfox napsal(a):

yt:

Pokud vznikne cyklostezka vyasfaltováním pěší cesty, je na místních úřadech, aby ji řádně označily (tedy nejen oranžové šipky, ale i vodorovné značení). Aby nedocházelo k tomu, že se tam budou chodci motat, ale budou procházet předvídatelným způsobem.
Na nás všech je, abychom používali hlavu a snažili se předcházet problémům.
03. 05. 2010 | 11:17

Čochtan napsal(a):

Pokud vznikne cyklostezka vyasfaltováním pěší cesty, pak to není cyklostezka, ale vyasfaltovaná pěší cesta.
03. 05. 2010 | 11:26

iga napsal(a):

Krasna czklo/bruslo/kocarkosteyka je za Bratislavou kolem Gabcikova.
Je upravena, Dunaj i nadrz to je proste nadhera! Ale hlavne - ta stezka je dostatecne dlouha a rozlehla, takze ikdyz si Slovaci v tom buranstvi muzou s nami podat ruce, tak se jich tam nikdy nenashromazdi tolik, aby se navzajem fyzicky eliminovali.

Ta Cochtanem zminovana nemecka slusnost, to je fakt zazitek. Ma to neco do sebe ta cistota a sporadanost. Bordel tam delaji tak maximalne Jugoslavci, jak jsem videla. Ja napriklad na cyklisticke vylety miluju okoli Dachau. Uzasna krajina.
03. 05. 2010 | 11:28

SuP napsal(a):

Ať vznikla cyklostezka vyasfaltováním původní pěšiny, nebo byla vytyčena a vybudována nově (takovou neznám), vždycky to stálo spoustu peněz VŠECH.
Hlavním účelem budování cyklostezek je umožnit bezpečnou jízdu na kole mimo silnice. Ale nechápu, proč si cyklisti ihned začnou myslet, že je to JEJICH tréninková dráha? Cyklostezka zůstává cestou pro všechny, protože na ni nesmí auta. A kdo není schopen to přijmout a podle toho se na ní chovat, zaslouží to, co píše Čochtan. Mohou snad chodci za to, že stezek je málo a cyklistů moc? Mimochodem, cyklistům, co si potřebují dokazovat kondici, nikdo nezakazuje jezdit po silnici.
03. 05. 2010 | 12:10

Čochtan napsal(a):

Pane Münich,
jak je ta stezka v Troji vlastně široká ?
03. 05. 2010 | 12:20

snowfox napsal(a):

Čochtan

- pokud vznikne cyklostezka byť z pěší cesty, pak je to cyklostezka - úředně značená stezka pro cyklisty.

- problém není šířka, ale ignorance. Lhostejno, zda na kole či pěšky. Banda buranů je schopná zatarasit libovolnou komunikaci. To máte stejný, jako s pejskaři a za*ranými chodníky. Vystřílel byste je?
03. 05. 2010 | 12:51

Čochtan napsal(a):

Pokud někdo přejmenuje cestu pro pěší na "cyklostezku" aniž by pro pěší udělal novou cestu, pak se "úřední značení" prostě odšroubuje a hodí do řeky.
Samozřejmě, že není možné se na jakékoliv cestě utábořit a zablokovat ji. To ale opět nemá co dělat s malými dětmi, na které se MUSÍ brát ohled a ne je přejet. Ten omezený "závodník", co nabral tu holčičku, by si zasloužil na místě lynčovat.

Cyklostezka není závodní dráha, a slouží všem lidem, z jejichž daní byla postavena.
03. 05. 2010 | 13:04

iga napsal(a):

Cochtan

dle popisu situace se dotycny zlyncoval svepomoci, byl mladej, snad se poucil...

Stat se to ovsem memu batoleti v pritomnosti meho muze, asi by dopadl "cyklista" mnohem hur. Co se tyka deti, jde humanismus stranou.
03. 05. 2010 | 13:12

snowfox napsal(a):

Čochtan

Tomu říkám úcta k právu.

iga

Souhlas, jen si dovolím doporučit, abyste vaši ratolest při pohybu na veřejných komunikacích hlídala. Asi nečekáte, že se jí na ulici vyhnou auta nebo tramvaje. Tady je to trochu podobné. Máme se co učit.
03. 05. 2010 | 13:48

Čochtan napsal(a):

igo,
máte správného manžela. Ten závodník si zasloužil vrazit hlaveň do konečníku a prásknout mu tam slzný plyn. Asi by si do konce života nesedl na kolo. Já vidět moje dítě letět vzduchem, tak bych to udělal.
Humanismus není co býval dřív.
03. 05. 2010 | 13:51

Čochtan napsal(a):

snowfox,
od kdy jsou blbosti napáchané úřednickými dementy "právo" ?
03. 05. 2010 | 13:55

fafnir napsal(a):

Čochtan
a to je od loňska ve Wachau dohotovená i druhá strana Donauradweg.Že je to ale cyklojízda,co?Od Heurige k Heurige,od(v)ochtla k (v)ochtlu,od Veltlínu k Muskatteleru,s odskokem na Riesling,a u Kremsu Marrillenschnaps.Třeba se tam někdy nepoznáni sejdem.
03. 05. 2010 | 14:17

iga napsal(a):

Cochtane

hlidame batolata jako oko v hlave. Zatim nezvladnou samostatnou jizdu, takze je vozime na sedackach.
Ale nase cyklostezky kolem Brandejsa jsou mnohem mensi rasovina nez ty dva lidojemy v Praze.

Pro Prazaky je to ale uplne v pohode - na Masarycce nastoupi do vlaku i s kolem, kocarkem nebo kolobrndou a za tricet minut jsou v Celakovicich - Labe je krasne a cyklostezky mnohem bezpecnejsi - jizda vlakem pak muze byt zazitkovou tresinkou na dortu... Vydaji se proti proudu reky, pod Brandejskym zamkem si muzou dat zmrzku pripadne nakrmit ovecky a pak zase domu - karambol hrozi maximalne vlastnim zavinenim... Ten hromadny najezd do Troji osobne moc nechapu...
03. 05. 2010 | 14:20

jj napsal(a):

Čochtane,
ty jsi ale dogmatický člověk. Netuším, jestli je daň na PHM 54%, stejně se to ztratí a smíchá u Janoty v pytli.
Pamatuji doby, kdy se dalo jezdit po silnici na kole. Tam to chci vrátit. Můj názor je, že na cyklostezky patří i ty kočárky, ale že s některými chodci se dá dost těžko vyjít (třeba dvě maminky s kočárky vedle sebe).
Pokud je něco označeno jako cyklostezka, je to dopravní značení a kdo ho utrhne, páchá přestupek.
03. 05. 2010 | 14:29

Čochtan napsal(a):

jj
když já jezdil v Praze na kole, tak balíkovou poštu rozvážel poštovní kůň s takovým modrým vozíkem. Do vesnice Hostivař se jezdilo na kole na výlet.

Dnes jezdíme na kole na silnici pro mléko do vedlejší vesnice, a na výlety po Posázaví. Bez problémů s auty.

Daň na PHM si vygůgluj. Je to 54%.
Dva kočárky vedle sebe nepatří, stejně jako dva cyklisti.

Přestupek ? Legal, illegal, scheißegal!
03. 05. 2010 | 14:57

Čochtan napsal(a):

Fafnire,
i to je možné. Marillenschnaps nebo-li meruňkovice je skvělý pití. Loni se hodně urodilo.

Ta druhá strana Dunaje je mnohem klidnější. Levá strana, to je jedno auto za druhým, samí turisti, co chtějí vidět, kde byl uvězněný král Richard I. Lví srdce. Dürnstein. Někde je tam ta cyklostezka příliš blízko u silnice.
03. 05. 2010 | 15:06

snowfox napsal(a):

Čochtan

Zdá se, že si s tím magorem z Tróje můžete podat ruce, ten to vidí stejně. Pak ovšem nechápu, za co ho zrovna vy kritizujete.
03. 05. 2010 | 15:39

fafnir napsal(a):

Čochtan
no jo,ale na levé straně je více Heurigeschenků a lepší víno.Ale na druhé straně je zase Aggstein a historie Niebelungů.Prostě bydlet v Jochingu,rozdělit cesty na 4 díly a ochutnávat a ochutnávat.Já tam jezdím asi 15 let.
03. 05. 2010 | 15:44

Čochtan napsal(a):

Fafnire,
a nevynechat klášter Melk !!!!
To se musí vidět !
03. 05. 2010 | 17:11

Čochtan napsal(a):

Fafnire,
Lepší víno ? Asi jó, to budou ty jižní svahy.
03. 05. 2010 | 17:15

fafnir napsal(a):

Čochtan to se děje každoročně.A Gottweig na druhé straně stojí také za vidění.
03. 05. 2010 | 17:20

chytryhorak napsal(a):

Cyklostezka je už podle názvu pro cyklisty. Dneska tam potkáte kočárky, lidi se psy jezdce na koních pěší turisty, bruslaře. Takže, ačkoli jsem vášnivý cyklista (v letech), na cyklostezce mne nepotkáte. Jezdím po lesních a polních cestách co nejdále od měst.
04. 05. 2010 | 14:49

SuP napsal(a):

chytryhorak -
Cyklstezka je především ale pořád stezka. Nezamaná to, že je cyklistům vyhrazena. Znamená to, že proti pěší stezce je upravena tak, aby si na ní cyklista nerozbil hubu (díry, zatáčky, příčný profil - to je ta díra, která slouží projetí).
Takže v důsledku to znamená, že cyklista se na ní musí chovat jako všude, kde sdílí obecně prospěšnou službu s ostatními, tedy ohleduplně. Ale zrovna tak to platí na ostatní. Jenže co chcete po pěších, když nedokážou chodit ani po chodníku (bez cyklistů a bruslařů), aniž by překáželi ostatním?

Shrnul bych to asi tak - cyklostezka není dráha pro cyklisty, ale pěšáci z ní nesmí dělat cyklokorzo.
04. 05. 2010 | 17:13

CalderonBernadine napsal(a):

freelance writer
09. 07. 2011 | 05:37

BeckALTHEA26 napsal(a):

freelance writer
20. 12. 2011 | 12:48

Suchoř napsal(a):

na vysočanské cyklostezce navíc ještě pobíhají psi. Samozřejmě že bez vodítek a náhubků, své paničky či jen děti neposlouchají a chovají se nepředvídatelně. Když si cyklista dovolí nějakou poznámku, schytá jen sebejistou a arogantní odezvu.
12. 03. 2012 | 22:27

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Arnoštová Lenka Teska B Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Bobek Miroslav · Boučková Tereza · Bursík Martin C Cimburek Ludvík Č Černý Jan · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fajt Jiří · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr G Gazdík Petr · Gregor Kamil H Hamáček Jan · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Havel Petr · Havlík Petr · Heger Leoš · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hnízdil Jan · Hokeš Tomáš · Hokovský Radko · Holmerová Iva · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Horváth Drahomír Radek · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hovorka Jiří · Hradilková Jana · Hrstka Filip · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hůle Daniel · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chromý Heřman · Chýla Jiří J Janeček Karel · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Keményová Zuzana · Klan Petr · Klíma Vít · Klimeš David · Kněžourková Tereza · Kolínská Petra · Komárek Michal · Kopecký Pavel · Kostkan Tomáš · Kostlán František · Košák Pavel · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Krištof Roman · Křeček Stanislav · Kubita Jan · Kubr Milan · Kučera Vladimír · Kuchař Jaroslav · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Lalák Adam · Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipold Jan · Lomová Olga · Ludvík Miloslav M Mahdalová Eva · Marksová-Tominová Michaela · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Mihovičová Jana · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Navrátil Vojtěch · Němec Václav · Novák Martin O Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Palik Michal · Paroubek Jiří · Payne Jan · Pecák Radek · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Peychl Ivan · Pikora Vladimír · Pixová Michaela · Poc Pavel · Pohled zblízka · Pokorný Zdeněk · Pražskej blog · Procházka Adam · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rath David · Redakce Aktuálně.cz  · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Řízek Tomáš S Sedláček Tomáš · Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Shanaáh Šádí · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sláma Bohumil · Slimáková Margit · Sobotka Bohuslav · Sokačová Linda · Sportbar · Staněk Pavel · Stanoev Martin · Stehlíková Džamila · Stejskal Libor · Stránský Martin Jan · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syková Eva Š Šefrnová Tereza · Šilerová Jana · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Štádler Petr · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel · Šumbera Filip · Švejnar Jan T Tejc Jeroným · Tejkalová N. Alice · Tolasz Radim · Tomášek Pavel · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Tošovský Michal · Tožička Tomáš · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Vendlová Veronika · Vhrsti · Vileta Petr · Vlach Robert · Vlk Miloslav · Vodrážka Mirek W Wagenknecht Lukáš · Wheeler Adrian · Wichterle Kamil · Wollner Marek Z Zahradil Jan · Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zděnek Michal · Zelený Milan · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy